Strona Główna PKP Białystok Warszawa cennik PKP Łódź Fabryczna Warszawa PKP Warszawa Gda ska PKP Warszawa Krynica Górska PKP Warszawa Zachodnia - Olsztyn PKP Warszawa Zielona Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS pl Warszawa Stadion PKS Tomaszów Mazowiecki Warszawa PKS Warszawa stadion-łomża |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkpkrakow Warszawa przez KielceTemat: Marszałkowie chcą modernizować kolej W Kielcach tez pisza Zawarli umowę w sparwie modernizacji trasy kolejowej anar 15-06-2005 , ostatnia aktualizacja 15-06-2005 18:49 Marszałkowie województw mazowieckiego, małopolskiego i świętokrzyskiego podpisali wczoraj w Radomiu porozumienie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kielce-Kraków. Modernizacja trasy, obejmująca m.in. wymianę torów, będzie kosztowała ok. 1 mld zł. Trasa liczy 320 kilometrów, pociągi poruszają się po niej z prędkością 60 km na godzinę. Po modernizacji jest szansa, że będzie pokonywana z prędkością 120 km na godzinę. Podpisujący umowę mają nadzieję, że inwestycja zostanie wpisana do Narodowego Planu Rozwoju. Równocześnie odbyło się spotkanie komitetu wspierającego modernizację linii Warszawa- Kraków. W jego skład wchodzą przedstawiciele władz wojewódzkich i urzędów marszałkowskich, prezydenci zainteresowanych miast, parlamentarzyści, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Transportu Kolejowego oraz PKP. Temat: Widać światełko w kolejowym tunelu Widać światełko w kolejowym tunelu W dobie zlej jakosci drog, PKP powinna przejac przemieszczanie sie mieszkancow duzych aglomeracji w Polsce. Zaczym bedzie nas stac na budowe szybkich koleji to w pierwszej kolejnosci nalezy dokonac gruntownej modernizacji szlakow kolejowych przygotowanych do predkosci max 180 - 160 a podrozna 120 - 110 km. W-wa - Lodz - Kalisz - Wroclaw (przez Sochaczew jesli uruchomi sie lotnisko tanich linii i czarterow) od Lowicza do Lodzi W-wa - Radom - Kielce W-wa - Deblin - Lublin W-wa - Bialystok W-wa - Malbork - Gdynia W-wa Lowicz - Poznan - Kunowice Rzeszow - Krakow - Katowice - Wroclaw - Poznan - Szczecin Szczecin - Koszalin - Gdynia Poznan - Torun - Olsztyn Tczew - Bydgoszcz - Torun - Lodz - CMK - Deblin Szlaki o predkosci max 140 podrozna 100 Wroclaw - Jelenia Gora Wroclaw - Zgorzelec Krakow - Kielce Krakow - Zakopane Lublin - Chelm Bialystok - Suwalki Olsztyn - Dzialdowo Malbork - Elblag Zboszynek - Zielona Gora Krzyz - Gorzow Wilk Przemysl - Rzeszow Koluszki - Czestochowa - Zawiercie Katowice - Bielsko Biala > Cieszyn CMK predkosc max 240 a podrozna 160 - 170 km; W-wa- Katowice z odgalezieniem do Krakowa W przyszlosci noow wybudowana szybka kolej przy predkosci 250-280 km podrozna 210-200 Z Warszawy - Lodz - Kalisz - Wroclaw, Kalisz - Poznan To sprawi ze podroz pociagemi stanie sie mila, bezpieczna, szybka i nie meczaca. Temat: Przystanek PKP w Mysiadle? Odnoga ma być od przystanku okecie do terminala II na lotnisku ,po drugie linia kolejowa nr 8 warszawa kielce krakow na odcinku wawa-radom jest do modernizacji z Funduszy Unijnych drugi wniosek po juz realizowanej WAWA Lodz ,po trzecie w ramach modernizacji na etapie koncepcji zarzadca kolejowej infrastruktury w Polsce PKP PLK wystapiło do Gminy Lesznowola z pomysłem likwidacji przejazdu kolejowego na drodze powiatowej ul.Krasickiego wNowej Iwicznej ( gmina zaopiniowala i slusznie nagatywnie 0nie ma szansy na przejazd kolejowy pomiedzy Jeziorkami a iwiczna a coz dopiero na przystanek nazwijmy go umownie Graniczna .Gdyby do realizacji poszedł pomysł autobusu szynowego na III torze Konstancin warszawa Zachodnia to wtedy lokalizacja na wysokości Mysiadła - Graniczna przystanku miałaby sens pozdrawiam jp Temat: Warszawa- Kielce Warszawa- Kielce Czy ktoś jedzie dziś po południu z Warszawy do Kielc. Pilnie poszukuje. Połączenia PKP i PKS, są nie zbyt dobre. Fib Temat: Arriva proponuje nowe połączenia kolejowe Może wejdą w połączenia międzymiastowe Kielce-Warszawa, Kielce-Kraków, Kielce-Lublin PKP jest potrzebna solidna konkurencja, bez tego długo jeszcze będzie brudny, składany z byle czego tabor i wiecznie opóźnione pociągi Temat: PKP. Szybciej do Warszawy - cd. Dlatego warto naciskac - na wszystkie mozliwe instytucje - zeby przyjmowano rozwiazania najkorzystniejsze. Powinien byc nacisk na Koleje Mazowieckie ale rowniez na PKP PR, zeby jak najlepiej skomunikowac wszystkie miasta w Regionie. Podobne problemy sa tez np. na linii Deblin-Pionki-Radom, gdzie nie zawsze jest dobre skomunikowanie do Warszawy. W Skarzysku podobnie. A tak w ogole: linia kolejowa nr 8 Warszawa-Radom-Kielce-Krakow to jedna z najbardziej strategicznych inwestycji zarowno dla Ziemi Radomskiej jak i dla Kieleckiego. Powinnismy starac sie, zeby mimo wszystkich szkod, jakie przynioslo powstanie CMK, doprowadzic do tego, by szybkie pociagi Warszawa- Krakow jezdzily przez Radom i Kielce. Dwa ponad 200-tysieczne miasta + dwa dosc zacofane regiony, a wszystkie inwestycje dotychczas szly "w pole", czyli na CMK. Pozdrawiam! Temat: Porozumienie w sprawie modernizacji linii kolej... > A moze wyprostuja te nieszczesne zakrety? W okolicach np. Słomnik czy Miechowa nie za bardzo się da niestety, bo trzeba by rozmaite góry przekopywać i wąwozy zasypywać - tradycyjne pociągi mogą tam liczyć co najwyżej na 90 km/h (pamiętajmy, że ten odcinek wytyczany był na początku lat 30., kiedy po prostu nie potrzeba było więcej), co zresztą i tak jest całkiem niezłym tempem jak na stan infrastruktury PKP :-/ Skądinąd, kiedy już w Polsce pojawią się szybkie pociągi elektryczne z wychylnymi pudłami (takie jak od kilku miesięcy jeżdżą w Czechach), to zapewne w pierwszym rzędzie na liniach Warszawa-Katowice i Warszawa-Kraków-Zakopane przez CMK; w tym drugim przypadku nowe pociągi "zahaczałyby" o odcinek Kozłów-Kraków i z pewnością mogłyby tam jeździć szybciej niż zwykłe. Oprócz samej wymiany nawierzchni, jest jeszcze jeden niełatwy do rozwiązania problem: otóż dostosowanie linii do prędkości 160 km/h wg norm europejskich wymaga likwidacji wszystkich jednopoziomowych przejść i przejazdów przez tory, a wszak na linii Kraków-Kielce-Radom-Warszawa są takich setki... Pzdr Temat: Wielkie świętowanie na peronie we Włoszczowie Wielkie świętowanie na peronie we Włoszczowie Gdyby tak pan poseł Gosiewski załatwił jeszcze prawdziwy pociąg pospieszny z Kielc do Warszawy. Jechałem: wyjazd z Kielc 7.00. W Skarżysku kwadrans na dołączenie wagonów ze Stalowej Woli. Potem powolutku dalej. Z Piaseczna do Warszawy na każdym przejeździe pociąg pospieszny zwalnia do 5 km/h, bo PKP oszczędza na dróżnikach. Razem ponad 3 godziny! A z Warszawy do Kielc jeszcze wolniej. Pociąg pospieszny(!!!) osiąga średnią szybkość poniżej 60 km/h! Temat: Ulubione sceny 1 - ceny umowne - podróż Jacka do warszawy do roboty PKS PKP MZK ROWER ŁAJB ITD. 3 - dziewczyna do bicia - GRZYBOBRANIE !!! 5 - safarii - BAREWICZ KIOSK ZA KIELCAMI (PRZEJAZD PKP) ORAZ KRAKÓW: TYM Z WARSZAWY TO IM SIĘ WYDAJE ŻE IM ESZYSTKO WOLNO TAK JEST... Temat: Jak PKP InterCity szukało oszczędności... na pa... Jak PKP InterCity szukało oszczędności... na pa.. Jak zobaczycie projekcje rozkładu na 2010 Kraków - Kielce - Warszawa to dopiero się "ucieszycie". Nie pasuje jeździć i się krytykuje to w konsekwencji do Wawy pojedziemy dorożkami. Temat: Kieleccy kolejarze nie zawieszą głodówki "...Dwa razy dziennie odwiedza ich lekarz..." "... Dwa razy dziennie odwiedza ich lekarz ..." Psychiatra ? +++ Bilet PKP do Warszawy w dwie strony - prawie 140 złotych natomiast PKS nieco powyżej 40 złotych ;-))) Czym pojedziecie z Kielc do Warszawy ??? bo ja wybieram PKS... a PKP niech jeździ puste - tylko nie za pieniądze podatników bo dotacje im się nie należą. Temat: apropos dojazdów radomian do Warszawy... Tylko dlaczego nie ma ani wzmianki na stronie PKP? "Radom? Radom? Nie mam takiego miasta. Jest Radomsko. Radom? Aha - na poludnie od Warszawy, miedzy Warszawa a Kielcami? No to trzeba bylo od razu tak mowic!" Ech... Temat: Prysł mit o 3 godz. PKP do W-wy przez Kolbuszową Prysł mit o 3 godz. PKP do W-wy przez Kolbuszową Linia kolejowa z Kielc, przez Radom, do Warszawy wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie modernizowana w najblizszych latach ze środków Unii Europejskiej. Takie informacje przedstawił na spotkaniu w Kielcach wiceprezes Polskich Linii Kolejowych- Zbigniew Szafrański. „Zmniejszono nam dotacje z Ministerstwa Transportu o półtora miliarda złotych i w związku z tym musieliśmy ograniczyć wcześniejsze plany”- stwierdził Szafrański Przeciwko takiej decyzji protestować będą wojewoda świętokrzyski, marszałek województwa i samorządy powiatowe. Wojewoda Grzegorz Banaś, po dzisiejszym spotkaniu powiedział Radiu Kielce, że modernizacja linii nr 8 powinna być priorytetem dla rządu i Polskich Kolei Państwowych. Zbigniew Szafrański stwierdził, że istnieje inna mozliwość szybkiego połączenia kolejowego z Kielc do Warszawy, przez Włoszczowę i Centralną Magistralą Kolejową. Zdaniem wojewody Banasia i członka zarządu województwa świętokrzyskiego Tadeusza Jóźwika, to rozwiązanie uwzględnia tylko interes Kielc, a nie całego województwa świętokrzyskiego. www.radio.kielce.com.pl/index.php?m=a&p=./news/region/1141395478.txt Temat: Nowiny - kompromitacja Nowiny - kompromitacja w artykule: Podkarpackie Od niedzieli zmienia się rozkład jazdy PKP Cztery dodatkowe połączenia z Rzeszowa do Jasła. Nowe połączenie z Warszawą i Gorzowa. Łatwiejszy dojazd w Bieszczady. To najważniejsze zmiany w nowym rozkładzie PKP. Największe zmiany dotyczą połączeń krajowych. Trasę zmienia pociąg „Wetlina” jeżdżący z Zagórza przez Rzeszów do Warszawy. Od niedzieli pojedzie przez Stróże, Tarnów, Kraków i Kielce. Z Rzeszowa do stolicy będzie można pojechać nowym połączeniem przez Stalową Wolę i Lublin. Wyjazd z Rzeszowa o godz. 22.52, w W-wie będzie o godz. 5.50. W związku z tą zmianą zostanie uruchomiany nowy pociąg z Jasła do Rzeszowa, tak aby podróżni mogli zdążyć na pociąg do stolicy. Pociąg „San” relacji Przemyśl – Warszawa zostanie wydłużony aż do Kostrzyna nad Odrą i pojedzie przez Kielce. Zupełnie nowe połączenie to pociąg relacji Rzeszów – Gorzów Wielkopolski przez Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań. W sezonie letnim oraz w okresie świąt pociąg „Bieszczady” Gliwice – Rzeszów będzie prowadził wagony w kierunku Zagórza aż do Rzeszowa. Do tej pory wagony te były odczepiane w Tarnowie. Będą również zmiany w połączeniach regionalnych. – Z Jasła do Rzeszowa będzie 8 połączeń, a nie cztery, jak do tej pory – mówi Janusz Wnęk, rzecznik prasowy Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Rzeszowie. Totalna bzdura. San nie jedzie i nie zamierza jechać przez żadne Kielce!!! Temat: nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity dla dworca w Lublinie - wejdzie w życie w grudniu mogą być jeszcze zmiany ale widać już że stara bida Bielsko-Biała p. Katowice 6.10h Bydgoszcz p. Warszawa 5.45 7.55e 12.00 16.25 Chełm p. Rejowiec 9.40 19.30 Katowice p. Kielce 6.10 Kołobrzeg p. Bydgoszcz 5.45h Kołobrzeg p. Gdańsk 8.50 Kraków p. Kielce 6.10 16.15 Przemyśl p. Leżajsk 9.30 Przemyśl p. Rzeszów 17.50 Szczecin p. Warszawa Poznań 7.00 Szczecin p. Warszawa Bydgoszcz 9.50 Świnoujście p. Szczecin 7.00h 20.05h Warszawa p. Dęblin 5.05d 13.00b 18.00 20.05 Wrocław p. Częstochowa 12.25 Wrocław p. Katowice 21.55h Zakopane p. Kraków 6.10h b - nie kursuje w soboty d - kursuje w dni robocze e - nie kursuje w niedziele h - kursuje w wakacje Temat: Nie będzie wagonów sypialnych w pociągu do Koło... O kur... z takim rozwiązaniem, to krakusy oszczędzają całe 2 godziny jazdy. A tak wogóle, to jeżeli nikt nie zauważył, że Kielce są komunikacyjnym zadupiem, no to niestety są. Dowodem tego jest cały jeden Ekspres odjeżdżający z Kielc, bo już nie wspomnę, że przez Kielce żadne ekspresy nie jeżdżą. Co do pośpiechów, to nie należy się dziwić, że PKP stosuje takie rozwiązania, ponieważ ludzie chcą podróżować szybciej. Nie ździwcie się zatem, że pośpiech Warmia i Kinga zaczną jeździć przez CMK omijając szerokim łukiem Kielce, żeby tylko zaoszczędzić dwie godziny. A nam pozostanie pociecha z osobówek, jako "kolejka dojazdowa" do "centrów przesiadkowych", z których już wygodnie będziemy mogli sobie pojechać. Kiedyś pisali o przebudowie linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce - Kraków. Powiem, że jakby doszła ona do skutku, to sytuacja nader by się poprawiła. Ale powiem tylko tak: Lobby kieleckie i radomskie jest zbyt słabe, by tę budowę przeforsować, a krakusów i warszawiaków nie będzie to specjalnie interesowało, bo mają CMK. Temat: Na kolejach czuć powiew nowości Na kolejach czuć powiew nowości To jeszcze nie wystarczy. PKP wyłożyło się także na braku sensownych połączeń. Nie może być tak, że po przyjeździe pierwszego porannego ekspresu z Małopolski do Warszawy nie ma natychmiast (to znaczy nie poźniej niż po 20 minutach, i nie wcześniej niż po 5-10 minutach, musi być czas na przesiadanie) szybkich połączeń do Olsztyna, Białegostoku czy Bydgoszczy, a po przyjeździe do Wrocławia, połączeń do Lubina, Głogowa, Jeleniej Góry itd. Nie może byc tak, że ze stacji przesiadkowej pociąg, którym można by było kontynuować jazdę, odjeżdża według rozkładu jazdy kilka minut przed przyjazdem pociągu przyjeżdżającego - jest to częste, a swego czasu przesiadłem się z pociągów na busy, notorycznie "traktowany" w ten sposób przez PKP na stacji Sędziszów (relacja Kielce-Kraków). I ostatnia sprawa, którą można najdelikatniej określić jako chamstwo PKP względem pasażerów. Otóż pasażerów NIE INTERESUJĄ wewnętrzne rozliczenia między spółkami PKP, a to oznacza, że pasażer musi mieć prawo dokupienia dopłaty (lub uzyskania zwrotu) do jakiegokolwiek biletu w danej relacji, gdy zmienia sposób podróżowania i zamiast zwykłym pociągiem postanawia jechać intercity (lub odwrotnie - a wtedy zwrot nadpłaconych pieniędzy). Żądanie, by pasażer posiadający bilet na pospieszny a decydujący się na podróż ekspresem, bo wskutek spóźnienia pociągu utracił planowane połączenie, zamiast dopłaty płacił za cały bilet na ekspres - jest draństwem i dowodem nieudolności PKP! Jeśli panowie prezesi nie potrafią sobie z tym poradzić - zielona trawka czeka! Temat: Nowe wojewodztwo?? piotr.koszalin napisał: > > Taaa, województwo środkowopomorskie, ale zauważcie w jakiej odległości > znajdują > > > > się Koszlin i Slupsk od Szczecina i Gdańska. > No właśnie. Chyba Ty nie zauważyłeś. Radzę dokładniej sprawdzić na mapie. > Z Kielc do Krakowa jest tyle samo co z Koszalina do Szczecina. Do Warszawy > trochę dalej... > Ale ja porównywałem odległości do Warszawy nie z Kielc, ale z Radomia. A z Koszlina do Szczecina jest odległość dwukrotnie większa niż z Radomia do Warszawy. I Koszlin całkiem ładne miasto. > > No cóż, musisz chyba przyznać, że Radom nie jest zbyt bogatym miastem w > porównaniu do Warszawy (podobnie jak Koszalin, Koszalin jest chyba miastem bogatszym, chociażby ze względu na nadmorskie położenie. Miasto znajduje się blisko od znanych nadmorskich miejscowości (Ustronie, dąbki, Darłowo), a do takiego Mielna spod dworca PKP jeździ miejski autobus (1 jak dobrze pamiętam). Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem Pociągi pod specjalnym horrorem Wypowiedź Pana Zadęckiego dla mnie jako bohatera artykułu jest conajmniej żenująca (Pan Zadęcki "dziwi się, że pan Wojciech nie sprawdził przed podróżą strony internetowej PKP PR. - Jeśli pobuszować po stronie, to znajdą się tam również informacje o opóźnieniach spowodowanych remontami - wyjaśnia i dodaje, że pasażerowie powinni się także zapoznać z regulaminem PKP PR."). Jeśli ja podrózuję po Polsce to po to, żeby ją zwiedzać, a nie siedzieć Bóg wie gdzie w kafejce internetowej by "pobuszować" po stronach PKP! Ja jednie miałem chwilę czasu na to, żeby sprawdzić odjazdy pociągów! Poza tym, czy ja mam czytać regulamin przewozów PKP jadąc na rowerze, czy płynąc kajakiem po jeziorze? Co do lokomotywy ("lokomotywy mają określoną moc i nie można w nieskończoność dodawać do nich kolejnych wagonów") - tym razem 7 wagonów, jakie były w składzie pociągu, ciągnęła wielka lokomotywa ET22 służąca do przewozów towarowych (podstawowe typy lokomotyw znam z zainteresowania, bo wiele lat korzystałem z usług PKP), więc argument o mocy maszyny jest po prostu idiotyczny! Ponadto na stacjach takich, gdzie zatrzymują się pociągi pospieszne (Gdynia, Sopot, Gdańsk, Iława, Działdowo, Warszawa, Kielce) wszędzie są perony na kilkanaście wagonów, a tu, jak wspomniałem, było ledwie 7 (w tym wagon zarezerwowany) + restauracyjny! Ech, szkoda po prostu gadać... Temat: PKP: Taniej do Warszawy (i nie tylko) PKP: Taniej do Warszawy (i nie tylko) od przyszłego rozkładu tracimy połączenia: z Kielcami ze Świnoujściem z Olsztynem / Ełkiem ze Zgorzelcem i Legnicą Soła skrócona do Katowic Włókniarz bez wagonów do Wrocławia kasacja Ostrowianina likwidacja wakacyjnych Kielce-Kołobrzeg - Kielce Swinoujście Połoniny - likwidacja grupy do Zagórza Całkowita likwidacja wakacyjnych na węglówce to tyle z nowego rozkładu. Zostanie tylko tramwaj to warszawki i jakieś ochłapy Temat: PKP zapowiada rekompensaty za opóźnienia PKP zapowiada rekompensaty za opóźnienia PKP to kolejna firma, która powinna być zlikwidowana, a na jej miejsce powołana nowa z kompetentnymi ludźmi w zarządzie. Jeszcze mi się nie zdarzyło aby pociąg pośpieszny relacji Warszawa - Kielce dotarł do Kielc punktualnie, zawsze jest opóźnienie około 20 - 30 minut. Nie dziwię się, że nie będzie rekompensat w pociągach pośpiesznych. PKP poszłoby z torbami... W normalnych krajach kolej jest konkurencją dla samochodów, u nas niestety jest jedynym wyjście dla tych, którzy samochodu nie mają. W przeciwnym wypadku pociąg należy omijać szerokim łukiem. Temat: PKS obniżył ceny biletów problem z dostaniem sie do krakowa na ósmą jest codziennie. Chciałbym porównac tez ofertę pkp i pks na trasie kielce kraków rano : mogę wybrac bilet studencki za 10,50 osobowym pociągiem z plastikowymi siedzeniami, dwie i pół godziny i pewna część ciała odmawia posłuszeństwa albo bilet na pospieszny za 17,50 w warunkach nie lepszych ( załapanie się na nowy wagon graniczy z cudem) albo expresowy autobus pks warszawa- szczawnica za 13,30 z komfortowymi, rozkładanymi fotelami i ogrzewaniem, które w pkp nie działa albo działa jak sauna. Polecam zmiany pkp bo szanuję sie i korzystam z wygodniejszych środków komunikacji.Problem tkwi w tym że pkp jest monopolistą i przynajmniej na razie nie udostępni prywatnym firmom torowisk,ale może busy i pks ich wygryzie. Temat: Spór o miejsce, w którym ma powstać lotnisko Popatrzcie na lotnisko w Łodzi!!! Niech już wreszcie zaczną budować to lotnisko jak najbliżej Kielc, bo mam już serdecznie dosyć kilkugodzinnej jazdy z krakowskich Balic, łódzkiego Lublinka albo warszawskiego Okęcia. Marzę, żeby chociaż można było dolecieć z Kielc do Warszawy, by wreszcie nie trzeba było tłuc się PKP. Popatrzcie na łódzkie lotnisko Lublinek, na którym jeszcze dwa lata temu nic się nie działo, a dziś codzienny lot Ryanair do Londynu, 3 loty tygodniowo do Nottingham, czartery do Lwowa a już od marca codziennie do Dublina, nie wspominając już o codziennych lotach do Warszawy (mimo że podróż z Warszawy do Łodzi pociągiem to niecałe 2 godziny). Z tego lotniska operuje LOT i tani przewoźnicy (Ryanair i Centralwings). Bilety są śmiesznie tanie i lata naprawdę mnóstwo ludzi. A na dodatek już w te wakacje urlopowicze z Łodzi i okolić polecą czarterem na wczasy do Egiptu i Tunezji. I to wszystko z lotniska, które usytuowane jest w granicach administracyjnych miasta Łódź, zaledwie kilka kilometrów od centrum. Łodzi gratulujemy!!! i życzymy chociaż ułamka tego sukcesu przyszłemu lotnisku w Kielcach (pod warunkiem oczywiście, że ono kiedykolwiek powstanie!?) Temat: Gosiewski załatwił Włoszczowej ekspres Ale jakbyś czytał ze zrozumieniem - te połączenia nie są tylko dla Włoszczowy. Są dla tego i okolicznych powiatów ulatwieniem. Infrastruktura PKP do rozbudowy też nie jest pod kątem Włoszczowy, a całego województwa - jak wspomniałem, podróż z Kielc do Warszawy będzie 1.5h krótsza przy wybudowaniu łącznicy. Ale to widać nie dociera, bo nie nauczyli czytać ze zrozumieniem. Nie domagam sie teatru, opery i kto wie czego jeszcze. Była sznasa na peron - zrobili. Teraz trzeba zrobić tak, żeby okazało się inwestycja słuszną. W tym pomoże łącznica, o ile powstanie - dlatego PKP powinny iść za ciosem. Ktoś wspominał Opoczno - owszem, tam też jest CMK, ale koszt budowy stacji tam byłby kilka razy droższy. Tam tory są na nasypie, więc trzeba by równać wszystko i sypać żeby peron postawić, o budynkach nie wspominając. A tu było niemal wszystko, dobudowano peron. Mając na myśłi połączenie ze Śląskiem - o ile do Warszawy do pracy nie opłąca sie dojeżdżać, to na Śląsk już tak, bo jest bliżej. Stąd takie połączenie by się przydało. ALe nie, ważne żeby dokopać Pisowi... ten peron był obiecywany przez 30 lat i żadna ekipa się nie mogła zdecydować. W końcu znalazł się ktoś i chwała mu za to, mojego głosu tym jednak nie kupi. Dlaczego skazywać nas na banicję? Już i tak jesteśmy w cieniu Kielc, Jędrzejowa - tam przenoszą wszystko, od siedziby PKS po głupi oddział PZU. To co - zaorać bo niepotrzebne? Ehh, jak mówiłem - zawiśc i okazja dokopania Pisowi. Tyle tu przemawia. Temat: PKP likwiduje i dodaje eu11 napisał: > E tam. Chodzi o przedłużenie 2 przyspieszonych. Będzie się to >opłacać komercyjn e nawet. Skoro nie oplaca sie Kolejom Mazowieckim jezdic z Warszawy do Radomia to tym bardziej nie bedzie sie oplacac jezdzic do Kielc. Zreszta 2 przyspieszone jakiejs furory nie zrobia. > raczej Parczewski Instytut Zawalania Dróg Aronobusami Aronobusy nie stanowia nawet 1% pojazdow poruszajacych sie po polskich drogach, wiec nie moga ich zawalac > To nie jest głupie, ale pospieszne albo TLK. IC nie ma tu sensu. Tak oczywiscie pospieszne spolki PKP-IC > Za mało. Katowice, Wrocław, Terespol, Olsztyn, Białystok, >Grudziądz, Kołobrzeg, > Zakopane, Zagórz poza sezonem, w sezonie wzmocnione Olsztyn, Bialystok tak ( jako przedluzenie Krakow - Warszawa). W sezonie Kolobrzeg, Zakopane. Zagorz, Grudziadz, Terespol, Katowice, Wroclaw oczywiscie nie. > Może jeszcze zlikwidować PKS-y wszystkie? I samochody osobowe ? PKSy do prywatyzacji. aron Temat: Jak dojechac z Warszawy do Buska Zdroju? Z Warszawy do Kielc pociąg lub auto osobowe jedzie okolo 2,5 do 3 godzin. Z Kielc do Buska 50 kilometrów,jedziemy 40 do 60 minut.Pociągu bezpośrednio raczej nie ma . Ja pojechalbym A/autobusem (4 godz. z krótkimi postojami na przystankach)bo bez przesiadek i autobus wygodnie podjeżdża do centrum B/koleją z Wa-wy do Kielc,bagaż do przechowalni,wycieczka po ladnym mieście, potem busem(jest ich bardzo dużo) do Buska UWAGA!Busko leży daleko od glównych linii kolejowych a sam dworzec PKP jest maly i daleko od miasta,jest malo wykorzystywany. Tak bylo kilka lat temu (może teraz sie to zmienilo) Można także zadzwonić do Buska i zapytać np. w uzdrowisku o sposób podróży, tam wiedzą o tym najlepiej-doświadczenie wlasne lub kuracjuszy. Temat: Nie będzie wagonów sypialnych w pociągu do Koło... Nikt tez pewnie nie pdoejmwoał decyzji o wycofaniu wagonów- raczej nikt nie zauważył, że przez Kielce nie będzie kuszetki czy tez nie zainteresował się tym:/ Po prostu w okresie wakacji pociąg PKP PR Kraków - Warszawa- Kołobrzeg zamiast przez Kielce jedzie CMK...czyli dla Krakowian to lepiej bo sa szybciej na miejscu...a Kielce widac mają za małą siełę przebicia... Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-( Poznań - Wieluń - Częstochowa tam ewentualnie możnaby wstawić jakiś przyspieszony typu Poznań - Kępno - i tu dalej osobowy przez Wieluń do Częstochowy albo i dalej do Kielc. Tyle że PKP nie jest zainteresowane takimi pociągami, ponieważ wolą żeby ludzie jeździli z Poznania do CZęstochowy i Kielc przez Warszawę - bo drożej - InterCity. Poza tym pociąg ten jechałby przez 3 województwa, co oznaczałoby że powinien być finansowany z budżetu centralnego, a PKP woli wyciągać kasę od samorządów poszczególnych województwa. Temat: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? Obawiam się, że na pieniądze z UE na modernizację linii Warszawa-Radom nie możemy liczyć. Wszystkie pieniądze jakie daje nam Zachód idą na modernizację linii od Słubic do Terespola, ewentualnie mogą pójść na CMK i jej przedłużenie do Gdańska. Aha, dostaliśmy jeszcze pieniądze na odprawy dla zwalnianych pracowników PKP. Prawda niestety jest brutalna-Radom leży na uboczy głównych szlaków kolejowych i tak już pozostanie. Linia Warszawa-Kraków, przez Radom i Kielce, została przez władze PKP skazana na degradację i o żadnej modernizacji w przyszłości nie ma nawet mowy. Na linii tej będą prowadzone jedynie drobne prace zabezpieczające infrastrukturę. W efekcie czas jazdy na tym odcinku będzie się wydłużał, ponieważ aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy będą wprowadzane nowe ograniczenia prędkości. PS. Jedyna nadzieja, że kiedyś premierem zostanie radomianin. Temat: Lubawski: Marszałek wydał wyrok na miasto W RAdiu Kielce odbyła się dyskusja gościem był p. Gosiewski - ostro skrytykował marszałka województwa, wskazał, że dla marszała ważniejsze są regionalne inwestycje (jak most w Połańcu) nie wnoszące nic przyszłościowego, niż rozwój całego regionu , bedzie mocno naciskał na Urz. Marszałkowski w celu zmiany decyzji i wspierał Lubawskiego w tym pomyśle Very Happy - oznajmił także, że trasa kolejowa Warszawa - Kielce znalazła sie w projekcie przebudowy na najbliższe lata mimo sprzeciwu centali PKP oraz bedzie kasa na E7 z Warszawy aż do Jędrzejowa Temat: likwidacja przystanku kolejowego Nowa Iwiczna? informacja powtarzana ,że jakoby po modernizacji nie bedzie przepustowości dla pociągów ruchu podmiejskiego są nieporozumieniem....modernizacja to także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) zwiększające a nie zmniejszające liczbę pociągów.... sygnalizowany problem przedstawiony był przez jednego z przedstawicieli Sisskom na spotkaniu w Nowej Iwicznej jako możliwe zagrożenie w odległej przyszłośći ... odpowiadam kierunek Warszawa Kraków z v poruszania sie powyzej 160 km bedzie tak jak dotąd realizowany na CMK ,planuje si e podwyższyć v do 200 km ; Kielce poprzez Włoszczową będą skomunikowane z CMK de facto więc pozostanie ruch międzyaglomeracyjny Radom Warszawa i ruch podmiejski( do czachówka i warki) linia kolejowa numer 8 ma stosunkowo małe obłożenie ruchem towarowym Głowny problem to zmniejszenie liczby przejazdów na styku droga - kolej i oddzielenie ogrodzeniem linii kolejowej ze wzgledów bezpieczenstwa,oznacza to zmniejszenie liczby przejazdó kolejowych i nową organizacje ruchu drogowego.... Likwidacja przejazdu w Starej Iwicznej jest przesądzona już dawno iloczyn pociągów i przejeżdzajacych samochodów przekroczył tam milion...Lokalizacja wiaduktu i w związku z tym nowego systemu drogowego natrafia na duże opory społeczne ,podobnie jest w wielu miejscach np w Warce gdzie samorząd oczekuje budowy 2 wiaduktow kolej proponuje 1.... sprawiedliwemu polecam kontakt z Panią Wojt i wyjaśnienie kiedy i kto przekazał PKP PLK opinię w sprawie kształtu modernizacji linii...pozdrawiam jp Temat: Remont opolskiego dworca PKP Zgadzam sie całkowicie z opinia o wejsciu na nasz dworzec. Przeciez jest to wstyd i hańba. W innych wojewódzkich miastach jak Kielce, Poznan, nie wspomne juz o Krakowie czy Warszawie wejscia sa nowatorskie i wzbudzaja zachwyt. Az milo tam wejsc. A u nas... tak jak ktos juz powiedzial stodola. Taka prawda. Ale PKP to PKP, zawsze było jest i bedzie porównywane to ogolnego syfu i brudu. Ehhh... szkoda gadac. A ten remont i tak za przeproszeniem g**no da. Bedzie tak jak było- OKROPNIE i nie pomoga nowe tablice informacyjne czy ekstra LCD na scianach. W innych miastach to standard... Ale cóż. Temat: Express Włoszczowa W Kielcach piszą "Wielkie świętowanie na peronie we Włoszczowie Mszą świętą w intencji "polskiego transportu kolejowego" rozpoczęły się wczoraj dwudniowe uroczystości związane z otwarciem peronu na stacji Włoszczowa-Północ. Mieszkańcy miasta nowy przystanek zawdzięczają staraniom ministra Przemysława Gosiewskiego. Jeszcze jako przewodniczący klubu parlamentarnego PiS przekonał do tej inwestycji szefów PKP. Peron zbudowano kosztem orawie 3 mln zł. Dziś wielki debiut - o godz. 7.27 wjedzie tam pociąg ekspresowy "Malinowski" relacji Warszawa - Kraków. Po trzech minutach ekspres pojedzie dalej. Kto nie zdąży go zobaczyć, może przyjść na nowoczesny peron o 8.40 - wówczas przyjedzie inny ekspres, tym razem jadący z Częstochowy do Warszawy "Kordecki". Pociąg "Malinowski" brzmi to jakoś absurdalnie. tiny.pl/twkf Temat: Rewitalizacja zastępuje modernizację kolejowej "8" Rewitalizacja zastępuje modernizację kolejowej "8 Lotnisko w Kielcach ? NIEZBEDNE ! Przejazd 183 km z Kielc do Warszawy to wedlug rozkladu PKP 3:02 do 3:09 godzin. Oczywiscie pieniadze na lotnisko sa ! Na brudne, pachnace mokrym psem pociagi, pedzace 60 km na godzine pieniedzy nie ma. Kto osmieli sie wsadzic polityka do takiego pociagu.No i trzeba by przejsc przez ten truchlejacy dworzec PKP. Politycy fruwaja a raczej bujaja w oblokach. Pajak Londyn Temat: PKP zawiesi kursy 24 pociągów a ostatnio w czasie podróży pociągiem relacji kielce-warszawa tradycyjnie zapakowanym studentami uprzejmy pan konduktor poinformował pasażerów że prawdopodbnie od grudnia do warszawy będzie jedynie pociąg intercity.paranoja bo na pewno czas podróży nie ulegnie zmianie a cena jak najbardziej. Może pkp pójdzie po rozum do głowy?????? Temat: BB kontra Kielce co do odległości to wyszła mentalność kolegów Kielczan dla nich liczy się przede wszystkim Warszawa, i to oni tworzą ów klimat, że dla Warszawiaków wszystko co nie Warszawa to prowincja ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52) - BB-Wawa przeciętnie 4h (najszybciej 3:48) czyli ale jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele szybciej połączenie drogowe BB z Wawką też jak na warunki kraju nad Wisłą jest bardzo dobre bliżej jest do naszych "najważniejszych destynacji" jakimi są GOP i Krak, oraz aglomeracji ostrawskiej, która może w przyszłości może stać się "ważną destynacją" i wreszcie trzeba przypomnieć, że granice są już otwarte i świat nie kończy się na Cieszynie, a za nim dla nas bliżej od Wawy położone są np. Wiedeń, Budapeszt i Bratysława, coraz lepiej skomunikowne z naszym miastem, nieco dalej Praga Temat: PKP Intercity planuje remont 550 wagonów Gość portalu: aendrju napisał(a): > a mnie najbardziej rozwalilo: > Ponadto w 2010 r. PKP Intercity spodziewa się dostawy 10 lokomotyw Eurosprinter > od Siemensa. W maju ub.r. ta lokomotywa osiągnęła na polskich torach prędkość > 235 km na godzinę - to jeden z najlepszych dotychczasowych wyników. > > ciekawe gdzie u nas te 235 na godzine beda wyciagac Na pewno nie na trasie Warszawa - Kraków ;) A nie daj boże pośpieszny z przystankami w Radomiu i Kielcach itd. to ponad 5 godzina przyjemność ;) Temat: A ja już nie wrócę do Lublina i cieszę się z tego! To ciekawe ze w miescie bez przyszlosci buduje sie hipermarkety - przeciez ludzie tu nie maja kasy. To ciekawe ze w miescie bez przyszlosci co roku liczba samochodów rosnie o 20% - a uzywane sa drozsze niz w Niemczech. Gdzie wystarczy sie udac zeby dostrzec beznadziejnosc miasta z koziolkiem? Do Radomia? Do Rzeszowa ? Do Kielc? Do Lodzi? Do Sosnowca? Po co komu komunikacja nocna jak sa tanie taksówki? Szkoda zeby podatnik fundowal nocnym wloczegom transport. Zadnych nowych inwestycji komunikacyjnych - Trasa Zielona? Remont Spoldzielczosci Pracy? Wyrównanie Al. Solidarnosci ze warszawiacy sie slinia ze taka super droga w Lublinie moze byc a u nich same dziury, koleiny i tory tramwajowe na których mozna stracic zawieszenie? Przejedz sie kiedys Trasa Lazienkowska w Wawie a potem Al.Solidarnosci w Lublinie. Przejedz sie pociagiem z Lublina do Wawy - w woj. lubelskim pociag zasuwa az milo a w mazowieckim co chwila zwalnia i staje bo syfiaste tory i jakies gnojki rzucaja kamieniami w pociagi - kultura warszawska. Przejdz sie na DW. Centralny PKP w Warszawie i w Lublinie. Przejdz sie na Bródno w Warszawie -tylu dresiarzy nie ma chyba w calym Lublinie. Temat: Alertowiczów historie kolejowe, czyli wszystko źle Prędkość w XIX wieku... Na przełomie XIX i XX w. prędkość pociągu (średnia z postojami) wynosiła w zaborze pruskim ok. 60 km/h, w rosyjskim około 45 km/h. Źródło: A. Chwalba, Historia Polski 1795-1918 Dzisiaj: Kielce-Częstochowa osobowy 48 km/h Kielce-Warszawa TLK 60 km/h Źródło: rozkład jazdy PKP Temat: Skrzyż. Chrobrego i Żółkiewskiego-przekaż opinię Zadaniem Zespołu ds poprawy BRD jest przede wszystkim lokalizacja niebezpiecznych miejsc i próby poprawy niskonakładowo(zmiana organizacji ruchu) poprzez małe modernizacje i docelowo nowe rozwiązania węzłów drogowych. Także zespół zbiera informacje o niebezpiecznych i uciążliwych miejscach od mieszkańców Radomia. Efektem jest np. wniosek przewodniczącego zespołu do wiceprezydenta Nity (konkretnie do Wydziału Infrastruktury) o środki fiansowe na wykonanie pasa do skrętu w prawo w 11 Listopada z ulicy Zbrowskiego. Problem znany jest od kilku lat, od momentu remontu Zbrowskiego obok Radomiaka. MZDiK obiecał kierowcom wykonanie pasa w 2004 roku. Ale nie miał go kto mobilizować.serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,1307401.html Następnym tematem będzie skrzyżowanie przed dworcem PKP, organizacja ruchu na Kieleckiej przed rondem (wyznaczenie pasa ruchu do skrętu w prawo w Maratońską jadą od strony Kielc, analiza i próba poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej i Aleksandrowicza ora zWarszawsliej i Ofiar Firleja. A propos rond ja też jestem zwolennikiem tego typu skrzyżowań (Jestem założycielem Stowarzyszenia kierowców "Rondo").Jest o wiele bezpieczniejsze i sprawniejsze od tych z sygnalizacją świetlną. Rondo na Żółkiewskiego i Chrobredo urbaniści zlikwidowali chcąc uzyskać przejrzystość układu komunikacyjnego Radomia. Zaważmy że na każdym wyjeździe z miasta (na Warszawę, Kielce, Lublin, Rzeszów) jest rondo. Temat: Czy będą remonty linii kolejowych? > A może orientuje się ktoś pod jakim adresem można składać swoje propozycje na > połączenia kolejowe? Jeśli chodzi o pociągi osobowe i pospieszne (Przewozów Regionalnych) to najlepiej zgłaszać jednocześnie propozycje do: 1) Urzędu Marszałkowskiego (tam jest stosowna komórka) 2) Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach 3) PKP PRzew. Reg. w Warszawie 4) z ew. kopią do gazet i ew. p. 1 i 2 do sąsiedniego województwa. p.s. jeśli chodzi o połączenie do Łodzi - to jak będzie łącznica we Włoszczowie i łącznica w Opocznie, to po zeelektryfikowaniu Opoczno - Tomaszów do Łodzi dojedziemy w 2h z haczykiem. Choć pociąg Kielce - Skarżysko - Wolanów - Przysucha - Tomaszów - Łódź mógł jechać 2h40' Temat: Co z lotniskiem bez unijnych pieniędzy Co z lotniskiem bez unijnych pieniędzy lotnisko w obicach jest bez sensu. jadac z kielc do krakowa potrzebujemy ok 80 minut autem na dojazd. samolotem moze ok 25 min ale na tym nie koniec gdzie odprawa i reszta zabawy. lepszym rozwiazaniem byla by budowa np wzdł obwodnicy od kostomłót. zreszta kto bedzie stamtad latal ludzie z konskich czy jeszcze z okolic do Obic nawet dobrych dróg nie ma. a w/w miejsce ma dobra lokalizacje ze wzgledu na centrum targowe, pkp cargo mialoby mozliwosc jakiegos rozwoju, drogi wylotowe kraków warszawa katowice łódź Temat: Dziś w Radomiu będzie fajny pociąg No wlasnie! Ale czy wladze rzeczywiscie sie tym interesuja? Mozna by pomyslec o alternatywnej wobec PKP organizacji polaczen na trasie z Radomia, Skarzyska i Kielc do Warszawy. Szybkie, wygodne, bezpieczne i niedrogie pociagi... Czy to nie byloby piekne?? Ech... Pomarzyc mozna... Temat: Modernizacja linii nr 8 spadła na listę rezerwową! Modernizacja linii nr 8 spadła na listę rezerwową! www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7732 "...PKP zaplanowały, że do 2012 roku, do rozpoczęcia piłkarskich mistrzostw Europy, wyremontują prawie 1,2 tys. km torów. Od tej liczby już odcina się kilometry, które nie zmieściły się w pierwotnym budżecie na inwestycje. Na listę rezerwową trafił m.in. odcinek Warszawa - Kielce, ale co gorsza także 100 km trasy od Rzeszowa do granicy z Ukrainą, współorganizatorem turnieju..." źródło: Katarzyna Kozińska - Mokrzycka, Gazeta Prawna, 31 stycznia 2008 Temat: Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie kolejarze zagrożeni likwidacja niektórych spółek, zaczynają liczyć forsę. A tej nie ma z faktu istnienia przystanku we Włoszczowie, więc zlikwidowali zatrzymywanie sie pociągów. Gosia to mało interesuje, on lata - wczoraj tv pokazała,że był na otwarciu drogi w Wiśniówce. Pytam tylko, czy teraz przywrócą do pracy dyrektora technicznego PKP w Warszawie, który sprzeciwiał się wydaniu forsy na przystanek im.Gosia.? Czy wreszcie ktoś teraz poda,ile faktycznie kosztowała inwestycja we Włoszczowie ? Kto odpowiada - marszałek, wojewoda, minister, premier za to,że do dzis nie ma łącznicy w Czarnca - Włoszczcowa dla pociągów z Kielc ? Temat: Bal sylwestrowy na dworcu we Włoszczowie Następny mądrala... CMK zaczyna się za Miechowem, więc od Krakowa do Miechowa pociąg będzie się kołysał na rozjazdach. A poza tym kim ty jesteś, pracownikiem PKP, że wychwalasz tak magistralę? Owszem, jak na polskie warunki jedzie się po niej szybko, ale bez przesady, są i stuki-puki i chybotanie. A o tym, że Włoszczowa ma teraz lepsze połączenie z Warszawą niż Kielce było kilkakrotnie. Temat: Uwaga! Od jutra nowe zmiany na linii do Warszawy Uwaga! Od jutra nowe zmiany na linii do Warszawy W dniach od 27 września br. do 05 października br.: poc. nr 31102 SAN relacji Przemyśl (odj. 5:09) - Warszawa Wsch. (przyj. 12:53) na odcinku Radom - Warszawa Wsch. będzie kursował zmienioną trasą przez Dęblin, Pilawę, Otwock z pominięciem stacji Warka, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i przybędzie do stacji Warszawa Wschodnia o godz. 13:03 (opóźniony 10 minut). poc. nr 31112 WETLINA relacji Zagórz (odj. 3:46) - Warszawa Wsch. (przyj. 14:49) na odcinku Radom - Warszawa Wsch. będzie kursował zmienioną trasą przez Dęblin, Pilawę, Otwock z pominięciem stacji Warka, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i przybędzie do stacji Warszawa Wschodnia o godz. 15:21 (opóźniony 32 minuty). poc. nr 21114 STASZIC relacji Kielce (odj. 13:45) - Warszawa Wsch. (przyj. 16:48) na odcinku Radom - Warszawa Wsch. będzie kursował zmienioną trasą przez Dęblin, Pilawę z pominięciem stacji Warka, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i przybędzie do stacji Warszawa Wschodnia o godz. 17:30 (opóźniony 42 minuty). Reszta zmian na www.pr.pkp.pl/aktualnosci.html Temat: Podsumowanie występów Kolportera Korona w trzec... Uważasz że łączenie klubów to ich upadek to poczytaj sobie historie polskich klubów które w większości zmieniały nazwy i łączyły się z innymi np. 1916) Drużyna Legjonowa -> (14.03.1920) WKS Warszawa -> (31.07.1922) WKS Legia Warszawa -> (wrzesień 1922) WKS Legia Warszawa /fuzja z Koroną Warszawa/ -> (kwiecień 1945) I. WKS Warszawa -> (czerwiec 1945) WKS Legia Warszawa -> (listopad 1949) CWKS Warszawa -> (02.07.1957) WKS Legia Warszawa -> (?) CWKS Legia Warszawa -> (wiosna 1993) wydzielono z klubu ASPN [Autonomiczna Sekcja Piłki Nożnej] Legia Warszawa Nazwy: (19.03.1922) Lutnia Dębiec -> (04.08.1922) TS Liga Dębiec -> (1925) TS Liga Poznań [Dębiec włączono do Poznania] -> (jesień 1933) KS Kolejowego Przysposobienia Wojskowego Poznań -> (14.03.1945) KKS Poznań -> (17.03.1947) KS ZZK Poznań -> (01.05.1949) Kolejarz Poznań -> (16.01.1957) KKS Lech Poznań -> (16.06.1994) PKP [Poznański Klub Piłkarski] Lech Poznań -> (8.07.1998) WKP Lech Poznań Nazwy: (1973) KSS [Kieleckie Stowarzyszenie Sportowe] Korona Kielce -> (?) Międzyzakładowy KS Korona Kielce -> (1996?) MKS SF [Miejski KS Sekcja Futbolowa] Korona Kielce -> (2000) KKP [Kielecki Klub Piłkarski] Korona Kielce [fuzja z KKP Kielce czyli dawnymi Błękitnymi Kielce] -> (01.07.2003) [przekształcenie w sportową spółkę akcyjną]. Od 2002 roku klub występuje pod nazwą sponsora - MKS Kolporter Korona Kielce. Żródło www.90minut.pl nawet tam wiedzą że BYŁA BĘDZIE JEST KORONA MKS!!! Temat: Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Jakby kogos interesowalo to bedzie taki : Belzec 10.00 ( nie kursuje w wakacje) Berlin 20.25p Bydgoszcz przez Warszawa, Torun 7.30p 15.40p Chelm 5.25 6.20 7.28 9.15 11.10 13.05 14.20 15.35 16.48d 17.50 18.35p 18.45 21.08 22.30 Deblin przez Pulawy 6.35 7.59 9.10 13.07d 14.30 15.50 17.10 20,35 Gdynia 7.50exh 19.17ph 21.10ph Hel przez Warszawe, Gdansk 19.17ph Jelenia Góra przez Radom, Kielce, Wroclaw 22.05ph Kijów 0.42p 9.09p Kolobrzeg przez Wawe, Gdansk 21.10ph Kostrzyn przez Warszawe, Bydgoszcz 7.30p Kraków przez Radom, Kielce 5.42p 16.40p Krasnik 3.20 5.27 6.25ph 8.15 10.10p 11.33 14.45b 15.45 19.50 22.27b Przemysl przez Stalowa Wola 10.10p Rawa Ruska 8.45h Rzeczyca przez Krasnik 3.20 5.27 8.15 11.33 14.45b 15.45 22.27b Rzeszów przez Stalowa Wole 6.25ph Stalowa Wola przez Krasnik 5.27 6.25ph 10.10p 11.33 15.45 Szczecin przez Warszawe, Poznan 9.45ir 20.00ph 23.00p(5,7) Swinoujscie przez Warszawe, Poznan, Szczecin 20.00ph Terespol przez Deblin, Lukow, Biala Podl. 17.10 Warszawa 2.57p 4.05 5.30pd 5.50exh 6.25p 7.30p 8.30p 9.45ir 12.40p 15.40p 18.30p 19.17ph 19.45ph 20.00ph 21.10ph 23.00p(5,7) Wroclaw przez Radom, Kielce, Katowice 13.40p Wroclaw przez Radom, Kielce, Czestochowe 22.05p Zamosc 18.35p p - pospieszny h - kursuje w wakacje ex - ekspres ir - inter regio ( pospieszny z miejscówka za 3 zl) d - nie kursuje w weekendy b - nie kursuje w soboty 5,7 - kursuje w piatki i niedziele Temat: Komunikacja PKP w Krynicy Komunikacja PKP w Krynicy Co sądzicie o kominikacji PKP w Krynicy? Ja uważam ze to totalne dno! Już lepszy jest PKS, bo PKP z roku na rok ograniczy połączenia! Mamy bardzo mało pospiesznych! A jeśli już są to sezonowe! Przykładem jest pospiech Krynica- Gdynia/Łódź (prowadzi wagony z Zagórza - złączany w Stróżach) kursujący tylko w okresie wakacji i ferii. Jest jeszcze EX "Malinowski" Krynica-Warszawa tez już kursuje częściej ale tez nie codziennie:/ Następnie pospiech "Wetlina" rel. Warszawa-Krynica/Zagórz (rozczepiana w Stróżach), też nie kursuje codziennie. A to dobry pociąg, dzięki niemu mamy bezpośrednie połączenie kolejowe do Kielc, Skarżyska-Kam i Radomia. Od tego roku kursuje także nowy pociąg przyspieszony REGIO PLUS "Jaworzyna" rel. Kraków-Krynica. Pociąg dobry, wyjeżdża rano z Krynicy (z tego co pamiętam) a że jest przyspieszony więc tani a jedzie prawie jak pośpiech, tylko komfort jazdy troche nie ten (chociaz są wyjątki). A poootem to już leca same osobowe, rel Krynica-Kraków (dwa dziennie) I pięć na dzień rel. Krynica-Tarnów. No i chyba dwa albo trzy rel. Krynica-Plavec (Słowacja). A ja chciałbym przedstawić swoje propozycje co do kominikacji PKP w Krynicy, otórz piciągi rel. Krynica-Plavec mogły by być przedłużone do Presova bądź (jeszcze lepiej) do Koszyc. Powinni przywrócić pociąg "Presovcan" Koszyce- Kraków (Nowy Sącz bardzo by zyskał) Pociąg "Bieszczady" do Gliwic powinien tak jak kiedyś ciągnąć łącznik z Krynicy i powinni przywrócić osobówke Krynica-Jasło która na dzień dzisiejszy jedzie z Nowego Sącza. Temat: propozycja nowego województwa Powiedzcie mi o jakie zniszczenie Radomia w okresie PRLu chodziło bo jakoś nie mogę zrozumieć,Radom rozwijał się,był sporo większy wtedy od Kielc,był przemysł elekrometalowy i skórzany,ludzie mieli pracę,budowano osiedla mieszkaniowe więc o co chodzi z tym blokowaniem rozwoju,co takiego Kielce zablokowały Radomiowi przed 1975roku/bo potem to chyba nic do siebie nie miały/.Chyba racjonalne wytłumaczenie jest takie,że po prostu Kielce smiały być siedzibą władz wojewódzkich,a to Radomiowi się należało i już,ale to o ile sie nie mylę nie Kielce decydowały w 1919 i 1945 ,gdzie ma być siedziba wojewody dla woj.kieleckiego,przed wojną także ktoś w Warszawie zadecydował w 1919r,że siedziba będzie w Kielcach,ale wtedyw Radomiu mieliście siedzibę władz okręgu PKP,Lasów Państwowych,z historii jakoś nie słyszałem,aby wtedy były jakieś antagonizmy kielecko-radomskie,a województwo kieleckie bylo o wiele większe/była jeszcze Czestochowa,Sosnowiec/i też animozji nie było. Jak słyszę obecnie,że Kielce coś Radomiowi zabrały to pytam co zabrały?Przez cały okres jedyna bolączką Radomia było to,że mniejsze Kielce były siedzibą władz wojowódzkich a Radom nie,historia raz wam wynagrodzila krzywdy za okupacji,gdy Hitler Radom uhonorował siedzibą dystryktu,czyniąc Kielce podrzedną mieściną guberni dystryktu radomskiego. Temat: Bronmy PKP .......jak Westerplatte. problem w tym że PKP potrafi tylko żądać dotacji. A pociągi są brudne, śmierdzą jak dawniej mimo że faktycznie kilka składów wyremontowano. Co z tego jak większość to śmierdziele, a nawet w tych wyremontowanych wali od niektórych pasażerów. Szynobusy kupione przez samorządy są celowo psute, bo z lokomotywy łatwiej ukraść paliwo niż z szynobusa. Tam gdzie samorząd kupił oszczędne szynobusy PKP żądają coraz większej dotacji mimo że przecież maja oszczędniejszy tabor. Wprowadza się bezsensowne pociągi np. przez pół roku jeździł pociąg Lublin - Kraśnik o 3.20 w nocy. Przyniósł pewnie parę milionów zł strat. Kto za to płaci? Podatnik! Ceny są z kosmosu, szczególnie w pociągach pospiesznych. Na przykład pociąg z Łodzi do Warszawy wlecze się 2 godziny ( średnia prędkość 60 km/h) a PKP uważa że to jest pociąg POSPIESZNY!!! Śmiech na sali!!! 60 km/h to jedzie zdezelowany trabant. Podobnie jest z trasą Skarżysko - Sandomierz. Jeździ tam pociąg "pospieszny" który straszliwie się wlecze a PKP oczywiście bierze pieniądze jak za prawdziwy pospieszny. Śmiech na sali. I my to mamy utrzymywać? Wolne żarty. Kolejny bezsens to brak pociągów na trasie np. Kielce - Skarżysko - Łódź. Oferta jest po prostu niepełna. Podobnie po pociągach kręcą się menele i złodzieje. PKP nie potrafi zapewnić ochrony. Na dworcach kolejowych kręcą się cwaniaczki - ochrona śpi. na szczęście są PKSy i prywatne busy to ludzie mają wybór. WIelu z nich olewa PKP czemu trudno się dziwić. Temat: nowy rozkład PKP nowy rozkład PKP na stronach PKP jest już projekt rozkładu na następny rok Oto skrócona wersja dla stacji Lublin ( oczywiście to jeszcze nie jest pewne że tak będzie) Lublin - Warszawa 4.00 5.25d 6.20 7.40 8.20 10.20 12.20 14.20 16.20 18.20+ 19.20 Warszawa - Lublin 6.15s 7.15 9.15 11.15 13.15 15.15 16.15 17.15 18.15d 19.15 21.40 Lublin - Kutno 6.20 Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin 7.40 Szczecin - Lublin 8.40 Lublin - Bydgoszcz - Kostrzyn 8.20 Lublin - Bydgoszcz 10.20 16.20 Bydgoszcz - Lublin 5.30 9.30 13.30 Kutno - Lublin 17.40 Lublin - Rzeszów 0.20 Lublin - Przemyśl 9.40 18.40 Lublin - Bełżec 9.40 Lublin - Zamość 19.40 Zamość - Lublin ok.5.00 Bełżec - Lublin ok.15.30 Przemyśl - Lublin ok.8.00 ok.15.00 Lublin - Kraków 6.00 15.00 Lublin - Katowice 6.00 15.00 Lublin - Radom - Łódź - Poznań 10.45 Poznań - Lublin 7.15 Lublin - Radom - Kielce - Częstochowa - Wrocław 11.00 Wrocław - Lublin 8.00 Kraków - Lublin 7.20 17.20 Katowice - Lublin 6.30 16.30 d - tylko w dni robocze + - tylko w niedziele s - tylko w soboty pozostałe codziennie Temat: Nie nasza KOLEJ Nie nasza KOLEJ Odwiedziłem właśnie stronę internetową PKP InterCity. Otóż spółka ta w związku ze zmianą rozkładu jazdy 11 grudnia wprowadza kilka nowych połączeń. Z kilkudziesięciu pociągów: Ex, TLK, IC, EC tylko jeden dojeżdża do Kielc, a mianowice Ex."Nida"(Kielce/Lublin- Gdynia) i to tylko w okresie wakacji. Moim zdaniem powinno wprowadzic sie kilka pociagow na trasie np. Krakow/Zakopane przez Kielce, Radom do Warszawy czy dalej do Gdyni, tak samo jak uwazam, ze nie glupim pomyslem byloby wprowadzenie polaczenia ekspresowego na trasie do Katowic(jezdze czesto ta trasa i wiem ze te pociagi zawsze sa zawalone)trasa moglaby przebiegac np. w taki sposob: Lublin- Radom- Kielce- Zawiercie- Katowice- opole- Wrocław. Uwazam ze gdyby wprowadzic na tych trasach chocizaby pociagi TLK ( niewiele droższe, ale o krótszym czasie przejazdu niż pospieszne) wyszloby to z korzyscia i dla spolki PKP InterCity i dla pasażerów w Kielcach i Radomiu. Nasze miasto znowu zostało pominięte Temat: Dlaczego w Krakowie nie lubi sie Kielc? Dlaczego w Krakowie nie lubi sie Kielc? Szczerze powiedzcie mi dlaczego?Duzo ludzi z Kielc studiuje w Krakowie ,a mimo to kielczan się tu nie lubi.Nawet przy wyjeździe w kierunku Kielc na drogowskazie nie ma napisu Kielce.Na stacji PKP pani informuje o pociągu przez Tunel, Jędrzejów,Sakrżysko,Radom do Warszawy a pomija jak by nie było miasto wojewódzkie? Skąd te uprzedzenia.Nawet Robert Makłowicz krakus z urzodzenia ,którego uwielbiam oglądać też nie lubi Kielc. Temat: Włoszczowa raz jeszcze - ROTFL :))) w11mil napisała: > bryt.bryt napisał: > > Edgar o 280 tys ludzi w 4 powiatach (wiecej niz Kielce) i 900 tys zamiast > 3 > >mln, W Kielcach mieszka ok, 200 tys, za to w aglomeracji ponad 300 tys. Co do kosztow to nie wiem, czy 3 mln czy 900 tys, choc wiarygodnosc Edgara jest dla mnie rzecza ogromnie watpliwa. Zreszta nie w tym rzecz. Bo jesli sie mowi, ze tam jest 280 tys mieszkancow i to sie porownuje do Kielc, to wypadaloby zapytac, ilu z tych mieszkancow ma rzeczywisty interes, zeby jechac np. do Warszawy, ilu z nich stac na podroze ekspresem, jakie maja mozliwosci dojazdu do dworca (srodki transportu, drogi), jaka jest infrastruktura dworca (czyzby miala byc dostosowana do przyjecia tylu podroznych, co Kielce?). Dobrz eby bylo porownac te 4 powiaty do Kielc i to zwazyc, a nie rzucac liczby nie majace wiekszego znaczenia. Do tego mozna tez zapytac, czy PKP stac na budowanie deficytowych linii i dworcow w sytuacji, kiedy ma ogromne dlugi, czy nie ma w Polsce miejsc bardziej potrzebujacych nowego polaczenia w Warszawa, bardziej licznych, bardziej perspektywicznych itd. Pytan jest cala masa. Temat: Czy będą remonty linii kolejowych? w ogóle u nas jest tragedia jest z koleją. Niby jako pierwsze województwo znaliśmy pieniądze na utrzymanie wszytskich połączeń, więc do czasu zmiany rozkładu jazdy w połowie grudnia żadne połączenie nie zostanie zlikwidowane, ale z drugiej strony ile my tych połączeń mamy. A może orientuje się ktoś pod jakim adresem można składać swoje propozycje na połączenia kolejowe? Kiedyś na stronie PKP cos takiego było, a ostatnio już tego nie widziałem, a o nowe połączenia aż się prosi i nie chodzi mi tu nawet o włączanie Kielc do sieci IC (choć takie coś powinno mieć miejsce, w przypadku Kielc i Radomia również), ale o najzwyklejsze połączenia i jeśli nie budowę nowych to przynajmniej remont istniejącej już sieci. Przeciez nie jest rzeczą normalną żebys pociąg do Krakowa jechal 2 godz, do Warszawy 3 godz, a do Katowic (osobowy) prawie 4 godziny!!!. Jadąc ostatnio z Wrocławia przesiadałem się w Katowicach. Na torze obok stał osobowy do Kielc, chciałem być w Kielcach jak najszybciej, więc... poczekałem 1,5 godziny na pociąg pospieszny i dojechałem do Kielc około 30 minut przed tym osobowym. No przecież to jest śmieszne Temat: Nowe wojewodztwo? Uważam że województwo powinno być większe. Jeżeli Radom nie chce - szkoda (Radomia). Być ambicją sypialni Warszawy - to bardzo wysokie aspiracje. Pochodzę ze Świętokrzyskiego (nie z Kielc) a mieszkam w stolicy (tymczasowej - tak ją nazywają Krakusy) i patrzę na to lekko z boku. Nie będę wdawał się w dyskusje ile to pieniędzy będzie wpompowane w ten "biedny" region, ile supermarketów wybudowano i ile to problemów jest, a ile będzie. Wiadomo, jest to jeden region geograficzny (Wisła-Pilica), wspólne uwarunkowania historyczne (nie tylko w latach 45-75 Kolego Radomianine...). Można przytoczyć jeszcze historyjkę pewnego profesora kursującego kiedyś między Warszawą a Krakowem (nie było wówczas CMK) - jak to zamykał oczy w Warce a otwierał w Tunelu aby nie patrzeć na tą "czerwoną" krainę... Jeżeli doszło by do powiększenia województwa nie powinno się kończyć to tylko na zmianie map. Trzeba podzielić się władzą. Wojewoda tu, sejmik tam (lub na odwrót), straż tu policja tam (lub na odwrót) itp. Jak to ma miejsce w innych "podwójnych" województwach. A może posunąć się jeszcze dalej Kielczanie? Niech cała władza przeniesie się do Radomia. Co wy na to? Dla mnie obojętne gdzie będę patrzył na gęby urzędników. I jeszcze prośba do Radomia - jeżeli już chcecie być sypialnią Warszawy i tak się chwalicie obwodnicą Białobrzegów - zróbcie dobry przejazd przez swoje miasto (najlepiej obwodnicą - nie będą wam Kielce zaglądać) oraz interweniujcie na PKP (aby nie jeździć do Warszawy ze średnią prędkością 60-70 km/h) - a przy okazji zrobicie dobrze swojemu ODWIECZNEMU WROGOWI. Temat: Kolejowa fuzja Lublina i Rzeszowa Cała afera z lubelską koleją jest g.... warta.Od dawien dawna było zaplanowane, że Wschodni okręg PKP zostanie zlikwidowany.A zapoczątkowały to strajki lubelskich kolejarzy.Później przybył do Lublina słynny Jan Janik (kuzyn Janika) i wziął się solidnie za "roboty" doprowadzając do unicestwienia lubelski okręk.Sam poszedł do Warszawy na prezesa PKp,ale po to tylko,aby narobić afer (chyba jeszcze siedzi były prezes). Aktualnie wiele "zakładów" PKP wchłoniętych zostało przez większe firmy kolejowe leżące poza Lublinem. Dla przykładu podam,że w Lublinie jest zakład zajmujący się nieruchomościami.A dyrektorów i urzędników w tym zakładzie jest więcej niż samych nieruchomości.I co dziwnego.Otóż w Lublinie przy budynkach mieszkalnych "sprząta" jakaś firma z Kielc. A ponieważ prawie zawsze przy tych budynkach jest brud - wniosek jeden:dozorca z Kielc nie jest w stanie dojechać do Lublina,aby posprzątać. To samo jest z innymi zakładami PKP.Np.taka stacja pozwalniała z pracydyżurnych ruchu,nastawniczych po to tylko,aby utworzytć nowe,dyrektorskie stanowiska pracy.A co najgorsze,żaden dyrektor nie chce iść do roboty.Dyrektor chce do pracy po DOBRĄ wypłatę. Temat: Za niecałe dwa miesiące ruszy nowy pociąg do Wa... Gość portalu: piootruś napisał(a): > obecnie o 16.45 jeździ pośpieszny Branicki (moim zdaniem najlepszy bo > podstawiany z Białegostoku i z Warszawy) Teraz ostatni pospieszny bezpośredni > będzie o 11 ?? - gratuluję PKP Nie. Ostatni pospieszny do Warszawy (poza sezonem) będzie wieczorem (na przykład taka Hańcza przyjeżdżająca na Zachodnią o 21:40). Do tego Białystok zyska bezpośrednie połączenia pociągami pospiesznymi z Krakowe, Kielcami. Do tego dochodzi jeżdzący dziś Niemen (do Bydgoszczy), Jaćwing (do Wrocławia), Narew (Bielsko Biała). O szczegółach można poczytać tu: www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19 Pozdrawiam Andrzej Temat: Druzgoczący audyt w PR PKP, będzie rewolucja trzeba przede wszystkim zlikwidowac pociagi lokalne w Polsce Wschodniej tam gdzie jest niska gestosc zaludnienia. To one ciagna w dol cale PKP-PR. Na przyklad pociagiem z Lublina do Chelma jedzie 30 osob , a tymczasem miedzy Warszawa i Piasecznem jest dziki tlok. Nalezy zlikwidowac pociagi w okolicach Lublina, Rzeszowa, Kielc i Bialegostoku a w zamian zwiekszysc ilosc pociagow w okolicach wielkich miast takich jak Warszawa, Wroclaw, Katowice, Gdansk itp. Lepiej zeby pociag wozil po 100-200 osob w szczycie miedzy Warszawa a Minskiem czy Piasecznem niz ma wozic 30 osob z Lukowa do Deblina, Temat: Kolejny hipermarket w Kielcach Rozczaruję Cię...;)) Całkowicie popieram Twój głos! MIeszkam od 3 lat w Kielcach i też doskwiera mi brak w tym mieście galerii handlowej z prawdziwego zdarzenia. Galeria Echo jest tu jedynie namiastką tego co mogłoby być. I kolejny sezon będę musiał spędzić na zakupach w Warszawie lub Krakowie. Zwłaszcza nowo otwarta Galeria Kraków przy krakowskim dworcu PKP robi oszałamiające wrażenie...) a poza tym jest tylko 2 godziny jazdy pociągiem stąd. Po co nam w Kielcach kolejny "samotny" hipermarket??? Chyba tylko po to, żeby mieszkańcy okolicznych osiedli mieli bliżej do sklepu wielkopowierzchniowego. Temat: Czy jest szansa dla piotrkowskiego dworca? Czy jest szansa dla piotrkowskiego dworca? "PKP zapowiadają współpracę z samorządami miast w zagospodarowaniu i nowych inwestycjach na dworcach kolejowych. W środę prezydenci Gdyni i Katowic oraz prezes PKP SA podpisali umowy ramowe w tej sprawie. Wcześniej takie umowy koleje podpisały z władzami Warszawy, Łodzi i Kielc. Jak poinformowali przedstawiciele PKP w środę na konferencji prasowej, kolej chce zaangażować urzędy miast we współdecydowanie o przyszłości dworców kolejowych. Samorządy będą miały wpływ na kształt i charakter dworca, a także na funkcje, które taki dworzec ma pełnić dla miasta..." Ciekawe co na to nasze władze lokalne? Czy rozmawiał ktoś z przedstawicielami PKP? Temat naszego wyjątkowo szpetnego dworca był na forum nieraz poruszany, ale jak dotychczas bardziej to zajmuje forumowiczów niż władzę! Temat: 4 godziny z Wloszczowej do Kielc 4 godziny z Wloszczowej do Kielc a ten pisowski pomiot skrocil meki ludziom z malego miasta i okolic. Niech sobie jezdza na okretke. W koncu nie po to bandycko prywatyzowano koleje, zeby teraz cieple kaski musialy obslugiwac jakiej dziury, nie? Niech sie wyodrebniona spolka PKP Cargo dorzuci. :( ,,Dotąd włoszczowianie do stolicy jeździli przez Kielce ponad cztery godziny, teraz zajmie im to półtorej. Z gestu ministra Gosiewskiego, jednego z najbliższych współpracowników premiera Kaczyńskiego, skorzystała także Częstochowa. PKP uruchomiło pospieszny "Kordecki" do Warszawy, aby we Włoszczowej zatrzymywało się więcej pociągów'' Temat: Wielkie świętowanie na peronie we Włoszczowie Pokazano mi te bzdury wypisywane na tym foruum.Pytam dlaczego przesi PKP, Poseł i wszysccy inni dostojnicy, nie zechcieli sięgnąc po rozwiązanie propowane prze region od lta, by wybudował łacznicę ( ok.700 metrów torów ) dla połaczenia linii Kielce - Częstochowa z CMK ? Wówczas pociagi z Kielc jechałyby do Warszawy bez przeszkód, bez kłopotów, także w razie awarii na linii Kielce - Radom = Warszawa. Drugie. Rozweselił mnie człowiek na tym forum, który przypomniał dążenia starych kolejarzy i władz województwa sprzed wojny, o wybudowani linii teraz juz z Buska przez Wisłe w Szczucinie do Dabrowy Tarnowskiej.Sprawił mi tym radośc, bo to jest jedno z najwazniejszych zadań kolejowych regionu. Okno na świat - na południową Europę, Bałkany ! Temat: BB kontra Kielce wikin napisał: > ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP > - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52) Jeśli chodzi o PKP tak też teraz jest. Kiedyś było szybciej. głowny powód to stara, nieremontowana i do tego jednotorowa linia na odcinku Radom-Warka. Poza tym, od kilku lat pociągi zatrzumują się po drodze w różnych tzw. dziurach, jak Suchedniów czy Szydłowie, to zwiększa czas. Kiedyś pospieszne stawały tylko w Skarżysku, Radomiu, Warce i na Zachodnim, ekspresy zaś jedynie w Skarżysku i Radomiu. > jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele > szybciej Nie znaczy, ale będzie znaczyło. Wcześniej czy później linia z Kielc zostanie zmodernizowana - są rozmaite plany. Nie ma po prostu innego wyjścia. > Ostrawa, Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń W praktyce nic z tego nie wynika i jeszcze bardzo, bardzo długo nie będzie wynikało (o ile w ogóle kiedykolwiek). Dla Polaków ważna jest nie jakaś tam Ostrawa, lecz Warszawa. Temat: Podróż z Łodzi do Jarosławia Podróż z Łodzi do Jarosławia Każdy, kto chce pokonać tę trasę ma kilka wyjść: 1. Samochód-nie każdy go ma, więc: 2. Pociąg-i tu zaczyna się problem W poprzednim rozkładzie jazdy (2004/2005) "Reymont" wyjeżdżał z Łodzi Fabrycznej parę minut po piątej, do Krakowa docierał po 9 (w okolicach 9:30). Po ok. 30 min. czekaniu przyjeżdżał pociąg do Przemyśla. W Jarosławiu było się ok. 12.45. Czas podróży: 7,5h. Od nowego rozkładu sprawa się skomplikowała. Podróż przez Kraków jest bez sensu: "Reymont" Łódź Fabr. odj. 7:06 Kraków Gł przyj. 11:21 + opóżnienia osobowy Kraków Gł. odj.12:35 Rzeszów przyj. 15:23 osobowy Rzeszów odj.15:42 Jarosław przyj. 16:33 Łączny czas podróży: 9,5h Ryzykowna jest podróż przez Warszawę (tylko 10 min na przesiadkę): posp Łódź Fabr. odj. 5:23 W-wa Cent. przyj. 7:30 "Solina" W-wa Cent. odj. 7:40 Jarosław przyj. 13:42 Łączny czas podróży: 8h 20min O reszcie połączeń kolejowych szkoda gadać... 3. Autobus- niepodzianka- najlepsza alternatywa Linia Komfort Bus (obsługiwana przez PKS Płock): Bydgoszcz-Płock, Łódź, Kielce, Jarosław- Przemyśl Odj. z Łodzi 7:40, przyj. do Jarosławia 14:40, czyli TYLKO 7h Czy PKP nie może konkurować z PKS? Temat: Łatwiej dojechać z Warszawy w Beskidy, niż z Wi... PKP już próbowało . Był Bezpośredni pociąg nocny z Gdyni przez Warszawę Częstochowę do Wisły codziennie. Kosztował też 50 złotych za miejsce siedzące + 20 za tanią kuszetkę 100 razy wygodniej niż najlepszym autokarem . I co ??? Woził powietrze . Do Bielska ludzie jeździli a do Wisły nawet poza sezonem pustki . I co PKS z naiwnymi burmistrzami i wójtami myśli że ludzie pojadą PKS em kilka godzin ???? Zresztą Ciekawe ile to Cudo będzie jechało z Warszawy przez Radom Kielce Buhahaha. Zamiast zabiegać o chore połączenia dalekobieżne panowie wójtowie i burmistrzowie powinni pomyśleć o stworzeniu normalnej komunikacji z Wewnętrznej skomunikowanej z połączeniami kolejowymi w Bielsku . A nie że pociąg z Warszawy przyjeżdża o 12 a PKS ik odjeżdża 5 minut wcześniej !!!! Autobusy poza przejazdami zorganizowanymi powinny służyć do przewozów lokalnych a nie dalekobieżnych . Temat: Ekspansja PKP PR w Grudziądzu! Ekspansja PKP PR w Grudziądzu! Chyba Polskie Koleje w końcu zaskoczyły, że w Grudziądzu też mieszkają ludzie, którzy chcą podróżować...Od grudnia z grudziądzkiego dworca mają odjeźdzać 3 pociągi pospieszne i to niesezonowe jak w przypadku "Borów Tucholskich"! A będą to pociągi w relacji: -łącznik Grudziądz-Działdowo do pociągu "Warmia" Olsztyn-Kraków(a w sezonie do Zakopanego)przez Warszawę, Radom, Kielce -łącznik Grudziądz-Toruń Gł. do pociągu Poznań-Warszawa przez Kutno -pociąg pospieszny "Wrocławianin" Grudziądz-Wrocław przez Toruń, Gniezno, Wrześnię, Ostrów Temat: W Kielcach ruszają w środę nocne autobusy Od czerwca br. w naszym mieście będą kursować trzy linie nocne. Numeracja linii to: 101, 102, 103. Na liniach będą obowiązywać jednorazowe bilety o podstawowych nominałach tj: 1,90 zł, 1,15 zł, 0,95 zł. Szczegółowe rozkłady jazdy podamy pod koniec miesiąca (podstrona rozkłady jazdy). Trasy linii nr: 101 Czarnowska-IX Wieków Kielc-Warszawska-Krasickiego-Os. Świętokrzyskie pętla. Trasa powrotna: Manifestu Lipcowego-IX Wieków Kielc-Żelazna PKS 102 Żelazna PKP-Grunwaldzka-Os.Ślichowice pętla Trasa powrotna: Massalskiego-Grunwaldzka-Podkarczówka-Żelazna PKS 103 Żelazna PKP-Żytnia-Ogrodowa-Tarnowska-Wrzosowa pętla Trasa powrotna: Popiełuszki-Tarnowska-Bohaterów Warszawy-Szczecińska-Zagórska- Żeromskiego-Seminaryjska-Ogrodowa-Żytnia-Żelazna PKS Temat: Kieleckie lotnisko nie powstanie w Miedzianej G... Ale jednak Piekoszów ma chyba lepsze położenie: Do kieleckiego dworca PKS i PKP jest z Piekoszowa 10 km, a z Morawicy 15 km. Obok jest droga ekspresowa S7, E77 łącząca Kraków, Radom i Warszawę. Jeszcze bliżej Piekoszowa są tory kolejowe prowadzące do centrum Kielc. Do Targów Kielce jest 8 km,a z Morawicy jest 17 km. Do Buska jest kolej w lini prawie prostej. Temat: PKP likwiduje i dodaje Jak zwykle ściema !!! Likwidacja pociągów to nieudolność prestiżowej spółki. Zbyt krótkie składy pociągów pospiesznych (przez przejęciem od PKP PR było więcej wagonów). Ale to tak jest, kiedy pasażer jest wrogiem. Zamiast doczepiać wagony i obniżać ceny to likwiduje połączenia i jeszcze płacze wraz z ministrem, że PKP PR uruchamia tanie pociągi interregio, które są rentowne !!! Najlepiej by żyła spółka z dotacji gdyby nie było pociągów... Myślę, że tu rola marszałka - dogadać się z Kolejami Mazowieckimi i przedłużyć kilka przyspieszonych Warszawa - Skarżysko do Kielc. Temat: Niebezpieczny tunel kolejowy na trasie Kraków-W... A`propos trasy PKP Lublin - Kraków: Najciekawsze jest to, że pokonanie tego odcinka zarówno przez Kielce (tak jeżdżą bezpośrednie pociągi) jak i przez warszawę (przesiadka na ekspres/IC) zajmuje mniej więcej tyle samo czasu - około 5 godzin. Jedyna różnica to różnica cenowa ;) Temat: Powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na CMK Gość portalu: darek napisał(a): > A do kogo należałaby decyzja ,aby taka nitkę dobudować?Czy na poziomie > Warszawy,Lublina czy Kielc/chodzi o PKP/.Dlaczego władze samorządowe > województwa o to nie zabiegają??? Teraz to każdy będzie zwalał decyzję na kogo innego... Po zamieszaniu z podziałem na 374 spółki to już nikt nic nie wie. Teoretycznie Lublin: www.plk-sa.pl/00spolka/mapa/plk_Lublin_kielce.html Temat: Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ? Tomek, ADAŚ Gość portalu: ADAŚ napisał(a): > Największym problemem jest to, że linie lokalne PKP nie chce wykorzystać jako > międzyregionalne. > Np. > CHABÓWKA - NOWY SĄCZ dla bezpośrednich połączeń ZAKOPANE - > RZESZÓW/PRZEMYŚl/TARNÓW/ZAGÓRZ/USTRZYKI DOLNE > RZESZÓW - OCICE dla bezpośrednich połączeń do Warszawy (teraz jadą przez > Leżajsk) > PRZEWORSK - BEŁŻEC (tylko jeden pociąg do Zamościa, a z powodzeniem mogłyby > jechać częściej do Rzeszowa czy Tarnowa) > WIELICZKA RYNEK - KRAKÓW GŁÓWNY (bezpośrednie połączenia z Katowicami, Kielcami > > itp.) > > I co woła o pomstę do nieba - stan torowisk. Żeby kolej była konkurencyjna, > potrzebne są modernizacje torów. Ponadto winno się zeelektryfikować linie: > Chabówka - New Sącz, Jasło - Rzeszów, Rzeszów - Ocice, Jasło - Zagórz, Zagórz - > > Przemyśl. Wtedy z pewnością wpłynie to na szybkość i atrakcyjność tego środka > transportu. Otóż to. Niestety w PKP jest moda na likwidowanie linii, a nie tworzenie nowych. Może tak długich tras międzyregionalnych na tych odcinkach nie tworzy się z tego względu, że opóźnienia urosłyby do niebotycznych? A propos linii Przemyśl - Zagórz przez Ukrainę - mogę prosić o szczegóły nt możliwości jej wskrzeszenia? Gdzie to można przeczytać ? Temat: Świetnie zaplanowane i zsynchronizowane remonty!!! Świetnie zaplanowane i zsynchronizowane remon krzysq napisał: > Aby obecnie z Krakowa wyjechać w kierunku np. Tarnowa trzeba obowiązkowo > odstać do kilku godzin w korkach: > 1. remont na Igołomskiej - (ruch wahadłowy) w czwartek stałem 1,5 godziny. > 2. budowa wiaduktów na Wielickiej (z trzech pasów ruchu zjazd na 1) > opóźnienie około 1 godziny > 3. PKP na trasie Kraków - Tarnów remeont torów gdzieś przed Kłajem - > opóźnienia od 0 do 90 minut jak się trafi.(podobno już ma być koniec ale ...) > 4. ul. Nowohucka i Rybitwy i wylot za Wieliczką - remont na Howohuckiej > mostu i gdzieś za Rybitwami remont drogi w okolicach kościoła a dodatkowo > straszny tłok > 5. alternatywna możliwość to helokopterem - nie sprawdzałem > 6. kolejna alternatywa to Wisłą z przesiadką na samochód gdzieś w Okolicach > Niepołomic - nie sprawdzałem > 7. Przes Myślenice - Gdów - Bochnia albo np Nowy Targ czy Kielce - nie > sprawdzałem > > Jeżeli ktoś zna inny alternatywny sposób dodatcia do np. Tarnowa to proszę o > informację. > Rozumiem,że wszystkie te remonty są świetnie zaplanowane i zsynchronizowane > ze sobą i właśnie tak miało być. > > Pozdrawiam PRPONUJĘ PRZEZ WARSZAWĘ. CMK pociąg zapier... Potem wsiądź na pośpieszny do Rzeszowa przez Stalową Wolę. Następnie stamtąd tylko eskpresem do Tarnowa. Czasowo wyjdzie chyba na jedno - chyba, że pociągi będą miały opóźnienie. ŻYCZYMY PRZYJEMNEJ PODRÓŻY (cytat z Dworca Głównego PKP) Temat: nowy rozkład jazdy PKP Rozkład PKP Dęblin - nowy! nie da się ukryć. BUsy do Kraśnika tak ok. 17-18 odjeżdżają pełne ze stojącymi ludźmi a pociągu o tej porze nie uświadczysz :) dodam jeszcze w ramach promocji nowy rozkład z Dęblina ROZKŁAD PKP ze stacji DĘBLIN 20056 Biała Podlaska 15.56 Bydgoszcz 9.12p 17.10pb Chełm 4.02d 13.52 17.03 18.45 Gdynia 8.26exh Hel 23.49ph Kielce 6.45ph Kijów 8.12p 23.22p Kołobrzeg 22.29ph Kostrzyn 11.02p Kutno 7.13p Lublin 5.03 6.09 6.35ph 7.00ph 7.47 9.47d 10.47pa 12.07 12.36p 14.46p 15.49t 15.56d 16.33exh 17.36pd 19.28 20.36p Łowicz 4.03m Łuków 12.39 Przemyśl 9.12p 16.50p Radom 3.30dm 5.11m 6.27m 8.40m 9.45m 12.40m 14.17m 15.25dm 17.16m 19.22m 21.07m Rzeszów 4.53ph Szczecin 8.37t 23.50p+ Świnoujście 21.07ph Terespol 4.25 6.25 19.04 Warszawa 3.23m 3.52p 5.20m 6.13pd 6.36m 7.59m 10.11m 12.11m 13.13pa 14.11m 15.11p 15.37m 16.11m 17.21m 18.11m 19.02p+ 19.12m 20.01p 20.11m Zamość 9.12pe m - pociąg kolei mazowieckich Temat: Łódź Ponownie z ręką w nocniku > Artykuł zawiera elementarne błędy. Przede wszsytkim nieprawdą jest, > że dorpowadzenie do stanu używalności lini z Łodzi do Wrocławia już > teraz wymaga budowy tunelu Oczywiście, ze to bujda na resorach, ale nie zmienia to faktu, że decydenci tę bujdę kupują - przecież tego nie wymyślił dziennikarz, tylko ta sam grupa kacyków z PKP, która dotychczas skutecznie odsuwała trasowanie pociągów Warszawa - Wrocław od Łodzi. > Po trzecie to ja się Częstochowianom w ogóle nie dziwię. zostali na > trwałe odcięci od krajowej sieci połączeń intercity i szukają > wszelkich sposóbów, by się jakoś do niej włączyć. No, akurat Częstochowianom to ja też się nie dziwię - zawsze lepiej jest mieć niż nie mieć. Co nie zmienia faktu, że miasto jest 5x mniejsze od Łodzi, a już obecnie posiada o niebo lepsze połączenia (w tym pociągi kwalifikowane, chwilowo nawet więcej) przed Częstochową - wizja co > najwyżej pociągów pośpiesznych z Katowic do Bydgoszczy i z Warszawy > do Opola. Wszystkie kwalifikowane pojadą wszak CMK... Nie jest powiedziane, że owe pospieszne nie miałyby się stać kwalifikowanymi. Trzy ważne trasy (Bydgoszcz - Katowice, Warszawa - Opole i Kielce - Wrocław), to całkiem przyzwoicie, jak na średniej wielkości miasto. Temat: 15.12.2002 - NOWY ROZKŁAD PKP Gość portalu: ADAŚ napisał(a): > Mam już nowy sieciowy rozkład PKP. Grzebałem po nim w sieci przez ostatnią godzinę i jestem zadowolony bo w pasujących mi porach zrobili dwa pociągi do/z Chrzanowa > Co w naszym regionie ??? > 1) Pociągi do stacji Wieliczka Rynek zostają. ..poobcinane > 2) Odwołali część pociągów, np. "Jagiełło" do Lublina. Nie ma też "Wetliny" z > Warszawy Wschodniej do Zagórza - ta jeździć teraz będzie przez Stalową Wolę, > Rzeszów, Jasło. Chamstwo! Brak komunikacji z Bieszczadami strasznie mnie wkurza > 3) W zamian pojawi się "Kinga" ze stolicy do Krakowa przez Kielce. Kinga do Kielc??????? dobre! proponuje IC Jola do Wawy > 5) Pojawi się za to coś takiego jak "Nocny Ekspres" - co to takiegooooo? hmmm może do paryża? > 6) Linia Chabówka - Nowy Sącz wyremontowana !!! Pociągi mogą się zatem > pojawić na całej relacji . I są w rozkładzie, tyle że oznaczone literą "F", > czyli kursują po ogłoszeniu. Proponuję symbol "$" dosadniejszy > Nie mam opinii o nowym rozkładzie. Wieliczka średnio (fakt - ludzie wybierają > te gówna /busy/), No ale trzeba przyznać że gówno jest 100x mobilniejsze gdzie zechcesz stanie natomiast słabsza jest oferta do Zagórza. nie denerwuj mnie! Aha! Proponuje jeszcze pospieszny "Filomenka" do Kampusu UJ hihihihihi, przez Chabówkę bo nie ma tyle taboru Temat: Z czego smieje sie Zagranica? "W tym dziesięciotysięcznym miasteczku w Kieleckiem od wczoraj zatrzymują się dwa pociągi - pospieszny "Augustyn Kordecki" jadący z Częstochowy do Warszawy oraz ekspres "Ernest Malinowski" z Warszawy do Krakowa i Krynicy. Dotąd włoszczowianie do stolicy jeździli przez Kielce ponad cztery godziny, teraz zajmie im to półtorej. Z gestu ministra Gosiewskiego, jednego z najbliższych współpracowników premiera Kaczyńskiego, skorzystała także Częstochowa. PKP uruchomiło pospieszny "Kordecki" do Warszawy, aby we Włoszczowej zatrzymywało się więcej pociągów." ale PiS przegral we Wloszczowej;) Temat: Pokaz dla telewizji ojca Rydzyka - masówka PiS ... Częstochowa - Kielce Ha,ha,ha można się pośmiać jak to było załatwiane - ale połączenie przyda się obu miastom. Nie kto inny jak GW swego czasu rozwodziła się nad planami PKP budowy szybkiej kolei m.in. na trasie Gdańsk-Warszawa-Katowice ( z wykorzystaniem CMK-i)- ale i z pominięciem zarówno Częstochowy jak i Kielc. Te plany pewnie powrócą a stacja ta mogłaby służyc przesiadkom i udostępnić szybką kolej mieszkańcowm Częstochowy i Kielc (nawet gdyby zatrzymywały sie tam tylko niektóre pociągi) Temat: Czy będą remonty linii kolejowych? Gość portalu: budda napisał(a): > A może orientuje się ktoś pod jakim adresem można składać swoje propozycje na > połączenia kolejowe? Kiedyś na stronie PKP cos takiego było, a ostatnio już teg > o > nie widziałem, a o nowe połączenia aż się prosi i nie chodzi mi tu nawet o > włączanie Kielc do sieci IC (choć takie coś powinno mieć miejsce, w przypadku > Kielc i Radomia również), ale o najzwyklejsze połączenia i jeśli nie budowę > nowych to przynajmniej remont istniejącej już sieci. Przeciez nie jest rzeczą > normalną żebys pociąg do Krakowa jechal 2 godz, do Warszawy 3 godz, a do Katowi > c > (osobowy) prawie 4 godziny!!!. spróbuj wypełnic ponizsza ankiete: www.kochamradom.pl/wyda_news_ankieta.html wprawdzie to radomska, ale jak slusznie zauwazyles w sprawie wiekszosci polaczen jedziemy na jedym wózku :) pozdr Temat: Jak kandydat Marcinkiewicz trasy przesuwał Czekam kiedy Kaziu przesunie tory PKP albo Wisłę Czy ktoś się zainteresował po co w ogóle są autostrady? Rozumiem, że przeciwnicy autostrad śnią o kraju rowerów - jeśli tak to wynocha do Chin. Te drogi są po to aby ułatwić dojazd bez korków na naszych "fantastycznych" drogach krajowych. Czy trasy buduje się głównie po to aby omijać całe metropolie? Ciekawe kto po tych autostradach będzie jeździł, a Wawa nadal będzie tkwić w korkach. Najlepiej przesuńmy trasę za Radom albo za Kielce, w końcu nigdy nie wiadomo gdzie kiedyś będą rogatki Warszawy i ludziom trasa będzie przeszkadzać. Tak samo wypadki cystern mogą się zdarzyć gdy zderzą się pociągi na torach PKP, a jakoś nikt nie protestuje. Co jeszcze przesuniemy Kaziu - Wisłę, granicę, słońce? Temat: Co Was... Gość portalu: mysza napisał(a): > 1.kiedy musze sie przemiescic z Warszawy do Krakowa (i odwrotnie)korzystajac z > uslug pkp (teleportacji lakne!!) Hmm... Dziwne... Byłem przekonany, że mniej więcej co godzinę jeździ jakiś ekspress/InterCity do Warszawy lub przez stolicę (jedzie ok. 2 godzin). Poza tym jest jeszcze kilka pospiesznych przez Kielce (napewno jest 9:50 - zazwyczaj wracam nim do domu). Pozdrawiam Temat: Mieszkaniec Złocieńca w Reprezentacji Polski U-18 Mieszkaniec Złocieńca w Reprezentacji Polski U-18 Tomasz Dusza - Trener reprezentacji Polski do lat 18 (rocznik 1987) Michał Globisz powołał dwie kadry na konsultacje szkoleniowe w Gdańsku. Pierwsze zgrupoanie, z udziałem 28 zawodników, odbędzie się w dniach 4-7 marca. Zbiórkę zawodników wyznaczono na 4 marca (piątek) o godzinie 13:00 na dworcu PKP Gdańsk Główny przy kasie numer 1 lub w miejscu zakwaterowania Hotel OPO Gdańsk-Żabianka ulica Wiejska 1 do godziny 14:00. KADRA U-18 NA PIERWSZĄ KONULTACJĘ W GDAŃSKU Michał Chełmiński (Eintracht Norderstedt, Niemcy), Norbert Czubała (GKS Bełchatów), Tomasz Dusza (MKS Złocieniec), Bartosz Gębura i Piotr Stępień (obaj Juventa Starachowice), Łukasz Gikiewicz i Rafał Gikiewicz (obaj Dobrowiejski Klub Sportowy), Wojciech Jagodziński (Kolporter Korona Kielce), Paweł Kazimierczak i Kamil Wacławczyk (obaj Górnik Polkowice), Łukasz Kędzierski (Wisła Płock), Krzysztof Kowalski (RKS Radomsko), Łukasz Lebioda (Warta Poznań), Krzysztof Leszek (Lechia Gdańsk), Artur Marciniak (Lech Poznań), Łukasz Nadolski (Polonia Gdańsk), Adam Nowicki (Mieszko Gniezno), Przemysław Orłowski (Pogoń Szczecin), Wojciech Ostrowski (AZS Bydgoszcz), Dominik Pawolka (Borussia Moenchengladbach), Damian Piotrowski (Zagłębie Lubin), Michał Romanowski (Warmia Olsztyn), Bartosz Rosłoń (Wisła Kraków), Kamil Sobala (Raków Częstochowa), Mariusz Starba (Pogoń Staszów), Mariusz Warmuz (LZS Czarnochowice), Wojciech Wocial (Agrykola Warszawa),Zbigniew Zawada (Darkovia Darłowo). Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 175 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||