Strona Główna PKP Białystok Warszawa cennik PKP Łódź Fabryczna Warszawa PKP Warszawa Gda ska PKP Warszawa Krynica Górska PKP Warszawa Zachodnia - Olsztyn PKP Warszawa Zielona Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS pl Warszawa Stadion PKS Tomaszów Mazowiecki Warszawa PKS Warszawa stadion-łomża |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkpkrakow Warszawa przez KielceTemat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :) aron2004 napisał: > pep-per napisał: > > > > Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w > >mediach. > > O zmianach w rozkładzie busów też. Np. w Wyborczej jest regularnie rozkład > jazdy busów. W Kurierze też. > > > > Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewnia > m > >się (strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której > > >pociąg odjeżdża. > > Ale pociągi lubią się spóźniać. Busy też ;) Prywatne 74 w stronę zalewu rzaadko jest punktualne. (Od razu mówię, że MPK też. Korki... > > > Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem. > > A dlaczego? Czyżby PKP i PKS nie zapewniło ci komunikacji? O tej porze nie było pociągu. Tylko w busie można zrobić wcześniej rezerwację. PKS na razie nie zapewnia takiego luksusu. > > Wszedłem > > dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład, > > sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się > pod > > podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie ra > czył > > odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworze > c. > > Busa o danej godzinie nie było... > > To musiałeś mieć naprawdę pecha, bo przez Radom jeżdżą też busy do Łodzi, > Krakowa itp. Może po prostu to był bus do Łodzi albo Krakowa a ty myślałeś że > będzie pisać na nim "Radom". Bus, którym miałem jechać jechał do Krakowa przez Radom Kielce. > > Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził > jak > > szalony > > Czyli jechałeś do Radomia ok. 1200 albo ok. 1500 > O tej porze są busy Lublin - Radom - Kraków, dokładnie o 12.15 12.45 15.15 i > 15.50. Nie wiem jakim cudem nie trafiłeś na tego busa. > > > >(jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak >szalon > y. > > Może po prostu nie jesteś przyzwyczajony do normalnych prędkości. Ktoś kto do > tej pory jeździł rozklekotanym autosanem może się bać prędkości ok. setki. O ile wiem, na polskich drogach obowiązuje (poza terenem zabudowanym) ograniczenie prękości do 90 km/h. Nie boję się prędkości, ale na polskich drogach, biorąc pod uwagę ich stan, rozwijanie prędkości do powyżej 120 km/h jest nieco ryzykowne. > > Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. W > olę > > jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.) > > Twój wybór. Dokładnie :) Temat: Stowarzyszenia otrzymały dotacje od miasta Po przeczytaniu artykulu jestem wstrzasniety jego trescia , zawartoscia okresleniem "sie towazystw " na bazie, no chyba tylko struktur starych znaiomych, a kaza tak wnioskowac WYODREBNIONE dzialy zycia spolecznego Kielc - DOFINANSOWANE. Nie ma roznorodnosci w tym. Taka lista powinna zawierac conajmniej 300 pozycji roznorodnych form stowazyszen i ich dzialan _______________________________________________________________________________ Wszystkie podzielono na kilka grup: kultury, kultury fizycznej i sportu, pomocy społecznej, ekologii i ochrony środowiska oraz turystyki. ________________________________________________________________________________ 1...KULTURA 2...KULTURA FIZYCZNA (nie ma kultury fizycznej debile jest TURYSTYKA I SPORT .Czy to proby podlizywania sie prezydentowi Kwesnemu ?. To sport i turystyka w dobie kolejnego PRLu zdazyl juz urusc do kultury ? Ciekawa kultura na polskich stadionach jesli policja musi uzywac pal, gazu, i gumowych pociskow. 3...ORGANIZACJE HARYTATYWNE...zamiast pomocy spolecznej. 4..."ekologii i ochrony środowiska" jesli te pieniadze przeznaczono w celu wykorzystania legendarnie silnych strumieni wiatru np: na Dworcu Glownym PKP W celach pozyskania nowych zrodel energii to popieram. Nalezalo wyodrebnic ogolnie - MLODZEZ i podciagnac pod ten symbol wszelkie organizacje modziezowe, gruppy dzialania, hobbystow, modelarzy, fascynatow wszelkich dziedzin nie zwiazane z podzialem pieniedzy ze stalych rzadowych zrodel. Ale to wciaz jest tragicznie malo stowazyszen i pieniedzy jakie powinny byc przeznaczone na mlodziez. Kultura - 230.725 zł Kultura fizyczna i sport - 584.632 zł Pomoc społeczna - 62.477 zł Ekologia i ochrona środowiska - 19.268 zł Turystyka - 52.436 zł Które organizacje dostały najwięcej Kultura - Związek Harcerstwa Polskiego - Komenda Kieleckiej Chorągwi ZHP im. Stefana Żeromskiego na organizację XXXI Harcerskiego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej Kielce 2004 - 60 tys. zł ________________________________________________________________________________ - Stowarzyszenie Myśli Humanitarnej "Tęcza" - organizacja Festiwalu Kultury Niezależnej - 15 tys. 385 zł - Świętokrzyski Klub Tańca i Tańca Towarzyskiego Jump - organizacja VI Letnich Warsztatów Tanecznych - 12 tys. 545 zł Kultura fizyczna i sport - Parafialny Klub Sportowy Polonia, Białogon - piłka nożna, prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, zakup sprzęt sportowego - 78 tys. 943 zł - Świętokrzyski Parafialny Klub Sportowy Rodzina - piłka nożna, prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży - 46 tys. zł - Stowarzyszenie Piłki Ręcznej Iskra, Kielce - piłka ręczna dziewcząt i chłopców, prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży - 41 tys. 821 zł ________________________________________________________________________________ Ech co za bzdury. Widze ze komuna w kielcach biegnie tym samym truchtem myslenia. Nic sie nie zmienilo. A to jest jednak dla mnie bylo nie bylo konkretne zrodlo wiedzy o przemianach spolecznych zachodzacych w miescie wojewodzkim. Nadal ten sam letarg, PARTYJNA ELITA sni o nowych samochodach,i jak tu budowac systemy wyciagania pieniedzy z Warszawy albo z Unii na inwestycje. Inwestycje tylko na papierze. Temat: KIELCE GÓRĄ Gość portalu: jurek napisał(a): > Gość portalu: Tomek napisał(a): > > > > taaak, macie tez ten Plac Dworcowy, że gorszego nie widziałem, > moze teraz nie jest on zapiekny ale poczekaj az zacznie sie jego remont i > remont dworca PKP ktory zacznie sie wraz z remontem najblizszego odcinka > Sienkiewki No zobaczymy > >no i jeszcze i Rynek na > którym jest brudno, szaro i w dodatku śmierdzi. > Wcale nie jest brudno bo rondo jest bardzo zadbane wokolo odnowione sa prawie > wszystkie kamienice,a w niedalekiej przyszlosci miasto oglosi projekt na > zagodpodarowanie placu. Ogłosi, ale na razie nie jest > >Macie też nie więcej warty Dworzec PKS, okrągła, szara ,brudna, obskórna bu > da! > Kiedys byl to jeden z najladniejszych dworow w Polsce i do tej pory jest tylko > wymaga remontu i to gruntownego,ale architektonicznie jest dobrze wkomponowany > w otoczenie. 40 lat mineło... > > Do porówniania: W Radomoiu w przyszłym roku remontowany będzie Dworzec PKP > , a > > od niedawna mamy nowy Dworzec PKS, chociaż nawet ten stary był ładniejszy > od > > kieleckiego! Remontowany będzie też ostatni odcinek ul. Żeromskiego. A i > > autobusy mamy nowsze i ładniejsze! > Moze wyjasnisz dlaczego macie"ladniejsze"autobusy???(Bo trzeba bylo je kupic z > pewnego powodu) > Ale nie zgodze sie z toba ze macie ladniejsze od kieleckich.Takich obrzydliwych > > reklam jak u was to nawet na nigdzie nie widzialem.Mamy 30 autobusow > niskopodlogowych i 5 z niska podloga z tylu.W tym roku przybedzie > prawdopodobnie kolejnych 15.Nasze autobusy (prawie wszystkie)sa pomalowane z > przodu i z tylu na zielono.Co bardzo je upieksza,bo kolor bialo czerwony nie > dodaje urody! Na waszych autobusach nik się nie chce reklamować. U nas są 73 autobusy niskopodłogowe w tym ok. 30 z niską podłogą z tyłu. Dlaczego nie wspomniałeś o liniach nocnych? > Macie jeszcze bardzo brzydki dworzec PKP.I to nie tylko moje zdanie.Bo podobne > maja Warszawiacy. No niew iem, słyszałem też zdanai o Waszym dworcu. > Ta wasza Zeromskiego to ile ma dlugosci??? Dłuższa niż Sienkieiwcza > > U nas w tym roku oprocz kilkuset metrowego odcinka Sienkiewki remontowane sa > jeszcze 3 inne ulice w samym centrum: Bodzentynska,Staszica,Wesola ktore po > remoncie zostana wylozone estetyczna kostka. U nas remontowane, nie chce mi się pisać, wejdź na stronę mzdik.pl tam są wymienone remonty dróg. > Bardzo wiele kamienic przechodzi generalne remonty lub zmienia elewacje. Oj, u nas też. > W centrum powstaje duzy kompleks usługowo-handlowo-mieszkalny wraz z garazami > wielopoziomowymi "Planty 16".Konczy sie budowa 6 kondygnacyjnego (1 poziom pod > ziemia)biurowca ktorego elewacja bedzie ze szkla.Przy ulicy Paderewskiego > powstanie ciag nowoczesnych kamienic.Obok CH Rondo wybudowany zosanie nastepny > nowoczesny obiekt.Gdzies za 2 miesiace rozpocznie sie budowa 7 kondygnacyjnego > (2 poziomy pod ziemia) budynku dydaktycznego WSEiA.Inwestycja ta bardzo zmieni > jedna z najbardziej zaniedbanych czesci Centrum.Nowy obiekt powstaje takze przy > > kosciele sw.Wojciecha. > Wyremontowany zostanie hotel centralny ktory calkowice zmieni swoje > oblicze.Przy ul.Staszica powstana nowe estetyczne kawiarenki i puby.Bedzie to > taka typowa ulica kawiarniana jak np.w Wiedniu. > Wyburzane sa rudery ktore szpeca miasto.To jeszcze nie wszystkie inwestycje w > Centrum Kielc. I CO???ZONK!!! :)))))))))) > W Radomiu powstała filia UMCS i powstaje filia Uniwersytetu Warszawskiego, mamy nowo otwarty Hotel Poniatowski, jesienią rozpocznie się budowa kompleksu rozrywkowo-handlowo-usługowego Plaza. Cały czas powstają nowe bloki na os. Akademickim przy ul. Rapackiego. Są tez plany wybudowania szybkiego kolejowego połączenia z Warszawą (podróz krótsza niż 1h) i wtedy w Radomiu powstanie międzynarodowe lotnisko. Cała inwestycja ma powstać w ciągu 10 lat. W Radomiu co roku odbywaja się pokazy lotnicze Air Show. Temat: AIR SHOW 2002 - ocena ogolna AIR SHOW 2002 - ocena ogolna Dobrze, ze po raz kolejny odbyl sie w Radomiu. Oby wpisal sie na stale w krajobraz miasta! Ale o to miasto i organizatorzy musza caly czas sie starac. Po pierwsze organizacja: dziwne, ze impreza organizowana nie po raz pierwszy przeciez sprawila tyle problemow. Ci, ktorzy byli, wspominali o kiepskiej organizacji sprzedazy biletow i wejscia na zawody. Rowniez o klopotach rowerzystow. A przeciez te wszystkie problemy mozna obrocic w plusy! Dystrybucja biletow moglaby sie rozpoczynac duzo wczesniej i nie wspominajac licznych punktow w Radomiu (bilety powinny byc przynajmniej w Empiku na Zeromskiego i Dw. PKP, ale i w wielu innych miejscach), bilety moglyby (powinny!) byc sprzedawane w Warszawie, Lodzi, Kielcach i Lublinie, czyli u naszych najblizszych sasiadow, a do tego rowniez przez Internet. Czytajac chocby tylko posty na forum widac, ze przyjechali ludzie prawie z calej Polski (bylo to widac rowniez na drogacz - zakorkowanych w niedziele rano i wieczorem w kierunku do Warszawy). Sprzedaz biletow moglaby byc swietna okazja promocji miasta - sporo osob, ktore zajrzaly do Radomia pierwszy raz w zyciu i wylacznie za sprawa Air Show, wynosi z Radomia pozytywne wrazenie. A i miasto pojawia sie w telewizji i w radiu nie tylko za sprawa morderstw, bankructw firm czy innych tragedii. Kolejna sprawa - rowery. Trudno o lepsza promocje wizerunku miasta jako wspierajacego zdrowa forme komunikacji, czyli rower. Przeciez nie tak duzo kosztowaloby poprowadzenie kilku sciezek rowerowych w kierunku lotniska, a na samym lotnisku wyznaczeniu np. parkingu strzezonego dla rowerow. Nie dosc, ze rowerzysci powinni byc wpuszczani na teren lotniska, to miasto mogloby specjalnie jeszcze to reklamowac, zachecajac ludzi do zostawienia samochodu w domu i przyjazdu z cala rodzina rowerami. Czyz nie bylaby to doskonala promocja? Kolejna sprawa - nieszczesne cargo. Ale o tym juz duzo powiedziano. Mam nadzieje, ze p. Wlodarczyk nie zmarnowal swietnej okazji, jaka byla wizyta premiera i ministra obrony narodowej, zeby promowac pomysl cargo w Radomiu. Kolejna sprawa - tez wspominana juz wczesniej na forum - idea stworzenia muzeum lotnictwa w Radomiu. Nie mozna pozwolic, zeby tradycja lotnictwa w Radomiu siegajaca lat miedzywojennych, skonczyla sie kiedys. Kolejne funkcje sa zabierane z Sadkowa i przenoszone do Deblina i za kilkanascie lat moze juz nikt nie bedzie pamietal, ze byla tu kiedys szkola i jednostka lotnicza. To tylko kilka z pomyslow. Mam nadzieje, ze reszte dopisze zycie - i to w pozytywnym znaczeniu. Pozdrawiam! P.S. Slowa uznania dla gazety, ktora bardzo ladnie (przynajmniej w Warszawie) wydala specjalny dodatek poswiecony Air Show w Radomiu (czy w innych miastach rowniez ukazaly sie takie dodatki?). Tak trzymac! Temat: PPKS KRASNYSTAW ANIELPOL Kraśniczyn 9.30 BOBLIWO Romanów, Izbica 6.40F BOBLIWO Wólka Orłowska, Tarnogóra 12.05 14.15B 18.15F BOBLIWO Wólka Orłowska, Piaski Szl. 15.25F BOBROWE Gorzków, Mchy 13.40S BOGUSŁAW Gorzków 4.50S 6.20S 11.25C BOGUSŁAW Gorzków, Orchowiec 13.50S BOGUSŁAW Bobrowe, Piaski Szl. 6.40S 6.40FH(5) BOGUSŁAW Bobrowe, Gorzków 7.00CH BZITE Wincentów 6.45F 8.45F 15.20F 16.45F BZOWIEC Żółkiewka 5.50F 7.55F 10.30 14.25F 16.20C 17.50 CHEŁM Siennica Różana 15.25 CHEŁM Rejowiec 5.50 7.00C 8.15(5,6,7) 9.00F 10.10 11.20 12.25FE 13.25 14.15C CHEŁM Łopiennik, Borowica, Rejowiec Fabryczny 14.25 CHEŁM Jaślików, Nowiny, Pawłów 7.05 CHEŁMIEC Czajki, Kraśniczyn 11.30 CZARNOZIEM Rejowiec, Rybie 10.40 DOBRYNIÓW Stężyca Łęczyńska 11.30A DREWNIKI Kraśniczyn 4.50F 6.10 12.05F 14.10 19.25Fm DREWNIKI Czajki 8.05F FRANCISZKÓW Anielpol 5.05C FRANCISZKÓW CZajki 15.20F GANY Gorzków 16.50 18.10 GLINISKA Jaślików 5.20F 15.25F GUZÓWKA Żółkiewka, Turobin 11.50S IZBICA Gorzków 9.20 IZBICA Wał 5.35F 8.35 11.40 IZDEBNO Gorzków 15.50F IZDEBNO Łopiennik, Fajsławice 17.30Fm KANIE PKP Bzite, Borowica 13.20F KIELCE Lublin 7.30 KRASNYSTAW PKP FABRYCZNY Kasjan 7.15(6) KRAŚNICZYN Surhów 6.15S 12.00S KRAŚNICZYN Chełmiec 12.50S 17.00Fm KRAŚNICZYN Anielpol 17.35 KRYNICA Bzite 5.40F KRYNICZKI Stryjów 6.30A 9.15A 11.30 KRZYWE Łopiennik, Nowiny 6.40S LEŚNIOWICE Siennica Różana, Maciejów 7.35F 10.10 11.40F 15.50F LEŚNIOWICE Siennica Różana, Plisków 14.10S LUBLIN Piaski 7.30 9.50 15.05 17.35 ŁOPIENNIK Stężyca Łęczyńska 10.20S ŁOPIENNIK Jaślików, Nowiny 12.10S 14.30S ŁUKASZÓWKA Franciszków 14.00S MACIEJÓW Siennica Różana 5.25S 6.35S 7.40C 18.05F MAJDAN Bończa, Wojsławice 13.25F MASZÓW Gorzków, Płonka 15.30F MCHY Gorzków, Piaski Szl. 11.25S NIEMIENICE Białka 6.40F 8.00 10.10 12.00 13.00 14.20F NOWINY Łopiennik, Krzywe 7.55 NOWINY Jaślików, Gliniska 15.30H OLEŚNIKI Stężyca Łęczyńska, Dobryniów 5.25S OLSZANKA Bończa 6.00S 7.35 14.40F OLSZANKA Jaślików, Nowiny 10.25 13.20F OSTRÓW Bończa, Wojsławice 12.35F PIASKI SZLACHECKIE Wał, Izbica 16.50F 19.25Fm PIASKI SZLACHECKIE Wólka Orłowska, Tarnogóra 6.10F PUTNOWICE Bończa, Wojsławice 6.50F3 REJOWIEC Niedziałowice, Rybie 6.40F REJOWIEC Bzite, Krynica 11.00F RYBCZEWICE Łopiennik, Siedliska 13.45S RZESZÓW Zamość, Biłgoraj 10.10P(5,6,7) SKIERBIESZÓW Majdan Sitaniecki 7.50 SKIERBIESZÓW Kryniczki, Majdan Sitaniecki 17.50Fm SKIERBIESZÓW Kraśniczyn, Drewniki 15.35 STRYJÓW Wólka Orłowska 6.35F STRYJÓW Kryniczki 13.20S 16.10 19.20 SULMICE Stryjów, Majdan Sitaniecki 12.20 15.25F SURHÓW Łukaszówka 6.45S TARZYMIECHY Wał, Wirkowice 13.50S TRAWNIKI Łopiennik, Oleśniki 7.10F TUROBIN Żółkiewka 14.00F 14.25C UCHANIE Wojsławice, Majdan 11.00 WAŁ Izbica, Wirkowice 6.30S WARSZAWA Lublin 7.45P WIRKOWICE Wał, Izbica 15.35F WIRKOWICE Wólka Orłowska, Tarzymiechy 9.35 16.40 WOLA SIENNICKA Siennica Różana 13.20S 14.40F WOJSŁAWICE Bończa 5.05F 15.50F 18.20 WOJSŁAWICE Ostrów 8.30F WOJSŁAWICE Siennica Różana, Rakołupy, Ostrów 8.30F WÓLKA KAŃSKA Żulin, Rejowiec Fabr. 8.05F WYSOKIE Gorzków, Rożki 13.35S ZAGRODY Stężyca Łęczyńska, Borowica 15.40F ZAGRODY Łopiennik, Borowica 12.10F ZAGRODY Łopiennik, Oleśniki, Borowica 14.15F ZAKRĘCIE 5.35F 7.25F 7.45(6) 16.10F ZAŁAWCZE Turobin, Czernięcin 18.40S ZAMOŚĆ Gorzków, Płonka 8.20F ZAMOŚĆ Wał, Izbica 6.20F ZAMOŚĆ Wólka Orłowska, Izbica 5.50F 13.30 ŻÓŁKIEWKA Joanin, Gany 6.55 ŻÓŁKIEWKA Gorzków, Gany 12.40 ŻÓŁKIEWKA Gorzków, Olchowiec 15.20 ŻÓŁKIEWKA Gorzków, Czysta Dębina 19.25 Temat: Spotkanie w sprawie kieleckiego tramwaju Lubię podyskutować z kimś kto przytacza rzetelne argumenty więc poprowadzę jeszcze polemikę. Faktycznie w Paryżu są 3 linie tramwajowe - nie wjeżdzają one jednak do centrum miasta (łączą dzielnice podmiejskie), W Londynie również faktycznie są linie tramwajowe (również nie wjeżdżają do ścisłego centrum). U nas nie miałoby to sensu. Ja nie neguję tego, że tramwaje są przydatne. Owszem ale śmiem twierdzić, że nie mamy ku temu warunków. Wracając do moich pytań: 1. Jeżeli linia tramwajowa spowoduje likwidację najbardziej rentownych linii autobusowych to zyski z biletów autobusowych przełożymy na ... zyski z biletów tramwajowych. Tutaj jest propozycja by Niemcy nam zbudowali więc zbudują i będą czerpać korzyści. To już nawet nie przełożenie z kieszeni do kieszeni. To już jest zabranie zysków. Kondycja finansowa MPK Kielce jest tragiczna, miasto chce sprzedać tą "kulę u nogi". Śmiem twierdzić, że po powstaniu tramwaju jest możliwość, że ta firma padnie a setki ludzi pójdą do "pośredniaka". Aby realizować marzenia trzeba mieć na to pieniądze. Mnie też się marzy kilka szybkich linii tramwajowych w tym jedna łącząca dworzec PKP z lotniskiem w Masłowie (rozbudowanym tak by chociaż tanie linie lotnicze mogły z niego korzystać), Druga linia łączyłaby centrum targowe z centrum miasta a kolejne najważniejsze osiedla (Barwinek, KSM, Na Stoku etc.). Ale jestem realistą. Nie możemy zachłysnąć się wizją i nie brać pod uwagę skutków ubocznych. 3. Nadal twierdzę, że linia tramwajowa utrudni komunikację samochodową (chyba, że wybudujemy tramwaj jak w Japonii - wiszący nad drogą). Torowisko tramwajowe musi się krzyżować z głównymi arteriami naszego miasta i to w tych newralgicznych punktach jak skrzyżowanie Warszawskiej z IX WIeków. Rondo (skrzyżowanie) Grudzińskiego. Skrzyżowanie Żelaznej z Grunwaldzką. Skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Jagiellońską. Powiem szczerze, że na razie jedynie to ostatnie skrzyżowanie nadaje się dla ruchu tramwajowego. Pamiętajmy, że oprócz torowiska trzeba wybudować całą infrastrukturę towarzyszącą (przystanki, wysepki, sygnalizacje świetlne etc.) Ulica Warszawska - ok, jest szeroko w pasie rozdzielającym jezdnie. Ale już IX Wieków przy samym rondzie to bardzo wąskie gardło. Tam chcąc "puścić" linię tramwajową automatycznie pozbywamy się jednego pasa ruchu drogowego (a są tam 4 pasy). Konieczna jest więc gruntowna przebudowa. 4. Konieczność zbudowania przystanków pomiędzy pasami ruchu drogowego wzmoży ruch uliczny pieszych. Skomplikuje więc komunikację samochodową. 6. Ja nie przesiądę się na tramwaj choćby był za darmo - Ty się przesiądziesz ?? Jedynie gdybym jechał pociągiem do Warszawy to może zamiast taksówki (bardzo wątpliwe gdybym miał bagaże) skorzystałbym z tramwaju. Tramwajem można by zainteresować studentów ale wtedy trasa musiałaby prowadzić też ulicą Świętokrzyską (w stronę przyszłego kampusu AŚ) 8. Co do infrastruktury to nasze władze nie potrafią sobie poradzić z usprawnieniem komunikacji mimo, że nie ma jeszcze tramwajów. Planowane wyłączenie z ruchu ulicy Czarnowskiej mnie przeraża - już widzę zakorkowaną od ronda Giedroycia do planowanego skrzyżowania z IX Wieków ulicę Paderewskiego. Budowa estakady na 1 Maja świadczy o tym, że żaden z urzędników nie pofatygował się w tamte rejony. Ileż to trzeba budynków wyburzyć. Nad bezsensem tego rozwiązania pastwiłem się już kilkakrotnie więc przemilczę teraz. Widziałbym jednak dwupoziomowe skrzyżowanie zamiast ronda Grudzińskiego a zamknięcie dla ruchu kołowego ulicy Paderewskiego (może tędy by puścić tramwaj???) Infrastruktura dla tramwajów kojarzy mi się również z koniecznością przebudowy najbardziej kolizyjnego skrzyżowania Żelazna-Żytnia-Armii Krajowej-Grunwaldzka. Kojarzy mi się również z rozwiązaniem problemu skrętu tramwaju z ulicy Warszawskiej w IX Wieków (w obu przypadkach pośrodku drogi stoją budynki, których nie ma szans wyburzyć). Jak zrobić by tramwaj nie korzystał z pasa drogowego ?? A może by tak puścić tramwaj w Jesionową a później na węźle Skrzetle w Okrzei ?? A może posunąć się dalej i wykorzystać torowisko PKP i puścić tramwaj torami dla pociągów ?? Ale wtedy w wątpliwość należy poddać zyski z biletów. 9. Co do pieniędzy miałem na myśli właśnie konieczność dostosowania ruchu kołowego do nowych warunków. Ale jeżeli w magistracie myślą tak jak przy poprawianiu bezpieczeństwa na ulicach Warszawskiej i Grunwaldzkiej to widzę ciemność. Jeden wspólny pas dla samochodów i tramwajów ??? Chyba nie o to nam chodzi. Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 175 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||