Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS katoowice Rozkład jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Tomaszów Mazowiecki WarszawaTemat: Tabor na trasach dalekobieżnych Dla pajaskolski (innych oczywiście też ) sobota 26.07.2008. Warszawa dw.zach. odjazdy o 17:00 Warszawa- Kielce PKS Kielce bus Iveco Daily frekwencja 100% Warszawa- Opoczno PKS Opoczno Autosan H9 frekwencja ok.80% Warszawa- Inowrocław PKS Inowrocław Neoplan frekwencja ok.20% Warszawa- Tomaszów Maz. PKS Tomaszów Maz. Mercedes 0303 frekwencja 100% odjazd o 17.10 Hel- Hrubieszów PKS Hrubieszów Volvo B12(?) frekwencja ok. 20% odjazdy o 17.15 Warszawa-Grudziądz PKS Grudziądz Neoplan Transliner N316K frekwencja ok.60% Warszawa-Olsztyn PKS Olsztyn Neoplan frekwencja ok.50% Warszawa- Płock PKS Płock Autosan H1012 frekwencja ok. 30% Warszawa- Raciąż PKS Mława Autosan H10 frekwencja ok.40% Warszawa- Cieszyn PKS Cieszyn Renault FR1 frekwencja 3 osoby Przyznam się szczerze, że zdziwiłem się, że kurs do Cieszyna nie zahacza o Bielsko- Białą. A opóźnienia biorą się pewnie dlatego, że wyjazd z Warszawy o tej porze w dzień powszedni zajmuje nie raz i ponad godzinę właśnie. Do tego mały zator w Częstochowie i stąd takie opóźnienia. Ja też mam prośbę. Pajaskolski sprawdź kiedyś autobus z Katowic do Limanowej (interesuje mnie głównie frekwencja). Temat: Regularne połączenia dalekobieżne PKS Lublin - połączenia dalekobieżne Lublin - Rymanów Zdrój przez Nisko, Rzeszów odj. 11.15 Lublin - Warszawa Stadion odj. 12.15 Tomaszów Lub. - Warszawa Stadion odj. 3.00 Lublin - Łódź przez Radom, Tomaszów Maz. odj. 8.50 Lublin - Zakopane przez Sandomierz, Kraków odj. 7.10 Lublin - Giżycko przez Siedlce, Łomżę odj. 7.30 Lublin - Przemyśl przez Biłgoraj odj. 5.40 PKS Radzyń Podl. Lublin - Białystok odj. 14.00 Białystok - Lublin odj. 6.40 Lublin - Olsztyn odj. 8.15 Olsztyn - Lublin odj. 7.00 PKS Tomaszów Lub. Tomaszów Lub. - Warszawa odj. 1.00 Warszawa - Tomaszów Lub. odj. 16.30 PKS Zamość Zamość - Kraków odj. 8.15 Kraków - Zamość odj. 8.10 Zamość - Warszawa odj. 11.30 Warszawa - Zamość odj. 19.15 Zamość - Rzeszów odj. 7.30 Rzeszów - Zamość odj. 13.30 PKS Kraśnik Lublin - Zakopane p. Stalową Wolę, Tarnów, Nowy Sącz odj. 8.30 Kraśnik - Warszawa odj. 5.30 Lublin - Krynica p. Rzeszów, Dębica,Nowy Sącz odj. 7.50 cdn. pozdrawiam aron Temat: Kursy, których już nie ma. PKS Warszawa jeździła do: 5.45 Płock - następnie przesunięty na 6.00 i wydłużony do Inowrocławia (zawieszony) 14.45 Płock - przesuniety na 15.00 i wydłuzony do Gniezna (zawiszony) 16.15 Płock w soboty i niedziele 11.00 Korbielów - w sezonie 8.30 Koszalin - przemiennie z PKS Koszalin przez Bydgoszcz, Chojnice PKS Żyrardów: 6.45 w weekendy i 15.00 na trasie Warszawa-Tomaszów Maz. Do Warszawy mozna było również dojechać PKS Dzierżoniów z Bielawy przez Wrocław, sieradz, Łódź Temat: E30 autobusem PKS Ja też ułożyłem rozkład na E67 Kudowa - Budzisko prawie z samych nie-pośpiechów - z jednym wyjątkiem : Warszawa Zachodnia - Warszawa Stadion day 1 Kudowa Zdrój 3.30F PKS Kłodzko Kłodzko 4.31F/5.50F PKS Kłodzko Ząbkowice Śl. 6.35F/7.20U PKS Ząbkowice Wrocław 9.05U/9.10U PKS Ostrów Wlkp. Syców 10.25U/11.30U PKS Ostrów Wlkp. Wieruszów 12.19U/14.20Fm PKS Wieluń Wieluń 15.15Fm/16.00Un PKS Wieluń Bełchatów 17.45Un/18.20Fm PKS Bełchatów Piotrków Tryb. 19.10Fm/20.30Fm PKS Piotrków Tomaszów Maz. 21.25Fm/22.30U PKS Rawa Maz. Rawa Maz. 23.15U day 2 Rawa Maz.4.45U PKS Rawa Maz. Warszawa Zach. 6.24U/6.50PU PKS Warszawa Warszawa Stadion 7.20PU/8.45L PKS Ostrołęka Ostrów Maz. 10.32L/11.30F PKS Zambrów Zambrów 12.45F/14.35F PKS Zambrów Białystok 16.00F/17.00U PKS Białystok Augustów 19.05U/19.40Un PKS Suwałki Suwałki 20.23Un day 3 Suwałki 4.50F PKS Suwałki Budzisko 5.32F Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS. Wątpie !! Jak już to musiał by jechać np Racibórz/Wodzisław-Rybnik-żory-Katowice-Częstochowa-Radomsko-Piotrków-Tomaszów-Rawa Maz-Warszawa- Jak tak by miał jechać miałby Frekfe. tylko że jak mówię sprawa kierowców... Po za tym Tomaszów miał Rywala od Częstochowy do Tomaszowa bodajże PKS Białystok leciał swoimi ładnymi wozami... z Rybnika o 9 Jest pociąg do Wawy...jak był o 5 to ludzie wiem że jechali do żor i jechali Tomaszowem z Przesiadką ! a teraz... A jeśli chodzi o fajne Kursy to były kiedyś super : Był super kurs Szczyrk przez Bielsko a drugi jakoś gurami , z opowiadań Starszych kierowców z Daba i Merca wynika że 2 autobusy musiały często jechać na 1 kursie tyle ludzi ... ale PKS nie utworzy ;/ ... Wrocław -Powrót tylko inna godzina i mała korekta i ludzie będą za 20 zł jechało się na Normalnym!! z Rybnika do Wrocla Autosanem H10-10 Rybnickim - czyli fajnie i dość wygodnie ! , Warszawa- Ale jak Pks by doszedł do tego że będzie już odpowiednia ilość kierowców ! i z korektą Tomaszowa Maz. nie wiem co jeszcze , Może macie swoje Uwagi , gdzie PPKS Rybnik mógłby jeszcze zajeżdżać ?? Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Dla pajaskolski (innych oczywiście też ) sobota 26.07.2008. Warszawa dw.zach. odjazdy o 17:00 Warszawa- Kielce PKS Kielce bus Iveco Daily frekwencja 100% Warszawa- Opoczno PKS Opoczno Autosan H9 frekwencja ok.80% Warszawa- Inowrocław PKS Inowrocław Neoplan frekwencja ok.20% Warszawa- Tomaszów Maz. PKS Tomaszów Maz. Mercedes 0303 frekwencja 100% odjazd o 17.10 Hel- Hrubieszów PKS Hrubieszów Volvo B12(?) frekwencja ok. 20% odjazdy o 17.15 Warszawa-Grudziądz PKS Grudziądz Neoplan Transliner N316K frekwencja ok.60% Warszawa-Olsztyn PKS Olsztyn Neoplan frekwencja ok.50% Warszawa- Płock PKS Płock Autosan H1012 frekwencja ok. 30% Warszawa- Raciąż PKS Mława Autosan H10 frekwencja ok.40% Warszawa- Cieszyn PKS Cieszyn Renault FR1 frekwencja 3 osoby Przyznam się szczerze, że zdziwiłem się, że kurs do Cieszyna nie zahacza o Bielsko- Białą. A opóźnienia biorą się pewnie dlatego, że wyjazd z Warszawy o tej porze w dzień powszedni zajmuje nie raz i ponad godzinę właśnie. Do tego mały zator w Częstochowie i stąd takie opóźnienia. Ja też mam prośbę. Pajaskolski sprawdź kiedyś autobus z Katowic do Limanowej (interesuje mnie głównie frekwencja). Ach dziekuję:) W sumie myslałem, że z WAW jeździ więcej osób o tej 17.30. Do kursu z Olsztyna o 12.30 czasem wsiada kilkanaście osób. Jesli chodzi o Limanową - oj, kiepsko z frekwą, kiepsko. Przy dobrych wiatrach z Katowic najwyzej kilka osób, z czego częśc tylko do Krakowa, bo tanio. W niektóre dni wystarczyłaby osobówka:) Mi jest troche ciężko iśc na dworzec ok 15.00, bo u mnie w pracy wtedy dośc spory ruch, ale kiedys się wybiorę i przy okazji sprawdze Bielsko-Ostrołęka w sezonie:) Temat: Jak lepiej wykorzystać CMK Wpadł mi do głowy pomysł na takie połączenie : IR Ceramika ;-) Skarżysko 4.07, Stąporków 4.45 , Końskie 5.05 , Opoczno 5.47, Tomaszów Maz. Tylko mi sie nazwa nie podoba :) Moze lepiej IR Pilica? Pozdrawiam Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście Ten kurs PKS Mrągowo (sezonowy do Giżycka) był w ubiegłym roku, w tym nie ma go na rozkładzie (a inne sezonowe są), więc chyba został zlikwidowany. Kurs Kraków- Giżycko został wznowiony. Od 1 kwietnia jeździł od piątku do poniedziałku, a od 15 maja codziennie. Dziś (24.05) widziałem mrągowski autobus- całkiem niezłe zapełnienie. Faktycznie nie ma go nawet w rozkładzie na dworcu w Krakowie, ale figuruje na stronach internetowych PKS Częstochowa i PKS Warszawa- na tej ostatniej można nawet poznać ceny przejazdów. Nie dość, że na stronie PKS Kraków nie ma wszystkich kursów, to nawet na rozkładzie dworcowym brakuje niektórych (m.in. do Tomaszowa Mazowieckiego). A Ostrów Wielkopolski na przemian z Krakowem obsługuje kurs do Poznania. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Od 12.05.2004 PKS Warszawa wspólnie z PKS Kłodzko uruchamia nocne połączenie Warszawa - Lądek Zdrój p. Tomaszów Maz, Częstochowę, Lubliniec, Opole, Nysę, Kłodzko. Cena biletu na całej trasie 50 złotych Więcej informacji można znależć na stronie www warszawskiego przewożnika, bo strona kłodzkiego pekaesu nie jest warta uwagi Temat: Miasta bez przegubow
Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje. Temat: Miasta bez przegubow
Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje. Temat: Miasta bez przegubow A proszę bardzo. MPK RADOMSKO to pies? 2 ex-LOTowskie merce 305G z 1979 r. #11 i 12 i pierwszy wypordukowany MAN NG 272 - rocznik1989 - #13 ---- Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje. -- Temat: Miasta bez przegubow
Właśnie :-) Temat: Miasta bez przegubow
/s Temat: Ceny biletów na kursach pospiesznych Lublin - Warszawa Panorama Mińsk Maz. - 20 zł Contbus Lublin - 25 zł Misura Branew - 25 zł Transway Hrubieszów - 20 zł Big Star Tomaszów Lub. - 18 zł PKS Puławy - 20 zł ( okrężną drogą przez Puławy) PKS Lublin centrala - 22 zł PKS Lublin PT Hrubieszów i Tomaszów - 21 zł PKS Lublin PT Krasnystaw - 24.50 zł PKS Przemyśl - 26 zł PKS Warszawa - 24 zł ( okrężną drogą przez Kock) PKS Biłgoraj - 26 zł PKS Veolia Toruń - 27 zł PKS Chełm - 19,20 zł PKS Zamość - 22 zł Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS. Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje, że z dniem 16 marca 2007 r. zawiesza kuroswanie autobusów na linii Wodzisław Śl. - Tomaszów Mazowiecki przez Katowice, Częstochowę, Radomsko, Piotrków Tryb. z godziny 8.00. Zamiast likwidować ten Tomaszów, lepiej byłoby go przenieść na wcześniejszą godzinę i wydłużyć do Warszawy, jako alternatywę dla niezbyt trafionego rozkładu PKP. Temat: nowy rozkład PKP od grudnia tego nie zmienią to ja ich olewam i będę jeździł PKS Pociag o którym mówię będzie przyjezdzał do warszawy ok 6:07-6:10 :( przy mnie facet o mało co nie zapłacił za 1 minute - bilet wycieczkowy być od 17 wtedy, a vlak odjeżdżał 16.59 z Tomaszowa Maz. ;) pozdr. Temat: Reymont Użytkownik "Karol Trammer"
Oczywiście to że gdzieś jest więcej ludzi to nie znaczy na 100% że będzie pozdrawiam aron Temat: Jak lepiej wykorzystać CMK
Skarżysko 4.07, Stąporków 4.45 , Końskie 5.05 , Opoczno 5.47, Tomaszów Maz.
chyba żeby na CMK zrobić niepubliczne postaje. Pozdrowienia Temat: PKS Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej. Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A. 1. Dziewa Tomasz, Warszawa 2 Jednac Antoni, Szyszków 3 Juda Zbigniew, Pacanów 4 Mucha Marcin, Warszawa 5 Podgórski Ernest, Mosty 6 Rolka Agnieszka, Kielce 7 Sitko Dariusz, Opole 8. Wiatrowski Piotr, Kraków http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main Temat: E20 i pociągi typu "Pendolino" A propos odcinka Warszawa - Grodzisk, to co sądzicie o tym, żeby pociągi Plusy:
Temat: Tomaszów - Skarżysko. Do wycięcia ?
Tomaszów Maz 14.50 Ten rozkład jest ułozony TYLKO i WYŁĄCZNIE dla kolejarzy - no chyba że Skarżysko Kam 4.55 Czy ktoś dojeżdża do Tomaszowa na 8 do roboty ? Bo na 7.00 nie zdąży :/ Skarżysko Kam 14.54 Na upartego można by nim wracać z pracy z fabryk w Końskich (godz. 15) czy Jak widać z krótkiej analizy, na półtorej pary jedna służy IMO _TYLKO_ Jeśli ktoś z grupy jeździ często tą trasą, chętnie przeczytam opinie Pozdrawiam jaQbek P.S. Pozdrowienia dla "Solidarności" ;) Temat: Tramwaje Łodzkie Nie jestem fachmanem w tej dziedzinie ale fakt faktem widziałem na oczy że Łódż ma najciekawiej rozbudowaną sieć tramwajową. Ciekawe pżeżycie jadąc tam tramwajem ,a za oknem las,czy pola. Najdłuższy przystanek jest pomiędzy Lućmierzem a Emilią prawie 3 kilometry. Ale byłoby jeszcze ciekawiej. ŁWEKD planowała budowę na przełom lat 30/40 (druga przymiarka) linii tramwajowej do Brzezin oraz jej wydłużenie do Koluszek. Z racji spakdów napięć i problemów z dostępnością energii elektrycznej odcinek Brzeziny Koliszki miał mieć wyższe napięcie zasilania - około 1200V. Czyli miały być dwusystemowe tramwaje. Zajezdnia dla tej linii (byłaby wtedy to czwarta zajezdnia - istniały już Chocianowice, Brus i Helenówek) miała być zbudowana w lesie wiączyńskim zamienionym na modne tzw miasta - ogrody. Sieć parowych WKD (rozstaw 1000mm) dojeżdżała dość blisko białej Rawskiej. Pomiędzy Rogowem (niedaleko Brzezin) a Białą Rawską istniała kolej wąskotorowa 600mm. Były plany przekucia jej na 1000mm oraz wydłużenie jej tak by połączyć ŁWEKD i WKD. Czyli byłoby połączenie wąskotorowe 1000mm Łódź Warszawa. Sukces biznesowy ŁWEKD spowodował że gmina Łódź w latach 30-tych planowała wybudowanie własnej linii tramwajowej Łódź Tomaszów Maz. W izbie tradycji WKD w Grodzisku Mazowieckim jest gazeta informacyjna gdzie była notka o przyznaniu koncesji na budowę tej linii (oraz wydłużeniu linii EKD od Grodziska Maz do Żyrardowa). Sieć ŁWEKD była imponująca - zbudowano linie do Tuszyna z bocznica aż do cegielnie w Kruszowie (prawie połowa dystansu Łódź Piotrków), Pabianic, Lutomierska, Aleksandrowa i Ozorkowa. w !915 roku Zgierz zastanawiał sie nad zbudowaniem przez ŁWEKD lokalnej linii tramwajowej (nie było jeszcze wtedy linii do Ozorkowa). W czasach carskich poważnie brano pod uwagę budowy linii tramwajowej Łódź Piotrków. Niezrealizowane projekty to wspomniana linia do Brzezin i Koluszek, wydłużenie linii aleksandrowskiej do Poddębic, oraz wydłużenie linii pabianickiej do Zduńskiej Woli (inwestor zamieniają las pod Łaskiem we wsi Kolumna w małe miasteczko domagał się takiej linii) Po 2 wojnie światowej ŁWEKD podłączono pod PKP. w !948 decyzją władz ŁWEKD, koleje dąbrowskiej (tramwaje w Będzinie, Sosnowcu i Dąbrowie) przekwalifikowano jako tramwaje. EKD i WKD jako kolej. W 1948 roku połączono KEŁ i ŁWEKD tworząc MZK które w 1951 roku przemianowano na MPK. Linię tuszyńską skrócono do Rzgowa w 1977 roku. W 1987 roku wydłużono linię Ozorkowską na Nowe Miasto. w 1989 roku próbowano w Pabianicach wybudować odnoga na osiedle Bugaj - zrobiono kawałek torowiska. PO 1990 roku Pabianice starały sie zlikwidować tramwaj jako nieekologiczny transport - słowa lokalnego polityka p. Habury - obecnie PO). W 1992 roku Aleksandrów pod naciskiem jednego z księży zawiesił funkcjonowanie linii do Aleksandrowa zastępując ja PKS-em - szybko znacznie droższym w utrzymaniu niż tramwaj. Fizycznie linie zdemontowano w 1995 roku. Dwukrotnie zawieszono kursowanie na linii do Rzgowa. W 1993 roku faktycznie zlikwidowano tę linię. W 1992 roku MPK podzielono na trzy spółki MPK, MKT i TP. MKT obsługiwało linię do Zgierza, Ozorkowa i Pabianic (współudziałowcami są gminy Łodź, miasto Zgierz, gmina Zgierz i gmina Ozorków). TP linię do Konstantynowa i Lutomierska (miasta Konstantynów i Łódź są udziałowcami). Projekt ŁTR pierwotnie zakładał zmodernizowanie linii pabianickiej, zgierskiej i ozorkowskiej. Na razie jedynie można przypuszczać ze powstanie nowy odcinek torowiska w Zgierzu na duże osiedle. Pabianice sugerują że tramwaj trzeba zlikwidować bowiem prywatne busy wystarczą. Po części przeszkadza gmina Ksawerów pomiędzy Łodzią a Pabianicami która kategorycznie jest przeciw tramwajowi. MPK - Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. MZK - Miejskie Zakłady Komunikacyjne MKT - Międzygminna Komunikacja Tramwajowa TP - Tramwaje Podmiejskie ŁTR - Łódzki Tramwaj Regionalny ŁWEKD - Łódzka Wąskotorowa Elektryczna Kolej Dojazdowa KEŁ - Kolej Elektryczna Łódź EKD - Elektryczna Kolej Dojazdowa (obecne WKD!!!) WKD - Warszawskie Koleje Dojazdowe. Temat: Wyjazd do Rabki + kilka typowych PKP-owych...
Pozdrawiam Bartek Temat: XXVII Zjazd TBOP Towarzystwo Badań i Ochrony Przyrody zaprasza na swoj kolejny zjazd: PROGRAM XXVII ZJAZDU TOWARZYSTWA BADAŃ I OCHRONY PRZYRODY 3 marca (sobota) godz. 10:00 Otwarcie Zjazdu godz. 10:10-12:30 Sesja sprawozdawcza * Piotr Wilniewczyc - Sprawozdanie z działalności Towarzystwa w 2006 roku (prezes TBOP) * Jarosław Sułek - Podsumowanie działalności Świętokrzyskiej Grupy Storczykowej TBOP w roku 2006 (TBOP, oddz. świętokrzyski) * Piotr Wilniewczyc, Michał Jantarski, Roman Maniarski - Podsumowanie działalności Świętokrzyskiej Grupy Ornitologicznej TBOP w roku 2006 (TBOP, oddz. świętokrzyski) * Mariusz Gwardjan - Stan zbadania ważek w regionie świętokrzyskim (TBOP, oddz. świętokrzyski) * Ludwik Maksalon - Wyniki liczenia zimujących ptaków w dolinach rzecznych i nad zbiornikami wodnymi w styczniu 2007 (TBOP, oddz. świętokrzyski) * Tomasz Dzierżanowski - Sprawozdanie z realizacji projektu "Ochrona przyrody w rezerwacie Góry Pieprzowe" (TBOP, oddz. łódzki) * Zbigniew Fijewski - Sprawozdanie z realizacji projektu "Ochrona przyrody i zrównoważone zagospodarowanie doliny Krasnej" ( TBOP, oddz. świętokrzyski) + film przyrodniczy godz. 12:30-14:00 Przerwa godz. 14:00-17:30 Sesja wykładowa * dr Tadeusz Zając, dr Wojciech Solarz, mgr Wojciech Bielański - "Kto późno przychodzi sam sobie szkodzi, czyli o doniosłych konsekwencjach kolejności zajmowania terytoriów u rokitniczki" (IOP PAN, Kraków) * dr Janusz Łuszczyński - "Bioróżnorodność i funkcje grzybów Macromycetes w biocenozach" (Akademia Świętokrzyska, Zakład Botaniki) * inż. Julia Dobrzańska - "Chruściki - podwodni architekci" (SGGW / TBOP, oddz. mazowiecki) * inż. Julia Dobrzańska - "Ocena jakości wód na podstawie występowania chruścików" (SGGW / TBOP, oddz. mazowiecki) * Emilia Grzędzicka - "Skład pokarmu uszatki w okresie zimowym w wybranych miastach regionu świętokrzyskiego" (TBOP, oddz. świętokrzyski) * mgr Dominik Krupiński - "Błotniak łąkowy - przyroda i rolnictwo" (TP "Bocian") godz. 17:00-18:00 Konkurs ornitologiczny * Piotr Wilniewczyc - Konkurs rozpoznawania ptaków Polski (V edycja) godz. 18:00-19:00 Przerwa godz. 19:00-21:00 Pokaz fotografii i filmów przyrodniczych * Grzegorz Leśniewski - "Przez puszcze i bagna - opowieść o przyrodzie wschodniej Polski" - diaporama * Piotr Ochwanowski - "Fauna Wyspy Króla Jerzego (Antarktyka, Szetlandy Południowe)" * Szymon Maksalon - "Pokaz fotografii przyrodniczej" * Bogusław Sępioł - "Żołna - tęczowy klejnot" - film przyrodniczy godz. 21:00 Zakończenie pierwszego dnia Zjazdu 4 marca (niedziela) godz. 10:00-11:00 Walne Zebranie członków TBOP i podjęcie uchwał godz. 11:00-13:30 Sesja wykładowa * mgr Ludwik Maksalon - "SEEN - polski wkład w badania wędrówek ptaków" (TBOP, oddz. świętokrzyski) * dr inż. Witold Strużyński, Piotr Grochowski - "Raki w wodach Polski - zagrożenia i sposoby ochrony" (SGGW/TBOP, oddz. mazowiecki) * Marta Żuk - "Wstępna charakterystyka występowania jeża europejskiego w Parku Łazienki Królewskie w Warszawie" (SGGW/TBOP, oddz. mazowiecki) * Leszek Kargul - "Sokoły w służbie lotnictwu" (Port Lotniczy im. F. Chopina, Warszawa-Okęcie) * dr Przemysław Chylarecki, dr Lechosław Kuczyński, mgr Dagmara Mroszczak-Jawińska - "Monitoring Pospolitych Ptaków Lęgowych - od trendów do map rozmieszczenia" (OTOP, MiIZ PAN, UAM Poznań) * dr Tomasz Janiszewski - "Ptaki lęgowe Łodzi w latach 1994-2002 - wyniki badań atlasowych" (Uniwersytet Łódzki, Zakład Dydaktyki Biologii i Badania Różnorodności Biologicznej) * mgr Piotr Wilniewczyc - "Ptaki Kielc - walory faunistyczne, na tle zróżnicowania siedliskowego miasta" (TBOP, oddz. świętokrzyski) godz. 13:30 - zakończenie Zjazdu Komunikaty: * 1. Koszty przejazdu i wyżywienia uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. * 2. Możliwość darmowego noclegu we własnym śpiworze w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym lub za niewielką opłatą w pościeli schroniska. * 3. W sobotę o godz. 13:00 dwudaniowy obiad w cenie 8 zł (zamówienia prosimy składać do 25 lutego., e-mail: biuro@tbop.org.pl.). * 4. Na zjeździe będzie można zakupić m.in.: monografię faunistyczną "Ptaki Krainy Gór Świętokrzyskich", półrocznik przyrodniczy "KULON" oraz inne publikacje przyrodnicze. * 5. Program zjazdu może ulec zmianie. Serdecznie zapraszamy! W imieniu komitetu organizacyjnego Piotr Wilniewczyc Prezes TBOP Plan Nagłowic z zaznaczonymi szkołą i schroniskiem, w których odbędzie się Zjazd Rozkład jazdy PKS Jędrzejów-Nagłowice Temat: (Press) co mowia autobusy MZA :) he he ze sa pociagami :) zrodlo: http://www.polskatimes.pl/warszawa/57738,mowiace-niskopodlogowe-autob... Sprowadzane od września do stolicy nowe autobusy wyposażone w Jak to możliwe, że autobusy MZA nagle stały się pociągami? - Proszę nam Ustaliliśmy, że zapowiedzi głosowe odtwarzane w nowych autobusach Komunikatami wprowadzającymi w błąd pasażerów zdziwiony jest Zarząd - Te mówiące autobusy miały np. dowozić niewidomych do ośrodka w MZA zdecydowały się na testowanie systemu na linii 114 prawdopodobnie - W najbliższych dniach zakończymy testy systemu - mówi Adam Stawicki z Temat: Most 3-go Maja Most 3 Maja w Ciechanowie odzyska swoją świetność 5 maja w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem była przebudowa mostu przez rzekę Łydynię w ciągu ulicy 3 Maja. Prace modernizacyjne ruszą w czerwcu, zakończą się we wrześniu br. Przebudowa pochłonie około miliona złotych. Inwestycją pod nazwą „Przebudowa mostu przez rzekę Łydynię w km 0+201 drogi powiatowej nr 1246W (ul. 3 Maja w Ciechanowie) na terenie miasta Ciechanów” – prowadzona będzie przez samorząd powiatu ciechanowskiego. Starosta Sławomir Morawski ma nadzieję, że dzięki przebudowie uda się nie tylko wzmocnić technicznie ten ważny punkt przeprawy komunikacyjnej miasta, ale również w miarę możliwości przywrócić pierwotny wygląd. Most zbudowany został w 1928 roku, zniszczony (wysadzony) przez wycofujących się Niemców w 1 945 roku, odbudowany w 1946 roku. W ramach przebudowy wykonane zostaną następujące prace: naprawa łuku, wymiana wieszaków, pogrubienie płyty pomostu, pogrubienie poprzecznic skrajnych, wzmocnienie dźwigarów taśmami z włókien węglowych, wzmocnienie poprzecznic taśmami i matami, budowa latarni, zmiana kolorystyki. Nośność mostu, zwiększy się z 15 ton (obecnie) do 40 po remoncie Ze środków Ministerstwa Infrastruktury samorządowi powiatowemu udało się pozyskać 659 tys. zł., drugie tyle powiat dołoży z własnego budżetu. Pieniądze są już potwierdzone przez Ministerstwo, a na ostatniej sesji Rady Powiatu radni także zatwierdzili środki własne, które wyłoży powiat na ten cel. Przetarg na przebudowę tego ważnego zadania inwestycyjnego został już ogłoszony, jego rozstrzygnięcie nastąpi 28 maja. Jak zaznaczył Józef Borkowski – kierownik Powiatowego Zarządu dróg w Ciechanowie, most jest ważnym węzłem drogowym w mieście, gdyż ulica , w której się znajduje łączy drogi i krajowe i wojewódzkie, w tym miejscu skupia się też spory ruch lokalny. Projekt przebudowy mostu przedstawił podczas konferencji Tomasz Kordjak – szef biura projektowego Diagnostyka i Naprawy w Warszawie, które przygotowało projekt techniczny inwestycji. Zaznaczył, że w Polsce jest mało mostów, które się odbudowuje lub jak ten ciechanowski - przebudowuje. Raczej budowniczy stawiają na nowe konstrukcje i stawianie przepraw od nowa. Ciechanowska modernizacja pozwoli na wzmocnienie mostu, ale i powrót do historycznej koncepcji – dodał Tomasz Kordjak. Funkcje mostu się nie zmienia, nadal będzie się odbywał ruch kołowy i pieszy. Jezdnia będzie pokryta asfaltem, kolor chodnika zostanie dostosowany do kostki w ciągu tej ulicy. Ciekawostką będą latarnie z obu stron mostu, kopie tych z lat przedwojennych – podkreślił Kordjak. Most, aby ożywić ten rejon miasta, przebierze barwę piaskowca. Obecny kolor siwy, betonu jest zimny i nieprzyjemny – dodał inżynier. Już wiadomo, że przebudowa nie będzie mogła być realizowana przy dopuszczeniu ruchu częściowego. Na czas remontu cały most musi być zamknięty. Dopuszczony będzie tylko ruch pieszych. Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg poinformował o planowanej zmianie organizacji ruchu na czas remontu. Już w marcu wszystkie odpowiednie służby i przewoźnicy (Urząd Miasta, PKS, ZKM, dyrekcje dróg krajowych i wojewódzkich) otrzymali informację o planowanej inwestycji. Ruch skierowany zostanie od ulicy Płockiej, Tatarską, 11 Pułku Ułanów Legionowych do Płońskiej. Zmienią się i wydłużą trasy przejazdów niektórych autobusów komunikacji miejskiej, zachowany zostanie jednak ruch lokalny, np. do posesji przy ulicy 3 Maja, stadionu i do parków miejskich. – Każdy duży remont niesie za sobą utrudnienia, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość – powiedział podczas konferencji J. Borkowski. – A potem będzie się czym pochwalić, bo most będzie wyglądał bardzo efektownie – dodał kierownik. Dodajmy, ze powiat ciechanowski remontem mostu rozpoczyna w mieście wielki ruch inwestycyjny. Wkrótce potem w Ciechanowie budowane będą: pętla miejska, nowa ulica wzdłuż rzeki Łydyni, wiadukty (przyszły rok), remontowane inne ulice i drogi. Zapewne spowoduje to wiele utrudnień w ruchu, ale miejmy nadzieję, że zrekompensuje je nowy wizerunek miasta. I jeszcze materiał z Kuriera Mazowieckiego w TVP Warszawa: http://www.youtube.com/watch?v=1s0e7pf1e00 A od siebie dodam tylko, że szkoda, że nikt nie wspomniał o tym, że to Koło TOnZ w Ciechanowie zaproponowało taką wersję przebudowy. Najważniejsze jednak i tak, że most odzyska dawną świetnosc. Temat: Solarisy U12 i U18 - dostawa 2008+2009 Mówiące niskopodłogowe autobusy bredzą od rzeczy Piotr Figiel 2008-11-04 13:18:37, aktualizacja: 2008-11-04 13:18:37 229 linii autobusowych będzie miało głosową informację o przystankach na trasie Sprowadzane od września do stolicy nowe autobusy wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej milczą. Choć Miejskie Zakłady Autobusowe zapowiadały, że od pierwszych dni kursowania usłyszymy w nich zapowiedzi kolejnych przystanków, w żadnym z 80 dotychczas sprowadzonych pojazdów takich komunikatów nie ma. Zamiast nich w niektórych autobusach przy wjeździe na pętlę możemy usłyszeć: "Uwaga, proszę opuścić pociąg. Pojazd skończył bieg". Jak to możliwe, że autobusy MZA nagle stały się pociągami? - Proszę nam dać czas na naprawienie pomyłki. Teraz w autobusach mogą być nadawane przypadkowe komunikaty, ponieważ dopiero testujemy system zapowiedzi - wyjaśnia Adam Stawicki, rzecznik MZA i dodaje, że prawdopodobnie błędne komunikaty wgrał do systemu jego producent firma R&G z Mielca. Ustaliliśmy, że zapowiedzi głosowe odtwarzane w nowych autobusach pochodzą z warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Informację głosową dla miejskiej kolejki przygotowała właśnie firma R&G. - Rzeczywiście zaszła pomyłka i komunikaty z SKM-ki zostały wgrane do sterowników sytemu głosowej informacji w autobusach - potwierdza Jan Mroczka, dyrektor do spraw handlowych R&G. - Gdy tylko otrzymamy aktualne zapowiedzi głosowe z MZA, wgramy je - obiecuje Mroczka. Komunikatami wprowadzającymi w błąd pasażerów zdziwiony jest Zarząd Transportu Miejskiego. Urzędnicy o sprawie dowiedzieli się dopiero od nas. - Ciężko mi jest powiedzieć, dlaczego tak wyszło. To błąd, który niebawem naprawimy - deklaruje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, dodając, że już za kilka dni w autobusach MZA oraz SKM-ce przystanki będzie zapowiadał znany lektor Tomasz Knapik. Jego głos można już usłyszeć w autobusach obsługiwanych przez PKS Grodzisk Mazowiecki i firmę Mobilis. Błędne zapowiedzi to jednak tylko jeden z problemów. - To kpina z pożytecznego rozwiązania - oburza się Sylwester Peryt, prezes okręgu mazowieckiego Polskiego Związku Niewidomych, który już od dawna czeka na zapowiedzi kolejnych przystanków. Peryt wskazuje, że bardzo duże postępy w zakresie przystosowania komunikacji miejskiej do potrzeb osób niewidomych zrobiła Łódź, a Warszawa jest daleko w tyle. - Te mówiące autobusy miały np. dowozić niewidomych do ośrodka w Laskach. Jednak na linii 708, która tam jeździ, nie pojawił się żaden autobus - denerwuje się Peryt. - Zresztą system głosowej informacji służy nie tylko niewidomym, ale całemu społeczeństwu. A wozy MZA kursują po całym mieście i wciąż milczą. Jak się okazuje, nie wszystkie. - Na razie na prośbę MZA wgraliśmy komunikaty dla linii 114 - mówi Janusz Mroczka z R&G. MZA zdecydowały się na testowanie systemu na linii 114 prawdopodobnie dlatego, że linię tę obsługują dwie z trzech zajezdni, na które nowe autobusy trafiły. Kiedy zapowiedzi pojawią się na innych trasach? - W środę przekażemy MZA pełen komplet komunikatów głosowych - deklaruje Igor Krajnow z ZTM. Z kolei Miejskie Zakłady Autobusowe przekażą nagrania technikom z firmy R&G, którzy wgrają je do komputerów w nowych autobusach. - W najbliższych dniach zakończymy testy systemu - mówi Adam Stawicki z MZA. - Planujemy, że pod koniec roku wszystkie 150 zamówionych autobusów będzie jeździło z prawidłowymi komunikatami. Mówiące autobusy kosztowały miasto 168 mln zł. http://www.polskatimes.pl...t.html#material A ZTM, jak zwykle nic nie wie... Temat: 26 Bieg im. Bronka Malinowskiego w Tomaszowie Maz. 09.09.07r Wybieram się w tym czasie na weekend w rodzinne strony, co prawda nie biegałem nigdy w Tomaszowie, ale słyszałem pozytywne opinie z poprzednich edycji tej imprezy, a organizator z którym rozmawiałem telefonicznie, wydał się człowiekiem bardzo konkretnym i sympatycznym, a że poprosił o rozpropagowanie biegu wśród znajomych, dlatego zamieszczam równiez na naszym forum regulamin tegorocznej imprezy w Tomaszowie Mazowieckim. Jeśli któś z Was uczestniczył w poprzednich edycjach tej imprezki to proszę o przekazanie tu swoich wrażeń REGULAMIN 26.TOMASZOWSKIEGO BIEGU im. Bronisława Malinowskiego I. CELE: - uczczenie pamięci wybitnego sportowca, reprezentanta Polski, uczestnika Igrzysk Olimpijskich w Monachium (1972),Montrealu (1976) i Moskwie (1980) - uczczenie 50-lecia Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej - popularyzacja biegania jako powszechnie dostępnej formy rekreacji oraz zdrowego stylu życia wśród dzieci, młodzieży i dorosłych II. GŁÓWNI ORGANIZATORZY: Zarząd Miejski TKKF, Ośrodek Sportu i Rekreacji w Tomaszowie Mazowieckim III. GŁÓWNY SPONSOR : MULTIMEDIA POLSKA IV. WSPÓŁORGANIZATORZY: -Wydział Kultury Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta - Zarząd Główny TKKF w Warszawie, - Miejski Szkolny Związek Sportowy, - Stowarzyszenie Abstynenckie AZYL, - Związek Strzelecki STRZELEC, - Zarząd Oddziału PCK, - Komenda Hufca ZHP Impreza dofinansowana przez MINISTERSTWO SPORTU w Warszawie pod patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. V. INFORMACJE W MEDIACH: Tomaszowski Informator Tygodniowy, Dziennik Łódzki. VI. TERMIN I MIEJSCE: 9 września 2007 r. (niedziela) Start i meta : Stadion Ośrodka Sportu i Rekreacji (Klub LECHIA) ul. Nowowiejska 9/27 Trasa biegu głównego na dystansie 10 km prowadzi ulicami: Park Miejski, Warszawska, Konstytucji 3-go Maja, Nowowiejska, Nadrzeczna, Zgodna, Majowa, Nowowiejska (2pętle). Trasa biegu na dystansie 3 km prowadzi ulicami: Park Miejski, Warszawska, Nowowiejska. Dojazd do dworca PKP, PKS autobusami MZK linii Nr 1 do przystanku przy Rondzie Dmowskiego ul. Mościckiego. VII. PROGRAM: - 9.00 - 10.30 - Przyjmowanie zgłoszeń - 11.00 - Otwarcie - 11.05 - Bieg Rekreacyjny 1500m -bez ograniczeń wiekowych - 11.15 - Bieg 3 km - 11.45 - Bieg 10 km - 13.00 - Zakończenie imprezy ( dekoracja ) VIII. UCZESTNICTWO: W biegu mogą uczestniczyć dzieci, młodzież i dorośli bez ograniczeń wiekowych z brakiem przeciwwskazań lekarskich Każdy uczestnik musi posiadać ubiór sportowy, czytelnie wypełnioną kartę startową lub numer startowy oraz zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do udziału w imprezach biegowych. IX. ZGŁOSZENIA: - w dniu imprezy w godz. 9.00 - 10.30 w sekretariacie zawodów, który mieści się w budynku OSiR-u (ul. Nowowiejska 9/27). Wejście główne na halę sportową. - 2 - We wszystkich sprawach dotyczących imprezy prosimy kontaktować się z biurem głównego organizatora, które mieści się w Tomaszowie Maz. ul. Warszawska 7m.15 kod 97-200, tel. fax 0...44/724-58-27 w godz.12.00 - 14.00 lub pod nr tel. kom. 0605/23-93-65. Ewentualne zamówienia na noclegi i wyżywienie przyjmuje BAR-HOTEL LECHIA ul.Nowowiejska 9/27, tel. 0...44/724-63-93. Zarówno bar jak i hotel znajdują się na obiekcie OSiR-u X. KLASYFIKACJA: W biegach na 3 i 10 km prowadzona będzie klasyfik. gen., oraz w następujących kat. wiek.: 1. dziewczęta do 16 lat (1992 r. i młodsze) - 3 km 2. kobiety (1991 r. i starsze) - 3 km 3. kobiety (1991 r. i starsze) - 10 km 4. chłopcy do 16 lat (1992 r. i młodsi) - 3 km 5. mężczyźni 16-19 lat (1991-8 - 3 km 6. mężczyźni 16-19 lat (1991-8 - 10 km 7. mężczyźni 20-29 lat (1987-7 - 10 km 8. mężczyźni 30-39 lat (1977-6 - 10 km 9. mężczyźni 40-49 lat (1967-5 - 10 km 10. mężczyźni 50-59 lat (1957-4 - 10 km 11. mężczyźni 60-69 lat (1947-3 - 10 km 12. mężczyźni pow. 70 l. (1938 i starsi) - 10 km XI. NAGRODY i WYRÓŻNIENIA: - za zajęcie I, II, III miejsca w każdej kategorii wiekowej zawodnicy otrzymują nagrody rzeczowe - wśród uczestników biegów na 10 i 3 km oraz 1500 m rozlosowane będą dodatkowe upominki - wszyscy uczestnicy biegów otrzymają okolicznościową naklejkę - dyplomy otrzymają wszyscy uczestnicy biegu na 10 km, 25 pierwszych zawodników w poszcze- gólnych kategoriach na dystansie 3 km. UWAGA! KAŻDY UCZESTNIK BIEGU GŁÓWNEGO NA DYSTANSIE 10 KM OTRZYMA OKAZAŁY MEDAL. W przypadku bardo dużej ilości uczestników organizator gwarantuje dostarczenie medalu drogą pocztową, dla zawodników którzy nie otrzymali medalu w dniu imprezy. XII. ZASADY FINANSOWANIA: Koszty imprezy pokrywają: organizator, współorganizatorzy i sponsorzy. Uczestnicy przybywają na koszt własny lub jednostek delegujących. XIII. WPISOWE: uczestnicy biegu na 10 km - 12 zł. Uczestnicy biegów na 3 km i 1500 m - 1 zł. Dla członków Klubu Biegacza TKKF OLIMP Tomaszów Maz. zniżka 50 %. XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: - numery i karty startowe wydawane będą w sekretariacie zawodów w godz. 9.00 - 10.30 - naklejki i dyplomy wydawane będą dopiero po zdaniu numeru startowego lub karty startowej - uczestnicy imprezy nie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków - organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione, a nie oddane do depozytu - pobranie numeru startowego, karty startowej jest równoznaczne z przyjęciem postanowień regulaminu - komunikat końcowy wysłany będzie po zostawieniu w sekretariacie koperty ze znaczkiem i adresem - organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian oraz interpretację regulaminu - w sprawach spornych lub nie ujętych w regulaminie decyduje organizator w porozumieniu z sędzią głównym zawodów Organizator ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W NASZYM BIEGU Temat: Wyprawa nad Pilicę w dn. 17. - 19.04.2009 r. Postanowiliśmy wrzucić dwie wersje wydarzeń. Oto moje wrażenia No i nadszedł dzień wyjazdu. Spakowany, zwarty i gotowy w piątek po południu wyruszyłem na spotkanie z Pilicą. Do Tomaszowa Mazowieckiego dotarłem z zadziwiającą dla PKP punktualnością. 19.35 i ani minuty później. Przedreptałem na dworzec PKS gdzie miałem sie spotkać z ekipą z Warszawy. PKS nie dorównał jednak solidnością PKP i Slag, Michał N oraz Stępień dotarli z "małym" opóźnieniem. Po przywitaniu i wymianie uprzejmości wyruszyliśmy nad rzekę. Żeby było ciekawiej wybraliśmy prawie najdłuższą z możliwych dróg. Po opuszczeniu miasta wbiliśmy się w las i przyszło nam sforsować pierwsze bagienko. Slag prawie popłakał się z radości. Ale przyznać trzeba- bagienko- fajna i wciągająca sprawa. Efektem naszej radosnej improwizacji nawigacyjnej było stanięcie na brzegu leniwej Pilicy punktualnie o 22.00. Postanowiliśmy w miarę szybko znaleźć jakieś miejsce na pierwszy nocleg. Odpowiedni lasek był w pobliżu i już przed 23.00 zbieraliśmy drewno na małe ognisko. Lekki deszczyk wymusił nagłą akcję PONCHO. Ale od razu jak wszyscy rozłożyli swoje schronienia opad nas olał i przestał opadać Gadaliśmy przy ognisku do 02.00 jak starzy znajomi z podwórka. W między czasie Slag ganiał się z jakimś dzikiem po lesie:). Na tym wypadzie postanowiłem przetestować lżejszy śpiwór z zestawu modularnego. Byłem ciekawy czy nadaje się na temperatury z przedziału 4-6'C. Krótki wniosek po pierwszej nocy- nie nadaje się Po późnej i leniwej pobudce szybkie śniadanie i w drogę. Do Spały brzegiem Pilicy. Na tym etapie już można było podejrzewać, że Slag ma jakiś problem natury emocjonalnej jeśli chodzi o bagienka Nie odpuścił żadnemu:) Ja nieśmiało starałem się uwalić błotem tak bardzo jak on. Niestety długa jeszcze droga przede mną Ale jak pisałem wyżej- fajne i wciągające. Po około godzinie marszu brzegiem- to po trawce, to przez bagienko zobaczyliśmy most w Spale. Niestety Slag stwierdził, że jest zdecydowanie za czysty żeby tak wejść do miasta. Tak zgadliście- znalazł sobie ( i przy okazji nam) kolejne bagienko. Po krótkiej taplaninie spojrzał z satysfakcja na buty i wkroczył na asfalt kierując sie w strone centrum Spały. Michał N patrzył z politowaniem ale szybko reagował na prośby " No jeszcze w tym bagienku zrób nam fotkę" Szybka wizyta w sklepie, uzupełnienie wody, fotki przy Żubrze i ciuchci i opuściliśmy Spałę. Mostem na drugi brzeg. I tu sie wreszcie zaczęło to na co czekaliśmy. Piękny las, krajobraz w dużej mierze namalowany przez burze i bobry. Mnóstwo powalonych drzew i stosunkowo mało śladów działalności człowieka. Ale co najważniejsze praktycznie absolutny brak turystów. Ot kilka kajaków na rzece. Maszerowaliśmy spokojnie zatrzymując się przy co ciekawszym powalonym drzewie czy też bagienku. Plan był taki aby dotrzeć w okolice Inowłodza. Gdy zbliżyliśmy się do naszego celu zaczęliśmy szukać miejsca na nocleg. I jak to często bywa podało przeklęte zdanie " Chodźmy dalej- na pewno będzie jeszcze jakaś fajniejsza miejscówka". I tak brzegiem i bagnem i piachem i brzegiem i bagnem i piachem i brzegiem i bagnem i bagnem i bagnem i bag............Super sprawa:) W końcu jednak trzeba było gdzieś się rozbić. Na bagnie nie bardzo więc szukaliśmy dalej. Slag oczywiście musiał proroczo rzucić, że jak się skończy bagno to się zaczną zabudowania. Tym oto sposobem "postanowiliśmy" ( za co zostałem zupełnie bezpodstawnie okrzyknięty mianem "człowieka bez serca" ) wrócić do miejsca, które opuściliśmy "bo na pewno znajdziemy coś lepszego" Szybko ze Slagiem rozstawiliśmy poncza i podziwialiśmy inwencje inżynierskie Michała i Stępnia Rozpaliliśmy ogień krzesiwem i każdy zabrał się za obiado-kolację. Pobawiliśmy się też trochę łukiem ogniowym ale nie było ani cierpliwości ani wytrwałości aby uzyskać jakiś konkretny efekt. Wiał momentami silny wiatr i zrobiło się dosyć chłodno. Gwiaździste niebo zapowiadało chłodną noc. I tak tez było. A komu się zachciało testować śpiwór ten klął pół nocy Rankiem na szczęście słonko szybko zagościło w obozowisku. Ogień rozpaliliśmy rzucając kilka iskier z krzesiwa na niedopalone polana z poprzedniego ogniska. Bardzo szybki, efektywny i myślę, że tez całkiem efektowny sposób. Slag w drodze konsumpcji wyzbył się zapasu wody pitnej więc zaczął majstrować filtr. Jakiś czas później mógł przefiltrować sobie wodę z Pilicy na kawę. Mech, węgiel, gaza i butelka – wystarczyło. Potem gotowanie i z tego co mi wiadomo do dziś Slag żyje Pakowanie obozu poszło sprawnie i nadszedł czas rozstania. Ja udałem się do Tomaszowa gdzie czekałem na pociąg do domu a reszta ekipy ruszyła do Inowłodza złapać PKS do Wawy. Tereny są świetne na wszelkie wypady. Jeśli ktoś się zastanawiał czy warto to z czystym sumieniem mówię, że warto. Ja już czekam , żeby zobaczyć te okolice w zimowej scenerii. I jeszcze fotki. Część się dubluje bo jak widzę zarówno ja jak i Slaq wrzuciliśmy razem fotki Michała. http://picasaweb.google.p...aA170419042009# Temat: (dł) Łódź-Wrocław-Kraków-Częstochowa-Kraków-Łódź Witam! Oto krótki opis kółeczka jaki odbyliśmy z kumplem w piątek i sobotę 14-16 maja Spotkaliśmy się o 19:00 na dworcu Fabrycznym w Łodzi. Na rozgrzewkę Na początek: P 83200 Szczecin-Zakopane - Do jakiej prędkości szlakowej przystosowywana jest docelowo E30? Wsłuchując się w stukot mijamy kolejne stacje. Wreszcie dojeżdżamy na Śląsk. W P 31104 „Sukiennice” P 43119 ”Stoczniowiec” P 62104 „Hetman” P 31100 „Reymont” Najlepsze po takich maratonach jest to, że gdy kładę się spać i zamykam oczy Pozdrawiam! Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 38 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||