Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agul-net.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Tomaszów Mazowiecki Warszawa





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dla pajaskolski (innych oczywiście też )
    sobota 26.07.2008.
    Warszawa dw.zach. odjazdy o 17:00
    Warszawa- Kielce PKS Kielce bus Iveco Daily frekwencja 100%
    Warszawa- Opoczno PKS Opoczno Autosan H9 frekwencja ok.80%
    Warszawa- Inowrocław PKS Inowrocław Neoplan frekwencja ok.20%
    Warszawa- Tomaszów Maz. PKS Tomaszów Maz. Mercedes 0303 frekwencja 100%
    odjazd o 17.10
    Hel- Hrubieszów PKS Hrubieszów Volvo B12(?) frekwencja ok. 20%
    odjazdy o 17.15
    Warszawa-Grudziądz PKS Grudziądz Neoplan Transliner N316K frekwencja ok.60%
    Warszawa-Olsztyn PKS Olsztyn Neoplan frekwencja ok.50%
    Warszawa- Płock PKS Płock Autosan H1012 frekwencja ok. 30%
    Warszawa- Raciąż PKS Mława Autosan H10 frekwencja ok.40%
    Warszawa- Cieszyn PKS Cieszyn Renault FR1 frekwencja 3 osoby

    Przyznam się szczerze, że zdziwiłem się, że kurs do Cieszyna nie zahacza o Bielsko- Białą. A opóźnienia biorą się pewnie dlatego, że wyjazd z Warszawy o tej porze w dzień powszedni zajmuje nie raz i ponad godzinę właśnie. Do tego mały zator w Częstochowie i stąd takie opóźnienia. Ja też mam prośbę. Pajaskolski sprawdź kiedyś autobus z Katowic do Limanowej (interesuje mnie głównie frekwencja).



    Temat: Regularne połączenia dalekobieżne
    PKS Lublin - połączenia dalekobieżne

    Lublin - Rymanów Zdrój przez Nisko, Rzeszów odj. 11.15
    Lublin - Warszawa Stadion odj. 12.15
    Tomaszów Lub. - Warszawa Stadion odj. 3.00
    Lublin - Łódź przez Radom, Tomaszów Maz. odj. 8.50
    Lublin - Zakopane przez Sandomierz, Kraków odj. 7.10
    Lublin - Giżycko przez Siedlce, Łomżę odj. 7.30
    Lublin - Przemyśl przez Biłgoraj odj. 5.40

    PKS Radzyń Podl.

    Lublin - Białystok odj. 14.00
    Białystok - Lublin odj. 6.40
    Lublin - Olsztyn odj. 8.15
    Olsztyn - Lublin odj. 7.00

    PKS Tomaszów Lub.

    Tomaszów Lub. - Warszawa odj. 1.00
    Warszawa - Tomaszów Lub. odj. 16.30

    PKS Zamość

    Zamość - Kraków odj. 8.15
    Kraków - Zamość odj. 8.10
    Zamość - Warszawa odj. 11.30
    Warszawa - Zamość odj. 19.15
    Zamość - Rzeszów odj. 7.30
    Rzeszów - Zamość odj. 13.30

    PKS Kraśnik

    Lublin - Zakopane p. Stalową Wolę, Tarnów, Nowy Sącz odj. 8.30
    Kraśnik - Warszawa odj. 5.30
    Lublin - Krynica p. Rzeszów, Dębica,Nowy Sącz odj. 7.50

    cdn.

    pozdrawiam
    aron





    Temat: Kursy, których już nie ma.
    PKS Warszawa jeździła do:
    5.45 Płock - następnie przesunięty na 6.00 i wydłużony do Inowrocławia (zawieszony)
    14.45 Płock - przesuniety na 15.00 i wydłuzony do Gniezna (zawiszony)
    16.15 Płock w soboty i niedziele
    11.00 Korbielów - w sezonie
    8.30 Koszalin - przemiennie z PKS Koszalin przez Bydgoszcz, Chojnice

    PKS Żyrardów:
    6.45 w weekendy i 15.00 na trasie Warszawa-Tomaszów Maz.

    Do Warszawy mozna było również dojechać PKS Dzierżoniów z Bielawy przez Wrocław, sieradz, Łódź



    Temat: E30 autobusem PKS
    Ja też ułożyłem rozkład na E67 Kudowa - Budzisko prawie z samych nie-pośpiechów - z jednym wyjątkiem : Warszawa Zachodnia - Warszawa Stadion

    day 1

    Kudowa Zdrój 3.30F PKS Kłodzko
    Kłodzko 4.31F/5.50F PKS Kłodzko
    Ząbkowice Śl. 6.35F/7.20U PKS Ząbkowice
    Wrocław 9.05U/9.10U PKS Ostrów Wlkp.
    Syców 10.25U/11.30U PKS Ostrów Wlkp.
    Wieruszów 12.19U/14.20Fm PKS Wieluń
    Wieluń 15.15Fm/16.00Un PKS Wieluń
    Bełchatów 17.45Un/18.20Fm PKS Bełchatów
    Piotrków Tryb. 19.10Fm/20.30Fm PKS Piotrków
    Tomaszów Maz. 21.25Fm/22.30U PKS Rawa Maz.
    Rawa Maz. 23.15U

    day 2

    Rawa Maz.4.45U PKS Rawa Maz.
    Warszawa Zach. 6.24U/6.50PU PKS Warszawa
    Warszawa Stadion 7.20PU/8.45L PKS Ostrołęka
    Ostrów Maz. 10.32L/11.30F PKS Zambrów
    Zambrów 12.45F/14.35F PKS Zambrów
    Białystok 16.00F/17.00U PKS Białystok
    Augustów 19.05U/19.40Un PKS Suwałki
    Suwałki 20.23Un

    day 3

    Suwałki 4.50F PKS Suwałki
    Budzisko 5.32F



    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.
    Wątpie !! Jak już to musiał by jechać np Racibórz/Wodzisław-Rybnik-żory-Katowice-Częstochowa-Radomsko-Piotrków-Tomaszów-Rawa Maz-Warszawa- Jak tak by miał jechać miałby Frekfe. tylko że jak mówię sprawa kierowców...
    Po za tym Tomaszów miał Rywala od Częstochowy do Tomaszowa bodajże PKS Białystok leciał swoimi ładnymi wozami...

    z Rybnika o 9 Jest pociąg do Wawy...jak był o 5 to ludzie wiem że jechali do żor i jechali Tomaszowem z Przesiadką ! a teraz...

    A jeśli chodzi o fajne Kursy to były kiedyś super :

    Był super kurs Szczyrk przez Bielsko a drugi jakoś gurami , z opowiadań Starszych kierowców z Daba i Merca wynika że 2 autobusy musiały często jechać na 1 kursie tyle ludzi ... ale PKS nie utworzy ;/ ... Wrocław -Powrót tylko inna godzina i mała korekta i ludzie będą za 20 zł jechało się na Normalnym!! z Rybnika do Wrocla Autosanem H10-10 Rybnickim - czyli fajnie i dość wygodnie ! , Warszawa- Ale jak Pks by doszedł do tego że będzie już odpowiednia ilość kierowców ! i z korektą Tomaszowa Maz. nie wiem co jeszcze , Może macie swoje Uwagi , gdzie PPKS Rybnik mógłby jeszcze zajeżdżać ??



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Dla pajaskolski (innych oczywiście też )
    sobota 26.07.2008.
    Warszawa dw.zach. odjazdy o 17:00
    Warszawa- Kielce PKS Kielce bus Iveco Daily frekwencja 100%
    Warszawa- Opoczno PKS Opoczno Autosan H9 frekwencja ok.80%
    Warszawa- Inowrocław PKS Inowrocław Neoplan frekwencja ok.20%
    Warszawa- Tomaszów Maz. PKS Tomaszów Maz. Mercedes 0303 frekwencja 100%
    odjazd o 17.10
    Hel- Hrubieszów PKS Hrubieszów Volvo B12(?) frekwencja ok. 20%
    odjazdy o 17.15
    Warszawa-Grudziądz PKS Grudziądz Neoplan Transliner N316K frekwencja ok.60%
    Warszawa-Olsztyn PKS Olsztyn Neoplan frekwencja ok.50%
    Warszawa- Płock PKS Płock Autosan H1012 frekwencja ok. 30%
    Warszawa- Raciąż PKS Mława Autosan H10 frekwencja ok.40%
    Warszawa- Cieszyn PKS Cieszyn Renault FR1 frekwencja 3 osoby

    Przyznam się szczerze, że zdziwiłem się, że kurs do Cieszyna nie zahacza o Bielsko- Białą. A opóźnienia biorą się pewnie dlatego, że wyjazd z Warszawy o tej porze w dzień powszedni zajmuje nie raz i ponad godzinę właśnie. Do tego mały zator w Częstochowie i stąd takie opóźnienia. Ja też mam prośbę. Pajaskolski sprawdź kiedyś autobus z Katowic do Limanowej (interesuje mnie głównie frekwencja).


    Ach dziekuję:)
    W sumie myslałem, że z WAW jeździ więcej osób o tej 17.30. Do kursu z Olsztyna o 12.30 czasem wsiada kilkanaście osób.
    Jesli chodzi o Limanową - oj, kiepsko z frekwą, kiepsko. Przy dobrych wiatrach z Katowic najwyzej kilka osób, z czego częśc tylko do Krakowa, bo tanio. W niektóre dni wystarczyłaby osobówka:) Mi jest troche ciężko iśc na dworzec ok 15.00, bo u mnie w pracy wtedy dośc spory ruch, ale kiedys się wybiorę i przy okazji sprawdze Bielsko-Ostrołęka w sezonie:)



    Temat: Jak lepiej wykorzystać CMK


    Wpadł mi do głowy pomysł na takie połączenie : IR Ceramika ;-)

    Skarżysko 4.07, Stąporków 4.45 , Końskie 5.05 , Opoczno 5.47, Tomaszów Maz.
    p 6.21 zmiana loka o 6.35 Wawa Zach. p. 8.00 Centr. 8.10 , Wsch. 8.20 -
    przez CMK na odc. Idzikowice - Grodzisk. Na odc, Skarżysko - Tomaszów
    osobowy. Sądząc po frekwencji w PKS z Tomaszowa, Opoczna i Końskich taki
    pociąg miałby rację bytu, a ponadto umożliwiłby szybszy dojazd do Wawy z ww.
    miast ludzi do pracy. Powrót mógłby być taki Wawa Wsch. 16.30 Centr, 16.40
    Zach 16.50 Tomaszów p 18.15 / o 18.30 Opoczno 19.05 Końskie 19.25 Stąporków
    19.45 Skarżysko 20.23. A gdyby dodać postoje w Idzikowicach i Grodzisku to
    możnaby "upublicznić" służbówkę jeżdżącą po CMK
    Co Wy na to?


    Jako rodowity Tomaszowianin JESTEM ZA! :)
    Szczegolnie, ze - o ile mi wiadomo - Tomaszow NIGDY nie mial
    bezposredniego (kolejowego) polaczenia z Warszawa (chociaz pamietam
    jak byly strajki albo jakis wypadek to pociagi z Waszawy
    na Slask jezdzily przez Skierniwice - Koluszki - Tomaszow - Idzikowice).
    A dopiero od niedawna (moze z piec lat) jest jakotakie
    skomunikowanie pociagow w Koluszkach...

    Tylko mi sie nazwa nie podoba :) Moze lepiej IR Pilica?

    Pozdrawiam
    Radek Marcinkowski





    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście

    Ten kurs PKS Mrągowo (sezonowy do Giżycka) był w ubiegłym roku, w tym nie ma go na rozkładzie (a inne sezonowe są), więc chyba został zlikwidowany.
    Kurs Kraków- Giżycko został wznowiony. Od 1 kwietnia jeździł od piątku do poniedziałku, a od 15 maja codziennie. Dziś (24.05) widziałem mrągowski autobus- całkiem niezłe zapełnienie. Faktycznie nie ma go nawet w rozkładzie na dworcu w Krakowie, ale figuruje na stronach internetowych PKS Częstochowa i PKS Warszawa- na tej ostatniej można nawet poznać ceny przejazdów. Nie dość, że na stronie PKS Kraków nie ma wszystkich kursów, to nawet na rozkładzie dworcowym brakuje niektórych (m.in. do Tomaszowa Mazowieckiego).
    A Ostrów Wielkopolski na przemian z Krakowem obsługuje kurs do Poznania.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Od 12.05.2004 PKS Warszawa wspólnie z PKS Kłodzko uruchamia nocne połączenie Warszawa - Lądek Zdrój p. Tomaszów Maz, Częstochowę, Lubliniec, Opole, Nysę, Kłodzko. Cena biletu na całej trasie 50 złotych
    Więcej informacji można znależć na stronie www warszawskiego przewożnika, bo strona kłodzkiego pekaesu nie jest warta uwagi



    Temat: Miasta bez przegubow


    Właśnie :-)
    Miasta (gminy) z zakładami posiadającymi autobusy przegubowe obsługujące
    KM:
    Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
    Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
    Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
    Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
    Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
    Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
    Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
    Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
    Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.

    Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje.


    Lubin sie nie liczy. Autobusy przegubowe bedace w posiadaniu PKSu nie sa
    przystosowane do ruchu miejskiego (brak tablic, kasownikow) i nigdy w ruchu
    miejskim planowo wystawiane nie byly  - w sensie: przeguby nie zostaly
    zamowione przez gmine do odslugi jakiejkolwiek regularnej linii. Byla mala
    prywatna inicjatywa PKSu z zemunem dublujacym jedna z porannych jedynek w
    dni szkolne (ale to byl chyba taki zwrot wozu do zajezdni, ktory cos
    pozytecznego robil przy okazji).





    Temat: Miasta bez przegubow


    A na powaznie - duza latwiej ustalic liste miast z przegubami, niz bez.


    Właśnie :-)
    Miasta (gminy) z zakładami posiadającymi autobusy przegubowe obsługujące KM:
    Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
    Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
    Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
    Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
    Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
    Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
    Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
    Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
    Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.

    Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje.





    Temat: Miasta bez przegubow
    A proszę bardzo.
    MPK RADOMSKO to pies?
    2 ex-LOTowskie merce 305G z 1979 r. #11 i 12 i pierwszy wypordukowany MAN NG
    272 - rocznik1989 - #13

     ----
    Pozdrawiam
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski
    http://komunikacja.mojpiotrkow.pl

    obsługujące KM:

    Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
    Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
    Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
    Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
    Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
    Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
    Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
    Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
    Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.

    Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje.

    --
    Pzdr
    Jacek Sobota
    GG 1189232






    Temat: Miasta bez przegubow


    | A na powaznie - duza latwiej ustalic liste miast z przegubami, niz bez.

    Właśnie :-)
    Miasta (gminy) z zakładami posiadającymi autobusy przegubowe obsługujące
    KM:
    Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
    Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
    Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
    Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
    Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
    Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
    Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
    Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
    Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.


    Kartuzy nie posiadają własnej KM ;)
    Gryf ma tam swoją bazę, ale nie organizuje ani nie obsługuje żadnych linii
    miejskich na terenie Kartuz, zresztą takich linii wogóle nie ma.
    BTW Gryf na swoich liniach krzakowych również nie puszcza przegubów ;)





    Temat: Miasta bez przegubow


    | A na powaznie - duza latwiej ustalic liste miast z przegubami, niz bez.
    Miasta (gminy) z zakładami posiadającymi autobusy przegubowe obsługujące
    KM:
    Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
    Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
    Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
    Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
    Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
    Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
    Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
    Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
    Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.


    Dodam jeszcze: Łomianki, Karczew (Minibus), Tarnobrzeg, Oświęcim, oraz
    miasta gdzie były przeguby: Ostrowiec Świętokrzyski, Racibórz,
    Czechowice-Dziedzice, Opoczno, Świnoujście.

    /s





    Temat: Ceny biletów na kursach pospiesznych
    Lublin - Warszawa

    Panorama Mińsk Maz. - 20 zł
    Contbus Lublin - 25 zł
    Misura Branew - 25 zł
    Transway Hrubieszów - 20 zł
    Big Star Tomaszów Lub. - 18 zł
    PKS Puławy - 20 zł ( okrężną drogą przez Puławy)
    PKS Lublin centrala - 22 zł
    PKS Lublin PT Hrubieszów i Tomaszów - 21 zł
    PKS Lublin PT Krasnystaw - 24.50 zł
    PKS Przemyśl - 26 zł
    PKS Warszawa - 24 zł ( okrężną drogą przez Kock)
    PKS Biłgoraj - 26 zł
    PKS Veolia Toruń - 27 zł
    PKS Chełm - 19,20 zł
    PKS Zamość - 22 zł



    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.

    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje, że z dniem 16 marca 2007 r. zawiesza kuroswanie autobusów na linii Wodzisław Śl. - Tomaszów Mazowiecki przez Katowice, Częstochowę, Radomsko, Piotrków Tryb. z godziny 8.00.

    Zamiast likwidować ten Tomaszów, lepiej byłoby go przenieść na wcześniejszą godzinę i wydłużyć do Warszawy, jako alternatywę dla niezbyt trafionego rozkładu PKP.




    Temat: nowy rozkład PKP od grudnia



    tego nie zmienią to ja ich olewam i będę jeździł PKS
    Pociag o którym mówię będzie przyjezdzał do warszawy ok 6:07-6:10 :(


    przy mnie facet o mało co nie zapłacił za 1 minute - bilet wycieczkowy
    być od 17 wtedy, a vlak odjeżdżał 16.59 z Tomaszowa Maz. ;)

    pozdr.
    &y





    Temat: Reymont

    Użytkownik "Karol Trammer"


    Chyba dobrze, że jeżeli jakimś jednostkom samorządu terytorialnego zależy
    na
    kolei, to nie zabiera im się pociągów... Myślę, że powiatom: opoczyńskiemu
    lub
    tomaszowskiemu, którym kolej niknie w oczach bardziej należy się Reymont,
    aniżeli Piotrkowowi Trybunalskiemu czy Radomsku, które połączeń jeszcze
    trochę
    mają.


    Gdyby tak podchodzić do sprawy to powinno się sukcesywnie zmniejszać ilość
    pociągów w Warszawie czy Krakowie bo one jeszcze dużo mają a zwiększać w
    Napiwodzie bo tam nie ma nic.
    Albo powinno się puszczać pośpiechy z Bydgoszczy do Gdyni przez Wierzchucin
    i Kościerzynę bo przez Laskowice to panie tyle osobówek jeździ.
    PKP nie jest IMHO od tego żeby wyrównywać cywilizacyjne szanse, tylko od
    tego żeby jeździć tam gdzie jest największy popyt.
    A w tym przypadku Tomaszów Maz. i Dęba Opoczyńska mają mniejszy potencjał
    ludnościowy niż Piotrków Trybunalski i Radomsko. Dodać też można że Dworce
    PKP w Piotrkowie i Radomsku są połączone liniami komunikacji autobusowej z
    Bełchatowem, który jakby nie było ma 50 tys. mieszkańców.

    Oczywiście to że gdzieś jest więcej ludzi to nie znaczy na 100% że będzie
    tam więcej pasażerów, podobnie można też powiedzieć że Piotrków i Radomsko
    mają połączenia PKS i PEx z Krakowem to część pojedzie z innymi
    przewoźnikami.

    pozdrawiam aron





    Temat: Jak lepiej wykorzystać CMK


    Wpadł mi do głowy pomysł na takie połączenie : IR Ceramika ;-)

    Skarżysko 4.07, Stąporków 4.45 , Końskie 5.05 , Opoczno 5.47, Tomaszów Maz.
    p 6.21 zmiana loka o 6.35


    a później w Idzikowicach


    Wawa Zach. p. 8.00


    jeżeli chcesz zrobić ten pociąg połącznony ze służbowym to się w takim
    czasie nie wyrobisz !
    Z Włoszczowy do Zawiecia taki pociąg jedzie 59 min, a to 69,8 km.
    Z Idzikowic do Grodziska jest 80,6 więc potrzeba będzie 1h 9min,
    jeszcze dojazd z Tomaszowa 25 min+ Grdzisk - Warszawa 31min
    +10 na zmianę czoła w Idzikowicach. Razem wychodzi 2 h 15m i to jest realne.
    Dodatkowo 0,5.


    Centr. 8.10 ,


    8.40


    Wsch. 8.20 -


    8.50


    przez CMK na odc. Idzikowice - Grodzisk.


    Jak chciałeś jechać z Tomaszowa do Warszawy p. Idzikowice bez zmiany czoła,
    znawet jakby istniała obpowiednia łącznica to omijałaby Idzikowice,
    tu jest bląd w założeniach.


    Na odc, Skarżysko - Tomaszów
    osobowy. Sądząc po frekwencji w PKS z Tomaszowa, Opoczna i Końskich taki
    pociąg miałby rację bytu, a ponadto umożliwiłby szybszy dojazd do Wawy z ww.
    miast ludzi do pracy. Powrót mógłby być taki Wawa Wsch. 16.30 Centr, 16.40
    Zach 16.50 Tomaszów p 18.15 / o 18.30 Opoczno 19.05 Końskie 19.25 Stąporków
    19.45 Skarżysko 20.23. A gdyby dodać postoje w Idzikowicach i Grodzisku to
    możnaby "upublicznić" służbówkę jeżdżącą po CMK
    Co Wy na to?


    Pomysł dobry, tyle że w Idzikowicach nie ma odpowiedniego peronu,
    jest tylko podest (10 m) tak żeby dało się w ogóle wejść do pociągu
    i tak jest na calej CMK, a czasami (Knapówka) to nawet tego nie ma
    i wchodzi się z nasypu, taki pociąg chyba nie kwalifikuje się do upublicznienia,

    chyba żeby na CMK zrobić niepubliczne postaje.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: PKS

    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk.
    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej.


    Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r.

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A.

    1. Dziewa Tomasz, Warszawa

    2 Jednac Antoni, Szyszków

    3 Juda Zbigniew, Pacanów

    4 Mucha Marcin, Warszawa

    5 Podgórski Ernest, Mosty

    6 Rolka Agnieszka, Kielce

    7 Sitko Dariusz, Opole

    8. Wiatrowski Piotr, Kraków


    http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main




    Temat: E20 i pociągi typu "Pendolino"


    A propos odcinka Warszawa - Grodzisk, to co sądzicie o tym, żeby pociągi
    pośpieszne zatrzymywały się w Pruszkowie i Grodzisku? Przy okazji
    modernizacji do 160/200 możnaby zbudować perony na tych stacjach przy
    torach dalekobieżnych...

    Plusy:
    - Pruszków i Grodzisk to dość duże miasta powiatowe,


    Dokladnie, zwlaszcza Pruszkow ktory sam liczy sobie 55 000 mieszkancow, a do
    tego doliczyc nalezy rowniez i Piastow, Komorow (defacto to jest jeden ciag
    miejski), a nawet i Ursus, Wlochy czy Ozarow Maz. (dobre polaczenie PKS z
    Pruszkowem). Razem spokojnie wyjdzie 100 000 ludzi. I zupelnie w tym
    momencie nie interesuja mnie argumenty techniczne typu przepustowosc linii
    itd - pociagi maja sluzyc ludziom a nie podkrecaniu statysyki w raporcie
    rocznym PLK.


    Minusy:
    - zmniejszy się przepustowość linii, jeśli niektóre pociągi będą stawać


    Jesli wprowadzimy jakies pietrowe ezt do ruchu Wwa-Lodz (cos ala czeska
    seria 471) to czas wsiadania bedzie szybszy. A takie ezt na tej trasie
    akurat sa wyjatkowo wskazane (znacznie latwiejsza zmiania kierunku jazdy na
    Fabrycznej, a i niektore moglby konczyc na Centralnej i po 10 min. wracac do
    Lodzi - to oczywiscie przy zalozeniu czestotliwosci co najmniej 30 min)
    Oprocz tego w powinny jezdzic normalne pospieszne a'la Lodzianin (postoj co
    najwyzej w Koluszkach jesli jest akurat dobra przesiadka na
    Tomaszow/Piotrkow)


    i będzie duża różnia w czasie przejazdu pośpiecha (120 km/h i postoje) i
    jakiegoś IC/EC (200 km/h bez zatrzymania);
    receptą na to mogłoby być puszczenie pośpiechów po torach podmiejskich,
    jeśli udałoby je się zmodernizować do 120 km/h.


    Ja bym uzaleznil ta decyzje od rozwoju/zwoju linii podmiejskiej. Jesli
    powstanie obiecana SKM (co akurat na linii grodziskiej najprosciej zrobic) i
    co 5-10 min. bedzie pociag Warszawa-Pruszkow-Grodzisk to wtedy mozna zrobic
    postoje w Grodzisku i wystarczy. Jesli oprocz SKM w cyklu np 7,5 min.co 15
    min. bedzie jechal Regio+ Warszawa-Skierniewice na przemian z W-wa - Lodz to
    mozna w ogole sobie te nowe postoje darowac, pod warunkiem ze R+ bedzie
    stawac w Pruszkowie i Grodzisku.


    - tłumy ludzi jeżdżących z Warszawy do Pruszkowa i Grodziska...


    Wystarczy, ze bilet na poc. podmiejskie nie bedzie wazny w tych
    pospiesznych.





    Temat: Tomaszów - Skarżysko. Do wycięcia ?


    Wygląda więc na to, że rozkład jazdy pociągów na tej linii dla został
    ułożony
    pod dyktando Związku Zawodowego Kolejarzy "Solidarność". Nie liczy się
    pasażer,
    tylko kolejarz, który nie może spóźnić się do pracy.


    Dokładnie !!
    Rozkład na tej linii (wpisałem tylko większe miejscowości dla zobrazowania
    sprawy) wygląda tak:

    Tomaszów Maz                         14.50
    Opoczno                15.21          15.22
    Końskie                 15.52          16.00
    Skarżysko Kam      16.54

    Ten rozkład jest ułozony TYLKO i WYŁĄCZNIE dla kolejarzy - no chyba że
    kończy pracę w Opocznie lub Końskich o 15 i chce dojechać do domu. Ale to
    nieliczni. O 14.42 przyjeżdża osobowy z Koluszek do Tomaszowa. Niby łapie w
    Koluszkach pociągi z Łodzi i Warszawy, ale to raczej mieszkańcom na niewiele
    się zda. O 17.37 jest ze Skarżyska do Przemyśla, 18.13 do Kielc, 18.42 do
    Warszawy. Czy ktoś będzie czekał na ten do Kielc półtorej godziny? Wątpię.
    Prędzej PKS - em pojedzie.

    Skarżysko Kam                         4.55
    Końskie                  5.52            5.58
    Opoczno                 6.28            6.28
    Tomaszów Maz       7.00

    Czy ktoś dojeżdża do Tomaszowa na 8 do roboty ? Bo na 7.00 nie zdąży :/
    Do Skarżyska między 4 a 5 w nocy przyjeżdża tylko sezonowy Zakopane -
    Warszawa. Wcześniej też tylko sezonowe z Krynicy i Zagórza oraz z Suwałk
    W Tomaszowie jest 5 minut na przesiadkę na osobowy do Łodzi. Ale co z tego,
    skoro na Widzewie pociąg jest 8.10, na Fabrycznym 8.18. Komu, poza
    kolejarzom, może on pasować ?

    Skarżysko Kam                         14.54
    Końskie                  15.51          15.56
    Opoczno                 16.27          16.28
    Tomaszów Maz       17.00

    Na upartego można by nim wracać z pracy z fabryk w Końskich (godz. 15) czy
    zakładów w Opocznie (16).
    Skarżysko: 14.01 przyjeżdża z Kielc, 14.32 z Radomia. 14.41 pośpiech z
    Krakowa. No tu można by jeszcze uznać, że jest to pociag dla tych, co
    wracają z jakichś dłuższych tras lub pracują gdzieś dalej
    Tomaszów: 17.10 jest osobowy do Koluszek, z Koluszek skomunikowanie na Łódź
    i Warszawę. Można więc wyjechać nim na weekend, ale raczej do pracy to nie
    te godziny ...

    Jak widać z krótkiej analizy, na półtorej pary jedna służy IMO _TYLKO_
    kolejarzom.

    Jeśli ktoś z grupy jeździ często tą trasą, chętnie przeczytam opinie

    Pozdrawiam

    jaQbek

    P.S. Pozdrowienia dla "Solidarności" ;)





    Temat: Tramwaje Łodzkie

    Nie jestem fachmanem w tej dziedzinie ale fakt faktem widziałem na oczy że Łódż ma najciekawiej rozbudowaną sieć tramwajową.
    Ciekawe pżeżycie jadąc tam tramwajem ,a za oknem las,czy pola.


    Najdłuższy przystanek jest pomiędzy Lućmierzem a Emilią prawie 3 kilometry.

    Ale byłoby jeszcze ciekawiej.
    ŁWEKD planowała budowę na przełom lat 30/40 (druga przymiarka) linii tramwajowej do Brzezin oraz jej wydłużenie do Koluszek. Z racji spakdów napięć i problemów z dostępnością energii elektrycznej odcinek Brzeziny Koliszki miał mieć wyższe napięcie zasilania - około 1200V. Czyli miały być dwusystemowe tramwaje. Zajezdnia dla tej linii (byłaby wtedy to czwarta zajezdnia - istniały już Chocianowice, Brus i Helenówek) miała być zbudowana w lesie wiączyńskim zamienionym na modne tzw miasta - ogrody.

    Sieć parowych WKD (rozstaw 1000mm) dojeżdżała dość blisko białej Rawskiej. Pomiędzy Rogowem (niedaleko Brzezin) a Białą Rawską istniała kolej wąskotorowa 600mm. Były plany przekucia jej na 1000mm oraz wydłużenie jej tak by połączyć ŁWEKD i WKD. Czyli byłoby połączenie wąskotorowe 1000mm Łódź Warszawa.

    Sukces biznesowy ŁWEKD spowodował że gmina Łódź w latach 30-tych planowała wybudowanie własnej linii tramwajowej Łódź Tomaszów Maz. W izbie tradycji WKD w Grodzisku Mazowieckim jest gazeta informacyjna gdzie była notka o przyznaniu koncesji na budowę tej linii (oraz wydłużeniu linii EKD od Grodziska Maz do Żyrardowa).

    Sieć ŁWEKD była imponująca - zbudowano linie do Tuszyna z bocznica aż do cegielnie w Kruszowie (prawie połowa dystansu Łódź Piotrków), Pabianic, Lutomierska, Aleksandrowa i Ozorkowa. w !915 roku Zgierz zastanawiał sie nad zbudowaniem przez ŁWEKD lokalnej linii tramwajowej (nie było jeszcze wtedy linii do Ozorkowa). W czasach carskich poważnie brano pod uwagę budowy linii tramwajowej Łódź Piotrków. Niezrealizowane projekty to wspomniana linia do Brzezin i Koluszek, wydłużenie linii aleksandrowskiej do Poddębic, oraz wydłużenie linii pabianickiej do Zduńskiej Woli (inwestor zamieniają las pod Łaskiem we wsi Kolumna w małe miasteczko domagał się takiej linii)
    Po 2 wojnie światowej ŁWEKD podłączono pod PKP. w !948 decyzją władz ŁWEKD, koleje dąbrowskiej (tramwaje w Będzinie, Sosnowcu i Dąbrowie) przekwalifikowano jako tramwaje. EKD i WKD jako kolej. W 1948 roku połączono KEŁ i ŁWEKD tworząc MZK które w 1951 roku przemianowano na MPK.
    Linię tuszyńską skrócono do Rzgowa w 1977 roku. W 1987 roku wydłużono linię Ozorkowską na Nowe Miasto. w 1989 roku próbowano w Pabianicach wybudować odnoga na osiedle Bugaj - zrobiono kawałek torowiska. PO 1990 roku Pabianice starały sie zlikwidować tramwaj jako nieekologiczny transport - słowa lokalnego polityka p. Habury - obecnie PO).
    W 1992 roku Aleksandrów pod naciskiem jednego z księży zawiesił funkcjonowanie linii do Aleksandrowa zastępując ja PKS-em - szybko znacznie droższym w utrzymaniu niż tramwaj. Fizycznie linie zdemontowano w 1995 roku. Dwukrotnie zawieszono kursowanie na linii do Rzgowa. W 1993 roku faktycznie zlikwidowano tę linię. W 1992 roku MPK podzielono na trzy spółki MPK, MKT i TP. MKT obsługiwało linię do Zgierza, Ozorkowa i Pabianic (współudziałowcami są gminy Łodź, miasto Zgierz, gmina Zgierz i gmina Ozorków). TP linię do Konstantynowa i Lutomierska (miasta Konstantynów i Łódź są udziałowcami).

    Projekt ŁTR pierwotnie zakładał zmodernizowanie linii pabianickiej, zgierskiej i ozorkowskiej.
    Na razie jedynie można przypuszczać ze powstanie nowy odcinek torowiska w Zgierzu na duże osiedle. Pabianice sugerują że tramwaj trzeba zlikwidować bowiem prywatne busy wystarczą. Po części przeszkadza gmina Ksawerów pomiędzy Łodzią a Pabianicami która kategorycznie jest przeciw tramwajowi.

    MPK - Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
    MZK - Miejskie Zakłady Komunikacyjne
    MKT - Międzygminna Komunikacja Tramwajowa
    TP - Tramwaje Podmiejskie
    ŁTR - Łódzki Tramwaj Regionalny
    ŁWEKD - Łódzka Wąskotorowa Elektryczna Kolej Dojazdowa
    KEŁ - Kolej Elektryczna Łódź
    EKD - Elektryczna Kolej Dojazdowa (obecne WKD!!!)
    WKD - Warszawskie Koleje Dojazdowe.



    Temat: Wyjazd do Rabki + kilka typowych PKP-owych...


    W Kozłowie V maleje do 100, widać LHS (puchy) i przez tunel do Tunelu. Tu
    przy
    wyjazdowym nie wiadomo po co stop na S1. Nic nie jedzie z naprzeciwka


    Tak. Też zauważyłem, że pociągi tam często się zatrzymują. "Mój" REYMONT
    również potrafi tam stanąć. Też się zastanawiam po co...


    Pytanie: czy można tam jechać szybciej?


    Ostre łuki. Może to jest przyczyna? Ale jak jechałem tą trasą w sierpniu, to
    na wjeździe do Krakowa trwały jakieś roboty torowe, więc może wezmą się za
    odcinek Kraków - Kozłów. Ktoś na grupie też pisał o jakimś remoncie w
    okolicach Miechowa.


    Janosik do Zakopca, kl. 1-2, per. I, odj. 11:17. Wychodzę
    na per. I a tu: pojedynczy kibel 1080, malowanie nowe nieb-ż, brak 1 kl.,
    zapełnienie 60% - głównie młodzi ludzie z plecakami.


    No to miałeś niefart (albo ja miałem fart). W sierpniu JANOSIK to był także
    pojedynczy kibel, ale miał klasę 1, w przedniej części składu. A frekwencja
    wynosiła 120% - jeszcze na Płaszowie trochę ludzi dobiło.


    Nie było 1 kl. w kiblu (a miałem
    bilet, później w Rabce dostałem zwrot nadpłaty)


    A właśnie... Możesz mi powiedzieć jak działa kasa w Rabce? Będę stamtąd jechał
    2.10 i chciałbym nabyć bilet na całą trasę Rabka - Sucha B. - Skarżysko
    Kamienna (pożegnanie NOSALA) - Tomaszów Maz. - Koluszki - Skierniewice -
    Warszawa Śródm. i zastanawiam się czy mi się to uda. Jak tam sprzedają bilety
    i w jakich godzinach otwarta jest kasa?


    W Kr.Pł. na postojowych sterta kibli, EDków i long-kibli (EN71).
    M.in. ED72-008 (nowy nieb-ż) + EN57-1292 (stary ż-nieb) z tablicami Giewont
    i
    na wyświetlaczach Katowice.


    Tak. Na Krakowie Płaszowie masa różnych różności na grupie postojowej. Bardzo
    lubię tę stację.


    W Kalwarii mijanka z pseudo kiblem w postaci EU07+Bh,Bh,Bh (Zakopiec-Krak).
    Pytanie: po co jeździ takie coś zamiast kibla? Czy z Kalwarii tą linią w bok
    coś jeździ (szyny wydały się błyszczące)?


    Może awaria kibla? "Linia w bok" to (o ile dobrze rozumiem o co Ci chodzi)
    linią Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice - Bielsko-Biała. Jeżdżą tam
    pociągi Kalwaria Z. Lanckorona - Wadowice - (Bielsko-Biała Gł.). Są nawet
    przyspieszone pociągi Bielsko Biała Gł. - Kalwaria Z. Lanckorona - Kraków.
    Kiedyś przez Trzebinię, Spytkowice, Wadowice, Kalwarię Z. Lanckoronę jeździły
    także nocne rzeźnie do Zakopca (z Gdyni, Olsztyna, Szczecina, Poznania
    bodajże), rozczepiane w Trzebinii od grupy krakowsko-krynickiej. Nie trwało to
    długo - ja sam jechałem tamtędy dwa razy. Z tego co opowiadali mi rodzice,
    wcześniej pociągi jeździły przez Kraków. Obecnie Bielsko Biała - Wadowice -
    Kalwaria Z. Lanckorona jeszcze się trzyma, choć stan linii nie jest najlepszy
    (była o tym mowa na grupie), natomiast szlag trafił Wadowice - Spytkowice -
    Trzebinia - przewozy pasażerskie zostały zawieszone.


    Ale na odcinku Chabówka - Tymbark kursuje ulubiona
    przez wszystkich Wielka Kaszana w postaci KKA, dwa razy na dzień: ok. 5 rano
    i
    15 po południu. Jakże typowa i klasyczna PKP-owa głupota i bzdoora, no nie?


    A właśnie. Jak to wygląda? Gdzie ta KKA zatrzymuje się np. w Kasinie, Mszanie
    Dolnej czy Rabce? Na przystankach (dworcach) PKS czy przy PKP?


    Dziadek dróżnik zamknął szlabany na przejeździe za dworcem, w kierunku
    Mszany -
     przejazd, przez który kibel NIE przejeżdża !!!
    Inną przejazdową głupotą w Rabce jest wcześniejszy przejazd a przy nim
    rogatki
    i znak STOP z napisem: w godzinach 20-4 rogatki nieczynne.


    Ha! Widziałem to i myślałem, że dezaktywowali te rogatki :-) A tu jednak nadal
    działają...


    Pytanie: dlaczego w Suchej kibel do Kraka czeka na tego z Żywca, a kibel do
    Zakopca nie czeka?


    Może nikt w kiblu Żywiec - Sucha Besk. nie zgłosił zapotrzebowania na
    przesiadkę do kibla pomykającego w stronę Chabówki i Zakopanego. Albo
    kolejne "niedopatrzenie" PKP...


    W Stroniu mijanka z 2xEN57 (944+1xxx). W Kalwarii na jednym z torów bocznych
    bez peronu stał wyłączony EN57-1420. Po co?


    Może jako podsył? Albo czekał, żeby się podstawić na peron i pomknąć w
    kierunku Wadowic?


    skład ET21 ze sznurem ruskich, trójkolorowych cystern (jako wagony ochronne
    były niebieskie cysterny mające na jednym końcu sprzęgi sam. a na drugim
    normalne zderzaki).


    Dokąd to jeździ? W Kalwarii jedzie na Wadowice? W Suchej na Żywiec? Czy dokąd?

    Pozdrawiam

    Bartek





    Temat: XXVII Zjazd TBOP
    Towarzystwo Badań i Ochrony Przyrody zaprasza na swoj kolejny zjazd:

    PROGRAM XXVII ZJAZDU
    TOWARZYSTWA BADAŃ I OCHRONY PRZYRODY

    3 marca (sobota)

    godz. 10:00 Otwarcie Zjazdu

    godz. 10:10-12:30 Sesja sprawozdawcza

    * Piotr Wilniewczyc - Sprawozdanie z działalności Towarzystwa w 2006 roku (prezes TBOP)
    * Jarosław Sułek - Podsumowanie działalności Świętokrzyskiej Grupy Storczykowej TBOP w roku 2006 (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * Piotr Wilniewczyc, Michał Jantarski, Roman Maniarski - Podsumowanie działalności Świętokrzyskiej Grupy Ornitologicznej TBOP w roku 2006 (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * Mariusz Gwardjan - Stan zbadania ważek w regionie świętokrzyskim (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * Ludwik Maksalon - Wyniki liczenia zimujących ptaków w dolinach rzecznych i nad zbiornikami wodnymi w styczniu 2007 (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * Tomasz Dzierżanowski - Sprawozdanie z realizacji projektu "Ochrona przyrody w rezerwacie Góry Pieprzowe" (TBOP, oddz. łódzki)
    * Zbigniew Fijewski - Sprawozdanie z realizacji projektu "Ochrona przyrody i zrównoważone zagospodarowanie doliny Krasnej" ( TBOP, oddz. świętokrzyski) + film przyrodniczy

    godz. 12:30-14:00 Przerwa

    godz. 14:00-17:30 Sesja wykładowa

    * dr Tadeusz Zając, dr Wojciech Solarz, mgr Wojciech Bielański - "Kto późno przychodzi sam sobie szkodzi, czyli o doniosłych konsekwencjach kolejności zajmowania terytoriów u rokitniczki" (IOP PAN, Kraków)
    * dr Janusz Łuszczyński - "Bioróżnorodność i funkcje grzybów Macromycetes w biocenozach" (Akademia Świętokrzyska, Zakład Botaniki)
    * inż. Julia Dobrzańska - "Chruściki - podwodni architekci" (SGGW / TBOP, oddz. mazowiecki)
    * inż. Julia Dobrzańska - "Ocena jakości wód na podstawie występowania chruścików" (SGGW / TBOP, oddz. mazowiecki)
    * Emilia Grzędzicka - "Skład pokarmu uszatki w okresie zimowym w wybranych miastach regionu świętokrzyskiego" (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * mgr Dominik Krupiński - "Błotniak łąkowy - przyroda i rolnictwo" (TP "Bocian")

    godz. 17:00-18:00 Konkurs ornitologiczny

    * Piotr Wilniewczyc - Konkurs rozpoznawania ptaków Polski (V edycja)

    godz. 18:00-19:00 Przerwa

    godz. 19:00-21:00 Pokaz fotografii i filmów przyrodniczych

    * Grzegorz Leśniewski - "Przez puszcze i bagna - opowieść o przyrodzie wschodniej Polski" - diaporama
    * Piotr Ochwanowski - "Fauna Wyspy Króla Jerzego (Antarktyka, Szetlandy Południowe)"
    * Szymon Maksalon - "Pokaz fotografii przyrodniczej"
    * Bogusław Sępioł - "Żołna - tęczowy klejnot" - film przyrodniczy

    godz. 21:00 Zakończenie pierwszego dnia Zjazdu

    4 marca (niedziela)

    godz. 10:00-11:00 Walne Zebranie członków TBOP i podjęcie uchwał

    godz. 11:00-13:30 Sesja wykładowa

    * mgr Ludwik Maksalon - "SEEN - polski wkład w badania wędrówek ptaków" (TBOP, oddz. świętokrzyski)
    * dr inż. Witold Strużyński, Piotr Grochowski - "Raki w wodach Polski - zagrożenia i sposoby ochrony" (SGGW/TBOP, oddz. mazowiecki)
    * Marta Żuk - "Wstępna charakterystyka występowania jeża europejskiego w Parku Łazienki Królewskie w Warszawie" (SGGW/TBOP, oddz. mazowiecki)
    * Leszek Kargul - "Sokoły w służbie lotnictwu" (Port Lotniczy im. F. Chopina, Warszawa-Okęcie)
    * dr Przemysław Chylarecki, dr Lechosław Kuczyński, mgr Dagmara Mroszczak-Jawińska - "Monitoring Pospolitych Ptaków Lęgowych - od trendów do map rozmieszczenia" (OTOP, MiIZ PAN, UAM Poznań)
    * dr Tomasz Janiszewski - "Ptaki lęgowe Łodzi w latach 1994-2002 - wyniki badań atlasowych" (Uniwersytet Łódzki, Zakład Dydaktyki Biologii i Badania Różnorodności Biologicznej)
    * mgr Piotr Wilniewczyc - "Ptaki Kielc - walory faunistyczne, na tle zróżnicowania siedliskowego miasta" (TBOP, oddz. świętokrzyski)

    godz. 13:30 - zakończenie Zjazdu

    Komunikaty:

    * 1. Koszty przejazdu i wyżywienia uczestnicy pokrywają we własnym zakresie.
    * 2. Możliwość darmowego noclegu we własnym śpiworze w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym
    lub za niewielką opłatą w pościeli schroniska.
    * 3. W sobotę o godz. 13:00 dwudaniowy obiad w cenie 8 zł (zamówienia prosimy składać do 25 lutego.,
    e-mail: biuro@tbop.org.pl.).
    * 4. Na zjeździe będzie można zakupić m.in.: monografię faunistyczną "Ptaki Krainy Gór Świętokrzyskich",
    półrocznik przyrodniczy "KULON" oraz inne publikacje przyrodnicze.
    * 5. Program zjazdu może ulec zmianie.

    Serdecznie zapraszamy!

    W imieniu komitetu organizacyjnego
    Piotr Wilniewczyc
    Prezes TBOP

    Plan Nagłowic z zaznaczonymi szkołą i schroniskiem, w których odbędzie się Zjazd

    Rozkład jazdy PKS Jędrzejów-Nagłowice



    Temat: (Press) co mowia autobusy MZA :)
    he he ze sa pociagami :)
    zrodlo:

    http://www.polskatimes.pl/warszawa/57738,mowiace-niskopodlogowe-autob...

      Sprowadzane od września do stolicy nowe autobusy wyposażone w
    nowoczesny system informacji pasażerskiej milczą.
    Choć Miejskie Zakłady Autobusowe zapowiadały, że od pierwszych dni
    kursowania usłyszymy w nich zapowiedzi kolejnych przystanków, w żadnym z
    80 dotychczas sprowadzonych pojazdów takich komunikatów nie ma. Zamiast
    nich w niektórych autobusach przy wjeździe na pętlę możemy usłyszeć:
    "Uwaga, proszę opuścić pociąg. Pojazd skończył bieg".

    Jak to możliwe, że autobusy MZA nagle stały się pociągami? - Proszę nam
    dać czas na naprawienie pomyłki. Teraz w autobusach mogą być nadawane
    przypadkowe komunikaty, ponieważ dopiero testujemy system zapowiedzi -
    wyjaśnia Adam Stawicki, rzecznik MZA i dodaje, że prawdopodobnie błędne
    komunikaty wgrał do systemu jego producent firma R&G z Mielca.

    Ustaliliśmy, że zapowiedzi głosowe odtwarzane w nowych autobusach
    pochodzą z warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Informację głosową dla
    miejskiej kolejki przygotowała właśnie firma R&G. - Rzeczywiście zaszła
    pomyłka i komunikaty z SKM-ki zostały wgrane do sterowników sytemu
    głosowej informacji w autobusach - potwierdza Jan Mroczka, dyrektor do
    spraw handlowych R&G. - Gdy tylko otrzymamy aktualne zapowiedzi głosowe
    z MZA, wgramy je - obiecuje Mroczka.

    Komunikatami wprowadzającymi w błąd pasażerów zdziwiony jest Zarząd
    Transportu Miejskiego. Urzędnicy o sprawie dowiedzieli się dopiero od
    nas. - Ciężko mi jest powiedzieć, dlaczego tak wyszło. To błąd, który
    niebawem naprawimy - deklaruje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM,
    dodając, że już za kilka dni w autobusach MZA oraz SKM-ce przystanki
    będzie zapowiadał znany lektor Tomasz Knapik. Jego głos można już
    usłyszeć w autobusach obsługiwanych przez PKS Grodzisk Mazowiecki i
    firmę Mobilis.
    Błędne zapowiedzi to jednak tylko jeden z problemów. - To kpina z
    pożytecznego rozwiązania - oburza się Sylwester Peryt, prezes okręgu
    mazowieckiego Polskiego Związku Niewidomych, który już od dawna czeka na
    zapowiedzi kolejnych przystanków. Peryt wskazuje, że bardzo duże postępy
    w zakresie przystosowania komunikacji miejskiej do potrzeb osób
    niewidomych zrobiła Łódź, a Warszawa jest daleko w tyle.

    - Te mówiące autobusy miały np. dowozić niewidomych do ośrodka w
    Laskach. Jednak na linii 708, która tam jeździ, nie pojawił się żaden
    autobus - denerwuje się Peryt. - Zresztą system głosowej informacji
    służy nie tylko niewidomym, ale całemu społeczeństwu. A wozy MZA kursują
    po całym mieście i wciąż milczą. Jak się okazuje, nie wszystkie. - Na
    razie na prośbę MZA wgraliśmy komunikaty dla linii 114 - mówi Janusz
    Mroczka z R&G.

    MZA zdecydowały się na testowanie systemu na linii 114 prawdopodobnie
    dlatego, że linię tę obsługują dwie z trzech zajezdni, na które nowe
    autobusy trafiły. Kiedy zapowiedzi pojawią się na innych trasach? - W
    środę przekażemy MZA pełen komplet komunikatów głosowych - deklaruje
    Igor Krajnow z ZTM. Z kolei Miejskie Zakłady Autobusowe przekażą
    nagrania technikom z firmy R&G, którzy wgrają je do komputerów w nowych
    autobusach.

    - W najbliższych dniach zakończymy testy systemu - mówi Adam Stawicki z
    MZA. - Planujemy, że pod koniec roku wszystkie 150 zamówionych autobusów
    będzie jeździło z prawidłowymi komunikatami. Mówiące autobusy kosztowały
    miasto 168 mln zł.





    Temat: Most 3-go Maja

    Most 3 Maja w Ciechanowie odzyska swoją świetność

    5 maja w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem była przebudowa mostu przez rzekę Łydynię w ciągu ulicy 3 Maja. Prace modernizacyjne ruszą w czerwcu, zakończą się we wrześniu br. Przebudowa pochłonie około miliona złotych.

    Inwestycją pod nazwą „Przebudowa mostu przez rzekę Łydynię w km 0+201 drogi powiatowej nr 1246W (ul. 3 Maja w Ciechanowie) na terenie miasta Ciechanów” – prowadzona będzie przez samorząd powiatu ciechanowskiego. Starosta Sławomir Morawski ma nadzieję, że dzięki przebudowie uda się nie tylko wzmocnić technicznie ten ważny punkt przeprawy komunikacyjnej miasta, ale również w miarę możliwości przywrócić pierwotny wygląd. Most zbudowany został w 1928 roku, zniszczony (wysadzony) przez wycofujących się Niemców w 1 945 roku, odbudowany w 1946 roku.

    W ramach przebudowy wykonane zostaną następujące prace: naprawa łuku, wymiana wieszaków, pogrubienie płyty pomostu, pogrubienie poprzecznic skrajnych, wzmocnienie dźwigarów taśmami z włókien węglowych, wzmocnienie poprzecznic taśmami i matami, budowa latarni, zmiana kolorystyki. Nośność mostu, zwiększy się z 15 ton (obecnie) do 40 po remoncie

    Ze środków Ministerstwa Infrastruktury samorządowi powiatowemu udało się pozyskać 659 tys. zł., drugie tyle powiat dołoży z własnego budżetu. Pieniądze są już potwierdzone przez Ministerstwo, a na ostatniej sesji Rady Powiatu radni także zatwierdzili środki własne, które wyłoży powiat na ten cel. Przetarg na przebudowę tego ważnego zadania inwestycyjnego został już ogłoszony, jego rozstrzygnięcie nastąpi 28 maja.

    Jak zaznaczył Józef Borkowski – kierownik Powiatowego Zarządu dróg w Ciechanowie, most jest ważnym węzłem drogowym w mieście, gdyż ulica , w której się znajduje łączy drogi i krajowe i wojewódzkie, w tym miejscu skupia się też spory ruch lokalny.

    Projekt przebudowy mostu przedstawił podczas konferencji Tomasz Kordjak – szef biura projektowego Diagnostyka i Naprawy w Warszawie, które przygotowało projekt techniczny inwestycji. Zaznaczył, że w Polsce jest mało mostów, które się odbudowuje lub jak ten ciechanowski - przebudowuje. Raczej budowniczy stawiają na nowe konstrukcje i stawianie przepraw od nowa. Ciechanowska modernizacja pozwoli na wzmocnienie mostu, ale i powrót do historycznej koncepcji – dodał Tomasz Kordjak.

    Funkcje mostu się nie zmienia, nadal będzie się odbywał ruch kołowy i pieszy. Jezdnia będzie pokryta asfaltem, kolor chodnika zostanie dostosowany do kostki w ciągu tej ulicy. Ciekawostką będą latarnie z obu stron mostu, kopie tych z lat przedwojennych – podkreślił Kordjak. Most, aby ożywić ten rejon miasta, przebierze barwę piaskowca. Obecny kolor siwy, betonu jest zimny i nieprzyjemny – dodał inżynier.

    Już wiadomo, że przebudowa nie będzie mogła być realizowana przy dopuszczeniu ruchu częściowego. Na czas remontu cały most musi być zamknięty. Dopuszczony będzie tylko ruch pieszych. Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg poinformował o planowanej zmianie organizacji ruchu na czas remontu. Już w marcu wszystkie odpowiednie służby i przewoźnicy (Urząd Miasta, PKS, ZKM, dyrekcje dróg krajowych i wojewódzkich) otrzymali informację o planowanej inwestycji. Ruch skierowany zostanie od ulicy Płockiej, Tatarską, 11 Pułku Ułanów Legionowych do Płońskiej. Zmienią się i wydłużą trasy przejazdów niektórych autobusów komunikacji miejskiej, zachowany zostanie jednak ruch lokalny, np. do posesji przy ulicy 3 Maja, stadionu i do parków miejskich. – Każdy duży remont niesie za sobą utrudnienia, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość – powiedział podczas konferencji J. Borkowski. – A potem będzie się czym pochwalić, bo most będzie wyglądał bardzo efektownie – dodał kierownik.

    Dodajmy, ze powiat ciechanowski remontem mostu rozpoczyna w mieście wielki ruch inwestycyjny. Wkrótce potem w Ciechanowie budowane będą: pętla miejska, nowa ulica wzdłuż rzeki Łydyni, wiadukty (przyszły rok), remontowane inne ulice i drogi. Zapewne spowoduje to wiele utrudnień w ruchu, ale miejmy nadzieję, że zrekompensuje je nowy wizerunek miasta.


    I jeszcze materiał z Kuriera Mazowieckiego w TVP Warszawa:
    http://www.youtube.com/watch?v=1s0e7pf1e00

    A od siebie dodam tylko, że szkoda, że nikt nie wspomniał o tym, że to Koło TOnZ w Ciechanowie zaproponowało taką wersję przebudowy. Najważniejsze jednak i tak, że most odzyska dawną świetnosc.




    Temat: Solarisy U12 i U18 - dostawa 2008+2009

    Mówiące niskopodłogowe autobusy bredzą od rzeczy
    Piotr Figiel 2008-11-04 13:18:37, aktualizacja: 2008-11-04 13:18:37


    229 linii autobusowych będzie miało głosową informację o przystankach na trasie

    Sprowadzane od września do stolicy nowe autobusy wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej milczą.

    Choć Miejskie Zakłady Autobusowe zapowiadały, że od pierwszych dni kursowania usłyszymy w nich zapowiedzi kolejnych przystanków, w żadnym z 80 dotychczas sprowadzonych pojazdów takich komunikatów nie ma. Zamiast nich w niektórych autobusach przy wjeździe na pętlę możemy usłyszeć: "Uwaga, proszę opuścić pociąg. Pojazd skończył bieg".

    Jak to możliwe, że autobusy MZA nagle stały się pociągami? - Proszę nam dać czas na naprawienie pomyłki. Teraz w autobusach mogą być nadawane przypadkowe komunikaty, ponieważ dopiero testujemy system zapowiedzi - wyjaśnia Adam Stawicki, rzecznik MZA i dodaje, że prawdopodobnie błędne komunikaty wgrał do systemu jego producent firma R&G z Mielca.

    Ustaliliśmy, że zapowiedzi głosowe odtwarzane w nowych autobusach pochodzą z warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Informację głosową dla miejskiej kolejki przygotowała właśnie firma R&G. - Rzeczywiście zaszła pomyłka i komunikaty z SKM-ki zostały wgrane do sterowników sytemu głosowej informacji w autobusach - potwierdza Jan Mroczka, dyrektor do spraw handlowych R&G. - Gdy tylko otrzymamy aktualne zapowiedzi głosowe z MZA, wgramy je - obiecuje Mroczka.

    Komunikatami wprowadzającymi w błąd pasażerów zdziwiony jest Zarząd Transportu Miejskiego. Urzędnicy o sprawie dowiedzieli się dopiero od nas. - Ciężko mi jest powiedzieć, dlaczego tak wyszło. To błąd, który niebawem naprawimy - deklaruje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, dodając, że już za kilka dni w autobusach MZA oraz SKM-ce przystanki będzie zapowiadał znany lektor Tomasz Knapik. Jego głos można już usłyszeć w autobusach obsługiwanych przez PKS Grodzisk Mazowiecki i firmę Mobilis.

    Błędne zapowiedzi to jednak tylko jeden z problemów. - To kpina z pożytecznego rozwiązania - oburza się Sylwester Peryt, prezes okręgu mazowieckiego Polskiego Związku Niewidomych, który już od dawna czeka na zapowiedzi kolejnych przystanków. Peryt wskazuje, że bardzo duże postępy w zakresie przystosowania komunikacji miejskiej do potrzeb osób niewidomych zrobiła Łódź, a Warszawa jest daleko w tyle.

    - Te mówiące autobusy miały np. dowozić niewidomych do ośrodka w Laskach. Jednak na linii 708, która tam jeździ, nie pojawił się żaden autobus - denerwuje się Peryt. - Zresztą system głosowej informacji służy nie tylko niewidomym, ale całemu społeczeństwu. A wozy MZA kursują po całym mieście i wciąż milczą. Jak się okazuje, nie wszystkie. - Na razie na prośbę MZA wgraliśmy komunikaty dla linii 114 - mówi Janusz Mroczka z R&G.

    MZA zdecydowały się na testowanie systemu na linii 114 prawdopodobnie dlatego, że linię tę obsługują dwie z trzech zajezdni, na które nowe autobusy trafiły. Kiedy zapowiedzi pojawią się na innych trasach? - W środę przekażemy MZA pełen komplet komunikatów głosowych - deklaruje Igor Krajnow z ZTM. Z kolei Miejskie Zakłady Autobusowe przekażą nagrania technikom z firmy R&G, którzy wgrają je do komputerów w nowych autobusach.

    - W najbliższych dniach zakończymy testy systemu - mówi Adam Stawicki z MZA. - Planujemy, że pod koniec roku wszystkie 150 zamówionych autobusów będzie jeździło z prawidłowymi komunikatami. Mówiące autobusy kosztowały miasto 168 mln zł.

    http://www.polskatimes.pl...t.html#material

    A ZTM, jak zwykle nic nie wie...



    Temat: 26 Bieg im. Bronka Malinowskiego w Tomaszowie Maz. 09.09.07r
    Wybieram się w tym czasie na weekend w rodzinne strony, co prawda nie biegałem nigdy w Tomaszowie, ale słyszałem pozytywne opinie z poprzednich edycji tej imprezy, a organizator z którym rozmawiałem telefonicznie, wydał się człowiekiem bardzo konkretnym i sympatycznym, a że poprosił o rozpropagowanie biegu wśród znajomych, dlatego zamieszczam równiez na naszym forum regulamin tegorocznej imprezy w Tomaszowie Mazowieckim.
    Jeśli któś z Was uczestniczył w poprzednich edycjach tej imprezki to proszę o przekazanie tu swoich wrażeń

    REGULAMIN
    26.TOMASZOWSKIEGO BIEGU
    im. Bronisława Malinowskiego

    I. CELE:
    - uczczenie pamięci wybitnego sportowca, reprezentanta Polski, uczestnika Igrzysk
    Olimpijskich w Monachium (1972),Montrealu (1976) i Moskwie (1980)
    - uczczenie 50-lecia Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej
    - popularyzacja biegania jako powszechnie dostępnej formy rekreacji oraz zdrowego stylu
    życia wśród dzieci, młodzieży i dorosłych

    II. GŁÓWNI ORGANIZATORZY: Zarząd Miejski TKKF, Ośrodek Sportu i Rekreacji
    w Tomaszowie Mazowieckim

    III. GŁÓWNY SPONSOR : MULTIMEDIA POLSKA

    IV. WSPÓŁORGANIZATORZY:
    -Wydział Kultury Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta
    - Zarząd Główny TKKF w Warszawie,
    - Miejski Szkolny Związek Sportowy,
    - Stowarzyszenie Abstynenckie “AZYL”,
    - Związek Strzelecki „STRZELEC”,
    - Zarząd Oddziału PCK,
    - Komenda Hufca ZHP
    Impreza dofinansowana przez MINISTERSTWO SPORTU w Warszawie pod patronatem
    Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Związku Lekkiej Atletyki.

    V. INFORMACJE W MEDIACH: Tomaszowski Informator Tygodniowy, Dziennik Łódzki.

    VI. TERMIN I MIEJSCE: 9 września 2007 r. (niedziela)

    Start i meta : Stadion Ośrodka Sportu i Rekreacji (Klub “LECHIA”) ul. Nowowiejska 9/27
    Trasa biegu głównego na dystansie 10 km prowadzi ulicami: Park Miejski, Warszawska,
    Konstytucji 3-go Maja, Nowowiejska, Nadrzeczna, Zgodna, Majowa, Nowowiejska (2pętle).
    Trasa biegu na dystansie 3 km prowadzi ulicami: Park Miejski, Warszawska, Nowowiejska.
    Dojazd do dworca PKP, PKS autobusami MZK linii Nr 1 do przystanku przy Rondzie
    Dmowskiego ul. Mościckiego.

    VII. PROGRAM:
    - 9.00 - 10.30 - Przyjmowanie zgłoszeń
    - 11.00 - Otwarcie
    - 11.05 - Bieg Rekreacyjny 1500m -bez ograniczeń wiekowych
    - 11.15 - Bieg 3 km
    - 11.45 - Bieg 10 km
    - 13.00 - Zakończenie imprezy ( dekoracja )

    VIII. UCZESTNICTWO:
    W biegu mogą uczestniczyć dzieci, młodzież i dorośli bez ograniczeń wiekowych z
    brakiem przeciwwskazań lekarskich
    Każdy uczestnik musi posiadać ubiór sportowy, czytelnie wypełnioną kartę startową
    lub numer startowy oraz zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do udziału w
    imprezach biegowych.

    IX. ZGŁOSZENIA:
    - w dniu imprezy w godz. 9.00 - 10.30 w sekretariacie zawodów, który mieści się w
    budynku OSiR-u (ul. Nowowiejska 9/27). Wejście główne na halę sportową.

    - 2 -
    We wszystkich sprawach dotyczących imprezy prosimy kontaktować się z biurem głównego
    organizatora, które mieści się w Tomaszowie Maz. ul. Warszawska 7m.15 kod 97-200, tel. fax
    0...44/724-58-27 w godz.12.00 - 14.00 lub pod nr tel. kom. 0605/23-93-65.
    Ewentualne zamówienia na noclegi i wyżywienie przyjmuje BAR-HOTEL “LECHIA”
    ul.Nowowiejska 9/27, tel. 0...44/724-63-93. Zarówno bar jak i hotel znajdują się na obiekcie
    OSiR-u
    X. KLASYFIKACJA:
    W biegach na 3 i 10 km prowadzona będzie klasyfik. gen., oraz w następujących kat. wiek.:
    1. dziewczęta do 16 lat (1992 r. i młodsze) - 3 km
    2. kobiety (1991 r. i starsze) - 3 km
    3. kobiety (1991 r. i starsze) - 10 km
    4. chłopcy do 16 lat (1992 r. i młodsi) - 3 km
    5. mężczyźni 16-19 lat (1991-8 - 3 km
    6. mężczyźni 16-19 lat (1991-8 - 10 km
    7. mężczyźni 20-29 lat (1987-7 - 10 km
    8. mężczyźni 30-39 lat (1977-6 - 10 km
    9. mężczyźni 40-49 lat (1967-5 - 10 km
    10. mężczyźni 50-59 lat (1957-4 - 10 km
    11. mężczyźni 60-69 lat (1947-3 - 10 km
    12. mężczyźni pow. 70 l. (1938 i starsi) - 10 km
    XI. NAGRODY i WYRÓŻNIENIA:
    - za zajęcie I, II, III miejsca w każdej kategorii wiekowej zawodnicy otrzymują nagrody rzeczowe
    - wśród uczestników biegów na 10 i 3 km oraz 1500 m rozlosowane będą dodatkowe upominki
    - wszyscy uczestnicy biegów otrzymają okolicznościową naklejkę
    - dyplomy otrzymają wszyscy uczestnicy biegu na 10 km, 25 pierwszych zawodników w poszcze-
    gólnych kategoriach na dystansie 3 km.
    UWAGA! KAŻDY UCZESTNIK BIEGU GŁÓWNEGO NA DYSTANSIE 10 KM OTRZYMA
    OKAZAŁY MEDAL.
    W przypadku bardo dużej ilości uczestników organizator gwarantuje dostarczenie medalu drogą
    pocztową, dla zawodników którzy nie otrzymali medalu w dniu imprezy.

    XII. ZASADY FINANSOWANIA:
    Koszty imprezy pokrywają: organizator, współorganizatorzy i sponsorzy.
    Uczestnicy przybywają na koszt własny lub jednostek delegujących.

    XIII. WPISOWE: uczestnicy biegu na 10 km - 12 zł. Uczestnicy biegów na 3 km i 1500 m - 1 zł.
    Dla członków Klubu Biegacza TKKF “OLIMP” Tomaszów Maz. zniżka 50 %.

    XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
    - numery i karty startowe wydawane będą w sekretariacie zawodów w godz. 9.00 - 10.30
    - naklejki i dyplomy wydawane będą dopiero po zdaniu numeru startowego lub karty startowej
    - uczestnicy imprezy nie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków
    - organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione, a nie oddane do depozytu
    - pobranie numeru startowego, karty startowej jest równoznaczne z przyjęciem postanowień
    regulaminu
    - komunikat końcowy wysłany będzie po zostawieniu w sekretariacie koperty ze znaczkiem
    i adresem
    - organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian oraz interpretację regulaminu
    - w sprawach spornych lub nie ujętych w regulaminie decyduje organizator w porozumieniu
    z sędzią głównym zawodów
    Organizator
    ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W NASZYM BIEGU




    Temat: Wyprawa nad Pilicę w dn. 17. - 19.04.2009 r.
    Postanowiliśmy wrzucić dwie wersje wydarzeń. Oto moje wrażenia

    No i nadszedł dzień wyjazdu. Spakowany, zwarty i gotowy w piątek po południu wyruszyłem na spotkanie z Pilicą. Do Tomaszowa Mazowieckiego dotarłem z zadziwiającą dla PKP punktualnością. 19.35 i ani minuty później. Przedreptałem na dworzec PKS gdzie miałem sie spotkać z ekipą z Warszawy. PKS nie dorównał jednak solidnością PKP i Slag, Michał N oraz Stępień dotarli z "małym" opóźnieniem. Po przywitaniu i wymianie uprzejmości wyruszyliśmy nad rzekę. Żeby było ciekawiej wybraliśmy prawie najdłuższą z możliwych dróg.

    Po opuszczeniu miasta wbiliśmy się w las i przyszło nam sforsować pierwsze bagienko. Slag prawie popłakał się z radości. Ale przyznać trzeba- bagienko- fajna i wciągająca sprawa.

    Efektem naszej radosnej improwizacji nawigacyjnej było stanięcie na brzegu leniwej Pilicy punktualnie o 22.00. Postanowiliśmy w miarę szybko znaleźć jakieś miejsce na pierwszy nocleg. Odpowiedni lasek był w pobliżu i już przed 23.00 zbieraliśmy drewno na małe ognisko. Lekki deszczyk wymusił nagłą akcję PONCHO. Ale od razu jak wszyscy rozłożyli swoje schronienia opad nas olał i przestał opadać

    Gadaliśmy przy ognisku do 02.00 jak starzy znajomi z podwórka. W między czasie Slag ganiał się z jakimś dzikiem po lesie:).

    Na tym wypadzie postanowiłem przetestować lżejszy śpiwór z zestawu modularnego. Byłem ciekawy czy nadaje się na temperatury z przedziału 4-6'C. Krótki wniosek po pierwszej nocy- nie nadaje się

    Po późnej i leniwej pobudce szybkie śniadanie i w drogę. Do Spały brzegiem Pilicy. Na tym etapie już można było podejrzewać, że Slag ma jakiś problem natury emocjonalnej jeśli chodzi o bagienka Nie odpuścił żadnemu:) Ja nieśmiało starałem się uwalić błotem tak bardzo jak on. Niestety długa jeszcze droga przede mną Ale jak pisałem wyżej- fajne i wciągające.

    Po około godzinie marszu brzegiem- to po trawce, to przez bagienko zobaczyliśmy most w Spale. Niestety Slag stwierdził, że jest zdecydowanie za czysty żeby tak wejść do miasta. Tak zgadliście- znalazł sobie ( i przy okazji nam) kolejne bagienko. Po krótkiej taplaninie spojrzał z satysfakcja na buty i wkroczył na asfalt kierując sie w strone centrum Spały.

    Michał N patrzył z politowaniem ale szybko reagował na prośby " No jeszcze w tym bagienku zrób nam fotkę"

    Szybka wizyta w sklepie, uzupełnienie wody, fotki przy Żubrze i ciuchci i opuściliśmy Spałę. Mostem na drugi brzeg.

    I tu sie wreszcie zaczęło to na co czekaliśmy. Piękny las, krajobraz w dużej mierze namalowany przez burze i bobry. Mnóstwo powalonych drzew i stosunkowo mało śladów działalności człowieka. Ale co najważniejsze praktycznie absolutny brak turystów. Ot kilka kajaków na rzece. Maszerowaliśmy spokojnie zatrzymując się przy co ciekawszym powalonym drzewie czy też bagienku. Plan był taki aby dotrzeć w okolice Inowłodza.

    Gdy zbliżyliśmy się do naszego celu zaczęliśmy szukać miejsca na nocleg. I jak to często bywa podało przeklęte zdanie " Chodźmy dalej- na pewno będzie jeszcze jakaś fajniejsza miejscówka". I tak brzegiem i bagnem i piachem i brzegiem i bagnem i piachem i brzegiem i bagnem i bagnem i bagnem i bag............Super sprawa:)

    W końcu jednak trzeba było gdzieś się rozbić. Na bagnie nie bardzo więc szukaliśmy dalej. Slag oczywiście musiał proroczo rzucić, że jak się skończy bagno to się zaczną zabudowania. Tym oto sposobem "postanowiliśmy" ( za co zostałem zupełnie bezpodstawnie okrzyknięty mianem "człowieka bez serca" ) wrócić do miejsca, które opuściliśmy "bo na pewno znajdziemy coś lepszego"

    Szybko ze Slagiem rozstawiliśmy poncza i podziwialiśmy inwencje inżynierskie Michała i Stępnia
    Rozpaliliśmy ogień krzesiwem i każdy zabrał się za obiado-kolację. Pobawiliśmy się też trochę łukiem ogniowym ale nie było ani cierpliwości ani wytrwałości aby uzyskać jakiś konkretny efekt.

    Wiał momentami silny wiatr i zrobiło się dosyć chłodno. Gwiaździste niebo zapowiadało chłodną noc. I tak tez było. A komu się zachciało testować śpiwór ten klął pół nocy

    Rankiem na szczęście słonko szybko zagościło w obozowisku. Ogień rozpaliliśmy rzucając kilka iskier z krzesiwa na niedopalone polana z poprzedniego ogniska. Bardzo szybki, efektywny i myślę, że tez całkiem efektowny sposób.

    Slag w drodze konsumpcji wyzbył się zapasu wody pitnej więc zaczął majstrować filtr. Jakiś czas później mógł przefiltrować sobie wodę z Pilicy na kawę. Mech, węgiel, gaza i butelka – wystarczyło. Potem gotowanie i z tego co mi wiadomo do dziś Slag żyje

    Pakowanie obozu poszło sprawnie i nadszedł czas rozstania. Ja udałem się do Tomaszowa gdzie czekałem na pociąg do domu a reszta ekipy ruszyła do Inowłodza złapać PKS do Wawy.

    Tereny są świetne na wszelkie wypady. Jeśli ktoś się zastanawiał czy warto to z czystym sumieniem mówię, że warto. Ja już czekam , żeby zobaczyć te okolice w zimowej scenerii.

    I jeszcze fotki. Część się dubluje bo jak widzę zarówno ja jak i Slaq wrzuciliśmy razem fotki Michała.
    http://picasaweb.google.p...aA170419042009#



    Temat: (dł) Łódź-Wrocław-Kraków-Częstochow­a-Kraków-Łódź
    Witam!

    Oto krótki opis kółeczka jaki odbyliśmy z kumplem w piątek i sobotę 14-16 maja
    2004

    Spotkaliśmy się o 19:00 na dworcu Fabrycznym w Łodzi. Na rozgrzewkę
    skoczyliśmy na Widzew zmodernizowanym i ładnie pomalowanym kiblem EN57 1248.
    Wróciliśmy „Telimeną”. Potem kurs tramwajem na Kaliski i tu zaczęła się
    właściwa cześć wyjazdu.

    Na początek:
    P252 „Bohemia”
    Punktualnie o 20:44 wtoczył się na dworzec. Zajęliśmy miejsce w pierwszym
    wagonie za EU07 405. Frekwencja na oko 80% lecz nam udało się dojechać do
    Wrocławia samemu w przedziale co bardzo ułatwia MK podróż. Do Zduńskiej Woli
    żółwie tempo jazdy trochę wkurza. Jeszcze parę lat temu szlakowa była tu
    większa. W Kaliszu mija nas ET22 500 z bruttem. Teraz już szybciej do Ostrowa
    Wlkp. Tu na mijamy się z osobowym do Jarocina. Stoi również ET22 831 ze
    składem z Poznania. Przy wyjeździe mijamy stojący na postojowych kibel Regio
    Plus do Łodzi. We Wrocławiu „Bohemia” melduje się 3 minuty przed czasem. Obok
    na peronie EP07 522 ze składem Kraków Główny-Świnoujście. Mamy 25 minut więc
    nie próżnujemy. Krótka sesja fotograficzna przed dworcem i jak i na peronach.
    Wtacza się „Bohemia w kierunku Warszawy. Zabierze ją  EP07 347.

    P 83200 Szczecin-Zakopane
    „Nasz” skład wjeżdża również punktualnie. Dość dużo ludzi. Zajmujemy miejsce
    na korytarzu. Do Krakowa zawiezie nas EU07 066. Na torach postojowych mijamy
    IC „Fredro”. Na E30 widać efekty modernizacji. I tu pytanie:

    - Do jakiej prędkości szlakowej przystosowywana jest docelowo E30?

    Wsłuchując się w stukot mijamy kolejne stacje. Wreszcie dojeżdżamy na Śląsk. W
    Gliwicach mijamy IC Górnik. W Katowicach powoli niebo zaczyna się rozjaśniać.
    Już niedługo będzie można podziwiać widoki. W Krakowie nieco zaspani
    wysiadamy  o 5:40. Senność szybko mija. Sesja zdjęciowa przy IC „Lajkonik”
    poprawia humory. Wszystkie wagony w nowym malowaniu i EP09 005 na czele.
    Następnie IC „Krakus” z EP09 008, EX  „Barbakan” z EP07 350 i
    pospieszny „Jadwiga” z EU07 531. Szybkim tempem udajemy się na starówkę. Rzut
    oka na Barbakan, Kościół Mariacki i Sukiennice. Uśmiechamy się przechodząc
    koło tego pierwszego obiektu, wszak parę minut wcześniej fociliśmy inny
    Barbakan .

    P 31104 „Sukiennice”
    Znów jesteśmy na dworcu. Frekwencja około 70%. Wyruszamy do Częstochowy.
    Zajmujemy miejsce w przedziale i po kilkunastu minutach ciekawa sytuacja.
    Podczas kontroli biletów jeden ze współpasażerów daje kanarowi BILET PKS (!).
    Ten zdziwiony pyta się o co chodzi. Facet zdziwiony, że się tak pomylił.
    Kuriozalna sytuacja. Wreszcie „pechowiec” mówi, że pomylił się bo przenieśli w
    Krakowie dworzec PKS i kasy są blisko siebie więc… OK ale nie odróżnić pociągu

    właściwego już biletu starszy pan kontynuuje podróż z nieco skwaszona miną. W
    Krzeszowicach ciąg dalszy wesołego nastroju. Niepozorny jegomość wykupił bilet
    na osobowy. Oczywiście zauważa to przy kontroli. Dopłata i już dwóch gości w
    kwaśnych humorach. Za to my uśmiechy od ucha do ucha.

    P 43119 ”Stoczniowiec”
    Po załatwieniu spraw w Częstochowie pojawiamy się na dworcu. W dość zadbanej
    toalecie robimy refresh i stawiamy się na peronie. W „Stoczniowcu” duża
    frekwencja, opóźnienie 10 minut a na dodatek do Krakowa tylko 5 wagonów
    (22211). Ponownie na korytarzu. Ciągnie nas wrocławska EP07 506. Na peronie
    obok stoi EU07 205 ze składem osobowego: Gliwice-Częstochowa. Wyruszamy bez
    opóźnienia. W Krakowie „na dzień dobry” EX „Małopolska” i IC „Kościuszko”
    gotują się do odjazdu. Wymykamy się do miasta. Focimy tym razem Wawel i szybko
    wracamy na dworzec. W toalecie na dworcu w cenniku figuruje pozycja: „mycie
    rąk 50 groszy”. To już przesada. Wołać kasę za umycie rąk !?!  Na Kraków
    Płaszów przewiezie nas Hetman.

    P 62104  „Hetman”
    Siedmiominutowa podróż to nic szczególnego. Zastanawiała nas tylko obecność w
    składzie wagonu bonanza. Zaraz za Warsem. Skład ciągnęła EU07 150.

    P 31100  „Reymont”
    Na zakończenie kółeczka: EU07 147, pięć wagonów (22122) no i oczywiście CMK.
    Sobotnia frekwencja niezbyt duża więc jakoś udaje nam się wyjechać z Krakowa
    samemu w przedziale. Na Płaszowie mijamy szczecińską EU07 428. Na Głównym
    żegna nas EP09 008 i teraz już oczekiwanie na magistralę. Do Kozłowa
    podziwiamy wspaniałe widoczki. Co chwila zakręty to w jedną, to w drugą
    stronę. Biegamy od okna do okna. Prawie cały czas jedziemy z maksymalna
    dozwoloną. Około 19:00 za Kozłowem mijamy IC. Wreszcie wjazd na CMK. Ten
    niesamowity szum, zero stukotu, łagodne łuki, czarne słupy… Poezja. Co prawda
    pospiesznym nie poszalejemy 160 km/h ale CMK to zawsze ekstra jazda! Pogoda
    się popsuła ale nasze humory nie. Kompletnie zje...., po kilku kawkach ale w
    znakomitych humorach smakujemy ostatnie godziny kółeczka. Przy zjeździe na
    Tomaszów Mazowiecki przepuszcza nas „Vltava” z EU07 493. Wleczemy się teraz.
    Dopiero przed Koluszkami nieco żwawiej. Od posterunku rozgałęźnego w Gałkówku
    już z maksymalną zmierzamy do Łodzi. Meldujemy się punktualnie. Fotka i w
    świetnych nastrojach powrót do domu.

    Najlepsze po takich maratonach jest to, że gdy kładę się spać i zamykam oczy
    to ponownie przenoszę się na szlak a w uszach słyszę znajomy, pięknie brzmiący
    stukot…  

    Pozdrawiam!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 38 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.