Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa Krynica GórskaTemat: Jeden pasażer na peronie za trzy miliony! Użytkownik "yuras"
Cale PKP trzeba sprywatyzować i rozpieprzyć ten ostatni bastion komuny, Ja także sie podpinam w sformułowaniu 'cala Polska' Temat: Jeden pasażer na peronie za trzy miliony!
Pozdrawiam, Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie | Tyle, że Piekiełko miałoby dużo większy sens, włącza się w nie Kraków i Miałoby że hej. Tylko zrobili studium zelektryfikowanej dwutorówki na 160 Linia jest bardzo poptrzebna i choćby etapami mogliby ją robić (może na Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie
Linia jest bardzo poptrzebna i choćby etapami mogliby ją robić (może na Mick M. Temat: [interia] Gosiewski przed prokuratorem ws. Włoszczowy Gosiewski przed prokuratorem ws. Włoszczowy http://fakty.interia.pl/kraj/prawo_i_bezprawie/news/gosiewski-przed-p... Poniedziałek, 25 czerwca (13:00) Wicepremier Przemysław Gosiewski ujawnił w poniedziałek w Kielcach, że na pzdr Temat: PKP kpi z Ernesta Malinowskiego PKP to jedna z instytucji w Polsce, ktore Pol biedy. Wszyscy juz przywykli do 100% podwyzek. Ale jak PKP smialy Tymczasem nowy pociag EC Paderewski odjechal po hucznym chrzcie i Ciekawe, co jeszcze PKP wymysli, zeby odstraszyc klientow. Pozdrawiam serdecznie Temat: PKP kpi z Ernesta Malinowskiego W nowym rozkladzie jazdy PKP zafundowaly nam wyjatkowa niespodzianke. Pol biedy. Wszyscy juz przywykli do 100% podwyzek. Ale jak PKP smialy Tymczasem nowy pociag EC Paderewski odjechal po hucznym chrzcie i Ciekawe, co jeszcze PKP wymysli, zeby odstraszyc klientow. Pozdrawiam serdecznie Temat: O Włoszczowej. Tekst źródłowy na stronie PAP Polska Agencja Prasowa: [2007-02-28 17:52] Wszczęto śledztwo w sprawie budowy peronu we Włoszczowie Od połowy lutego trwa śledztwo kieleckiej policji w sprawie finansowania budowy peronu na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie). Sprawa trafiła do Kielc z warszawskiej prokuratury, do której doniesienie złożyli posłowie PO. Popierający budowę stacji Przemysław Gosiewski mówi, że nie ma sobie w tej sprawie nic do zarzucenia. Śledztwo prowadzą policjanci z Komendy Wojewódzkiej w Kielcach pod nadzorem miejscowej prokuratury okręgowej - poinformowała w środę PAP rzeczniczka świętokrzyskiej policji Małgorzata Sałapa-Bazak. "Mają oni wyjaśnić, czy realizacja inwestycji +stacja kolejowa Włoszczowa-Północ+ nie naraziła na straty kolejowych spółek Skarbu Państwa. Podjęte 16 lutego czynności są jeszcze we wstępnej fazie; śledczy gromadzą dokumenty, dotyczące całości przedsięwzięcia" - powiedziała rzeczniczka. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie stacji skierowali w październiku 2006 r. do Prokuratury Okręgowej w Warszawie posłowie PO. "Szokująca jest wartość inwestycji - około 3,5 mln zł - w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. (...) Według naszej oceny, coroczne straty są nieuniknione" - napisali. Jak dowiedziała się PAP w źródłach prokuratorskich, Prokuratura Krajowa zdecydowała o przekazaniu sprawy z Warszawy do Kielc. P.o. rzecznik kieleckiej prokuratury Sławomir Mielniczuk zaznaczył, że w śledztwie chodzi w szczególności o wyjaśnienie, czy w czasie planowania i realizacji inwestycji nie doszło do działań na szkodę spółek: PKP, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Intercity. "Dopiero na podstawie wyników analizy materiału źródłowego prowadzący czynności zdecyduje, kto i w jakim zakresie zostanie przesłuchany" - dodał Mielniczuk, odpowiadając na pytanie, czy w sferze zainteresowania prokuratury są osoby spoza kolei. 16 października w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymał się po raz pierwszy od 30 lat ekspres relacji Warszawa-Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem ministra w kancelarii premiera Przemysława Gosiewskiego, który był liderem PiS w regionie świętokrzyskim i - jak podawały media - wspierał ideę budowy peronu. Według rzecznika prasowego PKP Michała Wrzoska, koszt budowy włoszczowskiego peronu wyniósł 909 tys. zł, z czego 300 tysięcy wyłożył samorząd miasta. Pozostałe koszty nie były związane z budową przystanku, lecz z modernizacją drogi kolejowej E65, która miała być wykonana w najbliższym czasie niezależnie od budowy peronu. Sam Gosiewski powiedział Radiu Kielce, że nie ma sobie nic do zarzucenia i nie boi się o wynik śledztwa. Jego zdaniem, inwestycja ma uzasadnienie ekonomiczne, a wydatki nie poszły na marne. Według ministra, fakt, iż kilkanaście do trzydziestu osób dziennie korzysta z dworca we Włoszczowie świadczy o tym, że istnieje zainteresowanie tą linią kolejową. Na Centralnej Magistrali Kolejowej we Włoszczowie zatrzymują się obecnie dwa ekspresy - "Kordecki" relacji Częstochowa-Warszawa i "Malinowski" relacji Kraków-Warszawa (okresowo kursujący aż do Krynicy Górskiej) - oraz pociąg Koluszki-Kraków. Według danych Grupy PKP, od października 2006 r. z przystanku skorzystało około 3,5 tys. pasażerów; obecnie korzysta z niego 1,1 tys. osób miesięcznie. Koszt zatrzymania pociągu jadącego z prędkością 160 km/h i jego ponowne rozpędzenie to 27 zł. Przychody ze sprzedaży biletów wskazują, że inwestycja zwróci się szybciej niż zakładały analizy rynku przeprowadzone przez inwestora - podały PKP. Ostatnio w gminie Zabierzów - między Krakowem a Katowicami - powstał podobny jak we Włoszczowie przystanek kolejowy Kraków Business Park. Zatrzymuje się tam dziennie kilkadziesiąt pociągów pośpiesznych i osobowych. Budowę sfinansował prywatny inwestor. -- PAP -- Oj dzieje się, dzieje ... Temat: [Prasa] PKP Włoszczowa: PO kieruje sprawę do prokuratury Jutro posłowie PO skierują wniosek do prokuratury o wszczęcie postępowania w sprawie działania na szkodę PKP przy okazji inwestycji we Włoszczowej. Według naszej wiedzy decyzja dot. wybudowania dodatkowego dworca we Włoszczowej nie jest poparta odpowiednimi badaniami ekonomicznymi. Temu wszystkiemu towarzyszy uruchomienie pociągu Kordecki relacji Warszawa-Częstochowa, podczas gdy kursuje już pociąg Hutnik o bardzo podobnym rozkładzie jazdy i wiele tańszym bilecie - powiedział Tadeusz Jarmuziewicz (PO). Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się ekspres relacji Warszawa-Kraków. Inwestycja pochłonęła 3 mln zł. Przystanek, 300-m peron i ogrodzenie kosztowały 900 000 zł. Resztę trzeba było przeznaczyć na remonty torowiska i trakcji oraz budowę parkingu. Gmina przekazała 300 tysięcy zł, resztę - PKP. W przyszłości we Włoszczowej zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków-Warszawa oraz pociąg z Warszawy do Częstochowy i z powrotem. W weekendy trasa ma być wydłużona aż do Krynicy Górskiej. http://www.rzeczpospolita.pl/News/1,30,43548.html?rss=1 PO: dworcem we Włoszczowie powinna się zająć prokuratura PAP 17:53 W czwartek posłowie PO skierują wniosek do prokuratury o wszczęcie postępowania w sprawie działania na szkodę PKP przy okazji inwestycji we Włoszczowej. (...) Jak ocenił Jarmuziewicz, PKP nie stać na takie inwestycje. "W sytuacji, gdy PKP ma zadłużenie rzędu sześciu mld zł, pieniądze nie mogą być wydawane "w tak frywolny sposób". Nie może być tak, żeby kampania wyborcza była robiona za pieniądze podatnika - powiedział. Poinformował, że chodzi mu o szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów Przemysława Gosiewskiego. Posłowie sejmowej komisji infrastruktury - jak mówił poseł PO - nie znaleźli w planach inwestycyjnych PKP na 2006 roku budowy stacji we Włoszczowej. Dlatego - zdaniem Jarmuziewicza - zarząd PKP uległ naciskowi "osób trzecich". W ubiegłą sobotę, podczas konwencji wyborczej PiS w Kielcach, Gosiewski, który uczestniczył w otwarciu przystanku we Włoszczowej, zwrócił uwagę, że takie inwestycje jak budowa tej stacji, czy lotniska w Kielcach, wynikają z idei "Polski solidarnej". Cytowany przez "Rzeczpospolitą" ekspert od rynku transportu i dyrektor zespołu doradców gospodarczych Tor Adrian Furgalski nie ma wątpliwości: budowa stacji we Włoszczowej nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Rzecznik PKP szacuje, że z nowych połączeń będzie korzystać ok. 50-100 pasażerów dziennie. Jeśli tak się stanie, to inwestycja zwróci się w pięć lat. Poseł Jarmuziewicz zaapelował do premiera o odwołanie ministra transportu Jerzego Polaczka. Do listy prawdopodobnych jego sukcesów możemy zaliczyć wybudowanie sześciu km autostrady w przyszłym roku. Następnie w 2008 roku i 2009 roku działania PiS nie doprowadzą do wybudowania ani jednego kilometra autostrad. Minister Polaczek nie zawarł żadnej umowy, nie rozstrzygnął żadnego przetargu. W związku z tym apelujemy do premiera, aby uwolnił polskie drogi od ministra Polaczka - zaapelował Jarmuziewicz. (zel) http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,85 ... omosc.html Temat: PiStacja czyli Włoszczowa Północ PO chce, by sprawę budowy stacji we Włoszczowej zbadała prokuratura 25.10.Warszawa (PAP) - W czwartek posłowie PO skierują wniosek do prokuratury o wszczęcie postępowania w sprawie działania na szkodę PKP przy okazji inwestycji we Włoszczowej "Według naszej wiedzy decyzja dot. wybudowania dodatkowego dworca we Włoszczowej nie jest poparta odpowiednimi badaniami ekonomicznymi. Temu wszystkiemu towarzyszy uruchomienie pociągu +Kordecki+ relacji Warszawa-Częstochowa, podczas gdy kursuje już pociąg +Hutnik+ o bardzo podobnym rozkładzie jazdy i wiele tańszym bilecie" - powiedział na środowej konferencji prasowej Tadeusz Jarmuziewicz (PO) Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się ekspres relacji Warszawa-Kraków. Inwestycja pochłonęła 3 mln zł. Przystanek, 300-metrowy peron i ogrodzenie kosztowały 900 tys. zł. Resztę trzeba było przeznaczyć na remonty torowiska i trakcji oraz budowę parkingu. Gmina przekazała 300 tysięcy zł, resztę - PKP W przyszłości we Włoszczowej zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków-Warszawa oraz pociąg z Warszawy do Częstochowy i z powrotem. W weekendy trasa ma być wydłużona aż do Krynicy Górskiej Jak ocenił Jarmuziewicz, PKP nie stać na takie inwestycje. "W sytuacji, gdy PKP ma zadłużenie rzędu 6 mld zł, pieniądze nie mogą być wydawane w tak frywolny sposób. Nie może być tak, żeby kampania wyborcza była robiona za pieniądze podatnika" - powiedział. Poinformował, że chodzi mu o szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów Przemysława Gosiewskiego Posłowie sejmowej komisji infrastruktury - jak mówił poseł PO - nie znaleźli w planach inwestycyjnych PKP na 2006 roku budowy stacji we Włoszczowej. Dlatego - zdaniem Jarmuziewicza - zarząd PKP uległ naciskowi "osób trzecich" W ubiegłą sobotę, podczas konwencji wyborczej PiS w Kielcach, Gosiewski, który jest liderem PiS w regionie świętokrzyskim, i który uczestniczył w otwarciu przystanku we Włoszczowej, zwrócił uwagę, że takie inwestycje jak budowa tej stacji, czy lotniska w Kielcach, wynikają z idei "Polski solidarnej" Cytowany przez "Rzeczpospolitą" ekspert od rynku transportu i dyrektor zespołu doradców gospodarczych Tor Adrian Furgalski nie ma wątpliwości: budowa stacji we Włoszczowej nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Rzecznik PKP szacuje, że z nowych połączeń będzie korzystać ok. 50-100 pasażerów dziennie. Jeśli tak się stanie, to inwestycja zwróci się w pięć lat Poseł Jarmuziewicz zaapelował do premiera o odwołanie ministra transportu Jerzego Polaczka. "Do listy prawdopodobnych jego sukcesów możemy zaliczyć wybudowanie 6 km autostrady w przyszłym roku. Następnie w 2008 roku i 2009 roku działania PiS nie doprowadzą do wybudowania ani jednego kilometra autostrad Minister Polaczek nie zawarł żadnej umowy, nie rozstrzygnął żadnego przetargu. W związku z tym apelujemy do premiera, aby uwolnił polskie drogi od ministra Polaczka" - zaapelował Jarmuziewicz. (PAP) och/ laz/ la/ jra/ Źródło: www.gazeta.pl Temat: Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych PO złożyła zawiadomienie do prokuratury ws. budowy stacji PKP we Włoszczowej (aktl.) PAP2006-10-27, ostatnia aktualizacja 2006-10-27 18:36 (dochodzą informacje od rzecznika prasowego PKP SA) 27.10.Warszawa (PAP) - Posłowie PO skierowali w piątek do Prokuratury Okręgowej w Warszawie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie stacji we Włoszczowej "Szokująca jest wartość inwestycji ok. 3,5 mln zł w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. To przedsięwzięcie gospodarcze, realizowane przez spółki prawa handlowego, w ocenie posłów, członków sejmowej komisji infrastruktury, musi być źródłem strat. Sytuacja jest tym bardziej bulwersująca, że są to kolejowe spółki państwowe. Według naszej oceny coroczne straty są nieuniknione" - czytamy w zawiadomieniu przekazanym PAP Największe wątpliwości posłów PO budzi sposób przygotowania i przeprowadzenia inwestycji. Jak podkreślają, nie zostały przedstawione żadne dokumenty ani analizy, na podstawie których podjęto decyzję Według członków Platformy, zarówno ta inwestycja, jak i uruchomienie nowego połączenia kolejowego relacja Warszawa - Częstochowa: pociągu "Kordecki", to przykład "skandalicznego marnotrawstwa publicznych pieniędzy" "Nowe połączenie dopisano do obowiązującego rozkładu jazdy, podczas gdy w tym samym czasie krótszą trasą kursuje pociąg pospieszny +Hutnik+ z niższą ceną biletu" - piszą parlamentarzyści PO Zdaniem Platformy, "wyjątkowo niejasny jest sam proces decyzyjny obu przedsięwzięć" "W dotychczasowych planach wydatków i inwestycji - zdaniem członków Komisji - nie wspomniano bowiem o budowie nowego przystanku, a w rozkładzie jazdy nie był ujęty dodatkowy pociąg Nagła zmiana planów wskazuje, że prawdopodobny jest udział osób trzecich - spoza przedsiębiorstw kolejowych - które miały wpływ na podejmowanie decyzji" - czytamy w oświadczeniu Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się ekspres relacji Warszawa-Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem min. Przemysława Gosiewskiego, który jest liderem PiS w regionie świętokrzyskim Media podawały, że inwestycja pochłonęła 3 mln zł W przyszłości we Włoszczowej zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków-Warszawa oraz pociąg z Warszawy do Częstochowy i z powrotem. W weekendy trasa ma być wydłużona aż do Krynicy Górskiej Rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek powiedział PAP w piątek, że budowa przystanku Włoszczowej nie kosztowała 3 milionów złotych, jak podały niektóre gazety Wrzosek powiedział, że koszt budowy peronu wyniósł 909 tysięcy złotych. Wykonanie oświetlenia peronu kosztowało 156 tysięcy złotych, zabudowa wiaty peronowej 43 tysiące złotych a wykonanie dróg dojścia i pochylni dla osób niepełnosprawnych i karetek 120 tysięcy złotych Pozostałe koszty nie są związane z budową przystanku kolejowego ale z pracami modernizacyjnymi drogi kolejowej E65, które byłyby wykonane w najbliższym czasie niezależnie od budowy przystanku, powiedział rzecznik PKP Inwestycja we Włoszczowie to wynik kilku czynników, także błędów popełnionych w latach siedemdziesiątych przy budowie drogi kolejowej E-65, która zamiast przechodzić w pobliżu większych miejscowości i zachęcać do korzystania z kolei została wytyczona w dużej odległości do pobliskich aglomeracji, tłumaczył Wrzosek. (PAP) och/ lb/ la/ Temat: PO:dworcem we Włoszczowie powinna się zająć prokuratura PO: dworcem we Włoszczowie powinna się zająć prokuratura Poseł PO Tadeusz Jarmuziewicz W czwartek posłowie PO skierują wniosek do prokuratury o wszczęcie Według naszej wiedzy decyzja dot. wybudowania dodatkowego dworca we Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się W przyszłości we Włoszczowie zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków- Jak ocenił Jarmuziewicz, PKP nie stać na takie inwestycje. W sytuacji, gdy PKP Posłowie sejmowej komisji infrastruktury - jak mówił poseł PO - nie znaleźli w W ubiegłą sobotę, podczas konwencji wyborczej PiS w Kielcach, Gosiewski, który Cytowany przez "Rzeczpospolitą" ekspert od rynku transportu i dyrektor zespołu Poseł Jarmuziewicz zaapelował do premiera o odwołanie ministra transportu -------- Temat: [Prasa] PKP Włoszczowa: PO kieruje sprawę do prokuratury http://tvp.pl/120,20061027413671.strona - 27.10.2006 godz 21.23 Stacja we Włoszczowie – do prokuratury Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie stacji we Włoszczowie skierowali w piątek do Prokuratury Okręgowej w Warszawie posłowie Platformy Obywatelskiej. Rzecznik PKP wyjaśnia, że budowa stacji pochłonęła 1,3 mln zł, a nie – jak podawały media – 3 mln. „Szokująca jest wartość inwestycji ok. 3,5 mln zł w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. To przedsięwzięcie gospodarcze, realizowane przez spółki prawa handlowego, w ocenie posłów, członków sejmowej komisji infrastruktury, musi być źródłem strat. Sytuacja jest tym bardziej bulwersująca, że są to kolejowe spółki państwowe. Według naszej oceny coroczne straty są nieuniknione” – czytamy w zawiadomieniu. Największe wątpliwości posłów PO budzi sposób przygotowania i przeprowadzenia inwestycji. Jak podkreślają, nie zostały przedstawione żadne dokumenty ani analizy, na podstawie których podjęto decyzję. Według członków Platformy, zarówno ta inwestycja, jak i uruchomienie nowego połączenia kolejowego relacja Warszawa-Częstochowa: pociągu „Kordecki”, to przykład „skandalicznego marnotrawstwa publicznych pieniędzy”. „Nowe połączenie dopisano do obowiązującego rozkładu jazdy, podczas gdy w tym samym czasie krótszą trasą kursuje pociąg pospieszny +Hutnik+ z niższą ceną biletu” – piszą parlamentarzyści PO. Zdaniem Platformy, „wyjątkowo niejasny jest sam proces decyzyjny obu przedsięwzięć”. „Włoszczowa kosztowała 1,3 mln zł” Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się ekspres relacji Warszawa-Kraków. W przyszłości we Włoszczowej zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków-Warszawa oraz pociąg z Warszawy do Częstochowy i z powrotem. W weekendy trasa ma być wydłużona aż do Krynicy Górskiej. Budowa przystanku Włoszczowie nie kosztowała 3 mln zł, jak podały niektóre gazety – zaprzecza rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek. Wyjaśnił, że koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł. Wykonanie oświetlenia peronu kosztowało 156 tys. zł, zabudowa wiaty peronowej 43 tys. zł a wykonanie dróg dojścia i pochylni dla osób niepełnosprawnych i karetek 120 tys. zł. Pozostałe koszty nie są związane z budową przystanku kolejowego ale z pracami modernizacyjnymi drogi kolejowej E65, które byłyby wykonane w najbliższym czasie niezależnie od budowy przystanku – powiedział rzecznik PKP. Inwestycja we Włoszczowie to wynik kilku czynników, także błędów popełnionych w latach 70. przy budowie drogi kolejowej E-65, która zamiast przechodzić w pobliżu większych miejscowości i zachęcać do korzystania z kolei została wytyczona w dużej odległości od pobliskich aglomeracji – tłumaczył Wrzosek. Temat: PiStacja czyli Włoszczowa Północ Stacja we Włoszczowie – do prokuratury Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie stacji we Włoszczowie skierowali w piątek do Prokuratury Okręgowej w Warszawie posłowie Platformy Obywatelskiej. Rzecznik PKP wyjaśnia, że budowa stacji pochłonęła 1,3 mln zł, a nie – jak podawały media – 3 mln. „Szokująca jest wartość inwestycji ok. 3,5 mln zł w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. To przedsięwzięcie gospodarcze, realizowane przez spółki prawa handlowego, w ocenie posłów, członków sejmowej komisji infrastruktury, musi być źródłem strat. Sytuacja jest tym bardziej bulwersująca, że są to kolejowe spółki państwowe. Według naszej oceny coroczne straty są nieuniknione” – czytamy w zawiadomieniu. Największe wątpliwości posłów PO budzi sposób przygotowania i przeprowadzenia inwestycji. Jak podkreślają, nie zostały przedstawione żadne dokumenty ani analizy, na podstawie których podjęto decyzję. Według członków Platformy, zarówno ta inwestycja, jak i uruchomienie nowego połączenia kolejowego relacja Warszawa-Częstochowa: pociągu „Kordecki”, to przykład „skandalicznego marnotrawstwa publicznych pieniędzy”. „Nowe połączenie dopisano do obowiązującego rozkładu jazdy, podczas gdy w tym samym czasie krótszą trasą kursuje pociąg pospieszny +Hutnik+ z niższą ceną biletu” – piszą parlamentarzyści PO. Zdaniem Platformy, „wyjątkowo niejasny jest sam proces decyzyjny obu przedsięwzięć”. „Włoszczowa kosztowała 1,3 mln zł” Od ubiegłego poniedziałku w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymuje się ekspres relacji Warszawa-Kraków. W przyszłości we Włoszczowej zatrzymywać się będą dwa ekspresy relacji Kraków-Warszawa oraz pociąg z Warszawy do Częstochowy i z powrotem. W weekendy trasa ma być wydłużona aż do Krynicy Górskiej. Budowa przystanku Włoszczowie nie kosztowała 3 mln zł, jak podały niektóre gazety – zaprzecza rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek. Wyjaśnił, że koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł. Wykonanie oświetlenia peronu kosztowało 156 tys. zł, zabudowa wiaty peronowej 43 tys. zł a wykonanie dróg dojścia i pochylni dla osób niepełnosprawnych i karetek 120 tys. zł. Pozostałe koszty nie są związane z budową przystanku kolejowego ale z pracami modernizacyjnymi drogi kolejowej E65, które byłyby wykonane w najbliższym czasie niezależnie od budowy przystanku – powiedział rzecznik PKP. Inwestycja we Włoszczowie to wynik kilku czynników, także błędów popełnionych w latach 70. przy budowie drogi kolejowej E-65, która zamiast przechodzić w pobliżu większych miejscowości i zachęcać do korzystania z kolei została wytyczona w dużej odległości od pobliskich aglomeracji – tłumaczył Wrzosek. źródło: TVP Temat: Zakopane - Krynica przez Słowację pociągiem Z góry dzięki. Odwiedziłem Słowację dwukrotnie - znajomy z roboty zobowiązał mnie bowiem do zaliczenia wąskotorowego niskopodłogowego tramwaju górskiego nazywanego "Elektriczką" ;-) Najpierw pojchałem na Słowację pod koniec września ub. roku. Rano odjechałem Pozdrawiam Temat: PKP kpi z Ernesta Malinowskiego W nowym rozkladzie jazdy PKP zafundowaly nam wyjatkowa niespodzianke. Powszechna praktyka stosowana przez te firme jest przekwalifikowywanie pociagow na coraz wyzszy niby standard, co w praktyce wiaze sie z coraz drozszymi biletami bez istotnej zmiany warunkow podrozy. Faktyczny wzrost kosztow przejazdow ponoszony przez pasazerow grubo przekracza inflacje i oficjalne podwyzki cen biletow. Coz jezeli klimatyzowane wagony a ABB Henschel nazywasz zlomem to ???Komfort w porownaniu do zwyklych wagonow wzrosl co bys nie myslal
|
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||