Strona Główna PKP Białystok Warszawa cennik PKP Łódź Fabryczna Warszawa PKP Warszawa Gda ska PKP Warszawa Krynica Górska PKP Warszawa Zachodnia - Olsztyn PKP Warszawa Zielona Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS pl Warszawa Stadion PKS Tomaszów Mazowiecki Warszawa PKS Warszawa stadion-łomża |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkpkrakow Warszawa przez KielceTemat: DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: LOTNISKO POD OSTROWCEM??? CZEMU NIE? A ja słyszałem o kolei naziemnej..magnetycznej:), mowa była też o porcie morskim, bo planują Gutwin połączyć z Bałtykiem( w końcu Ostrowiec rządał kiedyś dostępu do morza, no i zakup portu przez samą Celse), mowa też była o przenosinach stolicy z Warszawy do Ostrowca(obiecał to Kwaczyński naszemu Jankowi). 90% ludzi w Ostrowcu uważa, że przydałaby się wystawa EXPO 2007 i właśnie dzięki takiemu sondażowi Ostrowiec został zgłoszony do miast kandydatów. W zastępstwie busów do Kielc, ma być utworzona superszybka kolejka górska, biegnąca od stacji PKP w Ostrowcu, poprzez niezwykle malownicze Góry Świętokrzyskie do samych Kielc. Kolej ta będzie również biegła do Bałtowa, co niezwykle wzbogaci repertuar turystyczny naszego regionu..a walorów tu jest mnóstwo:)) Temat: Zaniedbane miejsca w Kielcach - Które - KONKURS Tereny i budynki,magazyny fabryki Bialogon.Wspaniala architektura przemyslowa.Dzisiaj z takich budowli robi się piękne centra kulturalno-handlowe. Stary browar w Poznaniu zostal najlepszym obiektem tego typu w świecie, a w Konstancinie pod Warszawą w starej Papierni powstalo następne ,piękne miejsce.W Bialogonie po dzikim komuniżmie nastal dziki,chamski pseudokapitalizm. Piszę o terenach nie fabryki pomp,ale o rozleglych przyleglościach-zapleczu fabryki Centralnego Okręgu Przemyslowego,a wcześniej o staszicowskich korzeniach. PRL rozwalil 95 procent polskich dworków,które ocalaly z wojny dzięki prowincjonalnej lokalizacji.Dewastacja komunistów spowodowala straty w zabytkach o wiele większe niż dzialania hitlerowców.Jest to fakt. W Kielcach komuniśći zburzyli prawdziwy dworzec PKP,szpital św.Leonarda /xvI w./ cegielnię Siekluckiego/ze sklepionymi piecami ceramicznymi/,warsztaty Klużniaka sponiewierane,zdewastowane,itd.itd.itd. Rynek oraz śmierdzące moczem Sródmieście,absolutny slums to też efekt sprawiedliwości spolecznej komunistów-sku..synów. Temat: !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Dworzec PKP w Lublinie... I to jest niestety norma na tym forum - jakie to wszystko w Lublinie jest straszne. PRawda jest taka ze co jak co ale Dworzec PKP to mamy jeden z najladniejszych w Polsce. Warszawa Centralna, Wschodnia, Katowice, Kielce - to dopiero jest syF! zeby nie bylo ze tylko Lublin to piekny jest dworzec w Chelmie, ostatnio cos robia nawet na dworcu Pulawy Miasto, podobno maja budowac cos w Deblinie... Temat: ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Linia Sucha - Żywiec uratowana ( prywatna) ? BRAK PIĄTEJ KLEPKI Największym problemem jest to, że linie lokalne PKP nie chce wykorzystać jako międzyregionalne. Np. CHABÓWKA - NOWY SĄCZ dla bezpośrednich połączeń ZAKOPANE - RZESZÓW/PRZEMYŚl/TARNÓW/ZAGÓRZ/USTRZYKI DOLNE RZESZÓW - OCICE dla bezpośrednich połączeń do Warszawy (teraz jadą przez Leżajsk) PRZEWORSK - BEŁŻEC (tylko jeden pociąg do Zamościa, a z powodzeniem mogłyby jechać częściej do Rzeszowa czy Tarnowa) WIELICZKA RYNEK - KRAKÓW GŁÓWNY (bezpośrednie połączenia z Katowicami, Kielcami itp.) I co woła o pomstę do nieba - stan torowisk. Żeby kolej była konkurencyjna, potrzebne są modernizacje torów. Ponadto winno się zeelektryfikować linie: Chabówka - New Sącz, Jasło - Rzeszów, Rzeszów - Ocice, Jasło - Zagórz, Zagórz - Przemyśl. Wtedy z pewnością wpłynie to na szybkość i atrakcyjność tego środka transportu. Temat: Za ciasno w przedziale? Zablokuj kolejowe tory! 3.12 Ja wracalem do Warszawy z okolic Kielc (pociag Kielce-Wwa) ze swiat 3 stycznia. I to co sie tam dzialo to tez byla kpina! Po pierwsze przyjechały 3 wagony [ 2 klasa 2 i jeden dla klasy 1], a osob chetnych do przejazdu bylo pewnie z 250. ja ledwo wsiadlem a jedyne wolne miejsce gdzie moglem stac byly te metalowe laczniki wagonow (btw jechal tam z 5 innymi osobami). Od drzwi do wagonu do wejscia do przedzialow stalo okolo 20 osob, w tym 4 w kiblu... W radomiu nie wpuszczali jz nikogo.. przez co na peronie doszlo do jakis szarpanin.. pociag opozniony a jeszcze przez cala podroz na glowe padal wszystkim snieg z powodu ROZPIERDOLO*EGO KVRWA JEGO MAC taboru. POzdrawiam PKP Temat: Pociag Rzeszow-Warszawa > aron2004 napisał: > ale przecież wiadomo, że linia Warszawa - Radom - Kielce nie będzie > remontowana. To i na pewno nie będzie remontu Skarżysko - Sandomierz, choć > właściwie na PKP to wszystko jest możliwe. Łącznie z kwadraturą koła. ;) Takie niemożliwe, a jednak... Nysa - Brzeg Ełk - Olecko Sławno - Darłowo Opole - Kluczbork To już fakt... Temat: PKP, urząd marszałkowski - brak słów > 1. PKP zamyka odcinek Drzewica - Radom (...) najkrótsze > połączenie z Lubelszczyzną > będzie prowadziło przez Warszawę :/ We wtorek byłem chwile na dworcu PKS Centralny, tłumy niezmierzone, średnio co 10 minut odjeżdżał załadowany autobus w te strone (Kielce, Drzewica, Radom - te relacje odjechały w przeciągu pół godziny), a był to środek dnia. > 3. Linia Tomaszów Mazowiecki - Opoczno - Końskie - Skarżysko Kamienna > - zostają tylko 2 pary pociągów dziennie. Może zaczniemy sie już umawiać na jazde pożegnalną w przyszłym roku? > 12. Pociąg REYMONT z Łodzi do Krakowa pojedzie o zabójczej godzinie 5:13. Do > tej pory startował o 7:05. Ciekaw jestem losu tego połączenia o tej godzinie. Temat: Ruszył świętokrzyski oddział Telewizji Polskiej przecież to nie oddział świętokrzyski tylko agentura krakowskiejTV. W tej pseudo świętokrzyskiej TV w większości pracują wygnańcy z Krakowa, którzy zrobią wszystko pod dyktando swoich byłych / a może i aktualnych /szefów. Bo w końcu o co w tym wszystkim chodzi? Tylko i wyłącznie o kasę.Będą walczyć do upadłego , żeby się nią nie dzielić. Na dodatek Kielce to wrzód na tyłku Krakowa !!! Ja sam kiedyś pracowałem w Krakowie i wiem jak tam traktuje się kielczan.Nawet na dworcu PKP zapowiadano pociąg do Warszawy informując że zatrzymuje się w Tunelu,Sędziszowie,Jędzrzejowie,Skarżysku i Radomiu. Dla Krakusów kielce nie istnieją !!! Temat: RADOM TRACI STAŁE POŁACZENIE EXPRESOWE DROGA MARTICO! Nie rozumiem czemu przyrównujesz Radom do Warszawy??? Kazde inne miasto w Polsce jest gorsze od stolicy państwa. Radom w porównaniu z Częstochową (podobna wielkość miasta i ten sam status) wcale tak źle nie wygląda. Chodzi oto, że na linii nr 8 powinno zależeć przede wszystkim Kielcom i Radomiowi, stolica ma oddzilene szybkie połączenie z Krakowem (CMK). Z tego co pamiętam, to samorzadowcy z Kielc oraz parlamentarzyści starają się o lepszą komunikację kolejową, ale potrzebują wsparcia np. Radomia. Tylko wspólne lobby pozwoli na powrót szybkiego połączenia. Dzienny pośpieszny raczej nie jest w interesie całej grupy PKP, już obecny do Kołobrzegu z Zachodniego jest konkurencją dla śmigających expresów i InterCIty. Temat: Co zrobić, aby Kielce się rozwijały? Pisuary odcinają nas od sieci dróg szybkiego ruchu, a PKP IC odcina nas z sieci swoich połączeń, ale nie można przecież bezczynnie czekać. Swego czasu wywalczyliśmy województwo (kto wie czy niedługo nie przyjdzie nam go bronić), możemy powalczyć i o szybszą drogę i szybszą kolej i różne inwestycje. U nas naprawdę jest dużo ludzi, którzy chcą coś zmienić na lepsze i mają pomysły, ale przy obecnej polityce i to nie tylko tych na górze w Warszawie, ale i nieodpowiednim działaniu władz województwa i samego naszego miasta niewiele idzie do przodu, a wiadomo- Kto stoi w miejscu ten się cofa.Inne miasta starają się o fundusze opracowują projekty, u nas zjawisko to jest rozwinięte na bardzo małą skalę. Teraz kiedy powstał nowy rząd, który powiedzmy sobie szczerze wątpie, żeby poprawił sytuację, to jak będą rozwijały się Kielce zależy od mieszkańców miasta i miejmy nadzieję, że po zbliżających się wyborach samorządowych będziemy mieli więcej do powiedzenia Temat: W niedzielę zmienia się rozkład jazdy pociągów W niedzielę zmienia się rozkład jazdy pociągów "Rewolucyjnych zmian nie będzie". No pewnie. Wycofanie pociągów - degradacja linii do Sandomierza (i samego Sandomierza) nie jest rewolucją. Ktoś powie że było tylko jedno nietrakcyjne połączenie pociągu z Rozwadowa via Tarnobrzeg. To typowe wygaszanie popytu made in PKP - czyli jak najprościej udupić połączenia. Po z likwidowaniu o wiele trudniej będzie ściągnąć klientelę. Dziwię się, że samorządy nie robią nic, by namówić województwo na puszczenie tam szynobusa (ze dwa obiegi) a nawet jednego Kielce-Sandomierz, że nie robią nic by był (wymóc na PKP) pośpiech Przemyśl/Rzeszów - Łódź/Warszawa. Oj chyba znowu nadzieja w Gosiewskim... Temat: Świętokrzyskie PKP zawiesiły 24 połączenia Piszę z ostrowca. Ci idioci z PKP i wladz wojewódzkich zawiesili wszystkie!!!! pociągi ze Skarżyska do Ostrowca. Pozostały tylko dwa pospieszne z Warszawy, z tego jeden w nocy. Ale na trasiwe Skarżysko- Kielce nie zawiesziono żadnego pociągu. Jakoś dziwnym trafem tam pieniędzy nie zabrakło. To już jest granda i bandyctwo. Temat: Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Siedlce - Plac Sikorskiego o 17.00 Oświęcim - Rynek o 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 Po spotkaniu udajemy sie na modlitwe za dusze naszego brata Saddama... Czesc jego pamieci!!!!!!!!! Temat: Peron europejskiej klasy Ok, dzieki za uswiadomienie. No droga z Kielc do stolicy jest wkurzajaca. Myslalem ze cos wiecej bedzie stawac tam i np. jakby sie chcialo jechac nad morze ekspresem to moznaby z Wloszczowy a nie np. specjalnie jechac do Krakowa. W sumie tak jak sie zastanowic to dojechac z Kielc do Wloszczowy po to zeby jechac do Warszawy moze nie miec sensu. Jesli sie skonczy na tych faktycznie 4-6 pociagach to moze byc lipa. Teraz np. chce jechac do Krakowa to i tak jak sie wypytalem to PKP jest najdrozsze. Taniej jest PKS a najtaniej Busem. Temat: Japońskie centrum przemysłowe w Wałbrzychu > > Oni nawet juz maja 1 fabryke w Kielcach. Widocznie przymierzaja sie do > drugiej. > Żarowska strefa kusi następnych Japończyków. Japończycy znów interesują się > Żarowem. Dwie kolejne firmy chcą tu wybudować swoje fabryki. Mają zatrudnić > ponad 1.200 osób! Obie fabryki są z branży motoryzacyjnej i interesują się > żarowską podstrefą Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest-Park. > Pierwsza, która chce kupić 4 hektary w żarowskiej podstrefie, > > Żarów to wałbrzyska strefa ale to nie całkiem Wałbrzych. Tak jak Oława to nie całkiem Wrocław, a Piaseczno to nie całkiem Warszawa. Ale jakos ludzie pracuja tu albo tu mieszkając czasami w zupełnie innych miastach. No ale o ile PKP ostatecznie nie kopnie w kalendarz - do Żarowa jest dobry dojazd z Wałbrzycha i okolic jak i z Wrocławia pociągiem. Czego wszystkim zainteresowanym życzę. Temat: Nowy w Gorzowie Witaj w klubie! Też jestem z Radomia i też od jakiegoś czasu mieszkam w Gorzowie. Żyć się da. Problemy takie same jak w każdym mieście , poza Warszawą. Miasto mniej więcej dwa razy mniejsze od Radomia ( ale wojewódzkie!). Lokalny folklor-antagonizmy gorzowsko -zielonogórskie ( jak w Radomiu z Kielcami). Zalety-przyroda ( lasy i jeziora a wielkiej obfitości) , stos. blisko morze. Niestety, bardzo daleko góry ( Tatry, bo w Sudety na narty -można wyskakiwać). Kolejną zaletą jest bliskość Berlina, jego muzeów i ( przede wszystkim-lotnisk). Wady- KOMUNIKACJA. Praktycznie brak koleji ( tzw "dworzec PKP" w najlepszym razie może robić za przestanek kolejowy. TU NIE MA TRAKCJI ELAKTRYCZNEJ. Drugą wadą jest klimat-w Gorzowie nie ma prawdziwej zimy. Pluchy. Co do wyboru miejsca mieszkania-nie na tzw Zawarciu, i nie na Staszica ( to takie mini-Ustronie). Odradzam okolice Gwiaździstej. Chyba najlepsze okolice to Górczyn. Pozdrawiam Temat: ~~~Ankieta kolejowa~~~Wypełnij~~~ Jaki odzew? Często podróżuję pociągami (jakieś 2-3 razy w tygodniu do Warszawy). Widziałem na dworcu ankieterów, wypełniłem już ankietę. To bardzo cenna akcja - bo to, co wyprawia PKP z rozkładem jazdy do Radomia i Kielc to istna granda! Z ciekawości: jaki jest odzew na ankietę mejlową? Ile ankiet przesłano mejlem? Pozdrawiam - i ja też kocham Radom! Temat: Włoszczowa raz jeszcze - ROTFL :))) mialem zalozyc watek o tej zenadzie Widzialem w nocy powtorke tego programu i mialem ochote napisac o nim pare slow na FK. To byla propagandowka jak w PRL. Najpier mieszkancy o tym, ze do Krakowa i Warszawy blizej, ktos rozsadny (przypadek wyjatkowy) o tym, ze fajnie, ale moze szpital by oddluzyc lub cos innego zbudowac w miescie, potem ksiadz na dworcu o manpulacjach mediow i klamstwach politykow opozycji, znowu mieszkancy o tym, ze blizej, potem Edgar (tylko w garniturze) o Polsce solidarnej, potrzebach mieszkancow, dla ktorych wladza jest sluga, potem mieszkancy o tym, ze blizej, znowu Edgar o opozycji skladajacej wniosek do prokuratury (niegospodarnosc), mieskzancy, Edgar (juz w plaszczu) o tym, ze PKP dziala na swoja szkode nie inwestujac tam, gdzie ma szanse na podroznych, ksiadz o tym, ze media "wsciekaja sie" i pozdraiwa on stojacego obok ministra Gosiewskiego, Edgar o 280 tys ludzi w 4 powiatach (wiecej niz Kielce) i 900 tys zamiast 3 mln, mieszkancy, ze blizej, mieszkaniec dziekuje ministrowi Edgarowi, reporterka u mieszkancow ... Temat: Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie Według strony PKP zostało z tego peronu jeszcze 5 połączeń do Warszawy i 4 do Krakowa. Uważam że jak najszybciej należy je zlikwidować. To skandal, żeby ten pomnik Gosiewszczyzny nadal trwał. Lokalni działacze PO w Kielcach powinni bardziej zainteresować się niszczeniem wrażych śladów po znienawidzonym powszechnie kacyku. Mam nadzieję, że świeżo wprowadzona komisarz w tym mieście zdyscyplinuje nieco podległe jej kadry. Temat: Zbieramy podpisy pod poparciem dla lotniska Zbieramy podpisy za, a gdzie można przeciw złożyć? Jestem zdecydowanie na nie. Ludzie, lotnisko to nie lekarstwo na całe zło! Zróbcie drogi, a z miłą chęcią będę nimi jeździł do Krakowa czy Warszawy. To nie jest problem. Lotnisko niczego nie rozwiąże! Jak wygląda dworzec PKP, PKS w Kielcach, czy ktoś to widział? A o lotnisku myślą! Panowie na stołkach, zajmijcie się doprowadzeniem do ładu tego co jest, abym mógł normalnie samochodem jeździć! Nawet PE widzi bezsensowność tego przedsięwzięcia. Temat: Zniżki 50% dla Młodzieży Szkolnej do lat 26 ?? Zniżki 50% dla Młodzieży Szkolnej do lat 26 ?? Ja z Racji Młodzieży Szkolnej Powiem Że Nisprawiedliwe jest gdy 100 % zniżki mają ci co nie powini ale pan komorowski nie przemyśli że dudnią i też 78% zniżka nie przysługuje żołnierzą powini mieć 50 % bo wojskowy ma od 2200 zł do 3800 zł a jak jedzie PKP i to jeszcze pospiesznym to płaci śmieszne ceny np z Krakowa Gł do Gdyni Gł przez Kielce , Radom , Warszawe , Iławe , Malbork , Gdańsk Gł i Sopot . ponad 10 zł a uczeń z zniszką i student ponad 50 zł i dość to uczeń nie pracuje bo do 18 roku życia ma obowiązek szkolny. Temat: Czy w Radomiu są ruchome schody ? Komunikacja miejska W miescie wielkosci Radomia czy Kielc wystarczy z powodzeniem kilkanascie linii autobusowych, zeby skutecznie obsluzyc cale miasto. To jest tylko kwestia optymalnego ich ulozenia. W Radomiu tak wlasnie jest: sa dwie linie priorytetowe laczace 4 najwieksze osiedla (7: Poludnie-Michalow i 9: Ustronie-Golebiow) i jadace przez centrum miasta (dworzec PKP, Zeromskiego) z czestotliwoscia w szczycie ponizej 10 minut, poza szczytem 15-20 minut, do tego kilka-kilkanascie linii glownych (w szczycie co 12-20 minut, poza szczytem co 24-40 minut) i wreszcie kilka linii uzupelniajacych. Do tego trzeba doliczyc kilka linii podmiejskich literowych, ale to osobna sprawa, bo tu akurat wszystko sie rozsypalo w ciagu ostatnich kilku miesiecy dzieki glupim decyzjom miasta w sprawie MZDiK. I nie jest to zadna filozofia, tylko model optymalnej organizacji komunikacji miejskiej. Licytowanie sie liczba linii jest dziecinne. Juz lepszym wskaznikiem bylaby liczba wozokilometrow na miesiac (lub na rok), ew. liczba autobusow (w tym poszczegolnych typow: dlugie, single, busy...) DO tego oprocz nowoczesnych solarisow w MPK nie zapominaj o calej flocie nowiutkich krotkich MANow Michalczewskiego (nota bene Michalczewski jest jednym z glownych prywatnych operatotow komunikacji miejskiej w Warszawie, obslugujac kilkanascie linii i wykorzystuje ponad 50 nowych MANow). Temat: Nowa Internetowa Strona PKP.KIELCE.pl czy bezpiecznie na trasie Kielce-Warszawa? 3 lata juz nie podrozuje pkp, bo sie boje. Temat: 4 godziny z Wloszczowej do Kielc Ta frau jest typowym eleektoratem PiSu co nie rozumie prognozy pogody, nie rozumie prostego tekstu ( mysli, ze 4 godziny to z Wloszczowej do Kielc, nie do Warszawy), mysli, ze PKP sa prywatne, a zamiast Di Caprio ma Filipka i Gosiewskiego na plakatach :) Temat: Rozkład jazdy PKP Rozkład jazdy PKP Już na dniach zmienia sie rozkład jazdy pociągów w innych dodatkach Gazety np. Warszawa, Kielce jest o tym wzmiana tylko u nas cisza.Na co czekacie? Temat: Pociag Rzeszow-Warszawa ale przecież wiadomo, że linia Warszawa - Radom - Kielce nie będzie remontowana. To i na pewno nie będzie remontu Skarżysko - Sandomierz, choć właściwie na PKP to wszystko jest możliwe. Temat: Powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na CMK A do kogo należałaby decyzja ,aby taka nitkę dobudować?Czy na poziomie Warszawy,Lublina czy Kielc/chodzi o PKP/.Dlaczego władze samorządowe województwa o to nie zabiegają??? Temat: co sądzicie o Lublinie? dworce tragiczne? dworzec PKP 2 lata temu przeszedł generalny remont porównaj go z Warszawą Centralną albo z Kielcami :-) Temat: Powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na CMK Warszawa-Radom-Kielce-Kraków źródło: PAP, 24 stycznia 2006 Zmodernizowanie w ciągu kilku lat linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom-Kielce-Kraków zapowiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Kielcach prezes zarządu i dyrektor generalny PKP SA Andrzej Wach. Wyjaśnił, że modernizacja linii została podzielona na trzy etapy. Pierwszy – od Warszawy Zachodniej do Okęcia – jest już realizowany; wiąże się z połączeniem terminala lotniczego z obiektami dworcowymi Warszawa-Centralna. Rozpoczęcie robót jest planowane na koniec tego roku, a ich zakończenie i uruchomienie terminala powinno się odbyć na przełomie lat 2007/2008. Drugi odcinek to Okęcie-Radom-Kielce, który jest na etapie przygotowywania dokumentacji i przygotowania wniosków o uzyskanie środków unijnych. Te dokumenty będą przygotowane w pierwszym kwartale 2007 r. "Proces realizacji modernizacji wymaga etapowania, bo jest to przedsięwzięcie o skali bardzo dużej. Nie możemy przerwać ruchu pociągu. To musi być rozłożone na około trzy lata" – powiedział Wach. Trzeci etap – Kielce-Kraków – jest, według niego "w dobrej sytuacji", gdyż od Kozłowa przez Tunel do Krakowa ta linia nakłada się z Centralną Magistralą Kolejową. Będzie ona w tym roku modernizowana tak, aby osiąganą obecnie na tym odcinku prędkość 40 km na godz. zwiększyć do 100 km na godz. Linia Warszawa-Kielce-Kraków ma być przystosowana do prędkości 160 km na godz., natomiast na odcinkach, gdzie tory wymagają dużej przebudowy (m.in. ze Skarżyska Kamiennej do Kielc) pozostanie w standardzie 120 km na godz. Prezes wyjaśnił, że projekt modernizacji linii Warszawa-Kielce-Kraków znalazł się w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013. Linię PKP chce modernizować w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i liczy na to, że władze regionalne będą wspierać starania o pozyskanie środków unijnych na ten cel. Wach zapowiedział również, że w ciągu dwóch-trzech miesięcy powstanie przystanek na Centralnej Magistrali Kolejowej we Włoszczowie (Woj. Świętokrzyskie). Dyskusja: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=68&w=35647373&v=2&s=0 Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Kielce - K Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Kielce - K Porozumienie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Kielce - Kraków podpisali w środę, 15.06 w Radomiu przedstawiciele trzech województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego. Ministerstwo infrastruktury będzie zabiegać o to, aby inwestycja znalazła się w programie Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013. Według przewodniczącego Komitetu Wspierającego Modernizację Linii Kolejowej Warszawa - Kraków, Waldemar Fabirkiewicz, na inwestycję potrzeba około 1,5 miliarda złotych, czyli 400 milionów euro. Modernizacja trakcji elektrycznej, roboty torowe i związane z automatyką ruchu pociągów pochłoną miliard sto milionów złotych. Najpierw zostanie zmodernizowana część kolei między Radomiem a Warszawą. Na odcinku Radom - Warka zostanie wybudowany drugi tor kolejowy. Po unowocześnionej trasie będą jeździć nowoczesne pociągi z prędkością przekraczającą 160 km na godzinę. Trzeba będzie zakupić siedem składów taborowych w cenie ok. 400 tysięcy zł. Trwająca teraz półtorej godziny podróż pociągiem osobowym z Radomia do Warszawy, zajmie w przyszłości pięćdziesiąt minut. Komitet Wspierający Modernizację Linii Kolejowej Nr 8 Warszawa - Kraków powstał we wrześniu 2004 roku z inicjatywy Zarządu Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej w Radomiu. Uzyskał poparcie i akceptację zarządu krajowego stowarzyszenia. W skład Komitetu Wspierającego wchodzą: przedstawiciele władz wojewódzkich i urzędów marszałkowskich, prezydenci miast: Warszawy, Radomia, Kielc i Krakowa, parlamentarzyści, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Transportu Kolejowego, PKP S.A. Centrala, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Politechniki Radomskiej, Zakład Napraw Infrastruktury Radom sp. z o.o. oraz inne podmioty. Temat: Lubawski: Marszałek wydał wyrok na miasto ....Babetka dosc skutecznie rozwalila obowiazujacy dzis w Kielcach (jak to wynika z powyzszej dyskusji) obowiazujacy stereotyp myslenia....brawo ! ....Kielce pod presja "inwestycji" ....ale taka pasja moze okazac sie tez zbyt kosztowna zabawa bladzenia w chmurach raczej marzycieli niz ludzi chodzacych po ziemi. Mam wrazenie ze jakby padlo wraz z centralnym sterowaniem centralne planowanie infrastruktury...a dzis nam samorzady tez beda w stanie zaproponowac "Hute Katowice"...bez wzgledu na koszta...obciazenie jej funkcionowania na kolejne trzydziesci lat. Bodajze wczoraj znalazlem w tym temacie cenny post Babetki ( dzis nie udalo mi sie go znalesc) w ktorym przekonuje ona o koniecznosci inwestowania w koleji.. I nie bedzie nic bardziej dla rozwoju Polski cenniejszego....bardziej luksusowego, bardsziej ekonomiscznego niz inwestycja w krajowe PKP. Przy tak wielkich Kielczan apetytach inwestycyjnych koszmarnym zaniedbaniem a moze i celowym planowym szwindlem (jak niegdzisiejsza proba sprzedazy Stoczni Gdanskiej przez tow.Rakowskiego)jest zaniechanie budowy szybkiej koleji laczacej Warszawe- Kielce -Krakow.....to jest jak mi sie wydaje celowa robota odciecia regionu Swietokrzyskiego od swiata...( na co sami Kielczanie sie zgadzaja) podobnie jak pozostaje odciety caly teren podgorski od Krakowa do Zakopanego.... Sprzed niespelna tygodniem jako turysta wedrowalem z jednego na drugie podlondynskich lotnisk....wbrew nazwie nazywaja sie "londynskie" ale leza dosc daleko od Londymu. Lacza je szybkie kolejowe ekspresy 30- 45 minut jestesmy na miejscu. Kolejowe rozwiazani bedzie wymuszac na nas samo zycie...i juz dzis warto PKP potraktowac bardzo na serio. Babetka uratowala ludzkosc przed kolejnym jej bledem...a moze i calym ciagiem niepowodzen...warto czytac jej posty...bysmy nie wpadali zbyt czesto w grozne myslenia schematy i bledne iluzje. Temat: Nowy rozkład PKP od 10 grudnia Nowy rozkład PKP od 10 grudnia Będzie sześć pociągów więcej REGION. Nowe pociągi kursujące na trasach Kielce - Skarżysko, Skarżysko - Ostrowiec, Kielce - Kraków i jedno zlikwidowane połączenie na trasie Stalowa Wola - Skarżysko to główne zmiany w nowym rozkładzie jazdy Polskich Kolei Państwowych. Rozkład wchodzi w życie od 10 grudnia. W świętokrzyskim kursować będzie od tego dnia 6 nowych pociągów regionalnych. Na trasach Kielce - Skarżysko, Skarżysko - Ostrowiec i Kielce - Kraków jeździć będą po dwa dodatkowe składy - poinformował wczoraj na konferencji prasowej zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Adam Młodawski - Dotychczasowe połączenie Kielce - Białystok zastąpione zostanie przez poranny pociąg Skarżysko - Warszawa. Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg ze Stalowej Woli do Skarżyska, którym jeździły pojedyncze osoby. Wszystkie zmiany są wynikiem analiz ruchu pasażerskiego. To kolejny rozkład w którym zwiększamy liczbę połączeń regionalnych - powiedział Mariusz Brzeziński z Urzędu Marszałkowskiego. W tym roku na dofinansowanie kolei regionalnych samorząd województwa przeznacza ponad 11 milionów złotych. Nie zmieni się liczba pociągów dalekobieżnych kursujących przez nasz region, a jedynie zmienione zostaną godziny odjazdów niektórych składów. Na przykład, poranny pociąg „Sienkiewicz” z Kielc do Warszawy wyjedzie o 36 minut wcześniej i będzie w stolicy już o 9.25. Studenci zyskają kolejowe połączenie z Łodzią, ponieważ tamtejszy zakład przewozów regionalnych podjął decyzję o przywróceniu pociągu Skarżysko -Łódź w relacji tam i z powrotem. Rozkład został opracowany tak, aby pociągi regionalne skomunikowane były z dalekobieżnymi - powiedział Marek Brzdąk ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Możliwa jest jednak jego korekta, jeśli okaże się że pasażerowie nie mają dobrych połączeń. Można ją wprowadzić w lutym. W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się wykaz pociągów zatrzymujących się na nowej stacji Włoszczowa Północ. Można stamtąd dojechać miedzy innymi do Krakowa, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego, Częstochowy, Koniecpola, Koluszek i Krynicy. - Uruchomione zostanie też nowe połączenie Koluszki - Włoszczowa - Kraków - poinformował dyrektor Młodawaki. Małgorzata PAWELEC ECHO DNIA Temat: Nowe poączenie kolejowe do Białegostoku i Lublina Bardzo dobra informacja! Moze to znak, ze kolej powoli sie odradza? Dobrze by bylo, zeby ktos zaczal wreszcie rozsadnie myslec i przywrocil polaczenia Lublin-Radom-Lodz oraz dalej w kierunku Poznania, Szczecina i Torunia. Takie polaczenia moglyby rowniez rozpoczynac sie w Kielcach i w Radomiu laczyc sie z pociagami z Lublina. Moze w kolejnym rozkladzie?... ================= Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Będą nowe pociągi ŚWIĘTOKRZYSKIE. W nowym rozkładzie jazdy PKP pojawi się kilka nowych pociągów, w tym dalekobieżne. W regionie świętokrzyskim PKP Przewozy Regionalne uruchomią trzy nowe połączenia dalekobieżne. Dwa są zupełną nowością. Chodzi o pociągi pospieszne "Branicki" i "Kinga". - "Branicki" to wydłużona relacja pociągu pospiesznego kursującego obecnie ze Skarżyska-Kamiennej do Warszawy, od nowego rozkładu jazdy będzie jeździł z Kielc do Białegostoku - informuje Andrzej Jagielski, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Kielcach. - "Kinga" dotychczas kursowała z Krakowa przez Kielce do Warszawy. Jej relacja również została wydłużona do Białegostoku. "Branicki" z Kielc do Białegostoku będzie wyjeżdżał tuż po godz. 5 (z powrotem kilka minut po godz. 16), a "Kinga" odpowiednio - około godz. 12 i 16. Poza tym wraz z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2005/2006 w ofercie pojawi się połączenie pospieszne relacji Lublin - Kraków/Katowice. Skład pociągu o nazwie "Jan Długosz" będzie dzielony na stacji Kielce. Ze stolicy regionu świętokrzyskiego do Katowic i Krakowa będzie wyjeżdżał przed godz. 21, a do Lublina przed godz. 8. W nowym rozkładzie jazdy - będzie obowiązywał od 11 grudnia 2005 roku - pojawią się również dodatkowe połączenia regionalne na trasie Skarżysko-Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski. Będą obsługiwane nowoczesnymi i oszczędnymi szynobusami, które wkrótce przyjadą do Kielc. Ponadto niewykluczone, że Kielce zyskają dodatkowe, wakacyjne połączenie z Kołobrzegiem. - Od kilku lat zauważamy, że mieszkańcy naszego regionu upodobali sobie wypoczynek nad Bałtykiem i dlatego wystąpiliśmy do dyrekcji spółki o uruchomienie jeszcze jednego połączenia do Kołobrzegu - wyjaśnia Andrzej Jagielski. - Pociąg jechałby przez Trójmiasto i środkowe wybrzeże, zapewniałby więc dojazd między innymi do Łeby, Ustki, Darłowa i oczywiście Kołobrzegu. Temat: Nie będzie modernizacji linii Radom – Warszawa Nie będzie modernizacji linii Radom – Warszawa 70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?u=U-mHX0Ej;b=kolej;r=10;p=1fde.1;f=DOC;o=;v=VIEW Mieszkańcy Radomia mogą zapomnieć o szybkim dojeździe pociągiem do Warszawy. Polskie Linie Kolejowe nie będą modernizować trasy kolejowej przez Radom do Warszawy za pieniądze z UE. Złe wieści przyniósł Zbigniew Szafrański, wiceprezes PLK. Ogłosił je podczas spotkania z władzami samorządowymi z regionu. – Zmniejszono nam o półtora miliarda dotacje z Ministerstwa Transportu i teraz niestety musieliśmy ograniczyć wcześniejsze plany – tłumaczył Szafrański. Informacja wywołała jęk zawodu wśród zgromadzonych gości. Samorządowcy zapowiedzieli interwencję w Warszawie. Szafrański wyjaśnił, że taka decyzja była konieczna, bo zyski z modernizacji linii na odcinku Kielce-Radom i tak byłyby niewielkie. – Inwestycja trwałaby długo, a podróż do stolicy nie była dużo krótsza, bo w Górach Świętokrzyskich pociągi i tak nie mogą jeździć szybciej niż 100 km/godz. – argumentował Szafrański. Kolejarze zaproponowali inne rozwiązanie szybkich połączeń Kielce-Warszawa. Do 2008 roku ma powstać łącznica w okolicy Włoszczowy z Centralną Magistralą Kolejową, czyli trasą szybkiej kolei Kraków-Warszawa. – To czterokilometrowy odcinek. Cała inwestycja kosztowałby tylko 20 mln zł – mówił Henryk Stawiński, szef PLK w Lublinie. Zapowiedział, że dzięki temu podróż do Warszawy będzie krótsza aż o godzinę. Ale co ciekawe, inne informacje przekazano dziennikarzom 24 stycznia w biurze PiS, gdzie odbyła się konferencja prasowa. Wtedy do Kielc na zaproszenie posła Przemysława Gosiewskiego przyjechał prezes zarządu PKP Andrzej Wach, który zapowiedział, że takiej łącznicy nie będzie, bo kosztowałaby ona kilkadziesiąt milionów złotych, a czas jazdy do stolicy skróciłby się tylko o pół godziny. Wach zapewniał, że szybciej będziemy jeździć do Warszawy przez Radom po modernizacji tej linii, co miało nastąpić już ok. 2010 roku. Temat: Gosiewski załatwił Włoszczowej ekspres Jesteście żałośni. Zazdrościcie czy co? To nie jest przystanek dla małego miasteczka, ale dla całego regionu. Pociąg z Kielc do Warszawy tłucze się bite 4h, obojętnie jaki bo torowisko jest w agonalnym stanie. Koszt remontu - 80 dużych baniek. Koszt łącznicy linii Kielce- Częstochowa która może być we Włoszczowie - 20 baniek. Myslę że pod tym kątem troszeczkę postawiono ten przystanek, bo mówi się coraz głośniej że ruch pośpieszno - expresowy od Kielc do Warszawy poleci właśnie przez Włoszczowę. Rachunek jest prosty, do tego pośpiech z Kielc do Włoszczowy leci 40min, z Włoszczowy po CMK do Warszawy 1.50 - razem 2.5h a nie 4. Nie narzekajcie tak na to wyhamowanie pociągu, bo jak raz pociąg z Częstochowy do Warszawy staje też w Koniecpolu - o wiele, wiele mniejszej stacji, a to dlatego, że tam też krzyzuje się CMK ze zwykłymi liniami. I jakoś tam nikt nigdy larum nie podnosił że się nie opłaca. Lokomotywa hamujac oddaje energię, a nie czerpie - co prawda nie 100%, ale zawsze - więc straty też nie są aż takie wielkie. Do tego stacyjka należy do PKP InterCity a nie Przewozy Regionale - jak raz IC przynosi dochody, więc argumentacja jest nie na miejscu. Do tego media pokazały Włoszczowę jaki miasteczko meneli (TVP1, Wiadomości - para żuli w centrum pokazuje winko), a jest to dalekie od prawdy. Owszem, jest kilku, ale myśle że w Warszawie jest ich wcale nie mniej, a wręcz więcej. Tu żyją normalni ludzie, jest kilka duzych firm (mleczarnia - wyroby do kupienia wszędzie, Stolbud - okna i drzwi, Effector - aluminium, listwy i szyby, ZPUE - stacje trafo i pochodne), więc daleko tu do obrazu nędzy i rozpaczy, choć ciężko bez znajomości znaleźc robotę. Połączenia nie do końca są przemyślane, bo powinien być pociąg który jest w Warszawie około 7 rano, tak samo powrót z Krakowa - mógłby być wcześniej. Brakuje połączeń ze Śląskiem - ale myśle że w miarę rozbudowy infrastrukrury PKP coś się zmieni. Jak już pisałem - te połączenia to nie kaprys dla miasteczka, ale służy dla powiatu, i nie tylko włoszczowskiego. Chcielibyście 1 dnia na 1 pociągu 100 pasażerów? A wyobraźcie sobie, że na wieczorny pociąg do Warszawy wisadło już nie 2 osoby, a dobre 15. A już na sam koniec - jakby każdą inwestycję na świecie mierzyć jej szybkim zwrotem, to dziś moglibyśmy nie być na takim rozwoju cywilizacyjnym. Najgorsze jest to, że przez to że załatwił to ktoś z Pis-u, to przy okazji na moje miasteczko wylewa się pomyje. To jest właśnie sięganie bruku... Temat: Przystanek ? Proszę bardzo, nawet co kilka km ! Przystanek ? Proszę bardzo, nawet co kilka km ! I stalo się ! Mleko się rozlało,worek sie rozdarł.Od bogactwa propozycji, bolą głowy ...ze smiechu ! Juz nie tylko Opoczno chce miec przystanek im.Gosiewskiego na CMK( przebiega blisko tego miasta ), ale mieszkańcy Miechowa, poprzez swego Trybuna posła z PSL, chcą , aby w ich mieście zatrzymywały sie wszystkie EKSPRESSY NA LINI KRAKÓW - WARSZAWA ! Kto nastepny w sztafecie im.Gosiewskiego ? Tę sytuacje przewidział autor postu z 16 października.Oto ona : To takie kieleckie, PIS-owskie, niby gotowy peron, a czeka na otwarcie bardzo uroczyste przez Inicjatora Wielkiego. Ministra Wspaniałego. Wracam do szalonej inwestycji, aby nie odbierać nadziei mieszkańcom zachodniego rejonu województwa. Im tez potrzebne są dobre połaczenia komunikacyjne.Jesli miała to byc kolej, to należało rozważyć, w jaki sposób tych kilku potencjalnych pasażerów do każdego pociagu na magistrali, dostarczyc na najbliższy przystanek w obu kierunkach.Np. szynobusem z Włoszczowy do Jedrzejową na stacje kolejową lub z Włoszczowy do Kielc na PKP. Przeciez przez tyle lat PRL, Nowej Demokracji, nikt nie odwazył sie podnieśc ręki na magistralę, bo po to ją wybudowano, by pociagi mogły szybciej jeździć. I tak jest. Teraz trafi się inny mocny Minister lub Partyjny Szef np, z okolic Sulejowa lub Paradyża ( przepraszam mieszkańców tych zacnych miast)i wybuduje podobne perony.Czas jazdy pociągów się wydłuży, a przystanki nie będą miały racji bytu. Niby wszyscy o tym wiedzą, ale często zapominają.Kielczanie nie raz dziwia się,że pociąg pospieszny zatrzymuje sie np. w Suchedniowie i nikt nie wsiada ani nie wysiada.Po co strata czasu i pieniędzy na energie,na wyhamowanie i start pociagu ? To jest to samo, co na E-7.Musi byc wjazd z drogi tzw. lewoskret do każdej najmniejszej chałupki przy tej trasie. A dlaczego ? A nie można nawrotek zrobic np, co 1 km lub w danej miejscowości jedną lub dwie ? Czy do każdej stacji paliw przy takiej drodze muszą być zjazdy w lewo ? Jeszcze zwężone , czyli tzw. skanalizowane pasy ruchu !!! A dlaczego na całym świecie i w Polsce także, buduje się stacje tylko dla tych, co jeżdżą w danym kierunku. A później dziwimy sie,że na E-7 jest tyle kraks - poprzez najechanie na samochody, usiłujące skręcić w lewo ? W miastach nie raz trzeba przejechac kilkaset metrów, by zjechać w lewo na jednokierunkowych ulicach i drogach. Nikomu nie przychodzi do głowy, by to likwidować. Trzeba tylko pomyśleć- zarówno w instytucjach zarządzających drogami kołowymi i kolejowymi, jak i w samorzadach. A Ministrowie w pierwszej kolejności powinni myśleć... Temat: Dodatkowe pieniądze na pociągi Rewolucyjne zmiany na dworcach Rewolucyjne zmiany na dworcach PKP (PAP, pr/29.03.2006, godz. 14:44) PKP zapowiadają współpracę z samorządami miast w zagospodarowaniu i nowych inwestycjach na dworcach kolejowych. PKP zapowiadają współpracę z samorządami miast w zagospodarowaniu i nowych inwestycjach na dworcach kolejowych. W środę prezydenci Gdyni i Katowic oraz prezes PKP SA podpisali umowy ramowe w tej sprawie. Wcześniej takie umowy koleje podpisały z władzami Warszawy, Łodzi i Kielc. Jak poinformowali przedstawiciele PKP w środę na konferencji prasowej, kolej chce zaangażować urzędy miast we współdecydowanie o przyszłości dworców kolejowych. Samorządy będą miały wpływ na kształt i charakter dworca, a także na funkcje, które taki dworzec ma pełnić dla miasta. Polskie koleje wspólnie z samorządami Gdyni, Katowic i Kielc chcą jeszcze w tym roku opracować koncepcje budowy nowych dworców, przygotować projekty architektoniczne oraz wybrać najlepszą formę współpracy z inwestorem finansowym, który sfinansuje budowę dworców; następnie w przetargach wybrać inwestora działającego w systemie "projektuj i buduj". Inwestorzy mają być wybrani jeszcze w 2006 roku. W ostatnich latach PKP SA przeprowadziła m.in. gruntowną modernizację dworców w Białymstoku, Częstochowie, Lublinie, Skierniewicach, Gdańsku, Warszawie (Warszawa-Wileńska). W tym roku zaplanowane są remonty pięciu kolejnych dworców w Zielonej Górze, Ostrowie Wielkopolskim, Kędzierzynie Koźlu, Tarnowie i Przemyślu. Kolejarze szacują, że budowa nowych dworców w Gdyni, Kielcach i Katowicach będzie kosztować co najmniej 800 mln zł. A co u nas? Temat: "Druga Włoszczowa" w małopolskim Miechowie? A co mi tam... Pokłócę się jeszcze :-) > WS, stworzenie nowej stacji (peronu) przy CMK bylo sluszne w > kontekscie podjetej decyzji, tyle tylko, iz owa decyzja byla czystej > krwi nonsensem. Pisalem to kilkakrotnie Ja też pisałem kilkakrotnie, że nonsensem nie jest, w odróżnieniu od Ciebie wzbogacając tę deklarację o konkretne argumenty, a nie o polityczne dywagacje. > Dodam takze, ze trase miedzy Wloszczowa a Warszawa mozna bylo > pokonac i w 3 godziny, jak rowniez w 4 cztery godziny - i to z > przesiadkami. A wiec w czasie krotszym, niz napisales. Nie mozna było. Sam tylko przejazd na trasie Warszawa-Kielce pociągiem pospiesznym zabiera ok. 3 godzin, zaś przejazd na trasie Włoszczowa-Kielce ok. 50 minut. Nawet zatem gdyby przesiadka w Kielcach nastapiła momentalnie, czas podróży na całej trasie wynosiłby 3h50' Poniewaz jednak momentalnych przesiadek nie ma, cała podróż zabiera co najmniej 4,5 godziny, co łatwo sprawdzić w powszechnie dostepnym rozkładzie na lata 2006/2007. Z kolei przejazd ekspresem po CMK z Włoszczowy do Warszawy zajmuje 1h25', a więc ok. trzykrotnie mniej czasu, w dodatku pociągniem o znacznie wyższym standardzie. > Co do zatrzymania/rozpedzenia skladu do predkosci obowiazujacej na > CMK: swietnie znam te dane, i doprawdy, nawet drogie bilety kilku > osob nie st w stanie ich pokryc. To świetnie, że znasz te dane - podaj je zatem czym prędzej do publicznej wiadomości; ucieszą się tym zwłaszcza spółki PKP, które same tych kosztów nie znają i stosują wartości zryczałtowane. Niezaleznie od typu i wielkości pociągu, PR uznaje że taki koszt wynosi 19 zł, zaś IC - 27 zł. > To, iz jesli nie zbudowano calej wezlowej stacji, a "jedynie" peron > za 3 miliony, to jeszcze nie znaczy, ze glupie rozdawnictwo > panstwowych pieniedzy mamy uznac za dobra robote. Zgodnie z danymi oficjalnymi PKP PLK, potwierdzonymi w "Świecie Kolei" (gazety mocno krytycznej wobec PKP) nr 3/2007, koszt budowy przystanku wyniósł 909 tys. zł, z czego Włoszczowa zapłciła z kasy miejskiej ok. 30% (i sfinansowała budowę parkingu za 285 tys. zł). Jeżeli znasz jakieś dane, które podważają te liczby, to podaj je wraz ze źródłami, a nie uciekaj się do łgarstw i insynuacji. > Twe przekonanie o tym, iz az 36 osob jest w stanie > zamortyzowac cokolwiek, to blad. Nie mam pojecia, kto stwierdzil, iz > statystyczna wielkosc tego ruchu ksztaltuje sie na poziomie 36 osob Dane te pochodzą z ofcjalnych statystyk PKP - powtarzam, jeżeli znasz jakieś inne liczby, to podaj je wraz ze źródłem, a nie odstawiaj "wielepieja". Pzdr Temat: PKP przyspiesza ;) PKP przyspiesza ;) Witam po dłuższej przerwie, Dzisiaj natknąłem się na artykuł dotyczący Piaseczna. Jest szansa, żeby czas podróży na linii Piaseczno - Warszawa skrócił się. No chyba, że połączenia o których napisał autor artykułu nie przewidują przystanku Piaseczno ;) Mam wrażenie, że te modernizacje, które ostatnio były wykonywane są właśnie częścią planu podniesienia prędkości pociągów na linii nr 8 do 160 km/h (teraz jest to teoretycznie 100 km/h a w praktyce spotyka się na tej linii ograniczenia do 40 km/h - zwłaszcza na terenie Warszawy) Treść artykułu z dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/n/7ABB6165EBED784CC1257022002818F6?OpenDocument&View=n&Count=10&Cat=wd POROZUMIENIE W SPRAWIE MODERNIZACJI LINII KOLEJOWEJ WARSZAWA – KRAKÓW W dniu wczorajszym przedstawiciele trzech województw, mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego, podpisali porozumienie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Kielce – Kraków. Modernizacja trakcji elektrycznej, roboty torowe i związane z automatyką ruchu pociągów pochłoną miliard sto milionów złotych. Najpierw zostanie zmodernizowana część kolei między Radomiem a Warszawą. Na odcinku Radom - Warka zostanie wybudowany drugi tor kolejowy. Na inwestycję potrzeba około 1,5 miliarda złotych. Ministerstwo infrastruktury będzie zabiegać o to, aby inwestycja znalazła się w programie Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013. Modernizacja linii nr 8 ma przyczynić się do aktywizacji gospodarczej i społecznej tej części województwa. Pozwoli także odciążyć ruch drogowy na trasie nr 7. Temat: Szybciej do Stolycznej.... Mówiąc szczerze, to nie sądzę, żeby pomysł z Włoszczową wypalił. Kielce to nie Radom, no i tak wiele osób z Kielc nie ma potrzeby aż tak często dojeżdżać do stolicy. To ile ich naprawdę przeciętnie dojeżdża – bardzo łatwo przecież sprawdzić; wystarczy policzyć bilety sprzedane do Stolycznej plus te ‘za’ Stolyczną, czyli Olsztyny i inne Gdynie ... no i można zaryzykować dodać do tego 10%, no bo na pewno ktoś’tam do tej Stolycznej dojeżdża co dzień do roboty; gdyby transport był szybszy, no to można pomyśleć, że jakieś 10% więcej zaczęłoby się starać o robotę w Warszawce... tudzież wybierałoby dojazd PKP zamiast alternatywnych PKSów i okazji. Ale i tak nie sądzę, że opłacałoby się takie połączenie. Wielu pasażerów ‘kursuje’ jednak na odcinku do Skarżyska i do Radomia (zwłaszcza studenty zaoczne – czyli mowa o weekendach). Same Kielce to chyba za mało; pośpiechy ze Stolycznej do Kielc przez Radom kursują chyba zazwyczaj dalej; do Krakówka zahaczając o Jędrzejowy i inne Sędziszowy. Kraków raczej by odpadł, no bo połączenie byłoby sporo dłuższe, więc pewnie wszyscy i tak woleliby CMK. A pozostałe ’-owy’ zmuszone byłyby do przesiadek. Szansą byłoby chyba odpalenie połączenia Kielce – Rzeszów przez Tarnobrzeg, ale dołem województwa, czyli przez Chmielnik a nie Starachowicze... tam jakość torowisk jest zdecydowanie lepsza (przynajmniej na naszym terenie, bo jak w podkarpackim – nie wiem) i jest mniej stacyjek, co pozwoliłoby na ‘konkurencyjność’ połączenia Rzeszów – Warszawa przez Kielce względem przesiadek w Krakowie... No ale – co w pełni przyznaje – takie połączenie byłoby jeszcze bardziej konkurencyjne przez Radom, a nie przez CMK..... Tylko że, stan naszych torów jest opłakany. I dotyczy to nie tylko odcinka Radom – Stolyczna, ale również Skarżysko – Kielcze... Popatrzyłem się na mapkę; nie ma szans przejechania tego fragmentu w ‘zadowalającym’ tempie nawet po remoncie; tam jest tyle zakrętów, że pociągi muszą tam zwalniać... nawet po remoncie. A prostowanie owych zakrętów to niewyobrażalna kasa. Chyba lepiej byłoby położyć nowe torowisko. Niestety nie ma chyba szans na skrócenie trasy, bo po drodze są ‘górki’ sięgające nawet 460 m. n.p.m. A więc pewnie skończy się na tym, że wasz odcinek zmodernizują; skrócicie czas dojazdu, my też na tym zyskamy, za nasz fragment to się raczej szybko nie zabiorą.... Temat: strategia transportowa Mazowsza strategia transportowa Mazowsza To jak bedzie z ta koleja Wawa-Lodz-Wroclaw? A moze Waw-Poznan-Wroclaw? A dla nas na pocieszenie polaczenie 160 do Wawy. Wiadomości Mazowsze: Nowe lotnisko, autostrada i szybka kolej (PAP, pb/20.02.2006, godz. 19:06) Budowa autostrady A2, wybór miejsca dla nowego lotniska i budowa szybkiej kolei Warszawa - Wrocław/Poznań to najważniejsze priorytety na najbliższe lata dla Mazowsza - poinformował na konferencji Tomasz Sieradz z zarządu województwa. W poniedziałek w Warszawie odbyła się debata "Rozwój infrastruktury transportowej w Warszawie i na Mazowszu". Jak powiedział Sieradz, nowe centralne lotnisko dla Polski powinno być zlokalizowane na osi Warszawa - Łódź, w odległości 30- 40 km od granic Warszawy. Powinno być połączone magistralą drogową i kolejową z Łodzią i Warszawą. Jak dowiedziała się PAP w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ostatni budowany odcinek autostrady A2, biegnącej od Świecka na zachodniej granicy do Terespola na granicy wschodniej, ma być oddany do użytku w roku 2013. Sieradz powiedział w poniedziałek, że przez woj. mazowieckie przebiegają korytarze transeuropejskie i ponadregionalne. Ich uzupełnieniem mają być trzy obwodnice: wielka obwodnica Mazowsza w paśmie ośrodków subregionalnych (w tym Płock, Ciechanów, Ostrołęka, Siedlce, Radom), duża obwodnica Warszawy oparta na drogach krajowych nr 50 i 62 oraz najbliższy miastu zewnętrzny pierścień Warszawy. Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) Krzysztof Celiński wyjaśnił, że jedną z najważniejszych inwestycji na Mazowszu, które są wykonywane lub rozpoczynają się w tym roku, to modernizacja połączenia z Warszawy do Łodzi i skrócenie czasu podróży z dwóch do jednej godziny. "Przewidujemy, że wydamy na ten cel 228 mln euro" - powiedział. Kolejne inwestycje to modernizacja linii Warszawa - Radom - Kielce, linii E-20 na odcinku Siedlce - Terespol, linii Warszawa - Działdowo - Gdynia, poinformował Celiński. Jak poinformowali w listopadzie ub.r. przedstawiciele PKP PLK, pociągi na linii szybkiej kolei Warszawa - Wrocław/Poznań mają osiągać prędkość do 300 km na godzinę. Jest to zadanie, którego realizacja powinna trwać 8-10 lat. Budowa linii dużych prędkości ma być podstawą systemu łączącego największe aglomeracje w Polsce. Podróż uległaby przyspieszeniu, np. z Warszawy do Poznania do jednej godziny 40 minut (obecnie ok. 3 godzin), wstępne szacunki kosztu tego przedsięwzięcia opiewają na ponad 5,7 mld euro - poinformowali wówczas przedstawiciele PKP PLK. Temat: Prezes PKP o Włoszczowie:OPŁACALNA STACJA!!! Prezes PKP o Włoszczowie:OPŁACALNA STACJA!!! Prezes PKP o Włoszczowie: kolej jest dla pasażerów Według prezesa PKP Andrzeja Wacha, zatrzymywanie na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie) pociągów jadących Centralną Magistralą Kolejową (CMK) z Krakowa do Warszawy jest opłacalne dla kolei, wbrew temu, co sądzą przeciwnicy decyzji w tej sprawie. Przystanek na CMK we Włoszczowie pojawił się w rozkładzie jazdy PKP w połowie października br., po zbudowaniu nowoczesnego peronu i zmodernizowaniu włoszczowskiego torowiska. Inwestycja kosztowała 3 mln zł i w związku z tym wywołała falę krytyki władz kolei. Jak wyjaśnił w środę w Kielcach prezes Wach, zatrzymanie pociągu na stacji kosztuje od 32 do 42 zł, w zależności od tego ile wagonów liczy skład. Od 16 października do 5 listopada na stacji we Włoszczowe PKP obsłużyły każdej doby średnio 31 pasażerów, którzy zapłacili za bilet do Warszawy po 37 zł - podał szef PKP. Kategorycznie zaprzeczył przy tym lansowanej przez niektóre media tezie, że "stacja we Włoszczowe służy dwóm pasażerom na dobę". "Kolej jest dla społeczeństwa i dla pasażerów - także tych z Włoszczowy" - podkreślił prezes PKP podczas spotkania z kolejarzami w Kielcach. Dodał, że po 15 latach "degradacji" tego środka transportu w Polsce, w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono o 5,5 mln pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Dzięki kolejowo-samorządowej inwestycji we Włoszczowie (lokalne samorządy partycypowały kwotą 345 tys. zł), miasto uzyskało dogodne połączenie z Warszawą, Krakowem, Częstochową i Krynicą. Jak powiedział orędownik i patron przedsięwzięcia - minister w Kancelarii Premiera, Przemysław Gosiewski - "to, na co czekano od 30 lat, zrealizowane zostało w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku". Podróż z liczącej 11 tys. mieszkańców Włoszczowy do Warszawy trwa 1,5 godziny. Postój pociągu na włoszczowskiej stacji może także skrócić trwającą trzy godziny podróż z Kielc do stolicy przez Radom; trzeba jednak w tym celu zbudować 7 km toru od Czarncy do Włoszczowy. Na wniosek posłów opozycyjnej Platformy Obywatelskiej, Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na budowę włoszczowskiego peronu dla pociągów jadących CMK. Żródło: biznes.onet.pl/0,1430418,wiadomosci.html Temat: Szanowna redakcjo. jest kolejna sprawa.... Szanowna redakcjo. jest kolejna sprawa.... Sprawa ta jest PKP a wiec sprawa ktora sie ciagnie od kilkunastu lat i ktora jest przez was nie wiedziec czemu zaniedbywana. Nie rozumiem dlaczego wychwalacie firme zwana PKP na swoich lamach. Ja rozumiem ze lodzianie moga sie cieszyc bo wreszcie beda mogli pojechac do warszawy za 3 - 4 lata normalnym pociagiem ale patrzac co wyprawia PKP na pozostalych kierunkach wola to pomste do nieba. Trasa do warszawy powinna byc zmodernizowana 15 lat temu jako pierwsza. Tu aktualna mapka z liniami ktore sa glowne i tymi przeznaczonymi do modernizacji. www.mi.gov.pl/pliki/aktualnosci_sg/1706/doc/projekty_kolejowe.jpg Jak widac z lodzi poza warszawa praktycznie nigdzie sie nie dojedzie. Co wiecej wladze PKP stwierdzily ze szybki pociag z warszawy do wroclawia ma isc przez metropolie Idzikowice i Rogowiec jako wazniejsze od lodzi!! To jakas paranoja. Trasa za to z lodzi do kalisza gdzie jezdzi masa ludzi (wystarczy sie raz przejechac by zobaczyc ze frekwencja w tych pociagach jest duzo wieksza od przecietnej) nawet nie jest potraktowana jako glowna... A wystarczy troche pomyslec by stwierdzic ze do tego wroclawia przez lodz i kalisz bedzie i krocej i wiecej ludzi bedzie jezdzic. Wogole z lodzi nie bedzie mozna dojechac niedugo na polnoc, no chyba ze przez zdunska wole... Albo warszawe. Porownujac to do innych aglomeracji w tym kraju widac ze lodz mimo centralnego polozenia i zwyklej logiki ktora nakazywalaby prowadzenie np. drogi z warszawy do wroclawia najkrotszej a zarazem biegnacej przez najwoieksze miasta jest traktowana gorzej niz takie Idzikowice. Dlatego dziwie sie ze ta firma jest przez redakcje traktowana tak ulgowo. Proponowalbym regularnie podobne bzdury oferowane przez naszego kochanego przewoznika pokazywac na lamach prasy. Ostatnio nowy pomysl PKP to wydluzenie przejazdu z lodzi do wiekszosci duzych miast w polsce. (np. likwidacja reymonta) Fajnie ze napisaliscie ze go likwiduja tylko wielka szkoda ze nie napisaliscie ze tym pociagiem jezdizlo sporo osob i likwidacja go nijak sie ma z logika. PKP moze zaoszczedzi na pradzie bo nowy pociag bedzie jezdizl wolniej i przez wieksza ilosc miast ale dlaczego tego PKP nie robi gdzie indziej. Pociag z warszawy do krakowa rowniez moze jechac przez radom kielce itd zamiast CMK i moze bedzie jechal 2 razy dluzej ale bedzie tanszy w eksploatacji... Zatem do pior kochana GW albo bedziecie casem dla studentow jak nie powinny sie zachowywac lokalne media i na czym moze polegac aspolecznosc niektorych firm i jak z tym walczyc. Pozdrawiam Temat: Włoszczowa w prokuraturze. Prezes PKP - zatrzymanie na CMK jest opłacalne! biznes.onet.pl/0,1430418,wiadomosci.html Prezes PKP o Włoszczowie: kolej jest dla pasażerów Według prezesa PKP Andrzeja Wacha, zatrzymywanie na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie) pociągów jadących Centralną Magistralą Kolejową (CMK) z Krakowa do Warszawy jest opłacalne dla kolei, wbrew temu, co sądzą przeciwnicy decyzji w tej sprawie. Przystanek na CMK we Włoszczowie pojawił się w rozkładzie jazdy PKP w połowie października br., po zbudowaniu nowoczesnego peronu i zmodernizowaniu włoszczowskiego torowiska. Inwestycja kosztowała 3 mln zł i w związku z tym wywołała falę krytyki władz kolei. Jak wyjaśnił w środę w Kielcach prezes Wach, zatrzymanie pociągu na stacji kosztuje od 32 do 42 zł, w zależności od tego ile wagonów liczy skład. Od 16 października do 5 listopada na stacji we Włoszczowe PKP obsłużyły każdej doby średnio 31 pasażerów, którzy zapłacili za bilet do Warszawy po 37 zł - podał szef PKP. Kategorycznie zaprzeczył przy tym lansowanej przez niektóre media tezie, że "stacja we Włoszczowe służy dwóm pasażerom na dobę". "Kolej jest dla społeczeństwa i dla pasażerów - także tych z Włoszczowy" - podkreślił prezes PKP podczas spotkania z kolejarzami w Kielcach. Dodał, że po 15 latach "degradacji" tego środka transportu w Polsce, w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono o 5,5 mln pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Dzięki kolejowo-samorządowej inwestycji we Włoszczowie (lokalne samorządy partycypowały kwotą 345 tys. zł), miasto uzyskało dogodne połączenie z Warszawą, Krakowem, Częstochową i Krynicą. Jak powiedział orędownik i patron przedsięwzięcia - minister w Kancelarii Premiera, Przemysław Gosiewski - "to, na co czekano od 30 lat, zrealizowane zostało w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku". Podróż z liczącej 11 tys. mieszkańców Włoszczowy do Warszawy trwa 1,5 godziny. Postój pociągu na włoszczowskiej stacji może także skrócić trwającą trzy godziny podróż z Kielc do stolicy przez Radom; trzeba jednak w tym celu zbudować 7 km toru od Czarncy do Włoszczowy. Na wniosek posłów opozycyjnej Platformy Obywatelskiej, Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na budowę włoszczowskiego peronu dla pociągów jadących CMK. Temat: Modernizacja linii W-wa-Radom-Kielce - konsultacje Modernizacja linii W-wa-Radom-Kielce - konsultacje Scetauroute SA Oddział w Polsce Nexel Polska Sp. z 0.0. Projekt modernizacji linii kolejowej nr 8 Odcinek Warszawa Okęcie - Radom - Kielce Konsorcjum firm Scetauroute SA i Nexe/ Po/ska Sp. z o.o. (zwane dalej Konsultantem) prowadzi projekt "Modernizacji linii kolejowej ES, etap II odcinek realizacyjny: Warszawa Okęcie - Radom - Kielce" na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa" Dla celów w/w opracowania, a min.: studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko, Konsultant zbiera wstępne uwagi od zainteresowanych stron. /Organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Wojewoda Mazowiecki i Świętokrzyski) zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego sporządzany jest raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko/. Projekt ma być realizowany w latach 2007-2012 i zakłada: a. Modernizację układu torowego i nawierzchni kolejowej na szlakach, stacjach i przystankach kolejowych; b. Przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym; c. Przystosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych; d. Przebudowę peronów, e. Ograniczenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami w poziomie szyn i wyposażenie ich w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu; budowę dróg serwisowych, równoległych; f. Budowę wiaduktów i tuneli; g. Budowę infrastruktury z zakresu ochrony środowiska, w tym: przejścia dla zwierząt, ekrany dźwiękochłonnych urządzenia oczyszczające wody opadowe; W wyniku przeprowadzonej modernizacji: a. Dopuszczalna prędkość zostanie podniesiona do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych na odcinku Warszawa Okęcie - Radom (odcinek Radom -Kielce - rewitalizacja linii do prędkości maksymalnej 100 km/h - kompleksowa naprawa główna w celu doprowadzenia linii do pierwotnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych - tzw. Rewitalizacja). Budowa drugiego toru na odcinku Warka-Radom oraz modernizacja istniejącego mostu na rzece Pilicy. b. Czas przejazdu na trasie Warszawa Okęcie - Radom - Kielce ulegnie skróceniu z ok. 180 min do ok. 120 min. c. Więcej informacji o inwestycji można znaleźć na stronie internetowej: www.nexel.pl/konsultacje/e8/ Uwagi i wnioski można składać bezpośrednio na stronie internetowej lub pisemnie na adres: Scetauroute SA, Oddział w Polsce, 02-677 Warszawa, ul. Cybernetyki 7, pok. 502, w terminie do 31 października 2006r. Komitet Organizacyjny Scetauroute SA Temat: Idealny Rozkład PKP Idealny Rozkład PKP tak postanowiłem się pobawić w układanie rozkładu PKP z Łodzi . wszelkie poprawki i sugestie mile widziane p - pospieszny v - przyspieszony d - kursuje w dni robocze dw. Fabryczny Warszawa 5.30pd 5.40pd 6.00pd 8.00pd 10.00pd 11.00p 12.00pd 14.00pd 16.00pd 18.00pd 19.00p 20.00pd Olsztyn przez Warszawę Mławę 7.00p 15.00p Suwałki przez Warszawę Białystok 9.00p 21.00p Białystok przez Warszawę Czyżew 17.00p Terespol przez Warszawę Siedlce 5.00p 11.00p 13.00p Lublin przez Tomaszów Radom 6.30v 10.30v 14.30v Radom przez Tomaszów 18.30v Opoczno przez Tomaszów 14.35v 20.30v Kielce przez Tomaszów Skarżysko 8.30v 12.30v 16.30v Kraków przez Częstochowę Trzebinię 18.15v Kraków przez Tomaszów CMK 16.15v Przemyśl przez Częstochowę Kraków Rzeszów 10.15v Żywiec przez Częstochowę Katowice 8.15v Gliwice przez Częstochowę Katowice 12.15v 16.15v Częstochowa 20.15v Radomsko przez Piotrków 15.15dv 17.15dv Zakopane przez Cżęstochowę Kraków 6.15v 14.15v 22.15v Drzewica przez Tomaszów 16.35v dw. Kaliski Gdynia przez Bydgoszcz 6.10v 10.10v 14.10v 23.10v Bydgoszcz przez Toruń 18.10v Poznań przez Kutno 8.10v 12.10v 16.10v Kołobrzeg przez Bydgoszcz Piła 22.10v Płock przez Kutno 7.10v 13.10dv 15.10v 19.10v Włocławek przez Kutno 17.10dv Poznań przez Ostrów 10.10v 18.10v Szczecin prez Ostrów Poznań 6.10v 14.10v Wrocław przez Ostrów 16.10v Jelenia Góra przez Wrocław 8.10v 22.10v Zgorzelec przez Wrocław 12.10v Ostrów przez Kalisz 15.10dv 20.10v Opole przez Zduńska Wola Chorzew Herby Lubliniec 7.10v 17.10v Zielona Góra przez Ostrów Leszno Głogów 11.10v 23.10v Temat: Ekspansja SKM Ekspansja SKM SKM nie zagrzebuje gruszek w popiele. za www.pkp.com.pl: Trójmiejska SKM będzie jeździć do Iławy i częściej do Elbląga PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od poniedziałku, 7-go lutego 2005 r. wprowadza cztery pary pociągów do Iławy oraz kolejne cztery do Elbląga. Nowe pociągi SKM w tych kierunkach umożliwią m.in. dojazdy do pracy zmianowej na g. 6.00 na terenie Trójmiasta i Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie i powrót po g. 22.00 oraz liczne skomunikowania z innymi przewoźnikami Grupy PKP - za wyjątkiem porannego pociągu z Iławy, pozostałe 15 umożliwia przesiadki do/z pociągów Spółek PKP Intercity lub PKP Przewozy Regionalne – nawet czterech na trasie do Trójmiasta. Dzięki temu, oraz korekcie rozkładu jazdy pociągów PKP PR, znacząco polepszy się oferta całej Grupy PKP w regionie, zwłaszcza dla podróżnych z Chojnic, Malborka, Iławy i Elbląga. W sumie powstało 27 nowych połączeń lokalnych z przesiadką wynoszącą od 5 do 20 minut, 4 takie same dalekobieżne całoroczne i 5 sezonowych oraz 11 - będących przedłużeniami pociągów PKP IC (8 z Elbląga i 3 z Iławy). Wyjątkiem są dłuższe skomunikowania trzech pociągów w Malborku (Ex Wysocki do/z Katowic przez W-wę oraz IC Norwid z Krakowa. Szczególnie dużym powodzeniem powinny się też cieszyć skojarzenia nowych pociągów SKM i dalekobieżnych lub regionalnych przyspieszonych, uruchamianych przez PKP PR – np. z pociągiem nr 9731/30 z Olsztyna: dzięki krótkiej przesiadce w Elblągu uzyskujemy najkrótsze połączenie tego miasta z Gdynią (2godz. 56 min.). W sezonie letnim dojdą jeszcze takie same skomunikowania Trójmiasta w Iławie, przez Warszawę, do Bielska Białej i z Kielc. Temat: działki w okolicy Warszawy jeśli dojazd w 30 minut około 2012 roku jest dla Ciebie ok to mogę polecić RUSIEC k/Nadarzyna na południowej lewej stronie Warszawy, wylot na Kraków/Katowice. Bardzo blisko do Janek, do Centrum W-wy (22km) a okolica przepieknie się rozwija, jest masę nowych domów,odnowiona szkoła, sklepy, las, itp... Na razie bardzo ładną działkę (budowlaną) 950-1000 m2 kupisz w cenie do 200 tysięcy a jak się potargujesz to pewnie i za 180-190 tys. kupisz taką jaką chcesz. O nowych inwesycjach drogowych możesz poczytać na warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7413815.html "...drogowcy postanowili, że rozdzielą samochody zmierzające do stolicy od strony Radomia od aut z trasy katowickiej. Powstaną całkiem nowe wjazdy do Warszawy od południa. Ekspresowa droga z Radomia będzie przedłużona od obwodnicy Grójca, ... do budowanego już koło lotniska Okęcie pierwszego odcinka Trasy N-S. ..... blisko 30-kilometrowy odcinek będzie odbijał od starej drogi na wysokości wsi Pamiątka....na wysokości tego miasta przy drodze wojewódzkiej nr 876 znajdzie się bezkolizyjne skrzyżowanie. Kolejne węzły przewidziano między Złotokłosem a ogródkami działkowymi w Szczakach, koło Cmentarza Południowego w Antoninowie, między Iwiczną a Lesznowolą (z drogą wojewódzką nr 721 - tyle że wybudowaną od nowa na północ od obecnej jezdni) oraz w Zamieniu (blisko linii PKP do Radomia). Nową trasą S7 kierowcy dotrą do powstającego już węzła Lotnisko... A z Katowic w Al. Jerozolimskie: trochę wcześniej sytuacja się polepszy....opowiada o przygotowaniach do budowy kolejnej wylotówki ze stolicy w tym rejonie. Chodzi o trasę Salomea - Wolica. Drogowcy podzielili ją na dwa fragmenty. - Będziemy dążyć do tego, by przed Euro 2012 powstał odcinek miejski z trzema pasami ruchu na obu jezdniach - przewiduje Ratyński. Ta trasa ma się zaczynać od budowanego już węzła Łopuszańska (skrzyżowanie z Al. Jerozolimskimi), prowadzić przez węzeł Salomea (wiadukt nad Alejami) do węzła Opacz. To z kolei skrzyżowanie z południową obwodnicą Warszawy, którą kierowcy będą wjeżdżać do miasta z autostrady A2. Odcinek podmiejski nowej ekspresowej wylotówki prowadzi od węzła Opacz do węzła Paszków w pobliżu centrum handlowego Maksimus i nowego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721. Jednocześnie ma powstać odnoga dla kierowców jadących w stronę Radomia, Kielc i Krakowa - od miejscowości Janki Małe (obecna trasa katowicka) do Sękocina (al. Krakowska).... Temat: PKP buduje nowy dworzec w Kielcach. Dlaczego nie u Pytanie bardzo zasadne. Tyle ze w Radomiu jest dworzec, ktory powinien byc wyremontowany - tak jak w Lublinie czy Skierniewicach. Warto zwrocic uwage na informacje, ze przy tych decyzjach konieczna jest wspolpraca z samorzadami. A jaki mamy w Radomiu, to wiadomo, i dlatego nic dziwnego, ze to nie radomski dworzec ma byc remontowany... ============== gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3244642.html PKP obiecuje dworce o europejskim standardzie Dworzec Centralny w Warszawie Fot. Bruno Fidrych / AG IAR, gosp 29-03-2006 , ostatnia aktualizacja 29-03-2006 17:13 PKP wraz z władzami miast chce modernizować dworce i budować nowe o europejskim standardzie. Umowy ramowe w tej sprawie prezes PKP SA podpisał dziś z prezydentami Gdyni i Katowic. Od władz miasta będzie zależało, jakie inwestycje komercyjne zostaną wpuszczone na dworce. Prezes PKP S.A. Andrzej Wach zaznacza, że warunek jest jeden: dworzec nie może zmienić swojego dotychczasowego przeznaczenia. Pierwszym dworcem wyremontowanym za pieniądze prywatnych inwertorów jest warszawski Dworzec Wileński. W starym i zaniedbanym budynku powstał hipermarket, do którego podróżni dojeżdżają pociągiem. Zdaniem Pawła Olczyka z PKP, Polska powinna skorzystać z rozwiązań włoskich. Tamtejsze dworce stają się często miejscami pracy, odpoczynku i rozrywki. W ostatnich latach PKP SA zmodernizowały już dworce w Białymstoku, Częstochowie, Lublinie, Skierniewicach i Gdańsku. Na ten rok zaplanowane są remonty pięciu kolejnych - w Zielonej Górze, Ostrowie Wielkopolskim, Kędzierzynie Koźlu, Tarnowie i Przemyślu. Kolejarze szacują, że budowa nowych dworców w Gdyni, Kielcach i Katowicach będzie kosztować co najmniej 800 mln zł. Temat: Nowe inwestycje w mieście niewątpliwie najważniejsza jest sprawa budowy nowego stadionu piłkarskiego w Kielcach. niestety ale prawda jest taka ze stadion na Szczepaniaka to pastwisko a nie stadion piłkarski. Kto był na meczu Korona-Legia Warszawa ponad rok temu (Puchar Polski)-a było tam ponad 10 tys Kielczan !!! wie jak to wszystko wyglądało.... i nie zamierzam tego komentować. Co do prezydenta Lubawskiego to miał on już tysiąc pięćset pomysłów co zrobić w Kielcach, ale gorzej u niego z realizacją. Niestety ale w ratuszu znajduje się zbyt wielu nieporadnych polityków, którzy sobie z pewnymi kwestiami nie radzą. W wielu prostych sprawach jest dużo niedociągnięć. Co do Kielc to niestety ale nie prezentują się one najlepiej. Przykłady: -rondo u zbiegu ulic okrzei Czarnowskiej, Paderewskiego i IX wieków Kielc. Obskurne kamienice które są przy rondzie powodują iż przyjezni niemogą mieć dobrej opinii co do wygądu naszego miasta -jeśli chodzi o dziurawe ulice to dla mnie największymi porażkami Kielc są: Karczówkowska i Husarska. Dziury na 20-30 cm !!! można też spotkać na parkingu przy szpitalu na Czarnowie. Chodzi mi o ten parking gdzie stoją taksówki. Już od kilku lat olbrzymie dziury tam są a w tym roku sięgnęły 20-30 cm wgłąb... Niestety ale pozytywów w Kielcach trudno się dopatrzeć. Sienkiewicza wraz z Tesco to niewątpliwie największe ,,atrakcje'' Kielc. Przez Sienkiewke i Tesco zapachniało u nas w mieście zachodem... Ciekawe tylko kiedy nastąpi remont Sienkiewicza od Paderewskiego po dworzec PKP. Ciekawe też czy doczekamy się kiedyś Rynku z prawdziwego zdarzenia w Kielcach. bo niestety ale ten ,,rynek'' który jest ciężko nazwac Rynkiem... Spójrzcie na Rynek we Wrocławiu! To jest Rynek! Wg. mnie doskonałym miejscem na kielecki Rynek byłby Plac Wolności, ale trzebaboby go odpowiednio przekształcić. Oczywiście potrzeba na to olbrzymich nakładów finansowych, ale niestety kieleccy-nieporadni urzędnicy niepotrafią ze Skarbu państwa jakoś ciągnąć pinieniędzy... A to się spóźnią z jakimś wnioskiem i sprawa już jest neiaktualna a to przeoczą jakiś istotny fakt i pięniedzy jak niepozyskiwali tak niepozyskują.... Trudno jednak aby się cokolwiek zmieniło skoro prezydent Lubawski ma w Ratuszu takich urzedników... Temat: działki w okolicy Warszawy Gość portalu: olo napisał(a): jeśli dojazd w 30 minut około 2012 roku jest dla Ciebie ok to mogę polecić RUSIEC k/Nadarzyna na południowej lewej stronie Warszawy, wylot na Kraków/Katowice. Bardzo blisko do Janek, do Centrum W-wy (22km) a okolica przepieknie się rozwija, jest masę nowych domów,odnowiona szkoła, sklepy, las, itp... Na razie bardzo ładną działkę (budowlaną) 950-1000 m2 kupisz w cenie do 200 tysięcy a jak się potargujesz to pewnie i za 180-190 tys. kupisz taką jaką chcesz. O nowych inwesycjach drogowych możesz poczytać na warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7413815.html ...drogowcy postanowili, że rozdzielą samochody zmierzające do stolicy od strony Radomia od aut z trasy katowickiej. Powstaną całkiem nowe wjazdy do Warszawy od południa. Ekspresowa droga z Radomia będzie przedłużona od obwodnicy Grójca, ... do budowanego już koło lotniska Okęcie pierwszego odcinka Trasy N-S. . blisko 30-kilometrowy odcinek będzie odbijał od starej drogi na wysokości wsi Pamiątka....na wysokości tego miasta przy drodze wojewódzkiej nr 876 znajdzie się bezkolizyjne skrzyżowanie. Kolejne węzły przewidziano między Złotokłosem a ogródkami działkowymi w Szczakach, koło Cmentarza Południowego w Antoninowie, między Iwiczną a Lesznowolą (z drogą wojewódzką nr 721 - tyle że wybudowaną od nowa na północ od obecnej jezdni) oraz w Zamieniu (blisko linii PKP do > Radomia). Nową trasą S7 kierowcy dotrą do powstającego już węzła Lotnisko... A z Katowic w Al. Jerozolimskie: trochę wcześniej sytuacja się polepszy....opowiada o przygotowaniach do budowy kolejnej wylotówki ze stolicy w tym rejonie. Chodzi o trasę Salomea - Wolica. Drogowcy podzielili ją na dwa fragmenty. - Będziemy dążyć do tego, by przed Euro 2012 powstał odcinek miejski z trzema pasami ruchu na obu jezdniach - przewiduje Ratyński. Ta trasa ma się zaczynać od budowanego już węzła Łopuszańska (skrzyżowanie z Al. Jerozolimskimi), prowadzić przez węzeł Salomea (wiadukt nad Alejami) do węzła Opacz. To z kolei skrzyżowanie z południową obwodnicą Warszawy, którą kierowcy będą wjeżdżać do miasta z autostrady A2. Odcinek podmiejski nowej ekspresowej wylotówki prowadzi od węzła Opacz do węzła Paszków w pobliżu centrum handlowego Maksimus i nowego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721. Jednocześnie ma powstać odnoga dla kierowców jadących w stronę Radomia, Kielc i Krakowa - od miejscowości Janki Małe (obecna trasa katowicka) do Sękocina (al. Krakowska).... Temat: Szybciej do Stolycznej.... Gość portalu: Bartosz napisał(a): > Gość portalu: Hawk napisał(a): > > > Po pierwsze, pomysł z > > połączeniem Kielce - W-wa przez Włoszczowę jest jak najbardziej sensowny. > > Wyliczałem dokładnie ile trwałoby takie połączenie i stwierdzam, że tą tra > są > > pociąg jechałby spokojnie poniżej dwóch godzin (Kielce - Włoszczowa: 45 > minut, > > Włoszczowa - W-wa Centralna: 70 minut). > > Pomysł nie jest sensowny. Po pierwsze - czas jazdy jest mocno nierealistyczny. > Lokomotyw na 160 km/h już brakuje, jechałoby się nie szybciej, niż 120, z > czasem jazdy z Włoszczowy do Wawy na poziomie 110 minut. Po drugie - nie ma > możliwości wyjazdu z kierunku Kielc w stronę Warszawy, więc na stacji > Włoszczowa Północna trzeba by zmieniać kierunek jazdy. > > Oj człowieku, co ty gadasz??????? Jezeli z W-wy Centralnej do Zawiercia express jedzie 118 minut, to jaki cudem do Włoszczowy jechał by 110 minut, nawet przy prędkosci 120 km/h (EP-07, EU-07), a poza tym chodzilo o to ze połączenie to miałoby sens wtedy gdy od Czarncy wybudowano nitke łączącą linie Kielce - Częstochowa z CMK w kierunku na Warszawę. > Ja jechałem tamtędy raz > > (w czasie gdy trasa Sandomierz - Skarżysko była wyłączona z ruchu z powodu > > > zniszczń popowodziowych rok temu) pociągiem pospiesznym "Solina" relacji > > Przemyśl - W-wa (jeździł objazdem właśnie tamtędy) i stwierdzam, że na > odcinku > > Chmielów k. Tarnobrzega - Włoszczowice pociąg nie przekraczał prędkości 50 > > > km/h, a miejscami jechał jeszcze wolniej (odcinek z Tarnobrzega do Kielc o > k. > > 120 km przejechaliśmy w czasie 160 minut). > > Dziwne. Rozkładowa prędkość na tej linii to 70 km/h, "Solina" odjeżdżała z > Tarnobrzega o 16:07, by w Kielcach być o 18:16 (z postojem w Chmielowie). > > Jakbyś nie zauważył to w Polsce w wielu wypadkach rozkłady PKP można potłuc o kant d..., a poza tym sprawdzałem w praktyce jak to jest z tą "Soliną" i niestety, ale przeważnie miała opóźnienia do 40 minut (m.in. wtedy jak ja akurat tamtędy jechałem). Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 175 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||