Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zakopane Warszawa
Temat: "Nosal" kursuje tylko do 2 października '04
Poprawka nr 196 z 24 sierpnia 2004, czytamy w niej m. in., że pociąg pospieszny 13201 Warszawa Wsch. - Zakopane ("Nosal") będzie kursował tylko do 1/2 października br. Co ciekawe nie ma informacji o tym pociągu a relacji powrotnej, ale na www.pkp.pl ta poprawka jest już wprowadzona i od 2 października "Nosala" brak. Chyba się jeszcze nie zdarzyło, żeby w czasie obowiązywania rozkładu skasowano nocną rzeźnię z Warszawy do Zakopanego.
Jak zatem "nocą" dostać się do Zakopca po 2 października? Może tak:
- Warszawa Wschodnia 20:36 P 337 K2 RE SW Katowice 23:30 2:10 P 63200 K Kraków Płaszów 3:40 5:22 5525 K2 PT Zakopane 9:02 czas podróży: 12:26
- Warszawa Wschodnia 20:36 P 337 K2 RE SW Katowice 23:30 4:17 P 83200 ZR K Kraków Płaszów 5:51 6:45 33121 K2 PT Zakopane 9:41 czas podróży: 13:05
- Warszawa Wschodnia 21:26 P 456 RE K Częstochowa Os. 0:37 5:20 43421 PT Kraków Główny 7:25 7:57 5529 K2 PT Zakopane 11:38 czas podróży: 14:12
A nawet w tym rozkładzie wymyślili mu nazwę i podnieśli kategorię na odcinku Kraków Pł. - Zakopane.
Piotrek
Temat: ekspresy
Warszawa-Kraków 7.05-12.10 Kraków-Zakopane 12.51-15.56 Pozdrawiam
porobili teraz tyle tych ekspresow zeby wyciagac kase od ludzi za miejscowki, a jak czlowiek chce jechac pospiesznym to nie ma wogole dogodnych polaczen np z warszawy do zakopanego , swinoujscia , krakowa. katowic. szczecina, poznania.. pospieszne na tych trasach jezdza tylko pozno w nocy gdzie sa prawie puste i jak wiadomo zbyt bezpiecznie w takich pociagach nie jest. Natomiast w dzien trzeba sie przesiadac a przesiadki te sa wyjatkowo zle skomunikowane tak jakby specjalnie bylo to zrobione by ludzie placili za ekspresy. Jeszcze w IC to jest jakis przyzwoity komfort w stosunku do ceny biletu lecz w expresach wcale nie jest lepiej niz w zwyklych pospiechach a cena ponad 2 krotna. Warszawa uwazam jest najbardziej pod wzgledem polaczen pociagami pospiesznymi poszkodowana niedlugo to juz do wszystkich wiekszych miast beda same expresy bo jak narazie najwiecej pospiechow jezdzi do wroclawia z warszawy .frekwencja jest w nich niemal zawsze dobra podczas gdy ekspesy czesto swieca pustkami. Czy pkp by nie oplacalo sie zrobic wiecej pospiechow na innych trasach , sa tansze i ludzie napewno chetniej by jezdzili koleja. .. ale widocznie pkp woli wozic powietrze,,,.Teraz wybieram sie do zakopanego i chcac w dzien jechac pospiesznym musze wyjechac o 10.35 z warszawy centralnej do czestochowy w ktorej bede o 13.12 a pozniej dopiero o 15.55 jest pociag posp. do zakopanego. No i niestety prawie 3 godziny oczekiwania :(((. jak na zlosc.. ale chyba to najlepsze polaczenie ktore udalo mi sie znalezc. Chyba ze ktos z grupowiczow zna lepsze..
Pozdrawiam Maciek
Temat: Wrazenia z podrozy do Zakopanego
Na Glownym tlum wysiada. W 3 wagonach 1. klasy zostaje 13 osob. W dwojkach troche lepiej, ale ogolnie pustawo. Byl kiedys pomysl zrobienia Tatr z pominieciem Krakowa, zeby jechalo tylko tyle wagonow, ile potrzeba w relacji Warszawa-Zakopane (bo przeciez z Krakowa to prawie nikt do Zakopanego nie jezdzi).
ROTFL... myslenie iscie w stylu PKP. A nie prosciej by bylo odczepiac zbedne wagony na Plaszowie?
No i 'lastminute' za 11 zl jest wyraznie drozsze niz PKSy czy Szwagropole/Freje na tej trasie, choc i tak tansze niz pociagi PR (za to PR zatrzymuja sie np. na Lagiewnikach, Krzemionkach czy Bonarce, ktore sa dobrymi punktami przesiadkowymi z komunikacji miejskiej w Krakowie)
Moze warto do tego wrocic?
A jaka oszczednosc czasu to by dalo? Ktoredy bys to puscil, by choc jedna zmiane kierunku zaoszczedzic? IMHO PKP IC powinno sie zrzucic na jakies szybkie wagony elektryczne czy tez push-pulle, troche smiesznie gdy sie komus mowi, ze na trasie Krakow-Zakopane szybsze od ekspresow sa osobowe-przyspieszone ;)
Mijana Warmia do Zakopanego - pustawa. A myslalem, ze co jak co, ale 1 maja bedzie pelniejsza. Moze wczesniej przyjechali, bo od 29 tlum do Zakopanego sie zjezdzal gromadnie.
Ano, studenci i wiele firm mialo wolne juz w piatek. A warszawiacy nawet wczesniej ;)
W Krakowie dosiada sie solidny tlum do dwojek i troche ludzi do jedynek.
No i wytlumacz, po co on mialby omijac Krakow? Zupelnie jak te historie z obwodnica Poznania, choc tam przynajmniej zaoszczedza sie zmiane czola.
adam
Temat: Nowy rozklad od 30 maja
A teraz parę faktów:
1. Pociągi Warszawa - Zakopane wiozą 60% pasażerów do Krakowa.
I bardzo dobrze
2. Z Krakowa do Zakopanego ludzie nie jeżdżą pociągiem (bo szybciej autobusem)
Szczegolnie w te pare dni kursowania tego pociagu. Czy ty w ogole kiedys jechales samochodem z Krakowa do Zakopca w okresie noworocznym? Czy widziales kiedys korek samochodowy bez konca, i sznur stojacych czerwonych swiatelek ze szczytu gory wijacy sie dolinkami? Jesli nie, to wybierz sie koniecznie. Z dobra walowa i autonomicznym grzejnikiem, coby nie zamarznac jak Ci zabraknie paliwa.
3. Wiele osób z Warszawy nie może kupić biletu do Zakopanego, bo pocią (jadący przez Kraków) ma 100% obłożenia.
przeciez juz pisano na liscie o mozliwosciach systemu rezerwacji miejsc - mozna to zalatwic bardziej elegancko, zablokowac pule miejsc na relacje W-wa-Zakopiec, wprowadzic zaleznosc uwalniania miejsc z tej puli na rel W-wa-Krakow w miare wykupywania biletow Krakow-Zakopane. skorelowac pociag w Krakowie z jakims szybkim IR z Katowic tak zeby doszly do tego rezerwacje Katowice-Zakopane (w tej relacji nie jest wesolo), wreszcie - zareklamowac te usluge (za co? za wszy!)
Czy to jest tak skomplikowane? Ponadto trzeba jeszcze wymyslic, jak nie tracic cholernej ilosci czasu na manewrowanie w Krakowie,Suchej etc., kupic wreszcie jakies pare wagonow sterowniczych - byc moze bylyby bardziej przydatne niz lokomotywy na 200kmh...
Hm.. znajomość ekonomii jeszcze nie wystarcza. Trzeba znać realia....
Znajomosc realiow nie wystarcza. Trzeba jeszcze znac ekonomie - dokonac syntezy, podedukowac troche, poanalizowac, posymulowac... Pomyslec troche, poglowkowac, burze mozgow zrobic, ludzie - mamy XXI wiek, a tu caly czas "sie nie da inaczej".
Fanom metod regulacji popytu na uslugi przewozowe PKP - - Jakub
Temat: Erni, sputniki, sylwerek i olej-konik...
Dobra, zdradzcie w koncu niewtajemniczonemu, co to za seria, ta GP2300-XXX? ;-))))))))) SB
GP2300-002 Gazosmród Pasażerski. Producent: Ford (Europe) Model: Granada Silnik: 2300ccm V6 Moc: 81 kW (110KM) Paliwo: LPG/benzyna Zużycie paliwa: 12-17 l/100km (LPG) 10-15 l/100km (benzyna) Rew. 06.01.2001 (nast. rew. 06.01.2002) Zakład Taboru Wieliczka Obecny przydział: Zakład Przewozów Aglomeracyjnych Warszawa Ludwiki.
Historia serii:
GP2300-001 został sprowadzony w 1998 roku z Niemiec w stanie totalnej ruiny. Po odbudowie w Zakładach Napraw Samochodów Ze Szrotu przekazany do służby którą pełnił w Zakładzie Przewozów Aglomeracyjnych Warszawa Ludwiki. Niekiedy pokonywał dalsze trasy służąc MK jako alternatywny sposób podróży w wypadku braku odpowiednich skomunikowań PKP (np. Warszawa - Stargard Szczeciński). W czasie dojazdu na imprezę na Średzkiej KD uległ wypadkowi - został najechany przez pojazd katowickiego ZT (mech. z Zabrza). Po prowizorycznej naprawie pełnił służbę do początku grudnia 2000, potem skreślony z ewidencji i złomowany. Część podzespołów została przeniesiona do zakupionego właśnie GP2000 (m.in. silnik, instalacja zasilania gazem) co spowodowało zmianę oznaczenia na GP2300-002. GP2300-002 wszedł do służby 31.12.2000 dowożąć MK na i z imprezy sylwestrowej Chabówka-Zakopane. Po przejściu przeglądu rewizyjnego wszedł na stan ZT Wieliczka i przekazany został do ZPA Warszawa Ludwiki.
A może powołać, zgodnie z oznaczeniami PKP podgrupę w pojazdach spalinowych? SG2300-02? ;)))
Temat: GSM w pociagu - albo: dlaczego nie stawiaja BTSow gdzie trzeba?
Ekspres Tatry Warszawa-Zakopane: ciach Czyli 3 na 5.
No wlasnie. Tym bardziej, ze na CMK jest plasko, przeszkod terenowych niewiele (no - troche lasow i wykopow), pociagow IC i IC + ma byc w tem roku wiecej, wyjazd do Warszawy to najczesciej sluzbowy i spraw "niedogadanych" (ktore np. wypada dogadac w ostatniej chwili na koszt firmy) bywa wiecej niz zwykle.
IMHO wydaje mi sie ze to duzy blad operatorow. W Niemczech na glownych trasach pokrycie jest - jak mi sie wydaje - w 90% (mnie najczesciej pokazywalo D2 privat).
Tymczasem np. ilosc pasazerow na CMK (Centralna Magistrala Kolejowa, Warszawa - Katowice/Krakow) to _powiedzmy_ 200 w pociagu (wagon IC ma jakies 12x6=72 miejsca (?), pociag taszczy 7-9 i wiecej wagonow), pociagi jezdza z grubsza co 15 minut (W-wa Katowice i wwa Krakow co godzine, w obie strony) ---co daje jakies 1000 pasazerow na godzine w obie strony. Pociagi wyjezdzaja od 6 rano do 19 co godzina - z paroma malymi przerwami.
Czyli dziennie przez CMK przemieszcza sie jakies 10 tysiecy ludzi (w niektorych skladach bywa pusto, ale w innych nierzadkim wydarzeniem jest tlok i stanie w korytarzu nawet w 1 klasie - patrz piatkowe polaczenia popoludniowe do Krakowa - a moze ktos zna dokladna stastystyke? -- trzeba by zapytac na pl.misc.kolej).
_Prawdopodobnie_ polowa z nich ma ze soba wlaczone telefony. I co? Bedziemy korzystac z budek telefonicznych Centertela, zainstalowanych w wielu wagonach Warsu ---ale na razie smetnie pustych, bez aparatow, kabelki jeno ze sciany dyndaja. Jak centek zainstaluje wreszcie te automaty, to moze i reszta operatorow sie obudzi...
marcin ha, 0601 PS. Pokrycie + na linii kolejowej do Katowic sie poprawilo w zeszlym roku. Za to PKP sie nie chce na tej trasie poprawic.
Temat: Strategia
Tak, ale trzeba zauważyć, że PKP się zwija zamiast rozwijać. Czyli są (w MAV) na takim etapie, jak PKP dwa lata temu, gdy np. jeśzcze jeździły pociągi L-n - Zakopane (nocny , pospieszny). Czyli MAV może za dwa lata będzie w stanie agonalnym , jak PKP teraz.
-- Krzysztof Dominko
| : To tylko oficjele PKP tak twierdza, zeby im bylo razniej ("MAV to PKP za dwa | : lata"). Osobiscie troszke po Wegrzech pojezdzilem i sadze, ze jest | : conajmniej odwrotnie. PKP to MAV za dwa, a moze wiecej lat.
| innymi slowy (PKP)=(MAV+2) - z czego jasno wychodzi, ze MAV dopiero za | dwa lata bedzie taka jak PKP teraz.
| S.
____________________________________________________________________________ __
des | PGP-http://toja.itl.waw.pl GSM:+48(601)35.29.39 |remords qu'avec des regrets
Panowie ciagle biadacie o upadku PKP. Mam pare pytan 1.Ile IC, EC i Ex jezdzilo za Gierka 2.Jakie byly wtedy czasy przejazdu np.W-wa-Poznan 3.Dlaczego podroz pociagiem np.Warszawa-Lublin dla 2 osob bez ulg wychodzi 2 razy drozej niz samochodem 4.Dlaczego samochody z katalizatorami truja bardziej niz Belchatow ktory produkuje prad dla lokow 5.Ostatnio ogladalem reportaz o jakiejs wsi pod Chelmem ktorej zabrali pociag a autobus tam nie dojedzie bo nie ma asfaltu. Ciekawy jestem co by drozej kosztowalo:1. SP45+3bhp niech jezdzi dalej czy 2.zakupienie przez PKP np.autobusu marki Mercedes czy Neoplan z klima i przerobienie go na terenowy (takie kola od bigfoota)i wypuszczenie go na ta trase 5 razy dziennie? PS:Znalazlem sposob na uratowanie PKP:nalezy wprowadzic specjalny podatek kolejowy i obciazyc nim kierowcow samochodow tak zeby benzyna kosztowala 4,50 i te 1,50 zl p[rzekazac na dotacje do nierentownych linii PKP. Moze wtedy zrownaja sie koszty podrozy samochodem i PKP. Pozdrawiam Turek
Temat: Dodatkowe pociagi
http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=rzecznik_tresc&index=0
Podróżuj koleją w święta 20.12.2005
5 nowych pociągów, dodatkowe wagony w pospiesznych, tani BILET TURYSTYCZNY ważny o 24 godziny dłużej- to propozycje “PKP Przewozy
Regionalne” na czas
świąt i Nowego Roku. Wybierzmy kolej podczas tegorocznych świąt - to najbezpieczniejszy sposób podróżowania. Informacje dla pasażerów dostępne są w internecie: www.pr.pkp.pl, na dworcach oraz pod nr tel. 94-36.
Poniżej szczegóły:
DODATKOWE POCIĄGI:
Gdynia- Warszawa- Lublin (23 XII 2005), Lublin – Gdynia – Warszawa (01 I 2006), Olsztyn – Warszawa – Łódź - Ostrów Wlkp. – Wrocław (23/24 XII 2005), Zakopane – Kraków – Skarżysko Kamienna- Warszawa – Olsztyn (1 I 2005), Kudowa Zdrój – Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź- Warszawa (1 I 2005).
W załączniku znajdziecie Państwo szczegółowe rozkłady jazdy.
TANI BILET TURYSTYCZNY
ważny będzie w czasie świąt o 24 godziny dłużej- od godz. 18.00 w piątek 23 grudnia do godz. 6.00 we wtorek 27 grudnia. Turystyczny umożliwia podróżowanie wszystkimi pociągami uruchamianymi przez “PKP Przewozy Regionalne” bez ograniczeń za:
* 60 zł w klasie 2,
* 80 zł w klasie 1.
Na przełomie roku, z BILETEM TURYSTYCZNYM będzie można podróżować od godz. 18.00 w piątek 30 grudnia do godz. 6.00 w poniedziałek 2 stycznia.
DODATKOWE WAGONY W POŚPIESZNYCH
dołączone zostaną już od 22 do 27 grudnia oraz od 29 grudnia do 2 stycznia. Wszystkie pociągi pospieszne zostaną wzmocnione do maksimum możliwości, tak by zapewnić pasażerom komfort podróżowania w czasie tzw. szczytu przewozowego.
Rozkład jazdy pociągów świątecznych
Łukasz Kurpiewski Rzecznik prasowy “PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.
Swoja drogą pociąg realcji Lublin- dynia Gł.- Lublin mógłby kursować cały rok. Co Wy o tym sądzicie
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: Dodatkowe pociagi
http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=rzecznik_tresc&index=0
Podróżuj koleją w święta 20.12.2005
5 nowych pociągów, dodatkowe wagony w pospiesznych, tani BILET TURYSTYCZNY ważny o 24 godziny dłużej- to propozycje “PKP Przewozy Regionalne” na czas świąt i Nowego Roku. Wybierzmy kolej podczas tegorocznych świąt - to najbezpieczniejszy sposób podróżowania. Informacje dla pasażerów dostępne są w internecie: www.pr.pkp.pl, na dworcach oraz pod nr tel. 94-36.
Poniżej szczegóły:
DODATKOWE POCIĄGI:
Gdynia- Warszawa- Lublin (23 XII 2005), Lublin – Gdynia – Warszawa (01 I 2006), Olsztyn – Warszawa – Łódź - Ostrów Wlkp. – Wrocław (23/24 XII 2005), Zakopane – Kraków – Skarżysko Kamienna- Warszawa – Olsztyn (1 I 2005), Kudowa Zdrój – Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź- Warszawa (1 I 2005).
W załączniku znajdziecie Państwo szczegółowe rozkłady jazdy.
TANI BILET TURYSTYCZNY
ważny będzie w czasie świąt o 24 godziny dłużej- od godz. 18.00 w piątek 23 grudnia do godz. 6.00 we wtorek 27 grudnia. Turystyczny umożliwia podróżowanie wszystkimi pociągami uruchamianymi przez “PKP Przewozy Regionalne” bez ograniczeń za:
* 60 zł w klasie 2,
* 80 zł w klasie 1.
Na przełomie roku, z BILETEM TURYSTYCZNYM będzie można podróżować od godz. 18.00 w piątek 30 grudnia do godz. 6.00 w poniedziałek 2 stycznia.
DODATKOWE WAGONY W POŚPIESZNYCH
dołączone zostaną już od 22 do 27 grudnia oraz od 29 grudnia do 2 stycznia. Wszystkie pociągi pospieszne zostaną wzmocnione do maksimum możliwości, tak by zapewnić pasażerom komfort podróżowania w czasie tzw. szczytu przewozowego.
Rozkład jazdy pociągów świątecznych
Łukasz Kurpiewski Rzecznik prasowy “PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.
Swoja drogą pociąg realcji Lublin- dynia Gł.- Lublin mógłby kursować cały rok. Co Wy o tym sądzicie
Temat: Co zostanie w nowym rozkladzie PKP?
Cytat:"W zwiazku z ograniczeniem pracy przewozowej w segmencie przewozow regionalnych na rok 2000 przewiduje sie odwolanie okolo 1500 /to nie pomylka/ poc. regionalnych i 90 poc.miedzyregionalnych. Wykaz poc.miedzyregionalnych w zalaczeniu." Z "ciekawszych": Warszawa -Bielsko -Warszawa /14506/41507 Suwalki-Katowice 14508/41509 Warszawa-Wroclaw 16502/61503 Bialystok-Wroclaw 16500/61501 Krynica-Krakow 33500 Zakopane-Gdynia 35702/53703 Zakopane-Szczecin 38708/83709 itd I jeszcze :Karkonosze 16201 tylko w zime i lato /na razie bez szczegolow/ 17201 do Ostrowa w polaczeniu z 16007 Ornak Zakopane-Katowice przez Krakow Zakopane-Szczecin 38206 przez Krakow To konsekwencje zawieszenia Sucha -Zywiec i Kalwaria-Bielsko Mazury w sezonie w relacji Lodz Fabr-Elk, a poza sezonem Lodz-Olsztyn A TERAZ BOMBA :77102/77117 Warszawa-Bialystok- Warszawa jako EXPRESS prawdopodobnie Mickiewicz przedluzony z Poznania. To tyle na razie informacji jest duzo wiecej ale nie mam czasu wszystkich podac. I jeszcze jedno w najblizszych dniach zostanie ustalona godzina zero-wprowadzenie ograniczen, pada kilka dat 26.09, 01.01 2000 lub nowy rozjklad co chyba nierealne L.R
To nie lepiej od razu postawic PKP w stan upadlosci i nie denerwowac potencjalnych pasazerow ?
******************************************************************************* **** Maciek Ostrowski * Zaklad Materialow Wysokoenergetycznych **
*******************************************************************************
"Always look on the bright side of life :)"
Zatrzymuj sie, ale nie stoj.
Temat: Wypadek koło Wschodniego
Wiesz PKP - InterCity dzieli się na PKP-InterCity właściwe i na sekcję Gdynia. A sekcja Gdynia to państwo w państwie moim zdaniem Co do powyższego przypadku to miałem okazje się spotkac z tym dwa razy. Dzisiaj przy kasie było jeszcze w miarę znośnie. Kazałem babce iśc się zapoznać jak to jest na prawdę, niestety z tego powodu swoje wyślęczałem, a kolejka za mną przybrała rozmiary gigantyczne Gorzej jak raz Gdyński kondi właśnie z TLK 53702 chciał mi wmówić, że jadę na nieważnym bilecie. Już otworzył nawet notes, aby mi kredytowanego wypisać, ale jak mu wmówiłem, że przed podróżą rozmawiałem z Prześlugą na ten temat (KIT!) to poszedł do swojego przedziału popatrzył dokładnie, wrócił i mnie przeprosił. Takie to były historie.
Na dworcu Warszawa Centralna panuje chaos. Pasażerowie skarżą się, że pociągi podstawiane są z gigantycznym opóźnieniem, często na inne perony lub nawet inne stacje.
Nad ranem przy dworcu Warszawa Wschodnia doszło do kolizji. Pociąg podmiejski najechał na stojący pod semaforem inny pociąg, relacji Zakopane - Gdynia. Według rzeczniczki spółki PKP InterCity rannych zostało 38 osób, a 10 z nich nadal pozostaje w szpitalach na obserwacji.
Pasażerowie zarzucają obsłudze dworca, że nie informuje ona swoich klientów o zmianach w rozkładach. Jakub Sadowski, który odprowadzał swojego gościa na pociąg relacji Warszawa - Berlin powiedział w rozmowie z IAR, że jego pociąg odjechał z innej stacji, o czym nie wiedziała nawet informacja kolejowa. Gość z zagranicy na pociąg nie zdążył.
Zarzuty odpiera PKP InterCity. Zdaniem rzeczniczki spółki, Anny Rosiak, wszystkie informacje o zmianach w rozkładach jazdy są nadawane przez megafon z kilkunastominutowym wyprzedzeniem. PKP apeluje do pasażerów o uważne słuchanie komunikatów. Według rzeczniczki, wszelkich niezbędnych informacji udzielają także pracownicy dworca w kasach biletowych i punktach obsługi podróżnych.
Anna Rosiak zapewnia, że wszystkim pasażerom za niewykorzystane dziś bilety zostaną zwrócone pieniądze. W kasach PKP można także bezpłatnie wymienić miejscówkę na inną, obowiązującą w późniejszym pociągu. (za www.gazeta.pl)
Temat: To już jest koniec !!
Witam, w NEXie Gdynia - Zakopane - Gdynia, gdzie kursowały dwie lub jedna autokuszeta juz ich nie uświadczymy. Od niedawna PKP IC zdecydowało się zaniechania trasportu aut (jak pisze dzisiejsza gazeta krakowska). Oficjalnym powodem jest oczywiście brak zainteresowania od strony klientów. IMHO przychodziło zbyt dużo skarg na stan aut po odbiorze ich ze stacji końcowej - sam miałem okazje oglądnąć rozładunek kilka razy i zwykle auta jadące na górnej części były pokryte niemal jednolitą warstwą towotu+wody (najczęściej w czasie ulew) i wtedy to kierwcy bardzo sie denerwowali na panią
Bzdury wymyślają! Woziłem samochód z Gdyni do Zakopanego około dziesięciu razy! I nigdy nie chcieli ładować na górną platformę, ładowali samochody wyłacznie na dół, żeby uniknąć uszkodzeń! Zawsze było dużo samochodów, w szczycie zimowycm trzeba było kupować bilet co najmniej tydzień przed wyjazdem! Z kolei z tego co wiem, w Zakopanem ładowali samochody na górne platformy... Problemem jednak nie była woda, a kryształki lodu, które w zimie odrzucane przez pantograf lokomotywy spadały na samochody i nie tyle brudziły, co rysowały karoserie...
Czy tak trudną do wymyślenia rzeczą było zakładanie jednorazowych plandek na samochody
Oczywiście że powinni stosować plandeki! Albo warunkować wstawianie na górną platformę założeniem plandeki przez właściciela. Lub ograniczyć się do załadunku tylko na dolną platformę. Powinni też wprowadzić platformy umożliwiające przewóz wyższych samochodów - busów, terenowych, itp. Już peugeot partner jest za wysoki na stanadardowego lexa.
W ogóle uważam że PKP powinno rozszerzyć połączenia autokuszetkowe! Wielu kierowców z Warszawy chętnie uniknęłoby korka na Zakopiance, jadąc pociągiem, mimo że to dużo bliżej. Chciałem kiedyś pojechać autokuzetką z Gdyni do Katowic. Niestety, kursowała tylko 3 x w tygodniu, akurat w dzień, który mi nie odpowiadał. Podobnie latem, powinna być uruchomiona autokuszetka Warszawa-Hel, Warszawa-Kołobrzeg, Warszawa-Świnoujście. Pozdrowienia, Piotr
Temat: Nowy pociąg TLK dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego
Pod hasłem - tanio i bezpiecznie - spółka PKP Intercity wraca na rynek Pomorza i Kujaw od 11 grudnia 2005 roku
Dzienny pociąg Tanich Linii Kolejowych (TLK) - Bydgoszcz Gł. - Warszawa Wsch. - Bydgoszcz Gł. został zaplanowany w sposób umożliwiający podróż w najdogodniejszych godzinach - odjazd z Bydgoszczy godz. 6.30, przyjazd do Warszawy godz. 10.05; odjazd z Warszawy godz. 15.55, przyjazd do Bydgoszczy godz. 19.28.
TLK "Kujawy" będzie najszybszym połączeniem z Bydgoszczy także do Krakowa i Katowic, z gwarantowanym skomunikowaniem na stacji Warszawa Zachodnia. Czas przejazdu między Bydgoszczą a Krakowem czy Katowicami będzie krótszy aż o 4 godziny od podróży autobusem i o 2 godziny od przejazdu bezpośrednim pociągiem pospiesznym.
Pociąg zestawiony będzie ze zmodernizowanych wagonów klasy 1 i 2, a także wagonu przystosowanego do przewozu rowerów. Każdego dnia będzie mógł zabrać na pokład 300 osób (w piątki z Warszawy i w poniedziałki z Bydgoszczy 354 osoby). Pociąg kursować będzie z Bydgoszczy od poniedziałku do soboty, z Warszawy codziennie oprócz sobót.
Mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia czy Włocławka uzyskają także możliwość dojazdu do i z Berlina dzięki dogodnemu skomunikowaniu w Kutnie z pociągami EC Berlin - Warszawa - Express.
TLK - bezkonkurencyjne ceny :
o Bilet Za Półdarmo
tam, zaś bilet powrotny otrzymają gratis!!! Promocyjny Bilet Za Półdarmo obowiązuje od 11 grudnia 2005 do 10 marca 2006 r. Ważne, aby podczas zakupu podać datę powrotu a podczas kontroli w pociągu okazać bilet na przejazd tam.
o Tani Bilet - 27 zł. Dla osób planujących wcześniej swoje podróże przewoźnik przygotował bezkonkurencyjnie niskie ceny biletów. We wszystkich pociągach TLK, w wagonach z miejscami do siedzenia wyznaczono całoroczną pulę Tanich Biletów w cenie 27 zł wraz z miejscówką. Nie ma tańszego połączenia! - także w komunikacji autobusowej. Tani Bilet można kupić wyłącznie w przedsprzedaży - od dwóch miesięcy do siedmiu dni przed odjazdem. Pula Tanich Biletów jest ograniczona, tak więc im szybciej zaplanujemy podróż, tym mamy większą szansę na tanią podróż,
o W pociągach TLK obowiązuje taryfa pośpieszna,
o Miejscówka kosztuje tylko 3 złote.
Nocny pociąg Tanich Linii Kolejowych (TLK sezon) - Gdynia Gł. - Bydgoszcz Gł. - Kraków Gł. - Zakopane. Do sezonowego nocnego pociągu TLK włączone zostaną wagony z miejscami do siedzenia. Czas przejazdu pociągu zostanie skrócony o prawie 3 godziny.
http://www.intercity.pl/270
Pozdr. Grzesiek
Temat: Podlasie: szynobus to TRAMWAJ !!! ;-)
| Alku, pamietaj, ze w tej kwestii nie decyduje tylko topografia | Rozmawialismy o tej linii z dyzurnym w Ostrolece. Slusznie zauwazyl, ze | ludzie beda jezdzic jak beda mieli potrzebe. A skroro pracy nie ma, bida | dookola, to kto ma jezdzic? Na takch liniach to ruch jest glownie w piatki i | niedziele - gdy wracaja na weekend studenci, ludzie jada do rodzin w | odwiedziny itp.
A dzieci do szkoły? A ci co pracę jednak mają? Przecież znacznie więcej ludzi z Kołaków Kościelnych ma na pewno pracę w takiej Łomży niż w samych Kołakach!
Jak będzie dobry i regularny dojazd będą codzienni pasażerowie. Jeśli tańszy, kolejowy dojazd będzie zajmował powiedzmy nawet godzinę dziennie, to i tak będzie taniej niż mieszkać Białymstoku i wynajmować tam mieszkanie...
Kurna, to czemu nie ma poprawki? Po 1.08 na pewno jeździły.
W którejś z ostatnich 10 poprawek na stronie Chestera było, żeby zmienić termin kursowania pociągów do Wielbarka na "kursuje do 31 VII" !
Nie nową linię ale przystanek!
Wprowadzenie nowego przystanku nie miałoby sensu, bo i tak stacją przesiadkową, jak i "wysiadkową" od strony Tłuszcza jest stacja Ostrołęka lub inaczej mówiąc przystanek mógłby być, ale komunikację busową i tak organizowałbym do stacji Ostrołęka !
I Ty masz złudzenia że to z PKP przejdzie? Może jak PKP zostanie zakopane na jakimś cmentarzu z włożoną tam żywcem całą wierchuszką a ziemia wokół zostanie najpierw wytrawiona kwasem siarkowym a następnie zbombardowana, to może coś takiego powstanie.
Moim zdaniem jeszcze kilka lat i coś takiego będzie przechodziło nawet z PKP. Na razie nie ma tam, kto myśleć... Z drugiej strony organizacja przewozów lokalnych leży w gestii samorządów, tyle, że PKP jako przewoźnik aby zwiększyć zyski sama powinna wyjść z propozycją czegoś ala "kolejowa komunikacja busowa" i łączonym biletem...
| - "punkt obslugi podroznych" PKP w centrum miasta tj. kasa + informacja
Sorry, ale napiszę tak: blablablablabla. To nie teraz i nie z nimi.
Będzie więcej podróżnych będzie i kasa z informacją ! Na razie dojazd do stacji... Przydałoby się żeby pociągi w kier. Tłuszcza dojeżdżały do Warszawy (przyspieszone na odc. Tłuszcz - Warszawa)...
Pozdr. ! Mick
Temat: PAP Upaly - PKP wprowadza okresowe ograniczenia predkosci pociagów
PKP wprowadza okresowe ograniczenia predkosci pociagów
10.7.Warszawa (PAP) - Z powodu upalów na odcinkach niektórych linii kolejowych w godz. 10-20 zostaly wprowadzone ograniczenia maksymalnej predkosci pociagów - informuje PKP.
Predkosc pociagów ograniczona jest do 50 km na godzine. Spowoduje to opóznienia w ruchu pociagów. Z powodu wysokiej temperatury PKP moze wstrzymac ruch kolejowy na najbardziej zagrozonych odcinkach i skierowac pociagi trasa okrezna.
Od wtorku ograniczenia predkosci wprowadzono na liniach:
- Paczków-Kedzierzyn-Kozle (woj. opolskie, linia Kedzierzyn Kozle-Kamieniec Zabkowicki) - Fosowskie-Ozimek (woj. opolskie, linia Czestochowa-Opole) - Suchedniów-Skarzysko Kamienna (woj. swietokrzyskie, linia Kielce-Radom) - Skawina-Sucha Beskidzka-Maków (woj.malopolskie, linia Kraków-Zakopane) - Rytro-Zegiestów (woj. malopolskie, linia Nowy Sacz-Muszyna) - na linii srednicowej Warszawy - Barlogi-Kolo (1100 m, woj. wielkopolskie, linia Warszawa-Poznan) - Sulechów-Czerwiensk (woj. lubuskie, linia Zbaszynek-Zielona Góra) - Zbaszynek-Swiebodzin-Toporów (woj. lubuskie, linia Poznan- Kunowice) - Czerwiensk-Krosno Odrzanskie (woj. lubuskie, linia Zielona Góra-Gubin) - Rudnica-Bytnica (woj. lubuskie, linia Zielona Góra-Rzepin) - Kluczbork-Sowczyce (woj. opolskie, linia Kluczbork-Lubliniec).
************
Koniec cytatu.
Powiedzmy ze wszystko ok ale dziwia mnie ograniczenia na E20. Czy przy modernizacji E20 nie mozna bylo jej tak zrobic aby byla odporna na takie temperatury? Normalnie jakie sa dopuszczalne zakresy temperatur dla nowobudowanych szlakow?
Jarolsaw Wozny
Temat: PKS uruchamia nocne połączenia nad morze
http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,2786394.html
Chcesz w góry, nad morze albo do stolicy? Możesz pojechać pociągiem lub autobusem. Mamy coraz większy wybór - PKS-y uruchamiają więcej połączeń nocnych
- Właśnie uruchamiamy połączenie do Koszalina przez Darłowo i Dąbki, po wakacjach ruszą nocne autobusy na południe kraju - mówi Dariusz Zdziałko, specjalista ds. marketingu PKS Olsztyn. - Pasażer dotrze komfortowo na miejsce rankiem.
Taka jest reakcja PKS-u na brak podobnych połączeń w ofercie PKP. Są już autobusy do Krakowa przez Radom, Kielce oraz do Katowic przez Częstochowę i piątkowe połączenie do Wilna i Lwowa. PKS Olsztyn obsługuje także połączenie do Suwałk przez Mrągowo, Ryn i Giżycko.
Od 26 czerwca ruszy linia z Białegostoku do Kołobrzegu.
Można skorzystać także z letnich linii obsługiwanych przez inne PKS-y, m.in. Ostrołęka - Gdynia, Gdańsk - Łomża, a także nocna trasa Mrągowo - Kielce, dająca także możliwość ostatniego (o godz. 22.30) wyjazdu z Olsztyna do Warszawy. - Olsztyn jest na razie bardzo ubogim miastem, jeśli chodzi o połączenia dalekobieżne, ale chcemy to zmienić i silnie konkurować z PKP - mówi Dariusz Zdziałko.
Na PKP śpią spokojnie. - W sezonie oferujemy dużo połączeń i nie sadzę, żeby był sens tworzyć kolejne - mówi Wojciech Bukowski, rzecznik Przewozów Regionalnych w Olsztynie.
Czy nie ma obaw, że nocne autobusy mogą odebrać kolejom pasażerów? - Nie stać nas na tworzenie połączeń, którymi będzie jeździło 20 osób - mówi.
W letnim rozkładzie znajdują się pociągi: Olsztyn - Zakopane, Olsztyn - Kielce, Poznań - Mikołajki, Szczecin - Białystok, a także połączenie Ełku z Warszawą Zachodnią przez Białystok.
Temat: Batorym w Bieszczady
Przyczyny:
1. Bezposredni poc. z Warszawy do Zagorza nie ma polaczenia z Ustrzykami ani Lupkowem. 2. Lodzko-gdynski do Zagorza przez Skarzysko (7minutowa przesiadka z rzezni W-wa - Zakopane) jezdzi teraz tylko do Rzeszowa. 3. Taryfa PKP, ale o tym napisze oddzielnego posta. 4. 3-minutowa, zeszloroczna przesiadka z Silesi w Bieszczady w Katowicach (nie czekaly w razie spoznienia!!!) zostala teraz zastapiona "genialna", 1-minutowa przesiadka z Batorego.
Dlatego teraz w Bieszczady jezdzi sie tak:
Warszawa C. o 19:25 (Batory) Zawiercie p 21:49 o 22:02 (os) Dabrowa Gornicza Zabkowice p 22:24 o 22:27 Jaworzno Szczakowa p 22:49 o 23:15 (Bieszczady) Zagorz p 5:36 o 6:12 o 6:13 Lupkow p 7:25 Ustrzyki Dln p 7:19
Zalety: Jedyne sensowne polaczenie Warszawy z Lupkowem i Ustrzykami, krotsze o 5 godzin niz przez Stalowa Wole, a bilet o kilkadziesiat groszy drozszy. Wady: Poznowieczorne przesiadki.
Pozdrawiam serdecznie Michal S.
ircnick: rat, rattus
*** Suma urody, inteligencji i wrazliwosci u kobiety jest stala. ***
Temat: A propos mafii samochodowej !!!
Tam po prostu nie ma takiego ruchu, zeby w pelni wykorzystac linie kolejowa. Co innego glowne szlaki - ale tam zdaje sie od poczatku sie zgadzamy, ze nalezy wozic koleja.
Tak BTW przepustowosci to na linii LGV Nord (min.Paryz-Bruksela) pociagi jadace 300 km/h moga kursowac co 212 sekund! I w kazdym do 2*377= 754 osob!!!
Pyl z elektrowni? hmm... Wyziewy z diesla? A z tym zuzyciem, z jakim samochodem to porownujesz (Warszawa?) I przy jakim wypelnieniu pociagu? Przy maksymalnym?
Nie mam danych jesli chodzi o kolej, ale mam dane nt.autobusow miejskich. Srednie zuzycie autbusu 12m to 34-35l/100km przy czym autbus ten przewozi max.100 osob. Liczac,ze samochod(diesel) pali 7l/100km i jedzie nim 1,3 osoby(srednie zapelnienie), a autobusem jedzie polowa osob(50-tak by bylo w miare wygodnie) to na jedna osobe wychodzi srednie zuzycie 7,5 razamniejsze w przypadku autobusu. Autobus przgubowy 18m pali 48-49l/100km i zabiera max 180 osob, wiec te wskazniki wychodza jeszcze bardziej na korzysc autobusu. Pomimo,ze nie mam danych to na 100% w przypadku rozsadnie zapelnionego pociagu jest jeszcze lepiej.
Mozna zrezygnowac z _rozbudowy_ tych drog (w tym z budowy autostrad). Zlikwidowac drog glownych nie mozna, po prostu stana sie one lokalne, beda laczyc znajdujace sie na nich miejscowosci.
Co racja to racja, nie tworzmy tu jakies kolejowej utopii!
Z rachunkow jakie otrzymywalem na bramkach wynikalo, ze jakas firma. No ale nie sprawdzalem czy to panstwo ma w niej udzialy, czy kto inny.
Ta sama firma bedzie pobierac $$$ za autostrady w Polsce. Ale tylko pobierac!
| Raczej fakt dodatkowy - A jest zarzadzanie przez PKP.
Tomasz Domanski pisal to, ze nawet DB ma klopoty... prawde mowiac zasmucil mnie ta informacja.
Tia, ale to sa problemy na troche innym poziomie-tam leca glowy za zle wyniki, a u nas...
To widac to cudo jest cholernie dobrze schowane, bo jak szukalem autokuszetki Poznan-Zakopane, to d* zimna :-( A to jedna z niewielu tras, gdzie cos takiego mialoby szanse zdac egzamin. Poinformuj mnie w takim razie kiedy jezdzi taki pociag, gdzie mozna kupic na niego bilet, gdzie mam sie zglosic w celu zaladowania samochodu...
Gdynia-Katowice i chyba w sezonie Zakopane.
Temat: Dozyjemy - pojezdzimy
stacje: metro Centrum i PKP Wwa Sródmiescie sa od siebie oddalone o kilkaset metrów i nawet nie sa polaczone zadnymi ruchomymi schodami/chodnikiem ?
I dlaczego z Centralnego nie można dojść via Śródmieście do Metra? Przecież jak ktoś wraca z tobołem z pociągu, to musi tachać go przez zaśmieconą Marszałkowską. I tak dobrze, że na rogu z Emili Plater, postawili ten estetyczny sklep.
Co się tyczy dworców kolejowych, to IMO najohydniejszym jest Warszawa Ochota. I ten cuchnący bazar, gdzie o zgrozo sprzedają żywność z "przewoźnych sklepów typu Żuk i Lublin", a barki są chyba dlatego orientalne, iż po "estetyce" ich, można się zorientować, jak cudownie nas tam nakarmią.
PKP Stadion, Powiśle, też nieciekawe, ale one są przynajmniej jakoś ukryte, a Ochota jest niemal w centrum i vis a vis reprezentacyjnego Hotelu Sobieski.
Odnoszę wrażenie, iż wszechobecny syf na Dworcu Ochota, wszedł do "pakietu" tradycji tegoż. W latach '70 tam właśnie stał radziecki automat z wodą mineralną, gdzie gruboszklista szklanka, przywiązana była do urządzenia zardzewiałą śrubą i łańcuchem.
PS Podobna "integracja" systemów komunikacji zachodzi na stacji "Pl. Bankowy". Bogatym krajem jestesmy skoro nas stac na debilne projekty które dziesieciolecia przetrwaja w ziemi zakopane...
A jakże "cudownym" rozwiązaniem jest Rondo Zesłańców Syberyskich.
1) Po kilku kilometrach na prawdę porządnej trzypasmówki, wsjo korkuje się na jednopoziomowym rondzie, nie radzącym sobie z ruchem tranzytowym TIRów i potokiem samochodów jadących w kierunku Pruszkowa. Trasa Pymasowska, winna być w tym miejscu w tunelu, który nie kończył by się za torami, lecz wychodziłby łagonie na Bitwy Warszawskiej, na wysokości MPT.
2) Cóż to za nazwa w ogóle? Rondo Zesłańców Syberyskich??? Rozumiem obelisk, pomnik, ale nazwana w ten sposób ulica, jakoś niemiło się kojarzy.
Rico.
Temat: Bilet weekendowy
Nie mówimy tutaj o przewoźnikach prywatnych, tylko państwowych, których pociągi honorująą ulgi ustawowe. CARGULOWE retraki też nie wchodza w grę. Państwo dzieli pociągi najprościej własnie na osobówki, pospiechy i ekspresy.
A może zabronisz komuś uruchomić pociągu InterCity na trasie Warszawa-Poznań, który jechał by tyle samo, ale bilet kosztowałby w taryfie osobowego - około 20z ł? Jakie ppaństwo dzieli? Państwo jako ludzie, tak?
| Ale wracając do TLK. Ciekawe czemu w ulotkach rozdawancyh na dworcach jes
| "TLK-pociagi Tanie Linie Kolejowe-obowiązuje bilet według taryfy | pospiesznej"
| No bo, to ulotka informacyjna...
rozumieć
Czy to jest Twoja interpretacja "zrozumiewawcza" oferty PKP?
| Hehehe. A OSOBOWY może być InterCity, a InterCity osobowym? | Pierwszy nie może, bo przystaje na każdej stacji, a InterCity może być | objety | rynkiem jak osobowy.
KURDE czego ja się dowiaduję. Proszę otworzyć SRJP tabela 450 i zobaczyć na ilu stacjach osobowy się nie zatrzymuje. InterCity urachamiany przez PIC z ceną osobowego dalej będzie Expressem o ile będzie jeździć na podstawie taryfy E. A jeśli będzie jeździć na podstawie M+ to już pośpiech.
No to uważasz, że jeśli EX dostanie taryfę osobowego na odcinku jakiś - promocji wakacyjnej np. to bedzie na tym odcinku osobowym, po mimo, że jedzie tak samo szybko jak kiedyś?
| Poza tym TLK jadą z max predkoscia 140-160 | a posp tylko 125 km/h.
Jeszcze lepsze. Prawie do stopki. A Batory to z jaką prędkością niby jeździ? I co może pospiechem nie jest. Poza tym max na dzień dzisiejszy dla TLKi to 150km/h. A jeszcze jedno. Jaki niby pośpieszek poza Batorym (który z tą prędkością owszem ułamek sekundy sunie) jedzie 125 km/h, bo Z Tego Co Mi Wiadomo 125 km/h to jest Vmax EU07, ale w eksploatacji i tak te maszyny nie pogrzewaja szybciej niż 120 km/h nawet z posp. Zakopane-Gdynia/Olsztyn na CMK.Jak się myle naprostować.
No z prędkościami jest różnie IC WAWEL jedzie wolniej niż pośpieszne PKP PR.
Temat: Co z tym Dreznem?
Witam, Krycha, zrobiłaś świetną analizę.
Moje 33 grosze.
1) Władze PKP tłumaczą brak pociągów międzynardowych ich deficytem. O ile w kierunku Czech czy Słowacji taka argumentacja może być prawdziwa, to kierunek na Niemcy jest po prostu skandaliczny. Patrząc na ilość firm autokarowych czy ostatnio tanich linii lotniczych, widać wyraźnie, że PKP mogło by na tym zarabiać.
Co było kiedyś? Mileiśmy wspomniany pociąg Kraków/Warszawa - Frankfurt. Z bardzo dobrymi wagonami, kiedy nim nie jechałem był zawsze pełny. Uwalono go w ciągu jednego rozkładu. Z pociągiem nocnym do Drezna rozpoczęto od kombinacji. Najpierw jechał jako osobny pociąg przez Łódź, potem rzucono go w pociągu do Szkarskiej przez Opole. W końcu udupiono. Pociągi IR Wrocław - Drezno zawsze były pełne i z dobrymi wagonami. Z pociągiem nocnym Kraków - Berlin też kombinowano. Najpierw przez Ścinawę, potem przez Żagań, w końcu .... Przypomnę, że był też pociąg dzienny koło 7-mej Wrocław - Berlin przez Głogów bodajże. Wszystko to lata 90-te, bo dalej pamięcią nie sięgam. Poza DŚ nie chce mi się wychodzić.
Co mamy teraz? Dwa pseudo-RE do Goerlitz, IC Wawel do Hamburga oraz (w lubuskiem) jakieś ogryzki Żagań - Forst. Z Wrocławia potrzeba minimum: - 2 pociągów IR Wrocław - Drezno, w Węglińcu skomunikowanie z pociągami z Jeleniej Góry. Wieczorny powinien przyjeżdzać do Drezna ok. 21, aby mieć skomunikowania na nocne z Drezna w głąb Niemiec. - 2 pociągów IR Wrocław - Berlin (przez Legnicę - Żary lub Rzepiń). - nocnego pociągu takiego jak kiedyś Kraków/Wawa - Drezno, przyjazd rano do Drezna. - nocnego Kraków - Berlin (może być jako łącznik do Kraków - Drezno). - kilku RE Wrocław - Goerlitz - jakieś szynobusy JG - Goerlitz - przydałby się też jakiś EN w kierunku Zagłębia Ruhry. Oczywiście, potrzebne są takie promocje jak SparDay, SparNight itd.
Z uwagi na związki gospodarczo-tuystyczne-personalne pomiędzy Dolnym i Gónym Śląskiem a Niemcami, pociągi z Wrocka do Drezna powinny śmigać nabite !!!!
Do Czech nie ma nic, oprócz kretyńsko jeżdzącej Bohemii. Znowu, to co potrzeba, to Bohemia w starym wydaniu, z "SparNight". Do tego, komunikacja przygraniczna: przez Lubawkę do Trutnova, przez Sz.P. do Tanvaldu i Libreca.
Przez wiele lat jeździłem Bemem na Słowację. Pociąg jechał przez Opole, był nad ranem w Zilinie, gdzie można było się przesiąść na pociągi w dolinę Vagu. Później rozpoczęto kombinację. Jechał jako łąćznik do pociągu Szczecin - Zakopane, potem przez Kłodzko bodajże do Bratysławy. A w końcu go ujebano.
Dobra, nie piszę więcej, bo płakać się chce. ......
Temat: Wycieczko-konkurs (citke dluzsze)
Czesc Mam propozycje wycieczko-konkursu dla tych co maja jeszcze odrobine wakacji. Wycieczka to bedzie krajoznawcza w granicach RP. Ja w niej niestety uczestniczyl nie bede lecz duchowo wspieral bede potencjalnych uczestnikow. Jako, ze wycieczka ma forme konkursu przewidziane sa atrakcyjne nagrody. Oto regulamin konkursu: 1. Nalezy nabyc bilet sieciowy (rodzaju dowolnego) na jak najmniejszej stacji. Im kasa wydanie bedzie na wiekszym zadupiu (przepraszam) tym wieksza ilosc punktow do zdobycia. Odpadaja ajencje, agencje i te sprawy. Siecowka ma pochodzic z kasy PKP. Skan siecowki nalezy zalaczyc do obowiazkowego sprawozdania z wycieczki.
Dodatkowe punkty: zalaczone zdjecia pani sprzedajacej sieciowke; im brzydsza, grubsza i bardziej wytapirowana - wieksza liczba punktow Dodatkowe punkty: zalaczany plik audio z nagranym dialogiem przy zakupu sieciowki 2. Trasa wycieczki musi byc co najmniej nastepujaca: Swinoujscie - Szczecin - Zielona Gora - Wroclaw - Krakow - Przemysl - Warszawa - Olsztyn - Gdansk - Szczecin - Swinoujscie. UWAGA: Przejazd WSZYSTKIMI pociagami wylacznie osobowymi kiblami. Nie wiem czy sie da. Nie patrzylem na hafasa, ale sadze ze to jest mozliwe. Najwyzej trase sie troche zmieni. Nie wliczaja sie zadne EDki, przerobki EN57 (np. Szrenica, EN57-1400 itp) Poszczegolne trasy nalezy zdjeciowo udokumentowac. (Nie mam lepszego pomyslu na wiarygodne dokumentowanie przejazdu. Zakladam ze gramy fair) Dodatkowe punkty: przejazd kiblem z plastykowymi siedzeniami Dodatkowe punkty: kazda minuta spoznienia poszczegolnych pociagow Bonus punktowy: niezdarzenie na przesiadke z powodu opoznienia Dodatkowe punkty: fakultatywne wypady z trasy (np Wroclaw - JG - Wroclaw, Krakow - Zakopane - Krakow itp) Punkty zostana zsumowane przez specjalne jury. MK z najwieksza liczba punktow otrzyma gand prix: uscisk dloni prezesa. Nagrod innych nie przewiduje sie.
Opcjonalna wersja wycieczko - konkursu (dla bogatych): Przejazdy na podstawie biletow jednorazowych Dodatkowe punkty: poswiecenie finansowe MK Dodatkowe punkty: bezwatpliwosciowe dokumentowanie odbytej trasy za pomoca skanow biletow. Grand prix tej opcji: uscisk dloni prezesa i buzi serketarki prezesa. Sprawozadanie z wycieczki moze miec forme dowolna, jednak obowiazkowy tytul pracy ma brzmiec: "Wakacje w kiblu"
Zycze powodzenia i milych wrazen.
humorystycznie) zalezy wylacznie od Was.
Pewnie zastanawiacie sie co mi przyszlo do glowy wypisywac tekie glupoty. Po ok. 6 godzinach w sumie, spedzonych dzisiaj w kiblu ( serii 57 oczywiscie; nie mam problemow zoladkowych) odbila mi glupawka. pozdrowienia michal
Temat: Monciak-Krupówki
http://www.tygodnikpodhalanski.pl/www/index.php? mod=news&strona=1&kat=&id=&typ=&id=863
piątkowy wieczór z Zakopanego ruszył góralski najazd na Trójmiasto. Otwarcie sezonu letniego na sopockim molo wiąże się z uruchomieniem nowego składu Tanich Linii Kolejowych "Monciak-Krupówki".
Zaskoczonych podróżnych na zakopiańskim dworcu PKP witało stoisko gastronomiczne WARS, grała góralska kapela, Bartek Koszarek prezentował gotową do nadmorskich występów deskę snowbordowo-surfingową. Wzdłuż składu wolno sunął zabytkowy zielony mercedes z Lolą na pokładzie. Nieomal spóźniona, ledwie zdążyła na "Monciak-Krupówki", a jeszcze przed wejściem zatrzymał ją Emilio, by namalować pamiątkowy portret na tle Giewontu.
- Z okazji pięćdziesięciolecia partnerstwa Sopotu i Zakopanego postanowiliśmy wraz z PKP Intercity wypromować nową jakość połączeń kolejowych pomiędzy czterema stolicami Polski: zimową stolicą jaką jest Zakopane, dawną stolicą – Krakowem, obecną stolicą Warszawą i letnią stolicą kraju – Sopotem – wyjaśnia dyrektor Biura Promocji Zakopanego Andrzej Kawecki.
Podróż nad morze urozmaica podróżnym swymi występami kabaretowymi Teatr OFF Tatrzański i góralska kapela. W Krakowie na Dworcu Głównym "Monciak-Krupówki" witała Cesarsko Królewska delegacja pod wodzą Lajkonika, a piękne krakowianki w strojach ludowych częstowały chrupiącymi obwarzankami. Lajkonik odtańczył w rytm góralskich melodii wygrywanych przez kapelę spod samiuśkich Tater.
O podniebienia podróżnych przez cały czas dba WARS. – Mamy dopiero kilkanaście takich nowoczesnych składów, wyremontowanych, a raczej budowanych od podstaw – podkreślają przedstawiciele PKP.
Górale ruszyli na sopockie plaże, a już w grudniu swą rewizytę pod Giewontem zapowiadają władze Sopotu.
"Monciak-Krupówki" to nazwa zaproponowana przez uczestników internetowego konkursu. Nawiązuje do najpopularniejszych deptaków w kraju: sopockiej ul. Bohaterów Monte Cassino, zwanej popularnie "Mocniakiem" i zakopiańskich Krupówek.
Rafał Gratkowski
http://www.tygodnikpodhalanski.pl/www/index.php? mod=news&strona=1&kat=&id=&typ=&id=865
Orkiestra dęta, cheerleaderki, piraci, szczudlarze i bębniarze witali góralską kapelę Bartka Koszarka, który przywiózł do Sopotu swoją zabytkową deskę snowboardowo-surfingową. Na dworcu w Sopocie w sobotnie przedpołudnie butlą szampana ochrzczono pierwszy skład "Monciak-Krupówki"
Kolacja w zakopiańskim lokalu przy Krupówkach, a śniadanie przy sopockim molo. Tak zachęcał do skorzystania z nowego połączenia Tanich Linii Kolejowych "Monciak-Krupówki" prezes WARS-u Zbigniew Terek. Krzysztof Supa z zarządu PKP Intercity przekonywał, że już w 2012 r. kolejowe pokonanie dystansu z Warszawy do Sopotu potrwa krócej niż trzy godziny.
Władze Sopotu i Zakopanego spotkały się z dziennikarzami przy sopockim molo w lokalu "Fregata", by opisać projekt kolejowego połączenia letniej i zimowej stolicy Polski.
– Pięć lat temu przerwano łączność kolejową między nami. Kolej uruchamiała jedynie połączenia sezonowe na trasie Gdynia-Zakopane. Na wniosek marszałków obu regionów udało się z powodzeniem uruchomić stałe połączenie – przypomniał prezydent Sopotu Jacek Karnowski.
TLK Intercity Gdynia – Zakopane kursuje od grudnia. Z końcem kwietnia PKP Intercity wraz z Sopotem i Zakopanem podpisało umowę o uruchomieniu pociągu pod nazwą "Monciak-Krupówki". – To wspaniała, nowa jakość podróży – przekonywał burmistrz Zakopanego Janusz Majcher, który do składu oficjalnej delegacji dołączył jednak dopiero w Gdańsku Oliwie. Reszta zakopiańskiej wyprawy podróżowała do Sopotu przez ponad piętnaście godzin.
Radni i szefostwo Biura Promocji Zakopanego w kuszetkach, dziennikarze korzystali z miejsc siedzących. Wielu uczestników wyprawy zaskoczyła wielka ilość chętnych do przejazdu nową linią kolejową. Brakowało miejsc siedzących, wielu podróżnych noc spędzało na korytarzu, bądź w nowym, odnowionym i klimatyzowanym wagonie WARS. Tu o podniebienia spragnionych i wygłodniałych turystów dbała doborowa załoga z Gdyni: Artur Uryga, Marcin Uryga – kucharz, Sandra Uryga i Maria Kurowska. Ich zalety chwalił prezes WARS-u. – Jeździmy regularnie na trasie Gdynia – Kraków, pracujemy w "Kaszubie", "Kościuszce", a teraz w "Monciaku" – mówi Maria Kurowska.
Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher podkreślał, że na trasie "Monciak- Krupówki" nigdy nie zabraknie sztandarowego produktu z Podhala, jakim jest oscypek.
Rafał Gratkowski
Temat: Korekta SRJP
Kiedy bedzie najblizsza korekta rozkłady jazdy ???
Czy znane sa juz jakies ciecia/przywrocenia/udogodnienia ???
Zmiany wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r. 24.03.2005
Wykaz zmian, które zostaną wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r.:
1. poc. nr 21128 / 21118 „Lublinianin” relacji Lublin (4.05) – Warszawa Zachodnia (8.20) zostanie odwołany na odcinku Dęblin – Warszawa Zachodnia; 2. poc. nr 12108/9 „Bystrzyca” relacji Warszawa Zachodnia (17.55) – Lublin (20.26) zostanie odwołany. 3. poc. nr 40122 / 40121 „Mazowsze” relacji Warszawa Wschodnia (odj. 17.18) – Płock (przyj. 20.30, odj. 5.07) – Warszawa Wsch. (przyj. 8.28) kursować będzie w 2 relacjach: Warszawa Wsch. – Kutno – Warszawa Wsch. oraz Kutno – Płock – Kutno; 4. poc. nr 44119 / 44120 relacji Warszawa Wschodnia (odj. 16.23) – Kutno (przyj. 18.18, odj. 5.23) – Warszawa Wsch. (przyj. 7.22) kursować będzie w wydłużonej relacji Warszawa Wschodnia – Konin – Warszawa Wschodnia (na odcinku Łowicz – Konin – Łowicz jako poc. osobowy); 5. poc. nr 38500/1 / 83500/1 relacji Zakopane (odj. 21.08) – Szczecin (przyj. 11.40, odj. 16.30) – Zakopane (przyj. 6.42) poza obecnymi terminami kursowania będzie dodatkowo kursował w piątki ze Szczecina i w niedziele z Zakopanego; 6. poc. nr 18200/1 / 81200/1 relacji Białystok (odj. 16.30) – Szczecin (przyj. 5.43, odj. 20.50) – Białystok (przyj. 9.51) w okresie od 28 kwietnia do 23 maja zamiast codziennie kursować będzie tylko w piątki i niedziele; 7. poza okresem wakacji szkolnych połączone zostaną relacje pociągów nr 46103 / 64102 relacji Katowice (odj. 5.35) – Wrocław (przyj. 8.17, odj. 19.30) –Katowice (przyj. 22.11) oraz 68101 / 86100 relacji Wrocław (odj. 8.20) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) – Wrocław (przyj. 19.07) w jeden pociąg relacji Katowice (odj. 5.35) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) – Katowice (przyj. 22.11); 8. pociąg 23500 / 32500 relacji Zamość (odj. 19.04) – Rzeszów (przyj. 22.50, odj. 5.00) – Zamość (przyj. 8.50) – łącznik do pociągu nr 36200/1 / 63200/1 relacji Przemyśl – Wrocław – Przemyśl – kursować będzie przez Horyniec Zdrój zamiast przez Stalową Wolę; 9. poc. nr 77116/7 „Branicki” relacji Białystok (16.25) – Warszawa Zach. (18.59) nie będzie kursował w soboty; poc. nr 77100/1 „Branicki” relacji Warszawa Zach. (9.10) – Białystok (11.55) nie będzie kursował w niedziele.
http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=0
Pozdr.
Grzesiek
Temat: Dodatkowe pociągi
http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/Dodatkowepociagi.html
Od 25 maja ruszają dodatkowe pociągi
W okresie wydłużonego weekendu majowego 2005 r., Przewozy Regionalne dodatkowo uruchamiają 34 pociągi pośpieszne, ujęte w rozkładzie jazdy z wyznaczonymi terminami kursowania. Niektóre z nich będą prowadziły w swoim składzie wagony do przewozu rowerów (wykaz poniżej).
Lp.Nr pociąguNazwa pociąguRelacja pociąguTermin kursowaniaUwagi
1.13200/1NosalWarszawa Wsch. 22.51- Zakopane 7.3725/26.V - 1/2.X.2005 2.31200/1NosalZakopane 22.09 - Warszawa Wsch. 6.4326/27.V - 2/3.X.2005 3.13502/3WigrySuwałki 18.40 - Kraków Pł. 4.5128/29, 29/30.V.2005Rower* 4.31502/3WigryKraków Pł. 22.13 - Suwałki 8.4925/26, 26/27.V.2005Rower* 5.18204/5 Warszawa Zach. 21.34 - Kołobrzeg 7.4125/26.V.2005 6.81502Kołobrzeg 13.44 - Warszawa Wsch. 22.1029.V.2005 7.26500/1Lublin 22.05 - Jelenia Góra 9.4525/26 - 28/29.V.2005Rower* 8.62500/1 Jelenia Góra 19.23 - Lublin 7.3326/27 - 29/30.V.2005Rower* 9.28200/1Lublin 23.00 - Szczecin Gł. 8.4925/26.V, 29/30.V.2005 10.82200/1Szczecin Gł. 20.35 - Lublin 5.5525/26.V, 29/30.V.2005 11.35500/1Krynica 18.52 - Gdynia Gł. 11.1726/27 - 29/30.V.2005 12.53500/1Gdynia Gł.16.28 - Krynica 8.2025/26 - 28/29.V.2005 13.35504/5Zakopane 23.05 - Gdynia Gł.11.08 / Olsztyn 10.2726/27 - 29/30.V.2005 14.53504/5Gdynia Gł. 19.20/ Olsztyn 20.22 - Zakopane 8.3225/26 - 28/29.V.2005 15.35506/7Zakopane 20.42 - Bydgoszcz Gł. 8.4226/27 - 29/30.V.2005 16.53506/7 Bydgoszcz Gł. 19.42 - Zakopane 8.1525/26 - 28/29.V.2005 17.37500/1PodhalaninZakopane 21.32 - Poznań Gł. 4.4828/29, 29/30.V.2005 18.73500/1PodhalaninPoznań Gł.18.31 - Zakopane 4.5625/26, 26/27.V.2005 19.45504/5PogoriaBielsko-Biała 21.23 - Ełk 9.5525/26, 26/27.V.2005Rower* 20.54505/4PogoriaEłk 16.55 - Bielsko Biała 5.5228/29, 29/30.V.2005Rower* 21.56502/3Gdynia Gł. 23.23 - Szklarska Poręba Górna 11.3525/26 - 28/29.V.2005, 22.65502/3 Szklarska Poręba Górna 15.36 - Gdynia Gł. 4.5226/27 - 29/30.V.2005, 23.58109BarnimToruń Gł.15.39 - Szczecin Gł. 20.2225.V, 29.V.2005 24.85108/8518BarnimSzczecin Gł.16.08 - Toruń Gł. 21.1825.V, 29.V.2005 25.68504/5WikingSzklarska Poręba Górna 10.17 - Szczecin Gł. 20.5227 - 29.V.2005Rower* 26.86504/5WikingSzczecin Gł. 7.18 - Szklarska Poręba Górna 17.3626 - 28.V.2005Rower* 27.78501OrkanPoznań Gł. 6.00 - Świnoujście 10.3126.V.2005Rower* 28.87500OrkanŚwinoujście 18.12 - Poznań Gł. 22.2529.V.2005Rower* 29.15510/1Warszawa Zach. 6.10 - Ełk 10.5526.V.2005 30.51510/1Ełk 18.07 - Warszawa Zach. 22.1529.V.2005 31.36510/1ŚnieżkaKraków Gł. 9.53 - Jelenia Góra 16.1526.V.2005 32.63510/1ŚnieżkaJelenia Góra 13.23 - Kraków Gł. 21.5229.V.2005 33.43101BieszczadyGliwice 6.07 - Zagórz 15.1126.V - 28.V.2005Rower* 34.34100BieszczadyZagórz 10.39 - Gliwice 18.5927.V - 29.V.2005Rower* Rower * - Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów
Dodatkowe wagony
W dniach 25.05.2005 - 30.05.2005, na trasach cieszących się największym zainteresowaniem naszych podróżnych, dołączymy dodatkowe wagony.
PRZEWÓZ ROWERÓW i WÓZKÓW DZIECIĘCYCH Rower lub wózek dziecięcy można przewieźć: w wagonie (przedziale) przystosowanym do przewozu rowerów, w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu w składzie pociągu, w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, na podstawie biletu na przewóz roweru/wózka dziecięcego. Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać współpodróżnym i powodować uszkodzeń i zanieczyszczeń wagonu. Uwaga! Wózek dziecięcy przewożony przez osobę jadącą z dzieckiem nie podlega opłacie.
Temat: Lublin
Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/. Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...
Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier. Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli. Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do Szczecina, więc coś z niego zostało))).
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin - Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).
Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał już dwóch wagonów.
Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1 przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa (przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin - Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań - Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy Jagodzin (osobowy).
Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa - Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom. Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny. A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:
W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię (ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok. 8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.
Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej), który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.
Temat: [ Sz ] Małe zmiany rozkładu jazdy PKP
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,1865766.html
Małe zmiany rozkładu jazdy PKP
mago 14-01-2004, ostatnia aktualizacja 14-01-2004 18:50
Od 19 stycznia PKP wprowadziło zmiany w rozkładzie jazdy dla pociągów, które przyjeżdżają z kierunku Poznania do Szczecina. Nowy dla 12 pociągów będzie obowiązywał od 19 stycznia
To efekt ograniczenia prędkości pociągów na odcinku Poznań - Krzyż Wielkopolski po katastrofie kolejowej w Miałach. Dotychczas składy jeździły 80 km na godz., obecnie najwyżej 50 km.
Choć przez kilka ostatnich dni tworzenie rozkładu jazdy uwzględniającego opóźnienia spędzało sen z powiek kolejarzy, klienci PKP zmian nie odczują. Pociągi do Poznania od stacji Krzyż będą kursowały tak jak dotychczas. Po prostu w rozkładzie jazdy dla 12 składów uwzględniono opóźnienia.
- Zmiany są nieduże, ale klienci muszą o nich wiedzieć - mówi Leszek Hodak, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Szczecinie. - Przy rozkładach jazdy pojawią się ogłoszenia informujące o zmianach. Pociągi w kierunku Poznania będą odjeżdżały zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym od 14 grudnia.
Pociągi do Poznania zaczną opóźniać się już od Krzyża. Pasażerowie, którzy jadąc z Poznania, przesiadali się w Stargardzie Szczecińskim i Dąbiu, nie odczują zmian. Wszystkie skomunikowania składów zostały zachowane.
Zmiany dotyczą głównie połączeń dalekobieżnych. Tylko jeden pociąg regionalny z Krzyża do Szczecina odjedzie cztery minuty później niż dotychczas. Pozostałe regionalne będą jeździły bez zmian. Zmieniony rozkład jazdy będzie obowiązywał do odwołania.
"Przemyślanin" relacji Przemyśl - Szczecin Gł. poc. nr 38203 Poznań 6.17 - Krzyż 7.59 - Choszczno 8.32 - Stargard Szczeciński 8.55 - Szczecin Dąbie 9.19 - Szczecin Gł. 9.34
Zakopane - Szczecin Gł. poc. nr 38201Poznań Gł. 7.05 - Krzyż 8.33 - Choszczno 9.05 - Stargard Szczeciński 9.28 - Szczecin Dąbie 9.46 - Szczecin Gł. 10.00
Krzyż - Szczecin Gł. poc. nr 125 Krzyż 8.38 - Choszczno 9.26 - Stargard Szczeciński 9.59 - Szczecin Dąbie 10.22 - Szczecin Gł. 10.39
"Bem" relacji Bratysława - Szczecin Gł. poc. nr 68001Poznań Gł. 8.00 - Krzyż 9.29 - Choszczno 10.03 - Stargard Szczeciński 10.27 - Szczecin Dąbie 10.44 - Szczecin Gł. 10.58
IC "Bolesław Prus" relacji Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. poc. nr 1801 Krzyż 10.24 - Stargard Szczeciński 11.15 - Szczecin Dąbie 11.31 - Szczecin Gł. 11.47
"Włókniarz" relacji Łódź Kaliska - Szczecin Gł. poc. nr 18101 Poznań Gł. 10.25 - Krzyż 11.38 - Choszczno 12.12 - Stargard Szczeciński 12.39 - Szczecin Dąbie 12.55 - Szczecin Gł. 13.10
Ex "Barbakan" poc. nr 3811 relacji Kraków Gł. - Szczecin Gł. Poznań Gł. 12.20 - Krzyż 13.27 - Stargard Szczeciński 14.18 - Szczecin Dąbie 14.34 - Szczecin Gł. 14.48
"Bosman" relacji Poznań Gł. - Szczecin Gł. poc. nr 78103 Poznań Gł. 14.15 - Krzyż 15.42 - Choszczno 16.17 - Stargard Szczeciński 16.39 - Szczecin Dąbie 16.57 - Szczecin Gł. 17.10
"Gałczyński" relacji Lublin - Szczecin Gł. poc. nr 28103 Poznań Gł. 16.08 - Krzyż 17.29 - Choszczno 18.03 - Stargard Szczeciński 18.26 Szczecin Dąbie 18.43 - Szczecin Gł. 18.59
Ex "Mewa" relacji Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. poc. nr 1811Poznań Gł. 17.28 - Krzyż 19.02 - Stargard Szczecński 19.53 - Szczecin Dąbie 20.09 - Szczecin Gł. 20.23
"Barnim" relacji Toruń Gł. - Szczecin Gł. poc. nr 58109Krzyż 19.10 - Choszczno 19.42 - Stargard Szczeciński 20.03 - Szczecin Dąbie 20.18 - Szczecin Gł. 20.31
"Światowid" relacji Przemyśl - Szczecin Gł. poc. nr 38103Poznań Gł. - Krzyż 21.50 - Choszczno 22.28 - Stargard Szczeciński 22.51 - Szczecin Dąbie 23.08 - Szczecin Gł. 23.23
Temat: NEx naszych marzen
Witam!
No to ustaliliśmy w innym wątku:
- ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać "technicznie". - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30) - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być tolerowane.
No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):
Nex Krążownik Południa
Zakopane: o. 19:35 Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08 Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika) Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o. 0:30 Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa, p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew. doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) - Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35) Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20 Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30 Warszawa Centralna: p. 9:37
Nex Przyjaźń II
Suwałki: o. 19:20 Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła) Ełk: p. 20:50 o. 20:55 Grajewo: o. 21:11 Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku, zmiana mechanika)
Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45, przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot) - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew (6:17, przelot) -
Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55 Sopot: p. 7:09 o. 7:14 Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39 Lębork: p. 8:16 o. 8:26 Słupsk: p. 9:02
NEx Spalina Pomorza
Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów) Kołobrzeg: Koszalin: Słupsk: Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc - Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) - Warszawa:
NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)
Świnoujście: Szczecin Główny: Stargard Szcz: Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock - Kutno - Warszawa Centralna:
Nex Czeski Film
Świeradów Zdr: Gryfów Śl: Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp. z Jeleniej Góry): Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie - Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola - Łódź Widzew: Warszawa Centralna:
Czuwaj nad logiką PKP! Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rower[dot]com.
Temat: Pociagami po Niemczech i Czechach w ten weekend.
Czesc! Planujemy ponownie kolejowa wycieczke objazdowa po Niemczech i Czechach z maksymalnym wykorzystaniem biletu weekendowego.
Trasa: Warszawa - Kostrzyn - Berlin - Lubeka - Hamburg - Brema - Munster (nocleg) - Kolonia (ok. 6h) - Frankfurt a.M - Wurzburg - Norymberga - Monachium - Garmish-Panterkirchen (rzut oka Alpy) - Monachium - Praha - Miedzylesie lub Zebrzydowice - Warszawa.
wlasnie wrocilismy :) trasa nieco sie zmodyfikowala:
w polsce w nocy z piatku na sobote: Poznan Krzyz Kostrzyn
piechotka na niemiecka strone
na bilet weekndowy w sobote:
Kustrin Berlin Zoo Wittenberga Lubeka Hamburg Osnabruck (wymienilem tylko miejsca, w ktorych spedzalismy troche czasu i zobaczylismy cos poza dworcem :)
w Osnabruck spanie na lawce na dworcu - szczerze mowiac na przyszlosc polecam spanie wewnatrz dworca ;) na peronie wieczorem bylo calkiem cieplo ale pozniej robilo sie coraz zimniej :((
niedziela dalej na bilet weekendowy: Osnabruck Kolonia (zwiedzanie PhotoKiny) Bonn piekna trasa kolejowa wdluz przelomu Renu Frankfurt nad Menem Augsburg Monachium
w Monachium spanie na dworcu :) w zwiazku ze specyfika biletu bawarskiego mozna dlugo pospac ;)
w poniedzialek na bilet bawarski: Monachium Mittenwald Garmisch-Partenkirchen Monachium Furth i Wald piechota do Czeskich Kubic (moglismy jechac na godzinke do Insbrucka - ale stwierdzilismy, ze szkoda nam 35 marek na godzinny pobyt ;)) z Garmish-Partenkirchen mozna wjechac za 75 marek na najzyzszy szczyt w Niemczech Zugspitze (czy jakos tak to sie nazywa) - ale niestety , nie do wyrobienia sie na bilecie bawarskim :(
W Czeskich Kubicach spanie na dworcu
we wtorek jazda na normalne bilety czeskie i slowackie:
Czeskie Kubice Pilzno Praga Zilina Strba kolejka zebata na Strbskie Pleso Tatrzanska Lomnica
spanie po drodze ;) (sliczny wschod slonca zastal nas juz pod tatrami)
w srode jazda kolejka linowa na Lomnice (2600m) i potem juz do domciu przez Zakopiec, Krakow do Poznania.
Bylo naprawde super, mimo, ze noclegi byly w wiekszosci bardzo krotkie, niewygodne i raczej z atrakcjami (praktycznie na kazdym dluzszym spaniu na dworcach budzily nas sluzby mundurowe (niemiecka policja, niemieccy sokisci i czeska policja)
musze podkreslic bardzo pozytywne wrazenia w jazdy po niemczech - policja nad ranem nie chciala nas zgonic z lawki, tylko zainteresowala sie, czy czasami nie potrzebujemy pomocy, niemieccy sokisci zas poprosili nas o przeniesienie sie w inne miejsce, bo to mialo byc akurat sprzatane, wszedzie dostawalismy pelna informacje o dalszych polaczeniach a pociagi sa naprawde doskonale skomunikowane (mimo kilku sporych spoznien ZAWSZE czekaly pociagi przesiadkowe)
na koniec moze troche konkretow :))) czyli koszty przejazdu
poznankostrzyn (50% 1 klasa Pospieszny) 15:68 pln
bilet weekendowy 32/2 DM (udalo nam sie okazyjnie kupic hmm zreszta juz drugi raz .. (podczas jazdy do Strasburga miesiac temu kupilismy go za 10 marek :))
bilet bawarski 35/2 DM
Kubice-Praga : 120 koron czeskich Praga-Zilina : 284 korony czeskie Zilina-Tatrzanska Lomnica : 114 koron slowackich Tatrzanska Lomnica Lomnica (2600m) 120+300 (+120) (zrezygnowalem z polowy zjazdu) Tatrzanska Lomnica Lysa Polana : 22 korony slowackie Lysa polana Zakopane 2.40 pln Zakopane Krakow 10 pln(pks) Krakow Poznan : 21.75pln (50% posp 1 klasa)
w sumie:
Polska: 50pln Niemcy: 33DM czyli okolo 70 pln Czechy: 400 koron czyli okolo 45 pln (nie znam dokladnych kursow) Slowacja: 130 koron czyli okolo 15 pln (jak wyzej) (nie licze wjazdu kolejka linowa)
w sumie na przejazd 180 PLN
(ten sam wariant bez slowacji i z wracaniem z Pragi bezposrednio do Polski bylby tanszy o jakies 30 pln) analogicznie w Polsce jadac pociagami o nizszej klasie i mniej korzystajac z autobusow mozna by zaoszczedzic jakies 20 pln (zakladam przejazd na znizke 50%)
do tego dochodza oczywiscie koszty jedzenia i napojow (ale jak ktos sie uprze, to moze wszystko zabrac ze soba :)))
pozdrawiam
p.s. jak ktos ma jakies pytania, to chetnie odpowiem na liscie
p.s.2 nurtuja mnie po tym wyjezdzie dwie rzeczy :)
pierwsza naszla mnie w PKP - nie wie ktos moze, kiedy skonczy sie sezon grzybobrania ? ;) w KAZDYM pociagu PKP, ktorym jechalem podczas tej wycieczki, w pierwszej klasie jechaly za darmo hordy grzybiarzy (duzo ludzi zmuszonych bylo przez to stac na korytarzach) ;)) kazdy z ogromnym koszem i w ubraniu polowym ;)) widzielismy nawet delikwendow z koszami na oko kilkudziesieciolitrowymi :))
druga rzecz, to czy moze ktos wie, skad Polacy na granicy maja tansze bilety weekendowe i jak im sie oplaca je sprzedawac ? probowalismy cos wymyslic, ale cos srednio nam szlo :))
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 118 rezultatów • 1, 2, 3
|