Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • potancowka.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zakopane Warszawa





    Temat: "Nosal" kursuje tylko do 2 października '04
    Poprawka nr 196 z 24 sierpnia 2004, czytamy w niej m. in., że pociąg pospieszny
    13201 Warszawa Wsch. - Zakopane ("Nosal") będzie kursował tylko do 1/2
    października br.
    Co ciekawe nie ma informacji o tym pociągu a relacji powrotnej, ale na
    www.pkp.pl ta poprawka jest już wprowadzona i od 2 października "Nosala" brak.
    Chyba się jeszcze nie zdarzyło, żeby w czasie obowiązywania rozkładu skasowano
    nocną rzeźnię z Warszawy do Zakopanego.

    Jak zatem "nocą" dostać się do Zakopca po 2 października?
    Może tak:

    -  Warszawa Wschodnia          20:36     P 337    K2 RE SW  
       Katowice           23:30     2:10     P 63200  K  
       Kraków Płaszów      3:40     5:22     5525     K2 PT  
       Zakopane            9:02                
       czas podróży: 12:26

    -  Warszawa Wschodnia          20:36     P 337    K2 RE SW  
       Katowice           23:30     4:17     P 83200  ZR K  
       Kraków Płaszów      5:51     6:45     33121    K2 PT  
       Zakopane            9:41                
       czas podróży: 13:05

    -  Warszawa Wschodnia          21:26     P 456    RE K  
       Częstochowa Os.     0:37     5:20     43421    PT  
       Kraków Główny       7:25     7:57     5529     K2 PT  
       Zakopane           11:38                
       czas podróży: 14:12

    A nawet w tym rozkładzie wymyślili mu nazwę i podnieśli kategorię na odcinku
    Kraków Pł. - Zakopane.

    Piotrek





    Temat: ekspresy
    Warszawa-Kraków 7.05-12.10
    Kraków-Zakopane 12.51-15.56
    Pozdrawiam

    porobili teraz tyle tych ekspresow zeby wyciagac kase od ludzi za
    miejscowki, a jak czlowiek chce jechac pospiesznym to nie ma wogole
    dogodnych polaczen np z warszawy do zakopanego , swinoujscia , krakowa.
    katowic. szczecina, poznania.. pospieszne na tych trasach jezdza tylko
    pozno
    w nocy gdzie sa prawie puste i jak wiadomo zbyt bezpiecznie w takich
    pociagach nie jest. Natomiast w dzien trzeba sie przesiadac a przesiadki
    te
    sa wyjatkowo zle skomunikowane tak jakby specjalnie bylo to zrobione by
    ludzie placili za ekspresy. Jeszcze w IC to jest jakis przyzwoity komfort
    w
    stosunku do ceny biletu lecz w expresach wcale nie jest lepiej niz w
    zwyklych pospiechach a cena ponad 2 krotna. Warszawa uwazam jest
    najbardziej
    pod wzgledem polaczen pociagami pospiesznymi poszkodowana niedlugo to juz
    do
    wszystkich wiekszych miast beda same expresy bo jak narazie najwiecej
    pospiechow jezdzi do wroclawia z warszawy .frekwencja jest w nich niemal
    zawsze dobra podczas gdy ekspesy czesto swieca pustkami. Czy pkp by nie
    oplacalo sie zrobic wiecej pospiechow na innych trasach , sa tansze i
    ludzie
    napewno chetniej by jezdzili koleja. .. ale widocznie pkp woli wozic
    powietrze,,,.Teraz wybieram sie do zakopanego i chcac w dzien jechac
    pospiesznym musze wyjechac o 10.35 z warszawy centralnej do czestochowy w
    ktorej bede o 13.12 a pozniej dopiero o 15.55 jest pociag posp. do
    zakopanego. No i niestety prawie 3 godziny oczekiwania :(((. jak na
    zlosc..
    ale chyba to najlepsze polaczenie ktore udalo mi sie znalezc. Chyba ze
    ktos
    z grupowiczow zna lepsze..

    Pozdrawiam Maciek








    Temat: Wrazenia z podrozy do Zakopanego


    Na Glownym tlum wysiada. W 3 wagonach 1. klasy zostaje 13 osob. W
    dwojkach troche lepiej, ale ogolnie pustawo. Byl kiedys pomysl
    zrobienia Tatr z pominieciem Krakowa, zeby jechalo tylko tyle
    wagonow, ile potrzeba w relacji Warszawa-Zakopane (bo przeciez z
    Krakowa to prawie nikt do Zakopanego nie jezdzi).


    ROTFL... myslenie iscie w stylu PKP.
    A nie prosciej by bylo odczepiac zbedne wagony na Plaszowie?

    No i 'lastminute' za 11 zl jest wyraznie drozsze niz PKSy czy
    Szwagropole/Freje na tej trasie, choc i tak tansze niz pociagi PR (za to
    PR zatrzymuja sie np. na Lagiewnikach, Krzemionkach czy Bonarce, ktore sa
    dobrymi punktami przesiadkowymi z komunikacji miejskiej w Krakowie)


    Moze warto do tego
    wrocic?


    A jaka oszczednosc czasu to by dalo? Ktoredy bys to puscil, by choc jedna
    zmiane kierunku zaoszczedzic? IMHO PKP IC powinno sie zrzucic na jakies
    szybkie wagony elektryczne czy tez push-pulle, troche smiesznie gdy sie
    komus mowi, ze na trasie Krakow-Zakopane szybsze od ekspresow sa
    osobowe-przyspieszone ;)


    Mijana Warmia do Zakopanego - pustawa. A myslalem, ze co jak co, ale 1
    maja bedzie pelniejsza. Moze wczesniej przyjechali, bo od 29 tlum do
    Zakopanego sie zjezdzal gromadnie.


    Ano, studenci i wiele firm mialo wolne juz w piatek. A warszawiacy nawet
    wczesniej ;)


    W Krakowie dosiada sie solidny tlum do dwojek i troche ludzi do
    jedynek.


    No i wytlumacz, po co on mialby omijac Krakow? Zupelnie jak te historie z
    obwodnica Poznania, choc tam przynajmniej zaoszczedza sie zmiane czola.

    adam





    Temat: Nowy rozklad od 30 maja


    A teraz parę faktów:

    1. Pociągi Warszawa - Zakopane wiozą 60% pasażerów do Krakowa.


    I bardzo dobrze


    2. Z Krakowa do Zakopanego ludzie nie jeżdżą pociągiem (bo szybciej
    autobusem)


    Szczegolnie w te pare dni kursowania tego pociagu. Czy ty w ogole kiedys
    jechales samochodem z Krakowa do Zakopca w okresie noworocznym? Czy
    widziales kiedys korek samochodowy bez konca, i sznur stojacych czerwonych
    swiatelek ze szczytu gory wijacy sie dolinkami? Jesli nie, to wybierz sie
    koniecznie. Z dobra walowa i autonomicznym grzejnikiem, coby nie zamarznac
    jak Ci zabraknie paliwa.


    3. Wiele osób z Warszawy nie może kupić biletu do Zakopanego, bo pocią
    (jadący przez Kraków) ma 100% obłożenia.


    przeciez juz pisano na liscie o mozliwosciach systemu rezerwacji miejsc -
    mozna to zalatwic bardziej elegancko, zablokowac pule miejsc na relacje
    W-wa-Zakopiec, wprowadzic zaleznosc uwalniania miejsc z tej puli na rel
    W-wa-Krakow w miare wykupywania biletow Krakow-Zakopane. skorelowac pociag w
    Krakowie z jakims szybkim IR z Katowic tak zeby doszly do tego rezerwacje
    Katowice-Zakopane (w tej relacji nie jest wesolo), wreszcie - zareklamowac
    te usluge (za co? za wszy!)

    Czy to jest tak skomplikowane?
    Ponadto trzeba jeszcze wymyslic, jak nie tracic cholernej ilosci czasu na
    manewrowanie w Krakowie,Suchej etc., kupic wreszcie jakies pare wagonow
    sterowniczych - byc moze bylyby bardziej przydatne niz lokomotywy na
    200kmh...


    Hm.. znajomość ekonomii jeszcze nie wystarcza. Trzeba znać realia....


    Znajomosc realiow nie wystarcza. Trzeba jeszcze znac ekonomie - dokonac
    syntezy, podedukowac troche, poanalizowac, posymulowac... Pomyslec troche,
    poglowkowac, burze mozgow zrobic, ludzie - mamy XXI wiek, a tu caly czas
    "sie nie da inaczej".

    Fanom metod regulacji popytu na uslugi przewozowe PKP -
    - Jakub





    Temat: Erni, sputniki, sylwerek i olej-konik...


    Dobra, zdradzcie w koncu niewtajemniczonemu, co to za
    seria, ta GP2300-XXX?
    ;-)))))))))
    SB


    GP2300-002
    Gazosmród Pasażerski.
    Producent: Ford (Europe)
    Model: Granada
    Silnik: 2300ccm V6
    Moc: 81 kW (110KM)
    Paliwo: LPG/benzyna
    Zużycie paliwa: 12-17 l/100km (LPG) 10-15 l/100km (benzyna)
    Rew. 06.01.2001 (nast. rew. 06.01.2002)
    Zakład Taboru Wieliczka
    Obecny  przydział: Zakład Przewozów Aglomeracyjnych Warszawa Ludwiki.

    Historia serii:

    GP2300-001 został sprowadzony w 1998 roku z Niemiec w stanie totalnej
    ruiny. Po odbudowie w Zakładach Napraw Samochodów Ze Szrotu przekazany
    do służby którą pełnił w Zakładzie Przewozów Aglomeracyjnych Warszawa
    Ludwiki. Niekiedy pokonywał dalsze trasy służąc MK jako alternatywny
    sposób podróży w wypadku braku odpowiednich skomunikowań PKP (np.
    Warszawa - Stargard Szczeciński).
    W czasie dojazdu na imprezę na Średzkiej KD uległ wypadkowi - został
    najechany przez pojazd katowickiego ZT (mech. z Zabrza). Po
    prowizorycznej naprawie pełnił służbę do początku grudnia 2000, potem
    skreślony z ewidencji i złomowany.
    Część podzespołów została przeniesiona do zakupionego właśnie GP2000
    (m.in. silnik, instalacja zasilania gazem) co spowodowało zmianę
    oznaczenia na GP2300-002. GP2300-002 wszedł do służby 31.12.2000 dowożąć
    MK na i z imprezy sylwestrowej Chabówka-Zakopane. Po przejściu przeglądu
    rewizyjnego wszedł na stan ZT Wieliczka i przekazany został do ZPA
    Warszawa Ludwiki.

    A może powołać, zgodnie z oznaczeniami PKP podgrupę w pojazdach
    spalinowych?
    SG2300-02? ;)))





    Temat: GSM w pociagu - albo: dlaczego nie stawiaja BTSow gdzie trzeba?


    Ekspres Tatry Warszawa-Zakopane:
    ciach
    Czyli 3 na 5.


    No wlasnie. Tym bardziej, ze na CMK jest plasko, przeszkod terenowych
    niewiele (no - troche lasow i wykopow), pociagow IC i IC + ma byc w tem
    roku wiecej, wyjazd do Warszawy to najczesciej sluzbowy i spraw
    "niedogadanych" (ktore np. wypada dogadac w ostatniej chwili na koszt
    firmy) bywa wiecej niz zwykle.

    IMHO wydaje mi sie ze to duzy blad operatorow. W Niemczech na glownych
    trasach pokrycie jest - jak mi sie wydaje - w 90% (mnie najczesciej
    pokazywalo D2 privat).

    Tymczasem np. ilosc pasazerow na CMK (Centralna Magistrala Kolejowa,
    Warszawa - Katowice/Krakow) to _powiedzmy_ 200 w pociagu (wagon IC ma
    jakies 12x6=72 miejsca (?), pociag taszczy 7-9 i wiecej wagonow),
    pociagi jezdza z grubsza co 15 minut (W-wa Katowice i wwa Krakow co
    godzine, w obie strony) ---co daje jakies 1000 pasazerow na godzine w
    obie strony. Pociagi wyjezdzaja od 6 rano do 19 co godzina - z paroma
    malymi przerwami.

    Czyli dziennie przez CMK przemieszcza sie jakies 10 tysiecy ludzi (w
    niektorych skladach bywa pusto, ale w innych nierzadkim wydarzeniem jest
    tlok i stanie w korytarzu nawet w 1 klasie - patrz piatkowe polaczenia
    popoludniowe do Krakowa - a moze ktos zna dokladna stastystyke? --
    trzeba by zapytac na pl.misc.kolej).

    _Prawdopodobnie_ polowa z nich ma ze soba wlaczone telefony. I co?
    Bedziemy korzystac z budek telefonicznych Centertela, zainstalowanych w
    wielu wagonach Warsu ---ale na razie smetnie pustych, bez aparatow,
    kabelki jeno ze sciany dyndaja. Jak centek zainstaluje wreszcie te
    automaty, to moze i reszta operatorow sie obudzi...

    marcin ha, 0601
    PS. Pokrycie + na linii kolejowej do Katowic sie poprawilo w zeszlym
    roku. Za to PKP sie nie chce na tej trasie poprawic.





    Temat: Strategia


    Tak, ale trzeba zauważyć, że PKP się zwija zamiast rozwijać. Czyli są (w
    MAV) na takim etapie, jak PKP dwa lata temu, gdy np. jeśzcze jeździły
    pociągi L-n - Zakopane (nocny , pospieszny). Czyli MAV może za dwa lata
    będzie w stanie agonalnym , jak PKP teraz.

    --
    Krzysztof Dominko

    | : To tylko oficjele PKP tak twierdza, zeby im bylo razniej ("MAV to PKP za
    dwa
    | : lata"). Osobiscie troszke po Wegrzech pojezdzilem i sadze, ze jest
    | : conajmniej odwrotnie. PKP to MAV za dwa, a moze wiecej lat.

    | innymi slowy (PKP)=(MAV+2) - z czego jasno wychodzi, ze MAV dopiero za
    | dwa lata bedzie taka jak PKP teraz.

    | S.

    ____________________________________________________________________________
    __

    des
    | PGP-http://toja.itl.waw.pl  GSM:+48(601)35.29.39 |remords qu'avec des
    regrets


       Panowie ciagle biadacie o upadku PKP. Mam pare pytan
    1.Ile IC, EC i Ex jezdzilo za Gierka
    2.Jakie byly wtedy czasy przejazdu np.W-wa-Poznan
    3.Dlaczego podroz pociagiem np.Warszawa-Lublin dla 2 osob bez ulg wychodzi 2
    razy drozej niz samochodem
    4.Dlaczego samochody z katalizatorami truja bardziej niz Belchatow ktory
    produkuje prad dla lokow
    5.Ostatnio ogladalem reportaz o jakiejs wsi pod Chelmem ktorej zabrali pociag a
    autobus tam nie dojedzie bo nie ma asfaltu. Ciekawy jestem co by drozej
    kosztowalo:1. SP45+3bhp niech jezdzi dalej czy 2.zakupienie przez PKP
    np.autobusu marki Mercedes czy Neoplan z klima i przerobienie go na terenowy
    (takie kola od bigfoota)i wypuszczenie go na ta trase 5 razy dziennie?
    PS:Znalazlem sposob na uratowanie PKP:nalezy wprowadzic specjalny podatek
    kolejowy i obciazyc nim kierowcow samochodow tak zeby benzyna kosztowala 4,50 i
    te 1,50 zl p[rzekazac na dotacje do nierentownych linii PKP. Moze wtedy
    zrownaja sie koszty podrozy samochodem i PKP. Pozdrawiam Turek





    Temat: Dodatkowe pociagi


    http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=rzecznik_tresc&index=0

    Podróżuj koleją w święta  20.12.2005

    5 nowych pociągów, dodatkowe wagony w pospiesznych, tani BILET TURYSTYCZNY
    ważny o 24 godziny dłużej- to propozycje “PKP Przewozy


    Regionalne” na czas

    świąt
    i Nowego Roku. Wybierzmy kolej podczas tegorocznych świąt - to
    najbezpieczniejszy sposób podróżowania. Informacje dla pasażerów dostępne
    są w
    internecie: www.pr.pkp.pl, na dworcach oraz pod nr tel. 94-36.

    Poniżej szczegóły:

    DODATKOWE POCIĄGI:

    Gdynia- Warszawa- Lublin (23 XII 2005),
    Lublin – Gdynia – Warszawa (01 I 2006),
    Olsztyn – Warszawa – Łódź - Ostrów Wlkp. – Wrocław
    (23/24 XII 2005),
    Zakopane – Kraków – Skarżysko Kamienna- Warszawa –
    Olsztyn
    (1 I 2005),
    Kudowa Zdrój – Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź- Warszawa
    (1 I 2005).

    W załączniku znajdziecie Państwo szczegółowe rozkłady jazdy.

    TANI BILET TURYSTYCZNY

    ważny będzie w czasie świąt o 24 godziny dłużej- od godz. 18.00
    w piątek 23 grudnia do godz. 6.00 we wtorek 27 grudnia. Turystyczny
    umożliwia
    podróżowanie wszystkimi pociągami uruchamianymi przez “PKP Przewozy
    Regionalne” bez ograniczeń za:

    * 60 zł w klasie 2,

    * 80 zł w klasie 1.

    Na przełomie roku, z BILETEM TURYSTYCZNYM będzie można podróżować
    od godz. 18.00 w piątek 30 grudnia do godz. 6.00 w poniedziałek
    2 stycznia.

    DODATKOWE WAGONY W POŚPIESZNYCH

    dołączone zostaną już od 22 do 27 grudnia oraz od 29 grudnia
    do 2 stycznia. Wszystkie pociągi pospieszne zostaną wzmocnione
    do maksimum możliwości, tak by zapewnić pasażerom komfort podróżowania
    w czasie tzw. szczytu przewozowego.

    Rozkład jazdy pociągów świątecznych

    Łukasz Kurpiewski
    Rzecznik prasowy
    “PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.

    Swoja drogą pociąg realcji Lublin- dynia Gł.- Lublin mógłby kursować cały
    rok.
    Co Wy o tym sądzicie

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






    Temat: Dodatkowe pociagi

    http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=rzecznik_tresc&index=0

    Podróżuj koleją w święta  20.12.2005  

    5 nowych pociągów, dodatkowe wagony w pospiesznych, tani BILET TURYSTYCZNY
    ważny o 24 godziny dłużej- to propozycje “PKP Przewozy Regionalne” na czas
    świąt
    i Nowego Roku. Wybierzmy kolej podczas tegorocznych świąt - to
    najbezpieczniejszy sposób podróżowania. Informacje dla pasażerów dostępne są w
    internecie: www.pr.pkp.pl, na dworcach oraz pod nr tel. 94-36.

    Poniżej szczegóły:

    DODATKOWE POCIĄGI:

    Gdynia- Warszawa- Lublin (23 XII 2005),
    Lublin – Gdynia – Warszawa (01 I 2006),
    Olsztyn – Warszawa – Łódź - Ostrów Wlkp. – Wrocław
    (23/24 XII 2005),
    Zakopane – Kraków – Skarżysko Kamienna- Warszawa – Olsztyn
    (1 I 2005),
    Kudowa Zdrój – Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź- Warszawa (1 I 2005).

    W załączniku znajdziecie Państwo szczegółowe rozkłady jazdy.

    TANI BILET TURYSTYCZNY

    ważny będzie w czasie świąt o 24 godziny dłużej- od godz. 18.00
    w piątek 23 grudnia do godz. 6.00 we wtorek 27 grudnia. Turystyczny umożliwia
    podróżowanie wszystkimi pociągami uruchamianymi przez “PKP Przewozy
    Regionalne” bez ograniczeń za:

    * 60 zł w klasie 2,

    * 80 zł w klasie 1.

    Na przełomie roku, z BILETEM TURYSTYCZNYM będzie można podróżować
    od godz. 18.00 w piątek 30 grudnia do godz. 6.00 w poniedziałek
    2 stycznia.

    DODATKOWE WAGONY W POŚPIESZNYCH

    dołączone zostaną już od 22 do 27 grudnia oraz od 29 grudnia
    do 2 stycznia. Wszystkie pociągi pospieszne zostaną wzmocnione
    do maksimum możliwości, tak by zapewnić pasażerom komfort podróżowania
    w czasie tzw. szczytu przewozowego.

    Rozkład jazdy pociągów świątecznych

    Łukasz Kurpiewski
    Rzecznik prasowy
    “PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.

    Swoja drogą pociąg realcji Lublin- dynia Gł.- Lublin mógłby kursować cały rok.
    Co Wy o tym sądzicie





    Temat: Co zostanie w nowym rozkladzie PKP?


    Cytat:"W zwiazku z ograniczeniem pracy przewozowej w segmencie przewozow
    regionalnych na rok 2000 przewiduje sie odwolanie okolo 1500 /to nie
    pomylka/ poc. regionalnych i 90 poc.miedzyregionalnych.
    Wykaz poc.miedzyregionalnych w zalaczeniu."
    Z "ciekawszych":
    Warszawa -Bielsko -Warszawa /14506/41507
    Suwalki-Katowice 14508/41509
    Warszawa-Wroclaw 16502/61503
    Bialystok-Wroclaw 16500/61501
    Krynica-Krakow 33500
    Zakopane-Gdynia 35702/53703
    Zakopane-Szczecin 38708/83709
    itd
    I jeszcze :Karkonosze 16201 tylko w zime i lato /na razie bez szczegolow/
    17201 do Ostrowa w polaczeniu z 16007
    Ornak Zakopane-Katowice przez Krakow
    Zakopane-Szczecin 38206 przez Krakow
    To konsekwencje zawieszenia Sucha -Zywiec i Kalwaria-Bielsko
    Mazury w sezonie w relacji Lodz Fabr-Elk, a poza sezonem Lodz-Olsztyn
    A TERAZ  BOMBA :77102/77117  Warszawa-Bialystok- Warszawa jako  EXPRESS
    prawdopodobnie Mickiewicz przedluzony z Poznania.
    To tyle na razie informacji jest duzo wiecej ale nie mam czasu wszystkich
    podac.
    I jeszcze jedno w najblizszych dniach zostanie ustalona godzina
    zero-wprowadzenie ograniczen, pada kilka dat 26.09, 01.01 2000 lub nowy
    rozjklad co chyba nierealne
    L.R


    To nie lepiej od razu postawic PKP w stan upadlosci  i nie denerwowac
    potencjalnych pasazerow ?

    *******************************************************************************
    **** Maciek Ostrowski           *  Zaklad Materialow Wysokoenergetycznych **

    *******************************************************************************

            "Always look on the bright side of life :)"

                Zatrzymuj sie,
                    ale nie stoj.





    Temat: Wypadek koło Wschodniego


    Wiesz PKP - InterCity dzieli się na PKP-InterCity właściwe i na sekcję
    Gdynia. A sekcja Gdynia to państwo w państwie moim zdaniem
    Co do powyższego przypadku to miałem okazje się spotkac z tym dwa razy.
    Dzisiaj przy kasie było jeszcze w miarę znośnie. Kazałem babce iśc się
    zapoznać jak to jest na prawdę, niestety z tego powodu swoje wyślęczałem, a
    kolejka za mną przybrała rozmiary gigantyczne Gorzej jak raz Gdyński kondi
    właśnie z TLK 53702 chciał mi wmówić, że jadę na nieważnym bilecie. Już
    otworzył nawet notes, aby mi kredytowanego wypisać, ale jak mu wmówiłem, że
    przed podróżą rozmawiałem z Prześlugą  na ten temat (KIT!) to poszedł do
    swojego przedziału popatrzył dokładnie, wrócił i mnie przeprosił.
    Takie to były historie.


    Na dworcu Warszawa Centralna panuje chaos. Pasażerowie skarżą się, że pociągi
    podstawiane są z gigantycznym opóźnieniem, często na inne perony lub nawet
    inne stacje.

    Nad ranem przy dworcu Warszawa Wschodnia doszło do kolizji. Pociąg podmiejski
    najechał na stojący pod semaforem inny pociąg, relacji Zakopane - Gdynia.
    Według rzeczniczki spółki PKP InterCity rannych zostało 38 osób, a 10 z nich
    nadal pozostaje w szpitalach na obserwacji.

    Pasażerowie zarzucają obsłudze dworca, że nie informuje ona swoich klientów o
    zmianach w rozkładach. Jakub Sadowski, który odprowadzał swojego gościa na
    pociąg relacji Warszawa - Berlin powiedział w rozmowie z IAR, że jego pociąg
    odjechał z innej stacji, o czym nie wiedziała nawet informacja kolejowa. Gość
    z zagranicy na pociąg nie zdążył.

    Zarzuty odpiera PKP InterCity. Zdaniem rzeczniczki spółki, Anny Rosiak,
    wszystkie informacje o zmianach w rozkładach jazdy są nadawane przez megafon z
    kilkunastominutowym wyprzedzeniem. PKP apeluje do pasażerów o uważne słuchanie
    komunikatów. Według rzeczniczki, wszelkich niezbędnych informacji udzielają
    także pracownicy dworca w kasach biletowych i punktach obsługi podróżnych.

    Anna Rosiak zapewnia, że wszystkim pasażerom za niewykorzystane dziś bilety
    zostaną zwrócone pieniądze. W kasach PKP można także bezpłatnie wymienić
    miejscówkę na inną, obowiązującą w późniejszym pociągu. (za www.gazeta.pl)





    Temat: To już jest koniec !!


    Witam, w NEXie Gdynia - Zakopane - Gdynia, gdzie kursowały dwie lub jedna
    autokuszeta juz ich nie uświadczymy. Od niedawna PKP IC zdecydowało się
    zaniechania trasportu aut (jak pisze dzisiejsza gazeta krakowska).
    Oficjalnym
    powodem jest oczywiście brak zainteresowania od strony klientów. IMHO
    przychodziło zbyt dużo skarg na stan aut po odbiorze ich ze stacji
    końcowej -
    sam miałem okazje oglądnąć rozładunek kilka razy i zwykle auta jadące na
    górnej części były pokryte niemal jednolitą warstwą towotu+wody
    (najczęściej w
    czasie ulew) i wtedy to kierwcy bardzo sie denerwowali na panią


    Bzdury wymyślają! Woziłem samochód z Gdyni do Zakopanego około dziesięciu
    razy!
    I nigdy nie chcieli ładować na górną platformę, ładowali samochody wyłacznie
    na dół, żeby uniknąć uszkodzeń!
    Zawsze było dużo samochodów, w szczycie zimowycm trzeba było kupować bilet
    co najmniej tydzień przed wyjazdem!
    Z kolei z tego co wiem, w Zakopanem ładowali samochody na górne platformy...
    Problemem jednak nie była woda, a kryształki lodu, które w zimie odrzucane
    przez pantograf lokomotywy spadały na samochody i nie tyle brudziły, co
    rysowały karoserie...


    Czy tak trudną do wymyślenia rzeczą było zakładanie
    jednorazowych plandek na samochody


    Oczywiście że powinni stosować plandeki! Albo warunkować wstawianie na górną
    platformę założeniem plandeki przez właściciela.
    Lub ograniczyć się do załadunku tylko na dolną platformę.
    Powinni też wprowadzić platformy umożliwiające przewóz wyższych samochodów -
    busów, terenowych, itp.
    Już peugeot partner jest za wysoki na stanadardowego lexa.

    W ogóle uważam że PKP powinno rozszerzyć połączenia autokuszetkowe! Wielu
    kierowców z Warszawy chętnie uniknęłoby korka na Zakopiance, jadąc
    pociągiem, mimo że to dużo bliżej.
    Chciałem kiedyś pojechać autokuzetką z Gdyni do Katowic. Niestety, kursowała
    tylko 3 x w tygodniu, akurat w dzień, który mi nie odpowiadał. Podobnie
    latem, powinna być uruchomiona autokuszetka Warszawa-Hel,
    Warszawa-Kołobrzeg, Warszawa-Świnoujście.
    Pozdrowienia, Piotr





    Temat: Nowy pociąg TLK dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego
    Pod hasłem - tanio i bezpiecznie - spółka PKP Intercity wraca na rynek
    Pomorza i Kujaw od 11 grudnia 2005 roku

    Dzienny pociąg Tanich Linii Kolejowych (TLK) - Bydgoszcz Gł. - Warszawa
    Wsch. - Bydgoszcz Gł. został zaplanowany w sposób umożliwiający podróż w
    najdogodniejszych godzinach - odjazd z Bydgoszczy godz. 6.30, przyjazd do
    Warszawy godz. 10.05; odjazd z Warszawy godz. 15.55, przyjazd do Bydgoszczy
    godz. 19.28.

    TLK "Kujawy" będzie najszybszym połączeniem z Bydgoszczy także do Krakowa i
    Katowic, z gwarantowanym skomunikowaniem na stacji Warszawa Zachodnia. Czas
    przejazdu między Bydgoszczą a Krakowem czy Katowicami będzie krótszy aż o 4
    godziny od podróży autobusem i o 2 godziny od przejazdu bezpośrednim
    pociągiem pospiesznym.

    Pociąg zestawiony będzie ze zmodernizowanych wagonów klasy 1 i 2, a także
    wagonu przystosowanego do przewozu rowerów. Każdego dnia będzie mógł zabrać
    na pokład 300 osób (w piątki z Warszawy i w poniedziałki z Bydgoszczy 354
    osoby). Pociąg kursować będzie z Bydgoszczy od poniedziałku do soboty, z
    Warszawy codziennie oprócz sobót.

    Mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia czy Włocławka uzyskają także możliwość
    dojazdu do i z Berlina dzięki dogodnemu skomunikowaniu w Kutnie z pociągami
    EC Berlin - Warszawa - Express.

    TLK - bezkonkurencyjne ceny :

    o Bilet Za Półdarmo

    tam, zaś bilet powrotny otrzymają gratis!!! Promocyjny Bilet Za Półdarmo
    obowiązuje od 11 grudnia 2005 do 10 marca 2006 r. Ważne, aby podczas zakupu
    podać datę powrotu a podczas kontroli w pociągu okazać bilet na przejazd
    tam.

    o Tani Bilet - 27 zł. Dla osób planujących wcześniej swoje podróże
    przewoźnik przygotował bezkonkurencyjnie niskie ceny biletów. We wszystkich
    pociągach TLK, w wagonach z miejscami do siedzenia wyznaczono całoroczną
    pulę Tanich Biletów w cenie 27 zł wraz z miejscówką. Nie ma tańszego
    połączenia! - także w komunikacji autobusowej.
    Tani Bilet można kupić wyłącznie w przedsprzedaży - od dwóch miesięcy do
    siedmiu dni przed odjazdem. Pula Tanich Biletów jest ograniczona, tak więc
    im szybciej zaplanujemy podróż, tym mamy większą szansę na tanią podróż,

    o W pociągach TLK obowiązuje taryfa pośpieszna,

    o Miejscówka kosztuje tylko 3 złote.

    Nocny pociąg Tanich Linii Kolejowych (TLK sezon) - Gdynia Gł. - Bydgoszcz
    Gł. - Kraków Gł. - Zakopane. Do sezonowego nocnego pociągu TLK włączone
    zostaną wagony z miejscami do siedzenia. Czas przejazdu pociągu zostanie
    skrócony o prawie 3 godziny.

    http://www.intercity.pl/270

    Pozdr.
    Grzesiek





    Temat: Podlasie: szynobus to TRAMWAJ !!! ;-)


    | Alku, pamietaj, ze w tej kwestii nie decyduje tylko topografia
    | Rozmawialismy o tej linii z dyzurnym w Ostrolece. Slusznie zauwazyl, ze
    | ludzie beda jezdzic jak beda mieli potrzebe. A skroro pracy nie ma, bida
    | dookola, to kto ma jezdzic? Na takch liniach to ruch jest glownie w
    piatki
    i
    | niedziele - gdy wracaja na weekend studenci, ludzie jada do rodzin w
    | odwiedziny itp.

    A dzieci do szkoły? A ci co pracę jednak mają? Przecież znacznie więcej
    ludzi z Kołaków Kościelnych ma na pewno pracę w takiej Łomży niż w samych
    Kołakach!


    Jak będzie dobry i regularny dojazd będą codzienni pasażerowie. Jeśli
    tańszy, kolejowy dojazd będzie zajmował powiedzmy nawet godzinę dziennie, to
    i tak będzie taniej niż mieszkać Białymstoku i wynajmować tam mieszkanie...


    Kurna, to czemu nie ma poprawki? Po 1.08 na pewno jeździły.


    W którejś z ostatnich 10 poprawek na stronie Chestera było, żeby zmienić
    termin kursowania pociągów do Wielbarka na "kursuje do 31 VII" !


    Nie nową linię ale przystanek!


    Wprowadzenie nowego przystanku nie miałoby sensu, bo i tak stacją
    przesiadkową, jak i "wysiadkową" od strony Tłuszcza jest stacja Ostrołęka
    lub inaczej mówiąc przystanek mógłby być, ale komunikację busową i tak
    organizowałbym do stacji Ostrołęka !


    I Ty masz złudzenia że to z PKP przejdzie? Może jak PKP zostanie zakopane
    na
    jakimś cmentarzu z włożoną tam żywcem całą wierchuszką a ziemia wokół
    zostanie najpierw wytrawiona kwasem siarkowym a następnie zbombardowana,
    to
    może coś takiego powstanie.


    Moim zdaniem jeszcze kilka lat i coś takiego będzie przechodziło nawet z
    PKP. Na razie nie ma tam, kto myśleć... Z drugiej strony organizacja
    przewozów lokalnych leży w gestii samorządów, tyle, że PKP jako przewoźnik
    aby zwiększyć zyski sama powinna wyjść z propozycją czegoś ala "kolejowa
    komunikacja busowa" i łączonym biletem...


    | - "punkt obslugi podroznych" PKP w centrum miasta tj. kasa  + informacja

    Sorry, ale napiszę tak: blablablablabla. To nie teraz i nie z nimi.


    Będzie więcej podróżnych będzie i kasa z informacją ! Na razie dojazd do
    stacji... Przydałoby się żeby pociągi w kier. Tłuszcza dojeżdżały do
    Warszawy (przyspieszone na odc. Tłuszcz - Warszawa)...

    Pozdr. !
    Mick





    Temat: PAP Upaly - PKP wprowadza okresowe ograniczenia predkosci pociagów
    PKP wprowadza okresowe ograniczenia predkosci pociagów

    10.7.Warszawa (PAP) - Z powodu upalów na odcinkach niektórych linii
    kolejowych w
    godz. 10-20 zostaly wprowadzone ograniczenia maksymalnej predkosci pociagów
    -
    informuje PKP.

    Predkosc pociagów ograniczona jest do 50 km na godzine. Spowoduje to
    opóznienia
    w ruchu pociagów. Z powodu wysokiej temperatury PKP moze wstrzymac ruch
    kolejowy
    na najbardziej zagrozonych odcinkach i skierowac pociagi trasa okrezna.

    Od wtorku ograniczenia predkosci wprowadzono na liniach:

    - Paczków-Kedzierzyn-Kozle (woj. opolskie, linia Kedzierzyn Kozle-Kamieniec
    Zabkowicki)
    - Fosowskie-Ozimek (woj. opolskie, linia Czestochowa-Opole)
    - Suchedniów-Skarzysko Kamienna (woj. swietokrzyskie, linia Kielce-Radom)
    - Skawina-Sucha Beskidzka-Maków (woj.malopolskie, linia Kraków-Zakopane)
    - Rytro-Zegiestów (woj. malopolskie, linia Nowy Sacz-Muszyna)
    - na linii srednicowej Warszawy
    - Barlogi-Kolo (1100 m, woj. wielkopolskie, linia Warszawa-Poznan)
    - Sulechów-Czerwiensk (woj. lubuskie, linia Zbaszynek-Zielona Góra)
    - Zbaszynek-Swiebodzin-Toporów (woj. lubuskie, linia Poznan- Kunowice)
    - Czerwiensk-Krosno Odrzanskie (woj. lubuskie, linia Zielona Góra-Gubin)
    - Rudnica-Bytnica (woj. lubuskie, linia Zielona Góra-Rzepin)
    - Kluczbork-Sowczyce (woj. opolskie, linia Kluczbork-Lubliniec).

    ************

    Koniec cytatu.

    Powiedzmy ze wszystko ok ale dziwia mnie ograniczenia na E20.
    Czy przy modernizacji E20 nie mozna bylo jej tak zrobic aby byla odporna na
    takie temperatury? Normalnie jakie sa dopuszczalne zakresy temperatur dla
    nowobudowanych szlakow?

    Jarolsaw Wozny





    Temat: PKS uruchamia nocne połączenia nad morze


    http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,2786394.html

    Chcesz w góry, nad morze albo do stolicy? Możesz pojechać pociągiem lub
    autobusem. Mamy coraz większy wybór - PKS-y uruchamiają więcej połączeń
    nocnych

    - Właśnie uruchamiamy połączenie do Koszalina przez Darłowo i Dąbki, po
    wakacjach ruszą nocne autobusy na południe kraju - mówi Dariusz Zdziałko,
    specjalista ds. marketingu PKS Olsztyn. - Pasażer dotrze komfortowo na
    miejsce rankiem.

    Taka jest reakcja PKS-u na brak podobnych połączeń w ofercie PKP. Są już
    autobusy do Krakowa przez Radom, Kielce oraz do Katowic przez Częstochowę i
    piątkowe połączenie do Wilna i Lwowa. PKS Olsztyn obsługuje także połączenie
    do Suwałk przez Mrągowo, Ryn i Giżycko.

    Od 26 czerwca ruszy linia z Białegostoku do Kołobrzegu.

    Można skorzystać także z letnich linii obsługiwanych przez inne PKS-y, m.in.
    Ostrołęka - Gdynia, Gdańsk - Łomża, a także nocna trasa Mrągowo - Kielce,
    dająca także możliwość ostatniego (o godz. 22.30) wyjazdu z Olsztyna do
    Warszawy. - Olsztyn jest na razie bardzo ubogim miastem, jeśli chodzi o
    połączenia dalekobieżne, ale chcemy to zmienić i silnie konkurować z PKP -
    mówi Dariusz Zdziałko.

    Na PKP śpią spokojnie. - W sezonie oferujemy dużo połączeń i nie sadzę, żeby
    był sens tworzyć kolejne - mówi Wojciech Bukowski, rzecznik Przewozów
    Regionalnych w Olsztynie.

    Czy nie ma obaw, że nocne autobusy mogą odebrać kolejom pasażerów? - Nie stać
    nas na tworzenie połączeń, którymi będzie jeździło 20 osób - mówi.

    W letnim rozkładzie znajdują się pociągi: Olsztyn - Zakopane, Olsztyn -
    Kielce, Poznań - Mikołajki, Szczecin - Białystok, a także połączenie Ełku z
    Warszawą Zachodnią przez Białystok.






    Temat: Batorym w Bieszczady
    Przyczyny:

    1. Bezposredni poc. z Warszawy do Zagorza nie ma polaczenia z Ustrzykami
    ani Lupkowem.
    2. Lodzko-gdynski do Zagorza przez Skarzysko (7minutowa przesiadka z rzezni
    W-wa - Zakopane) jezdzi teraz tylko do Rzeszowa.
    3. Taryfa PKP, ale o tym napisze oddzielnego posta.
    4. 3-minutowa, zeszloroczna przesiadka z Silesi w Bieszczady w Katowicach
    (nie czekaly w razie spoznienia!!!) zostala teraz zastapiona "genialna",
    1-minutowa przesiadka z Batorego.

    Dlatego teraz w Bieszczady jezdzi sie tak:

    Warszawa C.                     o 19:25 (Batory)
    Zawiercie                       p 21:49
                                    o 22:02 (os)
    Dabrowa Gornicza Zabkowice      p 22:24
                                    o 22:27
    Jaworzno Szczakowa              p 22:49
                                    o 23:15 (Bieszczady)
    Zagorz                          p 5:36
                                    o 6:12  o 6:13
    Lupkow                          p 7:25      
    Ustrzyki Dln                               p 7:19

    Zalety:
    Jedyne sensowne polaczenie Warszawy z Lupkowem i Ustrzykami, krotsze o 5
    godzin niz przez Stalowa Wole, a bilet o kilkadziesiat groszy drozszy.
    Wady:
    Poznowieczorne przesiadki.

                                            Pozdrawiam serdecznie
                                            Michal S.

                                            ircnick: rat, rattus

    *** Suma urody, inteligencji i wrazliwosci u kobiety jest stala. ***





    Temat: A propos mafii samochodowej !!!


    Tam po
    prostu nie ma takiego ruchu, zeby w pelni wykorzystac linie kolejowa. Co innego
    glowne szlaki - ale tam zdaje sie od poczatku sie zgadzamy, ze nalezy wozic
    koleja.


    Tak BTW przepustowosci to na linii LGV Nord (min.Paryz-Bruksela) pociagi
    jadace 300 km/h moga kursowac co 212 sekund! I w kazdym do 2*377= 754
    osob!!!


    Pyl z elektrowni? hmm... Wyziewy z diesla? A z tym zuzyciem, z jakim samochodem
    to porownujesz (Warszawa?) I przy jakim wypelnieniu pociagu? Przy maksymalnym?


    Nie mam danych jesli chodzi o kolej, ale mam dane nt.autobusow
    miejskich.
    Srednie zuzycie autbusu 12m to 34-35l/100km przy czym autbus ten
    przewozi max.100 osob. Liczac,ze samochod(diesel) pali 7l/100km i jedzie
    nim 1,3 osoby(srednie zapelnienie), a autobusem jedzie polowa
    osob(50-tak by bylo w miare wygodnie) to na jedna osobe wychodzi srednie
    zuzycie 7,5 razamniejsze w przypadku autobusu.
    Autobus przgubowy 18m pali 48-49l/100km i zabiera max 180 osob, wiec te
    wskazniki wychodza jeszcze bardziej na korzysc autobusu.
    Pomimo,ze nie mam danych to na 100% w przypadku rozsadnie zapelnionego
    pociagu jest jeszcze lepiej.


    Mozna zrezygnowac z _rozbudowy_ tych drog (w tym z budowy autostrad).
    Zlikwidowac drog glownych nie mozna, po prostu stana sie one lokalne, beda
    laczyc znajdujace sie na nich miejscowosci.


    Co racja to racja, nie tworzmy tu jakies kolejowej utopii!


    Z rachunkow jakie otrzymywalem na bramkach wynikalo, ze jakas firma. No ale nie
    sprawdzalem czy to panstwo ma w niej udzialy, czy kto inny.


    Ta sama firma bedzie pobierac $$$ za autostrady w Polsce. Ale tylko
    pobierac!


    | Raczej fakt dodatkowy - A jest zarzadzanie przez PKP.

    Tomasz Domanski pisal to, ze nawet DB ma klopoty... prawde mowiac zasmucil mnie
    ta informacja.


    Tia, ale to sa problemy na troche innym poziomie-tam leca glowy za zle
    wyniki, a u nas...


    To widac to cudo jest cholernie dobrze schowane, bo jak szukalem autokuszetki
    Poznan-Zakopane, to d* zimna :-( A to jedna z niewielu tras, gdzie cos takiego
    mialoby szanse zdac egzamin. Poinformuj mnie w takim razie kiedy jezdzi taki
    pociag, gdzie mozna kupic na niego bilet, gdzie mam sie zglosic w celu
    zaladowania samochodu...


    Gdynia-Katowice i chyba w sezonie Zakopane.





    Temat: Dozyjemy - pojezdzimy


     stacje:
    metro Centrum i PKP Wwa Sródmiescie sa od siebie oddalone o kilkaset
    metrów
    i nawet nie sa polaczone zadnymi ruchomymi schodami/chodnikiem ?


    I dlaczego z Centralnego nie można dojść via Śródmieście do Metra?
    Przecież jak ktoś wraca z tobołem z pociągu, to musi tachać go przez
    zaśmieconą Marszałkowską.
    I tak dobrze, że na rogu z Emili Plater, postawili ten estetyczny sklep.

    Co się tyczy dworców kolejowych, to IMO najohydniejszym jest Warszawa
    Ochota.
    I ten cuchnący bazar, gdzie o zgrozo sprzedają żywność z "przewoźnych
    sklepów typu Żuk i Lublin", a barki są chyba dlatego orientalne, iż po
    "estetyce" ich, można się zorientować, jak cudownie nas tam nakarmią.

    PKP Stadion, Powiśle, też nieciekawe, ale one są przynajmniej jakoś ukryte,
    a Ochota jest niemal w centrum i vis a vis reprezentacyjnego Hotelu
    Sobieski.

    Odnoszę wrażenie, iż wszechobecny syf na Dworcu Ochota, wszedł do "pakietu"
    tradycji tegoż.
    W latach '70 tam właśnie stał radziecki automat z wodą mineralną, gdzie
    gruboszklista szklanka, przywiązana była do urządzenia zardzewiałą śrubą i
    łańcuchem.


    PS Podobna "integracja" systemów komunikacji zachodzi na stacji "Pl.
    Bankowy". Bogatym krajem jestesmy skoro nas stac na debilne projekty które
    dziesieciolecia przetrwaja w ziemi zakopane...


    A jakże "cudownym" rozwiązaniem jest Rondo Zesłańców Syberyskich.

    1) Po kilku kilometrach na prawdę porządnej trzypasmówki, wsjo korkuje się
    na jednopoziomowym rondzie, nie radzącym sobie z ruchem tranzytowym TIRów i
    potokiem samochodów jadących w kierunku Pruszkowa.
    Trasa Pymasowska, winna być w tym miejscu w tunelu, który nie kończył by się
    za torami, lecz wychodziłby łagonie na Bitwy Warszawskiej, na wysokości MPT.

    2) Cóż to za nazwa w ogóle? Rondo Zesłańców Syberyskich???
    Rozumiem obelisk, pomnik, ale nazwana w ten sposób ulica, jakoś niemiło się
    kojarzy.

    Rico.





    Temat: Bilet weekendowy


    Nie mówimy tutaj o przewoźnikach prywatnych, tylko państwowych, których
    pociągi honorująą ulgi ustawowe. CARGULOWE retraki też nie wchodza w grę.
    Państwo dzieli pociągi najprościej własnie na osobówki, pospiechy i
    ekspresy.


    A może zabronisz komuś uruchomić pociągu InterCity na trasie Warszawa-Poznań,
    który jechał by tyle samo, ale bilet kosztowałby w taryfie osobowego - około 20z ł?
    Jakie ppaństwo dzieli? Państwo jako ludzie, tak?


    | Ale wracając do TLK. Ciekawe czemu w ulotkach rozdawancyh na dworcach jes

    | "TLK-pociagi Tanie Linie Kolejowe-obowiązuje bilet według taryfy
    | pospiesznej"

    | No bo, to ulotka informacyjna...

    rozumieć



    Czy to jest Twoja interpretacja "zrozumiewawcza" oferty PKP?


    | Hehehe. A OSOBOWY może być InterCity, a InterCity osobowym?
    | Pierwszy nie może, bo przystaje na każdej stacji, a InterCity może być
    | objety
    | rynkiem jak osobowy.

    KURDE czego ja się dowiaduję. Proszę otworzyć SRJP tabela 450 i zobaczyć na
    ilu stacjach osobowy się nie zatrzymuje. InterCity urachamiany przez PIC z
    ceną osobowego dalej będzie Expressem o ile będzie jeździć na podstawie
    taryfy E. A jeśli będzie jeździć na podstawie M+ to już pośpiech.


    No to uważasz, że jeśli EX dostanie taryfę osobowego na odcinku jakiś - promocji
    wakacyjnej np. to bedzie na tym odcinku osobowym, po mimo, że jedzie tak samo
    szybko jak kiedyś?


    | Poza tym TLK jadą z max predkoscia 140-160
    | a posp tylko 125 km/h.

    Jeszcze lepsze. Prawie do stopki. A Batory to z jaką prędkością niby jeździ?
    I co może pospiechem nie jest. Poza tym max na dzień dzisiejszy dla TLKi to
    150km/h. A jeszcze jedno. Jaki niby pośpieszek poza Batorym (który z tą
    prędkością owszem ułamek sekundy sunie) jedzie 125 km/h, bo Z Tego Co Mi
    Wiadomo 125 km/h to jest Vmax EU07, ale w eksploatacji i tak te maszyny nie
    pogrzewaja szybciej niż 120 km/h nawet z posp. Zakopane-Gdynia/Olsztyn na
    CMK.Jak się myle naprostować.


    No z prędkościami jest różnie IC WAWEL jedzie wolniej niż pośpieszne PKP PR.





    Temat: Co z tym Dreznem?
    Witam,
    Krycha, zrobiłaś świetną analizę.

    Moje 33 grosze.

    1) Władze PKP tłumaczą brak pociągów międzynardowych ich deficytem.
    O ile w kierunku Czech czy Słowacji taka argumentacja może być prawdziwa, to kierunek na Niemcy jest po prostu skandaliczny. Patrząc na ilość firm autokarowych czy ostatnio tanich linii lotniczych, widać wyraźnie, że PKP mogło by na tym zarabiać.

    Co było kiedyś? Mileiśmy wspomniany pociąg Kraków/Warszawa - Frankfurt. Z bardzo dobrymi wagonami, kiedy nim nie jechałem był zawsze pełny. Uwalono go w ciągu jednego rozkładu.
    Z pociągiem nocnym do Drezna rozpoczęto od kombinacji. Najpierw jechał jako osobny pociąg przez Łódź, potem rzucono go w pociągu do Szkarskiej przez Opole. W końcu udupiono. Pociągi IR Wrocław - Drezno zawsze były pełne i z dobrymi wagonami. Z pociągiem nocnym Kraków - Berlin też kombinowano. Najpierw przez Ścinawę, potem przez Żagań, w końcu ....
    Przypomnę, że był też pociąg dzienny koło 7-mej Wrocław - Berlin przez Głogów bodajże.
    Wszystko to lata 90-te, bo dalej pamięcią nie sięgam. Poza DŚ nie chce mi się wychodzić.

    Co mamy teraz? Dwa pseudo-RE do Goerlitz, IC Wawel do Hamburga oraz (w lubuskiem) jakieś ogryzki Żagań - Forst.
    Z Wrocławia potrzeba minimum:
    - 2 pociągów IR Wrocław - Drezno, w Węglińcu skomunikowanie z pociągami z Jeleniej Góry. Wieczorny powinien przyjeżdzać do Drezna ok. 21, aby mieć skomunikowania na nocne z Drezna w głąb Niemiec.
    - 2 pociągów IR Wrocław - Berlin (przez Legnicę - Żary lub Rzepiń).
    - nocnego pociągu takiego jak kiedyś Kraków/Wawa - Drezno, przyjazd rano do Drezna.
    - nocnego Kraków - Berlin (może być jako łącznik do Kraków - Drezno).
    - kilku RE Wrocław - Goerlitz
    - jakieś szynobusy JG - Goerlitz
    - przydałby się też jakiś EN w kierunku Zagłębia Ruhry.
    Oczywiście, potrzebne są takie promocje jak SparDay, SparNight itd.

    Z uwagi na związki gospodarczo-tuystyczne-personalne pomiędzy Dolnym i Gónym Śląskiem a Niemcami, pociągi z Wrocka do Drezna powinny śmigać nabite !!!!

    Do Czech nie ma nic, oprócz kretyńsko jeżdzącej Bohemii. Znowu, to co potrzeba, to Bohemia w starym wydaniu, z "SparNight". Do tego, komunikacja przygraniczna: przez Lubawkę do Trutnova, przez Sz.P. do Tanvaldu i Libreca.

    Przez wiele lat jeździłem Bemem na Słowację. Pociąg jechał przez Opole, był nad ranem w Zilinie, gdzie można było się przesiąść na pociągi w dolinę Vagu. Później rozpoczęto kombinację. Jechał jako łąćznik do pociągu Szczecin - Zakopane, potem przez Kłodzko bodajże do Bratysławy. A w końcu go ujebano.

    Dobra, nie piszę więcej, bo płakać się chce. ......



    Temat: Wycieczko-konkurs (citke dluzsze)
    Czesc
    Mam propozycje wycieczko-konkursu dla tych co maja jeszcze odrobine
    wakacji.
    Wycieczka to bedzie krajoznawcza w granicach RP.
    Ja w niej niestety uczestniczyl nie bede lecz duchowo wspieral bede
    potencjalnych uczestnikow. Jako, ze wycieczka ma forme konkursu
    przewidziane sa atrakcyjne nagrody.
    Oto regulamin konkursu:
    1. Nalezy nabyc bilet sieciowy (rodzaju dowolnego) na jak najmniejszej
    stacji.
    Im kasa wydanie bedzie na wiekszym zadupiu (przepraszam) tym wieksza
    ilosc punktow do
    zdobycia. Odpadaja ajencje, agencje i te sprawy. Siecowka ma pochodzic z
    kasy PKP.
    Skan siecowki nalezy zalaczyc do obowiazkowego sprawozdania z wycieczki.

    Dodatkowe punkty: zalaczone zdjecia pani sprzedajacej sieciowke; im
    brzydsza, grubsza
    i bardziej wytapirowana - wieksza liczba punktow
    Dodatkowe punkty: zalaczany plik audio z nagranym dialogiem przy zakupu
    sieciowki
    2. Trasa wycieczki musi byc co najmniej nastepujaca:
    Swinoujscie - Szczecin - Zielona Gora - Wroclaw - Krakow - Przemysl -
    Warszawa -
    Olsztyn - Gdansk - Szczecin - Swinoujscie.
    UWAGA: Przejazd WSZYSTKIMI pociagami wylacznie osobowymi kiblami.
    Nie wiem czy sie da. Nie patrzylem na hafasa, ale sadze ze to jest
    mozliwe. Najwyzej
    trase sie troche zmieni.
    Nie wliczaja sie zadne EDki, przerobki EN57 (np. Szrenica, EN57-1400
    itp)
    Poszczegolne trasy nalezy zdjeciowo udokumentowac. (Nie mam lepszego
    pomyslu
    na wiarygodne dokumentowanie przejazdu. Zakladam ze gramy fair)
    Dodatkowe punkty: przejazd kiblem z plastykowymi siedzeniami
    Dodatkowe punkty: kazda minuta spoznienia poszczegolnych pociagow
    Bonus punktowy: niezdarzenie na przesiadke z powodu opoznienia
    Dodatkowe punkty: fakultatywne wypady z trasy (np Wroclaw - JG -
    Wroclaw, Krakow -
    Zakopane - Krakow itp)
    Punkty zostana zsumowane przez specjalne jury. MK z najwieksza liczba
    punktow
    otrzyma gand prix: uscisk dloni prezesa. Nagrod innych nie przewiduje
    sie.

    Opcjonalna wersja wycieczko - konkursu (dla bogatych):
    Przejazdy na podstawie biletow jednorazowych
    Dodatkowe punkty: poswiecenie finansowe MK
    Dodatkowe punkty: bezwatpliwosciowe dokumentowanie odbytej trasy za
    pomoca skanow
    biletow.
    Grand prix tej opcji: uscisk dloni prezesa i buzi serketarki prezesa.
    Sprawozadanie z wycieczki moze miec forme dowolna, jednak obowiazkowy
    tytul pracy ma brzmiec: "Wakacje w kiblu"

    Zycze powodzenia i milych wrazen.

    humorystycznie)
    zalezy wylacznie od Was.

    Pewnie zastanawiacie sie co mi przyszlo do glowy wypisywac tekie
    glupoty.
    Po ok. 6 godzinach w sumie, spedzonych dzisiaj w kiblu ( serii 57
    oczywiscie; nie mam
    problemow zoladkowych) odbila mi glupawka.
    pozdrowienia
    michal





    Temat: Monciak-Krupówki
    http://www.tygodnikpodhalanski.pl/www/index.php?
    mod=news&strona=1&kat=&id=&typ=&id=863

     piątkowy wieczór z Zakopanego ruszył góralski najazd na Trójmiasto. Otwarcie
    sezonu letniego na sopockim molo wiąże się z uruchomieniem nowego składu
    Tanich Linii Kolejowych "Monciak-Krupówki".

    Zaskoczonych podróżnych na zakopiańskim dworcu PKP witało stoisko
    gastronomiczne WARS, grała góralska kapela, Bartek Koszarek prezentował
    gotową do nadmorskich występów deskę snowbordowo-surfingową. Wzdłuż składu
    wolno sunął zabytkowy zielony mercedes z Lolą na pokładzie. Nieomal
    spóźniona, ledwie zdążyła na "Monciak-Krupówki", a jeszcze przed wejściem
    zatrzymał ją Emilio, by namalować pamiątkowy portret na tle Giewontu.

    - Z okazji pięćdziesięciolecia partnerstwa Sopotu i Zakopanego postanowiliśmy
    wraz z PKP Intercity wypromować nową jakość połączeń kolejowych pomiędzy
    czterema stolicami Polski: zimową stolicą jaką jest Zakopane, dawną stolicą –
    Krakowem, obecną stolicą Warszawą i letnią stolicą kraju – Sopotem – wyjaśnia
    dyrektor Biura Promocji Zakopanego Andrzej Kawecki.

    Podróż nad morze urozmaica podróżnym swymi występami kabaretowymi Teatr OFF
    Tatrzański i góralska kapela. W Krakowie na Dworcu Głównym "Monciak-Krupówki"
    witała Cesarsko Królewska delegacja pod wodzą Lajkonika, a piękne krakowianki
    w strojach ludowych częstowały chrupiącymi obwarzankami. Lajkonik odtańczył w
    rytm góralskich melodii wygrywanych przez kapelę spod samiuśkich Tater.

    O podniebienia podróżnych przez cały czas dba WARS. – Mamy dopiero
    kilkanaście takich nowoczesnych składów, wyremontowanych, a raczej budowanych
    od podstaw – podkreślają przedstawiciele PKP.

    Górale ruszyli na sopockie plaże, a już w grudniu swą rewizytę pod Giewontem
    zapowiadają władze Sopotu.

    "Monciak-Krupówki" to nazwa zaproponowana przez uczestników internetowego
    konkursu. Nawiązuje do najpopularniejszych deptaków w kraju: sopockiej ul.
    Bohaterów Monte Cassino, zwanej popularnie "Mocniakiem" i zakopiańskich
    Krupówek.

    Rafał Gratkowski

    http://www.tygodnikpodhalanski.pl/www/index.php?
    mod=news&strona=1&kat=&id=&typ=&id=865

    Orkiestra dęta, cheerleaderki, piraci, szczudlarze i bębniarze witali
    góralską kapelę Bartka Koszarka, który przywiózł do Sopotu swoją zabytkową
    deskę snowboardowo-surfingową. Na dworcu w Sopocie w sobotnie przedpołudnie
    butlą szampana ochrzczono pierwszy skład "Monciak-Krupówki"

    Kolacja w zakopiańskim lokalu przy Krupówkach, a śniadanie przy sopockim
    molo. Tak zachęcał do skorzystania z nowego połączenia Tanich Linii
    Kolejowych "Monciak-Krupówki" prezes WARS-u Zbigniew Terek. Krzysztof Supa z
    zarządu PKP Intercity przekonywał, że już w 2012 r. kolejowe pokonanie
    dystansu z Warszawy do Sopotu potrwa krócej niż trzy godziny.

    Władze Sopotu i Zakopanego spotkały się z dziennikarzami przy sopockim molo w
    lokalu "Fregata", by opisać projekt kolejowego połączenia letniej i zimowej
    stolicy Polski.

    – Pięć lat temu przerwano łączność kolejową między nami. Kolej uruchamiała
    jedynie połączenia sezonowe na trasie Gdynia-Zakopane. Na wniosek marszałków
    obu regionów udało się z powodzeniem uruchomić stałe połączenie – przypomniał
    prezydent Sopotu Jacek Karnowski.

    TLK Intercity Gdynia – Zakopane kursuje od grudnia. Z końcem kwietnia PKP
    Intercity wraz z Sopotem i Zakopanem podpisało umowę o uruchomieniu pociągu
    pod nazwą "Monciak-Krupówki". – To wspaniała, nowa jakość podróży –
    przekonywał burmistrz Zakopanego Janusz Majcher, który do składu oficjalnej
    delegacji dołączył jednak dopiero w Gdańsku Oliwie. Reszta zakopiańskiej
    wyprawy podróżowała do Sopotu przez ponad piętnaście godzin.

    Radni i szefostwo Biura Promocji Zakopanego w kuszetkach, dziennikarze
    korzystali z miejsc siedzących. Wielu uczestników wyprawy zaskoczyła wielka
    ilość chętnych do przejazdu nową linią kolejową. Brakowało miejsc siedzących,
    wielu podróżnych noc spędzało na korytarzu, bądź w nowym, odnowionym i
    klimatyzowanym wagonie WARS. Tu o podniebienia spragnionych i wygłodniałych
    turystów dbała doborowa załoga z Gdyni: Artur Uryga, Marcin Uryga – kucharz,
    Sandra Uryga i Maria Kurowska. Ich zalety chwalił prezes WARS-u. – Jeździmy
    regularnie na trasie Gdynia – Kraków, pracujemy w "Kaszubie", "Kościuszce", a
    teraz w "Monciaku" – mówi Maria Kurowska.

    Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher podkreślał, że na trasie "Monciak-
    Krupówki" nigdy nie zabraknie sztandarowego produktu z Podhala, jakim jest
    oscypek.

    Rafał Gratkowski





    Temat: Korekta SRJP


    Kiedy bedzie najblizsza korekta rozkłady jazdy ???

    Czy znane sa juz jakies ciecia/przywrocenia/udogodnienia ???


    Zmiany wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego rozkładu jazdy pociągów
    obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r.  24.03.2005  

    Wykaz zmian, które zostaną wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego
    rozkładu jazdy pociągów obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r.:

    1. poc. nr 21128 / 21118 „Lublinianin” relacji Lublin (4.05) – Warszawa
    Zachodnia (8.20) zostanie odwołany na odcinku Dęblin – Warszawa Zachodnia;
    2. poc. nr 12108/9 „Bystrzyca” relacji Warszawa Zachodnia (17.55) – Lublin
    (20.26) zostanie odwołany.
    3. poc. nr 40122 / 40121 „Mazowsze” relacji Warszawa Wschodnia (odj. 17.18) –
    Płock (przyj. 20.30, odj. 5.07) – Warszawa Wsch. (przyj. 8.28) kursować będzie
    w 2 relacjach: Warszawa Wsch. – Kutno – Warszawa Wsch. oraz Kutno – Płock –
    Kutno;
    4. poc. nr 44119 / 44120 relacji Warszawa Wschodnia (odj. 16.23) – Kutno
    (przyj. 18.18, odj. 5.23) – Warszawa Wsch. (przyj. 7.22) kursować będzie w
    wydłużonej relacji Warszawa Wschodnia – Konin – Warszawa Wschodnia (na odcinku
    Łowicz – Konin – Łowicz jako poc. osobowy);
    5. poc. nr 38500/1 / 83500/1 relacji Zakopane (odj. 21.08) – Szczecin (przyj.
    11.40, odj. 16.30) – Zakopane (przyj. 6.42) poza obecnymi terminami kursowania
    będzie dodatkowo kursował w piątki ze Szczecina i w niedziele z Zakopanego;
    6. poc. nr 18200/1 / 81200/1 relacji Białystok (odj. 16.30) – Szczecin (przyj.
    5.43, odj. 20.50) – Białystok (przyj. 9.51) w okresie od 28 kwietnia do 23
    maja zamiast codziennie kursować będzie tylko w piątki i niedziele;
    7. poza okresem wakacji szkolnych połączone zostaną relacje pociągów nr
    46103 / 64102 relacji Katowice (odj. 5.35) – Wrocław (przyj. 8.17, odj.
    19.30) –Katowice (przyj. 22.11) oraz 68101 / 86100 relacji Wrocław (odj.
    8.20) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) – Wrocław (przyj. 19.07) w jeden
    pociąg relacji Katowice (odj. 5.35) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) –
    Katowice (przyj. 22.11);
    8. pociąg 23500 / 32500 relacji Zamość (odj. 19.04) – Rzeszów (przyj. 22.50,
    odj. 5.00) – Zamość (przyj. 8.50) – łącznik do pociągu nr 36200/1 / 63200/1
    relacji Przemyśl – Wrocław – Przemyśl – kursować będzie przez Horyniec Zdrój
    zamiast przez Stalową Wolę;
    9. poc. nr 77116/7 „Branicki” relacji Białystok (16.25) – Warszawa Zach.
    (18.59) nie będzie kursował w soboty; poc. nr 77100/1 „Branicki” relacji
    Warszawa Zach. (9.10) – Białystok (11.55) nie będzie kursował w niedziele.

    http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=0

    Pozdr.

    Grzesiek





    Temat: Dodatkowe pociągi
    http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/Dodatkowepociagi.html

    Od 25 maja ruszają dodatkowe pociągi

    W okresie wydłużonego weekendu majowego 2005 r., Przewozy Regionalne
    dodatkowo uruchamiają 34 pociągi pośpieszne, ujęte w rozkładzie jazdy z
    wyznaczonymi terminami kursowania. Niektóre z nich będą prowadziły w swoim
    składzie wagony do przewozu rowerów (wykaz poniżej).

    Lp.Nr pociąguNazwa pociąguRelacja pociąguTermin kursowaniaUwagi

    1.13200/1NosalWarszawa Wsch. 22.51- Zakopane 7.3725/26.V - 1/2.X.2005
    2.31200/1NosalZakopane 22.09 - Warszawa Wsch. 6.4326/27.V - 2/3.X.2005
    3.13502/3WigrySuwałki 18.40 - Kraków Pł. 4.5128/29, 29/30.V.2005Rower*
    4.31502/3WigryKraków Pł. 22.13 - Suwałki 8.4925/26, 26/27.V.2005Rower*
    5.18204/5 Warszawa Zach. 21.34 - Kołobrzeg 7.4125/26.V.2005
    6.81502Kołobrzeg 13.44 - Warszawa Wsch. 22.1029.V.2005
    7.26500/1Lublin 22.05 - Jelenia Góra 9.4525/26 - 28/29.V.2005Rower*
    8.62500/1 Jelenia Góra 19.23 - Lublin 7.3326/27 - 29/30.V.2005Rower*
    9.28200/1Lublin 23.00 - Szczecin Gł. 8.4925/26.V, 29/30.V.2005
    10.82200/1Szczecin Gł. 20.35 - Lublin 5.5525/26.V, 29/30.V.2005
    11.35500/1Krynica 18.52 - Gdynia Gł. 11.1726/27 - 29/30.V.2005
    12.53500/1Gdynia Gł.16.28 - Krynica 8.2025/26 - 28/29.V.2005
    13.35504/5Zakopane 23.05 - Gdynia Gł.11.08 / Olsztyn 10.2726/27 -
    29/30.V.2005
    14.53504/5Gdynia Gł. 19.20/ Olsztyn 20.22 - Zakopane 8.3225/26 -
    28/29.V.2005
    15.35506/7Zakopane 20.42 - Bydgoszcz Gł. 8.4226/27 - 29/30.V.2005
    16.53506/7  Bydgoszcz Gł. 19.42 - Zakopane 8.1525/26 - 28/29.V.2005
    17.37500/1PodhalaninZakopane 21.32 - Poznań Gł. 4.4828/29, 29/30.V.2005
    18.73500/1PodhalaninPoznań Gł.18.31 - Zakopane 4.5625/26, 26/27.V.2005
    19.45504/5PogoriaBielsko-Biała 21.23 - Ełk 9.5525/26, 26/27.V.2005Rower*
    20.54505/4PogoriaEłk 16.55 - Bielsko Biała 5.5228/29, 29/30.V.2005Rower*
    21.56502/3Gdynia Gł. 23.23 - Szklarska Poręba Górna 11.3525/26 -
    28/29.V.2005,
    22.65502/3  Szklarska Poręba Górna 15.36 - Gdynia Gł. 4.5226/27 -
    29/30.V.2005,
    23.58109BarnimToruń Gł.15.39 - Szczecin Gł. 20.2225.V, 29.V.2005
    24.85108/8518BarnimSzczecin Gł.16.08 - Toruń Gł. 21.1825.V, 29.V.2005
    25.68504/5WikingSzklarska Poręba Górna 10.17 - Szczecin Gł. 20.5227 -
    29.V.2005Rower*
    26.86504/5WikingSzczecin Gł. 7.18 - Szklarska Poręba Górna 17.3626 -
    28.V.2005Rower*
    27.78501OrkanPoznań Gł. 6.00 - Świnoujście 10.3126.V.2005Rower*
    28.87500OrkanŚwinoujście 18.12 - Poznań Gł. 22.2529.V.2005Rower*
    29.15510/1Warszawa Zach. 6.10 - Ełk 10.5526.V.2005
    30.51510/1Ełk 18.07 - Warszawa Zach. 22.1529.V.2005
    31.36510/1ŚnieżkaKraków Gł. 9.53 - Jelenia Góra 16.1526.V.2005
    32.63510/1ŚnieżkaJelenia Góra 13.23 - Kraków Gł. 21.5229.V.2005
    33.43101BieszczadyGliwice 6.07 - Zagórz 15.1126.V - 28.V.2005Rower*
    34.34100BieszczadyZagórz 10.39 - Gliwice 18.5927.V - 29.V.2005Rower*
     Rower * - Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów

    Dodatkowe wagony

    W dniach 25.05.2005 - 30.05.2005, na trasach cieszących się największym
    zainteresowaniem naszych podróżnych, dołączymy dodatkowe wagony.

    PRZEWÓZ ROWERÓW i WÓZKÓW DZIECIĘCYCH
    Rower lub wózek dziecięcy można przewieźć:
    w wagonie (przedziale) przystosowanym do przewozu rowerów,
    w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku
    ostatniego wagonu w składzie pociągu,
    w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, na podstawie biletu
    na przewóz roweru/wózka dziecięcego.
    Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego.
    Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać współpodróżnym i powodować
    uszkodzeń i zanieczyszczeń wagonu.
    Uwaga!
    Wózek dziecięcy przewożony przez osobę jadącą z dzieckiem nie podlega
    opłacie.





    Temat: Lublin


    Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego
    pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w
    SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/.
    Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji
    mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez
    Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy
    hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...


    Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg
    był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć
    wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier.
    Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w
    domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli.
    Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do
    Szczecina, więc coś z niego zostało))).

    Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin -
    Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do
    Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do
    Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem
    warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).

    Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław
    przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy
    Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w
    dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten
    dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to
    bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał
    już dwóch wagonów.

    Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1
    przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa
    (przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin -
    Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał
    nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań -
    Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas
    zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co
    robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w
    komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy
    Jagodzin (osobowy).

    Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez
    Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była
    VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa -
    Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach
    w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom.
    Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony
    Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś
    opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na
    tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny.
    A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.

    Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój
    post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:

    W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA
    PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z
    Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię
    (ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok.
    8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku
    do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.

    Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech
    tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął
    wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej),
    który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim
    latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte
    czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w
    dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra
    klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego
    F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą
    w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie
    został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.





    Temat: [ Sz ] Małe zmiany rozkładu jazdy PKP

    http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,1865766.html

    Małe zmiany rozkładu jazdy PKP

    mago 14-01-2004, ostatnia aktualizacja 14-01-2004 18:50

    Od 19 stycznia PKP wprowadziło zmiany w rozkładzie jazdy dla pociągów, które
    przyjeżdżają z kierunku Poznania do Szczecina. Nowy dla 12 pociągów będzie
    obowiązywał od 19 stycznia

    To efekt ograniczenia prędkości pociągów na odcinku Poznań - Krzyż
    Wielkopolski po katastrofie kolejowej w Miałach. Dotychczas składy jeździły
    80 km na godz., obecnie najwyżej 50 km.

    Choć przez kilka ostatnich dni tworzenie rozkładu jazdy uwzględniającego
    opóźnienia spędzało sen z powiek kolejarzy, klienci PKP zmian nie odczują.
    Pociągi do Poznania od stacji Krzyż będą kursowały tak jak dotychczas. Po
    prostu w rozkładzie jazdy dla 12 składów uwzględniono opóźnienia.

    - Zmiany są nieduże, ale klienci muszą o nich wiedzieć - mówi Leszek Hodak,
    naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w
    Szczecinie. - Przy rozkładach jazdy pojawią się ogłoszenia informujące o
    zmianach. Pociągi w kierunku Poznania będą odjeżdżały zgodnie z rozkładem
    jazdy obowiązującym od 14 grudnia.

    Pociągi do Poznania zaczną opóźniać się już od Krzyża. Pasażerowie, którzy
    jadąc z Poznania, przesiadali się w Stargardzie Szczecińskim i Dąbiu, nie
    odczują zmian. Wszystkie skomunikowania składów zostały zachowane.

    Zmiany dotyczą głównie połączeń dalekobieżnych. Tylko jeden pociąg
    regionalny z Krzyża do Szczecina odjedzie cztery minuty później niż
    dotychczas. Pozostałe regionalne będą jeździły bez zmian. Zmieniony rozkład
    jazdy będzie obowiązywał do odwołania.

    "Przemyślanin" relacji Przemyśl - Szczecin Gł. poc. nr 38203 Poznań 6.17 -
    Krzyż 7.59 - Choszczno 8.32 - Stargard Szczeciński 8.55 - Szczecin Dąbie
    9.19 - Szczecin Gł. 9.34

    Zakopane - Szczecin Gł. poc. nr 38201Poznań Gł. 7.05 - Krzyż 8.33 -
    Choszczno 9.05 - Stargard Szczeciński 9.28 - Szczecin Dąbie 9.46 - Szczecin
    Gł. 10.00

    Krzyż - Szczecin Gł. poc. nr 125 Krzyż 8.38 - Choszczno 9.26 - Stargard
    Szczeciński 9.59 - Szczecin Dąbie 10.22 - Szczecin Gł. 10.39

    "Bem" relacji Bratysława - Szczecin Gł. poc. nr 68001Poznań Gł. 8.00 - Krzyż
    9.29 - Choszczno 10.03 - Stargard Szczeciński 10.27 - Szczecin Dąbie 10.44 -
    Szczecin Gł. 10.58

    IC "Bolesław Prus" relacji Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. poc. nr 1801
    Krzyż 10.24 - Stargard Szczeciński 11.15 - Szczecin Dąbie 11.31 - Szczecin
    Gł. 11.47

    "Włókniarz" relacji Łódź Kaliska - Szczecin Gł. poc. nr 18101
    Poznań Gł. 10.25 - Krzyż 11.38 - Choszczno 12.12 - Stargard Szczeciński
    12.39 - Szczecin Dąbie 12.55 - Szczecin Gł. 13.10

    Ex "Barbakan" poc. nr 3811 relacji Kraków Gł. - Szczecin Gł.
    Poznań Gł. 12.20 - Krzyż 13.27 - Stargard Szczeciński 14.18 - Szczecin Dąbie
    14.34 - Szczecin Gł. 14.48

    "Bosman" relacji Poznań Gł. - Szczecin Gł. poc. nr 78103
    Poznań Gł. 14.15 - Krzyż 15.42 - Choszczno 16.17 - Stargard Szczeciński
    16.39 - Szczecin Dąbie 16.57 - Szczecin Gł. 17.10

    "Gałczyński" relacji Lublin - Szczecin Gł. poc. nr 28103 Poznań Gł. 16.08 -
    Krzyż 17.29 - Choszczno 18.03 - Stargard Szczeciński 18.26 Szczecin Dąbie
    18.43 - Szczecin Gł. 18.59

    Ex "Mewa" relacji Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. poc. nr 1811Poznań Gł.
    17.28 - Krzyż 19.02 - Stargard Szczecński 19.53 - Szczecin Dąbie 20.09 -
    Szczecin Gł. 20.23

    "Barnim" relacji Toruń Gł. - Szczecin Gł. poc. nr 58109Krzyż 19.10 -
    Choszczno 19.42 - Stargard Szczeciński 20.03 - Szczecin Dąbie 20.18 -
    Szczecin Gł. 20.31

    "Światowid" relacji Przemyśl - Szczecin Gł. poc. nr 38103Poznań Gł. - Krzyż
    21.50 - Choszczno 22.28 - Stargard Szczeciński 22.51 - Szczecin Dąbie
    23.08 - Szczecin Gł. 23.23





    Temat: NEx naszych marzen
    Witam!

    No to ustaliliśmy w innym wątku:

    - ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać
    "technicznie".
    - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30)
    - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być
    tolerowane.

    No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):

    Nex Krążownik Południa

    Zakopane: o. 19:35
    Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08
    Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika)
    Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o.
    0:30
    Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa,
    p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew.
    doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) -
    Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35)
    Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20
    Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30
    Warszawa Centralna: p. 9:37

    Nex Przyjaźń II

    Suwałki: o. 19:20
    Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła)
    Ełk: p. 20:50 o. 20:55
    Grajewo: o. 21:11
    Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku,
    zmiana mechanika)

    Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45,
    przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot)
    - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana
    mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz
    jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew
    (6:17, przelot) -

    Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55
    Sopot: p. 7:09 o. 7:14
    Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39
    Lębork: p. 8:16 o. 8:26
    Słupsk: p. 9:02

    NEx Spalina Pomorza

    Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów)
    Kołobrzeg:
    Koszalin:
    Słupsk:
    Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc -
    Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) -
    Warszawa:

    NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)

    Świnoujście:
    Szczecin Główny:
    Stargard Szcz:
    Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z
    poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock -
    Kutno -
    Warszawa Centralna:

    Nex Czeski Film

    Świeradów Zdr:
    Gryfów Śl:
    Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp.
    z Jeleniej Góry):
    Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy
    z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie -
    Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola -
    Łódź Widzew:
    Warszawa Centralna:

    Czuwaj nad logiką PKP!
    Pozdrawiam
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek[at]rower[dot]com.





    Temat: Pociagami po Niemczech i Czechach w ten weekend.


                    Czesc!
    Planujemy ponownie kolejowa wycieczke objazdowa po Niemczech i Czechach z
    maksymalnym wykorzystaniem biletu weekendowego.

     Trasa: Warszawa - Kostrzyn - Berlin - Lubeka - Hamburg - Brema - Munster
    (nocleg) - Kolonia (ok. 6h) - Frankfurt a.M - Wurzburg - Norymberga -
    Monachium - Garmish-Panterkirchen (rzut oka Alpy) - Monachium - Praha -
    Miedzylesie lub Zebrzydowice - Warszawa.


    wlasnie wrocilismy :) trasa nieco sie zmodyfikowala:

    w polsce w nocy z piatku na sobote: Poznan Krzyz Kostrzyn

    piechotka na niemiecka strone

    na bilet weekndowy w sobote:

    Kustrin Berlin Zoo Wittenberga Lubeka Hamburg Osnabruck
    (wymienilem tylko miejsca, w ktorych spedzalismy troche czasu i
    zobaczylismy cos poza dworcem :)

    w Osnabruck spanie na lawce na dworcu - szczerze mowiac na przyszlosc
    polecam spanie wewnatrz dworca ;) na peronie wieczorem bylo calkiem
    cieplo ale pozniej robilo sie coraz zimniej :((

    niedziela dalej na bilet weekendowy:
    Osnabruck Kolonia (zwiedzanie PhotoKiny) Bonn piekna trasa
    kolejowa wdluz przelomu Renu Frankfurt nad Menem Augsburg
    Monachium

    w Monachium spanie na dworcu :) w zwiazku ze specyfika biletu
    bawarskiego mozna dlugo pospac ;)

    w poniedzialek na bilet bawarski:
    Monachium Mittenwald Garmisch-Partenkirchen Monachium Furth i
    Wald piechota do Czeskich Kubic
    (moglismy jechac na godzinke do Insbrucka - ale stwierdzilismy, ze
    szkoda nam 35 marek na godzinny pobyt ;))
    z Garmish-Partenkirchen mozna wjechac za 75 marek na najzyzszy szczyt w
    Niemczech Zugspitze (czy jakos tak to sie nazywa) - ale niestety , nie
    do wyrobienia sie na bilecie bawarskim :(

    W Czeskich Kubicach spanie na dworcu

    we wtorek jazda na normalne bilety czeskie i slowackie:

    Czeskie Kubice Pilzno Praga Zilina Strba kolejka zebata na
    Strbskie Pleso Tatrzanska Lomnica

    spanie po drodze ;) (sliczny wschod slonca zastal nas juz pod tatrami)

    w srode jazda kolejka linowa na Lomnice (2600m) i potem juz do domciu
    przez Zakopiec, Krakow do Poznania.

    Bylo naprawde super,  mimo, ze noclegi byly w wiekszosci bardzo krotkie,
    niewygodne i raczej z atrakcjami (praktycznie na kazdym dluzszym spaniu
    na dworcach budzily nas sluzby mundurowe (niemiecka policja, niemieccy
    sokisci i czeska policja)

    musze podkreslic bardzo pozytywne wrazenia w jazdy po niemczech -
    policja nad ranem nie chciala nas zgonic z lawki, tylko zainteresowala
    sie, czy czasami nie potrzebujemy pomocy, niemieccy sokisci zas
    poprosili nas o przeniesienie sie w inne miejsce, bo to mialo byc akurat
    sprzatane, wszedzie dostawalismy pelna informacje o dalszych
    polaczeniach a pociagi sa naprawde doskonale skomunikowane (mimo kilku
    sporych spoznien ZAWSZE czekaly pociagi przesiadkowe)

    na koniec moze troche konkretow :))) czyli koszty przejazdu

    poznankostrzyn (50% 1 klasa Pospieszny) 15:68 pln

    bilet weekendowy 32/2 DM (udalo nam sie okazyjnie kupic hmm zreszta juz
    drugi raz .. (podczas jazdy do Strasburga miesiac temu kupilismy go za
    10 marek :))

    bilet bawarski 35/2 DM

    Kubice-Praga : 120 koron czeskich
    Praga-Zilina : 284 korony czeskie
    Zilina-Tatrzanska Lomnica : 114 koron slowackich
    Tatrzanska Lomnica Lomnica (2600m) 120+300 (+120) (zrezygnowalem z
    polowy zjazdu)
    Tatrzanska Lomnica Lysa Polana : 22 korony slowackie
    Lysa polana Zakopane   2.40 pln
    Zakopane Krakow  10 pln(pks)
    Krakow Poznan : 21.75pln (50% posp 1 klasa)

    w sumie:

    Polska:   50pln
    Niemcy:   33DM czyli okolo 70 pln
    Czechy:   400 koron czyli okolo 45 pln (nie znam dokladnych kursow)
    Slowacja: 130 koron czyli okolo 15 pln (jak wyzej) (nie licze wjazdu
    kolejka linowa)

    w sumie na przejazd  180 PLN

    (ten sam wariant bez slowacji i z wracaniem z Pragi bezposrednio do
    Polski bylby tanszy o jakies 30 pln)  analogicznie w Polsce jadac
    pociagami o nizszej klasie i mniej korzystajac z autobusow mozna by
    zaoszczedzic jakies 20 pln (zakladam przejazd na znizke 50%)

    do tego dochodza oczywiscie koszty jedzenia i napojow (ale jak ktos sie
    uprze, to moze wszystko zabrac ze soba :)))

    pozdrawiam

    p.s. jak ktos ma jakies pytania, to chetnie odpowiem na liscie

    p.s.2 nurtuja mnie po tym wyjezdzie dwie rzeczy :)

    pierwsza naszla mnie w PKP - nie wie ktos moze, kiedy skonczy sie sezon
    grzybobrania ? ;) w KAZDYM pociagu PKP, ktorym jechalem podczas tej
    wycieczki, w pierwszej klasie jechaly za darmo hordy grzybiarzy (duzo
    ludzi zmuszonych bylo przez to stac na korytarzach) ;)) kazdy z ogromnym
    koszem i w ubraniu polowym ;)) widzielismy nawet delikwendow z koszami
    na oko kilkudziesieciolitrowymi :))

    druga rzecz, to czy moze ktos wie, skad Polacy na granicy maja tansze
    bilety weekendowe i jak im sie oplaca je sprzedawac ? probowalismy cos
    wymyslic, ale cos srednio nam szlo :))

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 118 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.