Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • projektobiekt.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Września





    Temat: Zdjęcia nowej kolejeczki
    Aha - może jeździ, ale jeszcze bez pasażerów (ze strony www.wkd.com.pl):

    W dniu 30 czerwca 2004r. o godz.8:30 do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska
    (WKD) dotarł nowoczesny elektryczny pojazd szynowy.
    Jest to pierwszy od 24 lat elektryczny pociąg, którym mieszkańcy okolicznych
    miejscowości będą mogli podróżować na trasie linii WKD. Wykonany został przez
    polską firmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding na zamówienie
    Samorządu Województwa Mazowieckiego z przeznaczeniem dla spółki PKP Warszawska
    Kolej Dojazdowa.

    Jest to pojazd niskopodłogowy - przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz
    przewozu większych bagaży i rowerów. Charakteryzuje się bogatym i nowoczesnym
    wyposażeniem mi.n. posiada instalację nawiewu z opcją klimatyzacji oraz kamery
    video rejestrujące obraz w całym składzie z podglądem w kabinie maszynisty.

    Długość całego składu wynosi 60 m. Pociąg przeznaczony jest do przewozu 500
    osób, w tym posiada 150 miejsc siedzących.
    Od dnia 1 lipca br. nowy pojazd szynowy będzie testowany, poddawany licznym
    próbom i ekspertyzom technicznym (musi spełniać najsurowsze wymagania i normy
    bezpieczeństwa). Po spełnieniu wszystkich wymogów pojazd zostanie dopuszczony
    do ruchu na linii WKD i włączony do rozkładu jazdy pociągów.
    Przewidywany termin – początek września br.




    Temat: Akcja protestacyjna w obronie kolei na Roztoczu
    Akcja protestacyjna w obronie kolei na Roztoczu
    PKP Intercity z dniem 1 września likwiduje 4 ostatnie połączenia
    kolejowe na Roztoczu.
    Zwracamy się z apelem o poparcie akcji protestacyjnej, która odbędzie
    się 14 sierpnia br.
    o godzinie 12.00 na stacji kolejowej w Zwierzyńcu.
    Wszystkich, którym leży na sercu rozwój naszego regionu zapraszamy do
    udziału w akcji i wyrażenia
    swojego sprzeciwu.

    Grupa Obrony Kolei na Roztoczu

    Andrzej Adamek - Wójt Gminy Bełżec
    Michał Basiński - prezes LOT Roztocze
    Robert Marchwiany - portal zamosconline.pl
    Marian Kuropaś - w-ce przew. MZZ Rewidentów Taboru ZC IC
    Alicja Kuropaś - Stowarzyszenie Art Avanti z Zamościa
    Sławomir Zimosz






    Temat: kwatery w szklarskiej porębie
    kwatery w szklarskiej porębie
    witam
    wybieram sie w drugiej polowie wrzesnia do szklarskiej poręby i chcialbym sie
    w zwiazku z tym dowiedziec jak tam wyglada sprawa z kwaterami. mozna
    spokojnie jechac bez rezerwacji? a moze jak to ma miejsce w zakopcu juz na
    stacji pkp wlasciciele kwater oblegaja wysiadajacych? a moze ktos ma namiary
    na jakies niedrogie kwatery, tak powiedzmy do 20 zl. oczywiscie nie licze na
    luksusy za ta cene, wystarczy jakies loze dla dwoch osob, ciepla woda i kacik
    zwany aneksem kuchennym.
    pozdrawiam



    Temat: sprzedam mieszkanie 3-pok Wrocław dla studentów
    sprzedam mieszkanie 3-pok Wrocław dla studentów
    Do sprzedania mieszkanie 3-pokojowe 49mkw., jasna kuchnia, łazienka,
    balkon.
    Bardzo atrakcyjna lokalizacja u zbiegu ulic Borowskiej i
    Przestrzennej, naprzeciwko Wrocławskiego Parku Wodnego. Dostęp do
    różnego rodzaju atrakcji potęguje sąsiedztwo parku z basenem,
    lodowiskiem i siłownią (ul. Spiska).
    Doskonały kontakt z centrum miasta. Do rynku kilkanaście minut
    spacerkiem. Nieopodal Akademia Ekonomiczna. Pod blokiem przystanek
    autobusowy – dogodne połączenie z dworcem PKP/PKS (1 przystanek)oraz
    bezpośredni dojazd do Placu Grunwaldzkiego.
    Mieszkanie jasne aczkolwiek wymagające remontu. W bloku zakończono
    aktualnie wymianę instalacji elektrycznej i w dalszym ciągu są
    prowadzone inne prace mające na celu poprawę jakości życia
    mieszkańców.

    Instalacja telefoniczna i internet!!!
    Wolne od września 2009r.
    Cena do negocjacji! Polecam!!!



    Temat: Autobus czy pociąg
    Kolega przewoz juz pisal :

    przewoz_pw 31.05.07, 22:28 + odpowiedz

    Do 19 września jeździ przecież 6:42 - przyspieszony, przeniesiony z planowego 6:12.

    Na stronie rozklad.pkp.pl ten pociag odjezdza wlasnie 6.42
    To co jest na mazowieckie.com.pl to oficjalny rozklad bez uwzglednienia
    przesuniec, planowych opoznien czy jak tam to zwia.
    Jakby co to dzis jechalem tym pociagiem, wiec na pewno jest

    pozdr
    M.




    Temat: Ostatnia szansa wyjazdu do Kielc...
    Ostatnia szansa wyjazdu do Kielc...
    No więc moi drodzy - do urodzinkowego spotkania Klubu 18 września - pozostały
    już tylko godziny. No dokładniej cała doba.Więc jeśli tylko, ktoś ma ochotę
    pojechać - serdecznie zapraszamy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami -
    spotykamy się na kieleckim dworcu PKP. A potem Tubisia i koleżeństwo z Kielc
    poprowadzą nas do jakiegoś miłego lokalu, gdzie... zabawa potrwa do białego
    rana! Czekamy... Po ostatnie informacje można pisać na @ mafik@gazeta.pl
    Przyjeżdżajcie, zapraszamy!



    Temat: Świnoujście odcięte?
    Świnoujście odcięte?
    Od 1 września do Świnoujścia nie dojedzie żaden dalekobieżny pociąg.
    Mieszkańcy, turyści oraz podróżni płynący do Skandynawii będą
    pozbawieni bezpośredniego składu - podaje portal iswinoujscie.pl.

    PKP Intercity zdecydowało się na likwidację części trasy pociągu
    83704/5 Warszawa/Kraków - Świnoujście. Dowiedziano się o tym dzięki
    dokumentom, które wyciekły do internetu. Planuje się skrócić relację
    pociągu tylko do Szczecina, tym samym pozbawić wielu chętnych
    chcących dostać się do Świnoujścia możliwości bezpośredniego dojazdu.

    www.rynek-kolejowy.pl/12245/%25A6winouj%25B6cie%2Bodci%25EAte%253F.htm




    Temat: a koncert Sisters of Mercy...
    13.03.2003
    Uwaga !!! Jak poinformował organizator koncertu Sisters w Polsce - Agencja
    Independa - ze względu na bardzo duże zainteresowanie, impreza została
    przeniesiona do większej sali. Koncert odbędzie sie w Hali Mera w Warszawie ul.
    Bohaterów Września 6 (niedaleko Dworca PKP Warszawa Zachodnia)

    źródło: www.poisondoor.com/tsom/index.asp




    Temat: 2007 – rekordowy rok w Tatrach?
    nie wiem jak było w srodku lata , ale od wrzesnia juz 5 razy kupowałem bilety
    wstepu do TPN i o ile pogoda i okolicznosci pozwola to jeszcze powiększe tę
    frekwencje :) , tatry sa THE BEST, szkoda ze pkp tak daje ciała i nie zapewnia
    sensownego dojazdu albo powrotu ( zalezy od punktu wracania) z weekendowej
    wyparawy - wiec sprowadzam to do dania sobie ekstemalnego wycisku w sobote i
    spokojnego powrotu w niedziele do miejsca stałej akomodacji



    Temat: [zaproszenie] Rogowska wąskotorówka
    [zaproszenie] Rogowska wąskotorówka
    Od jutrzejszej soboty rozpoczyna się letni sezon turystyczny na kolejce
    rogowskiej. 24 i 25 kwietnia z okazji Święta Wiosny w Leśnym Zakładzie
    Doświadczalnym w Rogowie odbędą się przejazdy do Jeżowa (7 km) na ognisko i z
    powrotem. Odjazdy ze stacji Rogów Osobowy Wąsk. (naprzeciwko dworca PKP) o
    godzinie 11:00, 13:00 i 15:00. Czas trwania wycieczki 1h 50 min, Cena biletu
    na pociąg 8 zł (ulgowy 5 zł), bilety do nabycia w pociągu u obsługi.

    Później do końca września co niedzielę będzie kursował pociąg do Jeżowa.
    Odjazdy o godz. 13:00. Niestety ze względu na złodziejstwo na szlaku linia do
    Białej Rawskiej przez Rawę Mazowiecką jest wyłaczona z eksploatacji liniowej.
    Skradziono elementy mocujące. Szyny leżą luźno i tylko lekka drezyna się po
    nich przebije. Pociąg jest za ciężki. Aktualnie składy moga dojechać tylko do
    Głuchowa za Jeżowem.




    Temat: Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza
    Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza
    Spółka PKP Przewozy Regionalne lekko poszerzyła ofertę dla
    mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego, choć nadal nie ma ona wiele
    wspólnego z ofertą z przed 2 lat gdy wszystkie pociągi pośpieszne
    zatrzymywały się w NDM.
    Oto pociągi kursujące od dzisiaj z Nowego Dworu Maz.:
    9:41 Kraków (przez Piaseczno, Kielce, Radom, Skarżysko Kamienną)w
    wybrane dni trasa wydłużona do Zakopanego)- w Krakowie o 16:10
    18:07 Olsztyn przez Ciechanów, Mławę, Nidzicę, Olsztynek) - w
    Olsztynie na 20:54
    18:07 Grudziądz przez Działdowo, Jabłonowo Pomorskie

    Prócz tego nadal kursuje w okresie wakacyjnym (od czerwca do
    początku września) pociąg Kolei Mazowieckich o nazwie SŁONECZNY do
    Gdyni Głównej o bardzo konkurencyjnej cenie biletu i czasie
    przejazdu porównywalnym z pociągami Inter City na tej trasie!
    Odjazd z Nowego Dworu o 9.07(czas przejazdu ponad 4 godziny)
    Powrót z Gdyni 16:11



    Temat: Jakubowska nie traci rezonu
    Gość portalu: züberman napisał(a):

    > Spierdalaj. Do obory, won!, krowo.

    Spotkanie z Ojcem Świętym na Słowacji w niedzielę, 14 września br., o godz.
    10.00 w Bratysławie
    Pojedziemy nadzwyczajnym pociągiem ekspresowym PKP Intercity (Warszawa -
    Bratysława - Warszawa).

    Odjazd: Warszawa Centralna 13 września (sobota) - godz. 17.06
    przyjazd: Bratysława (Petrzalka) - godz. 5.04
    przejazd autobusem (3 km) - ok. 5 min
    odjazd: Bratysława (Petrzalka) 14 września (niedziela) - godz. 19.15
    przyjazd: Warszawa Centralna 15 września (poniedziałek) - godz. 6.00.

    Koszt biletu na przejazd tam i z powrotem wraz z miejscówką wynosi 120 zł.

    W programie pielgrzymki:
    godz. 14.30 - modlitwa i błogosławieństwo przy grobie sługi Bożego ks. Jerzego
    Popiełuszki, Koronka do Miłosierdzia Bożego.

    Zapisy w kaplicy "Ruchu Obrony Życia im. ks. Jerzego Popiełuszki"
    w kruchcie kościoła pw. św. Stanisława Kostki
    w Warszawie na Żoliborzu
    w godzinach: 10.00-12.00 i 16.00-18.00.
    tel. (22) 839 09 22, fax 839 35 38.




    Temat: Tatry 2-10.09.2006 ...
    Tatry 2-10.09.2006 ...
    2 fajnych chlopakow z Poznania wybiera sie do Zakopca - wyjazd pociagiem PKP
    1 wrzesnia o 19:45 jedzie tez ktos ?
    posdroofka :)



    Temat: opiekunka poszukiwana od września
    opiekunka poszukiwana od września
    poszukuję opiekunki do 5 miesięcznego chłopca od września na ok. 7
    godzin dziennie od pon do pt. Mieszkam w okolicy dworca PKP. Proszę
    o kontakt na mkglod@gazeta.pl lub tel. 503 363 696



    Temat: Niania potrzebna od września
    Niania potrzebna od września
    Poszukujemy opiekunki do 5 miesięcznego chłopczyka od września na
    ok. 7 godzin dziennie od pon do pt. Mieszkamy w okolicy dworca
    głownego PKP. Proszę o kontakt na mkglod@gazeta.pl lub tel. 503 363
    696




    Temat: szukam pokoju 2 os od początku września na 7-10 dn
    szukam pokoju 2 os od początku września na 7-10 dn
    nad morzem :D
    w miejscowości gdzie dojade pkp :) cena do 40 zl/os



    Temat: Przynajmniej do września bez wspólnego biletu n...
    Przynajmniej do września bez wspólnego biletu n...
    Ale dziadostwo, cos nasi wlodarze sa niezaradni
    Mieli tyle czasu i nie potrafili sie dogadac z PKP
    szkoda...Juz wyobrazam sobie autobusy np z Ursusa
    Swietny przezeny swiąteczny



    Temat: Kładą nowe tory
    Od wrzesnia będę dojeżdzać do Kutna do pracy. Nigdy nie jechałam pociągiem na
    tej trasie i jestem przerażona jak czytam o pkp.wolałabym pks niestety pierwszy
    odjeżdza o 8.10. A jak z bezpieczeństwem w pociagach na trasie Łódź-Kutno?



    Temat: Pomacham wam ;)
    pepperoni78 napisał:

    > Wieczorkiem, trzynastego września będę przejeżdżał przez Kielce by PKP.
    > Pomacham wam na dworcu z okien Jadwigi.
    > Pozdrawiam.

    Właśnie mi przypomniałeś, że muszę kupić pomidory i jajka..... :-))))))




    Temat: Poszukiwana opiekunka do dziecka
    Poszukiwana opiekunka do dziecka
    Poszukuję opiekunki do dziecka od września, na 4-5 godzin w Ząbkach, w pobliżu
    stacji PKP. Synek będzie miał wtedy 10 miesięcy. Odpowiedzi proszę wysyłać na
    maila gazetowego




    Temat: Ciężka dola jadącego do Warszawy
    W dzisiejszej GW jest informacja, że "pracownicy biura marketingu PKP PR obecują": od 15 września podróż ma być krótsza o 10 minut, a od 26 paźdzniernia podróż do Warszawy ma potrwać 2 godziny.

    Czyli jednak można.




    Temat: jak dojechć?? pomóżcie
    od PKP najlepiej dojechać do Mysiadła (linią 709), stamtąd jest
    obecnie Roj-Bus a od września także linia miejska 739 do
    Józefosławia.



    Temat: Żołnierze wracają do cywila
    Żołnierze wracają do cywila
    NIECH ŻYJE JESIEŃ 02/03 , Z J.W 3797 ORZYSZ , TEN PAMIETNY DZIEŃ NA
    OLSZTYŃSKIM DWORCU PKP 23 WRZEŚNIA 2003.



    Temat: Jechalem dzis Expressem do pracy
    Od września przeczytasz pewno ze dwa-trzy rozdziały więcej :)
    Albo przesiądź się na pkp, zimą na peronie w oczekiwaniu na zagubiony pekap z
    godzinkę książkę poczytasz...
    w.



    Temat: Pomacham wam ;)
    Pomacham wam ;)
    Wieczorkiem, trzynastego września będę przejeżdżał przez Kielce by PKP.
    Pomacham wam na dworcu z okien Jadwigi.
    Pozdrawiam.



    Temat: Pociąg do samej (prawie) plaży
    Pociąg do samej (prawie) plaży
    Zamiast zakorkowaną trasą, w 86 minut specjalnym pociągiem. PKP zachęca
    szczecinian, by wybierając się nad morze wybrali kolej

    Specjalny pociąg plażowy ruszy już w sobotę. Kursować będzie codziennie, do 2
    września. PKP Przewozy Regionalne ruszyły z kampanią reklamową.

    - To alternatywa dla zatłoczonej i niebezpiecznej drogi nad morze - mówi
    Tomasz Janowski, rzecznik PKP PR w Szczecinie. - Zachęcamy szczecinian do
    tego, by wybierając się na plażę, zrezygnowali z jazdy samochodem i wybrali
    pociąg.

    Przejazd ze Szczecina do Międzyzdrojów trwać będzie tylko 86 minut. Pociąg
    odjeżdżać będzie z Dworca Głównego o godz. 8, a w Międzyzdrojach będzie o
    9.26. Kto chce, może pojechać do Świnoujścia (o 9.43 koniec biegu). W drogę
    powrotną skład rusza z Międzyzdrojów o 18.31 (ze Świnoujścia o 18.14). W
    Szczecinie jest o 20.02.

    PKP zapewnia też, że w tym sezonie podróż nad morze będzie wyjątkowo wygodna.
    Pociąg plażowy obsługiwać będą zmodernizowane jednostki elektryczne. Są
    zdecydowanie cichsze i wygodniejsze od starych "żółtków". Poza tym mają
    specjalne przedziały dla posiadaczy rowerów, w którym znajdują się wieszaki na
    jednoślady.

    Czy podróż pociągiem się opłaca? Pod względem czasu przejazdu na pewno. W tym
    sezonie przebudowywany będzie odcinek "trójki" przy zjeździe na Międzyzdroje.
    Już teraz obowiązuje tam ruch wahadłowy. Podróż autem na plaże może więc trwać
    ponad dwie godziny.

    Opłaca się także pod względem finansowym. Bilet dla jednej osoby w jedną
    stronę kosztuje 17 zł, a w obie strony 34 zł. Podróż samochodem jest w tej
    sytuacji nieopłacalna. Trochę inaczej wyglądają koszty w przypadku rodziny z
    dwójką dzieci. Kupując bilet rodzinny, zapłaci 44,42 zł (w jedną stronę).
    Policzmy: bilety nad morze i z powrotem kosztować będą w sumie 88,84 zł. To
    wartość około 20 l paliwa. Zakładając, że nie utkniemy w korkach, tyle mniej
    więcej paliwa spali przeciętne auto. Oczywiście, jadąc pociągiem, unikniemy
    także kłopotów z parkowaniem, a przecież w sezonie nie sposób zaparkować
    blisko plaży.
    /GW/




    Temat: Komornik zajął konta PR PKP
    Komornik zajął konta PR PKP
    Komornik, działając na zlecenie wierzyciela - PKP Intercity -
    zablokował dziś konta spółki PKP Przewozy Regionalne. Zadłużenie
    samorządowych Przewozów Regionalnych względem PKP Intercity
    narastało od wiosny 2009 r. Dziś suma przeterminowanych zobowiązań
    samorządowego przewoźnika to ponad 100 mln złotych.

    Zarząd Intercity wielokrotnie występował z propozycją polubownego
    załatwienia sprawy, niestety bez rezultatu. PKP Intercity skierowało
    sprawę do sądu i wygrało

    Zadłużenie PKP Przewozy Regionalne względem PKP Intercity jest
    przede wszystkim wynikiem nie wywiązywania się samorządowego
    przewoźnika z umowy o wzajemnym świadczeniu usług sprzedaży biletów.
    Dzięki tej umowie podróżni mogą w kasie Przewozów Regionalnych kupić
    bilet na pociąg PKP Intercity i odwrotnie. To wygodne dla pasażerów
    rozwiązanie stało się jednak przyczyną sporu pomiędzy przewoźnikami.
    Problem w tym, że Przewozy Regionalne sprzedawały w swoich kasach
    bilety na pociągi Intercity, ale nie odprowadzały spółce Intercity
    należności. Taki stan rzeczy utrzymywał się od wiosny 2009 r. Próby
    polubownego rozwiązania sprawy nie przyniosły żadnych efektów,
    dlatego PKP Intercity w dniu 18 września br. złożyło pozew do sądu.
    Siedem dni później Sąd Okręgowy dla Warszawy - Pragi, X Wydział
    gospodarczy, uznał roszczenia PKP Intercity i wydał nakaz
    zobowiązujący PKP Przewozy Regionalne do zapłaty 89 mln złotych.
    Obecnie Intercity prowadzi działania mające zabezpieczyć płatność
    tych należności.

    W dniu 12 października komornik zablokował konta Przewozów
    Regionalnych ponieważ istniało zasadne podejrzenie, że przewoźnik
    samorządowy będzie unikał stosowania się do nakazu sądowego. Obecnie
    przed sądem toczy się odrębne postępowanie, którego stronami są PKP
    Przewozy Regionalne i Intercity. Suma nieuregulowanych przez
    Przewozy Regionalne zobowiązań względem PKP Intercity znacznie
    przekracza kwotę 89 mln złotych.

    (źródło: PKP Intercity, 10 października 2009)




    Temat: PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie
    PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie
    Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy
    pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia
    InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP
    PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września.

    Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu
    pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara
    się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach
    skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez
    PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie
    nowych połączeń etapami.

    Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego
    porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie
    jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu
    mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym
    pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc
    przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią.

    Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć
    pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo
    wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do
    dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi
    InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach,
    dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne.

    Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów
    rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław -
    Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym
    zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście
    zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi
    połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych
    rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę
    na "Piękny Łabędź".

    (źródło: PKP Przewozy Regionalne, 31 sierpnia 2009)




    Temat: KM odebrały push-pulle. PKP Cargo pożyczy lokomoty
    KM odebrały push-pulle. PKP Cargo pożyczy lokomoty
    www.rynek-kolejowy.pl/9115/KM+odebra%B3y+pushpulle.+PKP+Cargo+po%BFyczy+lokomotywy.htm

    31 lipca, zgodnie z terminem określonym w kontrakcie, KM odebrały 26
    piętrowych wagonów środkowych. Jak wcześniej przewidywano, PKP Cargo wygrało w
    przetargu na wypożyczenie lokomotyw EU07 dla obsługi tych pojazdów.

    Wagony piętrowe typu push-pull zostały zakupione przez samorząd województwa
    mazowieckiego. Zamówienie o wartości 55 milionów euro na dostawę 37 wagonów
    piętrowych Bombardier Transportation otrzymał pod koniec lipca 2007 r. Wagony
    środkowe są już w Polsce, natomiast wagony sterownicze, zgodnie z kontraktem
    zostaną dostarczone 30 listopada 2008 r.

    Wagony piętrowe zostaną przeznaczone do obsługi tras o bardzo wysokich
    potokach podróżnych np. z Warszawy do Radomia czy Siedlec. Do eksploatacji
    zostaną włączone od 1 września br. Ten czas jest niezbędny na przeszkolenie
    personelu z zakresu obsługi, a także na dokonanie szeregu uzgodnień
    technicznych m.in. z UTK czy PKP PLK SA.

    Wagony piętrowe są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu
    odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wagony nowej generacji
    są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    Wagon sterowniczy z przedziałami 1 i 2 klasy posiada w sumie 85 miejsc
    siedzących, natomiast wagon środkowy wykonany w standardzie 2 klasy – 133 miejsca.

    Skład pociągu będzie złożony z 3 lub 4 wagonów i lokomotywy EU 07. Przetarg na
    udostępnienie lokomotyw wraz z obsługą wygrała PKP Cargo SA.




    Temat: Tragiczny wypadek w Pietrzakach
    Przekazujemy informację o nabożeństwach (msze św.) jakie będą odprawione w
    intencji naszej kochanej Ani. Wszystkich, którzy Ją kochają zapraszamy do
    udziału w modlitwie za Anię.
    l.p data godz Zamówiona od:
    1 30 czerwca godz. 18.00 uczestników pogrzebu
    2 7 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu
    3 11 lipca godz. 8.00 Marii Buńko oraz Agnieszki i Cezarego
    Saneckich z rodziną
    4 14 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu
    5 21 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu
    6 28 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu
    7 3 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku
    8 5 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku
    9 6 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku
    10 9 sierpnia godz. 18.00 pracowników Sekcji Eksploatacji i
    Związku Maszynistów w Częstochowie
    11 10 sierpnia godz. 18.00 od Elżbiety i Waldemara Minkinów
    12 12 sierpnia godz. 18.00 współpracowników z Banku Śląskiego
    13 13 sierpnia godz. 18.00 Sekcji Eksploatacji PKP Łazy
    14 14 sierpnia godz. 18.00 Ojca Chrzestnego z Rodziną
    15 16 sierpnia godz. 18.00 kolegów i koleżanek z Centrum
    Bankowości Korporacyjnej i Zespołu Zarządzania Środkami Finansowymi
    16 20 sierpnia godz. 18.00 koleżanek i kolegów z Banku Śląskiego w
    Częstochowie - Wydział Ryzyka
    17 21 sierpnia godz. 18.00 rodziny Szymborskich
    18 24 sierpnia godz. 18.00 rodziny Zachariaszów
    19 27 sierpnia godz. 18.00 pracowników Działu Napraw Taboru
    Trakcyjnego w Łazach
    20 28 sierpnia godz. 18.00 Dyrekcji i Pracowników Banku Śląskiego,
    Oddział w Częstochowie - Regionalne Centrum Operacyjne.
    21 30 sierpnia godz. 18.00 członków Związku Zawodowego Maszynistów
    Kolejowych w Łazach
    22 31 sierpnia godz. 18.00 Dyrekcji, Nauczycieli i Pracowników
    Szkoły Podstawowej nr 34
    23 2 września godz. 8.00 Jerzego Sobalskiego z rodziną
    24 3 września - godz. 18.00 Dyrekcji oraz kolegów i koleżanek z
    Zakładu Taboru w Łazach
    25 4 września godz. 18.00 rodziców i siostry i Maćka z rodziną
    26 6 września godz. 18.00 nauczycieli SP nr 34
    27 7 września godz. 18.00 nauczycieli SP nr 34
    28 10 września godz. 18.00 rodziny Lewandowskich i Franiów
    29 26 września godz. 11.00 sąsiadów z bloku




    Temat: Słupsk znów traci połączenie z Warszawą
    Słupsk znów traci połączenie z Warszawą
    Z końcem października kończy kursowanie pociąg SKM relacji Gdańsk –
    Słupsk, który rekompensował mieszkańcom Słupska i Lęborka
    zlikwidowany pociąg ekspresowy "Słupia”.

    W ramach korekty oferty, którą PKP Intercity dokonało 1 września,
    ograniczono m.in. kursowanie „Słupii”, która do końca sierpnia przez
    6 dni w tygodniu kursowała w relacji Warszawa – Kołobrzeg (jedynie w
    sobotnie popołudnia, a w przeciwną stronę w niedzielne
    przedpołudnia, kursował, w porze „Słupii”, Ex. „Artus” w relacji
    Warszawa – Gdynia). Od września „Słupia” do Kołobrzegu kursuje tylko
    w piątki i niedziele (wraca w soboty i poniedziałki). W pozostałe
    dni kursuje „Artus” do Gdyni. W związku z ograniczeniem
    kursowania „Słupii” Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
    zdecydował o uruchamianiu (cztery razy w tygodniu) przyspieszonego
    pociągu SKM Gdańsk Gł – Słupsk, który w Gdyni Gł. był skomunikowany
    z „Artusem” i miał podobny czas przejazdu do Słupska do „Słupii”.

    - Zdecydowaliśmy o likwidacji tego pociągu, gdyż podróżowało nim
    kilkanaście osób – mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek woj.
    pomorskiego.

    Samorządowcy mówią jednak, że zależy im na tym, żeby 100-tysięczny
    Słupsk miał sprawne połączenie kolejowe z Warszawą.

    - Zaproponowaliśmy PKP Intercity użytkowanie zaplecza technicznego w
    Słupsku na preferencyjnych warunkach. Na razie nie dostaliśmy
    odpowiedzi. Oczywiście z tym musi wiązać się sprawa przekazania
    przez Grupę PKP zaplecza w Słupsku do PKP Przewozów Regionalnych –
    informuje Struk

    Pomorski marszałek nie ukrywa, że propozycja związana ze słupskim
    zapleczem technicznym dotyczy też dwóch pociągów
    pospiesznych, „Słowiniec” do Przemyśla i „Gwarek” do Katowic, które
    do końca sierpnia kursowały z i do Słupska, a od września zaczynają
    i kończą bieg w Kołobrzegu. Szefowie PKP IC zmianę relacji tych
    dwóch pociągów tłumaczyli właśnie brakiem zaplecza w Słupsku.
    www.rynek-kolejowy.pl/13241/S%25B3upsk%2Bzn%25F3w%2Btraci%2Bpo%25B3%25B1czenie%2Bz%2BWarszaw%25B1.htm




    Temat: Dworce
    Chcą postawić od nowa dąbrowski dworzec PKP
    miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5093842.html

    ==========
    Chcą postawić od nowa dąbrowski dworzec PKP
    Milena Nykiel
    2008-04-06, ostatnia aktualizacja 2008-04-06 19:47

    Przez lata odkładana przebudowa terenów kolejowych wokół głównego dworca w Dąbrowie Górniczej wreszcie się ziści. Po miesiącach negocjacji dąbrowski magistrat podpisał porozumienie z PKP.
    Obecny dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej do wizytówek miasta nie należy
    Władze Dąbrowy Górniczej od kilku lat rozmawiały z PKP o przebudowie terenów wokół głównego dworca. Zapowiadany remont wciąż był jednak odkładany: najpierw w miejskim budżecie brakowało pieniędzy, a później rozmowy dąbrowskich urzędników z PKP nie przynosiły efektów. Ale w końcu udało się - jest już list intencyjny o współpracy. Czeka tylko na podpis przedstawicieli Polskich Kolei.

    - Sprawa została przesądzona - zapewnia Marcin Bazylak z dąbrowskiego magistratu i dodaje, że niedługo tereny kolejowe wokół głównego dworca zmienią się nie do poznania. Koncepcja ich zagospodarowania zakłada m.in. modernizację torowiska, dzięki czemu pociągi mogłyby rozwijać prędkość nawet do 160 km/godz., przebudowę dróg, parkingów, a także budowę tunelu pod torowiskiem. Wcześniej mieszkańcy korzystali z drewnianej kładki nad torami, ale ze względu na zły stan techniczny trzeba było ją rozebrać. Mieszkańcom zostało niebezpieczne przejście po torach, które wyznaczają biało-czerwone sztachetki, dlatego tunel pod torowiskiem oraz centrum przesiadkowe będą budowane w pierwszej kolejności.

    Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej. Gruntownego remontu wymaga również dworcowy budynek. Tynk odpada tu ze ścian, w środku jest zimno, nie ma miejsc do siedzenia, a toalety mocno odbiegają od standardów.

    - Przy dobrej pogodzie wolę stać przed dworcem. Budynek od dawna nie był remontowany, a jest jedną z wizytówek miasta - mówi Waldemar Łysek, mieszkaniec Dąbrowy Górniczej.

    Jeszcze nie wiadomo dokładnie, co stanie się ze starym, mocno zaniedbanym budynkiem dworca. Przemysław Kędzior z biura prasowego dąbrowskiego magistratu zapewnia, że zostanie wpisany w studium prac modernizacyjnych. - Budynek odnowimy albo wyburzymy i postawimy nowy - dodaje Kędzior.

    Szczegółowa koncepcja przebudowy terenów kolejowych będzie gotowa w połowie września tego roku, pierwsze prace ruszą pod koniec 2009 roku. Dąbrowski Urząd Miasta i PKP mają partycypować w kosztach projektu i jego realizacji.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
    ==========



    Temat: Osiedle Polnych Maków - Zamienie - 13-14 września
    Osiedle Polnych Maków - Zamienie - 13-14 września
    13 i 14 września br. firma deweloperska UNIHOUSE zaprasza na Dni Otwarte na „Osiedlu Polnych Maków”. Inwestycja, znajdująca się w ostatniej fazie realizacji, usytuowana jest w miejscowości Zamienie (gmina Lesznowola) tuż za granicami Ursynowa. Dla potencjalnych klientów deweloper przygotował z okazji Dni Otwartych specjalną ofertę. Motywem przewodnim wydarzenia, z uwagi na charakter miejsca, będą kwiaty w każdej postaci.

    Przyjazne ludziom osiedle powstaje na terenie, gdzie jeszcze niedawno kwitły czerwone polne maki. W spokojnej okolicy, posiadającej dobre połączenie z centrum Warszawy (stacja PKP Warszawa – Jeziorki), znajduje się 36 domów w zabudowie szeregowej, każdy o powierzchni około 180 m². Wielkości działek wahają się od 300 do 600 m². Osiedle posiada pełną infrastrukturę techniczną – jest przyłączone do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej i energetycznej. Cały teren zostanie ogrodzony i wyposażony w bramę wjazdową sterowaną pilotem oraz furtkę wejściową z domofonem.

    Podczas Dni Otwartych będzie można obejrzeć wyposażony dom wzorcowy i skorzystać z usług doradców finansowych. Przygotowano również wiele zaskakujących atrakcji. „Zwiedzanie umilać będzie muzyka z lat 60. i 70., a każda chętna osoba otrzyma własnoręcznie ozdobiony porcelanowy upominek. Jednocześnie nasi doradcy odpowiedzą na wszystkie pytania związane z inwestycją i zakupem domu. Dla wszystkich, którzy odwiedzą nasze osiedle podczas Dni Otwartych i w przeciągu miesiąca zdecydują się na zakup domu mamy wyjątkowo korzystną ofertę” – powiedział Robert Micał, Prezes Zarządu UNIHOUSE.

    Elementem wyróżniającym dewelopera UNIHOUSE jest ciekawy i pomysłowy sposób prezentacji inwestycji. W czerwcu w „Osadzie Brzeziny” Dni Otwarte połączone były z wystawą archeologiczną zawierającą prastare naczynia i inne przedmioty codziennego użytku zebrane podczas wykopalisk na terenie powstającego osiedla. Natomiast pod koniec września odbędą się Dni Otwarte w Bielsku Podlaskim („Dom pod gruszą”), w którym deweloper zaprezentuje różne możliwości aranżacji powierzchni mieszkalnej.




    Temat: koniec targowiska na Świebodzkim
    koniec targowiska na Świebodzkim
    Wrócą pociągi

    Czwartek, 11 września 2003r.

    WROCŁAW - Niedługo komornik będzie eksmitował firmę Inkopax z dworca
    Świebodzkiego – zapewnia Marek Ostenda, likwidator spółki „Dworzec
    Świebodzki”. W tym samym czasie wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego
    ukarał PKP karą 25 tys. złotych. Za to, że na dworzec wciąż nie mogą wjechać
    pociągi.

    - Sąd pierwszej instancji nakazał firmie Inkopax opuścić perony – mówi Marek
    Ostenda, likwidator spółki „Dworzec Świebodzki„, zarządcy dworca. - Niedługo
    kierujemy wniosek do komornika o wykonanie wyroku. Przypomnijmy, że Inkopax
    zajmuje dwa namioty na dworcu Świebodzkim. - Nie płacili nam czynszu –
    zapewnia Marek Ostenda. Nie zgadza się z tym Piotr Pałys, prezes Inkopaxu. -
    To nie prawda. Spóźniliśmy się z zapłatą czynszu dwa dni, dlatego nam
    wypowiedzieli umowę – mówi. - A wyrok o opuszczeniu peronów wydany był
    zaocznie, złożyliśmy sprzeciw.

    Tyle, że namioty to tylko część problemu. Znikną niezależnie od decyzji
    sądu. Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, Jacek Miller ukarał PKP
    Polskie Linie Kolejowe grzywną w wysokości 25 tys. zł. Wcześniej uznał, że
    targowisko na dworcu jest nielegalne. Wydał decyzję o przywróceniu
    poprzedniego stanu użytkowania terenu, a więc z dworca - targowiska
    należałoby uczynić dworzec z prawdziwego zdarzenia. Wróciłyby pociągi,
    pasażerowie. I kary będą się powtarzały dopóki kolei nie doprowadzi dworca
    do stanu zgodnego z prawem. - Tyle, że my już 30 kwietnia zwróciliśmy się do
    spółki „Dworzec Świebodzki”, aby przywrócili dworzec do pierwotnego stanu –
    mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Do tej pory nie dostaliśmy
    żadnej odpowiedzi. Jak się dowiedzieliśmy, PKP planuje zagospodarować trzy
    tory o numerach 1,2 i 3. Właśnie na torach 2 i 3 znajdują się wspomniane
    wyżej namioty. Na dalszej części torów jest targowisko. Czy zniknie? - Nie
    wyobrażam sobie, aby mogło być prowadzone dalej – powiedział jeden z
    pracowników firmy „Dworzec Świebodzki” proszący o anonimowość. - Myślę, że
    targowisko dalej będzie funkcjonowało – mówi z kolei Marek Ostenda. -
    Ostateczne decyzje zostaną podjęte już w najbliższym czasie.

    Marcin Gąsiorowski - Gazeta Wrocławska




    Temat: Uwaga! Znika informacja turystyczna sprzed Dw. PKP
    Uwaga! Znika informacja turystyczna sprzed Dw. PKP
    Od kilkunastu lat naprzeciwko dworca PKP w Radomiu stoi kiosk-
    pawilon, a w nim informacja turystyczna, i chyba największy w
    mieście wybór map, wydawnictw regionalnych i innych wycieczkowych
    opracowań. Mówiąc krótko - pawilonik u zbiegu Traugutta i
    Poniatowskiego to idealne mijesce dla każdego turysty.

    Od paru dni na szybach pawilonu wisi wielki plakat z napisem
    informującym, że punkt z dniem 1 września przestaje istnieć i
    zostanie przeniesiony na... ul. Kusocińskiego do księgarni Factor.
    Zatem informacja turystyczna w Radomiu wyniesie się poza centrum
    miasta. Taki kolejny radomski absurd.

    Osobiście przez te kilkanaście lat w owym pawilonie zakupiłem chyba
    kilkadziesiąt różnych map, przewodników. Zawsze przed wyjazdem
    wakacyjnym udawałem się właśnie tam i zawsze dostawałem to co
    chciałem.

    Pani obsługująca punkt IT stwierdziła, że miasto nie interesuje się
    tym punktem, zatem zamyka interes.
    Wiadomo, Radom miastem turystycznym nie jest i działalność takiego
    punktu pewnie jest deficytowa, ale uważam, że władze miasta powinny
    znaleźć pieniążki na dofinansowanie działalności takiego obiektu.

    5 listopada 2007 r. Radom otrzymał logo. Kilka miesięcy temu
    zaprezentowano gadżety z logo miasta. Smutne to, że nigdzie żaden
    mieszkaniec miasta nie może kupić takiego np. kubka z logo czy
    herbem Radomia.
    Słowem - w Radomiu nie można kupić żadnej pamiątki prócz widokówki w
    kiosku Ruchu

    Więc może zróbmy pod dworcem PKP centrum IT z mapami, przewodnikami
    i pamiątkami z Radomia. Myślę, że jest to dobry pomysł.
    Bo wyniesienie IT na osiedle XV-Lecia dobrze nie wróży poziomowi
    obsługi turystów i gości zaglądających czasami do Radomia.




    Temat: [Wawa] Dwa pociągi SKM na torach już od września
    [Wawa] Dwa pociągi SKM na torach już od września
    To już pewne. W drugiej połowie września między Dworcem Zachodnim a Falenicą
    pojadą pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

    – Pierwszy skład po testach technicznych dostarczymy władzom miasta do 20
    września. Drugi kilka dni później, ale na pewno przed 1 października –
    zapowiedział wczoraj w rozmowie z ŻW Zbigniew Konieczek, prezes Zakładów
    Naprawczych Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które produkują pociągi dla SKM.

    Dzięki temu szybka kolej w stolicy ruszy szybciej, niż zapowiadało jeszcze
    niedawno miasto. Składy z Nowego Sącza miały bowiem rozpocząć regularne
    kursowanie na pierwszej trasie od Dworca Zachodniego do ostatniej stacji na
    terenie Warszawy – Falenicy – dopiero od połowy grudnia.

    Władze stołecznej SKM nosiły się z zamiarem uruchomienia pociągów naziemnego
    metra już jesienią, ale wtedy pasażerów woziłyby dość już wyeksploatowane
    wagony wydzierżawione od Kolei Mazowieckich. Miało ich być sześć. Jednak w
    związku z szybszym dostarczeniem nowych wagonów przez nowosądecką firmę
    szefostwo SKM będzie mogło wydzierżawić tylko cztery, a może tylko trzy stare
    pociągi.

    Reszta składów SKM zamówionych przez Warszawę dotrze do końca grudnia. Wtedy
    też pociągi Kolei Miejskiej zostaną zwrócone, a zastąpią je nowe składy z
    Nowego Sącza.

    Szybką koleją miejską będzie można jeździć na podstawie biletów warszawskiej
    komunikacji miejskiej – jednorazowych i magnetycznych zapisanych na
    Warszawskiej Karcie Miejskiej. Władze Warszawy ustalą niebawem z PKP dokładne
    godziny odjazdów pociągów SKM.
    /Zycie Warszawy/




    Temat: Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu.
    Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu.
    Oto artykuł z Wyborczej:

    SZYNOBUSY wróciły na trasę Leszno - Kąkolewo - Jarocin
    lid, en 01-09-2004, ostatnia aktualizacja 01-09-2004 18:34

    Wczoraj kolej zdecydowała się na wprowadzenie zmian w swoim rozkładzie jazdy.
    Uruchomiono połączenia między Krzyżem a Lipką Krajeńską (przez Piłę). Na tej
    trasie codziennie jeździć będzie pięć pociągów. Po wielomiesięcznej przerwie
    wróciły też dwa szynobusy na trasie Leszno - Jarocin. Pociągi z Jarocina
    wyjeżdżać będą o godz. 5.32 i o godz. 14.58, a z Leszna i godz. 5.37 i o
    15.15.

    Przypomnijmy: o przywrócenie połączenia na tej trasie starał się Stefan
    Mikołajczak, marszałek województwa Wielkopolskiego. Pociągi na tej trasie nie
    jeździły od 1 kwietnia, bo PKP nie miały na ten cel pieniędzy.

    - Jak szynobusy mają jeździć z Leszna do Jarocina, skoro linia jest w
    likwidacji - pytał kilka dni temu Marek Parafianowicz, zastępca dyrektora ds.
    technicznych Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. I tłumaczył, że
    Polskie Linie Kolejowe przestały utrzymywać tory, bo nie ma na nich ruchu. I
    wyjaśniał, że konsekwencją tego są m.in. pozbawione opieki przejazdy
    kolejowe. - Jeśli od września będą tamtędy jeździć szynobusy, to przed każdym
    przejazdem maszynista będzie musiał zatrzymać pojazd, wyjść z niego, zamknąć
    szlaban, przejechać przez przejazd i znów się zatrzymać, by szlaban podnieść -
    przekonywał Parafinowicz. Argumenty dyrektora nie przekonały jednak Urzędu
    Marszałkowskiego, który połączenie postanowił dofinansować. - I dlatego
    pociągi uruchomiliśmy - wyjaśnia Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora
    Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu.

    W rozkładzie jazdy pojawiło się też dodatkowe połączenia na trasie Jarocin -
    Krotoszyn.



    Temat: Redakcjo! - nie piszcie BZDUR
    > Informacje braliśmy z poznańskiego oddziału spółki "Przewozy pasażerskie".

    Smiac sie czy plakac?

    Kolejka do Turku jezdzi obecnie towarowo z Opatowka przez Zelazkow i Zbiersk.
    Kiedys jezdzila osobowo z Kalisza do Zelazkowa i dalej przez Zbiersk do Turku.
    Tor kolejki w Turku dochodzi az do Elektrowni Adamow. Tam zaczyna sie kolej
    normalnotorowa, ktora dowozi wegiel brunatny do Elektrowni z trzech odkrywek.
    Siec tej kolei nie jest polaczona z siecia PKP (jest kompletnie niezalezna), a
    jedna z linii prowadzi kilkanascie kilometrow w strone Konina, ale konczy sie
    na odkrywce. To tyle w sprawie sprawdzania na mapie kolei towarowej.

    Poza Sroda - Zaniemysl i Kalisz - Zelazkow zlikwidowano nastepujace pasazerskie
    polaczenia nalezace do Zachodniej Dyrekcji Okregowej Kolei Panstwowych:
    1) Trzebnica Gaj - Przedkowice - Zmigrod Miasto; Przedkowice - Milicz -
    Sulmierzyce; tu wlasciwie wywinelismy numer wroclawiakom :(
    2) jak slusznie zauwazyl kol. mankut400 Witaszyce - Sucha - Komorze / Zagórow /
    Trabczyn;
    3) Wrzesnia - Pyzdry
    4) Gniezno - Witkowo - Powidz - Anastazewo (te kolejke udalo sie na szczescie
    reaktywowac, wozi towary, a w lecie rowniez pasazerow)
    5) Krzywin - Zgliniec - Stare Bojanowo (dalszy odcinek przez Smigiel do
    Wielichowa ostal sie w terenie i stanowi obecnie testowa wersje kolei
    samorzadowej, jedynej takiej - moze obok Krosniewic - z prawdziwego zdarzenia w
    Polsce), Wielichowo - Rakoniewice
    6) bezmyslnie stracona siec Opalenickiej KD, wpisana do rejestru zabytkow, po
    czym przez lobby naftowe z niego wypisana i przecieta w miejscu newralgicznego
    wezla (Trzcianka Zachodnia) autostrada... :-(
    7) Pozostala siec Sredzkiej KD, w szczegolnosci Sroda Wielkopolska - Tulce -
    Poznan Kobylepole Waskotorowe
    8) Krotoszyn - Pleszew - Pleszew Miasto
    9) Kolo - Dobre - Sompolno - Slawoszewek (Jablonka Slupecka), Sompolno -
    Dobre - Nieszawa Waganiec, Przystronie - Boniewo - Brzesc Kujawski / Wloclawek
    Wask, Wielka Wies Kujawska - Boniewo - Dobre - Aleksandrow Kujawski Wask,
    Krzewie - Leczyca - Ozorkow Centralny.
    10) do tego mnostwo linii towarowych na wiekszosc w/w kolejek, albo kolejek
    cukrowniczych i innych nie nalezacych obecnie do PKP - zakres dzialalnosci
    waskiego toru w Wielkopolsce jest obecnie znikomy, w porownaniu z zaglebiem
    waskotorowym jakim bylismy 20 lat temu (w sumie to nawet 10 lat temu tez).

    > Jeśli chcesz, to z nimi się zakładaj.
    > Może wygrasz kilogram laskowych...

    Buahahaha!!! W swietle powyzszego, nalezy sie chyba co najmniej
    sprostowanie?? :-D




    Temat: W poszukiwaniu Gacka!
    Gacus2 napisał:

    > W Koluszkach licytują ale zaginione przesyłki ale to juz wgfcuń coś powie na
    > ten temat bo ja nei jestem pocztowcem.

    Dokładnie tak - w Koluszkach odbywają się licytacje rzeczy znalezionych w
    przesyłkach niedoręczalnych.

    > Natomiast rzeczy znalezione w pociagach są przetrzymywane w biurach rzeczy
    > znalezionych. Wiem tylko tyle, ze biura rz.zn. nie należą do PKP- tak samo
    > jak rzeczy znalezione w pociagach.

    Oj nie, są też biura rzeczy znalezionych funkcjonujące w strukturach PKP.
    Sposób postępowania z rzeczami znalezionymi (a zwłaszcza to gdzie trafią) w
    obiektach kolejowych użytku publicznego oraz w pociągach opisany jest dokładnie
    we właściwym regulaminie porządku publicznego danej stacji [ja czytam takie
    rzeczy ]
    Rzeczy po które nikt się nie zgłosi i których właściciel jest nieznany są
    sprzedawane w drodze licytacji. Na przykład na stacji Katowice można co jakiś
    czas przeczytać ogłoszenia kiedy i gdzie odbędą się licytacje rzeczy
    znalezionych.

    > Powiem wiecej według Kodeksu Cywilnego nei
    > przysługuje wtedy 10% znaleźne....

    Zgodnie z art. 186 kc znalazca, który uczynił zadość swoim obowiązkom może
    żądać znaleźnego w wysokości jednej dziesiątej wartości znalezionych rzeczy,
    jeżeli zgłosił swoje roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie
    uprawnionej do odbioru.

    Dla zainteresowanych tematem polecam lekturę:
    1) rozdziału III ("Inne wypadki nabycia i utraty własności") kodeksu cywilnego,
    2) Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 14 czerwca 1966 r. w sprawie rzeczy
    znalezionych,
    3) Dekretu z dnia 18 września 1954 r. o likwidacji nie podjętych depozytów i
    nie odebranych rzeczy.

    BTW. Kiedyś zgubiłem - a właściwie zostawiłem parasol przy kasie na stacji
    Wisła Głębce, ale był tak marny, że nie chciało mi się go odzyskiwać (choć
    można było po prostu poprosić, by przywieziono go następnym pociagiem).



    Temat: Oni są winni korków ....
    Oni są winni korków ....
    Polecam fragmenty stanowiska Rady Gminy Białołęka z 96r. Ciekawa lektura dla
    tych co stoją dzisiaj w korkach

    "Rada Gminy 30 września 1996 roku zajęła stanowisko w sprawie rezerw
    terenowych pod projektowany układ komunikacyjny Warszawy:

    -Należy zrezygnować z Traktu Nadwiślańskiego na odcinku od ul. Światowida do
    ul. Modlińskiej - są to już wieloletnie postulaty mieszkańców i władz gminy.
    Realizowana aktualnie ul. Światowida w pełni zabezpiecza obsługę
    komunikacyjną osiedli Tarchomin i Nowodwory.
    -Należy zrezygnować z kategorii ul. Nowo - Białołęckiej na odcinku od ulicy
    Płochocińskiej do Chlubnej. Uzasadnieniem jest zmiana intensywności
    zainwestowania terenów po wschodniej stronie stacji PKP, m.in. terenu osiedla
    Choszczówka. Obowiązujący obecnie plan zagospodarowania przestrzennego (tego
    terenu) przewiduje wyłącznie realizację zabudowy mieszkaniowej o niskiej
    intensywności, a nie jak przewidywano w poprzednim planie - rozwój
    budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego. W zawężonych jednak liniach
    rozgraniczających należy utrzymać drogę niższej kategorii zwłaszcza, że
    została już w istniejących liniach wybudowana magistrala wodociągowa.
    -Z przyczyn opisanych w powyższym punkcie należy zrezygnować z kategorii ul.
    Mehoffera - Bis na odcinku od ulicy Marywilskiej do Nowo - Białołęckiej.
    Utrzymywana obecnie kategoria tej drogi wynikała z planu, w którym w
    Choszczówce przewidywano budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, obecnie
    obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje mniejszą
    intensywność wykorzystania pod budownictwo terenów po wschodniej stronie
    stacji PKP, m.in. terenu osiedla Choszczówka.
    -Należy zrezygnować z rezerwy terenu pod trasę ekspresową Olszynki
    Grochowskiej jako wyłącznie przelotową bez możliwości obsługi terenów
    przyległych, a co za tym idzie, również z rezerwy terenów pod ogromne węzły
    komunikacyjne na przecięciu z Trasą Toruńską i z ul. Płochocińską. Na terenie
    dzielnicy tę obsługę komunikacyjną mogą przejąć z powodzeniem ulice: Nowo -
    Wincentego, Płochocińska i Marywilska. Jest to również zgodne z wariantem "N"
    docelowej obsługi komunikacyjnej regionu warszawskiego przygotowanej przez
    BPRW."



    Temat: o dziadku Tuska, tak na koniec
    o dziadku Tuska, tak na koniec
    Życiorys Józefa Tuska sporządzony w 1974 r. przez Witolda Kledzika, mieszkańca Gdańska.
    Pracował on z Józefem Tuskiem na kolei. Po wybuchu wojny przejął kartoteki polskich pracowników PKP. Wykorzystywała je potem AK. A po wojnie służyły wielu gdańszczanom do potwierdzenia przed komunistycznymi władzami swojej polskości.

    W biogramie Józefa Tuska czytamy, że przed wojną należał do Gminy Polskiej, Związku Polaków, Zjednoczenia Zawodowego Polskiego, Polskiego Zrzeszenia Pracy, Macierzy Szkolnej, a także Polskiej Tajnej Organizacji Wojskowej.
    1 września 1939 r. został aresztowany i osadzony w obozie koncentracyjnym Stutthof. Przeniesiono go potem do obozu koncentracyjnego Neuengamme koło Hamburga. 26 sierpnia 1942 roku Józef Tusk został zwolniony.
    Od 7 września 1942 r. do 25 sierpnia 1944 r. pracował jako robotnik w sopockiej firmie Schutz. Następny akapit brzmi: "Od 26 sierpnia 1944 do 5 marca 1945 był przy kopaniu okopów".
    Ani słowa o Wehrmachcie i o tym, że od 24 listopada 1944 r. Tusk był już w wojsku polskim na Zachodzie.
    "Donald Tusk powiedział mi, że w jego rodzinie mówiło się tylko, że w 1944 r. dziadek kopał rowy. To była wersja podawana rodzinie, ale - jak pokazuje ten dokument - też kolegom z pracy" - przyznaje Jacek Protasiewicz, szef sztabu Tuska.

    "To może świadczyć, że albo w Wehrmachcie nie był, albo przed nikim się do tego nie przyznawał - mówi Wiesław Kledzik. - Bardziej niż informacji o Wehrmachcie Józef Tusk mógł się obawiać informacji o służbie w polskich siłach na Zachodzie. W komunistycznej Polsce to była informacja bardziej obciążająca" - dodaje Protasiewicz.

    (...)

    Jeśli wykorzystywanie takiego człowieka w czarnej kampanii przeciwko Donaldowi Tuskowi nie jest niegodziwością, to ja już nie wiem co jest.

    STOP BRUTALNEMU KACZYZMOWI!




    Temat: nareszcie coś ruszyło :))
    nareszcie coś ruszyło :))
    Ruszyły prace remontowe na linii Gdynia-Warszawa. Podróż do stolicy
    ma przebiegać normalnie, a już w 2009 r. będzie pół godziny krótsza.
    Modernizacja linii do Warszawy rozpoczynała się już wielokrotnie -
    ale tylko na papierze. Wszystko wskazuje na to, że teraz kolejarze
    dopną swego. Od tygodnia trwają prace na odcinku Warszawa Praga-
    Legionowo. We wrześniu ruszą roboty na stacjach Nasielsk oraz Gdynia
    Główna Osobowa. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, modernizacja nie
    wiąże się ze skierowaniem pociągów na trasy objazdowe. - Pociągi
    będą jeździły normalnie, przez Iławę i Malbork - zapowiada Witold
    Kowalewski, dyrektor gdańskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Na razie wiadomo, że od września odwołane zostaną lokalne pociągi
    osobowe Kolei Mazowieckich z Warszawy do Legionowa. Na odcinku, na
    którym remont już trwa, nie powinno być problemów, bo są tam aż trzy
    tory (gdy jeden jest wymieniany, po dwóch pozostałych kursują
    pociągi). Gorzej będzie jesienią, kiedy rozpocznie się przebudowa
    stacji Nasielsk.

    Ponieważ na pierwszy ogień idą najbardziej zniszczone torowiska
    pomiędzy Nasielskiem a Warszawą (obecnie pociągi jeżdżą tam z
    prędkością 40-70 km na godz.), po zakończeniu ich modernizacji (2009
    r.) tabor będzie w stanie dojechać z Trójmiasta do stolicy w trzy i
    pół godziny. To jednak nic w porównaniu z tym, co nas czeka po
    unowocześnieniu całej linii (najwcześniej w 2012 r.). Wtedy
    pociąg "klasyczny" (wagony z lokomotywą) będzie jechał z Gdyni do
    Warszawy w 2 godz. i 43 min. Prędkość maksymalna na trasie wynosić
    będzie 200 km na godz.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto




    Temat: Polczenia z Katowicami zlikwidowane
    Mam jeszcze coś z września tego roku(przepraszam, nie ma linka):
    "Rozkład jazdy pociągów na 2005 r.

    en 21-09-2004 , ostatnia aktualizacja 21-09-2004 17:53

    Nowe pociągi bezpośrednie m.in. z Poznania do Kalisza i do Wielunia, wznowienie
    połączeń między Gołańczą a Wągrowcem oraz dwa razy więcej pociągów na trasach
    Krotoszyn - Leszno i Krotoszyn - Ostrów - takie m.in. zmiany przyniesie nowy
    rozkład jazdy pociągów.
    Jest już gotowy projekt rozkładu jazdy pociągów regionalnych na 2005 r. Powstał
    on w wyniku kilkumiesięcznych negocjacji między Wielkopolskim Urzędem
    Marszałkowskim i Wielkopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Teraz
    trafił do spółki Polskie Linie Kolejowe, która nie tylko zarządza torami
    kolejowymi w Polsce, ale też ostatecznie układa rozkład jazdy pociągów dla
    całego kraju. W życie wejdzie w połowie grudnia.

    Przez ostatnie kilka lat nowe rozkłady jazdy zawierały zawsze mniej połączeń niż
    poprzenie. W tym roku jest inaczej. - Niczego nie chcemy likwidować - zapewnia
    Henryk Szczefanowicz, zastępca dyrektora Departamentu Ekologii, Infrastruktury,
    Mienia WUM. - Będzie nawet kilka nowych połączeń - dodaje. I tak z nowego
    rozkładu jazdy PKP cieszyć się mogą kaliszanie, bo zostaną uruchomione
    bezpośrednie połączenia Poznań - Kalisz. (...). - Zupełną nowością ma
    być też bezpośredni pociąg z Wielunia przez Kępno i Ostrów Wlkp. do Poznania
    oraz z Wielunia do Ostrowa - mówi jeden z urzędników. - Dwa razy więcej pociągów
    ma też jeździć na trasach Krotoszyn - Ostrów i Krotoszyn - Leszno - dodaje.

    Wznowione zostaną również połączenia na trasie Wągrowiec - Gołańcz. Będą je
    obsługiwać szynobusy. Dwa razy częściej niż teraz szynobusy mają też jeździć na
    trasach: Poznań - Wągrowiec, Poznań - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn, Zbąszyń -
    Wolsztyn - Leszno, Leszno - Gostyń - Jarocin, Jarocin - Września - Gniezno,
    Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp., Jarocin - Krotoszyn, Wągrowiec - Gołańcz i
    Chojnice - Lipka Krajeńska - Piła.

    W pociągach regionalnych nie będzie wagonów klasy pierwszej, gdyż jeździli w
    nich głównie pracownicy kolei. Długość pociągów została dostosowana do ilości
    pasażerów: tam gdzie jest ich mało, pociągi są krótkie, zaś tam, gdzie
    podróżnych jest więcej, składy zostaną wydłużone."

    Znaczy, że już nieaktualne skoro połowa grudnia minęła i tylko pokasowano
    połączenia ? Mam nadzieję, że nie...




    Temat: Stacja Bielsko-Biała-Lipnik
    Gość portalu: ddd napisał(a):

    > > a niby czemu stacja zlokalizowana na terenie Galicji miała się nazywać od
    >
    > > sąsiedniego już śląskiego miasta?
    > Nie mam pojęcia czemu, ale pod linkiem jest informacja o nazwie wraz z
    > orientacyjną datą powstania "1912-05-01(?) Bielitz Niederstadt", a więc
    > zdecydowanie nie w czasie II wojny. Podczas wojny nazwę jedynie przywrócono.
    > Też liczę na wyjaśnienia bardziej zorientowanych.

    Logika, panowie, logika...
    Przed wojnami najblizsze stacji tereny zurbanizowane to byla dzisiejsza ul. 1-go Maja i poludniowy odcinek ul. Partyzantow (przy zajezdni tramwajowej). Dodatkowo przy ul. 1-go Maja bylo pare zakladow i w tamtych okolicach mieszkali bogaci mieszczanie. Dlatego - to moj domysl - mimo, ze stacja byla juz za rzeka (ale raczej nie w Bialej, bo granice Bialej sie chyba ciut wczensiej konczyly?) to nazwano ja Bielitz Niederstadt - dla Bielszczan, ktorych przede wszystkim obslugiwala.
    Dodatkowo w czasie IIWS cale polaczone miasto nazywalo sie Bielitz, tak wiec tym bardziej nazwa byla adekwatna. Nazwa "Lipnik" jest nielogiczna i wprowadzajaca w blad. Blizej jest faktycznie Dolne Przedmiescie, niz Lipnik...
    Ciekawostka: stacja obecny ksztalt otrzymala w l. 70 gdy powstal w Bielsku FSM i zbudowano dla jego pracownikow osiedla mieszkaniowe, zbudowano kilka nowych przystankow, (Północ i bezsensownie inaczej nazwany połączony z nim Zachód, Aleksandrowice) i przebudowano inne - np. "Lipnik" (niektore z nich jako wysokoperonowe) - pod katem obslugi przez bielska "SKM", ktora po porodzie w wielkich bolach szybko zmarla...

    > > FRMBB do września 2006 r. zrealizowałaby podstawowy remont stacji"
    > > obawiam się, że wrzesień 2006 się już skończył
    > Niestety, większość zawartych informacji jest na stronie z I połowy roku i
    > trudno powiedzieć co stanęło na przeszkodzie.

    Podejrzewam, ze na przeszkodzie stanelo to samo, co zwykle - "niedasie" by PKP.




    Temat: Artystyczny melanż pod znakiem latino w zabrzański
    Artystyczny melanż pod znakiem latino w zabrzański
    Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od
    października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się
    najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu.

    Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem
    muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie
    gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue,
    Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe
    lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu
    dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy.
    Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas
    pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów.

    Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych
    artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych
    imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę
    po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku
    Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc
    właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast.

    Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE
    OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami.
    Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni.

    Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje,
    że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli
    okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy.
    Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha.

    Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza?



    Temat: Polskie Koleje Płaczu
    Gość portalu: Nowojorczyk napisał(a):

    > Mieszkam w USA i tutaj panstwo dotuje przewozy pasazerskie
    > Amtrack w podobny sposob jak dotuje autostrady federalne.

    Amtrak jest dotowany znacznie mniej niż autostrady. Ma on swoje
    problemy, i to poważne, podobne zresztą do problemów PKP.
    Infrastuktura kolejowa w USA jest rozwinięta jedynie na
    wschodnim wybrzeżu, pomiędzy Nowym Jorkiem a Waszyngtonem. Tam
    jest najwięcej potencjalnych pasażerów i tam najszybciej kursują
    pociągi. W innych regionach kraju jest dużo gorzej. Trakcji
    elektrycznych brak, więc wagony ciągną lokomotywy spalinowe.
    Punktualność pozostawia wiele, bardzo wiele do życzenia.
    Pociągi dalekobieżne spóźniają się srednio o jakieś dwie
    godziny, a bywa, że o sześć. Stacje kolejowe znajdują się
    często w nieciekawych częściach miast, gdzie nie ma strzeżonych
    parkingów dla samochodów pasażerów, nie ma pasaży handlowych,
    nie ma postojów taksówek, przystanków autobusowych, ani nawet
    bufetu. Znam stacje, które otwarte są tylko przez parę godzin
    dziennie, właśnie wtedy, gdy ma przyjechać jedyny w danym dniu
    pociąg. Houston na przykład ma cztery miliony ludzi w
    aglomeracji a stacyjkę o wiele mniejszą niż stacja w moim
    rodzinnym mieście w Opolskiem, do tego położoną w odrażającej
    części miasta, do ktorej trudno się dostać autobusem lub
    taksówką, a samochodu zostawić nigdzie nie sposób. Nic
    dziwnego, że niewielu pasażerów korzysta z tego środka
    transportu. Wiele zrobiono, aby ich od niego odstraszyć.

    Obecny stan jest rezultatem dziesiątek lat niedofinansowania
    kolei. To byla świadoma decyzja polityczna, prawdopodobnie
    podparta łapówkami, o przepraszam, datkami na kampanie wyborcze
    od firm lotniczych i firm budujących drogi: chodziło o to, aby
    Amerykanie podróżowali albo własnymi samochodami, albo
    samolotami. I tak obecnie podróżują. Cos jednak może się w tym
    krajobrazie zmienić: coraz więcej stanów rozważa uruchomienie
    szybkich i punktualnych połączeń kolejowych pomiędzy miastami.
    Częściowo jest to rezultat wizyt w Europie, gdzie amerykańscy
    turyści mogą się przekonać na własne oczy, że kolej może inaczej
    działać, a częściowo - zmian na lotniskach po jedenastym
    września 2001. Kiedy nawet na stosunkowo krótkie przeloty
    trzeba się stawić na lotnisku na dwie godziny przed odlotem, dać
    sobie przeswietlić bagaż i zdjąć buty do kontroli, szybkie
    polączenie kolejowe na tym samym dystansie staje się atrakcyjną
    alternatywą.



    Temat: Nowy dyrektor TV Bialystok
    Nowa ramowka Telewizji Bialystok
    Co sadzicie o nowej ramowce TVB ?

    Podaje za bialostocka "GW":

    TELEWIZJA BIAŁYSTOK. Zmiany w programie

    art 29-08-2002

    Nowa ramówka białostockiej telewizji przyniesie kilka zmian. Będą nowe
    programy, ale też nie wszystkie zapamiętane już przez telewidzów wrócą na
    antenę po wakacyjnej przerwie

    Znikną trzy cykliczne audycje: "Dyletanci", "Magazyn interwencyjny" i "Studio
    3" - jeszcze kilka miesięcy temu bardzo szeroko reklamowane.

    - To, że nie będzie tych programów, nie oznacza, że znikną z anteny problemy
    tam poruszane - twierdzi Wojciech Perepelica, redaktor prowadzący w TVB. -
    Będziemy się nimi zajmować tylko w innej, mam nadzieję ciekawszej i szerszej,
    formie. Programy, z których zrezygnowaliśmy, nie spełniły naszych oczekiwań.

    "Magazyn interwencyjny" i "Studio 3" zostaną zastąpione "Pogotowiem 3".

    - To publicystyka interwencyjna, ale nie chcemy zajmować się tu indywidualnymi
    kłopotami, lecz szerszym kontekstem społecznych problemów, szukaniem ich
    przyczyn i dążeniem do rozwiązania - wyjaśnia Perepelica.

    Z kolei "Łowcy faktów" mają być programem informacyjnym opisującym przyczyny i
    skutki najnowszych wydarzeń.

    Ciekawą propozycją wydaje się być "Żeby choć raz" - nowa produkcja
    białostockiej telewizji. Program poprowadzą Dariusz Szada-Borzyszkowski i
    Janusz Niczyporowicz (autorzy zdjętych z anteny "Dyletantów").

    - To program, który da ludziom szansę spełnienia swoich marzeń, ale
    jednocześnie ich zaskoczy - twierdzi Perepelica. - Ma polegać na szukaniu
    zwykłych ludzi, którzy na co dzień wykonują normalną pracę, np. dyżurnej ruchu
    na małej stacji PKP zaproponujemy zapowiedzenie nie odjazdu pociągu, ale
    programu telewizyjnego. Wiążemy z tym programem duże nadzieje.

    Nowa ramówka obowiązywać będzie od 2 września. Nie zmienia się pora nadawania
    programów informacyjnych ("Obiektyw" cztery razy dziennie w dni powszednie,
    wydanie główne o godz. 18 wydłuży się o pięć minut). Programy mniejszości
    narodowych i religijne jak zwykle nadawane będą w niedziele, a w dni powszednie
    powtarzane w godzinach rannych.




    Temat: Pociągiem do Warszawy w godzinę& & #35; 8230; za trzy lata
    A jakie zmiany w Poznaniu...
    Rozkład jazdy pociągów na 2005 r.

    en 21-09-2004 , ostatnia aktualizacja 21-09-2004 17:53

    Nowe pociągi bezpośrednie m.in. z Poznania do Kalisza i do Wielunia, wznowienie
    połączeń między Gołańczą a Wągrowcem oraz dwa razy więcej pociągów na trasach
    Krotoszyn - Leszno i Krotoszyn - Ostrów - takie m.in. zmiany przyniesie nowy
    rozkład jazdy pociągów.

    czytaj dalej »
    r e k l a m a

    Jest już gotowy projekt rozkładu jazdy pociągów regionalnych na 2005 r. Powstał
    on w wyniku kilkumiesięcznych negocjacji między Wielkopolskim Urzędem
    Marszałkowskim i Wielkopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Teraz
    trafił do spółki Polskie Linie Kolejowe, która nie tylko zarządza torami
    kolejowymi w Polsce, ale też ostatecznie układa rozkład jazdy pociągów dla
    całego kraju. W życie wejdzie w połowie grudnia.

    Przez ostatnie kilka lat nowe rozkłady jazdy zawierały zawsze mniej połączeń niż
    poprzenie. W tym roku jest inaczej. - Niczego nie chcemy likwidować - zapewnia
    Henryk Szczefanowicz, zastępca dyrektora Departamentu Ekologii, Infrastruktury,
    Mienia WUM. - Będzie nawet kilka nowych połączeń - dodaje. I tak z nowego
    rozkładu jazdy PKP cieszyć się mogą kaliszanie, bo zostaną uruchomione
    bezpośrednie połączenia Poznań - Kalisz. Ponadto będą pociągi osobowe kursujące
    na trasie Poznań - Kołobrzeg (dziś są tylko pośpieszne). - Zupełną nowością ma
    być też bezpośredni pociąg z Wielunia przez Kępno i Ostrów Wlkp. do Poznania
    oraz z Wielunia do Ostrowa - mówi jeden z urzędników. - Dwa razy więcej pociągów
    ma też jeździć na trasach Krotoszyn - Ostrów i Krotoszyn - Leszno - dodaje.

    Wznowione zostaną również połączenia na trasie Wągrowiec - Gołańcz. Będą je
    obsługiwać szynobusy. Dwa razy częściej niż teraz szynobusy mają też jeździć na
    trasach: Poznań - Wągrowiec, Poznań - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn, Zbąszyń -
    Wolsztyn - Leszno, Leszno - Gostyń - Jarocin, Jarocin - Września - Gniezno,
    Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp., Jarocin - Krotoszyn, Wągrowiec - Gołańcz i
    Chojnice - Lipka Krajeńska - Piła.

    W pociągach regionalnych nie będzie wagonów klasy pierwszej, gdyż jeździli w
    nich głównie pracownicy kolei. Długość pociągów została dostosowana do ilości
    pasażerów: tam gdzie jest ich mało, pociągi są krótkie, zaś tam, gdzie
    podróżnych jest więcej, składy zostaną wydłużone.



    Temat: podpisano umowę ws. ul. Galicyjskiej...
    w Dzienniku napisali:
    W najbliższych dniach ruszają prace projektowe, budowa w marcu 2003 roku
    39 milionów 894 tysięcy 950 złotych będzie kosztowało zaprojektowanie i
    wybudowanie fragmentu trasy Galicyjskiej - od ulicy Rakowickiej do al. 29
    Listopada. Wczoraj w Agencji Rozwoju Miasta został podpisany kontrakt w tej
    sprawie. Ulica Galicyjska to część trasy Centralnej, która - przez rondo
    Mogilskie, most Kotlarski, trasę Kotlarską, ul. Powstańców Śląskich, Tischnera
    oraz trasę Nowotarską - połączy w przyszłości północną część Krakowa z
    przebiegającą w południowej części autostradą A-4.

    Procedura zmierzająca do wyłonienia wykonawcy trwała od lutego; przetarg był
    międzynarodowy, a pieniądze na budowę pochodzą z kredytu Europejskiego Banku
    Inwestycyjnego. Zainteresowanych inwestycją było 35 firm i konsorcjów, ale w
    ostatecznej rozgrywce wzięło udział 6. Na początku września komisja przetargowa
    wskazała zwycięzcę (konsorcjum Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych SA
    i Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie sp. z o.o. ze Skoczowa),
    który zaproponował najniższą cenę - około 37,5 miliona złotych. Jeden z
    przegranych - konsorcjum firm Budostal-5 SA oraz radomskiego Przedsiębiorstwa
    Budownictwa Kolejowego "PeBek-Unibud" sp. z o.o. - odwołał się jednak od tej
    decyzji i sprawą zajął się arbitraż Urzędu Zamówień Publicznych. Uznano, że
    wystąpiły uchybienia formalne w zwycięskiej ofercie i komisja przetargowa
    ponownie przeglądnęła dokumenty. Wynikiem tego było wskazanie innego zwycięzcy,
    którym stało się odwołujące się konsorcjum (zaproponowało one drugą w
    kolejności najniższą cenę). To już jest ostateczna decyzja.

    Piotr Pietrzak z Agencji Rozwoju Miasta podał, że - w związku z wczorajszym
    podpisaniem kontraktu - rozpoczęcie prac projektowych nastąpi już w
    najbliższych dniach, a prac budowlanych w marcu przyszłego roku. Całość ma być
    gotowa rok później.

    Odcinek trasy Galicyjskiej ma 1150 metrów, w tym 590 metrów stanowi
    estakada. Nowa jezdnia zbudowana zostanie od skrzyżowania ul. Rakowickiej z
    Lubomirskiego, po wschodniej stronie Dworca Głównego PKP; przed dworcem jezdnia
    skręci i wzniesie się estakadą, z której następnie będzie można włączyć się w
    al. 29 Listopada. Wykonawca ma też dokończyć podziemne przejście dla pieszych
    (częściowo zrobione kilka lat temu) na skrzyżowaniu ul. Rakowickiej z
    Lubomirskiego. Pod estakadą planowany jest jeszcze - od strony ul.
    Lubomirskiego - zjazd do tunelu pod Dworcem Głównym oraz wjazd na płytę
    parkingową nad peronami dworca. (J.ŚW)




    Temat: Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt
    Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt
    Z ogromnym rozczarowaniem i smutkiem przyjęliśmy informację o tym, że przewoźnik kolejowy PKP Inter City od 1 września zamierza zlikwidować wszystkie pociągu dalekobieżne kursujące przez Roztocze. Jest to ogromny cios w rozwój turystyki i gospodarki naszego regionu. Odebranie turystom możliwości dotarcia koleją do takich miejscowości jak Zamość, Zwierzyniec, Susiec, Bełżec i Horyniec-Zdrój spowoduje spadek zainteresowania tą przepiękna częścią Polski. Straci na tym cała gospodarka regionu, który nie ma innej większej alternatywy jak tylko rozwój turystyki przyjazdowej.

    Od wielu lat połączenia kolejowe m.in. z Warszawą, Krakowem i Wrocławiem stanowiły znakomitą alternatywę dla zatłoczonych dróg, które i tak nie w naszym regionie pozostawiają wiele do życzenia. Koleją mogły podróżować osoby wraz z rowerami, dzięki specjalnie przystosowanym do tego rodzaju transportu wagonom. Również grupy zorganizowane: obozy, kolonie i wycieczki w wygodny sposób mogły dotrzeć na Roztocze wprost z centrów wielkich miast. Z likwidowanych połączeń korzystały także osoby niepełnosprawne dla których komfort podróży koleją jest nieporównywalnie większy niż komunikacją samochodową. Proponowane zastąpienie połączeń kolejowych autobusami według nas nie rozwiąże problemu i nie będzie stanowić znaczącej alternatywy. Uważamy, że przy odpowiednim dostosowaniu rozkładów jazdy, przygotowaniu odpowiedniego taboru, promocji połączeń na Roztoczu i wsparciu samorządów wszystkich szczebli przewozy kolejowe mogą być finansowo opłacalne.

    Transport kolejowy nie może być traktowany jako czysto komercyjne przedsięwzięcie. Kolej pełniła i pełni ważna rolę społeczną, pobudzającą gospodarkę regionów i jej obecność przyczynia się do wyrównywania dysproporcji w rozwoju naszego kraju. Odebranie transportu kolejowego tej najpiękniejszej części województwa lubelskiego to naszym zdaniem ogromny krok wstecz, na który nasz biedny region nie może sobie pozwolić.
    Zwracamy się z apelem do wszystkich, którym na sercu leży rozwój naszego regionu do poparcia i przyłączenie się do protestu. Wspólny, głośny sprzeciw samorządów, przedsiębiorców, mediów i zwykłych mieszkańców niech będzie sygnałem, że nie pozwalamy skazywać naszego Roztocza na zacofanie i zapomnienie.

    W imieniu Zarządu i Członków
    Michał Basiński
    Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej ROZTOCZE



    Temat: Latino w zabrzańskiej Bohemie
    Latino w zabrzańskiej Bohemie
    Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od
    października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się
    najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu.

    Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem
    muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie
    gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue,
    Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe
    lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu
    dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy.
    Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas
    pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów.

    Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych
    artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych
    imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę
    po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku
    Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc
    właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast.

    Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE
    OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami.
    Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni.

    Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje,
    że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli
    okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy.
    Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha.

    Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza?




    Temat: Pod znakiem latino w zabrzańskiej Bohemie
    Pod znakiem latino w zabrzańskiej Bohemie
    Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od
    października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się
    najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu.

    Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem
    muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie
    gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue,
    Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe
    lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu
    dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy.
    Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas
    pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów.

    Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych
    artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych
    imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę
    po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku
    Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc
    właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast.

    Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE
    OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami.
    Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni.

    Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje,
    że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli
    okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy.
    Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha.

    Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza?




    Temat: EuroNight & & #35 8222;Jan Kiepura& & #35 8221; połączenie
    www.intercity.com.pl/main
    EN Kiepura
    - przywitaj Brukselę z uśmiechem

    EuroNight "Jan Kiepura"

    12 czerwca uruchomione zostało nowe połączenie kolejowe łączące Warszawę i
    Poznań z Zagłębiem Ruhry i Brukselą. Mimo, że pociąg ma niespotykany dotąd na
    polskich torach standard, ceny biletów zaczynają się już od 29 euro za miejsce
    siedzące i 39 euro za kuszetkę. Oferowane są również zniżki dla dzieci,
    seniorów i grup oraz promocyjny transfer do polskich stacji odjazdu.

    EuroNight „Jan Kiepura” wprowadzi nową jakość do połączeń nocnych PKP
    Intercity. Pociąg zestawiony będzie z komfortowych wagonów klimatyzowanych,
    pasażerowie będą mieli do wyboru miejsca następujących kategorii:

    - sliperetka – wagon bezprzedziałowy z 45 bardzo wygodnymi, rozkładanymi do
    pozycji półleżącej fotelami (normalny wagon 1 klasy ma 54 miejsca);
    - kuszeta – wagony z miejscami do leżenia, przedziały 4- lub 6-osobowe;
    - miejsca sypialne – przedziały 1-, 2- i 3-osobowe, w każdym wagonie dostępny
    prysznic;
    - miejsca sypialne lux – przedziały 1- i 2-osobowe z własną łazienką oraz
    sprzętem audiowizualnym (m.in. telewizor z wyświetlaczem LCD i odtwarzacz DVD).

    Oprócz wysokiego standardu oferujemy – do wyboru pasażera – wiele promocji:

    - SparNight
    Dla amatorów „taniego podróżowania" przygotowaliśmy dużą pulę miejsc dostępnych
    po bezkonkurencyjnie niskiej cenie:

    Kategoria miejsca Cena
    Sliperetka 29 euro
    Kuszetka, przedział 6-osobowy 39 euro
    Kuszetka, przedział 4-osobowy 49 euro
    Miejsce sypialne, przedział 3-osobowy 59 euro
    Miejsce sypialne, przedział 2-osobowy 69 euro
    Miejsce sypialne, przedział 1-osobowy 129 euro

    Przy korzystaniu z oferty zmiana umowy przewozu jest niedozwolona.

    - Promocja miejsc sypialnych lux
    Do 1 września miejsca cena na podróż w przedziale lux jest równa podróży w
    zwykłym wagonie sypialnym.

    - Promocje dla grup, dzieci, młodzieży i seniorów
    Polecamy m.in. oferty Junior (25 % zniżki dla osób poniżej 26 lat), Senior (15%
    zniżki dla pasażerów powyżej 60 lat), Dziecko (50% zniżki dla podróżnych
    poniżej 12 lat) oraz liczne promocje grupowe (np. 6 osób - zniżka 40%).
    Obowiązywanie niektórych ulg w wagonach sypialnych jest ograniczone.

    - Bezpłatny transfer do Warszawy lub Poznania
    Pasażerom chcącym rozpocząć podróż w innych miastach, niż Warszawa czy Poznań
    oferujemy bezpłatny bilet na transfer do stacji odjazdu EN Jan Kiepura.
    Podróżni dojeżdżający do Warszawy czy Poznania pociągami bezpośrednimi PKP
    Intercity z innych miast płacą jedynie za miejscówki. Oferta dostępna także dla
    osób korzystających z ulg dla dzieci, młodzieży czy seniorów.

    Osobom podejmującym decyzję o podróży w ostatniej chwili, albo chcącym mieć
    możliwość zmiany rezerwacji oferujemy bardzo atrakcyjne ceny biletów
    normalnych - niższe, niż w dawnym pociągu pospiesznym "Jan Kiepura".

    Sprawdź przykładowe ceny - normalne i promocjach Dziecko, Junior, Senior.

    Sprawdź rozkład jazdy:

    Warszawa - Bruksela,
    Bruksela - Warszawa.




    Temat: Dworce kolejowe i usługi
    W tym roku obniżono znacznie stawkę przeznaczoną na remonty linii kolejowych. W
    związku z kampanią wyborczą Sejm zaserwował nam kilka kosztownych prezentów, a
    skoro z próżnego to i Salomon nie naleje to rząd w związku z powyższym musiał
    ciąć. I tnie. W tym roku na linie kolejowe przeznaczono rekordowo mało
    pieniędzy - 92 miliony złotych z budżetu oraz 67 milionów z rezerwy celowej (na
    wkład własny do projektów współfinansowanych przez UE). Dla porównania - koszty
    częściowej wymiany torów (odcinki po kilkanaście kilometrów) na linii Poznań-
    Kluczbork PLK oszacowały przy czym część remontów już została wykonana) na 72
    miliony złotych. To co idzie z budżetu wystarczy, jak widać, na fragmentaryczne
    remonty na jednej większej linii. O cięciach w roku 2006 - niżej.

    I jeszcze fragmenty wypowiedzi Zbigniewa Szafrańskiego, wiceprezesa PKP-PLK
    S.A., z moimi komentarzami. Całość wywiady z w-ceprezesem w Kurierze PKP z 11
    września 2005.

    "W przyszłym roku ma być lepiej. To powinien być rok przełomowy (...). Na
    infrastukturę kolejową mielibymy dostać 590 mln zł (...), dodatkowo 390 mln na
    remonty i utrzymanie oraz nieco ponad 13 mln na utrzymanie linii o wyłącznie
    obronnym znaczeniu."

    W związku z koniecznością cięć (pisałem we wstępie) Ministerstwo Finansów
    skreśliło ów miliard z budżetu na rok 2006. Nie będzie pieniędzy także na wkład
    własny w inwestycje współfinansowane przez UE, więc kolejne fundusze idą w
    plecy. Wobec braku pieniędzy bardzo prawdopodobna będzie także podwyżka biletów.

    "W tym okresie (2007-2013 - dod. hyeronim) mamy możliwość pozyskania z funduszy
    unijnych 16 mld euro na transport. Z tego - według dzisiejszych założeń - 8
    mld poszłoby na inwestycje drogowe, a 5-5,6 mld na inwestycje w infrastukturę
    kolejową (...). Proporcje wydatków ułożyłyby się wreszcie mniej więcej tak, jak
    zaleca UE: 60% na drogi, 40% na koleje."

    Można mieć tylko nadzieję, że sytuacja z lat 2005-2006 się nie powtórzy i nie
    zabraknie pieniędzy na wkład własny.

    "Chcemy specjalizować linie - separować ruch towarowy od pasażerskiego.
    Ekspresami z Warszawy do Poznania pojedziemy przez Łódź."

    I dalej:

    "Byłaby to zupełnie nowa linia (Łódź-Wrocław - dod. hyeronim) dostosowana do
    szybkości 300 km/h. W latach 2007-2013 chcemy zbudować przynajmniej jedną
    trzecią tej linii, doprowadzając ją od Wrocławia w okolice Kalisza."

    Linia miałaby biec mniej więcej równolegle do drogi wojewódzkiej 449 Syców-
    Błaszki - omijałaby zarówno węzeł w Ostrowie jak stację Kalisz i łączyłaby się
    z linią Ostrów-Łódź między Kaliszem i Sieradzem - wystarczająco daleko, żeby
    Kalisz był odcięty od szybkiego ruchu Wrocław-Warszawa, że o Ostrowie już nie
    wspomnę. Przypominać to będzie trochę skrótową linię Warszawa-Kraków omijającą
    Radom i Kielce.

    Do 2007 jest jeszcze czas, żeby powalczyć o przesunięcie tej linii o te
    kilkanaście kilometrów na północ. Nie wykluczone też, że w związku z cięciami w
    2006 opóźni się przygotowanie trasy o kolejny rok lub kilka miesięcy co jeszcze
    trochę poszerzyłoby pole manewrów dla ostrowskiego lobbingu.

    Odnosząc się do dwóch ostatnich cytatów trudno nie oprzeć się wrażeniu, że
    linie przechodzące przez Ostrów (z naciskiem na Poznań-Katowice) mają być
    specjalizowane na towarowe lub przystosowane tylko dla tzw. ruchu
    międzywojewódzkiego lub lokalnego. Tymbardziej, że już teraz przewóz pasażerów
    przez Ostrów szybko spada, a przewóz towarów odpowiednio szybko rośnie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 152 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.