Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP WrześniaTemat: Zdjęcia nowej kolejeczki Aha - może jeździ, ale jeszcze bez pasażerów (ze strony www.wkd.com.pl): W dniu 30 czerwca 2004r. o godz.8:30 do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (WKD) dotarł nowoczesny elektryczny pojazd szynowy. Jest to pierwszy od 24 lat elektryczny pociąg, którym mieszkańcy okolicznych miejscowości będą mogli podróżować na trasie linii WKD. Wykonany został przez polską firmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding na zamówienie Samorządu Województwa Mazowieckiego z przeznaczeniem dla spółki PKP Warszawska Kolej Dojazdowa. Jest to pojazd niskopodłogowy - przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz przewozu większych bagaży i rowerów. Charakteryzuje się bogatym i nowoczesnym wyposażeniem mi.n. posiada instalację nawiewu z opcją klimatyzacji oraz kamery video rejestrujące obraz w całym składzie z podglądem w kabinie maszynisty. Długość całego składu wynosi 60 m. Pociąg przeznaczony jest do przewozu 500 osób, w tym posiada 150 miejsc siedzących. Od dnia 1 lipca br. nowy pojazd szynowy będzie testowany, poddawany licznym próbom i ekspertyzom technicznym (musi spełniać najsurowsze wymagania i normy bezpieczeństwa). Po spełnieniu wszystkich wymogów pojazd zostanie dopuszczony do ruchu na linii WKD i włączony do rozkładu jazdy pociągów. Przewidywany termin – początek września br. Temat: Akcja protestacyjna w obronie kolei na Roztoczu Akcja protestacyjna w obronie kolei na Roztoczu PKP Intercity z dniem 1 września likwiduje 4 ostatnie połączenia kolejowe na Roztoczu. Zwracamy się z apelem o poparcie akcji protestacyjnej, która odbędzie się 14 sierpnia br. o godzinie 12.00 na stacji kolejowej w Zwierzyńcu. Wszystkich, którym leży na sercu rozwój naszego regionu zapraszamy do udziału w akcji i wyrażenia swojego sprzeciwu. Grupa Obrony Kolei na Roztoczu Andrzej Adamek - Wójt Gminy Bełżec Michał Basiński - prezes LOT Roztocze Robert Marchwiany - portal zamosconline.pl Marian Kuropaś - w-ce przew. MZZ Rewidentów Taboru ZC IC Alicja Kuropaś - Stowarzyszenie Art Avanti z Zamościa Sławomir Zimosz Temat: kwatery w szklarskiej porębie kwatery w szklarskiej porębie witam wybieram sie w drugiej polowie wrzesnia do szklarskiej poręby i chcialbym sie w zwiazku z tym dowiedziec jak tam wyglada sprawa z kwaterami. mozna spokojnie jechac bez rezerwacji? a moze jak to ma miejsce w zakopcu juz na stacji pkp wlasciciele kwater oblegaja wysiadajacych? a moze ktos ma namiary na jakies niedrogie kwatery, tak powiedzmy do 20 zl. oczywiscie nie licze na luksusy za ta cene, wystarczy jakies loze dla dwoch osob, ciepla woda i kacik zwany aneksem kuchennym. pozdrawiam Temat: sprzedam mieszkanie 3-pok Wrocław dla studentów sprzedam mieszkanie 3-pok Wrocław dla studentów Do sprzedania mieszkanie 3-pokojowe 49mkw., jasna kuchnia, łazienka, balkon. Bardzo atrakcyjna lokalizacja u zbiegu ulic Borowskiej i Przestrzennej, naprzeciwko Wrocławskiego Parku Wodnego. Dostęp do różnego rodzaju atrakcji potęguje sąsiedztwo parku z basenem, lodowiskiem i siłownią (ul. Spiska). Doskonały kontakt z centrum miasta. Do rynku kilkanaście minut spacerkiem. Nieopodal Akademia Ekonomiczna. Pod blokiem przystanek autobusowy – dogodne połączenie z dworcem PKP/PKS (1 przystanek)oraz bezpośredni dojazd do Placu Grunwaldzkiego. Mieszkanie jasne aczkolwiek wymagające remontu. W bloku zakończono aktualnie wymianę instalacji elektrycznej i w dalszym ciągu są prowadzone inne prace mające na celu poprawę jakości życia mieszkańców. Instalacja telefoniczna i internet!!! Wolne od września 2009r. Cena do negocjacji! Polecam!!! Temat: Autobus czy pociąg Kolega przewoz juz pisal : przewoz_pw 31.05.07, 22:28 + odpowiedz Do 19 września jeździ przecież 6:42 - przyspieszony, przeniesiony z planowego 6:12. Na stronie rozklad.pkp.pl ten pociag odjezdza wlasnie 6.42 To co jest na mazowieckie.com.pl to oficjalny rozklad bez uwzglednienia przesuniec, planowych opoznien czy jak tam to zwia. Jakby co to dzis jechalem tym pociagiem, wiec na pewno jest pozdr M. Temat: Ostatnia szansa wyjazdu do Kielc... Ostatnia szansa wyjazdu do Kielc... No więc moi drodzy - do urodzinkowego spotkania Klubu 18 września - pozostały już tylko godziny. No dokładniej cała doba.Więc jeśli tylko, ktoś ma ochotę pojechać - serdecznie zapraszamy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - spotykamy się na kieleckim dworcu PKP. A potem Tubisia i koleżeństwo z Kielc poprowadzą nas do jakiegoś miłego lokalu, gdzie... zabawa potrwa do białego rana! Czekamy... Po ostatnie informacje można pisać na @ mafik@gazeta.pl Przyjeżdżajcie, zapraszamy! Temat: Świnoujście odcięte? Świnoujście odcięte? Od 1 września do Świnoujścia nie dojedzie żaden dalekobieżny pociąg. Mieszkańcy, turyści oraz podróżni płynący do Skandynawii będą pozbawieni bezpośredniego składu - podaje portal iswinoujscie.pl. PKP Intercity zdecydowało się na likwidację części trasy pociągu 83704/5 Warszawa/Kraków - Świnoujście. Dowiedziano się o tym dzięki dokumentom, które wyciekły do internetu. Planuje się skrócić relację pociągu tylko do Szczecina, tym samym pozbawić wielu chętnych chcących dostać się do Świnoujścia możliwości bezpośredniego dojazdu. www.rynek-kolejowy.pl/12245/%25A6winouj%25B6cie%2Bodci%25EAte%253F.htm Temat: a koncert Sisters of Mercy... 13.03.2003 Uwaga !!! Jak poinformował organizator koncertu Sisters w Polsce - Agencja Independa - ze względu na bardzo duże zainteresowanie, impreza została przeniesiona do większej sali. Koncert odbędzie sie w Hali Mera w Warszawie ul. Bohaterów Września 6 (niedaleko Dworca PKP Warszawa Zachodnia) źródło: www.poisondoor.com/tsom/index.asp Temat: 2007 – rekordowy rok w Tatrach? nie wiem jak było w srodku lata , ale od wrzesnia juz 5 razy kupowałem bilety wstepu do TPN i o ile pogoda i okolicznosci pozwola to jeszcze powiększe tę frekwencje :) , tatry sa THE BEST, szkoda ze pkp tak daje ciała i nie zapewnia sensownego dojazdu albo powrotu ( zalezy od punktu wracania) z weekendowej wyparawy - wiec sprowadzam to do dania sobie ekstemalnego wycisku w sobote i spokojnego powrotu w niedziele do miejsca stałej akomodacji Temat: [zaproszenie] Rogowska wąskotorówka [zaproszenie] Rogowska wąskotorówka Od jutrzejszej soboty rozpoczyna się letni sezon turystyczny na kolejce rogowskiej. 24 i 25 kwietnia z okazji Święta Wiosny w Leśnym Zakładzie Doświadczalnym w Rogowie odbędą się przejazdy do Jeżowa (7 km) na ognisko i z powrotem. Odjazdy ze stacji Rogów Osobowy Wąsk. (naprzeciwko dworca PKP) o godzinie 11:00, 13:00 i 15:00. Czas trwania wycieczki 1h 50 min, Cena biletu na pociąg 8 zł (ulgowy 5 zł), bilety do nabycia w pociągu u obsługi. Później do końca września co niedzielę będzie kursował pociąg do Jeżowa. Odjazdy o godz. 13:00. Niestety ze względu na złodziejstwo na szlaku linia do Białej Rawskiej przez Rawę Mazowiecką jest wyłaczona z eksploatacji liniowej. Skradziono elementy mocujące. Szyny leżą luźno i tylko lekka drezyna się po nich przebije. Pociąg jest za ciężki. Aktualnie składy moga dojechać tylko do Głuchowa za Jeżowem. Temat: Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza Bezpośrenie pociągi dpKrakowa,Olsztyna,Grudziądza Spółka PKP Przewozy Regionalne lekko poszerzyła ofertę dla mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego, choć nadal nie ma ona wiele wspólnego z ofertą z przed 2 lat gdy wszystkie pociągi pośpieszne zatrzymywały się w NDM. Oto pociągi kursujące od dzisiaj z Nowego Dworu Maz.: 9:41 Kraków (przez Piaseczno, Kielce, Radom, Skarżysko Kamienną)w wybrane dni trasa wydłużona do Zakopanego)- w Krakowie o 16:10 18:07 Olsztyn przez Ciechanów, Mławę, Nidzicę, Olsztynek) - w Olsztynie na 20:54 18:07 Grudziądz przez Działdowo, Jabłonowo Pomorskie Prócz tego nadal kursuje w okresie wakacyjnym (od czerwca do początku września) pociąg Kolei Mazowieckich o nazwie SŁONECZNY do Gdyni Głównej o bardzo konkurencyjnej cenie biletu i czasie przejazdu porównywalnym z pociągami Inter City na tej trasie! Odjazd z Nowego Dworu o 9.07(czas przejazdu ponad 4 godziny) Powrót z Gdyni 16:11 Temat: Jakubowska nie traci rezonu Gość portalu: züberman napisał(a): > Spierdalaj. Do obory, won!, krowo. Spotkanie z Ojcem Świętym na Słowacji w niedzielę, 14 września br., o godz. 10.00 w Bratysławie Pojedziemy nadzwyczajnym pociągiem ekspresowym PKP Intercity (Warszawa - Bratysława - Warszawa). Odjazd: Warszawa Centralna 13 września (sobota) - godz. 17.06 przyjazd: Bratysława (Petrzalka) - godz. 5.04 przejazd autobusem (3 km) - ok. 5 min odjazd: Bratysława (Petrzalka) 14 września (niedziela) - godz. 19.15 przyjazd: Warszawa Centralna 15 września (poniedziałek) - godz. 6.00. Koszt biletu na przejazd tam i z powrotem wraz z miejscówką wynosi 120 zł. W programie pielgrzymki: godz. 14.30 - modlitwa i błogosławieństwo przy grobie sługi Bożego ks. Jerzego Popiełuszki, Koronka do Miłosierdzia Bożego. Zapisy w kaplicy "Ruchu Obrony Życia im. ks. Jerzego Popiełuszki" w kruchcie kościoła pw. św. Stanisława Kostki w Warszawie na Żoliborzu w godzinach: 10.00-12.00 i 16.00-18.00. tel. (22) 839 09 22, fax 839 35 38. Temat: Tatry 2-10.09.2006 ... Tatry 2-10.09.2006 ... 2 fajnych chlopakow z Poznania wybiera sie do Zakopca - wyjazd pociagiem PKP 1 wrzesnia o 19:45 jedzie tez ktos ? posdroofka :) Temat: opiekunka poszukiwana od września opiekunka poszukiwana od września poszukuję opiekunki do 5 miesięcznego chłopca od września na ok. 7 godzin dziennie od pon do pt. Mieszkam w okolicy dworca PKP. Proszę o kontakt na mkglod@gazeta.pl lub tel. 503 363 696 Temat: Niania potrzebna od września Niania potrzebna od września Poszukujemy opiekunki do 5 miesięcznego chłopczyka od września na ok. 7 godzin dziennie od pon do pt. Mieszkamy w okolicy dworca głownego PKP. Proszę o kontakt na mkglod@gazeta.pl lub tel. 503 363 696 Temat: szukam pokoju 2 os od początku września na 7-10 dn szukam pokoju 2 os od początku września na 7-10 dn nad morzem :D w miejscowości gdzie dojade pkp :) cena do 40 zl/os Temat: Przynajmniej do września bez wspólnego biletu n... Przynajmniej do września bez wspólnego biletu n... Ale dziadostwo, cos nasi wlodarze sa niezaradni Mieli tyle czasu i nie potrafili sie dogadac z PKP szkoda...Juz wyobrazam sobie autobusy np z Ursusa Swietny przezeny swiąteczny Temat: Kładą nowe tory Od wrzesnia będę dojeżdzać do Kutna do pracy. Nigdy nie jechałam pociągiem na tej trasie i jestem przerażona jak czytam o pkp.wolałabym pks niestety pierwszy odjeżdza o 8.10. A jak z bezpieczeństwem w pociagach na trasie Łódź-Kutno? Temat: Pomacham wam ;) pepperoni78 napisał: > Wieczorkiem, trzynastego września będę przejeżdżał przez Kielce by PKP. > Pomacham wam na dworcu z okien Jadwigi. > Pozdrawiam. Właśnie mi przypomniałeś, że muszę kupić pomidory i jajka..... :-)))))) Temat: Poszukiwana opiekunka do dziecka Poszukiwana opiekunka do dziecka Poszukuję opiekunki do dziecka od września, na 4-5 godzin w Ząbkach, w pobliżu stacji PKP. Synek będzie miał wtedy 10 miesięcy. Odpowiedzi proszę wysyłać na maila gazetowego Temat: Ciężka dola jadącego do Warszawy W dzisiejszej GW jest informacja, że "pracownicy biura marketingu PKP PR obecują": od 15 września podróż ma być krótsza o 10 minut, a od 26 paźdzniernia podróż do Warszawy ma potrwać 2 godziny. Czyli jednak można. Temat: jak dojechć?? pomóżcie od PKP najlepiej dojechać do Mysiadła (linią 709), stamtąd jest obecnie Roj-Bus a od września także linia miejska 739 do Józefosławia. Temat: Żołnierze wracają do cywila Żołnierze wracają do cywila NIECH ŻYJE JESIEŃ 02/03 , Z J.W 3797 ORZYSZ , TEN PAMIETNY DZIEŃ NA OLSZTYŃSKIM DWORCU PKP 23 WRZEŚNIA 2003. Temat: Jechalem dzis Expressem do pracy Od września przeczytasz pewno ze dwa-trzy rozdziały więcej :) Albo przesiądź się na pkp, zimą na peronie w oczekiwaniu na zagubiony pekap z godzinkę książkę poczytasz... w. Temat: Pomacham wam ;) Pomacham wam ;) Wieczorkiem, trzynastego września będę przejeżdżał przez Kielce by PKP. Pomacham wam na dworcu z okien Jadwigi. Pozdrawiam. Temat: Pociąg do samej (prawie) plaży Pociąg do samej (prawie) plaży Zamiast zakorkowaną trasą, w 86 minut specjalnym pociągiem. PKP zachęca szczecinian, by wybierając się nad morze wybrali kolej Specjalny pociąg plażowy ruszy już w sobotę. Kursować będzie codziennie, do 2 września. PKP Przewozy Regionalne ruszyły z kampanią reklamową. - To alternatywa dla zatłoczonej i niebezpiecznej drogi nad morze - mówi Tomasz Janowski, rzecznik PKP PR w Szczecinie. - Zachęcamy szczecinian do tego, by wybierając się na plażę, zrezygnowali z jazdy samochodem i wybrali pociąg. Przejazd ze Szczecina do Międzyzdrojów trwać będzie tylko 86 minut. Pociąg odjeżdżać będzie z Dworca Głównego o godz. 8, a w Międzyzdrojach będzie o 9.26. Kto chce, może pojechać do Świnoujścia (o 9.43 koniec biegu). W drogę powrotną skład rusza z Międzyzdrojów o 18.31 (ze Świnoujścia o 18.14). W Szczecinie jest o 20.02. PKP zapewnia też, że w tym sezonie podróż nad morze będzie wyjątkowo wygodna. Pociąg plażowy obsługiwać będą zmodernizowane jednostki elektryczne. Są zdecydowanie cichsze i wygodniejsze od starych "żółtków". Poza tym mają specjalne przedziały dla posiadaczy rowerów, w którym znajdują się wieszaki na jednoślady. Czy podróż pociągiem się opłaca? Pod względem czasu przejazdu na pewno. W tym sezonie przebudowywany będzie odcinek "trójki" przy zjeździe na Międzyzdroje. Już teraz obowiązuje tam ruch wahadłowy. Podróż autem na plaże może więc trwać ponad dwie godziny. Opłaca się także pod względem finansowym. Bilet dla jednej osoby w jedną stronę kosztuje 17 zł, a w obie strony 34 zł. Podróż samochodem jest w tej sytuacji nieopłacalna. Trochę inaczej wyglądają koszty w przypadku rodziny z dwójką dzieci. Kupując bilet rodzinny, zapłaci 44,42 zł (w jedną stronę). Policzmy: bilety nad morze i z powrotem kosztować będą w sumie 88,84 zł. To wartość około 20 l paliwa. Zakładając, że nie utkniemy w korkach, tyle mniej więcej paliwa spali przeciętne auto. Oczywiście, jadąc pociągiem, unikniemy także kłopotów z parkowaniem, a przecież w sezonie nie sposób zaparkować blisko plaży. /GW/ Temat: Komornik zajął konta PR PKP Komornik zajął konta PR PKP Komornik, działając na zlecenie wierzyciela - PKP Intercity - zablokował dziś konta spółki PKP Przewozy Regionalne. Zadłużenie samorządowych Przewozów Regionalnych względem PKP Intercity narastało od wiosny 2009 r. Dziś suma przeterminowanych zobowiązań samorządowego przewoźnika to ponad 100 mln złotych. Zarząd Intercity wielokrotnie występował z propozycją polubownego załatwienia sprawy, niestety bez rezultatu. PKP Intercity skierowało sprawę do sądu i wygrało Zadłużenie PKP Przewozy Regionalne względem PKP Intercity jest przede wszystkim wynikiem nie wywiązywania się samorządowego przewoźnika z umowy o wzajemnym świadczeniu usług sprzedaży biletów. Dzięki tej umowie podróżni mogą w kasie Przewozów Regionalnych kupić bilet na pociąg PKP Intercity i odwrotnie. To wygodne dla pasażerów rozwiązanie stało się jednak przyczyną sporu pomiędzy przewoźnikami. Problem w tym, że Przewozy Regionalne sprzedawały w swoich kasach bilety na pociągi Intercity, ale nie odprowadzały spółce Intercity należności. Taki stan rzeczy utrzymywał się od wiosny 2009 r. Próby polubownego rozwiązania sprawy nie przyniosły żadnych efektów, dlatego PKP Intercity w dniu 18 września br. złożyło pozew do sądu. Siedem dni później Sąd Okręgowy dla Warszawy - Pragi, X Wydział gospodarczy, uznał roszczenia PKP Intercity i wydał nakaz zobowiązujący PKP Przewozy Regionalne do zapłaty 89 mln złotych. Obecnie Intercity prowadzi działania mające zabezpieczyć płatność tych należności. W dniu 12 października komornik zablokował konta Przewozów Regionalnych ponieważ istniało zasadne podejrzenie, że przewoźnik samorządowy będzie unikał stosowania się do nakazu sądowego. Obecnie przed sądem toczy się odrębne postępowanie, którego stronami są PKP Przewozy Regionalne i Intercity. Suma nieuregulowanych przez Przewozy Regionalne zobowiązań względem PKP Intercity znacznie przekracza kwotę 89 mln złotych. (źródło: PKP Intercity, 10 października 2009) Temat: PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie PKP PR nie zostawią pasażerów w potrzebie Przewozy Regionalne nie zostawią na łasce losu setek tysięcy pasażerów pozbawionych dotychczasowych połączeń. Nowe połączenia InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań, oraz Szczecin. PKP PR wyciągają pomocną dłoń już 1 września. Po decyzji PKP Intercity o likwidacji od września kilkudziesięciu pociagów pospiesznych największy polski przewoźnik pasażerski stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcię się do XVIII wieku. Późne ogłoszenie przez PKP IC ostatecznej listy odwołanych pociągów wymusza wprowadzanie nowych połączeń etapami. Niemniej, już od wtorku 1 września codziennie w porze zlikwidowanego porannego pociągu pospiesznego z Wrocławia do Warszawy będzie jeździł elektryczny skład InterRegio oferując przy tym cenę biletu mniejszą o kilkanaście złotych w porównaniu z dotychczasowym pociągiem PKP IC. W drogę powrotną będzie ruszał po południu łącząc przy okazji te dwa wielkomiejskie ośrodki z Łodzią. Również pasażerowie z Poznania i Szczecina nie powinni odczuć pogorszenia oferty kolejowej w relacji między tymi miastami. Mimo wycofania kilku pociągów dalekobieżnych podróżni będą mieli do dyspozycji w ciągu dnia dwa nowe, a w dodatku tańsze pociągi InterRegio, które będą zatrzymywały się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu w niektórych przypadkach będą szybsze niż pospieszne. Spodobała nam się żartobliwa propozycja zgłoszona przez obserwatorów rozwoju sieci InterRegio. Pomysł „ochrzczenia” pociągu Wrocław - Warszawa nazwą "Brzydkie Kaczątko" wszystkim dobrze pamiętającym zakończenie bajki Andersena wydaje się trafny. W kontekście zbliżania się dużymi krokami zakupu nowoczesnych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych niewykluczone jest, że w następnych rozkładach jazdy pociąg wraz z wyglądem mógłby zmienić nazwę na "Piękny Łabędź". (źródło: PKP Przewozy Regionalne, 31 sierpnia 2009) Temat: KM odebrały push-pulle. PKP Cargo pożyczy lokomoty KM odebrały push-pulle. PKP Cargo pożyczy lokomoty www.rynek-kolejowy.pl/9115/KM+odebra%B3y+pushpulle.+PKP+Cargo+po%BFyczy+lokomotywy.htm 31 lipca, zgodnie z terminem określonym w kontrakcie, KM odebrały 26 piętrowych wagonów środkowych. Jak wcześniej przewidywano, PKP Cargo wygrało w przetargu na wypożyczenie lokomotyw EU07 dla obsługi tych pojazdów. Wagony piętrowe typu push-pull zostały zakupione przez samorząd województwa mazowieckiego. Zamówienie o wartości 55 milionów euro na dostawę 37 wagonów piętrowych Bombardier Transportation otrzymał pod koniec lipca 2007 r. Wagony środkowe są już w Polsce, natomiast wagony sterownicze, zgodnie z kontraktem zostaną dostarczone 30 listopada 2008 r. Wagony piętrowe zostaną przeznaczone do obsługi tras o bardzo wysokich potokach podróżnych np. z Warszawy do Radomia czy Siedlec. Do eksploatacji zostaną włączone od 1 września br. Ten czas jest niezbędny na przeszkolenie personelu z zakresu obsługi, a także na dokonanie szeregu uzgodnień technicznych m.in. z UTK czy PKP PLK SA. Wagony piętrowe są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wagony nowej generacji są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wagon sterowniczy z przedziałami 1 i 2 klasy posiada w sumie 85 miejsc siedzących, natomiast wagon środkowy wykonany w standardzie 2 klasy – 133 miejsca. Skład pociągu będzie złożony z 3 lub 4 wagonów i lokomotywy EU 07. Przetarg na udostępnienie lokomotyw wraz z obsługą wygrała PKP Cargo SA. Temat: Tragiczny wypadek w Pietrzakach Przekazujemy informację o nabożeństwach (msze św.) jakie będą odprawione w intencji naszej kochanej Ani. Wszystkich, którzy Ją kochają zapraszamy do udziału w modlitwie za Anię. l.p data godz Zamówiona od: 1 30 czerwca godz. 18.00 uczestników pogrzebu 2 7 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu 3 11 lipca godz. 8.00 Marii Buńko oraz Agnieszki i Cezarego Saneckich z rodziną 4 14 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu 5 21 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu 6 28 lipca godz. 18.00 uczestników pogrzebu 7 3 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku 8 5 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku 9 6 sierpnia godz. 18.00 sąsiadów z bloku 10 9 sierpnia godz. 18.00 pracowników Sekcji Eksploatacji i Związku Maszynistów w Częstochowie 11 10 sierpnia godz. 18.00 od Elżbiety i Waldemara Minkinów 12 12 sierpnia godz. 18.00 współpracowników z Banku Śląskiego 13 13 sierpnia godz. 18.00 Sekcji Eksploatacji PKP Łazy 14 14 sierpnia godz. 18.00 Ojca Chrzestnego z Rodziną 15 16 sierpnia godz. 18.00 kolegów i koleżanek z Centrum Bankowości Korporacyjnej i Zespołu Zarządzania Środkami Finansowymi 16 20 sierpnia godz. 18.00 koleżanek i kolegów z Banku Śląskiego w Częstochowie - Wydział Ryzyka 17 21 sierpnia godz. 18.00 rodziny Szymborskich 18 24 sierpnia godz. 18.00 rodziny Zachariaszów 19 27 sierpnia godz. 18.00 pracowników Działu Napraw Taboru Trakcyjnego w Łazach 20 28 sierpnia godz. 18.00 Dyrekcji i Pracowników Banku Śląskiego, Oddział w Częstochowie - Regionalne Centrum Operacyjne. 21 30 sierpnia godz. 18.00 członków Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Łazach 22 31 sierpnia godz. 18.00 Dyrekcji, Nauczycieli i Pracowników Szkoły Podstawowej nr 34 23 2 września godz. 8.00 Jerzego Sobalskiego z rodziną 24 3 września - godz. 18.00 Dyrekcji oraz kolegów i koleżanek z Zakładu Taboru w Łazach 25 4 września godz. 18.00 rodziców i siostry i Maćka z rodziną 26 6 września godz. 18.00 nauczycieli SP nr 34 27 7 września godz. 18.00 nauczycieli SP nr 34 28 10 września godz. 18.00 rodziny Lewandowskich i Franiów 29 26 września godz. 11.00 sąsiadów z bloku Temat: Słupsk znów traci połączenie z Warszawą Słupsk znów traci połączenie z Warszawą Z końcem października kończy kursowanie pociąg SKM relacji Gdańsk – Słupsk, który rekompensował mieszkańcom Słupska i Lęborka zlikwidowany pociąg ekspresowy "Słupia”. W ramach korekty oferty, którą PKP Intercity dokonało 1 września, ograniczono m.in. kursowanie „Słupii”, która do końca sierpnia przez 6 dni w tygodniu kursowała w relacji Warszawa – Kołobrzeg (jedynie w sobotnie popołudnia, a w przeciwną stronę w niedzielne przedpołudnia, kursował, w porze „Słupii”, Ex. „Artus” w relacji Warszawa – Gdynia). Od września „Słupia” do Kołobrzegu kursuje tylko w piątki i niedziele (wraca w soboty i poniedziałki). W pozostałe dni kursuje „Artus” do Gdyni. W związku z ograniczeniem kursowania „Słupii” Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zdecydował o uruchamianiu (cztery razy w tygodniu) przyspieszonego pociągu SKM Gdańsk Gł – Słupsk, który w Gdyni Gł. był skomunikowany z „Artusem” i miał podobny czas przejazdu do Słupska do „Słupii”. - Zdecydowaliśmy o likwidacji tego pociągu, gdyż podróżowało nim kilkanaście osób – mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego. Samorządowcy mówią jednak, że zależy im na tym, żeby 100-tysięczny Słupsk miał sprawne połączenie kolejowe z Warszawą. - Zaproponowaliśmy PKP Intercity użytkowanie zaplecza technicznego w Słupsku na preferencyjnych warunkach. Na razie nie dostaliśmy odpowiedzi. Oczywiście z tym musi wiązać się sprawa przekazania przez Grupę PKP zaplecza w Słupsku do PKP Przewozów Regionalnych – informuje Struk Pomorski marszałek nie ukrywa, że propozycja związana ze słupskim zapleczem technicznym dotyczy też dwóch pociągów pospiesznych, „Słowiniec” do Przemyśla i „Gwarek” do Katowic, które do końca sierpnia kursowały z i do Słupska, a od września zaczynają i kończą bieg w Kołobrzegu. Szefowie PKP IC zmianę relacji tych dwóch pociągów tłumaczyli właśnie brakiem zaplecza w Słupsku. www.rynek-kolejowy.pl/13241/S%25B3upsk%2Bzn%25F3w%2Btraci%2Bpo%25B3%25B1czenie%2Bz%2BWarszaw%25B1.htm Temat: Dworce Chcą postawić od nowa dąbrowski dworzec PKP miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5093842.html ========== Chcą postawić od nowa dąbrowski dworzec PKP Milena Nykiel 2008-04-06, ostatnia aktualizacja 2008-04-06 19:47 Przez lata odkładana przebudowa terenów kolejowych wokół głównego dworca w Dąbrowie Górniczej wreszcie się ziści. Po miesiącach negocjacji dąbrowski magistrat podpisał porozumienie z PKP. Obecny dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej do wizytówek miasta nie należy Władze Dąbrowy Górniczej od kilku lat rozmawiały z PKP o przebudowie terenów wokół głównego dworca. Zapowiadany remont wciąż był jednak odkładany: najpierw w miejskim budżecie brakowało pieniędzy, a później rozmowy dąbrowskich urzędników z PKP nie przynosiły efektów. Ale w końcu udało się - jest już list intencyjny o współpracy. Czeka tylko na podpis przedstawicieli Polskich Kolei. - Sprawa została przesądzona - zapewnia Marcin Bazylak z dąbrowskiego magistratu i dodaje, że niedługo tereny kolejowe wokół głównego dworca zmienią się nie do poznania. Koncepcja ich zagospodarowania zakłada m.in. modernizację torowiska, dzięki czemu pociągi mogłyby rozwijać prędkość nawet do 160 km/godz., przebudowę dróg, parkingów, a także budowę tunelu pod torowiskiem. Wcześniej mieszkańcy korzystali z drewnianej kładki nad torami, ale ze względu na zły stan techniczny trzeba było ją rozebrać. Mieszkańcom zostało niebezpieczne przejście po torach, które wyznaczają biało-czerwone sztachetki, dlatego tunel pod torowiskiem oraz centrum przesiadkowe będą budowane w pierwszej kolejności. Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej. Gruntownego remontu wymaga również dworcowy budynek. Tynk odpada tu ze ścian, w środku jest zimno, nie ma miejsc do siedzenia, a toalety mocno odbiegają od standardów. - Przy dobrej pogodzie wolę stać przed dworcem. Budynek od dawna nie był remontowany, a jest jedną z wizytówek miasta - mówi Waldemar Łysek, mieszkaniec Dąbrowy Górniczej. Jeszcze nie wiadomo dokładnie, co stanie się ze starym, mocno zaniedbanym budynkiem dworca. Przemysław Kędzior z biura prasowego dąbrowskiego magistratu zapewnia, że zostanie wpisany w studium prac modernizacyjnych. - Budynek odnowimy albo wyburzymy i postawimy nowy - dodaje Kędzior. Szczegółowa koncepcja przebudowy terenów kolejowych będzie gotowa w połowie września tego roku, pierwsze prace ruszą pod koniec 2009 roku. Dąbrowski Urząd Miasta i PKP mają partycypować w kosztach projektu i jego realizacji. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice ========== Temat: Osiedle Polnych Maków - Zamienie - 13-14 września Osiedle Polnych Maków - Zamienie - 13-14 września 13 i 14 września br. firma deweloperska UNIHOUSE zaprasza na Dni Otwarte na „Osiedlu Polnych Maków”. Inwestycja, znajdująca się w ostatniej fazie realizacji, usytuowana jest w miejscowości Zamienie (gmina Lesznowola) tuż za granicami Ursynowa. Dla potencjalnych klientów deweloper przygotował z okazji Dni Otwartych specjalną ofertę. Motywem przewodnim wydarzenia, z uwagi na charakter miejsca, będą kwiaty w każdej postaci. Przyjazne ludziom osiedle powstaje na terenie, gdzie jeszcze niedawno kwitły czerwone polne maki. W spokojnej okolicy, posiadającej dobre połączenie z centrum Warszawy (stacja PKP Warszawa – Jeziorki), znajduje się 36 domów w zabudowie szeregowej, każdy o powierzchni około 180 m². Wielkości działek wahają się od 300 do 600 m². Osiedle posiada pełną infrastrukturę techniczną – jest przyłączone do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej i energetycznej. Cały teren zostanie ogrodzony i wyposażony w bramę wjazdową sterowaną pilotem oraz furtkę wejściową z domofonem. Podczas Dni Otwartych będzie można obejrzeć wyposażony dom wzorcowy i skorzystać z usług doradców finansowych. Przygotowano również wiele zaskakujących atrakcji. „Zwiedzanie umilać będzie muzyka z lat 60. i 70., a każda chętna osoba otrzyma własnoręcznie ozdobiony porcelanowy upominek. Jednocześnie nasi doradcy odpowiedzą na wszystkie pytania związane z inwestycją i zakupem domu. Dla wszystkich, którzy odwiedzą nasze osiedle podczas Dni Otwartych i w przeciągu miesiąca zdecydują się na zakup domu mamy wyjątkowo korzystną ofertę” – powiedział Robert Micał, Prezes Zarządu UNIHOUSE. Elementem wyróżniającym dewelopera UNIHOUSE jest ciekawy i pomysłowy sposób prezentacji inwestycji. W czerwcu w „Osadzie Brzeziny” Dni Otwarte połączone były z wystawą archeologiczną zawierającą prastare naczynia i inne przedmioty codziennego użytku zebrane podczas wykopalisk na terenie powstającego osiedla. Natomiast pod koniec września odbędą się Dni Otwarte w Bielsku Podlaskim („Dom pod gruszą”), w którym deweloper zaprezentuje różne możliwości aranżacji powierzchni mieszkalnej. Temat: koniec targowiska na Świebodzkim koniec targowiska na Świebodzkim Wrócą pociągi Czwartek, 11 września 2003r. WROCŁAW - Niedługo komornik będzie eksmitował firmę Inkopax z dworca Świebodzkiego – zapewnia Marek Ostenda, likwidator spółki „Dworzec Świebodzki”. W tym samym czasie wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego ukarał PKP karą 25 tys. złotych. Za to, że na dworzec wciąż nie mogą wjechać pociągi. - Sąd pierwszej instancji nakazał firmie Inkopax opuścić perony – mówi Marek Ostenda, likwidator spółki „Dworzec Świebodzki„, zarządcy dworca. - Niedługo kierujemy wniosek do komornika o wykonanie wyroku. Przypomnijmy, że Inkopax zajmuje dwa namioty na dworcu Świebodzkim. - Nie płacili nam czynszu – zapewnia Marek Ostenda. Nie zgadza się z tym Piotr Pałys, prezes Inkopaxu. - To nie prawda. Spóźniliśmy się z zapłatą czynszu dwa dni, dlatego nam wypowiedzieli umowę – mówi. - A wyrok o opuszczeniu peronów wydany był zaocznie, złożyliśmy sprzeciw. Tyle, że namioty to tylko część problemu. Znikną niezależnie od decyzji sądu. Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, Jacek Miller ukarał PKP Polskie Linie Kolejowe grzywną w wysokości 25 tys. zł. Wcześniej uznał, że targowisko na dworcu jest nielegalne. Wydał decyzję o przywróceniu poprzedniego stanu użytkowania terenu, a więc z dworca - targowiska należałoby uczynić dworzec z prawdziwego zdarzenia. Wróciłyby pociągi, pasażerowie. I kary będą się powtarzały dopóki kolei nie doprowadzi dworca do stanu zgodnego z prawem. - Tyle, że my już 30 kwietnia zwróciliśmy się do spółki „Dworzec Świebodzki”, aby przywrócili dworzec do pierwotnego stanu – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Do tej pory nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi. Jak się dowiedzieliśmy, PKP planuje zagospodarować trzy tory o numerach 1,2 i 3. Właśnie na torach 2 i 3 znajdują się wspomniane wyżej namioty. Na dalszej części torów jest targowisko. Czy zniknie? - Nie wyobrażam sobie, aby mogło być prowadzone dalej – powiedział jeden z pracowników firmy „Dworzec Świebodzki” proszący o anonimowość. - Myślę, że targowisko dalej będzie funkcjonowało – mówi z kolei Marek Ostenda. - Ostateczne decyzje zostaną podjęte już w najbliższym czasie. Marcin Gąsiorowski - Gazeta Wrocławska Temat: Uwaga! Znika informacja turystyczna sprzed Dw. PKP Uwaga! Znika informacja turystyczna sprzed Dw. PKP Od kilkunastu lat naprzeciwko dworca PKP w Radomiu stoi kiosk- pawilon, a w nim informacja turystyczna, i chyba największy w mieście wybór map, wydawnictw regionalnych i innych wycieczkowych opracowań. Mówiąc krótko - pawilonik u zbiegu Traugutta i Poniatowskiego to idealne mijesce dla każdego turysty. Od paru dni na szybach pawilonu wisi wielki plakat z napisem informującym, że punkt z dniem 1 września przestaje istnieć i zostanie przeniesiony na... ul. Kusocińskiego do księgarni Factor. Zatem informacja turystyczna w Radomiu wyniesie się poza centrum miasta. Taki kolejny radomski absurd. Osobiście przez te kilkanaście lat w owym pawilonie zakupiłem chyba kilkadziesiąt różnych map, przewodników. Zawsze przed wyjazdem wakacyjnym udawałem się właśnie tam i zawsze dostawałem to co chciałem. Pani obsługująca punkt IT stwierdziła, że miasto nie interesuje się tym punktem, zatem zamyka interes. Wiadomo, Radom miastem turystycznym nie jest i działalność takiego punktu pewnie jest deficytowa, ale uważam, że władze miasta powinny znaleźć pieniążki na dofinansowanie działalności takiego obiektu. 5 listopada 2007 r. Radom otrzymał logo. Kilka miesięcy temu zaprezentowano gadżety z logo miasta. Smutne to, że nigdzie żaden mieszkaniec miasta nie może kupić takiego np. kubka z logo czy herbem Radomia. Słowem - w Radomiu nie można kupić żadnej pamiątki prócz widokówki w kiosku Ruchu Więc może zróbmy pod dworcem PKP centrum IT z mapami, przewodnikami i pamiątkami z Radomia. Myślę, że jest to dobry pomysł. Bo wyniesienie IT na osiedle XV-Lecia dobrze nie wróży poziomowi obsługi turystów i gości zaglądających czasami do Radomia. Temat: [Wawa] Dwa pociągi SKM na torach już od września [Wawa] Dwa pociągi SKM na torach już od września To już pewne. W drugiej połowie września między Dworcem Zachodnim a Falenicą pojadą pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. – Pierwszy skład po testach technicznych dostarczymy władzom miasta do 20 września. Drugi kilka dni później, ale na pewno przed 1 października – zapowiedział wczoraj w rozmowie z ŻW Zbigniew Konieczek, prezes Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które produkują pociągi dla SKM. Dzięki temu szybka kolej w stolicy ruszy szybciej, niż zapowiadało jeszcze niedawno miasto. Składy z Nowego Sącza miały bowiem rozpocząć regularne kursowanie na pierwszej trasie od Dworca Zachodniego do ostatniej stacji na terenie Warszawy – Falenicy – dopiero od połowy grudnia. Władze stołecznej SKM nosiły się z zamiarem uruchomienia pociągów naziemnego metra już jesienią, ale wtedy pasażerów woziłyby dość już wyeksploatowane wagony wydzierżawione od Kolei Mazowieckich. Miało ich być sześć. Jednak w związku z szybszym dostarczeniem nowych wagonów przez nowosądecką firmę szefostwo SKM będzie mogło wydzierżawić tylko cztery, a może tylko trzy stare pociągi. Reszta składów SKM zamówionych przez Warszawę dotrze do końca grudnia. Wtedy też pociągi Kolei Miejskiej zostaną zwrócone, a zastąpią je nowe składy z Nowego Sącza. Szybką koleją miejską będzie można jeździć na podstawie biletów warszawskiej komunikacji miejskiej – jednorazowych i magnetycznych zapisanych na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Władze Warszawy ustalą niebawem z PKP dokładne godziny odjazdów pociągów SKM. /Zycie Warszawy/ Temat: Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu. Super. Kolej rusza znowu w Gostyniu. Oto artykuł z Wyborczej: SZYNOBUSY wróciły na trasę Leszno - Kąkolewo - Jarocin lid, en 01-09-2004, ostatnia aktualizacja 01-09-2004 18:34 Wczoraj kolej zdecydowała się na wprowadzenie zmian w swoim rozkładzie jazdy. Uruchomiono połączenia między Krzyżem a Lipką Krajeńską (przez Piłę). Na tej trasie codziennie jeździć będzie pięć pociągów. Po wielomiesięcznej przerwie wróciły też dwa szynobusy na trasie Leszno - Jarocin. Pociągi z Jarocina wyjeżdżać będą o godz. 5.32 i o godz. 14.58, a z Leszna i godz. 5.37 i o 15.15. Przypomnijmy: o przywrócenie połączenia na tej trasie starał się Stefan Mikołajczak, marszałek województwa Wielkopolskiego. Pociągi na tej trasie nie jeździły od 1 kwietnia, bo PKP nie miały na ten cel pieniędzy. - Jak szynobusy mają jeździć z Leszna do Jarocina, skoro linia jest w likwidacji - pytał kilka dni temu Marek Parafianowicz, zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. I tłumaczył, że Polskie Linie Kolejowe przestały utrzymywać tory, bo nie ma na nich ruchu. I wyjaśniał, że konsekwencją tego są m.in. pozbawione opieki przejazdy kolejowe. - Jeśli od września będą tamtędy jeździć szynobusy, to przed każdym przejazdem maszynista będzie musiał zatrzymać pojazd, wyjść z niego, zamknąć szlaban, przejechać przez przejazd i znów się zatrzymać, by szlaban podnieść - przekonywał Parafinowicz. Argumenty dyrektora nie przekonały jednak Urzędu Marszałkowskiego, który połączenie postanowił dofinansować. - I dlatego pociągi uruchomiliśmy - wyjaśnia Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Poznaniu. W rozkładzie jazdy pojawiło się też dodatkowe połączenia na trasie Jarocin - Krotoszyn. Temat: Redakcjo! - nie piszcie BZDUR > Informacje braliśmy z poznańskiego oddziału spółki "Przewozy pasażerskie". Smiac sie czy plakac? Kolejka do Turku jezdzi obecnie towarowo z Opatowka przez Zelazkow i Zbiersk. Kiedys jezdzila osobowo z Kalisza do Zelazkowa i dalej przez Zbiersk do Turku. Tor kolejki w Turku dochodzi az do Elektrowni Adamow. Tam zaczyna sie kolej normalnotorowa, ktora dowozi wegiel brunatny do Elektrowni z trzech odkrywek. Siec tej kolei nie jest polaczona z siecia PKP (jest kompletnie niezalezna), a jedna z linii prowadzi kilkanascie kilometrow w strone Konina, ale konczy sie na odkrywce. To tyle w sprawie sprawdzania na mapie kolei towarowej. Poza Sroda - Zaniemysl i Kalisz - Zelazkow zlikwidowano nastepujace pasazerskie polaczenia nalezace do Zachodniej Dyrekcji Okregowej Kolei Panstwowych: 1) Trzebnica Gaj - Przedkowice - Zmigrod Miasto; Przedkowice - Milicz - Sulmierzyce; tu wlasciwie wywinelismy numer wroclawiakom :( 2) jak slusznie zauwazyl kol. mankut400 Witaszyce - Sucha - Komorze / Zagórow / Trabczyn; 3) Wrzesnia - Pyzdry 4) Gniezno - Witkowo - Powidz - Anastazewo (te kolejke udalo sie na szczescie reaktywowac, wozi towary, a w lecie rowniez pasazerow) 5) Krzywin - Zgliniec - Stare Bojanowo (dalszy odcinek przez Smigiel do Wielichowa ostal sie w terenie i stanowi obecnie testowa wersje kolei samorzadowej, jedynej takiej - moze obok Krosniewic - z prawdziwego zdarzenia w Polsce), Wielichowo - Rakoniewice 6) bezmyslnie stracona siec Opalenickiej KD, wpisana do rejestru zabytkow, po czym przez lobby naftowe z niego wypisana i przecieta w miejscu newralgicznego wezla (Trzcianka Zachodnia) autostrada... :-( 7) Pozostala siec Sredzkiej KD, w szczegolnosci Sroda Wielkopolska - Tulce - Poznan Kobylepole Waskotorowe 8) Krotoszyn - Pleszew - Pleszew Miasto 9) Kolo - Dobre - Sompolno - Slawoszewek (Jablonka Slupecka), Sompolno - Dobre - Nieszawa Waganiec, Przystronie - Boniewo - Brzesc Kujawski / Wloclawek Wask, Wielka Wies Kujawska - Boniewo - Dobre - Aleksandrow Kujawski Wask, Krzewie - Leczyca - Ozorkow Centralny. 10) do tego mnostwo linii towarowych na wiekszosc w/w kolejek, albo kolejek cukrowniczych i innych nie nalezacych obecnie do PKP - zakres dzialalnosci waskiego toru w Wielkopolsce jest obecnie znikomy, w porownaniu z zaglebiem waskotorowym jakim bylismy 20 lat temu (w sumie to nawet 10 lat temu tez). > Jeśli chcesz, to z nimi się zakładaj. > Może wygrasz kilogram laskowych... Buahahaha!!! W swietle powyzszego, nalezy sie chyba co najmniej sprostowanie?? :-D Temat: W poszukiwaniu Gacka! Gacus2 napisał: > W Koluszkach licytują ale zaginione przesyłki ale to juz wgfcuń coś powie na > ten temat bo ja nei jestem pocztowcem. Dokładnie tak - w Koluszkach odbywają się licytacje rzeczy znalezionych w przesyłkach niedoręczalnych. > Natomiast rzeczy znalezione w pociagach są przetrzymywane w biurach rzeczy > znalezionych. Wiem tylko tyle, ze biura rz.zn. nie należą do PKP- tak samo > jak rzeczy znalezione w pociagach. Oj nie, są też biura rzeczy znalezionych funkcjonujące w strukturach PKP. Sposób postępowania z rzeczami znalezionymi (a zwłaszcza to gdzie trafią) w obiektach kolejowych użytku publicznego oraz w pociągach opisany jest dokładnie we właściwym regulaminie porządku publicznego danej stacji [ja czytam takie rzeczy ] Rzeczy po które nikt się nie zgłosi i których właściciel jest nieznany są sprzedawane w drodze licytacji. Na przykład na stacji Katowice można co jakiś czas przeczytać ogłoszenia kiedy i gdzie odbędą się licytacje rzeczy znalezionych. > Powiem wiecej według Kodeksu Cywilnego nei > przysługuje wtedy 10% znaleźne.... Zgodnie z art. 186 kc znalazca, który uczynił zadość swoim obowiązkom może żądać znaleźnego w wysokości jednej dziesiątej wartości znalezionych rzeczy, jeżeli zgłosił swoje roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do odbioru. Dla zainteresowanych tematem polecam lekturę: 1) rozdziału III ("Inne wypadki nabycia i utraty własności") kodeksu cywilnego, 2) Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 14 czerwca 1966 r. w sprawie rzeczy znalezionych, 3) Dekretu z dnia 18 września 1954 r. o likwidacji nie podjętych depozytów i nie odebranych rzeczy. BTW. Kiedyś zgubiłem - a właściwie zostawiłem parasol przy kasie na stacji Wisła Głębce, ale był tak marny, że nie chciało mi się go odzyskiwać (choć można było po prostu poprosić, by przywieziono go następnym pociagiem). Temat: Oni są winni korków .... Oni są winni korków .... Polecam fragmenty stanowiska Rady Gminy Białołęka z 96r. Ciekawa lektura dla tych co stoją dzisiaj w korkach "Rada Gminy 30 września 1996 roku zajęła stanowisko w sprawie rezerw terenowych pod projektowany układ komunikacyjny Warszawy: -Należy zrezygnować z Traktu Nadwiślańskiego na odcinku od ul. Światowida do ul. Modlińskiej - są to już wieloletnie postulaty mieszkańców i władz gminy. Realizowana aktualnie ul. Światowida w pełni zabezpiecza obsługę komunikacyjną osiedli Tarchomin i Nowodwory. -Należy zrezygnować z kategorii ul. Nowo - Białołęckiej na odcinku od ulicy Płochocińskiej do Chlubnej. Uzasadnieniem jest zmiana intensywności zainwestowania terenów po wschodniej stronie stacji PKP, m.in. terenu osiedla Choszczówka. Obowiązujący obecnie plan zagospodarowania przestrzennego (tego terenu) przewiduje wyłącznie realizację zabudowy mieszkaniowej o niskiej intensywności, a nie jak przewidywano w poprzednim planie - rozwój budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego. W zawężonych jednak liniach rozgraniczających należy utrzymać drogę niższej kategorii zwłaszcza, że została już w istniejących liniach wybudowana magistrala wodociągowa. -Z przyczyn opisanych w powyższym punkcie należy zrezygnować z kategorii ul. Mehoffera - Bis na odcinku od ulicy Marywilskiej do Nowo - Białołęckiej. Utrzymywana obecnie kategoria tej drogi wynikała z planu, w którym w Choszczówce przewidywano budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, obecnie obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje mniejszą intensywność wykorzystania pod budownictwo terenów po wschodniej stronie stacji PKP, m.in. terenu osiedla Choszczówka. -Należy zrezygnować z rezerwy terenu pod trasę ekspresową Olszynki Grochowskiej jako wyłącznie przelotową bez możliwości obsługi terenów przyległych, a co za tym idzie, również z rezerwy terenów pod ogromne węzły komunikacyjne na przecięciu z Trasą Toruńską i z ul. Płochocińską. Na terenie dzielnicy tę obsługę komunikacyjną mogą przejąć z powodzeniem ulice: Nowo - Wincentego, Płochocińska i Marywilska. Jest to również zgodne z wariantem "N" docelowej obsługi komunikacyjnej regionu warszawskiego przygotowanej przez BPRW." Temat: o dziadku Tuska, tak na koniec o dziadku Tuska, tak na koniec Życiorys Józefa Tuska sporządzony w 1974 r. przez Witolda Kledzika, mieszkańca Gdańska. Pracował on z Józefem Tuskiem na kolei. Po wybuchu wojny przejął kartoteki polskich pracowników PKP. Wykorzystywała je potem AK. A po wojnie służyły wielu gdańszczanom do potwierdzenia przed komunistycznymi władzami swojej polskości. W biogramie Józefa Tuska czytamy, że przed wojną należał do Gminy Polskiej, Związku Polaków, Zjednoczenia Zawodowego Polskiego, Polskiego Zrzeszenia Pracy, Macierzy Szkolnej, a także Polskiej Tajnej Organizacji Wojskowej. 1 września 1939 r. został aresztowany i osadzony w obozie koncentracyjnym Stutthof. Przeniesiono go potem do obozu koncentracyjnego Neuengamme koło Hamburga. 26 sierpnia 1942 roku Józef Tusk został zwolniony. Od 7 września 1942 r. do 25 sierpnia 1944 r. pracował jako robotnik w sopockiej firmie Schutz. Następny akapit brzmi: "Od 26 sierpnia 1944 do 5 marca 1945 był przy kopaniu okopów". Ani słowa o Wehrmachcie i o tym, że od 24 listopada 1944 r. Tusk był już w wojsku polskim na Zachodzie. "Donald Tusk powiedział mi, że w jego rodzinie mówiło się tylko, że w 1944 r. dziadek kopał rowy. To była wersja podawana rodzinie, ale - jak pokazuje ten dokument - też kolegom z pracy" - przyznaje Jacek Protasiewicz, szef sztabu Tuska. "To może świadczyć, że albo w Wehrmachcie nie był, albo przed nikim się do tego nie przyznawał - mówi Wiesław Kledzik. - Bardziej niż informacji o Wehrmachcie Józef Tusk mógł się obawiać informacji o służbie w polskich siłach na Zachodzie. W komunistycznej Polsce to była informacja bardziej obciążająca" - dodaje Protasiewicz. (...) Jeśli wykorzystywanie takiego człowieka w czarnej kampanii przeciwko Donaldowi Tuskowi nie jest niegodziwością, to ja już nie wiem co jest. STOP BRUTALNEMU KACZYZMOWI! Temat: nareszcie coś ruszyło :)) nareszcie coś ruszyło :)) Ruszyły prace remontowe na linii Gdynia-Warszawa. Podróż do stolicy ma przebiegać normalnie, a już w 2009 r. będzie pół godziny krótsza. Modernizacja linii do Warszawy rozpoczynała się już wielokrotnie - ale tylko na papierze. Wszystko wskazuje na to, że teraz kolejarze dopną swego. Od tygodnia trwają prace na odcinku Warszawa Praga- Legionowo. We wrześniu ruszą roboty na stacjach Nasielsk oraz Gdynia Główna Osobowa. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, modernizacja nie wiąże się ze skierowaniem pociągów na trasy objazdowe. - Pociągi będą jeździły normalnie, przez Iławę i Malbork - zapowiada Witold Kowalewski, dyrektor gdańskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe. Na razie wiadomo, że od września odwołane zostaną lokalne pociągi osobowe Kolei Mazowieckich z Warszawy do Legionowa. Na odcinku, na którym remont już trwa, nie powinno być problemów, bo są tam aż trzy tory (gdy jeden jest wymieniany, po dwóch pozostałych kursują pociągi). Gorzej będzie jesienią, kiedy rozpocznie się przebudowa stacji Nasielsk. Ponieważ na pierwszy ogień idą najbardziej zniszczone torowiska pomiędzy Nasielskiem a Warszawą (obecnie pociągi jeżdżą tam z prędkością 40-70 km na godz.), po zakończeniu ich modernizacji (2009 r.) tabor będzie w stanie dojechać z Trójmiasta do stolicy w trzy i pół godziny. To jednak nic w porównaniu z tym, co nas czeka po unowocześnieniu całej linii (najwcześniej w 2012 r.). Wtedy pociąg "klasyczny" (wagony z lokomotywą) będzie jechał z Gdyni do Warszawy w 2 godz. i 43 min. Prędkość maksymalna na trasie wynosić będzie 200 km na godz. Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto Temat: Polczenia z Katowicami zlikwidowane Mam jeszcze coś z września tego roku(przepraszam, nie ma linka): "Rozkład jazdy pociągów na 2005 r. en 21-09-2004 , ostatnia aktualizacja 21-09-2004 17:53 Nowe pociągi bezpośrednie m.in. z Poznania do Kalisza i do Wielunia, wznowienie połączeń między Gołańczą a Wągrowcem oraz dwa razy więcej pociągów na trasach Krotoszyn - Leszno i Krotoszyn - Ostrów - takie m.in. zmiany przyniesie nowy rozkład jazdy pociągów. Jest już gotowy projekt rozkładu jazdy pociągów regionalnych na 2005 r. Powstał on w wyniku kilkumiesięcznych negocjacji między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim i Wielkopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Teraz trafił do spółki Polskie Linie Kolejowe, która nie tylko zarządza torami kolejowymi w Polsce, ale też ostatecznie układa rozkład jazdy pociągów dla całego kraju. W życie wejdzie w połowie grudnia. Przez ostatnie kilka lat nowe rozkłady jazdy zawierały zawsze mniej połączeń niż poprzenie. W tym roku jest inaczej. - Niczego nie chcemy likwidować - zapewnia Henryk Szczefanowicz, zastępca dyrektora Departamentu Ekologii, Infrastruktury, Mienia WUM. - Będzie nawet kilka nowych połączeń - dodaje. I tak z nowego rozkładu jazdy PKP cieszyć się mogą kaliszanie, bo zostaną uruchomione bezpośrednie połączenia Poznań - Kalisz. (...). - Zupełną nowością ma być też bezpośredni pociąg z Wielunia przez Kępno i Ostrów Wlkp. do Poznania oraz z Wielunia do Ostrowa - mówi jeden z urzędników. - Dwa razy więcej pociągów ma też jeździć na trasach Krotoszyn - Ostrów i Krotoszyn - Leszno - dodaje. Wznowione zostaną również połączenia na trasie Wągrowiec - Gołańcz. Będą je obsługiwać szynobusy. Dwa razy częściej niż teraz szynobusy mają też jeździć na trasach: Poznań - Wągrowiec, Poznań - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn, Zbąszyń - Wolsztyn - Leszno, Leszno - Gostyń - Jarocin, Jarocin - Września - Gniezno, Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp., Jarocin - Krotoszyn, Wągrowiec - Gołańcz i Chojnice - Lipka Krajeńska - Piła. W pociągach regionalnych nie będzie wagonów klasy pierwszej, gdyż jeździli w nich głównie pracownicy kolei. Długość pociągów została dostosowana do ilości pasażerów: tam gdzie jest ich mało, pociągi są krótkie, zaś tam, gdzie podróżnych jest więcej, składy zostaną wydłużone." Znaczy, że już nieaktualne skoro połowa grudnia minęła i tylko pokasowano połączenia ? Mam nadzieję, że nie... Temat: Stacja Bielsko-Biała-Lipnik Gość portalu: ddd napisał(a): > > a niby czemu stacja zlokalizowana na terenie Galicji miała się nazywać od > > > sąsiedniego już śląskiego miasta? > Nie mam pojęcia czemu, ale pod linkiem jest informacja o nazwie wraz z > orientacyjną datą powstania "1912-05-01(?) Bielitz Niederstadt", a więc > zdecydowanie nie w czasie II wojny. Podczas wojny nazwę jedynie przywrócono. > Też liczę na wyjaśnienia bardziej zorientowanych. Logika, panowie, logika... Przed wojnami najblizsze stacji tereny zurbanizowane to byla dzisiejsza ul. 1-go Maja i poludniowy odcinek ul. Partyzantow (przy zajezdni tramwajowej). Dodatkowo przy ul. 1-go Maja bylo pare zakladow i w tamtych okolicach mieszkali bogaci mieszczanie. Dlatego - to moj domysl - mimo, ze stacja byla juz za rzeka (ale raczej nie w Bialej, bo granice Bialej sie chyba ciut wczensiej konczyly?) to nazwano ja Bielitz Niederstadt - dla Bielszczan, ktorych przede wszystkim obslugiwala. Dodatkowo w czasie IIWS cale polaczone miasto nazywalo sie Bielitz, tak wiec tym bardziej nazwa byla adekwatna. Nazwa "Lipnik" jest nielogiczna i wprowadzajaca w blad. Blizej jest faktycznie Dolne Przedmiescie, niz Lipnik... Ciekawostka: stacja obecny ksztalt otrzymala w l. 70 gdy powstal w Bielsku FSM i zbudowano dla jego pracownikow osiedla mieszkaniowe, zbudowano kilka nowych przystankow, (Północ i bezsensownie inaczej nazwany połączony z nim Zachód, Aleksandrowice) i przebudowano inne - np. "Lipnik" (niektore z nich jako wysokoperonowe) - pod katem obslugi przez bielska "SKM", ktora po porodzie w wielkich bolach szybko zmarla... > > FRMBB do września 2006 r. zrealizowałaby podstawowy remont stacji" > > obawiam się, że wrzesień 2006 się już skończył > Niestety, większość zawartych informacji jest na stronie z I połowy roku i > trudno powiedzieć co stanęło na przeszkodzie. Podejrzewam, ze na przeszkodzie stanelo to samo, co zwykle - "niedasie" by PKP. Temat: Artystyczny melanż pod znakiem latino w zabrzański Artystyczny melanż pod znakiem latino w zabrzański Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu. Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue, Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy. Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów. Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast. Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami. Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni. Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje, że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy. Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha. Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza? Temat: Polskie Koleje Płaczu Gość portalu: Nowojorczyk napisał(a): > Mieszkam w USA i tutaj panstwo dotuje przewozy pasazerskie > Amtrack w podobny sposob jak dotuje autostrady federalne. Amtrak jest dotowany znacznie mniej niż autostrady. Ma on swoje problemy, i to poważne, podobne zresztą do problemów PKP. Infrastuktura kolejowa w USA jest rozwinięta jedynie na wschodnim wybrzeżu, pomiędzy Nowym Jorkiem a Waszyngtonem. Tam jest najwięcej potencjalnych pasażerów i tam najszybciej kursują pociągi. W innych regionach kraju jest dużo gorzej. Trakcji elektrycznych brak, więc wagony ciągną lokomotywy spalinowe. Punktualność pozostawia wiele, bardzo wiele do życzenia. Pociągi dalekobieżne spóźniają się srednio o jakieś dwie godziny, a bywa, że o sześć. Stacje kolejowe znajdują się często w nieciekawych częściach miast, gdzie nie ma strzeżonych parkingów dla samochodów pasażerów, nie ma pasaży handlowych, nie ma postojów taksówek, przystanków autobusowych, ani nawet bufetu. Znam stacje, które otwarte są tylko przez parę godzin dziennie, właśnie wtedy, gdy ma przyjechać jedyny w danym dniu pociąg. Houston na przykład ma cztery miliony ludzi w aglomeracji a stacyjkę o wiele mniejszą niż stacja w moim rodzinnym mieście w Opolskiem, do tego położoną w odrażającej części miasta, do ktorej trudno się dostać autobusem lub taksówką, a samochodu zostawić nigdzie nie sposób. Nic dziwnego, że niewielu pasażerów korzysta z tego środka transportu. Wiele zrobiono, aby ich od niego odstraszyć. Obecny stan jest rezultatem dziesiątek lat niedofinansowania kolei. To byla świadoma decyzja polityczna, prawdopodobnie podparta łapówkami, o przepraszam, datkami na kampanie wyborcze od firm lotniczych i firm budujących drogi: chodziło o to, aby Amerykanie podróżowali albo własnymi samochodami, albo samolotami. I tak obecnie podróżują. Cos jednak może się w tym krajobrazie zmienić: coraz więcej stanów rozważa uruchomienie szybkich i punktualnych połączeń kolejowych pomiędzy miastami. Częściowo jest to rezultat wizyt w Europie, gdzie amerykańscy turyści mogą się przekonać na własne oczy, że kolej może inaczej działać, a częściowo - zmian na lotniskach po jedenastym września 2001. Kiedy nawet na stosunkowo krótkie przeloty trzeba się stawić na lotnisku na dwie godziny przed odlotem, dać sobie przeswietlić bagaż i zdjąć buty do kontroli, szybkie polączenie kolejowe na tym samym dystansie staje się atrakcyjną alternatywą. Temat: Nowy dyrektor TV Bialystok Nowa ramowka Telewizji Bialystok Co sadzicie o nowej ramowce TVB ? Podaje za bialostocka "GW": TELEWIZJA BIAŁYSTOK. Zmiany w programie art 29-08-2002 Nowa ramówka białostockiej telewizji przyniesie kilka zmian. Będą nowe programy, ale też nie wszystkie zapamiętane już przez telewidzów wrócą na antenę po wakacyjnej przerwie Znikną trzy cykliczne audycje: "Dyletanci", "Magazyn interwencyjny" i "Studio 3" - jeszcze kilka miesięcy temu bardzo szeroko reklamowane. - To, że nie będzie tych programów, nie oznacza, że znikną z anteny problemy tam poruszane - twierdzi Wojciech Perepelica, redaktor prowadzący w TVB. - Będziemy się nimi zajmować tylko w innej, mam nadzieję ciekawszej i szerszej, formie. Programy, z których zrezygnowaliśmy, nie spełniły naszych oczekiwań. "Magazyn interwencyjny" i "Studio 3" zostaną zastąpione "Pogotowiem 3". - To publicystyka interwencyjna, ale nie chcemy zajmować się tu indywidualnymi kłopotami, lecz szerszym kontekstem społecznych problemów, szukaniem ich przyczyn i dążeniem do rozwiązania - wyjaśnia Perepelica. Z kolei "Łowcy faktów" mają być programem informacyjnym opisującym przyczyny i skutki najnowszych wydarzeń. Ciekawą propozycją wydaje się być "Żeby choć raz" - nowa produkcja białostockiej telewizji. Program poprowadzą Dariusz Szada-Borzyszkowski i Janusz Niczyporowicz (autorzy zdjętych z anteny "Dyletantów"). - To program, który da ludziom szansę spełnienia swoich marzeń, ale jednocześnie ich zaskoczy - twierdzi Perepelica. - Ma polegać na szukaniu zwykłych ludzi, którzy na co dzień wykonują normalną pracę, np. dyżurnej ruchu na małej stacji PKP zaproponujemy zapowiedzenie nie odjazdu pociągu, ale programu telewizyjnego. Wiążemy z tym programem duże nadzieje. Nowa ramówka obowiązywać będzie od 2 września. Nie zmienia się pora nadawania programów informacyjnych ("Obiektyw" cztery razy dziennie w dni powszednie, wydanie główne o godz. 18 wydłuży się o pięć minut). Programy mniejszości narodowych i religijne jak zwykle nadawane będą w niedziele, a w dni powszednie powtarzane w godzinach rannych. Temat: Pociągiem do Warszawy w godzinę& & #35; 8230; za trzy lata A jakie zmiany w Poznaniu... Rozkład jazdy pociągów na 2005 r. en 21-09-2004 , ostatnia aktualizacja 21-09-2004 17:53 Nowe pociągi bezpośrednie m.in. z Poznania do Kalisza i do Wielunia, wznowienie połączeń między Gołańczą a Wągrowcem oraz dwa razy więcej pociągów na trasach Krotoszyn - Leszno i Krotoszyn - Ostrów - takie m.in. zmiany przyniesie nowy rozkład jazdy pociągów. czytaj dalej » r e k l a m a Jest już gotowy projekt rozkładu jazdy pociągów regionalnych na 2005 r. Powstał on w wyniku kilkumiesięcznych negocjacji między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim i Wielkopolskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Teraz trafił do spółki Polskie Linie Kolejowe, która nie tylko zarządza torami kolejowymi w Polsce, ale też ostatecznie układa rozkład jazdy pociągów dla całego kraju. W życie wejdzie w połowie grudnia. Przez ostatnie kilka lat nowe rozkłady jazdy zawierały zawsze mniej połączeń niż poprzenie. W tym roku jest inaczej. - Niczego nie chcemy likwidować - zapewnia Henryk Szczefanowicz, zastępca dyrektora Departamentu Ekologii, Infrastruktury, Mienia WUM. - Będzie nawet kilka nowych połączeń - dodaje. I tak z nowego rozkładu jazdy PKP cieszyć się mogą kaliszanie, bo zostaną uruchomione bezpośrednie połączenia Poznań - Kalisz. Ponadto będą pociągi osobowe kursujące na trasie Poznań - Kołobrzeg (dziś są tylko pośpieszne). - Zupełną nowością ma być też bezpośredni pociąg z Wielunia przez Kępno i Ostrów Wlkp. do Poznania oraz z Wielunia do Ostrowa - mówi jeden z urzędników. - Dwa razy więcej pociągów ma też jeździć na trasach Krotoszyn - Ostrów i Krotoszyn - Leszno - dodaje. Wznowione zostaną również połączenia na trasie Wągrowiec - Gołańcz. Będą je obsługiwać szynobusy. Dwa razy częściej niż teraz szynobusy mają też jeździć na trasach: Poznań - Wągrowiec, Poznań - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn, Zbąszyń - Wolsztyn - Leszno, Leszno - Gostyń - Jarocin, Jarocin - Września - Gniezno, Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp., Jarocin - Krotoszyn, Wągrowiec - Gołańcz i Chojnice - Lipka Krajeńska - Piła. W pociągach regionalnych nie będzie wagonów klasy pierwszej, gdyż jeździli w nich głównie pracownicy kolei. Długość pociągów została dostosowana do ilości pasażerów: tam gdzie jest ich mało, pociągi są krótkie, zaś tam, gdzie podróżnych jest więcej, składy zostaną wydłużone. Temat: podpisano umowę ws. ul. Galicyjskiej... w Dzienniku napisali: W najbliższych dniach ruszają prace projektowe, budowa w marcu 2003 roku 39 milionów 894 tysięcy 950 złotych będzie kosztowało zaprojektowanie i wybudowanie fragmentu trasy Galicyjskiej - od ulicy Rakowickiej do al. 29 Listopada. Wczoraj w Agencji Rozwoju Miasta został podpisany kontrakt w tej sprawie. Ulica Galicyjska to część trasy Centralnej, która - przez rondo Mogilskie, most Kotlarski, trasę Kotlarską, ul. Powstańców Śląskich, Tischnera oraz trasę Nowotarską - połączy w przyszłości północną część Krakowa z przebiegającą w południowej części autostradą A-4. Procedura zmierzająca do wyłonienia wykonawcy trwała od lutego; przetarg był międzynarodowy, a pieniądze na budowę pochodzą z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Zainteresowanych inwestycją było 35 firm i konsorcjów, ale w ostatecznej rozgrywce wzięło udział 6. Na początku września komisja przetargowa wskazała zwycięzcę (konsorcjum Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych SA i Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie sp. z o.o. ze Skoczowa), który zaproponował najniższą cenę - około 37,5 miliona złotych. Jeden z przegranych - konsorcjum firm Budostal-5 SA oraz radomskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Kolejowego "PeBek-Unibud" sp. z o.o. - odwołał się jednak od tej decyzji i sprawą zajął się arbitraż Urzędu Zamówień Publicznych. Uznano, że wystąpiły uchybienia formalne w zwycięskiej ofercie i komisja przetargowa ponownie przeglądnęła dokumenty. Wynikiem tego było wskazanie innego zwycięzcy, którym stało się odwołujące się konsorcjum (zaproponowało one drugą w kolejności najniższą cenę). To już jest ostateczna decyzja. Piotr Pietrzak z Agencji Rozwoju Miasta podał, że - w związku z wczorajszym podpisaniem kontraktu - rozpoczęcie prac projektowych nastąpi już w najbliższych dniach, a prac budowlanych w marcu przyszłego roku. Całość ma być gotowa rok później. Odcinek trasy Galicyjskiej ma 1150 metrów, w tym 590 metrów stanowi estakada. Nowa jezdnia zbudowana zostanie od skrzyżowania ul. Rakowickiej z Lubomirskiego, po wschodniej stronie Dworca Głównego PKP; przed dworcem jezdnia skręci i wzniesie się estakadą, z której następnie będzie można włączyć się w al. 29 Listopada. Wykonawca ma też dokończyć podziemne przejście dla pieszych (częściowo zrobione kilka lat temu) na skrzyżowaniu ul. Rakowickiej z Lubomirskiego. Pod estakadą planowany jest jeszcze - od strony ul. Lubomirskiego - zjazd do tunelu pod Dworcem Głównym oraz wjazd na płytę parkingową nad peronami dworca. (J.ŚW) Temat: Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt Otwarty list protestacyjny w obronie kolei na Rozt Z ogromnym rozczarowaniem i smutkiem przyjęliśmy informację o tym, że przewoźnik kolejowy PKP Inter City od 1 września zamierza zlikwidować wszystkie pociągu dalekobieżne kursujące przez Roztocze. Jest to ogromny cios w rozwój turystyki i gospodarki naszego regionu. Odebranie turystom możliwości dotarcia koleją do takich miejscowości jak Zamość, Zwierzyniec, Susiec, Bełżec i Horyniec-Zdrój spowoduje spadek zainteresowania tą przepiękna częścią Polski. Straci na tym cała gospodarka regionu, który nie ma innej większej alternatywy jak tylko rozwój turystyki przyjazdowej. Od wielu lat połączenia kolejowe m.in. z Warszawą, Krakowem i Wrocławiem stanowiły znakomitą alternatywę dla zatłoczonych dróg, które i tak nie w naszym regionie pozostawiają wiele do życzenia. Koleją mogły podróżować osoby wraz z rowerami, dzięki specjalnie przystosowanym do tego rodzaju transportu wagonom. Również grupy zorganizowane: obozy, kolonie i wycieczki w wygodny sposób mogły dotrzeć na Roztocze wprost z centrów wielkich miast. Z likwidowanych połączeń korzystały także osoby niepełnosprawne dla których komfort podróży koleją jest nieporównywalnie większy niż komunikacją samochodową. Proponowane zastąpienie połączeń kolejowych autobusami według nas nie rozwiąże problemu i nie będzie stanowić znaczącej alternatywy. Uważamy, że przy odpowiednim dostosowaniu rozkładów jazdy, przygotowaniu odpowiedniego taboru, promocji połączeń na Roztoczu i wsparciu samorządów wszystkich szczebli przewozy kolejowe mogą być finansowo opłacalne. Transport kolejowy nie może być traktowany jako czysto komercyjne przedsięwzięcie. Kolej pełniła i pełni ważna rolę społeczną, pobudzającą gospodarkę regionów i jej obecność przyczynia się do wyrównywania dysproporcji w rozwoju naszego kraju. Odebranie transportu kolejowego tej najpiękniejszej części województwa lubelskiego to naszym zdaniem ogromny krok wstecz, na który nasz biedny region nie może sobie pozwolić. Zwracamy się z apelem do wszystkich, którym na sercu leży rozwój naszego regionu do poparcia i przyłączenie się do protestu. Wspólny, głośny sprzeciw samorządów, przedsiębiorców, mediów i zwykłych mieszkańców niech będzie sygnałem, że nie pozwalamy skazywać naszego Roztocza na zacofanie i zapomnienie. W imieniu Zarządu i Członków Michał Basiński Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej ROZTOCZE Temat: Latino w zabrzańskiej Bohemie Latino w zabrzańskiej Bohemie Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu. Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue, Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy. Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów. Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast. Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami. Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni. Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje, że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy. Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha. Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza? Temat: Pod znakiem latino w zabrzańskiej Bohemie Pod znakiem latino w zabrzańskiej Bohemie Artystyczny melanż wybucha w klubie Bohema w budynku Teatru Nowego. Już od października miejsce zupełnie zmienia swoje oblicze i może stać się najsilniejszym promotorem kultury w tej części regionu. Od października Bohema staje się miejscem artystycznych wibracji, klubem muzycznym, skierowanym na muzykę i taniec. Miejsce to promować bedzie takie gatunki jak: Salsa, Rumba, Samba, Flamenco, Regeton, Dancehall, Merengue, Latin Jazz i wiele innych. Odbywać się tam będą pokazy tańca, darmowe grupowe lekcje salsy, koncerty i regularne występu DJ-ów. Co najmniej raz w tygodniu dla miłośników rytmów południowo-amerykańskich organizowane będą Noce Salsy. Specjalnie dla salseiros zostanie zaadoptowany korytarz, który był dotychczas pusty, będzie podest dla DJ-ów oraz parkiet dla roztańczonych tłumów. Jednak ambicje właścicieli są dużo szersze. Koncerty gwiazd, promocja młodych artystów, stałe wystawy i pokazy filmów, to tylko niektóre z planowanych imprez, które będą się odbywały w nowej Bohemie. Klub planuje przejąć schedę po legendarnym JAZie, który kiedyś mieścił się w tym samym lokalu w budynku Teatru Nowego w Zabrzu. Klub znajduje się 3 minuty od Dworca PKP, więc właściciele liczą także na żądnych kultury mieszkańców innych miast. Po korekcie wystroju wnętrz i zmianie menu, 30 września odbędzie się WIELKIE OTWARCIE - dwudniowa impreza z pokazami tańca, muzyką na żywo i DJ-ami. Właściciele obiecują, że tej imprezy miasto długo nie zapomni. Nowy klub muzyczny Bohema będzie współpracował ze szkołami tańca i obiecuje, że tej zimy nie pozwoli się nudzić okolicznym mieszkańcom, którzy będą mieli okazje rozgrzać zmarznięte ciała i serca w gorących rytmach salsy. Najwidoczniej szykuje się też obfita strawa dla ducha. Czy waszym zdaniem to i Offside wystarczy żeby pojechać się pobawić do Zabrza? Temat: EuroNight & & #35 8222;Jan Kiepura& & #35 8221; połączenie www.intercity.com.pl/main EN Kiepura - przywitaj Brukselę z uśmiechem EuroNight "Jan Kiepura" 12 czerwca uruchomione zostało nowe połączenie kolejowe łączące Warszawę i Poznań z Zagłębiem Ruhry i Brukselą. Mimo, że pociąg ma niespotykany dotąd na polskich torach standard, ceny biletów zaczynają się już od 29 euro za miejsce siedzące i 39 euro za kuszetkę. Oferowane są również zniżki dla dzieci, seniorów i grup oraz promocyjny transfer do polskich stacji odjazdu. EuroNight „Jan Kiepura” wprowadzi nową jakość do połączeń nocnych PKP Intercity. Pociąg zestawiony będzie z komfortowych wagonów klimatyzowanych, pasażerowie będą mieli do wyboru miejsca następujących kategorii: - sliperetka – wagon bezprzedziałowy z 45 bardzo wygodnymi, rozkładanymi do pozycji półleżącej fotelami (normalny wagon 1 klasy ma 54 miejsca); - kuszeta – wagony z miejscami do leżenia, przedziały 4- lub 6-osobowe; - miejsca sypialne – przedziały 1-, 2- i 3-osobowe, w każdym wagonie dostępny prysznic; - miejsca sypialne lux – przedziały 1- i 2-osobowe z własną łazienką oraz sprzętem audiowizualnym (m.in. telewizor z wyświetlaczem LCD i odtwarzacz DVD). Oprócz wysokiego standardu oferujemy – do wyboru pasażera – wiele promocji: - SparNight Dla amatorów „taniego podróżowania" przygotowaliśmy dużą pulę miejsc dostępnych po bezkonkurencyjnie niskiej cenie: Kategoria miejsca Cena Sliperetka 29 euro Kuszetka, przedział 6-osobowy 39 euro Kuszetka, przedział 4-osobowy 49 euro Miejsce sypialne, przedział 3-osobowy 59 euro Miejsce sypialne, przedział 2-osobowy 69 euro Miejsce sypialne, przedział 1-osobowy 129 euro Przy korzystaniu z oferty zmiana umowy przewozu jest niedozwolona. - Promocja miejsc sypialnych lux Do 1 września miejsca cena na podróż w przedziale lux jest równa podróży w zwykłym wagonie sypialnym. - Promocje dla grup, dzieci, młodzieży i seniorów Polecamy m.in. oferty Junior (25 % zniżki dla osób poniżej 26 lat), Senior (15% zniżki dla pasażerów powyżej 60 lat), Dziecko (50% zniżki dla podróżnych poniżej 12 lat) oraz liczne promocje grupowe (np. 6 osób - zniżka 40%). Obowiązywanie niektórych ulg w wagonach sypialnych jest ograniczone. - Bezpłatny transfer do Warszawy lub Poznania Pasażerom chcącym rozpocząć podróż w innych miastach, niż Warszawa czy Poznań oferujemy bezpłatny bilet na transfer do stacji odjazdu EN Jan Kiepura. Podróżni dojeżdżający do Warszawy czy Poznania pociągami bezpośrednimi PKP Intercity z innych miast płacą jedynie za miejscówki. Oferta dostępna także dla osób korzystających z ulg dla dzieci, młodzieży czy seniorów. Osobom podejmującym decyzję o podróży w ostatniej chwili, albo chcącym mieć możliwość zmiany rezerwacji oferujemy bardzo atrakcyjne ceny biletów normalnych - niższe, niż w dawnym pociągu pospiesznym "Jan Kiepura". Sprawdź przykładowe ceny - normalne i promocjach Dziecko, Junior, Senior. Sprawdź rozkład jazdy: Warszawa - Bruksela, Bruksela - Warszawa. Temat: Dworce kolejowe i usługi W tym roku obniżono znacznie stawkę przeznaczoną na remonty linii kolejowych. W związku z kampanią wyborczą Sejm zaserwował nam kilka kosztownych prezentów, a skoro z próżnego to i Salomon nie naleje to rząd w związku z powyższym musiał ciąć. I tnie. W tym roku na linie kolejowe przeznaczono rekordowo mało pieniędzy - 92 miliony złotych z budżetu oraz 67 milionów z rezerwy celowej (na wkład własny do projektów współfinansowanych przez UE). Dla porównania - koszty częściowej wymiany torów (odcinki po kilkanaście kilometrów) na linii Poznań- Kluczbork PLK oszacowały przy czym część remontów już została wykonana) na 72 miliony złotych. To co idzie z budżetu wystarczy, jak widać, na fragmentaryczne remonty na jednej większej linii. O cięciach w roku 2006 - niżej. I jeszcze fragmenty wypowiedzi Zbigniewa Szafrańskiego, wiceprezesa PKP-PLK S.A., z moimi komentarzami. Całość wywiady z w-ceprezesem w Kurierze PKP z 11 września 2005. "W przyszłym roku ma być lepiej. To powinien być rok przełomowy (...). Na infrastukturę kolejową mielibymy dostać 590 mln zł (...), dodatkowo 390 mln na remonty i utrzymanie oraz nieco ponad 13 mln na utrzymanie linii o wyłącznie obronnym znaczeniu." W związku z koniecznością cięć (pisałem we wstępie) Ministerstwo Finansów skreśliło ów miliard z budżetu na rok 2006. Nie będzie pieniędzy także na wkład własny w inwestycje współfinansowane przez UE, więc kolejne fundusze idą w plecy. Wobec braku pieniędzy bardzo prawdopodobna będzie także podwyżka biletów. "W tym okresie (2007-2013 - dod. hyeronim) mamy możliwość pozyskania z funduszy unijnych 16 mld euro na transport. Z tego - według dzisiejszych założeń - 8 mld poszłoby na inwestycje drogowe, a 5-5,6 mld na inwestycje w infrastukturę kolejową (...). Proporcje wydatków ułożyłyby się wreszcie mniej więcej tak, jak zaleca UE: 60% na drogi, 40% na koleje." Można mieć tylko nadzieję, że sytuacja z lat 2005-2006 się nie powtórzy i nie zabraknie pieniędzy na wkład własny. "Chcemy specjalizować linie - separować ruch towarowy od pasażerskiego. Ekspresami z Warszawy do Poznania pojedziemy przez Łódź." I dalej: "Byłaby to zupełnie nowa linia (Łódź-Wrocław - dod. hyeronim) dostosowana do szybkości 300 km/h. W latach 2007-2013 chcemy zbudować przynajmniej jedną trzecią tej linii, doprowadzając ją od Wrocławia w okolice Kalisza." Linia miałaby biec mniej więcej równolegle do drogi wojewódzkiej 449 Syców- Błaszki - omijałaby zarówno węzeł w Ostrowie jak stację Kalisz i łączyłaby się z linią Ostrów-Łódź między Kaliszem i Sieradzem - wystarczająco daleko, żeby Kalisz był odcięty od szybkiego ruchu Wrocław-Warszawa, że o Ostrowie już nie wspomnę. Przypominać to będzie trochę skrótową linię Warszawa-Kraków omijającą Radom i Kielce. Do 2007 jest jeszcze czas, żeby powalczyć o przesunięcie tej linii o te kilkanaście kilometrów na północ. Nie wykluczone też, że w związku z cięciami w 2006 opóźni się przygotowanie trasy o kolejny rok lub kilka miesięcy co jeszcze trochę poszerzyłoby pole manewrów dla ostrowskiego lobbingu. Odnosząc się do dwóch ostatnich cytatów trudno nie oprzeć się wrażeniu, że linie przechodzące przez Ostrów (z naciskiem na Poznań-Katowice) mają być specjalizowane na towarowe lub przystosowane tylko dla tzw. ruchu międzywojewódzkiego lub lokalnego. Tymbardziej, że już teraz przewóz pasażerów przez Ostrów szybko spada, a przewóz towarów odpowiednio szybko rośnie. Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 152 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||