Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP WolbromTemat: Dojazd do Buska z Katowic, Olkusza, Wolbromia Bezpośrednie połączenie z Krakowa jest o godzinie 6:30 i to jedyny jakim możesz jechać, aby przed 11 być w Busku. Z Wolbromia pozostają połączenia kolejowe do Kielc, a następnie autobusem lub busem do Buska. Niestety trochę w kółko przez Kielce. Tutaj wybór połączeń jest znacznie większy, odsyłam do : http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn? Temat: Dni Wolbromia 2008 ok , dobra , ale nie masz wrażenia , że oni złośliwie specjalnie nie chcą zaadaptować tego tunelu pod przejazdem kolejowym od 30 lat ,,,, to przecież telefon do PKP , drugi telefon do GK i tunel pogłębiony i odwodniony... trochę dobrej woli no bo wiadomo , że wiadukt będzie za 50 lat ale teraz bez żartów , to kurczę w palę się nie mieści , co za marazm w tym Wolbromiu panuje - ja mam tylko 2 opcje z tym zarządzaniem - albo wyjeżdżam zagranice i burdelu nie oglądam albo startuje w następnych wyborach na burmistrza i rozpierniczam ten burdel Temat: PKP czyli Pięknie K&%&$ Pięknie Ja uważam że dobrze że zlikwidowali kilka kursów. Przecież tam mało kto jeździ! A są busy i inne środki transportu, a dla 5 osób to nie warto utrzymywać jakiegoś tam kursu PKP. A ci radni (jednego się domyślam) to niech najlepiej się przywiążą albo przyspawają do torów, tylko wtedy jak ma pociąg jechać:D będzie spokój:P dobrze zrobią dla następnych z listy kandydatów, przy okazji dokona się "przewietrzenie" składu rady hehe Linia do Wolbromia jest niemożliwa. A co do 633 to ja sugeruję poprosić właściciela busów jeżdżących do DG niech wstawi za szybę tabliczkę "633" i po sprawie:D Temat: rowerowanie po Jurze E, trochę przesadzasz Pociągów, szczególnie w porównaniu do początku lat 90-tych ubyło faktycznie bardzo dużo, ale jeździć się nimi jeszcze da, przykładowo: Tychy - Zawiercie odj 07:41 przyj 08:53 - pociąg osobowy (Bielsko B. - Częstochowa), wraca przez Zawiercie o 15:56 czyli ten pociąg jeździ tak samo minimum od 15lat Nawet da się dojechać rano osobowym do Wolbromia z przesiadką w Katowicach, powrót też bez problemów w sensownych godzinach, faktycznie z Krakowem jest trochę gorzej, ale bez przesady. PKP jaka jest to każdy widzi, ale system wyszukiwania połączeń na www mają całkiem sprawny, wystarczy trochę poklikać i wszystko się znajdzie Temat: Browar na LHS otwarty
Powrotny wedlug tego co podaje PKP jest o 18.20 ze Slawkowa, Ten pociag jezdzi roznie - ponoc przyjezdza raz w niedziele, Aha, TIRy sa rozladowywane na rampie w CZH (ul. Groniec, DG Ciesle), Pod koniec miesiaca jak pogoda i fundusze pozwola Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski Temat: Nocleg w Kozłowie Szukaj więc w Miechowie, Charsznicy, Wolbromiu czy gdziekolwiek pozdrawiam Temat: [ pr ] Obiekty PKP w fatalnym stanie http://www.przeglad.olkuski.pl/nr-akt/08-01.html Obiekty PKP w fatalnym stanie Remontów nie będzie Odchodząca farba zewnętrznej elewacji, brak ławek, odrapane ściany- tak Temat: Kolej w woj. śląskim Na stronie http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn? jest już rozkład jazdy PKP na rok 2009! Liczni moi znajomi zwrócili mi uwagę na rozkład jednego pociągu, którym wracają z pracy na Śląsku i Zagłębiu. Otóż chodzi im o pociąg 4244 relacji K-ce - Tunel. Wcześniej jeździł on w relacji K-ce - Sędziszów a od kilku lat K-ce - Kozłów. Lecz nie w tym rzecz. Otóż przez przynajmniej 30 ostatnich lat jeździł on z Katowic zawsze po godz.17 ( tj. 17.15, 17.25, 17.18, 17.20, 17.35, 17.12 itp ) i te godziny wszystkim bez wyjątku odpowiadały. Pasażerowie byli bardzo zadowoleni, pociąg był codziennie oblegany, pomimo że przez wiele lat składał się z 3 EZT. Jest to bowiem skład którym jeździli uczniowie, studenci oraz kończący pracę o 17 w Katowicach i Sosnowcu oraz nieco później w Dąbrowie Grn, Sławkowie, Bukownie czy Olkuszu. Ale co dobre nie trwa wiecznie..... Jakiś ,, śląski geniusz" postanowił to wszystko koniecznie zepsuć i w obecnym rozkładzie (tj.2007/2008) wytrasowano go tak, że odjeżdża z Katowic już o godz.16.49. Ta zmiana spowodowała, że bardzo wielu z jego pasażerów odwróciło się od PKP! Nie mogąc za nic w świecie zdążyć na ten pociąg, a kolejny jest za ponad 2 godziny, wybierali busy i inne środki komunikacji! Inni, którym udaje się zwolnic ze szkoły, zajęć czy pracy, kombinują na niego w jakiś sposób zdążyć! A 2 EZT woziły powietrze. Od lutowej korekty r.j. zamiast zmienić r,j, tak by pasował podróżnym, ograniczono się jedynie do zmiany zestawienia na 1 EZT, które też wcale się nie zapełnia, świecąc wręcz pustkami... Ale najgorsze ma dopiero nadejść!!! Otóż od r.j. 2008/2009 pociąg ten ma jeździć z Katowic już o g. 16.30, gdy kolejny dopiero o 18.45! Przerwa wyniesie więc aż 135' . Za to poprzedni pociąg w tamtym kierunku pojedzie z Katowic o g. 15.40 czyli ledwie 50' wcześniej!!!! Pikanerii temu wszystkiemu dodaje fakt, że 2 lata temu PKP PR z Katowic zlikwidowało jeżdżący około g.16.30) skład do Wolbromia ( wcześniej Sędziszowa ) tłumacząc ( na piśmie, które czytałem ) ten fakt brakiem frekwencji, a co zatem idzie małą dochodowością tego pociągu! Teraz, po 2 latach przesuwa się na tą godzinę kolejny pociąg! Tylko w jakim celu? Pewnie by za parę miesięcy go zlikwidować tłumacząc się jak wcześniej! Czy na kolei zawsze trzeba niszczyć co dobre i sprawdzone..? Ale skoro wg PKP PR jest zapotrzebowanie na pociąg o g.16.30 to można było reaktywować ,,uwalone" wcześniej połączenie do Wolbromia. Ten pociąg mógłby jeździć do Olkusza czy choćby tylko do granicy województwa tj. Sławkowa! Przecież konkurencja nie śpi. Oni jeżdżą pod klientów, nie jak PKP PR! Zresztą czytając na tym forum co dzieje się w PKP PR Katowice, to gołym okiem widać, że nie funkcjonuje ono dla zwykłych śmiertelników..... Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim Mieszkańcy gmin północnej Małopolski protestowali wczoraj przeciwko likwidacji połowy połączeń w ich regionie Około stu mieszkańców gmin i miast leżących na trasie Katowice - Olkusz - Kozłów zebrało się przy stacji w Kozłowie w proteście przeciwko likwidacji pięciu z dziesięciu połączeń kolejowych w godzinach dojazdów i powrotów z miejsc pracy i szkół. - Przyszłam tutaj, bo mój mąż codziennie musi dojeżdżać do pracy do Katowic. Pociągów jest mało i są źle skoordynowane, trzeba czekać na powrót do domu trzy godziny - opowiadała pani Janina. - Mam prawie 50 lat. Do pracy wstaję po drugiej w nocy, a wracam o 22, bo taki mam dojazd. Jak długo jeszcze tak wytrzymam? - wtórował jej pan Józef. Problem Kozłowa, Olkusza, Wolbromia, Sławkowa, Bukowna i ościennych gmin zaczął się wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągów w połowie grudnia. Pociągi osobowe międzywojewódzkie na trasie Katowice - Olkusz - Kozłów przejeżdżają przez województwa śląskie, małopolskie i świętokrzyskie. Dotychczas PKP Przewozy Regionalne finansowały deficytowe linie międzywojewódzkie dzięki wsparciu urzędów marszałkowskich i Ministerstwa Infrastruktury, jednak od 2009 roku ministerstwo rezygnuje z ich dofinansowywania. Małopolski Urząd Marszałkowski zwiększył co prawda dotację o 12 proc., ale i tak PKP PR musiały niektóre zlikwidować. Na dodatek w strategii ministerialnej nie sprecyzowano, kto ma zająć się obsługą połączeń osobowych międzywojewódzkich. PKP Intercity nie może przejąć tych osobówek, bo obsługuje wyłącznie połączenia pośpieszne, a samorządy nie mają na nie pieniędzy. - Nie jest prawdą, że osobowe połączenia międzywojewódzkie są zarządzane przez marszałków województw. Ustawa, którą przyjął Sejm, zakłada tylko przejęcie udziałów w spółce PKP PR przez samorządy województw. Sprawa finansowania samych połączeń nie jest jednoznaczna. Województwa odpowiadają wyłącznie za połączenia wewnątrz regionów - mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela. - Rządowa "Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013" zakłada przejęcie przez PKP InterCity połączeń pospiesznych międzywojewódzkich - komentuje Beata Czemerajda z PKP InterCity. - Skoro firma PKP InterCity przejęła pracowników, tabor i inne składniki majątkowe, to powinna zorganizować wszystkie połączenia międzywojewódzkie. Zamierzam wraz z innymi marszałkami interweniować w tej sprawie - odpowiada Ciepiela, podkreślając, że dofinansowanie połączeń kolejowych wzrasta w 2009 roku z 43 do 48 mln zł i nie może już być wyższe. Dodaje też, że możliwe są też takie zmiany rozkładów jazdy, aby zamiast pociągów w środku dnia kursowały te dowożące ludzi do pracy i szkół. - Pierwsza korekta może być przeprowadzona w pierwszym kwartale przyszłego roku i będzie to uzależnione od opinii samych podróżnych. Źródło: Gazeta Wyborcza |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||