Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aeie.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP wejherowo-gdynia





    Temat: IDEA w Trojmiescie


    Jak to jest wlasciwie z zasiegiem IDEI w Trojmiescie? Czy ktos moglby
    wymienic dzielnice, w ktorych to dziala wewnatrz budynkow?


    Na pewno dziala w budynkach na Przymorzu w Gdansku i Obluzu w Gdyni.
    Poza budynkami w zasadzie dziala mi wszedzie.
    Gdansk: Zaspa, Przymorze, Wrzeszcz, Brzezno
    Gdynia: Obluze, Centrum, Pogorze, Redlowo, Orlowo
    Poza Gdynia: Kosakowo, Debogorze
    Rumia, Reda, kilka km PRZERWY na drodze wsrod lasow w str. Wladyslawowa
    Wladyslawowo, polwysep, PRZERWA w lesie kilka km przed Helem
    Zukowo, Pruszcz Gd., Wejherowo
    Droga Zukowo - Chwaszczyno - roznie
    Nowy Dwor Gd. + kilka km w dowolnym kierunku
    Krotka PRZERWA miedzy Gdanskiem a NDG w ok. Wisly.
    Plaza w Jantarze (polowa drogi ze Stegny do Mikoszewa) - 3 kreski 8-)
    i da sie dzwonic.
    Kiedys udalo mi sie zlapac 2-3 kreski w Tczewie i zadzwonic
    (okol. stacji Shella i pod wiaduktem kolejowym).
    NIE DZIALA: dojazd do obwodnicy ul. Spacerowa - kilka km dziury.
    Aparat: Siemens S6.
    Path: localhost.localdomain!krzysztof

    Newsgroups: pl.rec.travel,pl.misc.kolej,pl.pregierz
    Subject: Re: Ulgi dla kolejarzy
    Date: 28 Sep 1998 22:13:58 GMT
    Organization: A poorly-installed InterNetNews site
    Lines: 13

    X-Newsreader: slrn (0.9.4.3 UNIX)


    Juz ci mowie PKP nie dostaje z twoich podatkow misiu ani zlotoweczki
    PKP dostaje DOTACJE celowa w postaci faktycznych kosztow przewiezienia
    Ciebie w stosunku do ceny biletu. Budzet uznajac transport za priorytetowy
    trzyma Nizsze ceny po to zebys mogl jezdzic wiec wyronuje PKP tylko ich
    koszty PRZEWIEZIENIA CIEBIE. Pozatym wywiazuje sie z tego mizernie.


    A skad - jak nie z naszych podatkow - sa pieniadze na te dotacje celowa?!!
    Jak budzet uznaje transport za priorytetowy, to niech lepiej doplaci
    DOTACJE celowa do mojej benzyny, zamiast brac od niej akcyze.

    Pozdrawiam, Krzysztof





    Temat: KASZUBY I MORZE BALTYCKIE 2002
    Witam!

    To bedzie impreza lata 2002. Obsluga niezwykla typowa dla tych tras: Ty 2. W
    Pomorzu nie odbylo sie od siedmiu lat, w ruchu planowym od 11 lat. Na
    zamknietych odcinkach od dawna nie. Przejechane beda tyle od dawna zamkniete
    oraz kilka glówne, przede wszystkim malowiczne trasy, nad Morzem Baltyckym i w
    Kaszubach.

    Podam te na dzien diszajszy znane szczególy tej imprezy. Impreza ma odbedzic
    sie w terminie 03.08.2002 - 07.08.2002 w/g planu:

    sobota, 03.08.2002
    Koscierzyna - Kartuzy - Stara Pila - Kokoszki - Stara Pila - Pruszcz Gdanski -
    Gdansk Gl. - Gdynia Gl. Osob.

    niedziela, 04.08.2002
    Gdynia Gl. Osob. - Reda - Swarzewo - Krokowa - Swarzewo - Reda - Wejherowo -
    Rybno - Zarnowiec - Rybno - Choczewo - Rybno - Wejherowo

    poniedzalek, 05.08.2002
    Wejherowo - Lebork - Maszewo - Cewice - Maszewo - Lebork - Kartuzy - Koscierzyna

    wtorek, 06.08.2002
    Koscierzyna - Lipusz - Chojnice - Szczecinek

    sroda, 07.08.2002
    Szczecinek - Korzybie - Bytów - Lipusz - Koscierzyna

    Byc moze, ze wtorek / sroda beda odwrotnie prowadzone. Plan imprezy moze w
    ciagu ustalenia z PKP ulec niewielkich zmian. Dalsze szczególy prezentujemy w
    ciagu prac przygotowania imprezy.

    Koszt: okolo 120zl/dzien w PRZEDPLACIE do konca CZERWCA 2002-roku.

    Na ta cene dostanietcie przejazd typowym pociagiem, który zestawiono bedzie z
    ciemnozielonymi ryflakami lub starszymi wagonami, prowadzone przez parowóz Ty
    2. Oczywiscie dlugo jazdy, duzo fotostopów i najazdów, gwarantowane mejsce
    siedzace w pociagu dla kazdego uczestnika i bar WARS-ika. Ewentualnie beda
    obslugiwac na krótkich odcinkach towarowe sklady. Witamy wszystkie milosniki,
    które licza kazdy metr trasy, który bedziemy przejechac oraz
    wszistkie "focisty".

    Pewne beda zalatwione tanie i korzystne noclegi róznych rodzajach oraz dojazd
    autobusem.

    jezeli odpowiedz troche dluzej trwa, bo nie kazdy dzien moge otrzymac maili.
    Podam informacje chetnie telefonicznie.

    Telefony z Polski:
    Roman Witkowski: 0049/40/7962547 lub (0)600/645647
    Michael Kremmer: 0049/36848/40382 (tel/fax), 0049/175/5924954 lub (0)600/726176

    W ciagu ustalenia imprezy informacje równiez podaje WARS-ik:

    Serdecznie pozdrawiam,

    MICHAEL KREMMER







    Temat: Fascynacja Czeskimi kolejami


    | Przepasc, taka jest roznica. Dowodzenie na podstawie tego kto ma bardziej
    | pobazgrane kible ze nie jestesmy do tylu jest dziecinne.

    Ale w opinii, pod którą i ja się podpisuję, jest wypunktowanych trochę więcej
    rzeczy. Pobazgrane EZT (a czystych to naprawdę prawie ze świecą tam szukać)
    podałem tylko jako przykład czegoś, co w ogólnym zachwycie nad czeskimi kolejami
    jest pomijane. Oczywiście nie jest to najważniejsza sprawa i z tym się zgadzam.
    Natomiast nie zgadzam się, że w Polsce nie mamy klimatycznych linii. Nie
    szukając daleko od mojego podwórka (Gdynia), wymienię choćby trasy takie jak
    Gdynia - Hel, Gdynia - Kościerzyna i Kościerzyna - Chojnice...


    A co sie stalo z liniami Swarzewo-Krokowa, Wejherowo - Garczegorze, Lebork -
    Maszewo, Lebork - Kartuzy, Pszczolki-Skarszewy, etc?


    W mojej
    subiektywnej ocenie wszystkie są niezwykle klimatyczne... Gdybym miał jednak
    odpowiedzieć na pytanie, które koleje są dla pasażera lepsze, powiedziałbym, że
    czeskie.


    Ile tych par zostalo na Koscierzyna-Chojnice? Bo ja widze 4, co jak na PKP
    jest powalajacym wynikiem a dla CD to tylko ogryzkowy Zaclerz ma mniej.


    Nie widzę tam jednak przepaści, tylko pewną różnicę.


    Duza rozwnice, wrecz przepasc.


    To taka moja
    prywatna ocena na podstawie podróżowania po Polsce i Czechach.


    Ile razy i gdzie byles w Czechach?


    I to tyle z mojej
    strony. Te polsko-czeskie kłótnie to nie dla mnie.
    Pozdrawiam serdecznie! :-)


    Honoru CD bede bronic jak niepodleglosci.





    Temat: RELACJE EKIP Z POMORZA I OKOLIC -wiosna "09

    Do Damna, gdzie swoje mecze rozgrywa Polonez, docieramy w 70 osób (w tym 20 Gryf Słupsk i 12 FC Przechlewo). Co dziwne, na zbiórce nie pojawiła się policja i całą drogę wraz z meczem byliśmy bez balastu. Dzwonimy do Pogoni Lębork, jednak ta nas zwodzi i w drugiej połowie jedziemy do Słupska, na końcówkę meczu Gryf Słupsk - Orkan Rumia. Będąc na piwku z Gryfem otrzymujemy info od piłkarza Chojniczanki, że pod Bytowem zostali zatrzymani przez 60 osobową bandę - szukano nas. Okazało się, że to koalicja Pogoń&Bałtyk miała na nas chrapkę, a wcześniejsze zwodzenie nas przez tel. miało uśpić naszą czujność. Gdy informujemy agresorów, że jesteśmy jeszcze w Słupsku i możemy podjechać z Gryfem, Ci stwierdzają, że nie będą tak długo czekać i wracają do domu. Powrót do Chojnic późnym wieczorem, jednak bez atrakcji.


    10.04.09 CARTUSIA KARTUZY - BAŁTYK GDYNIA

    Nas z Gdyni 50 osob(w tym 1 NML) Cartusii tyle samo w pozniejszym czasie dojezdza Pogon w 45 osob ale na chwilke... Dziekowka.

    Przed meczem ktos dostaje po lbie bo pomylil stadiony, ktos sie zrywa...
    W pierwszej polowie odpalamy race z flagami na kiju, pozniej strobo wulkany i swiece dymne. Po przerwie zwijamy sie w ustronne miejsce razem z Pogonia, oczekujac na "kolegow" ktorzy wybrali droge podziemna lub okrezna(moze lotnicza z Redzikowa...) Spotykamy tylko autokar z pilkarzami, ktorych kontrolnie zatrzymujemy, lamet byl wielki beka...
    Po meczu jezdza Kaszubki po miescie robiac nastepna akcje zycia i krojac dwa szale...
    Fotki beda pewnie po swietach....

    Dzisiaj w 34 osoby(15 Kaszubia, 19 Gryf Wejherowo) wpadamy na mecz GKSu Sierakowice. Przed stadionem trafiamy grupke ok. 25-30 fanów Lechii z Sierakowic, którzy najprawdopodobniej wracali z Gdańska. Szybka akcja i nasze pewne zwycięstwo. Po stronie przeciwnika kilka ciężkich KO. W nasze ręce wpadają 2 bluzy i 4 szaliki.
    Gryf & Kaszubia !



    Zainteresowani meczem Unii z Lęborkiem udajemy się w okolice stadionu by zobaczyć jak prezentują się obie ekipy. Niestety Pogoń nie przyjeżdża a ze stroni Unii nic wielkiego. Następnie udajemy się na dworzec pkp w celu spotkania jakiś zabłąkanych fanów wracających z Lechii przesiadających się w Tczewie. Na oklep łapią się 4 osoby z Pelplina(nas 4 osoby). Dojeżdża auto i w 8 osób stajemy sobie na jednym z peronów. Zajeżdża pociąg a w nim fani z Malborka. wpadamy zaciągamy ręczny, Malbork ratuje się ucieczką przez cały pociąg. Zostają obici i trafiamy parę barw. Akcja na spontanie bardzo udana!
    Do przeciwnej strony, nikt z nas nie posiadał sprzętu, przestańcie siać zamęt.
    Was w pociągu na pewno więcej jak 20 osób.




    Temat: marketing SKM [dlugie]
    witajcie. jechalem teraz najnowszym, znaczy postremontowym skladem kibelka
    trojmiejskiej SKMki 1718/880 i na siedzeniu lezal sobie.. tak, tak - nie
    zadna ulotka, ale folderek SKM. :))) na pierwszej stronie - wielkie haslo:
    "PODROZUJ NAJTANSZYMI POCIAGAMI PKP SKM", ze zycza przykemnej podrozy itd.
    otwieram wiec i czytam z zaciekawieniem. no i tu rozczarowuje sie pomalu.
    otorz jak glosi napis na 2 stronie - broszyrka jest informacja, ze SKM
    kursuje do Tczewa i _w_kierunku_ Leborka. WOW! no, chyba od co najmniej 3
    miesiecy, ale nich im bedzie. tylko moje zaniepokojenie budzi napis na dole
    strony: "rozklady jazdy tych pociagow
    _kursujacych_w_sezonie_letnim_(19,06-31,08)_ oraz cennik i informacje o
    sprzedazy biletow znajda panstwo w niniejszej broszurce". no wiec czyzby z
    niedziela, 31go likwidowali te polaczenia? a jesli ni, to jaki sens wykladac
    26,08 rozklady (drukowane kolorem, na kredowym papierze), jesli jest on
    wazny tylko do 31,08??. no nie wiem... ale czytam dalej. sa az 3 wykresiki
    tras (brakuje tej do brzezna) i czego sie dowiadujemy z jednego znich? ze
    jadac z leborka w kierunku slupska dojezdzamy do... wejherowa. no, mieszkam
    tu tyle - i przyznam, ze tego - to nie wiedzialem! no, ale licze, ze cos
    ciekawego zobacze na 4 stronie - a tam.. zalamka. tabelka z cennikiem
    biletow 1razowych oraz (!) miesiecznych w 1 strone, ktore przeciez tak
    czesto sa kupowane przez P.T. podroznych... zeby bylo jasne - w zadnej z
    tabelek z rozkladaem na 2 i 3 stronie, ani w zadnym innym miejscy tej
    broszury nie ma podanej ani jednej odleglosci. tak wiec - psu na bude te
    dwie tabelki - bo i tak nic mi one nie daja. i tak w kasie musze sie pytac o
    wszystko i nawet odpowiedniej sumy na bilet nie przygotuje.. na 5 stronie
    wielki naglowek: "PROMOCJE SKM". pojawia sie informacja o rzeczywiscie
    niedawno wprowadzonych (acz wg. mnie nie do konca trafionych) biletach
    calodziennych (przydalo by sie cos na ksztalt odcinka gdansk-cisowa np.
    wejherowo-orlowo, lub przynajmniej gdynia glowna). ponizej informacja, ze:
    "wiecej informacji mozna uzyskac w kasach.." :))) oraz jest wykaz (tu + dla
    SKM!) oplat dodatkowych - jaka i za co.
    podsumowujac - ulotke uwazam za niedopracowana, jej wartosc merytoryczna za
    bardzo przecietna i w takiej formie jak obecnie - za zmarnowanie pieniedzy,
    ktore mozna bylo przeznaczyc na np. kupno farby do odmalowania co po
    niektorych zabytkow krazacych po torach...

    pzdr-
    Grześ





    Temat: Semafory 60kmh


    Od pewnego czasu zastanawia mnie jeden fakt po co semafory ograniczaja
    Vmax
    do 60 km/h? Do 40tki bo zwrotnice, do setki na CMK bo tez zwrotnice,
    ale czy
    istnieja zwrotnice o Vmax 60? I w ogole czy semafor ogranicza predkosc
    tylko
    ze wzgledu na zwrotnice i zblizanie sie do nich? Bo naprzyklad w wielu

    miejscach widac semafory z zielonym paskiem ktore ograniczaja predkosc
    o tak
    sobie (zwrotnice za nimi sa przestawione na kierunek prosty).



    zdaniem najwazniejszej - sygnal ograniczajacy predkosc pociagu do 60
    km/h stosowany jest wtedy, gdy w drodze przebiegu znajduje sie rozjazd
    1:12-500 (skos 1:12, promien 500) przejezdzany po kierunku zwrotnym. Nie
    znaczy to jednak, ze dotyczy to kazdego takiego rozjazdu, gdyz sa i
    takie lokalizacje, ze rozjazdy R=500 co prawda leza, ale wyswietlaczy
    pod semforami nie ma.

    Przyklady miejsc na sieci PKP, gdzie stosuje sie te sygnaly:

    posterunek odgalezny Lukanow (kolo Olesnicy) - jazdy na lacznice Dabrowa
    Olesnicka - Lukanow i z tej lacznicy. Dotyczy to przede wszystkim
    pociagow Warszawa - Wroclaw i v.v.

    stacja Grabowno Wielkie - jazdy w kierunku Krotoszyna,

    stacja Wejherowo - jazdy z toru 1 na tor 2 w glowicy od strony Redy (to
    nowosc - glowica ta zostala ostatnio przebudowana),

    stacja Zdunska Wola Karsznice - pierwsze rozjazdy od strony stacji
    Szadek - jazdy z toru nr 2 na tor nr 1. Wazne - bo tak wjezdzaja
    pospieszne Gdynia - Katowice.
    Nie chwalac sie  - sam to projektowalem

    A Massel

    PS. Czy ktos widzial kiedys tabliczke "10" pod ksztaltowym czy ten
    wskaznik
    istnieje tylko teoretycznie?






    Temat: Prasówka
    http://wejherowo.naszemia...nia/986622.html - tu podali:

    Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

    Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

    - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

    Zmiany, zmiany, zmiany

    W szóstym przetargu jest najwięcej linii

    Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

    Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

    Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

    Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

    Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.



    Temat: Prasówka
    http://www.pruszcz.com/ni...ko-do-wejherowa - tu znalezione:

    Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

    10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy. Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

    - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

    - Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
    Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

    Zmiany, zmiany, zmiany

    W szóstym przetargu jest najwięcej linii

    Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

    Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

    Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

    Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

    Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

    W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

    Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

    Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

    Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

    Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

    Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.



    Temat: straszny syf w tym Gdańsku...

    W odpowiedzi powiem tak ;-w porównaniu do komunikacji miejskiej lub
    samochodów SKM jest super.Żeby w 15 min dostać się z Centrum Gdańska do
    Oliwy to w dni powszednie , żadna siła , nawet samochód z nitro nie da rady.
    W ogóle komunikacjnie w Trójmieście najlepsza jest SKMka , i to czy jest
    ładna,czy brzydka -to można jej wybaczyć.
    Uważam natomiast , że PKP PR dobrze w pomorskim wywiązuje się z przewozów
    poza teren 3miasta.Do Malborka (niektóre kursy do Elblaga) w takcie
    godzinnym.Na Hel bardzo dobrze funkcjonują , chyba na Gdynia-Kościerzyna i
    Tczew-Chojnice nie można nic PR zarzucić.Trochę kuleją połączenia PKP PR na
    kierunek Smętowa,Laskowic i Bydgoszcz,ale po wejściu moderny rozkładowej "1
    lutowej" jest już chyba także ciut lepiej.PKP PR proponuję dodatkowo osobowe
    połączenia na dalsze rejony jak : ALBATROS do Szczecina, ŁYNA i MOTŁAWA do
    Olsztyna ,czy TUR do Piły lub osobówka do Inowrocławia.Jest to alternatywa
    dla "oszczędnych" co nie chcą jechać pośpiechami.SKM nie ma chyba tyle
    taboru by zapewnić wszystkie te połączenia
    Natomiast rola SKMki jako łacznika Słupska ze 3miastem ,też uważam za dobry
    pomysł.Wejście na całą trasę, dużo pociągów-narzekanie że na Śmiechowie czy
    Leszczynkach się zatrzymuje,też mnie nie przekonuję.Chcesz ze Słupska do
    Gdańska komfortowo dojechać - masz GRYFA,RYBAKA,BRYZĘ,ALBATROSA,pośpiecha do
    Kraka - do wyboru do koloru.Poprzednio jak jezdziły  osobówki PKP PR to też
    zatrzymywały sie wszędzie - wyjątkiem terażniejszym są przystanki SKM na
    odcinku Wejherowo-Gdynia Gł.Wcześniej jak ktoś chciał do Słupska dojechąc
    osobowym z Gdańska to i tak musiał się tułać SKM do Gdyni- bo osobówki tam
    zaczynały.
    Uważam że lepiej połączyć 100 tyś. Słupsk z Trójmiastem dużą ilością
    połączeń,niż puszczać pojedyńcze EZeTki na Iławę,Elbląg czy Smętowo robiąć
    harmider w rozkładzie.Na tamte kierunki odpowiednie jest PKP PR.Gdzieś
    kiedyś czytałem ,że w Pomorskim PR nie mają swoich EZT-ów i jeżdżą jednostki
    należące do Olsztyna ( trasa na Malbork,Elbląg),do Bydgoszczy(trasa
    Laskowicka)i do Szczecina (połączenia Słupsk-Gdynia).Nie wiem czy są jakieś
    za to opłaty najmowe czy nie ,ale po co pociągi relacji Słupsk-Gdynia mają
    jeździć na składach Szczecińskich - skoro własnie może obsługiwać je SKM.

    W ogóle narzekanie na PR pomorski jest niesprawiedliwe- powiedzcie z ilu
    miast są bezpośrednie połączenia do Wisły,Szkalrskiej Poręby,Bieszczad i
    Tatr w sezonie ? Czy zła jest komunikacja na
    Mazury,Wrocław,Łódź,Śląsk,Szczecin??
    Do Lublina nie mamy ciuchci - ale ja myślę ,że nie jest potrzebna - jak
    widzę aronobusa przy gdańskim PKSie rel.GDA-LUBLIN , w którym siedzi max.4-5
    osób.Taka ilość osób to może się na Wschodnim przesiąśc na CISEGO lub
    GAŁCZYŃSKIEGO.

    pozdrawiam gdańszczanin





    Temat: Rozkład jazdy PKP SKM stanie na głowie
    Rozkład jazdy PKP SKM stanie na głowie

    Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.

    W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

    3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

    - Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
    Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min. Wszystkie pociągi z i do Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

    Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

    SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

    - Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

    Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

    Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach oraz na stronie www.skm.pkp.pl

    Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

    Gdańsk - Gdynia 30 min

    Gdańsk - Wejherowo 30 min

    Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min

    Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)

    Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto



    Temat: [www.trojmiasto.pl]Rozkład SKM stanie na głowie
    Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.

    W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

    3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

    - Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

    Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

    Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

    Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

    Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

    SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

    - Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

    Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

    Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl




    Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...


    Nowe połączenia Trójmiejskiej SKM
    PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od dnia 17-go stycznia 2005 r. wprowadza
    nowe połączenia w relacjach dotychczas obsługiwanych oraz do Elbląga.
    Nową relację do Elbląga obsłuży pociąg, który będzie wydłużeniem trasy
    dotychczasowego, jadącego z Gd. Cisowej. Powrót z Elbląga do Malborka na
    godzinę 7.18, co umożliwi m.in. przesiadkę do Warszawy - Ex
    „Słupia” lub na pociąg PKP Przewozy Regionalne (PR) do Gdańska
    Gł.


    Wykaz szczegółowy SPRINTERÓW:

    NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
    Lębork                o 05:36
    Strzebielino Morskie  o 05:50
    Luzino                o 05:55
    Wejherowo             o 06:05
    Reda                  o 06:13
    Rumia                 o 06:17
    Gdynia Chylonia       o 06:23
    Gdynia Główna Osob.   p 06:31
    Gdynia Główna Osob.   o 06:32
    Sopot                 o 06:40
    Gdańsk Główny         p 06:52
    Gdańsk Główny         o 06:55
    Gdańsk Orunia         o 07:01
    Pruszcz Gdański       o 07:07
    Cieplewo              o 07:11
    Pszczółki             o 07:17
    Tczew                 p 07:27
    Tczew                 o 07:28
    Malbork               p 07:45

    SKM 910
    Rumia                 o 06:31
    Gdynia Chylonia       o 06:36
    Gdynia Główna Osob.   p 06:46
    Gdynia Główna Osob.   o 06:46
    Sopot                 o 06:54
    Gdańsk Oliwa          o 06:57
    Gdańsk Wrzeszcz       o 07:01
    Gdańsk Główny         p 07:07

    SKM 6916
    Gdynia Chylonia       o 14:07
    Gdynia Główna Osob.   p 14:14
    Gdynia Główna Osob.   o 14:17
    Sopot                 o 14:25
    Gdańsk Oliwa          o 14:29
    Gdańsk Wrzeszcz       o 14:33
    Gdańsk Główny         p 14:39
    Gdańsk Główny         o 14:40
    Tczew                 p 15:05
    Tczew                 o 15:07
    Malbork               p 15:25

    SKM 615
    Malbork               o 20:24
    Tczew                 p 20:39
    Tczew                 o 20:40
    Pszczółki             o 20:48
    Pruszcz Gdański       o 20:56
    Gdańsk Główny         p 21:06
    Gdańsk Główny         o 21:07
    Gdańsk Wrzeszcz       o 21:12
    Gdańsk Oliwa          o 21:16
    Sopot                 o 21:20
    Gdynia Główna Osob.   p 21:29

    PARĘ SŁÓW KOMENTARZA
    Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
    rozkładów jazdy. Na dzień dzisiejszy mamy pociągi, które zatrzymują się w
    Gdańsku Stoczni, a przez Pruszcz Gdański jadą bez postoju, mamy też takie,
    które nie zatrzymują się we Wrzeszczu, ale stają natomiast w Cieplewie. Co
    nas czeka w przyszłości? Jazda bezpostojowa przez Pruszcz, jednak w Lipcach
    zatrzymanie, czy może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
    Malbork?
    Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska Głównego

    że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
    tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę zrobioną
    przez PR swoimi pociągami załatać.
    Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech przyspieszonych,
    jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.

    Pozdrawiam
    Karol (Tyson) Domagalski





    Temat: gdynia-lębork utrudnienia?
    Wstrzymanie ruchu na trasie Wejherowo - Lębork

    Z powodu prac remontowych wstrzymany zostanie ruch na trasie Wejherowo -
    Lębork. Pociągi nie będą tam kursowały od piątku 8 czerwca br. od godziny
    2.00 do piątku 22 czerwca br. do godziny 21.00. Oznacza to jednak, że zmiany
    rozkładu jazdy dotkną również niektóre pociągi wyjeżdżające w trasę już w
    dzień Bożego Ciała, tj. w czwartek 7 czerwca br.

    Nocne pociągi dalekobieżne USTRONIE i PODLASIAK w Tczewie zostaną podzielone
    na dwie grupy wagonów. Tzw. grupa krajowa pojedzie od Tczewa objazdem przez
    Chojnice i Szczecinek, a na właściwą trasę wróci w Słupsku, zaś tzw. grupa
    łącznikowa zawiezie podróżnych udających się do Trójmiasta. Identycznie
    będzie w kierunku powrotnym. Objazdem pojedzie także pociąg międzynarodowy z
    Berlina do Kaliningradu i Ełku.

    Pociągi dzienne, głównie kursujące pomiędzy Olsztynem a Szczecinem, dojadą z
    jednej strony do Wejherowa, z drugiej strony do Lęborka, a pomiędzy tymi
    stacjami pasażerowie będą mogli korzystać z zastępczych autobusów. Te
    pociągi i autobusy będą na siebie wzajemnie czekały. Dotyczy to pociągów:
    ALBATROS, BRYZA, GRYF, RYBAK.

    Większość pociągów dalekobieżnych może być opóźnionych nawet do
    kilkudziesięciu minut. Z opóźnieniem, nie większym jednak niż pół godziny,
    będą kursowały pociągi regionalne na trasie Lębork - Słupsk - Koszalin -
    Białogard - Runowo Pom. - Stargard Szcz. - Szczecin Gł. Wszystkie te zmiany
    będą rzutowały także na pociągi kursujące na innych trasach na Pomorzu. Za
    wszelkie utrudnienia przepraszamy.

    Szczegółowe informacje o organizacji ruchu pasażerskiego na Pomorzu 8 -
    22.06.2007

    źródło: PKP PR

    W związku z zawieszeniem ruchu pociągów spowodowanym pracami torowymi
    prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Strzebielino
    Morskie - Bożepole Wielkie - Godętowo linii Gdynia Gł. - Kołobrzeg od dnia
    08.VI godz. 2.00 do godz. 21.00 dnia 22.VI.2007 nastapią istotne zmiany w
    kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity.

    Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

    źródło: PKP Intercity

    Uprzejmie informujemy, iż w dniach 08-22 czerwca 2007r. na odcinku Lębork -
    Godętowo - Bożepole Wielkie - Strzebielino Morskie obowiązywać będzie
    autobusowa komunikacja zastępcza. Pociągi SKM jadące od strony Wejherowa
    będą kończyć bieg na stacji Strzebielino Morskie natomiast pociągi SKM
    jadące z Słupska będą kończyć bieg na stacji Lębork.

    Rozkład Jazdy Pociągów SKM:
    Kierunek Tczew
    Kierunek Słupsk

    Rozkład Jazdy autobusowej komunikacji zastępczej:
    Lębork
    Godętowo
    Bożepole Wielkie
    Strzebielino Morskie

    źródło: PKP SKM





    Temat: SKM
    "Tyson":


    No właśnie SKM dostała 16.05.01 koncesję od Ministra Transportu i
    Gospodarki
    Morskiej na obsługę przewozów regionalnych po torach normalnych o
    szerokości
    1435 mm na obszarze województwa pomorskiego z wyłączeniem linii Gdańsk
    Główny -
     Wejherowo, bo logicznie koncesję na tą linie dostał wcześniej. Tak poza
    tym
    te wyjaśnienie tyczy się chyba też innych linii, więc nie będę się


    dublować.

    Skoro dostali koncesje i zamierzaja z niej skorzystac, to najpierw potrzebna
    im gora kasy na tabor...
    A po drugie, to potrzeba jest nieco inna taktyka zarzadzania polaczeniami
    regionalnymi, aby SKM mogla normalnie puszczac pociagi np. do Elblaga -
    powinno byc tak, ze organizator (samorzad wojewodzki, np.) oglasza przetarg
    na pociagi wg nastepujacego rozkladu jazdy takim-a-takim taborem. Wygrywa
    najbardziej konkurencyjna oferta. Proste, skuteczne, niemozliwe do
    przeprowadzenia u nas :)
    Btw, z Elblagiem sprawa jest o tyle skomplikowana, ze to juz nie Pomorze,
    tylko warminsko-mazurskie :/


    Nie wiem co robi większość. Wiem tylko, że pewnego razu obserwując
    sytuację na
    p.o. Gdynia Grabówek zauważyłem, że podczas odjazdu normalnej SKM-ki czy
    to do
    Gdańska Głównego, czy do Wejherowa nie zebrał się taki tłum jak przed
    odjazdem
    kolejki do Lęborka.


    Wez pod uwage fakt, ze do Wejherowa kolejki jezdza w szczycie co kilkanascie
    minut, a do Gdanska co kilka. A do Leborka jest ledwie kilka SKMek,
    zazwyczaj tak, aby nie robic konkurencji PKP PR. Tutaj SKM dziala raczej na
    zasadzie uzupelnienia, niz konkurencji, jak to okreslil kol. Juliusz w
    poscie obok.


    | trasa 228: odcinek Rumia-Gdynia Port Oksywie (szynobus)
    | Predzej Gdynia Port Oksywie - Gdansk :) Pod warunkiem wybudowania
    | brakujacego kawalka trakcji elektrycznej do stacji Port Oksywie.
    Ja bym dał jedno i drugie. Naprawdę dużo osób dojeżdża do trójmiasta z
    Rumii,
    Redy i dalej.


    To prawda. Mnie osobiscie denerwuje brak mozliwosci technicznych ekspansji
    SKM w strone Pruszcza Gd. / Tczewa. W ogole denerwuje mnie brak perspektyw
    rozbudowy czegokolwiek komunikacyjnego w Trojmiescie :/


    | trasa 259: odcinek Gdańsk Główny-Gdańsk NOWY PORT
    | A to jak najbardziej. Np. New Port - Tczew. Tylko ta szlakowa (30) jest
    | nieco nie na miejscu...
    Kurcze, ale kilka lat temu była większa. Rozwiązanie New Port - Tczew to
    jest
    naprawdę dobry pomysł.


    Szlakowa jest taka, zeby w koncu zamknac ta linie. Wygaszanie popytu, tak to
    sie nazywa?
    Niech linie przejmie ZKM w Gdansku i pusci na tej trasie kible z taryfa ZKM.
    Zapelnienie na poziomie 120%... pod warunkiem zmiany szlakowej na wyzsza,
    tak mniej-wiecej dwukrotnie.


    W tej chwili jest tylko jedna SKM tam i jedna z

    SPRINTEREM czyli... no właśnie SKM718 czy (jak to jest w SRJP) 718)
    Najlepiej
    jakby SKM miała też tam monopol jaki ma od Trójmiasta do Wejherowa. Tylko,
    że
    tam są 2 tory o bardzo dużym nasileniu pociągów.


    No wlasnie. A wybudowanie dodatkowego nie wchodzi w gre. Zeby zmienic
    sytuacje trzebaby gruntownie przebudowac rozklady jazdy i wprowadzic jasne i
    czytelne takty w ruchu pociagow. A na to nie ma co liczyc.


    | trasa 250: odcinek Gdańsk Główny-Rumia
    | :) A obecnie to jak jest? :D
    No... Chciałem tylko pokazać nie jakie połączenia SKM powinna otworzyć,
    tylko
    jakie powinna posiadać.


    No, ale to juz posiada ;P Ma posiadac jeszcze raz? :D (sorry, czepiam sie -
    nie lubia mie za to :)


    | Moim zdaniem masz nieco fantastyczne pomysly :) - pomijajac koniecznosc
    | kupienia kilku szynobusow ;P Ale to dobrze, z tymi pomyslami, moze
    kiedys
    | ktos wykombinuje jakies sensowne rozwiazanie dla Trojmiasta...
    Przecież z góry powiedziałem, że to są moje marzenia.


    I fajnie by bylo, gdyby np. za 40 lat, jak bede stary i pomarszczony, i
    wroce na emeryture do Trojmiasta, zeby chociaz czesc z tych pomyslow byla
    wcielona w zycie :D


    To jest najlepszy powód, aby przedłużyć 250 do Redy


    A wiesz, ze na to potrzeba za duzo pieniedzy? :/
    Moim zdaniem lepszym rozwiazaniem byloby inwestowanie w "obwodnice"
    Trojmiasta, tzn. trase Gdansk - Pruszcz - Stara Pila - Kokoszki - Osowa -
    Wlk. Kack - Gdynia. Najlepiej z wybudowaniem lacznika jak za przedwojennych
    lat (Wrzeszcz - Bretowo - Kokoszki). Jak fantazjowac, to na calego, a co! :)

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: Archiwum sygnałów - nowe tory

    Sygna y nr. 26/88
    Kolej w lata 1991-95
    Nowymi torami

    Dyrekcja Generalna PKP zak ada, e w nast pnym pi cioleciu mo na b dzie w
    skali wi kszej ni w obecnym podj budow i rozbudow linii, drugich
    dalszych tor w oraz cznic.
    We wst pnym projekcie planu na lata 1991-95 zamierza si umie ci przede
    wszystkim te przedsi wzi cia, kt re w przesz o ci by y ju ujmowane w
    ro nych programach rozwoju PKP i nie zosta y przeprowadzone z braku
    mo liwo ci ekonomicznych PKP i pa stwa, a nadal s i b d konieczne do
    usprawniania przewozu podr nych i adunk w. Rozwa a, si tak e wnioski
    w adz terenowych co do poprawy obs ugi transportowej niekt rych wielkich
    miast i o rodk w przemys u. Pod uwag bierze si g wnie te inwestycje,
    kt rych efekty mo na b dzie zapewni do roku 1995.
    Bada si szans osi gni cia III etapu Centralnej Magistrali Kolejowej, czyli
    zbudowania 32-kilometrowego odcinka Koryt w - B onie. W ten spos b po czono
    by CMK z lini Warszawa - Pozna (bezpo rednie dojazdy poci g w do stacji
    Warszawa G wna Towarowa i powstaj cej elektrociep owni Pruszk w II).
    Analizowane s mo liwo ci i celowo przed u ania CMK z Szymanowa do
    Wyszogrodu i Nasielska. Ten odcinek stanowi by nie tylko p nocno-zachodni
    obwodnic warszawskiego w z a kolejowego, lecz r wnie umo liwia by
    kierowanie poci g w z CMK na tras Nasielsk - Dzia dowo - Tczew.
    Powinni my si raczej pogodzi , e w nast pnym pi cioleciu naszego
    przedsi biorstwa jeszcze nie b dzie sta na zbudowanie odcinka Be chat w
    (Zarzecze) - Kodra - Wielu (65 km traktu poch on oby 36 miliard w
    z otych!) na
    projektowanej magistrali wsch d-zach d od Lublina do Wroc awia, kt ra by aby
    powi zana z CMK i lini w glow Tarnowskie G ry - Gdynia. Budowa nowego
    traktu sta aby si mo liwa, gdyby jej koszt zosta pokryty pospo u przez PKP
    oraz wsp lnoty w gla i energetyki, ywotnie zainteresowane przemieszczaniem
    t drog w gla brunatnego, zw aszcza e do budowy nowego odcinka da oby si
    przecie wykorzysta ziemi z odkrywek kopal tego w gla w Be chatowie i
    Szczercowie.
    Budowa Kolei Ruchu Regionalnego (KRR) na l sku ma by finansowana z
    fundusz w pa stwa, - przeznaczonych na realizacj inwestycji centralnych.
    Kolej nie znajdzie w asnych pieni dzy na ten cel.
    Przewiduje si , e w latach 1991-95 zostanie przekazanych do eksploatacji
    oko o 40 km nowych cznic w rejonach: Tunelu, Krakowa Prokocimia, Suchej
    Beskidzkiej, Doroty, O wi cimia, Poznania, Franowa i Cz stochowy (Kusi ta -
    Cz stochowa - Mir w). Niewykluczone, e w tym okresie rozpocznie si budow
    4 stosunkowo kr tkich cznic: Zabrze P nocne - Zabrze Mikulczyce,
    Dobromy l - G rki Szemkowskie, Ko czyce - Kotusz i Szopienice P nocne -
    Rawa. Niekt re z tych inwestycji by yby finansowane r wnie przez inne
    resorty.
    Nie da si zapewne spe ni postulat w, dotycz cych budowy wschodniej
    obwodnicy Cz stochowy (20 km), zachodniej obwodnicy Opola (12) i zachodniej
    obwodnicy Szczecina (18).
    Przyjmuje si , e w latach 1991-95 nale a oby zbudowa nast puj ce odcinki
    drugich i dalszych tor w cznej d ugo ci 332 km: Pilawa - Otwock, Bielsko
    Bia a G wna - Bielsko Bia a Lipnik,. Wilkowice Bystra - ywiec, Warszawa
    Praga - Legionowo, Legionowo - T uszcz - Mi sk Mazowiecki - Pilawa, Rumia -
    Wejherowo, Gda sk G wny - Gda sk r dmie cie - Pruszcz Gda ski, Wroc aw
    Broch w - Wroc aw Stadion, Gdynia G wna - Gdynia Chylonia, Pruszcz
    Gda ski - Pszcz ki, Greb w - Sob w - Ocice - Chmiel w, Starzyny -
    Koniecpol, Grodzisko Dolne - Przeworsk, Kaczyce - Ko czyce, Strzelin -
    Kamieniec Z bkowicki,
    Oborniki Wielkopolskie - Dziemb wko oraz mijanki na linii Nowy S cz -
    Krynica.
    W tym samym okresie warto by przyst pi do budowy kolejnych 273 km odcink w
    drugich i dalszych tor w: Warka - Stara Wola Go biowska, Radom Zachodni -
    Radom, W oszczowice - Stasz w - Rytwiany, Rytwiany - Strzegomek, Skocz w -
    Golesz w, Gutowiec - Rytel - Krojanty, Koszalin - Bia ogard, Lublin -
    Zemborzyce - Kra nik, Katowice Ligota - Orzesze - Leszczyny, Paw owice -
    Jastrz bie Zdr j - Wodzis aw l ski, Pozna G wny - Pozna Wschodni oraz
    Krak w G wny - Krak w P asz w - Pod e. Ostatnio sprawy te by y wst pnie
    rozpatrywane podczas plenarnego posiedzenia rady techniczno-ekonomicznej
    przy DG PKP.
    BENEDYKT CZEKA A





    Temat: Nowy rozklad

    [ciach]


    Wspomniany popoludniowy Sprinter kursuje od Gdyni (14.17) do Elblaga
    (15.50) - ten sklad pewnie przyjezdza z Ilawy ;)


    [ciach]


    Z informacji "dla Trojmiasta" dorzuce jeszcze kursowanie sprinterow w
    weekendy:
    z Gdanska: 13.40 (Gdynia Gl. - nie kursuje w niedziele), 21.16 (Chylonia)
    z Chylonii: 7.02 (Smetowo)
    z Gdyni: 7.10 (Smetowo), 14.17 (Elblag - nie kursuje w niedziele)

    I to by bylo tyle.
    Nowe zmiany calkiem niezle, glowny pozytyw dla mnie to funkcjonowanie
    codzienne przynajmniej jednej pary Sprinterow. Szkoda, ze zostaje jedna
    para tylko do/z Gdyni Gl... (w 20 minut nie da sie obrocic do Chylonii i z


    Raczej nie, bo o 14:07 i tak trzeba się z Chyloni ewakuwać, ponieważ o 14:09
    jest osobówka ze Słupska.
    Będąc już w tym miejscu to mamy piękną niemożliwą przesiadkę, bo Słupsk
    przyjeżdża o 14:17 na Główną i o tej samej godzinie odjeżdża SPRINTER do
    Elbląga, następny osobowy w tym kierunku jest o 14:44, a to trochę czasu
    oczekiwania jest.


    Polaczenia z Tczewem sa juz coraz lepsze, niedlugo moze doczekamy sie
    taktu w tamtym kierunku ;)


    Szkoda, że jeszcze go nie ma. Poza tym cały czas po 16:00 zarówno z Gdyni
    jak i Gdańska nie ma nic, ostatni odjeżdża z Gdyni o 15:15, Gdańska o
    15:50, ale do Malborka zatrzymuje się tylko w Tczewie i Lisewie.
    Dojazd na 8:00 do metropoli trójmiejskiej też nie wygląda najlepiej. 7:45 na
    przyjeździe do Głównego może być trochę za późna.


    Lebork wciaz kuleje (jak dla mnie). Malbork, Elblag i Ilawa to jeszcze
    egzotyka ;)


    Jak dla mnie wręcz przeciwnie. Są podwaliny taktu 2h-1h nawet. Jedno jest
    tylko przejście 1,5h pomiędzy 14:00 i 15:30 (odj. z Głównego), zaczyna się
    szczyt 1,5h trochę chyba mało. Lepiej chyba byłoby tak (odj z Głównego)
    12:00
    13:30
    14:30
    (dalej bez zmian)
    15:30
    16:30
    17:30
    19:30

    Nie gardziłbym jakby ten jeden kurs więcej był wokorzystany na jeszcze
    jednego SPRINTERa, a mały mischmasch poukładałby tą ranną armadę w takcie
    20 minut.
    Moja propozycja odc. Wejherowo - Gdańsk, ten ostatni to ten w/w nowy.
    Wej          6:03   -     -    7:03
    Reda         6:11   -     -    7:11
    Rumia        6:15  6:35   -    7:15
    Gdy. Chyl.   6:22  6:42  7:02  7:22
    Gdy. Główna  6:30  6:50  7:10  7:30
    Sopot        6:38  6:58  7:18  7:38
    Gda. Oliwa    -    7:02  7:22  7:42
    Gda. Wrzeszcz -    7:06  7:26  7:46
    Gda. Główny  6:50  7:11  7:31  7:51

    Jeśli chodzi o kolizje rozkładowe, to dla tego SPRINTERA z Rumii, aby mógł
    jechać po dalekobieżnych potrzebaby było przyśpieszyć odjazd Albatrosa o 3
    minuty tak aby na Chyloni mogła nastąpić mijanka.


    Zeby nie bylo za pieknie, to teraz na pewno w Trojmiescie czestym widokiem
    stanie sie przepelniony pojedynczy EN-71... czego Wam i sobie nie zycze ;)


    Albo ktoś spomorze SKM, tak jak to zrobiono z WKD.
    Marzenia ściętej głowy. Mam wrażenie, że jeśli chodzi o inwestycje to nikogo
    z urzędasów dzielniocowo-miejsko-wojewódzkich los SKM nie obchodzi. Ważna
    jest tylko komunikacja miejska.

    Pozdrawiam
    Karol (Tyson) Domagalski
    Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP





    Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?


    | A w czym to przeszkadza? Do tej pory nie było z tym problemu i nagle
    | według Ciebie nie da się?

    Ach wiesz awaire nieprzewidziane na SKM do bardzo nieprzyjemnych nie
    należą.
    To jest raczej koszmar, który za wszelką cenę trzeba skończyć. Wszyscy są
    zdenerwowani, poziom adrenaliny sięga zenitu. Poza tym info jak już
    zostaje
    puszczone powinno być niezaprzeczalne, a przy takim bałaganie ciężko
    powiedzieć jak się sprawy potoczą i nawet sam informujący nie wie co
    miałby/mógłby powiedzieć.


    Tak, extra, przez 50 minut nikt z SKM się nie zortientował, że pociągi nie
    jeżdżą normalnie. Wystarczyło dać informację, że poc. jadące do Wejherowa
    nie zatrzymują się tu i tu, i jak ktoś chce jechać dalej to niech dojedzie
    np. do Chyloni i dalej kontynuuje podróż.


    Ano działa. Bałagan jaki następuje przy awwrii trybiku sam widzisz.


    Skoro jest bałagan to nie działa normalnie. A bałagan jest codziennie.


    w 60 minut nie pojedziesz do Wejowa, z Wejowa do Gdańska, a z tamtąd
    jeszcze
    na Chylonię. Tak w przypadku SKM powinnoby wyglądać.


    Rzeczywiście. Ciekawe jak Ci to wyszło, skoro pociąg stoi w Chyloni 60 minut
    i nie jedzie to gdyby pojechał w tym czasie do Wejherowa i wrócił, gdzie

    jeśli nie to wróciłby na pusto. Da się, trzeba tylko chcieć.


    | SKM to nie PR, które się wozi przez pół kraju.

    Ano ostatnio SKM wozi się.


    Nie wozi się. 200 km do Iławy w stosunku do połowy kraju to niewiele w tym
    przypadku.


    | Tak poza tym średnio wierzę, że nie pojawiła się żadna
    | informacja o tym, że Wejherowo się nie zatrzymuje na przystankach SKM
    od
    | Głównej do Chyloni.

    | A jednak, Stałem, czekałem, nie było żadnej informacji.


    Czyli jak?


    G***O wszystko cała Gdynia jest aktualna, z tego co widzę Gdańsk Polibuda,
    Stocznia, Wrzeszcz, Główny też. Nie mam przeciwwzkazań, aby powiedzieć że
    aktualne jest wszystko, bo do tej pory od kiedy żeś niedocięgnięcia
    zarzucił nie zauważyłem niczego co byłoby nieaktualne.
    Acha 9129 jeździ do Chyloni, czyli rozkład SKM mówi prawdę.


    Jasne, Aktualnego rozkładu nie ma ani na Grabówki, ani na Leszczxynkach, ani
    w Wejherowie i wielu innych stacjach.


    Chociażby ZKM Gdynia+ZKM Gdańsk ew. + PKP-PR. Jak eSKaeMka stoi to moi
    kumple z Redy idą na R+J i się nie narzeka.


    Tia, wracaj sobie autobusami, gdy stoisz na peronie i co chwilę widzisz
    jadący z dużą prędkością twój pociąg SKM, niezatrzymujący się na Twojej
    stacji...


    Wiesz zazwyczaj bus jeździ częściej od SKM. Tym bardziej jeśli się mówi o
    takich kursach jak np. do Lęborka, z którego też ludzie dosyć często
    korzystają.


    Ech, szczególnie w nocy, gdzie częśtotliwość SKM ~ 35/70 minut,a ZKM ~
    90/120


    | Jeszcze w sprawie SKM muszę znów ją pochwalić. Jechałem raz z kamionki
    | SKMką do której na Redłowie wchodzili kibice. Przyszedł gościu i mię o
    | tym oznajmił. Tak więc nie jest tak betonowo aż. Nie wiem, czy jadąc
    | pociągiem PR też o tym bym się dowiedział.

    | Nie bronię PR, ale u nich też się zdarzają chwile dobroci dla pasażerów,
    w
    | różnych sytuacjach.

    Jak się dowalają o kolejne dotacja to może są i trochę milsi.


    Ręce opadają.

    Wszysycy Ci mówią, że białet to białe, a czarne to czarne a ty na przekór.
    Nie dziwię się, że kiedy piszesz, że jak pociąg w rozkłądzie jest do Gdyni a
    jedzie do Chyloni to jest to normalne, zdrowe podejście do klienta według
    Ciebie.
    Sorry, ale betonu nic nie skruszy. Twoje betonowe zapatrywanie na ten temat
    nie wiele się różni od tego, które kieruje SKM. Więc dalsza dyskusja nie ma
    sensu, bo wszystko Ci się pomieszało.

    Pozdrawiam | mario.





    Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?
    "Karol Domagalski":


    | Na Stoczni, Grabówku i Leszczynkach megafony są. Jakoś info nie
    | poleciało...
    A może weźmiesz na to poprawkę, że całość podłączona jest do
    Głównej/Chyloni.


    Co to robi, Karol? :) Przeciez to nie problem...


    Ulica to nie jest to samo co jezdnia, że możesz sobie prawie że tańczyć z
    obiegami. W SKM wszystko działa jak w zegarku


    Tjaaa... Zwlaszcza w tym tygodniu...
    Widmowe relacje, "prosze nie sugerowac sie rozkladem", awarie...


    i nie można po prostu wyrzucić jednego trybiku.


    Trybiki sie same wyrzucaja ;) i wtedy jest cacy burdel :D


    Tak poza tym średnio wierzę, że nie pojawiła się żadna
    informacja o tym, że Wejherowo się nie zatrzymuje na przystankach SKM od
    Głównej do Chyloni.


    Wiesz, generalnie SKM nie mysli o klientach. Badzmy szczerzy :)
    A dlaczego? Bo sa monopolistami.


    Może po prostu żeś jej nie usłyszał tak jak niby ja nie zostałem
    poinformowany przez chłopka który latał po Świętojańskiej i niby wszystkim
    mówił o awarji.


    Akurat jestem w stanie zrozumiec, dlaczego nikt nie informuje mnie o awarii
    na ulicy - bo niby jak, ma biegac od przystanku do przystanku? A na peronach
    sa megafony...


    Czy środkiem alternatywnym do SKM jest tylko SKM?


    A nie jest?
    Znajdz mi rozsadna alternatywe dla trasy Leszczynki - Politechnika np.?
    Rozwiazanie S + 117/122 + 6/12/15 _nie_ jest rozsadne z uwagi na brak
    skomunikowan po drodze.
    Co innego s.p. linia A (101) ;)


    | A teraz do wszystkich ZKMGdynia funów mówię: ZKM GDYNIA TO BETON.


    W sensie zarzadzania jest to najlepsza komunikacja miejska w Polsce.
    W aspekcie rozkladow jazdy i tras linii to bym polemizowal ;) bo w tej
    dziedzinie wiecej rzeczy mi sie nie podoba, niz w Gdansku. Chyba... ;)

    cyt. "mario":


    | Proszę bardzo: Dlaczego nocne autobusy uciekają sprzed Dworca w Gdyni i
    | nie czekają na opóźnione pociągi SKM? Bo jak twierdszi jedna ważna osoba
    z
    | SKM (bez nazwisk) wykonanie telefonu dyspozystora z SKM do CR ZKM -
    | KOSZTUJE!!! ROTFL.


    A tego to nie wiedzialem. Ale z drugiej strony spodziewalem sie czegos
    takiego ;)
    W koncu SKM to jednak jest wciaz PKP...


    Umiejętne skomunikowanie i jego jakość stoi po dwóch stronach barykady.


    Owszem. Jak najbardziej.
    ZKM Gdynia moglby przylozyc sie do przesiadek, nie tylko SKM <-ZKM, ale
    takze miedzy swoimi liniami.
    Trudno jednakze oczekiwac, aby kierowcy ZKM Gdynia noc w noc czekiwali na
    punktualny przyjazd kolejki... A z kolei ustalenie zbyt duzych czasow
    przesiadki bedzie bez sensu.


    Sorki, ale z tego co mi wiadomo bardziej częste, a za razem bardziej
    bolesne jest to, że bus się spóźnia i na SKm się nie zdąrza.


    Coz... Zapraszamy do Gdanska ;P tam przynajmniej od razu wiesz, ze nie
    zdazysz.


    Jeszcze w sprawie SKM muszę znów ją pochwalić. Jechałem raz z kamionki
    SKMką
    do której na Redłowie wchodzili kibice. Przyszedł gościu i mię o tym
    oznajmił.


    Ale np. w nocy zblizajac sie do Sopotu, o ktorym _wiadomo_, ze wsiadzie w
    nim grupa pijanych dresow, to juz nikt nie raczy sie przejsc po skladzie...
    SOKow w nocnych SKMach tez nie widzialem juz troche...


    Tak więc nie jest tak betonowo aż. Nie wiem, czy jadąc pociągiem
    PR też o tym bym się dowiedział.


    Pociag PR nie zatrzymuje sie w Redlowie :P

    Pozdrawiam,
    Sorrow.





    Temat: krótka rozprawka o Planetobusach


    On 7 Jun 2005 22:55:51 +0200

    | Gratuluję, trafiłeś na najbardziej opóźniony Planetobus jadący w
    | kierunku Osowej po południu. A czemu opóźniony? bo wpada w korek przy
    | Urzędzie Wojewódzkim. Czemu jechałeś 25 minut do Wrzeszcza? bo padał
    | deszcz. Tak, dziwny argument, ale w Gdańsku po prostu to wystarczy.

    Mr.T i jego dzielo pt."Dlaczego Gdansk jest be,
    a Gdynia (i Planetobusy:) jest cacy".


    Ani Gdynia ani Gdańsk ani Planetobus jest cacy. Gdybym tak uwazal nie mialbym
    co tutaj robić. Problem Gdańśka jako miasta są drogi, ich częste zakorkowanie,
    zakorkowanie o dziwnych porach w różnych miejscach, łatwość zakorkowywania się
    miasta (słowo zakorkowany moznaby przez wszystkie przypadki odmienic). W
    momencie gdy dochodzi deszcz miasto staje. O kuminkacji w Gdańsku nie
    wypowiadam się, ponieważ więcej rzeczy jest niezrobiona niż zrobiona. Ale
    chyba o tym wszsyscy wiemy. Do gdyńskiej komunikacji też mogę się przyczepić,
    ale to są już 'pierdoły' i może kiedyś podzielę się tym z odpowiednimi
    osobami. Planetobus to tez niestety temat rzeka. Jest kilka rzeczy, ktore
    powinny zostac zrobione juz teraz, jednak z braku mozliwosci bedzie trzeba z
    tym poczekac. Mowa tu m.in. o rozkładzie jazdy. Planetobus jadacy w kierunku
    Osowej spoznia sie we Wrzeszczu przynajmniej 5 minut. To samo od Dworca Gł.
    PKP na Chełm. Chyba nie trzeba tłumaczyć czemu. Dodatkowo dochodzą do tego
    opóźnienia związane z korkami na Zaroślaku (rano), Urzędzie Wojewódzkim (po
    południu) czy na Spacerowej (rano). Ale przecież to wszyscy wiedzą i są
    świadomi, ze autobus moze przyjechać opóźniony.


    Ale nie narzekam, bo mam dokladnie taxamo tylko na odwrot :]

    | Podsumowując: od jakiegoś czasu obserwuję bardzo nie pozytywne
    | działania w Planetobusach. Najpierw wywalono kilka kursów na odc.
    | Osowa - Wrzeszcz /powstanie 828/,

    | Hmmm a moze powiesz jakie to były kursy i w jakich godzinach?
    | Ech...zostały wcyiete niektore kursy wieczorne z powodu nikłej
    | frekwencji. Pewnie gdyby linia należała do ZKMu zostawiliby jak było.
    | Bo precież powietrze to też pasażer.

    j.w. :)

    | wycięto też wiele kursów w niedzielę,

    | I bardzo dobrze.

    No tak - bo to Gdansk :)


    Nie, ponieważ tak jak w innych cywilizowanych
    spółkach/przedsiębiorstwach/firmach przeprowadza się co jakiś czas badania
    marketingowe.


    | a teraz to kongo. Nie
    | dość że długo się jedzie to i w nie najlepszych warunkach. Trzymam
    | kciuku za Kierownictwo Planetobusów, aby te niedogodności dla
    | podróżnych jak najszybciej wyeliminować.
    | Osobiście żałuję, że Planetobusy przeżywają, mam nadzieję, tylko
    | chwilowy kryzys, bo mój magiczny znaczek za 226 zł powoli traci
    | ważność, a jakaś mądra głowa wycofała bilety sieciowe, wakacyjne, a
    | w 820 i pochodnych np. na odc. Ujeścisko - Gdańsk cena przejazdu
    | jest tańsza niż w ZKM.

    | ... o ile znajdzie się 'frajer' ktory bedzie kasowac bilet w ZKMie

    Nie sadze, zeby odsetek niekasujac byl razaco wiekszy niz tam u Was.
    Fakt u nas jest wiecej osob ktore, przekraczaja czas przejazdu, ale z
    wlasnych obserwacji moge stwierdzic, ze pomiedzy bajki mozna wsadzic
    hisorie "od wrzeszcza do glownego nikt nie skasowal biletu"...


    Wg moich obserwacji gapowiczow jest 2x wiecej niz w Gdyni. Kontroli jest 4x
    mniej. Przekraczanie czasu - tu głównie chodzi o kasujących 'do 10 minut' w
    tym i Ciebie :)


    Zdrowka zycze :)

    BTW. Przypomnial mi sie jeden pacjent ktory pod niebiosa chwalil bodajze
    MZK Wejherowo - 100% niskiego, nowego taboru, wszyscy uprzejmi,
    doskonala taryfa, autobusy jezdza az za czesto... No po prostu BVG
    Berlin sie chowa. Ni cholery nie dal sie przegadac :)

    --
    [    Pozdrawiam - Piffko / SQ2LIT    ]          [DS1]
    [     <piffko1.at.gazeta.dot.pl    ]      [54°22'15''N]
    [  MKiKM | HAM | PG WIL | GG:1387904 ]      [18°36'30''E]    
    [  2.6.10-1.770_FC3  i686 GNU/Linux  ]  Administrator SKOS PG


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: [ GOP ] Stracone złudzenia
    HeJ
    mariomj popełnił był:


    | Po pierwsze primo to nie znajdziesz w PL miejscowości, w któej na jednym
    | konkretnym bilecie pojedziesz wszystkim, co się rusza.

    Mowa tu o komunikacji miejskiej.


    Tylko trzeba dobrze zdefiniować komunikację miejską. Bo definicja zawarta w UTD
    jest jak kulą w płot, ale to jak zwykle nic więcej jak moja prywatna opinia. Bo
    wg mnie SKM też jest komunikacją miejską, podobnie jak ruch kolejowy w
    aglomeracjach. W Zagłębiu Ruhry nawet dalekobieżne połączenia pośpieszne
    włączono w system komunikacji miejskiej...


    Takich miast chyba trochę jest. Np. z mojego podwórka: Gdynia i Sopot.


    Vide Twoja opinia niżej - chodzi Ci o jednolity poziom cen czy o jednolity wzór
    biletu? Jeśli o jednolity poziom cen to podstawą, przez którą nie jest to
    osiągne jest brak konsekwencji w stosowaniu prawa lokalnego (przykładem jest
    stosowanie taryfy ZKG"KM" Olkusz na liniach 460-463 w Sławkowie - zgodnie z
    prawem na liniach tych powinny być kasowane bilety ZKM"KM" Olkusz, ale wg
    poziomu cen ustalanego przez KZK GOP). Jeśli chodzi Ci o jednolity wzór biletów
    to tu kwestia już nie leży po stronie samorządów, lecz po stronie "oferentów"
    (vide bilety unii biletowej GOP A.D. 1994).

    Natomiast jeśli oderwiemy się na cbwilę z tego padołu, jakim jest PL, to łatwo
    dojrzymy, że np. w Bremie na bilet VBNu możesz jechać właśnie "wszystkim, co
    się porusza" w systemie transportu zbiorowego. Czyli się da ;-)


    | Po drugie primo oczywistym chyba jest, że MZK Tychy (podobnie jak KZK GOP)
    | prowadzi politykę taryfową na swojej sieci połączeń. Gda-gdy potworek w
    | postaci
    | linii 171 jest bardzo specyficznym przykładem integracji tb, zupełnie
    | sprzecznym z postulatami ZKM w Gdyni. ZKM wGdyni, promujac w sposób silny
    | bilety okresowe, zawiera nieformalne porozumienie na 171 w zakresie
    | biletów
    | jednorazowych - jakaś niekonsekwencja tu jest ;-)

    Nie wiem. Wydaje mi się, że w tym tworze nie ma narazie rozwiązania, którego
    ktoś chciałby się podjąć.


    Wiesz, ja się nie pytam o przyczyny, lecz raczej o proponowane rozwiązania,
    które mogłyby zintegrować PKP PR, SKM, oba ZKMy i ew. Connex Tczew i MZK
    Wejherowo.

    Natomiast w przedmiocie integracji na 171 to jeszcze jeden knif się wyłania -
    co to jest bilet jednorazowy! Bo w cytowanym już przeze mnie podręczniku
    akademickim jest stwierdzenie, że bilet jednodniowy "w zasadzie powinien być
    zaliczony do grupy biletów jednorazowych, a nie okresowych" ;-))))

    Ale to już wynika z pewnej gdyńskiej (a właściwie sopockiej) maniery i jest
    zagadnieniem bardzo offtopicznym.


    | po trzecie primo (i najważniejsze) miasto nie może prowadzić polityki
    | biletowej. Może jedynie ustalać ceny za przejazd km, a nie wzory biletów,
    | gdyż
    | to o cenach, a nie biletaqch mowa jest w ustawie o cenach. Nieżaleznie od
    | tego
    | cenowe regulacje w km są wielokrotnie niezgodne z prawem, ale nie jest to
    | łamanie prawa, lecz raczej niedostosowanie prawa do istniejących realiów.

    Owszem. Cały czas chodzi mi o politykę cen  (taryfę) a nie biletów.


    No jeśli chodzi o politykę cen to jest to jedynie kwestia egzekwowania tego, by
    na liniach wjeżdżających na określony teren "z zewnątrz" opłaty pobierane były
    według prawa lokalnego (choć byłoby to bardzo problematyczne w przypadku
    przecinania granic poszczególnych terenów).

    I na zakończenie - w polskich realiach, niezależnie od wszelkich przejawów
    integracji polegających na emisji biletów wspólnych czy też wzajemnym lub
    jednostronnym honorowaniu biletów, podstawowym sposobem "koordynacji" polityki
    taryf w km będzie współdziałanie na szczeblu samorządów, przejawiające się w
    jednej z trzech (a właściwie czterech) możliwych form. Tego nikt nie zmieni.

    PZDR
    bm

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 82 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.