Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spambot.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Tilburg





    Temat: GLUPIE POSTY.NIEWAZNE CO TU NAPISZESZ ZAWSZE BEDZIE NA TEMAT
    ale fajne przypomniało mi się dzieciństwo

    -----------------------------------------------------------------------

    Lublin z nowoczesną dzielnicą biznesu, sprawna komunikacja, a dawna cukrownia zamieniona na centrum wystawiennicze lub muzeum - to niektóre z pomysłów zachodnich urbanistów.

    Wczoraj zaprezentowali je władzom miasta.
    - Nie przygotowaliśmy konkretnych planów. To raczej idea w jakim kierunku powinien rozwijać się Lublin. Wybraliśmy kilka obszarów i zastanawialiśmy jak one powinny się rozwijać, żeby mieć korzystny wpływ na całe miasto - mówi Juliette van der Meijden, koordynator Stadslab*.

    Pomysłów na rozwój Lublina szukali od września. Wtedy dokładnie przyjrzeli się naszemu miastu: odwiedzili Park Ludowy, tereny pod przyszłe lotnisko w Świdniku, osiedla mieszkaniowe. Później spotykali się w Holandii, swoje przemyślenia i propozycje na bieżąco zamieszczali na internetowej witrynie.

    Efekty swojej pracy urbaniści z warsztatów Stadslab zaprezentowali wczoraj w Trybunale Koronnym. Swoje pomysły rozrysowali na kilkunastu planszach. Podkreślali, że w planowaniu trzeba wziąć pod uwagę zieleń, która otacza Lublin. - Powinna ona przenikać do miasta i stanowić atrakcję dla mieszkańców - tłumaczy van der Meijden. Dlatego właśnie urbaniści tak dokładnie przyglądali się dolinie Bystrzycy. Ich zdaniem to wspaniały teren, o ogromnym potencjale, ale kompletnie niewykorzystany. Urbaniści zapewniali, że dzięki odpowiednio wykorzystanej zieleni i rzeki, Lublin będzie bardzo atrakcyjnym miejscem do życia.

    Podkreślali, że koniecznie trzeba zmienić charakter terenów dzisiejszej cukrowni. Znajdujący się tak blisko centrum przemysł, jest zbyt uciążliwy dla miasta. Cukrownia to jednak teren bardzo ciekawy, który można wykorzystać, np. na jakieś centrum wystawiennicze lub muzeum. Uczestnicy Stadslab znaleźli tam trzy dawne wojskowe stanowiska strzelnicze. Teraz stoją zaniedbane, ale dzięki odpowiedniemu pomysłowi mogłyby stanowić atrakcję turystyczną.

    Urbaniści ze Stadslab zajęli się również okolicami dzisiejszego dworca PKP. Zakładają przebudowę stacji kolejowej w ten sposób, by była dostępna z dwóch stron, a nie tak jak dziś z jednej. Ta część miasta stałaby się bardzo atrakcyjna poprzez wysokiej jakości zabudowę mieszkalną oraz wszechobecną tam zieleń. Byłby to wręcz "Nowy ogród miasta" z ogrodami i skwerami miedzy mieszkaniami oraz z parkami.

    Wiele w Lublinie zmieni rozwój Specjalnej Strefy Ekonomicznej na Felinie. Wokół niej urbaniści widzą nowoczesne centrum biznesowe. Rozwinie się też uśpiony dziś dworzec północny na Tatarach.

    Urbaniści z Tilburga zajęli się również okolicami al. Spółdzielczości Pracy i Elizówki. To jeden z punktów, gdzie zgodnie z planami obwodnica będzie łączyła się z ulicą wlotową do miasta. M.in. ze względu na bliskość giełdy, jest to najlepsze miejsce dla drobnego przemysłu spożywczego, a także dla różnego rodzaju zakładów usługowych.

    Urbaniści podkreślają, że w mieście niezbędna jest dobra komunikacja. Ważne jest, aby między lotniskiem, dworcem, centrum i uczelniami mieszkańcy mogli poruszać się transportem publicznym. Najlepiej by był to jeden, wydzielony pas ruchu dla jakiegoś środka lokomocji. Na przykład tramwajów, które zdaniem urbanistów świetnie sprawdziłyby się w Lublinie.

    - Pomysły z warsztatów na pewno są do wykorzystania przy szczegółowym opracowaniu planów - zapewniał prezydent Adam Wasilewski. - Bardzo podoba mi się wizja obszarów Strefy Ekonomicznej w Lublinie, szczególnie, że wyobrażam ją sobie podobnie, czyli jako nowoczesną dzielnicę przemysłową, pełną zieleni - mówił po prezentacji prezydent Adam Wasilewski.

    Masterclass Stadslab

    to studia podyplomowe, które organizuje holenderska pracownia urbanistyczna Stadslab w Tilburgu. Doświadczeni planiści uczą się projektowania przestrzeni na przykładzie planu Lublina. Organizatorzy zainteresowali Lublinem ponieważ jesteśmy miastem partnerskim Tilburga. Nie bez znaczenia był także fakt, że to największe miasto przy granicy Unii Europejskiej. W zajęciach biorą udział również pracownicy Miejskiej Pracowni Architektonicznej. Współorganizatorem jest Politechnika Lubelska.
    Małgorzata Domagała



    Temat: stacja PKP - remont?
    Najpierw kilka uwag.
    1.ZPORR to juz przeszlosc.Obecnie interesujacy moze byc WRPO
    2.Beneficjetem moze byc nie jak podano PKP Nieruchomosci, a PKP Dworce Kolejowe, bowiem pilski dworzec nalezy do nielicznych w Polsce podlegajacych tej spolce.

    I kilka propozycji:
    1.Mozna pojsc chociazby za wzorem Chojnic:

    Stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego ze skoordynowanymi rozkładami jazdy pociągów, autobusów PKS i miejskich oraz postojem taksówek i ścieżkami rowerowymi –to ratuszowe marzenia dotyczące dworca w Chojnicach. Ten projekt jest nietypowy, bo miasto planuje inwestycje na obiekcie, którego nie jest właścicielem. Burmistrz chce przejąć budynek od PKP za 1,5 mln zaległości podatkowych, ale woli poczekać na rozwiązania ustawowe, które pozwalałyby na bezpłatne komunalizowanie mienia kolejowego samorządom.
    –Marzy nam się takie rozwiązanie, jak w niemieckim Emsdetten. Miasto zarządza tam dworcem i otoczeniem, a kolej torami i infrastrukturą –wyjaśnia burmistrz Arseniusz Finster. –Dziś dworzec jest wstydliwym miejscem.
    W głowach architektów miejskich urodził się bardzo ambitny plan zamknięcia pierwszego i drugiego peronu oraz usytuowania na przykrytych płytami torach placu manewrowego dla autobusów PKS. Tam ma być główny plac dworcowy, skomunikowany z ul. Towarową. Dziś kierowcy przeklinają ciasnotę na placu przed dworcem.
    –Wszystko jest skonsultowane z PKP i tory po drugiej stronie budynku stacyjnego dworca na pewno wystarczą dla całego ruchu kolejowego –zapewniał na prezentacji Andrzej Ciemiński, miejski architekt –Na wyłączonych z ruchu torach, z jednej strony może powstać muzeum kolejnictwa z zabytkowymi lokomotywami, a z drugiej perony dla pociągów kończących bieg w Chojnicach.
    Gruntownie odrestaurowane zostaną inne dworcowe nieruchomości, w tym zabytkowe wieże ciśnień, których stan techniczny, wbrew pozorom, nie jest taki tragiczny. W głównym budynku dworca mają być bar i poczekalnia, a na piętrze być może pokoje hotelowe. W jedno miejsce zostaną przeniesione też wszystkie kasy biletowe. Przed głównym wejściem dworca będą przystanki MZK, postój taksówek i parkingi.
    –Znajdzie się tam też miejsce na drobny handel, a być może na centrum handlowe, jak to ma miejsce na przykład na dworcu w Poznaniu –dodał Ciemiński.
    Projekt musi opiewać na minimum 8 mln zł więc być może zostanie wzmocniony o dofinansowanie zakupu taboru dla MZK. Dokładnych kosztorysów jeszcze nie ma.

    Źródło: Dziennik Bałtycki 23.11.2007

    Z tego co wiem i nasze miasto ma podobne zamiary. Warto by bylo by przy okazji wladze naszego miasta uchwalily Lokalny Program Rewitalizacji. Jest on niezbedny na uzyskanie srodkow na rewitalizacje w ramach srodkow WPRO(bez wzgledu na to kim jest beneficjet tych srodkow).

    2.Mozna pojsc za przykladem Lublina:

    Urbact II dla dworca w Lublinie
    Biura ważnych firm i galerie sztuki przy dworcu PKP? Władze Lublina za pieniądze UE chcą z jego okolic zrobić atrakcyjną dzielnicę chętnie odwiedzaną przez mieszkańców. Okolica dworca kolejowego w Lublinie kojarzy się z zaniedbanymi budynkami i brakiem atrakcyjnych miejsc dla miłośników kultury i rozrywki. Miasto chce to zmienić za sprawą programu Urbact II.
    W ramach projektu europejskie miasta tworzą tzw. sieci tematyczne. Lublin ma wejść we współpracę z Warszawą, która zaproponowała, by zająć się "węzłami miejskimi" - zagospodarowaniem terenów wokół węzłów centrów komunikacyjnych.

    - Chodzi o to, by odkryć potencjał tego obszaru, aktywizować i tam lokować ważne inwestycje - takie jak centra obsługi biznesu, kompleksy sportowe czy centra transportu publicznego - mówi Aneta Karasek, dyrektor wydziału rozwoju i funduszy europejskich lubelskiego ratusza. - Warszawa w ramach projektu rozpocznie rewitalizację okolic swojego Dworca Wschodniego - dodaje Karasek. Do programu wejdą także inne europejskie miasta, ale jakie, nie jest to jeszcze ustalone.

    W ramach programu Urbact II Lublin dostanie pieniądze na przygotowanie i szczegółowe opracowanie projektu rewitalizacji rejonu dworca PKP. Urbact II będzie też finansował spotkania przedstawicieli władz miast z poszczególnych sieci tematycznych po to, by mogły one wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązania.

    Karasek wyjaśnia, że główny cel programu to takie przekształcenia rejonu dworca kolejowego w Lublinie, by stał się atrakcyjny dla mieszkańców oraz inwestorów. W tym celu władze będą zachęcały przedsiębiorców, by właśnie tę okolicę wybierały na siedziby swoich firm. - Aby zapewnić zrównoważony rozwój miasta, należy tam lokować centra obsługi biznesu, obiekty sportowe czy centra wystawiennicze. Dobrym przykładem są działające już na terenach sąsiadującego z dworcem Parku Ludowego Międzynarodowe Targi Lubelskie - uważa Karasek. Urbact II nie przewiduje finansowania remontów budynków, jednak Karasek ma nadzieję, że wraz z realizacją projektu one również się zmienią, gdy powstaną w nich m.in. restauracje czy galerie sztuki.

    Lubelski architekt Jadwiga Jamiołkowska uważa, że okolice PKP są bardzo dobrym miejscem dla tego, co planuje miasto. - Mogę podać przykład rozwiązania w Kolonii, gdzie wokół dworca znajduje się duże centrum usługowe z muzeum, domami handlowymi - tłumaczy.

    Potencjał okolic dzisiejszego dworca PKP zauważyli również urbaniści, którzy brali udział w warsztatach Stadslab organizowanych przez pracownię z holenderskiego Tilburga. Przez kilka miesięcy pracowali nad stworzeniem wizji rozwoju Lublina. Ten obszar widzieli jako dzielnicę atrakcyjnych mieszkań z dużą ilością zieleni.

    Przewidywany czas trwania projektu to lata 2008 - 2010 rok. Na razie lubelski ratusz jest na etapie przygotowywania koncepcji i dopiero po jej opracowaniu będzie znany koszt projektu. Jeśli zaakceptuje go Komisja Europejska, UE sfinansuje go w 85 proc.

    3.Mozna takze zastanowic sie nad pozyskaniem srodkow z Mechanizmu Finansowego EOG, Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Szczegoly pod tym adresem: http://www.mk.gov.pl/eog/prior3/index.php

    A wszystkich zainteresowanych stanem jednego z pilskich zabytkow kolejowych zapraszam tutaj: www.parowozownia.pilska.prv.pl

    Pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.