Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Rzeszów Koszalin cenaTemat: Miejscówki w pociągach PKP PR Co sądzicie o wprowadzeniu miejscówek w pociągach PKP Przew. Reg.? Wiem, że ich prak to raczej zaleta niż wada porównójąc do drożyzny miejscówkowej w PKP IC. Początkowo mogłyby być to tylko miejsca w klasie 1, potem w 2. Oczywiście jako rezerwacja fakultatywna - na życzenie (minimum tydzień lub jakoś inny sensowny czas przed wyjazdem, by oznaczyć zajęte miejsca). Potem najbardziej rezerwowane połączenia mogłyby mieć stałe wagony objęte rezerwacją. Zalety są banalne - dodatkowy sysk dla Przewozów Regionalnych oraz pewne miejsca dla jadących w dłuższą trasę (np. Krakowianką z Białogardu do Wrocławia czy Światowidem ze Szczecina do Rzeszowa) Cena - 2 zł (tak jak już kiedyś było). Wiele kas PR jest już na rPOSach, ew. na KURS-90. Więc z zakupem miejscówki i rezerwacją nie powinno być problemu. Co innego w kasach fiskalnych - inna polityka - w Koszalinie 3 kasy PR i kasa IC ma rPOS, a w Kętrzynie obie kasy mają fiskalną. Na codzień z koszalina są 2 pociągi z rezerwacją - TLK i kuszetki w pośpiechu do Krakowa. W wakacje ta liczba wzrasta do 5. W kętrzynie (obecnie niestety tylko w sezonie) Podlasiak z kuszetką + weekendowo-wakacyjny TLK Pojezierze. A kiedyś podlasiak był cały rok z kuszetką, a w wakacje dodatkowo był wagon sypialny... p.s. Dlaczego w kasach PR z rPOSem bilety na PKP IC sprzedaje się na CIVach? Miejscówki to rozumiem, ale bilety mogłyby być na normalnych drukach biletów (przy polu od jest wpisywane Przew. Reg. lub Koleje Mazowieckie, to nie może być Intercity? Kasy IC to co innego - tam są tylko dwa rodzaje druków. Temat: wykolejenie we wloszech Tak przypadkowo wskoczyłem sobie na stronkę www.ryanair.com i co widzę? Ceny biletów z Frankfurtu (Hahn - 100 km od centrum) do Londynu i Mediolanu - 15 euro z Londynu ( Stansted - ok. 60 km od centrum) do Dublina i Brukseli - 10 euro z Brukseli ( dokładnie z Charleroi) do Wenecji i Liverpoolu - 15 euro A teraz DB A teraz PKP kiblem a potem bonanzą - 12,5 euro Aha - jak wejdziemy do Unii to podobno polskie niebo ma być otwarte dla firm Oj ciężkie czasy nadchodzą dla PKP :-(((. Mała pociecha że z LOTem może być Temat: Dwie nowe spolki wydzielone | Na trasie Szczecin -Trojmiacho Exy juz swego czasu jezdzily - i Czekam, kiedy Jarek Stawarz zareaguje na to uogólnienie... Ja na
| Na tej trasie jezdzi duzo studentow, zolnierzy itp Sam jechałem ze Słupska do Koszalina i back, a w moim prze- | - i zarowno mieszkancy Lobza potrzebuja polaczenia z No to pojadą z przesiadką. | I inaczej niz pospiesznym nie da sie. Jedyne, co z tego wynika, to że należy zorganizować krzyżowanie | byle spoznienie np. rzezni (ktorych tam jest od kija, No to, do ciężkiej cholery, należy tak zorganizować ruch, by to A tak - rozpieprzono w Trąbkach wąskotorówkę, by skasować ograni- Temat: Dwie nowe spolki wydzielone dla podrozojacych Trojmiasto - Szczecin Ex jest wygodniejszy. I choćby dlatego należało te Exy zostawić.
Bo nie mieli innego wyjscia. Ale mysle, ze wola kilka postojow wiecej przy
| Jedyne, co z tego wynika, to że należy zorganizować krzyżowanie Wynika z tego, ze prowadzenia ruchu a'la Krakow - Przemysl - gdzie np. w
Powiedz to dyzurnym ruchu... o-----------------------------------------------------------------o Temat: Koniec biletu turystycznego Skąd takie przekonanie i płacz, ze ten czy tamten bilet i oferta zniknie? Jak już ktoś wyżej napisał - gdzieś ktoś podał, że nie będzie biletu turystycznego czy Regio Karnetu? Może i nie bedzie, ale zapewne w zamian za nie wejdzie inna propomocja lub oferta, być może i lepsza albo tańsza, a Wy już tu opłakujecie, jakie to PKP IC niedobre, przejęcie pospiechów to nieporozumienie itd! Z tego co wiem, nowa taryfa PKP IC już jest opracowana, czy i kiedy wejdzie w życie i jakie będą w niej oferty i warunki, dowiemy się w stosownym czasie! Na ile wiem, wszystkei stare pospiechy zostaną z taką ceną jak były i bez miejscówek - także nie macie się co bać, ze wzrosną ceny biletów na posiechy albo że będą na nie miejscówki. Jak będzie to się rozwijać z czasem - zobaczymy! Z tego co słyszałem, nowa taryfa ma wejść w życie 1 grudnia tego roku. W kwestii biletów weekendowych, takowy ma być ważny dla wszystkich pociągów spółki PKP IC (a więc i pociągów pospiesznych), ale będzie troszkę droższy (119 zł na 2 klasę?) i podobno wraca 1 klasa za bodaj 199 zł. Miejscówki tak jak teraz, za połowę normalnej ceny do wszystkich pociągów objętych rezerwacją miejsc. I sam sobie odpowiedziales skad ten placz i lament. Zmiana ceny Waszego weekendowego z 99 na 119 dotyczyc bedzie tylko waszych dotychczasowych klientow, ktorzy na przejeciu pospiechow straca 19 zl. Nie zyskaja praktycznie nic - na liniach po ktorych mozna bylo podrozowac z tym biletem GENERALNIE nie przybedzie pociagow z ktorych mozna skorzystac!!! Malym wyjatkiem jest tu linia Krakow-Wroclaw-Poznan-Szczecin. Jak sam dobrze wiesz IC skutecznie zabilo konkurencje na pozostalych trasach po ktorych kursuja do tej pory jej pociagi. I nazwanie faktu, ze bilet turystyczny nie zniknie - tylko zostanie zastapiony to denerwujace bicie piany i paplanina dla "myslacych - inaczej" dziennikarzy, ktorzy kupia wszystko to co powiecie bez zadnego zajekniecia i analizy. Podobnie icpower nazwal likwidacje Olenki na odcinku Opole-Wroclaw ze jest to tylko MODYFIKACJA!!! Czy IC ma nas za durni i idiotow! A co do biletu turystycznego - zamiana biletu za 69 i 99 zl w pociagach pospiesznych na 119 i 199 jest wlasnie jedo likwidacja!!!!! Jest to zarazem likwidacja tanich polaczen dla rzeszy ludzi tego kraju! Taniej bedzie kupic 2 bilety - jeden tam i jeden na powrot niz korzystac z tej nowej "zmodyfikowanej" oferty! Pasazerowie pociagow pospiesznych traca podwojnie - niedosc ze nie zyskaja zadnych dodatkowych polaczen, to jeszcze odpadnie mozliwosc korzystania z pociagow osobowych! Tak! Wlasnie w taki sposob IC zabija kolej! "Modyfikuje" ceny biletow, "modyfikuje" trasy pociagow, no i co najgorsza "modyfikuje" rozklad jazdy pociagow ktore sie ostaly. W ten sposob IC likwiduje segment rynku w ktorym kiedys kolej krolowala - jedno/dwudniowe wycieczki do dalszych miejsc nie beda juz teraz ani tanie a w duzej mierze nawet mozliwe! Przykladem moze tu byc linia Wroclaw-Przemysl. Pociagow w ciagu dnia tylko kilka ale az dziwne ze dwa pojada w odstepie 1 godziny: ok. 11:30 i 12:30 - tym sposobem ostatnie dzienne polaczenie Przemysla, Rzeszowa, Tarnowa, Krakowa z Wroclawiem przesuwa sie o 1,5 godziny. Inny przyklad - to ostatni pociag z Bydgoszczy/Torunia do Wawy, ktory odjedzie godzine wczesniej, chyba tylko po to by latem nie kolidowal za bardzo z kursujacym kilka dni w ciagu wakacji ekspresem z Kolobrzegu*. Ja wiem ze jezdzimy coraz wolniej i nie zalezy to bezposrednio od IC ale godziny kursowania tych pociagow leza tylko w gestii IC i spoleczka nie moze tu zwalac odpowiedzialnosci na PLK! Robikon! To dobrze, że jesteśmy monopolistą! Będzie więcej pasażerów i większe, jak myślę, zyski, a o to przecież chodzi! Żartuję oczywiście, ale z punktu widzenia dużej firmy to dobre rozwiązanie. Z punktu widzenia pasażera już raczej nie :> Sumarycznie pasazerow bedzie wiecej. Ale nie bedzie ich tyle ile bylo dotad w obu segmentach razem. Przypomnij sobie jak bylo jak powstalo IC - jak zmieniliscie taryfe, zlikwidowaliscie znizki dla studentow w IC/EC bo jakis "uczony" wpadl na pomysl ze ustawa mowi tylko o ulgach w poc. ekspresowych. Jak wam wtedy dzieki niemu "wzrosla w dol" liczba pasazerow, jak sie potem ratowaliscie wprowadzajac ulge handlowa. Jak gwaltem przejeliscie kilka pospiesznych od PR i jak wam po tym liczba pasazerow wzrosla (a przeciez te pociagi TAKIE NIERENTOWNE byly)!! Jak co roku klamliwie wmawiacie "myslacym inaczej" dziennikarzom, ze co roku uruchamiacie ilestam nowych pociagow (np. zamiast jednego Slowackiego, dwa-Slowacki i Reymont) i jak co roku wprowadzacie takt godzinny do Krakowa i jak czas jazdy zaraz wyniesie na tej linii 2 godz. 25 min... I myslicie ze nikt was z tych farmazonow nie sprawdza, ze nikt poza wami nie wie ile prawdy w tym co glosicie... Na koniec - co z IC za firma, ktora podstawe swojego istnienia - czyli taryfe pasazerska chce ogloscic na mniej niz tydzien przed jej zmiana.... *Czy zdaniem IC, ekspres Posejdon zapewnial tylko komunikacje Warszawy z Kolobrzegiem? Co z dojazdem do Leby, Ustki, Darlowa, Slupska, Mielna, Koszalina???? Taki ten remont straszny w Nasielsku a z was takie "cienkie bolki" ze nie umiecie sie postawic PLK? Przeciez to PLK powinno calowac was po rekach ze w ogole chcecie jezdzic! |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||