Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP ReszelTemat: Projekt połączeń dalekobieżnych spółki PKP Przewozy Regionalne Antoni Blank (6.05.1785 – 20.02.1844) malarz olsztyński Urodził się w Olsztynie w rodzinie rzemieślniczej. Jako piętnastolatek źródło: http://www.muzeum.olsztyn.pl/arch/wieczory/zycio/zyc.htm Dzięki PKP PR wszyscy możemy poszerzyć swe horyzonty w dziedzinie historii MCh Temat: [część 2] Rowery szynowe na Szczytno-Biskupiec raz jeszcze Hej! Spotkanie odbyło się. Na początku rozmowa dotyczyła spraw związanych z walorami przyrodniczymi otoczenia oraz możliwymi sposobami ich ekspozycji. Potem przeszliśmy do konkretów. Oto parę wniosków: 1) Podstawową sprawą jest przejęcie torów od PKP. Kwestia na tyle złożona, że prawdopodobnie szansa na uruchomienie kolei drezynowej Szczytno - Biskupiec pojawi się dopiero w 2006 roku. 2) Na początek przyjmujemy model ruchu grup zorganizowanych. 3) Starostwo optuje za rowerami, my - za drezynami. Najlepiej, aby z czasem oba typy pojazdów na torach się pojawiły. 4) Kolej drezynowa ma być budowana etapami (moim zdaniem świetne i logiczne założenie). Końcowym etapem jest jej przekształcenie w inny typ turystyki kolejowej (starostwo myśli o parowozach). Zadaniem KMK Olsztyn jest przygotowanie pisemnej koncepcji ruchu drezyn kolejowych na linii Szczytno - Biskupiec Reszelski. Mamy czas do końca marca. Temat: 40 lat minelo + dwie zagadki | Mapa sieci PKP z 01.01.1969 | www.mapywig.org/m/German_maps/MAPA_SIECI_KOLEJOWEJ_PRL_500K_PLD-ZACH.jpg | www.mapywig.org/m/German_maps/MAPA_SIECI_KOLEJOWEJ_PRL_500K_PN-ZACH.jpg | www.mapywig.org/m/German_maps/MAPA_SIECI_KOLEJOWEJ_PRL_500K_PN-WSCH.jpg | www.mapywig.org/m/German_maps/MAPA_SIECI_KOLEJOWEJ_PRL_500K_PLD-WSCH.jpg | Jaka byla/jest najwieksza odleglosc miedzy dwoma stacjami wezlowymi na Moim zdaniem | Jaka byla/jest najwieksza dlugosc linii kolejowej zmieszczona w jednej Nie mam żadnego rj pod ręka żeby przejrzeć, ale typuję współczesną 300 Warszawa A. Temat: Z Biskupca - na Wiejsko? Ale sie czepiasz. Bo nie wiem jakie to fakultety i co konkretnie. Rozumiesz? Dlatego "bodajże" itd. Chcesz posła " z tędyk"? Masz pewnie na uwadze kandydaturę Samorjczyk? Daj zatem coś, co mnie przekona do Jej kandydatury, bo to, że będzie poseł z Biskupca wcale mnie nie powala. Poseł to ma być osoba kompetentna a nie figurant, który za nasze będzie ino dobre miny robił. Z tym czy sie poseł przyda wielce bym dyskutował. Chyba, ze nam nowy poseł (przeprasza, posłanka) peron na Stacji PKP Biskupiec Reszelski wybuduje i "zatrzyma" jadące "tędyk" ekspresy. Temat: 40 lat minelo + dwie zagadki
Jaka byla/jest najwieksza odleglosc miedzy dwoma stacjami wezlowymi na
Pozdrawiam Temat: Jeden tor od katastrofy Andy! 1. W przypadku, który opisałem, NIC nie wyglądało inaczej. Ja także jechałem tym pociągiem, ja także szedłem za policjantem i ja także widziałem skradzione elementy torowiska. Gdybym tego nie widział na własne oczy oraz nie słyszał, jak cała sprawa się zakończyła, nie pisałbym o tym na forum. Naprawdę! Co więcej, mogę tu zaprosić z dziesięć osób, które w stu procentach potwierdzą moje słowa, bo także wówczas jechali i wszystko widzieli. NA WŁASNE OCZY! 2. Każda linia, na której tor leży i która widnieje w wykazach PKP, może być użyta w najróżniejszych celach. Na pewno nikt w Sątopach nie spodziewał się, że jakiś pociąg wjedzie na szlak do Reszla, a jednak! Być może znajdzie się jakiś zakład, który będzie w przyszłości zainteresowany eksploatacją zamkniętej przez PKP linii? Może ktoś będzie chciał nadać towar koleją? I nie mów mi, że jestem naiwny! Bo kilka lat temu podobnie, jak szlak do Reszla, wyglądała linia z Zajączkowa do Lubawy. Znalazł się inwestor, tor został wyremontowany i dziś codziennie kursują tam towarowe, samorządowe pociągi. 3. Cynizm na pewno nie jest cnotą. Torowiska są od tego, żeby jeździły po nich pociągi, a nie nie po to, żeby chodzić po nich na piechotę. Ręce mi opadają, gdy słyszę takie opinie! Linia Lidzbark - Bisztynek - Sątopy jest natomiast reliktem wojny (rozebrała ją Armia Czerwona w 1945, podobnie jak wiele innych szlaków kolejowych w naszym regionie), a nie złej polityki PKP. 4. Takich "pekapowców", jakich Ty opisujesz, zwolniłbym od razu. To w dużej mierze przez nich sytuacja na polskiej kolei wygląda, jak wygląda... 5. Uważam, że nasz stosunek w kwestii złodziejstwa, szabrownictwa, złomiarstwa itp. powienien być jednoznaczny, niezależnie od tego, czy dotyczy PKP, czy nie. Wiadomo, jak tylko mowa o kolei, to od razu winne musi być PKP. A przepraszam, czy Ci, którzy skupują złom, nie wiedzą, jak wygląda szyna? Nie wiedzą, jak wygląda śruba stopowa? Oni to wiedzą doskonale. I w pełni świadomie okradają państwo z majątku. Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne głosy krytyki (fajnie by było, gdyby ktoś w końcu mnie poparł... Temat: Spacerek pociagiem http://www1.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,1464742.html Spacerek pociągiem ap 07-05-2003 Pociąg Nadzwyczajny Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznej w Gdyni wyruszy Wagon motorowy SN 61 do tej pory podróżował po torach Pomorza i Kaszub. - Na Pociąg będzie poruszał się liniach używanych na co dzień oraz po takich, na Objazd potrwa sześć dni. Do miłośników kolei może dołączyć każdy, kto zechce Nadzwyczajny rozkład jazdy Piątek 9 maja * wyjazd o godz. 8.05 z Ostródy, trasa: Miłomłyn (godz. 9) - Ostróda (godz. Sobota 10 maja * wyjazd o godz. 9.15 z Ełku, w Gołdapi pociąg będzie o godz. 15 Niedziela 11 maja * wyjazd o godz.7 z Gołdapi, trasa: Giżycko (godz. 12.30) - Kętrzyn (godz. Poniedziałek 12 maja * wyjazd o godz. 6.50 z Węgorzewa, trasa: Bartoszyce (godz. 10.30) - Korsze Wtorek 13 maja * wyjazd o godz. 6.50 z Kętrzyna, trasa: Czerwonka (godz. 9.30) - Lidzbark Środa 14 maja * wyjazd o godz. 7 z Biskupca Reszelskiego, trasa: Szczytno (godz. 11.30) - * podane czasy są orientacyjne, bliższe informacje - tel. 507 40 96 83 Temat: Elblag-Braniewo-Olsztyn-Korsze I dobrze, bo dziwnym
A jednostka, czyniąc sobą wielką sensację,
W Sątopach-Samulewie ślady po
Stacja w Korszach po remoncie, czyściutka,
No, poza jednym, na
Pozdrawiam, Marcin Temat: Ciekawostka z innej gazety ;) Pomocy !!! Wakacyjny spokój? G.. prawda! W ciągu ostatnich dwóch dni złomiatrze rozkradli kolejne 200 metrów torów stacyjnych w Węgorzewie! Jeśli nic nie zrobimy, to wkrótce Węgorzewo podzieli los Reszla, Miłomłyna... Złodziej robią co chcą i nikt im nie przeszkadza!!! Zobaczcie sami!!! Nie ma już szyn które sfocił Grzegorz Putkowski. Czas na następne! dziś, może jutro i ta szyna zniknie... tylko ślady pozostaną w trawie z rampy też zaczyna się zrywka... niedługo rampa do niczego się już nie przyda... a podkłady pójdą na opał... Proponuję zasypać poniższe adresy meilami - a kto może i "ma wpływy"niech spróbuje zadzwonić gdzie trzeba (tu ukłony w stronę pracowników PKP). Prześlijcie przy okazji link do tej strony - bo najtrudniej zobaczyć to co pod bokiem. Możemy zrobic tylko tyle... aż tyle!!! Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie Dyrektor Ireneusz Merchel tel.: (0-89) 677-53-40 fax: (0-89) 677 557 ul. Lubelska 5, 10-404 Olsztyn adres e-mail: izolsztyn@plk-sa.pl Burmistrz Węgorzewa – Antoni Piotrowski tel. 427 – 54 – 39 e – mail burmistrz@wegorzewo.pl Rada Miejska w Węgorzewie adres: 11-600 Węgorzewo, ul. Zamkowa 3 Przewodniczący Rady Miejskiej Aleksander Iwaniuk pokój nr 53 (II piętro) tel. 427 – 54 – 53 e – mail rada@wegorzewo.pl Urząd Miejski 11-600 Węgorzewo ul. Zamkowa 3 tel. centrala 427 – 54 - 00 fax 427 – 54 – 01 e – mail um@wegorzewo.pl Komenda Powiatowa Policji w Węgorzewie 11-600 Węgorzewo, ul. Chopina 2 (0 87) 42 70 400 Temat: [część 1] Turystyczny pomysł na linię Szczytno - Biskupiec Hej! Wszystko zaczęło się od Koleżanki! Jej Tata jest pracownikiem Urzędu Miejskiego w Szczytnie. http://um.szczytno.pl Dotarły do Niego wieści o naszym Klubie, co być może postawi nas w obliczu bardzo ciekawego i pożytecznego zadania. No, oczywiście, jeśli gremium klubowe będzie zainteresowane sprawą, w co głęboko wierzę... Otóż ostatnimi czasy pojawił się w Szczytnie pomysł turystycznej reaktywacji linii do Biskupca Reszelskiego. http://kolej.kurczak.one....6/okno/przebieg Sama idea nie starczy, potrzebne jest wsparcie. Stąd prośba skierowana do nas (PTMKŻ KMK Olsztyn) - o wskazanie, na jakich zasadach, w jakiej formie ów plan można by wdrożyć w życie. Chodzi przede wszystkim o drezyny, a na tym polu mamy już przecież jakieś doświadczenie. Oto notatka, jaką otrzymałem od Taty Koleżanki (kursywą moje dopiski): 1. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIE: Reaktywacja nieczynnej od około 7 lat lat linii kolejowej Szczytno - Biskupiec Reszelski o długosc 45 kilometrów. Reaktywacja nie oznacza wznowienia regularynch kursów pasażerskich na tej trasie, lecz wyłącznie wykorzystanie w celach turystycznych. Zangażowane mają być w to cztery gminy, przez które biegnie linia kolejowa oraz (być może) Starostwo Powiatowe w Szczytnie i/lub Lokalna Organizacja Turystyczna Powiatu Szczycieńskiego. (być może, i/lub - niebezpieczne sforumułowania ) 2. PLUSY - CO MAMY: odpowiednie zapisy w uchwale Rady Miasta w skutek przyjęcia programu społeczno - gospodarczego na okres kadencji, a także zawarte w Strategii Rozwoju naszego regionu, dobra wola i zaangażowanie PKP (Zakład Gospodarowania Nieruchomościami), a przede wszystkim daleko zaawansowany proces uwłaszczenia (PKP jest nadal firmą państwową, ale w świetle prawa handlowego to już jest Spółka Akcyjna, więc musi być przeprowadzony proces przekazania majątku Skarbu Państwa dla nich). Jest to bardzo ważne, ponieważ zawsze sprawy własnościowe są punktem wyjścia przy każdej inwestycji, przygotowany projekt porozumienia pomiędzy wspomnianymi samorządami, który będzie podstawą do finalizowania spraw własnościowych przez PKP i podpisania z nimi umów o dzierżawę (w pierwszym etapie), a następnie przekazania linii na własność; 3. MINUSY: jeden zasadniczy: różnica w podejściu do podstawowych założeń pomiędzy ewentualnymi partnerami. Racjonalne byłoby zatem opracowanie koncepcji dwuwariantowej (uwzględniającej wizje zawarte poniżej), która wskazywałaby na wady i zalety oraz konsekwencje natury technicznej i finansowej; 4. KONKRETY: a) wizja podstawowa: na wspomnianej trasie kursować będą wyłącznie drezyny osobowe o napędzie ręcznym (warto by dorzucić lekkie drezyny spalinowe, tak jak to było ujęte w naszych umowach z PKP). Finansowaniem i organizacją ruchu ma się zająć inwestor zewnętrzny, któremu wszystko przekażemy; b) wizja ciekawsza: trzeba dążyć do maksymalnego wzbogacenia oferty (walory przyrodnicze, rekreacyjne na planowanej trasie, czyli np. ogniska, spływ kajakowy w pobliżu etc.), pozyskanie inwestora zewnętrznego (bo nie ulega wątpliwości, że docelowo ktoś ma robić na tym biznes, a nie samorządy) powinno być poparte dobrze określonymi celami i odpowiednio przygotowane (koncepcja zagospodarowania, studium wykonalności itp.), rachunek ekonomiczny wymusza skupienie uwagi na zorganizowanych grupach turystów (skąd wziąć tyle drezyn?). Fajne byłoby uruchomienie czegoś, co byłoby kompilacją reaktywowanych u nas wąskotorówek (Puszcza Augustowska, Bieszczady) i tego, co już od dawna robią Niemcy czy Słowacy (turystyczny i lokalny przewóz pasażerski); Na razie prośba ma charakter luźny. Myślę jednak, że przynajmniej w sferze stworzenia odpowiedniego planu moglibyśmy sporo zdziałać. Zdaję sobie sprawę, że wyżej przedstawiony dokument jest bardzo ogólnikowy i tak naprawdę nic jeszcze z niego nie wynika. Stąd proszę Was bardzo o komentarze, opinie, pytania, które należałoby zadać zainteresowanym stronom w celu wykreowania bardziej konkretnej wizji przedsięwzięcia. Czasu jest sporo, bo domyślam się, że chodzi o sezon. Pozdrawiam serdecznie i liczę na pozytywne nastawienie do sprawy! Tyle było narzekania, że jesteśmy malutcy itd., więc jest szansa, aby się jakoś wykazać. Fajnie byłoby pośmigać latem drezynami wśród iglastych borów... Zwłaszcza, że komuś na tym zależy! Temat: Czy kolej jest w ogóle potrzebna? (długie)
Myślę, że
Pozdrawiam Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: Ale gniot -> Mitor1
-Stare Ikarusy nawet na zwyklych kolach to zazwyczaj stare rzechy, i -Taki pojazd nigdy nie dostanie homologacji kolejowej, bo przy jego -Zmienianie linii na bocznice moze je usmiercic szybciej niz -Kilka lat temu trudno bylo przypuszczac, by np. niektore miasta
Pozdrawiam Maciek (z Danii) Temat: Strona z Cenami Biletów Przykładowy kurs (patrz niżej), czyi pospiech + osobowy całty kosztuje 38,90. P 25503 - pospieszny P 25502: Kielce --Warszawa Zachodnia P 25503: Warszawa Zachodnia --Olsztyn Główny Stacja Przyjazd Per/Tor Odjazd Per/Tor Warszawa Centralna 8:45 I/5 8:52 I/5 Dni komunikacji Uwagi: Informacja o torach bez odpowiedzialności, proszę zwracać uwagę na Stacja Przyjazd Per/Tor Odjazd Per/Tor Gdy trafisz na 2 pospiechy 6.55 Wa-wa Cetr 10.23 Olsztyn P15101 + P 55117 Temat: PKP Network czyli szaro-bury song Leszno, Praszka, Czarna Woda, Nikt pociągów tu nie doda. Radom, Garzyn i Krzewata SRJP, tratatata. Sól, Zaniemyśl, Łąg, Krerowo Polska kolej jeździ choro. Poznań Strzeszyn, Łódź Fabryczna Sytuacja jest krytyczna. Zimna Wódka, Buk, Wierzbowa Każda gorsza „cegła” nowa. W Sierakowie i w Policach Każdy jeździ po ulicach. Czy Wąbrzeźno, czy Barczewo Przejazd kupisz też na lewo. Tychy Miasto, Rów, Zagajnik Wnet zarobisz, gdy masz palnik. Nowe Szkoty, Stara Piła Wschód, czy zachód, jedna kiła. Czy to Chebzie, czy Boronów Węgiel bierzesz wprost z wagonów. Rypin, Kalisz, Iłża, Błaszki Problem torów nie jest ważki. Zakopane - Stawiguda Gdy masz tydzień, to się uda. Biała Rawska, Mirsk, Pobiedna Polska kolej bardzo wredna. Od Radomska do Bartąga V szlakowa się rozciąga. Konin Zachód, Łąg Południe Stacja jest tu, ale złudnie. Przez Luzino, przez Płytnicę Jeszcze wieziesz swą donicę, Przez Sypniewo i Manieczki Nie przewieziesz nawet sieczki. Inowrocław Mątwy, Śrem Przyjść nie warto nawet w dzień. Czy Zaryte, czy Mikołów Wszystko brudne, nawet Wołów. W Gdyni Porcie i w Cewicach Lepiej łazić w rękawicach. Frombork, Torzym i Kaława Wiecie, to jest śmieszna sprawa. Ostrów Wielkopolski, Słupca Robi kolej z ludzi głupca. Ruskie Piaski, Czeska Wieś Weź samochód i się wieź. Maciowakrze i Rokitki Każdy dworzec równie brzydki. Łupków, Zubki no i Kwiatki Ruch pociągów tutaj rzadki. Za to na p.o. Gizałki Nie zakłócą go już strajki. Michorzewo, Tama Brodzka Nie dojedziesz stąd do Płocka. A w Żytkiejmach, w Męcikale Śmieci leży na trzy cale. Mokrsko Szosa i Oława Jest to raczej kiepska sprawa. Uhnów, Rabka i Warlubie Ja PKP już nie lubię. O Kokoszkach, Mordach Miasto Mówić można tylko przaśno. Za to o Żytkiejmach, prawie już nie można gadać wcale. Poznań Główny, Nowa Ruda Jest w wagonie mało luda. Ciechocinek, Herby Stare Jadąc tylko puszczasz pawie. A z Bogorii do Staszowa Wiedzie piękna szosa nowa. Gdy się zachce na Hel komu Widzi w drodze masę złomu, a w Lichkovie, Saalfeld (Saale)? Jest tam żółtek? Nie ma! Wcale! Żórawica Rozrządowa Klocki kradną. Rzecz nie nowa. Wiry, Wolsztyn, Stęszew, Tłoki Kradną forsę. Patrz na boki. Pięknie jest zaś w Miejskiej Mławie Pięknie, ale gdyś po trawie. Bo Kórnika i Pakości Nie polecam wśród swych gości. W Katowicach zmięknie rura Bo dostaniesz wpieprz od żula. W Koronowie, w Baborowie Syf co się nie mieści w głowie. W Jarosławiu no i w Redzie Śmierdzi. Coś, tak jakby śledzie. Na Nanicach, na Śmiechowie Kefi nawet w Wejherowie. A w Opolu Groszowicach Ślady zniszczeń po kibicach. Gdyś jest w Mezimesti, Koleś Już cię czeka wielka boleść. W Mieroszowie oraz Goracach Tylko flaszki są na dworcach. Jadąc do Jeleniej Góry Już uzbieraj żarcia fury. Bo przez Trzcińsko, Janowice Się nie jedzie jak przez Zdice. Cieszyn Mnisztwo oraz Morze Chłop te tory wnet zaorze. Nie wspominam o Nieznanym Borze, także poniechanym. Ociąż, Jerka i Kucharki Jadą auta różnej marki. Za to do Wilkowa pociąg. Error. To nie pekap. Zonk. Wawa Gocław, Wawa Praga Luknij. Murowana zgaga. Po zajeździe do Radomia Za to murowana coma. Co cię czeka w Goleniowie? Się nie pytaj. Dbaj o zdrowie. Czarne, Orzysz, Jaśkowice Strefa wojny. Dbaj o życie. Węgorzewo i Kruklanki Tutaj wóda jest na szklanki. W Radzyminie, Spławiu Średzkim Jak po wojsku jest. Radzieckim. Linia do Trzebini Sierszy Nie jest godna nawet wierszy. Stacja Rudna Miasto, Żary Ujrzysz skład. Przez okulary. A w Sątopach Samulewie Zemdli cię. Nie ujrzysz wiele. Mówisz se: Do Reszla jadę! Ja ze śmiechu się wywalę! Nie do Reszla? To do Rurki! Tutaj V max niżej dwójki. Do eM-Zdrojów i Wolina Zdążysz dowieść swego syna. Który pocznie się w Załomie A urodzi już na promie. Kąkolewo, Książki, Ryn Szkoda nawet na to rym. A Baciuty, a Trypucie? Weź se tu nie marnuj życie. A Cimochy, Starosielce? P.o. dyskusyjne wielce. W Tarnobrzegu kiosk powróci? To się z dobrym smakiem kłóci. W Mielcu będzie Lirex stał? Ha, ha. Dobre. Dobry żart. Tory wrócą do Stańczyków? Prędzej cesarz do Chińczyków. Będzie takt godzinny w Końskim? Łojoj! Żartem tniesz niewąskim. To Jelgóra Celwiskoza Czas wysiadać. Fu. Syfioza. Zresztą stacja jest zawarta I zwiedzania niezbyt warta. Tak zupełnie jak Młyniewo I niedługo jak Barczewo. Tak się kończy ten poemat, Który na kolei temat W kraju naszym wiele rzuca Światła, nowin i naucza, Jak w PKP zarządzana Jest ruina czasem zwana Network czyli Eisen-siecią Nic nie zostawimy dzieciom Oprócz brudu i ruiny Od Stolicy aż do gminy. hi hi |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||