Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp8skarzysko.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Piotrków Trybunalski





    Temat: oznaczenia Bonanzy ?


    Poszukuje kompletnego spisanego na zywca z wagonu 120A oznaczenia serii i
    numeru.


    Prosze bardzo. W wakacje spisalem
    4VII Kołobrzeg-Gryfice-
    SP42-250, Bh 505121-18 386-5, Bd505121-18 916-0, Bh 505121-18 353-5    
    11VII  -Trzebiatów-Kołobrzeg                          
    SP42-266, Bh 505121-18 377-4, Bh 505121-18 351-9, Bd505121-18 925-1
            Kołobrzeg-Trzebiatow-
    SP42-120, Bh ?, Bd /505121-18/ 915-2 , Bh 505121-18 027-5      
    120 jezdza tez wtedy z "Wigrami" i "Pogoria"        
    Bardzo ciekawy sklad jezdzi przed poludniem z Bielska-Bialej do Cieszyna. Lok.,
    Gbs, dwie 120A. Kiedys gdy wracal z Cieszyna 21 IX mial podpiety jeszcze wagon
    S k{lub}l{l z kreseczka} 635199-80 042-9.
    26XI Katowice-Koluszki EU07-440; Bdnu 505120-08 153-2
         B 505120-48 293-8
        Ad 505119-10 032-6
        Bdn 505120-00 506-9
        Bh 505121-18 150-5
    18 II  Katowice ok. 13.30  
    -do Piotrkowa Tryb EU07-097, B,B, Bh 505121-18 150-5 [Gliwice], B,B
    -z Wisły EU07-342, Bh 505121-18 221-5 Adu 505119-70 521-5 Bdh 505121-18 204-0 Bh
    [logo PKP w trumience] 505121-18 201-6 Bh 505121-18 206-5 [wszystkie 120A z
    Katowic]


    P.S. Kto mi pomoze przyczyni sie do powstania modelu tegoz wagonu :-)))


    Czy numery 120A beda wyslane do producenta, czy tez beda malowane juz w Polsce.
    Jesli chodzi o 4VII wagony byly na tyle poszprajowane ze bylo widac tylko ich
    numery. Stacji macierzystej 120 z linii Kolobrzeg-Gryfice- gdzies dalej nie
    pamietam, ale pewnie Kolobrzeg.No calkiem fajnie zaczyna byc w TT. Teraz 120A,
    w zeszlym roku PSK wydalo 102A.
    Ja natomiast chcialem zapytac czy ktos wiem czy w Polsce jezdza wagony 410Ka,
    gdzie i jakie maja numery.





    Temat: Giganty walą przez centrum
    RADOM. Wielkie ciężarówki z obcymi rejestracjami dojeżdżają nawet do dworca kolejowego w Radomiu. To nie tylko efekt nieuwagi ich kierowców, ale też wynik kontrowersyjnej zmiany przebiegu krajowej „dwunastki” przez miasto.

    O tym, że teraz droga krajowa z Piotrkowa Trybunalskiego do Lublina biegnie przez Radom ulicami Maratońską, 1905 Roku, Dowkonta i aleją Grzecznarowskiego, pisaliśmy w czwartek. Nasza informacja wywołała liczne komentarze czytelników, w szczególności tych, którym nie podoba się skierowanie ciężkich samochodów przez centrum miasta.

    Zniszczą drogę
    - Ulice Maratońska i 1905 Roku nie są przygotowane do takiego ruchu. Władze miasta tłumaczą, że dzięki puszczeniu tranzytu przez centrum Radomia będą mogły liczyć na dofinansowanie remontu tych ulic przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. A co będzie, jeśli do tego czasu obie ulice nie będą nadawały się do jazdy? – dopytuje się Andrzej Madejski.
    Zbigniew Ostrowski, wiceszef Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu zapewnia, że wszelkie większe wyrwy będą na bieżąco łatane, a miasto będzie zabiegało o jak najszybsze rozpoczęcie przebudowy obu ulic. - Tylko tyle możemy zrobić. To nie my, tylko Ministerstwo Infrastruktury wymyśliło taki przebieg „dwunastki”. Być może chodziło im o to, żeby odciążyć ulicę Czarnieckiego, czyli fragment krajowej „siódemki”.
    - Nie zanotowaliśmy na razie niebezpiecznych sytuacji na nowej trasie. Wielu kierowców ciężarówek zna dobrze jej stary przebieg i nie jeździ przez miasto. Widać to nawet po koleinach na Żółkiewskiego - uważa nadkomisarz Piotr Kostkiewicz, zastępca naczelnika sekcji ruchu drogowego radomskiej policji.

    Zakaz w tunelu
    Jeden z radomian zauważył, że niektórzy kierowcy nie patrzą na znaki i dojeżdżają do dworca PKP. Tam pytają ludzi o drogę do Lublina. Być może niektórzy robią to świadomie, bo na początku alei Grzecznarowskiego stoi znak zakazu wjazdu pojazdów wyższych niż 3,8 metra. Wcześniej nie ma informacji o tym zakazie, a na ulicy Dowkonta nie ma już gdzie zawrócić. Z kolei ci, którzy decydują się na złamanie zakazu, blokują ruch przy wjeździe do tunelu. Już kilka razy widzieliśmy sytuacje, gdy kierowcy TIR-ów zatrzymywali się na alei Grzecznarowskiego i sprawdzali, czy ich pojazd zmieści się w tunelu, czy też nie.
    - Informacja o tym zakazie powinna być już przed rondem u zbiegu ulic Kieleckiej i Maratońskiej, żeby kierowcy wyższych pojazdów mogli wybrać inną trasę - przyznaje Zbigniew Ostrowski. - Ustawimy takie znaki z informacją, że dotyczą one tylko kierowców poruszających się po drodze krajowej numer 12.






    Temat: [pr] Nie ma już ATP


    Czy gdyby kiedys w ramach dajmy na to takiego systemu jak ten w
    Karlsruhe wpuscic na linie PKP Gliwice - Katowice tramwaje, to uwierzylbys
    ze jest to element komunikacji miejskiej?


    Tak, wówczas bym uwierzył :-)
    btw. jest to technicznie mozliwe? (puszczenie 105tki torami kolejowymi)


    W warunkach np. Piotrkowa
    Trybunalskiego 30km pociagiem to absolutnie nie jest komunikacja miejska.
    W
    warunkach GOPu jest. I to najszybsza z dostepnych.


    Lecz niestety nie najtansza...


    Tyle, ze OIDP to sa tam cale dwa przystanki (na torach podmiejskich), a
    linia bynajmniej nie przebiega przez starowke ;-P


    Ale przebiega nieopodal ;-P


    Chyba nie musisz tam mieszkac, zeby na tym przykladzie stwierdzic, ze
    komunikacja miejska moze byc pojeciem plynnym i dosc nierozsadnym moze byc
    stwierdzenie "pociag nie moze byc komunikacja miejska"...


    Ojj tam...nie tyle "nie moze byc", co taki typowy pociąg po prostu nią nie
    jest. Tzw. kolej miejska, czy jak tam te rózne WKD pookreslac,to juz nie
    jest _pociąg_ w pełnym tego słowa znaczeniu tylko cos jakby forma posrednia.


    Ha, mam ciekawszy przyklad - czy wiesz, ze do lat mniej-wiecej 50/60-tych
    niemal cala Belgia byla pokryta siecia tramwajowa?


    ???
    (a ile mieli zajezdni?;-))


    | btw. jak wygląda tam system kontroli biletowych? (takie niegrozne
    | skrzywienie ;-P)

    Pojecia nie mam... I podejrzewam ze w internecie tego nie znajdziesz ;-)


    <chlip;-(((

    (a juz mialem spytac o wzór szmaty....)

    pdr
    Olo





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa
    W dniach 8-31.08 br. na linii Łódź - Warszawa w związku z modernizacją linii Warszawa – Gdynia oraz remontem odcinka Łask – Zduńska Wola uległy zmianie godziny odjazdu niektórych pociągów.

    Na terenie woj. łódzkiego wprowadzone zostały następujące zmiany w rozkładzie jazdy:

    Nr pociągu:
    12116/7 kurs w (D)
    Relacja:
    Warszawa Wschodnia.(odj. 16.30 wcześniej 38 min) – Tomaszów Maz. (przyj. 18.29 wcześniej 33 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.08r.
    Odcinek zmiany:
    Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 36 min),
    Koluszki odj. 18.00 (wcześniej 28 min)

    Nr pociągu:
    2225/4
    Relacja:
    Skierniewice odj. 6.03 (+9 min) –Łódź Fabryczna przyj. 7.15 (+8 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.r.
    Odcinek zmiany :
    Koluszki odj. 6.42 (+8 min)
    Łódź Widzew odj.7.07 (+8 min)

    Nr pociągu:
    22512/3 kurs. w &copy;
    Relacja:
    Warszawa Wschodnia odj. 16.30 (wcześniej 38 min) –Łódź Fabryczna przyj. 18.17( wcześniej 34 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.r.
    Odcinek zmiany :
    Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 35 min),
    Koluszki odj. 17.54 (wcześniej 34 min),
    Łódź Widzew odj. 18.10 (wcześniej 34 min)

    Nr pociągu
    54112/3
    Relacja:
    Olsztyn Główny- Racibórz
    Termin zmiany:
    08.08-31.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 17.08 (+38 min
    Warszawa Centralna odj 17.20 (+35 min)
    Warszawa Zachodnia odj.17.25 (+35 min)
    Skierniewice odj. 18.08 (+34 min)
    Koluszki odj. 18.31 (+31 min)
    Piotrków Tryb odj. 19.00 (+ 31 min,
    Radomsko odj. 19.29 (+32 min)

    Nr pociągu
    54502/3
    Relacja:
    EŁk- Bielsko Biała
    Termin zmiany:
    08.08-30.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 2.46 (+8 min
    Warszawa Centralna odj 2.58 (+8 min)
    Warszawa Zachodnia odj.3.03 (+8 min)
    Skierniewice odj. 3.50 (+8 min)
    Koluszki odj. 4.15 (+7 min)
    Piotrków Tryb odj. 4.44 (+ 4 min),

    Nr pociągu
    56110/1
    Relacja: Olsztyn Główny- Wrocław Gł.
    Termin zmiany:
    08.08.-31.08..08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 12.46 (+23 min
    Warszawa Centralna odj 12.57 (+12 min)
    Warszawa Zachodnia odj. 13.02 (+12 min)
    Skierniewice odj. 13.43 (+10 min)
    Koluszki odj. 14.06 (+8 min)
    Piotrków Tryb odj. 14.35 (+ 8 min),
    Radomsko odj. 15.05 (+8 min)

    Nr pociągu
    65111
    Relacja:
    Wrocław Gł.- Olsztyn Gł przyj. 19.16
    Termin zmiany:
    08.08.-31.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Radomsko odj. 12.54 (+14 min)
    Piotrków Tryb odj. 13.29 (+ 14 min),
    Koluszki odj. 13.56 (+13 min)
    Skierniewice odj. 14.19 (+11 min
    Warszawa Zachodnia odj. 15.01 (+6 min)

    pociąg OSTROWIANIN
    Ostrów Wlkp.– Warszawa Wsch.
    planowy przyjazd do dworca Warszawa Centralna 10.05
    przyjedzie na dworzec Warszawa Centralna 10.54

    (zebrane z luźnych informacji ze strony PKP PR)



    Temat: TUNNEL ELECTROCITY 2008 - LUBIĄŻ - DOJAZDY - BILETY
    Oto możliwości dotarcia na Tunnel....

    Warszawa

    Start: 14.08.2008 Godz. 11.00
    Miejsce: ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową)
    Trasa: Warszawa – Piotrków Tryb. – Kępno - Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Bełchatów lub inne propozycje przy większej grupie.

    cena przejazdu – 68 PLN / os
    cena PAKIETU* - 152 PLN / os

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Poznań

    Start: 14.08.2008 Godz. 13.00
    Miejsce: Dworzec Główny PKP (przy dworcu letnim)
    Trasa: Poznań – Leszno - Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Leszno (skrzyżowanie ulic: Al.Konstytucji 3 Maja i Al. Jana Pawła II ) około godz 14.30

    cena przejazdu - 50PLN / os
    cena PAKIETU* - 134 PLN / os

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Szczecin

    Start: 14.08.2008 Godz. 11.00
    Miejsce: Dworzec Główny PKP (dolny podjazd)
    Trasa: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Lubin - Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Gorzów Wlkp. (Dworzec Główny PKP ul. Dworcowa) około godz 13.00
    - Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego) około godz 14.30

    cena przejazdu – 75 PLN / os
    cena PAKIETU* - 159 PLN / os

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Katowice

    Start: 14.08.2008 Godz. 14.00
    Miejsce: Hala "Spodek" (przy lodowisku)
    Trasa: Katowice – Opole – Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Opole (Dworzec Główny PKP) około 16.00

    cena przejazdu - 49 PLN / os
    cena PAKIETU* - 133 PLN / os

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Lublin

    Start: 14.08.2008 Godz. 09.00
    Miejsce: Dworzec Główny PKP
    Trasa: Lublin – Radom – Piotrków Tryb. – Kępno – Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Radom (restauracja Mc Donalds ul. Czarnieckiego - po prawej stronie w kierunku Kielc ) około 11.00

    cena przejazdu – 89 PLN / os
    cena PAKIETU* - 173 PLN / os

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Zielona Góra

    Start: 14.08.2008 Godz. 15.30
    Miejsce: Dworzec Główny PKP
    Trasa: Zielona Góra – Nowa Sól – Lubin - Tunnel Electrocity
    Wyjazd powrotny: 15.08.2008 (po zakończeniu imprezy)

    Przystanki, na których można się dosiadać:

    - Polkowice (w umówionym miejscu przy trasie głównej nr.3) około godz. 16.45
    - lub inne propozycje przy większej grupie.

    cena przejazdu – 40 PLN / os
    cena PAKIETU* - 124 PLN / os



    Temat: Pociągi pośpieszne - ciekawostki
    Rezerwy czasowe w tegorocznym RJ zrobione przez IC są kompletnie nie zrozumiałe. Dla przykładu ostatnio pociąg Wrocławianin wyjechał z Łodzi z 40-sto minutowym opóźnieniem i przyjechał do Wrocławia... punktualnie! Także gdyby czas jazdy na odcinku Wrocław- Łódź wynosił 3h 45 min (teraz 4 h 15 min) i z Łodzi Kaliskiej do Warszawy 1h 50 minut (teraz 2 godz) czas przejazdu wyniósł by 5 h 35 minut czyli tyle co... flagowe Inter City FREDRO z Wrocławia do Warszawy! Pewnie PKP IC ustaliło takie rezerwy po to żeby naiwni pasażerowie myślieli że IC jest szybsze dużo od pośpiechów i nie przesiedli się na tańsze pociągi Economy. Rezerwy czasowe w tegorocznym RJ zrobione przez IC są kompletnie nie zrozumiałe. Dla przykładu ostatnio pociąg Wrocławianin wyjechał z Łodzi z 40-sto minutowym opóźnieniem i przyjechał do Wrocławia... punktualnie! Także gdyby czas jazdy na odcinku Wrocław- Łódź wynosił 3h 45 min (teraz 4 h 15 min) i z Łodzi Kaliskiej do Warszawy 1h 50 minut (teraz 2 godz) czas przejazdu wyniósł by 5 h 35 minut czyli tyle co... flagowe Inter City FREDRO z Wrocławia do Warszawy! Pewnie PKP IC ustaliło takie rezerwy po to żeby naiwni pasażerowie myślieli że IC jest szybsze dużo od pośpiechów i nie przesiedli się na tańsze pociągi Economy.

    Dokładniej to się przedstawia troche inaczej ale sens wypowiedz jest dobry

    Warszawa Centralna
    EX Pogórze/IC Odra P Jaćwing
    1:28 h Piotrków Tryb 1:44 h
    2:29 h Częstochowa 2:49 h
    4:19 h Opole 5:11 h
    5:15 h Wrocław Główny 6:23 h

    Wrocław Główny
    EX Pogórze P Jaćwing
    0:52 h Opole 1:04 h
    2:25 h Częstochowa 2:47 h
    3:34 h Piotrków Tryb 3:57 h
    5:10 h Warszawa Centralna 5:45 h

    Zasataniające są te różnice w czasie przejazdów na odcinku niezmodernizowanym miedzy Opolem a Czestochową a w zasadzie do samej Warszawy bo tam nigdzie niedopuszczalnej predkości wiekszej niż 120 km/h

    Czasy przejazdów
    P Włókniarz P Wrocławianin P Prosna P Sudety
    Wrocław Główny
    1:49 h Ostrów Wielkopolski 2:01 h 2:05 h 2:04 h
    27 min Postój 2 min 2 min 2 min
    Ostrów Wielkopolski
    2:09 h Łódź Kaliska 2:13 h 2:08 h 2:08 h

    Suma
    Wrocław Główny
    Łódź Kaliska
    4:25 h 4:16 h 4:15 h 4:14 h

    P Wrocławianin P Prosna P Sudety
    Łódź Kaliska
    Łódź Widzew 0:23 h 0:21 h 0:25 h
    *1:21 h/ 1:24 h Warszawa Centralna 1:35 h 1:38 h 1:36 h

    Suma
    Wrocław Główny
    Warszawa Centralna 6:30 h 6:30 h 6:30 h

    * czas przejazdu P Łodzianin ( nie zatrzymuje się nigdzie)/ 22502 / 33503 zatrzymuje się na 3 stacjach Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, tych samych co P Wrocławianin, P Prosna,
    P Sudety

    rozkładu 1:49h + 0:02 h + 2:08 h = 3: 59 h !!!!!

    Wnioski :
    1)Minimalny czas przejazdu na odcinku Wrocław Główny-Ostrów Wielkopolski 1:49 h
    2) Minimalny czas przejazdu na odcinku Ostrów Wielkopolski- Łódź Kaliska 2:08 h
    3) Minimalny czas przejazdu na odcinku Łódź Kaliska-Łódź Widzew 0:21 h
    4) Minimalny czas przejazdu na odcinku Łódź Widzew- Warszawa Centralna 1:21 h
    5) Minimalny czas przejazdu odcinku Wrocław Główny- Łódź Kaliska możliwy wg rozkładu 1:49h + 0:02 h + 2:08 h = 3: 59 h !!!!!
    Minimalny czas przejazdu odcinku Wrocław Główny -Warszawa Centralna możliwy wg rozkładu
    1:49h + 0:02 h + 2:08 h+ 0:15h + 0:21h + 1:21h = 5:56 h !!!! czyli mniej 0:36 h bez dodatkowych kosztów

    IC Fredro Wrocław Główny -Warszawa Centralna 5:14 h czyli ,przez Częstochowę o 4 min szybciej

    [ Dodano: 12-02-2009, 04:08 ]
    EX Pogórze Wrocław Główny -Częstochowa 2:25 h
    P Bolko Częstochowa Stradom -Włoszczowa 1:28 h 1:23 h (w odwrotna)
    EX Ernest Malinowski Włoszczowa Północ - 1:34 h

    Wrocław Główny-Warszawa Centralna 2:25 h+ 1:23 h-0:06 +1:34h -0:07h=5:15min
    mozliwe że IC i EC z krakowa / katowic pokonują odcinek Włoszczowa - warszawa jeszcze szybciej wiec byc może ta trasa jest najszybsza



    Temat: Kalendarz Imprez...
    24-26.02.2006 – Bike Moto Sport – Hala Ludowa Wrocław
    24-26.03.2006 - AUTO-SHOW Bydgoszcz
    08-09-04.2006 – InterMoto Wrocław
    22.04.2006 – 1’ VW Group Tuning Show Toruń
    29.04.2006 – Majówka z BMW Toruń
    30.04 - 03.05.2006 - Zlot TicoTuningTeam
    01.05.2006 – Inauguracja SSS 1/4mili i zlot tuningowy – WUWUA Bemowo
    01-03.05.2006 - Ogolnopolski Zlot Klubu Zastawa - Zalew Sulejowski k/Tomaszowa Maz.
    20.05.2006 – 1’ Japan Tuning Show – Bydgoszcz
    20-21.05.2006 – Tuning Show Kraków
    27-28.05.2006 Biała Podlaska SSS II runda
    03-04.06.2006 - TuningShow 2006 - WWA Bemowo
    17-18.06.2006 – 9' AutoTuningShow Piła (18.06 SSS 1/4 w trakcie imprezy - III runda)
    06 Trzeci Festiwal Motoryzacji
    30.06-02.07.2006 – Tuning Party Hradec Kralove
    22.07.2006 – 1’ Opel Tuning Show Włocławek
    29.07.2006 – Pruszcz Gdański SSS IV runda
    26-27.08.2006 – IX Ogólnopolski Zlot BMW Toruń
    02.09.2006 – Toruń SSS Vrunda
    16.09.2006 Bemowo SSS VI runda
    23.09.2006 - NemoTuningShow - Dąbrowa Górnicza
    14-15.10.2006 – 1’ Best of Tuning – Łódź
    09-12.12.2006 - Warsaw InterMotor Show - WUWUA
    09.09-10 Tuning-Show Luczniczka

    8/9 Kwiecień Inter Moto - Wrocław Hala Ludowa
    9 Kwiecień Inauguracja Sezonu Tuningowego - Stadion Lecha
    1-3 IV Ślesin Zlot Calibra Team - tylko nie wiem który Ślesin
    15-17 IV Darłówko Zachodnie V Zlot Mondeo Klub Polska
    15-17 IV Borki k. Tomaszowa Maz. Centomania
    23 IV Drifting Cup - Tor poznań
    24 IV Skarbmierz k. Brzegu 1/4 mili „Puchar Dealerów”
    24 IV Gdynia IV Ogólnopolski Zlot Samochodów po Tuningu
    30 IV – 3 V Katowice oCupacja 2005
    6-8 V Warszawa XVI Ogólnopolski Zlot Fanów VW „Majówka 2005”
    6-8 V Koronowo k. Bydgoszczy Zlot VKP/VU
    7 V Toruń Majówka z BMW
    11-15 V Poznań Poznań Motor Show
    13-15 V Słok k. Bełchatowa X Zlot Los Omegas Bestiales
    22 V Oleśnica k/Wrocławia - rampa PKP Zlot DKT III DKT SQAD
    26-29 V Radom Zlot Samochodów Amerykańskich
    29 V Skarbmierz k. Brzegu 1/4 mili „Puchar Dealerów”
    11-12 VI Wrocław Tuningowisko
    11 VI Biała Podlaska Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    17-19 VI Łacha k. Serocka X Zlot Garbusa
    24 VI Drifting Cup - Warszawa Bemowo
    1-3 VII Piotrków Tryb. III Zlot Klubu Lanosa
    2 VII Tor Poznań Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    2-3 VII Toruń VIII Ogólnopolski Zlot BMW
    8-10 VII Skorzęcin Zlot Kadett tuning Klub
    2 VII Tor Poznań Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    2-3 VII Toruń VIII Ogólnopolski Zlot BMW
    8-10 VII Skorzęcin Zlot Kadett tuning Klub
    9-10 VII Leśny Park Kultury i Wypoczynku – Bydgoszcz – Myślęcinek II Festiwal motoryzacji "Tuning Festival" Centrum Targowe Pomorza i Kujaw
    29-31 VII Trójmiasto XV ogólnopolski Zlot Fanów VW
    30-31 VII Piotrków Tryb. TuningoMania 2005
    30 VII Gdynia Babie Doły Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    20 VIII Toruń Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    4 IX Skarbmierz k. Brzegu 1/4 mili „Puchar Dealerów”
    17 IX Warszawa Bemowo Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili
    6-9 X Katowice Autosalon i Zlot Pojazdów Tuningowanych
    9-13 XI Warszawa Warsaw Inter Motor




    Temat: PKP zlikwiduje 350 połączeń regionalnych
    PKP zlikwiduje 350 połączeń regionalnych
    Krzysztof Aładowicz, Bydgoszcz 09-11-2004 , ostatnia aktualizacja 09-11-2004
    17:09

    Jeszcze w tym roku PKP chce zlikwidować ponad 350 połączeń regionalnych -
    dowiedziała się "Gazeta". Pretekstem ma być zmiana rozkładu jazdy

    Władze PKP ukrywają tę informację przed związkami zawodowymi i opinią
    publiczną. Dyrekcja kolei chce uniknąć tego, co stało się w zeszłym roku:
    kiedy przed świętami informacje o zmianach w rozkładzie jazdy przedostały się
    do mediów, w całym kraju kolejarze zaczęli protestować. Teraz sytuacja może
    się powtórzyć.

    Nowy rozkład ma obowiązywać za miesiąc, ale próby zdobycia informacji na jego
    temat graniczą z cudem. Władze PKP każą czekać do końca listopada.
    Informatorzy "Gazety" wyjaśniają, dlaczego: - Pod nóż idzie przynajmniej 350
    połączeń. Mamy zakaz o tym rozmawiać.

    - Mamy ustawowy obowiązek powiadamiania o zmianach na siedem dni przed ich
    wdrożeniem i pod koniec listopada zorganizujemy konferencję prasową, gdzie o
    szczegółach poinformujemy - ucina Anna Hyrlik, rzecznik prasowy PKP Przewozy
    Regionalne.

    Pracownicy oddziałów są bardziej rozmowni. - Na naszym terenie do likwidacji
    idą 62 pociągi - przyznaje Robert Nowakowski, zastępca dyrektora PKP w
    województwie mazowieckim.

    Nie do końca wiadomo, jak będzie wyglądał rozkład w województwie łódzkim.
    Jeszcze kilka tygodni temu związkowcy przypuszczali, że PKP planuje tu
    likwidację stu pociągów. - Cięcia na pewno będą, ale nie mogę mówić o
    konkretnych połączeniach, bo prace nad nowym rozkładem jeszcze trwają - mówi
    Jan Kotynia, zastępca dyrektora PKP PR w Łodzi. - Już jest pewne, że na
    trasie ze Skierniewic do Warszawy z 79 pociągów zostanie 64, a z Koluszek do
    Piotrkowa Trybunalskiego z 26 uratujemy 20. Zredukujemy też pociągi z Łodzi
    Kaliskiej do Łowicza, i to o ponad połowę.

    Ustaliliśmy, że cięcia czekają też pasażerów w województwach:
    zachodniopomorskim (ok. 50 kursów mniej), śląskim (też ok. 50) warmińsko-
    mazurskim (ok. 40) i lubelskim (ok. 30).

    Związkowcy z PKP od dziennikarzy "Gazety" dowiedzieli się o planach swojej
    dyrekcji. - To dla nas jakiś szok! - mówiła z niedowierzaniem Barbara
    Komander, rzecznik Krajowego Komitetu Protestacyjno-Strajkowego Kolejarzy. -
    350 pociągów mniej w rozkładzie to nie tylko nasz problem, ale przede
    wszystkim mieszkańców małych miast i wsi. Nie możemy pozwolić na likwidację
    tylu połączeń. Nasza reakcja będzie natychmiastowa.

    Komander zapowiada, że na początku grudnia wszystkie związki kolejowe
    zorganizują manifestację przed Sejmem. Jeśli to nie skłoni PKP do zmiany
    planów, szykuje się strajk generalny na kolei.





    Temat: Kolej w regionie łódzkim.

    Włoszczowa, Stróże, Radomsko, czyli "kwiatki" w ofercie PKP IC

    Od nowego rozkładu w 50-tysięcznym Radomsku zatrzymywać się będzie pociąg Intercity Odra, relacji Warszawa - Wrocław.

    "Odra" zmienia relację. Z Warszawy do Wrocławia pojedzie z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie. W tej chwili kursuje przez Katowice (jedynie dwa razy w tygodniu, z powodu robót na CMK, kursuje przez Częstochowę - ale zjeżdża do Częstochowy z CMK i dalej jedzie przez Koniecpol) i Opole, a jeszcze wcześniej kursowała przez Poznań.

    Dwa lata temu otwarto "kultowy" peron we Włoszczowie. Przed rokiem obiektem złośliwości stał się pociąg EC Bem Warszawa-Budapeszt, mający postój w 3-tysięcznych Stróżach („ochrzczono” go nawet nazwą EC Stanisław Kogut - były szef kolejarskiej „Solidarności” i obecny senator jest nierozerwalnie związany ze Stróżami), teraz w ofercie pojawia się Radomsko.

    Z naszych informacji wynika, że uruchomienie pociągu PKP IC Warszawa - Wrocław przez Radomsko nie wpłynie ani na zmianę czasu przejazdu, ani (znacząco) na cenę. Trasa przez Radomsko jest o ok. 150 km krótsza niż przez Górny Śląsk bądź Wielkopolskę, ale mimo tego cena biletu będzie raptem o kilka złotych mniejsza (im dłuższa relacja, tym taryfa wolniej drożeje). Czas przejazdu będzie natomiast w zasadzie identyczny (5 godz. 10 min. przez Poznań, 5 godz. 15 min. przez Częstochowę, 5 godz. 30 min. przez Górny Śląsk), głównie dlatego, że odcinek Częstochowa - Lubliniec - Opole jest w bardzo złym stanie technicznym. 90 km pociąg będzie pokonywać w prawie dwie godziny.

    Jeśli chodzi o Włoszczowę i Stróże, to w tych przypadkach oferta PKP IC od 14 grudnia będzie mniej atrakcyjna.

    Zlikwidowany zostanie bowiem zarówno EC Józef Bem, jak i TLK Augustyn Kordecki, kursujący z Warszawy przez Włoszczowę, Kozłów, Olkusz, Mysłowice, Katowice i Bytom do Gliwic. W Stróżach spośród pociągów PKP IC stawać będzie tylko Ex. Pieniny, a we Włoszczowie - Ex. Ernest Malinowski.

    http://www.rynek-kolejowy.pl/9873/W%25B3oszczowa%252C%2BStr%25F3%25BFe%252C%2BRadomsko%252C%2Bczyli%2B%2526%25238222%253Bkwiatki%2526%25238221%253B%2Bw%2Bofercie%2BPKP%2BIC.htm

    - Ależ my dopieszczamy Łódź - bije się w piersi Paweł Ney, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. - (...) Bolączką może rzeczywiście być brak InterCity, ale to wina infrastruktury. Tylko jest jedno pytanie. Czy byłby popyt na szybkie połączenia z dużymi miastami.

    http://echomiasta.pl/index.php?option=com_content&task=view&city=lodz&id=14992&Itemid=46


    daje komizm rodem z Misia...

    gothmucha dnia Czw 17:15, 06 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: Zmiany w rj od 1 lutego - nowe pociągi
    Witam,

    Od 1 lutego w Łódzkim sporo zmian. Tym razem luty jest powiewem lepszego i tym
    co jest realne. Wszystko lub prawie wszystko w zakładce na stronie PKP PR &#8211; w
    regionach &#8211; Łódzkie &#8211; liniowe rozkłady jazdy

    i tak  
    tabela 114
    Nowe pociągi:
    Tomaszów -Łódź Fabryczna o 10:12 na 11:15 w (D) bez wakacji, skomunikowany w
    Koluszkach z pociągiem z kierunku Skierniewic
    Łódź  Fabryczna -Tomaszów o 16:42 na 17:37 w (D) bez wakacji, z pominięciem
    Koluszek
    Koluszki 15:34-Tomaszów, skomunikowany z pociągiem z Łodzi (odj. 14:37),
    Skierniewic i Piotrkowa w (D)
    Drzewica pojedzie z pominięciem Koluszek o 6:13 na 7:11
    Niebieskie Żródła pojadą jako osobowe na odc. Tomaszów-Koluszki w obie strony
    ostatni Tomaszów wcześniej o 17:45, łapie w Koluszkach osobowy na Łódź

    pociąg do Opoczna pojedzie o 19:42 zamiast po 17-ej

    Jak będą wyglądać połączenia Tomaszów-Fabryczna:
    T.Maz. 5:44-6:12 Koluszki 6:27-Fabryczna 7:04
    T.Maz. 6:13-Fabryczna 7:11
    T.Maz. 7:17-Fabryczna 8:13
    T.Maz. 10:12-Fabryczna 11:24
    T.Maz. 14:02-14:28 Koluszki 14:37-Fabryczna 15:14
    T.Maz. 15:50-16:16 Koluszki 16:42-Fabryczna 17:19
    T.Maz. 17:45-18:11 Koluszki 18:25-Fabryczna 19:01

     powroty
    Fabryczna 13:37-Tom.M.14:34
    Fabryczna 14:37-15:16 Koluszki 15:34Tom.M.16:02
    Fabryczna 15:46 -Tom.M.17:16
    Fabryczna 16:42-Tom.M.17:37
    Fabryczna 18:27-19:03 Koluszki 19:08 Tom.M.19:36

    tabela 200

    z Łodzi do Sieradza
    Nowa para przyspieszona ze Zduńskiej Woli o 11:09 na 1:59 do Kaliskiej, w
    Zduńskie przesiadka z Cegielskiego, powrót o 16:11 na 17:02 do Zduńskiej.
    Zmianie pory kursowania ulegnie pociąg z Sieradza -pojedzie o 15:07 na 16:20
    do Kaliskiej zamiast o 20:51.
    jak na razie kursuje bez zmian para Kaliska 5:05-Poznań i Poznań
    12:50-Kaliska, nawet w przypadku kasacji w Wielkopolsce ma kursować w łódzkim.  

    tabela 603
    nowe pociągi w (D) bez wakacji
    Skierniewice 14:30-Łowicz
    Łowicz 7:46-Skierniewice

    tabela 601
    nowa para Fabryczna 12:27 -Koluszki
    i Koluszki 6:43-Fabryczna  w miejsce jadącej wcześniej Drzewicy
    pociąg 20:20 ze Skierniewic pojedzie do Fabrycznej zamiast pociągu Koluszki
    22;11-Fabryczna,
    pociąg z Fabrycznej pojedzie do Skierniewic o 20:27 zamiast o 21:07, natomiast
    kurs o 19:47 pojedzie 19:27 tylko do Koluszek, w kierunku powrotnym nie będzie
    kursu 6:45 Skierniewice-Koluszki    

    tabela 102
    nowy przyspieszony pociąg Radomsko 5:51-Piotrków Tryb. 6:34-Fabryczna 7:40 i
    powrót Fabryczna 15:10-Piotrków 16:16-Radomsko 16:55 w (D) bez wakacji
    z Radomska o 8:11 do Częstochowy pociąg zamiast o 19:45

    poza tym pociąg 16:59 z Częstochowy pojedzie do Koluszek, zamiast Radomska,
    pociąg o 18:51 zamiast do Piotrkowa pojedzie do Koluszek, natomiast pociąg o
    20:48 skończy bieg w Radomsku. Będzie jeszcze kilka zmian minutowych
    wynikających z wycofania z łódzkiego zestawienia 2 en57, które kursuje
    Radomsko-Częstochowa.

    tabela 420
    pociąg o 17:21 z Kaliskiej pojedzie bezpośrednio do Torunia

    poza tym wznowienie Chorzew-Zduńska Wola (w tym jedna para do Częstochowy) i
    Łowicz-Kaliska.

    Koordynator





    Temat: RJ 02/03 - Troche przeciekow


    | Napisze jeszcze cos. PKP-PR wybrala inna trase dla swoich pociagow, niz ta
    | ktora ja porownywalem (Widzew).

    Hmm... No cóż, jak już PR zrobiły jedną głupotę, to czemu nie miały
    zrobić drugiej? Z drugiej strony nie jest to takie głupie (abstrahując
    oczywiście od czasu jazdy Widzew - Kaliska), daje możliwość przesiadek
    pasażerom z Tomaszowa, Koluszek etc.


    A jaki klopot jet puscic pociag osobowy z Tomaszowa czy Koluszek przez Widzew na
    Kaliska? Dla mnie to nie jest wystarczajacy argument. Juz bardziej uwierzylbym w
    to, ze jest to robione pod mechanikow (do Lodzi beda jezdzic Katowice, a obecne
    pociagi Lodz - Katowce przejmuje Lodz), ale to tez bardzo naciagane.


    | (otwarcie obu torow na calej trasie i ustanowienie na nich predkosci 120km/h
    | bez zwolnien), oraz miedzy Widzewem i Olechowem w Lodzi, przy tych
    | zalozeniach moje wyliczenia moga sie potwierdzic.

    Grzesiek, jako fachowiec nie możesz wypisywać takich głupot. Odcinek
    Kutno - Bydgoszcz przejeżdża się obecnie w jakieś 2:10.


    A to jest 161km. Porownujac wyniki osiagane na innych liniach z ta V (E-20,
    Warszawa- Gdansk - z lepszych czasow, Czestochowa - Koluszki) np.
    (pociagi posp.)
    Czesctochowa - Radomsko 40km 0:24 Vsr=100
    Radomsko - Piotrkow Tryb. 45km 0:26 Vsr=103,85

    I rowniez gdy PLK spelni postawnione zalozenia to miedzy Kutnem i Bydgoszcza
    rowniez pociagi posp. beda osiagac predkosci srednie na poziomie 100km/h czyli:
    161/100=1,61=~1h 37min do tego czasy postoju na poszczegolnych stacjach: 10min i
    wuchodzi, ze miedzy Kutnem i Bydgoszcza pociag bedzie mogl przejechac w czasie
    1:50 czyli 20min szybciej niz obecnie.


    Do jakiej wartości należałoby podnieść szlakową, żeby skrócić ten czas
    do 30 minut?


    120 bez zwolnien spokojnie wystarczy.


    Poza tym, choćby zrobiono ten remont na Widzew - Ł. Kal. to ile
    się urwie? 30 minut - góra.


    Lacznie pewnie tak.


    Zresztą analiza tego rozkładu dostarcza w
    ogóle ciekawych informacji. Odcinek Bydgoszcz - Gdańsk Gł. przebywa się
    obecnie w 1:50 (pośpiechem) tymczasem według propozycji ma to być 2:04.


    Wg. mnie to jest rezerwa opoznieniowa i remontowa z odcinka Kutno - Bydgoszcz.
    Pewnie duze znacznie ma to to, ze przed wjazdem na odcinek jednotorowy pociag
    przejezdza dlugi odcinek ze sporym prawdopodobienstwem na opoznienie.


    Nie sądzę, żeby linia aż tak bardzo się posypała, skoro ten czas udało
    się utrzymać pomimo licznych zwolnień i obniżenia na sporym odcinku w
    torze 2. Dalej - postój w Bydgoszczy - 13 minut. Po co?


    A pamietasz taki przypadek, gdy przecholowano w druga strone: IC Wawel codziennie
    +40min...


    Można zmienić
    loka ze zmianą czoła w 8 (a nawet i w 5) minut. W Tczewie zapewne będzie
    jakieś skomunikowanie, równie idiotyczne jak teraz... Zajeżdżanie na
    Widzew Spójrzmy prawdzie w oczy - PR _nie_zależy_ na tym, żeby ten
    pociąg jechał szybko. Dlaczego? Nie wiem...


    Nie tylko PR. Przypomne, ze rozklad uklada PLK, a nie PR czy IC. IC tez chcialo
    skrocic na niektorych odcinkach czasy przejazdu i nic z tego nie wyszlo.


    I jeszcze o remontach - linia 131 jako korytarz ma być robiona na 120,


    To jednak odlegla przyszlosc.


    a wtedy będzie _dużo_ szybciej (IMHO linia Bydgoszcz - Chorzew -
    (Częstochowa) jest w dużó gorszym stanie niż Bydgoszcz - Kutno -
    (Łódź)).


    Obie linie beda na 120 i po obu powinny kursowac ociagi dalekobiezne.
    Jakby nie liczyc czasow przejazdu mozna udowadnia, tak jak ja, ze nowa trasa
    nie jest/bedzie znacznie dluzsza czasowo, ale nie powinno wykluczac sie kolejnych
    linii.


    Niestety, raz utraconych pasażerów (po części zapewne na rzecz
    PKP IC, co Ciebie akurat ucieszy) nie da się tak łatwo odzyskać...


    A kto pisze, ze pasazerowie odejda od kolei :)

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Powrót lux-torpedy - rusza budowa szybkiej kolei z Łodzi do Warszawy


    Linia Warszawa - Łódź nie wygląda najgorzej na tle innych szlaków
    kolejowych
    (prędkość techniczna to 120 km na godz., a prawdziwa, z wliczeniem
    postojów na
    stacjach, 80 km na godz.), ale czas przejazdu od 105 do 130 minut odcinka
    o
    długości 130 km nikogo nie satysfakcjonuje.


    To właśnie daje trochę do myślenia, bo 30 km/h na Poznań - Kluczbork tym
    bardziej nikogo nie satysfakcjonuje... ale powiedzmy, że jest to jakiś
    punkt widzenia i w jakiś kryteriach wybór do zaaakceptowania.


    - Mówi się o budowie linii Łowicz - Łódź, czy nawet tunelu łączącego Łódź
    Fabryczną z Dworcem Kaliskim, ale z ekonomicznego punktu widzenia
    modernizacja
    kolei obwodowej z Koluszek przez Chojny z wylotem do Pabianic daje szansę
    na
    szybkie połączenie Warszawy z Wrocławiem - mówi Marek Faber ze spółki
    Polskie
    Linie Kolejowe w Łodzi (część dawnego PKP, która dogląda torów).


    Paaanowie ! Co to za kolej pomijająca centra miast, węzły przesiadkowe -
    jeżeli przyjąć ekonomiczny punkt widzenia to ona powinna przebiegać przez
    Kaliski i Fabryczny ! Cudowny pociąg ma zatrzymać się w Widzewie i pojechać
    dalej ?


    Zanim to wszystko się stanie, trzeba będzie ograniczyć ruch pociągów,
    podczas
    budowy nie uda się utrzymać obecnego rozkładu jazdy. - Między
    Skierniewicami i
    Koluszkami będzie trzeba zamknąć jeden tor od Skierniewic do Płyćwi, od
    Płyćwi
    do Rogowa i od Rogowa do Koluszek - mówi Faber. - To
    kilkanastokilometrowe
    odcinki bez możliwości wyminięcia się dwóch pociągów.


    Znowu łosie ! No dalej kpią z ludzi i pozbywają się na własne życzenie
    źródeł dochodów ? Co za problem zorganizować po środku mijankę nawet na
    radio obsługiwaną, albo na semafory kształtowe przestawiane lokalnie przez
    ludzi ? Wiem, że 2 rozjazdy to koszt, ale nie przesadzajmy. Wydzielić 500
    metrów modernizowanego toru do modernizacji w terminie późniejszym,
    połączyć rozjazdami z tym drugim i heja !


    Część pociągów będzie jeździć ze Skierniewic przez Łowicz i Stryków do
    Łodzi
    Kaliskiej. Kłopot w tym, że 60-kilometrowy odcinek do Łowicza pociągi
    pokonują
    w dwie godziny.


    To może najpierw doprowadzić go chociażby do stanu sprzed kilku laty ? To i
    tak by się przydało, więc pieniądze zmarnowane nie będą.


    - Za wcześnie na oceny, ale część pociągów będzie musiała zostać
    zawieszona
    lub pojedzie innymi szlakami - mówi Faber.


    Proponuję do Idzikowic i via CMK, albo najkrócej: przez Ponętów !


    Jeszcze nie powstała szybka kolej, a już w ministerialnych gabinetach
    dojrzewa
    projekt kolei określanej w strategicznych planach "300 km na godz. ". Ma
    to
    być część magistrali Paryż - Moskwa.


    No nieeee... Niech się nie kompromitują - ta jabłoń juz dawno uschła
    niepodlewana i jest mocno nieświeża. W ministerialnych gabinetach dejrzewa
    projekt - już widać kilkucentymetrowej wysokości pleśniowy kożuszek...


    Prawdopodobnie przebiegać będzie przez
    Kutno i Łowicz (rozbudowa istniejących linii jest tańsza), a może gdzieś
    między Kutnem i Łodzią.


    ...a może poszli do lasu...(?)

    Plecie "trzy po trzy" modernizacja istniejących do standardów linii 300
    km/h kosztowałaby drożej niż budowa nowej, już nie mówiąc że musiałby być
    to projekt z metodą realizacji rodem z Rosji: przyłożyć linijkę na mapie,
    między Łodzią a Poznaniem, narysować kreskę i ... torować sobie miejsce pod
    przyszły tor !


    W pierwszym przypadku planuje się rozbudowę do dwóch
    torów linii Łódź - Kutno. W drugim szybki transport do stacji szybkiej
    kolei
    dla Łodzi.


    Ale o sssso chodzziiii ? Gdzie tu jest alternatywa między tymi przypadkami
    ? ... No chyba, że szybki transport do Fabrycznej będzie się odbywał
    areoplanem spod Kutna, lub busikiem Miecia.

    Już pomijam to, że drugi tor bardziej by się przydał na Wejherowo - Słupsk
    niż na Łódź - Kutno patrząc pod względem obciążenia (nawet prognozowanego)
    linii. Albo nowa Pabianice - Piotrków Tryb. jak ktoś proponował...


    Pojawiają się pomysły budowy dodatkowych linii ze Skierniewic w
    kierunku Strykowa i z Chojen do Moszczenicy z połączeniem do Piotrkowa. W
    Łodzi odżywa pomysł odbudowy kolei obwodowej. Warszawa chce szybką kolej
    poprowadzić do Okęcia...


    ... a Papierz znowu stał przy grzejniku pozdrawiając tłumy.

    Czy ktoś mi powie co to ta "kolej obwodowa" ? Kilka EZT zakręcowne wokół
    Łodzi po obwodnicach ?

    Mick M.





    Temat: Już 10 proc. rynku w rękach CTL Logistics
    0,4 proc. - to udział w rynku towarowym (liczony w pracy przewozowej) CTL Logistics po I kwartale tego roku. Spółka szczyci się tym, że wskaźnik ten niemal podwoił się w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r. - Zwiększyliśmy przewozy, odwrotnie do ogólnych tendencji rynkowych - twierdzi prezes Krzysztof Sędzikowski.

    Szef CTL Logistics wskazuje na dane (opublikowane po raz pierwszy w "Rynku Kolejowym"), mówiące o 20-proc. spadku tonażu przewiezionych koleją ładunków w I kwartale 2009 r., w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Praca przewozowa kolei w Polsce natomiast spadła o 1/3. Sam CTL zanotował jednak tendencję odwrotną. Spółka wypracowała w I kwartale wzrost przewiezionego tonażu towarów o 34 proc. (z 3138 tys. ton w I kw. 2008 na 4208 tys. ton w i kwartale 2009) oraz wzrost pracy przewozowej o 32 proc. (z 638579 tys. ntkm w i kw. 2008 na 905741 tys. ntkm). - Na tle kryzysu CTL radzi sobie dobrze. Oczywiście, mamy jeszcze przed sobą całe drugie półrocze, ale mamy dużo przewozów zakontraktowanych. Nie zanosi się na pogorszenie naszej sytuacji, ponieważ wozimy przede wszystkim na podstawie umów rocznych i dłuższych - mówi prezes Sędzikowski.

    Spółka ma już 8 proc. rynku jeśli chodzi o tonaż, a 10,4 proc. pod względem wykonanej pracy przewozowej. 1/3 wszystkich przewozów operatorów prywatnych wykonuje CTL Logistics. Skutkuje to polepszeniem także wyniku operacyjnego - EBITDA wzrosła o 47 proc. w stosunku do I kw. 2008 r. i wyniosła 28 mln zł. - Największy udział w przychodach CTL Logistics miały przewozy węgla i koksu - twierdzi Artur Pielech, członek zarządu spółki. - Zwiększamy też przewóz paliw. Po Lotos Kolej, która jest specyficznym operatorem, jesteśmy drugim przewoźnikiem paliw w Polsce - informuje Pielech. - Jedynym segmentem odnotowującym spadki był przewóz chemii. Z jednej strony kryzys, z drugiej bardzo agresywna polityka PKP Cargo, m.in. oferta wiązana tego przewoźnika, sprawiły, że trudno nam było bronić pozycji w tym segmencie rynku - mówi członek zarządu CTL Logistics.

    W I kwartale firma podpisała m.in. umowę z firmą Vilaris z Białorusi na obsługę transportu paliw, a także uzyskała aprobatę UTK dla Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem CTL Maczki-Bór. Jak podaje, wkrótce zakończy budowę terminalu intermodalnego w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka ogłosi także strategię firmy w zakresie tego typu przewozów.

    - Poprawiliśmy wyniki, ponieważ udało nam się utrzymać starych i pozyskać nowych klientów. Utrzymaliśmy 39, pozyskaliśmy 9 nowych, a straciliśmy jedynie 4 - wymienia Artur Pielech. - Osiągnęliśmy to dzięki dobrej kontraktacji, sprawnej polityce, jeśli chodzi o marże. Firma zyskuje także na ograniczaniu kosztów, m.in. dzięki doskonałemu zarządzaniu taborem - dodaje Jerzy Sagan, wiceprezes CTL. - Szacujemy, że nasz wynik operacyjny za ten rok wyniesie ok. 112 mln zł - kończy Sagan.

    źródło Rynek Kolejowy



    Temat: *** Miejska Komunikacja Międzywojewódzka


    Potrzebuję informacji na temat linii komunikacji miejskiej przekra-
    czających granice województw (mam na myśli zarówno stan obecny, jak
    i sprzed 1 stycznia 1999). Osobiście znam nastepujące przypadki:


    [ciach]

    Oto co wiem (na koncu +istnieje, - nie, ? nie wiem):
    Sprzed 1.01.1999 -
    18-Tczew PKP-Lisewo Malborskie (gdanskie/elblaskie) [-]
      8-Grudziadz-Grupa (torunskie/bydgoskie) [+]
    43-Lodz-Lutomiersk (lodzkie/sieradzkie) [+]
      D-Pabianice-Łask (lodzie/sieradzkie) [+]
      L-Pabianice-Ldzań (lodzkie/sieradzkie) [-]
      T-Pabianice-Rzgów-Tuszyn (lodzkie/piotrkowskie) [?]
    11-Piotrków Tryb-Tuszyn-Rzgów (piotrkowskie/lodzkie) [-]
      5-Sochaczew-Plecewice (warszawskie/skierniewicekie) [+]
    16-Radomsko-Gidle (piotrkowskie/czestochowskie) [-]
       2-Myszków-Siewierz (czestochowskie/katowickie) [+]
    320 (dawniej E320)-Jaworzno-Chełmek (śląskie/bielskie) [+]
    308-Chełmek-Chrzanów (śląskie/bielskie) [+]
    340-Chełmek-Chrzanów (śląskie/bielskie) [+]
    22-Oświecim-Gromiec (bielskie/śląskie) [+]
    24,25,28-Oświecim-Łęki Zasole (bielskie/śląskie) [+]
    26-Oswiecim-Góra (bielskie/śląskie) [+]
    27-Oświęcim-Jawiszowice (bielskie/śląskie) [+]
      29-Oświęcim-Kaniówek (bielskie/śląskie) [+]
      30-Oświęcim-Wilamowice (bielskie/śląskie/bielskie) [-]
    0,500,586-Oświęcim-Tychy (bielskie/śląskie) [+]
    46-Oświęcim-Bieruń (bielskie/śląskie) [+]
    30 (dawniej 58)-Bielsko Biała-Czechowice (bielskie/śląskie) [+]
       1-Gorlice-Biecz (nowosadeckie/krosnienskie) [+]
       2-Gorlice-Biecz (nowosadeckie/krosnienskie) [-]
    23-Skarzysko-Lipowe Pole (kieleckie/radomskie) [-]
    22-Skarzysko-Lipowe Pole (kieleckie/radomskie) [+]
    9-Skarzysko-Skarzysko Ksiazece (kieleckie/radomskie) [+]
    27-Skarzysko-Skarzysko Ksiazece (kieleckie/radomskie) [-]
    29-Skarzysko-Pogorzałe (kieleckie/radomskie) [-]
    24-Skarzysko-Pogorzałe (kieleckie/radomskie) [+]
      3-Ostrowiec-Rzuchów (kieleckie/tarnobrzeskie) [+]
    2,33-Ostrowiec-Ćmielów (kieleckie/tarnobrzeskie) [+]
    11-Ostrowiec-Ruda Kościelna (kieleckie/tarnobrzeskie) [+]
    24-Ostrowiec-Piaski Bzóstowskie (kieleckie/tarnobrzeskie) [-]
    16-Puławy-Polesie (lubelskie/radomskie/lubelskie) [+]

    Po 1.01.1999 -
    9-Skarzysko-Skarzysko Ksiazece (świetokrzyskie/mazowiekie) [+]
    22-Skarzysko-Lipowe Pole (świetokrzyskie/mazowiekie) [+]
    24-Skarzysko-Pogorzałe (świetokrzyskie/mazowiekie) [+]
    16-Puławy-Polesie (lubelskie/mazowieckie/lubelskie) [+]
    11-Tarnobrzeg-Sandomierz (podkarpackie/świetokrzyskie) [+]
    5-Tarnobrzeg-Sandomierz Koćmierzów (podkarp/świetokrz.) [?]
    9-Sandomierz-Sandomierz Koćmierzów (św/podkar/sw) [+]
    4-Tarnobrzeg-Koprzywnica (podkarp/świetokrz.) [?]
    8-Chwałki-Sandomierz-Gorzyce (podkarp/świetokrz.) [+]
    E30-Jaworzno-Kraków (slaskie/malopolskie) [+]
    28-Będzin-Sławków SPR (slaskie/malopolskie) [+]
    49-Dąbrowa Górn.-Sławków (slaskie/malopolskie) [+]
    337A-Dąbrowa Górn.-Bukowno (slaskie/malopolskie) [+]
    633-Będzin-Olkusz (slaskie/malopolskie) [+]
    634-Będzin-Sławków (slaskie/malopolskie) [+]
    933-Dąbrowa Górn.-Sławków (slaskie/malopolskie) [+]
    319-Mysłowice-Chrzanów (slaskie/malopolskie) [+]
    320-Jaworzno-Chełmek (slaskie/malopolskie) [+]
    324-Jaworzno-Chrzanów(slaskie/malopolskie) [+]
    327-Jaworzno-Bukowno (slaskie/malopolskie) [+]
    E,J,NE - Katowice-Chrzanów (slaskie/malopolskie) [+]
    S-Sosnowiec-Chrzanów (slaskie/malopolskie) [+]
    0,500,586-Oświęcim-Tychy (śląskie/maloposlkie) [+]
    46-Oświęcim-Bieruń (śląskie/malopolskie) [+]
    26-Oświęcim-Góra (śląskie/malopolskie) [+]
    29-Oświęcim-Kaniówek  (śląskie/malopolskie) [+]
    2-Kęty-Czaniec-Andrychów (malopplskie/slaskie/malopolskie) [+]
    4-Kety-Kobiernice-Kety Podlesie (malop./slaskie/malop.) [+]
    5-Kety-Pisarzowice (malopolskie/slaskie) [+]
    7-Kety-Porąbka Kozubnik (malopolskie/slaskie) [+]
    8-Kety-Czaniec Zagłębocze (malopolskie/slaskie) [+]
    9-Kety-Porąbka Wlk.Puszcza (malopolskie/slaskie) [+]

    To tyle!

    Pozdrawiam
    Krzysiek Kwiatkowski

    http://infona.pol.lublin.pl/kwiat





    Temat: Informacje n.t. szlaku Rybnik - Sumina - Racibórz/Kędzierzyn
    W związku z pracami torowymi na odcinku Rybnik - Jejkowice w dniach 08 IV - 05 VII 2008r. zmienia się rozkład jazdy pociągów.

    Nr pociągu : 14113 ,,Hutnik” Relacja : Warszawa Wsch.16.30 - Racibórz 22.38 Termin zmiany : 07 IV – 12 V 2008 Odcinek zmiany : Warszawa Wsch. – Racibórz Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Warszawa Wsch. 16.45 Skierniewice odj. 18.06 Koluszki odj. 18.39 Piotrków Tryb. odj. 19.12 Radomsko odj. 19.45 Częstochowa przyj. 10.17 odj. 20.19 Myszków odj. 20.42 Zawiercie odj. 20.51 Katowice przyj. 21.30 odj. 21.34 Rybnik odj. 22.39 Racibórz przyj. 23.16 (opóź.38 min.)

    Nr pociągu: 4422 kursuje w © oraz 02 V 2008r. Relacja: Bielsko B. Gł. 17.03 – Kędzierzyn K. 19.32 Termin zmiany: 08 IV – 04 VII 2008r. Odcinek zmiany: Rybnik – Kędzierzyn Koźle Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik przyj. 18.38 odj. 18.40 Sumina odj. 19.00 Kędzierzyn Koźle przyj. 19.36

    Nr pociągu: 44504 Relacja: Kędzierzyn K. 8.23 – Bielsko B. Gł. 10.37 Termin zmiany: 22 VI – 05 V 2008r. Odcinek zmiany: Rybnik – Bielsko B. Gł. Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik przyj. 9.15 odj. 9.17 skomunikowany z poc. 808 rel. Racibórz – Katowice Czechowice Dz. odj. 10.21 Bielsko B. Gł. przyj. 10.37

    Nr pociągu: 46100 ,,Szyndzielnia” Relacja: Bielsko B. Gł. 6.32 – Wrocław Gł. 10.40 Termin zmiany: 08 IV – 05 V 2008r. Odcinek zmiany: Rybnik – Opole Gł. Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik przyj. 7.57 odj. 7.59 Kędzierzyn Koźle odj. 8.53 Opole Gł. przyj. 9.31 odj. 9.33 dalej b.z.

    Nr pociągu: 44231 kursuje oprócz. 01 – 04 V 2008r. Relacja: Rybnik 8.59 – Opole Gł. 10.46 Termin zmiany: 08 IV – 05 VII 2008r. Odcinek zmiany: Rybnik – Kędzierzyn Koźle Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik odj. 8.59 Rybnik Towarowy przyj. 9.04 odj. 9.12 pociąg kursuje drogą okrężną przez Rydułtowy Rydułtowy przyj. 9.25 odj. 9.28 Bierawa odj. 10.08 Kędzierzyn K. odj. 10.20 (opóź.26 min.) dalej opóźniony

    Nr pociągu: 64236 kursuje oprócz 01 – 04 V 2008r. Relacja: Opole Gł. 17.10 – Bielsko B. Gł. 19.01 Termin zmiany: 08 IV – 04 VII 2008r. Odcinek zmiany: Bierawa – Rybnik Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Bierawa przyj. 18.15 odj. 18.16 Sumina odj. 18.44 Rybnik przyj. 19 08 (opóź.7 min.)

    Nr pociągu: 713 Relacja: Katowice 8.12 – Żywiec 10.35 Termin zmiany: 08 IV – 05 VII 2008r Odcinek zmiany: Pszczyna – Żywiec Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Pszczyna przyj. 9.03 odj. 9.10 Czechowice Dz. odj. 9.25 Bielsko B. Gł. odj. 9.52 Żywiec przyj. 10.35

    Nr pociągu: 812 Relacja: Racibórz 17.15 – Katowice 20.09 Termin zmiany: 08 IV – 04 VII 2008r Odcinek zmiany: Rybnik – Katowice Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik przyj.18.59 odj. 19.11 Leszczyny odj. 19.20 Orzesze odj. 19.36 Mikołów odj. 19.53 Katowice przyj. 20.18 (opóź.9 min.)

    Nr pociągu: 839 Relacja: Katowice 17.54 - Chałupki 20.00 Termin zmiany: 08 IV – 04 VII 2008r Odcinek zmiany: Rybnik- Chałupki Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy Rybnik przyj. 18.57 odj. 19.11 Wodzisław Śl. odj. 19.41 Olza odj. 19.58 Chałupki przyj. 20.06 (opóź.6 min.)

    Uwaga !
    Pozostałe pociągi mogą doznawać kilkuminutowych opóźnień
    Za utrudnienia w podróży przepraszamy

    Źródło: PKP Przewozy Regionalne




    Temat: [pr] Nie ma już ATP


    Ojjj tam ;-P Ale WKD czy SKM to nie są takie pociągi w pełnym tego słowa
    znaczeniu. Ująłbym to tak - to cos więcej niz tramwaj ale cos mniej niz
    pociąg. Taka forma posrednia, jakos tam jednak pelniaca funkcje
    komunikacji
    miejskiej.


    Ale przeciez o ile EN94 z WKD od biedy mozna z tramwajem pomylic, o tyle na
    SKM jezdza takie same EN57 jak miedzy Gliwicami, a Katowicami...


    | Owszem, wiem do czego pijesz - pociagi jezdza na relacji
    | Wroclaw - Przemysl... Ale moze inaczej - dlaczego twoim zdaniem autobus
    | relacji Katowice - Gliwice jest komunikacja miejska, a pociag w tej
    samej
    | relacji nie?

    Ehhh no bo to pociąg i juz :-P


    No i?


    Z reszta przyznasz chyba ze pospiech Wrocław - Przemysl nie ma nic a nic
    wspolnego z komunikacja miejska - a on tez na pewnym etapie podrozy
    pokonuje
    relacje Katowice - Gliwice.


    PKS z Gliwic do Krosna tez na pewnym etapie pokonuje relacje Gliwice -
    Katowice. Czy gdyby kiedys w ramach dajmy na to takiego systemu jak ten w
    Karlsruhe wpuscic na linie PKP Gliwice - Katowice tramwaje, to uwierzylbys
    ze jest to element komunikacji miejskiej? W warunkach np. Piotrkowa
    Trybunalskiego 30km pociagiem to absolutnie nie jest komunikacja miejska. W
    warunkach GOPu jest. I to najszybsza z dostepnych.


    Teraz moznaby to, czy dany pociąg jest, nazwijmy to pociągiem miejskim,
    czy
    tez nie uzaleznic od typu taboru (EN57 / inne), ale tu tez pudło, bo sam
    pamiętam jak z Mysłowic kursował onegdaj _osobowy_ kibel do Gdyni....


    To musialo byc bardzo dawno i nieprawda ;-)


    | A co do Monachium - ty wiesz, ze tam kolej miejska (tak, te S-bahny,
    ktore
    | jezdza do 60 km poza miasto) w samiuskim centrum (od Hauptbahnhof do
    | Ostbahnhof) poruszaja sie pod ziemia jak metro?

    Okolice dworca Warszawa Centralna rowniez znajduja sie pod ziemia - w
    zasadzie tuz po odjezdzie z dworca zachodniego pociag sie zleksza
    "zanurza"...


    Tyle, ze OIDP to sa tam cale dwa przystanki (na torach podmiejskich), a
    linia bynajmniej nie przebiega przez starowke ;-P


    Hmmm...bardzo interesujące, niespotykane (jak dla mnie) i nowatorskie.
    Trudno mi w zasadzie sądzić coś więcej na podstawie paru zdjęć i
    schematów -
    musiałbym po prostu jakiś czas tam pomieszkać i tak normalnie na codzień
    pokorzystać sobie z ichniej komunikacji. Myślę że byłoby ciekawie :-))


    Chyba nie musisz tam mieszkac, zeby na tym przykladzie stwierdzic, ze
    komunikacja miejska moze byc pojeciem plynnym i dosc nierozsadnym moze byc
    stwierdzenie "pociag nie moze byc komunikacja miejska"...

    Ha, mam ciekawszy przyklad - czy wiesz, ze do lat mniej-wiecej 50/60-tych
    niemal cala Belgia byla pokryta siecia tramwajowa?


    btw. jak wygląda tam system kontroli biletowych? (takie niegrozne
    skrzywienie ;-P)


    Pojecia nie mam... I podejrzewam ze w internecie tego nie znajdziesz ;-)


    Hmmmm...ja bym to rozgraniczył - na odcinkach kiedy normalnie krązy po
    miescie jest, jak wyjezdza na rubierze i "zamienia się w pociąg" to staje
    się komunikacją międzymiastową / podmiejską.


    No to pisalem w innym poscie - pociag u nas jest komunikacja miedzymiejska
    (wybacz, ale to brzmi lepiej niz miedzymiastowa). Na tej zasadzie 840, 820,
    jaworznickie A/J/E,  czy tyskie E-2 tez jest komunikacja miedzymiejska. W
    jakim miescie ktoras z tych linii spelnia funkcje wewnatrzmiejskie?


    | He? W GOPie na pewno nie. Za inne czesci kraju sie nie wypowiadam...

    Hmmm....to w takim razie co na dworcach robią kasowniki? (dodam, ze


    czynne)

    Pojecia nie mam - ostatni bilet do kasowania mialem w rece chyba jeszcze w
    podstawowce i wydawalo mi sie, ze juz od dawna sie ich nie sprzedaje. Ale
    jak wiecie o jakiejs kasie, ktora takowe sprzedaje to dajcie cynk - bardzo
    chetnie kupie...

    WILQ





    Temat: Dziwne sytuacje na drogach
    no to teraz moja kolej:) i kilka przykładów.......... drogowych:P
    w czasie wakacji ( nie chwaląc sie) zrobiłem ok 10.000km i tyle co ja zaobserwowałem to szok...
    *Brzeg- nasze rondko, wokół ronda jest ścieżka dla rowerów, czyli zgodnie z przepisami rowerzysta NIE MA PRAWA WJECHAĆ NA RONDO i niech szanowna policja sie tym zajmie bo mnie to wkurza jak jakiś dziadziuś jedzie środkiem i tamuje ruch
    *kuriozalne oznakowania w Brzegu- krzyżówka koło dworca PKP, jakiś oszołom to chyba ustalał, taż przecież to oczywiste ze główna droga powinna być od dworca do "cukierków", nie bede wymieniać dalej bo by cała strone zajęło, ale grom jest w okolicach inter marcha i ul. zielonej

    z trasy:
    *trasa S-1 ( okolice Katowic) dwupasmówka, i co? 2 tiry jadące obok siebie... wszyscy wściekli bo się ślimaczą, tylko ze Ci wszyscy co sie denerwują to tak naprawde są"lekko niemyślacy" ponieważ taki tir jedzie non stop na jedynce albo na dwójce BEZ DOTYKANIA PEDAŁÓW (takiej jazdy też niektórych trzeba by nauczyć) i jest to NAJEKONOMICZNIEJSZA jazda z możliwych, zamiast non stop ruszać i hamować ( w czasie ruszania spalanie wynosi nawet do 80L. / 100 km.) Więc jeśli ktoś liczy pieniądze to niech podziękuje TIRowcom zamiast ich wyklinać. Sam to czasami stosuje np na objeździe mostu grunwaldzkiego we wrocku (koło polibudy) zamiast non stop hamować to jade na 2'ce i nikt na nikogo nie trąbi bo we wrocławiu się już znają na tym.
    *trasa Katowice-Wisła, piękna dwupasmówka, nagle widze ciach Warszawiaczek zapomniał ze jest coś takiego jak martwy punkt i ciach mi w zderzak leci, to ja naszczescie uciekłem na pobocze(asfaltowe) bo by było niewesoło przy 110 km/h
    *identyczna sytuacja w Piotrkowie Trybunalskim, z tym ze tam o wiele trudniej było ucieć bo ciasno od samochodów, ale jakoś dało sie.
    *Autostrada A-2 (na A-4 to samo jest) jade lewym pasem bo wyprzedzam ociągających sie 100tko wiczów i nagle mi pod zderzak wjerzdza Tir i co? prubuje wyprzedzić innego Tira przez 5 km!!! wkuzrył mnie i potem ja go też troszke zwolniłem po wyprzedzeniue( nie to ze jestem złośliwy, ale nie lubie samolubstwa na drodze)
    *trasa Warszawa-Lublin, trasa jak ja to mówi "półtora pasmowa" czyli pas jezdni i asfaltowe pobocze, i robie to co tam sie robi prawie zawsze, czyli lece na trzeciego bo ciagnik jechał, aż tu nagle z naprzeciwka wyskakuje jakiś....... i na 4tego się zmieścił;/ chore!!!!!!!!
    *chore jest także postępowanie policji!!! ostatnio mnie złapały na odcinku Brzeg-Gać gdzie był znak 40stka i zakaz wyprzedzania i mnie udupili za wyprzedzenie malucha który snuł sie 60;/
    *niewiem czy wiedzą tu wszyscy forumowicze ale jest już zakaz "policji krzakowej" czyli radiowuz musi być widoczny z bardzo daleka, niczym nie może być przysłoniety (BRAWO dla Dorna) no i nagle na trase do Gliwic w terenie zabudowanym jade na sponsoringu( za kimś) ok 70kmh i co? nagle zza murka wyskakuje pałarz z lizakiem i zatrzymuje tego przedemną, i jakie tu pilnowanie porządku i zapobieganiu niebezpieczeństwu? skoro prawie na niego nie wjechałem?;/ widać ze niektórzy jeszzce nie znaja nowych przepisów;/ a i jeśli ktoś zobaczy takiego zasłonietego policjanta to moze mu zrobić zdjęcie, zadwonić na komende i wtedy ten funkcjonariusz(podobno) ma prze.......ne
    *oznakowanie, Trasa Wrocław-Warszawa była wypowiedź ze zgodnie z przepisami tą trase należało by pokonywać ok 9 godzin, i ze nie ma takiego kierowcy co by tyle jechał. Ja robie tę trase w 4 godziny równą prędkością,i mnie krew zalewa czasami jak przez jakąś malutką wioseczke trzeba 50 km/h jechać;/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 90 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.