Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • missremindme.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp.krakw





    Temat: Katowice-Praga
    Witam,

    Gotowej reecepty na najlepsza podroz nie ma, ale podam kilka skladnikow

    Bilet powrotny na ČD jest wazny tylko do 24:00 nastepnego dnia, czyli nie wiecej niz 48h, ale jest tanszy niz bilet tam i z powrotem kupowany oddzielnie;
    Przy kupnie biletu miedzynarodowego powrotnego obowiazuje znizka 40% zgodnie z taryfa ČD-PKP MOST i bilet taki jest wazny 2 miesiace - tu mozna kombinowac np. kupic bilet Katowice - Bohumin - Katowice i pojechac dziennym bezposrednim EC Praha (z Katowic kolo 12:00). Istotne jest, ze przy bilecie miedzynarodowym nie jest obowiazkowa miejscowka, czyli nie placi sie haraczu za jazde pociagiem EC (18 lub 25 PLN). W Bohuminie pociag ma postoj ok 20 minut, mozna wtedy wyskoczyc do kasy i uniknac doplaty u konduktora.
    Co do przejsciowek PKP/ČD - sa nadal w uzyciu i kosztuja 15 CZK lub 2 PLN, ale obowiazuja tylko w pociagach spolki PKP Przewozy Regionalne. Zeby bylo ciekawiej, obowiazuja tylko na odc. Zebrzydowice - Petrovice u K. W pociagach EC (Praha, Polonia, Sobieski, Comenius) oraz nocny Chopin (Warszawa - Wieden z wagonami do Pragi) przejciowek nie ma, sa za to w nocnym Silesia (Krakow - Praha). W pociagach EC zgodnie z taryfa mozna przejechac granice na bilecie krajowym (np. Katowice - Zebrzydowice) poprzez wydluzenie relacji biletu (czyli zgloszenie tego faktu konduktorowi przy pierwszej kontroli, zdecydowanie przed Zebrzydowicami). Za kwote ok. 7 PLN otrzymujemy wowczas przedluzenie w relacji Zebrzydowice - Zebrzydowice Gr., a po stronie czeskiej zalatwiamy sprawe dalej z czeskim konduktorem (ktory zaczyna w zasadzie sprawdzac bilety dopiero od pierwszej stacji, czyli Bohumina; Pomijam juz fakt, ze czesto konduktor sprawdza bilet zaraz za Katowicami i pozniej go juz to nie obchodzi, czyli z biletem kraajowym do Zebrzydowic jedziesz za free do Bohumina
    Jesli chcesz jechac przez Nachod, to musisz zlapac jakis PKS do Kudowy (jezdza z Lublina, Katowic i z Kielc), pozniej w Kudowie przesiasc sie na lokalny czeski autobus do Nachodu i dalej pociagiem lub autobusem do Pragi - ten wariant podrozy trwa zdecydowanie dluzej i gorzej o skomunikowania.
    Wydaje mi sie jednak, ze wariant trzeci, czyli PKS do Cieszyna, pozniej pieszo przez miasto na czeska strone i tam pociagiem do Pragi, daje najwiecej mozliwosci dojazdu o roznych porach dnia.
    W razie czego - kalkulator czeskich biletow kolejowych jest tu: www.jizdenka.cz/
    Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem

    F.



    Temat: Krakowski Szybki Tramwaj szuka nowego wykonawcy
    Krakowski Szybki Tramwaj szuka nowego wykonawcy
    Wkrótce z placu budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju znikną tablice
    tureckiej firmy Güris. W piątek okaże się, czy nowy wykonawca przejmie budowę
    w drodze cesji, czy zostanie wyłoniony w przetargu.

    Güris od początku inwestycji nie radził sobie z budową, powstawały więc coraz
    większe opóźnienia, sięgające na niektórych odcinkach 10 miesięcy. Aby zyskać
    na czasie i mieć lepszą pozycję do negocjacji, 18 marca br. Turcy
    wypowiedzieli umowę. Agencja Rozwoju Miasta, inwestor zastępczy dla gminy
    Kraków, postępując zgodnie z procedurami umowy, uznała wypowiedzenie za
    bezzasadne i wezwała tureckiego wykonawcę do kontynuowania objętych umową
    prac. Gdy do tego nie doszło, 7 kwietnia ARM wypowiedziała umowę. Termin minął
    21 kwietnia, ale Güris wciąż nie przekazał placu budowy. Rozpoczęto
    poszukiwanie firmy, która go zastąpi. Najprawdopodobniej będzie to konsorcjum
    dotychczasowych podwykonawców.

    Bank EBOiR, który pożyczył na inwestycję pieniądze, nie stawia żadnych
    przeszkód w przekazaniu robót innej firmie. - Przedstawiciele EBOiR są bardzo
    przychylni miastu i zgadzają się zarówno na cesję, jak i przetarg - mówi prof.
    Andrzej Oklejak, pełnomocnik prezydenta ds. prawnych, który w środę po
    południu wrócił z Londynu, gdzie wraz z Jackiem Majchrowskim rozmawiali z
    bankowcami.

    Wciąż jednak nie wiadomo, czy konsorcjum zgodzi się na kontynuowanie prac w
    cenie wynegocjowanej przez Güris. Według firm, które przegrały przetarg z
    Turkami, 120 mln zł to o około 30 proc. za mało za gigantyczną pracę, która je
    czeka. Innego zdania jest jednak ARM.

    - Banki zachodnie udzielające gminie pożyczki na szybki tramwaj uważają, że
    kwota przeznaczona na prace wykonywane dotąd przez turecką firmę nie powinna
    ulec zmianie - twierdzi Iwona Parzniewska z ARM.

    Na razie nie wiadomo, w jaki sposób Güris przekaże inwestycję. W piątek
    odbędzie się w tej sprawie spotkanie, w którym wezmą też udział
    przedstawiciele ARM i konsorcjantów oraz prezydent Majchrowski.
    Najwygodniejszym dla wszystkich rozwiązaniem była by cesja inwestycji na nową
    firmę.

    - Myślę, że dojdziemy do porozumienia. Miasto jest w tej wygodnej sytuacji, że
    trzyma pieniądze - uważa profesor Oklejak.

    Gdyby jednak nawet doszło do cesji i nowy wykonawca natychmiast podjął pracę,
    budowa torowiska od ronda Grzegórzeckiego do pętli na ul. Kamiennej,
    przebudowa ronda Mogilskiego oraz tunelu pod ul. Lubomirskiego i dworcem PKP
    nie zakończy się - jak zakładano - 11 maja 2006 r., ale co najmniej rok później.
    /gazeta.pl/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 159 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.