Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp.krakwTemat: Katowice-Praga Witam, Gotowej reecepty na najlepsza podroz nie ma, ale podam kilka skladnikow Bilet powrotny na ČD jest wazny tylko do 24:00 nastepnego dnia, czyli nie wiecej niz 48h, ale jest tanszy niz bilet tam i z powrotem kupowany oddzielnie; Przy kupnie biletu miedzynarodowego powrotnego obowiazuje znizka 40% zgodnie z taryfa ČD-PKP MOST i bilet taki jest wazny 2 miesiace - tu mozna kombinowac np. kupic bilet Katowice - Bohumin - Katowice i pojechac dziennym bezposrednim EC Praha (z Katowic kolo 12:00). Istotne jest, ze przy bilecie miedzynarodowym nie jest obowiazkowa miejscowka, czyli nie placi sie haraczu za jazde pociagiem EC (18 lub 25 PLN). W Bohuminie pociag ma postoj ok 20 minut, mozna wtedy wyskoczyc do kasy i uniknac doplaty u konduktora. Co do przejsciowek PKP/ČD - sa nadal w uzyciu i kosztuja 15 CZK lub 2 PLN, ale obowiazuja tylko w pociagach spolki PKP Przewozy Regionalne. Zeby bylo ciekawiej, obowiazuja tylko na odc. Zebrzydowice - Petrovice u K. W pociagach EC (Praha, Polonia, Sobieski, Comenius) oraz nocny Chopin (Warszawa - Wieden z wagonami do Pragi) przejciowek nie ma, sa za to w nocnym Silesia (Krakow - Praha). W pociagach EC zgodnie z taryfa mozna przejechac granice na bilecie krajowym (np. Katowice - Zebrzydowice) poprzez wydluzenie relacji biletu (czyli zgloszenie tego faktu konduktorowi przy pierwszej kontroli, zdecydowanie przed Zebrzydowicami). Za kwote ok. 7 PLN otrzymujemy wowczas przedluzenie w relacji Zebrzydowice - Zebrzydowice Gr., a po stronie czeskiej zalatwiamy sprawe dalej z czeskim konduktorem (ktory zaczyna w zasadzie sprawdzac bilety dopiero od pierwszej stacji, czyli Bohumina; Pomijam juz fakt, ze czesto konduktor sprawdza bilet zaraz za Katowicami i pozniej go juz to nie obchodzi, czyli z biletem kraajowym do Zebrzydowic jedziesz za free do Bohumina Jesli chcesz jechac przez Nachod, to musisz zlapac jakis PKS do Kudowy (jezdza z Lublina, Katowic i z Kielc), pozniej w Kudowie przesiasc sie na lokalny czeski autobus do Nachodu i dalej pociagiem lub autobusem do Pragi - ten wariant podrozy trwa zdecydowanie dluzej i gorzej o skomunikowania. Wydaje mi sie jednak, ze wariant trzeci, czyli PKS do Cieszyna, pozniej pieszo przez miasto na czeska strone i tam pociagiem do Pragi, daje najwiecej mozliwosci dojazdu o roznych porach dnia. W razie czego - kalkulator czeskich biletow kolejowych jest tu: www.jizdenka.cz/ Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem F. Temat: Krakowski Szybki Tramwaj szuka nowego wykonawcy Krakowski Szybki Tramwaj szuka nowego wykonawcy Wkrótce z placu budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju znikną tablice tureckiej firmy Güris. W piątek okaże się, czy nowy wykonawca przejmie budowę w drodze cesji, czy zostanie wyłoniony w przetargu. Güris od początku inwestycji nie radził sobie z budową, powstawały więc coraz większe opóźnienia, sięgające na niektórych odcinkach 10 miesięcy. Aby zyskać na czasie i mieć lepszą pozycję do negocjacji, 18 marca br. Turcy wypowiedzieli umowę. Agencja Rozwoju Miasta, inwestor zastępczy dla gminy Kraków, postępując zgodnie z procedurami umowy, uznała wypowiedzenie za bezzasadne i wezwała tureckiego wykonawcę do kontynuowania objętych umową prac. Gdy do tego nie doszło, 7 kwietnia ARM wypowiedziała umowę. Termin minął 21 kwietnia, ale Güris wciąż nie przekazał placu budowy. Rozpoczęto poszukiwanie firmy, która go zastąpi. Najprawdopodobniej będzie to konsorcjum dotychczasowych podwykonawców. Bank EBOiR, który pożyczył na inwestycję pieniądze, nie stawia żadnych przeszkód w przekazaniu robót innej firmie. - Przedstawiciele EBOiR są bardzo przychylni miastu i zgadzają się zarówno na cesję, jak i przetarg - mówi prof. Andrzej Oklejak, pełnomocnik prezydenta ds. prawnych, który w środę po południu wrócił z Londynu, gdzie wraz z Jackiem Majchrowskim rozmawiali z bankowcami. Wciąż jednak nie wiadomo, czy konsorcjum zgodzi się na kontynuowanie prac w cenie wynegocjowanej przez Güris. Według firm, które przegrały przetarg z Turkami, 120 mln zł to o około 30 proc. za mało za gigantyczną pracę, która je czeka. Innego zdania jest jednak ARM. - Banki zachodnie udzielające gminie pożyczki na szybki tramwaj uważają, że kwota przeznaczona na prace wykonywane dotąd przez turecką firmę nie powinna ulec zmianie - twierdzi Iwona Parzniewska z ARM. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób Güris przekaże inwestycję. W piątek odbędzie się w tej sprawie spotkanie, w którym wezmą też udział przedstawiciele ARM i konsorcjantów oraz prezydent Majchrowski. Najwygodniejszym dla wszystkich rozwiązaniem była by cesja inwestycji na nową firmę. - Myślę, że dojdziemy do porozumienia. Miasto jest w tej wygodnej sytuacji, że trzyma pieniądze - uważa profesor Oklejak. Gdyby jednak nawet doszło do cesji i nowy wykonawca natychmiast podjął pracę, budowa torowiska od ronda Grzegórzeckiego do pętli na ul. Kamiennej, przebudowa ronda Mogilskiego oraz tunelu pod ul. Lubomirskiego i dworcem PKP nie zakończy się - jak zakładano - 11 maja 2006 r., ale co najmniej rok później. /gazeta.pl/ Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 159 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||