Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Koszalin PrzetargiTemat: Koszalińska wąskotorówka
Wygląda na to, że przez kilka ostatnich miesięcy od mojej wizyty w Pawel Niemczuk, GKW Temat: Koszalińska wąskotorówka
Pozdrawiam Temat: Pociągiem do Mielna jeszcze tego lata!
Temat: Będą przetargi na pomorskie przewozy regionalne Pomorskie przetargi - informacja z UMWP Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego skorygował informacje dotyczące przetargów na przewozy pasażerskie na okres od grudnia 2009 do grudnia 2015 r. Oto informacje z UMWP dotyczące podziału pomorskiego rynku na pakiety: Odcinki styczne, na liniach z Chojnic w kierunku Tucholi, oraz ze Słupska w kierunku Koszalina, władze woj. pomorskiego chcą przekazać do obsługi sąsiednim województwom. Większość umów ma być podpisana na 6 lat, wyjątek dotyczy linii przechodzących przez granicę woj. pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. W tym przypadku umowy mają być roczne. Ma to związek z tym, że w 2010 r. kończą się umowy Urzędu Marszałkowskiego Woj. Kujawsko-Pomorskiego z PKP Przewozami Regionalnymi i Arrivą. UMWP zgłosił już przetargi do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Ogłoszenie przetargu nastąpi prawdopodobnie 1 czerwca. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Dotyczy całego taboru będącego jeszcze we władaniu PKP
Centrala PKP SA wstrzymała "wszystkim" ZGN-om sprzedaż taboru i majątku tg Temat: Koszalińska Kolej Wąskotorowa - Gorący Apel o pomoc Wczoraj przyjechała do Koszalina część wydzierżawionego przez UG Manowo taboru. Lokomotywa 476, dwa brankardy, letniak, drezyna Wmc, węglarka z wstawionymi ławkami, transporter, wagon Bxhpi. Reszta przyjedzie w kolejnym rzucie ( 4 transportery, 2 wagony Bxhpi ) - ale za prędko się to nie stanie, bo po takim przedsięwzięciu jak wczoraj będziemy spłukani jeszcze bardzo długo. Pozostały znajdujący się w Dobrach tabor narazie musi tam stać - czyt. nie można go ani wydzierżawić, ani kupić, narazie nie będzie też robionego przetargu złomowego - na wywożenie taboru nie zgadza się UG Dobra ( kolejki nie chcą uruchamiać, ale taboru nie dadzą wywieźć - "skoro było to niech stoi dalej" - może to i dobrze, bo w przeciwnym wypadku PKP wystawiło by dawno wszystko na przetargu, ale z drugiej strony nie dobrze - bo nie możemy wydzierżawić do Koszalina ). Temat: [cyt][łódzk][RJ 2005] Cięcia Express Ilustrowany W grudniu nowy kolejowy rozkład jazdy Już wiadomo - 50 pociągów regionalnych i 19 dalekobieżnych zniknie z nowego - Zostały zlikwidowane przede wszystkim ranne i nocne kursy. Pozostały Wprowadzono dodatkowe połączenia w wakacje z Łebą i Helem oraz z W województwie łódzkim ma wreszcie kursować pojazd szynowy - zapowiada Temat: [Pom][Infra] Linia 202: Tory do remontu Lębork. PKP Tory do remontu Dokońca czerwca 2005 r. może potrwać kapitalny remont 80 km torów na linii Ale do tego czasu wszystkie pociągi będą jeździły powoli (śr. 50 km/godz.), Temat: [Pom][Infra] Linia 202: Tory do remontu Jak zawsze pierniczą głupoty tą linie to już 4 lata wymieniają, ale jeszcze zacząć nie zdążali, no powymieniali miejscami po jednej szynie, albo wstawki porobili. A ja ciągle muszę 50 km.h jeździć :(, już nie powiem że rok temu było 120 km/h Lębork. PKP Tory do remontu Dokońca czerwca 2005 r. może potrwać kapitalny remont 80 km torów na linii Ale do tego czasu wszystkie pociągi będą jeździły powoli (śr. 50 Temat: Pociągiem do Mielna jeszcze tego lata! W jego myśl do końca marca Rada Miasta i Gminy Koszalin przyjmie uchwałę w sprawie przejęcia linii na własność gminy, a także zawrze ze spółką PKP PLK umowę na zarządzanie infrastrukturą linii. IMO na zarzadzanie musi byc takze rozpisany przetarg. Temat: przewozy regionalne i skm z tym,że 3 lata temu pr regionalne również na mniejszych stacjach sie zatrzymywały , albo zrobią,że skmki beda do lęborka oczywiście z wejherowa , a pr zrobią również z wejherowa ale np na trase lebork słupsk koszalin itd. większe miejscowosci ale nie wiadomo jak z tym przetargiem a po za tym w trójmieście potrzebny jest tabor więc oni skm i pkp pr powinni jakos to rozstrzygnac Temat: Dobra Nowogardzkie ratuje swoją kolej! Ten tabor którego PKp nie pozwolił umieścić na liście Koszalina został sprzedany na przetargu jakimś 2 facetom oni się podzielili ale PKP za nic nie chce ujawnić ich imion i zamiarów. Temat: Wywożą nam wąskotorówk http://www.koszalin.com.pl/?send=gk&id=20021002115411&PORTAL=b28c1d18... ba26a451758612fe5 Nasz Czytelnik zawiadomił nas, że ktoś wywozi koszalińską kolejkę Temat: Fotostory dla MK o mocnych nerwach !!!(dużo zdjęć poprawiony Nasz Czytelnik zawiadomił nas, że ktoś wywozi koszalińską kolejkę wąskotorową. Pojechaliśmy na dworzec wąskotorówki i rzeczywiście - wagoniki były ładowane na kolejowe platformy. - Owszem, wywozimy - przyznaje Lilianna Misztal z Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Szczecinie. - Rozstrzygnęliśmy przetarg na sprzedaż tego, co zostało w Koszalinie. Trafił się chętny na dwa wagoniki - Miłośnicy Kolei Żelaznych z Gdyni. Zapłacili i je odbierają - mówi dalej Lilianna Misztal. - Ale proszę się nie martwić, sprzętu zostało jeszcze bardzo dużo, byleby Koszalin chciał to wziąć. Bez problemu kolejkę z tego dałoby się zmontować. Okazuje się, że sprzęt, o którym mówi L. Misztal, jest w większości przechowywany w Dobrej koło Szczecina. - W samym Koszalinie niewiele zostało. Chyba trzy lokomotywy i trzy wagony - dodaje. - Koszalin chce przejąć tabor za darmo, ale są też inni chętni i to na jego kupno. Postanowiliśmy jednak na razie nie ogłaszać kolejnych przetargów, bo czekamy, aż się Koszalin zdecyduje. Czekamy też na decyzję Ministerstwa Infrastruktury, jak by to można miastu przekazać. Koszalin też czeka, ale na... decyzję PKP o przekazaniu. I kółko się zamyka. Złodzieje tymczasem rozkradają torowisko na trasie Koszalin - Bobolice, wagoniki niszczeją, podobnie jak lokomotywy. Koszalińska wąskotorówka to dziś obraz nędzy i rozpaczy. Niewielkie szanse powodzenia ma też uruchomienie na nowo połączenia kolejowego między Koszalinem a Mielnem. Żeby przejąć od PKP za darmo linię i wpuścić na trasę prywatnego przewoźnika, gminy Koszalin, Będzino i Mielno muszą ponieść koszty notarialne i sądowe przejęcia linii. Będzino się opiera, ma do zapłacenia ok. 40 tys. złotych. - Szkoda, bo mamy już na oku niemieckiego operatora, który jest gotów uruchomić od ręki szynobus - twierdzi Piotr Kroll, wiceprezydent Koszalina. podane za "Głosem Koszalińskim" Pytanie : Jakie wagony zostały zakupione? I kto jest teraz ich właścicielem Temat: Kto będzie woził do Mielna? Jak przetarg zostanie ogłoszony na 1 rok - to oprócz pkp nikt nie wystartuje. [ Dodano: 14-01-2009, 08:00 ] Wyrosła mu konkurencja Niepewny szynobus W KOSZALIŃSKIM ratuszu dopracowywane są warunki organizacyjno-prawne ewentualnego przetargu na organizację pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Koszalin - Mielno - Koszalin. Prowadzone będą też rozmowy na ten temat z dotychczasowym operatorem - PKP Przewozy Regionalne. Wszystko po to, aby w br. obsługa tej linii przestała być deficytowa, albo chociaż mniej deficytowa, co jest głównym założeniem przetargu, o którego ogłoszeniu magistrat zdecyduje do końca bm. - Założony przez nas ubiegłoroczny deficyt na tej linii, w wysokości 170 tysięcy złotych, nie został przez PKP przekroczony – zapewnił nas wczoraj Robert Grabowski, rzecznik ratusza. – Pokryliśmy go zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, kwotami po 75 tysięcy – miasto Koszalin i Urząd Marszałkowski oraz 20 tysięcy – gmina Mielno. W tym roku będziemy dążyli do jego likwidacji lub znaczącej minimalizacji i nad tym pracujemy obecnie w urzędzie. Przetarg, jeśli zostanie ogłoszony, ma być rozstrzygnięty jeszcze w pierwszym kwartale m.in. po to, aby pociągi do Mielna mogły wozić pasażerów już w majowe weekendy. Jeśli kalkulacje wykażą, że operator z własnym szynobusem może zagwarantować opłacalność wakacyjnych przewozów, to być może taki warunek zostanie w przetargu postawiony. Aby ułatwić życie pasażerom tej linii kolejowej, miasto będzie rozmawiało z MZK i być może nawet z prywatnymi przewoźnikami o wspólnym bilecie autobusowo-pociągowym. Miałby on poprawić komfort podróżowania osobom, które z jednym biletem w dłoni mogłyby, po podróży szynobusem, dojechać busami z Mielna do innych nadmorskich miejscowości: Gąsek, Sarbinowa, Mielenka, Unieścia i Łaz. Jeden bilet załatwiałby też drogę powrotną do Koszalina. Kursy autobusów i szynobusu byłyby odpowiednio dopasowane do rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych ze stacji Koszalin. Konkurencją dla kolei do Mielna będzie w tym sezonie wakacyjnym kolej, ale 110-letnia i wąskotorowa, z Koszalina do Manowa. Tę turystyczną linię „na zamówienie” uruchomili już członkowie Towarzystwa Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki. (mił) KURIER SZCZECIŃSKI Temat: reaktywacje linii pasażerskich Za pl.misc.kolej: 1. Lwówek - Jelenia - Trutnov ruszyły. Obsługuje SA134 z PKPowskim maszynistą w Polsce i PKPowskim i Viamontovskim - w Czechach. kolkry3.republika.pl/trutnov.html 2. 19 lipca rusza Koszalin - Mielno. www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080705/KOSZALIN/104759566/0/AKTUALNOSCI To już jest pewne. 19 lipca wyjedzie w końcu na tory szynobus relacji Koszalin - Mielno. To także szansa na rozładowanie letnich korków. Termin uruchomienia wakacyjnego połączenia kolejowego między Koszalinem a Mielnem był odsuwany z tygodnia na tydzień. Najpierw trzeba było załatwić formalności związane z przejęciem przez Koszalin torowiska od PKP. Potem konieczny był przetarg na remont torów i budowę przejazdu przez krajową drogę nr 11 w Mścicach. Wczoraj wiceprezydent Koszalina zapewnił nas, że wszystko będzie gotowe na 19 lipca. Dodajmy, że Koszalin wykłada na roboty aż 1,5 miliona złotych z pieniędzy podatników. - Najwięcej, bo aż 900 tysięcy, ma kosztować budowa przejazdu przez drogę nr 11. Dla zapewnienia bezpieczeństwa będą tam zamontowane szlabany oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa - dodaje Jakubowski. Zanim jednak przejazdy szynobusem ruszą na dobre, planowane jest jeszcze oficjalne otwarcie. Kiedy? Tego na razie nie wiadomo, bo... trzeba zgrać wolne terminy oficjeli. - Chcemy bowiem zaprosić ministra Engelhardta od kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury oraz naszego ministra Stanisława Gawłowskiego - wyjaśnia wiceprezydent. W jakim celu? By podziękować ministrom, bo - jak zapewnił Andrzej Jakubowski - pomogli w przedsięwzięciu. Pociąg ma jeździć do końca sierpnia. Jak będzie zainteresowanie pasażerów, to może i dłużej. Przez wakacje ma kursować codziennie, w godzinach 6 - 21, z Koszalina do Mielna i z powrotem. Koszt biletu normalnego - 4 złote. Kursy mają być skorelowane z rozkładem jazdy busów, które kursują po nadmorskich miejscowościach pod Koszalinem. Pociąg ma mieć 110 miejsc siedzących. Miasto dostało go w użyczenie za darmo od marszałka województwa. Ewentualne straty z przejazdów, a te szacuje się na ok. 70 tys. zł, ma opłacać wspólnie Koszalin i Mielno. Koszalin ma wyłożyć w razie czego 50 tys. zł, Mielno - 20 tys. złotych. Temat: Pociągiem do Mielna jeszcze tego lata! Dziś późnym popołudniem w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie odbyło się spotkanie samorządowców zainteresowanych uruchomieniem linii kolejowej Mścice - Mielno (Viceprezydent Koszalina, Przewodniczący Rady Miasta oraz Wójt Gminy Mielno) z Viceministrem Infrastruktury Juliuszem Engelhardtem, Vicemarszałkiem województwa oraz dyrektorami spółek PKP PLK S.A. i PKP S.A. Uczestnicy spotkania zgodnie stwierdzili, że prace mające na celu przejęcie linii przez samorząd idą zbyt wolno i zadeklarowali przyspieszenie działań. Stwierdzono ponadto, że pierwotnie wyznaczony termin uruchomienia pociągów - 24 czerwca br. pomimo że zagrożony, w dalszym ciągu jest aktualny. Efektem spotkania jest przyjęcie harmonogramu działań, mającego na celu jak najszybsze przejęcie linii przez samorząd, zlecenie jej zarządzania spółce PKP PLK S.A. oraz rozpoczęcie remontu trasy. W jego myśl do końca marca Rada Miasta i Gminy Koszalin przyjmie uchwałę w sprawie przejęcia linii na własność gminy, a także zawrze ze spółką PKP PLK umowę na zarządzanie infrastrukturą linii. W tym samym czasie Zarząd PKP S.A. złoży wniosek do Ministra Infrastruktury o wydanie zgody na przekazanie nieruchomości samorządowi Koszalina oraz podejmie uchwałę o nieodpłatnym przekazaniu linii. PKP PLK S.A. w drodze przetargu wyłonią wykonawcę remontu, którego finansowanie zapewni budżet Koszalina. Remont zakończyć ma się do połowy czerwca br. Urząd Marszałkowski podtrzymuje deklarację uzgodnienia z PKP Przewozy Regionalne rozkładu jazdy oraz skierowanie do obsługi linii jednego pojazdu serii SA109 lub SA103. Miejmy nadzieję, że dzisiejsze spotkanie faktycznie będzie punktem Pzdr, BJ Temat: Szynobus na linii Koszalin-Mielno http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article? AID=/20080705/KOSZALIN/104759566/0/AKTUALNOSCI To już jest pewne. 19 lipca wyjedzie w końcu na tory szynobus relacji Termin uruchomienia wakacyjnego połączenia kolejowego między Koszalinem a Zanim jednak przejazdy szynobusem ruszą na dobre, planowane jest jeszcze Pociąg ma jeździć do końca sierpnia. Jak będzie zainteresowanie pasażerów, to Pociąg ma mieć 110 miejsc siedzących. Miasto dostało go w użyczenie za darmo Marzena Sutryk Temat: Linia Koszalin-Mielno Pociąg do Mielna ruszy na szlak dopiero w drugiej połowie lipca, choć pierwsze przymiarki mówiły o początku miesiąca, a w rozkładzie jazdy zaplanowano nawet kursy w czerwcowe weekendy. Koszalińscy samorządowcy zapewniają, że letni pociąg z Koszalina do Mielna pojedzie w te wakacje. Opóźnienie wywołały procedury przetargowe niezbędne do rozpoczęcia remontu nieczynnej od 14 lat linii z Mścic do Mielna. Zakończenie składania ofert zaplanowano na dziś, kolejne dwa tygodnie to czas na wyłonienie zwycięzcy, podpisanie umowy i ewentualne odwołania. Dlatego termin rozpoczęcia remontu to 20 czerwca. Harmonogram robót przewiduje miesiąc na ich zakończenie. Trzeba wymienić ok.700 podkładów na szlaku, wyremontować nawierzchnie dwóch przejazdów, zamontować urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i oświetlenie na skrzyżowaniu toru z drogą krajową nr 11 w Mścicach, odbudować urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dopiero wtedy, po dzierżawionych przez miasto od PKP, a zarządzanych przez Polskie Linie Kolejowe torach, marszałkowskim szynobusem rozpoczną wozić pasażerów Przewozy Regionalne PKP. - Czekamy na możliwość uruchomienia połączenia, bo każdy dzień opóźnienia oznacza straty - mówi Leszek Hodak z Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Mam nadzieję, że uda się szybciej wykonać remont, ale o tym będziemy mogli rozmawiać dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Podobnego zdania jest Tomasz Bernacki, koszaliński radny PO, jeden z inicjatorów wznowienia pociągów do Mielna. - Będziemy rozmawiać z wyłonionym w przetargu wykonawcą o skróceniu terminu remontu "naszej" linii - zapewnia radny. - Najważniejsze, by uruchomić to połączenie, ten rok traktujemy jako pilotażowy. Najbardziej zainteresowani jesteśmy nowoczesnym szynobusem. Te stare niemieckie, zwane przez kolejarzy "helmutami", zabierają wprawdzie wielu pasażerów - ale zużywają bardzo dużo paliwa. Rozmowy cały czas trwają. Zgodnie z rozkładem jazdy ma kursować 16 par pociągów dziennie. Bilet jednorazowy ma kosztować 4 zł, obowiązywać też będą wszystkie ulgi i zniżki PKP. Planowo pierwszy pociąg ma wyjeżdżać z Koszalina codziennie, do końca sierpnia o godz 5.52 i kursować co godzinę. Ostatni pociąg z Mielna wyruszy do Koszalina o godz. 22.37, a przejazd zajmie 18 minut. (jkk) http://www.koszalin24.info/smf/index.ph ... ;topicseen Temat: Kto będzie woził do Mielna? Kto będzie woził do Mielna? PKP PR, Arriva PCC, Pol-Miedź Trans? Będzie przetarg na pociągi do Mielna. Wiadomo, że szynobus pojedzie, niewykluczone, że już nawet w majowe weekendy i ze wspólnymi z MZK biletami. Dalej - już same niewiadome. To, kto, jakim szynobusem i jak często będzie woził koszalinian pociągiem do Mielna okaże się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Władze miasta, zachęcone powodzeniem, jakim cieszyło się reaktywowanie w lipcu, po 16-letniej przerwie, połączenie chcą, żeby wszystko było gotowe już końcem marca. Choć reaktywowany po latach szybki dojazd z miasta do najbliższego morskiego kurortu - koleją przez Mścice cieszył się bardzo dużym powodzeniem - to zamknął się większym od zakładanego deficytem. Władze miasta cały czas czekają na zamówioną u ówczesnego operatora PKP Przewozy Regionalne dokładną kalkulację kosztów. Jednocześnie nie zamierzają powtórzyć zeszłorocznych błędów. ich skutkiem było uruchomienie połączenia z półtoramiesięcznym poślizgiem, były też kłopoty z nabywaniem biletów, a także brak uzgodnień z PKP PR co do kalkulacji kosztów. - Dlatego zamierzamy rozpisać przetarg na operatora przewozów - wyjaśnia Andrzej Jakubowski, wiceprezydent Koszalina, który prowadzi sprawę letnich pociągów do Mielna. - Chcemy go ogłosić tak, by rozstrzygnąć wszystko ostatecznie do końca marca. Aktualnie opracowujemy szczegóły specyfikacji tego przetargu. Zapytamy również MZK o możliwość uzgodnienia rozkładów jazdy i ewentualnego wspólnego biletu na przejazd do Mielna. Od tego wszystkiego zależy też rozkład jazdy na tę linię (który można wprowadzić bez przeszkód bezpłatną poprawką w kwietniu - red.). Obecnie, poza PKP PR, który prowadzi pociągi osobowe w woj, zachodniopomorskim, w północnej Polsce działają jeszcze co najmniej dwaj prywatni operatorzy kolejowi - to PCC Arriva jeżdżąca w kujawsko-pomorskim oraz Pol-Miedź Trans, który planuje uruchomić pociągi pasażerskie na swej linii Bytów - Lipusz w pomorskiem. źródło: Dziennik Koszaliński Temat: Linia Koszalin-Mielno Odświeżę temat Wiadomo że pojedzie, niewykluczone, że już nawet w majowe weekendy i ze wspólnymi z MZK biletami. Dalej - już same niewiadome. To kto, jakim szynobusem i jak często będzie woził koszalinian pociągiem do Mielna okaże się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Władze miasta, zachęcone powodzeniem jakim cieszyło się reaktywowane w lipcu po 16-letniej przerwie połączenie chcą, żeby wszystko było gotowe już z końcem marca. Choć reaktywowany po latach szybki dojazd z miasta do najbliższego morskiego kurortu - koleją przez Mścice cieszył się bardzo dużym powodzeniem - to zamknął się większym od zakładanego deficytem. Władze miasta cały czas czekają na zamówioną u ówczesnego operatora PKP Przewozy Regionalne dokładną kalkulację kosztów. Jednocześnie nie zamierzają powtórzyć zeszłorocznych błędów. Ich skutkiem było uruchomienie połączenia z półtoramiesięcznym poślizgiem, były też kłopoty z nabywaniem biletów, a także brak uzgodnień z PKP PR co do kalkulacji kosztów. - Dlatego zamierzamy rozpisać przetarg na operatora przewozów - wyjaśnia Andrzej Jakubowski, wiceprezydent Koszalina, który prowadzi sprawę letnich pociągów do Mielna. - Chcemy go ogłosić tak, by rozstrzygnąć wszystko ostatecznie do końca marca. Aktualnie opracowujemy szczegóły specyfikacji tego przetargu. Zapytamy również z MZK o możliwość uzgodnienia rozkładów jazdy i ewentualnego wspólnego biletu na przejazd do Mielna. Od tego wszystkiego zależy również rozkład jazdy na tę linię (który można wprowadzić bez przeszkód bezpłatną poprawką w kwietniu - red). Obecnie, poza PKP PR, który prowadzi pociągi osobowe całym w woj. zachodniopomorskim w północnej Polsce działają jeszcze co najmniej dwaj prywatni operatorzy kolejowi - to PCC Arriva jeżdżąca w kujawsko-pomorskim oraz Polmiedź Trans, który planuje uruchomić pociągi pasażerskie na swej linii Bytów - Lipusz w pomorskiem. Za: 'Miasto. Dziennik Koszaliński' http://forum.koszalin24.info/index.php? ... ;topicseen Temat: Linia Koszalin-Mielno Pod koniec czerwca wraca letni pociąg do Mielna. Taką dobrą wiadomość przywiózł ze Szczecina Andrzej Jakubowski, wiceprezydent miasta. Wznowione sezonowe połączenie kolejowe Koszalina z najbliższym nadmorskim kurortem ma ruszyć 20 czerwca, równolegle z przeprawą przez jezioro Jamno. Wczoraj, na spotkaniu w urzędzie marszałkowskim rozmawiano już o szczegółach. Gotowy jest rozkład jazdy: codziennie pojedzie 12 par pociągów, czas przejazdu w jedną stronę wyniesie planowo 18 minut. Autobus szynowy do obsługi połączenia podstawi tak jak rok temu PKP Przewozy Regionalne. Nie powinna się również zmienić cena biletów. â Tu jednak będziemy jeszcze rozmawiać o promocjach i poprawie dostępności â podkreśla prezydent Jakubowski. â Przewozy będą tak zorganizowane, by uniknąć ubiegłorocznych błędów, które w efekcie wygenerowały straty. Już wiadomo, że nie będziemy musieli płacić za codzienny przyjazd i powrót szynobusu do Kołobrzegu. Mamy również sygnał z Mielna, że gmina dołoży do połączenia 25 tysięcy złotych, zajmie się również utrzymaniem dworca i jego otoczenia. Zwróciliśmy się również o dofinansowanie do samorządu wojewódzkiego, ta sprawa ma stanąć na najbliższym posiedzeniu zarządu województwa. Połączenie kolejowe Koszalin - Mścice - Mielno wznowiono w lipcu ub. roku po 14-letniej przerwie. Choć w ubiegłym roku sezonowy pociąg do Mielna kursował tylko półtora miesiąca i przyniósł straty (trzeba było dopłacić ok. 40 tys zł.), to linia cieszyła się dużym powodzeniem â omijała m. in. permanentnie zakorkowaną latem szosę. Tegoroczne rozmowy ułatwił fakt, że przewoźnik kolejowy â PKP PR, który obsłuży letnie szynowe połączenie od grudnia ub. roku należy w części do województwa zachodniopomorskiego. Również Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu PR PKP obiecał na spotkaniu poprawę wskaźników ekonomicznych tego połączenia. Poprawi się dostępność biletów na pociąg w Mielnie i Koszalinie. Mają być dostępne również w kioskach, a w szynobusie zostaną zamontowane kasowniki. Miasto. Dziennik koszaliński. http://forum.koszalin24.info/index.php?topic=10067.0 Jak widać, termin majowy nie wypalił, a i przetargu na przewozy raczej nie było No, ubędą 4 pary pociągów. Temat: Do Mielna po torach ... i za wagony Pieniądze są również przeszkodą w uruchomieniu wąskotorowgo połączenia Z nadzieją do lata Kolejowy operator, którym najprawdopodobniej na wąskich torach będzie pozdr. Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow. Sympatyczna osoba kontrolujaca zapytana "czy pociag jedzie przez Lodz Kaliska" odpowiada twierdzaco: "tak, musielismy zadzwonic do dyspozytora, bo nie wiadomo bylo czy w koncu jedzie czy nie. Ale nie jestem w stanie udzielic Panu informacji o ktorej przyjezdza, zapomnialam przez ten balagan dopytac.... TC: Lodz Kaliska.... 4:21 prosze pani" :) No właśnie. Tak samo był kiedyś pociąg widmo Kołobrzeg - Bydgoszcz - Kutno - Koluszki(na zmianę z Łodzią) - Kielce/Lublin. - w Bydzi, Toruniu i Kutnie nie wiedzieli, że do Kielc pół pociągu jechało. Ale dzięki temu pociągowi zaliczyłem odcinek Zgierz - Arturówek - Widzew... Teraz jak zaczynają się remonty na odcinku Radom - Warszawa i Warszawa - SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak Obadamy jak się dogada Arriva z PKP w dawnym bydgoskim ;) pzdr Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski Temat: Do Mielna po torach http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050228/WYDARZ... Szansa, że turyści i koszalinianie nie będą skazani na stanie w korkach W koszalińskim magistracie ustalano wczoraj harmonogram działań Za drogo za tory... - Odcinek, który miałaby zostać przejęty przez gminę Będzino, został ... i za wagony Pieniądze są również przeszkodą w uruchomieniu wąskotorowgo połączenia Z nadzieją do lata Kolejowy operator, którym najprawdopodobniej na wąskich torach będzie Co to za linie? - Trasa Koszalin - Mielno liczy 13,65 km i są na niej trzy przystanki. Temat: Koszalińska Kolej Wąskotorowa Apel Koszalińska Kolej Wąskotorowa ma szanse powrócić na tory już na początku 2008 roku. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki finalizuje podpisanie umowy dzierżawy na cześć taboru który ma znaleźć się na kolejce. W pierwszej kolejności trafią do nas MBxd2 -307 i Lxd2 475 z Dóbr Nowogardzkich. Transport tego taboru będzie dość trudny ze względu na jego rozmiary, jednak znaleźliśmy już firmy które podejmą się tego zadania. Kolejnym problemem okazuje się budżet który niestety nie „domyka się” z powodu nagłego wycofania się jednego ze sponsorów. Brakuje nam kwoty ok. 5 tyś zł dlatego zwracamy się z prośbą do każdego Miłośnika Kolei, każdej osoby, która pamięta naszą kolejkę bądź zależy jej na ponownym funkcjonowaniu, o wsparcie nas choć symboliczną kwotą. Wierzymy, że takich osób jest wiele dlatego sądzimy, że uda się zebrać brakującą kwotę. Jak na razie jesteśmy zdani sami na siebie, jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnego wsparcia od UM Koszalin mimo wielokrotnych obietnic samorządowców. Przez okres 2 lat udało nam się przygotować lokomotywownie na przyjęcie taboru – przeprowadzić niezbędne remonty i zabezpieczyć obiekt. Wszystko to wykonaliśmy sami, społecznie po pracy i szkole, bez jakiegokolwiek wsparcia instytucjonalnego. Teraz tabor może stanąć w obiektach lokomotywowni bezpiecznie i już od przyszłego roku wozić ludzi. W tej chwili brakuje tak niewiele aby ożywić naszą kolejkę, dlatego apelujemy do wszystkich życzliwych nam ludzi: nie pozostań obojętny, pomóż nam. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki GBW S.A. BOR Koszalin 90 1610 1162 7101 1426 2000 0001 Adres: ul. Wenedów 24a/11 75-847 Koszalin Uwaga jeśli chcesz zareklamować swoja firmę chcesz aby na lokomotywie znajdowało się twoje logo reklama baner prosimy o kontakt. To jest oficjalny komunikat TMKW. Ze swojej strony dodam, że jeżeli nie uda nam się do wiosny zabrać pierwszej partii taboru to bardzo możliwe, że PKP wykona ruch znienacka typu wystawienie kolejnej części stargardzkiego taboru na przetarg złomowy. Jak w 2005 roku wchodziliśmy na kolejkę to początkowo deklarowali przekazanie połowy tamtejszego taboru, obecnie dają nam do dyspozycji połowę połowy, bo połowa nagle skończyła w zeszłym roku pod palnikiem. Ta Lxd2 i ten MBxd2 to tylko pierwsza partia, bo mamy zarezerwowane więcej – ale by na obietnicach się nie zakończyło naprawdę potrzebne są pieniądze na jego wywiezienie. Wiecie jak to jest z PKP, a szkoda tego taboru, to czego nie uda nam się od nich wyciągnąć skończy smutno... a jak jest z możliwością pozyskania taboru na tor 1000mm to chyba wszyscy dobrze wiedzą... Poza tym im szybciej uda nam się „wystartować” tym szybciej uda nam się wyciągnąć z UM Koszalin przewidziane już oficjalnie w budżecie miasta pieniądze na dotację dla kolejki. Niestety kilku osobom bardzo to jest nie na rękę, dlatego skutecznie te pieniądze jak na razie nam blokują, jak tylko ruszymy – będzie większa szansa by wreszcie je wyciągnąć, a jest ich dużo i szkoda by przepadły... Łowca Temat: Koszalińska Kolejka Wąskotorowa Apel Koszalińska Kolej Wąskotorowa ma szanse powrócić na tory już na początku 2008 roku. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki finalizuje podpisanie umowy dzierżawy na cześć taboru który ma znaleźć się na kolejce. W pierwszej kolejności trafią do nas MBxd2 -307 i Lxd2 475 z Dóbr Nowogardzkich. Transport tego taboru będzie dość trudny ze względu na jego rozmiary, jednak znaleźliśmy już firmy które podejmą się tego zadania. Kolejnym problemem okazuje się budżet który niestety nie „domyka się” z powodu nagłego wycofania się jednego ze sponsorów. Brakuje nam kwoty ok. 5 tyś zł dlatego zwracamy się z prośbą do każdego Miłośnika Kolei, każdej osoby, która pamięta naszą kolejkę bądź zależy jej na ponownym funkcjonowaniu, o wsparcie nas choć symboliczną kwotą. Wierzymy, że takich osób jest wiele dlatego sądzimy, że uda się zebrać brakującą kwotę. Jak na razie jesteśmy zdani sami na siebie, jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnego wsparcia od UM Koszalin mimo wielokrotnych obietnic samorządowców. Przez okres 2 lat udało nam się przygotować lokomotywownie na przyjęcie taboru – przeprowadzić niezbędne remonty i zabezpieczyć obiekt. Wszystko to wykonaliśmy sami, społecznie po pracy i szkole, bez jakiegokolwiek wsparcia instytucjonalnego. Teraz tabor może stanąć w obiektach lokomotywowni bezpiecznie i już od przyszłego roku wozić ludzi. W tej chwili brakuje tak niewiele aby ożywić naszą kolejkę, dlatego apelujemy do wszystkich życzliwych nam ludzi: nie pozostań obojętny, pomóż nam. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki GBW S.A. BOR Koszalin 90 1610 1162 7101 1426 2000 0001 Adres: ul. Wenedów 24a/11 75-847 Koszalin Uwaga jeśli chcesz zareklamować swoja firmę chcesz aby na lokomotywie znajdowało się twoje logo reklama baner prosimy o kontakt. To jest oficjalny komunikat TMKW. Ze swojej strony dodam, że jeżeli nie uda nam się do wiosny zabrać pierwszej partii taboru to bardzo możliwe, że PKP wykona ruch znienacka typu wystawienie kolejnej części stargardzkiego taboru na przetarg złomowy. Jak w 2005 roku wchodziliśmy na kolejkę to początkowo deklarowali przekazanie połowy tamtejszego taboru, obecnie dają nam do dyspozycji połowę połowy, bo połowa nagle skończyła w zeszłym roku pod palnikiem. Ta Lxd2 i ten MBxd2 to tylko pierwsza partia, bo mamy zarezerwowane więcej – ale by na obietnicach się nie zakończyło naprawdę potrzebne są pieniądze na jego wywiezienie. Wiecie jak to jest z PKP, a szkoda tego taboru, to czego nie uda nam się od nich wyciągnąć skończy smutno... a jak jest z możliwością pozyskania taboru na tor 1000mm to chyba wszyscy dobrze wiedzą... Poza tym im szybciej uda nam się „wystartować” tym szybciej uda nam się wyciągnąć z UM Koszalin przewidziane już oficjalnie w budżecie miasta pieniądze na dotację dla kolejki. Niestety kilku osobom bardzo to jest nie na rękę, dlatego skutecznie te pieniądze jak na razie nam blokują, jak tylko ruszymy – będzie większa szansa by wreszcie je wyciągnąć, a jest ich dużo i szkoda by przepadły... Łowca Temat: [PKP PR] Nowe ceny relacyjne Dobre wieści dla podróżujących koleją Aż o jedną trzecią obniżone zostaną od nowego roku ceny biletów kolejowych na większość połączeń w naszym regionie. W ten sposób kolejarze z zachodniopomorskiego PKP Przewozy Regionalne chcą odebrać klientów konkurencyjnym firmom, które oferują transport busami. Plan może się udać, bo już teraz w naszym regionie rekordowo rośnie liczba pasażerów korzystających z pociągów. Nowy cennik wchodzi w życie 2 stycznia. Ceny lecą w dół o jedną trzecią. I tak na przykład, na popularnej trasie Świnoujście-Szczecin, normalny bilet będzie kosztował 13 zł, a nie, jak obecnie, 17 zł. Nowa oferta PKP będzie o dwa złote tańsza niż przejazd obleganym jak na razie busem. Kolejarze liczą, że pasażerowie postawią na kolej, której nie przeszkadzają oblodzone drogi czy też korki. Obniżki dotyczą w sumie dziewięciu tras w naszym regionie. Bilet z Gryfic do Szczecina potanieje o 4,50 zł (do 10 zł), z Trzebiatowa do Szczecina o 5 zł (do 12 zł), tylko sześć, a nie dziewięć złotych zapłacą pasażerowie na linii Koszalin-Kołobrzeg. O jedną trzecią w dół pójdą też ceny m.in. na trasach między Płotami a Nowogardem, Nowogardem i Goleniowem, Gryficami i Nowogardem, Płotami i Goleniowem. Wszystkie te połączenia są popularne wśród mieszkańców tych miejscowości, którzy podróżują codziennie z miasta do miasta do szkoły, czy też do pracy. To kilkadziesiąt tysięcy osób. Właściciele firm transportowych, którzy wożą pasażerów busami, chcą jednak zatrzymać klientów. Z naszych rozmów wynika, że planują rozszerzenie swojej oferty. Już teraz jedna z firm, kursująca na trasie do Szczecina, oferuje zabieranie pasażerów spod domów. Zachodniopomorska kolej jest w ofensywie od roku. Zaczęło się od wprowadzenia nowych taryf i rozkładów jazdy na najpopularniejszych trasach, czyli łączących Szczecin z Goleniowem, Stargardem i Gryfinem. Obniżono ceny do 5 zł, a pociągi jeżdżą częściej i o łatwych do zapamiętania porach (np. ze Szczecina do Stargardu odjeżdżają zawsze 35 min, a w szczycie także 5, 20 i 50 min po pełnej godzinie). Kolej wprowadziła też pociągi "poimprezowe", czyli składy, które w piątki i weekendy jadą ze Szczecina do Gryfina i Stargardu późno w nocy. Cieszą się dużą popularnością. Z zabawy w Szczecinie wraca nimi ponad sto osób. Efekty już widać w statystykach. Z danych PKP Przewozy Regionalne wynika, że w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2007 roku lokalne pociągi przewiozły 22 mln pasażerów. To o 28,5 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu w roku 2006. W innych regionach Polski wzrost jest co najwyżej kilkuprocentowy. Renesans kolei w regionie zawdzięczamy przede wszystkim niskim kosztom eksploatacji. Procentuje zakup kilka lat temu szynobusów, które zastąpiły paliwożerne lokomotywy spalinowe i zachęcająca do podróżowania koleją polityka taryfowa. W efekcie jeden z najbardziej rozbudowanych systemów kolejowych w kraju kosztuje stosunkowo tanio. Finansujący regionalne przewozy Urząd Marszałkowski płaci zachodniopomorskiemu PKP PR 7,2 zł za każdy przejechany kilometr. Dla porównania - w Kujawsko-Pomorskiem stawka sięga prawie 13 zł. I to mimo że przetarg na obsługę regionalnych pociągów wygrał prywatny przewoźnik (PCC Arriva). Tamtejszy zakład PKP PR żądał ponad 18 zł. Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin Temat: [pr] Dobre wieści dla podróżujących koleją http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4797021.html Dobre wieści dla podróżujących koleją W ten sposób kolejarze z zachodniopomorskiego PKP Przewozy Regionalne chcą Nowy cennik wchodzi w życie 2 stycznia. Ceny lecą w dół o jedną trzecią. I Obniżki dotyczą w sumie dziewięciu tras w naszym regionie. Bilet z Gryfic do Właściciele firm transportowych, którzy wożą pasażerów busami, chcą jednak Zachodniopomorska kolej jest w ofensywie od roku. Zaczęło się od Efekty już widać w statystykach. Z danych PKP Przewozy Regionalne wynika, że Renesans kolei w regionie zawdzięczamy przede wszystkim niskim kosztom Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin Temat: PKP Intercity przyszloscia kolei pasazerskiej... No oprucz misji SKM-u to ani PR, ani WKD celu misji na ich stronach nie
Inne rozwiązanie na czyli uwazasz, ze na Warszawa-Gdansk pospiech powinien miec Vmax=100km/h? Tańsze nierówna się lepsze. Ciekawe czy ten ww. badziewiasz zaoferuje to co
Ww. linię zostały zamknięte ze względu na zbyt małą prędkość jak na pociąg c) rabty/oferty - owszem w tym wypadku stałym klientem można zostać od To nie jest GÓWNO tylko zagarnięcie klienta, puki co to im dobrze jezdzisz czesto pociagami PKP-IC? Chyba jednak nie, wiec prosze, nie Gorzej będzie jak ten wolny rynek będzie funkcjonował podobnie, jak w ZKM Temat: Jak się wepchnąć do pociągu? Urzędnicy zapewniają, że długość składu pociągu jest dostosowana do liczby podróżnych. Pasażerowie przeczą: - Wagonów jest za mało. Kto ma rację? Małgorzata Szczanowicz często podróżuje pociągiem z Poznania do Koszalina: - Jest sezon letni, a kolej podstawia jeden skład! Pociągiem jadą setki osób, ludzie po drodze mdleją, sama byłam świadkiem zasłabnięcia chłopczyka. Z powodu ścisku nie byliśmy w stanie nawet zaprowadzić go do toalety! Nic nie dają rozmowy z konduktorem. Inny Czytelnik, Łukasz Szwarc, pisał niedawno do nas: - Od dwóch lat codziennie dojeżdżam z Buku do szkoły w Poznaniu. Kto by pomyślał, że można nie wsiąść do pociągu. Wszyscy stoją - jest gorzej niż w tramwajach! Sprawdziliśmy te sygnały. Na dworcu głównym PKP w Poznaniu zapytaliśmy kilku podróżnych, jak im się jeździ pociągami. Dorota Kałużna (korzysta regularnie z przejazdów na trasie Poznań - Ostrów Wielkopolski): - Żeby usiąść w pociągu, trzeba być na peronie co najmniej pół godziny przed odjazdem. Podstawione są tylko trzy wagony, to mniej niż zwykle, a ludzi jest prawie tyle samo co w roku akademickim! Natalia Rybarczyk (jeździ na trasie Poznań - Wolsztyn): - Pomimo że kolej podstawia pięć, czasem sześć wagonów, w pociągu i tak jest duży ścisk. Zbigniew Kryś, dyrektor poznańskiej spółki PKP Przewozy Regionalne, tłumaczy: - Od kilku lat organizatorem przewozów w Wielkopolsce jest Urząd Marszałkowski. Zleca on w formie przetargu wykonywanie przewozów kolejowych. I stawia warunki co do godzin i tras, a także zestawień składów. Ilość wagonów w każdym z pociągów uzależniona jest od tzw. potokowania, czyli badania liczby podróżnych na danej trasie. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że - podobnie jak w innych środkach komunikacji publicznej - nie zawsze znajdą się miejsca siedzące dla wszystkich. Dodatkowo tę sytuację może potęgować fakt wycieczek zorganizowanych, które często nie zgłaszają planów przejazdu większą grupą, a takich sytuacji nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Urząd Marszałkowski niedawno zlecił zewnętrznej firmie badania potoków podróżnych, niedawno otrzymał wyniki. - Po zapoznaniu się z nimi, skonfrontujemy je ze skargami i będziemy mogli podjąć działania. Jeśli zachodzi potrzeba, pracownicy Departamentu Transportu przeprowadzają dodatkowe badania - obiecuje Henryk Szczefanowicz, zastępca dyrektora tegoż departamentu w UM. I tłumaczy: - W obrębie aglomeracji poznańskiej na niewielkich odcinkach występują potoki pasażerów przekraczające dostępną w pociągu liczbę miejsc siedzących. Poza tym, tego typu sytuacje potęguje przebudowa poznańskiego węzła kolejowego, częste zmiany godzin kursowania pociągów, a w konsekwencji inne rozłożenie potoków podróżnych na poszczególne połączenia. Szczefanowicz narzeka też na zachowanie podróżnych. - Nie wykorzystują wolnych miejsc siedzących, np. na górnym pokładzie wagonów piętrowych i tłoczą się w przedsionkach wagonów, uniemożliwiając innym swobodne wsiadanie i wysiadanie. PKP i Urząd Marszałkowski proszą o zgłaszanie im problemów, na które skarżą się nasi Czytelnicy. Trzeba wówczas podać szczegółowe dane: godzinę odjazdu pociągu, na jakiej trasie kursuje, dzień, w którym nim podróżowano i o jakim problemie mowa. Ewentualne uwagi można kierować na adresy e-mail: pr.poznan@pr.pkp.pl lub kolej@umww.pl. Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań Temat: PKP Intercity przyszloscia kolei pasazerskiej...
nie generalizuj
czyli uwazasz, ze na Warszawa-Gdansk pospiech powinien miec Vmax=100km/h? | Tańsze nierówna się lepsze. tansze moze rownac sie lepsze
Mam nieodparte wrazenie, ze moze z raz jechales poc. IC i zauroczylo Cie to.
od nowego rj Slupia zostala skrocona do Slupska
no to panie Tysonie, jestem balwanem.
jezdzisz czesto pociagami PKP-IC? Chyba jednak nie, wiec prosze, nie
prosze podaj kilka argumentow wyjasniajacych, dlaczego forma regulowanej Pozdrawiam Temat: [W-wa] POD ŚWIĄTECZNYM NADZOREM Przez warszawskie dworce kolejowe przewija się codziennie ok. 300 tysięcy osób. Przed świętami liczba pasażerów może dochodzić nawet do pół miliona! Jak zapewnić im bezpieczeństwo? Dworzec Centralny to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc w stolicy - Przed świętami obserwujemy większą aktywność złodziei, przeważnie Bezpiecznie w WKD - Właśnie w te miejsca kierowane są głównie patrole - mówi Bogusław W listopadzie miasto przekazało 500 tys. zł komisariatowi kolejowemu. - Dzięki temu udało się przesunąć SOK-istów na Wschodni i Zachodni - Stałe patrole policji są na Centralnym i Wschodnim oraz na Wileńskim. Na Gdzie zatem jest najbezpieczniej? Policjanci odpowiadają jednym głosem - w - W kolejce nad bezpieczeństwem czuwa firma ochroniarska - mówi kom. Waldemar Monitoring bez rozwoju Rok temu władze miasta ogłosiły, że podobny system obejmie kolejne dworce i Wpierwszej kolejności planowano instalowanie kamer na Zachodnim, przystankach Przypomnijmy: w ubiegłym roku miasto zrezygnowało z partnerstwa TP SA w Dopiero w połowie grudnia prezydent Lech Kaczyński podpisał umowę z kilkoma Janina Blikowska Marek Kozubal - Nie przechowywać rzeczy wartościowych w jednym miejscu, lecz rozłożyć je w - Nie nosić portfela i dokumentów - Nie pokazywać rzeczy wartościowych (np. pieniędzy, biżuterii, telefonu). - Nie przyjmować poczęstunku od - Nie spać w wagonach w czasie podróży, zwłaszcza jeżeli jesteśmy Nie zostawiać w przedziale bagażu - Nie pokazywać zawartości portfela - Unikać tłoku przy wsiadaniu Przestępstwa na dworcach w 2004 roku Dane komisariatu kolejowego na Dworcu Centralnym (do 15 grudnia) ok. 1900 Najbardziej niebezpieczne trasy: Najbardziej niebezpieczne dworce: Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Łódź Widzew, Białystok, Poznań Główny, Zielona http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_041221/warszawa_a_7.html |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||