Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsmkr.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kluczbork Gdańsk





    Temat: Katowice-Kluczbork-Poznań, pociągi lokalne i dalekobieżne
    Witam wszystkich. Z sentymentem i łezką w oku wspominam dawne relacje łączące Katowice, Bytom, Kluczbork z Poznaniem i dalej na północ, czy tak samo z żalem wspominam nieistniejące dziś relacje Katowice - Gdynia przez "węglówkę". Dawne, stare czasy, troche odchodzące w zapomnienie, ale czy tak musiało się stać? Kolej przez lata potrafiła z powodzeniem uruchamiać pociągi przez Kluczbork, Tarnowskie Góry i racje ma ten kto pamięta do dziś pełnego "Gwarka" czy "Wielkopolanina". Te pociągi były pełne, podobnie jak relacje nad morze do Gdyni i Kołobrzegu. Wielokrotnie sam korzystałem z tych pociągów, walka o miejsca siedzące czy nieraz stojące była nagminna, ale mimo to, PKP i osoby odpowiedzialne za rozkłady jazdy, nie do końca w sposób dla mnie jasny, zmieniły trasy wielu pociągów. Zawsze tłumaczono się, że ze względów na poprawę frekwencji, czy lepsze czasy przejazdu. Ale dziś lepszych czasów przejazdu nie ma nigdzie, bo trudno nazwać przejazd "Stoczniowca" czy "Dokera" w czasie 11 godzin z Katowic do Gdańska dobrym. To samo pociągi wlekące się przez Opole, Wrocław, Leszno. Tam również coraz dłużej podróżujemy i mimo to, większość składów jest tam trasowanych. Uważam, że powinno być tak: zarówno linia przez Wrocław, Opole, jak i Bytom, Kluczbork, sprawiedliwie podział i wszędzie całoroczne relacje, bo na każdej z tych tras jest wiele miast i węzłów przesiadkowych, pasażer musi mieć dostępność do pociągu a nie szukać wiatru w polu, oglądać zaniedbane dworce i wspominać dawne pociągi. Przez Kluczbork, Bytom, zawsze ludzie jeżdzili i warto, żeby tam było więcej pociągów w ciągu całego roku a nie tylko w sezonie letnim.



    Temat: Raport CZT: Przewozy pasażerskie na reaktywowanych liniach kolejowych


    no ale gdyby zrobic bezpośrednie pociągi przyspieszone Warszawa -
    Torun/Grudziadz przez Nasielsk to dochodzilaby znow kolomyja ze zmiana
    loka w Nasielsku czyli pol godziny do tylu

    Potem znow w Sierpcu rozpinanie i spinanie grupy Grudziadzkiej w
    efekcie pewnie wyszloby 6 godzin pociagiem z Wwawy do Grudziadza


    SA + doczepa, do tego bez postojów od Nasielska do Warszawy (żeby za dużo
    ludzi nie nabrać) i sądzę, że klienci nawet na taką 5-godzinną (1h Grudziądz -
    Brodnica, 1h Brodnica - Sierpc, 1h50 Sierpc - Nasielsk, 1h10 Nasielsk - W-wa
    Gdańska) podróż się znajdą.

    Potrzeba "tylko" chciejstwa marszałków, Arrivy i KM.

    Zresztą - nie upieram się przy konkretnych relacjach, zaznaczam tylko, że na
    takich liniach jak Inowrocław - Tarnowskie Góry czy Lublin - Łuków frekwencję
    robiła dopiero suma pasażerów dalekobieżnych i lokalnych.

    Tymczasem PKP stwierdziła najpierw, że takie pomieszanie klientów jest
    niedopuszczalne, pociągi przyspieszone poprzerabiano więc na pospieszne,
    tracąc klientów np. z Piotrkowa do Inowrocławia; w miejsce jednego dalekiego
    pociągu przyspieszonego wprowadzono 5 zwykłych osobówek o niższym standardzie
    (EN 57 lub Bipy) i na krótszych dystansach (oczywiście wzajemnie ze sobą
    nieskomunikowanych) - tu stracono kolejnych klientów (np. z Płońska do Torunia
    czy z Lipna do Bydgoszczy), w końcu pospieszne - jako nie dość frekwencyjne -
    albo pokasowano (Łódź - Płock - Gdynia), albo skierowano na inne trasy
    (pociągi Gdynia - Katowice).
    W ten sposób PKP pozbawiła się np. całkiem sporej grupy pasażerów między
    Trójmiastem/Bydgoszczą/Inowrocławiem a Częstochową/Bytomiem/Katowicami; w ten
    sposób też "wyparowali" klienci PKP na trasach Lublin - Ostrołęka czy
    Szczecin - Chojnice - Olsztyn.

    Skoro zatem odpływ pasażerów nie był spowodowany przyczynami obiektywnymi,
    lecz psuciem oferty przewozowej, niewykluczone, że jej poprawa do kształtu
    dawniej obowiązującego spowoduje powrót pasażerów.

    Co np. szkodzi, aby Karkonosze jeździły przez Ostrów i stamtąd grupa kudowska
    jechała przez Kluczbork, Opole i Nysę (jak w latach 50-tych)? Przecież PKP od
    dawna już twierdzi, że w podróżach nocnych "czas nie gra roli".

    Zyskuje się zaś pasażerów:
    z Nysy, Otmuchowa, Kluczborka i Ostrzeszowa do Łodzi i Warszawy
    z Opola do Łodzi i Ostrowa
    z Opola do Otmuchowa, Kłodzka i Kudowy
    z Nysy np. do Polanicy
    czy ktoś by na tej zmianie ucierpiał?
    nie sądzę (oczywiście, należałoby zabezpieczyć nocne połączenie Częstochowy z
    Wrocławiem i Warszawą, ale to może robić nocny Lublin-Wrocław i CHOPIN w
    drugim przypadku)

    Pozdrawiam
    Adam







    Temat: Śląsk: pociągi będą mknąć 350 km/h :P
    Cytat: W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
    Zlikwidowano już kolizyjne przejazdy przez tory i trwa wymiana podtorza, pozwalającego na rozwijanie bardzo dużych prędkości.

    Podczas konferencji poświęconej szybkim kolejom, która odbywa się w Hucisku na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Włodzimierz Popczyk - wiceprezes spółki PBK należącej do Polskich Kolei Państwowych powiedział, że szybkie pociągi wejdą do rozkładu jazdy najwcześniej za 8 lat. W tej chwili, jak mówi największym problemem jest tabor oraz infrastruktura.

    Jednocześnie prezes Popczyk zaprzeczył spekulacjom medialnym jakoby inwestor zrezygnował z budowy szybkiej kolei łączącej Katowice z portem lotniczym w Pyrzowicach. Jego zdaniem spowolnienie inwestycji związane jest z prawem, które pozwala na dużą liczbą odwołań i zmusza zamawiającego do przeprowadzenie licznych procedur.

    Szybkie pociągi mają połączyć Warszawę z Katowicami, Krakowem, Wrocławiem, Szczecinem, Poznaniem, Gdańskiem i Białymstokiem. Przejazd pociągami będzie porównywalny z czasem odprawy i przelotu samolotami.

    http://wiadomosci.onet.pl...ie_lokalne.html

    hahah. Czym pojedziemy chyba drezynami machajkami z Góry Włodowskiej jak z niej zjedziemy.

    Co chwilę słyszymy, że PKP będzie budowac szybkie trasy. Bla bla bla.

    A okazało się dzisiaj, że "pociąg papieski" nie pojedzie z Kluczborka do Wadowic tylko z Opola bo tory są złe.

    Co do wszystkich rewelacji pierdu pierdu ja posłucham. :p



    Temat: Tramwajem na Chełm... 2000?


    Prawdziwe "kolejowe tramwaje" (a nie jakies EN94) moga jezdzic i po
    lukach o promieniu (na oko) jakies 30 m. Takie cuda widzialem w
    Karlsruhe. Jezdza zarowno po sieci kolejowej (napiecie 15 kV), jak  i po
    ulicach miasta (napiecie 750V, szyny rowkowe).

    Tylko nie jestem pewien, czy akurat u nas w Gdansku jest potrzeba budowy
    tramwaju dwusystemowego (po prostu nie mam pomyslu na odpowiednia
    relacje, bo czy jest odpowiedni potok podroznych na przyklad z
    Pruszcza.na Zaspe, czy do Brzezna ?). Ale na Slasku - chocby jakies
    rozwiazanie dla jakubowych Siemianowic ?


    Andrzeju, Siemianowice akurat nie maja problemu tramwajowo-kolejowego, za to
    maja pare niewykorzystanych mozliwosci. Linia tramwajowa
    Katowice-Siemianowice byla jedna z pierwszych linii tramwajow elektrycznych
    na Slasku (1896 rok, do wczesnych lat powojennych tramwaje gornoslaskie
    mialy oczywiscie przeswit 785mm tak jak waskotorowki, potem je przekuto na
    1435mm. Ostatnia linia tramwajowa na 785mm byla zreszta Siemianowice-Chorzow
    we wczesnych latach 50tych. Tramwaj co prawda nie dojezdza do samego
    srodmiescia - nie przepuszczono go nigdy ani nad linia kolejowa
    Bytom-Siemianowice-Szopienice, ani w jednym poziomie - tutaj tez mamy
    problem malej ilosci miejsca, a wpuszczenie tramwaju w zabojczy zakret przy
    Hucie Jednosc stojacej - jakzeby inaczej - niemal w centrum miasta -
    zaowocowaloby zwiekszeniem ilosci kolizji drogowych o 1000%. Obecnie
    bezposrednie polaczenia tramwajowe Siemianowic z Katowicami Dw.PKP (linia
    13) i centrum Chorzowa (linia 12) z czestotliwoscia co 20 minut (dawniej co
    14-15 minut) wraz z tabunami autobusow zaspokajaja potrzeby komunikacyjne
    miasta.
    Wpuszczenie tramwaju w normalnotorowy ciag kolejowy w Siemianowicach nie ma
    sensu ekonomicznego - najbardziej ludne osiedla miasta sa polozone z dala od
    szlaku, a centrum miasta nie spelnia funkcji centrum 80-tysiecznego miasta
    ze wzgledu na konkurencje w postaci latwo dostepnych centrow Katowic i
    Chorzowa, znacznie lepiej wyposazonych w infrastrukture handlowo-uslugowa.
    Oczywiscie to juz jest broszka do wladz miasta ktore nie potrafia go
    uatrakcyjnic.

    Za to wykorzystujac istniejacy przebieg linii waskotorowej ktora poprzez
    niemal 150 lat "obrosla" osiedlami moznaby wprowadzic rowniez ruch autobusow
    szynowych linia waskotorowa z Siemianowic do Bytomia, trasa ta daje bardzo
    ciekawe mozliwosci praktyczne i turystyczne z doskonalymi lokalizacjami
    punktow handlowych. Projekt ktory robilem w zeszlym roku zreszta zaczyna
    interesowac coraz wiecej osob, moze i gnusne samorzady kiedys zechca na to
    spojrzec (niestety, wladza ta  na Slaksu ostatnio w ogole nie interesuje sie
    kwestiami komunikacji)

    Zas linia normalnotorowa dawnej kolei Prawego Brzegu Odry
    Wroclaw-Kluczbork-Tarnowskie Gory-Bytom-Siemianowice-Myslowice jako
    pasazerska sluzyla Siemianowicom od lat 70tych ubieglego wieku do 1970 roku
    dokladnie. Wtedy ostatecznie zawieszono ruch pociagow wahadlowych
    Katowice-Dabrowka Mala-Siemianowice-Bytom (ciekawe, chyba prowadzily je
    OKl-ki, no nie?) i postawiono na wiecej autobusow. Przyczyna byla chyba nie
    do konca w braku rentownosci, co w rosnacych przewozach wegla i ta linia do
    dzis jest wykorzystywana jako magistralna Wschod-Zachod
    (Szopienice-Bytom-Gliwice/Tarn. Gory) dla towarowych, odciazajac
    jednoczesnie Katowice. Linia ta zostala zelektryfikowana na poczatku lat
    80tych.

    Jakub

    http://gkw.topnet.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.