Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grajcownia.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-gorzów wlkp-rozkład





    Temat: Odrzanka
    [Gazeta Lubuska 29.11.2001]

    Do Warszawy z prędkością 200 km na godzinę
    Odrzanka w poczekalni
    Nawet po modernizacji odrzanką nie pojedziemy zbyt szybko. Dominować tu będą
    pociągi towarowe.

    Za pieniądze Unii Europejskiej PKP zmodernizuje polską część trasy
    Berlin-Warszawa. Natomiast tory między Wrocławiem a Szczecinem - czyli na
    tzw. odrzance - będą musiały poczekać na lepsze czasy, choć stan techniczny
    tej linii jest fatalny.

    Pieniądze na modernizację trasy z Warszawy do Kunowic, wraz z przebudową
    stacji w Kunowicach, będą pochodziły z Unii Europejskiej. Dostaniemy około
    100 mln euro. Prace rozpoczną się już w przyszłym roku, a po przebudowie
    pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h. Pasażerowie szybciej
    dojadą do Warszawy i Berlina.

    Korytarz pasażerski

    - Linia między Warszawą i Kunowicami należy do najważniejszych korytarzy
    pasażerskich w Polsce - mówi zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w
    Gorzowie Wlkp. Waldemar Osypiński.
    - Trzeba ją utrzymywać w standardach europejskich.
    Stan techniczny torów i całej infrastruktury kolejowej na odcinku między
    Warszawą a granicą z Niemcami już dziś pozwala jeździć pociągom z prędkością
    do 160 km/h. Aby jednak spełnić wymagania Unii Europejskiej, konieczne są
    dalsze inwestycje. Dzięki nim będziemy podróżować wygodniej, szybciej i
    bardziej punktualnie.

    Trasa towarowa

    Odrzanka jest natomiast w fatalnym stanie. Pociągi z Krakowa i Wrocławia do
    Berlina jadą już nie przez Zieloną Górę, ale przez Żagań i Żary -
    argumentuje zastępca dyr. Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w
    Zielonej Górze Grzegorz Dwojak. - Ponadto od kilku lat wydłużają się czasy
    przejazdów, chociażby między Zieloną Górą a Wrocławiem. Np. od 6 stycznia
    2002 roku, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, podróż do Wrocławia
    wydłuży się o 18 minut.
    Kolej nie ma jednak innego wyjścia. Ze względów bezpieczeństwa na niektórych
    odcinkach pociągi jeżdżą z prędkością najwyżej 30-40 km/h. Tak będzie aż do
    chwili, gdy linia ta zostanie zmodernizowana. Zanim to nastąpi - mogą
    jeździć jeszcze wolniej, gdyż ciężkie składy niszczą tory i rozjazdy.
    Odcinek między Wrocławiem a Szczecinem nigdy nie osiągnie jednak standardu
    trasy Warszawa - Kunowice. Odrzanka zapewnia bowiem głównie połączenie
    towarowe Śląska z portami. Dlatego w planach poprzedniej dyrekcji PKP
    przewidziano wprawdzie modernizację tej trasy, ale jedynie dla potrzeb ruchu
    towarowego. Już dziś ten szlak jest najbardziej obciążoną składami
    towarowymi linią kolejową w Polsce. Tak będzie i w przyszłości.
    Pierwszeństwo przyznano pociągom z węglem, maszynami czy kruszywem.

    Znaki zapytania

    Oznacza to, że pociągi osobowe czy pośpieszne pojadą ze średnią prędkością
    do 100 km/h, a towarowe 80-90 km/h. I to dopiero po wymianie torów i
    wzmocnieniu podłoża. Dziś nikt nie potrafi powiedzieć, kiedy prace
    modernizacyjne mogą się rozpocząć. O ile na unowocześnienie linii między
    Berlinem a Warszawą dostaniemy pieniądze z Unii Europejskiej, to na
    modernizację odrzanki musi je wysupłać PKP. A kolej znajduje się w fatalnej
    kondycji finansowej. Według ostrożnych szacunków jej długi na koniec roku
    mają osiągnąć astronomiczną sumę 7 mld zł.
    W. Osypiński dodaje, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która eksploatuje
    infrastrukturę kolejową, wydzieliła się z PKP dopiero 1 października br.
    Trudno zatem wymagać, by miała gotowe plany modernizacji. Trudno w ogóle
    oczekiwać szybkiej zmiany sytuacji; potrzebne będą przecież ogromne
    pieniądze - dodaje W. Osypiński.
    Nie wiadomo tylko, czy pasażerowie zechcą czekać, aż pociągi na odrzance
    nabiorą rozpędu.

    CZESŁAW WACHNIK





    Temat: LIST OTWARTY W SPRAWIE PKP


    Nie okłamuje, bo ceny wyszczególnione w taryfie o tyle wzrosły. To
    odnosisz
    się poniżej do poszczególnych, specjalnych ofert taryfowych, które maja
    się
    nijak do cennika głównego.


        Jednak to nie były jakieś promocje tylko stałe oferty. Dam Ci taki
    przykład.
    UOKiK narzuca TPSA takie i nie wyższe stawki z połączeniami do sieci
    komórkowych.
    I powiedzmy, że TPSA się tego trzyma lecz zmienia godziny "szczytu" od godz.
    5 rano do 23.
    I tak właśnie postąpiło PKP niby wszystko jest OK. Ale zrozum, że
    potencjalnego klienta nie obchodzi co wpłyneło na podwyżkę a jedynie fakt,
    że teraz więcej musi zapłacić za bilet.


    Znowu - nie podajesz skali podwyżek. Pokazujesz, że przewoźnik redukuje
    pewne, wprowadzone zresztą przez siebie, zniżki, do czego ma pełne prawo.


        To niech sobie redukuje, tylko niech nie wciska kity, że te podwyżki to
    zaledwie kilka procent bo to nie jest prawdą!!


    | Tabela opłat zgodnie z prawdą wzrosła o kilka
    | procent jednak równocześnie zmieniły się też inne przepisy powodujące
    dalszy
    | wysoki wzrost cen!!

    W niektórych, bardzo szczególnych przypadkach.

    |     Bilet POŚP. Gorzów Wlkp. - Piła Gł. (118 km) kosztował: 23,20 zł. -
    20%
    | = 18,56 zł.
    |         obecnie jest to:    24,75 zł. - 15% = 21,04 zł. (13,36%
    drożej!!!!)

    Szczerze powiedziawszy różnica 3 złotych nie robi wielkiego wrażenia.
    Zwłaszcza, że chodzi o bilet weekendowy, z którego z definicji korzysta
    się
    rzadko...


        To nie 3 złote tylko 13,36% jeśli pojedziesz EX-em z Katowic do np.
    Krakowa to już nie będzie 3 zł. a np. 6 zł.


    Co ni mniej, ni więcej oznacza, że PKP dalej stosuje preferencje cenowe
    dla
    rodziców podróżujących z dziećmi. A że mniejsze? No cóż - oni ustanowili
    bonus, oni decydują o jego wymiarze.


        j.w. tylko czemu kłamią, że podwyżki są niewielkie i nieodczuwalne.


    Skoro chodzi o przejazdy nie wynikające z marszruty pociągu, to jak możesz
    pisać, że ludzie jeżdżą tak z "przyczyn od nich niezależnych"? Ktoś, kto
    decyduje się na przejazd drogą dłuższą mimo, że ma do dyspozycji pociągi
    jadące normalnie - robi to z przyczyn jak najbardziej zależnych od siebie.
    Sam o tym decyduje. Przepis uderza w miłośników "kółeczek", a ci jeżdżą
    tak
    z premedytacją.


        A podany przykład Cię nie przekonał??


    |     Co prawda to też 5 godzin i 17 minut ale rano nic szybszego się nie
    | znajdzie

    Znajdzie się, znajdzie - PKS...


        Pewny jesteś, proszę znajdź mi więc jakieś połączenie via PKS. Powiem
    tylko, że PKS ma tą wadę, że jeśli nie ma autobusu bezpośredniego to
    nierzadko w ogóle nie jesteś w stanie podać o której dotrzesz na miejsce.
    Rozkłady PKS-u są dość ciężko dostępne nawet w epoce internetu.

    taksówką.

        A tak w ogóle jeśli taki jest Twój tok rozumowania to nie chce mi się z
    tobą gadać. A poza tym zatrudnij się na PKP - wróżę Ci tam świetlaną
    przyszłość. Właśnie przez ludzi takiego pokroju jak Ty PKP jest tym czym
    jest czyli "burdelem na kółkach".







    Temat: Moje sugestie co do SRJP 99-00 [long]
    1. Poziom graficzny: podniósł się. Porobili zamiast 1), czy 2), jest 1 w
    kwadraciku. Coś na wzór niemieckich. Nowe kolory, nowe odcienie - jednak
    skok nowej do starej jest duży. Tabela cen źle zaprojektowana. nowe znaczki
    IC, EC

    2. Jakość wykonania: No w kilku miejscach wyblakła farba, źle złożona mapa.
    Masa literówek (Gdyna, Anastazowo itepe...). Co najciekawsze: na ostatniej
    stronie w roku pieczątka ' KJ5' w trójkącie ;-).

    3. Solidność: Tu się nic nie zmieniło. Otrzymujemy 'talony' na poprawki, jak
    w zeszłym roku. Na dzień dobry otrzymujemy karteczkę A5, zapisaną maczkiem o
    poprawkach. Dużo pociągów opisanych jako G - do odwołania [np. Wielbark -
    Nidzica]. Podane adresy wszystkich biur przejazdóe pasażerski, nawet Biuro
    przejazdów bezbiletowych [chociaz ich adres był już tyle razy tu wymieniany,
    że mogę go powiedzieć z pamięci ;-]

    4. Zawartość merytoryczna:))))
        a) Pierwsze co: Pociąg pośpieszny 'Kociewie' Gdynia - Gorzów Wlkp. Jak
    dla mnie super [ a Jarek pisał, że szkoda, że nie jedzie via Kościerzyna
    :P]. Szkoda, że tylko sezonowy. Mogliby go dać jeszcze np. na ferie.
    Prawdopodobnie do Tczewa siódemka, a w Tczewie zmiana czoła na
    [najprawdopodobniej szara codzienność su45, jednakże: W Gorzowie mają SP32,
    a one mają tendencje do jeżdżenia z pośpiechami [mimo, że samej espe trzydwa
    nie lubię, ale trochę egzotyki czemu nie], lub w Gdyni mają SU-46, które
    zamiast na Hel mogłyby pójść na G.Wlkp. [czy to nie byłoby piękne???]
        b)Mieszko tylko pośpieszny? Zdegradowali? Jak na PKP to baaardzo dziwne
    posunięcie...
        c) Małdyty & Skarszewy zostają (ofkoz z adnotacją 'ruch pociągów może
    być zawieszony po uprzednim ogłoszeniu':()... Ale... NIECH ŻYJĄ DŁUGO!!!
        d) Przemytnik 55002 Królewiec zostaje cofnięty o godzinę, i tak:
            1. Aspekt pozytywny: Można wyskoczyć do Królewca na piwo + mały
    przemyt. 1335 w Królewcu, powrót 1555 z Królewca <== akurat :)
            2. Aspekt negatywny: Będę musiał wracać z Braniewa 2015, więc nie
    przejadę się z mechanikami jedynką i będę w domu o godzinkę później
        d) Ex Czartoryski - duży plus, do tej pory była tylko rzeźnia. <== może
    mi ktoś z grupy wytłumaczy czemu akurat rzeźnia nazywa się 'rzeźnia'???
        e) IC Lajkonik, IC Wyspiański, IC Sawa :-/ Nie bardzo mi się to widzi.
    Czas jazdy w sumie ten sam, komfort troszkę wyższy, ale jednak 5 zetów
    więcej - lepiej wypić piwo w Ex :-))))
        f) Kielce - Trzebiatów I w ten sposób jest w miarę dogodny dojazd dla
    miłośników na trasę Gryfice Wąsk. - Trzeb wąsk.
        g) Gniezno Wąsk. - Powidz - Anastazewo :)))). To mi się podoba...Chyba
    dadzą Px-a [a mają coś innego???] Lecz osobiście opierdolę tego pana od
    rozkładów, bo Pomorzanin wjeżdza 0920, a wąski wyrusza 0910. Prędzej mam(y)
    0603 w Gnieźnie. Czyżby tylko dla miejscowych?
        h) Krośniewice - Krzewie wąsk.. Trzy pary pociągów (typu EN57 na tor
    wąski czyli Mbxd 2:)))<== za bardzo trzęsie:(...)
        i) Tabelki Nieszawa Waganiec wąsk - Koneck, Koło wąsk.-Sompolno -
    Sławoszewek, Opatówek wąsk - Turek --- Tylko dla wybranych, czyli wyjazd o
    0900 powrót o 1300:((((((( - czyli jak masz duuuużo kasy to pojedziesz...

    Jutro dokończe...
    [12 godzin przerwy]

        j) Pociąg osobowy 'Powiśle' Grudziądz - Bydgoszcz. Tu duże brawa. Jeżeli
    jeszcze skład będzie na tyle luksusowy co Chojniczanina to... Moja dygresja:
    Czemu nie Malbork - Bydgoszcz? Może od nowego rozkładu przedłużą ;-)
    Przydałby się Malbork - Zd. Wola Karsznice, jaki był parę lat temu...

        k) Ogólnie to dużo pociągów jest takich samych, lecz ich odjazdy są
    poprzesuwane o parę minut.

        l)Ucięli nam rezerwację fakultatywną na Wielkopolanina - a był to dobry
    pomysł. IMHO większość pośpiechów dalkobieżnych powinno być R [bez obwódki],
    albo RF.

        ł) Przyrównali SKM do CMK... Idioci...

        m) Tabela 104 nadal pusta... A szkoda. Fajnie by się przejechać po
    szerokim na elhaes.

        n) Pojawiły sie opisy postaci. Np. Stanisław Wysocki str.521. Ale
    żadnego innego nie znalazłem.

        o) Dużo nowych pociągów - lecz równie dużo sezonowych.
    Chyba wszystko...





    Temat: Moje sugestie co do SRJP 99-00 [long]
    to sie nie nazywa "sugestie"  tylko "recenzja"...

    1. Poziom graficzny: podniósł się. Porobili zamiast 1), czy 2), jest 1 w
    kwadraciku. Coś na wzór niemieckich. Nowe kolory, nowe odcienie - jednak
    skok nowej do starej jest duży. Tabela cen źle zaprojektowana. nowe
    znaczki
    IC, EC

    2. Jakość wykonania: No w kilku miejscach wyblakła farba, źle złożona
    mapa.
    Masa literówek (Gdyna, Anastazowo itepe...). Co najciekawsze: na ostatniej
    stronie w roku pieczątka ' KJ5' w trójkącie ;-).

    3. Solidność: Tu się nic nie zmieniło. Otrzymujemy 'talony' na poprawki,
    jak
    w zeszłym roku. Na dzień dobry otrzymujemy karteczkę A5, zapisaną maczkiem
    o
    poprawkach. Dużo pociągów opisanych jako G - do odwołania [np. Wielbark -
    Nidzica]. Podane adresy wszystkich biur przejazdóe pasażerski, nawet Biuro
    przejazdów bezbiletowych [chociaz ich adres był już tyle razy tu
    wymieniany,
    że mogę go powiedzieć z pamięci ;-]

    4. Zawartość merytoryczna:))))
        a) Pierwsze co: Pociąg pośpieszny 'Kociewie' Gdynia - Gorzów Wlkp. Jak
    dla mnie super [ a Jarek pisał, że szkoda, że nie jedzie via Kościerzyna
    :P]. Szkoda, że tylko sezonowy. Mogliby go dać jeszcze np. na ferie.
    Prawdopodobnie do Tczewa siódemka, a w Tczewie zmiana czoła na
    [najprawdopodobniej szara codzienność su45, jednakże: W Gorzowie mają
    SP32,
    a one mają tendencje do jeżdżenia z pośpiechami [mimo, że samej espe
    trzydwa
    nie lubię, ale trochę egzotyki czemu nie], lub w Gdyni mają SU-46, które
    zamiast na Hel mogłyby pójść na G.Wlkp. [czy to nie byłoby piękne???]
        b)Mieszko tylko pośpieszny? Zdegradowali? Jak na PKP to baaardzo
    dziwne
    posunięcie...
        c) Małdyty & Skarszewy zostają (ofkoz z adnotacją 'ruch pociągów może
    być zawieszony po uprzednim ogłoszeniu':()... Ale... NIECH ŻYJĄ DŁUGO!!!
        d) Przemytnik 55002 Królewiec zostaje cofnięty o godzinę, i tak:
            1. Aspekt pozytywny: Można wyskoczyć do Królewca na piwo + mały
    przemyt. 1335 w Królewcu, powrót 1555 z Królewca <== akurat :)
            2. Aspekt negatywny: Będę musiał wracać z Braniewa 2015, więc nie
    przejadę się z mechanikami jedynką i będę w domu o godzinkę później
        d) Ex Czartoryski - duży plus, do tej pory była tylko rzeźnia. <==
    może
    mi ktoś z grupy wytłumaczy czemu akurat rzeźnia nazywa się 'rzeźnia'???
        e) IC Lajkonik, IC Wyspiański, IC Sawa :-/ Nie bardzo mi się to widzi.
    Czas jazdy w sumie ten sam, komfort troszkę wyższy, ale jednak 5 zetów
    więcej - lepiej wypić piwo w Ex :-))))
        f) Kielce - Trzebiatów I w ten sposób jest w miarę dogodny dojazd dla
    miłośników na trasę Gryfice Wąsk. - Trzeb wąsk.
        g) Gniezno Wąsk. - Powidz - Anastazewo :)))). To mi się podoba...Chyba
    dadzą Px-a [a mają coś innego???] Lecz osobiście opierdolę tego pana od
    rozkładów, bo Pomorzanin wjeżdza 0920, a wąski wyrusza 0910. Prędzej
    mam(y)
    0603 w Gnieźnie. Czyżby tylko dla miejscowych?
        h) Krośniewice - Krzewie wąsk.. Trzy pary pociągów (typu EN57 na tor
    wąski czyli Mbxd 2:)))<== za bardzo trzęsie:(...)
        i) Tabelki Nieszawa Waganiec wąsk - Koneck, Koło wąsk.-Sompolno -
    Sławoszewek, Opatówek wąsk - Turek --- Tylko dla wybranych, czyli wyjazd o
    0900 powrót o 1300:((((((( - czyli jak masz duuuużo kasy to pojedziesz...

    Jutro dokończe...
    [12 godzin przerwy]

        j) Pociąg osobowy 'Powiśle' Grudziądz - Bydgoszcz. Tu duże brawa.
    Jeżeli
    jeszcze skład będzie na tyle luksusowy co Chojniczanina to... Moja
    dygresja:
    Czemu nie Malbork - Bydgoszcz? Może od nowego rozkładu przedłużą ;-)
    Przydałby się Malbork - Zd. Wola Karsznice, jaki był parę lat temu...

        k) Ogólnie to dużo pociągów jest takich samych, lecz ich odjazdy są
    poprzesuwane o parę minut.

        l)Ucięli nam rezerwację fakultatywną na Wielkopolanina - a był to
    dobry
    pomysł. IMHO większość pośpiechów dalkobieżnych powinno być R [bez
    obwódki],
    albo RF.

        ł) Przyrównali SKM do CMK... Idioci...

        m) Tabela 104 nadal pusta... A szkoda. Fajnie by się przejechać po
    szerokim na elhaes.

        n) Pojawiły sie opisy postaci. Np. Stanisław Wysocki str.521. Ale
    żadnego innego nie znalazłem.

        o) Dużo nowych pociągów - lecz równie dużo sezonowych.
    Chyba wszystko...

    --

                                   -=Pozdrawiam=-

    Piotr Piwarski
    Miłośnik kolei z Malborka

    Niezależny serwer miłośników transportu szynowego SMTS
    http://kolej.pasjo.net.pl
    Polska On-Line - RC5 Team


    --
    Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl





    Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007
    Zakładam nowy temat, bo stary jest tegoroczny, przynajmniej w tytule najwyżej boh. włączy.

    Za http://k-m.lhs.pl:

    * P 37100 (37100) Ślązak rel. Przemyśl - Zielona Góra - bez zmian
    * P 38104 (83105) Galicja rel. Przemyśl - Szczecin Gł. - wydłużenie relacji na odcinku Wrocław - Szczecin
    * P 38102 (83103) Krakowianka rel. Kraków Główny - Kołobrzeg - bez zmian
    * P 31200 (13201) Nosal rel. Zakopane - Warszawa Wsch. - prowadzi grupy wagonów: Warszawa - (Kraków Płaszów) - Krynica i Lublin - (Kielce) - Zakopane.
    * P 35502 (53503) Kraków Pł. - Hel - bez zmian
    * P 38100 (83101) Światowid rel. Przemyśl - Szczecin Gł. - bez zmian
    * P 31100 (13101) Reymont rel. Kraków Pł. - Łódź Fabryczna - bez zmian
    * P 31502 (13503) Wigry rel. Kraków Pł. - Suwałki - bez zmian
    * P 31104/31504 (13105/13505) Żeromski rel. Zakopane/Kraków Pł. - Warszawa Wsch. - bez zmian
    * P 32010 (23101) Sztygar rel. Kraków Pł. - Lublin - bez zmian
    * P 26100 (62101) Hetman rel. Zamość - Wrocław Gł. - bez zmian
    * P 38200 (83201) Przemyślanin rel. Przemyśl - Szczecin Gł./Świnoujście - wagony WLAB i Bc tylko na odcinku Kraków - Szczecin Gł./Świnoujście
    * P 38204 (83205) Zakopane - Szczecin Gł. - bez zmian
    * P 34100 (43101) Bieszczady rel. Przemyśl/Zagórz - Gliwice - wydłużenie relacji na odcinku Przemyśl - Rzeszów, z Zagórza w terminach
    * P 32100 (23103) Długosz rel. Kraków Pł. - Lublin - bez zmian
    * P 38504 (83505) Kraków Pł. - Słupsk - bez zmian
    * P 38202 (83203) Ustronie rel. Kraków Pł. - Kołobrzeg - nadanie nazwy
    * P 35100 (53101) Warmia rel. Kraków Pł. - Olsztyn - bez zmian
    * P 86104 (68105) Gorzowiak rel. Gorzów Wlkp. - Wrocław Gł. - skrócenie relacji
    * P 38506 (83507) Kraków Pł. - Świnoujście - bez zmian
    * P 35504 (53505) Zakopane - Gdynia Gł./Olsztyn - w stacji Kraków Pł. włączanie/wyłączanie wagonów rel. Gdynia - Krynica/Zagórz - Gdynia
    * P 38502 (83503) Rzeszów - Kołobrzeg - bez zmian
    * P 31112 (13113) Pilica rel. Kraków Pł. - Koluszki - zmiana terminu z Krakowa kursuje (5) i (7), z Koluszek (6) i (1) oraz w terminach
    * P 35102 (53103) Sukiennice rel. Kraków Gł. - Gdynia Gł. - wydłużenie relacji na odcinku Bydgoszcz - Gdynia
    * P 34200 (43201) Przemyśl - (Katowice) - Wrocław Gł. - łącznik do pociągu 26200 (62200) rel. Lublin - Wrocław - Lublin, dodatkowo w stacji Kraków Pł. włączanie/wyłączanie wagonów rel. Zakopane - Wrocław - Zakopane
    * P 31106 (13107) Kinga rel. Kraków Pł. - Białystok - bez zmian
    * P Śnieżka rel. Kraków Gł. - Wrocław Gł. - zmiana relacji i trasy przejazdu (kursuje przez Katowice, Opole); w terminach w stacji Wrocław Gł. przełączanie wagonów z/na poc. Sudety do/z Jeleniej Góry
    * P 35110 (53111) Jadwiga rel. Kraków Pł. - Olsztyn/Terespol - zmiana terminu kursowania, w obu relacjach kursuje codziennie
    * P 35506 (53507) Zakopane - Bydgoszcz - bez zmian
    * P 37103 (73103) Cegielski rel. Poznań - Przemyśl - nowy pociąg, kursuje przez Ostrów Wlkp. Zduńską Wolę, Chorzew Sieńkowice, Częstochowę
    * P 36100 (63101) Roztocze rel. Przemyśl/Zamość - Wrocław Gł. - zmiana relacji i nadanie nazwy
    * P 31202 (13203) Wetlina rel. Krynica/Zagórz - Warszawa Wsch. - likwidacja
    * P 37500 (73501) Podhalanin rel. Zakopane - Poznań Gł. - likwidacja
    * P 34102 (43103) Morcinek rel. Gliwice - Przemyśl Gł./Zamość - likwidacja
    * P 381 (382) Cracovia rel. Kraków Gł. - Budapeszt Keleti - bez zmian
    * P 200 (201) Silesia rel. Kraków Gł. - Praha Hl. N. - bez zmian

    Dodatkowo spółka PKP InterCity szykuje międzynarodowe niespodzianki:

    * EC 108 Kraków Główny (o. 7.15) - Petrovice u. Karvine - Praha Hl. N. (p. 13.54) - w Petrovicach przełączenie grupy wagonów rel. Kraków Gł. - Wiedeń Sudb. do pociągu EC Polonia
    * EC 109 Praha Hl. N. (o. 14.07) - Petrovice u. Karvine - Kraków Gł. (p. 20.40) - w Petrovicach przełączenie grupy wagonów rel. Wiedeń Sudb. - Kraków Gł. z pociągu EC Polonia
    * Kraków Główny - Wiesbaden Hbf - Kraków Główny; bezpośrednie WLAB do Frankfurtu nad Menem oraz Monachium (pociąg nocny - skład przechodzi z/na IC Mickiewicz)



    Temat: Mapa kolejowa Lato 1953 (dlugie)
    Wynalazłem w szpargałach "Mapę schematyczną sieci PKP do urzędowego
    rozkładu jazdy pociągów lato 1953"! Kilka refleksji (wziąłem też dla
    porównania nieco nowszą (z 1994)).

    Zamiast Katowic - Stalinogród. Ciekawie wygląda "Stalinogród
    Ligota". Nie ma też Świnoujścia - tory kończą się na stacji "Odra
    Port". "Łabędy" występują bez Gliwic, "Podłęże" i "Nowa Huta" bez
    Krakowa.

    Mnóstwo linii kolejowych, o których dzisiaj nikt już chyba nie
    pamięta. Zwłaszcza na Dolnym Śląsku i na Pomorzu. Kilka przykładów:

    -  Wołów Śl. - Lubiąż,
    -  Oława - Boreczek,
    -  Środa Śl. - Środa Śl. Miejska,
    -  Węgliniec - Czerwona Woda,
    -  Żmigród - Wąsosz (okol. Wrocławia),
    -  Góra Śl. - Krzelów,
    -  Nysa - Ścinawa Mała,
    -  Rudna Gwizdanów - Polkowice,
    -  Jugowice - Walim (podobno tuż po wojnie zelektryfikowana 1_kV=),
    -  Kamienna Góra - Okrzeszyn,
    -  Tuplice - Mużaków Wsch.,
    -  Krosno Odrz. - Bobrowice,
    -  Bielice - Skwierzyna Gaj,
    -  Pyrzyce - Płońsko Pyrz.,
    -  Chwarstnica - Swobnica (niedaleko Szczecina),
    -  Stara Piła - Kokoszki - Osowa (to niedaleko Somonina),
    -  Szymank - Nowy Dwór Gdański.

    We wschodniej i centalnej Polsce też kilka ciekawych odcinków:

    -  Turza W. - Uzdowo (odgałęzienie trasy Działdowo - Iława),
    -  Bąkowiec - Wysokie Koło,
    -  Słotwiny - Budziszewice.

    Na tej mapie widać wyraźnie też kilka miejsc, w których
    prawdopodobnie brakuje mostów, m.in. brak połączenia na odcinkach
    Rybienko - Wyszków, Zieleniec - Gorzów Wlkp., Jelenia Góra - Jelenia
    Góra Zach., Bydgoszcz - Unisław, Piła - Bzowo Goraj, Prudnik -
    Gogolin.

    Niesamowita ilość linii wąskotorowych (tu oczywiście są chyba te, na
    których prowadzono ruch pasażerski). M.in.
    -  Gliwice - Szymocice - Markowice Raciborskie (ja pamiętam tylko
    Gliwice - Rudy),
    -  Szczucin - (most przez Wisłę) - Bogoria - Jędrzejów (z
    odgałęzieniem do Kocmyrzowa i Charsznicy),
    -  Wożuczyn/Byków - Łaszczów - Werbkowice - Gozdów -
    Uchanie/Strzyżów (kto o tym pamięta dziś!),
    -  Biała Podlaska - Rozkosz (:-) - Konstantynów/Janów Podlaski,
    Pupy (:-) - Myszyniec - Grabowo/Kolno/Łomża,
    -  duża sieć wąskotorowa w rejonie Gdańska, Sztutowa i Nowego Dworu
    Gdańskiego (czy tam był kiedyś most przez Wisłę? Niedawno tam byłem
    i widziałem tylko prom),
    -  duża sieć w rejonie Nakła nad Notecią,
    -  bardzo rozgałęziona sieć w rejonie Kołobrzegu
    (Kołobrzeg/Trzebiatów/Gryfice - Gościno -
    Sławoborze/Białogard/Koszalin/Bobolice) (niedawno przeprowadziłem
    się częściowo w okolice Gościna i oglądnąłem to, co zostało z
    wąskotorówki - obraz nędzy i rozpaczy - zachował się pięciotorowy
    układ torów (1000_mm) na stacji z kilkoma zwrotnicami, ale jest
    przecięty drogą, miejscowe dzieciaki wydłubują z szyn haki bez
    większego problemu, linia do Kołobrzegu to tylko wykop - kiedyś
    sprawdzę, jak daleko się ciągnie),
    -  bardzo rozległa sieć na Kujawach (od Ozorkowa do Gniezna i
    Aleksandrowa Kuj.),
    -  a z Zaniemyśla przez Środę Wlkp. można było dojechać do Poznania.

    Na wschodzie brak wielu istniejących obecnie linii (które wydawałoby
    się były "od zawsze"):
    -  Suwałki - Augustów - Jastrzębna (nie ma linii do Sokółki),
    -  są tylko kawałki Przemyśl - Hermanowice i Załuż - Krościenko,
    -  nie ma kawałka z Turoszowa do Bogatyni (to Dolny Śląsk),
    -  Ocice - Dęba Rozalin (brak fragmentu do Rzeszowa).

    No to tyle refleksji. Mapa jest w fatalnym stanie - ktoś ją kiedyś
    próbował sklejać, ale i tak rozłazi się w palcach.

    Grzexs





    Temat: Ba(h)na zamiast PKP
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/420066.html
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/a2/40_420066_2_d_5795.jpg
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/0b/40_420066_1_d_9037.jpg

    Ba(h)na zamiast PKP

    Wtorek, 16 listopada 2004r.

    Prawdopodobnie już niebawem do Wielkopolski zaczną dojeżdżać niemieckie
    koleje
    regionalne. Najpierw tylko do Krzyża, a później... nawet co trzeci
    pociąg może nie być polski.

    Ekspansją na wschód zainteresowani są prywatni i państwowi niemieccy
    przewoźnicy, czyli głównie krajowa spółka Deutsche Bahn oraz obsługująca
    połączenia regionalne BBX.

    Do przetargu

    Stanęły one do przetargu na organizację przewozów kolejowych do
    Kostrzyna (województwo lubuskie). Jednak okazało się, że nie interesuje
    ich tylko i wyłącznie obsługa linii przygranicznej, lecz chcą swoim
    zasięgiem obejmować coraz więcej polskich torów. Podczas spotkania z
    przedstawicielami Lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego niemieccy kolejarze
    stwierdzili, że myślą o tym, by ich pociągi kursowały między Berlinem,
    Frankfurtem nad Odrą, Gorzowem i Krzyżem. Jest to pierwszy etap do
    stworzenia niemieckich połączeń do Piły, Bydgoszczy i dalej, aż do
    Rosji.

    Już jeżdżą

    Obecnie niemieckie pociągi wjeżdżają na 2,5 kilometra w głąb Polski. Są
    to składy Kostrzyn-Berlin. Połączenie to jest bardzo chwalone zarówno
    przez zagranicznego przewoźnika, jak też i polskich podróżnych. Niemcom
    takie przedsięwzięcie się opłaca, dlatego też chcą dalej się rozwijać w
    naszym kraju. Pasażerowie natomiast twierdzą, że w końcu mogą jechać
    czystym pociągiem, bilet na niego nie jest droższy niż na to co oferują
    Polskie Koleje Państwowe. Większość z jeżdżących podkreśla też to, że w
    niemieckich wagonach bardzo często prowadzone są kontrole, co powoduje,
    że pasażerowie czują się bezpieczniej.

    Muszą oddać część rynku

    Zgodnie z unijnymi przepisami 30 procent naszego rynku kolejowego może
    być oddanych zagranicznym przewoźnikom.

    - Jednak muszą spełniać dwa warunki - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik
    prasowy poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. – Pierwszy z
    nich to uzyskanie odpowiednich dokumentów z Urzędu Transportu
    Kolejowego. Drugi, że maszyniści obsługujący lokomotywy muszą potrafić
    porozumiewać się w języku polskim.

    Wszystko wskazuje jednak na to, że możliwość przejęcia trzeciej części
    przewozów kolejowych zostanie przez Niemców wykorzystana. Nikt z osób
    odpowiadających za kolej w Wielkopolsce nie chce się oficjalnie
    wypowiadać co do przyszłości PKP w regionie.

    - Nie dotarło do mnie żadne pismo - mówi Henryk Szczefanowicz z
    Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Jeśli jednak tak się stanie,
    to kandydat będzie musiał uczestniczyć w przetargu.

    Twierdzi, że nie wie także nic o tym, ze w Zielonej Górze rozmawiano o
    pierwszym połączeniu do Krzyża. Podobnie wypowiada się Kazimierz
    Budynkiewicz, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Poznaniu. Tyle oficjalnie, jednak...

    Będą rozmawiać

    Z naszych informacji wynika, że jeszcze w tym tygodniu pracownicy
    instytucji odpowiedzialnych za pociągi osobowe w Wielkopolsce mają
    jechać do Zielonej Góry, gdzie będą prowadzone rozmowy dotyczące wejścia
    Deutsche Bahn do naszego województwa. Nikt na razie nie chce mówić, jak
    PKP zamierza przeciwstawić się ekspansji obcych przewoźników, czy np.
    obniży ceny biletów. Warunki finansowe wszyscy przewoźnicy będą mieć
    równe. Jak wyjaśnia Zbigniew Wolny, takie same stawki obowiązywać będą
    za przejazdy po torach Polskich Linii Kolejowych.

    Według naszych informacji, BBX prawdopodobnie chce, by połączenia
    lokalne były obsługiwane przez niemieckie autobusy szynowe. Mają to być
    takie same pojazdy, które kursują za Odrą. Nie ma natomiast jeszcze
    skalkulowanych cen biletów, które niemieckie firmy chcą wprowadzić na
    swoje przewozy w Polsce.

    Rozkład w Niemczech

    Nowy rozkład jazdy PKP, który ma zostać wprowadzony od 12 grudnia, nie
    został jeszcze przedstawiony w Polsce. Można jednak zapoznać się z nim
    na internetowych stronach Deutsche Bahn.

    Do Niemiec

    PKP Cargo, spółka zajmująca się transportem towarowym, zamierza wejść na
    rynek niemiecki. Liczy, że dla tamtejszych przedsiębiorców jej oferta
    cenowa będzie bardziej konkurencyjna niż rodzimych przewoźników. Krokiem
    w tym kierunku ma być przejecie części spółki RAG (jednej z największych
    w Niemczech i krajach Beneluksu).





    Temat: Nowości w rozkładzie jazdy PKP na 2006 r.
     Szanowni Państwo ,

    Spółka "PKP Przewozy Regionalne" w nowym rozkładzie jazdy 2005/2006 ważnym
    od 11 grudnia 2005 r. proponuje nowe połączenia pospiesznymi pociągami
    międzywojewódzkimi*:

    1. "KOZIOŁEK"

    Poznań Gł. (13:11) - Płock (16:30)

    Płock (19:10) - Poznań Gł. (22:36)

    Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem w kierunku Warszawy i
    z Warszawy.

    2. "BRANICKI"

    Kielce (05:15) - Białystok (10:50)

    Białystok (16:05) - Kielce (21:52)

    3. "KINGA"

    Białystok (10:05) - Kraków Pł. (17:55)

    Kraków Pł. (09:52) - Białystok (17:50)

    4. "SAN"

    Przemyśl (05:58) - Kostrzyn (20:37)

    przez: Lublin (10:10), Warszawę (12:55), Bydgoszcz (16:38), Piłę (17:56)

    Kostrzyn (07:00) - Przemyśl (22:15)

    przez: Piłę (09:46), Bydgoszcz (11:00), Warszawę (15:05), Lublin (18:05)

    Pociąg prowadzi grupę wagonów z Zamościa (07:26) i do Zamościa (20:18).

    (łączenie i dzielenie na stacji Lublin).

    5. "CHEŁMIANIN"

    Chełm (06:56) -Bydgoszcz Gł. (14:35)

    Bydgoszcz Gł. (13:28) - Chełm (21:04)

    Pociąg prowadzi wagony bezpośrednie do Gdyni (17:35) oraz z Gdyni (07:26).

    (przełączanie wagonów na stacji Bydgoszcz).

    6. "BYSTRZYCA"

    Lublin (06:20) - Kutno (10:29)

    Kutno (17:28) - Lublin (21:30)

    Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem do Gdyni oraz z Gdyni
    (przez Bydgoszcz).

    W ten sposób wprowadzone zostało kolejne dzienne połączenie Lublina z
    Bydgoszczą i Trójmiastem pociągami pospiesznymi (bez dopłaty). Opłata za
    przejazd w relacji Lublin - Gdynia - Lublin naliczana będzie według stawek
    relacyjnych - jak za przejazd najkrótszą drogą.

    7. "JAN DŁUGOSZ"

    Lublin (17:10) - Kraków Pł. (22:26) / Katowice (22:42)

    Kraków Pł. (06:00) / Katowice (06:05) - Lublin (11:10)

    Dzielenie i łączenie składu na stacji Kielce.

    8. "PARSĘTA"

    Kołobrzeg (05:23) - Olsztyn Gł. (11:51)

    Olsztyn Gł. (15:32) - Kołobrzeg (22:34)

    9. "GORZOWIAK"

    Gorzów Wlkp. (05:17) - Rzeszów (16:36)

    przez: Poznań (07:35), Wrocław (10:00), Kraków (14:30)

    Rzeszów (11:57) - Gorzów Wlkp. (23:35)

    przez: Kraków (11:15), Wrocław (18:45), Poznań (20:27)

    10. "PILICA"

    Tomaszów Mazowiecki (06:02) - Kraków Pł. (09:25)

    przez Koniecpol (07:48)

    Kraków Pł. (17:17) - Tomaszów Mazowiecki (20:37)

    przez Koniecpol (19:08)

    11. "OSTROWIANIN"

    Ostrów Wlkp. (05:12) - Olsztyn Gł. (14:03)

    przez: Łódź Kal. (07:38), Warszawę Centr. (10:15)

    Olsztyn Gł. (13:36) -Ostrów Wlkp. (22:16)

    przez Warszawę Centr. (17:28), Łódź Kal. (20:03)

    12. "SUKIENNICE"

    Kraków Gł. (07:45) - Bydgoszcz Gł. (15:28)

    przez: Częstochowę (09:50), Łódź Kal. (12:04)

    Bydgoszcz (11:52) - Kraków Gł. (19:56)

    przez: Łódź Kal. (15:35), Częstochowę (17:48)Godziny w nawiasach przy stacji
    początkowej i stacjach pośrednich oznaczają godzinę odjazdu, a przy stacji
    końcowej godzinę przyjazdu. Uprzejmie informujemy, iż z uwagi na wprowadzane
    skomunikowania i poprawki podane godziny mogą ulec nieznacznej zmianie.

    * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest taki
    pociąg, który kursuje przez teren 3 lub więcej województw, a także niektóre
    pociągi międzynarodowe.

    Ponadto spółka "PKP Przewozy Regionalne" informuje, że w nowym rozkładzie
    jazdy, w porze dziennej, zaplanowano odjazdy z dużych stacji węzłowych na te
    same końcówki minut, czyli w ruchu cyklicznym - w miarę możliwości
    technicznych na danej linii. Zaznaczamy, że w niektórych godzinach minuty
    odjazdów mogą nieznacznie odbiegać od założeń, co często wynika z
    konieczności zachowania dogodnych skomunikowań na stacjach pośrednich, w
    celu umożliwienia naszym Klientom dogodnych przesiadek na inne pociągi.

    Odjazdy z Białegostoku:

    Kierunek Warszawa:

    5:05, 6:05, 8:05, 10:05, 12:05, 14:15, 16:05, 19:05.

    Odjazdy z Gdyni Głównej:

    Kierunek Poznań:

    4:47; 7:47; 10:42; 14:48; 17:47.

    Odjazdy z Lublina:

    Kierunek Warszawa:

    5:20, 6:20, 8:20, 10:10, 12:20, 14:20, 16:20, 18:10, 19:05.

    Odjazdy z Łodzi Fabrycznej:

    Kierunek Warszawa:

    5:22, 6:00; 6:23; 7:23; 8:23; 9:23; 10:23; 11:23; 12:23; 13:23; 14:23;
    15:23; 16:23; 17:23; 18:23; 20:23.

    Odjazdy z Poznania Głównego:

    Kierunek Gdynia:

    6:17, 9:17, 12:17, 15:17, 18:17.

    Kierunek Wrocław:

    5:45, 7:35, 8:35, 9:35, 11:35, 12:35, 14:35, 17:35, 18:35, 19:35, 20:35.

    Kierunek Szczecin:

    6:17, 8:17, 10:17, 15:17, 17:17, 19:17.

    Odjazdy z Warszawy Centralnej:

    Kierunek Białystok:

    6:10, 8:10, 11:10, 13:10, 15:10, 16:10, 17:10, 19:10.

    Kierunek Bydgoszcz Główna:

    6:55; 8:55*; 10:55; 12:55; 14:55; 17:00; 17:55; 18:55.

    * skomunikowanie w Kutnie z pociągiem w kierunku Bydgoszczy

    Kierunek Lublin:

    7:20; 9;13; 11:05; 13:05; 15:05; 16:05; 17:15; 19:05.

    Kierunek Łódź Fabryczna:

    6:20; 7:20; 8:20; 9:20; 10:20; 11:20; 12:20; 13:20; 14:20; 15:20; 16:20;
    16:50; 17:20; 18:20; 19:20; 20:20.

    Odjazdy z Wrocławia Głównego:

    Kierunek Katowice:

    6:00; 9:00; 10:00; 12:03; 13:00; 15:00; 17:03; 20:00; 22:00.

    Kierunek Poznań:

    3:16; 5:35; 6:40; 8:40; 7:42; 11:40; 13:40; 14:40; 15:40; 16:40; 18:45;
    20:26.

    http://www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19





    Temat: Korekta rozkładu jazdy od 1 lutego - najważniejsze zmiany
    Korekta rozkładu jazdy od 1 lutego 2008 r. - najważniejsze zmiany

    Nowe pociągi:

    • Lublin – Łódź Fabr. – Lublin (przez Radom, Tomaszów Maz.)
    • OSTROWIANIN Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. (przez Ostrów Wlkp., Łódź Kal.) – obecnie kursuje z Ostrowa Wlkp., w poniedziałki będzie jechał z Wrocławia (w kierunku powrotnym kursuje już do Wrocławia w piątki)
    • woj. śląskie: 42 pociągi osobowe Bytom – Gliwice – Bytom
    • woj. warmińsko – mazurskie: rano pociąg osobowy Korsze – Ełk
    • woj. łódzkie: pociąg osobowy Łódż Kal. – Kutno
    • woj. opolskie: pociąg osobowy Namysłów – Oleśnica
    • woj. zachodniopomorskie: pociąg osobowy Kołobrzeg – Gryfice

    Pociągi o zmienionych relacjach:

    • zamiast pociągu ŁUŻYCE Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec, pociąg OLEŃKA (obecnie Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. ) będzie kursował
    w wydłużonej relacji Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec (przez Opole, Częstochowę, Koluszki)
    • w wakacje zamiast pociągu WIDAWA Łódź Kal. – Wrocław Gł. – Łódź Kal., na tym odcinku będzie kursował pociąg NIEGOCIN Ełk – Wrocław Gł. – Ełk
    • woj. łódzkie: wydłużenie relacji pociągu osobowego Radom – Koluszki do Łodzi, po zmianie: Radom – Łódź Fabr.
    • woj. łódzkie: w godzinach porannych i popołudniowych wydłużenie relacji niektórych pociągów z Łodzi Kal. do Sieradza i Poznania oraz z powrotem o odcinek do Zgierza, po zmianie relacje: Sieradz – Zgierz – Sieradz i Poznań Gł. – Zgierz – Poznań Gł. (przez Łódź Kal.)
    • woj. lubuskie: wydłużenie relacji pociągu osobowego Żary – Ruszów – Żary, po zmianie dojazd do stacji węzłowej w woj. dolnośląskim: Żary – Węgliniec – Żary
    • woj. dolnośląskie: wydłużenie realcji pociągu Wrocław – Oleśnica do Namysłowa, po zmianie: Wrocław - Namysłów

    Zmiany w terminach kursowania:

    • PODLASIAK Białystok – Szczecin Gł. – Białystok w pełnej relacji będzie kursował w wakacje, a poza sezonem w dni robocze będzie kursował w relacji Białystok – Olsztyn Gł. – Białystok
    • SZCZECINIANIN Szczecin Gł. – Terespol / Ełk (rozłączenie w Warszawie) – Szczecin Gł. na odcinku Warszawa Wsch. – Ełk – Warszawa Wsch. będzie kursował codziennie w wakacje, poza sezonem ze Szczecina do Ełku w nocy z piątku na sobotę, a z Ełku do Szczecina z niedzieli na poniedziałek
    • HUTNIK Racibórz – Olsztyn Gł. – Racibórz na odcinku Warszawa Wsch. – Olsztyn Gł. – Warszawa Wsch. będzie kursować w wakacje
    • WIKING Szczecin Gł. – Bielsko-Biała Gł. – Szczecin Gł. na odcinku Wrocław Gł. – Bielsko-Biała Gł. – Wrocław Gł. będzie kursować w wakacje
    • Pociąg pospieszny Wrocław Gł. – Kraków Gł. – Wrocław Gł. (odjazd z Wrocławia 16.15, z Krakowa 16.53) będzie kursował codziennie w wakacje, a poza sezonem w piątki i w niedziele
    • Pociąg pospieszny Wrocław Gł. – Lublin – Wrocław Gł. (odjazd z Wrocławia 22.15, z Lublina 21.55) na odcinku z Katowic do Lublina i z powrotem będzie kursował codziennie w wakacje, a poza sezonem w obu kierunkach nocą z piątku na sobotę i z niedzieli na poniedziałek
    • Pociąg pospieszny Katowice – Kołobrzeg – Katowice (odjazd z Katowic 19.03, z Kołobrzegu 18.36) będzie kursował od maja do września

    Pociągi kursujące tylko do końca stycznia:

    • WIENIAWSKI Lublin / Kielce – Szczecin Gł. – Lublin / Kielce
    • WROCŁAWIANIN Wrocław Gł. – Grudziądz – Wrocław Gł.

    Ponadto w ruchu regionalnym:

    Województwo lubuskie
    ● nawiązanie nowych skomunikowań na stacjach Kostrzyn, Rzepin, Zielona Góra i
    Głogów
    ● dostosowanie godzin i terminów kursowania zgodnie z oczekiwaniami podróżnych na
    liniach Kostrzyn – Gorzów Wielkopolski, Krzyż – Kostrzyn, Gorzów Wielkopolski
    Krzyż i Niegosławice – Żagań
    ● wydłużenie relacji pociągów Żary – Ruszów do Węglińca

    Województwo wielkopolskie
    ● modyfikacja rozkładu jazdy w celu nawiązania skomunikowań na stacjach Piła,
    Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno

    Województwo łódzkie
    ● nowy pociąg z Łodzi Kaliskiej do Kutna z codziennym terminem kursowania
    ● wydłużenie relacji pociągu Radom – Koluszki do Łodzi Fabrycznej
    ● prowadzenie niektórych pociągów do Sieradza i Poznania ze stacji Zgierz przez Łódź
    Kaliską w godzinach porannych i popołudniowych.
    ● nowe skomunikowania w Łodzi Kaliskiej, Tomaszowie Mazowieckim, Piotrkowie
    Trybunalskim i Zduńskiej Woli
    ● nowe postoje na odcinku Piotrków Trybunalski - Częstochowa dla pociągu „Soła”
    umożliwiające dojazd i powrót z pracy mieszkańcom mniejszych miejscowości.

    Województwo warmińsko - mazurskie
    ● prowadzenie pociągów na reaktywowanej od 1.I.2008 linii Olsztyn – Pisz nowymi
    autobusami szynowymi SA 106
    ● nowy poranny pociąg relacji Korsze – Ełk

    Województwo lubelskie
    ● nowy pociąg pospieszny relacji Lublin – Warszawa Zachodnia kursujący w soboty

    Województwo opolskie
    ● nowy pociąg relacji Namysłów - Oleśnica

    Województwo kujawsko - pomorskie
    ● nawiązanie nowych skomunikowań na stacjach Bydgoszcz i Piła

    województwo zachodniopomorskie
    ● nowy pociąg relacji Kołobrzeg – Gryfice
    ● dodatkowe postoje pociągów przyspieszonych relacji Szczecin – Świnoujście

    województwo dolnośląskie
    ● wydłużenie relacji pociągu relacji Wrocław – Oleśnica do Namysłowa i pociągów
    Ruszów – Żary - Ruszów na Węgliniec – Żary – Węgliniec (1 para)
    ● nowe postoje na liniach Wrocław – Poznań i Wrocław – Szklarska Poręba dla
    pociągów przyspieszonych

    źródło: http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,157.html



    Temat: Nowe połączenia pospiesznymi pociągami międzywojewódzkimi
    Wklejam zatem treść.
    Pozdrawiam,
    sir Glonojad

    Szanowni Państwo ,

    Spółka „PKP Przewozy Regionalne” w nowym rozkładzie jazdy 2005/2006
    ważnym od 11 grudnia 2005 r. proponuje nowe połączenia pospiesznymi
    pociągami międzywojewódzkimi*:

      1. „KOZIOŁEK”

    Poznań Gł. (13:11) – Płock (16:30)

    Płock (19:10) – Poznań Gł. (22:36)

      Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem w kierunku
    Warszawy i z Warszawy.

      2. „BRANICKI”

    Kielce (05:15) – Białystok (10:50)

    Białystok (16:05) – Kielce (21:52)

      3. „KINGA”

    Białystok (10:05) – Kraków Pł. (17:55)

    Kraków Pł. (09:52) – Białystok (17:50)

      4. „SAN”

    Przemyśl (05:58) – Kostrzyn (20:37)

    przez: Lublin (10:10), Warszawę (12:55), Bydgoszcz (16:38), Piłę (17:56)

    Kostrzyn (07:00) – Przemyśl (22:15)

    przez: Piłę (09:46), Bydgoszcz (11:00), Warszawę (15:05), Lublin (18:05)

      Pociąg prowadzi grupę wagonów z Zamościa (07:26) i do Zamościa (20:18).

    (łączenie i dzielenie na stacji Lublin).

    5. „CHEŁMIANIN”

    Chełm (06:56) -Bydgoszcz Gł. (14:35)

    Bydgoszcz Gł. (13:28) – Chełm (21:04)

      Pociąg prowadzi wagony bezpośrednie do Gdyni (17:35) oraz z Gdyni (07:26).

    (przełączanie wagonów na stacji Bydgoszcz).

    6. „BYSTRZYCA”

    Lublin (06:20) – Kutno (10:29)

    Kutno (17:28) – Lublin (21:30)

      Na stacji Kutno pociąg jest skomunikowany z pociągiem do Gdyni oraz z
    Gdyni (przez Bydgoszcz).

    W ten sposób wprowadzone zostało kolejne dzienne połączenie Lublina z
    Bydgoszczą i Trójmiastem pociągami pospiesznymi (bez dopłaty). Opłata za
    przejazd w relacji Lublin – Gdynia – Lublin naliczana będzie według
    stawek relacyjnych – jak za przejazd najkrótszą drogą.

      7. „JAN DŁUGOSZ”

    Lublin (17:10) – Kraków Pł. (22:26) / Katowice (22:42)

    Kraków Pł. (06:00) / Katowice (06:05) – Lublin (11:10)

    Dzielenie i łączenie składu na stacji Kielce.

      8. „PARSĘTA”

    Kołobrzeg (05:23) – Olsztyn Gł. (11:51)

    Olsztyn Gł. (15:32) – Kołobrzeg (22:34)

    9. „GORZOWIAK”

    Gorzów Wlkp. (05:17) – Rzeszów (16:36)

    przez: Poznań (07:35), Wrocław (10:00), Kraków (14:30)

    Rzeszów (11:57) – Gorzów Wlkp. (23:35)

    przez: Kraków (11:15), Wrocław (18:45), Poznań (20:27)

      10. „PILICA”

    Tomaszów Mazowiecki (06:02) – Kraków Pł. (09:25)

    przez Koniecpol (07:48)

    Kraków Pł. (17:17) - Tomaszów Mazowiecki (20:37)

    przez Koniecpol (19:08)

    11. „OSTROWIANIN”

    Ostrów Wlkp. (05:12) – Olsztyn Gł. (14:03)

    przez: Łódź Kal. (07:38), Warszawę Centr. (10:15)

    Olsztyn Gł. (13:36) –Ostrów Wlkp. (22:16)

    przez Warszawę Centr. (17:28), Łódź Kal. (20:03)

      12. „SUKIENNICE”

    Kraków Gł. (07:45) – Bydgoszcz Gł. (15:28)

    przez: Częstochowę (09:50), Łódź Kal. (12:04)

    Bydgoszcz (11:52) – Kraków Gł. (19:56)

    przez: Łódź Kal. (15:35), Częstochowę (17:48)

      Godziny w nawiasach przy stacji początkowej i stacjach pośrednich
    oznaczają godzinę odjazdu, a przy stacji końcowej godzinę przyjazdu.
    Uprzejmie informujemy, iż z uwagi na wprowadzane skomunikowania i
    poprawki podane godziny mogą ulec nieznacznej zmianie.

      Wykaz wszystkich pociągów międzywojewódzkich*) wraz z godzinami
    odjazdu ze stacji początkowej oraz przyjazdu do stacji końcowej.

      * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest
    taki pociąg, który kursuje przez teren 3 lub więcej województw, a także
    niektóre pociągi międzynarodowe.

    Ponadto spółka „PKP Przewozy Regionalne” informuje, że w nowym
    rozkładzie jazdy, w porze dziennej, zaplanowano odjazdy z dużych stacji
    węzłowych na te same końcówki minut, czyli w ruchu cyklicznym - w miarę
    możliwości technicznych na danej linii. Zaznaczamy, że w niektórych
    godzinach minuty odjazdów mogą nieznacznie odbiegać od założeń, co
    często wynika z konieczności zachowania dogodnych skomunikowań na
    stacjach pośrednich, w celu umożliwienia naszym Klientom dogodnych
    przesiadek na inne pociągi.

    Odjazdy z Białegostoku:

    Kierunek Warszawa:

    5:05, 6:05, 8:05, 10:05, 12:05, 14:15, 16:05, 19:05.

    Odjazdy z Gdyni Głównej:

    Kierunek Poznań:

    4:47; 7:47; 10:42; 14:48; 17:47.

    Odjazdy z Lublina:

    Kierunek Warszawa:

    5:20, 6:20, 8:20, 10:10, 12:20, 14:20, 16:20, 18:10, 19:05.

    Odjazdy z Łodzi Fabrycznej:

    Kierunek Warszawa:

    5:22, 6:00; 6:23; 7:23; 8:23; 9:23; 10:23; 11:23; 12:23; 13:23; 14:23;
    15:23; 16:23; 17:23; 18:23; 20:23.

    Odjazdy z Poznania Głównego:

    Kierunek Gdynia:

    6:17, 9:17, 12:17, 15:17, 18:17.

    Kierunek Wrocław:

    5:45, 7:35, 8:35, 9:35, 11:35, 12:35, 14:35, 17:35, 18:35, 19:35, 20:35.

    Kierunek Szczecin:

    6:17, 8:17, 10:17, 15:17, 17:17, 19:17.

    Odjazdy z Warszawy Centralnej:

    Kierunek Białystok:

    6:10, 8:10, 11:10, 13:10, 15:10, 16:10, 17:10, 19:10.

    Kierunek Bydgoszcz Główna:

    6:55; 8:55*; 10:55; 12:55; 14:55; 17:00; 17:55; 18:55.

    * skomunikowanie w Kutnie z pociągiem w kierunku Bydgoszczy

    Kierunek Lublin:

    7:20; 9;13; 11:05; 13:05; 15:05; 16:05; 17:15; 19:05.

    Kierunek Łódź Fabryczna:

    6:20; 7:20; 8:20; 9:20; 10:20; 11:20; 12:20; 13:20; 14:20; 15:20; 16:20;
    16:50; 17:20; 18:20; 19:20; 20:20.

    Odjazdy z Wrocławia Głównego:

    Kierunek Katowice:

    6:00; 9:00; 10:00; 12:03; 13:00; 15:00; 17:03; 20:00; 22:00.

    Kierunek Poznań:

    3:16; 5:35; 6:40; 8:40; 7:42; 11:40; 13:40; 14:40; 15:40; 16:40; 18:45;
    20:26.

    * zgodnie z ustawową definicją za pociąg międzywojewódzki uważany jest
    taki pociąg, który kursuje przez teren 3 lub więcej województw, a także
    niektóre pociągi międzynarodowe.





    Temat: Ba(h)na zamiast PKP


    http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/420066.html
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/a2/40_420066_2_d_5795.jpg
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/0b/40_420066_1_d_9037.jpg

    Ba(h)na zamiast PKP

    Wtorek, 16 listopada 2004r.

    Prawdopodobnie już niebawem do Wielkopolski zaczną dojeżdżać niemieckie
    koleje
    regionalne. Najpierw tylko do Krzyża, a później... nawet co trzeci
    pociąg może nie być polski.

    Ekspansją na wschód zainteresowani są prywatni i państwowi niemieccy
    przewoźnicy, czyli głównie krajowa spółka Deutsche Bahn oraz obsługują
    ca
    połączenia regionalne BBX.

    Do przetargu

    Stanęły one do przetargu na organizację przewozów kolejowych do
    Kostrzyna (województwo lubuskie). Jednak okazało się, że nie interesuje
    ich tylko i wyłącznie obsługa linii przygranicznej, lecz chcą swoim
    zasięgiem obejmować coraz więcej polskich torów. Podczas spotkania z
    przedstawicielami Lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego niemieccy kolejarze
    stwierdzili, że myślą o tym, by ich pociągi kursowały między Berlinem,
    Frankfurtem nad Odrą, Gorzowem i Krzyżem. Jest to pierwszy etap do
    stworzenia niemieckich połączeń do Piły, Bydgoszczy i dalej, aż do
    Rosji.

    Już jeżdżą

    Obecnie niemieckie pociągi wjeżdżają na 2,5 kilometra w głąb Polski. Są
    to składy Kostrzyn-Berlin. Połączenie to jest bardzo chwalone zarówno
    przez zagranicznego przewoźnika, jak też i polskich podróżnych. Niemcom
    takie przedsięwzięcie się opłaca, dlatego też chcą dalej się rozwijać
    w
    naszym kraju. Pasażerowie natomiast twierdzą, że w końcu mogą jechać
    czystym pociągiem, bilet na niego nie jest droższy niż na to co oferują
    Polskie Koleje Państwowe. Większość z jeżdżących podkreśla też to,
    że w
    niemieckich wagonach bardzo często prowadzone są kontrole, co powoduje,
    że pasażerowie czują się bezpieczniej.

    Muszą oddać część rynku

    Zgodnie z unijnymi przepisami 30 procent naszego rynku kolejowego może
    być oddanych zagranicznym przewoźnikom.

    - Jednak muszą spełniać dwa warunki - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik
    prasowy poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. – Pierwszy z
    nich to uzyskanie odpowiednich dokumentów z Urzędu Transportu
    Kolejowego. Drugi, że maszyniści obsługujący lokomotywy muszą potrafić
    porozumiewać się w języku polskim.

    Wszystko wskazuje jednak na to, że możliwość przejęcia trzeciej części
    przewozów kolejowych zostanie przez Niemców wykorzystana. Nikt z osób
    odpowiadających za kolej w Wielkopolsce nie chce się oficjalnie
    wypowiadać co do przyszłości PKP w regionie.

    - Nie dotarło do mnie żadne pismo - mówi Henryk Szczefanowicz z
    Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Jeśli jednak tak się stanie,
    to kandydat będzie musiał uczestniczyć w przetargu.

    Twierdzi, że nie wie także nic o tym, ze w Zielonej Górze rozmawiano o
    pierwszym połączeniu do Krzyża. Podobnie wypowiada się Kazimierz
    Budynkiewicz, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Poznaniu. Tyle oficjalnie, jednak...

    Będą rozmawiać

    Z naszych informacji wynika, że jeszcze w tym tygodniu pracownicy
    instytucji odpowiedzialnych za pociągi osobowe w Wielkopolsce mają
    jechać do Zielonej Góry, gdzie będą prowadzone rozmowy dotyczące wejścia
    Deutsche Bahn do naszego województwa. Nikt na razie nie chce mówić, jak
    PKP zamierza przeciwstawić się ekspansji obcych przewoźników, czy np.
    obniży ceny biletów. Warunki finansowe wszyscy przewoźnicy będą mieć
    równe. Jak wyjaśnia Zbigniew Wolny, takie same stawki obowiązywać będą
    za przejazdy po torach Polskich Linii Kolejowych.

    Według naszych informacji, BBX prawdopodobnie chce, by połączenia
    lokalne były obsługiwane przez niemieckie autobusy szynowe. Mają to być
    takie same pojazdy, które kursują za Odrą. Nie ma natomiast jeszcze
    skalkulowanych cen biletów, które niemieckie firmy chcą wprowadzić na
    swoje przewozy w Polsce.

    Rozkład w Niemczech

    Nowy rozkład jazdy PKP, który ma zostać wprowadzony od 12 grudnia, nie
    został jeszcze przedstawiony w Polsce. Można jednak zapoznać się z nim
    na internetowych stronach Deutsche Bahn.

    Do Niemiec

    PKP Cargo, spółka zajmująca się transportem towarowym, zamierza wejść na
    rynek niemiecki. Liczy, że dla tamtejszych przedsiębiorców jej oferta
    cenowa będzie bardziej konkurencyjna niż rodzimych przewoźników. Krokiem
    w tym kierunku ma być przejecie części spółki RAG (jednej z największych
    w Niemczech i krajach Beneluksu).

    --
    Pozdrawiam Tomasz Wesołowski
    GG-2285907


    B³agam niech wejd± i przegoni± t± pijack± K.........e która ¶mie sie nazywaæ PKP
    pzdr wszystkich nienawidz±cych i walcz±cych z monolitem PKP
    A nie pozdrawiam wszystkich muminów którzy chwal± i broni± komunistyczno
    kolejowy beton jakim jest pkp





    Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007

    Korekta rozkładu jazdy

    1 lutego 2007r. wprowadzamy korektę rozkładu jazdy pociągów „PKP Przewozy Regionalne”. Zmiany powodowane są sugestiami pasażerów - lepsze godziny odjazdów, dodatkowe postoje, wydłużone relacje, nowe połączenia, a na niektórych liniach nawet powrót pociągów pasażerskich po kilkuletniej nieobecności. Nie udało się uniknąć również niewielkich zmian, podyktowanych decyzjami finansowymi samorządów. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na dworcach kolejowych w całym kraju.

    Reaktywacja ruchu pasażerskiego
    Wracają pociągi na odcinek Piła – Wałcz. Na razie finanse samorządu wielkopolskiego pozwalają na pokrycie kosztów uruchomienia tam sześciu pociągów. Również 6 nowych połączeń, ale od 1 marca br., pojawi się na nieczynnej od kilku lat trasie kolejowej z Rzeszowa do Kolbuszowej. Tylko półtora miesiąca nie jeździły pociągi osobowe z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Gł. (będą 4 kursy dziennie) i po magistrali węglowej na odcinku z Chorzewa Siemkowic do Zduńskiej Woli. Do tej stacji pojedzie jedna para pociągów osobowych z Częstochowy i jedna para z Chorzowa Siemkowic. Przywrócone zostanie połączenie Opola z Jelczem Laskowice przez Biskupice Oławskie. Dzięki uruchomieniu (już od 26 stycznia) 4 pociągów międzynarodowych na trasie Opole – Jesenik – Ostruźná nasze pociągi po przerwie wróciły na linię z Nowego Świętowa do Głuchołaz.

    Nowe połączenia
    Zwiększy się liczba pociągów wyjeżdżających z Łodzi w kierunku Zduńskiej Woli, Koluszek i Radomska (w tym przyspieszone), z Tczewa i Smętowa do Trójmiasta, z Dębicy do Rzeszowa i Tarnobrzega, z Nysy do Opola i Kamieńca Ząbk., a także z Poznania do Gołańczy i Chodzieży. W środku dnia dojdą kolejne pary pociągów między Skarżyskiem-Kamienną a Ostrowcem Św. oraz Lesznem i Zbąszynkiem.

    Zmiany relacji i tras
    Kielczanie ucieszą się z wydłużonej realcji pociągu STASZIC kursującego między Warszawą a Skarżyskiem-Kamienną – tam właśnie musieli się przesiadać na inny pociąg. W piątki STASZIC dojedzie do stolicy regionu świętokrzyskiego o godzinie 19.09, a w poniedziałki o 4.50 zabierze ich stamtąd z powrotem. Skrócimy lub wydłużymy relację sześciu pociągów kursujących między Częstochową a Koluszkami. Jedna para pociągów z Łodzi Kal. do Poznania Gł. zostanie skrócona tylko do odcinka Łódź – Sieradz. Pociągi rel. Olsztyn – Pisz – Olsztyn będą docierały tylko do Szczytna, a jadące z kierunku Grudziądza do Działdowa zakończą jazdę w Brodnicy. Dwa pociągi kursujące między Tarnobrzegiem a Stalową Wolą Rozwadów (jeden z Dębicy, drugi z Przeworska) będą kończyły jazdę na tych stacjach, nie wjeżdżając na ten odcinek. Pociągi regionalne rel. Kościerzyna – Wierzchucin – Kościerzyna zmienią częściowo trasę przejazdu (jedna para kursuje przez Czersk, druga para przez Szałamaje). Osobowy z Drzewicy do Łodzi Fabrycznej nie będzie tracił już czasu na zajeżdżanie do Koluszek.

    Dodatkowe postoje
    Od lutego w porze dziennej wszystkie pociągi pospieszne jeżdżące na trasie Warszawa - Radom będą zatrzymywały się na przystanku osobowym Warszawa Służewiec. Dzięki temu tysiące osób będą mogły szybciej dostać się do pracy w południowej części miasta. Z myślą o pracujących w Trójmieście na wszystkich stacjach między Tczewem a Gdańskiem Gł. będzie zatrzymywał się poranny (odj. 4.19) osobowy rel. Malbork – Gdynia Gł. Na położonej tam stacji Pszczółki będzie zatrzymywało się w ciągu dnia o 14 pociągów więcej. 8 kursów szynobusu dojeżdżającego na krakowskie lotnisko Balice będzie miało uwzględniony postój na przystanku Kraków Łobzów. Więcej pociągów poruszającychy się między Sędziszowem a Krakowem będzie zatrzymywało się w Zesławicach. Z kolei RegioPlus GIEWONT z Zakopanego do Częstochowy i z powrotem będzie zabierał pielgrzymów z Bystrej Podhalańskiej. Kilka miejscowości z okolic Lubyczy Królewskiej zyska bezpośrednie połączenie z Małopolską, Śląskiem i Dolnym Śląskiem dzięki dodatkowym postojom pociągu pospiesznego ROZTOCZE z Zamościa do Wrocławia. Natomiast BATORY z Warszawy do Budapesztu zatrzyma się w Pszczynie, a MAZOWSZE Konin – Warszawa Wsch. – Konin w Żychlinie. Pociąg NIEBIESKIE ŹRÓDŁA z Tomaszowa Maz. do Warszawy Wsch. i z powrotem na odcinku Tomaszów – Koluszki będzie kursował jako osobowy z postojami na wszystkich przystankach. Między Poznaniem Gł. a Rogoźnem Wlkp. wszędzie będzie się zatrzymywał przyspieszony RADEW jadący do Koszalina.

    Modyfikacja godzin
    Udało się nam poprawić rozkład lubianego przez turystów pociągu ŻUBR. Z Warszawy do Hajnówki dojedzie o 22 minuty wcześniej, niż dotąd, a w drodze powrotnej zaoszczędzi kolejnych 12 minut. Na trasę z Gdyni do Kościerzyny zamiast klasycznych składów wagonowych wprowadzamy tylko autobusy szynowe, z minimalnie zmienionymi czasami przejazdu. Wiele pociągów regionalnych będzie mieć godziny odjazdów skorygowane ze względu na poprawę skomunikowań oraz realizację wniosków samych podróżnych, którzy np. kosztem dłuższej przerwy w połączeniach między Iławą a Działdowem w godzinach popołudniowych woleli dostać dodatkowy pociąg poranny (o 5.22) w tej relacji. Zmiany godzin objęły m.in. przedpołudniowy pociąg z Piły do Poznania i wieczorny z Poznania do Krzyża. Z kolei mieszkańcy Krakowa prosili o późniejszy wyjazd pociągu KASPROWY do Zakopanego – zamiast o 6.06 wyruszy w góry o 7.42. Dzięki opóźnieniu ostatniego lokalnego składu do Opoczna, dogodną przesiadkę w Tomaszowie Maz. będą mieli wracający NIEBIESKIMI ŹRÓDŁAMI z Warszawy.

    Odwołane pociągi
    Samorząd województwa kujawsko – pomorskiego zdecydował o zawieszeniu z powodów finansowych regionalnych przewozów pasażerskich, łączących Toruń i Sierpc, Działdowo i Brodnicę oraz Szczytno z Piszem. Pociągami tymi kursowała niewielka ilość pasażerów. W lubuskim z tabeli odjazdów i przyjazdów na stacji Rzepin zniknie część pociągów w kierunkach: Zielona Góra, Kostrzyn i Zbąszynek. Nie udało się również uniknąć odwołania pociągów m.in. z Niegosławic i Zbąszynka do Zielonej Góry, z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza. W opolskim samorząd zdecydował o rezygnacji w sumie z czterech pociągów, łączących Opole z Kędzierzynem i Brzegiem. W lubelskim od 1 lutego nie wyjedzie w sumie pięć pociągów: z Chełma do Lublina i z Łukowa do Terespola. Na Podkarpaciu zniknie jedna para pociągów z Rzeszowa do Przeworska, w pomorskim z Kościerzyny do Wierzchucina i Laskowic Pomorskich.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 57 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.