Strona Główna
pkt.pl Klienci indywidualni
pkt pl osoby prywatne
pkt PKS Legnica
pkt indywidualni
Pkt Pl
pkt Książka abonentów prywatnych
PKP grzmiąca-koszalin
pkointeligo.pll
Plac Mariacki Kraków
PKP Radomsko
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkt-abonenci





    Temat: Przeniesienie nr z Dialog do innego opertora
    Oczywiście, że Dialog to "operator wirtualny".
    Jak rozumiem jednak nr abonencki jako "wyróżnik" w sieci jest własnością
    abonenta. Do TPSA należy adres systemowy, który z pkt widzenia użytkownika jest
    nieistotny.
    Ustawa gwarantuje ( to chyba jest jej celem ) zapewnienie użytkownikowi
    możliwości stałego posługiwania się nr abonenckim.

    Jeżeli tak, to Dialog bezprawnie przekazuje TPSA to co nie jest jego własnością
    ( nr abonencki ).Rozumiem, że Dialog ( przy wypowiedzeniu umowy przez abonenta )
    rezygnuje z użytkowania wyposażenia abonenckiego w TPSA. Co się dzieje z nr
    abonenckim w tym wypadku ?
    Do której z firm abonent ma się zwrócić o przeniesienie nr abonenckiego do
    innego operatora ?
    Oczywiście wiem, że fizycznie musi to zrobić TPSA i wg zdrowego rozsądku za
    określoną opłatą TPSA powinna dokonać zmiany wpisu adresu systemowego
    potrzebnego do przekierowania zestawianego łącza (do nr abonenckiego) w SS7 pod
    właściwy adres.
    Tylko dlaczego ktoś ma podpisywać umowę z TPSA o świadczenie usług na jakiś okres ?

    Z tego co wiem nie ma w umowie o świadczenie usług przez firmę Dialog pkt, w
    którym abonent zrzeka się praw do nr abonenckiego na rzecz firmy Dialog. Firma
    dzierżawi sprzęt do wykonywania usług od TPSA, a nie nr abonencki.

    Chyba, że się mylę i nr abonencki nie jest moją własnością i można mi go zabrać
    lub np zmieniać co trzy dni... bo dlaczego nie, jeżeli moją własnością nie jest ?




    Temat: Jak stworzyc wirtualna osobowosc
    Do twojego cienia:
    Regulamin Netii, Twojego dostawcy uslug internetowych mowi wyraznie:

    w paragrafie 13:
    oprator ma prawo zawiesić świadczenie usług abonentowi jeśli abonent
    pkt d:narusza prywatność lub dobra osbiste innej osoby korzystającej z usługi
    pkt e:wykorzystuje usługe do cełow sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami

    I prawo telekonunikacyjne:
    art. 101 ust. 3 pkt 2- zgdnie z którym usługodawca może : "ograniczyć lub
    zawiesić świadczenie usług telekomunikacyjnych, jeżeli abonent uporczywie
    narusza warunki regulaminu świadczenia usług lub umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych"

    Posty Twoje zostaly wyslane na adres abuse@inetia.pl.
    Pozdrawiam.
    I nie chce miec wiecej do czynienia z osobami naruszajacymi moja prywatnosc.






    Temat: Pytanie do UKE: termin umowy
    Operator rozróżnia wypowiedzenie umowy od jej wygaśnięcia, następującego wskutek
    zakończenia okresu, na który została zawarta (z zastrzeżeniem wspomnianego
    zawiadomienia). A skoro tak, to po spełnieniu przez abonenta warunku z § 10 ust.
    2, nie powinien naliczać opłaty za okres następujący po dniu wygaśnięcia umowy,
    a trwający do końca bieżącego okresu rozliczeniowego, bo nie ma ku temu podstaw
    - wszak umowa wygasła (nie została rozwiązana przez żadną ze stron).
    Podobny wniosek wypływa z lektury § 14 pkt. 3 regulaminu PTK Centertel, który
    stanowi, że abonent winien złożyć dyspozycję nieprzedłużania umowy zawartej na
    czas określony ponad okres, na który została zawarta. Podobnie jak u PTC,
    naliczenie opłaty za okres pomiędzy dniem wypowiedzenia umowy, a ostatnim dniem
    okresu rozliczeniowego, w którym operatorowi doręczono wypowiedzenie, następuje
    w przypadku wypowiedzenia umowy przez abonenta.
    Jednak abonent umowy nie wypowiada, a jedynie składa dyspozycję jej
    nieprzedłużania, zatem przedłużenie umowy o czas do końca okresu rozliczeniowego
    i naliczenie z tego tytułu opłaty, zdaje się być bezzasadne.
    Jedyny sposób na weryfikację słuszności tej tezy, to złożenie dyspozycji
    nieprzedłużania (nie wypowiedzenia) umowy, a następnie wniosek o zwrot części
    opłaty abonamentowej za okres pomiędzy dniem jej wygaśnięcia, a ostatnim dniem
    okresu rozliczeniowego, w którym dyspozycję złożono. Operator prawdopodobnie
    będzie rościł sobie prawo zatrzymania spornej kwoty, a skoro tak, to pozostanie
    wniesienie do sądu o wydanie nakazu zapłaty.



    Temat: URTiP pogania operatorów
    kto to jest abonent?
    Ustawa wyraźnie mówi (art.2 pkt 1), że abonent jest to podmiot, który zawarł z
    operatorem pisemną umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zaś
    przenoszalność numeru przysługuje abonentom a nie użytkownikom (artykuł 71 pkt.
    1). Jeśli masz kartę prepaid to nieważne że płacisz wiecej niż ktoś, kto ma
    abonament, tobie to prawo nie przysługuje i koniec. Możesz ewentualnie mieć
    pretensję do ustawodawcy ale nie do operatora czy URTiPu.



    Temat: Jak stworzyc wirtualna osobowosc
    w paragrafie 13:
    oprator ma prawo zawiesić świadczenie usług abonentowi jeśli abonent
    pkt d:narusza prywatność lub dobra osbiste innej osoby korzystającej z usługi
    pkt e:wykorzystuje usługe do cełow sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami

    Madziulec toż to idealnie do ciebie pasuje. Oj chyba ci odetną internet i co ty
    poczniesz biedna. sens życia stracisz



    Temat: Blueconnect - czy jest możliwa reklamacja?
    Ja przyczepiłem się zdania: W przypadku uznania reklamacji, kwota podlegająca
    zwrotowi zostanie naliczona na poczet obecnych lub przyszłych zobowiązań
    Abonenta. Ten punkt umowy był niezgodny z prawem: Punkt 208 REJESTRU KLAUZUL
    ZABRONIONYCH ze strony UOKiK. Pozdrawiam Kontakt: zielinski88@wp.pl



    Temat: Komórki: numer za klientem od stycznia
    begier.renata napisał:

    > Abonent (ang. user), kto to u diaska tłumaczył? Zakładając dobrą wolę - musiał
    > to być ktoś zupełnie nie znający tematu. Tylko czy powinno się zakładać dobrą
    > wolę? Operatorzy bawią się słowami, mają w d... "userów". Poza tym, czy ktoś,
    > kto kupuje kartę pre-paidową, nie wykupuje po prostu abonamentu na usługę?
    > Różnica jest chyba tylko w sposobie realizacji płatności. Mylę się? Czy
    istniej
    > e
    > w prawie polskim definicja "abonenta"? A może to tylko wewnętrzna podział
    > istniejący u operatorów? Jakieś opinie na ten temat?

    Owszem, w polskim prawie jest definicja abonenta. Znajduje się w art 2 pkt 1
    ustawy prawo telekomunkacyjne. Abonent to podmiot, który jest stroną umowy
    zawartej w formie pisemnej o świadczenie usług z dostawcą publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych.
    Posiadacze kart pre-paid nie są abonentami, a jedynie użytkownikami, czyli
    zgodnie z art 2 pkt 49 PT podmiotami korzystającymi z publicznie dostępnej
    usługi telekomunikacyjnej lub żądającymi świadczenia takiej usługi.
    Dla wyjaśnienia dodam, że "użytkownik" jest pojęciem szerszymi i obejmuje
    również wszystkich abonentów.

    Ustawa przewiduje prawo do przenoszenia numerów przez abonentów. Jest to
    poważne „niedopatrzenie” Ustawodawcy. Projekt nowelizacji prawa
    telekomunikacyjnego przewiduje jednak zmianę przepisów tak, aby prawo
    przysługiwało użytkownikom, czyli również posiadaczom kart pre-paid.




    Temat: pytanie do UKE- PLAY rozwiązanie umowy, problemy
    § 13. pkt. 1. Regulaminu świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dostępu
    do internetu przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów stanowi, że Abonent zobowiązuje
    się do uiszczania należności wynikającej z
    Rachunku Telekomunikacyjnego na wskazany przez Operatora
    rachunek bankowy w terminie do 14 dni od daty jego wystawienia,
    przy czym Operator może określić w rachunku dłuższy termin
    płatności.

    § 13 pkt. 5 Operator ma prawo ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług, jeśli
    Abonent opóźnia się z zapłatą Rachunku Telekomunikacyjnego przez okres dłuższy
    niż 14 dni, oraz ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług, jeżeli Abonent
    narusza warunki Regulaminu.
    Wznowienie usługi jest możliwe po spłacie całego zadłużenia. Po
    wznowieniu usług Operator zastrzega sobie prawo do naliczenia
    całej opłaty abonamentowej przy kolejnej fakturze za poprzedni
    miesiąc o ile Abonent nie dostał faktury za dany okres.



    Temat: pytanie do UKE: przeniesienie internetu ERA stac
    SZCZEGÓŁOWE WARUNKI SWIADCZENIA USŁUGI ERA INTERNET STACJONARNY

    pkt 14: Abonent moze złozyc wniosek o zmiane Lokalu, w którym
    swiadczona jest Usługa. Wniosek powinien byc doreczony do Operatora,
    co najmniej na 30 dni roboczych przed poczatkiem miesiaca
    kalendarzowego, od którego Klient zamierza korzystac z Usługi w
    nowym Lokalu. Wniosek złozony po tym terminie zostanie zrealizowany
    w miesiacu kalendarzowym nastepujacym po miesiacu
    kalendarzowym, w którym zmiana miała byc dokonana.

    pkt 19. Operator moze rozwiazac Umowe ze skutkiem natychmiastowym w
    przypadku braku mozliwosci swiadczenia Usługi ze wzgledu na
    zaistniałe warunki techniczne.

    pkt 21. Rozwiazanie Umowy nastapi w skutek utraty przez Abonenta
    tytułu prawnego do korzystania z Łacza lub Lokalu, do którego
    została doprowadzona Usługa.

    Myślę, że w pkcie 14 jest wyjaśniona możliwość przeniesienia usługi
    do innego lokalu, nie ma nic o przeniesieniu do innej strefy
    numeracyjnej oraz brakowi możliwości echnicznych w lokalu, pod co
    można podciągnąć pkt 19 oraz to że sprzedałem mieszkanie, więc
    straciłem tytuł prawny do lokalu - pkt 21. Teraz to już naprawdę nie
    wiem, o co chodzi :(((



    Temat: Pytanie do UKE: miesięczny limit należności?!
    9. Operator zastrzega sobie prawo do ustalenia, w chwili zawarcia umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych lub w trakcie jej
    wykonywania, limitu należności.
    10. W przypadku przekroczenia limitu, o którym mowa w pkt. 9, Operator może
    poinformować o tym Abonenta i wezwać do wpłaty kaucji.
    11. W razie przekroczenia limitu, o którym mowa w pkt. 9, o więcej niż 10%
    jego wysokości, do czasu zapłacenia przez Abonenta kaucji,
    o której mowa w pkt. 10, Operator zastrzega sobie prawo do zawieszenia
    Abonentowi możliwości inicjowania połączeń wychodzących,
    zablokowania możliwości korzystania z niektórych usług oraz zablokowania
    świadczenia usługi roamingu.
    12. Operator zobowiązuje się zwrócić Abonentowi nominalną kwotę depozytu lub
    kaucji w przypadku dokonania ostatecznego rozliczenia
    w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy, po potrąceniu swoich
    wymagalnych wierzytelności.




    Temat: Blokada usług pomimo braku terminu płatności!
    a ja dodam linki
    www.orange.pl/binaries/PL/Binary/1437/1472421.pdf
    9. Operator zastrzega sobie prawo do ustalenia, w chwili zawarcia
    umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub w trakcie jej
    wykonywania, limitu należności.
    10. W przypadku przekroczenia limitu, o którym mowa w pkt. 9,
    Operator może poinformować o tym Abonenta i wezwać do wpłaty kaucji.
    11. W razie przekroczenia limitu, o którym mowa w pkt. 9, o więcej
    niż 10% jego wysokości, do czasu zapłacenia przez Abonenta kaucji, o
    której mowa w pkt. 10, Operator zastrzega sobie prawo do zawieszenia
    Abonentowi możliwości inicjowania połączeń wychodzących,
    zablokowania możliwości korzystania z niektórych usług oraz
    zablokowania świadczenia usługi roamingu.
    12. Operator zobowiązuje się zwrócić Abonentowi nominalną kwotę
    depozytu lub kaucji w przypadku dokonania ostatecznego rozliczenia w
    związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy, po potrąceniu swoich
    wymagalnych wierzytelności.




    Temat: awaria w Idei ?
    Witam,

    Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, rozdział I "ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    OPERATORA", paragraf 7 "Zasady odpowiedzialności":

    pkt 1. "Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło
    wskutek siły wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez
    niego przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty."

    pkt 2. "W wypadku określonym w paragrafie 7, pkt. 1 odszkodowanie ustala się w
    wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień przerwy w w
    korzystaniu z usług telekomunikacyjnych."

    pkt 3. "Niezależnie od odszkodowania, ustalonego zgodnie z paragrafem 7 pkt. 2,
    Operator zwraca w całości wniesioną opłatęza niewykonane świadczenie. W
    przypadku gdyby usługę zrealizowano częściowo, zwrot dotyczy części wniesionej
    opłaty nie znajdującej pokrycia w spełnionym świadczeniu."

    pkt 4. "Jeżeli szkoda jest następstwem czynu niedozwolonego, Operator ponosi
    odpowiedzialność na podstawie przepisów kodeksu cywilnego."

    To tyle z zapisów Regulaminu, możecie złożyć reklamację do Idei. Biadolenie, a
    przede wszystkim czekanie na ruch ze strony Idei do niczego Was nie zaprowadzi.

    Pozdrawiam,

    BV

    PS. Oczywiście nie chodzi w tym przypadku o pieniądze (bo będą one niewielkie),
    tylko o zasady.



    Temat: PLUS-rozwiazujcie umowe bez kary. Tylko teraz!!!!
    PLUS-rozwiazujcie umowe bez kary. Tylko teraz!!!!
    Abonenci Plusa, ktorzy jestescie niezadowoleni z niej,a macie umowy na dwa
    lub trzy lata. Jest jedyna szansa,by bez problemow (kary umowne itp)
    rozwiazac umowe. Wszystko zgodnie z regulaminem sieci, ktory to nowy wlasnie
    jest wprowadzany. Przy ostatnich fakturach zostal on dolaczony i stoi
    nastepujaco:
    paragraf 18 punkt 5. "w przypadku zmian w Regulaminie Abonent ma prawo w
    terminie 7 dni od uplywu terminu platnosci rachunku telefonicznego z ktorym
    zostalo przyslane zawiadomieni, rozwiazac umowe za pisemnym wypowiedzeniem z
    zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia"
    punkt 6. W przypadku zmiany warunkow umowy zawartej na czas oznaczony,
    Abonent ma prawo rozwiazac umowe bez ponoszenia dodakowych kosztow,
    powiadamiajac POLKOMTEL w trybie okreslonym w ust.5" (czyli pisemnie).
    JESLI WIEC MACIE DOSC PLUSA - ROZWIAZCIE JAK NAJSZYBCIEJ UMOWE. Ja wlasnie to
    poczynilem i mowie Plusowi "Bye bye". Tylko nie dajcie sie straszyc
    Pluskwiakom, ze zmiana regulaminu nie jest zmianą warunkow umowy. TO JEST
    ZMIANA WARUNKOW UMOWY i to powazna. Pospisujac umowe zgadzaliscie sie na inny
    regulamin i nie musicie akceptowac nowego. Bez tlumaczenia dlaczego. Moze Wam
    sie nie podobac uklad literek lub kolejnosc punktow. Albo ciagle straszenie
    roszczeniami, jak to zwykl czynic POLKOMTEL. Nie dajcie sie straszyc karami
    650 zlotych, bo nie maja do tego prawa. W innym przypadku znow zmienia
    regulamin i bedzie z niego wynikalo, ze abonent ma przymus placenia za
    rozmowy ale nie ma prawa slyszec rozmowcy.



    Temat: Internet wreszcie bez telefonu
    Z aneksu mozesz zrezygnować w terminie do 10 dni. Jak zwykle Blue Line jest
    niedoinformowana. Poniżej cytat z regulaminu Neostrady
    (całość na www.neostrada.pl/tpsa/run?n=info&p1=regulamin )
    ************
    Zwróć uwagę na punkt 6!

    Dział III. Umowa o świadczenie Usługi

    §8

    1. Abonent, będący stroną umowy o świadczenie usługi określonej w §4 ust. 1
    może składać zamówienie na świadczenie Usługi w Komórce organizacyjnej, COT, na
    stronie WWW lub w punktach sprzedaży wskazanych przez TP.
    2. Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta w formie pisemnej.
    3. Zamówienie jest traktowane jako oferta Abonenta, zgodnie z art. 66 i nast.
    Kodeksu cywilnego.
    4. Zamówienie, złożone w postaci elektronicznej, wiąże Abonenta po
    potwierdzeniu jego otrzymania przez TP.
    5. Umowa wchodzi w życie w dniu dokonania Rejestracji.
    6. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy poprzez pisemne
    oświadczenie złożone w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.
    7. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 6, powinno być złożone w Komórce
    organizacyjnej.
    8. W przypadku rezygnacji Abonenta ze świadczenia Usługi w trybie określonym
    w ust. 6., Umowa uważana jest za nie zawartą, a Abonent jest zwolniony z
    wszelkich opłat za Usługę.

    ************




    Temat: era-telefon
    ps.
    Z regulaminu:

    Obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę powyższej kary umownej będzie
    dotyczył również przypadków, w których niemożliwość utrzymania aktywnej karty
    SIM w sieci Era nastąpi wskutek jednej z poniższych przyczyn:
    złożenia przez Abonenta w PTC oświadczenia o rozwiązaniu Umowy o Świadczenie
    Usług Telekomunikacyjnych przed końcem okresu jej obowiązywania,

    rozwiązania przez PTC Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych w
    przypadkach, o których mowa w § 17 ust. 7, 8, 9 i 10 Regulaminu Świadczenia
    Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową,

    utracenia przez Abonenta karty SIM oraz niewykonywania związanych z tym
    obowiązków określonych w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1.

    a w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1. jest napisane wyraźnie:

    "W przypadku utraty karty SIM, nabytej w ramach niniejszej promocji, przed
    upływem 24 pełnych Cykli rozliczeniowych od dnia aktywacji karty, Abonent
    zobowiązany jest powiadomić PTC o tym fakcie w terminie 3 dni od dnia
    ujawnienia utraty, a w przypadku kradzieży przedstawić PTC dowód jej zgłoszenia
    organom ścigania.

    5.1. Abonent ma obowiązek wystąpić do PTC o aktywowanie następnej karty SIM w
    sieci Era w ciągu 7 dni od zgłoszenia do PTC. Wydanie i aktywowanie nowej karty
    SIM podlega opłacie zgodnej z Załącznikiem cenowym do oferty Usługi prywatne
    dla taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP".

    LUDZIE, CZYTAJCIE ZE ZROZUMIENIEM!!!



    Temat: Pytanie do UKE - ile dni ma TPsa na usunięcie awar
    Zadał Pan dziwne pytanie. Czy w ogóle mogą być jakieś czasowe
    ograniczenia? Czas naprawy zależy od tego, co zostało zepsute i
    gdzie.
    Otóż w tej sprawie należy:
    a)wysłać do TP S.A. reklamację - zgłoszenie ustarki (mailem, kopię
    wydrukować dla siebie; zrobić to powinien ten, na czyje imię są
    wystawiane faktury; reklamacja powinna spełniać wymogi ustawowe);
    b)w reklamacji napisać także o tym, że sąsiedzkie telefony działają
    (prosze przed tym się upewnić, czy to tak).
    Na razie nie ma podstaw, by skarżyć się na TP S.A.
    Natomiast na podst. art.105 pkt.1 UPT za kazdy dzień przerwy
    w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo (tzn.w zwykłej
    łączności telefoncznej)abonentowi przysługuje odszkodowanie w
    wys. 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej wg rachunków z
    ostatnich 3 okresów rozliczeniowych.
    Pkt.2 Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym
    łączny czas przerw był krótszy od 36 godzin.
    Pkt.3 Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym
    nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej
    okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin, abonentowi
    przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.




    Temat: Czy ta reklamacja ma sens?
    Czy ta reklamacja ma sens?
    21 marca 2007 roku podpisałam umowę z firmą NETIA na dostawę internetu o prędkości 1Mb/s, na kwotę 64 zł, na okres 12 ms.W rzeczywistości internet został podłączony w pierwszych dniach kwietnia 2007 roki. Punkt 2 umowy mówi że "W przypadku zawierania Umowy na czas określony, równy lub dłuższy niż 30 dni, Umowa ulega z chwilą upływu okresu na jaki została zawarta, automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony, chyba że Abonent złoży w siedzibie Operatora, na conajmniej 10 dni przd datą upływu okresu obowiązywania Umowy, oświadczenie o braku woli przedłużania takiej Umowy". Żaden inny punkt nie porusza tej kwestii. W chwili obecnej umowa uległa automatycznemu przedłużeniu. I wszystko byłoby ok gdyby nie rachunek. Za miesiąc czerwiec wynosi on podwójną stawkę. Z wilkim zdziwieniem zadzwoniłam na infolinię i otrzymałam informację ze w momencie automatycznego przedłużenia zmienia sę stawka na taką jakbym zakładała internet od początku na czas nieokreślony. Poprosiłam o wskazanie punktu który o tym mówi. Pani wskazała punkt" Oświadczam że zapoznaem się i akceptuję postanowienie Regulaminu oraz Cennika i zobowiązuję się do ich przestrzegania" Żadngo regulaminu nie podpisywałam, ale dostałam go emailem w pliku pdf. I czy mogę tu coś teraz zrobić? Bo według mnie pkt.2 mówi jasno że na czas nieokreślony ulega automatycznie ta umowa którą ja podpisałam. Wszystko zostaje jak było tylko czas umowy się zmienia. Czy tak? Jak mogę wybrnąc z tej sytuacjI.
    Dziękuję za pomoc.



    Temat: rozwiazywanie umow z operatorami telekom.
    rozwiazywanie umow z operatorami telekom.
    na wstępie przepraszam ze piszę w osobnym wątku (byl juz temat o rzwiazaniu
    umowy z erą) ale problem chyba jest bardziej zlozony a jednocześnie
    uniewersalny i jestem ciekaw opini eksperta
    era zamieszcza w umowach zapisy odnośnie kary umownej podobnie jak i inni
    operatorzy
    i często ta kara 900 zł znacznie przekracza korzyści jakie klient uzyskuje
    (aparaty bywaja tańsze a jesli ktos zawiera umowe z wlasnym aparatem to już
    bardzo często zyskuje ulamek ewentualnej kary) zawierając umowę. Już to moim
    zdaniem na zdrowy rozsadek pozwala zapis o karze umownej uznac za klauzulę
    niedozwoloną. Ale o dziwo istnieje także podstawa prawna!! Jeśli się mylę to
    prosze mnie poprawić. W ustawie PRAWO TELEKOMUNIKACUJNE wyraźnie zapisano w
    art 57 pkt 6.
    ''W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym
    o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
    abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
    ustalonego w umowie, nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości
    ulgi przyznanej abonentowi''
    Jesli za ulge uznać aparat lub upusty w abonamencie może się okazac ze prosty
    rachunek wykaże ze trzeba oddac mniej niz te 900 zł pozdrawiam



    Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku
    > A ponieważ tym sposobem jest uzyskanie informacji na fakturze
    Takim sposobem jest również kontakt z operatorem. Ponadto, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez PTC, nakłada na abonenta obowiązek zawiadomienia operatora o braku doręczenia faktury w terminie, w którym zwykle była ona doręczana.
    Tego obowiązku (jak wynika z opisu sprawy) abonent nie dopełnił - punkt dla operatora.

    > co jest zresztą obowiązkiem operatora.
    Obowiązku doręczenia faktury nikt nie kwestionuje, nie ma więc potrzeby wracania do tego tematu.

    > Mam wrażenie że nie rozumiesz(...)
    Odnosisz błędne wrażenie.
    W § 14 pkt. 1 zdanie 2, regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez PTC, czytamy:
    Podany termin płatności nie może być krótszy niż 14 dni od daty wystawienia faktury.

    Połączmy teraz 2 fakty:
    - faktura wystawiana jest tego samego dnia każdego miesiąca (z reguły ostatniego dnia okresu rozliczeniowego),
    - termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury.
    Jaki z tego płynie wniosek?



    Temat: Zerwanie umowy z Orange
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA
    § 7
    Zasady odpowiedzialności
    1. Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
    usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły
    wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez Abonenta lub
    Użytkownika przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty.
    2. W wypadku określonym w § 7 pkt. 1 odszkodowanie ustala się w wysokości 1/30
    miesięcznej opłaty abonamentowej za każdą pełną dobę przerwy w korzystaniu z
    usług telekomunikacyjnych.
    3. Niezależnie od odszkodowania, ustalonego zgodnie z § 7 pkt. 2, Operator
    zwraca w całości wniesioną opłatę za nie wykonane świadczenie. W przypadku gdyby
    usługę zrealizowano częściowo, zwrot dotyczy części wniesionej opłaty nie
    znajdującej pokrycia w spełnionym świadczeniu.
    4. Jeżeli szkoda jest następstwem czynu niedozwolonego, Operator ponosi
    odpowiedzialność na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.

    Polecam pisemne złożenie reklamacji do orange, ale oczywiście w pierwszej
    kolejności należy sprawdzić swój sprzęt komputerowy. To, że użytkownik nie
    otrzymuje sygnału w miejscu, w którym przebywa jest winą operatora a nie
    użytkownika.



    Temat: Oszukano mnie na 100 złotych
    plus GSM też jest dobry.

    Sony Ericsson tylko za 49 złotych.
    0 abnamentu.
    Płacisz tylko za rozmowy.

    HAHAHAHAHAHAHA

    Ale jak płacisz?
    Musisz wykupić PAKIET KWOTOWY!
    Nie Abonament.

    A cóż to oznacza?
    To znaczy że w myśl regulaminu:

    ...Wartość Pakietu Kwotowego, określona w pkt. 9 stanowi minimalną miesięczną
    wysokość rachunku telefonicznego. Wartość Pakietu Kwotowego Abonent może w
    całości wykorzystać na połączenia głosowe i sms-y (z wyjątkiem połączeń
    międzynarodowych, połączeń w roamingu, połączeń z numerami specjalnymi)...

    ... Jeśli wartość Pakietu Kwotowego nie zostanie wykorzystana w ciągu 4 okresów
    rozliczeniowych wówczas Abonent traci prawo do niewykorzystanej części Pakietu
    Kwotowego. W takim przypadku Abonentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot
    ekwiwalentu pieniężnego, ani nie może żądać jakiejkolwiek innej usługi w zamian
    za utraconą wartość Pakietu Kwotowego...

    No i sprowadza się to do tego, że aby zapłacić za tego SONY Ericssona
    49 złotych to muszę płacić miesięcznie 185 złotych.

    Czy ktoś może mi podać różnicę między abonamentem a pakietem kwotowym?

    A prawda jest taka, że za trzy miesiące te aparaty będą po Złotówce.




    Temat: Pytanie do UKE, opłata za rezygnację z Neostrady
    w odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam.

    Zgodnie z § 10 pkt 3 Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp
    , umowa na czas określony uważana będzie za przedłużoną na czas
    nieokreślony, o ile Abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli w
    terminie co najmniej 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa
    została zawarta.
    W opisanym przez Pana przypadku, Pani przedstawiciel TP chodziło
    najprawdopodobniej o wyższą comiesięczną opłatę abonamentową, jaką
    ponosi abonent w ramach umowy na czas nieokreślony. Rozwiązanie
    umowy zawartej na czas określony, po jej zakończeniu lub rozwiązanie
    umowy zawartej na czas nieokreślony, nie wiąże się z ponoszeniem
    przez abonenta żadnych opłat dodatkowych, typu kara umowna. Jeżeli
    zostanie Pan obciążony dodatkową opłatą nie wynikającą z
    obowiązującego Pana cennika, proszę skierować skargę do UKE.




    Temat: pytanie do UKE
    w odpowiedzi na Pana post wyjaśniam, iż w przedmiotowej sprawie
    należy skierować skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z
    opisem całej sytuacji oraz danymi kontaktowymi Abonenta
    wnioskującego o przeniesienie na adres: Urząd Komunikacji
    Elektronicznej ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa lub mailem:
    uke@uke.gov.pl. Zgodnie z § 16 ust 1 Rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie korzystania z
    uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych, Abonent publicznej
    sieci telefonicznej może w każdym czasie wystapić do Prezesa UKE, na
    podstawie art. 192 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, z
    wnioskiem o interwencje w przypadku niezrealizowania albo
    realizowania jego uprawnienia do zmiany przydzielonego numeru
    niezgodnie z przepisami ustawy, rozporzadzenia lub wnioskiem
    abonenta. Na podstawie przesłanej skargi Urząd podejmie stosowne
    działania w Państwa sprawie.




    Temat: jak potraktował mnie plus gsm
    Gość portalu: B@rt napisał(a):

    > Nie przejmuj się, IDEA tak samo traktuje swoich stałych abonentów. Z
    > marketingowego pkt. widzenia nie jesteś dla nich atrakcyjna. Operator woli
    > pozyskać noweg klienta niż zajmować się obecnym.

    bzdura, w idei korzystasz z ogólnodostępnej oferty w której jest napisane
    czarno na białym jaki telefon można mieć i w jakiej cenie, poza tym dla stałych
    abonentów jest jeszcze taryfa za 150 zl, której nie ma w ogólnostepnej ofercie,
    telefony sa tam nieco tansze, niz w taryfie 100. se k700 i mam za zlotowke, a
    oprocz tego zestaw startowy jednej idei na karte do starego telefonu za 50
    zeta, rachunki placilem w granicach 100 zl.
    mam porownanie z era i jestem zadowolony z idei, rzecz jasna relatywnie
    zadowolony "w porownaniu z era ;)" bo zawsze moze byc lepiej i moze niedlugo
    bedzie



    Temat: era-telefon
    człowieku, a czytałeś do końca punkt III.3 w którym jest napisane, że cyt.:"
    Obowiązek naprawienia szkody wynika ze zgodnego zamiaru Stron, o któym mowa w
    pkt III ppkt 1 i celu Umowy, która na zasadach promocyjnych przyznaje
    Abonentowi specjalne warunki zakupu TELEFONU i USŁUG." ???????????!!!!!!!!!!!
    A szkoda wg nich wyceniona jest na 900 zł do 12 miesiaca trwania umowy jako
    100& kary umownej a minimalnie do 80% odtej kwoty!
    Rozumiesz w końcu ? Nie jestem prawnikiem, ale pracuję w cle i często grzebię w
    odnośnikach, Zawsze należy czytać między wierszami!!!
    ERA Cie wyskubie jak zgubisz!




    Temat: SMS-y w specjalnych serwisach kosztują krocie -...
    Gość portalu: mirek napisał(a):

    > Być może masz większe doświadczenie z dialerami:) ale z moich doświadczeń to
    > dziadostwo czasami instalowało się samo po wejściu na stronę.

    Bywały i takie przypadki ale wtedy kwalifikacja była już zupełnie inna.

    > Jeżeli jednak przyjąć Twój punkt widzenia, to jest różnica pomiędzy jednym
    > kliknięciem w połącz a wklepaniem w telefon kodu "ZK.DIETA" i wysłaniem smsa na
    > jakiś numer.

    Kluczem tutaj jest właśnie JAKIŚ numer. Brak świadomości dotyczącej połączeń i
    smsów o podwyższonej opłacie. A propos usług PRS bardzo ciekawy artykuł:

    prawo.vagla.pl/node/8359

    I cytat z sędziego: Operator, który czerpie korzyści z udostępniania łączy
    podmiotów świadczących wysokopłatne usługi ma chronić swych abonentów przed
    takimi pułapkami. Zasada powinna być inna, niż przyjęta przez TP SA: to nie na
    żądanie klienta blokada powinna być założona, lecz na jego żądanie odblokowana


    > Tutaj człowiek musi pomyśleć i nie zrobi tego automatycznie, co
    > mogło się zdarzyć w przypadku dialerów.

    Myślę, że tu nie chodzi o automatyzm tylko o świadomość, że abonent może nie
    wiedzieć ILE kosztuje dane połączenie bądź SMS.




    Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku
    Gość portalu: bartek napisał(a):

    > A regulamin usług ERY czytałeś? Nie wiem jak jest w ERre ale
    > pracowałem w PLUSie i tam jest punkt w regulaminie mówiący o tym, że
    > niedostarczenie rachunku nie zwalnia abonenta z płacenia! Czyli
    > wcale nie muszą ci przysyłac rachunków.

    Muszą muszą.
    O ile nie ustalono jakichś szczególnych sposobów uzyskiwania wiadomości o
    płatnościach (np. informacja SMSowa), to obowiązuje zasada, że jak nie ma
    dostarczonego rachunku, nie ma obowiązku zapłaty. W końcu abonent nie ma
    obowiązku zgadywać ile to złotych ostatnio wygadał.




    Temat: pytanie do UKE : przerwa w dostepie do internetu
    pytanie do UKE : przerwa w dostepie do internetu
    Celowo nie pisze nazwy firmy
    Po kilku miesiącach działania bez zarzutu nastąpiła przerwa już 3
    tygodnie w dostępie do internetu (oczywiście trzykrotna reklamacja,
    w tym pisemnie - bez odzewu i bez podania terminu przywrócenia).
    Umowa tzw "promocyjna" na 24 m-ce z karą ok 1000 zł za wypowiedzenie
    przez abonenta (brak określenia przyczyny np. z czyjej "winy").
    Pytania :
    1. czy operator ma jakiś maksymalny czas na przywrócenie ?
    (w Regul. jest tylko zapis że po 1 m-cu przerwy mogę rozwiązać
    umowę bez wypowiedzenia (ale to ja abonent rozwiązuję umowę)
    2. czy muszę zapłacić karę po tym miesiącu rezygnując z takiego
    operatora- bo to przecież ja rozwiązuję umowę - naliczą mi i
    ciągaj się po sądach, a w sądzie przegram chyba sprawę bo zapis
    w "promocyjnej" jest "bezwzględny" czy muszę czekać być może te
    1,5 roku aż umowa się skończy ?
    3. W Ustawie Prawo Telekom. Art 105 mówi o odszkodowaniu 1/15 oraz
    w pkt 3 zwrot opłaty 1/30 ale usługi telefonicznej.
    Natomiast w Regulaminie firmy jest mowa o zwrocie 1/30 opłaty
    i ogólnie wysokość odszkodowania gdy go żądam .
    Czy mogę wnioskować o zwrot 1/30 opłaty oraz na podst.Ust PT
    1/15 odszkodowania ?
    Zastanawiam się co dalej zrobić po tym miesiącu, a nawet jak właczą
    i po kilku dniach znowu tak na kilka tygodni itd.



    Temat: Polska telewizja - nielegalna za granica?
    Polska telewizja - nielegalna za granica?
    Dziesiatki tysiecy Polakow za granica oglada polskie programy m.in. za pomoca
    Cyfry +. Zapewne niewielu z nich zdaje sobie sprawe z tego, ze... lamie prawo.

    Dlaczego? Wystarczy zwrocic uwage na art.4. paragraf 2, punkt 1 "REGULAMINU
    UMOWY O ABONAMENT" obowiazujacej w Cyfrze Plus (calosc w postaci pliku pdf
    jest do pobrania pod linkiem:
    www.cyfraplus.pl/upload/regulamin/200511/REGULAMIN_1listopada05_dystrybucja.pdf
    ) ktory mowi:

    Art.4. paragraf 2, punkt 1
    § 2. Korzystanie ze Sprzętu przez Abonenta.
    1. Używanie Sprzętu (w tym Karty) dopuszczalne jest wyłącznie na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    Dochodzi do paradoksu: sprzedawca sprzedaje klientowi sprzet, ktorego - wg
    regulaminu okreslonego przez firme tegoz sprzedawcy - klient nie ma prawa
    uzywac (za granica)...

    Ot, Paragraf 22. Wersja polska :-)

    Dodam, ze taki sam zapis jest w regulaminie telewizji n...

    Powstaje pytanie, czy uzywanie cyfry plus za granica, oprocz zlamania warunkow
    umowy, nie oznacza tez zlamania przepisow kraju - w ktorym sie z tejze
    polskiej cyfry korzysta?

    Jak na razie - legalne ogladanie polskich programow za pomoca Cyfry + jest
    mozliwe za granica jedynie na terytorium polskiej ambasady ktora wg przepisow
    stanowi czesc terytorium RP :-)

    Pozdrawiam

    Piotr Slotwinski
    www.obywatel.blog.onet.pl <



    Temat: Czy abonent sieci Plus GSM może rozmawiać z zag...
    Gość portalu: abonent napisał(a):

    > Brakuje mi tu finału, że pan Robert zmienił operatora (bo mam
    > nadzieję, że tak zrobił) oraz informacji, jak to wygląda w Erze,
    > Idei i Centertelu. Aż dziwne, że dziennikarze Gazety nie
    > pomyśleli o tak oczywistej sprawie: przecież na rynku działają
    > także inni operatorzy komórkowi. Mam nadzieję, że lepiej
    > traktują klientów. I jeszcze jedno: czemu tak puściliście w
    > powietrze fakt, że w umowie tego pana nie było mowy o zaliczce?

    Ale jest mowa w regulaminie. A obowiązkiem klienta jest regulamin znać.
    Operator musi jedynie powiadamiać klientów o zmianach w regulaminie - ew. można
    by sprawdzić, czy taki punkt był w regulaminie, kiedy klient podpisywał umowę i
    czy został powiadomiony o zmianie. W IDEI i Erze jest podobnie jeśli chodzi o
    takie zaliczki.

    > To istotna sprawa. W sumie uważam, że temat został spaprany, bo
    > dziennikarz poszedł po najmniejszej linii oporu i poprzestał na
    > podstawowych informacjach.




    Temat: pytanie do UKE - brak identyfikacji rozmówcy
    pytanie do UKE - brak identyfikacji rozmówcy
    (pytanie naszego Czytelnika, pana Wiesława z Pajęczna)

    Jestem abonentem Tele 2, poprzednio TP SA.
    Do dnia dzisiejszego nie mogę korzystać z usługi indentyfikacji rozmówcy,
    pierwotny termin to 14.01.2008 r. i mimo upływu pięciu miesięcy jestem nadal
    lekceważony.
    W otrzymanym w grudniu 2007 r. "Regulaminie świadczenia usług
    telekomunikacyjnych przez Tele 2 Polska Sp z o.o." (paragraf 3 pkt 1a), jest
    zawarta informacja że ..."wraz z innymi usługami, których szczegółowa lista
    oraz data ich dostępności dla Klienta określona jest w Cenniku / Usługi
    Dodatkowe/."
    Natomiast w/w cenniku w pkt. 9 jest zawarta informacja, "będą dostępne
    począwszy od 14 stycznia 2008 r."
    W lutym dowiedziałem się, że termin został zmieniony na koniec kwartału, a w
    kwietniu natomiast, że nie wiadomo kiedy usługa identyfikacji będzie dostępna.
    Pytanie: czy mam prawo bez ponoszenia kary na powrót do TP SA z powodu nie
    wywiązania się z Umowy - w tym przypadku dla mnie niezbędnej usługi
    identyfikacji rozmówcy?




    Temat: PiS krytykuje telekomunikacyjne plany rządu
    w sprawie sieczki
    ciekawe jak ten mózg ocenia ten punkt "regulaminu TP", który
    nakazuje abonentowi reklamującemu rachunek pierwej go zapłacić, pod
    grożbą nie uwzględnienia reklamacji! albo do niechęci montowania
    rejestratorów u abonenta w przypadkach kwestionowania
    poszczególnych, powtarzających się pozycji w bilingu!
    p.s.
    rzecznicy telekomunikacji lub firm na jej zlecenie lobbujących
    usilnie proszeni są o nie podpisywanie się neutralnymi pseudonimami!



    Temat: Niedozwolone klauzule w umowach Play
    też sie zapoznałam, dziwi mnie cisza tu, ani jednej reakcji ze
    stronu forumowiczow, ludzi robia w bambuka i noramlnie sie zgadzaja
    na to!!! Ciekawym jest : Paragraf 12 pkt 5 stanowi, że zgodnie z
    jego treścią, nawet jeżeli operator nie dostarczy abonentowi
    rachunku telekomunikacyjnego lub dostarczy go ze znacznym
    opóźnieniem, klient musi terminowo uregulować należność względem
    operatora. Konsekwencją takiej redakcji paragrafu jest to, że
    operator - jeżeli nie opłacimy rachunku w terminie - będzie mógł
    naliczać nam odsetki karne z tytułu nieterminowej płatności. Taka
    sytuacja nie powinna mieć miejsca. Biorąc pod uwagę fakt, że
    konsument zgłosi nieotrzymanie faktury po upływie kilku dni oraz że
    najczęściej rachunki otrzymywane są w niewielkim odstępie od
    przewidzianego w nich terminu płatności - abonent nie jest w stanie
    zachować pierwotnego terminu płatności.



    Temat: Pazerna pomarańcza, czyli jak Orange połknął Ideę
    co do umow? czy zapisy umowy mowili umowe zawarto pomiedzy PKT Cenetrtel a
    Janem Kowlskim czy pomiedzy Idea a Janem Kowalski? jezeli pierwszy wariant to
    jezeli nie zmienila sie nazwa operatora trudno mowic o zmianie umowy. natmast
    ciekawe czermu wiecej nalezy placic za roaming, jezli ta usluga byla wlaczona?
    czy nie powinny tutaj byc stawki z dnia zawiewrania umowy? I czy podwyzka cen
    roaming w trakcie trwania umowy nie daje mozliwosci zerwania umowy ze strony
    abonenta. W konczu umowa jest czasowa i dotyczy wszyskich poloaczen i
    zobowiazuje dwie storny jedna do zachowania warnkow cenowo technicznych druga
    do regularnego oplacania abonenty przez dany okres czasu.



    Temat: era-telefon
    jezuuu...
    Gość portalu: candyman napisał(a):

    > Cyt.: Obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę powyższej kary umownej
    > będzie
    > > dotyczył również przypadków, w których niemożliwość utrzymania aktywnej k
    > arty
    > > SIM w sieci Era nastąpi wskutek jednej z poniższych przyczyn...utracenia
    > przez Abonenta karty SIM oraz niewykonywania związanych z tym
    > > obowiązków określonych w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1. " czyli bulisz karę +
    >
    > lacisz za nowego SIMka! Sorry, ale inaczej tego zrozumieć sie nie da!
    >

    CZŁOWIEKU!!! Tam jest jeszcze napisane: "oraz niewykonywania związanych z tym
    obowiązków określonych w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1."

    czyli jak stracisz kartę, a nie wykupisz nowej!!! Naprawdę myślisz, że Era to
    debile, którzy każą płacić ludziom za to, że zgubili telefon???



    Temat: Dla klientów podział TP to same korzyści
    Dla klientów podział TP to same korzyści
    hehehe i znowu tajemnicze konsorcjum. Ciekawe, że tym razem opowiadają
    banialuki, ale już zrezygnowali z podawania liczb bo każdy średnio rozgarnięty
    czytelnik szybko zauważy, że te niby wielkie korzyści z podziału to pic na wode.

    Jeszcze niedawno w artykułach o podziale TP było, że da to 900mln złotych
    oszczędności w 10 lat, wczoraj był artykuł, w którym to samo konsorcjum
    szacowało oszczędności na 704mln złotych w 5 lat, a dzisiaj już śmiesznych
    cyferek brak. Dlaczego śmiesznych? Łatwo policzyć jakie to oszczędności dla
    pojedynczego abonenta.

    Prawda o tym podziale jest taka, że czupiradło z UKE postawiło sobie za punkt
    honoru rozwalić tepse. A im dłużej ta farsa trwa tym więcej ludzi widzi, że to
    wszystko niewiele ma wspólnego ze zwykłym abonentem.



    Temat: można udostępnić net radiowymi kartami sieciowymi?
    Pkt. 11 regulaminu:
    11. Do Gniazda Sieciowego jak i do Gniazda Dodatkowego Abonent może podłączyć
    tylko jeden Terminal. W przypadku stwierdzenia podłączenia do Gniazda
    Sieciowego/Gniazda Dodatkowego więcej niż jednego Terminala, Operator może
    obciążyć Abonenta Opłatą Jednorazową określoną w Cenniku

    Takze raczej nie probowalbym stawiac NAT'a/maskarady na tym polaczeniu...




    Temat: Rozwiązanie umowy.
    Właśnie dzwoniłem do bok-u i gościu powiedział bardzo niepewnym głosem , że
    jeżeli tak jest napisane , to można rozwiązać umowę w trakcie jej trwania , ale
    po wejściu w życie nowego Regulaminu . Cosik mi to nie pasuje , bo w aktualnie
    obowiązującym Regulaminie " Usługi dla Abonentów " mówi się w pkt. 5 , że cyt. :
    "W przypadku zmian w Regulaminie Abonent ma prawo w terminie 7 dni od upływu
    terminu płatności rachunku telefonicznego, z którym przysłane zostało
    zawiadomienie, rozwiązać umowę za pisemnym wypowiedzeniem z zachowaniem 30
    dniowego okresu wypowiedzenia."
    Dla pewności i jasności wysłałem maila do BOK , a jutro zajrzę do siakiegoś
    przedstawiciela , celem ostatecznego rozkminienia tematu .




    Temat: Cyfra Plus, kilka waznych pytan
    Gość portalu: nah napisał(a):

    > Cytat z regulaminu umowy o abonent Cyfra+:
    >
    > § 2. Korzystanie ze Sprzętu przez Abonenta.
    > 1. Używanie Sprzętu (w tym Karty) dopuszczalne jest wyłącznie na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej.
    >
    > Wiecej chyba nie trzeba dodawac?

    Cyfra musi mieć taki punkt regulaminu, bo kupuje filmy i wydarzenia sportowe do
    pokazania tylko na teren Polski. Piłkarze grajacy w klubach zagranicznych
    przyznaja się do ogladania polskiej ligi (a taka możliwość jest tylko w Cyfrze)
    i jakoś nic sie nie dzieje.




    Temat: Gdzie jest pakiet socjalny TPSA?
    no tak
    Dzięki, teraz znalazłem -0 wersję z 1 października 2005, więc pewnie przez kilka
    dni nic nie było i dlatego nie mogłem nic znaleźć. Nadal jest punkt drugi
    "Abonenci planu tp socjalnego nie mogą korzystać z usług stałego dostępu do
    Internetu: sdi tp, neostrada tp plus, neostrada tp, dostęp do Internetu DSL tp i
    innych, za wyjątkiem dotychczasowych Abonentów pakietu oszczędnego, którzy w
    momencie zakwalifikowania do planu tp socjalnego korzystali z ww. usług.".

    To dranie!



    Temat: Kłopoty radomskich abonentów TP SA
    Kłopoty radomskich abonentów TP SA
    Chyba treba zrezygnować z usług TPSA.Jak był punkt obsługi klienta w Radomiu
    to jeszcze jakoś to się kręciło i w razie jakieś awarii było sę gdzie
    zwrócić.Ostatnio też przez dwa dni miałam zablokowane "wyjście"- (rachunki
    płacę poprzez zlecenie stałe z konta).Interwncja poprzez tzw niebieską linię
    nie dość,że mnie naraziła na straty,(musiałam skorzystać z połączenia innego
    operatora sieci komórkowej) to awarię miałam usuniętą w ciągu następnych
    48godz.Chyba TPSA chce stracić klientów.Myślę o skorzystaniu z Pilickiej
    Telefonii.Tylko żeby oni nie wzięli przykładu z TPSA.



    Temat: Czy za wpis do książki telefonicznej trzeba zap...
    Mały Gały,
    z tresci artykulu wynika ze wydawca ksiazki nie jest TPSA. Wiec jakiej
    Telekompromitacji placimy za wpisy? Jezeli poruszyles temat miejsc pracy to
    mysle ze firma wydajaca ksiazke zapewnia ich dosyc duzo - m.in. dzieki takim
    wpisom. Nie wiem czy oplata jest tak naprawde pobierana natomiast PKT i
    Panorama Firm oplaty takie pobieraja. Czy wydawca książki z abonentami
    prywatnymi ma startowac z gorszej pozycji tylko z tego powodu ze postaral sie o
    abonentow prywatnych dla uzytkownika i jest kojarzony z TPSA? Gratuluje
    podejscia. Swoim sposobem myslenia miejsc pracy w tym kraju nie zapewnisz.
    Pozdrawiam



    Temat: Portale krytykują projekt prawa telekomunikacyj...
    Podawalem w wersji cytowanej na portalu interia. Zreszta niewazne, bo artykuly te w obu wersjach maja sa takie same brzmienie.
    Po drugie nie sprawdziles dobrze, bo w ustawie jest napisane:
    "Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o którym mowa w ust. 1, zalicza się:
    1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta
    z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej
    „ISDN”;
    2) utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt
    1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
    3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych,
    obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji
    danych, w tym połączenia do sieci internet;
    4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostepnianie spisów
    abonentów;
    5) świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
    6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych."

    Ten ustep w sposob calkowity definiuje pojecie "usługi telekomunikacyjnyjnej", poniewaz enumerytywnie wylicza co wchodzi w jej zakres i nie podaje zadnej definicji abstrakcyjnej.

    Caly problem sprowadza sie tutaj do faktu, ze zgodnie z dyrektywa 2002/21/WE usługa poczty elektronicznej jest usługą telekomunikacyjną. Rzecz jendak w tym, ze dyrektyw unijnych NIE stusuje sie bezposrednio, lecz tylko poprzez ustawodawstwa krajow czlonkowskich. Poniewaz "poczta elektroniczna" nie wchodzi w zakres art. 80 tego projektu mozna ewentualnie zarzucac temu projektowi tylko to ze jest niezgodny z dyrektywa 2002/21/WE i nic wiecej.



    Temat: Sprawa Rywina. Kwiatkowski zeznaje przed komisj...
    Jestem chyba zbyt ograniczony aby zrozumieć wyrafinowane sugestie, że
    wszystkiemu winni są Michnik i Agora. Dla mnie jako dla prostego w sumie
    człowieka liczą się następujące fakty:
    -Rywin chciał skorumpować Michnika
    -Michnik nie dał się skorumpować i nagłośnił sprawę.
    I to powinien być punkt wyjścia. Dociekanie "kto skorzystał" jest odwracaniem
    kota ogonem.
    Ktoś tam napisał, że Michnik złamał prawo bo nie wolno nagrywać osoby bez jej
    zgody. Brawo. Jak przykładowo ktoś nam powie "Chcę zabić swoją matkę" to
    powinniśmy zapytać - "Pozwolisz, że cię nagram czy powinienem iść z tym do
    sądu?" Michnik zachował się jak rasowy dzienniikarz i porządny obywatel a
    Rywin... Albo jest idiotą albo jest zepsuty do szpiku kości.
    Do bety - ani Michnik ani Rapaczyńska nie oskarżyli t Kwiatkowskiego o udział w
    aferze Rywina. Przedstawili tylko stan swojej wiedzy. Michnik zarzucił
    Kwiatkowskiemu manipulację relacjonowaniem przesłuchania przez telewizję i miał
    rację.
    Kwiatkowski za pieniądze abonentów stworzył i rozkręcił komercyjną telewizję
    rządową. Jest więc złodziejem. Bez żenady wykorzystuje swoje stanowisko do
    obrony własnego tyłka i już za sam ten fakt powinien wylecieć.
    Michnik i Agora za własne pieniądze stworzyli niezależny, opiniotwórczy
    dziennik. Za to należy im sie szacunek niezależnie od tego czy się z poglądami
    Michnika ktoś zgadza czy nie.
    Czarzasty może i jest niewinny, ale gdy mówi, że nie pozowli zawiesić
    Kwiatkowskiego bo to jego przyjaciel dowodzi, że nie ma prawa zajmować
    stanowiska publicznego.



    Temat: TP chce zatrzymać klientów telefonii stacjonarnej
    znikaj
    Napiszę to co warto w tej sytuacji. W tym kraju wielu, wielu
    domokrążców kiwa emerytów i rencistów. Tak też dzieje się z uslugami
    telekomunikacji.
    Na osiedlu moich ( starych ) rodzicow już pare razy "przeleciała"
    się konkurencja dla TP i co biedni skołowani emeryci podpisywali
    umowy z różnymi lepszymi naciągaczami, kórzy oczywiście mówili,że są
    z telekominikacji itp. Dało sie to z duzym trudem odkręcić i co ?
    wszyscy emeryci potracili "plany podstawowe", te które były im
    potrzebne, bo minimalne. Co robi telekomunikacja - pisze NIE DO
    SPRZEDAŻY. Co robia emeryci - jeśi tylko dobrze widzą to kupują
    tel. komórkowe. I dobrze. Nie chcecie pieniądzy emerytow, to
    zostancie bez abonentów, bo klienta trzeba szanować.

    Ja juz dawno wypisałam sie z "biznesu" w którym płace za to ,że coś
    wisi na ścianie. A teraz za punkt honoru postawilam sobie przyuczyć
    mojego niedowidzącego ojca do tel. komórkowego, będzie miał na karte
    i nie bedzie placił wam za gotowość. Będzie płacil za usługę a nie
    za abonament.

    Moją decyzję przyspieszył fakt, że zniżka dla osób niedowidzących
    jaka ustawowo należy się mojemu niepełnosprawnemu ojcu - nie zostala
    udzielona. Pomijam fakt, że gdyby cokolwiek w tym kraju miał
    załatwić sam niepełnosprawny, to zginąlby po prostu oszukany przez
    wszystkich domokrążców, urzędników, panie z biura, spoldzielni,
    banku itp.



    Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku
    > wynikło to z błędu w systemie kopertowania operatora
    Skąd takie założenie? Może wina leży po stronie PP?

    > a być może korciłoby go, żeby powiadomić UKE lub UOKiK.
    Wątpię, by UKE zajął się taką sprawą. UOKiK nie zrobiłby tego na pewno (sprawa jednostkowa - brak podstaw do wszczęcia postępowania).

    > Czy dobrze mi się wydaje, że według Twojego poglądu operator może
    > naliczyć takiemu abonentowi odsetki
    Według mojego poglądu i § 14 pkt. 2 Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez PTC Sp. z o.o., tak, pod warunkiem, że w pierwszym wspomnianym terminie, faktura została wystawiona.

    > Myślę, że sąd by w takim przypadku (...)
    > roszczenia o odsetki nie zasądził
    A ja uważam, że sąd roszczenie by uznał, przy czym wątpliwe jest, by w podobnej sytuacji, którykolwiek operator, zwrócił się do sądu z wnioskiem o wydanie nakazu zapłaty.

    > nie ma zaufania do IVR i nawet nie wie co to jest, e-maila
    > nie posiada i posiadać nie musi
    Ma telefon...



    Temat: Czy macie problemy z siecią PLAY?
    A mnie dziwi, że ktoś ma przez 2 lata problemy z telefonem lub
    siecią i zamiast pójść do operatora (salon, punkt sprzedaży) po
    poradę, to czeka dwa lata by napisać o tym na forum.Jestem abonentem
    Play prawie dwa lata i żadnych problemów.W ustawieniach sieci mam
    opcję GSM i UMTS.Dzięki temu telefon sam automatycznie wybiera
    rodzaj sieci i zawyczaj jest zalogowany do obydwu.Jedynie w podróży
    przełącza się między sieciami, bo nie wszędzie jest
    UMTS.Komunikat "sieć zajęta" widuję tylko w Sylwestra i przez 30
    minut nowego roku.Poza tym przez cały rok w Polsce i za granicą
    żadnych problemów.



    Temat: Wawer-Sadul: Jaki provider internetu?
    Z tymi wszystkimi netiami, tele2 itp. prawda jest taka, że dostarczają neta na linii tp. I dopóki wszystko działa, to ok. Ale jak padnie net w okolicy, to awarię naprawia monter tp bo tylko ona ma uprawnienia i kluczyki do skrzynek. I teraz pytanie za 10 pkt: komu naprawi najpierw: abonentowi neostrady czy tele2/netii itp?
    pzdr.




    Temat: Plus dla Ery (SMS spam)
    Gale nie ma nic przeciwko spamowi za jego pieniądze. Ma prawo, ale akurat mnie
    to irytuje. Też mam prawo.

    Gale pisze: Wysylka nie naruszala zadnych przepisow, wlaczajac w to Regulaminy
    swiadczenia usług”. Wskaż proszę, Gale, punkt regulaminu świadczenia usług,
    który dopuszcza wysyłanie niezamawianych informacji. Prosiłem Erę chyba trzy
    razy. Bezskutecznie.

    Specyficzna jest sytuacja, w której państwo Polskie, rządzone przez SLD, przy
    wsparciu GIODO, sankcjonuje spam, którego treść można by sprowadzić do
    stwierdzenia „Głosuj, durniu!”. Jakby nikt nie miał własnego rozumu.

    Na Zachodzie za namawianie do czegoś przez telefon bez zgody abonenta
    obowiązują BARDZO WYSOKIE kary. Niestety, nie znam dokładnej wysokości, ale
    jest to kilkadziesiąt (20?) tysięcy euro za jeden telefon. Nie wiem czy to
    dotyczy również spamu via SMS.

    W Polsce to państwo spamuje przy wykorzystaniu usłużnych operatorów (może boją
    się utraty koncesji? w naszym kraju wszystko jest możliwe).



    Temat: Problemy z informacją telefoniczną
    Pani z biura prasowego zapomniała dodać jeszcze, że dzięki tej
    innowacji 40 telefonistek z Radomia straciło na zawsze pracę!
    Mam pytanie do Pani z biura prasowego TP S.A.: dlaczego
    ćwierćmilionowe miasto Radom nie posiada punktu kasowego TP S.A.
    który przyjmowałby opłaty za rachunki telefoniczne bez opłat?
    Wszakże jak nam wiadomo, nie wzzystkie punkty zostały
    zlikwidowane. W całym kraju zostało ich 23, a przecież Radom nie
    jest małym miasteczkiem. Najbliższy punkt kasowy znajduje się
    w Warszawie. Ale czego się nie robi dla "naszych kochanych
    radomskich abonentów". Tyle niespodzianek i innowacji na raz.
    A co to jest te 99 groszy opłaty za rachunek dla emerytów czy
    bezrobotnych, przecież ich na to stać. Wszystko z myślą o
    kliencie.



    Temat: Problem z Cyfrą +
    kare 300zł naliczyli pewnie za brak zwrotu karty do dekodera - naliczenie
    oplaty za czas przed wypowiedzeniem tez jest ok wg ich regulaminu

    proponuje zapoznac się z obowiązkami abonenta chyba artykul 4 pargraf 2 pkt 5 i
    7 ichniejszego regulaminu

    tez mam z dziadami kłopot



    Temat: AsterCityNet - firma ktora nie dba o klientow
    Przecież w Regulaminie jest napisane coś takiego:
    "4.3 Operator ma prawo i obowiązek konserwacji i modernizacji sieci, co może spowodować przerwy w dostawie sygnału lub pogorszenia jego jakości, jednak nie dłuższych jednorazowo niż 12 godzin i nie częściej, niż 3 dni kwartalnie. Przekroczenie określonego terminu spowoduje, w przypadku doręczenia Operatorowi uzasadnionej pisemnej reklamacji Abonenta w terminie 12 miesięcy od zakończenia Okresu rozliczeniowego, w którym ustała przerwa lub ustało pogorszenie jakości sygnału, obniżenie przez Operatora opłaty za korzystanie z Abonamentu o 1/30 w przypadku płatności miesięcznej (lub 1/90 w przypadku opłaty za korzystanie z Abonamentu uiszczanej kwartalnie) za każdy dzień przerwy w dostępie do Internetu za pomocą Sieci z powodu konserwacji lub modernizacji sieci. Obniżka opłaty za korzystanie z Abonamentu zostanie uwzględniona przez Operatora w jednym z Rachunków, wysłanym za następne Okresy rozliczeniowe po rozpatrzeniu reklamacji, z uwzględnieniem postanowień pkt. 7."
    Wobec tego odpowiedź udzielona przez Aster City Cable jest niezgodna z ustaleniami regulaminu, niezgodna z umową. Jak najbardziej powinni w zaistniałych okolicznościach obniżyć wszystkim użytkownikom abonament, a nade wszystko poinformować o awarii i pogorszeniu jakości sygnału.



    Temat: Walka o ostateczny kształt ustawy Prawo telekom...
    Walka o ostateczny kształt ustawy Prawo telekom...
    NIe widzę w ustawie rozbicia naszej chlubnej TP S.A.na mniejsze podmioty
    gospodarcze. Tak dużo i tak źle nie pisało się o żadnej firmie. Jest
    bochaterką postępowania karnego Urzędu Ochrony Konsumentów, Najwyżsej Izby
    Kontroli i URTiP. Wszędzie wyroki skazujące. Opinie klientów firmy można
    znaleść w Biurach Obsługi Kienta. Wyjątek stanowi pewna była redaktorka,która
    od roku wmawia nam, że można tan coś za darmo zadzwonić, że nowe logo da nam
    szczęście! Sprawdzałem. Nie do końca prawda! No cóż PUNKT MÓWIENIA ZALEŻY OD
    PUNKTU WYNAGRODZENIA. My wszyscy za to płacimy!
    Byłbym wdzięczny za nazwiska posłów z partii TP S.A.Czy oni też startują do
    Eurowyborów? Czy są patriotami? Może odwiedzą TWOJE miasto?
    Może trzeba wystawić PARTIĘ OSZUKANYCH PRZEZ TP S.A. Tu można wpłacić 3 % od
    wpŁywów na spłatę bezprawnie wyłudzonych pieniędzy!!! Monopol brak
    poszanowania klienta to nic dobrego . Kiedy firma potraktuje 12 milionów
    abonentów zgodnie z prawem polskim i europejskim, a nie jak dojne krowy! Co
    TY na TO?



    Temat: era-telefon
    Cyt.: Obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę powyższej kary umownej
    będzie
    > dotyczył również przypadków, w których niemożliwość utrzymania aktywnej karty
    > SIM w sieci Era nastąpi wskutek jednej z poniższych przyczyn...utracenia
    przez Abonenta karty SIM oraz niewykonywania związanych z tym
    > obowiązków określonych w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1. " czyli bulisz karę +
    lacisz za nowego SIMka! Sorry, ale inaczej tego zrozumieć sie nie da!




    Temat: 5 dni w TP SA
    Nic nie mozesz zrobić.
    Kara została naliczona słusznie.

    Złożyłeś Rezygnację z umowy o świadczenie telekomunikacyjnej usługi powszechnej.
    Nie podałeś Daty rozwiazania umowy.
    W związku z powyższym umowa została rozwiązana zgodnie z Regulaminem po upływie
    30 dni. (Dział IV Rozdział 4 Paragraf 28 punkt 1 - "Umowa może być rozwiązana
    przez Abonenta w każdym czasie z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia
    przez pisemne oświadczenie dostarczone TP).

    Neostrada w dalszym ciągu jest usługą dodatkową do linii telefonicznej i na
    dzień dzisiejszy nie jest świadczona, jeżeli klient nie posiada aktywnej linii.
    Wynika z tego, że likwidacja stacji pociągnęła za sobą odłączenie Neo.
    Jako, że Umowa na Neo została zawarta do dnia 30 października, a rozwiązana
    została w dniu 25 października, naliczona karę za zerwanie umowy lojalnościowej.

    Jeżeli zaś chodzi o rezygnację w związku z wprowadzeniem Nowego Regulaminu, to
    były one możliwe dopiero PO terminie poinformowania Klientów o fakcie
    wprowadzania Nowego Regulaminu z dniem 01-12-2006.
    Informacja ta została Klientom przekazana wraz z fakturą październikową.
    Pierwsze faktury październikowe zostały wygenerowane 10-10-2006.
    Co za tym idzie jako Rezygnacje w związku z wprowadzeniem Nowego Regulaminu
    Telekomunikacja uznaje Wszystkie Rezygnacje złożone w terminie od 10
    października do 30 listopada włącznie.

    Pozdrawiam.
    m.




    Temat: Przeniesienie numeru telefonu
    Oto odpowiedz jaka dostalem od BOA w Erze :

    Uprzejmie informuję, iż zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Regulacji
    Telekomunikacji i Poczty z dnia 21.02.2005 roku termin realizacji uprawnienia
    Abonentów przyłączonych do ruchomej publicznej sieci telefonicznej, w zakresie
    przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie Operatora do istniejącej sieci
    innego Operatora, o którym mowa w ar. 71 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 16 lipca
    2004 r. Prawo Telekomunikacyjne, został w związku z brakiem możliwości
    technicznych zawieszony do dnia 10.10.2005 roku.

    W związku z powyższym, na chwilę obecną nie ma możliwości przejścia z tym samym
    numerem telefonu z innej sieci. Informacje o tym, kiedy taka możliwość się
    pojawi zostaną udostępnione przez środki masowego przekazu...

    Czyli faktycznie od pazdziernika. Swoja droga ciekawa sprawa jak bedzi teraz z
    bramkami SMS ;)



    Temat: Świąteczne szlagiery w Lidze Angielskiej:):)
    Świąteczne szlagiery w Lidze Angielskiej:):)
    Czołem

    My sobie zasiądziemy do niedzielnego, świątecznego śniadanka, a
    piłkarze w Anglii wybiegną na bosiko.

    Uczta będzie nie tylko przy stole, ale i na stadionach, bo na
    przeciw siebie staną czołowe zespoły ligi. I tak:

    Manchester UtD (1 miejsce) zagra z Liverpoolem (4 miejsce)

    Chelsea (3 miejsce) zagra z Arsenalem (2 miejsce)

    Jeden Dobry Pan Bóg - jako wszechwiedzący - zna już wyniki spotkań,
    my musimy poczekać do niedzielnego popołudnia

    Do końca Ligi Angielskiej zostało 8 kolejek. Każdy punkt jest na
    wage złota. Oto czoło tabeli:

    mecze punkty bramki zdobyte i stracone
    1 Man United 30 70 61-15
    2 Arsenal 30 67 58-22
    3 Chelsea 30 65 53-22
    4 Liverpool 30 59 55-21
    5 Everton 31 57 48-28
    6 Portsmouth 31 50 44-33
    7 Aston Villa 31 49 52-40
    8 Blackburn 31 49 42-38

    Cztery czołowe drużyny, które stoczą dziś bitwe o punkty w Angli, za
    tydzień będą grały w ćwierćfinale Ligi Mistrzów.....

    ps.Na żywo dzisiejsze mecze będą mogli zobaczyć abonenci Canal plus.
    Spotkania o 14.25 i 16.55.

    Pozdro
    Krzysztof




    Temat: Ludzie stoją, bo krzesła psują design
    Wściekli o to że to stacjonarny
    Gość portalu: Atos napisał(a):

    > Nie wiem, ale co do błękitnej linii w tp nie mogę się przyczepić.
    Co
    > prawda zdarzyło mi się korzystać z niej może ze 2 razy, rodzicom
    > przynajmniej raz. Nie trzeba było długo wisieć na telefonie o
    dziwo
    > jak na infoliniach bankowych (zwłaszcza gdy ukradną ci kartę i
    > chcesz ją zastrzec), a informacje były dosyć jasne. W przypadku
    > rodziców sprawa została załatwiona niemal od razu z zadziwiającym
    > zaangażowaniem pracowników - do tej pory raczej wydawało mi się że
    > takie rzeczy nie zdarzają się w tp(problem wymagał sprawdzenia czy
    > na linii nie siedzi jeszcze poprzedni abonent), mało tego ktoś
    > stamtąd zadzwonił i udzielił informacji co i jak. O ile wiem
    > połączenia z błękitną linią są darmowe. Ja osobiście wolę szukać
    > informacji w necie i polecam wszystkim, którzy mają do niego
    dostęp,
    > jeśli chcę się upewnić to dzwonię. Rozumiem, że wygodniej jest
    > prosto z marketu z marszu zaczepić o punkt, ale po co psuć sobie
    > nerwy, są prostsze sposoby radzenia sobie. Zostawmy punkty
    > rzeczywiście ludziom, którzy mają problem z połapaniem się w tym
    co
    > potrzebują i musi im ktoś sam coś osobiście polecić.

    I że za cenę 90 złotych nie mają 1200 minut przez cały dzień,
    wszystkie dni miesiąca do wszystkich sieci komórkowych. Bo ze
    stacjonarnym nie wybiegniesz na ulicę i nie poszpanujesz. I tak się
    wyżywają.



    Temat: Zastrzeżony numer czasem kosztuje życie
    Zastrzeżony numer czasem kosztuje życie
    Zamiast dywagować proponuję przeczytać art.78 i art.171 ust.7 pkt.1 i ust.8
    Prawa telekomunikacyjnego:
    Art. 78. 1. Operator publicznej sieci telefonicznej jest obowiązany, na każde
    żądanie służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, udostępniać, w miarę
    możliwości technicznych, w czasie rzeczywistym informacje dotyczące
    lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do
    numeru alarmowego "112" oraz innych numerów alarmowych, umożliwiające
    niezwłoczne podjęcie interwencji.
    Art.171
    7. Eliminacja prezentacji identyfikacji linii wywołującej może być anulowana:

    1) na żądanie służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, a także
    uprawnionych podmiotów właściwych w sprawach obronności, bezpieczeństwa
    państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego, w zakresie i na warunkach
    określonych w odrębnych przepisach;

    8. Operatorzy publicznej sieci telefonicznej są obowiązani do zapewnienia
    służbom ustawowo powołanym do niesienia pomocy dostępu do identyfikacji linii
    wywołującej oraz danych dotyczących lokalizacji, bez uprzedniej zgody
    zainteresowanych abonentów lub użytkowników końcowych, jeżeli jest to
    konieczne do umożliwienia tym służbom wykonywania ich zadań w możliwie
    najbardziej efektywny sposób.




    Temat: Wyścig na łączach
    Gość portalu: pocalujta_wujta napisał(a):

    > Czy w Polsce mozna grzebac po pakietach by wyciagnac informacje o routingu?
    > Jesli tak to gratuluje legalnosci grzebania po danych prywatnych. To jest
    > wlasnie punkt gdzie sprawy utknely np. w USA. Po pakietach nie wolno grzebac
    > ze wzgledu na prawa i zasady prywatnosci.

    Istnieje u nas coś takiego jak tajemnica telekomunikacyjna (art 159 do art 175
    prawa telekomunikacyjnego). W zasadzie taka ingerencja jest niedopuszczalna,
    chyba że abonent wyraźnie się na to zgodzi. Wydaje mi się jednak, że nie można
    wymagać takiej zgody jako warunku podpisania umowy. Muszę jednak to wszystko
    posprawdzać w przepisach, ale to później bo spać mi się chce :)




    Temat: internet po radiolinii
    internet po radiolinii
    na osiedlu kuszą nas stałym łączem do 128kB za 57zł + 320 za instalację.
    całość na skrętce, idzie po radiu do serwera (też na osiedlu) i dalej po
    radiu ze światem (punkt styku z liniami tepsy jest oddalony jakieś 10km). nie
    mam żadnego doświadczenia z radioliniami, nie wiem czym to pachnie. na razie
    jest ok 100 abonentów, będzie kilka razy tyle. jak to ugryźć? montuje to
    jakaś firma BESTOR z Torunia (technologia firmy AWACOM z Bydgoszczy, mają
    swoją www, ale nic z niej nie wynika). czy jest to jakaś sensowna alternatywa?



    Temat: RONSON-PEGAZ
    zzrobert napisał:

    > 1. To jest WASZA adminstracja i za WASZĄ kasę.

    No NIBY tak... ale trzeba uwzglednic poprawke na to ze mieszkamy w Polsce.

    > 2. bez zgody wspólnoty administrator nie ma prawa... Ew. nieuzasadnione
    > blokowanie podłaczenia mediów podchodzi pod działanie na szkode wspólnoty a
    to
    > pkt.1.

    Dlatego w naszym przypadku administracja korzysta z tego, ze wspolnote tworzy
    WYLACZNIE deweloper (nie ma jeszcze aktow notarialnych). Jesli teraz wpusci
    tylko jednego operatora to nawet jesli za kilka mies. powstanie mozliwosc
    przelaczenia do operatora alternatywnego skorzysta z niej zaledwie garstka
    mieszkancow (chociazby dlatego, ze trzeba bedzie ponownie zaplacic oplate
    instalacyjna). Zawsze ten pierwszy operator ma lepiej bo praktycznie zgarnia
    90% abonentow na danym obszarze - korzysta administrator/deweloper.

    > 3. administracja ma swoją wspólnotę i o nia dba. Bywa że ma także "swojego"
    > developera" ale docelowo to każdy dochodzi do wniosku że "swój" jest nie
    > developer bo on jest i znika a wspólnota.

    To zalezy jakie jest poczatkowe nastawienie administracji. Z doswiadczenia
    wiem, ze sa firmy, ktore zakladaja, ze beda administratorem tylko przez
    pierwszy rok... przez ktory musza sie maksymalnie nachapac.

    > W "okolicy" (do 100m od Waszej działki) działa: TPSA z neostradą i ma warunki
    > techniczne, UPC i ASTER także mają możliwość podłączenia, radiowo DTS także
    ma
    > warunki.

    Jasne, ze sa. Ale bez zgody administracji zaden instalator do budynku nie
    bedzie wpuszczony.



    Temat: Czy wprowadzenie dopłat paszowych jest fair?
    Czy wprowadzenie dopłat paszowych jest fair?
    Czy jest zmianą reguł w trakcie trwania umowy?
    Rolnicy którzy korzystają z ONW zobowiązują się do określonych działań przez
    pięć lat, kiedy podejmowali decyzję np. o zagospodarowaniu TUZ kalkulowali
    dopłaty jako potencjalny przychód. po 3 latach Min.rol. obcina ok 300 zł z ha
    co znacząco zmienia kalkulacje kosztów/przychodów z takiego gruntu. Czy to
    jest fair? czy nie da sie tego zaskarżyć i wygrać z agencją/ministerstwem? dla
    przykładu jak teleoperator zmienia najmniejszy punkt umowy abonent ma prawo
    wypowiedzieć umowę okresową gdy sie nie zgadza ze zmiana. Macie jakieś pomysły?



    Temat: pytanie do UKE: zmiana cenniku i regulaminu w TP
    pytanie do UKE: zmiana cenniku i regulaminu w TP
    Witam serdecznie,
    dostałem dziś pocztą nowy regulamin oraz cennik do usługi
    Multipakiet TP, które to będą obowiązywać od 1 marca 2010 roku.
    W paragrafie 43 punkt 1 i 2 obecnie obowiązującego regulaminu
    napisane jest że w przypadku zmiany regulaminu lub podwyższenia ceny
    usług, abonamentowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy bez
    prawa ze strony TP SA do roszczeń odszkodowawczych.
    Jednakże w dzisiejszym piśmie na końcu notki informującej o zmianach
    TP SA informuje:" Uprzejmie informujemy,że konieczonosć wprowadzenia
    zmian wynika ze zmiany przepisów prawa (...) W związku z tym, w
    przypadku skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy (art. 60a ust.1
    ustawy Prawo Telekomunikacyjne), Telekomunkiacji Polskiej
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze (...)"

    Pytanie do Eksperta:
    1. czy Prawo Telekomunikacyjne od marca 2007 uległo zmianie?
    2. czy jako abonent mam prawo wypowiedziec tą umowę czy nie? Dodam
    że podobnej treści pismo otrzymałem z UPC, gdzie znowu napisali że
    mam prawo do wypowiedzenia umowy.
    3. jakie zmiany w regulaminie mogą być spowodowane zmianami w prawie
    telekomunikacyjnym?

    Z góry dziekuję za odpowiedź

    Grzegorz S




    Temat: Oplaty za uslugi hostingowe
    Oplaty za uslugi hostingowe
    Witam,
    oto punkt Regulaminu, jednej z firm swiadczacych uslugi hostingowe.
    Czy taki zapis jest zgodny z prawem, czy jednak firma powinna w
    ustawowym terminie wyslac rachunek, fakture, powiadomienie o
    koniecznosci dokonania zaplaty za kolejny okres. Co jesli wysyla
    fakture w momencie, gdy chce sie zrezygnowac z uslug na kolejne
    okresy?

    7) Opłaty za usługi winny być wnoszone bez wezwania przed
    rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego. Nie wniesienie opłaty
    za kolejny okres rozliczeniowy nie powoduje wygaśnięcia umowy, która
    w przypadku braku wypowiedzenia trwa nadal. W tej sytuacji Abonent
    pozostaje zobowiązany do uiszczenia opłaty za rozpoczęty okres
    rozliczeniowy.




    Temat: telewizja nowej generacji n...
    problem z zalozeniem? to pestka.
    uwazajcie na rozwiazanie umowy.
    zgodnie z regulaminem przeslalem miesiac (plus kilka dni dla poczty)przed
    koncem umowy pismo informujace o rezygnacji z n. wyslalem na przelomie
    listopada/grudnia - mam na to potwierdzenia nadania (list polecony). z ich
    strony zadnej informacji zwrotnej. cisza.
    dzwonie dzis na infolinie (po 20 minutach ktos raczyl odebrac.)po czym
    poinformowano mnie ze list dotarl do nich dzien lub dwa za pozno (termin nadania
    byl kilka dni przed terminem miesiecznego wypowiedzenia), co skutkowalo tym ze
    umowa zostala przedluzona o kolejne 3 miesiace - i aktualnie na koncie mam
    zadluzenie. w rozdziale XII regulaminiu pkt 15 dostepnego na
    n.pl/fileadmin/pdf/REGULAMIN_SWIADCZENIA_USLUG_070531a.pdf , nie
    znalazlem takiego zapisu.
    nowym abonentom proponuje tuz po podpisaniu umowy wyslac rezygnacje.
    oszczedzicie nerwow.
    mi pozostaje sad? i zapewne wczesniej osilek z windykacji ;)




    Temat: wściekłość mnie ogarnia! poradźcie coś!
    jesli chodzi o ere i inne sieci to regulamin i cennik sprawdza UKE
    itd, z tego co pamietam to jeden punkt w regulaminie swiadczenie
    uslug dla abonentow zostal kiedys dopisany prez ere nie pytajac
    klientow o zdanie, kto mial troche oleju w glowie zerwal umowe bez
    oplaty specjalnej z wyniku bledu operatora, wiekszosc ludzi nie
    czyta niczego wiec wiadomo..

    Jak pisalam wczesniej aktywujac karte sim zgodzilas sie na warunki
    podane w reg i cenniku wiec prawo stoi po ich stronie, a jesli
    czujesz sie oszukana to mozesz wyrzucic karte nikt cie nie zmusza
    zeby z niej korzystac..



    Temat: TVP lekceważy telewidzów i opóźnia cyfryzację?
    gdzie stoją konfitury ?
    Powyższe wpisy dość jasno potwierdzają starą, sprawdzoną teze -
    punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia.
    Widać to bardzo wyraźnie po wywodach niektórych ekspertów i znawców.
    Przecież to wzór altruizmu, wręcz troski o nasze dobro, troski o
    sprzęt który będziemy musieli wyrzucić na złom, jedynie słuszną
    logikę i nasze kieszenie.
    A może byście tak, drodzy logicy i dobroczyńcy - pozwolili nam samym
    zadecydować co w jakiej jakości i za ile namy oglądać ? Życie nie
    kończy na ogladactwie telewizora - są inne ważniejsze problemy -
    skoro postęp wymaga zmian w nadawaniu TV to zrobcie najtańszym
    kosztem dla szerokiego ogółu.
    Może znajdzie się w końcu jakiś polityk ktory zadba o nas, szary
    motłoch a nie o interesy producentów i nadawców.

    Do tego internauty od Mercedesa i Trabantów: pomiedzy tymi modelami
    istnieje jeszcze, mądralo, dziesiatki modeli pośrednich. Każdy
    wybiera taki na jaki go stać. Dlaczego mam zmuszać starych Rodziców,
    Sąsiadów, Emerytów do tych wysokich standartów - oni chcą tylko
    pogapić się na telewizor w wolnej chwili... mają w nosie HD,EPG i
    inne bajery.
    Bardzo podobne zjawisko jest w telefonach komórkowych - w niektórych
    modelach są setki możliwości technicznych - w zasadzie brakuje
    komórkom kluczyka do łyżew, kluczyka do windy, młynka do kawy oraz
    zapalniczki do gazu. I co z tego skoro 90 % abonentow używa telefon
    tylko do rozmawiania...



    Temat: Ludzie stoją, bo krzesła psują design
    Nie wiem, ale co do błękitnej linii w tp nie mogę się przyczepić. Co
    prawda zdarzyło mi się korzystać z niej może ze 2 razy, rodzicom
    przynajmniej raz. Nie trzeba było długo wisieć na telefonie o dziwo
    jak na infoliniach bankowych (zwłaszcza gdy ukradną ci kartę i
    chcesz ją zastrzec), a informacje były dosyć jasne. W przypadku
    rodziców sprawa została załatwiona niemal od razu z zadziwiającym
    zaangażowaniem pracowników - do tej pory raczej wydawało mi się że
    takie rzeczy nie zdarzają się w tp(problem wymagał sprawdzenia czy
    na linii nie siedzi jeszcze poprzedni abonent), mało tego ktoś
    stamtąd zadzwonił i udzielił informacji co i jak. O ile wiem
    połączenia z błękitną linią są darmowe. Ja osobiście wolę szukać
    informacji w necie i polecam wszystkim, którzy mają do niego dostęp,
    jeśli chcę się upewnić to dzwonię. Rozumiem, że wygodniej jest
    prosto z marketu z marszu zaczepić o punkt, ale po co psuć sobie
    nerwy, są prostsze sposoby radzenia sobie. Zostawmy punkty
    rzeczywiście ludziom, którzy mają problem z połapaniem się w tym co
    potrzebują i musi im ktoś sam coś osobiście polecić.



    Temat: pomoc w zerwaniu umowy z neo
    Umowa zawarta na piśmie moze zostać rozwiązana tylko pisemnie.

    Dział III paragraf 13 punkt 7 Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp
    Oświadczenie Abonenta w przedmiocie rozwiązania Umowy powinno zostać złożone w
    formie pisemnej w Komórce organizacyjnej.

    m.




    Temat: uważajcie na Erę- oszukują
    zapominasz o jednej rzeczy - w regulaminie wymiany aparatow i znizki bez wymiany jest punkt ktory brzmi "spełnia kryteria określone przez Operatora, (są one dostępne w punktach sprzedaży Operatora oraz w Biurze Obsługi Abonenta)*". Wlasnie te kryteria zdyskwalifikowały mnie w opcji wymiany aparatow. W sumie żadna strata tylko po co sa peany na cześc stalych klientow skoro jest to nieprawda. Zdaje sie spelniam kryteria pojecia "stały klient" a skorzystać z wymiany aparatow nie mogę bo podprzykrywką jednego punktu dzieli sie klientów (w ukryciu) na lepszych i gorszych. Uczciwsze byloby napisanie " klienci do tego poziomu abonamentu mają to i to a na innym poziomie to i to" albo nic niepisanie na stronach. Wtedy człowiek korzystajacy z danej ofery może sobie przeliczyć czy warto skorzystac z tej oferty czy lepiej wziac inną. Moglem nie obniżać abonamentu ( promocja) moglem nadal płacić tamte rachunki. Tylko nikt nie powiedział korzystasz z promocji - masz zamknietą drogę do innych w przyszłości. A jeśli chcesz być klientem to płać tyle i tyle. Prosciutkie?
    U innych operatorow jest to jasno sformulowane - zapytaj w dziale obslugi klienta. To klient pyta. W erze ma na stronach ofertę, jest nawet regulamin i jeden maly punkcik ktory powoduje że "sorry kliencie to jednak nie dla ciebie" ale mamy lepsza ofertę. Tylko lepiej jej nie przeliczaj bo moze sie okazać że to najdroższa opcja dla ciebie i zaczniesz sie dopytywać co i jak.A lepiej nie pytać bo era ma superhiperspecjalistow ktorzy wiedzą ile bedziesz dzwonił. Ciekawe czy przewidzieli że zacznę dzwonić 4 razy tyle ;-))). Bo tak sie zapowiada :-)))




    Temat: Orange musi zmienić abonament, klienci uciekną?
    Orange musi zmienić abonament, klienci uciekną?
    A może ktoś się zatanowi o co w tym tak naprawdę chodzi. Po pierwsze
    prawo w tym zakresie jest złe i nalezy je zmienić, Streżyńska o tym
    bardzo dobrze wie (wpowiadała się w o tym wcześniej gdy Era miała
    problemy) ale nic w tym nie zrobiła gdyż jest jej z tym wygodnie
    może pod błachym pozorem wprowadzić nielubianego operatora w kłopoty
    co niniejszym czyni i za to powinna stracić stanowisko !!!!!!!!!!!.
    Po drugie żądanie zmiany regulaminu jest ciągiem jej chorej wojny z
    tepsą. Prawa abonentów w zaden sposób nie były zagrożone gdyż sporny
    punkt jest zawarty w umowie. Pani z UKE jest bardzo medialna,
    prowadzi wojnę z monopolistą a tak naprawdę ma obsesję na punkcie
    tepsy przysłaniającą zdrową ocenę tego co się dzieje na rynku
    telekomunikacyjnym.



    Temat: Polska telewizja
    ozkane napisała:

    > dziękuję za podpowiedź. Przyjechaliśmy raczej na stałe, więc
    przyda mi się
    > pasjonująca polska telewizja. powiedz tylko czy dekoder z kartą
    kupiłaś w
    > Polsce? Czy też może jest możliwość zakupu w Turcji?
    > Pozdrawiam

    nie ma mozliwosci zakupu dekodera z polska tv w turcji, chyba ze od
    kogos prywatnie, ale to raczej dosc ryzykowne dla obu stron.
    najlepiej kupic sama karte w kraju i jesli jestes wciaz tam
    zameldowana, mozesz zarejestrowac abonament na swoje nazwisko, a
    oplacac przez internet lub zlecic dyspozycje przelewu np z karty
    kredytowej czy konta.
    pamietaj jednak, ze teoretycznie wywoz dekodera, jesli nalezy do
    operatora czy nawet samej karty jest sprzeczne z umowa, dlatego
    lepiej sie do tego nie przyznawac w momencie zakupu. chociaz oni i
    tak zdaja sobie sprawe, ze ogromna czesc abonentow to polonia na
    calym swiecie. po prostu w niektorych panstwach prawo wewnetrzne
    zabrania nadawania obcej tv bez koncesji i instalowania anten bez
    pozwolenia, dlatego ten punkt musial sie znalezc w umowie polskich
    operatorow. tak mi kiedys wytlumaczyl to spec od satelit.




    Temat: Z Erą możesz więcej. Płacić
    yavorius napisał:

    > ardi76 napisał:
    > > A czy ktos wie o nieuczciwych zasadach wykorzystywania przechodzacych ME,
    > tego
    > > nie byłbym taki pewny. Jestem w Erze już ładnych parę lat, ale dopiero ki
    > lka
    > dni temu, przegladając tabelke na fakturze, zdębiałem. nie mogąc sie doliczyć
    > > wszystkich minutek, zadzwoniłem do BOA i po rozmowie z konsultantem spraw
    > a
    > była wyjaśniona..., czyli Oferta Dla Stałych Abonentów "Minuty Ekstra-Widmo"
    >
    > Podpisywałeś jakiś aneks z Erą? Podpisywałeś. Więc to będzie właśnie w
    > regulaminie aneksu:)

    Pkt 24.
    "W kolejnych Cyklach rozliczeniowych Minuty Ekstra są rozliczane po
    wykorzystaniu bezpłatnych minut zawartych w abonamencie (z uwzględnieniem
    niewykorzystanych bezpłatnych minut z poprzedniego cyklu rozliczeniowego).
    Niewykorzystane w danym cyklu rozliczeniowym Minuty Ekstra można wykorzystać w
    następnym cyklu rozliczeniowym"...



    Temat: Polscy użytkownicy telefonów na kartę są dyskry...
    Jest haczyk: przepadanie pieniedzy, gdy
    sie nie doladuje na czas.

    W zasadzie jest to "miekka" kradziez polaczona z pewna doza
    szantazu.

    Jezeli wplacam pieniadze i NIE jestem abonentem stalym, to
    przepadanie pieniedzy nalezaloby uznac za kradziez lub haracz.

    Co z tego, ze w warunkach umowy jest ten punkt i co z tego, ze
    kupujac karte szantazowany jestem do jego zaakceptowania.

    Z punktu widzenia kodeksu karnego: jesli w umowie wyraze zgode
    na obciecie mi glowy, to taka umowa nie daje zadnych podstaw
    ewentualnemu katowi, aby mi leb obciac.




    Temat: Abonament Zero ?o co tak naprawde chodzi???
    Z regulaminu promocji"Abonament zero":

    Abonent nabywający Zestaw w Promocji „Abonament ZERO II” zobowiązany jest do
    wyboru jednego z planów cenowych: Pakiet 25, Pakiet 35, Pakiet 45, Pakiet 65,
    Pakiet 105, Pakiet 185,
    Wartość Pakietu Kwotowego, określona w pkt. 9 stanowi minimalną miesięczną
    wysokość rachunku telefonicznego.

    Te pakiety kwotowe to tak naprawde miesieczny abonament,zmienili tylko
    nazwe.Chyba juz wszstko jasne?
    Wiecej szczeglow na www.plusgsm.pl
    Zachecam do czytania regulaminow promocji.



    Temat: PiS-u grozi UPC
    Trzeba coś wyjaśnić widzę. Operatorzy tacy jak UPC najczęściej płacą stacjom TV za tzw. retransmisję ich programów. W związku z tym musi im się to opłacać.
    Ponieważ opłaty są zazwyczaj uzależnione od ilości abonentów danego operatora, to i od oglądalności stacji zależy czy utrzymana zostanie ona w ofercie czy też nie.

    Skoro UPC wycofało Trwam z oferty to znaczy, że albo Rydzyk żądał zbyt dużo, albo kompletnie nie opłaca się trzymać tej stacji w ofercie.

    I nawet lewak i antykapitalista taki jak ja nie ma co z tym dyskutować. Biznesu nie prowadzi się charytatywnie. Trzeba minimum na zero wychodzić.

    Lewy Sierpowy - lewicowy punkt widzenia
    lewysierpowy.blox.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 131 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.