Strona Główna pkt.pl Klienci indywidualni pkt pl osoby prywatne pkt PKS Legnica pkt indywidualni Pkt Pl pkt Książka abonentów prywatnych PKP grzmiąca-koszalin pkointeligo.pll Plac Mariacki Kraków PKP Radomsko |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkt-abonenciTemat: Bundesliga w TV. Niemcy satelitą z Rumunii prze... pytanie za 100 pkt. brzmi: z którą platformą cyfrową ta nowa stacja podpisze umowę na nadawanie swojego programu ? Bo przecież w ten właśnie sposób może się pojawić na Cyfrowym Polsacie i wtedy dla abonentów tej platwormy nic się nie zmieni (no chyba, że na korzyść). I szczerze pisząc tego się spodziewam bo Cyfrowy Polsat bez Chempions Leage i Bundesligi skazany jest na śmierć w konkurencji z dwoma innymi platformami. Jeśli Polsat chce utrzymać platformę cyfrową to musi stanąć na uszach i ten program wykupić. Temat: nieuczciwy DIALOG "abonent ma obowiązek zadbać, aby sesje internetowe w sieci Dialnet nawiązywane byly przy użyciu właściwych numerów dostępowych. Operator nie bierze odpowiedzialności za skutki użycia niewłaściwych numerów dotępowych lub ich zmiany także podczas trwania sesji internetowej..." par. 6 pkt 5 regulaminu świadczenia usług- części umowy, którą podpisałaś. oj przykro , proces nic nie da. niestety te malutkie literki pod umowami są zawsze najważniejsze........ Temat: Uciekinierzy z TP SA poczekają na internet W Gazecie Wyborczej około 2 tygodni temu przeczytałem: "Procedura zmiany operatora powinna trwać góra dwa tygodnie. Trwa znacznie dłużej, bo Netia nie nadąża z realizacją wniosków. Nic dziwnego. Dotąd miała trochę ponad 50 tys. użytkowników swojego internetu - tylu zdobyła przez ostatnie sześć lat. Teraz w ciągu miesiąca niemal podwoiła ich liczbę! Wczoraj ogłosiła, że wprowadzi rekompensatę dla dotkniętych opóźnieniem. Za pierwszy miesiąc surfowania zapłacą tylko 10 proc. ceny." W szczegółowych warunkach promocji Internet dla klientów TP - 12 miesięcy w Części III Warunki Promocji punkt 1.1 jest napisane: "1. W ramach niniejszej Promocji Operator gwarantuje: 1.2 obniżoną o 90 proc. opłatę abonamentową (netto) za korzystanie z Usługi w pierwszym Pełnym Okresie Rozliczeniowym w dowolnej wersji pod warunkiem, że Nowy Abonent posiada modem ADSL i będzie korzystać z niego przy świadczeniu usługi" W przypadku mojej umowy zachowałem swój dotychczasowy modem (router ADSL), w związku z tym czy otrzymam 90 proc. bonifikaty na 2 okresy rozliczeniowe? Netia nie odpisała na tego maila pomimo dwukrotnego wysłania go w tygodniowym odstępie. Infolinia także nie odpowiada Temat: awaria w Idei ? Gość portalu: Bono Vox napisał(a): > Witam, > > Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, rozdział I "ODPOWIEDZIALNOŚĆ > OPERATORA", paragraf 7 "Zasady odpowiedzialności": > > pkt 1. "Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte > wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło > wskutek siły wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez > niego przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty." Hej Bono, a co to jest ta "siła wyższa" w zapisie regulaminu?? :) Palec Boży poplątał kabelki..? Pozdr Temat: Ksiazki Telefoniczne Ksiazki Telefoniczne wydawane w Polsce ksiazki telefoniczne np PKT charakteryzuja sie glownie stosunkiem do klienta-abonenta traktujac go jak intruza , ktory jest debilny i nic nie rozumie . Coraz czesciej autorzy ksiazek tworza produkty przypominajace najczarniejsze chwile instrukcji . Odszukanie czegokolwiek jest potwornym problemem i niezbedne staja sie instrukcje do instrukcji . Te ksiazki nadaja sie jednak do czegos ... do toalety . Temat: pytanie do UKE: cennik dołączony do umowy Gość portalu: Małgosia napisał(a): > Czy operator ma > obowiązek załączyć taki cennik do umowy? > Z góry dziękuję za odpowiedz Ustawa "Prawo Telekomunikacyjne Art. 61 pkt 4: "Cennik jest podawany przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do publicznej wiadomości oraz jest dostarczany nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a także na każde jego żądanie." Temat: Pytanie do UKE - naciganie w Orange przez promocje Witam gale, Okazuje sie, ze Orange ma takie narzedzie systemowe, do powiadamiania o koncu promocji. Usluga Tylko SIM zgodnie z regulaminem obowiazujacym od 02.09.2008, a wiec nie od dzis-punkt 5: "Po zakonczeniu Okresu promocyjnego wylaczenie Uslugi nastepuje automatycznie, po uprzednim powiadomieniu o tym fakcie Abonenta poprzez wiadomosc SMS" Widac, ze juz Orange dosc zarobil na naciaganiu takich jak ja i se uruchomil to narzedzie:) Pozdrawiam jasz1 Temat: pytanie do UKE - TV kablowa i internet szerokopasm Ustawa z dn. 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr171, poz.1800): Art.57.1. Dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej od: 1)zawarcia przez uzytkownika końcowego umowy o świadczenie innych usług lub nabycia urządzenia u okreslonego dostawcy; Art.81.1.Zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich uzytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystepnej cenie, stanowi usługę powszechną. 3.Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o których mowa w ust.1, alicza się: 1)przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniam sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej "ISDN"; 2)utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt.1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych; 3)połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci internet; Z ustawy wynika, że operator nie może zmuszać do zawarcia umowy dot. innych usług, lecz nie dotyczy to szerokopasmowego internetu. Więc na jednym kablu ma być dostępny telefon oraz dostęp do internetu jak na zwykłym kablu telefonicznym - bez dodatkowych usług. Temat: czy mogę na tym skorzystać??? pomyłka Orange Ale martwi mnie jedna rzecz a konkretnie aneks do umowy "Oświadczenie o przejęciu zobowiązań dotychczasowego abonenta" pkt.1 zapoznałem się z treścią umowy i aneksów zaakceptowanych przez ... dotychczasowego abonentai przejmuję zobowiązania z nich wynikające. Temat: Soft Partner c.d. nie wiem czy widziales umowe jest tam taki punkt: "Abonent może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadkju zmiany wysokości abonamentu przekraczającej 50% jego wartości w skjakli roku" Temat: Abonament za neostradę ;/ taki mam m. in. punkt w umowie - Umowa zostaje zawarta na czas określony, który upływa z końcem 24 miesiąca, liczny od dnia przeprowadzenia Rejestracji przez Abonenta... Temat: (Cz)to to takiego "helpdesk"? Jeśli to TP SA to może im chodzi o taki punkt informacyjny do którego abonenci mogą zgłaszać awarie sieci telefonicznych..??? Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku A regulamin usług ERY czytałeś? Nie wiem jak jest w ERre ale pracowałem w PLUSie i tam jest punkt w regulaminie mówiący o tym, że niedostarczenie rachunku nie zwalnia abonenta z płacenia! Czyli wcale nie muszą ci przysyłac rachunków. Temat: neostrada w legionowie Dam im sie wykazac. Otworzyli nowy punkt BOK. Ponoc to pierwszy i pokazowy w takim wystroju. Tak maja wygladac wszystkie BOK-i w Polsce. Oczywiscie cala modernizacja za pieniadze abonentow, a wszystko w ramach obnizenia cen :) Pozdrawiam Temat: O tym jak Aster dba o klienta - porażka! Przerwałaś umowę w trakcie trwania promocji- pkt 7 Regulaminu "w przypadku naruszenia warunków promocji Abonent zobowiązany jest do zwrotu przyznanego rabatu (upustu) z mocą wsteczna od daty jego nabycia". Krajan Temat: pytanie do UKE: zerwanie umowy przez play Miałam podobną sytuację - Play nie uznał reklamacji, obciążył karą, ale nie wypowiedział umowy nie podjął mediacji przez UKE, dręczył mnie firmą windykacyjną, mija rok i sprawa cały czas nie jest domknięta. Rzeczy w tym, że nie mogą Cię obciążyć karą jeśli nie zerwali umowy. Jeśli powołują się na par.16 pkt 13 - czyli jeśli nastąpiło rozwiązanie umowy z winy Abonent lub przez Abonenta to Play ma prawo nałożyć karę. Przeczytaj regulamin par. 16 pkt 11 - sprawdź czy zaszła jakakolwiek przesłanka, by Play zerwał umowę. Jeśli masz dowód wpłaty na właściwe konto, jeśli masz pisma w których reklamowałaś tą sytuację, to oznacza, że operator nie miał podstaw do rozwiązania umowy. Dalej sprawdź czy operator rzeczywiście rozwiązał umowę umowę czy tylko próbuje wyciągnąć od Ciebie kasę. Przeczytaj pkt.7 i 8 tego paragrafu. Operator musi Ci poinformować, że zrywa umowę z jakiegoś powodu. Niestety koniec nie jest tak wesoły - nie wiem co Ci doradzić, bo sama przeszłam przez to. Play do upadłego będzie stał na swoim stanowisku. Dlatego jeśli Ci nie zależy na nr tel. to znajdź sobie innego operatora i zapomnij o nich. Prawdopodobniej Play przekaże Twoją sprawę firmie windykacyjnej, poczekaj aż wytoczy sprawę - wówczas z łatwością obalisz ich roszczenia. Bardziej prawdopodobny wariant, że firma windykacyjna będzie Cię dręczyć, a jak się zorientuje, że nie wyciągną kasy, to odpuszczą. No i ostatnia droga - droga sądowa, jeśli już wyczerpałaś drogę postępowania reklamacyjnego. De facto, żadne rozwiązanie nie jest dobre, najlepiej byłoby omijać NIE-FAIR-Playa z daleka, no ale to rada przydatna dla tych, którzy by chcieli zmienić operatora. Temat: DIALOG.....totalne pośmiewisko- kompromitacja 1. W związku z zaoferowaniem przez dostawcę usług ceny z rabatem za uruchomienie usługi oraz stałej opłaty z rabatem (punt E umowy), abonent zobowiązuje się do nie wypowiadania umowy przez okres wymieniony w pukcie E. Według tego, co tu pisze nie mogłem WYPOWIEDZIEĆ UMOWY w okresie jej obowiązywania czyli od 3 stycznia 2008 do 2 stycznia 2009 ....natomiast punkt 3 mówi: (po ucinkach) 3. W przypadku wypowiedzenia przez abonenta umowy, ........ w terminie innym niż podanym w punkcie E, abonent zobowiązuje się zapłacić "opłatę wyrównawczą", która stanowi równowartość rabatów udzielonych abonentowi w ostatnim okresie wymienionym w pukcie E. Czyli tak jak w moim przypadku postanowienie o rezygnacji w dniu 3 stycznia 2009, czyli w dniu innym niżeli obejmuje punkt E, jestem zobowiązany do uregulowania równowartości rabatów......... ....to co to, że tak powiem za promocja była ?? toż to czyste oszustwo !!! MY CI W PROMOCJI DAMY, ALE TY I TAK NAM ZA TO ZAPŁACISZ .....innymi słowy ta promocja to czyste naciągactwo klienta.....na to samo wyjdzie jeśli podpiszę umowę na czas nieokreślony.....bo ostatecznie tyle samo to będzie kosztowało na koniec korzystania z usługi.....a jak zaś mówi punkt 2....niezależnie kiedy wypowiem umowę i tak zapłacę koszty wyrównawcze. Zatem, czy to była promocja, czy też może szybki kredyt w banku albo pożyczka od lichwiarza ??? Wobec powyższego pytam.....w którym dniu miałem wypowiedzieć umowę, aby uniknąć dodatkowych opłat ??? NIE MA TAKIEGO DNIA.....promocja to tylko bzdurna reklama, która miała zachęcić. I do tego jeszcze naliczyli sobie pełną miesięczną kwotę za raptem 2 dni korzystania z internetu.....już pędzę na pocztę by zapłacić. Temat: [POP, Idea] Supertanie MMS-y w Idei - 0,29 zł [POP, Idea] Supertanie MMS-y w Idei - 0,29 zł zrodlo: www.gsmonline.pl REGULAMIN ŚWIADCZENIA PROMOCYJNEJ USŁUGI „Idea MMS” (MMS Wychodzący) z dnia 1 października 2004 r. § 1 ZAKRES PROMOCJI 1. Promocyjne świadczenie usługi „Idea MMS” (MMS Wychodzący), zwane dalej Promocją skierowane jest do wszystkich Abonentów PTK Centertel sp. z o.o. oraz użytkowników usługi POP, korzystających z usługi „Idea MMS” (MMS Wychodzący). 2. Promocja obowiązuje od dnia 01.10.2004 r. do 30.11.2004 r. PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do odwołania Promocji w każdym czasie bez podawania przyczyn. 3. W ramach niniejszej Promocji Abonent może korzystać z usługi „Idea MMS” (MMS Wychodzący), zwanej dalej Usługą, na warunkach szczególnych. § 2 URUCHOMIENIE USŁUGI 1. Warunkiem skorzystania z niniejszej Promocji jest posiadanie aktywnej Usługi lub jej aktywacja w czasie trwania Promocji. 2. Warunki aktywacji, świadczenia oraz dezaktywacji Usługi określa obowiązujący cennik Idea. § 3 OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z USŁUGI 1. W ramach niniejszej Promocji Abonent ma możliwość korzystania z Promocyjnej stawki za wysyłaną wiadomość MMS. 2. Promocyjna stawka za wiadomość MMS wysyłaną do Abonentów sieci Idea oraz użytkowników oferty POP lub Dla Każdego w sieci Idea wynosi 0,24 zł (0,29 zł z VAT). 3. W przypadku Abonentów korzystających z Pakietów MMS dostępnych w sieci Idea, opłata, o której mowa w § 3 pkt 2, obowiązuje po przekroczeniu Pakietu MMS, z którego Abonent korzysta. 4. Pozostałe opłaty za korzystanie z usługi są zgodne z obowiązującym cennikiem Idea. § 4 POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem mają zastosowanie postanowienia Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci cyfrowej GSM 900/1800 przez spółkę pod firmą „Polska Telefonia Komórkowa Centertel” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 28 października 2003 roku oraz obowiązującego cennika Idea. Temat: pytanie do UKE - problem z multipakietem TP S.A. Gość portalu: Lever napisał(a): > Witam > Do niedawna miałem podpisaną umowę z TP S.A. na usługę neostrada > (umowa miała obowiązywać do 2010). Kilka tygodni temu zadzwonił do > mnie pracownik telekomunikacji i zaczął namawiać mnie do przejścia > na multipakiet. Ostatecznie zgodziłem się i dwa tygodnie temu kurier > przywiózł mi podpisaną umowę wraz ze składnikami multipakietu. > Jako że miałem problem z aktywacją usługi videostrada zadzowiłem do > obsługi klienta i dostałem informację że mam czekać do 48 godzin. > Następnego dnia jednak dostałem smsa w kórym zostałem poinformowany > że mam zwrócić do salonu multipakiet, gdyż TP S.A. nie ma warunków > technicznych aby świadczyć mi tą usługę, choć wcześniej podpisało ze > mną umowę. > W zwiazku z powyższym mam pytanie, czy w zaistniałej sytuacji umowa > na naeostradę w dalszym ciagu będzie mnie obowiązywać, skoro nowo > podpisana umowa na multipakiet miała ją zastąpić ? W TP S.A. > twierdzą, że umowa na neostrade dalej mnie obowiązuje bo nie > aktywowałem usługi na videostradę (ale nie aktywowałem jej tylko i > wyłącznie z winy TP S.A.). Czy mam jakieś szznase na to, aby umowa > na neostradę już mni nie obowiązywała ? > pozdrawiam > Mariusz w odpowiedzi na Pana post uprzejmie przedstawiam następujące wyjaśnienia. Zgodnie z § 5 pkt 4 Regulaminu świadczenia oferty Multipakiet tp, w przypadku Abonentów korzystających w dniu złożenia zamówienia na Ofertę z Usług Neostrada tp lub videostrada tp lub telefonia internetowa tp, umowy na te usługi wygasają odpowiednio z dniem rozpoczęcia świadczenia oferty określonym w ust. 3 § 5 regulaminu. Wraz z wygaśnięciem dotychczasowych umów, wygasa uprawnienie TP do żądania od Abonenta zwrotu ulg określonych w dotychczasowych umowach na te usługi. W przypadku, gdy Abonent korzystał uprzednio z oferty Neostrada tp, świadczenie usługi Multipakiet tp rozpoczyna się po spełnieniu warunku, jakim jakim jest zawarcie umowy i przeprowadzenie Rejestracji Usługi videostrada tp w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy. Zatem w przypadku, gdy nie nastąpiło rozpoczęcie świadczenia usługi Multipakiet tp (obowiązek rejestracji usługi videostrada tp), zgodnie z postanowieniami § 5 pkt 4 ww. regulaminu umowa na usługę Neostrada tp w przypadku Abonenta, który w chwili złożenia zamówienia na usługę z niej korzystał, nie wygasa i obowiązuje Abonenta na dotychczasowych warunkach. z poważaniem Paweł Kucharczyk Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego Urząd Komunikacji Elektronicznej Temat: Aster City pozbył się kanału Travel & Living na podstawie regulaminu uslug abonent ma prawo do rozwiazania umowy z powodu zmiany oferty programowej jest taki punkt w umowie,ktory brzmi nastepujaco: €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ 3.5 Zmiany, o których mowa w § 10 ust. 3.3. i 3.4. mogą następować odpowiednio w przypadkach: 3.5.1 Z przyczyn niezależnych od Operatora, leżących po stronie nadawcy. Do przyczyn takich zaliczyć należy: 3.5.1.1 Zaprzestanie nadawania. 3.5.1.2 Zmianę charakteru nadawanego programu lub obniżenie jego jakości. 3.5.1.3 Problemy lub zmiany techniczne, leżące po stronie nadawcy. 3.5.1.4 Zawartość programu naruszająca prawo. 3.5.1.5 Zmianę opłat licencyjnych. 3.5.1.6 Inne wynikające z winy nadawcy programu. 3.5.2 Z powodu zmiany stanu prawnego, uniemożliwiającego kontynuowanie reemisji programu. 3.5.3 Względów technicznych uniemożliwiających kontynuowanie reemisji programu. 3.5.4 Niskiej oglądalności programu. 3.6 Zmiany o których mowa w § 10 ust. 3.3. - 3.5. nie wymagają zgody Abonenta o ile nie została naruszona gwarantowana Umową ilość Programów, jednakże Abonent jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym nastąpiła zmiana oferty programowej opisana w § 10 ust 3.5. pod warunkiem doręczenia Operatorowi oświadczenia w formie pisemnej pod rygorem nieważności w tym zakresie w terminie 7 dni od wprowadzenia zmian z przyczyny określonej w § 10 ust 3.5.1- 3.5.3. W przypadku zmiany oferty programowej z przyczyn określonych w § 10 3.5.4. Abonent jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, pod warunkiem doręczenia Operatorowi w tym Okresie Rozliczeniowym, lecz nie później niż w terminie 30 dni od wprowadzenia zmiany oferty programowej w związku z § 10 ust 3.5.4., oświadczenia w formie pisemnej pod rygorem nieważności w tym zakresie. 3.7 O zmianach, o których mowa w § 10 ust. 3.3. i 3.4. (o ile w zależności od przyczyny zmiany oferty programowej jest to możliwe) Operator zobowiązany jest powiadomić Abonenta €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ i to by bylo na tyle Temat: pytanie do UKE- PLAY rozwiązanie umowy, problemy prawdziwy_j23 napisał: > Panie gormar! W regulaminie Play nie ma słowa o tym czy się kumuluje czy nie. I > nawet sami pracownicy Play nie widzą jak to działa. Teoretycznie liczy się > ostatnie doładowanie czyli płacąc 50 zł a następnie 10 zł, zlikwidujemy > wcześniejszy okres ważności. Prawda, że to idiotyczne? Jak z wcześniejszymi pańskimi wypowiedziami w tym temacie w zasadzie się zgadzam, to w kwestii regulaminu już się pan bardzo myli. Proszę wreszcie przeczytać: Regulamin Mix II 15.05.2009 (wcześniejsze proszę poszukać w archiwum). Zacznijmy od paragrafu 10 (§ 10. Prawa i obowiązki Abonenta Mix II). Cytuje punkt 2: "2. W Okresie Zastrzeżonym, Abonent Mix II zobowiązany jest do dokonywania Doładowań konta przed upływem Okresu ważności połączeń wychodzących. " Teraz dla jasności skorzystajmy z $2. Definicje (punkt 17): "17. Okres ważności połączeń wychodzących – określona w Cenniku liczba dni kalendarzowych, liczonych od ostatniego Doładowania konta Abonenta Mix II o danej wartości, w ciągu których Abonent Mix II może doładowywać konto, inicjować i odbierać połączenia, oraz korzystać z innych usług dostępnych w ramach danej Oferty Operatora." Co do kwestii doładowania 50 zł a później za 10 zł to według regulaminu doładowań okres ważności połączeń wychodzących powinien zostać ustawiony na 10 dni. Więc radzę uważać z takimi kombinacjami. Ale przypuszczam, że dobrą wolą operatora jest aby pozostał dłuższy okres ważności. Temat: Pytanie do UKE: przeniesienie neostrady Uprzejmie informuję, iż przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora podlega ustawowej regulacji prawnej. Kwestie związane z przeniesieniem przydzielonego numeru regulują przepisy: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych oraz Art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). W regulacjach tych mowa jest o przeniesieniu numeru abonenckiego co nie jest równoznaczne z przeniesieniem usług jakie świadczone są na danym łączu abonenckim. Dotyczy to w szczególności usługi internetowej, której działanie ściśle powiązane jest z możliwościami technicznymi łącza abonenckiego. W związku z tym operator nie ma obowiązku przeniesienia usługi Neostrada do nowej lokalizacji. Odpowiadając na pytanie dotyczące świadczenia usługi w lokalu nie będącym w dyspozycji Abonenta pragnę wskazać, że kontrakt taki będzie ważny bowiem to na Abonencie spoczywa obowiązek zapewnienia lokalu do podłaczenia usługi. Co więcej, TP może mieć prawo rozwiązać z winy Abonenta umowę naliczając odpowiednio przewidzianą w umowie karę umowną. W tym przypadku Abonent nie wypełnił wskazanego wyżej zobowiązania dostarczenia lokalu. Niemniej jednak warto szczegółowo zapoznać się z treścią zawartej umowy i regulaminu, które takie sprawy powinien regulować. Ponadto w każdym momencie, o ile zawarta umowa o świadczenie usług dotyczy konsumenta - w myśl art. 2 pkt 18 ww. ustawy Prawa telekomunikacyjnego – tj. osoby fizycznej korzystającej z publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dla celów niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu) powstały spór można starać się rozwiązać polubownie na drodze mediacji prowadzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE). Wniosek w tej sprawie wraz z Pana zgodą na rozstrzygnięcie sporu na drodze mediacji, kieruje Pan na adres właściwej wg miejsca zamieszkania Delegatury UKE. Adresy delegatur znajdzie Pan na naszej stronie internetowej www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&news_cat_id=326&news_id=10&layout=9&page=text Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku Gość portalu: skeezy napisał(a): > > A ponieważ tym sposobem jest uzyskanie informacji na fakturze > Takim sposobem jest również kontakt z operatorem. Ponadto, regulamin świadczeni > a usług telekomunikacyjnych przez PTC, nakłada na abonenta obowiązek zawiadomie > nia operatora o braku doręczenia faktury w terminie, w którym zwykle była ona d > oręczana. > Tego obowiązku (jak wynika z opisu sprawy) abonent nie dopełnił - punkt dla operatora. Nie wiem czy zauważyłeś, że nie odnoszę się do podanego wyżej stanu faktycznego, tylko przedstawiam ogóle zasady relacji z wszelkimi operatorami. Niezależnie jednak od tego, jeśli abonent zawiadomi o braku doręczenia faktury (co powinien oczywiście zrobić, bo do tego zobowiązuje go regulamin), to powinien czekać aż ją dostanie i dopiero wtedy płacić. Oczywiście zakładamy, że strony nie umówiły się, że informacja o płatnościach będzie przekazywana również w alternatywny sposób. > > Mam wrażenie że nie rozumiesz(...) > Odnosisz błędne wrażenie. > W § 14 pkt. 1 zdanie 2, regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez PTC, czytamy: > Podany termin płatności nie może być krótszy niż 14 dni od daty wystawienia faktury. > Połączmy teraz 2 fakty: > - faktura wystawiana jest tego samego dnia każdego miesiąca (z reguły ostatnieg > o dnia okresu rozliczeniowego), > - termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury. > Jaki z tego płynie wniosek? Wniosek jest taki, że jeśli otrzymasz fakturę, to powinieneś zapłacić w terminie 14 od jej wystawienia. Warunkiem płatności jest wystawienie faktury. Faktura nie zostanie wystawiona, nie biegnie termin zapłaty. Prosta logika, którą, zapewniam Cię, będzie się kierował sąd. Pomijam już kwestię, że bez wystawienia faktury nie będzie informacji o tym jaka jest dokładnie należność do zapłaty. Temat: Kto wyniósł listę Wildsteina. Śledztwo się wlec... Ewa Klesza – OT Pani Ewa Kulesza jest niekompetentna. Chciałbym przypomnieć, że to ona zezwoliła operatorom sieci komórkowych na rozsyłanie abonentom SMS-ów reklamowych zachęcających w imieniu Kancelarii Premiera do głosowania w referendum. Poniżej (jako "ciekawostkę") zamieszczam treść listu, który wysłałem wtedy do Ery. Witam, Wczoraj (5 czerwca 2003 r.) otrzymałem od użytkownika "Referendu" (wyświetlone zamiast numeru nadawcy) SMS-a o następującej treści: "Spotkajmy się na referendum 7-8 czerwca. Biuro ds. Referendum Europejskiego". W związku z powyższym mam parę pytań: 1. Czy i komu moje dane zostały udostępniona i na jakiej zasadzie? Jeśli zostały udostępnione, to jakie to były dane oprócz nr. telefonu komórkowego? 2. Jeśli dane takie nie zostały nikomu udostępnione, to: a) który punkt (proszę wskazać konkretny) regulaminu świadczenia usług dopuszcza możliwość wysyłania reklam/materiałów promocyjnych (spamu) na nr abonenta (mój nr) bez mojej zgody? b) ile nadawca spamu zapłacił PTC za usługę rozsyłania materiałów promocyjnych na telefony komórkowe swoich abonentów (moi znajomi również dostali takiego SMS-a) bez ich wiedzy i zgody? c) co to jest "Biuro ds. Referendum Europejskiego", gdzie jest jego siedziba, kto jest jego właścicielem? 3. Swego czasu przy okazji otrzymania reklamy Big Brothera (coś w rodzaju: "oglądaj dziś wieczorem") wysyłałem do BOA Ery list z protestem. Kazano mi podać nr telefonu, nr karty SIM i zapewniono, że już nic takiego w przyszłości się nie powtórzy. Czy to już nie obowiązuje? Ile razy mam podawać nr telefonu i nr karty, żeby już więcej nie otrzymywać spamu? 4. Czy w związku z zaistniałą sytuacją przewidziane jest jakieś dodatkowe bonusy (dodatkowe darmowe minuty, SMS-y, specjalne oferty zakupu aparatów itp.)? Z góry dziękuję za odpowiedź. Z poważaniem, Temat: nowy plan numeracji krajowej nowy plan numeracji krajowej Witam Od niedawna głośno mówi się o tym, że do końca roku zmianie ulegną numery abonentów sieci stacjonarnych, do dotychczasowych siedmiu cyfr zostaną dodane dwie określajace numer strefy numeracyjnej. I tak dotychczasowy abonent w Warszawie, który miał numer 1234567 będzie miał numer 221234567. Pisano także, że po tych zmianach konieczne bedzie przy wykonywaniu połaczenia lokalnego, strefowego wybieranie właśnie ciagu 9 cyfr, jeszcze poprzedzonego zerem. Ministerstwo jest więc szczęśliwe, że wprowadziło taką zmianę, która jest kolejnym krokiem w kierunku liberalizacji rynku. Taki krok bowiem miał na celu ujednolicenie formatu wybierania numerów w przypadku korzystania z oferty operatorów wirtulanych (tzw. prefiksowych) oraz oferty operatorów macierzystych. Co to oznacza, na dzień dzisiejszy abonent TP SA posiadajacy umowę np. z Tele2, Energisem lub Dialogiem musi w przypadku wykonywania połaczeń lokalnych wybierać ciąg cyfr np. w przypadku W-wy musi wybrać 022 1234567 aby wykonać połączenia przez operatora wirtualnego i zaoszczędzić na tym połaczeniu kilkadziesiąt procent. Niestety nie zawsze mu się chce wybierać tyle cyfr i dzwoni wiec normalnie tzn. 1234567, w tym przypadku jego połaczenie jest kierowane do TP SA i jej też za to płaci. Wprowadzenie więc (po bożmu)zamknietego planu numeracji wyrówanałoby szanse pomniedzy TP SA oraz operatorami wirtualni, wszyscy mieliby takie same zasady wybierania numerów. Takie wrażenie pragnie chyba także sprawic URTiP. Niestety jednak czytając rozporzadzenie MI czytamy w nim, że w dalszym ciągu w przypadku wykonywania połączeń strefowych (pkt,1.2.3.2 owego rozporzadzenia)możliwe jest wybieranie numerów ab. docelowych w postaci siedmiocyfrowej (czyli po staremu). W takim razie po co to zamieszanie, wywiady, itp. skoro nic się nie zmieni, chyba nawet będzie gorzej. Poraz kolejny widać, ze lobby TP SA jest niewyobrazalnie silne. Temat: Ekspert UKE nie odpowiada (przerwa w dostepie do i Ekspert UKE nie odpowiada (przerwa w dostepie do i Dotyczy mojego postu "pytanie do UKE : przerwa w dostepie do internetu" z dn 31.07.2008 i 06.08.2008 Dalej nie mam internetu (wyjątek 4 godz w południe jednego dnia) pomimo wielu zgłoszeń co ma w tej sytuacji zrobić ? - zewrwać po 1 mies. umowę i płacić 1000 zł kary - czekać 1,5 roku bez internetu aż umowa się skończy ? czy inne możliwości ? Po kilku miesiącach działania bez zarzutu nastąpiła przerwa już 3 tygodnie w dostępie do internetu (oczywiście trzykrotna reklamacja, w tym pisemnie - bez odzewu i bez podania terminu przywrócenia). Umowa tzw "promocyjna" na 24 m-ce z karą ok 1000 zł za wypowiedzenie przez abonenta (brak określenia przyczyny np. z czyjej "winy"). Pytania : 1. czy operator ma jakiś maksymalny czas na przywrócenie ? (w Regul. jest tylko zapis że po 1 m-cu przerwy mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia (ale to ja abonent rozwiązuję umowę) 2. czy muszę zapłacić karę po tym miesiącu rezygnując z takiego operatora- bo to przecież ja rozwiązuję umowę - naliczą mi i ciągaj się po sądach, a w sądzie przegram chyba sprawę bo zapis w "promocyjnej" jest "bezwzględny" czy muszę czekać być może te 1,5 roku aż umowa się skończy ? 3. W Ustawie Prawo Telekom. Art 105 mówi o odszkodowaniu 1/15 oraz w pkt 3 zwrot opłaty 1/30 ale usługi telefonicznej. Natomiast w Regulaminie firmy jest mowa o zwrocie 1/30 opłaty i ogólnie wysokość odszkodowania gdy go żądam . Czy mogę wnioskować o zwrot 1/30 opłaty oraz na podst.Ust PT 1/15 odszkodowania ? Zastanawiam się co dalej zrobić po tym miesiącu, a nawet jak właczą i po kilku dniach znowu przerwa tak na kilka tygodni itd. Temat: Abp Życiński: Nikt nie odrzuca teorii ewolucji > Wyjaśnienie leży w zasięgu ręki, tak blisko, że go nawet nie widzisz. Te same > pseudogeny AREs u obu gatunków mogły powstać w wyniku konwergencji, czyli > niezależnie. Zartujesz sobie chyba. Konwergencja (albo jak wolisz te same nazwiska w ksiazkach telefonicznych od istniejacych ludzi) zachodzi tam gdzie jest presja srodowiska. Wytworzenie sobie repetywnego ARE w tym samym miejscu w genomie bez funkcjonalnej presji (a jest on nie-funkcjonalny na 100%) to jest zdarzenie o zerowym prawdopodobienstwie (cos jak pojawienie sie falszywego Genezypa Behe-Dembskiego z ul. Kreacjonistow 12 w konkurencyjnej ksiazce telefonicznej). To co piszesz to jest konwergencja bez-funkcji aka 'przypadkowe mutacje ukladaja sie w obrazek jaki kreacjonista sobie zazyczyl'. Bezsens. > Zresztą argument Collinsa jest nieco dziwny. Jeśli posiadanie tych samych > pseudogenów świadczy o wspólnym pochodzieniu, to - logicznie rzecz biorąc - > posiadanie np. różnych genów wykonujących różne funkcje powinno świadczyć o > osobnym pochodzeniu Chyba 'Logicznie'. Uzywajac analogii telefonicznej: - obie firmy zbieraja dane osobno. - punkt czasowy w ktorym firma B zebrala swoje dane jest inny Masz dwie ksiazki: Genom A (20 tys abonentow + Genezyp Behe-Dembski) Genom B (21 tys abonentow ( w dodatkowym tysiacu jest wykradziony Genezyp oraz 999 gosci do ktorych firma B zlazala dostep w przeciwienstwei do firmy A) Jest wspolne pochodzenie danych czy go nie ma? A jesli po skradzeniu danych przez firme B pracownik firmy A dodal 2000 nowych nazwisk? Zamien nazwiska na geny (Genezyp to oczywiscie pseudogen). > Kreacjonizm nie ma szans, przed ewolucją po prostu nie ma ucieczki. I tu sie zgadzamy ;-) Temat: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? Szanowny Panie Tomaszu. Nie wiem skąd ta skłonność wmawiania mi rzeczy nieistniejących. Mam wprost w regulaminie zapisany punkt, że w ramach abonamentu przysługuje mi nieograniczony ilością przesyłanej informacji dostęp do internetu. To zresztą było podnoszone przy pierwszej aktywacji jako szczególna zaleta tej oferty. Przedstawiam Ci skopiowany stosowny fragment regulaminu, na który się sam powołujesz. 5. Abonent, który nabył Zestaw w ramach Promocji, ma możliwość korzystania z usługi Business Everywhere EDGE/WLAN określonej w niniejszym Regulaminie, na warunkach opisanych poniżej: Usługa Business Everywhere EDGE/WLAN Abonament miesięczny 99 zł (120,78 zł z VAT) Usługa umożliwiająca nieograniczony dostęp do Internetu w ramach sesji EDGE/GPRS przy ustawieniach APN: Internet oraz wap Aktywacja usługi bezpłatna 1) Abonament obejmuje opłaty za możliwość nieograniczonego ilością przesyłanych danych dostępu do Internetu w ramach sesji EDGE/GPRS przy ustawieniach APN: internet oraz wap realizowanej na terenie Polski. Połączenia wykonywane z wykorzystaniem operatora roamingowego powodują naliczanie opłat zgodnych ze stawkami roamingowymi danego operatora. APN oznacza nazwę punktu dostępu do sieci EDGE/GPRS. Abonent nie ma możliwości korzystania z przesyłania danych CSD. Nieuczciwe jest wmawianie mi, że sytuacja jest normalna skoro za te same pieniądze które Ty płacisz, jesteś skłonny akceptować ograniczanie mi dostępu już przy przekroczeniu 1 Gb (sam masz 6 +1,5 Gb). Sam dobrze wiesz ze przekroczenie 1 Gb nie stanowi teraz żadnego problemu i zapewniam że przez te lata bezproblemowo wykorzystywałem 7-9 Gb miesięcznie. Czekam ciągle na odpowiedź ze strony UKE. Temat: pytanie do UKE Gość portalu: Wojciech K. napisał(a): > Czy dostawca internetu ma przy zawieraniu umowy z abonentem obowiązek > poinstruować go (w jakiej formie?) o tym, jak przeprowadzić konfigurację > komputera, by móc z usługi skorzystać? > Z poważaniem > Wojciech Krzyżanowski > Sopot w odpowiedzi na Pana post uprzejmie przedstawiam, co następuje. w zawartej pomiędzy stronami umowie, obie strony tejże umowy zobowiązują się do wypełnienia wzajemnych ustaleń, dostawca do dostarczania usługi, odbiorca do uiszczania opłat za świadczoną usługę. Dostawca w ramach zawartej umowy zobowiązany jest dostarczyć usługę o określonej jakości jak również określić zakres obsługi serwisowej w ramach świadczonej usługi. Sama umowa zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 3) ustawy Prawa telekomunikacyjnego powinna określać zakres obsługi serwisowej, przy czym ustawa nie precyzuje bliżej tego pojęcia. Jest to odpowiednik sformułowania z art. 20 ust. 2 lit. c Dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej), co wskazywałoby na konieczność sprecyzowania warunków dotyczących utrzymywania w stanie sprawności urządzeń służących do korzystania z usługi oferowanej Abonentowi przez dostawcę. Dokonując szerszej analizy, należy wskazać, iż warunki te obejmują również wszelkie informacje przekazywane użytkownikowi w celu prawidłowego korzystania z usługi, przeprowadzenia procesu instalacji (loginu i hasła), konfiguracji samego urządzenia. Z reguły, jeżeli sprzedaż usługi powiązana jest ze sprzedażą towaru np.: laptopa, zakupem modemu, dostawcy udostępniają również pełny pakiet informacji dot. konfiguracji urządzenia, aby Użytkownik samodzielnie, zdalnie przeprowadził konfigurację, bądź też sam dostawca dostarcza sprzęt już w pełni skonfigurowany do korzystania z usługi. Paweł Kucharczyk Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego Urząd Komunikacji Elektronicznej Temat: wypowiedzenie umowy neostrada TP - pytanie do UKE Gość portalu: joldre napisał(a): > Mamy pytanie dotyczące moich rzekomych należności wobec TP. > Przestawiam sytuację. 20.06.2006 podpisałam umowę na 12 miesiecy na > swiadczenie usługi dostępu do internetu. Pod koniec obowiazywania > umowy, TP zwróciła sie do mnie w propozycją podpisania aneksu. > Ponieważ warunki były korzystne, podpisałam aneks 19.05.2007. Par. 2 > p.4 aneksu określał okres obowiazywania umowy od 20.06.2007 do > 19.06.2008. > Oświadczenie woli - wypowiedzenie umowy złożyłam w biurze TP (mam > potwierdzenie)15.05.2008, czyli ponad 30 dni przed terminem > określonym w umowie. TP, powołując się na date podpisania aneksu a > nie datę obowiazywania umowy, uznała, że okres 30-dniowy nie został > zachowany i wystawiła mi następną fakturę, zgodnie z cennikiem dla > umow na czas nieokreślony (bagatela 187 zł). > Złożyłam reklamację, ale chcę się upewnic, czy mam rację. > Z góry dziekuję i pozdrawiam, zgodnie z § 10 pkt 3 Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp „Umowa na czas określony uważana będzie za przedłużoną na czas nieokreślony, o ile Abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli w terminie co najmniej 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta”. Okres, na jaki umowa została zawarta określa umowa o świadczenie usług lub aneks do umowy, który wskazuje, na jaki okres czasu umowa została zawarta. Oświadczenie Abonenta w przedmiocie rozwiązania Umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej. W celu dokładnej analizy przedmiotowej sprawy, uprzejmie proszę o skierowanie oficjalnej skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, załączając dokumentację otrzymaną od operatora. Paweł Kucharczyk Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego Urząd Komunikacji Elektronicznej Temat: Trzy miesiące bez internetu Trzy miesiące bez internetu Przykład jak i mój. Mimo że podpisałem z nimi kolejny aneks (przedłużenie) do umowy na neostradę na 32 dni przed końcem umowy to od 01.10.2008 nie raczyli zwiększyć prędkości neostrady. Stąd pod kilku dniach wystosowałem reklamacje. " W dniu 28.08.2008 czyli 32 dni przed zakończeniem umowy na neostradę („stary” aneks nr ......... do umowy .................) podpisałem kolejny aneks (aneks nr ............... do umowy .................) przedłużający usługę neostrady do 30.09.2010 ze zwiększeniem prędkości do 2048kbps (załącznik nr 1). W tym samym dniu czyli 28.08.2008 zarejestrowałem się na stronie www.tp.pl celem otrzymania prezentu-drukarki HP DeskJet F2280 (załącznik 2-dół strony). Po 21 dniach roboczych od zarejestrowania się na powyższej stronie drukarka nie doszła. Dnia 29.09.2008 zgłoszona została reklamacja na którą otrzymałem pismo nr ............... (załącznik nr 3). Jak do tej porty „w trybie pilnym” gadżet nie dotarł, a od 01.10.2008 podpisany aneks do nr ...................... do umowy ................. z dnia 28.08.2008 nie jest przez Państwa respektowany. W związku z tym iż nie jest świadczona usługa zgodnie z paragrafem drugim pkt. 1 powyższego aneksu „Na podstawie Umowy TP świadczy na rzecz Abonenta Usługę w Opcji 2048kbps” stąd powołując się na paragraf piaty pkt. 3 podpunkt 2 „TP świadczy Usługę w sposób niezgodny z Umową” rozwiązuje Umowę ze skutkiem natychmiastowym. Informuję również iż jeżeli pozytywnie została rozpatrzona reklamacja (pismo nr .....................) stąd posiadają Państwo w swoich systemach informację iż dnia 28.08.2008 został podpisany kolejny aneks do Umowy ......................, a na tej podstawie nie otrzymam następnej FVAT za neostradę za okres od 01.10.2008 opiewającą na kwotę taką jak przewiduje umowa na czas nieokreślony. Mam nadzieje że w tej sprawie nie będzie potrzeba kolejna reklamacja." Reklamacje uznali. Następnego dnia przyszła drukarka i włączoną szybszą neostradę ale to już po ptokach (tak jakby złodziej oddając fanty myślał że wszyscy zapomną o sprawie). Umowa została rozwiązana a mi została drukarka. Ha, ha, ha. Po to m.in jest UOKIK i polskie prawo telekom. aby taki bat jak 30 dni na rozpatrzenie reklamacji istaniał !!! Niestety nawet Pracownik TP ma takie problemy. Temat: Przeniesienie nr z Orange do Play Gość portalu: Tommii napisał(a): > Witam, > Mam taki problem. Z końcem sierpnia skończyła mi sie umowa z orange. Dziś > byłem w play w sprawie przeniesienia nr. I równiez dziś otrzymałem odpowiedz z > orange że mój telefon będzie przeniesiony dopiero 10-05-2009 rok. Wydaje mi > się że jest to chyba czas wypowiedzenia umowy która automatycznie po > skończeniu się umowy okresowej przeszła na umowę na czas nie okreslony. Ale w > takim razie jak to ma się do przenoszenia telefonu w jeden dzień. Czy orange > nie łamie tutaj przepisów? Czekam na odpowiedz. Zgodnie z § 6 ust. 6 i 7 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 810) przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą. Przeniesienie numeru, na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust 3 Rozporządzenia, następuje nie później niż w terminie: pkt 1) 1 dnia roboczego – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej (…). W oświadczeniu, które dołączył Pan do wniosku złożonego u nowego operatora o przeniesienie przydzielonego numeru do tego dostawcy, należy sprawdzić, którą z opcji Pan wybrał, czy tryb przeniesienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy bez zachowania tego terminu? Jeżeli wybrał Pan tryb przeniesienia numeru z zachowaniem okresu wypowiedzenia to obowiązuje Pana okres wypowiedzenia wynikający z Regulaminu operatora i po tym okresie numer zostanie przeniesiony. Jeżeli wybrał Pan drugą opcję, czyli bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu (np. 1 dnia) / dni roboczych od zawarcia umowy, a mimo to operator wyznaczył termin na 05.10. to w takim przypadku, zgodnie z § 16 ust. 1 ww. Rozporządzenia powinien Pan wystąpić z wnioskiem o interwencję do Prezesa UKE. Temat: "Dziękujemy Droga TP S.A." "Dziękujemy Droga TP S.A." "Dziękujemy Droga Telekomunikacjo Polska S.A." za to co zrobiłaś w ostatnich tygodniach dla swoich abonentów z miasta Radomia. Za to, że pozbawiłaś nas punktów kasowych TP S.A., w których można było opłacać rachunki telefoniczne bez opłat. Przecież mogłaś chociaż jeden punkt kasowy w 250-tysięcznym mieście zostawić. Najbliższy taki punkt kasowy TP S.A, jeden z 23 pozostawionych w Polsce w większych miastach, jest w Warszawie. No bo przecież Radom zdaniem decydentów w TP S.A., ta taka mała wioska, że nie warto się nią przejmować.Teraz musimy za każdy rachunek płacić 0,99 zł. Dziękujemy Ci również za to, że od niedawna zwolniłaś wszystkie telefonistki w Radomiu pracujące w Informacji Miejskiej 913, pozbawiając ich pracy i przeniosłaś informację miejską z Radomia do Ciechanowa. I teraz każdy Radomianin, aby uzyskać informacje o numerze miejskim w Radomiu wykręci nr 913 i otrzyma taką informację od telefonistki z Ciechanowa za kwotę 0,58 zł + VAT zamiast jak do tej pory 0,29 zł + VAT i będzie jednorazowo mógł otrzymać informację tylko o trzech numerach. Aby uzyskać informację o czwartym numerze telefonu musi zadzwonić ponownie za 0,58 zł + VAT. Bravo! Ciekawe jakie atrakcje i promocje przygotuje jeszcze dla nas Radomian "Nasza Droga TP S.A." P.S. A ja łudziłem się,że w niedługim czasie będzie można dodzwonić się w obrębie naszego województwa np. z Radomia do Warszawy w cenie impulsu miejskiego tj. 0,29 zł + VAT. Ale do tego to daleka droga. Z rozpaczy można zadzwonić do USA czy Kanady bo tam jest promocja. Jescze raz w imieniu Radomian i zwolnionych telefonistek "dziękujemy bardzo Kochana TP S.A." Temat: OPERATORZY KOM. SĄ WSPÓWINNI KRADZIEŻY OPERATORZY KOM. SĄ WSPÓWINNI KRADZIEŻY www.mi.gov.pl/moduly/jednostki/pytanie.php?id_jednostki=1&id_pytania=153&opcja=pokaz tekst: W projekcie znajdującej się obecnie w Sejmie ustawy Prawo telekomunikacyjne (druk sejmowy nr 2637) przygotowano rozwiązania dotyczące blokowania połączeń w skradzionych aparatach. Są to przepisy w brzmieniu: „art. 173. 2. Operator ruchomej publicznej sieci telefonicznej jest obowiązany do: 1) uniemożliwienia użytkowania w jego sieci skradzionych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych; 2) przekazywania informacji identyfikujących skradzione telekomunikacyjne urządzenia końcowe innym operatorom ruchomych publicznych sieci telefonicznych w celu realizacji przez nich czynności, o których mowa w pkt 1. 3. Czynność, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dokonywana jest przez operatora pod warunkiem przedstawienia przez abonenta poświadczenia zgłoszenia kradzieży telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, numeru identyfikacyjnego tego urządzenia i dowodu jego nabycia lub innych danych jednoznacznie identyfikujących właściciela tego urządzenia.” Do dokonania blokady skradzionych aparatów telefonicznych przez operatora telekomunikacyjnego wykorzystywany będzie unikalny numer identyfikujący każdy aparat telefoniczny w systemie telefonii bezprzewodowej, tzw. numer IMEI (International Mobile Station Equipment Identity). Jednak, ewidencjonowanie i przekazywanie tych informacji będzie możliwe tylko w odniesieniu do aparatów telefonicznych nabywanych po dniu wejścia w życie nowej ustawy Prawo telekomunikacyjne. Ministerstwo Infrastruktury Kiedy wreszcie wezmą się do roboty i coś z tym zrobią i dlaczego tylko blokada telefonów po wejściu ustawy. Nie podoba mi się to, przeciez logicznie jakby ludziom którzy mają kradzione telefony z przed wejścia ustawy zablokować im te telefony to musieli by kupić legalnie w salonie. I niech mi nikt nie mówi że IMEI w telefonie też można zmienić, bo w tych telefonach które są od ok.2 lat już się nie da, bez wymiany bebechów. ZŁODZIEJSTWU, PASERSTWU i POMOCY przy tym mówimy NIE!!!. Panowie w Ministerstwie! Weźcie się do roboty i wy PANOWIE i PANIE POSŁANKI TEŻ ! Temat: PLUS - zawiedziony klient prosi o pomoc PLUS - zawiedziony klient prosi o pomoc Witam! Mam problem, i jako ze nie jestem ekspertem w tej dziedzinie chcialem prosic o pomoc kazda bardziej zorientowna ode mnie osobe. Mianowicie: Jakies dwa tygodnie temu stalem sie szczesliwym (?) posiadaczem siemensa s40 w sieci PLUS. Podpisalem dwuletnia umowe i zadowony opusiclem punkt sprzedazy. Jednak problemy zaczely sie juz w domu. Mieszkam w duzym miescie (Gliwice) i w momencie zakupu telefonu przez mysl mi nawet nie przeszlo ze moge we wlasnym mieszkaniu miec problemy z zasiegiem... Pomijam sprawe ze moj siemens juz zdazyl wrocic z serwisu. Byl wadliwy. Dzisiaj dostalem nowy egzemplarz. Jak sie okazuje tez juz mam z nim problem natury technicznej. Ale nie o tym chcialem mowic. Chodzi mi o to ze problem z zasiegiem nie zniknał. Jest dokladnie to samo co w poprzednim egzemplarzu. Aparat lezy w jednym miejscu (nawet przy oknie) i nieruszany co chwile gubi zasieg. Calkowicie. Jak sie okazalo w miejscu gdzie mieszkam teoretycznie mam "zasieg full" jak mi powiedzial po uprzednim sprawdzeniu w komputerze konsultant plusa ( po czym przy "zasiegu full" moj telefon stracil lacznosc.........). Po prostu komedia. Na innych aparatach ( probowalem na klasycznej Nokii 3310 i starutkiego juz medelu Sagema) zasieg co prawda jest niestabilny ale zawsze jest, nigdy nie ginie jak to sie zdarza notorycznie w przypadku mojego s40. Prawdobodobnie moje mieszkanie jest na granicy zasiegow dwoch nadajnikow. Stad te problemy. Jak sie okazuje jednak tylko moj siemsns s4o nie umie sobie z tym w ogole poradzic... Widocznie jako model ma jakies problemy tego typu. I teraz mam pytanie. Czy w opisanej sytuacji mam jakiekolwiek prawo zerwania umowy? Juz nawet wymiana aparatu na inny lepiej lapiacy zasieg model by mnie satysfakcjonowala. Czy to jest mozliwe w PLUSIE? Czy to jest zgoden z umowa ze teoretycznie majac pelny zasieg nie mam go wcale? Czy z prawnego pkt widzenia wszystko jest w porzadku? W serwisie mi powiedziano: "To ma pan problem"....... Bardzo prosze o pomoc. O jakakolwiek wskazowke. Jestem naprawde bardzo rozczarowany takim traktowaniem abonenta. CO MOGE ZROBIC????????? Temat: TELEKOMUNIKACJA POLSKA "SKUBIE" SWOICH ABONENTÓW TELEKOMUNIKACJA POLSKA "SKUBIE" SWOICH ABONENTÓW dniem dzisiejczym TP SA "wzbogaciła" - według mniemania dyrektora Pionu Klientów Indywidualnych- ofertę planów taryfowych dla ISDN. Operacja "wzbogacenia" polega na wproadzeniu dwóch nowych planów taryfowych a co za tym idzie likwidację dotyczczasowych tzw. OCTOPUS S i XL. Więć gdzie tu wzbogacenie? Nowe plany nie wnoszą żadnych nowych usług w porównaniu z poprzednimi funkcjonującymi do 14 sierpnia, zwiększają jedynie i to w znacznym stopniu abonamenty w podstawowym o około 25 zł (do 67.19 poprzedni 35 zł) w premium o około 40 zł. (do 84 zł poprzedni 40 zł) Dotychczasowi użytkownicy z którymi zostały podpisane umowy na świadczenie usługi OCTOPUS na czas nieokreślony, mają sobie wybrać nowy plan, a jak się nie podoba to TPSA dziekuję i Ty Kliencie możesz wybrać coś innego albo jak się nie podoba to ...won. Instalacja ISDN kosztuję około 200 zł. I co ma robić taki drobny robaczek, który rok temu podpisał umowę i teraz TPSA sugeruje mu aby się "wyklamkował. Czy w tym kraju zacznie faktycznie funkcjinować instytucja broniąca indywidualnego konsumenta, czy takie praktyki jak wprowadzenie nowego produktu przez TPSA, gdzie ewidentnym jest, że opłata cennikowa nowych planów ISDN została ustalona na poziomie nie odzwierciedlającym rzeczywistych kosztów ponieśionych przez TPSA zmiany pakietu będż chonorowane zpisy prawa. Czy ta sprawa nie powinna zainteresować Urządu ochrony Konkorencji i Konsumentów, nosi ona bowiem cechy działań noszących znamiona czynów nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów ?? Co Państw sądzićie o takich praktykach Temat: MANDATY -pilnujcie pokwitowań za wpłaty Pan Kiniorski i firmy windykacyjne zapewne nie wiedzą o istnieniu ustawy o ochronie danych osobowych i konieczności wyrażenia zgody przez dłuznika na sprzedaż jego długu. ZDiK popełnił dwa błędy: sprzedał przeterminowane długi i naruszył ustawe o ochronie danych osobowych. Polecam lekturę akt WSA w Warszawie sygn. 1603/03. Wyrok Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego w Warszawie moze zastopowac sprzedaz dlugów i ich windykacje przez firmy zajmujace sie odzyskiwaniem pieniedzy. Sad orzekl bowiem, ze przekazanie danych konsumenta firmie windykujacej dlugi wymaga jego zgody w indywidualnej umowie. Skargi wniosly spólki Polkomtel SA - operator telefonii komórkowej Plus GSM oraz Presco sp. z o. o. w Pile. Generalny inspektor ochrony danych osobowych zakazal im przetwarzania danych osobowych abonenta, przekazanych Presco bez jego zgody w zwiazku z cesja wierzytelnosci Polkomtelu. Pelnomocniczka obu firm, mec. Elzbieta Barenbruch, argumentowala, ze dane abonentów zalegajacych z oplatami udostepniono Presco na podstawie art. 509 kodeksu cywilnego. Mówi on, ze wierzyciel moze bez zgody dluznika przeniesc wierzytelnosc na osobe trzecia. Presco nabyla naleznosci dla ich sciagniecia, co zgodnie z art. 23 ust. 5 >ustawy o ochronie danych osobowych, jest "prawnie usprawiedliwionym celem". Mec. Piotr Wójcicki, reprezentujacy GIODO, stwierdzil, ze wykluczaja to przepisy k. c., mówiace o niedozwolonych klauzulach (art. 385 ze zn. 1 oraz 385 ze zn. 3 pkt 5). Zaliczaja one do nich m.in. te, które zezwalaja kontrahentowi konsumenta na przeniesienie praw i przekazanie obowiazków, wynikajacych z umowy, bez jego zgody. Ani Polkomtel, ani Presco nie dysponowaly tez zadna z przeslanek z art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych. WSA oddalil skarge Presco, do której przylaczyl sie Polkomtel. Sedzia Maria Werpachowska powiedziala, ze sad nie ocenial, czy przelew wierzytelnosci byl wazny i skuteczny, gdyz nalezy to do sadu powszechnego. Podstawowe znaczenie mial art. 23 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, mówiacy o prawnie usprawiedliwionych celach administratorów danych - gdy przetwarzanie danych nie narusza praw i wolnosci osoby, której one dotycza. Umowa pomiedzy Polkomtelem a Presco dowodzi, ze dokonana cesja wiaze sie z przeniesieniem praw i obowiazków. Nie mozna wiec, nawet we wzorcu umownym, wylaczyc zgody konsumenta. Musi ja przewidywac indywidualna umowa (sygn. 1603/03). Temat: "dziwne" promocje pewnej sieci komorkowej "dziwne" promocje pewnej sieci komorkowej Witam! Wlasnie przenioslem sie z oferty pre-paid operatora do uslugi abonamentowej. Ku swojemu zdziwieniu zamiast zaplacic reklamowana 1 zl za takowa zmiane otzymalem fakture na 1 zl oraz na 49 zl za przylaczenie (wynikajaca z konkretnej umowy danego rodzaju abonamentu). Przytocze nieco obszerne teksty operatora, ktore wprowadzily mnie w blad: 1)informacja ze strony www i ulotek: >> Oferta "Przeniesienie numeru telefonu z Tak Tak do abonamentu w sieci Era" Teraz już za złotówkę użytkownicy systemu Tak Tak mogą skorzystać z możliwości przeniesienia dotychczasowego numeru do usługi abonamentowej. Dodatkowo - mają możliwość wyboru nowego telefonu i skorzystania z przywilejów oferowanych na zasadach promocji dla Nowych Abonentów bez ponoszenia kosztów za przyłączenie do sieci.(...)<< 2) Pkt 1 regulaminu: >>> Migracja - przeniesienie numeru telefonicznego z systemu Tak Tak w sieci Era do usługi abonamentowej w sieci Era jest dostępne dla Użytkowników systemu Tak Tak w drodze zawarcia przez Użytkownika Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych na czas oznaczony lub nieoznaczony. Umowa na czas oznaczony, może być zawarta na warunkach określonych w aktualnej ofercie promocyjnej. Warunki promocji dotyczące opłaty za przyłączenie do sieci nie mają zastosowania. <<< Po fakcie zwrocilem uwage na sformulowanie uzyte w przedostatnim zdaniu cytowanego regulaminu: "moze byc zawarta" (tzn. nie musi -> czyzbym mogl wybrac miedzy wspomniana 1 zl a 49 zl wynikajacymi z umowy konkretnej taryfy?). ;) Jak rozumiec ostatnie zdanie regulaminu, warunki ktorej to promocji nie maja zastosowania? Tej wynikajacej z umowy migracji (tzn. 1 zl) czy tej wynikajacej z umowy danej taryfy (tzn. 49 zl). Po rozmowach z paroma innymi osobami korzystajacymi z tej oferty oczywiscie juz wiem co chcial osiagnac operator, a co sie wydawalo nowym abonentom :( Dodam tylko, ze rozmawiajac z pracownikami salonu, nie zostalem poinformowany o fakturze-niespodziance na kwote 49 zl. Czy takie praktyki sieci sa dopuszczalne? Czy operator nie przesadzil z lakonicznoscia zapisu w regulaminie? Do kogo konkretnie moge sie zwrocic o pomoc w tej sprawie? Pozdrawiam Krzysztof Temat: 8000 abonentów airbites w pół roku 8000 abonentów airbites w pół roku Opis usługi dostępu do Internetu oferowanej przez AirBites: (mój przypadek) 1. Czekasz na instalacje ponad 2 miesiące, w trakcie interweniujesz, że to chyba za długo trwa - informują że za okres opóźnienia otrzymuje się zwrot ceny abonamentu. Oczywiście później okazuje się że żadnego zwrotu się nie dostaje! 2. Prędkość 1Mb/s HAHAHA, to jest już bezczelność totalna. Ja mam transfer 90kb/s („90 kilo bitów / sekundę” - jakby ktoś nie był pewny!!!!!). To mniej niż najwolniejsza neostrada. Równie dobrze mogą pisać że oferują łącza o prędkości do 1Tb/s. No bo co to za różnica dla airbita. 3. monter instalujący zestaw "niepostrzeżenie" puścił kabelek do anteny przewiercając ("o matko") profil nowego okna, a pozostała część instalacji polegała na położeniu pod nogami routera, i puszczeniu przez środek pokoju i przedpokoju kabelka od gniazdka telefonicznego. Cud że jeszcze nikt się o owy kabelek nie potknął, oraz kolejny cud że router nie został rozdeptany. Oczywiście nie da się tego przesunąć bo kabelki są tak dobranej długości - że się po prostu się nie da. Prośby o zmianę takiego stanu rzeczy pozostają bez odzewu. 4. Generalnie w.w. firma w umowie nie zobowiązuje się do niczego, natomiast klient ma płacić, ponosić koszty utrzymania infrastruktury - np. zasilania urządzeń owej firmy które służą do powiększenia zasięgu - choć sam klient (ja) z nich nie korzysta (a na pewno nie musiał by). 5. Punkt 2.6 mojej umowy mówi, że: ww. firma nie gwarantuje konkretnej szerokości pasma, czasu odpowiedzi, oraz dostępności usługi!!!!!!!!!!!!!!!, która ma zależeć od liczby aktualnie podłączonych użytkowników. No to kurcze, za co się płaci. Za hipotetyczną możliwość? 6. Na + jest to, że w najlepszym przypadku można już po 3 miesiącach zrezygnować z funkcji wasala i utrzymywania tej firmy. Albo mam pecha, albo .... Temat: tepsa - promocja czy nie???? pomocy! tepsa - promocja czy nie???? pomocy! 30 września 2003 podpisałam z TPsa 'umowę o świadczenie telef. usług powsz.' Na umowie widnieje termin rozpoczęcia świadczenia 'nie później niż od 30 dni'. W okresie gdy podpisywałam umowę obowiązywała promocja przyłączenia do sieci -61 zł brutto (promocja trwała do 31 grudnia 2003). Mój telefon został przyłączony... 29 kwietnia 2004. Na fakturze widnieje pozycja 'instalacja lini telef. - 300+vat'. Doczytałam w regulaminie tpsa, że: Abonent obowi?zany jest do uiszczania oplat zgodnie z cennikami TP, w szczególnosci: 1) oplaty jednorazowej za przyl?czenie urz?dzenia koncowego do publicznej sieci telefonicznej TP, w wysoko?ci oplaty obowi?zuj?cej w dniu rozpoczecia swiadczenia uslug, Ale czy skoro to opóznienie (5 miesięczne) jest nie z mojej winy, czy mogę domagać się od tp opłaty zgodnej z tym co było kiedy zawierałam umowę i kiedy był przewidziany termin instalacji?? Drugie pytanie: W regulaminie tepsy jest cos takiego: 2. Uzytkownikowi przysluguje odszkodowanie z tytu?u niedotrzymania z winy TP: 1) terminu zawarcia umowy o swiadczenie us?ug powszechnych lub 2) okreslonego w umowie terminu rozpoczecia swiadczenia uslug powszechnych, jezeli nie posiada on dostepu do tych uslug z tytulu zawartej przez niego innej umowy o ich swiadczenie ? za kazdy dzien przekroczenia terminów w wysokosci 1/30 stosowanej przez TP miesiecznej oplaty abonamentowej za swiadczenie uslug powszechnych,platnych okresowo, okreslonej w cenniku TP obowi?zuj?cym w ostatnim dniu, w którym umowa powinna zostaç zawarta w odniesieniu do pkt. 1) lub w dniu zawarcia umowy,w odniesieniu do pkt. 2). OK, czyli termin bede oczywiscie reklamowac, ale co to znaczy 'z tytulu zawartej przez niego innej umowy o ich swiadczenie'? Druga sprawa: termin zaplaty faktury to 14 dni. Czy po wyslaniu reklamacji moge po prostu nie placic, czy musze napisac, ze.... no wlasnie co? Nawiasem mowiac: abonament tez policzyli mi nie ten co trzeba. I jeszcze jedno: co mam zrobic zeby zrezygnowac z ich usluch, bo NAPRAWDE mam juz dosyc (tego akurat w regulaminie nie ujęli). Czy istnieje jakis termin, po którym dopiero mogę zrezygnować? Jeśli tak, od kiedy liczy się ten czas? Bardzo proszę o pomoc. Temat: Walka sieci komórkowych o klientów pre-paid Mam tel w idei od 5 lat. Jestem uczestnikiem programu Idea Profit. Zmienilem w tym czasie dwa razy tel(po wygasnieciu umowy dostalem nowy za zlotowe i karte popa). Za kazda wydana zlotowke na rachunek dostaje punkt programu profit. Ostatnio uruchomilem kilka dodatkowych promocji(trzy i ja,przyjaciel). Place 110 zl abonamentu w ktorym mam 250 minut gratis(90 z abonamentu na rozmowy do wszystkich sieci,150 do przyjaciela). Otrzymanego popa sprezentowalem Pannie,i dzieki mnie ona od polroku ani razu nie kupila karty (doladowuje jej z punktow profit,a ona za kazda wydana zlotowke jesli wyda wiecej niz 25 zl ma doladowanie konta promocyjnego ktore wydaje na idee),a ja przy niewielkich zarobkach nie wydaje majatku na tel.Minuta rozmowy po wyczerpaniu darmowych kosztuje mnie ok 30 groszy,im wiecej smsow wysle tym ich cena tez spada(z 29 na 20 groszy). Wczesniej panna miala tak-tak,poki bonus dzialal sensownie i ja dzwonilem ze stacjonarnego do niej to bylo niezle.Ale jak sie zmienily zasady bonusa to czym predzej z Ery uciekla(wczesniej trzymal ja numer).A ja przelukalem oferty bonusowe Idei. Jestem z takiego rozwiazania bardzo zadowolony :)) Jedyny minus idei abonamentowej to zwiekszenie okresu umowy do 30 miesiecy. Co do popa to fakt, czasem ciezko sie doprosic wlaczenia nowej opcji, ale po drugim telefonie i lekkiej irytacji okazuje sie ze wszystko dziala. Cieszy mnie tez darmowa(fakt ze trzeba wyslac smsa aktuwujacego usluge)bramka internetowa,ale zadko z niej korzystam. Co do Heyah, to ich szacunki abonenckie sa przesadzone. Slyszalem ze np bardziej sie oplaca kupic kolejna karte z nr 0-888(starter za 20 zl) niz doladowywac stary numer. Ciekawe ile osob tak robi, a oni mysla ze to nowy abonent w sieci :P Temat: pytanie do UKE - wypowiedzenie umowy telekcewazeni napisał: > (pytanie naszego czytelnika, pana Bogdana) > > Rozwiązałem umowę z TP listem poleconym z miesięcznym okresem wypowiedzenia, > wystawili fakturę na następny miesiąc i obecnie traktują mnie jako dłużnika i > nasyłają firmy windykacyjne. > Prawdopodobnie termin wypowiedzenia liczą od momentu otrzymania pisma, a ja > liczę od momentu wysłania (stempel pocztowy). > Uważam, że racja jest po mojej stronie, a jak to wygląda od strony prawnej? Uprzejmie wyjaśniam, iż zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny: „Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej”. Mając na uwadze powyższe jak również zapisy regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, w tym usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A. § 20 pkt. 1. „Umowa może być rozwiązana przez Abonenta w każdym czasie, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia i ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego, przez pisemne oświadczenie doręczone TP na adres korespondencyjny wskazany w fakturze VAT lub do Punktu Obsługi Klientów. W okresie wypowiedzenia TP pobiera należne opłaty zgodnie z obowiązującymi cennikami TP”, należy wskazać, iż skutek prawny wywołuje pismo, będące Pana oświadczeniem, które wpłynęło do TP S.A. (data otrzymania), a w związku z tym, od daty wpływu pisma do TP liczony jest okres wypowiedzenia umowy zgodny z regulaminem TP. W opisanym przez Pana przypadku zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, czyli data doręczenia pisma do TP jest terminem wiążącym. Paweł Kucharczyk Urząd Komunikacji Elektronicznej Temat: Pytanie do UKE: usługa Orange Freedom na lini TPSA pasazernagape napisał: > Mam pytanie. > Jak długi czas ma firma Orange na uruchomienie usługi ADSL (Orange Freedom) na > linii TPSA? > Miasto Szczecin. Przez 2 lata korzystaliśmy z usługi Neostrada i poza drobnymi > awariami było OK. Okres promocyjny się skończył więc przy okazji wizyty w > salonie TPSA/Orange dowiedzieliśmy się o usłudze Orange Freedom na linii TPSA. > Oferta była korzystniejsza niż standardowa TPSA i w pakiecie doładowanie konta > abonenckiego w sieci Orange. Po kilku dniach sygnał ADSL na linii TPSA znikł i > wtedy ponownie była wizyta w salonie by podpisać umowę. > Internet jak dotąd nie pojawił się. Telefony do Infolinii Orange dają taką > informację że i trzeba czekać. A ile to już kwestia pracownika infolinii. Raz > słyszę do 6 dni, innym razem 10 dni, potem 10 dni roboczych, potem 9-13 dni a > jeśli będą trudności (!) to nawet 30 dni W regulaminie, który otrzymaliśmy > razem z umową, nie ma informacji na temat czasu uruchomienia usługi. w odpowiedzi na Pana pytanie, na wstępie uprzejmie Pana przepraszam, za długi okres czasu oczekiwania na odpowiedź, a w koljności uprzejmie wyjaśniam, iż usługa BSA (Bitstream Access-usługa hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP) Orange Freedom, dostępna jest dla tych klientów którzy posiadają łącze analogowe w TP na którym to TP lub inny dostawca świadczy usługę telefoniczną, którzy poprawnie wypełnili oświadczenie Abonenta i zawarli z dostawcą (PTK Centertel Sp. z o.o.) umowę na świadczenie usługi. Zgodnie z pkt 6.1. Regulaminu promocji Orange Freedom, rozpoczęcie korzystania z usługi nastąpi w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy o świadczenie usługi BSA, oczywiście jeżeli na danym łączu istnieją ku temu możliwości techniczne świadczenia usługi potwierdzone przez TP S.A. na której to linii świadczona jest usługa jak i dostawcę usługi czyli PTK Centertel Sp. z o.o. Rozpoczęcie świadczenia usługi może oczywiście nastąpić wcześniej. W przypadku gdy w terminie określonym w regulaminie nie nastąpi rozpoczęcie świadczenia usługi, uprzejmie proszę o przesłanie skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. z pozdrowieniami Paweł Kucharczyk Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego Urząd Komunikacji Elektronicznej Temat: Łomianki przyszłości krzysiom1 napisał: "Następnie obleśna ul. Warszawska." Nie tylko Warszawska, choć może w pierwszej kolejności. Właśnie na drogi i ulice przede wszystkim zwraca uwagę każdy przybysz. A tymczasem jak wygląda Brukowa? Jeszcze gorzej! Porządkowanie ulic musi też objąć sensownie pomyślane parkingi - wystarczy popatrzeć co się dzieje w okolicach bazarku. W związku z tym: czy rzeczywiście jedno z centralnych miejsc Łomianek musi zajmować akurat bazarek? zresztą dość obskurny i odwiedzany głównie w soboty, a dość martwy w inne dni? czy nie można pomyśleć o innej lokalizacji? Jeśliby przy okazji znieść bardzo marnie zaopatrzony pawilon przemysłowy, otrzymujemy dużą wolną przetrzeń na cele publiczne, bardzo wygodnie dostępną z wielu stron. "obok oczyszczalni niewielki placyk z kilkoma dużymi kontenerami dla > segregowanych smieci do których każdy mieszkaniec mógłby przywozić segregowane > odpady. Bardzo popieram taki pomysł, bardzo by to było potrzebne (gdyby przy tym był jeszcze uruchomiony jakiś punkt skupu, choćby makulatury). Mnie też razi zaśmiecenie Łomianek. Za to nie ma podstaw do wprowadzania dodatkowych opłat czy podatków za wywożenie śmieci. Stan rzeczy jest taki oto, że każdy właściciel posesji musi mieć podpisaną umowę na wywóz śmieci z firmą, którą sam wybiera. Urząd gminy ma prawo go sprawdzić (przez Straż Miejską) i w razie braku umowy - obłożyć mandatem. Dodam jeszcze: bardzo byłby potrzebny dobry pomysł na lepsze powiązanie Łomianek rozdzielanych przez Kolejową, a w pierwszym rzędzie uruchomienie prostopadłych połączeń komunikacyjnych z Dąbrową (było to już poruszane na forum). Poza wszystkim, marzy mi się na terenie Łomianek radiowy dostęp do internetu. Są w kraju miasteczka, w których odpowiednie sieci pobudowały właśnie władze gmin i taki dostęp do internetu jest w nich bezpłatny, o ile tylko abonent regularnie płaci gminie podatki. W swoim czasie pisało o tym m.in. "Wprost". W gruncie rzeczy, piszemy tu cały program wyborczy dla nowego burmistrza. Temat: R. Kluska wygrał - co myślicie o naszych urzędach paramnezja ??? cosik juz kiedys pisalem o tym na forum dlatego prosze pogrzebac w postach ( zdaje sie na najsympatyczniejszego anty-buraka - autor watku - wlasciciel konkurencyjnej firmy - Rafi). Poniewaz jednak sprawa dot. skarbowego to do wiadomosci podaje i prosze to rozniesc po sieci we wrzutach zrzutach itp.: 1. osoby korzystajace ze znizek i nie placace na czas maja nie miec znizek 2. osoby nie korzystajace ze znizek i nie placace na czas nie beda mialy wystawionych faktur na styczen i luty. logiczna konsekwencja punktu drugiego jest punkt 3ci, 4ty i 5ty. 3. jesli nie ma faktury to nie ma podstawy do oplacania podatku od wartosci dodanej (Value Added Tax vat)bo nie mozna go zadeklarowac. w ten sposob nikt nie bedzie zebral od nas pieniedzy za niesolidnych abonentow. 4. jesli nie ma faktury nie ma zdarzenia gospodarczego, ruchu xupy i gotowki, nie wystepuje przychod dochod i cholera wie co i nie ma szans aby oplacac jaki kolwiek podatek dochodowy. 5. jesli nie ma faktury to wyciagamy kabelek z koncentratora albo blokadka na ipchain/tables i kto nie placi ten nie pije, bo przeciez jak wszyscy dobrze wiedza nie sprzedajemy swojego wlasnego internetu na lewo a tylko na podstawie transakcji udokumentowanych fakturami vat. Tak dla jaj podpowiem wam ze znam faceta ktory pracowal we firmie gdzie kierownik byl glupkiem , xkiem i jak kto woli. Dowod: kierownik chcial dac lapowke wlascicielowi firmy za to ze jego firma bedzie brala wiecej drozszego asortymentu. Skutek: wlasciciel - klient sie wzburzyl i dal niefortunnemu handlowcowi kopa w zupe. Moral: admini nie podlacza nikogo na lewo bo na cos w koncu idzie ten abonament. No chyba, zebym sie mylil. Temat: Pytanie do UKE: Play ma swoje prawo telekomunikacy Pani Natalio ja przeczytałem wiele razy a Pani jako pracownikowi sieci Play proponuję też przeczytać, chociaż 1 raz ale ze zrozumieniem co się czyta, bo nie sztuka jest przeczytać ale sztuką jest zrozumieć co się przeczytało. Tak jak obiecałem przytaczam pkt Regulaminu świadczenia Usług telekomunikacyjnych § 14. Reklamacje 1. Abonent może złożyć reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy pisemnie na adres korespondencyjny Operatora, telefonicznie za pośrednictwem OK, pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem strony internetowej Operatora. 3. Za dzień wniesienia reklamacji pisemnej przyjmuje się datę wpływu zgłoszenia reklamacyjnego na adres korespondencyjny lub numer faksu Operatora, datę wskazaną w potwierdzeniu przyjęcia wiadomości elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej OK lub datę wskazaną na formularzu przyjęcia reklamacji dostępnym na stronie WWW Operatora. W którym jednoznacznie jest możliwość złożenia reklamacji przez stronę internetową operatora, czyli WWW.playmobile.pl Wobec tego mam prawo skorzystać z tego kanału dostępu i przez niego złożyć reklamację. A nie dopuszczalne jest żeby operator tą reklamacje kasował. Jednocześnie ten regulamin jest nadrzędny niż pozostałe regulaminy usług. Nie może być tak że w jednym regulaminie operator umożliwiał skorzystanie z danej usługi a innym ogranicza prawo korzystania z tej usługi. Wiedząc ze ma Pani problem z rozróżnieniem kanałów przez jakie można składać reklamację Pomogę Pani w tym 1 listownie na adres operatora 2 w punkcie sprzedaży do protokołu lub pisemnie i otrzymuje się potwierdzenie przyjęcia 3 telefonicznie do OK. 790500500 lub *500 4 elektronicznie e-meil na adres ok.@pomocplay.pl 5 przez strone WWW.playobile.pl 6 fax Sugeruję przyznać się do błędu i nie wprowadzać ludzi w błąd tak jak idioci z BOK myślę że Pani reprezentuje wyższy merytoryczny poziom wiedzy a tylko Play płaci Pani za udzielanie takich nie merytorycznych odpowiedzi. Temat: Kontrole rejestracji odbiorników RTV Jak media potrafią zwiększyć ściągalnośćAbonamentu Hahahahaha ale ludzie są głupi... Po prostu głupole :> Co to media w dzisiejszej Polsce potrafią zrobić z przeciętnym Kowalskim. Przestraszony biegnie na poczte i żebra o książeczkę :> Ci ludzie jak zwykle nie znają swoich praw... Bo mogą najzwyczajniej kontrolera nie wpuścić :> Ponadto gdyby kontroler nie został wpuszczony i dostalibyśmy karę, to przed sądem bardzo łatwo udowodnić jest bezprawność takiej kary... Ponieważ kontrola odbiorników Radiowo-TV odbywa się na podstawie (zgodnie z ustawą o Radiofonii i TV) przepisów KPA (art 51 pkt 3 ustawy o R i TV). A przecież kontrola w trybie KPA nie przewiduje wejścia jak filip z konopi kontrolera do domu, lecz wymaga wcześniejszego powiadomienia na piśmie strony i to 7 dni wcześniej ( art 79 par 1 KPA). Dlatego wystarczy że ten tryb zostanie złamany (a strona nie zostanie poinformowana o kontroli) i już sąd bez problemu może orzec o bezprawności kary jaką nałożył kontroler... (a takich spraw pamiętam było sporo i sąd zawsze orzekał wyrok na korzyść "abonenta" :> ) Ale zakładając nawet że tryb kontroli odbiorników nie zostanie złamany to wystarczy w dzień kontroli odpiąć TV i wywieźć do cioci, wujka, stryjka, (wszystko jedno kogo) aby ominąć obowiązek płacenia ( art 48 par 2 ustawy o R i TV). Pomijam już nieżyciowe przepisy z 1992r. ustawy o radiofonii... Bo te domniemują że każdy ma telewizor (oczywiście jest to sprzeczne z podstawową zasadą prawną domniemania niewinności (czyli w tym wypadku domniemanie jest takie że, posiadanie TV należy udowodnić, a nie domniemywać że każdy ma). A tak poza tym to pewnie gdyby TK przebadał zgodność obecnej ustawy z Konstytucją RP okazało by się że ustawa jest o gó*** warta :> A media narobiły szumu... Ludzie swoich praw nie znają i boją się że wielki inkwizytorski kontroler wejdzie do domu niczym facet z SB lub GESTAPO i każe nam pokazać książeczkę z opłatami. A W TEJ CAŁEJ KAMPANII NA RZECZ ABONAMENTU CHODZI TYLKO I WYŁĄCZNIE O ZWIĘKSZENIE JEGO WPŁYWÓW... Co oczywiście odniosło już wymierny skutek hahahahahaha :> Ludzie to bałwany... Temat: Płonące kosztorysy TVP forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=48&w=21745789&v=2&s=0 • Nowa strategia TVP IP: *.altec.pl / *.altec.pl Przeczytaj komentowany artykuł » Gość: sezz 16.03.2005 18:45 + odpowiedz Polecam zacząć czyszczenie oddziałów terenowych od Katowic, przerost zatrudnienia (związany min. z nepotyzmem i kolesiostwem, który w "trójce" kwitnie w najlepsze), programy tak nudne, że nawet cierpiący na nadpobudliwość zasypiają jak niemowlaki, wydawanie pieniędzy abonentów na imprezy (jak np. niedawny wyjazd na narty na mistrzostwa dziennikarzy - w rzeczywistosci impreza na nasz koszt) • art 22.Kp IP: *.aster.pl Przeczytaj komentowany artykuł » Gość: piotr 16.03.2005 19:42 + odpowiedz Jeśli TVP nadal pracuje z dziennikarzami i pozostałym personelem na zasadzie tzw "współpracownka"- który wykonuje prace określoną w trybie art 22 Kodeksu pracy- do grożą jej konsekwencje z z art 281 pkt 1 kodeksu pracy, i domniemanie przestępstwa z art 219 Kodeksu karnego. Jesli to zostałoby udowodnione , to konsekwencje finansowe, byłyby dla firmy dramatyczne, a Zarząd musiałby odejść. Nie wyrokuje , to nie moja sprawa,ale współpracownicy w TVP zawsze byli.. Podzielam opinie,że od chwili nastania nowego zarządu- oferta programowa sie wali i gdyby nie satelita, telewizor mozna sprzedać. Proponuje PIP realizacje kontroli, w kwestii sposobu zatrudnienia ludzi pracujacych dla TVP..Nie ma też mowy o płaceniu abonamentu , w styuacji gdy emitowane sa reklamy. Proponuje Właścicielowi- Skarbowi Państwa, uważniej skontrolować to co dzieje sie w TVP..... Temat: Widzowie kablówek odcięci od kanałów sportowych Multimedia łamie prawo! Co na to UOKiK? Przy okazji poruszenia tematu spółki Multimedia, chciałbym zwrócić uwagę na inny- bardzo ważny moim zdaniem- problem dotyczący także tego dostawcy. Otóż jak wszycy dobrze wiemy, sprzedaż wiązana w naszym kraju jest prawnie zakazana. Pod pojęciem sprzedaży wiązanej rozumie się zmuszanie klientów do nabycia usługi/produktu (która/który nie leży w kręgu ich zainteresowań) przy okazji zakupu innej usługi/produktu. Za podobne praktyki TP SA została ukarana surowymi karami pieniężnymi przez UKE. Dla przypomnienia- aby nabyć usługę Neostrady-klient zmuszony był nabyć ją wraz z abonamentem na telefon stacjonarny. Prawo telekomunikacyjne przewiduje (w art. 57 ust. 1 pkt 1), że dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych od zawarcia przez użytkownika końcowego umowy na inne jeszcze usługi. Według prezesa UKE ma to zapobiegać sprzedaży wiązanej. Telekomunikacja Polska zmuszała abonentów, którzy chcieli mieć szerokopasmowy dostęp do Internetu, by korzystali również z innych jej usług. Godzi to w konkurencję i narusza interesy konsumentów W chwili obecnej firma Multimedia stosuje analogiczną praktykę. Aby nabyć usługę telewizji cyfrowej (DTV) jestem zmuszony do równoczesnego zakupu usługi telewizji analogowej. Tak więc mamy do czynienia z jawną sprzedażą wiązaną. Ale Multimedia posówa się dalej: nie wystarczy ot, tak nabyć najtańszego pakietu tv analogowej aby cieszyć się obrazem cyfrowym (zakupionym oczywiście w ramach innej usługi)- tutaj dostawca (Multimedia) wskazuje nam pakiet tv analowgowej, który musimy nabyć. I bynajmniej nie jest to pakiet najniższy (najtańszy). Co na to Rzecznik Praw Konsumentów? Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 131 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||