Strona Główna
pkt.pl Klienci indywidualni
pkt pl osoby prywatne
pkt PKS Legnica
pkt indywidualni
Pkt Pl
pkt Książka abonentów prywatnych
PKP grzmiąca-koszalin
pkointeligo.pll
Plac Mariacki Kraków
PKP Radomsko
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkt-abonenci





    Temat: Bundesliga w TV. Niemcy satelitą z Rumunii prze...
    pytanie za 100 pkt. brzmi:
    z którą platformą cyfrową ta nowa stacja podpisze umowę na nadawanie swojego
    programu ? Bo przecież w ten właśnie sposób może się pojawić na Cyfrowym
    Polsacie i wtedy dla abonentów tej platwormy nic się nie zmieni (no chyba, że
    na korzyść). I szczerze pisząc tego się spodziewam bo Cyfrowy Polsat bez
    Chempions Leage i Bundesligi skazany jest na śmierć w konkurencji z dwoma
    innymi platformami. Jeśli Polsat chce utrzymać platformę cyfrową to musi stanąć
    na uszach i ten program wykupić.




    Temat: nieuczciwy DIALOG
    "abonent ma obowiązek zadbać, aby sesje internetowe w sieci Dialnet nawiązywane
    byly przy użyciu właściwych numerów dostępowych. Operator nie bierze
    odpowiedzialności za skutki użycia niewłaściwych numerów dotępowych lub ich
    zmiany także podczas trwania sesji internetowej..." par. 6 pkt 5 regulaminu
    świadczenia usług- części umowy, którą podpisałaś. oj przykro , proces nic nie
    da.
    niestety te malutkie literki pod umowami są zawsze najważniejsze........





    Temat: Uciekinierzy z TP SA poczekają na internet
    W Gazecie Wyborczej około 2 tygodni temu przeczytałem:

    "Procedura zmiany operatora powinna trwać góra dwa tygodnie. Trwa znacznie
    dłużej, bo Netia nie nadąża z realizacją wniosków. Nic dziwnego. Dotąd miała
    trochę ponad 50 tys. użytkowników swojego internetu - tylu zdobyła przez
    ostatnie sześć lat. Teraz w ciągu miesiąca niemal podwoiła ich liczbę! Wczoraj
    ogłosiła, że wprowadzi rekompensatę dla dotkniętych opóźnieniem. Za pierwszy
    miesiąc surfowania zapłacą tylko 10 proc. ceny."

    W szczegółowych warunkach promocji Internet dla klientów TP - 12 miesięcy w
    Części III Warunki Promocji punkt 1.1 jest napisane:

    "1. W ramach niniejszej Promocji Operator gwarantuje:
    1.2 obniżoną o 90 proc. opłatę abonamentową (netto) za korzystanie z Usługi w
    pierwszym Pełnym Okresie Rozliczeniowym w dowolnej wersji pod warunkiem, że
    Nowy Abonent posiada modem ADSL i będzie korzystać z niego przy świadczeniu
    usługi"

    W przypadku mojej umowy zachowałem swój dotychczasowy modem (router ADSL), w
    związku z tym czy otrzymam 90 proc. bonifikaty na 2 okresy rozliczeniowe?
    Netia nie odpisała na tego maila pomimo dwukrotnego wysłania go w tygodniowym
    odstępie.
    Infolinia także nie odpowiada




    Temat: awaria w Idei ?
    Gość portalu: Bono Vox napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, rozdział I "ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    > OPERATORA", paragraf 7 "Zasady odpowiedzialności":
    >
    > pkt 1. "Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
    > wykonanie usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło
    > wskutek siły wyższej, winy Abonenta lub Użytkownika lub niezachowania przez
    > niego przepisów niniejszego Regulaminu lub szczególnych warunków oferty."

    Hej Bono,

    a co to jest ta "siła wyższa" w zapisie regulaminu?? :)
    Palec Boży poplątał kabelki..? Pozdr



    Temat: Ksiazki Telefoniczne
    Ksiazki Telefoniczne
    wydawane w Polsce ksiazki telefoniczne np PKT charakteryzuja sie glownie
    stosunkiem do klienta-abonenta traktujac go jak intruza , ktory jest debilny
    i nic nie rozumie . Coraz czesciej autorzy ksiazek tworza produkty
    przypominajace najczarniejsze chwile instrukcji . Odszukanie czegokolwiek
    jest potwornym problemem i niezbedne staja sie instrukcje do instrukcji .
    Te ksiazki nadaja sie jednak do czegos ... do toalety .



    Temat: pytanie do UKE: cennik dołączony do umowy
    Gość portalu: Małgosia napisał(a):

    > Czy operator ma
    > obowiązek załączyć taki cennik do umowy?
    > Z góry dziękuję za odpowiedz

    Ustawa "Prawo Telekomunikacyjne Art. 61 pkt 4:

    "Cennik jest podawany przez dostawcę publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych do publicznej wiadomości oraz jest dostarczany
    nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie
    przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a także na
    każde jego żądanie."




    Temat: Pytanie do UKE - naciganie w Orange przez promocje
    Witam gale,

    Okazuje sie, ze Orange ma takie narzedzie systemowe, do powiadamiania
    o koncu promocji. Usluga Tylko SIM zgodnie z regulaminem
    obowiazujacym od 02.09.2008, a wiec nie od dzis-punkt 5: "Po
    zakonczeniu Okresu promocyjnego wylaczenie Uslugi nastepuje
    automatycznie, po uprzednim powiadomieniu o tym fakcie Abonenta
    poprzez wiadomosc SMS"
    Widac, ze juz Orange dosc zarobil na naciaganiu takich jak ja i se
    uruchomil to narzedzie:)
    Pozdrawiam
    jasz1



    Temat: pytanie do UKE - TV kablowa i internet szerokopasm
    Ustawa z dn. 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr171,
    poz.1800):
    Art.57.1. Dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o
    świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o
    zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej od:
    1)zawarcia przez uzytkownika końcowego umowy o świadczenie innych
    usług lub nabycia urządzenia u okreslonego dostawcy;
    Art.81.1.Zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być
    dostępne dla wszystkich uzytkowników końcowych stacjonarnych
    publicznych sieci telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystepnej cenie,
    stanowi usługę powszechną.
    3.Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o których mowa w ust.1,
    alicza się:
    1)przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji
    abonenta z wyłączeniam sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej
    dalej "ISDN";
    2)utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa
    w pkt.1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
    3)połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci
    ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz
    transmisji danych, w tym połączenia do sieci internet;

    Z ustawy wynika, że operator nie może zmuszać do zawarcia umowy dot.
    innych usług, lecz nie dotyczy to szerokopasmowego internetu. Więc
    na jednym kablu ma być dostępny telefon oraz dostęp do internetu jak
    na zwykłym kablu telefonicznym - bez dodatkowych usług.



    Temat: czy mogę na tym skorzystać??? pomyłka Orange
    Ale martwi mnie jedna rzecz a konkretnie aneks do umowy
    "Oświadczenie o przejęciu zobowiązań dotychczasowego abonenta"
    pkt.1 zapoznałem się z treścią umowy i aneksów zaakceptowanych przez ... dotychczasowego abonentai przejmuję zobowiązania z nich wynikające.



    Temat: Soft Partner c.d.
    nie wiem czy widziales umowe jest tam taki punkt: "Abonent może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadkju zmiany wysokości abonamentu przekraczającej 50% jego wartości w skjakli roku"



    Temat: Abonament za neostradę ;/
    taki mam m. in. punkt w umowie - Umowa zostaje zawarta na czas określony, który
    upływa z końcem 24 miesiąca, liczny od dnia przeprowadzenia Rejestracji przez
    Abonenta...



    Temat: (Cz)to to takiego "helpdesk"?
    Jeśli to TP SA to może im chodzi o taki punkt informacyjny do którego abonenci
    mogą zgłaszać awarie sieci telefonicznych..???



    Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku
    A regulamin usług ERY czytałeś? Nie wiem jak jest w ERre ale
    pracowałem w PLUSie i tam jest punkt w regulaminie mówiący o tym, że
    niedostarczenie rachunku nie zwalnia abonenta z płacenia! Czyli
    wcale nie muszą ci przysyłac rachunków.



    Temat: neostrada w legionowie
    Dam im sie wykazac. Otworzyli nowy punkt BOK. Ponoc to pierwszy i pokazowy w
    takim wystroju. Tak maja wygladac wszystkie BOK-i w Polsce. Oczywiscie cala
    modernizacja za pieniadze abonentow, a wszystko w ramach obnizenia cen :)
    Pozdrawiam



    Temat: O tym jak Aster dba o klienta - porażka!
    Przerwałaś umowę w trakcie trwania promocji- pkt 7 Regulaminu
    "w przypadku naruszenia warunków promocji Abonent zobowiązany jest do zwrotu
    przyznanego rabatu (upustu) z mocą wsteczna od daty jego nabycia".
    Krajan



    Temat: pytanie do UKE: zerwanie umowy przez play
    Miałam podobną sytuację - Play nie uznał reklamacji, obciążył karą,
    ale nie wypowiedział umowy nie podjął mediacji przez UKE, dręczył
    mnie firmą windykacyjną, mija rok i sprawa cały czas nie jest
    domknięta.
    Rzeczy w tym, że nie mogą Cię obciążyć karą jeśli nie zerwali umowy.
    Jeśli powołują się na par.16 pkt 13 - czyli jeśli nastąpiło
    rozwiązanie umowy z winy Abonent lub przez Abonenta to Play ma
    prawo nałożyć karę. Przeczytaj regulamin par. 16 pkt 11 - sprawdź
    czy zaszła jakakolwiek przesłanka, by Play zerwał umowę. Jeśli masz
    dowód wpłaty na właściwe konto, jeśli masz pisma w których
    reklamowałaś tą sytuację, to oznacza, że operator nie miał podstaw
    do rozwiązania umowy. Dalej sprawdź czy operator rzeczywiście
    rozwiązał umowę umowę czy tylko próbuje wyciągnąć od Ciebie kasę.
    Przeczytaj pkt.7 i 8 tego paragrafu. Operator musi Ci poinformować,
    że zrywa umowę z jakiegoś powodu.
    Niestety koniec nie jest tak wesoły - nie wiem co Ci doradzić, bo
    sama przeszłam przez to. Play do upadłego będzie stał na swoim
    stanowisku. Dlatego jeśli Ci nie zależy na nr tel. to znajdź sobie
    innego operatora i zapomnij o nich. Prawdopodobniej Play przekaże
    Twoją sprawę firmie windykacyjnej, poczekaj aż wytoczy sprawę -
    wówczas z łatwością obalisz ich roszczenia. Bardziej prawdopodobny
    wariant, że firma windykacyjna będzie Cię dręczyć, a jak się
    zorientuje, że nie wyciągną kasy, to odpuszczą. No i ostatnia droga -
    droga sądowa, jeśli już wyczerpałaś drogę postępowania
    reklamacyjnego.
    De facto, żadne rozwiązanie nie jest dobre, najlepiej byłoby omijać
    NIE-FAIR-Playa z daleka, no ale to rada przydatna dla tych, którzy
    by chcieli zmienić operatora.



    Temat: DIALOG.....totalne pośmiewisko- kompromitacja
    1. W związku z zaoferowaniem przez dostawcę usług ceny z rabatem za
    uruchomienie usługi oraz stałej opłaty z rabatem (punt E umowy),
    abonent zobowiązuje się do nie wypowiadania umowy przez okres
    wymieniony w pukcie E.

    Według tego, co tu pisze nie mogłem WYPOWIEDZIEĆ UMOWY w okresie jej
    obowiązywania czyli od 3 stycznia 2008 do 2 stycznia 2009
    ....natomiast punkt 3 mówi: (po ucinkach)

    3. W przypadku wypowiedzenia przez abonenta umowy, ........ w
    terminie innym niż podanym w punkcie E, abonent zobowiązuje się
    zapłacić "opłatę wyrównawczą", która stanowi równowartość rabatów
    udzielonych abonentowi w ostatnim okresie wymienionym w pukcie E.

    Czyli tak jak w moim przypadku postanowienie o rezygnacji w dniu 3
    stycznia 2009, czyli w dniu innym niżeli obejmuje punkt E, jestem
    zobowiązany do uregulowania równowartości rabatów.........
    ....to co to, że tak powiem za promocja była ?? toż to czyste
    oszustwo !!!

    MY CI W PROMOCJI DAMY, ALE TY I TAK NAM ZA TO ZAPŁACISZ
    .....innymi słowy ta promocja to czyste naciągactwo klienta.....na
    to samo wyjdzie jeśli podpiszę umowę na czas nieokreślony.....bo
    ostatecznie tyle samo to będzie kosztowało na koniec korzystania z
    usługi.....a jak zaś mówi punkt 2....niezależnie kiedy wypowiem
    umowę i tak zapłacę koszty wyrównawcze.

    Zatem, czy to była promocja, czy też może szybki kredyt w banku albo
    pożyczka od lichwiarza ???

    Wobec powyższego pytam.....w którym dniu miałem wypowiedzieć umowę,
    aby uniknąć dodatkowych opłat ???

    NIE MA TAKIEGO DNIA.....promocja to tylko bzdurna reklama, która
    miała zachęcić.

    I do tego jeszcze naliczyli sobie pełną miesięczną kwotę za raptem 2
    dni korzystania z internetu.....już pędzę na pocztę by zapłacić.




    Temat: [POP, Idea] Supertanie MMS-y w Idei - 0,29 zł
    [POP, Idea] Supertanie MMS-y w Idei - 0,29 zł
    zrodlo: www.gsmonline.pl
    REGULAMIN ŚWIADCZENIA PROMOCYJNEJ USŁUGI „Idea MMS” (MMS Wychodzący) z dnia 1
    października 2004 r.

    § 1 ZAKRES PROMOCJI
    1. Promocyjne świadczenie usługi „Idea MMS” (MMS Wychodzący), zwane dalej
    Promocją skierowane jest do wszystkich Abonentów PTK Centertel sp. z o.o.
    oraz użytkowników usługi POP, korzystających z usługi „Idea MMS” (MMS
    Wychodzący).
    2. Promocja obowiązuje od dnia 01.10.2004 r. do 30.11.2004 r. PTK Centertel
    sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do odwołania Promocji w każdym czasie bez
    podawania przyczyn.
    3. W ramach niniejszej Promocji Abonent może korzystać z usługi „Idea MMS”
    (MMS Wychodzący), zwanej dalej Usługą, na warunkach szczególnych.

    § 2 URUCHOMIENIE USŁUGI
    1. Warunkiem skorzystania z niniejszej Promocji jest posiadanie aktywnej
    Usługi lub jej aktywacja w czasie trwania Promocji.
    2. Warunki aktywacji, świadczenia oraz dezaktywacji Usługi określa
    obowiązujący cennik Idea.

    § 3 OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z USŁUGI
    1. W ramach niniejszej Promocji Abonent ma możliwość korzystania z
    Promocyjnej stawki za wysyłaną wiadomość MMS.
    2. Promocyjna stawka za wiadomość MMS wysyłaną do Abonentów sieci Idea oraz
    użytkowników oferty POP lub Dla Każdego w sieci Idea wynosi 0,24 zł (0,29 zł
    z VAT).
    3. W przypadku Abonentów korzystających z Pakietów MMS dostępnych w sieci
    Idea, opłata, o której mowa w § 3 pkt 2, obowiązuje po przekroczeniu Pakietu
    MMS, z którego Abonent korzysta.
    4. Pozostałe opłaty za korzystanie z usługi są zgodne z obowiązującym
    cennikiem Idea.

    § 4 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem mają zastosowanie
    postanowienia Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci
    cyfrowej GSM 900/1800 przez spółkę pod firmą „Polska Telefonia Komórkowa
    Centertel” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 28 października
    2003 roku oraz obowiązującego cennika Idea.




    Temat: pytanie do UKE - problem z multipakietem TP S.A.
    Gość portalu: Lever napisał(a):

    > Witam
    > Do niedawna miałem podpisaną umowę z TP S.A. na usługę neostrada
    > (umowa miała obowiązywać do 2010). Kilka tygodni temu zadzwonił do
    > mnie pracownik telekomunikacji i zaczął namawiać mnie do przejścia
    > na multipakiet. Ostatecznie zgodziłem się i dwa tygodnie temu kurier
    > przywiózł mi podpisaną umowę wraz ze składnikami multipakietu.
    > Jako że miałem problem z aktywacją usługi videostrada zadzowiłem do
    > obsługi klienta i dostałem informację że mam czekać do 48 godzin.
    > Następnego dnia jednak dostałem smsa w kórym zostałem poinformowany
    > że mam zwrócić do salonu multipakiet, gdyż TP S.A. nie ma warunków
    > technicznych aby świadczyć mi tą usługę, choć wcześniej podpisało ze
    > mną umowę.
    > W zwiazku z powyższym mam pytanie, czy w zaistniałej sytuacji umowa
    > na naeostradę w dalszym ciagu będzie mnie obowiązywać, skoro nowo
    > podpisana umowa na multipakiet miała ją zastąpić ? W TP S.A.
    > twierdzą, że umowa na neostrade dalej mnie obowiązuje bo nie
    > aktywowałem usługi na videostradę (ale nie aktywowałem jej tylko i
    > wyłącznie z winy TP S.A.). Czy mam jakieś szznase na to, aby umowa
    > na neostradę już mni nie obowiązywała ?
    > pozdrawiam
    > Mariusz

    w odpowiedzi na Pana post uprzejmie przedstawiam następujące wyjaśnienia.
    Zgodnie z § 5 pkt 4 Regulaminu świadczenia oferty Multipakiet tp, w przypadku Abonentów korzystających w dniu złożenia zamówienia na Ofertę z Usług Neostrada tp lub videostrada tp lub telefonia internetowa tp, umowy na te usługi wygasają odpowiednio z dniem rozpoczęcia świadczenia oferty określonym w ust. 3 § 5 regulaminu. Wraz z wygaśnięciem dotychczasowych umów, wygasa uprawnienie TP do żądania od Abonenta zwrotu ulg określonych w dotychczasowych umowach na te usługi. W przypadku, gdy Abonent korzystał uprzednio z oferty Neostrada tp, świadczenie usługi Multipakiet tp rozpoczyna się po spełnieniu warunku, jakim jakim jest zawarcie umowy i przeprowadzenie Rejestracji Usługi videostrada tp w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy. Zatem w przypadku, gdy nie nastąpiło rozpoczęcie świadczenia usługi Multipakiet tp (obowiązek rejestracji usługi videostrada tp), zgodnie z postanowieniami § 5 pkt 4 ww. regulaminu umowa na usługę Neostrada tp w przypadku Abonenta, który w chwili złożenia zamówienia na usługę z niej korzystał, nie wygasa i obowiązuje Abonenta na dotychczasowych warunkach.

    z poważaniem
    Paweł Kucharczyk
    Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
    Urząd Komunikacji Elektronicznej



    Temat: Aster City pozbył się kanału Travel & Living
    na podstawie regulaminu uslug abonent ma prawo do rozwiazania umowy
    z powodu zmiany oferty programowej
    jest taki punkt w umowie,ktory brzmi nastepujaco:

    €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
    3.5 Zmiany, o których mowa w § 10 ust. 3.3. i 3.4. mogą następować
    odpowiednio w przypadkach:
    3.5.1 Z przyczyn niezależnych od Operatora, leżących po stronie
    nadawcy. Do przyczyn takich zaliczyć należy:
    3.5.1.1 Zaprzestanie nadawania.
    3.5.1.2 Zmianę charakteru nadawanego programu lub obniżenie jego
    jakości.
    3.5.1.3 Problemy lub zmiany techniczne, leżące po stronie nadawcy.
    3.5.1.4 Zawartość programu naruszająca prawo.
    3.5.1.5 Zmianę opłat licencyjnych.
    3.5.1.6 Inne wynikające z winy nadawcy programu.
    3.5.2 Z powodu zmiany stanu prawnego, uniemożliwiającego
    kontynuowanie reemisji programu.
    3.5.3 Względów technicznych uniemożliwiających kontynuowanie
    reemisji programu.
    3.5.4 Niskiej oglądalności programu.
    3.6 Zmiany o których mowa w § 10 ust. 3.3. - 3.5. nie wymagają zgody
    Abonenta o ile nie została naruszona gwarantowana Umową ilość
    Programów, jednakże Abonent jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze
    skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym
    nastąpiła zmiana oferty programowej opisana w § 10 ust 3.5. pod
    warunkiem doręczenia Operatorowi oświadczenia w formie pisemnej
    pod rygorem nieważności w tym zakresie w terminie 7 dni od
    wprowadzenia zmian z przyczyny określonej w § 10 ust 3.5.1- 3.5.3. W
    przypadku zmiany oferty programowej z przyczyn określonych w § 10
    3.5.4. Abonent jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze
    skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, pod warunkiem doręczenia
    Operatorowi w tym Okresie Rozliczeniowym, lecz nie później
    niż w terminie 30 dni od wprowadzenia zmiany oferty programowej w
    związku z § 10 ust 3.5.4., oświadczenia w formie pisemnej pod
    rygorem nieważności w tym zakresie.
    3.7 O zmianach, o których mowa w § 10 ust. 3.3. i 3.4. (o ile w
    zależności od przyczyny zmiany oferty programowej jest to możliwe)
    Operator
    zobowiązany jest powiadomić Abonenta

    €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

    i to by bylo na tyle




    Temat: pytanie do UKE- PLAY rozwiązanie umowy, problemy
    prawdziwy_j23 napisał:

    > Panie gormar! W regulaminie Play nie ma słowa o tym czy się kumuluje czy nie. I
    > nawet sami pracownicy Play nie widzą jak to działa. Teoretycznie liczy się
    > ostatnie doładowanie czyli płacąc 50 zł a następnie 10 zł, zlikwidujemy
    > wcześniejszy okres ważności. Prawda, że to idiotyczne?

    Jak z wcześniejszymi pańskimi wypowiedziami w tym temacie w zasadzie się zgadzam, to w kwestii regulaminu już się pan bardzo myli.

    Proszę wreszcie przeczytać: Regulamin Mix II 15.05.2009 (wcześniejsze proszę poszukać w archiwum).
    Zacznijmy od paragrafu 10 (§ 10. Prawa i obowiązki Abonenta Mix II).
    Cytuje punkt 2:
    "2. W Okresie Zastrzeżonym, Abonent Mix II zobowiązany jest do dokonywania
    Doładowań konta przed upływem Okresu ważności połączeń wychodzących. "

    Teraz dla jasności skorzystajmy z $2. Definicje (punkt 17):
    "17. Okres ważności połączeń wychodzących – określona w Cenniku liczba dni
    kalendarzowych, liczonych od ostatniego Doładowania konta Abonenta Mix II o danej
    wartości, w ciągu których Abonent Mix II może doładowywać konto, inicjować i odbierać
    połączenia, oraz korzystać z innych usług dostępnych w ramach danej Oferty Operatora."

    Co do kwestii doładowania 50 zł a później za 10 zł to według regulaminu doładowań okres ważności połączeń wychodzących powinien zostać ustawiony na 10 dni. Więc radzę uważać z takimi kombinacjami.
    Ale przypuszczam, że dobrą wolą operatora jest aby pozostał dłuższy okres ważności.



    Temat: Pytanie do UKE: przeniesienie neostrady
    Uprzejmie informuję, iż przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora podlega ustawowej regulacji prawnej. Kwestie związane z przeniesieniem przydzielonego numeru regulują przepisy: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych oraz Art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). W regulacjach tych mowa jest o przeniesieniu numeru abonenckiego co nie jest równoznaczne z przeniesieniem usług jakie świadczone są na danym łączu abonenckim. Dotyczy to w szczególności usługi internetowej, której działanie ściśle powiązane jest z możliwościami technicznymi łącza abonenckiego. W związku z tym operator nie ma obowiązku przeniesienia usługi Neostrada do nowej lokalizacji.

    Odpowiadając na pytanie dotyczące świadczenia usługi w lokalu nie będącym w dyspozycji Abonenta pragnę wskazać, że kontrakt taki będzie ważny bowiem to na Abonencie spoczywa obowiązek zapewnienia lokalu do podłaczenia usługi. Co więcej, TP może mieć prawo rozwiązać z winy Abonenta umowę naliczając odpowiednio przewidzianą w umowie karę umowną. W tym przypadku Abonent nie wypełnił wskazanego wyżej zobowiązania dostarczenia lokalu. Niemniej jednak warto szczegółowo zapoznać się z treścią zawartej umowy i regulaminu, które takie sprawy powinien regulować.

    Ponadto w każdym momencie, o ile zawarta umowa o świadczenie usług dotyczy konsumenta - w myśl art. 2 pkt 18 ww. ustawy Prawa telekomunikacyjnego – tj. osoby fizycznej korzystającej z publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dla celów niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu) powstały spór można starać się rozwiązać polubownie na drodze mediacji prowadzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE). Wniosek w tej sprawie wraz z Pana zgodą na rozstrzygnięcie sporu na drodze mediacji, kieruje Pan na adres właściwej wg miejsca zamieszkania Delegatury UKE. Adresy delegatur znajdzie Pan na naszej stronie internetowej www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&news_cat_id=326&news_id=10&layout=9&page=text




    Temat: bezczelna ERA - 1 dzień na zapłacenie rachunku
    Gość portalu: skeezy napisał(a):

    > > A ponieważ tym sposobem jest uzyskanie informacji na fakturze
    > Takim sposobem jest również kontakt z operatorem. Ponadto, regulamin świadczeni
    > a usług telekomunikacyjnych przez PTC, nakłada na abonenta obowiązek zawiadomie
    > nia operatora o braku doręczenia faktury w terminie, w którym zwykle była ona d
    > oręczana.
    > Tego obowiązku (jak wynika z opisu sprawy) abonent nie dopełnił - punkt dla
    operatora.

    Nie wiem czy zauważyłeś, że nie odnoszę się do podanego wyżej stanu faktycznego,
    tylko przedstawiam ogóle zasady relacji z wszelkimi operatorami.
    Niezależnie jednak od tego, jeśli abonent zawiadomi o braku doręczenia faktury
    (co powinien oczywiście zrobić, bo do tego zobowiązuje go regulamin), to
    powinien czekać aż ją dostanie i dopiero wtedy płacić. Oczywiście zakładamy, że
    strony nie umówiły się, że informacja o płatnościach będzie przekazywana również
    w alternatywny sposób.

    > > Mam wrażenie że nie rozumiesz(...)
    > Odnosisz błędne wrażenie.
    > W § 14 pkt. 1 zdanie 2, regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez
    PTC, czytamy:
    > Podany termin płatności nie może być krótszy niż 14 dni od daty wystawienia
    faktury.

    > Połączmy teraz 2 fakty:
    > - faktura wystawiana jest tego samego dnia każdego miesiąca (z reguły ostatnieg
    > o dnia okresu rozliczeniowego),
    > - termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury.
    > Jaki z tego płynie wniosek?

    Wniosek jest taki, że jeśli otrzymasz fakturę, to powinieneś zapłacić w terminie
    14 od jej wystawienia. Warunkiem płatności jest wystawienie faktury. Faktura nie
    zostanie wystawiona, nie biegnie termin zapłaty. Prosta logika, którą, zapewniam
    Cię, będzie się kierował sąd. Pomijam już kwestię, że bez wystawienia faktury
    nie będzie informacji o tym jaka jest dokładnie należność do zapłaty.




    Temat: Kto wyniósł listę Wildsteina. Śledztwo się wlec...
    Ewa Klesza – OT
    Pani Ewa Kulesza jest niekompetentna. Chciałbym przypomnieć, że to ona zezwoliła
    operatorom sieci komórkowych na rozsyłanie abonentom SMS-ów reklamowych
    zachęcających w imieniu Kancelarii Premiera do głosowania w referendum.

    Poniżej (jako "ciekawostkę") zamieszczam treść listu, który wysłałem wtedy do Ery.

    Witam,

    Wczoraj (5 czerwca 2003 r.) otrzymałem od użytkownika "Referendu" (wyświetlone
    zamiast numeru nadawcy) SMS-a o następującej treści: "Spotkajmy się na
    referendum 7-8 czerwca. Biuro ds. Referendum Europejskiego".

    W związku z powyższym mam parę pytań:

    1. Czy i komu moje dane zostały udostępniona i na jakiej zasadzie? Jeśli zostały
    udostępnione, to jakie to były dane oprócz nr. telefonu komórkowego?

    2. Jeśli dane takie nie zostały nikomu udostępnione, to:

    a) który punkt (proszę wskazać konkretny) regulaminu świadczenia usług dopuszcza
    możliwość wysyłania reklam/materiałów promocyjnych (spamu) na nr abonenta (mój
    nr) bez mojej zgody?

    b) ile nadawca spamu zapłacił PTC za usługę rozsyłania materiałów promocyjnych
    na telefony komórkowe swoich abonentów (moi znajomi również dostali takiego
    SMS-a) bez ich wiedzy i zgody?

    c) co to jest "Biuro ds. Referendum Europejskiego", gdzie jest jego siedziba,
    kto jest jego właścicielem?

    3. Swego czasu przy okazji otrzymania reklamy Big Brothera (coś w rodzaju:
    "oglądaj dziś wieczorem") wysyłałem do BOA Ery list z protestem. Kazano mi podać
    nr telefonu, nr karty SIM i zapewniono, że już nic takiego w przyszłości się nie
    powtórzy. Czy to już nie obowiązuje? Ile razy mam podawać nr telefonu i nr
    karty, żeby już więcej nie otrzymywać spamu?

    4. Czy w związku z zaistniałą sytuacją przewidziane jest jakieś dodatkowe bonusy
    (dodatkowe darmowe minuty, SMS-y, specjalne oferty zakupu aparatów itp.)?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Z poważaniem,




    Temat: nowy plan numeracji krajowej
    nowy plan numeracji krajowej
    Witam
    Od niedawna głośno mówi się o tym, że do końca roku zmianie ulegną numery
    abonentów sieci stacjonarnych, do dotychczasowych siedmiu cyfr zostaną dodane
    dwie określajace numer strefy numeracyjnej. I tak dotychczasowy abonent w
    Warszawie, który miał numer 1234567 będzie miał numer 221234567. Pisano
    także, że po tych zmianach konieczne bedzie przy wykonywaniu połaczenia
    lokalnego, strefowego wybieranie właśnie ciagu 9 cyfr, jeszcze poprzedzonego
    zerem. Ministerstwo jest więc szczęśliwe, że wprowadziło taką zmianę, która
    jest kolejnym krokiem w kierunku liberalizacji rynku. Taki krok bowiem miał
    na celu ujednolicenie formatu wybierania numerów w przypadku korzystania z
    oferty operatorów wirtulanych (tzw. prefiksowych) oraz oferty operatorów
    macierzystych. Co to oznacza, na dzień dzisiejszy abonent TP SA posiadajacy
    umowę np. z Tele2, Energisem lub Dialogiem musi w przypadku wykonywania
    połaczeń lokalnych wybierać ciąg cyfr np. w przypadku W-wy musi wybrać 022
    1234567 aby wykonać połączenia przez operatora wirtualnego i zaoszczędzić na
    tym połaczeniu kilkadziesiąt procent. Niestety nie zawsze mu się chce
    wybierać tyle cyfr i dzwoni wiec normalnie tzn. 1234567, w tym przypadku jego
    połaczenie jest kierowane do TP SA i jej też za to płaci. Wprowadzenie więc
    (po bożmu)zamknietego planu numeracji wyrówanałoby szanse pomniedzy TP SA
    oraz operatorami wirtualni, wszyscy mieliby takie same zasady wybierania
    numerów. Takie wrażenie pragnie chyba także sprawic URTiP. Niestety jednak
    czytając rozporzadzenie MI czytamy w nim, że w dalszym ciągu w przypadku
    wykonywania połączeń strefowych (pkt,1.2.3.2 owego rozporzadzenia)możliwe
    jest wybieranie numerów ab. docelowych w postaci siedmiocyfrowej (czyli po
    staremu). W takim razie po co to zamieszanie, wywiady, itp. skoro nic się nie
    zmieni, chyba nawet będzie gorzej. Poraz kolejny widać, ze lobby TP SA jest
    niewyobrazalnie silne.




    Temat: Ekspert UKE nie odpowiada (przerwa w dostepie do i
    Ekspert UKE nie odpowiada (przerwa w dostepie do i
    Dotyczy mojego postu "pytanie do UKE : przerwa w dostepie do
    internetu" z dn 31.07.2008 i 06.08.2008
    Dalej nie mam internetu (wyjątek 4 godz w południe jednego dnia)
    pomimo wielu zgłoszeń
    co ma w tej sytuacji zrobić ?
    - zewrwać po 1 mies. umowę i płacić 1000 zł kary
    - czekać 1,5 roku bez internetu aż umowa się skończy ?
    czy inne możliwości ?

    Po kilku miesiącach działania bez zarzutu nastąpiła przerwa już 3
    tygodnie w dostępie do internetu (oczywiście trzykrotna reklamacja,
    w tym pisemnie - bez odzewu i bez podania terminu przywrócenia).
    Umowa tzw "promocyjna" na 24 m-ce z karą ok 1000 zł za wypowiedzenie
    przez abonenta (brak określenia przyczyny np. z czyjej "winy").
    Pytania :
    1. czy operator ma jakiś maksymalny czas na przywrócenie ?
    (w Regul. jest tylko zapis że po 1 m-cu przerwy mogę rozwiązać
    umowę bez wypowiedzenia (ale to ja abonent rozwiązuję umowę)
    2. czy muszę zapłacić karę po tym miesiącu rezygnując z takiego
    operatora- bo to przecież ja rozwiązuję umowę - naliczą mi i
    ciągaj się po sądach, a w sądzie przegram chyba sprawę bo zapis
    w "promocyjnej" jest "bezwzględny" czy muszę czekać być może te
    1,5 roku aż umowa się skończy ?
    3. W Ustawie Prawo Telekom. Art 105 mówi o odszkodowaniu 1/15 oraz
    w pkt 3 zwrot opłaty 1/30 ale usługi telefonicznej.
    Natomiast w Regulaminie firmy jest mowa o zwrocie 1/30 opłaty
    i ogólnie wysokość odszkodowania gdy go żądam .
    Czy mogę wnioskować o zwrot 1/30 opłaty oraz na podst.Ust PT
    1/15 odszkodowania ?
    Zastanawiam się co dalej zrobić po tym miesiącu, a nawet jak właczą
    i po kilku dniach znowu przerwa tak na kilka tygodni itd.




    Temat: Abp Życiński: Nikt nie odrzuca teorii ewolucji
    > Wyjaśnienie leży w zasięgu ręki, tak blisko, że go nawet nie widzisz. Te same
    > pseudogeny AREs u obu gatunków mogły powstać w wyniku konwergencji, czyli
    > niezależnie.

    Zartujesz sobie chyba. Konwergencja (albo jak wolisz te same nazwiska w
    ksiazkach telefonicznych od istniejacych ludzi) zachodzi tam gdzie jest presja
    srodowiska. Wytworzenie sobie repetywnego ARE w tym samym miejscu w genomie bez
    funkcjonalnej presji (a jest on nie-funkcjonalny na 100%) to jest zdarzenie o
    zerowym prawdopodobienstwie (cos jak pojawienie sie falszywego Genezypa
    Behe-Dembskiego z ul. Kreacjonistow 12 w konkurencyjnej ksiazce telefonicznej).

    To co piszesz to jest konwergencja bez-funkcji aka 'przypadkowe mutacje ukladaja
    sie w obrazek jaki kreacjonista sobie zazyczyl'. Bezsens.

    > Zresztą argument Collinsa jest nieco dziwny. Jeśli posiadanie tych samych
    > pseudogenów świadczy o wspólnym pochodzieniu, to - logicznie rzecz biorąc -
    > posiadanie np. różnych genów wykonujących różne funkcje powinno świadczyć o
    > osobnym pochodzeniu

    Chyba 'Logicznie'. Uzywajac analogii telefonicznej:
    - obie firmy zbieraja dane osobno.
    - punkt czasowy w ktorym firma B zebrala swoje dane jest inny

    Masz dwie ksiazki:
    Genom A (20 tys abonentow + Genezyp Behe-Dembski)
    Genom B (21 tys abonentow ( w dodatkowym tysiacu jest wykradziony Genezyp oraz
    999 gosci do ktorych firma B zlazala dostep w przeciwienstwei do firmy A)

    Jest wspolne pochodzenie danych czy go nie ma? A jesli po skradzeniu danych
    przez firme B pracownik firmy A dodal 2000 nowych nazwisk?

    Zamien nazwiska na geny (Genezyp to oczywiscie pseudogen).

    > Kreacjonizm nie ma szans, przed ewolucją po prostu nie ma ucieczki.

    I tu sie zgadzamy ;-)




    Temat: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę?
    Szanowny Panie Tomaszu. Nie wiem skąd ta skłonność wmawiania mi
    rzeczy nieistniejących. Mam wprost w regulaminie zapisany punkt, że
    w ramach abonamentu przysługuje mi nieograniczony ilością
    przesyłanej informacji dostęp do internetu. To zresztą było
    podnoszone przy pierwszej aktywacji jako szczególna zaleta tej
    oferty. Przedstawiam Ci skopiowany stosowny fragment regulaminu, na
    który się sam powołujesz.
    5. Abonent, który nabył Zestaw w ramach Promocji, ma możliwość
    korzystania z usługi Business Everywhere EDGE/WLAN określonej w
    niniejszym Regulaminie, na warunkach opisanych poniżej:
    Usługa Business Everywhere EDGE/WLAN Abonament miesięczny 99 zł
    (120,78 zł z VAT) Usługa umożliwiająca nieograniczony dostęp do
    Internetu
    w ramach sesji EDGE/GPRS przy ustawieniach APN:
    Internet oraz wap Aktywacja usługi bezpłatna
    1) Abonament obejmuje opłaty za możliwość nieograniczonego
    ilością przesyłanych danych dostępu do Internetu
    w ramach sesji
    EDGE/GPRS przy ustawieniach APN: internet oraz wap realizowanej na
    terenie Polski. Połączenia wykonywane z wykorzystaniem operatora
    roamingowego powodują naliczanie opłat zgodnych ze stawkami
    roamingowymi danego operatora. APN oznacza nazwę punktu dostępu do
    sieci EDGE/GPRS. Abonent nie ma możliwości korzystania z przesyłania
    danych CSD.
    Nieuczciwe jest wmawianie mi, że sytuacja jest normalna skoro za te
    same pieniądze które Ty płacisz, jesteś skłonny akceptować
    ograniczanie mi dostępu już przy przekroczeniu 1 Gb (sam masz 6 +1,5
    Gb). Sam dobrze wiesz ze przekroczenie 1 Gb nie stanowi teraz
    żadnego problemu i zapewniam że przez te lata bezproblemowo
    wykorzystywałem 7-9 Gb miesięcznie. Czekam ciągle na odpowiedź ze
    strony UKE.



    Temat: pytanie do UKE
    Gość portalu: Wojciech K. napisał(a):

    > Czy dostawca internetu ma przy zawieraniu umowy z abonentem
    obowiązek
    > poinstruować go (w jakiej formie?) o tym, jak przeprowadzić
    konfigurację
    > komputera, by móc z usługi skorzystać?
    > Z poważaniem
    > Wojciech Krzyżanowski
    > Sopot

    w odpowiedzi na Pana post uprzejmie przedstawiam, co następuje.
    w zawartej pomiędzy stronami umowie, obie strony tejże umowy
    zobowiązują się do wypełnienia wzajemnych ustaleń, dostawca do
    dostarczania usługi, odbiorca do uiszczania opłat za świadczoną
    usługę. Dostawca w ramach zawartej umowy zobowiązany jest dostarczyć
    usługę o określonej jakości jak również określić zakres obsługi
    serwisowej w ramach świadczonej usługi.
    Sama umowa zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 3) ustawy Prawa
    telekomunikacyjnego powinna określać zakres obsługi serwisowej, przy
    czym ustawa nie precyzuje bliżej tego pojęcia. Jest to odpowiednik
    sformułowania z art. 20 ust. 2 lit. c Dyrektywy 2002/22/WE
    Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie
    usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności
    elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej),
    co wskazywałoby na konieczność sprecyzowania warunków dotyczących
    utrzymywania w stanie sprawności urządzeń służących do korzystania z
    usługi oferowanej Abonentowi przez dostawcę. Dokonując szerszej
    analizy, należy wskazać, iż warunki te obejmują również wszelkie
    informacje przekazywane użytkownikowi w celu prawidłowego
    korzystania z usługi, przeprowadzenia procesu instalacji (loginu i
    hasła), konfiguracji samego urządzenia. Z reguły, jeżeli sprzedaż
    usługi powiązana jest ze sprzedażą towaru np.: laptopa, zakupem
    modemu, dostawcy udostępniają również pełny pakiet informacji dot.
    konfiguracji urządzenia, aby Użytkownik samodzielnie, zdalnie
    przeprowadził konfigurację, bądź też sam dostawca dostarcza sprzęt
    już w pełni skonfigurowany do korzystania z usługi.

    Paweł Kucharczyk
    Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
    Urząd Komunikacji Elektronicznej



    Temat: wypowiedzenie umowy neostrada TP - pytanie do UKE
    Gość portalu: joldre napisał(a):

    > Mamy pytanie dotyczące moich rzekomych należności wobec TP.
    > Przestawiam sytuację. 20.06.2006 podpisałam umowę na 12 miesiecy
    na
    > swiadczenie usługi dostępu do internetu. Pod koniec obowiazywania
    > umowy, TP zwróciła sie do mnie w propozycją podpisania aneksu.
    > Ponieważ warunki były korzystne, podpisałam aneks 19.05.2007. Par.
    2
    > p.4 aneksu określał okres obowiazywania umowy od 20.06.2007 do
    > 19.06.2008.
    > Oświadczenie woli - wypowiedzenie umowy złożyłam w biurze TP (mam
    > potwierdzenie)15.05.2008, czyli ponad 30 dni przed terminem
    > określonym w umowie. TP, powołując się na date podpisania aneksu a
    > nie datę obowiazywania umowy, uznała, że okres 30-dniowy nie
    został
    > zachowany i wystawiła mi następną fakturę, zgodnie z cennikiem dla
    > umow na czas nieokreślony (bagatela 187 zł).
    > Złożyłam reklamację, ale chcę się upewnic, czy mam rację.
    > Z góry dziekuję i pozdrawiam,

    zgodnie z § 10 pkt 3 Regulaminu świadczenia usługi neostrada
    tp „Umowa na czas określony uważana będzie za przedłużoną na czas
    nieokreślony, o ile Abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli w
    terminie co najmniej 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa
    została zawarta”.
    Okres, na jaki umowa została zawarta określa umowa o świadczenie
    usług lub aneks do umowy, który wskazuje, na jaki okres czasu umowa
    została zawarta. Oświadczenie Abonenta w przedmiocie rozwiązania
    Umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej.
    W celu dokładnej analizy przedmiotowej sprawy, uprzejmie proszę o
    skierowanie oficjalnej skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
    załączając dokumentację otrzymaną od operatora.

    Paweł Kucharczyk
    Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
    Urząd Komunikacji Elektronicznej




    Temat: Trzy miesiące bez internetu
    Trzy miesiące bez internetu
    Przykład jak i mój.
    Mimo że podpisałem z nimi kolejny aneks (przedłużenie) do umowy na
    neostradę na 32 dni przed końcem umowy to od 01.10.2008 nie raczyli
    zwiększyć prędkości neostrady.
    Stąd pod kilku dniach wystosowałem reklamacje.
    " W dniu 28.08.2008 czyli 32 dni przed zakończeniem umowy na
    neostradę („stary” aneks nr ......... do umowy .................)
    podpisałem kolejny aneks (aneks nr ............... do
    umowy .................) przedłużający usługę neostrady do
    30.09.2010 ze zwiększeniem prędkości do 2048kbps (załącznik nr 1).
    W tym samym dniu czyli 28.08.2008 zarejestrowałem się na stronie
    www.tp.pl celem otrzymania prezentu-drukarki HP DeskJet F2280
    (załącznik 2-dół strony).
    Po 21 dniach roboczych od zarejestrowania się na powyższej stronie
    drukarka nie doszła. Dnia 29.09.2008 zgłoszona została reklamacja na
    którą otrzymałem pismo nr ............... (załącznik nr 3).
    Jak do tej porty „w trybie pilnym” gadżet nie dotarł, a od
    01.10.2008 podpisany aneks do nr ...................... do
    umowy ................. z dnia 28.08.2008 nie jest przez Państwa
    respektowany.
    W związku z tym iż nie jest świadczona usługa zgodnie z paragrafem
    drugim pkt. 1 powyższego aneksu „Na podstawie Umowy TP świadczy na
    rzecz Abonenta Usługę w Opcji 2048kbps” stąd powołując się na
    paragraf piaty pkt. 3 podpunkt 2 „TP świadczy Usługę w sposób
    niezgodny z Umową” rozwiązuje Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
    Informuję również iż jeżeli pozytywnie została rozpatrzona
    reklamacja (pismo nr .....................) stąd posiadają Państwo w
    swoich systemach informację iż dnia 28.08.2008 został podpisany
    kolejny aneks do Umowy ......................, a na tej podstawie
    nie otrzymam następnej FVAT za neostradę za okres od 01.10.2008
    opiewającą na kwotę taką jak przewiduje umowa na czas nieokreślony.
    Mam nadzieje że w tej sprawie nie będzie potrzeba kolejna
    reklamacja."

    Reklamacje uznali.
    Następnego dnia przyszła drukarka i włączoną szybszą neostradę ale
    to już po ptokach (tak jakby złodziej oddając fanty myślał że
    wszyscy zapomną o sprawie). Umowa została rozwiązana a mi została
    drukarka. Ha, ha, ha. Po to m.in jest UOKIK i polskie prawo telekom.
    aby taki bat jak 30 dni na rozpatrzenie reklamacji istaniał !!!

    Niestety nawet Pracownik TP ma takie problemy.



    Temat: Przeniesienie nr z Orange do Play
    Gość portalu: Tommii napisał(a):

    > Witam,
    > Mam taki problem. Z końcem sierpnia skończyła mi sie umowa z
    orange. Dziś
    > byłem w play w sprawie przeniesienia nr. I równiez dziś otrzymałem
    odpowiedz z
    > orange że mój telefon będzie przeniesiony dopiero 10-05-2009 rok.
    Wydaje mi
    > się że jest to chyba czas wypowiedzenia umowy która automatycznie
    po
    > skończeniu się umowy okresowej przeszła na umowę na czas nie
    okreslony. Ale w
    > takim razie jak to ma się do przenoszenia telefonu w jeden dzień.
    Czy orange
    > nie łamie tutaj przepisów? Czekam na odpowiedz.

    Zgodnie z § 6 ust. 6 i 7 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z
    dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w
    publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 810)
    przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o
    świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z
    dotychczasowym dostawcą. Przeniesienie numeru, na wyraźne żądanie
    abonenta zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust 3
    Rozporządzenia, następuje nie później niż w terminie: pkt 1) 1 dnia
    roboczego – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą
    usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci
    telefonicznej (…).

    W oświadczeniu, które dołączył Pan do wniosku złożonego u nowego
    operatora o przeniesienie przydzielonego numeru do tego dostawcy,
    należy sprawdzić, którą z opcji Pan wybrał, czy tryb przeniesienia z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia czy bez zachowania tego terminu?

    Jeżeli wybrał Pan tryb przeniesienia numeru z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia to obowiązuje Pana okres wypowiedzenia wynikający z
    Regulaminu operatora i po tym okresie numer zostanie przeniesiony.
    Jeżeli wybrał Pan drugą opcję, czyli bez zachowania terminu
    wypowiedzenia, w ciągu (np. 1 dnia) / dni roboczych od zawarcia
    umowy, a mimo to operator wyznaczył termin na 05.10. to w takim
    przypadku, zgodnie z § 16 ust. 1 ww. Rozporządzenia powinien Pan
    wystąpić z wnioskiem o interwencję do Prezesa UKE.




    Temat: "Dziękujemy Droga TP S.A."
    "Dziękujemy Droga TP S.A."
    "Dziękujemy Droga Telekomunikacjo Polska S.A." za to co zrobiłaś w ostatnich
    tygodniach dla swoich abonentów z miasta Radomia. Za to, że pozbawiłaś nas
    punktów kasowych TP S.A., w których można było opłacać rachunki telefoniczne
    bez opłat. Przecież mogłaś chociaż jeden punkt kasowy w 250-tysięcznym
    mieście zostawić. Najbliższy taki punkt kasowy TP S.A, jeden z 23
    pozostawionych w Polsce w większych miastach, jest w Warszawie. No bo
    przecież Radom zdaniem decydentów w TP S.A., ta taka mała wioska, że nie
    warto się nią przejmować.Teraz musimy za każdy rachunek płacić 0,99 zł.
    Dziękujemy Ci również za to, że od niedawna zwolniłaś wszystkie telefonistki
    w Radomiu pracujące w Informacji Miejskiej 913, pozbawiając ich pracy i
    przeniosłaś informację miejską z Radomia do Ciechanowa. I teraz każdy
    Radomianin, aby uzyskać informacje o numerze miejskim w Radomiu wykręci nr
    913 i otrzyma taką informację od telefonistki z Ciechanowa za kwotę 0,58 zł +
    VAT zamiast jak do tej pory 0,29 zł + VAT i będzie jednorazowo mógł otrzymać
    informację tylko o trzech numerach. Aby uzyskać informację o czwartym numerze
    telefonu musi zadzwonić ponownie za 0,58 zł + VAT. Bravo! Ciekawe jakie
    atrakcje i promocje przygotuje jeszcze dla nas Radomian "Nasza Droga TP S.A."
    P.S. A ja łudziłem się,że w niedługim czasie będzie można dodzwonić się w
    obrębie naszego województwa np. z Radomia do Warszawy w cenie impulsu
    miejskiego tj. 0,29 zł + VAT. Ale do tego to daleka droga. Z rozpaczy można
    zadzwonić do USA czy Kanady bo tam jest promocja.
    Jescze raz w imieniu Radomian i zwolnionych telefonistek "dziękujemy bardzo
    Kochana TP S.A."



    Temat: OPERATORZY KOM. SĄ WSPÓWINNI KRADZIEŻY
    OPERATORZY KOM. SĄ WSPÓWINNI KRADZIEŻY
    www.mi.gov.pl/moduly/jednostki/pytanie.php?id_jednostki=1&id_pytania=153&opcja=pokaz

    tekst:
    W projekcie znajdującej się obecnie w Sejmie ustawy Prawo telekomunikacyjne
    (druk sejmowy nr 2637) przygotowano rozwiązania dotyczące blokowania połączeń
    w skradzionych aparatach. Są to przepisy w brzmieniu:
    „art. 173. 2. Operator ruchomej publicznej sieci telefonicznej jest
    obowiązany do:
    1) uniemożliwienia użytkowania w jego sieci skradzionych telekomunikacyjnych
    urządzeń końcowych;
    2) przekazywania informacji identyfikujących skradzione telekomunikacyjne
    urządzenia końcowe innym operatorom ruchomych publicznych sieci
    telefonicznych w celu realizacji przez nich czynności, o których mowa w pkt
    1.
    3. Czynność, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dokonywana jest przez operatora
    pod warunkiem przedstawienia przez abonenta poświadczenia zgłoszenia
    kradzieży telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, numeru identyfikacyjnego
    tego urządzenia i dowodu jego nabycia lub innych danych jednoznacznie
    identyfikujących właściciela tego urządzenia.”
    Do dokonania blokady skradzionych aparatów telefonicznych przez operatora
    telekomunikacyjnego wykorzystywany będzie unikalny numer identyfikujący każdy
    aparat telefoniczny w systemie telefonii bezprzewodowej, tzw. numer IMEI
    (International Mobile Station Equipment Identity). Jednak, ewidencjonowanie i
    przekazywanie tych informacji będzie możliwe tylko w odniesieniu do aparatów
    telefonicznych nabywanych po dniu wejścia w życie nowej ustawy Prawo
    telekomunikacyjne.
    Ministerstwo Infrastruktury

    Kiedy wreszcie wezmą się do roboty i coś z tym zrobią i dlaczego tylko
    blokada telefonów po wejściu ustawy. Nie podoba mi się to, przeciez logicznie
    jakby ludziom którzy mają kradzione telefony z przed wejścia ustawy
    zablokować im te telefony to musieli by kupić legalnie w salonie. I niech mi
    nikt nie mówi że IMEI w telefonie też można zmienić, bo w tych telefonach
    które są od ok.2 lat już się nie da, bez wymiany bebechów. ZŁODZIEJSTWU,
    PASERSTWU i POMOCY przy tym mówimy NIE!!!. Panowie w Ministerstwie! Weźcie
    się do roboty i wy PANOWIE i PANIE POSŁANKI TEŻ !



    Temat: PLUS - zawiedziony klient prosi o pomoc
    PLUS - zawiedziony klient prosi o pomoc
    Witam!
    Mam problem, i jako ze nie jestem ekspertem w tej dziedzinie chcialem prosic
    o pomoc kazda bardziej zorientowna ode mnie osobe. Mianowicie:

    Jakies dwa tygodnie temu stalem sie szczesliwym (?) posiadaczem siemensa s40
    w sieci PLUS. Podpisalem dwuletnia umowe i zadowony opusiclem punkt
    sprzedazy. Jednak problemy zaczely sie juz w domu. Mieszkam w duzym miescie
    (Gliwice) i w momencie zakupu telefonu przez mysl mi nawet nie przeszlo ze
    moge we wlasnym mieszkaniu miec problemy z zasiegiem...
    Pomijam sprawe ze moj siemens juz zdazyl wrocic z serwisu. Byl wadliwy.
    Dzisiaj dostalem nowy egzemplarz. Jak sie okazuje tez juz mam z nim problem
    natury technicznej. Ale nie o tym chcialem mowic.

    Chodzi mi o to ze problem z zasiegiem nie zniknał. Jest dokladnie to samo co
    w poprzednim egzemplarzu. Aparat lezy w jednym miejscu (nawet przy oknie) i
    nieruszany co chwile gubi zasieg. Calkowicie. Jak sie okazalo w miejscu gdzie
    mieszkam teoretycznie mam "zasieg full" jak mi powiedzial po uprzednim
    sprawdzeniu w komputerze konsultant plusa ( po czym przy "zasiegu full" moj
    telefon stracil lacznosc.........). Po prostu komedia.

    Na innych aparatach ( probowalem na klasycznej Nokii 3310 i starutkiego juz
    medelu Sagema) zasieg co prawda jest niestabilny ale zawsze jest, nigdy nie
    ginie jak to sie zdarza notorycznie w przypadku mojego s40. Prawdobodobnie
    moje mieszkanie jest na granicy zasiegow dwoch nadajnikow. Stad te problemy.

    Jak sie okazuje jednak tylko moj siemsns s4o nie umie sobie z tym w ogole
    poradzic...
    Widocznie jako model ma jakies problemy tego typu.

    I teraz mam pytanie. Czy w opisanej sytuacji mam jakiekolwiek prawo zerwania
    umowy?

    Juz nawet wymiana aparatu na inny lepiej lapiacy zasieg model by mnie
    satysfakcjonowala.
    Czy to jest mozliwe w PLUSIE?

    Czy to jest zgoden z umowa ze teoretycznie majac pelny zasieg nie mam go
    wcale?

    Czy z prawnego pkt widzenia wszystko jest w porzadku?

    W serwisie mi powiedziano: "To ma pan problem".......

    Bardzo prosze o pomoc. O jakakolwiek wskazowke. Jestem naprawde bardzo
    rozczarowany takim traktowaniem abonenta.

    CO MOGE ZROBIC?????????




    Temat: TELEKOMUNIKACJA POLSKA "SKUBIE" SWOICH ABONENTÓW
    TELEKOMUNIKACJA POLSKA "SKUBIE" SWOICH ABONENTÓW
    dniem dzisiejczym TP SA "wzbogaciła" - według mniemania dyrektora Pionu
    Klientów Indywidualnych- ofertę planów taryfowych dla ISDN.
    Operacja "wzbogacenia" polega na wproadzeniu dwóch nowych planów taryfowych a
    co za tym idzie likwidację dotyczczasowych tzw. OCTOPUS S i XL. Więć gdzie tu
    wzbogacenie? Nowe plany nie wnoszą żadnych nowych usług w porównaniu z
    poprzednimi funkcjonującymi do 14 sierpnia, zwiększają jedynie i to w
    znacznym stopniu abonamenty w podstawowym o około 25 zł (do 67.19 poprzedni
    35 zł) w premium o około 40 zł. (do 84 zł poprzedni 40 zł)
    Dotychczasowi użytkownicy z którymi zostały podpisane umowy na świadczenie
    usługi OCTOPUS na czas nieokreślony, mają sobie wybrać nowy plan, a jak się
    nie podoba to TPSA dziekuję i Ty Kliencie możesz wybrać coś innego albo jak
    się nie podoba to ...won.
    Instalacja ISDN kosztuję około 200 zł. I co ma robić taki drobny robaczek,
    który rok temu podpisał umowę i teraz TPSA sugeruje mu aby się "wyklamkował.
    Czy w tym kraju zacznie faktycznie funkcjinować instytucja broniąca
    indywidualnego konsumenta, czy takie praktyki jak wprowadzenie nowego
    produktu przez TPSA, gdzie ewidentnym jest, że opłata cennikowa nowych planów
    ISDN została ustalona na poziomie nie odzwierciedlającym rzeczywistych
    kosztów ponieśionych przez TPSA zmiany pakietu będż chonorowane zpisy prawa.
    Czy ta sprawa nie powinna zainteresować Urządu ochrony Konkorencji i
    Konsumentów, nosi ona bowiem cechy działań noszących znamiona czynów
    nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy ustawy o
    ochronie konkurencji i konsumentów ?? Co Państw sądzićie o takich praktykach




    Temat: MANDATY -pilnujcie pokwitowań za wpłaty
    Pan Kiniorski i firmy windykacyjne zapewne nie wiedzą o istnieniu ustawy o
    ochronie danych osobowych i konieczności wyrażenia zgody przez dłuznika na
    sprzedaż jego długu. ZDiK popełnił dwa błędy: sprzedał przeterminowane długi i
    naruszył ustawe o ochronie danych osobowych.
    Polecam lekturę akt WSA w Warszawie sygn. 1603/03. Wyrok Wojewódzkiego Sadu
    Administracyjnego w Warszawie moze zastopowac sprzedaz
    dlugów i ich windykacje przez firmy zajmujace sie odzyskiwaniem pieniedzy.
    Sad orzekl bowiem, ze przekazanie danych konsumenta firmie windykujacej
    dlugi wymaga jego zgody w indywidualnej umowie.

    Skargi wniosly spólki Polkomtel SA - operator telefonii komórkowej Plus GSM
    oraz
    Presco sp. z o. o. w Pile.

    Generalny inspektor ochrony danych osobowych zakazal im przetwarzania danych
    osobowych
    abonenta, przekazanych Presco bez jego zgody w zwiazku z cesja wierzytelnosci
    Polkomtelu.
    Pelnomocniczka obu firm, mec. Elzbieta Barenbruch, argumentowala,
    ze dane abonentów zalegajacych z oplatami udostepniono
    Presco na podstawie art. 509 kodeksu cywilnego. Mówi on,
    ze wierzyciel moze bez zgody dluznika przeniesc wierzytelnosc na osobe trzecia.
    Presco nabyla naleznosci dla ich sciagniecia,
    co zgodnie z art. 23 ust. 5 >ustawy o ochronie danych osobowych,
    jest "prawnie usprawiedliwionym celem".

    Mec. Piotr Wójcicki, reprezentujacy GIODO, stwierdzil,
    ze wykluczaja to przepisy k. c., mówiace o niedozwolonych klauzulach
    (art. 385 ze zn. 1 oraz 385 ze zn. 3 pkt 5). Zaliczaja one do nich m.in. te,
    które zezwalaja kontrahentowi konsumenta na przeniesienie praw i przekazanie
    obowiazków,
    wynikajacych z umowy, bez jego zgody. Ani Polkomtel, ani Presco nie dysponowaly
    tez zadna
    z przeslanek z art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych.

    WSA oddalil skarge Presco, do której przylaczyl sie Polkomtel.
    Sedzia Maria Werpachowska powiedziala, ze sad nie ocenial,
    czy przelew wierzytelnosci byl wazny i skuteczny, gdyz nalezy to do sadu
    powszechnego.
    Podstawowe znaczenie mial art. 23 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych,
    mówiacy o prawnie usprawiedliwionych celach administratorów danych -
    gdy przetwarzanie danych nie narusza praw i wolnosci osoby, której one dotycza.
    Umowa pomiedzy Polkomtelem a Presco dowodzi, ze dokonana cesja wiaze sie z
    przeniesieniem
    praw i obowiazków. Nie mozna wiec, nawet we wzorcu umownym, wylaczyc zgody
    konsumenta.
    Musi ja przewidywac indywidualna umowa (sygn. 1603/03).



    Temat: "dziwne" promocje pewnej sieci komorkowej
    "dziwne" promocje pewnej sieci komorkowej
    Witam!
    Wlasnie przenioslem sie z oferty pre-paid operatora do uslugi abonamentowej.
    Ku swojemu zdziwieniu zamiast zaplacic reklamowana 1 zl za takowa zmiane
    otzymalem fakture na 1 zl oraz na 49 zl za przylaczenie (wynikajaca z
    konkretnej umowy danego rodzaju abonamentu). Przytocze nieco obszerne teksty
    operatora, ktore wprowadzily mnie w blad:
    1)informacja ze strony www i ulotek:

    >> Oferta "Przeniesienie numeru telefonu z Tak Tak do abonamentu w sieci Era"
    Teraz już za złotówkę użytkownicy systemu Tak Tak mogą skorzystać z możliwości
    przeniesienia dotychczasowego numeru do usługi abonamentowej.
    Dodatkowo - mają możliwość wyboru nowego telefonu i skorzystania z przywilejów
    oferowanych na zasadach promocji dla Nowych Abonentów bez ponoszenia kosztów
    za przyłączenie do sieci.(...)<<

    2) Pkt 1 regulaminu:
    >>> Migracja - przeniesienie numeru telefonicznego z systemu Tak Tak w sieci
    Era do usługi abonamentowej w sieci Era jest dostępne dla Użytkowników systemu
    Tak Tak w drodze zawarcia przez Użytkownika Umowy o Świadczenie Usług
    Telekomunikacyjnych na czas oznaczony lub nieoznaczony. Umowa na czas
    oznaczony, może być zawarta na warunkach określonych w aktualnej ofercie
    promocyjnej. Warunki promocji dotyczące opłaty za przyłączenie do sieci nie
    mają zastosowania. <<<

    Po fakcie zwrocilem uwage na sformulowanie uzyte w przedostatnim zdaniu
    cytowanego regulaminu: "moze byc zawarta" (tzn. nie musi -> czyzbym mogl
    wybrac miedzy wspomniana 1 zl a 49 zl wynikajacymi z umowy konkretnej taryfy?). ;)
    Jak rozumiec ostatnie zdanie regulaminu, warunki ktorej to promocji nie maja
    zastosowania? Tej wynikajacej z umowy migracji (tzn. 1 zl) czy tej wynikajacej
    z umowy danej taryfy (tzn. 49 zl). Po rozmowach z paroma innymi osobami
    korzystajacymi z tej oferty oczywiscie juz wiem co chcial osiagnac operator, a
    co sie wydawalo nowym abonentom :( Dodam tylko, ze rozmawiajac z pracownikami
    salonu, nie zostalem poinformowany o fakturze-niespodziance na kwote 49 zl.
    Czy takie praktyki sieci sa dopuszczalne? Czy operator nie przesadzil z
    lakonicznoscia zapisu w regulaminie? Do kogo konkretnie moge sie zwrocic o
    pomoc w tej sprawie?
    Pozdrawiam
    Krzysztof




    Temat: 8000 abonentów airbites w pół roku
    8000 abonentów airbites w pół roku
    Opis usługi dostępu do Internetu oferowanej przez AirBites: (mój przypadek)

    1. Czekasz na instalacje ponad 2 miesiące, w trakcie interweniujesz, że to
    chyba za długo trwa - informują że za okres opóźnienia otrzymuje się zwrot
    ceny abonamentu. Oczywiście później okazuje się że żadnego zwrotu się nie
    dostaje!

    2. Prędkość 1Mb/s HAHAHA, to jest już bezczelność totalna. Ja mam transfer
    90kb/s („90 kilo bitów / sekundę” - jakby ktoś nie był pewny!!!!!). To mniej
    niż najwolniejsza neostrada. Równie dobrze mogą pisać że oferują łącza o
    prędkości do 1Tb/s. No bo co to za różnica dla airbita.

    3. monter instalujący zestaw "niepostrzeżenie" puścił kabelek do anteny
    przewiercając ("o matko") profil nowego okna, a pozostała część instalacji
    polegała na położeniu pod nogami routera, i puszczeniu przez środek pokoju i
    przedpokoju kabelka od gniazdka telefonicznego. Cud że jeszcze nikt się o owy
    kabelek nie potknął, oraz kolejny cud że router nie został rozdeptany.
    Oczywiście nie da się tego przesunąć bo kabelki są tak dobranej długości - że
    się po prostu się nie da. Prośby o zmianę takiego stanu rzeczy pozostają bez
    odzewu.

    4. Generalnie w.w. firma w umowie nie zobowiązuje się do niczego, natomiast
    klient ma płacić, ponosić koszty utrzymania infrastruktury - np. zasilania
    urządzeń owej firmy które służą do powiększenia zasięgu - choć sam klient (ja)
    z nich nie korzysta (a na pewno nie musiał by).

    5. Punkt 2.6 mojej umowy mówi, że: ww. firma nie gwarantuje konkretnej
    szerokości pasma, czasu odpowiedzi, oraz dostępności usługi!!!!!!!!!!!!!!!,
    która ma zależeć od liczby aktualnie podłączonych użytkowników. No to kurcze,
    za co się płaci. Za hipotetyczną możliwość?

    6. Na + jest to, że w najlepszym przypadku można już po 3 miesiącach
    zrezygnować z funkcji wasala i utrzymywania tej firmy.

    Albo mam pecha, albo ....




    Temat: tepsa - promocja czy nie???? pomocy!
    tepsa - promocja czy nie???? pomocy!
    30 września 2003 podpisałam z TPsa 'umowę o świadczenie telef. usług powsz.' Na umowie widnieje termin rozpoczęcia świadczenia 'nie później niż od 30 dni'. W okresie gdy podpisywałam umowę obowiązywała promocja przyłączenia do sieci -61 zł brutto (promocja trwała do 31 grudnia 2003).

    Mój telefon został przyłączony... 29 kwietnia 2004. Na fakturze widnieje pozycja 'instalacja lini telef. - 300+vat'.

    Doczytałam w regulaminie tpsa, że:
    Abonent obowi?zany jest do uiszczania oplat zgodnie z cennikami TP, w szczególnosci:
    1) oplaty jednorazowej za przyl?czenie urz?dzenia koncowego do publicznej sieci telefonicznej TP, w wysoko?ci oplaty obowi?zuj?cej w dniu rozpoczecia swiadczenia uslug,

    Ale czy skoro to opóznienie (5 miesięczne) jest nie z mojej winy, czy mogę domagać się od tp opłaty zgodnej z tym co było kiedy zawierałam umowę i kiedy był przewidziany termin instalacji??

    Drugie pytanie:
    W regulaminie tepsy jest cos takiego:
    2. Uzytkownikowi przysluguje odszkodowanie z tytu?u niedotrzymania z winy TP:
    1) terminu zawarcia umowy o swiadczenie us?ug powszechnych lub
    2) okreslonego w umowie terminu rozpoczecia swiadczenia uslug powszechnych, jezeli nie posiada on dostepu do tych uslug z tytulu zawartej przez niego innej umowy o ich swiadczenie ? za kazdy dzien przekroczenia terminów w wysokosci 1/30 stosowanej przez TP miesiecznej oplaty abonamentowej za swiadczenie uslug powszechnych,platnych okresowo, okreslonej w cenniku TP obowi?zuj?cym w ostatnim dniu, w którym umowa powinna zostaç zawarta w odniesieniu do pkt. 1) lub w dniu zawarcia umowy,w odniesieniu do pkt. 2).

    OK, czyli termin bede oczywiscie reklamowac, ale co to znaczy 'z tytulu zawartej przez niego innej umowy o ich swiadczenie'?

    Druga sprawa: termin zaplaty faktury to 14 dni. Czy po wyslaniu reklamacji moge po prostu nie placic, czy musze napisac, ze.... no wlasnie co?
    Nawiasem mowiac: abonament tez policzyli mi nie ten co trzeba.

    I jeszcze jedno: co mam zrobic zeby zrezygnowac z ich usluch, bo NAPRAWDE mam juz dosyc (tego akurat w regulaminie nie ujęli). Czy istnieje jakis termin, po którym dopiero mogę zrezygnować? Jeśli tak, od kiedy liczy się ten czas?

    Bardzo proszę o pomoc.




    Temat: Walka sieci komórkowych o klientów pre-paid
    Mam tel w idei od 5 lat. Jestem uczestnikiem programu Idea Profit.
    Zmienilem w tym czasie dwa razy tel(po wygasnieciu umowy dostalem nowy za
    zlotowe i karte popa). Za kazda wydana zlotowke na rachunek dostaje punkt
    programu profit. Ostatnio uruchomilem kilka dodatkowych promocji(trzy i
    ja,przyjaciel).
    Place 110 zl abonamentu w ktorym mam 250 minut gratis(90 z abonamentu na
    rozmowy do wszystkich sieci,150 do przyjaciela). Otrzymanego popa
    sprezentowalem Pannie,i dzieki mnie ona od polroku ani razu nie kupila karty
    (doladowuje jej z punktow profit,a ona za kazda wydana zlotowke jesli wyda
    wiecej niz 25 zl ma doladowanie konta promocyjnego ktore wydaje na idee),a ja
    przy niewielkich zarobkach nie wydaje majatku na tel.Minuta rozmowy po
    wyczerpaniu darmowych kosztuje mnie ok 30 groszy,im wiecej smsow wysle tym ich
    cena tez spada(z 29 na 20 groszy).
    Wczesniej panna miala tak-tak,poki bonus dzialal sensownie i ja dzwonilem ze
    stacjonarnego do niej to bylo niezle.Ale jak sie zmienily zasady bonusa to czym
    predzej z Ery uciekla(wczesniej trzymal ja numer).A ja przelukalem oferty
    bonusowe Idei. Jestem z takiego rozwiazania bardzo zadowolony :))
    Jedyny minus idei abonamentowej to zwiekszenie okresu umowy do 30 miesiecy.
    Co do popa to fakt, czasem ciezko sie doprosic wlaczenia nowej opcji, ale po
    drugim telefonie i lekkiej irytacji okazuje sie ze wszystko dziala. Cieszy mnie
    tez darmowa(fakt ze trzeba wyslac smsa aktuwujacego usluge)bramka
    internetowa,ale zadko z niej korzystam.

    Co do Heyah, to ich szacunki abonenckie sa przesadzone. Slyszalem ze np
    bardziej sie oplaca kupic kolejna karte z nr 0-888(starter za 20 zl) niz
    doladowywac stary numer. Ciekawe ile osob tak robi, a oni mysla ze to nowy
    abonent w sieci :P



    Temat: pytanie do UKE - wypowiedzenie umowy
    telekcewazeni napisał:

    > (pytanie naszego czytelnika, pana Bogdana)
    >
    > Rozwiązałem umowę z TP listem poleconym z miesięcznym okresem wypowiedzenia,
    > wystawili fakturę na następny miesiąc i obecnie traktują mnie jako dłużnika i
    > nasyłają firmy windykacyjne.
    > Prawdopodobnie termin wypowiedzenia liczą od momentu otrzymania pisma, a ja
    > liczę od momentu wysłania (stempel pocztowy).
    > Uważam, że racja jest po mojej stronie, a jak to wygląda od strony prawnej?

    Uprzejmie wyjaśniam, iż zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny: „Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej”.
    Mając na uwadze powyższe jak również zapisy regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, w tym usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A. § 20 pkt. 1. „Umowa może być rozwiązana przez Abonenta w każdym czasie, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia i ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego, przez pisemne oświadczenie doręczone TP na adres korespondencyjny wskazany w fakturze VAT lub do Punktu Obsługi Klientów. W okresie wypowiedzenia TP pobiera należne opłaty zgodnie z obowiązującymi cennikami TP”, należy wskazać, iż skutek prawny wywołuje pismo, będące Pana oświadczeniem, które wpłynęło do TP S.A. (data otrzymania), a w związku z tym, od daty wpływu pisma do TP liczony jest okres wypowiedzenia umowy zgodny z regulaminem TP.
    W opisanym przez Pana przypadku zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, czyli data doręczenia pisma do TP jest terminem wiążącym.

    Paweł Kucharczyk

    Urząd Komunikacji Elektronicznej




    Temat: Pytanie do UKE: usługa Orange Freedom na lini TPSA
    pasazernagape napisał:

    > Mam pytanie.
    > Jak długi czas ma firma Orange na uruchomienie usługi ADSL (Orange
    Freedom) na
    > linii TPSA?
    > Miasto Szczecin. Przez 2 lata korzystaliśmy z usługi Neostrada i
    poza drobnymi
    > awariami było OK. Okres promocyjny się skończył więc przy okazji
    wizyty w
    > salonie TPSA/Orange dowiedzieliśmy się o usłudze Orange Freedom na
    linii TPSA.
    > Oferta była korzystniejsza niż standardowa TPSA i w pakiecie
    doładowanie konta
    > abonenckiego w sieci Orange. Po kilku dniach sygnał ADSL na linii
    TPSA znikł i
    > wtedy ponownie była wizyta w salonie by podpisać umowę.
    > Internet jak dotąd nie pojawił się. Telefony do Infolinii Orange
    dają taką
    > informację że i trzeba czekać. A ile to już kwestia pracownika
    infolinii. Raz
    > słyszę do 6 dni, innym razem 10 dni, potem 10 dni roboczych, potem
    9-13 dni a
    > jeśli będą trudności (!) to nawet 30 dni W regulaminie, który
    otrzymaliśmy
    > razem z umową, nie ma informacji na temat czasu uruchomienia
    usługi.

    w odpowiedzi na Pana pytanie, na wstępie uprzejmie Pana przepraszam,
    za długi okres czasu oczekiwania na odpowiedź, a w koljności
    uprzejmie wyjaśniam, iż usługa BSA (Bitstream Access-usługa
    hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP) Orange Freedom,
    dostępna jest dla tych klientów którzy posiadają łącze analogowe w
    TP na którym to TP lub inny dostawca świadczy usługę telefoniczną,
    którzy poprawnie wypełnili oświadczenie Abonenta i zawarli z
    dostawcą (PTK Centertel Sp. z o.o.) umowę na świadczenie usługi.
    Zgodnie z pkt 6.1. Regulaminu promocji Orange Freedom, rozpoczęcie
    korzystania z usługi nastąpi w terminie do 30 dni od daty podpisania
    umowy o świadczenie usługi BSA, oczywiście jeżeli na danym łączu
    istnieją ku temu możliwości techniczne świadczenia usługi
    potwierdzone przez TP S.A. na której to linii świadczona jest usługa
    jak i dostawcę usługi czyli PTK Centertel Sp. z o.o. Rozpoczęcie
    świadczenia usługi może oczywiście nastąpić wcześniej.
    W przypadku gdy w terminie określonym w regulaminie nie nastąpi
    rozpoczęcie świadczenia usługi, uprzejmie proszę o przesłanie skargi
    do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

    z pozdrowieniami
    Paweł Kucharczyk
    Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
    Urząd Komunikacji Elektronicznej



    Temat: Łomianki przyszłości
    krzysiom1 napisał:
    "Następnie obleśna ul. Warszawska."

    Nie tylko Warszawska, choć może w pierwszej kolejności. Właśnie na drogi i
    ulice przede wszystkim zwraca uwagę każdy przybysz. A tymczasem jak wygląda
    Brukowa? Jeszcze gorzej! Porządkowanie ulic musi też objąć sensownie pomyślane
    parkingi - wystarczy popatrzeć co się dzieje w okolicach bazarku. W związku z
    tym: czy rzeczywiście jedno z centralnych miejsc Łomianek musi zajmować akurat
    bazarek? zresztą dość obskurny i odwiedzany głównie w soboty, a dość martwy w
    inne dni? czy nie można pomyśleć o innej lokalizacji? Jeśliby przy okazji
    znieść bardzo marnie zaopatrzony pawilon przemysłowy, otrzymujemy dużą wolną
    przetrzeń na cele publiczne, bardzo wygodnie dostępną z wielu stron.

    "obok oczyszczalni niewielki placyk z kilkoma dużymi kontenerami dla
    > segregowanych smieci do których każdy mieszkaniec mógłby przywozić
    segregowane
    > odpady.

    Bardzo popieram taki pomysł, bardzo by to było potrzebne (gdyby przy tym był
    jeszcze uruchomiony jakiś punkt skupu, choćby makulatury). Mnie też razi
    zaśmiecenie Łomianek.
    Za to nie ma podstaw do wprowadzania dodatkowych opłat czy podatków za
    wywożenie śmieci. Stan rzeczy jest taki oto, że każdy właściciel posesji musi
    mieć podpisaną umowę na wywóz śmieci z firmą, którą sam wybiera. Urząd gminy ma
    prawo go sprawdzić (przez Straż Miejską) i w razie braku umowy - obłożyć
    mandatem.

    Dodam jeszcze: bardzo byłby potrzebny dobry pomysł na lepsze powiązanie
    Łomianek rozdzielanych przez Kolejową, a w pierwszym rzędzie uruchomienie
    prostopadłych połączeń komunikacyjnych z Dąbrową (było to już poruszane na
    forum).
    Poza wszystkim, marzy mi się na terenie Łomianek radiowy dostęp do internetu.
    Są w kraju miasteczka, w których odpowiednie sieci pobudowały właśnie władze
    gmin i taki dostęp do internetu jest w nich bezpłatny, o ile tylko abonent
    regularnie płaci gminie podatki. W swoim czasie pisało o tym m.in. "Wprost".

    W gruncie rzeczy, piszemy tu cały program wyborczy dla nowego burmistrza.



    Temat: R. Kluska wygrał - co myślicie o naszych urzędach
    paramnezja ???
    cosik juz kiedys pisalem o tym na forum dlatego prosze pogrzebac w postach (
    zdaje sie na najsympatyczniejszego anty-buraka - autor watku - wlasciciel
    konkurencyjnej firmy - Rafi).

    Poniewaz jednak sprawa dot. skarbowego to do wiadomosci podaje i prosze to
    rozniesc po sieci we wrzutach zrzutach itp.:

    1. osoby korzystajace ze znizek i nie placace na czas maja nie miec znizek
    2. osoby nie korzystajace ze znizek i nie placace na czas nie beda mialy
    wystawionych faktur na styczen i luty.

    logiczna konsekwencja punktu drugiego jest punkt 3ci, 4ty i 5ty.

    3. jesli nie ma faktury to nie ma podstawy do oplacania podatku od wartosci
    dodanej (Value Added Tax vat)bo nie mozna go zadeklarowac. w ten sposob nikt
    nie bedzie zebral od nas pieniedzy za niesolidnych abonentow.

    4. jesli nie ma faktury nie ma zdarzenia gospodarczego, ruchu xupy i gotowki,
    nie wystepuje przychod dochod i cholera wie co i nie ma szans aby oplacac jaki
    kolwiek podatek dochodowy.

    5. jesli nie ma faktury to wyciagamy kabelek z koncentratora albo blokadka na
    ipchain/tables i kto nie placi ten nie pije, bo przeciez jak wszyscy dobrze
    wiedza nie sprzedajemy swojego wlasnego internetu na lewo a tylko na podstawie
    transakcji udokumentowanych fakturami vat.

    Tak dla jaj podpowiem wam ze znam faceta ktory pracowal we firmie gdzie
    kierownik byl glupkiem , xkiem i jak kto woli. Dowod: kierownik chcial dac
    lapowke wlascicielowi firmy za to ze jego firma bedzie brala wiecej drozszego
    asortymentu. Skutek: wlasciciel - klient sie wzburzyl i dal niefortunnemu
    handlowcowi kopa w zupe. Moral: admini nie podlacza nikogo na lewo bo na cos w
    koncu idzie ten abonament. No chyba, zebym sie mylil.




    Temat: Pytanie do UKE: Play ma swoje prawo telekomunikacy
    Pani Natalio ja przeczytałem wiele razy a Pani jako pracownikowi sieci Play proponuję też przeczytać, chociaż 1 raz ale ze zrozumieniem co się czyta, bo nie sztuka jest przeczytać ale sztuką jest zrozumieć co się przeczytało.

    Tak jak obiecałem przytaczam pkt

    Regulaminu świadczenia Usług telekomunikacyjnych

    § 14. Reklamacje
    1. Abonent może złożyć reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy pisemnie na adres korespondencyjny Operatora, telefonicznie za pośrednictwem OK, pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem strony internetowej Operatora.


    3. Za dzień wniesienia reklamacji pisemnej przyjmuje się datę wpływu zgłoszenia reklamacyjnego na adres korespondencyjny lub numer faksu Operatora, datę wskazaną w potwierdzeniu przyjęcia wiadomości elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej OK lub datę wskazaną na formularzu przyjęcia reklamacji dostępnym na stronie WWW Operatora.

    W którym jednoznacznie jest możliwość złożenia reklamacji przez stronę internetową operatora, czyli WWW.playmobile.pl Wobec tego mam prawo skorzystać z tego kanału dostępu i przez niego złożyć reklamację. A nie dopuszczalne jest żeby operator tą reklamacje kasował.

    Jednocześnie ten regulamin jest nadrzędny niż pozostałe regulaminy usług.
    Nie może być tak że w jednym regulaminie operator umożliwiał skorzystanie z danej usługi a innym ogranicza prawo korzystania z tej usługi.

    Wiedząc ze ma Pani problem z rozróżnieniem kanałów przez jakie można składać reklamację
    Pomogę Pani w tym

    1 listownie na adres operatora
    2 w punkcie sprzedaży do protokołu lub pisemnie i otrzymuje się potwierdzenie przyjęcia
    3 telefonicznie do OK. 790500500 lub *500
    4 elektronicznie e-meil na adres ok.@pomocplay.pl
    5 przez strone WWW.playobile.pl
    6 fax
    Sugeruję przyznać się do błędu i nie wprowadzać ludzi w błąd tak jak idioci z BOK myślę że Pani reprezentuje wyższy merytoryczny poziom wiedzy a tylko Play płaci Pani za udzielanie takich nie merytorycznych odpowiedzi.




    Temat: Kontrole rejestracji odbiorników RTV
    Jak media potrafią zwiększyć ściągalnośćAbonamentu
    Hahahahaha ale ludzie są głupi... Po prostu głupole :> Co to media w
    dzisiejszej Polsce potrafią zrobić z przeciętnym Kowalskim. Przestraszony
    biegnie na poczte i żebra o książeczkę :>
    Ci ludzie jak zwykle nie znają swoich praw... Bo mogą najzwyczajniej kontrolera
    nie wpuścić :> Ponadto gdyby kontroler nie został wpuszczony i dostalibyśmy
    karę, to przed sądem bardzo łatwo udowodnić jest bezprawność takiej kary...

    Ponieważ kontrola odbiorników Radiowo-TV odbywa się na podstawie (zgodnie z
    ustawą o Radiofonii i TV) przepisów KPA (art 51 pkt 3 ustawy o R i TV). A
    przecież kontrola w trybie KPA nie przewiduje wejścia jak filip z konopi
    kontrolera do domu, lecz wymaga wcześniejszego powiadomienia na piśmie strony i
    to 7 dni wcześniej ( art 79 par 1 KPA).
    Dlatego wystarczy że ten tryb zostanie złamany (a strona nie zostanie
    poinformowana o kontroli) i już sąd bez problemu może orzec o bezprawności kary
    jaką nałożył kontroler... (a takich spraw pamiętam było sporo i sąd zawsze
    orzekał wyrok na korzyść "abonenta" :> )

    Ale zakładając nawet że tryb kontroli odbiorników nie zostanie złamany to
    wystarczy w dzień kontroli odpiąć TV i wywieźć do cioci, wujka, stryjka,
    (wszystko jedno kogo) aby ominąć obowiązek płacenia ( art 48 par 2 ustawy o R i
    TV). Pomijam już nieżyciowe przepisy z 1992r. ustawy o radiofonii... Bo te
    domniemują że każdy ma telewizor (oczywiście jest to sprzeczne z podstawową
    zasadą prawną domniemania niewinności (czyli w tym wypadku domniemanie jest
    takie że, posiadanie TV należy udowodnić, a nie domniemywać że każdy ma).

    A tak poza tym to pewnie gdyby TK przebadał zgodność obecnej ustawy z
    Konstytucją RP okazało by się że ustawa jest o gó*** warta :>
    A media narobiły szumu... Ludzie swoich praw nie znają i boją się że wielki
    inkwizytorski kontroler wejdzie do domu niczym facet z SB lub GESTAPO i każe
    nam pokazać książeczkę z opłatami. A W TEJ CAŁEJ KAMPANII NA RZECZ ABONAMENTU
    CHODZI TYLKO I WYŁĄCZNIE O ZWIĘKSZENIE JEGO WPŁYWÓW... Co oczywiście odniosło
    już wymierny skutek hahahahahaha :>
    Ludzie to bałwany...




    Temat: Płonące kosztorysy TVP
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=48&w=21745789&v=2&s=0

    • Nowa strategia TVP IP: *.altec.pl / *.altec.pl

    Przeczytaj komentowany artykuł »
    Gość: sezz 16.03.2005 18:45 + odpowiedz

    Polecam zacząć czyszczenie oddziałów terenowych od Katowic, przerost
    zatrudnienia (związany min. z nepotyzmem i kolesiostwem, który w "trójce"
    kwitnie w najlepsze), programy tak nudne, że nawet cierpiący na nadpobudliwość
    zasypiają jak niemowlaki, wydawanie pieniędzy abonentów na imprezy (jak np.
    niedawny wyjazd na narty na mistrzostwa dziennikarzy - w rzeczywistosci
    impreza na nasz koszt)

    • art 22.Kp IP: *.aster.pl

    Przeczytaj komentowany artykuł »
    Gość: piotr 16.03.2005 19:42 + odpowiedz

    Jeśli TVP nadal pracuje z dziennikarzami i pozostałym personelem na zasadzie
    tzw "współpracownka"- który wykonuje prace określoną w trybie art 22 Kodeksu
    pracy- do grożą jej konsekwencje z z art 281 pkt 1 kodeksu pracy, i domniemanie
    przestępstwa z art 219 Kodeksu karnego. Jesli to zostałoby udowodnione , to
    konsekwencje finansowe, byłyby dla firmy dramatyczne, a Zarząd musiałby odejść.
    Nie wyrokuje , to nie moja sprawa,ale współpracownicy w TVP zawsze byli..
    Podzielam opinie,że od chwili nastania nowego zarządu- oferta programowa sie
    wali i gdyby nie satelita, telewizor mozna sprzedać. Proponuje PIP realizacje
    kontroli, w kwestii sposobu zatrudnienia ludzi pracujacych dla TVP..Nie ma też
    mowy o płaceniu abonamentu , w styuacji gdy emitowane sa reklamy. Proponuje
    Właścicielowi- Skarbowi Państwa, uważniej skontrolować to co dzieje sie w
    TVP.....




    Temat: Widzowie kablówek odcięci od kanałów sportowych
    Multimedia łamie prawo! Co na to UOKiK?
    Przy okazji poruszenia tematu spółki Multimedia, chciałbym zwrócić
    uwagę na inny- bardzo ważny moim zdaniem- problem dotyczący także
    tego dostawcy.

    Otóż jak wszycy dobrze wiemy, sprzedaż wiązana w naszym kraju
    jest prawnie zakazana.
    Pod pojęciem sprzedaży wiązanej rozumie
    się zmuszanie klientów do nabycia usługi/produktu (która/który nie
    leży w kręgu ich zainteresowań) przy okazji zakupu innej
    usługi/produktu. Za podobne praktyki TP SA została ukarana surowymi
    karami pieniężnymi przez UKE. Dla przypomnienia- aby nabyć usługę
    Neostrady-klient zmuszony był nabyć ją wraz z abonamentem na telefon
    stacjonarny.

    Prawo telekomunikacyjne przewiduje (w art. 57 ust. 1 pkt 1), że
    dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o świadczenie
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych od zawarcia przez
    użytkownika końcowego umowy na inne jeszcze usługi.
    Według
    prezesa UKE ma to zapobiegać sprzedaży wiązanej. Telekomunikacja
    Polska zmuszała abonentów, którzy chcieli mieć szerokopasmowy dostęp
    do Internetu, by korzystali również z innych jej usług. Godzi to w
    konkurencję i narusza interesy konsumentów

    W chwili obecnej firma Multimedia stosuje analogiczną praktykę.
    Aby nabyć usługę telewizji cyfrowej (DTV) jestem zmuszony do
    równoczesnego zakupu usługi telewizji analogowej. Tak więc mamy do
    czynienia z jawną sprzedażą wiązaną. Ale Multimedia posówa się
    dalej: nie wystarczy ot, tak nabyć najtańszego pakietu tv analogowej
    aby cieszyć się obrazem cyfrowym (zakupionym oczywiście w ramach
    innej usługi)- tutaj dostawca (Multimedia) wskazuje nam pakiet tv
    analowgowej, który musimy nabyć. I bynajmniej nie jest to pakiet
    najniższy (najtańszy).
    Co na to Rzecznik Praw Konsumentów?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 131 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.