Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS Katowice połączenia międzynarodowe PKS Koszalin przyjazdy odjazdy PKS Lublin Komunikacja prywatna |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS rozkałdy jazdyTemat: Marvel: burmistrz Krosna Odrz. wolałby PKS Ładnie się wybielasz PKSie ale to nie tak jest jak piszesz. Marvel na Krośnie jeździ 6 lat z niezmienionym rozkładem jazdy, więc nie podjeżdża nikogo. PKS zmienia tam rozkład non stop. Marvel rozpoczął komunikację z góry Krosna a PKS zaczął tam jeździć nielegalnie, podjeżdżając Marvel dopiero później ulegalniając rozkłady. Do niedawna kurs do Krosa w PKS kończył się na dworcu PKS. Pamiętam sytuację (potwierdzoną kontrolą) jak PKS jeździł bez zezwolenia i rozkładu jazdy przed wszystkimi kursami Marvela na linii Zielona Góra - Nowogród Bobrzański... zatem nie pisz bzdur tutaj. Wracając do misji przedsiębiorstwa i realizowaniu kursów nierentownych to zwracam uwagę iż mamy wolną gospodarkę, wolny rynek. PKS nie jest w niczym lepszy czy gorszy jako element rynku. A odnosząc się do likwidacji połączeń nierentownych to uprzedzam, że rynek pustki nie znosi, tzn. luka powstała zostanie zabezpieczona przez innego przewoźnika. PKS od wielu już lat grozi likwidacją kursów i NIC :) Dajcie wykaz tych likwidowanych linii a może sam firmę otworzę. Wracając do artykułu to nie dotyczy on walki konkurencyjnej ale korupcji bądź przekrętu, który piętnować trzeba bez względu na to komu sympatyzujemy. Problem dostrzegam także w Zarządzie PKS, który niestety ale pozostaje z politycznego nadania. Układy, układziki PO-PIS w PKSie rządzi jeszcze nie rozsądek. Może ktoś kiedyś rozliczy Radę Nadzorczą a może i nie ;( Temat: Cena biletu pks warszawa okecie-łódź dw.centralny www.pks.lodz.pl/rozklady.html KOMUNIKACJA PASAŻERSKA Zapraszamy do korzystania z rozkładów jazdy komunikacji pasażerskiej. Stosownie do rodzaju komunikacji udostępniamy rozkłady: * międzynarodowy, obejmujący wszystkie przewozy autobusowe różnych przewoźników, odbywające się z Dworca Centralnego w Łodzi (przy Dworcu Fabrycznym PKP) * krajowy, zawierający wykaz połączeń autobusowych w ruchu międzymiastowym, realizowanych przez PKS Łódź oraz przewoźników współpracujących Temat: Bus na trasie Mielec-Tarnów? O busach na tej trasie nie słyszałem i zdaje się, że ich nie ma. Do wyboru masz PKS ten jedzie najszybciej i najtaniej, oraz PKP, które jedzie dużo dłużej i trochę drożej. Z kursów PKS z Mielca: 5:00(kurs 1-6), 8:40, 9:40(kurs 1-6), 11:10, 12:40(kursuje 1-5), 17:15. To są autobusy zwykłe PKS Tarnów, cena około 7,80-8,50 zł nie pamiętam za dobrze, gdyż dawno nie jechałem, czas jazdy około 1h 28 min. Oprócz tego są autobusy pospieszne, ale ich cena na tej trasie to około 14zł za PKS Mielec inne mogą być tanńsze lub droższe ookoło 1zł. W miarę dokładne informacje o kursach autobusów PKS można znaleźć na tej stronie: www.rozklady.com.pl , wchodząc na zakładkę wyszukiwanie połączeń i wpisując szukane miasta. Co do PKP to tutaj nie ma rewelacji ani cenowej, ani połączeniowej obecnie są ferie i pociąg, który dawał szansę na najlepsze połączenie w tej chwili nie kursuje i do wyboru są: Pospieszny Mielec o 9:20- Tarnów p 11:29 z ceną: 17 zł za klasę 2 i 25 zł za klasę 1, oraz osobowy: Mielec o 18:02- Dębica p 19:33 kursuje jako bus (komunikacja zastępcza), i dalej pospieszny: o 19:39- 20:07 w Tarnowie w cenie około 15,50 zł lub 20:35 z Dębicy osobowy- 21:07 w Tarnowie w cenie 11 zł za normalny bilet. W razie czego rozkład pociągów można sprawdzić na stronie: rozklad-pkp.pl/ Temat: Miasto do busiarzy: Rozkłady albo koniec jazdy Miasto do busiarzy: Rozkłady albo koniec jazdy dosyc czesto korzystam z busow i uwazam, ze koniecznie trzeba busiarzy ucywilizowac. busy jezdza jak chca i nikt sie nie przejmuje pasazerami, bo pks tez nie podaje dokladnych informacji na temat kursow i wiele zostalo zlikwidowanych, wiec pasazerowie nie maja wyboru. wiele razy biegalam z wywieszonym jezykiem pomiedzy dworcem pks a dworcem busowym i gralam w loterie: czy a nuz dany autobus czy bus podjedzie, czy tez nie. generalnie poziom uslug komunikacyjnych w kielcach jest zenujaco niski! wywieszone rozklady sa czesto nieaktualne, np. widnieje jakis kurs, ktory nie jest juz wykonywany i nikt nie raczy umiescic stosownej informacji. Temat: czy moze mi ktos pomoc? Dobrze i najtaniej specjalnym autobusem z lotniska (Pyrzowice) do dworca PKP (końcowy przystanek w Katowicach). Cena chyba 20zł. Potem 7 min pieszo z i jesteś na dworcu PKS (ul. Piotra Skargi). Rozkład jazdy masz tu: rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=Lotnisko&nr_przyst=1&id_trasy=2612 Temat: PKS będzie prywatny PKS będzie prywatny Ciekawe czy prywatny właściciel pozwoli sobie na wydawanie pieniędzy na pokrycie zmiany rozkładów jazdy, co kilka miesięcy?? O PKS czyni to bezustannie: jakieś wakacyjne rozkłady powakacyjne i po każdym ruchu LUZ-u, a to kosztuje coś mi się wydaje, że z 20 tysięcy rocznie. Licząc że woziłoby się pasażerów na trasie o równowartości biletu 8,00 zł, to trzeba byłoby przewieźć około 2,5 tysiąca osób, i to między innymi powinien Pan minister sprawdzić, a nie zasypywać dziurę budżetową pieniążkami ze sprzedaży firmy. O PKS wpłacał dywidendę z zysku i robił to cyklicznie, płacił VAT i skarb państwa coś z tego miał, ale Her Minister woli raz zgarnąć kasę, no, bo po co cos usprawnić jak można po prostu rozwalić. Gratuluję pomysłu!!! Temat: autobus PKS autobus PKS czy jechał ktoś z Was autobusem PKS z Hotelowca lub spod Urzędu Miasta do Szczyrku? Chodzi mi o rozkład jazdy który jest podany na stronie www.rozklady.com.pl/. Jaka jest cena biletu i jak z rzetelnością przewoźnika. Jak z tym jest? Temat: Klikanie w rozkład jazdy ZTM to już archaizm Klikanie w rozkład jazdy Czasem wybieram się w rzadziej przeze mnie odwiedzane części Warszawy. I np. pod hasłem Most Siekierkowski znajduję 8 czy więcej przystanków, klepiac w nie po kolei i próbując zgadnąć która to strona Wisł, w stronę Centrum przy przeciwną. Nową stronę dodaję sobie do ulubionych. Mała podpowiedź dla tych lub innych pasjonatów - jeszcze bardziej niewygodne są rozkłady autobusowych linii międzymiastowych. Tym bardziej, iż poza PKS jeździ wiele firm konkurencyjnych (ceną i czasem podróży). W dodatku startują w Warszawie z najdziwniejszych miejsc. Ostatnio jechałem "pośpiesznym" PKS z Warszawy Zachodniej do Łomży. Brrr. Przed 6 rano wyjście z domu, 6.50 wyjazd z Zachodniego, "już" 40 minut później ruszamy dalej z dworca Warszawa Stadion. Cała podróż sporo ponad 3 godziny na trasie mającej mniej niż 140 km. Żeby było zabawniej - wracałem tego samego dnia też pośpiesznym PKS, konczącym trasę już na Stadionie - za to drożej zapłaciłem za krótszą trasę. Ale jak mam alternatywy znaleźć? Temat: jak do ojcowa? Z rozkładu PKS na dworcu nie można dowiedzieć się niestety wszystkiego. Są na nim zaznaczone 2 kursy do Olkusza przez Ojców (7:20 i 9:00), ale są jeszcze kursy przez Sąspów (5 razy dziennie, np. 11:50 - jeśli lubisz dłużej pospać, to jest to może godzina lepsza niż 9:00). Tymi autobusami przez Sąspów też można dojechać do Ojcowa, chociaż trasa jest nieco dłuższa i mniej atrakcyjna krajobrazowo (te z 7:20 i 9:00 przejeżdżają przez ojcowską serpentynę i samo serce Ojcowskiego Parku Narodowego). Ale na przystanek w centrum Ojcowa wjeżdżają. Swoją drogą "wielkie brawa" dla PKS za to, że te kursy nie są oznaczone w rozkładzie jako jeżdżące przez Ojców, chyba to jest ważniejsza informacja niż to że kursuje przez Sąspów, do Sąspowa jeżdżą chyba tylko jego mieszkańcy, którzy i tak wiedzą, jakimi autobusami się tam dostać, a do Ojcowa - turyści, którzy szukają takiej informacji właśnie na rozkładzie jazdy i nie znajdują. Ale cóż, kursy obsługuje PKS Olkusz, a za rozkłady odpowiada PKS Kraków, czyli właściwie nikt za nic tak naprawdę nie odpowiada. Temat: Na cmentarz jedziemy jak co roku Na cmentarz jedziemy jak co roku dlaczego w bazie internetowego rozkładu jazdy jest tylko Opolskie PKS, a już połączeń realizowanych przez Veolię, Connex, LUZ i innych przewoźników nie ma czy nie można stworzyć globalnego rozkładu połączeń autobusowych tytuł strony [www.rozklady.com.pl/main.php?page=start&]na której są wyłącznie połączenia PKS - internetowy rozkład jazdy autobusów - co jest nieprawdą i wprowadzaniem klientów w błąd Temat: Spostrzeżenia turysty - komunikacja miejska co do wiat w Elblągu, w zasadzie trudno jest znależć z wybitą szybą, na bieżąco je wymieniają. W Olsztynie akurat z tego co widziałem jest mniej takich wiat oszklonych niż w Elblągu, mogliby naprawdę u Was powymieniać te dziwne niektóre przystanki (np ten po przekątnej od Reala). a w szczególności te rozkłady u Was, wystarczy pierwszy lepszy niemyślący koleś i trzeba naklejac nowe rozkłady. Jak będizecie w Elblągu zwródzcie uwage jak sa umieszczone rozkłady u nas. Moze u Was powinno być tak jak w Elblągu, bo np u nas jest czterech przewoźników miejskich. ALP PKA PKS TE zatem ZKM jako tako nie świadczy sam usług przewozowych lecz ogłasza przetarg. ZKM sam zajmuje się wizerunkeim wait przystankowych, rozkładów jazdy, czystością przystanków, i to widać. Temat: bus do Smardzewic Google Twoim przyjacielem. Jeśli nie autobusem MZK, to może PKSem: www.tomaszow-maz.pl/komunikacja/pks.php Wyszukiwarka połączeń ze strony: www.rozklady.com.pl twierdzi, że relację obsługują autobusy o: 6:00 (TOMASZÓW MAZOWIECKI - OPOCZNO przez GRUDZEŃ - kursuje tylko od poniedziału do piątku!) 6:40 (TOMASZÓW MAZOWIECKI - KOŃSKIE przez WYGNANÓW - nie kursuje w niedziele i święta) 12:25 (ŁÓDŹ - KOŃSKIE przez WYGNANÓW - również nie kursuje w niedziele) czas jazdy: 15 minut. W drugą stronę: 8:06 (pon.-piąt.) OPOCZNO - ŁÓDŹ, 16:15 (bez niedziel) KOŃSKIE - TOMASZÓW MAZOWIECKI, 20:25 (pon.-piąt.) OPOCZNO - TOMASZÓW MAZOWIECKI, ciekawe o której i jaką trasą jedzie powrotny z Końskich do Łodzi... Temat: Nowa linia Warszawa-Puszków A może nowa linia Puszków ... Pruszków Moim zdaniem niszą do zagospodarowania jest jednak wewnętrzna komunikacja w obrębie samego Pruszkowa, skoordynowana z rozkładem jazdy WKD, KM i SKM. Mamy te małe pekaesiki ale czasem jest tak że najbliższy pekaesik z dworca będzie za 20-30 min więc i tak wszyscy wracają na piechotę. Dużym problemem w Pruszkowie jest dojazd z Osiedli na stacje i tu widzę pole do popisu i duże możliwości. Trasa Warszawa-Pruszków jest już rozparcelowana przez Wnuka i PKS które zupełnie bez sensu mają tak skoordynowane rozkłady że przyjeżdżają jeden po drugim, a potem przerwa. Radzę więc zastanowaić się nad linią kursującą z osiedli do stacji w godzinach szczytu za naprawdę rozsądną cenę. Ja wolę przejść te 1,5 km zamiast zapłacić 2,50 zł za 2 minuty jazdy. Nie będę dopłacać do takiego zdzierstwa. Temat: Tajemniczy rozkład jazdy pociągów Hafas.de Niemiecka firma hafas.de od lat robi internetowy rozklad jazdy dla DB, przy okazji akzualizujac rozklady krajow osciennych. Chodzi o wygode niemieckiego podroznego, by mogl bezproblemowo przesiasc sie zza granica bez koniecznosci dukania po francusku czy polsku. PKP tez korzysta z uslug tej firmy. za te uslugi trzeba jednak zaplacic. jak sie nie placi to sie i nic nie ma. PKP i tak placila tylko za zestaw podstawowy : sprzezenie rozkladu PKP z PKS, MPK i taxi, jak jest to w Niemczech , nie jest u nas potrzebne lub chciane.. Temat: połączenie autobusowe pomoc Osoby spoza Kielc są u nas bardzo mile widziane :) Wsiądź na przystanku obok dawnego kina Romantica, naprzeciwko dworca PKS w autobusy linii: C, 10, 14, 43, 47 i wysiądź na 3 przystanku "Sandomierska Źródłowa". Możesz pojechać też 13 do pętli na Żniwnej - dłuższa jazda, ale masz bliżej na Domaszowską, 20 do Alei Solidarności lub linią turystyczno-krajoznawczą (długa trasa!) też do Alei Solidarności róg Alei 1000-lecia. Przydatne adresy: www.ztm.kielce.pl/pl/rozklady/p/p0091.htm i maps.google.pl/maps?hl=pl&q=kielce&lr=&um=1&ie=UTF- 8&split=0&gl=pl&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title Uwaga! Domaszowska jest naprawdę długa! Miłego pobytu w Kielcach! Temat: Autobus szynowy Gdynia -Wladyslawowo -rozklad Rozkład jazdy dostępny jest na stronie PKProzklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?.Czas podróży to ok 50-60min.Na tej trasie jeżdżą autobusy szynowe na zmianę ze zwykłymi składami kolejowymi.Częściej kursują autobusy PKS Wejherowo (www.pksw.pl/rozklady/0650/0650t034.htm ),DUNN-LINE (tel.0-58-620-77- 47),oraz busy-cenowo chyba są bardziej atrakcyjne niż pociąg-normalny bilet z Gdyni do Władysławowa to tylko 5zł,czas przejazdu może nieznacznie dłuższy- zwłaszcza w sezonie letnim. Temat: Pomknie po szynach autobus Gość portalu: piotr napisał(a): > Rzecz w tym, że o liczbie pasażerów w pierwszej kolejności decydują > konkurencyjne ceny i rozkład jazdy. Estetyką nie zdobędzie się klientów, gdy > pociągi dostosowane są do godzin pracy kolejarzy a nie do potrzeb ludzi, > którzy mogliby nimi jeździć. Na kolei od lat układa się rozkłady tak, by > wygasić popyt. Cóż w tym dziwnego, że ludzie przenoszą się do PKSów. I to jest niestety prawda. Na kolejowych przewozach pasażerskich można jednak zarobić, a przykladem jest SKM z Trójmiasta. Oczywiście, tam jest inna, powiedziałbym nawet wyjątkowa specyfika. Trzeba przyznać, ze linia Skarżysko - Ostrowiec -Sandomierz bardzo przypomina linię Gdańsk - Sopot - Gdynia. Oczywiście kursowanie pociągów co 7 minut, jak ma to miejsce w Trójmieście, nie wchodzi w rachubę, ale autobus szynowy co godzinę nie jest "wymysłem nie z tej ziemi". Dzisiaj podróżni nie ufają kolei, bo zostali skutecznie zniecheceni z korzystania z jej usług, ale w przyszłości po przedstawieniu odpowiednio atrakcyjnej oferty, pasażerów w szynobusach nie powinno brakować. PKS i busiarze nie powinni się obawiać konkurencji, bo torów wszedzie nie ma. Alternatywa w transporcie jest przez podróżnych jak najbardziej mile widziana i tak trzeba trzymać. Wiedząc, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, miejmy nadzieję, że to dopiero początek. Temat: auchan raz jeszcze auchan raz jeszcze mam pytanie: kto jest odpowiedzialny za rozkłady jazy i oznaczenia przystanków dla autobusów do auchan? Na Oporowie jest taki przystanek, znajduje się na ulicy Wiejskiej. Autobusy MPK się tam nie zatrzymuja, nawet tamtędy nie jeżdżą, jest to przystanek przeznaczony wyłącznie dla auchanbusu (i pks chyba też tam staje ale to nieistotne). Sęk w tym że nie ma tam żadnego zonaczenia ani rozkładu jazdy, znajdują sie one za to na przystanku przy ulicy Solskiego, który nazywa się "wiejska"... Ludziska stoją tam i czekają na autobus do nowego centrum handlowego i nie wiedza co jest grane... Stąd moje pytanie: gdzie powinno się to zgłosić? Pozdrawiam :))) Temat: Pomknie po szynach autobus Pomknie po szynach autobus W artykule jest taki fragment: "- Estetyka, funkcjonalność spowodują, że takim pojazdem będzie podróżować więcej pasażerów - wyraził nadzieję Jóźwik. Dodał, że obecnie w pociągach obsługiwanych przez Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych podróżuje niecałe 4 mln pasażerów rocznie, mniej niż przewozi sam PKS w Busku Zdroju." Rzecz w tym, że o liczbie pasażerów w pierwszej kolejności decydują konkurencyjne ceny i rozkład jazdy. Estetyką nie zdobędzie się klientów, gdy pociągi dostosowane są do godzin pracy kolejarzy a nie do potrzeb ludzi, którzy mogliby nimi jeździć. Na kolei od lat układa się rozkłady tak, by wygasić popyt. Cóż w tym dziwnego, że ludzie przenoszą się do PKSów. Temat: [Opole] Za kilka dni zmieniają się kursy autobusów [Opole] Za kilka dni zmieniają się kursy autobusów Piątka będzie kursowała tylko na połowie dotychczasowej trasy. Jej pasażerów przejmie dziewiątka. Jak też podróżujących do tej pory trzynastką, która całkowicie zostanie zlikwidowana Autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego zmienią kursy od poniedziałku. - Zmieniamy kursy z powodu oszczędności. Ich zasadność mamy popartą przeprowadzonymi analizami. Nie ma potrzeby, aby piątka jechała przez całe miasto z ul. Wschodniej na Wspólną, jak do tej pory. Jej pasażerów przejmie dziewiątka - wyjaśnia Dariusz Sitko, prezes MZK. Piątka kursować będzie zatem jedynie na połowie dotychczasowej trasy, czyli pojedzie ulicami Wschodnia - 1 Maja Dworzec PKS - Wschodnia. Nieco inny kurs obierze także dziewiątka. Autobusy tej linii będą jeździły na trzech trasach. Pierwsza to Pużaka - Cmentarz, druga Pużaka - Cmentarz - Zbożowa - Wspólna - Bierkowice, trzecia zaś przebiegnie od Pużaka aż do Sławic, jednakże bez wjazdu na cmentarz na Półwsi. - Równocześnie zawieszamy od 1 sierpnia kursowanie trzynastki, która jechała do Sławic - zapowiada Sitko. Zapewnia jednak, że rozkład jazdy jest tak ułożony, by autobusy linii "9" na trasie Pużaka - Domańskiego (Cmentarna) kursowały co 15 minut w czasie wakacji i co 10 minut w roku szkolnym. - Nowe rozkłady mamy już wydrukowane. Zawisną na przystankach pod koniec tego tygodnia, by pasażerowie mogli się z nimi wcześniej zapoznać - zapewnia Sitko. /gazeta.pl/ Temat: Jarmark w Kiermusach. Jak tam dojechać? Dzięki. Rozumiem, że z Tykocina na Kiermusy jest już prościej. Ponieważ nie mam samochodu, szukałem w Internecie autobusowych połączeń. To jest jakaś straszna kicha. Strona PKS jest bez rozkładu jazdy, a inne strony pokazują sztywne rozkłady, które dla turysty są zupełnie nieczytelne. Jestem bardzo zdziwiony, że w tak atrakcyjne miejsce, jak Kiermusy, nie ma połączeń busowych. Czy w Białym nikt nie chce zarabiać na turystach? No tak, czas się tu zatrzymał i to tak bardzo, że nawet tego zobaczyć nie można. Jeszcze jedno pytanie. Jak daleko jest z Tykocina do Kiermus? Spróbuję dojść na piechotę. Temat: Jarmark w Kiermusach. Jak tam dojechać? Gość portalu: przybysz z Łodzi napisał(a): > Strona PKS jest bez rozkładu jazdy, a inne strony > pokazują sztywne rozkłady, które dla turysty są zupełnie nieczytelne. Jestem > bardzo zdziwiony, że w tak atrakcyjne miejsce, jak Kiermusy, nie ma połączeń > busowych W niedzielę w godzinach rannych i wczesnopopołudniowych do Tykocina z Białegostu Pekaesem dostaniesz się: przez Sanniki: 7:00, 10:00, 12:50 przez Stare Jeżewo: 7:40 przez Stare Jeżewo i Sierki Wieś: 11:50, 14:20, przez Złotorię Wieś: 8:10, 9:30, Temat: Nowe nocne A może oni planują zmiany polegające na przedłużeniu kursowania komunikacji dziennej średnio o 30-40 minut oraz jej przyspieszone wyjazdy zwłaszcza w dni wolne? Bo inaczej takie rozkłady są do niczego. Poza tym doczekaliśmy się na liniach nocnych chyba rekordowych w historii 3-godzinnych cykli i mało która brygada z tych długich linii wykonuje dwa pełne cykle w ciągu nocy (duża ich ilość robi 1,5 cyklu). Ciekawe jak się to ma do idei oszczędzania: razem 35/36 brygad, podczas gdy dotychczas było w normalnych warunkach (nie licząc objazdów) 26/27 (autobusy+tramwaje). Nie sądzę, aby pomysł odjeżdżania autobusów tych samych linii w przeciwnych kierunkach z PKS-u o różnych porach był wart takich kosztów. Chyba prościej byłoby zamontować na peronach duże tablice z wyszczegónionymi kierunkami jazdy (autobusy w przeciwnych kierunkach na innych peronach) i ograniczyć ilość brygad o 1/3. Temat: Komunikacja nocna krystianwro napisał: >ramwajową. Rozkłady > jazdy powinny być tak zgrane by wszystkie linie spotykały się w jednym czasie > przy Dworcu Głównym i o jednym czasie z niego odjeżdżały (najlepszym punktem > gdzie autobusy nocne mogłyby mieć pętlę jest dworzec PKS) Znacznie skróciłoby Ale przeciez nie kazdy musi do domu wracac przez Dworzec Glowny. Ja glosuje za jakas linia, ktora nie jezdzi obok dworca :) Neo[EZN] Temat: Warszawa - Królewiec koło Mińska Maz. Gość portalu: tomek napisał(a): > czy autobus PKS z Otwocka do Mińska Maz. > odjeżdżający o godzinie 8:10. przejeżdża przez Królewiec? Do Otwocka mam > bliżej:) Z góry serdeczne dzięki za pomoc! Nie, nie przejeżdża. Ale możesz nim dojechac do Mińska, jeśli masz wygodniej...... Tylko w Mińsku czeka Cię ponad godzinka na dworcu, więc nuda (jak ktoś Mińska nie zna). Dlatego lepiej do Warszawy dojechać. Nie ma bezpośrednich z Warszawy z tego co widzę. Jedyne rozwiązanie to dojechać do Mińska Mazowieckiego (pociąg lub autobus, dworce są połączone w zasadzie, czas jazdy do Mińska poza szczytem podobny (ok 40 minut z dw. Wschodniego osobowym/ ok 40 minut z r. Wiatraczna autobus). Potem w Mińsku w hali głównej sprawdź z którego peronu odjeżdżają autobusy w kierunku Porąb, Górek lub Borka Czarnińskiego. Masz autobusy o następujących godzinach: 6:50, 6:55, (7:30, 7:40 - tych dwóch nie każda przeglądarka wyszukuje) , 8:00, 8:50, 11:00, 11:15, 12:30, 13:00.... Część tych kursów jedzie takim kursem okrężnym (z Mińska do Mińska przez...). Szczegóły na www.rozklady.com.pl i www.pksminsk.pl Temat: jak dojechac do poznania najszybciej?? niestety strona polskiego expressu nie dziala :( a na www lodzkiego pks niebardzo moge znalezc :[ ale znalazlem rozklady jazdy :) www.lodz.naszemiasto.pl/rozklady_pks/ Temat: Niekompletne rozkłady jazdy PKS Gwoli wyjaśnienia. Moja rozmowa z Panem red. Tomaszem Dudą, odbywała się ok. miesiąc temu, zapewne stąd wzięły się dość liczne niestety nieścisłości w przedstawionej "kompilacji" mojej wypowiedzi. 1 - Nie mamy szansy prezentować szczegółowych rozkładów jazdy PKS, przede wszystkim dlatego, że ich od PKS-u nie otrzymujemy. Gdyby PKS przekazywał nam szczegółowe rozkłady jazdy (wraz z bieżącymi aktualizacjami !) moglibyśmy spróbować oszacować jaką pracę należało by włożyć w przygotowanie odpowiedniej aplikacji do ich wyszukiwania i aktualizacji. Zależy to między innymi od formy owych danych. Musimy się jednak liczyć z tym, że rozkłady PKS nie są jedynym czy najważniejszym elementem serwisu, a nasze zasoby i możliwości "przerobowe" nie są nieograniczone. 2 - Wszelkie informacje "komunikacyjne" cieszą się olbrzymim zainteresowaniem odwiedzających, od początku istnienia naszego serwisu. Staramy się przykładać do nich szczególną wagę i bardzo zależy nam na ich prezentacji, nie możemy jednak całkowicie wyręczać tu komercyjnych podmiotów - jakim bez wątpienia jest PKS. 3 - Informacje o odwiedzinach na stronach www.wroclaw.pl dotyczą okresu ok. tygodnia, a nie miesiąca (o czym dokładnie poinformowałem Pana Dudę). We wrześniu na stronach z rozkładami jazdy PKS odnotowaliśmy nie cztery a ok. dwanaście tysięcy odwiedzin (a na stronach z rozkładami komunikacji miejskiej 60.000). Dla porównania całkowita liczba odwiedzin na naszych stronach wyniosła we wrześniu 245.000 (z wyłączeniem sieci wewnętrznej UM) i jest to, dla serwisów miejskich, jeden z najlepszych wyników w kraju. 4 - Wbrew temu co można przeczytać w artykule, nie twierdziłem, że liczba odwiedzin na stronach PKS jest niska, wręcz przeciwnie uważam, że są one całkiem popularne (znacznie bardziej niż wiele miejskich serwisów internetowym "in corpore") i między innymi dlatego nasz serwis, jako bodaj jedyny we Wrocławiu, nadal prezentuje rozkłady jazdy PKS (z Dworca Głównego PKS i Nadodrze). W tym kontekście komentarz red. Agnieszki Ałykow do całego artykułu jest mocno chybiony. Pozdrawiam Piotr Gomułkiewicz Zespół Wrocławskiego Serwisu Internetowego www.wroclaw.pl Urząd Miejski Wrocławia P.S. Jeśli ktoś uważa, że wpisanie ok. 700 tabliczek z rozkładami jazdy PKS to nie wart uwagi drobiazg, serdecznie zapraszamy do współpracy - robota się znajdzie. Temat: KIEDY PKS GORZÓW URUCHOMO STRONĘ INTERNETOWĄ KIEDY PKS GORZÓW URUCHOMO STRONĘ INTERNETOWĄ Od jakiegoś czasu zawieszona została strona internetowa gorzowskiego PKS- u,gdzie były miedzy innymi rozkłady jazdy.Czy zarządowi wspomnianej firmy nie zależy już wogóle na swoim wizerunku w tym środku przekazu? Temat: Forum PKS KONIN Forum PKS KONIN Zapraszam na nowe Forum PKS KONIN : web.pksKonin.pl/forum.php Rozkłady Jazdy : web.pksKonin.pl/rozklad.php Temat: Co ciekawego na hajnowskich stronach internetowych Rozkłady jazdy PKP, PKS, inne Trafiłam dzisiaj na ciekawą stronę z rozkładami jazdy, www.turystyka.hajnowka.pl/ctrpb/rozklad.htm Temat: Rumuńskie autobusy poza tym ten rozklad jazdy co macie to ichni PKS. a jest jeszcze pelno prywatnych przewoznikow. zwykle maja rozklady jazdy porozwieszane na kartkach na dworcach autobusowych. najlepiej sie dopytac w informacji o "particular" ('prywatni'). Temat: MZK Tychy od nowego roku ograniczy komunikację punkjty 2,3 ,4 to chyba jakaś pomyłkaserwis internetowy kzk, bardziej czytelny? a rozkłady jazdy to przecież paranoja, w ogóle nie wiadomo o co chodzi. to juz pks ma lepsze Temat: www.bilety.za.pl www.bilety.za.pl Bilety Siedlec, Polski i Świata. Aktualna pogoda w Siedlcach, rozkłady jazdy PKP i PKS (Siedlce oraz gminy powiatu) Bramki sms. Zapraszam Temat: busy do z Wrocł. do Jelcza-Laskowic -jeżdzą??? Wejdź na stronę www.wroclaw.pl > zakładka "Komunikacja" > rozkłady jazdy. tu już masz wejście na strony PKS - POLBUS i prywatnych przewoźników ( np. DLA, ARIWA ).Z POLBUSU na pewno jeżdżą w tamtą stronę, bo to jest także trasa do Oławy. Temat: Relacja live z meczu Polonia Piotrkow - Concordia kibickibic2 napisał: > W PIOTRKOWIE TYLKO i TYLKO POLONIA PIOTRKÓW!!!! > > POLONIA NAJLEPSZA > TYLKO PKS taaa.... jaaaaasne Ale wiesz, ja wole podróżować PKP, bo PeKaeSy mają rożne rozkłady jazdy ;) Temat: Czy samorządy dofinansują kolej? Racja, racja i jeszcze raz racja. Ale KM jakoś lepiej rozkłady jazdy robi. Przynajmniej mi lepiej pasuje. A tak po za tym, to pokaz mi która spółka kolejowa jest kompetentna i nie prowincjonalna. Jak dojeżdżałem PKS-em, to też był syf, tłok i buractwo. Temat: Komunikacja Wrocław - Laskowice Jest PKS z pl.Dominikańskiego o 20:20(dawny PUTS). Rozkłady jazdy są dla ludzi ale jak nie dajesz sobie z nimi rady to zwiedzaj Wrocław w wolnym czasie. Temat: Czy ktos jest z okolic Jeleniej Gory? Cieplice? Rozkłady jazdy PKP , PKS znajdziesz w internecie. Temat: PPKS KRASNYSTAW PPKS KRASNYSTAW 3 x Tak! Stanowczo! Rodzimy PKS otworzył stronę internetową! Niestety nic z tego nie wynika, mo mnie jako potencjalnego Klienta nie interesują przetargi, lecz rozkłady jazdy! Zapewne serwis jest rozwojowy! Temat: komunikacja pulawy-deblin-pulawy komunikacja pulawy-deblin-pulawy Czy poza PKS Pulawy oraz busami Stanbus istnieje jakas prywatna komunikacja samochodowa na trasie Pulawy-Deblin-Pulawy? Rozklady jazdy w Internecie mile widziane. :) Temat: Jak dojechac do Biernej? Między Łodygowicami a Żywcem kursuje autobus nr 6, który jedzie przez Bierną. Ponadto raz dziennie z Bielska jedzie PKS, który też zawozi do Łodygowic i na Bierną. Rozklady jazdy obu autobusow sa do znalezienia w Internecie. Pozdro. Temat: rozkład jazdy z NDM , PKS, PKP rozkład jazdy z NDM , PKS, PKP www.rozklady.pl/index.php?op=linki&id=75 Temat: Znacie dobre sanatorium? PKS - rozkład jazdy www.rozklady.com.pl/main.php?page=polo Temat: Rozkładów nie ma i nie będzie Nie chodzi o klocenie sie. Tylko o styl dbania nowego kierownictwa MPK o pasazera. Kolejna arogancja - no bo jak ma sie stwierdzenie ze jest internet czy telegazeta np. do starszych osob. A przepraszam nie zauwazylem ze w kazdym tramwaju i autobusie jest panel komputerowy z drukarka i mozna sobie za friko wydrukowac dowolny rozklad , ba nawet komputerek poda skomunikowanie przesiadek itd. Natomiast dziwne i podejrzane jest to ze znikaja nagle rozklady, trabi o tym jedna z gazet a potem umiszcza ich komplet w swoim wydaniu. To ze gazeta robi przedruk itd to OK, tylko dlaczego MPK zadbalo o interesy gazety????? bo tak mozna sadzic. No to powiedzcie co wzamian tych rozkladow. Recznie spisywane rozklady z przystankow. Tak ma niby wygladac polityka jakosci. Na tym maja polegac certyfikat ISO? Nie mowie zeby byly za darmo. Niech beda za kase. A rozklady jazdy PKP, sorry a gdzie niby za darmoche je rozdaja. No bo jakos w kasach PKP widac cene. A PKS - no tak tez mozzna za darmo spisac rozklad jazdy. owszem. Jedyny plus PKP to internetowa baza polaczen. PKS ma w glebokim powazaniu pasazerow pods tym wzgledem. Np. sprobuj sie dowiedzic jak masz dojechac do danej miejscowosci. no i ta maniera PKS'u ze do danej miejscowosci podaje sie jedynie kursy docelowe. Tak trzeba byc bieglym w wielu przypadkahc zeby odgadnac ze autobusem do jakiegos miasta Y mozna tez dojechac do miasta X. Kiedys probowalem - PKS nawet nie wiedzial tego co ma na rozkladzie jazdy wywieszonym przy przystanku. PKS jesli juz to wprowadzil usluge rozkladow jazdy ale pod numerkiem 0701xxxxxx. A tak juz napowaznie czy MPK lodzi niemogloby tego softu co uzywa PKP (zdaje sie to kopia produktu firmy Hacon, zdaje sie ze niemieckiej) zaadopotwac do celow informacyjnych o swoich uslugach. Np. podaje skad i dokad chce dojechac a potem otrzymuje plan przejazdu. Tym bardziej jest to mozliwe bo taki soft jest. Temat: Rozkład MPK jestem przerażony!!!!!!! Rozkład MPK jestem przerażony!!!!!!! Z sobotnim wydaniem GŁ dostałem rozkład jazdy autobusów i tramwajów. W niedzielę w ramach rekreacyjnych przejrzałem sobie ten rozkład i mocno się przeraziłem nim. Najpierw moją uwagę wzbudził schemat linii tramwajowych. Muszę przyznać że jest dość czytelny chociaż zawiera jeden błąd w trasie linii 5. Kreseczka niebieska kończy się na placu Koscielnym i dalej nie wiadomo gdzie by pojawić się na Bałuckim Rynku. Sprawdziłem na stronie internetowej MPK dokładnie taki sam błąd. Przerażenie moje wzbudził schemat linni autobusowych dziennych. Jest on tak nieczytelny, że nawet nie powinien istnieć. Wszelkie próby prześledzenia jakiejkolwiek nieznanej mi linii autobusowej są skazane na niepowodzenie. Szczególnie w rejonie placu Dąbrowskiego, dw. Kaliskiego czy placu Wolności. Czyż naprawdę nie mozna stworzyć czytelnego schematu linii autobusowych. Następną przerażająca sprawą są rozkłady jazdy. Np. linia 11 i 11a; czym te linie sie różnią???? Identyczne rozkłady dla tych dwóch linii, w sumie nie można stwierdzić z tych rozkładów czy do Zgierza czy Pabianic jedzie 11 czy 11a. Horror już mnie ogarnął gdy zacząłem studiować linie autobusowe a w szczególności linie oznaczone literkami A i o zgrozo B. I tak nie wiem z tego rozkładu co jedzie do Zgierza 51 czy 51a, który autobus jedzie na lotnisko 55 czy 55A, czym ma dojechać do Aleksandrowa 78 czy 78A? Szoku doznałem gdy zobaczyłem, że trasa linii 88 i 88A jest z dw. PKS Północnego do Skoszew zaś w drugą stronę z Kalonki do w/w dworca PKS. Totalny odjazd zaś osiągnąłem przy linii 69, 69A i 69B; trzy rozkłady, sześć czasów przejazdu i kilka opisów. Podobnie z linią 60 i 60A. I na koniec dwie ciekawostki z tego informatora. Rozkład linii 70 i 70A; wiele autobusów kończy trasę przy szpitalu CZMP ale żaden z tej krańcówki nie zaczyna trasy, chyba brak rozkładu jazdy. Następna ciekawostka reklama na stronie 21; POTRZBNY TOBIE ADWOKAT?? Taki na pewno niepotrzny. I pytanie a gdzie rozkłady linii nocnych???????????? Całe szczęście, że jeżdżę najczęściej samochodem ale gdy będę chciał się przejechać autobusem to planowanie trasy przejazdu według takiego rozkładu może być niezapomnianym przeżyciem. Pozdrowienia Temat: Co z tą Polską? edek40 napisał: > > Czego matołku podaż jest większa w USA na ten przykład . Jeśli stoisz ran > o w > > korku w USA to jaką masz alternatywe dotaracia do np Detroit ????? Amtrak > iem > > ????????? A może MZK ?????? > > To Stany tez sa zarazone wirusem budowania autostrad wraz z korkami? Nie rozumiem Twego uporu . Korki tam i to gigantyczne były tam 25 lat temu gdy byłem pierwszy raz i sa teraz i bedą za 25 lat . Korki to nie polski wymysł . Powiedz mi po co sie upierasz że to nieprawda ? > > Gdzie ? > > Np. w Berlinie. Tu komunikacja prywatna i miejska, szynowa i kolowa jezdzi na j > ednym bilecie, rozklady jazdy poustawiane sa tak, aby komunikacja kolowa odbier > ala "urobek" kolejowej po wypluciu setek pasazerow. Zakres dzialania jednego bi > letu i znormalizowanego rozkladu siega 100 km od miasta. Ale przeciez u nas też nie ma problemu by MZK odbierało pasażerów którzy wysiadają w centrum Wawy . Bilet też działa w promieniu kilkudziesięciu kilomewtrów od centrum Warszawy . > > > Kiedy dzień wczorajszy zmusi mnie do jazdy do pracy PKP jade prawie 50km > w 49 > > minut a potem metrem 10minut . Moze zyjemy w innych krajach ??? > > Polnocne okolice Warszawy wprawdzie maja kolej, ale malo kto z niej korzysta, b > o rozklady sa dostosowane do pociagow, a nie do zapotrzebowania. Kłamiesz bo rozkład jazdy PKP kazdy może sobie otworzyc i sprawdzić i jak byk w godzinach szczytu pociągi podmiejskie są dość często . Tobie po prostu wszystko nie pasuje , jesteś z natury niezadowolonym człowiekiem . Jak pociagi są niezatłoczone to uważasz że to źle bo oznacza że ludzie nie korzystają z nich bo rozkład nie pasuje ale jakby były pełne to wg. Ciebie nie oznaczałoby to pełnego obłożenia składów a jedynie dowód na to że za rzadko jeżdżą . > > Bardzo rzadko zdarza mi sie by pociąg był bardzo niepunktualny . Zwykle > > opóźnienie to raptem 3-4 minuty względem rozkładu . > > Chodzi, baranku, o to, aby komunikacja lokalna docierala na dworzec PKP 10 minu > t PRZED odjazdem pociagu, a nie zaledwie minute PO. Jaka komunikacja lokalna ? PKS z Chłopków Górnych do Żyrardowa ? 10 podróznych i punktualny PKS ? Żartujesz sobie ? No sorry gregorry ale jak sie mieszka na zadupiu to trzeba brać pod uwage i to że PKS nie bedzie jeździł tam wahadłowo co 15 minut dla kilku pasażerów . To nie realne . Temat: Problem PKP i MPK Problem PKP i MPK Problem polega nie tyle na braku kasy, co na fatalnym rozkładzie jazdy. Układając mądrze rozkład jazdy PKP, można zlikwidować 30-50% pociągów, ale pozostałe tak skomunikować, żeby nie było problemem przesiadanie się. Sensownie to pary pociągów poranne, południowe, popołudniowe i wieczorne - skomunikowane z dalekobieżnymi. Głupotą była likwidacja połączeń Skarżysko - Łodź, naprawde miały obłożenie, likwidacja wieczornego do Katowic i Częstochowy, brak sezonowgo do Kołobrzegu przez Bydgoszcz czy przynajmniej sezonowego w Bieszczady czy likwidacja "Nosala". Autobusy szynowe pomogłyby na niektóre kursy z mniejszym obłożeniem do Łodzi przez Tomaszów czy Skarżysko - Sandomierz czy nawwet Stalowa Wola, reaktywacji Kielce - Busko i Kielce - Staszów czy Połaniec (można by je łączyć np. we Włoszczowicach) Ten sam problem dotyczy MPK - powołany bez sensu ZTM tak układa rozkłady jazdy, że nie ma czym do jechać do pracy czy do szkoły. Wiadomo, szkoły zaczynają np. od 8, że biura o 7.30, zakłady i szpitale o 7 itd - to albo trza być 40 min wcześniej albo 20 minut się spóźnić. Na pożniejsze zmiany jeszcze gorzej, a po nocnej to jeden autobus za wcześnie, a na kolejny 1.5h trzeba czekać. Po 2 zmianie nie ma czym wrócić, bo nic nie jeździ. Nadal stada autobusów, a Sosnowski zapomina kto jest jego chlebodawcą. PKP i ZTM to mistrzowie w wygaszaniu popytu - likwidują rentowne kursy, zostawiają puste, a potem likwidują połączenia. Tak więc płacimy ciężkie podatki, a nie mamy czym dojechać. PKS też ma rozkład do bani, a busy głównie podkradają pasażerów PKS i MPK, tak że tylko mamy zbędne korki na drodze. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów W ramach ćwiczeń > proponowałbym zatem, aby Autor spróbował przejechać się autobusem PKS na > podstawie biletu miesięcznego na tramwaj, po tej samej nawet trasie; albo też b > y > z biletem PKS usiłował wsiąść do prywatnego busa czy w treści art. nie było czasem o tym, że właśnie "na zachodzie" do tego się właśnie dąży - żeby na podstawie jednego biletu podróżować różnymi środkami komunikacji? i dlaczego to miałoby być głupie skoro jest bardzo wygodne? Równie dziwaczne jest żądanie, by niezmienne rozkłady kolejowe obowiązywały > przez cały rok. Dlaczego, na litość boską? Przecież jest normalne, że np. > rozkłady jazdy autobusów czy tramwajów są często zmieniane – w imię czego > odmawiać akurat przewoźnikom kolejowym możliwości elastycznego reagowania na > potrzeby rynkowe? elastyczne reagowanie na potrzeby rynkowe opiera się głównie na tym, ze likwiduje się lokalne połaczenia tak, ze pasażerowie z małych miast nie mają żadnego sensownego połączenia do miasta oddalonego bardziej niż 60 km - znam z praktyki dnia codziennego :) Oczywiście prawdą jest, że polityka marketingowa firm kolejowych bywa > idiotyczna, pociągi bywają brudne i niepunktualne, rozkłady często są źle > ustalane, dworce są zapuszczone, decyzje zarządców nieracjonalne itp. Tyle, że > ujmowanie tego wszystkiego hasłem „koleje winne” ma niewiele sensu, > bo równie > dobrze można by winić np. taksówkarzy za dziurawe ulice, nie za dziurawe ulice, ale za brudny samochód, śmierdzenie potem i przyjazdy w godzinę po zamówieniu taksówki tak - nie mieszajmy pojęć... Temat: MPK: bezprawny nakaz wsiadania przodem Zgadzam się z Tobą w 100% dodam tylko po raz kolejny dla przypomnienia wychwalającym pomysł MPK po niebiosa, że u nas jest inaczej niż, w jakimkolwiek państwie Europejskim. W takich np. Niemczech owszem wsiada się przednimi drzwiami owszem tabor nawet ten przegubowy posiada najczęściej jedynie dwoje lub maksymalnie troje drzwi, co zresztą widać, jeśli się przyjrzymy taborowi używanemu w Częstochowie przez firmę Biesy, ale tam SA otwierane WSZYSTKIE drzwi a nie TYLKO I WYŁĄCZNE PRZEDNIE I JAKO POŁÓWKA. I jedynie wsiadanie odbywa się drzwiami przednimi natomiast wysiąść można swobodnie tylnymi drzwiami tak jak w naszych PKS-ach. Zresztą tak w PKS-ach jak i na zachodzie rozkład jazdy przewiduje dokładnie sytuacje tego rodzaju i jest tam czas na operacje zakupu biletów przez pasażerów a na pewno nie jest tak ze na przejazd z przystanku na przystanek kierowca ma jedną czy dwie minuty i ma zarazem sprawdzić wsiadającym bilety dopilnować skasowania ich sprzedać je tym, którzy ich nie mają jednym słowem jest to fikcja. Komunikacja, która jeździ w cały świat mija się z celem, bo jaki sens ma iść na autobus, jeśli nie mam gwarancji, choć w miarę punktualnego dojazdu z miejsca na miejsce. Zresztą teraz są wakacje sezon urlopowy, co będzie od września, jeśli ogromna ilość uczniów szkół zechce korzystać z komunikacji, czyli jadących będzie np. 2 albo 3 x tyle co teraz? Ano ja przewiduje, że opóźnienia będą dochodziły do 20 – 25 min na trasie. A co za tym idzie rozkłady jazdy na przystankach można równie dobrze zlikwidować, bo staną się całkowitą fikcja. A osobą dającym za przykład zachód odpowiem żeby dokładnie zaobserwowali ile osób tam jeździ komunikacja autobusową czy tramwajową, jaka jest częstotliwość kursów i czy faktycznie cały ruch pasażerów jest prowadzony przez jedne jedyne drzwi, bo mnie wydaje się, że po pierwsze osób używających komunikacji jest mniej autobusy kursują dość często i przede wszystkim jedynie wsiadanie odbywa się przednimi drzwiami natomiast wysiadanie już nie. I jeszcze jedno na całym świecie dominują bilety abonamentowe u nas niestety jest odwrotnie i dominują jednorazówki a to z uwagi, iż nie zawsze bilet miesięczny się opłaca, jeśli MPK chce walczyć z gapowiczami niech zmodyfikuje bilety miesięczne niech wprowadzi ich większe zróżnicowanie a nalewno będzie lepiej. Natomiast walka poprzez utrudnianie korzystania z autobusów do niczego nie prowadzi. Bo efekt będzie taki, że co prawda 95% osób jadących autobusem bilet skasuje, ale autobusy będą jechać puste a chyba nie o to chodzi. Temat: Komunikacja lokalna PKS od 1 stycznia jan.grabiec napisał: > Dla zainteresowanych nowe trasy i rozkłady jazdy obowiązujące od 1. stycznia w > komunikacji lokalnej PKS: > <a href="www.legionowo.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=159&lang=" target="_blank">www.legionowo.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=159〈=</a> > Liczę na opinie. Jesli bedzie mozna wykupic jeden zbiorczy miesieczny na wszystkie linie PPKS powiedzmy w obrebie L-wa to byloby naprawde super. Dlatego, ze poza liniami 101 i 102 (tylko po miescie) dochodza jeszcze: - 77 (Pętla MZA - Sowińskiego - Piłsudskiego - Sobieskiego - Warszawska - Zegrzynska - Zegrze - Nieporet) chyba w miejsce dotychczasowej 35 (PKP Lwo - Nieporet) - 34 (PKP L-wo - Pilsudskiego - Sobieskiego - Parkowa - Wyszynskiego - Suwalna - Olszankowa przez Wieliszew do Wodociagu Polnocnego), - 4 (z Nowiaka do Wawy - przez Wieliszew i Legionowo), - 5 (Z PKP L-wo do Debego przez Skrzeszew i Lajski), - 41 (z PKP L-wo do Zakroczymia). Dla zainteresowanych takze rozklady wszytskich obecnych linii PPKS: republika.pl/ppksndm/tabele_rozk/tabele.htm a tu rozklad "DWORCOWY" PKP Legionowo republika.pl/ppksndm/tabliczki/tabli.htm Zdaje sobie sprawe ze niektore z tych linii jezdza czesciej lub rzadziej ale jest to bardzo ciekawe rozwiazanie dla ruchu lokalnego po L-wie i w naszym powiecie. Kazde duze osiedle i kazda czesc L-wa zyskala srednio po 3 linie PPKS z wyjatkiem Bukowca i Przystanku. Przystanek ma wieksza przewage nad Bukowcem bo tam jezdzi 801 MZA. Natomiast co do czestotliwosci jezdzenia uwazam ze trzeba dac miesiac czasu zeby ludzi ktorzy STALE korzystaja z polaczen lokalnych mogli sie wypowiedziec czy jest to dobre rozwiazanie czy trzeba cos poprawic. Temat: Czy zdrożeją bilety MPK? CHWDMPK !!! My story: 15 lat temu rozpocząłem "karierę" robotnika... wstawałem o 15.15, autobus miałem 5.30, w Alejach byłem 5.41, przesiadkowy autobus przyjeżdżał 5.45 i o 5.52 byłem u celu. Do pracy wchodziłem 5.55. 10 lat temu "unowocześniono" rozkład... i co? Pobudka 5.00, autobus 5.17, 5.28 w Alejach, drugi podjeżdżał 5.33 i w pracy byłem 5.45. Pięć lat temu tak popieprzyli rozkład, że pobudka o 4.45, bus o 5.07 (bo następny dopiero 5.35) i summa summarum w pracy byłem o 5. 30 ALE! jeśli chciałem jechać następnym, to w pracy byłem 6.07 ! Ponieważ pracuję na 3 zmiany, to dojazd na 2 zmianę (a na trzecią to w ogóle śmiech na sali...) to jedna wielka porażka... I tak jakoś 3 lata temu doznałem iluminacji! Kupiłem za 2000 peelenów Poldka z gazem, 1000 włożyłem w konieczne u 14-letniego autka remonty i BAJKA!!! Pali skubaniec w mieście 11 litrów gazu, w trasie schodzę do 8 litrów przy spokojnej jeździe. Przy okazji zaczęło sie opłacać wyjechać rodzinką do babci w Kielcach (żegnaj PKP), na ryby z kumplami (żegnaj PKS), czy do Olsztyna z dzieciakami... Tak to MPK wyleczyło mnie z wiecznych dylematów pieniężnych związanych z biletami na wszelkie państwowe środki komunikacji :-) Właściwie to powinienem chyba dziękować za podwyżki cen biletów i "yntelegentne" rozkłady jazdy :-) Do roboty mam 13km w obie strony, cała droga w mieście, więc w miesiącu robię 260-270 km do roboty. Przy 11 litrach/100km i cenie w okolicach 1.75zł/1 litr (uśredniam, żeby mniejsze ułamki wychodziły :-) wywalam na gaz 55 złociszy miesięcznie. Fakt, że utrzymanie auta kosztuje, ale teraz wyjeżdża się 10 razy częściej, niż w czasach, gdy musiałem polegać na gó..anym MPK, czy innych Pekapach... Zero nerwów, spię dłużej, żona zadowolona ( ja też ;-) i jak się raz na jakiś czas pojedzie zakupy zrobić do Tesco czy innego sklepu dla biednych ludzi (czyli dla mnie i mojej rodziny tyż;-), to kobita nie nadźwiga się tobołów i nie musi śpieszyć się z zakupami, bo "Teskowóz" zaraz ucieknie. Żegnaj MPK!!!CHCWD!!! Temat: ZTM Gdańsk - czy tam ktos mysli? ZTM Gdańsk - czy tam ktos mysli? uwaga, bedzie długo :) Przeczytałem komunikat o nowej trasie linii 11 i mnie zamurowało. Linia ta zamiast pojechac do Wrzeszcza prosto ulicą 3 Maja lub Podwalem Grodzkim, pojedzie łamańcem przez Hucisko. Hucisko, które juz i tak jest zakorkowane maksymalnie. Ulicą 3 maja po swiezo wyremontowanych torach, gdzie przystanek przed dworcem PKS posiada windę nie pojedzie nic. Gdańsk jest bogaty i stac go na remont torów po których nic nie jeździ. Specom z ZTM proponuję przeciągnąc przez Hucisko jeszcze linie 15 i 4. Jak szalec to szalec. A mozna zupełnie prosto odciązyc Hucisko i skierowac przez 3 maja w strone Wrzeszcza linię 11 i 12. Prościej, szybciej i mniejszy korek na Hucisku. Oraz dostęp do Dworca PKP dla ludzi niepełnosprawnych. Przystanek przy Dworcu Gl PKP mimo niedawnej przebudowy wind nie otrzymal. Poza tym nie wszyscy jadą tylko do dworca i nie wszystkie linie musza tam koniecznie sie korkowac. Kolejny kwiatek to nowe rozkłady jazdy na stronie ZTM, czy ktoś je czyta zanim wywiesi w sieci? Jak np rozumiec trasę linii 8. Stogi Plaza - Gdańsk - Jelitkowo ? czy Jelitkowo i Stogi nie są juz częsciami Gdańska? Przypomne tylko kierownictwu ZTM, ze NIE MA juz trasy przejazdu na wyświetlaczach bocznych w pojazdach, ani na rozkładach jazdy na słupkach, NIE MA ICH NIGDZIE. czy tak trudno zrobić trasę wg ulic po ktorych linia kursuje? Tak było kiedys w Gdansku i tak jest teraz wszędzie tylko nie w Gdansku. Kolejny temat to skrócenie składów ósemek do dwóch wagonów, mimo ze ZKM ma wagony, po prostu je odczerpiono, bo ZTM oszczędza. Zamiast zmienic kretyńską umowę, gdzie płaci się stawkę wozokilometra od wagonu a nie składu, lub obciąc jeden wagon na czwórce, ucięto na osemce. Ciekawy jestem czy chociaz jedna osoba pracująca w ZTM korzysta z komunikacji miejskiej na codzień. Sądząc po efektach, są tam zatrudnieni sami teoretycy, nie najwybitniejsi niestety. Temat: Kalendarium zmian rozkładów MPK, czyli od 1 lipca Kalendarium zmian rozkładów MPK, czyli od 1 lipca ɭ lipca - wprowadzenie reformy. Trasy zmienia jedenaście z 22 linii >miejskich: 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 25, 28, 30, 33. Powstaje nowa 34. ɭ października - zwiększenie częstotliwości kursowania tramwaju z 5-6 do 4 >minut. ɭ grudnia - linia 19 wraca na trasę sprzed reformy, przez Rynek Wieluński. ᡃ wydłużona z ul. Zaciszańskiej do św. Jadwigi. Autobus 30 puszczony przez >pl. Daszyńskiego i Alejami, zamiast al. Jana Pawła II i Dąbrowskiego. ɭ stycznia - linie 14 i 17 wycofane z ul. Korczaka. Pierwsza skierowana obok >dworca PKS i przez Rondo Mickiewicza, druga - ul. Sobieskiego i Pułaskiego. ᡂ stycznia - tramwaje zaczynają jeździć rzadziej, nie co 4 lecz co 5-6 >minut. Chodziło o 10 lutego. ɭ marca - uruchomienie nowej linii 29 na trasie Północ - Tysiąclecie - >Parkitka - cm. św. Rocha. 18 jedzie na dworzec Stradom zamiast na Parkitkę. ᡔ wraca na trasę sprzed reformy, czyli przez al. Armii Krajowej. Zmiana >trasy 23: ul. Nowowiejskiego i Sobieskiego z pominięciem III Alei. 17 >wycofane z ul. Pułaskiego i puszczone przez Rondo Mickiewicza i dworzec PKS. ɭ kwietnia - 31 zamiast ul. Krakowską jedzie przez Faradaya. Nowe 35 na >trasie: Błeszno - Raków - Zawodzie. Wydłużenie 15 z ul. Fieldorfa do >Kukuczki. 34 - z linii szczytowej staje się całodzienną. ɭ maja - wydłużenie linii 30 do Jaskrowa. ᡌ maja - zapowiadana już na początku reformy, a odwlekana (budowa ulicy >Obrońców Westerplatte) zmiana trasy linii 25. ɭ lipca - zmiana tras linii 16, 18, 19, 29, 35. Likwidacja linii 50 i >utworzenie 36. To ja dodam jeszcze jedną datę: 30 czerwca - MPK robi sobie po raz kolejny jaja z pasażerów i przy okazji z "Gazety". Zmienia w ostatniej chwili rozkłady jazdy, mimo że zamieściło je już na przystankach (wiesza więc ponownie - za nasze pieniądze), w internecie oraz przesłało do "Gazety". W efekcie więc kupujemy "Gazetę" z nieaktualnymi rozkładami - chodzi o linie 16 i 29. Temat: [ŻW] Centrum bez samochodów Warszawa spełnia funkcje stolicy. Każdego dnia do stolicy przyjeżdżają tysiące samochodów służobowych z ludźmi załatwiającymi tu rózne sprawy. W dniach posiedzeń Sejmu jest ich jeszcze więcej. Podobnie ze studentami bo Warszawa to również ośrodek akademicki. To również węzeł tranzytowy i sporo ludzi jedzie do Warszawy by rodzinę na lotnisko dowieźć. Nie da się ruchu przenieść na obwodnice bo wielu z jadących samochodami i tak do Centrum musi wjechać. Komunikacja miejska to odrębny temat. Generalnie jest źle. Tabor kiepski i nie zachęca do podróżowania. Tramwaje aż wstyd bo wiele z wagonów ma ponad 30 lat i tylko dzięki pracy warsztatów się jakoś trzyma. Rozkłady jazdy w wielu przypadkach bez sensu tak, że autobusy jeżdżą na wspólnych odcinkach "stadami" choć mogłyby w odstępach 5-10 minutowych. Metro to tylko jedna linia i póki nie będzie drugiej prostopadłej to nie spełni (oprócz dowożenia Kabat i Ursynowa oraz Żoliborza) swojej roli właściwie. SKM - zapowiadana szumnie - jak na razie jest ciekawostka dla miłośników kolei "polujących" na nieliczne składy pomykające bez taktowego rozkładu jazdy. Koleje Mazowieckie już dawno oduczyły podróżnych i zniechęciły do jeżdżenia. Prywatne autobusy róznych linii (bez numerów i rozkładów) jeżdżą jak chcą konkurując z PKP i komunikacją miejską. To wszystko jest nieuporządkowane, pomieszane bez głebszej logiki. Brak jakichkolwiek (wzorem choćby Poznania) dworców autobusowych (poza PKS), na których można się przesiąść na tramwaj, metro i na parkingu zostawić auto. Nie zbudowano znakomitej większości z zapowiadanych podziemnych parkingów. To robota na ładnych parę lat. Temat: Problem busow Problem busow W tym miejscu chcialbym zostawic na boku wszelkie urazy, niecheci, stronniczosci i szerzej omowic ten problem. Z jednej strony busy sa czesto zdezelowane, nie przestrzegaja przepisow, podjezdzaja przed MPK lub PKS.Ale z drugiej strony starostwo powiatowe lub urzad marszalkowski ( gdy trasa przebiega przez wiecej niz jedne powiat) moga jedynie koordynowac rozklady jazdy. Pozbawione sa zas instrumentow prawnych pozwalajacy regulowac komunikacje zbiorowa na swoim terenie. Gdy dokumenty przewoznika sa ok, urzad musi zgodzic sie na jego kursowanie. Mysle, ze problem sprowadza sie do koniecznosci zaopatrzenia urzedow samorzadowych w odpowiednie upowaznienia tak, by trasy busow minimalnie pokrywaly sie ze szlakami pociagow. Busy powinny dowodzic pasazerow z terenow, gdzie inne srodki transportu sa nieoplacalne do wezlow komunikacyjnych. Przy okazji dodam, ze ostatnio pozbawiony innej mozliwosci skorzystalem z uslug busiarza i powiem, ze po ostatnich kontrolach wydaje mi sie, ze przynajmniej niektorzy jezdza troche ostrozniej, zatrzymuja sie tylko na wyznaczonych przystankach ( o czym informuje kartka w srodku pojazdu). Oczywiscie nie bronie tutaj tego srodka komunkacji, bo na takich trasach jak chocby do Wieliczki komunikacja powinna byc zorgnizowana przez kolej, ale z drugiej strony juz miedzy Wieliczka, a Niepolomicami ludzie pozbawieni sa inncy srodkow transportu zbiorowego. A jesli do tego przewoznicy publiczni ( MPK, PKS) nie potrafia wykorzystac swojej szansy i jak w wypadku MPK strefowych dojezdzaja tylko do pewnych miejsc na obrzezach miasta, to trudno sie dziwic, ze ludzie z okolic Nico i Kuznicy Kolatajowskiej korzystaja na co dzien z busow. Temat: Mniej pociągów z i do Warszawy Wedlug ustawy o PKP budzet powinien dotowac przewozy regionalne kwota 800 mln zl rocznie. Skandalem jest ze rzad co roku lamie te ustawe przekazujac 300 mln. Dla niewtajemniczonych: przewozy regionalne to ponad 95% pociagow pasazerskich w Polsce. Pozostale (klasy Ex, IC, EC) obslugiwane przez PKP InterCity to tylko kilkadziesiat pociagow dziennie. Z drugiej strony skandalem jest polityka PKP prowadzaca do zwijania dzialanosci. Zawsze mowia o ograniczaniu kosztow przez kasowanie najbardziej deficytowych pociagow, czy calych linii. Tymczasem nie ogranicza to specjalnie kosztow, bo linie po ktorej jezdzi mniej pociagow nadal trzeba utrzymywac, lacznie z droznikami i dworcami, majac na to coraz mniej pieniedzy. Za to doskonale obniza to wplywy - bo pociagi jezdza rzadziej, oferta staje sie tak slaba, ze popyt gwaltownie spada. Przy likwidacji linii mieszkancy sa odcinani od reszty sieci i nie beda korzystac juz z pociagow niedeficytowych. Do tego dochodza idiotyczne rozklady jazdy. Do wielu miast nie mozna dojechac na godzine 7, czy 8. do pracy. Za to sa piekne polaczenia na godzine 5. Jesli juz jest pociag na 7, czy 8 to nie ma powrotu po 15 i 16 - trzeba czekac np. do 17, a pozniej sa dwa pociagi co pol godziny. Idiotyzmem sa pociagi po 20. jezdzi nimi po kilka osob. Tajemnica poliszynela jest to ze wiekszosc z nich to pracownicy kolei. Nie wiem czy byliscie kiedys na dworcu PKS w miescie powiatowym - o tej porze jest on juz zamkniety. W artykule pisze sie o likwidacji pociagow kolo 9. tymczasem z badan Instytutu Rowoju i Promocji Kolei na Opolszczyznie i Podkarpaciu wynika ze pociagi w okresie miedzyszczytowym sa bardzo wazne i popularne. Duzy procent podrozujacych wcale nie jedzie na 8 do pracy czy szkoly. Wiecej o sensownym planowaniu oferty kolejowej na stronach Instytutu: www.iripk.most.org.pl/ Temat: BUSiarze to chamy Wymagania dla "busiarzy" Dziennik podhalański 07-01-2004 Ograniczenia przy wjeździe do Kuźnic Trzy linie regularne Trzy firmy przewozowe złożyły wnioski o przyznanie pozwoleń na świadczenie regularnych przewozów w Zakopanem, w tym na wjazd do Kuźnic. Zdaniem naczelnika Wydziału Transportu i Drogownictwa w zakopiańskim Urzędzie Miasta Dariusza Wysłoucha, razem z PKS-em i taksówkami jest to wystarczająca liczba przewoźników na trasie do Kuźnic. Naczelnika Dariusza Wysłoucha zapytaliśmy, czy wszystkie busy nowych przewoźników spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu burmistrza Zakopanego mówiącym o jednakowych kolorach samochodów, herbach i silnikach z ekologicznymi katalizatorami EUROII. - Podstawowym kryterium do wydawania pozwoleń były rozkłady jazdy, co wynika wprost z ustawy - mówi naczelnik Wydziału Transportu. - Jeżeli chodzi o pozostałe wymagania, to większość przewoźników, którzy otrzymają koncesje, spełnia je, albo deklaruje, że będzie je spełniać w ciągu dwóch, trzech lat. Wczoraj pisaliśmy o sytuacji przewoźników, którzy posiadają kilka jednakowych busów i przewożą zorganizowane grupy turystów na zlecenia biur podróży spod hoteli do Kuźnic. Teraz nie mogą oni spełniać takich zleceń. Twierdzą również, że jest to nierówne traktowanie podmiotów gospodarczych, gdyż działają podobnie jak taksówki, a te mogą bez problemu wjeżdżać do Kuźnic. - Nie wyobrażam sobie, aby powstała sytuacja, w której poszczególne hotele miałyby podpisywane umowy z przewoźnikami. Jeżeli chodzi o taksówki, to te przewozy regulują inne przepisy. Poza tym zamierzamy wprowadzić przy postojach dokładne oznakowania, gdzie kończy się postój. Nie może być takiej sytuacji, że na postoju stoi zbyt duża liczba taksówek. Jeżeli na przykład taksówkarz wjedzie do Kuźnic i postój będzie zapełniony, nie może się tam zatrzymać. Planujemy zresztą przeniesienie miejsca do parkowania dla taksówek w Kuźnicach w inne niż obecnie miejsce. (PP) Szkoda, że w sprawie BUS-ów nie popatrzymy jak to się ma w innych krajach. Byłoby to z korzyścią dla wszystkich. Temat: W Kielcach ruszają w środę nocne autobusy W Kielcach ruszają w środę nocne autobusy W Kielcach ruszają nocne autobusy. Dojedziemy nimi do największych kieleckich osiedli: Świętokrzyskiego, Ślichowic i Barwinka. Autobusy wyjadą na trasy w nocy ze środy na czwartek. - Już drukujemy rozkłady jazdy. Najpóźniej we wtorek zaczniemy je rozwieszać, tak żeby zdążyć przed 1 czerwca - mówi Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego. To kolejne podejście do uruchomienia w Kielcach nocnych linii autobusowych. Wcześniej po krótkim okresie zawsze z nich rezygnowano. Powody były różne: brak pasażerów, duże koszty utrzymania czy niebezpieczeństwo, na jakie ze strony chuliganów narażeni byli kierowcy. Kieleccy radni posłuchali postulatów mieszkańców i postanowili spróbować jeszcze raz. - Gmina nie jest tylko od tego, by zarabiać, ale także, by dać mieszkańcom możliwość normalnego funkcjonowania - argumentował Grzegorz Banaś, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej rady miejskiej. W środę o północy spod dworca PKS wyjadą na miasto autobusy trzech linii: 101, 102 i 103. Będą kursowały do godz. 4 rano. Dojedziemy nimi z centrum Kielc na osiedla: Ślichowice, Barwinek i Świętokrzyskie. ZTM nie ukrywa, że w specjalny sposób przygotowuje się do obsługi linii nocnych. - Nasi kontrolerzy biletów będą pracować teraz także na nocnej zmianie i poruszać się w większych grupach, 4-5 osobowych. Do dyspozycji damy im służbowy samochód - mówi Michnicki. Kontrolerzy będą też w stałym kontakcie z policją. Na liniach obowiązują jednorazowe bilety - kosztują tyle samo co na zwykłe linie: 1,90 zł, 1,15 zł oraz 0,95 zł. Bilety bez prowizji To nie koniec zmian, jakie w czerwcu czekają pasażerów kieleckich autobusów. Bilety jednorazowe, które można kupić u kierowcy, będą teraz sprzedawane bez dodatkowych opłat. Będzie je można kupić tylko w wyznaczonych dniach i godzinach: w dni powszednie po godz. 18, a w soboty, niedziele i święta przez cały dzień. Pasażer musi mieć odliczoną gotówkę. - Z wprowadzeniem tych zmian czekamy tylko na publikację uchwały rady miejskiej w dzienniku urzędowym wojewody. Nastąpi to na pewno w czerwcu, ale nie znamy dokładnej daty - mówi Zbigniew Michnicki z ZTM. Temat: Kara na nadpłatę Gość portalu: STUDI napisał(a): > Gesta siec gdzie mozna kupic bilety, ha, ha ,ha..... Gdzieś ty to wyczytał??? > Wysiadasz z autobusu PKS na Rondzie Lotnikow Lwowskich. W niedziele. Chcesz sko > rzystac z uslug MPK. Biletow nie kupisz musiz dralowac na pieszo praktycznie do > centrum Lodzi aby moc kupic bilety. Wiesz mam znajomą. Ma jakieś 65 lat i wyznaje zasadę: "koniec języka za przewodnika". Podpowiadam: Jakieś 100 - 150 metrów od rąda - róg Zaolziańskiej i Paderewskiego. Jeśli masz jeszcze jakieś miejsce przesiadkowe gdzie nie możesz znaleźć biletów służę pomocą. > > A to Twoje ze nie mozna utworzyc siecia linii komunikacyjnech w centrum aby nie > trzeba bylo sie przesiadac. Prosze bardzo ale jesli na odcinku 5 przystankow m > usisz sie dwa razy przresiasc to absurd. > > Zobacz sobie siatke linii w Krakowie. Ta wokol Starewgo Miasta. > Porownaj z zbrekiem komunikacji po centrum Lodzi. sa tylko linie tranzytowe. Za > dnego pomyslu na poruszanie sie w obrebie centrum. Następnym razem popatrz na plan Krakowa. Pewnie Ci to umknęło, ale Kraków był nieco inaczej budowanu niż Łódź i stąd różnice w planowaniu komunikacji. W Krakowie prawie całe Stare Miasto jest wyłączone z ruchu komunikacji miejskiej, co oznacza konieczność poprowadzenia tras komunikacyjnych dookoła Plant. A teraz zerknij na plan Łodzi. Widzisz jakąś różnicę? Jak twoim zdaniem należało by poprowadzić takie linie??? Przypominam Ci, że już jednego geniusza komunikacyjnego mamy (Krzysiek 22), więc raczej nie idź jego śladem i zaproponuj trasę, którą ktoś oprócz ciebie by jeszcze jeździł. > > Plan miasta itd. Tylo ze w Krakowwie i Warszawie nie musze zabierac planu miast > a aby szczeglow studiowac na pmiejsciu jak mam dojechac. W tamtych miastach inf > ormacja dla pasazerow uzwzglednia to ze jezdza rowniez przyjezdzni. W Lodzi nie > . > > I jeszcze jedno jesli juz przy informacji dla pasazerow jestesmy. W Lodzi pasaz > er jej nie otrzyma nawet jakby mial zaplacic. Prywatni przewiznicy daja ZA DARM > O ROZKLADY JAZDY. MPK Lodz nie doisc ze nie udostepnia takowych w najporstszej > postaci to nawet nie mozna ich kupic. Którzy przewoźnicy??? > > Tez wedlug Ciebie to jest takie extra i lepsze od innych miast? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź. Temat: Łódzka Nocka DOJAZD - LINIA TRAMWAJOWA 4: Czas przejazdu z krańcówki na Dąbrowie wynosi około 45 - 50 minut. Ostatni tramwaj tej linii, który jedzie na Helenówek, odjeżdża z pętli o godzinie 22:12. Na Helenówku powinien być około godziny 23. Niestety to rozwiązanie polecam tylko osobom cierpliwym i odpornym na mróz, bo impreza ma się rozpocząć dopiero pół godziny później (o 23:30). Po szczegóły rozkładu proponuję udać się na stronę MPK: www.mpk.lodz.pl/rozklady/200/0004/0004t001.htm - LINIA TRAMWAJOWA 11: Podobna sytuacja jest w przypadku jedenastki. Odjazd z Chocianowic o 22:12. Czas przejazdu do Helenówka wynosi również około 50 minut. Szczegóły poniżej: www.mpk.lodz.pl/rozklady/200/0011/0011t001.htm - LINIA TRAMWAJOWA 41: W Pabianicach można wsiąść w 41 w godzinach: 22:00 , 22:20. Późniejsze tramwaje raczej odpadają, bo czas przejazdu na Helenówek wynosi około 87 minut. Tramwaj (wg rozkładu jazdy na stronie MPK) zatrzymuje się na wszystkich przystankach w mieście (od Placu Niepodległości jedzie Piotrkowską, Kościuszki, Zachodnią, Zgierską). Szczegóły rozkładu poniżej: www.mpk.lodz.pl/rozklady/200/0041/0041t010.htm - Dla osób zmotoryzowanych, jak wspominał Łukasz, będzie zorganizowany parking przed zajezdnią na Helenówku. Dla spokoju duszy i samochodu nie polecam przejazdu "na skuśkę" przez torowisko. W nocy ma być mróz, więc nie zapomnijcie wziąść ze sobą skrobaczki do szyb i płynu do rozmrażania zamków. - Dla osób przyjezdnych: Z Dw. PKP Łódź Fabryczna i PKS Główny dojechać można tramwajem linii 4 (dojście przez parking na wprost torów kolejowych do ulicy Kilińskiego). Rozkład jazdy linii 4 na tym przystanku mozna zobaczyć tutaj: www.mpk.lodz.pl/rozklady/200/0004/0004t015.htm Dojazd z Dw. PKP Łódź Kaliska jest trochę bardziej zagmatwany, dlatego z lenistwa nie za bardzo chce mi się go analizować i omawiać. W dużym skrócie wygląda to tak: wsiadać w tramwaj na przystanku na wprost parkingu przed budynkiem stacyjnym i przesiadać się w 11 lub 41 na skrzyżowaniu z Kościuszki albo jechać dwa przystanki dalej i przesiadać się w 4 na Kilińskiego. Mam nadzieję, że nikt się nie zgubi i wszyscy zainteresowani jakoś dotrą na Helenówek. Temat: Przyjazny Radom i rozkład jazdy aut. podmiejskich Przyjazny Radom i rozkład jazdy aut. podmiejskich Chciałem pojechać na skaryszewskie wstępy, więc wczoraj szukałem rozkładu jazdy autobusu "B" w telegazecie DAMI i na stronie internetowej MZDiK. Na próżno, nie ma tam rozkładów jazdy autobusów podmiejskich. Pomyślałem sobie pewnie przeczytam na przystanku. Przyjechałem na przystanek na ul. Słowackiego, przed wiaduktem i tam rozkładu jazdy też nie było. Wysłuchałem psioczenia pasażerów, którzy dość długo czekali i nie wiedzieli kiedy autobus przyjedzie. Podjechałem "15" na Glinice, koło kościoła, wydawało mi się, że tam zabiorę się autobusem PKS-u, lub tzw. okazją. Tam także grupa pasażerów narzekała na brak rozkładu jazdy. Dzisiaj oczekującymi na autobus "B" byli najczęściej ludzie spoza Radomia. Bardzo ich dziwiło, że nie ma rozkładu jazdy, chociaż innych linii rozkłady wisiały. Dla nich to było nie do pomyślenia. Tak przywitał Radom ludzi, którzy najczęściej pojawiają się w Radomiu przejazdem raz w ciągu roku, aby pojechać na wstępy. Było mi poprostu wstyd, oni już wyrobili sobie zdanie o "przyjaznym Radomiu" Panie Prezydencie. Napisanie tablicy to nie wszystko, reklamą miasta dla ludzi to proste i przyziemne sprawy. W słowa napisane nawet kolorowymi literami ludzie nie wierzą, tylko czyny przekonują człowieka. A tak na marginesie nie ważne, kto jest odpowiedzialny za te rozkłady, MPK czy MZDiK. Szkoda, że będą mówić źle o naszym mieście. Jeden z panów powiedział "macie popiep..... miasto" i bardzo delikatnie to określił. MPK też się nie spisało, jeżdził tylko jeden autobus, co półtorej godziny i to było za mało. Pieniądze leżą na ulicy, ale MPK też ich nie potrzebuje, a może to wynik badania rynku ?. Temat: PKP: Rozkładów jazdy nie opłaca się wymieniać PKP: Rozkładów jazdy nie opłaca się wymieniać PKP kpi z pasażerów Z półgodzinnym opóźnieniem odjechał wczoraj pociąg z Łodzi Kaliskiej do Szczecina (planowo o 7.19). Pasażerowie nie mogli się nadziwić, że skład podstawiany w Łodzi ma już na starcie taki poślizg. - W pociągu potrzebny był mechanik, ale spóźnił się do pracy, bo dojeżdżał jednostką, która miała awarię - powiedziano nam na dworcu. PKP oferuje łodzianom również inne "atrakcje". Na dworcu Fabrycznym wiszące nad kasami tablice z rozkładem jazdy zostały zasłonięte białym papierem, a na Kaliskim rozkład przekreślono. Podróżni ustawiali się w kolejkach, aby zapoznać się z obowiązującym rozkładem, umieszczonym przy kasie. - Dlaczego nie można go uaktualnić na tablicy?! - zżyma się Anita Nikitin, warszawianka mieszkająca w Łodzi. - Przecież to nic nie kosztuje, a ułatwi życie tysiącom podróżnych. Na Kaliskim nie udało nam się uzyskać odpowiedzi. Dyżurna stacji Łódź Fabryczna (nie chciała się przedstawić, ale koledzy prosili do telefonu Marynię), poinformowała nas, iż rozkładów... nie opłaca się wymieniać. Są zaklejone od 21 czerwca do 29 sierpnia, bo "wypadły" z nich trzy pociągi. Po wakacjach stare rozkłady się odsłoni i będą jak nowe. Podróżnym humor psuje również bałagan na dworcach. Na Kaliskim denerwują ich latające w hali gołębie, poniewierające się foliówki i połamane ławki. - Ten dworzec wygląda, jakby nie miał gospodarza - mówi pani Anita. - Często stąd odjeżdżam i nie mogę się nadziwić, że nikt nie chce go uporządkować. Przecież nie wystarczy przejechać po posadzce mopem, trzeba wziąć się solidnie do pracy. Czyżby władzom miasta to nie przeszkadzało? A jest co robić. Rusztowanie w hali kas stoi od kilku lat. W przejściu na perony brakuje płytek, a podłoga przy budce z hamburgerami jest potwornie brudna. Nie lepiej jest w przejściu prowadzącym z dworca do przystanków tramwajowych i autobusowych. Już kilka miesięcy temu wygrodzono część do naprawy, ale jeszcze nikt się za nią nie wziął. Zresztą całe schody również proszą się o remont. Niestety, nie lepiej jest na dworcu Fabrycznym. Nie ma kto naprawić nieczynnych drzwi do kas PKS i zneutralizować zapachu dochodzącego z barów znajdujących się pomiędzy kasami PKS i PKP. Woń tłuszczu i bigosu miesza się z fetorem pozostawianym przez bezdomnych. - Najbardziej brakuje mi czystej i pachnącej poczekalni, gdzie mogłabym usiąść i w normalnych warunkach wypić kawę - mówi Aleksandra Jacoń, podróżna. (lb) - Express Ilustrowany Temat: Unia Europejska w zielonogórskich autobusach Nie jestem ze Szczecina, tylko jestem zielonogórzaninem (formalnie na stałe zameldowany), ale obecnie w Zielonej nie mieszkam, co nie znaczy wcale, że nie mam pojęcia co się tam dzieje. Pracuję jako kierowca autobusu miejskiego w PKS Lubin SA. i naprawdę zazdroszczę kierowcom z Zielonej Góry na czym pracują. Ale podtrzymuję moje zdanie, że miasto Zielona Góra musi być zadowolone z usług swojego przewoźnika. Bo kto jak nie miasto właśnie rozlicza tą firmę ze swojej działalności. To co wymieniliście w powyższych postach jest niestety prawdą, ale to właśnie jest problem kosztów. Mam wrażenie, że uważacie iż miasto za dużo wydaje na komunikację, a na jakiej postawie tak uważacie? Czy Gorzów w takim razie powiedzmy przy tych samych kosztach ma niby lepszą komunikację? Myślę, że Gorzów wydaje na nią więcej. Cofnijmy się do 2000 roku, kiedy to obcięto dotację do komunikacji miejskiej i MZK pozbyło 11 szt. autobusów kupując na ich miejsce tylko 3 szt. To wtedy zlikwidowano 6 linii autobusowych i poobcinano brygady na innych liniach. A odnośnie przetargów, po to się je robi, aby wybrać najtańszą ofertę. Pamiętajcie, że jakość usług należy oceniać poprzez to jak jest oferowana, m.in chodzi o to czy autobusy nie wypadają z kursu. Z tego co wiem w Zielonej większych problemów nie ma. U nas w Lubinie mamy już tak kiepski tabor, że na ulice nie wyjeżdża nieraz nawet do czterech autobusów. Jest to właśnie przyczyna przetargów, które dwa razy były już przeprowadzane i odwoływane. PKS nie kupuje teraz autobusów, bo nie wie czy wygra. A to co jeździ już nie wytrzymuje. Problem w tym, że w Lubinie są za tym, żeby został PKS, ale w przetargach są firemki, które cenią się poniżej kosztów i startują. Poza tym należy pamiętać, że oszczędzanie na komunikacji, to przedewszystkim kiepskie płacenie kierowcom, w Zielonej z płacą kiermanów jest dośc dobrze, więc i przyjemniej im się jeździ co pozytywnie wpływa na jakość całej firmy, jak też i jej usług. Na koniec pytanie, kto w Zielonej Górze odpowiada za rozkład jazdy komunikacji miejskiej, MZK, czy miasto? W Lubinie rozkłady układa miasto, my jako PKS jesteśmy ich wykonawcą. Może te pretensje o częstotliwość to wynik właśnie kosztów, a nie brak mądrych ludzi w MZK? Temat: Kasowniki w autobusach Zacznijmy od początku to znaczy od konkurentów dla MPK To jest tak na liniach pozawiejskich MPK wyłączność utraciło już dawno, ale bynajmniej nie z powodu jakości czy czegokolwiek jak z prostego powodu kasy: Po prostu gminy mocno ograniczone finansami wybierają tańsze rozwiązanie (dla nich) to znaczy preferują PKS w 95% przypadkach lub próbują jak gmina Rędziny stworzyć coś własnego i tak powstał GZK. I tu pojawia się problem, bo każda z owych linii ma własne bilety własny system zniżek. Na przystankach panuje totalne pandemonium, bo najczęściej, mimo iż są one odnajmowane odpłatnie od naszego MPK to doszukać się rozkładu jazdy konkurenta na przystanku należącym Do MPK graniczy z cudem (nie dotyczy to PKS-u, bo on ma od dawna umowę z MPK i nie jest w ścisłym tego słowa znaczeniu konkurencją dla naszego kolosa. Gorzej jest z firmami, które próbują wchodzić w drogę MPK a nie mają siły przebicia PKS-u. Np. tak jak Mazana - Bus czy Biesy czy GZK dziwnym trafem ich rozkłady choćby nie wiem jak starannie wykonane i przyklejone znikają z przystanków MPK (zapewne wini są wandale, ale czasami różne cuda się zdarzają a ja w cuda raczej nie wierzę zwłaszcza w tej materii). Zreszt rynek pozamiejski MPK ju dawno poddała tworząc tylko czasem takie cuda jak liana 36 z nikąd do nikąd w miejsce utraconej lini 50 czy 31 dublujące w zasadzie 26 czy 27 ale jadące do granic miasta (lina powstała w momencie utraty przez MPK przez krótki zresztą okres lini do Olszyna). Podobne sprawa się ma z rynkowością lini 68 która to ma irracjonalnie dużą częstotliwość kursów niemalże jak linia miejska). Dlatego mio wszystko jestem jednak zdania iż przynajmniej na rynku połączen miejskich MPK jest monopolistą bo trudno mówić o konkurencji ze strony Mazan – Busa czy GZK czy PKS – u te dwa ostatnie zresztą raczej nie zabierają pasażerów w strone miasta traktując raczej ewentualne przystnki na terenie pereyferyjnych dzielnic Częstochowy jako tzw. do wysiadania. Dlatego jezeli nic sie nie zmieni i nie nastąpi uwolnienie rynku komunikacyjnego z pod dyktatu MPK to z roku na rok bedzie coraz trudniej miastu w dziedzinie komunikacji związac z koniec z koncem bo monopole sa mile i sympatyczne ale kosztuja i to sporo. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Tutaj przyznaję Panu rację-rozkłady były ułożone w roku 1993 (Linia na bugaj istnieje od 31 pazdziernika 1993 roku).Mineło 16 lat.Wiele sie wszędzie zmieniło na lepsze ale nie komunikacja PKS Pabianice- Łódź. Zaczeła się nawet powolna likwidacja miektórych kursów-niema juz autobusu o 4 rano z Pabianic do Łodzi -powód -autobus niefrekwencyjny według Pani z działu przewozów (czy o 4 rano musi być frekwencyjny w 100%). niema tez już autobusu o 21 z Pabianic do Łodzi.PKS pozwolił sobie na "wpuszczenie" prywatnych busów.Tyle lat interwencji w sprawie godziny 7 dmej -jeździliśmy i nieraz jeździmy jak bydło. I co? I nic. Żeby nietylko narzekać- Są w Pana firmie Bardzo Uprzejmi i Kulturalni Panowie Kierowcy z których większość mogłaby wziąść przykład. Jest Jeden Uprzejmy Pan który zawsze podjeżdza czy to na Bugaju czy na Fabrycznym wcześniej aby mozna było spokojnie wsiąść a nie szturmować autobus. A teraz jak jest zimno - niemarznąć na przystanku. JA jako pasażer niemam pretensji o to wszystko co złe do kierowców tylko do Kierownictwa PKS Łódź które to kierownictwo chyba niema większej orientacji co do linii pabianickiej. Przedewszystkim aby był przestrzegany rozkład należało by zwiększyć liczbę autobusów kursujacych na linii conajmniej o 1 aby w godzinach szczytu były przestrzegane godziny odjazdów. Czas jazdy wydłuzył sie bardzo w porównaniu z zaplanowanymi 40 minutami na przejazd.Powinny jeżdzić przez cały dzień tylko duże autobusy a w godzinach szczytu -kurs co pół godziny . Musi się coś zmienić na lepsze. Powinien być przywrócony autobus o 4 rano z Pabianic do Łodzi a także wprowadzony autobus około godziny 23 do Pabianic Bugaj i Szpital realizowany jednym kursem. To tyle.Pozdrawiam Wszystkich Temat: Linia nocna Piaseczno-Warszawa No też się boję, że te wybory będą gwoździem do trumny linii, chyba że Mobilis ogłosi jej likwidację tuż przed wyborami. Natomiast gdybyś zechciał poszperać, popytać, albo uruchomić taką linię i dowiedział się, jak popieprzone przepisy tym rządzą w naszym kochanym kraju, w którym panuje ustrój koncesyjno-zezwoleniowo-haraczowy, to nie napisałbyś tego, co napisałeś o rozkładach. Brak taktu wynika z faktu, że przewoźnik musi mieć rozkład koordynowany z innymi. Zauważ, że Express Piaseczno ma nieskończenie wiele stref czasowych - praktycznie każdy kurs ma inne czasy przejazdu i na pierwszy rzut oka widać, że jest to pozbawione logiki. Nie jest to efekt pracy logistyków Mobilisu, tylko po prostu kursy są wpasowane w godziny, w jakich na poszczególnych przystankach można było dostać zezwolenie na zatrzymanie. Szczególnie ciekawe są kursy z Warszawy o 19:52 i 20:04, które do Piaseczna docierają o 20:47 i 20:49. Analiza rozkładów jazdy przewoźników prywatnych (które niestety dość trudno zdobyć) na innych trasach pokazuje, że wszędzie jest podobnie, ale oni stosują inne rozwiązania. Przewoźnicy jadący w kierunku na Wyszków zazwyczaj pomijają przystanki, w których nie można stanąć o danej porze. I wygląda to tak: na przykład linia firmy X, trasa Warszawa - Wyszków - Długosiodło - Lubiel Nowy i pierwszy kurs staje na Wileńskim 03, Młodzieńczej i w Markach, następny na Wileńskim 06 i w Ząbkach, następny na Wileńskim 06 i Młodzieńczej i tak dalej, a wieczorny kurs udało się wcisnąć nawet na Domy Towarowe Centrum (przystanek prywaciarzy). To jest chore. Jedyni przewoźnicy, którzy nie mają takich problemów, to oczywiście PKS-y, bo oni byli na trasie pierwsi, a poza tym cała ta machina jest napędzana przez ich lobby. Linie "Małego Expressu" mają jeszcze głupsze rozkłady, bo głównym celem jest dopasowanie ich do "dużego" expressu. Zresztą linia Piaseczno-Konstancin była udana, zazwyczaj jeździła pełna, ale firmie zależało na zdobyciu klientów podróżujących z Konstancina do Warszawy za 3 zł, a tam prawie każdy kupował bilet za 1 zł. No a wiadomo, że taki lokalny transport bez dotacji nie ma racji bytu - koszt dzienny wynosił 800 zł, a przychody 250. Zresztą linie Małego Expressu, które mają powstać we wrześniu (komunikacja gminy Lesznowola i linia do Złotokłosu) też będą miały takie rozkłady. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 195 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||