Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lolanoir.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS POZNAN GLOWNY





    Temat: Czy z Poznania do Słubic/Frankfurtu.O jeżdżą BUSY?
    Jeżeli chodzi Tobie o zwykłe autobusy typu PKS, to do Słubic "od zawsze" jeżdżą
    dwie pary bezpośrednich pospiesznych (przez Pniewy, Międzyrzecz i Sulęcin).
    Poranny z Poznania do Słubic wyjeżdza z dworca autobusowego o 6:00 i w
    Słubicach jest o 10:16. Wraca ze Słubic o 15:30 i w Poznaniu jest o 19:38.
    Bilet kosztuje 34 złote (w jedną stronę). To połączenie jest obsługiwane przez
    KSK (Krajową Spółdzielnię Komunikacyjną), więc gdybyś kupowała bilet do Słubic
    wcześniej (nie u kierowcy tylko na dworcu) to idź do kasy KSK - osobna obok kas
    PKS-u i informacji. Bilet na powrót możesz kupić w Słubicach. Druga para
    autobusów pospiesznych to połączenie w przeciwnym kierunku - rano ze Słubic, po
    południu z Poznania. Szczegółowy rozkład na stronie PKS Poznań
    www.pks.poznan.pl, na dworcu jest również informacja czynna do 20:00 (kasy do
    19:30, rano chyba od 5:30). To tyle o przewoźnikach typu PKS.
    A jeżeli prędkość PKS-u wydaje się zbyt niska (średnio 50 km/h), to wyjaśniam,
    że rozkład jest zaplanowany na przepisową jazdę szosą, bodajże 70 km/h, a w
    miastach autobus zajeżdża na dworce autobusowe bądź pod dworce kolejowe -
    zazwyczaj w bok od głównej ulicy. No i autobus pospieszny z reguły nie korzysta
    z obwodnic (np. w Pniewach), bo mają je z reguły tylko większe miejscowości, a
    do nich akurat zwykle musi wjechać.



    Temat: Radni SLD oszczędzą na Papieżu?

    Gazeta.pl > Poznań > Aktualności Czwartek, 29 grudnia 2005

    Zima zakorkowała Poznań

    lid 28-12-2005 , ostatnia aktualizacja 28-12-2005 19:01

    Śnieg mocno utrudnił wczoraj po południu życie poznaniakom. Pługoposypywarki
    jeździły po mieście, ale padający bez przerwy śnieg sprawił, że na ulicach i
    tak było ślisko. Miasto paraliżowały potężne korki, w których grzęzły także
    pługi. Samochody jechały z prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę. - Od 40
    minut przebijamy się autobusem z PKS do ul. Głównej - poinformowała nas ok.
    godz. 18 pani Joanna, mieszkanka Pobiedzisk. - Zwykle tyle zajmuje dojazd od
    Pobiedzisk z Poznania - dodała. Jeden autobusów MPK, jadący ul. Słowiańską od
    ul. Naramowickiej w kierunku Murawy nie mógł nawet podjechać pod górę -
    przyznał Roman Wilak, dyżurny w nadzorze ruchu MPK. Tramwaje też jechały
    wolno. - Mimo, że zwrotnice np. na Moście Teatralnym mają grzałki to i tak
    pracownicy muszą dodatkowo je odśnieżać - tłumaczył Wilak. W Poznaniu i na
    okolicznych drogach doszło w ciągu dnia do ok. 20 stłuczek. Dzisiaj też ma
    padać śnieg, ale będzie go mniej.

    Wydrukuj Wyślij znajomym Podyskutuj na forum

    to jest informacja z GW z Poznania. Dzisiaj na sesji batkowski krytykował
    odsnieżanie w ZG a chwalił w POznaniu. W poznaniu ulice były odśnieżone!!
    batkowski może ty nie byłes w Poznaniu?






    Temat: Nowy dworzec i terminal. Jaki Poznań na Euro?
    Nowy dworzec i terminal. Jaki Poznań na Euro?
    Przyszło mi jako pierwszemu zabrać głos więc powiem tyle, że
    wszystkie te inwestycje można o kant d... potłuc. Daleko nie trzeba
    szukać i proszę pojechac do Portugalii, gdzie było Euro 2004. Czemu
    tam? Bo akurat w tym czasie tam mieszkałem, pracowałem i widziałem
    co oni byli w stanie zrobić. Kraj gospodarczo porównywalny, poziom
    życia podobny do Polski. Szybka kolej Alfa Pendular z Lisbony do
    Porto, a u nas nawet główne linie kolejowe nie będą wyremontowane, a
    nawet jeśli to i tak nie ma czym po nich jeździć. W Lisbonie nowe
    linie metra, a u nas nawet nie ma o czym mówić. Tam nowe dworce, a u
    nas co najwyżej proponuje się umyć dworzec centralny i tworzy się
    jakieś fantasy na temat budowy nowych dworców. Chociaż każdy wie, że
    jest to nierealne, żeby zdążyć z budową. Przynajmniej nie w tym
    kształcie, który był obiecany, czyli choćby przedłużenie "pestki" do
    peronów i integracja PKS-u z dworcem PKP. Co najwyzej powstanie
    jakiś "potworek" zrobiony na szybko w miejsce obecnego dworca
    głównego w Poznaniu. Marzyłoby mi się żeby było podobnie jak na
    dworcu Paris Montparnase, wysiadając z metra około 600-800 metrów od
    stacji nie musiałem w ogóle przeciskać sie przez jakieś
    skrzyżowania, po prostu stanąłem na podziemnym, ruchomym chodniku,
    który podwiózł mnie niemalże pod sam peron TGV.



    Temat: PKS I PKP
    PKS I PKP
    Mam male pytanie. Czy nie moznaby zamiescic na naszym forum rozkladu jazdy
    pociagow i autobusow? Chodzi mi glownie o poznań bo znalezienie aktualnego
    rozkladu pks-u w internecie graniczy z cudem. Z pociagami jest lepiej ale nie
    zawsze strony sa aktualizowane. Bede wdzieczny za jakiekolwiek proby
    odpowiedzi, nawet jezeli mialyby byc dramatycznie negatywne i krytykujace:)))
    pozdrawiam



    Temat: jak dojechac z Poznania do wsi Kobylniki?
    Jak już się upierasz...;-) Z Głownego wchodzisz z peronu na Most Dworcowy i
    skręcasz w prawo (w lewo są targi, których szklaną bramę i za nią iglicę widać
    już z peronów), idziesz 500 m na wschód przez nieciekawe tereny kolejowych
    magazynów w sercu miasta, dochodzisz do parku po lewej i w tym momencie zobaczsz
    po prawej kanciapę z elektronicznym zegarem na dachu, za którą Poznaniakom wstyd
    ;-) I to jest PKS. Ale w przeciwieństwie do wielu regionów kraju w Poznaniu PKS
    nie odgrywa istotnej roli i naprawdę jest wiele innych metod dotarcia.
    Przeczytaj co Ci napisałem niżej.



    Temat: Dlaczego S-ki nie jeżdżą przez kobylepole?
    Fakt faktem, ze linia Swarzedz - Rondo Rataje moglaby powstac. Jak wiadomo -
    obecnie w zasadzie wszyscy mieszkancy "kierowani sa" na Rondo Srodka, a nie
    wszystkim jest to tak po drodze. Dzieki linii na Rondo Rataje moznaby odciazyc
    w jakis sposob najbardziej zatloczone linie S1 i S5/S7. Pytanie tylko, skad
    wziac na to pieniadze (etaty i tabor)...

    Pomysl trasy "eSek" do M1 uwazam za chybiony. Zaraz znajda sie nastepni: a
    dlaczego nie ma do dworca glownego w Poznaniu, ronda Kaponiery, ogrodow i
    dworca PKS...? Komunikacja Swarzedz ma za zadanie tylko "podwozic" mieszkancow
    do Poznania jak i obslugiwac sama gmine, nie zas swiadczyc uslugi na terenie
    glebokiego Poznania.

    Pozdrawiam.



    Temat: Gdzie się budować blisko Poznania????
    np. Stęszew. PKSy do Poznania po 18 kursują do d..., ale generalnie nie jest
    źle. Blisko ok 40 min. na pks główny autobus jedzie (na przystanek przy skrzyż.
    GłogowskaHetmańska jakieś 30min). Sklepów dużo, teraz rozwija sie w kierunku
    Wlkp. Parku Narodowego. Także jest obok lasu, 5 minut od jednego jeziora, 5
    minut od drugiego, i 20min od trzeciego.

    Ostatnio sie buduja fajne osiedla, właśnie w okolicach WPNu i moze jeszcze da
    rade o jakieś działki.



    Temat: Jak będzie wyglądało centrum Poznania?
    OBCIĘŁO MI :X

    Dalej:

    > Sądzę, ze wrocławianie (i nie tylko oni w naszym pieknym kraju) znajdują się w > tym momencie w tej właśnie fazie i z tego też wynikają ich problemy z objęciem > w końcu tego miasta w POSIADANIE. POSIĄŚĆ MIASTO ! Wchłonąć je w siebie i > wyemanować energię twórczą, życiodajną.

    To miasto jest MOJE. Jest to MOJE ukochane miasto, uważam, że jedno z piękniejszych w Polsce i w Europie. Znam trochę Poznań, znam bardzo dobrze Kraków i nie zamieniłbym się. Tu jest MÓJ dom!

    (Może wtedy polepszy się los tego
    > miasta i znikną straszne widoki z dworca centralnego, który zamieszkuje
    > prawdziwa "nędza ludzka".)

    A wy w Poznaniu nie macie bezdomnych na dworcach? To ciekawe...
    Chcialbym też przy okazji zwrócić uwagę, że nasz dworzec kolejowy nazywa się Dworcem Głównym a nie centralnym, i jest jedną z piękniejszych budowli tego typu w Europie, choć zaniedbaną... Centralny to jest PKS, i jest faktycznie brzydkim klockiem po prostu, porównywalnym z głównym dworcem kolejowym Poznania (nowym)

    > Moje wrażenia dotyczące Wrocławia mogą się wydawać komuś śmieszne, ale ja tak
    > to właśnie rozumiem i tak "odczułam" to miasto.

    Bardzo to było ciekawie przeczyać... Nei uważam, żey to było śmieszne, ale uważąm, że rozumiesz źle. Za mało Wrocławia, za dużo własnych teorii. Zapraszamy jeszcze raz... I jeszcze raz... I jeszcze ;)

    A ja w czwartek zaczynam Weekend w Poznaniu, odwiedzę jednych przyjaciół, zajrzę na ślub innych, kumopela obiecała mi pokazać nieznane mi jeszcze zakątki waszego Miasta... Może się spotkamy :)




    Temat: Jak dojechać do Szczyrku ok. północy?
    Pierwszy autobus do Szczyrku jedzie o 4.40 (Szczyrk-Salmopol, tylko w dni
    rob.), ostatni o 22.30:
    www.pks.bielsko.pl/rj/
    W tej sytuacji są 3 wyjścia:
    1. Taxi - myślę, że 50 zl na pewno (zawsze można spytać w kilku taksówkach i
    wybrać tego, który powie najmniej - są różne korporacje).
    2. Czekanie na autobus na dworcu w B-B przez 4h.
    3. Inne polączenie PKP z Gdańska Gl., np.
    12.35 Ex Katowice 19.50 (Gdynia Gl. - Opole Gl.)
    19.55 osob. Bielsko-Biala Gl. 21.23 (Katowice - Bielsko-Biala Gl.)
    PKS do Szczyrku 21.40 22.30.

    15.19 posp. Poznań 19.32 (Gdynia Gl. - Wroclaw Gl.)
    20.04 posp. Bielsko-Biala Gl. 2.27 (Szczecin Gl. - Zakopane)
    PKS do Szczyrku 4.40. (Lepiej czekać 2h niż 4h)

    Ja bym wolal pierwsze polączenie. (Wyszukalemm polączenia w dniu roboczym,
    początek lipca - jeśli pojedziesz w weekend, musisz jeszcze raz sprawdzić:
    www.pkp.pl).

    Postój taksówek znajduje się zaraz przed budynkiem dworca glównego. Dworzec PKS
    jest po drugiej stronie ulicy (dojście kladką dla pieszych), autobusy do
    Szczyrku odjeżdżają ze stanowiska nr 7).



    Temat: Dwie stówy za jazdę na gapę
    Tylko, że te kioski są w centrum - jak tam wysiądziesz (np. na dworcu PKS) to
    jeszcze możesz dojść (ale zawsze szkoda czasu; zmusza się przyjezdnego żeby
    chodził - a nie każdy przyjeżdża w celach czysto turystycznych i nie ma co
    robić z czasem; kiedyś zresztą były automaty przy PKS-ie). A jak wysiądziesz na
    jakimś mniejszym przystanku PKS/stacji PKP - bo przecież autobusy/pociągi się
    tam zatrzymują żeby usprawnić "rozprowadzenie" pasażerów - to co wtedy zrobić?
    A w miastach tej wielkości jak Poznań (z najbliższych to Wrocław) takie
    dzielnicowe stacje/przystanki są potrzebne, bo to i bliżej i wygodniej do celu,
    tylko jest zawsze dylemat (znając realia poznańskie) czy tam się kupi bilet -
    bo miejscowi mają "na zapas", dojezdni zapewne są na "miesięcznych" - i dla
    zwykłego pasażera jest problem. Ja w Poznaniu mam sieciówkę i mogę wsiąść czy
    wysiąść gdziekolwiek, bo dojadę, ale w innym mieście (np. Wrocław) wolę
    dojechać do dworca głównego/centralnego, bo tam mam szansę kupić bilet,
    natomiast wysiadając wcześniej, mimo że miałbym bliżej, to ryzykowałbym brak
    biletu (bo nie wiem jak jest a nie chce sprawdzać - w efekcie może się okazać,
    że będę zmuszony iść pieszo i to nie jest przyjemne jeśli się nie przyjechało
    akurat z takim turystycznym zamiarem - tak samo może się poczuć ktoś kto
    wysiądzie w Poznaniu i też musiałby iść dłuższy kawałek drogi żeby zdobyć
    bilet). Zaznaczam, że do takiego np. Wrocławia jeżdżę bardzo rzadko więc trudno
    żebym sobie kupował bilety na zapas.



    Temat: Gratulacje dla Poznania
    > ty po prostu jednak nie znasz poznania?!

    Znam go lepiej z czasów, gdy jeszcze nie było Starego Browaru, a moje ostatnie
    wizyty ograniczały się głównie do dworca PKP / PKS, rynku i okolic.

    > nie no nie ma co porownywac..

    Z osiedlami to już się zupełnie nie zgadzam, ale może to kwestia gustu.

    > a co do nieprzyjaznosci (?) poznania

    Znam trochę ludzi, którzy mieszkają w Poznaniu (w dodatku lubią to miasto).
    Średnio raz na rok są mniej lub bardziej brutalnie okradani (często na starówce)
    - stąd moja wizja miasta nieprzyjaznego. Do tego dochodzą wymiotujący i oddający
    mocz młodzieńcy na rynku, których miałem nieprzyjemność spotkać tego lata (mój
    kolega warszawiak przez to wyrobił sobie jeszcze gorsze niż ja zdanie o tym
    mieście) - pewnie to przypadek, ale wrażenie na mnie zrobił - przez całe życie
    nie widziałem czegoś takiego nigdzie indziej. Do tego ciągłe korki i złe
    zorganizowanie targów (to kilka lat temu, może się coś od tego czasu zmieniło -
    chociażby parkingi) też nie przekonują mnie o przyjazności miasta. To, że o
    godzinie 21 nie można się na dworcu PKS dowiedzieć, jakie autobusy są
    przewidziane w rozkładzie, też potrafi zirytować.




    Temat: Nowoczesny PKS
    Nowoczesny PKS
    Jakiś czas temu pisałem o tym że w rejonie dworca kolejowego powinno powstać
    centrum komunikacyjne, poprzez budowę nowego, głównego dworca autobusowego
    przy pomocy pchających się do Lublina zagranicznych firm handlowych. A że
    jest to możliwe pokazuje przykład Poznania w którym w podobny sposób
    powstanie nowoczesny dworzec PKS. Wiadomość na ten temat pochodzi z
    poznańskiej strony GW o inwestycjach
    www1.gazeta.pl/poznan/1,36036,1237056.html
    Może tak u nas.



    Temat: Lublin ma najgorszy dworzec pks w Polsce
    Lublin ma najgorszy dworzec pks w Polsce
    za kilka tygodni początek roku akademickiego przyjadzie pierwszy rocznik pks-
    em no i zobaczy piach w centrum miasta. Nie jetsem z Lublina i kiedy ja na
    pierwszym roku przyjechałem i zobaczyłem ten okropny dworzec główny z piachem
    w środku to byłem załamany żałuje że tu studjuje to prowincja PIACH W ŚRODKU
    MIASTA!!!!!!!!!!!!!Ludzie jeszce przez 2 lata mieszkałem obok tego pkesu no i
    za każdym razem przechodząc tam byłem załamany a teraz jeszcze jakaś sajgonka
    na kólkach. Ludzie zajedźcie do krakowa do wrocławia do poznania i zobaczcie
    co to znaczy dworzec główny!!!!!!!!PROSZE WYREMONTUJCIE TEN SYF



    Temat: Nowoczesny PKS
    Gość portalu: oou napisał(a):

    > Jakiś czas temu pisałem o tym że w rejonie dworca kolejowego powinno powstać
    > centrum komunikacyjne, poprzez budowę nowego, głównego dworca autobusowego
    > przy pomocy pchających się do Lublina zagranicznych firm handlowych. A że
    > jest to możliwe pokazuje przykład Poznania w którym w podobny sposób
    > powstanie nowoczesny dworzec PKS. Wiadomość na ten temat pochodzi z
    > poznańskiej strony GW o inwestycjach
    > www1.gazeta.pl/poznan/1,36036,1237056.html
    > Może tak u nas.

    Pchają się jak cholera, aż końca kolejki nie widać... Szczególnie do
    Lublina!!! Też mi, abstrakcyjne porównanie z Poznaniem! Tu wieś cicha i
    spokojna. Ciemnogród i zaścianek. To nie ten świat człowieku! Władze Miasta są
    ok. 20 mln. do tyłu na niesprzedanych, nawet dosyć atrakcyjnych, terenach dla
    takich właśnie "pchających się" firm. Już Rzeszów nas chyba przeskoczył, a
    Białystok dochodzi. Jednakże myślę, że gdyby to Kościół wszedł ze swoimi
    inwestycjami, miałby pole do popisu i wszystkie ulgi oraz ułatwienia, a tereny
    za friko.



    Temat: Jest projekt przedłużenia "Pestki"
    Zróbmy S-Bahn
    Zgadzam się z pomysłem zrobienia jednego przystanku między Teatralką a
    Kaponierą. Następny na Dworcu Zachodnim, ale niełączmy tam torów z tramwajem.
    Nie uważam by to łączenie było dobe. Proponuję następne przystanki wzdłuż torów
    kolejowych: Wilda/Łazarz (nie brakuje wam połączenia drogowego między centrami
    tych dzielnic?), Hetmańska, Górecka, Górczyn itd. Można to ciągnąć i do Lubonia
    i na Kopernika. Zresztą wykorzystując infrastrukturę olejową możnaby stworzyć w
    Poznaniu niezły system Szybkiej Kolei Miejskiej. Przynajmniej 2 linie z
    rozgałęzieniami na końcach:
    "S1": Kiekrz/Podolany - Centrum - Starołęka/Franowo
    "S2": Czerwonak/Swarzędz - Centrum - Luboń/Kopernika (a w weekendy Osowa
    Góra:)).
    Wtedy brakowałoby w Poznaniu tylko jednej linii metra łączącej wschód z
    zachodem (Rataje - Centrum - Jeżyce). Zawsze można ją zaprojektować a nie od
    razu odrzucić, że niby kasy nie ma (i nigdy nie będzie) albo że to niedorzeczne
    (metro w Poznaniu?).
    Trzy linie i zaczynmy być europejskim miastem.
    I tak a poropos tematu Dworca Głównego i Pełeszuka. Był kiedyć pomysł
    dworca "centralnego" (podziemnego) między Kaponierą a Mostem Dworcowym. Uważam,
    że niezły:
    - rozwiązuje problem przestrzeni między tymi mostami,
    - ulica dworcowa staje się zbędna. Można więc wówczas wykorzystać też teren
    między Mostem Teatralnym a Kaponierą (nad torami). A za dworcowym: City i PKS.
    I jeszcze jedno: Nowa Głogowska!



    Temat: Lublin ma najgorszy dworzec pks w Polsce
    Gość portalu: mariusz napisał(a):

    > za kilka tygodni początek roku akademickiego przyjadzie pierwszy rocznik pks-
    > em no i zobaczy piach w centrum miasta. Nie jetsem z Lublina i kiedy ja na
    > pierwszym roku przyjechałem i zobaczyłem ten okropny dworzec główny z piachem
    > w środku to byłem załamany żałuje że tu studjuje to prowincja PIACH W ŚRODKU
    > MIASTA!!!!!!!!!!!!!Ludzie jeszce przez 2 lata mieszkałem obok tego pkesu no i
    > za każdym razem przechodząc tam byłem załamany a teraz jeszcze jakaś sajgonka
    > na kólkach. Ludzie zajedźcie do krakowa do wrocławia do poznania i zobaczcie
    > co to znaczy dworzec główny!!!!!!!!PROSZE WYREMONTUJCIE TEN SYF

    no się zgadza, ale z drugiej strony ile miast w Polsce ma taki piękny dworzec kolejowy jak Lublin? tym się szczycić trzeba, choć do Ukrainy /np Dworce Lwów, Kijów czy Charków/ to i tak Lublinowi troche brakuje.



    Temat: KICZ W POZNANIU ! ! ! ! !
    w okloicy dworca główengo i dworca pks.niby sa juz tam zrobione plany
    urnanistyczne, ale nie wiem dalczego caly czas tam sie nic nie dzieje, pewnie
    pkp czeka na to az działki ktore sa w jego posiadzaniu bedą coraz drozsze.
    wydaje mi sie ze miasto powinno sie dogadac. bo strach patrzec na ten teren w
    centru miasta. smieszne jest to ze w tej chwili przy samym dworcu głównym na
    któym wysiadają turysci i inwestorzy stoja jakies składy budowalne a psy ....
    szczekaja.wydaje mi sie ze w tej chwili to miejsce odsstrasza inwestrow z
    poznania. a jesli chodzi o wpołczesna forme w wiezowacach , mi tez odpowiada
    ale poza tym powinno byc tez duzo wspołczesnych budynkow w tkamce miejskiej ,
    bo to urozmaic tak szare ulice poznania, i wnosi cos nowego.



    Temat: Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi
    Jeżdżę co weekend. Rocznie pewnie z 10-15 tys. kilometrów, głównie pospiesznymi
    i TLK-ami. Od kilku lat, i ze względu na średni dystans (400 km) samochód nie
    jest dla mnie alternatywą.

    Na plus zaliczam:
    - funkcjonalny i pewny internetowy rozkład
    - przejęcie przez IC części tras pospiesznych i markę TLK, głównie za miejscówki
    i nieco wyższy standard podróży niż w PR
    - uprzejmość konduktorów (znam tych z trasy Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa,
    Poznań)

    Do poprawy, która nie wymaga nakładów finansowych, są:
    - zadymione korytarze (wystarczy karać mandatami, już niejedna osoba w tym wątku
    zauważyła, że to skutkuje, np. w GB
    - śmierdzące na cały wagon toalety (wyciagnąć środki zyskane na zmniejszeniu ulg
    dla rodzin kolejarzy)
    - punktualność
    - integracja z innymi przewoźnikami, np. PKS

    Te sprawy może załatwić w miarę rozgarnięty zespół menedżerów, ale do tego
    wymagana jest współpraca z całą strukturą organizacyjną.

    Wzór - Czesi.



    Temat: Bez metropolii BiT będziemy dalej prowincją
    latam z rębiechowa... autobusy na lotnisko co 20min,
    > przepełnione...w szczycie dojazd ok 50min, poza szczytem ok
    40min...
    > Podobnie z Gdyni...
    >
    > Na Ławicę w Poznaniu dojazd jest lepszy, 30min. A na lotnisko w
    > Bydgoszczy ok 2.5 godz.
    >
    > z Dworca Głównego w Gdyni czy Gdańsku dojazd na lotnisko w
    > Bydgoszczy to ok 2.5-3.0godz.
    >
    > Co prawda pociągi jeżdzą rzadziej, ale odloty akurat są w
    godzinach
    > gdy jeżdżą pociągi. Nie wszystkie, ale niektóre poznańskie
    przyjazdy
    > pociągów niektóre trójmiejskie pokrywywałyby się z godz. odlotów z
    > Bydgoszczy.

    a dolicz jeszcze czas dojazdu z trojmiasta na dworzec glowny w
    gdansku lub gdyni! czyli co najmniej 30 minut jak nie wiecej plus
    czekanie na pocciag plus czas jazdy do bydgoszczy....
    i do tego mniej polaczen (duzo mniej!)i tylko kilka kierunkow lotow
    plus drozsze bilety...sukces murowany...
    to juz predzej bym liczyl na inowroclaw, ale akurat stamtad jada
    pksy do bydgoszczy( kilkadziesiat dziennie) ktore zatrzymuja sie na
    przystanku na kujawskiej, kilkaset metrow od terminalu...czyli
    latwiej z Inowroclawia wsiasc w pks i podjechac na lotnisko niz isc
    na pkp w inowroclawiu( jest na samym skraju miasta) i stamtad nawet
    bezposrednio na terminal...
    wiec dla kogo ta linia nowa ma byc ? i terminal?



    Temat: Lista Niezbędnych inwestycji dla miasta Poznania
    cdn.
    Gość portalu: P.B napisał(a):

    > Gość portalu: guerra napisał(a):
    >
    > > Lodowisko
    > > Komunikacja(zbyt długo by tu wymieniać- każdy wie co kogo irytuje)
    > > 10 basenów
    > > porządny stadion
    > > porządne dworce PKP i PKS
    > > Toalety Publiczne
    > > Zagospodarowanie wolnych torów i całego obszaru między Rynkiem, a Cytadelą
    > ,
    > > oraz terenów nadwarciańśkoch
    > > ul.Półwiejska - przerobić ją trochę na bardziej miejską:))
    >
    > Najważniejsze są drogi. Wg. mnie niezbędna jest budowa trasy Nowe Zawady, remon
    > t
    > ul. Głównej, Gdyńskiej i Bałtyckiej.

    Oczywiście w najbliższych latach. W perspektywie wielu lat najważniejsze jest
    powstanie poznańskiego city!




    Temat: Sylwek w BERLINIE !!!
    Sylwek w BERLINIE !!!
    Wyjazd
    poniedz. 31.12.01
    Poznań dworzec PKS, stanow. międzynar. (8.00),
    Wrocław dworzec PKS ul. Sucha peron 4/5 (7.00).
    Przejazd do Berlina. Przyjazd na miejsce w godzinach przedpołudniowych.
    Zwiedzanie miasta: m. in. Aleksander-Platz, Brama Brandenburska, Muzeum
    Pergamon, gmach Reichstagu, Europa-Center, Kurfuerstendamm Strasse -
    najbardziej znana ulica Berlina, muzeum Historyczne, Muzeum Techniki, Galeria
    Guggenheim. Wieczorem zabawa i powitanie Nowego Roku na ulicach Berlina.

    Wtorek 01.01.02 Zwiedzanie miasta. Wyjazd do Polski w godzinach popołudniowych.
    Powrót do kraju w późnych godzinach wieczornych.

    Zabawa sylwestrowa:

    na głównych ulicach Berlina, gdzie co roku tysiące Berlińczyków i turystów z
    całego świata świętuje przywitanie Nowego Roku.

    Cena 129,- pln zawiera:
    przejazd autokarem (WC, barek, video),
    zwiedzanie Berlina
    Powitanie Nowego Roku w centrum Berlina
    ubezpieczenie KL, NNW (Gerling),
    opiekę pilota.

    Jeśli jesteś zainteresowany prześlij swój e-mail na adres pk111@wp.pl




    Temat: Kontrowersje wokół osiedla Atanera przy ul. Kut...
    zed's dead, babe. Zed's dead - o wieżowcach.
    Z ożyje wyłącznie, gdy w Poznaniu powstanie 60 piętrowy wieżowiec :-DDDD

    Nie zadałeś sobie Zed pytanie, dlaczego nie ma tak wysokich wieżowców w
    promieniu 5 km od centrum Ż A D N E G O europejskiego miasta o ludności powyżej
    500 tys. za wyjątkiem Frankfurtu nad Menem? Odpowiedź jest prosta - ponieważ
    jesteśmy w Europie. Znajdą się liczne przykłady powstałych na miejscu zniszczeń
    wojennycgh 20-kilku piętrowych budynków. W Mediolanie jest nawet
    trzydziestoparopiętrowa Torre Pirelli w odległości 3 km od starówki. Ale to na
    tyle. Wyżej już nie ma. A w Poznaniu wyznaczono jedno miejsce na takie wysokie
    budynki - w otoczeniu dworca PKS (mógłby powstać taki jak np. berliński dworzec
    Stegliz, czy haski dworzec główny - integrujący budynek biurowy i dworzec na 1-2
    podziemnych kondygnacjach). I dość. Reszta wysokich budynków niech powstaje na
    obrzeżach. Jak choćby projektowany wieżowiec na Górczynie. Tylko niestety mamy
    lotnisko z torem lądowania przez centralne dzielnice oraz mamy słaby zarząd,
    który ma to w nosi i nie myśli forsować wyniesienia lotniska poza miasto.



    Temat: pytanie o dworzec
    donum1 napisała:

    > Drodzy Poznaniacy - czy w Waszym pięknym mieście dworzec PKS i PKP jest w tym
    > samym miejscu? wybieram sie do Poznania i będę podróżować zarówno autobusem
    > jak i pociągiem. Nie wiem czy będę musiała sie przemieszczać po mieście. Nigdy
    > u Was nie byłam:)

    Nie jest w tym samym miejscu, odległość od Dworca Głównego PKP do dworca PKS to
    w linii prostej około 500m. Wychodząc z dworca PKP musisz wejść na most
    (wiadukt), skręcić w prawo i iść cały czas prosto właśnie około 500 m. Po prawej
    stronie zauważysz oklejone reklamami dość duże baraki, które powinny być
    wyburzone wiele lat temu, i przy których Dworzec autobusowy w Nowym Tomyślu to
    arcydzieło architektury, a jakikolwiek blaszak handlowy to budzące zachwyt swoim
    rozmachem dzieło sztuki architektonicznej - to coś właśnie, opisane jako Dworzec
    autobusowy faktycznie nim jest. :)
    Ps. Jak wrócisz do swojego miasta, to nie opisuj naszego dworca autobusowego, bo
    Cię przestanę lubić. ;)
    Miłego pobytu :)



    Temat: RADOM to wcale niejest takie biedne miasto!
    WŁASNIE WROCILEM Z ŁÓDZI. POWIEM SZCZERZ RADOM JEST PIEKNY. OPRUCZ
    PIOTRKOWSKIEJ, MANUFAKTURY I GALERI ŁUDZKIEJ TO POWIEM SZCZERZE BRUD, SYF I
    UBUSTWO I TO W CENTRUM. NASZE KAMIENICE SA PIEKNE TAM 90% OBRAPANE I WALACE SIE
    W KAZDEJ BRAMIE JAKIS ZUL.DZIURAWE CHODNIKI KOSZ NA SMIECI RAZ NA 1KM. GLOWNY
    DWORZEC PKS I PKP ( ŁÓDŹ FABRYCZNA )- NORMALNIE TRAGEDIA(SZCZERZ NIEWIDZALEM
    JESZCZE W POLSCE LADNIEJSZEGO DWORCA PKS OD NASZEGO ( W-WA ZCHODNIA, PLOCK,
    TORUN BYDGOSZCZ KOSZALIN ŁÓDŹ JEDEN WIELKI SYF)A CO DO ŁODZI POWIEM SZCZERZE
    MANUFAKTURA JEST PIEKNA NAJLADNIEJSZE CH W POLSCE JAKIE WIDZIALEM ( ARKADIA,
    GALERIA MOKOTOW BLUE CITY W W-WAWIE (NIE WIEM JAK ZLOTE TRASY ) I STARY BROWAR
    I PLAZA W POZNANIU NIE DORASTA MANOFUKTURZ DO PIĘT ))
    ________________________________________________________________________________

    RADOM JEST PIEKNY, SAMI SPRWAMY ZEBY BYL PIEKNIEJSZY




    Temat: Dworca na Podzamczu nie będzie!
    Dworca na Podzamczu nie będzie!
    Wreszcie dobra decyzja!!! Kiedyś (dawno temu) targ i dworzec PKS
    były pod ratuszem, tam gdzie teraz ul. Przystankowa i parking. Jak
    przenosili te "przybytki" na obecne miejsce, to też wielu narzekało,
    że tak daleko od centrum, czyli Krakowskiego Przedmieścia. Od tego
    czasu miasto się rozrosło, ludzie się przyzwyczaili i uważają, że
    teraz dworzec PKS jest w centrum, a dworzec PKP poza Śródmieściem.
    Ale to tylko kwestia przyzwyczajenia i skali. Jeżeli Lublin ma być
    metropolią, to nie możemy myśleć w kategorii zaścianka, że wszystko
    (dworce, targowiska, Stare Miasto, hotele, banki, sklepy, parkingi,
    trasy komunikacyjne itd) muszą być skupione w odległości
    pięciominutowego marszu. Na to wszystko potrzeba miejsca! W Poznaniu
    dworzec główny jest w linii prostej oddalony od Rynku o podobną
    odległość jak lubelski od naszego Rynku i chyba nikt tam nie
    twierdzi, że dworzec jest "na zadupiu"



    Temat: Kolej średnicowa w Bydgoszczy - co Wy na to?
    Kolej średnicowa w Bydgoszczy - co Wy na to?
    Skoro od lipca znów trasa Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Fordon (Chełmża) mają
    kursować pociągi, to czy nie warto pomyśleć o stworzeniu w naszym mieście
    kolei średnicowej?
    Zelektryfikowany odcinek Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Fordon nie będzie zbyt
    obciążony tymi 3 (lub 4) parami szynobusów, zaś sieć elektryczna nie będzie w
    ogóle wykorzystywana, tory są więc w stanie spokojnie przyjąć większą ilość
    składów. Pociągi w kierunku Poznania, Inowrocławia, Piły oraz pospieszny do
    Białegostoku mogłyby wyruszać z Fordonu, zaś wszystkie pociągi pomiędzy Główną
    a Wschodem powinny zatrzymywać się na Leśnej i Wschodzie.
    W ten sposób Fordon zyskałby kilka dodatkowych połączeń kolejowych, mieszkańcy
    Fordonu, Bartodziejów i Leśnego mogliby rozpoczynać trasę bliżej domu bez
    konieczności dojazdu na dworzec Główny. Zaś część z nich zapewne mając do
    wyboru pociąg pod domem i PKS na dworcu autobusowym zmieniłaby przewoźnika,
    więc również i kolej zyskałaby.
    Oczywiście wymagałoby to "przybliżenia" dworca Wschód do mieszkańców, bo teraz
    gdy mam jechać pociągiem, który zatrzymuje się na Wschodzie, to od spaceru z
    przystanku kilkaset dookoła (lub sprintu z niespokojnym spojrzeniem, czy przy
    torach nie ma SOKistów) wolę jechać 93 do Dworca PKP. Wystarczyłoby właściwie
    pod dworzec doprowadzić autobusem ulicą Lewińskiego np. z Tatrzańskiego.



    Temat: Poznań znów promuje się w Berlinie
    no coz nasza wiejska promocja w berlinie ma swoje uzasadnienie, gdyz niemcy na
    wstepie zobacza prowincjonalny poznan korzystajac z dworca glownego PKP lub PKS,
    jadac obornicka, koszalinska lub usilujac dostac sie lotniska do centrum miasta.
    tak przynajmniej wiedza czego moga sie spodziewac. zlosliwe, ale wolalbym, zeby
    wladze najpierw skutecznie "wypromowaly" powyzsze inwestycje, a pozniej
    zapraszaly tu berlinczykow.



    Temat: Lotnisko Goleniów-Szczecin (dojazd)
    Lotnisko Goleniów-Szczecin (dojazd)
    Witam!

    13 stycznia mam lot z w/w lotniska. Jestem z Poznania i zastanawiam
    się jak najlepiej dojechać na to lotnisko na pustkowiu by moja
    studencka kieszeń to przetrwała.
    Najpierw pociąg. Myślę, że mam trzy opcję w postaci dojazdu do:
    Szczecina Głównego, Goleniowa albo Stargardu Szczecińskiego.
    Ze Szczecina słyszałem, że jeżdżą jakieś prywaciarskie mikrobusy,
    jednak nie mogę ich namierzyć, nie wiem ile kosztują i skąd w
    Szczecinie odjeżdzają (nigdy nie byłem w tym mieście).
    Z Goleniowa, które czytałem jest najbliżej lotniska, podobno kurs
    taxi kosztuje 15 zł, jednak jestem ciekaw czy tam stoją jakieś taxy
    pod dworcem i czy rzeczywiście tyle tylko kasują za kurs, no i jakiś
    numer korporacyjny by się przydał. Po za tym jakieś Pks'y ale pewnie
    jeżdzą, co 6h.
    Ze Stargardu nie znalazłem jakiś połączeń, ale jest chyba w podobnej
    odległości co Szczecin, więc może ktoś coś wie.

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc w znalezieniu dogodnego transportu na
    to lotnistko. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku życzę!

    Student z Poznania.



    Temat: Dworzec główny
    ursua napisał:
    > poczekamy zobaczymy. na razie totalna wiocha. przy okazji czy torunski
    dworzec
    > az tak bardzo odbiega "standartem" od innych o podobnej wielkosci? nie mowie
    tu
    > o Poznaniu czy Krakowie.
    W Toruniu mamy 3 dworce kolejowe na których zatrzymują się wszystkie pociągi ;
    najbardziej zadbany jest Dworzec Toruń Miasto . Stan Dworca Głównego mieści się
    w polskiej normie dla dworców kolejowych ( porównuję teraz z dworcami w
    Radomiu , Białymstoku , Kielcach ). Peron 4 nie ma zadaszenia , ponieważ na tym
    peronie zatrzymują się pociągi kończące trasę w Toruniu. Dworca PKS nie będzie
    w Toruniu ponieważ u nas nie ma już tej firmy ; w przyszłym roku ma ruszyć
    budowa dworca conexu .



    Temat: Jak oceniasz bydgoska komunikacje miejską?
    Naprawić ul. Zaświat i przedłużyć linię 80 z Oś Zawisza do Dworca Głównego
    PKP.Linie tą też zamiast na Paderewskigo skierować z Sułkowskiego prosto w dół
    Ogińskiego do Dworca PKS i dalej do ronda Jagiellonów. W ten sposób Oś Leśne,
    Kujawska i Port Lotniczy miałyby bezposrednie połaczenie Z dworcem PKP i PKS.
    Poprawić też częstotliwość tej linii. Konicznie tramwaj z ronda Bernardyńskiego
    Kujawską do ronda Kujawskiego. Szybki tramwaj/taki jak w Poznaniu/ do Fordonu



    Temat: Problemy z wysyłką paczki priorytetowej
    Problemy z wysyłką paczki priorytetowej
    > Pani Małgorzata nadała paczkę priorytetową do Poznania w sobotę 19 sierpnia
    na poczcie głównej przy kieleckim dworcu PKS.

    A ja przez całe życie myślałem że poczta głowna jest pry dworcu PKP, o ja ślepy.

    > Poszłam na pocztę, wyjaśnić co się dzieje, a pracownica działu obsługi
    klienta po prostu mnie skrzyczana.

    Oo i gwary się trochę znalazło.




    Temat: Ogromne i nowoczesne centrum zbudują na Leśnym
    , drugi:
    > okolice Ludwikowa - połączony z dworcem PKP i nowym dworcem PKS,
    który ma tam
    > kiedyś powstać.

    pks tam raczej nigdy nie powstanie...zreszta miasto wycofalo sie
    chyba z tego pomyslu...brak miejsca i za duze koszty...

    Problem polega na tym, że wszystko zależy od właścicieli terenów
    czyli głównie
    > zakładów produkcyjnych i hurtowni na Fabrycznej, a w wypadku
    Ludwikowa - PESY,
    > która nie ma raczej ochoty przeprowadzać części zakładów z
    Ludwikowa na teren z
    > a
    > cmentarzem.

    dokladnie...z drugiej strony w wielkich miastach centra handlowe
    powstaja pod miastem kolo wezlow drogowych( bielany pod wroclawiem,
    janki pod warszawa, franowa pod poznaniem)a nie w centrum...

    Natomiast pan Jerzy ma ochotę sprzedać wszystko i zainwestować swoją
    kasę gdzie
    > ś
    > poza Bydgoszczą, a że kupił część bydgoskich polityków, to możemy
    rozdzierać
    > szaty nad losem Kamiennej, ale to już nic nie zmieni.

    obawiam sie,ze pan jezry zainwestuje w zachodniopomorskim, a nie pod
    bydgoszcza...




    Temat: Realizacja BiTCity w formie tramwaju regionalnego
    mikimaus11 napisał:

    > Względnie ciekawa propozycja. Wadą oprócz prędkości może się okazać zbyt duża
    > liczba przystanków, co może niebezpiecznie wydłużyć czas jazdy (wyłącznie
    > psychologiczny aspekt - tramwaj, więc niech się zatrzymuje wszędzie, gdzie się
    > da).

    To akurat niekoniecznie jest wada. Przypominam, że to połączenie ma być
    czynnikiem wiążącym aglomerację i wspierającą jej rozwój. A nikt nie wybierze
    podróży czy to koleją, czy to szybkim tramwajem jeżeli przystanek będzie odległy
    o 2km podczas gdy przystanek PKS - 500m, niezależnie od prędkości maksymalnej
    pojazdu szynowego.

    Można zastanowić się nad autobusami dowożącymi do tramwaju z kierunków
    poprzecznych (mniej więcej tak jak funkcjonują autobusy dowożące ludzi do PST w
    Poznaniu czy do SKM w Trójmieście), ale to raczej po zwiększeniu gęstości tegoż
    obszaru.

    Szybkie połączenie biegunów obszaru zapewniamy natomiast po linii przez Solec,
    czas 40 minut na odcinku Bydgoszcz Główna - Toruń Miasto jest jak najbardziej
    realny (postoje na B.Leśna, B.Wschód, Solec, T.Główny, cała relacja Bydgoszcz
    Osowa/Błonie-Toruń Wschodni/Północny)

    > Generalnie pomysł wart rozważenia i skierowania do głębszych analiz.
    > Zgłaszałeś go do ZDMiKP jako jakąś alternatywę? Serio...

    ZDMiKP to nie do końca ta kompetencja. Natomiast wysłałem e-mail do pracowni
    projektowej która ma opracować studium wykonalności SKM.




    Temat: dojazd do ul. Czajkowskiego
    z a4 zjedź na 5 (w kierunku na poznań), bo na 8 są diabelne dziury, potem na
    powstańców śląskich / hallera / wiśniowa (takie wielkie skrzyżowanie, gdzie 5
    skręca w lewo - hallera) pojedź w PRAWO obwodnicą (wiśniowa) - wrócisz na 8,
    ale już bez dziur i ominiesz korki i bruk na dalszej części ul. powstańców
    śląskich. potem (koło pks-u) skręć w lewo z 8 w kierunku na pkp i przy galerii
    dominikańskiej w prawo, potem estakadą w lewo, na górę. tam już cię poprowadzi
    droga prosto aż do pl, kromera. i tu uwaga - dalej jest rozkopane! jeśli
    jedziesz osobówką, to na placu w lewo i pod wiadukt (3m wysokości i 2,8
    szerokości - autobus miejski się mieści, więc jeśli nie przekraczasz gabarytów,
    to przejedziesz) i za szkołą w prawo do wierzy ciśnień, potem znów w prawo i
    (główną - patrz na znaki pierewszeństwa przejzadu) dojedziesz do koszar i
    baraków, to już ul. czajkowskiego.
    jeśli masz większe auto, to na kromera też w prawo, ale pojedź objazdem,
    wyjedziesz na czajkowskiego, ale z drugiego końca.
    pozdr.
    ps, sprawdź na planie miasta trasę, to nazwy ulic, jakimi jechać (najlepiej):
    bielany wrocł. (zjazd z a4) - karkonoska - powst. śl. - wiśniowa - ślężna -
    borowska (tylko kawałek przy pks / pkp) - kołłątaja - pl. dominikański -
    oławska - estakada (pl. społeczny) - wyszyńskiego - most warszawski - pl.
    kromera - i te 2 warianty dojazdu do czajkowskiego:
    1 - kromera - boya-żeleńskiego - berenta - przybyszewskiego - czajkowskiego
    lub:
    2 - kromera - boya-żeleńskiego - długosza - czajkowskiego



    Temat: Do Pabianic ludzie wolą jeździć busami niż tramwaj
    tramwaje zamiast PKS i busów
    co sądzicie o tym, żeby autobusy PKS nie wjeżdżały do centrum Łodzi, tylko żeby
    kończyły bieg na pętlach tramwajowych. Tam pasażerowie przesiadaliby sie do
    tramwaju i kontynuowali podróż.

    Na przykład : autobusy z Gdyni, Bydgoszczy, Kołobrzegu, Torunia, Łęczycy
    kończyłyby bieg w Ozorkowie gdzie następowałaby przesiadka na tramwaj.

    autobusy z Poznania, Konina, Turku, Warty kończyłyby trasę w Lutomiersku.

    autobusy z Wrocławia, Opola, Kudowy, Sieradza, Bełchatowa, Widawy, Wielunia
    itp. kończyłyby trasę w Pabianicach.

    autobusy z Piotrkowa, Kielc, Krakowa, Rzeszowa, Katowic, Zakopanego kończyłyby
    trasę na Kurczakach.

    autobusy z Tomaszowa, Radomia, Lublina, Odrzywołu itp. kończyłyby trasę na
    Augustowie.

    autobusy z Rawy, Warszawy, Brzezin, Grójca kończyłyby trasę na Stokach.

    autobusy z Łowicza, Głowna, Stykowa kończyłyby trasę na Strykowskiej.

    A z kolei autobusy przelotowe np. z Włocławka do Krakowa jechałyby tylko do
    Ozorkowa, tam skręcałyby na Aleksandrów, Konstantynów, Pabianice i zajeżdżałyby
    na Kurczaki i dalej na Piotrków i Kraków.

    Co o tym sądzicie? Czy to dobry pomysł? Na pewno ekologiczny i europejski.




    Temat: Warszawska komunikacja
    Zgadzam się z Pawciem. Potrzebna jest kompletna reforma komunikacji. Wyróżnić
    metro jako kręgosłup południa, tramwaje jako siatkę dojazdową do Centrum a
    autobusy wykorzystać wyłącznie do celów dowozowych do środkó głównego
    transportu (tramwaje i metro). Kiedyś taki manewr wykonał Poznań i co.........,
    komunikacja w tym mieście jest jedną z najlepiej prosperujących. Autobysy w
    Centrum to po prostu nieporozumienie. Oczywiście należałoby uzupełnić układ
    tramwajowy w Centrum, np.:Świętokrzyska, Nowy Świat itp.
    To na początku na pewno byłby szok dla mieszkańców, ale jeśli reforma byłaby
    dobrze zrobiona, szybko by spostrzegli, że tak musiało być.
    Dobrze by było, aby na końcach linii tramwajowych budować wielkie dworce
    autobusowe, nie tylko dla MZA, ale dla PKS i przewoźników prywatnych. Takie
    dworce mogłyby powstać na Dwocu Południowym, Żeraniu FSO, Annopolu, Hucie,
    Osiedlu Górczewska, Cmentarzu Wolskim, Okęciu.
    Pozdro.



    Temat: OGŁOSZENIA
    post beaci
    sprzedam działkę w Błoniu (2141 m2),z domem mieszkalnym 100m2 , ogrzewanie
    olejowe, okna PCV, duży taras , stare budownictwo częściowo podpiwniczony
    piwnica niska, dach blacha, księga wieczysta , czyste bez zadłużeń oraz
    budynek gospodarczy o pow. 50m2, plan zagospodarowania przestrzennego działki
    adaptacja zabudowy wielorodzinnej i budownictwa jednorodzinnego. Działka 20km
    od Warszawy blisko trasy Warszawa- Poznań, dojazd bezpośrednio z głównej
    ulicy, bardzo blisko osiedle bloków , sklepy , szkoły , poczta, bank , CPN ,
    PKS , PKP, służba zdrowia , centrum miasta.

    atusiek@interia.pl




    Temat: Rozmowa o biletach na SMS-y
    Rozmowa o biletach na SMS-y
    MPK zamiast biletów przez SMSy mogło by pomyśleć o innych
    udogodnieniach:
    1. Wspólny system biletowy dla całej aglomeracji (MPK, PKP, PKS,
    komunikacje gmin powiatu poznańskiego),
    2. Możliwość zakupu biletu u kierowcy, bądź w automatach na
    przystankach lub w tramwajach i autobusach,
    3. Zrównanie cen biletów lini pospiesznej A z liniami normalnymi,
    4. Wyprostowanie (skrócenie) tras lini na Ratajach (tak, żeby
    autobusy jechały od pętli do pętli możliwie krótką trasą, a nie
    błądziły po ratajskich osiedlach - w szczególności to dotyczy
    tras autobusów 66 do Antoninka, 81 i 52 do Franowa i M1,
    autobusów do Kinepolis).
    5. Optymalizację układu lini nocnych oraz optymalizację rozkładu
    jazdy (brak bezpośredniego nocnego autobusu z Rataj, przez
    okolice Starego Rynku na Winogrady i Piątkowo, ustawienie na Św.
    Marcinie przystanku dla wysiadających tuż przy Rondzie Kaponiera
    (jest koło Auli UAM, skąd co noc odbywają się biegi ludzi
    wysiadających z N31 i N32, chcących się przesiąść na N34 lub
    N35), Problemy z wydostaniem się z dworca głównego MPK (centrum
    przesiadkowe znajduje się na Kaponierze, a nie przy dworcu PKP -
    jak to jest przyjęte w większości cywilizowanych miast.)
    6. Wprowadzenie biletu przystankowego także do tramwajów.
    7. Przemianowanie większości przystanków autobusowych ze
    zwykłych na przystanki "na żądanie"



    Temat: Staniki w sklepach z odzieżą używaną.
    Poznań
    A ja polecam sklep z używaną odzieżą, dość nowy, ul. Wierzbięcice ( kawałek za
    Urzędem Miasta w stronę PKS) schodzi się po schódkach.
    Mają czasem nowe(!!!) lub wyglądające na nienoszone komplety bielizny, lub nowe
    majtki i biustonosze. Leżą sobie takie cudeńka , trafiłam na Freyę, Triumphy (
    głównie majty) oraz Schiesser ( tu raczej sportowe fasony, a najlepszym moim
    strzałem był Fantasie Serenity- noszę go już dwa lata i nadal dobry! A kupiłam
    go za całe 3 zł :)




    Temat: Pomożecie?
    Pomożecie?
    Proszę Was o pomoc, chciałabym się dowiedzieć czy Dworzec kolejowy
    główny w Toruniu jest blisko dworca autobusowego w Toruniu, a jeżeli
    nie to jak najłatwiej się tam dostać, jutro moja mama jedzie na pogrzeb do
    Unisławia, a tam chyba z Torunia można dostać się jedynie pks, nie znamy
    Torunia, jesteśmy z Poznania dlatego pytam tutaj, z góry dziękuje za
    odpowiedź




    Temat: Tramwaj aż do Franowa!
    Gość portalu: lukaszbandi napisał(a):

    > Dobra decyzja!! Linia umozliwi cos jeszcze, prawie wszystkie autobusy jadące
    na
    >
    > dworzec Rondo Rataje powinny gdzieś wcześniej krzyzowac się z nią, aby
    > umozliwić pasażerom przesiadkę na szybki tramwaj do centrum z ominięciem
    ronda

    Ja bym poszedł jeszcze dalej: wybudować nowy dworzec dla linii peryferyjnych
    (54, 55, 62, 66, 96) gdzieś przy M1, na dworcu Rataje pozostawić tylko linie
    obsługujące "beztramwajową" część Rataj (ul. Piłsudskiego, os. Orła Białego) -
    na mój gust wystarczyłyby do tego 3 linie, byle z logiczną częstotliwością.
    Odciążony Dworzec na Ratajach wykorzystać dla autobusów lokalnych PKS z
    kierunków Śrem, Środa itp., żeby niepotrzebnie nie zwiększały korków na
    Królowej Jadwigi w drodze na "główny". Tylko, że takie rozwiązanie wymaga
    jednego sprawnego organu zarządzającego całym transportem miejskim i lokalnym,
    a to w Poznaniu na razie (i chyba jeszcze długo) science-fiction.




    Temat: ECE chce budować galerię handlową w centrum
    nie jestem przeciwnikiem centrow handlowych, ale nie powinny byc one
    wszdzie, tymczasem bydgoszczy mamy reala na rondzie gunwaldzkim,
    obok ma byc centrum na placu teatralnym, teraz planowane centrum po
    fabryce nad brda, obok stoi drukarnia, w mlynach rotheratez plnuje
    sie centrum handlowe(w czesci)na terenach ortisu centrum handlowe,
    kolo pks centrum focus mall, na terenach dworca glownego pkpo
    centrum handlowe....czy o to chodzi? po za tym chdzi o standar tych
    centrow, zobacz jak to wyglaa w poznaniu, czy tam masz takie
    zageszczenie galerii w centrum?nie one sa budowane na obrzezach,
    gdzie pelnia role miastotworcza, bo wokol powstaja osiedla, a u nas
    w ciasne centrum( bez mozliwosci poprawienia jego przepustowosci)
    wpuszcza sie kolejne markety...zobacz jak zmodernizowano drogi wokol
    drukarn? dodano prawoskret! zobacz co zrobiono kolo focuss malla!
    nawet przejsci podziemnego do pksu nie ma...a korki coraz wieksze....



    Temat: Wroclaw lezy na koncu swiata
    Chyba pani z dziekanatu sie odezwala :-) Nabor wrzesniowy macie na dzienne? ;-))
    Ci studenci to naprawde moga upzrykrzyc zycie :-))
    Tak sie sklada, ze jedne studia juz skonczylam (dawno):-)
    Tak sie sklada, ze Wroclaw nie oferuje kierunku, ktory mam zamiar studiowac.
    Z Krakowa bez problemu mozna sie dostac zarowno PKP jak i PKS do Warszawy
    (pociag co godzine) oraz Katowic (podobnie). Szkoda, ze nikt nie zadbal o takie
    polaczenia z Wroclawiem, ktory wydawaloby sie powinien byc rowniez jednym z
    glownych celow podrozy, np. dla jadacych na polnoc, chocby do Poznania,
    prawda? :-((



    Temat: Z Władysławowa do Gdańska i na odwrót...
    Z Władysławowa do Gdańska i na odwrót...
    Witam,
    w sierpniu wybieram się na urlop do Władysławowa. Chciałabym z chłopakiem w jeden dzień wyskoczyć do Trójmiasta(Gdańsk -> Starówka, ul. Długa i ta ulica nad rzeką gdzie jest Stary młyn chyba, potem Sopot-> molo i na koniec Gdynia-> Akwarium Gdynskie). Wiem że pociągi jeżdżą do Gdyni bezpośrednio, i potem można się przesiąść na SKM. Ale czy jeździ coś z Władysławowa bezpośrednio do Gdańska ? Widziałam, że PKS'y jeżdżą ale kompletnie nic nie mówią mi nazwy przystanków a chciałabym w tym Gdańsku podjechać jak najbliżej Starówki (ul. Długiej) żeby nie tracić czasu na dodatkowe dojazdy do centrum...
    I czy To Akwarium Gdyńskie jest daleko od stacji PKP Gdynia Główna ?
    I Molo Sopockie, to na jakiej stacji w Sopocie wysiąść ? Bo w wyszukiwarce PKP znalazło mi tylko Sopot Kamienny Potok i Sopot Wyścigi

    Z góry dziękuję za wszystkie praktyczne porady

    Pozdrawiam,
    Asia - Poznań



    Temat: Już zwężają 1905r...
    Panom z MZDiK oczy wyjdą z orbit, kiedy zobaczą uspokojony ruch... za rok, dokładnie przed AirShow. Przecież wtedy miasto wyjątkowo się korkuje, ale z obecnymi rozwiązaniami to już będzie katastrofa. 1905 roku jest główną ulicą dojazdową od strony południa miasta - wielu kierowców zjeżdża z Kieleckiej na rondzie, żeby przez Maratońską i "tysiaka" dostać się do Al.Grzecznarowskiego i dalej do lotniska. Podobną trasą przebiegają powroty z imprezy. Weźmy więc obecne korki i dołóżmy jeszcze tysiące samochodów z całej Polski które zjadą do naszego miasta. Czuję, że w tych dniach pod względem korków przegonimy nie tylko Warszawę, ale Londyn, a może nawet i Nowy Jork :) Oj boją się panowie rządziciele nowoczesności. Radom jest chyba jednynym miastem tej wielkości, które nie posiada żadnej ulicy mającej po trzy pasy ruchu w jednym kierunku. Jak tu myśleć o porcie lotniczym? Osobom z niego korzystającym zwykle zależy na czasie - samolot to nie PKS, nie zaczeka. Tymczasem taksówka jedzie z bezpieczną prędkością 15 km/h. Co z tego, że spotkanie biznesowe w Poznaniu czy Krakowie diabli wzięli? Ruch za to jest bezpieczny i spokojny...



    Temat: Od wtorku droższe parkowanie w centrum!
    Mieszkam 25 km od miasta a pracuje w samiutkim centrum Poznania i
    po prostu musze zaparkować w centrum. Dojezdzac nie mam czym, bo
    szynobusy polikowidowali,na PKS nie zdąze, bo rano musze odprowadzic
    dzieci do przedszkola. Wychodzi na to, że pracuje głównie na
    przedszkole dla dzieci i na parking za kilkaset złotych i paliwo.
    Gdybym zostawiła samochód na jakimś buforowym parkingu to do pracy
    już nie zdąże... I koło się zamyka. Lepiej było babie zostać w domu
    i d... nie ruszać do pracy.



    Temat: autobusy nocne
    W tym momencie jesteś ignorantem. Prezentujesz myślenie godne Głodowej Wólki.
    Niestety, dość popularne w naszym mieście, które nie widziało prawidłowo
    zorganizowanej komunikacji i wydaje im się, że MPK to jest jakie jest, ale
    jest, PKS to powiesi rozkład typu "Wyczerpy przez Aniołów", a prywaciarz to w
    ogóle drzwi na klamkę i rozkład napisany na kartce w kratkę.

    Wybierz się w tym Poznaniu na rondo Śródka i zobacz jak wygląda komunikacja
    organizowana przez porządnych przewoźników prywatnych, a jak chcesz zobaczyć
    zunifikowaną - to jedź do Bydgoszczy, Gdyni, albo Warszawy.

    "Główny pion na bazie MPK" - to bzdura. Oczywiście dostaną największy udział w
    przewozach, bo musimy myśleć o ich kierowcach - to także nasi mieszkańcy i nie
    odbierajmy im pracy. Ale trzon organizacyjny to zarząd, a nie MPK.



    Temat: Może całkiem rozebrać tory?
    koczisss napisał:

    > Jeśli jest tak jak mówisz, to ile będzie kosztowało utrzymanie torowiska, jak
    > nic nie bedzie jeździło?

    Marszałka nic nie będzie kosztować, bo marszałek płaci jak na razie tylko za
    połączenia pasażerskie.

    >
    > Czyli trzeba zwiększyć ilość połączeń, logiczne?
    > Wtedy cena spadnie!

    Nie!
    Poczytaj sobie cennik PLK. Na liniach głównych, typu Warszawa - Poznań ceny są
    jeszcze wyższe, mimo że tam jest duży ruch.

    > Ciekawi mnie taka sprawa. Dlaczego dla PKS będzie się opłacało wozić ludzi na
    > tej trasie, wydłużając do tego drogę, bo autobusy będą zajeżdżały na każdą
    > stacyjkę, a PKP to się nie opłaca!

    Niby dlaczego autobusy miałyby zajeżdżać na każdą stacyjkę? Autobus będzie
    jechał prostą drogą.
    PKP się nic nie opłaca, tak że się nie dziw.

    > Może czas pomyśleć, o przejęciu przewozów regionalnych całkowicie przez
    > samorząd, na spółkę z jakąś firmą przewozową?

    Fantasta. PKP PLK przywali ci wtedy takie ceny, że taniej będzie wozić ludzi
    taksówkami.

    > Kolejom mazowieckim udało się to, tam się nie likwiduje połączeń, a na dodatek
    > inwestuje się w nowy tabor!

    Również na kolejach mazowieckich likwiduje się połączenia.



    Temat: 4 dni i zobaczyc jak najwięcej
    Była w Wiśle, więc nie bardzo wie co i jak. Znaczy początkująca...
    Z Wisły nie masz dojazdu na szlaki wysokogórskie.
    Najlepiej dojechać do Zakopanego i tam znaleźć kwaterę. Blisko centrum.
    Najlepiej nieopodal dworca. Na zapleczu Dworca PKS jest ulica Brzozowa. Tam
    kwatera przy kwaterze. Popytaj, coś znajdziesz. Cena 40 PLN od osoby za pokój z
    łazienką. Jeżeli tam nie znajdziesz, to idź główną ulicą za apteką i tam coś
    znajdziesz. Od łapaczy przy stacji nie bierz, bo nie znasz terenu, to Cię
    wywiozą za Zakopane i wtedy tracisz czas na dojazd.
    Z pod Fisa odjeżdżają busy do dolin wartych obejrzenia. Pojedź sobie do
    Kościeliskiej, dojdź do schroniska Ornak, a dalej, to już sama zobaczysz. Na
    Ornak nie właź. Trzeba mieć buty.
    Dolina Chochołowska - Weź rower i dojedź do ostatniego punktu odbioru rowerów.
    Stamtąd tylko pół godziny drogi do schroniska. Wejdź sobie na Grzesia przez
    Bobrowiecką. Ciekawsze widoki. Dalej niebieskim szlakiem. Stromo, ale ładnie.
    Jak będzie mało, to następnego dnia wybierz się do Palenicy i idź do Pięciu
    Stawów, a stamtąd do Morskiego Oka.
    Zawsze zaczynaj wcześnie. Na szlaku trzeba być przed ósmą, a jeszcze lepiej koło
    siódmej.
    Wypróbuj najpierw Kościeliską, abyś poznała swoje możliwości. Kazda moja
    propozycja, to około 2-3 godzin włażenia, a zejść, też trzeba...
    przeczytaj
    Pozdrawiam-Piotr




    Temat: Bliżej jest nam do Poznania niż Zielonej Góry
    Wystarczy przespcerować się w piatek lub niedzielę wieczorem w okolicy poznańskiego Dworca Głównego i PKS, by zobaczyć gdzie młodzi gorzowianie spędzają weekendy:)




    Temat: Mapy, czyli koła ratunkowe na ulicach
    Oznakowanie wiekszości miejsc w Poznaniu to proażk
    Ile czasu musiało upłynąć aby w tak ważnych w mieście miejscach pojawiły się
    drogowskazy. Głównie chodzi o PKS, PKP. Goście z zagranicy w informacji i tak
    się wiele nie dowiedzą no chyba że umieją polski ;)



    Temat: jak dojechac z Poznania do wsi Kobylniki?
    sprawdź
    Ta epopeja jeszcze się nie skończyła? ;-)

    Sprawdź możliwość dostania się taksówką ze Stacji Rokietnica albo Poznań-Kiekrz.
    To zdecydowanie najbliżej!
    Jeśli nie taksówką, to z Rokietnicy NA PEWNO jest jakaś komunikacja podmiejska
    do Poznania przez Kobylniki! Jak będziesz potrzebować, to poszukam.
    www.tinyurl.pl?gSGTyO7M
    www.tinyurl.pl?thQjZKJl
    Jeśli jednak Twój pociąg nie będzie się zatrzymywał na tych stacjach, to
    zapomnij o wysiadaniu w Szamotułach. Kobylniki to przedmieście Poznania, więc z
    miasta dojechać łatwiej.

    Jeśli taksówką to poproś by jechał najpierw koło stacji Poznań-Kiekrz (to
    pojedziesz o 5 km w taryfie miejskiej, drogą przez Chyby te 5 km pojedziesz w
    taryfie podmiejskiej, a odległość może z 500 metrów większa, zaś czas dojazdu
    krótszy).
    Jeśli chcesz komunikacją publiczną, to daj znać, poszukamy.
    www.mpk.poznan.pl/wg_linii.html
    Z Poznania komunikacja podmiejska na północ i zachód odjeżdża z pętli
    tramwajowej Ogrody koło najpiękniejszego w Polsce Ogrodu Botanicznego.
    Dojedziesz tam spod Dworca Głównego. Od przystanku przy Moście Dworcowym i
    wejściu głównym na Targi dowolnym tramwajem na północ (kierunki: Sobieskiego,
    Piątkowska, Wilczak, Połabska) podjedź 2 przystanki do Mostu Teatralnego/ul.
    Dąbrowskiego, a stamtąd dowolnym tramwajem na zachód ul. Dąbrowskiego na pętlę
    Ogrody. Dojedziesz w 15 minut.
    Komunikacji gminy Rokietnica nie znam, ale na pewno jest gdzieś w sieci.
    Szuaknie przez PKS w mojej ocenie mija się z celem.



    Temat: piękność Poznania - zapytanie z Łodzi
    Owszem, bo Poznan nie jest piekny, tak jak Paryz czy Moskwa
    Nie jest zachwyca jak Ateny albo Rzym
    Poznan jest ladny.
    Nie moglbym powiedziec ze jest piekny, chociaz sam jestem poznaniakiem z krwi i
    kosci po ojcu, ale moge powiedziec ze Poznan jest ladnym miastem, wlasnie rpzez
    te sprusaczona atmosfere, jest miastem przyzwoitym i milym, z ladnymi budynkami,
    mila amtosfera i nawet jesli faktycznie jest ona nieco rpzyciezka,
    kopnserwatywna to jest to zaleta a nie wada, moze dlatego ze miszkalem w
    Poznaniu dwadziescia dwa lata...
    Cokolwiek by nie mowic o gmaszyskach zamku czy collegium maius (mi osobiscie sie
    podbaja), o alfie (uwazam ze gdyby ja odnowic to bylaby calkiem na miejscu) i
    dworcu PKP czy PKS (no tu akurat musze stwierdzic ze porazka^^) to samo miasto
    jest calkiem znosne i warte odwiedzenia a jesli zastanaiwasz sie dlaczego cie
    nie zachwyca to moze wlasnie dlatego ze glowna cecha poznania jest statecznosc.
    Tak, wlasnie gdybym mial okreslic Poznan to byloby to miasto ladne i stateczne
    na pewno nie piekne i porywajace.
    Jesli szukasz czegos do zwiedzenia, to polecam rpzejdz sie na cytadele i zrob
    sobie mini piknik, uwielbialem tam chodzic na pikniki jak mieszkalem w poznaniu,
    jedz rowerem nad malte, zapraszam rowniez na przechadzke do katedry a jak juz
    bedziesz obok to chwaliszewo, zaniedbane ale swoj urok ma...
    spacer przez cale centrum jest milym przezyciem, idz do starego browaru
    (przyjaciel z warszawy raz tu przyjechal i powiedzial ze ich arkadia sie nie
    umywa, i ze chcialby miec takie centurm handlowe "z pomyslem"
    pojedz na morasko, bardzo ladny teren, rozany potok, morasko i okolice... do
    pospacerowania i do posiedzenia...
    Idz do ktoregos z teatrow, jesli wolisz sztuke, mamy kilka niezlych, chocby
    ulica darbowskiego i most teartalny, tam sie kumuluje taetralna okolica.
    Jesli szukasz czegos bardziej proywajacego, bardzisj stymulujacego - nie
    znajdziesz bo poznaniacy sa dosyc duszni i zamknieci, ostrozni...
    jak widzisz...
    piekni nie jestesmy, ale stateczni owszem i mamy calkiem ladne miasto.
    zycze udanego nastepnego pobytu!




    Temat: Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    69,6 mln euro będzie kosztować zmodernizowanie poznańskiego węzła kolejowego.
    Taką wiadomość zakomunikowali w poniedziałek 21 lipca organizatorzy forum
    dyskusyjnego "Kolej w aglomeracji poznańskiej - dylematy-modernizacje
    poznańskiego węzła kolejowego".

    Projekt ma być dofinansowany z programu ISPA kwotą 50,6 mln euro, pozostała
    suma zostanie pokryta ze środków własnych PKP i poprzez dotacje z budżetu
    państwa. Modernizacją objęty zostanie 72 kilometrowy poznański odcinek linii
    E-20. Projekt modernizacji powstał już w 2001 r., jego ramy czasowe i
    finansowe zostały ściśle określone w dokumencie nazwanym Memorandum
    Finansowe. Dokument określił ostateczny termin realizacji projektu na 31
    grudnia 2006 roku.

    Głównymi zadaniami związane z realizacją projektu to zwiększenie
    przepustowości linii E-20 w węźle poznańskim, poprawa bezpieczeństwa i
    sprawności tranzytu ruchu pasażerskiego. Bogdan Waligórski, członek Zarządu
    PKP podkreślał jednak, iż budżet inwestycji jest relatywnie ubogi, a PKP jest
    zmuszona ramami Memorandum Finansowego do ograniczenia zakresu modernizacji
    tylko do przejścia tranzytowego linii E-20 przez węzeł poznański.

    Dyskutujący poruszyli także kwestię pozostałych, niezbędnych dla aglomeracji
    Poznania inwestycji kolejowych, takich jak przyszłość projektu poznańska
    kolej miejska, przebudowa Dworca Głównego, zagospodarowanie tzw. Wolnych
    Torów (18 ha gruntów pomiędzy dworcem PKP a PKS), problem tzw. toruńskiej
    dziury (postój i serwis poznańskich EZT odbywa się na dużej otwartej
    przestrzeni) i wreszcie przyszłość kolei wielkich prędkości w Polsce.

    Przebudowa poznańskiego węzła jest związana z planem dwukrotnego zwiększenia
    przewozu pasażerów i towarów na trasie Berlin - Moskwa, realizowanym przez
    koleje państwowe Niemiec, Polski, Białorusi i Rosji (tzw projekt cztero-
    osiowy).

    Ministerstwo Infrastruktury



    Temat: Gratulacje dla Poznania
    a_weirdo napisał:

    > > ty po prostu jednak nie znasz poznania?!
    >
    > Znam go lepiej z czasów, gdy jeszcze nie było Starego Browaru, a moje ostatnie
    > wizyty ograniczały się głównie do dworca PKP / PKS, rynku i okolic.
    >
    > > nie no nie ma co porownywac..
    >
    > Z osiedlami to już się zupełnie nie zgadzam, ale może to kwestia gustu.
    >
    > > a co do nieprzyjaznosci (?) poznania
    >
    > Znam trochę ludzi, którzy mieszkają w Poznaniu (w dodatku lubią to miasto).
    > Średnio raz na rok są mniej lub bardziej brutalnie okradani (często na
    starówce
    > )
    > - stąd moja wizja miasta nieprzyjaznego. Do tego dochodzą wymiotujący i
    oddając
    > y
    > mocz młodzieńcy na rynku, których miałem nieprzyjemność spotkać tego lata (mój
    > kolega warszawiak przez to wyrobił sobie jeszcze gorsze niż ja zdanie o tym
    > mieście) - pewnie to przypadek, ale wrażenie na mnie zrobił - przez całe życie
    > nie widziałem czegoś takiego nigdzie indziej. Do tego ciągłe korki i złe
    > zorganizowanie targów (to kilka lat temu, może się coś od tego czasu
    zmieniło -
    > chociażby parkingi) też nie przekonują mnie o przyjazności miasta. To, że o
    > godzinie 21 nie można się na dworcu PKS dowiedzieć, jakie autobusy są
    > przewidziane w rozkładzie, też potrafi zirytować.

    hola hola wiekszego rozpasania wciaz tych samych oplutych brudnych ryjków niz
    na bydgoskiej starowce nie ma nigdzie indziej-zreszta to jest obiektywna zmora
    centrow miast przy czym jedne miasta sobie z tym radzą lepiej inne gorzej-a
    warszawiak sobie raczy chyba zartowac..
    co do zlodziejstwa-przyznasz ze to argument ponizej pasa..mam ci tu wkleic
    wątki z tego forum o naszej sniadeckiej chocby? a jak mojemu znajomemu dresiki
    wbiły srubokręt w oko na rogu pomorskiej, gdanskiej i dworcowej? o 14 godzinie
    w sobote dodam..no nie bede przez pryzmat takich doswiadczen sie licytowal..ale
    niepotrzebnie i niesprawiedliwie starasz sie zepsuc obraz poznania-co jak
    co,ale nie jest to miasto chamskie i plugawe,a jako takie jawi sie w twoich
    opisach..
    co do korkow-no korki są wszedzie,tym bardziej tam,gdzie jest życie, gdzie jest
    napływ ludzi,gdzoie jest ruch i praca a takze pieniadze,bo ilosc samochodow na
    ulicy jest tego jakims tam wskaznikiem a i tak nie zgadzam sie z tym ze poznan
    jest zakorkowany!!
    co do pksu-sprobuj sie dodzwonic do naszego w sprawie informacji-skuteczność w
    granicach 2-7%..



    Temat: [Toruń] Dworzec Główny i Dworzec Miasto
    Dworzec Miasto - wąskie gardło? Niekoniecznie
    Wyżej przedstawiłem rozkład linii SKM.

    Jest ona znakomitą bazą do utworzenia dojazdowych połączeń PKS.

    Jest również świetną bazą do współpracy między innymi samorządami, która może
    prowadzić do stworzenia efektywnie działającej sieci kolejowych połączeń
    lokalnych i regionalnych

    1. SKM Dw.Główny - Inowrocław, 33km (22min)

    Jeden skład na tej linii zapewnia kursowanie pociągów co 45min z Dw.Głównego co
    stanowi uzupełnienie dla pociągów do Poznania

    2. SKM Dw. Wschodni - Iława, 70km (45min)

    Dwa składy na tej linii zapewnią kursowanie pociągów co 45min co stanowić może
    uzupełnienie do pociągów dalekobieżnych ale i podstawę do podziału linii na
    mniejsze odcinki (do Wąbrzeźna czy Jabłonowa) i realizowanie połączenia we
    współpracy z Warmińsko-Mazurskim (raz my i oni puszczamy składy do Iławy, oni z
    Olsztyna my z Wschodniego, tak że spotykają się one w Iławie na przesiadkę
    synchronizowaną; a następnym razem puszczamy składy do Wąbrzeźna na taką
    przesiadkę; oni mają dalej do Wąbrzeźna, my do Iławy, co zapewnić może większą
    częstotliwość i nam i im)

    3. SKM BiT City:

    Włocławek-Aleksandrów-Czerniewice-Dw.Główny-Solec-Bydgoszcz, 110km (65min)

    4 składy na tej trasie dają częstotliwość co 30min.

    Możliwość wydłużenia tej linii i realizowania niektórych połączeń do Kutna, na
    przesiadkę na Łódź i Warszawę, we współpracy z Łódzkim i Mazowieckim.

    4. SKM Dw.Główny - Lubicz, 10km (przy prędkości 50km/h czas przejazdu 12min)

    Linia z możliwością przedłużenia do Czernikowa, Lipna czy nawet do Sierpca.
    Wtedy potrzeba więcej niż 1 skład, ale mijanka może być na Dw.Wschodnim

    W wersji podstawowej SKM powinno obsługiwać trasę miejską dla Torunia:

    Lubicz-Grębocin-Dw.Wschodni-Dw.Miasto-Dw.Główny (ok 10km, 12min)

    Niska prędkość wynika z dużej liczby stacji, dlatego linia jest krótka.

    Na tej trasie jest tylko jeden tor od Elany do Lubicza i linia tam jest
    niezelektryfikowana co należałoby zmienić... kiedyś.




    Temat: Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    Gość portalu: P.B napisał(a):

    > 69,6 mln euro będzie kosztować zmodernizowanie poznańskiego węzła kolejowego.
    > Taką wiadomość zakomunikowali w poniedziałek 21 lipca organizatorzy forum
    > dyskusyjnego "Kolej w aglomeracji poznańskiej - dylematy-modernizacje
    > poznańskiego węzła kolejowego".
    >
    > Projekt ma być dofinansowany z programu ISPA kwotą 50,6 mln euro, pozostała
    > suma zostanie pokryta ze środków własnych PKP i poprzez dotacje z budżetu
    > państwa. Modernizacją objęty zostanie 72 kilometrowy poznański odcinek linii
    > E-20. Projekt modernizacji powstał już w 2001 r., jego ramy czasowe i
    > finansowe zostały ściśle określone w dokumencie nazwanym Memorandum
    > Finansowe. Dokument określił ostateczny termin realizacji projektu na 31
    > grudnia 2006 roku.
    >
    > Głównymi zadaniami związane z realizacją projektu to zwiększenie
    > przepustowości linii E-20 w węźle poznańskim, poprawa bezpieczeństwa i
    > sprawności tranzytu ruchu pasażerskiego. Bogdan Waligórski, członek Zarządu
    > PKP podkreślał jednak, iż budżet inwestycji jest relatywnie ubogi, a PKP jest
    > zmuszona ramami Memorandum Finansowego do ograniczenia zakresu modernizacji
    > tylko do przejścia tranzytowego linii E-20 przez węzeł poznański.
    >
    > Dyskutujący poruszyli także kwestię pozostałych, niezbędnych dla aglomeracji
    > Poznania inwestycji kolejowych, takich jak przyszłość projektu poznańska
    > kolej miejska, przebudowa Dworca Głównego, zagospodarowanie tzw. Wolnych
    > Torów (18 ha gruntów pomiędzy dworcem PKP a PKS), problem tzw. toruńskiej
    > dziury (postój i serwis poznańskich EZT odbywa się na dużej otwartej
    > przestrzeni) i wreszcie przyszłość kolei wielkich prędkości w Polsce.
    >
    > Przebudowa poznańskiego węzła jest związana z planem dwukrotnego zwiększenia
    > przewozu pasażerów i towarów na trasie Berlin - Moskwa, realizowanym przez
    > koleje państwowe Niemiec, Polski, Białorusi i Rosji (tzw projekt cztero-
    > osiowy).
    >
    >
    > Ministerstwo Infrastruktury
    PB Skontakuj sie pod lechgraf@yahoo.com



    Temat: Poznańscy radni: Wrocław to miasto z jajem
    Ostatnio miałem okazję być służbowo we Wrocławiu 1 dzień. W zasadzie byłem na
    ul. Strzegomskiej, później w Rynku, a wracałem pociągiem. A więc tak:
    - na Strzegomskiej buduje się dużo powierzchni biurowej (dlatego też Wrocław ma
    250 tys m pow. biurowej, a Poznań tylko 120 tys)
    - główne drogi nie są złe, ładny most milenijny
    - Strary Rynek we Wrocławiu nawet w zwykły czwartek o godz. 13 tętni życiem
    (jakieś kamery, tańczący ludzie, pełno turystów - nie to co w Poznaniu)
    - droga z Rynku na dworzec PKP - piekny, szeroki deptak, chodniki wyłozone
    dużymi granitowymi płytami (a nie pseudo granit jak w Poznaniu), ogromne
    kamienice, w oddali widok na siedzibę Getin Banku robi wrażenie)
    - po drodze Stary Rynek - Dw. PKP nie widziałem żadnej budy, torowiska
    tramwajowe wyremontowane.

    No cóż reszta miasta nie wygląda może tak dobrze, ale wizytówka, czyli Rynek i
    okolice bije Poznań na głowę. W Poznaniu denerwuje mnie brak uporządkowania.
    Kawałek dobrego chodnika, później dziury, Św. Marcin to porażka, szczególnie
    niedalego pogórnej (bazar MM, obok błotnisty parking, budy z kurczakami i
    ogólny syf). Pl. Wiosny ludów to to Azja (w złym tego słowa znaczeniu na
    całego) - wszędzie stragany, chłam, nielegalne parkingi, zasrane trawniki.
    Początek i koniec deptaku Półwiejska to też porażka (może w końcu zaczną budowę
    De Ptaka - bo te śmieci i blacha falista porażają). Budy przed wejściem do
    nowej i starej częsci S. Browaru, zaraz bazar Bema, obok PKS i Wolne Tory. To
    wszystko sprawia, że Poznań w oczach przyjezdnego może wyglądać na zapyziałą
    dziurę i nie pomogą tutaj takie perełki jak S. Browar, czy kilka
    odremontowanych fasad. Tutaj trzeba zadbać o spójną politykę małej
    architektury, zieleń ogólne uporządkowanie, a nie będzie źle.



    Temat: Ile można wytrzymać.
    Praca
    Wiem, że stagnacja powoduje upadek sił i chęci, ale może warto rozważyć dojazdy
    męża do Poznania. Sama jeździłam codziennie 50km do pracy, a mam znajome z
    Kórnika, które codziennie pokonują tą odległość, przecież jest bardzo dobre
    połączenie PKS, a praca się znajdzie nawet dla osoby z wykształceniem
    podstawowym w co chyba sama nie do końca wierzysz. Dla mężczyzn to głównie praca
    w magazynach. Jeżeli Twój mąż byłby tym zainteresowany, wtedy warto zrobić kurs
    na wózki widłowe, wtedy znacznie lepiej płacą i jest dużo ofert. Głowa do góry,
    pomyślcie o tym

    OGŁOSZENIE NR.1
    PRACA DLA MAGAZYNIERA
    Data zamieszczenia: 15.01.2010

    Oferta:
    Minimalne wynagrodzenie brutto: 2000.00 PLN
    Rodzaj zatrudnienia: Umowa o pracę na czas nieokreślony
    Zmianowość: jedna zmiana
    Wymiar etatu: w pełnym wymiarze
    Liczba godzin pracy w tygodniu: 40

    Adres: STRZESZYŃSKA 38
    60479 Poznań , Polska
    tel. 601535603
    E-mail: ann.ertel@pl.randstad.com

    OGŁOSZENIE NR.2
    PRACA DLA MAGAZYNIERA

    Zainteresowane osoby prosimy o nadsyłanie zgłoszeń emailem na adres:
    praca@lenzkes.com lub o przesyłanie poczta na adres

    Lenzkes Techniki Mocowania Sp. z o.o.
    Pollaka 19
    61-601 Poznań
    Info: www.praca.pl/site/s,joboffers,type,doc,id,88384.html

    OGŁOSZENIE NR.3
    PRACA DLA MAGAZYNIERA

    CV prosimy kierować na adres: m.szczepkowski@powerbike.pl
    Info: www.szybkopraca.pl/praca_w_magazynie_-poznan-dam-87780.html

    OGŁOSZENIE NR.4
    KIEROWNIK WARSZTATU / MAGAZYNIER
    Info:
    praca.gratka.pl/pracownik/szukaj/tresc/kierownik_warsztatu_magazynier-1259626.html




    Temat: Będzie wspólny dworzec PKP i PKS?
    Popuszczę wodze fantazji:

    Osobiście widziałbym dworzec tuż przy Moście Dworcowym z halą umieszczoną NAD torami. W strefie z poczekalnią przyjazne by było wprowadzenie zieleni (drzewka w donicach, kwiaty).
    Ciekawym rozwiązaniem byłby prześwit na perony przy zjazdach, np. w kształcie elipsy.
    Centrum handlowe widziałbym na 2 piętrach nad halą dworcową, widziałbym je wzdłuż przejść na planie okręgu. Można z góry obserwować tętniący życiem dworzec.
    A nad całością szklana kopuła.
    Wyjeżdżający schodami ruchomymi podróżni z peronów oświetlani są tym sposobem światłem dziennym, dworzec jest przyjazny, z rozmachem, zapamiętywalny.
    Główne wejście po skosie przy skrzyżowaniu Towarowej i Roosevelta.
    Biurowce przy ścianach północnej i zachodniej, może wschodniej.
    Dworzec autobusowy - nie tylko PKS, najlepiej, żeby był miejski imho i na pewno na więcej niż 10 stanowisk, widziałbym na wschodzie lub południu (przy Dworcu Zachodnim). Odjeżdżają z niego zarówno autobusy komunikacji miejskiej (dziennej i nocnej), prywatnych przewoźników, jak i PKS.
    Do tego duży parking spełniający też funkcję buforowego.
    A odnowiony Dworzec Zachodni może byłby wtedy przedsionkiem jakiegoś nowoczesnego hotelu przylegającego do dworca?

    W tej chwili, o ile wiem, chce się po prostu zbudować halę pod peronami. Takie dworce nie są przyjazne, wydają się być chwilowym trendem. W Poznaniu dodatkowo dochodzi problem dużych różnic wysokości dla pasażerów zjeżdżających z Roosevelta i ciągłe zalewanie przejścia podziemnego, który mojego pomysłu w ogóle nie dotyczy.

    Oczekiwałbym przynajmniej elementów:
    - hala dworcowa tuż przy Moście Dworcowym, bo większość pasażerów kieruje się z dworca na północ i budowa nie będzie silnie kolidowała z funkcjonowaniem starego dworca.
    - hala dworcowa nad peronami
    - duży dworzec autobusowy wykorzystywany przez różnych przewoźników, na czele z PKS i MPK
    - duży parking spełniający też funkcję buforowego.
    - poszerzenie peronów we wschodniej części (o ile to możliwe).

    Podaję też linka do ciekawego artykułu o dworcu w NY:
    inforail.pl/text.php?id=14824
    to swego rodzaju odpowiedź na pomysł biurowca nad dworcem i inspiracja dla mojego pomysłu z oświetleniem peronów i hali.

    I powtórzę się z moim skasowanym postem, ale uważam, że jeśli poznański dworzec ma być zrobiony na potrzeby chwili, w wersji minimalistycznej i nieciekawej/niepraktycznej, to lepiej się z nim nie śpieszyć na siłę na 2012.



    Temat: Spółki kolejowe biją się o pasażerów
    Spółki kolejowe biją się o pasażerów
    Po pierwsze - nie jest prawdą jakoby żadne połączenia nie były likwidowane. Od
    nowego rozkładu znikają połączenia na trasie Chorzew-Siemkowice - Działoszyn -
    Herby Nw. oraz na trasie ze Zduńskiej Woli w kierunku Inowrocławia. Może to i
    margines (głównie wskutek konsekwentnego wygaszania popytu na tych trasach),
    ale jednak.

    Po drugie - dodatkowe połączenie Koluszek z Tomaszowem nie jest nikomu
    potrzebne poza jeżdżącymi za darmo kolejarzami. Tymczasem na trasie z Łodzi do
    Tomaszowa w nowym rozkładzie będzie tylko jeden pociąg bezpośredni w dodatku
    tracący czas na zjeżdżanie do Koluszek. Tym samym pociąg, który mógłby w
    cuglach wygrać konkurencję z PKS i busami - jedzie dłużej od nich; z resztą
    nikt nie będzie czekał na pociąg kursujący raz dziennie. Przypominam, że
    Tomaszów to jedno z trzech, poza Łodzią, największych miast województwa.

    Po trzecie - naprawdę nie jest mi potrzebne połączenie co 15 minut do Warszawy
    rano, zwłaszcza, że na każdy pociąg obowiązują inne bilety. Za to bardzo
    przydałoby się wieczorne połączenie i do Warszawy i z Warszawy - a tych mimo
    pozorowanej konkurencji - Łodzianie nie mogą się doczekać.

    Po czwarte - jeżeli kilka razy w roku rzekomo tabor jest dostosowywany do
    potrzeb pasażerów, to jakim cudem od dwóch lat wieczorny pociąg osobowy z
    Poznania do Łodzi w niedziele jest ZAWSZE zawalony po sufit (oczywiscie jedzie
    pojedynczy skład)?

    Po piąte - pociągi pospieszne do Poznania i Krakowa z Łodzi jadą trasami
    okrężnymi. Wskutek tego czas jazdy z Łodzi do Krakowa jest dłuższy o godzinę
    do godziny i czterdziestu minut (4 godz. 20 min i 5 godzin zamiast 3 godzin i
    20 min.). Czas jazdy z Łodzi do Poznania pociągiem pospiesznym mógłby być
    krótszy o 75 minut (2 godz. 45 min. zamiast 4 godzin). Przewozy regionalne
    jakoś nie mają zamiaru konkurować na tych trasach - swoje pociągi również
    kierują okrężnymi trasami.

    Po szóste - wiele zmian pojawia się w połączeniach pospiesznych - dlaczego
    gazeta o tym nie napisze? Po raz pierwszy od lat pojawia się bezpośredni
    pociąg z Łodzi do Terespola, a z drugiej strony - w wakacje nie będzie
    porannego pociągu z Łodzi do Krakowa i Katowic (będzie jedynie nocny pociąg
    przelotowy znad morza - można sobie wyobrazić jaki będzie komfort jazdy),
    znika połączenie z Zagórzem, Zgorzelcem, nocny pociąg do Kołobrzegu, pociąg na
    Mazury. Warto by chyba o tym napisać, zapytać PKP IC czemu wprowadza takie
    zmiany, czemu oferta jest tak nieatrakcyjna i jeszcze się pogarsza.




    Temat: LINIE TRAMWAJOWE W BYDGOSZCZY PRZYNOSZĄ STRATY
    Fatalny układ linii tramwajowych
    Mysle ze dyr. Kowalczyk nie pozwoliłby na likwidacje tramwajów jego wypowiedz
    ma zapewne wywołać reakcję pt "Myślenie",

    Prawda jest taka że niemal nie ma tramwajów jezdzących po osiedlach
    Z wiekszych osiedli - sypialni Bydgoszczy tak naprawde tylko kilka ma połaczenie tramwajowe z centrum
    - Kapusciska
    - Wyzyny
    - Wzgórze Wolnosci
    - Glinki

    Połaczeń nie mają
    - Fordon (!)
    - Szwederowo
    - Błonie
    - Bartodzieje
    - Leśne
    Nie ma sie wiec czemu dziwic ze mało osob jezdzi tramwajami.

    1) Tramwaj na Szwederowo - mysle ze mozna przedłużyc linie "dwójki" o kilka przystanków - tramwaj jadący z tej pętli skręcałby na rondzie kujawskim w dół - na Bernardyńską - od razu kilka- kilkanascie tys ludzi miałoby dobre i szybkie połaczenie z centrum
    2) Brak tramwaju na Leśne i Bartodzieje - zdecydowanie przydałaby sie linia biegnąca głowną ulica/przy głownej ulicy Bartodziejów czyli Curie - Skłodowskiej - można by nawet pomyślec o likwidacji torów na Fordońskiej (od ronda Fordonskiego do mostu K.Wielkiego)
    3) Tramwaj do Fordonu - jestem przekonany (przykład Poznania się kłania) że majac szybki tramwaj pod ręką wiele osob z tej dzielnicy wybierze tramwaj - taka linia mogłaby biegnąć mniej wiecej wzdłuz torów kolejowych i przez Bartodzieje połaczyć sie z istniejącą linią gdzies na wysokosci ronda Fordonskiego lub dworca PKS.
    W Fordonie natomiast musiałaby biec wzdłuż Twardzickiego lub w okolicach (najwiecej osob). Pan Dombrowicz żyje chyba w III świecie i nie wie że ludnośc płaci podatki a miasto np dotuje komunikacje miejską - z której to korzystają głownie mieszkancy.
    Jak chce robic biznes to niech zmieni prace - miasto to nie firma, trzeba dbac o kase ale trzeba pamietac ze są tu tez inwestycje i przedswięwzciecia na których sie nie zarobi- a tramwaje i komunikacja sa potrzebne ludziom bo wtedy tez miasto sie rozwija.
    4) Tramwaj na dworzec PKP - bo to wioska i wstyd że na dworzec PKP w Bydgoszczy trudno dojechać
    //
    (stad popularnosc wszelkiej masci busikow itp - dobrych na małe miasteczka i wioski a nie 400tys miasto. Rozumiem jeszcze jakby to byly linie typu Miedzyn-PKP a nie Fordon - PKP - gdzie osiedle ponadstutysieczne nie ma połaczenia bezposredniego (poza pospiesznym 94 - jadącym tylko przez część Fordonu)




    Temat: MPK traci pasażerów!
    MPK traci pasażerów!
    Gratuluję P.T. Redakcji pomysłów, a Panu Prezydentowi i "drużynie"
    życzę konsekwentnej realizacji prac oraz determinacji:
    - likwidacja zajezdni przy ulicy Gajowej),
    ale bez likwidacji torowiska w ul. Kraszewskiego i Zwierzynieckiej
    (jako awaryjnego objazdu ul. Roosevelta), podobnie jak ul. Towarowa;
    - przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do peronu numer
    7 na Dworcu Zachodnim PKP, ale z budową wyjazdu w obie strony na
    ulicę Głogowską,
    - połączenie tramwajowe z Zawad do Dworca Wschodniego PKP poprzez
    ulicę Główną,
    - budowa trasy tramwajowej do Naramowic (pętla przy ulicy Czarnucha).
    Trasa przez rondo Śródka, ul. Zawady (ucieczka od ul. Garbary i
    wiaduktu przy ul. Północnej) i dalej mostem przez Wartę „przed”
    mostem Lecha; dalej (jak PST), by kolizyjnie nie przecinać al.
    Solidarności czy ul. Lechickiej. Oraz/i :
    - z ul. Wilczak do Naramowic (przerzucić nitkę tramwaju j.w. na
    drugą stronę Warty do ul. Bałtyckiej i Gdyńskiej i na koniec
    połączyć od północy z dworcem Poznań Wschód);
    - torowisko na ul. Solnej i Nowowiejskiego, które znacznie
    odciążyłoby most Teatralny;
    - poprowadzenie szyn z Górczyna na osiedle Kopernika,
    - przedłużenie trasy z pętli na Ogrodach do byłej zajezdni
    autobusowej MPK (mieściła się przy skrzyżowaniu ul. Polskiej,
    Dąbrowskiego i św. Wawrzyńca). Wzdłuż torowiska kolejowego do
    lotniska (oprócz linii kolejowej łączącej Ławicę z Dworcem Głównym);
    - od ul. Połabskiej do Umultowskiej i dalej w kierunku os. Łokietka,
    lub na Morasko.

    - Budowa torowiska od dworca autobusowego PKS do placu Wolności -
    oraz przez plac Cyryla Ratajskiego do ulicy ul. Solnej. Nie powinno
    się likwidować torów tramwajowych w ul. Strzeleckiej. W przypadku
    awarii czy wypadku na innych trasach jest alternatywą dla dojazdu do
    centrum miasta.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 121 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.