Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS Katowice połączenia międzynarodowe PKS Koszalin przyjazdy odjazdy PKS Lublin Komunikacja prywatna |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks cieszyn rozkład jazdyTemat: Rozkłady Potrzebuję rozkładu jazdy PKS Cieszyn z przystanku Malinka Pieczki w kierunku Wisły. Proszę o pomoc. Już mam, dostałem mailem z PKSu Cieszyn. Jednak czytają... Temat: Rozkłady Potrzebuję rozkładu jazdy PKS Cieszyn z przystanku Malinka Pieczki w kierunku Wisły. Proszę o pomoc. Temat: katowice - Ustroń Jaszowice Nie słyszałem, żeby na tej trasie jezdził jakiś Bus. A jeśli chodzi o rozkład jazdy PKS to proponuje strony: http://www.pkscieszyn.pl/content/wisla.htm oraz http://www.pks.katowice.pl/?id=1 Krzysiek Temat: jak dojechać?? Najlepiej wysiąść w Wisła-Uzdrowisko. To jest jakieś 100m od dworca PKS, z którego jeżdzą autobusy do Istebnej (przez Kubalonkę). Rozkład jazdy PKS'u znajdziesz na www.pkscieszyn.pl. Musisz jechać w kierunku Koniakowa albo Jaworzynki i wysiąść na przystanku Kubalonka. Temat: Aktywnie spędzony czas na naszej uczelni sekcja tańca towarzyskiego? hmm, czemu nie? [w moim przypadku, i tak niczego nie mogę obiecywać, bo mam dojeżdżać z Jastrzębia do Cieszyna, więc moja aktywność sportowa będzie zależeć od rozkładu jazdy pks-u ] a mi już od dłuższczego czasu chodzi po głowie taniec współczesny. na ten w Domu Narodowym nie można się dopchać, kobieta prowadząca go niby miała coś z nami robić na uczelni, ale cały czas nie przychodziła.. dałoby się coś takiego zorganizować? kumpele z roku, swego czasu, też były zainteresowane. albo przynajmniej... "czirliderki"! w końcu tyle imprez sportowych się odbywa, co chwila jakiś mecz, a porządnego babskiego dopingu NIE MA. wstyd! no, to było z cyklu próba głosu, oczywiście Temat: Jastrzębski/Wodzisławski Rozkład Jazdy Dziś w drodze do domu zobaczyłem na kiosku(na al.Piłsudskiego, blisko MC Donalds) reklamę nowej edycji "Jastrzębskiego Rozkładu Jazdy". Koszt to 5.50zł. Zawiera on rozkład: linii MZK JZ: 102-120, 122-128, 132, E-3; Express-Bus -linia Z-11, Drabasa, oraz odjazdy z Dw.Głównego autobusów PKS. W rozkładzie brakuje: linii R-Busa oraz busów z Jastrzębia do Cieszyna przez Zebrzydowice. Rozkład zawiera jeden błąd(tzn. mój egzemplarz), są dwie str 13 z tą samą zawartością "W związku z planowanym na przełom maja i czerwca br. oddaniem do użytku wiaduktu w Niedobczycach zostanie zmieniony rozkład linii E-3. Wszyscy, z Panstwa, którzy zakupią Jastrzębski Rozkład Jazdy przed wprowadzeniem w punktach sprzedaży rozkładu, będą mogli otrzymać bezpłatną aktualizację w punktach sprzedaży rozkładu, po dostarczeniu kuponu, który publikujemy wewnątrz publikacji. Aktualizacja ta będzie zawierała również nowe kursy linii Drabas, które maja zostać uruchomione w najbliższym czasie". Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja Mnie też ciekawi jaki ten pociąg ma obłożenie. Najciekawsze jest to, że Cieszyn nie ma żadnego regularnego połączenia z Czeskim Cieszynem komunikacją miejską tylko w soboty ( z racji targu ) 5 kursów rano z Czeskiego Cieszyna i po południu pięć do Czeskiego Cieszyna i to wszystko. Wiele osób mówi o tym, że regularna komunikacja między miastami by się przydała i wedłyg mnie PKP mogłoby na tym skorzystać bo bilet w cenie 2 zł na tą relację nie jest wygórowany PKS bierze 3 zł No i układ połączeń (według mnie) Cieszyn - Czeski Cieszyn 6.45 9.15 12.15 14.15 16.15 18.00 Czeski Cieszyn - Cieszyn 6.55 9.55 12.55 14.55 16.55 18.10 [ Dodano: Czw Sie 28, 2008 15:26 ] UWAGA UWAGA INFORMACJA POTWIERDZONA, ALE NIE WIADOMO CZY SIĘ ZIŚCI, BO WIADOMO, ŻE W PKP NIC NIE JEST PEWNE NAWET W LISTOPADZIE. Od nowego rozkładu jazdy będzie kursować nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Lichtenberg przez Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Toruń, Krzyż, Gorzów Wlkp, Kostrzyn. W Krzyżu dołączane będą do niego wagony relacji Kraków - Berlin i Gdynia - Berlin, Kaliningrad - Berlin, a wyczepiane wagony Warszawa - Świnoujście. Pociąg ma wyjeżdżać z Warszawy o 22 w Berlinie o 8, a z Berlina o 21, w Warszawie po 7 Temat: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego Zazwyczaj jeśli piszę na forum o przewoźnikach prywatnych, to krytycznie, ale tym razem dla odmiany coś pozytywnego. Spędziłem kilka dni urlopu w Beskidzie Śląskim i przy okazji przyjrzałem się funkcjonowaniu tamtejszej komunikacji. Muszę przyznać, że nie wierzyłem własnym oczom. Zupełnie nie przypomina to prymitywnego busiarstwa, jakie działa w okolicach Krakowa czy też np. w Zakopanem. Na terenie powiatu cieszyńskiego konkurencją dla PKS jest prywatna firma Wispol, kursująca na trasach Cieszyn - Wisła Malinka i Cieszyn - Istebna. Firma ta wywiesza na wszystkich przystankach rozkłady jazdy (nawet lepsze od PKS-owskich, bo z mapką trasy), posiada bileterki, kursuje pełnowymiarowym taborem (najczęściej Autosan Tramp, choć zdarzają się i inne pojazdy, nawet widziałem w barwach tej firmy jedną Setrę), a kierowcy jeżdżą pod krawatem. Bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło. Gdyby przewoźnicy prywatni tak funkcjonowali w całej Polsce, nie miałbym do nich żadnych zastrzeżeń. Busiarze z całej Polski, bierzcie przykład z Wispolu! Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y. Staram się nie ulegać stereotypom narodowym czy religijnym, ale w tym przypadku muszę stwierdzić: protestancka gospodarność. Bo jak inaczej to wytłumaczyć? Temat: Komunikacja Ogólnopolscy przewoźnicy: PKS (większość spółek): Polskie Koleje Państwowe Linki do rozkładów jazdy ważniejszych przewoźników na terenie Beskidów Zachodnich: PKS Bielsko-Biała (jesli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Bielska Białej, Szczyrku, Brennej, Skoczowa, Międzybrodzia Bialskiego): PPKS Żywiec (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Kotliny Żywieckiej, Milówki, Rajczy, Zwardonia, Jeleśni, Korbielowa) PKS Cieszyn (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Ustronia, Wisły, Istebnej, Koniakowa) PPKS Sucha Beskidzka (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Suchej Beskidzkiej, Makowa Podhalańskiego, Zawoji) Temat: pytania wiślane
Pozdrawiam M. Temat: Wolna amerykanka PKS-u Hipcia... wiesz co... teraz to Twoja odpowiedź jest trochę śmieszna Piszesz, że wsiadasz na chama... no to wyobraź sobie, że wszyscy wsiadają na chama... I co? Nikt nie zostaje na przystanku, wszyscy zadowoleni, bo wsiedli i jadą... nawet na chama... A czy w rzeczywistości tak jest? Mnie się parę razy zdarzyło, że nie wsiadłam, bo autobus był już pełny... miałam się pchać na chama? Wtedy jeszcze z dziesięć osób musiałoby się wepchnąć na chama! No ale nie bądźmy naiwni! Autobus nie jest z gumy i się nie rozciągnie! Kierowca nie może też brać zbyt dużo osób, bo ma wtedy ograniczoną widoczność chociażby. Sama się dziwię, że w ten poniedziałek, (kiedy to jechałyśmy razem ) wziął tyle ludzi... Przecież on nawet lusterka bocznego nie widział!!!! Jak on się włączył do ruchu na Wiślance???? Dziś dzwoniłam do PKS Katowice... powiedzieli, że są w trakcie zakupu nowych autobusów... i żeby poczekać jeszcze parę dni i wszystko wróci do normy... i że przepraszają... i że PKS Cieszyn powinien brać ludzi z miesięcznymi katowickimi, jeżeli są wolne miejsca... ale to zależy od kierowcy i że ta pani mnie rozumie, bo sama dojeżdża pksem i też się spóźnia, zaprosiła mnie do listownej korespondencji ... ehhh... Tak "przegadałam całą kartę". Ale ja jestem tylko pasażerem i chcę tylko dojechać do Katowic... nawet furmanką... byle o czasie... ale cóż... mimo iż mam bilet moje wymagania są zbyt wygórowane... Na osobne rozkłady jazdy też nie ma co liczyć, bo to PKS Rybnik je wydaje i tam trzeba się zwrócić... Temat: Chabowka - Nowy Sacz
| Czy jest jakas komunikacja zastepcza z racji osuwiska? Jakies szczegoly? Skad i dokad takowe busy jezdza? i czy sa "skomunikowane" Ale i tak warto... KS Temat: Woj. śląskie Rozkład jazdy PKS z wszystkich przystanków w gminie Istebna (powiat cieszyński): http://www.istebna.com/index.php?action=komunikacja Trzeba klinkąć po lewej na "Wybierz przystanek". Temat: PKS Katowice - najmniejszy PKS-ik w kraju? Witam, Mam wrażenie, że PKS w Katowicach S.A. mógły starać się o tytuł najmnieszego PKS-u w kraju...Rozmawiałem z jednym z kierowców - powiedział, że nie ma czym jeżdzić, nie ma komu i nie ma dokąd! Z rozkładu jazdy wynika, że z około 175 kursów odjeżdzających w ciagu dnia z dworca (jaki PKS taki dworzec) przez PKS w Katowcach obsługowanych jest tylko nieco ponad 10% kursów. PKS obsługuje tez 2 linie miejskie, tzw pospieszną 810 do Mikołowa i miejską, chyba 273. Dla zainteresownych podaję WSZYSTKIE kursy wykonywane przez PKS Katowice: Cieszyn: 6.00 pon-sob, 7.40 pośp, codz, 14.40 pon-pt, 17.10 posp w sob, niedz Jastrzebie: 5.45 codz, 14.40 zawieszony, 16.00 pon-pt, 16.30 sob, niedz Krynica: 10.15 posp sob, nd, pon; 13.20 pośp z noclegiem w Krynicy Lublin: 8.30 posp z noclegiem Ostrowiec: 6.50 posp Rabka: 7.20 posp sob, niedz Rybnik: 8.15 pon-pt; 11.40 zawieszony Szczawnica: 8.15 posp Szczyrk: komiczny kurs, 7.00 posp, zimą tylko w sob i nd Ustrzyki: 12.00 posp Wisła: 7.10 pon-sob, 8.10 posp, 11.40, 15.10 Zakopane: 7.30 posp, 10.00 posp Czyli razem nie licząc Szczyrku: 21 kursików... z czego 3 są z noclegami To chyba jakos mało, żeby utzrymywac całe przedsiębiorswto?? Niedaleko jest jeszcze PKS Pszczyna, ale o tym tworze mi się juz nawet piasc nie chce. Przedsiębiorstwo Kompletnie Skonczone moim zdaniem. Jak to funkcjonuje?? z dotacji czy jak?? Paweł. Temat: Pomysł na szybką podróż do Pragi
najlepszy sposób na przedostanie się przez granicę to obecnie jazda na szczęście od NRJ bedzie znowu normalny sposób na przedostanie się przez Temat: Busy z Katowic do Cieszyna http://train.netarteria.info/files/Download/tabela.htm -rozkład jazdy autobusów PkS z Katowic (w tym do Cieszyna-jezdżą prawie co godzinę) Czas przejazdu-myślę ,że tak ok.1,5 do 2 godzin. Z dworca PKS do UŚ jest mniej więcej 10 do 15 minut drogi piechotą,ale jest też komunikacja miejska,z której można skorzystać. Temat: Autobus do Cieszyna? ja powiem tak - jeździłam PKS-em do Katowic naprzemiennie przyspieszonym i pospieszonym... za pospieszny (akurat kurs z Cieszyna) - normalny 8 zł, studencki 5.60zł za przyspieszony (co akurat w praktyce otrzymywało określenie jako kurs normalny ) - studencki 4.10zł albo 3.85zł (nie wiem od czego to zależało) w sumie nie odpowiedziałam na Twoje pytanie, ale masz przybliżoną kwotę aha, ja do tej pory mam trochę problemy z odróżnieniem kursu przyspieszonego od pospiesznego, musiałam teraz siegnąć do rozkładu jazdy... ale i tak - ręki sobie uciąc nie dam Temat: Dyrektorzy PKP PR kwalifikujący się do zwolnienia Bingo: strzał w dziesiątkę! W piśmie, jakie dostaliśmy od Radomskiego jako odpowiedź na naszą propozycję korekty rozkładu jazdy zostało napisane, iż na linii Cieszyn-Zebrzydowice nie można uruchomić dodatkowych pociągów, bo jest aż 28 kursów wykonywanych busami w jedną i drugą stronę i generalnie nie ma sensu. I tak busy wraz z PKS-em bielskim opanowały bielski i cieszyński transport pasażerski przy zupełnej bierności PR Katowice. Oczywiście obok Radomskiego można by podać więcej nazwisk "fachowców" z PR Katowice. Ale to zostawiam innym. Temat: 28/05/2005 - Eddie Rips Up Prague - Praga @ T-Mobile Arena Siedzialem nad tym, jak nie wiedzialem ze jade w busie Opis trasy powrotnej masz w temacie o BS. 00.46 z Pragi wyjazd o 7 rano jestes w czeskim Cieszynie idziesz na Polska strone i o 8.10 masz PKS do Katowic. Wg rozkladu jazdy o 9.50 jestes w Katowicach. A trase w tamta strone postaram sie za chwile opisac Musze tylko sobie poprzypominac jak to bylo najtaniej Opcja 1: o 22.35 z Katowic jest bezposredni pospiech do Pragi. Tylko zeby nie zaplacic majatku za ilet miedzynarodowy robisz nastepujacy myk: Kupujesz bilet z Katowic do Zebrzydowic (stacja graniczna). Natepnie jak pociag bedzie przejezdzal przez granice kupujesz u konduktora bilet do pierwszej stacji po drugiej stronie (2-5 zeta). Po czeskiej stronie pociag ma chyba dluzsza chwile postoju, wiec mozesz wysiasc i kupic bilet do Pragi 424 korony (jezeli jestes sam, jak z kims to taije to wyjdzie), jezeli boisz sie ze CI pociag ucieknie to kupujesz ten sam bilet u czeskiego konduktora z doplata 20 koron i wio do Pragi. Na miejscu jestes o 5.42 rano Opcja 2: W zasadzie tylko jezeli jedziesz sam i chcesz przyoszczedzic, jak jedziesz we 2 albo wiecej osob lepiej wybrac opcje 1 bo wygodniejsza i tak samo tania. A więc: Kupujesz bilet na pospiech na trasie Wroclaw-Kudowa Zdroj. o 2.55 masz pospiech do Wrocka potem przesiadka na pospiech do Kudowy o 7 rano i o 10.43 jestes w Kudowej. Zaraz jak wysiadziesz łap Taxibusa, zeby Cie zawiozl na Czeska strone na dworzec koljewy/autobusowy (ja w zeszle wakacje zaplacilem za to 8 zeta) Z tamtad o 11.10 masz czeski PKS za 112 koron i w Pradze jestes o 14.05. Jezeli nie zdazysz na ten bus to o 12.15 masz nastepny za 106 koron i jestes w Pradze o 14.55 Temat: Pociągi Woodstockowe :(no wiesz w kato na dworcu rozne atrakcje sa mysle,ze mozna poszukac w autobusach miedzynarodowych.taki dworzec jest przy empiku w centrum[/quote] Wiem gdzie jest dworzec PKS w Katowicach. Myśle że jakoś +-5minut od PKP cały czas przed siebie i potem w lewo ale międzynarodowe niewiem że tam jeżdżą i stoją i jadą dalej na Cieszyn. A te autobusy są w rozkładach jazdy?[/quote] nie,nie ma ich w rozkladach,bo prywatni transportowcy tylko korzystaja z tego dworca,ale z kilku firm moze znajdziesz,nie wiem,bo dawno mnie tam nie bylo.trudno podac mi konkrety,moze uda Ci sie dotrzec w jakis sposob,a jesli nie to zawsze mozesz tam pojsc i odjezdzajacych na wlochy,austrie zapytac czy Cie nie podwioza na podlodze codziennie odjezdza ich duzo,nocnych rowniez. Temat: Pociągi Woodstockowe [/quote]no wiesz w kato na dworcu rozne atrakcje sa mysle,ze mozna poszukac w autobusach miedzynarodowych.taki dworzec jest przy empiku w centrum[/quote] Wiem gdzie jest dworzec PKS w Katowicach. Myśle że jakoś +-5minut od PKP cały czas przed siebie i potem w lewo ale międzynarodowe niewiem że tam jeżdżą i stoją i jadą dalej na Cieszyn. A te autobusy są w rozkładach jazdy? Temat: 25 lipca Brenna KarolciaK, mam prośbę - zapytaj tej Twojej kuzynki z Brennej jak się z tego zadu... z tej miejscowości znaczy, wraca do Cieszyna albo Skoczowa - czy oni tam mają jakiś rozkłąd jazdy? O dworzec PKS nie pytam, ale o przystanek choćby. Bo DO Brennej mam autobusy co godzinę, ale powrotnych nijak nie mogę znaleść. Temat: ::: SKOM Cieszyn 24.7. g.16.00 - DOJAZD NA POKAZ ::: ponieważ ze względów finansowych (przede wszystkim) nie mogę zostać na noc w Cieszynie mam pytanie do miejscowych (dee dee?): czy jedzie pks (w internetowym rozkładzie jazdy o 19:10) do katowic?? z góry dzięki za (w miarę szybką) odpowiedź pzdr! Temat: Katowice-Cieszyn. Prośba o pomoc. pierwszy pks jedzie z katowic do cieszyna o godz. 6:00 a szczegółowy rozkład jazdy jest tutaj http://www.pkskatowice.bi...p?go=10&read=13 Temat: Pekaesowe wahadło w Wiśle W związku z zamknięciem na okres remontu drogi wojewódzkiej numer 941 na odcinku od skrzyżowania z drogą lokalną do Łabajowa w Wiśle do Przełęczy Kubalonka, planowanego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach w okresie od 04.05.2009 r. do 31.10.2009 r., uzgodnione zostały zastępcze rozkłady jazdy WISPOL-u i PKS w Cieszynie, dla komunikacji autobusowej na kierunku do gminy Istebna i z powrotem. Kursy będą prowadzone objazdem droga powiatową obok Zameczku Prezydenckiego. 1. rozkłady jazdy na odcinku Cieszyn – Wisła Oaza nie ulegają żadnej zmianie, 2. kursy na odcinku Wisła Oaza – Wisła Malinka ulegną istotnemu zagęszczeniu w związku z tym, niektóre pojedyncze kursy zostały wykreślone , 3. wszystkie kursy z Istebnej do Wisły zostały przyspieszone 8 - 10 minut w stosunku do pierwotnego rozkładu jazdy i analogicznie w odwrotnym kierunku, ze względu na czas przejazdu objazdem, 4. uruchomione zostaną dodatkowe kursy dla uczniów z Koniakowa i Istebnej dojeżdzających do Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle Głębce Wierchy na godz. 8.00 oraz dwa autobusy powrotne z przystanku Wisła Głębce Kałuża przez Wierchy o godz. 13.30 i 14.30, 5. ustalono uruchomienie dodatkowego autobusu kursującego wahadłowo do i z Wisły Czarne Fojtula dla dojeżdżających od strony Wisły i Koniakowa. Informacje odnośnie zmian w komunikacji autobusowej w związku z remontem drogi na Kubalonkę, będą zamieszczone na stronie internetowej powiatu, a także w prasie lokalnej. Zastępcze rozkłady jazdy znajdą się także na przystankach, na stronach internetowych przewoźników oraz w autobusach. Źródło: Starostwo Powiatowe w Cieszynie Nic nie doczytałem jaki system biletowy obowiązuje w takich przesiadkach, bowiem Wisła Czarne I to okolice zapory, a więc tylko i wyłacznie punkt przesiadkowy. Temat: 13-16/07/2005 - Masters Of Rock 2006 - Vizovice, CZR sprawa wstępnie wyglada tak: o 8.40 mamy pks z Katowic do Cieszyna. Czyli będziemy musieli punktualnie się spotkać koło 8.20 koło EMPIKu, chyba każdy wie gdzie to jest. zaraz obok EMPIKu jest dworzec pks. Przy zalożeniu że pks do Cieszyna jedzie w granicach 90-120 minut będziemy na miejscu koło 10:10-10:40 Ja jednak myśle, że jedzie 90 min. Spotkamy się przy granicy najlepiej koło godziny 10:40. Znaczy ja jeszcze zadzwonie i zapytam ile jedzie do Cieszyna pks, bo to w ogole jest kurs pospieszny, wiec zobaczymy. Jak się juz zbierzemy, to przedziemy przez granice i czym prędzej na dworzec, żadnego opieprzania się ani spóźniania. pociag mamy o 11.30 i trzeba wszystko załatwić, bilety grupowe i w ogóle. Tzzeba zrobic liste obecności, żeby nikt nie został wydymany, więc piszcie mi pm'y kto jedzie (pisze do osób co tutaj żadko piszą oczywisce) i ile was jedzie. A ja zapiszę w notesiku. I numery telefonów też chcę. Rozkłąd jazdy pociagu naszego: Odjazd z Cieszyna Czeskiego: 11:30 W Prerovie jesteśmy o 13:51, wyjeżdzamy z niego 14:04 W Otrokovicach jestesmy o 14:23, wyjeżdzamy z nich o 15:00 W Vizovicach jesteśmy o 15:59 Z dworca na pole namiotowe idzie sie 10-15 min. Z Żelaznym znamy drogę i wszystko wiemy. Żadnego spóźniania się. Nie robimy planu B. Jest pociag 11:30 na dwrocu chcemy być 11:00 Macie mieć 50zł (ok. 360 Koron) na podróżowanie po Czechach, zeby nie było żadnych akcji. rozmiencie kase, zeby dać zgodne albo prawie zgodne korony na bilet, a nie żeby ktos dał banknot 500 koton i mamy mu wydawać wszelkie zakupy na drogie zróbicie sobie jeszcze w Polsce, potem idziemy tylko prosto przed siebie słuchacie się 1. Irona84, 1. Żelaznego, 1.mnie [...... ] W Czechach juz nie używamy telefonów, bo ceny, więc na miejscu słuchamy się nawzajem i w ogóle. żadnych fochów i marudzenia. Będziemy wygladac jak obóz. jak się dowiem ile jedzie pks plan będzie bardzo szczegółowy. Temat: RJ 2005/2006 .pl-->.sk
Ech, ta teoria spiskowa... Temat: Plan naprawczy PKS A co do rewolucji rozkładów jazdy, to jest ona konieczna, ale polegać musi nie na wycinaniu kursów wokół komina, tylko na "wycinaniu" starego taboru. Poprzez sprzedaż (jeśli znajdą się chętni na stare H9, albo złomowanie). A zastąpić je należy właśnie tak nielubianymi przez większość Sprinterami. Duże autobusy zostawić na godziny porannego i popołudniowego szczytu, w którym do miasteczek dojeżdża młodzież do szkół i ludzie do pracy z okolicznych miejscowości, a pomiędzy tymi godzinami należy puścić busy, które są tańsze i szybsze- a ludziom zależy na cenie, a nie wygodzie. Takie busy mogłyby jeździć nawet co godzinę i gwarantuję, że powietrza by nie woziły. No i ceną można by wtedy konkurować z prywatnymi firmami ("busiarzami"). Poza tym trzeba przestać myśleć jak monopolista i jedyne źródło transportu. Można przecież porozumieć się co do obsługiwanych linii i np. miejscowość A obsługuje PKS, miejscowość B prywaciarz, a nie bezsensownie się ścigać na przystankach. Panowie! Może zastanówmy się, dlaczego jest potrzebny "Plan naprawczy PKS", który się nie uda. Może siegnijmy pamiecia kilkanaście lat wstecz i odpowiedzmy sobie na pytanie dlaczego doszło do upadku PKS jako całości. Wiadomo, po pierwsze - gospodarka rynkowa, czyli wolny rynek. W pierwszej fazie oznaczało to, że każdy robi co chce. Kierowcy PKSów są Panami i Władcami. Tabor jak na owe czasy (przynajmniej w rejonie Katowic, Rybnika, Cieszyna, Bielska) na dobrym poziomie. Kasy prowadza przedsprzedaz biletów na 30 dni przed odjazem autobusu. Zdarza się, że w pierwszym dniu przedsprzedazy sprzedane są wszystkie miejsca w kierunku Zakopanego, Krynicy, Lublina. Żeby dostac się w niektóre dni tygodnia z Katowic do Wisły, Cieszyna czy Jastrzebia trzeba kupic bilet w kasie rano, później miejsc wolnych nie było. Tak! W kursie pospiesznym do Jastrzebia (6o km) prowadzono sprzedaż biletów z numeracja miejsc. Zamiast podstawić drugi wóz, pasażerów wiezie się w niewyobrażalnym tłoku, wbrew przepisom albo zostawia na przystanku samym sobie, niech czekają na następnego PKSa. Niestety czasy oczekujących tłumów na autobus minęły bezpowrotnie. I nie jest to niczyja wina. Spójrzmy do garaży naszych rodaków. Prawie każdy ma samochód, przy niektórych domach stoją nawet po dwa i więcej. Ludziom transport zbiorowy już nie jest tak konieczny, bo mają własny i jest im wygodniej- bo nie zawsze taniej. W każdej wiosce są też już sklepy i nie trzeba jechać PKS-em do miasta na zakupy, bo można je zrobić bez problemu u siebie- co dawniej takie proste nie było. Wniosek jest jeden PKS-ów w dawnej postaci nie da się uratować, ale można i trzeba je przekształcić tak, aby pasowały do współczesnego świata pod względem taboru, czystości, kultury, funkcjonowania, itp. Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach
Pozdrawiam z Goleszowa Temat: Katowice - Wisła Zgadzam się. Podróż ze Śląska i z Zagłębia do Ustronia i Wisły to horror. Kto jechał, ten wie. Ilość pociągów na tej linii może nie jest najgorsza, ale zdecydowanie dobijająca jest prędkość. Rozumiem odcinek Goleszów-Głębce, bo to jednak góry. Ale do kapitalnego remontu nadaje się odcinek z Chybia-Mnicha do Goleszowa. Jeżeli jedzie się dniem, jeszcze jakoś podróż zleci, ale po ciemku powolna jazda dobija człowieka. Myślę, że w tym zaproponowanym rozkładzie jazdy jest trochę mało pociągów. Moja propozycja byłaby taka: odjazdy z Katowic: 6:00 codz. 6:30 (prz.) w (c), 7:30 (prz.), 8:30 (prz. w (C), 9:00 codz., 12:00 codz., 15:00 codz., 17:00 codz. i o 19:00 codz. przyjazdy do Katowic: 7:30 codz., 10:30 codz., 13:30 codz.. 16:30 codz., 18:30 (prz.),19:30 codz., 20:30 (prz) w (C), 22:30 (prz. w (C). I propozycja jest taka: pociągi kursujące w sob, niedz i święta są zestawiane z piętrusów, albo zwykłych wagonów (4 piętr. albo 6 zwykłych dwójek), natomiast pociągi kursujące codziennie to 2xEZT z rozdzieleniem w Goleszowie - jedna jednostka do Wisły, druga do Cieszyna lub Českého Těąina. Może to pomóc w przetrwaniu tej sąsiedniej linii. Odcinek Goleszów-Cieszyn może w ten sposób żyć dalej, bo odcinek Bielsko-Skoczów, choć przykro to mówić, niedługo umrze śmiercią naturalną. I jeszcze jedno. Nie ma ani autobusowego, ani kolejowego połączenia Bielska z Wisłą (nie mówię to o wagonach odpinanych ze Skrzycznego i Narwi, które nie jeżdżą w porach odpowiednich dla wyruszania w góry, a zresztą od Bielska powinny jeździć jako osobowe lub przyspieszone). Czy ludzie w PKP myślą, że jak ktoś jest z Bielska to już do Wisły jechać nie będzie? Gdybać sobie można. Ważne, żeby ktoś zawczasu zajął się tą linią, bo nie wyobrażam sobie telepania się w góry PKS-em. Pozdro. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Raz w zimie widziałem dwóch kierowców!! Na dworcach są rozkłady, które zawierają: godzinę odjazdu, przyjazdu, datę ważności, legendę, NAZWĘ PRZEWOŻNIKA wykonującego przewóz wraz z jego danymi, ilość kilometrów, czasem cennik przejazdu. Nie spotkałem się, by na rozkładzie pks była kiedykolwiek nazwa przewożnika obsługującego kurs,(który oddział pks) to jest czasami ważne, bo pasażer chce wiedzieć wcześniej z kim jedzie. Tak jest na dworcu PKS w Cieszynie. Rozkłady są sortowane najpierw podług przewoźnika, a potem kierunku jazdy. Np. pisze: Bielsko-Biała PPKS Bielsko-Biała i godziny odjazdów, a pod spodem Bielsko-Biała PPKS Cieszyn i godziny odjazdów. Nawet nie jest to uciążliwe, bo tabliczki są czytelne. PPKS Bielsko-Biała zaznacza na swoich rozkładach czy kurs jest wykonywany przez niego, czy też innego przewoźnika - kursy PKS Bielsko-Biała są drukowane niebieską czcionką, pozostałe czarną. Akurat u mnie to nie jest niezbędne, gdyż PKSy na razie honorują bilety miesięczne wrogów. Przypadki busiarstwa(w rozumieniu użytkowników forum) w lubelskim zdarzają się niezwykle rzadko. Osobiście wiadomo jest mi o ledwie kilku takich przypadkach. Pozostałych przewożników prosiłbym nie nazywać busiarzami, gdyż jest to obrażliwe, a oni sobie na to nie zasłużyli. Zamiast określenie busiarze, proponuję PRYWATNI PRZEWOŻNICY. Brzmi lepiej i jest bardziej adekwatne do sytuacji, bo przecież są to normalne przedsiębiorstwa przewozowe, czasem mniejsze, czasem większe, ale prywatne. To nie jest chyba powód do napiętnowania? "Przewoźnicy prywatni" o wiele lepiej pasuje do zwykłych osób trudniących się legalnym i rzetelnym transportem osób. Natomiast do sporej części w Krakowie i okolicach niestety "busiarz" jest adekwatnym określeniem. Ja przez busiarza rozumiem przewoźnika najczęściej jeżdżącego wysłużonym pojazdem (link na pierwszej stronie tematu świetnie to obrazuje ) nieposiadającego rozkładów jazdy, lub też przynajmniej nie stosującego się do niego, łamiącego często przepisy, odjeżdżającego dziwnym przypadkiem 1 min przed autobusem PKS/MPK, zatrzymującego się byle gdze, takiego który zrobi wszystko by wyprzedzić konkurencyjny pojazd i być pierwszym na przystanku. W skrajnych przypadkach umyślnie blokującego innych przewoźników, wiozących ludzi poukładanych warstwami, odjeżdżających po odpowiednim napełnieniu pojazdu, nieposiadającym kasy fiskalnej itp. Oczywiście wystarcza część z w/w do kwalifikacji pod to pojęcie. Na Żywiecczyźnie nie mam zbyt wielu prywatnych środków transportu, ale tych co są, nazywam przewoźnikami prywatnymi. Mają wszystkie rozkłady, niektórzy umowy z korzystania z dworca PKS (stanowisko to samo z którego korzysta PKS, na rozkładzie kurs wpisany we właściwym miejscu, oznaczony że wykonuje go przewoźnik prywatny), jeżdżą punktualnie. Niektórzy zatrzymują się na przystankach MZK, gdzie nie mogą, ale jakoś to przeżyję. Nie było u mnie właśnie "busiarstwowania" aż do wejścia przewoźnika z Rabki (który jest mimo wszystko jest Przewoźnikiem). W przeciągu kilku miesięcy nauczono ludzi, że rozkładami mogą sobie co najwyżej tyłek podetrzeć. Ale to zasługa już PPKS Bielsko-Biała, który sięgnął po broń "busiarza" i zwalczał go ich metodami Temat: Przewozy Regionalne: Cięcia na Śląsku w RJ 2008/09 No i mamy dobre wieści. Jeszcze mało konkretne, ale jednak ... Śląsk: Wracają połączenia, dotacja taka sama Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń. Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię. W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne. Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku. Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Przewozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbeskidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa. - Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie. Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego. Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około 9 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie. - Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa. Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń. - Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra. Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć. - Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra. Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei. - Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy. Które konkretnie połączenia mają szansę wrócić do rozkładu? Tego na razie nie chciał powiedzieć ani Piotr Spyra z zarządu województwa, ani nikt w Przewozach Regionalnych, ani nawet Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, który jeszcze niedawno zapowiadał, że będzie rekomendował władzom województwa przywrócenie dwunastu połączeń między Częstochową, a centrum aglomeracji. - I to jest dla nas absolutne minimum. Zredukowanie tej liczby do kilku połączeń było dramatem - ocenia Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie. Przypomnijmy, że od 10 stycznia zniknęło ponad pięćdziesiąt pociągów osobowych, a kursowanie kolejnych pięćdziesięciu dwóch zostało ograniczone do niektórych tylko dni tygodnia. (źródło: Dziennik, 31 stycznia 2009) - za: Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/10626/%25A ... 2Bsama.htm Szacunek dla tych, co cokolwiek w tej sprawie zrobili Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku Śląsk: Wracają połączenia, dotacja taka sama Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń. Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię. W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne. Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku. Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Przewozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbeskidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa. - Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie. Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego. Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około 9 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie. - Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa. Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń. - Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra. Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć. - Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra. Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei. - Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy. Które konkretnie połączenia mają szansę wrócić do rozkładu? Tego na razie nie chciał powiedzieć ani Piotr Spyra z zarządu województwa, ani nikt w Przewozach Regionalnych, ani nawet Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, który jeszcze niedawno zapowiadał, że będzie rekomendował władzom województwa przywrócenie dwunastu połączeń między Częstochową, a centrum aglomeracji. - I to jest dla nas absolutne minimum. Zredukowanie tej liczby do kilku połączeń było dramatem - ocenia Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie. Przypomnijmy, że od 10 stycznia zniknęło ponad pięćdziesiąt pociągów osobowych, a kursowanie kolejnych pięćdziesięciu dwóch zostało ograniczone do niektórych tylko dni tygodnia. źródło: Dziennik Temat: [GOP] W pociągach będzie ciaśniej http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/954835.html Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście Temat: Czy kolej wymusza dotacje?
No nie wiem z tego co wiem z ostatnich dni miesięscy albo lat życia
Temat: Ex Wisła idzie do piachu (...) z powrotem też jedzie pusty? A jeśli faktycznie jedzie pusty to czy - zanim wpadliście na genialny pomysł oterminowania tego pociągu - pomyśleliście, dlaczego on jest pusty? Ja jechałem nim do Wisły z Katowic chyba 2 czy 3 razy i tyleż samo w drugą stronę od Wisły (jutro 8 kwietnia jadę kolejny raz - to przed świętami, a więc może troszkę więcej luda będzie ). Za każdym razem frekwencja była podobna, dodatkowo nadmienię, że 2 dni pod rząd jechałem z Wisły Monciakiem jeszcze w okresie ferii w niektórych województwach i jakoś przed weekendem i za każdym razem frekwencja od Wisły do Bielska była BARDZO niska jak na taki pociąg - gdzie te czasy, kiedy w Wiśle Uzdrowisko wieczorami wsiadało tyle ludzi do pociągu, że bili się o miejsca czasem? A tu raptem góra 5-6 osób! Nieco lepiej w Ustroniu Zdrój - tam czasem kilkanaście osób się trafi, ale to raczej na sypialne/kuszety, gdy akurat jest zmiana turnusu (1-go kwietnia tyle np. wsiadło). Frekwencja rośnie dopiero od Bielska, ale też nie rewelacyjnie, bo w przedziałach jest po 1-2 osoby a czasem przed Katowicach trafiają się jeszcze puste. Skąd on może być pusty? Wg mnie m.in dlatego, że: 1) jedzie trochę o zbyt ekstremalnych porach dnia (wcześnie rano z Katowic wyjazd jak przyjazd do Bielska i Wisły); 2) jeździ, jak już wcześniej wspomniałem, codziennie, co jest niepotrzebne, zwłaszcza na trasie Bielsko - Wisła; 3) zbyt długi czas przejazdu z Wisły do Wawy (jakieś 7-8 godzin o ile nie ma opóźnień?); 4) pociąg Monciak-Krupówki jest specyficznym pociągiem o średniej sławie: notoryczne opóźnienia, jakieś awarie, scysje, specyficzni podróżni, często przepełnienia na trasie Warszawa - Kraków lub nawet całej w sezonie - to robi swoje i odpycha ludzi; 5) inne. Cytat: PS: a wiecie może, jaka jest frekwencja w osobówkach Wisła-Pszczyna/Katowice przywróconych 1 marca? Wsiadałem do takiej w Uzdrowisku (wiem - końcówka trasy) 1-go kwietnia (środa) to w Uzdrowisku wysiadły z 4 osoby a do Głębiec (czy "Kopydłowa") jechała tylko jedna i ja Nie wiem czy wiecie, ale PKS w Cieszynie się np bardzo obraził na PKP, bo z dworca w Cieszynie codziennie odjeżdża o 4.10 autobus do Warszawy przez Skoczów, ale problem w tym, że niektórzy już się nauczyli, że wieczorem jest wygodniejszy pociąg. Jakby się "obraził" to by zawiesił ten kurs, a jeździ już parę lat i ma się nienajgorzej, pomimo, że jedzie do Wawy aż 6 godzin ("ekspres"), ale cena jest podobna do ceny pospiecha (podobny czas przejazdu) i jedzie na poranną godzinę do stolicy a wieczorem wraca - jechałem nim raz i było ok 75% frekwencji w tygodniu a jechało się fajnie Kto się nauczył czego? W czym wygodniejszy pociąg nocny, zwykle z bydłem (mówię o tych "innych" pasażerach), którym jedzie się prawie całą noc żeby dojechać na 5 do Wawy? Gdybym miał wybór, że mam do stolicy jechać na wycieczkę albo w sprawach nie wcześniej niż na 10-ą rano to wybrałbym sobie bezpośredni autobus z podobną ceną, wygodny, bezpieczniejszy a nie turlał się pociągiem całą noc niewyspany! :> Ex Wisła nie idzie do piachu Smile Z wiarygodnych źródeł wiem, że jest przewidziana w projekcie rozkładu jazdy 2009/10 Łooo! Gdzie tam jeszcze do grudnia! Jeszcze wieeele się może zmienić i nie wiem, czy aby na pewno ktoś teraz nad tym myśli, czy zostawić "Wisłę" w nowym rozkładzie, czy całkiem ją zlikwidować Ta akurat wg mnie winna przez wakacje w sobotę i niedzielę jeździć jak dawniej - porónując frekwencję w niej a w "Monciaku" to przebicie "na oko" jak 1:3 lub więcej. No ale to ekspres to bez dotacji to jednak musi tych ludzi jeszcze troszkę więcej jechać Temat: Wrażenia poświąteczne, czyli podróż na turystycznym z listopada Witam! Na ś.p. turystycznym za 69 zł. załatwiałem od piątku do niedzieli różne sprawy w wielu częściach Polski, radośnie sobie przy tym jeżdżąc... Początek: piątek, przed szóstą rano, wybiegam z metra i biegne na Ale osobowy poczekał. Zbyt dużo kolejarzy jedzie na tą przesiadkę. Oni też Po drodze do Sierpca tylko krzyżowanie w Raciążu z drugim VT627, który Sierpc - tradycyjny obraz nędzy i rozpaczy. Dworzec chyba niedługo się Do Łodzi - nic ciekawego, Łódź także. Następnego dnia - pobieżna obserwacja Fabrycznej. Czas się zatrzymał we Z Koluszek "Zamenhofem" do Bielska. Skład wypełniony szczelnie, udało mi się Z Bielska do Cieszyna - pustym EN57 przez ogródki, puste stacyjki, na Wysiadam w Katowicach - Ligocie, aby przejechać się Flirtem do Tych(ów?) Wracam do Katowic. Przy dworcu bar "conieco" - kulturalnie podane pół Chętnych na jazdę w kierunku Świnoujścia pociągiem Kraków - W Krzyżu o 4 rano robi się wielkie operacje łączenia pociągów Warszawa - Faktycznie klimat tam jest. Malutka poczekalnia, w niej duża i ubrana Z Piły do Wałcza - SA105 - najgorszy chyba rodzaj szynbusu. Ale jedzie. A w Z Piły do Warszawy nieźle nabity Kopernik, złożony ze zbieraniny wagonów (mi I to by było na tyle! Szczęśliwego Nowego Roku! Marcin |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||