Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS POZNAN GLOWNYTemat: Dworzec PKP Zamość w Zawadzie Ale to już było... Człowiek przyjeżdża na wypoczynek do Zamościa, a tu takie plotki... Pragnę przypomnieć, iż temat kolejowy - ten z Zawadą też - powraca jak bumerang co jakiś czas. I 'Prima aprilis' też się zbliża... W telegraficznym skrócie: -> projekt likwidacji torów przez centrum pojawił się w momencie budowy LHS i obwodnicy (nie licząc koncepcji przedwojennych) -> po usunięciu linii zaplanowano dla kolei dworzec gł "Zamość Płn." wraz z dworcem PKS na obwodnicy kolejowej oraz stacje osobowe Sitaniec, Bortatycze i Zawada (roboczo "Zamość Zach."). Tylko, że te piękne plany zakładały obecną liczbę mieszkańców Zamościa na 120-150 tys. i powiększenie terytorialne miasta. -> nie osiągnięto zakładanego tempa rozwoju miasta + trudności gospodarcze => stagnacja w planach -> w załącznikach do ostatniego MPZP (1998-99) miasta był schemat z kosztorysem modernizacji węzła Zamość, m. in. przystosowanie do komunikacji szynobusów, odbudowa stacji i torów, ale... wszystko ładnie wyglądało na papierze. Zamość stracił funkcję stolicy województwa, PKP ogarnęła mania rozkręcania szyn, a miejscowi urzędnicy zawalili sprawę modernizacji kolei (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi) Najgorsze jest to, że w Zamościu nadal POWIELA SIĘ pogląd n/t "niekorzystnej lokalizacji dworca kolejowego", który pojawił się zaraz po wojnie. Przecież dworzec leży niecałe 800 m od Rynku Wielkiego, przy jednej z głównych arterii miejskich. Czy może być lepsza lokalizacja dla punktu obsługi podróżnych? A jak na tym tle wygląda dworzec autobusowy? W tej kwestii na wyrost są także założenia rewitalizacyjne Starego MIasta... Jeżeli taki problem na prawdę wychodzi od "urzędników" to znaczy, że zapędzili się ślepy zaułek swoimi wcześniejszymi decyzjami i bezczynnością w wielu kwestiach. Ale przecież od lat wielu cały czas ci sami... Może w końcu pora na zmianę? Temat wywołuje kontrowersje... A najlepszym rozwiązaniem wydaje się jednak wybudowanie krótkiego łącznika umożliwiającego ominięcie Zawady w kierunku na Rejowiec. Nie ma konieczności odbudowy 1 km łącznika sprzed wojny (jak postuluje Czuk), tylko tuż przed wiaduktem na DK74 i stacją. To jest możliwe. Z Aronem się nie zgadzam, ponieważ: -> po co ktoś jadąc do Krakowa/Wrocławia/Poznania ma jechać na pociąg specjalnie do Zawady? -> wagonownia (tu gdzie stacjonują wagony) jest i tak na stacji Zamość, więc pociąg i tak musi podstawić do Zawady wagony z Zamościa; przenosiny infrastruktury z Zamościa do Zawady nie wchodzi w rachubę (nie ma gdzie), a na Bortatyczach trzeba wszystko budować - to nieopłacalne! -> Zawada wprawdzie to gmina wiejska Zamość, ale kawałek od centrum; trzeba by było ponownie uruchomić komunikację miejską (jeździła jeszcze niedawno) lub Twoje busy; poza tym, na stacji już nie ma budynku dworca (a jaki był, to każdy wie) -> nie tak łatwo Aronie zrobić hotel w budynku - nawet dworcowym :) -> jest wielce prawdopodobne by pociąg "Hetman" już od przyszłego roku pojechał z Tarnobrzega w kierunku Rzeszowa (informacja z kolejowych źródeł) i bynajmniej nie słychać o jego likwidacji. Kierując się Twoimi radykalnymi poglądami Aronie, zwłaszcza na kwestię transportu, proponuję za kilka lat rozebrać całkowicie odcinek torów między Zawadą a Rejowcem. Pociągi do Warszawy przetrasowałbym nieco dłuższą drogą, przez Biłgoraj-Rozwadów- Skarżysko-Radom, co w przypadku modernizacji szlaku Rzeszów-Warszawa (p. Rozwadów-Skarżysko) nie byłoby pozbawione sensu :-) Temat: Porozumienie miasta i PKP Juz kiedys pisalem o planie minimum do ktorego... ...skali ktos sie czepil: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=60&w=33162876&a=33166972 No a teraz wlasciwy glos w dyskusji (dopiero dzis bo bedzie lekko dlugi i musialem miec troche czasu): Trzeba zaczac od rozwiazania KOMUNIKACJI: czy tory beda na powierzchni czy puscimy je tunelem (bajka - obecny trend i swietna przyszlosc). Wtedy nalezy rozwiazac polaczenia ulic: wiadomo ze planuje sie przedluzenie Zelaznej do Zagnanskiej. Mozna by puscic Zelazna tunelem badz estakada do swiatel z Zytnia - ale byloby to i zbyt kosztowne i zbyt uciazliwe (kilka poprzecznych ulic dochodzacych do Zelaznej o stosunkowo sporym ruchu, ktorych odciecie od Zelaznej zatkaloby juz na amen Paderewskiego). Dlatego raczej nie nalezy spodziewac sie aby z Sienkiewicza mozna bylo wejsc od razu na pl. Niepodleglosci - choc byloby milo. Ponadto nalezaloby pomyslec o polaczeniu Czarnowskiej ze skrzyzowaniem Mielczarskiego/Piekoszowska. Miejsca na wezel za torami jest wystarczajaco - jesli tory zostaja na powierzchni to polaczenie tunelem. Jesli tory ida pod ziemie - proste ze nie ma zadnego tunelu dla Czarnowskiej. Nastepnie PARKING - tylko i wylacznie na dachu nad peronami (raczej nie wierze ze tory pojda tunelem) - choc generalnie dworzec w pokrakowie uwazam za beznadziejny to umiejscowienie parkingu jest dobre (tylko dojazd do niego zj...). Pl. Niepodleglosci zostawic dla, jak to ktos, okreslil parku, galerii zewnetrznej czy czegos podobnego - od strony Czarnowa tez jakies miejsce do wypoczynku czy spotkan towarzyskich (choc od razu trzeba by tam postawic gliniarzy:>). A podziemny - nie ma szans: zbyt niebezpieczny - nie zebym uwazal ze polandia to czyjs wielki wrog ale nie jest swietnym pomyslem zeby ktos mogl zostawic materialy wybuchowe pod ziemia. Kwestia PRZEJSCIA NA PERONY: Crux jakkolwiek masz dobre pomysly to akurat z tym aby wejscie bylo na wprost wejscia do dworca sie nie zgadzam: przeciagi. Ale takie wejscia jak obecnie sa bez sensu. Po prostu powinno sie je lepiej wyeksponowac. No i gdzie ono ma byc? Nad czy pod peronami? Generalnie skoro ma tam powstac jakies centrum to raczej powstanie nad torami - wiec przejscie raczej tez tamtedy. Chyba ze oddzielic ruch do handlu od strumienia pasazerow spieszacych na pociag - wtedy pasazerowie pod a klienci centrum nad perony. Same PERONY: no proste ze trzeba podniesc platformy, bo Nasz dworzec jest wybitnie antyludzki - nieprzyjazny nie tylko niepelnosprawnym, ale nawet w pelni sprawnym ludziom - kto wsiadal/wysiadal choc raz, wie ile to jest metr wysokosci. O zadaszeniu nawet nie mowie bo wynika z reszty mojego postu. I last but not least: ARCHITEKTURA. Ciezka sprawa. Generalnie ma byc charakterystyczny (ale nie jakies barachlo tylko prawdziwa perla). I tu problem do czego ma nawiazywac? Historia? Czyli wiezyczka i budynek w osi Zelaznej? Ciag kamienic na Sienkiewicza? Bo nikt chyba nawet nie dopuszcza mysli zeby byl podobny do Poczty (swoja droga tez by sie przydalo ja wyburzyc razem z biurowcem Polmozbytu)? Czy styl modernistyczny? Nie sadze zeby ktos sie zastanawial nawet nad nawiazywaniem do blokow na Piekoszowskiej. Ale to zadanie do oceny Wydzialu Architektury. Generalnie najlepsze dworce w polandii to Czestochowa Glowna - swietny projekt i wykonanie, i Wrocek Gl. - ale o zabytkowym dworcu to mozemy tylko pomarzyc... Reszta srednia - a troche widzialem: 3 dworce w Wawie, Katowice, Poznan (strasznie zamotany dworzec - nie wiadomo gdzie isc zeby gdzies dojsc), Radom, Gdansk, Gdynia, Sopot, Tarnow, Lodz (Kaliska nawet ok, Fabryczna - gdyby wyremontowac bylaby naprawde swietna), Szczecin, no i wreszcie pokrakow - gdzie przebudowuja choc zmienic sie duzo nie zmieni: dalej bezie dzielil pokrakow na dwie czesci, budynek 5 minut od peronow, dwa byle jakie przejscia, golebie i bezdomni. PS. Przystanek ZTM musi byc blizej - czy ktos z UM dralowal kiedys z waliza z dworca pod Romantica'e? Albo jeszcze lepiej na Paderewskiego? A jesli ktos nie jest z CK to skad w ogole ma wiedziec gdzie isc? PS. 2. Budynku miedzy jezdniami Zelaznej nie nalezy wyburzac tylko wyremontowac (zwlaszcza jesliby Zelazna puscic pod ziemia). PS. 3. PKS trzeba tez mocno zmodernizowac - dwa tuneliki, w ktorych smierdzi wiadomo czym, lawki w poczekalni, perony etc. Ale to juz zupelnie inna historia... PS. 4.Jesli ktos doczytal do konca to albo jest sm albo jest naprawde zainteresowany:) Dzieki za czytanie! PZDRWN! Temat: Prasa - komunikacja zbiorowa w Warszawie i okolice Albo podwyżka, albo cięcia w komunikacji Albo podwyżka, albo cięcia w komunikacji Jarosław Osowski 2008-01-09, ostatnia aktualizacja 2008-01-09 21:38 miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4824469.html Ci, którzy nadal chcą mieć najtańszą komunikację w Polsce, nie powinni mieć pretensji, że na ulice wciąż wyjeżdżają zdezelowane ikarusy z lat 80. czy 40-letnie niedogrzane tramwaje. W tym roku nie da się uniknąć podwyżki cen biletów Ze strachu przed gniewem warszawiaków radni wymigują się od podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej - napisaliśmy wczoraj w "Gazecie". Z większości komentarzy pod naszym tekstem w internecie wynika, że populistyczne argumenty lewicy ("Podwyżka dotknie najbardziej ludzi niewiele zarabiających") i komunały PiS-u ("Najpierw trzeba poprawić jakość oferowanych usług") trafiły do elektoratu. Za co poprawiać, radni już nie powiedzieli. Niestety, nie zechciała im tego dotąd wytłumaczyć prezydent miasta zajęta tropieniem wydatków swoich poprzedników na bankiety. Dziś bilety w Warszawie należą do najtańszych w Polsce, nie mówiąc już o porównaniach z innymi stolicami europejskimi. I byłoby tak nawet po zmianie cen, którą zaproponował od kwietnia Zarząd Transportu Miejskiego. Najpopularniejsze bilety miesięczne w stolicy mają zdrożeć z 66 zł do 78 zł. W Łodzi już teraz kosztują 88 zł, w Krakowie - 94 zł, w Gdańsku - 110 zł, a w Szczecinie - 138 zł. Są droższe nawet w mniejszych miastach (Opole - 80 zł, Olsztyn - 105 zł, a Rzeszów - 114 zł). Również z nową ceną biletów jednodniowych (10 zł) Warszawa byłaby w połowie stawki (tu ceny w większości miast wahają się od 9 do 11 zł). Najbardziej drastyczna byłaby u nas podwyżka cen biletów jednorazowych - z 2,4 do 3 zł, choć i w tej kategorii są droższe miasta (Poznań: 3,2 zł). W planach są zresztą bilety za 2 zł na najkrótsze przejazdy do 20 minut. Decyzja o podwyżce nigdy nie jest łatwa, ale ostatnio Rada Warszawy podejmowała ją na wniosek SLD-owskiego wiceprezydenta w 2001 r. Jeszcze dawniej, w styczniu 2000 r., zdrożały jednorazowe. PiS-owskie władze miasta też chciały potem wyższych cen za bilety, ale nie wystarczyło im determinacji (odwagi?), żeby te zmiany przeforsować w Radzie Warszawy. Każdy, kto od tamtej pory kupuje np. benzynę, płaci rachunki za prąd czy robi zwykłe zakupy, wie, że w przeciwieństwie do cen biletów inne stopniowo, a czasem skokowo rosły. W tym czasie drożało też utrzymanie komunikacji. Dziś kosztuje ona 1,3 mld zł. Ratusz dotuje ją w ponad 60 procentach. Podwyżka miała przynieść dodatkowe 100 mln zł. Na co potrzeba tych pieniędzy, tłumaczył w "Gazecie" dyrektor ZTM. Przede wszystkim na dłuższe i dodatkowe kursy metra po otwarciu czterech ostatnich stacji, na dodatkowe kursy tramwajów, na 50 nowych minibusów, które wiosną dojadą do osiedli pozbawionych dziś komunikacji, na dalszą integrację kolei z transportem miejskim, a także na nowy tabor. Można i trzeba oczywiście poprawiać obecny system komunikacji, bo nie wszędzie i nie zawsze działa ona jak należy. Nie da się jednak tego robić w nieskończoność bez dodatkowych pieniędzy. Od czasu ostatnich podwyżek ratusz zaczął płacić za kursowanie Szybkiej Kolei Miejskiej, usprawnił komunikację nocną, otwarto trzy stacje metra. A oszczędności już się, niestety, zaczęły. Coraz więcej linii nawet w centrum kursuje z PKS-ową częstotliwością (co pół godziny!). Na razie głównie w dni wolne od pracy, ale na dłuższą metę nie obędzie się bez następnych cięć w rozkładach jazdy. Może więc radni zastanowią się jednak, czy pasażerów bardziej dotknie podwyżka, czy raczej jej brak. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Temat: Prasa - komunikacja zbiorowa w Warszawie i okolice Dworce dumą PKP. Za pięć lat Dworce dumą PKP. Za pięć lat miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4915917.html Dariusz Bartoszewicz 2008-02-10, ostatnia aktualizacja 2008-02-10 20:39:49.0 Olśniewające i nowoczesne dworce PKP będą gotowe na Euro 2012. Pociągi pomkną jak strzała, a pasażerom zbieleje oko na widok nowego Dworca Wschodniego i przystanku Stadion. Kolej chce diametralnie zmienić swój wizerunek przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Dworce mogą przecież bardziej przypominać terminale lotnicze niż skrzyżowanie szpetnej budy z bazarem. Ma być nowocześnie i szybko. Wygodnie i ładnie. Po prostu europejsko. - Do 2012 r. zakończy się remont linii średnicowej. Pociągi będą mogły jechać z prędkością do 160 km na godz., choć naturalnie nie przez środek miasta - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Nie poznamy Dworca Wschodniego, bo zostanie zbudowany nowy obiekt. Jego koncepcja funkcjonalna jest już gotowa. - Teraz szukamy inwestora, firmy która sfinansuje wspólny projekt. Prowadzimy rokowania, na przełomie lutego i marca zobaczymy ile firm jest zainteresowanych tym przedsięwzięciem - mówi rzecznik Wrzosek. Dworce mają przypominać wielofunkcyjne kombajny. Na Wschodnim będą hotele, biura, powierzchnie handlowe i usługowe. Stadion wizytówką miasta PKP upatrują wielką szansę dla siebie przy okazji budowy Narodowego Centrum Sportu na terenach obecnego Stadionu Dziesięciolecia i okolic. - Na Euro będzie też gotowy całkiem nowy przystanek Stadion. Powstanie miejsce przyciągające ludzi. Co tam będzie? O tym zdecyduje przyszły inwestor - opowiada tajemniczo dyrektor Halina Laskowska z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie PKP SA. Kolej rozpatruje bowiem propozycję, aby na wybranych odcinkach linia średnicowa mogła biec na estakadzie, także w sąsiedztwie Stadionu Narodowego. Wówczas przystanek może się rozrosnąć w wielki obiekt. W poziomie terenu będzie możliwa budowa galerii handlowej połączona schodami ruchomymi z peronami PKP oraz planowaną stacją metra Stadion. "Nad poziomem peronów proponujemy wzniesienie co najmniej czterech kondygnacji związanych z funkcją obsługi podróżnych (hotele, restauracje, biura)" - czytamy w piśmie wystosowanym do Narodowego Centrum Sportu. - To zupełnie nadzwyczajne. Kolej rozmawia i z nami, i z władzami miasta. Zapowiada, że zależy jej na podniesieniu jakości, komfortu i bezpieczeństwa. Chce, aby przystanek Stadion stał się wizytówką Warszawy - cieszy się prezes spółki Narodowe Centrum Sportu Michał Borowski. Praski cud na Euro Przygotowania do Euro mogą zapoczątkować powstanie na praskim brzegu prawdziwego centrum miasta. Harmonijną całość powinny tworzyć: kompleks ze stadionem (w przyszłości także m.in. z centrum kongresowym i halą widowiskowo-sportową nawet na 20 tys. widzów), zabudową Portu Praskiego oraz okolic Dworca Wschodniego. - Mam nadzieję, że Euro 2012 zadziała jak katalizator. To przecież wielka szansa dla miasta. Nawet jeśli nie wszystko uda się zrobić, to przynajmniej zostaną przygotowane różne inwestycje, które można potem kontynuować - przekonuje dr Krzysztof Domaradzki, główny autor projektu planu okolic Dworca Wschodniego. Twierdzi on, że kolej postępuje zgodnie z tym, co zostało zapisane w planie, choć nadal nie jest on uchwalony. Przy torach ma biec przedłużenie Trasy Świętokrzyskiej aż do Kijowskiej. Powstanie też Aleja Tysiąclecia, która połączy Grochowską z rondem Żaba. Po obydwu stronach nowego Dworca Wschodniego zostaną urządzone place. Blisko, bo przy ul. Lubelskiej, ma się znaleźć nowy dworzec autobusowy (przeniesiony z obecnego PKS Stadion). Na razie z obiektów kolejowych w tym rejonie miasta najbardziej są zaawansowane przygotowania do budowy Dworca Wschodniego, a w przypadku przystanku Stadion? - Mamy na razie wstępne założenia. Jednak wszystko musi być bezwzględnie gotowe do 2012 r. Zdążymy - zapewnia dyr. Halina Laskowska. Dariusz Bartoszewicz Temat: Priorytetowe wnioski Bydgoszczy i całego kuj-pom No to może obiektywnie stworzymy listę zadań do zrobienia w KUJ-POM??? Tylko nie piszcie np: - most na wysokości dworca PKS - druga nitka mostu Kazimierza Wielkiego i druga nitka ulicy - lodowisko czy tak: Toruń - cargo - autostrada - dwa mosty Więc może ja zaczne-plan do roku 2014: 1. Tama w Nieszawie (budżet państwa) 2. Autostrada A1 na całym terenie KUJ-POM razem z autostradową obwodnicą Włocławka + remont krajowej 1 we Włocławku (Budżet państwa) 3. Cargo Bydgoszcz (UE+U.MARSZAŁKOWSKI) 4. Połączenie SSE Łysomice z Lotniskiem Bydgoszcz poprzez drogę ekspresową+trasa kolejowa(most na Wiśle-Solec/Zławieś Wielka) (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+budżet państwa) 5. Most na Wiśle w Toruniu (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+budżet państwa+budżet miasta) 6. BiT City-połączenie Torunia oraz Bydgoszczy szybką koleją-tylko kilka przystanków: Toruń-Starówka, Uniwersytet, Zławieś Wielka, Solec, Bydgoszcz Lotnisko, Główna.(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+Urzędy miasta T i B) 7. Budowa dróg ekspresowych-(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+Budżet państwa) a) Bydgoszcz-A1 b) Toruń-Bydgoszcz(S10) c) Bydgoszcz-Poznań d) Inowrocław-Bydgoszcz e) Inowrocław-Toruń 8. Modernizacja sieci kolejowych(UE+U.MARSZAŁKOWSKI) a) Bydgoszcz-Toruń-Włocławek b) Inowrocław- Toruń c) Inowrocław-Bydgoszcz-Laskowice d) Grudziądz-Toruń oraz wymiana taboru kolejowego ( PESA Bydgoszcz) 9. Budowa campusu akademickiego UMK na Bielanach- docelowo wszystkie wydziały UMK oraz Akademiki w jednym miejscu razem z budową dworca BiT City (pkt.6) (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 10. Budowa campusu akademickiego UKW w kwartale ulic:Sułkowskiego, Chodkiewicza, Gdańska i Kamienna.(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 11. Budowa campusu akademickiego UTP (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 12. Realizacja SSE we Włocławku(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 13. Rozwój Parku przemysłowego Bydgoszcz(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 14. "Rozwój" starówki Toruń(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 15. "Rozwój" starego miasta Bydgoszcz (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 16. Wsparcie turystycznej atrakcyjnowści Ciechocinka oraz Inowrocławia (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 17. "Rozwój" turystycznych walorów Brdy oraz Wisły(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 17. Wsparcie turystycznej atrakcyjnowści Zalewu Koronowskiego (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 18. Poparcie Wszystkich miast województwa( przede wszystkim BYDGOSZCZY) w staraniach Torunia o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2014 !!!!! 19. Poparcie Wszystkich miast województwa( przede wszystkim TORUNIA) w staraniach Bydgoszcy o miano Europejskiej stolicy sportu 2014( MŚ w LA, finał pucharu UEFA, oraz wiele imrez o randze międzynarodowej) !!! To moje propozycje. Chciałem być obiektywny teraz czas na wasze propozycje oraz zmiany moich. Będe starał się na bieżąco umieszczać tę listę z waszymi propozycjami. :) Temat: Propozycje dla KUJ-POM!!! Propozycje dla KUJ-POM!!! wiele jest kłótni m.in. o marszałka więc postanowiłem zrobić listę tego co trzeba zrobić by nasze województwo stało się atrakcyjne dla mieszkańców oraz naszych gości. No to może obiektywnie stworzymy listę zadań do zrobienia w KUJ-POM??? Tylko nie piszcie np: - most na wysokości dworca PKS - druga nitka mostu Kazimierza Wielkiego i druga nitka ulicy - lodowisko czy tak: Toruń - cargo - autostrada - dwa mosty Więc może ja zaczne-plan do roku 2014: 1. Tama w Nieszawie (budżet państwa) 2. Autostrada A1 na całym terenie KUJ-POM razem z autostradową obwodnicą Włocławka + remont krajowej 1 we Włocławku (Budżet państwa) 3. Cargo Bydgoszcz (UE+U.MARSZAŁKOWSKI) 4. Połączenie SSE Łysomice z Lotniskiem Bydgoszcz poprzez drogę ekspresową+trasa kolejowa(most na Wiśle-Solec/Zławieś Wielka) (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+budżet państwa) 5. Most na Wiśle w Toruniu (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+budżet państwa+budżet miasta) 6. BiT City-połączenie Torunia oraz Bydgoszczy szybką koleją-tylko kilka przystanków: Toruń-Starówka, Uniwersytet, Zławieś Wielka, Solec, Bydgoszcz Lotnisko, Główna.(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+Urzędy miasta T i B) 7. Budowa dróg ekspresowych-(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+Budżet państwa) a) Bydgoszcz-A1 b) Toruń-Bydgoszcz(S10) c) Bydgoszcz-Poznań d) Inowrocław-Bydgoszcz e) Inowrocław-Toruń 8. Modernizacja sieci kolejowych(UE+U.MARSZAŁKOWSKI) a) Bydgoszcz-Toruń-Włocławek b) Inowrocław- Toruń c) Inowrocław-Bydgoszcz-Laskowice d) Grudziądz-Toruń oraz wymiana taboru kolejowego ( PESA Bydgoszcz) 9. Budowa campusu akademickiego UMK na Bielanach- docelowo wszystkie wydziały UMK oraz Akademiki w jednym miejscu razem z budową dworca BiT City (pkt.6) (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 10. Budowa campusu akademickiego UKW w kwartale ulic:Sułkowskiego, Chodkiewicza, Gdańska i Kamienna.(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 11. Budowa campusu akademickiego UTP (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 12. Realizacja SSE we Włocławku(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 13. Rozwój Parku przemysłowego Bydgoszcz(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 14. "Rozwój" starówki Toruń(UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 15. "Rozwój" starego miasta Bydgoszcz (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 16. Wsparcie turystycznej atrakcyjnowści Ciechocinka oraz Inowrocławia (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 17. "Rozwój" turystycznych walorów Brdy oraz Wisły (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 17. Wsparcie turystycznej atrakcyjnowści Zalewu Koronowskiego (UE+U.MARSZAŁKOWSKI+U.Miasta) 18. Poparcie Wszystkich miast województwa( przede wszystkim BYDGOSZCZY) w staraniach Torunia o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2014 !!!!! 19. Poparcie Wszystkich miast województwa( przede wszystkim TORUNIA) w staraniach Bydgoszcy o miano Europejskiej stolicy sportu 2014( MŚ w LA, finał pucharu UEFA, oraz wiele imrez o randze międzynarodowej) !!! To moje propozycje. Chciałem być obiektywny teraz czas na wasze propozycje oraz zmiany moich. Będe starał się na bieżąco umieszczać tę listę z waszymi propozycjami. :) Temat: W Witkowicach zostały tylko ściany W Witkowicach zostały tylko ściany Celem było znokautowanie NFZ i postawienie rodzoców pod ścianą. Zatrudniono więc w Scanmed wszystkie cztery osoby a nie na przykład tylko dwie. Okulistki położyły trupem Oddział Leczenia Zeza. Od zeza się nie umiera i ktoś powie jeszcze, że wolno im było. I to jest prawda. Zgodnie z kodeksem pracy wolno im. Ale czy wolno również mechanikowi żądać zapłaty absurdalnych rachunków za naprawę sprzętu medycznego. Wolno również celnikom, listonoszom, kolejarzom itd. żądać więcej i paraliżować strajkiem życie społeczne. Na przykładzie Witkowic widać też, kto jest ważniejszy: lekarz czy np. nauczyciel w kolejce o podwyżkę. Spółka Scanmed będzie teraz zacierać ręce w oczekiwaniu na zwiększenie zysków z prywatnych opłat w sytuacji, gdy całe społeczeństwo płaci składki na NFZ w nadziei, że przynajmniej najbiedniejszych obywateli stać będzie na leczenie oczu swoich dzieci. W nowej od 1 maja br sytuacji należy ściągnąć do Witkowic fachowców z innej części Polski (nawet z zagranicy), zapewniając im bardzo dobre warunki mieszkaniowe, z czym przy atrakcyjności Krakowa nie powinno być większych problemów. W tych działaniach powinny wziąć udział NFZ, Urząd Marszałkowski, Magistrat Krakowa i Uniwersytet Jagielloński. To będzie inwestycja w zdrowe oczy polskich dzieci (Przeczytajcie też stanowisko UJ w tej sprawie na Google-Aktualności Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 30.04.2008 r.). Chirurdzy oczni-lekarki z Witkowic, którzy odeszłi zbiorowo do Scanmedu znały się na swoim rzemiośle, ale nie reprezentują poziomu wiedzy profesorów medycyny. Sam zez operowany jest np. starą metodą Kestenbauma, którą znają i stosują wszystkie ośrodki okulistyczne w Polsce. Rodzice dzieci z zezem z Krakowa i Podkarpacia powinni jeździć do Katowic, Wrocławia, Poznania itd., jeśli chcą zaoszczędzić 2500 zł. Tym bardziej, że na PKP i PKS przysługuje ulga 78 % na przejazd z miejsca zamieszkania do miejsca leczenia i z powrotem (na podstawie orzeczenia o niepełnisprawności dziecka, legitymacji osoby niepełnosprawnej i zaświadczenia np. lekarza rodzinnego z terminem wyjazdu). Problem będą mieli głównie rodzice dzieci z oczopląsem (metoda i szwy Cüpersa) w czym specjalizują się rzekomo tylko Witkowice. Jeśli wierzyć liczbie podanej przez doktor Wójcik w jednej z prac naukowych (2005 r.), że co 6550 dziecko rodzi się z oczopląsem, więc w Polsce problem dotyczy rocznie ponad 50 nowych, małych pacjentów. Jeśli rodzice dzieci z oczopląsem jadą z Suwałk czy Koszalina do Krakowa, to tym bardziej rodzice dzieci (tylko z zezem) z Krakowa i okolic powinni podróżować do innych ośrodków w kraju celem zaoszczędzenia 2500 złotych, a jest to wydatek wielokrotny. Leczenie operacyne zeza to metoda - jak w matematyce - kolejnych przybliżeń. Moje dziecko leczy się w Witkowicach już ok. 10 lat i nadal nie ma końca zabiegów operacyjnych. Zachodnia literatura fachowa podaje, że leczenie operacyjne zeza należy zakończyć przed 7 rokiem życia dziecka (a najlepiej przed 3 r.ż.), aby mózg dziecka mógł nauczyć się patrzeć przestrzennie (trójwymiarowo), czyli aby była tzw. prawidłowa korespondencja siatkówkowa obu oczu. U mego dziecka ciągle nie ma tej korespondencji i chyba nigdy już nie będzie z powodu upływu już 10 lat. Więc miałbym płacić 2500 zł. za kolejne zabiegi, a efekty będą dalekie od oczekiwań. Panie okulistki ukończyły bezpłatne studia medyczne jeszcze w Polsce Ludowej, zdobyły doświadczenie i umiejętności u boku wielce zasłużonej profesor Krystyny Krzystkowej a teraz wystawiły PŁATNY rachunek polskiemu społeczeństwu, głównie polskim dzieciom z wadami wzroku!!! Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 121 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||