Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Koszalin przyjazdy odjazdy
PKS Lublin Komunikacja prywatna
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tranzystor.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Cieszyn rokład jazdy





    Temat: WIĘCEJ PKS CIESZYN w CHYBIU!!!!!!!
    No i mamy rozklad jazdy pks-u Cieszyn , dosc interesujacy szczegolnie ze brak autobusow z godz. 4:40 F, 5 40 F z Chybia oraz z Cieszyna z godz. 15:20 F , 22:20 F do Chybia. No chyba to jakies nieporozumienie sie wkradło na tej stronie pks-u. Jesli ma macie nowy rozklad jazdy pks-u to wpiszcie go , bo jesli to jest ten aktualny na stronie pks-u to jest skandal. aha jeszcze jedno skad te niby nowe kursy sa wykonywane w Chybiu czy od przystanku skad ruszal Das2 czy gdzie indziej . I jescze bym zapomniał o kursie z godz. 15:00 S z Cieszyna , przyjezdza do Chybia o godz. 15:50 i potem jedzie chyba "luzakiem" do Cieszyna no tak jak na kolei , chyba nauczył sie od nich pks<tzw. kurs nie ubezpieczony>



    Temat: WIĘCEJ PKS CIESZYN w CHYBIU!!!!!!!

    • 21.01.2008 UWAGA PODRӯNI !

    Informujemy,że od 4.02.2008 nastąpi zmiana rozkładu na linii komunikacyjnej CIESZYN-PRUCHNA-BĄKÓW-STRUMIEŃ.
    Niektóre kursy autobusowe z Cieszyna do Strumienia i z powrotem zostają wydłużone do Chybia Centrum.
    W związku z wydłużeniem trasy przejazdu autobusów,zostają zmienione godziny odjazdów z dworca w Cieszynie
    i w miejscowościach przez które przebiega trasa linii komunikacyjnej.
    O zmianach w kursowaniu pasażerowie zostaną poinformowani specjalnym komunikatem który będzie
    wywieszony na tablicach ogłoszeń PKS w Cieszynie oraz Miasta i Gminy Strumień i Gminy Chybie.
    Dodatkowo zostanie wydany rozkład jazdy autobusów z podaniem odjazdów autobusów ze Strumienia i Chybia.
    Na dworcu autobusowym w Cieszynie można nabyć bezpłatnie aktualne rozkłady jazdy.
    Rozkład jazdy będzie również dostępny na stronie internetowej PKS w Cieszynie.

    Z dniem 01.02.2008 nastąpi zmiana cen biletów jednorazowych oraz miesięcznych w kierunku:
    Cieszyn-Strumień-Chybie,Cieszyn-Gołysz-Chybie-Strumień.

    Z dniem 04.02.2008 ulega likwidacji przystanek Zabłocie Kościół.

    ODJAZDY AUTOBUSÓW NA TRASIE CIESZYN-STRUMIEŃ-CHYBIE CENTRUM
    w dni robocze oraz dni nauki szkolnej: 6.00 7.00 8.00 9.00 11.40 12.40 13.40 14.30 15.00 16.30 17.30
    w soboty: 6.00 8.00 11.40 14.30 16.30
    w niedziele: 6.00 9.00 11.40 14.30 16.30

    ODJAZDY AUTOBUSÓW NA TRASIE CHYBIE CENTRUM-STRUMIEŃ-CIESZYN
    w dni robocze oraz dni nauki szkolnej: 6.50 8.00 9.00 9.55 12.40 13.35 14.35 15.25 17.25 18.20
    w soboty: 6.50 9.00 12.40 15.25 17.25
    w niedziele: 6.50 9.55 12.40 15.25 17.25


    źródło : PKS Cieszyn





    Temat: Plebiscyt na najlepszą stronę przedsiębiorstwa PKS
    Raczej nie buszuję po stronach PKS, ale podobała mi się strona PKS Piła (wyszukiwarka połączeń i forum, na którym można dość szybko uzyskać odpowiedź lub sobie poutyskiwać).

    Z moich okolic chyba najlepszą stronę internetową posiada PKS Bielsko-Biała. Wyszukiwarki połączeń brak, ale są rozkłady ze słupków przystankowych PKS Bielsko-Biała, również tych poza obrębem działalności - ale wtedy tylko kursy które zahaczają o Bielsko, są podawane komunikaty o zmianach itd.

    PKS Cieszyn serwuje rozkład jazdy z Cieszyna Wisły i Ustronia (co ciekawe, jest podawany rozkładowy czas przejazdu - bardzo pożyteczne) i nic nadzwyczajnego.

    PKS Żywiec - Aktualne informacje, rozkład jazdy z Żywca i głównych przystanków we wsiach na terenie Żywiecczyzny + dworce w innych miastach, z których PKS korzysta (Bielsko-Biała, Kraków, Katowice), ale kursy wyłącznie PKS Żywiec. Przydatny, gdyby był aktualizowany częściej...

    PKS Sucha Beskidzka (Beskidus) poza rozkładem jazdy nie serwuje nic specjalnego użytkownikom, a i to wyłącznie z kilku przystanków (jak PKS Cieszyn).



    Temat: katowice - Ustroń Jaszowice
    Nie słyszałem, żeby na tej trasie jezdził jakiś Bus. A jeśli chodzi o rozkład jazdy PKS to proponuje strony:
    http://www.pkscieszyn.pl/content/wisla.htm
    oraz
    http://www.pks.katowice.pl/?id=1
    Krzysiek



    Temat: jak dojechać??
    Najlepiej wysiąść w Wisła-Uzdrowisko. To jest jakieś 100m od dworca PKS, z którego jeżdzą autobusy do Istebnej (przez Kubalonkę). Rozkład jazdy PKS'u znajdziesz na www.pkscieszyn.pl. Musisz jechać w kierunku Koniakowa albo Jaworzynki i wysiąść na przystanku Kubalonka.



    Temat: Ciekawostki
    Na stronie PKS Katowice zamieszczony został "nowy" rozkład jazdy z ważnością od 21.06 Wprowadzono kursy sezonowe, jest kilka drobnych zmian na trasie do Cieszyna i nowy kurs z Wisły, wycofano ostatni kurs do Wodzisławia. Co prawda nie ma wyszukiwarki, ale jest to w zasadzie porządnie opracowane. Hmmm, ale jest też małe "ale" - teraz PKS Katowice na spółkę z PKS Cieszyn na trasie do CIeszyna będą wozic swoich pasażerów wyścigowymi samochodami. PKS Cieszyn odcinek długości 23 km z Mikołowa do Żor pokonuje w.... 10 (dziesięc) minut wliczając wyjazd i wjazd do tych miast, PKS Katowice jeździ trochę wolniej, tą samą trasę pokonuje w 15 minut, co daje odpowiednio średnią prędkośc przelotową 138 km/godzine dla PKS Cieszyn i 92 km/godzinę dla PKS Katowice. Wreszcie bedzie można podróżowac z prędkością jak na XXI wiek przystało Poza tym, niewiadomo dlaczego dziś trasa Katowice - Cieszym ma 76 km a od nowego rozkładu ta sama trasa będzie miała 88 km Kabaret.



    Temat: Jastrzębski/Wodzisławski Rozkład Jazdy
    Dziś w drodze do domu zobaczyłem na kiosku(na al.Piłsudskiego, blisko MC Donalds) reklamę nowej edycji "Jastrzębskiego Rozkładu Jazdy". Koszt to 5.50zł. Zawiera on rozkład: linii MZK JZ: 102-120, 122-128, 132, E-3; Express-Bus -linia Z-11, Drabasa, oraz odjazdy z Dw.Głównego autobusów PKS. W rozkładzie brakuje: linii R-Busa oraz busów z Jastrzębia do Cieszyna przez Zebrzydowice. Rozkład zawiera jeden błąd(tzn. mój egzemplarz), są dwie str 13 z tą samą zawartością

    "W związku z planowanym na przełom maja i czerwca br. oddaniem do użytku wiaduktu w Niedobczycach zostanie zmieniony rozkład linii E-3. Wszyscy, z Panstwa, którzy zakupią Jastrzębski Rozkład Jazdy przed wprowadzeniem w punktach sprzedaży rozkładu, będą mogli otrzymać bezpłatną aktualizację w punktach sprzedaży rozkładu, po dostarczeniu kuponu, który publikujemy wewnątrz publikacji. Aktualizacja ta będzie zawierała również nowe kursy linii Drabas, które maja zostać uruchomione w najbliższym czasie".




    Temat: LINEA TRANS
    Kolejny przewoznik wszedl na linie CHYBIE_CIESZYN jest nim LINEA_TRANS w sumie taki przewoznik na tej lini jest praktycznie w/g mojego uznania niepotrzebny lepszym posunieciem firmy z Zabłocia było uruchomienie lini na odc, STRUMIEN-CHYBIE-SKOCZOW wtedy Transkom by sie chyba"obudził" z rozkladem jazdy., ale to moje takie gdybanie. PKS CIESZYN nie pozwoli sobie na to zeby podijal LINEA TRANS jego linie. Tak apropo to nie zauwazylem aby bylo zainteresowanie tym przewoznikiem no moze bedzie ale po 1 wrzesnia zobaczymy . Jeszcze jedno taka firma powinna udostepnic rozklad jazdy w internecie. Jesli ktos ma rj tego przewoznika to prosze go podac.



    Temat: Woj. śląskie
    Rozkład jazdy PKS z wszystkich przystanków w gminie Istebna (powiat cieszyński):
    http://www.istebna.com/index.php?action=komunikacja
    Trzeba klinkąć po lewej na "Wybierz przystanek".



    Temat: kto jedzie 12 grudnia do Bohumina ?
    HeJ



    | niżej podaję rozkład jazdy z głównych stacji Katowice odj. 5:06
    | własciwie czemu nie jesli będę mógł....

    Szkoda, że nie poszli za ciosem - mogla być fajna relacja: Katowice -
    Ostrava hl.n.


    Buhahahaha, rzeczywiście, o 5 rano z Katowic to tłumy będą do Czechów
    jeździć :-/ Będąc wielkim fanem CD optuję jednak za PKS Cieszyn o 6:00 z
    Katowic - znośniejsza pora.

    PZDR
    bm





    Temat: Pomysł na szybką podróż do Pragi


    A może coś więcej o tych połączeniach, bo:
    - rozkład pks http://www.rozklady.com.pl/ ich nie wyszukuje
    - przejazd z przesiadką w Chałupkach i Bohuminie zajmuje min. 2 h
    - w sierpniu ani na dworcu PKS w Raciborzu ani na dworcu PKS w Wodzislawiu
    takich polaczen na tablicy nie znalazlem
    - jutro albo w piatek chetnie bym skorzystal z takiego polaczenia


    jako mieszkaniec tej okolicy i znawca nie tylko kolei w okolicy ale
    również komunikacji autobusowej w tym rejonie stweirdzam że takich
    połączeń nie ma i nigdy nie było, liczba autobusów PKS przejeżdżających
    przez granicę zarówno w Chałupkach jak i innych przejściach w okolicy jest
    równa zero (tylko w Cieszynie jeżdżą i to tylko dalekobieżne), tak poza
    tym to w PKS Rybnik można poczuć się jak w pekapie więc nowych połączeń
    bym się nie spodziewał, podsumowaując to co wypisały te pismaki to BZDURA!!!

    najlepszy sposób na przedostanie się przez granicę to obecnie jazda
    pociągiem do Chałupek, potem spacerek do granicy i zaraz za mostem
    granicznym na przystanku "BohumĂ­n,StarĂ˝ BohumĂ­n,nĂĄm.Svobody" jest CSAD
    (czeski PKS) do "BohumĂ­n,NovĂ˝ BohumĂ­n,żel.st." którym jedzie się jakieś
    10minut, więcej na temat tego CSAD na www.vlak.cz (trzeba dać autobusowe
    spoje i wrzucić to co zaznaczyłem cudzysłowiem)

    na szczęście od NRJ bedzie znowu normalny sposób na przedostanie się przez
    granicę czyli przejazd pociągiem :)





    Temat: Busy z Katowic do Cieszyna
    http://train.netarteria.info/files/Download/tabela.htm -rozkład jazdy autobusów PkS z Katowic (w tym do Cieszyna-jezdżą prawie co godzinę)
    Czas przejazdu-myślę ,że tak ok.1,5 do 2 godzin.
    Z dworca PKS do UŚ jest mniej więcej 10 do 15 minut drogi piechotą,ale jest też komunikacja miejska,z której można skorzystać.



    Temat: Kursy wznowione :)
    Nie wiem czy to własciwy wątek - jeśli nie to prosze admina o przeniesienie we właściwe miejsce.
    Na stronie PKS Katowice pojawiła sie informacja o kursach wakacyjnych:

    Informujemy, że od dnia 22.06.2008 obowiązuje nowy rozkład jazdy.
    W sezonie letnim zostaną uruchomione m.in. kursy:
    Bielsko - Darłówko 12.06 - 28.09.2008
    Bielsko - Łeba 27.06 - 30.09.2008
    Kraków - Krynica Morska 21.06 - 31.08.2008
    Cieszyn - Ustka 21.06 - 31.08.2008
    Cieszyn - Kołobrzeg 20.06 - 31.08.2008
    Wrocław - Ustrzyki Górne 01.07 - 31.08.2008
    Katowice - Mrzeżyno 21.06 - 30.08.2008
    Krynica Zdrój - Mielno 22.06 - 31.08.2008



    Temat: 25 lipca Brenna
    KarolciaK, mam prośbę - zapytaj tej Twojej kuzynki z Brennej jak się z tego zadu... z tej miejscowości znaczy, wraca do Cieszyna albo Skoczowa - czy oni tam mają jakiś rozkłąd jazdy? O dworzec PKS nie pytam, ale o przystanek choćby.
    Bo DO Brennej mam autobusy co godzinę, ale powrotnych nijak nie mogę znaleść.



    Temat: Katowice-Cieszyn. Prośba o pomoc.
    pierwszy pks jedzie z katowic do cieszyna o godz. 6:00 a szczegółowy rozkład jazdy jest tutaj http://www.pkskatowice.bi...p?go=10&read=13



    Temat: 13-16/07/2005 - Masters Of Rock 2006 - Vizovice, CZR
    sprawa wstępnie wyglada tak:

    o 8.40 mamy pks z Katowic do Cieszyna. Czyli będziemy musieli punktualnie się spotkać koło 8.20 koło EMPIKu, chyba każdy wie gdzie to jest. zaraz obok EMPIKu jest dworzec pks.
    Przy zalożeniu że pks do Cieszyna jedzie w granicach 90-120 minut będziemy na miejscu koło 10:10-10:40
    Ja jednak myśle, że jedzie 90 min. Spotkamy się przy granicy najlepiej koło godziny 10:40. Znaczy ja jeszcze zadzwonie i zapytam ile jedzie do Cieszyna pks, bo to w ogole jest kurs pospieszny, wiec zobaczymy.

    Jak się juz zbierzemy, to przedziemy przez granice i czym prędzej na dworzec, żadnego opieprzania się ani spóźniania.
    pociag mamy o 11.30 i trzeba wszystko załatwić, bilety grupowe i w ogóle.
    Tzzeba zrobic liste obecności, żeby nikt nie został wydymany, więc piszcie mi pm'y kto jedzie (pisze do osób co tutaj żadko piszą oczywisce) i ile was jedzie. A ja zapiszę w notesiku. I numery telefonów też chcę.

    Rozkłąd jazdy pociagu naszego:
    Odjazd z Cieszyna Czeskiego: 11:30
    W Prerovie jesteśmy o 13:51, wyjeżdzamy z niego 14:04
    W Otrokovicach jestesmy o 14:23, wyjeżdzamy z nich o 15:00
    W Vizovicach jesteśmy o 15:59

    Z dworca na pole namiotowe idzie sie 10-15 min. Z Żelaznym znamy drogę i wszystko wiemy.

    Żadnego spóźniania się. Nie robimy planu B. Jest pociag 11:30 na dwrocu chcemy być 11:00
    Macie mieć 50zł (ok. 360 Koron) na podróżowanie po Czechach, zeby nie było żadnych akcji.
    rozmiencie kase, zeby dać zgodne albo prawie zgodne korony na bilet, a nie żeby ktos dał banknot 500 koton i mamy mu wydawać
    wszelkie zakupy na drogie zróbicie sobie jeszcze w Polsce, potem idziemy tylko prosto przed siebie
    słuchacie się 1. Irona84, 1. Żelaznego, 1.mnie [...... ]
    W Czechach juz nie używamy telefonów, bo ceny, więc na miejscu słuchamy się nawzajem i w ogóle.
    żadnych fochów i marudzenia. Będziemy wygladac jak obóz.

    jak się dowiem ile jedzie pks plan będzie bardzo szczegółowy.



    Temat: Wolna amerykanka PKS-u
    no i wykrakałyśmy... Santi - Ty wiedźminko jedna ]:->

    dzisiaj stałam na Sądzie od 7:50 do 9:10.... pojawił się ino jeden PKS Rybnik (ten co planowo ma być na 8:22, ale przyjechał ok. 8:35) - pojawił się, by potem zniknąć i prychnąć nam spalinami w twarz... cały zapchany... a ludu na Sądzie, że ho ho...

    niestety, jak mieć pecha to go mieć! - jak na złość dzisiaj jak prawdziwa studentka pomyślałam o kasie na ksero, więc wzięłam ino 2 zł i nie miałam ani na Drabasa, ani na PKS Cieszyn... boli...

    zrezygnowałam ze sterczenie na przystanku, bo i tak nie opłacało mi się już jechać do K-c, bo miałam ino jedne zajęcia na 9:45, a babkę mam wyrozumiałą, jeśli chodzi o PKSy, bo sama kiedyś nimi dojeżdżała i wie jak to jest...

    zastanawiam się nad napisaniem rozkosznego maila z elementami skarg i zażaleń...

    jak na złość - z przystanku zniknął rozkład jazdy, który i tak zawsze był tylko imaginacja i formalnością, bo autobusy przyjeżdżały wg własnych zachcianek i fanaberii...

    wstyd przyznać, ale podsłuchiwałam pewne dziołszki, które również czekały cierpliwie tak jak ja... moje gumowe ucho powinno być wybaczone, bo w końcu jestem TYLKO kobietą wyłapałam takie coś: PKS Katowice mają obowiązek nas zabierać, nawet jeśli kierowca żąda i wpuszcza jedynie z katowickimi biletami (rzekomo pojawiają się hasła typu: "Nie mam prawa was zabierać, ponieważ jesteście niefinansowani ":P)... wtedy student (osoba nie zabrana) ma prawo poprosić o jego nazwisko i złożyć skargę na kierowcę... dopuszczalna jest też walka o swoje prawa...

    podobno wszystko to co krąży po PKSach jest zwykłą plotką, a szef-kierownik PKS-ów walczy z tym jak się da i już nie ma cierpliwości do niektórych spraw, bo wszystkie kasy, jak i telefony są bombardowane pytaniami od studentów, których spotkał niemiły pksowy incydent...

    no... więc teraz Drodzy Kierowcy: Po cholerę pytacie się przy wejściu, jaki mamy zakupiony bilet i odsyłacie z kwitkiem katowickich bileciarzy???

    [center]żeby mi to było pierwszy i ostatni raz![/center]



    Temat: Dojazd do Katowic - jak długo?
    Cześć. Dojeżdżałam do Katowic na 1 i 2 roku studiów. Sporadycznie korzystałam także przez inne lata studiowania. Pragnę uświadomić, że drabas od września tego roku wprowadził dodatkowe kursy, a i sukcesywnie od wielu lat rozkład jazdy autobusów uległ rozszerzeniu. No sorry, ja co 20-30 minut mam teraz drabasa, a nie jak PKS Rybnik rozrzucone po całym dniu tylko 8 kursów - proszę, PKS Rybnik z Katowic dla zainteresowanych: 8:20, 10:10, 12:00, 13:30, 15:30, 17:20, 18:00, 19:00 - i amen, dla porównania drabas ma aż 27 kursów (!) w tym wprowadził 2 nocne po 22, gdy Rybnik wycofał swój kurs,

    Powiem tylko jedno - jedyne co zauważyłam po wprowadzeniu promocji to... obniżenie ceny biletu. Komfort i ilość podróżnych się nie zmieniło. Jechałam już 4 razy o różnych porach i moje doświadczenia z drabasem nie uległy żadnej "złowieszczej" zmianie.

    Drabas jest dla tych co w Katowicach bywają przez 2-3 dni w tygodniu, nie dla studenciaków całotygodniowych, bo wtedy jest nieopłacalny. Trzeba zdać sobie sprawę, że większość młodzieży dojeżdżającej to właśnie studenci stacjonarni i z tego co zauważyłam, nagle pekaeściaki nie przerzucili się na drabasa, są to małe wyjątki w postaci 2-5 osób, które mogły sobie pozwolić na zrezygnowanie z miesięcznego,

    Odnośnie wyjazdu o 6:40 z Bajerówki - jechałam dzisiaj. Na przystanku ok. 14 osób, z czego 9 wolnych miejsc było (5 osób stało). Łącznie drabas nie był ani zapchany jak "puszka sardynek", a ja nie musiałam całować szyby, wbrew panującym opiniom. Jak dla mnie, było tak jak zawsze.

    Zobaczymy, co przyniesie nowy dzień, bo z moich obserwacji jasno wynika, że w czwartki jakoś więcej ludzi jeździ i pekaesami, i drabasami.

    PS Sorki, andrew, ale wydaje mi się, że nie znasz tematu z empirii tylko tak sobie gdybasz. Szczególnie, że było wyżej napisane o autobusie podstawianym o 6:45 (może jest ich więcej?), a z tego co dotąd jeździłam, to jechały same te duże, busików nie napotkałam (co w zeszłym roku o takich godzinach wyjazdu było normą).

    PPS Danielo, PKS Cieszyn zawsze był drogi. Ja w Żorach do Katowic płaciłam od 5,50 - 8,60, a w Katowicach jakoś zawsze 5 zł normalny, bo ulgowy/studencki 5,70 zł.



    Temat: Czy kolej wymusza dotacje?


    | moja teoria jest taka że gdyby w Chałupkach nie mieszkało tyle kolejarzy
    | to trasa Wodzisław-Chałupki podzieliłaby los linii Wodzisław-Jastrzębie

     No nie wiem z tego co wiem z ostatnich dni miesięscy albo lat życia
    Wodzisław - Jastrzębie pociąg w Moszeczenicy jechał z zawrotną
    prędkością 10 km/h  (tak mówił mi znajomy ) z powodu szkód
    górniczych.


    To prawda że prędkość na Wodzisław-Jastrzębie nie była zbyt wysoka, bo
    wynosiła 40minut, przy czasie jazdy autobusu E3 25minut to długo. Ale
    pociąg mógł dowozić ludzi do Godowa i innych wsi na trasie, szczególnie że
    czas jazdy pks'u kursującego po trasie pociągu wynosi niecałą godzinę. Co
    do szkód górniczych to takowe wystepują tylko na odcinku
    J.Z.Moszczenica-J.Zdrój. Gdyby kolej zafundowała dobry rozkład jazdy to
    pociągi jeździłyby do dziś. Pół roku przez zawieszeniem ruchu
    pasażerskiego linia przeszła generalny remont (do dziś w Wodzisławiu przy
    wyjeździe na Turzę stoi wskaźnik z cyferką 7) i czas jazdy skrócił sie do
    30 minut. Przy czasie jazdy 30 minut pociąg bez problemu by mógł
    konkurować z erką (autobus E3). Wystarczyło po tym remoncie dać jakiś
    dobry rozkłąd jazdy. Ludzie bardzo lubili tą trasę, mieli rację, bo to
    była piękna trasa.


    a więc los linii Wodzisław - Jastrzębie i Jastrzębie -
    Zebrzydowice został przesądzony dalej częściowo dobiło to
    Jastrzębie - Pawłowice Sl. ale to było już dawno i jeszcze poszło
    Orzesze - Żory ....


    Te trasy to zupełnie inna bajka. Jastrzębie-Zebrzydowice miało sens tyko
    przy bezpośrednich pociągach do Cieszyna. Takowych nie było więc linia
    upadła. Dojazd Jastrzębie-Zebrzydowice pociągiem przyznam nie ma sensu, a
    to dlatego że jeździ autobus 120 (bardzo dawniej 568, potem 568Z) który
    zbiera ludzi z całego Jastrzębia i obsługuje praktycznie całe
    Zebrzydowice. Co do trasy Pawłowice-Jastrzębie to na pewno problemem są
    tam dosyć duże szkody górnicze. Jednak stwierdzam że trasa zosała uwalona
    rozkłądem jazdy. Główny powód to brak bezpośrednich pociągów
    Jastrzębie-Katowice. Jeśli ktoś miał się dwa razy przesiadać (w
    Poawłowicach i/lub Orzeszu) i jeszcze czekać po pół godziny to wolał
    jechać pks'em. Gdyby było więcej pociagów bezpośrednich
    Jastrzębie-Katowice (a nie jeden jak to bywało) to ludzie by jeździli. Na
    pasażerów z Żor raczej nie liczę, bo znacznie lepszy czas jazdy oferują
    bardzo liczne pks'y no stacja w Żorach jest daleko od bloków.


    A tak powiem że po torach JSK (Jastrzębska Spółka kolejowa) mogą
    jeździć Szynobusy.


    tam są jeszcze gorsze szkody, nie wiem czy wiesz ale szlak Pawłowice
    Górnicze - Bzie Las jest codziennie rano zamykany żeby sprawdzić czy coś
    za bardzo nie siadło


    A tak wracając  jechałem niedawno z Rybnika do Bohumina  do
    Wodzisławia jechało troche ludzi  z Katowic dlalej już było coraz
    gorzej ludzie tylko wysiadali. A na przejściu granicznym PKP zarobiło
    aż 6 zł (odcinek Bohumin - Chałupki) czyli ja i mój kolega i

    tylko ja i mój kolega .Według mnie osobowy Katowice - Bohumin w
    przyszłym rozkładzie już nie będzie  :(


    dobrze wiesz że rozkłąd jazdy jest w polsce układany pod kolejarzy, w
    Chałupkach mieszka właśnie dużo kolejarzy więc coś na pewno zostanie, a
    tak w ogóle to brak ludzi na Rybnik-chałupki jest spowodowany po piwerwsze
    beznadziejnym rozkładem jazdy, po drugie zawrotną prędkością 30km/h na
    odcinku RT-Wodzisław





    Temat: Przewozy Regionalne: Cięcia na Śląsku w RJ 2008/09
    No i mamy dobre wieści. Jeszcze mało konkretne, ale jednak ...

    Śląsk: Wracają połączenia, dotacja taka sama
    Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń. Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię.

    W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne.

    Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku.

    Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Przewozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbeskidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa.

    - Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.

    Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego.

    Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około 9 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie.

    - Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa.

    Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń.

    - Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra.

    Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć.

    - Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra.

    Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei.

    - Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy.

    Które konkretnie połączenia mają szansę wrócić do rozkładu?

    Tego na razie nie chciał powiedzieć ani Piotr Spyra z zarządu województwa, ani nikt w Przewozach Regionalnych, ani nawet Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, który jeszcze niedawno zapowiadał, że będzie rekomendował władzom województwa przywrócenie dwunastu połączeń między Częstochową, a centrum aglomeracji.

    - I to jest dla nas absolutne minimum. Zredukowanie tej liczby do kilku połączeń było dramatem - ocenia Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.

    Przypomnijmy, że od 10 stycznia zniknęło ponad pięćdziesiąt pociągów osobowych, a kursowanie kolejnych pięćdziesięciu dwóch zostało ograniczone do niektórych tylko dni tygodnia.

    (źródło: Dziennik, 31 stycznia 2009) -
    za: Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/10626/%25A ... 2Bsama.htm
    Szacunek dla tych, co cokolwiek w tej sprawie zrobili



    Temat: [GOP] W pociągach będzie ciaśniej
    http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/954835.html

    Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście
    zlikwidowanych na początku stycznia połączeń.Ich powrót wywalczyli
    zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili
    możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię.W ślad za korektą
    rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w
    tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy
    Regionalne.Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem
    innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba
    przygotować się do jazdy w tłoku.Gdy w grudniu ogłoszono nowy,
    kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów,
    zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje
    do marszałka województwa i do Prze- wozów Regionalnych. O przywrócenie
    zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z
    Podbes- kidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od
    stolicy województwa.- Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano
    takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz
    Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.Społeczna presja
    przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych
    spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i
    Urzędu Marszałkowskiego.Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję
    korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w
    przyszłym tygodniu i około %079 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć
    ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak
    właśnie się stanie.- Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły
    do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych
    połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr
    Spyra z zarządu województwa.Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię
    Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy
    na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie
    ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do
    Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie
    zdjętych z rozkładu połączeń.- Tam potrzebny jest remont trasy. Bez
    niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się
    konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra.Mimo
    przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość
    dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy
    Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100
    mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem
    przyciąć.- Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie
    zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń
    ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy
    pasażerów - przyznaje Piotr Spyra.Dla osób jeżdżących pociągami taka
    "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś
    z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że
    składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich
    zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei.- Jeśli ktoś ma
    jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny
    środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to
    droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w
    swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę
    kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów
    regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie
    przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty
    kolejowego rozkładu jazdy.





    Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku
    Śląsk: Wracają połączenia, dotacja taka sama

    Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń. Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię.

    W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne.

    Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku.

    Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Przewozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbeskidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa.

    - Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.

    Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego.

    Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około 9 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie.

    - Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa.

    Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń.

    - Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra.

    Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć.

    - Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra.

    Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei.

    - Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy.

    Które konkretnie połączenia mają szansę wrócić do rozkładu?

    Tego na razie nie chciał powiedzieć ani Piotr Spyra z zarządu województwa, ani nikt w Przewozach Regionalnych, ani nawet Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, który jeszcze niedawno zapowiadał, że będzie rekomendował władzom województwa przywrócenie dwunastu połączeń między Częstochową, a centrum aglomeracji.

    - I to jest dla nas absolutne minimum. Zredukowanie tej liczby do kilku połączeń było dramatem - ocenia Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.

    Przypomnijmy, że od 10 stycznia zniknęło ponad pięćdziesiąt pociągów osobowych, a kursowanie kolejnych pięćdziesięciu dwóch zostało ograniczone do niektórych tylko dni tygodnia.

    źródło: Dziennik



    Temat: RJ 2008/9 na linii Bielsko - Cieszyn
    Witam

    Otrzymałem własnie odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego
    dotyczącego moich pomysłów zmiany rozkładu na linii Bielsko Biała - Cieszyn.
    Przyszły RJ nie zaciekawie wygląda :-/. Zostają tylko 3 pary pociagów rel.
    BB - C-n, lecą co ciekawe międzynarodowe pociagi (nr 2222, 2223), jednakże w
    przypadku tego po 14 został przesunięty pociag nr 6625 z 16:05 na 14:45
    (jedyny plus - wnioskowałem o przesunięcie pociagu o 14:17), w dalszym ciagu
    bedzie jeździł pustowóz o 18:40 z BB (niedasię go przesunąć na 9:30). Cieszy
    mnie jednak uwalenie 2222, z którego korzystali prawie wyłącznie kolejarze
    emeryci jeżdżący z całej Polski (no moze prócz Brodnicy ;-) ) na alkocholowe
    wypady do Cieszyna.

    Rozkład będzie wyglądał tak:
    nr poc. BB - C-n
    6623    6:15 - 7:35
    6625    14:45 - 16:10 (w pismie jest błąd!)
    6627    18:40 - 20:05

    nr poc. C-n - BB
    6622    5:30 - 6:55
    6624    11:51 - 13:10
    6626    14:18 - 15:52

    Skan pisma jest tu:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9f369004ecf02edf.html
    (tradycyjnie przekręcono moje nazwisko :-P  )

    Można znaleść tam typowe sformuowań typu "złe parametry techniczne, więc
    niska frekwencja". A ja się spytam gdzie jest np. reklama choćby cen biletów
    PKP? Kolej bije na głowę przewoźników autobusowych(ostatnio PKS i prywatna
    firma Wispol podniosła ceny biletów zatem z Cieszyna do Goleszowa (8km)
    pojedziemy już za... 4.2-4.3zł! (Wispol ma zniżkę handlową dla studentów -
    bilet kosztuje 3.36zł) i później niektórzy się dziwą jak mówię jak tanio
    można pojechać pociągiem (nieskromnie dodam, że parę osób zaczęło dzięki
    mnie korzystać z pociągu - głównie jadąc do C-na Cieszynką), czas jazdy w
    tym wypadku nie odgrywa aż takiej dużej roli. Naprawdę źle się stało, że u
    nas podpisano tą 5 letnią umowę z pekapem. Wygląda to tak, że betonowe
    dziadki mają 5 lat nicnierobienia, bo  końcu są zabezpieczeni finasowo. A
    tutaj trzeba przecież podjąć ofensywę (choćby cenową jak to ma miesce w
    Zach-Pomie) w kierunku konkurencji a nie siedzieć z założonymi rekami i
    czekać na cud, ktory się i tak nie zdarzy. PKP na liniach regionalnych nawet
    nie kiwnęło palcem aby cokolwiek zmienić na dobre, dlatego nie nadają się do
    obsługi tych linii (nie tylko z powodów poprzednich, ale także z z powodów
    obsługi ciężkim taborem, złodziejstwa wśród konduktorów, i słabego
    zarządzania). Jestem przekonany, że jakby tu jeździł prywatny przewoźnik
    (nawet spalinowymi szynobusami) to inaczej byśmy teraz komentowali teraz
    nowy RJ.

    W piśmie jest dość mętnie wytłumaczona sprawa pośpiechów jeżdżąca tą linią.
    No właśnie będą one jeździć, czy nie? Czy jednak szanowna spółka IC uzna
    (szczególnie Zamenhofa) jako konkurencje do swojego flagowego (i co z tego,
    ze pustego oraz tłuczącego się 30-ką między Bronowem a Skoczowem) pociągu
    ekspresowego "Wisła" i uwali konkurencyjny nawet frekwencyjny pośpiech?

    Jeszcze  mam pytanie odnośnie Cieszynki. Czy będzie ona jeździć w przyszłym
    rozkładzie, i jeśli tak to jaki będzię miał obieg jej kibel? Katowice -
    Czeski Cieszyn - powrót do Cieszyna i tam stanie do 15-16 i powrót do
    Czeskiego Cieszyna i jazda po południu do Katowic? Z góry dziękuję za
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam Błażej Forjasz
    kolejcieszyn.ovh.org --Koleje Śląska Cieszyńskiego
    blazus(tutaj małpa)poczta(kropka)onet(kropka)pl(nic)





    Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
    Wpadły mi w ręce 2 rozkłady jazdy z 4go okręgu komunikacyjnego na lata 73/74 i 78/79, czyli komuna w pełni. Oto - moim zdaniem - najciekawsze kursy:

    Lubin-Zakopane, pośp, PKS Lubin, z noclegiem w Zakopanem, wyjazd w sobory, powrót w niedziele
    Gliwice-Zakopane, 2 kursy pośp z noclegami, Gliwice nocują w Zakopanem, Zakopane w Gliwicach
    2 pary kursów Sosnowiec-Kraków - ciekawe, bo w wykonaniu PKS .... Oświęcim:)
    Turek-Kraków, pośp, PKS Turek, bez noclegu, wyjazd z Turku o 3.30, powort 21.55
    Bytom-Busko, posp, PKS Zawiercie
    Katowice-Szczawnica, pośp, 2 pary kursów, N. Targ nocuje w Katowicach, Katowice w Szczawnicy
    Gliwice-Rabka, posp, PKS Gliwice
    Rybnik-Krynica, posp, 2 pary kursów, PKS Rybnik nocuje w Krynicy, PKS N. Sącz w Rybniku
    PKS Katowice: Katowice-Kęty, Wadowice, Sucha Besk, Zawoja, kursy zwykłe; PKS Sucha ma na tej trasie tylko 1 kurs zwykły
    Zakopane-Wodzisław, posp, PKS Wodzisław z noclegiem w Zakopanem, PKS Rybnik, bez noclegu
    Cieszyn-Zakopane, posp, PKS Cieszyn, bez noclegu
    Katowice-Lublin, pośp, 2 pary kursów, PKS Katowice nocuje w Lublinie, Lublin w Katowicach
    Rybnik-Kielce, posp, PKS Rybnik
    Katowice-Staszów, zwykły, PKS Katowice
    7 kursów zwykłych Katowice-Kielce
    Opole-Kielce, posp., 1 kurs PKS Opole, 1 kurs PKS Kielce
    Sandomierz-Katowice, posp, PKS Sandomierz!, bez noclegu
    Katowice-Włoszczowa, zwykły PKS Zawiercie, zwykły PKS Kielce
    Katowice-Końskie, posp, 1 x PKS Katowice, 1 x PKS Końskie
    Katowice-Przedbórz, zwykły, PKS Kielce
    Rybnik-Kielce, 2 pary kursów posp, PKS Skarżysko, PKS Rybnik
    Warszawa-Szczekociny, zwykły, PKS Warszawa, bez noclegu
    Warszawa-Zawiercie, przez Szczekociny, Końskie, posp, PKS Warszawa z noclegiem w Zawierciu
    Katowice-Pradła, 2 pary kursów zwykłych, PKS Zawiercie
    Gliwice-Kielce, posp, PKS Gliwice
    Gliwice-Wieluń, 2 pary kursów zwykych, PKS Wieluń
    Gliwice-Kluczbork, 3 pary kursów zwykłych, 2 x Gliwce, 1 x Opole
    Sieradz-Rybnik, posp, PKS Sieradz
    Katowice-Kłobuck, PKS Myszków:)
    Katowice-Kalisz, posp, PKS Katowice z noclegiem w Kaliszu
    Katowice-Sieradz, 1 x Katowice zwykły, 2 x zwykły Sieradz, 1 x posp. Sieradz
    Katowice-Krzepice, zwykły, PKS Częstochowa
    Katowice-Przedmość, zwykły, PKS Częstochowa kursuje do dziś na odc. Katowice-Praszka o tej samej godzinie!
    Częstochowa-Żary, posp, PKS Żary, nocleg w Częstochowie
    Kilece-Zielona Góra kursuje w tych samych godzinach do dziś
    Katowice-Kudowa, posp, PKS Katowice, bez noclegu
    Rybnik-Kudowa, posp, PKS Rybnik, bez noclegu
    Częstochowa-Kudowa, posp, PKS Częstochowa, bez noclegu
    Opole-Zielona Góra, posp, PKS Zielona Góra
    Kłodzko-Katowice, posp, PKS Kłodzko
    Bolesławiec-Katowice, posp, PKS Bolesławiec, bez noclegu
    Katowice-Stalowa Wola, 2 pary kursów posp bez noclegu, 1 x PKS Katwoice, 1 x St. Wola
    Łodź-Bielsko, posp, PKS Łódź, bez noclegu
    Katowice-Łódź, posp, PKS Katowice
    Katowice-Włocławek, posp, PKS Włocławek, wyj, o 8.00 przez Łask, Łódź
    Głubczyce-Łódź, 2 pary kursów pośp., PKS Głubczyce, bez noclegu
    Zawiercie-Opole, posp, PKS Zawiercie
    Częstochowa-Krynica, posp, PKS Częstochowa
    5 x Katowice - Wieluń, 1 kurs ma ciekawy obieg - z Wielunia o 18.00-21.10 Katowice 22.20-01.10 Wieluń, posp tylko w nd

    Na razie muszę sobie zrobić przerwę, bo mnie głowa boli od tych ciekawostek, a to dopiero pierwsza kasiązka
    Jak ktos ma jakieś konkretne pytania to proszę pytać
    Oczywiście, rozkład zawiera caaaaaaaaaaaaałą masę kursów regionalnych, o których nikt dzis nie pamieta i o których tu nie piszę, po przepisanie blisko 500 stron jest niemozliwe



    Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach
    Wczoraj odbylem krotka wycieczke w te rejony, oto moje refleksje:
    - na odcinku Katowice Piotrowice-Katowice Podlesie pojawily sie znane z E-20
    tarcze przejazdowe(od kiedy?), podobne wystepuja tez na odcinku Czechowice-
    Zebrzydowice
    - w Czechowicach realizowane sa 3 minutowe skomunikowania, np. pociagu 34133 i
    403 czy poc. 718,723 z poc. 43138 nawet w wypadku opoznien tych pociagow( choc
    nie wiem jak duzych)
    - na trasie Czechowice-Zebrzydowice do ukonczenia modernizacji pozostal
    odcinek Pruchna-Zebrzydowice, w Pruchnia trwa aktualnie budowa peronu przy
    torze do Zebrzydowic( perony nie znajduja sie przy torach zasadniczych!)
    - poc. Czechowice-Zebrzydowice(odj. 14.41) mimo wakacji ma calkiem dobra
    frekwencja, na pokladzie na stacji poczatkowej ok. 125 osob, polowa pociagu
    wychodzi w Chybiu.
    - linia Zebrzydowice-Cieszyn zaskoczyla mnie na plus, spodziewalem sie
    plaskiej trasy, a okazalo sie, ze linia wije sie malowniczo wzdluz wzgorz, a
    predkosc jest calkiem znosna. Niestety nie dopisuje frekwencja, w pociagu
    podrozuje az 12 osob.
    - kolej w Cieszynie w obecnej formie niestety, moim zdaniem, nie ma sensu.
    Frekwencja tragiczna. Pociagiem z BB, przyjazd 16.11 przyjezdza cale 7
    osob+pies, do Zebrzydowic szczytowym pociagiem o 15.43 odjezdzaja 34 osoby, a
    do BB o 16.18 27 osob.
    - jazda pociagiem z Cieszyna do BB tylko dla ludzi o mocnych nerwach.
    Szczegolnie polecam pociag 6626, 39 km w jedynie 104 minuty z dodatkowym
    bonusem w postaci 16 minutowego postoju w Goleszowie. A ostatnie 8 km przed
    stacja w BB to juz po prostu groteska! Szlakowa 20 km/h, ktorej pociag nie
    jest w stanie utrzymac, bo jedzie caly czas z gorki i do BB dojezdza 6 minut
    przed czasem z 17 osobami na pokladzie. Moim zdaniem, przy obecnym stanie
    torow na tej trasie i konkurencji w postaci licznych i szybszych PKS-ow, kolej
    w takiej postaci nie ma sensu. I mowie to mimo, ze odcinek Pogorze-Jasienica
    jest na prawde bardzo malowniczy! Moze nalezaloby sie zastanowic na
    skomunikowaniem pociagow Katowice-Wisla w Goleszowie z lacznikami do Cieszyna?
    IMHO jedynie cos takiego ma sens.
    - w BB obserwuje pociag do Kolobrzegu, dziwie sie, ze w dziesiejszych czasach
    ludzie dalej chca podrozowac nad morze ponad 16h i to w calkiem sporej ilosci.
    Sklad pociagu to lok+2B+2A+5B+Bc
    - pociag BB-Zywiec z 18.16 sklada sie z dwoch grup wagonow: wagon klasy 1 dla
    kolejarzy i zestaw 4Bhp dla zwyklych ludzi;-) (oczywiscie przejscia miedzy 1-
    ka a pietrusami brak) Ciekawe, kto  normalny na 21 km trasie jezdzie w pociagu
    osobowym 1 klasa? Frekwencja 75 "zwyklych" osob i 20 kolejarzy.
    - rozklad jazdy poc. na odcinku BB-Czechowice jest fikcja. Po marcowym
    podwyzszeniu szlakowej, pociagi jezdza szybciej, ale rozklad pozostal
    niezmieniony. Moj pociag 7712 z Czechowic Dz. Przyst. odjezdza 5 minut przed
    planem;-)

    Koniec.





    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.


    -wiecie o tym,że już nie ma tu przystanku??
    -tak wiemy...


    -ale jak chcecie jechać to musze wam policzyć za kurs od Pawłowic...
    -mamy miesięczne
    -rybnickie??
    -tak
    -ja mam katowicki
    -ale my niezabieramy osób z katowickimi!!

    Osoby z biletem miesięcznym Katowickim niejadą,bo teraz Wodzisław ma linie przyspieszone
    Ludzie to jest fizycznie niemożliwe!!Autobusu nie da się naciągnąc!!Niezabiore więcej osób!!Ja mam w dowodzie rejestracyjnym,że autobus jest na 47 osób,a jest w autobusie prawie setka!!A jak nas złapią to płace stówke za każdą stojąca osobe,a wypłaty niedostałem od trzech miesięcy!!
    mam już setke w autobusie!!Niebiore nikogo bo to jest fizycznie niemożliwe!!
    Prosze Pani choćby i sto osób jechało to i tak w Gardawicach stanie...

    Jak to usłyszałem to tam mi się chciało śmiac...
    Większego debilizmu niesłyszałem,ale to świadczy tylko i wyłacznie o PKSie.

    W Gardawicach wsiadły dwie osoby trzecie musiała zostac bo jeśli dobrze słyszałem miała miesięczny katowicki...

    Chyba z boża pomocą dojechalismy i to cali do Mikołowa gdzie zakończyłem trase.Warto dodać,ze pomimo tego iż siedziałem w pierwszym rzędzie pół minuty przebijałem się przez ten cały tłum który był z przodu autobusu ,a zebym mógł wysiąść musiały wyjść z autobusu dwie osoby...

    AUTOBUS JECHAŁGODZINE!!!!!I to ma być kurs przyspieszony??

    I tak codziennie.W momencie kiedy pisze tego posta zostaje 6 godzin do czasu kiedy wsiąde zaś do tego kursu...już się boje.

    A więc podsumowując
    -autobusy jeźdżą przepełnione co grozi wysokim mandatem oraz zagraza życiu pasazerów.I niech nikt mi niepisze,że przesadzam!!Dziękować Bogu,że nie ma prawdiwej zimy!!
    -PKS pobiera opłaty za trasy których nieobsługuje tj Warszowice-Zory Sąd , Żory os Pawlikowskiego-Katowice D.A
    -pomimo tego,że Rybnik ma monopol na Katowice(podobno ten kurs jest pierwszy każdego dnia) to puszczają jeden autobus!!
    -Rybnik jako pierwszy na świecie uruchomił linie przyspieszoną,która jedzie dłużej niż normalna

    Coś mi się zdaje,że trzeba będzie wpaść na odwiedziny na ulice Jankowicką w Rybniku i pogadać o tych liniach niekoniecznie spokojnie.

    Co takze warte jest zaznaczenia PKS wyrzucił nierentowne kursy i przystanki nie konsultując tego z ierowcami!!A to oni przecież wiedzą najlepiej jak wyglądają kursy!!

    Obecnie studiuje rozkład jazdy.Szukam takich połączeń zeby jak najbardziej omijać Rybnik.Niestety niebardzo czym jest zastąpić ten z 6.21,ale jest nadzieja,że zastąpie go PKSem Cieszyn

    To co robi obecnie PKS Rybnik jest po prostu żenujące.Zamiast polepszyć swoje usługi to czynią je coraz gorszymi.Ja zawsez trzymałem strone Rybnika,ale po tym zobaczyłem w zasadzie już wczoraj kompletnie straciłem do nich siłe i zaufanie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.