Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS katoowice Rozkład jazdy
Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku
Śląsk: Wracają połączenia, dotacja taka sama
Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń. Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię.
W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne.
Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku.
Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Przewozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbeskidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa.
- Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.
Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego.
Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około 9 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie.
- Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa.
Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń.
- Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra.
Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć.
- Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra.
Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei.
- Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy.
Które konkretnie połączenia mają szansę wrócić do rozkładu?
Tego na razie nie chciał powiedzieć ani Piotr Spyra z zarządu województwa, ani nikt w Przewozach Regionalnych, ani nawet Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, który jeszcze niedawno zapowiadał, że będzie rekomendował władzom województwa przywrócenie dwunastu połączeń między Częstochową, a centrum aglomeracji.
- I to jest dla nas absolutne minimum. Zredukowanie tej liczby do kilku połączeń było dramatem - ocenia Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.
Przypomnijmy, że od 10 stycznia zniknęło ponad pięćdziesiąt pociągów osobowych, a kursowanie kolejnych pięćdziesięciu dwóch zostało ograniczone do niektórych tylko dni tygodnia.
źródło: Dziennik
Temat: [GOP] W pociągach będzie ciaśniej
http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/954835.html
Od 1 marca do kolejowego rozkładu jazdy wraca kilkanaście zlikwidowanych na początku stycznia połączeń.Ich powrót wywalczyli zdesperowani pasażerowie, którzy prawie z dnia na dzień stracili możność dojazdu do pracy, szkoły lub na uczelnię.W ślad za korektą rozkładu jazdy nie pójdzie jednak zwiększenie dotacji przekazanej w tym roku przez Urząd Marszałkowski do śląskiego zakładu PKP Przewozy Regionalne.Co to oznacza? Powrót części połączeń odbędzie się kosztem innych. Sporo pociągów będzie miało mniej wagonów, a zatem trzeba przygotować się do jazdy w tłoku.Gdy w grudniu ogłoszono nowy, kolejowy rozkład jazdy ze zlikwidowaną połową setki pociągów, zbulwersowani podróżni założyli komitety protestacyjne, słali petycje do marszałka województwa i do Prze- wozów Regionalnych. O przywrócenie zlikwidowanych połączeń apelowali też kolejarze, a także samorządy z Podbes- kidzia i Częstochowy. Oba te regiony zostały niemal odcięte od stolicy województwa.- Zrobiono rzecz straszną. Na dodatek zlikwidowano takie połączenia, które akurat były dochodowe - załamuje ręce Ireneusz Leśnikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.Społeczna presja przyniosła skutek. W ciągu ostatnich dni odbyło się kilka roboczych spotkań przedstawicieli śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego.Wczoraj spółka przedstawiła swoją propozycję korekty rozkładu jazdy. Zarząd województwa będzie ją analizować w przyszłym tygodniu i około %079 lutego podejmie decyzję, czy przyjąć ją w proponowanym kształcie. Wiele wskazuje jednak na to, że tak właśnie się stanie.- Tym razem Przewozy Regionalne solidnie podeszły do zadania i prawdopodobnie kilkanaście najbardziej oprotestowanych połączeń zostanie przywróconych do rozkładu jazdy - deklaruje Piotr Spyra z zarządu województwa.Jak dodaje, korekta na pewno czeka linię Katowice -Wisła i Katowice-Częstochowa. Zmieni się też rozkład jazdy na trasie Gliwice-Bytom (tu liczba połączeń pozostanie bez zmian). Nie ma natomiast dobrych wieści dla osób, dojeżdżających z Cieszyna do Bielska-Białej. Na tej trasie są znikome szanse na przywrócenie zdjętych z rozkładu połączeń.- Tam potrzebny jest remont trasy. Bez niego pociągi nie mogą rozwijać prędkości, które sprawią, by stały się konkurencyjne wobec PKS czy samochodu - argumentuje Spyra.Mimo przywrócenia do rozkładu kilkunastu pociągów nie zmieni się wysokość dotacji, jaką Urząd Marszałkowski prze- znaczy w tym roku na Przewozy Regionalne. Kolejarze musieli zmieścić się w przyznanych im ok. 100 mln zł. By jedne połączenia przywrócić, inne zdecydowali się zatem przyciąć.- Żaden z obecnie kursujących pociągów nie zostanie zlikwidowany. Należy się jednak spodziewać, że na części połączeń ograniczane będą składy, co obniży komfort jazdy sporej grupy pasażerów - przyznaje Piotr Spyra.Dla osób jeżdżących pociągami taka "wymiana" to w tej sytuacji żaden powód do zadowolenia. Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego mówi, że składy pociągów obcięto jeszcze w grudniu i kontynuowanie takich zabiegów może spowodować odpływ pasażerów od kolei.- Jeśli ktoś ma jechać pociągiem ściśnięty jak sardynka w puszcze, to wybierze inny środek lokomocji. Szukanie oszczędności przez obcinanie składów to droga donikąd. Przewozy Regionalne powinny poszukać pieniędzy raczej w swojej przerośniętej administracji. A najlepszym sposobem na obniżkę kosztów byłoby dopuszczenie konkurencyjnych firm do przewozów regionalnych - ocenia Kuś i zapowiada, że w poniedziałek pasażerowie przedstawią w Urzędzie Marszałkowskim własny projekt korekty kolejowego rozkładu jazdy.
Temat: Czy kolej wymusza dotacje?
| moja teoria jest taka że gdyby w Chałupkach nie mieszkało tyle kolejarzy | to trasa Wodzisław-Chałupki podzieliłaby los linii Wodzisław-Jastrzębie
No nie wiem z tego co wiem z ostatnich dni miesięscy albo lat życia Wodzisław - Jastrzębie pociąg w Moszeczenicy jechał z zawrotną prędkością 10 km/h (tak mówił mi znajomy ) z powodu szkód górniczych.
To prawda że prędkość na Wodzisław-Jastrzębie nie była zbyt wysoka, bo wynosiła 40minut, przy czasie jazdy autobusu E3 25minut to długo. Ale pociąg mógł dowozić ludzi do Godowa i innych wsi na trasie, szczególnie że czas jazdy pks'u kursującego po trasie pociągu wynosi niecałą godzinę. Co do szkód górniczych to takowe wystepują tylko na odcinku J.Z.Moszczenica-J.Zdrój. Gdyby kolej zafundowała dobry rozkład jazdy to pociągi jeździłyby do dziś. Pół roku przez zawieszeniem ruchu pasażerskiego linia przeszła generalny remont (do dziś w Wodzisławiu przy wyjeździe na Turzę stoi wskaźnik z cyferką 7) i czas jazdy skrócił sie do 30 minut. Przy czasie jazdy 30 minut pociąg bez problemu by mógł konkurować z erką (autobus E3). Wystarczyło po tym remoncie dać jakiś dobry rozkłąd jazdy. Ludzie bardzo lubili tą trasę, mieli rację, bo to była piękna trasa.
a więc los linii Wodzisław - Jastrzębie i Jastrzębie - Zebrzydowice został przesądzony dalej częściowo dobiło to Jastrzębie - Pawłowice Sl. ale to było już dawno i jeszcze poszło Orzesze - Żory ....
Te trasy to zupełnie inna bajka. Jastrzębie-Zebrzydowice miało sens tyko przy bezpośrednich pociągach do Cieszyna. Takowych nie było więc linia upadła. Dojazd Jastrzębie-Zebrzydowice pociągiem przyznam nie ma sensu, a to dlatego że jeździ autobus 120 (bardzo dawniej 568, potem 568Z) który zbiera ludzi z całego Jastrzębia i obsługuje praktycznie całe Zebrzydowice. Co do trasy Pawłowice-Jastrzębie to na pewno problemem są tam dosyć duże szkody górnicze. Jednak stwierdzam że trasa zosała uwalona rozkłądem jazdy. Główny powód to brak bezpośrednich pociągów Jastrzębie-Katowice. Jeśli ktoś miał się dwa razy przesiadać (w Poawłowicach i/lub Orzeszu) i jeszcze czekać po pół godziny to wolał jechać pks'em. Gdyby było więcej pociagów bezpośrednich Jastrzębie-Katowice (a nie jeden jak to bywało) to ludzie by jeździli. Na pasażerów z Żor raczej nie liczę, bo znacznie lepszy czas jazdy oferują bardzo liczne pks'y no stacja w Żorach jest daleko od bloków.
A tak powiem że po torach JSK (Jastrzębska Spółka kolejowa) mogą jeździć Szynobusy.
tam są jeszcze gorsze szkody, nie wiem czy wiesz ale szlak Pawłowice Górnicze - Bzie Las jest codziennie rano zamykany żeby sprawdzić czy coś za bardzo nie siadło
A tak wracając jechałem niedawno z Rybnika do Bohumina do Wodzisławia jechało troche ludzi z Katowic dlalej już było coraz gorzej ludzie tylko wysiadali. A na przejściu granicznym PKP zarobiło aż 6 zł (odcinek Bohumin - Chałupki) czyli ja i mój kolega i
tylko ja i mój kolega .Według mnie osobowy Katowice - Bohumin w przyszłym rozkładzie już nie będzie :(
dobrze wiesz że rozkłąd jazdy jest w polsce układany pod kolejarzy, w Chałupkach mieszka właśnie dużo kolejarzy więc coś na pewno zostanie, a tak w ogóle to brak ludzi na Rybnik-chałupki jest spowodowany po piwerwsze beznadziejnym rozkładem jazdy, po drugie zawrotną prędkością 30km/h na odcinku RT-Wodzisław
Temat: MZK Tychy - komunikacja w Swieta
Komunikacja w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku za: http://www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm
Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku autobusy komunikacji miejskiej będą kursować w następujący sposób (Proszę zwrócić uwagę na piątek 27.12.2002 r. !!! ):
1. W DNIU 24.12.2002 r. (WIGILIA)
AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w dni robocze tylko do godziny 13:00. Po godzinie 13:00 zostaną wykonane jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków początkowych):
Kierunek TYCHY - KATOWICE Linia 1 Tychy Dw. PKP - 15:29,17:04,18:04 Linia 14 Paprocany Jezioro - 14:58 Linia 4 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:15 Linia 36 Tychy Towarowa - 14:55
Kierunek KATOWICE - TYCHY Linia 1 Katowice Korfantego - 15:25,16:25,18:05,19:05 Linia 4 Katowice Korfantego - 15:05,15:40,16:05 Linia 36 Piotrowice Famur - 15:39,16:49 Linia 14 Katowice Korfantego - 15:15,15:46 Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 15:10
Kierunek TYCHY - MIKOŁÓW Linia 75 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:10 Linia 268 Paprocany Jezioro - 14:49
Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 15:15,15:40 (Mikołów Dw.PKP - 16:02,16:32) Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 15:05,15:31,16:08 Linia 82 Halemba Kopalnia - 15:13 (Mikołów Dw.PKP - 15:38) Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 15:14,15:45
Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY Linia 31 Bieruń Stary ERG - 15:10 Linia 262 Lędziny Kopalnia - 15:10 Linia 686 Bieruń Nowy Pętla - 15:10,16:04 (Bieruń Stary Pl. Autobusowy - 15:27,16:21)
Kierunek DO MIKOŁOWA Linia 25K ŁaziskaKopanina - 16:36 Linia 45 Katowice PKP - 15:08a,15:45a Linia 25S ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:40 Linia 45 ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:04a,15:34a Linia 29 KatowicePKP - 16:45a,17:25a Linia 69 Żory Dw.PKS - 15:35,16:53 Linia 29 OrzeszeZgoń - 15:17a Linia 605 Orzesze Szkoła - 16:15 Linia 29 Łaziska Kopanina - 16:55a,17:23a Linia 655Orzesze Zgoń - 15:32 (a - kurs tylko do Mikołowa)
2. W DNIU 25.12.2002 r. ( BOŻE NARODZENIE )
Do godziny 11:00 komunikacja nie będzie kursować. Autobusy i trolejbusy zaczną wyjeżdżać z zajezdni o godz. 11:00 i od godziny 13:00 będą kursowały zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym w niedziele, z wyjątkiem linii: M, 4, 21, 25K, 33, 51, 63, 82, 291, 686, 696, 709, które nie będą kursować przez cały dzień.
3. W DNIU 31.12.2002 r. (SYLWESTER)
AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg roboczego rozkładu jazdy tylko do godziny 18:00. Po godzinie 18:00 zostaną wykonane jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków początkowych):
Kierunek TYCHY - KATOWICE Linia E-1 Tychy os. L - 18:03, 18:33 Linia 1 Tychy Dw. PKP - 18:04, 18:29 Linia 14 Paprocany Jezioro - 18:00 Linia 4 Paprocany Os. Z-1 - 18:15 Linia 36 Tychy Towarowa - 17:40
Kierunek KATOWICE - TYCHY Linia E-1 Katowice Korfantego - 18:15, 18:45, 19:15 Linia 14 Katowice Korfantego - 18:50 Linia 1 Katowice Korfantego - 18:05, 18:25, 19:05, 19:25 Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 18:40 Linia 4 Katowice Korfantego - 18:10, 19:10 Linia 400 Katowice Korfantego - 18:35
Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 18:40 (Mikołów Dw. PKP 19:24) Linia 65 Mikołów Dw. PKP - 18:25 Linia 82 Halemba Kopalnia - 18:26 Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 18:08,19:08 Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 19:36
Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY Linia 31 Bieruń Stary ERG - 18:44 Linia 262 Lędziny Kop. Ziemowit - 18:00 Linia 25K Łaziska G. Kopanina - 18:04 Linia 69 Żory Dw. PKS - 18:42 Linia 45 Łaziska Śr. Dw. PKP - 18:35a, 19:00a, 19:35a Linia 605 Orzesze Szkoła - 18:10 Linia 45 Katowice Dw. PKP - 18:54a Linia 655 Orzesze Zgoń - 18:05 (a - kurs tylko do Mikołowa)
4. W DNIU 26.12.2002 r. ( DRUGI DZIEŃ ŚWIĄT ) oraz W DNIU 01.01.2003 r. (NOWY ROK)
AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować przez cały dzień według rozkładu jazdy obowiązującego w niedziele i święta bez żadnych ograniczeń.
5. W DNIU 27.12.2002 r. ( PIĄTEK )
AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować według sobotniego rozkładu jazdy.
Szczegółowe informacje na temat komunikacji w okresie świątecznym można uzyskać telefonując do MZK Tychy w dni robocze pod numer 219-38-20 wew. 24 lub w dni świąteczne do dyspozytora PKM Sp. z o.o. pod numer 217-01-08.
Temat: KZK GOP: zmiany od 1 i 4 pa dziernika
2. Na liniach nr 16, 23/923, 28, 42, 55, 79, 91, 175, 213, 242, 243, 635, 904, 921, 928, S-6, S-7 i S-8 wprowadzone zostają zmiany rozkładów jazdy.
S-6 zatrzyma się dodatkowo na przystanku Rudna Prema-Milmet.
213 będzie również kursować w soboty ale zostaje skrócona do Halemby Osiedle II, tylko 2 kursy w R i 2 w S pojadą do Mikołowa - Wygody. Przez Ligotę Domy Akademickie pojedzie tylko jeden kurs w nowej relacji Piotrowice Pętla - Halemba Osiedle II. W przeciwną stronę nie będzie już kursu przez akademiki. Będzie za to dostępny dla pasażerów kurs zjazdowy drugiego wozu (powraca drugi wóz) z Wygody do Nowego Bytomia.
904 - dodatkowy kurs na trasie Zagórze Zaj. Sielec Wawel Rudna Piaski
Czeladź Będzin Zaj. 4. Zmiana trasy nastąpi również na linii nr 672. Linia ta kursować będzie na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego - Giszowiec - Murcki - Stara Wesoła - Wesoła Kopalnia. Zmiana ta znacząco poprawi warunki dojazdu z Wesołej do Centrum Katowic, jak również umożliwi dojazd z Wesołej i Murcek do Osiedla Paderewskiego i południowej części centrum Katowic, tworząc całkiem nowe połączenie komunikacyjne.
672 będzie również kursować w nocy na trasie K-ce Dw. PKP - Murcki Rynek.
Autobusy linii 673 kursować będą natomiast w obydwu kierunkach ulicami: Warszawską i 1 Maja w Katowicach (dotychczas jeździły al. Korfantego i Roździeńskiego). [...]
Należy dodać, że 673 nie będzie już podjeżdżać na przystanek Murcki Szyb Stanisław. 689 również tam nie dojedzie. Pozostanie tylko 695.
6. Linia nr 108 kursować będzie w relacji Giszowiec Kolista Pętla - Nikiszowiec - Szopienice - Dąbrówka Mała - Bogucice - Koszutka - Józefowiec Ściegiennego.
Tym samym 108 znika z Bohaterów Monte Cassino i Zawodzia. Do Ściegiennego dojedzie przez Misjonarzy Oblatów i Szczecińską, a z
Nie będzie już kursów dojazdowych od Cmentarza Komunalnego do Giszowca.
8. Nowe rozkłady jazdy, zapewniające lepszą regularność kursowania autobusów, wprowadzone zostają również na liniach nr 0, 9, 10, 11, 30, 50, 61, 110, 196, 297, 615, 674, 688, 804, 910, 911.
688 i 788 zatrzymają się dodatkowo na przystankach Czułów Osiedle i Czułów Astrów.
9. Kursy nocne na trasach obsługiwanych dotychczas przez linie nr N-2, N-3 i N-6 wykonywane będą przez autobusy oznakowane numerami 909, 911 i 930, obsługujące również dodatkowe przystanki.
909: Katowice Dw. PKP Brynów Ochojec Os. Odrodzenia Piotrowice Ligota Domy Akadem. Panewniki Skrz. Kokociniec Ligota Brynów Katowice Dw. PKP
911: Katowice Dw. PKP - Sokolska - i dalej jak 11 do Czeladź Pętla
930: [Giszowiec Kopalnia po trasie 30 / Katowice Dw. PKP -] - Sokolska - Józefowiec - Bytków - Michałkowice - Bańgów Osiedle II; z Giszowca jeden kurs tylko w kier. Bańgowa
Jednocześnie, również od 4 października wprowadzona zostaje korekty rozkładów jazdy na liniach nr 223 i 806.
A poza tym: - w nowych rozkładach 23 i 923 nadal jest błąd - Zabrze Apteka i Hala Sportowa obowiązują w kierunku Zabrza, z kolei Zabrze Ślęczka i Os. Matejki powinny się znajdować w kierunku do Katowic. Jakiś czas temu zgłaszałem to ale nikt się tym nie przejął... - "28" czwarty raz zostaje wycofana z odcinka Kol. Cieśle - Sławków ZPR. Kiedy znów tam powróci? Dlaczego komunikat oficjalny nie informuje o tej zmianie? - w nowym rozkładzie "55" nadal widnieje w wykazie przystanków pętla techniczna Gołonóg Uniwersal. Wg tej samej zasady powinna być również dopisane w rozkładzie 296 pętla Brynów Baza PKS. Bądźcie konsekwentni, fachoffcy ;-) - pojawia się dodatkowy kurs 904 na trasie: Zagórze Zajezdnia Zagórze Gwiezdna Sielec Wawel Piaski Czeladź Będzin Zajezdnia - 910 pojedzie w kierunku dworca PKP przez Krasińskiego, również brak wzmianki o tej zmianie
Zmieniają się nazwy przystanków: - Brynów PKS -Brynów Baza PKS - Katowice Cmentarz Komunalny Dom Pogrzebowy -Katowice Dom Pogrzebowy - Osiedle Odrodzenia I -Osiedle Odrodzenia Radockiego - Osiedle Odrodzenia II -Osiedle Odrodzenia Kościół - Osiedle Odrodzenia Pętla -Osiedle Odrodzenia Łętowskiego - Osiedle Paderewskiego Geant -Osiedle Paderewskiego Centrum Handlowe - Tychy Al. Niepodległości -Tychy Komenda Policji (dot. 688, w rozkładzie 788 mimo, że jest nowy nadal jest stara nazwa)
Temat: KZK GOP: zmiany od 1 i 4 pa dziernika
Jak już tak komentujemy to może też napiszę co nieco jak to wygląda ;-)
| 1. Dotychczasowe kursy linii nr 823 zostają włączone do linii 623 na | której wprowadzony zostaje nowy rozkład jazdy.
Na linii 623 będzie w szczycie kursować 9 wozów (7 przegubów i 2 krótkie). Po 18 zamiast przegubowców jeździć będą cztery krótkie wozy.
| 2. Na liniach nr 16, 23/923, 28, 42, 55, 79, 91, 175, 213, 242, 243, | 635, 904, 921, 928, S-6, S-7 i S-8 wprowadzone zostają zmiany | rozkładów jazdy.
Na 242, 243 i 921 pojawia się Kłosok, a na linii 122 (nie wymienionej powyżej, bo się rozkład nie zmienia) zagości nowy przewoźnik - Irex Sosnowiec, z kremowo-czerwonym Jelczem 120M (wyglądającym jak fabrycznie nowy).
| 1. Zmieniona zostaje trasa linii nr 296. Autobusy kursować będą w | relacji Węzłowiec Pętla - Józefowiec Szpital - Ściegiennego - Koszutka | - Katowice Dw. PKP - Brynów Kop. Wujek - Rolna - Brynów Kościuszki.
Na 296 nadal cztery wozy (3C + 1B niskopodłogowy). W przypadku konieczności odbycia dłuższych postojów autobusy będą parkować na bazie PKS Katowice.
| Autobusy linii 190 kursować będą w relacji | Węzłowiec Pętla - Józefowiec Szpital - Szczecińska - Koszutka - | Katowice Dworzec PKP.
2 wozy, tabor B, co 30 minut tylko w szczycie i poza wakacjami.
| Autobusy linii 689 kursować | będą natomiast w relacji Katowice Dworzec PKP - Ochojec - Piotrowice - | Kostuchna - Murcki Rynek,
5 wozów, w tym 2 LF i jeden przegub.
| 4. Zmiana trasy nastąpi również na linii nr 672. Linia ta kursować | będzie na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego - | Giszowiec - Murcki - Stara Wesoła - Wesoła Kopalnia.
Tutaj 5 wozów, w tym jeden LF oraz dodatkowo szósty, nocny.
| 6. Linia nr 108 kursować będzie w relacji Giszowiec Kolista Pętla - | Nikiszowiec - Szopienice - Dąbrówka Mała - Bogucice - Koszutka - | Józefowiec Ściegiennego.
Wreszcie coś pojedzie w relacji Józefowiec-Bogucice. Jeżdżący tą trasą od pół roku nielegalny darmobus Carrefoura cieszy się całkiem niezłą frekwencją pomimo braku rozkładów na przystankach. Na linii 108 będą 4 wozy w tym jeden przegubowiec (tylko rano, popołudniu krótki).
| 8. Nowe rozkłady jazdy, zapewniające lepszą regularność kursowania | autobusów, wprowadzone zostają również na liniach nr 0, 9, 10, 11, 30, | 50, 61, 110, 196, 297, 615, 674, 688, 804, 910, 911.
Na 297/804 zdecydowanie rośnie ilości kursów, na 804 będą cztery wozy (jeden przegub), na 297 po 20 podmiany na dwa krótkie. Na 688 dwa przeguby.
| 9. Kursy nocne na trasach obsługiwanych dotychczas przez linie nr N-2, | N-3 i N-6 wykonywane będą przez autobusy oznakowane numerami 909, 911 | i 930, obsługujące również dodatkowe przystanki.
O trasach już było, obsługa oczywiście po jednym wozie, tabor B (909/4, 911/10 i 930/7 :P).
Temat: jakie zmiany?
Poniewaz konstrukcja nowej edycji rozkladu jest juz zakonczona, moge podac najwazniejsze zmiany, jakie zostana wprowadzone od 6 stycznia:
W ruchu dalekobieznym jedyna istotna zmiana sa nowe pociagi lacznikowe (pospieszne) Gdynia - Hel - Gdynia do pociagu Warszawa - Kolobrzeg - Warszawa. W ten sposob powstanie bezposrednie polaczenie nocne z Warszawy na Polwysep Helski. Przyjazd do Helu 5:18, Odjazd z Helu 22:53. Jak juz wczesniej bylo na grupie pociag 54100 Gdynia - Katowice bedzie kursowal (niestety) w relacji Bydgoszcz - Katowice (skomuniowanie w Bydgoszczy z pociagu Gdynia - Lodz). Z kolei pociag 54102 pojedzie z Gdyni do Katowic (zamiast z Bydgoszczy).
Istotniejsze zmiany nastepuja w ruchu regionalnym Po pierwsze to 4 pary pociagow przyspieszonych Gdynia - Elblag - Gdynia Odjazdy z Gdyni 11:49,13:29, 16:04, 19:34. Odjazdy z Elblaga 6:56, 13:53, 17:36, 21:16 Postoje beda tylko na stacjach Sopot, Gdansk Oliwa, Wrzeszcz, Glowny, Pruszcz Gd, Tczew, Malbork. Jest to powrot do idei szybkich pociagow regionalnych, jakie jescze kilka lat temu jezdzily w tej relacji i wskutek roznych naciskow (gmin) stopniowo upodobnily sie do pozostalych pociagow. Pociag Tczew - Ilawa zostaje wydluzony i bedzie kursowal z Gdanska (o 7:06). Wydluzone beda relacji kilku pociagow na linii do Leborka. Na przyklad zamiast Wejherowo - Lebork bedzie pociag Gdynia - Lebork (odjazd 16:05). Bedzie tez pociag Gdansk (19:01) - Lebork. Znaczaco sie poprawi komunikacja ze Slupska w kierunku Leborka i Trojmiasta, bowiem pociagi o 6:23 i o 9:45 ze Slupska pojada codziennie (a nie tylko w dni robocze). Rewolucja nastepuje na linii Gdynia - Koscierzyna. Od 7:46 do 17:46 wprowadzony zostaje cykl dwugodzinny. Pociagi w godzinach wczesnorannych i wieczornych jada w odstepstwie od cyklu z uwagi na dowoz do pracy oraz skomunikowania. Odjazdy z Gdyni: 5:16, 7:46, 9:46, 11:46, 13:46, 14:56, 15:46, 17:46, 19:56, 22:30 (w sezonie codziennie, poza tym tylko w weekendy). Czas jazdy pociagow cyklicznych 1 godzina 25 minut. Pociag do Kartuz pojedzie o 14:06. Szczegolnie wazna zmiana jest wprowadzenie pociagu odjezdzajacego z Gdyni o 13:46, gdyz zapewni sie przez to dowoz na pociagi Koscierzyna - Chojnice i Koscierzyna - Wierzchucin, odjezdzajace z Koscierzyny po 15-tej. Odjazdy z Koscierzyny sa o 3:34, 4:47, 5:42, 7:17, 9:17, 11;17, 13:17, 15:17, 17:17 oraz 19:27 (niestety poza sezonem tylko w weekendy). Czyli cykl jest od 7:17 do 17:17. Odpowiednio do cyklu dopasowany zostal rozklad pociagow na liniach Somonino - Kartuzy oraz Koscierzyna - Chojnice. Dwa nowe pociagi pojawia sie na linii Lebork - Leba. Pociag Gdynia - Leba zostanie przyspieszony i bedzie kursowal w zmienionym rozkladzie jazdy, z Gdyni o 8:38, Leba 10:45. Taki czas jazdy bedzie juz konkurencyjny dla PKS-u. W okresie maj - wrzesien ponownie bedzie kursowal pociag Czersk - Wierzchucin - Czersk. Zmieniony zostal rozklad jazdy na linii Gdynia - Hel. Cyklu nie ma, gdyz nie pozwolil na to uklad (niezmieniony) pociagow dalekobieznych, niemniej jednak pociagi beda rozmieszczone bardziej rownomiernie i bedzie ich o jeden pociag Gdynia - Hel (zamiast Gdynia - Wladyslawowo) i jeden pociag Gdynia - Wladyslawowo wiecej. Kursowanie wagonu dla cyklistow zostalo utrzymane w okresie 1.IV - 16.VI oraz 7.IX - 1.XI. Czas jazdy niektorych pociagow sie troche skroci, dzieki likwidacji niepotrzebnych postojow na krzyzowanie. Niestety czesc pociagow pojedzie dluzej, bowiem wprowadzono ostatnio kilka ograniczen predkosci. Pociag pospeszny "Tur" pojedzie calorocznie z Gdyni do Czluchowa. Czas jazdy Gdansk - Czluchow wyniesie 2 godziny 13 minut. Najszybszy (pospieszny) autobus jedzie na tej trasie 2 godziny 50 minut. W sezonie letnim "Tur" bedzie prowadzil wagony do Gorzowa, odczepiane w Chojnicach. w kierunku powrotnym grupa gorzowska pojedzie osobno az do Gdyni. Mozna wiec przypuszczac, ze dzieki temu na odcinku Tczew - Chojnice bedziemy mieli w sezonie podwojna trakcje ! Zblizony do cyklicznego uklad pociagow regionalnych zostal wprowadzony na linii Chojnice - Tczew. Z Chojnic o 3:17, 4:17, 5:17, 7:12, 10:12, 13:17, 15:17, 17:19, 19:20, 21:17. Odchylenia od cyklu wynikaja przee wszystkim z niemoznosci zmian pociagow kursujacych do i z Pily. Nowoscia bedzie bezposrednia (niestety tylko w jednym kierunku) relacja Gdynia - Szczecinek przez Chojnice powstala poprzez polazcenie dwoch pociagow lokalnych (jak sie okazalo obslugiwanych tym samym skladem !). Z Gdyni o 9:10 (bez zmian), w Szczecinku o 13:35. Oczywiscie z zapewnieniem skomunikowania w kierunku Runowa, czego dotad nie bylo. Na odcinku Malbork - Kwidzyn ostatni pociag zostal przesuniety na 21:44, co zapewni skomunikwoanie z kierunku Trojmiasta. Pojawia sie dwie pary pociagow lokalnych Tczew - Smetowo - Tczew.
To by bylo na tyle. Oczywiscie chcialoby sie wiecej, ale biorac pod uwage kondycje naszego przewoznika, to i tak duzo....
Ten rozklad to pewne uwienczenie mojej dzialalnosci w Urzedzie Marszalkowskim, z ktorym sie zegnam z koncem roku.
Pozdrawiam
A M
Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli
Witam !!!
Gazeta Wyborcza w Częstochowie
Nowy rozkład PKP od niedzieli
Gliwiczanin, Częstochowianin, Jaćwing, Karlik - to nowe nazwy, ale niekoniecznie nowych pociągów. W rozkładzie jazdy PKP, który wchodzi w życie niedzielę, są jednak zmiany nie tylko kosmetyczne. Na linii do Katowic przybędą dwa pociągi przyspieszone - przy tym oba dotrą aż do Bielska-Białej. O godz. 8.12 odjedzie Soła (zastąpi pospiesznego Reymonta, a zysk jest w postaci tańszej, bo osobowej taryfy) zaś o 15.17 Częstochowianin. "Stare" pociągi przyspieszone na Śląsk otrzymają nazwy Zagłoba, Gliwiczanin i Karlik.
Wreszcie poprawi się połączenie z Warszawą: prócz uruchomionego parę tygodni temu Kordeckiego przez słynną Włoszczową Północną, przybędą kolejne dwa pociągi. Odjazdy do stolicy: 5.05 (pon.-pt., przez Włoszczową), 5.46 (pon.-pt.), 7.46, 9.46, 11.46, 14.46 (niedz.), 16.46, 18.46. Dla części pociągów Warszawa będzie stacją pośrednią, bo docelowe to: Olsztyn (pociąg Kormoran), Suwałki (Jaćwing), Białystok (Narew - jeździła już w starym rozkładzie).
Na linii do Łodzi zmiany są minutowe - z tym że wydłużono trasę jednego z pociągów i zamiast do Bydgoszczy dotrze do Gdyni. Zyskamy nowy pociąg do Wrocławia, będą więc trzy: o 9.01, 15.24 (ze Stradomia) i 18.01. Wprost sensacyjnie brzmi z kolei informacja o pociągu Cegielski, dzięki któremu zyskamy bezpośrednie połączenie z Poznaniem (16.30) oraz kolejne z Krakowem (13.10). Pociąg jedzie aż do Przemyśla.
Układ połączeń wakacyjnych nie zmieni się, a nowością będą wagony do Kudowy podłączane w sezonie letnim i zimowym do nocnego pociągu Karkonosze, jadącego do Jeleniej Góry.
Ciecia też są
A teraz złe informacje: zlikwidowano pociąg nocny Lublin - Jelenia Góra. Do Chorzewa Siemkowic z pięciu kursów ostały się tylko dwa: oba po południu (w odwrotną stronę rano). Za to na magistrali węglowej Herby - Siemkowice - Zduńska Wola nie będzie ani jednego pociągu osobowego! Miłośnicy komunikacji już szykują aparaty, by sfotografować dziś ostatni skład, mijający Wręczycę i Kłobuck.
Marazm w Lublińcu
Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny, by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.
Zmiany także w PKS-ie
Od poniedziałku PKS uruchamia nową linię do Kłobucka-Zagórza przez Szarlejkę, Kalej, Wręczycę, Grodzisko. Wyjazd z dworca w Częstochowie o godz: 7.40, 9.30, 14, 15.30 (w dni nauki szkolnej). Odjazdy z Zagórza: 6.45, 8.30, 10.20, 14.45.
Nowy rozkład jazdy w "Gazecie" - w poniedziałek 11 grudnia przyjazdy na częstochowskie dworce PKP, we wtorek - odjazdy.
Pozdrawiam
LiGhTeR
Temat: MZK Tychy - komunikacja w Swieta
Komunikacja w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku za: http://www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm
Po pierwsze wprowadziłem trochę poprawek do komunikatu - są oznaczone w nawiasach kwadratowych [] Po drugie : Memphis, jak bedą jeździć w Wigilię i Sylwestra 157, 294, 620 i E-1 ?
Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku autobusy komunikacji miejskiej będą kursować w następujący sposób (Proszę zwrócić uwagę na piątek 27.12.2002 r. !!! ):
1. W DNIU 24.12.2002 r. (WIGILIA)
AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w dni robocze tylko do godziny 13:00. Po godzinie 13:00 zostaną wykonane jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków początkowych):
Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 15:15,15:40 [źle; powinno być :13:02, 13:48,
14:41, 15:17, 15:47] (Mikołów Dw.PKP -
16:02,16:32) [też źle; prawidłowo : 13:47, 14:33, 15:26, 16:02, 16:32 ]
Kierunek DO MIKOŁOWA Linia 25K ŁaziskaKopanina - [14:07] 16:36 Linia 45 Katowice PKP - [13:03, 13:45, 14:05, 14:33] 15:08a,15:45a
[Linia 25S Mikołów Dw. PKP - 14.54]
Linia 25S ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:40 Linia 45 ŁaziskaŚr.Dw.PKP - [13:03, 13:28, 14:12, 14:45] 15:04a,15:34a Linia 29 KatowicePKP - [13:33, 14:17, 14:50, 15:25, 16:17] 16:45a,17:25a
[Linia 69 Mikołów DW. PKP - 13:00, 14:23, 15:36]
Linia 69 Żory Dw.PKS - [14:20] 15:35,16:53 Linia 29 OrzeszeZgoń - [13:34, 14:54] 15:17a [15:31, 16:06]
[Linia 605 Mikołów Dw. PKP - 13:25, 14:33, 15:36]
Linia 605 Orzesze Szkoła - [14:27] 16:15 Linia 29 Łaziska Kopanina - 16:55a,17:23a
[Linia 655 Mikołów Dw. PKP - 14:29]
Linia 655Orzesze Zgoń - 15:32 (a - kurs tylko do Mikołowa)
3. W DNIU 31.12.2002 r. (SYLWESTER)
AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg roboczego rozkładu jazdy tylko do godziny 18:00. Po godzinie 18:00 zostaną wykonane jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków początkowych):
Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 18:40 [raczej 18:42] (Mikołów Dw. PKP 19:24)
[tu w ogóle brak nagłówka :Kierunek : do MIKOŁOWA]
Linia 25K Łaziska G. Kopanina - 18:04 Linia 69 Żory Dw. PKS - 18:42 Linia 45 Łaziska Śr. Dw. PKP - [18:00] 18:35a, 19:00a, 19:35a Linia 605 Orzesze Szkoła - 18:10 Linia 45 Katowice Dw. PKP - [18:05] 18:54a Linia 655 Orzesze Zgoń - 18:05
[ponadto zgodnie z logiką działania MZK powinny zostać wykonane jeszcze następujace kursy (i pewnie będą) : Linia 29 Katowice Dw. PKP 18:28a Linia 29 Zgoń Pętla 18:10a Linia 29 Łaziska G. Kopanina 19:17a]
(a - kurs tylko do Mikołowa)
--
----------------------------------------- Marcin Chrost; GG : 830690 "Jedna z tych godzin bedzie Twa ostatnia" (napis pod zegarem w Plazie k / Chrzanowa)
Temat: Proby na CMK 200 km/h
| 1) POC.NR 14640/41 W REL.WARSZAWA GROCHOW - SOSNOWIEC GLOWNY: | 2) POC.NR 41640/41 W REL.SOSNOWIEC GL. - WARSZAWA GROCHOW
| OPLATY ZA PRZEJAZD ZOSTANA POBRANE PRZEZ P ZGODNIE Z TOB.
| O! | To mozna kupic bilet? Na ekspres, czy na pospieszny? | A co z miejscowkami?
| BR
A jaki rozklad?
ech, znów nie 'przełażą' posty z icm, a tam jest nieco wiecej ...
podaje post z icm
Z LZTR W-WA TARGOWA NR 1192 DNIA 2000-04-27 GODZ 15:42 SL 257
IRJ, CET WARSZAWA, POZNAN, WROCLAW ODPIS IRD, POD, PRD, PZ, PK WARSZAWA, CNTK WARSZAWA, CET KRAKOW, CWM, CRD KATOWICE
NA WNIOSEK POD (TELEGRAM NR POD 1-87/00) PRZEPROWADZIC POCIAGI PROBNE W CELU DOKONANIA PROBNYCH JAZD Z NOWA LOKOMOTYWA, SERI EU 43 WEDLUG ROZKLADU JAZDY: 1) DNIA 29 KWIETNIA BR.POC.NR 16640/41 W REL.WARSZAWA GROCHOW - WROCLAW (PRZEZ BARLOGI, RAWICZ). WARSZAWA GROCHOW ODJ. 22.00, WARSZAWA WSCH. 22.12 - 22.16, KUTNO 23.35, BARLOGI 23.57, POZNAN GLOWNY 1.05 - 1.06, LESZNO 1.47/48, RAWICZ 2.09, WROCLAW GLOWNY PRZYJ. 2.50 2) DNIA 30 KWIETNIA BR POC.NR 61641/0 W REL. WROCLAW GLOWNY - WARSZAWA GROCHOW: WROCLAW GLOWNY ODJ.4.04 (PRZECIAGANIE SKLADU), WROCLAW NADODRZE 4.15 - 4.35 (ZMIANA KIERUNKU), RAWICZ 5.22, LESZNO 5.40/41, POZNAN GL.6.24 ODJ. 6.25 (DO WARSZAWY W TRASIE IC NR 7102) BARLOGI 7.38, WARSZAWA CENTR. 9.13/20, WARSZ.WSCHODNIA 9.27/34, WARSZAWA GROCHOW PRZYJ.9.42 SKLAD POC. ZABEZPIECZA PK WARSZAWA W ZESTAWIENIU 13 WAGONOW TYPU Z1/Z2 PLUS WAGON POMIAROWY CNTK, CIEZAR OKOLO 800 T, PREDKOSC MAKSYMALNA 160 KM/H - ZGODNIE Z KILOMETRAZEM MAKSY- MALNYCH PREDKOSCI PRZESLANYM PRZEZ ILK2 OBSLUGA TRAKCYJNA CET WARSZAWA WEDLUG UZGODNIEN . OBSLUGA KONDUKTORSKA 1/0/0 ZABEZPIECZA PZ WARSZAWA LOKOMOTYWE EU43 ZABEZPIECZA ADRANTZ PAFAWAG WROCLAW. WYMAGANY PROCENT CIEZARU HAMUJACEGO 150. PRZEJAZD POCIAGU POD WZGLEDEM PROWADZENIA PROB TECHNICZNYCH NADZORUJE CNTK WARSZAWA OPLATY ZA PRZEJAZD ZOSTANA POBRANE PRZEZ SEKTOR PASAZERSKI ZGODNIE Z TOB. POWIADOMIC ZAINTERESOWANYCH.
------------------------ IRJ-22198/00 ZOBEL -------------------------
Z LZTR W-WA TARGOWA NR 1191 DNIA 2000-04-27 GODZ 15:42 SL 242
B.PILNY
IRJ, CET WARSZAWA, LUBLIN, KATOWICE, ODPIS IRD, POD, PRD, PZ, PK WARSZAWA, CNTK WARSZAWA, CET KRAKOW, CWM, CRD KATOWICE
NA WNIOSEK POD (TELEGRAM NR POD1-87/00),W DNIU 29 KWIETNIA BR. PRZEPROWADZIC POCIAGI PROBNE W CELU DOKONANIA PROBNYCH JAZD Z NOWA LOKOMOTYWA SERII EU43 Z PREDKOSCIA MAXYMALNA PO LINII CMK - 200 KM/GODZ (NA UZGODNIONYCH ODCINKACH) JAK NASTEPUJE: 1) POC.NR 14640/41 W REL.WARSZAWA GROCHOW - SOSNOWIEC GLOWNY: WARSZAWA GROCHOW ODJ: 11.33, WARSZAWA WSCHODNIA 11.46 - 11.59, WARSZAWA CENTRALNA 12.06, GRODZISK MAZ. 12.30, ZAWIERCIE 13.57, SOSNOWIEC GL.PRZYJ.14.24, 2) POC.NR 41640/41 W REL.SOSNOWIEC GL. - WARSZAWA GROCHOW SOSNOWIEC GL. ODJ.14.26, ZAWIERCIE 15.07, KORYTOW 16.32/52 (PRZEPUSZCZA POC.EX 5405), GRODZISK MAZ. 17.00, WARSZAWA WSCHODNIA 17.31 - 17.36, WARSZAWA GROCHOW PRZYJ.17.41 SKLAD POCIAGU: LOKOMOTYWA EU 43, 1 WAG.POMIAROWY CNTYK, 10 WAGONOW TYPU Z1, CIEZAR 600 T PREDKOSC MAKSYMALNA NA LINII CMK 200 KM/GODZ. - TYLKO NA ODCIN- KACH LINII PODANYCH W KILOMETRAZU PRZEZ ILK 2. WYMAGANY PROCENT CIEZARU HAMUJACEGO WYNOSI 150. LOKOMOTYWE EU43 ZABEZPIECZA ADRANTZ PAFAWAG WROCLAW, OBSLUGE TRAKCYJNA I KONDUKTORSKA CET I PZ WARSZAWA. SKLAD POCIAGU ZABEZPIECZA PK WARSZAWA. OPLATY ZA PRZEJAZD ZOSTANA POBRANE PRZEZ P ZGODNIE Z TOB. PRZEJAZD POCIAGU POD WZGLEDEM PRZEPROWADZANIA PROB TECHNICZNYCH NADZORUJE CNTK WARSZAWA. DOPILNOWAC PLANOWEGO PRZEJAZDU POCIAGU.
------------------------ IRJ-22197/00 ZOBEL -------------------------
Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
Aron, przeskakując z forda transita do mercedesa sprintera, zdążył wystukać:
| No i co z tego? O połączeniach kolejowych tez kiedyś decydowano w | "komitecie", a mimo to sąsiednie województwa często się nie dogadują. BO IMHO to totalny kretynizm żeby to urzędnicy z województwa decydowali o godzinach odjazdu. CO ich to obchodzi,
Płacą za to, to ich obchodzi.
oni i tak jeżdżą służbowymi furami.
A za to my płacimy z kolei. 8-)
Podobnie profesorowie od transportu. Opracuje taki gość rozkład jazdy z którego i tak nie będzie korzystał bo przecież ma swój samochód.
Aronie, na litość Boską! (jak lubi mawiać prof. Tomasz Nałęcz, od historii zresztą, nie od transportu). Byłem Ci ja od czasu do czasu "panem kuszetkowym". Nawoziłem się profesorów co niemiara, był nawet jeden prorektor wielkiej uczelni, kilku posłów i jeden wiceminister. Opinie o tym, że "elyta" nie jeździ pociągami, są po prostu nieprawdą. A rozumowanie "jak ktoś ma samochód, to nie wsiądzie do pociągu" to, wybacz, okropne spłycanie problemu. Na szeroko rozumianym "zachodzie" samochód ma, można z grubsza założyć, każda rodzina. Niektóre rodziny nawet mają ich kilka. Mimo to, jak wynika ze statystyk, które OIDP tu, na pmk, widziałem, przeciętny Niemiec wsiada do pociągu częściej od przeciętnego Polaka. Mimo że na przeciętnego Polaka przypada znacznie mniej statystycznego "kawałka samochodu", niż na przeciętnego Niemca. Co to oznacza? Że problem nie leży ani w urzędowym planowaniu rozkładu (bo takowe jest i w Niemczech, i u nas), ani w fakcie posiadania, bądź nieposiadania, samochodów przez społeczeństwo.
| Więc gdyby zlikwidować PKP i PKS to busiarze podnieśliby ceny. Na jedno | wychodzi. A skąd! Gdyby zlikwidować PKP i PKS i pozwolić wchodzić na rynek każdemu kto ma sprawnego busa i prawo jazdy to będzie coraz więcej podmiotów na rynku ceny ciągle będą spadać.
Ceny nie mogą ciągle spadać. To jest ekonomicznie niemożliwe, i dobrze o tym wiesz. Myślę sobie zresztą, że te różne Szwagropole mają już w tej chwili ceny bliskie granicy opłacalności.
Gdyby zlikwidować PKP i PKS i zakazać wchodzenia na rynek komukolwiek innemu to faktycznie busiarze mogliby podnieść ceny. Jeżeli będzie wolny rynek czyli bałagan komunikacyjny to ceny będą spadać.
A skąd. Jeśli będzie bałagan komunikacyjny, to pan Rysio z panem Mieciem i panem Heniem szybko dojdą do wniosku, że bardziej im się opłaca połączyć siły i ustalić nawzajem ceny, niż ciągle prowadzić wyniszczającą na dłuższą metę wojnę cenową, która przecież ma swoje granice. Zwłaszcza w przypadku, gdy ceny już są dość niskie, i nie bardzo jest je jak jeszcze obniżyć. A panu Zdzisiowi, który nie przystąpi do kartelu i będzie jeździł taniej, szybko "wytłumaczą", że postępuje niewłaściwie. Albo wykupią jego firmę.
Aha - uważam że PKS i tak ma jeszcze sporo litości dla PKP. Istnieją w .pl trasy bardzo dochodowe , na które PKS nie wchodzi choć mógłby konkurować z PKP. Są to np. Katowice - Częstochowa ,
Pełno pociągów, dość szybkich w dodatku, nie wróżę PKS powodzenia na tej trasie.
Wrocław - Opole,
J.w.
Warszawa - Skierniewice,
J.w.
Opole - Gliwice,
J.w.
Wrocław - Głogów
O, tutaj mogliby spróbować. Pociągi się wloką, coraz ich mniej, jeżdżą same jednostki...
i wiele innych. PKP tam nie ma praktycznie konkurencji
No to załóż firmę busiarską i wkrocz. 8-P
Marek A. Salwa
Temat: Podbeskidzie walczy o pociągi - przyłącz się!!!
| Wiem, wiem. Tyle tylko, ze pamietam czasy, nawet nie tak dawne, gdy | połączeniami z R-ka do Żor czy Pszczyny, do Zabrza czy nawet do | samiusieńkich Gliwic (tak, to prawda!) jeździły tysiące ludzi. Pomimo | szczerych starań ZetPeeRowców bywają nawet teraz pociągi wyjeżdżające z | R-ka ze 120% obłożeniem miejsc. Niestety, niketóre połączenia są już martwe
nawet tam gdzie są duże potoki pasażerów jak na Jastrzębie-Katowice
Cooo:-)?? Ja odkad swiadomie pamietam pociagi (czyli gdzies od 94 roku), to pociagi do Rybnika zawsze kojarzyly mi sie z pustym kiblem. Przeciez PKS jest bezkonkurencyjny zarowno cenowo, czasowo, jak i odleglosciowo (koleja jest prawie dwa razy dalej). Co do Zabrza, trudno mi powiedziec, az chcialbym w to uwierzyc, ze tak bylo:-) Chyba, ze piszesz jeszcze o latach 80tych... Do Zor jak najbardziej wierze, ta linia ma potencjal... A na Wodzislaw kiedy przestali ludzie jezdzic? Ilekroc tam jechalem, to w pociagu bylo po ok. 15-30 osob:-/
no to poczytaj
Rybnik - Gliwice żeczywiście była okrężna trasa i zawsze było mało pociągów, bo jest tu dużo PKS'ów
Jastrzębie-Pawłowice-Orzesze Tutaj powód jest prosty. Pekapa po prostu bardzo postarała się żeby pozbyć sie pasażerów. Ludzie woleli jechać PKS'em niż przesiadać się w Orzeszu, a czasem także Pawłowicach i czekać tam po pół godziny. Obecnie jeżdżą i PKS'y i prywatne autobusy DRABAS, tak autobusy bo na tej trasie jeździ tyle ludzi że jak na samym początku działalności drabasa były busy to ludzie się nie mieścili do nich.
Jastrzębie-Wodzisław Upadek tej lini spowodowała prędkość. Każdy kogo zapytasz w Wodzisławiu powie że bardzo lubił pociąg do Jastrzębia, ale nim żadko jeździł ze względu na czas jazdy który wynosił 40 minut, dlatego ludzie wybrali autobus linii E-3 jadący do dzielnicy Zdrój 20 minut.
Wodzisław-Rybnik tutaj zależy dokąd jedzie pociąg, bo jak do Katowic to jedzie troche ludzi, szczególnie tym po piątej, duzo ludzi też jedzie tym pociągiem do/z Krakowa, troche tez jest na pociągi do Pszxczyny ale juz mniej, a jesli jest to pociąg relacji Chałupki-Rybnik to żeczywiście pustawy bo jak ludzie mają się przesiadać to wolą do Rybnika dojechać autobusem E-3, nie wiem czemu ale takie już mają przyzwyczajenie.
Chałupki-Wodzisław najlepszy dojazd z Chałupek do Wodzisławia jest właśnie pociągiem, mimo iż jest trochę PKS'ów to zaletą pociągów jest kursowanie codziennie, a poza tym ze stacji w Chałupkach jest bliżej do granicy
Chałupki-Racibórz tłumów tutaj nie ma ale ludzi na szynobus w sam raz, ludzie z miejscowości jakie są na trasie wolą jechać do pracy i szkoły pociągiem bo jest szybciej i wygodniej, ale popołudniowe w kierunku Raciborza i poranne w kierunku Chałupek mają średni sens, można by ło je przesunać na bardziej dogodna porę tak by był do Raciborza dojazd na 6, 7, 8, 9 i 19 (ten 19 to na dyskotekę w Krzyzanowicach) do a powrót o 7:00 13:00 14:40 15:30 18:00 bo obecnie są dwa pociągi w kierunku do pracy, a trzy w przeciwnym tzn. rano trzy do Chałupek po południu dwa, z
Racibórz-Rybnik tu jest obłożenie 100% w większości pociagów bo pociągiem na tej trasie jest najlepsze połączenie, bo PKS'y jeżdżą żadko i długo
Rybnik-Katowice Tutaj jest prawie zawsze obłożenie około 100%, nawet jak jadą Bohuny
Rybnik-Pszczyna Tutaj tłumów nie ma, ale ludzi trochę jeździ
Rybnik/Racibórz-Kędzierzyn Tu tak samo jak do Katowic, dużo ludzi tymi pociągami dojeżdża na skomunikowanie do Opola i Wrocławia, ajk jedzie z Raciborza to tak zbiera ludzi że w KK jest pełny, jak z Rybnika to juz w Rybniku ludzi duzo jest
| Patrząc na to, ile linii lokalnych, podmiejskich zostało zamkniętych, | trudno jest pogodzić się ze stwierdzeniem, że spadek zainteresowania | pasażerów przewozami kolejowymi jest skutkiem li-tylko takiego a nie innego
| _kiedy_, a czasem i _po_co_ jeździć ...
byś się zdziwił, w dni nauki szkolnej w ROW dużo dojeżdża do szkół średnich, kwestia odpowiedniego rozkładu jazdy dosotsowanego tam gdzie trzeba do uczniów
Temat: Katowice - Gdynia
| Wytlumaczenie jest proste - PKP Intercity nie uklada rozkladu pod | zapotrzebowanie podroznych, lecz pod obiegi skladow, lokomotyw oraz przede | wszystkim wlasne widzimisie. Niektorzy pracownicy tej spoleczki myla | ukladanie rozkladu jazdy z zabawa kolejka HO na makiecie.
No własnie śledze tr obiegi składów - i nijak mi nie wychdza sesnowne.
Na przyklad?
| dlaczego 3mln aglomeracja nie ma poza sezonem żadnego takiego p | [ołaczenia - podczas gdy np. Kraków ma aż 3 takie połaczenia.
| Nawet 4. Tak 4- tyleze trudno móic aby ktoś z konurbacji Rybnickiej kożystal z poiągów ( 80 mi Katowice -Rybnik)
"Nawet 4" oznaczalo "Nawet 4 polaczenia" (ty pisales o 3)
Zgadzam se całkowicie - ale mnie najbardziej zastanawia jedno - PKP IC - nasiłe wprowadzaly połaczniea do Bielska Białej - miasta - gdize mieszka około 150 tys ludzi
180 tys. Do tego: Tychy 133, Czechowice i Pszczyna po 35 Czyli razem prawie 400 tys. mieszkancow. Warto tez dodac turystyczne znaczenie Bielska, ktore jest wezlem przesiadkowym dla jadacych w Beskidy (calkiem sporo osob jedzi z Warszawy do Szczyrku: Ex Beskidy do Bielska i dalej PKS)
- fakt przez Tychy - ale i tak wekszosc dojezdza podróznych
dojeżdza na odcinku Katowice -Tychy autobusem - bo szybciej niz pociiągiem
:)
Co? Z centrum Tych do centrum Katowic dojedziesz w 20 min? A przeciez w razie jazdy autobusem trzeba doliczyc spory czas na przesiadke, bo w razie spoznienia pociag nie bedzie czekal. Podroz taka jest drozsza i znacznie mniej dogodna.
Dlaczego tak mało pociagow spółki jeżdzi do Gliwic ( Opola)
Wynika to z ukladu polaczen, gdyby nie bylo na tej trasie 3 EC to na pewno wiecej ekspresow konczyloby w Gliwicach
W wariancie
Gliwickim - czs przejazdu wydłuża się o 25 min - a ciązenie Gliwic i Zabrza ( wraz z przyległymi miastami np Knurów, Ruda Śląska ) to ponad pół miliona osób ( więcej niż Kraków !!!!) .
Co? W Krakowie mieszka 740 tys., w aglomeracji krakowskiej ok. miliona.
draznią mnie expresy Skarbek i wisła jadące
do (z) Katowic . Wim że w ich obiegu są przełączane wagony z Wisły- ale relacja do Katowic to dla mnie czysta paranoja !!!! - to tak jakby puszczac pociągi ze Śląska do Warszawy Zachodniej !!!
To jest wlasnie ukladanie rozkladu pod obiegi.
I ostatnia sprawa - czy zauwazyliście że dosłownie tylko dwa pociągi Ex i 1 IC - nie kursują przez( bądź do/z) naszą ukochaną stolicę... PKP IC - spólka dla wybranych ( przez siebie)....
A po co ma kursowac wiecej? Bo lokalne kompleksy nizszosci kaza domagac sie "ekspresow"? W cudzyslowie, bo predkosc handlowa i standard podrozy jest mizerny w porownaniu z cena jaka sie zada za przejazd takim pociagiem. Bardzo wiec dobrze sie stalo, ze wiekszosc tych pseudo-ekspresow zostala zlikwdowana, a dla tych 2 co zostaly - jest na szczescie dobra alternatywa w postaci poc. pospiesznych kursujacych o podobnych godzinach.
Przy takiej strategi działania - po wejsciu
prywatnych przewożników - ta spólka padnie w przeciągu kilku sezonów... ( i nie bedzie już czego prywatyzować)
A tu sie zgadzam calkowicie.
Temat: Katowice - Gdynia
| Wytlumaczenie jest proste - PKP Intercity nie uklada rozkladu pod | zapotrzebowanie podroznych, lecz pod obiegi skladow, lokomotyw oraz przede | wszystkim wlasne widzimisie. Niektorzy pracownicy tej spoleczki myla | ukladanie rozkladu jazdy z zabawa kolejka HO na makiecie.
| No własnie śledze tr obiegi składów - i nijak mi nie wychdza sesnowne.
Na przyklad?
| dlaczego 3mln aglomeracja nie ma poza sezonem żadnego takiego p | [ołaczenia - podczas gdy np. Kraków ma aż 3 takie połaczenia.
| Nawet 4.
| Tak  4- tyleze trudno móic aby ktoś z konurbacji Rybnickiej kożystal z poiągów | ( 80 mi Katowice -Rybnik)
"Nawet 4" oznaczalo "Nawet 4 polaczenia" (ty pisales o 3)
bo nie uwzględnialem ROWu !!!
| Zgadzam se całkowicie - ale mnie najbardziej zastanawia jedno - PKP IC - | nasiłe wprowadzaly połaczniea do Bielska Białej - miasta - gdize mieszka około | 150 tys ludzi
180 tys. Do tego: Tychy 133, Czechowice i Pszczyna po 35 Czyli razem prawie 400 tys. mieszkancow. Warto tez dodac turystyczne znaczenie Bielska, ktore jest wezlem przesiadkowym dla jadacych w Beskidy (calkiem sporo osob jedzi z Warszawy do Szczyrku: Ex Beskidy do Bielska i dalej PKS)
tiaa szczegolnei wiosna latem i jesienią... tylko czemu one jeżdzą dalej w prawie puste ??? ( poza Ondraszkeim
- fakt przez Tychy - ale i tak wekszosc dojezdza podróznych | dojeżdza na odcinku Katowice -Tychy autobusem - bo szybciej niz pociiągiem :)
Co? Z centrum Tych do centrum Katowic dojedziesz w 20 min? A przeciez w razie jazdy autobusem trzeba doliczyc spory czas na przesiadke, bo w razie spoznienia pociag nie bedzie czekal. Podroz taka jest drozsza i znacznie mniej dogodna.
1 -25 min 14- podobnie- i to do miasta - a Dworzec W Tychch heheh - dolicz kolejne 15 min na dojazd na osiedla !!!!
| Dlaczego tak mało pociagow spółki jeżdzi do Gliwic ( Opola)
Wynika to z ukladu polaczen, gdyby nie bylo na tej trasie 3 EC to na pewno wiecej ekspresow konczyloby w Gliwicach
pytam czemu Bielsko a nie Gliwice ??? (Opole)
W wariancie | Gliwickim - czs przejazdu wydłuża się o 25 min - a ciązenie Gliwic i Zabrza | ( wraz z przyległymi miastami np Knurów, Ruda Śląska ) to ponad pół miliona | osób ( więcej  niż Kraków !!!!) .
Co? W Krakowie mieszka 740 tys., w aglomeracji krakowskiej ok. miliona.
Gliwice -220 tys. Zabrze 198 tys Ruda Sląska aska grubo ponad 100 tys Knurów - około 50 tys. a sa jeszcze mniejsze miejscowości - w Kazdy mrazie znacznie Wecej niż Bielsko + Pszczyna - a dla Tyszan praktycznie to nie ma znaczenia !!!
draznią mnie expresy Skarbek i wisła jadące | do (z) Katowic . Wim że w ich obiegu są przełączane wagony z Wisły- ale | relacja do Katowic to dla mnie czysta paranoja !!!! - to tak jakby puszczac | pociągi ze Śląska do Warszawy Zachodniej !!!
To jest wlasnie ukladanie rozkladu pod obiegi.
Tiaa niestety
| I ostatnia sprawa - czy zauwazyliście że dosłownie tylko dwa pociągi Ex i 1 | IC - nie kursują przez( bądź do/z) naszą ukochaną stolicę... Â PKP IC - spólka | dla wybranych ( przez siebie)....
A po co ma kursowac wiecej? Â Bo lokalne kompleksy nizszosci kaza domagac sie "ekspresow"? W cudzyslowie, bo predkosc handlowa i standard podrozy jest mizerny w porownaniu z cena jaka sie zada za przejazd takim pociagiem. Bardzo wiec dobrze sie stalo, ze wiekszosc tych pseudo-ekspresow zostala zlikwdowana, a dla tych 2 co zostaly - jest na szczescie dobra alternatywa w postaci poc. pospiesznych kursujacych o podobnych godzinach.
Mi chodzi o pociągi Wrocław - Poznań - Gdynia -trudno tu mówić o prowincji
Przy takiej strategi działania - po wejsciu | prywatnych przewożników - ta spólka padnie w przeciągu kilku sezonów... ( i | nie bedzie już czego prywatyzować)
A tu sie zgadzam calkowicie.
-- Michal Jaroszynski
Wojciech Gawliński
Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach
Wczoraj odbylem krotka wycieczke w te rejony, oto moje refleksje: - na odcinku Katowice Piotrowice-Katowice Podlesie pojawily sie znane z E-20 tarcze przejazdowe(od kiedy?), podobne wystepuja tez na odcinku Czechowice- Zebrzydowice - w Czechowicach realizowane sa 3 minutowe skomunikowania, np. pociagu 34133 i 403 czy poc. 718,723 z poc. 43138 nawet w wypadku opoznien tych pociagow( choc nie wiem jak duzych) - na trasie Czechowice-Zebrzydowice do ukonczenia modernizacji pozostal odcinek Pruchna-Zebrzydowice, w Pruchnia trwa aktualnie budowa peronu przy torze do Zebrzydowic( perony nie znajduja sie przy torach zasadniczych!) - poc. Czechowice-Zebrzydowice(odj. 14.41) mimo wakacji ma calkiem dobra frekwencja, na pokladzie na stacji poczatkowej ok. 125 osob, polowa pociagu wychodzi w Chybiu. - linia Zebrzydowice-Cieszyn zaskoczyla mnie na plus, spodziewalem sie plaskiej trasy, a okazalo sie, ze linia wije sie malowniczo wzdluz wzgorz, a predkosc jest calkiem znosna. Niestety nie dopisuje frekwencja, w pociagu podrozuje az 12 osob. - kolej w Cieszynie w obecnej formie niestety, moim zdaniem, nie ma sensu. Frekwencja tragiczna. Pociagiem z BB, przyjazd 16.11 przyjezdza cale 7 osob+pies, do Zebrzydowic szczytowym pociagiem o 15.43 odjezdzaja 34 osoby, a do BB o 16.18 27 osob. - jazda pociagiem z Cieszyna do BB tylko dla ludzi o mocnych nerwach. Szczegolnie polecam pociag 6626, 39 km w jedynie 104 minuty z dodatkowym bonusem w postaci 16 minutowego postoju w Goleszowie. A ostatnie 8 km przed stacja w BB to juz po prostu groteska! Szlakowa 20 km/h, ktorej pociag nie jest w stanie utrzymac, bo jedzie caly czas z gorki i do BB dojezdza 6 minut przed czasem z 17 osobami na pokladzie. Moim zdaniem, przy obecnym stanie torow na tej trasie i konkurencji w postaci licznych i szybszych PKS-ow, kolej w takiej postaci nie ma sensu. I mowie to mimo, ze odcinek Pogorze-Jasienica jest na prawde bardzo malowniczy! Moze nalezaloby sie zastanowic na skomunikowaniem pociagow Katowice-Wisla w Goleszowie z lacznikami do Cieszyna? IMHO jedynie cos takiego ma sens. - w BB obserwuje pociag do Kolobrzegu, dziwie sie, ze w dziesiejszych czasach ludzie dalej chca podrozowac nad morze ponad 16h i to w calkiem sporej ilosci. Sklad pociagu to lok+2B+2A+5B+Bc - pociag BB-Zywiec z 18.16 sklada sie z dwoch grup wagonow: wagon klasy 1 dla kolejarzy i zestaw 4Bhp dla zwyklych ludzi;-) (oczywiscie przejscia miedzy 1- ka a pietrusami brak) Ciekawe, kto normalny na 21 km trasie jezdzie w pociagu osobowym 1 klasa? Frekwencja 75 "zwyklych" osob i 20 kolejarzy. - rozklad jazdy poc. na odcinku BB-Czechowice jest fikcja. Po marcowym podwyzszeniu szlakowej, pociagi jezdza szybciej, ale rozklad pozostal niezmieniony. Moj pociag 7712 z Czechowic Dz. Przyst. odjezdza 5 minut przed planem;-)
Koniec.
Temat: ceglaste ciekawostki, widziane z 3miasta i nie tylko (ostroznie! dlugie)
To moj przytyk do nowej cegly, po wprowadzeniu erraty. Okazuje sie, ze cegla w dalszym ciagu wymaga niezlej erraty. I nie bede tutaj o literowkach, ktorych - mimo wspomnianej poprawki - jest chmara!
Ciekawie jest na stronie <inverse46</inverse. Otoz dowiadujemy sie tam z uproszczonego rozkladu jazdy IC, iz pociagi IC 1300/1 "Kosciuszko" i IC 1306/7 "Krakus" jezdza od W-wy Wschodniej do W-wy Centralnej, zas w drodze powrotnej - co za wspanialomyslnosc - ich trasa zostala przedluzona od W-wy Zachodniej do W-wy Wschodniej.
Aha, wczesniej na niebieskiej inwersyjnej stronie 45 jest rozklad "Ciepury", z ktorego wynika, ze po polskiej stronie mozna podrozowac w komunikacji krajowej - prawda to?
W tabelach 235 sa dziwne pociagi 66521 i 66522 (Wroclaw Gl.-Swidnica-Jaworzyna i nazad), ktorych warunki kursowania sa niecodziennie podane. Otoz wynika z calosci (znaczki w tabelach i przypisy), ze pociag: * moze byc zawieszony po ogloszeniu * kursuje w (F) * kursuje 1 czerwca Z tym, ze to pierwsze nie tyczy sie pociagu 66522. Pytanie: czy logicznie poprawne jest umieszczanie w "time-exclusions" warunkow typu "kursuje po ogloszeniu" i "kursowanie zawieszone po ogloszeniu"?
Wprowadzono ciekawostke wczesniej przeze mnie nie spotkana. Polaczony zostal pociag SKM i osobowy poza-SKM-owy. Jest to wahadlo Gdynia Cisowa-Gdansk Gl.-Olsztyn Glowny. Wprawdzie takie rzeczy dzieja sie z pociagami Lebork-Wejherowo.-Gdansk Glowny, ale tutaj skala jest wieksza.
Salomonowe rozwiazanie Gdynia-Katowice. Wczesniej narzekano, ze nie ma takiego poobiedniego do Katowic, to teraz jest (13:33)! Ale za to nie ma tego wczesniejszego (ok. 11 godz.).
Niechlujstwo wylazi na jaw w tabeli 505, gdzie jest - jak obecnie - do
No a teraz skandal polnocnej Polski. Dotychczas pociagi "Pobrzeze" (Kolobrzeg-Gdansk) i "Motlawa" (Gdynia Chyl.-Olsztyn Gl.) byly perfekcyjnie skomunikowane (postulowalem kiedys zastapienie tego jednym skladem wagonowym). No i klapa 99/00!!! Obecnie 20 minut dzieli je od przesiadki. Znaczy to ni mniej ni wiecej, tylko nie da sie przesiasc z "Pobrzeza" na "Motlawe". Kie niedopatrzenie?? Bo ze trzeba byc debilem, zeby cos takiego skonstruowac, to wiecej niz pewne i biore za te slowa calkowita odpowiedzialnosc! Relacja Olsztyn-Kolobrzeg obu tych pociagow jest wciaz dopasowana (ok. 10-13 min. na przesiadke), co tym bardziej sugruje po prostu durny blad, nie zas celowe wygaszanie czegokolwiek.
Nie rozumiem tez zlikwidowania cyklicznosci odjazdow pociagow do W-wy (z Gdanska Gl.). teraz jest "5 minut po godzinie", zas od nowego rozkladu na zmiane - to "godzina:10", to "godzina:20". Czy tak lepiej pasowalo? Doszukalem sie, ze IC glownie obstawiaja "godzina:20", zas ekspresy "godzina:10", ale jest tez ekspres "godzina:20" (Wyspianski).
Tajemnica szybkiego przelotu pociagu osobowego "Gorzow-Gdynia" sie wyjasnila. Primo, jest to pociag pospieszny ("Kociewie" - pamietacie nasze propozycje dla nazw postulowanych InterRegio?), secundo - kursuje przez Chojnice-Tczew-Gdansk, nie zas (wielka szkoda!) przez Chojnice-Koscierzyne-Somonino. A jeszcze wieksza dla mnie szkoda, ze pociag ten nie posiada blizniaka, coby z ranca skoczyc do Gorzowa, przejechac sie spalina i na wieczor wrocic :((
Pociagi do Wladyslawowa odjezdzajace z Gdyni o 2:43 oraz 3:54 chyba maja zastapic nocna komunikacje PKS... W kazdym razie novum.
Zlikwidowano "Tetmajera Bis" zamiast niego wstawiono "Karlowicza". Niby fajno - ciekawiej sie nazywa, ale ma sztywny rozklad, czyli nie ma teoretycznie przewidzianej mozliwosci dostosowania sie do jakiegos extra-popytu, ktora byla w przypadku "Tetmajera Bis".
Ostatni popsiech z Elblaga do 3miasta przyspieszono az o godzine (Kaliningrad-Gdynia) i nie wydaje mi sie za wlasciwe, ze po 19:50 sie z Elblaga nie wydostane (nastepny - 2:21, Bialystok-Szczecin).
Kuriozum na skale nie-wiadomo-jaka. Mysle, ze to po prostu niezerratyzowany blad. Pociag 10041 (Koscierzyna-Leba) ma niby w skladzie... kuszetke.
pewnie wiecej dziwolagow i ciekawostek by sie znalazlo.. ale to tak nazdrowy poczatek.
Jarek D. Stawarz, Gdansk http://panda.bg.univ.gda.pl/~jareks/pekape (+48) 501 024817
Temat: Opolanin na bocznice
i dalej o Opolaninie, tym razem z dzisiejszej NTO: " REGION: EKSPRES MOZNA PRZEMIANOWAC NA POSPIESZNY
Nie musi wozic powietrza
Pociag "Opolanin" nie powinien zostac zlikwidowany - uwaza Stanislaw Biega z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei. Wczoraj przekonywal o tym Huberta Niepale, wicemarszalka województwa.
O likwidacji ekspresu "Opolanin" zdecydowala jego nierentownosc. Pociagiem podrózowalo niewielu pasazerów, a z powodu zlego stanu torów pomiedzy Opolem a Czestochowa ekspres czesto lapal spóznienia. Decyzje o wycofaniu "Opolanina" podjela warszawska spólka PKP InterCity.
Pociag przechodzi na bocznice w grudniu, przy okazji kolejnych zmian w rozkladzie jazdy. Zastapi go InterCity "Górnik", jadacy z Opola do Warszawy przez Katowice. Z decyzja ta nie zgadza sie Stanislaw Biega z opolskiego Biura Koordynatora Komunikacji Autobusowej i Kolejowej (funkcjonujacego w strukturach Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei). Jego zdaniem pociag powinien kursowac nadal - juz nie jako ekspres, lecz pospieszny. Dla zapewnienia wiekszej rentownosci "Opolanin" mialby wyruszac z Nysy. Trasa do Warszawy wiodlaby przez Opole, Czestochowe i Lódz, która teraz pociag omija. - To przede wszystkim propozycja dla osób, których nie stac na bardzo drogi InterCity - mówi Stanislaw Biega. Podrózujaca w obie strony trzyosobowa rodzina oszczedzi w ten sposób 168 zlotych - dodaje.
Wedlug niego liczbe pasazerów pospiesznego "Opolanina" mozna zwiekszyc dzieki lepszemu zorganizowaniu kursów autobusów PKS dojezdzajacych do Opola. - Trzeba to urzadzic tak, aby pasazer z Grodkowa lub innego miasta Opolszczyzny móglby wsiasc do PKS-u, dojechac do Opola, poczekac 15 minut i odjechac "Opolaninem" do Warszawy czy Lodzi - uwaza Biega. Nowy "Opolanin" wyjezdzalby z Opola o 7.50. W Warszawie bylby o 12.15. - W zalozeniu nie ma to byc pociag dla osób, które wczesnym ranem chca byc w stolicy. Zwykle sa to uczestnicy konferencji czy jednodniowych szkolen. Pasazerowie "Opolanina" byliby glównie turystami jadacymi w kierunku Warszawy lub Lodzi - mówi Stanislaw Biega. Pomysl utrzymania "Opolanina" odrzuca na razie spólka PKP Przewozy Pasazerskie w Warszawie, dysponent pociagów pospiesznych i osobowych na terenie kraju. Glównym argumentem jest nadal niska rentownosc obecnego ekspresu.
- W tej chwili nie moge jednoznacznie powiedziec, czy nalezy bronic "Opolanina" - stwierdzil po wczorajszym spotkaniu wicemarszalek województwa, Hubert Niepala. - Za kilka dni biuro koordynatora ma dostarczyc orientacyjna liczbe pasazerów nowego "Opolanina". Wówczas bedziemy mogli okreslic stanowisko urzedu marszalkowskiego. Z drugiej jednak strony ekspres byl dla Opolan waznym pociagiem, teraz na jego miejsce wsadzaja nam katowicki InterCity - mówi wicemarszalek. Najskuteczniejsza obrona "Opolanina" bylyby interwencje naszych parlamentarzystów - uwaza Stanislaw Biega. - Znam kilka krajowych pospiesznych, które jezdza prawie puste tylko dzieki wstawiennictwu poslów - dodaje. Zapowiedzial, ze poprosi opolskich parlamentarzystów o pomoc w ratowaniu "Opolanina". - Jezeli tylko okaze sie, ze utrzymanie pociagu moze byc rentowne, podejme sie obrony - zapewnia Tadeusz Jarmuziewicz, posel Platformy Obywatelskiej. - Nowy "Opolanin" bylby alternatywa dla znacznie drozszego InterCity - uwaza posel.
Robert Lodzinski "
Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi
W tej: Stosownie do art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz.U. Nr 53, poz. 272) przy ustalaniu rozkładów jazdy przewoźnicy są obowiązani do wzajemnego uzgodnienia połączeń
Zauktualizuj wersje - juz nie sa.
To dziwne że jak przejeżdżałem przez K-ce w maju 2K i około godz 6 rano szedłem z DwPKP na PKS uwidziłem tolko adin bus Katowice-Pawłowice Śl. czy coś takiego... W Lublinie o 6 rano stoi ze 20 busów - w każdym kierunku oprócz tych co wspomniałem wyżej
Czytajac Twoje posty mozna odniesc wrazenie, ze mieszkasz w innej Polsce albo, ze masz bardzo selektywny wzrok lub pamiec.
A skąd odjeżdzają bo nie widziałem żadnego?
Z Dworca Głównego. Przy okazji polecam Ci ul. Florianska - jest tam dobry optyk.
Niestety 10-letnie rzady "S:" nie sprzyjają MPK i trzeba się cieszyć tym co mamy...
Jest zdecydowanie lepiej niz za 40 letnich rzadow PZPR.
Interesuje mnie przede wszystkim bezpieczeństwo podróżnych. Kiedyś jakiś człowiek w Dęblinie kupił spawany samochód (z dwóch). Dał w łapę, przegląd podbili i potem blachosmród się złamał w czasie jazdy. 3 osoby na miejscu...:(((
Nie musisz je zdzic busem. Inni wybieraja jednak busa.
Czy można powierzyć kilkudziesięciu busiarzom układanie strategii rozwoju transportu zbiorowego w województwie? Od tego są sejmiki wojewódzkie, wojewoda, starosta, radni wybrani w wyborach (czasami głupio - jak w Lublinie :( Busmeni będą dbać tylko o własny interes nie uwzględniając rzeczywistych potrzeb społecznych. Państwo i samorządy nie mogą pozbywać się instrumentów regulowania rynku transportowego - i tak w większości branż dziś mamy XIXwieczny kapitalizm - teraz czas chyba przyszedł na kolej.. :(
Mozna, bo oni w odroznieniu od sejmikow i urzedasow beda wozili ludzi skad i dokad LUDZIE beda chcieli. Zwykle wychodzi im to lepiej. Zanim urzednicy pomysla, ze mozna by bylo zaczac opracowac plany busiarze juz woza ludzi.
Budżet za pośrednictwem gmin. Tak to chyba wygląda po "reformie administracji"?
Wczesniej bez posrednictwa.. dzieki czemu wiecej szlo w powietrze.
I niech byli kolejarze idą żebrać pod dworcem?
Nie, niech ida pracowac na prywatne koleje.
Problem w tym że po zniszczeniu PKP żadne koleje pasażerskie już w Polsce nie powstaną :(((
Najwyrazniej beda niepotrzebne.
Nie wiem, nie byłem. Widzę za to że taki np. Lubartów po likwidacji linii kol. jest prawie całkowicie zakorkowany.
To dlaczego jeszcze nikt nie kupil torow i nie zaczal wozic?
To znaczy że ICE Berlin-Stuttgart świecą pustkami??
Nie - to znaczy, ze nie kazdego stac na pociag.
Temat: Gdynia-Koscierzyna-Wierzchucin
| Tuż przed Bydgoszczą | pociąg gwałtownie przyspiesza, przestaje trząść i hałasować,
| No z tym hałasowaniem to przesadziłeś. Jest hałas jakby odrzutowiec | startował.
Może przez to ogrzewanie nawiewne? Toto warczy dosyć głośno i zagłusza...
Może. A może to dlatego, że zwykle pokonuję ten odcinek w cokolwiek zdezelowanym wagonie pociągu Katowice - Gdynia ;-)
| magicznego wskaźnika z wypisaną dwunastką. Bydgoszcz - wysiada sporo ludzi, | wsiada niewielu, ale przynajmniej już się nie wleczemy, aż do Tczewa jedzie | się szybko i przyjemnie.
| Pominąwszy parę(naście) zwolnień... To już nie to co kiedyś :-(
Byc może. Ale w porównaniu z odcinkiem Inowrocław - Brzoza Bydgoska (OIDP)
Dobrze, acz nie do końca. Od Ina do Jaksic jest 120 (prawda, że nie jest to wielka odległość, ale jednak kawałek). Dalej słabiutko, a najgorsza IMHO bieda zaczyna się on Nowej Wsi i ciągnie aż do Trzcińca. Nie dość, że powoli, to jeszcze hałas jak cholera...
robi wrażenie.
Na człowieku, który pamięta jak pociąg od Bydgoszczy do Tczewa gnał z vmax bez przerwy (no prawie ;-) raczej smutne...
| N odcinku Sopot-Gdańsk gubimy gdzieś | opóźnienie,
| Pewnie przez krótsze postoje, tylko chyba chodziło Ci o odcinek Gdańsk - | Sopot :-)
Nie. Sopot - Gdynia. Wcześniej trzeba spać chodzić. 8-)
Aha. No to nie wiem. Najdłuższy postój Piast ma na Gd. Głównym, w Sopocie tylko minuta chyba, a 5 minut to się nie odrobi na odcnki Sopot - Gdynia (przy całym dla niego szacunku :-)
| Chojnic (dwa kursy) i jeszcze dokądś, zapomniałem dokąd (1 kurs). A "zjazd | pociągów" robi wrażenie - mała stacyjka
| Nie taka mała :-)
Mała. IMHO. ICMPTZ? 8-)
Nic, bo się brzydzę przemocą :-) Udwodnię tu zaraz niezbicie, że Wierzchucin nie jest małą stacyjką, a mianowicie: - wychodzą z niego tory w 4 kierunkach, nawet stacje powszechnie uważane za duże nie zawsze mogą się tym pochwalić (Gdańsk Gł. , Warszawa Centralna a nawet Łódź Kaliska) - Budynek jest? Jest. A w nim kasa jest? Jest. A w niej kasjerka. - Perony są trzy. Wszystkie są używane. nawet stacje powszechnie uważane za duże etc. - Rozkład jazdy jest? Jest. A w nim dużo pociągów. - Szczekaczka jest? Jest. - Semafory są? Są i to dużo. - Zwrotnice - jak wyżej. - Dworzec PKS przed budynkiem dworca? Jest.
Zatem powyżej mamy dowód, że Wierzchucin nie jest małą stacyjką. Albowiem Wierzchucin jest po prostu małą stacją. c.b.d.d. :-))))
Temat: RJ 2008/9 na linii Bielsko - Cieszyn
Witam
Otrzymałem własnie odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego dotyczącego moich pomysłów zmiany rozkładu na linii Bielsko Biała - Cieszyn. Przyszły RJ nie zaciekawie wygląda :-/. Zostają tylko 3 pary pociagów rel. BB - C-n, lecą co ciekawe międzynarodowe pociagi (nr 2222, 2223), jednakże w przypadku tego po 14 został przesunięty pociag nr 6625 z 16:05 na 14:45 (jedyny plus - wnioskowałem o przesunięcie pociagu o 14:17), w dalszym ciagu bedzie jeździł pustowóz o 18:40 z BB (niedasię go przesunąć na 9:30). Cieszy mnie jednak uwalenie 2222, z którego korzystali prawie wyłącznie kolejarze emeryci jeżdżący z całej Polski (no moze prócz Brodnicy ;-) ) na alkocholowe wypady do Cieszyna.
Rozkład będzie wyglądał tak: nr poc. BB - C-n 6623 6:15 - 7:35 6625 14:45 - 16:10 (w pismie jest błąd!) 6627 18:40 - 20:05
nr poc. C-n - BB 6622 5:30 - 6:55 6624 11:51 - 13:10 6626 14:18 - 15:52
Skan pisma jest tu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9f369004ecf02edf.html (tradycyjnie przekręcono moje nazwisko :-P )
Można znaleść tam typowe sformuowań typu "złe parametry techniczne, więc niska frekwencja". A ja się spytam gdzie jest np. reklama choćby cen biletów PKP? Kolej bije na głowę przewoźników autobusowych(ostatnio PKS i prywatna firma Wispol podniosła ceny biletów zatem z Cieszyna do Goleszowa (8km) pojedziemy już za... 4.2-4.3zł! (Wispol ma zniżkę handlową dla studentów - bilet kosztuje 3.36zł) i później niektórzy się dziwą jak mówię jak tanio można pojechać pociągiem (nieskromnie dodam, że parę osób zaczęło dzięki mnie korzystać z pociągu - głównie jadąc do C-na Cieszynką), czas jazdy w tym wypadku nie odgrywa aż takiej dużej roli. Naprawdę źle się stało, że u nas podpisano tą 5 letnią umowę z pekapem. Wygląda to tak, że betonowe dziadki mają 5 lat nicnierobienia, bo końcu są zabezpieczeni finasowo. A tutaj trzeba przecież podjąć ofensywę (choćby cenową jak to ma miesce w Zach-Pomie) w kierunku konkurencji a nie siedzieć z założonymi rekami i czekać na cud, ktory się i tak nie zdarzy. PKP na liniach regionalnych nawet nie kiwnęło palcem aby cokolwiek zmienić na dobre, dlatego nie nadają się do obsługi tych linii (nie tylko z powodów poprzednich, ale także z z powodów obsługi ciężkim taborem, złodziejstwa wśród konduktorów, i słabego zarządzania). Jestem przekonany, że jakby tu jeździł prywatny przewoźnik (nawet spalinowymi szynobusami) to inaczej byśmy teraz komentowali teraz nowy RJ.
W piśmie jest dość mętnie wytłumaczona sprawa pośpiechów jeżdżąca tą linią. No właśnie będą one jeździć, czy nie? Czy jednak szanowna spółka IC uzna (szczególnie Zamenhofa) jako konkurencje do swojego flagowego (i co z tego, ze pustego oraz tłuczącego się 30-ką między Bronowem a Skoczowem) pociągu ekspresowego "Wisła" i uwali konkurencyjny nawet frekwencyjny pośpiech?
Jeszcze mam pytanie odnośnie Cieszynki. Czy będzie ona jeździć w przyszłym rozkładzie, i jeśli tak to jaki będzię miał obieg jej kibel? Katowice - Czeski Cieszyn - powrót do Cieszyna i tam stanie do 15-16 i powrót do Czeskiego Cieszyna i jazda po południu do Katowic? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam Błażej Forjasz kolejcieszyn.ovh.org --Koleje Śląska Cieszyńskiego blazus(tutaj małpa)poczta(kropka)onet(kropka)pl(nic)
Temat: pkp
Niezupelnie. _Nie_ lamiac przepisow autostrada Krakow-Katowice jedzie sie szybciej niz pociagiem. Tylko IC miesci sie w konkurencji
Nie znam warunkow drogowych na tych trasach. Pociag pospieszny wedle rozkladu jedzie 1:16 do 1:24 pomiedzy Katowicami a Krakowem. Wychodzi srednia predkosc na calej trasie ok. 61 km/h. Teraz samochod. Nie wiem niestety jak jest daleko i w jakich warunkach sie jedzie z centrum Katowic do autostrady, oraz z autostrady do centrum Krakowa. Oraz nie wiem czy sie bedzie zybciej i wolniej - nie o to tu chodzi. Chodzi o to, ze nie mozna generalizowac stwierdzeniami typu "kolej jest zawsze i wszedzie lepsza" oraz "samochod jest zawsze i wszedzie lepszy", bo to nie ma sensu. Sa optymalne obszary zastosowania jednego oraz drugiego - byc moze bez lamania przepisow dojedziesz szybciej samochodem skads dokads, ale koleja z kolei dojedziesz szybciej skads indziej dokads indziej.
A nie trzeba jechac przez zatloczone centrum na Dworzec, wystawac w idiotycznych kolejkach osob pokazujacych legitymacje, jechac na korytarzu na jednej nodze wraz z przybyszami zza wschodniej granicy tudziez rodakami w stanie wskazujacym lub oddzialem kiboli czy rezerwistow... A koszt IC na tym odcinku jest bajonski w porownaniu z samochodem...
Tak - zgadzam sie w tych punktach, w ktorych nie jestes tendencyjny (mozemy przeciez sie pozabijac np. na tym, czy chcemy/musimy jechac z centrum czy nie itd...). Ale jazda samochodem - procz plusow - ma minusy, o ktorych juz wczesniej pisalem. Powracam do glownego watku - niech nikt nie probuje stwierdzac autorytatywnie ze dana galaz transportu jest lepsza od innej - gdyby tak bylo na kazdym polu, to tej "gorszej" juz by na swiecie nie bylo i tyle.
Mam nadzieje, ze dla Ciebie "polaczenie pomiedzy najwiekszymi miastami w kraju" nie musi miec na jednym z koncow Warszawy ;)
Warszawa to bardzo duze miasto i niestety bardzo wielki syf w nim panuje. Nie jestem oredownikiem stolicy, wiec nie obawiaj sie. Przy okazji nie chcialbym urazic warszawiakow - po prostu sa to moje impresje i mozecie je do kosza wyrzucic. Dla dociekliwych proponuje sprawdzenie odleglosci oraz mozliwych (zgodnych z przepisami) czasow podrozy koleja/samochodem na odcinkach poza stolica:
Szczecin-Poznan (moze byc problemowo) Poznan-Wroclaw (stawiam na PKP) Krakow - Nowy Sacz (samochod bije kilka razy na leb pociag) Krakow-Przemysl (ostra konkurencja, ale chyba pociag bedzie szybciej) Poznan-Gdansk (chyba samochod wygra)
Oto przyklady na to, ze czasem jednym jest lepiej a innym gorzej...
No i jeszcze jedno - jesli chcemy porownywac transport kolejowy z samochodowym, to robmy to rzetelnie. Znaczy porownujmy transport publiczny z publicznym (np. PKP a PKS, PKP a Polski Express, PKS a LOT, LOT a PKP), a nie takie lamance, jak prywatny samochod - publiczny pociag, czy prywatny samolot a PKS! Wtedy zas moze sie okazac, ze wyglada to _zupelnie_ inaczej. Zarowno od strony kosztowej, jak i komfortu.
JDS
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 84 rezultatów • 1, 2, 3
|