Strona Główna PKP Chełmża Toruń rozkład pkp-gorzów wlkp-rozkład pkp-rozkład Bielsko Biała pkp-rozkład jady pociągów PKP Rozkład kraków-sosnowiec PKS Oświęcim Rozkład Tychy PKS Rozkład cennik Lublin PKS Stalowa Wola Rozkład PKS Wrocław Warszawa Rozkład PKP konin-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: Pkpwroclaw rozkład jazdyTemat: Olsztyn a reszta regionu "Zmiany w rozkładzie PKP nie muszą być ostateczne. Jeśli kolej dostanie sporo skarg na konkretne połączenie, może zmienić godziny kursowania pociągu. Warto, by skorzystali z tego ludzie, którzy dojeżdżają pociągiem do pracy. Przyjrzeliśmy się połączeniom, z których korzystają ludzie mieszkający poza Olsztynem i przyjeżdżający tu do pracy. • Po zmianach pasażerowie dojeżdżający do Olsztyna z Ostródy i Iławy pociągiem z Zakopanego wysiądą na Dworcu Głównym kwadrans po godz. 6, zamiast przybyć przed godz. 6, jak było w starym rozkładzie. • Jadący z Elbląga, Pasłęka i Morąga będą na olsztyńskim dworcu o godz. 7.32, czyli 20 minut później, i nie zdążą do pracy na godz. 7.30, mają też mniej czasu, by dojechać na 8.00. Korzystna wydaje się zmiana drugiego pociągu z Elbląga, który przyjedzie o 40 minut wcześniej, dzięki czemu pasażerowie będą w mieście przed godz. 9. • Wielu ludziom kłopoty mogą sprawić godziny odjazdu pociągu Kormoran z Olsztyna do Warszawy. W starym rozkładzie pociąg pospieszny odjeżdżał o godz. 6.24. Teraz zamiast Kormorana rano będzie pociąg Warmia, który odjeżdża już o godz. 5.28. - Nie wiem, dlaczego przesunięto godzinę odjazdu pociągu pospiesznego Warmia z Olsztyna do Krakowa na godz. 5.28. Mieszkam w Kętrzynie, więc by zdążyć na to połączenie, musiałbym przyjechać o godz. 23 poprzedniego dnia do Olsztyna. O tej godzinie przyjeżdża do Olsztyna ostatni pociąg. Pytam więc, o co chodziło osobie, która zmieniła godzinę odjazdu Warmii. Według mnie jedynym powodem takiej decyzji była chęć uniemożliwienia podróży tym pociągiem pasażerom spoza Olsztyna - denerwuje się nasz Czytelnik. Godziny odjazdu tego pociągu PKP przedstawiło już w listopadzie. Rozmawialiśmy wówczas z pasażerami - skarżyli się, że dojeżdżając do Olsztynka czy Działdowa będą długo i bezczynnie czekać na rozpoczęcie pracy. Jadąc późniejszym pociągiem o godz. 6.42, spóźnią się. Stanisław Rychlewski, dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, przyznał kilka tygodni temu, że ta zmiana będzie pasowała tylko olsztyniakom. • Inna zmiana dotyczy godzin przyjazdu pociągu z Wrocławia do Olsztyna przez Iławę i Ostródę. Wcześniej pociąg zatrzymywał się w Ostródzie po godz. 15 i wracali nim do domu olsztyniacy tam pracujący - teraz pociąg odjeżdża z Ostródy godzinę wcześniej, a następny jest dopiero dwie później. Wczoraj na to połączenie poskarżył się nam inny Czytelnik: - Tym pociągiem, do zmiany rozkładu, wracałem do domu z pracy. Zresztą nie tylko ja. Poprzednio był w Ostródzie o godz. 15.14 i było to dobre połączenie. Teraz jest o godz. 14.14 i nie ma szans, by nim wracać. Kolejny pociąg do Olsztyna jest dopiero o godz. 16.17. Czy istnieje chociaż cień szansy na jakąś zmianę rozkładu? - pyta inny Czytelnik, Marcin Szepit. • Dla ludzi, którzy pracują w Olsztynie i kończą pracę o godz. 15 powrót do domu też może być utrudniony - godzina odjazdu pociągu do Elbląga przez Morąg zmieniła się, ale, niestety, nadal pociąg odjeżdża przed godz. 15. Podobnie jest w przypadku trasy Olsztyn - Pisz przez Szczytno. PKP tłumaczą, że zmieniły rozkład ze względu na zmiany w kursach pociągów międzynarodowych w Europie. Kolejarze wzięli też pod uwagę stan torów wyremontowanych i tych, których stan się pogorszył - uwzględnili prędkość jazdy pociągu. Doszły również nowe połączenia, które wpłynęły na plany jazdy pociągów, np. połączenie z Olsztyna do Kołobrzegu. Rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Wojciech Bukowski na skargi pasażerów odpowiedział: - Nie jesteśmy przedsiębiorstwem taksówkowym, by na każde żądanie pasażerów można było jechać, poza tym układając nowy rozkład braliśmy przede wszystkim pod uwagę trasę do Olsztyna, bo tu jest najwięcej osób dojeżdżających do szkoły i pracy. Na pocieszenie mówi, że można składać skargi. Może zostaną uwzględnione. Godziny przyjazdu pociągów do Olsztyna Zakopane - Olsztyn, godz. 6.16 zamiast 5.48 Elbląg - Olsztyn, godz. 7.32 zamiast 7.10 Elbląg - Olsztyn, godz. 8.34 zamiast 9.06 Wrocław - Olsztyn, godz. 14.47 zamiast 15.48 Godziny odjazdu pociągów z Olsztyna Olsztyn - Warszawa - Kraków, godz. 5.28 zamiast 9.20 (Warmia) Olsztyn - Warszawa, godz. 8.50 zamiast 6.24 (Kormoran) Olsztyn - Elbląg, godz. 14.42 zamiast 14.23 Olsztyn - Pisz, godz. 14.52 zamiast 14.37 Nie pasuje Ci połączenie, pisz skargę Pisemne skargi na nowy rozkład jazdy pociągów można kierować do Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, pl. Konstytucji 3 Maja 2, 10-589 Olsztyn. Rzecznik obiecuje, że każda zostanie przeanalizowana, a ewentualne zmiany w rozkładzie zależą od liczby skarg i możliwości skomunikowania danego pociągu z innymi." gazeta.pl Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to następująco... ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy 5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.) 7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.) 13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 15:40 (Osob.) DRZEWICA 16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich) 17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) ŁÓDŹ KALISKA odjazdy 1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09) 5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01- 27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki) 5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.) 5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08) 6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie) 6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie) 7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie) 7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.) 9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie) 10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie) 11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie) 13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie) 14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.) 14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie) 15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie) 16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie) 17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie) 17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie) 18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót) 20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09) 22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09) 23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w piątki) * - orientacyjna godzina odjazdu. Temat: ...jeszcze o Bobrze ...jeszcze o Bobrze W związku z informacją o likwidacji połączenia do Wrocławia dołączyłem do grupy osób wspierających jego dalszy byt. Wysłaliśmy do Marszałka Województwa Lubuskiego list z poparciem dla jego utrzymania. Oto odpowiedz jaką otrzymałem ja oraz szereg osób uczestniczących w tej akcji: Odpowiadając na e-maila w sprawie połączenia relacji Żagań – Wrocław – Żagań uprzejmie informuję, że Województwo Lubuskie nie planuje likwidacji żadnego połączenia z Wrocławiem. Wręcz przeciwnie, zaplanowano więcej połączeń Żagania i Żar z Wrocławiem od nowego rozkładu. Poniżej chciałbym odnieść się do przytoczonych argumentów dotyczących zasadności planowanych zmian na przedmiotowej trasie. Bezpośredni pociąg „Bóbr” kursujący niegdyś jako pospieszny relacji Żary – Wrocław funkcjonuje obecnie jako osobowy pociąg regionalny zatrzymujący się na każdym przystanku na trasie. Łączny koszt kursowania tego pociągu na naszym odcinku wynosi ponad 0,5 mln zł rocznie, z czego przychody z biletów pokrywają zaledwie 40%. Wynika to głównie z faktu stosowania przez PKP Przewozy Regionalne ciężkiego, nieekonomicznego składu w postaci lokomotywy spalinowej i trzech wagonów, co generuje bardzo duże koszty eksploatacyjne na naszym terenie. Takie pociągi mają zastosowanie do ruchu dalekobieżnego a nie regionalnego. Dla porównania, koszt przejechanego kilometra na tej samej trasie lekkim autobusem szynowym jest o ponad połowę mniejszy od obecnie używanego tradycyjnego składu. Jest to dla nas istotnym argumentem mając na uwadze zasadność wydatkowania finansów publicznych. Ponadto zwróciliśmy uwagę, że kursujący pociąg „Bóbr” pomimo bezpośredniej relacji ma w Legnicy prawe 20 minutowy postój z powodu zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną. Część pasażerów przesiada się wówczas na odjeżdżający wcześniej pociąg pospieszny „Ślązak”, którym kontynuują podróż do Wrocławia. Analiza potoków pasażerskich wykazała, że na odcinku Żagań – Legnica nie ma uzasadnienia ekonomicznego dla dalszego kursowania tak drogiego składu zwłaszcza, że możemy tam zastosować nasze najnowsze autobusy szynowe mieszczące do 300 osób. Z powyższej analizy wynika, że na odcinku Żagań – Legnica przez ostatnie 3 lata ilość pasażerów w skrajnych przypadkach nie przekraczała 200 osób. Przy czym zwiększona ilość podróżnych występuje zwykle w okresach około świątecznych. Zastępując nieekonomiczne i przestarzałe pociągi spalinowe tanimi autobusami szynowymi udaje nam się sukcesywnie zwiększać ilość połączeń regionalnych na terenie naszego województwa, w tym w szczególności w rejonie węzła żagańskiego. W związku z powyższym rezygnując z obsługi przedmiotowego połączenia tradycyjnym składem, również w tym przypadku liczymy na znaczne oszczędności, które pozwolą uruchomić dodatkowo jedną parę pociągów więcej na tej trasie. Ponadto wszystkie pociągi będą kursowały codziennie, zarówno w święta jak i w czasie wakacji i ferii, a kursy zostaną wydłużone bezpośrednio do stacji Żary. Zatem od nowego rozkładu jazdy komunikacja Żar i Żagania z Wrocławiem ulegnie poprawie, gdyż ilość par pociągów uruchamianych codziennie na tej trasie wzroście z trzech do pięciu. Z Żagania do Legnicy zaplanowano odjazdy pociągów regionalnych w orientacyjnych godzinach: 5:40, 8:15, 13:35, 16:15 i 18:20. Jednocześnie nadmieniam, że w Legnicy nasze autobusy szynowe zostały skomunikowane z pociągami do oraz z Wrocławia. Bogdan Mucha Z-ca Dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Niestety trzeba przyznać że jest w tym sporo racji. Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 123 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||