Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Konin Nauka jazdy
PKS Koszalin przyjazdy odjazdy
PKS kurs jazdy Lublin
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nadbugiem.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Wrocław Warszawa Rozkład





    Temat: Połączenie Warszawa-Wrocław- Warszawa
    PKS Białystok z Wrocławia wyjeżdza przed 7 a w Warszawie jest około 15. Zobacz sobie w rozkładzie.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Planowane nowości Polbus-PKS Wrocław od nowego rozkładu:
    Sezonowe kursy Wrocław - Pogorzelica (zarówno dzienny jak i nocny) mają zostać przedłużone do Mrzeżyna. Zeszłoroczny kurs Wrocław - Krynica Morska zostanie zastąpiony kursem nocnym (Wrocław 21:30 - Krynica Morska 9:25; Krynica Morska 22:00 - Wrocław 9:55). Kurs, o którym ostatnio informowałem, czyli nocny Wrocław - Ustka, jest wraz ze Słupskiem obsługiwany przez Polbus - PKS Wrocław. Ponadto są szykowane dwa nowe kursy do Lublina: przez Bełchatów, Radom o 7:50 (ładnie wchodzi przed radomski Wrocław - Radom o 9:30) oraz przez Opole, Częstochowę, Jędrzejów, Kielce, Radom o 10:00 (dla odmiany przed kieleckim Wrocław - Kielce z 12:05); oryginalna trochę koncepcja, by z Kielc do Lublina jechać przez Radom, a nie przez Kraśnik. Nie znam niestety godzin kursów powrotnych.

    I jeszcze jedna informacja; mam nadzieję, że Izzy nie zastrzeli mnie za jej podanie: PKS Jelenia Góra i PKS Świdnica uruchomiły od lutego linię Warszawa - Jelenia Góra przez Wrocław, Wałbrzych. Z Warszawy (spod PKiN im. Józefa Stalina) o 20:00, z Jeleniej Góry o 20:30; przyjazd w obu wypadkach na 5:50. Między Warszawą a Wrocławiem bez postojów handlowych.





    Temat: PKS Przemyśl i inne miasta-Lwów
    z Warszawy do Lwowa były zawsze 3 kursy (dwa nocne, jeden dzienny). Niestety strona PKS Warszawa obecnie nie podaje ich rozkładu, w uzupełnieniu postu Roberta dodam, że jeden z nocnych kursów powrotnych wyrusza z dworca kolejowego we Lwowie o 22:10 (drugi tam nie zajeżdżał).
    Jeśli nic się nie zmieniło, to autobusy nie miały żadnych postojów do wsiadania/wysiadania po drodze (tylko granica i przerwa na stacji benzynowej)

    piotrek_g, uścislając: na Warszawie jeżdzi i PKS Warszawa i ATP Lwów (przemiennie). Co jednak nie zmienia tego co napisałeś: jest to niezawodna linia i nie ma takich niespodzianek jak z Przemyślem.

    od siebie dodam:

    Tomaszów Lubelski - Lwów
    czas jazdy ok. 4 godz (zależy od granicy)
    odjazdy z Tomaszowa 6.35 x 14.10 F 14.40 17.25
    przyjazdy do Tomaszowa 9.00 10.05F 17.05x 19.35 x

    F kursuje od poniedziałku do piątku w dni robocze
    x kursuje w 6,7, w wakacje również w 3,5

    Są też codziennie kursy z Lublina i raz w tygodniu z Olsztyna. Niestety nie znalazłem aktualnych rozkładów.

    Eurolines podaje taki kurs: Wrocław (5:00) - Opole, Strzelce Op., Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przeworsk, Jarosław - Lwów dw. Stryjski (21:15) - dalej do Kijowa, kursuje w czwartki i niedziele
    powrót ze Lwowa 5:00 we wtorki i soboty



    Temat: Białystok


    Witam.

    Czeka mnie przyjemność przejechania się do Białegostoku.
    Jak patrzę na połączenia PKP - 1 do 3 przesiadek, 11-13h jazdy,
    niezbyt ciekawie...

    Może jakoś szybciej się da? IC do Warszawy a tam PKS ?
    W nocy nie chcę jechać, bo to podobno niezbyt przyjemna trasa...


    IC 5:11 Wrocław - Warszawa 9:48

    Autobus

          10:30 14:05 U P  WARSZAWA DW.CENTRALNY - BIAŁYSTOK
          przez WARSZAWA DW.ZACHODNI

    http://www.rozklady.com.pl/

    Pozdrawiam

    Jacek





    Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
    PKP IC straszy, że nie uruchomi pociągów sezonowych.
    To tak jak dziecko, że na złość mamie odmrozi sobie ręce....
    Taki np. PKS już zaciera ręce. Oni się o to wręcz modlą....!!!
    Sprawdźcie choćby taki rozkład PKS-ów z Zakopanego:
    http://www.e-podroznik.pl/public/timeTableSearcherResults.do?cityName=zakowo&stopId=9965
    W sezonie można stamtąd dojechać PKS-em choćby do Gdyni, Gryfic, Gorzowa, Kołobrzegu, Łeby, Pobierowa, Ustki itd.
    O Wrocławiu, Warszawie, Łodzi czy Katowicach nawet nie wspominam!



    Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
    Z rozkładu na lata 78/79

    Katowice-Warszawa, 1 x expres PKS Katowice, 1 x expres PKS Warszawa, bez noclegu, czas przejazdu 4 g. 20 min, przystanki tylko w Częstochowie i Piotrkowie
    Łódź-Kraków, pośp, PKS Łódź z noclegiem w Krakowie
    Sandomierz-Katowice jest już skrócony do Tarnobrzegu, PKS Tarnobrzeg i tak sobie jeździ dokładnie tak samo do dziś
    Kraków-Kudowa, posp, PKS Kłodzko, nocleg w Kudowie
    Olkusz-Zakopane, pośp, PKS Olkusz
    Tychy-Sucha B. przez Katowice, Oświęcim, Wadowice, 3 x posp. PKS Tychy
    Katowice-Zakopane przez Wadowice, Krowiarki, Chochołów, pośp, PKS Tychy, jakby całoroczny
    Katowice-Zawoja, pośp, PKS Katowice, do 30.09
    Tychy-Wrocław, pośp, PKS Tychy w sob, nd i świeta
    Pojawia sie Nysa-Krynica, posp, PKS Nysa, od 05.06 do 16.09 w godz. jak dzis
    Racibórz-Nysa, 2 x pośp, PKS Racibórz
    Racibórz-Kudowa, 1 x posp, PKS Racibórz
    Jastrzebie-Wałbrzych, posp, 1 x PKS Wałbrzych z noclegiem w Jastrzębiu, 1 x PKS Wodzisław bez zmian do dzis z noclegiem w Wałbrzychu
    Katowice-Sieradz, 2 x posp PKS Sieradz, 1 x pośp. PKS Katowice
    Gliwice-Kluczbork, 1 x pośp PKS Gliwice, 2 x pośp. PKS Kluczbork
    Gliwice-Wieluń, pośp, PKS Wieluń
    Katowice-Kluczbork, 2 x zwykły, PKS Kluczbork

    To na razie tyle. Reszta później.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Za stroną PKS Słupsk-kolejny zlikwidowany kurs:

    "Szanowni Podróżni, Przedsiębiorstwo PKS Słupsk informuje, że z dniem 1.08.2006r. zawieszone zostaje połączenie z Łeby do Wrocławia przez Gniezno odjazd z Łeby godz.20.00.
    Za utrudnienia przepraszamy.
    Jednocześnie zapraszamy do korzystania z pozostałych połączeń PKS z Łeby do Warszawy, Wrocławia przez Kalisz, Łodzi, szczegóły w rozkładach dalekobieżnych."

    Czyli następne zlikwidowane po Wrocław-Ustka i Kielce-Ustka...



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    PKS Warszawa ma konkurenta na trasie do Szklarskiej Poręby. Swoje połączenie z przystanku MZK pod dworcem zachodnim uruchomiła firma MK-2.
    Wyjazd z Warszawy: 20:45
    Ze Szklarskiej: 19:35

    Kurs jedzie przez: Wrocław, Bełchatów, Rawę Mazowiecką. W sumie sporo przystanaków ma na trasie.
    Obsługują pewnie głównie busem, choć mają 3 autobusy Renault na stanie.

    Strona www: http://www.mk2.com.pl/

    Co ciekawe, o tym połączeniu dowiedziałem się z wyszukiwarki http://www.rozklady.com.pl gdzie raczej busiarze i prywaciarze rzadko udostępniają rozkłady



    Temat: Mniej pociagow w Malopolsce





    i bardzo dobrze!

    w końcu ktoś likwiduje pociągi, które wożą powietrze i wandali
    jeśli pojadą luzem to będzie szybciej, bezpieczniej i nie będzi e strat w
    zdezelowanym taborze.
    nikt normalny (człek uczciwy) nie odważy się podróżować w nocy, samotnie
    pociągiem podmiejskim,


        Dobra, jestem nienormalny i nieuczciwy. Jechałem z Wyszkowa do Wwy
    Wileńskiej z przesiadką w Tłuszczu po godz 22 8-).




    a poza tym mieszkańcy wsi przeważ nie o tej porze

    śpią (vide PKS kursujący do 18 - 19:00)


        Ha! Akurat dzisiaj wybrałem się na PKS Wrocław Centralny popatrzeć sobie
    na rozkład autobusów, jak to jest z ostatnimi/pierwszymi kursami. No i co?
    Są autobusy wyjeżdżające z Wrocławia między 21 a północą, są odjeżdżające
    przed czwartą rano. I jest nawet nocny pośpieszny do Warszawy 0:10!
        I jeżeli są te podsyłki składów realizowane o przedziwnych godzinach, to
    niech będą umieszczane w oficjalnych rozkładach. Mogą się nie zatrzymywać po
    wioskach, ale co szkodzi udostępnić je "szerokiej publiczności"? Bardziej
    się chyba opłaca przewieźć 15 osób, niż przy tych samych kosztach nie
    przewieźć nikogo.





    Temat: Dla tych co nie maja pomysłu na strone www !
    A
    Niech ktoś zrobi wreszcie porządną stronę domową miasta stołecznego
    Warszawa.
    Z rozkładem jazdy PKS PKP MPK , ważnymi adresami , mapą itp itd (patrz np
    www.wroclaw.pl).
    Próbowałem coś poszukać ale dobiły mnie następujące strony
    http://www.infostolica.pl
    http://www.warszawa.pl/
    http://www.warszawa.org.pl

    --
    FINCH | www.eryk.z.pl






    Temat: Dla tych co nie maja pomysłu na strone www !


    Niech ktoś zrobi wreszcie porządną stronę domową miasta stołecznego
    Warszawa.
    Z rozkładem jazdy PKS PKP MPK , ważnymi adresami , mapą itp itd (patrz np
    www.wroclaw.pl).
    Próbowałem coś poszukać ale dobiły mnie następujące strony
    http://www.infostolica.pl
    http://www.warszawa.pl/
    http://www.warszawa.org.pl


    ja dla przykladu podam wam strone mojego miasta www.krynica.pl ktora uwazam
    jest zrobiona dosc solidnie





    Temat: Dla tych co nie maja pomysłu na strone www !
    Niech ktoś zrobi wreszcie porządną stronę domową miasta stołecznego
    Warszawa.
    Z rozkładem jazdy PKS PKP MPK , ważnymi adresami , mapą itp itd (patrz np
    www.wroclaw.pl).
    Próbowałem coś poszukać ale dobiły mnie następujące strony
    http://www.infostolica.pl
    http://www.warszawa.pl/
    http://www.warszawa.org.pl




    Temat: Autobusem do Jeleniej Góry

    Jak podaje Rozkład Jazdy Pasażerskiej Komunikacji Samochodowej 2002/3 Jest
    to:
    - 2godz. pospieszny p. Strzegom, Bolków, 116 km,
    - 3 godz. kurs pospieszny z Warszawy p. Wrocław, Legnicę, Jelenią, do
    Szklarskiej,
    - 2 godz 30 min, pospieszny przez Świdnicę, Bolków, 125 km.
    - 2 godz. kursy zwykłe p. Strzegom, Bolków, 116 km, obsługa PKS Jelenia


    Góra (najszybciej i najtaniej),


    - 2 godz. 30 min, przyspieszony p. Strzegom, Bolków, 116 km,


    A ten kurs obsługiwany przez PKS w Wadowicach S.A. którędy jedzie?

    Pozdrawiam
    Leszek Matula


    -

    Pozdrawiam | mario.
    | --
    | Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Polski Express
    Otwieranie nowych połączeń nie jest już,wbrew pozorom,takie proste-mam na myśli to,czy połączenie "chwyci".O czym już wspomniano-PKS Warszawa ma dobry tabor i dobrą siatkę połączeń.Polski Express jeździł już kiedyś do Zakopanego przez Radom,Kielce,Kraków,ale połączenie zostało zawieszone.Było też połączenie do Wrocławia i Kudowy Zdrój,obydwa zawieszone.Choć myślę,że Wrocław można by jeszcze raz spróbować.Także Poznań mógłby mieć klientów.Pozostaje kwestia dobrego rozkładu i sensownych przystanków.Ale szczerze mówiąc sądzę,że firma ciągnie jednak w dół...



    Temat: Sposób na tłok w Kolejach Mazowieckich


    | Z komunikacji autobusowej to mocny jestes jak widze tylko w prawobrzeznej
    | czesci Wisly.

    strona www.rozklady.com.pl pokazuje coś takiego

    GDAŃSK - GDYNIA

    3:40 4:25 P e  KIELCE - WŁADYSŁAWOWO przez WARSZAWA DW.ZACHODNI, GDAŃSK
    4:25 5:00 s  GRÓJEC - WŁADYSŁAWOWO przez WARSZAWA DW.ZACHODNI, REDA
    4:50 5:20 ś  WARSZAWA DW.ZACHODNI - KARWIA
    5:35 6:05 Ł P  WROCŁAW - KARWIA przez BYDGOSZCZ, GDAŃSK
    6:40 7:10 R  ZAKOPANE - KARWIA przez KRAKÓW, GDAŃSK
    7:25 7:58 U  GDAŃSK - ŚWINOUJŚCIE przez GDYNIA, LĘBORK
    12:40 13:09 d  WARSZAWA DW.ZACHODNI - HEL przez MŁAWA, GDAŃSK
    12:40 13:20 U P  WARSZAWA DW.ZACHODNI - GDYNIA przez ŻUROMIN SOPOT
    13:05 13:35 L P  OSTROŁĘKA - GDYNIA przez OLSZTYN, GDAŃSK
    13:45 14:25 a P  WARSZAWA DW.ZACHODNI - ŁEBA
    16:50 17:20 ł  WARSZAWA DW.ZACHODNI - KARWIA
    20:30 21:06 P c  TORUŃ - GDYNIA przez CHEŁMŻA, TCZEW

    a być może jest tego więcej, bo ta strona nie zawiera wszystkich rozkładów
    jazdy PKS.

    pozdrawiam aron

    A polonczenia do Koscierzyny PKs?


    Mocny z komunikacji PKS jestes ale tylko w rejonie Twojego Lubartowa .

    Pozdrawiam

    Leszek





    Temat: Sposób na tłok w Kolejach Mazowieckich


    Z komunikacji autobusowej to mocny jestes jak widze tylko w prawobrzeznej
    czesci Wisly.


    strona www.rozklady.com.pl pokazuje coś takiego

    GDAŃSK - GDYNIA

    3:40 4:25 P e  KIELCE - WŁADYSŁAWOWO przez WARSZAWA DW.ZACHODNI, GDAŃSK
    4:25 5:00 s  GRÓJEC - WŁADYSŁAWOWO przez WARSZAWA DW.ZACHODNI, REDA
    4:50 5:20 ś  WARSZAWA DW.ZACHODNI - KARWIA
    5:35 6:05 Ł P  WROCŁAW - KARWIA przez BYDGOSZCZ, GDAŃSK
    6:40 7:10 R  ZAKOPANE - KARWIA przez KRAKÓW, GDAŃSK
    7:25 7:58 U  GDAŃSK - ŚWINOUJŚCIE przez GDYNIA, LĘBORK
    12:40 13:09 d  WARSZAWA DW.ZACHODNI - HEL przez MŁAWA, GDAŃSK
    12:40 13:20 U P  WARSZAWA DW.ZACHODNI - GDYNIA przez ŻUROMIN SOPOT
    13:05 13:35 L P  OSTROŁĘKA - GDYNIA przez OLSZTYN, GDAŃSK
    13:45 14:25 a P  WARSZAWA DW.ZACHODNI - ŁEBA
    16:50 17:20 ł  WARSZAWA DW.ZACHODNI - KARWIA
    20:30 21:06 P c  TORUŃ - GDYNIA przez CHEŁMŻA, TCZEW

    a być może jest tego więcej, bo ta strona nie zawiera wszystkich rozkładów
    jazdy PKS.

    pozdrawiam aron





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Trochę podsumowań wakacji znad morza.

    Polbus Wrocław przysyłał do Mrzeżyna najczęściej Setrę 215, Mercedesa 0407, w tym roku rzadziej widywałem Mercedesa 0303, za to H1010 lub A1012 (rzadko) i czasami Gemini. Chyba mają niedoszacowany rozkład, bo codzienne spóźnienie wynosiło ok. 60 minut.

    Gorzów przysyłał do Rewala bardzo często H7 lub Kapenę, ale także H1010.

    Świdnica do Pogorzelicy - PR lub H1012 (widziałem też Neoplana) - czasami w weekendy pojawiały się nawet trzy autobusy.

    Kamienna Góra do Mrzeżyna - Bovę, Neoplana (te z najwyższej półki)

    PKS Gliwice do Mrzeżyna (z Katowic) - Solbusa.

    PKS Kraków do Pobierowa (z Zakopanego) - Solbusa niebieskiego, starego Merca wypożyczonego z Radturu.

    PKS Zgorzelec do Pogorzelicy - Neoplana.

    PKS Bolesławiec do Pogorzelicy - najczęściej Setrę i Mana

    PKS Poznań do Pobierowa - naczęściej H1012, Solbusa, ale w połowie sierpnia był też Sanos 415.

    PKS Wołów do Kołobrzegu - Mana.

    PKS Mława do Warszawy (z Międzyzdrojów) - Lidera, Volvo Sideral

    Najlepszy widok to Jelcz L090MS, który kiedyś pojawił się na trasie Koszalin - Świnoujście (przeważnie Daby i H1010)



    Temat: [pr] Płock - miasto bez pociągów


    To nie w tym rzecz, po oferta rzeczywiście nawet z tymi kiblami osobowymi
    była żenująca (zwłaszcza że rozkład był raczej robiony pod Kutno).
    Chodzi o to, że takie miasto powinno mieć cywilizowane połączenia z resztą
    kraju, autobusy do Warszawy i Łodzi nie rozwiązują sprawy.


    No już nie przesadzaj, że śmierdzący kibel jest bardziej cywilizowany
    niż PKS ( akurat na tej trasie jeżdżą niezłe sprzęty) czy busy.


    Wsiada pasażer w Płocku dojeżdża pociągiem do Kutna i ma już przesiadki do
    Bydgoszczy, Poznania, Szczecina, Gdańska, Krakowa czy Katowic, od biedy też
    do Wrocławia, a tak musi tłuc się autobusem do Warszawy żeby gdzieś dalej
    pojechać (bo raczej opcji autobus do Kutna i dalej pociąg nie weźmie pod
    uwagę).


    A to do Kutna nie można dojechać PKSem czy busem?


    PS. To już lepiej puścić pociągi do Płocka niż do Drzewicy, frekwencja na
    pewno będzie lepsza. Zrobić kilka par z Warszawy przyspieszonych na odcinku
    Warszawa - Kutno. W zamian można dalej ciąć Sochaczew - Łowicz, chyba że
    Łódzkie zapłaci. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.


    Myślisz, że ktoś będzie jeździł kiblem do Warszawy przez Kutno?

    pozdrawiam aron





    Temat: Szczecin - Zielona Góra - Wrocław?


    | Czy ktoś wie coś na temat tej trasy? Pociągi sie wleką, w ostatnim
    | rozkładzie wycofano wszystkie (3 )międzynarodowe, a jeden tor mostu za
    | Brzegiem Dolnym porastają drzewka...

    Zaoramy ją ;)


    No to Twój Wałbrzych zaorają wcześniej. Głogów - Wrocław jest przewidziana
    jako jeden z głównych korytarzy transportowych wschód - zachód (obok linii
    Poznań Warszawa) gdy wejdziemy do unii. Tyle wyczytałem w gazecie wyborczej.
    W kolejowej gazecie widziałem natomiast artykuł, że na remont tej linii
    przyznano pieniądze z funduszu Phare (czy jakoś tak). Tyle na pocieszenie bo
    pociągi wloką się tu okropnie. Godziny odjazdów są tak ustawiane przez
    jakiegoś  kolejowego x~2^**#$+x , aby chyba nikomu nie pasowały. Ponadto jak
    zauważyłeś co roku jest mniej połączeń, a w pociągu trudno nieraz znaleźć
    miejsce do stania. Za to na innych liniach z Wrocławia co roku pociągów
    przybywa i często wożą powietrze. Z drugiej strony zatrważająca prędkość na
    linii Wrocław - Głogów czasem w porywach 20km/h zniechęca ludzi do PKPe.
    Cieszy się PKS, który na tej linii otworzył już w tym roku kilkanaście
    nowych kursów. Widać, że na kolei nikt się nie przejmuje pasażerami.
    Dygnitarzy kolejowych interesują tylko stołki. Mam nadzieję, że info o
    remoncie tej linii jest prawdziwe i dożyję jeszcze tego wydarzenia. Tylko
    jak przekonać urzędasów, że pociągi powinne jeździć o godzinach, które
    pasują pasażerom a nie kolei.
     Pozdrawiam Zbyszek





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    A tu się całkowicie nie zgodzę, bo można tak podchodzić np. do większości tras stworzonych przez PKS Białystok (dla przykładu dzienne kursy do Wrocławia i Szczecina, gdzie ceny PKP są jeszcze niższe, gdyż dominuje spółka PR), a mimo wszystko autobusy mają się dobrze. Poza tym (i to jest też odpowiedź na posty, że powinno być więcej kursów niż jeden) ktoś musi zacząć, a wtedy w przypadku sukcesu następni będą też dorzucać swoje połączenia. Tu za przykład podam nocki do Konina (i dalej). Pierwszy z Warszawy był kurs PKS Gryfice, który (dzięki właśnie bardzo niskim cenom w porównaniu z pociągami) stał się dobrą alternatywą dla "koszmarnego" pociągu z Terespola. Potem w ślad Gryfic poszedł właśnie Białystok z nocnym kursem w te strony, a zaraz po nim Puławy. Teraz czas na dzienne.

    A to nowa propozycja rozkładu:

    10:50 Białystok
    12:00 Zambrów
    12:40 Ostrów Mazowiecka
    13:30 Wyszków
    14:40 Warszawa dw. Zach. p
    14:50 Warszawa dw. Zach. o
    15:45 Sochaczew
    16:15 Łowicz
    16:55 Kutno
    17:45 Koło
    18:25 Konin p
    18:30 Konin o
    19:05 Słupca
    19:30 Września
    20:10 Swarzędz
    20:30 Poznań

    Takie coś dodatkowo wypełniałoby lukę na trasie Konin - Poznań.



    Temat: POPRAWKA nr 117 do SRJP


    Milo by jednak bylo
    zobaczyc na przyklad rozklad odjazdow autobusow z Suwalk za tablica
    pociagow,
    albo na 135 dodac autobusy do Szczawnicy i Bialki z N. Tragu, Bukowiny z
    Poronina itd.

    Jest to bardzo realne, Hafas pokazuje juz kursy autobusow z Warszawy
    Zachodniej PKS, trwaja przygotowania do pokazania rozkladu komunikacji
    miejskiej, na poczatek w Warszawie pomiedzy dworcami / aby nie bylo pieszo
    iles tam../, docelowo rowniez  innych przewoznikow w innych miastach ale
    chcemy to zrobic na zasadzie wzajemnosci
    L.R


    Jade z wroclawia gdzies tam i program hafas uwzglednial by cala komunikacje w
    danym miesci KZ, PKS, PKP i prywaciarzy (ale legalnych - bo ostatnio w
    Walbrzychu podjechal autobus marki Polonez na przystanek KZ do Szczwna).





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Jeśli trasa nie jest dłuższa niż godzinka, ewentualnie półtorej (nawet i dwie wytrzymam), to PR110D lub Lux mi nie przeszkadza, ale wybaczcie - z Konina do Łeby i to jeszcze przez Toruń, Grudziądz, Gdańsk nie chciałbym takim czymś jechać. Rozumiem, że czasem dany PKS ma kłopoty taborowe i nie ma wyboru, musi jechać PR lub H10. Ale takich co notorycznie wystawiają te autobusy na trasy biegnące przez pół Polski staram się unikać. Mam w końcu wybór, mogę skorzystać albo z innego przedsiębiorstwa, albo z PKP. Więc nie widzę sensu aby się spierać, skoro Kraśnik wystawia złom, to po co się katować - są busy (jak kto woli), są zapewne inne PKSy i jest kolej.

    Co do nieplanowanych postojów, szczerze mówiąc, jeszcze się z tym nie spotkałem, a trochę tras objechałem. Zazwyczaj autobusy jedynie dłużej stały na dworcach, jak np. była kolejka do toalety czy jakiegoś bufetu.
    Wiem, też że niektóre kursy mają postoje (ale ujęte w rozkładzie) na stacjach benzynowych czy w zajazdach. Tak jest np. z Płock - Jelenia Góra, obsługiwanym przez PKS Gostynin - gdzieś w okolicach Wrocławia robi sobie godzinną przerwę na posiłek dla kierowców. Podobnie sytuacja chyba wygląda z PKS Gryfice na kursie (Kołobrzeg) Świnoujście - Warszawa.



    Temat: Omijanie przystanków w miastach przez PKS


    rozumiem też takie numery w sytuacji, gdy kierowcy dogadają się ze sobą,
    a jest opóźnienie - np. kierowca autobusu PKS Nowy Sącz relacji Krynica
    - Wrocław dogaduje się w Opolu z kierowcą kursu Kraków - Zgorzelec, że
    nie wjedzie do Brzegu i Oławy, lecz pojedzie autostradą (bo skoro de
    facto jadą razem, to jeden autobus wystarczy); oczywiście pomija te
    miasta autobus nowosądecki (do Wrocławia).


    Tyle że w dzisiejszych czasach wielu pasażerów (na przykład ja) czeka na
    konkretnego przewoźnika, bo w Polsce nie słyszano jeszcze o czymś takim, jak
    wspólne taryfy i niektórzy mają dużo taniej. Nie mówiąc o tym, że czasem się
    po kogoś wychodzi. Ja na przykład chciałem kiedyś zrobić niespodziankę
    pewnej osobie jadącej autobusem na trasie Zambrów - Warszawa i zamiast na
    dworzec Stadion wyszedłem po nią do... Wyszkowa. A ona na mój widok
    przerażona mówi, że miałem fuksa, bo jak się kierowcy nie chce, to na
    dworzec w Wyszkowie nie wjeżdża. Co tam, że wisi na rozkładzie...





    Temat: Informacja PKS
    Tu masz rację. Jeszcze do niedawna byłem zagorzałym przeciwnikiem tzw. busiarstwa, ale ostatnio przeglądając strony www takich przewoźników czy rozmawiając ze znajomymi w Warszawie którzy korzystają z ich usług, dochodzę do wniosku że nie jest aż tak źle, jak było kilka lat temu. Teraz szanujący się przewoźnik ma rozkład, drukarkę,dobrze wyposażone wozy, stronę www. Widziałem nawet takich busiarzy, którzy trasy lokalne obślugują busikami, ale na dalsze wysyłają autobus i to porządny (Lider, kurs Wrocław - Rzeszów) Oczywiście, zostali jeszcze pewnie tacy, który jeźdżą jak chcą, ale na pewno nie w rejonach, gdzie działają tacy przewoźnicy, jak opisałem powyżej, gdyż człowiek jednak staje się coraz bardziej wymagający i tak łatwo do byle czego nie wsiądzie, jak ma do wyboru coś porządniejszego.
    No i na koniec tylko powiem, że obecność busiarzy ma jeden wielki plus - ceny za przejazdy u przewoźników autobusowych w danym regionie chociaż wyglądają normalnie. Pomimo, że PKS Konin ma zniżki 50% dla studentów, jest potwornie drogi. Wiadomo dlaczego.



    Temat: Większe opóźnienia na liniach dalekobieżnych

    Dziś (27.10.06) w nocy w Poznaniu: ok.2:45 MAN Lion's Star (PKS Zakopane) z Zakopanego do Kołobrzegu (planowy wyjazd z Poznania- 2:10), ok.2:50 Autosan A10-10T Lider Mini (PKS Gryfice) z Warszawy do Gryfic (planowy wyjazd z Poznania- też 2:10)

    W wakacje POLBUS Wrocław na trasie do Mrzeżyna najczęściej przyjeżdżał opóźniony min. 60 min., czasem nawet 120 min. Myślę, że ich rozkład jest nieco niedoszacowany.



    Temat: Zlot Fanów Resident Evil - Umbrella Inc. - 3-4-5 Kwiecień
    Jeżeli chodzi o dojazd do Sulejowa...

    Jest to małe miasteczko (6,5 tys mieszkańców), nie ma tam kolei. Najbliższa stacja kolejowa znajduje się w Piotrkowie Trybunalskim, jak już bodek napisał 14 km od Sulejowa.

    Piotrków to mała stacja, ale zatrzymują się tam nawet expresy i intercity. Jeżeli mieszkasz w okolicach: Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Jeleniej Góry, Katowic, Krakowa, Łodzi, Olsztyna, Opola, Torunia, Wałbrzycha, Warszawy, Włocławka, Wrocławia to z tych miejscowości do Piotrkowa można dojechać bez przesiadek pociągiem pośpiesznym.

    PKS oczywiście też funkcjonuje. Można skorzystać jeżeli chcemy jechać z okolic: Kalisza, Kielc, Lublina, Radomia, Sieradza.

    Jak więc widać, najgorszy dojazd będą mieli mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, ale jak się zaczytać w rozkład to dobre połączenia z jedną przesiadką zapewne też się znajdą.

    Dojazd z Piotrkowa do Sulejowa realizowany jest przez przewoźników prywatnych - minibusy. Jednak znaleźć rozkład jazdy tych minibusów to może być niewykonalne. Ja nie znalazłem.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Od 23 marca PKS Białystok uruchamia połaczenie Białystok-Zakopane przez Warszawę,Łódź,Częstochowę,Olkusz,Kraków.Odjazd z Białegostoku o godz.15.35,przyjazd do Zakopanego godz.5.40.Z Zakopanego odjazd o godz.21.45 przyjazd do Białegostoku o godz.11.50.Kursuje do 30.05.Szczegóły rozkładu na stronie PKS Warszawa

    No i pobili swój rekord. Mają dłuższy kurs od połączenia do Wrocławia i chyba będzie to 3-4 miejsce w rankingu ogólnopolskim pod względem długości.



    Temat: Polski Ekspress do Warszawy
    Czy ktoś się orientuje czy nadal kursuje  Polski Ekspress z Wrocławia  do
    Warszawy o 10.15? Zniknął z rozkładu na ich stronie internetowej, na
    informacje nie można się dodzwonić  a na informacje PKS tez nie mogę
    zadzwonić, bo mają nowy numer a moja linia ma ograniczony dostęp do
    połączeń:-) Będę wdzięczna za informacje. Pozdrawiam




    Temat: ::: ZLOT GRODKÓW 14-15.08.2004 ::: Wyjazd z Warszawy :::
    Mam pewien przemyślany plan dojazdu:

    Wyjazd z Warszawy o godzinie 8:05 rano (Dworzec Centralny) pociągiem pośpiesznym do Wrocławia.
    We Wrocku jesteśmy o 14:18
    15:10 mamy PKS do Grodkowa (pośpieszny). Długo ale tanio. Komu pasuje?? Bo mnie bardzo! Jak znajdziecie lepszą opcję to dajcie znac, ja przestudiowałąm już rozkłady i chyba ten jest najlepszy!

    Moge mieć prośbę do Bartolussa, gdyby był tak miły, i sprawdził jak jeżdżą PKSy z Grodkowa do Opola w sobotę 14 sierpnia??? Z góry dziękuję:)



    Temat: SEKTA MOON'a w akcji!
    Wlasnie udalo mi sie zdobyc informacje w spr. imprezy prania mozgu,
    ktora sekta Moon'a pod parasolowa nazwa  "Pure Love Alliance"
    organizuje za pare dni w Polsce. Moze uda sie ocalic pare osob.
    Dodatkowe informacje o sekcie Moona na mojej stronie
    http://www.apologetyka.pik-net.pl/sekty/moonies.html
    lub niezle info jest na stronie http://www.kuria.lublin.pl/CIKD/15.HTM

    A to szczegoly tej imprezy:


    Impreza trwa od 1 do 3 maja w Jastrzebiej Gorze w Osrodku Wczasowym KLIF
    ul. Bukowa 7.

    Planowane  sa marsze po plazy, Lisi Jar + Rozewie jak rowniez dyskusje,
    prezentacje video i mam nadzieje duzo sportu (jezeli pogoda dopisze).

    Jezeli jestes z Gdanska, Warszawy, Poznania badz Wroclawia to beda z tych
    miast nasi ludzie jechac pociagami do Gdanska a pozniej z Gdanska PKS-em
    do Jastrzebiej Gory.

    Koszt noclecu za caly pobyt 60 zl wyzywienie calodzienne w innym osrodku
    zalatwilismy za 20 zl od osoby.
    Tak wiec ceny sa calkiem sensowne.

    Jezeli dojezdzalbys indywidualnie to napisz a podesle Ci rozklad jazdy PKS
    do Jastrzebiej Gory.

    UWAGA:
    Na nasze imprezie sa 3 glowne hasla:
    No drink No Drug No f....

    Tak wiec nie ma wyjatkow - to jest jedyny obligatoryjny warunek.

    Pozdrawiam i daj znac co ty na to
    Piotr Zejer
    PLA Polska


    Pozdrawiam
    -

    Chrzescijanski Osrodek Apologetyczny
    http://www.apologetyka.pik-net.pl





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Swego czasu PEx uruchomił 2 połączenia na linii Warszawa-Radom-Kielce-Kraków.Niedługo później zostały zlikwidowane.Pamiętam,że kiedyś Polski Express jeździł właśnie przez Radom,Kielce,Kraków do Zakopanego.Jak już pisałem wcześniej-były też połączenia do Wrocławia,Karpacza i Kudowy Zdroju,a także Poznania(choć to ostatnie chyba z 10 lat temu).Wszystkie zlikwidowano.A przecież to były połączenia wielkich miast!Trudno powiedzieć dlaczego się nie sprawdziły-cena,niedogodne godziny odjazdów,brak przystanków w ważnych miastach?Atutem PEx-u zawsze był-jak sądzę-komfort.I śmiem twierdzić,że firma ta przyczyniła się w pewnym stopniu do polepszenia taboru przez PKS-y.A swoją drogą-połaczenie do Gdynii nie jest wykreślone z rozkładu jazdy Polskiego Expressu.



    Temat: Szybka Kolej Miejska - BESKIDY?
    adam

    powiedz Mi bo ten temat dreczy Mnie od dawna!
    dlaczego w Bielskim MZK ostatnie autobusy z okolic dworca odjezdzaja o 22:30? nie licząc #15?
    od nowego rozkładu jazdy przyjeżdżają pociągi w następujących godzinach:
    22:30 pospieszny z Wisły Głębce
    22:31 osobowy z Katowic
    22:45 pospieszny z Zakopanego
    22:50 pospieszny z Wrocławia
    23:00 TLK z Wisły Głębce
    23:18 InterCity z Warszawy
    00:13 osobowyz Katowic
    03:24 pospieszny ze Szczecina
    z Tych pociągów nie ma jak dostać się na Osiedla ani wogóle nigdzie, dlaczego w innych miastach się da a w Bielsku Białej Nie? MZK, PKP, PKS powinny współpracować! pozatym sądze że system SKM w Bielsku Białej na trasach:
    S1 Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała-Wilkowice Bystra z wydłużeniem kursów do Łodygowic
    S2 Bielsko Biała Wapienica-Bielsko Biała Główna-Kozy z wydłużeniem kursów do Jaworza i Kęt
    obsługiwany przez MZK, całkowicie zdałoby rację bytu, bo zarabiałby MZK, i jednocześnie PKP



    Temat: Dla tych co nie maja pomysłu na strone www !


    Niech ktoś zrobi wreszcie porządną stronę domową miasta stołecznego
    Warszawa.
    Z rozkładem jazdy PKS PKP MPK , ważnymi adresami , mapą itp itd (patrz np
    www.wroclaw.pl


    Ja jestem z Wrocka :)

    Lukar





    Temat: Ściana Ognia V 11-12.10.2008 r. Rolantowice k.Wrocławia.
    Witam!

    Jak w temacie, WGA "Zbójcerze" korzystając z posiadanej osobowości prawnej organizuje przejazd z Warszawy do Rolantowic i z powrotem w oparciu o bilety grupowe PKP. Koszt przejazdu: 80 zł w obie strony (na to składa się: 30 zł podróż pociągiem pospiesznym 2 klasą w jedną stronę oraz 10 zł - koszt PKSu dowożącego nas na miejsce - koszt PKS skalkulowany jest orientacyjnie - taryfowy koszt tego przejazdu powinien zamknąć się w 8 zł ale należy liczyć się z ewentualną opłatą za bagaż). Przejazd wg następującego rozkładu:
    Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny P16201 start z Warszawy Wschodniej - 22:28 w piątek 9.10.2008 (W-wa Centr. 22:45; W-wa Zach. 22:50) we Wrocławiu 05:00
    Wrocław Główny - Rolantowice PKS Wrocław 00089 start z Wrocławia 06:30
    Rolantowice - Wrocław Główny PKS Wrocław 00174 start z Rolantowic 18:00 wniedzielę 12.10.2008
    Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia P61200 start z Wrocławia 00:01
    Powrót do Warszawy w poniedziałek o 6:12 rano.
    Opłaty za zlot każdy ponosi we własnym zakresie.
    Link do strony organizatorów zlotu (dokładny regulamin, FAQ itp): http://forum.safezone.pl/viewforum.php?f=104
    Uczestnik zlotu musi mieć ukończone 18 lat.
    Wyjazd odbędzie się pod warunkiem zebrania co najmniej 10 osób chętnych!
    Zbójcerze nie są organizatorem imprezy a jedynie organizatorem przejazdu grupowego na imprezę! Wszelkie pytania odnośnie samego zlotu należy kierować bezpośrednio do organizatorów strzelanki.

    Kontakt ze mną: gg 3609101 lub tel. 022-215-06-93 (10:00-19:00 prosić Michała).
    Proszę wpisywać w niniejszym wątku osoby zainteresowane przejazdem. Ostateczny termin zgłoszeń 02.10.2008.



    Temat: 11-12.10.2008 Sciana Ognia 5
    znalazlem jeszcze alternatywe co do przejazdu popatrzcie

    Jak w temacie, WGA "Zbójcerze" korzystając z posiadanej osobowości prawnej organizuje przejazd z Warszawy do Rolantowic i z powrotem w oparciu o bilety grupowe PKP. Koszt przejazdu: 80 zł w obie strony (na to składa się: 30 zł podróż pociągiem pospiesznym 2 klasą w jedną stronę oraz 10 zł - koszt PKSu dowożącego nas na miejsce - koszt PKS skalkulowany jest orientacyjnie - taryfowy koszt tego przejazdu powinien zamknąć się w 8 zł ale należy liczyć się z ewentualną opłatą za bagaż). Przejazd wg następującego rozkładu:
    Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny P16201 start z Warszawy Wschodniej - 22:28 w piątek 9.10.2008 (W-wa Centr. 22:45; W-wa Zach. 22:50) we Wrocławiu 05:00
    Wrocław Główny - Rolantowice PKS Wrocław 00089 start z Wrocławia 06:30
    Rolantowice - Wrocław Główny PKS Wrocław 00174 start z Rolantowic 18:00 wniedzielę 12.10.2008
    Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia P61200 start z Wrocławia 00:01
    Powrót do Warszawy w poniedziałek o 6:12 rano.
    Opłaty za zlot każdy ponosi we własnym zakresie.
    Link do strony organizatorów zlotu (dokładny regulamin, FAQ itp): http://forum.safezone.pl/viewforum.php?f=104
    Uczestnik zlotu musi mieć ukończone 18 lat.
    Wyjazd odbędzie się pod warunkiem zebrania co najmniej 10 osób chętnych!
    Zbójcerze nie są organizatorem imprezy a jedynie organizatorem przejazdu grupowego na imprezę! Wszelkie pytania odnośnie samego zlotu należy kierować bezpośrednio do organizatorów strzelanki.

    Kontakt ze mną: gg 3609101 lub tel. 022-215-06-93 (10:00-19:00 prosić Michała).
    Proszę wpisywać w niniejszym wątku osoby zainteresowane przejazdem. Ostateczny termin zgłoszeń 02.10.2008.




    Temat: PKS uruchamia nocne połączenia nad morze


    http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,2786394.html

    Chcesz w góry, nad morze albo do stolicy? Możesz pojechać pociągiem lub
    autobusem. Mamy coraz większy wybór - PKS-y uruchamiają więcej połączeń
    nocnych

    - Właśnie uruchamiamy połączenie do Koszalina przez Darłowo i Dąbki, po
    wakacjach ruszą nocne autobusy na południe kraju - mówi Dariusz Zdziałko,
    specjalista ds. marketingu PKS Olsztyn. - Pasażer dotrze komfortowo na
    miejsce rankiem.


    NIe tylko PKS Olsztyn wpadł na taki pomysł. A skoro inni też to wprowadzaja
    do oferty to mają klientów i musi im się to opłacić:
    http://darlowo.info/dzial.php?nazwa=miasto&article=do_darlowa_nie_tyl...
    agiem

    Do Darłowa nie tylko pociągiem

    Od niedawna Darłowo uzyskało dogodne i bardzo tanie połączenie kolejowe. Za
    jedynie 3 zł możemy nowoczesnym szynobusem, w niespełna pół godziny dojechać
    do Sławna, gdzie zatrzymują się pociągi dalekobieżne.

    Tymczasem od jakiegoś czasu Darłowo posiada również dogodne połączenia
    autobusowe, i to nie tylko z sąsiednimi miastami. Bezpośrednie, pośpieszne
    autobusy, jeżdżą do Darłowa m.in. z Warszawy, Wrocławia (przez Poznań), czy
    Legnicy (również przez Poznań).

    Autobus z Warszawy do Darłowa kursuje od 24 czerwca do końca sierpnia. Bilet
    normalny na tej trasie kosztuje 57,00 zł, ale obowiązują też zniżki, np.
    studenci lub uczniowie zapłacą za bilet 39,90 zł. Autobus kursuje
    codziennie. Z Warszawy wyjeżdża o godzinie 21:30, w Darłowie natomiast jest
    o godzinie 06:40. Kurs powrotny z Darłowa zaczyna się o 20:15, a przyjazd do
    stolicy, wg rozkładu planowany jest na 5:12.

    Podobny wakacyjny autobus jeździ do Wrocławia. Jest to również nocny kurs.
    Autobus startuje o 22:00 we Wrocławiu, a w Darłowie jest o 7:50. Autobus
    zatrzymuje się m.in. w Poznaniu o godzinie 1:25. W odwrotną stronę, odjazd z
    Darłowa planowany jest o 22:40, a przyjazd do Wrocławia o 8:10 (4:50 w
    Poznaniu).

    Ostatnim dalekobieżnym połączeniem, który PKS uruchamia w lecie do Darłowa,
    jest kurs z Legnicy. Autobusy na tej trasie przez okres wakacji jeździć będą
    w każdy wtorek. Odjazd z Legnicy o 21:30, przyjazd do Darłowa o 6:47 (o 1:12
    postój w Poznaniu). Kurs powrotny zaczyna się o 21:40, natomiast przyjazd do
    Legnicy planowany jest na 7:00 (o godzinie 3:30 przystanek w Poznaniu).





    Temat: Nowy rozklad - IC Wawel


    | Bo nie maja innego wyjscia. Zwlaszcza, ze pozostale pospiechy sa
    | przeladowane ludzmi ktorzy jada do Warki i Radomia. Zrobic IC do Kielc i
    | zgarniac szmal jest najprosciej natomiast pomyslec nad dobem wszystkich
    | pasazerow - trudniej,

    | No zobacz a jednak sa ludzie ktorzy wola zaplacic wiecej i jechac
    szybciej, tzn.
    | wola zeby Nida byla Ex niz posp bo to zysk czasu, a to ze nie maja wyboru
    wcale
    | nie jest prawda. O podobnej porze jedzie PKS do Warszawy - tanszy, a
    ludzie i
    | tak wola Ex.

    Bo ludzie ogolnie w tym kraju wola pociagi. Zobacz na lokalnych liniach -
    gdzie sa 2 - 3 pary/dobe  - wszyscy tesknia za czasami gdy jezdzilo ich
    wiecej, mowiac, ze PKS to nie to samo...


    Ludzie teraz nie kieruja sie tym co lubia tylko tym co jest tansze. Po prostu
    PKS jest dosc drogi i _TYLKO_ dlatego zwykli ludzie jezdza pociagiem.


    Pociag jest wygodniejszy, mozesz
    rozprostowac kosci, zabrac bagaz, WC jest...


    Jezeli czlowiek wiaze konic z koncem to liczy sie dla niego cena, a nie komfort.


    Poza tym PKS znajac zycie
    przyjezdza na Dw. Zachodni - wiec jak ktos do Centrum to i musi skasowac
    bilet autobusowy za 2,40 - wiec pewnie wychodzi na to samo. No i posiadacze
    biletow ulgowych - aniszy jest Ex...


    Wiekszosc PKSow na kursy posp daje znizki, wiec Ex jest drozszy.


    | Wiec teorie o tym ze Exy jezdza pelne tylko dlatego ze nie ma
    | tanszej alternatywy sa tylko czesiowo pawdziwe, wszak Kielce maja pelno
    | alternatyw, a Nida jakos ma taryfe Ex.

    Gdzie te alternatywy? Sienkiewicz ktory od Radomia powinien sie nazywac
    "Sardynki w puszce" ?


    No i co. Nida do Warszawy jezdza glownie ludzie z Kielc i Skarzyska. A oni moga
    sobie spokojnie zajac miejsce w Sienkiewiczu.


    | Bez tego ani IC, ani te przyspieszone osobowki nie maja sensu.

    | No wlasnie na to zwocilem uwage i jakos odrazu wyrosly glosy ze potrzeby
    kwalifikowany, nie wazne z jakim czasem przejazdu.

    Bo w tym kraju IC dla ludzi oznacza dowartsciowanie wlasnego rejonu...
    Pamietasz IC Neptun do Lodzi?  Jego geneza byla taka - radni stwierdzili, ze
    Lodz musi miec IC. Jak sie skonczylo dobrze wiemy... Dla mnie IC Wawel w tej
    formie, co bedzie od 10.06, to robienie ludzi w konia...


    Dla mnie tez. Jezeli Wawel ma byc IC to tylko przez Poznan. Bo obecnie z Berlina
    Wawel czesto we Wroclawiu jest +20, a wg. nowego rozkladu bedzie +40 w stosunku
    do obecnego rozkladu. Wiec ta Legnica to jeszcze bardziej zwolni, a jezeli nie
    to juz z pewnoscia nie przyspieszy.





    Temat: troche o nowej cegle.....
    Prawdę mówiąc zdziwiłem się, że po wczorajszych informacjach o jej
    pojawieniu się, dzisiaj nic nie ma.
    Miałem nadzieje, że zrobią spis pociagów z cenami rynkowymi itp...
    Co to za pociag osobowy(?) Warszawa=Lublin na 550 jest  osobowy ale na 614
    posp...i to z innym (wolniejszym?!?) rozkładem
    Nie mogłem uwierzyć ale zrobiono i to chyba wręcz specjalnie skomunikowanie
    posp pokrywające Barbakana Kraków-Wrocław-Kraków (Z przesiadka w
    Kedzierzynie ) Katowice-Wrocław jedzie się13 min dłużej. Do Wrocka ok
    godzinę później powrót 30 min po Barbakanie. Wiec jadąc teraz Barbakanem nie
    będe się musiał denerwować, że zostałem do tego zmuszony:)
    Ten osobowy Kraków-Gorlice nawet nie jest taki wolny w porównaniu z PKSem
    posp jedzie ok 3:40 on niecałe 4 godziny cena jest chyba podobna (nie znam
    cen PKS Kraków) tyle że autobusów jest duużo więcej...
    Koniec wąskotorówek ale treba się było tego spodziewać:((
    Nadal istnieje ranne skomunikowanie Gorzów-Zbąszynek-Wolszyn:)
    Dalekobierznych osobówek to chyba przybyło, choc niektóre "odwieczne"
    odeszły.....
    Nie ma nic na temat odcinka Szczytno-Wielbark nawet w erracie.
    nie mam 2B ale obstawiam, że ten Bielsko-Wrocław będzie miał obieg z Drwęcą
    (Olsztyn-Wrocław)
    To ma być "takt" ?(jak to pisali na stronie PKP w tym "artykule" o nowym
    rozkładzie): Warszawa - Katowice 7:25, 8:00,9:35,11:00,13:40
    Czym się będzie jeździć rano z Krakowa do Łodzi gdy nie pojedzie
    Krakowianka? Nawet skomunikowania żadnego nie znalazłem....Mam nadzieję, że
    jak się będzie listopad zbliżać to ja przedłużą....(akurat)
    Sypialny i kuszetka Gdynia-Wisła.
    Zagórz-Gdynia 18:03-13:03
    to tyle
    może obowiącuje jakas cisza noworozkładowa a ja ją złamałem?;)
    Krzysiek




    Temat: Odwolane pociagi od 01.10.2002 na Dolnym Slasku


    | Od 01.10.2002 zawieszone zostaje kursowanie pociagow:
    |   55143 Jelenia Gora (odj. 22:25) - Wegliniec (przyj. 23:51)

    Ladnie, ladnie. Ten pociag juz kilkakrotnie ratowal mi 4 litery, kiedy
    wracalem z weekendowych wypadow w gory i nie zdazylem na bezposredni
    ostatni pociag z Jeleniej G. do Wroclawia (obecnie o 20:27, kiedys po
    21-wszej - przeciez w lecie o tej porze dopiero konczy sie lazenie po
    gorach), a nastepnego dnia musialem sie stawic w pracy. Jechalem wtedy
    22:25 do Weglinca i tam przesiadalem sie na nocny "453" Dresden-
    Wroclaw-Warszawa. Dzialalo.


    I to polaczenie bylo dosc popularne. Sam korzystalem i wiem ze ludzie ktorzy
    wsiadali w Lubaniu w wiekszosci czekali te godzinke w Weglincu na drezno. W
    ogole to bylo to dwie godziny pozniej z Jeleniej niz teraz ostatni w
    kierunku Wrocka odjezdza. Co prawda w RJ 02/03 ten ostatni bedzie troche
    pozniej, bo ok. 20:45 to niewielka roznica w porownaniu do tej 22:25...


    Coz, PKP zawiesza polaczenia, PKS dodaje. Od biezacego rozkladu
    funkcjonuje nowe polaczenie PKS Jelenia Gora-Wroclaw-Krakow. Autobus
    odjezdza z Jeleniej o 22:00, we Wroclawiu jest o polnocy. Coz, nie ma
    sentymentow, do widzenia PKP, witaj PKS...


    I nie wiem akurat czy PKP jakos "zarobi" na tym ze zlikwiduje ten pociag,
    ktory zasilal poniekad 453. Moze nawet i nie ma to znaczenia, ale akurat nie
    jest to jedyny przyklad glupoty ze strony ludkow z PKP. Tak samo bylo z tym
    ostatnim polaczeniem z Kraka do Wieliczki, ktore jak ktos wspominal
    przesuneli na pozniej co spowodowalo ze z ostatniego kwalifika z Wawy w
    Krakowie nie mozna bylo sie sensownie na te osobowke przesiasc. A co jest
    teraz? Zlikwidowali wszystkie trzy ostatnie w sniu osobowki, wynikiem czego
    ostatnia odjezdza o 20:45...

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Połączenie Warszawa - Wrocław - Świebodzice


    Witam
    Wybieram się pod koniec lipca do Bolkowa, w zeszłym roku jechałem (z Warszawy)
    tam dziennym pospiesznym do Świebodzic a tam w PKS, wszystko ładnie i sprawnie,
    i myślałem że w tym roku będzie tak samo, ale okazuje się PKP zlikwidowało
    dzienny pośpiech zostawiając tylko nocny o 21.46, wszystkie dzienne zostały
    skrócone do Wrocławia. Nie che jechać nocnym bo po prostu nie lubie ( w nocy
    się spi)  a pozatym niechce tracić widoków pięknego polskiego krajobrazu,
    wyszukałem już sobie mieszane połączenie, pospiechem do Wrocka a później
    osobowy, (nawet mi się bardziej podoba taki wariant) ale mam jednak pytanie czy
    może nasz "ukochany " przewoźnik planuje uruchomienie może jakiś dodatkowych
    beżpośrednich połączeń albo przedłuży dotychczasowe na trasie Warszawa -
    Jelenia Góra a zatrzymujących się w Świebodzicach, a pozatym może ktoś wie
    dlaczego zlikwidowali/skrócili te dotychczasowe ?


    PPKS "Tour" Jelenia Góra - 30 kursów na dobę do Jeleniej Góry. Tabor to
    przede wszystkim używańce z zachodu.
    Kawałek rozkładu z http://www.wroclaw.pl/m3314/p3768.aspx :
       14.15 Strzegom III N
       14.45 Strzegom I 5u
       15.15 Strzegom IV N
       15.50 Strzegom VII 5,6,7 DE
       16.30 Strzegom III D
       17.10 Strzegom I 5u
       17.45 Strzegom III N
       18.15 Strzegom I 5,7 u
       18.45 Strzegom III Un
       19.20 Strzegom III U<-
       19.55 Strzegom III Nn
       20.40 Strzegom V D
       21.30 Strzegom I 7u
       21.45 Strzegom I 5,7 D

    Wiec olej PKP bo szkoda lasu, czas podróży to około 1:20... czyli tyle ile
    dojedziesz pociagiem do Swiebodzic.

    PS. W koncu gdzies ci ludzie co jezdzili cugiem do Jelonki musza sie podziac
    :P





    Temat: O nowym rozkladzie
    Wlasnie w Tvn'owskich "Faktach" powiedziano o nowym rozkladzie. Oczywiscie
    prawie same narzekania. I wysnuto (wlasciwie prawdziwy) wniosek o tym, ze
    kolej cenowo jest coraz mniej konkurencyjna wobec PKSu, a nawet LOTu.
    Zapodano porownanie na trasie Warszawa - Gdansk. Chociaz nie wiem jak sie
    maja komfort podrozy i czas (o tym nie powiedziano nic):
    PKS = ~50zl
    PKP = 98zl (1. klasa)
    LOT = 138 (najtanszy bilet)

    Dla porownania pokazano H9-21 (ROTFL!!!), jakis tam samolot i babke, ktora
    powiedziala, ze "woli zaplacic wiecej niz tluc sie pociagiem".

    Pokazywali zwykle przedzialowe jedynki i dwojki na WC. Poza tym kible, kible
    i jeszcze raz kible... Nie pokazano zadnego Z1 (!). Na WC kamera jedynie
    ukazala odjezdzajaca EP09 z jakims skladem (wydac bylo tylko dach, wiec nie
    wiem czy byly to Z1. Mowiono wylacznie o brudzie i syfie, a pewna pani z PKP
    (ta co kiedys w Zlotowie czy tam Jastrowiu byla w programie TVP1 chyba
    Ciszewska) stwierdzila ze PKP ma "pewne trudnosci z regulowaniem platnosci
    wobec firm ktore sprzataja wagony".
    Poza tym: "5 linii na Gornym Slasku i Mazowszu zostanie zamknietych."
    Pokazano stacje Bytom z EN57 i powiedziano, ze "od 10. czerwca nie odjedzie
    juz stad zaden pociag do Katowic, a obecni pasazerowie musza poszukac sobie
    innego srodka transportu".
    Nie wiem, ale ja myslalem, ze chyba to na linii Gliwice - Bytom nie bedzie
    juz pociagow pasazerskich. Moze sie myle?

    Jedyna dobra (wedlug nich) strona nowego rozkladu jest skrocenie czasu na
    trasie z Warszawy do Wroclawia.

    Na koniec redaktor stwierdzil, ze bardzo zadluzone koleje szukaja
    oszczednosci wszedzie, ale obiecuja ze w tym roku nie bedzie zadnych
    podwyzek, a ceny jakie placimy za podroz koleja sa nieadekwatne do
    oferowanych warunkow i nie wie, kiedy to w koncu bedziemy mogli powiedziec,
    ze placimy duzo, ale za wysoka jakosc.

    BTW to nowy rozklad jazdy PKP jest czolowa informacja niemla wszystkich
    polskich dziennikow (vide: telegazeta, serwis BBC, wp.pl, Fakty) Zapodali mi
    to w dzisiejszym smsie z serwisu "Fakty SMS" - a tam podaja zawsze 2
    najwazniejsze informacje dnia !!! PKP zaczyna sie liczyc;)

    Pozdrawiam
    Tomasz Korycki

    tel. 502346710
    ICQ UIN 115678028





    Temat: Znikną pociągi osobowe Białystok - Ełk ?!?!
    Za Kurier Poranny:


    Przesiadka. Na autobus

    Nie będzie ani jednego pociągu osobowego do Ełku. Marszałek chce, by pasażerowie przesiedli się do autobusów.

    Wczoraj wicemarszałek Jan Kamiński rozmawiał o tym z szefami PKS.
    - Są na to gotowi - przyznaje Jan Kamiński, który odpowiada m.in. za połączenia kolejowe. - Usłyszałem deklarację, że mogą nam podstawić dodatkowe autobusy w godzinach, w których w rozkładzie na razie są pociągi. Autobusy te zajeżdżałyby na dworce kolejowe.
    Jest tylko jedno ale. Nasze autobusy jeździłyby tylko do Grajewa. Tam pasażerowie musieliby przesiąść się do drugiego, podstawionego przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Pasażerowie uważają, ze to chory pomysł.
    - Pociąg jest wygodniejszy, zawsze można usiąść - przyznają Rafał Jaszczuk i Dawid Zajkowski, którzy codziennie dojeżdżają do Knyszyna. - A w autobusie? Pewnie będzie tłok.
    Dojazdów autobusem nie wyobraża sobie też Janusz Bieniasz, który mieszka w Ełku, a pracuje w Białymstoku i jeździ pociągiem na tej trasie przez pięć dni w tygodniu.
    - Autobusem? Podróż pociągiem osobowym trwa godzinę czterdzieści. A autobusem będzie pewnie jeszcze dłużej.
    Sprawdziliśmy. Teraz PKS zwykły jedzie z Białegostoku do Ełku ponad 2,5 godziny! A zakładając, że kierowca będzie musiał zjeżdżać na bok z głównej trasy czas ten pewnie jeszcze się wydłuży. Doliczyć trzeba też kilka minut na wspomnianą przesiadkę w Grajewie. Podróż zamieni się więc w horror.
    Marcin Wróbel ze stowarzyszenia Kolejowe Podlasie zapowiada, że będzie dalej walczył o osobowe do Ełku. Przyznaje, że nie wyobraża sobie, by zniknęły po 10 grudnia, gdy w życie wejdzie nowy rozkład.
    - Zebraliśmy już ponad tysiąc podpisów wśród pasażerów. Dziś, najpóźniej jutro, przekażemy je marszałkowi - uważa Wróbel.
    Wicemarszałek Kamiński ma nadzieję, że uda mu się jeszcze uratować przynajmniej dwa pociągi w każdą stronę. - Potrzebujemy na to 1,5 miliona złotych - mówi otwarcie. - W czwartek jadę do Prostek, by rozmawiać w tej sprawie z samorządowcami z województwa warmińsko-mazurskiego. Jeśli zgodzą się, by wyłożyć połowę tej sumy, dwie pary pociągów uda się uratować.


    No to teraz z Ełckiego rozkładu jazdy zniknie właściwie co drugi pociąg
    Przez Białystok prowadziły najszybsze połączenia do Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Katowic itd, nie mówiąc już o tym, że mnóstwo ełczan (w tym ja sam) studiuje w Białym, dojeżdża tam do pracy, na zakupy itd itp
    Jak długo jeżdżę tymi pociągami tak nie pamiętam, żeby jeździły one puste
    Więc się pytam jaki jest sens ich likwidacji
    Czy zarząd warmińsko - mazurskiego na prawdę nie może wysupłać paru groszy na te połączenia? Przecież te pociągi mają służyć ludziom!



    Temat: Przez spoźnienie poci ągu spóźnił się na autobus
    http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,2550510.html

    Z powodu oczekiwania w Kędzierzynie-Koźlu na pociąg z Nysy Adam Bołomchała
    nie zdążył na ostatni PKS z Raciborza do Kietrza. Zmuszony był zamówić
    taksówkę, gdyż na autostop było i za późno, i za zimno. Wysłał skargę do PKP,
    ale choć od zdarzenia minęły dwa tygodnie, do tej pory nie doczekał się
    odpowiedzi

    28 stycznia pan Adam wsiadł do pociągu z Wrocławia do Raciborza, który na
    miejscu z reguły jest o 21.50. Wystarczy, by zdążyć na ostatni autobus do
    Kietrza, gdyż odjeżdża on pół godziny później.

    Tym razem było jednak inaczej. - W Kędzierzynie-Koźlu dyspozytor z Opola,
    który przedstawił się nazwiskiem Adamiec, zarządził godzinny postój.
    Spóźniłem się więc na autobus i musiałem wziąć taksówkę. Nie miałem wyboru,
    temperatura na dworze wynosiła minus 14 stopni - opowiada pan Adam.

    Jak się okazało, jego pociąg czekał w Kędzierzynie-Koźlu na osobowy z Nysy, z
    którego wysiadły... cztery osoby.

    Pan Adam wysłał skargę do PKP z pytaniami: czy kolej nie powinna mu zwrócić
    pieniędzy za taksówkę, czy nie taniej jest wynająć taksówkę dla czterech osób
    z Nysy, niż uruchamiać cały pociąg oraz czy powinien po wyjściu z pociągu
    pójść do kasy w Raciborzu i zażądać transportu zastępczego. - Nie uzyskałem
    żadnej odpowiedzi. Czy instytucje zajmujące się tego typu sprawami są równie
    fikcyjne jak rozkład PKP - pyta pan Adam.

    w Opolu, list mógł trafić do centrali w Warszawie. Tymczasem pasażer powinien
    skierować zażalenie na piśmie do opolskiego zakładu. - Powinien być do niego
    dołączony bilet potwierdzający, że pasażer jechał danego dnia na tej linii.
    Najlepiej, żeby na jego odwrocie znalazła się adnotacja kierownika pociągu z
    pieczątką potwierdzającą całą sytuację - mówi Szwed.

    - Gdyby był dołączony bilet, wszczęlibyśmy postępowanie wyjaśniające, czy w
    danym dniu na tej linii doszło do tak dużego opóźnienia - powiedział
    dyrektor.

    Co do spóźnienia pociągu z Nysy, dyrektor mówi, że to siła wyższa. - W
    styczniu mieliśmy kłopoty z autobusem szynowym na tej trasie. Były spore
    spóźnienia. Teraz już jest wszystko w porządku. A dyspozytor zarządził
    postój, bo prawdopodobnie był to ostatni pociąg w ciągu doby na tej trasie. A
    nie mógł znać rozkładu PKS - stwierdził dyrektor. Ten argument jednak Adam
    odpiera. - Zgłosiłem kierownikowi, że spóźnię się na ostatni autobus i będę
    zmuszony skorzystać z taksówki.





    Temat: Kursy przemienne
    Może jeszcze wymienimy kursy, które zmieniały obsługę? Była już mowa o Bielsko - Przemyśl, na pewno jeszcze takie:
    Warszawa - Zakopane - Warszawa, tu będzie sporo tego... kiedyś (chyba w 1979) jechałem kursem o 13:30 z Zakopanego obsługiwanym AFAIR przez Nowy Targ, na pewno jeździł też na tym kursie Grójec, chyba kiedyś także Warszawa.
    Z kolei na kursie jadącym o 8:30 z Zakopanego widziałem kiedyś autobus zakopiański, ale nie wiem, czy jeździł regularnie, czy tylko awaryjnie. Na pewno też w tym roku widziałem na tej trasie Volvo PKS Łódź, no ale ten to chyba był po prostu na testach.

    Dawny zakopiański kurs Ustrzyki D. - Zakopane został po likwidacji reaktywowany przez Sanok na skróconej trasie Sanok - Nowy Targ, a później przedłużony do Sanok - Zakopane.

    Jakieś zmiany były też na trasie Warszawa - Szczawnica (kiedyś jeździła Warszawa i Nowy Targ), no ale tu nie pamiętam szczegółów, choć mam jakąś hipotezę.

    Zakopane - Łódź (dawny, nie te wprowadzone w tym roku) był obsługiwany a to przez samą Łódż, a to przez Łódź i Zakopane, a to przez Łódź i Piotrków.

    Warszawa - Gołdap odjazd o 11:00 ze Stadionu był wg rozkładu 89/90 obsługiwany przez Garwolin, od co najmniej 1993 jeździ Warszawa.

    Kielce - Zielona G. Kiedyś tylko Kielce, obecnie razem z ZG.

    Dawny kurs Wadowice - Jelenia Góra (wadowicki) został przejęty przez JG i wydłużony do relacji JG - Kraków, a potem był stopniowo skracany: najpierw (wg rozkładów) JG - Bielsko, potem JG - Nysa, potem zdechł.

    Warszawa - głogów najpierw Warszawa i Głogów, potem chyba sama W-wa, potem zdechł; następnie reaktywowany przez Głogów w innych godzinach i z trochę inną trasą, potem wydłużony do relacji Warszawa - Lubin.

    Nowy Sacz - Nysa - czy tu czasem na początku nie jeździł sam Nowy Sącz?

    Siemiatycze - Gdańsk - kiedyś tylko Siemiatycze, obecnie razem z Gdańskiem.

    Jelenia Góra - Płock kiedyś JG i Płock, potem JG i Gostynin, obecnie tylko Gostynin (w krótkim okresie w relacji Karpacz - Płock).

    Koszalin - Olsztyn najpierw Koszalin i Olsztyn, potem sam Koszalin, potem zdechł.

    Biała P. - Gdańsk - a to sama Biała P., a to razem z Łosicami.

    Kołobrzeg - Wrocław najpierw sam Wrocław, potem razem z Kołbrzegiem.

    Co jeszcze?



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: Gdzie ta Pesa na Kamieniec - Legnica??


    | Watpie, zeby PKSem z Warszawy czy Gdyni do Szklarskiej Poreby jest 3 razy
    | krocej niz pociagiem.

    Na początku wątku była mowa o Wrocławiu OIDP ;)


    Ale odnioslem sie do watku, w ktorym wyraznie chodzilo o dojazdy pociagami
    dalekobieznymi. Wymienione byly one nawet z nazw, jednak caly ten fragment
    wypowiedzi nie wiem czemu usunales.


    | Widze, ze upierasz sie przy tym, ze do Szklarskiej
    | dalekobieznymi pociagami tez nikt nie chce jezdzic.

    Chce. KARKONOSZE nierzadko są równie obłożone, jak WETLINA... tylko że to
    wcale tak dobrze nie jest, bo po jednej takiej podróży każdy człowiek
    mający świadomość istnienia alternatywy pojedzie PKSem.


    No i dla Ciebie duze zainteresowanie pociagiem jest powodem do tego, zeby
    ludzie przesiadali sie do PKSu?? I automatycznie, ze nie ma sensu utrzymywania
    pociagow, bo ludzi jest tak duzo, ze jada w tloku i jest niewygodnie? W takim
    razie w dalszym ciagu odnosze wrazeniem ze rzeczywiscie popierasz brak
    pociagow do Szklarskiej.

    A co do samego ich kursowania, to z zeszlym rozkladzie dojezdzaly tam dwa
    codziennie pociagi dalekobiezne (Wawa i Gdynia) oraz w weekendy SZRENICA z
    Wroclawia. Mimo przyzwoitej frekwencji (moze nie 100% we wszystkich trzech
    pociagach) wszystkie 3 pociagi poza sezonem zlikwidowano. Czemu nie zostal
    zostawiony chociaz jeden z nich? W obecnym rozkladzie poza sezonem do
    Szklarskiej z Wroclawia mozna w najlepszym wypadku dojechac w weekend w 8h05.
    W ten sposob na pewno mozna osiagnac cel o ktorym piszesz, ze kazdy wybierze
    PKS. Ale to raczej nie dlatego, ze w pociagu jest tlok (a moglby byc przy
    zostawionym chocby jednym pociagu), a dlatego ze mozliwosci dojazdu po prostu
    nie ma wcale.

    Pozdrawiam!
    Marek Wiercioch





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Tak przysłuchuję się od jakiegoś czasu tej dyskusji i dziwi mnie ta licytacja nadodrzańsko-podsudecka. A poatrzcie na beznadzieję jaka dzieje się w Gorzowie (jak już ktoś tu słusznie zauważył). I nie wszystko jest winą braku trakcji. Tutaj odbywa się celowe wygaszanie popytu aby pozbyć się problemu. Mamy obecnie
    jednego Hetmana na dobę i dwa tragiczne łączniki do Portowca i Kopernika. Szczególnie łącznik do Portowca, który stoi w Krzyżu 40 min to jakaś paranoja. PIC wymyśłił sobie, że pośpiechy ze Szczecina do W-wy mają jechać przez Bydgoszcz, Toruń. Dla Szczecina to może jest ok. dając połączenie z Kujawami, ale Gorzów potrzebuje połączeń do Poznania !!! To jest ewenement/skandal/parodia (właściwe podkreślić) nawet na skalę Polski, że miasta o 120tys mieszkańców (Gorzów) i 600tys (Poznań) w odległości trochę ponad 100km nie mają bezpośrednich połączeń kolejowych (poza jedynym Hetmanem)!!! Oto moje propozycje do rozkładu 2009/10:
    Starosta - wydłużenie relacji do Gorzowa
    Gałczyński - relacja dzielona w Krzyżu na część szczecińską i kostrzyńską
    Bosman - relacja dzielona w Krzyżu na część szczecińską i gorzowską
    Noteć - dzienny pociąg Berlin - Gdynia/warszawa- Berlin przez Kostrzyn Gorzów, Piłę, Bydgoszcz(łączenie składów)
    dodatkowo dwa/trzy codzienne połączenia Gorzów - Poznań jako IR spalinowymi szynobusami, to rozwiązanie wydaje się być idealne, bo odpada zmiana trakcji w Krzyżu i możliwy jest czas przejazdu ok 1h50min, co absolutnie zabierze frekwencję PKS-owi i będzie świetną alternatywą dla samochodu.
    Ciekawy był również pomysł pociągu Gorzów-Wrocław przez Zbąszynek, Leszno.
    Do kolegów z Zielonej Góry: pomóżcie lobbować w Urzędzie Marszałkowskim i PICu - może jakieś wspólne relacje gorzowsko-zielonogórskie łączone w Zbąszynku albo Poznaniu, np. Zielonogórzanin ?



    Temat: Przetargi - BZP nr 9/02
    | | Oprócz tego niezmiernie ważne jest, by oddzielić takie WPK-2 od nacisków
    | | gmin, by nie było tak, że każdy ciągnie ten wózek w swoją stronę, a de
    facto
    | | stoi on w miejscu. I to jest właściwie problem również (ale w sumie w
    trochę
    | | mniejszym stopniu mojego WPK-3).

    | To jest akurat problem każdego jednego systemu KM po prostu dlatego, że to
    | gmina ją ma organizować.

    Nie do końca. Bo jeżeli weźmiesz taki Krakow, Poznań, czy Wrocław, to
    granica gminy mniej więcej pokrywa się tam z terenem obsługiwanym przez KM,
    a w Warszawie KM zajmuje się miasto i w sumie nie ma nacisku gmin (chyba że
    dają ekstra kasę). W GOPie takiego szczebla brakuje, więc problem jest
    specyficzny i lokalny.

    | | Dlatego proponowałbym jakieś obowiązkowe
    | | składki gmin na wspólną KM i nadzór nad nią z wyższego szczebla
    | | samorządowego - obecnie niestety województwa (WPK, nie?), ale lepiej by
    | | było, gdyby powstał jakieś urząd i rada aglomeracji.

    | Wystarczy odpowiednie biuro (nieduże) przy Urzędzie Marszałkowskim.

    Może i wystarczy. W sumie dla mnie, to cały GOP powinien być powiatem, ew.
    województwem. Ale to mało realne :-(((

    | A co z koordynacją rozkładów jazdy, itp.? Przecież taki system by się
    | szybko rozpadł - dlaczego autobus np. z Bytomia miałby wjeżdżać do
    | Tarnowskich Gór?

    Ponieważ mieszkańcy Bytomia chcą dojeżdżać do Tarnowskich Gór. A koordynacja
    rozkładów linii międzygminnych mogłaby być wzorowana na koordynacji linii
    obsługiwanych wspólnie przez wiele przedsiębiorstw PKS - dogadanie się
    między przedsiębiorstwami. Wszyscy musieliby działać na jednym systemie
    elektronicznych kasowników i mogłoby być cacy. Jeżeli rzeczywiście to gminy
    muszą w GOP organizować KM, to nie wiem, czy tak nie byłoby najlepiej,





    Temat: Pociągi-widma na Dolnym Śląsku
    Cytat: Niby niewielka, a jednak 100-150%.
    No i co? Te 150% zapełni pociąg? Dalej będzie to tylko max 15 osób. A to kwalifikuje pociąg do natychmiastowej likwidacji. Chociaż ja NIGDY nie widziałam w tych pociągach więcej jak kilka osób...

    Cytat: A po jaką cholerę utrzymywać żałosną szlakową? Zachowujesz się jak beton.
    Mówisz tak jakbym miała jakiś wpływ na poprawę stanu infrastruktury. Ja tylko próbuję dostosować się do realiów. UM nie może przerzucić dotacji do przewozów regionalnych na remont torów, tym bardziej nie należących do samorządu. Wydawało mi się, że to jest oczywista oczywistość, ale jak widać do wielu osób to nie dociera.

    Cytat: Tylko strategicznie dla Lubina liczy się Wrocław a nie Legnica. I to tam przeszkodą w dostępnie jest odcinek do Legnicy. Więc specjalne oferty tylko na odcinku do Legnicy niczego by nie zmieniły.
    I tu się zasadniczo mylisz. Pociągi relacji Lubin - Wrocław zapełniają się dopiero w Legnicy. Aby to zmienić trzeba ludzi zachęcić to korzystania z pociągu na odcinku Lubin - Legnica, a to można zrobić tylko atrakcyjną ofertą cenową.

    Cytat: Co do marzeń o setkach podróżnych z Legnicy do Głogowa i nazad, to nie wiem skąd ten optymizm.
    Tego nie powiedziałam. Ale pamiętam pociągi na tej linii sprzed kilkunastu lat, które powietrza nie woziły. Ty wtedy może robiłeś jeszcze w pieluchy. W piątkowe wieczory zawsze były tłumy wracające z Zielonej Góry. Pociąg ze Stargardu też jeździł pełny. Popołudniowe pociągi z Legnicy do Głogowa pełne były szkolnej młodzieży. Pociąg z Warszawy też miał dobrą frekwencję.
    Powtarzam, dobra oferta, dobry rozkład jazdy, a ludzie będą jeździć!

    Gdyby nie Borys to pociągów do Lubina nie byłoby w ogóle! UM nie chciał wywalać kasy w błoto, ale zadecydowały czynniki i układy polityczne. Są to pociągi stricte polityczne przeczące wszelkim regułom zdrowego rozsądku. Mało tego, pociągi na trasie Lubin - Legnica to wręcz wzorzec pociągów-widm! Lepiej byłoby te środki przerzucić na inną linię w celu polepszenia oferty, gdzie ludzie jeżdżą i chcą jeździć pociągami. Byłyby wtedy większe wpływy z biletów a tym samym mniejsze straty. Takie są realia, może nie wygodne dla Lubinian, ale cóż... liczby nie kłamią.

    Mam nadzieję, że nowym RJ nie będzie rządzić Borys i polityka, a zdrowy rozsądek. Trudno winić Lubinian, że przy takiej szlakowej nie chcą jeździć pociągiem i wybierają busy, ale na Lubinie świat się nie kończy. Ofertę trzeba dostosować do całej linii Legnica - Rudna (Głogów), tak aby osoby udające się np. do Głogowa czy Zielonej Góry wybrały pociąg a nie PKS.



    Temat: LIST OTWARTY W SPRAWIE PKP
    Oto rezultat stukania w klawisze przez osobę, pragnącą być identyfikowaną


    | Szczerze powiedziawszy różnica 3 złotych nie robi wielkiego wrażenia.
    | Zwłaszcza, że chodzi o bilet weekendowy, z którego z definicji korzysta
    się
    | rzadko...
        To nie 3 złote tylko 13,36%


    Nie. To 3 złote. Dla ludzi liczą się konkretne sumy, a nie jakieś
    wyimaginowane procenty.


    | rodziców podróżujących z dziećmi. A że mniejsze? No cóż - oni ustanowili
    | bonus, oni decydują o jego wymiarze.
        j.w. tylko czemu kłamią, że podwyżki są niewielkie i nieodczuwalne.


    "Niewielkie" i "nieodczuwalne" to określenia wybitnie subiektywne. Z uporem
    maniaka zarzucasz PKP kłamstwa, zamiast skupić się na wypunktowaniu
    ewidentnych głupot (np. przepis o 60%, ale nie w kontekście podróży
    Gorzów - Wolsztyn przez Poznań, bo tak nikt nie jeździ i nie będzie
    jeździł) i porównaniu pomysłów PKP z ofertą normalnych przewoźników.


        A podany przykład Cię nie przekonał??


    Nie. Był okropnie wydumany. Ludzie na codzien jeżdżą pociągami z Warszawy
    do Poznania, Wrocławia do Gdańska, itp. To, o czym pisałeś to jakiś
    margines marginesu, dla przewoźnika pewnie zupełnie nieistotny.


    | Znajdzie się, znajdzie - PKS...
        Pewny jesteś, proszę znajdź mi więc jakieś połączenie via PKS. Powiem
    tylko, że PKS ma tą wadę, że jeśli nie ma autobusu bezpośredniego to
    nierzadko w ogóle nie jesteś w stanie podać o której dotrzesz na miejsce.
    Rozkłady PKS-u są dość ciężko dostępne nawet w epoce internetu.


    Tu zgoda. W Internecie nie ma ogólnopolskiego rozkładu PKS, tylko rozkłady
    niektórych przedsiębiorstw. Ale panie informatorki na większych dworcach
    autobusowych mają PKS - owski "SRJP" i całkiem sprawnie się nim posługują.


    taksówką.


    Możesz. Możesz też poprosić busiarza, żeby Cię zawiózł. Ciekawe, ile osób
    rocznie korzysta z połączenia kolejowego Gorzów -  Wolsztyn?


        A tak w ogóle jeśli taki jest Twój tok rozumowania to nie chce mi się z
    tobą gadać.


    Było od razu na górze takiego disclaimera dać, to bym nie odpowiadał... 8-


    A poza tym zatrudnij się na PKP - wróżę Ci tam świetlaną
    przyszłość. Właśnie przez ludzi takiego pokroju jak Ty PKP jest tym czym
    jest czyli "burdelem na kółkach".


    Dziękuję. Jestem również cyklistą, a być może także należę do tajnego
    stowarzyszenia ludzi z kielniami.

    Marek A. Salwa





    Temat: Ranking dworców PKP
    Dworzec Opole Gł. w krajowej czołówce

    Ranking dworców "Gazety". Wśród dworców kolejowych w dużych miastach nasz opolski jest w czołówce. Ale toalety czy powiązanie z miastem zostawia jeszcze trochę do życzenia.

    Reporterzy "Gazety" objechali całą Polskę, by zlustrować dworce w największych miastach. Każdy oceniany był w 10 kategoriach - za każdą maksymalnie mógł zdobyć 10 pkt, czyli w sumie 100.

    Najlepsze dworce mają ok. 70 pkt, co i tak daje w skali szkolnej słabą czwórkę. Zwycięzcy nie powinni się więc zbytnio podniecać. Powody do zadowolenia wprawdzie są, ale wiele trzeba jeszcze poprawić. Wynik w okolicach 60 pkt (tu plasuje się m.in. Opole) oznacza, że dworcowi brakuje co nieco do doskonałości, że ma lepsze (na tle kraju) strony, ale i gorsze.

    Jak widzieli nasz dworzec reporterzy "Gazety"

    >> Dworzec piękny - wyjątkiem zachowane oryginalne wnętrze, półkoliste okna, łukowe sklepienie w ciemnobrązowym drzewie, taka sama ściana okien kasowych, rzeźbiona.

    >> Dwa perony tylko w małej części zadaszone i bez przejść podziemnych. Reszta ładnie zadaszona. Ale z peronu 2. trzeba dwa razy wchodzić i schodzić schodami.

    >> Ładna mapka sieci połączeń kolejowych wraz z rozkładami do wzięcia (w kraju to rzadkość).

    >> Obok dworzec PKS - łatwe dojście.

    >> Plac - na klombie może i ładne kwiaty, ale zastawione budami.

    >> Brak informacji jak dojść do miejskich autobusów, do PKS także. Plan miasta jest, ale mało widoczny.

    >> Toaleta - na peronie. Płatna 2,5 zł, czysta, ale dość stara. Zapaszek też mógłby być lepszy.

    >> Ławeczki są na peronie, ale za mało. Mało ławek w hali głównej, choć są przy księgarni w czymś w rodzaju poczekalni - tu jednak bardziej ponuro.

    >> Oznakowanie dworca - dobre, choć "wyjście do miasta" mało rzuca się w oczy.

    >> Budynek dworca w porównaniu do metropolii typu Wrocław, Warszawa czy Katowice jest zadbany. Estetyka kiosków nie powala, choć jeszcze jest znośnie.

    >> Internet w dwóch automatach z oryginalnym przelicznikiem walutowym; 1 zł = 0,5 euro = 7,5 min oraz 2 zł = 1 euro = 15 min.

    >> Informacja czynna w godz. 7-19.45 z irytującymi przerwami: 9-9.15 i 14.30-14.45 (ale w trakcie przerw pod telefonem!).

    >> Bar Przy lokomotywie, gdzie pani kucharka trze ziemniaki na placki dopiero po złożeniu zamówienia. I klasa!

    >> Kasy czynne wszystkie albo prawie.

    >> Dworzec sprawia wrażenie bezpiecznego, bo jest kameralny, ale w ciągu trzech godzin zaczepiło nas czterech wyłudzaczy.

    Na opolskim dworcu będzie nowocześniej

    Zarządcy opolskiego dworca zgadzają się, że trzeba jeszcze sporo poprawić, by osiągnął normę europejską. Zapowiadają, że zmiany na lepsze zauważymy już niebawem

    Mirosław Hałyno, zarządca Rejonu Dworców Kolejowych we Wrocławiu, pod który podlegają budynki dworca w Opolu:

    - Planujemy wraz ze spółką Intercity stworzyć centrum obsługi klientów, takie jak w Warszawie czy we Wrocławiu - mówi. A przy wyjściu na północne perony zwolnił się lokal i chcemy go przerobić na lepszą, bardziej wygodną i estetyczną poczekalnię. Prace powinny zacząć się jeszcze w tym roku, najdalej w przyszłym.

    Dodał, że najemca toalet zadeklarował, że w najbliższym czasie je zmodernizuje i przystosuje do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    Z kolei Tadeusz Siwek, z-ca dyrektora ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Opolu, który administruje peronami i przejściami podziemnymi, mówi, że w przyszłym roku ruszy przebudowa linii kolejowej na odcinku Opole - Kędzierzyn, przebudowany będzie wtedy cały dworzec, w tym przejścia podziemne, które zostaną dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

    Jeśli zaś idzie o lepsze powiązanie dworca z miastem, to Rejon Dworców Kolejowych chciałby powiększyć plac przed dworcem, wyrównać nawierzchnię, a także poprawić ciąg dla pieszych. - Ale tu sporo zależy od współpracy z opolskim urzędem miasta - mówi Hałyno.

    Ratusz jest zainteresowany. - Bo zdajemy sobie sprawę, że to wpłynie pozytywnie na wizerunek Opola - podkreśla Mirosław Pietrucha, rzecznik prezydenta.

    źródło: Gazeta Wyborcza Opole



    Temat: biedna Łódź - nie dla PKS
    Jak widac tylko PKP nie opłaca się dbać o pasażerów z Łodzi opowiadając,
    że
    Łódź jest za biedna...

    http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1529779.html

    Zmiany w rozkładzie PKS

    Zapowiada się ostra konkurencja między łódzkim PKS a koleją. W nowym
    rozkładzie przedsiębiorstwo uruchomi sześć połączeń do popularnych
    miejscowości wypoczynkowych

    Rozkład wchodzi w życie 15 czerwca i będzie obowiązywał przez rok.
    Łodzianie podróżujący na co dzień autobusami nie odczują zmian, gdyż
    będzie ich niewiele. - Nic nie wypada z rozkładu. Zdecydowaliśmy się
    tylko na kilkuminutowe przesunięcia odjazdów niektórych autobusów - mówi
    Jolanta Kluf, kierownik działu przewozów w łódzkim PKS.

    Za to od 21 czerwca w rozkładzie pojawią się sezonowe nowości. Będzie
    można jechać do:

    * Kołobrzegu. Wyjazd z Dworca Centralnego zaplanowano na godz. 5.30,
    przyjazd do Kołobrzegu - godz. 15.25. Z Kołobrzegu autobus wyruszy o
    godz. 4.55, by w Łodzi być o godz. 14.50. Bilet na całą trasę kosztuje
    52 zł. Jeśli pasażer kupi od razu bilet na drogę powrotną, zapłaci 10
    proc. mniej niż za bilet do Kołobrzegu. Studenci i młodzież szkolna mogą
    podróżować na tej trasie z 50-proc. zniżką;

    * Krynicy Morskiej (przez Warszawę i Elbląg). Z Dworca Centralnego w
    Łodzi odjedzie o godz. 10.50, by w Krynicy być o godz. 19.15. W podróż z
    Krynicy do Łodzi będzie można zabrać się o godz. 10.30 (przyjazd do
    Łodzi - godz. 18.55). Bilet kosztuje 47,70 zł. Studenci mają na tę trasę
    50-proc. zniżkę, a seniorzy, czyli osoby po 60. roku życia - 40-proc.
    Jeśli ktoś zdecyduje się przejechać całą trasę, dostanie dodatkowo
    10-proc. upust;

    * Kudowy Zdrój (przez Wrocław, Kłodzko, Polanicę i Duszniki). Z Łodzi
    zaplanowano wyjazd o godz. 23 (o godz. 6.50 - przyjazd do Kudowy), a z
    Kudowy - o godz. 21.30 (przyjazd do Łodzi - godz. 5). Bilet kosztuje 42
    zł. Studenci i młodzież szkolna ma 50 proc. ulgi. Jeśli pasażer kupi od
    razu bilet na drogę powrotną, zapłaci 10 proc. mniej niż za bilet do
    Kudowy;

    * Łeby. Z Dworca Centralnego autobus wyjedzie o godz. 21, by o godz. 6
    być w Łebie. W drogę powrotną wyruszy o godz. 21, by o godz. 6 być w
    Łodzi. Bilet kosztuje 41 zł. Na tę trasę jest tylko zniżka 10 proc. na
    powrót (jeśli oczywiście pasażer kupi od razy bilet w dwie strony);

    * Zakopanego. Dziś jest już jedno połączenie (wyjazd z Łodzi - godz.
    15.35, przyjazd do Zakopanego - godz. 22.55; wyjazd z Zakopanego - godz.
    5, przyjazd do Łodzi - do godz. 12.20). Od 21 czerwca rusza drugie. Z
    Dworca Centralnego autobus wyjedzie o godz. 6.15, by w Zakopanem być o
    godz. 13.35. W drogę powrotną autobus wyruszy o godz. 14.30, by w Łodzi
    być o godz. 21.50. Bilet kosztuje 42 zł. Studenci i seniorzy mają
    30-proc. zniżkę.

    Na tej trasie jest też zniżka 10-proc. na powrót (jeśli pasażer kupi
    bilet w dwie strony).

    Z kolei od 1 lipca z łódzkim PKS-em za 38 zł będzie można zabrać się do
    Olsztyna. Autobus będzie wyjeżdżał z Łodzi o godz. 6.30, by o godz. 12
    być na miejscu. Z Olsztyna wyjazd zaplanowano na godz. 13, a przyjazd do

    jest tańszy o 10 proc.

    Z rozkładu nie zniknie autobus do Koszalina. Będzie go jednak obsługiwać
    koszaliński PKS. Wyjazd z Łodzi zaplanowano na godz. 7.30 (przyjazd do
    Koszalina - godz. 16.10). Bilet kosztuje 52 zł.

    Za podane ceny można kupić bilet w jedną stronę

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 67 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.