Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS Katowice połączenia międzynarodowe PKS Koszalin przyjazdy odjazdy PKS Lublin Komunikacja prywatna |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS rozkałd jazdy BydgoszczTemat: Woj. kujawsko-pomorskie Rozkład jazdy PKS Bydgoszcz http://www.pks.bydgoszcz.pl Temat: Sieciowy Rozkład Jady PKS
Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności Nowy semestr z PKSem Jesteś uczniem, studentem? Kup bilet miesięczny ulgowy w marcu, wypełnij kupon, wrzuć go do urn konkursowych na dworcach autobusowych w Bydgoszczy, Nakle lub Świeciu i wygrywaj nagrody!!! Aż 50 upominków do rozlosowania!!! Regulamin dostępny w zakładce Rozkład Jazdy pt."Regulamin konkursu Nowy semestr z PKSem". Bilet miesięczny w PKS BYDGOSZCZ - TO SIĘ OPŁACA Zapraszamy do wzięcia udziału w programie "Złota Karta" Już w marcu przy zakupie biletu okresowego 30 lub 31 dniowego normalnego otrzymasz "Złotą kartę". Wypełnij ją i korzystaj z możliwości, które ona daje: do35 % ulgi na bilety jednorazowe 10% ulgi przy zachowaniu ciągłości zakupu biletów okresowych 30 i 31 dniowych niezmienność ceny biletów aż do 30.06.2009 r. Regulamin dostępny w zakładce Rozkład jazdy pt. Regulamin programu "Złota Karta". Źródło: PKS Bydgoszcz http://www.pks.bydgoszcz.pl/ //o: drobne poprawki (ź = Alt+X; data i godzina jest zbyteczna) Temat: PKSem na lotnisko z dworca PKS PKS pozazdrościł F.R. Busowi... w dzisiejszej pomorskiej jest reklama AUTOBUSEM NA SAMOLOT NOWA LINIA AUTOBUSOWA BYDGOSZCZ DWORZEC PKS - PORT LOTNICZY RUSZAMY 21 czerwca Rozkład jazdy dostosowany do godzin odlotów i przylotów z miejscowości Birmingham, Dublin, Liverpool, Londyn Rozkład jazdy autobusów na lotnisko skomunikowany z godzinami odjazdu i przyjazdu autobusów z: Torunia, Inowrocławia, Świecia, Nakła, Koronowa, Szubina, Barcina i Łabiszyna Niska cena biletów i bezpłatny przewóz bagażów WIĘCEJ INFORMACJI na www.pks.bydgoszcz.pl z TP S.A. 0300 300 350 z tel. kom. *720 84 00 oczywiście na stronie ani słowa... Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności BYDGOSZCZ-OSIELSKO-KUSOWO-DOBRCZ-KOTOMIERZ>STARTUJEMY od 24.04 Szanowni Pasażerowie!!! Uprzejmie informujemy, iż od dnia 24.04.2009 r. nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii Bydgoszcz â Dobrcz. Linia ta zostanie wydłużona do Kotomierza oraz zmieniony zostanie rozkład jazdy. Ulotki z nowym rozkładem jazdy dostępne w kasach biletowych oraz naszych autobusach. Prosimy o zapoznanie się z nowym rozkładem. Źródło: PKS Bydgoszcz http://www.pks.bydgoszcz.pl/ Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności Szanowni Pasażerowie!!! Uprzejmie informujemy, iż od dnia 01.10.2008 r. uruchomiona zostanie nowa komunikacja relacji: Bydgoszcz – Osielsko – Kusowo - Dobrcz Szanowni Pasażerowie!!! Ze względu na nikłe zainteresowanie komunikacją relacji Koronowo – Karolewo – Dobrcz (na odcinku Karolewo – Dobrcz), linia ta zostaje skrócona do miejscowości Karolewo Zawieszeniu ulegnie także kurs z Bydgoszczy (godz. 6.25) przez Osielsko, Włóki, Trzeciewiec, Dobrcz, Karolewo do Koronowa. Szanowni Pasażerowie!!! Uprzejmie informujemy, iż od dnia 01.10.2008 r. zmieniony zostaje rozkład jazdy relacji Bydgoszcz – Wtelno – Koronowo, natomiast zawieszeniu ulegają kursy relacji Bydgoszcz – Janowo – Bożenkowo – Koronowo (kursy obsługiwane będą wyłącznie od 15.05. do 31.08). Szanowni Pasażerowie!!! Uprzejmie informujemy, iż od dnia 01.10.2008 r. uruchomiona zostanie nowa komunikacja relacji Mąkowarsko – Lucim - Buszkowo – Koronowo oraz Mąkowarsko – Koronowo – Wtelno – Bydgoszcz. Szanowni Pasażerowie!!! Uprzejmie informujemy, iż od dnia 01.10.2008 r. uruchomiona zostanie nowa komunikacja relacji Wiskitno – Wierzchucin Królewski – Byszewo – Salno – Więzowno – Koronowo oraz Wiskitno – Koronowo – Wtelno – Bydgoszcz. Źródło: PKS Bydgoszcz [ Dodano: 8 Paź 2008, o 17:51 ] Temat: PKS : linie podmiejskie do Solca Kujawskiego i Łochowic Nowości w rozkładzie jazdy Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy iż dostosowując się do Waszych potrzeb i wynikających z nich opinii od dnia 01.09.2008 r. wraz z rozpoczęciem roku szkolnego w celu ułatwienia Wam dojazdu do poszczególnych miejscowości postanowiliśmy wprowadzić zmiany w rozkładzie jazdy na kierunkach: (...) • Bydgoszcz – Solec Kujawski - dostosowanie do Waszych potrzeb istniejących kursów (UWAGA! Rozkład dostępny w module Rozkład Jazdy, zakładka Solec Kuj. przez Rudy oraz Solec Kuj. przez Otorowo) Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług Źródło: PKS Bydgoszcz Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne No to nic dziwnego że Płocki PKS nie wjeżdża na dworzec PKS w Stalowej. O 15:05 ma odjazd kurs Stalowa Wola - Zakopane i była by to konkurencja dla Zakopiańczyka na odcinku do Tarnobrzegu. Autobus do Bydgoszczy nie jedzie przez Tarnobrzeg, tylko przez Sandomierz. Tu masz rozkład: http://www.pksplock.com.pl/rozklad_13.htm A w ogóle to jak dla mnie, to ten kurs wygląda dosyć sztucznie - ni to dzienny, ni to nocny. Ciekawe, czy nie było tak, że najpierw planowano tylko relację Płock - Przemyśl, a dopiero potem ktoś wymyślił jazdę do Bydgoszczy. Temat: PKS : linie podmiejskie do Solca Kujawskiego i Łochowic Podmiejska Komunikacja Autobusowa " Unibus " : Troche stare info ale dam na forum : Unibusem do Łochowic Bydgoski PKS zmienia od 24 maja rozkład jazdy autobusów na trasie Bydgoszcz-Łochowice Będą jeździły częściej i pod marką Unibus. Kierowcy zabiorą pasażerów na przystankach komunikacji miejskiej: rondzie Grunwaldzkim, ul. Nakielskiej (przy Lisiej, Wrzesińskiej, Widok, Wiśniowej, Żywieckiej) i Lisiej. GAZETA WYBORCZA Bydgoszcz link : http://miasta.gazeta.pl/b...04,5238628.html Autobusy którymi obsługuje linie PKA Unibus są MANy EL2x2 . Unibus jeździ do Solca Kujawskiego i Łochowic. Temat: Zielonym Jelczem po Bydgoszczy Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej ma przyjemność zaprosić na imprezę „Zielonym Jelczem po Bydgoszczy” Impreza odbędzie się w drugi weekend 2009 roku. Po bydgoskiej sieci będziemy się poruszać piątym wyprodukowanym Jelczem M181MB tzw. odkurzaczem. Przejazd rozpocznie się pod zajezdnią autobusową przy ulicy Inowrocławskiej (dojazd autobusami linii 64 i 69) . Następnie udamy się na przejazd po wybranych najciekawszych pętlach i zakątkach miasta. Przewidziane liczne fotostopy. Podczas imprezy przewidujemy grilla na klimatycznej leśnej pętli w Podkowie. Impreza zakończy się w miejscu startu – pod zajezdnią autobusową. Przejazd odbędzie się w sobotę 10 stycznia 2009r . Zbiórka przed budynkiem MZK o godzinie 15.45, impreza odbędzie się w godzinach 16.00 – 24.00 . Koszt przejazdu: 10zł. Prowiant i napoje należy zorganizować we własnym zakresie. Zgłoszenia przyjmowane są na adres email: http://spreadsheets.googl...IM4BvRTBCxroDJQ Regulamin imprez zamkniętych, rozkład jazdy podczas imprezy oraz mapka dojazdu z dworców PKP i PKS w miejsce zbiórki dostępne na http://www.bkmkm.bydgoszcz.pl Z poważaniem BKMKM. Wszelkie dodatkowe pytania można zadawać pod numerem gg:11300264 Author: ikarus Źródło: Phototrans.Eu Kto jedzie Temat: 62 Autobusy linii 62 pojadą aż do Żeglarskiej Wraz z początkiem nowego roku szkolnego, zmienią się rozkłady jazdy miejskiej komunikacji w Bydgoszczy Od 1 września na większości linii przywrócone zostaną rozkłady jazdy obowiązujące w czasie roku szkolnego. Wprowadzonych zostanie także kilka istotnych zmian tras miejskich autobusów. Wielu bydgoszczan ucieszy zapewne przedłużenie trasy autobusów linii nr 62. W wyznaczonych kursach (co 30 minut) jeździć one będą z pętli na Błoniu do Zygmunta Augusta i dalej ulicami Zaświat i Ludwikowo do skrzyżowania z Żeglarską. Z powrotem autobusy pojadą ulicami Żeglarską, Kąpielową, Ludwikowo, Zaświat, Zygmunta Augusta i następnie stałą trasą do pętli na Błoniu. Powstaną nowe przystanki: Zaświat-Artyleryjska, Ludwikowo-Rynkowska, Ludwikowo-Kmicica, Żeglarska (na ul. Ludwikowo przy wiadukcie), Żeglarska-Ludwikowo (kierunek Błonie) oraz Kąpielowa (kierunek Błonie). W związku ze zmianą trasy, wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. Inaczej kursować będą także autobusy linii nr 80. Z pętli „Port Lotniczy” do dworca PKP (co 30 minut przez wszystkie dni tygodnia) pojadą ulicami: Kujawską, Jagiellońską, dworzec PKS, Ogińskiego, Sułkowskiego, Czerkaską, Powstańców Warszawy, Zaświat, Zygmunta Augusta. [...] EXPRESS BYDGOSKI link : http://www.express.bydgos...109895&IdTag=85 /p: reszta wiadomości usunięta, ponieważ Panie Niusmen, taka informacja już była, tylko w innych słowach. Temat: Zlot Fanów Resident Evil - Umbrella Inc. - 3-4-5 Kwiecień Jeżeli chodzi o dojazd do Sulejowa... Jest to małe miasteczko (6,5 tys mieszkańców), nie ma tam kolei. Najbliższa stacja kolejowa znajduje się w Piotrkowie Trybunalskim, jak już bodek napisał 14 km od Sulejowa. Piotrków to mała stacja, ale zatrzymują się tam nawet expresy i intercity. Jeżeli mieszkasz w okolicach: Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Jeleniej Góry, Katowic, Krakowa, Łodzi, Olsztyna, Opola, Torunia, Wałbrzycha, Warszawy, Włocławka, Wrocławia to z tych miejscowości do Piotrkowa można dojechać bez przesiadek pociągiem pośpiesznym. PKS oczywiście też funkcjonuje. Można skorzystać jeżeli chcemy jechać z okolic: Kalisza, Kielc, Lublina, Radomia, Sieradza. Jak więc widać, najgorszy dojazd będą mieli mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, ale jak się zaczytać w rozkład to dobre połączenia z jedną przesiadką zapewne też się znajdą. Dojazd z Piotrkowa do Sulejowa realizowany jest przez przewoźników prywatnych - minibusy. Jednak znaleźć rozkład jazdy tych minibusów to może być niewykonalne. Ja nie znalazłem. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Witam. Jestem tu pierwszy raz, więc Was pozdrawiam z Bydgoszczy. Na stronie płockiego PKS-u http://www.pksplock.com.pl pojawił się rozkład jazdy chyba nowego połączenia Wrocław-Łódź-Płock-Giżycko. Wyjazd z Wrocławia od piątku do niedzieli o 21.00, z Łodzi codziennie o 1.15, w Giżycku 9.10. Odjazd z Giżycka o 21, w Łodzi 5.10, we Wrocławiu o 9.10 od czwartku do soboty. Temat: Bydgoski Tramwaj Wodny Rusza sezon turystyczny na bydgoskim odcinku Brdy: już we wtorek wznawia kursowanie Bydgoski Tramwaj Wodny Niewielki stateczek ,,Bydgoszcz" w premierowy - po półrocznej przerwie - rejs ruszy 1 maja o godz. 11 z nabrzeża przy hipermarkecie Tesco. Jak zwykle będzie płynął Brdą w stronę hali Astoria. Po drodze zatrzyma się na prawym, północnym brzegu przy dworcu PKS, przy Rybim Rynku i Wyższej Szkole Gospodarki. W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do pierwszego rejsu. - To ten sam stateczek, który pływał w zeszłym roku, musieliśmy go więc wyremontować po poprzednim sezonie oraz zimowym okresie oczekiwania. Tramwaj trafił do stoczni. Część drobniejszych prac wykonaliśmy również własnymi siłami - mówi Jan Tułszyński, nowy kapitan statku. Tramwaj wodny zabiera jednocześnie na pokład 12 osób. Bilet normalny kosztuje 2,2 zł, a ulgowy - 1,20 zł. Tramwaj będzie kursował do końca października. Szczegółowy rozkład jazdy można znaleźć na www.tramwajwodny.byd.pl. w końcu wiem ile toto kosztuje..;) kiedyś trzeba będzie się przepłynąć. Temat: Bydgoszcz - Rozkład PKS-u tajemnicą!!?? Mało mnie na tym świecie dziwi, ale jednak zdarzają się jeszcze takie rzeczy. Otóż dosyć często korzystam z usług PKS. Jestem mieszkańcem Bydgoszczy, więc najczęściej odjeżdźam z tegoż dworca. Każdorazowe dzwonienie do informacji PKS jest dość trudne, często telefon jest zajęty, a info na stronach internetowych tego przedsiębiorstwa jest bardzo niepełne - podane są tylko niektóre kursy w wybranych kierunkach i tylko tych realizowanych przez PKS Bydgoszcz. Pomyślałem sobie, że duzo prościej będzie zdobyć tabele z godzinami odjazdów autobusów z bydgoskiego dworca. Chodziło mi tylko o pełne dane z godzinami odjazdów - kierunek i godzina - nic więcej, nie chciałem ani info o przystankach pośrednich ani godzinach dojazdu do miejsce - tylko coś na wzór tabliczek przystankowych. Zapytałem się pani w kasie, czy coś takiego można nabyć - skierowała mnie do informacji. W informacji powiedzieli, że nic takiego nie mają i kazała mi iść do biura marketingu. W tymże powiedzieli mi, że też nie mają czegoś takiego, ale pani poradziła mi jeszcze pójść do kierownika tegoz biura. A pan kierownik z rozbrajającą szczerością powiedział, że w Przedsiębiorstwie PKS Bydgoszcz nie ma pełnego rozkładu jazdy autobusów, z którego możnaby się dowiedzieć, o której godzinie odjeżdżają te autobusy. Mało tego dowiedziałem się, że na taką zbiorową informację nie ma zapotrzebowania pasażerów, bo Ci najczęściej jeżdźą tylko na jednej trasie i wiedzą jak ich autobusy kursują. Pan kierownik poradził mi zatem każdorazowe dzwonienie na informację (tam całe info mają w komputerze, ale ten program w moim nie będzie działał - powiedział pan kierownik), albo kupno wielkiego rozkładu na cały region (kosztuje ok. 70 zł, ale pan kierownik nie wiedział dokładnie ile i nie mógł mi go sprzedać, bo nie został jeszcze zaksięgowany, dodał też, że jest bardzo skomplikowany i nieczytelny i na pewno nie będę umiał go odczytać). Zatem zamiast 5 czy nawet 10 stron z takim rozkładem, które kosztowałby kilka złotych zaproponowano mi chyba z 500 albo i więcj stronnicową księge, której i tak nie mogłem kupić. Ja zatem powiedziałem, że chyba jednak stanę pod wielką tablicą informacyjna w holu dworca i przepiszę sobie te wszystkie informacje, choć chyba jest tego strasznie dużo. Nie wiem tylko jeszcze czy to ja wydziwiam, czy PKS Bydgoszcz, które nie ma rozkładu na papierze z własnego dworca, zapomniało o swoich klientach. Pozdrawiam - Krzysiek Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności Skoro inni przewoźnicy mają taki temat to myślę że i tu się przyda Nowa komunikacja Bydgoszcz – Dobrcz Szanowni mieszkańcy gminy Dobrcz, uprzejmie informujemy, iż wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom nasze przedsiębiorstwo już wkrótce uruchomi nową linię Bydgoszcz – Osielsko – Kusowo – Borówno – Dobrcz Szczegółowe informacje dostępne będą w najbliższym czasie na naszej stronie internetowej oraz na dworcu autobusowym w Bydgoszczy. Prosimy na bieżąco zaglądać na naszą stronę www!!! Nowości w rozkładzie jazdy Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy iż dostosowując się do Waszych potrzeb i wynikających z nich opinii od dnia 01.09.2008 r. wraz z rozpoczęciem roku szkolnego w celu ułatwienia Wam dojazdu do poszczególnych miejscowości postanowiliśmy wprowadzić zmiany w rozkładzie jazdy na kierunkach: • Bydgoszcz – Świecie – Grudziądz – nowe połączenia oraz dostosowanie do Waszych potrzeb istniejących kursów • Bydgoszcz – Poznań – nowe expressowe połączenia • Bydgoszcz – Nakło – nowe szybkie połączenia • Bydgoszcz – Brzoza - Przyłęki – nowa komunikacja • Bydgoszcz – Inowrocław – nowe połączenia oraz dostosowanie do Waszych potrzeb istniejących kursów • Bydgoszcz – Dąbrowa Chełmińska – nowe połączenia • Bydgoszcz – Solec Kujawski dostosowanie do Waszych potrzeb istniejących kursów (UWAGA! Rozkład dostępny w module Rozkład Jazdy, zakładka Solec Kuj. przez Rudy oraz Solec Kuj. przez Otorowo) Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług U nas ceny się nie zmienią Szanowni Państwo, dbając o Wasz budżet, z przyjemnością informujemy, iż zakupując bilet miesięczny lub okresowy na miesiąc wrzesień, gwarantujemy Państwu możliwość zakupu biletu w kolejnych miesiącach aż do końca roku 2008 w niezmienionej cenie Źródło: PKS Bydgoszcz Temat: Ryzyko za kierownicą rzęcha Ryzyko za kierownicą rzęcha Kierowców autobusów - zanim otrzymają prawo jazdy - czeka od września 280 godzin szkoleń Wciąż brakuje kierowców. Tym, którzy siadają za kółkiem autobusów, często brakuje doświadczenia. Dostają też najbardziej zniszczone pojazdy. PKS w Bydgoszczy huczy od plotek. Pracownicy twierdzą, że podczas lekkoatletycznych mistrzostw byli namawiani do łamania czasu pracy. - Wtedy było najgorzej - mówi jeden z pracowników. - Rekordzista jeździł 25 godzin. Miał krótkie przerwy, ale to chora sytuacja. Cała firma o tym mówi. Młodym kierowcom na wstępie przydzielane są najbardziej zdezelowane pojazdy. Nie dziwię się, że szybko odchodzą. Jeden z nich po zakończeniu pracy napisał raport, w którym wyliczył wszystkie usterki autobusu, od zepsutych hamulców po brak gaśnicy. Na koniec soczyście stwierdził że „tym się k... nie da jeździć”. Został dyscyplinarnie zwolniony - mówi kierowca. Reklama Dyrektor PKS, Wojciech Dziuba, uważa, że do tak rażącego naruszenia czasu pracy dojść nie mogło, ale... - Z całą odpowiedzialnością prześwietlimy tę sytuację. Jeśli chodzi o przydzielanie nowych autobusów, to ufamy przede wszystkim kierowcom z doświadczeniem. Jestem przekonany, że to nie powinno nikogo dziwić - mówi dyrektor, który nie chciał jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy obsługa mistrzostw świata narażała kierowców na łamanie przepisów prawa pracy. - To nie ja układałem rozkład jazdy - stwierdza. Wypadki autokarów w Serbii i Rumunii obnażają słabość polskiego systemu szkoleń kierowców. - Teraz mamy problem - mówi Zbigniew Lizoń, prezes Fundacji Akademia Transportu, organizującej dodatkowe szkolenia dla kierowców ciężarówek. - Instruktorzy uczą zdawania egzaminu, a nie opanowania samochodu. Tego raczej się nie zmieni. Można jedynie apelować do kandydatów na kierowców, aby nie wybierali się na kursy na wyższe kategorie za 1600 złotych, które oznaczają mniejszą liczbę wyjeżdżonych godzin. Sytuację powinny poprawić nowe przepisy, które wprowadzają kursy doszkalające, choć liczba godzin na poziomie aż 280 godzin może budzić dyskusje - uważa prezes. Dziś na kategorię D wystarczy wyjeździć około 60 godzin. Od września podniesiona będzie też granica wieku przy ubieganiu się o prawo jazdy na autobusy - do 24 lat zamiast obecnych 21. EXPRESS BYDGOSKI link : http://www.express.bydgos...108032&IdTag=85 Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Przepraszam że wrocę do dużo wczesniejszych wątków ale dawno mnie nie było. Po pierwsze linia Warszawa - Świnoujście miała być wykonywana także przez PKS Warszawa ale uruchomiliśmy już nową linię do Koszalina z PKS Koszali tak więc nie byliśmy w stanie. Jeżeli chodzi o to że nie ma przystanków pomiędzy Warszawa a Poznaniem na linii do Świnowujścia, przystanki umyślnie nie znalazły się w rozkładzie, po to żeby skrócić czas jazdy do 10 godz., ponadto PKS Warszaw ma już skoordynowany rozkład jazdy Warszawa - Poznań - Zielona Góra - Słubice dwa kursy dziennie z przystankami na odcinku Wa-wa - Poznań, więc nie chcieliśmy żeby ze soba zbytnio konkurowały, mam nadzieje że już niedługo będą sprzyjające warunki do tego by ją otworzyć. Jeżeli chodzi o połączenia Warszawa - Poznań w ogóle, to trzeba powiedzieć że przewoźnicy się boją tej linii z powodu silnej koleji na tym odcinku, moim zdaniem komunikacja autobusowa swobodnie mogła by tam istnieć ale nie jako konkurencja tylko alternatywa. Przez krótki czas w 2001 jeździliśmy takim kursem mieliśmy już stałych pasażerów, narazie było słabo z powodu barku przyzwyczajenia pasażetów do autobusów w tym kierunku ale moim zadniem linia rokowała dobrze, została zamknięta z powodu perturbacji wewnątrz PKS Warszawa. Jeżeli chodzi o dalekobieżną komunikację autobusową to trzeba sobie powiedzieć że będzie się rozwijała nadal tak jak w tej chwili, jak już wspomniałem nie należy upatrywać jej jako konkurencji do koleji bo nigdy nią nie będzie, tamten system centralnie zarządzany spowodował to że autobusy były uzupełnieniem koleji ale tak być nie musi. Wbrew pozorom autobus jest tańszy, ceny biletów właściwie nie uległy zmianie od 3 lat, większość przewoźników prowadziła zniżki handlowe dla dzieci, studentów i seniorów co poprawiło atrakcyjność, coraz częściej ceny na danym odcinku dostosowywane są do rynku lokalnego. Wiem że autobus zazwyczaj jedzie dłużej, ale standard wozów i jakość obsługi się ciągle poprawia, jest przede wszystkim bezpiecznie. Są połączenia w ktorych autobus zaczyna wygrywać z koleją chośby Warszawa - Bydgoszcz, Warszawa - Radom, Warszwa - Lubin. Rozwój jest hamowany przez brak odpowiedznich dróg przez co nie ma sensu wprowadzanie połączeń expresowych, ale to już nie wina przewoźników. Na koniec dementuje informację że PKS Warszawa jest monopolistą w komunikacji dalekobieżnej, wbrew pozorom jesteśmy małym przewoźnikiem mamy tylko 55 wozów, 32 linie ale za to tylko dalekobierzne, nasze linie właściwie obejmują znaczną część kraju i dlatego są widoczne. Polski Express już nas dogonił ma podobna ilość wozów tylko że ma bardziej skonsolidowane linie, to znaczy na linii 7 ale na każdej po kilka kursów my za to linii mamy dużo ale po jednym kursie. Jako jedyny PKS w Polsce tak się specjalizujemy. Temat: Zaliczenie sieci... 1.Bydgoszcz: a. tramwaje 3,5-4h b.autobusy dzien dla wytrwalych (zgaduje: ok 17h) 2. Toruń 3. Grudziadz 4. Inowroclaw 5. Konin 6. Wloclawek 7. Pila 8.Chojnice 9. Tczew 10. Malbork 11. Płock 12. Elblag wystarczy -pozdrawiam Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Tylko nie wiem czy zauważyłeś że PKS MA RELACJĘ L U B L I N - K U D O W A !!!!!!!!!! a nie Lublin - Puławy i nie nastawia się na podróżnych do Puław. Nie wiem czy się nastawia czy nie. Nikt nie zabrania jeździć autobusem Lublin - Kudowa na odcinku Lublin - Puławy. Miałem się nie wtrącać w dyskusję ale małe coś wtrące. Jeżeli ktoś uważa że autobus co 40 min to za długo to ręce opadają. Oczywiście najlepiej by było gdyby bus był na zawołanie, podjężdżał pod same drzwi i kierowca wnosił torbę i potem zanosił pasażera na plecach i jeszcze za niego płacił. A potem się dziwimy że społeczeństwo leniwe. Ja uważam, że na trasach typu Lublin - Biała Podlaska, Lublin - Zamość, Lublin - Chełm czy Lublin - Warszawa częstotliwość co 40 minut to zdecydowanie za mało. Dobrze jest tak jak teraz. Nie słyszałem żeby jakiś pasażer się żalił że ma za dużo połączeń. Aha - i widziałem na własne oczy jak szła kobieta do busa z 2 torbami, kierowca wyskoczył, wziął od niej bagaże, otworzył jej drzwi a sam zapakował torby do bagażnika. To był bus Lublin - Włodawa ale nie wiem jakiej firmy. Ludzie busami nie jeżdżą dlatego że tak bardzo je kochają, że są takie wygodne( ) itp, tylko dlatego że są tanie, szybkie i są często ale zapewniam cię że gdyby z podobną częstotliwością i za podobną cenę i w zbliżonym czasie jeździły autobusy nikt by busami nie jeżdził. Przykład Linia Toruń - Bydgoszcz. Płacę każde pieniądze jak znajdziesz mi busa na tej lini. Cena biletu 5.20 za studencki, 50 minut jazdy i do tego wygodne DUŻE autobusy i rozsądny rozkład i dużo większe potoki podróżnych niż np.: z Chełma do Lublina.Pytam. Gdzie busy? Może Kujawsko Pomorskie jest na innym etapie rozwoju. U nas też 10 lat temu nie było busów z Lublina do Chełma. To nie wina busiarzy, że PKS nie potrafi zapewnić porządnej częstotliwości. W większości znanych mi przypadków jest akurat odwrotnie. Ale akurat to, że busy wskakują na trasy PKS-ów to skutek tego, że to PKS był pierwszy a busy nastały długo, długo później. Nie to żebym nie lubił busów...ja po prostu zawsze będe wolał PKS. A ileż to ty tych przypadków znasz. Busy były długo wcześniej niż PKS i nawet PKP. U nas na Lubelszczyźnie pierwsze prywatne linie międzymiastowe powstały jeszcze za cara. PKS powstał zdaje się 75 lat temu. Temat: Koniec całodobowej kasy w Solcu Kujawskim...
Temat: Co z Turem od nowego rozkładu jazdy? Cytat: studenci nie musieli by przyjeżdżać dzień wcześniej. Zysk jednego dnia jest pozorny.Jazda odbywa się w nocy i nad ranem.Człowiek jest nie wyspany,idzie na zajęcia na których się męczy.Po nich zamiast sie przygotowac na następny dzień śpi bo nie jest w stanie nic zrobić.Miałbyc jednodniowy zysk a jest strata. No tak, lepiej wyjeżdżać z domu ok godz. 15tej w niedziele, po max. 24h spędzonych w domu, po 2 tygodniowej rozłące - bo tak jest obecnie. A studenci zaoczni, lepiej niech rzucą pracę, aby zdążyć na pociąg. No jeszcze fakt, że rzadko kiedy zajęcia rozpoczynają się później niż o 8.30. Cytat: Nie chcę polemizować ale nie chodzi o fakt wyjazdu ze Szczecinka o 3.05 ale o fakt przyjazdu do Trójmiasta ok godz. 7 rano. [/quote]O 7 rano nic nie załatwisz.Lepsza godzina to 9-10 czyli skomunikowanie z obecnym Turem.Po drugie rozkład przedtstawiony jest nastawiony na dojazd do Trójmiasta co według mnie się nie sprawdzi.Nie będzie tylu chetnych,a wręcz twierdze że liczba podrżnych będzie bliska zeru,aby to połączenie było rentowne.Ponadto sądze że ważniejsze jest aby zapewnić odpowiednią siatke połączeń pomiedzy 6-22 na lini Chojnice-Szczecinek-Chojnice a nie tworzyć pociąg widmo.Pozatym obsługa lini o tak wczesnej porze według mnie była by nie opłacalna. [/quote] [/quote]Podsumowując według mnie takie połączenie nie ma większego sensu.[/quote] Pociąg relacji Chojnice - Gdynia (4.10 - 7.00) istnieje już od paru dobrych lat i nie ma niskiej frekwencji. Różnica w wyjeździe ze Szczecinka to 1h. Jednak chojniccy studenci dzienni i zaoczni doceniają to połączenie i im sprawia 1 dzień różnicę. Chyba każdy mieszkający w okolicach Chojnic wie, że najwięcej pociągów z Chojnic wyjeżdża w godz. 4.00 - 7.00. Pociąg ze Szczecinka w Chojnicach byłby o godz 4.00 ma skomunikowanie z Bydgoszczą, a dalej Toruń, Inowrocław, Warszawa, Laskowice Pom, Piła i przybywa do tych miejscowości o ludzkich porach. Co do TURA to nie przeczę, że jego godziny kursowania są najlepsze dla Człuchowian i Chojniczan, ale jak już będą tworzone bezpośrednie połączenia to na bazie już istniejących, czego przykładem jest właśnie TUR pdnb - Oczywiście Człuchowianie mają ogromnego przewoźnika, który udupił linię Chojnice - Szczecinek - PKS Człuchów (chyba najdroższy cennik z wszystkich w Polsce) - jakimś dziwnym trafem , pomimo nieludzkich cen, opłaca mu się otwierać nowe relacje Człuchów - Chojnice - Gdańsk. Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?
Są 8-) Osobówki z Gorzowa/Krzyża są skomunikowane z pociągami do Berlina.
Kiedys, ale to bylo z 10 lat temu...
Niestety mam wrażenie że takie to są prawa PKP PR, a nie rynku i ekonomi.
| Powiedz to tym z UTK... jak narazie jeden
Temat: No więc po obchodach | Jak było? Super!! | ale również kierowców. Na ulicę Dajwór autobus przyjechał o 9:58 i tu Ja się pochwalę, że dzięki szerokim znajomościom kolegi Adama Śnieżka | Pierwszy kurs Wrażenie z jazdy ogórkiem jest niesamowite. Autobus jest odpicowany w | Po za rzeczonym autobusem dziś po Krakowie jeździły Sanok [87] ze swoją Kancioka i Sanoka się nam udało złapać, a na Gracówkę już brakło czasu | A co do przyjezdnych to widziano wiele osób z różnych zakątków kraju Myśmy się wybrali jeszcze do zajezdni Płaszów, gdzie mistrz zmianowy Na koniec - pozdrowienia dla kierowcy z PKS Katowice S.A., który wspiera Temat: Relacje Z Imprez UWAGA: Soundtropolis 2006 Już po raz trzeci pragniemy Was zaprosić w dniach 21-22 lipca na najdłuższą imprezę plenerową tego lata. Miejsce imprezy - Zamek Ogrodzieniecki w Podzamczu to najbardziej imponujące Orle Gniazdo spośród wszystkich zamków Jury Krakowsko - Częstochowskiej. Usytuowany na Górze Janowskiego - najwyższym wzniesieniu Jury (504 m. n.p.m.) - zbudowany z twardego wapienia i dolomitów przetrwał wieki. Dzielnej ekipie Mayday.pl po raz trzeci udało się go opanować na 2 niesamowite, pełne wrażeń dni !!! A wrażeń tych dostarczą Wam znakomite osobistości takie jak: Westbam | Berlin Joachim Garraud | Paris Monika Kruse | Berlin Umek | Ljublana Gunjah | Dresden Siasia | Katowice Gogo | Katowice Screwball | Bydgoszcz Casper & Protecto | Poznań ATB | Bochum Moguai | Recklinghausen Hooligan | Bottrop Kai Tracid | Frankfurt Lucca | Praga Diana D'Rouz | Warszawa Dervish | Warszawa Poziom-X | Warszawa Oczywiście przykładem poprzedniego roku, uruchomione będzie miasteczko namiotowe, z pełnym zapleczem socjalnym oraz ciepłym jedzonkiem. Idealne miejsce na naładowanie akumulatorków. No i kilka informacji dla niezmotoryzowanych: Z wszystkich miast na Soundtropolis można dojechać PKP lub PKS-em. Wystarczy dojechać do Zawiercia. Z Zawiercia na zamek w Ogrodzieńcu można dojechać autobusami z dworca PKS. Rozkład jazdy PKS na trasie Zawiercie - Ogrodzieniec: 12:10, 16:00, 18:40, 20:10, 22:20 Odległość z Zawiercia do zamku w Ogrodzieńcu wynosi ok. 10 km. Cena za TAXI wynosi ok. 30 zł - 40 zł. Odjazdy autobusów po imprezie z Ogrodzieńca do dworca PKP w Zawierciu: 5:13, 5:14, 5:16, 5:18, 6:08, 6:14, 7:17, 7:23, 7:59, 8:23, 9:18, 9:21, 10:01, 10:08, 10:18, 10:43, 10:55, 11:13, 11:48 Odjazdy pociągów PKP z Zawiercia do niektórych miast: Zawiercie - Katowice 21.07.2006 piątek 04:52, 05:31, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 09:03 22.07.2006 sobota 04:52, 05:31, 06:05, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 08:00, 08:28, 09:03 Zawiercie - Częstochowa 21.07.2006 piątek 05:32, 06:12, 06:33, 07:14, 07:17, 08:33, 09:16 22.07.2006 sobota 05:32, 06:12, 06:33, 07:14, 07:17, 08:33, 09:16 Zawiercie - Gliwice 21.07.2006 piątek 05:31, 05:47, 06:05, 06:20, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 08:00, 08:28 22.07.2006 sobota 05:31, 05:47, 06:05, 06:20, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 09:03 Zawiercie - Kraków 21.07.2006 piątek 05:27, 06:35, 06:59, 07:45, 08:28 22.07.2006 sobota 05:27, 06:35, 06:59, 07:45, 09:46 Zawiercie - Warszawa 21.07.2006 piątek 05:49, 07:39, 08:39 22.07.2006 sobota 05:49, 06:39, 07:39, 08:39 Zawiercie - Łódź 21.07.2006 piątek 06:12, 07:14, 09:16 22.07.2006 sobota 06:12, 07:14, 09:16 BILETY: 86 zł - przedsprzedaż 95 zł - w dniu imprezy W cenie zawarty jest 7% VAT. Punkty sprzedaży biletów doliczają 5% prowizji. Bilet jest ważny na wszystkie dni trwania imprezy. wiecej info na stronie http://www.soundtropolis.pl/ Pozdro Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Dziś przyuważyłem obok PKiN-u Pięknego Forda Transita najstarszej generacji z napisem na boku Warszawa - Bydgoszcz. Wyjaśniła się sprawa czerwonego Transita z napisem Warszawa - Bydgoszcz. Jednak należy do firmy Sid-Bus czyli na szczęście nie mamy drugiego busa. Pozwoliłem sobie wejść na stronę tego przewoźnika i co tam czytamy min. : " posiadamy bardzo komfortowe i bezpieczne busy firmy Mercedes Sprinter". Więc wychodzi na to że moje wyobrażenie o komforcie i bezpieczeństwie legło w gruzach za sprawą firmy Sid-Bus. Ten Transit nic wspólnego z komfortem i bezpieczeństwem nie miał ale ten ze zdjęcia na stronie też moim zdaniem do najbardziej komfortowych nie należy. Cóż... gdzie ten komfort i bezpieczeństwo? Wyjaśniło się też dlaczego pojawił się on w okolicach dworca centralnego. Po co płacić za reklamę jak wystarczy busa zaparkować przed przystankiem polskiego Expresu i Komfort Busu na Al. Jana Pawła. Postoi kilka godzin i reklama dotrze do tych osó do których powinna.Proste prawda? Uważam że PKS Bydgoszcz powinien już teraz zacząć zastanowić się nad szybkim połączeniem z Warszawą ale nie przez Włocławek, Płock tylko trasą nr 10. Oczywiście wiem że to jest mało realne dlatego zapewne lada chwila wjedzie tam jakiś busiarz. W tej chwili trwa tam remont i podróż tamtędy może przyprawić o zawrót głowy (14 wahadeł). Ale po zakończeniu remontu będzie dość szeroka droga i z dobrą nawierzchnią. Należy stworzyć kursy które po drodze do Warszawy będą zatrzymywały się tylko w Toruniu.Lipno i Sierpc bym sobie odpuścił. Wydaje mi się że przejechanie tej trasy w niespełna 4h jest jak najbardziej możliwe. Należałoby się też zastanowić nad zrezygnowaniem kursowaniem przez centrum. Są dni kiedy Komfort Bus od dworca zachodniego do centralnego jedzie 45 min i następne 30 min stoi przed Rondem Babka. Wystarczy pojechać przez Marymont, zatrzymując się przy stacji metra.Stali byśmy się bardziej konkurencyjni dla PKP. polecam artykuł http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85 W tej chwili odsetek pasażerów jeżdżących pekaesem do warszawy jest niewielki. Największe potoki podróżnych są na Bydgoszcz - Toruń i Płock - Warszawa. Podobnie to wygląda(ło) w przypadku Polskiego Expressu. Główną przyczyną jest oczywiście czas przejazdu. Od momentu powstania Komfort Busu czas przejazdu się nie zmienił ale ilość przystanku się zwiększyła. Dodano Toruń Miasto, Toruń Mickiewicza, Dobrzyń n. Wisłą, Wyszogród. Efekt jest taki że autobus z Torunia zawsze wyjeżdżą co najmniej 10 min w plecy a globalnie wychodzi to tak że bardzo często wracając z pracy, Komfort bus który o 17.10 powinien już dawno stać na zachodnim o 18.30 jest dopiero pod PKiN. I kto mi sensowni wyjaśni dodanie przystanku w Dobrzyniu? Ok Wyszogród jest po drodze ale żeby dojechać do 2tyś Dobrzynia trzeba odcinek Włocławek - Płock pokonać zupełnie inną drogą, oczywiście dłuższą. Nie muszę chyba pisać jak "wielkie" są tam potoki podróżnych. I teraz pytam się jaką ofertę dla mnie jako mieszkańca Bydgoszczy ma PKS Bydgoszcz na trasie do Warszawy? 5, 6 godzinną podróż po nad lipnowskich wisach? Co z tego że jadę sobie Volvo 9700 czy Irizarem PB. Wydaje się potężne pieniądze na te autobusy tylko po co?Żeby dołożyć przystanek w Dobrzyniu? Na kolei (niekoniecznie polskiej) wydaje się potężne pieniądze na modernizację linii po to tylko aby skrócić czas jazdy o 15 czy 20 minut. A tu proszę ciach i dodajemy Dobrzyń i tym samy 20 minut więcej przy jednoczesnych minimalnych wpływach do kasy. I potem ktoś wpadnie na pomysł i zacznie sobie jeździć Sprinterkiem do Warszawy 10-tką i wtedy wszyscy tu napiszemy że ach ci wstrętni busiarze. Chciałem tylko napisać że kierowcy Kombusu aby nie jechać 7h tylko 5,6 do Warszawy śmigają sobie ile fabryka dała czyli zazwyczaj 105km/h ( a jak można to więcej). Podobnie było na trasie lubelskiej. I nie trzeba być od razy przestępcą jak się jest busiarzem. Kupujesz sobie Sprintera, starasz się o licencje czy tam koncesję, koordynujesz rozkład z przystankami: Bydgoszcz ATR, Toruń Miasto, Toruń Osiedle Rubinkowo, Warszawa Metro Marymont i Dworzec Zachodni. I co? Wchodzę komuś w paradę? pokażcie mi drugi kurs do Warszawy drogą nr 10? Wiem że nie jest to takie proste ale możliwe. I uważacie że taki kurs nie cieszyłby się powodzeniem mieszkańców Bydgoszczy i Torunia? Temat: Linie sezonowe Darku, to nie to, na tablicy widnieje kurs Bydgoszcz - Nowa Wieś Wielka. Wyszperane z archiwum Bydgoszcz (autobus). Zgodnie z tradycją 22.06. uruchomiono linie sezonowe: 83 LPKiW â Myślęcinek (kursuje co pół godziny) i 98 Plac Kościeleckich â Janowo (trzy kursy dziennie) oraz wzmocniono dodatkowymi kursami linię 75 Osiedle Leśne â Myślęcinek. Trasą dawnej linii 99 Plac Kościeleckich â Chmielniki jeżdżą, podobnie jak w zeszłym roku, autobusy PKS. Linia Prosto Ku Słońcu została uruchomiona już 18.05. (4 kursy w dni wolne). Od 16.05. do Chmielnik możemy wybrać się już w dowolny dzień tygodnia jednym z 7 kursów, a od 22.06. mamy do wyboru 11 kursów. Źródło: Przystanek nr 12 (2 lipca 2002) www.zabikowo.net/~kmps/pr...hp?down=p12.pdf Rusza sezonowy autobus z Bydgoszczy do Chmielnik Już w sobotę rusza sezonowa linia autobusowa do popularnego kąpieliska w podbydgoskich Chmielnikach To PKS postanowił nie czekać na wakacje i już w maju - w ramach akcji "Prosto ku Słońcu" - uruchamia połączenie z letniskiem. - Chcemy być bliżej ludzi z tamtej strony słupka - przedstawia filozofię niedawno sprywatyzowanej firmy jej dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Wojciech Dziuba. - Pogoda jest ładna, więc liczymy na zainteresowanie bydgoszczan naszą ofertą - dodaje. Autobusy wyruszą w trasę z pl. Kościeleckich. Po drodze dwa razy zatrzymają się na ul. Kujawskiej (za rondem Kujawskim i obok Makro), przed Chmielnikami przystanki będą mieć jeszcze w Stryszku i Brzozie. Pokonanie tej kilkunastokilometrowej drogi zajmie im 20 minut. Na razie PKS planuje tylko cztery kursy w jedną stronę, i to tylko w soboty i niedziele. Z czasem ta częstotliwość ma wzrosnąć, zaś najprawdopodobniej w czerwcu (a na pewno w wakacje) autobusy będą jeździć na plażę również w dni powszednie. Cena biletu normalnego wynosi 3 zł. Ulgowy za 2 zł przysługuje dzieciom i młodzieży do lat 20, studentom do 26. roku życia oraz rodzicom podróżującym ze swoimi pociechami. Dzieci do lat 4 jeżdżą za darmo. Bilety będzie można kupić w autobusie. Przewoźnik zamierza uruchomić linie sezonowe także do innych miejscowości letniskowych. Nie chce jeszcze zdradzać swoich planów, ale wiadomo, że jednym z tych miejsc będą Pieczyska nad Zalewem Koronowskim. Rozkład jazdy z Bydgoszczy do Chmielnik - 9.30, 11.30, 16.30, 17.30 z Chmielnik do Bydgoszczy - 10.05, 12.00, 17.00, 18.00 Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz (archiwum 2002-05-15) http://miasta.gazeta.pl/b...590,836386.html Temat: Kilka wrażeń z Kcyni - długie Witam serdecznie ! Korzystając z jedynej w tygodniu szansy dostaniea się z Poznania do Kcyni (bo przecież nie będę jechał o 4:30 rano...) wsiadłem sobie w niedzielne popołudnie do pociągu. Na Głownym skład jak na tę linię tradycyjny: 46 + 4B, nawet dość czyste i - co ważne - z półkami. Tylko w jednym brakowało śmietniczek. Frekwencja początkowo żąłosna (z Głownego nieco ponad 40 luda), stoopniowo wzrastała. Masakrą na tej linii, a właściwie na jej podmiejskiej częsci (do Muroiwanej) są liczne ograniczenia na przejazdach - trza naprawdę na własne oczy zobaczyć miny blachosmrodziarzy, gdy na przejeździe pociąg tłucze się 10-15 kmh..... W Murowanej relatywnie niewielka wymiana pasażerów, znacznie lepiej w Sławie (!!!) i Skokach. Za Murowaną prędkość już lepsza, generaklnie 70, mniej ograniczeń. Pociąg snuje się wśród lasów, jezior, widoki, jak na nizinną ptrzecież Wielkopolskę, zupełnie ładne. I wreszcie Wągrowiec, tu już czeka powrotny do Poznania (ten sam skład, ale z Su 45), jak na 10 minut przed odjazddem to nawet słaba frekwencja (średnio 3 osoby na przedział, zwykle bywało znaaacznie więcej...). W naszym, kcyńskim, wymiana pasażerów raczej średnia, wysiada i wsiada razem niespełna trzydziestka.... I tu wkroczyłem na odcinek, którym nie jechałem od ponad 10 lat.... Pewna nostalgia ogarnia człowieka, gry przypomni sobie sprzed lat mijankę czterech dymiący Oelek czy Petuvch w Wągrowcu : jedna do Bydgoszczy, druga do Poznania i dwie na trasie Inowrocław - Krzyż....A teraz... spalona częściowo parowozownia, śmerdzący dworzec i tunel i spadającsa liczba pasażerów. Ale pociąg nic sobie z tych rzeczy nie robi i mknie dalej, ku Gołańczy. Po drodze wymiana pasażerów, jak na niedzielę, i zważywszy na fakt, że to jedyny w tym dniu pociąg Wg-Kcynia, zupełnie niezła. Najlepiej w Gołańczy, dosiada się kilkanaście osób. Gołańcz robi w ogóle dziwne wrażenie, niby tylko 4 pociągi dziennie (z tego jeden coś około 5:00 rano, nie ma to jak wygaszanie popytu...), a czynna mijanka, kilka torów odstawczych, parę Eaosów i innych towarowych... Widać, że stacja, na przekór czasom i ludziom wbrew, jakoś jeszcze żyje. A my jedziemy dalej, ku Kcyni - prędkość rzekłbym rewelacyjna, rzędu 80-90 kmh, ludzi na stacyjnkach mało, ale jednak tylko w Panigrodzu pociąg zatrzymał się bez celu.... I wreszcie Kcynia - całkiem spora stacja (4 tory) z minimalnym ruchem. Na sąsiednim peronie (BTW: dlacezgo nie tym samym???) czeka już Suka z Bipą do Bydgoszczy. Większość z 38 osób, które podobnie jak ja przyjechały do Kcyni się na niego przesiada. A ja uderzam na miasto, położone rezstą ładnie na kilku wzgórzach. Nabywam drogą kupna tradycyjny ;) posiłek podróżujących MK, czyli paluszki, udaję się na dworzec autobudsowy, gdzie ze zdezelowanych głośników słucham audycji lokalnego radia o tym, że inżymier Mamoń lubi tylko te piosenki, które zna. Tradycynie też oglądam też rozkład jazdy PKS : do Nakła prawie 30 połączeń w dni robocze.... A niedługo obchodzić będziemy drugą rocznicę zawieszenia przewozów Gniezno-Nakło.... Żal d*** ściska ..... daleko położoiny od ryneczku i jeszcze dalej od PKS-u. A więc ktoś, któ przyjedzie do Kcyni autobusem, przypuszcalnie także nim odjedzie... Bo trudno kazać komuś biec ponad kilometr na dworzec kolejowy... Na samej stacji : kasa w ajencji, czynna tylko na pół godziny przed odjazdami pociągów, tych 6, które zostały. Tablica z rozkłądem pamięta jeszcze stare czasy : są tabliczki na Nakło i Gniezno, niestety nie ma już przy nich żadnych godzin odjazdów ... Podobnie na peronach : kierunek Nakło, głosi tablica..... Nie licząc skrajni, nic tam nie jeździ .... O 19:210 do Poznania wyjeżdża z Kcyni tylko 18 osób, ilośc ta wzrasta ponad dwukrotnie w Gołańczy, w Wągrowcu dosiada ponad setka ludzi. Spełnia się marzenia każdego chyba MK - pełny pociąg lokalny !!!! Tzn tłoku a'la rzeźnie do Zakopanego w szcycie sezonu to nie ma, ale po 6-7 osób w przedziale siedzi.... Czyli optymalnie :) Troszkę dosiada jeszcze w Skokach i Sławie, w Murowanej, poviąg do Poznania dociera punktualnie, a ja udaję się na zasłużony, choć mocno spóźniony obiad. Pozdrawiam Temat: Bydgoszcz - Chełmża Radość z nowego połączenia minęła. Dziurawy rozkład jazdy i opóźnienia odstraszają pasażerów - Jak mam wracać pociągiem, skoro między 15 i 18 nic nie jedzie? - irytują się osoby, które chciały dojeżdżać do pracy koleją. Urzędnicy i kolejarze myślą o zmianach. Radość z połączenia między Bydgoszczą a Chełmżą minęła, gdy pasażerowie zobaczyli rozkład jazdy. - Moja córka myślała o przesiadce z PKS-u na pociąg. Ale z takim rozkładem jazdy to niemożliwe. Po południu i tak wracałaby autobusem. Między 15.12 a 18.06 z Bydgoszczy nic nie jedzie - mówi pan Adam z Dąbrowy Chełmińskiej. - Przydałyby się jeszcze 4 kursy. Z Fordonu 6.25 oraz 6.50, a z Bydgoszczy Głównej o 14.40 oraz około 16. Wtedy mielibyśmy 12 par pociągów relacji Bydgoszcz Główna - Fordon i super połączenia w godzinach szczytu za atrakcyjną cenę. Teraz osoby zaczynające prace o 7 lub 7.30 nie mają czego szukać na dworcu. Poza tym, szynobusy z centrum powinny wyjeżdżać co najmniej 20 minut po pełnej godzinie. Teraz zdążą na niego tylko kolejarze - wytyka jeden z internautów. Mimo wszystko z frekwencją jest nieźle. - Każdy kurs to około 30-40 pasażerów - mówi zastępca dyrektora PKP PR w Bydgoszczy, Marek Ostrowski. - W porannym składzie z Chełmży i popołudniowych z Bydgoszczy zajęte są wszystkie miejsca siedzące. Pamiętajmy jednak, że pociągi zaczęły jeździć w środku miesiąca. Najwięcej uwag rzeczywiście dotyczy trzygodzinnej popołudniowej dziury w rozkładzie. Jednak opóźnienie tego kursu jest skomplikowane, ponieważ ten skład mija się z drugim w Unisławiu - tłumaczy dyrektor. W innym miejscu nie ma na to szans, ponieważ zlikwidowano podwójne tory przy stacjach. Do Urzędu Marszałkowskiego dotarły propozycje wprowadzenia biletu łączonego na pociąg i autobus. - Czekamy na następne opinie - mówi rzeczniczka marszałka, Beata Krzemińska. - Już w grudniu czeka nas mała korekta rozkładu. Chcemy, aby uwzględniał on chociaż część uwag pasażerów. Rozpoczynamy też rozmowy z władzami Bydgoszczy na temat biletu zintegrowanego. Jednym z wariantów jest rozszerzenie o nową taryfę istniejącego biletu aglomeracyjnego BiT City. Jeśli zainteresowanie linią będzie rosło, w marcu będzie można rozważyć dodatkowe składy. Warto wiedzieć Pomysły na poprawienie rozkładu można zgłaszać na adres mailowy informacje@kujawsko-pomorskie.pl. Urzędnicy proszą, by swoje propozycje krótko uzasadnić. Express Bydgoski http://forum.komunikacja....ode=reply&t=966 Między godziną 15 a 18 wyszedł jeden wielki bubel. Tłumaczenia dyrektora są bzdurne. Odcinek Bydgoszcz Wschód - Chełmża ma ok 40km i jedną mijanke po drodze. Podobnie jest na szlaku Maksymilianowo - Wierzchucin (też ma ok. 40km i jedną mijankę w Serocku). A teraz wystarczy porównać rozkłady na tych liniach. Do tego na linii do Wierzchucina jeżdzą jeszcze składy towarowe i się wszystko pomieści. Widać na PKP trzeba zatrudnić nowych strategów od układania rozkładu jazdy... Temat: jakie zmiany? Poniewaz konstrukcja nowej edycji rozkladu jest juz zakonczona, moge podac najwazniejsze zmiany, jakie zostana wprowadzone od 6 stycznia: W ruchu dalekobieznym jedyna istotna zmiana sa nowe pociagi lacznikowe Istotniejsze zmiany nastepuja w ruchu regionalnym To by bylo na tyle. Oczywiscie chcialoby sie wiecej, ale biorac pod uwage Ten rozklad to pewne uwienczenie mojej dzialalnosci w Urzedzie Marszalkowskim, Pozdrawiam A M Temat: Zaproszenie na Majówkę 105NW w Bydgoszczy http://komunikacja.bydgoszcz.pl/a1-9.html Nasze Stowarzyszenie ma przyjemność zaprosić na imprezę "Majówka 105NW w Bydgoszczy". Impreza odbędzie się w nocy z 30 na 31 maja br. Po mieście będziemy się poruszać najstarszym w mieście wagonem tramwajowym używanym w ruchu liniowym- 105NW #224, wyprodukowanym w 1977 r. Impreza rozpocznie się o godzinie 22.00 pod zajezdnią tramwajową MZK przy ulicy Toruńskiej (sprawdź opis dojazdu). Zbieramy się przed zajezdnią o godzinie 21:50. Następnie udamy się na przejazd po CAŁEJ sieci tramwajowej w naszym mieście. Przewidzieliśmy również liczne fotostopy dla amatorów fotografowania. Podczas imprezy planujemy grilla na klimatycznej pętli "Leśny Park Kultury i Wypoczynku". Impreza zakończy się w miejscu startu - pod zajezdnią tramwajową, około 5:30. Kilka szczegółów technicznych Udział w imprezie jest bezpłatny, Prowiant na grilla i napoje należy zorganizować we własnym zakresie, zapewniamy pieczywo, keczup, talerzyk i sztućce, Przed przerwą na grilla będzie jeszcze "sklepostop" przy sklepie całodobobym, Osoby robiące zdjęcia prosimy o zaopatrzenie się w kamizelki odblaskowe, dla zwiększenia własnego bezpieczeństwa. Warunkiem koniecznym uczestnictwa w imprezie jest wpisanie się na listę gości lub zgłoszenie chęci uczestnictwa za pośrednictwem maila bkmkm@bkmkm.bydgoszcz.pl. Dokąd pojedziemy? Podczas naszej kilkugodzinnej podróży odwiedzimy wiele ciekawych zakątków naszego miasta, poruszając się po całej sieci tramwajowej. W czasie imprezy nie zabraknie oczywiście grilla. Kliknij tutaj, by zobaczyć nasz rozkład jazdy. Podczas naszej kilkugodzinnej podróży odwiedzimy wiele ciekawych zakątków naszego miasta, poruszając się po całej sieci tramwajowej. W czasie imprezy nie zabraknie oczywiście grilla. Jak dojechać pod zajezdnię? Z Dworca PKS: należy wsiąść do tramwaju linii 4 lub 8 (kierunek Glinki lub Kapuściska, częstotliwość co 20 minut) i przejechać do przystanku Rondo Toruńskie (koło Tesco). Na Rondzie Toruńskim wsiąść do tramwaju linii 6 (kierunek Łęgnowo, co 20 minut) i dojechać do przystanku Toruńska - Zajezdnia tramwajowa (czas przejazdu to ok. 6 minut) Z przystanku Polskiego Expressu na ulicy Jagiellońskiej przejść kilkadziesiąt metrów w kierunku centrum handlowego Focus Park (wysiadając z autobusu kierować się w prawą stronę) od centrum handlowego (przystanek Jagiellońska- PKS) proszę stosować dojazd jak z dworca PKS Z Dworca PKP należy wybrać linię 54 (kierunek Dworzec PKS, co 20 minut) wysiąść na przystanku Rondo Jagiellonów (trzeci przystanek) wejść do tunelu i kierować się w stronę przystanku tramwajowego. Należy wsiąść do tramwaju linii 6 (kierunek Łęgnowo, co 20 minut) i dojechać do przystanku Toruńska- zajezdnia tramwajowa (dziewiąty przystanek, czas przejazdu ok. 13 minut) Temat: Zmiany od 1.09.2008 r. ZMIANY W FUNKCJONOWANIU KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ OD 1 WRZEŚNIA 2008 R. Informujemy, że od dnia 1 września 2008 r. (poniedziałek) wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej: 1. Autobusy linii nr 62 w wyznaczonych kursach (co 30 minut) kursować będą na wydłużonej trasie z pętli Błonie do pętli Zygmunta Augusta i dalej przez ul. Zaświat i Ludwikowo do skrzyżowania z ul. Żeglarską, gdzie zlokalizowany zostanie przystanek początkowo – końcowy. Z powrotem autobusy kursować będą ul. Żeglarską, Kąpielową, Ludwikowo, Zaświat, Zygmunta Augusta i dalej po stałej trasie przejazdu. Uruchomione zostaną nowe przystanki: Zaświat – Artyleryjska, Ludwikowo – Rynkowska, Ludwikowo – Kmicica, Żeglarska (na ul. Ludwikowo przy wiadukcie z ul. Żeglarską), Żeglarska – Ludwikowo (kier. Błonie), Kąpielowa (kier. Błonie). W związku ze zmianą trasy na całej trasie przebiegu wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. 2. Autobusy linii nr 80 kursować będą z częstotliwością co 30 minut przez wszystkie dni tygodnia na nowej trasie przejazdu z pętli Port Lotniczy do pętli Dworzec PKP przez: ul. Kujawską, Jagiellońską, Dworzec PKS, Ogińskiego, Sułkowskiego, Czerkaską, Powstańców Warszawy, Zaświat, Zygmunta Augusta. Na trasie uruchomione zostaną nowe przystanki: Dworzec PKS, Ogińskiego – Moniuszki (kier. Dworzec PKP), Rondo Wielkopolskie (kier. Port Lotniczy), Zaświat – Cmentarz, Zaświat – Artyleryjska, Dworzec PKP. Na Rondzie Jagiellonów autobusy w kierunku Dworzec PKP zatrzymywać się będą na ul. Jagiellońskiej na przystanku linii nr 54 w kierunku Dworca PKS. Na pętli Dworzec PKP autobusy linii nr 80 będą zatrzymywać się na stanowisku nr 1 (przystanek dla linii nr 94). Likwidacji na linii nr 80 ulegną przystanki: Rondo Jagiellonów (na ul. 3 Maja przy Hotelu City), Pl. Weyssenhoffa oraz Paderewskiego. 3. Dla autobusów linii nr 53, 54, 56, 60, 61, 65, 68, 69, 70, 71, 73, 79, 81, 93 i 94 przywrócone zostaną rozkłady jazdy ważne w dni powszednie w czasie roku szkolnego, które przewidują większą ilość kursów niż w czasie wakacji letnich. 4. Autobusy linii nr 75 kursować będą według obecnego rozkładu jazdy do końca września. W październiku 2008 r. przewiduje się skorygowanie godzin wybranych odjazdów w związku ze zgłoszonymi uwagami ze strony pasażerów. 5. Zmienione zostanie nazewnictwo wybranych przystanków: przystanek aktualny ► przystanek po zmianie o Akademicka – Bohaterów ► Akademicka – Igrzyskowa o Focha – Mosty ► Focha – Opera o Fordońska – zakłady zbożowe ► Fordońska – Wyszogrodzka o Łęgnowska ► Toruńska – Łęgnowska o Osiedle Zawisza ► Zaświat - cmentarz o Przejazd ► Toruńska – Przejazd o Przyłubska ► Toruńska – Przyłubska o Stadion Zawisza ► Gdańska – Stadion Miejski o Toruńska – Planu 6-letniego ► Toruńska – Kazimierza Wielkiego o Toruńska – Wodrol ► Toruńska – Tor awaryjny o Unistar ► Smoleńska – Pińczowska o Wieża ciśnień ► Toruńska – Wieża ciśnień o Wojska Polskiego – Kościół ► Wojska Polskiego – Chorwacka o Wojska Polskiego ► Wzgórze Wolności o Wyszyńskiego – Kasztanowa ► Wyszyńskiego – Kamienna www.zdmikp.bydgoszcz.pl Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli Witam !!! Gazeta Wyborcza w Częstochowie Nowy rozkład PKP od niedzieli Gliwiczanin, Częstochowianin, Jaćwing, Karlik - to nowe nazwy, ale Wreszcie poprawi się połączenie z Warszawą: prócz uruchomionego parę tygodni Na linii do Łodzi zmiany są minutowe - z tym że wydłużono trasę jednego z Układ połączeń wakacyjnych nie zmieni się, a nowością będą wagony do Kudowy Ciecia też są A teraz złe informacje: zlikwidowano pociąg nocny Lublin - Jelenia Góra. Do Marazm w Lublińcu Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę Zmiany także w PKS-ie Od poniedziałku PKS uruchamia nową linię do Kłobucka-Zagórza przez Nowy rozkład jazdy w "Gazecie" - w poniedziałek 11 grudnia przyjazdy na Pozdrawiam LiGhTeR Temat: Nad morze pojedziemy prawie o godzinę dłużej... Linia kolejowa Bydgoszcz-Gdańsk jest w fatalnym stanie - wykazała ekspertyza naukowców z Politechniki Gdańskiej. To oznacza, że pociągi będą musiały jeszcze bardziej zwalniać, a pokonanie tego 160-kilometrowego odcinka zajmie wkrótce aż 3,5 godziny Już dzisiaj przejazd pociągiem z naszego miasta do Trójmiasta nie należy do przyjemności. Składy pospieszne pokonują trasę w 2 godz. i 50 min, osobowe paradoksalnie jadą zaledwie kilka minut dłużej. Pociągi muszą zwalniać do 50 km na godz., a będzie jeszcze gorzej. Na zlecenie Polskich Linii Kolejowych - spółki odpowiadającej za infrastrukturę PKP - naukowcy z Politechniki Gdańskiej wykonali ekspertyzę techniczną linii, której wyniki nie pozostawiają złudzeń. - Stan toru prowadzącego z Bydgoszczy do Tczewa jest bardzo zły - przyznaje Julian Skrochocki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdańsku. - Autorzy sugerują, że będzie trzeba wprowadzić jeszcze większe ograniczenia prędkości, nawet do 40 km na godz. Dlatego dokładnie przyglądamy się stanowi trasy i jeśli zauważymy jakieś niepokojące sytuacje, pociągi będą musiały zwolnić. Jest już pewne, że składy będą jeździły wolniej od grudnia. Właśnie wtedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Z projektu wynika, że podróż z naszego miasta nad morze pociągiem pospiesznym zajmie 3,5 godz., o ok. 40 min dłużej niż teraz. Dla porównania, pod koniec lat 90. przejazd zajmował nieco ponad 1 godz. i 40 min. Pomimo tego pasażerowie nie mają szans, aby mniej płacić za bilet, choć jakość podróży systematycznie się obniża. Obecnie kosztuje 33 zł. - Nie jesteśmy organizacją non profit. PLK nie obniża nam stawek za dostęp do torów, nawet jak są złej jakości. W tej sytuacji nie możemy obniżać cen biletów - urywa temat Michał Lipiński z biura prasowego PKP Przewozy Regionalne. Na razie pozostaje więc pasażerom wlec się i płacić, bo nie mają żadnej alternatywy, z wyjątkiem własnego samochodu, gdyż PKS nie ma na tej trasie połączeń. Jest jednak nadzieja, że coś się zmieni, choć nie wcześniej niż za kilka lat. W przyszłym roku kolejarze planują rozpocząć modernizację 40-kilometrowego odcinka trasy z Terespola do Twardej Góry. Polskie Linie Kolejowe szukają na ten cel pieniędzy i jeśli się znajdą, to za dwa lata pociąg pokona ten fragment z prędkością 120 km na godz. - Nie jest to może zawrotna prędkość. Ale porównując do dzisiejszej sytuacji, to można ją ocenić jako przyzwoitą. Dzięki temu podróż skróci się o około kwadrans - zapowiada Włodzimierz Kiełczyński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Bydgoszczy. - Rozmawiamy też na temat pozyskania funduszy na odcinek Bydgoszcz-Terespol Pomorski. Ale trudno na razie powiedzieć, czy to się uda. Kolejarze mają też jeszcze ambitniejsze plany na poprawę stanu tej trasy. Planują, że za 12 lat składy pomkną z Gdyni przez Gdańsk, Bydgoszcz, aż do Inowrocławia z prędkością 200 km na godz. Właśnie w przetargu wyłoniona została firma, która przygotuje studium wykonalności tego projektu. - Ten etap potrwa ok. dwóch lat. Potem będziemy czekać na unijne fundusze z okresu budżetowego 2013-20. Zatem na realizację tej inwestycji pasażerowie będą musieli jeszcze poczekać - wyjaśnia Andrzej Kurzętkowski, kierownik kontraktu dla tego projektu. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz Tylko pociąć się zostało..... Przecież to jedna z ważniejszych tras... Gdzie jest ta kasa z Unii??? Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 53 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||