Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spraypainting.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Pozań





    Temat: Czego w Kaliszu brak
    Po przekrojowym rankingu
    Przeczytałem ranking Przekroju za namową o00. Potwierdza on to moje
    najgorsze obawy: Kalisz się tam nie znalazł.Obawiam się - co tam -
    jestem przekonany,że pominięcie Kalisza w tym zmanipulowanym rankingu
    jest wynikiem spisku. Spiskują przeciw nam brzydsze i mniej przyjazne
    ludziom miasta - w szczególności Sopot. Uważam,że Sopot mając - jak
    wiadomo - skorumpowanego prezydenta nie powinien być uwzględniony w
    rankingu. Podobnie Poznań.Prezydent Olsztyna - wiadomo.To co
    Gronkiewicz-Walz zrobiła z ludźmi,broniącymi swoich miejsc pracy
    wystarcza za cały komentarz na temat Warszawy.Poza tym są tam
    korki.Do Białegostoku i Rzeszowa jest daleko.Wszystkie śląskie miasta
    są brzydkie,dodatkowo działa tam separatystyczne śląskie
    podziemie,wiadomo co mają na celu ludzie,którzy deklarują narodowość
    śląską.W Częstochowie w sierpniu nie ma gdzie zaparkować, szczególnie
    15.08 - i tak co roku!! Łódź jak wiadomo przewodzi w światowym
    rankingu najbrzydszych miast i trzeba sobie zadać stanowcze pytanie
    "Kto mieszkał w Łodzi przed wojną?". Wiadomo kto.Poznaniacy są
    skrajnie niesympatyczni i podkreślają,że na zakupy mają bliżej do
    Berlina niż do Warszawy.Nie wiem,czy to nie powinno być zbadane przez
    ABW.

    Na tym tle Kalisz - miasto ze wszystkich w Polsce najstarsze wypada
    dobrze.
    1.Świetny układ komunikacyjny ze szczególnym uwzględnieniem ulicy
    Górnośląskiej- jednej z nielicznych w Europie ulic,która jest w
    stanie pełnić funkcję toru wyścigowego ( a jako jedyna na świecie
    daje szansę na rozgrywanie konkurencji "zabij pieszego na pasach w
    środku miasta".
    2.Setki, jeśli nie tysiące możliwości spędzania wolnego czasu - co
    najmniej tyle jest choćby w śródmieściu bram, w których można w
    kulturalnych warunkach schronić się przed deszczem,wypić piwko,
    splunąć pod nogi przechodniom, rzucić puszką w przejeżdżający
    samochód.
    3.Urokliwe okolice rynku z mnóstwem kawiarnianych ogródków, czynnych
    latem i różnorodnością małych kafejek i restauracji.Urok śródmieścia
    podkreśla to,że - wzorem najpiękniejszych miast Europy - jest ono
    strefą zamkniętą dla ruchu kołowego, a doskonały system informacji
    miejskiej pozwala każdemu zorientować się w szczegółach
    poszczególnych budowli śródmieścia.
    4.Park Miejski - jeden z najstarszych z doskonale zachowaną
    nawierzchnią ścieżki nad kanałem Prosny, pochodzącą z lat 30 XIX
    wieku i od tego czasu nie remontowaną.Ścieżka prowadzi do
    nowoczesnego kompleksu sportowego, który jest domem dla słynnych w
    Europie kaliskich siatkarek i kajakarzy.
    5.Kompleksy urbanistyczne ulic Pułaskiego,Ciasnej,Śródmiejskiej ze
    świeżo wyremontowanymi secesyjnymi elewacjami kamienic.
    6.Znana z niezwykle wysokiego poziomu nauczania i żywego,twórczego
    środowiska akademickiego kaliska WSZ.
    7.Kino Apollo i kino Centrum - ewenementy w światowej skali jeśli
    chodzi o łatwość dostępu zmotoryzowanych kinomanów,szczególnie kino
    Apollo słynne z ułatwień dla kierowców niepełnosprawnych,którzy bez
    najmniejszego problemu mogą dojechać wprost do pochylni dla wózków i
    dostać się na widownię.
    8.Park technologiczny i strefa przemysłowa ulicy Obozowej.Gotowa
    powierzchnia dla nowych inwestycji w połączeniu z unikalnym systemem
    zachęt dla inwestorów spowodowała wysyp nowych miejsc pracy w tej
    części miasta.W celu dalszego ułatwiania pozyskania słynnej
    kaliskiej,wysoko wykwalifikowanej siły roboczej miasto współfinansuje
    przebudowę dworca kolejowego , pomyślaną w tak elastyczny sposób aby
    po rozstrzygnięciu przetargu na szybką kolej nowy budynek dworca mógł
    powstać w oparciu o obecny szkielet.Miasto włączyło się w plan
    połączenia nowego centrum handlowego Amber , dworca PKS i PKP siecią
    podziemnych przejść aby dodatkowo ożywić ten obszar.

    Nie sądziłem że koniec życia przyjdzie mi spędzać w takim mieście.




    Temat: Alternatywa dla Piłsudskiego
    krystianwro napisał:

    > -przebudowany (poszerzony) wiadukt kolejowy na ul. Zielińskiego,

    IMHO nie ma takiej potrzeby. Pod wiaduktem masz jeden pas ruchu, z Piłsudskiego
    w Zielińskiego też prowadzi jeden pas. W drugą stronę też nie ma potrzeby
    poszerzać bo 1)Piłsudskiego ma w założeniu nie być ulicą o dużej przepustowości
    zapewniającą tranzyt międzydzielnicowy, 2)o przepustowości tego ciągu i tak
    będzie decydowało skrzyżowanie Piłsudskiego - Zielińskiego, a ono nie przepuści
    więcej pojazdów niż w tej chwili, przy jednopasmowym dojeździe od strony
    Swobodnej, 3) nawet gdyby to skrzyżowanie przepuszczało więcej to i tak
    wszystko się zakorkuje przy pl.Legionów i dalej.
    Przepustowość projektuje się dla całych ciągów komunikacyjnych, a nie dla jego
    fragmentów. I tak zadecydują wąskie gardła tego ciągu, a są nimi zawsze
    skrzyżowania a nie ulice.

    > poszerzony
    > odcinek ul. Swobodnej (do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku)do ulicy
    > Powstańców Ślaskich,

    Słusznie. Plus obowiązkowo wydzielone pasy lewo- i prawoskrętów o czym w
    ostatnich latach WKUM raczy zapominać.

    > budowa estakad bądź tuneli pod ul. Powstańców Śląskich
    > oraz nad skrzyżowaniem z ulicą Borowską,

    To nie ma większego sensu. Będziesz miał taki sam efekt jak z tunelami pod
    pl.Dominikańskim, których znacznie dla komunikacji jest bliskie zera, bo przez
    ten tunel i tak nie przejedzie więcej samochodów niż przepuszczają sąsiednie
    skrzyżowania jednopoziomowe ze światłami.

    > dalej dwie dwupasmowe jezdnie do
    > skrzyżowania ulic Suchej, Dyekcyjnej i Hubskiej.

    OK.

    > pieszych najbardziej wskazana by była kładka bądź tunel łączące dworzec
    > główny z dworcem PKS,

    Jak najbardziej.

    Pozostaje jeszcze kwestia co dalej od skrzyżowania z Zielińskiego. IMO
    najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby pociągnięcie dwupasmówki wzdłuż torów
    kolejowych do Zaporoskiej. To skrzyżowanie można przebudować i poszerzyć
    (środkowe przęsło wiaduktu jest niewykorzystane). Sama Zaporoska ma być
    docelowo połączona poprzez Szpitalną z Robotniczą i dalej z Poznańską i w ten
    sposób można stworzyć ciąg komunikacyjny o dużej przepustowości, który pozwala
    całkowicie ominąć Piłsudskiego i wąskie gardło (praktycznie nieposzerzalne)
    jakim jest jego odcinek od pl.Legionów do pl.Orląt Lwowskich i dalej Podwale do
    pl.1 Maja. Kolejną rzeczą jaką bym zrobił to pociągnął łącznik od skrzyżowania
    Zaporoska - Owsiana wzdłuż Lubuskiej do pl.Pereca, aby odciążyć skrzyżowanie
    Zaporoska - Grabiszyńska, ale jak widać z efektów niedawnej przebudowy
    pl.Pereca myśl ta nawet nie zaświtała w głowach fachowców od inżynierii ruchu.

    Jak już sobie marzymy to ja bym jeszcze przedłużył opisaną trasę wzdłuż torów
    kolejowych od skrzyżowania Poznańskiej z Długą poprzez Odrę, Reymonta i
    Trzebnicką do Jedności Narodowej. Ale to w ramach marzeń, bo schodząc na ziemię
    to byłbym szczęśliwy gdyby położyli dywanik asfaltowy na Karmelkowej i
    Wałbrzyskiej.

    Pozdrawiam
    Darek





    Temat: Kto zostanie w Ostromecku/Astorii?
    Widziałem dzisiaj Dante na dworcu Pks ok.godziny 11.Łatwo sie domyslic ze
    jechał do Poznania lub Warszawy na samolot do domu!Tylko pytanie czy jeszcze go
    zobaczymy w koszulce Asty?Moim zdaniem od niego powinnismy budowac zespoł na
    kolejny sezon!Co dalej?BAJDAKOW-solidny zawodnik,ktory tez powinien sie znalesc
    w naszej druzynie na nastepny sezon.MARCIULONIS-wydaje mi sie jakby nie mogł
    sie zgodzic na boisku z Dante kto ma byc liderem i egzekutorem!Niestety litwin
    zawodził z zespołami silniejszymi a jesli chcemy grac w nastepnym sezonie o
    medale musimy poszukac rozgrywajacego z prawdziwego zdarzenia a Kestutis
    jedynie na zmiennika!WILANGOWSKI-dobry center,ale jako rezerwowy,latka leca nie
    da sie ukryc!O'BANNON-nie wiadomo co z tym jego kolanem,ale jest zawodnikiem
    pozytecznym,szczegolnie pod koszem!Trzeba podkreslic ze w polskiej lidze nie ma
    duzo dobrych amerykanow,nie liczac Greera i dwoch amerykanow z Unii/Wisły no i
    moze jeszcze Ryan Randle!Reszta to raczej sami rzemieslnicy niz gwiazdorzy,a
    takiego potrzebujemy.Bardzo ciezko bedzie znalesc drugiego Swansona,wiec trzeba
    sie dobrze zastanowic co z EDIM?Rospara-zdecydownie dziekujemy temu panu to nie
    jest zawodnik na miare EBL!MAJCHRZAK-jedynie w meczach z IDEA pokazał ze cos
    tam potrafi,ale to chyba za mało zeby mogł nam pomoc w walce o medale!WIEKIERA-
    troszeczke anemiczny zawodnik,ale potrafiacy dobrze zbierac piłki,szczegolnie
    pod atakowana tablica,a takich w zespole nam brakuje,ja dałbym mu kolejna
    szanse!JURKUNAS-nic wielkiego nie pokazał,jeden czy dwa mecze to za mało,zeby
    mu dac kolejna szanse,ktorej raczej by wykozystał!KRZYKAŁA-kolejny
    zawodnik,ktory zawiodł i nie powinno byc go w Ascie na kolejny sezon.ARABAS-
    chyba bym zaryzykował zostawieniem go na kolejny sezon,jego "trojeczki"mogłyby
    nam jeszcze wiele pomoc.KALINOWSKI,MAŁECKI-ich czas juz minał w Astorii,lepiej
    bedzie dla nich jesli odejda!Kluczem do sukcesu bedzie poszukanie dobrych
    zawodnikow na Litwie,Łotwie,Chorwacji czy Słowenii.Jest takich wielu w naszej
    lidze,wiec dla Asty tez powinno sie znalesc 2,3 dobrych koszykarzy.Bo nie
    oszukujmy sie w Polsce jest niewielu dobrych zawodnikow,a wszyscy najlepsi
    graja w najlepszych klubach EBL.Na koniec trener Krajewski-nie mam pojecia,ale
    chyba jednak przydałby sie szkoleniowiec z zagranicy.Chociaz duzym plusem pana
    Wojtka jest fakt,ze nie bał sie sadzac na ławce liderow zespołu jesli nie mieli
    najlepszego dnia,a nie kazdy trener by sie na to odwazył!Mamy w Bydgoszczy
    piekna hale i wspaniałych kibicow,potrzeba jeszcze zespołu,ktory bedzie walczył
    o medale w przyszłym sezonie!P.s Niech działacze sprowadza Swansonowi na
    przyszły sezon rodzine do naszego miasta,a wtedy dopiero Dante pokaze na co go
    stac no i oczywiscie zdecydowanie wiekszy kontrakt.zasłuzył na niego i chyba
    kazdy sie z tym zgodzi!Pozdrawiam



    Temat: Do Płocka tylko autobusem?
    Do Płocka tylko autobusem?
    Kursy pociągów na trasie Płock - Kutno zagrożone. Jeśli PKP nie dogada się z
    urzędem marszałkowskim, to po torach ostatni pasażerowie pojadą tamtędy 31 marca

    Rezultat: Płock pozostanie praktycznie bez pociągów, będziemy mieli tylko
    "Koziołka" do Poznania i... cysterny z Orlenu.

    Alarm w tej sprawie podniósł już niezależny dwumiesięcznik poświęcony
    mazowieckiej kolei - "Z biegiem szyn". W ostatnim numerze Karol Trammer,
    wydawca oraz redaktor naczelny, pyta: "42 mazowieckie pociągi regionalne pójdą
    pod nóż?".

    Wylicza, że zagrożone są te pociągi, które w rozkładzie jazdy oznaczono
    tajemniczą literką G (Trammer pisze o niej: "złowroga"). To właśnie one mają
    kursować jedynie do 31 marca. W PKP Przewozy Regionalne nie ukrywają, że ich
    los zależy wyłącznie od tego, czy dostaną dofinansowanie od samorządów
    poszczególnych województw.

    Na Mazowszu w grę wchodzą aż 42 pociągi regionalne na czterech trasach, w tym:

    • cztery pary na linii Płock - Kutno

    • i dwie pary łączące Sierpc z Lipnem.

    PKP wcale się nie biją

    - Jeśli do końca marca na konto PKP Przewozy Regionalne nie wpłyną pieniądze
    od samorządu województwa, to już 1 kwietnia żaden z tych pociągów nie wyjedzie
    w trasę, a aż 24 mazowieckie stacje i przystanki pozostaną bez jakiegokolwiek
    pociągu - ostrzega Karol Trammer. Dziwi się, że PKP PR nie biją się o
    utrzymanie linii, a jeśli już, to wyjątkowo słabo - nie wysyłają pism z
    informacjami o planowanej likwidacji i o kwocie dofinansowania. Nie informują
    na bieżąco mediów, aby spowodować zaniepokojenie wśród mieszkańców regionu i
    wywołać nacisk na samorząd.

    - Wygląda na to, że tak naprawdę spółce przestało zależeć i na pociągach
    regionalnych na Mazowszu, i na pozyskiwaniu jakiegokolwiek dofinansowania -
    wnioskuje Trammer.

    Co na to Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne?
    Zapewnia, że w sprawie zawieszenia pociągów jego firma cały czas prowadzi
    rozmowy i z Kolejami Mazowieckimi, i z urzędem marszałkowskim. - Wszystkie
    połączenia lokalne przynoszą straty - twierdzi. - Dlatego samorząd powinien
    współfinansować przewozy.

    Mamy za mały tabor

    W departamencie nieruchomości i infrastruktury urzędu marszałkowskiego
    niewiele wiedzą o jakichkolwiek uzgodnieniach.

    - Według mojej najlepszej wiedzy PKP PR nie zwróciły się do nas z oficjalną
    prośbą o dofinansowanie kursów. Jeśli twierdzą, że to zrobili, to niech
    podadzą datę, kiedy wysłali do nas jakieś pismo - mówi Tadeusz Bartosiński.
    Dodaje, że kluczowe mogłoby się okazać w tej sprawie porozumienie między
    różnymi samorządami; w przypadku linii Płock -Kutno chodzi o dwa regiony:
    Mazowsze i Łódzkie.

    A może wyjściem byłoby przejęcie ruchu na wspomnianych liniach przez Koleje
    Mazowieckie (powstały w 2004 r., udziały mają w nich i samorząd województwa, i
    PKP; w całym regionie mają pod swoimi skrzydłami ponad 600 pociągów)?

    - Po pierwsze, to niemożliwe z tego powodu, że wspomniane pociągi PKP PR
    wyjeżdżają poza nasz region - odpowiada Donata Nowakowska, rzecznik prasowy
    KM. - Tymczasem urząd marszałkowski współfinansuje jedynie te przewozy, które
    odbywają się w obrębie Mazowsza. Jednocześnie z innych województw nie
    dostajemy żadnego dofinansowania. Tak jest choćby z trasą Warszawa - Skarżysko
    Kamienna. Zwracaliśmy się już z prośbą o dotację do woj. świętokrzyskiego.
    Bezskutecznie. Inna sprawa, że nie dysponujemy taborem, który mógłby obsłużyć
    linie przewidziane do likwidacji.

    Kolej powinna informować wcześniej

    Kiedy dowiemy się ostatecznie, czy płocczanie do Kutna nadal będą mogli
    dojechać koleją? - Ostateczną decyzję ogłosimy tydzień przed 1 kwietnia - mówi
    Kurpiewski.

    W przypadku spełnienia się czarnego scenariusza, dotychczasowym użytkownikom
    kolei zostaną połączenia autobusowe. Jednak w płockim PKS-ie na razie nie
    szykują żadnych dodatkowych kursów. - Nie wiemy nic o planach kolei - nie
    ukrywa prezes spółki Paweł Śliwiński. - Na pewno w przypadku rezygnacji PKP z
    tej trasy będziemy chcieli wyjść naprzeciw potrzebom podróżnych.

    Śliwiński zapowiada, że będzie w tej sprawie rozmawiał z przewoźnikami z
    Gostynina i Kutna.

    - Autobusy do samego Kutna obecnie nie są przepełnione - mówi prezes. -
    Powinny na początek wystarczyć, natomiast na uruchomienie nowych połączeń czy
    korekty rozkładów dopasowane do dotychczasowych odjazdów pociągów trzeba
    będzie trochę poczekać. Kolej powinna zdecydowanie wcześniej informować o
    swoich działaniach, bo tydzień to zbyt mało czasu na przygotowanie nowych
    połączeń.
    miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,3201316.html
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 206 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.