Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spraypainting.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Pozań





    Temat: Pospieszny ze Śląska do kariery
    Fakt, oprocz statystycznej dawki chamstwa (na Slasku ma sie rownie dobrze, jak
    gdzie indziej), istnieje pokazna grupa ludzi, ktorzy znalezli sie w Warszawie w
    skutek kilkutygodniowej podrozy wolami (okreslenie mojego dziadka, ktory sie
    przypadkiem w 1945 zaplatal) z czasem zamienianymi na PKS lub pospieszny, a z
    ktorych ‘stolecznosc’ wychodzic bedzie jeszcze dlugi czas. Warszawa to wiec
    wytrych (na pocieszenie dodam, ze slaski wytrych w glowach Polakow jest jeszcze
    wiekszy) , ale nie tylko wytrych.
    Kazde miasto ma swoja dusze. Pomieszkaj poza Warszawa- w Poznaniu, Gdansku,
    Wroclawiu, Krakowie, na Slasku. Kazde z tych miejsc jest inne, kazde ma tez
    swoje wady. Po powrocie, na zasadzie kontrastu, uzlyszysz jednak jak mowia w
    Warszawie kamienie. Mnie sie to warszawskie gadanie kamieni nie podobalo; bylo
    obce. Kamienie w Warszawie mowia po rosyjsku, mowia nieprzyjaznie, mowia tak,
    jak polskie panstwo czesto traktuje polskiego obywatela, mowia bez zwyklej
    ludzkiej zyczliwosci, w najlepszym razie mowia, owszem pokazujacym determinacje
    by isc do przodu, ale nowobogackim belkotem. Tyle osobistych spostrzezen.
    Oczywiscie, do ludzi nalezy podchodzic w sposob zindywidualizowany. Prawie
    banal, ale warto go przypominac. Jednoczesnie jednak ludzie i miasto to system
    naczyn polaczonych. Ludzie ksztaltuja miasto, ale miasto tez ksztaltuje ludzi i
    relacje miedzy nimi.



    Temat: Tramwaj aż do Franowa!
    Gość portalu: lukaszbandi napisał(a):

    > Dobra decyzja!! Linia umozliwi cos jeszcze, prawie wszystkie autobusy jadące
    na
    >
    > dworzec Rondo Rataje powinny gdzieś wcześniej krzyzowac się z nią, aby
    > umozliwić pasażerom przesiadkę na szybki tramwaj do centrum z ominięciem
    ronda

    Ja bym poszedł jeszcze dalej: wybudować nowy dworzec dla linii peryferyjnych
    (54, 55, 62, 66, 96) gdzieś przy M1, na dworcu Rataje pozostawić tylko linie
    obsługujące "beztramwajową" część Rataj (ul. Piłsudskiego, os. Orła Białego) -
    na mój gust wystarczyłyby do tego 3 linie, byle z logiczną częstotliwością.
    Odciążony Dworzec na Ratajach wykorzystać dla autobusów lokalnych PKS z
    kierunków Śrem, Środa itp., żeby niepotrzebnie nie zwiększały korków na
    Królowej Jadwigi w drodze na "główny". Tylko, że takie rozwiązanie wymaga
    jednego sprawnego organu zarządzającego całym transportem miejskim i lokalnym,
    a to w Poznaniu na razie (i chyba jeszcze długo) science-fiction.






    Temat: Sprawy do załatwienia w Białymstoku
    jeżeli idzie o autobusy to w białym mamy jedną z najlepszych komunikacji w
    Polsce, dość dużo osób przyjezdnych dziwi się że u nas autobusy kursują tak
    często, np. w olsztynie na jednym z większych osiedli "nagórki" na autobus
    czeka się 1h(poczekalibyście tyle na na przystanku to byście nie narzekali na
    białostockie) ,są tam również autobusy pośpieszne typu A,B,C itp które jeszcze
    bardziej moim zdaniem p....... cały system komunikacji (dziwne żę nikt na tym
    forum nie wpadł na pomysł wprowadzenia w białym autobusów pospiesznych, kiedyś
    ponoć były); w innych miastach też nie jest lepiej np w poznaniu tramwaje
    chodzą w szczycie co 20 -25 min.,i to na najlepszych liniach (porównajcie to
    np. z białostocką linią nr 5 albo 10), dodam jeszcze że osoby mieszkające w
    preferyjnych dzielnicach aby dojechać do centrum muszą korzystać z komunikacji
    kombinowanej tzn. najpierw autobus póżniej tramwaj, do tego takie coś jak
    rozkład jazdy służy do obliczenia prawdopodobieństwa za ile czasu przyjedzie
    tramwaj.
    Ps pod względem technicznym nasze autobusy nie odbiegają od innych, zastanawiam
    się tylko skąd ten dym, może pomyliliście MPK z PKS




    Temat: Warszawska komunikacja
    Zgadzam się z Pawciem. Potrzebna jest kompletna reforma komunikacji. Wyróżnić
    metro jako kręgosłup południa, tramwaje jako siatkę dojazdową do Centrum a
    autobusy wykorzystać wyłącznie do celów dowozowych do środkó głównego
    transportu (tramwaje i metro). Kiedyś taki manewr wykonał Poznań i co.........,
    komunikacja w tym mieście jest jedną z najlepiej prosperujących. Autobysy w
    Centrum to po prostu nieporozumienie. Oczywiście należałoby uzupełnić układ
    tramwajowy w Centrum, np.:Świętokrzyska, Nowy Świat itp.
    To na początku na pewno byłby szok dla mieszkańców, ale jeśli reforma byłaby
    dobrze zrobiona, szybko by spostrzegli, że tak musiało być.
    Dobrze by było, aby na końcach linii tramwajowych budować wielkie dworce
    autobusowe, nie tylko dla MZA, ale dla PKS i przewoźników prywatnych. Takie
    dworce mogłyby powstać na Dwocu Południowym, Żeraniu FSO, Annopolu, Hucie,
    Osiedlu Górczewska, Cmentarzu Wolskim, Okęciu.
    Pozdro.



    Temat: Rostock, Sassnitz, Berlin i inne kierunki ...
    Rostock, Sassnitz, Berlin i inne kierunki ...
    Witam,

    organizuję przejazdy do promów płynących do Skandynawii z Rostocku (kierunek
    Dania, Gedser) oraz z Sassnitz (kierunek Szwecja, Trelleborg). Wyjazd ze
    Szczecina, zbiórka na PKP lub PKS.

    Zainteresowane osoby chcące dowiedzieć się więcej proszę o telefon 601-702-
    750 lub maila alfaprzejazdy@o2.pl / alfatransfer@o2.pl .

    Istnieje możliwość zamówienia busa z klimatyzacją i nawigacją satelitarną
    (trafiam bezbłędnie pod wskazany adres) również na inne kierunki lub trasy a
    także odbiór z innych miast (często Poznań) dla grup 4-5 osobowych.

    Zapraszam na moją stronę www.alfatrans.webpark.pl no i oczywiście na
    wycieczki :)) .




    Temat: powroty na swieta...
    powroty na swieta...
    coz, jako zem pierwszy raz jestem, a raczej bylamw takiej sytuacji moje
    zdziwienie bylo wielkie jak stad do krakowa:), a mianowicie chodzi mi o brak
    biletow na autobus z wawy do suwalk juz w pon z rana... niezle, pociag
    oczywiscie byl zapchany jak dobra kasza skwarkami:), czy suwalski pks nie
    moze wymyslic zeby poslac wiecej autobusow na takie trasy jak wawa, gdansk, a
    nawet poznan?
    a tak wogle, to suwalki nawet zimne i deszczowe sa milutkie:)
    pzdr



    Temat: wjeżdżający przed nos na chama, robić im to samo?
    Trochę O/T, ale... Wczoraj w Poznaniu widziałem cwela w czarnym audi cabrio
    (jakiś grat z serii '80), który na dwóch kolejnych światłach (dla
    zorientowanych - pomiędzy dworcem PKS i AWF-em) stosował na maxa wk......ący
    manewr. Otóż wjeżdżał na pas dla skręcających w lewo po czym bezczelnie
    wpierdzielał się na pas dla jadącycch prosto, oczywiście bez migacza! No
    zabiłbym ch..a! Jakiś koleś gnoja nie wpuścił, a później widziałem jak
    dyskutowali na dojeździe do kolejnego skrzyżowania przez uchylone szyby. Mam
    nadzieję, że panowie wyjaśnili sobie, który jest głupszy...



    Temat: Do Redakcji - JEST ŹLE
    Jak najbardziej podpisuje sie pod wszystkimi postulatami.

    Tramwaj na Olechow - oczywiscie. Poloczenie Olechow/Janow - reszta Lodzi po
    godzinach szczytu i w weekendy moze sie rownac 20 minutowym czekaniem na
    przystanku. Linii jest duzo ale autobusy jezdza "stadami". Tramwaj wypelnilby
    ta luke a w szczycie rozladowal tloki. Poza tym szybsze polaczenie Janowa z
    centrum - bo ominiecie Zakladowej.

    Tramwaj do Brzezin to juz drozsza inwestycja ale rowniez potrzebna. Obecnie
    polaczenie takie obsluguje PKS (roznymi wariantami). Tory moznaby poprowadzic
    wzdluz drogi Nowosolna - Lipiny - Brzeziny. Wsie na trasie zyskalyby na
    polaczeniu zarowno do Brzezin jak i do Lodzi. Nowosolna moznaby polaczyc linia
    tramwajowa z Olechowem. W Nowosolnej powstaja nowe osiedla mieszkalne.

    Kolej obwodowa - przebudowa peronow istniejacych (takze tych nieuzywanych).
    Budowa nowych przystankow np. Dabrowa, Pabianicka, Radogoszcz zachod.
    Odtworzenie przystankow w rejonie Radogoszcz wschod, okolice Strykowskiej.
    Dluzszy wariant obejmujacy stacje Olechow - przystanek w okolicy Transmisyjnej
    i w Andrzejowie - bezposrednie szybkie polaczenie Andrzejowa ze Zgierzem i dw.
    Kaliskim.

    I oczywiscie budowa nowej linii kolejowej do Warszawy i Poznania ze stacja w
    Lodzi, a nie w Kutnie, po ktorej pociagi jezdzilyby szybciej niz te ciagniete
    przez parowozy (bo z takimi predkosciami obecnie jezdzimy).



    Temat: dobre wiadomości
    farbenheit napisał:

    > Tylko nie to!!! Wiecie czym to sie skonczy? Gigantyczne korki od ''dworca''PKS
    > az do wylotu na Kalisz. Wiecie dlaczego? Jesli przedluza ( a przedluzą )
    > Łokietka do JP II to wiekszosc ruchu przypadnie na tą wlasnie czesc miasta.
    > Rondo - choc duze nie poradzi sobie z takim natęzeniem bo zacznie miec nagle za
    > malą przepustowosc dla kierowcow skrecajacych w POW. Ruch w tych rejonach bedzi
    > e
    > odbywal sie z predkoscia 5 km/h bo węzsza POW natychmiast straci swoja
    > przepustowosc o conajmniej polowe ( tiry, czesto gesto traktory, ktore zmierzaj
    > a
    > do sklepow dla rolnikow zlokalizowanych wlasnie na POW, zwiekszajace sie
    > natezenie ruchu z kazdym miesiacem ).
    > A najlepsze jest to ze w planach S-8 nie ma czegos takiego jak obwodnica
    > Sieradza ktora łaczy sie z DK 42. Posel Grabarczyk wprawdzie usiluje wywalczyc
    > cos takiego ale poki co nawet zjazd i wezel drogowy S-8 jest przewidywany
    > kilometr na poludnie od Kłocka czyli w tym wypadku nie bedzie sie łaczyl z
    > ewentualna obwodnicą. Reasumując - mimo S-8 ( ok 2013 roku ) caly ruch na Pozna
    > n
    > w obecnych planach i tak bedzie sie odbywal przez miasto i chcąc nie chcąc prze
    > z
    > POW. Czy o to chodzi?
    > Kurde - troche mętnie to napisalem :/

    1. Fakt, już teraz czasem są przy wjeździe z POW na rondo koreczki, no nic będą
    jeszcze większe ?
    2. Fakt mętnie to opisałeś ;) Może jakaś mapka sytuacyjna ;)




    Temat: dobre wiadomości
    Nie zwężajcie POW
    Tylko nie to!!! Wiecie czym to sie skonczy? Gigantyczne korki od ''dworca''PKS
    az do wylotu na Kalisz. Wiecie dlaczego? Jesli przedluza ( a przedluzą )
    Łokietka do JP II to wiekszosc ruchu przypadnie na tą wlasnie czesc miasta.
    Rondo - choc duze nie poradzi sobie z takim natęzeniem bo zacznie miec nagle za
    malą przepustowosc dla kierowcow skrecajacych w POW. Ruch w tych rejonach bedzie
    odbywal sie z predkoscia 5 km/h bo węzsza POW natychmiast straci swoja
    przepustowosc o conajmniej polowe ( tiry, czesto gesto traktory, ktore zmierzaja
    do sklepow dla rolnikow zlokalizowanych wlasnie na POW, zwiekszajace sie
    natezenie ruchu z kazdym miesiacem ).
    A najlepsze jest to ze w planach S-8 nie ma czegos takiego jak obwodnica
    Sieradza ktora łaczy sie z DK 42. Posel Grabarczyk wprawdzie usiluje wywalczyc
    cos takiego ale poki co nawet zjazd i wezel drogowy S-8 jest przewidywany
    kilometr na poludnie od Kłocka czyli w tym wypadku nie bedzie sie łaczyl z
    ewentualna obwodnicą. Reasumując - mimo S-8 ( ok 2013 roku ) caly ruch na Poznan
    w obecnych planach i tak bedzie sie odbywal przez miasto i chcąc nie chcąc przez
    POW. Czy o to chodzi?
    Kurde - troche mętnie to napisalem :/




    Temat: W autobusach dalekobieżnych powinno się siedzieć
    Tak się nieszczęśliwie składa, że jastem akurat kirowcą autobusów dalekobieżnych
    PKS - z czegoś przecież trzeba żyć. Uwierzcie, że moim marzeniem jest przewozić
    pasażerów w warunkach nie urągających bezpieczeństwu. O ilości miejsc decyduje
    wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Jeśli mówi on na przykład o 47 miejscach
    siedzących i 15 stojących, to tylu pasażerów kierowca ma obowiązek zabrać! I nie
    ma tutaj nic do rzeczy "dalekobieżność" autobusu. Musi być on jedynie wyposażony
    w uchwyty lub poręcz pozwalająca na "trzymanie się" dla podróżujących na
    stojąco. W przeciwnym razie facet zostanie ukarany w swojej firmie w sposób
    odczuwalny finansowo a być może i dyscyplinarnie - po wpłynięciu skargi od innej
    hrabiny nie z tej szerokości gograficznej. Nie raz bywałem obrażany a nawet
    próbowano mnie pobić tylko dlatego, że w autobusie zabrakło miejsc i to właśnie
    na trasie z Łodzi do Poznania. Najbardziej przykre jest to, że wypowiedzi ludzi
    dysponujących taborem zależą od tego gdzie i co napisano lub powiedziano.



    Temat: Zmiana władz MPK
    No coz pozwole sie czesciowo z toba nie zgodzic bo po
    1 uważam iż MPK nie do konca mosi byc firma w 100% dochodowa i ze wszystkiedo
    czerpac zysk uwazam ze powinno przedewszystkiem sluzyc mieszkanca i to jest
    najwazniejszy cel
    2 pozwole sobie zauwazyc iz eksperyment czyli spore zmiany przebiegu lini od 1-
    lipca uwazam za n9ie do konca szczesliwy jedynym zauwazalnym jego efektem byl
    bałagan moze nie nalezy negowac wszystkich zmian poczynionych ale napewno 70%
    tego co zrobiono nie do konca bylo sensowne. Zreszta moin skromnym zdaniem
    lepiej jest dokonywac zmian drobnymi kroczkami niz zmianic naraz wszystko
    wywolujac balagan. Zreszta tak na marginesie to pomysl aby dla Częstochowy mape
    ukladu komunikacji tworzyl nawet super zespoł fachowcow z Poznania za zreszta
    astronomiczna kwote piniedzy uznaje za dosc kontrowersyjny.
    3 Mimo wszystko nie jestem przekonany co do trafnosci pomysłu dopuszczenia
    naszych rodzimyc prywatnych firm komuniakcyjnych do udzialu w liniach
    miejskich - przecierz te firmy mialy moznosc pokazania co potrafia obslugiwaly
    Baldemex linie na kierunku Wręczyca a Biesy na kierunku Blachownia i to przez
    kilka lat i jak to sie skończyło? Ano skonczylo sie tym iz z nich zrezygnowaly
    gminy wybierajac PKS i MPK to samo stalo sie po krotkom okresie kiedy z Biesoew
    zrezygnowalo TESCO wybierajac MPK. Niestety mimo pewnej poprawy nasze miejscowe
    firmy maja autobusy dosc dosc leciwe a co za tym idzie awaryjne sprzetu na
    podmiane nie za wiele tak wiec i pomysl aby pozwolic im na obsługe lini
    miejskich uwarzam za nie do konca sensowny.



    Temat: Renowacja ozdobnych słupków w Śródmieściu
    o to ciekawostka - turyści przyjeżdżający do Bydgo
    turyści przyjeżdżający do Bydgoszczy to chyba jakaś nowość. Przecież tu nie ma
    czego zwiedzać. Zwiedzać to można piękne, zabytkowe, zadbane starówki Gdańska,
    Krakowa, Poznania, Wrocławia, Torunia. A Bydgoszcz???? Jak na razie to
    miejscowi boją się wchodzić w staromiejskie uliczki nawet za dnia, przechodząc
    między starymi walącymi się kamienicami trzeba uważać na psie odchody (pole
    minowe), dziurawe jezdnie, obrzydliwy dworzec zarówno PKP jak i PKS, straszący
    wieżowiec UW przy Jagiellońskiej, stan nawierzchni przy Focha, brudne tramwaje,
    fatalna komunikacja (jak dojechać z PKP na Gdańską mając niezbyt wiele
    czasu???), nawet lokalna telewizja śmierdzi nudą i lenistwem. Czasami widać
    przebłyski zaangażowania i pomysłowości chociażby władz miasta. Ale to
    zdecydowanie za mało aby oczekiwac najazdu turystów. W każdym razie słupki z
    łancuchami nic tu nie dają. Myślę, że wszystkich którzy mają kompetencje do
    zrobienia czegokolwiek dla tego miasta należało by wysłać na miesięczny urlop
    na przykład do Hamburga czy Berlina, co by się na patrzyli jak zadbane może być
    miasto i ile rzeczy można zrobić po prostu dużo lepiej - używając do tego
    rozumu. Zlośćcie się na mnie rodowici bydgoszczanie ale taki jest fakt. Ja nie
    jestem stąd, tylko w Bydgoszczy studiuję i może dla tego widzę tę szarość tego
    miasta. Nie bez powodu studenci z zewnątrz mówiąc o sobie, twierdzą że studiują
    w BRZYDGOSZCZY...



    Temat: Realizacja BiTCity w formie tramwaju regionalnego
    mikimaus11 napisał:

    > Względnie ciekawa propozycja. Wadą oprócz prędkości może się okazać zbyt duża
    > liczba przystanków, co może niebezpiecznie wydłużyć czas jazdy (wyłącznie
    > psychologiczny aspekt - tramwaj, więc niech się zatrzymuje wszędzie, gdzie się
    > da).

    To akurat niekoniecznie jest wada. Przypominam, że to połączenie ma być
    czynnikiem wiążącym aglomerację i wspierającą jej rozwój. A nikt nie wybierze
    podróży czy to koleją, czy to szybkim tramwajem jeżeli przystanek będzie odległy
    o 2km podczas gdy przystanek PKS - 500m, niezależnie od prędkości maksymalnej
    pojazdu szynowego.

    Można zastanowić się nad autobusami dowożącymi do tramwaju z kierunków
    poprzecznych (mniej więcej tak jak funkcjonują autobusy dowożące ludzi do PST w
    Poznaniu czy do SKM w Trójmieście), ale to raczej po zwiększeniu gęstości tegoż
    obszaru.

    Szybkie połączenie biegunów obszaru zapewniamy natomiast po linii przez Solec,
    czas 40 minut na odcinku Bydgoszcz Główna - Toruń Miasto jest jak najbardziej
    realny (postoje na B.Leśna, B.Wschód, Solec, T.Główny, cała relacja Bydgoszcz
    Osowa/Błonie-Toruń Wschodni/Północny)

    > Generalnie pomysł wart rozważenia i skierowania do głębszych analiz.
    > Zgłaszałeś go do ZDMiKP jako jakąś alternatywę? Serio...

    ZDMiKP to nie do końca ta kompetencja. Natomiast wysłałem e-mail do pracowni
    projektowej która ma opracować studium wykonalności SKM.




    Temat: Ruszyła rozbiórka Bałtyku!
    ,ale mi troche smutno bo jako dzieciak przejezdzajac przez
    Kaponiere zawsze uwielbialem ogladac ten neon...

    No tak, ale wizerunkowi Poznania takie sentymenty nie pomoga...

    Sebar
    sebar_rysiu@yahoo.co.uk

    Gość portalu: Random napisał(a):

    > Nareszcie ! Juz myslalem ze nigdy nie dozyje tego dnia...no
    wiec
    > teraz wystarczy tylko zagospodarowac teren tzw. "wolnych
    torow"
    > przy dworcu PKP, przebudowac pobliski, obskórny dworzec PKS,
    > postawic jakis efektowny budyneczek obok Cafe Glos, wyburzyc
    > szkadziejstwo pt. Arsenal a na jego miejscu wzniesc jakas
    > renesansowa kamienice, ktora bedzie sie komponowac z reszta
    > zabudowy na Starym Rynku, wywalic na pysk kolesia handlujacego
    > kurczakami na rogu Kupca Pozanskiego, odnowic fasady kamienic
    na
    > Polwiejskiej, zlikwidowac oblesny stadion i targowisko przy
    > Dolnej Wildzie, wyremontowac szpetny Pl. Wolnosci, przebudowac
    > pozalowania godne biurowce Alfy na Sw. Marcinie...i oto mamy
    > jedno z najladniejszych miast w Polsce :)




    Temat: Tramwaj na Rataje - jest przetarg!
    GAZETA ZAŁATWIŁA TRASĘ
    W dniu oddania trasy do użytku i inaguracji przejazdu przez most Rocha dowiemy
    się, żę to GAZETA załatwiła, wybudowała i sfinansowała całą trasę :-) Jesli
    Gazeta odda po 1zł z każdego sprzedanego w Poznaniu egzemplarza Gazety to ok :-
    ) A w kwesti formalnej może Gazeta załatwi nowy dworzec PKP no i PKS, szybki
    tramwaj na Dębiec, tramwaj na ul. Ratajczaka na solenej do Pułaskiewgo, budowę
    trou Formuły 1. Przecież Gazeta załątwiłą nam most Rocha to i to da rade :-)
    Pozdrawiam wszystkich Megalomanów!!!




    Temat: Worek bez dna, czyli wątek o wszystkim i o niczym
    Ech Kochani. Trzymajcie za mnie kciuki we wtorek. Mam rozmowę o pracę, daleko
    od domu, w mieście którego kompletnie nie znam (no nie tak kompletnie, z
    literatury jest mi całkiem dobrze znane) czyli w Poznaniu. Byłam tam raz w
    życiu przez godzinę i poznałam tylko okolice dworców pkp i pks. A to nie jest
    dużo. A we wtorek mam tam rozmowę o pracę i zupełnie nie wiem gdzie tam
    przenocować.



    Temat: A czy Wy w Ostrowie, to nie chcecie mieć pociągów?

    najprawdopodobniej modernizowany bedzie tylko odcinek lodz-wawa wiec
    my z kaliszem zostajemy odcieci....i pozostanie nam nadal tylko te
    3 pociagi na wawe albo wrocek...
    wladza nic nie robi...lotniska im sie zachcialo tyle ze ilu z nas ma
    samolot???
    na domiar zlego wycofane sa juz wszystkie pociagi pospieszne do poznania
    ze wzgledu na katastrofalny stan torow ostrow-jarocin.
    jeszcze tylko czekac kiedy pks w ostrowie dogoreje i reszte dopiszcie sobie
    sami.



    Temat: Malinka wg badań chce Carrefoura
    Gość portalu: opolas napisał(a):
    Porównaj ruch jaki generuje sklep osiedlowy a jaki hipermarket i znajdziesz
    > odpowiedź. Sprawdź ile samochodów dostawczych przywozi towar do hipermarketu a
    > ile do marketu do 2000 m2 i znajdziesz odpowiedź. Do hipermarketu na Malince
    > przyjadą nie tylko mieszkańcy Opola ale również innych miast województwa i stad
    > ten ruch.

    Porównaj sobie ruch jaki jest w tej chwili do Reala. Nowy hipermarket, jeśli
    byłby zlokalizowany, jak chce Carrefour koło Castoramy - ruch ten by rozładował.

    Jak to jest że tylko w Opolu miałoby się dopuścić do budowy
    > hipermarketu między blokami.
    Jestes w błędzie - na Krzykach we Wrocławiu jest Carrefour i Auchan, w Warszawie
    na Bemowie - między blokami są trzy hipermarkety, w Poznaniu na osiedlu Batorego
    jest Tesco, w Olsztynie Real i Tesco są w sródmieściu, a Makro buduje się w
    sąsiedztwie dworca PKP i PKS. Obejrzyj sobie plany miast i zobacz ile
    hipermarketów jest na osiedlach mieszkaniowych, bo nie chce mi się wypisywać.
    Poza tym zapytaj się radnych, czemu Carrefour nie może budować sklepu koło
    Castoramy.



    Temat: Kolejny Pi-aR-owiec w PO
    Kolejny Pi-aR-owiec w PO
    Aż 2 m-ce szefował poznańskiej spółce EURO 2012 Werszler, kolega
    wojewody Florka, jednocześnie biorący kasę dyrektora PKS w Turku.
    Teraz elyty PO wybrały następcę. Kolejny pi-ar-owiec w władzach PO.
    Ciekawe czyj przyjaciel ?! Najważniejsze, że wreszcie ktoś zastąpi
    nieudolnego Rajewicza w inwestorstwie stadionu. POSiR będzie mógł
    się zająć Maltą. Im dalej od mety tym więcej brudu, brak ławek,
    koszy na śmieci itp. Wszędzie tylko smród spalin samochodów,
    motocykli, motorynek, quadów itp.Rekreacja psiakrew!



    Temat: Targi poznańskie inwestują i walczą o klientów
    Powierzchnia powierzchnia. Mowilo sie o szybkim tgramwaju na tardi
    poza miastem i nic. Jak juz targi pozostaja, to choc niech sie
    zatroszcza o dobre dojscie z dworca. Jesli w przyszlosci ma to byc
    wielki koompleks komunikacjyny (PKP; PKS i komunikacja miejska), to
    nie mozna chodzic waskimi przejsciami z Mostu Dworocwego. Czy nikt
    nie pomysli o tym? Potzrebne sa swobodne przejscia podziemne lub
    naziemne (ale to chyba futurystyka, nie Poznan - zob. Frankfurt),
    gdzie miedzy targami a dworcem nie bedzie sie stalo na kazdej
    wysepce oczekujac na zielone swiatelko.



    Temat: dzialka kolo torow kolejowych
    Jesli ogladałaś Szreniawę to poszukaj w Walerianowie, Rosnówku albo Konarzewie -
    to tylko 2-3 km dalej. Jezdzi tam autobus 103 i PKS (w Rosnówku jest tez stacja
    pociagów, ktore jadą przez Szreniawę do Poznania)

    Nie szukaj wśród duzych pól działek, tylko od właścicieli (ex rolników), którzy
    dzielą swoje małe "pola" - najczesciej tworzą 4-8 działek. W gminie Ci powiedzą
    kto akurat przeprowadza procedurę podziału. Spokojnie mozna wtedy kupić działkę
    za 70-85 zł/m^2.
    A z rolnikami dobrze sie negocjuje i zawsze mozna stargować ;) Wiem z własnego
    doswiadczenia.




    Temat: Galerie handlowo-rozrywkowe w Europie Srodkowej
    ECE
    Teraz zajme sie wytworami niemieckiego ECE
    Polskie galerie ECE chyba wszyscy znają? Dominikanska, Łódzka a teraz planowana
    Krakowska oraz Gdanska a w bliższej lub dalszej przyszłości Poznan(przebudowa
    dworca) i Wrocław(przebudowa PKS?)

    1) Węgry
    Pecs
    www.ece.de/en/shopping/center/ape/ape.jsp
    Budapeszt
    www.ece.de/en/shopping/center/ovt/ovt.jsp
    2) Czechy
    Praga
    www.ece.de/en/shopping/center/app/app.jsp
    Brno
    www.ece.de/en/shopping/center/gvb/gvb.jsp
    Miłego oglądania :)




    Temat: 50% bezrobocia w Lubsku!ludzie,z czego wy zyjecie?
    kolejarz_zg napisał:

    > oszolom.z.radia.maryja napisał:
    >
    > > kolejarz_zg napisał:
    > >
    > > > oszolom.z.radia.maryja napisał:
    > > >
    > > > > Tak podał wczorajszy teleskop...porażające..
    > > >
    > > > Dużo ludzi pracuje chociażby w Zielonej Górze. Jak moja rodzina.
    > > -a czym dojeżdżacie? macie u siebie jeszcze kolej?
    >
    > Wyobraź sobie, stary, że kolej to nie jedyny środek transportu. Jest jeszcze
    > PKS, ale najwięcej ludzi jeździ samochodem. Często umawiają się w kilka osób.
    >
    > Sądzę, że w twoim regionie wszyscy mają pracę i jeżdżą pociągiem, co??

    -Poznań jest w trochę innej sytuacji ale i tu zaczyna się powoli wszystko
    sypac. a firmy nie wytzrymują dumpingowych cen i padają jak muchy (zwłaszcza
    budownictwo)



    Temat: 245 - gorzej być nie może? i inne nocne...
    ladyblue napisała:
    > wrażenia z dworca PKS - klimat jak ze starych horrów,
    ciemno, ponuro... jeden

    Ciemno? Ciemno to na Suchej jest...

    > wielki burdel z rozkładami - nigdzie nie było dla 245 w
    kierunku Brochowa za
    > to w przeciwnym kierunku ze 3 były.

    To się nazywa "umiejętność czytania ze zrozumieniem" i
    podobno zanika w narodzie.

    > sytuacje mało komfortowe - wjeżdża 8 !!! autobusów,
    jeden za drugim,

    I o to chodzi. To jest największy plus "reformy".

    > ustawiają się na całej długości peronów a pasażerowie z
    obłędem w oczach
    > biegają wdłuż nich...

    We wzorcowym Poznaniu mają to dużo gorzej rozwiązane i
    wszyscy są zadowoleni...

    > autoby tarasują sobie nawzajem drogę, większość ma
    tylko numery linii i nazwy
    > kierunku z przodu, a z tyłu i z boku nic.

    ???
    Zgodnie z wymogami mają mieć numer ze wsyzstkich stron i
    kierunek z przodu i z boku. I na ogół mają.

    > 245 - po co ma ten długi postój na dworcu?

    No to jest dyskusyjne... Zapewne chodziło o ustawianie
    rozsądnego taktu na Bardzkiej.

    > i co znaczy tajemnicza literka "D" w rozkładzie (kurs
    tylko do dworca - ale
    > skąd? i dokąd)

    ??? Jak to skąd?

    > przerwa między nocnymi a dziennymi - ostatni kurs 3.46
    a potem pustki aż do 5
    > rano.

    No to jest największy bubel "reformy"



    Temat: warszawa-wroclaw
    Popieram. Zrobic trase wschod-zachod. Wschodni wylot na Warszawe, zachodni na
    Poznan i Wroclaw. Fabryczny usmiercic, PKS Centralny rowniez. Zwolnic grunty
    pod zielen i zabudowe. Kolej przeniesc na polnoc do okolic ulicy Drewnowskiej i
    Wojska Polskiego, gdzie wg planu zagospodarowania Lodzi znajduja sie tereny
    rezerwowe pod drogowa trase srednicowa Wojska Polskiego i kolejowa trase
    srednicowa Widzew-Polesie. Przekserowalem sobie ten plan. Napisze o nim
    niedlugo na forum. Tereny sa rezerwowane od wielu lat, nalezy je wreszcie
    wykorzystac, a nie kombinowac i zmarnowac kolejna szanse. Dworzec Polnocny jest
    m.in. tam gdzie jest, bo jego lokalizacja jest wlasnie uzasadniona trasa WZ
    Wojska Polskiego, ktora jest wciaz w kolejnych planach zagospodarowania. Gdyby
    powstala ta trasa, to mozna by wtedy podniesc range dworca polnocnego i
    stworzyc kompleks z dworcem kolejowym nowej trasy srednicowej. musze
    przestudiowac te plany. Na szczesie sa.




    Temat: Nowy rozklad PKP
    ksiestwokaliskie napisał:

    ... Z Poznania
    > przyjeżdżał prawie pusty. ...

    Czyli na węźle OSTRÓW nie wsiadało do niego kilkaset osób m.in z Krotoszyna czy Ostrzeszowa.A takimi potokami pasażerskimi sie chwalą ;)

    A na poważnie to szkoda tego połączenia.To chyba był pierwszy pociąg jadący od strony Kalisza który w Zduńskiej nie jechał na Łódź tylko na Karsznice.Był fajną alternatywą dla PKS-u.



    Temat: Nocna zemsta prezesa?
    Szantaż prezesa brzmi infantylnie, a nawet śmiesznie. Poza tym godzi nie tylko
    w studentów, ale czesto w pracujacych poza Lublinem i dojeżdżających PKS-em
    albo koleją. Młodzi ludzie mogą bez problemu skorzystać z tańszych przejazdów
    Komunikacji Prywatnej albo zamiast tracić czas na czekanie na przyjazd
    autobusu mogą pokonać na piechotę odległość miedzy domem a szkołą czy
    uczelnią. Trzeba tylko wcześniej sprawdzić czas potrzebny na pokonanie
    planowanej odległości. Na 5 km. trzeba zarezerwować godzinę. Podczas okupacji,
    a także przez pierwsze lata po wyzwoleniu komunikacji miejskiej nie było, a
    szkoły i uczelnie funkcjonowały. Zakłady pracy również. Lepiej kupić co jakiś
    czas nową parę butów niż zasilać kasę nieudolnie prowadzonego przedziebiorstwa
    jakim jest MPK. Marsz jest zalecany dla zdrowia. Dla czego problem drogich
    biletów wiązany jest tylko ze studentami? W prawdzie szkoły podstawowe
    znajdują sie przeważnie blisko miejsca zamieszkania ale szkoły średnie są
    porozrzucane po całym mieście, a nawet na terenach peryferyjnych.P. Miłosz nie
    wspomniał nic o sieciówkach dla uczniów szkolnych. Kogo szantażuje pan prezes
    popierany przez pana prezydenta? Nie tylko studentów, ale rodziców (polityka
    prorodzinna) utrzymujacych rodziny wielodzietne, a także dojeżdzających z i do
    Lublina w zwiazku z pracą poza miejscem zmieszkania. Jak to sie dzieje, że
    koszt sieciówki dla ucznia i studenta w Poznaniu i Krakowie jest trzykrotnie
    niższy niż proponowany przez prezesa MPK? Pan Miłosz powinien podać się do
    dymisji nim dopadnie go wymiar sprawiedliwości.



    Temat: Jak dojechać do Swieradowa Zdróju-sanatorium
    Jak dojechać do Swieradowa Zdróju-sanatorium
    Zwracam się o pomoc.Jestem z Polski centralnej i muszę dojechać do Swieradowa
    Zdroju z Poznania lub Łodzi. Podróż zaplanowałam odbyć pociągiem.Do której
    miejscowości dojechać,aby mieć najbliżej na przesiadkę ,aby nie dżwigać
    daleko bagażu.Do Swieradowa chciałabym dojechać w godzinnach rannych.Podobno
    do Swieradowa nie dochodzą pociągi,więc będę musiała skorzystać z autobusu
    PKS lub miejskiej komunikacji.Serdecznie proszę o pomoc,żeby nie błądzić po
    mieście z bagażami.Pozdrawiam Zosia.



    Temat: co daje legitymacja studencka?
    Widzisz wtedy kiedy była afera z obniżaniem zniżek dla studentów i uczniów
    (!!!... tak tak dla nich też) udało się nam tj. działaczom studenckim
    wynegocjowac chociaż to, że legitymacje nie będą zmieniane tzn.
    będą "wychodziły z użycia naturalnie"... do dziś pamiętam słowa Minister
    Łybackiej. Pomysły są jednak trochę inne...

    Więc mam prośbę do Ciebie ... zanim zaczniesz siać ferment radzę zapoznać się
    z obowiązującym prawem. Zmieniono usprawnienia studentów, kompetencje dot.
    ustalania zniżek na transport miejski są obecnie w gestii samorządów i tu
    chwała (!) władzom Poznania, że rozumieją problem i płacimy 50%, ale już w
    innych miastach, w PKS'ach i innych firmach jest inaczej...

    Druk legitymacji został, a mieli wprowadzać nowy dla tych co po zmianie
    przepisów będą dostawac nowe legitymacje. Tego oczywiście nie zrobiono, a
    teraz na "hura" chcą zmieniać - ot kolejna kasa do budżetu :P



    Temat: W kwestii ... PKSu
    W kwestii ... PKSu
    Może ktoś mnie oświeci, bo nie bardzo to śledziłem i wyjaśni mi o co chodzi z
    budową nowego kompleksu na trenie poznańskiego PKSu. Czytałem min. na łamach
    tego forum, że firma ECE chce wybudować nowy dworzec z centrum handlowym.
    Wiem także, że były przeciw temu protesty (min. Unii Pracy). Ostatnio jednak
    słyszałem, że dworzec PKS pozyskuje nową kosmetykę, znikły obskurne budy,
    odnwiona jest podobno hala (nie bylem więc nie wiem dokładnie). Znaczy się,
    że z budowy nowego kompleksu nici? Czy protesty Unii Pracy odnosły skutek?
    Jeśli tak to znów coś staciliśmy...



    Temat: Dlaczego zamknięto kasę biletową przy al. Niepo...
    a jak to jest w Warszawie?
    Mam pytanie czy autor artykułu próbował dowiedzieć się jak to
    jest w Warszawie? tam na podobnych zasach sprzedaż biletów
    odbywa się wokół Dworca Centralnego, tez dostają prowizję.

    Swoją drogą podobał mi się ten punkt na al. Niepodległości,
    cieszyłam się, że podobnie jak w Wawie może coraz więcej
    powstanie takich punktów w Poznaniu. Po cichu liczyłam, że
    również pod rondem Kaponiera i na dworcu PKS...
    Dobrze że dziennikarze zajęli się tą sprawą, z artykułu wynika,
    że PKP wykorzystują pozycję monopolisty nie liczy się z drugą
    stroną, z którą podpisuje umowę. Całe szczęście dla Pani "z
    kiosku" nasze sądy powoli zaczynają traktować na równi wobec
    prawa i maluczkich i gigantów.
    Jestem ciekawa dalszych losów tej sprawy...




    Temat: mpk wkurza mnie
    grendelek napisał:

    > No... mnie też troszke wkurza. Ale tylko jednym - brakiem mozliwości
    nabywania
    > biletów u kierowcy.

    Weź tylko pod uwagę fakt, że w Poznaniu obowiązuje taryfa czasowa - a to
    oznacza, że kierowca/motorniczy musi trzymać się minutowego rozkładu jazdy i
    nie może tracić czasu na sprzedawanie biletów, wydawanie reszty etc. Juz widzę
    gniewne pomruki pozostałych pasażerów, których bilet wlaśnie kończy ważność bo
    akurat 15 osób zapragnęło nabyć bilet u prowadzącego... No i przy okazji -
    straciła by sens "inteligentna" sygnalizacja świetlna (jej funkcjonowanie
    odbiega wprawdzie od ideału, ale to już inna kwestia...)
    Może sprawę załatwiłoby umieszczenie w tramwajach i autobusach automatów
    biletowych - takich jak ten, który stał kiedyś na PKS-ie. Co wy na to??



    Temat: komunikacja
    no tak, ale Płock stwerdził, ze szynówkami do Sierpca zaintereswany nie jest.
    Bo ludzie przyzwyczail sie do autobusów juz, a poza tym jest im wygodniej, bo
    pks podjeżdża pod ORLEN i pasażerowie nie muszą dojeżdżać do centrum miasta i z
    tamtąd zasuwać na PKP, itd. Tak magistrat twierdzi. A ja mówie: BULLSHIT!!!
    Poiąg jest tańszy no i szybciej jedzie. No i zatrzyma się na Trzepowie koło
    Orlenu, ale z drugiej strony. I duuużo aniej dla pasażerów. Tak ze 4-5 kursów w
    ciągu dnia śmiało jeden wahadłowy autobus szynowy może zrobić. opatrzcie na
    trasę Poznań - Wągrowiec, lub Inowrocław - Żnin: tam jest z 9 kursów i nikt nie
    narzeka!

    a można faktycznie jakiś pociąg pośpieszny do Wawy uruchomić, kiedyś, dawno
    temu leciał: Mazowsze z Płocka do Lublina. Teraz mozna zapodać połączenie
    Płocka z np. terespolem, czy Lublinem lub Białymsokiem przez Warszawę. I jak
    nie na trasie z Płocka do Wawy to chociaz na pozostałych odcinkach pośpiech
    zarabiałby na siebie. Bo w tamtych rejonach sa strasznie przepełnione. Do
    Siedlec w godzinach szczytu stoi się na korytazu niczym w autobusie mijski w
    godzinach szczytu.

    mozna też np. przedłużyc relacje pociągu "Reymont" z Łodzi do Krakowa, aby
    jechał z Płocka. Byłoby wtedy niezłe połączenie z Łodzią, Krakowem. Tez małym
    kosztem.
    mozna kombinować na wiele sposobów.



    Temat: Uważam, że Gorzów to...
    To gorzów jest pod Zieloną Górą, a ludziska z Poznania to nawet nie wiedzą
    gdzie jest gorzów. A w Berlinie, phiiiii. O Zielonej Górze słyszeli bo kilka
    razy dziennie przez Berlin przejeżdża PKS ZIELONA GÓRA :)))) A poza tym Zielona
    jest bardziej znana w Europie m.in. ze swoioch winobrań.
    A wy, z niczego

    Jeśli zaprzeczycie to jestescie głupolami :)))



    Temat: Legendy autostopu
    Jeśli idzie o książeczki to byłem chyba jednym z ostatnich autostopowiczów z
    książeczką. Na początku lat 90 zrobiłem sobie pętlę Warszawa Poznań Szczecin
    Gdańsk Toruń. Fajna wycieczka była.
    Sporo było wesołych momentów . Na trasie do Kołobrzegu cały dzień sie mijałem z
    dwiema dziewczynami, jak ja jechałe to akurat one stały :). W końcu sobie już
    nawet machaliśmy :) Aż w końcu złapaliśmy szambiarki, które wszystkie skręcały
    w tym samym miejscu. Wysiadam z mojej szambiarki i mówię do dziwczyn ,ze jak
    chcemy dalej jechać razem to potrzebny nam jest autobus. A tu dziewczyny w
    śmiech i potrzą się za mnie. Oglądam sie a tam stoi z otwartymi drzwiami
    PKS ,jadacy gdzieś do bazy. Po prostu superuprzejmy kierowca przeczytał co
    miałem na plecaku i sie sam zatrzymał zanim zdążyliśmy poprosić.



    Temat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni
    Trudno się dziwić , ze kolej likwiduje kolejne połączenia,
    przecież prawie nikt tymi brudnymi pociągami nie jeździ. Ja
    jestem mieszkańcem Jeleniej Góry i do Wrocławia jedże
    czyściutkim pośpiesznym autobusem za 24 zł (czas podróży
    1godz.50min.), a pociąg kosztuje 27,14 zł (czas podróży
    ok.3godz.).
    Ta sama sytuacja jest z połączeniem do Poznania, choć tu czas
    podróży jest zbliżony to koszt już nie. Bilet pociągiem kosztuje
    40,84 zł, a autobusem 30 zł.
    Poza tym studenci mają zniżkę 50%, a w pociągu 37%.
    Widać można jelenigórski PKS był parę lat temu na skraju
    upadłości, a teraz... prywatny może wiecej i lepiej...



    Temat: Znikają pociągi z rozkładu jazdy
    Autobusem taniej i wygodniej
    Trudno się dziwić , ze kolej likwiduje kolejne połączenia,
    przecież prawie nikt tymi brudnymi pociągami nie jeździ. Ja
    jestem mieszkańcem Jeleniej Góry i do Wrocławia jedże
    czyściutkim pośpiesznym autobusem za 24 zł (czas podróży
    1godz.50min.), a pociąg kosztuje 27,14 zł (czas podróży
    ok.3godz.).
    Ta sama sytuacja jest z połączeniem do Poznania, choć tu czas
    podróży jest zbliżony to koszt już nie. Bilet pociągiem kosztuje
    40,84 zł, a autobusem 30 zł.
    Poza tym studenci mają zniżkę 50%, a w pociągu 37%.
    Widać można jelenigórski PKS był parę lat temu na skraju
    upadłości, a teraz... prywatny może wiecej i lepiej...



    Temat: w co zainwestowac 200 tys.zl????
    Wolne tory bądź "wolne tory" to ten "skrawek ziemi" nieopodal dworca PKP i PKS
    według przeznaczenia po jego zunifikowaniu (część jest w rękach PKP miasta i
    ((tu twoja szansa)) prywatnych) znajdzie się tam nowe komercyjno-usługowo-
    finansowe centrum Poznania. A kupno skrawka ziemi w jakimś nebralgicznym
    miejscu (zanim dojdzie do wspomnianego zunifikowania)MOŻE wymusić odkupienie go
    przez inwestora za DUUUUUŻE pieniądze
    Wolne Tory to chyba najbardziej perspektywiczna nieruchomość w mieście.




    Temat: Rozmowa o biletach na SMS-y
    Rozmowa o biletach na SMS-y
    MPK zamiast biletów przez SMSy mogło by pomyśleć o innych
    udogodnieniach:
    1. Wspólny system biletowy dla całej aglomeracji (MPK, PKP, PKS,
    komunikacje gmin powiatu poznańskiego),
    2. Możliwość zakupu biletu u kierowcy, bądź w automatach na
    przystankach lub w tramwajach i autobusach,
    3. Zrównanie cen biletów lini pospiesznej A z liniami normalnymi,
    4. Wyprostowanie (skrócenie) tras lini na Ratajach (tak, żeby
    autobusy jechały od pętli do pętli możliwie krótką trasą, a nie
    błądziły po ratajskich osiedlach - w szczególności to dotyczy
    tras autobusów 66 do Antoninka, 81 i 52 do Franowa i M1,
    autobusów do Kinepolis).
    5. Optymalizację układu lini nocnych oraz optymalizację rozkładu
    jazdy (brak bezpośredniego nocnego autobusu z Rataj, przez
    okolice Starego Rynku na Winogrady i Piątkowo, ustawienie na Św.
    Marcinie przystanku dla wysiadających tuż przy Rondzie Kaponiera
    (jest koło Auli UAM, skąd co noc odbywają się biegi ludzi
    wysiadających z N31 i N32, chcących się przesiąść na N34 lub
    N35), Problemy z wydostaniem się z dworca głównego MPK (centrum
    przesiadkowe znajduje się na Kaponierze, a nie przy dworcu PKP -
    jak to jest przyjęte w większości cywilizowanych miast.)
    6. Wprowadzenie biletu przystankowego także do tramwajów.
    7. Przemianowanie większości przystanków autobusowych ze
    zwykłych na przystanki "na żądanie"



    Temat: obwodnica Inowrocławia
    Pierwsza bedzie obwodnica wschodnia tj z Poznania do Torunia i Bydgoszczy. Od
    Tupadeł z tyłu za Matwami za cmentarzem na Marulewskiej kolo lotniska az do
    Metalowcow koło Inofamy i dalej w prawo na wiadukt.W tej chwili w kierunku
    Konina jest dobry przejazd .Od świateł przy PKS-ie w prawo przez Rąbin. To
    wszystko Ulice dwujezdniowe.



    Temat: lawki i parking podziemny
    lawki i parking podziemny
    Czy ktos wie jak wyglada sprawa z budowa parkingu pod Placem Wolnosci i
    przebudowa placu oraz kiedy i czy wogole pojawia sie w Poznaniu te smieszne
    lawki w roznych krztaltach.Czy na Malcie cos sie dzieje???Jak z systemem
    informacji miejskiej???Te tabliczki i opisy...przydalo by sie tez troche
    informacji chocby po angielsku na dworcach pkp i pks i na przystankach




    Temat: lawki i parking podziemny
    Gość portalu: ADI-GBG napisał(a):

    > Czy ktos wie jak wyglada sprawa z budowa parkingu pod Placem Wolnosci i
    > przebudowa placu oraz kiedy i czy wogole pojawia sie w Poznaniu te smieszne
    > lawki w roznych krztaltach.Czy na Malcie cos sie dzieje???Jak z systemem
    > informacji miejskiej???Te tabliczki i opisy...przydalo by sie tez troche
    > informacji chocby po angielsku na dworcach pkp i pks i na przystankach
    >

    - Rozpoczęcie budowy parkingu - wiosna
    - Ławki pojawią się.... - nie pamietam ale na pewno przed rozpoczęciem obchodów
    750 lecia lokacji miasta
    - Na Malcie nic szczególnego się nie dzieje, stoi atrapa lodowiska i szykują
    cię do organizacji WOŚP

    Szczegóły podforum inwestycje



    Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :)
    weź sobie trasę powiedzmy Poznań - Kalisz. Masz tam 2 pociągi dziennie i 15
    połączeń PKS. U nas na trasie Lublin - Biała Podlaska są 2 pociągi dziennie, 20
    PKSów i 30 busów. I gdzie jest lepsze połączenie?

    Hrabia oczywiście powie, że w Wielkopolsce. Ale większość pasażerów woli żeby
    było jak najwięcej połączeń, bo nie muszą zapamiętywać rozkładu jazdy, tylko
    wiadomo że kiedy by nie poszli na dworzec to coś się trafi.



    Temat: autobus do Poznania.
    autobus do Poznania.
    Likwidują nam pociągi do Poznania ale będzie więcej autobusów. Czytałem w
    necie na stronie Poznania ze PKS Poznań nawiązał jakieś porozumienie z PKS-em
    Lubliniec i poszczą autobus pospieszny relacji Lubliniec-Poznań.



    Temat: Bus do Poznania o 20.00 z PKS Podzamcze
    Bus do Poznania o 20.00 z PKS Podzamcze
    Od 1.10 zaczyna kursować bus Lublin - Poznań z dworca PKS Podzamcze.
    Odjazd zarówno z Lublina jak i z Poznania o 20.00




    Temat: Jakie są połączenia z Poznania do Besancon
    Witam!

    PKS Warmia - 397zł
    ORBIS/INTERBUS - 579.00zł
    PKS Stalowa Wola - 579.00zł

    www.biletyautokarowe.pl/polska-francja/poznan-besancon/



    Temat: O PKS raz jeszcze
    Gość portalu: student z Poznania napisał(a):

    > Z PKS-em poznańskim też dogadać się nie potrafią.

    Ale że jak? Busy gorzowskiego PKS nie mogą wjechać na dworzec w Poznaniu?



    Temat: Nowe połączenia PKP od 2006
    moge Cie zabrac do poznania kiedys:) jezdze czesto :):)
    a jest pks tez bezposredni do poznania (a w wakacje ten pks kursuje az do
    koszalina - z czego sie niezmiernie ciesze:) )




    Temat: Walka o schedę po PKP
    PKS za PKP
    Z uwagi na likwidację dwóch pociagów Poznan - Zakopane PKS KRaków od 15.03
    uruchamia ekspress z napojami !!!! do Poznania p Ostrów Wielkopolski i
    Częstochowę



    Temat: Wyjazd-szukam osob do smochodu!!! Cena < niz PKS
    Wyjazd-szukam osob do smochodu!!! Cena < niz PKS
    W niedz.lub poniedz. wyjezdzam samochodem do: Rzeszów-Kielce-Poznań-Gorzów
    Wielkopolski. Szukam chetnych do wyjazdu, cena mniejsza jak w PKS!!!
    0-605-547-166



    Temat: Do Super DidzeJ Heniu
    Do Super DidzeJ Heniu
    Super DidzeJ Heniu:
    Od 1.10 zaczyna kursować bus Lublin - Poznań z dworca PKS Podzamcze.
    Odjazd zarówno z Lublina jak i z Poznania o 20.00

    Ile kosztuje bilet dla studenta i o ktorej jest sie w poznaniu. Z goru dzieki
    za odpowiedz.




    Temat: Wyjazd - szukam osob do smochodu!!! Cena < niz PKS
    Wyjazd - szukam osob do smochodu!!! Cena < niz PKS
    W niedz.lub poniedz. wyjezdzam samochodem do: Rzeszów-Kielce-Poznań-Gorzów
    Wielkopolski. Szukam chetnych do wyjazdu, cena mniejsza jak w PKS!!!
    0-605-547-166




    Temat: PKS Radom uruchamia nowe połączenia
    To nie jest takie proste uruchomić linię dalekobieżną. Zapewniam cię że
    dyrektor pks-u bardzo by tego chciał ale problem leży w tym że zarówno Poznań
    jak i Szczecin muszą się ZGODZIĆ na przejazd radomskiego samochodu przez ich
    teren.



    Temat: ostrowiec-poznań szukam transportu w poniedziałek
    ostrowiec-poznań szukam transportu w poniedziałek
    najlepiej w godzinach popoludniowych (pks i pkp odpada)w przyszły poniedzialek



    Temat: DWORZEC PKS - HIPERMARKET ?
    ECE od zeszłego roku podpisuje umowy na wynajem powierzchni handlowych (10
    letenie) na terenie galerii poznańskiej (teren dworca PKS);
    czyli budowa ruszy może w tym roku, może za rok



    Temat: Jak dojechać z Poznania w Bieszczady?
    Nie jestem pewna, ale sprawdź PKS, może sie to wydać dziwne, ale z tego co
    pamietam do Ustrzyk Górnych (ostatnio byłam w zeszłynm roku) jeździ bardzo duzo
    autobusów, wiec moze tez z Poznania...? ja zawsze jeździłam tam samochodem, wiec
    pewna nie jestem




    Temat: Podziemny parking - skargi oddalone
    A są gdzieś miejsca w Poznaniu gdzie nie ma grobów... ? A jak się czujesz
    chodząc po placu wolności lub dworcu PKS ? a może unosisz się w powietrzu ?
    jak tak dalej pójdzie to w Poznaniu będą same pomniki, płyty i nagrobki...




    Temat: zna ktoś połączenie do poznania?
    zna ktoś połączenie do poznania?
    Witam
    Czy zna ktoś jakieś połączenie z Poznaniem? PKS odpada, busy zapewne też, może
    ktoś się tam wybiera? Interesuje mnie 21 wrzesień b.r.
    Pozdrawiam




    Temat: Dworzec PKS i Andersja później?
    Dworzec PKS i Andersja później?
    Drugi etap Andersii (galeria handlowa) ma być realizowany po ukończeniu
    pierwszego (wieżowiec), czyli w 2006 r. więc co to za opóźnienie, żadne.
    Szkoda tylko galerii poznańskiej (ECE) ale cieszy drugie skrzydło SB :)



    Temat: Sanatorium "Cegielski" w Dąbkach..
    Witam.
    Pociagiem jechałam do Poznania z Biekska, tam przesiadka na
    następny pociąg do Koszalina i tam autobusem do Dąbek. Zobacz sobie
    czy nie ma też PKS z Bielska bezpośrednio do Dąbek. I wtedy masz
    przystanek 100 m od sanatorium. Pozdrawiam też Ania



    Temat: System Informacji Miejskiej - kogoś pogięło ??????
    yashoo, "światłych planów" (acz do dzisiaj niezrealizowanych trochę już w
    Poznaniu było. Ale nawet zakładając, że tym razem się uda, to spod "Cafe Głos"
    jak pójdziesz na dworzec PKS?
    Prosto Ratajczaka, czy mendrując Gwarną i Bóg wie którędy dalej?



    Temat: wyjdę na tory i będę bojkotować
    PKS upadł u nas jakies 10 lat temu - nic tu się raczej nie zmieni. Podejrzewam
    że linie są nierentowne. W obecnej chwili do Poznania jeżdżą aż 2 ! Busów nie ma
    po co skoro dotychczas co godzine jeżdziło kilka pociągów




    Temat: Wyjazd-szukam osoby do samochodu!!!
    Wyjazd-szukam osoby do samochodu!!!
    W niedz.lub poniedz. wyjezdzam samochodem do: Rzeszów-Kielce-Poznań-Gorzów
    Wielkopolski. Szukam chetnych do wyjazdu, cena mniejsza jak w PKS!!!
    0-605-547-166




    Temat: Handlowcy proponują zmianę trasy "szybkiego tra...
    Czy zawsze wszystko w Poznaniu musi byc oprotestowane???
    Z takim podejsciem do sprawy nigdzie nie dojdziemy tylko sie cofamy i
    wystawiamy na posmiewisko...
    Kasztany na Strzeleckiej,dworzec PKS...bleeeeeeeeee
    dosyc tego gadania i maronwania czasu



    Temat: minibus z wawki?
    Jak późną?
    Jest autobus ok. 0:15 z Wawy
    PKS Łódź go zna i ma w swoim rozkładzie



    Temat: Dzis NIE BYŁO benka
    > z powodu dużej mgły "nasz" benek wyladawał w Poznaniu . O 10.50 wystartuje i
    > wyladuje w Łopdzi ok. 11.10

    no i dzisiaj pasażerowi nie mają szans na przejażdżkę linią L...
    ale za to w końcu PKS ma szansę kogoś zabrać :)))




    Temat: Prywatni przewoźnicy chcą wybudować dworzec
    mamy chyba najladniejszy dworzec pks w kraju
    zobaczcie tylko te w warszawie krakowie lub poznaniu....
    ale nie. bedziemy budowac nowy.....




    Temat: zniżki studenckie
    MPK - to zalezy w jakim miescie: Warszawa i Wroclaw honoruja i mozna jezdzic za
    50%, w Poznaniu walczymy, a Krakow sie procesuje
    kina - multikino honoruje
    PKP - nie (monopolista ustala wlasne prawa)
    PKS - nie (tzn. niektorzy przewoznicy i niektore trasy dopuszczaja znizke)




    Temat: Jazda przy muzyce
    Jazda przy muzyce
    Bardzo dobry pomysl. Pociag z Gorzowa do Poznania sa nieco
    drogie,bardzo niewygodne. A podroz PKS to skazywanie siebie na
    tortury.
    Pozdrawiam i pochwalam za dobry pomysl!!!!



    Temat: połączenie z Poznaniem
    o 18.00 autobus z dworca PKS Podzamcze w Poznaniu ok. 5 rano.



    Temat: połączenie z Poznaniem
    20:20 LUBLIN D.A. GŁÓWNY
    05:10 POZNAŃ
    Kursuje w czwartki, piątki, soboty, niedziele
    Pojazdy bardzo ciepłe i bardzo wygodne, klimatyzowane i nie telepie jak w busie. Zniżki studenckie. Bilety w kasie Dworca Głównego PKS



    Temat: PKS-Pasazer, K..., Spier...?
    Po 1. wystarczyło dać linka.
    Po 2. dzięki za wątek, gdyż sprawę naszego PKSu chciałam już jakis czas temu
    poruszyć, ale motywacji brakowało.

    Dziwią mnie praktyki, że jedni płacą 'kilka złotych' od autobusu za wjazd na
    teren Dworca PKS w Poznaniu, a Gorzów 13, a jeszcze inni nawet 16.
    Od czego to zależy ??? Nie ma dokładnie określonych zasad? Chyba Gazeta Wyb.
    ma temat na kolejny reportaż :)))

    Inną sprawą są często skandaliczne zachowania kierowców PKSów.
    Nie zatrzymywanie się na przystankach jest już normą.

    A statnio to kierowca już przeszedł samego siebie, autobus miał spóźnienie 10
    minut, więc tymsamym byłam spóźniona na spotkanie w Poznaniu. Stwierdziłam, że
    wezmę po drodze taxi - to dojadę szybciej.
    Pytam się kierowcy przy zakupie biletu o trasę, którą pojedzie, gdyż dawno nie
    jechałam i nie mogłam sobie przypomnieć jak dokładnie pojedzie autobus.
    Jest to ważna informacja, żeby podać radio-taxi miejsce, gdzie ma czekać.

    Kierowca po KILKU MINUTACH (może dwóch), ale wlekło się to strasznie,
    odpowiedział: "nie wiem". Doznałam lekkiego zdezorientowania i pytam jeszcze
    raz, bardzo grzecznie: "przepraszam, ale nie może mi Pan powiedzieć czy jedzie
    Pan zaraz za Luboniem w prawo(prosto) Dolną Wildą czy w lewo, a później Pan
    skręca w jakąś ulicę?
    Kierowca "no nie wiem".
    Zdezorientowana stwierdziłam, że poczekam gdzie ten kierowca skręci i wtedy
    się zapytam.
    Po skręceniu w lewo i później w ul. Łozową, podchodzę do kierowcy i pytam: Czy
    będzie Pan później skręcał w prawo w Czechosłowacką?
    Kierowca: "chyba tak"

    To już mnie 'rozbawiło' kompletnie i poprosiłam o natychmiastowe wysadzenie
    mnie, akurat był to już przystanek przy Łozowej/Czech-cka. Zamówiłam taxi i
    dojechałam z lekkim opóźnieniem. Swoją drogą jeszcze chyba skargę puszcze do
    PKSu, tylko nie wiem czy to Śremskie były linie czy Poznańskie, ale się dowiem.

    Brak kultury i woli ze strony kierowcy to chyba już powinny być MINIONE czasy.
    Już dawno rozwinęłyby się prywatne linie, gdyby nie działania monopolistyczne
    ze strony PKSu.




    Temat: Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    Modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
    69,6 mln euro będzie kosztować zmodernizowanie poznańskiego węzła kolejowego.
    Taką wiadomość zakomunikowali w poniedziałek 21 lipca organizatorzy forum
    dyskusyjnego "Kolej w aglomeracji poznańskiej - dylematy-modernizacje
    poznańskiego węzła kolejowego".

    Projekt ma być dofinansowany z programu ISPA kwotą 50,6 mln euro, pozostała
    suma zostanie pokryta ze środków własnych PKP i poprzez dotacje z budżetu
    państwa. Modernizacją objęty zostanie 72 kilometrowy poznański odcinek linii
    E-20. Projekt modernizacji powstał już w 2001 r., jego ramy czasowe i
    finansowe zostały ściśle określone w dokumencie nazwanym Memorandum
    Finansowe. Dokument określił ostateczny termin realizacji projektu na 31
    grudnia 2006 roku.

    Głównymi zadaniami związane z realizacją projektu to zwiększenie
    przepustowości linii E-20 w węźle poznańskim, poprawa bezpieczeństwa i
    sprawności tranzytu ruchu pasażerskiego. Bogdan Waligórski, członek Zarządu
    PKP podkreślał jednak, iż budżet inwestycji jest relatywnie ubogi, a PKP jest
    zmuszona ramami Memorandum Finansowego do ograniczenia zakresu modernizacji
    tylko do przejścia tranzytowego linii E-20 przez węzeł poznański.

    Dyskutujący poruszyli także kwestię pozostałych, niezbędnych dla aglomeracji
    Poznania inwestycji kolejowych, takich jak przyszłość projektu poznańska
    kolej miejska, przebudowa Dworca Głównego, zagospodarowanie tzw. Wolnych
    Torów (18 ha gruntów pomiędzy dworcem PKP a PKS), problem tzw. toruńskiej
    dziury (postój i serwis poznańskich EZT odbywa się na dużej otwartej
    przestrzeni) i wreszcie przyszłość kolei wielkich prędkości w Polsce.

    Przebudowa poznańskiego węzła jest związana z planem dwukrotnego zwiększenia
    przewozu pasażerów i towarów na trasie Berlin - Moskwa, realizowanym przez
    koleje państwowe Niemiec, Polski, Białorusi i Rosji (tzw projekt cztero-
    osiowy).

    Ministerstwo Infrastruktury



    Temat: Przebudowa Dworca Głównego coraz bardziej realna

    > A teraz ogólnie.
    > Warunek podstawowy jest taki. Całość musi mieć stylizację XIX wieczną, niech
    to
    > ma nawiązanie do tradycji i historii. Oczywiście należy zastosować nowoczesne
    > technologie, ale muszą być wkomponowane w istniejący już kształt.
    > Na dzisiejszych wolnych torach zróbcie w podziemiu: parking oraz dworzec
    > autobusowy MPK i PKS do którego będzie prowadziło przedłużone przejście
    > podziemne. Samo przejście podziemne powinno:
    > - być szersze,
    > - posiadać pasaż handlowy.
    > Ponad dworcami widzę miejsce na biurowce i hotele. Oczywiście wpasowane w
    > otoczenie, w tym wypadku niech to będzie jakieś 8 – 10 pięter, w stylu po
    > dobnym
    > do planowanego hotelu na skrzyżowaniu ulic Rooswelta/Słowackiego. Tylko żeby
    to
    > jeszcze bardziej nawiązywało do secesji a nie było snem pijanego architekta z
    > rozbuchanym ego.
    >
    > Efektem tych prac byłby dobrze zorganizowany punkt logistyczny, dobrze zgrane
    > dworce kolejowy, autobusowe i przystanki tramwajowe z możliwie najmniejszymi
    > odległościami pomiędzy nimi. Ponad nimi miejsca pracy do których łatwo
    dotrzeć.

    Hmmm, muszę przyznać Rauber, że Twoja wizja mi się podoba. Sam jestem
    zwolennikiem tradycyjnych metod budowania. Mam na myśli wykorzystanie
    materiałów takich jak beton, kamień, chociaż uważam, że w odpowiednim
    połączeniu ze szkłem mogą razem stanowić ciekawą koncepcje. Może coś na styl
    dworca zachodniego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

    Jak wspomniałeś, wolne tory od razu możnaby również wykorzystać. I wydaje mi
    sie, że pomysł budowy tam m.in. dworca MPK i PKS tym bardziej to strzał w 10
    (dworzec PKS jest tak brzydki, że zawsze kiedy obok jade, zbiera mi sie na
    wymioty). Oczywiście dodatkowe parkingi, właśnie podziemne, powinny mieć
    również tam swe miejsce. (taa, hotel słowackiego-roosvelta też mi sie podoba)

    Masz rację pisząc, że byłoby to miejsce b.dobrze rozwiązane logistycznie. PKP,
    MPK oraz PKS, idealne połączenie z wybranym pkt Poznania. Jedank na to wszystko
    potrzebne sa pieniądze, które bardzo trudno znaleźć. Wiadomo, mogłoby to
    miejsce znów stać sie wizytówką Poznania, ale aż trudno uwierzyć w to, że sam
    dworzec może byc zmodernizowany, a co dopiero taki obszar.
    Ale koncepcja jak najbardziej mi sie podoba, pozdrawiam



    Temat: Najbrzydszy budynek w Poznaniu
    Kiedyś poruszałem już podobną kwestię na forum inwestycyjnym. Temat brzmiał
    jednak nieco inaczej: Który z budynków w Poznaniu należałoby zburzyć w
    pierwszej kolejności...
    A co do najbrzydszych budynków, to najbardziej tragiczny dla Poznania i
    Poznaniaków jest fakt, że tak naprawdę nie ma miejsca w tym mieście, które jest
    do końca ładne. W każdym miejscu są jakieś ślady ludzkiej głupoty, które
    straszą swoim wyglądem:
    - począwszy od Starego Rynku (Arsenał - nie mogę tego przeboleć, przydałby się
    jakiś Arab-samobójca, który by - za przeproszeniem (aż mnie poniosło) -
    wypierdolił to gówno w powietrze !!!, jeszcze trzeba dodać ten paskudny
    narożnik Paderewskiego - ja pie...lę)
    - idżmy dalej zwiedzać miasto -Aleje Marcinkowskiego, tutaj perełki
    architektury mieszają się z totalnymi śmieciami. Największy syf to budynek
    Telekomunikacji Pol., nowy budynek galerii nar., mini park za biblioteką
    Raczyńskich, baraki MM, dziury na placu wolności, parking płatny przy kościele,
    - wieżowce na piekarach (szkoda, że tak daleko od starówki, pewnie lepiej by
    się prezentowały na miejscu ratusza...)
    - następnie Sw. Marcin, tu również świetna architektura obok badziewia:
    Alfa - ja pier..., parking przed zamkiem, i oczywiście na drugim końcu ulicy
    Kupiec Poznański z extra narożnikiem i okalające go parkingi
    - dalej najbardziej reprezentatywna ulica do zobrazowania niechlujstwa i
    bałaganiarstwa miasta - Półwiejska (mam nadzieję, że nie zajmą się nią dopiero
    za 5 lat)
    - Plac Andersa - na razie dużo tam prac i miejmy nadzieję, że się niebawem
    zmieni na lepsze, tymczasem jednak straszą: parking-widmo przy Hotelu Poznań i
    baraki jakichś zakładów rzemieślniczych w parku
    - dalej PKS i ten cały koszmar aż do PKP, szkoda słów...
    - potem Rosevelta: Bałtyk, Globis T.C. ( ze względu na szpetotę tego budynku
    powinni w ogóle zakazać budowy tej kwadratowej mydelniczki)
    itd. itd.
    Można by wymieniać w nieskończoność.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że władze miasta nie mają żadnej strategii
    dla tego problemu, tzn. dokładnych planów kiedy, co i za ile będzie remontowane
    lub burzone oraz klasyfikacji priorytetów w tej kwestii.
    Dla mnie osobiście bezwzględnym priorytetem jest oczywiście wyburznie Arsenału
    i kompletnie nie wiem na co władze miasta oraz instytucje pozarządowe i
    pozasamorządowe się oglądają. To jest belka w oku Poznania, którą trzeba w
    pierwszym rzędzie zlikwidować!




    Temat: AUTOBUS SZYNOWY
    dworzec PKP i PKS
    Gość portalu: zonc napisał(a):

    > Apropos... co z dworcem PKP... rozpada się... i nadaje do remontu... wogóle
    > komuś coś przez głowe przeleciało w UM??

    Ciekawe czy taki wariant byłby realistyczny:

    1. Obecny budynek Dworca do rozbiórki.
    2. Hala kasowa przeniesiona do wyremontowanego budynku wewnętrznego z bodajże
    1860 roku (Po co PKP tyle pomieszczeń???).
    3. W miejsce wyburzonego budynku na całej długości Zygmunta Augusta, na terenie
    obecnych budek, parkingu i kamienicy (tej ze SKOK) nowy budynek o charakterze
    hotelowo-handlowo-usługowym o 4-4,5 kondygnacji nadziemnych..
    4. Remont przejść podziemnych i połączenie ich z przystankami autobusowymi.
    5. Zamknięcie przejścia dla pieszych przez Zygmunta Augusta i przedłużenie tej
    ulicy do Granicznej/Grunwaldzkiej (nowy most bądź stary kolejowy).

    > A PKS? Miał być przeniesiony iii??
    > Zyskali by na sprzedaży ziemi (w takim punkcie to raczej droga musi być) ...

    Z PKS to jest taki problem:

    Został sprywatyzowany wraz z gruntem i budynkami, co było totalną głupotą!!!!
    Teraz sytuacja wygląda tak:

    1. Miasto ma praktycznie żaden wpływ na wygląd dworca i terenu przyległego.
    2. W hali kasowej można kupić bilety tylko (!!!!!) na kursy PKSu Bydgoszcz!!!
    Pozostałe PKSy (Poznań, Elbląg, Pcim Dolny, Wąchock, itp.) muszą prowadzić
    sprzedaż biletów u kierowców.
    3. Dochodzi do nieuczciwej konkurencji i praktyk monopolistycznych ze strony
    PKS Bydgoszcz - przykład: Polski Express musi się zatrzymywać nie na dworcu,
    lecz na pobliskim przystanku komunikacji miejskiej.

    Jak powinno być?

    1. Miasto powinno być właścicielem budynku dworca i terenu (dbałość o wygląd,
    dobrą architekturę i porządek, spełnienie własnej polityki transportowo-
    komunikacyjnej miasta + brak praktyk monopolistycznych ze strony właściciela
    dworca).
    2. Wynajem kas i różnej ilości stanowisk postojowych wszystkim chętnym
    przewoźnikom (wolna i nieskrępowana konkurencja, dodatkowe zatrudnienie osób
    przy sprzedaży biletów).

    pozdr




    Temat: Nowy dworzec PKP
    Polecam tekst autorstwa Moniki Lamęckiej na temat kolejowych inwestycji, który
    ukazał się w Gazecie 22 lipca

    "Wolne tory" to ponad 18 ha gruntów pomiędzy dworcem PKP a PKS. W przyszłości
    ma tam powstać nowa dzielnica z biurowcami, domami handlowymi i punktami
    usługowymi. Wciąż jednak toczyły się spory, do kogo one należą. Już trzy lata
    temu PKP, które mają te ziemie od skarbu państwa w użytkowaniu wieczystym,
    zaproponowały miastu, że oddadzą mu je w zamian za umorzenie długów. Miasto z
    kolei wystąpiło z wnioskiem do wojewody o skomunalizowane gruntów. Wojewoda
    oddalił wniosek miasta. Wówczas odwołało się ono do Krajowej Komisji
    Uwłaszczeniowej. Ta przychyliła się do stanowiska wojewody.

    Miasto może odwołać się jeszcze do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Czy tak
    zrobi? - W środę zapadnie decyzja - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Urzędu
    Miasta.

    Tymczasem kolej planuje kolejne inwestycje. Do 2006 r. powinny zostać
    zakończone prace przy modernizacji międzynarodowej linii E20 na terenie węzła
    poznańskiego - stanie się tak dzięki 50 mln euro z funduszu ISPA i dotacji
    państwa. Linią tą jeżdżą przez Poznań pociągi z Berlina przez Warszawę do
    Moskwy. Chodzi o to, by jeździły szybciej - nawet na terenie miasta z
    prędkością 100 km na godz. Modernizacja oznacza, że ruchem będzie się sterować
    z jednego miejsca, a zatem likwidowane zostaną stare nastawnie, m.in. w tzw.
    dziurze toruńskiej - na obszarze pomiędzy mostem Teatralnym a Kaponierą. Teraz
    znajduje się tam zaplecze obsługi pociągów elektrycznych. To jednak 5,5 ha
    ziemi w samym centrum miasta - więc bardzo cennej. - To nielogiczne, by tak
    drogi teren przeznaczyć na serwis pociągów - uważa Bogdan Bresch, prezes
    Zakładu Robót Komunikacyjnych.

    Jego zdaniem stację postojową i związane z obsługą pojazdów urządzenia można by
    przenieść w inne miejsce. To jednak kosztuje. - Wyobrażamy sobie to tak, że
    zgłosi się inwestor, który w zamian za te grunty przeniesie naszą stację w inne
    miejsce - tłumaczy Bresch.

    Powstała nawet wizualizacja, jak mógłby wyglądać ten fragment Poznania, gdyby
    taka transakcja doszła do skutku. W budynku mogłyby się mieścić biura, sklepy,
    kawiarnie. - A na dole - przystanek "Pestki" - dodaje Bresch. Kolej myśli też o
    przebudowie Dworca Głównego. - Dziś obsługa pasażerów nie wystarczy, musi tam
    być galeria handlowa. Zamierzamy ogłosić konkurs na przebudowę dworca -
    zapowiada Grzegorz Siewiera, zastępca dyrektora naczelnego PKP.




    Temat: Połączenie
    e1231 napisała:

    > Chciałabym wybrać się jutro z Warszawy do Żnina, ale nigdzie nie znalazłam
    > połączenia, które byłoby krótsze niż 5 godzin jazdy. Może ktoś wie jak to
    > zrobić.
    >
    > ewa
    .................................
    Witam.
    Podaję rozkład jazdy PKS Bydgoszcz ...do Żnina

    07:00 Bydgoszcz - Rynarzewo - Szubin - Sobiejuchy - Żnin nie kursuje w
    niedzielę i święta
    08:30 Bydgoszcz - Łabiszyn - Lubostroń - Żnin kurs w dni robocze
    11:50 Bydgoszcz - Łabiszyn - Żnin - Janowiec Wlkp kurs codzienny
    12:45 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin kurs codzienny
    13:10 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny
    14:00 Bydgoszcz - Łabiszyn - Żnin - Poznań kurs przelotowy
    14:10 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin kurs codzienny
    14:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin - Mogilno kurs codzienny
    14:50 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs w dni robocze
    15:20 Bydgoszcz - Łabiszyn - Lubostroń - Żnin kurs w dni nauki szkolnej
    15:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs w dni robocze
    15:50 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs codzienny
    17:00 Bydgoszcz - Szubin - Żnin - Janowiec Wlkp. kurs codzienny
    17:20 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin nie kursuje w wolne soboty
    20:15 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny
    21:20 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs w soboty, niedziele i święta
    21:20 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin - Janowiec Wlkp. kurs codzienny
    22:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny

    Przed dworcem PKP należy wsiąść do autobusu linii 94, jest to linia pośpieszna,
    bilet ulgowy 2 zł,
    normalny 2 x 2zł. Czas przejazdu do dworca PKS około 9 minut.

    Autobus linii 94, odjazdy z dworca PKP w kierunku PKS w dni wolne
    Godz Minuty
    4 55s
    5 25s# 50
    6 10 30 50
    7 10# 30 50
    8 10 30 50#
    9 10 30 50
    10 10 30# 50
    11 10 30 50
    12 10# 30 50
    13 10 30 50#
    14 10 30 50
    15 10 30# 50
    16 10 30 50
    17 10# 30 50
    18 10 30 50#
    19 10 30 50
    20 10 35#
    21 00 18z 25 50
    22 15# 40
    23 05 23z

    Powodzenia
    maaat3




    Temat: Półwiejska będzie jak nowa
    chwila prawdy
    Gość portalu: Nietzshe napisał(a):

    > Kolejny artykuł o kolejnych wielkich inwestycjach których celem
    > jest upiększenie miasta.
    > A miasto nie am nawet 6 czy 8 milionów na remont ulicy!!

    miasto pieniądze ma (pieniążki na ten cel są już zareserwowane). Opieszałość
    władz, to jest powót nie zrealizowania jak dotąd tej inwestycji

    > śmiechu warte. Będziemy teraz czytać przez następne dwa lata o
    > problemach jakie z tą inwestycją są związane.
    > Już 10 razy słyszałem o budowie parkingu na Pl. Wolności,

    po części wina leży po stronie władz, po części ludzi, którzy tą inwestycję
    oprotestowywują

    > o budowie na terenie Bałtyku,

    fakt, strach inwestora, ciężka sytuacja na rynku daje się we znaki

    > wybudowaniu nowego dworca pks,

    no no, temat budowy dworca PKS pojawił się nie tak dawno, zanim w tym miejscu
    coś powstanie, trzeba sprywatyzować poznański PKS, a z pretensjami proszę
    zwracać się do wojewody

    > termach na malcie. itp. itd.

    300 mln zł (1/5 budżetu miasta) na drodze nie leży

    > mógłbym wymieniać w
    > nieskończonośc.

    a ja poproszę o więcej...

    > Godne pożałowania że kiedy w Poznaniu ciągle się planuje w
    > innych miastach coś się rzeczywiście buduje.

    zasadnicze pytanie w jakich miastach?

    > Miasto zchodzi na psy, nie ma co ukrywać.Jest to tym bardziej
    > smutne że tu mieszkam.

    Naprawdę smutne, wpadłeś jak śliwka w kompot

    P.S
    Pesymistom polecam ten oto pięknie obrazujący sytuację artykuł

    www.wprost.pl/ar/?O=48703&C=57



    Temat: CO TO ZA NOWA BAZYLIKA??
    Gość portalu: kali napisał(a):

    > Będąc kilka dni temu w Poznaniu (jestem z Kalisza), szedłem z dworca PKS
    > ulicą Ratajczaka i w pewnej chwili po prawej stronie wyłonił się olbrzymi
    > ceglany budynek z wieżą. Zapytałem przechodnia, czy to jest nowy kościół, ale
    > okazało się, że to nie żadna bazylika, ale sklep Kulczzyków Stary Browar.
    > Podszedłem bliżej i okazało się, że jedyna perspektywa, z jakiej on robi
    > przyzwoite wrażenie to faktycznie tylko miejsce, z którego go najpierw
    > zobaczyłem, czyli z Ratajczaka/Kościuszki. Z bliska, a zwłaszcza w
    > zestawieniu z ul.Półwiejską zawalista "bazylika" robi przytłaczające wrżenie,
    > zupełnie odbiegając charakterem od samych okolicznych kamienic i wąskiej
    > przecież ulicy, nie wspominając o ciemnej do tego gigantycznej, zamkniętej
    > ceglanej fasadzie. Uważam za skandal, że miasto zezwoliło na taką
    > architekturę w tym miejscu. Szkoda, bo rzeczywiście ten frafment miasta mógł
    > zyskać zdecydowanie więcej, gdyby Kulczykom miasto przemówió do rozsądku.
    > Samego cyrku z otwieraniem "centrum kultury i biznesu", bo był to szczyt
    > zadęcia i bufonady- zwałaszcza w połączeniu z urodzinami p.Kulczykowej,
    > vipami, wieżami dzwonami (z imionami) itd. Nie sadziłlem, że Kulczykowie są
    > tacy próżni i bez wyczucia.
    > Cóż, jaka Polska, taka ich elita- półwiejska, niestety-jak ulica przy ktorej
    > stoi ta świątynia pw.Jana i Grażyny.

    Tej, co tak nerwowo kali-sz? Literki aż połykasz z nerwów.
    Jesteś chyba pierwszą osobą, której architektura SB się nie podoba. Ale masz
    prawo, bo Kalisz przypomina architektonicznie bardziej Łódz, niż Poznań, ;).
    A co do bazyliki, Dzidka już napisala. Dodam tylko, że w przypadku SB sprawa
    finansowania jest jasna (Kulczykowa), tylko kto do cholery zbudował Licheń?




    Temat: Zajezdnie tramwajowe
    Najstarsza poznańska zajezdnia powstała we wrześniu 1880 roku przy ul. Gajowej
    na terenie dworca Kolei Stargardzkiej (pierwsza linia kolejowa w Poznaniu).
    Istnieje do dziś, choć większość jej terenu zajmuje Zakład Naprawy Tramwajów i
    warsztaty torowo-sieciowe. Do 1945 była najważniejszą w mieście - stacjonowały
    tu także autobusy i trolejbusy (a po wojnie i taksówki).
    W latach 1906 - 07 powstała druga zajezdnia, przy ul. Głogowskiej - wtedy
    traktowana jako pomocnicza, dziś największa w mieście, a po modernizacji z
    ostatnich 3 lat także najnowocześniejsza - przystosowana do obsługi wagonów
    niskopodłogowych. Trzecią wybudowano dopiero po wojnie - w 1947 r. przy ul.
    Madalińskiego. Również istnieje do dziś, choć znacznie mniejsza niż
    przewidywały plany - licząc się z dużym rozwojem transportu samochodowego
    większość terenu pierwotnie pod nią przeznaczoną odddano PKS-owi (dziś teren
    sprywatyzowany).
    Na następną "szopę" trzeba było czekać do roku 1980. Przy ul. Fortecznej na
    Starołęce powstała zajezdnia, w której oprócz tramwajów musiały pomieścić się i
    autobusy (do 1991). Jeszcze w 1985 r. oddano do użytku tory odstawcze przy ul.
    Jeleniogórskiej (choć nazywane "Budziszyńska" od nazwy pobliskiej pętli), które
    miały pomieścić wagony stacjonujące wcześniej w godzinach międzyszczytowych na
    ulicach miasta.
    W całej historii komunikacji tramwajowej w Poznaniu istniała jeszcze baza
    Zakładu Torów przy ul. Bielniki, gdzie znajdowały schronienie wozy gospodarcze.
    Zlikwidowano ją (i trasę dojazdową do niej od skrzyżowania Strzeleckiej z
    Królowej Jadwigi przez ul. Droga Dębińska) w 1974 r. podczas przebudowy
    położonego w pobliżu stadionu im. 22 lipca (z okazji dożynek).



    Temat: Tishman znow rezygnuje w Krakowie !
    Tishman znow rezygnuje w Krakowie !
    moze by tak sie wkoncu przeniesli do Poznania :)

    Ograniczenie krakowskiej inwestycji, albo rozważenie rezygnacji z niej
    zapowiada w piśmie do wiceministra infrastruktury amerykańska firma Tishman
    Speyer Properties.

    Szef TSP na Europę Środkową Torben Nielsen przesłał wczoraj pismo do
    Wojciecha Jańczyka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
    Zwrócił się w nim o szybką interwencję w sprawie nierozwiązanych problemów z
    pozyskaniem ziemi od PKS i Poczty Polskiej. Trudnościami z przejęciem parcel
    Amerykanie tłumaczą niemożliwość przystąpienia do budowy Nowego Miasta w
    sąsiedztwie stacji Kraków Główny.

    - Wystąpiliśmy do ministra Jańczyka, bo pisemnie obiecał nam w końcu
    kwietnia, że pomoże w szybkim uregulowaniu spornych kwestii. Mimo z szumem
    podpisanej umowy z koleją nasz sytuacja niewiele się zmieniła w stosunku do
    1997 r., kiedy rozstrzygnięty został przetarg na zagospodarowanie okolic
    dworca - wyjaśnił rzecznik TSP Witold Pasek.

    Amerykanie skarżą się, że w Warszawie utknął wniosek krakowskiego PKS o
    zamianę gruntów. Poczcie wypominają natomiast wygórowane żądania w sprawie
    oddania budynku przy pl. Kolejowym.

    Komentarza wiceministra Jańczyka, przebywającego obecnie na urlopie, nie
    udało nam się wczoraj uzyskać. Służby prasowe resortu obiecały na dziś
    przekazać nam stanowisko ministerstwa.

    Szacuje się, że na przygotowanie inwestycji i pozyskanie gruntu w Krakowie,
    Amerykanie wydali dotychczas około 90 mln zł. Wedle ich najbardziej ambitnych
    planów w budowę Nowego Miasta zainwestowane miało być 700-750 mln dolarów. W
    niedawnych enuncjacjach mówiło się już tylko o pierwszym etapie
    przedsięwzięcia, wycenianym na ponad 300 mln dolarów.




    Temat: Zapomnijcie o ekspresowych pociągach
    > To takich inwestycji nie rozpoczyna się od razu na "wielu frontach"? Czy to
    ozn
    > acza, że pierwszy etap inwestycji to to odc. Wroc-Kalisz? To oznacza, że po
    odd
    > aniu pierwszego etapu pędzą rakiety z miasta (Wroc) do wsi (Kalisz) a na
    pozost
    > ałych dopiero prace lub przygotowania... Czy tak?

    Pierwszy etap do Kalisza, nastepny mial zaczac sie jeszcze przed ukonczeniem
    linia do Kalisza. Drugi odcinek do Kalisz-Lodz, tutaj mozna by od razu zaczac
    budowac przejscie przez Lodz, aby jak najszybciej polaczyc nowy szlak z
    odcinkiem Lodz-Wa-wa zmodernizowanym do 160 km/h (szybkie odczucie poprawy i
    zwiekszenie predkosci) Ostatni etap to Lodz-Wa-wa (nowa linia) oraz Kalisz
    Poznan.

    > Czy mógłbys przybliżyć jakiś szczegóły? Tunel byłby robiony odkrywkowo
    czy "gór
    > niczo"?

    Nie wiem dokladnie, nie interesowalem sie tym az tak bardzo. Jest kilka
    wariantow branych pod uwage (nie tylko tunel), decyzja miala zapasc do konca
    roku, ale w przypadku braku decyzji o budowie kto wie jak bedzie.

    > A co do stanu własnościowego to jego nieuporządkowanie jest faktem opisywanym
    p
    > rzy sprzątaniu Fabrycznego.

    W optymistycznym wariancie (jak by zeczeto budowe w 2007) to w Lodzi rozpoczna
    sie prace w 2010 roku, mamy ponad trzy lata na zastanowienie sie, a wiekszosc
    analiz juz jest. Co do stanu wlasnosciowego, to wiekszego problemu nie bedzie,
    teraz jest tam PKP, UML oraz PKS. Inwestorem bedzie PKP PLK, UML zajmie sie
    przebudowa dworca autobusowego i przyleglych terenow, a PKS bedzie przeniesiony
    na obecny parking PKSow. W tym momencie jest przygotowywany projekt zmiany
    ukladu komunikacyjnego wokolo fabrycznego, ma byc gotowy na poczatku przyszlego
    roku.

    Aleksej



    Temat: Zielona Góra gratuluje Słupskowi...
    spearss napisała:
    > TVP najpierw było w Zielonej Górze, potem przenieśli do gorzowa gdyż nam jest
    > to nie potrzebne:) Mamy oddział z TVN-u, TV TRWAMN, radia eska, radia zachód,
    > TV Wrocław, mamy tez TV miejską Zielona Góra oraz radio Zielona Góra.

    Drofga Britney, TVP była w Gorzowie na 3 lata, zanim powstało studio w
    Zielonej. Z resztą studio w Zielonej było potrzebne do przesyłania informacji o
    południu województwa do centrali w Gorzowie. Szczegółowe informacje na:
    www.tvp.pl/tvp3gorzow
    W Gorzowie również działają TV Trwam, TVN, Radio Eska, Radio Miejskie Gorzowa
    oraz jest dyrekcja regionalna Radia Plus dziecinko:)

    Co do Lubuskiego Oświaty i "te inne", to także są w Gorzowie:) Kurator Oświaty
    rezyduje przy ul. Jagiellończyka 10. Wojewódzki Ośrodek Metodyczny z Wojewódzką
    Biblioteką Pedagogiczną przy Łokietka...

    Co do uczelni fakt, jest w Zielonej coś na kształt Uniwersytetu, który walczy o
    przetrwanie. Jest to uniwersytet niesamodzielny, bez wystarczającej ilości
    kadry i ... bez Wydziału Prawa!
    W Gorzowie istnieje duża PWSZ, która już za 4 lata będzie pełnoprawną Akademią.
    Wydział Zamiejscowy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu już niedługo
    przekształci się w samodzielny AWF, a już obecnie jest jednym z najlepszych w
    kraju. Istnieją Punkty Konsultacyjne Uniwersytetu Szczecińskiego Wydziału Prawa
    i Administracji, Wydziału Ekonomii oraz Wydziału Humanistyczego. Wszystkie
    wydziały działają przy PWSZ. Działa też w Gporzowie Politechnika Szczecińska.
    Istnieją też prywatne uczelnie, jak ujmowane w rankingach i rozrastające się
    Wyższa Szkoła Biznesu o wielu specjalizacjach (w tym np. filologie języków
    obcych, psychologia, socjologia i kierunki ekonomiczne) i Wyższa Informatyczna
    Szkoła Zawodowa.

    Gorzowski PKS staje się ostatnimi czasy największym w województwie. Wykupił
    choćby ostatnio PKS w Nowej Soli... Co do PKP, to powoli przywracane są
    połączenia zlikwidowane przez Koleje Regionalne w ZG. Ekonomia zwyciężyła nad
    ambicyjkami kilku zielonogórskich politykierów. Już wkrótce Deutsche Bahn
    uruchomi 14 bezpośrednich połączeń Berlin - Gorzów dziennie! Gdyby nie podchody
    kilku zawistnych polityków z ZG, jeździłyby już w tym roku! Poczekamy troszkę
    dlużej poprostu.

    A ztymi lotniskami, to mnie rozbawiłaś do kwadratu dziecino! Lotnisko sportowe
    w ZG tylko dla sportu się nadaje bo trawiaste. A Babimost już wkrótce zostanie
    zamknięty CZWARTY raz w ciągu 10 lat ze względów ekonomicznych i prawnych.
    Jesteś ogólnie zabawna:)




    Temat: Co należy zmienić w Poznaniu???
    max73 napisał:

    > Gość portalu: P.B napisał(a):
    >
    > > Gość portalu: kukmajst napisał(a):
    > >
    > > > Na początek proponuję wymienić wszystkie ohydne, brudne, krzywe żółte
    > słup
    > > ki
    > > na
    > > >
    > > > te ładne czarne stylowe z herbem miasta. Niby to nic wielkiego, a gwa
    > rantu
    > > ję,
    > > > że poprawa estetyki miasta byłaby kolosalna.
    > > > O rzeczach mniej banalnych jeszcze napiszę, jak bedę miał chwilę czas
    > u.
    > >
    > > Wymienić nawierzchnię Starego Rynku
    >
    > stary a co tobie sie nie podoba w nawierzchni starego rynku ???
    >
    > , zmienić wygląd Arsenału
    >
    > to i owszem arsenal oszpeca stary rynek
    >
    > oraz w całym
    > > mieście postawić stylowe latarnie - również z herbem miasta. Uporządkować
    > > dworzec PKP i PKS, a raczej przyspieszyć budowę nowych obiektów i poprawic
    >
    > > drogi dojazdowe do miasta (nie ma to jak pierwszy kontak z miastem)
    >
    > z tymi drogami to moze i tak ale uwazam iz cale centrum powinno byc zamkniete
    > dla ruchu samochodewego. wiecej skwerow zieleni miejsc po ktorych ludzie
    mogli
    > by spacerowac :-) to jest.
    > No i najwazniejsza rzecz moze ktos w koncu pomysli o monitoringi w poznaniu.
    > O wiele miejsze miasta moga sie juz pochwalic takim systemem a u nas ani widu
    > ani slychu.

    Podobno w tym roku mają ruszyć prace związane z monitorinkiem starówki ale ile
    w tym prawdy i czy się uda to nie wiadomo. bo wszystko jak zwykle zależy od
    pieniędzy, a tych jest jak na lekarstwo.




    Temat: warszawa-wroclaw
    No właśnie, musi czy nie?
    Gość portalu: flip napisał:

    > No wlasnie - nam sie zdaje, ze nie musi go byc. Planowanie jego budowy moze
    > odsunac cale przedsiewziecie na daleka przyszlosc.
    ==
    Co prawda, to prawda...

    > Co innego jeszcze, gdyby to byl tunel takze dla linii poznanskiej.
    ==
    A może by tak wrócić do koncepcji z 1919 roku, zakładającej rozgałęzienie linii
    na zachód od Łodzi w kierunkach na Poznań i Wrocław?

    Patrz projekty:

    1919 -> www.y-web.prv.pl/wezel_proj_1919.jpg

    1958 -> www.y-web.prv.pl/wezel_proj_1958.jpg

    [żródło: "Szlakiem łódzkiej kolei" - M.Jerczyński, T.Roszak, Łódź 2003]

    > Nam sie wydaje, ze najwazniejsze jest stworzenie wezlowego dworca polozonego
    > jak najblizej srodmiescia.
    ==
    Może odkopać koncepcję (widoczną m.in. na w/w rycinie projektu z 1958) linii
    średnicowej wzdłuż doliny Łódki, z dworcem w okolicach dw. PKS - Północnego?

    > Czy to ma byc zwiazane z budowa tunelu, to kwestia > mozliwosci pozyskania
    pieniedzy. My w te mozliwosci nie wierzymy. Chyba, ze to > konsorcjum wierzy...
    ==
    Może konsorcjum wierzy :) Swoją drogą - tunel, choć drogi, były najlepszy chyba :)

    > Ale moze tez byc tak, ze planujac ten tunel jednoczesnie beda musieli cos
    > zrobic na krotka mete. Wiec nadal wszystko jest mozliwe.
    ==
    Prowizorka, a potem full service :)? Wszystko jest możliwe... :]

    Teraz najważniejsze jest tylko to, by ta informacja w ogóle okazała się realna :)

    Pozdrówki.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 206 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.