Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Lublin Komunikacja prywatnaTemat: Ukrainizacja komunikacji publicznej czyli dlaczego busy są złe | PioTTr | - kierowcy mikrobusow w celu maksymalizacji zysku zabieraja pasazerow na Zabronione nie znaczy respektowane. A przypomne tylko, ze to autobus PKS | - kierowcy mikrobusow w celu wyprzedzenia konkurencji czesto ignoruja Zajezdzanie na przystanek z piskiem opon przed konkurentem. uniemozliwianie | - przez przewoznikow prywatnych stosowane sa ceny dumpingowe, ktore po Udowodnij. | - brak rozkladu jazdy powoduje, ze oferta jest skierowana tylko do Idz na _przystanek_ pod hotelem Forum w Warszawie i spisz rozklad jazdy Podstawowym miejscem, gdzie pasazeroczekuje istnienia rozkladu jazdy jest | - wielu przewoznikow na jednej linii (brak unii taryfowej) uniemozliwia To jest wynikiem stosowania cen dumpingowych oraz zawyzania cen przez PKS. | Busy są lepiej skomunikowane niż PKP. Spróbuj przejechać się np. trasą Prosze o przyklad. | To tyle negatywnych aspektow komunikacji mikrobusowej. Jezeli mowisz "klamstwo" Twoim nastepnym zdaniem musi byc teza je obalajaca. | To napisz jak powinna funkcjonować wg Ciebie np. na Lubelszczyźnie A Ty mi napisz jak powinna kursowac w okolicach Satopow Samulewa :-))) Pozdrawiam Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? A 100 i 200 km hadziewioną? Żarty sobie robisz. Aron nie wiem kim jesteś i ile masz lat ale z Twoim wypowiedzi można się domyśleć iż na pewno mniej niż minęło od obrad Okrągłego Stołu. Z pewnością tak jest gdyż dla ciebie podróżowanie zaczęło sie od kiedy w polsce powstało busiarstwo.!!!! Aron nie wiem ale może w dziecinstwie jakiś kierowca z PEERY przytrzasnął cię w drzwiach albo dał klapsa po tym jak darłeś ryja na cały autobus a Twoi rodzicie nie mieli już innego sposobu aby cię uspokoić. Tylko tym mozna wytlumaczyc Twoją niechęc do autobusów. Inna mozliwosc to taka ze ty wlasnie sam jestes tym cholernym skur.....em busiarzem jezdzacym rozlatujacym sie sprinterem???? Zgadłem? Jak juz ci nie pasuje hadziewiona ani peera to zapraszam cię w moje rodzinne okolice na przejazdzke kilkuletnim sprinterem (jezdzacym jako bus u lokalnego przewoznika) oraz na tej samej trasie nie peerą ale... Sanosem ktory jest na pewno starszy odemnie! Po jednej tylko drodze ktora czasem pokonuję i jesli jestes obiektywny to nigdy nie wsiadziesz juz do busa jadąc tą trasą. No chyba ze chcesz poczuc swoj żołądek.!!!!!! No ale dla ciebie wazna jest klima i fakt ze nie jedziesz starym autobusem tylko nowiutkim niemieckim szrotem stworzonym do przewozenia towarow cudowanie u nas przerobionym na "busa". Przestań człowieku bredzic. W woj. lubelskim jest pełno przypadków gdzie PKS jedzie 5 minut przed busem, choćby na trasie Lublin - Lubartów czy Lublin - Łęczna. Ale wszystko zalezy od tego jak na to patrzysz. Jesli to jest Twój kurs jako busiarza to rzeczywiscie PKS jedzie te 5 minut przed tobą. Inaczej tego nie da się wytlumaczyć. Busiarz w woj. lubelskim oznacza każdego prywatnego przewoźnika który rozpoczął działalność po 1990 roku. Busów jeżdżących bez rozkładu u nas praktycznie nie ma. Jeżeli twierdzisz że są to pokaż gdzie. Aron ty chyba rzeczywiscie chodzisz jeszcze do gimnazjum gdyz nie potrafisz choc troche pomyslec tylko od razu jedziesz ze swoimi formulkami. Czlowieku/Dzieciaku zrozum iz to co ci wczesniej napisalem to dwie ROZNE definicje tego samego "busiarstwa". Busiarstwo jako "busiarstwo" to wlasnie ktore nalezy wyplenic (rozlatujące sie samochody, kierowcy szaleńcy, wojna podjazdowa itp) oraz Prywatni przewoznicy jak np. Szwagropol w malopolsce ktory przynajmniej jesli chodzi o tabor powienien byc brany jako wzor. Czy jestes w stanie to zrozumiec? U nas teraz właśnie jest cywilizacja. Za komuny był brak cywilizacji jak było 1 połączenie PKS dziennie do Krakowa a do Zamościa musiałeś jechać z postojem w Krasnymstawie. Za komuny (poczytaj o tym sobie w podręcznikach szkolnych albo w roznych ksiazkach). Ludzie tyle nie musieli podróżować bo i praca była na miejscu i mniej osob jezdzilo na studia itp. Teraz troche sie zmienilo i ludzie sa bardziej mobilni przez to więcej podrózują zarowno wlasnymi pojazdami jak i komunikacją publiczną. Ale i to się zmieni. Jeszcze niech trochę wiecej osob wyjedzie z Polski, minie kilka lat a demografia zrobi swoje. I wtedy znow bedzie potrzebne jedną polaczenie do Krakowa bo na wiecej nie bedzie chętnych. A busiarze beda pierwszymi ktorzy jak zobacza ze linia przestaje byc atrakcyjna - po prostu z niej uciekną. I znow biedny Aronku będziesz musial skorzystać z tego cholernego PKS aby dojechac na zajecia na uczelnię do Krakowa (o ile Cię tam przyjmą za te przekonania). Temat: Kierowcy szaleją busami, a pasażerowie boją się o swoje
Poniżej relacja pasazera busów : Re: kraków - lublin 5h 45' w busie ?? Kpina z kli Swego czasu myślałem, że podróż busem będzie o wiele szybsza niż Czyli nie jest tak jak Naczelny Busiarz RP twierdzi Temat: Łańcut,Jarosław,Przemyśl Cześć! Wczoraj czyli 07.02.00 postanowiłem zrobic sobie wycieczke do wyminionych w Jadąc do Łańcuta widziałem w Stalowej Woli Jelcza 120M na linii 1 (całkiem
Pozdrawiam, Temat: Transport zbiorowy w obliczu ZTM Rzeszów Prywatni przewoźnicy zastąpią MPK Rzeszów? W tym roku oprócz MPK linie autobusowe w Rzeszowie będą mogli obsługiwać prywatni przewoźnicy. Do przetargu wystartuje m.in. Alfred Szostek ze Straszydla. W Rzeszowie jego autobusy jeżdżą na liniach 123 i 126. Niewykluczone, że do przetargów staną też zagraniczni właściciele firm transportowych. W tej chwili MPK obsługuje 25 linii miejskich i 21 podmiejskich. Prywatne autobusy jeżdżą tylko na liniach 123 i 126. Konkurencja lekarstwem na kłopoty Niebawem wzorem innych dużych polskich miast w Rzeszowie pasażerowie będą mogli korzystać także z usług innych przewoźników. Takie rozwiązania zastosowano już np. w Gdyni i Lublinie. Usługi prywatnych przewoźników cieszą się tam olbrzymim zainteresowaniem, a bilety są nawet o jedną czwartą tańsze niż u miejskiego przewoźnika. W Lublinie jednorazowy bilet kosztuje 1,5 zł. Nieoficjalnie mówi się, że w Rzeszowie oprócz MPK pasażerów chcą wozić firmy Veolia, Arriva i Alfred Szostek ze Straszydla. - Zaczniemy od przetargu na nową linię autobusową z ulicy Dębickiej do Lwowskiej - mówi Grzegorz Dyś, główny specjalista do spraw transportu w Urzędzie Miasta Rzeszowa. - Przygotowujemy już kolejne przetargi na inne linie. Wygra ten przewoźnik, który po pierwsze spełni wszystkie warunki, a po drugie zaoferuje najniższą cenę biletów - dodaje. Obsługą linii autobusowych w Rzeszowie oprócz MPK i firmy Alfreda Szostka zainteresowane są także francuska Veolia i brytyjska Arriva. Ta pierwsza komunikację miejską obsługuje m.in. w Tczewie i niewiele większej od Rzeszowa Gdyni. W Polsce działa od 8 lat. Arriva to przewoźnik działający w 10 krajach Europy. Obsługuje zarówno autobusowe przewozy miejskie i międzymiastowe jak i transport kolejowy. Działa m.in. w Czechach i Danii. W Polsce od niedawna Arriva jest obecna w woj. kujawsko - pomorskim.Co na to MPK? Marek Filip, zast. dyr. MPK Rzeszów nie boi się konkurencji. - Nie mamy wpływu na decyzję władz miasta. Jeśli zdecydują się ogłosić przetarg na obsługę linii, my też w nim wystartujemy - przekonuje. Znacznie większym problemem dla MPK są teraz kłopoty finansowe. Dzisiaj rada miasta zadecyduje, czy udzielić firmie kolejnej pożyczki na bieżącą działalność. A decyzja nie będzie łatwa, bo jeszcze podczas październikowej sesji część radnych zgodę uzależniała od stanowiska załogi w sprawie programu oszczędności w firmie. Ponieważ załoga go nie zaakceptowała, a w piątkowym referendum dodatkowo opowiedziała się za strajkiem, dzisiaj radni mogą nie przyznać przewoźnikowi kolejnych 700 tys. zł. Niewykluczone, że wówczas powtórzy się sytuacja z października, kiedy firma nie miała za co zapłacić bieżących rachunków i pensji. http://www.nowiny24.pl/ap...ESZOW/866653276 to by sie wkoncu zdecydowali jaka to ma byc linia, ja osobiscie wolal bym pks straszydle na tej lini, przynajmniej sprawdzony przewoznik bo po tych zagranicznych to nie wiadomo co, nie maja tu taboru nie wiemy co wymodza a tak juz tabor znamy pks-u wcale nie jest taki zły, Temat: KZK GOP a kolej? KB
I mam nadzieje, ze nigdy u nas nie bedzie wygladac jak w
pozdarwiam aron Temat: Koszt linii autobusu szynowego | Skoro jest mowa o wspólnych biletach, to znaczy, że ceny tych | biletów będzie określał 'jakiś kretyn', a nie samo przedsię- | biorstwo. W dodatku system rozliczeń za te bilety - bo przecież | raczej nie kupowane bezpośrednio u kierowcy - byłby dość | wątpliwy. No popatrz. A firmy, które na zlecenie władz lokalnych obsługują linie komunikacji miejskiej jakoś nie płaczą nad ograniczeniem ich suwerenności, tylko grzecznie akceptują bilety sprzedawane przez kogoś innego... Bo chcą. A te, które nie chcą obsługiwać komunikacji miejskiej, po prostu jej nie obsługują. I wolno im.
No tak. Pasażerowie przerwoźnikowi przeszkadzają. Skąd my to znamy...
| No cóż - odczucia z reguły nie są racjonalne... Odczucia to Pan Dyrektor może sobie wyrażać jako Jan Kowalski, a nie
Autobusy dalekobieżne przybywające skądinąd do Warszawy można wyłączyć
o---------------------------------------------------------------o Temat: Wywiad z Donatą Nowakowską - rzecznik Kolei Mazowieckich Koleje Mazowieckie niedługo staną się posiadaczami najnowocześniejszych w Polsce pociągów pasażerskich - FLIRT Stadlera oraz piętrowych Bombardiera. Jakie będzie główne wykorzystanie tych składów? Czy zostaną uruchomione ekspresy regionalne do największych miast na Mazowszu (np. do Ciechanowa, Żyrardowa) i w okolicach (np. do Lublina)? Nowe pociągi zostaną skierowane na szlaki kolejowe województwa mazowieckiego. Pociągi typu push – pull (piętrowe), które zasilą tabor Kolei Mazowieckich zostaną skierowane na najbardziej obciążone linie. Natomiast, jeżeli chodzi o nowoczesne pociągi produkowane przez firmę Stadler, planujemy między innymi, że pojadą one do Siedlec, ze względu na to, że ta linia została zmodernizowana do szybkości 160 km/h i obecnie używany tabor nie jest w stanie w pełni wykorzystać możliwości technicznych tej linii. Na chwilę obecną nie została jeszcze przez zarząd podjęta decyzja odnośnie wprowadzenia składów przyśpieszonych typu interregio, nie zatrzymujących się na każdym przystanku. Nowe składy będą kursować w ramach obiegów i będą pojawiać się na całym Mazowszu. Wiele mówi się o integracji Kolei Mazowieckich z ZTM (wspólna taryfa, dogodne przesiadki). Jak ma się natomiast sprawa z integracją KM z PKS? Czy były kiedykolwiek podejmowane rozmowy na ten temat? W wielu gminach takich jak np. Dobieszyn można stworzyć dogodne możliwości przesiadek dzięki integracji połączeń kolejowych z autobusowymi. Oferta wspólny bilet obowiązuje obecnie na terenie Warszawy oraz Ząbek. Oferta ta została po raz pierwszy wprowadzona w drugiej połowie 2005 roku. Od tego czasu była poszerzana i modyfikowana. Docelowo planujemy wprowadzenie nowego typu biletu, na którym będzie można podróżować środkami komunikacji miejskiej oraz pociągami Kolei Mazowieckich poza Warszawą. Korzystna dla spółki byłaby sytuacja powstania tzw. komunikacji poprzecznej (np. pks, przewoźnicy prywatni), którzy by dowozili pasażerów do stacji. Wielu pasażerów narzeka na stan czystości pociągów. Czy Koleje Mazowieckie zamierzają wprowadzać nowocześniejsze techniki mycia pociągów takie jak np. mycie ciśnieniowe? W tej chwili pociągi są myte tradycyjnie czyli w głównej mierze ręcznie. W Sekcji Napraw i Utrzymania Taboru w Warszawie Ochota i w Sochaczewie tabor czyszczony jest w myjniach mechanicznych. Obecnie ze względu na niewystarczająca ilość taboru, którym spółka dysponuje, pociągi zjeżdżają często raz na dwa dni do bazy, gdzie są myte. Dla wielu osób przeszkodą w korzystaniu z pociągów jest brak dostępu do informacji na temat rozkładu jazdy. Czy będzie zatem stworzony, wzorem innych państw, bezpłatny kolportaż rozkładów jazdy? Informacje na temat rozkładu jazdy są dostępne w różnych miejscach: hafas, tablice na peronach, rozkład jazdy na sms, informacja telefoniczna.W latach ubiegłych rozkład w formie książkowej był sprzedawany za symboliczną złotówkę i nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem. Wydrukowanie darmowego rozkładu jazdy może być możliwe po znalezieniu partnerów zewnętrznych (sponsorów), którzy sfinansują wydanie. Czy Koleje Mazowieckie zamierzają rozwijać sprzedaż biletów przez automaty biletowe? W obecnej chwili zbieramy i analizujemy informacje na temat zainteresowania podróżnych tą formą sprzedaży biletów. Opinia podróżnych będzie miała wpływ także na decyzję Zarządu Spółki w tym temacie. Dziekuję za rozmowę. rozmawiał Hubert Pollak wywiad autoryzowany Temat: O Kolejach Mazowieckich - KM Wywiad z Donatą Nowakowską - rzecznik Kolei Mazowieckich: Koleje Mazowieckie niedługo staną się posiadaczami najnowocześniejszych w Polsce pociągów pasażerskich - FLIRT Stadlera oraz piętrowych Bombardiera. Jakie będzie główne wykorzystanie tych składów? Czy zostaną uruchomione ekspresy regionalne do największych miast na Mazowszu (np. do Ciechanowa, Żyrardowa) i w okolicach (np. do Lublina)? Nowe pociągi zostaną skierowane na szlaki kolejowe województwa mazowieckiego. Pociągi typu push – pull (piętrowe), które zasilą tabor Kolei Mazowieckich zostaną skierowane na najbardziej obciążone linie. Natomiast, jeżeli chodzi o nowoczesne pociągi produkowane przez firmę Stadler, planujemy między innymi, że pojadą one do Siedlec, ze względu na to, że ta linia została zmodernizowana do szybkości 160 km/h i obecnie używany tabor nie jest w stanie w pełni wykorzystać możliwości technicznych tej linii. Na chwilę obecną nie została jeszcze przez zarząd podjęta decyzja odnośnie wprowadzenia składów przyśpieszonych typu interregio, nie zatrzymujących się na każdym przystanku. Nowe składy będą kursować w ramach obiegów i będą pojawiać się na całym Mazowszu. Wiele mówi się o integracji Kolei Mazowieckich z ZTM (wspólna taryfa, dogodne przesiadki). Jak ma się natomiast sprawa z integracją KM z PKS? Czy były kiedykolwiek podejmowane rozmowy na ten temat? W wielu gminach takich jak np. Dobieszyn można stworzyć dogodne możliwości przesiadek dzięki integracji połączeń kolejowych z autobusowymi. Oferta wspólny bilet obowiązuje obecnie na terenie Warszawy oraz Ząbek. Oferta ta została po raz pierwszy wprowadzona w drugiej połowie 2005 roku. Od tego czasu była poszerzana i modyfikowana. Docelowo planujemy wprowadzenie nowego typu biletu, na którym będzie można podróżować środkami komunikacji miejskiej oraz pociągami Kolei Mazowieckich poza Warszawą. Korzystna dla spółki byłaby sytuacja powstania tzw. komunikacji poprzecznej (np. pks, przewoźnicy prywatni), którzy by dowozili pasażerów do stacji. Wielu pasażerów narzeka na stan czystości pociągów. Czy Koleje Mazowieckie zamierzają wprowadzać nowocześniejsze techniki mycia pociągów takie jak np. mycie ciśnieniowe? W tej chwili pociągi są myte tradycyjnie czyli w głównej mierze ręcznie. W Sekcji Napraw i Utrzymania Taboru w Warszawie Ochota i w Sochaczewie tabor czyszczony jest w myjniach mechanicznych. Obecnie ze względu na niewystarczająca ilość taboru, którym spółka dysponuje, pociągi zjeżdżają często raz na dwa dni do bazy, gdzie są myte. Dla wielu osób przeszkodą w korzystaniu z pociągów jest brak dostępu do informacji na temat rozkładu jazdy. Czy będzie zatem stworzony, wzorem innych państw, bezpłatny kolportaż rozkładów jazdy? Informacje na temat rozkładu jazdy są dostępne w różnych miejscach: hafas, tablice na peronach, rozkład jazdy na sms, informacja telefoniczna.W latach ubiegłych rozkład w formie książkowej był sprzedawany za symboliczną złotówkę i nie cieszył się zbyt dużym zainteresowaniem. Wydrukowanie darmowego rozkładu jazdy może być możliwe po znalezieniu partnerów zewnętrznych (sponsorów), którzy sfinansują wydanie. Czy Koleje Mazowieckie zamierzają rozwijać sprzedaż biletów przez automaty biletowe? W obecnej chwili zbieramy i analizujemy informacje na temat zainteresowania podróżnych tą formą sprzedaży biletów. Opinia podróżnych będzie miała wpływ także na decyzję Zarządu Spółki w tym temacie. Dziekuję za rozmowę. rozmawiał Hubert Pollak wywiad autoryzowany źródło: http://www.ewarszawa.com/...domosc/2725.php Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu
| Nie wystarczy.
| Nie wystarczy
| To niech je busiarze sami wezmą. Jakiś problem?
Marek A. Salwa Temat: Co tam, panie, w PPKS Kraśnik Wywiad z Dziennika Wschodniego http://www.dw.lublin.pl PODSUMOWANIE ROCZNEJ PRACY ZARZĄDCY PPKS Rozmowa z Waldemarem Toporowskim, zarządcą komisarycznym Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej w Kraśniku. * Joanna Biegalska: Kiedy we wrześniu rozmawialiśmy o tragicznej sytuacji przedsiębiorstwa i możliwościach jego ratowania, prognozy były optymistyczne. Obiecaliśmy wówczas Czytelnikom, że po Pana rocznym zarządzaniu sprawdzimy, co się zmieniło. Jak sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy? Waldemar Toporowski: Plan naprawy, o którym wspominałem we wrześniu, został zrealizowany. Zatrudnienie zmniejszyliśmy do 140 osób (z 169). Pozbyliśmy się dworca w Bychawie, który udało się sprzedać drogą przetargu. Przeprowadziliśmy też przetarg na nieruchomości na terenie zajezdni w Kraśniku o powierzchni ok. 1 ha. Dług względem ZUS jest spłacany. * W jaki sposób pozyskujecie środki na bieżącą działalność i spłatę długów? Podpisaliśmy umowy z prywatnymi przewoźnikami na wjazd na plac dworcowy PKS w dzielnicy starej. Wpływy z tych wjazdów przekazywane są na poczet naszego zadłużenia. Zlikwidowaliśmy też stare baraki administracyjne, przenosząc pomieszczenia biurowe do innych budynków, co znacznie obniża koszty eksploatacji. Naszą nową usługą jest montaż instalacji gazowej w samochodach osobowych oraz rozszerzenie usług w zakresie mycia i sprzątania pojazdów, do tego celu zakupiliśmy nowy aparat do mycia samochodów. Wynajmujemy też place parkingowe na terenie naszej zajezdni. Korzystają z nich najczęściej kierowcy TIR-ów, ale jest dostępny dla wszystkich. W zakresie racjonalizacji przewozów w sposób permanentny badamy przychody z poszczególnych linii i podejmujemy decyzje co do zawieszenia kursów lub ich wznowienia. * Jakim zapleczem dysponuje w tej chwili przedsiębiorstwo? Mamy w tej chwili 62 autobusy. Wciąż staramy się we własnym zakresie odbudowywać tabor korzystając z zaplecza, jakim dysponujemy i umiejętności pracowników. Trwa ciągły remont pomieszczeń zaplecza technicznego (hala naprawcza) dotyczy to podszyć dachowych i wymiany stolarki okiennej. * Przedsiębiorstwo za I kwartał 2005 roku wypracowało mimo wszystko zysk. Czy to oznacza, że wyszliście na prostą? Gdyby nie długi z poprzednich lat, które obciążają firmę, to nasza sytuacja byłaby dużo lepsza. W tej chwili wychodzimy z dołka. * Jak układa się współpraca z pracownikami i związkami zawodowymi. Czy dużo jest nieporozumień? Bolesne sprawy związane z brakiem podwyżek płacowych i zwolnieniami pracowników zostały przyjęte przez załogę ze zrozumieniem. Związki zawodowe działające przy PPKS w sposób widoczny poczuły się współwłaścicielem przedsiębiorstwa. Współpraca jest bardzo owocna. Sami wskazują nawet źródła nadmiernych kosztów oraz możliwość osiągnięcia dodatkowych przychodów dla firmy. Chwała im za to. Zrobiliśmy przez dość krótki czas bardzo dużo dla dobra tej firmy. Moja umowa dobiega końca, nie wiem, jaką decyzję podejmie wojewoda lubelski i kto zastąpi mnie w przedsiębiorstwie. Mam jednak nadzieję, że mój następca zrobi wszystko, aby PPKS w Kraśniku stało się prężną, rozwijającą się firmą. Temat: Wizja połączeń kolejowych w regionie jeleniogórskim Kotlina Jeleniogórska Piątek, 8 grudnia 2006 Nowości na torowiskach Czy wprowadzenie nowego rozkładu jazdy zwiększy zainteresowanie pasażerów usługami PKP? Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazdy Polskich Kolei Państwowych. Czystki wśród składów nie będzie, za to przybędą nowe połączenia. Z korzyścią dla pasażera. – Rozkład jazdy został dostosowany przede wszystkim do potrzeb młodzieży, która dojeżdża pociągiem do szkół – mówi Edmund Pomieczyński, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Jeleniej Górze. Poprawę mają także odczuć starsi pasażerowie. Nowość to dwa pociągi łączące Węgliniec z Wrocławiem i jadące przez Jelenią Górę: „Pogórze” oraz „Izery”. Składy będą zestawione z jednostek elektrycznych. Umożliwią dojazd do stolicy Dolnego Śląska studentom i ułatwią im powrót do domów. Nie będzie, niestety, rewolucji w szybkości połączenia. Z Jeleniej Góry do Wrocławia (i z powrotem) pociąg będzie jechał ponad trzy godziny. Około półtorej godziny zajmie mu dojazd do Węglińca. Połączenie to pozwoli także, po przesiadce w Węglińcu, na dojazd do Niemiec. Jeleniogórzanie będą mogli także dojechać bezpośrednio do Katowic, Krakowa Przemyśla i Lublina. Umożliwi to uruchomienie pociągu z wagonami, które na poszczególnych stacjach będą przełączane do składów zmierzających do tych miast. Znika za to z rozkładu pociąg „Śnieżka” relacji Jelenia Góra – Kraków. – Pociąg „Karkonosze” z Warszawy dojedzie do Szklarskiej Poręby bezpośrednio tylko w sezonie zimowym lub letnim – wyjaśnia E. Pomieczyński. W pozostałym okresie będzie kończył bieg w Jeleniej Górze. Ale zostanie skomunikowany ze składami regionalnymi ze stolicy Karkonoszy do miasta pod Szrenicą. Kłopotem dla podróżnych będzie tylko przesiadka. Do Szklarskiej Poręby bezpośrednio z Poznania będzie można dojechać pociągiem „Kamieńczyk”. Do rozkładu jazdy wraca także weekendowy pociąg „Szrenica” (Wrocław – Jelenia Góra – Wrocław). PKP ma wciąż kłopot z szynobusem. Jeden już wrócił po dokonaniu napraw i niebawem będzie obsługiwał połączenie Jelenia Góra – Węgliniec. Drugiego wciąż na horyzoncie nie widać. Na razie kolejarze zakładają, że do końca roku na linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Z powodu bardzo małego zainteresowania z rozkładu jazdy zniknie poranne połączenie Jeleniej Góry z Wałbrzychem. Obłożenie linii sięgało zaledwie 10 procent, dlatego zdecydowano o jej likwidacji. Nowy rozkład jazdy ma obowiązywać do 8 grudnia przyszłego roku. Coz, jelsi sie torow nie rementuje, to i wiele nie mozna oczekiwac. Torowisko z JG do WR jest w fatalnym stanie, ponad 3 h odstraszaja nawet zapalonych fanow kolei. Glupota jest pociag o nazwie Szrenica, ktory jedzie tylko do JG, zamiast do Szklarskiej Poreby, skad nazwa tego pociagu! Plusem jest skomunikowanie pociagow w Weglincu do Niemiec, ale nie ma sie tym tez co chwalic, bo przez Mikulowe, takim szynobusem byloby znacznie szybciej. Linia bylaby bardziej konkurencyjna wobes PKS, bo jesli pociagi konczylyby bieg w Görlitz, to jest to atut, ktorego nie ma zaden PKS i prywatny przewoznik, wozacy pasazerow tylko do Zgorzelca. A jesli chodzio o linie Lwowek Slaski- JG, watpie by do konca roku pjezdzily po niej szynobusy. Rozklad jazdy ez jest malo zachecajacy, tylko 2 pary pociagow, to doslownie kiespki zart. Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 91 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||