Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Łódź biletyTemat: PKS Łódź - ulgi, ceny biletów PKS Łódź - ulgi, ceny biletów W długi weekend byłem w Zieleńcu.Chciałem skorzystać z nocnego autobusu łódzkiego PKSu do Kudowy Zdrój, lecz przed wyjazdem nie orientowałem się ani w cenie, ani tez czy studenci mają jakieś zniżki. Mieszkam w Sieradzu i na naszym dworcu autobusowym nie potrafili mnie o niczym poinformować w sprawie tego kursu bo obsługuje go inny przewoźnik i ich to już nie obchodzi. Zadzwoniłem na informacje do PKS Łódź,a tam miły Pan powiedział mi, że on tylko może poinformwać mnie o rozkładzie jazdy, a jak chcę dowiedzieć się jakie są ceny wysłał mnie do kas.. tzn abym poszedł osobiście się zapytać bo telefonu do kas oczywiście nie ma. Ostatecznie wybrałem się w środku nocy aby zapytać osobiście kierowcy gdy podjechał na dworzec w Sieradzu ile kosztuje bilet studencki. Jedyny plus - okazało się, że cena jest wyjątkowo niska. Teraz moja dziewczyna chce skorzystać też z tego kursu, lecz ona jeszcze uczy się w studium policealnym. Czy w PKSie łódzkim na kursach pospiesznych obowiązują zniżki dla uczniów?Jeśli tak to jakie? 50,37% czy też inne? Pytam się bo dla studenta opłacalne jest bardziej jechać autobusem niż pociągiem, a nie wiem jak to wygląda dla ucznia. Może ktoś wie.. bo nie chce mi się kolejny raz po nocach czekać na autobus, ani też jechac specjalnie do Łodzi aby zapytać się jaka jest cena. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Cena biletu zależy od taryfy jaką ma dany przewoźnik. Jeżeli dana linię obsługuje jeden przewoźnik - nie ma problemu, obowiązuje jedna taryfa. Jeżeli zaś dana linie obsługuje kilku przewoźników, każdy jeździ wg swojej taryfy. Np. trasę Łódź-Koło obsługują 4 firmy: PKS Łódź, PKS Łęczyca, PKS Koło, PKS Turek i w zależności, która firma obsługuje dany kurs, zapłacisz wg odpowiedniej taryfy przewoźnika. Zatem pisząc, że na trasie Łódź-Lublin bilet kosztuje 40zł, a na trasie Lublin-Łódź 44zł, podaj nazwy przewoźników, którzy te kursy zrealizowali. Może się okazać, że w jedną stronę wiózł cię łódzki PKS, a w drugą np. lubelski, radomski lub jeszcze jakiś inny. Temat: Jak pokonać trase Łódź-Ozorków może wsiąść w pierwsze co się nawinie ale może też poczekać godzinę na tramwaj nikt mu nie broni tramwaj jest superwygodny ( 30 km na stojąco) i ekologiczny ludzie ze świadomością ekologiczną czekają na tramwaj ja to nie rozumiem przecież wystarczy busiarzom zrobić kilka zdjęć na przystankach na których ponoć nie mają prawa się zatrzymywać, zanieść te zdjęcia do prokuratora i sprawa załatwiona - busiarz na bezrobociu, PKS ma monopol i podnosi ceny biletów a nie tylko narzekać i narzekać jacy busiarze to straszni złodzieje fakty są takie że gdyby nie było busów to za bilet PKS z Łodzi do Ozorkowa płaciłoby się 10 zł, a z Łodzi do Łowicza 20 zł. wtedy by była praworządność tyle że mało kogo by było stać na bilety Temat: Skradzione migawki nie do odtworzenia " Jolanta Kluf, kierownik działu przewozów PKS w Łodzi: - Dla nas bilet jest papierem wartościowym. Drukuje go kasa fiskalna, więc jest on odpowiednikiem faktury. Dlatego nie możemy go powtórnie wydać." ## A to od kiedy firma nie może wystawić duplikatu faktury? Każdy kto miał kiedykolwiek doczynienia z fakturami, powinien wiedzieć, że w przeciągu 7 dni ma prawo zwrócenia się do firmy wystawiającej, o powtórne wydanie faktury. P.S. Tylko tyle Teufel masz do powiedzenia? Hmmm Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka PKS Łódź-Pabianice to porażka PKS Łódź Szpital i Łódź Bugaj jeżdż tak jak chcą, a czasami nie jeżdżą.Nie raz jechałam do pracy z Pabianic do Łodzi taksówką,Kierowcy busów "prywatnych" nabijaja sie z PKS-u, że kiedy maja być przy Centralu to właśnie tankują benzynę albo im się nie chce jechać.Ostatnio tak zmarzłam, że aż się rozchorowałam.Ile wydałam na leki nie wspomnę.W Święto Zmarłych widziałam akcję, jak kanar wlepił pasażerowi mandat choć ten zapłacił za bilet ale go nie dostał. PKS to skandal. Ile razy kierowcy biora pieniądze do kieszeni...Czy macie takie same doswiadczenia_ Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Nie zamierzam polemizować z tobą ile kosztuje normalny bilet na trasach Lublin-Łódż oraz Łódż-Lublin.Z racji tego,że mam 2 mieszkania,zarówno w Łodzi jak i w Lublinie od 4 lat pokonuję tę trasę cyklicznie w obie strony. W Lublinie wsiadam do łódzkiego PKS zwykle o 15.15,a ten-moja droga-zawsze jedzie przez Tomaszów.U kierowcy płacisz 44zł,zaś w lubelskiej kasie 40. W Łodzi wsiadając do lubelskiego PKS o godz.16.10 płacisz 40,a w łódzkiej kasie 44zł i jest to autokar,który także jedzie przez Tomaszów. Akurat dla mnie nie ma znaczenia,że ktoś tu udaje,iż wie więcej.Pozdrawiam wszyskich,nawet tych,którzy mają odmienne zdanie! ;))) Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Czytam to wszystko i śmiać mi się chce z tego. To wygląda jak wojna pasażerowie kontra kierowcy. Przedewszystkim jeżeli chcecie miec miłych kierowców zaczmijcie od siebie. Jestem kierowca PKS i to co woże bo duzej częsci nie da sie nazwac ludzmi, na wejsciu ani be ani me a jezeli chca bilet to cytuje : -DO FABRYCZNEGO , hm nie jest to przyjemne szczególnie że to wiekszość pasażerów. Następne zostawiacie śmietnik począwszy od waszych upragnionych biletów, papierów, chusteczek (oczywiście osmarkanych), butelek po piwie, a zdarzaja sie tacy co z tylu pala papierosy. Dewastujecie autobusy bazgrając bzdury markerami opieracie kulsy o fotele przed wami, zero kultury z waszej strony. Ja daje bilet zawsze (wyjątek był ostatnio ale z przyczyn technicznych). A co jeszcze był pewien układ miedzy wami i kierowcami Wy nie braliscie biletu a oni was wysadzali gdzie chcieliście. Cóż najwięcej stracą pasażerowie niestety a najgorzej że Ci co są ok. Drodzy pasażerowie dzien dobry, poprosze, dziekuje tych kilka słów a naprawde mi sie milej jedzie bo wiem ze wioze ludzi i wykonuje zawód ktory chcialem robic od dziecinstwa. Nie jest to w brew pozorom łatwa praca duzo godzin (teraz jeszcze te korki) naprawde trzeba byc miłym dla siebie i nie wszystkich traktowac tak samo. Pozdrawiam kierowac PKS Łódź/ Pabianice (4227) Temat: Po co Łodzi PKS-y w górach? Po co Łodzi PKS-y w górach? Gdyby nie Radni to w ogóle byśmy nie wiedzieli co się dzieje w MPK. Prezes zaczął kupować sobie PKS blisko swojego Domu w Małopolsce i zapomniał , że łódzkie MPK kiedyś było super firmą. Dziś nawet bilety MPK są droższe niż w Warszawie (migawka w Łodzi 88 zł, w Warszawie 79 zł). Łódzkie MPK nie jeżdzi puntkualnie,wiem co piszę bo co dzień korzystam z autobusu 98. nie ma dnia, żeby się nie spóżnił, a są i takie, że w ogóle nie przyjeżdza.Za co ja płacę??? A po co PKS-y? Na pewno nie są potrzebne pasażerom w Łodzi. Pozdrawiam tego radnego, który przynajmniej nie boj się tego powiedzieć, że czas skończyć z dziadostwem w mieście. Temat: Do Zakopanego tylko Zakopianką, kolej OUT! geograf napisał: > A gdyby tak pomyślano o remoncie torowiska, pociągi jeździły szybciej (i części ej)... Na Łódź - Warszawa jest 60 km/h a ty chciałbyś remontować trasę do Zakopanego? :-) > I nie rozumiem uwagi o jednym bilecie na PKS. To na kolej wymagana jest ich wie ksza ilość? na tej trasie akurat nie. Kiedyś było tak, że tylko na PKP był jeden bilet np. jadąc z Łodzi do Zakopanego. A w PKSie najpierw kupowało się do Krakowa, a potem dalej. Teraz również PKS umożliwia dotarcie do Zakopanego na jednym bilecie z Łodzi, ale też np. z Bydgoszczy, Poznania, Wrocławia, Białegostoku i innych miast. I kolej już nie jest tak atrakcyjna. Temat: Jak Cie widza, tak Cie pisza... :(( Jak Cie widza, tak Cie pisza... :(( 05.03.05, czyli dzisiaj, kilka minut przed 05.00, Dworzec Lodz Fabryczna, jakas Pani probuje kupic bilet z Lodzi do Krakowa i lamana polszczyzna wolno i wyraznie mowi: "Poprosze bilet z Lodzi do Cracow". "Dokad???" opryskliwie odpowiada pani w kasie, choc doskonale to slyszy. Niestety jest to dosc powszechan sytuacja, ktora kilkakrotnie zaobserwowalem. Kasjerzy na Fabrycznej nie wykazuja jakiejkolwiek checi pomocy osobom, ktore nie mowia w ich ojczystym jezyku. Doprawdy socjalizm pelna geba. Podobna sytacja jest w kasie PKS. Tam obsludze sprawa niezwykla trudnosc napisanie obcokrajowcowi na kartce godziny odjazdu autobusu. Wzruszenie ramion to standardowe zachowanie ludzi, od ktorych przeciez w pewnym stopniu zalezy wizerunek naszego miasta i panstwa. Moze PKP i PKS powinny przeprowadzic jakies szkolenia swoich pracownikow. Pierwsze powinno nosic tytul: :"Kulturalne zachowanie wobec klientow". Bo obcokrajowiec to przeciez tez klient, a nie jak to sie niektorym wydaje petent - a taki, co to sie nie wykloci bo nie umie polskiego jest traktowany jak powietrze. Ech...szkoda gadac Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka No i co? Niby maja byc kamerki itd.itp.terefere i dalej to samo.Bilet ciągle na żądanie.Ostatnio jeżdżę sporadyczne ale widzę ,że nic się nie zmieniło.Dziś o 10.10 spod SDH-u do Łodzi bez bileciku.To nie tylko problem Łodzi bo w PKS-sie Bełchatów można spotkac to samo.Przy czym musze zaznaczyc ,że zawsze i bez wyjątku, kiedy jeździłam Bełchatowem z fabrycznego o 22.30 zawsze dostałam bilet.niemniej jednak złodziejstwo się szerzy i jak widac na dużą skalę. Temat: PKS Łódź - Pabianice - rosyjska ruletka PKS Łódź - Pabianice - rosyjska ruletka Andrespol rozumie co maja w Pabianicach, bo my mamy to samo, autobusy albo masakrycznie sie opozniaja albo nie przyjezdzaja wcale albo niektorzy nadgorliwi kierowcy przyjezdzaja wczesniej niz wynika z rozkladu i chyba na to juz nie maja wplywu korki:P... A sprawa niewydawania przez kierowcow biletow to na liniach obslugujacych Andrespol to norma od kilku lat:-) Wiec wiemy co przezywacie:-) A najzabawniejsze jest tlumaczenie w PKSie ze autobusy stoja w korkach jakos autobusy do tomaszowa tez jezdza przez te same korki i tam nie opoznien:-) Ale Łódzki PKS ma big problem bo korki sa:-) Ale to tylko pks:D Miejmy nadzieje ze wreszcie splajtuja:D Temat: PKP - dobrych pomysłów ciąg dalszy Innych pomysłów marketingowych możliwych do zrealizowania jest mnóstwo: począwszy od wizytówek o których mówisz, kończąc na zakupie biletu przez net wraz z rezerwacją wybranego przez siebie miejsca w autobusie. Należy przy tym: 1) stworzyć dobre stanowiska pracy w PR i marketingu dla młodych ludzi gotowych do pracy i mających mnóstwo pomysłów jak ufajnić PKS Łódź, 2) przeznaczyć na marketing i PR większe środki finansowe - tutaj znowu pojawia się pytanie jak PKS Łódź wychodzi w rachunku zysków i strat. Poza tym leasing, leaisng, leasing NOWYCH autobusów od zaraz! Pozdrawiam, maxxman Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Niestety jak ktoś chce szybko to niech potem nie płacze że PKS/Bus nie przyjechał. Jak stwierdził kolega w powyższym poście komunikacja za pom oca tramwaju/autobusu gminnego MPK/MZK jest pewniejsza i ma zwykle wyższą częstotliwość. Podam przykład na podstawie Aleksandrowa. Aleksandrów zlikwidował tramwaj , zaczął jeżdzić PKS na poczatku nieźle nawet bo w szczycie co 10min, poza szczytem co 20min. Kilka lat później w czasie szczytu autobusy PKS jeżdziły co 20minut na przemian z Busami PKS też co 20minut, tylko iż mając bilet miesięczny możnabyło podróżować tylko Autobusami, zaś jeśli chciałeś jechac Busem pks-u to płaciło się normalnie Bilet... Obecnie Aleksandrów płaci MPK-Łódź za kursowanie autobusu 78 oraz 3 kursów nocnej lini N1. I jest o wiele lepiej niż było za PKS-u. Temat: Tysiąc internautów nienawidzi MPK > > Za wożenie odpowiada ZDiT. > > Hmm. Fajnie. Zgodnie z przepisami na pojeździe powinna widnieć nazwa > przewoźnika. Jak byk stoi "MPK-Łódź" a nie jakiś ZDiT czy cokolwiek innego. Dokładnie. MPK jest przewoźnikiem, zaś ZDiT jest organizatorem transportu. W czym problem? ZDiT może zlecić usługę dowolnemu przewoźnikowi (poprzez przetarg). Oprócz MPK w Łodzi mamy również w roli przewoźników: MKT, TP, KORO czy tez PKS Łódź. Ale zawsze organizatorem jest ZDiT. PRZEPISY PORZĄDKOWE LOKALNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO W ŁODZI § 4. 1. Pojazdy Przewoźnika winny być oznakowane zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. 2. Pojazdy lokalnego publicznego transportu zbiorowego winny posiadać: 2.1. herb Miasta Łodzi, 2.2. oznakowanie pt. „LOKALNY TRANSPORT ZBIOROWY W ŁODZI”, 2.3. nazwę Przewoźnika. 3. Akty normatywne dotyczące lokalnego transportu zbiorowego winny być podane, przez Organizatora przewozów i Przewoźnika, do publicznej wiadomości, a w szczególności, wyeksponowane w środkach komunikacji i punktach sprzedaży biletów. www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1092&Przepisy+porz%C4%85dkowe+-+%C5%81%C3%B3d%C5%BA > > Za realizację rozkładu odpowiada ZDiT. > > Mamy chyba odmiennie zdefiniowane słowo "realizacja". :P Sorry. W ferworze walki mogą zdarzyć się błędy. Temat: połączenie Warszawa-Gdańsk Z Wawy do Gdańska: 7.00 Wawa -> 13.20 Gdańsk (PPKS Warszawa), 10.45 Wawa -> 17.38 Gdańsk (PKS Tarnobrzeg, tj. Orbis Transport), 13.25 Wawa -> 19.40 Gdańsk (PKS Elbląg / PKS Łódź), 14.30 Wawa -> 22.05 Gdańsk (PKS Brodnica, tylko w piątki, soboty i niedziele), 15.10 Wawa -> 20.55 Gdańsk (PKS Elbląg), 21.00 Wawa -> 03:35 Gdańsk (PKS Kielce do Władysławowa), 23.15 Wawa -> 04:45 Gdańsk (KEWIN Siedliszcze - bus). Polski Express przestał chyba jeździć w sierpniu, zresztą podobno nigdy nie można być pewnym, że danego dnia odjedzie z Warszawy (przewoźnik ma problemy sam ze sobą i wierzycielami). Osobiście nie polecam KEWINa - ciasno w środku, 45-minutowa przerwa w obskurnym zajeździe i jazda z pedałem gazu w podłodze. Nic przyjemnego, prócz atrakcyjnych godzin przejazdu i możliwości rezerwacji miejsca przez telefon. Brodnica - odwrotnie, jazda przez wsie powoduje długi czas podróży. Gdyby nie godziny polecałbym PKS Kielce, które (przynajmniej w sezonie) podstawiały na ten kurs bardzo wygodne autobusy z kilmą, WC itp. Wszystkie informacje za własnym doświadczeniem i wyszukiwarką połączeń z www.pks.warszawa.pl . Aha, ceny biletów podawane przez wyszukiwarkę niekoniecznie są aktualne. Temat: Dlaczego nie place za bilety. > Bilety na doplate koncza sie w kioskach dosc szybko, a poza tym chyba nie > zawsze sa. Ci, ktorych by bylo stac na wielki zakup biletow, raczej kupuja > migawki. To juz jest inna sprawa czy te bilety sa czy nie ma, ja tylko dementowalem informacje o tym ze po podwyzce taryfy nie ma mozliwosci wykozystania starego biletu. A co do dystrybucji biletow w Lodzi to kazdy wie ze jest zle, a w dodatku brak biletow u kierowcow jest jeszcze wiekszym absurdem, tutaj nawet PKS wyprzedza MPK :) Pozdrawiam, Aleksej Temat: Bilet autobusowy od kierowcy Jak bzdura. Wymaga ode mnie jako pasażera opłąty i karze mnie za brak biletu. WIĘĆ JEGO OBOWIĄZKIEM JEST UMOŻLWIINIE MI ZAPALTY ZA PRZEJAZD. Takie proste no nie? Na całym świecie możliwe tylko w Łodzi nie, bo same sztuczne problemy są wymyślane. Powiedz mi gdzie kupić bilet MPK na jakimkolwiek osiedlu w niedziele popołudniem, OK? Albo inne przyjeżdzą do Łodzi PKS'em z innego miasta. Wysiadam np. Rondzie bo tam jest bliżej do docelowego miejsca. I co? Na pieszo drałować przez pół miasto bo może gdzieś ktoś mi sprzeda bilet? A tam po 16:0 nie ma w promieniu kilometra żadnego punktu hdzie można nabyc bilet. Temat: busy z Piotrkowa do Łodzi ostatnio jechałem z pt do łodzi i z powrotem. do łodzi pks kosztował mnie 7,- (normalny). to był autobus pks jędrzejów. wracałem pks radom. i to było szok. co prawda pospieszny, ale normalny bilet kosztował 14 zł, a studencki 10,50. żeby mi się nie spieszyło, na pewno nie wsiadłbym do tego autobusu. Temat: Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską bę... No pewnie że mnie boli No pewnie Państwu dołoży się jeszcze za free dodatkowy środek transportu a bydło niech sobie czeka na stacji aż Państwo zapakuje się do pociągu Jakbym miał możliwosć jazdy PKS to na pewno bym nim pojechał Miałbym wtedy pewnosc że jak kupię bilet na PKS to żaden "któremu się należy" nie zajmie mi miejsca a ja nie zostanę na lodzie Niestety nie mam żadnego prywaciarza ani PKS Na ulicy w Warszawie nie daja też gratisu do WKM za pomocą którego możesz jechać pociągiem Wiem wiem jest odpłatnosc aż 10 zł I te 10 zł ja też chcę dopłacić do biletu KM aby pojechać komunikacja miejską Chyba się rozumiemy????? Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka kasacja linii PKS Jako ciekawostke powiem wam, ze od pazdziernika PKS przestaje jezdzic na linii Lodz-Tuszyn. Doprowadzili do tego kierowcy, ktorzy nie wydawali biletow i kradli na taka skale, ze trasa przestala przynosic dochod. Ciekawe co teraz poczna ludzie, ktorzy cieszyli sie ze jada pare groszy taniej bez biletu. Oby Pabianice nie byly nastepne. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka > PKS woli np. dzierżawić swoje "najnowsze" autobusy na > obsługę linii Z w Łodzi, Trudno się dziwić, skoro pasażerowie wolą "oszczędzać" i zamiast płacić za bilet dają "co łaska" kierowcy. >natomiast to że do Pabianic jeżdza > praktycznie najgorze autobysy Ee, nie przesadzaj. Nie raz widywałem np. niskopodłogowego mercedesa. Inna sprawa, że nie raz widywałem też pomarańczowego autosana. Co do reszty to oczywiście prawda. Dowodem na stopień paranoi niech będzie to, że studenci z Pabianic studiujący w Łodzi nierzadko ... wynajmują w Łodzi mieszkania, bo nie opłaca się dojeżdżać! A to w końcu tylko kilkanaście kilometrów. Trzeci świat... Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Jedyna szansa, że problemy znikną to koniec PKS-u. W tym tygodniu odnotowałem: - brak autobusu o 5-ej z Bugaju - brak autobusu o 19-ej z Łodzi W zeszłym: - brak kursu 19:00 z Łodzi - brak kursu 18:00 z Pabianic Podejrzewam jednak, że było tego więcej. Wczoraj musiałem stanowczo żądać wydania biletu, kierowca rzucił chamsko: "Po co ci ten bilet, boisz się?" Kierowcy jak oszukiwali tak oszukują. Autobusy jak nie przyjeżdżały tak nie przyjeżdżają. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka O, przepraszam, od trzech lat co tydzień pokonuję trasę Łódź-Lublin i Lublin-Łódź i w obie strony kosztuje to te same cztery dychy. 44 złote kosztuje trasa przez Piotrków Trybunalski, 270 km, (czy to z łodzi, czy z lublina), ale wtedy nie jedzie się przez Tomaszów (trasa przez Tomaszów to 252 km). Natomiast wielokrotnie dziękowałam losowi, że przejeżdżam przez całą trasę, bo faktycznie często do stacji tomaszowskiej łódzki pks nie zajeżdża (wcześniej ustalając telefonicznie, czy ktoś kupił bilet w Tomaszowie). Jednak znacznie gorzej odnosi się do klientów "ze środka" trasy bptour (39 złotych, przez Tomaszów i Opoczno). Z wielką przyjemnością śledzę nieprawidłowości na tej trasie, na przykład ostatnio było tak jebutnie gorąco, że rozważałam zdjęcie portek. Uznałam jednak, że ciepło jest dobre, a zimno złe i należy się naładować dżulami na zaśkę. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka rentownosc powiadasz tak... a kojarzysz interbusy? cena ich biletu jest wyzsza o jedyne 50gr i jakos daja rade byc na czas. to chyba daje do myslenia,nie? jesli pksowi brak kasy to niech podniesie ceny biletow jednorazowych i miesiecznych. pojedynczy pasazer tego nie odczuje az tak po kieszeni a na pewno wszyscy bedziemy szczesliwsi. dzis tez jechalam busem bo znow pks nie przyjechal o 13.00 malo tego skoro nie wyjechal z lodzi to o 14stej z bugaju tez nie ruszyl. a co do kupna auta badz jazdy taksowka to jestes bezczelny. jakby mnie bylo stac na wozenie sie taksowka to zamiast tego kupilabym lub wynajela mieszkanie w lodzi. a swoja droga ciekawa jestem czym ty jezdzisz ze tak bronisz pksu?? moze te twoje "mądrości" wcale nie maja racji bytu, bo nie wiesz co to znaczy spoznic sie na egzamin, do parcy, zamarzac na przystnku,stac 50minut w rozlatujacym sie gruchocie ktorym buja na wszystkie strony... pochwal sie nam "obrońco ucisnionego pksu" Temat: :-))) Zniżka 25% dla Studentów w PKS Opoczno w sumie takie info nadaje się do wywalenia bo wygląda jak spam. Od siebie jednak dodam że PKS Włoszczowa miał kiedyś najtańsze bilety do Łodzi i to bez żadnych extra zniżek. Nie wiem jak jest teraz bowiem do Łodzi autobusem już nie jeżdżę, ale kiedyś różnica była naprawdę spora. Zniżki dla studentów ma tez chyba PKS Radom. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Może i mogło by być więcej ale urząd się nie zgodzi bo dla nich priorytetem jest zmusić UM Pabianice do budowy ŁTR. Nikt nie zgodzi się aby firma nie związana z miastem zarabiała na tej linii jeżeli mogą przepaść grube miliony za ŁTR (które będzie trzeba zwrócić jeżeli nie będzie etapu 3 czyli Pabianice). Ja już dawno do Pabianic przesiadłem się na tramwaj bo na biletach miesięcznych wychodzi taniej niż jeździć busami a do tego jest pewniej że dojadę (no za wyjątkiem jakiejś awarii wypadku jak ostatnio BMW które zablokowało ruch tramwajów). Pomimo przesiadki na Choćkach można jakoś przeżyć bo jest skomunikowanie. Jak się jedzie odpowiednim kursem 11 z Łodzi na P się czeka max. 7 min a w kierunku łodzi 4-5 min więc nie jest tragicznie. A pod central jedzie się tylko 10 do 15 min dłużej z Centrum Pabianic i Wiejskiej niż PKS-em i nie martwię się o to czy się zmieszczę bo tutaj zawsze jest miejsce :D (wole to niż czekać godzinę aż jakiś bus w końcu mnie zabierze) Temat: Odszkodowanie za spóźnienie a ja sie nie spozniłam tylko wogóle nie dojechałam autobusem PKS z Łodzi do Rzeszowa. Autobus wyjechał z Łodzi spóźniony ok 15 min, cały zamarzniety, wióżł nas tak ok 50 min w lodówce. W końcu wysadził nas na jakiejs stacji benzynowej. Tam przyjechał po nas nastepny kursowy autobus jadacy w kierunku Kielc. Dojechaliśmy do Kielc i tam pozostawili nas na łasce losu. Trzeba było szukać sobie jakiegos połączenia, aby dotrzec do celu. I oczywiście kupić następne bilety. Kto nam zwróci pieniadze za bilet kupiony w Łodzi? Temat: Jak dostać się z dworca PKS na ul. Wróblewskiego? aktywka napisała: > Jak dostać się z dworca PKS na ul. Wróblewskiego? > Pomóżcie Krakowiance :) Rozumiem, że z Dworca PKS przy Łodzi Fabrycznej? No ale na Wróblewskiego ile? Albo dokąd? Jeśli pasują okolice skrzyżowania Al. Politechniki - Wróblewskiego (czyli numery od 1 do 23 nieparzyste i od 2 do 50 parzyste), to: Przejść przez park w kier. północno-zachodnim do skrzyżowania Narutowicza-Kilińskiego (ok. 300m), przejść na przeciwległy naroznik tego skrzyżowania i na ul Kilińskiego wsiąść w tramwaj 15 lub 46, 46A jadący w kierunku południowym. Wysiąść na 7. przystanku na Al. Politechniki przy Wróblewskiego. Ok. 15 minut. Bilet czasowy 30min kosztuje 2,40zł normalny Temat: 16 do Ozorkowa????? Gro pasazerow to osoby ktore sa uprawnione do ulg albo do przejazdow bezplatych. Drogie migawki wygonily skutecznie z tramaju studentow i uczniow lodzkich szkol. Tak wiec malo kto placi normalna stawke za bilet. Z tej zmiany cieszy cie Interbus i PKS. A tak linia 11 w Pabianicach w sumie moze nie dotrwac do konca roku. Okropne wagony 805N (glownie zdezelowane nieromontoiwane graty) niszcza w zastraszajacym tepnie torowisko. Pabianice sprzedaly sowje tramwaje,a MKT pradwopodobnie bedzie udupione przez wladze Lodzi. W ten sposob Lodz przyczynia sie do likwidacji linii pabianickiej. Drozyzna, niska jakosc uslug, wysoka awaryjnosc, nieogrzeane wagony zima, ogolne wysokie niezadowolenie (pomijam proagandowe artykuly w prasie) niestety to tylko gwozdz do trumny dla tej formy komunikacji pomiedzy Lodzia a Pabianicami. Prawdpopodobnie w najblizy sylwester urzadzimy pozeganie tramwaju w Pabianicach. UML w PAboianicach ma juz silne argumenty za calkowita likwidacja. Temat: PKS Łódź-Pabianice to porażka Nie rozmawiajmy o zarobkach bo wiadomo jak w Polsce sie zarabia i jest to ponizej krytyki.Ale rozmawiamy o firmie, ktora ma zapewnic transport miedzy Pabianicami i Łodzi, a która nie spełnia oczekiwan klientów i jest po prostu do bani. A co do kierowców to jesli ktos podejmuje prace znajac warunki, niech sie z niej wywiazuje.To , jaka firma bedzie jeździc i ile beda zarabiac kierowcy ,pasazera nie interesuje bo chce on dotrzec na czas i w godziwych warunkach a przede wszystkim placi za to.Tymczasem PKS to zenada, spoznialstwo, samowolka,brak biletow, nieciekawy wyglad kierowcow i tyle.A mozna inaczej, wiem o tym. Temat: MPK nie chce tramwaju Tak bardzo chcą, że jest konflikt którego efektem jest wypowiedzenie umowy? Na barki MPK spadnie jeszcze pełne finansowanie utrzymania infrastruktury. Pabianice wymusiły jednak całkowite pozbycie się ciężaru jakim są tory i trakcja tramwajowa. Zapłacą wysoką stawkę za wozokilometr by zaniedbane przez wiele tal torowisko choćby doraźnie naprawić, zwłaszcza przy konkurencji tanich autobusów PKS (a PKS zakupiło kilka przegubowców)? Jak Pabianice nie zgodzą sie na wysoką stawkę za tramwaj to co - ceny biletów jeszcze wyższe (samobój) a może Łódź się dołoży do tramwaju i torów w Pabianicach i Ksawerowie (bo na tym się skończy). Policzmy koszt przejazdu 2,40 + 2,00 kontra 3,00 .... Linia P - przesiadka w Chocianowicach, autobusy - bezpośrednie połączenie z Politechniką, ścisłym cetrum oraz dworcem Fabrycznym - bliskość niektórych obiektów Uniwersytetu Łódzkiego. Co do 45 do Zgierza - jak w końcu doszli do porozumienia w sprawie kabelka to i przestała być brana pod uwagę takie (choćby i prowizoryczne) rozwiązanie problemu braku komunikacji tramwajowej oraz zastępczej autobusowej w relacji Łódź - pl. Kilińskiego. Temat: Czym do szkoly i na uczelnie W tym wszystki nie rozumiem tylko jednego....jak nie moze sie oplacac cos co uzywa kilkaset ludzi dziennie......Do klasy z biletami PKS kilka dni przed poczatkiem roku akademickiego nie mozna sie dopchac nie mowiac juz o warunkach podrozy do lodzi w godzinach szczytu gdzie jezdzi sie na przyslowiowego glonojada......Warunki dojazdu do glownego miasta jakim jest Lodz safatalne osoby zamieszkujace Ksawerow nie maja juz zadnej mozliwosci dojechania chocby na wyklady...ba juz osoby wsiadajace przy ryneczku na Bugaju maja ciezko wiec o czym wogole my mowimy......... Temat: Na ferie z Łodzi nie pojedziesz pks z łodzi do zakopanego ma 5 połączeń o następujących godzinach: 0:15 , 2:45 , 6:15 ; 12:50 , 22:30 więc wystarczy pomyśleć i na odpowiedzni kurs wykupić bilety. powrotne teź w ten sposób się wykupuje. a przedewszyskim trza olać tą nieudolną i nie wydolną kolej Temat: Zimno w tramwajach może przy okazji - przednie drzwi w tramw i autob tak dla tych którzy "napłynęli" do naszego miasta - przednie drzwi w autobusach i tramwajach służą do wsiadania tylko inwalidom!!! A tak ogólnie to do wysiadania!!! AUTOBUSY I TRAMWAJE MIEJSKIE TO NIE JEST AUTOBUS PKS!!!U siebie na wsi zawsze wsiadaliście przednimi bo u kierowcy kupuje sie bilet! W łodzi takie wsiadanie powoduje tylko przepychanki i niepotrzebne utrudnienie ludziom starszym wsiadania przednimi drzwiami! Mam już dosyć tego całego bu......!!!! Temat: AŚ PEDAGOGIKA Pół godziny??? Bełchatów wcale nie jest większy. ;))))))) A tak na serio - dojazdy do Łodzi kosztują - wszak samochód na wodę nie jeździ a i PKS też za bilet swoje chce. Ale masz rację - piotrkowska uczelnia wypuszcza rzesze bezrobotnyhc magistrów, dla których (np. filologów polskich) praca w Piotrkowie może być za jakieś 20 lat - jak wszystkie obecne nauczycielki języka polskiego odejdą na emerytury. Tak więc Ateno1972 lepiej zmień studia, żeby się nie okazało za 4 lata, że zmarnowałaś mnóstwo czasu i pieniędzy. Pozdrawiam. Temat: Jak dojechać z Dworca Autobusowego... Jak dojechać z Dworca Autobusowego... Witam! Chciałbym zasięgnąć porady, jak dotrzeć w okolice Placu Wolności (albo najlepiej manufaktury) autobusem mpk (w NAJgorszym wypadku tramwajem) z dworca PKS Łódź Fabryczna, a także, czy (i gdzie) w okolicy tego dworca mógłbym w niedzielę po godź 18 zakupić bilet. Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Temat: Nie ma busów do Kielc? :)...no ale fakt faktem. Busów nie ma. I chwała Bogu, "bo to złe busy były". Zardzewiałe, stare, z trzeszczącymi siedzeniami. Mało miejsca było. Zdarzało mi się wracać z Łodzi do Ostrowca przez Kielce. Od momentu, kiedy zobaczyłem, że studencki bilet w PKS jest niewiele droższy, jeździłem PKSem. No a teraz, kiedy już studia za mną, podróż PKSem chlasta po kieszeni ;) Temat: Za drogi ma odpowiadać Joński > 1. Skuteczniejsze egzekwowanie opłat za przejazd (wsiadanie do > autobusów przednimi drzwiami, a co za tym idzie - częstsze kontrole > w tramwajach) No nie, ten pomysł w Łodzi nie ma szans się sprawdzić. Komunikacja miejska to nie PKS, który stoi 5 minut na przystanku, kiedy to kierowca zajmuje się sprzedażą biletów jednorazowych i kontrolą miesięcznych. Opóźnienia byłby ogromne. Takie rozwiązanie można wprowadzić tylko na liniach peryferyjnych. I to tylko w miejscach, gdzie wsiada najwyżej kilka osób. > 2. Lepsza dostępność biletów (automaty!!! BTW czy ten kretyński > bilet za 3,60 u motorniczego to aby nie wymysł imć J.?) To nie jest kretyński bilet. To jedyna metoda, aby do motorniczego na każdym przystanku nie ustawiała się kolejka "zapominalskich" (albo raczej wygodnickich). Automaty to oczywiście podstawa, poza dyskusją. > Zasadniczo jednak jeśli popatrzymy na światowe trendy, to raczej > nie znajdziemy obniżania cen biletów Zależy. Nie robiłem analiz ekonomicznych, nie mam pojęcia, jak w Łodzi powinna wyglądać cena migawki w stosunku do ceny biletu jednorazowego. Jeśli z tych analiz wyszłoby, że migawka jest zbyt droga, obniżenie jej ceny byłoby logiczne. > W końcu zaś kształtowanie się cen biletów nie powinno się opierać > na widzimisię pana J., tylko na stosownych analizach ekonomicznych. Właśnie. Również mam wrażenie, że cenę migawki wybrano losowo. Temat: Odległa inwestycja MPK Skoro tak bronicie decyzji inwestycji MPK w NT to wyjaśnijcie mi dwie rzeczy: -MPK przynaje się publicznie że nie ma wolnych środków finansowych na wniesienie kapitału do nowej spółki którą powoła wraz ze Skarbem Państwa na bazie PPKS w NT, to z czego je uiści? -MPK gdy podpisze akty notarialne będzie zobowiązane do realizacji programu inwestycyjnego-ma na to środki? Czy zarząd MPK Łódź wiedział że prawie 100 procent (!)autobusów PPKS w NT wymaga wymiany? Dlaczego rezygnowali chętni inni inwestorzy a było ich sześciu? Dlaczego poza radosnymi panami prezesami MPK Łódź żaden szef firmy komunikacji miejskiej nie kombinuje jak by tu kupić jakiś PKS? Dlaczego nie przeprowadzono debaty publicznej czy jest sens aby spółka komunalna inwestowała pieniądze po za miastem? Czy prawdą jest że MPK Łódź kupiło już MPK w Piotrkowie Trybunalskim? Jeżeli tak to jaki był koszt zakupu tych udziałów, jaki jest % udział MPK Łódź w kapitale tamtej firmy i ile wynoszą zobowiązania inwestycyjne? Kto ma poręczyć ewentualne kredyt na dowcipne inwestycje prezesów MPK Łódź? Czy aby nie miasto Łódź? A co udziału MPK Łódź w ustalaniu cen biletów. Stawka za wozokilometr ustala się sama bez uczestnictwa MPK Łódź? Tak? Bardzo ciekawe, bardzo ciekawe. No chyba że pisma jakie panowie prezesi wysyłają do ZDiT w sprawie oferty-stawka to czary mary, hokus pokus. Temat: autobusy nad morze Uwaga na autobusy z PKSu !!! Z autopsji, wyjazd PKS nad morze. Zakup biletu wcześniej w kasie, wydawać by się mogło, że miejsce na dany dzień,godzinę zaklepane. Mniemanie błędne !! W Legnicy jeszcze wsiądziesz, jednak są tacy co nie kupili biletu wcześniej i kierowcy ich wpuszczają (sprzedają bilet) mimo, że miejsca wszystkie zostały już wczesniej sprzedane. Co się dzieje potem ? Otóż ludki z Lubina i dalej mają prze... kierowca robi pętelkę na dworcu i zakręca nie zatrzymując się. Osoby zostają na lodzie :) Powrót jeszcze gorszy. Tym razem PKS Koszalin. Bilet kupiony kilka dni wcześniej wcześniej w Koszalinie (autobus jedzie z nad morza) Ci w Koszalinie mimo, że bilety zakupili dowiadują się, że miejsc brak. Dopiero krzyk i ostra perswazja, kierowca łaskawie wpuszcza ludzi, rodzinka mimo, że wykupiła 3 bilety musi się gnieździć na 2 miejscach. Pytanie kto na tym zarabia ? :D Zatem nie zdziw się, że mimo iż kupisz bilet - nie pojedziesz :D (choć teraz pewnie chętnych jest mniej) opisana sytuacja 2 tygodnie ago. Temat: Pomysl dla ZDiT, UML i MPK Ja mam bardziej radykalny pomysl. Ponadto byc moze pozwoli byc 11 tce konkurecnyjna alternatywea do dzikeij komunikacji busowej. Po pierwsze specjalne bilety tlko na tramwaje linii 11. Odcinek Normalny Ulgowy Wiejska - Dabrowa: 1,50 / 0,90 (konkurujemy z busami) Wiejska - Chocianowice: 1,80 / 0,90 Wiejska - Zielona: 3,30 / 1,65 (lepsza bylaby cena 3,00 !!!! ale cenowo jestsmy rowni z PKS'em). Zgierz - Helenowek bilet MUK Zgierz - Al. Mickiewicza 3,30 / 1,65 W strone wyjazdzowa bilet uprawnilby do dojazdu linia 11A do Helenowka czy Chocianowic. Bilet miesiaczny dla Pabianic: Wiejska - Dabrowa: 55,00 / 30,00 Wiejska - Chocianowice: 65,00 / 40,00 Wiejska - Zielona: 85,00 / 65,00 Nie moze to byc bilet czasowy na odcinku w Lodzi. Bowqiem rozpietosc czasu dojazdu do odcinka miejskego zwlaszcza dla linii Pabianickiej jest abyt duza. Rozliczenie? bilet 1,50 i 1,80 calosc dla MPK. bilet 3,30 -> powiedzmy po polowie MPK z UML. Tylko minimum dobrej woli. Ale chyba jednak zwyciezy stanowisko a'la kamikadze..... Temat: opłaty za wjazd do centrum Łodzi opłaty za wjazd do centrum Łodzi co sądzicie żeby wprowadzić opłaty za wjazd do centrum Łodzi. Płatny byłby wjazd na obszar ograniczony ulicami : Kilinskiego, Piłsudskiego Kościuszki, Zachodnia , Północna. Ww. ulicami możnaby jeździć za darmo. Bilety kupowałoby się w kioskach i kładłoby za szybę. Jeżeli kogoś policja wyczaiłaby bez biletu - 500 zł kary. Bilet jednodniowy kosztowałby 5 zł, tygodniowy 50 zł, miesięczny 100 zł, roczny 1000 zł. Z opłat byliby zwolnieni stali mieszkańcy, autobusy PKS, MPK i prywatne busy regularnej komunikacji zbiorowej. Co o tym sądzicie? Temat: Koniec tramwaju do Pabianic? A umiesz ograniczony do ujadania półgłówku czytać? Podałem trzy możliwości zakończenia negocjacji czyż nie? A co innego jest wniosek oparty na trzech podanych poniżej faktach: MPK samowolnie podwyższyło opłaty za przejazd co było podstawą do niezwłocznego wypowiedzenie umowy UMŁ Pabianice Z MPK Łódź. Żądania przez MPK Łódź wysokich opłat za świadczenie usług przewozowych. Prezydent Pabianic publicznie ogłasza wolę zastąpienia tramwaju autobusami Skrócenie linii i zmuszanie pasażerów do przesiadki wydłużające dodatkowo czas przejazdu - znacznie dłuższy niż u konkurencyjnych busów czy autobusów PKS. Ograniczanie częstotliwości kursowania. Wysoka cena przejazdu do Łodzi (do tego absurdalnie wysoka cena biletów okresowych) - wyższa niż za przejazd busem PKS'em. Brak informacji prze wszelkich wskazaniach na brak jakiejkolwiek woli do utrzymanie linii trawmajowej w Pabianicach zarówno po stronie UMŁ Pabianice i MPK Łódź jest podstawą do napisania tego co napisałem że decyzja o likwidacji już w zasadzie zapadła. Proste bowiem nie ma żadnego argumentu czy przesłanki za tym że którejś z negocjujących stron zależy na linii tramwajowej do Pabianic. No ale to za trudne.... Temat: koncert Dave Matthews Band w Berlinie koncert Dave Matthews Band w Berlinie PKS Myślenice organizuje przejazd na koncert Dave Matthews Band do Berlina 17 lutego 2010 r. W związku z powrotem Dave Matthews Band do Europy po wcześniejszej jakże udanej trasie europejskiej, PKS Myślenice Spółka z o.o. pragnie zaproponować Państwu przejazd tam i z powrotem na koncert do Berlina (miejsce koncertu: Tempodrom) 17 lutego 2010 roku. Trasa przejazdu: Myślenice - Kraków - (Katowice) - Częstochowa - (Piotrków Tryb.) - Łódź - Poznań - Berlin Wyjazd z Myślenic w godzinach porannych, tak by być na miejscu na kilka godzin przed koncertem w celu zapolowania na autograf Dave'a lub innego członka zespołu. Powrót zaraz po koncercie -> przyjazd do Myślenic w godzinach porannych. Cena jednego biletu w obie strony wynosi 200 złotych. Przejazd będzie organizowany ekskluzywnym nowym autokarem marki Scania, na pokładzie którego będą serwowane różne napoje, a czas podróży będą umilać różnorodne koncerty DMB oczywiście łącznie ze wszystkimi koncertami wydanymi na dvd. PKS Myślenice może również pomóc wszystkim zainteresowanym w zakupie biletu na koncert. Orientacyjny koszt w przeliczeniu na PLN to ok 250 złotych. W razie pytań prosimy o kontakt. PKS Myślenice Sp. z o.o. ul. Przemysłowa 4 32-400 Myślenice tel. 012 / 272 02 10 fax 012 / 272 04 08 e-mail: biuro.myslenice@pksgrupa.pl Temat: Od 1 października MPK przejmuje Andrespol... > poza tym > zastanawiajacy jest fakt ze do duzych skupisk ludzkich na > przedmiesciach Łodzi mpk nie uruchamia swoich linii, MPK samo może sobie utworzyć tylko linię komercyjną. Patrz linia P do Pabianic, czy też kursująca kilka miesięcy po Łodzi linia B. > przeciez to by > byly dodatkowe pieniadze zarowno z biletow jak i poszczegolne > podlodzkie gminy dokladaly by sie do utrzymania linii... To zależy przede wszystkim od poszczególnych podłódzkich gmin, czy są w stanie płacić stawki jakie wynegocjują z ZDiT (organizator KM w Łodzi). Taki, np. Aleksandrów Łódzki, przez kilka/kilkanaście lat wolał usługi PKSu, bo po prostu były tańsze dla miasta/gminy. Pasażer za to płacił 2 razy. Raz za PKS, a potem za KM w Łodzi. Teraz Aleks. dogadał się z ZDiT, a mieszkańcy płacą tylko jednemu przewoźnikowi. > ciekawe kiedy wladze i zarzady miejskich spolek to dostrzega... > ... dlaczego mpk nie chce wykorzystac takiego potencjalu?? Ja bym tu raczej stawiał na "władze". Zamiast wpuszczać strumień samochodów do miasta z podłódzkich miejscowości, powinna stworzyć sprzyjające warunki tym gminom na przystąpienie do łódzkiego systemu KM i dążyć do stworzenia "komunikacji aglomeracyjnej". Niestety mamy taką a nie inną "władzę" która woli sama podróżować, aniżeli ułatwić podróż innym. Temat: Czyzby koniec LTR-u Sądzę, że wiele ludzi z Pabianic chciałoby aby tramwaj jeździł z Pabianic do Łodzi. Dlatego tak jak Ty jestem za tym aby Pabianice się przyłączyły prędzej czy później do tramwaju regionalnego. I chciałbym aby na wzór Zgierza powstała kiedyś planowana odnoga na osiedlę Bugaj. Jeśli tramwaj zniknie z Pabianic to będzie to ogromna strata pod każdym względem. Tymbardziej, że PKS już od dawna nie potrafi dać sobie rady z obsługą Pabianic. Codzień wypada kilka kursów. Co do obecnych wpływów z biletów to może nie do końca się na tym wszystkim znam, ale kiedy patrze na numery biletów z automatów,szczególnie z drugich wogonów(a tam były przecież później założone) i przemnoże sobie razy ilość pojazdów w nie wyposażonych i pomnoże również przez cenę tylko biletu ulgowego to wychodzi dość duża sumka. Za tym, że linia do Pabianic może się opłacać dla MPK świadczy też według mnie to jaki tabor przyjeżdża do Pabianic. Z tego co wzdążyłem zauważyć w automaty są wyposażone najleprze chocianowickie składy. Do tego dochodzi Bulwa, w której prawie natychmiast założyli automaty, a przecież jest jeszcze kilka składów bez automatów. O opłacalności świadczy również uruchomienie lini P i również tabor jaki ją obsługuje. Tak na marginesie to wydaje mi się że ukryty koszt przejazdu tramwaju od Chocianowic do Pabianic(Wiejska) jest w jakiś tajemniczy sposób wkalkulowany w to co MPK otrzymuje od miasta Łodzi.m ((Ale to tylko i wyłącznie moja mała teoria i moge się mylić)) Pozdrawiam Nataniel Temat: 11-tka tylko 43 migawki w kwietniu... A na linii Zittau - Liberec jeden bilet a u nas 3 Dodać do tego należy jeszcze jedno kuriozum. Dopóki nie zostanie wprowadzony jeden bilet na całej trasie dopóty cała ta sytuacja z "11" niebędzie normalna. Na odcinku Zittau(Niemcy)- Liberec(Czechy) obowiązuje jeden bilet na całą trasę jak kto woli czeskich kolei lub kolei DB. Ale tam są normalne kraje. A u nas pomiędzy Pabianicami-Łodzią i Zgierzem niema granicy ale tylko na papierze,bo nie w umysłach urzędników.A co do ceny migawki to na całej trasie z Bugaju do dworca Fabrycznego normalna migawka kosztuje 72 złote (tramwaj tylko po Pabianicach 70 zł),natomiast dla studentów ok 40 zł.Czyli nikt normalny niewybierze tramwaju (chyba tylko tacy miłośnicy jak my). Moje pytania brzmią: 1. Komu zależy na likwidacji tramwaju do Pabianic? 2.Czemu firma busowa jest uprzywilejowana? 3.KOMU ZALEŻY NA UPADKU MPK Gdyby cena biletu na tramwaj była by porównywalna choć z ceną PKS od razu przesiadam się na tramwaj.(jeszcze aby jeżdził co 15 minut-jedna przy tym była by jeszcze korzyść -likwidacja zamieszania z 11 i 11A Pozdrawiam Was Wszystkich Wojtek Temat: aleksandrow-zabieniec -pks zmniejsza czestotliwosc w dzisejszym dzinniku byl kolejny artykul o PKS do aleksandrowa _____________ czestotlwiosc kursow w szczycie bedzie wynosic 15 minut z tym ze PKS podstawi busy zeby nei dopusic tloku w autobusach. PKS-rozwaza przedluzeie linii do dworca łódz fabrycznazamast na petli na zabiencu. w mikrobusach pasazerowie korzystajacy z miesiecznych iletow beda musieli dokupic polwke biletu Temat: MPK - koniec nocnej komunikacji autobusowej A większość młodych mieszkańców myśli tylko jak się stad wyrwać i więcej nie wrócić bo po co?a Ty xxc korzystałeś kiedyś z km nocnej?bo ja korzystałem i wcale tak mało osób nie jeździło.Nie pitol mi o stratach finansowych MPK bo są one pewnie takie same jak w PKS.Czyli żadne bo ropa staniała a bilety podrożały.Skąd wiesz ilu mieszkańców śpi a ilu się bawi?Badania prowadziłeś na ten temat?Widzisz mnie w Łodzi zdarzyło się parę razy wracać nocnym będąc trzeźwym np wracając do Łodzi późno wieczorem.Ale Ty uważasz że nocne są tylko dla pijanych.To ja nie korzystając z km dziennej proponuje ja zlikwidować.Zamiast miasto dawać na komunikacje miejska niech wyremontuje drogi.Będę jeździł samochodem po równych drogach.A i nie pisz mi o wspaniałym pomyśle aby bilety były sprzedawane na zasadach jak w PKS-ie.Bo coś mi się wydaję że nie masz pojęcia o komunikacji miejskiej. Temat: ZIMNO W PKS!!! ..jadąc w sobotę 19.12 o godz. 20:20 pks`em do Krakowa, nie 30 czy 40 km tylko 140:( zmarzłem jak...w trawie.. było okropnie zimno, gdy w okolicach Katowic spytałem kierowcy czy nie ma tutaj ogrzewania, wzruszył ramionami i odpowiedział nie działa, nie wiem czemu..poprostu mnie zatkało, bo droga nie zajeła 30 minut tylko prawie 3 godziny, zresztą za 32 zł chyba odrobina ciepła się należy zwłaszcza przy takim mrozie jaki panował na zewnątrz..hehe..kiedy wracałem z Krakowa-20.12 jak kupowałem bilet zapytałem kierowcy czy włączy ogrzewanie, bo w razie gdy tego nie zrobi za bilet zapłace połowe ceny, bo na leki będę musiał wydać pieniądze, które i tak musiałem kupić po sobotniej podróży:( hmm włączył, ale szału nie było, gdyż tylko połowę drogi było ciepło, następnym razem już nie bede tak miły i wyrozumiały, bo skoro na dworze jest -18 stopni, potrzebujemy gdzieś dojechać, płacimy za bilet, często niemałe kwoty, to chyba komfort jakiś podczas podróży sie należy, a nie zakrywanie się kurtką i dmuchanie na zmarznięte ręce..poprostu będe sie kłócił, a jeżeli to nie pomoże, bedzie trzeba powiadomić odpowiednie służby..przecież jeżeli pojazd nie jest sprawny to niech nie bedzie dopuszczony do użytku, współczuje tylko ludziom którzy pokonywali dłuższą trasę tym pojazdem np. Łódź- Zakopane, gdyż w niskiej temperaturze kilkugodzinna podróż może sie skończyć nie ciekawie.. Temat: NOWE POŁĄCZENIE WARSZAWA - ŁÓDŹ-LOTNISKO NOWE POŁĄCZENIE WARSZAWA - ŁÓDŹ-LOTNISKO Od 30.X zaczynają latać z Łodzi samoloty Ryanair z najtańszymi biletami do Londynu w Polsce. W związku z tym uruchomiona została komunikacja PKS z Warszawy na lotnisko w Łodzi. Szczegóły www.lotniskodlalodzi.org/aktualnosc.php?id=22 Temat: Z BPTour do Lodzi, Krakowa i Lublina Z BPTour do Lodzi, Krakowa i Lublina Nie wiem jak Wy, ale ja w sobote chcialem sie dostac z Krakowa do Radomia i wybralem przejazd Mercedesem z BP Tour. Nie mam w tym zadnego interesu, ale uwazam, ze naprawde warto, jest szybko, komfortowo i przyjemnie. Bilet studencki kosztuje 18 zl, wiec chyba jest tanszy od pociagu, nie wiem jak z PKS, ale kolejka ludzi na dworcu w Krakowie czekajacych na PKS zs Szczawnicy kazala mi wybrac inny srodek transportu, nawiasem mowiac (piszac) przegonilismy PKS w Kielcach, a w Radomiu bylem o 19.45, a wyjazd z Krakowa byl o 17.00. Troche WAm zazdroszcze:-), bo chcialbym, zeby BP jezdzil do Warszawy, bo ta trasa jezdze najczesciej. Ciekawy jestem, czy WY korzystaliscie z tego przewoznika i czy macie podobne wrazenia, a moze nie powinno sie dawac zarabiac prywaciarzowi? Pozdrowionka Temat: Z Lodzi ciezko na inne lotniska Nigdzie nie pisalem, ze miasto ma sie angazowac w organizowanie transportu np do Katowic ani tym bardziej oplacac to z czyich kolwiek podatkow. Troche sie dziwie, ze zaden przewoznik (mam na mysli autobusowego) nie wykorzystuje tego faktu, iz z Pyrzowic lata duzo low costow a droga z Lodzi na Katowice dobra (gierkowka). Mysle, ze wielu ludziom ulatwiloby to zycie. I tyle. Mysle, ze to nie do konca tak, ze linii low costowych nic nie obchodzi, jak piszesz - czesto organizuja lub kooperuja w dojazdach na lotnisko (na Wizz firmuje autobusy z Karkowa do Katowic). Inna rzecza jest ze tego typu autobusy sa strasznie drogie (mysle, ze tym nabijaja sobie troche kase). Ja za bilet autobusowy Bohr z Frankfurtu do Hahn zaplacilem wiecej niz za lotniczy z Hahn do wloch ale to juz chyba tak jest :(. Dlatego tez polskiExpress i pKs na Okecie to super sprawa. Cena bardzo przystepna i pewnie jak zajdzie potrzeba, to skorzystam. Ale znalazlem bardzo interesujca oferte z Katowic (i probowalem znalezc sposob jakby sie tam w miare szybko dostac) i dlatego poruszylem ten temat. Poniewaz do Katowic caly czas jest dwupasmowka - dojazd komunikacja autobusowa nie bylby az tak uciazliwy jak wskazuje na to odleglosc. Przeciez do Warszawy na Okecie autobus jedzie 2 godziny!!! > i z napisem "Łódź" - zatem nie rozumiem problemu. Problemu w zasadzie nie ma. Okecie jest juz przepelnione i duzo wiecej low costow tam nie wejdzie (szansa dla nas?). Pyrzowice rozwijaja sie najdynamiczniej ze wszystkich lotnisk jesli chodzi o low costy. Wkrotce zacznie stamtad latac tez low cost LOTu. Dlatego dobry dojazd z Lodzi do tego lotniska jest wg mnie potrzebny a Lublinkowi i tak nie zaszkodzi. Temat: Władza nie chce Busów!!! Władza nie chce Busów!!! InfoBus.com.pl Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji nałożył kary finansowe na magistraty w Kutnie i Łęczycy za utrudnianie wejścia na lokalny rynek prywatnym przewoźnikom – informuje Dziennik Łódzki. Władze miast próbują za wszelką cenę chronić monopol PKS i MZK. Nie przemawiają do nich przykłady z innych miast, gdzie pojawienie się prywatnych Busów wprowadziło konkurencję, ta zaś poprawiła jakość usług i obniżyła ceny biletów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta ukarał magistraty w Kutnie i Łęczycy za blokowanie prywatnym przedsiębiorcom dostępu do rynku komunikacyjnego i próbę obrony monopolu PKS i MZK. Władze Kutna i Łęczycy chcą decydować za Mieszkańców, jakim środkiem transportu mają dojechać do Łodzi. Wszystkimi dostępnymi metodami blokują wejście do naszych miast prywatnych przewoźników. Broniąc interesów monopolistów z PKS czy MZK, nie zwracają uwagi nawet na fakt, że konkurencja powoduje z reguły obniżenie cen biletów. Oba samorządy odwołały się od decyzji UOKiK, ale przewoźnicy zapowiadają walkę o dostęp do lokalnego rynku. Temat: Koniec tramwaju do Pabianic? Zobaczymy > i zrobiła się w gazetach cisza o tramwaju. Cisza czeka na dalszy rozwój sytuacji. > Albo 3 kursy na godzinę. Tyle samo co tramwaj. Albo będzie ich więcej. Nie > wiadomo co się roi w głowach Dychty i Habury... W tej chwili jest 6 wolnych wozów do dyspozycji zakładając brak rezerwy. Ale nie można założyć braku rezerwy, nawet w MZK. > Busy i autobusy w momencie gdy tramwaj dowlecze się > do Łodzi to już są w okolicach PŁ. U, rzadko kiedy. > Ano tak zapomniałem że można dalej jeździć po wyeksploatowanych torach aż do > momentu że idący piechotą emeryt wyprzedzi tramwaj. Od kilku lat tramwaj nie > jest konkurencyjny do busów i autobusów PKS I czasowo na razie nie będzie. Może być konkurencyjny poprzez wprowadzenie rozsądnej taryfy (czytaj: łódzkiej). W Warszawie ludzie z Włoch mimo iż pociąg jedzie do centrum 10 minut a autobus potrafił i godzinę do momentu wprowadzenia wspólnego biletu pociągiem podróżowali sporadycznie. To świadczy o tym, że głównym czynnikiem jest jednak taryfa. W szczycie czas przejazdu tramwajem (bez przesiadki pod IKEĄ) będzie porównywalny z busami. W tym tygodniu jechałem raz bezpośednim super szybkim busem Fabryczny-Bugaj 62 minuty Tramwajem z Pl.Dąbrowskiego na Bugaj - 75 minut z tym, że przesiadałem się 12=>6=>11=>P dojście piesze. Po drodze kupiłem bilety (Pl.Niepodległości) i kupiłem pieczywo (Pabianice). Niby dłużej, ale gdybym chciał specjalnie iść po to pieczywo to potrzeba mi minimum 15 minut w dwie strony. 62+15 > 75 ;) Temat: ---->>> Moda na Zakopane Jak przeżyć ten najazd turystów? I jak z zakopanego wyjechać??? PKP świąteczne kursy do i z Zakopanego uruchomiła na kilku trasach: do Warszawy, Bydgoszczy, Szczecina, Lublina Wrocławia, Gdyni, Olsztyna i Katowic. W pociągach, pomimo dodatkowych połączenń, zmierzających do stolicy Tatr panuje tłok. Oglądałam to na własne oczy we Wrocławiu, Katowicach, tłumy....Tylko przewidujący pasażerowie wyjadą po zabawie sylwestrowej w Zakopanem mając zapewnione miejsce siedzące w pociągu. Kto kupno biletu zostawił sobie na ostatnią chwilę, musi liczyć się z tłokiem i niewygodą. Uwaga! Firmy autobusowe na pierwsze dni nowego roku będą miały przygotowaną większą ilość autobusów. Pewnym rozwiązaniem dla tych, którzy w Nowy Rok chcą wyjechać z Zakopanego środkami komunikacji publicznej, jest przedostanie się najpierw do Krakowa autobusem, by stamtąd kontynuować podróż pociągiem. I w tym przypadku lepiej być przewidującym, bo linie autobusowe - i te prywatne i PKS - na większość kursów już sprzedały bilety. Wszystkie firmy mają jednak zamiar zwiększyć ilość autobusów. "Szwagropol" i "Frej", tak jak to robili w zeszłym roku, nie zmieniają rozkładu jazdy, a jedynie w miarę zapotrzebowania podstawią na zaplanowany kurs zamiast jednego, dwa pojazdy. Podobne deklaracje składa PKS. - Jeśli zbierze się grupa ludzi na dany kurs, wtedy uruchomimy autobus - zapewniano w dyspozytorni. - Już wprowadziliśmy na 1 i 2 stycznia dodatkowe kursy do Łodzi. A o noclegi to nawet nie pytajcie, w ciemno z ryzykiem...spania nie wiadomo gdzie. Temat: Rozwój koleii odpowiedź Urzędu Miasta Łodzi Czyli bedzie jeszcze gorzej "> Do tej pory zainteresowanie połączeniami kolejowymi w regionie wykazywały > władze miasta Łodzi i wojewoda. Gwiazdy PSL i Samoobrony w sejmiku wojewódzkim > kolej ignorują- może dlatego, że w ich wsi jedyną komunikacją publiczną był > autobus PKS dwwa razy dziennie i wóz konny Heńka, którym podwoził sąsiadów do > kościoła w niedzielę. " No to teraz mozna liczyc tylko na wladze lodzi bo wojewoda jaki jest, kazdy widzi. Mysle ze jak oficjalnie bedzie wiadomo ze BOT idzie do warszawy a LSSE pod nowym prezesem stanie w miejscu to trzeba chyba temu babsztylowi przy mediach podstawic taczke pod urzad wojewodzki i wreczyc bilet do lublina... Temat: Miła wiadowmość dla busów', UOKiK ukarało MPK Łódź > Busiarze wożą ludzi jak kartofle ryzykujac ich życiem w d*** mając > jakiekolwiek wymagania. To dlaczego tyle chętnych się wpycha do tych busów Łódź - Pabianice zamiast korzystać np. z tramwaju linii P wożącego głównie powietrze. Ci dojeżdżający to jacyś idioci zapewne. Stań sobie np. na Wojska Polskiego i zobacz ile busów wyładowanych po brzegi przyjeżdża a kursów PKS'u ubywa z racji małych wpływów z biletów - pełny busik i pustawy PKS... > "Przymusowa konkurencja" linii autobusowych wprowadzona w Wielkiej > Brytanii przyniosła 30% spadek przewozów i odcięcie części kolei od pasażerów. > Po doświadczeniach pani Thatcher nikt o zdrowych zmysłach na podobny krok się > nie odważył. Koleje brytyjskie zaczęły tracić pasażerów znacznie wcześniej p. Thatcher doszła do władzy. Zabrały pasażerów autostrady i tanie popularne samochody. Szukano rozwiązań topiąc ogromne kwoty w jakiś nierealny projekt kierowany przez speców z lotnictwa. W akcie rozpaczy kolei powstał prosty zespół trakcyjny - prowizorka która jeździ do dnia dzisiejszego. To tylko pognębiło koleje... Okres upadku kolei brytyjskich zaczął się nawet wcześniej po upaństwowieniu prywatnych kolei. W sumie nic dziwnego - państwo (czyli nikt) nie było zainteresowane kolejami jeśli zaczynała się era taniej masowej motoryzacji. Zaś kolej zamieniono na skansen parowozowy... Temat: Jak szybko dostać się z Łodzi na Okęcie? Sa busy PKS. Wariant Lodz-Warszawa Centrum-Okecie jedzie ok. 2 godz. 50 min., Wariant Lodz-Okecie-Warszawa Centrum ok. 2 godz. 20 min. Wszystko oczywiscie zalezy od sytuacji na drogach, korki pod Raszynem potrafia byc "niewaskie" - ostatnio jak jechalem wariant pierwszy mial 20 minut spoznienia na Okeciu, a w Centrum ok. 30. Bilet kosztuje 22zl, studencki 11. Temat: pociągi Łódź - Piotrków O ile podejrzewam, ze Piotrków sam z siebie by się nie utrzymał (podobny lub gorszy czas jazdy co PKS, droższy bilet), to już Radomsko, nawet obecnie to gra warta świeczki (conajmniej kilkanaście minut przewagi nad PKS). Tylko - o czym my tu mówimy w województwie, w którym może być 80tysięczne miasto z linią kolejową w idealnym, jak na Polskę, stanie i nie mieć praktycznie żadnych połączeń ze stolicą regionu... Nie mówiąc już o potrzebie budowy linii Łódź - Piotrków której to potrzeby wymownie nie zauważa się. Temat: Pierwsze bilety z autobusowych okienek Pierwsze bilety z autobusowych okienek Coraz więcej krakowskich zwyczajów w Łodzi. A może by tak wprowadzić czytelną numerację linii MPK wzorem z Krakowa? Jeżeli linia podstawowa ma numer 69 to linia 69A powinna mieć numer 369, a linia 69B odpowiednio 469. I podobnie z podmiejskimi zamiast 51A numer 251, 70A linia 270, 88A na 288 itd. Czy nie jest tak w Krakowie Panie Wąsowicz? W Tramwajach Podmiejskich też spory bałagan. Niektóre kursy 43bis w relacji Stoki - Zdrowie to nic innego jak dawna linia 17 po likwidacji trasy na Złotno. Zarząd Dróg i Transportu ustala oznaczenia linii, których sam nie przestrzega bo jeśli linie tramwajowe podmiejskie mają numery od 41 do 49 to czym jest podmiejska linia 11 zresztą właściwie są to cztery linie w relacjach Pabianice - Zgierz, Pabianice - Helenówek, Chocianowice - Zgierz i Chocianowice - Helenówek więc powinny mieć oznaczenia odpowiednio: 41, 42, 45, 11. Natomiast linia tramwajowa P jak PARANOJA jeżeli nie może być 41bis to są wolne mumery np. 42, 44, 47... Gdzie oni widzą w tym sens. No i jeszcze mamy w Łodzi dwie linie 6 z czego jedna jest autobusową linią podmiejską MUK Zgierz i jako taka powinna nosić numer 206, lub 226 lub 266. W siatkę numeracyjną linii podmiejskich sensownie byłoby włączyć linie obsłuiwane przer prywatnych przewoźników i PKS typu Aleksandrów-Bedoń, Gałkówek, Pl.Niepodległości - Lutomiersk itp. Myślę, że ktoś powinien to uporządkować. Temat: Do Łodzi ugo napisał: > Pociągiem, PKS-em a może busem? Czym najchętniej jeżdżą mieszkańcy Tomaszowa? > Jak jest najszybciej, najtaniej? Do Łodzi jeżdżę najczęściej pociągiem. Jeśli się nie mylę to bilet studencki kosztuje ok.6zł. Moi znajomi nie posiadający ulg jeżdżą busami (7,5zł) lub PKS`em, który kosztuje do 10zł. Jeśli chodzi o szybkość to pociąg jedzie ok.50 minut, chyba, że trasa wiedzie przez Koluszki to czas wydłuża się wówczas. Bus i autobus, nie wiem, ale pewnie z 60-70minut. Temat: 151 do Aleksandrowa sorry ale MPK Lodzi placi PKS'owi za dowoz pracownikow (czasto szwankujacy , tj najczesciej PKS nie podstawia mikrobusu, a pracownicy czekaja do 3:22.... - w piewrszej polowie sierpnia na 7 dni to w przypakdu 5 nie bylo zakupionego przez MPK kursu mikrobusu .....). Po co placic PKS'owi za w zasadzie niewykonywana usluge, puscic wlasny autobus zrobic bilety komnercyjne i zarobic na tym. Temat: Hawranki na Piłsudskiego Hawranki na Piłsudskiego Wróciłem właśnie z wakacji liniami Eurolines. Autobus z Pragi wjechał do Łodzi, pojechał Pabianicką, Politechniki, Mickiewicza, Piłsudskiego. Myślałem że jak większość PKS'ów, będzie chciał jechać Sienkiewicza i Traugutta w kierunku dworca fabrycznego. Ale czescy kierowcy pojechali prosto - ich ulubiona trasa prowadzi Kilińskiego. "Bawcie się dobrze!" - pomyślałem. Przy Kilińskiego odkryli zamknięcie ruchu. "Smena jest! Smena!" - zaczęli wołać i prawie wjechali na torowisko w kierunku Widzewa :-) W końcu powoli pojechali Piłsudskiego. Jeszcze szukali możliwości zawrócenia przy Targowej, w końcu zwrot zrobili przy Przędzalnianej. Później skręcili w Wodną. Tu się zlitowałem i zaproponowałem pomoc. Dzięki mnie autobus Eurolines dojechał na czas :-D Przy okazji: Na moim bilecie (sprzedanym w Łodzi) napisano, że Łódź od Pragi dzieli odległość 545 kilometrów. Na UAN Praga-Florenc przeczytać można w rozkładzie, że tylko 490. Ciekawe czy prawda leży po środku. Rozumiem że można się pomylić o kilka kilometrów, ale ponad 50? I jeszcze refleksja znad Wełtawy: Na Vaclawskim Namestii, w centrum znaczy się, stoi restauracja urządzona w starym pudle wagonu. A jeśli by zrobić taką u nas? Wiem, że tramwaj ma jeździć i ma być piękny jak "zerówka", ale gdyby zrobić taką pijalkę na Pietrynie, to może zainteresowanie starymi tramwajami byłoby większe. Są tacy co tęsknią za nimi i jeszcze o tym nie wiedzą. Temat: PKP chce zlikwidować poranne połączenie z Warsz... Mazury Dam prosty przykład - dwa lata temu jechałem na Mazury do Mikołajek z Łodzi. Przesiadka w Ełku i 4h czekania na pociąg do Mikołajek. Co na to PKP? Nic. Co na to PKS? 15 min. po przyjezdzie pociągu z Łodzi stał pod dworcem autobus jadący do Mikołajek, do samego centrum :) Niech żyje wolna konkurencja! (tyle ze PKP i tak zarobilo bo w Lodzi kupilismy bilety bezposrednie :D Temat: Nowa linia autobusowa coś mnie trapi... ...mianowicie: w Dzienniku napisano,że bilet miałby być tańszy od dotychczasowegho półgodzinnego. Czyli okazuje się,że bilety mogą być tańsze,a do tego przynosić zysk (a przynajmniej równoważyć koszty). Dobrze rozumuję? W takim razie-czemu w Łodzi mamy tak drogie bilty? Cóż..UMŁ najwidoczniej chce na siłę zarabiać,nie ważne że ceny są wysokie:( Argumenty Krzystofabla są słuszne, jednakże-okazuje się-linia za złotówkę pusta nie jeździ. Jest o wiele tańsza dla okazjonalnych pasażerów, którzy migawek nie mają, a tych jest również spora rzesza. Do tego PKS też wyczuł potencjał tej trasy i między Centralem, a Widzewem/Andrzejowej bilet kosztuje złotówkę (w wozach do Andrespola, Rokicin etc. etc). Myślę,że linia ma potencjał,jednakże wszystko zależy od trasy i częstotliwości... (aha-3 linia na Tuwima/Nawrot są,jednakże takie puste nie jeżdżą..chyba że jadą stadem. wtedy w pierwszytm bywa tłoczno. widzę codziennie:) Temat: Pabianice Tramwaj - Trzeba jezdzic na gape. Nie zauwazasz prostej sprawy. Wiele ludzi korzystalo z tramwaju - i nie byli to studenci. Wczesniej mieli tania przystepna migawke, ktora na dodatek pozwalala im na przejazd tramajem po miescie. Zneiniono przewoznika. Cena biletu jednorazowego w sumie pozostala Ok, bowiem jednoczesnie podniesiono ceny biletow MZK Pabianice. Na poczatku bytnosci 11 w PAbianicach sporo pasazerow nadal korzystalo z tramwaju. Wiekszosc traktowala brak migawki jako sytuacje przejsciowa. Dopiero oficjalne podanie ceny biletu okresowego (malo kto sie spodziewal ze bedzie tak absusrdalnie wysoka) - spowodowalo ze ci pasazerowie wybrali PKS. Dopisalem ze taka sytuacja ma jeszcze jeden apsekt. Majac migawke na tramwaj wsiadam do tramawju w innych sytuacjach by przejechac przez Pabianice. A tak nie majac juz migawki, najczesicie rezygnuje z tramwaju ze wzgledow ekonomicznych (1,80 PLN piechota nie chodzi). Owszem nie bedzie to jedna jedyna przyczyna malej popularnosci linii 11. Ale dziwnym trafem w syczniu jezdzilo znacznie wiecej ludzi tramajem niz obecnie. Ba nawet na odcinku miejskim w Pabianicach jest tez spadek iloasci pasazerow i to znacznie wiekszy. Jednego nie rozumiem. Dlaczego busiarz moze zabrac pasazera za niska cene wiedzac ze i tak pustay musi dojechac do przystnaku koncowego a M PK-Lodz w ten sposob nie potrafi myslec. I tak ten tramajw musi jechac do petli. Wiec czemu na tereni Pabaicn nie wprowadzic nizszej ceny? Temat: pomocy-mini busy pomocy-mini busy Bardzo mi zależy, aby dowiedziec się czy jeżdzą jakieś busy z Łodzi do Kutna. Jeśli tak to o której godzinnie chodzi mi o głównie o porę ranną i ile kosztuje bilet. Czy te busy reguluja regularnie tzn. codziennie. Jest to dla mnnie bardzo wazne ponieważ mieszkam w Łodzi a zaczynam pracę w Kutnie. Nie wyobrażam sobie jednak, abym mogła wyprowadzic się z Łodzi, praca jest bardzo atrakcyjna, a PKS najwczesniej odchodzi o 8.10, a pociagiem zwyczajnie sie boję, niestety nie mam również prawa jazdy, choć pewnie będę musiała o tym pomyśleć. Dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Temat: aleksandrow-zabieniec -pks zmniejsza czestotliwosc Najlepesze sa dwa rozwiazania PKSu, np. osoby posiadajace migawke beda mogli jezdzic autobusami odjezdzajacymi z Lodzi lub Aleksa tylko kursami o pelnej godzinie i w pol do pelnej godziny. Jesli autobus bedzie odjezdzal o np. 15:15 to osoba z migawka bedzie i tak musiala kupic bilet lub poczekac na kurs o 15:30. Migawki maja byc wazne od 6 rano do 19!!! (To ja na studiach dziennych czesta koncze zajecia po 19 a co maja powiedziec ludzie na wieczorowych!). Oraz kursy o wpol do maja byc obslugiwane przez krotkie autobusy a za nimi busy (za dodatkowa oplata)!!! Pranoja, a wladze nic nie robia, mowilo sie o przejeciu linii przez MPK i bylaby jakas normalnosc a nie takie G. Pozdrawiam, Aleksej P.S. I jeszcze jedno mozna kupic migawke az do Dw. Fabrycznego, ale najlepsze jest to ze PKS ma zdecydowac czy bedzie jezdzil do Fabrycznej czy tylko do Zabienca dopiero za tydzien. Jeszcze tabor jest w tragicznym stanie, a bilety sa coraz drozsze. Temat: Pabianice Tramwaj - Trzeba jezdzic na gape. Nie bronie wladz Pabianic. Wladze Pabianic zepchnely wszlekie koszty obslugi linii tramajowej na przewoznika. Wiec jak u licha maja miec wplyw na dostepnosc biletow? Dodam ze jakos busiarze i PKS nei widza problemu ze sprzedaza biletow byleby tylko jak najwiecej ludzi wsiadalo do ich pojazdow. Idzie im to sprawnie, bez klopotow. O wiele sprzwniej niz konduktorom MPK-Lodz ktorzy nic innego poza sprzedaza nie maja nic do roboty. A MPK-Lodz robi wszystko dokladnie na odwrot. Temat: Odwołany autobus Odwołany autobus Nic dziwnego normalne jeśli chodzi o łódzki PKS. Na trasie Brzeziny-Łódź takie przypadki są nagminne. Autobusy, na które studenci mogą wykupić bilet miesięczny rozpadają się. Alternatywą są nowoczesne busy, tyle że na nie nie ma możliwości wykupić biletu miesięcznego. Najgorsza jest zima. Ludzie wyczekują na "przystankach" z niepewnością czy taki autobus nie rozpadnie sie po drodze. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów Nie chwalę szczególnie PKS-u bo też potrafi mi podnieść ciśnienie, ale są pewne różnice. Mieszkam w Pabianicach. Parę lat temu pojawiły się małe busiki prywatnej firmy przewożące ludzi do Łodzi (kilkanaście kilometrów). Były czyste, szybsze i tańsze, jeździły regularnie. I co na to PKS? Po jakimś czasie też zakupiło kilka podobnych, nawet z klimatyzacją, odjeżdżały kilka minut przed konkurencją, obniżyło ceny biletów, wsadziło za przednią szybę podobnie wyglądające tablice i ludzie często nie wiedzieli nawet w co wsiadają, zresztą nie interesowało ich to bo cena ta sama. A PKP? Po pojawieniu się linii autobusowej D na trasie równoległej do linii kolejowej z Pabianic do Łasku (20km) nie zrobili nic, mało tego - wycofali następne kilka kursów, dziś już nikt prawie nie jeździ pociągiem do Łasku. Ech, szkoda klawiatury by pisać o tym... Temat: Potrzebuję pomocy logistycznej po Waszym mieście.. > Jutro wybieram się do Was z Częstochowy dokładnie do Indesitu na Dąbrowskiego > 216 (wjazd od Puszkina), przyjade PKS i wysiąde na Dworcu Łodź Fabryczna i > teraz jest problem, jak się dostać do Indesitu i czym? 1. Nie jechać do Fabrycznej przez pół miasta bo wjeżdżasz od południa a Indesit jest na południowym wschodzie miasta. Potem byś się musiał wracać kawał tramwajem. Jeśli to autobus NIE jadący przez Pabianice to wjazd jest ul. Rzgowską i należy wysiąść na przystanku Broniewskiego/Rzgowska/Kilińskiego czyli zaraz po tym jak autobus skręci w prawo i się zatrzyma pod kościołem. Przystanek jest w rozkładzie i każdy kierowca PKS powie. Potem są takie opcje: 2. Darmowy telefon 800 400 400 z każdej sieci komórkowej do RadioTaxi - koszt z tego miejsca pewnie poniżej 15zł 3. Z tego przystanku autobus 69 lub 69A (bilet normalny na 30minut jazdy 2,40zł); wsiadasz i masz do wyboru: a) wysiąść na 4. lub 5. lub 6. przystanku i się przesiąść na 77 b) jechać dalej za wiadukt jeszcze z 5 przystanków i wysiąść na "Dąbrowskiego 208/225" tj róg Dąbrowskiego i Lodowej. Pieszo jeden przystanek ulicą Dąbrowskiego w kier wschodnim Temat: Głupi wątek czyli groch z kapustą Duperelka koaa napisał: > > > Do powstania tego wątku natchnął mnie piotruś-bez misia bohater efki- wątek > ów przeznaczony jest dla osób które uważają że inne wątki im nie pasują a nowego zakładać im się nie chce > No nie chce mi się, a tak mi się przypomniało, kiedy szukałam szklanej dla Koaa Skojarzyłam miejsce, w którym czytałam ten fragment książki. I zastanawiałam się, co ja tam robiła? Nigdy w życiu nie miałam nic do załatwienia na rogu Koprenika i Żeromskiego (nawet nie wiem, czy rzeczywiście tak się te ulice nazywają) I nagle Olśnienie!! Czekałam na PKS do domu! Było zimno, nie miałam grosza przy duszy (na inny bilet niż ten miesięczny) ani ochoty na prawie godzinne snucie się po śmierdzącym dworcu Łódź Fabryczna, miałam natomiast książkę i migawkę (!!) na wszystkie linie po mieście Łodzi. No i czekałam sobie na ten nieszczęsny autobus jeżdżąc tramwajami. Wygadałam się. Dziękuję za uwagę ;) Temat: Od kiedy MPK Łódź na linii 41? Tyle ze tanszy wozokilometr prowadzi niestety do powolnego upadku tej linii. Tabor MKT po prostu rozsypuje sie. Polaczeniue zawodne. MZK nie jest w stanie oblsuzyc teog polaczenia. Natomiast mam inne pytanie dlaczego Zgierz lozy na remonty weagonow. Pabianice nie. Dlaczego pieniadze za obsluge linii 41 nie trafiaja od dluzszego czasu do MKT - po drodze jest MZK? Ponadto dlaczego urzedasy mowia ze nikt tramwajem nie jezdzi i polaczeni edo Lodzi nie jest potrzebne. Szkoda - PKS bedzie wozil ludzi rozpadajacymi sie autosanami..... Jak nie bedzie konkurencji bedzie bilety beda po 6 zlotych. Temat: Do Zakopanego tylko Zakopianką, kolej OUT! pociągi te zostały dobite przez rozwijające się połączenia PKS z Zakopanego do różnych miast Polski np. do Częstochowy, Łodzi, Karwii, Ustki, Kołobrzegu itp. itd. Kiedyś ludzie jeździli koleją do Zakopanego bo mogli sobie kupić bilet od razu na całą trasę. A teraz mogą sobie kupić bilet na całą trasę w PKSie to po co kolej? Temat: Reforma 2001 - bubel, porazka ciag dalszy - sorry za utrudnienie w stylu MPK-Lod Warszawa. 1. Kazde nawet najmijesze osiedle ma bezposrednie polaczenie z centrum. 2. Bogata siec linii w centrum - praktycznie dowolen punkty w srodmiesiu i przylegluch ulic sa polaczone bezposrednimi wygonymi liniami - zarowno autobusowymi i tramajowymi. 3. Kazde srednieij wilekosci osiedle jest polacozne z kazdym innym bezposrednia linia 4. Sytstem dodatkowych linii szczytowych. W przpyaskdu autobusow wjezdzaja w ulice ktorymi nie przebiegjal normalne linie autobusowe czy tramajowe 5. Bliskosc przystankow - zarono przy miejscu zmaiszkania jak i przy miejscu pracy. 6. Dobry system komunikacji nocnej. 7. Duzo linii - i wysoka czestoliwosic kursowania tramwajow i autobusow na golwych ciagach kominukacyjnych. 8. Linie pospieszne i ekspresowe - czszto uzupelniaja analogiczna linie zwykla. 9. Wlaczenie pociagow podmiejskich PKS w system trnasportowy miasta. 10. Stosunkowo niski koszt przejazdu - zwazywszy na dlugosc linii i brako koniecznosci przesiadek. Dobra polityka cenowa. Warszawa pomimo dosc wysokich cen biletow oferuje znacznie tansze uslugi komunikacyjne niz Lodz, i na dodatek na znacnzie wyzszym poziomie jakosciowym. 11. Normalne trakotwanie pasazera ni jak bydlo jak w przpyakdu MPK-Lodz. Temat: Lodz Pabianice - Interbus kontratakuje Lodz Pabianice - Interbus kontratakuje No tak kupuja kolejne busy. Maja kursowac na dwoch liniach co 15 minut. POnoc zastanawiaja sie nad biletami miesiecznymi. Szykuja sie momnet gdy 41 przestanie juz jezdzic. PKS ma tylko rozsypujace sie autobusy, a busy woli w pierwszje kolejnosci kierowac na inne bardziej dochodowe trasy. MZK nie ma juz srodkow (zagrozone jest biezace funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Pabianicach) i planowany zakup az 6 autobusow mozna wlozyc miedzy bajki tym bardziej ze skasowac musza wiecej niz 6 swoich "trupow". Ciekawe ze prywatni wiedsza interes na wozeniu ludzi a samorzady nie. Dziwie sie mieszkancom na tyle jak widac malo rozgarnietym ze wybieraja do wladz ludzi ktorzy podejmuja decyzje wbrew interesom swoich wyborcow. Ale niestety o to tylko Polska. Temat: Od 1 października MPK przejmuje Andrespol... > Tylko dlaczego łodzianie nie doceniają szczęścia, że mogą podróżować w "ludzkich warunkach"? Bo łodzianie korzystają przeważnie z linii przebiegających przez centrum. Linie te są co prawda mają dużo brygad, jednak przez przewoźnika obsadzane są w ostatniej kolejności. Priorytet mają linie peryferyjne o małej liczbie brygad, linie gdzie wypadnięcie jednego wozu jest dużo bardziej odczuwalne. Dlatego też łodzianie narzekają najbardziej na 96, 57 czy 69, a nie na linie peryferyjne. > I czy nie jadą szybciej (w sensie czy linia miejska nie będzie miała dodatkowych przystanków)? PKS jedzie może i szybciej, ale koszt podróży wychodzi DROŻEJ. MPK w Andrespolu oznacza możliwość kipienia jednego biletu (jeden przewoźnik) na całą wybrana trasę. Obecnie trzeba kupić jeden bilet w PKSie i drugi w Łodzi. Przy migawkach koszty spadają powiedzmy o połowę. Temat: dlaczego inne województwa tak potrafią? > Od 25 czerwca mogą się wybrać dalej - nowym > pociągiem z Dworca Zachodniego do Iławy (teraz nasze podmiejskie docierają > tylko do Działdowa). Tu od razu przesiądą się do Olsztyna, Torunia albo > Gdyni. Dzięki współpracy Kolei Mazowieckich z Szybką Koleją Miejską z > Trójmiasta wspólny bilet z Warszawy ma kosztować tylko 22 zł i 50 gr (nie > licząc zniżek). Ponieważ pociągi zatrzymają się tylko na niektórych stacjach > (m.in. w Nasielsku, Ciechanowie i Mławie), podróż zajmie pięć godzin. To > niewiele dłużej niż trwa jazda pociągiem pospiesznym, w którym bilet do Gdyni > kosztuje dwukrotnie więcej - 45 zł. Heh, a z Łodzi do Gdyni szybciej jedzie PKS niż pociąg, to smutne. Co raz częściej zastanawiam się po co w zasadzie są pociągi w Polsce. Nie dosyć, że drogie (dziękuję Panie Belka) to jeszcze wolne jak muł w Marakeszu. Temat: Widać światełko w kolejowym tunelu Tak, to dojedz tym IC albo EC do Lodzi... wogole dojazd gdziekolwiek to jest droga przez meke... Na wiosne jechalem do Popradu z Lodzi i cale szczescie wybralem autokarowe polaczenie - musze przyznac ze PKS Slupsk ma bardzo dobry tabor... Nie dosc, ze jechalem o godzine krocej niz polaczeniem kolejowym to zaplacilem 1/3 ceny biletu kolejowego... Ilosc przesiadek taka sama... Wracajac niestety musialem posilkowac sie pociagiem z Krakowa, ktory jedzie teraz o godzine dluzej (choc podczas remontow to byc moze jeszcze czas podrozy sie wydluza) niz jeszcze kilka lat temu, jakosc podrozy - coz powiedzialbym ze warunki byly bydlece, gdyby nie to, ze i bydlo podrozuje w lepszych warunkach.... Na pytanie do konduktora, czemu w tak zalosnych warunkach podruzuje, placac za inna klase ten czympredzej sie ulotnil... To jest wlasnie PKP - biora tylko pieniadze - jestem za rozwiazaniem tej instytucji i nie finansowaniu tego dziwnego przedsiebiorstwa wiecej!!! Temat: LOT, nie-LOT ! OLAĆ LOT Jak w temacie... Jeśli chodzi o mnie to bardziej liczyłbym na POLSKI EXPRESS lub PKS niż LOT. Byloby bardziej punktualnie i na 100%. Kto ma watpliwosci -> www.nielot.pl/ Narodowy przewoznik i CW pokazali gdzie maja Łódź. Ja mam ich tam gdzie oni nas. Wole liczyc na siebie niz na LOT. Poza tym przy cenei biletu jaka byle rok temu na tej trasie, to ja wysiadam. Stowarzyszenie mialo EXTRA pomysl z PE i PKS. Jak rusza autostrady to bedziemy na OKECIU (albo Okecie na Lublinku)w (moze)2 godz. i LOT juz nie bedzie potrzebny. Moim zdaniem trzeba stawiac na PE w polaczeniach z mala Warszawka. C of Zgierz Temat: Łódź-Wrocław Najtaniej zapewne będzie PKS-em. Niedawno za podróż nocnym połączeniem Łódź- Kudowa Zdrój przez Wrocław zapłaciłem 21 zł ze zniżką studencką. (Podróż pociągiem na tej samej trasie kosztowałaby 26 zł). Niestety nie wiem jaki jest koszt biletu do Wrocławia, ale o to można zapytać się w kasie na Fabrycznym. Temat: mpk chce przejąć mzk p-ce??? U Was to chyba jakis inny kraj jest. U nas autobus PKS zatrzyma Ci sie gdzie chcesz, w szczerym polu, pozwoli Ci wsiasc na swiatlach czy gdzies zebys tylko bilet kupil. Nie raz wysiadalem i wsiadalem do autobusu PKS z dala od przystanków. Myslisz ze kierowca byl zly na mnie? A skad - byl zadowolony ze ma wiecej pasazerów. No ale u nas ostra konkurencja busiarska ich nauczyla, ze to pasazer decyduje z kim ma jechac i trzeba o niego walczyc. Gdyby byly busy z Lodzi przez Pabianice do Lasku co powiedzmy 15 minut tak jak sa np. z Lublina do Pulaw to sprawa by inaczej wygladala. Temat: Modernizacja dworców, budowa szybkiej kolei Fabryczna dzięki tunelowi nie będzie jednokierunkowa, poza tym jest to jedyny dworzec w centrum miasta. A dba się o te dworce które są w centrum, a nie gdzieś na peryferiach. Popieram: Łódź Fabryczna ma pozostać taka jaka jest, choć z odnowioną elewacją i innym rozwiązaniem niż balaszane przeciekające daszki nad peronami. Poza tym należy zlikwidować budy z salmonellą, które stoją wzdłuż parkingu bo szpecą strasznie. Wyremontować przejście podziemne pod Kilińskiego i je trochę ożywić. W budynku stacyjnym wybudować poczekalnię z prawdziwego zdarzenia, w której możnaby kupić dobrą kawę i gdzie wchodziłoby się za okazaniem ważnego biletu. Przydałoby się też miejsce gdzie można kupić dobre świeże kanapki lub coś ciepłego (innego niż hamburger i hot-dog). Na poczekalnię i knajpkę w tej chwili nie ma dużego zapotrzebowania, ale jak linia zacznie funkcjonować może się przydać. Poza tym można jeszcze unowocześnić dworzec PKS obok i spróbować aktywizować okolicę (na przykład sprawić, żeby przyjemnie i bezpiecznie było spacerować w parku, żeby można było tam się wybrać na dobre lody - za cerkwią jest budynek, z którego można stworzyć kawiarnię). Przy okazji rozwoju kolei można sprawić, żeby cała okolica była miła, barwna i zachęcała odwiedzających do pozostawiania jak największej gotówki w akurat tym mieście. PS. Jeszcze coś, co można od razu zrealizować - wysiadającemu z pociągu nie może zagrażać wybicie sobie zębów na nieodśnieżanym chodniku koło dworca PKS. Temat: Na Xmass do POL - jak dojechac? 1/Do Koln mozesz rowniez dojechac euroline lub europabus-chyba jezdza po kilka razy dziennie 2/za 250 euro bilety na autobus-kiedy????????????Bo ja pamietam monopol autobusowy z Podlasia-PKS comfort za 25 euro (1000bf w jedna strone) 3/pewnie najlepiej dogadac sie z kims i jechac samochodem na doczepke- tylko......naprawde trzeba byc pewnym osoby,bo znalam przypadki,ze osoba w ostatniej chwili zostala na lodzie (poprostu o umowionej porze i w miejscu kierowca nie stawil sie)a wowczas perspektywa spedzania swiat w Belgii jest jeszcze gorsza...... 4/Do.ki nawzet jak bedziesz jechal tylko do Szczecina to pewnie dojedziesz juz po kolacji wigilijnej...... 5/skoro nie masz swojego autka to moze wypozyczenie z taniej wypozyczalni auta albo nawet zmowienie sie z kilkoma osobami i wypozyczenie busa jest alternatywa??? Temat: Od 1 października MPK przejmuje Andrespol... Czerwony nie denerwuj się. Złość piękności szkodzi. Pisząc "jednemu przewoźnikowi", miałem na myśli ogólnie rzecz biorąc łódzki system KM organizowany przez ZDiT a obsługiwany przez MPK, TP, MKT, KORO, PKS. Pisząc że Aleksandrów płaci ZDiTowi powinieneś zaznaczyć że ZDiT nie rozporządza tymi pieniędzmi tylko wpłaca je, podobnie jak z biletów i innych opłat, do budżetu miasta Łodzi. O tym ile "miasto" przeznaczy na ten czy inny cel (w tym m.in. na komunikację) decyduje Prezydent oraz Rada Miejska. Jeszcze jakieś szczegóły? Zadowolony? Temat: Nowy wydział komunikacji A po co dworzec PKS. Na wsi, z której widocznie pochodzą rządzący miastem i PKSem, wystarczył słupek wbity w ziemię naprzeciwko sklepu Heńka, przy kartoflisku Józka i chlewiku Franka. W Łodzi Dworzec Północny pozostanie- zredukowany do słupków wbitych przy asfalcie i budy, w której będzie można kupić bilety. Temat: autobusy -koszmar > Kto się nie wywiązał? Organizator czy wykonawca usługi przewozowej? Łatwe pytanie z rodzaju audio-tele. ZDiT pewnie i tak odeśle taką skargę do MPK, jak zwykle. W sumie to słusznie. Kupując bilet "Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi" (bo nie MPK) zawierasz umową z miastem reprezentowanym przez ZDiT. To że usługi nie wykonało usługi MPK, TP, MKT, KORO czy też PKS to już jest sprawa pomiędzy ZDiT a konkretnym przewoźnikiem. Ewentualna skargę składasz zatem do ZDiT. Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 165 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||