|
Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrivendell.xlx.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS jeleia Góra
Temat: Kolejna jałowa dyskusja
Osobiście jako MK i MG (Miłośnik Gór) nie mam nic przeciwko relacjom Jasło-Krynica jak również nie istniejącym relacjom, takim jak Jasło (Krosno) - Łupków; Krynica - Limanowa; Chabówka - Jasło(Krosno (Zagórz)); Kraków(Tarnów)-Gorlice (zamiast likwidować te ostatnie)
Masz tutaj na mysli Gorlice czy Gorlice Zagorzany? Ostatnio mialem sie okazje przekonac ze skomunikowanie Gorlic z Zagorzanami jest dosyc dobre, ale o bardzo malej frekwencji (tylko jeden czlon ezt byl zapelniony). Dodatkowo jak jednostka z Gorlic jest opozniona to pociagi w zagorzanach czekaja na skomunikowanie (np. wczoraj nawalila EN57-005 i o maly wlos nie sciagaliby jej SM42)
; Tarnów - Leluchów; itp, itd. Oczywiście pod warunkiem, że pociągi takie nie wyjeżdżałyby o 4.17 (obecnie z Krynicy) i nie przyjeżdżały po odjeździe większości sensownych autobusów PKS. Sytuacja taka bowiem jest średnio ciekawa z punktu widzenia
marzenia ściętej głowy,lecz nawet takiej marzyć wolno. Wiadomo, że w opisanych przypadkach w grę wchodzi zmiana trakcji, zmiana czoła, prawdopodobnie kłopoty z rozsądnymi obiegami, zerowe zainteresowanie tubylców
Ale i turystow tez jezeli pociagi te nie zostana skomunikowane z pospiechami z reszty kraju
Czy model "peryferie - centrum (centra)- peryferie" jest gorszy ?
Model o ktorym mowisz jest o niebo lepszy chocby z tak prostej przyczyny, ze aby dostac sie z Peryferia1 do Peryferia2 nie potrzeba by bylo sie przesiadac: np. Szklarska Poreba - Jelenia Gora - Karpacz
I tutaj troszeczke odbiegne od polaczen regionalnych, ale mieszkajac w Gdansku nie mam mozliwosci czestego korzystania z uslug pociagow lokalnych w poludniowo-wschodniej Polsce. Natomiast jako MG (Milosnik Gor) jestem niezle zorientowany o pociagach Trojmiasto - Gory. Najbardziej lubie pociagi wyjezdzajace wieczorem (20-22) i w gorki docierajace rano (6-9). Pozwala to wykorzystac dwa dni na pelne wyjscie w gory. Najlepiej MG z trojmiasta dojechac w Karkonosze i do Kotliny Klodzkiej. O dobrym dojezdzie w pozostale rejony nie mozna mowic. Sa natomiast dwa pociagi ktore wybitnie mnie irytuja: 1. Poc. Hot TETMAJER - Zakopane przyjazd 10.05 - o tej godzinie turysci sa juz na szlaku, dodatkowo hotelowiec rujnuje kieszen 2. Poc. relacji Gdynia - Krynica z wagonami do Zakopanego, kursujacy w wakacje, ferie i jakies dodatkowe dni. Przyjazd do Krynicy idealny 6.37 i do Zakopanego tez niezly 5.35 tylko wyjazd z Gdyni 14.21... Taki sam powrot (po 12). Wyjscie dla pasazera tylko jedno: dzien/dwa urlopu wiecej lub z plecaczkiem do roboty i a nuz szef pusci wczesniej... Dlatego ten pociag z trojmiasta wyjezdza na ogol pusty. Czy nie mozna by bylo puscic go przez Warszawe, a nie jak dotad przez Lodz - daloby to o godzine pozniejszy wyjazd, a gdyby poscic pospiecha przez CMK to daloby to przynajmniej o dwie godziny pozniejszy wyjazd. I w rezultacie gdyby jeszcze o poltorej godzinki przesunac przyjazd z Gdyni moznaby wyjechac o 17 z minutami. nawet daloby sie wtedy zdazyc z plecaczkiem po pracy...
Serdecznie pozdrawiam i czekam na dalsza czesc kolejnej jalowej dyskusji Tomasz Piepiora (PLASER) 0 603 588 734 Klub Turystyki Kolejowej "TENDRZAK"
Temat: Co dalej w Sudetach?
| Zastanawiam się co będzie dalej z liniami Kłodzko - Kudowa Zdrój, Jelenia Góra | - Szklarska Poręba, Kłodzko - Wałbrzych.
Kłodzko - Kudowa Zdrój straciła na znaczeniu w komunikacji lokalnej przez częste zmienianie rozkładu i przez niedostosowanie do faktycznych potrzeb. No bo i po co komu pociąg z Kłodzka do Kudowy o 4 nad ranem? Młodzież szkolna i pracownicy zakupili bilety miesięczne w PKS Kłodzko mając gwarancję kursowania bez zmian (rozkład PKS Kłodzko jest szokująco stabilny od wielu lat). Takiej gwarancji nie dawała kolej, bo co chwilę pojawiały się postulaty zaiwesznia, ograniczania a rozkład zmienia się co parę miesięcy. Dlatego też ostatecznie wydawałoby się, że logicznie "posadzony" pociąg z Kłodzka do Kudowy o 14:39 będzie odwoził młodzież ze szkoły i część pracowników kończących o 14:00 pracę. Niestety oni wszyscy mają już dawno bilety miesięczne na PKS i wcale się nie martwią czy jutro będą mieli czym dojechać i wrócić z pracy. Dlatego też w ostatnim czasie linia ta (poza obsługą ruchu typowo turystycznego) była wykorzystywana przez ludzi jadących do/z Kłodzka na zakupy czy w sprawach urzędowych. Częściowo przez Studentów jadących do Wrocławia, ale to śladowa praktyka, bo prawdziwy ruch na trasie Kudowa - Wrocław generują studenci zaoczni w piątek i sobotę rano i w niedzielę wieczorem. A tych parametrów rozkład nie spełniał. Efekt: wszystkie autobusy z Polanicy do Wroca w sobotę rano (5:40, 7:20, 9:00, 9:20) zatłoczone nieludzko. Ta linia ma potężny potencjał, ale należy go umiejętnie spożytkować przez ułożenie stabilnego rozkładu jazdy z gwarancją stabilności na przynajmniej 2 lata, dostosowanego do realnych potrzeb przez konsultację z samorządami przyległych gmin, dyrekcją szkół i kierownictwami większych zakładów pracy i urzędów(szczególnie w Kłodzku). Dodatkowo konieczna jest akcja promocyjna informująca o możliwości i gwarancji sprawnej komunikacji dom <-praca/szkoła połączona z zachętą cenową. Nieunikniony jest remont niektórych szczególnie zniszczonych odcinków, gdzie pr.szl. =15km/h a jest ich coraz więcej a w dalszej perspektywie podniesienie prędkości szlakowej z obecnych 50km/h (Kłodzko Nowe - Polanica Zdrój) i 45km/h (Polanica Zdrój - Kudowa Zdrój) przynajmniej do 60km/h na całej trasie tak, by skrócić czas podróży do mniej niż 1 godziny.
UM rozpisał rekordowy przetarg na 8 kolejnych szynobusów (46 mln.zł. - większość da UE) Trzy sztuki x 70 miejsc (jednoczłonowe) Pięć sztuk x 135 miejsc (dwuczłonowe) Mówi się o przeznaczeniu 2 mniejszych na Kotlinę Kłodzką. Nie wiadomo jednak, czy przetarg uda się rozstrzygnąć, bo UM chce mieć dwa małe jeszcze przed nowym RJ, żeby je uwzględnić przy negocjowaniu grudniowego rozkładu a większość producentów boi się kar za ewentualne opóźnienia w dostawie. Pozostałych 6 ma być dostarczonych do końca maja 2008.
O linię Kłodzo - Stronie Sl. wciąż walczą samorządy Lądka i Stronia. Przykłada się Starostwo Kłodzkie. Rada Powiatu podjęła ostatnio uchwałę o wystosowaniu do Marszałka postulatu remontu linii do Stronia i przywrócenia na niej ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem "lekkiego taboru kolejowego". Pismo zawiera też wniosek o włączenie tego projektu do regionalnego programu operacyjnego jako projektu głównego i objęcie nim linii Kłodzko - Wałbrzych.
Tyle wieści z Ziemi Kłodzkiej. Na Szklarskiej to ja się nie znam za bardzo, ale mi się w głowie nie mieści, że nie opłąca się jeździć do jednej z najpopularniejszych miejscowości Sudetów. Zwłaszcza że lokalizacja dworców w Szkl.Por. jest bardzo korzytstna, w przeciwieństwie do dworca w Karpaczu, choć i tak twierdzę, że nawet Karpacz dałoby się ożywić z zyskiem, szczególnie w świetle bardzo bujengo rozwoju Karpacza w ostatnich latach. Metoda prosta - kupić jednego "PKPBusa", zatrudnić jednego kierowcę i wozić ludzi na trasie Karpacz D.K. <-Karpacz Górny, p. Biały Jar. Lub zawrzeć umowę z jakimś busiarzem: pewnie nie jeden by chciał.
Wracając jeszcze do Szklarskiej, to myślę, że dwa oczywiste działania: skrócenie czasu jazdy na trasie Wrocław - Jelenia (JG - Sz.Por. oczywiście też) i ułożenie sensownego RJ wystarczy, żeby z tej linii korzystały tłumy turystów.
Koniec mojego wymądrzania się (narazie ;-) ) Zdrówka!
Dziękuję za wyczerpujące informacje:) Niezbyt często bywam w Kotlinie Kłodzkiej, ale jest to region wyjątkowo mi bliski i całe Sudety to chyba najciekawszy i najpiękniejszy region w Polsce. Mam nadzieję, że coś z tych planów wyniknie i wkrótce będzie można jeździć szynobusami po tych szlakach:)
Temat: Co dalej w Sudetach?
Zastanawiam się co będzie dalej z liniami Kłodzko - Kudowa Zdrój, Jelenia Góra - Szklarska Poręba, Kłodzko - Wałbrzych.
Kłodzko - Kudowa Zdrój straciła na znaczeniu w komunikacji lokalnej przez częste zmienianie rozkładu i przez niedostosowanie do faktycznych potrzeb. No bo i po co komu pociąg z Kłodzka do Kudowy o 4 nad ranem? Młodzież szkolna i pracownicy zakupili bilety miesięczne w PKS Kłodzko mając gwarancję kursowania bez zmian (rozkład PKS Kłodzko jest szokująco stabilny od wielu lat). Takiej gwarancji nie dawała kolej, bo co chwilę pojawiały się postulaty zaiwesznia, ograniczania a rozkład zmienia się co parę miesięcy. Dlatego też ostatecznie wydawałoby się, że logicznie "posadzony" pociąg z Kłodzka do Kudowy o 14:39 będzie odwoził młodzież ze szkoły i część pracowników kończących o 14:00 pracę. Niestety oni wszyscy mają już dawno bilety miesięczne na PKS i wcale się nie martwią czy jutro będą mieli czym dojechać i wrócić z pracy. Dlatego też w ostatnim czasie linia ta (poza obsługą ruchu typowo turystycznego) była wykorzystywana przez ludzi jadących do/z Kłodzka na zakupy czy w sprawach urzędowych. Częściowo przez Studentów jadących do Wrocławia, ale to śladowa praktyka, bo prawdziwy ruch na trasie Kudowa - Wrocław generują studenci zaoczni w piątek i sobotę rano i w niedzielę wieczorem. A tych parametrów rozkład nie spełniał. Efekt: wszystkie autobusy z Polanicy do Wroca w sobotę rano (5:40, 7:20, 9:00, 9:20) zatłoczone nieludzko. Ta linia ma potężny potencjał, ale należy go umiejętnie spożytkować przez ułożenie stabilnego rozkładu jazdy z gwarancją stabilności na przynajmniej 2 lata, dostosowanego do realnych potrzeb przez konsultację z samorządami przyległych gmin, dyrekcją szkół i kierownictwami większych zakładów pracy i urzędów(szczególnie w Kłodzku). Dodatkowo konieczna jest akcja promocyjna informująca o możliwości i gwarancji sprawnej komunikacji dom <-praca/szkoła połączona z zachętą cenową. Nieunikniony jest remont niektórych szczególnie zniszczonych odcinków, gdzie pr.szl. =15km/h a jest ich coraz więcej a w dalszej perspektywie podniesienie prędkości szlakowej z obecnych 50km/h (Kłodzko Nowe - Polanica Zdrój) i 45km/h (Polanica Zdrój - Kudowa Zdrój) przynajmniej do 60km/h na całej trasie tak, by skrócić czas podróży do mniej niż 1 godziny.
UM rozpisał rekordowy przetarg na 8 kolejnych szynobusów (46 mln.zł. - większość da UE) Trzy sztuki x 70 miejsc (jednoczłonowe) Pięć sztuk x 135 miejsc (dwuczłonowe) Mówi się o przeznaczeniu 2 mniejszych na Kotlinę Kłodzką. Nie wiadomo jednak, czy przetarg uda się rozstrzygnąć, bo UM chce mieć dwa małe jeszcze przed nowym RJ, żeby je uwzględnić przy negocjowaniu grudniowego rozkładu a większość producentów boi się kar za ewentualne opóźnienia w dostawie. Pozostałych 6 ma być dostarczonych do końca maja 2008.
O linię Kłodzo - Stronie Sl. wciąż walczą samorządy Lądka i Stronia. Przykłada się Starostwo Kłodzkie. Rada Powiatu podjęła ostatnio uchwałę o wystosowaniu do Marszałka postulatu remontu linii do Stronia i przywrócenia na niej ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem "lekkiego taboru kolejowego". Pismo zawiera też wniosek o włączenie tego projektu do regionalnego programu operacyjnego jako projektu głównego i objęcie nim linii Kłodzko - Wałbrzych.
Tyle wieści z Ziemi Kłodzkiej. Na Szklarskiej to ja się nie znam za bardzo, ale mi się w głowie nie mieści, że nie opłąca się jeździć do jednej z najpopularniejszych miejscowości Sudetów. Zwłaszcza że lokalizacja dworców w Szkl.Por. jest bardzo korzytstna, w przeciwieństwie do dworca w Karpaczu, choć i tak twierdzę, że nawet Karpacz dałoby się ożywić z zyskiem, szczególnie w świetle bardzo bujengo rozwoju Karpacza w ostatnich latach. Metoda prosta - kupić jednego "PKPBusa", zatrudnić jednego kierowcę i wozić ludzi na trasie Karpacz D.K. <-Karpacz Górny, p. Biały Jar. Lub zawrzeć umowę z jakimś busiarzem: pewnie nie jeden by chciał.
Wracając jeszcze do Szklarskiej, to myślę, że dwa oczywiste działania: skrócenie czasu jazdy na trasie Wrocław - Jelenia (JG - Sz.Por. oczywiście też) i ułożenie sensownego RJ wystarczy, żeby z tej linii korzystały tłumy turystów.
Koniec mojego wymądrzania się (narazie ;-) ) Zdrówka!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 152 rezultatów • 1, 2, 3
|
|