Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rivendell.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS jeleia Góra





    Temat: Turystyczny M11?


    Kiedys do Opola dojezdzal z Jelenie Gory PKS w postaci
    | 2-drzwiowego L11 z siedzeniami chyba od Autosana H9.

    To jest wogole ciekawa sprawa, oni tam tego maja na peczki,
     tylko myslalem, ze wysylaja to tylko na krotkie, lokalne trasy
     (Karpacz, Szklarska). Zdziwiony bylem, jak widzialem go na
     pospiechu Jelenia G. - Zgorzelec, a Ty piszesz o Opolu, wow!


    We Wrocławiu L11 zdarzają się na liniach nocnych i czasem na jakichś
    mniej obciążonych w dzień. Na Pomorzu Środkowym parę takich jelczy jeździ
    w barwach PPKS Kołobrzeg. Wszystkie wersja z drzwiami na początku i na
    końcu.

    Grzexs





    Temat: Jakie są numery w TPSA zaczynające się na 0-300
    Znalazłem też: Informacja PKS 0 300 300 137 (Jelenia Góra) także tych
    numerów może być sporo... Pozdrawiam.


    | W tym miesiącu i w zeszłym dostałem rachunek gdzie wyszczególnione jest
    | połączenie na numer 0-300. Nigdy na 0-300 nie dzwoniłem. Co to za gówno?

    | Jest taki numer 0-300 900 900. Sluzy do doladowania telefonow na karte w
    | Idei za 10 zl. Zbadaj sprawe czy ktos z rodziny nie doladowywal sobie
    | przypadkiem. Byla afera o tym, ze TPSA nie zabezpiecza dobrze linii
    | telefonicznej, a zlodzieje podlaczaja sie i doladowuja komus konto majac
    | z
    | tego zysk, a wlasciciel linii placi.

    | Pozdrawiam
    | biotyt

    Dzięki,

    Jesteś pewien, że jest tylko ten jeden numer na 0-300? Bo jeśli tak, to
    krąg
    podejrzanych zawęzi mi się do 2 osób.

    Zanim wysłałem tego pierwszego posta googlowałem trochę i też tylko
    trafiłem
    na ten jeden numer. Wolę mieć pewność, że można tylko doładować popa zanim
    zacznę przykre rozmowy.

    Czy jest jakiś sposób aby ustalić jakie numery zostały doładowane aby
    ustalić sprawców?








    Temat: Jak dostać się do Lubomierza?


    Niedługo w Lubomierzu będzie festiwal filmów komediowych. Chętnie bym tam
    się zjawił, ale nie mam pojęcia jak tam się dostać, pociągi chyba nie
    jeżdżą... Będę wdzięczny za pomoc


    Pociągiem do Jeleniej Góry potem do Zgorzelca po drodze będzie
    kierunkowskaz
    Pewnie jakies PKS-y ... najlepiej





    Temat: Połączenie Warszawa - Wrocław - Świebodzice
    Witam

    Wybieram się pod koniec lipca do Bolkowa, w zeszłym roku jechałem (z Warszawy)
    tam dziennym pospiesznym do Świebodzic a tam w PKS, wszystko ładnie i sprawnie,
    i myślałem że w tym roku będzie tak samo, ale okazuje się PKP zlikwidowało
    dzienny pośpiech zostawiając tylko nocny o 21.46, wszystkie dzienne zostały
    skrócone do Wrocławia. Nie che jechać nocnym bo po prostu nie lubie ( w nocy
    się spi)  a pozatym niechce tracić widoków pięknego polskiego krajobrazu,
    wyszukałem już sobie mieszane połączenie, pospiechem do Wrocka a później
    osobowy, (nawet mi się bardziej podoba taki wariant) ale mam jednak pytanie czy
    może nasz "ukochany " przewoźnik planuje uruchomienie może jakiś dodatkowych
    beżpośrednich połączeń albo przedłuży dotychczasowe na trasie Warszawa -
    Jelenia Góra a zatrzymujących się w Świebodzicach, a pozatym może ktoś wie
    dlaczego zlikwidowali/skrócili te dotychczasowe ?

    Serdecznie pozdrawiam
    Radek





    Temat: Rudawy Janowickie -jak dotrzec?

    Kto wie jak tam dotrzec? PKP| na Jelenia Gore? Moze jak do Sokolikow? Ale
    gdzie wysiąść aby dotrzeć szybko do "Jeziorek" i tak aby wrócić w tym
    samym
    dniu?


    do jeziorek najlepiej wysiasc w Marciszowie, od stacji w lewo na
    Wiesciszowice - ok 5-6 km ZTCP. Przy dobrym ukladzie zlapiesz PKS prosto do
    jeziorek (500 m od purpurowego jest koncowy przystanek w Wiesciszowicach,
    pozostale sa wyzej nad nim po drodze na Kope). Potem, zaleznie od formy,
    mozesz wrocic ta sama droga (szosa), lub pojsc na Kope, Wolek, i np przez
    zamek Bolczow do Janowic - to juz zalezy od Ciebie.




    Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz

     Czy ktoś z was się orientuje, jak wygląda możliwoś dojazdu ze


    Szklarskiej P. do Karpacza (bus, pks?) Pociąg przyjeżdża do Szklarskiej
    Poręby bodajże o 17:38


    Po wyjsciu z dworca w Jeleniej Gorze prywatni "busiarze" tylko poluja na
    podroznych. Takze nie ma problemu z dostaniem sie do Karpacza, a kierowcy
    busow czesto dowoza pod podany adres.

    Pozdrawiam





    Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz


    | Mam gdzies zdjecia dworca w karpaczu zrobione z 3 lata temu ... moge
    | zeskanowac i gdzies wrzucic jakby bylo zainteresowanie

    | Jeśli Pan może, Z przyjemnością skorzystam ze zdjęcia.


    Ze Szklarskiej Poręby do Karpacza w wakacje jeździły 2 (słownie: dwa) PKS-y,
    busów zero bo ponoć miasta się nie lubią. Z Jeleniej Góry jeździ tego pełno.
    Co do zdjęcia stacji w Karpaczu to mam kilka na mojej stronie, wykonane w
    lipcu tego roku. Fotki są w galerii infrastruktura--stacje i przystanki
    normalnotorowe. Adres w podpisie.





    Temat: Zyd zostanie premierem


    Jego brat z Jeleniej Góry podobno do czegoś tam kandyduje i on mu tylko w
    tym pomaga ;-)
    Kaja


    I pewnie go wybiorą. A potem będzie szukał pokoju do wynajęcia na Stegnach za
    600 PLN miesięcznie, bo on nie lubi prać skarpetek w pralce.
    PKS





    Temat: Czechy a u nas sie nie da?


    Lublin - Deblin 77 km

    osobowy - 13 zl ( czas jazdy 1h 20 min)
    pospieszny - 16 zl ( czas jazdy 55 min)
    TLK - 21 zl (czas jazdy 55 min)
    bus - 10 zl ( czas jazdy 1h 25 min ale z centrum do centrum czyli w
    sumie mniej wiecej tyle co pociag pospieszny)

    pozdrawiam aron


    Jelenia Gora-Wroclaw

    osobowy z 7.09 - 19zl (czas jazdy 3.09)
    osobowy inny - 19zl (czas jazdy 3.40)
    pospiech - 27.5zl (czas jazdy 3.21)
    pks jgora - 18zl (czas jazdy 2.00)
    krycha - 23zl (czas jazdy ca 1.50)





    Temat: znacie jaks firme ktora by wypozyczala , uzyczala odplatnie serwery PC ? na np pol roku ? cos w rodzaju leasingu czy cos
    WItam,





    Nie jestem pewien czy dokladnie o to Ci chodzi, ale pewnie
    wyjdzie taniej: http://www.virgo.com.pl/html/dedykowane.html


    Pewnioe jak dolozysz dojazd do Jeleniej Gory skad jest firma Virgo -:(
    Moze zaproponujesz jeszcze przejazd autobusem, na ktory kupic mozna bilet w
    tejze firmie na dworcu PKS we Wroclawiu?

    Mowimy tu o Warszawie

    Pozdrawiam
    Szuwaks





    Temat: Plany PLK z siecią PKP do 2015 roku
    Ta dość kontrowersyjna mapa może być bardzo optymistyczna.
    Ja spoglądam w rejon Sudetów.
    Wcale nie jest powiedziane, że do Jeleniej Góry w 2015 roku będą
    jeżdzić jeszcze pociągi.
    Już w tej chwili na tej trasie pociąg potwornie wlecze się - jedzie
    okreżną drogą przez
    Wałbrzych i znacznie dłużej niż przed wojną. Jest w miarę wygodna
    droga samochodowa: kursuje mnóstwo PKS-ów i są prywatni
    przewoźnicy. Autobusy docierają też bezpośrednio
    do Karpacza czy Szklarskiej. A PKP przymierza się do zamknięcia lini
    do Szklarskiej...
    Druga trasa to Wrocław Międzylesie - argument międzynarodowy pociąg
    do Pragi.
    To żaden argument- słyszałem opinie Czechów, że ten pociąg jest
    bez sensu. Zresztą oglądałem w Czechach gazetkę informacyjna o
    przewozach międzynarodowych.
    Połączenie Pragi z Warszawą jest w jednym worku z połączeniem
    Praga Moskwa. W grupie
    tej są połączenia zupełnie nieatrakcyjne cenowo. Tani samolot
    Warszawa -Praga może zrobić swoje plus autobus Wrocław - Praga.




    Temat: Szklarska Poręba Grn-Harrahov

    plum trzask:


    Tak przyokazji sobie gdybając - jak oceniacie realność szans dostania się ze
    Szklarskiej Poręby z pociągu nocnego ze Szczecina przez Żary (przyjazd 7:40)
    na jedyny sensowny pociąg odjeżdżający z Rokytnic nad Jizerou (odjazd
    10:10)?


    Nie testowałem, ale wydaje się to robialne. O 6:50 z Jeleniej Góry, albo
    (ryzykownie) 7:42 z SPG jest PKS do Jakuszyc (p. 7:55), schodzisz do
    Harrachova, łapiesz jakikolwiek autobus w stronę świata (ostatni pasujący
    odjeżdża 9:27), wysiadasz na przystanku Harrachov,NovĂ˝ Svět,Na mĂ˝tě, czyli
    rozwidleniu drogi krajowej z drogą do Harrachova, tam jest o 9:39
    pospieszny autobus z Usti n/Łabą do Vrchlabi, zatrzymujący się o 9:50 na
    skrzyżowaniu z drogą do Rokytnic-miasta, przystanek Rokytnice n.Jiz.,,host.
    Stamtąd jest jeszcze circa kilometr krajówką do stacji - zagadaj z
    kierowcą, może Cię wypuści na tym, normalnie pomijanym przez kursy
    pospieszne, przystanku.





    Temat: Jak dojechac z Karpacza do Wwy?


    Czy sa wczesniejsze autobusy?


    Rano jest autobus pospieszny o 6.30 (Karpacz Biały Jar, 6.38 Karpacz
    dw.kol.) do Buska-Zdroju, we Wrocławiu jest o 9.00.
    Oprócz tego są autobusy/busy do Jeleniej Góry, skąd autobusy PKS
    (www.rozklady.com.pl) i prywatne (www.krycha.pl) do Wrocławia lub PKP
    ("nieco" długa podróż...).





    Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...


    | Mogą puścić ale maksymalnie do Gołańczy. Następna stacja - Kcynia to już
    | inne województwo i też sięnieda.

    A kujpom niezainteresowany... Malo tego, nawet samorzady nie sa
    zainteresowane... Poza tym parametry techniczne linii wolaja o pomste do
    nieba... Tyle WOSow to chyba jeszcze nigdzie nie widzialem... :-/


    Linia Bydgoszcz - Kcynia nie ma szans :-( Niestety.... Wzdłuż linii jest
    droga - konkurencja bardzo duża: pks, busy. Co do wosów to chyba jeszcze nie
    jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych Szczawienko
    do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia
    zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas
    jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.





    Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...


    | Mogą puścić ale maksymalnie do Gołańczy. Następna stacja - Kcynia to
    już
    | inne województwo i też sięnieda.

    | A kujpom niezainteresowany... Malo tego, nawet samorzady nie sa
    | zainteresowane... Poza tym parametry techniczne linii wolaja o pomste do
    | nieba... Tyle WOSow to chyba jeszcze nigdzie nie widzialem... :-/

    Linia Bydgoszcz - Kcynia nie ma szans :-( Niestety.... Wzdłuż linii jest
    droga - konkurencja bardzo duża: pks, busy. Co do wosów to chyba jeszcze
    nie
    jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych Szczawienko
    do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia
    zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas
    jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.


    Przede wszystkim zacznijmy od ceny - PKP a samochod w 2 osoby. Autem
    jedziesz kiedy chcesz, koszt taki sam, jest droga rownoległa. Wieksza ilosc
    osob = zysk, a dosc duza chyba czesc mieszkancow Kcyni to "klasa pracująca"
    dojezdzajaca do Bydgoszczy, nie bylo problemu dogadac sie z kilkoma osobami.
    I to wlasnie (CENA!!) dobilo pociagi z Kcyni.





    Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...
    chyba jeszcze


    nie
    | jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych
    Szczawienko
    | do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia
    | zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas
    | jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.


    Nie no jechalem, chcialem tylko podkreslic to, ze PLK ma w nosie takie linie
    jak Kcynia - Bydgoszcz. W cegle z 2001 czas przejazdu ok. 1 godzina, rok
    pozniej juz 1:10. Wjazdy i wyjazdy z kazdej stacji - 20 kmh, Jasiniec
    Bialeblota 20 kmh, kilka km za Szubinem w strone Kcyni 20 kmh... I tylko
    postawiane WOSy..


    I to wlasnie (CENA!!) dobilo pociagi z Kcyni.
    Niestety... Kiedy jechalem jednym z ostatnich kursow pani, ktora wsiadla do


    pociagu zapytala, czy sa jakies promocje, bo PKS kosztuje o wiele mniej...
    Kierownik mogl zaproponowac szalowa znizke 15% (i to tylko dlatego, ze byl
    weekend)...





    Temat: Nowy rozklad z punktu widzenia Wroclawia (turystycznie i "czesko")


    Jakies inne uwagi Wroclawian?


    Mniej turystycznie i "czesko", ale...
        Dzienne Przemysle o 10:25 i 15:25 mialy skomunikowanie z pociagami z J
    Gory. Kiedy Jelenia sie spozniala (czyli prawie zawsze), to Przemysl stal i
    grzecznie czekal na tabuny przesiadajacych sie. W nowym rozkladzie przyjazdy
    pociagow z JG chytrze ustawiono tuz po odjazdach pociagow do Przemysla: o
    10:50 (JG przyj 10.57), i 15:20 (JG przyj15.38). Czyzby chcieli napedzic
    klientow pospiesznemu JG - Krakow przez Nyse?


    Do Swidnicy przez Sobotke tylko do 23 IV.


        Pani w informacji: "Tam jeszcze cos jezdzi? Idzcie dzieci na PKS!" Jak
    wygaszac, to wygaszac...





    Temat: Boloczki PKP bylo Re: Male Porownanie - Wroclaw - Jelenia Gora (PKP vs PKS)
    Witam kontynujac zamysl mojego poprzedniego postu mozna powiedziec ze
    glownymi problemami przewozow pasazerskich w PKP sa:

    - slaba punktualnosc spowodowana pogarszajaca sie jakoscia torow
    - niska predkosc handlowa pociagow i coraz nizsza
    Jechalem niedawno na trasie Wroclaw - Brzeg Dolny o 16:18, oczywiscie w
    piate i oczywiscie stalem, ale jak zawsze wsiada tam pare "milych" gosci i
    zaczyna gadac o pierdolach. Generalnie mowili o tym ze pociagio jezdza coraz
    wolniej jeden ciagle gadal ze z Brzegu Dolnego do Wroclawia jeszcze 10 lat
    temu jechalo sie 30 min (elektryk), 45 min (spalinowka). Ja jechalem ponad
    godzine. No wlasnie kiedy zelektrykryfikowano trase Wroclaw - Glogow?
    - syf w pociagach.czasem mozna sie przykleic. W innych przedsiebiorstwach
    mozna zauwazyc duzy postep w tej materii a w PKP ani drgnie.
    - niebezpieczenstwo. o tym juz pisalem.





    Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex


    Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:


    Już to na pmk czytałem więc było :)


    Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na
    Ex.
    Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław -
    Lublin,
    jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.

    Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie
    na
    zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC
    totalnej
    likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie
    rozwiązanie,
    niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie
    Lubelszczyzny
    z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest
    korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który
    dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS
    Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy -
    ... -
    Wrocław - Kłodzko.


    O ile nie zmienią taboru, to IMHO będzie lepiej. Spadnie cena, a IC są
    bardzo drogie....





    Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex
    Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:

    Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex.
    Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław - Lublin,
    jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.

    Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie na
    zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej
    likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie rozwiązanie,
    niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie Lubelszczyzny
    z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest
    korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który
    dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS
    Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy - ... -
    Wrocław - Kłodzko.

    Zastanawiam się tylko, co zmieni się od 4.05 w obsłudze BYSTRZYCY?
    1. Rozkład wydaje się pozostanie bez zmian +
    2. Cena będzie nieco niższa (+)
    3. Tabor podejrzewam dadzą gorszy, choć i ten obecny pozostawiał wiele do
    życzenia (-)
    4. Dla MKów: czy dalej EP09, a jeśli nie to co zamiast?

    A na marginesie: chyba jeszcze PRUSA mają też zdegradować.





    Temat: Warszawiacy - jak dojechać do...

    czyli lepiej wysiąść na Zachodniej i jechać autobusem czy dojechać pociągiem do
    Legionowa i z tamtąd autobusem.
    Autobusy na Zachodniej odjeżdzają spod dworca czy trzeba gnać jeszcze gdzieś na
    dw.PKS-u - i to samo odnośnie Legionowa?
    PS.Będe jechał pociągiem z Jeleniej Góry





    Temat: Brochowskie ST43


    Od razu pisze skad moje pytanie - widzialem szope w Walbrzychu i jakos
    nie moge sobie wyobrazic sprawnego zrobienia jakiegokolwiek przegladu tej
    lokomotywy, do ktorej najlepiej nadaje sie dluzsza szopa przelotowa, jak
    Bydgoszcz Wschod, czy oba Wroclawie. Walbrzych kompletnie mi nie trafia
    do przekonania.


    Zaskocze cię - przeglądy ET41 są robione w lok. Wrocław Gł. Wałbrzych
    powoli się rozpada, bo nawet ET21 mają przeglądy w Jeleniej Górze, a
    na pewno nie sa tam przypisane. A - do tematu :) ET40 pk mają robione
    chyba też na Głównym, a inne przeglądy w Bydgoszczy. Brochów nie ma
    raczej nic do ET40.





    Temat: Impreza Krośniewice -> Gniezno
    Mniej wiecej 21 May 2001 20:27:43 GMT, "Krzysiek Rusek"


    | Z tym, ze to niedokladnie chodzi o niedziele po poludniu, a kol.
    | Rustek pisal, ze jest skomunikowanie, to myslalem, ze cos wie. Ale
    | telefonu uzyje w razie by co. Dzieki.


    1. Bardzo Cie przepraszam. Nie rozumiem, skad mi sie to 't'
    urodzilo...

    2. O PKSach nic nie wiemy i brzydzimy sie ta wiedza ;-)


    A zatem:
    Warszawa Cent. -Kutno  6.00 -7.09         IC Ślęża 1611,
    Kutno -Krośniewice            8.05 -8.30 PPKS Kutno.


    Drogo troche... Sieciowke by... No, ale na jeden raz to chyba nie
    warto.


    Mi raz udało się zdążyć na pospieszny pekaes o 7.02, który akurat się
    spóźnił i przyjechał 7.14 h. (relacja Płock -Jelenia Góra, obsługa: PPKS
    Gostynin).


    W czym to jest lepsze od jechania autobusem o 8.05? Znow
    maksymalizacja kosztow? ;-)


    Z peronu na stacji w Kutnie trzeba pójść przejściem podziemnym na południe
    (w przeciwną stronę niż do budynku stacyjnego) - wychodzi się na ulicę obok
    przystanku PKS. Zatem nie trzeba iść na dworzec autobusowy; przystanek jest
    tuż przy stacji kolejowej!


    A mnie sie zawsze zdawalo, ze do autobusu w Kutnie wsiada sie przy
    budynku stacyjnym. Jakos mi sie obija w glowie wielka tablica z
    odjazdami (a moze i z przyjazdami...


    --
    Pozdrawiam
    Krzysiek Rusek


    Jeszcze raz bardzo przepraszam...





    Temat: Jak to jest???


    To po co są przewozy regionalne ????(od wyłudzania pieniędzy od Urzędów
    Marszałkowskich). I dlaczgo PKS-owi sie to opłaca - większość z tych
    kursów
    nie jest sezonowa!
    A dodam jeszcze kilka  - z Sanoka, Krosna i Jasła do Katowic, Warszawy
    każdą z
    tych miejscowości łączy jeden kurs dziennie!.


    Co tam do Warszawy - z Kołobrzegu codziennie jeździ autobus do Zakopanego,
    Jeleniej Góry, Łodzi, Poznania, a do Warszawy kilka i nie są deficytowe, a
    czasem nawet ciężko sie załapać i podstawia się drugi.

    A poza sezonem dworzec w Kołobrzegu straszy pustką...

    Grzexs





    Temat: KKA Jelenia - Lwówek
    Ja osobiscie jechalem na tej trasie przy zapelnieniu ok 80%. Byly to
    przejazdy w okolicach godziny 15 tej w kierunku Lwówka. Nie wiem czy to jest
    norma ale dla mnie stanowilo to pewna prawidlowosc.

    Podejrzewam, ze zbawieniem dla tej linii bylo by:
    -uruchomienie połączenia z Zieloną góra przez N.Sol przy rozsadnym czasie
    przejazdu. Obecnie kolejowe połączenie Jeleniej z Zieloną nie istnieje,
    chyba mozna tak powiedziec bo polączenie przez wroclaw nikogo normalnego nie
    zainteresuje (kolo 7h jazdy). Na tej trasie konkurencje wygral PKS ale przy
    sporym wsparciu pekapu (np. likwidacja Wikinga, ktory raczej pusty nie
    jezdzil, pomijam ostatnie kursy kiedy to faktycznie nikt nie wiedzial kiedy
    bedzie jechal a kiedy nie)
    -podniesienie szlakowej (mysle ze zarowno profil linii jak i w miare dobry
    stan torowiska na to pozwala) oraz uruchomienie polaczen co godzine.
    Wystarczy zobaczyc ile ludzi tloczy sie do pksu na dworcu autobusowym tak w
    Jelenej, Wleniu jak i Lwowku.

    pozdrawiam
    aleksander





    Temat: KKAB


    zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs
    spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala
    polaczenia
    np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie


    oplaca,

    Zreszta z JG do Karpacza autobusy (glownie PKS JG, ale i masa innych, ktore
    daja dosc spory "ciag" polaczen) jezdza bardzo czesto, wiec w tym kierunku
    nie widze zadnych szans na konkurencje. Tym bardziej, ze to PKP. O wspolnych
    biletach nie ma nawet co marzyc. Zreszta jesli mialoby to docierac tylko do
    dw. kolejowego, to gwarantuje niepowodzenie - nikt tymze jezdzic nie bedzie,
    bo nikomu nie chce sie isc godzine w gore miasta...

    No i zgodnie z tradycja to KKA a nie KKAB ;))





    Temat: trasa Wroclaw Karpacz - pytanie
    Proponuje do Jeleniej pociagiem, a tam spod dworca do Karpacza jezdza busy.

    Joanna


    Witam
    Czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie w jaki sposob z Wrocka
    mozna
    dostac sie do Karpacza (oczywiscie nie chodzi tu o metode Piesza,
    Rowerowa,
    PKP, PKS). Chodzi przede wszystkim o prywatnych przewoznikow. (busy itp)

    Moze ktos z Was jezdzil

    I ile to moze kosztowac?

    Z gory dziekuje za Re.

    --
    Pozdrawiam
    Remek Zajaczkowski






    Temat: Czarne chmury nad Lubawka...
    Witam!

    Wczoraj i dziś miałem okazję przejechać się w/w linią (niestety na odcinku
    Marciszów - Kam. Góra only...) i udało mi się podsłuchać rozmowę dwóch
    kolesi, którzy często nią jeżdżą. Najpierw się użalali, jak to mało linii
    wychodzi teraz z Marciszowa, bo kiedyś to do Jawora i Wojcieszowa, a teraz
    to wszystko pozamykane... Później zaczęli o Marciszów - Lubawka, że coraz
    mniej pociągów i nia ma żadnych sensownych połączeń do Kam.G. (PKS odjazd
    5min. przed wjazdem pociągu z Wrocławia czy Jeleniej) i w ogóle od nowego
    rozkładu mają zawiesić nie tylko ruch pasażerski, ale też towarowy, więc
    linia do rozbiórki :-(( Wszystkie towary chcą puścić przez Mieroszów i tam
    mają coś inwestować (już to widzę...). Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba
    rzeczywiście to ostatnie miesiące ruchu kolejowego w tamtym rejonie... A
    kiedyś w Kam.G. przedłużyli perony i dobudowali drugi tor do Sędzisławia z
    myślą o puszczeniu tamtędy międzynarodowych pasażerów (najkrótsze połączenie
    z Pragą)...

    Pozdrawiam smutno,





    Temat: Szczecin - Pasewalk


    Być może nawet ze Szczecina do Jeleniej Góry warto by było tak jechać?
    Może komuś chciałoby się sprawdzić czy to realne( z Gorlitz lub Zittau
    już
    niekoniecznie koleją)? Bardzo ciekawe...


    DB:                     6,80 EUR
    Szczecin Gł. ab. 12:55
    Pasewalk     an. 13:35
    Tu już się DB bardzo o to postarała, by połączenie nie było zbyt dogodne.
    Podobnie rzecz ma się z Eberswalde (odj.ze Szcz. 13:34)

    Connex:                16,80 EUR
    Pasewalk     ab. 15:18
    Görlitz      an. 19:58

    A reszta w gestii bardziej ztorientowanych w lokalnych realiach.

    Czy autobus "P" odjeżdża także spod Görlitz Hbf.?
    Ewentualnie: TAXI       5,00 EUR

    PKS:                     (?) EUR
    Zgorzelec    (?)
    Lubań        (?)
    Gryfów       (?)
    Jelenia Góra (?)





    Temat: Wrocław - Jelenia Góra
    Witam.
    Czy poza standardowym PKS są jakieś busy do Jeleniej Góry?
    Znalazłem z Jeleniej do Wrocławia, ale nie widzę Wrocław --J.Góra




    Temat: Jakie opóźnienie P26200 Lublin-Jelenia Góra
    ...we Wrocławiu? Planowy odjazd z Wr. Gł. 7.12, zakładając takowy w Jeleniej
    przyjmuję do 20 minut spóźnienia, co przy łucie szczęścia umożliwiłoby mi
    złapać PKS do Świeradowa.

    Pytanie zasadnicze: złapię ten PKS?





    Temat: Uwalanie Poznań-Rzepin
    jest polaczenie PKS ze Zgorzelca do Jeleniej Gory o 19.55, potem w JG
    mozna sie przesiasc na PKS do Wadowic przez Wroclaw, Opole, Katowice,
    Krakow. Odjazd z JG o 22.00

    pozdrawiam aron





    Temat: karpacz
    Pociagiem do Jeleniej Gory. Stamtad PKS Tour-em.

    pzdr
    ____________________________
    Kajetan Dobrowolski -kajman-
    kajman#euro26.pl
    http://www.prosoft.net.pl/kajman/
    GSM: +48 502 172 332
    GG: 2920494





    Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz
    www.rozklady.com.pl

    Polecam jechac do Jeleniej Gory i stamtad PKSem lub BUSem do Karpacza. ZTCP
    koszt biletu z JG do Karpacza to ~ 7 PLN.
    ZTCW ze Szklarskiej do Karpacza neni PKS, ale looknij.

    Pozdr.





    Temat: cena biletu
    Do Jeleniej kosztuje studencki 12zł (ale tylko PKS Jelenie Góra), ale do
    Szklarskiej niestety nie wiem. Przypadkiem nie jedź pociągiem bo tam by się
    przydały przedziały sypialne ;-)




    Temat: Majowy plan:)

    Oto mój majowy plan kółeczka:

    28 IV piątek

    Rzeszów 19.09 -Kraków Płaszów 21.23
    Kraków Płaszów 21.38

    29 IV sobota

    -Białystok 05.50
    Białystok 06.00 -Tczew 12.59
    Tczew 13.41 -Chojnice 15.25
    Chojnice 15.31 -Kościerzyna 16.58
    Kościerzyna 17.03 -Gdynia Gł. 18.30
    Gdynia Gł. 19.46

    30 IV niedziela

    -Kudowa-Zdrój 08.10
    Kudowa Zdrój -PKS-em Kłodzko
    Kłodzko Główne 12.04 -Jelenia Góra 15.13
    Jelenia Góra 15.19 -Lwówek Ślaski 16.15
    Lwowek Śląski 16.27 -Jelenia Góra 17.23
    Jelenia Góra -PKS em do Szklarskiej Poręby
    Szklarska P.G. 19.03

    1 V poniedziałek

    -Laskowice Pom. 06.20
    Laskowice 06.35 -Grudziądz 07.10
    Grudziadz 07.10 -Toruń Miasto 08.37
    Toruń Miasto 08.48 -Grudziadz 10.17
    Grudziadz 10.40 -Malbork 12.22
    Malbork 12.44 -Słupsk 15.25
    Słupsk 15.31 -Szczecinek 17.22
    Szczecinek 17.26 -Runowo Pomorskie 19.08
    Runowo Pom. 19.12 -Stargard Szczeciński 19.53
    Stargard Szczeciński 20.15 -Poznań Gł. 22.30

    2 V wtorek

    Poznan Gł. 0.18 -Katowice 06.20
    Katowice 06.50 -Jarosław 11.27
    Jaroslaw 12.40 -Horyniec Zdrój 13.56
    Horyniec Zdrój 14.02-Jarosław 15.17
    Jarosław 15.24 -Warszawa Wschodnia 21.35
    Warszawa Wschodnia 22.22

    3 V środa

    -Poznań Gł. 02.36
    Poznan Gł. 02.41 -Wrocław Gł. 05.08
    Wrocław Gł. 05.33 -Legnica 06.43
    Legnica 08.11 -Kamieniec Ząbkowicki 10.30
    Kamiemieniec Z. 10.45 -Otmuchów 11.08
    Otmuchów 11.13 -Jelenia Góra 15.13
    Jelenia Góra 15.18 -Lubań Ślaski 16.19
    Lubań Sląski 16.22 -Jelenia Góra 17.23
    Jelenia Góra 19.16 -Wroclaw Gł. 22.37
    Wrocław Gł. 23.20

    4 V czwartek

    -Kraków Gł. 03.56
    Kraków Gł. 04.20 -Tarnów 05.45

    I co myślicie?





    Temat: Autokar do Jeleniej Góry o 20 spod PKiN

    Witam,

    za 2 tygodnie w sobote będę wracała z Warszawy do Jeleniej góry, idealnie
    mi
    pasuje autokar, który ponoć odjeżdża spod PKiN o 20 i od razu wyjezdża
    poza
    miasto - bez przystanku na dworcu zachodnim, ponoć obsługuje go PKS w JG..

    Informację o tym kursie znalazłam na rozklady.com.pl ale wiedząc, że
    niekoniecznie rozkłady tam zamieszczone są aktualne, poszukałam na
    stronach
    PKS Warszawa i PKS Jelenia Góra.

    I tak, na stronie http://www.pks.jgora.pl/ wszystko się zgadza, kurs
    rzeczywiście - jak się wydaje - jest. Ale na stronie
    http://www.pks.warszawa.pl/ - nie ma. Są inne, chociażby do Szklarskiej
    Poręby przez Jelenią Górę - ale to nie ten sam autokar, bo po 1) jest
    obsługiwany przez PKS w Warszawie, po drugie odjeżdża dopiero o 22 i z
    dworca zachodniego. Po prostu jest za późno i nie zdążę na niedzielę rano
    do
    JG.

    W związku z tym mam dwa pytania - czy jest gdzieś scentralizowany rozkład
    jazdy autobusów w Warszawie, niezależnie od przewoźnika - ten na stronie
    PKS
    Warszawa zawiera też rozkłady innych przewoźników, ale tego kursu akurat
    nie
    ma i właśnie nie wiem czy dlatego, że go nie ma, czy prostu nie jest
    zawarty
    na tamtym rozkładzie bo np. nie przejeżdża przez dworzec zachodni?
    Chciałabym mieć 100% pewności, że rzeczywiście ten autokar będzie, jak mam
    na niego się szykować.
    Drugie pytanie - gdzie jest przystanek pod PKiN w Warszawie dla PKS?
    Gdzieś
    przy placu Defilad, od strony Emilii Plater?

    Sama nie mogę wcześniej sprawdzić, bo przyjadę w sobotę rano i plan będę
    miał ułożony co do minuty...

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :-)
    A


    Nie mozesz po prostu zadzwonic do informacji PKS??





    Temat: Autokar do Jeleniej Góry o 20 spod PKiN
    Witam,

    za 2 tygodnie w sobote będę wracała z Warszawy do Jeleniej góry, idealnie mi
    pasuje autokar, który ponoć odjeżdża spod PKiN o 20 i od razu wyjezdża poza
    miasto - bez przystanku na dworcu zachodnim, ponoć obsługuje go PKS w JG..

    Informację o tym kursie znalazłam na rozklady.com.pl ale wiedząc, że
    niekoniecznie rozkłady tam zamieszczone są aktualne, poszukałam na stronach
    PKS Warszawa i PKS Jelenia Góra.

    I tak, na stronie http://www.pks.jgora.pl/ wszystko się zgadza, kurs
    rzeczywiście - jak się wydaje - jest. Ale na stronie
    http://www.pks.warszawa.pl/ - nie ma. Są inne, chociażby do Szklarskiej
    Poręby przez Jelenią Górę - ale to nie ten sam autokar, bo po 1) jest
    obsługiwany przez PKS w Warszawie, po drugie odjeżdża dopiero o 22 i z
    dworca zachodniego. Po prostu jest za późno i nie zdążę na niedzielę rano do
    JG.

    W związku z tym mam dwa pytania - czy jest gdzieś scentralizowany rozkład
    jazdy autobusów w Warszawie, niezależnie od przewoźnika - ten na stronie PKS
    Warszawa zawiera też rozkłady innych przewoźników, ale tego kursu akurat nie
    ma i właśnie nie wiem czy dlatego, że go nie ma, czy prostu nie jest zawarty
    na tamtym rozkładzie bo np. nie przejeżdża przez dworzec zachodni?
    Chciałabym mieć 100% pewności, że rzeczywiście ten autokar będzie, jak mam
    na niego się szykować.
    Drugie pytanie - gdzie jest przystanek pod PKiN w Warszawie dla PKS? Gdzieś
    przy placu Defilad, od strony Emilii Plater?

    Sama nie mogę wcześniej sprawdzić, bo przyjadę w sobotę rano i plan będę
    miał ułożony co do minuty...

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :-)
    A





    Temat: Odwolane pociagi od 01.10.2002 na Dolnym Slasku


    | Od 01.10.2002 zawieszone zostaje kursowanie pociagow:
    |   55143 Jelenia Gora (odj. 22:25) - Wegliniec (przyj. 23:51)

    Ladnie, ladnie. Ten pociag juz kilkakrotnie ratowal mi 4 litery, kiedy
    wracalem z weekendowych wypadow w gory i nie zdazylem na bezposredni
    ostatni pociag z Jeleniej G. do Wroclawia (obecnie o 20:27, kiedys po
    21-wszej - przeciez w lecie o tej porze dopiero konczy sie lazenie po
    gorach), a nastepnego dnia musialem sie stawic w pracy. Jechalem wtedy
    22:25 do Weglinca i tam przesiadalem sie na nocny "453" Dresden-
    Wroclaw-Warszawa. Dzialalo.


    I to polaczenie bylo dosc popularne. Sam korzystalem i wiem ze ludzie ktorzy
    wsiadali w Lubaniu w wiekszosci czekali te godzinke w Weglincu na drezno. W
    ogole to bylo to dwie godziny pozniej z Jeleniej niz teraz ostatni w
    kierunku Wrocka odjezdza. Co prawda w RJ 02/03 ten ostatni bedzie troche
    pozniej, bo ok. 20:45 to niewielka roznica w porownaniu do tej 22:25...


    Coz, PKP zawiesza polaczenia, PKS dodaje. Od biezacego rozkladu
    funkcjonuje nowe polaczenie PKS Jelenia Gora-Wroclaw-Krakow. Autobus
    odjezdza z Jeleniej o 22:00, we Wroclawiu jest o polnocy. Coz, nie ma
    sentymentow, do widzenia PKP, witaj PKS...


    I nie wiem akurat czy PKP jakos "zarobi" na tym ze zlikwiduje ten pociag,
    ktory zasilal poniekad 453. Moze nawet i nie ma to znaczenia, ale akurat nie
    jest to jedyny przyklad glupoty ze strony ludkow z PKP. Tak samo bylo z tym
    ostatnim polaczeniem z Kraka do Wieliczki, ktore jak ktos wspominal
    przesuneli na pozniej co spowodowalo ze z ostatniego kwalifika z Wawy w
    Krakowie nie mozna bylo sie sensownie na te osobowke przesiasc. A co jest
    teraz? Zlikwidowali wszystkie trzy ostatnie w sniu osobowki, wynikiem czego
    ostatnia odjezdza o 20:45...

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Co z Lwówkiem??


    A ze Szklarską to jest pytanie czy
    chcemy jej w przyszłości - jeśli tak to nie ma co wyniszczać nawet resztek
    potoków. Przyjdą szynobusy, przyjdzie czas na Lwówek i Szklarską
    oszczędniej, może i szybciej. Dodatkowo nie wiem jak mają się na dziś


    1) Pociągi lokalne Jelenia Góra-Szklarska-JG jeżdżą niestety puste, więc ich
    zawieszenie nie będzie naprawdę zauważalne
    Na ich zerową frekwencję składa się kilka czynników pierwszy to wspomniany MZK,
    który jeździ do Piechowic i Górzyńca,  drugi to konkurencja PKS "Tour" Jelenia
    Góra. Kursów z JG do Szklarskiej jest dosyć dużo, (niektóre odjeżdżają z przed
    dworca PKP -  w JG dworce PKP i PKS są od siebie znacznie oddalone), autobusy
    mają przyzwoite, a poza tym istnieją także kursy dalekobieżne, np. z Brzegu,
    które także wypełniają lukę przewozową na tej trasie.
    Trzeci powód to nie najlepszy stan torów. z JG do Piechowic jedzie się nawet
    nieźle ok 60 km/h, natomiast za tą stacją do Szklarskiej Poręby jest prawie cały
    czas 20 km/h.

    2) Z tego powodu na chwilę obecną do Szklarskiej Poręby powinny kursować, tylko
    pociągi dalekobieżne, bo one mają jeszcze jako taką frekwencję. Poza sezonem
    zostałby tak jak pisałem Kamieńczyk i Karkonosze, natomiast w sezonie mielibyśmy
    jeszcze Gdynię,i Wikingna.
    W tej chwili kursowania pociągów JG-SZKPG (ich składy to EU07+Bh) to naprawdę
    stata pieniędzy, a zaoszczędzone pieniądze możnaby przeznaczyć na kursowanie
    zastępczego składu np. na linii do Lwówka gdy padnie szynobus.
    Dzięki temu kolej odzyska swoją (najważniejszą w górach?) zaletę: pewność.

    3) Oczywiście nie jestem przeciwnikiem przywrócenia normalnej komunikacji
    regionalnej między stolicą Karkonoszy, a SZKPG, ale aby to uczynić, należałoby
    naprawdę bardzo dużo zrobić. Oprócz remontu linii, niezbędne jest wybudowanie
    kilku przystanków np. koło Tesco czy Kolegium Karkonowskiego, oraz zakup
    odpowiedniego taboru typu EN81 z 4-5 sztuk.
    Myślę, że takt godzinny (półgodzinny  w szczycie), integracja na terenie miasta
    Jelenia Góra z taryfą MZK to pewne podstawy, wtedy możnaby zrobić to naprawdę
    porządnie. Aczkolwiek wiem, że w naszych warunkach to jest oczywiście s-f, ale
    pomarzyć zawsze można.

    Pzdr

    Krzysiek





    Temat: Pospieszny tak, ale nie przez Prudnik, Racławice i Głogówek!


    | Wysyłali oni pisma do władz kolejowych szczebla wojewódzkiego i
    | centralnego oraz władz samorządowych powiatów, województwa, posłów i
    | senatorów Opolszczyzny domagając się przywrócenia kursowania pociągu
    | Jelenia Góra - Nysa - Prudnik - Katowice - Kraków - Przemyśl.

    | O, już się Prudnikowi i Przemyśla zachciało. Ciekawe ilu to ludzi z
    | Prudnika pojedzie do Przemyśla chociaż raz?
     a i tu się mylisz jeździł swego czasu całoroczny pociąg pośpieszny relacji
    Jelenia Góra - Przemyśl przez Rzeszów- Tarnów-Kraków Kędzierzyn - Prudnik -
    Nysę-  Kłodzko - Wałbrzych i miał bardzo dużą frekwencję, w tym samym czasie
    jeździł pociąg pośpieszny Śnieżka z Krakowa do Jeleniej Góry tą trasą i też w
    nim jeździło dużo ludzi (zresztą zawsze w sezonie w Śnieżce już od Kłodzka nie
    było wolnych miejsc) dodatkowo był jeszcze pociąg z Katowic do Legnicy i
    powietrza też nie woził
    Dlatego ten pociąg ma rację bytu ale tylko w sensownie ułożonym rozkładzie!


    Ciekawe, że jeszcze żaden PKS nie wykorzystał takiego uwalenia połączenia
    dalekobieżnego otwierając kilka nowych linii, skoro jest na nie popyt. A jeżeli
    się sprawę tak nagłaśnia to chyba jest?
    Przykładowo jak uwalono rozkładem niepasującym nawet kolejarzom połączenie
    Wrocław - Zamość - Hrubieszów, to od razu PPKS Hrubieszów wykorzystał brak
    konkurencji ze strony PKP z którą przegrywał cenowo i jakościowo i otworzył nowe
    połączenia na trasie do Krakowa czy na Śląsk. Część ludzi przerzuciła się na
    własne samochody ale zostało na tyle dużo by zapełnić te kilka kursów autobusów.
    Dziwne, że tu tak się nie stało bo sytuacja wydaje się być trochę podobna.
    Chyba, że o czymś nie wiem.
    Pozdrawiam, BS





    Temat: Komunikacja zastępcza w wydaniu niemieckim


    Wprowadzenie KKA jest posunięciem ekonomicznym o dalekowzrocznych
    skutkach:
    - przy niskiej frekwencji w składach pozwala tymczasowo i doraźnie obniżyć
    koszta,


    Jest jeden znany mi przykład KKA, która na pewno nie jest tańsza niż
    tradycyjny pociąg, który kursował wcześniej, a mianowicie
    połączenie Jelenia Góra-Lubakwa.
    Dziś jechał pociągiem z Jelenij Góry do Kamiennej Góry i mogę coś na ten

    W JG skład ET21-331+Bh+B. Oprócz mechanika i konduktora jedzie jeszcze
    rewident wagonowy.
    W Marciszowie czeka autobus i jedzie do Lubawki. ( Obecnie z powodu remontu
    drogi Dębrznik-Sędzisław autobus stoi około 0,5h w Marciszowie czekając na
    217, gdyby był zwykły pociąg nie byłoby problemu)
    W tym czasie mechanik i rewident po oblocie składu mają wolne, w D około
    1,5h w C około 3h.
    A i tak trzeba im płacić za to, że nic nie robią.
    Wcześniej jak kursował SA102 to jeździł mechanik+kanar i nie trzeba było
    płacić PKS-owi za
    kurs Marciszów-Lubawka.
    Podsumowując obecnie uruchomienie pociągu jest z pewnością droższe niż
    wcześniej i przy okazji służy wygaszaniu (i tak już nielicznego popytu).
    A KKA jest niewątpliwie skutecznym wygaszaczem popytu, o czym świadczy m.in
    to, że moi koledzy dojeżdżający do szkoły ( do internatu)
    z Kam. Góry do  Jeleniej Góry zrezygnowali z PKP, bo za dużo kombinacji jak
    dla nich.


    | Tak więc widzicie, że KKA to rozwiązanie idealne - łączy w sobie zalety
    obniżania frekwencji, oszczędności, zniechęcania i w wygodny sposób
    pozwala
    rozwiązać temat kolei w regionach raz na zawsze). A co potem? Wujkowie i
    szwagrowie kolejarskich kacyków zarobią na złomie, tłuczniu, itp.


    Poza tym zarobi jeszcze PKS, nie ma to jak wspieranie konkurencji.

    pzdr

    Krzysiek Kociołek





    Temat: Reportaż o stanie kolei w Polsce - proszą o pomoc !
    Tak oto, słusznie lub nie, prawi osobistość sieciowa znana jako


    Sam przeżyłem: kilka lat temu: Pociąg Jelenia Góra-Karpacz; wakacje,
    wsiadając na stacji pośredniej i kupując bilet w pociągu nie otrzymałem od
    konduktora blankietu biletu; "Daj Pan dwa złote...." Po sprawdzeniu ile
    powinienem zapłacić, na dworcu w tabeli cen przeczytałem, iż bilet miał
    kosztować chyba 3,50.... Zielony wtedy byłem i nie pomyślałem, że konduktor
    może wziąć pieniądze do kieszeni.... Od tej pory zawsze żądam biletu. Co z
    tego.... LINIA KARPACZ - JELENIA GÓRA jest zamknięta z powodu zbyt małych
    przewozów pasażerskich....... na papierze....


    Oj, czepiłeś się tego Karpacza... Te pociągi naprawdę na codzień
    jeździły puste, tylko w okolicach weekendów i świąt osiągały w
    miarę przyzwoite (rzędu 50%) zapełnienie. A ci, co z nich
    korzystali, przy kontroli biletów okazywali się często kolejarzami
    albo osobami uprawnionymi do 100% zniżki na PKP. Linia do Karpacza
    nie miała szans. Z jednej, bardzo prostej, przyczyny - autobusy
    dojeżdżają do Karpacza Górnego i Wangu, a pociągi kończyły bieg na
    peryferiach miasta, na samym dole. Nikomu nie chce się pieszo
    wspinać pod górę z bagażami pół godziny albo i dłużej. Owszem,
    gdyby puścić jakiś szynobus na trasie JG - Mysłakowice - Kowary -
    Kamienna Góra - Marciszów, to może mógłby on zahaczać i o Karpacz,
    ale pociągi SP42 + 2Bh przewożące (realnie, nie na papierze!)
    kilkanaście osób, jadące 20 km/h, należało zlikwidować. Tym
    bardziej, że szans na poprawę sytuacji nie ma i nie było (linii
    się nie przedłuży, a szynobusów brak), stan techniczny linii się
    pogarszał, a ludzie już dawno przesiedli się do busów i autobusów
    PKS. I to, czy konduktor wziął od Ciebie i współpasażerów w łapę,
    IMHO nie miało żadnego wpływu na los pociągów do Karpacza. Jeżeli
    już koniecznie chcesz podawać przykłady linii z Dolnego Śląska, to
    dużo lepsze byłyby np. Brzeg-Nysa (tam naprawdę ludzi sporo
    jeździło, widziałem pociągi złożone z czterech wagonów Bh pełne
    ludzi), czy Wrocław Psie Pole - Trzebnica, gdzie powinny kursować
    szynobusy, zamiast dziesiątków autobusów PKS i prywatnych.

    Marek A. Salwa





    Temat: Wrocek-Jelenia czyli poparcie parlamentarzystów


    Dolnośląscy parlamentarzyści obiecali swoimi działaniami na forum krajowym
    poprzeć m.in. następujące projekty:


    Pogadają, zlecą komuś opracowanie strategi i kosztów z nią związanych
    i na tym skończy się.


    modernizacji wrocławskiego węzła kolejowego – bez tej inwestycji nie jest
    możliwe zrealizowanie zintegrowanego systemu transportu na Dolnym Śląsku;


    jakoś transport publiczny działa. Osobiście nie wierzę, że kolej
    wkomponuje się w transport w aglomeracji
    wrocławskiej i podwrocławskiej. Czas kolei minął bezpowrotnie... Już
    wiele lat trąbiono, że czas aby kolej
    obsługiwała komunikację podmiejską i na tym skończyło się.
    Co z tego, że pociągiem da się szybciej dojechać z Leśnicy do
    Wrocławia niż tramwajem jak tych pociągów
    nie ma, a na stacji Leśnica panuje najgorszy niesprzątany szalet
    publiczny.
    Zresztą swego czasu wprowadzano tzw. bilety aglomeracyjne, PKP
    oczywiście spóźniło się, a na reklamówce
    tych biletów straszy ... niebieski kibel...


    remontu linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra – celem projektu jest
    zwiększenie prędkości jazdy pociągów na tej trasie. W związku z licznym
    ograniczeniami przejazd pomiędzy Jelenią Górą a Wrocławiem, który w latach
    trzydziestych ubiegłego wieku zajmował mniej niż 2 godz. dziś zajmuje  ponad
    3 godziny 25 min.


    Większość już przesiadła się do PKS-u. Ludzie jeżdżą jeszcze na trasie
    do Wałbrzycha, bo tam jest
    relatywnie słaba konkurencja busiarzy. Nie wiadomo jak długo...
    W sumie to jest cholernie ciekawe co będzie z linią do Jeleniej, czy
    upadnie i zostaną 4 pociągi jak kiedyś
    na zamkniętej trasie Wrocław Sobótka. Czy jednak coś zmieni się. W tej
    chwili straszą tam kible...
    może szynobusy uratowały by linię.

    I paradoksalnie w aglomeracji wrocławskiej kolej zdecydowanie upada,
    jakby pod prąd tendencji szybkiego rozwoju Wrocławia.
    Tomek





    Temat: Rentowne przewozy PKP


    A ja mam taki pomysl:
    moze by tak zalozyc ogolnopolski fundusz wspierania kolei, dzialajacy
    podobie jak ogolnopolski fundusz wspierania niepelnosprawnych. W
    bankach, sklepach i na poczcie lezaly by odpowiednie, juz wypelnione,
    blankiety i kazdy w przyplywie dobrej woli moglby grosik na PKP
    dorzucic. Mozna by bylo tez przeprowadzic akcje medialna w radio i
    telewizji, i zorganizowac kilka koncertow charytatywych (z piosenka
    kolejowa na przyklad). W dalszym etapie mozna by ustawic na dworach
    skarbonki i przeprowadzic kweste na ulicach...


    no i jeszcze może fundusz wsparcia dla stoczni, hut, kopalń, zadłużonych klu
    bów piłkarskich, szpitali itd. wyciąganie kolejnych pięniędzy od społeczeńst
    wa nie jest rzadną metodą. W/w propozycja wsparcia jest identyczna jak próba
    wprowadzenia winiet. Konsument nie może dwa razy płacić za to samo. Ja mam i
    nna koncepcję dotyczacą jednej lini kolejowej np.na dolnym sląsku zlikwidowa
    ć przewozy pasażerskie na liniach: Jelenia Góra- Lwówek, Sedziszów-Lubawka,
    Wałbrzych-Mezimesti oraz Jaworzyna-Legnica. Zaoszczędzone w ten sposób zainw
    estować w linie Wrocław-Jelenia Góra. Moim zdaniem lepiej jest robić jedną r
    zecz lepiej niz kilka byle jak. Lini Wrocław-Jeleniia Góra wiadomo w jakim j
    est stanie tech jednak napewno ma dobre perspektywy przy odpowiednich inwest
    ycja. Jezeli to nie pomoże to trzeba sie powaznie zastanowić nad ogółnym sen
    sem istnienia PKP.Natomiast co do pozostałych w/w lini lokalnych: przyobecny
    m stanie naszej całej gospodarki nigdy te linie nie będa zarabiać na siebie.
    Tam wystarczy trasport drogowy. Kazdy zainteresowany niech sobie sprawdzi il
    ośc kursów PKS z Lubawki do Kamiennej Góry i porówna czasu przejazdu z PKP
    jas





    Temat: Rozkład jazdy z 1950
    Witajcie.

    Dobrych dziesięć lat w stecz, wszdłem w posiadanie rozkładu jazdy PKP z roku
    1950-któregoś. Nie znam dokładnego roku, ponieważ rozkład nie posiada
    kilkunastu pierwszych stron. O roku wnioskuję z nazwy obecnych Katowic - na
    rozkładzie widnieje nazwa Stalinogród. A więc był to okres przed śmiercią
    Stalina. Z rozkładu można dowiedzieć sie wielu ciekawych informacji o
    kursowaniu pociągów i liniach w tamtym okresie.

    Wniosek nasuwa sie podstawowy jeden - był to okres rozkwitu PKP. Na
    zamkniętych i nieistniejących obecnie liniach (dolny śląsk) np: Kamienna
    Góra - Okrzeszyn i Jawiszów // Jugowice - Walim // Węgliniec - Czerwona Woda
    // Strzegom - Malczyce i Malczyce - Jawor // Bolesławiec Zachodni - Iwiny //
    Złotoryja - Leszczyny .... kursowało co najmniej kilka pociągów na dobę. Na
    lini Legnica - Złotoryja - Lwówek - Gryfów kursowały nawet pośpiechy.

    Sytuacja ta była zrozumiała dla tego okresu, kiedy to władza ludowa i nakazy
    pracy przyporządkowywały ludzi do zakładów pracy, a przecież komunikacja PKS
    była w powijakach. Co ciekawe czas podróży w czasach obecnych zbliża się do
    lat 50. Podróż z Jeleniej Góry do Wrocławia trwała wtedy 3 godz. 40 minut
    (trakcja parowa), czyli nie trwała wiele dłużej niż dzisiaj.

    Na linii Jelenia Góra - Mysłakowice i dalej Karpacz lub Kamienna Góra
    kursowało około 20 pociąów w jedną stronę, a czas przejazdu był praktycznie
    taki sam jak jeszcze rok temu.

    Ciekawostką chyba są linie wąskotorowe, których wtedy było bardzo dużo. Z
    Wrocławia z okolic Dworca Nadodrze wychodziła linia wąskotorowa, biegła
    wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej (prawdopodobnie po obecnej trasie linii
    tramwajowej) w kierunku Trzebnicy i tam łączyła się z (chyba już
    zlikwidowaną doszczętnie) linią do Milicza i Żmigrodu.

    No nic, kilka lat temu można powiedzieć byłem miłośnikiem kolei,  a teraz
    niestety nie mam na to czasu, choć miło było sobie przypomnieć dawną
    fascynację.

    Pozdrawiam obecnych MK
    Piotr. M.





    Temat: [DlnŚl](Nie)drogo pociągiem do Niemiec
    http://tinyurl.com/pves9

    Tylko 20 złotych kosztuje bilet kolejowy, dzięki któremu można zwiedzić Bautzen,
    Zittau i Goerlitz oraz miejscowości położone w tych powiatach. W cenie jest
    także dowolna ilość przejazdów niemieckimi tramwajami i autobusami. Propozycja
    na końcówkę wakacji ciekawa, ale nie dla wszystkich.

    O przedłużeniu umowy Dolnośląskich Przewozów Regionalnych Polskich Kolei
    Państwowych ze Związkiem Komunikacyjnym Górnych Łużyc (Niemcy) poinformowało
    Polskie Radio Wrocław.
    Dzięki umowie funkcjonuje tak zwany bilet Euro-Nysa w którym za równowartość 5
    euro czyli 20 złotych możemy podróżować z Polski do Goerlitz, Bautzen, Zittau,
    oraz do okolicznych miejscowości.

    Na podstawie tego biletu w Goerlitz czy Bautzen turyści do woli mogą jeździć
    miejskimi tramwajami i autobusami. – Bilet nie ma ograniczenia co do liczby
    przejechanych kilometrów. Ważny jest do godziny czwartej rano następnego dnia –
    informuje PKP.

    Dla jeleniogórzan to ciekawa propozycja, ale w realizacji niezbyt łatwa. Nie ma,
    bowiem, bezpośredniego połączenia kolejowego z Niemcami. Bilet Euro-Nysa bez
    kłopotu można nabyć w kasach jeleniogórskiego dworca. Tylko, co dalej? Trzeba
    dostać się do Węglińca. Jedyny pociąg do tego miasta odjeżdża po południu
    (15.18), a do celu przyjeżdża przed godz. 17. Potem przesiadka do składu do
    Goerlitz, dokąd przyjeżdżamy przed godz. 19.
    Na zwiedzanie i podróżowanie czasu pozostaje niewiele.

    Mieszkańcy stolicy Karkonoszy i okolic mogą także autobusem PKS dojechać do
    Bolesławca lub Zgorzelca, skąd odjeżdżają pociągi bezpośrednio do Niemiec.
    Problemów nastręczy droga powrotna, ponieważ także trzeba będzie skorzystać z
    usług autobusowego przewoźnika.

    Na razie nie wiadomo, jakim zainteresowaniem cieszył się bilet Euro-Nysa w
    Jeleniej Górze. Chętniej korzystali z niego wrocławianie, którzy mają
    bezpośrednie pociągi do Goerlitz. Czy uda się przywrócić choćby jeden skład
    dziennie, który w sezonie turystycznym połączyłby stolicę Karkonoszy z miastami
    naszych zachodnich sąsiadów? Jak dowiedzieliśmy się w Zakładzie Przewozów
    Pasażerskich PKP taka możliwość nie jest brana pod uwagę.

    – Tylko dzięki dotacji urzędu marszałkowskiego udało się utrzymać połączenia z
    Węglińcem – argumentują kolejarze. Nikt z PKP nie wpadł na pomysł uruchomienia
    weekendowych turystycznych pociągów z Jeleniej Góry do Goerlitz. Tymczasem w
    Niemczech koleje przeżywają renesans. Naszym zachodnim sąsiadom opłaca się nie
    tylko utrzymywać połączenia, lecz także sprzedawać promocyjne bilety po
    atrakcyjnej cenie.





    Temat: Pociągi do Trutnowa - fotki.


    Fajno, fajno, ale popraw proszę na stronie błąd ortograficzny. Nie "5
    lipiec", bo nie było w tym roku pięciu lipców. "5. lipca" (ta kropka po
    5 też jest ważna).


    Ok. Zaraz poprawię, dzięki za uwagę.
    Natomiast jeśli chodzi o wrażenia z pierwszego przejazdu  to
    oczywiście są bardzo pozytywne.
    Z ciekawostek mogę podać, że w Lubawce wsiada pilot z Viamontu i
    czeski konduktor sprzedający bilety oczywiście z przenośnego
    terminalu.
    Tak jak wcześniej podano polskie bilety ważne są do Kralovca, a
    czeskie do Lubawki.
    Bilet powrotny z Kralovca do Trutnova kosztuje 36 koron, więc ok. 5zł.
    Jeśli chodzi o zauważone zmiany to zlikwidowane zostały SSP między
    Kamienna Górą a Lubawkę,a było ich OIDP 3 sztuki, teraz wszędzie są
    sierżanty, ale na szczęście szlakowa nadal wynosi 60 km/h. Niestety
    nie postarała się wrocławska PLK-a, ponieważ między Sędzisławiem a
    granicą państwa nie wykonano porządnie wycinki krzaków i sporo ich
    jeszcze wchodzi w skrajnie,a przed samą Lubawkę pociąg jedzie w takim
    naturalnym "tunelu" z krzaków znanym z wąskich torów. :) Ponadto w
    Lubawce nie ma już budynków nastawni, co zresztą nie powinno dziwić,
    gdyż oba groziły zawaleniem.
    Jeśli chodzi o frekwencję to można było zauważyć tendencję wzrostową,
    gdyż drugim kursem jechało zdecydowanie więcej osób niż pierwszą parą
    pociągów, co pozwala optymistycznie patrzeć na przyszłość tego
    połączenia i być może pociągi pojadą także po wakacjach.
    Ogólnie wszystko byłoby jeszcze lepsze gdyby pociąg (ten o 12 z
    Trutnova) obsługiwany przez Viamont dojeżdżał do Kamiennej Góry, a nie
    tylko do Lubawki. Przecież Lubawka to obecnie  tylko przystanek
    osobowy, i pierwszą stacją na terenie PL jest KG, więc nie powinno być
    chyba z tym problemu. A dla turystów miałoby to spore znaczeni, gdyz z
    KG można się zdecydowanie łatwiej wydostać bezpośrednimi PKS-ami do
    Wrocławia, Legnicy, Wałbrzycha czy Jeleniej Góry.





    Temat: Impreza Krośniewice -> Gniezno


    2. O PKSach nic nie wiemy i brzydzimy sie ta wiedza ;-)


    Wy tzn. Ty i brzych? I czy dotyczy to również innych niekolejowych
    środków transportu? ;-)


    | A zatem:
    | Warszawa Cent. -Kutno        6.00 -7.09    IC Ślęża 1611,
    | Kutno -Krośniewice           8.05 -8.30    PPKS Kutno.

    Drogo troche... Sieciowke by... No, ale na jeden raz to chyba nie
    warto.


    Zwłaszcza do jazdy PKSem to bardzo by Ci się ta sieciówka przydała...


    | Mi raz udało się zdążyć na pospieszny pekaes o 7.02, który akurat się
    | spóźnił i przyjechał 7.14 h. (relacja Płock -Jelenia Góra, obsługa: PPKS
    | Gostynin).

    W czym to jest lepsze od jechania autobusem o 8.05? Znow
    maksymalizacja kosztow? ;-)


    Więcej czasu w Krośniewicach.


    | Z peronu na stacji w Kutnie trzeba pójść przejściem podziemnym na południe
    | (w przeciwną stronę niż do budynku stacyjnego) - wychodzi się na ulicę obok
    | przystanku PKS. Zatem nie trzeba iść na dworzec autobusowy; przystanek jest
    | tuż przy stacji kolejowej!

    A mnie sie zawsze zdawalo, ze do autobusu w Kutnie wsiada sie przy
    budynku stacyjnym. Jakos mi sie obija w glowie wielka tablica z
    odjazdami (a moze i z przyjazdami...


    A nie jest to tak, że tam była tablica, ale dotyczyła odjazdów z
    dworca PKS? A teraz to nie wiem, czy w ogóle w Kutnie jeszcze jest
    dworzec PKS.

    o---------------------------------------------------------------o
    | Tadeusz Franciszek Zieliński                                  |
    | tadeusz.zielinski[małpka]iname.com                            |
    o---------------------------------------------------------------o
    | Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą |
    o---------------------------------------------------------------o





    Temat: Jak PKP traktuje swoich pasazerow...


    Zycze tym sukin.... Z PKP zeby wreszcie wszyscy wyladowali na bruku tam,
    gdzie ich miejsce od dawna i zeby wreszcie powstala normalna kolej, gdzie
    klient sie choc troche liczy...


    Ja tez z utesknieniem czekam na moment az wreszcie zdechna i na trasach
    gdzie panuje monopol PKP z wagonami dla niepalacych czy to odnowionymi
    czy starymi ale zawsze przesiaknietymi dymem tytoniu niczym mordowania
    z PRl-u pojawi sie w miare normalna
    komunikacja autobusowa lub prywatne busy. Na Dolnym Slasku w temacie
    dojazdow
    w Sudety koniec PKP jest juz bliski. Czekam az wreszcie zamkna trasy
    Klodzko - Kudowa,
    Klodzko - Walbrzych, Jelenia Góra - Szklarska Poreba. Wtedy jest
    szansa na bardziej normalny dojazd w Kotline Klodzka z duza liczba
    kursow PKS-u i pewnie pojawi sie jakis prywatny bus.
    Juz w tej chwili do Klodzka czy do JeleniejGory jezdza praktycznie
    pospiechy do Jeleniej ze srednia predkowscia mniejsza niz 40 km/h.
    A sentymenty mozna miec do tych lini ale co z tego, pare let temu
    chcial na trase Kamienna Gora - Lubawka wejsc czeski przewoznik. Nawet
    mial plany uruchomienia polaczenia do Kralovca a wiedz plany stworzenia
    miedzynarodowej lini. Czeski przewoznik zjawil sie na wiesc o tym, że
    PKP zamyka linie. I co wyszlo jedno wielkie gó.no, nie damy lini
    Czechom.
    Jeszcze troche pojezdzilo sobie PKP a potem jak konkurencja zniknela to
    linie normalnie
    sobie zamkneli. Zaraz rozbiora tory...
    Niech szybko zamkna wszystko i niech ktos prywatny zacznie wozic po
    tych torach
    ludzi od teraz - to jedyny ratunek!
    Ale tak nie bedzie, za chwile rzad Polski wynegocjuje dluzszy okres
    przejsciowy na wprowadzenie konkurencji na tory, a PKP bedzie dalej
    uprawiac polityke powolnego upadku.
    Ile przy tym nerwow straca pasazerowie? tego nikt nie wie, szkoda
    normalnych ludzi.

    pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Osobówki Wrocław - Gorlitz i Poznań - Frankfurt (Oder)


    Mam pytanie o zapełnienie tych pociągów, punktualność i taryfe ;) Tzn
    jak jest z biletami przez granice - wiem że są jakieś promocyjne
    powrotne, ale chodzi mi o jednorazowe przekraczanie. A może da sie


    Moge sie wypowiedziec o trasie Wroclaw-Goerlitz. Tu mozna kupic
    Bilet calodzienny Euroregiony Nysa.
    http://zvon.de/index.php?whl=12020000&lg=pl
    Bilet mozna kupic za 20 zl w kasie nr 9 na dworcu Wroclaw Glowny.
    Jak 9 zamknieta, to trzeba do starszego kasjera (kasa 3)
    Mozna tez w Legnicy, Boleslawcu, Weglincu, Zgorzelcu (ale chyba nie Miasto).
    Dzieki temu biletowi mozesz jechac:
    - w PL pociagiem od Boleslawca do granicy i od Jeleniej Gory do granicy,

    - w Niemczech wszystkimi srodkami komunikacji w regionie obslugiwanym
      przez ZVON. Czyli np. pociagami od Goerlitz do Zytawy (Zittau),
      Budziszyna, Weisswasser. Komunikacja miejska w tych miastach, autobusami
      na trasach, gdzie nie ma kolei itp.
    Bilet wazny caly dzien, wiec mozna jezdzic do woli.
    Przjazd przez granice oczywiscie tez bezproblemowy.

    Mozna jeszcze kupic bilet zbiorowy na 5 osob za 75 zl.

    Mozna jeszcze kupic bilet Euro-Nysa w wersji PKS. Sa one wazne
    na niektorych trasach PKS Zgorzelec, Luban i Boleslawiec.
    Nie sa wazne w pociagach PKP. W Niemczech j.w. Dodatkowko
    mozna z ich pomoca jezdzic w pociagach Os o Sp w Libereckim Kraju
    w Czechach. Koszt 20 zl (ale chyba od niedawna + 22% VAT, czyli 24,40)
    na 1 osobe i 50 (61) zl graupa do 5 osob.

    Jesli ktos wybiera sie do Drezna, to wystarczy Euro-Nysa i bilet
    od Grosshartau do Drezna. Grosshartau to ostatnia stacja w strefi ZVON.
    Pociagi RE co prawda tam sie nie zatrzymuja, tylko RB, ale to niczemu nie
    przeszkadza. Mozna spokojnie jechac z taka kombinacja.

    Pociagi do Goerliz zawsze sie zpozniaja jakies 15 minut. Zatem nie
    mozna zdazyc na skomunikowany pociag RE do Drezna i trzeba zaczekac
    na nastepny RB. To powoduje, ze przyjezdza sie do Drezna ponad
    godzine pozniej.

    Tloku nie ma - do Legnicy, Boleslawca dosc duzo ludzi jedzie, ale
    przez granice znikoma ilosc przejezdza.

    Mirek





    Temat: [ Sz ] Cięcia, jakich nie było

    Użytkownik "Igor Nowak"


    Mam pytanie do Pana Chańko. Co w Nowym Roku będzie z liniamii wychodzącymi
    ze
    Szczecinka? Chodzi mi głównie o trasy do Słupska, Runowa i Chojnic.
    Wyczytałem gdzieś wypowiedź Pana Jastrzębskiego, że do Chojnic i Słupska
    UM
    nie zamierza dopłacić ani złotówki. Czy po ewentualnej likwidacji pociągów
    będzie uruchomiona komunikacja autobusowa PKP. Tam przecież w soboty i dni
    świąteczne nie jeździ żaden autobus PKS!!!


    Że co???

    SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE

    5:20 7:05 A V  SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K.
    7:40 9:25 B U V k  SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K.
    8:40 10:53 C L  SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE przez SILNOWO, ZŁOCIENIEC
    13:00 15:13 U  SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE przez SILNOWO, ZŁOCIENIEC
    13:30 15:15 L m V  SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K.
    16:00 17:35 J L m V  SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K.

    SZCZECINEK - MIASTKO

    8:00 10:20 A  SZCZECINEK - SŁUPSK przez BIAŁY BÓR, MIASTKO
    15:00 16:05 T U V  SZCZECINEK - GDYNIA przez BYTÓW, KARTUZY
    18:40 20:25 L P  JELENIA GÓRA - USTKA PĘTLA przez GŁOGÓW, MIASTKO

    SZCZECINEK - CZŁUCHÓW

    8:50 10:12 C L  SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE D.K.
    9:50 11:15 U  ŚWIDWIN - CHOJNICE przez POŁCZYN-ZDRÓJ, CZŁUCHÓW
    11:50 13:41 U  SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE,D.K., SIERPOWO
    13:25 14:47 U  SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE D.K.
    18:40 20:04 U  SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE,D.K., BIŃCZE

    pozdrawiam aron





    Temat: Zmiana myslenia w PKP PR?


    Jeden cytat z artykułu "PKP chcą pomocy od państwa" z dzisiejszej
    Rzeczpospolitej

    "- Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów
    większy niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje
    Leszek Ruta."

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051026/ekonomia/ekonomia_...

    Czy w PKP PR wreszcie zrozumieli że "taktyka" ograniczania kosztów przez
    likwidację połaczeń z roku na rok nie przyniosła im spodziewanych rezultatów
    tylko dałszy odpływ pasażerwów? Od dawna wiele osób słusznie twierdziło, że to
    droga donikąd. Bo weźmy pierwszy przykład z brzegu. O ile zmniejszył się ruch
    pasażerów z Wrocławia do Kłodzka w związku z zawieszeniem pociągów do Stronia
    czy ograniczeniem oferty do Kudowy? Ile osób wybiera bezpośredni autobus
    zamiast bawić sie w kombinacje typu "do Kłodzka jadę PKS a z Kłodzka PKP".


    "Według prezesa Przewozów Regionalnych bez pomocy rządu spółka nie przeżyje.

    - Stanęliśmy pod ścianą. Wyczerpaliśmy już proste rezerwy w ograniczaniu
    kosztów. Bez pomocy publicznej władze PKP będą musiały się zmierzyć z
    koniecznością podjęcia decyzji o likwidacji spółki - powiedział Leszek Ruta.

    - Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów większy
    niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje Leszek Ruta. "

    Likwidacja spólki PKP PR jest konieczna, bo chyba już nic nie da sięz tej spółki
    uratować. Lepiej zniszczyć, niż restukturyzować i wprowadzaćzmiany...

    A  teraz pytanie skoro wpływy z biletów się zmniejszają to dlaczego spółka PKP
    PR zawiesiła ruch na liniach kolejowych:
    Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Wałbrzych-Lubawka, Kłodzko Miasto-Stronie Śląskie,
    skoro dotacj a w 2003 roku wynosiła 21 mln, a w 2004 roku 41 mln złotych?
    Te 10 pociągów na dobę aż tyle nas kosztowało?

    Odpowie ktoś, jakiś "kolejarz", czemu tak jest w PKP PR? I że tak naprawdę
    dotacja nie idzie na kursowanie pociągów (bo PKP PR, nie płaci czasem nawet za
    prąd, nie mówiąc jużPKP Cargo za lokomotywy i PLK za infrastukturę, to gdzie
    nasze pieniądze idą?) czy na pensję pracowników, którzych jest za dużo?





    Temat: Pytania o tramwaje w Koszalinie


    Ta kreske w ksiazce Buefe'go odczytywalem raczej jako brak jasnej
    informacji
    o ukladzie torow. Zauwaz, ze publikuje on schematy ze Slupska, Stralsundu,
    Szczecina, a o Koszalinie ani slowa. Zdjecia zadnego tez nie uswiadczysz.


    Z tych widzialem tylko Slupsk, gdzie tak na prawde zaznzcayl tylko odcinek
    dwutorowy. Ukladu mijanek czy koncowek brak. Kreska raczej zaznaczal konce
    tras linii (takie cos jest np. dla Legnicy kolo dworca kolejowego gdzie
    konczyly sie dwie linie i jeszcze byl jedna przelotowa, a byla tylko zwykla
    mijanka).

    No a jesli chodzi o zakret przed dworcem, to wydaje mi sie, że nie było
    tam
    zadnego. Najblizszy byl przy dzisiejszej dyrekcji PKSu, czyli w dzisiejsza
    ulice Zwyciestwa (a nie jak twierdza niektorzy w Dworcowa).


    Szczerze mowiac ja nie widzialem zadnego zdjecia z tramwajem skrecajacym
    kolo dworca. Na jednym z zakretem, mam wrazenie, ze rozpoznaje istniejacy do
    dzisiaj budynek przy Zwyciestwa obok PKS, bo przy Dworcowej zreszta jest
    inny typ zabudowy. Drugi jest juz z Mielna, z hotelem istniejacym do
    dzisiaj.

    Chyba jednak stanowi pewien problem. Po pierwsze pojazdy Stadtbahnu
    kursowaly
    dosc czesto (co 10 min) i to nie zawsze jako solowki. Do tego takt 20
    minutowy
    kolei plazowej i mamy juz spory tlok. Po drugie czy na domniemanej mijance
    przed dworcem było miejsce na obrocenie skladu 'Maximum' + 2 doczepki
    4-osiowe?
    A przeciez zdazalo sie, ze jechaly dwa sklady jeden za drugim.


    Ja w Legnicy do dzisiaj nie moge wyjsc z podziwu jak sobie radzono przed
    dworcem, gdzie mapy z dokladnym torowiskiem, nie pokazuja nic innego jak
    tylko zwykla mijanke (inna rzecz ze potem wybudowano petle), a ten uklad
    nieco bardziej skomplikowany jak na Rynku w Koszalinie byl tylko na
    pl.Wilsona w ciagu ul.Libana, gdzie w pewnych okresach zreszta tez byla
    koncowka linii.
    Dla dlugich skladow wystarczy tylko odpowiedno dluga mijanka. BTW zrobilem
    sobie siec Koszalina w BAHN i jakos to dziala z takim ukladem torow przy
    dworcu, z czestotliwoscia j.w.
    Bardziej skomplikowane uklady z 3 torami byly w Jeleniej Gorze bodajrzew
    kolo Dworca Glownego i w Cieplicach na pl.Piastowskim.

    W kazdym razie dziekuje bardzo za probe wyjasnienia moich watpliwosci.


    Mialem cicha nadzieje na wywolanie szerszej dyskusji :-)
    Pozdrawiam,





    Temat: W-ch - Kłodzko - W-ch z jedna bonanzą


    Się nie sprawdziło, bo trzeba było potem z zarezerwowanych miejsc przeganiać
    tych, co sobie tam usiedli. Albo robimy w wagonie całkowitą rezerwację, albo
    wcale. RF to taki ni pies, ni wydra. Masz miejscówkę i nie masz miejscówki.


    Swego czasu miałem okazje podróżować co jakiś czas pociągiem z RF, na
    początku faktycznie było sporo zamieszania, ludzie nie wiedzieli czy
    wogóle mogą tym jechać bez miejscówki, o zajmowaniu komuś miejsca nie
    wspominając. Gdy wsiadłem po roku do tego samego pociągu sytuacja
    diametralnie sie zmieniła, spora większość pasażerów zwracała uwage na

    przedziału. Niestety jak sie juz ludzie przyzwyczaili to pociąg
    zlikwidowali.


    A porównujemy, przypominam, luźną bonanzę i zatłoczony wagon
    przedziałowy.


    Przypomne też że jest zatłoczony bo większość nie lubi jeździć bonanzą
    w dalekie trasy


    I całe szczęście. Gdy wsiadam do pośpiesznego z bonanzą w składzie, od razu
    kieruję swe kroki do tej bonanzy, bo tam ma luz i spokój, mogę sobie
    porozkładać manele, wychylić się przez okno i rozprostować nogi.


    Wszystko OK, ale są sytuacje gdy na kolejnej stacji dosiada sie sporo
    osób, wtedy mamy sytuacje np 70% zapełnienia w bonanzie i 120% w
    przedziałowym. Wtedy nie jest już tak wesoło. Oczywiście gdy znam
    pociąg i wiem jak rozkłada sie frekwencja na trasie i wiem że jak
    wsiąde do luźnej bonanzy i taką dojade do celu, też wybieram bonanze.

    Ale nie chodzi o mnie ani o Ciebie i co kto woli, tylko o podróżnych i
    stosunek do nich PKP PR. Czy wobrażasz sobie jakis PKS który
    wypóściłby na trase Kraków-Jelenia Góra autobus miejski (w przypodku
    bonanzy odpowiednikiem byłby chyba niezmodernizowany Ikarus 260)?.
    Chyba zgodzisz sie ze mną że takie połączenie nie cieszyłoby sie
    popularnością. Tak samo nie bedzie się ciszyć popularnością pociąg w
    którym podrózny ma do wyboru gnieść sie w 8 osób w przedziale (lub
    stać) albo jechać nieprzystosowaną do dalszych podróży bonanzą.





    Temat: Żary - Węgliniec 2006/2007


    I ogólnie wszystko ładnie i pieknie, gdyby nie rozkład..... Ułożono go
    tak, coby chłopaki na szopę mogli sobie vlakom dojechać, a nie jakimś
    tam :) PKSem. Przyjazdy do Węglińca tuż przed 6 i przed 18, odjazdy 20
    po w/w godzinach.


    Sens tego pewnie taki że poranny pociąg do Węglińca to podsył, wracając
    przywozi uczniów na 8 do szkoły do Żar (do Żagania też od biedy zdążą po
    przesiadce). Po południu odwrotnie. Dużo wazniejszym jest fakt, że będzie
    można wydostać się z Żar/Żagania do Wrocławia w niedzielę pod wieczór - PKS
    pewnie przestanie puszczać kilka autobusów pod rząd na kursie o 17.


    Z drugiej strony - dobre skomunikowania rano i popołudniu na Jelenią
    Górę (ale kto wsiądzie przed 5tą rano w Żaganiu czy Żarach do JG ??)
    oraz popołudniu do Legncy (rano ponad 30 min przesiadki).


    Ten pociąg o 5 z Żar nie jest taki bezsensowny, tylko że jeździ w (D). Kiedyś
    był o tej porze codzienny i umożliwiał jednodniowy wypad z Żar/Żagania w
    Karkonosze, np. w sobotę, a także wcześniejszy dojazd do Wrocławia (gdy Bóbr
    jeszcze jeździł ok. 7).


    A tego, kto układał rozkład dla węzła Węgliniec, to należałoby za j***
    powiesić : przyjazd Asz z ŻG o 17:58, odjazd do Zgorzelca 17:56....
    Panowie, co by tu jeszcze sp*****ć ??


    Mnie się wydaje że kierunki Żary-Zgorzelec generują najmniej potencjalnych
    przesiadkowiczów w Węglińcu, co nie oznacza że należy te pociągi rozkomunikować.


    Powroty : popołudniu tez jako-taka przesiadka z Legnicy (również ponad
    30 minut) i jeszcze gorsza przesiadka z JG (45 min). Natomiast ciut
    lepsza ze Zgorzelca.


    Ta przesiadka z Legnicy (a właściwie z Wrocławia) umożliwia dojazd z Wrocławia
    w okolice Żar w piątek po południu (Bóbr trochę za wcześnie), co jest ważne
    przy dużej liczbie studiujących.

    Ogólnie mimo niedociągnięć uruchomienie Węglińca znacznie zwiększy możliwości
    podróżowania z Żar (btw. kończy się malowanie wewnętrznych ścian dworca w tym
    mieście).





    Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex

    Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:

    Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex.
    Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław -
    Lublin,
    jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.

    Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie
    na
    zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej
    likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie
    rozwiązanie,
    niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie
    Lubelszczyzny
    z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest
    korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który
    dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS
    Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy -
     ... -
    Wrocław - Kłodzko.

    Zastanawiam się tylko, co zmieni się od 4.05 w obsłudze BYSTRZYCY?
    1. Rozkład wydaje się pozostanie bez zmian +
    2. Cena będzie nieco niższa (+)
    3. Tabor podejrzewam dadzą gorszy, choć i ten obecny pozostawiał wiele do
    życzenia (-)
    4. Dla MKów: czy dalej EP09, a jeśli nie to co zamiast?

    A na marginesie: chyba jeszcze PRUSA mają też zdegradować.


    Jak tak dalej pójdzie to Lubelszczyzna niedlugo bedzie biala plama na mapie
    kolejowej Polski. Niedlugo bedzie tylko miedzynarodowy do Kijowa, 2lub 3
    pospiechy do Warszawy, nocne do Wroclawia i Poznania pewnie tez padna. Za
    kilka lat zeby zobaczyc pociag osobowy trzeba bedzie jechac do stlicy. Boze
    nie dopusc do tego.





    Temat: Diagnostyczny w Strzelinie


    Czasami myślę, że dobrze, że Wrocław ma tą E30, bo chyba niedługo
    przestałoby się tam dojeżdżać pociągiem - wszystkie linie wyjazdowe oprócz
    E30 i kierunku na Poznań lecą na łeb - w przyszłym RJ-cie to do Jeleniej
    czy
    Głogowa to się chyba przez Legnicę będzie jeździć o ile w ogóle będzie
    ktoś
    jeździł.


    Jakos nie zauwazylem zadnych planowanych obnizen szlakowej na linii do
    Glogowa, oprocz zamkniecia jednego toru Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski
    (obecnie ZTCP 70), lecz zapewne beda nowe ograniczenia. Jakies obnizenia
    beda w kilometrach 166., 167., 350. - lecz to juz za Zielona Gora.
    Obecny czas przejazdu to przeciez katastrofa. Osobowka turla sie te 100 km
    do Glogowa 2,5 godziny ! Ale to jeszcze nic. Do Zielonej Gory jest 154 km i
    bezposrednia osobowka dociera tam w 3:40, co przeciez jest juz zupelnie
    smieszne dla potencjalnego klienta, gdyz PKS jest tanszy a w przyblizeniu ma
    podobny czas przejazdu. W druga strone jest minimalnie lepiej (m.in. Wolow -
    Brzeg Dolny na jednym 100, na drugim 30).
    Ostatniemi czasy PKS Zielona Gora swoimi autobusami jedzie do ZG przez
    Glogow, gdyz tam dzieki polityce PKP pojawila sie ostatnio liczna klientela.
    BTW: pociag Wroclaw - Legnica - Glogow PKP PR i tak chca wyciac. Zwrocic
    wypada uwage, ze do Legnicy podroz znowu wydluzyla sie o kolejne 10 minut, a
    pociagi docieraja niekiedy przed czasem - to chyba ta "rezerwa
    modernizacyjna". Ale w takim tempie, jak obecnie to sie odbywa (prace
    aktualnie w ogole nie postepuja, bo "madre glowy" z PLK dopiero oglaszaja
    przetarg) odcinek Wroclaw - Legnica zostanie zmodernizowany za jakies 10
    lat...
    W biezacym roku, remont przeprowadzac chca od Miekini tylko do Przedmoscia
    Sw. (!!!). dla niewtajemniczonych podam, iz PŚ nawet stacja nie jest - to
    zwykly P.O. Czyli totalna strata czasu i forsy, bo zamkniety bedzie przez
    pewien czas caly jeden tor miedzy Miekinia a ŚŚ. Za rok znowu beda go
    zamykac.
    Tak dla porownania podam, ze A4 remontowana jest na przewazajacej czesci
    odcinka miedzy Legnica i Wroclawiem, dzieki czemu juz w tym roku bedzie sie
    tam gladko jezdzilo. Potem druga czesc. Obiecywane terminy remontu E30 sa
    IMHO absolutnie nierealne.





    Temat: CZ, D, PL - nowy bilet całodzienny
    Od 1. maja wprowadzony zostaje całodzienny bilet, który honorowany będzie na
    terenie zrzeszenia komunikacyjnego ZVON oraz na wybranych liniach w Czechach
    i Polsce. Bilet ten będzie ważny w dniu skasowania (Czechy) i do godz. 04:00
    dnia następnego (Niemcy, Polska).

    Wykaz linii, na których honorowany jest bilet całodzienny /
    Euro-Neisse-Tageskarte / LIBNET+

    Czechy:
    Linie kolejowe ÄŚD:
    K036 Liberec - Tanvald - Železný Brod
    K037 Liberec - Raspenava - Frýdlant - Černousy
    K038 Raspenava - BilĂ˝ Potok
    K039 Frýdlant - Jindřichovice pod Smrkem
    K080 JedlovĂĄ - ÄŚeskĂĄ LĂ­pa (- Bakov nad Jizerou)
    K081 Rumburk - Jedlová (- Dečin)
    K086 Liberec - ÄŚeskĂĄ LĂ­pa
    K088 Rumburk - Jiříkov
    K089 Liberec - Zittau - Rybniąte
    Linie autobusowe ÄŚSAD Liberec, a.s.:
    540 020 Liberec - Jablonec nad Nisou
    540 040 Liberec - Bedřichov
    540 250 Frýdlant - Hejnice - Bílý Potok - Smědava
    Linia autobusowa ÄŚSAD Jablonec nad Nisou, a.s.
    530 160 Jablonec nad Nisou - Liberec
    --------------------------------------------------

    Polska:

    PKS Zgorzelec:
    1791 (Jelenia Góra - Lubań -) Zgorzelec - Bogatynia
    1792 Zgorzelec - Zatonie - Bogatynia
    1793 Zgorzelec - Koźmin / Studniska Dolne / Sulików - Zawidów
    1794 Zgorzelec - Radzimów Dolny - Zawidów
    1795 Zgorzelec - Pieńsk - Bielawa Dolna n. Nysą / Ruszów - Gozdnica
    1796 Zgorzelec - Jerzmanki / Łagów - Pokrzywnik - Wyręba
    1798 Zgorzelec - Pieńsk - Bielawa Dolna n. Nysą - Ruszów
    1799 Zgorzelec - Węgliniec - Zielonka / Ruszów - Gozdnica
    1806 Bogatynia - Białopole - Porajów - Kopaczów
    1807 Zgorzelec - Gronów (- Lubań)
    1808 Zgorzelec - Białogórze - Gronów - Zgorzelec
    1817 Zgorzelec - Bogatynia - Porajów - Kopaczów
    --------------------------------------------------

    Niemcy:

    Zrzeszenie komunikacyjne ZVON:
    Wszystkie pojazdy.
    http://bahn.info.ms/zvon/html/mapka_mala.html - 122kB
    http://bahn.info.ms/zvon/html/mapka_duza.html - 454kB





    Temat: Dolnośląskie przemyślenia - nic nowego zresztą..
    Witam;

    Chciałem sobie zrobić kolejowy, bez-samochodowy, długi weekend na Dolnym
    Śląsku. Jak za "starych czasów".
    PKP wybiło mi z głowy takie głupie fanaberie. Dolny Śląsk to najmniej
    odpowiednie miejsce na takie pomysły...

    Pierwszym punktem programu jest schronisko Orle w Izerach, potem spacer
    dawną Koleją Sowiogórską i pare innych..

    Już od początku, do pomysłu zniechęcił mnie brak Biletu Turystycznego na
    cały weekend. Oczywiście w PR nie raczyli odpowiedzieć na kilka maili, które
    im wysłałem z zapytaniem o jego ważność, info wyczytałem na Grupie.

    Nic tam. Pojadę pociągiem. O dojeździe bezpośrednio do Jakuszyc to możemy
    tylko pomarzyć, mimo trwających od lat prób uruchomienia połączenia
    Szklarska Poręba - Harrachov. Szybko się okazało, że nawet dojazd do
    Szklarskiej Poręby stanowi problem. Dwa pociągi na dobę. Pewnie, kto by
    przecież chciał jechać do jednej z bardziej znanych miejscowości
    turystycznych w środku czerwca.. Nic tam - pomyślałem - pojade z PKP chociaż
    do Jeleniej Góry.

    Niestety, rzeczywistość PRowska zweryfikowała również i to zamierzenie.
    Ponieważ mogę wyjechać we wtorek najwcześniej ok 12 (ze Zbąszynka), w
    Jeleniej Górze byłbym o .. 23.52. Oczywistym wyjściem jest PKS, który jedzie
    4 godziny i jest w Jeleniej o 17... Pociąg z Jeleniej Góry jedzie ok. 3,5
    godziny. Bilet klasy drugiej - 17,20. Po wejściu na www.pks.jgora.pl
    domyślnie wyszukiwarce mamy ustawione "J.Góra-Wrocław". Czas przejazdu - 2
    godziny, 20 zł.. Jeszcze dalej poszedł przewoźnik o wdzięcznej nazwie
    KRY-CHA (www.krycha.pl - zbieżność nazw z "grupową" Krychą nie
    zamierzona:) ) - 15 zł, 1:45, kurs praktycznie co godzine..

    PKS zresztą też mnie zadziwił: brak dojazdu z Jeleniej Góry do Jakuszyc
    (jeszcze w kwietniu polecałem komuś na Grupie to połączenie). Ostatni
    autobus (jak dowiedziałem się na informacji PKS Tour J.G., zreszta pod
    numerem 0-700.. - kto to wymyślił..?) odjeżdża o.. 15. Pozostaje spacer ze
    Szklarskiej do Jakuszyc, a dalej do Orla (czym zresztą akurat sie bardzo nie
    martwie). Jak to mawiano w XVII wieku - przyroda nie znosi próżni... Może
    jakiś bus się trafi. ..

    Następnego dnia z Orla chce sie udać do Ząbkowic. PKP znowu rzuca kłody pod
    nogi.W linii prostej 80 km, samochodem byłoby jakieś 1,5 godziny (i to
    spokojnie). Podróż by PKP między tymi dwoma miejscowościami trwa - w
    zależności od wariantu - od 4 do 7 godzin (Hafas wymyślił przez Węgliniec,
    Wrocław i Kamieniec - cóż za piękne kółeczko..).

    Przykłady można mnożyć. O tym, że ze zamknięto Kłodzko - Wałbrzych i znowu
    zdany będe na PKSy pisać już nie będe, podobnie jak o tym, że do Pilchowic
    Zapory przejdę się piechotą z Siedlęcina (gdzie dojadę autobusem MZK), bo
    nie odpowiada mi ani 4.55, ani 15.19.

    Wiem, że Ameryki tym co piszę nie odkrywam. Wiem, że w DZPR się dzieje źle.
    Z mojego punktu widzenia zresztą połączenia nie są najgorsze - dawno nie
    jechałem z Jeleniej do Węglińca, chętnie się przejadę. Ale co ma zrobić
    pasażer jadący nie w celach turystycznych? Któremu po prostu zależy na
    szybkim, sprawnym i bezpiecznym dotarciu do celu...?

    Refleksyjną odpowiedzią jest hasło reklamowe PKS Zielona Góra:
    "Z PKSem jedź koniecznie, z nami szybko i bezpiecznie"..

    Miało być wreszcie bez-samochodowo, ale wygląda na to, że jeżeli nie zajrzę
    do Czech, to będzie prawie bez-kolejowo..

    pozdrawiam
    Przemek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 152 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.