Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS jeleia Góra
Temat: Turystyczny M11?
Kiedys do Opola dojezdzal z Jelenie Gory PKS w postaci | 2-drzwiowego L11 z siedzeniami chyba od Autosana H9.
To jest wogole ciekawa sprawa, oni tam tego maja na peczki, tylko myslalem, ze wysylaja to tylko na krotkie, lokalne trasy (Karpacz, Szklarska). Zdziwiony bylem, jak widzialem go na pospiechu Jelenia G. - Zgorzelec, a Ty piszesz o Opolu, wow!
We Wrocławiu L11 zdarzają się na liniach nocnych i czasem na jakichś mniej obciążonych w dzień. Na Pomorzu Środkowym parę takich jelczy jeździ w barwach PPKS Kołobrzeg. Wszystkie wersja z drzwiami na początku i na końcu.
Grzexs
Temat: Jakie są numery w TPSA zaczynające się na 0-300
Znalazłem też: Informacja PKS 0 300 300 137 (Jelenia Góra) także tych numerów może być sporo... Pozdrawiam.
| W tym miesiącu i w zeszłym dostałem rachunek gdzie wyszczególnione jest | połączenie na numer 0-300. Nigdy na 0-300 nie dzwoniłem. Co to za gówno?
| Jest taki numer 0-300 900 900. Sluzy do doladowania telefonow na karte w | Idei za 10 zl. Zbadaj sprawe czy ktos z rodziny nie doladowywal sobie | przypadkiem. Byla afera o tym, ze TPSA nie zabezpiecza dobrze linii | telefonicznej, a zlodzieje podlaczaja sie i doladowuja komus konto majac | z | tego zysk, a wlasciciel linii placi.
| Pozdrawiam | biotyt
Dzięki,
Jesteś pewien, że jest tylko ten jeden numer na 0-300? Bo jeśli tak, to krąg podejrzanych zawęzi mi się do 2 osób.
Zanim wysłałem tego pierwszego posta googlowałem trochę i też tylko trafiłem na ten jeden numer. Wolę mieć pewność, że można tylko doładować popa zanim zacznę przykre rozmowy.
Czy jest jakiś sposób aby ustalić jakie numery zostały doładowane aby ustalić sprawców?
Temat: Jak dostać się do Lubomierza?
Niedługo w Lubomierzu będzie festiwal filmów komediowych. Chętnie bym tam się zjawił, ale nie mam pojęcia jak tam się dostać, pociągi chyba nie jeżdżą... Będę wdzięczny za pomoc
Pociągiem do Jeleniej Góry potem do Zgorzelca po drodze będzie kierunkowskaz Pewnie jakies PKS-y ... najlepiej
Temat: Połączenie Warszawa - Wrocław - Świebodzice
Witam
Wybieram się pod koniec lipca do Bolkowa, w zeszłym roku jechałem (z Warszawy) tam dziennym pospiesznym do Świebodzic a tam w PKS, wszystko ładnie i sprawnie, i myślałem że w tym roku będzie tak samo, ale okazuje się PKP zlikwidowało dzienny pośpiech zostawiając tylko nocny o 21.46, wszystkie dzienne zostały skrócone do Wrocławia. Nie che jechać nocnym bo po prostu nie lubie ( w nocy się spi) a pozatym niechce tracić widoków pięknego polskiego krajobrazu, wyszukałem już sobie mieszane połączenie, pospiechem do Wrocka a później osobowy, (nawet mi się bardziej podoba taki wariant) ale mam jednak pytanie czy może nasz "ukochany " przewoźnik planuje uruchomienie może jakiś dodatkowych beżpośrednich połączeń albo przedłuży dotychczasowe na trasie Warszawa - Jelenia Góra a zatrzymujących się w Świebodzicach, a pozatym może ktoś wie dlaczego zlikwidowali/skrócili te dotychczasowe ?
Serdecznie pozdrawiam Radek
Temat: Rudawy Janowickie -jak dotrzec?
Kto wie jak tam dotrzec? PKP| na Jelenia Gore? Moze jak do Sokolikow? Ale gdzie wysiąść aby dotrzeć szybko do "Jeziorek" i tak aby wrócić w tym samym dniu?
do jeziorek najlepiej wysiasc w Marciszowie, od stacji w lewo na Wiesciszowice - ok 5-6 km ZTCP. Przy dobrym ukladzie zlapiesz PKS prosto do jeziorek (500 m od purpurowego jest koncowy przystanek w Wiesciszowicach, pozostale sa wyzej nad nim po drodze na Kope). Potem, zaleznie od formy, mozesz wrocic ta sama droga (szosa), lub pojsc na Kope, Wolek, i np przez zamek Bolczow do Janowic - to juz zalezy od Ciebie.
Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz
Czy ktoś z was się orientuje, jak wygląda możliwoś dojazdu ze
Szklarskiej P. do Karpacza (bus, pks?) Pociąg przyjeżdża do Szklarskiej Poręby bodajże o 17:38
Po wyjsciu z dworca w Jeleniej Gorze prywatni "busiarze" tylko poluja na podroznych. Takze nie ma problemu z dostaniem sie do Karpacza, a kierowcy busow czesto dowoza pod podany adres.
Pozdrawiam
Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz
| Mam gdzies zdjecia dworca w karpaczu zrobione z 3 lata temu ... moge | zeskanowac i gdzies wrzucic jakby bylo zainteresowanie
| Jeśli Pan może, Z przyjemnością skorzystam ze zdjęcia.
Ze Szklarskiej Poręby do Karpacza w wakacje jeździły 2 (słownie: dwa) PKS-y, busów zero bo ponoć miasta się nie lubią. Z Jeleniej Góry jeździ tego pełno. Co do zdjęcia stacji w Karpaczu to mam kilka na mojej stronie, wykonane w lipcu tego roku. Fotki są w galerii infrastruktura--stacje i przystanki normalnotorowe. Adres w podpisie.
Temat: Zyd zostanie premierem
Jego brat z Jeleniej Góry podobno do czegoś tam kandyduje i on mu tylko w tym pomaga ;-) Kaja
I pewnie go wybiorą. A potem będzie szukał pokoju do wynajęcia na Stegnach za 600 PLN miesięcznie, bo on nie lubi prać skarpetek w pralce. PKS
Temat: Czechy a u nas sie nie da?
Lublin - Deblin 77 km
osobowy - 13 zl ( czas jazdy 1h 20 min) pospieszny - 16 zl ( czas jazdy 55 min) TLK - 21 zl (czas jazdy 55 min) bus - 10 zl ( czas jazdy 1h 25 min ale z centrum do centrum czyli w sumie mniej wiecej tyle co pociag pospieszny)
pozdrawiam aron
Jelenia Gora-Wroclaw
osobowy z 7.09 - 19zl (czas jazdy 3.09) osobowy inny - 19zl (czas jazdy 3.40) pospiech - 27.5zl (czas jazdy 3.21) pks jgora - 18zl (czas jazdy 2.00) krycha - 23zl (czas jazdy ca 1.50)
Temat: znacie jaks firme ktora by wypozyczala , uzyczala odplatnie serwery PC ? na np pol roku ? cos w rodzaju leasingu czy cos
WItam,
Nie jestem pewien czy dokladnie o to Ci chodzi, ale pewnie wyjdzie taniej: http://www.virgo.com.pl/html/dedykowane.html
Pewnioe jak dolozysz dojazd do Jeleniej Gory skad jest firma Virgo -:( Moze zaproponujesz jeszcze przejazd autobusem, na ktory kupic mozna bilet w tejze firmie na dworcu PKS we Wroclawiu?
Mowimy tu o Warszawie
Pozdrawiam Szuwaks
Temat: Plany PLK z siecią PKP do 2015 roku
Ta dość kontrowersyjna mapa może być bardzo optymistyczna. Ja spoglądam w rejon Sudetów. Wcale nie jest powiedziane, że do Jeleniej Góry w 2015 roku będą jeżdzić jeszcze pociągi. Już w tej chwili na tej trasie pociąg potwornie wlecze się - jedzie okreżną drogą przez Wałbrzych i znacznie dłużej niż przed wojną. Jest w miarę wygodna droga samochodowa: kursuje mnóstwo PKS-ów i są prywatni przewoźnicy. Autobusy docierają też bezpośrednio do Karpacza czy Szklarskiej. A PKP przymierza się do zamknięcia lini do Szklarskiej... Druga trasa to Wrocław Międzylesie - argument międzynarodowy pociąg do Pragi. To żaden argument- słyszałem opinie Czechów, że ten pociąg jest bez sensu. Zresztą oglądałem w Czechach gazetkę informacyjna o przewozach międzynarodowych. Połączenie Pragi z Warszawą jest w jednym worku z połączeniem Praga Moskwa. W grupie tej są połączenia zupełnie nieatrakcyjne cenowo. Tani samolot Warszawa -Praga może zrobić swoje plus autobus Wrocław - Praga.
Temat: Szklarska Poręba Grn-Harrahov
plum trzask:
Tak przyokazji sobie gdybając - jak oceniacie realność szans dostania się ze Szklarskiej Poręby z pociągu nocnego ze Szczecina przez Żary (przyjazd 7:40) na jedyny sensowny pociąg odjeżdżający z Rokytnic nad Jizerou (odjazd 10:10)?
Nie testowałem, ale wydaje się to robialne. O 6:50 z Jeleniej Góry, albo (ryzykownie) 7:42 z SPG jest PKS do Jakuszyc (p. 7:55), schodzisz do Harrachova, łapiesz jakikolwiek autobus w stronę świata (ostatni pasujący odjeżdża 9:27), wysiadasz na przystanku Harrachov,NovĂ˝ SvÄt,Na mĂ˝tÄ, czyli rozwidleniu drogi krajowej z drogą do Harrachova, tam jest o 9:39 pospieszny autobus z Usti n/Łabą do Vrchlabi, zatrzymujący się o 9:50 na skrzyżowaniu z drogą do Rokytnic-miasta, przystanek Rokytnice n.Jiz.,,host. Stamtąd jest jeszcze circa kilometr krajówką do stacji - zagadaj z kierowcą, może Cię wypuści na tym, normalnie pomijanym przez kursy pospieszne, przystanku.
Temat: Jak dojechac z Karpacza do Wwy?
Czy sa wczesniejsze autobusy?
Rano jest autobus pospieszny o 6.30 (Karpacz Biały Jar, 6.38 Karpacz dw.kol.) do Buska-Zdroju, we Wrocławiu jest o 9.00. Oprócz tego są autobusy/busy do Jeleniej Góry, skąd autobusy PKS (www.rozklady.com.pl) i prywatne (www.krycha.pl) do Wrocławia lub PKP ("nieco" długa podróż...).
Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...
| Mogą puścić ale maksymalnie do Gołańczy. Następna stacja - Kcynia to już | inne województwo i też sięnieda.
A kujpom niezainteresowany... Malo tego, nawet samorzady nie sa zainteresowane... Poza tym parametry techniczne linii wolaja o pomste do nieba... Tyle WOSow to chyba jeszcze nigdzie nie widzialem... :-/
Linia Bydgoszcz - Kcynia nie ma szans :-( Niestety.... Wzdłuż linii jest droga - konkurencja bardzo duża: pks, busy. Co do wosów to chyba jeszcze nie jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych Szczawienko do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.
Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...
| Mogą puścić ale maksymalnie do Gołańczy. Następna stacja - Kcynia to już | inne województwo i też sięnieda.
| A kujpom niezainteresowany... Malo tego, nawet samorzady nie sa | zainteresowane... Poza tym parametry techniczne linii wolaja o pomste do | nieba... Tyle WOSow to chyba jeszcze nigdzie nie widzialem... :-/
Linia Bydgoszcz - Kcynia nie ma szans :-( Niestety.... Wzdłuż linii jest droga - konkurencja bardzo duża: pks, busy. Co do wosów to chyba jeszcze nie jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych Szczawienko do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.
Przede wszystkim zacznijmy od ceny - PKP a samochod w 2 osoby. Autem jedziesz kiedy chcesz, koszt taki sam, jest droga rownoległa. Wieksza ilosc osob = zysk, a dosc duza chyba czesc mieszkancow Kcyni to "klasa pracująca" dojezdzajaca do Bydgoszczy, nie bylo problemu dogadac sie z kilkoma osobami. I to wlasnie (CENA!!) dobilo pociagi z Kcyni.
Temat: [Wlkp][RJ 2005] Wolsztyn - Parowozy na bok...
chyba jeszcze
nie | jechałeś linią Jelenia Góra - Wrocław. np. ze stacji Wałbrzych Szczawienko | do stacji Boguszów Gorce Zachód. Km: 23 Czas jazdy 57 minut. Linia | zeelektryfikowana. W porównaniu do linii Bydgoszcz - Kcynia km: 42 czas | jazdy 1 h 12 minut - ostatnie pociągi z kwietni br.
Nie no jechalem, chcialem tylko podkreslic to, ze PLK ma w nosie takie linie jak Kcynia - Bydgoszcz. W cegle z 2001 czas przejazdu ok. 1 godzina, rok pozniej juz 1:10. Wjazdy i wyjazdy z kazdej stacji - 20 kmh, Jasiniec Bialeblota 20 kmh, kilka km za Szubinem w strone Kcyni 20 kmh... I tylko postawiane WOSy..
I to wlasnie (CENA!!) dobilo pociagi z Kcyni. Niestety... Kiedy jechalem jednym z ostatnich kursow pani, ktora wsiadla do
pociagu zapytala, czy sa jakies promocje, bo PKS kosztuje o wiele mniej... Kierownik mogl zaproponowac szalowa znizke 15% (i to tylko dlatego, ze byl weekend)...
Temat: Nowy rozklad z punktu widzenia Wroclawia (turystycznie i "czesko")
Jakies inne uwagi Wroclawian?
Mniej turystycznie i "czesko", ale... Dzienne Przemysle o 10:25 i 15:25 mialy skomunikowanie z pociagami z J Gory. Kiedy Jelenia sie spozniala (czyli prawie zawsze), to Przemysl stal i grzecznie czekal na tabuny przesiadajacych sie. W nowym rozkladzie przyjazdy pociagow z JG chytrze ustawiono tuz po odjazdach pociagow do Przemysla: o 10:50 (JG przyj 10.57), i 15:20 (JG przyj15.38). Czyzby chcieli napedzic klientow pospiesznemu JG - Krakow przez Nyse?
Do Swidnicy przez Sobotke tylko do 23 IV.
Pani w informacji: "Tam jeszcze cos jezdzi? Idzcie dzieci na PKS!" Jak wygaszac, to wygaszac...
Temat: Boloczki PKP bylo Re: Male Porownanie - Wroclaw - Jelenia Gora (PKP vs PKS)
Witam kontynujac zamysl mojego poprzedniego postu mozna powiedziec ze glownymi problemami przewozow pasazerskich w PKP sa:
- slaba punktualnosc spowodowana pogarszajaca sie jakoscia torow - niska predkosc handlowa pociagow i coraz nizsza Jechalem niedawno na trasie Wroclaw - Brzeg Dolny o 16:18, oczywiscie w piate i oczywiscie stalem, ale jak zawsze wsiada tam pare "milych" gosci i zaczyna gadac o pierdolach. Generalnie mowili o tym ze pociagio jezdza coraz wolniej jeden ciagle gadal ze z Brzegu Dolnego do Wroclawia jeszcze 10 lat temu jechalo sie 30 min (elektryk), 45 min (spalinowka). Ja jechalem ponad godzine. No wlasnie kiedy zelektrykryfikowano trase Wroclaw - Glogow? - syf w pociagach.czasem mozna sie przykleic. W innych przedsiebiorstwach mozna zauwazyc duzy postep w tej materii a w PKP ani drgnie. - niebezpieczenstwo. o tym juz pisalem.
Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex
Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:
Już to na pmk czytałem więc było :)
Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex. Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław - Lublin, jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.
Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie na zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie rozwiązanie, niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie Lubelszczyzny z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy - ... - Wrocław - Kłodzko.
O ile nie zmienią taboru, to IMHO będzie lepiej. Spadnie cena, a IC są bardzo drogie....
Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex
Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:
Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex. Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław - Lublin, jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.
Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie na zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie rozwiązanie, niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie Lubelszczyzny z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy - ... - Wrocław - Kłodzko.
Zastanawiam się tylko, co zmieni się od 4.05 w obsłudze BYSTRZYCY? 1. Rozkład wydaje się pozostanie bez zmian + 2. Cena będzie nieco niższa (+) 3. Tabor podejrzewam dadzą gorszy, choć i ten obecny pozostawiał wiele do życzenia (-) 4. Dla MKów: czy dalej EP09, a jeśli nie to co zamiast?
A na marginesie: chyba jeszcze PRUSA mają też zdegradować.
Temat: Warszawiacy - jak dojechać do...
czyli lepiej wysiąść na Zachodniej i jechać autobusem czy dojechać pociągiem do Legionowa i z tamtąd autobusem. Autobusy na Zachodniej odjeżdzają spod dworca czy trzeba gnać jeszcze gdzieś na dw.PKS-u - i to samo odnośnie Legionowa? PS.Będe jechał pociągiem z Jeleniej Góry
Temat: Brochowskie ST43
Od razu pisze skad moje pytanie - widzialem szope w Walbrzychu i jakos nie moge sobie wyobrazic sprawnego zrobienia jakiegokolwiek przegladu tej lokomotywy, do ktorej najlepiej nadaje sie dluzsza szopa przelotowa, jak Bydgoszcz Wschod, czy oba Wroclawie. Walbrzych kompletnie mi nie trafia do przekonania.
Zaskocze cię - przeglądy ET41 są robione w lok. Wrocław Gł. Wałbrzych powoli się rozpada, bo nawet ET21 mają przeglądy w Jeleniej Górze, a na pewno nie sa tam przypisane. A - do tematu :) ET40 pk mają robione chyba też na Głównym, a inne przeglądy w Bydgoszczy. Brochów nie ma raczej nic do ET40.
Temat: Impreza Krośniewice -> Gniezno
Mniej wiecej 21 May 2001 20:27:43 GMT, "Krzysiek Rusek"
| Z tym, ze to niedokladnie chodzi o niedziele po poludniu, a kol. | Rustek pisal, ze jest skomunikowanie, to myslalem, ze cos wie. Ale | telefonu uzyje w razie by co. Dzieki.
1. Bardzo Cie przepraszam. Nie rozumiem, skad mi sie to 't' urodzilo...
2. O PKSach nic nie wiemy i brzydzimy sie ta wiedza ;-)
A zatem: Warszawa Cent. -Kutno 6.00 -7.09 IC Ślęża 1611, Kutno -Krośniewice 8.05 -8.30 PPKS Kutno.
Drogo troche... Sieciowke by... No, ale na jeden raz to chyba nie warto.
Mi raz udało się zdążyć na pospieszny pekaes o 7.02, który akurat się spóźnił i przyjechał 7.14 h. (relacja Płock -Jelenia Góra, obsługa: PPKS Gostynin).
W czym to jest lepsze od jechania autobusem o 8.05? Znow maksymalizacja kosztow? ;-)
Z peronu na stacji w Kutnie trzeba pójść przejściem podziemnym na południe (w przeciwną stronę niż do budynku stacyjnego) - wychodzi się na ulicę obok przystanku PKS. Zatem nie trzeba iść na dworzec autobusowy; przystanek jest tuż przy stacji kolejowej!
A mnie sie zawsze zdawalo, ze do autobusu w Kutnie wsiada sie przy budynku stacyjnym. Jakos mi sie obija w glowie wielka tablica z odjazdami (a moze i z przyjazdami...
-- Pozdrawiam Krzysiek Rusek
Jeszcze raz bardzo przepraszam...
Temat: Jak to jest???
To po co są przewozy regionalne ????(od wyłudzania pieniędzy od Urzędów Marszałkowskich). I dlaczgo PKS-owi sie to opłaca - większość z tych kursów nie jest sezonowa! A dodam jeszcze kilka - z Sanoka, Krosna i Jasła do Katowic, Warszawy każdą z tych miejscowości łączy jeden kurs dziennie!.
Co tam do Warszawy - z Kołobrzegu codziennie jeździ autobus do Zakopanego, Jeleniej Góry, Łodzi, Poznania, a do Warszawy kilka i nie są deficytowe, a czasem nawet ciężko sie załapać i podstawia się drugi.
A poza sezonem dworzec w Kołobrzegu straszy pustką...
Grzexs
Temat: KKA Jelenia - Lwówek
Ja osobiscie jechalem na tej trasie przy zapelnieniu ok 80%. Byly to przejazdy w okolicach godziny 15 tej w kierunku Lwówka. Nie wiem czy to jest norma ale dla mnie stanowilo to pewna prawidlowosc.
Podejrzewam, ze zbawieniem dla tej linii bylo by: -uruchomienie połączenia z Zieloną góra przez N.Sol przy rozsadnym czasie przejazdu. Obecnie kolejowe połączenie Jeleniej z Zieloną nie istnieje, chyba mozna tak powiedziec bo polączenie przez wroclaw nikogo normalnego nie zainteresuje (kolo 7h jazdy). Na tej trasie konkurencje wygral PKS ale przy sporym wsparciu pekapu (np. likwidacja Wikinga, ktory raczej pusty nie jezdzil, pomijam ostatnie kursy kiedy to faktycznie nikt nie wiedzial kiedy bedzie jechal a kiedy nie) -podniesienie szlakowej (mysle ze zarowno profil linii jak i w miare dobry stan torowiska na to pozwala) oraz uruchomienie polaczen co godzine. Wystarczy zobaczyc ile ludzi tloczy sie do pksu na dworcu autobusowym tak w Jelenej, Wleniu jak i Lwowku.
pozdrawiam aleksander
Temat: KKAB
zastanawialem sie ostatnio, czy PKP nie oplacaloby sie utworzyc jakiejs spolki-corki/wnuczki, ktora kupilaby kilka busikow i obslugiwala polaczenia np. Polczyn-Szczecinek, Jelenia G - Karpacz. Skoro prywaciarzom sie
oplaca,
Zreszta z JG do Karpacza autobusy (glownie PKS JG, ale i masa innych, ktore daja dosc spory "ciag" polaczen) jezdza bardzo czesto, wiec w tym kierunku nie widze zadnych szans na konkurencje. Tym bardziej, ze to PKP. O wspolnych biletach nie ma nawet co marzyc. Zreszta jesli mialoby to docierac tylko do dw. kolejowego, to gwarantuje niepowodzenie - nikt tymze jezdzic nie bedzie, bo nikomu nie chce sie isc godzine w gore miasta...
No i zgodnie z tradycja to KKA a nie KKAB ;))
Temat: trasa Wroclaw Karpacz - pytanie
Proponuje do Jeleniej pociagiem, a tam spod dworca do Karpacza jezdza busy.
Joanna
Witam Czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie w jaki sposob z Wrocka mozna dostac sie do Karpacza (oczywiscie nie chodzi tu o metode Piesza, Rowerowa, PKP, PKS). Chodzi przede wszystkim o prywatnych przewoznikow. (busy itp)
Moze ktos z Was jezdzil
I ile to moze kosztowac?
Z gory dziekuje za Re.
-- Pozdrawiam Remek Zajaczkowski
Temat: Czarne chmury nad Lubawka...
Witam!
Wczoraj i dziś miałem okazję przejechać się w/w linią (niestety na odcinku Marciszów - Kam. Góra only...) i udało mi się podsłuchać rozmowę dwóch kolesi, którzy często nią jeżdżą. Najpierw się użalali, jak to mało linii wychodzi teraz z Marciszowa, bo kiedyś to do Jawora i Wojcieszowa, a teraz to wszystko pozamykane... Później zaczęli o Marciszów - Lubawka, że coraz mniej pociągów i nia ma żadnych sensownych połączeń do Kam.G. (PKS odjazd 5min. przed wjazdem pociągu z Wrocławia czy Jeleniej) i w ogóle od nowego rozkładu mają zawiesić nie tylko ruch pasażerski, ale też towarowy, więc linia do rozbiórki :-(( Wszystkie towary chcą puścić przez Mieroszów i tam mają coś inwestować (już to widzę...). Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba rzeczywiście to ostatnie miesiące ruchu kolejowego w tamtym rejonie... A kiedyś w Kam.G. przedłużyli perony i dobudowali drugi tor do Sędzisławia z myślą o puszczeniu tamtędy międzynarodowych pasażerów (najkrótsze połączenie z Pragą)...
Pozdrawiam smutno,
Temat: Szczecin - Pasewalk
Być może nawet ze Szczecina do Jeleniej Góry warto by było tak jechać? Może komuś chciałoby się sprawdzić czy to realne( z Gorlitz lub Zittau już niekoniecznie koleją)? Bardzo ciekawe...
DB: 6,80 EUR Szczecin Gł. ab. 12:55 Pasewalk an. 13:35 Tu już się DB bardzo o to postarała, by połączenie nie było zbyt dogodne. Podobnie rzecz ma się z Eberswalde (odj.ze Szcz. 13:34)
Connex: 16,80 EUR Pasewalk ab. 15:18 Görlitz an. 19:58
A reszta w gestii bardziej ztorientowanych w lokalnych realiach.
Czy autobus "P" odjeżdża także spod Görlitz Hbf.? Ewentualnie: TAXI 5,00 EUR
PKS: (?) EUR Zgorzelec (?) Lubań (?) Gryfów (?) Jelenia Góra (?)
Temat: Wrocław - Jelenia Góra
Witam. Czy poza standardowym PKS są jakieś busy do Jeleniej Góry? Znalazłem z Jeleniej do Wrocławia, ale nie widzę Wrocław --J.Góra
Temat: Jakie opóźnienie P26200 Lublin-Jelenia Góra
...we Wrocławiu? Planowy odjazd z Wr. Gł. 7.12, zakładając takowy w Jeleniej przyjmuję do 20 minut spóźnienia, co przy łucie szczęścia umożliwiłoby mi złapać PKS do Świeradowa.
Pytanie zasadnicze: złapię ten PKS?
Temat: Uwalanie Poznań-Rzepin
jest polaczenie PKS ze Zgorzelca do Jeleniej Gory o 19.55, potem w JG mozna sie przesiasc na PKS do Wadowic przez Wroclaw, Opole, Katowice, Krakow. Odjazd z JG o 22.00
pozdrawiam aron
Temat: karpacz
Pociagiem do Jeleniej Gory. Stamtad PKS Tour-em.
pzdr ____________________________ Kajetan Dobrowolski -kajman- kajman#euro26.pl http://www.prosoft.net.pl/kajman/ GSM: +48 502 172 332 GG: 2920494
Temat: Szklarska Poręba --> Karpacz
www.rozklady.com.pl
Polecam jechac do Jeleniej Gory i stamtad PKSem lub BUSem do Karpacza. ZTCP koszt biletu z JG do Karpacza to ~ 7 PLN. ZTCW ze Szklarskiej do Karpacza neni PKS, ale looknij.
Pozdr.
Temat: cena biletu
Do Jeleniej kosztuje studencki 12zł (ale tylko PKS Jelenie Góra), ale do Szklarskiej niestety nie wiem. Przypadkiem nie jedź pociągiem bo tam by się przydały przedziały sypialne ;-)
Temat: Majowy plan:)
Oto mój majowy plan kółeczka:
28 IV piątek
Rzeszów 19.09 -Kraków Płaszów 21.23 Kraków Płaszów 21.38
29 IV sobota
-Białystok 05.50 Białystok 06.00 -Tczew 12.59 Tczew 13.41 -Chojnice 15.25 Chojnice 15.31 -Kościerzyna 16.58 Kościerzyna 17.03 -Gdynia Gł. 18.30 Gdynia Gł. 19.46
30 IV niedziela
-Kudowa-Zdrój 08.10 Kudowa Zdrój -PKS-em Kłodzko Kłodzko Główne 12.04 -Jelenia Góra 15.13 Jelenia Góra 15.19 -Lwówek Ślaski 16.15 Lwowek Śląski 16.27 -Jelenia Góra 17.23 Jelenia Góra -PKS em do Szklarskiej Poręby Szklarska P.G. 19.03
1 V poniedziałek
-Laskowice Pom. 06.20 Laskowice 06.35 -Grudziądz 07.10 Grudziadz 07.10 -Toruń Miasto 08.37 Toruń Miasto 08.48 -Grudziadz 10.17 Grudziadz 10.40 -Malbork 12.22 Malbork 12.44 -Słupsk 15.25 Słupsk 15.31 -Szczecinek 17.22 Szczecinek 17.26 -Runowo Pomorskie 19.08 Runowo Pom. 19.12 -Stargard Szczeciński 19.53 Stargard Szczeciński 20.15 -Poznań Gł. 22.30
2 V wtorek
Poznan Gł. 0.18 -Katowice 06.20 Katowice 06.50 -Jarosław 11.27 Jaroslaw 12.40 -Horyniec Zdrój 13.56 Horyniec Zdrój 14.02-Jarosław 15.17 Jarosław 15.24 -Warszawa Wschodnia 21.35 Warszawa Wschodnia 22.22
3 V środa
-Poznań Gł. 02.36 Poznan Gł. 02.41 -Wrocław Gł. 05.08 Wrocław Gł. 05.33 -Legnica 06.43 Legnica 08.11 -Kamieniec Ząbkowicki 10.30 Kamiemieniec Z. 10.45 -Otmuchów 11.08 Otmuchów 11.13 -Jelenia Góra 15.13 Jelenia Góra 15.18 -Lubań Ślaski 16.19 Lubań Sląski 16.22 -Jelenia Góra 17.23 Jelenia Góra 19.16 -Wroclaw Gł. 22.37 Wrocław Gł. 23.20
4 V czwartek
-Kraków Gł. 03.56 Kraków Gł. 04.20 -Tarnów 05.45
I co myślicie?
Temat: Autokar do Jeleniej Góry o 20 spod PKiN
Witam,
za 2 tygodnie w sobote będę wracała z Warszawy do Jeleniej góry, idealnie mi pasuje autokar, który ponoć odjeżdża spod PKiN o 20 i od razu wyjezdża poza miasto - bez przystanku na dworcu zachodnim, ponoć obsługuje go PKS w JG..
Informację o tym kursie znalazłam na rozklady.com.pl ale wiedząc, że niekoniecznie rozkłady tam zamieszczone są aktualne, poszukałam na stronach PKS Warszawa i PKS Jelenia Góra.
I tak, na stronie http://www.pks.jgora.pl/ wszystko się zgadza, kurs rzeczywiście - jak się wydaje - jest. Ale na stronie http://www.pks.warszawa.pl/ - nie ma. Są inne, chociażby do Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę - ale to nie ten sam autokar, bo po 1) jest obsługiwany przez PKS w Warszawie, po drugie odjeżdża dopiero o 22 i z dworca zachodniego. Po prostu jest za późno i nie zdążę na niedzielę rano do JG.
W związku z tym mam dwa pytania - czy jest gdzieś scentralizowany rozkład jazdy autobusów w Warszawie, niezależnie od przewoźnika - ten na stronie PKS Warszawa zawiera też rozkłady innych przewoźników, ale tego kursu akurat nie ma i właśnie nie wiem czy dlatego, że go nie ma, czy prostu nie jest zawarty na tamtym rozkładzie bo np. nie przejeżdża przez dworzec zachodni? Chciałabym mieć 100% pewności, że rzeczywiście ten autokar będzie, jak mam na niego się szykować. Drugie pytanie - gdzie jest przystanek pod PKiN w Warszawie dla PKS? Gdzieś przy placu Defilad, od strony Emilii Plater?
Sama nie mogę wcześniej sprawdzić, bo przyjadę w sobotę rano i plan będę miał ułożony co do minuty...
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :-) A
Nie mozesz po prostu zadzwonic do informacji PKS??
Temat: Autokar do Jeleniej Góry o 20 spod PKiN
Witam,
za 2 tygodnie w sobote będę wracała z Warszawy do Jeleniej góry, idealnie mi pasuje autokar, który ponoć odjeżdża spod PKiN o 20 i od razu wyjezdża poza miasto - bez przystanku na dworcu zachodnim, ponoć obsługuje go PKS w JG..
Informację o tym kursie znalazłam na rozklady.com.pl ale wiedząc, że niekoniecznie rozkłady tam zamieszczone są aktualne, poszukałam na stronach PKS Warszawa i PKS Jelenia Góra.
I tak, na stronie http://www.pks.jgora.pl/ wszystko się zgadza, kurs rzeczywiście - jak się wydaje - jest. Ale na stronie http://www.pks.warszawa.pl/ - nie ma. Są inne, chociażby do Szklarskiej Poręby przez Jelenią Górę - ale to nie ten sam autokar, bo po 1) jest obsługiwany przez PKS w Warszawie, po drugie odjeżdża dopiero o 22 i z dworca zachodniego. Po prostu jest za późno i nie zdążę na niedzielę rano do JG.
W związku z tym mam dwa pytania - czy jest gdzieś scentralizowany rozkład jazdy autobusów w Warszawie, niezależnie od przewoźnika - ten na stronie PKS Warszawa zawiera też rozkłady innych przewoźników, ale tego kursu akurat nie ma i właśnie nie wiem czy dlatego, że go nie ma, czy prostu nie jest zawarty na tamtym rozkładzie bo np. nie przejeżdża przez dworzec zachodni? Chciałabym mieć 100% pewności, że rzeczywiście ten autokar będzie, jak mam na niego się szykować. Drugie pytanie - gdzie jest przystanek pod PKiN w Warszawie dla PKS? Gdzieś przy placu Defilad, od strony Emilii Plater?
Sama nie mogę wcześniej sprawdzić, bo przyjadę w sobotę rano i plan będę miał ułożony co do minuty...
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :-) A
Temat: Odwolane pociagi od 01.10.2002 na Dolnym Slasku
| Od 01.10.2002 zawieszone zostaje kursowanie pociagow: | 55143 Jelenia Gora (odj. 22:25) - Wegliniec (przyj. 23:51)
Ladnie, ladnie. Ten pociag juz kilkakrotnie ratowal mi 4 litery, kiedy wracalem z weekendowych wypadow w gory i nie zdazylem na bezposredni ostatni pociag z Jeleniej G. do Wroclawia (obecnie o 20:27, kiedys po 21-wszej - przeciez w lecie o tej porze dopiero konczy sie lazenie po gorach), a nastepnego dnia musialem sie stawic w pracy. Jechalem wtedy 22:25 do Weglinca i tam przesiadalem sie na nocny "453" Dresden- Wroclaw-Warszawa. Dzialalo.
I to polaczenie bylo dosc popularne. Sam korzystalem i wiem ze ludzie ktorzy wsiadali w Lubaniu w wiekszosci czekali te godzinke w Weglincu na drezno. W ogole to bylo to dwie godziny pozniej z Jeleniej niz teraz ostatni w kierunku Wrocka odjezdza. Co prawda w RJ 02/03 ten ostatni bedzie troche pozniej, bo ok. 20:45 to niewielka roznica w porownaniu do tej 22:25...
Coz, PKP zawiesza polaczenia, PKS dodaje. Od biezacego rozkladu funkcjonuje nowe polaczenie PKS Jelenia Gora-Wroclaw-Krakow. Autobus odjezdza z Jeleniej o 22:00, we Wroclawiu jest o polnocy. Coz, nie ma sentymentow, do widzenia PKP, witaj PKS...
I nie wiem akurat czy PKP jakos "zarobi" na tym ze zlikwiduje ten pociag, ktory zasilal poniekad 453. Moze nawet i nie ma to znaczenia, ale akurat nie jest to jedyny przyklad glupoty ze strony ludkow z PKP. Tak samo bylo z tym ostatnim polaczeniem z Kraka do Wieliczki, ktore jak ktos wspominal przesuneli na pozniej co spowodowalo ze z ostatniego kwalifika z Wawy w Krakowie nie mozna bylo sie sensownie na te osobowke przesiasc. A co jest teraz? Zlikwidowali wszystkie trzy ostatnie w sniu osobowki, wynikiem czego ostatnia odjezdza o 20:45...
Zdroowka z Walbrzycha Marek Wiercioch
Temat: Co z Lwówkiem??
A ze Szklarską to jest pytanie czy chcemy jej w przyszłości - jeśli tak to nie ma co wyniszczać nawet resztek potoków. Przyjdą szynobusy, przyjdzie czas na Lwówek i Szklarską oszczędniej, może i szybciej. Dodatkowo nie wiem jak mają się na dziś
1) Pociągi lokalne Jelenia Góra-Szklarska-JG jeżdżą niestety puste, więc ich zawieszenie nie będzie naprawdę zauważalne Na ich zerową frekwencję składa się kilka czynników pierwszy to wspomniany MZK, który jeździ do Piechowic i Górzyńca, drugi to konkurencja PKS "Tour" Jelenia Góra. Kursów z JG do Szklarskiej jest dosyć dużo, (niektóre odjeżdżają z przed dworca PKP - w JG dworce PKP i PKS są od siebie znacznie oddalone), autobusy mają przyzwoite, a poza tym istnieją także kursy dalekobieżne, np. z Brzegu, które także wypełniają lukę przewozową na tej trasie. Trzeci powód to nie najlepszy stan torów. z JG do Piechowic jedzie się nawet nieźle ok 60 km/h, natomiast za tą stacją do Szklarskiej Poręby jest prawie cały czas 20 km/h.
2) Z tego powodu na chwilę obecną do Szklarskiej Poręby powinny kursować, tylko pociągi dalekobieżne, bo one mają jeszcze jako taką frekwencję. Poza sezonem zostałby tak jak pisałem Kamieńczyk i Karkonosze, natomiast w sezonie mielibyśmy jeszcze Gdynię,i Wikingna. W tej chwili kursowania pociągów JG-SZKPG (ich składy to EU07+Bh) to naprawdę stata pieniędzy, a zaoszczędzone pieniądze możnaby przeznaczyć na kursowanie zastępczego składu np. na linii do Lwówka gdy padnie szynobus. Dzięki temu kolej odzyska swoją (najważniejszą w górach?) zaletę: pewność.
3) Oczywiście nie jestem przeciwnikiem przywrócenia normalnej komunikacji regionalnej między stolicą Karkonoszy, a SZKPG, ale aby to uczynić, należałoby naprawdę bardzo dużo zrobić. Oprócz remontu linii, niezbędne jest wybudowanie kilku przystanków np. koło Tesco czy Kolegium Karkonowskiego, oraz zakup odpowiedniego taboru typu EN81 z 4-5 sztuk. Myślę, że takt godzinny (półgodzinny w szczycie), integracja na terenie miasta Jelenia Góra z taryfą MZK to pewne podstawy, wtedy możnaby zrobić to naprawdę porządnie. Aczkolwiek wiem, że w naszych warunkach to jest oczywiście s-f, ale pomarzyć zawsze można.
Pzdr
Krzysiek
Temat: Pospieszny tak, ale nie przez Prudnik, Racławice i Głogówek!
| Wysyłali oni pisma do władz kolejowych szczebla wojewódzkiego i | centralnego oraz władz samorządowych powiatów, województwa, posłów i | senatorów Opolszczyzny domagając się przywrócenia kursowania pociągu | Jelenia Góra - Nysa - Prudnik - Katowice - Kraków - Przemyśl.
| O, już się Prudnikowi i Przemyśla zachciało. Ciekawe ilu to ludzi z | Prudnika pojedzie do Przemyśla chociaż raz? a i tu się mylisz jeździł swego czasu całoroczny pociąg pośpieszny relacji Jelenia Góra - Przemyśl przez Rzeszów- Tarnów-Kraków Kędzierzyn - Prudnik - Nysę- Kłodzko - Wałbrzych i miał bardzo dużą frekwencję, w tym samym czasie jeździł pociąg pośpieszny Śnieżka z Krakowa do Jeleniej Góry tą trasą i też w nim jeździło dużo ludzi (zresztą zawsze w sezonie w Śnieżce już od Kłodzka nie było wolnych miejsc) dodatkowo był jeszcze pociąg z Katowic do Legnicy i powietrza też nie woził Dlatego ten pociąg ma rację bytu ale tylko w sensownie ułożonym rozkładzie!
Ciekawe, że jeszcze żaden PKS nie wykorzystał takiego uwalenia połączenia dalekobieżnego otwierając kilka nowych linii, skoro jest na nie popyt. A jeżeli się sprawę tak nagłaśnia to chyba jest? Przykładowo jak uwalono rozkładem niepasującym nawet kolejarzom połączenie Wrocław - Zamość - Hrubieszów, to od razu PPKS Hrubieszów wykorzystał brak konkurencji ze strony PKP z którą przegrywał cenowo i jakościowo i otworzył nowe połączenia na trasie do Krakowa czy na Śląsk. Część ludzi przerzuciła się na własne samochody ale zostało na tyle dużo by zapełnić te kilka kursów autobusów. Dziwne, że tu tak się nie stało bo sytuacja wydaje się być trochę podobna. Chyba, że o czymś nie wiem. Pozdrawiam, BS
Temat: Komunikacja zastępcza w wydaniu niemieckim
Wprowadzenie KKA jest posunięciem ekonomicznym o dalekowzrocznych skutkach: - przy niskiej frekwencji w składach pozwala tymczasowo i doraźnie obniżyć koszta,
Jest jeden znany mi przykład KKA, która na pewno nie jest tańsza niż tradycyjny pociąg, który kursował wcześniej, a mianowicie połączenie Jelenia Góra-Lubakwa. Dziś jechał pociągiem z Jelenij Góry do Kamiennej Góry i mogę coś na ten
W JG skład ET21-331+Bh+B. Oprócz mechanika i konduktora jedzie jeszcze rewident wagonowy. W Marciszowie czeka autobus i jedzie do Lubawki. ( Obecnie z powodu remontu drogi Dębrznik-Sędzisław autobus stoi około 0,5h w Marciszowie czekając na 217, gdyby był zwykły pociąg nie byłoby problemu) W tym czasie mechanik i rewident po oblocie składu mają wolne, w D około 1,5h w C około 3h. A i tak trzeba im płacić za to, że nic nie robią. Wcześniej jak kursował SA102 to jeździł mechanik+kanar i nie trzeba było płacić PKS-owi za kurs Marciszów-Lubawka. Podsumowując obecnie uruchomienie pociągu jest z pewnością droższe niż wcześniej i przy okazji służy wygaszaniu (i tak już nielicznego popytu). A KKA jest niewątpliwie skutecznym wygaszaczem popytu, o czym świadczy m.in to, że moi koledzy dojeżdżający do szkoły ( do internatu) z Kam. Góry do Jeleniej Góry zrezygnowali z PKP, bo za dużo kombinacji jak dla nich.
| Tak więc widzicie, że KKA to rozwiązanie idealne - łączy w sobie zalety obniżania frekwencji, oszczędności, zniechęcania i w wygodny sposób pozwala rozwiązać temat kolei w regionach raz na zawsze). A co potem? Wujkowie i szwagrowie kolejarskich kacyków zarobią na złomie, tłuczniu, itp.
Poza tym zarobi jeszcze PKS, nie ma to jak wspieranie konkurencji.
pzdr
Krzysiek Kociołek
Temat: Reportaż o stanie kolei w Polsce - proszą o pomoc !
Tak oto, słusznie lub nie, prawi osobistość sieciowa znana jako
Sam przeżyłem: kilka lat temu: Pociąg Jelenia Góra-Karpacz; wakacje, wsiadając na stacji pośredniej i kupując bilet w pociągu nie otrzymałem od konduktora blankietu biletu; "Daj Pan dwa złote...." Po sprawdzeniu ile powinienem zapłacić, na dworcu w tabeli cen przeczytałem, iż bilet miał kosztować chyba 3,50.... Zielony wtedy byłem i nie pomyślałem, że konduktor może wziąć pieniądze do kieszeni.... Od tej pory zawsze żądam biletu. Co z tego.... LINIA KARPACZ - JELENIA GÓRA jest zamknięta z powodu zbyt małych przewozów pasażerskich....... na papierze....
Oj, czepiłeś się tego Karpacza... Te pociągi naprawdę na codzień jeździły puste, tylko w okolicach weekendów i świąt osiągały w miarę przyzwoite (rzędu 50%) zapełnienie. A ci, co z nich korzystali, przy kontroli biletów okazywali się często kolejarzami albo osobami uprawnionymi do 100% zniżki na PKP. Linia do Karpacza nie miała szans. Z jednej, bardzo prostej, przyczyny - autobusy dojeżdżają do Karpacza Górnego i Wangu, a pociągi kończyły bieg na peryferiach miasta, na samym dole. Nikomu nie chce się pieszo wspinać pod górę z bagażami pół godziny albo i dłużej. Owszem, gdyby puścić jakiś szynobus na trasie JG - Mysłakowice - Kowary - Kamienna Góra - Marciszów, to może mógłby on zahaczać i o Karpacz, ale pociągi SP42 + 2Bh przewożące (realnie, nie na papierze!) kilkanaście osób, jadące 20 km/h, należało zlikwidować. Tym bardziej, że szans na poprawę sytuacji nie ma i nie było (linii się nie przedłuży, a szynobusów brak), stan techniczny linii się pogarszał, a ludzie już dawno przesiedli się do busów i autobusów PKS. I to, czy konduktor wziął od Ciebie i współpasażerów w łapę, IMHO nie miało żadnego wpływu na los pociągów do Karpacza. Jeżeli już koniecznie chcesz podawać przykłady linii z Dolnego Śląska, to dużo lepsze byłyby np. Brzeg-Nysa (tam naprawdę ludzi sporo jeździło, widziałem pociągi złożone z czterech wagonów Bh pełne ludzi), czy Wrocław Psie Pole - Trzebnica, gdzie powinny kursować szynobusy, zamiast dziesiątków autobusów PKS i prywatnych.
Marek A. Salwa
Temat: Wrocek-Jelenia czyli poparcie parlamentarzystów
Dolnośląscy parlamentarzyści obiecali swoimi działaniami na forum krajowym poprzeć m.in. następujące projekty:
Pogadają, zlecą komuś opracowanie strategi i kosztów z nią związanych i na tym skończy się.
modernizacji wrocławskiego węzła kolejowego – bez tej inwestycji nie jest możliwe zrealizowanie zintegrowanego systemu transportu na Dolnym Śląsku;
jakoś transport publiczny działa. Osobiście nie wierzę, że kolej wkomponuje się w transport w aglomeracji wrocławskiej i podwrocławskiej. Czas kolei minął bezpowrotnie... Już wiele lat trąbiono, że czas aby kolej obsługiwała komunikację podmiejską i na tym skończyło się. Co z tego, że pociągiem da się szybciej dojechać z Leśnicy do Wrocławia niż tramwajem jak tych pociągów nie ma, a na stacji Leśnica panuje najgorszy niesprzątany szalet publiczny. Zresztą swego czasu wprowadzano tzw. bilety aglomeracyjne, PKP oczywiście spóźniło się, a na reklamówce tych biletów straszy ... niebieski kibel...
remontu linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra – celem projektu jest zwiększenie prędkości jazdy pociągów na tej trasie. W związku z licznym ograniczeniami przejazd pomiędzy Jelenią Górą a Wrocławiem, który w latach trzydziestych ubiegłego wieku zajmował mniej niż 2 godz. dziś zajmuje ponad 3 godziny 25 min.
Większość już przesiadła się do PKS-u. Ludzie jeżdżą jeszcze na trasie do Wałbrzycha, bo tam jest relatywnie słaba konkurencja busiarzy. Nie wiadomo jak długo... W sumie to jest cholernie ciekawe co będzie z linią do Jeleniej, czy upadnie i zostaną 4 pociągi jak kiedyś na zamkniętej trasie Wrocław Sobótka. Czy jednak coś zmieni się. W tej chwili straszą tam kible... może szynobusy uratowały by linię.
I paradoksalnie w aglomeracji wrocławskiej kolej zdecydowanie upada, jakby pod prąd tendencji szybkiego rozwoju Wrocławia. Tomek
Temat: Rentowne przewozy PKP
A ja mam taki pomysl: moze by tak zalozyc ogolnopolski fundusz wspierania kolei, dzialajacy podobie jak ogolnopolski fundusz wspierania niepelnosprawnych. W bankach, sklepach i na poczcie lezaly by odpowiednie, juz wypelnione, blankiety i kazdy w przyplywie dobrej woli moglby grosik na PKP dorzucic. Mozna by bylo tez przeprowadzic akcje medialna w radio i telewizji, i zorganizowac kilka koncertow charytatywych (z piosenka kolejowa na przyklad). W dalszym etapie mozna by ustawic na dworach skarbonki i przeprowadzic kweste na ulicach...
no i jeszcze może fundusz wsparcia dla stoczni, hut, kopalń, zadłużonych klu bów piłkarskich, szpitali itd. wyciąganie kolejnych pięniędzy od społeczeńst wa nie jest rzadną metodą. W/w propozycja wsparcia jest identyczna jak próba wprowadzenia winiet. Konsument nie może dwa razy płacić za to samo. Ja mam i nna koncepcję dotyczacą jednej lini kolejowej np.na dolnym sląsku zlikwidowa ć przewozy pasażerskie na liniach: Jelenia Góra- Lwówek, Sedziszów-Lubawka, Wałbrzych-Mezimesti oraz Jaworzyna-Legnica. Zaoszczędzone w ten sposób zainw estować w linie Wrocław-Jelenia Góra. Moim zdaniem lepiej jest robić jedną r zecz lepiej niz kilka byle jak. Lini Wrocław-Jeleniia Góra wiadomo w jakim j est stanie tech jednak napewno ma dobre perspektywy przy odpowiednich inwest ycja. Jezeli to nie pomoże to trzeba sie powaznie zastanowić nad ogółnym sen sem istnienia PKP.Natomiast co do pozostałych w/w lini lokalnych: przyobecny m stanie naszej całej gospodarki nigdy te linie nie będa zarabiać na siebie. Tam wystarczy trasport drogowy. Kazdy zainteresowany niech sobie sprawdzi il ośc kursów PKS z Lubawki do Kamiennej Góry i porówna czasu przejazdu z PKP jas
Temat: Rozkład jazdy z 1950
Witajcie.
Dobrych dziesięć lat w stecz, wszdłem w posiadanie rozkładu jazdy PKP z roku 1950-któregoś. Nie znam dokładnego roku, ponieważ rozkład nie posiada kilkunastu pierwszych stron. O roku wnioskuję z nazwy obecnych Katowic - na rozkładzie widnieje nazwa Stalinogród. A więc był to okres przed śmiercią Stalina. Z rozkładu można dowiedzieć sie wielu ciekawych informacji o kursowaniu pociągów i liniach w tamtym okresie.
Wniosek nasuwa sie podstawowy jeden - był to okres rozkwitu PKP. Na zamkniętych i nieistniejących obecnie liniach (dolny śląsk) np: Kamienna Góra - Okrzeszyn i Jawiszów // Jugowice - Walim // Węgliniec - Czerwona Woda // Strzegom - Malczyce i Malczyce - Jawor // Bolesławiec Zachodni - Iwiny // Złotoryja - Leszczyny .... kursowało co najmniej kilka pociągów na dobę. Na lini Legnica - Złotoryja - Lwówek - Gryfów kursowały nawet pośpiechy.
Sytuacja ta była zrozumiała dla tego okresu, kiedy to władza ludowa i nakazy pracy przyporządkowywały ludzi do zakładów pracy, a przecież komunikacja PKS była w powijakach. Co ciekawe czas podróży w czasach obecnych zbliża się do lat 50. Podróż z Jeleniej Góry do Wrocławia trwała wtedy 3 godz. 40 minut (trakcja parowa), czyli nie trwała wiele dłużej niż dzisiaj.
Na linii Jelenia Góra - Mysłakowice i dalej Karpacz lub Kamienna Góra kursowało około 20 pociąów w jedną stronę, a czas przejazdu był praktycznie taki sam jak jeszcze rok temu.
Ciekawostką chyba są linie wąskotorowe, których wtedy było bardzo dużo. Z Wrocławia z okolic Dworca Nadodrze wychodziła linia wąskotorowa, biegła wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej (prawdopodobnie po obecnej trasie linii tramwajowej) w kierunku Trzebnicy i tam łączyła się z (chyba już zlikwidowaną doszczętnie) linią do Milicza i Żmigrodu.
No nic, kilka lat temu można powiedzieć byłem miłośnikiem kolei, a teraz niestety nie mam na to czasu, choć miło było sobie przypomnieć dawną fascynację.
Pozdrawiam obecnych MK Piotr. M.
Temat: [DlnŚl](Nie)drogo pociągiem do Niemiec
http://tinyurl.com/pves9
Tylko 20 złotych kosztuje bilet kolejowy, dzięki któremu można zwiedzić Bautzen, Zittau i Goerlitz oraz miejscowości położone w tych powiatach. W cenie jest także dowolna ilość przejazdów niemieckimi tramwajami i autobusami. Propozycja na końcówkę wakacji ciekawa, ale nie dla wszystkich.
O przedłużeniu umowy Dolnośląskich Przewozów Regionalnych Polskich Kolei Państwowych ze Związkiem Komunikacyjnym Górnych Łużyc (Niemcy) poinformowało Polskie Radio Wrocław. Dzięki umowie funkcjonuje tak zwany bilet Euro-Nysa w którym za równowartość 5 euro czyli 20 złotych możemy podróżować z Polski do Goerlitz, Bautzen, Zittau, oraz do okolicznych miejscowości.
Na podstawie tego biletu w Goerlitz czy Bautzen turyści do woli mogą jeździć miejskimi tramwajami i autobusami. – Bilet nie ma ograniczenia co do liczby przejechanych kilometrów. Ważny jest do godziny czwartej rano następnego dnia – informuje PKP.
Dla jeleniogórzan to ciekawa propozycja, ale w realizacji niezbyt łatwa. Nie ma, bowiem, bezpośredniego połączenia kolejowego z Niemcami. Bilet Euro-Nysa bez kłopotu można nabyć w kasach jeleniogórskiego dworca. Tylko, co dalej? Trzeba dostać się do Węglińca. Jedyny pociąg do tego miasta odjeżdża po południu (15.18), a do celu przyjeżdża przed godz. 17. Potem przesiadka do składu do Goerlitz, dokąd przyjeżdżamy przed godz. 19. Na zwiedzanie i podróżowanie czasu pozostaje niewiele.
Mieszkańcy stolicy Karkonoszy i okolic mogą także autobusem PKS dojechać do Bolesławca lub Zgorzelca, skąd odjeżdżają pociągi bezpośrednio do Niemiec. Problemów nastręczy droga powrotna, ponieważ także trzeba będzie skorzystać z usług autobusowego przewoźnika.
Na razie nie wiadomo, jakim zainteresowaniem cieszył się bilet Euro-Nysa w Jeleniej Górze. Chętniej korzystali z niego wrocławianie, którzy mają bezpośrednie pociągi do Goerlitz. Czy uda się przywrócić choćby jeden skład dziennie, który w sezonie turystycznym połączyłby stolicę Karkonoszy z miastami naszych zachodnich sąsiadów? Jak dowiedzieliśmy się w Zakładzie Przewozów Pasażerskich PKP taka możliwość nie jest brana pod uwagę.
– Tylko dzięki dotacji urzędu marszałkowskiego udało się utrzymać połączenia z Węglińcem – argumentują kolejarze. Nikt z PKP nie wpadł na pomysł uruchomienia weekendowych turystycznych pociągów z Jeleniej Góry do Goerlitz. Tymczasem w Niemczech koleje przeżywają renesans. Naszym zachodnim sąsiadom opłaca się nie tylko utrzymywać połączenia, lecz także sprzedawać promocyjne bilety po atrakcyjnej cenie.
Temat: Pociągi do Trutnowa - fotki.
Fajno, fajno, ale popraw proszę na stronie błąd ortograficzny. Nie "5 lipiec", bo nie było w tym roku pięciu lipców. "5. lipca" (ta kropka po 5 też jest ważna).
Ok. Zaraz poprawię, dzięki za uwagę. Natomiast jeśli chodzi o wrażenia z pierwszego przejazdu to oczywiście są bardzo pozytywne. Z ciekawostek mogę podać, że w Lubawce wsiada pilot z Viamontu i czeski konduktor sprzedający bilety oczywiście z przenośnego terminalu. Tak jak wcześniej podano polskie bilety ważne są do Kralovca, a czeskie do Lubawki. Bilet powrotny z Kralovca do Trutnova kosztuje 36 koron, więc ok. 5zł. Jeśli chodzi o zauważone zmiany to zlikwidowane zostały SSP między Kamienna Górą a Lubawkę,a było ich OIDP 3 sztuki, teraz wszędzie są sierżanty, ale na szczęście szlakowa nadal wynosi 60 km/h. Niestety nie postarała się wrocławska PLK-a, ponieważ między Sędzisławiem a granicą państwa nie wykonano porządnie wycinki krzaków i sporo ich jeszcze wchodzi w skrajnie,a przed samą Lubawkę pociąg jedzie w takim naturalnym "tunelu" z krzaków znanym z wąskich torów. :) Ponadto w Lubawce nie ma już budynków nastawni, co zresztą nie powinno dziwić, gdyż oba groziły zawaleniem. Jeśli chodzi o frekwencję to można było zauważyć tendencję wzrostową, gdyż drugim kursem jechało zdecydowanie więcej osób niż pierwszą parą pociągów, co pozwala optymistycznie patrzeć na przyszłość tego połączenia i być może pociągi pojadą także po wakacjach. Ogólnie wszystko byłoby jeszcze lepsze gdyby pociąg (ten o 12 z Trutnova) obsługiwany przez Viamont dojeżdżał do Kamiennej Góry, a nie tylko do Lubawki. Przecież Lubawka to obecnie tylko przystanek osobowy, i pierwszą stacją na terenie PL jest KG, więc nie powinno być chyba z tym problemu. A dla turystów miałoby to spore znaczeni, gdyz z KG można się zdecydowanie łatwiej wydostać bezpośrednimi PKS-ami do Wrocławia, Legnicy, Wałbrzycha czy Jeleniej Góry.
Temat: Impreza Krośniewice -> Gniezno
2. O PKSach nic nie wiemy i brzydzimy sie ta wiedza ;-)
Wy tzn. Ty i brzych? I czy dotyczy to również innych niekolejowych środków transportu? ;-)
| A zatem: | Warszawa Cent. -Kutno 6.00 -7.09 IC Ślęża 1611, | Kutno -Krośniewice 8.05 -8.30 PPKS Kutno.
Drogo troche... Sieciowke by... No, ale na jeden raz to chyba nie warto.
Zwłaszcza do jazdy PKSem to bardzo by Ci się ta sieciówka przydała...
| Mi raz udało się zdążyć na pospieszny pekaes o 7.02, który akurat się | spóźnił i przyjechał 7.14 h. (relacja Płock -Jelenia Góra, obsługa: PPKS | Gostynin).
W czym to jest lepsze od jechania autobusem o 8.05? Znow maksymalizacja kosztow? ;-)
Więcej czasu w Krośniewicach.
| Z peronu na stacji w Kutnie trzeba pójść przejściem podziemnym na południe | (w przeciwną stronę niż do budynku stacyjnego) - wychodzi się na ulicę obok | przystanku PKS. Zatem nie trzeba iść na dworzec autobusowy; przystanek jest | tuż przy stacji kolejowej!
A mnie sie zawsze zdawalo, ze do autobusu w Kutnie wsiada sie przy budynku stacyjnym. Jakos mi sie obija w glowie wielka tablica z odjazdami (a moze i z przyjazdami...
A nie jest to tak, że tam była tablica, ale dotyczyła odjazdów z dworca PKS? A teraz to nie wiem, czy w ogóle w Kutnie jeszcze jest dworzec PKS.
o---------------------------------------------------------------o | Tadeusz Franciszek Zieliński | | tadeusz.zielinski[małpka]iname.com | o---------------------------------------------------------------o | Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą | o---------------------------------------------------------------o
Temat: Jak PKP traktuje swoich pasazerow...
Zycze tym sukin.... Z PKP zeby wreszcie wszyscy wyladowali na bruku tam, gdzie ich miejsce od dawna i zeby wreszcie powstala normalna kolej, gdzie klient sie choc troche liczy...
Ja tez z utesknieniem czekam na moment az wreszcie zdechna i na trasach gdzie panuje monopol PKP z wagonami dla niepalacych czy to odnowionymi czy starymi ale zawsze przesiaknietymi dymem tytoniu niczym mordowania z PRl-u pojawi sie w miare normalna komunikacja autobusowa lub prywatne busy. Na Dolnym Slasku w temacie dojazdow w Sudety koniec PKP jest juz bliski. Czekam az wreszcie zamkna trasy Klodzko - Kudowa, Klodzko - Walbrzych, Jelenia Góra - Szklarska Poreba. Wtedy jest szansa na bardziej normalny dojazd w Kotline Klodzka z duza liczba kursow PKS-u i pewnie pojawi sie jakis prywatny bus. Juz w tej chwili do Klodzka czy do JeleniejGory jezdza praktycznie pospiechy do Jeleniej ze srednia predkowscia mniejsza niz 40 km/h. A sentymenty mozna miec do tych lini ale co z tego, pare let temu chcial na trase Kamienna Gora - Lubawka wejsc czeski przewoznik. Nawet mial plany uruchomienia polaczenia do Kralovca a wiedz plany stworzenia miedzynarodowej lini. Czeski przewoznik zjawil sie na wiesc o tym, że PKP zamyka linie. I co wyszlo jedno wielkie gó.no, nie damy lini Czechom. Jeszcze troche pojezdzilo sobie PKP a potem jak konkurencja zniknela to linie normalnie sobie zamkneli. Zaraz rozbiora tory... Niech szybko zamkna wszystko i niech ktos prywatny zacznie wozic po tych torach ludzi od teraz - to jedyny ratunek! Ale tak nie bedzie, za chwile rzad Polski wynegocjuje dluzszy okres przejsciowy na wprowadzenie konkurencji na tory, a PKP bedzie dalej uprawiac polityke powolnego upadku. Ile przy tym nerwow straca pasazerowie? tego nikt nie wie, szkoda normalnych ludzi.
pozdrawiam Tomek
Temat: Osobówki Wrocław - Gorlitz i Poznań - Frankfurt (Oder)
Mam pytanie o zapełnienie tych pociągów, punktualność i taryfe ;) Tzn jak jest z biletami przez granice - wiem że są jakieś promocyjne powrotne, ale chodzi mi o jednorazowe przekraczanie. A może da sie
Moge sie wypowiedziec o trasie Wroclaw-Goerlitz. Tu mozna kupic Bilet calodzienny Euroregiony Nysa. http://zvon.de/index.php?whl=12020000&lg=pl Bilet mozna kupic za 20 zl w kasie nr 9 na dworcu Wroclaw Glowny. Jak 9 zamknieta, to trzeba do starszego kasjera (kasa 3) Mozna tez w Legnicy, Boleslawcu, Weglincu, Zgorzelcu (ale chyba nie Miasto). Dzieki temu biletowi mozesz jechac: - w PL pociagiem od Boleslawca do granicy i od Jeleniej Gory do granicy,
- w Niemczech wszystkimi srodkami komunikacji w regionie obslugiwanym przez ZVON. Czyli np. pociagami od Goerlitz do Zytawy (Zittau), Budziszyna, Weisswasser. Komunikacja miejska w tych miastach, autobusami na trasach, gdzie nie ma kolei itp. Bilet wazny caly dzien, wiec mozna jezdzic do woli. Przjazd przez granice oczywiscie tez bezproblemowy.
Mozna jeszcze kupic bilet zbiorowy na 5 osob za 75 zl.
Mozna jeszcze kupic bilet Euro-Nysa w wersji PKS. Sa one wazne na niektorych trasach PKS Zgorzelec, Luban i Boleslawiec. Nie sa wazne w pociagach PKP. W Niemczech j.w. Dodatkowko mozna z ich pomoca jezdzic w pociagach Os o Sp w Libereckim Kraju w Czechach. Koszt 20 zl (ale chyba od niedawna + 22% VAT, czyli 24,40) na 1 osobe i 50 (61) zl graupa do 5 osob.
Jesli ktos wybiera sie do Drezna, to wystarczy Euro-Nysa i bilet od Grosshartau do Drezna. Grosshartau to ostatnia stacja w strefi ZVON. Pociagi RE co prawda tam sie nie zatrzymuja, tylko RB, ale to niczemu nie przeszkadza. Mozna spokojnie jechac z taka kombinacja.
Pociagi do Goerliz zawsze sie zpozniaja jakies 15 minut. Zatem nie mozna zdazyc na skomunikowany pociag RE do Drezna i trzeba zaczekac na nastepny RB. To powoduje, ze przyjezdza sie do Drezna ponad godzine pozniej.
Tloku nie ma - do Legnicy, Boleslawca dosc duzo ludzi jedzie, ale przez granice znikoma ilosc przejezdza.
Mirek
Temat: [ Sz ] Cięcia, jakich nie było
Użytkownik "Igor Nowak"
Mam pytanie do Pana Chańko. Co w Nowym Roku będzie z liniamii wychodzącymi ze Szczecinka? Chodzi mi głównie o trasy do Słupska, Runowa i Chojnic. Wyczytałem gdzieś wypowiedź Pana Jastrzębskiego, że do Chojnic i Słupska UM nie zamierza dopłacić ani złotówki. Czy po ewentualnej likwidacji pociągów będzie uruchomiona komunikacja autobusowa PKP. Tam przecież w soboty i dni świąteczne nie jeździ żaden autobus PKS!!!
Że co???
SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE
5:20 7:05 A V SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K. 7:40 9:25 B U V k SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K. 8:40 10:53 C L SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE przez SILNOWO, ZŁOCIENIEC 13:00 15:13 U SZCZECINEK - DRAWSKO POMORSKIE przez SILNOWO, ZŁOCIENIEC 13:30 15:15 L m V SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K. 16:00 17:35 J L m V SZCZECINEK - SZCZECIN przez CZAPLINEK, CHOCIWEL D.K.
SZCZECINEK - MIASTKO
8:00 10:20 A SZCZECINEK - SŁUPSK przez BIAŁY BÓR, MIASTKO 15:00 16:05 T U V SZCZECINEK - GDYNIA przez BYTÓW, KARTUZY 18:40 20:25 L P JELENIA GÓRA - USTKA PĘTLA przez GŁOGÓW, MIASTKO
SZCZECINEK - CZŁUCHÓW
8:50 10:12 C L SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE D.K. 9:50 11:15 U ŚWIDWIN - CHOJNICE przez POŁCZYN-ZDRÓJ, CZŁUCHÓW 11:50 13:41 U SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE,D.K., SIERPOWO 13:25 14:47 U SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE D.K. 18:40 20:04 U SZCZECINEK - CZŁUCHÓW przez CZARNE,D.K., BIŃCZE
pozdrawiam aron
Temat: Zmiana myslenia w PKP PR?
Jeden cytat z artykułu "PKP chcą pomocy od państwa" z dzisiejszej Rzeczpospolitej
"- Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów większy niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje Leszek Ruta."
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051026/ekonomia/ekonomia_...
Czy w PKP PR wreszcie zrozumieli że "taktyka" ograniczania kosztów przez likwidację połaczeń z roku na rok nie przyniosła im spodziewanych rezultatów tylko dałszy odpływ pasażerwów? Od dawna wiele osób słusznie twierdziło, że to droga donikąd. Bo weźmy pierwszy przykład z brzegu. O ile zmniejszył się ruch pasażerów z Wrocławia do Kłodzka w związku z zawieszeniem pociągów do Stronia czy ograniczeniem oferty do Kudowy? Ile osób wybiera bezpośredni autobus zamiast bawić sie w kombinacje typu "do Kłodzka jadę PKS a z Kłodzka PKP".
"Według prezesa Przewozów Regionalnych bez pomocy rządu spółka nie przeżyje.
- Stanęliśmy pod ścianą. Wyczerpaliśmy już proste rezerwy w ograniczaniu kosztów. Bez pomocy publicznej władze PKP będą musiały się zmierzyć z koniecznością podjęcia decyzji o likwidacji spółki - powiedział Leszek Ruta.
- Likwidacja najbardziej deficytowych połączeń powoduje spadek przewozów większy niż planowany. To obniża dochodowość pozostałych połączeń - dodaje Leszek Ruta. "
Likwidacja spólki PKP PR jest konieczna, bo chyba już nic nie da sięz tej spółki uratować. Lepiej zniszczyć, niż restukturyzować i wprowadzaćzmiany...
A teraz pytanie skoro wpływy z biletów się zmniejszają to dlaczego spółka PKP PR zawiesiła ruch na liniach kolejowych: Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Wałbrzych-Lubawka, Kłodzko Miasto-Stronie Śląskie, skoro dotacj a w 2003 roku wynosiła 21 mln, a w 2004 roku 41 mln złotych? Te 10 pociągów na dobę aż tyle nas kosztowało?
Odpowie ktoś, jakiś "kolejarz", czemu tak jest w PKP PR? I że tak naprawdę dotacja nie idzie na kursowanie pociągów (bo PKP PR, nie płaci czasem nawet za prąd, nie mówiąc jużPKP Cargo za lokomotywy i PLK za infrastukturę, to gdzie nasze pieniądze idą?) czy na pensję pracowników, którzych jest za dużo?
Temat: Pytania o tramwaje w Koszalinie
Ta kreske w ksiazce Buefe'go odczytywalem raczej jako brak jasnej informacji o ukladzie torow. Zauwaz, ze publikuje on schematy ze Slupska, Stralsundu, Szczecina, a o Koszalinie ani slowa. Zdjecia zadnego tez nie uswiadczysz.
Z tych widzialem tylko Slupsk, gdzie tak na prawde zaznzcayl tylko odcinek dwutorowy. Ukladu mijanek czy koncowek brak. Kreska raczej zaznaczal konce tras linii (takie cos jest np. dla Legnicy kolo dworca kolejowego gdzie konczyly sie dwie linie i jeszcze byl jedna przelotowa, a byla tylko zwykla mijanka).
No a jesli chodzi o zakret przed dworcem, to wydaje mi sie, że nie było tam zadnego. Najblizszy byl przy dzisiejszej dyrekcji PKSu, czyli w dzisiejsza ulice Zwyciestwa (a nie jak twierdza niektorzy w Dworcowa).
Szczerze mowiac ja nie widzialem zadnego zdjecia z tramwajem skrecajacym kolo dworca. Na jednym z zakretem, mam wrazenie, ze rozpoznaje istniejacy do dzisiaj budynek przy Zwyciestwa obok PKS, bo przy Dworcowej zreszta jest inny typ zabudowy. Drugi jest juz z Mielna, z hotelem istniejacym do dzisiaj.
Chyba jednak stanowi pewien problem. Po pierwsze pojazdy Stadtbahnu kursowaly dosc czesto (co 10 min) i to nie zawsze jako solowki. Do tego takt 20 minutowy kolei plazowej i mamy juz spory tlok. Po drugie czy na domniemanej mijance przed dworcem było miejsce na obrocenie skladu 'Maximum' + 2 doczepki 4-osiowe? A przeciez zdazalo sie, ze jechaly dwa sklady jeden za drugim.
Ja w Legnicy do dzisiaj nie moge wyjsc z podziwu jak sobie radzono przed dworcem, gdzie mapy z dokladnym torowiskiem, nie pokazuja nic innego jak tylko zwykla mijanke (inna rzecz ze potem wybudowano petle), a ten uklad nieco bardziej skomplikowany jak na Rynku w Koszalinie byl tylko na pl.Wilsona w ciagu ul.Libana, gdzie w pewnych okresach zreszta tez byla koncowka linii. Dla dlugich skladow wystarczy tylko odpowiedno dluga mijanka. BTW zrobilem sobie siec Koszalina w BAHN i jakos to dziala z takim ukladem torow przy dworcu, z czestotliwoscia j.w. Bardziej skomplikowane uklady z 3 torami byly w Jeleniej Gorze bodajrzew kolo Dworca Glownego i w Cieplicach na pl.Piastowskim.
W kazdym razie dziekuje bardzo za probe wyjasnienia moich watpliwosci.
Mialem cicha nadzieje na wywolanie szerszej dyskusji :-) Pozdrawiam,
Temat: W-ch - Kłodzko - W-ch z jedna bonanzą
Się nie sprawdziło, bo trzeba było potem z zarezerwowanych miejsc przeganiać tych, co sobie tam usiedli. Albo robimy w wagonie całkowitą rezerwację, albo wcale. RF to taki ni pies, ni wydra. Masz miejscówkę i nie masz miejscówki.
Swego czasu miałem okazje podróżować co jakiś czas pociągiem z RF, na początku faktycznie było sporo zamieszania, ludzie nie wiedzieli czy wogóle mogą tym jechać bez miejscówki, o zajmowaniu komuś miejsca nie wspominając. Gdy wsiadłem po roku do tego samego pociągu sytuacja diametralnie sie zmieniła, spora większość pasażerów zwracała uwage na
przedziału. Niestety jak sie juz ludzie przyzwyczaili to pociąg zlikwidowali.
A porównujemy, przypominam, luźną bonanzę i zatłoczony wagon przedziałowy.
Przypomne też że jest zatłoczony bo większość nie lubi jeździć bonanzą w dalekie trasy
I całe szczęście. Gdy wsiadam do pośpiesznego z bonanzą w składzie, od razu kieruję swe kroki do tej bonanzy, bo tam ma luz i spokój, mogę sobie porozkładać manele, wychylić się przez okno i rozprostować nogi.
Wszystko OK, ale są sytuacje gdy na kolejnej stacji dosiada sie sporo osób, wtedy mamy sytuacje np 70% zapełnienia w bonanzie i 120% w przedziałowym. Wtedy nie jest już tak wesoło. Oczywiście gdy znam pociąg i wiem jak rozkłada sie frekwencja na trasie i wiem że jak wsiąde do luźnej bonanzy i taką dojade do celu, też wybieram bonanze.
Ale nie chodzi o mnie ani o Ciebie i co kto woli, tylko o podróżnych i stosunek do nich PKP PR. Czy wobrażasz sobie jakis PKS który wypóściłby na trase Kraków-Jelenia Góra autobus miejski (w przypodku bonanzy odpowiednikiem byłby chyba niezmodernizowany Ikarus 260)?. Chyba zgodzisz sie ze mną że takie połączenie nie cieszyłoby sie popularnością. Tak samo nie bedzie się ciszyć popularnością pociąg w którym podrózny ma do wyboru gnieść sie w 8 osób w przedziale (lub stać) albo jechać nieprzystosowaną do dalszych podróży bonanzą.
Temat: Żary - Węgliniec 2006/2007
I ogólnie wszystko ładnie i pieknie, gdyby nie rozkład..... Ułożono go tak, coby chłopaki na szopę mogli sobie vlakom dojechać, a nie jakimś tam :) PKSem. Przyjazdy do Węglińca tuż przed 6 i przed 18, odjazdy 20 po w/w godzinach.
Sens tego pewnie taki że poranny pociąg do Węglińca to podsył, wracając przywozi uczniów na 8 do szkoły do Żar (do Żagania też od biedy zdążą po przesiadce). Po południu odwrotnie. Dużo wazniejszym jest fakt, że będzie można wydostać się z Żar/Żagania do Wrocławia w niedzielę pod wieczór - PKS pewnie przestanie puszczać kilka autobusów pod rząd na kursie o 17.
Z drugiej strony - dobre skomunikowania rano i popołudniu na Jelenią Górę (ale kto wsiądzie przed 5tą rano w Żaganiu czy Żarach do JG ??) oraz popołudniu do Legncy (rano ponad 30 min przesiadki).
Ten pociąg o 5 z Żar nie jest taki bezsensowny, tylko że jeździ w (D). Kiedyś był o tej porze codzienny i umożliwiał jednodniowy wypad z Żar/Żagania w Karkonosze, np. w sobotę, a także wcześniejszy dojazd do Wrocławia (gdy Bóbr jeszcze jeździł ok. 7).
A tego, kto układał rozkład dla węzła Węgliniec, to należałoby za j*** powiesić : przyjazd Asz z ŻG o 17:58, odjazd do Zgorzelca 17:56.... Panowie, co by tu jeszcze sp*****ć ??
Mnie się wydaje że kierunki Żary-Zgorzelec generują najmniej potencjalnych przesiadkowiczów w Węglińcu, co nie oznacza że należy te pociągi rozkomunikować.
Powroty : popołudniu tez jako-taka przesiadka z Legnicy (również ponad 30 minut) i jeszcze gorsza przesiadka z JG (45 min). Natomiast ciut lepsza ze Zgorzelca.
Ta przesiadka z Legnicy (a właściwie z Wrocławia) umożliwia dojazd z Wrocławia w okolice Żar w piątek po południu (Bóbr trochę za wcześnie), co jest ważne przy dużej liczbie studiujących.
Ogólnie mimo niedociągnięć uruchomienie Węglińca znacznie zwiększy możliwości podróżowania z Żar (btw. kończy się malowanie wewnętrznych ścian dworca w tym mieście).
Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex
Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:
Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex. Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław - Lublin, jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.
Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie na zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie rozwiązanie, niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie Lubelszczyzny z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy - ... - Wrocław - Kłodzko.
Zastanawiam się tylko, co zmieni się od 4.05 w obsłudze BYSTRZYCY? 1. Rozkład wydaje się pozostanie bez zmian + 2. Cena będzie nieco niższa (+) 3. Tabor podejrzewam dadzą gorszy, choć i ten obecny pozostawiał wiele do życzenia (-) 4. Dla MKów: czy dalej EP09, a jeśli nie to co zamiast?
A na marginesie: chyba jeszcze PRUSA mają też zdegradować.
Jak tak dalej pójdzie to Lubelszczyzna niedlugo bedzie biala plama na mapie kolejowej Polski. Niedlugo bedzie tylko miedzynarodowy do Kijowa, 2lub 3 pospiechy do Warszawy, nocne do Wroclawia i Poznania pewnie tez padna. Za kilka lat zeby zobaczyc pociag osobowy trzeba bedzie jechac do stlicy. Boze nie dopusc do tego.
Temat: Diagnostyczny w Strzelinie
Czasami myślę, że dobrze, że Wrocław ma tą E30, bo chyba niedługo przestałoby się tam dojeżdżać pociągiem - wszystkie linie wyjazdowe oprócz E30 i kierunku na Poznań lecą na łeb - w przyszłym RJ-cie to do Jeleniej czy Głogowa to się chyba przez Legnicę będzie jeździć o ile w ogóle będzie ktoś jeździł.
Jakos nie zauwazylem zadnych planowanych obnizen szlakowej na linii do Glogowa, oprocz zamkniecia jednego toru Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski (obecnie ZTCP 70), lecz zapewne beda nowe ograniczenia. Jakies obnizenia beda w kilometrach 166., 167., 350. - lecz to juz za Zielona Gora. Obecny czas przejazdu to przeciez katastrofa. Osobowka turla sie te 100 km do Glogowa 2,5 godziny ! Ale to jeszcze nic. Do Zielonej Gory jest 154 km i bezposrednia osobowka dociera tam w 3:40, co przeciez jest juz zupelnie smieszne dla potencjalnego klienta, gdyz PKS jest tanszy a w przyblizeniu ma podobny czas przejazdu. W druga strone jest minimalnie lepiej (m.in. Wolow - Brzeg Dolny na jednym 100, na drugim 30). Ostatniemi czasy PKS Zielona Gora swoimi autobusami jedzie do ZG przez Glogow, gdyz tam dzieki polityce PKP pojawila sie ostatnio liczna klientela. BTW: pociag Wroclaw - Legnica - Glogow PKP PR i tak chca wyciac. Zwrocic wypada uwage, ze do Legnicy podroz znowu wydluzyla sie o kolejne 10 minut, a pociagi docieraja niekiedy przed czasem - to chyba ta "rezerwa modernizacyjna". Ale w takim tempie, jak obecnie to sie odbywa (prace aktualnie w ogole nie postepuja, bo "madre glowy" z PLK dopiero oglaszaja przetarg) odcinek Wroclaw - Legnica zostanie zmodernizowany za jakies 10 lat... W biezacym roku, remont przeprowadzac chca od Miekini tylko do Przedmoscia Sw. (!!!). dla niewtajemniczonych podam, iz PŚ nawet stacja nie jest - to zwykly P.O. Czyli totalna strata czasu i forsy, bo zamkniety bedzie przez pewien czas caly jeden tor miedzy Miekinia a ŚŚ. Za rok znowu beda go zamykac. Tak dla porownania podam, ze A4 remontowana jest na przewazajacej czesci odcinka miedzy Legnica i Wroclawiem, dzieki czemu juz w tym roku bedzie sie tam gladko jezdzilo. Potem druga czesc. Obiecywane terminy remontu E30 sa IMHO absolutnie nierealne.
Temat: CZ, D, PL - nowy bilet całodzienny
Od 1. maja wprowadzony zostaje całodzienny bilet, który honorowany będzie na terenie zrzeszenia komunikacyjnego ZVON oraz na wybranych liniach w Czechach i Polsce. Bilet ten będzie ważny w dniu skasowania (Czechy) i do godz. 04:00 dnia następnego (Niemcy, Polska).
Wykaz linii, na których honorowany jest bilet całodzienny / Euro-Neisse-Tageskarte / LIBNET+
Czechy: Linie kolejowe ÄŚD: K036 Liberec - Tanvald - Ĺ˝eleznĂ˝ Brod K037 Liberec - Raspenava - FrĂ˝dlant - ÄŚernousy K038 Raspenava - BilĂ˝ Potok K039 FrĂ˝dlant - JindĹichovice pod Smrkem K080 JedlovĂĄ - ÄŚeskĂĄ LĂpa (- Bakov nad Jizerou) K081 Rumburk - JedlovĂĄ (- DeÄin) K086 Liberec - ÄŚeskĂĄ LĂpa K088 Rumburk - JiĹĂkov K089 Liberec - Zittau - Rybniąte Linie autobusowe ÄŚSAD Liberec, a.s.: 540 020 Liberec - Jablonec nad Nisou 540 040 Liberec - BedĹichov 540 250 FrĂ˝dlant - Hejnice - BĂlĂ˝ Potok - SmÄdava Linia autobusowa ÄŚSAD Jablonec nad Nisou, a.s. 530 160 Jablonec nad Nisou - Liberec --------------------------------------------------
Polska:
PKS Zgorzelec: 1791 (Jelenia Góra - Lubań -) Zgorzelec - Bogatynia 1792 Zgorzelec - Zatonie - Bogatynia 1793 Zgorzelec - Koźmin / Studniska Dolne / Sulików - Zawidów 1794 Zgorzelec - Radzimów Dolny - Zawidów 1795 Zgorzelec - Pieńsk - Bielawa Dolna n. Nysą / Ruszów - Gozdnica 1796 Zgorzelec - Jerzmanki / Łagów - Pokrzywnik - Wyręba 1798 Zgorzelec - Pieńsk - Bielawa Dolna n. Nysą - Ruszów 1799 Zgorzelec - Węgliniec - Zielonka / Ruszów - Gozdnica 1806 Bogatynia - Białopole - Porajów - Kopaczów 1807 Zgorzelec - Gronów (- Lubań) 1808 Zgorzelec - Białogórze - Gronów - Zgorzelec 1817 Zgorzelec - Bogatynia - Porajów - Kopaczów --------------------------------------------------
Niemcy:
Zrzeszenie komunikacyjne ZVON: Wszystkie pojazdy. http://bahn.info.ms/zvon/html/mapka_mala.html - 122kB http://bahn.info.ms/zvon/html/mapka_duza.html - 454kB
Temat: Dolnośląskie przemyślenia - nic nowego zresztą..
Witam;
Chciałem sobie zrobić kolejowy, bez-samochodowy, długi weekend na Dolnym Śląsku. Jak za "starych czasów". PKP wybiło mi z głowy takie głupie fanaberie. Dolny Śląsk to najmniej odpowiednie miejsce na takie pomysły...
Pierwszym punktem programu jest schronisko Orle w Izerach, potem spacer dawną Koleją Sowiogórską i pare innych..
Już od początku, do pomysłu zniechęcił mnie brak Biletu Turystycznego na cały weekend. Oczywiście w PR nie raczyli odpowiedzieć na kilka maili, które im wysłałem z zapytaniem o jego ważność, info wyczytałem na Grupie.
Nic tam. Pojadę pociągiem. O dojeździe bezpośrednio do Jakuszyc to możemy tylko pomarzyć, mimo trwających od lat prób uruchomienia połączenia Szklarska Poręba - Harrachov. Szybko się okazało, że nawet dojazd do Szklarskiej Poręby stanowi problem. Dwa pociągi na dobę. Pewnie, kto by przecież chciał jechać do jednej z bardziej znanych miejscowości turystycznych w środku czerwca.. Nic tam - pomyślałem - pojade z PKP chociaż do Jeleniej Góry.
Niestety, rzeczywistość PRowska zweryfikowała również i to zamierzenie. Ponieważ mogę wyjechać we wtorek najwcześniej ok 12 (ze Zbąszynka), w Jeleniej Górze byłbym o .. 23.52. Oczywistym wyjściem jest PKS, który jedzie 4 godziny i jest w Jeleniej o 17... Pociąg z Jeleniej Góry jedzie ok. 3,5 godziny. Bilet klasy drugiej - 17,20. Po wejściu na www.pks.jgora.pl domyślnie wyszukiwarce mamy ustawione "J.Góra-Wrocław". Czas przejazdu - 2 godziny, 20 zł.. Jeszcze dalej poszedł przewoźnik o wdzięcznej nazwie KRY-CHA (www.krycha.pl - zbieżność nazw z "grupową" Krychą nie zamierzona:) ) - 15 zł, 1:45, kurs praktycznie co godzine..
PKS zresztą też mnie zadziwił: brak dojazdu z Jeleniej Góry do Jakuszyc (jeszcze w kwietniu polecałem komuś na Grupie to połączenie). Ostatni autobus (jak dowiedziałem się na informacji PKS Tour J.G., zreszta pod numerem 0-700.. - kto to wymyślił..?) odjeżdża o.. 15. Pozostaje spacer ze Szklarskiej do Jakuszyc, a dalej do Orla (czym zresztą akurat sie bardzo nie martwie). Jak to mawiano w XVII wieku - przyroda nie znosi próżni... Może jakiś bus się trafi. ..
Następnego dnia z Orla chce sie udać do Ząbkowic. PKP znowu rzuca kłody pod nogi.W linii prostej 80 km, samochodem byłoby jakieś 1,5 godziny (i to spokojnie). Podróż by PKP między tymi dwoma miejscowościami trwa - w zależności od wariantu - od 4 do 7 godzin (Hafas wymyślił przez Węgliniec, Wrocław i Kamieniec - cóż za piękne kółeczko..).
Przykłady można mnożyć. O tym, że ze zamknięto Kłodzko - Wałbrzych i znowu zdany będe na PKSy pisać już nie będe, podobnie jak o tym, że do Pilchowic Zapory przejdę się piechotą z Siedlęcina (gdzie dojadę autobusem MZK), bo nie odpowiada mi ani 4.55, ani 15.19.
Wiem, że Ameryki tym co piszę nie odkrywam. Wiem, że w DZPR się dzieje źle. Z mojego punktu widzenia zresztą połączenia nie są najgorsze - dawno nie jechałem z Jeleniej do Węglińca, chętnie się przejadę. Ale co ma zrobić pasażer jadący nie w celach turystycznych? Któremu po prostu zależy na szybkim, sprawnym i bezpiecznym dotarciu do celu...?
Refleksyjną odpowiedzią jest hasło reklamowe PKS Zielona Góra: "Z PKSem jedź koniecznie, z nami szybko i bezpiecznie"..
Miało być wreszcie bez-samochodowo, ale wygląda na to, że jeżeli nie zajrzę do Czech, to będzie prawie bez-kolejowo..
pozdrawiam Przemek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 152 rezultatów • 1, 2, 3
|