Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natiwa.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS BUS LUBLIN





    Temat: linia 192 przegrala z szynobusem


    Kevin Siedliszcze. Nazwa firmy budzi respekt.


    To co? Wolałbyś PKS Siedliszcze? :-)

    < "Lublin - Warszawa - Gdańsk".


    Ratunku... Na takich trasach PKP nie puszcza EN57 z plastikowymi
    siedzeniami.


    Ale puszcza śmierdzące stare wagony. Zresztą przecież nikt nie zmusza do
    jeżdżenia busem.

    Akurat na tym zdjęciu bus ten jechał z Lublina do Chełma. Na tej trasie
    konkuruje skutecznie z EN57.

    pozdrawiam aron





    Temat: PIC tnie dalej


    A może jednak wpychanie się na siłę tam, gdzie kursują pociągi


    Faaaaktycznie. Na przyklad straszne bylo to ze busiarze wepchneli sie
    na linie Lublin - Zamosc czy Lublin - Krakow, bo tam jezdza az 2  pary
    pociagow dziennie. Taka oferta PKP super, ze az strach.

    <, i podbieranie


    pasażerów poprzez ofertę kursów co 5 czy 10 minut?


    Nikt nie podbiera pasazerow. Pasazer sam decyduje czym chce jechac.
    Gdyby busiarz przychodzil na peron dworca PKP, bral oczekujacego na
    pociag pasazera za leb i wciagal do busa to by bylo podbieranie.

    Poza tym nie wiem co masz przeciwko kursom co 5 czy 10 minut.


    Pod tym względem do
    busiarstwa zaliczyłbym DJ Cars czy ZERDEKS (doprowadzili w połowie lat 90-tych
    do uwalenia linii Legionowo - Zegrze), TRANSLUD czy L-Bus (jeżdżą z Warszawy do
    Chotomowa i Legionowa), MiniBus czy ARKA (Otwock p. Wawer i Falenicę) Express
    Piaseczno, czy cholera wie jak nazywające się firmy gratobusiarskie jeżdżące
    spod DTC do Zielonki, Wołomina, Pruszkowa czy Mińska Mazowieckiego. Natomiast
    wspomnianego Mobilisu, bez względu na nasuwajace się skojarzenia pokroju Solin
    ze starymi modelami nysek ;-) do busiarzy bym absolutnie nie zaliczył.


    Mysle ze najlepiej przyjac moja definicje busiarza - jest to firma
    prywatna z polskim kapitalem powstala po 1989 roku w inny sposob niz w
    wyniku przeksztalcenia przedsiebiorstwa PKS.

    aron







    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Swoją drogą - PKS Zawiercie się rozwija, a zarazem nadal utrzymuje na swoim terenie połączenia lokalne. Zaprzecza to pewnym teoriom wygłaszanym kiedyś na tym forum.

    Oj tam się rozwija. WYdaje mi się, że gdyby podliczyć wszystkie wozokilometry, to byliby na minusie w stosunku do tego co było kilka lat temu.
    Można powiedzieć, że po prostu kładą większy nacisk na kursy międzywojewódzkie niż lokalne. Pewnie są takie tendencje na rynku przewozowym.

    Porównaj "rozwój" PKS Zawiercie z prawdziwym rozwojem, np. firmy Omega Bus, która miała na początku 400 wozokilometrów dziennie ( Lublin - Siedlce a zpet), a potem otworzyła linię Lublin - Katowice i ma 1000 wzkm dziennie.



    Temat: minibusy
    Na trasie Kielce - Lublin nie jest wcale napięty rozkład! Tam jest bodajże 180 km w 3 godziny jazdy. To jest napięty rozkład? 60 km/h?

    Aha - prosiłbym jeszcze nie utożsamiać PKS Warszawa z wszystkimi PKSami w Polsce.

    W skali kraju nadal podstawowy tabor to stary H9-21, owszem czasem pomalowany z zewnątrz co nie znaczy że nagle stał się nowy.

    Kolejna sprawa jest taka że lubelscy busiarze są non-stop kontrolowani przez krokodyli tak że im o wiele bardziej opłaca się dbać o busy niż płacić kary. Proponowałbym raczej przyjrzeć się niektórym wynalazkom z PKSów, np. Opole Lubelskie, ale też inne np. w PPKS Puławy ( zdaniem wielu to jeden z najlepszych PKSów w Polsce) ale też zdarzają im się zardzewiałki np. w PT Michów.

    Dla porównania 2 zdjęcia :
    solidny PKS
    http://www.angelfire.com/mech/spider152 ... m?i=69&s=1

    syfiasty bus
    http://www.angelfire.com/mech/spider152 ... m?i=86&s=1



    Temat: Busy są problemem
    ty myslisz ze w MPK Lublin nie ma pijakow?
    Gosc mial ponad 2 promile.

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080301/LU...

    Wlasnie dlatego jestem za likwidacja firm ktore zatrudniaja pijakow
    niezaleznie czy to MPK, PKS, PKP czy bus.

    aron





    Temat: Rekordomania
    PRZEWOŹNICY PRYWATNI-NAJDŁUŻSZE POŁĄCZENIA

    1*Kołobrzeg – Kraków*przez Koszalin, Piłę, Poznań, Kalisz, Katowice*704km*Nawara Travel, Przewozy osobowe s.c.
    2*Warszawa – Szklarska Poręba*przez Piotrków Tryb., Wieluń, Kępno, Wrocław, Legnicę, Jelenią Górę*522km*Polskie Linie Autokarowe*czasowo zawieszony
    3*Lublin – Gdańsk*przez Warszawę*500km*PUH ‼KEWIN” S.C. Siedliszcze
    4*Lublin – Wrocław*Puławy, Radom, Opoczno, Piotrków Tryb., Bełchatów, Wieluń, Kępno, Syców, Oleśnicę*430km*EXPRESSBUS*2 kursy
    5*Przemyśl – Łódź*przez Jarosław, Przeworsk, Rzeszów*410km*MZ Bus

    Dosyć ubogo się prezentuje ta lista w porównaniu z PKS-ami Chociaż z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego, że może być ona niekompletna Dlatego, jeśli znacie jakieś kursy busiarskie powyżej 400km to piszcie



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych

    R. Piskorski z Michowa. uruchomił nowe połączenia na trasie Lublin - Kijany - Rokitno - Lubartów

    odjazdy z Lublina ( ul. Ruska) w dni robocze
    o 8.15 11.25 14.05 16.55 19.15

    Firma Afar-Bus z Tomaszowa Lubelskiego uruchomiła kursy

    Narol - Jarosław przez Cieszanów Lubaczów
    6.10 6.40 7.30 9.45 10.10 11.10 13.20 13.50 15.10 17.00 18.30

    Jarosław - Narol przez Lubaczów Cieszanów
    8.00 8.30 9.20 11.35 12.00 13.00 15.10 15.40 17.00 18.50 20.20

    cena biletu 10 zł ( 67 km).

    Jak na taką trasę cena odpowiednia, choć można by ją trochę obniżyć np. do granicy 8,50 lub 9zł. Niektóre PKS-y na trasie tego typu biorą od 9,50 wzwyż.



    Temat: nowa konkurencja dla PKP
    Jeden z busiarzy deblinskich uruchomil kursy busowe Deblin - Krzywda.
    Bus ma ta przewage nad pociagiem, ze zajezdza do centrow Deblina i
    Ryk, natomiast oczywiscie rodzina kolejowa musi za bilety placic he he
    he.

    Miejmy nadzieje ze ta linia zostanie przedluzona do Lukowa.

    PKS Pulawy w najblizszych dniach ma uruchomic kursy Lublin - Krakow
    przez Radom Kielce. Odjazdy z Lublina 6.30 14.45 a z Krakowa o 7.30 i
    13.30. Czas jazdy 5.40 ale wiec porownywalny w sumie z pociagiem.

    aron





    Temat: Busy są problemem


    ty myslisz ze w MPK Lublin nie ma pijakow?
    Gosc mial ponad 2 promile.

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080301/LU...


    Trafilem i na to. W Warszawie tez niejeden tak robil.


    Wlasnie dlatego jestem za likwidacja firm ktore zatrudniaja pijakow
    niezaleznie czy to MPK, PKS, PKP czy bus.


    Zgadzam sie, szczególnie co do ostatniego.





    Temat: nowa konkurencja dla PKP


    Jeden z busiarzy deblinskich uruchomil kursy busowe Deblin - Krzywda.
    Bus ma ta przewage nad pociagiem, ze zajezdza do centrow Deblina i
    Ryk, natomiast oczywiscie rodzina kolejowa musi za bilety placic he he
    he.

    Miejmy nadzieje ze ta linia zostanie przedluzona do Lukowa.

    PKS Pulawy w najblizszych dniach ma uruchomic kursy Lublin - Krakow
    przez Radom Kielce. Odjazdy z Lublina 6.30 14.45 a z Krakowa o 7.30 i
    13.30. Czas jazdy 5.40 ale wiec porownywalny w sumie z pociagiem.

    aron


    witam
    proiponuje przeniesc watek i dyskusje na grupe pl.misc.transport
    Kolega w swoich watkach porusza tematy transportu kolowego w wiekszosci
    pozdrawiam
    krzysiek





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Bus jedzie do Lubartowa, a PKS do SIEDLEC przez LUBARTÓW.Jest to chyba zasadni8cza różnica

    A gdyby busiarz chciał uruchomić kurs np. Lublin - Węgrów przez Siedlce 5 min przed odjazdem PKSu do Siedlec to rozumiem, że nie miałbyś nic przeciwko

    Dlaczego więc w te dni busy nie jeżdżą? A nuż byłoby zapotrzebowanie?Ale dla dwóch osób nie warto ruszać się z domu

    Otóż to. W ten dzień ludzie zwykle siedzą w domu. W polskiej tradycji takim dniem na odwiedziny jest raczej św. Szczepana



    Temat: Wyjazd 11-13 XI 2005
    To ja powiem tak: mam propo dla nocnych cyborgów , a mianowicie:
    - o 3:30 jest bus do Tomaszowa L i jedzie tam 1:45h (http://opolelub.webpark.pl/lublin.htm)

    - z Tomaszowa do Lubyczy K mamy o PKSa o 6:05 (http://www.tomaszow.lub.com.pl/pks/)

    co Wy na to ?

    dodam że z busiarzem można próbować się dogadać, jeśli nas będzie parę osób więcej żeby podwiózł nas od razu do Lubyczy K czy gdziekolwiek byśmy chcieli....

    [ Dodano: 2005-11-02, 12:56 ]
    Dodam że nadmieniony bus do Tomaszowa L kosztuje 12zł....



    Temat: Czechy a u nas sie nie da?


    Lublin - Swidnik 11 km

    osobowy - czas jazdy 11 minut - 4 zl


    Albo nie wiesz albo kłamiesz: na Lublin-Świdnik Wsch. od dawna jest jest
    spectaryfa. Bilet kosztuje tyle co najtańszy bilet na osobowy. Póki był
    przedział taryfowy 1-5 km, było to 2,40. Obecnie jest tak jak za 1-10
    czyli 3 PLN ze wszystkimi należnymi ulgami.
    http://www.pr.pkp.pl/img_in//GALERIA/prawo/cennikoplat20080714.pdf
    stronna 160


    pospieszny - czas jazdy 10 minut - 8 zl
    bus - czas jazdy 15 minut - 3 zl


    PKS 2 PLN (do niedawna niektóre kursy były po 1,50). No i skąd dokąd
    liczysz to 15 minut, bo ani z PKP ani z Podzamcza dojechanie w 15 min
    choćby do 1-go przystanku na Racławickiej nie jest realne.

    Przemek





    Temat: Rewitalizacja ciagu Bialystok - Bialowieza


    Z Białegostoku do Rzeszowa szynobusem? :O No bez jaj...


    Alternatywą jest pośpiech przez Warszawę albo PKS plus ewentualnie bus.
    Kto wie może ktoś by jeździł na odcinkach typu Białystok - Siedlce, Lublin -
    Siedlce itp. Ale raczej pewnie nie :-)

    pozdrawiam aron





    Temat: Czechy a u nas sie nie da?


    Lublin - Deblin 77 km

    osobowy - 13 zl ( czas jazdy 1h 20 min)
    pospieszny - 16 zl ( czas jazdy 55 min)
    TLK - 21 zl (czas jazdy 55 min)
    bus - 10 zl ( czas jazdy 1h 25 min ale z centrum do centrum czyli w
    sumie mniej wiecej tyle co pociag pospieszny)

    pozdrawiam aron


    Jelenia Gora-Wroclaw

    osobowy z 7.09 - 19zl (czas jazdy 3.09)
    osobowy inny - 19zl (czas jazdy 3.40)
    pospiech - 27.5zl (czas jazdy 3.21)
    pks jgora - 18zl (czas jazdy 2.00)
    krycha - 23zl (czas jazdy ca 1.50)





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Bus Zamosc-Poznan-Zamosc jest zawieszony do 10 kwietnia

    PKS Zamosc zawiesil nastepujace kursy

    Zamosc - Bialowola 15.35
    Zamosc - Grabowiec 6.00 13.25 19.30
    Horodlo - Bilgoraj ( na odc. Zamosc - Bilgoraj)
    Zamosc - Horodlo 14.25 zawieszony w weekendy
    Zamosc - Chlaniów 13.30 zawieszony w soboty
    Zamosc - Hrubieszów przez Sitno, Trzeszczany 8.45 zawieszony w soboty
    Zamosc - Izbica 18.10
    Zamosc - Czesniki Górne 13.00 zawieszony w wakacje
    Zamosc - Kotlice 7.10 zawieszony w niedziele
    Zamosc - Honiatyczki 13.10 skrócony do Kotlic
    Zamosc - Lublin przez Rudnik, Gorzków 6.30 zawieszony w soboty
    Zamosc - Labunie 8.20
    Zamosc - Osiczyna 6.35 bedzie jezdzil TYLKO w soboty
    Zamosc - Majdan Maly 20.30
    Zamosc - Niewirków 20.00
    Zamosc - Majdan Sielecki 14.15
    Zamosc - Miaczyn przez Czolki 6.10
    Zamosc - Miaczyn przez Czolki 7.10 11.10 13.10 15.10 zawieszone w wakacje
    Zamosc - Osiczyna 18.00 zawieszony w weekendy
    Zamosc - Podlesie 10.55
    Zamosc - Polany 6.05
    Zamosc - Radecznica 16.30
    Zamosc - Skierbieszów 13.50
    Zamosc - Udrycze 6.30
    Zamosc - Udrycze 7.55 15.30 19.35 zawieszone w weekendy
    Zamosc - Ujazdów 7.05 zawieszony w dni robocze
    Zamosc - Tomaszów 12.10 16.40
    Zamosc - Zawalów 6.20 zawieszony w wakacje
    Zamosc - Zwierzyniec 14.25 15.00
    Zamosc - Zwierzyniec przez Obrocz 9.00 10.30
    Zamosc - Zuków 5.40



    Temat: INWESTYCJE W SOSNOWCU
    Jeśli chodzi o Katowice i inwestycje w samym centrum miasta to opłaca się tam budować tylko wysoko bo terenów nie ma za wiele, a żeby zarobić trzeba budować budynki np. apartamentowe wysokie na np. 30 pięter, taki powstanie zaraz za siedzibą Banku Śląskiego na takiej pustej działce.

    Kolejna inwestycja obok dworca PKS przy ul. Sokolskiej jak jedzie się np. 811 spod Empika i bus skręca w prawo to tam jest taki salon sukien ślubnych i teraz działa tam ogródek piwny, powstanie coś takiego:



    Katowice stają się modne pod względem inwestycji bo nie jest drogo, a średni dochód na jednego mieszkańca wg. GUS za rok 2006 stawia miasto Katowice na 1 miejscu z wszystkich miast wojewódzkich, tak to wygląda:

    Średnie Wynagrodzenie
    Katowice - 3664,9
    Warszawa - 3553,41
    Gdańsk - 3260,14
    Poznań - 2863,96
    Kraków - 2606,24
    Szczecin - 2586,79
    Wrocław - 2580,6
    Olsztyn - 2523,33
    Zielona Góra - 2465,06
    Rzeszów - 2418,23
    Toruń - 2415,64
    Bydgoszcz - 2388,17
    Łódź - 2349,01
    Opole - 2347,57
    Białystok - 2331,3
    Kielce - 2322,28
    Lublin - 2257,55
    Gorzów Wlkp. - 2196,34

    Po Katowicach, przyjdzie pora na Sosnowiec bo blisko Katowic, a nie ceny gruntów o połowę niższe niż w Katowicach. Tylko że do tego trzeba mieć ludzi w UM którym zależy na mieście...



    Temat: Nowe autobusy w przedsiębiorstwach
    PKS Rzeszów zakupił dwa piętrusy od Dublin Bus Eireann, które mają obsługiwać nowootwartą linię Lublin-Rzeszów- Londyn. szczegóły na zdjęciu

    http://edwardmiller.fotopic.net/p52468865.html



    Temat: co dalej z naszym PKS-em
    W sobotę spalił się w Piaskach Autosan Gemini z PKS Lublin oddział Hrubieszów. Ciekawe czy Autosany jako łatwopalne zostaną wycofane z eksploatacji i czy nowy PKS Lublin zostanie w związku z tym pożarem zlikwidowany. Bo wyobrażacie sobie co by się działo gdyby zapalił się bus?



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    No właśnie. Jak bus ci się nie podoba to po co nim jeździsz? Masz wiecznie opóźniony pociąg, starego Jelcza z PKS Lublin, hadziewionę z PKS Hrubieszów itp. itd.

    Każdy kto jedzie busem jedzie nim z własnej nieprzymuszonej woli. Jak się komuś nie podoba - na PKS.



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    Nowe połączenia z Lublina

    Lublin Dw.PKS - Tomaszów Lub. 8.20 10.25 16.05
    Lublin Dw.BUS - Włodawa 9.00 15.20 15.50



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Biała Podlaska zawiesił kurs Lublin - BP o 21.00

    Bus Lublin - BP o 21.05 będzie jeździł tylko w piątki i niedziele w roku akademickim.



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    Od 4 pazdziernika br. :

    Lublin dw.PKS- Parczew 6.35L 7.30F 10.30F 15.50F
    Lublin dw.PKS - Zamosc 3.15 ( kursuje we wtorki czwartki i niedziele - jest to bus Poznan - Zamosc)
    Lublin dw. PKS - Krasnystaw 5.00F 7.20A 11.15A 14.10A 16.35F



    Temat: frekwencja na kursach
    Dzis na kursie Galicji Express Lublin - Krynica 10.30 ok. 15 osób. Nieźle jak na środek tygodnia i to że bus kursuje od niedawna.

    PKS Hrubieszów - kurs poranny Warszawa - Hrubieszów - 10 osób wyjechało z Lublina. Tabor - H9-21. Chyba stały przydział się zrobił



    Temat: Czechy a u nas sie nie da?
    Lublin - Krasnik 45 km

    osobowy - czas jazdy 48-51 minut  - 9 zl
    pospieszny - czas jazdy 50 minut - 12 zl
    bus - czas jazdy 50 minut ( z centrum do centrum) - 6 zl
    PKS - czas jazdy 60 minut ( z centrum do centrum) - 5 -10 zl

    pozdrawiam aron





    Temat: [pr] Piotrków czarną plamą na mapie komunikacji miejskiej


    | Cytowanie danych z kapelusza, ciagle podawanie przykladow z jednego tylko


    miasta, kreowanie go na kraine mlekiem i miodem plynaca, rzadzaca sie innymi
    prawami od kazdego innego miasta na swiecie


    No przyjedz do Lublina i pokaz mi te "potworne" korki. Pokaz mi jakas
    sierote boza, ktora jedzie wiecej niz 30 minut do pracy.


    Lublin Lublin Lublin. Juz jak Kononowicz z tym Bialymstokiem brzmisz. Nawet
    jesli ludzie dojezdzaja 30 minut do roboty nie znacy, ze nie chcieliby
    szybciej.


    Nie musze wierzyc, bo takie sa fakty. Poczekaj sobie 40 minut na 26 w
    Lublinie, to zobaczymy co powiesz o "cywilizowanym" MPK.


    Lublin Lublin Lublin. Bo w Lublinie MPK jest najbardziej cywilizowane w calej
    Polsce...


    a dlaczego w Wiedniu czy Bremie jest wiecej samochodow na mieszkanca
    niz w Lublinie? Zeby staly bezczynnie?


    Zeby ludzie mieli czym dojezdzac do Park and Ride. Aha... Nie wiesz co to Park
    and Ride, prawda?


    | Pokaz mi,
    | przy ktorej trasie busow ceny nieruchomosci sa wyzsze o 10% niz w
    | porownywalnych lokalizacjach bez busow?

    No chocby Wilczopole i Niemce.


    Dane ku temu sa? Czy nazwy miejscowosci za przeproszeniem z tylka wyciagnales?


    < 2. Uwolnienie rynku wcale nie
    | przynosi korzysci dla pasazerow - vide UK.

    napisz jeszcze ze korzystniej dla pasazera jest czekac godzine na
    pociag z Lublina do Warszawy niz 15 minut na busa to moja przepona nie
    wytrzyma.


    Ten argument na pl.misc.transport. Ile razy juz mowilem, ze g... mnie obchodzi
    jak ludzie jezdza z Lublina do Krakowa czy innej Warszawy?


    Albo przekonaj mieszkancow Lublina, ze wlasciwie to lepiej miec 2
    polaczenia PKP i 1 PKS dziennie z Krakowem tak jak bylo przed epoka
    busow niz dzis gdy sa polaczenia busowe srednio co godzine miedzy tymi
    miastami


    J.W.


    Moglbys jeszcze przekonac mieszkancow Parczewa ze lepiej bylo miec
    ostatni autobus do Lublina o 17.20 niz bus o 19.30 itp. itd.


    Moglbys jeszcze przekonac mieszkancow Manchesteru, ze lepiej, zeby prywaciarze
    sobie zgarniali cala kase za dochodowe kursy do godz. 20:30 i zeby ich podatki
    szly wylacznie na dotowanie tych niedochodowych po 20:30 - bo lepsze niby
    takie rozwiazanie, niz dotowanie tych niedochodowych kursow z kasy za te
    dochodowe :D

    Pzdr
    Karol Tyszka





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych


    Tylko nie wiem czy zauważyłeś że PKS MA RELACJĘ L U B L I N - K U D O W A !!!!!!!!!! a nie Lublin - Puławy i nie nastawia się na podróżnych do Puław.


    Nie wiem czy się nastawia czy nie. Nikt nie zabrania jeździć autobusem Lublin - Kudowa na odcinku Lublin - Puławy.



    Miałem się nie wtrącać w dyskusję ale małe coś wtrące.
    Jeżeli ktoś uważa że autobus co 40 min to za długo to ręce opadają.
    Oczywiście najlepiej by było gdyby bus był na zawołanie, podjężdżał pod same drzwi i kierowca wnosił torbę i potem zanosił pasażera na plecach i jeszcze za niego płacił. A potem się dziwimy że społeczeństwo leniwe.


    Ja uważam, że na trasach typu Lublin - Biała Podlaska, Lublin - Zamość, Lublin - Chełm czy Lublin - Warszawa częstotliwość co 40 minut to zdecydowanie za mało. Dobrze jest tak jak teraz. Nie słyszałem żeby jakiś pasażer się żalił że ma za dużo połączeń.
    Aha - i widziałem na własne oczy jak szła kobieta do busa z 2 torbami, kierowca wyskoczył, wziął od niej bagaże, otworzył jej drzwi a sam zapakował torby do bagażnika. To był bus Lublin - Włodawa ale nie wiem jakiej firmy.



    Ludzie busami nie jeżdżą dlatego że tak bardzo je kochają, że są takie wygodne( ) itp, tylko dlatego że są tanie, szybkie i są często ale zapewniam cię że gdyby z podobną częstotliwością i za podobną cenę i w zbliżonym czasie jeździły autobusy nikt by busami nie jeżdził. Przykład Linia Toruń - Bydgoszcz. Płacę każde pieniądze jak znajdziesz mi busa na tej lini. Cena biletu 5.20 za studencki, 50 minut jazdy i do tego wygodne DUŻE autobusy i rozsądny rozkład i dużo większe potoki podróżnych niż np.: z Chełma do Lublina.Pytam. Gdzie busy?


    Może Kujawsko Pomorskie jest na innym etapie rozwoju. U nas też 10 lat temu nie było busów z Lublina do Chełma.
    To nie wina busiarzy, że PKS nie potrafi zapewnić porządnej częstotliwości.


    W większości znanych mi przypadków jest akurat odwrotnie. Ale akurat to, że busy wskakują na trasy PKS-ów to skutek tego, że to PKS był pierwszy a busy nastały długo, długo później. Nie to żebym nie lubił busów...ja po prostu zawsze będe wolał PKS.

    A ileż to ty tych przypadków znasz.

    Busy były długo wcześniej niż PKS i nawet PKP. U nas na Lubelszczyźnie pierwsze prywatne linie międzymiastowe powstały jeszcze za cara. PKS powstał zdaje się 75 lat temu.



    Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]
    Tylko pytanie ile z tych 360 osób mieszkających przy dworcu PKP
    1. jeździ w ogóle do Lublina
    2. jeździ pociągiem jeżeli busy jeżdżą częściej - nie każdy tak jak ty lubi czekać godzinę na pociąg, który dodatkowo często jest opóźniony.
    3. czy warto utrzymywać pociągi dla 360 osób skoro taka 70-tysięczna Łomża w ogóle nie ma pociągów i ludzie jakoś tam żyją. Moim zdaniem nie warto.

    Jak ci się nie podobają siedzenia w busie to nikt cię w busie na siłę nie trzyma. Możesz jechać PKP. Wszystkich zachęcam do podróży PKP - po jednej takiej podróży będziecie dziękować Bogu że są busy w Kraśniku i że nie jesteście skazani na jeżdżenie pociągiem.

    Ceny biletów w busach i tak są bardzo niskie - w wielu regionach w POlsce za taką odległość zapłaciłbyś ponad 10 zł tak że nie narzekaj.
    Zerknij sobie np. tu
    http://pks.czluchow.com.pl/index.php?s=ceny_zwy
    Zauważ, że bus cię dowozi z centrum Kraśnika do centrum Lublina, a jadąc PKP musisz jeszcze wykupić bilet MPK Kraśnik i MPK Lublin.

    Pociągami jeździ mało ludzi, albo jeżeli jeździ dużo to nie płacą oni za bilety albo dają konduktorowi w łapę, bo te pociągi są wiecznie nierentowne.
    Przy PKP pracuje bardzo mało osób, bo niby gdzie. W cukrowni której nie ma? Jeżeli ktoś jedzie dalej ( w domyśle do Warszawy) to czemu ma się tłuc jakimś śmierdzącym pociągiem z przesiadką skoro ma bezpośrednie busy Kraśnik - Warszawa.

    Nic nie pragnę udowodnić, że bus jest lepszy niż pociąg bo to oczywiste że jest.
    Pociągi to syf - podstawowe ich wady to rzadkie kursowanie ( jak na woj. lubelskie - w woj. wielkopolskim czy dolnośląskim ludzie w sumie się cieszą jak mają pociągi co godzinę, ale u nas ludzie są przyzwyczajeni do busów co 15 minut i nie chce im się czekać), dodatkowo wadą jest złe położenie dworca PKP w Lublinie i Kraśniku oraz niewygodne siedzenia w szynobusie.
    Problemem jest też to że pociągi do Krasnika czekają w Lublinie na opóźnione dalekobieżne np. z Bydgoszczy czy Krakowa. W efekcie zanim pociągiem ruszysz z Lublina to bus jest już w Wilkołazie.

    Dlatego pociągi w woj. lubelskim pełnią funkcję marginalną i przewożą jakiś nikły procent ogółu pasażerów.
    Takie są fakty.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

    PKS Nowy Sącz zawiesza kurs do Lublina odjazd 8.50 z Krynicy. Prawdopobnie kurs będzie "odwieszony" Na wakacje przyszłego roku.

    Czyli co, Puławy będą same jeździć?

    Ten kurs miał trochę dziwny przebieg tzn. Lublin - Puławy - Annopol - Muszyna. IMHO sensowniej byłoby Puławy - Lublin - Annopol - Muszyna bo tak ludzie się wściekali że jedzie przez Puławy, podobnie jak Polski Express.

    No ale teraz jest już bus Lublin - Krynica tak że nie ma problemu.

    PKS Lublin zawiesil kurs do Radawca o 6.20 i powrotny.

    PKS Wadowice zawiesil nastepujace kursy

    Wadowice - Andrychow 5.15 - calkowicie
    Wadowice - Bielsko 12.10 calkowicie
    Wadowice - Kalwaria przez Stryszow 6.45 14.30 19.30 calkowicie
    Wadowice - Koziniec 20.00 22.20 calkowicie
    Wadowice - Koziniec 6.40 14.20 w weekendy
    Wadowice - Laskowa 6.10 calkowicie
    Wadowice - Os.Pod Skarpą 16.30 19.00 21.00 calkowicie
    Wadowice - Oswiecim 15.25 calkowicie
    Wadowice - Przybradz Most 20.30 calkowicie
    Wadowice - Przytkowice Draboż 9.00 11.25 14.30 - w niedziele
    Wadowice - Przytkowice Draboż 19.50 calkowicie
    Wadowice - Spytkowice 6.15 calkowicie
    Wadowice - Sucha Beskidzka 11.10 14.10 15.30 16.00 22.35 calkowicie
    Wadowice - Patria 14.25 calkowicie
    Wadowice - Zarąbki 13.50 calkowicie
    Wadowice - Zator 9.10 13.55 14.25 15.25 16.30 calkowicie
    Wadowice - Zawadka 10.00 12.00 - skrocone do os. Pod Skarpą

    Kalwaria - Stanisław Górny 20.30 calkowicie
    Kalwaria - Wadowice przez Cupel 8.20 11.00 - w wakacje
    Kalwaria - Wadowice przez Stryszów 15.30 20.40 całkowicie 18.10 w wakacje

    Andrychów - Bolęcina 18.45 w weekendy
    Andrychów - Kraków 8.15 calkowicie
    Andrychów - Wadowice 15.25 całkowicie

    PKS Radzyn zawiesil kursy

    Parczew - Radzyn 16.40 17.05
    Radzyn - Parczew 6.20



    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    Tak przesiazc sie do innego busa lub miejskiego autobusu i kupic sobie drugi bilet/ No ok busiaz kumpla poratuje, ale jak jedzie przepeliony to juz nie. Nie wydaje mi sie tez zebu mpk Lublin i wozilo za darmoche ludzi z uszkodzonych busów. A tem autosan co go zamiesciles to juz dawno ostal skasowany lub wyremontowany, poniewaz jezdze czesto ponadto troche foce autobusy i nie przypominam sobie abym go widzial. Tak wiec nie naginaj faktow. Ja tez moglbym znalezc duzo zdjec skorodowanych busów.
    Pozdrawiam.


    No faktycznie jak pojedziesz prywatnym miejskim w Lublinie i dasz złotówkę to zbankrutujesz.
    MPK Lublin nie wozi za darmochę ludzi z uszkodzonych busów, niby dlaczego.
    Autosan został skasowany? Ja to zdjęcie robiłem chyba w listopadzie albo w grudniu.
    Jak masz zdjęcia skorodowanych busów to dawaj! Na co czekasz?

    .: aron o godzinie 08:57 dodał(a):


    Dodam wspierając arona, że busy jeżdżą również w takich miastach jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, Reda, Stargard Szczeciński. Pozatym nadal podtrzymuję tezę , że w komunikacji winny uczestniczyć pojazdy specjalnie do tego wyprodukowane ( nie przerabiane i kombinowane ) z automatycznie otwieranymi szerokimi drzwiami, z których moga kozystać inwalidzi i matki z dzieckiem w wózku - także.


    Wszystkie busy są przerabiane, dlatego że to jest tak że firma np. Mercedes produkuje wersję podstawową czyli dostawczaka i potem jest on przerabiany przez specjalistyczną firmę np. www.autocuby.pl na osobowego. Nie ma w tym żadnego przestępstwa, jest to całkowicie dozwolone, co zresztą potwierdziła prokuratura w Lublinie umarzając śledztwo.
    Poza tym moim zdaniem lepszy taki przerabiany bus niż zardzewiały stary Autosan fabrycznie przystosowany do wożenia ludzi 20 lat temu.

    Co do automatycznych drzwi to ja wolę klamkowe dlatego że przy automatycznych co raz zdarza się że kierowca kogoś przytnie. Nie widzę zalet automatycznych drzwi niestety. No chyba że będzie tak jak w Warszawie - automatyczne drzwi, ale z "ciepłym guzikiem" do otwierania i zamykania przez pasażerów, to wtedy jak najbardziej.

    .: aron o godzinie 08:58 dodał(a):


    Trzeba było obiektyw przesunąc bardziej w prawo,tam atrakcyjniejszy bus stoi


    Czy ktoś ci każe jeździć busami? Masz MPK i PKS, bardzo atrakcyjne. Jeździj sobie do woli a na busy nie zwracaj uwagi.



    Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]
    No dobrze, ale przecież Stalowa Wola też nie jest żadną metropolią, a dodatkowo jest w woj. podkarpackim czyli jednak ludzie stamtąd jeżdżą głównie do Rzeszowa. A skoro Stalowa WOla nie ma pociągów do Rzeszowa i jakoś ludzie żyją, to nie musi być też pociągów do Lublina.

    Nieważne czy przy dworcu PKP mieszka 360 osób czy 500. Tak czy tak jest to zbyt mała liczba żeby był sens puszczania pociągu na tej trasie.

    Rozumiałbym sens utrzymywania połączeń kolejowych, gdyby Kraśnik miał ze 200 tys. mieszkańców. Ale ma tyle co ma i pociągi przy tak niskiej gęstości zaludnienia nie mają sensu ekonomicznego.

    No ale przecież nigdy bus ci się nie spóźni przez te korki na Krasnickiej więcej niż kilka minut. A pociągi się spóźniają regularnie, głównie z powodu oczekiwania na spóźnione dalekobieżne.

    Tak że nawet jak odstoisz w busie te kilkanaście minut w korku w Lublinie to i tak w Kraśniku będziesz szybciej niż jakbyś jechał pociągiem.
    Zresztą - na Młynskiej w Lublinie też są korki, tak że jadąc 13 czy troljebusem z dworca PKP do centrum Lublina też musisz swoje odstać.

    Opóźnienia pociągów są regularne, zresztą do tego dochodzi jeszcze wypadanie kursów MPK Lublin bo z buta nie będziesz przecież szedł.

    Mówisz, że w dni powszednie busy się spóźniają, ale mimo wszystko jest to mniej uciążliwe niż pociąg, bo ludzie masowo korzystają jednak z busów. Tak że znów śmierdzący pociąg przegrywa z busami.

    Ależ my nie wciągamy cię na siłę do busa. Naprawdę wolimy przewieźć 19 normalnych pasażerów niż 20 w tym 1 idiotę który będzie ciągle narzekał. Jak się nie podoba - won z busa i sprawa załatwiona.
    99% pasażerów nie zgłasza zastrzeżeń do komunikacji busowej. A ten 1% niech szuka sobie innego środka komunikacji.

    Nie wciskamy ludziom kitu że lepiej się nie da, bo faktem jest że my busiarze i tak jesteśmy najlepsi i PKP oraz PKS nie wspomnę o MPK nie dorastają nam do pięt.

    Jeżeli uważasz, że potrafiłbyś zapewnić lepszą komunikację, to załóż własną firmę busową, kup Irizara i woź ludzi za 5 zł do Lublina.



    Temat: Modernizacja linii Warszawa - Lublin?


    Miałem na mysli duże prędkości wraz z wyższa ceną.


    tylko że musi być uzasadnienie dla tej wyższej ceny. Bo z Bystrzycą to było
    tak, że jechała pół godziny krócej niż pośpieszny, a kosztowała 2 razy
    więcej. Chyba mało dziwne, że nie było chętnych?


    Ile to teraz bus z
    Lublina do Wawy kosztuje? 15-20 zł? Z Białej Podl do Wawy i za dychę da sie
    dojechać a odległość podobna. Więc czy znajdzie się wielu chętnych na 160
    km/h w cenie może nie intercity ale expresu? Bo cena taryfy pospiesznej nie
    jest zbyt atrakcyjna ani dla spólki IC ani, jak widać po frekwencji w
    busach, dla podróznych.


    oczywiśćie że w cenie ekspresu nie będzie chętnych. Może gdyby ten ekspres
    jechał 1,5 godziny to kto wie. Ale gdyby już te tory zrobili, to pospieszny
    mimo wszystko będzie jechał 2 godziny czyli pol godziny dluzej niz ekspres.
    I raczej nie znajda sie chetni zeby placic 2 razy wiecej za to ze jedzie sie
    pol godziny krocej.


    No chyba ze Samorząd szarpnie się i na nowe pociagi
    dla PRu na 160, a przewoźnik obniży ceny biletów, czyli będzie expres w
    jakiejś błękitnej promocji. Lubelskie to region gdzie podróżny jest bardzo
    wrażliwy na cenę przejazdu, więc busy panują tu na wielu liniach.


    a gdzie podróżny nie jest wrażliwy na cenę przejazdu?


    Mało tego,
    lubelskie busy obsługują też linie w innych województwach, np.
    Siedlce-Warszawa.


    albo Warszawa - Radom, Warszawa - Ostrowiec itp.


    Jedyna metoda walki z busami w tym regionie to obniżanie
    ceny. Np. PKS Siedlce wprowadził szaleńczą promocję: z Kocka do Lublina
    (54km) za ok. 3 zł jak dobrze pamietam, gdy cała trasa Siedlce -Lublin
    (130km) kosztuje ok. 16 zł! Efekt jest taki, ze z Siedlec autobus wyjeżdża
    z
    15 osobami, a od Lubartowa ludzie jadą na stojaco! Zero komfortu, ale za to
    bardzo tanio. W ten sposób może powalczyć przewoźnik autobusowy, a  nie
    kolejowy.


    no to jak przewoźnik kolejowy nie chce obniżać cen to niech potem nie
    narzeka że ma mało pasażerów.


    Więc głeboko zastanowiłbym się nad modernizacją odcinka do
    Dorohuska zwłaszcza. Czy nie lepiej w tej sytuacji dopłacać mniejsze
    pieniadze właścicielom busów, żeby jeździli tam gdzie niekoniecznie im się
    opłaca, albo gdzieś jeździli częściej, niz ładować grube miliony w linię,
    która po remoncie będzie wykorzystana w 25% z predkoscią mniejszą o 25% od
    maksymalnej?


    a gdzie chcesz żeby te busy jeździły? Bo z Chełma do Dorohuska jeżdżą busy
    bez dopłat.

    pozdrawiam aron





    Temat: Komunikacja Świdnik-Lublin
    KURIER LUBELSKI 05-06-2007
    Z REGIONU: Most Lublin – Świdnik na kołach

    PKS jest zainteresowany utworzeniem między Lublinem a Świdnikiem mostu na kołach. Byłoby to kilka dodatkowych połączeń, w tym autobusy nocne. Propozycja nie podoba się przewoźnikom prywatnym.

    Uruchomienie dodatkowych połączeń jest bardzo ważne – uważa jednak Jakub Osina, radny ze Świdnika. – Po godzinie 22.30 nasze miasto jest praktycznie odcięte od świata.
    Jako pierwszy gotowość uruchomienia dodatkowych połączeń, w tym nocnych, zgłosił lubelski PPKS.
    – Zależy nam, żeby poruszanie się wewnątrz aglomeracji lubelsko-świdnickiej było jak najkorzystniejsze dla pasażerów – mówi Jacek Semczuk, zarządca komisaryczny PPKS Lublin. – Teraz ruch jest po stronie władz Świdnika.
    Burmistrz Świdnika Waldemar Jakson podchodzi jednak z dystansem do tego pomysłu. – Jestem gotowy do rozmowy z każdym, komu zależy na poprawie życia mieszkańców Świdnika – usłyszeliśmy. – Przychodzi do mnie wiele osób z pomysłami. Zawsze pojawia się jednak problem, kto ma za nie płacić. Jak PKS chce uruchomić dodatkowe połączenia, proszę bardzo – jestem „za”. Ale nie za pieniądze z miasta.
    Roman Lis, prezes Świd-Transu krytykuje pomysł PKS. Uważa, że rozkład jazdy i tak jest zbyt „gęsty”.
    – Teraz w ciągu dnia jest 228 odjazdów ze Świdnika do Lublina. Obsługuje je 30 przewoźników. Bus odjeżdża średnio co cztery minuty. Należy wyeliminować tych, którzy praktykują jazdę po promocyjnych cenach i tych, którzy nie mają sprawnego sprzętu.
    Wczoraj przewoźnicy spotkali się z przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Świdniku i radnym Jakubem Osiną, który skierował do UOKiK-u doniesienie o zmowie cenowej przewoźników na trasie Lublin – Świdnik (pisaliśmy o tym). Rozmawiano o komunikacji nocnej, ale głównie o cenach biletów.
    – Ceny oferowane przez PKS są dumpingowe – mówi Lis. – Ze Świdnika do dworca PKS w Lublinie jest 15 kilometrów. Według oficjalnych taryf PKS, bilet powinien u nich kosztować 3,80 zł przez Kalinówkę i 4,15 zł przez Zadębie. KOT




    Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin


    | ZTCW to busy są zjawiskiem dość nowym i wątpię żeby ktoś prowadził badania
    | rozróżniając samochody, PKS i busy. A IMHO powinien to zrobi.

    A po co? PKS i prywatnych autobusów tez się nie rozróżnia. Jak też pociągów
    PKP IC, PKP PR i SKM. Statystyki robi się dla poszczególnych rodzajów
    transportu - drogowego, kolejowego, lotniczego, morskiego. Skoro transport
    drogowy statystycznie jest dużo mniej bezpieczny od kolejowego, to nie
    wiem, dzięki jakiej ekwilibrystyce myślowej wywnioskowałeś, że jego część -
    busy, jest akurat wyjątkowo bezpieczna.


    Nie twierdzę że jest bezpeiczniejsza od kolei ale IMHO jeżeli twierdzi się że w
    busie jest 1000 razy większe prawdopodobieństwo utraty życia niż w pociągu to
    się nie zgadzam :-((( Zgodnie z taką logiką w busach powinny ginąć tysiące osób
    co jest ewidentną nieprawdą.


    Przecież te busy jeżdżą po tych
    samych drogach, co reszta samochodów, więc prawdopodobieństwo ich
    uczestnictwa w wypadku jest takie samo.


    Ale nie jest takie samo prawdopodobieństwo śmierci w Mercedesie i w maluchu.


    Zresztą dość często media
    informują, że gdzieś tam bus zderzył się z samochodem, wpadł do rowu czy
    rąbnął w słup.


    A co to ma do statystyki?


    O podobnych wypadkach z udziałem pociągu słychać dużo
    rzadziej, zresztą przy zderzeniu pociągu z samochodem z góry można
    przewidzieć, kto wyjdzie z kraksy z większymi stratami.


    W pociągu dochodzi dodatkowo prawdopodobieństwo napadu, okradnięcia, wyrzucenia
    przez okno co w busie jest raczej niemożliwe. Dla wielu szarych ludzi jest to
    argument. Proponuję przejażdżkę osobówką Wawa - Dęblin i równolegle busem Wawa -
     Lublin ( też ok. 20 to zobaczycie o co mi chodzi)

    pozdrówka
    aron





    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    nie czytalam wszystkich wypowiedzi bo duzo ich io mi sie nie chce wiec sorry jak sie powtarzam...dla mnie to troche dziwne ze w ogole w krasniku po miescie jezdza busy bo nie spotkalam sie z tym w zadnym innym miescie i kazdy sie tez dziwi ze tak jest(kazdy nie z krasnika...


    Busy prywatne jeżdżą w Polsce po takich miastach jak :

    Biała Podlaska, Lublin, Grudziądz, Gdańsk, większość na Górnym Śląsku ( Katowice, Bytom, Sosnowiec itp.), Kraków, Zakopane, Bydgoszcz. Tak że Kraśnik nie jest żadnym wyjątkiem.

    W krajach tzw. "cywilizowanych" po miescie tez jeżdżą busy.

    Np. w Belgii :

    http://www.delijn.be

    albo w Czechach
    http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=73506

    Tak że nie jest to nic dziwnego. Po prostu w Polsce za komuny zniszczono komunikację prywatną, teraz ona się odrodziła to niektórzy są jeszcze zdziwieni, tak jak 15 lat temu ludzie się dziwili że są prywatne stacje radiowe.

    .: aron o godzinie 20:44 dodał(a):

    No to stań sobie na przystanku główniejszym tam gdzie jest rozkład i sprawdzaj. Jak bus jedzie niezgodnie z rozkładem - telefon do ITD.
    Ale! Jeżeli MPK czy PKS odjedzie niezgodnie z rozkładem to też dzwoń do ITD.
    A jaka konkurencja ci utrudnia życie? Przecież nikt ci nie każe jeździć busem - masz MPK i korzystaj z jego usług a na busy nie zwracaj uwagi.
    Jeszcze nie widziałem żeby bus jechał 20 km/h. Czasami 40-50 tak ale widzę że niektórych to nie dogodzi. Raz się czepiają że bus jedzie za szybko a potem że za wolno. Jak wam się nie podoba, to jeździjcie sobie MPK, PKS i PKP.



    Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe


    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"

    | Busy, które dojeżdżają w Lublinie na PKS Płd lub pl.Dworcowy
    | dojeżdżają akurat do takiego samego "centrum" jak PKP.

    Ale żaden bus z Chełma nie dojeżdża na dworzec Południowy. Tam
    dojeżdżają busy z Biłgoraja, Bychawy, Zakrzówka, Krzczonowa,
    Żółkiewki i niektóre ze Świdnika, Radomia i Kielc. Zresztą myślę, że
     to niedługo się zmieni i


    Ze Świdnika akurat większość (choć nie przytłaczająca).


    przystanek przy PKP będzie tylko przystankiem przelotowym a busy będą
     zawracać jednak w centrum.


    Jesteś pewien? Z rok czy 2 lata temu czytałem, że koło PKP ma/powinno
    powstać lubelskie centrum  komunikacyjne z przeniesieniem całego ruchu z
    Podzamcza....


    | Jesteś przekonany, że w najbiedniejszym regionie UE cena nie ma
    | nadrzędnego znaczenia?

    Nie zawsze. Poza tym fajny najbiedniejszy region jak w Lublinie
    mieszkania po 3000 zł za m2. .


    Lublin jest 100lycą regionu, a 100lyce zawsze mają lepiej ;-) Poza tym
    tacy co kupują takie mieszkania to zdecydowana mniejszość, która BTW z
    transportu publicznego potrzebuje tylko taksówek, samolotów i
    ewentualnie promów morskich ;-)


    | A busy IMHO są "trendy" z powodu kombinacji kilku czynników
    | cena/szybkość/częstotliwość/położenie przystanków/gęstość sieci
    | połączeń. Wobec takiej mieszanki moloch pt. PKP nie ma szans.

    Szanse jakieś tam ma, ale łatwiej krzyczeć o dotacje.


    Bo kto w .pl krzyczy ten powiększa istotnie swoje szanse ;-(.


    | Jedyne co może zrobić to lobbować, żeby drogówka zmusiła mandatami
    | busiarzy do jazdy z dozwoloną prędkością ;-).

    Też to wiele nie da bo i jadąc busem przepisowe 77 km/h da się
    prześcignąć większość pociągów


    To trzeba się zastanowić nad uzyskaniem przewagi konkurencyjnej w inny
    sposób: przechwycić potoki z tych co prawda nielicznych
    stacji/przystanków gdzie z busami czy PKSami jest krucho, dobudowac lub
    przesunąć przystanki, zrobić wspólną ofertę biletową z MPK, porobić
    sensowne skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi (przy obecnych
    cennikach podróże dalekobieżne pociągami akurat nieźle wypadają cenowo),
      blablabla co ja będę pisał o rzeczach oczywistycg dla wszystkich poza
    PKP-NieDaSie sp. z nieograniczoną bezczelnością ;-)

    Przemek

    pozdrawiam aron






    Temat: Modernizacja linii Warszawa - Lublin?


    he he potem będzie tak, że PKP powie - to samorządowcy dawajcie więcej
    kasy
    na dotacje, bo macie szybsze pociągi.

    | wskazuje, że zapotrzebowanie na wieksze prędkości nie jest na tej trasie
    | zbyt duze.

    zapotrzebowanie na większe prędkości na tej trasie jest zdecydowanie DUŻE,
    tylko nie w takich cenach jak to było w Bystrzycy.


    Miałem na mysli duże prędkości wraz z wyższa ceną. Ile to teraz bus z
    Lublina do Wawy kosztuje? 15-20 zł? Z Białej Podl do Wawy i za dychę da sie
    dojechać a odległość podobna. Więc czy znajdzie się wielu chętnych na 160
    km/h w cenie może nie intercity ale expresu? Bo cena taryfy pospiesznej nie
    jest zbyt atrakcyjna ani dla spólki IC ani, jak widać po frekwencji w
    busach, dla podróznych. No chyba ze Samorząd szarpnie się i na nowe pociagi
    dla PRu na 160, a przewoźnik obniży ceny biletów, czyli będzie expres w
    jakiejś błękitnej promocji. Lubelskie to region gdzie podróżny jest bardzo
    wrażliwy na cenę przejazdu, więc busy panują tu na wielu liniach. Mało tego,
    lubelskie busy obsługują też linie w innych województwach, np.
    Siedlce-Warszawa. Jedyna metoda walki z busami w tym regionie to obniżanie
    ceny. Np. PKS Siedlce wprowadził szaleńczą promocję: z Kocka do Lublina
    (54km) za ok. 3 zł jak dobrze pamietam, gdy cała trasa Siedlce -Lublin
    (130km) kosztuje ok. 16 zł! Efekt jest taki, ze z Siedlec autobus wyjeżdża z
    15 osobami, a od Lubartowa ludzie jadą na stojaco! Zero komfortu, ale za to
    bardzo tanio. W ten sposób może powalczyć przewoźnik autobusowy, a  nie
    kolejowy. Więc głeboko zastanowiłbym się nad modernizacją odcinka do
    Dorohuska zwłaszcza. Czy nie lepiej w tej sytuacji dopłacać mniejsze
    pieniadze właścicielom busów, żeby jeździli tam gdzie niekoniecznie im się
    opłaca, albo gdzieś jeździli częściej, niz ładować grube miliony w linię,
    która po remoncie będzie wykorzystana w 25% z predkoscią mniejszą o 25% od
    maksymalnej?





    Temat: MPK Lublin - dowcipny kierman

    Użytkownik <zycholublin


    Moe Ciebie zaskocze ale dość często terlepię się busami.


    Zaskoczyłeś mnie, nie powiem


    Prawda jest smutna
    np. w busie nie masz ubezpieczenia i wszystko jest dobrze do puki jest


    dobrze.

    99,9% albo więcej pasażerów busów nie miało wypadku
    Poza tym OC ma każdy bus. A za leczenie płaci NFZ niezależnie czy wypadek
    miał bus, pks, mpk czy pkp


    Co do super firmy - nie do końca. Ale busiarstwo pospolite z szrotem z
    europy
    mnie wkórza.


    A nie wkurza Cię MPK ze szrotem z Węgier? Węgry to też Europa
    A szrot z zachodu ma tą przewagę nad szrotem z Polski że jeździł wcześniej
    po dobrych drogach


    Niestety prawda jest taka że busiarstwo to nic innego jak
    maszrutki z Lwowa


    Albo z Tel-Awiwu
    A co do Lwowa to w ostatnich czasach wydaje mi się bardziej europejski niż
    np. Łódź masowo głosująca na Pęczaka


    - i proponuję Ci się tam przeprowadzić i przestać Mnie i
    nasze miastwo swoimy beznadziejnymi i bezsensowymi hymnami chwalebnymi
    syfiarstwo tj busiarstwo.


    To nie są hymny. To są fakty.

    Ja też nie jestem jakimś strasznym miłośnikiem szrotów prywatnych jeżdżących
    po Lublinie. Problem w tym, że w MPK Lublin jeżdżą nie lepsze szroty, a
    bilety są droższe. U prywaciarza dodatkowo odpadają takie problemy jak
    dresy, kanary, złodzieje, przycinanie drzwiami.
    Oczywiście są tacy co twierdzą że w prywatnych autobusach jeździ więcej
    dresiarzy niż w MPK ale to folklor :-)

    Winny obecnej sytuacji jest Urząd Miasta który nie chce wpuścić większej
    ilości prywatnych przewoźników do miasta i siedzi pod butem związkowców z
    MPK.
    Przecież taki Connex, Meteor i inne w tym stylu mają płacone 3-4 zł od
    wozokilometra.
    Czy u nas na trasie 10 km nie złapaliby 30-40 pasażerów po złotówce? Ja
    twierdzę że złapali by 2 razy więcej.

    pozdrawiam aron





    Temat: [z archiwum Pana Psofometra] Z Zamoscia do Terespola, wielkiej wyprawy wschodniej dzien drugi
    Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako


    | nimi nie chce jeździć. Wszyscy w Lubelskiem są ekstatycznie zachwyceni,
    | mając busy, które stanowią najwyższy możliwy stopień rozwoju komunikacji
    | publicznej, gdyż są doskonałe, bo kursują co piec minut,

    to sie zgadza, w porywach widzialem jakodjezdzaly, bodajze do
    Krasnegostawu?, co 5 minut.


    A to nie ekonomiczniej by było zamiast 3 busów co 5 minut puścić autobus co
    15?


    mają DVD, klimę i
    | rezerwację miejsc przez komórkę,

    no fakt, moze bez dvd,


    Aron pisał, że jest. :


    ale klima i rezerwacja tez, na dalekobieznych
    liniach. Dziwne, nie? ;)


    Niezbyt. W PKP też jest klima i rezerwacja na dalekobieżnych trasach.
    Przynajmniej niektórych. :)


    | Dworzec PKS też niewiele się zmienił. Cała ta okolica
    | jest
    | zresztą senna i trochę zapyziała, do centrum miasta kawałek drogi.

    niewiele sie zmienil, lol. Kiedys bylo to miejsce, gdzie stalo po
    kilkanascie, lub wiecej autobusow i byly tlumy ludzi.


    Nie wiem, zapamiętałem go jako ciche i dosyć spokojne miejsce. Fakt, więcej
    było ludzi, niż teraz, ale tłumami bym tego nie nazwał. Może byłem tam w
    nieodpowiednim momencie?


    Dzis to wygwizdow
    (zima! :), gdzie czasem zatrzymuje sie jeden - dwa przestraszone
    autobusiska. Caly budynek (szkielet?) chyba zamkniety na smierc?


    A jakoś nie zwróciłem uwagi, czy do środka można wejść, ale była tam, chyba
    nawet czynna, kasa PKS Lublin, tylko nie pamiętam, czy miała okienko na
    zewnątrz, czy trzeba było gdzieś do środka wchodzić.


    | razie? Czyżby w niedzielę busiarz miał wolne? A to pech! Pan mało trzeźwy
    | słucha z zainteresowaniem, pewnie następnym razem rzeczywiście z busa
    | skorzysta.

    podobno nietrzezwych i / lub awanturujacych sie, do busow nie wpuszczaja,
    hle hle hle.


    Ale z drugiej strony - bus będzie bezpośrednio z Warszawy, a pan na piwo
    zboczył gdzieś po drodze, przy okazji przesiadek. :

    Marek A. Salwa





    Temat: [ Sz ] Rzeź pociągów


    | Co Ty chcesz od SU45!?
    | To bardzo dobre maszyny, tylko trzeba zrobić odpowiedni rozkład jazdy!

    Ja wiem że dobre, ale chyba troszkę dużo palą.


    Palą jak każda duża lokomotywa. DeBowska Ludmiła, którą codziennie można
    oglkądać w Szczecinie pali jeszcze więcej, a mimo to nie wycofuje się jej z
    ruchu pasażerskiego - bo ma np. dobre przyspieszenie.


    | 10 lat temu kursowały bezpośrednie pociągi Szczecin-Kołobrzeg z SU45 i
    5xBh
    | - ludzie ledwo się w nich mieścili.

    Ale przez 10 lat społeczeństwo zubożało i nie stać go na bilety! Poza tym
    10
    lat temu autobusy PKS były dość zasyfione i powolne , nie było busów tak
    że
    pociąg był zdecydowanie najlepszym środkiem transportu.


    Tu Ci przyznam rację. naród biednieje i nie ma po co (dokąd) jeździć bo i
    pracy nie ma, a jak nie ma pracy to nie ma kasy na wyjazdy turystyczne itp.


    Myślisz, że gdyby wprowadzić pociąg bezpośredni Pyrzyce - Stargard -
    Szczecin Gł. z czasem jazdy 1 h 20 min i ceną 8 zł to byłby pełny? Śmiem
    wątpić, bo autobus jedzie godzinę, bus pewnie jeszcze szybciej i kosztuje
    mniej.


    Akurat w kwestii Pyrzyc się nie wypowiadałem.
    Ale gdziekolwiek by to nie było, czas przejazdy musi być lepszy od autobusu
    - im dłuższa trasa tym bardziej.


    IMHO w większości regionów bez obniżenia cen biletów nie ma co liczyć na
    skuteczne konkurowanie z PKS i busami. Owszem - szynobus na 40 osób się
    zapełni - tak jak na linii Lublin-Kraśnik ale 3 Bipy to niekoniecznie.


    Prawda! Być może umknęło to Twojej uwadze, ale ja też wspominałem o
    odpowiedniej taryfie. Ostatnio miałem przyjemność przejechać się SA106
    (PESObus) na trasie Inowrocław - Żnin - Inowrocław. Prędkość dla tego typu
    pojazdów jest podniesiona względem zwykłych pociągów, ale taryfa niestety
    nieatrakcyjna. Bilet PKS Ino - Żnin kosztuje 4 Zyble. a PKP 6 zetów. Niby
    tylko 2 złote, ale w rozrachunku miesięcznym uzbiera się na nizłą imprezę,
    a o oszczędnościach rocznych lepiej nie wspominać.
    Jazda upływała bardzo przyjemnie, tylko ludzi w pociągu jakoś mało, i to
    pomimo dnia roboczego i szkolnego jednocześnie.
    Najpierw trzeba wyjść naprzeciw oczekiwaniom ludzi, a dopiero wtedy zbierać
    żniwo w postaci wpływów do kasy.

    pozdrawiam Bodek






    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    z zewnatrz tez widac "pewne" niedociągnięcia


    screen.width-300)this.width = (screen.width-300)

    Zwróćcie uwagę ile miejsca na kolana ma pasażer siedzenia z przodu. Nie zmieści się tam osoba średniego wzrostu (jedna pani próbowała usiąść ale się poddała).

    Wyglądem i nowoczesnością powalają też siedzenia wymontowane ewidentnie z jakiegoś starego PKS-u.

    Że już nie wspomnę ogólnie o schludności wnętrza - to piękne brudne i rdzewiejące nadkole, te ściany zrobione z jakiejś tandetnej dykty obitej obskurnym materiałem - bus niewątpliwie był przygotowywany przez profesjonalną firmę dostosowującą busy do przewozu osób

    Szanowny Kolego. To fotka busa przygotowanego do komunikacji miejskiej/podmiejskiej. Nie ma co wydziwiać, że brak w nim luskusów i standardów pojazdów turystycznych.

    Ze zdjęcia wnioskuje, że te fotele wcale nie są wymontowane ewidentnie z jakiegoś PKS-u, nawet ich konstruktorzy nie przewidzieli ich do montowania w autokarach. To siedzenia lubelskie, z fabryki Daewoo, montowane na przykład w mikrobusach Lublin. Ich specyficzna cechą jest bardzo wydłużone siedzisko, stad wizualnie wydaje się, że jest mało miejsca na kolana. Jednak należy brać pod uwagę odległość oparcia od oparcia poprzedzającego! Fotele te można było kupić nowiutkie i zafoliowane w fabryce, lub przez kogoś z fabryki.

    Do ścian nie mam żadnych zastrzeżeń. To prosta konstrukcja, zapewniająca łatwe utrzymanie czystości. Spodziewałeś sie weluru, czy tez aksamitu w komunikacji miejskiej?

    Oczywistą kwestia jest, że stosuje sie materiały tanie, proste, wytrzymałe na działanie wandali i łatwe do umycia. Polecam Ci przyjrzenie się wnętrzom nawet nowym autobusom miejskim. One są z płyty, ewentualnie z plastiku. Wszystko zrobione tanio i z zasady ma być odporne na zniszczenia.

    Przyznam Ci racje jedynie co do nadkola. Powinno być osłonięte, bo w tym stanie rzeczy razi brakiem estetyki. Dodatkowo osłonięcie nadkola tłumi nieco hałas od kamyków rzucanych przez koło i nie ma utraty ciepła.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Częstotliwość 40 min na 100kilometrowej trasie PKS to jest rzadko???
    Krycha jeżdzi co 2 godziny. Mamy tu logikę Arona, PKS co 40 min- rzadko, busiarz co dwie - częściej. Czy ty w ogóle myślisz?? A bilety sobie można kupić na konkretny kurs w kasie. A co do krychy to jeździ takim szmelcem że aż szkoda aparatu wyciągać...
    Powodzenia w jeżdzeniu Otoyolem.


    A ty uważasz, że częstotliwość co 40 minut w szczycie na 100 kilometrowej trasie TO CZĘSTO?

    U nas jest tak
    trasa Lublin - Biała Podlaska (120 km)

    szczyt poranny

    5.50L bus
    6.00 PKS Białystok
    6.10A bus
    6.20F PKS Radzyń
    6.30A bus
    6.45U bus
    6.50L bus
    7.00N PKS Radzyń
    7.15A bus
    7.40A bus
    7.50N PKS Międzyrzec
    8.00S bus
    8.20L bus
    9.00L bus
    9.05U PKS Biała Podl.
    9.20A bus
    9.35L bus
    9.55L bus
    9.55A PKS Biała Podl.

    szczyt popołudniowy

    14.00 PKS Białystok
    14.10L bus
    14.25A bus
    14.35L bus
    14.45N PKS Biała Podl.
    14.55F bus
    15.00L bus
    15.20L bus
    15.30U PKS Biała Podl.
    15.45D bus
    16.00L bus
    16.10D bus
    16.35L bus
    17.05D bus
    17.40N PKS Biała Pod
    17.45L bus
    17.50U PKS Biała Pod

    Taką częstotliwość to ja rozumiem. Ale co 40 minut to jakaś tragedia, do tego w szczycie.

    Pewnie że bilety musisz sobie kupić na konkretny dzień w kasie. ALE MUSISZ SPECJALNIE PO NIE JECHAĆ NA DWORZEC. A w busie - rezerwujesz przez telefon i nie musisz nigdzie jeździć.

    Jak ci się nie podobają busy Krychy i Otoyola to przecież nie musisz nimi jeździć. Ale są ludzie którym te busy się widocznie podobają.
    Poza tym przypomnij sobie po ile były bilety Wr-JG przed wejściem Krychy.



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    Jako że w Krakowie trochę się pozmieniało, podaję aktualną listę przewoźników korzystających z Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie.

    PKS-y:
    woj. małopolskie: Gorlice, Limanowa, Kraków, Myślenice, Nowy Sącz,Oświęcim, Sucha Beskidzka (Beskidus), Nowy Targ, Tarnów, Wadowice, Zakopane oraz Olkusz (ale tego już niedługo nie będzie).
    woj. śląskie: Bielsko-Biała, Cieszyn, Częstochowa, Gliwice, Katowice, Myszków, Rybnik, Zawiercie, Żywiec.
    woj. podkarpackie: Dębica, Łańcut, Jasło, Krosno, Mielec, Sanok, Stalowa Wola, Tarnobrzeg
    woj. świętokrzyskie: Busko Zdrój, Kielce, Ostrowiec Świętokrzyski, Staszów, Starachowice, Końskie, Jędrzejów.
    woj. łódzkie: Bełchatów, Łódź, Sieradz, Tomaszów Mazowiecki, Wieluń.
    woj. mazowieckie: Ciechanów, Mława, Płock, Warszawa, Radom.
    woj. lubelskie: Biłgoraj, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość (oraz dawne PKS Hrubieszów, Tomaszów Lubelski i Włodawa - na stronie RDA figurują jeszcze jako oddzielne przedsiębiorstwa)
    woj. dolnośląskie: Jelenia Góra (PKS Tour), Dzierżoniów, Zgorzelec, Wrocław
    woj. opolskie: Nysa
    woj. lubuskie: Zielona Góra
    woj. wielkopolskie: Ostrów Wielkopolski
    woj. zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Gryfice, Koszalin
    woj. pomorskie: Słupsk, Wejherowo
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko-mazurskie: Olsztyn, Mrągowo.
    woj. kujawsko-pomorskie: Włocławek

    Przewoźnicy inni niż PKS korzystający z RDA (wg. kierunku, który obsługują):
    Warszawa, Łódź - Polski Express
    Zakopane, Nowy Sącz - Szwagropol, Trans Frej, Centrum
    Miechów i okolice - Mini Bus, Gryf Bus, Stefan
    Rabka i okolice - Mitrans Bus
    Jabłonka - Orawa
    Katowice - Uni Bus
    Rybnik - E. Grabowski
    Oświęcim - Trans GK, M. Lewański, T. Spisak
    Racibórz - Travel Bus
    Bielsko-Biała - Interpalm
    Cieszyn - Z. Frączek
    Gorlice - Trans Usługi, Marys, D. Kuzak
    Pińczów - Mat Bus
    Sandomierz - Mini Bus
    Górki Mieleckie - Murdza
    Lublin - BP Tour, L. Wójtowicz, Z. Madej
    Zamość - Max
    Szczebrzeszyn - Rudnik Tumay
    Krosno - Merkus

    Dane na podstawie strony http://www.rda.krakow.pl (lista bieżących odjazdów), być może brakuje jakiegoś przewoźnika obsługującego kursy sezonowe, które aktualnie nie są wykonywane.

    EDIT - uzupełnienie na podstawie następnych postów w tym wątku.



    Temat: co dalej z naszym PKS-em
    Ja nadal nie mogę zrozumieć niechęci wręcz może odrazy niektórych osób w stosunku do busów. Czym one wam zawiniły a raczej zawinili busiarze? Tym, że Ci ludzie cięzko próbują zarobić na życie swoje i swoich pracowników, czasami rzeczywiście wykorzystując różne kombinacje, ale w dzisiejszych czasach bez niech cięzko byłoby wyjść z zyskiem jakimś. PKS, niby państwowa firma a tak potraktowała swoich pracowników nie płacąc ich składek do ZUSu. Busiarze za swoją misję postawili sobie poprawę komunikacji lokalnej i międzymiastowej poprzez zwiększenie ilości kursów, czasu podróży. Już kiedyś pisałem, że brak PKSu odczuje tylko kilka osób (Poldzislaw, Andrzej-pl, Katol), pozostali natomiast nadal będa korzystać z busów. Ludzie, mamy wolny rynek, każdy może na nim się spełnić. Jeżeli kogoś tak fascynuje PKS i ubolewa nad jego losem a bus to dla niego największe zło to niech odkupi reszte tych autobusów i założy swoją firmę. Nie chce obrażać niektórych osób ale samo zafascynowanie starymi Autosanami i PKSami nie czyni z takich osób znawcę, specjalistę transportu, a tacy niestety są na tym forum. Nie wystarczy tylko umieć prowadzić autobus, firma to nie tylko jazda, to także odpowiednie, nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, wykorzystanie zasobów marketingu,podnoszenie jakości wykonywanych usług co wpływa na zwiększone zainteresowanie pasażerów, następnie zysku co powoduje jakiś rozwój firmy. Rozwój rodzimego PKSu zatrzymał się wraz z pojawieniem się konkurencji czyli busów. Denerwują mnie wypowiedzi niektórych osób, że busy były niezdrową konkurencją. Nikt tych pasażerów na siłę nie wyciagał z autobusów PKS i nie wpychał do busów, sami wybrali to co według nich jest lepsze. Cenowo też nie byli i nie są konkurencyjni, na trasie Lublin-Kraśnik róznica w cenie jest nawet dwukrotna a i tak busy jeżdżą pełne natomiast autobusy puste.



    Temat: busem Dorohusk - Lublin
    Wycieczka nieco NTG, stąd czytanie nie jest obowiązkowe, ale pojechałbym
    pociągiem, gdyby był o 13 a nie o 16 czy 17. :-) Poza tym wycieczka jest
    ilustracją do często opisywanych tutaj przez Arona busów cudownie omijających
    korki, w co nikt chyba nie chce tutaj wierzyć uzasadniając konieczność
    kursowania EN57 z 10 kolejarzami na pokładzie i 5 innymi podróżnymi. ;-)

    Zaczęło się przy przejeździe kolejowym w Dorohusku przed godziną 13. W dzień
    blokady przez tiry przejścia i okolicy. Przy przejeździe - na nieoznakowanym,
    lecz umówionym przystanku, stały dwie panie twierdząc, że busy jeżdżą co około
    godzinę, ale nie znają rozkładu, ale cierpliwie czekają.
    To czekałem z nimi.
    W międzyczasie przejechał jakiś pociąg towarowy w kierunku Jagodzina
    prowadzony 2M62 Kolei Lwowskiej. (o, już nie NTG)
    W końcu przyszła jakaś trzecia pani, ale na autobus (o autobusie o 13:40 to
    nawet tamte poprzednie wiedziały).
    Wcześniej jednak koło 13:30 przyjechał bus, więc wsiedliśmy. Ta nowa pani nie,
    bo miała miesięczny. Ale kierowca busa powiedział, że PKSy dzisiaj praktycznie
    nie jeżdżą (bo ta blokada) więc wsiadła.
    Wjechaliśmy na trasę i jedziemy. Dojeżdżamy do blokujących tirów, więc
    skręcamy w lewo, w międzyczasie przyganiając pasażerów czekających na
    pobliskim przystanku obok którego bus by przejechał, gdyby pojechał prosto)
    Przejeżdżamy przez Wólkę Okopską jakąś szeroką, ale kiepską drogą. Po ok. 2
    kilometrach wracamy do głównej drogi - zablokowanej. Ale nic to - przecinamy w
    poprzek i wjeżdżamy w drogę polną. Później droga polna przeradza się w
    ziemno-trawiastą drogę leśną. Jedziemy. Ale droga wyrzuca nas znowu na główną
    zablokowaną trasę.
    Busiarz ze znajomym pasażerem idą się rozejrzeć. Wracają. Poddali się? Nie!
    Ruszamy - jedziemy między tirami stojącym na pasie właściwym i tymi stojącymi
    na pasie niewłaściwym. Przerwa się zwęża. Zaginamy lusterka. Jedziemy dalej.
    Jest jeszcze gorzej - zjeżdżamy i omijamy tiry poboczem. Później znów
    środkiem... Niemal slalomem. :)
    W końcu dojeżdżamy do miejsca gdzie już powoli się wszystko odblokowuje więc
    chwilę czekamy i jedziemy już normalnie. W międzyczasie przez CB słychać
    niecenzuralne rozmowy kierowców tirów, że niech no tylko dopadną tego, kto
    wymyślił tę ich blokadę itp. :-)
    W końcu podróż kończy się na stacji koło dworca PKS Chełm. Stacji benzynowej.
    Wysiadamy.
    Do Warszawy już z górki - elektryczny z Chełm Miasto, przechodzący na stacji
    Lublin w pociąg Lublin - Łuków, którym do Dęblina i stamtąd EN71 KM na
    Śródmieście.

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Artykuły z prasy na temat komunikacji lokalnej
    Jeżdżą jak chcą [KL]

    PRYWATNI PRZEWOŹNICY NIE PRZESTRZEGAJĄ ROZKŁADÓW JAZDY
    TAK MÓWIĄ PRZEPISY

    Pasażerowie podróżujący busami na trasie Świdnik – Lublin przez Zadębie narzekają, że kierowcy nie przestrzegają rozkładów jazdy – odjeżdżają, kiedy chcą i skąd chcą. Na busa trzeba czekać nawet parę godzin. I to bez gwarancji, że podjedzie. Trzeba go najpierw znaleźć.

    – Chyba nikt nie wie, skąd odjeżdżają busy do Świdnika – mówi świdniczanin pan Ignacy. – Kuzynka, która przyjechała do mnie w odwiedziny, trzy godziny błąkała się po Zadębiu w poszukiwaniu przystanku. Pytała innych pasażerów, ale oni biegają z miejsca na miejsce, bo też nie wiedzą, skąd odjeżdża bus. Kierowcy jeżdżą, jak chcą, pełna samowolka.

    Zainteresowaliśmy sprawą Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego.

    – Wyślę na miejsce nasz patrol, żeby przyjrzał się sytuacji – zapowiada Piotr Winiarski, inspektor wojewódzki. – Otrzymujemy masę skarg na kierowców autobusów. Ostatnio były narzekania na Polski Express, który nie dojeżdżał na lotnisko Okęcie. Przez to pasażerowie spóźnili się na samolot do Kanady. Tam za taki wybryk traci się pozwolenie na przewóz ludzi. A u nas? Mamy stan przejściowy. Kiedyś nie było problemu: był tylko PKS, który dbał o swoje przystanki i było wiadomo, kiedy autobus odjeżdża. Schody się zaczęły, odkąd jedną trasę zaczęło obsługiwać kilkunastu przewoźników. Tak jest właśnie w przypadku trasy Lublin – Świdnik. Wykazanie, że kierowca nie przestrzega rozkładu jazdy, nie jest trudne. Ale nawet kara finansowa nie rozwiązuje problemu. Potrzebne są rozwiązania systemowe. Na razie kierowcy mają obowiązek przestrzegania rozkładów. Muszą też mieć wyraźnie oznaczoną i widoczną dla pasażerów trasę przejazdu.

    Jeżeli ITD wykaże, że kierowca nie przestrzega rozkładu, wobec przewoźnika może być wszczęte postępowanie administracyjne. Kończy się ono zwykle karą finansową.

    Ostrzejsze instrumenty do walki z nierzetelnymi przewoźnikami ma Urząd Marszałkowski w Lublinie. To właśnie on zatwierdza rozkłady jazdy. Jeżeli kontrola wykaże, że przewoźnik ich nie przestrzega, oprócz kary finansowej może mu grozić cofnięcie koncesji na przewóz osób.



    Temat: Autobus kontra autobus


    ----- Original Message -----
    From: yabba <
    Kolega Leschek ma racje, to wszelkiego rodzaju przewoznicy sa dla
    pasazerow
    a nie na odwrot. Mysle jednak, ze sensowne zastosowanie dostepnych srodkow
    transportu umozliwi zmniejszenie efektu "wychodzenia bokiem".


    OK. ale kol. Leschek mieszka w kraju w którym raczej koleje federalne nie
    mają konkurencji ( oprócz kilku zadupiastych sprywatyzowanych linii).Poza
    tym prywaciarze wożą o wiele taniej. Jak im się to opłaca - sam nie wiem.
    Pewnie dlatego że nie płacą za użytkowanie przystanków, akcyzy (bo jeżdżą na
    gazie) czy koncesji. Prywaciarze chyba za punkt honoru wzięli sobie
    wykończyć PKP. Przykład: bilet PKP Lublin - Puławy Miasto kosztuje 6, 80 zł
    (50 km). U prywaciarza 4,00 zł. Nawet ulgowy 3,40 zł się nie opłaca bo
    trzeba dojechać MPK do dworca PKP (1,20 zł dla studentów). Dworzec PKS i
    prywaciarzy oczywiście w samym centrum. Jeszcze lepiej - do Lubartowa 30
    km - bilet PKP gdy jeszcze był pociąg kosztował 4,50 zł a prywatny bus -
    2,00 zł. A najlepszy numer wyszedł z komunikacją miejską : bilet jednorazowy
    na MPK kosztuje 2,00 zł na 10 minut, ulgowy dla studenta 1,20 zł a u
    prywaciarza każdy bilet na całą trasę (nie 10 min) - 1,00 zł . Dochodzi do
    tego że ludzie nie kupują miesięcznych bo to jest bez sensu. Kiedyś emeryci
    protestowali że ich bilety MPK są za drogie - 1,50 zł to jakiś lokalny
    korwinopodobny poradził żeby zakazać wstępu emerytom do autobusów MPK i
    kazać im jeździć prywatnymi.

    Podejrzewam ,że ta komunikacja jest dla prywaciarzy żyłą złota i nie dadzą
    się wrobić w zintegrowany system komunikacyjny. A ludzie cierpią..:(
    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Nic za Czerniowce?
    Witam!


    Daj Aron jakies dane na temat ile kosztuje i ile jedzie jakiś autobus Lublin-
    Lwów.Zachwalana stronka PKS Lublin podaje tylko godziny odjazu autobusów do
    Lwowa(12.00,14.40).Ile trwa kurs, ile kosztuje bilet? Co prawda cennik tam
    jest ale ja nie wiem ile to km,czy komunikacja zwykła czy pośpieszna...


    Ja przedwczoraj po prostu zadzwoniłem na informacje PKSu Lublin. Tak swoją
    drogą to także ten przewoźnik wpadł w manierę dostępu do informacji pod
    płatną infolinią. Jak zwykle w tych przypadkach podane są numery dla sieci
    TP S.A. oraz Netii... A co ma robić abonent Dialogu z Wrocławia? Numer TP
    S.A. nie zadziałał, ale na szczęście dla Netii już tak. Przed połączeniem
    tajemniczy głos zakomunikował mi, że zapłacę trochę ponad 2 PLN za minutę
    połączenia, a ile będzie naprawdę to się okaże na rachunku. ;)

    No ale do rzeczy. W porównaniu ze stroną WWW mogę tu dorzucić informacje, że
    autobusy w przeciwnym kierunku (czyli Lwów -Lublin) jeżdżą o 7:00 i 14:00
    (czasu lokalnego) i dojeżdżają do Lublina odpowiednio o 12:50 i 19:50. Czyli
       niemal siedem godzin jazdy... M a s a k r a!


    Ten PKS Lublin to strasznie dziadowsko jakoś te informacje ma.
    PKS Przemyśl z kolei brawo za informacje, i czas jazdy podany i cena no....


    No niby mają, ale rozkład ten jest wart tyle co papier na jakim go
    wydrukowano - a nie wydrukowano go w ogóle tylko umieszczono w Internecie,
    więc resztę sobie dopowiedz. ;)

    Moją styczniową przygodę z PKSem (a raczej to jak nie doszła do skutku ;))
    już opowiadałem tu na grupie. Kolejne podejście do tematu miałem pod koniec
    maja. Wytłuczonym trajtkiem dostałem się na avtowoksal we Lwowie, tylko po
    to żeby usłyszeć, że ostatni autobus do Przemyśla z tego rozkładu to
    "właściwie nie kursuje, a dziś to co najwyżej do Lublina może Pan jeszcze
    pojechać". No i przez to pobyt we Lwowie przedłużył mi się o jeden dzień. :)
    No oczywiście nie wspomnę o tym, że autobusy, mimo iż mają w rozkładzie
    przystanek "Dw. Kolejowy" we Lwowie, to raczej tam nie zaglądają tylko od
    razu jadą na dworzec autobusowy (dla niezorientowanych: zlokalizowany na
    południowych peryferiach miasta).


    Wiem,że to grupa kolejowa (dla tych co będą krzyczeć że swoją busową prywate
    tu uprawiam)ale jak Ukraińcy zlikwidowali P75 i rozrąbali Chyrów to jakos
    trzeba sie do nich dostać busem...bo koleją to nie mam pomysłu


    Chyba warto tu podzielić się takimi informacjami, bo mam wrażenie, że w tym
    roku pół Polski i trzy czwarte pmk chce pojechać na Ukrainę. ;) Sam też
    jestem na etapie planowania bo w drugiej połowie sierpnia pewnie tam zawitam.

    Otóż ja w maju przetestowałem wariant bus - przejście piesze - marszrutka na
    trasie Przemyśl - Lwów. Koszt to 2 PLN (polski bus) + 9,5 UAH (ukraińska
    marszrutka).

    Wady tego rozwiązania:
    - polski bus to największa porażka - nabity do granic możliwości rusza spod
    dworca w Przemyślu i po drodze zabiera jeszcze więcej ludzi. Siedzenia w
    środku poustawiane ze 3 razy gęściej niż "w standardzie",
    - można utknąć na granicy.

    Zalety:
    - niski koszt,
    - niezły czas - pod warunkiem, że nie utkniemy na granicy - można się
    wyrobić w 3 - 3,5 h jeśli poszczęści nam się na kordonie,
    - we Lwowie podjeżdżamy do dworca kolejowego,
    - jadąc ukraińską marszrutką można poznać trochę lokalnego folkloru. Gdy
    podróżowałem w maju to jednym z pasażerów były kursy wiezione
    (prawdopodobnie w swoją ostatnią podróż) do Lwowa.

    Pozdrawiam!





    Temat: minibusy
    To powiedz, dlaczego ludzie wolą jeździć busami niż superbezpiecznym, solidnym i wspaniałym PKSem tylko wolą jeździć z tym beznadziejnym busiarzem Filipkiem?
    Pokaż też proszę gdzie magister Filipek zbiera pasażerów przed PKSem.

    Może dlatego ludzie wolą busy? Jak myślisz? Zobacz :
    http://www.angelfire.com/mech/spider152 ... m?i=69&s=1

    Ja lubię busiarzy za kilka rzeczy.
    Pisałem już 100 razy ale niech tam, powtórzę

    1. Dobre wyciszenie wnętrza busów. Nie cierpię H9-21 czy Peer głównie za to że jest w nich głośno i ciągle coś klekocze.
    2. możliwość rezerwacji telefonicznej biletu. Z tego co wiem to jest możliwe tylko w PKS Warszawa i w PKS Biała Podlaska ( ale nie na wszystkie kursy). A u nas praktycznie każdy bus ma taką możliwość.
    3. przyzwoitą prędkość. Nie chodzi o to że chcę jeździć 150 km/h ale jazda 70 km/h naprawdę mnie dobija. Wolniej niż stary Maluch, Trabant i Kredens.
    Przykładem może być PKS Zamość - autobus z Lublina do Zamościa (86 km) jedzie 2 godziny i ma czelność nazywać się pospiesznym. Dobrze że są przynajmniej ceny zwykłe.
    4. niższe ceny. Dzięki busiarzom nie jesteśmy skazani na monopol PKSu. Tam gdzie PKS ma monopol ceny są często dwukrotnie wyższe niż tam gdzie są busy. A jedzie taki sam śmierdzący H9-21.Przykład :
    PKS Elbląg : bilet Elbląg - Braniewo - 8,80 zł.
    PKS Olkusz : bilet Kraków - Olkusz - 3,50 zł.
    5. ubezpieczenie od poronionych pomysłów PKP i PKS. Dotyczy głównie PKP. Firma ta jak wiadomo od lat żąda dotacji z budżetu grożąc likwidacją niektórych pociągów. W innych województwach ludzie się tym przejmują, że jak zlikwidują im jakiś pociąg to nie będą mieli jak do pracy dojechać. My na Lubelszczyźnie dzięki busom likwidacje pociągów PKP mamy gdzieś.
    6. Ilość połączeń . Dzięki busom Lublin ma np. 50 połączeń dziennie z Białą Podlaską, a np. taki Poznań z Kaliszem gdzie jest PKS tylko 10. Może w Wielkopolsce to wystarcza, u nas byłoby za mało.
    7. Częstotliwość kursowania. Gdy są busy i jest bardzo dużo połączeń to na wielu trasach odpadają problemy typu "uciekł mi PKS i na następny trzeba czekać godzinę". A tu za 15 minut podjeżdża bus i nie ma problemu.
    8. Busy jadą szybciej niż PKSy więc nie blokują ruchu na drogach międzymiastowych. Za autobusem PKS trzeba się wlec osobówką albo trzeba go wyprzedzać a to zawsze niebezpieczny manewr. Z busem ten problem odpada bo zwykle trudno go osobówką dogonić ( choć mi się parę razy udało).
    9. Busy są lekkie, więc nie robią kolein w drogach.
    10. Busy są ekologiczne. Na Lubelszczyźnie bardzo dużo busów ma ekologiczne silniki (norma euro 2), poza tym bus pali tyle co osobówka a weźmie 20 osób albo więcej. Plus dla środowiska. Niektóre hadziewiątki dymią że swiata nie widać a często jedzie 10 osób albo mniej.
    W środku busa nie czuć spalin. W środku hadziewiątki często aż jest duszno, szczególnie przy podjazdach.
    11. Busiarze rozdają za darmo wizytówki z rozkładami jazdy. Nie trzeba spisywać kursów z tablic ani dzwonić na 0-300 za 2 zł plus VAT za minutę



    Temat: Poradnik pasazera kopnietego w d... przez PKP
    Poniewaz PKP ma swoich klientow w glebokim powazaniu i z powodu spisku zydowsko-
    masonsko-busiarskiego likwiduje kolejne polaczenia to MB Aron proponuje
    polaczenia zastepcze za likwidowane pociagi

    na poczatek na Lubelszczyznie :

    1.Linia Lukow-Deblin

    likwidacji ulegaja pociagi o 7.35 10.00 13.15 i 19.23

    mozna dojechac do Deblina innymi srodkami komunikacji choc nie jest to proste

    nie ma na tej linii busow.

    istnieja natomiast polaczenia PKS z dworca w Lukowie w centrum miasteczka przy
    ul Nowopijarskiej

    mozna wyjechac z Lukowa autobusem o 7.10 do Lublina i przesiasc sie w
    miejscowosci Przytoczno na autotobus PKS Radzyn - Ryki - Deblin - Pulawy. Na
    miejscu w Deblinie ok. 9.30

    o 9.00 i 12.00 z Lukowa odjezdzaja autobusy do Ryk, skad mozna szybko dojechac
    do Deblina ok. 10 km. Autobusy te nie kursuja w weekendy

    O 8.20 i 10.30 mamy bezposrednie autobusy z Lukowa do Pulaw czas jazdy ok. 2 h

    Najwieksza zima jest wieczorem.

    moze macie jakies propozycje bo mi oprocz busa do Lublina o 19.00 i dalej
    rzeznia jeleniogorska do pulaw i ewentualnie helska w wakacje do Deblina nic
    nie przychodzi do glowy

    2.Linia Lukow - Lublin likwidacji ulega pociag o 7.35

    tu jest bus o 7.50 wiec nie ma problemu

    3.polaczenie Biala podl. - Deblin - Lublin

    poranny pociag o 6.20 ulega likwidacji

    do Lublina nie ma problemu z dojazdem - sa busy, PKSy itd.

    do Deblina zamiast pociagiem trzeba jechac PKSem z przesiadka w Radzyniu

    z Radzynia do Deblina autobusy odjezdzaja o 8.00 11.40 i 13.20

    czas jazdy z Bialej do Radzynia to ok. 1 h 10 min

    4.polaczenie Lublin - Stalowa Wola Rozwadow

    ulegaja likwidacji pociagi o 5.50 7.27 11.52 15.41 17.49 i 19.37

    dzieki naszemu zacofaniu cywilizacyjnemu mamy busy  Lublin-Rzeszow przez Nisko
    o 6.30 8.45 15.00 i 16.45
    z Niska rzut beretem do Stalowki - kursuje MPK

    Sa tez bezposrednie PKSy z Lublina do Stalowki przez Zaklikow i Lipe

    o 8.30 12.00 13.00 i 17.10 ( czas jazdy porownywalny z pociagiem)

    Mamy tez autobusy Lublin - Rzeszow przez Nisko

    o 6.40 7.50 10.10 11.15 12.10 13.15 13.55 15.20 16.05 i 18.20

    i o 20,20 w piatki i w niedziele

    do Tarnobrzegu mozna dojechac PKSem o 8.30 12.30 14.30 16.20 i dodatkowymw
    piatki soboty i niedziele o 19.40

    do Mielca mamy autobusy o 8.30 i 14.30

    5. polaczenie Lukow - Pilawa

    sa autobusy PKS Lukow - Garwolin o 4.50 6.20 6.50 9.10 13.30 14.20 14.45

    mozna tez jechac z przesiadkami w Stoczku Luk i Zelechowie

    z Garwolina rzut beretem do Pilawy ok. 10 km dojazd PKS ( b. czesto)

    6. polaczenie Zamosc - Hrubieszow

    tu nie ma najmniejszego problemu - pelno busow i PKSow

    7. polaczenie Lublin - Kudowa

    jest autobus Lublin - Klodzko o 20.50 z Podzamcza przez Radom, Piotrkow,
    Wielun, Wroclaw - na miejscu ok. 8.00

    pozdrawiam
    aron

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 151 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.