Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Konin Nauka jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • misieek.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Bielsko Rozkład





    Temat: innowacja do SRJP


    tak sie zastanawiam, czy PKP w swoim rozkładzie jazdy nie mogłyby
    umieszczać rozkładów PKSów i busów na ważniejszych kierunkach NIE
    BĘDĄCYCH KONKURENCJĄ dla kolei.


    No pomysł całkiem niezły . Chociaż cegła to w sumie przeżytek z ktoreko korzystaja
    głównie kolejarze . ale jak by w hafasie takie cus bylo to byl by niezly bajer .
    Zreszta  takie cos istnieje w hafasie niemieckim jak dasz opcje bus stresenbahn
    itd to pokaze Ci nawet konkutencyjne polaczenia;-) A u nas naprawde przydalo by
    sie np.
    szkam polaczenia Warszawa Szczyrk  a hafas podaje EX Wawa Bielska PKs Bielsko
    Szczyrk . Dobre to jest . Pamietam ze jaies 2 -3 lata temu na na dworcu w
    Katowicach wisialy takie wspolne rozklady PKS PKP "Najdogodniejsze polaczenia do
    Szyrku i Korbielowa"

    Radek





    Temat: innowacja do SRJP


    A u nas naprawde przydalo by sie np. szkam polaczenia Warszawa Szczyrk
    a hafas podaje EX Wawa Bielska PKs Bielsko Szczyrk . Dobre to jest .
    Pamietam ze jaies 2 -3 lata temu na na dworcu w Katowicach wisialy takie
    wspolne rozklady PKS PKP "Najdogodniejsze polaczenia do Szyrku i Korbielowa"


    Za starych dobrych czasow na koncu wypasionej cegly byl zalacznik z "Dogodnymi
    polaczeniami do miejscowosci wczasowych" typu wlasnie Szczyrk, Krynica Morska,
    Dziwnow. Oczywiscie dojazd z przesiadka w miejscowosci x, i z przejsciem
    pieszym z d.k. na d.a. Eech...







    Temat: Przekształcenia przedsiębiorstw PKS
    Ostatnio sporo mówi się o przekształceniach w PKS w różnych kierunkach:

    - prywatyzacja - sprzedaż prywatnemu inwestorowi
    - komunalizacja PKS - akcje przejmują gminy/inne ośrodki administracji
    - spółki pracownicze
    - łączenie przedsiębiorstw PKS

    Który wariant wydaje się Wam najlepszy/najgorszy?
    Jaki jest stan prawny PKSów w waszych miastach i jak sobie radzą? Czy gdzieś już skomunalizowali PKS?

    Właśnie ten model chcą zafundować PPKS Żywiec, PPKS Bielsko-Biała i PKS Cieszyn. Związkowcy zanim ten pomysł powstał, myśleli nad powołaniem komitetu, który doprowadziłby do zmiany przedsiębiorstwa w spółkę pracowniczą. Jak na razie nie znaleziono inwstora strategicznego. Już od dłuższego czasu wojewoda dąży do zmian w PKS. Najpierw je chciano połączyć, ale pomysł upadł. Spróbował więc je sprywatyzować oddzielnie, ale nie dostał zgody z ministerstwa ze względu na dług żywieckiego przewoźnika. Radni powiatowi natomiast ochoczo dążą do komunalizacji PKS, zwłaszcza bielskiego. Ostatnio żywieccy samorządowcy też się obudzili. Zobaczymy co z tego wyniknie. Najbardziej bym chciał, gdyby w PPKS Żywiec przewagę miał prywatny inwestor, a samorządy były w mniejszości (kolejnego przedsiębiorstwa, które stosuje "rozkłady z teściwą w tle" nie zdzierżyłbym) PPKS Cieszyn samorząd, a PPKS Bielsko-Biała stał się spółką pracowniczą



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Ależ rozróżniają.

    PPKS Bielsko-Biała wprowadził własne busy na trasie Bielsko - Żywiec, bez rozkładów, powoleń. Za to zawsze jeździły przed innymi przewoźnikami, zwłaszcza busiarzem, potem innym PKSami, a nawet własnymi kursami rozkładowymi! Busy odjeżdżały z dworca PKS w Bielsku Białej, podstawiały się zazwyczaj, gdy na stanowisko miał wjechać inny autobus, podczas gdy blokowano wpuszczenie nowych kursów uruchomionych przez PKS Żywiec. W Żywcu natomiast odjeżdżały z samozwańczego dworca busów, czyli zabierając pasażerów konkurencji. Doprowadziło to do tego, że pierwszym miejscem, do którego udają się podróżni do Bielska, jest właśnie ta zatoczka, a nie dworzec! Kursy były księgowane jako "Turystyczne" by zgadzały się papiery w Urzędzie Wojewódzkim. Co do przepisów drogowych niestety nie mogę się wypowiedzieć z całą pewnością, gdyż nie zamierzałem korzystać z czegoś takiego. Tabor stanowiły Mercedesy Sprintery obecnie zastąpione przez Autosany A1010M (z tego co pisano, na życzenie pasażerów). Niedawno kursy zostały jednak zalegalizowane - pojawiły się rozkłady. Muszę się im jeszcze dobrze przyjrzeć.
    PPKS Żywiec ograniczył się do wprowadzenia kilku legalnych dodatkowych kursów (operacja zajeła mu pół roku) i obniżek cen na trasie busów.
    Kierowców obu przedsiębiorstw, a zwłaszcza z Żywca zaczyna drażnić ta zimna wojna i te idiotyczne podjazdy. Niektórych pasażerów również.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Na dworcu PKS w Koszalinie wisi reklama zarówno kursu do Olsztyna (więc istotnie będzie on wykonywany wymiennie), jak i nowego kursu do Bielska-Białej.

    Sezonowy kurs Darłówko - Bielsko-Biała, obsługiwany wymiennie z PKS Bielsko-Biała.
    Zauważyłem natomiast, że w Bielsku pojawiły się autobusy PKS Dzierżoniów obsługujące kurs Bielawa - Kraków (nie ujety w rozkładzie PKS BB). Co do taboru - widziałem H10-10 i H9-21.



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Hm, więc powiadasz, że 99 busiarzy jeździ poprawnie a 1 im psuje opinię?

    Co do rozkładów: Rozkłady może są ustalone, ale czy przestrzegane? Autobus co 5 mni wcześniej wyjeżdża i tak zostanie na trasie w tyle za busem.

    Rozkłady busów jak i PKS ustala wojewódzki koordynator, zgodę wydaje urząd (Marszałkowski bodajże, ale pewien nie jestem). Gdy uruchomiono linię Maków Podchalański - Bielsko Biała zgodę wydał UM Krakowski, a autobusy obsługują przede wszystkim Gilowice - Żywiec - Bielsko. A z tymi rozkładami po PKS to sobie jeszcze sprawdzę.

    Był niedawno program o drogówce i właśnie zasadzili się na busiarzy. Gdzie te bezbronne przestrzegające przepisów owieczki?



    Temat: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

    Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y.
    Było to dokładnie widać 27 czerwca, kiedy to następowały zmiany w rozkładach. Nowe rozkłady PKS Cieszyn wisiały obok starych już na 3 dni przed zmianą, natomiast PKSy Bielsko-Biała i Żywiec olały pasażerów - np. na Salmopolu i w Koniakowie w ogóle nie było ich rozkładów. Tubylcy nie potrafili mi powiedzieć, o której i czy w ogóle przyjedzie jakiś autobus z wymienionych PKSów.
    Wispol rzeczywiście trzyma wysoki poziom, jest nieco tańszy od PKSu Cieszyn, co wg zeznań mieszkańców Wisły również miało wpływ na obniżkę cen biletów przez PKS. Niestety, nie ma przystanku na dworcu autobusowym w Wiśle.
    Z innych tamtejszych przewoźników przetestowałem również Transkom Skoczów, kursujący głównie na trasie Skoczów-Wisła lub Skoczów-Dzielnice_Ustronia. Jest nieco droższy od Wispolu czy PKSu, ma trochę starszy tabor i nie wszędzie wywieszone są rozkłady, ale ogólnie prezentuje przyzwoity standard. Nad Wispolem ma tę przewagę, że podjeżdża na dworzec autobusowy w Wiśle, co znacznie ułatwia przesiadki.



    Temat: Komunikacja
    Ogólnopolscy przewoźnicy:

    PKS (większość spółek):


    Polskie Koleje Państwowe


    Linki do rozkładów jazdy ważniejszych przewoźników na terenie Beskidów Zachodnich:

    PKS Bielsko-Biała (jesli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Bielska Białej, Szczyrku, Brennej, Skoczowa, Międzybrodzia Bialskiego):

    PPKS Żywiec (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Kotliny Żywieckiej, Milówki, Rajczy, Zwardonia, Jeleśni, Korbielowa)

    PKS Cieszyn (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Ustronia, Wisły, Istebnej, Koniakowa)

    PPKS Sucha Beskidzka (jeśli szukasz informacji o połączeniach na terenie okolic: Suchej Beskidzkiej, Makowa Podhalańskiego, Zawoji)



    Temat: Nieumiejętność czytania rozkładów

    Uważam że ten system który stosuje zdecydowana większość PKS jest dobry.
    Nie sądzę, dla mnie zdecydowanie wygodniejszy jest system wrocławski (czyli kolejowy). Jest tu co prawda pewien kłopot, bo rozkłady PKS uwzględniają zwykle nie tylko pole 'kierunek', ale i 'przez' - no i teraz mając w Krakowie, powiedzmy, sytuację: do - Kłodzko, przez - Katowice uwzględnimy tu oczywiście Kudowę przez Katowice - Kłodzko, ale co zrobić z kursem do Jeleniej Góry przez Bielsko - Kłodzko? Nie można go wpisać do powyższego, więc albo nie będzie informacji o kursie do Kłodzka przy polu Kłodzko, albo trzeba będzie wprowadzić dodatkowe pole Kłodzko p. Bielsko, a to z kolei doprowadzi do rozrostu rozkładu.
    A przynajmniej zmiana systemu na kolejowy spowodowałaby niesamowity bałagan. Bo wyobraź sobie np. taką sytuację że na dworcu PKS w Krakowie byłoby napiane:
    ...
    Jelenia Góra 13:45
    ...
    Katowice: 13:45, 15:05
    ...
    To ludzie którzy by chcieli jechać do Katowic nie wsiedli by do autobusu jadęcego do Jeleniej Góry, który jedzie przez Katowice tylko czekali by na autobus jadący tylko do Katowic bo przeca jest napisane "Katowice 13:45".



    Temat: Oznaczenia na rozkładach jazdy
    Kiedyś wszystkie PKS-y miały jedną, standardową legendę do rozkładów jazdy. Odkąd są odrębnymi przedsiębiorstwami, wiele z nich zaczęło stosować różne własne oznaczenia. Ostatnio podczas letnich wojaży zacząłem "kolekcjonować" co oryginalniejsze oznaczenia. Na przykład takie:

    % - kursuje w okresie wakacji (PKS Bielsko-Biała) - jak widać komuś wakacje kojarzą się głównie z procentami

    o - kursuje każdego 13 dnia miesiąca od maja do października (PKS Żywiec)

    * - nie kursuje w Wielki Piątek (PKS Myślenice)

    Może ktoś dorzuci inne tego typu "lokalne" oznaczenia z całej Polski?
    Pamiętam, że podobny temat przewinął się kiedyś przez jakiś wątek na tym forum, ale nie potrafię go znaleźć - chyba był poświęcony zupełnie innemu tematowi.



    Temat: Białowieża


    Od pazdziernika moglo sie cos zmienic, choc stanowiska wowczas tez byly
    (ale
    nic z nich nie odjezdzalo - sluzyly pewnie za czasow kolejowej kounikacji
    autobusowej do Bielska i Bialowiezy). Dworca PKS raczej nie przeniesli.
    Ale czy te kasy to na pewno PKS?


    100 %... Z Dworca PKP (a zarazem PKS) w Hajnówce odjeżdża 3 razy więcej
    autobusów niż pociągów. Wiszący w holu dworca rozkład jazdy PKP wygląda
    strasznie ubogo i skromnie w porównaniu z dużym odnowionym, zapełnionym
    cyferkami, rozkładem PKS... Podejrzewam, że przeniesienie dworca (lub tras
    przejazdów autobusów) mogło nastąpić z inicjatywy starostwa powiatowego,
    które zdaje się mocno przejmować komunikacją regionu.

    Pozdr. !
    Mick





    Temat: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

    Nowe rozkłady PKS Cieszyn wisiały obok starych już na 3 dni przed zmianą, natomiast PKSy Bielsko-Biała i Żywiec olały pasażerów - np. na Salmopolu i w Koniakowie w ogóle nie było ich rozkładów. Tubylcy nie potrafili mi powiedzieć, o której i czy w ogóle przyjedzie jakiś autobus z wymienionych PKSów.
    To dla odmiany PKS Kraków przy ostatniej zmianie wywiesił nowe rozkłady już 3 tygodnie wcześniej! Inna sprawa, że zazwyczaj nie różniły się od poprzednich. Ale chyba każda przesada jest niedobra.
    Wispol rzeczywiście trzyma wysoki poziom, jest nieco tańszy od PKSu Cieszyn, co wg zeznań mieszkańców Wisły również miało wpływ na obniżkę cen biletów przez PKS. Niestety, nie ma przystanku na dworcu autobusowym w Wiśle



    Temat: Pociągi kursują coraz wolniej, dłużej i drożej

    | - Pociąg pospieszny Skrzyczne relacji Gdynia-Wisła Głębce jedzie 15
    | godzin.
    | Autobus PKS pokonuje tę trasę w ciągu 12 godzin.

    Jasne - 12 h. Akurat pociag większość odcinka Gdynia - Katowice pokonuje z
    prędkością 100-120 km/h i jedzie 11 h. Poza tym w wyszukiwarce
    bezpośredniego połączenia nie znalazłem.


    Jak szukasz w wyszukiwarce ogólnop. rozkładów jazdy pks to nie znajdziesz, bo
    nie ma tam kursów ppks bielsko-biała. Autobus posp. rel. Bielsko-Gdańsk
    (kursujący w sezonie) pokonuje tę trasę w 11 h. (odj. 22.10, przyj. 8.50)
    Między Kutnem a łodziąś jest chyba 50tka, między Bydgozczą a Smętowem 80tka.
    Poza tym ten pociąg ma bezsensowne przestoje.




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Dworce PKS
    Ostatnio byłem świadkiem, jak żywiecki PKS przyjechał na dworzec wcześniej niż 15 min przed odjazdem. Panowie na dworcu darli się strasznie na kierowcę. Ten tłumaczył, że jedzie z ronda Mogliskiego i musi wyjechać wcześniej ze względu na korki. Kazano mu wyjechać z dworca i jechać przez ten czas do okoła Pawią, Ogrodową, Kurniki by nie stał na placu. Rundka zajęła mu grubo ponad 15 min i ponownie autobus pojawił się na dworcu o godzinie odjazdu. Ponieważ załadunek pasażerów trwa sporo (piątek) znowu się kierowcy oberwało za to, że nie odjeżdża o czasie.

    Kilka razy na początku awanturowali się busiarze, którzy nie chcieli przenieść się na błotland obok Politechniki. Jeden busiarz jeździ z dworca do Rabki (PKS to raczej nie jest).

    Co do polityki zamieszczania (bądź przeciwnie) kursów w rozkładach polecam PPKS Bielsko-Biała.



    Temat: Olsztyn 2009
    http://www.olsztyn.ug.gov.pl/nowyrozklad2009.php
    Zaczynam od adresu nietypowo, ale dostałem go od Tomka tuż przed północą po moim może SMS-ie wysłanym też trochę w późnawej porze. Co jest grane Rzeczywiście MPk bardzo ładnie to napisało na WWW, ale zbiorówki rozkładów na w/w stronie pokazują co trzeba.
    Kiedyś na jakimś innym forum pisałem o tym, że przystanek PKS w Olsztynie nie jest już pusty w stronę Częstochowy. BUS-y też zatrzymują się koło jakiegoś tam marketu.
    Ogólnie tak - mamy 4 linie za trzy. Tylko ktoś zapomina o tym, że Olsztyn to nie tylko gminka skąd ludzie jadą do pracy/szkoły. Przypomina mi to plany (o zgrozo) likwidacji przyspieszonego poc. do Bielska Białej.
    Tu szczegóły: http://www.olsztyn.ug.gov.pl/nowyrozklad2009.php
    I komentarz: rozkład roboczy wypasiony niby, ale kursy zjazdowe w ciągu dnia
    W weekendy nic tylko żal ręce ściska.
    Tak jak napisałem przy komentarzu do PKP. Najprościej znowu uderzyć w przeciętnego pasażera. Kto będzie czekał na 67 3 godziny Strach się zapuszczać w Góry Sokole.
    Całość na pewno nadaje się na foto, ale praktyka będzie żałosna.
    Dla przykładu rozkład PKS w obrazku. Nawet jesli część to szkolne, robocze itd, to i tak jest bardziej imponujący



    Temat: Nie będzie remontu Czechowice - BB - Zywiec


    Taka ciekawostka z tego odcinka - jak wracałem w ciepłe majowe
    popołudnie niedzielnie z Rajczy (20 maja), to 2*EN-57 dla R-426, to za
    Żywcem było ciut za mało...


    Może autobus z Żywca jedzie te pół godziny krócej, ale do Katowic są dziennie
    dwa połaczenia, to czym mają ludzie jeździć, jak nie pociągiem????
    Jeśli doczekamy tej modernizacji i jak pociągi zaczną normalnie jeździć od
    Czechowic, to ta linia dalej będzie miała dobre obłożenie i będzie jedyną
    górską linią w Polsce z dobrą frekwencją.
    A PKS Żywiec cienko przędzie i trudno mu konkurować z PKP...
    Z Bielska jest więcej autobusów do Katowic, ale PKS Bielsko woli współpracę i
    wspólne rozkłady niż mordercze wyżynanie się nawzajem - bo i po co to komu...
    W każdym razie w niedzielne popołudnia powroty z gór wypełniają te pociągi
    czasami do niemiłosiernych granic...
    Pozdrawiam
    kruczek





    Temat: potrzebuje pomocy - jak dojechać z bielska do szczyrku


    To jeszcze zależy do jakiej części Szczyrku chcesz dojechać. Z dworca
    autobusowego odjeżdżają autobusy do Szczyrku Centrum, Szczyrku Biłej,
    Szczyrku Salmopol, itd i w zależności w który rejon Szczyrku chcesz trafić
    wybierz taki autobus, bo odległości są duże. Henryk


    Macie może numer tel. do informacji PKS w Bielsku? A może ktoś ma wszystkie
    tabliczki z rozkładami jazdy w domu ;-)) ?

    Pozdrawiam





    Temat: Przekształcenia przedsiębiorstw PKS
    Nie, Pol już wtedy odszedł, a poza tym Pol był ministrem infrastruktury, nie skarbu (a właśnie to ministerstwo jest odpowiedzialne za prywatyzację). Zresztą kwestią transportu nikt się nie zajmuje, najwyżej otwieraniem kolejnych metrów autostrad (szerszych niż dłuższych).

    Pasażerowie raczej się nie przekonają, bo poziom tych usług nie jest zbyt wysoki. Problemy z wymianą taboru, prawne na styku kierowca-(właściciel)-zakład. To jest zwykłe przedsiębiorstwo, tylko że kierowcy są właścicielami pojazdów, im nie zależy zbytnio by ich autobus był lepszy. System decyzyjny i "myślenie strategiczne" kuleje. W PPKS Bielsko-Biała, który jest państwowy, wykazuje większość "cech" które przypisujesz wyłącznie przewoźnikom prywatnym. Walka o pasażera, dodatkowe usługi, nowe autobusy, konkurencja cenowa, dążenie do podnoszenia jakości usług, zaborcza walka o najmniejszy skrawek linii itd.

    Kierowca może sobie być chamski, bo i tak pieniądze dostaje "równo dzielone".

    To nie za bardzo wiesz, jak wygląda system decyzyjny. Przy czym to odnosiło się do MZK Żywiec, które jeździ do innych gmin na kształt prywaciarza (gminy nie mają udziałów w przedsiębiorstwie, tylko płacą mu za wykonywanie usług i wobec czego żądają, by im jeździli jak im zagrają). Za zawyczaj radni przychodzą do MZK i pytają, czy mogą wykonać dany rozkład (to się przede wszystkim odnosi do tego, czy fizycznie jest to możliwe).

    Śmiej się, śmiej Nic tylko siąść i płakać.



    Temat: Wojna...
    Cóż, koordynacja rozkładów dwu przewoźników - marzenie pasażera, dodam, niespełnione. Czy na prawdę sam rynek nie potrafi do tego zmusić przewoźników? Konieczne są urzędy i regulacje?

    PKS Bielsko-Biała też jeździł bez pozwoleń, sprawa ostatnio przycichła, ale czy pozwolenie w końcu uzyskał, czy stało się coś innego, nie wiem.



    Temat: PKS Katowice - najmniejszy PKS-ik w kraju?
    Dziś zajrzałem na stronę PKS Katowice, żeby sie utwierdzić, że pewnie znowu ktos nie zdążył zaktualizować rozkładu o nowe kursy (chodziło mi konkretnie o kurs Warszawa-Szczyrk) Na tu PROSZĘ!!!! Cały rozkład aktualny!!! Te kursy, które były na rozkładzie a od dawna nie jeździły - wreszcie zniknęły (min. Jelenia G. przez Kędzierzyn, 2 Lublińce, Zakopane o 17.55, Jastrzebia Góra, która w.g. rozkładu była całoroczna kursując 1,3,5 itd) Te kursy, które jeździły a nie było ich w rozkładzie, wreszcie się pojawiły (np. ten "zniknięty" Poznań o 6.00) BRAWO!! NAWET zaznaczono (pierwszy raz, chyba od 2 lat), że kurs do Buska o 14.00 jest przelotowy!! BOSKO, MÓJ ZACHWYT TRWA. Jutro, jak ochłone z wrażenia przeglądnę ten rozkład jeszcze raz, bo teraz mi sie tylko 1 błąd rzucił w oczy - przyjazd z Bielska o 23.10 kursuje w piatki przez cały rok, ale dalej do Gdańska już nie jedzie:))



    Temat: Jak dostać się do Tresnej?
    Dojedziesz z Żywca autobusami MZK #16 lub 17 (kurs do Międzybrodzia Bialskiego-16, M.Żywieckiego-17, autobusy przejeżdzają przez zaporę w Tresnej), rozkład- http://www.mzk.zywiec.pl/rozklad.php
    Poza tym niektóre kursy PKSu z Żywca do Krakowa i odwrotnie przejeżdzają przez Tresną (w rozkładzie to ten przez Czernichów) http://www.pks.zywiec.pl/index.php?t=akt&id=59
    Z Bielska też zdaje się coś jeździ ale nie mam pewności czy aż do tresnej dojeżdza (napewno do Międzybrodzia B. jeżdzą jakieś autobusy)



    Temat: Szybka Kolej Miejska - BESKIDY?
    adam

    powiedz Mi bo ten temat dreczy Mnie od dawna!
    dlaczego w Bielskim MZK ostatnie autobusy z okolic dworca odjezdzaja o 22:30? nie licząc #15?
    od nowego rozkładu jazdy przyjeżdżają pociągi w następujących godzinach:
    22:30 pospieszny z Wisły Głębce
    22:31 osobowy z Katowic
    22:45 pospieszny z Zakopanego
    22:50 pospieszny z Wrocławia
    23:00 TLK z Wisły Głębce
    23:18 InterCity z Warszawy
    00:13 osobowyz Katowic
    03:24 pospieszny ze Szczecina
    z Tych pociągów nie ma jak dostać się na Osiedla ani wogóle nigdzie, dlaczego w innych miastach się da a w Bielsku Białej Nie? MZK, PKP, PKS powinny współpracować! pozatym sądze że system SKM w Bielsku Białej na trasach:
    S1 Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała-Wilkowice Bystra z wydłużeniem kursów do Łodygowic
    S2 Bielsko Biała Wapienica-Bielsko Biała Główna-Kozy z wydłużeniem kursów do Jaworza i Kęt
    obsługiwany przez MZK, całkowicie zdałoby rację bytu, bo zarabiałby MZK, i jednocześnie PKP



    Temat: Infrastruktura przystankowa
    Hmm... nie jestem w stanie skojarzyć przystanków PKS Sucha Beskidzka. A te praktykowane w powiecie żywieckim to popularny rodzaj?
    Niestety, w związku z tym, że PPKS Żywiec wziął się za dbanie o potrzeby mieszkańców i przestał być głuchy na ich sugestie, rozkłady zmieniają się ostatnio dosyć często. Ponieważ napisać ileś tam tabliczek nie tak łatwo, zaczęto drukować rozkłady jazdy i przyklejać je na stary (z tym, że bez ochronnej szybki, którą i tak zaraz stłuką). Są one często zrywane (a jakże by inaczej) PKS nawet ostatnio często je uzupełnia, MZK pod tym względem wypada gorzej.

    Heh, W Bielsku MZK wywiesiło rozkład w... recepcji szpitala wojewódzkiego (i badzo dobrze!)



    Temat: [pr] PKS O więcim wycofał kursy Pszczyna - Wola

    Użytkownik "Andrzej Soczówka"


    - Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy
    zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek
    zarządu PKS Oświęcim.


    Staroście pieprznęło. Jak nikt nie jeździł to po cholerę miały jeździć za
    darmo?
    Poza tym wydaje mi się że PKS Pszczyna to w weekendy zawiesza najwięcej
    kursów w POlsce a to jakoś panu staroście nie przeszkadza.


    PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium
    Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia.
    Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów,


    Tak to jest jak za coś się zabiorą urzędasy.


    - Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły
    tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna
    na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów,
    bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi
    Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.


    Do jakiej sekty należy Pan Szymon? Do bezmózgowców?

    pozdrawiam aron





    Temat: InterRegio do Zwardonia?
    nie zgodze się z Tobą, pociągi na tej lini są całkowicie robione pod studentów i uczniów, szkoły i instytucje piszą pisma do PKP o pociągi i korekty są robione pod nich! może to nie do uwierzenia ale tak jest. dojazd z Bielska do Zwardonia jest rewelacyjny o ile nie liczyć jednego pociągu z przesiadką w Żywcu ok. 11/12, odkąd naprawili część torów na tej lini podróżnych przybywa i cena jest bardzo dobra 3złote Bielsko- Żywiec gdzie za 4 jest BUS, a 4,50 PKS! pozatym IR do Zwardonia to bardzo trafiony pomysł - po pierwsze dla rowerzystów i zimą dla narciarzy, po drugie skomunikowanie z jakims pociągiem na słowacje i juz połączenie dogodne no i ze nie wspomnę byłby to pierwszy pociąg dalekobieżny po dłuższej przerwie dla Żywca, no i załóżmy że z postojami w Węgierskiej Górce i Milówce:)

    Bielsko - Zwardoń, od 5 do 9 co godzinę, od 12 do 16 co godzinę + 18, 21 i 22 był ten ogryzek z przesiadką na przełomie 11/12 ale go usuneli...bo HAFAS go nie pokazywal...i to bylo pewne, kiedys ostatni do Zwardonia jeździł w "B" na prośbe podróżnych od 2 rozkładów jeździ codziennie! a gdyby IR wpasować w godzinę ok. 11 z Bielska? i jakąś korzystną ofertę? np BB-Zwardoń za 11 zł? (10złotych osobowym) wkońcu to jedna spółka



    Temat: PKS Pszczyna I PKSIS Oświęcim
    Może ktoś wie kto obsługuje te 3 pary kursów Tychy-Bielsko, bo w Bilesku na dworcu nic o tych autobusach nie wiedzą, a kursy widnieja tylko na rozkładzie http://www.bip.pks-pszczyna.pl Przypuszczam, że to nie PKS Pszczyna obsługuje, zreszta znowu zlikwidowali albo ograniczyli kursy...



    Temat: Woj. podlaskie
    Rozkład Veolii nie zawiera również innych kursów PKS Siemiatycze w Bielsku,jak choćby tych do Białegostoku.Przypuszczam że chodzi o to,że oba przedsiębiorstwa "za sobą nie przepadają"-wjazd autobusów na dworzec,było o tym nawet mówione na forum.Na dworcu w Bielsku są podwójne: kasy,rozkłady,stanowiska o tej samej numeracji.Więc tak samo jest i tu na rozkładzie.A o kursie Veolii Bielsk Podlaski do Olsztyna pierwsze słyszę



    Temat: InterRegio do Zwardonia?
    To prawda że rozkład na tym odcinku jest robiony pod ludzi. Bilet kolejowy z Bielska do Zywca kosztuje 4zł, PKS 4.50, 4.70, bus 3,50. Z Bielska do Zwardonia pociągi odjezdzaja tak: 5.28 6.31 7.30C RACHOWIEC 8.31D 9.40 SKALNICA 12.36 13.31 14.41D 15.35 16.29 GÓRAL 17.40(z przesiadką w Żywcu) 18.52 22.40, ze Zwardonia: 3.33 4.32 6.23 7.42 10.39 GÓRAL 11.41D 13.23 14.34 15.57 17.29 SKALNICA 18.14C RACHOWIEC 19.28 20.39D. Tych pociągów na tej linii oczywiście jest więcej, część z nich jedzie z/do Żywca. IR to dobry pomysł. Ludzie z ziemi Żywieckiej od lat walczą o połączenie do Warszawy, i nie tylko do Warszawy i doczekać się nie mogą. Może teraz nareszcie się to stanie. Oby tak było. Oprocz tych pociągów które wymieniłem jest jeszcze pociąg z Rajczy, który w Bielsku jest o 7.19 i z Bielska do Rajczy o 21.33.



    Temat: Pociag przegrywa z autobusem




    | Z czego kpisz?
    | Wszedzie w normalnych miastach jest komunikacja miejska ( autobusy
    | czerwone) i ma jeden rodzaj biletu, a PKS drugi. Jeżeli nie jest to PKS i
    | nie jest to autobus prywatny to w mniemaniu  jest to autobus komunikacji
    | miejskiej i obowiązują bilety kupione w kiosku w danym mieście.To że w GOP
    | jest wszystko na głowie nie znaczy że w całym kraju wszyscy mają się
    | interesować czyja to komunikacja.  Moim zdaniem powinno być tak : chcecie
    | jeździć do Bielska i używać naszych przystanków, uznawajcie nasze bilety.

    Logika wskazuje na to, że jeśli w danym mieście funkcjonuje komunikacja
    miejska organizowana przez MZK i rozkłady linii MZK wiszą na przystankach
    to skoro na przystanek podjeżdża autobus linii, której na tych rozkładach
    nie ma, a na dodatek na autobusie pisze "Tu obowiązują bilety PKM
    Czechowice-Dziedzice" to oznacza to, że w tym autobusie nie obowiązują
    bilety MZK Bielsko-Biała. Dla tego pana w tym artykule to nie było takie
    oczywiste, więc mam pewne wątpliwości co do stanu jego umysłu w chwili
    wsiadania do tego autobusu.





    Temat: Wyświetlacze w autobusach PKS

    Na południu Polski też w większości PKS-ów stosowane są tablice podające tylko przystanek docelowy. A jeszcze w latach '80 normą było podawanie również miejscowości wyjazdowej i ewentualnie pośrednich. Ale w latach '90 większość PKS-ów przeszło na pokazywanie tylko miejscowości docelowej, co jest systemem dużo gorszym. O pomyłkę nietrudno.

    W Żywieckim PKS to teraz się zmienia. Pośpieszne zawsze były dobrze oznaczone: z przodu najczęściej samo miasto (na czerwono, skoro pośpieszny) a z boku miały wypisaną całą relację z pośrednimi miastami. Ubolewam, że je teraz ich nie zakładają. Wielokrotnie byłem światkiem, jak osoby jadące z Bielska do Krakowa nie wsiadały do tego autobusu z braku wiedzy o trasie. Teraz przednie tablice są czarne, ale autobus ma podpis "pospieszny", "przyśpieszony".
    Linie lokalne kiedyś były oznaczone Skąd (małą czcionką) - Dokąd (dużą). Obecnie jest tylko miejscowość docelowa i jeśli autobus nie jedzie najczęstszą trasą lub wjeżdża do jakiejś miejsowości, dodaje się dopisek "przez". Szkoda, że za mały i trudno widoczny, ale pasażerowie lokalnych busów i tak wiedzą jak to jedzie (dawniej, każda szanująca się bacia znała na pamięć rozkład i wiedziała w które święta autobus nie kursuje, a nawet skąd jedzie).



    Temat: PKS Sokołów Podlaski i PKS Siemiatycze

    Tabor moze nie najlepszy ale podobny jest w Bielsku a kursów wykonują Siemiatycze o wiele więcej obsługa szkół w pow. Bielskim też jest zdominowana przez ten PKS radzą sobie nie najgorzej ostatnio przegladałem rozkład Veolii B.Podl. bez rewelacj mniej kursów od konkurencji i to dlatego była wojna a Siemiatyczami o wjazd na D.W

    No fakt Veolia BP też nie ma ciekawych autobusów.



    Temat: PKS Sokołów Podlaski i PKS Siemiatycze
    Tabor moze nie najlepszy ale podobny jest w Bielsku a kursów wykonują Siemiatycze o wiele więcej obsługa szkół w pow. Bielskim też jest zdominowana przez ten PKS radzą sobie nie najgorzej ostatnio przegladałem rozkład Veolii B.Podl. bez rewelacj mniej kursów od konkurencji i to dlatego była wojna a Siemiatyczami o wjazd na D.W



    Temat: Kolej w woj. śląskim
    kiedys ORNAK jezdzil w święta, ferie, wakacje i cały rok w weekendy, teraz zrobili go w w ferie i wakacje tylko w weekendy w roku szkolnym juz nie, pociag ten jezdzil przeladowany na odcinku Pszczyna - Bielsko (dowozil ludzi do pracy na 9 do Centrów Handlowych) potem zaczeli go ciąć i pociąg tracił frekwencje...zmiana trasy z Żywca na Wadowice spowodowana była jedną małą miejscowością, podobno Jeleśnia nie wyraziła zgody na postój tego pociągu bo to zbyt duże koszta są i wogóle (NIE WIERZE W TO) potem dziwnym trafem zaczeli puszczac jedna jednostke plastikową w dodatku bez klasy pierwszej (mimo ze w rozkladzie jest) wiem bo sam nim kilkakrotnie jechalem...duzo ludzi woli jechac PKS, a moi znajomi wola jechac z Bielska do Żywca, potem szynobusem bo wygodny i cieply i w Suchej godzina na papieroska i cos do zjedzenia i jada do Zakopanego - dłużej o wiele ale maja pewnosc ze nie beda stali na korytarzu, bo czasami ludzie w Pszczynie juz sie nie miescili...dlatego jechal tak zwany osobowy (Pszczyna-Bielsko)po ORNAKU - my w BB nazwalismy go Pszczyna"ORNAK"Bis jachal w odstepie kilkuminutowym w okolicach Ornaka, i prowadzil 2 Bohuny ktore potem wracaly do Raciborza...

    wiec modle sie o To zeby go zostawili...



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Ale jednak z jakichś powodów w rozkładzie nie figuruje 'Bielsko-Biała d. a.', lecz 'Bielsko-Biała, ul. Warszawska'. Może stają np. w tej zatoczce po drugiej stronie ulicy (tam chyba kiedyś wjeżdżali prywaciarze)? PKS B-B ma tyle kursów do Krakowa, że wcale bym się nie zdziwił, gdyby ich nie wpuścili...
    Sprawdziłem - rzeczywiście autobusy PKS Dzierżoniów zatrzymują się na przystanku MZK przy ul. Warszawskiej...



    Temat: Dworce PKS
    Byłem dziś na dworcu, prawdopodobnie jak większość MKM w Krakowie Gdzie się nie obróciłem to ktoś wyciągał aparat fotograficzny (uwaga: pan z obwarzankami na dolnej płycie to konfident ).

    Kolejki do kas bardzo duże, większe niż wcześniej - widocznie obsługa idzie trochę wolniej niż zwykle. Zaskakuje kompletny brak zwykłego rozkładu jazdy. Może wtedy połowa osób nie musiałaby stać w kolejce do informacji. Na elektronicznych tablicach nie ma wszystkich kursów, np. do Żywca (Bielsko, Oświęcim są). Co ciekawe żywiecki przewoźnik nie ma chyba jeszcze przydzielonych stanowisk odjazdów - też prowizorka. By było jeszcze ciekawiej, pani w kasie sprzedała mi bilet do Żywca ze starą ceną a nie słyszałem, by PKS powrócił do poprzednich ulg. To i tak nieistotne, bo do jutra nadruk pewnie zdąży się zetrzeć. Już zaczęło się zapowiadanie "wyjątkowo na stanowisku X". Kierowcy nie stają na właściwych stanowiskach a niektórzy parkują w zatokach blokując właściwe kursy. Wyświetlacze na płycie dworca pokazują odjazdy nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem (np. do Bielska o 18.20 widniał ok. 15.30...) co myli pasażerów... Jedne drzwi już uległy awarii (swoją drogą kto wymyślił automaty otwierające się znienacka na człowieka). Pani z informacji jest opryskliwa i zachowuje się, jakby robiła łaskę odpowiadając na pytania w stylu "Co oznacza D...", i masę pytań o późniejsze odjazdy autobusów.



    Temat: Oświęcim - Warszawa (zadanie bojowe)



    | mam zadanie bojowe: otóż znaleźć jak najwygodniejsze*
    | połączenie z Oświęcimia do Warszawy na sobotę,
    Najsensowniejsze wydaje się skorzystanie z autobusu PKS Gryfice:


    PPKS W-wa akurat to obsługuje :)


    (Zakopane) - B.-Biała (odj. 23:30) - Katowice (0:55) - W-wa Zach.
    (5:25). Do Bielska z Oświęcimia pociągiem: Oświęcim 21:01 -
    Cz.-Dziedzice 21:37, Cz-Dz. 22:10 - B.B.Gł 22:34. Dworzec PKS w B.-B.
    jest tuż koło PKP, autobus wg rozkładu powinien przyjechać o 23:00.


    O, dzięki - wygląda sensownie.





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Podobna sytuacja w PKS Tour JG na trasie do Wrocławia, gdzie kursy zwykłe po praktycznie tej samej trasie (różnice w przystankach na terenie JG) wg rozkładu ma ten sam czas przejazdu. Cena za to na zwykłym droższa o 2 zł (wg przewoźnika 16,50) od pośpiesznego. Za to powrotne z Wrocławia wszystkie pospieszne.

    A przy okazji to trasa do Wrocka (przez Strzegom 116 km) w zależności od godziny odjazdu z JG, relacji końcowej (np. Wrocław, Zakopane, Wadowice, Bielsko, Busko) kosztuje w PKS JG od 14,50 do 22 zł.

    Jeśli pamięć mnie nie myli, kiedyś, ale już nie pamiętam w którym sezonie, w PKS JG obowiązywała zasada, że w weekendy wszystkie kursy zwykłe (nawet wybitnie lokalne) jeździły z czerwonymi tablicami i obowiązywała taryfa jak za pospieszny.



    Temat: Oświęcim - Warszawa (zadanie bojowe)


    Dla lokalnych mieszkańców i znawców wszystkich sieci
    mam zadanie bojowe: otóż znaleźć jak najwygodniejsze*
    połączenie z Oświęcimia do Warszawy na sobotę,
    wyjazd ok. godz. 20 (a może troszkę później).
    Wchodzą w grę PKP (najlepiej) PKS, busy itp.
    Szukam trochę w wyszukiwarce PKP, ale z tym
    PKP jest najgorzej...

    * - czyli bez przesiadek typu: północ --- 4 rano na dworcu.


    Najsensowniejsze wydaje się skorzystanie z autobusu PKS Gryfice:
    (Zakopane) - B.-Biała (odj. 23:30) - Katowice (0:55) - W-wa Zach.
    (5:25). Do Bielska z Oświęcimia pociągiem: Oświęcim 21:01 -
    Cz.-Dziedzice 21:37, Cz-Dz. 22:10 - B.B.Gł 22:34. Dworzec PKS w B.-B.
    jest tuż koło PKP, autobus wg rozkładu powinien przyjechać o 23:00.

    W wakacje będzie też nocne połączenie kolejowe: ostatnim pociągiem do
    Trzebini, tam przesiadka na pospieszny z Zakopanego do Bydgoszczy, w
    Kutnie  o 5:44 i pół godziny na przesiadkę na posp. do W-wy.

    Pozdrawiam

    igor





    Temat: Szybka Kolej Miejska - BESKIDY?
    ale zwroc uwage na pociagi nocne przyjezdzajace z/do Bielska, w wakacje bedzie na pewno ruch na Bielskim dworcu, bo wkoncu to polaczenia sezonowe (chodzi o Zakopane i Szczecin) w obecnym rozkladzie ostatni pociag z Warszawy przyjezdza planowo o 22:07, czyli nawet z 20minutowym poslizgiem mozna zdazyc na ostatnie autobusy miejskie, ale jak pociag sie spozni przypusmy 30minut to autobusow nie ma! w systemie SKM, taki szynobus stalby i czekal, mimo ze firma odrebna ale poniekąd zależna od PKP (swiatlo wyjazdu, przepustowosc torow, itd) jezeli chodzi o MZK takiej komunikacj nie ma! autobus nocny w kierunku Długiej odjezdza z dworca 2 minuty po przyjezdzie pociagu z Katowic...kilka razy zatrzymywalem autobus na krzyżówce, i nie byłem jedynym który wsiadał na środku skrzyżowania do autobusu. dla Mnie autobus lini nocnej powinien robic kółko w okolicach dworca: Piastowska-podjazd przed dworcem, i zawrócenie koło dworca PKS i dalej wedlug trasy, tak samo ostatnie PKS z Krakowa Cieszyna przyjezdzaja ok. 23-24! tez nie ma z nich polaczen...



    Temat: [1/2 OT] Autobusem do Warszawy

    W Gliwicach z Dworca Autobusowego, z placu


    kard. S. Wyszyńskiego o godzinie 6.15. Planowany przyjazd do Warszawy na
    Dworzec Zachodni, przewidziany jest na 10.15.


    Buuuuuhahahah .... 4 h autobus do Wawy cos sie komus chyba w PKPsie pomylilo ale
    oni maja takich wspanialych "konstruktorow" rozkladow . U nich czy autobus
    jedzie o 6 rano o 12 w poludnie o 16 po poludniu czy o 2 w nocy jedzie tak samo
    dlugo :-)))) Korki PKS u nieobowiazuja ;-) No chyba ze autobus bedzie Busem .
    To fakt wolna amerykanka. Zreszta PKSy tez ostatnio lubia zie wpychac na
    skrzyzowaniach na chama po Warszawsku .  


    Nie kolejowo, ale pisałem ku przestrodze dla szefów kolei. Poprawicie
    usługę albo zginiecie.


     E nie ma co poprawiac .. PKS warszawa probowal kiedys jezdzic z Way do Bielska
    i lipa jezdzily 2 -3 osoby .

    Radek





    Temat: [pr] Niewykorzystane szynobusy


    Według moich obserwacji w dzień roboczy większość podróżujących
    pociągami to uczniowie i pracownicy najemni.


    A kto inny miałby jeździć przy takim rozkładzie? Ludzie nie będą
    koczować po pół dnia dlatego, że PKP tak układa rozkład. Z Czeremchy są
    busy, a z Bielska Podlaskiego praktycznie co godzinę PKS...

    Pozdrawiam





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

    PKS Gdańsk Sp. z o.o. zawiadamia,(...)
    Długo nie pojeździły...


    Linie były wytrasowane (z rozkładem) za poprzedniego kierownictwa gdzieś w 2003-2004 r. i od tamtej pory uzgadniane (np. linia do Bielsko-Białej miała pierwotnie prowadzić do Zakopca p. Kraków, ale PKS Zakopane uwaliło temat, PKS B-B miał skomunikować kurs z B-B - Zakopiec). Nowej ekipie szkoda było marnować zezwoleń, gdy wreszcie przyszły (pocz. 2006 r.); z czterech kursów jeden był ciekawy - popołudniowy z Warszawy do Gdańska. Obydwie linie wrócą pewnie w sezonie.



    Temat: Zlot Fanów Resident Evil - Umbrella Inc. - 3-4-5 Kwiecień
    Jeżeli chodzi o dojazd do Sulejowa...

    Jest to małe miasteczko (6,5 tys mieszkańców), nie ma tam kolei. Najbliższa stacja kolejowa znajduje się w Piotrkowie Trybunalskim, jak już bodek napisał 14 km od Sulejowa.

    Piotrków to mała stacja, ale zatrzymują się tam nawet expresy i intercity. Jeżeli mieszkasz w okolicach: Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Jeleniej Góry, Katowic, Krakowa, Łodzi, Olsztyna, Opola, Torunia, Wałbrzycha, Warszawy, Włocławka, Wrocławia to z tych miejscowości do Piotrkowa można dojechać bez przesiadek pociągiem pośpiesznym.

    PKS oczywiście też funkcjonuje. Można skorzystać jeżeli chcemy jechać z okolic: Kalisza, Kielc, Lublina, Radomia, Sieradza.

    Jak więc widać, najgorszy dojazd będą mieli mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, ale jak się zaczytać w rozkład to dobre połączenia z jedną przesiadką zapewne też się znajdą.

    Dojazd z Piotrkowa do Sulejowa realizowany jest przez przewoźników prywatnych - minibusy. Jednak znaleźć rozkład jazdy tych minibusów to może być niewykonalne. Ja nie znalazłem.



    Temat: MPK Lublin i ekonomia
    To może u Ciebie. U mnie nie ma gapowiczów. Raz w życiu spotkałem się z sytuacją, że w autobusie MZK złapano gapowicza. A kontrole u nas są częste i wszędzie (nie tylko w centrum). Nie ma u nas podawania biletów i innych jakichś podobnych cwaniactw. A busiarz po mieście i okolicznych wioskach nie ma na razie racji bytu, ale na wszelki wypadek, jak ktoś by chciał spróbować, to ostrzegam, że miasto broni interesów MZK w skromny sposób "uprzywilejowując" linie komunikacji miejskiej.

    Dla mnie "zaspokajanie społecznych potrzeb" to utrzymywanie komunikacji do różnych dziur itp. i szarogęszenie się radnych w kwestiach rozkładów jazdy. Skutkiem tego MZK bardziej opłaca się jeździć jak sobie zażyczy sołectwo niż jak pasowałoby to MZK. Tyle że to się szybko weryfikuje i ludzie wymuszają na KM zmianę godzin odjazdów (wbrew radnym).

    Mamy do czynienia z konkurencją na trasie Żywiec - Bielsko. Najpierw wszedł busiarz z ceną niewiele niższą od PKS, ale ci się wzięli do roboty i zaczęli jeździć taniej od busiarza (aż nie zmusili go do obniżek cen, he he). A jeden PKS to nawet konkurencyjne busy wystawił.



    Temat: 25 grudnia w PKS
    Jak to jest z kursowaniem autobusów 25 grudnia? Większość z nich odpoczywa. Ale niektóre połączenia dalekobieżne funkcjonują. Może warto je tutaj opublikować.

    Oto kilka z nich w/g obowiązującego rozkładu:

    7.30 Zielona Gora - Kudowa Zdroj
    7.00 Kudowa - Zielona Gora
    9.45 Warszawa - Muszyna
    10.00 Gorzów Wlkp. - Kudowa Zdroj
    8.20 Kudowa - Gorzow
    11.20, 15.20, 18.20 Krakow - Bielsko Biala
    7.00, 12.20, 15.10 Bielsko-Biala - Krakow
    6.10, 9.40, 10.40, 12.20, 15.10, 15.45, 17.00, 19.00 Krakow - Zakopane
    7.00, 9.00, 12.00, 13.40, 15.20, 15.45, Zakoane - Krakow



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Dworzec mieści się przy ul. Warszawskiej. Nie sądze by zatrzymywali się na przystanku MKZ
    Ale jednak z jakichś powodów w rozkładzie nie figuruje 'Bielsko-Biała d. a.', lecz 'Bielsko-Biała, ul. Warszawska'. Może stają np. w tej zatoczce po drugiej stronie ulicy (tam chyba kiedyś wjeżdżali prywaciarze)? PKS B-B ma tyle kursów do Krakowa, że wcale bym się nie zdziwił, gdyby ich nie wpuścili...



    Temat: Chciałbym poznać Beskid Mały
    jeśli wyjeżdżasz tak późno to najkrótsze podejścia są z Koconia (niektórzy mówią Las, ale na przystanku jest to chyba Kocoń) koło knajpy pod Dębami, tam jest niebieski szlak - bez śniegu 2 godziny to maksymalnie. dojeżdżają tam busiki np. z Bielska, Żywca i chyba Makowa, ale nie wiem jak to kursuje, pewno np. Dakota ma rozkład. jeszcze szybciej jest z Kocierza Basie i potem takim skrótem przez las koło szlabanu - przez zaspy szedłem wtedy 2,5 godziny, czyli normalnie z 30-40 minut. tam dojeżdza PKS Żywiec, ale to kilka razy na dzień, więc też trzeba by zobaczyć.



    Temat: Tramwaj jedzie pod prąd


    Za to w Strzegowie (taka gmina na trasie Warszawa-Gdańsk) jest
    przystanek tramwajowy.


    W Bielsku-Białej na linii 5 (w Lipniku) jeden z przystanków stoi tak, że
    autobus ma się zatrzymać na środku skrzyżowania, a słupek stoi za rowem. O
    żadnym tam wypłytowaniu oczywiście nie ma mowy.  Z kolei MPK Kraków kopiuje
    flagowe wynalazki PKS-ów z serii "słupek dla obu kierunków". I dla kogo te
    martwe przepisy?


    A w USA - pomimo ich obsesji z prawnikami i odszkodowaniami za
    wszystko - autobusy _miejskie_ (nie mówię, że w każdym mieście, ale są
    takie) mogą się zatrzymywać na żądanie w dowolnym miejscu na swojej
    trasie, gdzie da się stanąć przy chodniku...


    Tym USA mi przypomniałeś - no właśnie, znakiem D-15, niby też dostosowywano
    się do UE, a w rzeczywistości na Zachodzie jakoś sobie bez niego radzą.

    Co do zatrzymywania w dowolnym miejscu - w Berlinie nocne autobusy mają
    system dowożenia pod drzwi domu, w Ruhrgebiet po 21:00 też stają między
    przystankami. U nas prawo zabrania nawet (pod karą 3000) zatrzymania na
    przystanku nie ujętym w rozkładzie ("Pan mnie wypuści, źle wsiadłam"), ale
    trudno się dziwić, bo wobec braku transportu publicznego gdyby nie takie
    zakazy mielibyśmy wolną amerykankę i walkę o skrawek zatoki.
    A telebusy próbuje wprowadzić właśnie Kraków, tyle że oczywiście będą
    jeździły w zasadzie nielegalnie. No i gdzie mowa o dostosowaniu do UE?





    Temat: Komunikacja 11 listopada


    Wlasnie dlatego wole jezdzic pociagami, i na stronce i na rozkladzie na
    dwor
    cu jezdza jak powinny, i zawsze pisze czy w swieto czy w wolne...
    A pks-ami tez kiedys jezdzilam i jakos nigdy sie nie zdarzylo zeby jechal
    o
    innej godzinie niz ta podana na stronce.

    Pozdrawiam Lisica


    No tak Lisico, ale Canis chce pewnie jeździć po Bielsku a tu pociągami
    byłoby raczej ciężko, choć może nowy Prezydent zafunduje nam metro, już
    główna stacja na placu powstaje.
    Pozdrawiam, Dziadek





    Temat: Termin II Zlotu Beskidoczubów
    Piotrek-dzięki za rozkład, nie mogłam na to trafić.
    Taki1Gość-PKS o 9.30 z RDA do Bielska przez Suchą. Mamy bezpośrednio do Łodygowic, dołączysz?
    Chemica-ok.12.15 ruszamy z Łodygowic, nie zdążyłabyś się dosiąść do naszego PKSu (11.58 dworzec Żywiec)? Ja też jeszcze tam nie szłam.
    Młoda, Zielony Kot, Do-misiek, Pete, Bebeluh - eh, żal...

    Wyszło na to, że większość o Łodygowic, to pewnie już na szlaku sie spotkamy. powiedzcie mi, jak jest na Rogaczu? Chodzi mi o kuchnię turystyczną. Można coś upichcić samemu (kaszankę, Chemica!!), czy wszystko jest podawane na zamówienie?



    Temat: Zima w Warszawie (!@#_$%&**!!!)


    Nie obrazcie sie, ale uwazam ze w Wawie jest duzo wiezej kierowcow
    pozbawionych wyobrazni
    Mieszkam na poludniu, i tutaj nie widze takich prob ruszania na sliskim
    typu "jedynka i kita".
    A bylem raz w zimie w Wawie i bylo to nagminne. Zla ocena warunkow drogowych
    tez czesto
    wystepowala. Na wlasne oczy widzialem, jak pod jakims wiaduktem walnelo sie
    z 5 aut, a zaden
    kierowca nawet nie zwolnil (tak przy okazji jeden
    ztych cepow skasowal nam sluzbowa lagunke - stalismy w korku a on nas lup).


    Jest na to proste wytlumaczenie - w Wawie dopiero od kilku lat
    zaczelismy miewac zimy, wczesniej przez jakies 10 lat nie przypominam
    sobie sniegu (takiego zeby lezal na ulicach). A na poludniu zimy jednak
    bywaly. Mnie zawsze wprawiali w podziw kierowcy PKS na trasie z Bielska
    do Szczyrku, ktorzy wielkie przegubowe pudla prowadzili po oblodzonej
    drodze praktycznie caly czas w kontrolowanym poslizgu i miescili sie w
    rozkladzie jazdy. A pierwszy z brzegu kierowca MZA z Warszawy wyladowal
    by z calym badziewiem w Zylicy.

    Tak ze to nie jest kwestia braku wyobrazni tylko braku praktyki. Co ma
    zrobic kierowca ktory po raz pierwszy zetknal sie z lezacym, ubitym i
    wyslizganym sniegiem?

    Pozdr
    J.





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    w Bielsku pojawiły się autobusy PKS Dzierżoniów obsługujące kurs Bielawa - Kraków (nie ujety w rozkładzie PKS BB).
    Wg informacji ze strony PKS Kraków kurs ten w Bielsku nie staje na dworcu, lecz na ul. Warszawskiej.



    Temat: ogólnopolska mapa PKS
    No dobrze, powiat żywiecki bez gminy Czernichów: PKS Żywiec. Gminę Czernichów ma zdaje się PKS Bielsko-Biała, ale po tarciach z Oświęcimiem, chyba oba mają oddzielne rozkłady.



    Temat: Ręcznie malowane rozkłady jazdy
    Malowane rozkłady jazdy ma PPKS Żywiec, a z KM takie rozkłady można spotkać w MZK Bielsko-Biała na przystankach najbardziej narażonych na wandalizm (drukowane rozkłady były notorycznie zrywane).



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Nie. Widziałem te autobusy w różne dni. Początkowo myślałem, że przyjechała wycieczka na Tydzień Kultury Beskidzkiej. Dopiero gdy zobaczyłem drugi autobus, popędziłem na dworzec. PPKS Żywiec nie zamieścił kursu na głównej tablicy. Naklejono jedynie małą karteczkę, to samo na rozkładzie. Gdyby Żywiec miał wejść w obsługę tego kursu, postaraliby się bardziej (tak mi się wydaje). Jutro się wyjaśni ostatecznie.

    Ja również jechałem z Bielska do Konina ostatni raz w 1990r. Wtedy już od Bielska-Białej był zatłoczony Korzystałem również z niego często po skróceniu. Na linii Bielsko-Biała – Katowice prym wiodą bezapelacyjnie pociągi. PKS dopiero od niedawna próbuje wygryźć sobie kawałek tego torcika. Teraz na tym odcinku powinno być nieco lepiej dla przelotowych PKS, gdyż nie będzie to jedyny autobus z Katowic do Bielska. Jeździ już PKS Bielsko-Biała, PKS Żywiec do Korbielowa i bodajże PKS Pszczyna do Bielska-Białej, jeszcze leci z Radomia. Żywieckie kursy wyłącznie w piątki, soboty, niedziele. Konkurencyjne ceny powodują, że wreszcie część osób zrezygnowała z pociągu na rzecz bezpośredniego połączenia z Korbielowem i możliwością ominięcia przytulnego dworca w Katowicach. Więc powrót na tę trasę teraz może się powieść.

    Zastanawiają mnie ceny w tym kursie. Ciekawym czy dostosowano je do lokalnych warunków na trasie?

    Tak, jedzie przez Biesko-Białą. Chodzi o to, że niektóre kursy są dla PKS Bielsko-Biała niewygodne, może on nie pozwolić odjeżdżać ze swojego dworca konkurencji. Ta linia tak traktowana być nie powinna, więc pewnie jeździ normalnie.

    Ja po prostu mam rodzinę w Koninie i byłby to fart, gdyby powstał taki autobus Nie zastanawiałem się nad logistyką i ekonomią. Kurs obsługiwany przez Konin jedzie przez Kalisz nadkładając nieco drogi.



    Temat: kierowca z kat. "D"

    Jest dużo takich przypadków, np.PKS w Bielsku Białej ma Sprintery, PKS w Żywcu Iveca Daily, podaję przykłady ze swojego podwórka. Pewnie że koszty utrzymania takiego pojazdu są niższe, ale w PKS-ie taki pojazd musi też zarobić na administrację, warsztaty itp. A busiarz jak ma swoją firmę, najlepiej jak jest emerytem czy rencistą albo ubezpiecza się w KRUS (to tylko u nas jest możliwe) to zawsze będzie jeździł taniej.
    PKS Connex Sanok również posiada 2 Sprintery i na początku koszty ich utrzymania nie były takie tanie zwłaszcza, jak jeden z nich odniósł awarię. Ale na chwilę obecną eksploatuje się je wystarczająco mocno i nie ma z nimi problemu. Zawsze do Sanoka/Lublina przyjeżdżają przed czasem, kierowcy którzy nimi jeżdżą chwalą je. Natomiast to najeżdżanie na lubelskie PKS-y jest tutaj trochę dla niezrozumiałe. Może i busiarze w Twojej opinii Aron nie są źli, ale gdyby nie ich silne "wpływy" na Lubelszczyźnie to lubelskie PKS-y na pewno miały by lepszy tabor, bo byłoby więcej klientów, a tym samym większe zyski. A tymczasem woj. lubelskie jest jednym z nielicznych w kraju, gdzie dochodzi do takich paranoi, że nagle 5 PKS-ów (Kraśnik, Opole Lubelskie, Tomaszów i jeszcze inne) albo upadają, albo są w stanie upadłości, albo mają poważne zadłużenia. I nie mów, że busiarze także nie mają w tym swojego udziału, bo niektórzy dzięki olewaniu rozkładów i podstawianiu się 5 minut przed PKS-em przyczyniają się do obniżania zysków danego PKS-u. A co do kierowców-pijaków to nawet nie chce mi się przedstawiać swoich racji, bo dostrzegasz jedynie pijaków w państwowych firmach (czyt. PKS-ach). To, że np. jakiś kierowca busa, albo firmy prywatnej (niekoniecznie busiarz) "łyknie sobie" to tego już nie widzisz, bo łatwiej jest najechać na PKS. I nie bronię tu PKS-u (choć z kontekstu wypowiedzi może tak niektórym się wydawać), ale jak już krytykuje się jednych, to może trzeba też spojrzeć na drugich. I jeszcze jedno: skoro twierdzisz, ze PKS Puławy, tudzież Lublin wożą pasażerów przerdzewiałymi autobusami to może przedstaw zdjęcie takiego autobusu z tego konkretnego przedsiębiorstwa, a nie H9-21 z PKS-u, który upadł i wnet pewnie zostanie skasowany.



    Temat: Wycieczka w Beskid Slaski - zaobserwowane
    HeJ
    Wilq popełnił był:


    ***
    Bo podczas
    trzydniowego pobytu nie widzialem _ani_jednego_ busa


    Nie zapominaj o purystach, dla któych Wispol to busiarstwo. Podobnie jak np.
    Drabas czy Travel-Bus Racibórz. A nawet prywatne firmy, któe wlazły na teren
    działania WPK Katowice, od PUPy poczynając, a na Powichrowskim kończąc...


    (porownajcie to np. z
    Bieszczadami...).


    Yyyyy, podczas mojego jedynego pobytu w Bieszczadach nie stwierdziłęm ani grama
    busa. Ale to chyba dlatego, że wówczas poza mną na kempingu w Ustrzykach była
    tylko jedna osoba - moja Najdroższa ;-)


    Choc rozne cuda sie zdarzaja - w PKS Cieszyn i Wispolu
    cena za odc. Wisla Oblaziec - Ustron Polana kosztuje 1zl. W PKS Bielsko ten
    sam odcinek 1,70 zl ;-)))


    Naprawdę szkoda, że na jednym bilecie okresowym nie mozna korzystać z całości
    oferty rozkładowej danego odcinka :-(


    No i jeszcze KM w Cieszynie - kurza noga, same Salusie widzialem ;-) Oni
    maja cos innego? ;-))


    Mają.


    W czeskiej czesci miasta miejskie Karosy z
    wyswietlaczami na numerowanych liniach, za to na przystankach rozklady w
    stylu PKSowym _bez_ numerow linii...


    Nie przejmuj si ę - tak bywa. Co prawda w FM numery były, ale też rozkładówka
    conieco odbiegała od moich oczekiwań ;-)


    No chyba ze czegos nie zrozumialem.


    Bo zrozumieć naszych południowych sąsiadów jest bardzo ciężko. Ja już od dawien
    dawna próbuję zakumać o to, co leży w gestii DPO, a co - ODISu, ale ostatnio,
    będąc w punkcie kasowym Vystaviste znów mnie skasowało, jak się zapytałem o
    kilka szczegółów dot. of kors taryf.

    PZDR
    bm





    Temat: Zjazd ADHD-owców w Darłowie
    My rowniez wybieramy sie do Darłowka jednak w innych terminach ...(na turnusy rehabilitacyjne ) raz w czerwcu drugi raz w sierpniu .Poniewaz juz bylam tam w zeszlym roku to o ile sie zbyt rozklady pkp nie pozmieniaja to jest bezposrednie polaczenie do SŁAWNA ( pozniej przesiadka na autobus szynowy do Darłowa ) z KATOWIC .

    data wyjazdu : 22.06.07

    przyj. odj.
    Katowice 18:45
    Chorzów Miasto 18:59 19:00
    Bytom 19:16 19:18
    Tarnowskie Góry 19:43 19:46
    Lubliniec 20:27 20:28
    Olesno Śląskie 20:54 20:55
    Kluczbork 21:18 21:25
    Kępno 22:06 22:06
    Ostrzeszów 22:22 22:22
    Ostrów Wlkp. 22:43 22:45
    Pleszew 23:09 23:10
    Jarocin 23:27 23:28
    Środa Wlkp. 23.06.07 00:01 00:02
    Poznań Główny 00:40 00:47
    Oborniki Wlkp. 01:25 01:26
    Rogoźno Wlkp. 01:42 01:43
    Chodzież 02:14 02:15
    Piła Główna 02:33 02:38
    Jastrowie 03:04 03:05
    Szczecinek 03:34 03:36
    Białogard 04:28 05:05
    Koszalin 05:25 05:31
    Sławno 06:06

    Czas jazdy: 11:21; kursuje w okresie, 22. Cze do 1. Wrz
    jest to pociag pospieszny ..cena biletu z Katowic z znizka ok.14 zł

    Autobus szynowy z SŁAWNA do Darłowa

    odjazd godz.6.60 przyjazd do Darłowa godz. 7.14
    cena biletu ok. 4 zł

    Od polowy czerwca jezdzi rowniez PKS z Bielska Białej , przez Katowice i inne wieksze miasta do Darłowka .Wyjezdza on wieczorem ok.19 i rano jest na miejscu .Ale tu trzeba juz bezposrednio dowiadywac sie w biurze pks-u.

    Gdy w zeszlym roku jechalismy na turnus w pociagu byly zarezerwowane przedzialy mysle ze z tym nie ma wiekszego problemu o ile wczesniej sie to zrobi .

    Znizki na PKP obowiazuja tylko na podrozowanie w 2 kl. i nie obejmuja cen miejscowek .



    Temat: [pr] PKS O więcim wycofał kursy Pszczyna - Wola
    za: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2356560.html

    PKS Oświęcim wycofał kursy na trasie Pszczyna - Wola

     Marta Płoskońska 25-10-2004 , ostatnia aktualizacja 25-10-2004 21:25

    Paranoja! Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny, a potem
    tyle samo za powrót? Brakuje wielu kursów, a w soboty nie mamy czym
    dojechać do pracy - skarżą się mieszkańcy Pszczyny i Woli na decyzje o
    wycofaniu autobusów PKS Oświęcim i zastąpienia ich kursami PKS
    Pszczyna.

    Autobusy PKS Oświęcim wyruszyły na trasę między Pszczyną i Wolą rok
    temu. Największym atutem tych przewozów była niska cena biletów - 2,60
    zł.

    O ile w dni robocze autobusami jeździło sporo pasażerów, to w weekendy
    były prawie puste i przewoźnik tracił na nich sporo pieniędzy.
    Oświęcimski PKS postanowił więc ograniczyć jazdy w tygodniu i
    zlikwidować w weekendy.

    - Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy
    zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek
    zarządu PKS Oświęcim. Od października oświęcimskie autobusy nie jeżdżą
    już z Pszczyny do Woli.

    PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium
    Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia.
    Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów,

    Od początku października trasę obsługuje PKS z Pszczyny. Tyle że
    przejazd kosztuje teraz prawie o połowę drożej - 4,80 zł. - Chcieli
    niskimi cenami przejąć pasażerów, ale się przeliczyli, bo przewozy
    były nieopłacalne. Nasze ceny uzależnione są od odległości - tłumaczy
    Ryszard Grudnik, prezes PKS Pszczyna.

    - Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły
    tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna
    na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów,
    bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi
    Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.





    Temat: PKSiS Oswiecim S.A.
    <b>PKS Oświęcim wycofał kursy na trasie Pszczyna - Wola.</b>

    Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny?

    Paranoja! Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny, a potem tyle samo za powrót? Brakuje wielu kursów, a w soboty nie mamy czym dojechać do pracy - skarżą się mieszkańcy Pszczyny i Woli na decyzje o wycofaniu autobusów PKS Oświęcim i zastąpienia ich kursami PKS Pszczyna.
    Autobusy PKS Oświęcim wyruszyły na trasę między Pszczyną i Wolą rok temu. Największym atutem tych przewozów była niska cena biletów - 2,60 zł.

    O ile w dni robocze autobusami jeździło sporo pasażerów, to w weekendy były prawie puste i przewoźnik tracił na nich sporo pieniędzy. Oświęcimski PKS postanowił więc ograniczyć jazdy w tygodniu i zlikwidować w weekendy.

    - Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek zarządu PKS Oświęcim. Od października oświęcimskie autobusy nie jeżdżą już z Pszczyny do Woli.

    PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia. Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów, jego autobusy ruszą z powrotem na trasę Pszczyna - Wola.

    Od początku października trasę obsługuje PKS z Pszczyny. Tyle że przejazd kosztuje teraz prawie o połowę drożej - 4,80 zł. - Chcieli niskimi cenami przejąć pasażerów, ale się przeliczyli, bo przewozy były nieopłacalne. Nasze ceny uzależnione są od odległości - tłumaczy Ryszard Grudnik, prezes PKS Pszczyna.

    - Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów, bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.

    Gazeta Wyborcza (katowicki dodatek)
    Marta Płoskońska
    26.10.2004



    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.
    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje, że z dniem 24 czerwca 2007 r. zostają wprowadzone następujące zmiany w rozkładach jazdy:
    Dworzec PKS w Rybniku:
    * zlikwidowany zostanie kurs Rybnik - Żory z godz. 4:15,
    * zlikwidowany zostanie kurs Rybnik - Wodzisław Śl. z godz. 5:15,
    * kursy Rybnik pętla przez Lyski, Bogunice z godziny 12:10, 13:40 nie będą wykonywane w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Rybnik - Racibórz z godz. 14:50 nie będzie wykonywany w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Rybnik - Katowice wykonywany przez PKS Katowice z godz. 13:25 nie będzie wykonywany w okresie letnich wakacji szkolnych,
    * w okresie letnich wakacji szkolnych PKS Ostrów Wlkp. uruchamia kurs do Bielska Białej o godz. 11:25,
    * w okresie letnich wakacji szkolnych PKS Ostrów Wlkp. uruchamia kurs do Kołobrzegu w piątki, soboty i niedziele o godz. 15:40; w pozostale dni tygodnia autobus będzie kursował do ostrowa wlkp.

    Dworzec PKS w Wodzisławiu Śląskim:
    * zlikwidowany zostanie kurs Wodzisław Śl. - Gogołowa z godz. 7:55,
    * zlikwidowany zostanie kurs Wodzisław Śl. - Rybnik z godz. 20:15,
    * kursy Wodzislaw Śl - Borynia z godz. 12:45 oraz Wodzisław Śl. - Gogołowa z godz. 14:30, 16:30, 18:30 nie będą wykonywane w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Wodzisław Śl. - Racibórz przez Gorzyce z godz. 20:40 nie będzie wykonywany w okresie letnich wakacji szkolnych,
    * kursy Wodzisław Śl. - Kraków z godz. 7:50 oraz 14:05 będą kursami przyśpieszonymi i w związku z tym nie będą się zatrzymywały na wszystkich przystankach.

    Za utrudnienia z tym związane wszystkich serdecznie przepraszamy.

    Źródło: PPKS Rybnik




    Temat: Chaos na dworcu PKS

    Pojawiło się kilka nowości na gliwickim dworcu PKS, więc jest okazja, żeby przypomnieć ten wątek.

    Od końca listopada ubiegłego roku ruszyło połącznie do Stronia Śląskiego (odjazd z Gliwic - 8:30, ze Stronia Śląskiego - 16:30). Pomysłowa koncepcja, szczególnie od czasu, gdy zlikwidowano połączenia kolejowe z tym pięknym zakątkiem Polski. Jak ktoś ma ochotę na weekend w Kotlinie Kłodzkiej, to jest to ciekawa propozycja.

    Ponadto od 1 lutego ma się odbyć ponowny rozruch linii do Żywca. Autobusy w tamtym kierunku kursowały już w zeszłym roku, ale w pewnym momencie linię zawieszono z uwagi na jej reorganizację (cokolwiek by to oznaczało). Planowo autobusy do Żywca mają odjeżdżać o 5:10 i 15:10 (odjazdy z Żywca o 9:30 i 19:30). Zastanawiam się, czy w weekendy albo w okresie lato/zima nie dałoby się wydłużyć tej linii aż do Korbielowa. Myślę, że znaleźliby się chętni na taki wydłużony kurs.

    Trzecia nowość to połączenie przelotowe na trasie Jelenia Góra - Bielsko Biała. Do Jeleniej Góry odjazd jest o godz. 11:45, a do Bielska o 15:10 (o ile dobrze pamiętam). Oczywiście naiwnością jest sądzenie, że kurs do Bielska przez Rybnik, Wodzisław i Jastrzębie będzie odjeżdżał z tego samego stanowiska, co autobusy do trzech wymienionych miast, czyli ze stanowiska nr 4. Dla zmylenia wroga busik do Bielska odjeżdża ze stanowiska nr 3.

    Reanimowane zostały też połączenia minibusowe do Żor. Prywatny przewoźnik odjeżdża z Gliwic cztery razy w ciągu dnia od poniedziałku do piątku. Tu chaos jest jednak jeszcze większy. Otóż, autobusy do Rybnika - jak już wspomniałem - odjeżdżają ze stanowiska nr 4. Busy do Żor ze stanowiska nr 2, a autobusy do Wisły przez Rybnik i Żory ze stanowiska nr 3. Nie wiem jaki idiota przydziela kursom stanowiska odjazdowe, ale moim zdaniem PKS już dawno powinien go zwolnić.

    Konkluzja moja jest taka, że z jednej strony dobrze, że gliwicki PKS się rozwija i eksperymentuje z nowymi połączeniami dalekobieżnymi. Tym bardziej, że zawsze mi ich w jego ofercie brakowało. Z drugiej jednak strony, plamą na wizerunku PKSu jest to, że czas mija, a chaos na administrowanym przez niego dworcu niedość, że nie maleje, to jeszcze się potęguje. Przejawem tego jest również to, że i liczba zagubionych pasażerów znacznie wzrosła (kto wpadnie na to, że rozkładu dla Żor należy szukać na stanowisku nr 2??), a to nie najlepsza prognoza na przyszłość.


    Doskonałe połączenia! Szczególnie Stronie Śląskie i Jelenia Góra. Dzięki za cynk!



    Temat: Chaos na dworcu PKS
    Pojawiło się kilka nowości na gliwickim dworcu PKS, więc jest okazja, żeby przypomnieć ten wątek.

    Od końca listopada ubiegłego roku ruszyło połącznie do Stronia Śląskiego (odjazd z Gliwic - 8:30, ze Stronia Śląskiego - 16:30). Pomysłowa koncepcja, szczególnie od czasu, gdy zlikwidowano połączenia kolejowe z tym pięknym zakątkiem Polski. Jak ktoś ma ochotę na weekend w Kotlinie Kłodzkiej, to jest to ciekawa propozycja.

    Ponadto od 1 lutego ma się odbyć ponowny rozruch linii do Żywca. Autobusy w tamtym kierunku kursowały już w zeszłym roku, ale w pewnym momencie linię zawieszono z uwagi na jej reorganizację (cokolwiek by to oznaczało). Planowo autobusy do Żywca mają odjeżdżać o 5:40 i 15:10 (odjazdy z Żywca o 9:30 i 19:00). Zastanawiam się, czy w weekendy albo w okresie lato/zima nie dałoby się wydłużyć tej linii aż do Korbielowa. Myślę, że znaleźliby się chętni na taki wydłużony kurs.

    Trzecia nowość to połączenie przelotowe na trasie Jelenia Góra - Bielsko Biała. Do Jeleniej Góry odjazd jest o godz. 10:55, a do Bielska o 15:10. Oczywiście naiwnością jest sądzenie, że kurs do Bielska przez Rybnik, Wodzisław i Jastrzębie będzie odjeżdżał z tego samego stanowiska, co autobusy do trzech wymienionych miast, czyli ze stanowiska nr 4. Dla zmylenia wroga busik do Bielska odjeżdża ze stanowiska nr 3.

    Reanimowane zostały też połączenia minibusowe do Żor. Prywatny przewoźnik odjeżdża z Gliwic cztery razy w ciągu dnia od poniedziałku do piątku. Tu chaos jest jednak jeszcze większy. Otóż, autobusy do Rybnika - jak już wspomniałem - odjeżdżają ze stanowiska nr 4. Busy do Żor ze stanowiska nr 2, a autobusy do Wisły przez Rybnik i Żory ze stanowiska nr 3. Nie wiem jaki idiota przydziela kursom stanowiska odjazdowe, ale moim zdaniem PKS już dawno powinien go zwolnić.

    Konkluzja moja jest taka, że z jednej strony dobrze, że gliwicki PKS się rozwija i eksperymentuje z nowymi połączeniami dalekobieżnymi. Tym bardziej, że zawsze mi ich w jego ofercie brakowało. Z drugiej jednak strony, plamą na wizerunku PKSu jest to, że czas mija, a chaos na administrowanym przez niego dworcu niedość, że nie maleje, to jeszcze się potęguje. Przejawem tego jest również to, że i liczba zagubionych pasażerów znacznie wzrosła (kto wpadnie na to, że rozkładu dla Żor należy szukać na stanowisku nr 2??), a to nie najlepsza prognoza na przyszłość.



    Temat: Płocki PKS chce konkurować z autobusami KM
    Od najbliższej soboty płocczanie będą mogli dojechać z centrum miasta do Auchan za 1,6 zł. Podczas gdy bilet w czerwoniaku kosztuje 2 zł.

    Dwie nowości przygotował płocki PKS. Od 1 lipca zaczyna kursować autobus do Władysławowa (oczywiście w ramach komunikacji Komfort Bus). Będzie to jeden z najdłuższych kursów w kraju, bo autobus wyrusza aż z Przemyśla i będzie pokonywał 920-kilometrową trasę. Po drodze zabierze pasażerów m.in. z Sandomierza, Kielc, Piotrkowa Trybunalskiego i Łodzi. Z Płocka do Władysławowa (przez Toruń, Bydgoszcz, Gdańsk) wyjedzie o godz. 22.45.

    Dla płocczan będzie więc to kurs nocny, żywo przypominający jadący niegdyś w nocy pociąg z Łodzi do Trójmiasta. We Władysławowie zakończy jazdę po godz. 7 rano. Kurs ten zostaje jednak uruchomiony wyłącznie na lato, połączenie zniknie z rozkładów jazdy z końcem sierpnia.

    - Chcemy sprawdzić tę trasę, zebrać nowe doświadczenia z takiej linii - mówi prezes płockiego PKS Paweł Śliwiński. - Mamy już takie sezonowe, letnie połączenie z Płocka do Mielna przez Koszalin i jesteśmy z niego zadowoleni.

    To niejedyna wakacyjna nowość PKS SA w Płocku. Od soboty rusza linia podmiejska, która może wiele zmienić na lokalnym rynku przewozów. PKS uruchamia połączenie z Gozdowa do Auchan (przez Proboszczewice, Trzepowo, ul. Bielską, al. Jachowicza i Piłsudskiego) nową komunikacją, którą nazwał BUS KOM.

    Na pierwszy rzut oka można mieć wrażenie, że to linia podmiejska skierowana głównie do mieszkańców Gozdowa. Ale do autobusu może wsiąść każdy pasażer, także w centrum Płocka. Nie tylko może wsiąść, ale za przejazd między Podolszycami a centrum zapłaci mniej niż w autobusie Komunikacji Miejskiej. Bo normalny bilet w czerwoniaku kosztuje 2 zł, w BUS KOM-ie tylko 1,6 zł (za jazdę na terenie miasta). Cały kurs z centrum handlowego na Podolszycach do Gozdowa będzie kosztował 4,4 zł. Są też bilety miesięczne i ulgowe, wszystko zgodnie z regulaminem w PKS (uczniowie np. płacą 50 proc.)

    Na razie przygotowane zostały dwa autobusy w nowych specjalnych barwach zabierające po 50 pasażerów. Niewykluczone, że ich wielkość i pojemność będzie się zmieniać w zależności od pory dnia i obciążenia trasy. Pierwszy kurs rozpocznie się o godz. 4.11, ostatni autobus zakończy jazdę o 22.45.

    - Przygotujemy ładne i wygodne pojazdy, mamy nadzieję, że uda nam się przyciągnąć klientów, zadowolić mieszkańców powiatu płockiego i na stałe wpisać w krajobraz miasta - dodaje prezes Śliwiński.

    Nie ukrywa, że myśli o kolejnych, podmiejskich połączeniach, ale ich uruchomienie nastąpi najwcześniej po wakacjach.




    Temat: Plan naprawczy PKS
    A co do rewolucji rozkładów jazdy, to jest ona konieczna, ale polegać musi nie na wycinaniu kursów wokół komina, tylko na "wycinaniu" starego taboru. Poprzez sprzedaż (jeśli znajdą się chętni na stare H9, albo złomowanie). A zastąpić je należy właśnie tak nielubianymi przez większość Sprinterami. Duże autobusy zostawić na godziny porannego i popołudniowego szczytu, w którym do miasteczek dojeżdża młodzież do szkół i ludzie do pracy z okolicznych miejscowości, a pomiędzy tymi godzinami należy puścić busy, które są tańsze i szybsze- a ludziom zależy na cenie, a nie wygodzie. Takie busy mogłyby jeździć nawet co godzinę i gwarantuję, że powietrza by nie woziły. No i ceną można by wtedy konkurować z prywatnymi firmami ("busiarzami").
    Poza tym trzeba przestać myśleć jak monopolista i jedyne źródło transportu. Można przecież porozumieć się co do obsługiwanych linii i np. miejscowość A obsługuje PKS, miejscowość B prywaciarz, a nie bezsensownie się ścigać na przystankach.

    Panowie!
    Może zastanówmy się, dlaczego jest potrzebny "Plan naprawczy PKS", który się nie uda. Może siegnijmy pamiecia kilkanaście lat wstecz i odpowiedzmy sobie na pytanie dlaczego doszło do upadku PKS jako całości. Wiadomo, po pierwsze - gospodarka rynkowa, czyli wolny rynek. W pierwszej fazie oznaczało to, że każdy robi co chce. Kierowcy PKSów są Panami i Władcami. Tabor jak na owe czasy (przynajmniej w rejonie Katowic, Rybnika, Cieszyna, Bielska) na dobrym poziomie. Kasy prowadza przedsprzedaz biletów na 30 dni przed odjazem autobusu. Zdarza się, że w pierwszym dniu przedsprzedazy sprzedane są wszystkie miejsca w kierunku Zakopanego, Krynicy, Lublina. Żeby dostac się w niektóre dni tygodnia z Katowic do Wisły, Cieszyna czy Jastrzebia trzeba kupic bilet w kasie rano, później miejsc wolnych nie było. Tak! W kursie pospiesznym do Jastrzebia (6o km) prowadzono sprzedaż biletów z numeracja miejsc. Zamiast podstawić drugi wóz, pasażerów wiezie się w niewyobrażalnym tłoku, wbrew przepisom albo zostawia na przystanku samym sobie, niech czekają na następnego PKSa.

    Niestety czasy oczekujących tłumów na autobus minęły bezpowrotnie. I nie jest to niczyja wina. Spójrzmy do garaży naszych rodaków. Prawie każdy ma samochód, przy niektórych domach stoją nawet po dwa i więcej. Ludziom transport zbiorowy już nie jest tak konieczny, bo mają własny i jest im wygodniej- bo nie zawsze taniej. W każdej wiosce są też już sklepy i nie trzeba jechać PKS-em do miasta na zakupy, bo można je zrobić bez problemu u siebie- co dawniej takie proste nie było.
    Wniosek jest jeden PKS-ów w dawnej postaci nie da się uratować, ale można i trzeba je przekształcić tak, aby pasowały do współczesnego świata pod względem taboru, czystości, kultury, funkcjonowania, itp.



    Temat: Trochę wrażeń z dziś
    HeJ
    No więc po kolei. Byłem sobie z krótką wizytą w Kraq i jak sięmieszka w GOP to
    nawet M181M robią kkoolloossaallnnee wrażenie. Nie mówiąc już o niebieskich
    trójskładach mknących po równym torowisku. Poza tym, może trochę offtopicznie,
    podczas jazdy jedynie słusznym autobusem PKS na trasie (sic!), konkretnie
    gdzieś przed Wielką Wsią, była kontrola biletów! Rzecz jak dotąd przeze mnie
    nie odnotowana - wcześnie tylko raz miałem kontrolę biletów w PKS, ale to było
    w Bielsku jak już trasa miała się ku końcowi. Info dla Olo - nie przyglądałem
    się dokładnie zdarzeniu, bo zbierałem szczękę, rozrzuconą tu i ówdzie z
    wrażenia. ale na moje niewprawne, małomiasteczkowo-małopolskie oko, facet był z
    pabianickiej firmy caro albo karo (pewnie jakaś konkurencja).
    Z Olkusza do Sławkowa dostałem się linia 462, tyle tylko, że kioerowca
    zabłądził po drodze troszkę. Potem to naprawił, a przynajmniej starał się.
    Pierwszy raz w żtyciu byl;em w Hutkach za pomocą km, poza tym mijanka na
    wąskiej drodze między Podlipiem a Międzygórzem też jest ekstra. Najwyraźniej w
    Olkuszu już nie ma kremowo-czerwonych wozów. Kontroli w Jelczu PKMu nie było,
    mimo, że ZTCW to kontrola na liniach do Sławkowa jest szczególnie ostra.
    PKS Olkusz uruchomił od 1.09 linię do Dąbrowy Górniczej. Na rozkładach tego
    nigdzie nie ma, ale autobusy jeżdżą oznakowane jako 33. Najlepszy z całej linii
    jest rozkład, rozwieszony na dworcu PKS w Olkuszu. Jest tam wszystko -
    począwszy od numeracji kursów, a skończywszy na prędkościach - technicznej i
    komunikacyjnej (albo jakichś innych). Linia codizennie wykonuje 11 pełnych
    kursów plus dwa na skróconej trasie. Jak widać, rynek nie znosi pustki. Poza
    tym wszystko w normie - dzień zakończył się soleckim Migiem ze Świerklańca,
    czyli całkiem pozytwnie. Dobranoc!

    PZDR
    bm





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    * Ex Słupia - do Krakowa no w sumie patrząc na ilość Ex i IC z Trójmiasta do Krakowa, można by ją puścić jak dawniej do Bielska Białej
    * proponowany Lin lepiej niech jedzie z ww. Bielska Białej, miejscowości leżące na tej trasie do Katowic wygenerują większą frekwencję niż Mysłowice a i od razu niech do Ustki grzeje,
    * Ciekawy pomysł z Pobrzeżem do Zakopanego
    * Po co wagony do Kaliningradu w Gryfie? Proponowałbym utworzenie nocnego pociągu Gedania Berlin - Olsztyn (zapewne DB będzie chciało do Mikołajek), z wagonami do Kaliningradu wyłączanymi w Elblągu,
    * Połączyć Rybaka z Mare Balticum w taki twór: Drezno(kiedyś w MB jeździły z Drezna wagony) - Berlin - Olsztyn - Białystok
    * Pomieszałeś Słowińca z Gwarkiem, nazwy te stały się rozpoznawalne w regionie i po co je zamieniać
    * Bryza w sezonie ze Świnoujścia - autobus PPKS Kamień Pomorski Świnoujście - Gdynia kursuje zawsze pełny, ciekawe czy to by się przełożyło na pociąg o podobnej relacji
    * Zamiast pośpiesznego Poznań - Słupsk, proponowałbym przyśpieszony osobowy Poznań - Szczecinek - Miastko - Słupsk, wiecie, ile ludzi się przesiada na połączenia do Poznania z Miastka i Okolic, ba!
    * Flądra? Niech zostanie Słowiniec, tak jak jest obecnie, jest to najlepsza trasa dla tego pociągu generująca najlepszą frekwencję
    * Podlasiak niech wyjeżdża po 19 ze Szczecina, a w powrotnej relacji po 4 z Gdyni. I wtedy może jeździć codziennie
    * Ustronie z Krakowa niech wyjeżdża z Warszawy koło 24, aby był po 5 w Gdyni.

    Naraziłeś PKP IC na straty(żarcik), nie umieszczając nocnych rzeźni o frekwencji powyżej 100% :
    - Warszawa - Kołobrzeg (proponuje wagony do Łeby, albo w sezonie wagony z Krakowa do Ustronia)
    - Kielce/Lublin - Kołobrzeg (niech jeździ jak rozkład temu, w obecnym rozkładzie możemy tylko wnosić skargi do nieba na rozkład tych połączeń)
    - może tylko 51 km tą tabelą, ale nie pomijajmy tego połączenia: Łeba - Katowice

    Bez dwóch zdań: Albatros do przyśpieszonego osobowego, za PKP PR frekwencja na w zwykłe dni za Słupskiem 100%, w święta 130%, a teraz...ledwo 50% jak dobrze

    Proponuje układ osobowych Albatros - Sztorm - Ina, aby i z Gdyni i ze Szczecina pociąg osobowy jechał z rana, potem w południe i na koniec pod wieczór



    Temat: tragedie i komedie rzeźni Zakopane-Szcecin
    Informacje od kolejarzy (nie podaję skąd z wiadomych względów)
    9 stycznia ok godz. 23 w/w pociąg jądący z Zakopanego na odcinku Stryszów-
    Stronie potrącił dwie dziewczyny. Jedna zginęła na miejscu, druga jest w
    stanie krytycznym w szpitalu.Do Bielska poc. przyjechał o 4-tej czyli 3
    godziny po planowym przyj.
    W zeszłym tygodniu ( nie znam dokładnej daty) rzeźnia jadąca ze Szczecina
    utknęła z powodu defektu loka w rejonie przystanku Kozy Zagroda (odc. Kozy-
    Kęty. Z Bielska wysłano ET-41, który ściągnął skład najpierw do Koz, potem do
    Białej (BB Wschód), wreszcie na główny do Bielska. Z rzeczonej stacji poc.
    wyjechał do Zakopanego o 9. czyli pięć godzin po czasie (pl. odj.3.56)No
    comments. Nie jest to zresztą jedyny taki przypadek. Również w zeszłym
    tygodniu w rejonie Inwałdu zdefektował lok jadący od strony Zakopanego.Poza
    tym loki mają problem z pokonywaniem odcinka BB Wschód-Kozy (zwłaszcza w
    rejonie Krzemionek gdzie jest spory podjazd) i Kozy-Kęty ze względu na
    oblodzenie szlaku i niską szlakową (30 km/h).Podobno planuje się teraz
    wysyłanie przed rzeźnią ze Szczecina loka z BB do Kęt, który w razie potrzeby
    mógłby ściągnąć skład w kierunku jazdy. Cóż, pociąg ten jest wyjątkowo
    nieudany. Nie dość, że stoi bez sensu  20 min w Wadowicach i 15 w Kalwarii(tu
    ma mijankę, ale gdyby nie stał w Wadowicach,gdzie chyba czeka na jakiś skład
    widmo to mógłby się minąć z osobówką z Suchej w Stroniu czy Stryszowie) to
    jeszcze nie wyrabia na podjazdach. Cóż, pierwszy do uwalenia w nowym
    rozkładzie, przynajmniej na tej linii.
    A tak apropos to w sobotę 7 stycznia znajomy wracał 34231 z Krakowa do B. W
    Inwałdzie na przejeździe pod poc. wjechało auto. Na miejsce poc. ściągali
    komisję kolejową aż z Suchej. Pociąg przyjechał do Bielska o 15.45 czyli 2h
    20' w plecy. Kolega już kupił miesięczny na PKS.
    Pozdrawiam
    G.W.




    Temat: Będzie trudniej dojechac w beskidy

    Kursów będzie jeszcze mniej

    Żywieckie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej zastanawia się nad obcięciem kolejnych nierentownych kursów na Żywiecczyźnie. Pod koniec ubiegłego roku z rozkładu jazdy „wyleciało” ponad 180 połączeń. Najbliższych dużych cięć można się spodziewać już na początku czerwca.

    Kiedy pod koniec ubiegłego roku rozgorzała dyskusja na temat wyrzucenia z rozkładu jazdy kilkuset kursów, padały propozycję aby gminy zaczęły partycypować w kosztach utrzymania nierentownych kursów. W końcu nie udało się ustalić wspólnego stanowiska. Kursy zostały obcięte, a pasażerowie musieli się z tym pogodzić. Tym razem nikt już nie mówi o partycypacji w utrzymaniu kursów.
    – Jesteśmy firmą, która nie jest instytucją charytatywną. By nie być posądzonym o niegospodarność, musimy wypracowywać zyski. Niestety jest wiele kursów, które przynoszą dochód na poziomie… kilkunastu groszy za kilometr. Dzieje się tak, gdy w autobusie na długiej linii jadą dwie, trzy osoby. Trzeba pamiętać o tym, że liczba samochodów osobowych jest znacznie większa niż jeszcze kilka lat temu. Przez to rozwija się transport prywatny, a upada transport publiczny – mówi Andrzej Kalata, dyrektor ds. technicznych żywieckiego PKS.
    Szefowie PKS nie chcą podnosić cen biletów, zdając sobie sprawę z tego, że w tej chwili i tak są już drogie. Jedyną receptą na uzdrowienie finansów przewoźnika jest wykasowanie z listy nierentownych kursów.
    – Najbardziej uczęszczane są kursy, którymi jeżdżą do szkoły i wracają uczniowie oraz kursy dowożące na kolejne zmiany do pracy. O zachowanie tych kursów jesteśmy spokojni. Nad resztą musimy się dobrze zastanowić. Cały czas obliczamy kursy, które można zachować, a które trzeba usunąć. Dokładna lista powinna być znana pod koniec maja – dodaje Andrzej Kalata.
    W PKS skarżą się również na to, że wójtowie bez zastanowienia wydają pozytywne opinie dla prywatnych przewoźników. Za przykład podają gminę Lipowa, gdzie niedawno wydano zgodę na kursy na trasie Żywiec – Lipowa – Bielsko – Lipowa – Żywiec.
    – Odbiera się nam pasażerów na rentownej linii, a zostawia na deficytowych, jak na przykład do Twardorzeczki. Jak więc mamy zbilansować straty z zyskami? – pyta retorycznie dyrektor ds. technicznych.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 95 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.