Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Augustów





    Temat: Focus Park
    a ja jestem za galeria jagielloni
    dlaczego uwazacie ze anglcy moga zbugowac dobra galerie handlowa a polacy nie?
    Uwazam ze w centrum naszego miasta powinny powstaxc 2-3 kompleksy handlowe xz
    prawdziwego zdarzenia.Augustowska ,PKS(Monte casino) i Jurowiecka.
    Nie widze powodu dlaczego jeden z tych kompleksow nie moga zbudowac i zarzadzac
    bialostoczanie.Chaba ze uwazaci ze jestesmy gorsi od innych.Ja tak nie
    uwazam.Czas wyzwolic sie z kompleksów.
    Nie chce by Bialystok kojarzył sie jedynie z radną Antypiuk i przydentem Turem.




    Temat: niech ktoś to pstryknie i wyśłe
    niech ktoś to pstryknie i wyśłe
    Augustowiacy. Przy samym skrzyżowaniu uliczki,którą sie jedzie do Suwałk z
    Dworca PKS w Augustowie jest naprzeciwko ZUS) jest taka tabliczka "MUZEUM" a
    obok niej kawałek drugiej z napisem "Jarosława Zielińskiego.
    Pstryknijcie to bo pysznie wygląda i prześłijcie nam na forum Suwałk - to sie
    razem posmiejemy.A może i do gazety sie nada ( NIE najlepiej)
    Pozdrowienia z Suwałek





    Temat: PKS (Suwałki) w EŁKU
    PKS Suwałki – Zajezdnia Terenowa EŁK
    EŁK ma własną placówkę PKS – znajduje się tutaj zajezdnia terenowa PKS SUWAŁKI

    Pozostałe zajezdnie terenowe PKS Suwałki znajdują się w: Augustowie, Olecku i w
    Gołdapi

    Odjazdy z EŁKu : www.pks.suwalki.com.pl/inc_odj_prz.php?nr=30

    Jest wiele dużych miast bez "własnych" PKS, np.: w Białobrzegach i w Warce są
    zajezdnie terenowe PKS Grójec, w Wołominie – PKS Mińsk Mazowiecki, w Makowie
    Mazowieckim – PKS Przasnysz, w Ostrowi Mazowieckiej i w Wyszkowie – PKS
    Ostrołęka, w Pułtusku – PKS Ciechanów, w Pruszkowie – PKS Grodzisk Mazowiecki, w
    Węgrowie – PKS Sokołów Podlaski, w Sochaczewie – PKS Żyrardów, w Rawie
    Mazowieckiej – PKS Skierniewice, w Przysusze – PKS Końskie, w Rykach – PPKS
    Puławy, w Otwocku – PPKS Piaseczno



    Temat: Jedźmy na urlop do Augustowa!
    Jedźmy na urlop do Augustowa!
    Proponuję w tym roku ogólnopolską akcję - urlop w Augustowie. Kto nie moze
    wziąć urlopu to przynajmniej na weekend.

    Dajmy zarobić tym ludziom którzy tak bohatersko walczą z ekooszołomami.

    Ja o ile będę mógł to wybiorę sie tam na dłużej, a na weekend na pewno.

    Dojazd do Augustowa

    z Warszawy : pociągi 7.20 13.20 ( dw. centralny)
    PKS : 11.30 14.00 16.05 ( dw. Stadion)
    PKS : 6.50 (dw. Zachodni)

    mozna tez jechac z przesiadka w Bialymstoku, autobusy z Bialegostoku do
    Augustowa odjezdzaja mniej wiecej co godzine, pierwszy o 6.30, ostatni o
    20.15.



    Temat: "Misski" Augustowie - utrudnienia?
    "Misski" Augustowie - utrudnienia?
    Jak podało dziś Radio 5 w poniedziałek kandydatki na Miss Świata zawitają do
    Augustowa. Mam więc pytanie - czy ktoś może orientuje się czy będą jakieś
    problemy z dojazdem na dworzec PKS w tym dniu, ewentualnie czy któreś ulice
    będą zablokowane itp. Ciekawi mnie jeszcze czy wokół Rynku Zygmunta Augusta
    coś się dzieje (typu remonty itd.). Przyjeżdżam do Augustowa właśnie w
    poniedziałek i to w zupełnie innym celu więc zastanawiam się czy lepiej jechać
    pociągiem a przy okazji ciekawi mnie czy w samym mieście coś już dzieje się w
    kierunku przywitania kandydatek :) Pozdrawiam.



    Temat: Pks przeniesiony?
    Gość portalu: kasia napisał(a):

    > PKS ma byc w przyszlosci przeniesiony na Zygmunta Augusta
    >
    > a na miejscu PKS ma powstac teren inwestycyjny pod budowe

    A ktoś uświadomił w tym temacie PKS? Bo z tego co wiem oni się nigdzie nie wybierają...
    No i właściciela terenu na którym miałby się mieścić teź trzeba by chyba poinformować.




    Temat: Obsługa na dworcu PKP
    Gość portalu: Dorka napisał(a):

    > Paniusie w informacji na dworcu PKP są tragiczne, nieuprzejme i widać że
    > baaardzo znudzone swoją pracą. W kasach też można trafić na jakąś wredotę,
    > która nie jest zorientowana w aktualnych zniżkach i promocjach

    A próbowałaś sięczegoś dowiedzieć w informacji i kasach PKS? Ja próbowałem.
    W kasie:
    Ja: Ile kosztuje bilet z Białegosotku do Suchej Rzeczki?
    Kasjerka: Nie wiem, tam inny PKS jeździ.
    Ja: Czyli nie mogę kupić na całą trasę biletu?
    K: Nie.
    Ja: Ok, więc ile kosztuje studencki do Augustowa?
    K: Nie ma studenckich, są tylko normalne.
    Podała mi cenę, a następnego dnia okazało się, że studenckie jednak są...

    O przygodach w informacji już kiedyś pisałem.
    Więc przy kasjerkach i informatorkach (siedzi tam jeszcze jeden koelś - jakiś
    dziwny, bo nie rozumie co to znacyz "połączenie w drugą stronę") z PKSu kobiety
    siedzące w PKP są super. To takie moje odczucie.

    PS. Dlaczego w PKS Białystok płaci się za przewóz bagażu a w PKS Suwałki już nie?
    PPS. Sorry, że odbiegam od głównego tematu wątku :)



    Temat: Zmiana lokalizacji dworca PKS
    Sfinansowanie takiej operacji nie jest rzecza trudna. Ziemia obecnej
    lokalizacji PKS ma wartosc ogromna a jej cena wzrosnie po wybudowaniu Fokus
    Parku.
    Problem jest z miejscem, ale i to mozna przezyciezyc, odpowiednio zmieniajac
    tereny PKP i miasta. (Patrz: m.in. tereny wzdluz ul Zygmunta Augusta)
    Umiejscowienie w poblzu PKP i PKS to wylacznie korzysc i wygoda dla
    podrozujacych.

    Mysle, ze miasto powinno podjac dzialania zmierzajace do docelowego
    umiejscowienia PKS przy PKP.



    Temat: Kosy i dredy
    migiem_migiem napisała:

    > Zatrważa mnie to,
    > że w Polsce ciagle jeszcze nie mysli sie o tym, co mamy najcenniejsze, ze w
    tym pedzie do pseudocywilizacji wszystko inne po drodze nalezaloby zniszczyc.

    To bardzo wygodnie patrzec na to z punktu widzenia np.Wwy gdzie mieszkamy sobie
    w cywilizacji, zarabiamy niezle a moze tylko przecietne pieniadze, ale jak
    chcemy odpoczac to lecimy sobie za granice lub jedziemy do tych puszcz kolo
    Augustowa, gdzie mozemy niewielkim kosztem (kwatera, pensonat, hotel) oddac sie
    pieknu podziwiania natury, windurfingu itp. Tylko, ze ten zacofany wiesniak z
    Augustowa to nie ma co marzyc o urlopie za granica lub nawet wyjezdzie do Wwy bo
    bilet kolejowy/PKS moze byc za drogi, a juz nawet jak pojedzie to jedynie
    pooglada sobie sklepy, ludzi za szybą w knajpkach na N.Swiecie badz kupi cos na
    przecenie -70% w Z.Tarasach i zje te swoja kanapke zeby bylo taniej czekajac na
    pociag powrotny ;-)
    Tak troche wymyslam bo mieszkam w Wwie, pochodze skądinąd a w Augustowie to juz
    z 15 lat nie bylem :-)))



    Temat: bus z Wawy do Augustowa
    Bus z Wawy do Augustowa
    Najszybszy i najtańszy jest Pociąg rozklad.PKP.pl

    Autobusy odjeżdżają z Dworca Wschodniego i z Zachodniego pks.WARSZAWA.pl

    Nie posiadam niestety Informacji o MikroBusach :-(



    Temat: Realizowane inwestycje w Bydgoszczy!
    3ym napisał:

    > tunel pod dworcem,

    Za co i po co?

    > tunel na jachcice,

    Za co i po co?

    > przeniesienie dworca pks,

    Przez chwilę pominę kwestię tego że PKS się nigdzie nie wybiera i zapytam gdzie
    niby chcesz zmieścić PKS koło PKP i co konkretnie chciałbyś w tym momencie wyburzyć.

    >tramwaj na dworzec,

    Dworcową, tak.

    > galeria handlowa na dworcu,

    Biedronka :)

    > ukrycie zajezdni autobusowej,

    Zajezdnie autobusowe to są gdzie indziej, a jeżeli chodzi ci o pętlę to niby
    gdzie chciałbyś ją schować?

    > co jeszcze do tego dodac?

    Trochę realizmu? :>

    Ja bym np. chciał odtworzenia torów w Zygmunta Augusta i Muzeum Inżynierii
    Miejskiej w starej zajezdni tramwajowej, ale uważam że są pilniejsze wydatki.




    Temat: Skąd odjeżdżają busy do Słomnik?
    busy do Słomnik odjeżdżają z ul. Zygmunta Augusta /przecznica z ul. Lubicz/, w
    weekend też jeżdżą, rozkładu nie znam, w sobotę dosyć często, w niedzielę rzadko
    1 x na godzinę. Do Słomnik możesz też dojechać busami lub PKS, które jadą do
    Miechowa z dworca PKS przy ul.Bosackiej



    Temat: Zmiana lokalizacji dworca PKS
    Usytuowanie dworca PKS przy dworcu kolejowym to podstawa unowoczesnienia
    komunikacyjnego Bydgoszczy.Dzisiejsze rozwiązanie nie przystaje do
    m.wojewódzkiego i rozwoju ruchu pasażerskiego.Tereny przy ul.Zygmunta Augusta
    sa idealnym rozwiązaniem.To poza trasą W-Z powinna być inwestycja priorytetowa
    naszego miasta.I do tego nowy most,układ idealny.Dzisiejsze kłopoty z dojazdami
    z jednego dworca na drugi są kompromitujące miasto i kopotliwe dla podroznych!



    Temat: Razem zmieńmy komunikację miejską

    Grupa: Użytkownicy
    Wpisów: 3
    Dołączył: 30.04.2008
    Nr użytkownika: 158

    Linia 22, moze mogłaby byc przedłuzona zamiast do Piastowska (rondo) to do Podleśnej (rondo). Do stadionu Hetmana jeździ tak znikoma ilość a większość to puste że to jest poniżej opłacalności.
    dobrze by było żeby Autobusy tej linii jadąc z Dworca PKS w stronę Towarowej z ul Poleskiej wjeżdałby w uj. Jagienki, potem lewoskręt w Sienkiewicza i koło Biedronki mamy przystanek , i tego przystanku wjazd na górę i w Towarową [ dalej stałą trasą ], w drodze powrotnej z Towarowej w Sienkiewicza - Jagienki - Poleska - Dworzec PKS,

    A co do linii 106 do Zabłudowa, to ciekawa propozycja. Ale czy nie jest to za daleki dystans jak dla lini miejskiej. Na tej drodze jest dość duzy ruch TIRów, co moze powodowac duże zagrożenie. Mamy porównanie do lini 102 gdzie w kierunku Augustowa jeździ ich coraz więcej. Więc wątpie aby kiedolkiek takowa linia powstała, chyba że na drodze dwupasmowej.
    Zapewne wiele pominąłem co komu by pasowało aby szybko dojechać. Ale warto pozminiać przebieg linii aby to miało sens. Wiec trzeba jak najwięcej pisac i pisac. Bo przecież to my w większości jeździmy komunikacją a nie urzędnicy !!!!

    totez pomisł warty pomiślenia , a za daleko to pewnie nie jest, [ może ciut dalej niż do Supraśla lub Choroszczy ] ale jakby zaczeła tam jeżdziś linia Miejsko - podmiejska to Zabłudów mogłby czybciej się rozwijac, panowie urzędnicy, miślenie nie boli.



    Temat: Chcesz się przesiadać, wymień bilet
    caruzzo napisał:

    > Odwal sie od autobusu 93...dojazd do pętli
    > przy ul.Rycerskiej jest dobrym rozwiązaniem
    > i jak dotąd tylko tobie przeszkadza.
    >

    mylisz się, była już rozmowa na forum o tym że 93 powinno zostać skrócone do
    Dworca PKP, podobna rozmowa miała miejsce na forum bydgoskiego klubu miłośników
    komunikacji miejskiej, dojazd 93 do pętli przy Rycerskiej przeszkadza bardzo
    wielu osobom bo korki na Zygmunta Augusta popołudniami całkowicie rozwalają
    punktualność tej linii. Przeszkadza także kierowcom, przez opóźnienia mają o
    wiele mniej czasu na odpoczynej na pętli.

    połączyć 60 i 71 w stronę Osowej na dotychczasowym przystanku 60 albo w ogólę
    wywalić przystanek 71 z Dworcowej, wystarczy że stoi na placu pod dworcem, 54 w
    kierunku dworca pks dać przy Sobieskiego ( tam gdzie dziś staje 71 - 54 nie
    musiałby tracić czasu na kółko pod dworcem pkp ) a 93 dać tam gdzie dziś staje
    54 w kierunku pks i po sprawie. Ale pomysł z tym aby połączyć 93 i 94 na 1
    stanowisku też jest dobry.

    93 Dworzec PKP-Tatrzańskie przez Kamienną
    94 Dworzec PKP-Nad Wisłą przez Kamienną
    77 Gieryna - Wyścigowa

    ciągła inwestycja w tramwaje, stopniowa rozbudowa sieci w kierunku Fordonu,
    Błonia, Dworca PKP oraz Kujawską, po czasie likwidacja przesiadek i
    bezposrednie tramwaje śmigające centrum-Fordon - oto priorytety komunikacji
    miejskiej w Bydgoszczy. Moim bardzo skromnym zdaniem.




    Temat: I znowu bus zawinił
    nie mam zamiaru polemizować
    W linku podanym wyżej (przezemnie) wyraźnie jest napisane:
    "Wypadek miał miejsce ok. godziny 5.15, przy wyjeździe do miasta od strony Augustowa. Jak powiedział oficer prasowy suwalskiej policji Krzysztof Kapusta, bus nadjechał od strony Augustowa, zjechał na przeciwległy pas ruchu i uderzył w rejsowy autobus PKS, który jechał do Białegostoku.
    - Zderzenie było tak silne, że strażacy musieli ciąć busa, by wydobyć z niego ciała - powiedział rzecznik suwalskiej straży pożarnej
    Więc co wjechało w autobus?Furmanka,pociąg czy bus?Aże ciągnął przyczepkę-to często zdarza się wśród busiarzy.W przyczepkach wożą narzędzia w razie gdyby coć busiarzom po drodze nawaliło (a to się często zdarza)
    A więc czy to był bus czy nie był bus należy polemizować z redaktorem tekstu,który ukazał się w portalu.



    Temat: Zmiana lokalizacji dworca PKS
    Obecny dworzec PKS jest w centrum miasta, doskonału dojazd, 200 matrów dalej
    (Rondo Jagiellonów) największy w Bydgoszczy węzeł przesiadkowy komunikacji
    miejskiej. Wszędzie bliziutko.

    W tereny przy Z.Augusta to kompletne wygwizdowo, praktycznie bez komunikacji.

    Kto by się zamieniał???



    Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY
    Mój projekt KM - Bydgoszcz

    50 Morska - Nad Wisłą <
    51 Deszczowa - R.Toruńskie <
    52 Os.Leśne - Os.Błonie
    53 Glinki - Piaski <
    54 Dworzec PKS - Dworzec PKP - Piaski
    55 Ks.Sikorskiego - Morska
    56 Belma - Wojska Polskiego-Kośćiół <
    57 Plac Kościeleckich - Witebska <
    58 Smukała - Fabryczna (Galeria Pomorska) <
    59 Os.Błonie - Przemysłowa
    60 Osowa Góra - Dworzec PKP - Morska
    61 Dworzec PKP - Szpital Biziela LINIA SZPITALNA
    62 Os.Błonie - Zygmunta Augusta
    63 Kapuśćiska - Lęgnowo - (R.Jagielonów)
    64 Barwna - Morska
    65 Os.Leśne - Mariampol <
    66 Plac Kościeleckich - Szpitalna <
    67 Dworzec PKP - Przemysłowa
    68 Glinki - Os.Leśne
    69 Os.Tatrzańskie - Centrum - R.Kujawskie - Os.Błonie <
    70 Nad Wisłą - Fabryczna (Galeria Pomorska) <
    71 Rekinowa - Plac Kościeleckich <
    72 Os.Tatrzańskie - ATR - Wyścigowa
    73 Kapuściska - Wyżyny <
    74 Os.Tatrzańskie - R.Toruńskie <
    75 Osielsko - Os.Leśne <
    76 Smoleńska - R.Toruńskie
    77 Stary Fordon - Łuczniczka - Plac Kościeleckich <
    78 Dworzec PKS - Flisy <
    79 Dworzec PKP - Kapuśćiska
    80 Port Lotniczy - Os.Zawisza
    81 Os.Tatrzańskie - Auchan - Stary Fordon
    82 Centrum Onkologi - Plac Kościeleckich
    83 Belma - Smukała <
    84 Łęgnowo - Plac Kościeleckich <
    85 Auchan - Glinki <
    86 Brzoza - R.Kujawskie
    87 Ostromecko - Wyścigowa
    88 Łochowo II - Os.Leśne
    89 Sicienko - Rekinowa
    E1 Dworzec PKP - Nad Wisłą
    E2 Dworzec PKP - Tatrzańskie




    Temat: Zabierzów - skąd busy?
    Busy do Zabierzowa odjezdzaja co najmniej z 3 miejsc :).
    1. Najblizej dworca - ul. Zygmunta Augusta, jest to zaraz przy dworcu, niedaleko
    nowego dworca PKS. Busy jezdza co jakies 15min w szczycie.
    2. Politechnika - nie wiem jak czesto, ale rzadziej niz z Augusta
    3. Teatr Bagatela - chyba dosc rzadko

    P.S. Czyzby praca w KBP?
    Pozdrawiam,
    Janko



    Temat: Popijał w przerwie
    Moment, moment...
    Facet o 5 rano zaczął pracę, o 14 w przerwie się schlał, o 16 poprawił dwoma piwami i jeszcze by dalej
    jeździł, gdyby nie był kompletnie nawalony. Z prostego rachunku wynika, że w momencie, kiedy go
    zatrzymano, był już 11 godzin w pracy. Czy to jest normalne, że w PKS kierowcy po 11 i więcej godzin
    wożą ludzi i mają w tym czasie prawo tylko do półgodzinnej przerwy? Jakoś nie widzę, żeby ten wątek
    kogoś zainteresował.

    A ten kolega z Augustowa, z którym obalił "pulitry", to też kierowca PKS?



    Temat: Dwóch amerykańskich żołnierzy zginęło w Afganis...
    Ty, "pacyfista": w ten piatek zginelo co najmniej 15 (16?) rosyjskich.

    VLADIKAVKAZ Sunday, August 31, 2003 : Fifteen Russian soldiers and policemen
    were killed in attacks by Chechen rebels on Friday, an official in the Kremlin-
    backed Chechen civilian administration said on Saturday. Five of the deaths
    came when Russian military positions came under rebel fire, 10 others were
    killed in ambushes and clashes and one was killed when a soldier detonated a
    booby-trap, the official said. Russian artillery in return shelled suspected
    rebel positions in four sectors of Chechnya, said the official. The insurgents
    are killing troops and policemen on daily-basis in small attacks with remote-
    detonated mines.-AP
    www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_31-8-2003_pg7_4
    Dzien jak codzien. Poprosze o komentarz.



    Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY
    Kiedys też już pisałem o tym aby 62 wydłużyć do Leśnego przez Zawiszę. W ten
    sposób otrzymujemy połączenie Dworca Głównego PKP ze Szpitalem Wojskowym,
    stadionem Zawiszy i oś Leśnym. Równiez tak jak wyżej pisałem 80 powinna
    kursować od Dworca PKP przez Zygmunta Augusta , Zaświat, Powstańców W-wy,
    Czerkaską, Sułkowskiego, Ogińskiego, Dworzec PKS, Rondo Jaiellonów i dalej Do
    Portu Lotniczego jak obecnie. Trasa 80 przez Ossolińskich i Plac Weyssehoffa
    jest bez sensu. Myślę,że polączenie Portu Lotniczego z Dworcami PKPi PKS byłoby
    korzystne. Warunkim jest oczywiście naprawa ulicy Zaświat.



    Temat: Do Pabianic ludzie wolą jeździć busami niż tramwaj
    tramwaje zamiast PKS i busów
    co sądzicie o tym, żeby autobusy PKS nie wjeżdżały do centrum Łodzi, tylko żeby
    kończyły bieg na pętlach tramwajowych. Tam pasażerowie przesiadaliby sie do
    tramwaju i kontynuowali podróż.

    Na przykład : autobusy z Gdyni, Bydgoszczy, Kołobrzegu, Torunia, Łęczycy
    kończyłyby bieg w Ozorkowie gdzie następowałaby przesiadka na tramwaj.

    autobusy z Poznania, Konina, Turku, Warty kończyłyby trasę w Lutomiersku.

    autobusy z Wrocławia, Opola, Kudowy, Sieradza, Bełchatowa, Widawy, Wielunia
    itp. kończyłyby trasę w Pabianicach.

    autobusy z Piotrkowa, Kielc, Krakowa, Rzeszowa, Katowic, Zakopanego kończyłyby
    trasę na Kurczakach.

    autobusy z Tomaszowa, Radomia, Lublina, Odrzywołu itp. kończyłyby trasę na
    Augustowie.

    autobusy z Rawy, Warszawy, Brzezin, Grójca kończyłyby trasę na Stokach.

    autobusy z Łowicza, Głowna, Stykowa kończyłyby trasę na Strykowskiej.

    A z kolei autobusy przelotowe np. z Włocławka do Krakowa jechałyby tylko do
    Ozorkowa, tam skręcałyby na Aleksandrów, Konstantynów, Pabianice i zajeżdżałyby
    na Kurczaki i dalej na Piotrków i Kraków.

    Co o tym sądzicie? Czy to dobry pomysł? Na pewno ekologiczny i europejski.




    Temat: pomóżcie-jak najszybciej dostać się...
    Gość portalu: fin napisał(a):

    > Ten projekt jest tak samo realny jak koncepcja, żeby dworzec PKP przeniesć tam,
    > gdzie są dzisiaj
    > Zakłady Mięsne (też byłoby blisko).
    > Pozdr

    Eeeee no troszkę przesadziłeś Fin. Jeszcze w tym roku ma być zrobiony przejazd
    przez bocznicę kolejową z ul. Artyleryjskiej do ul. Z.Augusta ,no a w póżniejszym
    terminie most spinający Artryleryjską z Ludwikowo. Więc szansa jest . Tylko kto
    ma to swinansować PKS , który nie ma kasy czy władze miasta ??.
    No a o przenosinach dworca PKP , które tu porównałeś nie będę pisał bo chyba sam
    tak nie myślisz jak napisałeś ;-))




    Temat: Zadłużył chorągiew ZHP, dostał stołek w PFRON
    No to jest sielankowo:Mandryga dyrektorem PFERON, Tylkowski pomocnikiem
    rzecznika w gabinecie wojewody,August kierownikiem ARMIR, Piłat kierownikiem w
    Inspektoracie Weterynarii, Bortnik głównym weterynarzem, Semak wicedyrektorem
    ARMIRu BRAWO-POGRATULOWAĆ KADRY,SAMI WYKSZATŁCENI FACHOWCY,BAJKOWO!!!...czekamy
    na dalsze kompromitujące niespodzianki, co gorsze chyba długo czekać nie
    będziemy musieli!(a w których spółkach nadzorczych są obsadzeni?,podobno
    Mandryga w PKS KLuczbork?-a co z resztą?)



    Temat: Referendum o obwodnicy razem z wyborami
    Referendum o obwodnicy razem z wyborami
    Nie jest to żaden akt rozpaczy, tylko przemyślana strategia, bez liczenia się
    z kosztami i każdym możliwym sposobem dążenia do celu - jak cała polityka
    PiSu. Strategia polegająca na pokazaniu Komisjii Europejskiej stanowczości
    polskiego rządu w forsowaniu swoich planów, a dokładnie ustaleniu obszarów
    Natura 2000 w Polsce. Rządowy program zakłada utworzenie obszarów N2000 tylko
    tam, gdzie istnieją ustanowione już wcześniej rezerwaty (Biebrza, Białowieża,
    Tatry...), natomiast organizacje eko (których obecnie KE bardziej jest skłonna
    słuchać niż naszego rządu) postulują objęcie N2000 kilkakrotnie większe
    obszary (Shadow list) w tym cały PK Puszczy Knyszyńskiej i P. Augustowską.
    "Nie będzie nam komisarz europejski wciskał nosa w nasze sprawy, jak chcemy
    sobie wybetonować ostatnie kawałki lasu, to sobie wybetonujemy - proszę, w
    referendum wykazaliśmy, że tubylcy są za betonowaniem, a jak dalej będziecie
    się upierać to was ukrzyżujemy jak tych ekologów..."
    Jest to prymitywna, ale polityka. Naprawdę, od mieszkańców regionu zależy
    teraz, czy pozwolimy zabetonować nasze obszary przyrodnicze, czy obejmiemy je
    prawdziwą ochroną - bo gwarantowaną przez UE. Być może dobrym wyjściem byłby
    bojkot referendum i głosowanie na sejmik.



    Temat: Unijne spojrzenie na Rospudę
    Gość portalu: mar napisał(a):
    > jeśli twierdzisz że w ciagu ostatnich paru lat w Augustowie się nie zmieniło ,

    Nie paru , ale od 30 lat. Nie patrz na prywatne hotele tylko spójrz na rynek , park, dworzec itp. Płytki chodnikowe położone za Gierka i popękany asfalt. To wizytówka miasta. To zobaczy turysta wysiadając z PKS.



    Temat: Redakcyjne knoty & & #35 8211; ciąg dalszy
    Redakcyjne knoty & & #35 8211; ciąg dalszy
    Właśnie przejrzałem Plan Stołecznego Miasta Poznania z 1948 r. załączony do
    Gazety Wyborczej w ostatnim tygodniu.

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego w redakcyjnym opisie AŻ 1/4 tekstu poświęcono
    przywracaniu komunikacji tramwajowej, no ale niech tam...
    Natomiast totalną BZDURĄ jest tekst:
    <cytat>
    Zaczęły działać zajezdnie [tramwajowe] przy ul. Madalińskiego i Pamiątkowej
    <koniec>
    Pani Redaktor
    Albo Pani nie wie, o czym Pani pisze, albo mamy do czynienia z kolejnym
    przekrętem komunistów: skradziono jedną zajezdnię tramwajową !!!

    Zresztą cały opis do planu jest bardzo płytki. Ja osobiście zwróciłbym bym
    uwagę Czytelników na pozorne drobiazgi:
    - na planie znajduje się już sygnatura cenzury, choć „czarne dni” kartografów
    są jeszcze przed nami. Na planie z 1948 r. jest naniesiona sieć kolejowa i
    szereg bocznic, natomiast na planie z roku 1956 zamiast torów kolejowych z
    planu miasta będzie ziała pustka,
    - naniesiono jako istniejące jezioro Maltańskie, choć dopiero trwała jego
    budowa,
    - po reformie nazewnictwa funkcjonowały (dziś zapomniane) nazwy ulic:
    Batorego, Wazów, Jana II, Zygmunta Augusta itd.
    - wprowadzono podział administracyjny na dzielnice, okręgi i obwody,
    - linie trolejbusowe były oznaczone literami od T do Z, a nie liczbowo (od
    101) jak w latach późniejszych,
    - niektóre linie komunikacji miejskiej (na przykład do Żabikowa) obsługiwały
    autobusy PKS,
    - i wiele innych drobiazgów.




    Temat: Znów tragedia pod Jeżewem
    > Dlaczego TIR-y z Łotwy jechały trasą Białystok - Warszawa?
    Bo mialy:
    - taka fantazje
    - bo mogly
    - bo mialy jakis cel w tym

    > Dlaczego CAŁY ruch tirów i z Litwy i z Białorusi musi przewalac się przez
    > Białystok i jechać DK8 na Warszawę?
    Nie musi ale moze. Moze bo jest jako tako wolny kraj, gdzie mozna jezdzic
    ktoredy sie podoba, gdzie jest droga a nie ktoredy ktos nam pozwoli.

    > Czemu nie puszcza się części tirów z Augustowa na DK61 przez Łomże
    > (trasa pusta i niedawno wyremontowana)?
    Kto ich tamtedy nie puszcza? Ktos je zatrzymuje przed jechaniem tamtedy?

    A teraz moje pytania:
    Dlaczego ludzie "nie puszcza" sie na PKS lub PKP?
    Dlaczego nikt nie pytal po co licealisci jechali autobusem a nie pociagiem?
    Dlaczego wszystkie wypadki sa z winy tirow a zaden z winy osobowki?



    Temat: Jest porozumienie w sprawie galerii
    Nie wiem dlaczego Blecharczyk nie żąda partycypacji w budowie skrzyżowania
    dwupoziomowego i w estakadzie nad torami przy dworcu PKS. Owe 5 mln zł to
    bardzo mało jak na inwestycję 40tys. mk. TK Dewelopment przy Augustowskiej
    płaci 17 mln, podobnie jest przy Hetmańskiej, Trzeba się spytać Kunę jak to
    załatwiono.



    Temat: Hipermarkety wejdą do mniejszych miast
    dzisiejszy Poranny podaje, że:
    - nie bedzie rozbudowy Auchan
    - hipermarkety i centra handlowe nie powstana przy ul. Antoniukowskiej,
    Świętojanskiej, Jurowieckiej (Focus Park)

    Hipermarkety mogą powstać tutaj:
    - okolice zakładów Fasty - rejon alei Jana Pawła II, okolice Makro i Fadomu -
    okolica ul. Skłodowskiej rejon Bażantarni - okolice Andersa, tereny po obu
    stronach ulicy - tereny poprzemysłowe w okolicy ul. Tysiąclecia PP - tereny
    przy ul. 27 Lipca, w okolicy planowanego przedluzenia ul. Piastowskiej -
    okolice Baranowickiej, tereny poprzemysłowe po obu stronach ulicy

    Centra handlowe:
    - ul. Zwycięstwa, okolice dworca PKP i PKS - ul. Boh. Monte Cassino, okolice
    skrzyżowania z Wyszyńskiego - tereny przy Kopernika i Mazowieckiej (szansa na
    rozbudowanie Marketu ABC) - tereny przy Augustowskiej po Polpledzie - tereny
    przemysłowe u zbiegu ulic Ciołkowskiego i Branickiego od strony Dojlid -
    Zielone Wzgórza - okolice bazaru przy ul. Kawaleryjskiej - okolica
    Jurowieckiej, ale tylko po stronie, gdzie miesci sie stadion Jagiellonii i bazar




    Temat: Przespczość w Suwałakch
    Ja tam w Suwałkach nie czuję się źle. Nigdzie nie jest bezpiecznie, ale wątpię,
    czy zapyziały i małomiasteczkowy Białystok (równanie na Białystok: Białystok =
    Suwałki + 5 osiedli Północ)jest taki bezpieczny. Owszem są tam ze 3 kluby na
    Lipowej, a reszta to wiejskie chatki i betonowe bloki. Wiem, bo mieszkałem w
    Białymstoku około 2 miesięcy. Nie ma tam nawet nocnych autobusów, większość
    ludzi ma wschodnią fizjonomię i wszyscy strasznie śledzikują. Jadąc z Lipowej
    (ta ulica tylko zasługuje na miano miejskiej) na A.Krajowej przejeżdżałem po
    kolei przez 3 wsie pamiętające XIX wiek. Nie wspominając o dworcu PKP, w który
    w czasie II wojny św. trafiła bomba i do tej pory nie podniósł się z ruin.
    Okolice dworca PKP i PKS to jeden wielki bazar. 5 nowych autobusów jeżdżących w
    tą i z powrotem po ulicy Lipowejj. Reszta to śmierdzące spalinami w środku
    wraki. Przystanki MPK, których na Białorusi się wstydzą. Taki obraz obraz
    Białegosotku pozostał mi w oczach.
    Jeszcze Ci ludzie...Powiesz jak przyjemnie jest na Wigrami, a oni nie tylko
    Żubry i Puszcza Białowieska (oczywiście, że piękna, ale co tam robić ) i te
    wszechobecne Bagna Biebrzańskie mające stać się "Podlaską Ibizą" ściągającą
    rzesze turystów. Zapomnieli chyba o Augustowie i Suwalszczyźnie. Uff, ale się
    rozpisałem. Oczyście, Suwałki są dziurą. Ale można pisać o tym mieszkając w
    podobnej dziurze zwanej Białystok.



    Temat: po wakacjach rowerowych? kto gdzie?
    Niz nie rozumiem. Za 1 razem otrzymała komunikat, że nie mam uprawnień do
    wysyłania info w tym wątku.A sprawdzający przeszedł.

    Ja spędziłam wakacje w pln-wsch Polsce. Zaczynając od terenów Biebrzańskiego
    PN, Przez Puszczę Augustowską wzdłuż wschodniej granicy do j.Gaładuś na
    Suwalaszczyznę. Tam błąkalismy się po Wigierkim PN, Suwalskim PK, Puszcza
    Romincka, Wiżajny dookoła, Puszcza Borecka, Wzgórza Szeskie (chyba mylę
    kolejność).
    Trasa 15 dniowa, ponad 1000 km z bagażami oczywiście. Pogoda upalna, srednio
    27C, ale jest tam mnóstwo małych czystych jeziorek, można robić przerwy na
    kąpiel. Kasy wydaliśmy nie więcej niż 1200 na 2 osoby z szaleństwami (czasami
    jedzenie w knajpie + codzienne piwo+ bilety tam gdzie konieczne). mazury to
    straszny syf przy Suwalszczyźnie. teren baardzo urozmaicony, drogi asfalt,
    szutr w lasach bite ziemiste drogi. Polecam z całego serca.



    Temat: Jaruzelski: Stan wojenny uchronił "Solidarność"...
    .........

    NIEDZIELAK STEFAN. Proboszcz parafii Św. Karola Boromeusza. Zmarł w
    dniu 20 stycznia 1989 r. Ciało znaleziono w mieszkaniu denata.
    Sekcja wykazała liczne urazy i rozerwanie wiązadeł kręgu szyjnego
    jako przyczynę śmierci;

    SUCHOWOLEC STANISŁAW. Proboszcz parafii Najświętszej Marii Panny na
    Dojlidach. Zmarł w dniu 30 stycznia 1989 r. Wg wersji prokuratury
    śmierć nastąpiła w wyniku zatrucia tlenkiem metali spowodowanego
    pożarem w pokoju powstałym z zapalenia się grzejnika;

    ZYCH SYLWESTER, l. 39. Wikariusz parafii Św. Jakuba. Więzień
    polityczny. Zmarł 11 lipca 1989 r. Ciało znaleziono na dworcu PKS.

    ......

    Generał August Fieldorf "Nil" - niesłusznie oskarżony, zamordowany
    przez UB

    .......

    Stan wojenny nie był bohaterskim czynem zapobiegającym rozlewowi
    krwi tylko kontynuacją metod komunistycznego systemu.
    Jaruzelskiemu, ale też Olejniczakowi i Napieralskiemu, do tej pory
    krew tych ludzi, którą mają na rękach, nie wyschła...




    Temat: Skad jezdza busiki do podkrakowskich gmin?
    Najpierw powiem o tym, co wiem najlepiej: mieszkam w Michałowicach, i podpowiem
    Ci, że w kierunku północnym busy do Słomnik odjeżdżają z ulicy Topolowej #
    Zygmunta Augusta (koło dawnego muzeum Lenina :)), jadą przez Rakowicką,
    Prandoty, 29 Aleja i fruuu w kerunku stolycy. Po drugiej stronie dworca (ul.
    Pawia na zakręcie koło ul. Kurniki jest dużo busów, także na południe -
    Myślenice, Rabka, Skawina, różne kierunki - w tym przez Mogilany.
    Kierunki takie jak Czernichów, Liszki, itp. - tego nie wiem, nie jeździłem, ale
    zapytaj na pętli MPK na Salwatorze, to ludziska Ci na pewno powiedzą.
    Krzeszowice, Trzebinia - nie wiem skąd jadą (zdaje mi się, że jakieś linie
    autobusowe startują z osiedla Widok, przepraszam Bronowic Nowych he he he koło
    pętli tramwajowej - ale to nie są busiki, tylko zwykłe autobusy), ale tak jak
    wszystkie busy można łapać na wylocie z Krakowa (polecam rondo Ofiar Katynia,
    koło motelu Krak)
    Do Iwanowic jedzie linia podmiejska MPK nr 277 z Nowego Kleparza.
    Ktoś mi kiedyś mówił, że kierunki na Igołomię/Wawrzeńczyce i Nowe Brzesko
    startują z Czyżyn koło karfura, ale nie wiem, czy to prawda? kiedyś był tam
    dworzec PKS, ale chyba go już nie ma...
    Pozdroovka & miłych wrażeń z podróży - może opowiesz jak było??? :)))
    A.




    Temat: Dworzec lotniczy - Budowa Roku 2004
    Na remont PKSu? To proste - to są tereny prywatne spółki z o.o. i ich interesem jest coś remontować... A PKP - to już większy problem.
    A zastanawia mnie jeszcze coś innego. Jakoś 1,5 roku temu istniały spekulacje na temat przebudowy okolic dworca PKP (tramwaj na Dworcowej był tylko jednym z wielu punktów). Między innymi mówiło się o lokalizacji dworca PKS naprzeciw PKP, tam gdzie spółka zbożowa. Podobno wpisano to do jakiejś strategii rozwoju, ale teraz ani słychu ani widu. A należałoby się przecież zastanowić, czy wzmocnić pozycję dworca jako terenu na Skrzetusku, czy też dać spokój z remontami i poczekać, aż znajdą się pieniądze na budowę kompleksu przy Zygmunta Augusta... Tylko z drugiej strony, czy to jest formalnie opłacalne, skoro Focus Park ma być quasi-wizytówką miasta, a wielu turystów podróżuje autobusami. Ale, jakby nie patrzeć, przyjezdni często narzekają, że oba dworce są nazbyt daleko od siebie i trza wydawać dodatkowe 2,20 od łebka (plus za bagaże!) na 54. I jeszcze ta strata czasu... Wszystkie możliwości należy rozważyć, ale nie wszystkie da się zrealizować. Wykluczenie pewnych przypadków otwarłoby błędne koło...



    Temat: Łatwiejszy dojazd do Fordonu
    Panie Art chba niedostatecznie dokładnie śledzi Pan rozwój
    komunikacji w mieście. Od 19 sierpnia 2002 kursuje linia
    pospieszna 93 z Tatrzańskiego przez Bartodzieje Dworzec PKP do
    petli 62 na Zygmunta Augusta. Jej trasa obejmuje ulicę Kamienną.
    Co do 94 to nie wszyscy jeżdżą z Fordonu do Dworca PKP, proszę
    przejść się np. na przystanek Fordońska - Sporna, a co by było z
    bezpośrednim połaczeniem Fordonu z Dworcem PKS?
    Pozdrawiam.



    Temat: Przy śluzie na Wrocławskiej ma stanąć hotel
    Ma stanąć...
    W Bydgoszczy ma stanąć:
    - hotel przy Wrocławskiej;
    - lodowisko przy Toruńskiej (ładne takie);
    - park wodny w Myślęcinku;
    - nowy dworzec kolejowy na Zygmunta Augusta;
    - nowy most przy PKS;
    - coś tam (nie do końca jak zwykle wiadomo co) na Pl. Teatralnym...

    Bla bla bla... kto czyta gazety ten wie, ile włodarze nam obiecują i gołym
    okiem widać jakie są tego efekty...



    Temat: Gdzie one są? - małe sklepy muzyczne
    W Toruniu ostały się (moja wiedza pochodzi sprzed pół roku) dwa takie sklepy.
    Jeden stricte muzyczny (w sensie, że sprzedają tylko albo przede wszystkim
    płyty) drugi z instrumentami i coraz mniejszym działem przecenianych płyt.
    Fajny sklep (połączony z księgarnią), działa wciąż w Augustowie. W Suwałkach
    zdaje się, niedawno padł ostatni - właściciele byli fanami disco-polo i pieśni
    biesiadnych, ale mieli sporo ciekawych płyt, z tym że ceny za nie były
    kosmiczne. W Białymstoku dobrze wyposażony sklep znajdował się w pawilonach
    koło dworca PKS, ale nie byłem tam ze dwa lata, więc nie wiem czy przetrwał.




    Temat: Ul. Tysiąclecia - pomoże czy zaszkodzi Pradze?
    Część radnych południa chce ciągnąć linię tramwajową dalej, starym
    torem Tysiąclatki. Twierdzą, że Gocław nie doczeka się metra, więc
    tramwaj jest rozwiązaniem już na teraz. Tysiąclecia na Pradze
    Południe powstaje w dwóch odcinkach, o środkowym między Parkiem St.
    Augusta (na liście zabytków Wawy) i Skaryszewskim (ogólnokrajowa
    lista zabytków) toczy się spór przy okazji aktualizacji mpzp i
    budowy odcinka północnego wraz z przenoszoną na Kamionek pętlą
    tramwajową z Zielenieckiej i stacją PKS.



    Temat: Lotnisko: marszałek wnioskuje o Saniki
    Moim zdaniem zle kombinujesz. Polowa mlodych ludzi z Podlasia
    wyjechala za granice. Same Siemiatycze maja wlasne polaczenie PKS z
    Bruksela. Z Bialegostoku dziennie wyjezdza kilkadziestok mikrobusow,
    busow i aurokarow do roznych miast Europy, wiekszosc zapelniona po
    brzegi. Znaczna czesc tych ludzi chetnie polecialaby samolotem
    zamiast tracic 2 dni na dojazd ale podroz do stolicy na lotnisko im
    sie kompletnie nie kalkuje bo musza dojechac do Warszawy (2x38 pln
    pociagiem plus taxi 2x25 na taxi albo 2x2.2 za bilet autobusowy spod
    dworca na lotnisko, albo tez 2x45 za express podlaski). Kilka godzin,
    przesiadki, dojazdy - meczace. Koszt przejazdu autokazem to 100-120
    euro, cena podobna do samolotu (tanimi liniami mowna sprobowac taniej
    za jakies 70 euro przy odrobinie szczescia) ale dorzucamy te 100-120
    zlotych na przejazdy wiec mamy juz 100 euro). Tanie linie latajace na
    lotniska inne Okecie sa jeszcze tansze i tansze bylyby tez na
    POdlasiu. Polowa osob podrozujacych autokarem zrezygnowalaby z
    drlugiej meczacej podrozy i z checia polecialaby samolocikiem w
    podobnej cenie.
    Dodajmy, ze z braku lotniska tracimy mnostwo miedzynarodowych
    wydarzen, turystow ktorym nie chce sie tracic cennego dnia urlopu na
    podroz (znow samolot a potem pociag do Bialegostoku a na koncu sie
    okazuje, ze nastepny do Augustowa czy nawet do Bialowiezy jest
    dopiero jutro o 5 rano). Lotnisko musi byc!



    Temat: UCZTA...
    Nie widzisz Rauchen, że August postawił warunek.

    "Podaje swoj adres mailowy na wypadek gdyby zmieniono moderatora;
    awyst@t-online.de
    wtedy chetnie znowu do Was powroce... ;-"

    Urażona niewinność jeszcze napisała:

    "W Polsce tak juz jest. Pamietam jak dzis lata 60/70-te i
    tych bezzebnych konduktorow w podmiejskich autobusach PKS,
    oni mieli mundurki, to byla "wladza" nad plebsem...! –
    Im tez wtedy nikt nie podskoczyl...! ;-))"

    Panisko się obruszyło, że w końcu został zdyscyplinowany. I na dokładkę dalej
    obraża.
    Niech se pisze, bez niego to forum byłoby pozbawione swoistego folkloru.
    Tylko każdego obowiązuje netykieta.



    Temat: Więcej kasy na lotnisko
    PO=wtorka Opery =katastrofa finansowa urzednicy wydali na opere lotnisko dla siebie i nie starczylo pieniedzy na szpitale i kolej dla wszystkich innych ludzi

    katastrofy= obok narwiański park narodowy i ptaki wykluczaja bezpieczne starty i ladowania 70% katastrof wydarza się wtedy gdy np. ptak wpadnie do silnika oslabiajac sile ciagu w krytycznym momencie

    urząd marszalkowski tam bal się rolinków że nie chcial ich wpuscic do urzedu, naruszajac prawo do informacji publicznej

    niestety nie da się rzadzic wbrew ludziom i wybierajac miejsce gdzie jest najwiekszy spoleczny protest celowo ida w kierunku konfliktu. być może ponieważ nie maja pieniedzy chca wine za nie=PO=wodzenie zwalic na rolników itp. jak w przypadku przekretów z obwodnica augustowa na ekologów?

    do tego opracowania warte maksymalnie 180 000 zł zlecono za prawie 2 mln złotych firmie ekoton której oferta powinna być odrzucona w przetargu gdyż przekraczała maksymalna cenę 10 krotnie! gdzie się PO=dzialy te pieniadze? Jak je PO=dzielono? ekoton to firma bylej urzedniczki urzedu miasta bialystok oszukujacej inwestorów! tam gdzie oni sknoca dokumentacje inwestycje sprzeczne z prawem nie powstaja itp. np. lotnisko, kampus, betoniarnia obok narwianskiego parku narodowego, galeria handlowa kopernik, obok dworca pks/mcdonalda i ...urzędu marszalkowskiego itp, itp.

    niedawno tylenda z turem przed wyborami już wbijał lopate na budowie lotniska na krywlanach w białymstoku:) lotniska nie ma do dziś :( teraz mamy PO=wtórke?

    kampus uniwersytetu zablokowal lotnisko tur+tusk+olaski sam wydawal decyzje w tej sprawie lotnisko bedzie zlikwidowane




    Temat: Napisy nauliczne
    na murze na dworcu PKS w Augustowie
    HAMY WON

    a tak z nieco innej beczki: na budynku wisiały 3 plakaty wyborcze obok siebie:
    Bochniarz, Kaczyński i Jurek ludzik z metra :D



    Temat: Pks przeniesiony?
    Pks przeniesiony?
    PKS ma byc w przyszlosci przeniesiony na Zygmunta Augusta

    a na miejscu PKS ma powstac teren inwestycyjny pod budowe



    Temat: Kiedy przeniesienie dworca PKS?
    Kiedy przeniesienie dworca PKS?
    Jakoś ostatnio pan Dombrowicz nie podnosi tego tematu, a jak pamiętam był to
    jeden z punktów jego programu wyborczego, przeniesienie dworca PKS na ul.
    Zygmunta Augusta.




    Temat: Pks przeniesiony?
    Cytacik:
    PKS ma byc w przyszlosci przeniesiony na Zygmunta Augusta,
    a na miejscu PKS ma powstac teren inwestycyjny pod budowe.
    Gdzie w tym zdaniu widzisz propozycję?



    Temat: Busy
    sorki, nie mam pojecia, zwlaszcza teraz jest ogolny rozpizdziaj:( jest
    przynajmniej kilka miejsc w kraku skad moga teraz odjezdzac: parking pod PK,
    Zygmunta Augusta, nowy parking PKS - nie wiem:(



    Temat: PKS Giżycko
    PKS Giżycko
    Nie mogę trafić na telefon do PKSu, może ktoś pomoże?
    A może ktoś jedzie z Giżycka do Suwałk/Augustowa rano w czwartek :) ?
    w.



    Temat: Komunikacja miejska
    hahaha! to źle ci się widzi! Była, ale została zlikwidowana w początku lat 90.
    Obecnie za "komunikację miejską" robią mercedesy furgony (firmy "Minibus", jest
    tego troche), oraz PKS (!).
    Co do zajezdni, to jest tylko PKS-owska, przy Z. Augusta



    Temat: busy do Suwałk lub Augustowa
    czasem jeżdżę do augustowa ale nic oprócz PKP i PKS nie znalazłem :(



    Temat: klimatyzacja samochodowa
    Baza PKS na ul.Towarowej wynajmuje tam pomieszczenie (garaż) jakiś mechanik i
    jest naprawdę super.Zna sie na rzeczy.Na Augustowskiej zaczął coś mi tam
    ględzić wycenił na ponad 600 zł - wkurzyłem sie pojechałem tam i za 150 mam
    komplet i wszystko.



    Temat: proszę o informację... :))
    proszę o informację... :))
    Wkrótce jadę do Augustowa autobusem PKS.Jak daleko jest z dworca na
    ulicę Zdrojową 3?Będę wdzięczna za odpowiedz:))



    Temat: Udziałowcy Jagiellonii o uchwale intencyjnej
    W tej interesujacej dyskusji brakuje mi odrobiny spokoju.Sanowni internauci!.
    Uzgodnijmy:1-temu miastu niezbędne są plany zgospodarowania przestrzennego.
    2-plany uchwala Rada Miasta na wniosek prezydenta kierujac sie
    interesm miasta i jego mieszkańców
    3- w naszym miescie niezbęne są 2-3 galerie handlowe(handlowo-
    rozywkowe),w innym wypadku sródmieśie opustoszeje,hndel przeniesie sie do
    hipermarketów.Ktośkto pzyjedzie do hipermarketu nie wróci juz do centrumTo
    sprawdzono juz w wielu miastach- nie tylko w Polsce.
    4- rejon ul.Jurowieckiej jest jednąz najlepszych lokalizacji do w/w
    galerii.Nie jedyną,-Rynek Sienny, teren przy dworcu PKS,Augustowska,byc może
    jeszcze jakiś.
    5- Zgodnie z prawem to rada miejska decyduje gdzie można(podkreslam-
    można, a nie trzeba) lokalizować tkz. obiekty wielkopowierzchniowe.
    6- Coś z tkz. "stadionem Jagiellonii" trzeba zrobić.Utrzymać dalej
    przeznaczenie na sport?Chyba nikt przytomny nie powie ,że dziś ten teren
    wykorzystywany jest na sport.Jest tam bazar,nad którego jakością wolę się nie
    rozpisywać...
    7-Przeznaczenie tego terenu na galerię hadlową daje szanse na coś
    fajnego dla miastai na dochód!!!! Tak na dochód.Podatek od nieruchomosci
    użytkowanej na działalność handlową jest...250 razy większy od podatku od
    nieruchomości użytkownej na cel sportowy.
    8-A Jagiellonia jest tak samo dobrym inwestorem jak ktokolwiek inny.
    (z mojego punktu widzenia znacznie lepszym-pieniadze zarobione przez
    naszych -zostają u nas i trafią(prędzej czy póżniej) do nas bezposrednio bądz
    pośrednio.
    9-umieszcznie w planie zagospodarowania obok siebie 2 takich samych
    obiektów byłoby bzdurą!!
    10-I to tyle.Myślmy w kategoriach miasta i jego interesów,a nie
    demagogicznych ble ble..
    a i jeszcze... a co będzie jak Jagielloni i jej udziałowcom się nie uda??
    (oby nie) -nic nie bedzie.Toyota szuka w Polsce miejsca na budowę fabryki
    alternatorów.Bija sie o to 3 czy 4 miasta.I co? jakis tamtejszy internauta
    namawia władze by nie walczyły,bo "a jak im się nie uda".Jak jagielloni sie nie
    uda to trzeba będzie zachęcic innych inwesterów by tam zbudowali nie gorszą
    galerie,zyski dla miasta,itp..
    pozdrawiam
    M.Hanusz



    Temat: AUTOBUS SZYNOWY
    dworzec PKP i PKS
    Gość portalu: zonc napisał(a):

    > Apropos... co z dworcem PKP... rozpada się... i nadaje do remontu... wogóle
    > komuś coś przez głowe przeleciało w UM??

    Ciekawe czy taki wariant byłby realistyczny:

    1. Obecny budynek Dworca do rozbiórki.
    2. Hala kasowa przeniesiona do wyremontowanego budynku wewnętrznego z bodajże
    1860 roku (Po co PKP tyle pomieszczeń???).
    3. W miejsce wyburzonego budynku na całej długości Zygmunta Augusta, na terenie
    obecnych budek, parkingu i kamienicy (tej ze SKOK) nowy budynek o charakterze
    hotelowo-handlowo-usługowym o 4-4,5 kondygnacji nadziemnych..
    4. Remont przejść podziemnych i połączenie ich z przystankami autobusowymi.
    5. Zamknięcie przejścia dla pieszych przez Zygmunta Augusta i przedłużenie tej
    ulicy do Granicznej/Grunwaldzkiej (nowy most bądź stary kolejowy).

    > A PKS? Miał być przeniesiony iii??
    > Zyskali by na sprzedaży ziemi (w takim punkcie to raczej droga musi być) ...

    Z PKS to jest taki problem:

    Został sprywatyzowany wraz z gruntem i budynkami, co było totalną głupotą!!!!
    Teraz sytuacja wygląda tak:

    1. Miasto ma praktycznie żaden wpływ na wygląd dworca i terenu przyległego.
    2. W hali kasowej można kupić bilety tylko (!!!!!) na kursy PKSu Bydgoszcz!!!
    Pozostałe PKSy (Poznań, Elbląg, Pcim Dolny, Wąchock, itp.) muszą prowadzić
    sprzedaż biletów u kierowców.
    3. Dochodzi do nieuczciwej konkurencji i praktyk monopolistycznych ze strony
    PKS Bydgoszcz - przykład: Polski Express musi się zatrzymywać nie na dworcu,
    lecz na pobliskim przystanku komunikacji miejskiej.

    Jak powinno być?

    1. Miasto powinno być właścicielem budynku dworca i terenu (dbałość o wygląd,
    dobrą architekturę i porządek, spełnienie własnej polityki transportowo-
    komunikacyjnej miasta + brak praktyk monopolistycznych ze strony właściciela
    dworca).
    2. Wynajem kas i różnej ilości stanowisk postojowych wszystkim chętnym
    przewoźnikom (wolna i nieskrępowana konkurencja, dodatkowe zatrudnienie osób
    przy sprzedaży biletów).

    pozdr




    Temat: Budowa kampusu - czasu coraz mniej
    Budowa kampusu - czasu coraz mniej
    przede wszysktim odszkodowania i za całą procedurę powinien płacić i prowadzić inwestor - Uniwersytet a nie Urząd Miasta czyli my wszyscy dotujemy szkółkę pana prezynadęta!

    P r O paganda gorsza niż za Gierka:)

    Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa

    Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto

    Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to \"tylko\" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, \"przypadkiem\" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych.

    Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu:

    oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora
    -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów

    zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska:
    -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej
    m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd.
    Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych.

    nastepny \"artykul\" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach




    Temat: PKP i PKS spolprace z ukupantami w czasie II W
    PKP i PKS spolprace z ukupantami w czasie II W
    Podamy ich do sadu tak samo jak Francuzow
    SNCF hit with compensation claims over Nazi-camp transport

    Some 1,200 claims for compensation have been leveled against the French state
    rail network for its role in helping transport people to Nazi camps during
    World War II

    Associated Press Published: 10.14.06, 00:04

    Some 1,200 claims for compensation have been leveled against the French state
    rail network for its role in helping transport people to Nazi camps during
    World War II, the railway said Friday.

    The rail network, SNCF, contests the claims, saying it was under orders of
    French authorities at the time and exercised no autonomy under the occupation
    government.

    An SNCF official said the company had received about 1,200 letters since
    June, some by individual families and others by lawyers representing
    several people seeking compensation. The official spoke on condition of
    anonymity, in accordance with company rules.

    The families were basing their demands on a successful court challenge by
    European Parliament member Alain Lipietz and his family. A French court
    ordered the government and SNCF to pay about USD 77,600 in damages in June
    for their role in transporting four of Lipietz's relatives to a Nazi transit
    camp.

    SNCF is appealing that ruling, which was the first of its kind.

    The four Lipietz relatives were taken in cattle cars from Toulouse in
    southern France to a camp in Drancy near Paris in 1944. They remained there
    for several months before the camp was freed, according to the lawsuit.
    Drancy was a stopover point for Jews deported to Nazi death camps, including
    Auschwitz.

    Lawyer Avi Bitton said in August that some 200 French, Israeli, American,
    Belgian and Canadian families planned to send letters to SNCF demanding
    compensation, and if the railway refused, they would sue.




    Temat: Działki przy Ciołkowskiego do uprzątnięcia
    Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa

    Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto

    Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to "tylko" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, "przypadkiem" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych.

    Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu:

    oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora
    -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów

    zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska:
    -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej
    m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd.
    Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych.

    nastepny "artykul" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach



    Temat: Egzekutor na działkach
    Egzekutor na działkach
    ale w końcu to urzednicy zaplaca za ta afere! Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa

    Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto

    Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to \"tylko\" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, \"przypadkiem\" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych.

    Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu:

    oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora
    -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów

    zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska:
    -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej
    m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd.
    Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych.

    nastepny \"artykul\" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach




    Temat: Bez represji Jaruzelskiego nie byłoby demokracji
    Honorowe postawy w PRL
    "Dla katolików nie ma problemu, gdzie mają żyć. Jeżeli nawet Bóg każe nam być w
    piekle, to musimy tam być, ale to wcale nie oznacza, że dla piekła mamy
    pracować. Powojenna rzeczywistość została nam narzucona. Dostrzegam w tym zamysł
    Boży wystawienia na próbę i doświadczenia. Musimy żyć w ustroju komunistycznym,
    jesteśmy do tego przeznaczeni, ale to nie oznacza, że mamy dla niego pracować."

    Prymas Polski August Hlond (Częstochowa, sierpień 1945 r.)

    Waldemar Karniej - sędzia Wydziału Karnego we Wrocławiu do 1981 r. Szeregowy
    członek "Solidarności". Wraz z wybuchem stanu wojennego wrzucono mu na wokandę
    procesy polityczne. Odmówił wydawania skazujących wyroków. Wyrzucony z pracy.
    Imał się różnych zajęć, żeby utrzymać trójkę dzieci. Następnie wyjechał do
    Włoch i stamtąd, przez obóz dla uchodźców politycznych, trafił do Kanady. Za
    Oceanem wykształcenie po "socjalistycznym" prawie na niewiele się zdało. Został
    kierowcą trucków - potężnych ciężarówek znanych z amerykańskich filmów.
    Błyskawicznie dorobił się sporej willi pod Toronto i luksusowego samochodu. Gdy
    w latach 80. marzeniem niejednego milicjanta, esbeka czy sędziego był talon na
    dużego fiata, on jeździł już samochodem z automatyczną skrzynią biegów! I nie
    musiał się gnieździć w mieszkaniu w ponurym resortowym bloku (choćby osławiona
    Zatoka Czerwonych Świń na ul. Broniewskiego w Gorzowie), jak siepacze
    Jaruzelskiego. Z panem Waldemarem Karniejem spotykam się nieraz we Wrocławiu,
    gdy przylatuje z Toronto do córek. Może każdemu mieszkańcowi stolicy Dolnego
    Sląska spojrzeć prosto w oczy. Zachował honor i twarz, a finansowo ma się
    lepiej od komunistycznych bandytów.
    Tym, którzy starają się wybielić, po raz kolejny powtarzam, że kierowcą można
    było być w PKS-ie, a pielęgniarką w zwykłym szpitalu, a nie w strukturach
    zbrodniczego MSW. Ludzie pracujący w zakładach resortowych w dobie
    reglamentacji cieszyli się niebywałymi przywilejami. A ustrój, który głosił
    równość, mścił się nawet na niewinnych dzieciach. Moi znajomi, prowadzący
    wielopokoleniową piekarnię, na przełomie lat 70. i 80. nie mogli nawet w
    Gorzowie posyłać trójki swoich dzieci do przedszkola, bo to były "dzieciaki
    prywaciarzy"...
    Inni sędziowie czy prokuratorzy też mogli wyjechać na Zachód, nikogo nie krzywdząc w
    Polsce, a materialnie doszliby dalej, niż pracując w przestępczej
    organizacji totalitarnego państwa.



    Temat: Stara zajezdnia dla studentów
    kuna_sogobi napisał:

    > Czas teraz na opracowanie konkretnej
    > koncepcji zagospodarowania całej okolicy dworca PKP oraz komunikacji do niego
    > prowadzącej.

    Może lepiej nie. Co jedna koncepcja, to ciekawsze kwiatki.

    > Czas też postawić pytanie: czy PESA (dla której mam wielki
    > szacunek, bo chyba jako jedyny, obok Zachemu, z wielkich bydgoskich zakładów
    > pracy przetrwała okres transformacji gospodarki i wyszła z niego wzmocniona)
    > nadal pozostanie w dotychczasowym miejscu, czy - zgodnie ze światowymi i
    > krajowymi trendami przeniesie działalność przemysłową na obrzeża miasta
    > (którymi, na szczęście, biegną tory kolejowe niezbędne tej firmie)?

    Ależ ona leży na obrzeżach miasta. Zapewne jakby ktoś jej zafundował odpowiednią
    infrastrukturę to byłaby się w stanie wynieść gdzieś do Nowej Wsi Wielkiej, ale
    czy o to właśnie nam chodzi? I kto ma za to zapłacić?

    > Odzyskane w
    > ten sposób tereny umożliwiłyby utworzenie jednego wspólnego głównego węzła
    > komunikacyjnego PKP/PKS

    Po co?

    > oraz skomunikowanie go z miastem od strony północnej
    > przez trasę W-Z.

    I wszystko będzie się tachać jednojezdniową W-Z na dworzec. Chyba jednak nie warto.

    > Po likwidacji LINII tramwajowej do dworca PKP (ok. 1990 r.)

    1989.

    > zajezdnia na
    > Zygmunta Augusta nadal pełniła rolę warsztatów tramwajowych MZK. Dopiero ileśta
    > m
    > (nie pomnę dokładnej daty) lat później po likwidacji TOROWISKA na Dworcowej
    > zajezdnia opustoszała.

    W 1997. I nie tyle po likwidacji torowiska, co po likwidacji rozjazdów na
    Gdańskiej, torowisko przynajmniej teoretycznie leży jeszcze do dziś (miejscami
    nawet przejezdne).




    Temat: Wrocław idzie na wojnę z samochodami
    Systemy o ktorych piszesz sprawdzaja sie w miastach ktore przede
    wszystkim maja obwodnice. To nie jest tak ze we Wrocku czy innym
    polskim miescie chusteczki i gazety do kiosku dostarcza sie tirem. U
    nas nie ma obwodnic a ulice miejskie naleza do ciagw drog krajowych -
    transytow. Z tego powodu kierowcy wielkich ciezarowek sa zmuszani do
    jazdy przez miasto, zabierania miejsca i kopcenia. Podobnie kierowcy
    aut osobowych zmierzajacych np z Nysy czy Klodzka do Poznania musza
    jechac przez Wroclaw. Kierowcy z Poznania do Augustowa czy Suwalk
    musza jechac przez Stolice - itp itd. Wiec priorytet to obwodnice.
    Druga rzecz to systemy komunikacji podmiejskiej. Wspominasz o DART w
    Dublinie, istnieje cos takiego jak S-Tog w Kopenhadze, podmiejskie
    pociagi w Londynie itp. Dzieki tym sytemom ludzie z miejscowosci
    oddalonych od duzych miast o 20-30 km sa w stanie szybko i bez
    problemu dotrzec do centrum. U nas pociagi polikwidowano, PKS
    ograniczony jest do takiego minimum ze glowa mala i ludzie Ci zeby
    nie nie tracic ogromnej ilosci czasu i nerwow musza jezdzic
    samochoami. Prosty przyklad - kupilem niedawno mieszkanie na
    Oltaszynskiej granica Wrocka i Wysokiej - dojechac z tamtad gdzies
    MPK to wyczyn nie lada. Owszem mozna ale wtedy do cntrum czy do
    mojej pracy jechalbym dluzej niz do rodzicow do Nysy (jakies 80
    kilka km od Wrocka). Poza tym jak sama wspomnialas w wiekszosci
    wymienianych miast jest metro - to duzo daje. A u nas - nie ma
    alternatywy. Niestety najpierw praca u podstaw, obwodnice i centra
    logistyczne poza miastem aby tiry i ciezarowki nie wjezdzaly do
    miast (jedna palete mozna wlozyc do niewielkiego autka jak np
    citroen nemo) kolejna faza to komunikacja podmiejska i wykorzystanie
    miejskiej linii kolejowej, jeden wspolny bilet na te komunikacje i
    MPK, potem usprawnianie komunikacji miejskiej i na koniec zwezanie
    drog.



    Temat: Czy IPN oskarży sędziów ze stanu wojennego?
    Można było być szlachetnym sędzią...
    "Dla katolików nie ma problemu, gdzie mają żyć. Jeżeli nawet Bóg każe nam być w
    piekle, to musimy tam być, ale to wcale nie oznacza, że dla piekła mamy
    pracować. Powojenna rzeczywistość została nam narzucona. Dostrzegam w tym zamysł
    Boży wystawienia na próbę i doświadczenia. Musimy żyć w ustroju komunistycznym,
    jesteśmy do tego przeznaczeni, ale to nie oznacza, że mamy dla niego pracować."

    Prymas Polski August Hlond (Częstochowa, sierpień 1945 r.)

    Waldemar Karniej - sędzia Wydziału Karnego we Wrocławiu do 1981 r. Szeregowy
    członek "Solidarności". Wraz z wybuchem stanu wojennego wrzucono mu na wokandę
    procesy polityczne. Odmówił wydawania skazujących wyroków. Wyrzucony z pracy.
    Imał się różnych zajęć, żeby utrzymać trójkę dzieci. Następnie wyjechał do
    Włoch i stamtąd, przez obóz dla uchodźców politycznych, trafił do Kanady. Za
    Oceanem wykształcenie po "socjalistycznym" prawie na niewiele się zdało. Został
    kierowcą trucków - potężnych ciężarówek znanych z amerykańskich filmów.
    Błyskawicznie dorobił się sporej willi pod Toronto i luksusowego samochodu. Gdy
    w latach 80. marzeniem niejednego milicjanta, esbeka czy sędziego był talon na
    dużego fiata, on jeździł już samochodem z automatyczną skrzynią biegów! I nie
    musiał się gnieździć w mieszkaniu w ponurym resortowym bloku (choćby osławiona
    Zatoka Czerwonych Świń na ul. Broniewskiego w Gorzowie), jak siepacze
    Jaruzelskiego. Z panem Waldemarem Karniejem spotykam się nieraz we Wrocławiu,
    gdy przylatuje z Toronto do córek. Może każdemu mieszkańcowi stolicy Dolnego
    Sląska spojrzeć prosto w oczy. Zachował honor i twarz, a finansowo ma się
    lepiej od komunistycznych bandytów.
    Tym, którzy starają się wybielić, po raz kolejny powtarzam, że kierowcą można
    było być w PKS-ie, a pielęgniarką w zwykłym szpitalu, a nie w strukturach
    zbrodniczego MSW. Ludzie pracujący w zakładach resortowych w dobie
    reglamentacji cieszyli się niebywałymi przywilejami. A ustrój, który głosił
    równość, mścił się nawet na niewinnych dzieciach. Moi znajomi, prowadzący
    wielopokoleniową piekarnię, na przełomie lat 70. i 80. nie mogli nawet w
    Gorzowie posyłać trójki swoich dzieci do przedszkola, bo to były "dzieciaki
    prywaciarzy"...
    Inni sędziowie czy prokuratorzy też mogli wyjechać na Zachód, nikogo nie krzywdząc w
    Polsce, a materialnie doszliby dalej, niż pracując w przestępczej
    organizacji totalitarnego państwa.



    Temat: Razem zmieńmy komunikację miejską
    Witam, chciałbym zacząć od linii nr 4. Czemu nie można jej póścić przez TBS, skoro wiele ludzi dojeżdża stamtąd do pracy na Elewatorską. I od razu byłby szybszy dojazd do Dw. PKP.
    Linia nr 9 mogłaby pomóc w odciążeniu lini 100 dojeżdżając czasem do Wasilkowa w godzinach szczytu.
    Linia 11 mogłaby czasem kursować do osiedla Ignatki. Oraz czy w sobotę i święta moze linia dojeżdżać do Kleosina. Jak juz tak niechcie aby każdy kurs to chociaż co 2-3. A nie za tunel i koniec. Paranoja.
    Linia 17, mogłaby zostac podzielona na 2 części, jest tak długa, że po podzieleniu moze dałoby się szybciej dojechac z TBS do centrum. Popieram aby póścić przez Swobodną to faktycznie odciąży się 9 i 18. Ogolnie z TBS nie ma szybkiego połączenie z Dw.PKP. Tylko 18 a ona krąży i krąży zanim dojedzie tam. Linia 4 by mogła po części rozwiązać ten problem.
    Linia 19, czemu ostatni kurs w soboty i dni świateczne odchodzi o 20:56, a potem czym ludzie mają dojechac do centrum??
    Linia 20 lub 15 w dni świateczne mogłaby dojeżdżać do Jurowiec i Sochoń. Do f.dywanów jeździ pusta. A z linią 102 pokrywa się od Jurowieckiej.
    Linia 21, czy ona nie kursuje za rzadko w godzinach wieczornych. A w szczególności w sobotę i święta?
    Linia 22, moze mogłaby byc przedłuzona zamiast do Piastowska (rondo) to do Podleśnej (rondo). Do stadionu Hetmana jeździ tak znikoma ilość a większość to puste że to jest poniżej opłacalności.
    Linia 25, mogłaby być przedłuzona do Poleskiej (tylko brak tam pętli,czego kolwiek do nawrócenia) Na Radzymińskiej przeciez też dalej są bloki i sporo ludzi mieszka.
    Linia 28, to kompletna porazka. Już od końcowego pokrywa się aż do kina pokój z linią nr 5. dalej z 4 i 21. Po drodze dochodzi lini nr 1 aż do Witosa. Nie mozna jej póścić inaczej w centrum, np. pod księgarnię roliczna, koło nowej opery i potem na DW PKP, lub PKS (po zmodernizowaniu grunwaldzkiej i do Wyszyńskiego). Trzeba tylko trochę pomysleć. A w druga str. powinna jechac Sikorskiego - Wrocławska - Zielonogórska lub Al. Niepodległosci - Hetmańska - Zwycięstwa - Piłsudskiego - Grochowa - Kalinowskiego - M.C. Skłodowskiej - Legionowa - Pałacowa ( i dalej jak 5tka). A nawet mogłaby jechac na nowe powstające osiedle naprciewko ulicy Mieszka.
    A co do linii 106 do Zabłudowa, to ciekawa propozycja. Ale czy nie jest to za daleki dystans jak dla lini miejskiej. Na tej drodze jest dość duzy ruch TIRów, co moze powodowac duże zagrożenie. Mamy porównanie do lini 102 gdzie w kierunku Augustowa jeździ ich coraz więcej. Więc wątpie aby kiedolkiek takowa linia powstała, chyba że na drodze dwupasmowej.
    Zapewne wiele pominąłem co komu by pasowało aby szybko dojechać. Ale warto pozminiać przebieg linii aby to miało sens. Wiec trzeba jak najwięcej pisac i pisac. Bo przecież to my w większości jeździmy komunikacją a nie urzędnicy !!!!



    Temat: uporządkować komunikację miejską...
    Rozmowa Wam zeszła z tematu. Po cholerę wydzielone pasy dla autobusów (pomijam już fakt że żeby je zrobić np. na Grunwaldzkiej czy Słowackiego to trzeba by chyba wyburzyć kamienice z jednej strony albo zlikwidowac chodnik) jak za chwilę nie będzie tych autobusów. Zadanie jest takie - ułożyć linie autobusowe w takich relacjach i z taką częstotliwością kursowania by komunikacja miejska była atrakcyjna. Obecny schemat linii jest rodem z poprzedniego systemu gdzie owszem sprawdzał się jak trzeba było dowieźć ludzi z każdego osiedla i wsi na 6 czy 7 a potem na 14 do roboty w mieście a gawiedź szkolną do szkół. Prócz tego samochód miała co 10 rodzina więc jak jechała 22 to 5 minut za nią musiało jechać 22A i tak obydwa pękały w szwach. Te czasy już przeminęły. Dziś nawet gó..arze do szkół zasuwają autami a nieliczne nieupadłe zakłady generują syboliczne potoki dojeżdżających. Pozostały nam więc linie w starym układzie z kursami przerzedzonymi do minimum. Czas dostosować sie do nowej sytuacji - dziś ludzie jeżdżą na zakupy, po usługi. Trzeba zbudować układ linii łączących ze sobą osiedla a te z kolei z miejscami usług, handlu, przesiadek. Jaki jest powód na przykład że z żadnego osiedla nie mozna się dostać na dworzec PKS tak żeby nie drałować 5 minut. A jak dojechać w okolice C.H. Echo na St. Augusta - 29 co ma 5 kursów dziennie. Wolę autem albo na piechotę.
    Dyrekcja MZK żyje w Matrixie. Eksperymentuje zamiast przyznać że nie ma pomysłu na dalszą działalnośc spółki. Być może przejdzie przez to do historii (ostatnie osiągniecie - linia 23 kursuje w dni robocze przez Mickiewicza a w wolne od pracy przez Słowackiego - bardzo przejrzyste) ale raczej do tej niechlubnej. Albo się obudzą albo za kilka lat zapanuje taki burdel jaki jest np. w Lublinie, gdzie mam wątpliwą przyjemność teraz mieszkać.



    Temat: Wilanowska i Ogrodowa = puławska
    przesadzam tak? no to czytajcie...
    W wakacje żeby dorobić jeżdżę jako kierowca zasilający dla pewnego PKS. Parę
    lat temu miałem taką oto sytuację. Remont drogi krajowej X. Objazdy jedyny jaki
    się da - przez wsie. Mieszkańcy jednej z nich zablokowali drogi. Upał,
    wielokilometrowy korek. W moim autobusie zasłabł facet koło 60tki.
    Zadzwoniliśmy na pogotowie i podjąłem z pasażerami reanimację. Pogotowie z
    oddalonego o 10 kilometrów miasta Y jechało 40 minut, bo ludzie nie mieli jak
    się usuwać z całkowicie sparaliżowanej przez głupi protest drogi. Nie zdążyło.
    Facet na moich i współpasażerów oczach zmarł. Bo jacyś idioci nie rozumieli że
    NIE MA INNEJ DROGI i że dla dobra ogółu (więc i swojego) przez kilka miesięcy
    muszą mieć samochody pod oknami! Takich rzeczy się nie zapomina. I od tej pory
    jeśli ktoś mówi o blokowaniu drogi to działa to na mnie jak płachta na byka i
    robię się nie przyjemny. Empirycznie doświaedczyłem, że jest to ryzykowanie nie
    tylko czyjejś pracy (spóźni nie dojezie), ale i życia. Nie rozumiem takiej
    prywaty. Mogę zrozumieć mieszkańców Strykowa czy Augustowa, którzy po latach
    mają dość, ale nie ludzi, którzy nie mogą mieć objazdu przez parę miesięcy...

    Czy teraz nadal ktoś uważa, że blokowanie jedynej aktualnie dostępnej drogi nie
    jest szczytem chamstwa? To gratuluję. I powstrzymam się od życzenia problemów
    medycznych w czasie remontu takiej osobie... :-/.

    A do osoby, która mi zarzuca, że nie mieszkam na Ogrodowej. Nie mieszkam. Ale
    mieszkam w miejscu które kiedyś było wśród sadów, a teraz jest tuż za płotem
    hipermarketu, który 24 godziny na dobę mniej lub bardziej hałasuje. A jakoś nie
    blokowałem jego budowy. Nie można zatrzymywać postępu dla prywaty.

    Pozdrawiam.



    Temat: przejechalem przez Sejny :)
    Byłem w Sejnach, i to nawet dwa razy. Z tym, że tylko po kilka godzin, ale za to raz się zdążyłem upić. Na szczęście instynkt samozachowawczy nie opuścił mnie i tym razem, i udało mi się jakoś dotrzeć na przystanek PKS-u, gdzie przez godzinę podziwiałem napis 'J...ć Litwinów!'. Od razu poczułem, że jestem wśród swoich. Za drugim razem z Sejn udaliśmy się w stronę przejścia Hołny Mejera, gdzie udało nam się przedostać na litewską stronę nie spotykając żadnych litewskich celników. Prawdopodobnie w tym czasie nasi dziarscy pograniczniacy przeprowadzali jakąś akcję odwetową. Trochę się wtedy jednak zdziwiłem, że nikt nas nie zaczepia. I jak na horyzoncie zobaczyłem jakieś budynki to stwierdziłem, że tam to już na pewno czekają na nas celnicy. Nic bardziej błędnego, to była stacja benzynowa, byliśmy już po właściwej stronie. Zatrzymaliśmy umowiony wcześniej autobus, daliśmy w łapę kierowcy, i po trzech godzinach piliśmy już piwo Kalnapilis w Wilnie.

    Zelwa też piękne miejsce. Właśnie tam po raz pierwszy piłem piwo Rastenburg, jakiż to był wspaniały wstęp do rozmowy o tym co było w dawnych czasach... Ale nie rozbiliśmy się nad Zelwą, tylko nad Jeziorem Pomorze. Ale fakt, że kawałek dalej nad Zelwą na polu namiotowym były chyba tylko dwa namioty. I jeszcze miły pan, który objeżdżał swoim gazikiem pobliskie pola namiotowe i kasował za nocleg. Ależ się gość zdziwił jak nas tam zobaczył. Dwa dni wcześniej spotkał nas nad Jeziorem Płaskim, gdy właśnie zaczynaliśmy libację na zaimprowizowanym stoliku. Wódka, ogóreczki, chleb, sardynki w oleju. To było życie! A pod dwóch dniach poznał nas po ilości butelek przypadającej na jedną osobę. A jak z rozmowy z nami wyszło, żeśmy na piechotę do Zelwy doszli to od razu znaleźliśmy wspólny język. Jak to pozory potrafią jednak mylić...

    W Puszczy Augustowskiej spędziłem najpiękniejsze lata swojego życia. Każde miejsce kojarzy mi się z czymś miłym i przyjemnym. Choćby Przewięź! Trzy dni na polu namiotowym, gdzie 90% to byli dresiarze. Ech!... Rudawka!
    tam dokonaliśmy bodaj najważniejszego zakupu swojego życia - Komandos Strong. Długo by tak wymieniać...przepraszam, wzruszyłem się...




    Temat: Co będziemy budować w Bydgoszczy w 2010 roku
    tytuł powinien być jakie wizki powstaną?
    @Kaskada - a może by tak jakieś wizki, jak to ma w ogóle wyglądać? Słabo się
    staracie GW o jakieś zdjęcia. Poza tym to komercyjna inwestycja prywatna, więc
    nie ma się czym podniecać.
    Czy tym pasażem ma być ulica Jatki? Bo jeśli tak, to ok, jeśli nie to kiła.
    Pasaż (czyli coś dostępnego od wewnątrz) zaprzeczyłby logice - sklepy powinny
    się otwierać na ulice, a nie stać do niej tyłem, więc chyba pani dziennikarka
    pisze głupoty. W końcu Sowa oraz Bulanda & Mucha mają głowę do interesów i by
    się nie zgodzili na taki kretynizm w środku miasta.
    @ tramwaj na dworzec - ludzie będą przeklinać kolejne przesiadki, więc skoro
    most ma być dostosowany dla poj. uprzywilejowanych, to może tamtędy da się
    poprowadzić autobusy? Nie pamiętam, czy tak jest w projekcie, ale dobrze by
    było, gdyby tak zorganizowano tam komunikację.
    Pani dziennikarka pisze bezmyślnie chyba, bo najpierw napisała, że będzie
    mniej miejsca dla autobusów na pętli Dworzec PKP, a później o budowie nowej
    pętli autobusowo-tramwajowej na Z. Augusta/Rycerskiej. To na nią będą
    skierowane autobusy z dworca. A takie rzeczy powinna wiedzieć, skoro pisze na
    ten temat.
    @Wyspa Młyńska - po co pisać o czymś, że się to buduje, skoro to już jest.
    @rewitalizacja - Śmieszy mnie, że całą infrastruktura rekreacyjna ma być
    dodatkiem do tych wiat. Kto tak pisze?
    Z tego co wiem, większość zaplecza rekreacyjnego pomiędzy Mostem Pomorskim a
    Mostem Kazimierza Wielkiego, które wg projektu ma być zbudowane, jest na
    terenie nienależącym do miasta. Tam też coś będą robić w tym roku?
    @Most przy PKS - "Dokładny koszt inwestycji nie jest jeszcze znany, ale według
    danych szacunkowych nowy most będzie kosztował ok. 150-170 mln zł. Prawie 22
    mln euro na ten cel będzie pochodzić z Unii Europejskiej."
    Jak to dokładny koszt nie jest znany? Przecież, żeby dostać dofinansowanie z
    UE trzeba mieć kosztorys.
    @autor artykułu
    Gratuluje poziomu dziennikarstwa pani Anno, jeszcze może się Pani wiele nauczyć.
    Przed napisaniem następnego artykułu radzę Pani się wybrać do Urzędu Miasta i
    wszystkiego się dowiedzieć w kompetentych wydziałach (np. Pracowni
    Urbanistycznej, Wydziale Komunikacji, ZDMiKP) a nie w promocji miasta.
    Poza tym, czy GW jest komitetem wyborczym Konstantego Dombrowicza. Proszę, nie
    załamujcie mnie.




    Temat: Polish language lessons live in Krakow or ONLINE..
    margaretka2002 napisała:

    > Step in, if you get a chance. It's relatively new - opposite to the Ukrainian
    > school on the 9th, bet. 1st and 2nd. They have a good collection of modern
    > Ukrainian art, which is really amazing.

    Malgosia, can you believe that I haven't been back to the USA since May, 2002?
    A trip back to NYC is highly probable, as I have some personal matters to wrap
    up. Timing is the only issue. When such a trip is made, I will be sure to
    venture into the East Side to visit my aunt who is living there. I'll make the
    visit to the Ukrainian museum on East 9th street a must on my agenda. Sounds
    nice!

    > I love EV and LES, too. I'll be there for Howl! festival this year in August.
    > SoHo is nice, but West Broadway is just a shopping mall now. Can't wait to
    > come back...

    Although I miss it, I've become very attached to living in this village. It is
    a unique lifestyle in itself, a place of beauty, tranquility,(there are
    frequent wild outbursts though!) and adventure, just what I was seeking when I
    first bought the place. It's always a comfort to know that it only requires a
    short trip to the airport in Kraków and 8 hours on a plane to be back in NYC.
    Travelling and visiting different places is a passion for me, something I'll
    never get bored with. In the summers of 1999 - 2001, I journeyed into the
    former 'Kresy' in Ukraine, visting everything from magnificent former Lwów,
    Tarnopol, Łuck, to hiking in Polish castles in Skałat, Trembowla, Kamieniec
    Podolski, and photographing elegant Polish churches in places such as Rohatyn,
    Krzemieniec, and Czortków . I did this only utilizing my backpack, camera, map
    in hand, and a good pair of trekking shoes. My sole transportation was on
    Ukraine's old public buses, their answer to PKS. While on the buses, meeting
    the people, talking to them, even sharing a shot of vodka made for an enriching
    voyage. Also a wonderful experience for me because my two of my grandparents
    were born there. I saw fantastic displays of Ukrainian art, culture, and
    architecture as well, in every place I visited. The villages are the heart and
    sole there, feeling as though stepping into a time warp, where lifestyles
    haven't changed since the First World War. If you ever get the chance and time,
    take a trip to Ukraine. It's only a hop from Kraków.

    Cheers,

    Eugene




    Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY
    morus tylko po co pisac takie bzdety skoro nie ma kaski? żeby zrealizowac twój
    pomysł nowego przebiegu linii autobusowych to:
    - po pierwsze większość tramwajów mozna by zawiesic na kołek - a przy okazji
    wymienic tabor generalnie
    - zanim puści się autobusy na nowe trasy trzeba by wyremontowac te ulice po
    których by jeździły!
    A teraz insza uwaga. Nie rozumiem dlaczego linia 56 jest obsugiwana przez
    zajezdnie Szajnochy? Przeciez ta linia ze względu na krótszy dojazd powinna byc
    obsługiwana przez Inowrocławska! Inna sprawa dlaczego podział obsługiwanych
    linii autobusowych jest według zajezdni? Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby
    wieksze wymieszanie jakie wprowadzono na linii 69 / mniej więcej fifty fifty na
    obydwie zajezdnie autobusowe /. Wiadomo że linie takie jak 53,66,71,79,61,62 a
    także 56 mogłaby jak dotąd obsługiwac Inowrocławska. Z drugiej strony linie
    70,72,74,65, 57 wyłącznie mogłaby obsługiwać zajezdnia Szajnochy! Ale na
    przykład pozostałe linie to juz mogłaby być zasada wymienności. Na przykład
    pierwsze kursy z pętli Morska, Osiedle Lesne, Dworzec PKS - 54 mogłaby obsługę
    przejąć Szajnochy - bliższa trasa dojazdu, a z kolei Inowrocławska zostałyby
    dopuszczona do obsługi takich linii jak 59 / z Błonia /,94 / z dworca /, 93 /z
    Zygmunta Augusta /, 77 / z placu kościeleckich /. Chodzi tutaj o koszty i
    kierowców / niech sami potwierdzą / że nieraz wyjeżdżają do obsługi pierwszych
    kursów ciut po 04.00 rano. Zmniejszyłyby się koszty i skróciłby się
    czas "napełniania układu komunikacyjnego / Takie rozwiązanie funckjonuje od
    dawna w przypadku weekendowych autobusów linii 60 / krótkie Volvo / gdzie cześć
    autobusów daje Szajnochy - to sa autobusy które mają pierwsze kursy z Morskiej
    i ostatnie kursy wieczorem na Morską!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 93 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.