Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS AugustówTemat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY Gość portalu: mkfan napisał(a): > zamieszczajcie swoje propozycje dotyczące km w bydzi:) Może by zacząć od czegoś prostszego, co? 60 zatrzymujące się pod dworcem PKS. Powtarzacz sygnalizacji dla tramwaju na pętli na Wyścigowej. Przystanki początkowe 52,65,68,75 na Leśnym pod dworcem, a nie hektar dalej. I kupa innych takich drobiazgów... > ja sam osobiście > uwarzam że trzeba coś zrobić z linią 59 i 57 3/4 to ta sama trasa:) Na brak frekwencji się nie narzeka. > 55 , 64. > 60 do wyścigowej, Ta, już. Dwa razy. Zwłaszcza 64, żeby można było już w ogóle wyrzucić rozkład do kosza. > 71 do Wyscigowej Patrz wyżej. > 54 do pętli Smukała-przez Piaski-smukalską,komandosów,saperów , To chyba autobusami terenowymi. Widziałeś kiedyś Smukalską między Jachcicami a Smukałą? I jakie znowu Komandosów? > 62 do leśnego ulicą Zygmunta Augusta. Może być. 63 do łęgnowa-Stomil pętla Łęgnowo. A do Stomilu niby po co? Jak już, niech jedzie do Łęgnowa i robi pętelkę po osiedlu. > Lina > 94 linią zwykłą kursy przez centrum onkologii. Zapomnij. > Linia 70 zawieszona w > kursowaniu w zamian za to autobusy lini 94 co 5 minut w szczycie. Pisze się "zlikwidowana". I patrz wyżej. > 65 wszystkie > kursy do Mariampola. Po co? >75-Osielsko -os.leśne.:) Jak się Osielsko do wozokilometrów dołoży. > narazie tyle z mojej strony:) > > Wiem że to neirealne nie ma się co nastawiać ale gdybać zawsze mozna:):)i > przedstawiać propozycje:):) Bity są cierpliwe, ale ileż można plumkać, i to od niewłaściwej strony? Po pierwsze: wybudować Kujawską i Dworcową tramwajom. Po drugie: zreformować taryfę, obniżyć ceny miesięcznych, wprowadzić czasowe. Przy okazji można zlikwidować opłaty za bagaż. Po trzecie: razem z drugim, wziąć mapę potoków pasażerskich i zreformować porządnie _cały_ układ linii, w miarę możliwości usuwając potworki typu 61, 63, 77, 81 czy 82. Temat: Porównajmy komunikację miejską w Bydzi i Toruniu To nieprawda, że za transport do Fordonu płaci się podwójnie (4,40 zamiast 2,20 za bilet normalny; coś o tym wiem;p). Podwójnie w Bydzi płaci się za kursy pośpieszne, a do Fordonu prowadzą tylko dwie takie (93 z Zygmunta Augusta przy dworcu PKP na Tatrzańskie - przeciętna częstotliwość kursowania, 94 z Dworca PKP na osiedle Nad Wisłą - kursy co 6-10 minut w szczycie). Poza tym jest bardzo dużo linii zwykłych, w tym najdłuższa w mieście 69 (23 km z Błonia na Tatrzańskie, częstotliwość 6-10 minut w szczycie, 8-15 poza szczytem), 65 z Leśnego do Rynku Fordońskiego (częstotliwość przeciętna), 82 z Placu Kościeleckich do Centrum Onkologii w Przylesiu (1-2 kursy na godzinę), 77 z Placu Kościeleckich do Rynku Fordońskiego (kilka kursów w ciągu dnia w szczycie, nie więcej niż jeden na godzinę). Także dalekobieżnych linii (regularnych) zwykłych do Fordonu jest tyle samo (+ linie 77 i 82), co pośpiesznych. Zysk na linii pośpiesznej jest taki, że te autobusy nie zatrzymują się na pomniejszych przystankach (tak jest z 94) albo dodatkowo przejeżdżają mniej ruchliwą i szybszą trasą (93 ulicą Kamienną - trasą W-Z). Poza tymi liniami jest też cała gama zaczynających się przy Wyścigowej (tam, gdzie kończy się zasięg sieci tramwajowej): 70 - Nad Wisłą, 72 - Tatrzańskie przez Przylesie, 74 - Tatrzańskie przez Bajkę. Jest też pomniejsza linia wewnętrzna w Fordonie - 81 z Rynku Fordońskiego na Tatrzańskie z licznymi pętelkami, np. przy Centrum Onkologii i Auchan (częstotliwość - 1 kurs na godzinę). Te wszystkie linie, mimo dość dużej liczby, są niewydolne. Wyjątek stanowi linia pośpieszna 93 ze względu kurs przez ulicę Kamienną. Dlatego budowa linii tramwajowej jest bardzo ważną inwestycją. Nieprawdą natomiast jest, że organizacja sieci w obecnym kształcie uniemożliwia przejazd do Fordonu za normalną cenę. Cóż wtedy byłby warty mój bilet miesięczny... Każdemu normalnemu (takiemu, który nie chce przepłacać) człowiekowi proponowałbym transport do Fordonu autobusami 65 lub 69. Jednak przyjezdi często mają problem. Z dworca PKP jedynymi autobusami do Fordonu są pośpieszne 93 i 94, ten drugi jest przejazdem przy dworcu PKS, przy którym ta sprawa też za ciekawie nie wygląda, bowiem jedyne linie zwykłe do Fordonu stamtąd, to wybitnie rzadki 77 i cogodzinny dość krótki (bo tylko do RCO) 82. Być może przez to outsiderzy sądzą, że w Bydzi komunikacja jest bardzo droga (jest droga, ale nie bardzo) i na rozwiązaniu tego problemu bydgoski ZDMiKP powinien się skupić. Pozdrawiam Temat: Jeden z wielu ... Proces In einem Bericht der Ost-Berliner Zeitung Neue Zeit über eine Sitzung beim Prozess gegen Dr. Alfred Filbert, den ersten Chef des EK 9 von Juni bis Oktober 1941, und fünf weitere Teileinheitsführer vor dem Landgericht Berlin im Mai und Juni 1962, heißt es: »Die Mordtaten waren mit bürgerlicher Pendanterie genau reglementiert. Wie der frühere SS-Scharführer Gustav Wolters vom Polizeireferat des Einsatzkommandos 9 - heute wohlbestallter Kaufmann in Stade - aussagte, war der Gang der Dinge folgender: Jeden Abend hing in den Unterkünften der Dienstplan mit den Namen derjenigen aus, die am nächsten Tage an den Mordaktionen teilzunehmen hatten.« Im Urteil des Landgerichts Berlin zum selben Prozess heißt es über die Zeit Anfang August 1941: »Auch in Witebsk nahm auf Dr. Filberts Befehl das Einsatzkommando 9 bald nach seiner Ankunft die Judenerschiessungen auf. In den ersten 10 Tagen seiner Anwesenheit in Witebsk haben mindestens zwei Erschiessungsaktionen mit mindestens je 100 Opfern stattgefunden, bei denen Angehörige des Polizeizuges als Absperrkommando teilnahmen. Als Schützen wurden Gestapobeamte aus dem Polizeireferat, unter ihnen der Zeuge Wo., herangezogen. Die Opfer wurden zu Fuss etwa 2 km aus dem Ort zu einem Gelände herausgeführt, in dem Schützenlöcher und Panzergräben aus den Kämpfen um Witebsk das Ausheben von Gruben ersparten oder mindestens erleichterten. Sie mussten sich an einem Sammelplatz der Oberbekleidung entledigen und wurden dann in Gruppen von zehn Personen zur Exekution geführt, die bei der ersten Aktion mit Karabinern, bei der zweiten möglicherweise mit Maschinenpistolen in unregelmäßigem Feuer durch Genickschuss erfolgte. Auf das Verbinden der Augen der Opfer wurde jetzt verzichtet; ebenso wurde nicht mehr darauf Bedacht genommen, die Erschiessungsstätte ausser Sichtweite vom Sammelplatz zu halten.« Urteil LG Berlin gegen Filbert u.a., 22.6.1962, 3 PKs 1/62, in: Adelheid L. Rüter- Ehlermann/C. F. Rüter (Hg.): Justiz und NS-Verbrechen, Sammlung deutscher Strafurteile wegen nationalsozialistischer Tötungsverbrechen 1945-1966, Bd. 18, Amsterdam 1968, S. 620 pyrsk ! Ballest Temat: busy Jasło Rzeszów inny.obserwator napisał: > A w PKSie jest ta pewność, że przyjedzie na czas, że stan techniczny będzie > dobry (bo tam mają rygorystyczne zasady) i że kierowca będzie trzeźwy, bo każdy przed wyjazdem z zajezdni badany jest alkomatem. www.edroga.pl/dw00x.php?idk=FE&idn=52&idz= Pijany kierowca PKS - u 2005-12-01 Funkcjonariusze policji w Sandomierzu zatrzymali pijanego kierowcę autobusu PKS relacji Stalowa Wola-Warszawa, który przewoził 14 osób. Jeden z pasażerów zawiadomił policję o dziwnym zachowaniu kierowcy, który miał we krwi około 0, 6 promila alkoholu. Mężczyzna odpowie za to przed sądem. (kp) Rekordowo pijany kierowca Kierowca PKS przewożący ludzi z Rawy Mazowieckiej do Tomaszowa, jechał zygzakiem. Zaniepokoiło to pasażerów, którzy wezwali policję. Kierowca dmuchnął w alkomat i ... w urządzeniu brakło skali. Bydgoszcz: Pijany kierowca autobusu PKS Ponad 2 promile alkoholu w wydychanym powietrzu miał kierowca autobusu PKS zatrzymany w Kotomierzu koło Bydgoszczy. Policję zawiadomili pasażerowie autokaru. Pijany kierowca trafił do aresztu, straci pracę. Pijany kierowca autobusu z Łomży Ponad pół promila alkoholu w wydychanym powietrzu miał kierowca rejsowego autobusu relacji Łomża-Bożejewo. Policjanci zatrzymali go do rutynowej kontroli niedaleko dworca autobusowego w Łomży. Pasażerowie, których wiózł pijany mężczyzna, pojechali dalej, ale już z innym kierowcą. Rażący brak doświadczenia, pijaństwo kierowców, kradzieże paliwa. Takie sprawy zdarzają się w regionalnych PKS-ach coraz częściej. Bezpieczeństwo podróżnych jest zagrożone. 36-letni Sławomir K., kierowca, który w poniedziałek pijany jechał gimbusem, nie miał doświadczenia. Zatrudniony został przez PKS Brodnica we wrześniu br. Przydzielono mu codzienne dowożenie 40 dzieci do szkoły na terenie Wąpielska. Co robił wcześniej? - Zajmował się gospodarstwem rolnym - informuje Wacław Krankowski, dyrektor PKS Brodnica.- Daliśmy mu szansę... Alkomat nie pomaga Z pijaństwem części kierowców walczą w Brodnicy od lat. - W zeszły roku kupiliśmy dwa alkomaty, prowadziliśmy akcję uświadamiającą. Tłumaczyłem: Napiłeś się wczoraj, dziś dmuchnij! Wydaje się, proste. Niestety, nie do wszystkich dociera - mówi dyrektor. Zapotrzebowanie na kierowców zgłasza Powiatowym Urzędom Pracy większość PKS-ów w regionie. Starsi odchodzą na emerytury, młodsi coraz częściej wybierają wyjazd do Anglii, gdzie mają szansę zarobić kilkakrotnie razy więcej niż w Polsce. W małych miastach regionu średnie wynagrodzenie w PKS-iewyniosło w listopadzie 1800 zł brutto. W Toruniu nieco więcej. Przyjmowani do pracy kierowcy często pochwalić się mogą jedynie sfinansowanym przez PUP kursem, kategorią D i... nieznajomością trasy. Pijany kierowca W Grajewie policjanci zatrzymali pijanego kierowcę ełckiego PKS-u. Miał prawie 3,5 promila alkoholu. Mężczyzna jechał z Augustowa do Grajewa. Prawdopodobnie upił się w czasie godzinnej przerwy między kolejnymi kursami. Pasażerowie zorientowali się, że kierowca jest pijany, kiedy wjeżdżając na dworzec PKS w Grajewie autobus zderzakiem wyrwał dwa znaki drogowe i uderzył w budynek dworca. Kiedy pasażerowie wysiedli kierowca zaczął uciekać, taranując pobliskie lampy, znaki drogowe i budki telefoniczne. Wcześniej za jazdę po pijanemu mężczyzna stracił uprawnienia do kierowania samochodami osobowymi. Ukarano go też półrocznym wyrokiem w zawieszeniu na 3 lata. Teraz grozi mu utrata prawa jazdy na 10 lat i pobyt w więzieniu. ( Radio olsztyn ) Temat: totalna impotencja czyli PKS Stadion totalna impotencja czyli PKS Stadion to zdumiewające, ze nikt nic nie moze w tej sprawie. I mamy największy syf w Środkowej Europie. Wokół powstało nowe Hanoi bo w sąsiedztwie Stadion Europa. Bankrut PKP tnie głaba (a przeciez to PKP zgodziło sie na uszczuplenie terenu Dworca i postawienie tam bud przez Wietnamczyków), PKS skamle, ze nie ma pieniedzy, Naczelny Architekt rozkłada ręce. Nie wierzę, ze nie było w tym wszystkim korupcji. Zreszta poczytajcie sami co pisze dzisiejsze ŻW: Posprzątajcie Dworzec PKS Stadion Przyjezdni wysiadają z autobusów i przecierają oczy ze zdumienia Hałdy śmieci, zwały błota i wszechobecny smród. To pierwszy obraz, jaki odnotowuje kilka tysięcy osób codziennie przyjeżdżających do Warszawy z kraju i zagranicy. Dworzec PKS Stadion. Ktoś, kto tu wysiada, ma wrażenie, że znalazł się w środku dzikiego bazarowiska w Indiach czy Peru. Odwiedza go tysiące osób Po ziemi walają się papiery i resztki jedzenia. W chodnikach i jezdni pełno jest dziur. Kiedy tylko przychodzi odwilż, cały dworzec zaczyna przypominać wielkie bagno. W hali głównej stoją ławki, które mogą pomieścić 50 osób. Ale pasażerowie rzadko z nich korzystają, bo siedzenia okupują kloszardzi. Setki osób czeka na zewnątrz.Tymczasem PKS Stadion nie jest małym dworcem. Codziennie odjeżdża stąd 250 autobusów. Do Lublina, Łomży, Kocka, Białej Podlaskiej, Zamościa, Suwałk, Augustowa. Do tego dochodzą linie międzynarodowe na Litwę czy Ukrainę. Boże, gdzie ja jestem? - Przyjechałam do syna, który studiuje w Warszawie - mówi Irena Kotarga z Lubartowa. - Wierzyć mi się nie chce, że to jest dworzec w stolicy. Już kilka razy zaczepiali mnie tutaj żebracy. - To szczera prawda - potwierdza kierowca autosanu z Kraśnika i prosi, żeby nie podawać jego nazwiska. - Mało tego. Kradzieże są tu na porządku dziennym. Wysadzam ludzi. Oni wybierają torby z luku bagażowego. Złodzieje wchodzą między podróżnych. I po chwili bagaż ginie. Czują się bezkarnie, bo nigdzie nie widać policji czy jakiejkolwiek ochrony. Dworzec Stadion jest prowizorką. PKS dzierżawi ten teren od kolei i od miasta. Ta prowizorka trwa już 42 lata! Ale władze PKS uważają, że stacji likwidować nie należy. - Dworzec w tym miejscu jest potrzebny - twierdzi Grzegorz Biś, z-ca dyrektora ds. finansowych PKS. - Pasażerowie się do niego przyzwyczaili. Dyrekcja PKS-u nie czuje się odpowiedzialna za skandaliczny stan dworca. - To nie nasza wina, że wokół jest tylu handlarzy i że grasują złodzieje - twierdzi Biś. - Nie możemy wyremontować budynku, bo nie jest nasz, a PKP. Trudno nam inwestować w stanowiska odjazdowe, bo nie wiemy, jak długo tu będziemy i czy nie zmarnujemy zainwestowanych pieniędzy. Zbudujcie nowy! O likwidacji dworca autobusowego w obecnym miejscu mówiło się już 20 lat temu. Miał zostać przeniesiony na tyły Dworca Wschodniego, od strony ul. Lubelskiej. - PKS musiałaby jednak zapłacić za budowę stanowisk, hali odpraw pasażerów itp. - twierdzi Wojciech Misterka, dyrektor Zakładu Nieruchomości PKP, który wynajmuje budynek PKS-owi. - Nie stać nas na to - ucina krótko rozmowę dyrektor Biś. - I w najbliższych latach na pewno nie zapłacimy za budowę nowego dworca autobusowego. Obecnie musimy ratować przede wszystkim Dworzec Zachodni, który też wymaga remontu. Tak musi po prostu zostać. Data: 28.02.2005 Temat: Pomysły na Bydgoszcz - 18 - port lotniczy Pomysły na Bydgoszcz - 18 - port lotniczy Temat Portu Lotniczego ciągle pojawia się w mediach. Wielu mieszkańców nie rozumie jednak istoty potrzeby portu lotniczego w Bydgoszczy. Odważę się na stwierdzenie, że ponad połowa mieszkańców miasta nigdy nie leciała i zapewne nie poleci samolotem. Jednak pamiętajmy, że samoloty latają w dwie strony. Nie tylko wożą Polaków do pracy za granicą czy bogatych bydgoszczan na wakacje, ale mogą także ściągnąć do nas turystów, którzy zostawią tu swoje pieniądze. Są też istotnym argumentem dla wielu przedsiębiorców czy organizatorów imprez w wybieraniu naszego miasta dla swoich przedsięwzięć. Samolotem tez nie lata się z punktu A do punktu B, ale ze względu na znaczne nieraz różnice w cenie wyszukuje się najatrakcyjniejsze połączenia. Z bydgoskiego portu mogą wiec korzystać poznaniacy czy gdańszczanie, choćby samolot do tego samego miasta mieli również od siebie. Lotnisko to więc nie tylko kilkadziesiąt etatów w samym porcie lotniczym, ale to także zyski hotelarzy, taksówkarzy czy pośrednie zyski całego miasta z powodu zapadających korzystnych decyzji, wśród których jednym z argumentów było istnienie połączeń rejsowych. W trosce o przybyszów z innych miast należałoby usprawnić parę spraw: 1) Dojazd na lotnisko. (tu odnoszę się do pomysłu nr 13 Byd-gostka) Mało kto przyjedzie na samolot własnym autem i pozostawi je na dłuższy czas na parkingu. Także nie wszyscy chętnie skorzystają z taryfy. Całe szczęście, że od stycznia 80 jeździ częściej, a w sobotnim rozkładzie uwzględniono nawet późny przylot samolotu z Londynu. Ale nadal w pewnych newralgicznych godzinach to zbyt mało. Co rusz na tym forum czytamy tez „zbyt trudną” dla ZDMiKP do rozwiązania kwestię dojazdu z PKP i PKS. Wystarczyłoby lekko zmodyfikować trasę 80 i puścić ją Kujawską - Bernardyńską – Jagiellońską – Ogińskiego – Sułkowskiego – Modrzewiową – Gdańską – Powstańców Warszawy i nie trzeba nawet wpuszczać ją przez szlabany na Zygmunta Augusta na zakorkowane okolice dworca PKP, gdzie w dodatku autobus nie miałby możliwości bezpośredniego wjazdu na stanowiska. W ten sposób linia zaliczałaby i dworzec PKP Leśny i PKS. Dla wielu osób jest to problem, bo nieraz wiele osób z innych miast szukało na forum pomocy w wytłumaczeniu jak dojechać na lotnisko. 2) Dojazd do inny miast. Zwłaszcza do reklamującego się w hallu dworca Inowrocławie. Dlaczego autobusy PKS jadące w kierunku tego miasta nie zajeżdżają na lotnisko? W ten sposób Inowrocław zyskałby bezpośredni dojazd na lotnisko, PKS wydłużyłby trasę o kilometr, zaś przy okazji zabrałby tez może parę osób z centrum Bydgoszczy na lotnisko? 3) Na lotnisku dla mieszkańców innych miast powinny pojawić się plakaty z rozkładem PKP i PKS z Bydgoszczy. Powinien zawisnąć tez w widocznym miejscu duży plan miasta. I w ramach wzajemności w tunelu dworca PKP powinien być wywieszony rozkład lotów z Bydgoszczy wraz z informacja, jak dojechać do portu. Podobnie na PKSie, zaś pod Rondem Jagiellonów na nowych drogowskazach powinien być pokazany kierunek do przystanku 80 z napisem „Port Lotniczy” Nie jest istotne, która ze stron wystąpiłaby do drugiej z inicjatywą. Obie strony na tym zyskają. Temat: Nowy układ komunikacji miejskiej A oto moja propozycja: Linie autobusowe 51 Plac Kościeleckich – Deszczowa 52 Osiedle Błonie – Osiedle Leśne 53 Osiedle Tatrzańskie – Fordon Rynek (zamiast 81) 54 Dworzec PKS – Piaski 55 Ks. Skorupki – Morska 56 Prądy Belma – Glinki (od Pl. Poznańskiego zamiast 53) 57 Osiedle Błonie – Witebska 58 Plac Kościeleckich – Smukała 59 Wyścigowa – Osiedle Tatrzańskie (zamiast 74) 60 Osowa Góra – Morska 61 Dworzec PKP – Glinki 62 Zygmunta Augusta – Osiedle Błonie 63 Plac Kościeleckich – Łęgnowo (zamiast 76 i 84) 64 Barwna – Morska 65 Osiedle Leśne – Mariampol 66 Plac Kościeleckich – Wyżyny –(wybrane kursy Łęgnowo, zamiast 63) 67 Dworzec PKP – Przemysłowa 68 Osiedle Leśne – Glinki 69 Osiedle Błonie – Osiedle Tatrzańskie 70 Dworzec PKP – Osiedle Nad Wisłą (zamiast 94) 71 Rekinowa – Osiedle Leśne 72 Osiedle Tatrzańskie – Dworzec PKP (zamiast 93) 73 Osiedle Leśne – Myślęcinek 74 Plac Kościeleckich – Fordon Rynek przez Onkologię (zamiast 77 i 82) 75 Osiedle Kapuściska – Dworzec PKP (zamiast 79) 76 Port Lotniczy – Osiedle Zawisza (zamiast 80) Linie tramwajowe 1 LPKiW – Gdańska – Jagiellońska – Fordońska – Akademicka – Andersa – Peplińska - Tatrzańskie 2 LPKiW – Gdańska – Jagiellońska – Bernardyńska – Kujawska – Wojska Polskiego – Kapuściska 3 Nad Wisłą – Andersa – Akademicka – Fordońska – Jagiellońska – marsz. Focha – Nakielska – Bronikowskiego – Kruszyńska – Ojca Kolbego - Osowa Góra 4 Glinki – Szpitalna – Perłowa – Toruńska – most Pomorski – Jagiellońska – Gdańska – Chodkiewicza – Bielawy 5 Błonie – Szubińska – Kruszwicka – marsz. Focha – Jgiellońska – Bernardyńska – Babia Wieś – Toruńska – Perłowa – Szpitalna – Glinki 6 Łęgnowo – Hutnicza – Toruńska – Babia Wieś – Bernardyńska – Jagiellońska – Gdańska – Chodkiewicza – Bielawy 7 Nad Wisłą – Andersa – Akademicka – Fordońska – Kazimierza Wlk – Toruńska – Perłowa – Wojska Polskiego – Kapuściska 8 Kapuściska – Wojska Polskiego – Perłowa – Toruńska – Babia Wieś – Bernardyńska – Jagiellońska – marsz. Focha – Nakielska – Bronikowskiego – Kruszyńska – Ojca Kolbego - Osowa Góra 9 Łęgnowo – Hutnicza – Toruńska – Perłowa – Wojska Polskiego – Solskiego – Piękna – Szubińska – Błonie 10 Błonie - Szubińska – Piękna – Solskiego – Wojska Polskiego – Perłowa – Toruńska – most Pomorski – Fordońska – Akademicka – Andersa – Pelplińska – Tatrzańskie 11 Dworzec PKP – Zygmunta Augusta – Artyleryjska – Kard. Wyszyńskiego – Fordońska – Akademicka – Andersa – Pelplińska – Tatrzańskie 12 Osowa Góra – Ojca Kolbego – Kruszyńska – Bronikowskiego – Nakielska – Kruszwicka – Szubińska – Piękna – Solskiego – Kujawska – Babia Wieś – Toruńska – Kazimierza Wlk – Fordońska – Akademicka – Andersa – Nad Wisłą 13 Dworzec PKP – Zygmunta Augusta – Artyleryjska – Kard. Wyszyńskiego – most Pomorski – Perłowa – Wojska Polskiego – Kujawska – Bernardyńska – Jagiellońska – Gdańska – Artyleryjska – Zygmunta Augusta – Dworzec PKP Oczywiście część to marzenia, ale realne do spełnienia Temat: Rolnicy nie chcą lotniska lotniska nie bedzie a PO wine zwali na rolinków SKANDAL Z LOTNISKIEM! NOWA ROSPUDA! WYBRANO NAJDROŻSZY TYKOCIN DLATEGO UNIA EUROPEJSKA NIE DA NAM PIENIĘDZY! szybciej dojechac pociagiem na Okecie tam zawsze bedzie wiecej i tanszych polaczen niz z malego lotniska w pipidowce skad bedzie odlatywac jeden samolot tygodniowo z urzednikami bo lataja za darmo na koszt podatnika az lotnisko zbankrutuje jak Szymany kolo Olsztyna, Zielona Gora itp lepiej i taniej dofinansowac kolej by np. z Białegostoku do Warszawy (wkrotce tez bezposrednio na warszawskie lotnisko Okecie) odjezdzaly szybkie tanie wygodne pociagi np. co godzine i jechaly np. 1,5- 2 godz. a z Warszawy zawsze bedzie wiecej polaczen roznych linii lotniczych także tanszych i to na caly swiat a nie tylko do Europy jak z planowanego malego drogiego deficytowego lotniska na PO=dlasiu wtedy nie bedzie sensu tworzenie lotniska tylko z kilkoma samolotami na tydzien gdzie trzeba dojechac czekac godzinami na odprawe kontrole skoro szybciej i taniej bedzie pociagiem gdyby lotnisko na PO=dlasiu bylo dobrym biznesem powinno sie zainteresowac tym np. jakas tania linie lotnicza, zawrzec spolke z samorzadem (brakuje 50% pieniedzy na lotnisko wiec mogliby wniesc te brakujaca czesc) wykonac lotnisko wedlug ich fachowych wskazowek i analizy rynku (a nie np. "widzimisie" nauczyciela WF ktorego zrobiono marszalkiem wojewodztwa) Takie lotnisko pewnie powstaloby wtedy jak najblizej... Warszawy by przejmowac klientow z calej Polski i tanie linie dla których lotnisko Okecie w Warszawie bywa za ciasne, za drogwe itp. Tanie linie czesto korzystaja z takich peryferyjnych lotnisk Czemu wybrano najdroższy wariant na najlepszej ziemi rolniczej najbliżej Białegostoku? Może chodzi o przejecie specustawą najdroższej, najlepszej ziemi, na lotnisko nie ma pieniędzy więc potem ziemię i atrakcyjny teren blisko Białegostoku sprzeda się pod np. fabrykę czy hipermarket, domy? ale jesli lotnisko bedzie mialo tylko zasieg europejski to czy beda loty z Izraela? (bez podtekstów antysemickich, pytanie techniczne) PO=wtorka Opery =katastrofa finansowa KATASTROFY= OBOK NARWIAŃSKI PARK NARODOWY I PTAKI WYKLUCZAJA BEZPIECZNE STARTY I LADOWANIA 70% KATASTROF WYDARZA SIĘ WTEDY GDY NP. PTAK WPADNIE DO SILNIKA OSLABIAJAC SILE CIAGU W KRYTYCZNYM MOMENCIE URZĄD MARSZALKOWSKI TAM BAL SIĘ ROLINKÓW ŻE NIE CHCIAL ICH WPUSCIC DO URZEDU, NARUSZAJAC PRAWO DO INFORMACJI PUBLICZNEJ NIESTETY NIE DA SIĘ RZADZIC WBREW LUDZIOM I WYBIERAJAC MIEJSCE GDZIE JEST NAJWIEKSZY SPOLECZNY PROTEST CELOWO IDA W KIERUNKU KONFLIKTU. BYĆ MOŻE PONIEWAŻ NIE MAJA PIENIEDZY CHCA WINE ZA nie=PO=wodzenie ZWALIC NA ROLNIKÓW ITP. JAK W PRZYPADKU PRZEKRETÓW Z OBWODNICA AUGUSTOWA NA EKOLOGÓW? DO TEGO OPRACOWANIA WARTE MAKSYMALNIE 180 000 ZŁ ZLECONO ZA PRAWIE 2 MLN ZŁOTYCH FIRMIE EKOTON KTÓREJ OFERTA POWINNA BYĆ ODRZUCONA W PRZETARGU GDYŻ PRZEKRACZAŁA MAKSYMALNA CENĘ 10 KROTNIE! GDZIE SIĘ PO=dzialy te pieniadze? Jak je PO=dzielono? EKOTON TO FIRMA BYLEJ URZEDNICZKI URZEDU MIASTA BIALYSTOK OSZUKUJACEJ INWESTORóW! TAM GDZIE ONI SKNOCA DOKUMENTACJE INWESTYCJE SPRZECZNE Z PRAWEM NIE POWSTAJA ITP. NP. LOTNISKO, KAMPUS, BETONIARNIA OBOK NARWIANSKIEGO PARKU NARODOWEGO, GALERIA HANDLOWA KOPERNIK, OBOK DWORCA PKS/MCDONALDA I ...URZĘDU MARSZALKOWSKIEGO ITP, ITP. 30.07.2009 r. "tajne" konsultacje w sprawie lotniska godz. 10 Zawady, godz. 14 Tykocin, 31.07.2009 r godz 10 Michałowo+ BLOKADY DRÓG TRAKTORAMI? JEŚLI LOTNISKO W ZAWADACH JEST NAJTAŃSZE I NAJBLIŻSZE WARSZAWY A WIĘC MOGŁOBY KONKUROWAĆ Z WARSZAWSKIM OKĘCIEM (ŚCIAGAJĄC TU NP TANIE LINIE LOTNICZE) UNIA EUROPEJSKA NIE DA PIENIĘDZY NA INNE DROŻSZE LOKALIZACJE (TAK JAK Z OBWODNICĄ AUGUSTOWA WYMUSIŁA REZYGNACJĘ Z NAJDROŻSZGO WARIANTU PRZEZ BAGNO WSPIERAJĄC ZA TO INNY WARIANT -WSPÓLNĄ OBWODNICĘ AUGUSTOWA I SUWAŁK I POSZERZENIE ISTNIEJĄCYCH DRÓG). TYKOCIN I TOPOLANY NIE MAJĄ SZANS w razie potrzeby rolnicy spod Tykocina zapowiadaja blokady dróg traktorami Temat: Albo szybko dogadają się z UwB, albo zapłacą Albo szybko dogadają się z UwB, albo zapłacą P r O paganda gorsza niż za Gierka:) DZIALKOWCOM NA Ciolkowskiego najpierw kazali im sie wyniesc a potem dopiero spisywali to czego juz tam nie bylo by POzanizac wartosci odszkodowań? a przede wszysktim odszkodowania i za całą procedurę powinien płacić i prowadzić inwestor - Uniwersytet a nie Urząd Miasta czyli my wszyscy dotujemy szkółkę pana prezynadęta! Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to "tylko" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, "przypadkiem" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych. Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu: oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska: -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd. Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych. nastepny "artykul" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach zbliżaja sie przeciez wybory, jakis fikcyjny sukces istniejacych tylko w mediach jest potrzebny: Temat: Kampus uniwersytecki: szukanie złotego środka Kampus uniwersytecki: szukanie złotego środka P r O paganda gorsza niż za Gierka:) DZIALKOWCOM NA Ciolkowskiego najpierw kazali im sie wyniesc a potem dopiero spisywali to czego juz tam nie bylo by POzanizac wartosci odszkodowań? a przede wszysktim odszkodowania i za całą procedurę powinien płacić i prowadzić inwestor - Uniwersytet a nie Urząd Miasta czyli my wszyscy dotujemy szkółkę pana prezynadęta! Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to "tylko" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, "przypadkiem" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych. Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu: oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska: -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd. Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych. nastepny "artykul" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach zbliżaja sie przeciez wybory, jakis fikcyjny sukces istniejacych tylko w mediach jest potrzebny: Temat: Kampus kontra działki. Wciąż bez kompromisu Kampus kontra działki. Wciąż bez kompromisu P r O paganda gorsza niż za Gierka:) DZIALKOWCOM NA Ciolkowskiego najpierw kazali im sie wyniesc a potem dopiero spisywali to czego juz tam nie bylo by POzanizac wartosci odszkodowań? a przede wszysktim odszkodowania i za całą procedurę powinien płacić i prowadzić inwestor - Uniwersytet a nie Urząd Miasta czyli my wszyscy dotujemy szkółkę pana prezynadęta! Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to "tylko" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, "przypadkiem" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych. Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu: oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska: -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd. Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych. nastepny "artykul" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach zbliżaja sie przeciez wybory, jakis fikcyjny sukces istniejacych tylko w mediach jest potrzebny: Temat: Uczelniane projekty niezagrożone Uczelniane projekty niezagrożone P r O paganda gorsza niż za Gierka:) DZIALKOWCOM NA Ciolkowskiego najpierw kazali im sie wyniesc a potem dopiero spisywali to czego juz tam nie bylo by POzanizac wartosci odszkodowań? a przede wszysktim odszkodowania i za całą procedurę powinien płacić i prowadzić inwestor - Uniwersytet a nie Urząd Miasta czyli my wszyscy dotujemy szkółkę pana prezynadęta! Czyli szykuje się PO=wtórka z obwodnicy Augustowa przez Rospude - w jej przypadku tez białostockie SKO i WSA PO=wiazane z lokalnymi PO=litykami wydawały PO=zytywne decyzje, nie zauwazaly oczywistych naruszen prawa Koniec znamy =wstrzymanie budowy, miedzynarodowy skandal , kilkaset milionów złotych wyrzuconych bezpowrotnie w błoto Niewazna Decyzja środowiskowa wydana w Choroszczy brzmi kabaretowo = jak sen wariata:( POmija jeszcze kilka kwestii jak strata ok. 40 mln zł na sprzedaży miejskiej ziemi Uniwersytetowi (np. afera z niedziałającą podczyszczalnią ścieków na wysypisku śmieci w Hryniewiczach to "tylko" 4 mln =10%), to żę pracownicy SKO (np. Kijowski) i WSA w Białymstoku (np. Prutis) jako jednocześnie pracownicy Uniwersytetu = podobnie jak Tur+Tusk+olaski są powiązani z Uniwersytetem (a wiec także podlegają wyłączeniu) = efekt: podobnie jak w przypadku sprzecznej z prawem obwodnicy Augustowa przez Rospudę, pomimo medialnej propagandy, kłamstw (takie bzdurne wiadomosci wymysla chyba rzeczniczka prasowa Tur+Tusk+olaskiego, "przypadkiem" wchodzaca w skład rady nadzorczej Radia Białystok) skończy się to kompromitacją, wstrzymaniem inwestycji, zmarnowaniem pieniędzy, odszkodowaniami i niedługo ukaraniem winnych. Z porównania wariantów wynika że w przypadku Kampusu: oprócz wariantu zaproponowanego przez inwestora -przy ul. Ciołkowskiego na terenie ogródków działkowych, obok lotniska - w potencjalnej strefie zakazu zabudowy kolidującej z lotniskiem i nadmiernego hałasu, Rezerwatu Zwierzyniec, Parku Zwierzynieckiego - co spowoduje zwiększenie presji i dewastację walorów przyrodniczych tych terenów zabrakło porównania do wariantu najkorzystniejszego dla środowiska: -w sąsiedztwie istniejących budynków Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku - Wydziałów Pedagogiki i Biologii przy ul. Zwierzynieckiej, Świerkowej, Wiejskiej m.in. ze względu na planowane połączenie uczelni Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku i Akademii Medycznej, bliskość miasta, innych obiektów dydaktycznych, szpitala klinicznego itd. Taka lokalizacja bliższa centrum miasta, dworców PKP i PKS oznacza np. krótsze dojazdy studentów i wykładowców (a więc mniejsze emisje zanieczyszczeń, hałasu związanych z transportem, mniej wypadków), jest tańsza, zasadna z powodów społecznych i ekonomicznych. nastepny "artykul" bedzie chyba o wbijaniu lopaty na placu budowy ktora nigdy nie PO=wstanie PO=dobnie jak to juz bylo w sprawie lotniska na Krywlanach zbliżaja sie przeciez wybory, jakis fikcyjny sukces istniejacych tylko w mediach jest potrzebny: Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY do czasu wybudowania tramwaju do Fordonu linie autobusowe w naszym miescie wg mnie powinny wyglądać następująco: 51 Os Leśne-Sułkowskiego-Kamienna-Dworzec PKP-Kr Jadwigi-Deszczowa 52 Os Błonie-Os Leśne 53 Os Błonie-Glinki/Szpitalna 153 Os Błonie-Glinki BPBP 54 Dworzec PKS-PKP-Piaski 154 Dworzec PKP-Piaski 254 Dworzec PKP-Piaski-Smukała (minibusowa) 55 Morska-Skorupki-Zajezdnia Autobusowa 56 Pl. Kościeleckich-Belma 156 Pl Kościeleckich-Widok_Leszczyna (minibusowa) 57 Pl Kościeleckich-łowicka-Witebska 157 Pl Kościeleckich-Łowicka-Witebska-Wyszogrodzka-Fordońska-Kaliskiego/ATR 58 Pl KOścieleckich-Smukała 158 Pl Kościeleckich-Smukała (przez sanatorium) 59 Os Błonie-Przemysłowa 159 Os Błonie-Toruńska-Smoleńska-m. Kazimierza Wielkiego-Przemysłowa 60 Morska-Srebrna 160 Morska-Rekinowa 260 r Grunwaldzkie-Mińska-Srebrna (minibusowa) 61 Dworzec PKP-Stroma-Solskiego-Kujawska-Jana Pawla II-Glinki-Glinki/Szpitalna 161 Dworzec PKP-Glinki BPBP 261 Dworzec PKP-Stroma-Solskiego-Kujawska-Port LOtniczy 62 Os Błonie-Zyg Augusta 162 Osiedle Błonie-Dworzec PKP-Zaświat-Osiedle Zawisza-Stadion Zawiszy 64 Morska-Barwna 65 Lesne-Stary Fordon 165 Lesne-Mariampol 67 Dworzec PKP-Przemysłowa 68 Lesne-Glinki/Szpitalna 168 Lesne-Glinki BPBP 69 Błonie-Tatrzanskie(wszystkie kursy przez onkologie) 169 Błonie-Brzozowa-Jana Pawla II-Nowotoruńska-m Kazimierza wlk-Tatrzańskie 269 Wyscigowa-Atr-Tatrzańskie (dzis 72) 70 Wyscigowa-Nad Wisłą (przez ATR) 170 Wyścigowa-Nad Wisłą (przez onkolog) 73 Stomil-Łęgnowo 74 Galeria Pomorska-Tatrzańskie 75 Pl KOścieleckich-Jagiellońska-pks-Oginskiego-powst wlkp-armii krajowej-lpkiw (do petli tramwajowej) 79 Dworzec PKP-Kapuściska 179 Dworzec PKP-Kapusciska-Mokra-EC II-Łęgnowo (obsluga przez krótki volvo,rozklad jazdy scisle dopracowany do zakładów pracy) 81 Stary Fordon-Fordońska-Brzechwy-Skarżyńskiego-Twardzickiego-Akademicka- Onkolog-auchan-Łowicka-Witebska-Przemysłowa UKW 181 Stary Fordon-Brzechwy-Twardzickiego-onkolog-Auchan linie pospieszne: 301 Dworzec PKP-Os Nad Wisla (dzis 94) 302 R Grunwaldzkie-Os Tatrzanskie 303 Dworzec PKP-Tatrzanskie (dzis 93) 304 Rekinowa-Grunwaldzka-Siedlecka-Dworzec PKP-Osiedle Zawisza-11 LIstopada- Sułkowskiego-Powstanców Wielkopolskich-Jurasza-Skłodowskiej Curie-Łęczycka-m Kazimierza wlk-planu 6-letniego-Wojska Polskiego-Kapuściska [ lub 304 Rekinowa-lesne-kamienna-fordon, 305 kapusciska-fordon) linie podmiejskie 401 Dworzec PKP-Łochowice 402 Dworzec PKP-Lipniki 403 Dworzec PKP-Osielsko oplaty za przejazd linie zwykle : 2,20/1,10 pospieszne i podmiejskie: 3,30/1,65 bilety miesieczne na linie zwykle byłyby takze wazne na linie uzupelniajace ( np posiadacz miesiecznego na dwie linie:60 i 61 moze takze jezdzic 160,161,260 i 261) Temat: Paliwo - w jakiej cenie jest u Was ??? Paliwo - w jakiej cenie jest u Was ??? Kierowcy muszą przygotować się na wyższe ceny W przyszłym tygodniu kierowcy muszą przygotować się na wyższe wydatki na stacjach benzynowych. Ceny paliw mogą wzrosnąć o 3 do 5 groszy, twierdzi Urszula Cieślak z łódzkiego biura maklerskiego Refleks monitorującego rynek paliw. Ma to związek ze wzrostami cen hurtowych w rafineriach. Podczas majowego weekendu w związku z wyjazdami za miasto rośnie popyt na benzynę. Urszula Cieślak uspokaja jednak, że kierowcy nie powinni bać się kolejnych podwyżek. Jej zdaniem fale wzrostów może zahamować umocnienie się złotego i spadki cen gotowych produktów na rynkach światowych. Na zdecydowane spadki cen paliw nie ma jednak co liczyć bo ceny ropy naftowej na świecie pozostaną zapewne na bardzo wysokim poziomie. Zdaniem eksperta rynku paliw - Andrzeja Szczęśniaka do ceny powyżej 70 dolarów za baryłkę będziemy się już musieli przyzwyczaić chyba, że dojdzie do jakiegoś poważniejszego kryzysu gospodarczego. Jego zdaniem wysokie ceny paliw mogą doprowadzić gospodarkę światową do recesji i wtedy automatycznie zmaleje zapotrzebowanie na ropę co doprowadziło by do znacznego spadku cen. Shell Warszawa Połczyńska przy samej trasie poznańskiej jadąc w kierunku centrum, na przeciwko Fortu Wola 4.19 Petrochemia Płock Łowicz Łowicz 500 m przed tablicą "Łowicz" od strony Kutna, po prawej 4.35 BP Konin ul. Torowa 26 tel. (063) 249-14-91 4.29 Shell Lublin ul. B Prusa 8 Po prawej stronie jadąc w stronę Warszawy, przy PZMot, tel.: (081) 740-50-52, (081) 740-94-80 4.37 PKN ORLEN Białystok 1000-lecia PP wylot na Augustów 4.24 2006-04-21 Statoil Lubin ul. Piłsudskiego 1 stacja koło McDonalda i Tesco, tel.: (076) 849-13-33, (076) 849-13-34, faks: (076) 841-09-00 4.33 2006-04-21 PKN ORLEN Dąbrowa Górnicza ul. Legionów Polskich 2 przy Aquaparku na przeciwko Krak_gaz 4.25 2006-04-21 Statistik Durchschnittspreise in zufällig ausgewählten Städten aus der clever-tanken Datenbank, die gestern (21.04.06) mindestens 3 gemeldete Tankstellen hatten. Diese Daten sind ohne Gewähr. Ort Diesel Normal Super Superplus Bundesweit 1,137 Euro 1,330 Euro 1,351 Euro 1,421 Euro Augsburg 1,137 Euro (29) 1,332 Euro (22) 1,352 Euro (22) 1,439 Euro (44) Bensheim 1,135 Euro (23) 1,335 Euro (31) 1,355 Euro (31) 1,431 Euro (30) Berlin 1,136 Euro (26) 1,332 Euro (23) 1,352 Euro (23) 1,418 Euro (16) Bielefeld 1,139 Euro (32) 1,339 Euro (39) 1,359 Euro (39) 1,432 Euro (31) Bochum 1,126 Euro (11) 1,322 Euro (7) 1,342 Euro (6) 1,402 Euro (4) Bonn 1,138 Euro (31) 1,338 Euro (38) 1,358 Euro (38) 1,428 Euro (29) Braunschweig 1,135 Euro (22) 1,329 Euro (17) 1,349 Euro (17) 1,436 Euro (37) Bremen 1,120 Euro (6) 1,319 Euro (5) 1,343 Euro (7) 1,402 Euro (5) 99.9 Esso Toronto - West Fri 5:29 PM Queensway & Aldgate 99.9 Esso Toronto - West Fri 5:10 PM Lake Shore & Park Lawn 101.4 Pioneer Hamilton - Central Fri 5:22 PM John St. S. at Haymarket 101.4 Pioneer Hamilton Mountain Fri 3:59 PM Rymal & Upper Gage 101.6 Pioneer Dundas Fri 4:19 PM Cootes Dr 106.2 Chevron North Vancouver Fri 8:24 AM Capilano Rd at Woods Dr 106.2 Shell North Vancouver Fri 8:24 AM Capilano Rd at Curling Rd 106.2 Petro Canada North Vancouver Fri 8:24 AM Marine Dr & Capilano Rd 106.2 Esso North Vancouver Fri 8:24 AM Westview Dr & Hwy 1 2.79 Shell Nashville - South Fri 3:19 PM Franklin Rd & Harpeth Dr 2.79 Shell Nashville - South Fri 3:19 PM OHB & Franklin Rd 2.79 Shell Nashville - South Fri 3:19 PM OHB & I-65 exit 74 2.79 Shell Nashville - South Fri 3:18 PM OHB near Edmonson Pk 3.19 Marathon Chicago - Central Fri 3:02 PM Roosevelt Ave & Ashland Ave 3.19 BP Chicago - Central Fri 3:02 PM North Ave & Halsted Ave 3.19 Marathon Chicago - NW Fri 1:36 PM Cicero & Foster 2.79 Shell Orlando - East Fri 10:51 AM University Blvd & Goldenrod Rd 2.79 Circle K Orlando - East Fri 10:51 AM University Blvd & Dean Rd 2.79 7-Eleven Orlando - East Fri 10:51 AM University Blvd & Forsyth 2.92 Acro San Francisco Fri 12:17 PM Castro & Market 2.93 Arco San Mateo Fri 2:02 PM Delaware & 19th 2.93 Arco San Mateo Fri 1:56 PM 300 S Delaware & 3rd Ave 2.93 Arco San Francisco Fri 1:44 PM 1175 Fell St & Divisadero Temat: Kraksa na torach. Dwie osoby ranne bydgostianin napisał: > Należy szybko zbudować połączenie tramwajowe z ronda Kujawskiego w kierunku Wzgórza Wolności. Tu pełna zgoda! > W przyszłości można spiąć linią tramwajową ul. Jagiellońską i Toruńską przez planowany most na Ogińskiego; Jagiellońska i Toruńska są spięte linią tramwajową przez mosty Bernardyński i Pomorski. I to w zupełności wystarczy na tym odcinku, czego dowodzą m.in. częste w ostatnich latach wyłączenia jednej lub drugiej ulicy z powodu różnych remontów. Jest możliwość organizacji objazdu. Trzecie spięcie między Jag. i Tor. to bezsensowny koszt, nic nie wnoszący do układu sieci. > przywrócić tramwaj na Dworcowej, z przedłużeniem do Artyleryjskiej a potem przez Bocianowo do Chodkiewicza i dalej aż do Fordonu. W planie na najbliższe lata, a co ważne - z przyznanym współfinansowaniem UE, jest budowa linii do dworca PKP (czy akurat Dworcową - dopiero się okaże), z pętlą na końcu Zygmunta Augusta (w okolicy obecnej pętli A62). Na planach perspektywicznych MPU (realizacja w nieokreślonym terminie) jest jej przedłużenie Artyleryjską-Kamienną w kierunku węzła wschodniego. Natomiast w zdecydowanie bliższych planach jest połączenie tramwajowe Chodkiewicza z Jagiellońską przez Ogińskiego (bez przedłużania na drugi brzeg Brdy) i to będzie bardzo cenna linia w kontekście wszelkich awarii i remontów. W obecnym układzie sieci tramwajowej jakikolwiek remont lub awaria począwszy od Ronda Jagiellonów całkowicie pozbawia tramwajów północną i zachodnią Bydgoszcz! mikimaus11 napisał: > Nie ma miejsca na drugą nitkę nowej Ogińskiego dla samochodów, a Ty > jeszcze o tramwaju marzysz? > Tramwaju na Ogińskiego nie będzie, chyba, że wyburzą całą wschodnią > pierzeję tej ulicy z Torbydem włącznie. A Ty masz kłopoty ze wzrokiem czy na emigracji jesteś??? Druga nitka Ogińskiego jest gotowa prawie od roku i dobrze widoczna, choć na razie za ogrodzeniem - póki co pełni rolę zaplecza dla budowy Focus Parku. W kwietniu nią pojedziesz. Miejsca dla tramwaju też jest dosyć w środku, aż do Chodkiewicza. > Co do tramwaju na moście (estakadzie), to jest to technicznie trudne > i bardzo drogie, Dlatego nie ma sensu puszczać w tym miejscu tramwaju przez rzekę, o czym piszę wyżej. > nie wspominając o wyburzeniu jeszcze nie > ukończonych budynków, które są budowane obok PZU. > Swoją drogą, to trzeba być niezwykłym kretynem, żeby wydać > zezwolenie na budowę tego budynku w tym miejscu, w którym od > dziesiątków lat planowano drogę z mostem. Nikt nie będzie niczego wyburzał. Choć oczywiście nie zazdroszczę tym, którzy kupują mieszkania "w cichym zakątku nad rzeką", niemal tuż pod ruchliwą estakadą... Developer tego w reklamach nie umieszcza ;p bydgostianin napisał: > w tym miejscu nie powinno być estakady; nie zmieszczą się zjazdy łączące estakadę z poprzecznymi ulicami, poza tym to nie będzie ciąg tranzytowy, tylko lokalny. Estakada praktycznie oddaliłaby dwa brzegi Brdy w tym rejonie miasta. > Nie myślę o tramwaju na starej Ogińskiego; skrót myślowy dotyczył Ogińskiego przedłużonej od Fokusa przez tereny dworca PKS, Brdę, do Toruńskiej - taki łącznik komunikacji lokalnej, odciążający pozostałe mosty. Podstawowy błąd - Twój, a chyba również mikimaus11 - to nie ma być mostek łączący Jagiellońską z Toruńską, lecz estakada Ogińskiego - Wzgórze Wolności. Przy budowie tej dzielnicy i ul. Wojska Polskiego wykonano dwujezdniowe "ślepe" odgałęzienie koło kościoła, tam właśnie ma dotrzeć estakada, zwana Nowoogińskiego. A to całkowicie zmienia punkt widzenia na wiele spraw. Przypuszczam, że jakieś zjazdy/łączniki z Toruńską będą, ale nie to jest celem budowy tej przeprawy, która powinna bardzo odciążyć nieprzystosowany do roli jednej z głównych arterii miasta ciąg Paderewskiego-Staszica-3 Maja z "krzywym" wlotem na Rondo Jagiellonów, oraz dalej most Bernardyński i Kujawską. Temat: Prezydent: Krywlany odfrunęły już dawno Prezydent: Krywlany odfrunęły już dawno kampus uniwersytetu zablokowal lotnisko tur+tusk+olaski sam wydawal decyzje w tej sprawie lotnisko bedzie zlikwidowane a niedawno tylenda z turem przed wyborami już wbijał lopate na budowie lotniska na krywlanach w białymstoku:) lotniska nie ma do dziś :( teraz mamy PO=wtórke? niestety nie da się rzadzic wbrew ludziom i wybierajac miejsce gdzie jest najwiekszy spoleczny protest celowo ida w kierunku konfliktu. być może ponieważ nie maja pieniedzy chca wine za nie=PO=wodzenie zwalic na rolników itp. jak w przypadku przekretów z obwodnica augustowa na ekologów? do tego opracowania warte maksymalnie 180 000 zł zlecono za prawie 2 mln złotych firmie ekoton której oferta powinna być odrzucona w przetargu gdyż przekraczała maksymalna cenę 10 krotnie! gdzie się PO=dzialy te pieniadze? Jak je PO=dzielono? ekoton to firma bylej urzedniczki urzedu miasta bialystok oszukujacej inwestorów! tam gdzie oni sknoca dokumentacje inwestycje sprzeczne z prawem nie powstaja itp. np. lotnisko, kampus, betoniarnia obok narwianskiego parku narodowego, galeria handlowa kopernik, obok dworca pks/mcdonalda i ...urzędu marszalkowskiego itp, itp. lotnisko nie powstanie bo nie ma na nie pieniedzy (ok 300 mln to za malo na wymagane 600mln - 2 mld zl) a wine za te kolejna POrazke wladz chce sie zwalic na rolników i ekologów lepiej i taniej dofinansowac kolej by np. z Białegostoku do Warszawy (wkrotce tez bezposrednio na warszawskie lotnisko Okecie) odjezdzaly szybkie tanie wygodne pociagi np. co godzine i jechaly np. 1,5- 2 godz. a z Warszawy zawsze bedzie wiecej polaczen roznych linii lotniczych także tanszych i to na caly swiat a nie tylko do Europy jak z planowanego malego drogiego deficytowego lotniska na PO=dlasiu wtedy nie bedzie sensu tworzenie lotniska tylko z kilkoma samolotami na tydzien gdzie trzeba dojechac czekac godzinami na odprawe kontrole skoro szybciej i taniej bedzie pociagiem gdyby lotnisko na PO=dlasiu bylo dobrym biznesem powinno sie zainteresowac tym np. jakas tania linie lotnicza, zawrzec spolke z samorzadem (brakuje 50% pieniedzy na lotnisko wiec mogliby wniesc te brakujaca czesc) wykonac lotnisko wedlug ich fachowych wskazowek i analizy rynku (a nie np. \"widzimisie\" nauczyciela WF ktorego zrobiono marszalkiem wojewodztwa) Takie lotnisko pewnie powstaloby wtedy jak najblizej... Warszawy by przejmowac klientow z calej Polski i tanie linie dla których lotnisko Okecie w Warszawie bywa za ciasne, za drogwe itp. Tanie linie czesto korzystaja z takich peryferyjnych lotnisk PIS POpierał Krywlany skąd latałyby tylko samoloty do 50 osób w Polsce PO Popiera lotnisko w Tykocinie skąd latałyby tylko samoloty do 200 osób w Europie (może jeszcze wycieczki Żydów zwiedzających Polskę Oświęcim Tykocin itp) Zieloni popierają szybką kolej by dojechać w np. 1 godz. na lotnisko w Warszawie skąd zawsze będzie więcej tańszych połączeń rożnych linii na cały świat TOPOLANY MIAŁY ZABLOKOWANĄ BUDOWĘ CZEGOKOLWIEK NA TYCH 150 HA POD LOTNISKO PRZEZ TYLE LAT. PO CO POWTARZAĆ SYTUACJĘ W OKOLICACH TYKOCINA ? Czemu wybrano najdroższy wariant na najlepszej ziemi rolniczej najbliżej Białegostoku? Może chodzi o przejecie specustawą najdroższej, najlepszej ziemi, na lotnisko nie ma pieniędzy więc potem ziemię i atrakcyjny teren blisko Białegostoku sprzeda się pod np. fabrykę czy hipermarket, domy? PO=wtorka Opery =katastrofa finansowa urzednicy wydali na opere lotnisko dla siebie i nie starczylo pieniedzy na szpitale i kolej dla wszystkich innych ludzi katastrofy= obok narwiański park narodowy i ptaki wykluczaja bezpieczne starty i ladowania 70% katastrof wydarza się wtedy gdy np. ptak wpadnie do silnika oslabiajac sile ciagu w krytycznym momencie Temat: Poniemieckie pozostałości w świętokrzyskiem ?????? Cmentarz wojenny 1914 - 1915 r. Cmentarz wojenny 1914 - 1915 r. Cmentarz wojenny w Bodzentynie (1914 - 1915 r.) Cmentarz jest porośnięty trawą, z tyłu pnie po wyciętych czterech dębach. Spoczywa tu 34 żołnierzy armii niemieckej, 18 armii austro - węgierskiej i 19 armii rosyjskiej, poległych w październiku i listopadzie 1914 roku oraz w maju i czerwcu 1915 roku. Cmentarz założony w 1915 roku z inicjatywy władz niemieckich na terenie ogrodu gminnego. Pochowano tu żołnierzy ekshumowanych z pobojowisk we wsiach: Psary, Prydacza ( obecnie Grabowo ), Śniadka oraz spod Św. Kata- rzyny. Pierwotnie otoczony był murkiem kamiennym z żeliwnym ogodzeniem, późnej drewnianym parkanem. Wewnątrz na 70 mogiłach usawiono żeliwne krzyże, na środku wielki brzzowy krzyż. W 1927 roku przeprowadzono remont cmentarza. Nadsypano mogiły, uzupełniono ogrodzenie, naprawiono schody i ustawiono drewnianą bramkę. W 1983 roku z inicjatywy Towarzystwa Przyjaciół Bodzentyna ustawiono trzy brzozowe krzyże, obecnie już nie istniejące. Cmentarz przy ul. Suchedniowskiej. Założony jest na planie prosto- kąta ( 23,5 x 20,5 m) na niewielkim tarasie; wygrodzony kamiennym murkiem wys. ok. 60 cm. z przerwą na wejście od drogi. Na murku siatka stalowa w ramach z kątownika, z prawej strony przylega drew- niany parkan. Wewnątrz cztery rzędy mogił różnej wielkości i dwie duże kwatery - przy bocznym i tylnym ogrodzeniu. Na mogiłach i kwa- terach zachowanych jest 41 żeliwnych krzyży łacińskich i 18 rosyj- skich. Na 31 krzyżach tabliczki z napisami: - HIER RUHEN / 19 RUSS / KRIEGER / PRO PATRIA / MORTUI - HIER RUHEN / 11 OST.UNG. / KRIEGER / PRO PATRIA / MORTUI - IWAN / KALININ / 21.10.1914 - OST. / JOSEF / BOLEK / K.U.K.J.R.31 / + 6.11.1914 - JOSEF SPURNY / + 6.11.1914 - ANTON / DITTEL / + 6.11.1914 - HER RUHT / JOHANN / ZATY / PRO PATRIA / MORTUI - WEHRMANN / KARL / KUHNKE / L.J.R.47/4K. / + 12.6.1915 - ERS.RES. / RUDOLF VOIGT / L.J.R.133/8K. / + 24.5.1915 - UNTOFFZ. / WILHELM / PAPROSCH / L.J.R.133./12K. / + 7.6. 1915 - RESERVIST / PAUL / MAYER / MAG.FP.KOL.5 / + 7.6.1915 - RESERVIST / JOSEF / WNDISCH /MAG.PK. KOL.5 / + 7.6.1915 - FUSILIER / FRIEDRICH / SCHAAF / L.J.R.72.7K. / + 3.6.1915 - KRIEGSFRW. / PAUL / PRADEL / L.J.R.19/1K. / + 24.5.1915 - WEHRMANN / BRUNO / STARK / L.J.R./12K. / + 23.5.1915 - LDSTRM. / WILHELM / WEIHRAUCH / L.J.R.47/4K. / + 25.5.1915 - WEHRMANN / EMANUEL / SOBODA / L.J.R.23/7K. / + 26.5.1915 - UNTOFFZ. / AUGUST / FATH / L.J.R.133/7K. / + 29.5.1915 - ERS. RES. / HERMANN FRANKE / L.J.R.72/2K. / + 23.6.1915 - ERS. RES. / KUR /RUDOF / L.J.R.133/11K. / + 22.5.1915 - SAN. UNTOFFZ. / FRIEDRICH /DORNBUSCH / L.J.R.133/11K. / + 22.5.1915 - WEHRMANN / FRANZ / THOSS / L.J.R.133/4K. / + 19.5.1915 - LDSTRM. / WALTER / SCHILLER / L.J.R. 13/9K. / + 19.5.1915 - LDSTRM. / JULIUS / BIESKE / L.J.R.72/9K. / + 215.1915 - KRIEGSFRW. / EICH / GUNTHER / L.J.R.133/7K. / + 21.5.1915 - WERHMANN / FELIX / KOSCHE / LJ.R.47/12K. / + 21.5.1915 - GEFREITER / OSKAR / SPRINGER / L.J.R.133/4K. + 19.5.1915 - UNTOFZZ. / WILHELM / WENNEHORST / M.G.K.L.J.R.47 / + 19.5.1915 - GEFREITER / HERMANN / RATSCH / L.J.R.47/7K. / + 20.5.1915 - VIZEFELDW. EMIL / FISCHER / L.J.R./133/8K. / + 20.5.1915 - UNTOFZZ. / KURT / WINTER / L.J.R.133/2K. / + 20.5.1915 - MUSKIETER / HUBERT / BRUCKNER / L.J.R./47/9K. / + 17.6.1915 - GEFREITER / E.KRATZ- / SCHMAR / L.J.R.72/2K. / + 19.6.1915 - UNTOFFZ. / WLTER / SCHERPING / 1 GARDE.DAG.R. / + 2.10.1914 - WEHRMANN / PETER WENZLAWIAK / L.J.R.47/7K. / + 18.5.1915 Temat: Białostockie baseny Białostockie baseny Cześć! Witam wszystkich pływających. Wodników, Wodniczki, Topieli i Topielice! Rowerzyści walczą o ścieżki rowerowe, więc dlaczego my nie mamy powalczyć o swoje baseny. Żeby się nie rozwlekać lista pytań: 1. Dlaczego na basenie przy ulicy Włokienniczej jest taka zimna woda i taki chłód w szatni? Dlaczego - wzorem innych basenów nie wprowadzono tam płóciennych worków na obuwie, tylko zawsze trzeba tam zasuwać z własną reklamówką? Od - wiecznie leniwych i zajętych oglądaniem tandentych seriali Pań z obsługi, którym nigdy nic się nie chce - usłyszałem, że po primo: "Sanepid by nie pozwolił", secundo: "Że to się nie sprawdza" Więc dlaczego Sanepid pozwala i na Stromej i na Baranowickiej, I dlaczego - tam się to "sprawdza" a na Włókienniczej nie? Może dlatego, że od czasu do czasu trzeba się oderwać od "Na Wspólnej" lub innego " Na dobre i na gorsze" i owe worki poukładać? I w ogóle- popracować? 2 Dlaczego - i to dotyczy wszystkich basenów- przeciętny pływak jest prześladowany za brak czepka, natomiast PANU RATOWNIKOWI i jego ZNAJOMYM wolno pływać bez tego WAŻNEGO ELEMENTU PŁYWACKIEJ GARDEROBY? Pewnie włosy ratownika i jego przyjaciół mają tę specyficzną właściwość, że nie zatykają basenowych filtrów. Co innego włosy pływaka nieuprzywilejowanego- te są uporczywą przeszkodą w funkcjonowaniu basenowych urządzeń. No i pozwalają ratownikowi pokazać, że ma WŁADZĘ (choć pływa tak, że jak się ktoś topi to się jak nic - się utopi). Ratownik ma wyglądać a nie pływać. 3. Dlaczego białostockie baseny są zamykane na 2-3 miesiące w czasie wakacji. Może chodzi tu o jakieś - bardzo pierwotne i ...a po co o te eufemizmy- skrajnie prostackie i małomiasteczkowe założenie- że wszyscy Polacy to jedna rodzina, wodny underground i kiedy przychodzi lato to 300 tysięcy mieszkańców Białostockiej Aglomaracji Miejskiej jednocześnie 1 lipca wyjeżdża nad jeziora, rzeki, stawy i sadzawki..i nikt z jakiegoś zachlorzonego basenu nie będzie korzystał, bo przecież każdy, jak chce sobie popływać, to wsiądzie w PKS i śmignie do Rajgrodu albo Augustowa. No co tam te 100 kilometrów? W końcu każdy Białostoczanin woli latem zapakować się do samochodu lub w inną motoryzację i udać się "do wód", spędzając godzinę , dwie lub trzy zamiast w środku lokomocji miejskiej czy własnym preciskać się przez te okropne 15 minut ciasnymi, pełnymi wybojów ulicami stolicy województwa do jednego z miejskich basenów. Przecież kazdy rozsądny mieszkaniec grodu nad Białą wybierze bakterie Coli i sinice ceniąc je ponad chlor i ozon białostockich pływalni. 4. Dlaczego wszędzie indziej w Polsce dopracowano się biletów na basen, które polegają na tym, że człowiek pływa tyle czasu, ile ma ochotę i za ten czas płaci? U nas obowiązują sztywne 45 minutowe karnety. Pewnie wymyślił to jakiś tępy belfer, którego neurony zostały wytrenowane za pośrednictwem 3 kwadransowych interwałów czasowych przerywanych dzwonkami, które oddziaływały na komórki mózgowe ( ?) latami. 6. Dlaczego w żadnej z pływalni nie mozna zapłacić za karnet/bilet kartą kredytową? Czyżby chlor wyżerał paski magnetyczne tych instrumentów finansowych? 7. Dlaczego pływalnie są czynne o 6 rano ale już nie o 22.00? I dlaczego w Białymstoku nie ma Aqua Parku? Przecież to się opłaca!!! Pytań miałbym więcej, ale zostawiam tą przestrzeńe pytaniową pozostałym pływajacym uczestnikom forum. Z pływackim "Bool, ból, bul!" - wasz Inks 7. Dlaczego....pytania każdy moze zadać samodzielnie . Temat: Raport środowiskowy lotniska do poprawki Raport środowiskowy lotniska do poprawki lotnisko nie powstanie bo nie ma na nie pieniedzy (ok 300 mln to za malo na wymagane 600mln - 2 mld zl) a wine za te kolejna POrazke wladz chce sie zwalic na rolników i ekologów lepiej i taniej dofinansowac kolej by np. z Białegostoku do Warszawy (wkrotce tez bezposrednio na warszawskie lotnisko Okecie) odjezdzaly szybkie tanie wygodne pociagi np. co godzine i jechaly np. 1,5- 2 godz. a z Warszawy zawsze bedzie wiecej polaczen roznych linii lotniczych także tanszych i to na caly swiat a nie tylko do Europy jak z planowanego malego drogiego deficytowego lotniska na PO=dlasiu wtedy nie bedzie sensu tworzenie lotniska tylko z kilkoma samolotami na tydzien gdzie trzeba dojechac czekac godzinami na odprawe kontrole skoro szybciej i taniej bedzie pociagiem gdyby lotnisko na PO=dlasiu bylo dobrym biznesem powinno sie zainteresowac tym np. jakas tania linie lotnicza, zawrzec spolke z samorzadem (brakuje 50% pieniedzy na lotnisko wiec mogliby wniesc te brakujaca czesc) wykonac lotnisko wedlug ich fachowych wskazowek i analizy rynku (a nie np. \"widzimisie\" nauczyciela WF ktorego zrobiono marszalkiem wojewodztwa) Takie lotnisko pewnie powstaloby wtedy jak najblizej... Warszawy by przejmowac klientow z calej Polski i tanie linie dla których lotnisko Okecie w Warszawie bywa za ciasne, za drogwe itp. Tanie linie czesto korzystaja z takich peryferyjnych lotnisk PIS POpierał Krywlany skąd latałyby tylko samoloty do 50 osób w Polsce PO Popiera lotnisko w Tykocinie skąd latałyby tylko samoloty do 200 osób w Europie (może jeszcze wycieczki Żydów zwiedzających Polskę Oświęcim Tykocin itp) Zieloni popierają szybką kolej by dojechać w np. 1 godz. na lotnisko w Warszawie skąd zawsze będzie więcej tańszych połączeń rożnych linii na cały świat TOPOLANY MIAŁY ZABLOKOWANĄ BUDOWĘ CZEGOKOLWIEK NA TYCH 150 HA POD LOTNISKO PRZEZ TYLE LAT. PO CO POWTARZAĆ SYTUACJĘ W OKOLICACH TYKOCINA ? Czemu wybrano najdroższy wariant na najlepszej ziemi rolniczej najbliżej Białegostoku? Może chodzi o przejecie specustawą najdroższej, najlepszej ziemi, na lotnisko nie ma pieniędzy więc potem ziemię i atrakcyjny teren blisko Białegostoku sprzeda się pod np. fabrykę czy hipermarket, domy? ale jesli lotnisko bedzie mialo tylko zasieg europejski to czy beda loty z Izraela? (bez podtekstów antysemickich, pytanie techniczne) PO=wtorka Opery =katastrofa finansowa urzednicy wydali na opere lotnisko dla siebie i nie starczylo pieniedzy na szpitale i kolej dla wszystkich innych ludzi katastrofy= obok narwiański park narodowy i ptaki wykluczaja bezpieczne starty i ladowania 70% katastrof wydarza się wtedy gdy np. ptak wpadnie do silnika oslabiajac sile ciagu w krytycznym momencie urząd marszalkowski tam bal się rolinków że nie chcial ich wpuscic do urzedu, naruszajac prawo do informacji publicznej niestety nie da się rzadzic wbrew ludziom i wybierajac miejsce gdzie jest najwiekszy spoleczny protest celowo ida w kierunku konfliktu. być może ponieważ nie maja pieniedzy chca wine za nie=PO=wodzenie zwalic na rolników itp. jak w przypadku przekretów z obwodnica augustowa na ekologów? do tego opracowania warte maksymalnie 180 000 zł zlecono za prawie 2 mln złotych firmie ekoton której oferta powinna być odrzucona w przetargu gdyż przekraczała maksymalna cenę 10 krotnie! gdzie się PO=dzialy te pieniadze? Jak je PO=dzielono? ekoton to firma bylej urzedniczki urzedu miasta bialystok oszukujacej inwestorów! tam gdzie oni sknoca dokumentacje inwestycje sprzeczne z prawem nie powstaja itp. np. lotnisko, kampus, betoniarnia obok narwianskiego parku narodowego, galeria handlowa kopernik, obok dworca pks/mcdonalda i ...urzędu marszalkowskiego itp, itp. niedawno tylenda z turem przed wyborami już wbijał lopate na budowie lotniska na krywlanach w białymstoku:) lotniska nie ma do dziś :( teraz mamy PO=wtórke? kampus uniwersytetu zablokowal lotnisko tur+tusk+olaski sam wydawal decyzje w tej sprawie lotnisko bedzie zlikwidowane Temat: Przetarg na tramwaj do Fordonu będzie powtórzony mikimaus11 napisał: > > Nie wiem jak wjazdy, ale przekrój ma być 2x2 - zgodnie z > koncepcjami długofalowymi (i naprawdę więcej nie jest szczególnie > potrzebne). Baaardzo "nieidealnym" pomysłem to było wybudowanie > jednej nitki. > > Tak, ma być teraz 2x2 po kilku sporach związanych z genialnym > pomysłem 2x1. Ale co to są dla Ciebie koncepcje długofalowe? Studium ukierunkowań, czyli pi razy drzwi 50 lat do przodu. > To > obiekt obecnie najważniejszy dla miasta, dlatego w pierowtnych > założeniach miało być 2x3 i tak powinno być. I po diabła, jak z jednej i drugiej strony będą ulice 2x2. Nie rozpędzajmy się bez wyraźnej potrzeby, zwłaszcza że praktyka wykazuje że poszerzanie ulic wcale nie rozładowuje ruchu. > Bez powodu projektanci przekroju 2x3 nie wymyślili. Dobrze wiadomo, > że w momencie oddamnia inwestycji przepustowość tej trasy może > zostać wyczerpana z uwagi na założenia, że ściągnie ona do 30% ruchu > z sąsiednich mostów, a one przepustowość mają wyczerpaną już od > kilku lat. > Ciasne skrzyżowania przy PKS dopełnią nieszczęścia. > Powinny zostac zrobione ślimaki, a tymczasem najprawdopodobniej będą > tro nienormatywne skręty. Ślimaki w środku miasta są niepraktyczne, niestety. Dobrze zaprojektowane karo miejskie się sprawdza, to i tak jest skrzyżowanie dwóch ulic klasy G. > Istnienie tej trasy to wyższy interes > społeczny i widzimisię właścicieli ziemskich - PKS-u, deweloperów > czy innych jednostek nie ma tu znaczenia. Ma. Sęk w tym że ta trasa nie jest zawieszona w próżni. Nie można sobie projektować układu drogowego w zupełnym oderwaniu od otoczenia. > Zresztą podobnych błędów związanych ze zmarnowaniem okazji do > zrobienia szerszych obiektów było kilka - choćby Wiadukty > Warszawskie. Budowa nowych, szerszych, w tym samym miejscu nie > pochłonęła by wiele więcej kasy, a robota poszłaby szybciej niż > nieszczęsny remont. Szybciej może i tak, nie jestem pewien co do kasy. I znowu - po co nam dwa wiadukty 2x3 jeśli nikt do nich nie dostosuje reszty trasy? Chyba tylko po to żeby za 30-50 lat się je wygodniej remontowało. Profil 2x3 to jest przewidziany dla trasy W-Z od węzła zachodniego do wschodniego, Grunwaldzkiej od Granicznej do ronda, Kruszwickiej i Nowogrudziądzkiej/Wałów/Toruńskiej od placu Poznańskiego do ronda Toruńskiego. I jeśli reszta układu zostanie zrealizowana, to naprawdę więcej nie trzeba. (nie mówimy tu oczywiście o profilu przy skrzyżowaniach, gdzie pasów przybywa). > > A czemu miałaby? Apartamentowiec tam stoi zgodnie z MPZP. To że > okna będą parędziesiąt metrów od estakady to już problem developera. > > Wszyscy w ratuszu wiedzą, że to m.in. wina Pana Łucki, ale nikt o > tym nie mówi głośno. Jeśli pytasz, dlaczego miałaby ona polecieć, to > warto raczej zapytać, czyja jeszcze powinna polecieć. Bo MPU > najprawdopobniej nie jest bez winy, rada miasta także. No ale jeszcze raz - korytarz na inwestycje jest zarezerwowany od lat 70. jeśli nie wcześniej. I w korytarzu nikt nic nie postawił, co najwyżej w bardzo ewentualnej rezerwie na ślimaki. > Deweloper nie jest temu winny, bo oficjalnie nic o trasi e nie > wiedział tymbardziej, że w momencie załatwiania formalności > związanych z budową apartamentowca nikt w ratuszu nie wymieniał tego > mostu w planach, bo koncentrowano się na innej inwestycji, która > zdaje sie nie wypaliła. Przesunęli termin, bo zabytki. W sumie wyszło nawet lepiej jeśli chodzi o układ drogowy, za to tramwajowy cierpi. A developer winny nie jest - po prostu ma problem jak nie znajdzie chętnych na mieszkania z widokiem na ekran ochronny. > Nie wiem, o jakich koncepcjach piszesz, bo ich nie znam. Widziałem > natomiast plany na deskach projektantów. I one miały sens, zwłaszcza > w odniesieniu do bezpieczeństwa ruchu drogowego. BRD się poprawiło, owszem. Ale obawiam się że głównie przez światła. A koncepcje są różne - plany zagospodarowania, studium ukierunkowań, plany rozwoju śródmieścia... > (bo prowadzenie > drugiej nitki Toruńskiej dalej do zbozowego rynku bez rozwiązania > pozostałych skrzyżowań - tj. Zbożowego rynku, ronda Jagiellonów, > Placu Poznańskiego i pozostałych, na co nie ma kasy i nie będzie - > nie ma większego sensu na dzisiaj. Ronda Jagiellonów akurat nie ma co ruszać. Nic szczególnego tam zrobić nie można. > Tymbardziej, że ZDMiKP zmienia > politykę rozwoju układu dorgowego w rejonie śródmieścia i okolic na > preferowanie komunikacji publicznej, co jest bardzo dobrym > kierunkiem, ale będzie się wiązało z dalszym ograniczaniem ruchu > samochodowego. MPU, oczywiście na razie nic nie wie, bo są to prace > studialne prowadzone poza MPU (taka ciekawostka przyrodnicza, że > instytucja do tegom.in. powołana się takimi rzeczami nie zajmuje, co > potem skutkuje brakiem koordynacji w działaniach pomiędzy MPU i > ZDMiKP. Wtedy takich kwiatków jak apartamentowiec nie byłoby. Pomysły MPU bywają delikatnie mówiąc mocno oderwane od rzeczywistości (rozwiązania komunikacyjne pod dworcem PKP no i uporczywe próby wciśnięcia tam dworca PKS). Z rzeczy większych które wyszły w praniu to była chyba tylko deklasacja Zygmunta Augusta z trasy głównej 2x2 na ulicę zbiorczą. > To dobrze, ale wypadałoby w takim razie mieć trochę zrozumienia dla > problemów projektowania. Na prawdę, wierz mi, projektowanie remontu > czy przebudowy bywa dużo bardziej skomplikowane i wcale nie świadczy > o mniejszym doświadczeniu. Ale ja wykazuję. Zapytałeś, dlaczego spółka nie chce oferty BPBK, więc zacząłem snuć luźne rozważania (przynajmniej mamy ciekawszą dyskusję niż to co jest w reszcie wątku). Temat: Przetarg na tramwaj do Fordonu będzie powtórzony > I po diabła, jak z jednej i drugiej strony będą ulice 2x2. Nie rozpędzajmy się bez wyraźnej potrzeby, zwłaszcza że praktyka wykazuje że poszerzanie ulic wcale nie rozładowuje ruchu. Oczywiście, że nie rozładowuje w większości przypadków, chociaż to już zależy od natężenia ruchu. Są odcinki Fordońskiej, które kwalifikują ją do rozbudowy, choćby dla buspasów, ale nie tylko. Jednak na moście Ogińskiego zapomniałeś o prawo- lub lewoskrętach. Sznur samochodów będzie tamował ruch z góry, żeby połowa z nich zjechała w Jagiellońską na przykład? > Ślimaki w środku miasta są niepraktyczne, niestety. Dobrze zaprojektowane karo miejskie się sprawdza, to i tak jest skrzyżowanie dwóch ulic klasy G. Tak, karo są bardzo wydajne w miastach i takowe są planowane (lub były) na WZ oraz na Wyszyńskiego. Jednak w rejonie Jagiellońskiej i Ogińskiego typowego kara się po prostu nie da zrobić. > Ma. Sęk w tym że ta trasa nie jest zawieszona w próżni. Nie można sobie projektować układu drogowego w zupełnym oderwaniu od otoczenia. Oczywiście, że nie można. Co nie oznacza pełnej uległości, zwłaszcza w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z trasą o znaczeniu strategicznym dla miasta. W takim przypadku nie ma mowy o kompromisach. Nie można przedkładać interesu jednostki (choćby był nią PKS) ponad interes większości. > Szybciej może i tak, nie jestem pewien co do kasy. I znowu - po co nam dwa wiadukty 2x3 jeśli nikt do nich nie dostosuje reszty trasy? Chyba tylko po to żeby za 30-50 lat się je wygodniej remontowało. Wystarczyłoby rozszerzyć odcinek od wiaduktów do Rometu i albo dac zwykłe 2x3 albo buspasy do czasu budowy tramwaju do Fordonu. W stronę miasta nie ma możliwości nic zrobić i ten stan rzeczy musi poczekać na dokończenie WZ i wybudowanie węzła wschodniego. > Profil 2x3 to jest przewidziany dla trasy W-Z od węzła zachodniego do wschodniego, Grunwaldzkiej od Granicznej do ronda, Kruszwickiej i Nowogrudziądzkiej/Wałów/Toruńskiej od placu Poznańskiego do ronda Toruńskiego. I jeśli reszta układu zostanie zrealizowana, to naprawdę więcej nie trzeba. WZ - ok. Grunwaldzka i Kruszwicka - oczywiste. Nowogrudziądzka/Wały/Toruńska - wariant prawdopodobnie będzie zmieniony i niezrealizowany w przekroju 2x3, bo nie ma to żadnego sensu i uzasadneinia ekonomicznego - byłoby nas stać na to za jakieś 50 lat optymistycznie licząc. Kiedyś podobnie planowano Focha/Jagiellońska, a dzisiaj pracuje się nad zamknięciem Focha. Wpuszczanie samochodów dużymi strumieniami do centrum nigdzie się praktycznie nie sprawdza i wprowadza miasta w spiralę inwestycji, które często okazują się nieefektywne. > No ale jeszcze raz - korytarz na inwestycje jest zarezerwowany od lat 70. jeśli nie wcześniej. I w korytarzu nikt nic nie postawił, co najwyżej w bardzo ewentualnej rezerwie na ślimaki. A dlaczego nikt z uchwalających prawo lokalne nie wpadł na to, że pomysły zawarte we wcześniejszych opracowaniach mogą ulegać dezaktualizacji? Takich przykładów jest kilka, nawet w mniejszej skali - choćby budowa marketu Aldi na Wyżynach - zgodnie z prawem, ale wbrew dzisiejszemu spojrzeniu na potrzeby mieszkańców i zrównoważony rozwój miasta itp. Nikt nie sprawdza na ile zmieniły się realia i nie dostosowuje przepisów do okoliczności. Korytarz, jeśli nawet w mpzp istniał (nie sprawdzałem tego), to był zbyt wąski. A o moście przez Brdę w tym miejscu, to różne plany i opracowania mówiły nie od lat 70. lecz jeszcze ze 40 lat wcześniej, przed wojną. > Przesunęli termin, bo zabytki. W sumie wyszło nawet lepiej jeśli chodzi o układ drogowy, za to tramwajowy cierpi. Cierpi, to prawda. I długo pocierpi, bo rozwiązanie układu w rejonie ronda Bernardyńskiego jest wyjątkowo trudne z wielu powodów. Każde rozwiązanie ma potworne wady. Prędzej tramwaj pójdzie Szubińską niż Kujawską. Bo do tego tematu także się w pomysłach wraca przy okazji przedłużania trasy średnicowej Wojska Polskiego - Solskiego - Piękna. Ale to dla kolejnych prezydentów. > BRD się poprawiło, owszem. Ale obawiam się że głównie przez światła BRD się w ogóle poprawiło - w całym mieście. W stosunku do lat 80. to rewolucja. Jest zupełnie inne podejście, wg mnie generalnie dobre. ...nie tylko przez światła. Była nieco inna liczba pasów ruchu na wlotach do ronda Toruńskiego. Dobrym posunięciem były ostatnie zmiany, chyba z zeszłego roku, jeśli się nie mylę - likwidacja relacji w lewo z mostu w Toruńską/Bełzy, dołożenie drugiego lewoskrętu z Toruńskiej od zachodu w most Pomorski itp. A światła poprawili. Poprzedni program był zły. > Ronda Jagiellonów akurat nie ma co ruszać. Nic szczególnego tam zrobić nie można Na dzisiaj nie można i pewnie już nie będzie można - może i dobrze. Ale pamiętaj, co w kontekście istniejących od niedawna korków na 3 maja może mieć znaczenie, że dom partii (PZPR - dzisiaj CM UMK) jest w planach do zburzenia od jakichś 30 lat lub dłużej - wyjście północne przejścia podziemnego jest tak zaprojektowane, żeby przebudować wloty na to rondo. Po ostatnich zmianach poprzez wydzielenie buspasów byłby to jak znalazł. > rzeczy większych które wyszły w praniu to była chyba tylko deklasacja Zygmunta Augusta z trasy głównej 2x2 na ulicę zbiorczą. Nic mi o tym nie wiadomo, ale nie sledzę na bieżąco. Z tego, co mi mówiono, rozbudowa Zygmunta Augusta będzie w planach, ale odsunięta w czasie - w naszych realiach na jakieś 20 lat. > Ale ja wykazuję. Zapytałeś, dlaczego spółka nie chce oferty BPBK, więc zacząłem snuć luźne rozważania (przynajmniej mamy ciekawszą dyskusję niż to co jest w reszcie wątku). Cóż, może to bardzo nieelegancko zabrzmi, ale nie śledzę reszty wątku, bo wydaje mi się, że nie warto. Włączam się w dialogi w zasadzie jedynie wówczas, kiedy widzę partnera do rozmowy. W innym wypadku jest to męczące i szkoda czasu. Pozdrawiam. Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 93 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||