Strona Główna pkpwarszawa Olsztyn PKS osobowy Wrocław PKS Zawiercie rozkad jazdy PKS POZNAN GLOWNY pkoo Inteligo PKS Dębica Kraków PKS Łódź Sopot PKS Warszawa Zachodnia Szczytno PKS Środa Wlkp PKP Warszawa Wileńska |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkpwarszawa-wschodniaTemat: Jak dojechać do Gruzji? Jak dojechać do Gruzji? Chciałbym się dowiedzieć jak w miarę tanio i wygodnie dojechać do Tybilisi. To znaczy najchętniej przez ukrainę, ewentualnie przez Rosję, chociąż jadąc przez Ukrainę Rosji się raczej nie ominie, chyba że jest jakiś w miarę tani prom. Jest może jakiś bezpośredni pociąg z Kijowa lub z Moskwy? Bardzo lubię wschodnie pociągi więc żadne plackartne mi nie straszne, wręcz przeciwnie... :-) Pytam, bo strona pkp nie obsługuje już gruzji, najdalej ukrainę i europejską część rosji a na tamtejszych stronach nie jestem w stanie się niczego doczytać ze względu na bardzo powolne czytanie w tamtejszym alfabecie. Druga sprawa to wizy, czy do Gruzji potrzeba? No i czy jak by był pociąg z Kijowa to czy potrzeba na tranzyt przez Rosję i to oddzielne w każdą stronę. No i trzecia rzecz to ceny i noclegi, jak wyglądają w porównaniu z takim lwowem, czy odessą lub Polską jest tam taniej czy drożej, no i czy jak na każdy szanujący się kraj WNP (były?) przystało stoją na dworcu babuszki które za niewielką opłatą udostępnią komnatę? Pytam bo na tym forum nikt nie poruszał tematu Gruzji a ja zeszłym roku byłem w Rosji i w Ukrainie więc pomyślałem, że warto by trochę podkręcić korbkę. Dzięki za wszelkie wskazówki w tej sprawie. Pozdrawiam Temat: Wawa-Wroc jeszcze szybciej niż A4 Kce-Wroc paranoja, na skyscrapercity dywaguja nad szybka koleja lodz- warszawa, a poki co rzeczywistosc wyglada tak, ze zamykaja kolejne polaczenia miedzy tymi dwoma miastami bo sa nieoplacalne. ine wiem czy sie smiac czy plakac. jesli pkp ma w tym brac udzial, to pewnie skonczy sie tylko na artykulach w prasie i dyskusjach na forach wszelakich. Temat: a tak z ciekawosci Mnie natomiast bardzo smieszy temat powracajacy co jakis czas w mediach jak bumerang,a mianowicie dotyczacy Belgische Spoorwegen i opoznien pociagow o cale 3 min.!!!Temat jest tak ciekawy, ze wymaga informacji na pierwszych stronach gazet i podawanie jako najwazniejszej informacji dnia.Moim marzeniem jest namowienie wszystkich Belgow do korzystania z uslug PKP.Pociagi z wagonami sypialnymi na miedzynarodowych trasach bez klimatyzacji w upalne lato, kogo to w Polsce wzrusza? A 17- czy 19-sto godzinne opoznienie pociagu na trasie Zakopane-Warszawa, jakie mialo miejsce w czasie sniezyc? Takie opoznienie w Belgii prawdopodobnie zakonczyloby sie upadkiem rzadu..., ale ponoc co kraj to obyczaj. Anita Temat: !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Kolejarze przygotowują się do strajku generalnego Ja też będę strajkować i przykuję sie do Lwa Ja tez będę strajkować i przykuję się do lwa pod Palacem Prezydenckim może w końcu lwisko zaryczy , bo ja tez chce większej renty zeby mi wytarczyło na komorne, jedzenie i lekarstwa. Niech związkowcy z PKP zabiorą sobie wszystkie ulgi i deputaty to bdą mieli pieniądze na utrzymanie taboru (kiedyś nawet mieli lekarstwa za darmo), i niech nie strasza strajkami i niech nimi nie wymuszaja swoich postulatow, a jezeli juz to niech pociągi nie maja opóźnień . Niech w wagonach bedzie czysto, niech konduktorzy nie biorą łapowek od pasazerow ktorzy jezdza bez biletu(szczegolnie na trasach podmiejkich takich jak Warszawa WileNska - Tłuszcz) . Niech nasz Rząd nie popuszcza , niech nie ida na zadne układy z tą łobuzerią kolejarską, która w okresie najwiekszego szczytu przewozowego _ Święta_- chcą wymuszac przywileje Temat: DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: Lokatorzy podrzuceni na dworzec Lokatorzy podrzuceni na dworzec Prywatna spółka opłacona przez spółdzielnię z Wilanowa wyeksmitowała zadłużonych lokatorów na dworzec w Błoniu pod Warszawą. Dziś ludzie żyją na koszt PKP, a po spółce nie ma śladu. serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,4297105.html Temat: ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: WOJEWÓDZTWO BESKIDZKO-PODCHALAŃSKIE Jeśli móiszz, że Łódź itd to metropolie przy ZG to tak samo są to metropolie przy GW:))) Co do Bielska-B to sie nie zgodze, gdyż Bielsko-B jest praktycznie takie same jak ZG i GW, najwyzej 30tys różnicy. Jeśli chodzi o połączenia ZG z Berlinem to jest bardzo dużo autobusó PKSu ZIelona Góra relacji ZG-Berlin:))) Poza tym ZGma bardzo dobre połączenia PKP, jest dogodne połączenie ZG z Warszawą, Katowicami, Krakowiem itd. Zieloną Góre znam lepiej niż Gorzów może dlatego bardziej ją lubie:) Gdyby poznała też Gorzów to może by sie to zmieniło. Czestochowa jest dwa razy większa od Zielonej Góry a musze przyznać, że to Zielona Góra robi wrażenie więsze:) Poza tym Cz-wa 250tys a ZG 120 a marketów mają praktycznie tyle samo.... a może nawet ZG ma ich więcej:)))) Chociaz to błachy powód.... pzdr dla gorzowian:) Temat: SPRZEDAM BILET: pociag Bruksela-Poznan/Wawa 04.10 SPRZEDAM BILET: pociag Bruksela-Poznan/Wawa 04.10 Sprzedam bilet na pociag Bruksela - Warszawa Centralna (Kiepura, przez Poznan, Kutno),wyjazd 4 pazdziernika (Wtorek) z Brukseli (Gare du Midi) o godz.18.16. Podroz mozna rowniez rozpoczac w Niemczech (Aachen, Kolonia, Hanower, Berlin) Miejsce siedzace (bardzo duze i wygodne jak na PKP) za 29 euro lub 120 PLN. Kontakt (Bruksela), Tomek, tomsliw(at)skynet.be lub tel. 0495520412 Temat: Ulica Boruty Dlaczego pytam... Pytam po pierwsze dlatego, że ciekawi mnie, jak w PRL-u mógł ktoś taki, jak "Libella" zająć drogę publiczną i na dodatek teren PKP. Po drugie, na kanwie dyskusji o Trasie Tysiąclecia i odciążeniu węzła Czterech Śpiących przyszło mi do głowy, że można by przedłużyć Kijowską do Zabranieckiej i wyprowadzić na Marki ruch pojazdów nadjeżdżających od Zamojskiego i Kijowskiej przez ten nowy wiadukt, który budują przy OBIm. Koszt jednopasmowego wiaduktu nad torami kolejowymi (po co dwa pasma, skoro wiadukt przy OBIm jest jednopasmowy) na podstwie ceny Mostostalu Warszawa za odbudowę katastrofy budowlanej w Al. Jerozolimskich oceniam na 30-40 mln zł. Można też wykorzystać żwir z nieużywanych nasypów kolejowych, nie cały odcinek musi być na estakadzie... Temat: Bydgoszcz... Czy mają się czym chwalić??? ostatnio Bydgoszcz przezywa trudne chwile ostatnio Bydgoszcz przezywa trudne chwile to nie cała lista - gdzie są te wszystkie obiecane inwestycje?? - rewitalizacja Wyspy Młyńskiej - całkowite zadaszenie stadionu Zawiszy - Most przez Brdę na wysokości PKSu - drugi most drogowy koło mostu Kazimierza Wielkiego + tramwajowy - estakada i węzeł drogowy Zaświat - węzeł wschodni - park technologiczny koło Zachemu - linia tramwajowa do dworca PKP - linia tramwajowa wzdłóż Kujawskiej na Zbożowy Rynek - tunel pod ulicą Kruszwicką (wjazd podziemny do Geanta) - linia tramwajowa do Fordonu - nowy budynek Archiwum Państwowego na Kurpińskiego - krematorium na cmentarzu na Wiślanej - terminal cargo na lotnisku - IKEA - Carrefour na Glinkach - Media Markt - przystanie dla jachtów wzdłóż rzeki i hotel dla żeglarzy na Miedzyniu - Aquapark - dlaczego BTBS nie buduje żadnego bloku?? - zamykają Tor-Byd - Zawiszy grozi upadek - podobnie Polonii - wyspa młynska jakos nie pieknieje przez 4 lata - gdzie mostki na Brdzie w wenecji ??? - uniwerka nie ma - politechniki nie ma - MZK grozi bankructwo (nierealna spłata 8 mln kredytu do 2005) - plany rewitalizacji blokowisk pozostaja na papierze - zgłaszamy ZERO wniosków o dofinnasowanie dróg w 2003 i 2004 - opere konczymy już 35 lat - AM i AB nam ucieka do Torunia - teologia nam ucieka do Poznania - gdzie nowe wylotówki z miasta? - gdzie aquapark? - o aferach na AB nie wspomnę.... - nie stac nas na zrobienie planu sieci MZK? Temat: Świnoujście odcięte? Świnoujście odcięte? Od 1 września do Świnoujścia nie dojedzie żaden dalekobieżny pociąg. Mieszkańcy, turyści oraz podróżni płynący do Skandynawii będą pozbawieni bezpośredniego składu - podaje portal iswinoujscie.pl. PKP Intercity zdecydowało się na likwidację części trasy pociągu 83704/5 Warszawa/Kraków - Świnoujście. Dowiedziano się o tym dzięki dokumentom, które wyciekły do internetu. Planuje się skrócić relację pociągu tylko do Szczecina, tym samym pozbawić wielu chętnych chcących dostać się do Świnoujścia możliwości bezpośredniego dojazdu. www.rynek-kolejowy.pl/12245/%25A6winouj%25B6cie%2Bodci%25EAte%253F.htm Temat: WOJEWÓDZTWO BESKIDZKO-PODCHALAŃSKIE hmmm, to nie PKP nie pozwala, tylko LUBUSKI ZAKŁAD PR w Zielonej Górze (ponieważ całe lubuskie jest pod Zielonogórskimi PR) więc to od nich zalezy, to ich teren. Całe Lubuskie nalezy też pod zakład PKL w Zielonej Górze. Poznań i Wrocław o nie zachód Polski, to raczej środkowy zachód:))) natomiast na ścianie zachodnie najważniejsze miasta to Szczecin i Zielona Góra, podobnie jak na ścianie wschodniej Lublin i B-stok :) Tak mnie uczyli:) No chyba że coś sie zmieniło:) I sam widzisz, że nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego Gorzów- Berlin:)))) Kiedyś było Zielona Góra-Berlin oraz Zielona Góra-Frankfurt, teraz nie wiem czy jest. pzdr Temat: Wielka Bydgoszcz i Wielki Toruń > Bydzia zresztą też miała szczęście, że nie ucierpiała w czasie II wojny. Nie chcę się czepiać, ale małe spostowanko... Bydzia ucierpiała - i to bardzo... Najpierw szwaby zaczęli urządzać niemiecki porządek na starówce - wyburzyli całą zachodnią pierzeję (włącznie z kościołem św. Ignacego Loyoli, na schodach tego kościoła podpisano traktaty welawsko-bydgoskie), zrównali z ziemią wschodnią część północnej pierzei, przetopili fontannę Potop (ówczesny symbol miasta!) na własne cele militarne. W 1945 czystkę uczynili ruski, i to dużą czystkę - zbombardowali Teatr Miejski, podpalili, a następnie komuchy go bezmyślnie rozebrali, spalono spichrze wojskowe (gdzie dzisiaj stoi Opera), ruski też "oczyścili" większość zakładów i fabryk ze sprzętu. Za PRL nie było tak różowo, jak się wydaje - W nocy 3-4 lipca 1960 spaliły się dwa spichrze na Rybim Rynku (gdzie dzisiaj stoją Nowe Spichrze), "unowocześniono" budynek dworca PKP, zasypano najciekawszy fragment Kanału Bydgoskiego (na odcinku, gdzie stał most Władysława IV!) i wybudowano na jego miejscu Rondo Grunwaldzkie. A żadnych z tych zabytków, które uległy zniszczeniu, nie odbudowano! Temat: Stadion na Szmulkach tylko, ze to tereny PKP te okolice Wschodniego, a czasu jest malo bo obecna umowa obowiazuje do czerwca sa i inne lokalizacje: gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33183,4075245.html pewniejsza wydaje sie na Koziej Gorce, chociaz tam planowano wezel techniczny II linii metra... tak czy siak musza zaczac od NowoKijowskiej Temat: Ludzie pomóżcie!!!!!!!!!!!! Jeszcze link do PKS-u: www.pks.torun.com/ PKP: 6.12 z Dworca Wschodniego (6.15 z Dworca Miasto,6.22 z Dworca Głównego) 5.34 7.37 z Dworca Głównego rozklad.pkpik.pl/bin/query.exe/p? Temat: Krym - kilka pytan o dojazd Krym - kilka pytan o dojazd Witam... tyle sie naczytałam o problemach z kupnem biletów we Lwowie na Krym, ze zastanawiam sie nad innymi opcjami, stad mam kilka pytan: 1. czy znacie jakis posrednikow w kupnie ww biletow? w sieci znalazlam jedno takie biuro ale kasuje 50% ceny biletu. 2. pani na info PKP poinformowala mnie ze nie ma polaczenia Krakow- Symferopol, tylko warszawa-Symferopol, koszt 321 zl w jedna strone - czy warto ladowac tyle kasy? czy ktos moze cos powiedzoec o standardzie w tym pociagu? 3 czy ktos korzystal z oferty Akademickiego Biura Przygody czajka z Krakowa? maja Krym w kilku opcjach cenowych, od 710 w wersji studenckiej do 1200 zl w wersji hotelowej za 2 tyg. bez wyzywienia.Zastanawiam sie nad skorzystaniem w tej oferty.... Temat: Stacja Bielsko-Biała-Lipnik bielsko biała "główna" pewnie zostało od główna > stacja.. Też można iść takim tokiem: Bielsko-Biała Główna (w domyśle - stacja). Tyle że skoro jest Poznań Główny, Kraków Główny, Gdynia Główna, Opole Główne, to per analogiam powinno być Bielsko-Biała Główne (a. Bielsko-Biała Gł.). Znając życie, PKP nie zależy na niczym, więc pewnie moim listem by się nie przejęli. Tym bardziej że zgodnie z zaleceniem Rady Języka Polskiego należałoby także użyć łączników w nazwach typu Kraków-Płaszów, Bielsko-Biała-Mikuszowice, Warszawa-Powiśle (a często nawet w przypadku Bielska-Białej nie stosują łącznika, vide napisy nad wyjściami na perony). Temat: Petersburg ...??... tak, to sa tez dobre i przydatne strony. szczerze mowiac jakis czas temu szukalam jakiegos polaczenia dla kogos przez strony kolei rosyjskich, ale nie pamietam adresu. mylse ze na wymienionych tez wszystko bedzie. jesli chcesz jechac laczonym pociagiem to tez mozesz szukac przez pkp.pl na zasadzie: warszawa-kuznica bialostocka, potem odjazdy z kuznicy do grodna, a na koncu odjazdy z grodna do pitera. powodzenia Temat: Brześć na Białorusi - warto??? Do Brzescia na jeden dzien A ja mam pytanko. Zalozmy, ze dojezdzam do Terespola samochodem i tam go zostawiam gdzies w poblizu dworca PKP. O ktorej najlepiej wyjechac pociagiem do Brzescia, zeby spedzic tam powiedzmy 6 - 8 godzin i zalapac sie na powrotny do Terespola? Czy sa problemy z dostaniem sie do pociagu i na ile przed planowym odjazdem nalezy przybyc na dworzec, aby zdazyc zalatwic wszystkie formalnosci? Mam ochote zabrac swojego 7 letniego synka na przejazdzke, wiec chcialbym najbardziej komfortowo, stad odcinek Warszawa - Terespol pokonalbym samochodem. Temat: Nollendorfplatz -> Schönefeld caoba napisała: > Dzieki wielkie za pomoc. > > Znalazlam mape na stronie, wiec juz wiem jak najlepiej szukac - chociaz niby > najlogiczniejsza opcja jakos nie pasuje - U1 do Warschauer Strasse i tam > przesiadka na S9. Jak wbijam NollendorfPlatz->Flughafen, to ta opcja sie ni > e > wyswietla, nawet jak wbijam via Warschauer Strasse... A moze ja zle widze i S9 > nie jezdzi przez Warszawska? ALbo nie jezdzi w sobote rano... Jeździ jeździ, ale ten algorytm wyszukiwania na BVG jest trochę dziwny. IMHO trochę na siłę próbuje znaleźć najszybsze połączenie kosztem ilości przesiadek. Pamiętam, że HAFAS na stronie PKP kiedyś potrafił znajdować kwiatki w stylu - połączenie z Lublina do Wrocławia: - wsiądź do pociągu Lublin-Wrocław, - przesiądź się w Lublińcu na ekspress Warszawa-Wrocław, a to po to, żeby zaoszczędzić 3 minuty Może to ten sam algorytm. A na Warschauer Strasse niewygodnie się przesiadać bo jest daleko od U-Bahnu do S-Bahnu. > Jeszcze gwoli scislosci: Na bilet komunikacji miejskiej moge jechac tym > pociagiem? Na 99% tak. A jeśli chodzi o połączenia to może spróbuj U4 pojechać na południe do Ringu i stamtąd już bezpośrednio S45 (lub S46 albo S47 z przesiadką na Schoeneweide). Ringiem się jedzie szybciej niż trasą średnicową a na pewno szybciej niż cisnąć się przez całe miasto U1. Temat: jak wygląda podróż pociągiem EC Praga Na terenie Czech na pewno bedzie tlum, wszystkie miejsca w przedziale zajete i full ludzi na korytarzu. Od grudnia 2007 Ceske drahy zniosly doplaty do pociagow EC, wiec teraz cena za przejazd EC jest dokladnie taka sama jak osobowym - nic wiec dziwnego, ze wszyscy jezdza EC nawet na trasie z Prahy do Kolina. Jazda 1. klasa jest rozwiazaniem chyba najbardziej rozsadnym, przynajmniej na terenie Czech. I koniecznie kup sobie miejscowke - jesli masz In-Karte, to miejscowka kosztuje tylko 30 Kc, bez In-Karty kosztuje 86 Kc - i jest to cena za rezerwacje az do samej Warszawy. W chwili obecnej bilet Praha - Warszawa 1. klasa w jedna strone kosztuje 1558 Kc. Do tego dochodza znizki - jesli kupisz bilet tam i powrot, to z automatu masz 40% znizki CD-PKP MOST. Niezaleznie od tego na odcinku czeskim akceptowana jest In-Karta (ale z tego co widze, to tylko przy kupnie biletu w dwie strony), tylko musisz to zaznaczyc przy kupowaniu biletu. Kalkulator z cenami masz tutaj: www.jizdenka.cz, musisz tylko wybrac opcje "Mezinárodní tarifní kalkulátor jízdného ČD". W razie dalszych pytan smialo pisz na priva (ostatnio na forum zagladam sporadycznie). F. Temat: Kolej wprowadza bilety za bagaż Przez chwilę powiało Prima aprilisem, ale zaraz potem grozą. Jako człowiek niezmotoryzowany przemierzyłam sporą częśc Europy, zwłaszcza Niemcy, koleją i takiego kretynizmu jeszcze nie widziałam. W samolotach opłaty za dodatkowy bagaż związane są z ograniczeniami technicznymi tego środka transportu. Obserwacja kolejnych poczynań PKP nasuwa zresztą wniosek, że PKP wystarczyłby do pełni szczęścia jeden objazdowy posiąg, kursujący wkoło Polski. Proponuję - jedno dzienne połączenie Szczecin-Poznań-Wrocław-Kraków-Lublin-Warszawa-Gdańsk i zurück do Szczecina. Kto nie ma szczęścia mieszkać na trasie - sam sobie winien. A Dyrekcję Główną ustanowić na stacji w Kutnie - kto tam był, wie, jak cudne jest to miejsce. Jeden z największych węzłow kolejowych w Polsce, a na peronie, którym mkną ekspresy międzynarodowe nawet dachu nie ma. Co tu mówić - każdy kto choć raz jechał np. niemieckim ICE wie, gdzie leży różnica cywilizacyjna między Wschodem a Zachodem i żadne wstapienie do Unii, przy takiej mentalności urzędników i innych pracowników PKP, tego nie zmieni. Temat: tani dojazd do pragi z warszawy utrat napisał: > kupujac bilet przez internet zaplacisz 530 koron w jedna strone (warszawa praga > , > praga warszawa). Miejscowka oczywiscie w cenie! > eshop.cd.cz/international/search_cd-pkp.aspx Pod jednym warunkiem - patrz czerwony tekst na wyzej wymienionym linku : Pouźití jízdního dokladu z Polska do ČR je podmíněno nákupem jízdního dokladu z ČR do Polska a předloźením obou dokladů současně ke kontrole vlakové četě Českých drah při cestě tam. Samostatně zakoupená jízdenka z Polska do ČR nebo jízdní doklad neoznačený průvodčím Českých drah je neplatný! Co oznacza w wolnym tlumaczeniu : Uzycie biletu z Polski do Czech jest uwarunkowane zakupieniem biletu z Czech do Polski i przedlozeniu obu biletow w tym samym czasie do kontroli czeskich koleji przy podrozy do Polski. Samodzielnie zakupiony bilet z Polski do Czech badz bilet nieoznaczony przez konduktora czeskich koleji jest niewazny!!! Wiadomosc potwierdzona przez infolinie CD Temat: jak wyjść z dworca centralnego pkp peron I jak wyjść z dworca centralnego pkp peron I Witam Mam pytanie jak wyjść z peronu I dworca centralnego PKP Warszawa do najbliższej stacji metra? Z góry wielkie dzięki Temat: :) :) "Przyczyną poniedziałkowej awarii sieci trakcyjnej w rejonie stacji Warszawa Wschodnia był przedmiot zawieszony na sieci - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Łańcucki." ...mam nadzieję, że nie był to łeb łosia Temat: Szybka kolej Warszawa-Wrocław via Ostrów-Kalisz Wiem, że ludzi z Łodzi ściągają do pracy w Warszawie - PKP Polskie Linie Kolejowe przy modernizacji linii Łódź - Warszawa. To już rusza! Temat: tani dojazd do pragi z warszawy kupujac bilet przez internet zaplacisz 530 koron w jedna strone (warszawa praga, praga warszawa). Miejscowka oczywiscie w cenie! eshop.cd.cz/international/search_cd-pkp.aspx Temat: PKS Dworzec Zachodni W-wa Dworzec, zarówno PKS jak i PKP jest w jednym miejscu Połaczone sa przejsciem podziemnym. Aleje Jerozolimskie 144 Dworzec Warszawa Zachodnia - tel. (0-22) 823-63-89 Temat: JAKI SAMOCHOD ZLAPALISCIE NA STOPA???????? Kiedyś pod Warszawą ( raczej Radzyminem) podwiózł mnie starem 7 km do stacji PKP i zażądał pieniędzy , tyle ile za bilet PKS!!! A ja myślałem, że to w Krakowie centusie żyją! Temat: Pociąg do Moskwy Pociąg do Moskwy Czy ktos moze orientuje sie ile kosztuje bilet PKP na trasie Warszawa-Moskwa w 2 strony na pociągi Ost-West i Moskva Express?I czy cena na oba pociagi jest zblizona? Czy jesli bed ekupowal bilet ok 30 dni przed to nie ma problemu z zakupem? Temat: Jak się wam dojeżdża? Nie macie chyba niestety poza PKP aleternatywnego połączenia z Warszawą? Temat: Najtaniej droga na Słowację Bilet kupiony na Slowacji na trasie Bratyslawa-Warszawa-Bratyslawa kosztuje 1869 slowackich koron. tj ponad 190zl.Prosze pytac w polskich kasach PKP byc moze i Polacy maja w zasegu ten bilet. Temat: Jak dojechac najtaniej do Moskwy Warszawa-Terespol - jak chcesz przyżydzić to osobowym, oferta PKP KM bodajże, koło 13-15 zł studencki, 20 zł normalny, potem 1EUR za bilet Terespol-Brest i ok. 70 zł za plackartnyj Brest-Moskwa (koło 550 RUR). Tak jest chyba najtaniej. Temat: POLSKA B=BRAK POCIAGÓW BSTOK-WA-WA od 18do6 rano? PKP powinna wprowadzic jakis pociag do Warszawy o godzinie 23.00 .Kolej nie powinna sie wykrecac brakiem oplacalnosci bo do pociagow i tak trzeba doplacac.Ewentualnie jak nie da sie wprowadzic pociagu to moze jakis nocny autobus na trasie Bialystok -Warszawa. Temat: O komunikacji w eterze Nalezy przekazac trase Lodz-Warszawa (infrastrukture i obsluge) niepanstwowemu konsorcjum, na przyklad uformowanemu przez jakies liczace sie firmy zajmujace sie budowa pociagow i infrastruktury oraz przewoznika. Moga byc zupelnie zagraniczne. PKP - do piachu! Temat: krym Jak wejdziesz na polski rozkład jazdy PKP i wstukasz połączenie np.Warszawa- Lwów a nast. klikniesz podświetlony Lwów to przejdziesz na rozkład stacji Lwów Temat: Międzynarodowe lotnisko między Skierniewicami a... Chyba pan jasam nie wierzy w cuda ze PKP zacznie Łódź traktować kiedykolwiek poważnie. Przecież jeszcze niedawno ta firma proponowała szybka kolej Wrocław Warszawa z pominięciem Łodzi przez opoczno... Temat: [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich Kolej w naszym regionie zarabia na siebie. Będą nowe połączenia. Co 10-15 minut mają kursować w godzinach szczytu pociągi podmiejskie na trasach wokół stolicy. Kolejarze rozpoczęli walkę o pasażerów. Do niedawna wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznaczało dla pasażerów tylko jedno – większy ścisk i dłuższe oczekiwanie na peronie. Z roku na rok liczba lokalnych połączeń kolejowych malała. W rozkładzie jazdy wprowadzonym rok temu skasowano aż 41 takich połączeń. Ale to już przeszłość. W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od 11 grudnia, liczba pociągów zwiększy się z 554, które jeżdżą obecnie, do ponad 600. Składy mają też jeździć częściej. W szczycie nawet co dziesięć minut. To się opłaca A wszystko dlatego, że wożenie ludzi zaczęło się wreszcie opłacać! Odkąd z PKP wydzieliła się spółka Koleje Mazowieckie, pociągi podmiejskie jeżdżące w stolicy i okolicach stały się nagle rentowne. Oczywiście nie wszystkie. Ale faktem jest, że koleje zarobiły. Czystego zysku za pierwsze półrocze wypracowały 107 tys. zł. I dlatego mogą uruchamiać nowe połączenia. – I to na każdej z siedmiu wychodzących z Warszawy linii – zapewnia Grzegorz Kuciński, dyrektor do spraw przewozów i promocji Kolei Mazowieckich. Kolejarze mają nadzieję, że dzięki zmianom uda się zmniejszyć tłok w wagonach. Teraz w godzinach szczytu pasażerowie czekają na pociąg nawet 25 minut. Często jak metro Częstsze kursy pociągów na liniach podmiejskich oznaczają, że między Warszawą Wschodnią a Zachodnią będzie można złapać skład nawet co pięć minut. To świetna propozycja dla ludzi, którzy nie chcą przebijać się autem czy autobusem przez zakorkowane mosty. Tym bardziej że na trasie od Dw. Wschodniego przez Dw. Zachodni do stacji Ursus obowiązują miejskie bilety. Lepiej na peryferiach Wznowione zostaną też połączenia na dwóch trasach: Radom-Drzewica i Nasielsk- -Sierpc. Ostatni pociąg widziano tam kilka lat temu. Ruch zatrzymano, bo podobno nie było pasażerów. Teraz okazało się, że jednak są i chcą jeździć. – Uruchomimy tam autobusy szynowe, które są tańsze od tradycyjnych wagonów – zapowiada dyr. Kuciński. Żeby zapewnić bezpieczeństwo, w odnawianych składach montuje się kamery. Teraz są tylko w dziesięciu pociągach. W przyszłym roku pojawią się w kolejnych 29. /zw.com.pl/ Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce dziwie sie problemowi, ktorego byc nie powinno... wielokrotnie temat poruszany... i nic. wiec gdzie problem... a no ww prywatyzacji i zarzadzaniu. po pierwsze sa przedsiebiorstwa, ktorych nie wolno prywatyzowac, a do nich napewno nalezy pkp. interes wlasciciela kloci sie z interesem podroznego, lub innego uzytkownika. wine za ten stan ponosi rowniez ministerstwo infrastruktury, ze nie wykorzystuje pkp w sposob ,,gospodaarczy,,. zastanawim sie dlczego przeozy tranzytowe przez polske nie sa przejmowane przez^pkp. kazdy tir winien byc na granicy po odprawie ,,zapakowany,, na lore i przez polske przejechac ta, a nie inna droga. drogi sa najbardziej zrujnowane przez ,,wschodni,, transport kolowy. ich przewoznicy nawet nie tankuja w polsce ale za to wspaniale drogi niszcza, a za to placi tylko polski podatnik. dodac nalezy tak bardzo niebezpieczna zazwyczaj jazde ,,wschodnich,, kierowcow i zatloczenie przez nich polskich nie najlepszej jakosci drog. ,, wsadzenie,, ich na lory ulatwiloby zycie polakom, ale w szczegolnosci da powazne zyski pkp. wowczas nie bedzie trzeba mowic, ze podatnik doplaca na deficytowa kolej. ten problem poruszalem na tych lamach juz kilkakroc, lecz o dziwo bez echa nawet ze strony zwiazkowcow pkp. rozumiem, ze pan m. pol kieruje sie ,,innym mysleniem,, ale zwiazkowcy rowniez maja obowiazek konstruktywnego myslenia. jesli ktokolwiek zwroci sie do mnie o pomoc w tej sprawie napewno jej nie odmowie. owy temat (mojego autorstwa) byl juz poruszany podczas ,,negocjacji,, solidarnosci z ministerstwem komunikacji w 1981r. z wiadomych przyczyn wowczas to nie chciano wprowadzic w zycie, ale dzisiaj nie widze osobiscie zadnego nie by to zostalo wprowadzone, a pkp odzyly i zlapaly wiatr w zagle. wystarczy przyjrzec sie sprawie ,,z grubsza,, a ujrzymy, ze mowie o wielu milionach pln (zl), ktore to w ciagu roku postawia pkp na nogi. tylko pytanie sie nasuwa - kto za tym stoi i blokuje od lat wprowadzenie takowego systemu, ktory nie spychalby pkp na dno, kto bierze za to potworny characz... ja wiem... ale co narazie to pozdrawiam Temat: Nowe pociągi, nowe tory Pomoże Bruksela Będą pieniądze z Unii Europejskiej na modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź i na nowe pociągi na tę trasę. Dzięki temu podróż koleją do Łodzi skróci się do godziny. Bruksela dołoży także do pierwszego etapu modernizacji linii do Gdynii. Po zakończeniu tej inwestycji dojedziemy nad morze o pół godziny szybciej. O konieczności skrócenia podróży pociągiem z Warszawy do Łodzi mówi się od lat. Teraz są konkrety. W grudniu 2004 roku Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się przyznać PKP z funduszy unijnych 678 mln zł dofinansowania do modernizacji linii do Łodzi. W ostatnich dniach ten sam resort przyjął wniosek o ponad 200 mln zł unijnej dotacji, m.in. na zakup jedenastu nowych pociągów, które będą kursować na tej trasie. Modernizacja torów oraz nowocześniejsze pociągi poprawią komfort jazdy i skrócą czas podróży z dwóch godzin do 60 minut. Teraz wnioski PKP o unijne dotacje na linię Warszawa - Łódź trafią do Komisji Europejskiej, która podejmie ostateczną decyzję w tej sprawie. Ich zatwierdzenie przez Komisję - po akceptacji na szczeblu krajowym - jest jednak prawie przesądzone. Nowe pociągi pojawią się na torach dopiero za dwa lata. - Tyle trwa ich wyprodukowanie - mówi Anna Hyrlik, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. - Będą to składy bardzo nowoczesne. Modernizacja linii zajmie trzy, cztery lata i rozpocznie się dopiero w przyszłym roku. Przedstawiciele kolei tłumaczą to skomplikowanymi procedurami unijnymi, które wydłużają przygotowania do inwestycji. Szykuje się też duża inwestycja na trasie kolejowej z Warszawy do Gdyni. Wniosek PKP o 1,2 mld zł dotacji na pierwszy etap modernizacji tej linii z Funduszu Spójności Ministerstwo Gospodarki zaakceptowało w zeszłym roku. Teraz rozpatruje go Komisja Europejska. Pierwsze prace mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku, ale zakończą się dopiero za sześć lat. Jacek Krzemiński www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_050126/warszawa_a_8.html Temat: Przyklad na brak profesjonalzmu redakcji:( Przyklad na brak profesjonalzmu redakcji:( W nawiazaniu do watku "Balostocka Wyborcza jest kiepska" prezentuje ponizej potwierdzenie tego faktu w wykonaniu Pana Redaktora Artura Wnuka (a takze innych osob ktore dopuscily ow tekst do druku). Oto lista cytatow z tekstu ( www1.gazeta.pl/bialystok/1,35235,1370653.html ) a pod nimi wyajsnienie jak jest naprawde. 1. TAK JEST w artykule: "...dziwi się naszemu pytaniu Czesław Sulima, zastępca dyrektora ds. handlowych Podlaskich Zakładów Przewozów Regionalnych PKP." A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Poprawna nazwa brzmi: Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych PKP SA. 2. TAK JEST w artykule: ""Hańczę" (Suwałki - Ełk - Białystok - Warszawa)" A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: "Hańcza"kursuje z Suwałk, Ełku i Szestokai przez Białystok do stacji Warszawa Zachodnia. 3. TAK JEST w artykule: "Wigry", który pokonuje jedną z najdłuższych tras w Polsce. Swój bieg rozpoczyna w Suwałkach i przez Kraków dociera aż do Gliwic." A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Wcale nie jest to jedna z najdluzszych tras w Polsce - jest to trasa sredniej dlugosci. Pociag ten dociera DO Krakowa i Gliwic (a sklad jest dzielony w Częstochowie). Pociag ten po przyjezdzie do Krakowa nie jedzie nigdzie dalej. 4. TAK JEST w artykule: "wyróżnia się "Pogoń" (Białystok - Warszawa Wsch.)," A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: nieprawda, bo kursuje on do Warszawy Zachodniej. 5. TAK JEST w artykule: "Pdlaskie Zakłady Przewozów Regionalnych PKP nie przewidują " A tak jest W RZECZYWISCTOSCI: Tak jak w punkcie pierwszym W marcowym numerze branżowego pisma kolejarzy "Nowe Sygnały" można przeczytać, że pociąg pospieszny "Konopnicka" jeździ na trasie Białystok - Warszawa - Białystok. Najwidoczniej kolejarze z Warszawy nie tylko nie znają rozkładu jazdy, ale także zapomnieli, gdzie urodziła się pisarka. W kontekscie tylu bledow takie wytykanie jest po prostu bezczelnoscia - tym bardziej, ze kupujac Wyborcza oczekuje profesjonalizmu i rzetelnej iformacji. A nie czytalem NIGDY zadnego artykulu w ktorum nie byloby bledow. Tak wiec widac na tym przykladzie rzetelnosc i fachowosc Gazety. Przykro mi, ze tak sie dzieje... Mam nadzije, ze forum zainspiruje Redakcje do wiekszej starannosci o jakość wychodzacego materialu. Temat: [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi [Bydgoszcz] Szybkie i tańsze pociągi Do Warszawy, a wkrótce do Gdańska dojedziemy pociągami szybciej i taniej. Intercity i Szybka Kolej Miejska to nowe spółki kolejowe, które wchodzą do naszego województwa Do tej pory podróżujący koleją bydgoszczanie mogli korzystać z usług tylko jednej firmy - PKP Przewozy Regionalne. Teraz to się zmieni. Na rynek wchodzą spółki warszawska Intercity oraz mająca swą siedzibę w Trójmieście Szybka Kolej Miejska. A to oznacza, że spółka PKP Przewozy Regionalne straci monopol na przewóz pasażerów w naszym regionie. Nowe połączenia znajdą się w rozkładzie jazdy pociągów 11 grudnia. Intercity uruchamia na trasie Bydgoszcz - Warszawa swój najnowszy produkt Tanie Linie Kolejowe. - Pociąg wyjedzie z Bydgoszczy o godz. 6.28 i dojedzie do stolicy szybciej niż obecnie jeżdżące składy pospieszne. Chcemy zaoferować pasażerom dobry komfort jazdy za przystępną cenę - rekomenduje ofertę rzeczniczka Intercity Anna Rosiek. Na razie nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztował bilet. Spółka zadbała też o to, żeby pasażerowie jadący dalej do Krakowa, Katowic czy Bielska-Białej nie musieli czekać na połączenie. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni będą mogli od razu przesiąść się do podstawionych pociągów Intercity. Do naszego województwa będą także wjeżdżały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z Gdańska. Na początek dwa składy dziennie dojadą tylko do Laskowic Pomorskich, ale władze spółki już myślą o połączeniach z Bydgoszczą. PKP Przewozy Regionalne nie pozostają w tyle i również zapowiadają kilka nowości, m.in. nowe połączenie z Warszawą o godz. 7.28. W nowym rozkładzie jazdy będzie więc nie pięć pociągów do Warszawy, tak jak teraz, ale siedem. Bydgoszcz zyska też nowy dzienny pociąg "San" do Przemyśla przez Lublin i "Sukiennice" do Krakowa przez Łódź. /GW/ Temat: [Wawa] Jutro decyzja o wspólnym bilecie Mieszkańcy Piastowa, Pruszkowa oraz miejscowości położonych wzdłuż linii WKD pozazdrościli pasażerom z Ursusa, którzy od piątku mają ten sam bilet na pociągi i miejskie autobusy Czy jego zasięg zostanie powiększony? Żeby przejechać pociągiem z Ursusa do centrum lub dalej do Dworca Wschodniego teraz wystarczy mieć w kieszeni kartę miejską. A na niej zakodowany bilet 30- lub 90-dniowy. Jak pisaliśmy w piątek, władze Warszawy wspólnie z Kolejami Mazowieckimi przywróciły na tej trasie po dwóch latach wspólny bilet na kolej i komunikację miejską. Mieszkańcy zachodniej części Warszawy zamiast stać w korkach w Al. Jerozolimskich w ciągu kilkunastu minut mogą dotrzeć pociągiem podmiejskim do centrum. Od razu zaprotestowali jednak mieszkańcy innych miejscowości położonych wzdłuż Alej Jerozolimskich - głównie Piastowa i Pruszkowa. - My też chcemy dojeżdżać do stolicy pociągiem z kartą miejską! Czyżby urzędnicy o nas zapomnieli? - dziwią się. Wprowadzenia wspólnego biletu chcą także pasażerowie kolejki WKD. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego? Czy powiększy zasięg wspólnego biletu? - Nie wykluczamy tego. Jest jeden warunek: miejscowości podwarszawskie musiałyby dołożyć się finansowo do tego przedsięwzięcia - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Za wprowadzenie wspólnego biletu na trasie z Ursusa do Dworca Wschodniego stolica ma płacić Kolejom Mazowieckim 110 tys. zł miesięcznej rekompensaty. Nie wiadomo, ile musiałyby się dokładać miejscowości podwarszawskie. Jak nam powiedziała Jadwiga Nowakowska z urzędu Piastowa, trzeba się zorientować, czy jej miasto stać w tym roku na kolejne wydatki. - O wspólnym bilecie będziemy jednak rozmawiać z kolejarzami i z władzami Warszawy - zapowiedziała. Dopłat nie wykluczają też władze Pruszkowa. Igor Krajnow twierdzi, że wspólny bilet może się też pojawić na linii WKD. W tym wypadku również nie ma jeszcze konkretnych decyzji. O przyszłości kolejki więcej będzie można powiedzieć po jej przejęciu przez stolicę, okoliczne gminy i władze Mazowsza. PKP zdecydowało się przekazać linię samorządom. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy rzeczywiście staną się właścicielem kolejki. miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2920980.html Temat: W 36 minut do Warszawy W 36 minut do Warszawy www.uw.lodz.pl/index.php3?str=308&id=717 Wojewoda łódzki Stefan Krajewski po spotkaniu z kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury zapowiada, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni powinny rozpocząć się wstępne prace studyjne nad budową trasy szybkiej kolei Warszawa – Łódź – Wrocław (z odgałęzieniem do Poznania). Prace mają obejmować wytyczenie przebiegu trasy, oszacowanie kosztów jej budowy i możliwości sfinansowania projektu, ustalenie parametrów technicznych i technologicznych. Projekt szybkiej kolei jest ściśle powiązany z budową nowego lotniska transkonytentalnego położonego między Łodzią a Warszawą. - Szybka linia kolejowa, która połączy regiony zachodnio-centralnej Polski, w tym Łódź, z Warszawą oraz Wrocławiem i Poznaniem i lokalizacja nowego lotniska to cele strategiczne dla przyszłości województwa łódzkiego. Te dwie inwestycje będą decydować o naszym rozwoju – mówi S. Krajewski. Dlatego zdaniem wojewody łódzkiego, ważne jest to, że w projekt szybkiej kolei zaangażowali się też wojewodowie: dolnośląski Stanisław Łopatowski, wielkopolski Andrzej Nowakowski i mazowiecki Leszek Mizieliński. Przypomnijmy, że już kilka miesięcy temu wojewodowie z tych województw oraz śląskiego, opolskiego, lubuskiego małopolskiego i świętokrzyskiego poparli lokalizację nowego lotniska między Łodzią a Warszawą. W tej chwili głównym zadaniem jest wpisanie projektu szybkiej kolei do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013 i zabezpieczenie pieniędzy na pierwszy etap prac studyjnych. Według wstępnych ocen pierwsi pasażerowie pojadą z Wrocławia do Warszawy około 2015 roku, a podróż z Łodzi do Warszawy będzie trwała 36 minut. Natomiast dojazd z centrum stolicy lub Łodzi do terminalu nowego lotniska zajmie około 20 minut. Niezbędne jest włączenie się do działań Polskich Kolei Państwowych i PKP Polskich Linii Kolejowych. Obecni na spotkaniu przedstawiciele zarządów: Zbigniew Szafrański i Grażyna Liberadzka zadeklarowali, że ich spółki są gotowe na szybkie włączenie się do prac nad realizacją projektu. W rozmowach, które 14 czerwca w Warszawie prowadził wojewoda S. Krajewski uczestniczyli wiceministrowie infrastruktury: Jan Ryszard Kurylczyk (Pełnomocnik Rządu ds. Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, Grzegorz Mędza (odpowiedzialny za finansowanie infrastruktury i restrukturyzację kolei), Marek Chałas (odpowiedzialny za fundusze europejskie) i Ryszard Krystek (odpowiedzialny za politykę transportową). Temat: BB kontra Kielce Gość portalu: Krys napisał(a): > wikin napisał: > > > ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP > > - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52) > > Jeśli chodzi o PKP tak też teraz jest. Kiedyś było szybciej. głowny powód to > stara, nieremontowana i do tego jednotorowa linia na odcinku Radom-Warka. Poza > tym, od kilku lat pociągi zatrzumują się po drodze w różnych tzw. dziurach, jak > > Suchedniów czy Szydłowie, to zwiększa czas. Kiedyś pospieszne stawały tylko w > Skarżysku, Radomiu, Warce i na Zachodnim, ekspresy zaś jedynie w Skarżysku i > Radomiu. > > jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele > > szybciej > > Nie znaczy, ale będzie znaczyło. Wcześniej czy później linia z Kielc zostanie > zmodernizowana - są rozmaite plany. Nie ma po prostu innego wyjścia. tak owszem, ale plany PKP zakładają również 1.podniesienie prędkości na CMK, 2.wydłużenie jej na trasie Psary-Mysłowice-Oświęcim-okolice BB 3.remont trasy BB-CD oraz 4.zakup szybkich pociągów 1, 3, 4 wcześniej czy później nastąpi, co wystarczy do znacznego skrócenia czasu przejazdu > > Ostrawa, Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń > > W praktyce nic z tego nie wynika i jeszcze bardzo, bardzo długo nie będzie > wynikało (o ile w ogóle kiedykolwiek). > Dla Polaków ważna jest nie jakaś tam Ostrawa, lecz Warszawa. tylko administracyjnie spójrz na choćby lotniska - Balice i Pyrzowice mimo odgórnych barier rozwoju, przyjmują coraz ruch, na który miała monopol Warszawa niedawno lotnisko ostrawskie też dostrzega swoją szanse w płd Polsce i będzie wynikać coraz więcej Temat: Jak widzicie Częstochowę za 20 lat ?????? To zdrowe podejscie - naprawde bardzo duzo, chyba najwiecej zalezy od nas. Gość portalu: Darek napisał(a): > Lotnik, a co ciebie miller i cała ta wszawa (sorry, warszawa) obchodzi? > Oni i tak gotują się w swoim sosie. > Skończmy się oglądać na rząd. Zacznijmy od siebie. > Zacznijmy od tego by wymagać od naszych dozorców i dzielnicowych (naprawdę, to > są swoi ludzie!) > zwracajmy uwagę dzieciom i dorosłym by nie rzucali papierów i petów na ulice > (to działa - spróbujcie) > > A miasto nasze widzę za 20 lat przede wszystkim gospodarne: > > - samofinansująca sie komunikacja miejska (skoro pan Banaś potrafi kierować PKS > - > em bez dotacji to czemu MPK nie?) > - powołanie Zarządu Transportu Miejskiego płacącego za przejazdy firmom > autobusowym, tramwajowym i PKP > - włączenie PKP w system transportu miejskiego > - nowe parkingi na obrzeżach śródmieścia > - likwidacja ryneczku na Wałach > - obudowanie tychże Wałów (Dwernickiego i Wilsona) betonowymi skarpami co da > dodatkowe powierzchnie w centrum do wykorzystania np. na poszerzenie ulic > - budowa AL. Jana Pawła II bis po południowej stronie Śródmieścia > - budowa centralnego dworca autobusowego (PKS i MPK) w sąsiedztwie dworca PKP > - budowa centrum wypoczynku na Lisińcu, Promenadzie albo na Mirowie > - odbudowa kilku zniszczonych budynków w Alejach (np. szpital na miejscu > obecnego Merkurego, dawna kamienica, chyba najpiękniejsza w mieście na miejscu > obecnego PTTK, przywrócenie dawnego wyglądu Domowi Księcia) > i wiele innych Temat: Odcinanie prądu PKP w Małopolsce losiu - twoja kalkulacja nie jest byc moze najgorsza, nie wspominam o przewalkach, a o czystych interesach i kalkulacji ekonomicznej. przewozy takowe sa stosowane w calej zachodniej europie i znakomicie zdaje to egzamin. nikt nikogo na sile nie uszczesliwia, ale rachunek ekonomiczny istniec musi... tylko nalezy taryfy przewozowe skalkulowac, by byly one ,,interesujace,, dla firm transportu drogowego, chyba ze wystawi sie cenniki z ksiezyca... nie byloby to zadne wariackie zagranie, a zeczywiscie chlodna kalkulacja i zdrowy rozsadek, i nie zadna wojenka. niebawem do tego dojrzeja i czesi i slowacy, gdy zostana zablokowane ich drogi przez tiry, chociaz dotychczas ich drogi sa niemal puste w porownaniu z polskimi. z twego tekstu wynika, ze nie znasz realiow na drodze terespol-warszawa-poznan-swiecko. tym kierowalem sie w swej wypowiedzi, ale i nie tylko mialem na uwadze ,,wschodnich,, ale i tych z zachodu, ktorych to jest jednak znacznie mniej, a jak patrzysz na rejestracje prosze spojrz na rejestracje ciagnika, a nie naczepy - sa to dwie rozne sprawy, chociaz powiazane wspolnym interesem. co do przepisow nic nie stoi na przeszkodzie by je zmieniac gdy to korzystne. w tym przypadku o tym nie musi wcale decydowac parlament, a ministerstwo. losiu - prosze wez olowek do reki i przelicz za i przeciw, a wynik okarze sie dla ciebie szokujacy. problem w tym, ze musza wziac sie do pracy ekonomisci z dzialu ruchu i ekonomicznego na pkp, a nikt ani ze wschodu ani zachodu do polakow o to pretensji mial nie bedzie, tylko sam dostrzeze zalety tego rozwiazania. zgadzam sie, ze byc moze straca nieco restauratorzy, le nie wiele, hotelarze wcale, gdyz spia oni w kabinach swych samochodow. jest to problem, ktory zdaje egzamin roniez w stosunku do uzytkownikow prywatnych. pozdrawiam...jur Temat: Katowice-Praga Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle, ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos jezy z wypisywanych bzdur... Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN. Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV. Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu. Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych, np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC, 40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K. a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze. F. Temat: Szybka kolej Warszawa-Wrocław via Ostrów-Kalisz Zdecyduje ekonomia realista-ostrow napisał: > (...) te pogłoski o pominięciu Ostrowa są wstrząsające. Oznaczałoby to juz > całkowitą marginalizacje tego i tak podupadającego miasta i ostateczny kres > marzeń o aglomeracji Ostrowsko-Kaliskiej. (...) O wyborze wariantu uwzględniającego naszą aglomerację decydują argumenty ekonomiczne. Po prostu krótszy wariant przez Kępno i Sieradz nie zapewnia odpowiedniej liczby pasażerów. To naprawdę jest wielka różnica, czy ta kolej da 5% zysku czy 5% straty i dlatego wybór miejsca na stację (jedną dla całej aglomeracji) jest bardzo ważny. Szkoda, że raczej nie da się wykorzystać i tym samym przywrócić do życia wspaniałego dworca w Skalmierzycach (za daleko od Ostrowa), ale miejsce w okolicy wiaduktu byłoby już w sam raz. Na zlokalizowanej tam stacji szybka linia mogłaby się stykać z linią Kalisz-Ostrów, na której trzeba uruchomić szybki (chociaż nie tak szybki jak TGV) tramwaj dwusystemowy, który w każdym z miast zjeżdżałby do śródmieścia (w Ostrowie nie przez Franklinów, tylko od razu z Czekanowa do drogi). Jeżeli tylko byłby to rzeczywiście szybki tramwaj z pierwszeństwem przejazdu (zielone światła, kiedy nadjeżdża), to z Ostrowa i z Kalisza jechałoby się na stację szybkiej kolei najwyżej 15-20 minut. Z tak zlokalizowanej stacji powinien być też przyszły odjazd do Poznania. W każdym razie żadne pomijanie Ostrowa nie wchodzi w rachubę, bo tym samym osłabłyby argumenty ekonomiczne, które wysuwa PKP. Zauważcie, że te same argumenty ekonomiczne są też bardzo ważne dla wyboru trasy TGV Warszawa-Poznań przez Łódź i aglomerację Kalisz-Ostrów, których Konin i Kutno w żadnym przypadku nie są w stanie zastąpić jako źródeł strumienia pasażerów! Trzeba to wszystko widzieć jako wielką szansę dla nas wszystkich, władze naszych miast powinny zawiązać sojusz w myśl zasady "szybka kolej albo śmierć". Temat: Po co ludzie mieszkają w Swinoujściu ??? Czasem mam ochotę wyjechać z tego miasta jak najdalej. Szczególnie wtedy, gdy obserwuję piszących w sieci mieszkańców, z których wylewa się żółć i jad. Miasto jak każde inne - ma wiele wad, ale posiada również kilka zalet, które ciężko jest dostrzec przez pryzmat niewygód, szczególnie jeśli jest się jego mieszkańcem. Byłam w Krakowie - jest przepięknie i mogłabym chwalić miasto pod niebiosa, ale dlaczego część mieszkańców tego mojego zachwytu nie podziela? Byłam w Bydgoszczy - tutaj również mieszkańcy mają sporo zastrzeżeń związanych z zarządzającymi miastem. Podobnie jest w innych miastach Polski, które my - będąc w nich turystami chwalimy. Każde inne miasto jest fantastyczne i lepsze od naszego, dopóki się w nim nie zamieszka na stałe... I wiecie co? Po bardzo długiej podróży z Lublina, po kilku przesiadkach i widokach dworców kolejowych - tak mocno uśmiechnęłam się na widok przeklinanych każdego dnia Bielików, że jakiś starszy Pan powiedział do mnie z uśmiechem: chyba musi Pani kochać to miasto. Pewnie miał rację. Choć wiele razy narzekałam na promy, brak tunelu, rozrywek poza sezonem, kina czy mola - to jednak czuję się tu dobrze. Kiedy wchodzę na prom - czuję, że jestem u siebie. Koszmarny dworzec PKP? Chyba dawno na nim nie byłaś. Dworzec PKP w Warszawie np. Wschodniej - ten dopiero jest koszmarny. U nas dodatkowe tłumy przyjezdnych są tylko w sezonie - poza nim jest cisza i spokój, a w wielkich miastach? Szum tłumów na ulicach, samochody, tramwaje, trolejbusy i inne środki komunikacji, które powodują zgiełk jakiego u nas nie zaznasz. U nas Niemcy, a wszędzie indziej Anglicy, Chińczycy, Wietnamczycy...totalny misz masz kulturowy. Może i brak dobrych lekarzy, ale jakoś w większych miastach częściej słychać o tragediach, pijanych lekarzach i ludzkich traumach. Gdyby było kino - pewnie bardzo by nam spowszedniało, a tak? Wiąże się z całodzienną wyprawą do Szczecina i tym boskim uczuciem powrotu do rodzinnego miasta, które się zna i kocha mimo wad. Trochę optymizmu! Wszystkie wady można obrócić i potraktować jako zalety. Trzeba tylko mieć odrobinę dobrych chęci. Pozdrawiam serdecznie. PS. Nie to jest ładne, co jest ładne, ale co się komuś podoba :-) Temat: Do Sherlocka: masz poczte :) Moze sie nada na www toc toc, czyli PKP na codzien Poranek wczesny Jadę pospiesznym Wprost do Warszawy Załatwiać sprawy. Pociąg o czasie Ja w drugiej klasie Wagon się kiwa Pije trzy piwa. Łódź Niciarniana, W pęcherzu zmiana. Pęcherz nie sługa, A podróż długa. Ruszam z tej stacji Do ubikacji. Kto zna koleje Wie, jak się leje. To co trzęsie się W Los Angelesie Formę osiąga W polskich pociągach. Wyciągam łapę, Podnoszę klapę, Biada mi biada, Klapa opada. Rzednie mi mina Trza klapę trzymać. Łokieć, kolano Trzymam skubana. Celuje w szparkę, Puszczam Niagarkę, Tryska kaskada, Klapa opada. Fatum złowieszcze- -wszak wciąż szczę jeszcze. Organizm płynną Spełnia powinność. Najgorsze to, że Przestać nie może. Toczę z nim boje Jak Priam o Troje, Chce się powstrzymać -Ratunku ni ma. Pociąg się giba, A piwo spływa. Lecę na ścianę Z mokrym organem, Lecąc na druga Zraszam ją struga, Wagonem szarpie Leje do skarpet, Tańcząc Czardasza Nogawki zraszam. O straszna męka, Kozak, Flamenco, Tańczę, cholera Wzorem Astair'a. Miota mną, ciska, Ja organ ściskam. Wagon się chwieje, Na lustro leje, Skład się zatacza, Ja sufit zmaczam. Wszędzie Łabędzie Jezioro będzie. Odtańczam z płaczem La Kukaraczę, Zwrotnica, podskok Spryskuje okno, Nierówne złącza- -buty nasączam, Pociąg hamuje Drzwi obsikuję I pasażera Co drzwi otwiera Plus dawka spora Na konduktora. Resztka mi kapie Na skrót PKP. Wreszcie pomału Brnę do przedziału. Pasażerowie Patrzą spod powiek. Pytania skąpe "Gdzie pan wziął kąpiel?" Warszawa, Boże! Nareszcie dworzec! Chwila szczęśliwa Na peron spływam, Walizkę trzymam, Odzież wyżymam. Ach urlop błogi Od fizjologii. Ulga bezbrzeżna. Pociąg odjeżdża, Rusza maszyna Hen w dal Po szczy... Po szynach.:) Temat: Swiecicki kontra Kublik Swiecicki kontra Kublik Dzis w dziale samochodowym GW Swiecicki kontra Kublik. Milo ze jeszcze w tym kraju sa ludzie normalni ( p. Swiecicki). Pozdrawiam Natomiast p. Kublik powtarza jak zwykle wyswiechtane komunaly. Samochody 7-letnie maja wieksze zuzycie podzespolów decycujacych o bezpieczenstwie jazdy. A 5-letni Maluch i Polonez juz nie, prawda? 7-letni Mercedes klasy S jest na pewno bardziej zuzyty niz np. Daewoo Matiz 3- letni. Tych bredni juz sie nie chce komentowac. Co do zaostrzenia kontroli technicznych to sie oczywiscie zgadzam ale ROWNIEZ dla aut wyprodukowanych i kupionych w kraju. Po Polsce jezdza 15-letnie kredensy które p. Kublikowi nie przeszkadzaja a 7-letni Ford np. Mondeo to tragedia, prawda p. Kublik? Ciekawe co na to firma Ford by powiedziala. Kolejna sprawa - zanieczyszczenie powietrza. P. Kublik tradycyjnie uwaza ze Warszawa to cala Polska. Fakty sa takie ze poza paroma wielkimi miastami zanieczyszczenie powietrza z powodu samochodów praktycznie nie istnieje. Bo jakie zanieczyszczenie moze byc w gminie wiejskiej wielkosci powiedzmy polowy Warszawy gdzie mieszka 10 tys. ludzi? ZADNE! A p. Kublik sie upiera zeby ludzi ze wsi i malych miasteczek pozbawic mozliwosci dojazdu. PKS i PKP likwiduja kursy, nie oplaca sie jezdzic, prywatnym przewoznikom urzednicy zabraniaja kursowac, a p. Kublik uparl sie nie dopuscic do tego zeby p. Kowalski z malej wioski kupil sobie samochód i dzieki niemu mogl dojechac do pracy. W Warszawie i duzych miastach jest komunikacja miejska to mozna zyc bez samochodu. Na wsi i w malych miasteczkach komunikacji miejskiej nie ma, PKP i PKS polikwidowalo kursy albo zostawilo 2 kursy dziennie o 7.00 i 15.00. A co ma zrobic czlowiek który konczy prace o 18.00? Wg p. Kublika isc na bezrobocie. Jak juz to proponuje zróznicowac oplate rejestracyjna od wielkosci miasta : np. w miescie pow. 2 mln - 10000 zl w miescie pow. 1 mln - 7500 zl w miescie pow. 500 tys. - 5000 zl w miescie pow. 250 tys. - 2500 zl w miescie pow. 100 tys. - 1250 zl w miescie pow. 50 tys. - 625 zl w miescie ponizej 50 tys. - 312,50 zl na wsi - 156,25 zl I wtedy mamy pozadany efekt - maleje liczba samochodów tam gdzie sa korki - czyli w wielkich miastach a na wsi gdzie nie ma korków i nigdy nie bedzie ludzi stac na samochód i dzieki temu staja sie bardziej mobilni. CZy to takie trudne? Temat: Oni marzą, a my? radek80 napisał: > My tez mozemy pomazyc. pomysl jest swietny, chyba byl poruszany na forum. ano byl i dalej chodzi mi po glowie :-) > poza miastami, powiatami i spolkami komunikacyjnymi mozna by wciagnac pkp do > modernizacji linii kolejowych. no wlasnie, przeciez oni wyciagneli kupe kasy na modernizacje magistrali Berlin - Warszawa. > przeciez przez nasze miasta biegna wazne linie laczace Slask z Berlinem. no wlasnie, elektryfikacja bardzo by sie przydala. Zreszta mowiono o tym 20 lat temu ale na mowieniu sie skonczylo :-( > podobno przez Zielona Gore niepredko pojedzie pociag > w kierunku Niemiec bo tamtejsze tory sa w beznadziejnym stanie. To nawet nie o tory chodzi, tylko o to, ze ZG nie jest wezlem kolejowym, bo przed wojna jej stacja miala status przystanku kolejowego podobnie z linia szprotawska, nieskomunikowana z pozostalymi liniami i dlatego zamknieta tuz po wojnie. By ZG stala sie wezlem kolejowym potrzebne sa ogromne srodki, juz o wiele latwiej zmodernizowac wezel kolejowy w Czerwiensku ale to 15 km na polnoc od ZG... > niestety pkp zaczela remont linii kolejowej na trasie Wroclaw - Zgorzelec, > podejrzewam ze lubuscy poslowie(a przedee wszystkim zarsko - zaganscy) nawet > nie kiwneli palcem zeby panstwo wzielo sie za remont torowiska na "ziemi > lubuskiej". Masz stuprocentowa racje. Robert Smolen to Zagan ma w glebokim powazaniu a nasz Wolowicz pomaga Wankowej kontrolowac media. I to jest kolejny minus bycia w woj. lubuskim, ktore przegralo (i przegrywac bedzie) w lobbingu z duzo wiekszym woj. dolnoslaskim. > mozna pomyslec o torach przy okazji budowy nowej drogi laczacej oba miasta. Walsciwie to linia Zagan - Zary zostala juz jakis czas temu gruntownie zmodernizowana - nowe betonowe podklady i spawane szyny przystosowane sa do pociagow ekspresowych. Trzeba by tylko trakcje elektryczna pociagnac. pozdrav Temat: wyscigi - prosba Cześć, odpowiadam po kolei: > 1. czym dojechac?(znaczy sie pkp, ale jak dlugo sie jedzie powiedzmy z > warszwa-srodmiescie, gdzie wysiasc itp) Ze stacji Warszawa-Śródmieście przejść na tramwaj nr 4, który jedzie z Marszałkowskiej na Wyścigi, jedzie się ok 30 min. Wysiadamy na końcowym i stamtąd idziemy za największą grupą ludzi, żartowałam )) Dojście jest trochę skomplikowane bo trzeba przejść górą przez mostek, następnie w prawo do pierwszej przecznicy tj. ul. Wyścigowej. Skręcamy w uliczkę i idziemy, aż do pierwszej bramki oddzielającej teren wyścigów. No i teraz to już z górki, idziemy cały czas prosto piękną aleją, do następnej bramki, przy której Panie sprzedają programy i wejściówki na trybunę honorową. > 2. po ile grac? ( bo chyba stawki sie zmienily) Każdy zakład kosztuje 2 zł. Zwyczajny, porządek, kwinta - wszystko jedno. Natomiast od tego sezonu zmienił się sposob podawania wypłat: od 1 zł, czyli jeżli się wygrało to trzeba pomnożyć razy 2, taka mała matematyka )) > 3. jak dojsc ze stacji ( sorki ze mieszam) patrz, punkt 1. > 4. no i najwazniejsze: myslicie ze sobie po radze? nigdy nie bylam i nie > gralam... kolezanka z ktora pojde tez nie... zielone jestesmy, ale ja bardzo > chce... czy nie wysmieje mnie w kasie itp itd? Nic się nie martw, nikt Cię nie wyśmieje Pani w kasie pomoże, starzy gracze na padoku z wielką chęcią dzielą się swoimi typami (ale lepiej ich nie słuchać)a najlepiej przeczytać "Wyścigi" Chmielewskiej i wtedy już nic nie będzie straszne )) > pozdrawiam - domcia ))) Pozdrawiam także )) Temat: ZAKLADAM LISTE GOSCI Poranek wczesny Jadę pośpiesznym Wprost do Warszawy Załatwiać sprawy Pociąg o czasie Ja w drugiej klasie Wagon się kiwa Piję trzy piwa Łódź Niciarniana W pęcherzu zmiana Pęcherz nie sługa A podróż długa Ruszam z tej racji Do ubikacji Kto zna koleje Wie, jak się leje Wyciągam łapę Podnoszę klapę Biada mi biada Klapa opada Rzednie mi mina Trza klapę trzymać Łokieć, kolano Trzymam skubaną Celuję w szparkę Puszczam Niagarkę Tryska kaskada Klapa opada Fatum złowieszcze Wszak wciąż szczam jeszcze Organizm płynną Spełnia powinność Najgorsze to, że Przestać nie może Toczę z nim boje Jak Priam o Troję Chcę się powstrzymać Ratunku ni ma Pociąg się giba A piwo spływa Lecę na ścianę Z mokrym organem Lecąc na drugą Zraszam ją strugą Wagonem szarpie Leję do skarpet Tańcząc Czardasza Nogawki zraszam O, straszna męko Kozak, flamenco Tańczę, cholera Wzorem Astair'a Miota mną, ciska Ja organ ściskam Wagon się chwieje Na lustro leję Skład się zatacza Ja sufit zmaczam Wszędzie Łabędzie Jezioro będzie Odtańczam z płaczem La Kukaraczę Zwrotnica, podskok Spryskuję okno Nierówne złącza Buty nasączam Pociąg hamuje Drzwi obsikuję I pasażera Co drzwi otwiera Plus dawka spora Na konduktora Resztka mi kapie Na skrót PKP Wreszcie pomału Brnę do przedziału Pasażerowie Patrzą spod powiek Pytania skąpe "Gdzie pan wziął kąpiel?" Warszawa, Boże! Nareszcie dworzec! Chwilo szczęśliwa Na peron spływam Walizkę trzymam Odzież wyżymam Ach, urlop błogi Od fizjologii Ulga bezbrzeżna Pociąg odjeżdża Rusza maszyna Hen w dal Po szczy... Po szynach. Temat: Kącik rozrywkowy!! pociąg do wierszy Poranek wczesny Jadę pospiesznym Wprost do Warszawy Załatwiać sprawy. Pociąg o czasie Ja w drugiej klasie Wagon się kiwa Pije trzy piwa. Łódź Niciarniana, W pęcherzu zmiana. Pęcherz nie sługa, A podróż długa. Ruszam z tej stacji Do ubikacji. Kto zna koleje Wie, jak się leje. To co trzęsie się W Los Angelesie Formę osiąga W polskich pociągach. Wyciągam łapę, Podnoszę klapę, Biada mi biada, Klapa opada. Rzednie mi mina Trza klapę trzymać. Łokieć, kolano Trzymam skubana. Celuje w szparkę, Puszczam Niagarkę, Tryska kaskada, Klapa opada. Fatum złowieszcze- -wszak wciąż szczę jeszcze. Organizm płynną Spełnia powinność. Najgorsze to, że Przestać nie może. Toczę z nim boje Jak Priam o Troje, Chce się powstrzymać -Ratunku ni ma. Pociąg się giba, A piwo spływa. Lecę na ścianę Z mokrym organem, Lecąc na druga Zraszam ją struga, Wagonem szarpie Leje do skarpet, Tańcząc Czardasza Nogawki zraszam. O straszna męka, Kozak, Flamenco, Tańczę, cholera Wzorem Astair'a. Miota mną, ciska, Ja organ ściskam. Wagon się chwieje, Na lustro leje, Skład się zatacza, Ja sufit zmaczam. Wszędzie Łabędzie Jezioro będzie. Odtańczam z płaczem La Kukaraczę, Zwrotnica, podskok Spryskuje okno, Nierówne złącza- -buty nasączam, Pociąg hamuje Drzwi obsikuję I pasażera Co drzwi otwiera Plus dawka spora Na konduktora. Resztka mi kapie Na skrót PKP. Wreszcie pomału Brnę do przedziału. Pasażerowie Patrzą spod powiek. Pytania skąpe "Gdzie pan wziął kąpiel?" Warszawa, Boże! Nareszcie dworzec! Chwila szczęśliwa Na peron spływam, Walizkę trzymam, Odzież wyżymam. Ach urlop błogi Od fizjologii. Ulga bezbrzeżna. Pociąg odjeżdża, Rusza maszyna Hen w dal Po szczy... Po szynach. Temat: Zbrodnie pacyfizmu polacy przeciw wojnie www.orient.art.pl/ Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE! > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ > DALEJ! > > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. > > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W NASTĘPUJĄCYCH > MIASTACH: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > > Olkusz - o 17.00 > Tarnów - o 17.00 > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 > Lublin - Pl. Litewski o 17.00 > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 > Człuchów - Rynek o 17.00 > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 > Dębica - Rynek o 17.00 > O?więcim - Rynek o 17.00 > Chojnice - Stary Rynek o 17.00 > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o > 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 www.orient.art.pl/ Temat: Orędzie prezydenta Busha Gość portalu: NO WAR napisał(a): > W dniu ataku na Irak (lub dzień po, jeśli nastąpi on wieczorem) spotykamy się n > a pikietach antywojennych! > > W przypadku rozpoczecia wojny, musimy natychmiast zareagowac i wyrazic swoje ob > urzenie! W roznych miastach planuje sie protesty/pikiety w dniu ataku, glownie > o godz. 17.00. > Oto lista miast, w ktorych miejsce i godzina takiego protestu sa juz ustalone: > > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 > Olsztyn - Ratusz o 17.00 > Szczecin - Brama Portowa o 17.00 > Lublin - Plac Litewski o 17.00 > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 > Kraków - pod Adasiem o 17.00 > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3 maja o 17.00 > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 > > > W Warszawie w pierwszę sobotę po ataku odbędzie sie pikieta pod ambasadą USA o > godz. 13.00. > > WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY > 21 marca godz. 12. 00 Piątek W-wa, Pl. Zamkowy > W planach m.in. topienie Bushanny > Przebrania mile widziane > > 29 marca w sobotę planujemy demonstrację z przemarszem - Plac Zamkowy, godz. 13 > .00 czlowieku czy ty wiesz przeciwko czemu ty chcesz protestowac? czy w czasie II wojny swiatowej gdy amerykanie wyzwalali francje tez bys pikietowal pod ratuszem w gronowie gornym? czy ty wiesz cos na temat tego jak irakijczycy zyja? ze sa torturowani, zagazowywani, kobiety gwalcone, ze ludzie w iraku gloduja? czy to wszystko przez ameryke? przeciez w tym kraju rzadzi hussein, to terrorysta. jego bronisz? uwazasz ze wszystko jest ok gdy morduje wlasnych ludzi? i przeciwko tym wszystkim ktorzy chca zrobic z tym porzadek i dac wolnosc irakijczykom protestujesz? to chore. ludzie obudzcie sie. Temat: Wracajac do gield antykow-tu jest lista Wracajac do gield antykow-tu jest lista Dzieki Marianqowi z forum otrzymalem oto taka liste. Mam nadzieje ze bedzie Wam pomocna: kazdy poniedzialek - Bielsko-Biala, Dom Kultury Wlókniarzy, ul. 1 Maja 12 ostatni piatek i sobota - Wroclaw, ul. Gnieznienska 6/8 kazda sobota - Kraków, Plac Nowy na Kazimierzu 1 sobota - Bytom, Urzad Miejski, Plac Jana III Sobieskiego 1 sobota - Konin, Dom Kultury Zatorze, ul. Chopina 2 sobota - Kielce, Wojewódzki Dom Kultury, ul. ?ciegiennego 6 2 sobota - Lódz, Klub Dabrowa, ul. Dabrowskiego 93 2 sobota - Poznan, ul. Garbary 101/111 2 i ostatnia sobota - Olsztyn, Klub Garnizonowy, ul. Saperska 1 3 sobota - Grudziadz, Budynek Cechu Rzemiosl Róznych, Pl. Niepodleglosci 3 3 sobota - Czestochowa, Stary Rynek ostatnia sobota - Kutno, Towarzystwo Przyjaciól Ziemi Kutnowskiej "Dworek Modrzewiowy", ul. Narutowicza 20 kazda sobota i niedziela - Warszawa, Targowisko na Kole, ul. Obozowa 99 kazda sobota i niedziela - Bronisze k/Warszawy 1 niedziela - Cieszyn, Cieszynski Osrodek Kultury "Dom Narodowy" Rynek 12 1 niedziela (czasem 1 sobota po 15.00) Gorlice, Gorlicki Klub Kolekcjonerów, ul. Kollataja 16 1 niedziela - Mikolowski Jarmark Staroci, Rynek w Mikolowie (w zimie Miejski Osrodek Kultury, Rynek 19) 1 niedziela - Swidnica, Rynek 1 i 3 niedziela - Bydgoszcz, Klub POW, ul. Sulkowskiego 52A 2 niedziela - Rzeszów, Liceum nr III, ul. Szopena 11 2 niedziela - Zielona Góra, Zespól Szkól Elektronicznych, ul. Staszica 2 2 niedziela - Legnica, Rynek 39 2 niedziela - Siedlce, Muzeum Okregowe, ul. Pilsudskiego 1 2 niedziela - Zdunska Wola, Dom Kultury "Lokator", ul. ?aska 46 2 i 4 niedziela - Bialystok, Stadion Gwardii 2 i ostatnia niedziela - Gliwice, Targowisko przy ul. Lipowej 76 3 niedziela - Boleslawiec, Rynek 3 niedziela - Chelm, Szkola Podstawowa nr 10, ul. Reformacka 13 3 niedziela - Dabrowa Górnicza, Park Hallera 3 niedziela - Szczecin, Klub "Pocztylion", ul. Dworcowa ostatnia niedziela - Lublin, Wojewódzki Dom Kultury, ul. Dobrej Panny Marii 3 kazda niedziela - Kraków, ul. Grzegórzecka "Pod Hala" kazda niedziela - Lódz, Lódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18 kazda niedziela - Wroclaw - Klub Kolejarza, Dworzec Glówny PKP Przepraszam za brak polskich znakow w niektorych slowach. Jeszce raz stokrotne dzieki Marianeq. Temat: Główna przyczyna wypadków to wcale nie prędkość! KTO komitet_obrony_wiekszosci napisał: "1. KTO w tym kraju nie potrafi oddzielic ruchu lokalnego od tranzytowego? Kto pozwolil na to, zeby traktorzysta mial zagrode 10 metrow od drogi krajowej i mial pozwolenie na to by dojezdzac do swojego pola wlasnie ta droga? Gdzie indziej w Europie (unijnej) dwa jedne z nawiekszych miast lezace obok siebie Warszawa-Lodz nie laczyla autostrada? Gdzie w Europie (unijnej) jadac z jednego tak wielkiego miasta do drugiego wybierajac NAJLEPSZA droge, widzi sie kombajny, dzieci wybiegajace z zagrod, rowerzystow pijanych i nieoswietlonych, lokalne autobusy majace przystanki na jezdni? 2. KTO w tym kraju zamiast poprawiac odcinki niebezpieczne stawia czarne punkty i ogranicza predkosc? Kto jest odpowiedzialny, ze lepiej powiedziec "tu jest niebezpiecznie", zamiast "co robimy zeby poprawic bezpieczenstwo"? Gdzie w Europie (unijnej) sa CZARNE PUNKTY? " Dzięki za wpis! A KTO myślący zmuszony do jazdy wśród pijanych-nieoświetlonych, wąskimi-dziurawymi, bez chodników i poboczy ............ itd jeździ z prędkością uniemożliwiającą zatrzymanie czy ominięcie tego-co-ku.wa-nie-powinno-tam-się-znaleźć? "Pewnie ci wstretni egoisci, co wiedza, ze "co sie polepszy to sie popieprzy", a za naszej kandencji nic nie robmy, przyjda nastepni tez nic nie zrobia, potem nastepni.. Obecnie myslacy nad tym juz nie beda zyli." Skoro wybieramy egoistów i z własnego egoizmu nie chce nam się ich rozliczać, to zgadzajmy się na drastyczne ograniczanie prędkości aż do poziomu absurdu jaki funduje nam monopolista PKP - 5 km/godz.! Dochodzi do tego, że musi umieszczać w wagonach napisy "Zbieranie grzybów w czasie jazdy zabronione"! Nie ma pieniędzy na remonty i budowy i nie ma pomysłu, jak je zdobyć to jeździjmy grzecznie 40/h. Albo zabijajmy się dalej... Mejson PS: Na szczęście coraz więcej dróg się remontuje i nie dziwią napisy, że budowa finansowana jest z funduszów Unii Europejskiej. Może ktoś z urzędników jednak nauczył się myśleć? Potem przyjdzie kolej na nas. Temat: Dziura w opłacie paliwowej Ale o co chodzi?! To chyba dobrze ze benzyna stanieje i chociaz przez chwile uda sie ominac jeden z kolejnych chorych podatkow (jakie autostrady; gdzie? w jakim kraju?!). Przeciez pieniadze z podatku drogowego (w benzynie) ida do budrzetu panstwa i sa przejadane przez biurokracje, kopalnie, huty, PKP, ..... . Czy nie mozna tego zrobic w normalny, logiczny sposob?! Jezeli podatek ma nazwe autostrady, drogi, no niech ze do k.... n... pieniadze plyna do osbnego funduszu z ktorego mozna wydawac TYLKO na drogi i autostrady!!!! To przeciez takie proste. Niech wtedy beda i winiety - zaplace jezeli bede wiedzial ze jakis biurokrata na gorze nie przenzaczy tych pieniedzy na inny cel (np. wybudowania sobie willi pod Warszawa!!!). Zobaczycie jak wtedy szybko zaczna powstawac drogi, do ktorych budowy potrzeba bedzie duzo pracownikow, bezrobocie spadnie, ludzie bede mieli pieniadze, zaczna wiecej kupowac, przez co firmy zaczna wiecej produkowac, zatrudnia wiejcej pracownikow, spadnie bezrobocie, place pujda w gore, poniewaz z powodu malego bezrobocia ciezko bedzie znalezc wykwalifikowanego pracownika, ludzie beda mieli wiecej pieniedzy z wiekszy plac, zaczna wiecej kupowac........ moze ktos na gorze pomysli i obnizy podatki, rozwali ZUS, wprowadzi podatek liniowy, ludzie beda mieli wiecej pieniedzy z powodu nizszego podatku, zaczna wiecej kupowac..... i tak sie to kreci. Czy tylko mi sie to takie proste wydaje - nie!!! Wiedza to juz w Estonii, Rosji, Slowacji..... polowa swiata to juz wie tylko my z uporem patrzymy na polegle w kryzysie socjalistyczne Niemcy z olbrzymimi podatkami jak na jakis wzorzec z pod Poraza.... ach rece opadaja.... niech ten narod jeszcze na samoobrone zaglosuje (przepraszam za male "s" ale uczciwosc nie pozwala napisac mi przez duze) jako ostatni gwozdz do trumny!!! Czego wszystkim zycze na ten nowy rok!!! TReneR Temat: Paris! Paris! Paris! Paris! No to byłem i wróciłem :) wczoraj nieco odsypiałem, bo kotwice w domu rzuciłem ok 3 nad ranem. marszruta była taka- wałbrzych- praga- paryż (i z powrotem) czwartek: W-CH- PRAGA (automobil) na dzień dobry radio zapodało obszerne informacje na temat udaremnionych zamachów na Heathrow. PKP! Następnie młody rzucił małego pawia (ale w małżowinka w porę zareagowała podstawiając niezawodne korytko na narzędzia Boba Budowniczego więc przebierać juniora nie było trzeba)potem było z górki, czesie przepisy naprawdę czynią cuda- jazda tam teraz to relaks. Wykiwałem czeskich drogowców którzy zrobili idiotyczny objazd przez jedną miejscowość. objazd jest oznaczony jako ogólny, dopiero na którejś kolejnej tablicy w dość enigmatyczny sposób zawarto informację że tyczy on pojazdów o masie powyżej 9t. przejazd przez miasteczko zajmuje 2 min, a objazd ok 30 min. wiem bo tydzień wcześnij dymałem tamtędy w obie strony i coś mi zaświtało w drodze powrotnej kiedy dogoniłem na szosie lawete z jachtem którą wyprzedzałem na autostradzie w okolicach Podiebradów. Potem wbiłem się w Pragę i nawet się nie zgubiłem (co nie jest takie proste). Dzięki rekonesansowi przeprowadzonemu tydzień wcześniej namierzyłem parking strzeżony o wiele tańszy niż ten lotniskowy (760 kc zamiast 2000 kc)położony rzut beretem od stacji metra Dejvicka skąd odchodzi shuttle na Ruzyne. RUZYNE wbrew obawom Londyńskie zamieszanie nie wpłynęło na sytuacje na terminalu północnym drugim (może dlatego że odprawiane są tam tylko loty do krajów Schengen) jedynym akcentem wzmożonej czujności było (jak się okazało w Paryżu) zniknięcie kłódeczek z walizek. Refleksja na marginesie- dlaczego stolica państwa 40 mln narodu aspirującego do roli przewodniej siły we wschodniej europie nie może mieć takiego lotniska jak stolica 10 mln narodu bez wygórowanych aspiracji? SKYeurope podstawiło nam (bez opóźnienia)swoje najnowsze cacuszko Boeinga 737-700 (funkiel nówka nie śmigany) i po 1,30 godziny byliśmy na Orly. Potem prosto do shuttla (ORLYBus) na placyk Danfert Roche...cośtam ("roszo" się wymawiało) Tam uprzejmy lokales zaprowadził nas do metra, pokazał gdzie kupić bilety i w który tunel się skierować. I tak oto w godzinę po wylądowaniu dotarliśmy do hotelu na Montmartre..... CDN (bo teraz musze popracować) Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 171 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||