Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • oprawy.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Wrocław do Kołobrzegu





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    PKS Wejherowo uruchomiło wakacyjny kurs z Karwii do Wrocławia wspólnie z POLBUS PKS Sp. z o.o. we Wrocławiu.Odjazd z Karwii o 21.00, przyjazd do Wrocławia 7.00.Z powrotem wyjazd 21.00, przyjazd 7.00.
    Znalazłem jeszcze kurs Kołobrzeg-Wrocław (obsługuje Kołobrzeg z Wrocławiem,też wakacyjny),Kłodzko - Kołobrzeg (wakacyjny, obsługuje tylko Kłodzko)a także Zamość-Puławy-Wrocław-Kłodzko.Na temat tego ostatniego dowiem się coś niecoś bo dopiero odkryłem go dziś będąc przypadkiem na dworcu PKS.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    W wakacje bedzie równiez kurs Wrocław-Karwia-Wrocław czy to moze oznaczać taką samom sytuację jak powyżej opisano????Jak już napisał Gallux, ten kurs był wykonywany wymiennie przez Polbus (Wrocław) i Wejherowo, więc możliwe.

    BTW, czy może wiesz, co jeszcze planuje PKS Wrocław w tym sezonie nowego i czy będą to kursy dzienne czy nocne? Ich dyrektor (chyba w infobusie zresztą) mówił, że planują aż 10 tras sezonowych (wymienił chyba Wisłę i Hrubieszów; to ostatnie mnie trochę dziwi, bo chyba jednak na Roztocze takiego ruchu turystycznego nie ma, ale może podpatrzyli Kłodzko - Tomaszów Lubelski i stąd ten pomysł). W zeszłym roku tych kursów było 4, wszystkie na wymianę - Pogorzelica (dzienny, z Gryficami; kierowca, z którym jechałem na Kołobrzeg - Wrocław twierdził, że tam podobno cały czas są komplety, a Gryfice jeździły na dwa wozy), Kołobrzeg (dzienny, z Kołobrzegiem), Giżycko (nocny, z Mrągowem) i właśnie Karwia. A mnie osobiście, jeśli chodzi o Wrocław, to tak się marzy przedłużenie do Szczecina kursu Wrocław - Słubice.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Connex Kołobrzeg w tym roku na okres wakacji zawiesił kursowanie na trasach:

    - Kołobrzeg- Wrocław (kursuje tylko POLBUS PKS Wrocław wyjazdy z Wrocławia w piatki i niedziele, powroty w soboty i poniedziałki)

    - Kołobrzeg- Kraków (nie wiem czy Kraków sam jeździ, czy również w tym roku owego kursu nie uruchomił)



    Temat: Rzeszów-Białystok i Rzeszów-Wrocław

    Na różnych galeriach zauważyłem że na tym drugim kursie Białystok często wystawia wozy z niższej półki, tj. Lidery, T120, czasem H10. Zresztą podobnie jak do Gdańska. Z wysokich często jeżdżą "staruszki" na podwoziach Volvo. CZyli PKS Białystok bardziej priorytetowo traktuje inne pośpiechy - Szczecin, Kołobrzeg, Wrocław, Zakopane...
    Białostockie linie do Rzeszowa czy Gdańska to raczej "kursy lokalne" w porównaniu ze Szczecinem, Kołobrzegiem, Wrocławiem, Zakopanem czy Zieloną Górą Także, stąd PKS Białystok na Rzeszów czy Gdańsk posyła znacznie gorszy tabor



    Temat: Rekordomania

    3 Najdłuższe kursy PKS w Polsce jakie znam to:
    Białystok - Wrocław (PKS Białystok)
    Olsztyn - Kraków (PKS Olsztyn)
    Tarnobrzeg - Gdańsk (PKS Tarnobrzeg)
    Rekordzistą był jeszcze kiedyś kurs sezonowy Suwałki - Kołobrzeg, ale niestety PKS Suwałki go zlikwidował

    W tej chwili rekordzistą jest codzienny, nocny kurs Zakopane - Ustka przez Kraków, Częstochowę, Łódź, Włocławek, Toruń, Chojnice, Słupsk obsługiwany na zmianę przez PKS Kraków oraz PKS Słupsk. 826 km w jedną stronę Czas jazdy w jedną stronę 14 godzin 45 minut. Chyba Whitestock - Breslau ma mniej kilometrów.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Mamy nowe przedsiębiorstwo wchodzące w kursy dalekobieżne - PKS Wołów uruchamia na wakacje linię nocną Wrocław - Kołobrzeg przez Wołów, Lubin, Gorzów Wielkopolski, Międzyzdroje, Pobierowo.

    PKS Warszawa uruchamia od 24 czerwca dzienny kurs do Łeby (wspominał już o tym Gallux) obsługiwany wymiennie ze Słupskiem przez Trójmiasto, Karwię, Dębki.

    Także PKS Warszawa uruchamia od 23/24 czerwca nocny kurs do Zakopanego (obsługiwany wymiennie z Zakopanem) przez Katowice, Żywiec, Suchą Beskidzką.

    Na dworcu PKS w Koszalinie wisi reklama zarówno kursu do Olsztyna (więc istotnie będzie on wykonywany wymiennie), jak i nowego kursu do Bielska-Białej.

    PKS Mława startuje od 25 czerwca z dziennym kursem Warszawa - Ustka przez Mławę, Działdowo, Iławę, Malbork, Kościerzynę, Łebę, Słupsk.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Myślę że moglibyśmy zrobić swoisty ranking najmniej wygodnych autobusów na trasach dalekobieżnych
    -Vario Łódź - Pogorzeelica(PKS Łódź) i Wrocław -Kołobrzeg(busiarz??)
    -Sprinter Kołobrzeg - Kraków (Master-Trans)
    -H9-21 Zakopane - Gryfice (PKS Gryfice)
    -Tramp Kołobrzeg - Łódź (VT Kołobrzeg)



    Temat: Dziwactwa

    Chyba pierwszy raz zetknąłem się z taborem busowym na dalekobieżnej linii PKS (na liniach lokalnych tu i ówdzie busy PKS się trafiają).A 'busowy' to jest na ile miejsc? Bo ja w zeszłym roku wozami na 16 pasażerów (18 miejsc) jechałem na trasach Kraków - Karwia (PKS Wejherowo, Merc) i Głogów - Kołobrzeg (PKS Głogów, Iveco Daily). A kieeeedyś to pamiętam 9-miejscowego Forda Transita na Białystok - Wrocław, coś mi się też kołacze na linii Warszawa - Ożarów Sandomierski (też sprzed kilku dobrych lat).



    Temat: Rzeszów-Białystok i Rzeszów-Wrocław
    Hehe dopiero teraz zauważyłem swój błąd... Nieuważnie przeczytałem temat i napisałem o kursie Białystok - Wrocław, zamiast o Białystok - Rzeszów. Na różnych galeriach zauważyłem że na tym drugim kursie Białystok często wystawia wozy z niższej półki, tj. Lidery, T120, czasem H10. Zresztą podobnie jak do Gdańska. Z wysokich często jeżdżą "staruszki" na podwoziach Volvo. CZyli PKS Białystok bardziej priorytetowo traktuje inne pośpiechy - Szczecin, Kołobrzeg, Wrocław, Zakopane...



    Temat: Kursy obsługiwane przez 2 kierowców
    PKS Białystok jeździ we dwóch kierowców na liniach do: Kołobrzegu (PKS Elbląg również na całej trasie w obu kierunkach), Szczecina (PKS Bydgoszcz również), Wrocławia (tu akurat nie na całej trasie), Zakopanego i Zielonej Góry. Natomiast kursy do Gdańska i Rzeszowa obsługuje prawdopodobnie jeden kierowca.



    Temat: trzy pytania
    W zeszłym roku co najmniej dwukrotnie zetknąłem się z przestrzeganiem numerów miejsc - a było to na trasach Łódź - Kołobrzeg (PPKS Kołobrzeg) i Pogorzelica - Wrocław (PKS Gryfice). Ale jeśli , jak to jest zazwyczaj, liczba miejsc w wozie wyraźnie przewyższa liczbę sprzedanych biletów, to nie ma sensu się przejmować numerami miejsc.



    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia

    Jak najbardziej,jeszcze były w dodatku jakieś krzyki między pasażerami,ale o co konkretnie chodziło - nie wiem. Zieloną Górę zrobiłbym z przyjemnością,ale miałem zaraz pociąg (i tak biegiem przez wiadukt na PKP ) Chciałem sfotografować autobus wracający z Wrocławia,ale miał conajmniej 30 min opóźnienia.

    kasol Białystok - Kołobrzeg to PKS Elbląg daje dwóch kierowców na tą trase??



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Koledzy,ale tu jest jakiś błąd w sztuce stawiać autobus obok zaadoptowanego dostawczaka?To nie ta kategoria!Widziałem wiele zabudów Sprintera i niestety zawsze brakowało miejsca na nogi...a mam tylko 180cm!!

    To co lepszy H9-21 albo peera z PKS Krasnik od Sprintera? NIe ośmieszaj się człowieku.
    Gdyby faktycznie H9-21 był lepszy to ludzie by nim chętnie jeździli, a fakty są takie że np. z Lublina do Krasnika Sprintery jeżdżą pełne, a PKSem po kilka osób.
    Można sobie teoretyzować co jest lepsze ale tak naprawdę decyduje pasażer. Na pewno jest grupa osób która kocha hadziewiony i stare peery ale jest to grupa zdecydowanie niszowa.


    Był jeszcze chyba busiarz jeżdżący z Kołobrzegu do Wrocławia. Też zwinął interes.
    Może jeżdżą tylko w wakacje


    Całe szczęście że średnio tylko raz na rok muszę tym jeździć.

    A kto powiedział że musisz? Jak ci niewygodnie w Sprinterze to wynajmij sobie hadziewionę z PKSu.



    Temat: Rekordomania
    Odświeżam temat aby przedstawić aktualne rekordy na szczeblu województwa Wielkopolskiego. Zachęcam również innych do przedstawiania danych ze swoich rejonów.

    PKS Konin Łeba – Katowice (754 KM, kurs jednostronny)
    PKS Ostrów Wielkopolski Bielsko Biała – Kołobrzeg (714 KM, nie wiem czy kursuje, przynajmniej widnieje na stronie http://www.autobusowyrozkladjazdy.pl/)
    PKS Turek Wrocław – Łeba (604 KM)
    PKS Poznań Łódź – Pobierowo (544 KM)
    PKS Piła Jelenia Góra (353 KM)
    PKS Gniezno Sarbinowo (278 KM)
    PKS Kalisz Zielona Góra (240 KM)
    PKS Leszno Jelenia Góra (213 KM)
    PKS Koło Poznań (166 KM)



    Temat: PKP, PKS i wakacje
    Sorki, na grupe tez miało dotrzec :)

     

     To akurat nie tak - ten kurs to był pomysł PKS Warszawa, nie wiem,
    czy sami zaproponowali Kłodzku jeżdżenie na wymianę, czy też Kłodzko
     chciało się dołączyć, w każdym razie jeżdżą obie firmy. I kurs ruszył
     rewelayjnie, jak chodzi o frekwencję. Aha, ma to być kurs całoroczny,
    a nie sezonowy.

    No prosze, tego sie po stolicy najmniej spodziewałem :)

     Możesz podać szczegóły? Bo ja znam jeden sezonowy kurs, czyli Kłodzko
     - Kołobrzeg, od paru lat przez Kłodzko uruchamiany. Z tym, że kłodzki
     PKS, jeśli chce wchodzić w dalekobieżne, to mógłby spróbować się
     szarpnąć na trochę lepszy tabor.
     
    Faktycznie, mogłem się troszeczke zagolopować w związku z tym ze
    mieszkam niestety juz pare latek we Wrocławiu i mogłem pomieszać kursy
    do Kłodzka i Wrocławia.

      W zeszłym roku korzystałem dokładnie z tego kursu PKS Klodzko, z
    Kołobrzego do Wrocławia, w ostanich dniach jego kursowania ( połowa
    wrzesnia. Frekwncja ok 30% w obu kierunkach (w poznaniu spotykały sie
    przeciwległe kursy. Co do taboru, jak najbardziej przydałby się
    nowocześniejszy...
    Pozdrawiam
    Fakir





    Temat: Wrocław - Rewal
    witam,


     Jak dojechac najlepiej z Wrocławia do Rewala?(ale nie samochodem) Najpierw
     pociagiem a potem PKS`em,tylko gdzie sie przesiasc?


    Z Niechorza są autobusy bezpośrednio do Wrocławia (55 zł). Przypuszczam, że
    w drugą stronę też to działa.
    Z drugiej strony, jeżeli dojedziesz do Kołobrzegu to jest tam regularna
    komunikacja Kołobrzeg - Międzyzdroje. To samo ze Szczecina: Najpierw na
    Kamień Pomorski / Dziwnów a potem na Kołobrzeg.





    Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009
    Moje kolejne uwagi . ,,Bolko" z Katowic do Kielc i dalej Lublina około g. 9 , to zdecydowanie za póżno . Z Katowic jak w obowiazującym r.j.winien jeżdzić łącznik do ,,Jadwigi" ( do Kielc).
    ,,Bolko" tak jak teraz przez Opole, Częstochowę . ,,Pogórzanin" zdecydowanie z i do Wrocławia !!! ,,Bieszczady" owszem , ale nie w takich godzinach ! Cały boży dzień w pociągu , a gdzie jeszcze dojazd do Ustrzyk , Wetliny itd . Mało kto nim pojedzie . Co innego w nocy , będzie full . Na rano ( przed południem ) w Zagórzu , można wówczas dostać się jeszcze wszędzie oraz zaliczyć jakąś trasę . Gdzie się podział nocny sezonowy , zawsze pełny , pociąg z Wrocławia do Ełku i Suwałk . Zauważam dość dziwną tendencję . Kolej szczyci się , że przybywa jej z każdym rokiem pasażerów. Natomiast ubywa pociągów. I co ciekawe na najbardziej obleganych trasach... PKS-y zacierają ręce .. Już jeżdzą np. z Krynicy do Wrocławia , Ustrzyk Grn. do Wrocławia , Hrubieszowa do Wrocławia , Zakopanego do Kołobrzegu , Zakopanego do Gdyni. Mógłbym jeszcze długo wymieniać .



    Temat: Długie trasy PKS


    ----- Original Message -----

    Sent: Tuesday, April 17, 2001 1:29 PM
    Subject: Długie trasy PKS

    Czy ktoś jest a stanie podać zestawienie długich (300 km lub więcej)
    tras PKS?


    Z Białegostoku
    Gdańsk, Bydgoszcz, Rzeszów, Wrocław, Lublin
    Z Suwałk
    Łódź, Gdańsk, Warszawa
    Z Lublina
    Zakopane ( 2 drogi) , Krynica Górska, Olsztyn, Katowice, Częstochowa,
    Białystok
    Z Chełma
    Katowice
    Z Warszawy
    Ustrzyki Dln., Rymanów Zdrój, Kudowa Zdrój, Zakopane, Krynica Górska,
    Krynica Morska, Suwałki, Słupsk, Gniezno, Inowrocław, Lubin, Szklarska
    Poręba, Rzeszów, Przemyśl, Gołdap, Szczawnica, Łeba, Grudziądz
    Z Łodzi
    Krosno ( przez Katowice) , Słupsk, Koszalin, Olsztyn, Suwałki, Rymanów
    Zdrój, Rzeszów, Krynica Górska, Gdynia, Świeradów Zdrój, Kudowa Zdrój

    Z Kielc
    Zielona Góra

    Z Katowic
    Zamość, Ustrzyki Dolne, Lublin, Chełm, Olsztyn, Konin, Włocławek, Turek,
    Tarnobrzeg, Iwonicz Zdrój, Krosno, Jasło

    Z Krakowa
    Zamość, Płock, Włocławek

    Z Wrocławia
    Krosno, Konin, Włocławek, Płock, Bydgoszcz, Białystok, Busko Zdrój, Rzeszów,
    Ostrowiec
    poza tym
    Łańcut - Cieszyn, Przemyśl - Bielsko-Biała, Stalowa Wola - Zakopane p.
    Kraków, Mielec - Kłodzko, Turek - Kołobrzeg, Gdańsk - Świnoujście, Gdańsk -
    Gorzów Wlkp., Zielona Góra - Koszalin, Płock - Kołobrzeg, Szczecin - Jelenia
    Góra,, Koszalin - Jelenia Góra, Karpacz - Zakopane, Sanok - Zakopane,
    Sanok - Częstochowa, Radom - Bydgoszcz

    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Jak to jest???


     Witam !
    Mam pytanie jak to jest że PKS-owi opłaca się jeździć autobusami na takich
    relacjach jak Lublin - Szczecin (widziałem reklamę na autobusie PKS
    Puławy),
    Sanok - Kołobrzeg ( w sezonie), Sanok albo Krosno - Wrocław, Kłodzko,
    Jelenia
    Góra i inne. A PKP niema takich połączeń???


    PKS nie musi płacić za dostęp do dróg od przejechanego kilometra, ani PKP
    Cargo za lokomotywę z maszynistą, ani PKP Energetyka za prąd.
    Nie musi zatrudniać kierownika pociagu i konduktora na dwie zmiany (bo na
    takich długich trasach drużyna konduktorska się zawsze zmienia)
    Jedynym kosztem PKS jest kierowca, paliwo i serwisowanie autobusu.

    Chyba odpowiedź jest wystarczająca...

    Pozdro
    Piottr





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    26.01.08.*Łomża DA*Volvo Noge Touring z PKS Elbląg*relacja Kołobrzeg-Białystok z godz. 20.00


    27.01.08.*Białystok DA*Scania Irizar Century #BI 58335*relacja Białystok-Kołobrzeg z godz. 20.00*frekwencja bardzo wysoka, ok. 95%*jeden z kierowców był trochę nieuprzejmy wobec pasażerów. Ja rozumiem, że 10 minut spóźnienia przy wjeździe do Łomży to nic ciekawego, ale to nie powód żeby od razu wyżywać się na pasażerach…


    27.01.08.*Łomża DA*Scania Irizar Century #BI 58335*relacja Białystok-Kołobrzeg*co ciekawe pomimo trudnych warunków pogodowych już w Łomży ta Scania minęła się z Volvo 7450, które wracało ze Szczecina, przeważnie mijają się trochę później W przypadku kursu Szczecin-Białystok 20 minutowe opóźnienie przy wyjeździe z Łomży to spory sukces

    Inny tabor z PKS Białystok:
    26.01.08.*Setra S315 #BI 0389C*relacja Białystok-Gdańsk z godz. 6.10
    26.01.08.*Volvo 7450 #BI 80782*relacja Białystok-Wrocław z godz. 6.50
    26.01.08.*Volvo 7450 #BI 19304*relacja Białystok-Szczecin z godz. 8.30



    Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009

    Ok, mój błąd tutaj to pewnie chodzi o Krakowianke o ile się nie myle, ale to nie zmienia faktu, że pociąg pośpieszny Katowice-Kołobrzeg przez Kluczbork, nawet w Styczniu tego roku miał dosyć dobrą frekwencje (najlepiej niech Reds to potwierdzi) dlatego powinnien być całoroczny.
    Mylisz się. Nie chodzi o Krakowiankę.

    Ok, dajmy na to ktoś z Kluczborka będzie chciał dostać się do Poznania jak na złość pociągiem pośpiesznym, ponieważ jest szybciej. To pierw będzie musiał dojechać kiblem do Wrocławia a tam przesiąść się na upragniony pośpieszny do Poznania. Faworyzujmy dalej linie Wrocławską...
    Bzdura. Jak będzie chciał dojechać do Poznania, to ma 2 pociągi pospieszne. Jak nie pasują mu godziny, to ma pociągi osobowe.


    Oczywiście, że ma Pan prawo, podziwiam Pana że wogóle ma chęci ogarnąć cały ten temat, ale to nie zmienia faktu, że dalej będe naciskał na bezpośredni pociąg, który połączy Kluczbork, TG i Bytom z Krakowem.
    Co nie zmienia faktu, że w tej chwili takiego pociągu nie uwzględnię.


    Całoroczny pociąg Kołobrzeg - Katowice - Kraków w postaci "Krakowianki" to nie jest żadne rozwiązanie problemu. Pasażer z Ostrowa Wielkopolskiego (Kalisza), Kępna czy Kluczborka, wybierze samochód lub PKS, zamiast żmudnych przesiadek we Wrocławiu lub Poznaniu.
    PKP to nie PKS czy bus żeby zapewniał bezpośrednie połączenia z każdego miejsca w każde (za PMK ). Pasażerowie powinni się liczyć z przesiadkami, które znacząco zwiększają siatkę dostępnych połączeń.



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Jeśli trasa nie jest dłuższa niż godzinka, ewentualnie półtorej (nawet i dwie wytrzymam), to PR110D lub Lux mi nie przeszkadza, ale wybaczcie - z Konina do Łeby i to jeszcze przez Toruń, Grudziądz, Gdańsk nie chciałbym takim czymś jechać. Rozumiem, że czasem dany PKS ma kłopoty taborowe i nie ma wyboru, musi jechać PR lub H10. Ale takich co notorycznie wystawiają te autobusy na trasy biegnące przez pół Polski staram się unikać. Mam w końcu wybór, mogę skorzystać albo z innego przedsiębiorstwa, albo z PKP. Więc nie widzę sensu aby się spierać, skoro Kraśnik wystawia złom, to po co się katować - są busy (jak kto woli), są zapewne inne PKSy i jest kolej.

    Co do nieplanowanych postojów, szczerze mówiąc, jeszcze się z tym nie spotkałem, a trochę tras objechałem. Zazwyczaj autobusy jedynie dłużej stały na dworcach, jak np. była kolejka do toalety czy jakiegoś bufetu.
    Wiem, też że niektóre kursy mają postoje (ale ujęte w rozkładzie) na stacjach benzynowych czy w zajazdach. Tak jest np. z Płock - Jelenia Góra, obsługiwanym przez PKS Gostynin - gdzieś w okolicach Wrocławia robi sobie godzinną przerwę na posiłek dla kierowców. Podobnie sytuacja chyba wygląda z PKS Gryfice na kursie (Kołobrzeg) Świnoujście - Warszawa.



    Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
    PKP IC straszy, że nie uruchomi pociągów sezonowych.
    To tak jak dziecko, że na złość mamie odmrozi sobie ręce....
    Taki np. PKS już zaciera ręce. Oni się o to wręcz modlą....!!!
    Sprawdźcie choćby taki rozkład PKS-ów z Zakopanego:
    http://www.e-podroznik.pl/public/timeTableSearcherResults.do?cityName=zakowo&stopId=9965
    W sezonie można stamtąd dojechać PKS-em choćby do Gdyni, Gryfic, Gorzowa, Kołobrzegu, Łeby, Pobierowa, Ustki itd.
    O Wrocławiu, Warszawie, Łodzi czy Katowicach nawet nie wspominam!



    Temat: Jakich polączeń dalekobieżnych brakuje?
    Dwóm PKSom podsuwałem już pomysł utworzenia nocnego pospiesznego Zakopane - Poznań przez Wadowice, Oświęcim, Gliwice, Strzlece Op., Opole, Brzeg, Wrocław. Trzeba by jeździć na zmiane z PKSem Poznań zeby mieć pewność wjazdu na dworzec w Poznaniu oraz wtedy tańsze byłyby koszty uruchomienia linii. Swoją propozycję motywuję też b. dobrą frekwencją w kursach Wadowice - Jelenia G. oraz Zakopane - Jelenia Góra. Niestety nikt się za to nie bierze.
    Otworzyłbym również sezonowe (a może zrobić całoroczne??) nocne pospieszne Kraków - Świnoujście przez Katowice, Ostrów Wlkp., Poznań, Gorzów Wlkp., Szczecin oraz Kraków - Kołobrzeg przez Katowice, Ostrów Wlkp., Poznań, Piłę. Tutaj liczyłbym na dotychczasowych klientów kolei - myślę, że dość szybko chwyciłyby te połączenia. Jeżeli któryś PKS nie wpuścił by na dworzec autobusowy to nie należy się przejmowac tylko dogadać się np. z miejscowym MZK i stawać na przystanku KM (tak jak zrobił PKS Olsztyn po nie wpuszczeniu na d.a. w Kielcach).
    Pozdrawiam



    Temat: Jak to jest???
    Witam,
    TLK 2810 Gałczyński
    jedno, ale jest....


      Witam !
    Mam pytanie jak to jest że PKS-owi opłaca się jeździć autobusami na takich
    relacjach jak Lublin - Szczecin (widziałem reklamę na autobusie PKS Puławy),
    Sanok - Kołobrzeg ( w sezonie), Sanok albo Krosno - Wrocław, Kłodzko, Jelenia
    Góra i inne. A PKP niema takich połączeń???
    Moim zdaniem podróż na takich odcinkach pociągiem jest wygodniejsza.
    Pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    CB radio i krótkofalówki PMR 446
    Sulejówek Wesoła Stara Miłosna
    http://radioamator.elektroda.net





    Temat: Jak to jest???

      Witam !
    Mam pytanie jak to jest że PKS-owi opłaca się jeździć autobusami na takich
    relacjach jak Lublin - Szczecin (widziałem reklamę na autobusie PKS Puławy),
    Sanok - Kołobrzeg ( w sezonie), Sanok albo Krosno - Wrocław, Kłodzko, Jelenia
    Góra i inne. A PKP niema takich połączeń???
    Moim zdaniem podróż na takich odcinkach pociągiem jest wygodniejsza.
    Pozdrawiam





    Temat: Jak na PKP "niedasie" to w PKS "dasie"


    raz kolejny zawyć z rozpaczy i z rezygnacją opuścić ręce. Czy na PKP będzie
    jeszcze kiedyś lepiej? Ja chcę pociąg Lublin-Kudowa!!!


    a Lublin - Szczecin przez Radom - Łódź ?
    a Kielce - Zagórz ?
    a Kielce - Kołobrzeg przez Toruń ?
    a Łódź - Zagórz przez Skarżysko ?
    a Kielce - Wrocław ?

    długo wymieniać...

    PKS Kielce ma w ofercie kursy do Władysławowa i Świnoujścia... i wcale
    nie taniej... ale gumobusem tyle godzin... już lepiej stać w Śłonecznym





    Temat: Na jakiej zasadzie kierowcy w PKS są przydzielani do wozu?

    Masz małe szanse PKS Białystok wysokie pokłady puszcza tylko na "dłuższe" kursy dalekobieżne do: Kołobrzegu, Szczecina, Wrocławia, Zakopanego czy Zielonej Góry. Natomiast na tych "krótszych" kursach do: Gdańska, Lublina, Olsztyna, Rzeszowa czy Warszawy przeważnie śmiga coś gorszego typu Autosan, Jelcz, Solbus, czasami trafi się Setra S215. Taka jest reguła aczkolwiek zdarzają się wyjątki.

    Czyli tym wyjątkiem był właśnie ostatni Wtorek. Zawsze widziałem na tej trasie Autosana a tu przyjeżdża Travego



    Temat: Na jakiej zasadzie kierowcy w PKS są przydzielani do wozu?
    Masz małe szanse PKS Białystok wysokie pokłady puszcza tylko na "dłuższe" kursy dalekobieżne do: Kołobrzegu, Szczecina, Wrocławia, Zakopanego czy Zielonej Góry. Natomiast na tych "krótszych" kursach do: Gdańska, Lublina, Olsztyna, Rzeszowa czy Warszawy przeważnie śmiga coś gorszego typu Autosan, Jelcz, Solbus, czasami trafi się Setra S215. Taka jest reguła aczkolwiek zdarzają się wyjątki.



    Temat: Komfort Bus

    PODRÓŻUJ Z KOMFORTBUSEM

    Szanowni Państwo

    Wygoda pasażerów i komfortowe warunki podróży to podstawa naszej działalności, oferujemy wysoki komfort za korzystną cenę, nasi kierowcy to wysokiej klasy profesjonaliści z dużym doświadczeniem zawodowym gwarantujący bezpieczeństwo pasażerów, dlatego też zachęcamy do korzystania z prowadzonej przez naszą firmę komunikacji dalekobieżnej KOMFORTBUS.

    W chwili obecnej obsługujemy linie do: Warszawy, Kołobrzegu, Szczecina, Białegostoku, Poznania, Wrocławia, Elbląga, Koszalina, Zielonej Góry (od 15.09).
    (...)

    Nowe połączenie Bydgoszcz – Gniezno – Poznań - Zielona Góra.

    Z przyjemnością informujemy, iż od dnia 15.09.2008 r. poszerzona zostanie komunikacja prowadzona w ramach KOMFORTBUS o połączenie BYDGOSZCZ – ZIELONA GÓRA – BYDGOSZCZ.
    Wyjazd autobusu z dworca autobusowego w kierunku Zielonej Góry o godzinie 17:20 – Żnin (18:25) – Gniezno (19:10) – Poznań (20:35) – Sulechów (22:25) – Zielona Góra (22:50), natomiast powrót z Zielonej Góry do Bydgoszczy o godzinie 10:30 – Sulechów (11:10) – Poznań (13:35) – Gniezno (14:30) – Żnin (15:15) – Bydgoszcz (16:05).
    Komunikacja obsługiwana będzie pojazdami o wysokim standardzie podróży.
    Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług.


    Źródło: PKS Bydgoszcz



    Temat: Doprowadzajacy

    PKS Białystok - kursy Białystok - Wrocław i Białystok - Szczecin z obsadą dwuosobową na całej trasie; podejrzewam, że Zielona Góra i Zakopane też obsługiwane w ten sposób.

    Zakopane na 100 %. Jeszcze dodalbym do tego spisu Kolobrzeg - Bialystok - tez obsada dwuosobowa, zarowno ze strony PKS Elblag jak i PKS Bialystok



    Temat: Jak to jest???


    Mam pytanie jak to jest że PKS-owi opłaca się jeździć autobusami na takich
    relacjach jak Lublin - Szczecin (widziałem reklamę na autobusie PKS Puławy),
    Sanok - Kołobrzeg ( w sezonie), Sanok albo Krosno - Wrocław, Kłodzko, Jelenia
    Góra i inne. A PKP niema takich połączeń???
    Moim zdaniem podróż na takich odcinkach pociągiem jest wygodniejsza.


    Ano dzieje się tak dlatego, że PKP na wożeniu ludzi nie zarabia. To po co
    ich przyciągać swoją ofertą?





    Temat: Rekordomania
    PRZEWOŹNICY PRYWATNI-NAJDŁUŻSZE POŁĄCZENIA

    1*Kołobrzeg – Kraków*przez Koszalin, Piłę, Poznań, Kalisz, Katowice*704km*Nawara Travel, Przewozy osobowe s.c.
    2*Warszawa – Szklarska Poręba*przez Piotrków Tryb., Wieluń, Kępno, Wrocław, Legnicę, Jelenią Górę*522km*Polskie Linie Autokarowe*czasowo zawieszony
    3*Lublin – Gdańsk*przez Warszawę*500km*PUH ‼KEWIN” S.C. Siedliszcze
    4*Lublin – Wrocław*Puławy, Radom, Opoczno, Piotrków Tryb., Bełchatów, Wieluń, Kępno, Syców, Oleśnicę*430km*EXPRESSBUS*2 kursy
    5*Przemyśl – Łódź*przez Jarosław, Przeworsk, Rzeszów*410km*MZ Bus

    Dosyć ubogo się prezentuje ta lista w porównaniu z PKS-ami Chociaż z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego, że może być ona niekompletna Dlatego, jeśli znacie jakieś kursy busiarskie powyżej 400km to piszcie



    Temat: Jak to jest???


    Witam !
    Mam pytanie jak to jest że PKS-owi opłaca się jeździć autobusami na takich
    relacjach jak Lublin - Szczecin (widziałem reklamę na autobusie PKS Puławy),
    Sanok - Kołobrzeg ( w sezonie), Sanok albo Krosno - Wrocław, Kłodzko, Jelenia
    Góra i inne. A PKP niema takich połączeń???
    Moim zdaniem podróż na takich odcinkach pociągiem jest wygodniejsza.


    No jakby PKP uruchomiło autobusy szynowe w takich relacjach, to może
    i nawet wyszliby na swoje... ;) Tak zdroworozsądkowo patrząc - nie
    widzisz różnicy pomiędzy uruchamianiem raz dziennie autobusu z
    kierowcą zabierającego max 50 osób, a pociągu obliczonego na
    400-500 osób i angażującego mnóstwo dodatkowych pracowników i
    roboty po drodze? To nie jest takie hop-siup.

    Pac





    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    W Jeleniaj Górze na dworcu PKS mozna spotkac autobusy nastepujących przewoźników(PKS-y)
    Bolesławiec, Zgorzelec, Kamienna Góra, Kłodzko, Legnica, Głogów, Świdnica, Wrocław, Wołów, Wałbrzych, Brzeg, Zielona Góra, Nowa Sól, Piła, Leszno, Bielsko Biała, Wadowice, Zakopane, Warszawa, Turek, Sieradz, Słupsk, Gostynin, Poznzń, Szczecin, Kołobrzeg, Kamień Pomorski



    Temat: Ścinawa preferuje busy


    Kolejne miasto zapatrzyło się w turkmeński model komunikacji.
    Na Oficjalnym Portalu Internrtowym Miasta Ścinawy nie sposób łatwo znaleźć
    informacji o połączeniach ze światem, jeśli w ogóle są. Za to w głównym
    menu
    mamy solidnego linka "Rozkład jazdy busów".

    http://www.scinawa.com.pl/content.php?cms_id=50&lang=pl

    Tak więc widać z jakich wzorów czerpie burmistrz. Gratulujemy otwarcia na
    świat.
    pzdr
    ws


    Tak, tylko trzeba pamiętac, że Ścinawa jest mocno związana z Lubinem. Tam
    dojeżdża wiele osób do pracy i do szkół, czy nawet do marketów. Niestety ze
    Ścinawy do Lubina nie da sie dojechać PKP. Przez Lubin Górniczy pociągi
    pasażerskie już nie kursują- oprócz jednej pary pociągów sezonowych i to w
    nocy relacji Bielsko Biała Gł.-Kołobrzeg. Nawet gdy jeździły pociągi przez
    Lubin, to aby się do niego dostać koleją, należało jechać do Rudnej i tam
    się przesiąść. Przy obowiązujących wówczas rozkładach i tak to nic nie
    dawało, bo pociągi były rzadko ze sobą skomunikowane, poza tym taka trasa
    była o wiele dłuzsza niż drogą. Tak więc cała komunikacja z Lubinem opierała
    się zarówno na autobusach PKS jak i prywatnych busach.
    Owszem część ludzi ze Ścinawy dojeżdża też pociągami do Wrocławia, ale tam
    już jest dalej (59 km). Połączenie z roku na rok jest coraz gorsze i do tego
    coraz dłużej się jedzie.

    Pozdrawiam!
    Adam B.





    Temat: Turystyczny M11?


    Kiedys do Opola dojezdzal z Jelenie Gory PKS w postaci
    | 2-drzwiowego L11 z siedzeniami chyba od Autosana H9.

    To jest wogole ciekawa sprawa, oni tam tego maja na peczki,
     tylko myslalem, ze wysylaja to tylko na krotkie, lokalne trasy
     (Karpacz, Szklarska). Zdziwiony bylem, jak widzialem go na
     pospiechu Jelenia G. - Zgorzelec, a Ty piszesz o Opolu, wow!


    We Wrocławiu L11 zdarzają się na liniach nocnych i czasem na jakichś
    mniej obciążonych w dzień. Na Pomorzu Środkowym parę takich jelczy jeździ
    w barwach PPKS Kołobrzeg. Wszystkie wersja z drzwiami na początku i na
    końcu.

    Grzexs





    Temat: Góry Złote i trochę Bialskich


    Przewoźnik: PKS W KŁODZKU S.A. / Kurs nr 00016
    w kursuje w okresie od 22 czerwca do 28 września
    Ex kurs ekspresowy
    Przystanek Przyjazd Odjazd
    KOŁOBRZEG 18:30
    KOSZALIN 19:25 19:25
    SZCZECINEK 20:46 20:46
    PIŁA 22:13 22:13
    OBORNIKI 23:40 23:40
    POZNAŃ 00:20 00:45
    KOŚCIAN 01:35 01:35
    LESZNO 02:05 02:05
    RAWICZ 02:45 02:45
    TRZEBNICA 03:25 03:25
    WROCŁAW 03:55 03:55
    ŚWIDNICA 04:50 04:50
    DZIERŻONIÓW 05:15 05:15
    ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE 05:40 05:40
    KŁODZKO 06:05


    Jeśli chodzi o trasę narciarską, to nie mam doświadczenia i trudno mi ocenić jak to będzie wyglądać zimą. Takich bardzo stromych podejść i zjazdów to tam nie ma, ale z Czernicy do Bielic żółtym szlakiem jest za wąsko i stromo. Chyba lepiej w tamte strony wybrać się czerwonym szlakiem rowerowym aż do duktu nad spławami i dalej tym duktem. Zielonym z Bielic przez Kowadło do Lądka chyba dałoby się przejść, jeśli spadnie powyżej metra śniegu.

    Zdjęć z kina nie mam, ale specjalnie dla Ciebie Walter mogę coś pożyczyć z innej strony i z innego filmu.




    Temat: Problem Obornik z dojazdem do/z Krakowa

    W Kołobrzegu też nie trzeba lecieć jak wariat do autobusu, bo przystanek PKS jest niedaleko dworca.
    Tylko w tym wypadku kolej wraz z armatorem współpracują co poprzednie lata pokazywały - z korzyścią dla jednych jak i dla drugich.

    To lepiej już wymyślić jakieś rozwiązanie, które byłoby korzystne i dla mieszkańców Obornik Śl. i Żmigrodu chcących wsiąść w Krakowie po 17:00 do bezpośredniego pociągu powrotnego, aby wrócić przed północą lub powiedzmy 5-10 minut po północy
    Masz przesiadkę - wyjeżdżasz 13 minut przed 17 i jesteś elegancko przed 24 pod pościelą w domu. I przez cały rok, a nie w wakacje. Weź pod uwagę, że czas przejazd pociągów jest jakoś ustalony i szybciej się nie da.

    Ale trzeba zrobić to tak, żeby żadna strona nie była poszkodowana. Spróbuj coś wymyślić, zaoferować jakieś zmiany w kursowania pociągach albo coś w tym stylu.
    Moje miłośnicze dłubanie w rozkładzie do niczego nie zobowiązuje. Ale pocieszę Cię - znając życie od grudnia dawna TLK będzie stawać jak każdy marny pośpiech dzięki czemu ty sobie wysiądziesz w Obornikach, a pozostali będą się męczyli jadąc do Świnoujścia dodatkowe 30-40 min. Ot taka sprawiedliwość. Tylko nie zdziw się jak i osobówek rano do Wrocławia będzie mniej.



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Wszystko zatem staje się jasne !
    Czekają nas niedługo kolejne cięcia. A z Wrocławia nad morze do Gdyni , pojedziemy 2 może 3 pociągami w zestawieniu , jak w ostatni dlugi weekend ,,Pomorzanin" tj. 1 x A i 3 x B . Perspektywy niezłe .
    Przestaję się też dziwić , że np.taki PKS Zakopane jeżdzi do Ustki , Słupska, Gdyni , Kolobrzegu ...
    Ale skoro PKP PR ma klientów w ,, głębokim poważaniu"...



    Temat: Zapomniane miasta/niedoceniane miasta. Gdzie brakuje PKP IC?
    Trzeba przyznać wszystkim przewożnikom brak zainteresowania wieloma regionami w Polsce, które posiadają ogromny potencjał. Np. ktoś chce się dostać z Radomia do Łodzi, wie, że od Radomia odchodzi trasa w linii prostej do Łodzi, ale gdy się dowiaduje, ze nic na niej nie jeździ i zmuszony jest do przesiadki w Warszawie i straty czasu, wybiera po prostu PKS. Ja wyznaję zasadę, że pociąg jest w stanie na siebie zarobić jedynie wtedy gdy jego trasa obejmuje dużym zasięgiem teren Polski. Wprowadzenie takich pociągów jak TLK Lublin-Radom-Lódź-Kutno-Poznań-Szczecin, TLK Przemyśl-Kraków-CMK-Łódź-Bydgoszcz-Kołobrzeg, TLK Wrocław-Poznań-Toruń-Olsztyn-Ełk-Białystok czy też TLK Zielona Góra-Poznań-Toruń-Olsztyn-Ełk dałoby niesamowicie korzystne efekty. Ale tak naprawdę nasze spostrzeżenia nie zostaną zauważone i PIC będzie nadal pchało nowe pociągi na sprawdzone przez niego trasy!!!



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Jeśli chodzi o PKS Białystok - to na dalekobieżnych kursach do Kołobrzegu, Szczecina, Wrocławia, Zakopanego i Zielonej Góry przewoźnik nie spada nigdy poniżej pewnego poziomu. Tzn. na tych trasach nigdy nie zobaczymy np. Autosana czy Jelcza, ale już na innych pośpiechach np. do Gdańska, Olsztyna czy Warszawy jest różnie.



    Temat: Kursy wznowione :)
    Nie wiem czy to własciwy wątek - jeśli nie to prosze admina o przeniesienie we właściwe miejsce.
    Na stronie PKS Katowice pojawiła sie informacja o kursach wakacyjnych:

    Informujemy, że od dnia 22.06.2008 obowiązuje nowy rozkład jazdy.
    W sezonie letnim zostaną uruchomione m.in. kursy:
    Bielsko - Darłówko 12.06 - 28.09.2008
    Bielsko - Łeba 27.06 - 30.09.2008
    Kraków - Krynica Morska 21.06 - 31.08.2008
    Cieszyn - Ustka 21.06 - 31.08.2008
    Cieszyn - Kołobrzeg 20.06 - 31.08.2008
    Wrocław - Ustrzyki Górne 01.07 - 31.08.2008
    Katowice - Mrzeżyno 21.06 - 30.08.2008
    Krynica Zdrój - Mielno 22.06 - 31.08.2008



    Temat: Skład Karmazyna do Kamienia Pomorskiego - skandal?

    No i dba. Szczeciński ZPR ma dbać o klienta ze swojego regionu. I dba. Jaki mają biznes dbać o podróżnego z zakładu na drugim końcu Polski?


    A ma. Przyjadą pasażerowie z takiej Zielonej Góry, Nowej Soli, czy nawet Głogowa, i będą korzystać z innych pociągów szczecińskiego ZPR (np Karmazyn jest skomunikowany w Goleniowie z osobowym do Kołobrzegu)


    A co ty zrobiłeś w celu aby ta sytuacja się zmieniła?


    Zrobiłem, to co mogłem - napisałem skargę, do Szczecińskiego ZPR i UMWZ.


    Takowy klient wybierze pociąg pospieszny, który będzie znacznie szybciej w Szczecinie niż ten klimatyzowany autobus PKS-u.


    A no prawda, wybierze... Oczywiście jeśli takowy ma, bo wątpię, czy mieszkaniec Głogowa, Nowej Soli, Zielonej Góry ma pociąg pospieszny do Szczecina. Tak samo mieszkaniec Kostrzyna, Chojnej, Rzepina nie ma pospiesznego do Wrocławia.



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Czy Polbus PKS Wrocław nie ma w ogóle żadnych ulg? Nawet na kursy pospieszne?
    Na pewno w sezonowym Wrocław - Kołobrzeg była ulga dla studentów do 26 lat (chyba 20%).



    Temat: Rekordomania
    3 Najdłuższe kursy PKS w Polsce jakie znam to:
    Białystok - Wrocław (PKS Białystok)
    Olsztyn - Kraków (PKS Olsztyn)
    Tarnobrzeg - Gdańsk (PKS Tarnobrzeg)
    Rekordzistą był jeszcze kiedyś kurs sezonowy Suwałki - Kołobrzeg, ale niestety PKS Suwałki go zlikwidował



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    zresztą Wrocław ma nocne połączenie z Kołobrzegiem (w sezonie).

    Nie tylko nocne, od piatku do poniedziałku także rano wyjazd o 6.30 (w sezonie)obsługa: PKS Wrocław, PPKS Kołobrzeg



    Temat: wroclaw-koszalin
    Wrocławski PKS (nie wiem, jak się w tej chwili nazywa) ma linię Wrocław - Kołobrzeg p. Koszalin. Najlepiej dowiedz się u nich o możliwości.



    Temat: Ulgi Handlowe PKS
    W autobusach PKS Zakopane można znalezc ulotki, ktore informują o zniżkach w wyskości 30% dla uczniów, studentów oraz seniorów od 65 lat na autobusy odjeżdzające z tamtejszego dworca. Są to kursy do : Jeleniej Góry, Łodzi, Puław, Wałbrzycha, Wrocławia, Krynicy Morskiej i Kołobrzegu.



    Temat: Słabe autobusy na trasach dalekobieznych w PKS

    Główny bohater tego tematu,czyli PKS Turek, dziś wysłał z Włocławka do Wrocławia H9, a wczoraj na tym kursie był H10-10 z 92 roku

    Chyba tą samą którą kiedyś jeździł do Kołobrzegu(H9)



    Temat: Malujemy????
    Też fajne malowanie ma MZA Warszawa, Connex Warszawa, Mobilis Mościska, PKS Grodzisk Mazowiecki, MPK Wrocław, MZK Słupsk, KM Kołobrzeg i KA Świnoujście



    Temat: Rekordomania
    Województwo Warmińsko-Mazurskie

    PKS Elbląg Kołobrzeg – Białystok (681 KM)
    PKS Mrągowo Giżycko – Kraków (665 KM)
    PKS Olsztyn kursy do Krakowa i Katowic (520 KM)
    PKS Bartoszyce Warszawa (298 KM)
    PKS Kętrzyn Węgorzewo – Gdańsk (284 KM)
    PKS Iława Warszawa (235 KM)
    PKS Ostróda Warszawa (234 KM)
    PKS Pisz Ruciane-Nida - Warszawa (228 KM)
    PKS Szczytno Krutyń – Warszawa oraz Szczytno - Gdańsk (225 KM)

    Województwo Pomorskie

    PKS Słupsk Łeba – Zakopane (871 KM)
    PKS Wejherowo Karwia – Zakopane (807 KM)
    PKS Bytów Łeba – Wrocław (512 KM)
    PKS Gdańsk Siemiatycze (442 KM)
    PKS Gdynia (obecnie Veolia) Świnoujście (346 KM)
    PKS Człuchów Szczecin (227 KM)
    PKS Chojnice Poznań (185 KM)
    PKS Tczew Olsztyn (158 KM)
    PKS Starogard Gdański Słupsk (149 KM)
    PKS Kwidzyn Krynica Morska (100 KM)
    SPKS Dzierzgoń Gdańsk (92 KM)

    Województwo Kujawsko-Pomorskie

    PKS Toruń (obecnie Veolia) Gdańsk - Sanok (776 KM)
    PKS Bydgoszcz Szczecin – Białystok (716 KM)
    PKS Brodnica Gdańsk – Warszawa (371 KM)
    PKS Włocławek Kraków (371 KM)
    NKA Kruszwica Inowrocław – Katowice (365 KM)
    PKS Lipno Gdańsk – Włocławek (245 KM, wariant jednostronny, do Gdańska jedzie z Lipna)
    PKS Inowrocław Warszawa (237 KM)
    PKS Grudziądz Poznań (207 KM)

    Województwo Zachodniopomorskie

    PKS Gryfice Pobierowo – Zakopane (918 KM)
    PKS Kołobrzeg (obecnie Veolia) Zakopane (842 KM)
    PKS Szczecinek Mielno – Krynica-Zdrój (817 KM)
    PKS Koszalin Mielno – Kraków (693 KM)
    PKS Szczecin Kielce (621 KM)
    PKS Kamień Pomorski Świnoujście – Łódź (574 KM)
    PKS Świdwin Łódź (411 KM)
    PKS Stargard Szczeciński Zielona Góra (237 KM)
    PKS Myślibórz Dębno – Poznań (177 KM)
    PKS Wałcz Piła - Szczecin (176 KM)



    Temat: konkurencja PKS
    Troche po Polsce pojeżdzilem wraz z zoną w czasie tegorocznego urlopu i...
    PKP przegralo na całej linii.

    1.
    Z Wrocławia do Pińczowa - silą rzeczy bezpośrednio jest tylko PKS - a
    kombinacja typu PKP do Kielc i dalej bus jest czasowo i kosztowo
    niekorzystna.

    2 Kielce - Siedlce
    Tu wybrałem PKP - możliwośc przejazdu są conajmniej dwie - przez
    Warszawę lub Luków. Wybraliśmy tę pierwszą - ze względu na szybszy
    przejazd pośpiechami
    W pociągu relacji Zakopane - Olsztyn tłok. Wchodzimy do ostatniego
    wagonu bo są największe luzy na korytarzu. Mamy pecha, wszystkie
    PRZEDZIAŁY są zrezerwowane i zajęte przez kolonie. BARDZO WAZNY MLODY
    WYCHOWAWCA od razy chce nas wywalic z korytarza - w tak chamski sposób
    ze szkoda mówic... Na moją uwage ze zarezerwowane są przedziały a nie
    wagon i mamu zamaru sie stąd ruszyc,  leci z pyskiem do kierownika pociągu.
    I tu podziekowania dla kierownika pociągu. Nie tylko nie uwierzył w
    historyjki tamtego typa (o naszych niecnych, złodziejsko-awanturniczych
    zamiarach - tyle sie dowiedzielismy od kp), ale i poparl nasze
    stanowisko. W zwarzonych nieco humorach pojechaliśmy dalej.

    I tu cos czym PKS wygrywa Z PKP.
    W Warszawie kupilismy sobie bilety na PKS W-wa - Rewal, na konkretne
    miejsca, bez dopłaty za miejscówke, rezerwacje itp. za cale 51 zl sztuka.
    I dalej do Siedlec - spokojnie, bez przygód, z ochroną panów w mundurach
    szukających jakiegoś konkretnego pasażera. Przy oakzji popodziwialem
    sobie modernizacje tej trasy.
    3. Nad morze

    PKS W-wa - MIedzyzdroje (my tylko do Rewala)
    najtańsze połaczenie jaki znalazłem na tej trasie, a autobus lux jakby
    jechal na trase międzynarodową. Szybko, wygodnie, osobista klima i
    oświetlenie, postoje po drodze, w miare wyspany czlowiek bezpośrednio do
    ciera na miejsce.

    4 Rewal -Wrocław (ok 50-60zl)
    Ponieważ wiedzieliśmy kiedy będziemy wracać, już we Wrodcławiu kupiliśmy
    sobie bilety na powrót. Jak sie okazalo na miejscu tez można to zrobić,
    co prawda na innny kurs ale bilety są - i pewne miejsce.
    Autobus mniej luksusowy od tego z PKS Kołobrzeg, ale wygodny, miła
    obsługa, spokój, muzyczka z radia, szybki powrót.

    I chociaz sto razy wole jeżdzic pociągami to przy obecnych realiach u
    mnie PKP NIE MA SZANS
    firma w rozwoju zatrzymala sie na etapie lat 70-tych.
    FAkir





    Temat: Kursy przemienne
    Może jeszcze wymienimy kursy, które zmieniały obsługę? Była już mowa o Bielsko - Przemyśl, na pewno jeszcze takie:
    Warszawa - Zakopane - Warszawa, tu będzie sporo tego... kiedyś (chyba w 1979) jechałem kursem o 13:30 z Zakopanego obsługiwanym AFAIR przez Nowy Targ, na pewno jeździł też na tym kursie Grójec, chyba kiedyś także Warszawa.
    Z kolei na kursie jadącym o 8:30 z Zakopanego widziałem kiedyś autobus zakopiański, ale nie wiem, czy jeździł regularnie, czy tylko awaryjnie. Na pewno też w tym roku widziałem na tej trasie Volvo PKS Łódź, no ale ten to chyba był po prostu na testach.

    Dawny zakopiański kurs Ustrzyki D. - Zakopane został po likwidacji reaktywowany przez Sanok na skróconej trasie Sanok - Nowy Targ, a później przedłużony do Sanok - Zakopane.

    Jakieś zmiany były też na trasie Warszawa - Szczawnica (kiedyś jeździła Warszawa i Nowy Targ), no ale tu nie pamiętam szczegółów, choć mam jakąś hipotezę.

    Zakopane - Łódź (dawny, nie te wprowadzone w tym roku) był obsługiwany a to przez samą Łódż, a to przez Łódź i Zakopane, a to przez Łódź i Piotrków.

    Warszawa - Gołdap odjazd o 11:00 ze Stadionu był wg rozkładu 89/90 obsługiwany przez Garwolin, od co najmniej 1993 jeździ Warszawa.

    Kielce - Zielona G. Kiedyś tylko Kielce, obecnie razem z ZG.

    Dawny kurs Wadowice - Jelenia Góra (wadowicki) został przejęty przez JG i wydłużony do relacji JG - Kraków, a potem był stopniowo skracany: najpierw (wg rozkładów) JG - Bielsko, potem JG - Nysa, potem zdechł.

    Warszawa - głogów najpierw Warszawa i Głogów, potem chyba sama W-wa, potem zdechł; następnie reaktywowany przez Głogów w innych godzinach i z trochę inną trasą, potem wydłużony do relacji Warszawa - Lubin.

    Nowy Sacz - Nysa - czy tu czasem na początku nie jeździł sam Nowy Sącz?

    Siemiatycze - Gdańsk - kiedyś tylko Siemiatycze, obecnie razem z Gdańskiem.

    Jelenia Góra - Płock kiedyś JG i Płock, potem JG i Gostynin, obecnie tylko Gostynin (w krótkim okresie w relacji Karpacz - Płock).

    Koszalin - Olsztyn najpierw Koszalin i Olsztyn, potem sam Koszalin, potem zdechł.

    Biała P. - Gdańsk - a to sama Biała P., a to razem z Łosicami.

    Kołobrzeg - Wrocław najpierw sam Wrocław, potem razem z Kołbrzegiem.

    Co jeszcze?



    Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009

    Jakoś we "Wrocławianinie" nie było tłumów na trasie z Wrocławia do Jarocina/Wrześni. Szkoda publicznych pieniędzy. Podzielam zdanie Sempa, że 3 pary (4 w sezonie) całkowicie wyczerpują zapotrzebowanie na tej trasie.

    Nie dziwię się że tłumów nie było, jeśli robi się pociąg pod widzimisię przegranego przetargu w Kujawsko - Pomorskim. I tak "Wrocławianin" jeździł przez większość czasu objazdem w jedną stronę przez Kluczbork, w drugą przez Krotoszyn do tego jeszcze od Krotoszyna do Wrocławia jako osobowy. To raczej odstrasza pasażerów niż przyciąga. Dopiero pod koniec kursowania kiedy wrócił na swoją trasę frekwencja się podnosiła. Ale mi chodzi o łącznik do pociągu "Bachus" z Gdyni do Jeleniej Góry, który kursował jeszcze w rozkładzie 2003/2004. Pociąg cieszył się wysoką frekwencją (w okresach przedświątecznych ludzie tłoczyli się na korytarzu), a mimo zapotrzebowania pociąg zlikwidowano. Lepiej zrobić w PKP PR absurdalne połączenia typu Wrocław - Grudziądz, to tak jakby utworzono połączenie pospieszne Wrocław - Piła, i mieć pretensje że mało osób jeździ.

    A co do nocnego pociągu Kołobrzeg - Kluczbork - Katowice to dlaczego on nie jest całoroczny? Zapotrzebowanie jest, o czym świadczy wysoka frekwencja w styczniu, chyba że faworyzuje się linię z Poznania do Wrocławia. Całoroczny pociąg Kołobrzeg - Katowice - Kraków w postaci "Krakowianki" to nie jest żadne rozwiązanie problemu. Pasażer z Ostrowa Wielkopolskiego (Kalisza), Kępna czy Kluczborka, wybierze samochód lub PKS, zamiast żmudnych przesiadek we Wrocławiu lub Poznaniu. Dzięki takiemu postępowaniu PKP PR, powstaje pełno kursów pospiesznych PKS czy innych typu "Polski Expres", oraz moda na busy. Dla PKP PR każdy pociąg jest nierentowny, nawet kiedy jest dochodowy.



    Temat: Pociągi Inter Regio PKP PR

    Pociąg do Zakopanego to nie będzie raczej oferta dla Krakusów, lecz dla pasażerów z Dolnego i Górnego Śląska. Może właśnie o to chodzi, by nie tyle jeżdżono nim z Krakowa w góry, ale z Wrocławia, Opola, Gliwic czy Katowic...

    Nie sądzę, żeby pasażerów z tych miast było tak wielu, żeby nie było już miejsc w Krakowie. Jeśli prywatni przewoźnicy autobusowi jeżdżą od niedawna po 17 zł, to o 10 zł droższy i dłuzej jadący pociąg IR nie jest żadną konkurencją. Dotyczy to nawet studentów (autobusem 15 zł, pociągiem IR ze zniżką ok. 17 zł).
    Z Wrocławia to jako tako: 07:35 - 15:12 ale troche długo jak na EN57.
    z Katowic już mniej ciekawie bo przy późnym wyjeździe z Wrocławia, z Katowic jedzie o 10:18 , turyści raczej pojadą wcześniej.

    Czas jazdy wcale nie jest reweracyjny, z Katowic można wyjechać o 05:35 , przesiąść się na pozostałość Kasprowego i 20 minut dłużej tylko mimo zatrzymywania się na prawie każdej stacji a cena osobowa a nie IR. osobowy 5h:17min 25zł, IR 4h54min 33 zł. Można też osobowy + Ex za 26 zł.
    Można też stosować combosy np. PKS do Krakowa + Ex 21,50 (o ile prawdą jest informacja na "stronie" PKS Katowice, że dają teraz 50% zniżki na Katowice - Kraków.) Jeśli to prawda jest to obecnie najtańsze połączenie Katowice - Zakopane.
    Można też łączyć z busem: 25zł nie najgorsze dobre połączenie z godzinką ponad na drugie śniadanie w Krakowie;) całość 5h42 czyli tak sobie (samochodem można w 2h30min
    PKS Katowice - Zakopane kosztuje 30zł i jedzie 3h51min. (czyli taniej niż IR i godzinę szybciej).
    Mozna także pojechać autobusem Kołobrzeg - Zakopane (z Katowic 3:55 z Zakopanego 17:00), czas jazdy 3:15 do Zakopanego(!),3h30 z powrotem, lubi sie spóźnić ale ogólnie i tak szybko. Kursy obsługiwane przez Veolie Kołobrzeg(co drugi dzień chyba) 24zł - ale może ta cena jest już nieaktualna. Kursy obsługiwane przez PKS Zakopane 33zł.

    jeszcze powrót tego IR:
    Zakopane 14:41
    Kraków 18:06/18:09
    Katowice 19:43/19:48
    Wrocław 22:33.



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    Jako że w Krakowie trochę się pozmieniało, podaję aktualną listę przewoźników korzystających z Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie.

    PKS-y:
    woj. małopolskie: Gorlice, Limanowa, Kraków, Myślenice, Nowy Sącz,Oświęcim, Sucha Beskidzka (Beskidus), Nowy Targ, Tarnów, Wadowice, Zakopane oraz Olkusz (ale tego już niedługo nie będzie).
    woj. śląskie: Bielsko-Biała, Cieszyn, Częstochowa, Gliwice, Katowice, Myszków, Rybnik, Zawiercie, Żywiec.
    woj. podkarpackie: Dębica, Łańcut, Jasło, Krosno, Mielec, Sanok, Stalowa Wola, Tarnobrzeg
    woj. świętokrzyskie: Busko Zdrój, Kielce, Ostrowiec Świętokrzyski, Staszów, Starachowice, Końskie, Jędrzejów.
    woj. łódzkie: Bełchatów, Łódź, Sieradz, Tomaszów Mazowiecki, Wieluń.
    woj. mazowieckie: Ciechanów, Mława, Płock, Warszawa, Radom.
    woj. lubelskie: Biłgoraj, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość (oraz dawne PKS Hrubieszów, Tomaszów Lubelski i Włodawa - na stronie RDA figurują jeszcze jako oddzielne przedsiębiorstwa)
    woj. dolnośląskie: Jelenia Góra (PKS Tour), Dzierżoniów, Zgorzelec, Wrocław
    woj. opolskie: Nysa
    woj. lubuskie: Zielona Góra
    woj. wielkopolskie: Ostrów Wielkopolski
    woj. zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Gryfice, Koszalin
    woj. pomorskie: Słupsk, Wejherowo
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko-mazurskie: Olsztyn, Mrągowo.
    woj. kujawsko-pomorskie: Włocławek

    Przewoźnicy inni niż PKS korzystający z RDA (wg. kierunku, który obsługują):
    Warszawa, Łódź - Polski Express
    Zakopane, Nowy Sącz - Szwagropol, Trans Frej, Centrum
    Miechów i okolice - Mini Bus, Gryf Bus, Stefan
    Rabka i okolice - Mitrans Bus
    Jabłonka - Orawa
    Katowice - Uni Bus
    Rybnik - E. Grabowski
    Oświęcim - Trans GK, M. Lewański, T. Spisak
    Racibórz - Travel Bus
    Bielsko-Biała - Interpalm
    Cieszyn - Z. Frączek
    Gorlice - Trans Usługi, Marys, D. Kuzak
    Pińczów - Mat Bus
    Sandomierz - Mini Bus
    Górki Mieleckie - Murdza
    Lublin - BP Tour, L. Wójtowicz, Z. Madej
    Zamość - Max
    Szczebrzeszyn - Rudnik Tumay
    Krosno - Merkus

    Dane na podstawie strony http://www.rda.krakow.pl (lista bieżących odjazdów), być może brakuje jakiegoś przewoźnika obsługującego kursy sezonowe, które aktualnie nie są wykonywane.

    EDIT - uzupełnienie na podstawie następnych postów w tym wątku.



    Temat: Dantejskie sceny na przystanku Gal.Dominik.
    Za wysoka cena jest faktycznym problemem. Do niedawna PKP mówiło, ze cennik jest identyczny w całym kraju i nic nie da sie zrobić. Ale ostatnio w wojewodztwie zachodniopomorskim udało się dokonać obniżki na wybranych trasach:

    Ze Sławna do Darłowa pojedziemy szynobusem nie za 4,5 złotego, ale za 3 złote. Obniżkę, już w tym tygodniu, ma wprowadzić PKP Przewozy Regionalne.

    We wtorek zarząd mojej spółki ma zatwierdzić nowe taryfy - informuje Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Sądzę, że nie będzie żadnych przeciwwskazań, więc można już powiedzieć, że od tego tygodnia za bilet na trasę ze Sławna do Darłowa zapłacimy o 33 procent mniej.

    Skąd taki pomysł? Wszystko przez konkurencję, a właściwie dzięki niej - autobusom PKS, prywatnym firmom transportowym. - Obojętnie, czy wieziemy 10 czy 70 osób, koszty stałe mamy zawsze takie same - mówi dyrektor Chańko. - Zrobiliśmy jednak badanie i wyszło, że obniżając ceny, będziemy mieć więcej pasażerów, którzy przesiądą się do naszych tańszych szynobusów i dzięki temu przyniosą nam większy przychód - tłumaczy. I zdradza, że tak właśnie się stało na przykład na trasie Koszalin - Kołobrzeg. Niższe ceny będą obowiązywały aż do odwołania.

    Jeśli chodzi o ceny w naszej Gminie:
    Wrocław - Smardzów (Żerniki) - 3zł (bilet normalny)
    Wrocław - Święta Katarzyna - 4zł (bilet normalny)
    Wrocław - Siechnice - 4zł (bilet normalny)

    Tu Uwaga - jeśli są przynajmniej 2 osoby które kupują razem Bilet w kasie/u konduktora
    należy poprosić o bilet w ofercie "TY I RAZ DWA TRZY" W przypadku Wrocław Święta Katarzyna
    Pierwsza osoba zapłaci 4zl (normalnie) druga (i ewentualnie 3 oraz 4) już tylko 3zł. Należy z tego korzystać.

    Podstawowa sprawa jednak to obniżka tych cen i o to należy zabiegać po przez RADY OSIEDLA do GMINY (A ona do Urzędu Marszałkowskiego/PKP)
    Pozdrawiam serdecznie
    Senior



    Temat: NOWY ROZKLAD


    | 16.37 przyj 16.53 odj SZkalrka do BG                  400

    Wreszcie jest coś do Poznania w porze dużego ruchu. Dotychczas był albo
    Olsztyn o 14, albo Światowid o 18. (osobowego stojącego pół godziny w
    Lesznie nie liczę. Podróż nim to męka)


    E, nie jest tak źle - jest tanio :)) Choć trochę frustrująco działa
    czekanie w Lesznie na icka.


    | 17.30 Wrocław-Ostrów posp   300 albo codz albo w
    | (5)

    Zwariowali - tykko w (5)?? Codziennie ma być! W Ostrowie, jak rozumiem,
    łączenie, albo skomunikowanie z Włókniarzem, czy innym stworem do


    Łodzi?

    A widziałeś ty kiedyś PKS-y w tamtym kierunku w piątki?! Studenci wracają
    do domów na łykend. Przydałoby się coś puścić do Kępna i Wieruszowa,
    najlepiej po linii Oleśnica - Kepno! - tam to dopiero młyn.


    | Cos tu widac ze propozycja Trzbiatowa nie przeszła
    Jakiego Trzebiatowa?


    Może Trzebnicy?


    | 22.59 Wrocław-Gdynia były Słupsk              700

    Wrocław - Gdynia przez Białogard. Czemu nie przez Szczecin? Mógłby
    powalczyć
    z BB - Kołobrzeg w rankingu pociągów o najdurniejszych trasach...


    Wcale nie jest to durne. Ten pociąg to właściwie dwa podmiejskie
    pośpiechy (na obu końcach trasy), którymi ludzie do pracy dojeżdżają
    (wracając staje nawet na Mikołajowie; kupa ludzi nim jeździ z Rawicza,
    Żmigrodu i Obornik do Wrocka), w rejonie Koszalina i Słupska pełni
    podobną rolę - i tam teraz, po wydłużeniu, może być bardzo gęsto.

    Grzexs





    Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009

    Bzdura. Jak będzie chciał dojechać do Poznania, to ma 2 pociągi pospieszne. Jak nie pasują mu godziny, to ma pociągi osobowe.

    Ale on koniecznie chce jechać pośpiesznym nie osobowym. Takich nadgorliwych ludzi jest sporo. Dziwi mnie Twoja postawa. Ale nie będe tego komentował.

    Mylisz się. Nie chodzi o Krakowiankę.

    Już wiem.

    Co nie zmienia faktu, że w tej chwili takiego pociągu nie uwzględnię.
    Bieżący rok jest pierwszym od wielu lat, kiedy Bytom nie ma bezpośredniego połączenia z Krakowem, nie rozumiem dlaczego nie chcesz stworzyć takiego pociągu? Nie podałeś żadnego argumentu, który by był przeciwny takiemu połączeniu, no...pozatym, że z Bytomia można dojechać do Katowic, ale jaki to ma sens? Równie dobrze można pozbawić Gliwic wszystkich połączeń z Krakowem a wcisnąć je do Bytomia i powiedzieć, że z Gliwic można pojechać pociągiem do Bytomia aby tu się przesiąść na Kraków. Przecież nie o to chodzi, faworyzowana przez Ciebie linia Wrocław-Poznań się nie zawali, gdy pozbawi się jej 2 pośpiechów a wciśnie je na linie Kluczborską-jeden w nocy drugi popołudniu.

    PKP to nie PKS czy bus żeby zapewniał bezpośrednie połączenia z każdego miejsca w każde (za PMK ). Pasażerowie powinni się liczyć z przesiadkami, które znacząco zwiększają siatkę dostępnych połączeń.

    Chcesz ominąć problem, ale Ci nie wychodzi. Kolega Wielkopolanin co do słynnego pociągu rel. Katowice-Kołobrzeg przez Bytom, Kluczbork ma całkowitą racje. Sempie, chyba sam chcesz doprowadzić do kompletnej degradacji lini kluczborskiej...

    Mam jeszcze takie pytanko, czy stwarzasz bądź masz zamiar stworzyć rozkład pociągów osobowych? Pytam z ciekawości.

    P.S Jeszcze jedno pytanie do @semp'a, kilka stron wcześniej pytałem o połączenie Bytomia z Krakowem (napisałeś, że takowe jest-Przemyślanin) dlaczego już wtedy go nie dałeś na linie Wrocław-Poznań? A teraz nie masz zamiaru nawet załatać dziury która po nim pozostaje? Na Twoim miejscu stworzyłbym coś w stylu Poznań-Kluczbork-Bytom-Kraków, wyjazd z Poznania ok. 1/2 w nocy tak, aby do Krakowa dojechać przed południem, w drugą strone to samo. W takowych godzinach frekwencja byłaby wręcz gwarantowana.

    Pozdrawiam!

    Poprawiono "bierzący"
    jaybee



    Temat: Takie sobie dywagacje...
    ...na marginesie piątkowo-sobotniej wycieczki:

    * w Berolinie - sorry, BWE - kierownik pociągu sprawdza bilety
      jakimś Węgrom. Nie podoba mu się, że nie mają miejscówek, Wę-
      gier upiera się przy swoim. W końcu kierownik machnął ręką.
      Najbardziej żałosne jest to, że Węgier proponował przejście
      na angielski, francuski i niemiecki, a kierownik tylko
      'miejscówka, miejscówka';

    * w Poznaniu mówią, że BWE dalej pojedzie z 15-minutowym
      opóźnieniem ze względów technicznych. Ale nie wiem, co się
      stało, bo już wysiadłem;

    * Wielichowo - razem ze mną do pociągu o 13:20 wsiadają
      jakieś cztery nastolatki. Jadą do Wilkowa, gdzie równo z nami
      przyjeżdża z Wielichowa PKS (wyjeżdżał później, no i zawsze
      z lepszego miejsca, bo z rynku). Marnie widzę perspektywy.
      Potem aż do Śmigla jedziemy bez zatrzymania (jestem jedynym
      pasażerem), w Śmiglu dosiada się jedna osoba, w Nietążkowie
      (szkoła) jeszcze jakieś dzieci. No ale w wagoniku mijającym
      nas w Śmiglu frekwencja lepsza;

    * w Śmiglu jakieś krowy z węglem, dobrze, że coś takiego jest.
      No, fakt, że w Wielichowie też stały jakieś wagony towarowe
      i nawet trwały operacje ładunkowe;

    * czy obecny kraniec pociągu w Starym Bojanowie to jakieś
      novum? Stara stacja była parędziesiąt metrów dalej (i
      chyba pod wiadukt jechało się do Krzywinia, czy coś mylę?);

    * w Starym Bojanowie podszedłem do przejścia przez tory,
      stanąłem przy płotku i spojrzałem - jedzie cosik (jak się
      później okazało - pospieszny Kołobrzeg - Kraków). Maszynista
      pewnie też mnie zauważył, bo dał głos. Podniosłem rękę, by
      widział, że widzę, ale pewnie nie zrozumiał mego gestu (lub
      pomyślał, żem w stanie upojenia), bo cały czas piszczał. A
      ja zostałem ukarany za to, że stałem przy samym płotku, bo
      dostałem śniegiem po buzi;

    * osobowy do Rawicza opóźniony o 20 minut (tyle miał też w
      stronę przeciwną), nie lubi linia Poznań - Wrocław śniegu
      (w sobotę Fredro do Warszawy +10 czy +15);

    * 'Odra': ile czasu dłużej musiałby ten pociąg jechać przez
      Sochaczew? I czy komuś się zdarzyło, zauważyć, by w Łodzi
      Kaliskiej udało się w ciągu rozkładowych 8 minut zmienić
      kierunek? Bo mniej jeszcze nigdy.





    Temat: ciekawy artykuł
    http://biznes.onet.pl/0,1785329,wiadomosci.html

    Wolimy wakacje za granicą, polskie kurorty obniżają ceny
    (Polska - The Times, dd/09.07.2008, godz. 08:35)
    Mocna złotówka i wysokie ceny usług w kraju sprawiły, że Polacy wybierają się na urlop za granicę. Wiele popularnych polskich miejscowości wypoczynkowych świeci pustkami, a turystów jest nawet o 30 proc. mniej niż przed rokiem - informuje dziennik "Polska".

    Wakacje za granicą stały się bardziej dostępne. Dwutygodniowy wypoczynek w trzygwiazdkowym ośrodku w Egipcie w pakiecie z pełnym wyżywieniem można wykupić już za ok. 2,8 tys. zł od osoby. W Polsce za pobyt w trzygwiazdkowym hotelu w Kołobrzegu trzeba zapłacić od 3,1 tys. zł. Pobyt na polu kempingowym w okolicach Giżycka czy Mikołajek to koszt ok. 25 zł od osoby. Kempingi, a nawet posiłki w restauracjach w Chorwacji są nawet o połowę tańsze.

    Instytut Turystyki szacuje, że z oferty biur podróży skorzysta w tym roku ok. 1,2 mln Polaków. Touroperatorzy mówią nawet o 20–30-procentowym wzroście sprzedaży.

    Mieszkańcy miast turystycznych liczą straty: mniej klientów mają miejscowe restauracje i sklepy. Mniej zarabiają firmy przewozowe. Maleje też liczba turystów z zagranicy. Wielu Rosjan czy Ukraińców woli wypoczywać na południu Europy. Jeszcze trzy lata temu pobyt u nas kosztował średnio 150 dol., obecnie – 357 dol.

    Dlatego wiele ośrodków już zaczyna obniżać ceny. W prawie każdym hotelu bez trudu można wynegocjować upusty nawet 10–20-proc., zwłaszcza przy dłuższych pobytach. Jeden z przewoźników PKS w Mrągowie obniżył ceny o 25 proc., żeby zachęcić klientów do wyjazdu z Wrocławia czy Łodzi na Mazury.



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Linia Poznań - Katowice została zniszczona przez głupią decyzje likwidacji wszystkich pospiesznych w jednym roku (cała czas od Poznania do Ostrowa Wlkp. było 10 par pospiesznych w jednym kierunku, każdy z frekwencją 100% i ponad). W rozkładzie 2003/2004 kursował tylko "Gwarek" i "Przemyślanin" (jako jeden który miał wysoką frekwencję mimo że nie kursował poza sezonem letnim w soboty), w rozkładzie 2004/2005 już były tylko same pociągi sezonowe. W tym czasie powstało pełno kursów PKS z Poznania do Lublina, Katowic, Krakowa, Wisły, Przemyśla przez Ostrów Wlkp. lub Kalisz. W 2005/2006 (podwojenie liczby pociągów osobowych) to znowu reaktywacja połączeń osobowych bez pospiesznych, powstają kursy do Łodzi Kaliskiej, Wrocławia, oraz pociąg z Kołobrzegu. Frekwencja w pociągach osobowych z bardzo małej rośnie błyskawicznie. W 2006/2007 r. zaczęły kursować znowu pociągi pospieszne tj. "Włókniarz" i "Cegielski". Tu akurat tylko "Włókniarz" ma dobra frekwencję, "Cegielski" tylko w niedziele z Przemyśla miał 100%. Z dawnych pociągów nocnych oraz dziennych, które miały dobrą frekwencję nie powstał żaden (przykładowo nocny Lublin – Szczecin). Cały czas jest dublowanie pociągów z Poznania do Katowic/Krakowa w jednej porze tj. w rozkładzie 2007/2008 "Merkury", "Krakowianka". Rozkład 2008/2009 "Barbakan" oraz "Krakowianka", gdzie "Barbakan' powinien odjeżdżać jak kiedyś po godzinie 15.30 zamiast obecnie 14.14. Dziś stoją dwa pociągi obok siebie w Poznaniu do Krakowa. Po godzinie 15.00 jest brak połączeń w kierunku Katowic. Same odbudowanie siatki połączeń pospiesznych i frekwencji na linii 272 nie będzie takie szybkie. Nadal jest brak codziennych połączeń z miastami które generowały potoki czyli Kluczbork, Lubliniec. Kiedy wprowadzono pociąg pospieszny „Gwarek” (wtedy jeszcze bez nazwy) z Katowic do Słupska oraz w drodze powrotnej, nie było dobrej frekwencji. Dopiero po 2 latach kursowania frekwencja była wysoka. Na linii 272 nadal co roku powstają takie dziwolągi jak „Wiking”, który powinien być wydłużony z Częstochowy do Przemyśla, lub jako jedyne dzienne połączenie do Zakopanego.



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: ocena działalności Urzędów Marszałkowskich w dziedzinie przewozów regionalnych


    Na wakacje jak najbardziej byla brana pod uwage - dopoki dalo sie jeszcze w
    miare stad za pomoca kolei wydostac.


    I to jedna para BB-Kołobrzeg w wakacje przykuło uwagę lubinian do kolei ?


    | Ponadto przydałoby się odnowienie budynku stacji Lubin Górniczy (obecnie
    | jest to ruina służąca za przechowalnie miejscowego menelstwa), aby pobyt
    na
    | stacji nie kojarzył się podróżnym z odruchami wymiotnymi.

    Jakos troche ludzi przychodzi kupowac bilety na dalekobiezne relacje, choc
    dworzec nie zachwyca. Jego stan w ciagu ostatnich trzech lat pogorszyl sie
    niesamowicie.


    Twierdzenie że słowa nie zachwycają to łagodne określenie. A tych
    kupujacych na dalekobieżne to wygląd dworca raczej nie zachęci do nastepych
    odwiedzin.


    | Nie mozna ich traktować jako korzystających z miesięcznych. Są oni po
    | prostu jednorazowi. A PKS Lubin zwiększył ilość połączeń z 7 do 14 jeżdząć
    | w zasadzie w takcie godzinnym w czasie 1 h 30 min do 1 h 45 min w
    | zależności od pory. Porównując ceny biletów PKS 7,50 PLN a PKP 13,10 PLN 2
    | kl. osob. Czy ktokolwiek pojechałby jeszcze pociagiem ?

    szans (bo nie ma szans na obniezenie cen u betonu), Ty znowu walisz jak w
    beben. Wskazalem atuty cenowe kolei przy przejazdach wielokrotnych, ale Ty
    nie ustosunkowujac sie nawet do tamtych musisz pokazac, ze Twoje jest na
    wierzchu i zaczynasz od nowa. Porownaj czasy przejazdu Czcibora - nie byl
    wcale gorszy od PKSu czy nyski. A podobny czas przejazdu uzyskalby
    przyspieszony kibel do Wroclawia - na tej trasie prawie caly czas rozklad
    byl rozpisany na 80/100 kmph (jedyny wyjatek to kilkunastokilometrowy
    fragment miedzy Miekinia a Lesnica). Jesli pociagami podrozowaliby stali
    klienci z/do pracy/szkoly to moze troche okazjonalnie jezdzacych studentow
    do Wroclawia tez by sie znalazlo - w koncu 7,81 to cena wciaz nizsza niz
    nyska, czy PKS Wroclaw, PKS ZG, czy PKS GW.


    Przestań bujać w obłokach. Póki czasy przejazdu na trasie Lubin-Legnica nie
    zejdą do wartości 25 min, a Legnica-Wrocław Gł. 1h (dla pociągów osobowych)
    to czasy nie będą konkurencyjne dla transportu drogowego. Wskazałeś atuty
    cenowe do Legnicy, ale linia do życia potrzebuje otwarcia się na kierunki
    do Wrocławia i Zielonej Góry. Nikt ci nie kupi miesięcznego w relacji Lubin
    - Wrocław. Są to przejazdy jak już wskazałem jednorazowe. Piszesz o
    przyśpieszonych kiblach do Wrocławia - mam pytanie o realny czas przejazdu
    na dzień dzisiejszy. Moim celem nie jest uznanie że zawsze mam racje tylko
    wskazanie wieloletnich zaniedbań w staraniach o klienta ze strony PKP. Nie
    twierdze że linia jest bez sensu. Inaczej mówiąc ta linia z PKP jest bez
    sensu.


    | Ostatnią drażliwą sprawą jest tabor. Na tej trasie puszczali chyba
    | najgorsze kible jakie mieli w zestawieniu. W zimie ziębił, w lecie grzał, w
    | pociągu hulał wiatr a ubikacja straszyła ludzi.

    Widac, ze jestes jakims bylym klientem, ktory nie ma pojecia o tym, co
    obecnie tutaj kursuje. Przejedz sie kilka dni z rzedu. Gwarantuje, ze
    trafisz na jakiegos odnowionego kibla w nowym malowaniu na zewnatrz, a
    wewnatrz z wykladzina antyposlizgowa, odnowionymi siedzeniami (a moze
    trafisz i na calkowita modernizacje) i nowoczesna toaleta. Wyglada na to, ze
    dalsza dyskusja z Toba nie ma sensu. Zapomniales chyba tez o tym, ze kiedys
    poza tymi "najgorszymi ze wszystkich na swiecie kiblami" jezdzily tu Bipy.


    Co prawda duzo rzadziej zajeżdzam do Lubina niż dawniej, ale ostatnio
    jechałem ze dwa tygodnie wieczornym do Głogowa potem do Leszna. Kibel w
    życiu nie przypominał tego z twojego opisu. Nie neguje jednak że takie się
    teraz pojawiają. Do grudnia będę może ze 3-4 razy w Lubinie i chętnie
    zobacze odnowionego kibla na tej trasie.
    Jednak wydaje mi się że obraz kibla w pamieci byłych pasażerów nie jest
    najlepszy.

    Swoją drogą zaszła mała nieścisłość. Kible same w sobie nie są jeszcze
    takie najgorsze. Bipa to znacznie gorszy wynalazek. Chodziło mi że te
    puszczane na tej trasie były w duzo gorszym stanie niż na innych.


    | Oczywiście wierzę że w przypadku podjęcia odpowiednich działań
    | (wskazywanych juz na tej grupie) udałoby się linie reanimować. Jednak
    | wybitnie PKP na tym nie zależy. Czy w nagrode że im sie nie chce dać im
    | dotacje ?

    Niedlugo te same dotacje, co wystarczaly pare lat wczesniej na 2 razy wiecej
    pociagow potrzebne beda na kazdej trasie promieniscie wychodzacej z
    Wroclawia. Wystarczy zobaczyc jak obecnie wyschlo juz zrodelko pasazerow z
    Legnicy (o Bolcu czy Chojnowie nie wspominajac).


    Czas mija a Bipy wciąż jeżdzą i jeżdzą i straszą (przynajmniej te których
    stan widziałem na PKP we Wrocławiu). A klient coraz bardziej wymagający.





    Temat: Przyszłość PKSów - wróżenie z fusów...
    No to kilka opisów z mojego regionu:

    PKS Konin - Na pewno plusami są atrakcyjne ceny biletów (szczególnie dla studentów) oraz dobry tabor. Nowe autobusy pojawiają się dość często. Ostatnio wzbogaciliśmy się o Scanię Irizar Century oraz Solbusa C10,5. Jeśli chodzi o trasy dalekobieżne to też nie ma na co narzekać. Codziennie można jechać do Zgorzelca, Bydgoszczy, Katowic, Torunia, Wrocławia. Gorzej z kolei wygłądają kursy wewnątrz woj. Wielkopolskiego, które niestety w większości obsługują inni przewoźnicy. Dla przykładu: Konin - Poznań. Na tej trasie jeździ tylko jeden autobus PKS Konin.
    Ciekawie wyglądają również połączenia do Łodzi. Zwykłe kursy Konin - Łódź przez Koło obsługuje łódzki PKS. Dziwne to o tyle, że sytuacja kiedy przewoźnik z wiele większego miasta położonego w innym województwie wysyła aż 2 kursy zwykłe do mniejszego, nie jest dość częsta.
    Największym jednak minusem konińskiego PKSu jest beznadziejny dworzec, który tylko przynosi wstyd miastu.

    PKS Turek - Do niedawna było tragicznie. Teraz nowy zarząd coś tam "montuje", ale powoli. Pod względem tras, Turek dobrze stoi. Mają masę kursów dalekobieżnych, w tym kilka "egzotycznych" jak np. Wrocław - Płock oraz Włocławek - Wrocław. Jednak sytuacja taborowa w Turku, jest ciągle beznadziejna, chociaż widać małą poprawę. Z nowych autobusów mają Lidera i Trampa. Reszta to albo przestarzały złom, albo pojazdy używane. I na te używane teraz też stawiają, gdyż z tego co mi wiadomo, mają wkrótce się wzbogacić o Mercedesy 0303, które pomogą zastępować rozlatujące się L11 i M11. Z cenami cały czas słabo, choć też widać małą poprawę pod postacią wprowadzenia ulg na kursach pospiesznych oraz na trasie Turek - Poznań.

    PKS Poznań - Jeszcze kilka lat temu, aż strach było do nich wsiadać. Teraz jednak nastąpił BOOM i nagle przedsiębiorstwo zmieniło się nie do poznania (hehe). Nakupowali sporo nowych busów i teraz wreszcie wyglądają jak porządny przewoźnik z miasta wojewódzkiego. Kursów dalekobieżnych również nie brakuje.

    PKS Leszno - Słaby PKS. Tabor maja co prawda zadbany, ale bardzo przestarzały. W kursy dalekobieżne też się raczej nie bawią.

    PKS Ostrów Wlkp. - W mojej opinii wyjątkowo dobrze przedsiębiorstwo, gdyż stawiają na jakość. Tabor niestety wygląda na razie średnio, ale liczę na poprawę wkrótce. Jednak oferta tras dalekobieżnych jest bardzo atrakcyjna. Kursów jest dużo, a w tym np. takie fajne połączenia jak Poznań - Kraków (obsługiwany naprzemiennie) czy dzienne, wracające tego samego dnia Ostrów - Bielsko oraz Ostrów - Kołobrzeg. Cieszą również częste promocje u nich.

    PKS Kalisz - Nienajgorsze przedsiębiorstwo. Taborowo stoją nieźle. Z nowych autobusów mają Autosany oraz Karosy. Ale charakteryzują ich głównie różne używane wynalazki, począwszy od fajnie prezentującego się Volvo B10M, skończywszy na takim dziwadle jak Auwärter Clubstar.
    Niestety, za trasami dalekobieżnymi nie przepadają, ale może coś się zmieni po wprowadzeniu kursu do Torunia.

    PKS Piła - Słabo znam ten PKS, ale podobają mi się u nich zniżki studenckie na wszystkie kursy. Taborowo chyba też mają się nienajgorzej. Na pewno wiem o Bovach Futura 12, ciekawym Renaulcie FR1 oraz dużej ilości starych DABów. Widzę też, że kupują używane MANy UL 2x2. Z kursów dalekobieżnych, wiem że na pewno jest połączenie do Łodzi, ale pewnie jest tego jeszcze więcej.

    PKS Gniezno - Taki sobie PKS, specjalizujący się głównie w kursach lokalnych. Tabor mają dość dobry. Jest i Bova Futura 12 i Scania Irizar Century. Sa też nowe Autosany i Solbusy. A poza tym używane nowości pod postacią MANów UL 2x2. Tabor urozmaica masa dziwactw z Francji i nie tylko

    PKS Koło - Jeśli lubisz sporty ekstremalne, to PKS dla Ciebie Zdecydowanie najgorszy w tym województwie. Co prawda mają Lidera i Bovę Futurę, ale reszta ich taboru to złom. Najgorsze są sypiące się H9tki, które często wysyłają na 2 swoje najdłuższe kursy, czyli do Torunia i Poznania.



    Temat: rowerowa niedziela (10.09)
    Hej rowersi.

    Znów późno wysyłam propozycję na niedzielę, ale jakoś tak czas mi nie pozwala na wcześniejsze zaplanowanie trasy. Może jeszcze do kogoś trafi moja propozycja.

    OPIS OGÓLNY TRASY
    =================
    Tym razem trzymać się będziemy stawów milickich i lasów Doliny Baryczy. Osobom, które już odwiedzały na rowerze te rejony - reklamować ich nie trzeba. Osoby, które nie były - same przekonać się mogą, co straciły. Trasa przebiega drogami różnej jakości - od porządnych asfaltów po nieco piaszczyste drogi leśne, stąd moja klasyfikacja trasy - zaliczyłem ją do tras o średnim poziomie trudności.

    PRZEBIEG SZCZEGÓŁOWY TRASY
    ==========================
    0,00 km Żmigród PKP, czerwony SR **)
    1,80 km Żmigródek, czerwony SR
    3,60 km skrzyżowanie, w lewo - Nowe Domy, czerwony SR
    4,20 km Nowe Domy, czerwony SR
    9,90 km Czarny Las, w prawo, czerwony SR
    12,60 km Gatka, w lewo, czerwony SR
    13,20 km odbicie ma ścieżkę w prawo, w las, czerwony SR
    15,60 km skrzyżowanie z Drogą Rawicką, w prawo, czerwony SR
    16,80 km skrzyżowanie, w lewo, czerwony SR
    18,60 km Wilkowo, czerwony SR
    19,80 km Olsza, skrzyżowanie, w prawo, czerwony SR
    22,50 km Grabówka, czerwony SR
    25,20 km Ruda Sułowska, najpierw w prawo, później w lewo, niebieski SR
    27,90 km Łąki, skrzyżowanie, prosto, niebieski SR
    30,00 km Sułów, skrzyżowanie, na wprost, niebieski SR
    30,90 km Jaz Sułów, niebieski SR
    35,40 km Leśniczówka Kaszowo, niebieski SR
    40,20 km Milicz, centrum, droga krajowa nr 15, niebieski ST *)
    40,80 km Milicz, PKS, droga krajowa nr 15, niebieski SR
    42,60 km Milicz-Karłów, skrzyżowanie, w prawo, niebieski SR
    44,40 km Kaszowo, skrzyżowanie, na wprost, niebieski SR
    46,50 km Karminek, niebieski SR
    47,40 km skrzyżowanie, w prawo na Pracze, Gruszeczkę, Sułów
    49,80 km Pracze, skrzyżowanie, w lewo
    54,00 km skrzyżowanie, na wprost drogą torową
    62,40 km Książęca Wieś
    65,10 km Osiek, skrzyżowanie, prosto na Żmigród
    71,10 km Żmigród, skrzyżowanie, przecięcie drogi nr 5, na wprost
    72,30 km Żmigród , PKP

    *) ST - Szlak Turystyczny (pieszy)
    **) SR - Szlak Rowerowy

    Odległości wyznaczane są na podstawie mapy turystycznej i cyrkla, mogą zatem odbiegać do 5% od wielkości faktycznych (dotychczasowe doświadczenia wskazują, że jeśli tylko nie błądzimy, to moje obliczenia są dość precyzyjne).

    MIEJSCE SPOTKANIA I DOJAZD
    ==========================
    Możliwe miejsca spotkań to:
    1) Dworzec Gł. PKP, pod szumiącą tablicą, z biletem w garści o 7:30;
    2) Dworzec PKP Wrocław Mikołajów - odjazd pociągu o godzinie 7:48.

    Ze stacji Wrocław Główny odjeżdżamy pociągiem pospiesznym relacji Katowice - Słupsk. Pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów. Cena przejazdu: około 12 zł od osoby + 4,50 za rower.

    Powrót ze Żmigrodu możliwy jest jednym z poniższych pociągów (w zależności od tego, o której godzinie dotrzemy na miejsce):
    1) 15:44, osobowy relacji Konin - Wrocław Gł., we Wrocławiu 16:38;
    2) 16:12, pospieszny relacji Kołobrzeg - Kraków Gł., pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów, we Wrocławiu 17:00;
    3) 16:57, osobowy ETZ relacji Poznań Gł. - Wrocław Gł., we Wrocławiu 17:45;
    4) 18:23, poc. osobowy relacji Rawicz - Wrocław (bilet: 7 zł/os. + 4,50 rower), we Wrocławiu 19:18 lub
    5) 20:11, poc. pospieszny relacji Ełk - Wrocław Gł. (pociąg prowadzi wagon do przewozu rowerów, bilet: 12 zł + 4,5 za rower), we Wrocławiu 21:00.

    Ceny biletów powrotnych:
    - pociąg osobowy około 7 zł
    - pociąg pospieszny około 12 zł
    - rower 4,50 zł niezależnie od rodzaju pociągu.

    PROGNOZA POGODY
    ===============
    Niedzielna prognoza pogody jest prorowerowa, bez opadów. Zachmurzenie małe i umiarkowane, głównie chmury wysokie. Temperatura od 8 stopni rano do 20 stopni. Wiatr słaby, do 15 km/h, południowy i południowo-wschodni.

    WYPOSAŻENIE
    ===========
    Prócz dobrego humoru zabieramy ze sobą:
    1) komplet kluczy do swojego roweru;
    2) zapasową dętkę - całą i we właściwym rozmiarze;
    3) obowiązkowe wyposazenie roweru (dzwonek, oświetlenie);
    4) będzie niezbyt ciepło, ale i tak wodę mineralną w ilości nie mniejszej niż 1,5l na osobę;
    5) coś do jedzenia (polecam coś słodkiego).

    Zaleca się w przedzień wycieczki sprawdzenie sprawności technicznej roweru (hamulce, ciśnienie w oponach, odkręcające się śrubki, niedziałające przerzutki, połamane pedały itd.)

    POTWIERDZENIE UDZIAŁU
    =====================
    Proszę, ze względów organizacyjnych, o potwierdzenie udziału (względnie jego
    odwołanie):
    - mailem, do soboty, do godziny 20:00 lub
    - później SMS-em (względnie telefonicznie) na numer 0 503 68 35 35.

    Pozdrower,
    Łukasz 'woo' Dąbrowski.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 81 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.