Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • oprawy.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Wrocław do Kołobrzegu





    Temat: Długi weekend


    O, tu sie zgadzam. Ale plany mozna szykowac... swoj powiesze za pare
    godzin. Z gory mowie, ze jesli nei znajda sie minimum dwie osoby chetne
    dotrzymac mi towarzystwo, to ja sie dolacze do jakiejs innej ekipy.


    Ja mam plan jak ponizej, ale poniewaz w chwili obecnej nie mam wspolpasazera/-
    ki zadnego/-j, wiec na razie plan ma adnotacje (F).

    Pozdro, Kiefer
    kiefer#kolej_pl
    GG: 2313340

    19.06.2003, czwartek
       0 Wrocław Gł.      0852      [65111 MAMRY Wrocław Gł.-Ełk]
     272 Inowrocław        1252#1310 [SA]
     310 Żnin              1424
     349 PKS Żnin-Bydgoszcz [sprawdzic polaczenie!]
     349 Bydgoszcz Gł.     1603      [E20233 Bydgoszcz Gł.-Gdynia Chylonia]
     530 Gdynia Gł.        1901#1947 [9327]
     607 HEL                2159

    20.06.2003, piątek
    WARIANT 1.
     607 Hel                0410      [93122]
     684 Gdynia Gł.        0609#0614 [E20222 Gdynia Chyl.-Laskowice Pom.]
     737 Tczew              0715#0731 [E10324]
     825 Iława Gł.        0857#0950 [E55101 Flisak Inowrocław-Olsztyn Gł.]
     895 Olsztyn Gł.       1042#1057 [51115/4 Biebrza Gdynia Gł.-Białystok]
    Korsze-Kętrzyn-Giżycko-Ełk
    1166 Białystok 1515#1613 [15118 Niemen Białystok-Bydgoszcz Gł.]
    1345 W-wa Wsch. 1828#1856 [12111]
    1453 RADOM              2057

    WARIANT 2.
     607 Hel                0642      [9324]
     684 Gdynia Gł.        0837#0950 [81110 Pobrzeze Kołobrzeg-W-wa Zach.]
     825 Iława Gł.        1146#1144 [E30033 Toruń Gł.-Olsztyn Gł.SPRAWDZIC
    SKOMUNIKOWANIE]
     895 Olsztyn Gł.       1245#1251 [80125/4]
    Korsze-Kętrzyn-Giżycko
    1062 Ełk               1603#1615 [E51128]
    1166 Białystok 1753#1813 [77112 Branicki Białystok-W-wa Zach.]
    1345 W-wa Wsch. 2026#2054 [13503 W-wa Wsch.-Zakopane]
    1453 RADOM              2302
    i dalej bez wariantywności

    21.06.2003, sobota
    WARIANT 1.
    1453 Radom              0111      [13507 Gdynia Gł./Łódź Kal.-Zagórz]
    Skarżysko-Sandomierz
    1621 Rozwadów          0439#0622 [26105 Hetman Zamość-Wrocław Gł.]
    1721 Dębica            0841#0935 [E1029 Kraków Gł.-Rzeszów]
    1768 Rzeszów           1020#1156 [825]
    1839 Jasło             1347#1403 [7031]
    1901 Sanok              1557#1606 [33727 Sanok-Humenne]
    1956 Łupków           1733#1855 [33736 Łupków-Sanok]
    2004 ZAGÓRZ            2010

    WARIANT 2.
    1721 Dębica            0857      [26105 Hetman Zamość-Wrocław Gł.]
    1754 Tarnów            0927#1058 [E629 Tarnów-Krynica]
    1812 Stróże           1222#1229 [E727]
    1858 Jasło             1347 i dalej wg wariantu 1.

    WARIANT 3.
    1453 Radom              0111      [13507 Gdynia Gł./Łódź Kal.-Zagórz]
    Skarżysko-Sandomierz-Rozwadów-Leżajsk
    1548 Łańcut           0621#0632 [6311 Wrocław Gł.-Przemyśl Gł.]
    1618 Przemyśl Gł.     0730#0913 [38102 Światowid Przemyśl Gł.-Szczecin Gł.]
    1705 Rzeszów           1021 i dalej wg wariantu 1.

    22.06.2003, niedziela
    2004 Zagórz            0353      [7020]
    2073 Jasło             0603#0606 [824]
    2144 Rzeszów           0814#1025 [38102 Światowid Przemyśl Gł.-Szczecin Gł.]
    Tarnów–Kraków Gł.-Katowice
    2580 WROCŁAW GŁ.      1720





    Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec
    Polityka regionalna: Oni wszystko robią w Opolu, żeby kolejarze z Nysy
    stracili pracę
    za http://www.nowinynyskie.com.pl/admin/podczyt3.php

    Tracą zamiast zyskiwać

    Kolejarze i inni podróżni z Nysy, którym Urząd Marszałkowski wspólnie z
    Regionalnymi Przewozami Kolejowymi chcą zabrać jedyne poranne połączenie z
    Kamieńcem Ząbkowickim, mogą spokojnie świętować. Jak zapewnił „Nowiny”
    Grzegorz Szymański, dyrektor departamentu infrastruktury z Urzędu
    Marszałkowskiego od 1 stycznia br. przejazd będzie zapewniony. Jednak wciąż
    nie wiadomo czy pociągiem, czy może autobusami PKS.
    Uparli się na Kamieniec
    Grzegorz Szymański robi to wbrew negatywnemu stanowisku zarządu PKP z
    Warszawy. - Nie możemy jednak dopuścić, aby cała Polska dowiedziała się, że
    ok. 140 kolejarzy nie ma czym dojechać do pracy, bo kolej zlikwidowała
    połączenie - mówi dyrektor.
    To nikłe światełko w tunelu trudnych rokowań uspokoiło trochę inż. Edwarda
    Kłosa z Lokomotywowni Kamieniec, który z grupą kolejarzy walczył o
    utrzymanie rannego połączenia do Kamieńca.
    - Z połączenia tego korzysta około 140 osób z różnych zakładów, ale głównie
    pracowników Lokomotywowni w Kamieńcu oraz we Wrocławiu. Nie z własnej woli
    znaleźliśmy się w takiej sytuacji. To na początku lat 90. z pomocą
    ówczesnego burmistrza Jacka Suskiego zlikwidowano nasz zakład pracy - nyską
    lokomotywownię. To on na zebraniach przekonywał, a wręcz wyganiał nas do
    pracy w Kamieńcu i Wrocławiu. Były zapewnienia, że dojazd dla tak dużej
    grupy pracowniczej zawsze będzie - Edward Kłos nie ukrywa rozczarowania
    swojego i innych kolejarzy.
    Przekonali się oni, że obietnicom nie należy wierzyć. Już w grudniu 2004 r.
    straszono ich likwidacją rannego połączenia z Kamieńcem - kursują tam
    jedynie pociągi. Szarpanina nerwów trwała bardzo długo, ale w końcu Opole
    zdecydowało, że zamiast pociągów wprowadzi przewóz autobusami w ramach
    autobusowej komunikacji kolejowej. W tym roku scenariusz się powtórzył. W
    ramach szukania oszczędności decydenci, czyli Urząd Marszałkowski wspólnie z
    Regionalnymi Przewozami Kolejowymi, nie zabrali się za likwidację innych
    połączeń (np. w Opolu), tylko znów dziwnym trafem wrócili do Kamieńca - do
    połączenia z godz. 5 z Nysy (dojazd do pracy) i za powrót o 6.27 (powrót ze
    zmiany nocnej).
    Mieszają... ze szkodą dla kolei
    Edward Kłos wydeptał niemal wszystkie ścieżki po pomoc. - W Urzędzie
    Marszałkowskim odesłano mnie do Stanisława Biegi z jakiegoś stowarzyszenia,
    który miał się zajmować koordynacją połączeń kolejowych. Dziwne, że nie ma
    pieniędzy na połączenia kolejowe, a daje się pieniądze na jakieś takie
    struktury. Ten pan nie był zupełnie zorientowany w sytuacji. Proponował
    kolejarzom, aby do Kamieńca jechali autobusem przez Paczków. Połączenie jest
    następujące: ostatnim autobusem ok. 22 do Paczkowa, tam trzeba czekać na
    ulicy, by rano jechać dalej. Zaproponowałem, że skoro już kolej tak bardzo
    musi ścinać połączenia na trasie do Kamieńca, to niech zlikwiduje pociąg po
    godz. 9, którym jeżdżą głównie wędkarze. Usłyszałem ostrą burę, że „dojazd
    na ryby jest równie ważny jak dojazd do pracy lub szkół i nie należy tak
    różnicować hierarchii potrzeb społeczeństwa” - oburza się Edward Kłos.
    Osoby dojeżdżające do pracy do Kamieńca zapewniają, że nie zależy im, aby
    komukolwiek zabierać pociągi. Widzą jednak ogromną niekonsekwencję
    decydentów z Opola: Urzędu Marszałkowskiego i Przewozów Regionalnych. -
    Szukają oszczędności, a jednocześnie na Brzeg dokładają dwa połączenia - o
    7.32 z Brzegu i o godz. 11. 56 do Brzegu. Tłumaczono mi, że w celu dojazdu
    mieszkańców Brzegu do szpitala do Nysy. Sprawdziłem - z Brzegu do Nysy od
    rana do wieczora kursuje 10 autobusów PKS - oburza się Edward Kłos.
    Rozkład jazdy jest też tak zrobiony, że kolej zamiast zdobywać traci
    podróżnych. Pociąg z godz. 14.25 z Nysy do Kamieńca przyjeżdża o godz. 15.20
    i w tym czasie ucieka ludziom połączenie do Wrocławia o godz. 15.14 .
    Podróżni jadący przez Brzeg do Nysy pociągiem relacji Kołobrzeg - Kraków nie
    mają skomunikowania, bo do Brzegu przyjeżdżają o 17.35, a pociąg do Nysy
    odjeżdża o 17.32 (stracili studenci studiujący w Poznaniu i Wrocławiu). Z
    Nysy wyjeżdża pociąg o 17.28 do Kamieńca (przyjazd 18.13 i nie łapie tam
    połączenia na Kłodzko o godz. 18.05. Czy tak powinno wyglądać zdobywanie
    pieniędzy przez Zakład Przewozów Regionalnych oraz ograniczanie kosztów
    przez Urząd Marszałkowski?!
    - Oni wszystko robią w Opolu, żeby kolejarze z Nysy stracili pracę. To
    znaczy, że będzie lepiej jeśli 150 osób pójdzie na bezrobocie i na garnuszek
    państwa oraz opieki społecznej?! Bo do tego wszystko to zmierza! - stwierdza
    jednoznacznie Józef Korneluk -
    instruktor maszynistów PKP z Kamieńca
    dw







    Temat: Nysa-Kamieniec, czyli walka o pociag trwa (dlugie)
    W dzisiejszych "Nowinach Nyskich"  z dnia 5.01.2005 ukazal sie list otwarty
    kolejarzy do marszalka wojewodztwa opolskiego w sprawie przywrocenia
    porannego polaczenia kolejowego z Nysy do Kamienca. Poniewaz tekst jest
    dlugi, przytocze tylko fragmenty.
    LIST OTWARTY do Pan Grzegorz Kubat - Marszalek Wojewodztwa Opolskiego,
    Andrzej Kasiura-Wicemarszalek wojewodztwa Opolskiego
    "Hominis est errare, inspientis in errore persevare" - rzeczą ludzką jest
    trwać w błędzie, rzeczą głupców trwać w błędzie.
    Kolejarze piszą w liście, że juz 30.11.2005 zwrócili się do wicemarszałka
    Kasiury z interwencją w sprawie likwidacji rannego połączenia z KZ do Nysy i
    nie otrzymali do tej pory odpowiedzi. Samorząd Województwa powinien
    odpowiadać za organizację i finansowanie transportu kolejowego. Rok temu UM
    Opole podjął decyzję, żeby w zamian za ranne połączenie kolejowe z Nysy do
    Kamieńca wprowadzić KKA. Miało to być tylko na miesiąc lub dwa, a potem miał
    wrócić pociąg. W grudniu PKP PR poinformowało kolejarzy, że od 01.01.2006 nie
    będzie realizowana KKA, gdyż spółka nie posiada na to licencji. Kolejarze
    twierdzą, że nie jest zrozumiałe tłumaczenie tych działań względami
    ekonomicznymi, gdyz:
    1. Samorzad wojewodztwa od 11.12.2005 finansuje dwa polacznia Brzeg (odj.
    7.32) - Nysa i Nysa (odj. 11.56) - Brzeg. Frekwencja na tych polaczeniach
    wynosi od 4 do 7 osob. Podczas spotkania w Departamencie Infrastruktury
    Urzedu Marszalkowskiego zadano pytanie o powod dodania tych pociagow. Byly
    rzekomo prosby, zeby mogi mieszkancy Brzegu dojechac do szpitala w Nysie. Z
    Brzegu do Nysy kursuje 10 PKS dziennie! Z Nysy do Kamienca ani jeden!
    2.Zielone Mazowsze- czy UM Opole nie ma wlasnych fachowcow do koordynacji
    kontaktow miedzy UM a PKP Zakladem Przewozow egionalnych S.Biega z ZM
    stwierdzil, ze "Dojazd na ryby jest rownie wazny jak dojazd do pracy"
    3. Rozkomunikowania w nowym rozkladzie
    Nysa (Godz. 14:25) - Kamieniec (godz: 15:20) rozkomunikowania go z pociagiem
    z Kamienca Z. Do Wroclawia
    Brzeg-Nysa rozkomunikowanie z pociagiem Kolobrzeg-Krakow
    Nysa(17:28) - Kamieniec, rozkomunikowanie z pociagiem do Klodzka
    Kolejarze narzekaja tez, ze UM wymogl na PKS uruchomienie polaczenia
    autobusowego z Nysy do Kamienca. Bilet miesieczny na PKS kosztuje 255 zl za m-
    c. to jest 25/30% pensji kolejarzy. dla osob dojezdzajacych z Glucholaz,
    Szybowic, od strony Opola i Prudnika jest to 400 - 500 zl. W przeliczeniu w
    stosunku do zarobkow bilet miesieczny powinien wynosic 3576 zl za m-c (p.
    Kubat) i 2678 (p.Kasiura), a zostaje jeszcze 70% zarobkow, ktore jest
    znacznie wieksze.
    Kolejarze uwazaja, ze Wicemarszalek Kasiura skrzywdzil okolo 1000
    mieszkancow, ktorzy mu tego nie zapomna w nastepnych wyborach samorzadowych.
    "mleko sie wylalo" - ale zawsze mozna to naprawic, Marszalek Kubat ma
    credo "Zyj i daj zyc innym", a wicemarszalek A.Kasiura przezentuje
    zasade "Nalezy czynic tak, aby zawsze mozna bylo spojrzec sobie w oczy"
    kolejarze uwazaja, ze ww. Panowie nie moga spojrzec sobie prosto w oczy.
    Dalej kolejarze pisza, ze linia jest na granicy dwoch wojewodztw. Dolaczaja
    sie do wniosku, ze gdyby to bylo w jednym wielkim wojewodztwie, nie bylo by
    problemu. Dolaczaja sie do glosow o likwidacje opolskiego i uwazaja, ze
    jedyne glosy sprzeciwu beda wsrod administracji lokalnej a dla przecietnego
    obywatela lnie ma roznicy, czy jedzie do urzedu w Opolu, czy we Wroclawiu,
    gdyz potrzebuje jechac do urzedu kilka razy w zyciu.
    Na koncu zwracaja sie o zmiane decyzji - przywrocenie polaczenia pociagowego

    Podpisane
    koordynujący protest
    Edward KŁos

    Co o tym sadzicie?
    Moim zdaniem troche racji maja, ale mysla jak zwykle tylko o sobie.
    Polaczenie Nysa - Kamieniec byloby sensowne nie tylko dla kolejarzy, gdyby
    pociagi jezdzily tak jak kiedys KedzKozle-Nysa-KamZabk-JaworzynaSlaska, a
    moze nawet do Legnicy. Byloby to dobrze polaczenie miedzy srednimi miastami
    (powiatowymi) Dolnego Slaska i Opolszczyzny i ulatwiloby dojazdy na przyklad
    studentom w Nysie.
    Reaktywacja Nysa - Brzeg miala by wiekszy sens, gdyby byly mijanki na trasie
    (ale to jest juz inna firma) i jezdzilo 7-8 par. Wtedy bylaby to naprawde
    powazna konkurencja dla kolei i mozliwosc (taniego) dojazdu pociagiem z Nysy
    do Wroclawia.
    A pomysl z likwidacja opolskiego to juz jest zupelny absurd. Przeciez w
    Dolnoslaskim kolejarze nie mieli by wcale gwarancji, ze Nysa-Kamieniec by sie
    utrzymalo, tym bardziej, ze to jest na samym skraju wojewodztwa. A
    doswiadczenia ostatnich lat pokazuja, ze Opolszczyzna radzi sobie lepiej z
    koleja niz Dolny Slask.
    To tyle - troche dlugie - mam nadzieje, ze ktos to przeczyta
    Pozdrawiam
    Pawel Ptok





    Temat: Dlaczego na PKP ...
    Tak sobie kombinuję ale za nic nie potrafię zgadnąć -  może kto mi odpowie:
    dlaczego na PKP pociągi osobowe kursują tylko na krótkich trasach ?
    Dlaczego zatrzymują się na wszystkich przystankach, nawet tych, które
    położone są w szczerym polu kilka kilometrów od najbliższej wsi ( a wieś na
    dodatek leży przy ruchliwej drodze, którą jeźdzą i PKS-y i stada busów więc
    kto bedzie drałował na stację jak ma busa pod nosem ...)  Dlaczego nie ma
    jak na DB osobowych przyśpieszonych ( REx ) jeżdzących na trasach po 200,
    300 nawet 400 km zatrzymujących sie tylko tam gdzie są pasażerowie ?

    Przykład 1 - podwójne województwo zachodniopomorskie - Szczecin z
    Koszalinem - PKS uruchomił natychmiast kilka kursów przyśpieszonych i
    pośpiesznych z Koszalina i ze Szczecinka do Szczecina. A nie mogło by PKP
    uruchomić pociągów przyspieszonych Koszalin-Szczecin przez
    Kołobrzeg-Goleniów  z postojami tylko w miejscowościach będących siedzibami
    gmin ( no może także w Głowczewie - bo blisko do morza, do Dźwirzyna i
    Grzybowa oraz w Mostach - bo jednostka wojskowa podległa pod Eurokorpus
    polsko-niemiecko-duński, z dużym "leśnym" osiedlem ) oraz Chojnice-Szczecin
    przez Szczecinek-Runowo-Stargard ... Kliniczny przykład to wieś Żabowo
    leżąca pomiędzy Płotami a Nowogardem ( tabela 375 ) - stacja prawie
    kilometr od wsi a przez wieś przebiega droga krajowa nr 6 ( międzynarodowa
    E-28 ) Gdańsk - Kołbaskowo, którą busy z Koszalina, Kołobrzegu i Gryfic
    jeżdżą do Szczecina co 15 minut. Pies z kulawą nogą na tej stacyjce nie
    wsiada  ... Albo Wiewiecko ( tabela 385 ) - w promieniu 5 kilometrów od
    stacji jest może 10-20 luźno rozrzuconych gospodarstw, każde oczywiście
    dysponujące własnym lepszym lub gorszym transportem, więc też nikt z tej
    stacyjki nie korzysta.

    Przykład 2 - rozdwojone wojewodztwo lubuskie - wojewoda w Gorzowie a sejmik
    w Zielonej stąd ruch w obie strony i tak tradycyjnie duży zrobił się
    jeszcze większy. Właśnie zamknięto ruch pasażerski Gorzów - Zbąszuynek. A
    nie mogły by  pociągi ( przyśpieszone oczywiście ) śmigać w 2-godzinnym
    takcie na trasie Gorzów - Zielona ?

    Że w obu przykladach kawałki linii sa niezelektryfikowane a kawałki są ? A
    coż to za problem ? Prawie 40 lat temu  ekspres z Warszawy do Wrocławia  na
    odcinku Częstochowa - Opole był przeciągany Pt47 bez odczepiania EU04. Nie
    można na jednym końcu skladu uczepiśc elektryka a na drugim spalinówki i
    zrobic zestawu Pull-Push ? Nawet przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba by
    zmieniać czoła. Postoje w Kołobrzegu, Goleniowie, Runowie i Zbąszynku (
    zmiana trakcji ) czy w Czerwieńsku ( zmiana czoła ) przy dwóch lokach
    trwały by nie po 20 minut tylko po 2.

    Pozdrowienia dla wszystkich
    SmAs

    P.S. Ścierwojadów na PKP jest jeszcze dużo, takich którzy widzą nie żywy
    organizm tylko najchetniej "masę upadłości". A że masę PKP ma dużą to
    rabując co się da, taki ścierwojad potrafi dużą kasę sobie ukręcić na
    resztę życia. Wystarczy przysłuchać się kto najgłośniej krzyczy za
    prywatyzacją kolei i kto ją już pochlastał na jakieś dziwne spółeczki. Czym
    sie różni taki świeżo aresztowany Jan Janik od gangów węglowych ? Tylko
    metodą bo cel ten sam ...





    Temat: Polski Express
    Zawiesili całą Łódź, czyli wszystkie kursy Łódź-Warszawa oraz kurs Łódź-Gdynia. Zatem z linii ostała się tylko Bydgoszcz (+Szczecin i Kołobrzeg) oraz Lublin. Pracownicy już powoli mają dość, więc lada moment będzie po firmie. A tu świeży artykuł:



    Polski Express nie będzie woził Łodzian

    Polski Express ma kłopoty. W listopadzie przewoźnik zawiesił kursy z Łodzi do Warszawy i Gdańska. Wcześniej z mapy połączeń zniknęły między innymi Wrocław, Białystok i Kraków.

    - 13 listopada dostaliśmy faksem informację, że od 14 listopada Polski Express zawiesza do odwołania połączenia - mówi Halina Kubiak z łódzkiego PKS, który jest właścicielem dworca PKS, gdzie stawał przewoźnik. - Wiemy też, że zamknięty został punkt sprzedaży biletów firmy.

    Pasażerowie są wściekli. Bilet z Łodzi do Sopotu i z powrotem kupiła dwa tygodnie temu łodzianka Anna Okunowska, która Polskim Expressem chciała pojechać do sanatorium.

    - Dla mnie to cała wyprawa, przyjechałam na dworzec wcześniej, z walizkami i biletem w garści, a tu okazuje się, że nie tylko nie przyjechał na czas, ale w ogóle się nie pojawił na dworcu - mówi Anna Okunowska. - Musiałam pojechać PKS-em, ale czy dostanę zwrot za bilety, jeśli firma splajtuje?

    Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że konto Polskiego Expressu zajął komornik, a postępowania przeciwko firmie toczą się w kilku sądach w całej Polsce. Pod adresem firmy przy ul. Odyńca w Warszawie jest prywatne mieszkanie i nikt nie słyszał tu o przewoźniku. Telefon prezesów firmy milczy. A na stronie internetowej pojawia się informacja, że firma nie zapłaciła za obsługę serwisu.
    Pracownicy firmy unikają kontaktów nie tylko z dziennikarzami, ale też pasażerami, którym winni są tysiące złotych za bilety.

    Jeszcze więcej Polski Express zalega właścicielom dworców autobusowych i przystanków, którym już dawno przestał płacić za zatrzymywanie się autobusów liniowych.

    - Mamy z firmą duży problem. Właśnie toczy się sprawa w sądzie - mówi Piotr Topolewicz, prezes PKS Gdańsk. - W zeszłym roku wypowiedzieliśmy przewoźnikowi umowę na zatrzymywanie się na naszym dworcu, bo od dłuższego czasu zalegał z płatnościami. Mimo to autokary Polskiego Expressu i tak wjeżdżały na teren dworca i zabierały pasażerów. Początkowo próbowaliśmy blokować wjazd tym autobusom, bo przecież zatrzymywały się tu bezprawnie. Daliśmy jednak spokój, bo przecież wiemy, że są pasażerowie, którzy korzystają z ich usług, a oni nie są niczemu winni.

    Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy portu lotniczego w Warszawie, dodaje, że lotnisko także wypowiedziało umowę firmie.

    - Polski Express zalegał z płatnościami - mówi Jakub Mielniczuk. - Wiemy jednak, że przewoźnik za wiele sobie z tego nie robi i nadal zabiera pasażerów z lotniska.

    O kłopotach wie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który wydaje zezwolenia na większość tras przewoźnika.

    - Zezwolenia Polskiemu Expressowi zostały cofnięte wszędzie tam, gdzie rezultatów nie przynosiło nakładanie na przewoźnika mandatów, między innymi za nieprzestrzeganie rozkładów jazdy - mówi Janusz Ulatowski, dyrektor departamentu nieruchomości i infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Nie jesteśmy w stanie skontrolować wszystkich połączeń. Mamy ok. 300 przewoźników i ponad 4 tys. połączeń, więc siłą rzeczy nie możemy wiedzieć o wszystkich uchybieniach przewoźników.

    Polski Express powstał w 1994 roku. Od początku działalności przewiózł ponad 5 mln pasażerów.




    Temat: Jak PKS dba o klienta

    Nie znoszę jeździć autobusami PKSu. Tabor mają taki, że (pardon)
    żygać mi
    się chce, jak to wszystko widzę, a jak mam tym jeździć, to jeszcze
    bardziej
    mi się chce...
    Każdy PKS ma jeden / dwa porządne pojazdy do wynajmowania dla
    zagranicznych
    wycieczek, lub reprezentacyjnych dalekobieżnych kursów. Np PKS
    Kłodzko ma
    bodajże 1 autobus z klimatyzacją, a większość pojazdów, to złomy
    jeżdżące
    max 40km/h i spóźniające się 10 min na 10 kilometrów trasy. A w
    środku, jak
    się mocniej przygazuje, to zaczyna się dostawać dym z dziurawych rur
    wydechu...
    A na trasy mocno przekraczające 100 km wypuszczają "standardowe"


    Autosany.

    Swego czasu jeździłem często autobusami PPKS Kołobrzeg. Większość
    taboru to standardowe Autosany, ale czyste i dość dobrze utrzymane.
    Czasem trafiał się gniot M11 z siedzeniami "skaj w środku gąbka i
    guma", ale mieli chyba taki 1, a czasem trafiał się leyland ex duńska
    komunkacja miejska, w którym komfort był dużo lepszy niż w autosanie.
    Od kiedy mam blachosmroda (czysta konieczność!) nie jeżdżę ani
    pociągami, ani autobusami, ale czasem mi żal i jak zrypany po robocie
    wracam do domu to myślę sobie, że fajnie byłoby jechać PKS-em, bo
    można byłoby sie zdrzemnąć...

    Grzexs


    Kierowcy (bez względu na to, z jakiego PKSu są) są bardzo często
    chronicznie
    rozeźleni na wszystko, co ich otacza: odpowiadają półsłówkami, lub
    na
    pytania, milczą demonstracyjnie. Lubią czepiać sie o byle co i
    notorycznie
    palą podczas jazdy (co np. mi przeszkadza).

    Ale (pomimo, iż może miejsce nie jest najodpowiedniejsze) ostatnio
    przekonałem się, że podróż autobusem może być naprawdę fajna. A to
    za sprawą
    firmy Polski Express. Tabor robi piorunujące wrażenie. Jazda ich
    autobusami
    to dla mnie sama przyjemność. Wygodne, rozkładane fotele, dużo
    miejsca na
    nogi (można się rozciągnąć), obowiązkowa klimatyzacja, cisza i
    delikatne
    kołysanie - rewelacja! Kierowcy są kulturalni, mili i schludni. Idą
    pasażerowi na rękę (ja zawsze wysiadam w Polanicy Zdrój, pomimo,  że
    planowo
    tam się nie zatrzymuje.
    A do tego ceny... Wrocław - Kudowa: 29zł (A dla studentów 14zł (!)).
    Za
    komfort wyższy niż w 1 klasie IC Fredro (za podobną odległość
    Wroc-Poznań
    92zł - różnica porażająca).
        Właściwie przykro mi jest, bo będąc miłośnikiem kolei, tak mocno
    doceniam autobusy, ale nie jestem masochistą i jeśli mam wybór:
    lepiej /
    gorzej, to trudno jest mi zmusić się do wybrania "gorzej" w imię
    idei...

    Pozdrawiam życząc lepszych czasów...

    --
    LukasMWS (rozgoryczony)






    Temat: Kolej w regionie łódzkim.
    [quote="rkplodz"]A z innych wiadomości o nowym RJ to:
    - Łódź uzyska połączenie ze Zgorzelcem, czyli prawie z Gorlitz, [PR]

    Po pierwsze - tu jeszcze przepychanki trwają, a po drugie - to nic nowego. Tyle, że pociag od Wrocławia lub Legnicy jeździł jako regionalny i były zawsze kłótnie z UM Wrocław, aby dopłacił. Nie wiem jak jest teraz, ale przez ostatnie dwa lata z reguły jeździł

    - na łącznicy Chorzew Siemkowice - Cz-wa Osob. 2 pary [PR] o idiotycznych porach + posp.,
    - węglówką do Chorzewa i dalej do Cz-wy pojedzie pospiech [PR] Cegielski, zatem nie zniknie ta linia na tym odcinku

    No, linia to i tak nie zniknie, bo jest to przeca magistrala towarowa, ale zniknie cały ruch z wyjątkiem jakiś wakacyjnych wyjazdów mieszkańców Pajęczna będących zagorzałymi zwolennikami kolei. Do piachu idzie kilkanaście stacji, mimo, iż kolej pozostaje tu poza konkurencją autobusu - jeśli tylko zaoferowałaby rozkład bazujący na elementarnej logice. I jeszcze jakiś inteligentny inaczej zatrzymał Wieniawskiego nie wiedzieć po kiego ciula w Karsznicach.
    Pociąg jest tak przykładnie zdekomunikowany w Zduńskiej Woli, że nie ma co liczyć nawet na najbardziej zatwardziałych zwolenników kolei w kierunku Łodzi...

    - niestety znika Herby - Chorzew [węglówka],

    Pozostaje sezonowy Łeba - Katowice. Natomiast ruch regionalny ginie tak jak i na ZW-ChS. Ogromna strata i kolejny dowód na to, że kolejowo łódzkie ma się najgorzej w kraju.

    - tracimy bezpośrednie połączenie z Bielskiem, w Cz-wie przesiadka skomunikowana Reymont - Oleńka [PR],

    To jakieś nowe wieści? Dotychczas PeKaP podawał, że skomunikowanie będzie na Sołę - czyli OSOBOWY (przyspieszony jak mniemam) Częstochowa - BB. No i chodzi o tę porę, bo w ogóle, to jakiś ochłap do BB jedzie z Łodzi, w sezonie nawet do Wisły.

    - Łódź odzyska bezpośrednie połączenie ze Skarżyskiem - Kam. [PR],

    Raptem 1 pociąg. 20 minut postoju w Tomaszowie w kierunku Łodzi i 26 w kierunku Skarżyska... Ale za to udało sie przemycić pomysł przyspieszonego między TM a Łodzią Andrzejów.

    - nie znika Wieniawski - więc się raczej przyjął.

    Albo boją się wojewody... Z relacji wynika, ze do Lublina pozostaje raczej muchowozem

    Do tego znikają połączenia z Białymstokiem, Suwałkami, Olsztynem oraz jedno z Wrocławiem. Włókniarz do Wrocka pojedzie w sumie ponad 20 minut dłużej niż obecne pociagi w tej relacji.
    Do tego w Warszawie planowe zdekomunikowania z wszystkimi kierunkami wschodnimi (Lublin, Terespol, Białystok, Olsztyn) wynoszące od 30 do 60 minut, co przy 60minutowym takcie do Wawy jest wybitnym osiągnięciem.
    Reymont zatrzyma się dodatkowo na Kr Łobzów i Kr Business Park. czas przejazdu 4.20 czyli niemal taki jak PKS przez Katowice (przez CMK byłoby jakieś 3.20...)
    Prawdopodobnie poleci też Krynica i Zagórz i jeden z Zakopców.
    A wspomniany Kołobrzeg też jest sezon.

    Z ciekawostek - dostaniemy osobowy do Leszna



    Temat: ceglaste ciekawostki, widziane z 3miasta i nie tylko (ostroznie! dlugie)
    To moj przytyk do nowej cegly, po wprowadzeniu erraty. Okazuje sie, ze
    cegla w dalszym ciagu wymaga niezlej erraty. I nie bede tutaj o
    literowkach, ktorych - mimo wspomnianej poprawki - jest chmara!

    Ciekawie jest na stronie <inverse46</inverse. Otoz dowiadujemy sie
    tam z uproszczonego rozkladu jazdy IC, iz pociagi IC 1300/1
    "Kosciuszko" i IC 1306/7 "Krakus" jezdza od W-wy Wschodniej do W-wy
    Centralnej, zas w drodze powrotnej - co za wspanialomyslnosc - ich
    trasa zostala przedluzona od W-wy Zachodniej do W-wy Wschodniej.

    Aha, wczesniej na niebieskiej inwersyjnej stronie 45 jest rozklad
    "Ciepury", z ktorego wynika, ze po polskiej stronie mozna podrozowac w
    komunikacji krajowej - prawda to?

    W tabelach 235 sa dziwne pociagi 66521 i 66522 (Wroclaw
    Gl.-Swidnica-Jaworzyna i nazad), ktorych warunki kursowania sa
    niecodziennie podane. Otoz wynika z calosci (znaczki w tabelach i
    przypisy), ze pociag:
    * moze byc zawieszony po ogloszeniu
    * kursuje w (F)
    * kursuje 1 czerwca
    Z tym, ze to pierwsze nie tyczy sie pociagu 66522.
    Pytanie: czy logicznie poprawne jest umieszczanie w "time-exclusions"
    warunkow typu "kursuje po ogloszeniu" i "kursowanie zawieszone po
    ogloszeniu"?

    Wprowadzono ciekawostke wczesniej przeze mnie nie spotkana. Polaczony
    zostal pociag SKM i osobowy poza-SKM-owy. Jest to wahadlo Gdynia
    Cisowa-Gdansk Gl.-Olsztyn Glowny.
    Wprawdzie takie rzeczy dzieja sie z pociagami Lebork-Wejherowo.-Gdansk
    Glowny, ale tutaj skala jest wieksza.

    Salomonowe rozwiazanie Gdynia-Katowice. Wczesniej narzekano, ze nie ma
    takiego poobiedniego do Katowic, to teraz jest (13:33)! Ale za to nie
    ma tego wczesniejszego (ok. 11 godz.).

    Niechlujstwo wylazi na jaw w tabeli 505, gdzie jest - jak obecnie - do

    No a teraz skandal polnocnej Polski. Dotychczas pociagi "Pobrzeze"
    (Kolobrzeg-Gdansk) i "Motlawa" (Gdynia Chyl.-Olsztyn Gl.) byly
    perfekcyjnie skomunikowane (postulowalem kiedys zastapienie tego
    jednym skladem wagonowym). No i klapa 99/00!!! Obecnie 20 minut dzieli
    je od przesiadki. Znaczy to ni mniej ni wiecej, tylko nie da sie
    przesiasc z "Pobrzeza" na "Motlawe". Kie niedopatrzenie?? Bo ze trzeba
    byc debilem, zeby cos takiego skonstruowac, to wiecej niz pewne i
    biore za te slowa calkowita odpowiedzialnosc! Relacja
    Olsztyn-Kolobrzeg obu tych pociagow jest wciaz dopasowana (ok. 10-13
    min. na przesiadke), co tym bardziej sugruje po prostu durny blad, nie
    zas celowe wygaszanie czegokolwiek.

    Nie rozumiem tez zlikwidowania cyklicznosci odjazdow pociagow do W-wy
    (z Gdanska Gl.). teraz jest "5 minut po godzinie", zas od nowego
    rozkladu na zmiane - to "godzina:10", to "godzina:20". Czy tak lepiej
    pasowalo? Doszukalem sie, ze IC glownie obstawiaja "godzina:20", zas
    ekspresy "godzina:10", ale jest tez ekspres "godzina:20" (Wyspianski).

    Tajemnica szybkiego przelotu pociagu osobowego "Gorzow-Gdynia" sie
    wyjasnila. Primo, jest to pociag pospieszny ("Kociewie" - pamietacie
    nasze propozycje dla nazw postulowanych InterRegio?), secundo -
    kursuje przez Chojnice-Tczew-Gdansk, nie zas (wielka szkoda!) przez
    Chojnice-Koscierzyne-Somonino. A jeszcze wieksza dla mnie szkoda, ze
    pociag ten nie posiada blizniaka, coby z ranca skoczyc do Gorzowa,
    przejechac sie spalina i na wieczor wrocic :((

    Pociagi do Wladyslawowa odjezdzajace z Gdyni o 2:43 oraz 3:54 chyba
    maja zastapic nocna komunikacje PKS... W kazdym razie novum.

    Zlikwidowano "Tetmajera Bis" zamiast niego wstawiono "Karlowicza".
    Niby fajno - ciekawiej sie nazywa, ale ma sztywny rozklad, czyli nie
    ma teoretycznie przewidzianej mozliwosci dostosowania sie do jakiegos
    extra-popytu, ktora byla w przypadku "Tetmajera Bis".

    Ostatni popsiech z Elblaga do 3miasta przyspieszono az o godzine
    (Kaliningrad-Gdynia) i nie wydaje mi sie za wlasciwe, ze po 19:50 sie
    z Elblaga nie wydostane (nastepny - 2:21, Bialystok-Szczecin).

    Kuriozum na skale nie-wiadomo-jaka. Mysle, ze to po prostu
    niezerratyzowany blad. Pociag 10041 (Koscierzyna-Leba) ma niby w
    skladzie... kuszetke.

    pewnie wiecej dziwolagow i ciekawostek by sie znalazlo.. ale to tak
    nazdrowy poczatek.

    Jarek D. Stawarz, Gdansk
    http://panda.bg.univ.gda.pl/~jareks/pekape
    (+48) 501 024817





    Temat: [z archiwum Pana Psofometra] Z Zamoscia do Terespola, wielkiej wyprawy wschodniej dzien drugi
    Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako


    | Wszyscy w Lubelskiem są ekstatycznie zachwyceni,
    | mając busy,

    Ja bardzo proszę bez takich uogólnień... :)


    Aron tak pisze, a ja jestem łatwowierny. :


    | Kto czytał relację z poprzedniego dnia tej wycieczki wie, że pogoda była
    | wówczas okropna.

    Jak zapragniesz kiedyś wrócić (a wierzę, że zapragniesz) - w lepszą
    pogodę - już ja się postaram, abyś mógł w pociągu spotkać całą bandę
    Roztoczomaniaków, od których dowiesz się dużo więcej na temat linii 101
      a i rozmowa z nimi będzie bardziej przyjemna, niż z wąsatymi panami w
    mundurach... :)


    Tych panów już chyba nie spotkam, bo, jak zdołałem z ich rozmowy
    wywnioskować, w PR zostali, a "Roztocze" prestiżowa spółeczka przejęła.


    | Ale ma tory dodatkowe, nastawnie, wszystko jak
    | trzeba. I pociąg przez nią przemyka. A potem jest przystanek Krasnystaw
    | Miasto, który leży na jakims przedmieściu.

    I tu się trochę mylisz. Stąd do centrum Krasnegostawu chwila - moment,


    No to pewnie taka specyfika lokalna - jak w Zamościu. Wydaje się, że to
    koniec świata, a kilka minut się na Stare Miasto idzie.


    | Potem jedzie się przez las,
    | pojawiają się w nim jakieś bloki i hale produkcyjne, i mamy kolejny
    | przystanek - Krasnystaw Fabryczny. Oba wyglądają jak po wojnie nuklearnej -
    | ohydne, komunistyczne, betonowo szklane konstrukcje, wypłowiałe od słońca,
    | pobazgrane szprejami, i żywego ducha wokół nie widać. Zwłaszcza na
    | Fabrycznym jest upiornie. A skoro jest upiornie w słoneczny poranek, to, no
    | cóż, nie muszę dopisywać tego, co oczywiste, o listopadowym wieczorze,
    | prawda?

    Co do Fabrycznego zgoda, przesadzasz co do Krasnystaw - Miasto. Zresztą
    ten ostatni powstał już po 1989, zatem określanie go mianem
    "komunistyczny" jest trochę naciągane... :)


    Skoro powstał w 89, to projekt był sprzed pewnie kilku lat, więc
    komunistyczny. :P


    | Lublin Północny pamiętam z czasów pracy w Warsie, było
    | to ponad 10 lat temu,

    Zaraz, zaraz, kiedy zlikwidowano Dworzec Północny PKS? Na pewno więcej
    niż 10 lat temu, ale dokładnej daty nie pamiętam. Przed wyprowadzeniem
    autobusów "uroda" budynku była zbliżona, ale nie był ani cichy, ani
    pusty ani bezludny.


    Nie wiem, w którym to było roku, jak się tam wybrałem. Ale gdzieś tak w
    latach 1998-2000, czyli rzeczywiście, MOGŁO to być trochę mniej niż 10 lat.
    Ale na pewno wtedy nie odjeżdżały stamtąd autobusy. Pamiętam, że szło się
    przez jakiś pusty plac. Może ten plac został po autobusach właśnie.


    Gdybyś jechał popołudniową "Soliną" - i w Rejowcu i w obu Świdnikach
    zaobserwowałbyś niezły szturm. Właśnie z powodu niedzieli... :)


    Przecież są busy. Nienormalni ci ludzie...


    | I tak, w końcu, po wielu latach, dotarłem do Lublina. Kiedyś bywałem tu
    | często, bo wrocławski oddział Warsu obsługiwał kilka tras mających swój
    | początek w Lublinie: Lublin - Kołobrzeg, Lublin - Świnoujście, oczywiście
    | Lublin - Wrocław...

    Zdarzyło mi się jechać sypialnym z Lublina do Jeleniej Góry gdzieś we

    Może się spotkaliśmy? :)


    Impossible. Za wcześnie, to po pierwsze. Po drugie - sypialny JG - Lublin i

    Gdynia - JG - Szklarska Poręba.


    A teraz jakaś cholera zadecydowała, że pociąg ten w weekendy nie bangla
    i... skończyło się... Aron może zacierać łapska...


    Do Dęblina pusty był. Więc dobrze, że ciachnęli. Twardym trzeba być, nie
    miętkim.


    | Wiszą urocze plakaty, reklamujące muzeum Henryka Sienkiewicza, o którym
    | pierwszy raz słyszę,

    Jw. Polecam wpisać w zaliczanie na przyszłość. Póki pociągi jeżdżą... :)


    Pociągi jeżdżą i jeździć będą.


    A na Roztocze wróć koniecznie, mówię Ci! :)


    Linię uznaję za zaliczoną w pełni tylko wówczas, gdy przejadę się nią w obie
    strony. Więc muszę jeszcze kiedyś się tam wybrać. Ale daleko okrutnie.
    Pewnie nie wcześniej, niż w lecie. Wtedy więcej pociągów do Bełżca i
    Zamościa dociera. :)

    Marek A. Salwa





    Temat: Ranking prędkości
    W związku z pierwszym tegorocznym urlopem miałem więcej czasu na
    przestudiowanie SRJP. Podobnie jak wszyscy widzę regres w sieci połączeń
    bezpośrednich i to zarówno jeśli chodzi o trasy obsługiwane przez IC, jak i ZPR.
    W tym rozkładzie szczególnie widać to w lubuskim. Jeśli chodzi o Gorzów, to
    jeszcze nie jest tak źle, a patrząc na lata ubiegłe (2000 i wcześniej), to
    całkiem dobrze - utracili tylko wag. bezp. w Przemyślaninie. Natomiast w
    przypadku Zielonej Góry totalny regres, o ile w poprzednim znikneły wszystkie
    poc. do Berlina, to w obecnym nie ma żadnego poc. bezp. do Lublina, Łodzi,
    Ostrowa, Leszna, czy Jeleniej Góry (o Gubinie i Gorzowie nie wspominając, gdyż
    tu już dawno PKS pokazał jak powinna wyglądać siatka połączeń, aby miało to
    jakiś sens). Jeśli chodzi o utrzymane poł. to został Bachus (Gdynia), Ślązak
    (południe/wschód), Lubuszanin (W-wa), Czcibór (Szczecin - Świnoujście) oraz dwa
    sezonowce Śląsk - Świnoujście/Kołobrzeg. A patrząc na rozkłady z przed 5, 10
    lat widok był całkiem odmienny ...

    Co roku układam sobie w pełni subiektywny ranking miast na podstawie prędkości
    i rodzajów pociągów kursujących pomiędzy 47 stacjami - głownie byłych
    wojewódzkich i większych węzłowych (niegdyś 65 ale niektóre się wykruszyły, np.
    Łomża ;-)). Jak łatwo się domyślić co roku jest coraz gorzej. Poniżej
    przedstawiam próbkę, aby pokazać o czy mówię.Wnioski nasuwają się same.

    Ranking miast na podstawie średniej prędkości z Warszawy do głownych stacji w
    miastach wojewódzkich i sejmikowych (w str. zach. odj. z Centr., w str. wsch. z
    Wsch.)

    miasto        odległość    czas   prędkość   pociąg       zmiana w stos. do 2002

    Katowice      297,1      2:29    119,8       EC                    lepiej o 1'
    Poznań        300,6      2:34    117,4       IC Bystrzyca          lepiej o 1'
    Kraków        292,1      2:35    113,1       IC, Ex                tak samo
    Wrocław       465,6      4:28    104,4       IC Bystrzyca          gorzej o 5'
    Toruń         235,2      2:23     98,8       IC Kujawiak           lepiej o 5'
    Opole         405,1      4:07     98,6       IC Górnik             nowa trasa
    Szczecin      512,8      5:14     98,0       IC Chrobry            gorzej o 5'
    Rzeszów       450,9      4:52     92,8       Ex Małopolska         gorzej o 10'
    Zielona Góra  439,6      4:50     91,0       Ex Lubuszanin         gorzej o 10'
    Bydgoszcz     286,2      3:10     90,6       IC Kujawiak           lepiej o 5'
    Gdańsk        327,6      3:40     89,5       Ex Szkuner            gorzej o 5'
    Lublin        175,3      2:02     86,4       IC Bystrzyca          gorzej o 2'
    Białystok     183,5      2:08     86,2       Ex Mickiewicz         gorzej o 1'
    Łódź          131,0      1:40     78,9       Posp. Łodzianin       gorzej o 8'
    Olsztyn       231,0      3:07     74,3       Posp. Mazury          gorzej o 7'
    Gorzów        491,2      7:25     66,3       Posp. Chełmianin      gorzej o 20'
    Kielce        187,4      2:52     65,3       Ex Nida               gorzej o 8'

    Pozdr.
    Rafał Żytyński (zyrafazbk)





    Temat: Lodz kolejowym zadupiem Polski


    (bylo o "Odrze") Tylko jaka  predkosc bedzie w stanie osiagnac? Ja nie
    widze
    sensu robienia na sile pociagu IC. Zwroc zreszta uwage, ze
    pociag o tej godzinie to raczej pociag dla Wroclawia, dla
    Lodzi bylby ew. odpowiednik 'Sudetow'.


    Ta trasa nie jest taka zla. Przez Poznan pojedziesz te 10 - 15 minut
    krocej (i to pod warunkiem, ze bedzie wprowadzona predkosc 160 km/h, a
    ciagle nie jest).


    (...)
    | 4) cykliczne pociagi IR Lodz - Bydgoszcz - Gdynia (co 4 godziny).

    | 5) pociagi IR Lodz - Kutno - Poznan - Szczecin (co 4 godziny) z
    | przesiadka w Kutnie na IR Warszawa - Bydgoszcz - Kostrzyn

    Czy nie bedzie problemow ze zmieszczeniem (jednotorowy odcinek
    Zgierz - Kutno)?


    Wiem, ze linia jednotorowa. Pociagi proponowanych relacji mozna
    przeprowadzic przez ten odcinek jezeli zastosuje sie rozklad cykliczny
    rownoodstepowy: co dwie godziny IR - przemiennie Gdynia i Szczecin.
    Oczywiscie ruch lokalny trzeba rowniez prowadzic cyklicznie (co godzine
    lub co dwie).


    Nie wiem natomiast, po co te pociaagi Warszawa - Kostrzyn. Relacja do
    Bydgoszczy w zupelnosci by wystarczyla. A sens jezdzenia do Kostrzyna
    przez Bydgoszcz z Warszawy jest naprawde zaden, przynajmniej w dzien.


    Relacja ta zostala zaproponowana w pracy CNTK nie po to by jezdzic z
    Warszawy do Kostrzyna, ale jako polaczenie Warszawa - Bydgoszcz i np.
    Torun - Gorzow. Poza tym rozklad tych pociagow, bylby tak skonstruowany,
    ze na wezle torunskim powstalaby mozliwosc przesiadek na IR w kierunku
    Olsztyna i Torunia - Poznania oraz z Olsztyna w kierunku Bydgoszczy,
    Pily i Gorzowa. Pelne skomunikowania byly przewidziane tez w Pile (z IR
    Poznan - Kolobrzeg) oraz w Krzyzu z IC W-wa - Szczecin i odwrotnie.


    | 7) jako polaczenie Lodzi ze Swinoujsciem dzienny pociag sezonowy
    przez Kutno i obwodnice Poznania, laczony w Kutnie z grupa z
    Warszawy.
    (...)

    Z tego, co mi wiadomo, to zysk z jazdy obwodnica Poznania jest bardzo
    niewielki. Wystarczyloby dolaczyc grupe wagonow do Swinoujscia
    do ktoregos z proponowanych szczecinskich i dzielic w Stargardzie.


    To nie oto chodzi. Przeciez nikt nie zgodzi sie na uruchomienie
    pospiesznego pomiedzy Warszawa a Poznaniem. Efekt bylby taki, ze zamiast
    wozic ludzi do Swinoujscia, pociag musialby zabierac pasazerow do
    Poznania (tych co nie lubia Ex lub IC). Bo pociag do Swinoujscia tylko
    dla Lodzi nie szansy, a w kombinacji z W-wa tak.


    | 8) caloroczne codzienne polaczenie Lodz - Zakopane. Najsensowniej
    | mozna je uzyskac kierujac pociag nocny Warszawa - Zakopane na
    | trase przez Koluszki,

    A czy na pewno beda chetni? Zarowno PKS, jak i Polski Express
    ponosily straty na relacji Zakopane - Lodz. Tak samo bylo z wa-
    gonem sypialnym, ktory probowano wlaczyc do nocnego Lodz - Za-
    kopane.
    Choc faktem jest - a tego chyba Ty takze nie uwazgledniasz w swych
    zalozeniach - ze Lodz jest miastem dosyc biednym, stad wydaje mi
    sie, ze nieco przeceniasz popyt na te uslugi transportowe.


    To co - nic nie robic, tylko likwidowac kolejne pociagi ? Poza tym nie
    demonizuj tej Lodzi. Miasto jak miasto. Przeciez kraj sie rozwija i
    przybywa ludzi, ktorych stac na podroz w lepszych, niz w EN57,
    warunkach.
    Typowe rozumowanie 99% kadry kierowniczej PKP polega na narzekaniu na
    brak pasazerow, wyciaganiu reki po publiczne pieniadze i nic poza tym
    ...

    A M





    Temat: POLBUS- PKS
    Wg dostępnych mi rozkładów POLBUS-PKS (z lat 1997-98) w ramach sieci POLBUS obsługiwane były nastepujące relacje: l Warszawa - Olecko przez Łomże, Grajewo, Ełk (PKS Warszawa),ll Rzeszów - Warszawa przez Klimontów, Opatów, Radom (PKS Rzeszów),ll Stalowa Wola - Warszawa przez Sandomierz, Opatów, Radom (PKS Stalowa Wola),ll Ostrowiec Świętokrzyski - Przemyśl przez Ożarów, Tarnobrzeg, Rzeszów (PKS Ostrowiec Św.),ll Warszawa - Szczawnica przez Kielce, Krakó (PKS Warszawa),ll Warszawa - Busko Zdrój przez Kielce (PKS Warszawa),ll Starachowice - Warszawa przez Radom, Białobrzegi (2 pary, PKS Starachowice),ll Warszawa - Chełmno TAM przez Toruń, Sierpc, Płońsk POWRÓT przez Gostynin, Włocławek, Ciechocinek, Toruń (PKS Toruń),ll Warszawa - Toruń TAM przez Płońsk, Sierpc, Lipbo POWRÓT przez Ciechocinek, Włocławek, Gostynin (PKS Toruń),ll Aleksandrów Kujawski - Warszawa przez Ciechocinek, Włocławek, Gostynin (PKS Włocławek),ll Bydgoszcz - Warszawa (tylko w jedną stronę, PKS Płock),ll Warszawa - Płock (tylko w jedną stronę, PKS Płock),ll Warszawa - Gostynin przez Sochaczew (3 pary, PKS Gostynin),ll Płock - Gdańsk przez Sierpc, Iławę, Malbork, Tczew (PKS Płock/Gdańsk),ll Gostynin - Olsztyn przez Płock, Mławę, Nidzicę (PKS Gostynin),ll Stalowa Wola - Krynica przez Rzeszów, Gorlice, Nowy Sącz (PKS Stalowa Wola),ll Stalowa Wola - Zakopane przez Mielec, Kraków (PKS Stalowa Wola),ll Starachowice - Kraków przez Busko Zdrój (PKS Starachowice),ll Biłgoraj - Kielce przez Stalową Wolę, Sandomierz, Opatów (PKS Biłgoraj),ll Puławy - Rzeszów przez Sandomierz, Stalową Wolę, Nisko (PKS Puławy),ll Zamość - Kraków przez Biłgoraj, Stalową Wolę, Tarnów (PKS Zamość),ll Starachowice - Lublin przez Lipsko, Zwoleń, Puławy (PKS Starachowice),ll Przemyśl - Bielsko Biała przez Rzeszów, Myślenice, Wadowice (PKS Przemyśl),ll Łańcut - Cieszyn przez Rzeszów, Kraków, Wadowice, Bielsko Biała (PKS Łańcut/Cieszyn),ll Przemyśl - Oświęcim przez Rzeszów, Tarnów, Kraków (PKS Przemyśl/Oświęcim),ll Lublin - Częstochowa przez Puławy, Radom, Radomsko (PKS Puławy),ll Starachowice - Katowice przez Kielce, Szczekociny, Zawiercie (PKS Starachowice),ll Limanowa - Katowice przez Myślenice, Kraków (PKS Limanowa),ll Kalisz - Opole przez Ostrów Wlkp., Kępno (PKS Ostrów Wlkp.),ll Płock - Jelenia Góra przez Turek, Kalisz, Ostrów Wlkp., Wrocław (PKS Gostynin/Jelenia Góra),ll Ostrowiec Św. - Wrocław przez Starachowice, Końskie, Częstochowę (PKS Ostrowiec Św.),ll Rzeszów - Wrocław przez Stalową Wolę, Kielce, Częstochowę, Kluczbork (PKS Wrocław),ll Wrocław - Radomsko przez Oleśnicę, Syców, Kępno, Wieluń (PKS Wrocław),ll Wrocław - Kudowa Zdrój przez Kłodzko, Polanicę Zdr. (PKS Wrocław),ll Wrocław - Dzierżoniów przez Łagiewniki (3 pary, najkrótsze połączenie w ramach sieci POLBUS tylko 57 km w jedną stronę, PKS Wrocław),ll Wrocław - Łódź przez Oleśnicę, Syców, Kępno, Wieruszów (PKS Wrocław),ll Zielona Góra - Wrocław (przez Nową Sól, Środę Śląską) PKS Zielona Góra,ll Wrocław - Słubice przez Środę Śl., Lubin, Zieloną Górę (PKS Wrocław),ll Zielona Góra - Kudowa Zdrój przez Głogów, Legnicę, Wałbrzych, Kłodzko (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Jelenia Góra TAM przez Żagań, Zgorzelec POWRÓT przez Bolesławiec, Szprotawę, Nową Sól (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Poznań przez Sulechów, Wolsztyn (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Kołobrzeg przez Międzyrzecz, Gorzów, Drawsko Pom. (PKS Zielona Góra),ll Gorzów - Świnoujście przez Pyrzyce, Kamień Pom., Międzyzdroje (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów - Słubice przez Sulęcin, Rzepin (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów Wlkp. - Głogów przez Międzyrzecz, Świebodzin, Sulechów, Zielonę Górę (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów - Gdańsk przez Strzelce Kraj., Wałcz, Człuchów, Chojnice (PKS Gorzów).ll Gdańsk - Białystok przez Elbląg, Olsztyn, Szczytno, Ostrołękę, Łomże (PKS Gdańsk/Białystok),ll Toruń - Gdynia przez Chełmże, Świecie, Tczew (PKS Toruń),ll Gdańsk - Świnoujście przez Słupsk, Koszalin, Kołobrzeg, Kamień Pomorski (PKS Gdańsk/Kamień Pomorski),ll Bydgoszcz - Poznań TAM przez Szubin, Kcynię, Wągrowiec POWRÓT przez Gniezno, Żnin, Szubin (PKS Bydgoszcz),ll Koszalin - Bydgoszcz przez Szczecinek, Złotów, Nakło (PKS Koszalin),ll Koszalin - Łódź przez Chojnice, Bydgoszcz, Toruń, Ciechocinek (PKS Koszalin),ll Płock - Bydgoszcz przez Lipno, Toruń (PKS Płock),ll Bydgoszcz - Turek przez Inowrocław, Konin (PKS Bydgoszcz),ll Wałcz - Łódź przez przez Piłę, Gniezno, Konin (tylko w jedną stronę PKS Piła), ll Łódź - Piła przez Gniezno, Wągrowiec (tylko w jedną stronę, PKS Piła),ll Łódź - Władysławowo przez Włocławek, Ciechocinek, Toruń, Grudziądz, Gdańsk (PKS Łódź),ll Łódź - Płock przez Kutno, Gostynin (PKS Gostynin),ll Łódź - Ostrowiec Św. przez Piotrków Tryb., Końskie, Skarżysko Kam. (2 pary, PKS Ostrowiec Św.),ll Zamość - Rzeszów przez Tomaszów Lubelski, Jarosław, Łańcut (PKS Zamość),ll Łańcut - Lublin przez przez Rzeszów, Nisko, Kraśnik (PKS Łańcut),ll Rzeszów - Przemyśl przez Przeworsk, Jarosław (PKS Łańcut) l



    Temat: Lodz kolejowym zadupiem Polski


    lub | Andrzej Massel
    | ja
    | (o "Odrze") Tylko jaka  predkosc bedzie w stanie 'osiagnac?
    | Ja nie widze sensu robienia na sile pociagu IC. Zwroc zresz-
    | ta uwage, ze pociag o tej godzinie to raczej pociag dla Wroc-
    | lawia, dla Lodzi bylby ew. odpowiednik 'Sudetow'.
    Ta trasa nie jest taka zla. Przez Poznan pojedziesz te 10 - 15
    minut krocej (i to pod warunkiem, ze bedzie wprowadzona pred-
    kosc 160 km/h, a ciagle nie jest).


    Wtej chwili, sumujac czas jazdy na odpowiednich odcinkach Beroli-
    ny i Piasta, jest 17 minut roznicy, zakladajac 6 minut postoju w
    Poznaniu. Zatem po wprowadzeniu 160 kph bedzie jeszcze szybciej.

    [z innego postingu:]


    Tyle mniej waznych pociagow moze przejechac, to i "Odra" prze-
    jedzie. Chodzi o to, ze czas jazdy z Widzewa do Wroclawia jest
    okolo 25 minut dluzszy niz z Kaliskiej. A jak w stosunku do
    miasta polozony jest Widzew, a jak Kaliska. W efekcie nie za-
    checa to Lodzian do korzystania z "Odry". Bo z punktu widzenia
    Warszawy roznicy w czasie jazdy praktycznie nie ma.


    Pisalem - to nie jest pociag dla lodzian (ani warszawian). Po-
    ciagiem dla lodzian bylby sklad jada~cy rano z Lodzi (nb. Sude-
    ty prawie zawsze jezdzily przez Chojny). Jezeli chcesz zrobic cos
    dla lodzian, to rozsa~dniejszym wyjsciem byloby dola~czenie do
    pociagu 'Wlokniarz' grupy wagonow do Wroclawia lub Jel. Gory.


    | 4) cykliczne pociagi IR Lodz - Bydgoszcz - Gdynia (co 4 godziny).

    | 5) pociagi IR Lodz - Kutno - Poznan - Szczecin (co 4 godziny) z
    | przesiadka w Kutnie na IR Warszawa - Bydgoszcz - Kostrzyn

    | Czy nie bedzie problemow ze zmieszczeniem (jednotorowy odcinek
    | Zgierz - Kutno)?

    Wiem, ze linia jednotorowa. Pociagi proponowanych relacji mozna
    przeprowadzic przez ten odcinek jezeli zastosuje sie rozklad
    cykliczny rownoodstepowy: co dwie godziny IR - przemiennie
    Gdynia i Szczecin.
    Oczywiscie ruch lokalny trzeba rowniez prowadzic cyklicznie
    (co godzine lub co dwie).


    Ale czy sie zmieszcza~?! (pytam, bo po prostu nie wiem). Trzeba
    by to sprawdzic.


    | Nie wiem natomiast, po co te pociagi Warszawa - Kostrzyn.
    | Relacja do Bydgoszczy w zupelnosci by wystarczyla. A sens
    | jezdzenia do Kostrzyna przez Bydgoszcz z Warszawy jest
    | naprawde zaden, przynajmniej w dzien.
    Relacja ta zostala zaproponowana w pracy CNTK nie po to by jez-
    dzic z Warszawy do Kostrzyna, ale jako polaczenie Warszawa - Byd-
    goszcz i np. Torun - Gorzow. Poza tym rozklad tych pociagow, byl-
    by tak skonstruowany, ze na wezle torunskim powstalaby mozliwosc
    przesiadek na IR w kierunku Olsztyna i Torunia - Poznania oraz z
    Olsztyna w kierunku Bydgoszczy, Pily i Gorzowa. Pelne skomuniko-
    wania byly przewidziane tez w Pile (z IR Poznan - Kolobrzeg) oraz
    w Krzyzu z IC W-wa - Szczecin i odwrotnie.


    No ale skoro ma byc ten IC W-wa - Szczecin, to chcesz po nim pusz-
    czac IR Lodz - Poznan - Szczecin? Wystarczy skomunikowanie w Kut-
    nie.

    (...)


    pociag do Swinoujscia tylko dla Lodzi nie szansy, a w
    kombinacji z W-wa tak.


    Dlaczego?!


    | 8) caloroczne codzienne polaczenie Lodz - Zakopane. Najsensowniej
    | mozna je uzyskac kierujac pociag nocny Warszawa - Zakopane na
    | trase przez Koluszki,
    | A czy na pewno beda chetni? Zarowno PKS, jak i Polski Express
    | ponosily straty na relacji Zakopane - Lodz. Tak samo bylo z wa-
    | gonem sypialnym, ktory probowano wlaczyc do nocnego Lodz - Za-
    | kopane.


    (Fragment przez Ciebie wyciety wstawiam ponownie z uwagi na to, ze
    zrobilem cross na pl.regionalne.lodz - co zreszta trzeba bylo chy-
    ba zrobic na samym pocza~tku).


    | Ale mozna by sprobowac nie zmieniac tras w warszawskich pocia-
    | gach, za to wprowadzic do ktoregos z warszawskich lacznik Lodz
    | - Radom. Wtedy i na sypialny pewnie znalazloby sie wiecej
    | chetnych.
    | Choc faktem jest - a tego chyba Ty takze nie uwazgledniasz w swych
    | zalozeniach - ze Lodz jest miastem dosyc biednym, stad wydaje mi
    | sie, ze nieco przeceniasz popyt na te uslugi transportowe.
    To co - nic nie robic, tylko likwidowac kolejne pociagi?


    Chocby nie wciskac na sile IC.


    Poza tym nie demonizuj tej Lodzi. Miasto jak miasto.


    Qrcze, taka uwaga, a ja zrobilem crossa - jeszcze mi ktos morde
    obije... na wszelki wypadek informuje lodzian, ze jestem kibicem
    Widzewa (teraz mi w warszawie moga obic...) 8-))


    Przeciez kraj sie rozwija i przybywa ludzi, ktorych stac na
    podroz w lepszych, niz w EN57, warunkach.


    Ale wa~tpie, czy az w takim stopniu w Lodzi. Ponadto z reguly
    ci bogatsi jezda samochodami. Zwroc uwage na losy kolejnych
    prob dola~czania do lodzkich pocia~gow wagonow sypialnych.


    Typowe rozumowanie 99% kadry kierowniczej PKP polega na
    narzekaniu na brak pasazerow, wyciaganiu reki po publiczne
    pieniadze i nic poza tym


    Jakas aluzja do mojej skromnej osoby? Jako sympatyk UPR wcale
    czegos takiego nigdy nie popieralem.





    Temat: Barwy klubowe poszukiwane, dla chcacych pomoc
    Zaktualizowana lista poszukiwanych barw klubowych. A w poniższych postach zgłoszenia, na które liczę

    AON Hotvolleys Wien
    VCA Hypo Niederösterreich
    PSV SW Salzburg Volleyball
    VPNV Waasland Kruib-Nieuwk
    VBC Shanks Guibertin
    Pirin Balkanstroy Razlog
    OK Varaźdin
    OK Mursa
    OK Mladost Kaątel Lukąić
    MOK Rijeka
    MOK Šibenik
    MOK Zagreb
    OK Međimurje Centrometal
    OK Dubrovnik 2001
    OK Sisak
    Ibar
    Jedinstvo
    Studentski Centar
    Mont
    MK Budva
    Sutjeska
    Buducnost-Podgoricka Banka Podgorica II
    Arsenal Tivat
    Kocouři VAVEX Příbram
    VK Karbo Benátky n.J.
    Aalborg HIK
    DHG Odense
    Gentofte Volley
    Marienlyst Odense
    Middelfart VK
    SK Aarhus
    Tartu Pere Leib
    VK Selver Tallinn
    Falck Pärnu VK
    Cargohunters/Tallinna Kalev
    Aeroc Rakvere
    Voru VK
    Tampereen Isku-Volley Tampere
    Perungan Pojat Rovaniemi
    Pielaveden Sampo Pielavesi
    Salon Piivolley Salo
    Keski-Savon Pateri Varkaus/Pieksämäki
    Raision Loimu Raisio
    Vammalan Lentopallo Vammala
    Riento Joensuu
    Muuramen Lentopallo Muurame
    Korson Veto Vantaa
    Kempeleen Lentopallo Kempele
    Vaasan Kiisto Vaasa
    Tours Volley-Ball
    SAEMS Tourcoing VB Lille Metropole
    Beauvais Oise UC
    Nice Volley-Ball
    Montpellier Université Club VB
    Rennes Etudiants Club Volley
    Avignon Volley-Ball
    Asnieres Volley 92
    St-Brieuc Côtes d'Armor VB
    EA Patron
    Lamia
    Ethnikos Alex/Polis
    Aris Saloniki
    AO Orestiada
    AO Pagratiou
    Drac Palma CV Pórtoll Mallorca
    Numancia Voleibol Soria
    Unicaja Arukasur Almeria
    Jusan Canarias Las Palmas
    CV Arona las Americas
    J'Hayber Elche
    Volley Lleida
    Vigo Valery Karpin
    Universidad Granada
    UD Vecindario
    CV Zaragoza
    CAI Voleibol Teruel
    Orion Doetinchem
    Lycurgus Groningen
    SK Riga
    VK Ozolnieki
    VK Lase-R
    SK Elvi / Kuldiga
    SK Cesu Alus
    VK Ezerzeme / DU
    SCC Berlin
    TSV Unterhaching Volleyball
    TV 1861 Rottenburg
    Nyborg VBK
    BK Tromso
    Randaberg IL
    Forde VBK
    Kristiansund VBK
    Ntnui Dragvoll
    AZS PO Cementownia Odra
    KŚ AZS PŚ Gliwice
    KS Warta Działoszyn
    UKS SMS Łódź
    Trefl Gdańsk
    GTS Wilga Garwolin
    KKS Kozienice
    AZS UWM II Olsztyn
    SKF Legia Warszawa
    Pekpol Ostrołęka
    MKS MDK Gmina Zawidz Warszawa
    ZKS Ślepsk Augustów
    SPS Zduńska Wola
    PKS Gwardia Szczytno
    MKS MOS Będzin
    KS Błękitni Ropczyce
    WTS Warka
    Jadar II Radom
    KS Górnik Radlin
    Polski Cukier ZKS Cukrownik Lublin
    Karpaty Krosno
    MKS Andrychów
    Dinamo Jantar Kalliningrad
    Vojvodina Novolin Novi Sad
    Crvena Zvezda Belgrad
    Ribnica Gradevinar Kraljevo
    Radnicki Kragujevac
    Partizan Belgrad
    Mladi Radnik Poźarevac
    Spartak Subotica
    Banat Vrąac
    VKP Bratislava
    Strojar Malacky
    Lovinobaňa
    Lausanne UC
    CS Chenois VB Geneve
    Istanbul Büyük Şehir Bld.
    Arcelik Istanbul
    Hastanesi Trabzon
    Polis Akademisi Ankara
    SSK Voleybol Ihtias Ankara
    Tofas Bursa
    Tokat Belediye Plevne
    Ziraat Ankara
    Buyuksehir Istanbul
    Kométa Kaposvár
    Vegyész RC Kazincbarcika
    Phoenix Mecan-Kecskeméti FRC
    MCM Kaposvár
    Dunaferr SE
    MAFC Hartmann
    Dági SE
    Szolnoki RK SI
    Deac
    Csepel
    Dabasi RC
    Starcopy Szeged
    Weszpremi RC
    Szechenyi Gyor
    Alba Line RK
    Orígenes Bol&igrave;var Voley
    Club A. Belgrano
    Gigantes del Sur
    Club A. Boca Juniors
    Rosario Sonder Voley
    Chubut Voley
    La Unión de Formosa
    Club A. River Plate
    Banco Industrial Voley
    Misiones Voley
    Club A. Velez Sarsfield
    Obras Sanitarias San Juan
    Cimed
    Ulbra/Uptime
    Unisul/Nexxera
    AD Santo Andre
    Fatima/Ucs
    On Line/Sao Leopoldo
    Inga/Alvares
    Lupo/Nautico
    Blazers Osaka
    Sunbirds Osaka
    Rockets Tokio
    Thunders Hiroshima
    Panthers Osaka
    Arrows Shizuoka
    Gosei Nishikasugai
    Weisse Oita
    Chaumont VB 53
    Marseille Volley
    Energetik Ufa
    Codyeco Santa Croce
    Esse-ti Carilo Loreto
    SEC Isernia
    Materdomini Castellana Grotte
    Modugno-Noicattaro Volley
    AZS QU PWSZ Wałbrzych
    MKS Pogoń Góra
    KS Bielawianka Bielawa
    KS Dziekan Milicz
    KS Gwardia II Wrocław
    SPA Nowa Ruda
    TKKF Razem Wołów
    MKS Lubin
    Chemik II Bydgoszcz
    LZS Gniewkowo
    Ziemowit Osięciny
    UKS Budowlanka Toruń
    STAL Grudziądz
    AZS UMK Toruń
    MSPS Inowrocław
    ASPS Avia II Świdnik
    Cukrownik II Lublin
    LKS Cisy Nałęczów
    MKS Stal Kraśnik
    TKKF Chemik Puławy
    AZS Politechnika Lublin
    KS Zakład Karny Biała Podlaska
    ULKS Wolanka Wola Osowińska
    AZS AWF Biała Podlaska
    OSiR Lubsko
    KS Drezdenko
    Sobieski Żagań
    Budowlani Gozdnica
    Carina Gubin
    Astra Nowa Sól
    UKS Tęcza Krosno Odrzanskie
    Twardy Świętoszów
    LKS Orzeł Parzęczew
    LKS Omega Kleszczów
    MKS Siatkarz Wieluń
    LKS Zawisza Pajęczno
    MUKS Wiking Tomaszów Mazowiecki
    UKS Ekonomik Brzeziny
    SPK Koluszki
    MMKS Łęczyca
    AZS Politechnika Cracovia PK Kraków
    UKS Dobry Wynik Kraków
    GKPS Gorlice
    SKF Dwunastka Kraków
    Dunajec Nowy Sącz
    Hejnał Kęty
    WUKS Junior Wołomin
    UMKS MOS Wola Warszawa
    AZS UW Warszawa
    UKS Salos Legionowo
    UKS Start Lipowiec
    UKS Volley Zielona
    Zawkrze Mława
    MMKS Kędzierzyn-Koźle
    Lotrans Kędzierzyn-Koźle
    Mechanik Namysłów
    KS Opole
    MGOKSiR Korfantów
    MUKS Baborów
    AZS UR Rzeszów
    AKS Orkan Nisko
    AKS Resovia II Rzeszów
    MKPS Stal Mielec
    MUKS Feniks Dębica
    UKS Tęcza Sędziszów
    WSFiZ MUKS Piętnastka Białystok
    UKS Mikolo Sokółka
    LKS Biebrza Lipsk
    LKS Promień Mońki
    MOSiR Grajewo
    SUKSS Suwałki
    UKS Orion G2 Bielsk Podlaski
    KS Bat Sierakowice
    SKS Starogard Gdański
    KATS Alpat Gdynia
    Czarni Pruszcz Gdański
    GTS II Gdańsk
    MOSiR Mysłowice
    MMKS Dąbrowa Górnicza
    TS Volley Rybnik
    KPKS Halemba
    KS Metalik Radziechowy
    AZS Katowice
    KS Kłomnice
    MOSiR Zabrze
    MKS MOS Płomień Sosnowiec
    MCKiS Energetyk II Jaworzno
    Derby Biała Piska
    KS Gmina Kozłowo
    MOSiR Giżycko
    UKS Nidka Ruciane-Nida
    MKS MDK Trzcianka
    GLKS Polanin Strzałkowo
    LUKS Wilki Wilczyn
    MKS Kania Gostyń
    MUKS Kadra Kalisz
    KS Noteć Czarnków
    LKS Zjednoczeni Rychwał
    VKS Joker II Piła
    GKS Rega Merida Trzebiatów
    MMKS Maraton Świnoujście
    Spartakus Pyrzyce
    Stocznia Darłowo
    OP Powiat Kołobrzeski Kołobrzeg
    Głaz Tychowo
    UKS Bronek Koszalin
    AZS Politechnika Świętokrzyska Kielce
    AZS Royal Vega Kielce
    Chemar Kielce
    EL-WAP Skarżysko-Kamienna
    Leśnik Zagnańsk
    Oldboys Kielce
    Oświata Solidarność Kielce
    Salos Fart Kielce
    Uszczelka Łanowa Kielce
    ZUS Kielce
    MGTU Moskwa
    Dinamo Bielgorod
    Gorkiy Krasnogorsk
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 81 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.