Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS warzsawaTemat: Kiedy w komunikacji miejskiej pojawi się konkur... Problem inaczej wygląda w dużych bogatych aglomeracjach np. w Warszawie czy Krakowie a inaczej moze wyglądac w miasteczku pokroju Częstochowy np. w Krakowie juz od dawna funkcjonuja przynajmniej na liniach podmiejskich prywatni przewoźnicy i jest ok. Podobie funkcjonuja tam tez busy na trasach miejskich oraz podmiejskich ale nie sa to raczej Nyski a np. Mercedesy czy Fordy. W naszym miescie niestety sprawa wygląda odmienni niem w okolicy przynajmniej moim skromnym zdaniem żadnej firmy transportowej poza PKS -m mającej środki na sprostanie warunkom ewentualnego przetargu - zreszta jak pisałem wczesniej przetarg przetargiem życie, życiem. Niestety sprzet komunikacyjny kosztuje majątek a jego amortyzacja trwa lata kase trzeba wylożyć z góry. Ja mamw pamęci rozpadające autobusy które kursowały do Blachowni, Olsztyna, Mstowa czy Wręczycy sprzet mający po 20 lat - zresztą niewiele lepszej klasy sprzet jest prezentowany teraz na lini do Auchana (własciwie poza 2 cz 3 szt wszystko to raczej delikatnie powiedziawszy sprzet mocno wyeksplatowany). Moja propozycja jest nastepująca zostawmy na razie linie miejskie w świętym spokoju a jeszeli juz niema innego wyjscia wydzierżawmy np firmnie BIESY z powortem jedna linie do Blachowni ale na zasadach takich samych jak ma MPK ale nie dajmy wszyskich lini ale tylko jedna góra dwie zobaczmy jak sobie poradzi ponownie z obsługą takiego połączenia w dodatku konkurujac z MPK. Przecierz w miescie taka własnie sytuacja bedzie - zreszta nie musi to by lina do Blachowi ale jaka kolwiek poza miejska gdzie obecnie jest kilka linie MPK (np na kierunku Poczesna) I niech pokarze co ptrafi jesli sie to uda to ok. - niech biorą cały kierunek ale osobiscie w to wontpie co innego linie marketowe o niezbyt dużej częstotliwosci a co innego linie dowozowe o normalnym nasileniu ruchu. Ale nie probuja moze sie uda. Temat: Wypadki, ofiary, przyczyny. Czy w komputerowych symulacjach brane sa pod uwage takie czynniki jak narastajaca, w wyniku wielogodzinnego snucia sie za zawalidrogami, frustracja kierowcy? Czy brane jest pod uwage to, ze ludzie nie po to kupuja samochody, zeby poruszac sie z realnymi predkosciami porownywalnymi z PKS albo pociagiem osobowym? Czy w ogole w jakichkolwiek wypowiedziach na temat bezpieczenstwa ktos zastanawia sie nad strona psychologiczna zagadnienia? Czy ktos potrafi podac jakakolwiek, z wyjatkiem kocopalow na temat glupich polaczkow, rozsadna odpowiedz dlaczego dzieje sie tak, jak sie na naszych drogach dzieje? Sadzac z tego, co widac, ludzie odpowiedzialni za ten tan rzeczy maja to w glebokim powazaniu. Robia sobie symulacje na komputerowych modelach, w ktorych nie ma miejsca dla CZLOWIEKA. I stawiaja kolejny znak (najczesciej ograniczenie) dla zaspokojenia urzedniczego sumienia. A ludzie nadal sie zabijaja bo droga to nie symulacja! Nie chodzi mi o to, ze drogi nie nadaja sie do jazdy ze wzgledow technicznych. Sa to trudne sprawdziany dla umiejetnosci kierowcow i odporniosci sprzetu. Ale daloby sie po tym jezdzic, gdyby nie radosna tfurczosc znakologuf stosowanych (i nie tylko o ograniczenia mi chodzi). Chodzi mi o to, ze przystosowujacy drogi dla czlowieka, w ogole nie zawracaja sobie glowy psychologiczna strona zagadnienia i produkuja drogi (istniejace - chodzi mi o rozmalowanie i oznakowanie), ktore swietnie sprawdza sie w komputerowej symulacji, a zupelnie nie sprawdzaja sie tam, gdzie dobrze byloby, zeby sie sprawdzaly. Prosty przyklad: ograniczenie do 70 km/h na skrzyzowaniu na drodze ekspresowej, po ktorej mozna jechac 100 km/h. Jezeli ograniczenie bedzie stalo tylko tam, gdzie jest, np. ze wzgledu na duzy ruch (choc tu przydalaby sie estakada, ale to inna para kaloszy - finasowa), niezbedne, jest szansa, ze bedzie respektowane. Jezeli bedzie stalo przy kazdej drozynie w szczerym polu, co 500-1000 m (do niedawna bylo tak na wyjezdzie z Warszawy na Gdansk - teraz juz nie i ludzie zyja!), nie ma cienia szans, ze ograniczenie bedzie respektowane! A takich znakow ci u nas wiecej niz kwiatkow na lace! To nie sa znaki stawiane dla bezpieczenstwa podroznych, tylko dla zabezpieczenia d... jakiegos urzedasa! Ludzie to widza i jezdza po swojemu. I trudno sie dziwic - skoro strona stanowiaca prawo daje d..., zaczynamy stosowac wlasne prawo. Temat: Komunikacja nocna Druga częśc... > 204 > KRZYKI, Karkonoska, Zwycięska, Strachowskiego, Kurpiów, Grota-Roweckiego, > Borowska / Ślężna, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. Dominikański, Św. > Katarzyny, Piaskowa, Most Piaskowy, Św. Jadwigi, Most Młyński, pl. Bema, > Sienkiewicza, Most Szczytnicki, Różyckiego, Paderewskiego, Mickiewicza, Most > Swojczycki, Swojczycka, Strachocińska, Zielarska, WOJNÓW Na Borek (Krzyki są po drugiej stronie torów) 231. Na Wojnów 234 (przez Sępolno, tak jak sam proponujesz). > 205 > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Borowska, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. > Dominikański, Kazimierza Wielkiego, Św. Mikołaja, pl. 1-go Maja, Rybacka, > Zachodnia, Poznańska, Długa, Starogroblowa, Popowicka, Pilczycka, Kozanowska, > Pilczycka, Maślicka, Główna, Stabłowicka, Brodzka, PRACZE ODRZAŃSKIE, > (niektóre kursy: Jeleniogórska, Kosmonautów, Średzka, LEŚNICA) 205/235 z Pracz Odrzańskich (bez kursów do Leśnicy) na Księże Małe. > 206 > BROCHÓW, Chińska, Birmańska / Semaforowa, Mościckiego, Gazowa, Tarnogajska, > Armii Krajowej, Hubska, Gliniana, Borowska, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, > pl. Dominikański, Oławska, pl. Powstańców Warszawy / pl. Społeczny, Most > Pokoju, Wyszyńskiego, Mosty Warszawskie, Kromera, Czajkowskiego (niektóre > kursy: Sołtysowicka, Redycka, Sołtysowicka), Przybyszewskiego, pl. > Daniłowskiego, Kasprowicza, Broniewskiego, Bałtycka, Osobowicka, OSOBOWICE, > (niektóre kursy: Broniewskiego, Obornicka, Zajączkowska, Pęgowska, ŚWINIARY) Przekombinowałeś. Na Osobowice chyba 202 (w drugą stronę na Leśnicę), bez wariantów. Na Brochów - 203 (w drugą stronę na Pilczyce). > 207 > KAMIEŃSKIEGO (Polanowice), Żmigrodzka, Broniewskiego, Obornicka, Bezpieczna, > Łużycka, Osobowicka, Na Polance, Most Trzebnicki, Trzebnicka, pl. Powstańców > Wlkp., Trzebnicka, Łokietka, Drobnera, Most Uniwersytecki, Grodzka, Nowy > Świat, Kazimierza Wielkiego, pl. Dominikański, Oławska, pl. Wróblewskiego, > Pułaskiego, Małachowskiego, Bogusławskiego, Swobodna, Komandorska, Wielka, > Powstańców Śląskich, Orla, Racławicka, Skarbowców, Sowia, Krzycka, Wałbrzyska, > Czekoladowa / Zabrodzka, KLECINA (Piernikowa) No, tu prawie trafiłeś :^) Na Klecinę Temat: Katowice-Praga Witam, Gotowej reecepty na najlepsza podroz nie ma, ale podam kilka skladnikow Bilet powrotny na ČD jest wazny tylko do 24:00 nastepnego dnia, czyli nie wiecej niz 48h, ale jest tanszy niz bilet tam i z powrotem kupowany oddzielnie; Przy kupnie biletu miedzynarodowego powrotnego obowiazuje znizka 40% zgodnie z taryfa ČD-PKP MOST i bilet taki jest wazny 2 miesiace - tu mozna kombinowac np. kupic bilet Katowice - Bohumin - Katowice i pojechac dziennym bezposrednim EC Praha (z Katowic kolo 12:00). Istotne jest, ze przy bilecie miedzynarodowym nie jest obowiazkowa miejscowka, czyli nie placi sie haraczu za jazde pociagiem EC (18 lub 25 PLN). W Bohuminie pociag ma postoj ok 20 minut, mozna wtedy wyskoczyc do kasy i uniknac doplaty u konduktora. Co do przejsciowek PKP/ČD - sa nadal w uzyciu i kosztuja 15 CZK lub 2 PLN, ale obowiazuja tylko w pociagach spolki PKP Przewozy Regionalne. Zeby bylo ciekawiej, obowiazuja tylko na odc. Zebrzydowice - Petrovice u K. W pociagach EC (Praha, Polonia, Sobieski, Comenius) oraz nocny Chopin (Warszawa - Wieden z wagonami do Pragi) przejciowek nie ma, sa za to w nocnym Silesia (Krakow - Praha). W pociagach EC zgodnie z taryfa mozna przejechac granice na bilecie krajowym (np. Katowice - Zebrzydowice) poprzez wydluzenie relacji biletu (czyli zgloszenie tego faktu konduktorowi przy pierwszej kontroli, zdecydowanie przed Zebrzydowicami). Za kwote ok. 7 PLN otrzymujemy wowczas przedluzenie w relacji Zebrzydowice - Zebrzydowice Gr., a po stronie czeskiej zalatwiamy sprawe dalej z czeskim konduktorem (ktory zaczyna w zasadzie sprawdzac bilety dopiero od pierwszej stacji, czyli Bohumina; Pomijam juz fakt, ze czesto konduktor sprawdza bilet zaraz za Katowicami i pozniej go juz to nie obchodzi, czyli z biletem kraajowym do Zebrzydowic jedziesz za free do Bohumina Jesli chcesz jechac przez Nachod, to musisz zlapac jakis PKS do Kudowy (jezdza z Lublina, Katowic i z Kielc), pozniej w Kudowie przesiasc sie na lokalny czeski autobus do Nachodu i dalej pociagiem lub autobusem do Pragi - ten wariant podrozy trwa zdecydowanie dluzej i gorzej o skomunikowania. Wydaje mi sie jednak, ze wariant trzeci, czyli PKS do Cieszyna, pozniej pieszo przez miasto na czeska strone i tam pociagiem do Pragi, daje najwiecej mozliwosci dojazdu o roznych porach dnia. W razie czego - kalkulator czeskich biletow kolejowych jest tu: www.jizdenka.cz/ Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem F. Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 179 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||