Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pruchnik.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Warszawa międzynarodowe





    Temat: Czy Poznan jest konkurencja dla Warszawy??
    Zależy jakie weźmiemy kryterium, którego nie określiłaś. Dlatego trzeba się
    domyślać:( Jeżeli chodzi o liczbę burdeli i centrów handlowych, to chyba nie:)
    Ale tobie zapewne chodzi o rozwój miasta i postrzeganie przez inwestorów oraz
    innych mieszkańców Europy.

    Przede wszystkim z założenia jesteśmy skazani na miasto nie światowe, ale tylko
    europejskie. Bo my nie jesteśmy stolicą kraju. Wszystkie instytucje centralne
    krajowe, oddziały organizacji międzynarodowych oraz centrale firm zagranicznych
    i znaczących się krajowych są w Warszawie. Poza tym w Warszawie jest jedyny w
    kraju port lotniczy o prawdziwym znaczeniu międzynarodowym. Tu fukcjonuje
    zasada, że jeden pieniądz przyciąga inny pieniądz. Dopóki Warszawa będzie
    stolicą i ośrodkiem o znaczeniu ponadkrajowym tak będzie zawsze. Nie wyobrażasz
    sobie chyba, że Kofi Anan przylatuje do Warszawy na Okęcie, a do Poznania
    jedzie PKS-em?

    Odpowiadając na twoje pytanie, to na dzień dzisiejszy nie jesteśmy dla Warszawy
    konkurencją. Noo, może dopiero wtedy jak stolicę przeniesiemy z powrotem do
    Krakowa:))



    Temat: GDZIE JEST PKS?
    Centralny dworzec PKS w Warszawie znajduje się obok Dworca Zachodniego PKP w
    Alejach Jerozolimskich 144 (niedalaeko Ronda Zesłańców Syberyjskich czyli
    skrzyżowania Alej Jerozolimskich z Al.Prymasa Tysiąclecia i ul.Bitwy
    Warszawskiej 1920 r.Odjeżdzają z niego autobusy PKS do wszystkich większych
    miast Polski a także kursy międzynarodowe (np.do Londynu).
    Na Dw.Zachodni z przystanku Centrum można dojechać autobusami linii
    127,508,517 i E-5(na wakacje zawieszona)-należy pojaechać w kierunku
    Dw.Centralnego i dalej za zachód....

    Dworzec PKS Stadion znajduje się na Pradze w rejonie skrzyżowania
    ul.Targowej,Zamoyskiego i Alei Zielenieckiej.Z niego odjeżdzają autobusy w
    kierunku na wschód.Z centurm dojedziesz tam tramwajami linii 7,8,12 i 25 do
    przystanku Al.Zieleniecka lub autobusem linii 517.

    Jest jeszcze trzeci-lokalny dworzec PKS Marymont u zbiego ulic
    Żeromskiego,Kasprowicza i Marymonckiej.Z tego co wiem korzysta z niego PPKS
    Nowy Dwór Mazowiecki....dojazd z Centrum tramwajem 15,autobusami linii 415 i
    515 lub z Dw.Centralnego (z al.Jana Pawła II) tramwajem linii 17 do przystanku
    PKS Marymony.





    Temat: Promocja PKS uderza w konkurencję
    wycena .. Bambrowicza

    Przykład, jak zdobywać dyplom nie za swoje pieniądze dawali sami prezydenci.
    Zygmunt Listowski i jego zastępca Zenon Bambrowicz wybrali w 2001 roku znaną z
    dobrej marki - prywatną Wyższą Szkołę Handlu i Finansów Międzynarodowych w
    Warszawie. Rok studiów kosztuje tu prawie 4 tys. zł. Prezydenci postawili na
    kierunek "wycena nieruchomości", a za studiowanie w połowie zapłacili
    podatnicy.
    Ta edukacja chyba w las nie pójdzie i przyda się Bambrowiczowi przy likwidacji
    PKS, będzie nadal mógł sobie spokojnie wyceniać haha



    Temat: ależ fajny dzień mamy dzisiaj co?
    a ja w kielcach byłem. i rzeczywiście gwiździło jak w kieleckim. padał deszcz.
    gdy zapytałem taksówkarza o miejscowe zabytki tylko się roześmiał. bardzo ładny
    dworzec pks. połączenie latającego talerza z ropuchą. naprawdę ekstra!
    następnego dnia w warszawie. miedzynarodowe targi ksiązki. wejście tylko dla
    profesjonalistów. no więc wchodzę. potem spotkanie z ekipą telewizji. pytają o
    to jak się żyje w białymstoku i czy jest to miejsce inspirujące artystów.
    wzruszenie odbiera mi głos.



    Temat: Galeria handlowa zamiast dworca PKS
    Nowa lokalizacja PKS - propozycje
    Ja mam dwie propozycje:

    1. Dworzec Główny PKS w miejscu obecnego stadionu przy Kresowej/Tysiąclecia.

    Plusy: lokalizacja prawie taka sama jak dawnego dworca, planowana jest tam
    przebudowa Graffa i okolicznych skrzyżowań, więc zarazem można by skonstruować
    odpowiednie wloty do dworca. Minusy: oburzyliby się sportowcy (czasem tam jacyś
    grają :) ), handlowcy (międzynarodowe lobby rosyjsko-ukraińsko-wietnamskie :) ),
    no i mieszkańcy Tatarów, którym akurat bym się nie dziwił.

    2. Dworzec Główny PKS przy obecnym Dworcu Północnym PKP.

    Plusy: odżycie DP PKP, dość dobre położenie komunikacyjne (tylko Gospodarczą
    trzeba by poszerzyć, ale to się da zrobić), zwłaszcza gdyby dociągnąć ulicę do
    ronda przy Chemicznej, możliwa rewitalizacja terenu między WORD-em a OBI (w tej
    chwili - tragedia). Minusy: jeszcze dalej do tras wylotowych na Rzeszów i
    Warszawę, i (ponownie)zaszkodzenie biednym mieszkańcom Tatarów.




    Temat: [Warszawa] Wakacje w KM od 1.06
    "Gazeta" się obruszyła cięciami od 1.06. ale oczywiście święte krowy z ZTM i UM
    st. Warszawy mają gdzieś to, że tyle linii kursuje rzadziej, a ludzie nie dość,
    że muszą wyczekiwać na przystanku tyle, co na wiejski PKS, zmuszeni są do
    podróżowania w tłoku:
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2745421.html
    Na uwagę zasługuje fakt, iż GW usłyszała wreszcie głos mieszkańców Saskiej
    Kepy, którym od lat psuje się KM, poprzez:
    - ciągłe psucie rozkładu linii 151
    - likwidację linii 317 i uruchomienie E-5 z którego Saska Kępa nie ma żadnego
    pożytku
    - ograniczenia w rozkładach linii 138, 146 i 147
    "Gazeta" skupiła się na przykładzie cięć 151, jednak tak naprawdę ZTM robi
    wszystko, by zepsuć KM na Kępie, która (dopóki nie powstał Gocław) miała dla
    siebie często kursujące niezapchane linie, krańcujące albo na Zwycięzców róg
    Międzynarodowej albo na Kepie Gocławskiej (os. Kopernika) przy ul. Afrykańskiej.




    Temat: PKS ci nie pomoże, bo konkurencja czuwa,
    Tak swoją drogą nie wiem czy wiecie, że z Gorzowa jest bezpośredni autobus do
    Zakopanego przez Częstochowę i Kraków. Odjeżdża w piątki i soboty około 22.20 z
    przystanku koło byłej "Słowiańskiej" naprzeciw Katedry. Są to kursy wspolne
    PKS-u Gryfice i Kraków). Jest też codziennie kurs do Kielc przez Łódź i
    Piotrków (wykonywany przemiennie przez PKS-y Ze Szczecina i Kielc - jak widać
    można się dogadać). Odjeżdża z przystanku koło salonu Skody o 21.30. Gorzowski
    PKS nie zezwolił im na zabieranie pasażerów z dworca bo to konkurencja podobnie
    jak Polskiemu EXpresowi (jeździ do Warszawy z pod Arsenału). Podobnie jak innym
    przewoźnikom w tym na trasach międzynarodowych (stają pod Biedronką koło Dworca
    PKP). Dlatego niektóre firmy nie zatrzymują się w Gorzowie (widziałem latem
    autobus wrocławski do Mrzeżyna, który omija Gorzów) Sam większość kursów
    wykonuje "w koło komina" a konkurencji (i pasażerom) od dworca wara. Ponoć też
    utrącili drugie bepośrednie połączenie do Zakopca bo było konkurencyjne na
    odcinku ... Gorzów - Szczecin. Więc jak mogą informować o połączeniach między
    Olsztynem a Giżyckiem. Toż to konkurencja.0



    Temat: Tysiąc prywatnych autobusów w centrum
    Tysiąc prywatnych autobusów w centrum
    trzeba zbudowac jedenn REgionalny Dworzec Autobusowy w Warszawie na
    pl. Defilad. Jak to ma wygladac? Wystarczy przejechac sie do Krakowa
    i zobaczyc - tam taki dworzec juz jest i jest w centrum miasta a nie
    na Plaszowie czy innym Lobzowie.

    Bylby to dworzec wspolny dla autobusow miedzynarodowych, PKSow,
    busow i wszystkich przewoznikow.

    A dworce PKS Zachodni i Stadion do likwidacji bo to najwiekszy syf
    jaki mozna sobie wyobrazic.

    Trzeba przede wszystkim ograniczyc mozliwosc wjazdu do Warszawy
    samochodami osobowymi. Proponuje wprowadzic oplate 10 zl za wjazd do
    centrum samochodem osobowym w dni robocze w godz 6-20.

    Wtedy ilosc samochodow osobowych w centrum Warszawy spadnie o 5-10%
    i bedzie to lepszy efekt niz wojowanie z prywatnymi busami, za ktore
    miasto na pewno dostanie kare od UOKiK




    Temat: Targowisko na Dworcu Stadion
    Ta ORBIS. Orbis obsługuje komunikację międzynarodową. MA dwa Przedsiębiorstwa
    PKS w Gdańsku i Tarnobrzegu. PKS Tarnobrzeg ma taki słaby tabor jak Autosan H9
    lub JELCZ. Sporadycznie trafia się Autosan SAN lu Setra czy Mercedes. A PKS
    Gdańsk to wogóle do WArszawy NIE JEŹDZI!!!



    Temat: Dworzec PKS
    Gość portalu: ADI-GBG napisał:

    > Czy ktos cos wie na temat bugowy nowego dworca autobusowego???
    > Proszeeeeeeeee napiszcie cos pozytywnego bo jak juz nawet nie potrafie
    > marzyc o przyzwoitym dworcu-czystym,nowoczesnym no i jak by nie bylo
    > miedzynarodowym...
    O ile dobrze pamiętam to były plany wybudowania nowego dworca PKS do 2006 roku.
    Obecnie sprawa ucichła. Natomiast biorąc pod uwagę obecny remont starego dworca
    odnoszę wrażenie, że wizja roku 2006 jest bardzo odległa: Poza tym jak to już
    bywało z Poznańskimi inwestycjami np.(Port na Ławicy)jeżeli projekt będzie
    ambitny to napewno skutecznie będzie opóźniany przez Warszawę.Przykro to mówić
    ale oni wychodzą z takiego założenia, że w stolicy wszystko musi być na
    naj...... więc jeżeli projekt nowego dworca będzie lepszy od projektu
    Warszawskiego to możemy o nim zapomnieć.
    Pozdrawiam



    Temat: Wilno-Ryga-Tallinn-Helsinki. Czekam na pytania.
    Z Warszawy (stadion X-lecia) kursuje bezposredni autobus do Tallina przez
    Rygę.Odjeżdża chyba tylko w piątki.Bilet w jedna strone kosztuje 160 PLN (do
    Tallina). Sadzac po miejscu odjazdu należy sie spodziewac, ze jest to typowy
    tzw. przemytnik, czyli warunki podrozy moga nie byc najlepsze.Druga mozliwosc
    to autobus z Wawy do Wilna (ok. 70 - 80 PLN, tez przemytnik) i z Wilna do Rygi
    juz licencjonowanym i wmiare eleganckim autobusem do Rygi za ok 50-60
    PLN.Wiecej o polaczeniach miedzynarodowych znajdziesz na stronach EUROLINES,
    skontaktuj sie tez z warszawskim PKS.Trzeci wariant najtanszy, ale najmniej
    pewny - via Kaliningrad.Z Olsztyna do Kaliningradu odjezdza dwa razy dziennie
    autobus (ok. 20 PLN), z Kaliningradu do Rygi, za ok. 50 PLN.Wskazana jest
    jednak rezerwacja miejsc, bowiem duzo Rosjan podrozuje do Pribaltyki.Jesli
    podrozujesz z polnocy Polski to jest bezposrednie polaczenie do Wilna z Gdanska
    i Olsztyna (50 PLN).Autobusy najczesciej odjezdzaja wieczorem, tak aby rano byc
    na miejscu. Podroz pociagiem odradzam, a jesli chcesz jechac autem to musisz
    sie liczyc z roznymi "dodatkowymi" i nieprzewidywalnymi oplatami dla policji
    czy sluzb granicznych. Mam nadzieje ze troche Ci pomoglem. Pozdrawiam.



    Temat: Kopalnia Katowice to niesamowite miejsce
    Kopalnia Katowice to niesamowite miejsce
    faktycZnie - cieszyn jest beznadziejnie skomunikowany - nie da się
    dojechać i wyjechać, pociągiem wcale mimo, ze tuż obok jest n.p.
    stacja międzynarodowa w Zebrzydowicach i śmigają tam pociągi z
    Warszawy n.p.
    Niby jest też PKS, ale jak na miasto turystyczne przystało,
    większosć kursuje w dni nauki szkolnej :D
    Zrozumieli to już wcześniej ci z Ery Nowe Horyzonty.



    Temat: Dlaczego tak zależy nam na dworcu?
    Dlaczego tak zależy nam na dworcu?
    Tak to jest ,że dworzec z racji ważnego przystanku linii rejsowych PKS i
    innych firm ,na północ kraju z Warszawy i z południa na Pomorze oraz linii
    międzynarodowych do Niemiec i Belgii,powinien być wizytówką miasta . Nasi
    goście wskazują go palcami jako ciemną plamę na mapie Płocka ,a często
    podczas 45 -minutowego postoju w trakcie podróży (w czasie tzw.odpoczynku
    kierowcy po 4 godz. jazdy ) psioczą,bo nie mogą załatwić podstawowych potrzeb
    w przyzwoitych europejskich warunkach .I to mieszkańcy Plocka słusznie
    zauważyli ,wbrew temu co sądzi M.Kamiński, który widzi tylko Stare Miasto .



    Temat: Koniec wielkiego Portu Lotniczego w Bydgoszczy
    szlachcic napisał:

    > Do bydgoszczan
    >
    > Tak, to dyrekcja tego lotniska jest za to odpowiedzialna, byc moze razem z
    > miastem B.

    Ale masz jakieś wsparcie w faktach?

    > Ka_zet tlumaczy ze w kilku innych miastach tez sie wycofali.

    Konkretnie, wycofali się ze wszystkich połączeń międzynarodowych i na dodatek
    jednego krajowego.

    > Ale kazet, tam lataja inni i dla kolejnego nie ma byc moze miejsca.

    Oczywiście, że jest. Gdyby nie było miejsca nie dostaliby slotów i w ogóle nie
    mogliby zacząć działalności, proste.

    > W B. nie lata nic jak zapewne wiesz.

    Ryanair do Stansted i LOT do Warszawy. Nie jest to oszałamiająco wielki ruch,
    ale daleko od "nic".

    > Co zrobic aby bylo lepiej. Polaczenia autobusowe z T, G,W i I. niech finansuje
    > to miasto B. nawet. Zpytasz z jakiej racji?
    > Z takiej ze to lotnisko napedza koniunkture i to bydgoszczanie beda czerpac z
    > tego korzysci.

    Owszem, korzyści byłyby. Ale obawiam się że są przeszkody prawne.
    Nie ma żadnych przeszkód prawnych żeby miasto Bydgoszcz usprawniło komunikację
    na trasach lotnisko-PKS-PKP czy port lotniczy w porozumieniu z np. PKSem
    wprowadził bezpośrednie autobusy np. Ciechocinek-Toruń-lotnisko, ale to jest
    temat na nieco inną dyskusję.




    Temat: Terminal Etiuda....skandal.
    Terminal Etiuda....skandal.
    Krotko ale tresciwie....Ci ktorzy lataja z Warszawy wiedza o czym mowie. Ktos
    kto odpowiada za warunki w warszawskim tzw. "terminalu" Etiuda powinien
    poleciec ze stanowiska. Przeciez ten terminal moze i nadaje sie na dworzeec
    PKS w jakims miasteczku, ale miedzynarodowe loty?????
    Dlaczego nie mozna odprawic pasazerow w glownym terminalu? Za maly? Nie ma
    tych tanich lotow az tak duzo w ciagu dnia.
    Za kazdym razem kiedy przylatuje z Wawy do Luton oddycham z ulga....a
    przeciez Luton to tylko prowincjonaly maly terminal..... Gdzie mu do Heathrow
    czy huba w Kopenhadze. A jednak potrafi zapewnic godziwe warunki.




    Temat: Szukaj pracy w Luksemburgu
    Pozdrowienia dla ziomka z Dublina
    Ja mieszkam w Cork i śmiać mi się strasznie chce, jak czytam te narzekania na
    transport publiczny w Warszawie.
    Ludzie!!!!! Nie wiecie, jaką bajkę macie! Tutaj w transporcie publicznym panuje
    totalny socjalizm. To przerasta wyobraźnię kogoś, kto tu nie mieszka, ale
    spróbuję to opisać. WSZYSTKIE miasta w Irlandii (poza Dublinem) obsługuje jedno
    państwowe przedsiębiorstwo autobusowe - Bus Eireann. I to zarówno w dziedzinie
    komunikacji miejskiej, międzymiastowej jak i międzynarodowej. Konkurencji toto
    nie ma żadnej. Coś jakby w PRL połączyć PKS z MPKami. Skutki: autobusy jeżdżą
    jak chcą (dosłownie!). Rozkładem jazdy nie można nawet się podetrzeć (za mały),
    bywa, że na jakiejś linii autobus wypada z kursowania przez 2 godziny, a później
    przyjeżdżają 2, 3 na raz. Kierowca rusza sobie z końcowego o której mu się
    żywnie podoba, bywa że nie zatrzymuje się na przystankach bo śpieszy mu się do
    pubu, albo pogania pasażerów. A za 1 przejazd płaci się 1,35 euro.
    Co Wy tam wiecie o komunikacji publicznej, Polacy - rodacy. Cudze chwalicie,
    swego nie znacie.



    Temat: O czym myśli prezydent Katowic
    O czym myśli prezydent Katowic
    A basen, dworce PKP i PKS, jakikolwiek sensowny parking w centrum - to już nie
    są tematy godne przemyslenia dla Pana Prezydenta (PO wyborach) ???
    Ciekawe, że akurat teraz najpilniejsza jest modernizacja spodka, kiedy przetarg
    na organizację w nim imprez wygrywa jakaś firemka z Warszawy za śmieszne
    pieniądze, bo gminnemu preziowi nie chce się poszukać 2 ludzi od marketingu.
    Czyżby powtórka z rozrywki - gminno-prywatne interesiki na miarę spółki
    Międzynarodowe Targi Katowickie? To już było, i się skończyło, a długi spłaca
    się naszymi podatkami!



    Temat: Lotnisko: marszałek wnioskuje o Saniki
    Moim zdaniem zle kombinujesz. Polowa mlodych ludzi z Podlasia
    wyjechala za granice. Same Siemiatycze maja wlasne polaczenie PKS z
    Bruksela. Z Bialegostoku dziennie wyjezdza kilkadziestok mikrobusow,
    busow i aurokarow do roznych miast Europy, wiekszosc zapelniona po
    brzegi. Znaczna czesc tych ludzi chetnie polecialaby samolotem
    zamiast tracic 2 dni na dojazd ale podroz do stolicy na lotnisko im
    sie kompletnie nie kalkuje bo musza dojechac do Warszawy (2x38 pln
    pociagiem plus taxi 2x25 na taxi albo 2x2.2 za bilet autobusowy spod
    dworca na lotnisko, albo tez 2x45 za express podlaski). Kilka godzin,
    przesiadki, dojazdy - meczace. Koszt przejazdu autokazem to 100-120
    euro, cena podobna do samolotu (tanimi liniami mowna sprobowac taniej
    za jakies 70 euro przy odrobinie szczescia) ale dorzucamy te 100-120
    zlotych na przejazdy wiec mamy juz 100 euro). Tanie linie latajace na
    lotniska inne Okecie sa jeszcze tansze i tansze bylyby tez na
    POdlasiu. Polowa osob podrozujacych autokarem zrezygnowalaby z
    drlugiej meczacej podrozy i z checia polecialaby samolocikiem w
    podobnej cenie.
    Dodajmy, ze z braku lotniska tracimy mnostwo miedzynarodowych
    wydarzen, turystow ktorym nie chce sie tracic cennego dnia urlopu na
    podroz (znow samolot a potem pociag do Bialegostoku a na koncu sie
    okazuje, ze nastepny do Augustowa czy nawet do Bialowiezy jest
    dopiero jutro o 5 rano). Lotnisko musi byc!



    Temat: Centrum stolicy wielkim dworcem autobusowym
    Podobno, gdy Bó chce człowieka ukarać,
    to mu rozum odbiera.

    Gość portalu: aron napisał(a):

    > powinien byc jeden dworzec PKS i busow w centrum Warszawy wlasnie na
    > pl. Defilad gdzie kazdy moglby sie przesiasc w dowolna strone.
    > Ppowinien tez obslugiwac polaczenia miedzynarodowe. Dworce Zachodni
    > i Stadion to kompletny absurd i syf malaria.

    Co było do udowodnienia.



    Temat: Centrum stolicy wielkim dworcem autobusowym
    czyli chcesz dopychac dodatkowo i tak zapchane pociagi i SKM?

    jakos krakusy nie wpadli na pomysl zbudowania dworcow autobusowych w
    Plaszowie i Lobzowie

    powinien byc jeden dworzec PKS i busow w centrum Warszawy wlasnie na
    pl. Defilad gdzie kazdy moglby sie przesiasc w dowolna strone.
    Ppowinien tez obslugiwac polaczenia miedzynarodowe. Dworce Zachodni
    i Stadion to kompletny absurd i syf malaria.




    Temat: Na dworcu nie mówią o kursach, których nie ma
    banda skończonych debili
    Na dworcu PKS zawszy był i jest totalny bałagan. W ostatnie święta
    dworzec był zamknięty. Ciekawe kiedy pojawi się w końcu rozkład
    jazdy autobusów międzynarodowych. Jakoś w innych miastach w Polsce
    potrafią, taki rozkład jest nawet na beznadziejnym głównym dworcu
    autobusowym w Warszawie przy PKP Wa-wa Zachodnia.



    Temat: dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN
    dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN
    Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej. Dzięki możliwością, jakie daje masowy transport dużych ilości ludzi i towarów, znacznie przyspieszono rozwój miast, fabryk oraz ekonomii. Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod kilkoma różnymi postaciami i każda z nich jest człowiekowi niezbędna, np. metro, pociągi towarowe, ekspresowe, podmiejskie, tramwaje (które w pewnym sensie są odmianą pociągów), etc.

    o stanie dworców pisac nie bede gdyz nikt nie bedzie mial ochoty tego czytac a po drugie wszyscy doskonale wiedza jak sie sprawa ma, krótko mówiąc fatalnie

    planowana jest nowa inwestycja czyli superszybkie pociągi. nalezy pomyslec i zastanowic sie skroro do berlina pojedziemy godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do warszawy to nalezy zmienic tak infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie nie okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz

    jestesmy w unii dostajemy pieniadze na rozbudowe infrastruktury lub doprowadzenie obecnej do stanu uzywalnosci wiec proponuje zgłośic projekt :"trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK

    na czym to ma polegać:
    *) peron 7 zarezerwowany dla mpk i tramwajów jezdzacych wzdłuz trasy pestki, krótko mówiąć SOBIESKIEGO-DWORZEC-GÓRCZYN

    *) przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w okolice dworca pkp i połączenie przejściem podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby takze linie miejskie)
    www.komunikacja.krakow.pl/inwestycje/dworzec_pks/index.php?id=002
    *) po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest zarabista lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem jej a co za tym idzie uzyskanie dodatkowych pieniedzy :-)

    *) ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej pory komunikacja miejska

    *) w krakowie pomyslano takze o kierowcach i znajduje sie tam parking nad zadasznonymi peronami

    *) dworzec dworcem wiadomo oczywiscie nie obedzie sie bez czesci handlowej, wiadomo inwestycja troche kosztuje a dodatkowe srodki sie zawsze przydadza a w ten sposob mozna inwestorów zdobyc

    MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja zarazem a co za tym idzie sciagniecie nowych inwestorów

    pozdrawiam student polibudy :-)




    Temat: Modernizacja dworców, budowa szybkiej kolei
    Łódzkie centrum kolejowe
    Tunel nie jest chyba zbt szczęśliwym pomysłem, to coś jak budowanie metra. A
    przecież wiele razy można było usłyszeć, że z powodu gęstej i dośc starej
    łódzkiej zabudowy, byłoby to niebezpieczne dla budynków.
    Rozsądniejszym pomysłem byłoby wybudowanie linii południowej z Wrocławia
    przez Kalisz, przy Lublinku, z rozjazdem do Łodzi Kaliskiej, a w strone
    Warszawy przez Łódź-Olechów. A stamtąd do Warszawy, ale z uwzględnieniem
    portu lotniczego, który miejmy nadzieję powstanie w Babsku.
    Kolej wysokich prędkości w ten sposób mogłaby połączyć Wrocław, Łódź i
    Warszawę, z uwzględnieniem Międzynarodowego Portu Lotniczego i lotnisk we
    Wrocławiu, Łodzi i Okecia w Warszawie. Ta kolej mogłaby być koleją typu TGV.
    Kolej dużych prędkości mogłaby pojechać po już zaakceptowanej do modernizacji
    linni Łódź Fabryczna - Skierniewice - Warszawa.
    Kolej średnicowa Łódź Kaliska - Łódź Fabryczna, moim zdaniem mogłaby zostac
    zastąpiona przez efektywny, szybki tramwaj, chociaż tu nie jestem
    fundamentalistą i nie mam do końca wyrobionego zdania. ALe mogłaby to być
    częśc tramwaju regionalnego, ale linii Wschód Zachód.
    Jeśli chodzi o remonty dworców to mam nadzieję, że nie będą się one rozpadać
    tak szybko jak Kaliski po ostatnim remoncie, a także że zostaną przebudowane
    z rozmachem. To znaczy, że Łódź Fabryczna, będzie przebudowana wraz z całą
    otaczającą ja okolicą, tak, żeby kamienice od południowej strony ulicy
    Składowej były godną wizytówką miasta. ŁF powinna zachować swój charakter
    zabytkowy, ale poza fasadą można już ją trochę rozbudować, zbudować w pobliżu
    duzy kilkupoziomowy parking, zlikwidować budki a postawić galerię handlowo-
    konsumpcyjną. Wszystko to powinno też zakładać poprawę jakości i wyglądu
    części autokarowej, czyli dworca Centralnego PKS.
    Łódź Kaliska mogłaby już być potraktowana luźniej i stać się pokazowym,
    futurystycznym dworcem, jak bodajże Bilbao czy Lyon.
    Nie powinniśmy bać sie odważnych, ale ładnych projektów (bez przesadyzmu ze
    szkłem i metalem tylko).




    Temat: Jak dotrzeć z dw. PKS na Rondo Waszyngtona?
    Zacznijmy od początku.
    Dworzec PKS mieści się przy dworcu PKP Warszawa Zachodnia. To ważna informacja
    bo większość warszawiaków używa właśnie tego określenia. Tak tez nazywa się
    przystanek autobusowy mieszczący się w tym rejonie.
    Aby z dworca dojechac do Centrum i na rondo Warzyngotna musisz przejśc na druga
    stronę Alej Jerozolimskich a tam masz przystanek
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/PRZYST/4044.HTM
    Dojechac do Centrum i na rondo Waszyngtona możesz bez przesiadek. Do wyboru
    masz dwie linie:
    jadące na Targówek 517
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/517/404401.HTM
    jadące na Gocław E-5
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/E-5/404401.HTM
    oba zatrzymują się i pod Dworcem Centralnym (okolice PKiN) w centrum, przy
    Muzeum Narodowym i na rondzie Waszyngtona.

    Taryfa opłat za komunikację miejską jest następująca:
    www.ztm.waw.pl/taryfa.php
    2. Do przejazdów ze zniżką 48% (po zaokrągleniu do pełnych piątek groszy)
    środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie uprawnieni są:
    studenci i uczniowie zagranicznych szkół wyższych i średnich, nie dłużej niż do
    ukończenia 26 roku życia - na podstawie ważnej na dany rok kalendarzowy
    międzynarodowej legitymacji ISIC (International Student Identity Card),

    uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów oraz szkół zawodowych, średnich i
    policealnych - nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia - na podstawie ważnej
    legitymacji szkolnej według wzoru określonego przez Ministra Edukacji Narodowej
    i Sportu (wzór MENiS II/180/2). Uczniom korzystającym z imiennych biletów 30
    lub 90 dniowych, których okres ważności rozpoczyna się przed ukończeniem 21
    roku życia uprawnienie przysługuje do końca ważności biletu,

    Jeśli masz zamiar jeździć po Warszawie. Polecam kupno biletu dobowego ulgowego.
    Kasujesz go tylko jeden raz a potem przez 24 godziny możesz jeździć (również
    metrem) ile dusza zapragnie.




    Temat: Ratujmy lotnisko w Łodzi !!!
    Ratujmy lotnisko w Łodzi !!!
    DLACZEGO „NIE” DLA ŁÓDZKIEGO LOTNISKA !

    Dlaczego nie rozwijana jest siatka połączeń lotniczych z
    Portu Lotniczego Łódź ?

    W ostatnim czasie wykonano szereg istotnych inwestycji na terenie
    Międzynarodowego Portu Lotniczego Łódź: wydłużono i poszerzono pas startowy,
    wybudowano Strażnicę Lotniskowej Straży Pożarnej, zmodernizowano i
    powiększono terminal pasażerski, zbudowano salon VIP z dostępem do szybkiego
    Internetu, obecnie zaś powiększany jest terminal o strefę szybkiej odprawy
    zgodnie z protokołem z Schengen. Bilety sprzedają się bardzo dobrze, samoloty
    latają pełne, z Łodzi latają mieszkańcy województw: wielkopolskiego,
    mazowieckiego, podlaskiego i łódzkiego i in. W promieniu 50 km od Portu
    Lotniczego Łódz Lublinek mieszka 1,8 mln osób, 100 km - 3,9 mln, a 150 km -
    aż 11 mln.
    Lotnisko Łódź Lublinek położone jest w mieście, zaledwie 6 km (10 minut
    samochodem) od ścisłego centrum. Do Łodzi stosunkowo blisko jest zarówno z
    Warszawy, Poznania, Sieradza, Torunia, Radomia, Kielc czy Katowic. Na
    lotnisko kursuje komunikacja miejska, jak i PKS (Łódź) oraz Polski Express z
    Warszawy. Na lotnisku znajduje się strzeżony parking, wypożyczalnie
    samochodów czy restauracje. W promieniu kilkunastu minut drogi od Portu
    Lotniczego znajdują się także hotele, sklepy i centra handlowo-rozrywkowe.
    W najbliższym czasie rozpocznie się budowa Terminalu III z przepustowością
    1,5 mln pasażerów rocznie, nowej płyty postojowej, wieży kontroli lotów,
    nowych parkingów oraz nowych świateł podejścia do lądowania i systemów
    nawigacyjnych.
    Warto również przypomnieć, że wartość akcji Ryanair wzrosła na irlandzkiej
    giełdzie o 16 centów - do 7,52 euro - po ogłoszeniu nowego połączenia z
    Dublina do Łodzi - drugiego miasta w Polsce pod względem wielkości oraz, że
    blisko połowa biletów na loty Ryanaira z Łodzi do Londynu została wykupiona
    przez Brytyjczyków.
    Nie bez znaczenia jest fakt, iż 25% biletów wykupionych przez Polaków na loty
    Ryanaira z Łodzi do Londynu, zostało nabytych przez mieszkańców Warszawy.
    Stąd rodzi się istotne i naturalne pytanie, dlaczego pomimo w.w. oczywistych
    atutów z Łodzi nie są ogłaszane nowe loty ? Zwłaszcza, jeśli chodzi o takie
    kierunki jak: Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania ?




    Temat: Dlaczego "nie" dla łódzkiego lotniska ?
    Dlaczego "nie" dla łódzkiego lotniska ?
    DLACZEGO NIE DLA ŁÓDZKIEGO LOTNISKA !

    Dlaczego nie rozwijana jest siatka połączeń lotniczych z
    Portu Lotniczego Łódź ?

    W ostatnim czasie wykonano szereg istotnych inwestycji na terenie
    Międzynarodowego Portu Lotniczego Łódź: wydłużono i poszerzono pas startowy,
    wybudowano Strażnicę Lotniskowej Straży Pożarnej, zmodernizowano i
    powiększono terminal pasażerski, zbudowano salon VIP z dostępem do szybkiego
    Internetu, obecnie zaś powiększany jest terminal o strefę szybkiej odprawy
    zgodnie z protokołem z Schengen. Bilety sprzedają się bardzo dobrze, samoloty
    latają pełne, z Łodzi latają mieszkańcy województw: wielkopolskiego,
    mazowieckiego, podlaskiego i łódzkiego i in. W promieniu 50 km od Portu
    Lotniczego Łódz Lublinek mieszka 1,8 mln osób, 100 km - 3,9 mln, a 150 km -
    aż 11 mln.
    Lotnisko Łódź Lublinek położone jest w mieście, zaledwie 6 km (10 minut
    samochodem) od ścisłego centrum. Do Łodzi stosunkowo blisko jest zarówno z
    Warszawy, Poznania, Sieradza, Torunia, Radomia, Kielc czy Katowic. Na
    lotnisko kursuje komunikacja miejska, jak i PKS (Łódź) oraz Polski Express z
    Warszawy. Na lotnisku znajduje się strzeżony parking, wypożyczalnie
    samochodów czy restauracje. W promieniu kilkunastu minut drogi od Portu
    Lotniczego znajdują się także hotele, sklepy i centra handlowo-rozrywkowe.
    W najbliższym czasie rozpocznie się budowa Terminalu III z przepustowością
    1,5 mln pasażerów rocznie, nowej płyty postojowej, nowych parkingów oraz
    nowych świateł podejścia do lądowania i systemów nawigacyjnych.
    Warto również przypomnieć, że wartość akcji Ryanair wzrosła na irlandzkiej
    giełdzie o 16 centów - do 7,52 euro - po ogłoszeniu nowego połączenia z
    Dublina do Łodzi - drugiego miasta w Polsce pod względem wielkości oraz, że
    blisko połowa biletów na loty Ryanaira z Łodzi do Londynu została wykupiona
    przez Brytyjczyków.
    Nie bez znaczenia jest fakt, iż 25% biletów wykupionych przez Polaków na loty
    Ryanaira z Łodzi do Londynu, zostało nabytych przez mieszkańców Warszawy.
    Stąd rodzi się istotne i naturalne pytanie, dlaczego pomimo w.w. oczywistych
    atutów z Łodzi nie są ogłaszane nowe loty ? Zwłaszcza, jeśli chodzi o takie
    kierunki jak: Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania ?




    Temat: Lubliniec to ładne miasto.
    Re: Lubliniec to ładne miasto.
    Autor: promin
    Data: 03.03.07, 08:32

    nicniewiem19 nasze autobusy są koloru niebieskiego:) a to u was miejskie są
    czerwone???
    Co do lini kolejowej w Jastrzebiu to masz racje....

    A widzisz moze czasem u siebie PKS Lubliniec relacji Lubliniec-Cieszyn-
    Lubliniec który mknie przez Jastrzębie???

    nicniewiem19 postaram się coś Ci wytłumaczyć, bo ten zadufany w siebie pajac
    robi Ci wode z mózgu. Komunikacji miejskiej jako takiej nie ma. Tu masz spis
    dzielnic Lublinca:

    * Biała Kolonia
    * Droniowiczki
    * Dziuba
    * Jania Góra
    * Kokotek
    * Kopce
    * Leśnica
    * Lipie
    * Łopian
    * Posmyk
    * Pusta Kuźnica
    * Stara Kolonia
    * Steblów
    * Śródmieście
    * Wesoła
    * Wiłkowice
    * Wymyślacz
    * Zagłówek

    Autobus PKS ten niebieski praktycznie przejeżdża przez Steblów, Lipie, Kopce,
    Pustą Kużnice, ale tylko z racji tego, ze jedzie do innych dalszych miejscowości.
    Tu masz te inne dalsze miejscowoście:

    Komunikacja autobusowa

    Z lublinieckiego dworca PKS odchodzą bezpośrednie autobusy m.in. do: Warszawy,
    Krakowa, Poznania, Katowic, Zielonej Góry, Wrocławia, Częstochowy, Ostrowca
    Świętokrzyskiego, Kielc, Lądka-Zdroju, Opola, Bytomia, Kędzierzyna-Koźla,
    Białegostoku, Kołobrzegu, Dzierżoniowa, Zakopanego, Kłodzka, Cieszyna,
    Kudowy-Zdroju, Lublina... istnieją także połączenia międzynarodowe w
    szczególności do Niemiec (m.in. Ulm, Kolonia, Hanover, Hamburg, Bremerhaven) a
    także do Francji, Anglii, Belgii i Holandii. Autobusy z komunikacji lokalnej
    obsługują kursy do wszystkich miejscowości powiatu lublinieckiego i większości
    miejscowości z okolicznych powiatów dla których Lubliniec jest centrum
    administracyjnym i regionalnym.

    Dla mnie komunikacja miejska, to ta jeżdżąca po samym mieście Lublincu, a takiej
    nie ma. Pozdrawiam i bierz małą poprawkę na tego ćwoka promina. Zresztą jak
    bedziesz pisała na tym naszym słusznym i jedynym forum, będę Cię ostrzegał przed
    jeszcze kilkoma ciotami.




    Temat: Modernizacja i rewitalizacja linii kolejowych w la
    koczisss napisał:

    > A po co mi do Moskwy?
    > Ja do Warszawy normalnie dojechaćnie mogę, a o przejściach podziemnych,
    > zadaszeniu i porządnym peronie, to momarzyć ino mogę!!!

    Kurier Poranny z 21.05.2003 r.
    napisał.......
    " Przydałby się dach nad peronem

    Dlaczego przy remoncie dworca PKP w Białymstoku nikt nie pomyślał o zadaszeniu
    peronów? Jest to przecież poważna niedogodność dla wszystkich oczekujących na
    pociąg, szczególnie, gdy pada deszcz lub śnieg – pyta Stanisław Głosiński z
    Białegostoku. – Nawet stanowiska autobusów na sąsiadującym z PKP dworcu
    autobusowym PKS są zabezpieczone przed opadami. Choćby dlatego dziwię się, że
    główny dworzec kolejowy w stolicy województwa nie jest, i chyba nie będzie,
    wyposażony w coś tak niezbędnego dla podróżnych, jak dach nad peronem!
    Mirosław Michalkiewicz, zastępca dyrektora do spraw technicznych spółki Polskie
    Linie Kolejowe (działa w strukturach PKP):
    – Daszki oraz wiaty powinny pojawić się na peronach białostockiego dworca już w
    2005 roku, w ramach modernizacji międzynarodowej trasy kolejowej Warszawa
    Białystok – Suwałki – Trakiszki. Remont białostockiego dworca obejmie też zmianę
    nawierzchni peronów oraz powiększenie wąskiego peronu pierwszego kosztem
    likwidacji peronu drugiego.
    Data nie jest jednak wiążąca i może się okazać, że roboty zostaną ukończone
    znacznie później. Cała inwestycja będzie finansowana z funduszu PHARE (fundusz
    pomocowy Unii Europejskiej), pod warunkiem, że strona polska będzie w stanie
    wyłożyć 25% sumy.Wszystko zależy od tego, które prace zostaną potraktowane jako
    priorytetowe (prawdopodobnie najważniejszą część prac będzie stanowiła wymiana
    torów na całej długości trasy).
    Tak zwane prace koncepcyjne mają zacząć się rok wcześniej, w 2004 roku."

    I co na koncepcji się jak na razie kończy,a w zasadzie przypomina to
    bardziej.......................... antykoncepcję




    Temat: Debata o tzw. nowym city
    Nowe centrum mista
    1. Dworzec naturalnie przelotowy. Pociągi powinny docierać do niego w tunelach;
    tunele od strony północnej powinny zaczynać się na wysokości Libelta (trasa na
    Warszawę) i od Kościelnej (trasa na Szczecin);od południa-pod Hetmańską.
    Dworzec również podziemny powinien stanąć w miejscu obecnego parkingu przed
    dworcem.Naziemna część dworca (proponuję międzynarodowy konkurs
    architektoniczny na tę budowle) stałaby nad peronami, czyli na rogu Głogowska-
    most Dworcowy.

    2. W bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP dworzec Pks-również podziemny-takich
    miejsc nie ma co eksponować.

    3. Nad tunelami kolejowymi (Libelta-Most Dworcowy) parki. Mosty Teatralny,
    Uniwersytecki i Dworcowy mostami by już oczywiście nie były, ale możnaby
    zachować ich mostowy charakter (barierki, nazewnictwo).

    4. Roosevelta możnaby przesunąć w stronę wschodnim o jakieś 3-5 metrów.Dzięki
    temu możnaby rozsunąć nieco jezdnie, odkleić się od secesyjnych kamienic,
    nasadzić szpalery drzew-Roosevelta przestałaby wyglądać jak zwykła ulica-
    stałaby się aleją.

    5. Pestka po zjechaniu z estakady wchodziłaby tak jak pociągi pod ziemię.
    Przystanki między teatraknym a Kaponierą, pod dworcem, a dalej również w tunelu
    linia skręcałaby w lewo i bieg ła pod ul.Królowej Jadwigi z przystankami przy
    Delcie, Ratajczaka, na Półwiejskiej, przy AWF-ie i dalej tramwaj wjężdżałby już
    na powirzchnie i dalej na most. W szerszym wariancie podziemny tramwaj (czy też
    metro) jechałby dalej do ronda Rataje i jeszcze dalej mógłby jechać pod
    Ratajami, aż do Kinepolis.

    6. W kwartale Most Dworcowy-Przemysłowa-planowane przedłużenie ulicy Kanałowej-
    Nowa Głogowska, powstałby ogromny teren pod inwestycje.Między targami
    a "dawnym" PKS powstałoby "city", okolice obecnego dworca zachodniego to mógłby
    być teren ekspansji targów i ich zaplecze hotelowo-usługowe.W głębi wolnych
    torów może powstać nowa dzielnica mieszkaniowa. Na całym terenie oczywiście
    dużo zieleni, z dużym parkiem w cenralnej części.

    7 W teren ten mógłby wjeżdżać naziemny tramwaj-przedłużenie nieużywanej obecnie
    trasy na Towarowej. Idealnie połączyłaby ta trasa nowe centrum ze starym.



    Temat: Wrocław - Kudowa: Jak z autobusami?
    Przez Piotrowice przy Karwinie
    Witam i dziękuję za odzew!

    1. Jestem przekonany, że sporo osób lepiej ode mnie zna taryfy Czeskich Kolei.
    2. Nigdy nie korzystałem z "banku kilometrów" - czyli KB - więc się nie porównuję.
    3. "eLiska" to ciekawa oferta, ale sam (jeszcze?) z niej nie korzystałem.
    4. Nie porównywałem wszystkich możliwości, ale przypominam sobie, że:
    a) raz kupiłem bilet powrotny ze zniżką międzynarodową (związaną z "InKatą") na trasie Praga - Warszawa, a potem do Lublina z Warszawy;
    b) potem (także w wariancie zniżkowym i z opcją powrotną) bezpośredni (bilet, bo pociągów takich nie ma) z Pragi do Lublina.
    Okazało się, że przy w/w zakupie bileu w Pradze za odcinek Warszwa - Lublin zapłaciłem mniej, niż w przypadku kupienia biletu na stacji w Polsce, w dniu bez tzw. zniżki relacyjnej (ze zniżką relacyjną nie przeliczałem, ale chyba także będzie taniej).
    5. Przesiadki w Karwinie po drodze do Pragi są, rzeczywiście, tylko opcją. Za to w przypadku jazdy w kierunku Cieszyna (także położonego w Polsce Cieszyna Wschodniego) lub na Słowację (zazwyczaj także przez Cieszyn) może to być sensowne rozwiązanie. Podam swój przykład z czerwca b.r. Miałem do załatwienia drobną sprawę w Cieszynie Zachodnim (czyli oficjalnie) Czeskim Cieszynie. Na bezpośrednim bilecie do Pragi (można mieć przerwy w podróży), dojechałem do Czechowi-Dziedzic. Okazało się, że stamtąd właściwie nie można wyjechać do Cieszyna, więc linią podmiejską pojechałem do Bielska-Białej, a dalej autobusem z dworca PKS do Cieszyna. Potem Piechotą do Czeskiego Cieszyna. Z powodów pewnych perturbacji nie mogłem zdążyć na ostatnie "Pendolino" z Ostrawy i na nocleg w odległej praskiej dzielnicy dotarłem późną nocą.
    Gdybym przesiadł się w Piotrowicach przy Karwinie, miałbym około 20 minut na przesiadkę na autobus do Karwiny. W Karwinie mógłbym albo pojechać na końcowy (blisko dworca kolejowego), albo przesiąść się na autobus do Cieszyna (przechodząc, niedaleko "Billi" przez ul. 17 Listopada). I tak byłoby szybciej. To się powinno sprawdzić także w podróżach do Cieszyna, zwłaszcza do rejonów w pobliżu zachodniocieszyńskich dworców: kolejowego i autobusowego.

    Z pozdrowieniami,
    Japolan




    Temat: Chcemy Euro? Trzeba zburzyć Stadion Śląski!
    Nowy Stadion Śląski-Nowy Lider
    Popieram wszystkim co mam by na naszym terenie odbyły sie ME2012.Ale najpierw
    trzeba zburzyc Stadion Śląski i od nowa zbudowac .Panowie i Panie,Kibice,Lokalni
    Patrioci widzieliście co chcą zbudowac w Gdańsku i Warszawie -cudeńka.Czemu u
    nas ma stac stadion z ubiegłego wieku.To prawda co piszą ludzie, stadion jest
    przestarzały ogląda się źle mecz na nim, reprezentacja nie chcę grac na nim a po
    mistrzostwach już na pewno nie będzie grała.Dach będzie kosztował 100 baniek a
    nowiutki stadion podobny do tych w warszawie i gdańsku max 300,zaprosic Mital
    lub Tyskie czy chcą miec Arena Tyskie czy Mital Arana -tylu jest tu młodych z
    pomysłem architektów (którzy mogliby przymic szczególnie pomysł Warszawki na
    Stadion Śląski nawego wieku-mamy jedyną taką szanse żeby to zrobic i chyba
    jedyną).Jak tego nie zrobią nasze władze a szczególnie wojewoda to będziemy
    pośmiewiskiem tych mistrzostw. Dalszy temat to rynek Katowic,Dworzec
    PKP,Międzynarodowy dworzec autobusowy na sądowej i PKS koło MPIK-a -niech
    wreszczcie odpowiedzialny człowiek w magistracie -Prezydent Uszok ruszy z tym
    tematem bo jakby ktoś przyjechał z UEFA do Katowic(albo gdziekolwiek na śląsku)
    w te miejsca to by za głowę się złapał... zakazał nam na wiele lat organizacji
    czegokolwiek.Pamiętajmy że to są pieniądze przeznaczone na infrastrukturę która
    będzie służyła nam lata .Dla nas tu na Śląsku to jest największa okazja pokazac
    się na Świecie i w Polsce że nie jesteśmy Bercikami z durnego serialu i że
    potrafimy myślec i coś zrobic lepiej niż inne regony nie muszę mówic że to jest
    ważna sprawa dla całego regionu nie tylko dla Chorzowa,Katowic dla wszystkich
    "tu" mieszkających.Proszę pisac jeśli znacie maile do naszych decydentów i
    jeżeli się zgadzacie z tą moją opinią piszmy do wojewody ,do prezydentów
    miast,do posłów żeby coś wreszcie zaczęli robic ci których wybraliśmy.



    Temat: Kraków ukradł nam pomnik legionistów?
    ...ja bym nie ublizal naszym braciom z Galicji...w koncu nie
    jedenego Galicjaka korzenie wywodza sie z Kieleckiego...i nic w tym
    zlego ze biora z nas dobry przyklad...szczec im Boze !

    ...ale tak jak juz tu wielokrotnie wspominalem...i prosze traktowac
    to co pisze bardzo powaznie...nasz region, nasze elity musza byc
    swiadome faktu ze od tej czesci Polski oczekuje sie (w wielu
    tematach u nas rozwiazywanych) - tematycznej
    dominacji....wyprzedzanie czasu i kreowanie narodowej stylistyki...w
    kazdym temacie.

    Bog nas obdazyl...a obdaza tylko tych ktorzy na to zasluguja...
    Prezydentem wizionerem...bo coz to za prezydent bez wizji.
    ...senatorem Gosiewskim ktory jako pierwszy przelamal tabu post
    PRLowskie...ze w malym miescie Wloszczowa nie ma prawa zatrzymywac
    sie zaden inter city.....tym samym - ze male miasteczka nie maja
    prawa byc dofinansowywane ...czemu - NIE...?...tymbardziej ze jest
    to jakis sposob na przelamanie post PRLowskich barier blokady
    pielgrzymkowej na Jasna Gore....(kiedys tak myslalem - ze ta
    nasza "polska pielgrzymujaca"...jest jakas forma zacofania...ale
    wynikalo to z mojego PRLoskiego zacofania...brak znajomosci
    szerokiego swiata i czlowieka )

    ...wszysko dobrze Filip - na to wszyko potrzeba pieniedzy i
    inwestorow....- tak to prawda...ale nie to jest najwazniejsze.

    Najwazniejsza , najcenniejsza rzecza dla regionu jest jakosc jego
    elit....bo pamietajmy ze to wszysko robi czlowiek zespolony z
    ludzkim potecjalem...zasobami regionu.

    Przeciez to dzieki indywidualnoscia zdazyly sie takie rzeczy ktore
    wyszly stad w swiat....jak "Deus Petrus"...jak mecz miedzynarodowy,
    puchar w pilce recznej,jak przeglad filmow w Kazimierzu, jak
    dworzec "Wloszczowa Polnoc"...jak "Targi Kielce"....jak plany "Portu
    Lotniczego Obice"...pewnie znacie tych faktow wiecej...wcale bym sie
    nie zdiwil gdyby LOT wkoncu wyniusl sie z Warszawy do
    Kielc....koszta utrzymania firmy w skorumpowanej Warszawie
    wystarczyly by na rozwoj Portu w Obicach.

    ...moze Solowoj w koncu zainwestowal by w cos powaznego...niz tylko
    w prykane jazdy samochodzikow.

    Konczac - tematem pomnika...kiepski -
    ..niepotrzebny "wysilek...brazu" !

    Dla mnie pomnikami wspolczesnosci sa "akcje"....czynny udzial
    ludzi...jak pielgrzymki, przemarsze "Pierwszej Brygady" z Krakowa do
    Kielc...takim pomnikiem jest tez polski LOT, PKP, PKS,
    Dworce...ktore nareszcie maja byc sprzedane...wszysko to co ma
    szanse dynamicznie zyc...byc udzialem Polaka..(.czyli twoim, moim,
    naszym )....nic nie zastyglo w bryle brazu...choc i one sa potrzebne
    by upamietniac.




    Temat: Nowy dworzec PKP
    Polecam tekst autorstwa Moniki Lamęckiej na temat kolejowych inwestycji, który
    ukazał się w Gazecie 22 lipca

    "Wolne tory" to ponad 18 ha gruntów pomiędzy dworcem PKP a PKS. W przyszłości
    ma tam powstać nowa dzielnica z biurowcami, domami handlowymi i punktami
    usługowymi. Wciąż jednak toczyły się spory, do kogo one należą. Już trzy lata
    temu PKP, które mają te ziemie od skarbu państwa w użytkowaniu wieczystym,
    zaproponowały miastu, że oddadzą mu je w zamian za umorzenie długów. Miasto z
    kolei wystąpiło z wnioskiem do wojewody o skomunalizowane gruntów. Wojewoda
    oddalił wniosek miasta. Wówczas odwołało się ono do Krajowej Komisji
    Uwłaszczeniowej. Ta przychyliła się do stanowiska wojewody.

    Miasto może odwołać się jeszcze do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Czy tak
    zrobi? - W środę zapadnie decyzja - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Urzędu
    Miasta.

    Tymczasem kolej planuje kolejne inwestycje. Do 2006 r. powinny zostać
    zakończone prace przy modernizacji międzynarodowej linii E20 na terenie węzła
    poznańskiego - stanie się tak dzięki 50 mln euro z funduszu ISPA i dotacji
    państwa. Linią tą jeżdżą przez Poznań pociągi z Berlina przez Warszawę do
    Moskwy. Chodzi o to, by jeździły szybciej - nawet na terenie miasta z
    prędkością 100 km na godz. Modernizacja oznacza, że ruchem będzie się sterować
    z jednego miejsca, a zatem likwidowane zostaną stare nastawnie, m.in. w tzw.
    dziurze toruńskiej - na obszarze pomiędzy mostem Teatralnym a Kaponierą. Teraz
    znajduje się tam zaplecze obsługi pociągów elektrycznych. To jednak 5,5 ha
    ziemi w samym centrum miasta - więc bardzo cennej. - To nielogiczne, by tak
    drogi teren przeznaczyć na serwis pociągów - uważa Bogdan Bresch, prezes
    Zakładu Robót Komunikacyjnych.

    Jego zdaniem stację postojową i związane z obsługą pojazdów urządzenia można by
    przenieść w inne miejsce. To jednak kosztuje. - Wyobrażamy sobie to tak, że
    zgłosi się inwestor, który w zamian za te grunty przeniesie naszą stację w inne
    miejsce - tłumaczy Bresch.

    Powstała nawet wizualizacja, jak mógłby wyglądać ten fragment Poznania, gdyby
    taka transakcja doszła do skutku. W budynku mogłyby się mieścić biura, sklepy,
    kawiarnie. - A na dole - przystanek "Pestki" - dodaje Bresch. Kolej myśli też o
    przebudowie Dworca Głównego. - Dziś obsługa pasażerów nie wystarczy, musi tam
    być galeria handlowa. Zamierzamy ogłosić konkurs na przebudowę dworca -
    zapowiada Grzegorz Siewiera, zastępca dyrektora naczelnego PKP.




    Temat: Okęcie blokuje Modlin
    No proszę, proszę. Wreszcie Gazeta Wyborcza zauważyła to, co widać gołym okiem
    od lat przeszło dziesięciu: władze PPL, właściciele Okęcia, blokują powstanie
    drugiego portu lotniczego.
    Wreszcie dziennikarze dostrzegli to, co od lat widać jak na dłoni: nawet
    rozbudowa lotniska Okęcie nie wystarczy. Potrzebne jest drugie lotnisko dla
    tanich lotów, które nie powinny i nie mogą korzystać ze zbyt drogiego Okęcia.
    Wreszcie dziennikarze zabrali sie za opisanie dantejskich scen na terminalu
    Etiuda, standardem odpowiadającego dworcowi PKS w Mogielnicy (a może i warunki
    gorsze). A przeciez Etiuda to terminal międzynarodowy.
    Wreszcie strajk pracowników Etiudy zwrócił uwagę mediów na to, że PPL prowadzi
    bezsensowną politykę, utrzymując obsługę tanich lotów w warunkach permanentnej
    tymczasowości.

    Ten kraj jest chory. Chory na uwiąd myśli, na niedostatek planowania, na brak
    wyobraźni tych, którzy decydują o inwestycjach, o rozwoju, o warunkach, w
    jakich będziemy żyć. Chory na brak debaty publicznej, skutkiem czego jest
    obojętnosć społeczeństwa wobec postanowień decydentów. Chory na przerost pychy
    i indolencję urzędników na każdym szczeblu. Wreszcie: chory na prywatę. Interes
    prywatny urzędasa, który potrzebuje kasy z łapówki, zawsze jest ważniejszy od
    dobra publicznego.

    Efekty widzimy.
    Straszny bałagan na Okęciu, bez szans na rychłą poprawę. Już niedługo tanich
    lotów będzie znacznie więcej niż "drogich". Nie ma ani jednaj inwestycji na
    Okęciu skierowanej na obsługę tanich. A budowa lotniska w Modlinie opóźnia się.
    Wniosek: będzie gorzej.
    Z innej działki: straszny bałagan w Strykowie, do którego dotarła autostrada A-
    2. Szaniowni decydenci zbudowali 100 km trasy, ale zabrakło im środków (i
    wyobraźni), żeby dołożyć jeszcze kilometr i wyprowadzić ruch z miasteczka.

    Dziś wszyscy kandydaci na urząd prezydenta Warszawy obiecują działania
    wspierające budowe portu lotniczego w Modlinie. Pytanie: dlaczego dopiero dziś?
    Dl;aczego nie mozna było byc mądrym przed szkodą?



    Temat: Katowice-Praga
    Witam,

    Gotowej reecepty na najlepsza podroz nie ma, ale podam kilka skladnikow

    Bilet powrotny na ČD jest wazny tylko do 24:00 nastepnego dnia, czyli nie wiecej niz 48h, ale jest tanszy niz bilet tam i z powrotem kupowany oddzielnie;
    Przy kupnie biletu miedzynarodowego powrotnego obowiazuje znizka 40% zgodnie z taryfa ČD-PKP MOST i bilet taki jest wazny 2 miesiace - tu mozna kombinowac np. kupic bilet Katowice - Bohumin - Katowice i pojechac dziennym bezposrednim EC Praha (z Katowic kolo 12:00). Istotne jest, ze przy bilecie miedzynarodowym nie jest obowiazkowa miejscowka, czyli nie placi sie haraczu za jazde pociagiem EC (18 lub 25 PLN). W Bohuminie pociag ma postoj ok 20 minut, mozna wtedy wyskoczyc do kasy i uniknac doplaty u konduktora.
    Co do przejsciowek PKP/ČD - sa nadal w uzyciu i kosztuja 15 CZK lub 2 PLN, ale obowiazuja tylko w pociagach spolki PKP Przewozy Regionalne. Zeby bylo ciekawiej, obowiazuja tylko na odc. Zebrzydowice - Petrovice u K. W pociagach EC (Praha, Polonia, Sobieski, Comenius) oraz nocny Chopin (Warszawa - Wieden z wagonami do Pragi) przejciowek nie ma, sa za to w nocnym Silesia (Krakow - Praha). W pociagach EC zgodnie z taryfa mozna przejechac granice na bilecie krajowym (np. Katowice - Zebrzydowice) poprzez wydluzenie relacji biletu (czyli zgloszenie tego faktu konduktorowi przy pierwszej kontroli, zdecydowanie przed Zebrzydowicami). Za kwote ok. 7 PLN otrzymujemy wowczas przedluzenie w relacji Zebrzydowice - Zebrzydowice Gr., a po stronie czeskiej zalatwiamy sprawe dalej z czeskim konduktorem (ktory zaczyna w zasadzie sprawdzac bilety dopiero od pierwszej stacji, czyli Bohumina; Pomijam juz fakt, ze czesto konduktor sprawdza bilet zaraz za Katowicami i pozniej go juz to nie obchodzi, czyli z biletem kraajowym do Zebrzydowic jedziesz za free do Bohumina
    Jesli chcesz jechac przez Nachod, to musisz zlapac jakis PKS do Kudowy (jezdza z Lublina, Katowic i z Kielc), pozniej w Kudowie przesiasc sie na lokalny czeski autobus do Nachodu i dalej pociagiem lub autobusem do Pragi - ten wariant podrozy trwa zdecydowanie dluzej i gorzej o skomunikowania.
    Wydaje mi sie jednak, ze wariant trzeci, czyli PKS do Cieszyna, pozniej pieszo przez miasto na czeska strone i tam pociagiem do Pragi, daje najwiecej mozliwosci dojazdu o roznych porach dnia.
    W razie czego - kalkulator czeskich biletow kolejowych jest tu: www.jizdenka.cz/
    Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem

    F.



    Temat: Haszu,specjalnie dla ciebie:
    _________________________________ _Fakty były takie
    W 1987 r. ze wschodu z Moskwy przyszła po śmierci Leonida Breżniewa
    wioesna z realizowanym hasłem Gorbaczowa 'głasnost’ i 'piereiestrijka'.
    Awaria w Czernobylu po klęskach w Afganistanie obnażyła gospodarczą i
    organizacyjną niewydolność systemu na oczach świata.
    W 1987 r. sowieci byli skłonni zaprosić Adama Michnika do Moskwy, ale polskie
    władze się na to nie zgadzają.
    źródło:
    209.85.135.104/search?q=cache 65Hq65fFSEJ:pks-warszawa.polskivancouver.info/b-i-u-l-e-t-y-n-b-i-u-l-e-t-y-n-
    400496+indeksacja+cen+Rakowskiego&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=9

    W kontaktach Gorbaczowa z przywódcami krajów satelickich...z sowieckiego biura
    politycznego dociera jasny sygnał, który brzmi następująco: „nie możemy was
    dłużej trzymać na swoim karku – radźcie sobie sami, będziemy was wspierać, ale
    nie tak jak dawniej”. Jaruzelski Kadar zaczynają wykonywać ruchy o charakterze
    wyprzedzającym.

    Siłą zdelegalizowanej jeszcze „Solidarności” była pielgrzymka Ojca Świętego w
    1987 r., spotkanie na Zaspie, gdzie jest ponad milion osób i Papież mówi „o nas
    i za nas”. Po podwyżce cen o 50 proc. w lutym 1988 r. OPZZ boi się
    „Solidarności”.

    scenariusz zrobiony przez tę trójkę Pożogę, Urbana i Cioska. Hetmanem w tej
    konwencji byłby Kiszczak, a królem oczywiście Jaruzelski.
    LABORATORIUM
    Polska ma być laboratorium nie w sensie politycznym. Ale system gospodarczy
    w Polsce był wzorowany na systemie sowieckim. Rosjan mogło zatem
    interesować, jakie są możliwości modernizacji gospodarczej. Są trzy
    ekspertyzy z początku 1989 r., które zostały opublikowane: sowieckie-
    go MSZ, Wydziału Zagranicznego KC KPZR i tamtejszej Akademii Nauk,
    gdzie wyraźnie jest mowa o tym, że w krajach Europy Środkowej doj-
    dzie do jakiejś demokratyzacji, a partie komunistyczne będą musiały
    „posunąć się” bądź wręcz mogą stracić władzę. Od tego momentu są już bardzo
    wyraźne kontakty z opozycją w Polsce. W 1989 r. trwają rozmowy, w któ-
    rych między innymi Andrzej Wajda jest wykorzystywany jako pośrednik,
    kurier czy łącznik....powiązań z Bankiem Światowym, Międzynarodowym Funduszem
    Walutowym, warunków pomocy i stanowiska Związku Radzieckiego, który so-
    bie tak naprawdę odpuścił to wszystko, jeżeli chodzi o pomoc. Tu jest
    jasna taktyka, że jeżeli wy się nie dogadacie z Bankiem Światowym i z
    MFW, to my oprócz tego, co robimy dla podtrzymania, nic więcej nie
    zrobimy. -> determinacja obozu władzy, jeżeli chodzi o okrągły stół, o pewne
    negocjacje. Bo już było jasne w pewnym momencie, że ta władza –
    obojętnie, czy chodzi o rząd Rakowskiego, nie mówię już o Messnerze,
    czy o każdy inny rząd – nie ma szans na dogadanie się z Bankiem Świa-
    towym i MFW. Nie miały znaczenia nawet najbardziej rewolucyjne zmia-
    ny ustawowe. Sprawy gospodarcze są do tej pory całkowicie bagatelizowane
    przy okazji dyskusji o roku 1988 czy 1989. Raczej skupiamy się na kwe-
    stiach politycznych. Tymczasem są pewne, nieliczne dokumenty w Archi-
    wum Akt Nowych, które wskazują, że nawet w okresie okrągłego stołu
    były prowadzone rozmowy z MFW. Bardzo delikatnie wspomina o nich
    Ireneusz Sekuła. Warunki stawiane przez MFW były nie do zrealizowania
    przez PZPR dlatego, że to groziło nowymi strajkami. Ktoś musiał przepro-
    wadzić te reformy, które później są znane jako reforma Balcerowicza.




    Temat: Metro
    Nie wiem ile kosztował ten raport, ale to zmarnowane pieniądze. Nie będę się
    czepiał błędów merytorycznych powstałych zapewne z nieuwagi, takich jak
    zaliczenie sądu rejonowego do instytucji o charakterze regionalnym (zamiast sądu
    okręgowego)

    Większość "tez" to wodolejstwo, np. celem jest utrzymanie(!) obu metropolii
    kościelnych - już w takim razie Pelplin, albo Drohiczyn muszą się zmartwić, bo
    niżej w kategoriach miejskości upaść się nie da, a biskupów mają.

    Strategiczne parkingi na obrzeżach miasta mogą się sprawdzić w Krakowie czy
    Warszawie, a nie w Przemyślu, zwłaszcza przy takiej komunikacji miejskiej. Takie
    parkingi powstają przy stacjach metra, albo pętlach tramwajowych, w Przemyślu
    miałyby powstać do kogo? Przy tak nieregularnej komunikacji miejskiej i
    stosunkowo niewielkich odległościach kto będzie chciał zostawić samochód na
    przedmieściach?

    Pomysł budowy czterech (dwa na peryferiach, "centralny" i międzynarodowy)
    dworców PKS byłby ewenementem w Polsce, gdzie tu rachunek ekonomiczny? Nie
    lepiej jeden, ale dobry? Rozdrobnienie zamiast centralizacji to utrudnienie w
    przesiadkach - jak poruszać się pomiędzy dworcem np "północnym" a
    międzynarodowym, międzynarodowym a "głównym"?

    Pomysł budowy podziemnego dworca autobusowego w centrum, gdzie mogłyby
    zatrzymywać się na dłużej autobusy miejskie, zamiast kursować do bazy, jest
    przerażający. Po pierwsze nie wiadomo, gdzie taki dworzec miałby się
    zmieścić,wobec gęstej tkanki miejskiej, po drugie, autor chyba nie jeździ
    autobusami i niczego nie widział na świecie - taki podziemny, betonowy, pachnący
    benzyną i spalinami dworzec - cud, miód i przyjemność dla pasażerów, plus
    możliwość podziwiania widoków w oczekiwaniu na kurs...

    Autor cały czas twierdzi, że należy ograniczać ruch na Jagiellońskiej, ale nie
    proponuje nic w zamian w ścisłym centrum miasta. Z jednej strony postuluje
    obniżenie prędkości i zmniejszenie ruchu, a z drugiej budowę w tym samym miejscu
    przejść podziemnych (jagiellońska) co jest całkowicie sprzeczne z nowoczesną
    myślą urbanistyczną, w myśl której nie buduje się przejść podziemnych w ścisłych
    centrach miast. Poza tym, jeśli budujemy przejścia, to po co ograniczać prędkość?

    Nie wiem, jak autor wyobraża sobie wprowadzenie ruchu 30km/h w całym (prawie)
    mieście, a jestem przekonany, że budowa takiej masy mini-rond, na większości
    skrzyżowań ważniejszych ulic spowodowałaby całkowitą zapaść komunikacyjną.

    Wreszcie zwraca uwagę marginalne potraktowanie problemów MZK. Kuriozalne jest
    stwierdzenie, że liczba pasażerów spadła w skutek racjonalizacji rozkładu - bo
    nie temu służy racjonalizacja. Autor zupełnie pomija widoczne gołym okiem błędy
    w zarządzaniu i marketingu - brak czytelnych i jasnych oznakowań autobusów,
    nieregularność kursowania, nieintuicyjne rozkłady jazdy, brak jakiejkolwiek
    regularności siatki połączeń (ludzie częściej korzystają z komunikacji, kiedy
    jest ona regularna i systematyczna, a nie każe na siebie czekać, czasem godzinę
    i nie wykazuje żadnej logiki w rozkładzie jazdy)

    Jedyne co zwraca uwagę in plus, to poważne potraktowanie ruchu rowerowego, ale
    raczej jest to zestaw życzeń - przy takim układzie drożnym i ślamazarnych
    pracach nad obwodnicą wytyczenie ścieżek rowerowych i kontrapasów na głównych
    ulicach miasta wydaje się mało realne.

    Przeczytałem ten raport ze smutkiem.
    Pozdrawiam



    Temat: totalna impotencja czyli PKS Stadion
    totalna impotencja czyli PKS Stadion
    to zdumiewające, ze nikt nic nie moze w tej sprawie. I mamy największy syf w
    Środkowej Europie. Wokół powstało nowe Hanoi bo w sąsiedztwie Stadion Europa.
    Bankrut PKP tnie głaba (a przeciez to PKP zgodziło sie na uszczuplenie terenu
    Dworca i postawienie tam bud przez Wietnamczyków), PKS skamle, ze nie ma
    pieniedzy, Naczelny Architekt rozkłada ręce. Nie wierzę, ze nie było w tym
    wszystkim korupcji. Zreszta poczytajcie sami co pisze dzisiejsze ŻW:

    Posprzątajcie Dworzec PKS Stadion

    Przyjezdni wysiadają z autobusów i przecierają oczy ze zdumienia

    Hałdy śmieci, zwały błota i wszechobecny smród. To pierwszy obraz, jaki
    odnotowuje kilka tysięcy osób codziennie przyjeżdżających do Warszawy z kraju
    i zagranicy.

    Dworzec PKS Stadion. Ktoś, kto tu wysiada, ma wrażenie, że znalazł się w
    środku dzikiego bazarowiska w Indiach czy Peru.

    Odwiedza go tysiące osób

    Po ziemi walają się papiery i resztki jedzenia. W chodnikach i jezdni pełno
    jest dziur. Kiedy tylko przychodzi odwilż, cały dworzec zaczyna przypominać
    wielkie bagno. W hali głównej stoją ławki, które mogą pomieścić 50 osób. Ale
    pasażerowie rzadko z nich korzystają, bo siedzenia okupują kloszardzi. Setki
    osób czeka na zewnątrz.Tymczasem PKS Stadion nie jest małym dworcem.
    Codziennie odjeżdża stąd 250 autobusów. Do Lublina, Łomży, Kocka, Białej
    Podlaskiej, Zamościa, Suwałk, Augustowa. Do tego dochodzą linie
    międzynarodowe na Litwę czy Ukrainę.

    Boże, gdzie ja jestem?

    - Przyjechałam do syna, który studiuje w Warszawie - mówi Irena Kotarga z
    Lubartowa. - Wierzyć mi się nie chce, że to jest dworzec w stolicy. Już kilka
    razy zaczepiali mnie tutaj żebracy.

    - To szczera prawda - potwierdza kierowca autosanu z Kraśnika i prosi, żeby
    nie podawać jego nazwiska. - Mało tego. Kradzieże są tu na porządku dziennym.
    Wysadzam ludzi. Oni wybierają torby z luku bagażowego. Złodzieje wchodzą
    między podróżnych. I po chwili bagaż ginie. Czują się bezkarnie, bo nigdzie
    nie widać policji czy jakiejkolwiek ochrony.

    Dworzec Stadion jest prowizorką. PKS dzierżawi ten teren od kolei i od
    miasta. Ta prowizorka trwa już 42 lata! Ale władze PKS uważają, że stacji
    likwidować nie należy. - Dworzec w tym miejscu jest potrzebny - twierdzi
    Grzegorz Biś, z-ca dyrektora ds. finansowych PKS. - Pasażerowie się do niego
    przyzwyczaili.

    Dyrekcja PKS-u nie czuje się odpowiedzialna za skandaliczny stan dworca. - To
    nie nasza wina, że wokół jest tylu handlarzy i że grasują złodzieje -
    twierdzi Biś. - Nie możemy wyremontować budynku, bo nie jest nasz, a PKP.
    Trudno nam inwestować w stanowiska odjazdowe, bo nie wiemy, jak długo tu
    będziemy i czy nie zmarnujemy zainwestowanych pieniędzy.

    Zbudujcie nowy!

    O likwidacji dworca autobusowego w obecnym miejscu mówiło się już 20 lat
    temu. Miał zostać przeniesiony na tyły Dworca Wschodniego, od strony ul.
    Lubelskiej. - PKS musiałaby jednak zapłacić za budowę stanowisk, hali odpraw
    pasażerów itp. - twierdzi Wojciech Misterka, dyrektor Zakładu Nieruchomości
    PKP, który wynajmuje budynek PKS-owi.

    - Nie stać nas na to - ucina krótko rozmowę dyrektor Biś. - I w najbliższych
    latach na pewno nie zapłacimy za budowę nowego dworca autobusowego. Obecnie
    musimy ratować przede wszystkim Dworzec Zachodni, który też wymaga remontu.
    Tak musi po prostu zostać.

    Data: 28.02.2005




    Temat: dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN
    Jestem ZA !
    > Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej.

    Pięknie powiedziane :-)

    > Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod kilkoma różnymi postaciami i każda z
    nich jest człowiekowi niezbędna

    Szkoda, że niestety nie wszyscy sobie to uświadamiają.

    > skoro do berlina pojedziemy godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do
    warszawy to nalezy zmienic tak infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie
    nie okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz

    Otóż to - i co więcej trzeba myśleć o tym już dziś, a nie za kilka(naście) latr
    kiedy już ta linia może będzie skończona.

    > proponuje zgłośic projekt: "trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK

    Jestem za. Sęk w tym, że projekt taki wymagałby współpracy co najmniej kilku
    podmiotów: władz miasta, wojewody (właściciel PKS - na razie) i PKP. W
    cywilizowanym świecie nie byłoby z tym problemów - po prostu wszystkie
    zainteresowane podmioty wraz z kapitałem prywatnym zawiązałyby spółkę celową i
    to ona realizowałaby zadanie. U nas prosty z pozoru pomysł powołania regionalnej
    spółki kolejowej ślimaczy się już dwa lata.

    > przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w
    okolice dworca pkp i połączenie przejściem podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby
    takze linie miejskie)

    Nie zapomnijmy o wyjściu z Dworca przejściem w kierunku Wildy - coś a'la Dworzec
    Wschodni :-) Natomiast co do Dworca PKS - to jestem zdania, że zatrzymywać się
    na nim powinny wyłącznie linie międzynarodowe i ponadregionalne. Autobusy
    kursujące po Aglomeracji Poznańskiej, niezależnie czy są to PKS, KSK, MPK,
    KomBus, WirażBus czy inne (że o szynobusach nie wspomnę) - powinny wszystkie
    działać w ramach jednolitego związku taryfowego wraz z komunikacją miejską.
    Wtedy wystarczyłoby żeby dojeżdżały do węzłów przesiadkowych typu Rataje,
    Górczyn Śródka etc.

    > po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest zarabista
    lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem jej a co za tym idzie uzyskanie
    dodatkowych pieniedzy :-)

    Dokłądnie - lokalizacja idealna dla inwestycji.

    > ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej pory
    komunikacja miejska

    Z tym, że pospieszną linią autobusową relacji Lotnisko-Dworzec. To w sumie można
    zrobić już dziś - wystarczy połączyć 76+90 żeby miec miejsce na placu przed
    dworcem dla takiej własnie linii.

    > MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci
    zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja zarazem a co za tym idzie
    sciagniecie nowych inwestorów

    Tylko miasto Poznań, jako właściciel/współwłaściciel MTP musiałoby wreszcie
    jasno powiedzieć NIE dla wyprowadzenia Targów poza miasto. Ale do tego potrzeba
    polityków odważnych, myślących w perspektywie wieloletnich korzyści
    społeczno-gospodarczych a nie czteroletniej kadencji... Może kiedyś się takich
    doczekamy...

    W każdym razie - gdybyś organizował społeczny komitet poparcia budowy
    zintegrowanego dworca komunikacyjnego w Poznaniu - mozesz na mnie liczyć :-)



    Temat: "Pestka" ma 10 lat. Co dalej z trasą PST?
    > Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej.

    Pięknie powiedziane :-)

    > Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod kilkoma różnymi postaciami i każda z
    nich jest człowiekowi niezbędna

    Szkoda, że niestety nie wszyscy sobie to uświadamiają.

    > skoro do berlina pojedziemy godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do
    warszawy to nalezy zmienic tak infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie
    nie okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz

    Otóż to - i co więcej trzeba myśleć o tym już dziś, a nie za kilka(naście) latr
    kiedy już ta linia może będzie skończona.

    > proponuje zgłośic projekt: "trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK

    Jestem za. Sęk w tym, że projekt taki wymagałby współpracy co najmniej kilku
    podmiotów: władz miasta, wojewody (właściciel PKS - na razie) i PKP. W
    cywilizowanym świecie nie byłoby z tym problemów - po prostu wszystkie
    zainteresowane podmioty wraz z kapitałem prywatnym zawiązałyby spółkę celową i
    to ona realizowałaby zadanie. U nas prosty z pozoru pomysł powołania regionalnej
    spółki kolejowej ślimaczy się już dwa lata.

    > przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w
    okolice dworca pkp i połączenie przejściem podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby
    takze linie miejskie)

    Nie zapomnijmy o wyjściu z Dworca przejściem w kierunku Wildy - coś a'la Dworzec
    Wschodni :-) Natomiast co do Dworca PKS - to jestem zdania, że zatrzymywać się
    na nim powinny wyłącznie linie międzynarodowe i ponadregionalne. Autobusy
    kursujące po Aglomeracji Poznańskiej, niezależnie czy są to PKS, KSK, MPK,
    KomBus, WirażBus czy inne (że o szynobusach nie wspomnę) - powinny wszystkie
    działać w ramach jednolitego związku taryfowego wraz z komunikacją miejską.
    Wtedy wystarczyłoby żeby dojeżdżały do węzłów przesiadkowych typu Rataje,
    Górczyn Śródka etc.

    > po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest zarabista
    lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem jej a co za tym idzie uzyskanie
    dodatkowych pieniedzy :-)

    Dokłądnie - lokalizacja idealna dla inwestycji.

    > ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej pory
    komunikacja miejska

    Z tym, że pospieszną linią autobusową relacji Lotnisko-Dworzec. To w sumie można
    zrobić już dziś - wystarczy połączyć 76+90 żeby miec miejsce na placu przed
    dworcem dla takiej własnie linii.

    > MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci
    zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja zarazem a co za tym idzie
    sciagniecie nowych inwestorów

    Tylko miasto Poznań, jako właściciel/współwłaściciel MTP musiałoby wreszcie
    jasno powiedzieć NIE dla wyprowadzenia Targów poza miasto. Ale do tego potrzeba
    polityków odważnych, myślących w perspektywie wieloletnich korzyści
    społeczno-gospodarczych a nie czteroletniej kadencji... Może kiedyś się takich
    doczekamy...

    W każdym razie - gdybyś organizował społeczny komitet poparcia budowy
    zintegrowanego dworca komunikacyjnego w Poznaniu - mozesz na mnie liczyć :-)



    Temat: "Pestka" ma 10 lat. Co dalej z trasą PST?
    ................srała baba z mostu
    o ile mi wiadomo to plany połaczenia pestki z dworcem zachodnim mają tyle samo
    lat co pestka....
    10 lat mineło i nadal ch..nia z grzybnią

    temat powraca co roku...

    może czas na wieksze tramwaje, które beda obsługiwały tą trase:
    www.ifs-designatelier.de/HTML-Dateien-english/Leistungen/Leistungen_Entwurf.htm
    www.ifs-designatelier.de/HTML-Dateien-english/Portfolio/Bahn/Tram%20Leipzig%201.htm
    wypowiedz na forum z przed roku:
    Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej. Dzięki
    możliwością, jakie daje masowy transport dużych
    ilości ludzi i towarów, znacznie przyspieszono rozwój miast, fabryk oraz
    ekonomii. Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod
    kilkoma różnymi postaciami i każda z nich jest człowiekowi niezbędna, np. metro,
    pociągi towarowe, ekspresowe, podmiejskie,
    tramwaje (które w pewnym sensie są odmianą pociągów), etc.

    o stanie dworców pisac nie bede gdyz nikt nie bedzie mial ochoty tego czytac a
    po drugie wszyscy doskonale wiedza jak sie sprawa
    ma, krótko mówiąc fatalnie

    planowana jest nowa inwestycja czyli superszybkie pociągi. nalezy pomyslec i
    zastanowic sie skroro do berlina pojedziemy
    godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do warszawy to nalezy zmienic tak
    infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie nie
    okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz

    jestesmy w unii dostajemy pieniadze na rozbudowe infrastruktury lub
    doprowadzenie obecnej do stanu uzywalnosci wiec proponuje
    zgłośic projekt :"trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK

    na czym to ma polegać:
    *) peron 7 zarezerwowany dla mpk i tramwajów jezdzacych wzdłuz trasy pestki,
    krótko mówiąć SOBIESKIEGO-DWORZEC-GÓRCZYN

    *) przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w
    okolice dworca pkp i połączenie przejściem
    podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby takze linie miejskie)
    www.komunikacja.krakow.pl/inwestycje/dworzec_pks/index.php?id=002
    *) po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest
    zarabista lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem
    jej a co za tym idzie uzyskanie dodatkowych pieniedzy :-)

    *) ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej
    pory komunikacja miejska

    *) w krakowie pomyslano takze o kierowcach i znajduje sie tam parking nad
    zadasznonymi peronami

    *) dworzec dworcem wiadomo oczywiscie nie obedzie sie bez czesci handlowej,
    wiadomo inwestycja troche kosztuje a dodatkowe
    srodki sie zawsze przydadza a w ten sposob mozna inwestorów zdobyc

    MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci
    zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja
    zarazem a co za tym idzie sciagniecie nowych inwestorów

    a może by tak jeszcze wprowadzic pierszeństwo dla komunikacji miejskiej?
    jak tramwaj podjezdza do krzyżowki zostaje wysłany sygnał do automatu
    sygnalizacji świetlnej i wczesniej dostanie zielone światło niż gdyby czekał
    normalnie. to odnosnie tramwajów

    ponoć nowa trasa na rataje ma miec nazwe bimber
    Bardzo
    Innowacyjny
    Miejski
    Bezszelestny
    Ekspress
    Ratajski




    Temat: Przebieg Rail Baltica wciąż otwarty
    Przebieg Rail Baltica wciąż otwarty
    Wojewoda chyb NIE ROZUMIE ZE Rail Baltica to trasa miedzynarodowa, która może
    nawet utrudniac ruch lokalny, to że nie prowadzi przez Augustów czy Hajnówke
    Bielsk Podlaski i Białowieże nie oznacza że nie będą tam jezdzic pociagi

    POlskim POlitykom - AFERZYSTOM ZAWDZIĘCZAMY UPADAJĄCĄ KOLEJ W KRAJU
    TRANZYTOWYM POMIĘDZY WSCHODEM I ZACHODEM EUROPY „TIRY NA TORY” SPOSÓB NA
    ROZWIĄZANIE PROBLEMU TIRÓW W TRANZYCIE W POLSCE BRAKUJE 300 OBWODNIC,NP.
    WARSZAWY,ZA CENĘ 4 OBWODNIC MOŻNA ROZWIĄZAĆ PROBLEM W CAŁEJ POLSCE.

    Np. dziennie z w tranzycie Litwa (Rosja) - Niemcy przez Polske przejezdza 5000
    tirów (w obie strony) 1 Pociag zabiera 50 tirów tak wiec wystarczyloby 100
    pociagów dziennie (100 podzielić na 24 godziny =4 na godzinę) by 100% tych
    tirów zniknelo z dróg to oznacza ze wystarczyloby co 30 minut odprawic po 1
    pociagu w stronę Niemiec i 1 w strone Litwy(Rosji)

    budowe drog w polsce hamuja nie ekolodzy ale korupcja lapówki przekrety na
    przetargach urzedników i firm drogowych ich niska jakosc wymagajaca ciaglych
    remontów by firmy wkoloko zarabialy kase na poprawkach itd.

    to Urząd Marszałkowski przekazuje dotacje na PKP, wraz z Urzedem MIasta
    moglyby utworzyc s=PO=łkę jak np. Koleje Mazowieckie -Białostocką Kolej Miejską

    zamiast bajek o lotnisku dla turystów należy uruchomić szybkie połączenie
    Warszawa - Białystok - Bielsk Podlaski - Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu
    turystycznym i regionalnym pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina) i
    Warszawa - Siedlce- Białowieżą 200 000 turystow chetnie z niej skorzysta a nie
    4 pasażerów jak np. z lotniska
    miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,6223110,Tylko_urzednicy_lataja_z_portu_w_Babimoscie.html

    od fz bialystok
    do umwp podlasie
    data 30 czerwca 2009 23:59
    temat uwagi dotyczące rozkładu jazdy PKP Przewozy Regionalne. konsultacje
    społeczne

    Pociągi powinny być konkurencyjnym środkiem transportu – komunikacji zbiorowej
    w porównaniu z samochodem, autobusem itp.
    Jest to możliwe o ile podróz pociągiem jest:
    Tańsza
    Wygodniejsza
    Bezpieczniejsza
    szybsza

    Istotne jest np. wprowadzenie bezprzewodowego bezpłatnego internetu
    (hot-spot) w pociągach/ szynobusach) podczas jazdy
    Poprawa monitoringu/ochrony (widoczne umundurowane minimum 2 osobowe)

    Najistotniejsze jest szybkie, wygodne regularne połączenie Białegostoku z
    Warszawą (maksymalny czas przejazdu 2 godziny) i pozostałych miast na Podlasiu
    z Białymstokiem
    Ponieważ duża liczba szynobusów jest niewykorzystana można rozważyć ich kursy
    co godzinę na trasie Białystok - Warszawa

    zamiast bajek o lotnisku dla turystów Należy uruchomić połączenie szynobusu
    Białystok - Bielsk Podlaski-Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i
    regionalnym pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina) lub Warszawa -
    Siedlce- Białowieżą

    W pociągach/ szynobusach umożliwić przewóz rowerów za np. symboliczne 1 zł

    Propozycja Białostockiej Kolei Miejskiej:

    Np. połączenie z np. Kleosin –/ Starosielce - Centrum - Zaścianki co np. 15
    minut bo dojazd np. linią autobusową 4 ze Starosielc do centrum lub np. linią
    autobusową 10 z Kleosina do Centrum zajmuje więcej czasu, ale ilość osób
    korzystających byłaby póki co zbyt mała bo przystanki kolejowe sa zbyt odległe
    od miejsc zamieszkania w porównaniu z autobusowymi:) chyba żeby wprowadzić
    możliwość przewozu rowerów w takim „miejskim szynobusie” (autobusy sa
    przeważnie zbyt zatłoczone) i wtedy moznaby dojechac rowerem na przystanek
    kolejowy, potem przejechać dluższy dystans wysiąść i znowu ostatni kawałek
    pojechać rowerem

    A proponowane trasy i przystanki kolei miejskiej to:

    Np. najważniejsza byłaby stacja przesiadkowa na Zielonych Wzgórzach przy pętli
    autobusów 21, 23, 25 gdzie dojeżdżałyby miejskie szynobusy z trasy:

    – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.)

    – i Fasty – Białystok Bacieczki - MAKRO – Dworzec PKP Starosielce

    A dalej np. wspólna linia

    – Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25
    – Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu
    – Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe)
    – skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska
    – Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka
    – Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa
    – Dworzec PKP Białystok Fabryczny
    – Włościańska/ Piasta (Pieczurki)
    – ul. Ciołkowskiego
    – ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki)

    Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogloby to
    skrócic czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy
    kursowałyby co 15 – 30 minut
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 59 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.