Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS w rzeszowie.plTemat: Czego w Kaliszu brak Po przekrojowym rankingu Przeczytałem ranking Przekroju za namową o00. Potwierdza on to moje najgorsze obawy: Kalisz się tam nie znalazł.Obawiam się - co tam - jestem przekonany,że pominięcie Kalisza w tym zmanipulowanym rankingu jest wynikiem spisku. Spiskują przeciw nam brzydsze i mniej przyjazne ludziom miasta - w szczególności Sopot. Uważam,że Sopot mając - jak wiadomo - skorumpowanego prezydenta nie powinien być uwzględniony w rankingu. Podobnie Poznań.Prezydent Olsztyna - wiadomo.To co Gronkiewicz-Walz zrobiła z ludźmi,broniącymi swoich miejsc pracy wystarcza za cały komentarz na temat Warszawy.Poza tym są tam korki.Do Białegostoku i Rzeszowa jest daleko.Wszystkie śląskie miasta są brzydkie,dodatkowo działa tam separatystyczne śląskie podziemie,wiadomo co mają na celu ludzie,którzy deklarują narodowość śląską.W Częstochowie w sierpniu nie ma gdzie zaparkować, szczególnie 15.08 - i tak co roku!! Łódź jak wiadomo przewodzi w światowym rankingu najbrzydszych miast i trzeba sobie zadać stanowcze pytanie "Kto mieszkał w Łodzi przed wojną?". Wiadomo kto.Poznaniacy są skrajnie niesympatyczni i podkreślają,że na zakupy mają bliżej do Berlina niż do Warszawy.Nie wiem,czy to nie powinno być zbadane przez ABW. Na tym tle Kalisz - miasto ze wszystkich w Polsce najstarsze wypada dobrze. 1.Świetny układ komunikacyjny ze szczególnym uwzględnieniem ulicy Górnośląskiej- jednej z nielicznych w Europie ulic,która jest w stanie pełnić funkcję toru wyścigowego ( a jako jedyna na świecie daje szansę na rozgrywanie konkurencji "zabij pieszego na pasach w środku miasta". 2.Setki, jeśli nie tysiące możliwości spędzania wolnego czasu - co najmniej tyle jest choćby w śródmieściu bram, w których można w kulturalnych warunkach schronić się przed deszczem,wypić piwko, splunąć pod nogi przechodniom, rzucić puszką w przejeżdżający samochód. 3.Urokliwe okolice rynku z mnóstwem kawiarnianych ogródków, czynnych latem i różnorodnością małych kafejek i restauracji.Urok śródmieścia podkreśla to,że - wzorem najpiękniejszych miast Europy - jest ono strefą zamkniętą dla ruchu kołowego, a doskonały system informacji miejskiej pozwala każdemu zorientować się w szczegółach poszczególnych budowli śródmieścia. 4.Park Miejski - jeden z najstarszych z doskonale zachowaną nawierzchnią ścieżki nad kanałem Prosny, pochodzącą z lat 30 XIX wieku i od tego czasu nie remontowaną.Ścieżka prowadzi do nowoczesnego kompleksu sportowego, który jest domem dla słynnych w Europie kaliskich siatkarek i kajakarzy. 5.Kompleksy urbanistyczne ulic Pułaskiego,Ciasnej,Śródmiejskiej ze świeżo wyremontowanymi secesyjnymi elewacjami kamienic. 6.Znana z niezwykle wysokiego poziomu nauczania i żywego,twórczego środowiska akademickiego kaliska WSZ. 7.Kino Apollo i kino Centrum - ewenementy w światowej skali jeśli chodzi o łatwość dostępu zmotoryzowanych kinomanów,szczególnie kino Apollo słynne z ułatwień dla kierowców niepełnosprawnych,którzy bez najmniejszego problemu mogą dojechać wprost do pochylni dla wózków i dostać się na widownię. 8.Park technologiczny i strefa przemysłowa ulicy Obozowej.Gotowa powierzchnia dla nowych inwestycji w połączeniu z unikalnym systemem zachęt dla inwestorów spowodowała wysyp nowych miejsc pracy w tej części miasta.W celu dalszego ułatwiania pozyskania słynnej kaliskiej,wysoko wykwalifikowanej siły roboczej miasto współfinansuje przebudowę dworca kolejowego , pomyślaną w tak elastyczny sposób aby po rozstrzygnięciu przetargu na szybką kolej nowy budynek dworca mógł powstać w oparciu o obecny szkielet.Miasto włączyło się w plan połączenia nowego centrum handlowego Amber , dworca PKS i PKP siecią podziemnych przejść aby dodatkowo ożywić ten obszar. Nie sądziłem że koniec życia przyjdzie mi spędzać w takim mieście. Temat: Skowronska odebrala Mielcowi kase na kolej!!!!!! Odpowiedź koledze Markowi - 2sevan I ja się zagalopowałem i Ty. Ja faktycznie patrzyłem na tę dyskusję pod kątem pustych pociągów pasażerskich nie biorąc pod uwagę możliwości kolei w przewozie towarów. I tu popałniłem pewien błąd. O obu sprawach poniżej. Nadal podtrzymuję swe zdanie, że walka o zwiększenie ilości przewozów osobowych na tej lini jest nonsensem ekonomicznym. Piszesz, że oferta jest zła, że gdzieś tam, w Goerlitz pociągi lokalne świtnie funkcjonją i ludzie nimi jeżdżą. Powiem Ci, że podobnie jest w Warszawie, Gdańsku, na Śląsku itd. Tylko jaką ofertę może kolej zaoferować mieszkancom wsi podmieleckich? Padew ma 7 km długości. Na piechotę lub rowerem , niezależnie od pogody, większość ludzi ma ponad 1 km a bywa że 3. Baranó ma do "dworca" - ha, ha - ok 2-4 km, Jaślany od 0,5 do 1,5 km itd. Niektórzy na piechotę szli by tyle ile trwa sama podróż do Mielca. Potem w Mielcu trzeba przesiąś się na MKS. I co dalej? Ile musi trwać podróż? A może zrobić lokalne MKS - y aby dowoziły ludzi do dworców? Ale one wtedy pojadą do Mielca. To tyle o przewozach regionalnych ludzi. Co do przewozu towarów to zapewne kolej ma szansę i pod tym kątem można by linię wyrtemontować. Jest jednak pewne ale. Dzisiaj słuchałem po 12.00 audycji Kuby Strzyczkowskiego o strajkach na kolei. Tam była wypowiedż szefa związków , który uważał że kolej sama się wyżywi i nic nie musi brać od państwa ale: musi być 50% podwyżka zarobków, muszą być wprowadzone wysokie opłaty za korzystanie z dróg kołowych dla tirów by się im nie opłacało przewozić towarów drogami tylko koleją i po trzecie (tak mówił) kolej sama nie da rady i rząd musi jej pomóc. Ja życzę powodzenia tym, którzy są za transportem kolejowym. Moze jak się kolej sprywatyzuje to będzie to wszystko sensowne. Wcześniej nie. Kolegę bordo5 irytuje pusty szynobus, a mnie irytują bzdury które wypisuje! A co kolega myśli gdy w piątek widzi 5 czy 6 pełnych pasażerów wagonów Hetmana? Szukałeś przyczyn takiego stanu rzeczy? Pusty szynobus to efekt katastrofalnej oferty z jaką kolej wychodzi do klientów nie zaś efekt dziejowej transformacji skutkującej zmianą preferencji podróżnych w wyborze środka transportu. Zapewniam Cię, że nigdzie w Polsce nie zobaczysz tak pustych pociągów jak te dwie pary na naszej linii. Tam gdzie oferta jest na poziomie tam są i podróżni. Jechałeś może regionalnym pociągiem z 60-tys Goerlitz do sąsiednich miast Zittau albo Budziszyn? Czy masz choć blade pojecie jak zorganizowana i finansowana jest regionalna komunikacja w Czechach czy Niemczech? Czemu z Rzeszowa do Krakowa jeździ się tylko pociągiem, PKS skasował prawie wszystkie kursy, a busiarze temat odpuścili? Nie chciałbyś aby z Mielca do Krakowa jechać w czasie poniżej 2 godzin, wolisz tłuc się pekaesem ponad trzy? Pieniądze o których mowa nie miały być przeznaczone na dopłaty do przewozów szynobusem lecz remont torowiska. Remont torów który naprawdę staje się niezbędny bo nie wyobrażam sobie aby miał do ciepłowni dowozić ze Śląska ciężarówkami. pozdrawiam marek Temat: NOWY LEZAJSK.... :))) Gość portalu: san napisał(a): > 1.najistotniejszym dzisiaj problem Leżajska jest jego daleka od przyzwoitości > dostępność komunikacyjna, bez której mówienie o rozwoju staje się jałowe. > Dopiero z takiej perspektywy patrząc można ocenić potrzebę i pilność budowy > obwodnicy. Zatem obwodnica nie jako całość, lecz jako element całości, Jasne. Popieram. Jest to jednak problem dojazdu do i z (!!) Leżajska a nie problem objazdu Leżajska. Większa tu jest zadaje się rola powiatu czy województwa niż miasta. > 2.obwodnica wyznaczy nowy kierunek rozwoju miasta, uatrakcyjniając jego nowe > obszary, Być może. Jednak raczej wyznaczy kierunek rozwoju gmin w których będzie przebiegac. Wszak wg. obecnych planów w niewielkim stopniu przebiegnie przez tereny miejskie. Oczywiście w interesie masta (lub bardziej powiatu) jest rozwój okolicznych gmin. Obwodnica może im w tym pomóc. > 3. podstawową funkcją drogi krajowej przebiegającej przez jakiekolwiek miasto > jest tranzyt transportowy. Tymczasem ulica Mickiewicza, stanowiąca w całości > część drogi krajowej, stała się dla miasta miejscem lokalizacji prawie > wszystkich najważniejszych instytucji życia publicznego: tutaj, lub w jej > bezpośrednim sąsiedztwie są dworce PKS i PKP, banki, urzędy, szkoły, sąd. > Tym samym jej funkcja dla życia miasta jest absolutnie odmienna (kwestie > parkingów, zatoczek parkingowych, miejsc postojowych, zjazdów, wjazdów etc.) > niż dla drogi krajowej, A może winą nie jest taki a nie inny przebieg drogi krajowej ale nieudolne rządy lokalne, które nie potrafiły (przez tak wiele lat) "zdecentralizować" ul. Mickiewicza? Za to chyba (plany rozwoju) odpowiadają odpowiedni urzędnicy w magistracie? > 4.rozwiązania wymagają kwestie ekologiczne, oddziaływania na budowle, > bezpieczeństwa itp. Zgadza się (zgodnie z informacjami ochrony środowiska rynek leżajski jest bardziej zanieczyszczony niż skrzyżowanie w Rzeszowie koło Unii) ale na to "znalazłem" juz szybkie rozwiązanie. > Zapewne nie jest to sensacyjna siła argumentów (bo gdzież trup scielący się > gęsto od samochodów) ale powtórzę, koronnym argumentem jest rozwój miasta > (powiatu), do którego nie dojdzie bez nowoczesnego skomunikownia > transportowego Leżajska ze światem. Pozostaje oczywiście problem Podkarpacia, > ale to temat na odrębną dyskusję. Argumenty nie muszą być sensacyjne wystarczy aby były skuteczne. A takie, póki co, nie są. Te argumenty, które przedstawiłeś drogi san-ie, powinny przekonywać okoliczne gminy i powiat do zintensyfikowania starań o obwodnicę. Jednak miasto może na budowie obwodnicy stracić. Wystarczy przejechać się po podobnych miasteczkach (wielkością) w okolicy Warszawy. Co się z nimi stało z chwilą wybodowania obwodnic? Pies z kulawą noga do nich nie zagląda a handel, przemysł i mieszkańcy uciekają. Pozdrawiam Temat: Ceny biletow komunikacji miejskiej w Polsce Gość portalu: micra napisał(a): > nie, nie jestem pewny, ale nadal uważam, że część linii nisko "obłożonych" > obecnie później też może nie być chętnie obsługiwana przez prywatnych. Linie nisko obłożone najlepiej zlikwidować. Nie mam pojęcia po co istnieją linie typu 58, 41 czy 12. > Nie wiem jak wygląda kwestia partycypacji w kosztach utrzymania przystanków > przez prywatnych, zatok przystankowych, koszy na śmiecie. Płacą za to. > Ponadto MPK utrzymuje również linie trolejbusowe, które co by nie mówić są czystsze dla środowiska niż autobusy. Na pewno dla Lublina czystsze ale dla Kozienic niekoniecznie. > By utrzymać linie trolejbusowe potrzebne jest jakieś zaplecze, na > które stać tylko jedną firmę w mieście. Żeby utrzymywać trolejbusy trzeba > czerpać też dochody z autobusów lub też wywalić trolejbusy i nie martwić się w ogóle o środowisko/ludzi. Ciekaw jestem czy w Białymstoku, Rzeszowie czy Olsztynie gdzie nie ma trajtków jest faktycznie większe zanieczyszczenie powietrza niż w Lublinie? > ale Polski Express (jadą długo, ale bezpiecznie i jest tam całkiem wygodnie i > tanio). Może po zliberalizowaniu rynku przewozów miejskich w Lublinie Polski Express zacząłby wozić ludzi po mieście? Fajnie by było. > > Jak wygląda komunikacja prywatna i państwowa można zobaczyć w Zakopanem: do > miejsc bardziej oddalonych owszem, można pojechać, ale: > - godzina odjazdu nie jest znana, bo tam pojedzie mało osób; > - godzina może być znana pod warunkiem, że zapłacimy za całego BUSa bez > gwarancji, że tam też będzie ktoś mógł nas zabrać; > - gdy jeździł PKS (i nadal jeszcze jeździ) to godzina odjazdu była znana i > godzina powrotu też. A u nas w Lublinie jeżdżą prywatne busy i godzina odjazdu jest znana i godzina przyjazdu też. Rozkłady wiszą na dworcu i są przestrzegane. > > Owszem, można tam pojechać własnym samochodem lub taksówką, ale tamte tereny > lepiej odczują jeden większy pojazd niż tysiące małych. > Może MPK zacznie kupować więcej małych pojazdów niż kolosy, może zaczną one > jeździć na gaz i dojdzie do obniżenia akcyzy i pozostałych podatków, jakimi > obłożony jest gaz. Nie wiem. Chyba tylko wtedy jeżeli zostaną zmuszeni do restrukturyzacji. > > Czy Ty jesteś pewny, że oddanie komunikacji miejskiej prywatnym przewoźnikom > zagwarantuje ten sam poziom obsługi pasażerów? Ja nie mam takiej pewności, > przypuszczam, że JKM taką pewność też będzie miał, ja nie i tego się boję. Myślę, że nawet poziom obsługi pasażerów będzie wyższy - nie będzie chamskich kierowców, nie będą zamykać pasażerom drzwi przed nosem itp. Z prostej przyczyny - każdy dodatkowy pasażer dla prywaciarza oznacza dodatkowy zysk. Na pewno będą dzielnice, gdzie będzie mniej autobusów - np. Sławin, Sławinek czy Felin. Ale teraz też MPK nie rozpieszcza mieszkańców ww.dzielnic. To już tak jest - nie da się mieszkańcom Felina zapewnić takiego dojazdu do centrum jak np. z LSMu. > Jeżeli płacimy tak wysokie podatki jakie płacimy to chcę odpowiedniej obsługi > za takie podatki. Jak te podatki zostaną obniżone to będę optował za innymi > rodzajami transportu. Ja jestem za obniżeniem podatków bo obecnie pieniądze z naszych podatków obsługują raczej prywatne konta urzędników a nie potrzebujących biedaków. Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 207 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||