Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Koszalin przyjazdy odjazdy
PKS Lublin Komunikacja prywatna
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • emiluchiaa.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Tychy Rozkład jazdy





    Temat: [pr] Autobusy są nasze!


    Fotka Jacka:
    http://www.jacekso.lasowice.net/ornontowice.jpg

    Słupki są trzy (KZK GOP, MZK Jastrzębie-Zdrój, PKS Gliwice), pozostałe


    Ale znaki cztery


    rozkłady (MZK Tychy, PKS Rybnik) wiszą w wiacie.


    Polska to jednak wspaniały kraj - jednolite rozkłady jazdy, związki taryfowe
    powoływane przez Urzędy marszałkowskie, pełna integracja taryfowa.
    Oczywiście bilet zezwala też na przejazd podmiejskim pociągiem, a jak kupisz
    Wochene... to znaczy turystyczny, to i do Detmarovic dojedziesz i do GĂśrlitz
    itd.





    Temat: W 80 dni dookola GOPu ;-) (dlugie)


    Z tego co mi wiadomo infrastruktura przystankowa należy do gmin danego
    miasta. Do organizatora, czyli do MZK Tychy jak na razie należy wyłącznie
    wywieszenie rozkładów jazdy na istniejących słupkach lub wiatach


    No i stad taki balagan... Faktem jest, ze MZK wiesza swoje tablice z
    rozkladami gdzie popadnie (sciana, wiata, slupek KZK) ;-)


    przystankowych.. Na Dworcu w Mikołowie na górnych segmentach wiat
    przystanowych widnieją napisy z kierunkiem w  którym udają się autobusy
    np:
    Tychy, Łaziska itd..


    Co nie swiadczy jeszcze o tym, ze nie jest to przystanek PKS ;-)


    Co niby koledzy mają im (tym rozkładom) do zarzucenia.


    Juz pisalem - tragedia jest gdy na jednej tabliczce trzeba zmiescic wiecej
    niz np. 10 rozkladow, wtedy robi sie po prostu burdel. Moze jeszcze w MZK
    nie wyglada to najgorzej, ale przejedz sie poogladac przystanki PKM
    Jaworzno, albo MZKP (tez robione Busmanem).

    WILQ







    Temat: Oficjalna informacja o PPP
    Użytkownik "Michał Gramatyka"

    [quote]1. Czy jest j a k a k o l w i e k mozliwosc wydostania sie
    komunikacja publiczna (PKP, PKS, MPK - byleby nie FBI i CIA)
    z Tychow po wieczornym koncercie niedzielnym?

    Nie ma takiej możliwości obawiam się. Niedzielny koncert skończy się o
    22.30
    jedyne co mogę załatwić to podstawienie na Paprocany autobusów komunikacji
    miejskiej, które rozwiozą publiczność w różne punkty Tychów. Między innymi
    do
    dworca. Ale niestety o tej porze o pociąg do stolicy GG trudno. Tadeusz,
    może
    po prostu napisz do mnie na priva, postaram się załatwić Ci w Tychach
    jakiś
    nocleg...
    [/quote]

    Dzieki serdeczne za dobra wole - jednak pewnie w poniedzialek
    bede musial meldowac sie w pracy. Coz, najwyzej wczesniej sie urwe z
    koncertu...
    Zreszta, moze akurat ktos ze znajomych bedzie dysponowal samochodem,
    zobaczy sie - to w koncu jeszcze kawal czasu. Na razie nie chce robic
    zamieszania :)
    BTW - spojrzalem na rozklad jazdy pociagow - i oto co zobaczylem:
    http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=m2.01248029.1153119176&OK#focus
    No, no...
    Pozdrowienia i jeszcze raz podziekowania :)
    --
    Tadeusz W. 'Szczepan' Kopec'



    Temat: Schemat komunikacyjny by GW


    Nie widzę w ogóle powodu, aby kogokolwiek reklamować na mapie - tu nie o to
    chodzi. Ma ona charakter informacyjny i powinna obejmować te linie, które
    mają oznaczone przystanki i rozkłady jazdy.


    Założenie to zostało spełnione.


    Nie widzę powodu, aby
    faworyzować tutaj kogokolwiek. Jeśli zrzeszenie przewoźników otrzymuje
    wszelkie zgodę na kursowanie określonej linii prywatnej i literowo-cyfrowe
    oznaczenie, to jest to fakt dokonany. Jeśli mapę finansuje KZK GOP, to sobie
    umieszcza tylko swoje linie, a jesli ma to być mapa kompletna - należy dac
    wszystkie spełniające podane warunki.


    jak wyżej - warunki zostały spełnione


    Gdyby Andrzej był konsekwentny,
    musiałby pominąć i PKS-y - ani formalnie, ani w praktyce ich działalność w
    sektorze przewozów miejskich niczym nie odbiega od działalności zrzeszenia
    przewoźników prywatnych.


    Nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedzieć. Sugerujesz, że w tym
    momencie umieszczenie linii PKSiS Oświęcim oraz PPKS Gliwice jest
    niekonsekwencją z mojej strony?


    Co więcej, na obszarze gmin KZK GOP niczym nie
    odbiega od działalności np MZK Tychy. Po prostu - inny przewoźnik.


    Mylisz się i to bardzo. Działalność Zrzeszenia Kierowców Transportu
    Prywatnego w wielu przypadkach opiera się na lekkim lub większym
    "naciąganiu" przepisów i wykorzystywaniu różnych luk prawnych. A
    porównywanie z MZK Tychy jest co najniej nie na miejscu..





    Temat: Kilka pytań




    | Pytanie do wszystkich: w których miastach na 120M (nowszych)
    | umieszczane są całopojazde reklamy?
    | Na jakich niskopodłogowych autobusach oprócz M121M widzieliście
    | całopojazdowe reklamy (malowane)?

    Jak zapewne dobrze wiesz, w GOPie są 120-tki i gnioty obsmarkane reklamami
    całopojazdowymi.

    | W Pyskowicach jest KM ale niestety obsługiwana przez PKS.

    Nie tylko, są trzy linie (20, 134 i 184) jeżdżące na zlecenie KZK/MZKP.

    | Od kiedy KZK ma nowe estetyczne rozkłady jazdy?

    Że jakie niby? Masz na myśli te wydruki z worda, czy innego badziewia? To
    już od paru lat jest.

    | Czy na tych rozkładach (na pętli) są wymienione wszystkie
    | przystanki na całej trasie?

    Teraz już chyba są wszystkie, jeszcze niedawno czasami były podawane
    wybiórczo (do tego stopnia, że przy dwóch liniach jadących identyczną trasą
    można było znaleźć co najwyżej kilka wspólnych przystanków ;-)

    | W Katowicach przez moment widziałem kremowego Jelcza M181M z
    | naklejaną reklamą. Co to za jeden i skąd pochodzi?

    M181MB-225 z PKM Tychy.

    | Po mieście jeździły tez jakieś bardzo stare Volva.

    To te rupiecie tam jeszcze jeżdżą?





    Temat: Schemat komunikacyjny by GW


    No oczywiscie, mozna dyskutowac czy tak rozwinieta forma oferty
    przewozowej
    nie podpadalaby juz pod schemat. Tym niemniej moja opinia jest taka, ze
    slusznie iz ograniczono sie do linii jezdzacych dla komunalnych
    organizatorow km. Nie widze powodu, dla ktorego miano by na mapie
    reklamowac
    polaczenia prywaciarzy.


    Nie widzę w ogóle powodu, aby kogokolwiek reklamować na mapie - tu nie o to
    chodzi. Ma ona charakter informacyjny i powinna obejmować te linie, które
    mają oznaczone przystanki i rozkłady jazdy. Nie widzę powodu, aby
    faworyzować tutaj kogokolwiek. Jeśli zrzeszenie przewoźników otrzymuje
    wszelkie zgodę na kursowanie określonej linii prywatnej i literowo-cyfrowe
    oznaczenie, to jest to fakt dokonany. Jeśli mapę finansuje KZK GOP, to sobie
    umieszcza tylko swoje linie, a jesli ma to być mapa kompletna - należy dac
    wszystkie spełniające podane warunki. Gdyby Andrzej był konsekwentny,
    musiałby pominąć i PKS-y - ani formalnie, ani w praktyce ich działalność w
    sektorze przewozów miejskich niczym nie odbiega od działalności zrzeszenia
    przewoźników prywatnych. Co więcej, na obszarze gmin KZK GOP niczym nie
    odbiega od działalności np MZK Tychy. Po prostu - inny przewoźnik.

    JH





    Temat: KZK GOP i PKM Gliwice - opinie, pomysły, nowe linie

    @budda: Autobusy jeżdżą 40 km/h, a twoim zdaniem ile powinny jeździć?? 100?? Przecież w terenie zabudowanym i tak jest ograniczenie do 50 km/h, więc wiele szybciej się nie pojedzie, a autobusy z uwagi na tachograf, który zapisuje osiągane prędkości nie mogą przekraczać dozwolonych wartości, bo zawsze będzie to można później sprawdzić.

    No tak. Ale jakoś w innych miastach (choćby w takich Tychach) autobusy zaiwaniają zdrowo- no pewno powyżej 50km/h. Fakt, że tym samym napewno zmniejsza sie w jakimś stopniu bezpieczeństwo, ale myślę że kierowcy a przynajmniej ich większość to zawodowcy więc widzą, gdzie mogą sobie pozwolić na większą prędkość. Oczywiście przy odpowiednim rozkładzie godzin. A u nas to nawet na Toszeckiej w lesie jeżdżą te nieszczęsne 40. Wiec gdyby inaczej rozplanowany rokład jazdy pozwoliłby im na to to rozwijaliby większa prędkość. Oczywiście tam, gdzie można.
    Bo w centrum jest tyle sygnalizacji świetlnej, że rzeczywiście trudno sie rozpędzić nawet do 20km/h.

    A propos PKSów, to szczerze mówiąc nie wiedziałem iż z Knurowa jedzie tylko jeden. Zgodzę się też, że PKS do Jaśkowic rekompensuje nieco brak 636 z Gliwic. Ale do takich Leboszowic to niestety, ale mógłby być bezpośredni autobus.



    Temat: W 80 dni dookola GOPu ;-) (dlugie)


    - Zawsze sie pisalo, ze informacja przystankowa KZK jest nedzna. MZK Tychy
    ma jeszcze nedzniejsza - porownywalem sobie na wielu przystankach, ale
    najdluzej chyba na Dworcu w Mikolowie - niektore przystanki MZK sa na
    prawde
    tragiczne, wrecz porownywalne z MZKP... Na wspomnianym mikolowskim dworcu
    dluzsza chwile szukalem stanowiska odjazdowego 33, tylko dlatego, ze
    widzac
    je pierwszy raz stwierdzilem, ze to stanowisko dla PKS, sadzac po
    miniaturowej tabliczce o wymiarach 20x10cm (!) i betonowym (!!!) slupku...


    Z tego co mi wiadomo infrastruktura przystankowa należy do gmin danego
    miasta. Do organizatora, czyli do MZK Tychy jak na razie należy wyłącznie
    wywieszenie rozkładów jazdy na istniejących słupkach lub wiatach
    przystankowych.. Na Dworcu w Mikołowie na górnych segmentach wiat
    przystanowych widnieją napisy z kierunkiem w  którym udają się autobusy np:
    Tychy, Łaziska itd..


    - Dlaczego odcinek trakcji trolejbusowej na Grota - Roweckiego nie jest
    uzywany??? (a moze jest, ale tylko w niektorych kursach?)


    Kiedyś jeżdziła chyba linia 3. Teraz na pewno od października (jeśli zrobią
    sieć na Jana Pawła II) ruszy linia trolejbusowa E.
    Na większą czest. nie ma chyba co liczyć, tym bardziej, że  niedługo
    największe targowisko w mieście ma zmienić lokalizację (obok Hipernowej -
    os. U).


    - Baba za kierownica!! :-)))) Trajtek 017 byl prowadzony przez "pania
    kierowce" ;-))) Fajnie to wyglada...


    Też mi się to podoba

    Hmmmm? Ja dobrze slysze? (czytam?) _Ty_ chwalisz wydruki z Busmana??? Owszem
    nie sa one moze az tak tragiczne jak w MZKP czy Jaworznie, ale... Sa po
    prostu tragiczne ;-)

    Mnie się tam  podobają te rozkłady z Busmana MZK Tychy. Sa tam najważniejsze
    informacje, czas przejazdu danej linii do danego przystanku (ważne przy
    taryfie czasowej), przewoźnik obsługujący linię. A co najważniejsze łatwość
    wymiany takich rozkładów, nie tak jak w KZK, gdzie występują jakieś ręczne
    wyklejanki.
    Co niby koledzy mają im (tym rozkładom) do zarzucenia.





    Temat: Przetargi - BZP nr 9/02
    | Dlaczego oddzielnie? W czym kilometry dojazdowe są inne od liniowych?
    | Jak kurs dojazdowy jest kursem handlowym to ma ustaloną trasę i
    | musi się jej trzymać oraz oczywiście zatrzymywać się na przystankach.

    Dobra. Załóżmy, że płacimy za dojazdy, tyle co za linię i to jest to
    normalny kurs.

    | | A jeżeli np. koszt kilometra na linii i dojazdu ma swoją wagę punktową,
    to co
    | | byś zrobił z pozornie tanią ofertą PKS Wejherowo ;-)

    | Autobus PKS Wejherowo nie zmieści się w 24 godzinnym rozkładzie jazdy -
    | dojazd mu za dużo zje czasu...;-)

    I to nie jest rozwiązanie problemu. Masz jakąś tam linię w Gliwicach. I dwie
    oferty firmy z Gliwic i z Tychów. I masz identyczny koszt wozokilometrów.
    Teraz (tylko bez wykrętów ;-) odpowiedz, czyją ofertę i dlaczego należałoby
    wybrać, przy cenie za wozokilometr: Connex Gliwice - 3,00, Stagecoach Tychy
    2,99.

    | | A podmiany przewoźnik i tak powinien dokonywać na własny koszt.

    | Dla pasażera nie ma znaczenia na czyj koszt przewoźnik robi podmiany, ale
    | interesuje go, żeby w razie awarii podmiana była jak najszybsza. A im
    | dalej jest zajezdnia od trasy tym to jest trudniejsze.

    Co do podmian, to bardzo podobają mi się rezerwy czynne i uważam, że takie
    powinny być w wielkich aglomeracjach na wielu pętlach (niezależnie od formy
    organizacji KM). W GOPie byłyby one płatne przez WPK-3, a przewoźnik
    wybierany w ramach przetargu dla każdej pętli lub grup pętli. Cena
    składałaby się z kosztu dziennego utrzymania busa i kierowcy na takiej
    rezerwie, oraz kosztu wozokilometra. Tak więc w razie wpadki, jeżeli
    przewoźnik nie jest gotów szybko podmienić (niezależnie od przyczyn) płaci
    karę, a centralny dyspozytor uruchamia rezerwę czynną. Oczywiście zakres
    stosowalności takiej rezerwy jest znacznie większy.

    | Na SGH takie lekkie studia są? Co to się porobiło...;-)

    Na spotkaniu informacyjnym rektor mówił, że ciężko jest się dostać, ale
    jeszcze ciężej wylecieć. I coś w tym jest. Ale jakoś bardzo lekko nie jest,
    tyle, że ja już przyzwyczajony... ;-)





    Temat: MZK Tychy - komunikacja w Swieta
    Komunikacja w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku    
    za: http://www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm

          Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w
    okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku autobusy komunikacji
    miejskiej będą kursować w następujący sposób (Proszę zwrócić uwagę na
    piątek 27.12.2002 r. !!! ):

    1. W DNIU 24.12.2002 r. (WIGILIA)

    AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w
    dni robocze tylko do godziny 13:00. Po godzinie 13:00 zostaną wykonane
    jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z
    przystanków początkowych):

    Kierunek TYCHY - KATOWICE
    Linia 1 Tychy Dw. PKP - 15:29,17:04,18:04
    Linia 14 Paprocany Jezioro - 14:58
    Linia 4 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:15
    Linia 36 Tychy Towarowa - 14:55

    Kierunek KATOWICE - TYCHY
    Linia 1 Katowice Korfantego - 15:25,16:25,18:05,19:05
    Linia 4 Katowice Korfantego - 15:05,15:40,16:05
    Linia 36 Piotrowice Famur - 15:39,16:49
    Linia 14 Katowice Korfantego - 15:15,15:46
    Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 15:10

    Kierunek TYCHY - MIKOŁÓW
    Linia 75 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:10
    Linia 268 Paprocany Jezioro - 14:49

    Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
    Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 15:15,15:40 (Mikołów Dw.PKP -
    16:02,16:32)
    Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 15:05,15:31,16:08
    Linia 82 Halemba Kopalnia - 15:13 (Mikołów Dw.PKP - 15:38)
    Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 15:14,15:45

    Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY
    Linia 31 Bieruń Stary ERG - 15:10
    Linia 262 Lędziny Kopalnia - 15:10
    Linia 686 Bieruń Nowy Pętla - 15:10,16:04 (Bieruń Stary Pl. Autobusowy
    - 15:27,16:21)

    Kierunek DO MIKOŁOWA
    Linia 25K ŁaziskaKopanina - 16:36
    Linia 45 Katowice PKP - 15:08a,15:45a
    Linia 25S ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:40
    Linia 45 ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:04a,15:34a
    Linia 29 KatowicePKP - 16:45a,17:25a
    Linia 69 Żory Dw.PKS - 15:35,16:53
    Linia 29 OrzeszeZgoń - 15:17a
    Linia 605 Orzesze Szkoła - 16:15
    Linia 29 Łaziska Kopanina - 16:55a,17:23a
    Linia 655Orzesze Zgoń - 15:32
    (a - kurs tylko do Mikołowa)

    2. W DNIU 25.12.2002 r. ( BOŻE NARODZENIE )

    Do godziny 11:00 komunikacja nie będzie kursować. Autobusy i
    trolejbusy zaczną wyjeżdżać z zajezdni o godz. 11:00 i od godziny
    13:00 będą kursowały zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym w
    niedziele, z wyjątkiem linii: M, 4, 21, 25K, 33, 51, 63, 82, 291, 686,
    696, 709, które nie będą kursować przez cały dzień.

    3. W DNIU 31.12.2002 r. (SYLWESTER)

    AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg roboczego rozkładu jazdy tylko
    do godziny 18:00. Po godzinie 18:00 zostaną wykonane jeszcze tylko
    następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków
    początkowych):

    Kierunek TYCHY - KATOWICE
    Linia E-1 Tychy os. L - 18:03, 18:33
    Linia 1 Tychy Dw. PKP - 18:04, 18:29
    Linia 14 Paprocany Jezioro - 18:00
    Linia 4 Paprocany Os. Z-1 - 18:15
    Linia 36 Tychy Towarowa - 17:40

    Kierunek KATOWICE - TYCHY
    Linia E-1 Katowice Korfantego - 18:15, 18:45, 19:15
    Linia 14 Katowice Korfantego - 18:50
    Linia 1 Katowice Korfantego - 18:05, 18:25, 19:05, 19:25
    Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 18:40
    Linia 4 Katowice Korfantego - 18:10, 19:10
    Linia 400 Katowice Korfantego - 18:35

    Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
    Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 18:40 (Mikołów Dw. PKP 19:24)
    Linia 65 Mikołów Dw. PKP - 18:25
    Linia 82 Halemba Kopalnia - 18:26
    Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 18:08,19:08
    Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 19:36

    Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY
    Linia 31 Bieruń Stary ERG - 18:44
    Linia 262 Lędziny Kop. Ziemowit - 18:00
    Linia 25K Łaziska G. Kopanina - 18:04
    Linia 69 Żory Dw. PKS - 18:42
    Linia 45 Łaziska Śr. Dw. PKP - 18:35a, 19:00a, 19:35a
    Linia 605 Orzesze Szkoła - 18:10
    Linia 45 Katowice Dw. PKP - 18:54a
    Linia 655 Orzesze Zgoń - 18:05
    (a - kurs tylko do Mikołowa)

    4. W DNIU 26.12.2002 r. ( DRUGI DZIEŃ ŚWIĄT ) oraz W DNIU 01.01.2003
    r. (NOWY ROK)

    AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować przez cały dzień według rozkładu
    jazdy obowiązującego w niedziele i święta bez żadnych ograniczeń.

    5. W DNIU 27.12.2002 r. ( PIĄTEK )

    AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować według sobotniego rozkładu jazdy.

    Szczegółowe informacje na temat komunikacji w okresie świątecznym
    można uzyskać telefonując do MZK Tychy w dni robocze pod numer
    219-38-20 wew. 24 lub w dni świąteczne do dyspozytora PKM Sp. z o.o.
    pod numer 217-01-08.  





    Temat: KZK GOP: zmiany od 1 i 4 pa dziernika


    2. Na liniach nr 16, 23/923, 28, 42, 55, 79, 91, 175, 213, 242, 243,
    635, 904, 921, 928, S-6, S-7 i S-8 wprowadzone zostają zmiany
    rozkładów jazdy.


    S-6 zatrzyma się dodatkowo na przystanku Rudna Prema-Milmet.

    213 będzie również kursować w soboty ale zostaje skrócona do Halemby Osiedle
    II, tylko 2 kursy w R i 2 w S pojadą do Mikołowa - Wygody. Przez Ligotę Domy
    Akademickie pojedzie tylko jeden kurs w nowej relacji Piotrowice Pętla -
    Halemba Osiedle II. W przeciwną stronę nie będzie już kursu przez akademiki.
    Będzie za to dostępny dla pasażerów kurs zjazdowy drugiego wozu (powraca
    drugi wóz) z Wygody do Nowego Bytomia.

    904 - dodatkowy kurs na trasie Zagórze Zaj. Sielec Wawel Rudna Piaski


    Czeladź Będzin Zaj.
    4. Zmiana trasy nastąpi również na linii nr 672. Linia ta kursować
    będzie na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego -
    Giszowiec - Murcki - Stara Wesoła - Wesoła Kopalnia. Zmiana ta
    znacząco poprawi warunki dojazdu z Wesołej do Centrum Katowic, jak
    również umożliwi dojazd z Wesołej i Murcek do Osiedla Paderewskiego i
    południowej części centrum Katowic, tworząc całkiem nowe połączenie
    komunikacyjne.


    672 będzie również kursować w nocy na trasie K-ce Dw. PKP - Murcki Rynek.


    Autobusy linii 673 kursować będą natomiast w obydwu
    kierunkach ulicami: Warszawską i 1 Maja w Katowicach (dotychczas
    jeździły al. Korfantego i Roździeńskiego). [...]


    Należy dodać, że 673 nie będzie już podjeżdżać na przystanek Murcki Szyb
    Stanisław.
    689 również tam nie dojedzie. Pozostanie tylko 695.


    6. Linia nr 108 kursować będzie w relacji Giszowiec Kolista Pętla -
    Nikiszowiec - Szopienice - Dąbrówka Mała - Bogucice - Koszutka -
    Józefowiec Ściegiennego.


    Tym samym 108 znika z Bohaterów Monte Cassino i Zawodzia.
    Do Ściegiennego dojedzie przez Misjonarzy Oblatów i Szczecińską, a z

    Nie będzie już kursów dojazdowych od Cmentarza Komunalnego do Giszowca.


    8. Nowe rozkłady jazdy, zapewniające lepszą regularność kursowania
    autobusów, wprowadzone zostają również na liniach nr 0, 9, 10, 11, 30,
    50, 61, 110, 196, 297, 615, 674, 688, 804, 910, 911.


    688 i 788 zatrzymają się dodatkowo na przystankach Czułów Osiedle i Czułów
    Astrów.


    9. Kursy nocne na trasach obsługiwanych dotychczas przez linie nr N-2,
    N-3 i N-6 wykonywane będą przez autobusy oznakowane numerami 909, 911
    i 930, obsługujące również dodatkowe przystanki.


    909: Katowice Dw. PKP Brynów Ochojec Os. Odrodzenia Piotrowice
    Ligota Domy Akadem. Panewniki Skrz. Kokociniec Ligota Brynów
    Katowice Dw. PKP

    911: Katowice Dw. PKP - Sokolska - i dalej jak 11 do Czeladź Pętla

    930: [Giszowiec Kopalnia po trasie 30 / Katowice Dw. PKP -] - Sokolska -
    Józefowiec - Bytków - Michałkowice - Bańgów Osiedle II; z Giszowca jeden
    kurs tylko w kier. Bańgowa


    Jednocześnie, również od 4 października wprowadzona zostaje korekty
    rozkładów jazdy na liniach nr 223 i 806.


    A poza tym:
    - w nowych rozkładach 23 i 923 nadal jest błąd - Zabrze Apteka i Hala
    Sportowa obowiązują w kierunku Zabrza, z kolei Zabrze Ślęczka i Os. Matejki
    powinny się znajdować w kierunku do Katowic. Jakiś czas temu zgłaszałem to
    ale nikt się tym nie przejął...
    - "28" czwarty raz zostaje wycofana z odcinka Kol. Cieśle - Sławków ZPR.
    Kiedy znów tam powróci? Dlaczego komunikat oficjalny nie informuje o tej
    zmianie?
    - w nowym rozkładzie "55" nadal widnieje w wykazie przystanków pętla
    techniczna Gołonóg Uniwersal. Wg tej samej zasady powinna być również
    dopisane w rozkładzie 296 pętla Brynów Baza PKS. Bądźcie konsekwentni,
    fachoffcy ;-)
    - pojawia się dodatkowy kurs 904 na trasie: Zagórze Zajezdnia Zagórze
    Gwiezdna Sielec Wawel Piaski Czeladź Będzin Zajezdnia
    - 910 pojedzie w kierunku dworca PKP przez Krasińskiego, również brak
    wzmianki o tej zmianie

    Zmieniają się nazwy przystanków:
    - Brynów PKS -Brynów Baza PKS
    - Katowice Cmentarz Komunalny Dom Pogrzebowy -Katowice Dom Pogrzebowy
    - Osiedle Odrodzenia I -Osiedle Odrodzenia Radockiego
    - Osiedle Odrodzenia II -Osiedle Odrodzenia Kościół
    - Osiedle Odrodzenia Pętla -Osiedle Odrodzenia Łętowskiego
    - Osiedle Paderewskiego Geant -Osiedle Paderewskiego Centrum Handlowe
    - Tychy Al. Niepodległości -Tychy Komenda Policji (dot. 688, w rozkładzie
       788 mimo, że jest nowy nadal jest stara nazwa)





    Temat: MZK Tychy - komunikacja w Swieta


    Komunikacja w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku
    za: http://www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm


    Po pierwsze wprowadziłem trochę poprawek do komunikatu  - są oznaczone w
    nawiasach kwadratowych []
    Po drugie : Memphis, jak bedą jeździć w Wigilię i Sylwestra 157, 294, 620 i
    E-1 ?


          Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w
    okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku autobusy komunikacji
    miejskiej będą kursować w następujący sposób (Proszę zwrócić uwagę na
    piątek 27.12.2002 r. !!! ):

    1. W DNIU 24.12.2002 r. (WIGILIA)

    AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w
    dni robocze tylko do godziny 13:00. Po godzinie 13:00 zostaną wykonane
    jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z
    przystanków początkowych):

    Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
    Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 15:15,15:40 [źle; powinno być :13:02, 13:48,


    14:41, 15:17, 15:47] (Mikołów Dw.PKP -


    16:02,16:32) [też źle; prawidłowo : 13:47, 14:33, 15:26, 16:02, 16:32 ]

    Kierunek DO MIKOŁOWA
    Linia 25K ŁaziskaKopanina - [14:07] 16:36
    Linia 45 Katowice PKP - [13:03, 13:45, 14:05, 14:33] 15:08a,15:45a


      [Linia 25S Mikołów Dw. PKP - 14.54]

    Linia 25S ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:40
    Linia 45 ŁaziskaŚr.Dw.PKP - [13:03, 13:28, 14:12, 14:45] 15:04a,15:34a
    Linia 29 KatowicePKP - [13:33, 14:17, 14:50, 15:25, 16:17] 16:45a,17:25a


      [Linia 69 Mikołów DW. PKP - 13:00, 14:23, 15:36]

    Linia 69 Żory Dw.PKS - [14:20] 15:35,16:53
    Linia 29 OrzeszeZgoń - [13:34, 14:54] 15:17a  [15:31, 16:06]


      [Linia 605 Mikołów Dw. PKP - 13:25, 14:33, 15:36]

    Linia 605 Orzesze Szkoła - [14:27] 16:15
    Linia 29 Łaziska Kopanina - 16:55a,17:23a


      [Linia 655 Mikołów Dw. PKP - 14:29]


    Linia 655Orzesze Zgoń - 15:32
    (a - kurs tylko do Mikołowa)

    3. W DNIU 31.12.2002 r. (SYLWESTER)

    AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg roboczego rozkładu jazdy tylko
    do godziny 18:00. Po godzinie 18:00 zostaną wykonane jeszcze tylko
    następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków
    początkowych):

    Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
    Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 18:40 [raczej 18:42] (Mikołów Dw. PKP 19:24)


    [tu w ogóle brak nagłówka  :Kierunek : do MIKOŁOWA]

    Linia 25K Łaziska G. Kopanina - 18:04
    Linia 69 Żory Dw. PKS - 18:42
    Linia 45 Łaziska Śr. Dw. PKP - [18:00] 18:35a, 19:00a, 19:35a
    Linia 605 Orzesze Szkoła - 18:10
    Linia 45 Katowice Dw. PKP - [18:05] 18:54a
    Linia 655 Orzesze Zgoń - 18:05


    [ponadto zgodnie z logiką działania MZK  powinny zostać wykonane jeszcze
    następujace kursy (i pewnie będą) :
       Linia 29 Katowice Dw. PKP 18:28a
       Linia 29 Zgoń Pętla 18:10a
       Linia 29 Łaziska G. Kopanina 19:17a]

    (a - kurs tylko do Mikołowa)


    --

    -----------------------------------------
    Marcin Chrost; GG : 830690
    "Jedna z tych godzin bedzie Twa ostatnia"
    (napis pod zegarem w Plazie k / Chrzanowa)





    Temat: Kolej w woj. śląskim
    Za dużo spraw naraz, postaram się trochę objaśnić.

    Najpierw ochłoń.

    Duża sieć kolejowa o niczym nie świadczy. Po tej sieci może się poruszać od groma pociągów, tylko że w nieodpowiednim dla pasażerów rozkładzie jazdy i to już wystarczy, by ta duża sieć była tylko w statystykach, mediach i głowach miłośników kolei.

    Skomunikowanie połączeń - to nie najprostsza, ale najtrudniejsza sprawa. Zasadniczo rozkomunikowania nie są przypadkowe, tzn. komuś służą.

    Dopasowanie do potrzeb mieszkańców - w sytuacji gdy budżet przewoźnika uniezależniony jest od tego, czy dopasuje się bądź nie do potrzeb mieszkańców, z jego punktu widzenia jest to przynajmniej bezcelowe. Przy niedopasowaniu się mamy mniejsze zużycie energii, taboru, mniejszy nakład pracy...

    Informowanie o planach na przyszłość - dokładnie jak wyżej, po co prowadzić politykę informacyjną, jak ona nie wpływa na wynik finansowy przewoźnika? Mało tego, rzetelna polityka informacyjna mogła by go osłabić albo naruszyć pewne kanony. Pod to możesz sobie też podciągnąć informację o aktualizacjach rozkładu jazdy.

    Orzesze Jaśkowice-Tychy - Gliwice-Bytom to wyjątek, który wziął się z protestu tarnogórskich związkowców. Na ścisłość to nie PKP wymyśliło sobie reaktywację tej linii, ale dowiedziawszy się o tym urobiło sprawę pod siebie tylko w obawie, by nie wkroczył na te tereny konkurencyjny przewoźnik osobowy. Przy okazji wyrwało sobie trochę grosza. Ogólnie Gliwice-Bytom że jeździ, to splot przypadków. Piszę o tym dlatego, że poza tym wyjątkiem nie ma mowy o reaktywacjach nie prowadzących wprost do miasta wojewódzkiego, ewentualnie do Bielska-Białej (Częstochowy już się nikt nie boi).

    Pod ten paragraf podlegają wszystkie inne Makoszowy, Pawłowice Śl. i Godowy.

    Jastrzębie-Zdrój nie jest już tym miastem, co jeszcze 20 lat temu. Miasto gwałtownie się wyludnia, co dlaczego jest utrzymywane w tajemnicy - nie interesuje mnie to. Ogólnie wkrótce J.-Z. niczym nie będzie różnić się od jakiś tam Pyskowic czy Woli pod Bieruniem.

    Niemniej zgodzę się z gregulą44, że J.-Z. wciąż zasługuje na wznowienie połączeń. Pierwsze pytanie jakie należy sobie zadać to czy są one w stanie być konkurencyjne czasowo w stosunku do przewoźników drogowych? Czy pociąg, nawet po niewiadomo jakim remoncie torów, jest w stanie pokonać trasę J.-Z.-Katowice szybciej od pałętających się tam Drabasów i innych PKS-ów?

    Wbrew pozorom był niedawno projekt pozyskania funduszy na remont Orzesze-Żory, który przepadł z kretesem przez spryt naszych wybrańców narodu.

    Te połączenia musiałyby mieć dużą częstotliwość. Tzn. via PKP jeden czy dwa na dobę?

    Połączenia międzywojewódzkie - nie snujcie teorii i wizji na ich temat bo nie ma mowy o ich rozwijaniu. Czasem aż dziw bierze, że niektóre z nich jeszcze się utrzymują.

    Nie ma, po prostu nie ma czegoś takiego jak wyjazd do innego województwa. A jak jeszcze jest, to się może pokończyć szybciej niż niejednemu się wydaje. Z pewnością nie będzie stanowiło argumentu obronnego miliony pasażerów na takich trasach. Jeśli tak jest, że ludzie z jednego województwa jeżdżą masowo do drugiego, tzn. że to pierwsze jest niewydolne/nie ma nic do zaoferowania swoim mieszkańcom. Najprostszy sposób na zniwelowanie takiego niekorzystnego wizerunku to odebranie możliwości takich ucieczek, nieprawdaż?

    Chociaż nie o to chodzi. Chodzi o to, jak to można sobie obejrzeć teraz pomiędzy Żaganiem a Niegosławicami. Jakie to proste. Pociąg wesoło się kręci, przecięcie wstęgi było, pełnia szczęścia. Dla organizatora i operatora (=przewoźnika) owszem; dla ludzi - kogo to obchodzi? PKP od samorządu dostaje za to tyle, ile mu wystarcza, więc na co mu (im) jeszcze pasażerowie do tego? Ważne że w mediach zdjęcie kolorowego szynobusa wygląda pięknie, i ta wstęga, i to porozumienie, i "to dla was". Łza wzruszenia się w oku kręci, jaka dobroć emanuje z duetu samorząd-PKP w stronę pospolitego ludu.

    Na gruzach Przewozów Regionalnych - oj, daleko nie tak to należy pojmować. Jeszcze niejeden zapłacze nad "zbetoniałym PKP-PR". Jeszcze zobaczycie, jakie folwarki powyrastają na tych gruzach.



    Temat: 10.05.08 ESD @ ANDROMEDA with ANT, JEFF AMADEUS, CRIP, ZOID
    [10.05.08] ELECTRONIC SOUNDS DETONATION v2 @ Andromeda - Tychy

    Idziemy za ciosem! Po ubiegłorocznym sukcesie zapraszamy ponownie na drugą odsłonę Electronic Sounds Detonation w tyskim kinie Andromeda. Tym razem powitamy aż 5 gości z zagranicy. Tego wieczoru na specjalnie przygotowanej scenie zagrają: Ant z legendarnego kolektywu Stay Up Forever – Londyn, mistrz gry z 3 gramofonów Jeff Amadeus który wraz ze swoim przyjacielem Cripem – z Zurychu / Szwajcaria po raz pierwszy w Polsce zagrają seta na 4 gramofony i 2 miksery!, Zoid z FAT Collective ze swoim Livesetem oraz na stałe mieszkający w Irlandii Grzegorz Oleksiewicz znany bardziej jako Wary. Na dokładkę wystąpią dobrze znani Fukktry i Bartech z krakowskiego Absurd Squadu, Czarny aka Black.Art - Warszawa który zagra LIVE! w całości z hardware’owych maszyn oraz przedstawiciele tyskiej sceny, Lesar vs. Centi – w secie na 4 gramofony, Łysy oraz Crisp aka. Retail – LIVE! O wizualizacje tej nocy zadba duet z Zabrza w składzie VJ Trotula i tVJ Neon którzy zaprezentują VJski battle na kinowym ekranie!

    Zagrają:

    Ant (Power Tools / Cluster / Smitten - Londyn)
    Jeff Amadeus (Squat / Open Source / Cluster - Londyn)
    ____vs.____
    Crip (Zurych) - 4 DECKS 2 MIXERS SET!
    Zoid (Kick The Drum / Yolk / Cluster - Walia) - LIVE!
    Greg Oleksevic aka. Wary (Plur Music Promotion - Dublin)
    Black Art (Neuroshocked / Acid Orange Crew - Warszawa) - LIVE!
    Bartech (Absurd Squad - Kraków)
    Fukktry (Absurd Squad - Kraków)
    Lesar (Pure.Sounds / Combat Corps - Tychy)
    ____vs.____
    Centi (Free.Shooter - Tychy) 4 DECKS SET!
    Retail aka. Crisp (Pure.Sounds - Tychy) - LIVE!
    Łysyni (Pure.Sounds - Tychy)

    Vizualizacje: VJ Trotula i tVJ Neon (M3:Visuals - Zabrze) - VJ battle!
    Soundsystem: 12 000 W

    Bilet: 25zł przedsprzedaż / 30zł w dniu imprezy

    Open: 20:00
    Start: 21:00
    End: 8:00

    Gdzie: Kino Andromeda
    Pl. Baczyńskiego 2, Tychy

    REZERWACJA BILETÓW na stronie: www.puresounds.host247.pl/rezerwacja

    Oprócz tego od 12 kwietnia ruszy sprzedaż biletów w kasie tyskiego kina Andromeda. Zapraszamy!

    BIOGRAFIE GOŚCI:
    soon

    => DOJAZD <=

    Impreza odbywa się w Kinie Andromeda znajdującym się na osiedlu B.
    Z Katowic najłatwiej jest się dostać tyskimi autobusami (ważne przy zakupie biletu) linii 400 lub 1 odjeżdżającymi z przystanku przy ul. Korfantego oraz katowickim autobusem linii 688 odjeżdżającego spod dworca PKP.

    Z Mikołowa z dworca PKP autobusami linii E-2, 33, 75, 268 i 82.
    W Tychach należy wysiąść na przystanku "Hotelowiec", następnie od skrzyżowania przejść ulicą Bocheńskiego ok. 100m w dół.
    Dojazd z miejscowości Bieruń Stary, Bieruń Nowy, Oświęcim, Bojszowy, Imielin, Pszczyna możliwy za pośrednictwem autobusów PKS Oświęcim oraz PKP. Dokładne rozkłady jazdy dostępne pod adresami: www.mzk.pl oraz www.kzkgop.com.pl

    Adres:
    Kino Andromeda
    Pl. Baczyńskiego 2
    43-100 Tychy

    more info: www.puresounds.prv.pl




    Temat: Katowice - Gdynia


    | Wytlumaczenie jest proste - PKP Intercity nie uklada rozkladu pod
    | zapotrzebowanie podroznych, lecz pod obiegi skladow, lokomotyw oraz
    przede
    | wszystkim wlasne widzimisie. Niektorzy pracownicy tej spoleczki myla
    | ukladanie rozkladu jazdy z zabawa kolejka HO na makiecie.

    No własnie śledze tr obiegi składów - i nijak mi nie wychdza sesnowne.


    Na przyklad?


    | dlaczego 3mln aglomeracja nie ma poza sezonem żadnego takiego p
    | [ołaczenia - podczas gdy np. Kraków ma aż 3 takie połaczenia.

    | Nawet 4.
    Tak  4- tyleze trudno móic aby ktoś z konurbacji Rybnickiej kożystal z
    poiągów
    ( 80 mi Katowice -Rybnik)


    "Nawet 4" oznaczalo "Nawet 4 polaczenia" (ty pisales o 3)


    Zgadzam se całkowicie - ale mnie najbardziej zastanawia jedno - PKP IC -
    nasiłe wprowadzaly połaczniea do Bielska Białej - miasta - gdize mieszka
    około
    150 tys ludzi


    180 tys.
    Do tego: Tychy 133, Czechowice i Pszczyna po 35
    Czyli razem prawie 400 tys. mieszkancow.
    Warto tez dodac turystyczne znaczenie Bielska, ktore jest wezlem
    przesiadkowym dla jadacych w Beskidy (calkiem sporo osob jedzi z Warszawy do
    Szczyrku: Ex Beskidy do Bielska i dalej PKS)

     - fakt przez Tychy - ale i tak wekszosc dojezdza podróznych

    dojeżdza na odcinku Katowice -Tychy autobusem - bo szybciej niz pociiągiem


    :)

    Co? Z centrum Tych do centrum Katowic dojedziesz w 20 min? A przeciez w
    razie jazdy autobusem trzeba doliczyc spory czas na przesiadke, bo w razie
    spoznienia pociag nie bedzie czekal. Podroz taka jest drozsza i znacznie
    mniej dogodna.


    Dlaczego tak mało pociagow spółki jeżdzi do Gliwic ( Opola)


    Wynika to z ukladu polaczen, gdyby nie bylo na tej trasie 3 EC to na pewno
    wiecej ekspresow konczyloby w Gliwicach

    W wariancie


    Gliwickim - czs przejazdu wydłuża się o 25 min - a ciązenie Gliwic i
    Zabrza
    ( wraz z przyległymi miastami np Knurów, Ruda Śląska ) to ponad pół
    miliona
    osób ( więcej  niż Kraków !!!!) .


    Co? W Krakowie mieszka 740 tys., w aglomeracji krakowskiej ok. miliona.

     draznią mnie expresy Skarbek i wisła jadące


    do (z) Katowic . Wim że w ich obiegu są przełączane wagony z Wisły- ale
    relacja do Katowic to dla mnie czysta paranoja !!!! - to tak jakby
    puszczac
    pociągi ze Śląska do Warszawy Zachodniej !!!


    To jest wlasnie ukladanie rozkladu pod obiegi.


    I ostatnia sprawa - czy zauwazyliście że dosłownie tylko dwa pociągi Ex i
    1
    IC - nie kursują przez( bądź do/z) naszą ukochaną stolicę...  PKP IC -
    spólka
    dla wybranych ( przez siebie)....


    A po co ma kursowac wiecej?  Bo lokalne kompleksy nizszosci kaza domagac sie
    "ekspresow"? W cudzyslowie, bo predkosc handlowa i standard podrozy jest
    mizerny w porownaniu z cena jaka sie zada za przejazd takim pociagiem.
    Bardzo wiec dobrze sie stalo, ze wiekszosc tych pseudo-ekspresow zostala
    zlikwdowana, a dla tych 2 co zostaly - jest na szczescie dobra alternatywa w
    postaci poc. pospiesznych kursujacych o podobnych godzinach.

    Przy takiej strategi działania - po wejsciu


    prywatnych przewożników - ta spólka padnie w przeciągu kilku sezonów...
    ( i
    nie bedzie już czego prywatyzować)


    A tu sie zgadzam calkowicie.





    Temat: Jaworzno zostało przyjęte do KZK GOP


    Dla mnie jako pasażera byłoby to wygodne posiadać
    jeden bilet miesięczny w cenie nominalnej, na cały
    KZK GOP. Obecnie taki bilet na cały Śląsk istnieje,
    ale jest droższy.


    Nie istnieje. No chyba ze na PKP.

    Bilet KSC pozwala tylko na jazde autobusami KZK GOP, MZKP Tarnowskie Gory i MZK
    Tychy.
    Nawet po wejsciu Jaworzna, pozostaje jeszcze MZK Jastrzebie, Charzanow.
    No i linie PKS-u do Pszczyny, KM w Rybniku i Raciborzu.


    pytałem się ich o KZK GOP i oni z przerażeniem myślą
    o połączeniu. Ich zdaniem nic nie powinno się zmieniać.
    Mówili mi, że KZK to najbardziej powalona firma tego
    typu i że nie powinno być żadnego połączenia.


    {...}


    może wy - znawcy, wyjaśnicie mi, czego
    te Tychy tak się boją? I dlaczego przystąpienie ich
    do KZK GOP jest koniecznością? Bo tak jak pisałem,
    dla mnie byłaby to wygoda, ale czy dla nich też ?


    Dla mnie jest kilka powodow dla ktorych MZK jest lepsze od KZK:
    1. Bilety miesieczne sa na okres miesiaca a nie na miesiac kalendarzowy. Bilet
    kupiony 15 wrzesnia jest wazny do 15 pazdziernika. Bilet jednodniowy, wazny jest
    24 h od skasowania, a nie jak w KZK tylko w dniu skasowania. I wazny jest na
    wszystkich liniach MZK,a nie tylko autobusowych jak w KZK.
    2. Rozklady jazdy sa o wiele czytelniejsze, a to dzieki umieszczeniu na nich
    spisu przystankow z przyblizonym czasem dojazdu do kolejnych przystankow.
    3. TAryfa czasowa a nie strefowa. W naszych realiach ta pierwsza jest bardziej
    uczciwsza.
    W przypadku taryfy KZK, przejazd 2 km moze kosztowac nawet najwyzsza stawke,
    podczas gdy przejazd 15 km inna linia najnizsza stawke. W przypadku taryfy
    stosowanej w MZK placisz tyle samo za ta sama odleglosc, liczy sie czas dojazdu
    wypisany na przystanku.
    Mnogosc przystankow strefowych KZK i dziwne ich umieszczenie powoduje wiele
    nieporozumien.

    Przyklady dwa :
    1. Wieszowa Droga do Gornik

    NA przystanku tym zatrzymuja sie linie jadace z Zabrza do Zabrza. Ale nie tylko.
    Zatrzymuje sie tam takze linia 112. Przystanek jest oznaczony jako strefowy
    wiec:

    Ze strony KZK ( "Przystankiem strefowym, z reguły oznaczonym napisem STREFA, jest ostatni
    przystanek, na którym zatrzymuje się autobus lub tramwaj na terenie danej gminy
    przed jej granicą administracyjną. Przystanek ten "informuje", że po nim nastąpi
    przekroczenie granicy strefy. W związku z tym, przejeżdżając przez taki
    przystanek lub rozpoczynając z niego podróż stosuje się podwyższoną opłatę za
    przejazd. Jedynie w przypadku przystanków wymienionych w poniższej tabeli nie
    stosuje się dopłaty za przekroczenie strefy"

    (jednym z wymienionych przystankow jest Wieszowa droga do Gornik.)

    Zgodnie z powyzszym tekstem, nie place takze za jazde linia 112, pomimo, ze
    linia ta nie wjezdza do Zabrza, lecz jedzie do Bytomia.

    Ten przyklad jest troche malo jasny, lecz drugi miesza jeszcze bardziej.

    2. Przystanek Gliwice, Droga do Bojkowa.

    Na przystanku napis STREFA.
    A z tego przystanku tylko linia 59 i w kursie dojazdowym 236 wyjezdzaja z
    Gliwic.
    Linie 194, 648 i 710 jednak jada jeszcze przez Gliwice, a dokladniej dzielnice
    Bojkow.
    Przystanek ten nie znajduje sie na liscie wspomnianej powyzej, a wiec jadac z
    Gliwic do Gliwic, wsiadajac   w Gliwicach i tak musze zaplacic powiekszona
    oplate.
    Oczywiscie nikt tego nie robi, ale zamieszanie jest niezle.

    Oczywiscie MZK ma kilka minusow, to ze nie mozna kupic doplaty ulgowej do
    biletow miesiecznych by moc jezdzic liniami pospiesznymi, ale ze wzgledu na to,
    ze KZK nie ma linii pospiesznych, nie mozna porownac w tym przypadku obu firm.

    Łukasz Pisarek

    ------------------------------
    Komunikacja Miejska w Gliwicach http://www.komunikacja.silesianet.pl/





    Temat: Jak PKP PR chcą dojechać do Mielna
    Jak PKP PR chcą dojechać do Mielna

    PKP Przewozy Regionalne wpisały do nowego rozkładu jazdy pociągi Koszalin-Mielno. Miałyby rozpocząć kursowanie w czerwcu. Problem w tym, że nie dość iż na dzień dzisiejszy do Mielna nie da się dojechać, to jak na razie nie czynione są starania, by ten stan rzeczy zmienić.

    Pisaliśmy już o tym, że 9 grudnia pociągi pasażerskie wróciły na linie Legnica - Lubin, Lwówek Śląski - Zebrzydowa, Rzepin - Międzyrzecz, a w trakcie obowiązywania rozkładu zaczną kursować między Tychami i Tychami Miasto oraz Gliwicami i Bytomiem.

    Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR, poinformował „Rynek Kolejowy”, że do tej listy trzeba dodać relację (Koszalin) - Mścice - Mielno. I rzeczywiście tabela 382 nowego rozkładu informuje, że w sezonie (w lipcu i sierpniu codziennie, a w czerwcu i wrześniu w weekendy) między Koszalinem i Mielnem ma kursować 17 par pociągów. - W planach jest jazda szynobusami, bo nie ma tam sieci trakcyjnej - informuje Kurpiewski. Niegdyś, przed zamknięciem linii do Mielna (miało to miejsce w 1994 r.) kursowały tam elektryczne jednostki EN57. Ruch na odcinku Mścice (rozwidlenie do Mielna i Kołobrzegu) - Mielno, liczącym 6 kilometrów, nie jest prowadzony od ponad 13 lat. Skoro zatem PKP PR zamierzają za kilka miesięcy wjeżdżać tam swoimi pociągami, to linia kwalifikuje się do remontu. Dla przykładu, nieodległa linia Sławno - Darłowo (19 km), po której pociągi pasażerskie nie jeździły 14 lat, przeszła przed wznowieniem przewozów w 2005 r. kapitalny remont włącznie z wymianą toru. Trzy miesiące temu „Głos Koszaliński” napisał, że władze wojewódzkie, samorządowcy z Koszalina i Mielna oraz przedstawiciele PKP PLK podpisali porozumienie, na mocy którego połączenie miałoby zostać wznowione. Za pieniądze z Koszalina wyremontowanoby torowisko (szacowany koszt - 1,2 mln zł), a za fundusze od władz Mielna - stację końcową. Urząd Marszałkowski wypożyczyłby za darmo szynobus na okres wakacyjny, a Koszalin i Mielno zrzucałyby się na pokrycie ewentualnego deficytu.

    Postanowiliśmy temat podrążyć. Ze szczegółowymi pytaniami dotyczącymi prac modernizacyjnych Łukasz Kurpiewski skierował nas do PKP PLK, spółki odpowiedzialnej za utrzymanie infrastruktury. Wysłaliśmy maila do koszalińskiego oddziału PKP PLK. Otrzymaliśmy pismo podpisane przez rzecznika prasowego oddziału, panią Beatę Fierek. Wynika z niego jasno, że włodarze w „Peelce” nie są takimi optymistami w sprawie Mielna jak autorzy rozkładu z PKP PR. Przewozy do Mielna zawieszono w 1994 r. W 2005 r. zarząd PKP PLK specjalną uchwałą umożliwił przekazanie linii samorządowcom, co jednak do dziś nie nastąpiło, o czym zresztą z niepokojem informował „GK”, dodając, iż Koszalin „od kilku lat” stara się o przywrócenie połączenia.

    29 marca 2007 r. linia została skreślona z ewidencji PKP PLK. „W ostatnich latach po wieloletniej przerwie w ruchu pasażerskim Samorząd zainteresował się możliwością przywrócenia ruchu na tej linii. Jednak do dnia dzisiejszego nie rozpoczęto jakichkolwiek prac modernizacyjnych, nie ustalono również żadnej konkretnej daty prac w przyszłym roku” - czytamy w piśmie PKP PLK. Jedyny konkret to taki, że po ewentualnym remoncie pociągi do Mielna kursowałyby z prędkością 80 km/h. - Aby ruch przewozów kolejowych mógł się odbywać po tej linii nie wystarczy tylko wyciąć krzewy. Należy wymienić kilkaset podkładów w rejonie stacji Mielno, wymienić część podrozjazdnic i wykarczować torowisko. Przed uruchomieniem ruchu pociągów należałoby również zabudować urządzenia samoczynnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi kolejowej z drogą krajową nr 11 (Kołobrzeg - Bytom) - informuje Beata Fierek. Najważniejszy w całym oświadczeniu jest jednak poniższy fragment: „Wznowienie ruchu pasażerskiego po wielu latach przerwy nadal stoi pod znakiem zapytania. Trudno jest jednoznacznie określić kto poniesie koszty modernizacji torowiska. Obecnie linia ta nie znajduje się w zarządzaniu spółki PKP PLK S.A. i ta nie planuje w najbliższych latach przeprowadzenia naprawy torowiska. Najpierw należałoby uregulować kwestię własności linii. Właścicielem linii jest Spółka PKP S.A., która planuje przekazać ją dla Samorządów. Działki gruntowe wokół torów zostały przekazane dla PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Szczecinie. Część działek została już sprzedana i zagospodarowana przez nowych właścicieli. Po przekazaniu linii dla Samorządów i zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rewitalizacja linii i wznowienie możliwości prowadzenia ruchu kolejowego może zostać sfinansowana na koszt samorządu. Natomiast Urząd Marszałkowski zapewni udostępnienie autobusu szynowego”. Oby zatem za pół roku amatorzy dojazdu pociągiem na plażę nie przeżyli dużego rozczarowania...

    Beata Fierek informuje także, że na dzień dzisiejszy nie planuje się przedłużenia linii w głąb Mielna. Temat ten powraca równie często jak temat udrożnienia odcinka z Mścic. Obecna stacja w Mielnie znajduje się bowiem na skraju tego kurortu, znacznie ponad kilometr od centrum i plaży, co powoduje, iż pociąg staje się mało atrakcyjnym środkiem transportu. Z drugiej jednak strony, pociąg jest znakomitą alternatywą dla samochodów, autobusów miejskich (do Mielna docierają takowe z Koszalina) czy PKS-ów, gdyż latem szosa do Mielna korkuje się niemiłosiernie. To nie są wszystkie linie, na których w nowym rozkładzie jazdy ma zostać wznowiony ruch składów pasażerskich. Jak poinformował „RK” Łukasz Kurpiewski, pociągi PKP PR znów mają kursować także do Pisza. Ruch pasażerski na odcinku Szczytno - Pisz ma zostać wznowiony 1 lutego (podczas pierwszej tzw. rocznej korekty rozkładu), równo 12 miesięcy od zawieszenia. - Do Pisza będzie dojeżdżał z Olsztyna autobus szynowy. Na razie ruch nie zostanie wznowiony, bo prowadzona jest naprawa torów mająca na celu podniesienie prędkości z obecnych 20 kilometrów na godzinę, co wpłynie znacząco na poprawę czasu przejazdu pociągu - dodaje Kurpiewski. Pisaliśmy też, iż pociągi osobowe PKP PR pojawią się również (w weekendy w sezonie) na nieczynnej w ruchu pasażerskim linii Szczecin-Trzebież. W tym przypadku nawet szefowie PKP PR przyznają jednak, że nie ma pewności co do wznowienia przewozów, mimo iż w nowym sieciowym rozkładzie na tej trasie widnieją trzy pary pociągów. - Stan infrastruktury torowej jest tam jeszcze badany - zaznacza Łukasz Kurpiewski.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Spółka z o.o. w Tarnowie informuje, iż z dniem 2008.02.01 zawiesza wykonywanie kursów z rozkładów jazdy nr:

    71079 relacji: Tarnów D.A. - Janowice - Zakliczyn - Bieśnik - Gródek N/Dunajcem - kurs nr 801 z godz. 8.20S relacji: Zakliczyn - Gródek N/Dunajcem.

    71081 relacji: Tarnów D.A. - Wojnicz Rynek - Gródek N/Dunajcem - Nowy Sącz D.A. - kurs nr 9178 z godz. 10.20 relacji: Gródek N/Dunajcem - Tarnów.

    PKS Myślenice sp z o.o. inforumuje że ulegają zmianie następujące kursy:
    - od 4.02.2008 - zawiesza z powodu niskiej frekwencji kursy na trasie Myślenice - Krzyszkowice
    - od 4.02.2008 - zawiesza z powodu niskiej frekwencji kursy na trasie Droginia - Zarabie - Myślenice z godz. 5.20

    Zarząd Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Stalowej Woli Spółka Akcyjna uprzejmie informuje, że wprowadza zmiany w obsłudze komunikacji :

    z dniem 27.01.2008r.

    - zawiesza się obsługę kursu w niedziele i święta na relacji:
    Stalowa Wola - Przemyśl z godz. 9:30
    Przemyśl - Stalowa Wola z godz. 14:30,

    z dniem 01.02.2008r.

    - zawiesza się obsługę kursu relacji Stalowa Wola - Momoty Górne z godz. 16:20,
    - zawiesza się obsługę kursu relacji: Golce - Stalowa Wola z godz. 15:35,
    - skraca się obsługę kursu relacji:
    Momoty Górne - Stalowa Wola z godz. 5:25 na odcinku Momoty Górne - Graby.
    Kurs będzie wykonywaniu na relacji Jarocin - Stalowa Wola z godz. 5:35,
    - wprowadza się wjazd kursu relacji Stalowa Wola - Janów Lubelski z godz. 16:50
    do przystanku Jarocin nż.,
    - zmienia się godzinę odjazdu kursu Studzieniec - Stalowa Wola z godz. 7:05 na godz. 6:58,
    - wydłuża się obsługę kursu Kurzyna Średnia - Stalowa Wola z godz. 8:00
    do przystanku Huta Krzeszowska.
    Godzina odjazdu w/w kursu z przystanku Huta Krzeszowska godz 8:10,
    - kurs relacji Janów Lubelski - Stalowa Wola z godz. 5:15 w dni robocze kieruje się z wjazdem do
    przystanku Szwedy z jednoczesnym przesunięciem godz. odjazdu na godz. 5:05,
    - skraca się kurs relacji Szwedy - Stalowa Wola z godz. 5:25 na odcinku Szwedy - Podborek.
    Kurs będzie wykonywany na relacji Huta Deręgowska - Stalowa Wola z godz. 5:45
    - kurs relacji Stalowa Wola - Golce z godz. 14:40 zostaje wydłużony do przystanku Mostki,

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rybniku sp. z o.o. informuje, że od dnia 15 lutego 2008r. nastąpią zmiany na linii Wodzisław Śl. - Kraków przez Jastrzębie Zdrój, Rybnik, Żory, Tychy.

    Kurs autobusu Wodzisław Śl. - Kraków odjeżdżający z:
    - Wodzisławia Śl. o godz. 4:15,
    - Jastrzębia o godz. 4:35,
    - Rybnika o godz. 5:00,
    - Żor o godz. 5:25,
    - Tychów o godz. 6:00
    oraz Kraków - Wodzisław Śl. odjeżdżający z:
    - Krakowa o godz. 11:00,
    - Tychów o godz. 12:23,
    - Żor o godz. 13:05,
    - Rybnika o godz. 13:30,
    - Jastrzębia o godz. 13:55
    będą wykonywane w piątki, soboty i poniedziałki (w niedziele autobus nie będzie kursował).

    Kurs autobusu Wodzisław Śl. - Kraków odjeżdżający z:
    - Wodzisławia Śl. o godz. 15:30,
    - Jastrzębia o godz. 15:50,
    - Rybnika o godz. 16:15,
    - Żor o godz. 15:40,
    - Tychów o godz. 17:15
    oraz Kraków - Wodzisław Śl. odjeżdżający z: - Krakowa o godz. 19:30,
    - Tychów o godz. 20:53,
    - Żor o godz. 21:35,
    - Rybnika o godz. 22:00,
    - Jastrzębia o godz. 22:25
    będą wykonywane w piątki, i niedziele (w soboty autobus nie będzie kursował).

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "TOUR" Spółka z o.o. w Jeleniej Górze informuje o zmianach w komunikacji w okresie ferii zimowych:
    Jelenia Góra - Wrocław o godz. 11.30; 16.00; 17.30 - zawieszone w dniu 15.02.2008r.; 17.02.2008r. i 22.02.2008r.
    Wrocław - Jelenia Góra - o godz. 17.10; 18.15; 21.45 - zawieszone w dniu 15.02.2008r.; 17.02.2008r. i 22.02.2008r.

    Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Radomiu

    Informujemy, że od dnia
    8 lutego 2008 r. zawieszone będą następujące kursy:

    - 12.55 Radom - Warszawa;
    - 16.30 Warszawa - Radom;
    - 15.40 Radom - Warszawa;
    - 18.15 Warszawa - Radom;

    od dnia 2 lutego 2008 r. zawieszone będą następujące kursy:

    - 6.30 Radom - Jedlnia Let. w soboty.
    - 7.15 Jedlnia Let. - Radom w soboty.
    - 7.35 Radom - Jedlnia Let. w niedziele.
    - 8.20 Jedlnia Let. - Radom w niedziele.
    - 10.20 Radom - Jedlnia Let. w soboty i niedziele.
    - 11.00 Jedlnia Let. - Radom w niedziele.
    - 12.00 Jedlnia Let. - Radom w soboty.
    - 11.45 Radom - Jedlnia Let. w niedziele.
    - 12.25 Jedlnia Let. - Radom w niedziele.
    - 14.25 Radom - Jedlnia Let. w niedziele.
    - 15.20 Jedlnia Let. - Radom w niedziele.
    - 16.55 Radom - Jedlnia Let. w soboty i niedziele.
    - 17.40 Jedlnia Let. - Radom w soboty i niedziele.
    - 18.20 Radom - Jedlnia Let. w soboty i niedziele.
    - 19.00 Jedlnia Let. - Radom w niedziele.
    - 19.15 Jedlnia Let. - Radom w soboty.
    - 17.00 Radom - Białobrzegi w soboty.
    - 18.30 Białobrzegi - Radom w soboty.
    - 15.40 Radom - Solec w soboty.
    - 19.00 Solec - Radom w soboty.
    - 11.25 Radom - Klwów zawieszony na odcinku Radom - Przysucha. Na odcinku Przysucha - Radom bez zmian.
    - 15.00 Klwów - Radom zawieszony na odcinku Przysucha - Radom. Na odcinku Klwów - Przysucha bez zmian.

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Grójcu informuje PT. Podróżnych że
    od dnia 17 lutego 2008 r. zostają wprowadzone n/w zmiany:

    kurs Grójec – Słomczyn Giełda z godziny 11:30 – zawieszony

    kurs Słomczyn Giełda – Grójec z godziny 12:30 – zawieszony

    kurs Grójec – Błędów z godziny 19:00 – zawieszony

    kurs Gołosze – Grójec z godziny 16:50 przyśpieszony na godzinę 16:30

    kurs Grójec – Biała Rawska z godziny 16:40 zmiana oznaczenia z ‶U” na ‶F”

    kurs Biała Rawska - Grójec z godziny 17:45 zmiana oznaczenia z ‶U” na ‶F”

    kurs Błędów – Grójec z godziny z godziny 20:10 zmiana oznaczenia z ‶U” na ‶F”

    kurs Grójec – Lewiczyn – Belsk Duży – Grójec z godziny 10:15 zmiana oznaczenia z ‶U” na ‶F”



    Temat: Wrażenia poświąteczne, czyli podróż na turystycznym z listopada
    Witam!
    Na ś.p. turystycznym za 69 zł. załatwiałem od piątku do niedzieli różne
    sprawy w wielu częściach Polski, radośnie sobie przy tym jeżdżąc...

    Początek: piątek, przed szóstą rano, wybiegam z metra i biegne na
    Śródmieście. Jakaś pusta jednostka wiezie mnie na Wschodni, gdzie odbywa się
    komedia pomyłek. Peron bodaj czwarty, mają jechać o 6:12 wg zmienionego
    rozkładu "Mazury", przyjeżdża jakiś Białystok, potem Szczecin - Terespol,
    zero informacji co z Mazurami, oba tory zastawione, na klapkach brak
    Terespola - wsiadają do niego z rozpędu ludzie wybiegający z przejść
    podziemnych na "Mazury" - kulejorzy stado chodzi wokoło i kopci papierochy.
    Wreszcie ogłaszają, że opóźnione Mazury wjadą na inny peron. Jako, że w
    Nasielsku mam "krótką przesiadkę" - od razu pytam kierownika (młody, nowy
    narybek IC) czy osobowy do Sierpca będzie czekał (bo alternatywą jest jazda
    Kopernikiem do Kutna i stamtąd na Sierpc). A kierownik - "Panie, może
    będzie, może nie, chcesz Pan, to jedź, nie  - to nie zawracaj głowy".

    Ale osobowy poczekał. Zbyt dużo kolejarzy jedzie na tą przesiadkę. Oni też
    stanowili większość pasażerów VT627, który już coraz bardziej przypomina
    koleje albańskie.

    Po drodze do Sierpca tylko krzyżowanie w Raciążu z drugim VT627, który
    wjechał w oparach siwego dymu. Mechanicy przez chwilę radzili, co z tym
    zrobić - usłuszałem zdanie typu "coś ty, k..., nalał!"

    Sierpc - tradycyjny obraz nędzy i rozpaczy. Dworzec chyba niedługo się
    zawali. Potem - punktualna jazda do Płocka i dalej Kutna (nawet od
    kilkunastu osób - do 70-80 % zapełnienia). W Kutnie kolejny przykład
    znakomitości IC - z pewonów wyjeżdża Gałczyński, gdy wjeżdża w nie
    Stoczniowiec czy coś takiego, Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - gdzieś na południe.
    W każdym razie ewentualny chętny na jazdę np. z Torunia do Lublina może
    pomachać...

    Do Łodzi - nic ciekawego, Łódź także.

    Następnego dnia - pobieżna obserwacja Fabrycznej. Czas się zatrzymał we
    wczesnych latach 90-tych. Jeszcze do tego Autosany H9 Classic z PKS Łódź w
    malowaniu "wzór 1962", a potem Bydgostia do Koluszek. Szybko i bez klimatu
    PKP. 20 minut to nawet w tym tramawju idzie wytrzymać.

    Z Koluszek "Zamenhofem" do Bielska. Skład wypełniony szczelnie, udało mi się
    znaleźć miejsce w rowerowym, obok jakieś panie kombinują, że "kolej to
    powinna do tego towarowego wstawić drewniane ławki, byłoby wygodniej niż
    siedzieć na podłodze". Faktycznie ;-) tylko chyba image IC by ucierpiało...

    Z Bielska do Cieszyna - pustym EN57 przez ogródki, puste stacyjki, na
    pokładzie - kilka osób (pozdrowienia dla kol. Arka z Wrocławia) - atmosfera
    dekadencji. Z Cieszyna szybka zmiana na pociąg Czeski Cieszyn - Katowice (do
    Cieszyna przyjechał 1 pasażer) - jazda po ciemku z ciekawostką - wjeżdżamy
    na st. Pierściec - krzyżowanie z pociągiem z przecinego kierunku - po czym
    mechanik biegnie do drugiej kabiny i wyjeżdżamy na szlak do tył, w kierunku
    Skoczowa, zaraz za poprzednim pociągiem, którego światła jeszcze widać. Tam
    znowu sprint mechanika do drugiej kabiny i jedziemy po drugim torze.
    Podobno rozjazd zamarzł.
    Mimo tych operacji (w Pierśćcu 10 minut w plecy) pociąg szybko ponadganiał i
    na prawie każdej stacji staliśmy po kilka munit, aby wytracać czas. To chyba
    nowa taktyka PLKi.

    Wysiadam w Katowicach - Ligocie, aby przejechać się Flirtem do Tych(ów?)
    Miasta. Ładna jazda (opórcz łuku za Tychami), zadowalająca frekwencja (z

    tym, że zanim ludzie się przyzwyczają, już chcą ciąć połączenia...

    Wracam do Katowic. Przy dworcu bar "conieco" - kulturalnie podane pół
    kurczaka z rożna za 7.75 zł. ;-)

    Chętnych na jazdę w kierunku Świnoujścia pociągiem Kraków -
    Berlin/Świnoujście (pospieszny, do niedawna TLK) było sporo. Skład długi,
    ludzie z biletami na pośpieszny biegają po peronie, bo widzą same kuszetki.
    Ja mam trochę wątplwiości, czy turystyczny zakupiony na PR będzie działał w
    pociągu "nieprzejętym" - ale stwierdzam, że skoro w rozkładzie to
    jest "pośpieszny", to skąd mam wiedzieć, czy on kiedyś był od kogoś
    przejęty, czy nie - i z taką linią ewentualnej obrony (nikt się nie czepiał)
    wskakuję do kuszetki. Ochrona Juventusa twierdzi, że siedzących nie ma, więc
    z biletami "siedzącymi" należy jechać kuszetką. Ja na to - czy mogę sobie
    wobec tego kuszetkę rozłożyć. Oni - że nie ma problemu. Rozłożyłem sobie
    więc górną kuszetkę i drogę do Krzyża przespałem dużo lepiej, niż się
    spodziewałem. Poniżej - zatłoczony przedział. A ja na półce bagażowej tj.
    kuszetce sobie śpię ;-) Dwie z trzech kontroli biletów nawet mnie nie
    zauważyły ;-)

    W Krzyżu o 4 rano robi się wielkie operacje łączenia pociągów Warszawa -
    Berlin i Kraków - Świnoujście. Spotkały się dwie stare lokomotywy - EU07-005
    i SU45-011. POłaziłem, po czym podjechałem do Nw. Drezdenka szynobusem. Tak
    dla poznawania klimatu ;-)

    Faktycznie klimat tam jest. Malutka poczekalnia, w niej duża i ubrana
    choinka - dla klientów. Kasjerka mówi dzień dobry, "Hetman" się spóźnia, ale
    to nieważne, jak przyjechałz  +20 wsiadłem do wagonu warszawskiego, by
    dojechać do Piły.

    Z Piły do Wałcza - SA105 - najgorszy chyba rodzaj szynbusu. Ale jedzie. A w

    Raduń (ruina) i jazda autobusem do Jastrowia (PKS Chojnice, 4 osoby na
    pokładzie, 31 km - 10,20 PLN, rzekłbym kosztownie). Z Jastrowia -
    Krakowianka do Piły, z której niczym na stronę Bydgoszczy nie da się
    pojechać. Więc nie jadę. Zwiedzam Piłę usiłując się kilka razy dopytać,
    gdzie jest centrum miasta. Jest jakiś wielki plac z w stuly nazistowsko -
    komunistycznym, jakieś blokowiska, ale centrum nie zauważyłem.

    Z Piły do Warszawy nieźle nabity Kopernik, złożony ze zbieraniny wagonów (mi
    się akurat trafił klasyczny mechpom z humorami na temat oświetlenia i
    grzania - ale dojechał!) Konduktor przejęty z PR (czapka - rogatywka)
    upierał się, że turystyczny nie jest ważny. Dopiero jak mu
    powiedziałem, "pisz pan karę i żegnaj się z premią" - uznał, że jednak
    ważny...

    I to by było na tyle!

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    Marcin

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.