Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Konin Nauka jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wutka.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Rozkład słpsk





    Temat: 15-17.05.09 - X Otwarcie sezonu 2009 - jez. Obłęże

    Wiadomość dla skazanych na komunikacje…

    Dojazd na zlot.
    Prywatny przewoźnik, Odjazd Słupsk, przystanek ul. Tuwima
    (naprzeciwko „Manhattanu”).
    SŁUPSK:
    7:00 | 10:00 | 11:20 | 14:20 | 15:10 | 17:10 | 19:30 | 22:05
    (na przystanku nie ma rozkładu ale autobusy jeżdżą więc powodzenia)

    PKS Słupsk, Odjazd z dworca PKS
    SŁUPSK:
    7:40, 8:50, 9:40, 10:50, 11:50, 12:40, 13:00, 14:00, 14:40, 15:30, 16:10, 17:50, 18:30,
    (poroście aby kierowca się zatrzymał nad jeziorem, przystanek na żądanie)
    Szczegóły: http://pks.slupsk.pl/Stro...s_go,index.html

    PKP SŁUPSK
    Odjazd dworzec PKP Słupsk.
    SŁUPSK:
    05:04, 08:31, 14:15, 15:40, 16:45, 21:15
    (potem tylko 1,2 km piechtolotem i już jesteście na miejscu)
    Szczegóły www.pkp.pl

    POWODZENIA


    defLower jebnie około godziny 21! Zapraszamy!



    Temat: 15-17.05.09 - X Otwarcie sezonu 2009 - jez. Obłęże
    Wiadomość dla skazanych na komunikacje…

    Dojazd na zlot.
    Prywatny przewoźnik, Odjazd Słupsk, przystanek ul. Tuwima
    (naprzeciwko „Manhattanu”).
    SŁUPSK:
    7:00 | 10:00 | 11:20 | 14:20 | 15:10 | 17:10 | 19:30 | 22:05
    (na przystanku nie ma rozkładu ale autobusy jeżdżą więc powodzenia)

    PKS Słupsk, Odjazd z dworca PKS
    SŁUPSK:
    7:40, 8:50, 9:40, 10:50, 11:50, 12:40, 13:00, 14:00, 14:40, 15:30, 16:10, 17:50, 18:30,
    (proście aby kierowca się zatrzymał nad jeziorem, przystanek na żądanie)
    Szczegóły: http://pks.slupsk.pl/Stro...s_go,index.html

    PKP SŁUPSK
    Odjazd dworzec PKP Słupsk.
    SŁUPSK:
    05:04, 08:31, 14:15, 15:40, 16:45, 21:15
    (potem tylko 1,2 km piechtolotem i już jesteście na miejscu)
    Szczegóły www.pkp.pl

    POWODZENIA





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    NOWE POŁĄCZENIE USTKA-KIELCE-USTKA JUŻ 14.06.2006R.

    Szanowni Podróżni zapraszamy do korzystania z nowego połączenia Ustka-Kielce przez: Tczew, Malbork, Iławę, Płońsk, Skierniewice, Opoczno.
    Zniżka 20 % dla młodzieży szkolnej do 24 lat, studentów do 26 lat, seniorów do 60 lat.
    Szczegóły w rozkładach dalekobieżnych lub informacja PKS: 059 842 42 56. Dodatkowa płatna informacja PKS pod numerami
    · tel.: 0 300 300 147 (telefony TP SA), koszt połączenia 2,06 zł brutto za minutę
    · tel.: *720 80 07 (telefony komórkowe), koszt połączenia 2,44 zł brutto za minutę

    http://www.pks.slupsk.pl
    *********************
    Ciekawostką jest to że kurs ten omija wielką metropolię Łódź. Ciekawe jest również czy bedzie wykonywany na zmianę z Kielcami, oraz jaka będzie frekwencja.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Za stroną PKS Słupsk-kolejny zlikwidowany kurs:

    "Szanowni Podróżni, Przedsiębiorstwo PKS Słupsk informuje, że z dniem 1.08.2006r. zawieszone zostaje połączenie z Łeby do Wrocławia przez Gniezno odjazd z Łeby godz.20.00.
    Za utrudnienia przepraszamy.
    Jednocześnie zapraszamy do korzystania z pozostałych połączeń PKS z Łeby do Warszawy, Wrocławia przez Kalisz, Łodzi, szczegóły w rozkładach dalekobieżnych."

    Czyli następne zlikwidowane po Wrocław-Ustka i Kielce-Ustka...



    Temat: Bytovia Bytów - Jantar Ustka 22 kwietnia 2007 - 16:00
    Z tego co wiem bylo duzo osob chetnych na wyjazd do Bytowa wiec zainteresowani pisac w temacie
    jest opcja zeby wynajac busa ale max. 8 osob
    mozna tez po prostu jechac pksem
    rozklad jazdy
    http://www.pks.slupsk.pl/timetable.php?from=1&to=55&plan%5Bdate_from%5D=2007-04-21&plan%5Bdate_to%5D=2007-04-21&go=plan&step=2&submit.x=51&submit.y=11
    bilet ulgowy w jedna strone 9,60




    Temat: Informacja PKS

    Mnie strasznie draznią wysokie ceny za niektore onformacje telefoniczne, oraz to, ze np. PKS Gdansk na stronce internetowej (słabej zresztą) umieszcza w rozkladzie tylko te kursy, ktore sam obsluguje!!

    Również PKS Słupsk umieszcza na swojej stronie tylko swoje kursy.


    NO i w sumie ma rację, bo niby dlaczego ma reklamować kursy innych przewoźników.
    Za to PKS Lublin na swojej stronie umieszcza w rozkładzie kursy wszystkich przewoźników którzy zajeżdżają na dworzec, bez rozróżnienia nawet czy to jest bus czy PKS.


    Podobnie jest na stronach PKS Warszawa oraz R.D.A. w Krakowie. Cenię sobie za to takie strony



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dziś wybrałem się na wspomnianą ul.Przemysłową w Poznaniu(tą za dworcem PKS)i na przystanku MPK nie ma żadnych rozkładów busów Na jednym z parkingów-oddalonych kawałeczek od tego przystanku-stał za to jakiś bus-bodajże ze Słubic,ale marki tegoż i nazwy firmy sobie nie przypomnę Na górnej części karoserii-między szybami i dachem-miał czerwony napis Słubice-Międzyrzecz-Poznań.Z innej beczki(wspominam tylko niektóre kursy dalekobieżne):z Poznania do Katowic o 15:20 odjechał Solbus z PKS Lubliniec,o 22:00 do Przemyśla pojedzie Kapena Tema z PKS Ostrowiec Św.(w niedzielę też jechała Kapena Tema tylko ta nowsza wersja),o 15:40 do Sieradza Autosan A404T Cezar z PKS Sieradz,o 13:50 do Jeleniej Góry Bova FHD 12 z PKS Słupsk,o 14:00 do Słubic Scania Irizar 12.35 z Transhand Słubice-to z takich ciekawostek



    Temat: Nowe połączenia w dobrej cenie


    Przy tych wahaniach wielkości pasażeropotoku i tym poziomie oferty
    przewoźników te zmiany oferty można właściwie potraktować jako stałą przez
    cały rok.


    Zgadza sie. Ale mimo wszystko i tak oferta autobusow poza sezonem jest
    o wiele lepsza niz PKP w sezonie

    wez sobie rozklad PKSu i busiarzy

    6.40 Szwagier
    7.10 Frej
    7.20 PKS Ostrowiec
    7.30 PKS Słupsk
    7.35 Szwagier
    7.40 Frej
    7.50 Kos
    8.10 PKS Zakopane
    8.20 Frej
    8.40 Szwagier
    ...

    i porownaj z PKP
    6.47 7.38 11.23 14.44...

    tak ze sam widzisz ze jest przepasc
    Nawet zakladajac ze wyjezdzajac o 8.00 z Krakowa bedziesz tlukl sie
    PKSem 3-4 godziny ( bo beda korki w sezonie) to pociag masz dopiero o
    11.23 czyli i tak wyjdzie dluzej

    aron





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Co do Pomorza: zauważyliście, że sezonowe osobowe Lębork - Łeba zatrzymują się tylko na Nowym Świecie i we Wrześciu? Wg. mnie bardzo dobrze - w Nowym Świecie ludzie wsiadają, Wrzeście kluczyk do zwrotki dla składów wagonowych (czyli pt dla pośpiesznych), na pozostałych przystankach muchy. PKP PR w jeszcze obecnym rozkładzie wprowadziło Bilet Nadmorski, o którym nikt nie wiedział (z pociągów do Łeby korzystają głównie przesiadający się), zaś Boguś-Bus, Trede-Trans i PKS Słupsk zgarniały mieszkańców miasta. PR, macie tyle administracji, a żadnego speca od reklamy?


    Malbork-Kwidzyn
    Może się to zmienić, województwo kupiło od DB szynobusy BR614 (około 15), 4 stoją w Kołobrzegu (przystosowanie do polskich warunków ). Pierwsze z nich mają trafić do ruchu w styczniu. Mówi się że mają obsługiwać trasę Słupsk - Szczecinek, a pozostałe...może trafią do Malborka



    Temat: Bieg w Jarosławcu
    Kurcze tak patrzę w te dziwne rozkłady PKS i jakoś nie mogę znaleźć połączenia do Jarosławca z Ustki tak, żeby się nie spóźnić na bieg. Czy ktoś doszedł do jakiegoś rozkładu sensownego??
    Ewentualnie prośba jeśli ktoś jedzie autem i znajdzie jedno wolne miejsce albo w Ustce albo w Słupsku to prosiłbym o kontakt na priv



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    [Na stronie PKS Słupsk jest szczegółowy rozkład. Oto pełna trasa: Kielce - Końskie - Żarnów - Opoczno - Rawa Mazowiecka - Skierniewice - Sochaczew - Wyszogród - Płońsk - Drobin - Bieżuń - Lidzbark Welski - Lubawa - Iława - Susz - Prabuty - Sztum - Malbork - Tczew - Kościerzyna - Bytów - Słupsk - Ustka.
    Bardzo podoba mi się ta trasa. Tak ją prowadząc Przedsiębiorstwa starają się wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów także z mniejszych miejscowości, tam też są potencjalnie klienci, a o których do tej pory się zapomina. No i świadczyć może o tym, że rynek powoli się zapycha i by coś uruchomić nowego i czerpać zyski, to trzeba trochę pogłówkować...



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Kilka lat temu niektóre linie podmiejskie MPK Kraków wykonywali prywaciarze i ich kierowcy sprzedawali bilety z nadrukiem "MPK Kraków" a nie "Przewozy Osobowe Pan Zenek".
    Bilety MPK są zapewne sprzedawane z pominięciem fiskalizacji, więc tu jest inna sytuacja.

    Kurs [Kielce - Ustka] omija także trochę mniejszą metropolię - Płock. Jak Skierniewice, Płońsk, to chyba przez Wisłę przejedzie w Wyszogrodzie... A dalej do Iławy może przez Raciąż, Żuromin, czy też przez Sierpc?
    Na stronie PKS Słupsk jest szczegółowy rozkład. Oto pełna trasa: Kielce - Końskie - Żarnów - Opoczno - Rawa Mazowiecka - Skierniewice - Sochaczew - Wyszogród - Płońsk - Drobin - Bieżuń - Lidzbark Welski - Lubawa - Iława - Susz - Prabuty - Sztum - Malbork - Tczew - Kościerzyna - Bytów - Słupsk - Ustka.



    Temat: Propozycja na spotkanie wakacyjne/plener

    jak tam jezdza autobusy czy wogole dojezdzaja gdzies w okolice pola czyli do miejscowosci Żelazo skad najlepiej jest tam wyjechac czy z Gdańska czy ze Słupska ?? Moze znajdź strone PKS-u ze Słupska lub Gdańska. Przeważnie sa tam rozkłady jazdy do miejscowości.

    [ Dodano: 2007-08-04, 12:39 ]



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    W kwestii sprostowania: ten kurs teraz nie będzie jeździł przez Koszalin. Od Piły do Kołobrzegu przez Wałcz oraz Połczyn Zdrój. Szczególowy rozkład wisi od jakiegoś czasu na stronie e-podróżnik.

    A przez Konin faktycznie przydałby się kurs do Kraka, bo ciągle niewiadomą jest powrót połączenia PKS-ów Slupsk i Zakopane.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    W kwestii sprostowania: ten kurs teraz nie będzie jeździł przez Koszalin. Od Piły do Kołobrzegu przez Wałcz oraz Połczyn Zdrój. Szczególowy rozkład wisi od jakiegoś czasu na stronie e-podróżnik.

    A przez Konin faktycznie przydałby się kurs do Kraka, bo ciągle niewiadomą jest powrót połączenia PKS-ów Slupsk i Zakopane.

    Jeśli chodzi o połaczenie Konina z Krakowem to chyba dobrym i stosunkowo prostym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego kursu do Katowic dalej do Krakowa. Nawet 1 kierman spokojnie się wyrobi z czasem. A teraz autobus stoi na parkingu 22 godziny.



    Temat: NOWY ROZKŁAD - STARE PROBLEMY
    Pomimo wejścia w życie nowego rozkładu niewiele się zmieniło na lepsze. Przynajmniej na odcinku Słupsk - Lębork. Wprawdzie doszedł jeden pociąg rano, ale niewiele to zmienia. Nadal nie da się dojechać na 6 rano do Słupska, żeby już nie mówić o 5. Po 22 to do Damnicy da się dojechać, ale tylko z trójmiasta, bo ze Słupska nie. Nadal panuje dysproporcja między pociągami w stronę Lęborka i Słupska. Jest to spowodowane niezatrzymywaniem się Bursztyna jadącego rano od Słupska. W drodze powrotnej może się on zatrzymywać.
    Zresztą u nas i tak mało osób jeździ pociągami, bo gdy przewozy autobusowe poza PKS-em zaczęła obsługiwać również prywatna firma, cena biletów spadła do 2,8 zł. PKP proponuje 4,2 zł za 19 km. Nietrudno się więc domyśleć jaka jest w związku z tym frekwencja w pociągach.

    A tak w ogóle, to najwyższa chyba pora by PKP zrezygnowało ze sztywnych cen biletów, bo tylko na tym traci. Nikt nie pojedzie z Damnicy do Słupska za 4,2 gdy konkurencja daje 2,8. To samo tyczy się np. trasy do Ustki, gdzie cena biletów jest identyczna jak do damnicy tj. PKP 4,2 autobusowa konkurencja (4 firmy) ok. 3 zł.





    Temat: Wroclaw -> Debki
    Fajne połączenie Pks może i jest ale do Karwi.95 zeta bez zniżek.Nie wiem co dalej w Karwi?Ja jeżdże od lat tylko w ten sposób.00.05 PKP W-w(szkolny 37 zł,56 dorosły lub opcje i promocje proponowane przezPKP.W Gdyni Gł.jestem o8,54 przesiadam sie na na stacje SKM(to tylko zmiana peronu) Trzeba wykupić bilet(2,85;4.05 zł)do Wejherowa ijeśli masz farta to w Wejh. masz PKS 665nr. do Dębek o 9.35 ale to są dosłownie minuty.....Następny autobus masz o12,30 i 15,30...a następny... na następny dzień o 8.30:) Ja robie w tym czasie zakupy w pobliskim Lidlu...w Dębkach na spożywce jest duża marża...bardzo duża....wypłacam gotówkę z mojego bankomatu bez prowizji.W ębkach przy wypłatach pobierana jest prowizja od 9zł za jednorazową wypłate ...do 10% i 15% wypłacanej sumy. Kolo 13,30 jestem w Dębkach.Innej obcji nie znalazłam...ale może ktoś jedzie z miejszą ilością przesiadek.Czekam .Jeśli przez Puck to beziesz w nim o9,55 i tam do Krokowej przesiadka i Dębki.Ale przecież można wyjechać z Wrocławia wcześniej tym o 22 coś na Słupsk...ale ciężko do niego wejść a co dopiero usiąść..potrzebne stronki...... http://www.pksw.pl/rozklady/0000/linie.htm http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=1&ident=7d.0672529.1217261863&guiVCtrl_connection_detailsOut_setStatus_C0-1_allHalts=yes&OK#cis_C0-1 powodzenia i udanych wakacji



    Temat: Nowy cennik biletów.
    Od 1 lipca obowiązuje w Słupsku nowa taryfa opłat za przejazdy.
    Sporo zmian a przede wszystkim zaczyna si ę to porządnie porządkowac.

    Zainteresowani mogą znaleźc info na:

    http://www.mzk.slupsk.pl/bilety.php#dodatkowe
    i
    http://www.mzk.slupsk.pl/strefy.php

    Od 21 czerwca linia 10 kursuje według zmienionego rozkładu jazdy. Odjazdy co
    godzinę.
    W końcu udało się porozumieć z PKS i Rami i każdy z przewoźników odjeżdża co
    godzinę przez cały dzień. razem co 20 minut.
    Kolejny krok to wprowadzenie wspólnego biletu.
    Dana na razie samotnie będzie się biła o rynek, ale silniejszy wygra.

    10 jeździ do Dworca PKS jak pozostałe linie.

    Pozdrawiam | mario.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Kołobrzeg pozbył się kursów do Słupska. Nie ma ich ani na stronie e-podroznik.pl, ani na oficjalnej witrynie przedsiębiorstwa. Z kolei na stronie http://www.rozklady.pl ciągle są. Prośba do przewoźnika aby uaktualnił tam rozkład.



    Temat: Koniec dezinformacji w PKS
    Do niedawna pasażerowie koszalińskiego PKS -u mieli problem. Pytając - czy to w kasie, czy u dyżurnego ruchu - o godzinę odjazdu autobusu.

    Najczęściej byli odprawieni z kwitkiem. Teraz przewoźnik zapewnia, że problem zniknął. - Wracałem do domu, nie mogłem jednak nigdzie znaleźć rozkładu jazdy dla swojego autobusu - opowiedział nam we wtorek mieszkaniec Słupska. - Nie jestem stąd, więc chyba nic w tym dziwnego, że poszedłem zapytać o połączenie na dworcu PKS. Lecz ani kasjerka, ani dyżurny ruchu nie chcieli mi udzielić informacji.

    Wcześniej do redakcji docierały podobne sygnały. Kiedy odwiedziliśmy dworzec, na okienku przy kasie przyklejona była kartka, na której czarno na białym było napisane, że "Kasjerka nie udziela informacji”.
    reklama

    Krzysztof Kolisz, kierownik działu przewozów pasażerskich, zapewnił nas, że zarówno kasjerki, jak i dyżurny ruchu powinni udzielać informacji o autobusach odjeżdżających z koszalińskiego dworca. Teraz sprawę wyjaśnił.

    - Ta nieszczęsna kartka jeszcze w środę została zastąpiona inną, a samym pracownikom przypomnieliśmy o ich obowiązkach - mówi kierownik Kolisz. - Teraz pasażerowie na pewno dowiedzą się o godzinach odjazdów autobusów z Koszalina.

    Źródło : GK24



    Temat: NOWY ROZKŁAD - STARE PROBLEMY




    | A tak w ogóle, to najwyższa chyba pora by PKP zrezygnowało ze sztywnych


    cen biletów, bo tylko na tym traci.

    A Wieliczka i Zakopane to co?

    | Nikt nie pojedzie z Damnicy do Słupska za 4,2 gdy konkurencja daje 2,8.


    To samo tyczy się np. trasy do Ustki, gdzie cena biletów jest identyczna jak
    do damnicy tj. PKP 4,2 autobusowa konkurencja (4 firmy) ok. 3 zł.

    Eee tam -  wolny rynek, a zwlaszcza wojna na ceny, to w transporcie
    pasazerskim najgorsze co moze byc. A poza tym, to nie licz, ze tak
    duze przedsiebiorstwo bedzie sie bawic w obnizanie ceny o 50 gr.
    Dopoki nie bedzie prawdziwej regionalizacji to niestety dalej bedzie
    ciagnac sie taki syf.
    Np. postanowilem sobie pojechac na ferie do Korbielowa. Jako iz jestem
    z WWA, to dojazd do Zywca mam calkiem niezly. Tylko co z tego - po
    jednym pociagu autobus odjezdza w przeciagu 5 minut (IMHO przesiadka
    nierealna) a z drugiego skomunikowanie jest na -10 minut. Po prostu
    rece opadaja, zwlaszcza, ze to nie jest zaden problem, zeby autobus
    jechal 20 minut pozniej.


    Po prostu PKP co roku zmienia choć trochę rozkład jazdy,a PKS nie. W efekcie
    po pewnym czasie wszystko się rozjeżdża.

    pozdrawiam
    Marcin





    Temat: połączenie Warszawa - rz. Brda (Chojnice, Miastko, Słupsk?)


    Witajcie,

    mam problem na poły kolejowy. Wybieramy się małą grupą na spływ kajakowy i
    nagle się okazało, że dojazd nad rzekę nie jest tak prosty jak kiedyś.
    Pamiętam, że parę lat temu jechałam nad Brdę z jedną przesiadką (z PKP w PKS),
    a obecnie? Po tych likwidacjach i cięciach? To jakiś koszmar.

    Może  ktoś z Was ma jakąś radę? Przepraszam, jeśli to niezgodne z Waszymi
    zasadami, ale może zamiast PKP znacie jakieś sensowne połączenie autobusowe? A
    może w Bydgoszczy / Słupsku daje się wynająć busa?

    Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam z granicy desperacji,


    W piatki, soboty i niedziele pociag pospieszny "Kopernik" prowadzi grupe
    wagonow do Chojnic. Rozklad w linku: http://miniurl.pl/13724

    Chyba ze te dni nie pasuja.





    Temat: [zach-pom] Nowy rozkład + Wałcz reaktywacja (po raz n-ty ;)


    jakby nie było, to jednak skrócenie czasu przejazdu, choć tylko dla
    szynobusów, ale jednak.


    Dzięki wprowadzeniu szynobusów i podniesieniu dla nich szlakowych, czas
    jazdy pociągów w relacjach Szczecinek-Słupsk, Szczecinek-Runowo Pomorskie
    oraz Szczecinek-Chojnice skróci się przeciętnie o kwadrans. Nie jest to
    więc, takie skrócenie czasu jazdy, jak ma to miejsce w przypadku Szczecin-
    Świnoujście, ale i tak wspomniane 15 minut uczyni wszystkie te połączenia
    konkurencyjnymi wobec autobusów, a nawet samochodów :). Również pociąg
    przyspieszony Szczecinek-Szczecin powinien odebrać PKS-om ze Szczecinka i
    Szczecina wielu klientów, ponieważ pokonuje trasę o 45 minut szybciej od
    autobusu :). Jak widać, w ZZPR jest dobrze, niemała w tym jest z pewnością
    zasługa MaTe.

    Pod adresem http://tvp.pl/video/2005/11/15/53986/film.asf znajdziecie
    dzisiejszą "Kronikę" TVP Szczecin. W 6-tej minucie zamieszczona jest
    informacja o nowym rozkładzie oraz wypowiedź p. Andrzeja Chańki odnośnie
    kwietniowych cięć. Oby jego prognozy się sprawdziły :).

    Pozdrawiam

    bk





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Według nowego rozkładu z dworca PKS Katowice od 26 Czerwca startuje linia Zakopane - Łeba przez Kraków, Katowice, Częstochowę, Sieradz, Konin, Bydgoszcz, Grudziądz.

    Wygląda na to że ubiegłoroczny kurs zmienił trasę i teraz nie omija takich miast jak Częstochowa czy Katowice Chociaż ciekawy jestem czy to w ogóle wystartuje i kto będzie jeździł bo na razie strony RDA, PKS Wadowice, Słupsk i Zakopane milczą na ten temat.



    Temat: Jeszcze jeden kwiatek do przejęcia pospiesznych przez intericity

    | ...
    | Powiedzcie mi proszę, kogo kolej chce zachęcić do podróżowania?
    | Ja dla mnie PKP sięgnęło dna.

    Pozostaje chyba niestety przesiąść się do PKS lub na włąsne cztery kółka
    i podziękować PKP...

    Pozdr. TC


    Skoro mowa o Słupsku, nocny pociąg Katowice/Kraków - Słupsk przyjazd 7:05 nie
    ma żadnego skomunikowania do Ustki a chyba chodzi o pasażerów jadących nad
    morze, dopiero o 10:03 jest pociąg do Ustki... W poprzednim rozkładzie pociąg
    ten jechał do Ustki (wagony z Krakowa)

    Tom





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Na odcinku Gowidlino (Sierakowice) - Kartuzy jest już pozamiatane - rządzi Gryf. Na odcinku Kartuzy - Gdańsk obaj dominujący przewoźnicy (Gryf i PKS Gdańsk) mają już bardzo dobre rozkłady i lepsze niż Słupsk ceny. Na odcinku Słupsk - Czarna Dąbrówka rządzi Nord Express, a pomiędzy są lasy i rozproszone PGRy.



    Temat: Slawno-Darlowo, Leba -Lebork + o pociągu do Mielna


    hej.

    czy koniec koncem pojawily sie szynobusy na tych liniach?
    jesli tak, to jaki jest rozklad?


    Miałem jechać 1 maja na "specjalny"

    Byłem niedawno w Darłowie - u znajomych, z pochodzenia kolejarzy. Spędzają
    tam w wakacje. Mieszkają w pobliżu dworca. Dworzec słabo zadbany, ale
    pociągi mogłyby jeżdzić. Moim zdaniem na odcinkach Koszalin--Darłowo i ew.
    Słupsk--Darłowo. PKS z Koszalina do Darłowa kosztuje niecałe 9 zł. Gdyby
    pociag był tańszy ludzie wybraliby podróż pociągiem. Autobusy jeżdżą w
    godzinach porannych z Koszalina bardzo często(7:20, 7:50, 8:00, 8:10, 8:50).

    Jesli chodzi o Mielno - miało miasto kupić linię i sprzedać prywaciarzowi.
    BARDZO BY SIĘ POŁACZENIE PRZYDAŁO!!! Wystarczy popatrzeć co się działo w tym
    roku około 17 lipca na Morskiej w Koszalinie - tłok niesamowity był ponąć. A
    zakazać w sezonie ruchu samochodowego (słaba, wąska trasa) i wprowadzić
    szynobus. Lekko, miło i przyjemnie. Spod dworca w mielnie rozwozenie busami
    i autobusami pod plażę.

    Ale do tego potrzebne sa pieniądze. gdyby władze miasta zrobiły coś mw. tak
    jak powyżej to by niexle nawet zarobiły...

    -----------------------
    Serdecznie pozdrawiam
    Przemek, MK Świdwin
    www.loker.glt.pl





    Temat: Nowy cennik biletów.


    | | Od 21 czerwca linia 10 kursuje według zmienionego rozkładu jazdy.
    | | Odjazdy co godzinę.
    | | W końcu udało się porozumieć z PKS i Rami i każdy z przewoźników
    | | odjeżdża co godzinę przez cały dzień. razem co 20 minut.

    | Coś tu nie pasuje :-)

    | ??

    Aha, jest trzech przewoźników :-)


    W sumie ze Słupska do Ustki jeździ 4 przewoźników
    :-))

    Pozdrawiam





    Temat: [pr] Niesprawne busy


    | Gryf Kartuzy, Veolia Transport Gdynia, PKS Wejherowo, od niedawna
    | Jurex-bus,
    | Planetobus Sopot, Roki-Trans Kolbudy, Nord Express Słupsk? :D

    Owszem. I w skali kraju to porażająco mało.


    Co do Platobusa chyba bym się jednak nie zgodził. Może na ich liniach
    komercyjnych tak, ale w wakacje korzystałem kilka razy z T8 i w rozkładach
    (które zgodnie z gdańskim poronionym pomysłem rozwiesza przewoźnik) poza
    trasą i godzinami nie było kompletnie nic. Dno.





    Temat: Woj. pomorskie
    Rozkład jazdy PKS Słupsk
    http://www.pks.slupsk.pl



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    W takim razie musisz złożyć petycję do PKS Zakopane o zmianę rozkładu. Oni przynajmniej czytają maile i odpisują Do Słupska nie pisałem jeszcze



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Dalsze cięcia w PKS Chojnice: z rozkładu wyleciały oba kursy do Słupska.



    Temat: [pom] Słupsk. Zostali bez pociągu
    http://slupsk.naszemiasto.pl/wydarzenia/736666.html

    Słupsk. Zostali bez pociągu
    05.06.2007

    Setki mieszkańców Damnicy, Potęgowa i reszty wsi położonych przy trasie
    kolejowej Słupsk - Lębork, zostało pozbawionych ostatniego pociągu,
    którym mogli wrócić ze Słupska. Pasażerowie i władze gmin zapowiadają
    protesty, a urzędnicy przyjrzą się wszystkim połączeniom SKM ze
    Słupskiem.
    1 czerwca Szybka Kolej Miejska przesunęła godzinę odjazdu ostatniego
    pociągu ze Słupska z godz. 21.00 na 19.55.

    - Tak będzie lepiej dla podróżnych - przekonuje Paweł Wróblewski,
    rzecznik SKM. - Pociągiem tym jeździło mało osób, dlatego
    przyspieszyliśmy jego odjazd.
    - Dwanaście do dwudziestu osób w ostatnim pociągu ze Słupska - wylicza
    Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku - Dlatego
    zgodziliśmy się na zmianę godziny odjazdu tego pociągu.
    Urząd marszałkowski, który jest organizatorem przewozów kolejowych choć
    zgodził się na zmiany w rozkładzie, ma zastrzeżenia do nowych rozwiązań.
    Aktualnie między godziną 19 a 20, ze Słupska odjeżdżają dwa pociągi SKM
    w stronę Lęborka. Jeden o 19.19, a następny o 19.55.
    - To za często - przyznaje Manikowski. - Będziemy monitorować sytuację.
    Nie wykluczam, że całkowicie przebudujemy rozkład jazdy w tych
    godzinach.
    Zmiany mogą przyspieszyć samorządy Damnicy i Potęgowa. Już wiadomo, że
    nie są przychylnie nastawione do nowego rozkładu.
    - Będziemy protestować - nie ukrywa Zbigniew Zagórowski, sołtys Damnicy.
    - Wieczorne połączenia likwidują też przewoźnicy autobusowi, w tym
    słupski PKS. Będziemy walczyć o pociągi i autobusy, inaczej mieszkańcy
    nie będą mieli czym wrócić z pracy.
    - Jeszcze nie miałam sygnałów w tej sprawie - mówi Danuta Huras,
    zastępca wójta Potęgowa. - Chcemy mieć dobre połączenia kolejowe.
    Dlatego rozważam złożenie protestu w SKM.
    - Ewentualne zmiany mogą wejść w życie od 1 sierpnia - mówi Eugeniusz
    Manikowski. - Teraz sprawdzimy, w jaki sposób SKM wykonuje wszystkie
    połączenia ze Słupskiem. Nie ukrywam - nie jesteśmy zadowoleni z
    działania SKM na terenie powiatu słupskiego. Samym przesuwaniem lub
    likwidacją połączeń, pasażerów się nie zdobędzie.
    ADAM SITO  -  Dziennik Bałtycki





    Temat: Warszawa - pytania o dojazd


    1. Czy EX SŁUPIA w lipcu będzie na pewno jeździć z Koszalina?


    EX Słupia nie jeździ w wakacje (kursuje do 20.06 i od 6.09 ...) i poza tym w
    relacji Słupsk --Warszawa Zach.


    2. Czy jadąć IC CHROBRY obowiązuje .l.a i od  .szkolna dla licealistów


    (37%)?

    W IC nie obowiązuje zniżka.


    3. Czy jadąć EX SŁUPIA, EX MEWA obowiązuje ulga szkolna dla licealistów
    (37%)?


    Tak.


    4. Gdzie w pobliżu dworca Wawszawa Centralna jest zlokalizowany jakiś
    przystanek PKS (z rozkładu na www.pks.warszawa.pl wynika, że jakiś jest)?


    Nic tam się nie zatrzymuje. Najlepiej pojechać do DW. Zachodniego i później
    Komunikacją Miejską do Centrum (może być autobus 508 i 127)


    5. Co jest bardziej opłacalne (kosztu i komfort proszę wziąć razem pod
    uwagę): jazda w nocy pospiesznym lub NEX w kuszecie 6-osobowej czy poranna
    jazda EX lub IC?


    W nocnych niebezpiecznie. A rano to IC-ek.


    6. Czy składy pospiesznych z całkowitą rezerwacja miejsc są dość


    komfortowe
     (POBRZEŻE, GAŁCZYŃSKI)?

    Tak jak EX-y, tylko mniejszy komfort zamast Bdnu jest Bdu.


    7. Czy w wakacje spokojnie można kupić bilet+miejscówkę w kl 2, czy trzeba
    np. ze 2 tygodnie wcześniej?


    Lepiej z tydzień wcześniej. Większa pewność.


    8. Jeśli chcę np.w  IC CHROBRY jechać w klimatyzowanym wagonie
    bezprzedziałowym, to z jakim wyprzedzeniem należy kupić bilet+miejscówkę
    by
    wymarzone miejsce otrzymać?


    To chba nie ma reguły. Łud szczęścia, jak kurs wskaże. Pozatym Chrobry ti
    chyba IC +, więc miejscówka 25 zł.


    9. W wypadku spóźnienia się na przesiadkę jakie są warunki kontynuowania
    podróży (pomoc kasjerki, dyżurnego ruchu, kierownika pociągu)?


    Kierownika pociągu, a najlepiej to przed podróżą zrobić sobie plan podróży z
    Hafasem.


    10. Czy w kuszetach jest w miarę bezpiecznie (kradzież itp.)? Tzn. czy
    mozna
    spokojnie spać i dowieżć wszystko?


    Nie !!! Stanowczo odradzam. Kieszonkowcy i inne zbiry.


    11. Gdzie lepiej jechać kuszetą? W pospiesznym czy w NEXie?


    Wydaje mi się, że w NEXie. W kńcu NEX podchodzi pod firmę PKP IC :)

    Piotr Gołębiowski





    Temat: Ustka: PKP i PKS nie potrafią się zgrać
    Ustka: PKP i PKS nie potrafią się zgrać.

    Jakby ktoś się uwziął na klientów PKP, którzy przyjeżdżają do Słupska ekspresem Słupia, chcąc dalej jechać do Ustki. Nie mogą kontynuować podróży publiczną komunikacją, bo PKS nie potrafi skutecznie zsynchronizować swojego rozkładu z PKP.

    Na problem zwrócił nam uwagę ustczanin wracający kilka dni temu ekspresem z Warszawy. Pociąg przyjechał do Słupska planowo: o godzinie 22.35. Sęk w tym, że ostatni autobus spod dworca do Ustki także odjechał planowo, czyli... 5 minut wcześniej.

    - Szlag mnie trafia, gdy stykam się z czymś takim! - irytował się pasażer. - Dlaczego raz na zawsze nie można zgrać autobusu z pociągiem? Musiałem dzwonić do Ustki po znajomego, żeby specjalnie wyjechał po mnie samochodem. Alternatywą była taksówka, ale to wydatek rzędu 100 złotych. Wolę więc postawić sąsiadowi pół litra.

    Problem zsynchronizowania autobusu PKS z przyjazdem Słupi cyklicznie pojawia się na naszych łamach. Wskutek naszych interwencji PKS dostosowuje zwykle swój rozkład do przyjazdu pociągu, ale zaraz potem kolej... zmienia swój rozkład. I to tak, że pasażerowie nie mogą zdążyć na ostatni kurs autobusu.

    W piątek znowu interweniowaliśmy w słupskim oddziale PKS. Okazało się, że w dziale przewozów nic nie wiedzą o kolejnej zmianie godziny przyjazdu ekspresu.

    - Kolejarze znowu nam uciekli - zadumał się nasz rozmówca. - Trudno. Znowu zmienimy nasz rozkład. Wszystko przez to, że kolej nie informuje nas o wprowadzanych przez siebie zmianach. Paweł Ney, rzecznik spółki PKP Intercity, która obsługuje Słupię, odrzuca jednak zarzut, że brak synchronizacji to wina kolei.

    - My o zmianach w naszych rozkładach informujemy na stronie internetowej. Można też zamówić u nas elektroniczny newsletter. Wystarczy tylko wykazać minimum aktywności - powiedział.

    Dodał, że kolej nie zmieni aktualnego rozkładu Słupi przez najbliższe trzy miesiące. PKS jednak, jak się dowiedzieliśmy, na zmianę swojego rozkładu potrzebuje około miesiąca.

    Źródło: Głos Pomorza



    Temat: Ustka bez kolei ?
    W końcu bardziej zywiołowa dysputa. To cieszy:)

    Zacznę od Autkasza.

    Pociągi dalekobiezne z Ustki nie figurują w rozkładach jazdy PKP na sezon 2006. To "jakby" powazniejsza wykładnia.

    Co zaś do Sławna - to odpowiednik Słupska, a nie Ustki, więc nie bardzo Cię rozumiem, ponieważ poszło o rozmowę na temat Darłowa. Podobnie Darłowo lezy na uboczu trasy Szczecin - Gdańsk. Ja zupełnie nie o tym pisałem.

    Co zaś pociągów dalekobieżnych - ja właśnie poruszam od początku temat pociągów sezonowych, bo dochodzi to do mnie, że poza nie ma to sensu. Do Warszawy ze Słupska odjeżdża poranny express do Warszawa, a w sezonie pociągi do Katowic i Krakowa. To w zupełności wystarcza.

    Co zaś do przesiadek - sam przyznaj - wolałbys widzieć na dworcu w Warszawie, czy Katowicach napis USTKA : XX:XX, czy pytać pani w okienku, jakie masz przesiadki do Ustki i czy ten pociąg w ogóle kursuje? Przesiadka to stanowczo nie to samo. I to min. dlatego PKS z Krakowa dojeżdża do Ustki, a nie do Słupska.

    Tak bilet u konduktora możesz kupić wszędzie, tylko, że w DArłowie robisz to bez żadnych dodatkowych opłat i w promocyjnej cenie...
    Składy jeżdżące do Ustki od dawna nie mają plastikowych siedzeń - tak było dobrych kilka lat temu. W chwili obecnej na trasie do Ustki najczęściej spotyka się wyremontowane EZT z elektronicznymi wyświetlaczami kierunkowymi, bardzo eleganckim wnętrzem i drzwiami otwieranymi na przycisk przez pasażera. Naprawdę żadko można trafić na starego truposza - jednak stereotypy rządzą...
    Szynobus to kwestia odpowiednich starań samorządów, a nie pieniędzy, tak jak już napisałem wcześniej. Kolej mogłaby uratować odpowiednia kampania promocyjna, połączona z promocją cenową na linii, oraz...starania samorządu o utrzymanie połączenia.

    Maja - o pociągach już pisałem, dodam jeszcze tylko, że szczerze mówiąc wolałbym jechać w pociągu nawet obskurnym, gdzie zawsze mogę usiąść i dojechać szybciej, niż wisieć w autobusie w godzinie szczytu. Cena to kwestia działań identycznych jak na linii Darłowskiej. Moim zdaniem Ustka ma dwa razy większy potencjał transportowy. Dalekobieżnych pociągów bezpośrednio ze Słupska jest wystarczająco - uwierz mi, że więcej nie potrzeba. O kwestii szynobusu już pisałem - podobnie mają się torowiska w wypadku opcji z plażą. Nie ma mowy o jakiejś bardzo znaczącej kwocie z gminy, czy miasta - jeżeli w ogóle można mówić o jakichkolwiek kwotach, po za energicznym działanie ma rzecz kolei.

    pozdrawiam!
    www.slupsk.eco.pl/mzk



    Temat: PKP olewa Łódź, a inni nie...


    A co do PKP, to dziś na Fabrycznym  "zauważyłem" aż 1 skład do Skieniewic
    i
    jakiś tam właśnie wracający i kilka osób a na sąsiednim dworcu PKS kłębiły
    się
    istne tłumy podróznych w różne strony kraju. Dochodziło do tego, że na
    stanowisku 7 stało więcej osób, niż mogła pomieścić wysepka... Podjechały
    2
    autobusy, wtym 1 do Słupska (2 nie wiem dokąd).


    To fakt!

    Ja choć jako MK korzystałem ostatnio z autobusów PKS-u. Dlaczego? Bo taniej,
    nie trzeba płacić za duży bagaż, nie ma obawy o kradzież i to bezpośrednio.

    Rok temu był bezpośredni pociąg z Gliwic do Łodzi, a teraz tylko z
    przesiadką. No więc doliczymy ceny biletów na odc. Gliwice-Katowice osobowy,
    a dalej do Łodzi Kaliskiej jako pośpieszny. Bilet kosztuje 39 zł i
    ewentualnie zapłacić za bagaż. A czy wiecie ile zapłaciłem za bilet na ten
    autobus bezpośredni z Gliwic do Łodzi? 30 zł! Tak, to nie pomyłka -
    trzydzieści złotych i to nie trzeba płacić za duży bagaż. Czas jazdy na tej
    trasie wynosi 4,5 godziny.

    PKS nie mogą pozwolić na podnoszenie ceny biletów, bo na to czekają busiarze
    i prywatni przewoźnicy autobusowi.

    Podziwiacie sobie taki rozkład jazdy dalekobieżnych autobusów PKS Connex'a -
    Sanok.
    http://www.pksconnexsanok.pl/rozklady.html

    Zobaczycie co się stało ze komunikacją regionalną GOP? Otóż to, że KZK GOP
    uruchomił niedawno linię 870 na trasie z Gliwic do Katowic. A w efekcie
    przybyło w autobusach pasażerów. Bo tak jest taniej i częściej.

    A przy okazji obserwowałem w Łodzi Fabrycznej pasażerów PKP, PKS i
    prywatnych przewoźników. Okazuje się, że najwięcej pasażerów z dużymi
    bagażami wybierali autobusów. A na dworcu PKP jakoś jest pustawo niż rok
    temu.


    Niech PKP też se wnioski wyciągnie...


    PKP na pewno nauczą sie po plajcie. Niech żyje konkurencja!!!





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Znikną pociągi do Grudziądza?

    Już w najbliższą niedzielę, 9 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Mimo że jest on już oficjalnie zatwierdzony, jednej linii na Pomorzu ciągle grozi likwidacja. Pociągi mogą zniknąć z trasy Malbork - Kwidzyn - Grudziądz.
    Na nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na Pomorzu najwięcej skorzysta ziemia słupska. Pierwszy raz w historii pojawi się bezpośredni pociąg osobowy z Chojnic do Słupska i z powrotem. Słupsk zyska także jedną parę pociągów SKM do Gdańska.

    Na zmianach zyska również Malbork, dokąd wydłużona zostanie trasa przyspieszonego pociągu Albatros kursującego dotąd w relacji Szczecin Główny - Tczew.

    Niestety, Malbork może czekać także wkrótce przykra niespodzianka, związana z likwidacją połączeń kolejowych do Kwidzyna i Grudziądza.

    - Stan torowisk na tej linii jest katastrofalny - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Postawiliśmy kolejarzom ultimatum - albo wyremontują torowiska - albo nie będziemy dłużej płacić za przewozy na tej linii. Nie może być tak, że pociąg jedzie pół godziny dłużej niż autobus PKS.

    Kolejarze przyznają, że torowiska w okolicach Kwidzyna nie są w najlepszym stanie. Nie potrafią jednak powiedzieć, czy znajdą się pieniądze na wymianę szyn i podkładów w okolicach Gardei, gdzie linia jest najbardziej zniszczona.

    - Na ten temat nic nie wiem - ucina rozmowę Agnieszka Zborowska, rzeczniczka Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Gdańsku.

    Wciąż niejasna jest także kwota, jaką pomorski marszałek ma płacić Przewozom Regionalnym.

    - Długo nie było jasne, kto ma wozić pasażerów do Kwidzyna i Grudziądza - tłumaczy Manikowski. - Zarówno Arriva PCC, jak i PKP Przewozy Regionalne zamówiły dostęp do torowisk. Musieliśmy podjąć mediacje i uzgodniliśmy z przewoźnikami, że na razie pasażerów wozić będą Przewozy Regionalne. Firma ta zażyczyła sobie jednak dużych pieniędzy za obsługę trasy, dlatego wciąż nie możemy podpisać ostatecznej umowy.

    Podpisano tymczasowe porozumienie. Jeśli PKP nie poprawią prędkości na trasie z Malborka do Grudziądza, pociągi z tej linii znikną 1 lutego.

    (źródło: Dziennik Bałtycki, 5 grudnia 2007)



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Linia Poznań - Katowice została zniszczona przez głupią decyzje likwidacji wszystkich pospiesznych w jednym roku (cała czas od Poznania do Ostrowa Wlkp. było 10 par pospiesznych w jednym kierunku, każdy z frekwencją 100% i ponad). W rozkładzie 2003/2004 kursował tylko "Gwarek" i "Przemyślanin" (jako jeden który miał wysoką frekwencję mimo że nie kursował poza sezonem letnim w soboty), w rozkładzie 2004/2005 już były tylko same pociągi sezonowe. W tym czasie powstało pełno kursów PKS z Poznania do Lublina, Katowic, Krakowa, Wisły, Przemyśla przez Ostrów Wlkp. lub Kalisz. W 2005/2006 (podwojenie liczby pociągów osobowych) to znowu reaktywacja połączeń osobowych bez pospiesznych, powstają kursy do Łodzi Kaliskiej, Wrocławia, oraz pociąg z Kołobrzegu. Frekwencja w pociągach osobowych z bardzo małej rośnie błyskawicznie. W 2006/2007 r. zaczęły kursować znowu pociągi pospieszne tj. "Włókniarz" i "Cegielski". Tu akurat tylko "Włókniarz" ma dobra frekwencję, "Cegielski" tylko w niedziele z Przemyśla miał 100%. Z dawnych pociągów nocnych oraz dziennych, które miały dobrą frekwencję nie powstał żaden (przykładowo nocny Lublin – Szczecin). Cały czas jest dublowanie pociągów z Poznania do Katowic/Krakowa w jednej porze tj. w rozkładzie 2007/2008 "Merkury", "Krakowianka". Rozkład 2008/2009 "Barbakan" oraz "Krakowianka", gdzie "Barbakan' powinien odjeżdżać jak kiedyś po godzinie 15.30 zamiast obecnie 14.14. Dziś stoją dwa pociągi obok siebie w Poznaniu do Krakowa. Po godzinie 15.00 jest brak połączeń w kierunku Katowic. Same odbudowanie siatki połączeń pospiesznych i frekwencji na linii 272 nie będzie takie szybkie. Nadal jest brak codziennych połączeń z miastami które generowały potoki czyli Kluczbork, Lubliniec. Kiedy wprowadzono pociąg pospieszny „Gwarek” (wtedy jeszcze bez nazwy) z Katowic do Słupska oraz w drodze powrotnej, nie było dobrej frekwencji. Dopiero po 2 latach kursowania frekwencja była wysoka. Na linii 272 nadal co roku powstają takie dziwolągi jak „Wiking”, który powinien być wydłużony z Częstochowy do Przemyśla, lub jako jedyne dzienne połączenie do Zakopanego.



    Temat: Pospiesznym lub autobusem
    "Głos Pomorza":

    Dwa bezpośrednie połączenia kolejowe i trzy autobusowe pozostały mieszkańcom
    Koszalina podróżującym do Warszawy.

    Od ubiegłego czwartku nie jeździ już poranny ekspres "Słupia", uruchomiony
    na okres wakacji.
    - Na trasie Kołobrzeg-Słupsk przewoził zaledwie kilka osób - twierdzi Lech
    Karmelita, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Koszalinie. -
    Dlatego nie ma go już w rozkładzie.
    Po wakacjach z rozkładu PKP zniknęły wszystkie sezonowe połączenia z
    Warszawą. W tej chwili podróżni mają do wyboru pospieszny "Pobrzeże" o 7.26
    z Koszalina (w Warszawie o 14.55) i pociąg relacji Kołobrzeg-Kraków, który z
    Koszalina wyjeżdża o 22, a na miejscu jest minutę po szóstej rano. Można
    jechać z przesiadką: wyjazd z Koszalina o 13.02, przesiadka w Gdyni na
    ekspres o 15.31. Pociąg jest w stolicy o 20.07.
    Jak zastąpić "Słupię"?. - Jedną z koncepcji jest wykorzystanie autobusu
    szynowego, którym ma dysponować powiat sławieński. Szynobus miałby jeździć
    rano na trasie Kołobrzeg - Słupsk, tak aby mieszkańcy koszalińskiego mogli
    zdążyć na "Słupię" - poinformował nas Tomasz Bobin, wicestarosta sławieński.
    Na wprowadzenie tej koncepcji w życie potrzeba jednak kilku miesięcy.
    Tym, którzy nie chcą korzystać z usług PKP, pozostaje PKS. Z Koszalina do
    stolicy wyjeżdżają trzy autobusy: o 11.45 (w Warszawie o 21), o 23.20 (w
    Warszawie o 8.40) i kurs przez Piłę (wyjazd z Koszalina o siódmej rano).
    Bilet na pociąg relacji Koszalin-Warszawa kosztuje 52 zł 82 gr. Za podróż
    PKS-em zapłacimy równo 50 złotych.
    ----------

    Szkoda tylko, że naczelnik twierdzi, że Słupia woziła ludzi z Kołobrzegu.
    Kto jak kto, ale pan Karmelita powinien wiedzieć, że z Koszalina jeździł ten
    pociąg. (a może to błąd redakcji?)





    Temat: Rozkład 2007/2008 w woj. pomorskim
    Otwieram nowy temat na wzór innych województw. PKP się nie śpieszy z podaniem nowego rozkładu ale już sporo zostało umieszczone na stronie www.db.de . Jako że w zeszłym roku znazna część się sprawdziłą więc zachęcam do wyrażania opinii o nowym rozkładzie w województwie pomorskim.

    Zacznę od swojego podwórka a więc odcinka linii D29-210 Chojnice-Szczecinek.
    Co mnie najbardziej cieszy to pojawienie się nowej pary pociągów osobowych. Jeszcze w maju roku 2004 przewozy pasażerskie zawieszono na tydzień jednak od tamtego czasu z roku na rok jest coraz lepiej. W sezonie 2005/2006 były dwa połączenia,rok później nastąpił wzrost o dodatkową parę pociągów osobowych oraz wakacyjny pociąg pośpieszny. Wraz z nowym rozkładem 2007/2008 ma pojawić się kolejna para pociągów osobowych. Brawo Będzie to typowe połączenie dowożące uczniów do szkół. Wyjazd ze Szczecinka o 6:31 a przyjazd do Człuchowa i Chojnic o 7:27 i 7:43 . Natomiast w drugą stronę wyjazd z Chojnic o 6:26 a przyjazd do Szczecinka o 7:40.
    Ponadto jedna para zostaje wydłużona do relacji Chojnice-Słupsk-Chojnice. Z jednej strony cieszy łączenie relacji jednak z drugiej czas przejazdu na całej trasie w porównaniu z autobusem jest niemal dwa razy dłuższy oraz bilet w drugiej klasie jest droższy niż bilet w PKS Chojnice.
    Co mnie mile zaskoczyło to pierwszy kurs ze Szczecinka przyjeżdżający do Chojnic o 6:11 udało się skomunikować nie tylko z pociągiem do Tczewa ale też do Bydgoszczy,Piły i Brus. Maksymalny czas oczekiwania to 21 minut. Drugi kurs ze Szczecinka , przyjazd do Chojnic o 7:43, jest skomunikowany z pociągiem w stronę Piły. Trzeci kurs ze Szczecinka skomunikowany z pociągiem do Tczewa.
    Natomiast w kwestii odjazdów z Chojnic w stronę Szczecinka kurs wyruszający o 6:26 jest skomunikowany z pociągiem z Kościerzyny, kurs o 15:44 z pociągami z Piły i Tczewa. Natomiast ostatni pociąg ruszający o 18:32 skomunikowany jest z pociągiem z Gdyni.
    Natomiast za minus uważam brak skomunikowań w Szczecinku z pociągami jadącymi w stronę Szczecina.
    Tegoroczny wakacyjny pociąg pośpieszny relacji Warszawa-Działdowo-Chojnice-Kołobrzeg ma zastąpić pociąg relacji Łódź Kaliska-Kutno-Bydgoszcz-Chojnice-Kołobrzeg. Ciekaw czy będzie się cieszył większą frekwencją niż Bor Tucholskie.

    Pozostają jeszcze dwie kwestie. Jaki tabor będzie obsługiwał połączenia osobowe. Czy uda się aby większość obsługiwały szynobusy. SU45 i jedna bonanza to marnotrawienie pieniędzy. Po drugie po latach umierania kolei jej odżycie cieszy jednak nie wielu o tym wie. Przydała by się jakaś akcja informacyjna ale to chyba pozostanie na razie w kwestii marzeń.



    Temat: podróż z Jesenika i pytanie: "na xxx nam kolej?"


    cisna sie wiec wulgrane słowa "na xxx ta kolej która tak wszyscy tu
    kochamy?"


    Skoro tak to ja podam nieco inne przykłady. Podróż Warszawa-Słupsk. Ja dla
    mnie (średnio doświadczonego kierowcy jadącego samochodem za "rozsądną cenę" z
    niezbyt mocnym -80 KM- silnikiem) jazda wychodzi około 6-7 godzin.
    Pociągiem... podobnie 6-7 godzin. Tyle że
    ----w pociągu:
    -mam miejsce siedzące
    -przestrzeń nad głową
    -odpoczywam w czasie jazdy
    -mogę wyjżeć przez okno
    -mogę sobie pójść do toalety
    -nie muszę przerywać podrózy by coś zjeść

    ----w samochodzie:
    -ciasno i hałas
    -nierówno
    -wąskie drogi
    -mnóstwo tirów
    -spory ruch czyli ciągła koncentracja
    -czasem strach że ten palant wyprzedzający na trzeciego może mnie zachaczyć
    -palanci wyprzedzający na czwratego, czyli oczy dookoła głowy i spierdalamy na
    pobocze

    Pociąg ma tą bolączke że gdy ma wklepane 30 szlakowej to tyle jedzie.
    Samochodziarze mają 90 km/h a popier....ją nierzadko ponad 150km/h. Gdyby na
    wszystkich drogach w polsce posustawiać takie ograniczenia jak na kolei (czyli
    żebyś maiła na 100% gwarancję że nie urwiesz sobie zawieszenia), to
    przypuszczam że na połowie dróg krajowych ze względu na dziury, koleiny,
    dzrewa w skrajni, szerokość drogi, trzeba by jechać jak na Opole-Nysa 50 km/h
    albo i wolniej. I co wtedy pytam się?

    Zauważ że tam gdzie kolej proponuje szlakową w zakresie 70-120 km/h jest
    praktycznie bezkonkurencyjna i nikt nie jest w stanie jej pobić. Porównaj
    sobie Białystok-Ełk:
    PKS przyspieszony(!!!) jedzie 2:10 minut, normalny około 3 godzin,
    PKP pospieszny w 1:20 minut, osobowy stary kibel 1:40

    następna relacja, zajebany niedawno Toruń-Sierpc
    PKS zwykły to 2:30, pospieszny 1:40.... tyle co pociag osobowy SU45 z jednym
    wagonem zatrzymujący się w każdej dziurze po drodze...a gdyby szła SA106?
    1:20? 1:10?

    Coś jeszcze mam dodać?
    Wybrałeś fatalne porównanie, tj linię do Nysy z niską szlakową, i pociąg z
    odprawą graniczną+zmiana maszyn (20 minut) i zmiana kierunku jazdy w Nysie (30
    minut), co już skraca twoją rachubę o godzinę na korzyść pociągu. Może tak
    jeszcze szlakową na 90 (tyle ile jechałeś ty) i.... ooo wyszło to samo co
    blachosmrodem, tyle że pociąg się zatrzymywał a ty nie!
    Inna sprawa że rozkład jest fatalny, ociag stoi po niewiadomo co, ale to
    Polska własnie. Tak rozp..... na siłę (przez busiarzy) Polską kolej





    Temat: Urząd Marszałkowski dba o pociągi

    Urząd Marszałkowski dba o pociągi
    dodano: 08-11-2004

    Redukcjami kolejowego rozkładu w zachodniopomorskim (o których pisaliśmy
    ostatnio) żywo zainteresowani są prywatni przewoźnicy samochodowi. Już teraz
    wielu obsługuje najbardziej uczęszczane trasy, takie jak Białogard -
    Koszalin czy Koszalin - Słupsk. Po 12 grudnia mogliby bez problemu zwiększyć
    częstotliwość przejazdów lub nawet zainwestować w kupno nowych pojazdów.


    I do tego nie domagają się dotacji - faktycznie to bardzo nieuczciwa
    konkurencja :P


    Jednak dla przytłaczającej większości z nich te zamiary zostaną w strefie
    marzeń - pisze Głos Pomorza.

    Urząd marszałkowski, który wydaje przewoźnikom zgodę na prowadzenie linii,
    strzeże monopolu PKP. I odrzuca wnioski prywatnych właścicieli busów i
    autobusów. Skoro chcemy utrzymać połączenia kolejowe - bo taka jest wola
    mieszkańców regionu - to trudno, żebyśmy wpuszczali na rynek ich
    konkurencję - tłumaczy Józef Jastrzębski - dyrektor departamentu komunikacji


    A poza tym w Polsce panuje wolność prowadzenia działalności gospodarczej
    :P.


    w Zachodniopomorskim Urzędzie Marszałkowskim. - Poza tym prowadzących takie
    firmy jest już bardzo wielu. Jeśli wydamy kolejne pozwolenia, niebawem może
    im zabraknąć podróżnych.


    Pewnie, że zabraknie ;-). Jak wyjrzę przez okno, to widzę przystanek, z
    którego jeżdżą LKK, Lider Trans, Świdtrans, Marko, PKS Lublin i sporo
    drobnicy typu Krzysztonix, Argos i różnych zardzewiałych H9 noname (bez
    nazw na burtach). Podróżnych brakuje tak bardzo, że nieraz się fizycznie
    nie mieszczą i muszą czekać na następny :P.

    [Ciach]

    Przemek





    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: Wielkanoc 2009 - zmiany kursowania autobusów
    PKS Gdańsk
    12 kwietnia 2009 (Wielkanoc)
    Kursują tylko linie 856 (Gdańsk – Buszkowy Górne), 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) i 876 (Gdańsk – Bielkówko) wg specjalnych rozkładów jazdy.
    Gmina Kolbudy obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 856 przez Łapino i Lisewiec, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
    Na linii 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) wykonane zostaną kursy:
    - z Gdańska: 7:30, 11:25, 14:40, 20:10
    - z Kościerzyny: 5:15, 11:50, 16:10, 20:20
    Gmina Pruszcz Gdański obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 876 przez Pruszcz Gdański do Bielkówka, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
    Pozostałe linie nie kursują.
    13 kwietnia 2009 (Poniedziałek Wielkanocny)
    Nie kursują autobusy do Suwałk i Płocka oraz do Kaliningradu.
    Linie 856 i 876 kursują jak w dniu 12 kwietnia.
    Nie zostanie wykonany kurs o godzinie 8:00 Gdańsk – Kościerzyna. Pozostałe kursy funkcjonują wg rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.

    PKS Słupsk
    Dnia 9-10 kwietnia 2009r. - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.
    Dnia 11 kwietnia 2009r. (WIELKA SOBOTA) - komunikacja funkcjonuje według sobotniego rozkładu jazdy z ograniczeniem do godz. 16:00.
    KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA NIE FUNKCJONUJE ! (Poza przyjazdami kursów z tras)
    DODATKOWY KURS Słupsk-Bydgoszcz o godz. 10:30 i Bydgoszcz-Słupsk o godz.16:40
    AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA-SŁUPSK-USTKA KURSUJĄ DO GODZ. 16:00
    Dnia 12 kwietnia 2009r. I DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - KOMUNIKACJA NIE FUNKCJONUJE
    Dnia 13 kwietnia 2009r. II DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - komunikacja funkcjonuje według świątecznego rozkładu jazdy od godz. 13:00 w ograniczonym zakresie.
    AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA - SŁUPSK- USTKA KURSUJĄ 13:00 - 20:00
    KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA W KIERUNKACH:
    Warszawa godz. 5:30, Jelenia Góra godz. 7:45, Łódź godz. 10:30, Hrubieszów 18:00 Katowice godz. 18:45, Zakopane godz. 19:15, Warszawa godz. 22:05 i dodatkowy kurs Bydgoszcz godz. 10:30.
    W dniu 14 kwietnia 2009r. (wtorek) - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.

    PKS Wejherowo
    2009.04.09. (Czwartek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
    2009.04.10. (Piątek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
    2009.04.11. (Sobota) - komunikacja funkcjonować będzie wg rozkładów sobotnich, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
    Linia 650: Kurs o godzinie 21:00 z Karwi do Pucka
    Linia 652: Kurs o godzinie 20:10 z Jastrzębiej Góry do Pucka
    Linia 652: Kurs o godzinie 20:45 z Pucka do Jastrzębiej Góry
    Linia 656: Kurs o godzinie 18:55 z Pucka do CH Port Rumia
    Linia 656: Kurs o godzinie 20:05 z CH Port Rumia do Pucka
    Linia 660: Kurs o godzinie 20:12 z Białogóry do Pucka
    Linia 660: Kurs o godzinie 21:15 z Pucka do Białogóry
    Linia 670: Kurs o godzinie 19:12 z Będargowa do Wejherowa
    Linia 670: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Będargowa
    Linia 678: Kurs o godzinie 19:52 z Linii do Wejherowa
    Linia 678: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Linii
    Linia 691: Kurs o godzinie 17:46 z Wierzchucina do Wejherowa
    Linia 692: Kurs o godzinie 19:30 z Wejherowa do Wierzchucina
    Linia 694: Kurs o godzinie 19:29 z Sasina do Wejherowa
    Linia 694: Kurs o godzinie 20:30 z Wejherowa do Sasina
    2009.04.12. (Niedziela) - komunikacja organizowana przez PKS Wejherowo nie będzie funkcjonować
    2009.04.13. (Poniedziałek) - komunikacja bedzie funkcjonować zgodnie z rozkładem niedzielno świątecznym, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
    Linia 650: Kurs o godzinie 6:00 z Karwi do Gdyni
    Linia 650: Kurs o godzinie 9:45 z Gdyni do Karwi
    2009.04.14. (Wtorek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej



    Temat: Ex SÂłupia - z prasy
    Głos Koszaliński, 10-09-2004

    Nici z ekspresu
    Jedno jest pewne­ ekspres "Słupia" nie wróci na trasę Koszalin­ Słupsk.
    Pociąg z Warszawy będzie kończył bieg w Słupsku. Spółka PKP Intercity
    stwierdziła, że przejazdy do Koszalina są niedochodowe i zażądała od
    samorządów dofinansowania.­ Prawo nam jednak na to nie zezwala ­ mówi
    sekretarz koszalińskiego ratusza Piotr Jedliński. W tej sytuacji Urząd
    Marszałkowski zdecydował, że od grudnia uruchomi nowe połączenie kolejowe
    między Kołobrzegiem a Słupskiem. Będą mogli z niego skorzystać pasażerowie,
    którzy zechcą przesiąść się do "Słupi" i odwrotnie ­ po przyjeździe z
    Warszawy do Słupska dotrzeć np. do Koszalina. Wczoraj w koszalińskim ratuszu
    odbyło się spotkanie z udziałem samorządowców z Koszalina, Kołobrzegu i
    Sławna. Ci liczyli, że przekonają przedstawicieli UM, by udostępnili na
    trasie szynobus (jest tańszy w utrzymaniu). Jednak Łukasz Engelchart,
    szeregowy pracownik wysłany przez marszał-ka, rozwiał wątpliwości:­ Z tym
    może być problem. Linia Kołobrzeg-Słupsk jest zelektryfikowana. Szynobusy w
    pierwszej kolejności trafią tam, gdzie jeżdżą lokomotywy spalinowe.

    -------------------------------------------

    Głos Pomorza, 10-09-2004

          Nadal trudno zdążyć na Słupię

          Szczecin nie da szynobusu

          Zakupione przez urząd marszałkowski szynobusy mogłyby dowozić do
    Słupska pasażerów podróżujących do Warszawy ekspresem Słupia, który od 2
    września nie jeździ przez Koszalin. Nie będą, bo Szczecin się nie zgadza.

          Pomysł był następujący: Koszalin i gminy ościenne chciały
    współfinansować kursy szynobusu na trasie z Kołobrzegu do Słupska (przez
    Koszalin).
          Jego rozkład miał być skorelowany z rozkładem ekspresu Słupia.
          W tej właśnie sprawie w koszalińskim ratuszu odbyło się wczoraj
    spotkanie z przedstawicielami kilku gmin.
          Pomimo dobrej woli wszystkich samorządowców, nieprędko będziemy mieli
    okazję na przejażdżkę nowym pojazdem. Zapał urzędników ostudził Łukasz
    Engelchart, reprezentujący Urząd Marszałkowski w Szczecinie.
          - W najbliższym czasie nie ma żadnych szans na to, aby szynobus
    obsługiwał trasę Kołobrzeg - Słupsk - skwitował Engelchart. - Szczecin ma
    dużo nieekonomicznych lokomotyw spalinowych i szynobusy w pierwszej
    kolejności zastąpią właśnie je.
          Wedle protokołu podpisanego przez niemal wszystkich uczestników
    spotkania, od grudnia pasażerów z Kołobrzegu do Słupska będzie woził
    dotowany przez urząd marszałkowski skład elektryczny.
          - Dobrym pomysłem jest także bezpośredni autobus PKS-u z Koszalina do
    Warszawy - przekonuje Henryk Pacjan, wicestarosta koszaliński.





    Temat: 375, 385 -- po drugiej turze uzgodnien rozkladowych


    | Na wspomnianej linii 385 jeżdziłem 5 lat na studia na całym odcinku
    | Szczecinek - Szczecin, w rózne dni i w różnych konfiguracjach, a obecnie
    | korzystają czasami z kolei (czasami z PKS) moi znajomi i rodzice, którzy
    | często mnie w  Szczecinie odwiedzają. Wydaje mi się, że o frekwencji i
    | dobrych
    | dla ludzi godzinach wiem więc sporo. A zatem mam kilka propozycji:

    Cieszy to mnie bardzo.

    | 1. poranny pociąg ze Sz-ka przesunałbym o jakieś 10-15 min na 6:45, chodzi
    | o
    | to że dużo ludzi ma mase spraw na 10, a trzeba także uwzględnić
    | konkurencję z
    | PKS

    Jest to zrobienia bez większego problemu. 6:43 przyjezdza osobówka ze
    Słupska więc spokojnie o 6:45 moze wylecieć.


    FAJNIE, zabierze się na pewno sporo osób PKS-owi

    | 2, Pociąg południowy o 11.38 ze sz-ka będzie woził powietrze, ale pewnie
    | takie
    | są obiegi, jeżeli nie, to dałbym go o dwie godziny później na 13.30, to
    | chociaż ze szkól i zakupów niektórzy powracają

    Eh nie mam ze sobą skomunikowań dla tego rozkładu bo jestem poza domem.
    Puszczenie jednak tego pociągu o 13:30 automatycznie zabiera maszyne i
    wymaga postawienia rozkładu znów na głowe.

    | 3. jest jeszcze inna możliwość: do szczecina puścić ranny o 6.00 a ten z
    | 11.38
    | na 8.38 z dobrym skomunikowaniem do szczecina (tak było kiedyś, że jechał
    | aż
    | do Strgardu)

    Przeanalizuje na spokojnie w domu.

    | 4. w relacji odwrotnej:
    | 9.48 z Runowa dać na 7.30 - 8.00, wydaje mi się że w tych godzinach będą
    | korzystali ludzie którzy mają jakieś sprawy w powiecie, zakupy, itd.
    | przyjazd
    | na 11.28 do sz-ka jest zbyt późny

    Tak ale zerwiesz skomunikowanie z osobówką ze Szczecina i tym sposobem
    pierwsza możliwość wyjazdu ze Szczecina w tamtym kierunku bedziesz miał o
    14. Rozwali to również dogodne skomunikowanie z pociągiem pospiesznym
    Krakowianka w kierunku do Krakowa w Szczecinku.


    OK, rozumiem, myślałem że wcześniej leci jakiś pośpiech na Gdynię


    | 5. 14.45 ze szczecina dałbym jak był od wieków na 14.30

    Niestety nie ma o tej godzinie juz na niego miejsca.


    Tutaj trochę bym się upierał ze względu na odchodzący o 14.10 PKS, ponieważ
    zawsze jest min 50 osób, generalnie do 14 wszystkie sprawy są pozałatwiane i
    tylko pytanie czy będą chcieli czekać jeszcze te 35 min na pociąg, (np. przed
    świętami i długimi week-endami jadą zawsze dwa za sobą PKS-y - min. 50
    miejsowe pelniusieńkie); może 14.15-20?


    | 6. również ten o 18.15 przesunałbym o jakieś pół godzinki do tyłu na
    | 17.30-45
    | ze Szczecina

    Mamy wtedy dwie osobówki na stargard jedną po drugiej i potem olbrzymią
    dziure. (ludzie domagali sie pociagu do stargardu po 18 co zostało
    załatwione przy okazji) Zrywamy wtedy również skomunikowanie z Ex Mewa w
    Stargardzie. Pozatym 17:30 to wyjatkowo wczesnie jak na ostatni pociag w
    tamtym kierunku.

    | Więcej uwag nie mam, jeżeli by było zaś za dużo km,

    Ah.... za duzo kilometrow wolnych... wszystkie samorzady daly by Ci za to
    zloty medal.

    | pociąg z runowa do sz-ka o 9.48, chociaż zdaje sobie sprawe że na obiegi
    | nie
    | mamy niestety wpływu i czasami musi być jakiś pociąg o dziwnych godzinach
    | żeby
    | cały rozkład zadziałał.

    Obiegi jak obiegi... najgorsze są kilometry których nie da sie przeskoczyć
    poprostu.


    Pozdrawiam, Hubert





    Temat: jakie zmiany?
    Poniewaz konstrukcja nowej edycji rozkladu jest juz zakonczona, moge podac
    najwazniejsze zmiany, jakie zostana wprowadzone od 6 stycznia:

    W ruchu dalekobieznym jedyna istotna zmiana sa nowe pociagi lacznikowe
    (pospieszne) Gdynia - Hel - Gdynia do pociagu Warszawa - Kolobrzeg - Warszawa.
    W ten sposob powstanie bezposrednie polaczenie nocne z Warszawy na Polwysep
    Helski. Przyjazd do Helu 5:18, Odjazd z Helu 22:53.
    Jak juz wczesniej bylo na grupie pociag 54100 Gdynia - Katowice bedzie
    kursowal (niestety) w relacji Bydgoszcz - Katowice (skomuniowanie w Bydgoszczy
    z pociagu Gdynia - Lodz). Z kolei pociag 54102 pojedzie z Gdyni do Katowic
    (zamiast z Bydgoszczy).

    Istotniejsze zmiany nastepuja w ruchu regionalnym
    Po pierwsze to 4 pary pociagow przyspieszonych Gdynia - Elblag - Gdynia
    Odjazdy z Gdyni 11:49,13:29, 16:04, 19:34.
    Odjazdy z Elblaga 6:56, 13:53, 17:36, 21:16
    Postoje beda tylko na stacjach Sopot, Gdansk Oliwa, Wrzeszcz, Glowny, Pruszcz
    Gd, Tczew, Malbork.
    Jest to powrot do idei szybkich pociagow regionalnych, jakie jescze kilka lat
    temu jezdzily w tej relacji i wskutek roznych naciskow (gmin) stopniowo
    upodobnily sie do pozostalych pociagow.
    Pociag Tczew - Ilawa zostaje wydluzony i bedzie kursowal z Gdanska (o 7:06).
    Wydluzone beda relacji kilku pociagow na linii do Leborka. Na przyklad zamiast
    Wejherowo - Lebork bedzie pociag Gdynia - Lebork (odjazd 16:05). Bedzie tez
    pociag Gdansk (19:01) - Lebork.
    Znaczaco sie poprawi komunikacja ze Slupska w kierunku Leborka i Trojmiasta,
    bowiem pociagi o 6:23 i o 9:45 ze Slupska pojada codziennie (a nie tylko w dni
    robocze).
    Rewolucja nastepuje na linii Gdynia - Koscierzyna. Od 7:46 do 17:46
    wprowadzony zostaje cykl dwugodzinny. Pociagi w godzinach wczesnorannych i
    wieczornych jada w odstepstwie od cyklu z uwagi na dowoz do pracy oraz
    skomunikowania. Odjazdy z Gdyni: 5:16, 7:46, 9:46, 11:46, 13:46, 14:56, 15:46,
    17:46, 19:56, 22:30 (w sezonie codziennie, poza tym tylko w weekendy). Czas
    jazdy pociagow cyklicznych 1 godzina 25 minut. Pociag do Kartuz pojedzie o
    14:06. Szczegolnie wazna zmiana jest wprowadzenie pociagu odjezdzajacego z
    Gdyni o 13:46, gdyz zapewni sie przez to dowoz na pociagi Koscierzyna -
    Chojnice i Koscierzyna - Wierzchucin, odjezdzajace z Koscierzyny po 15-tej.
    Odjazdy z Koscierzyny sa o 3:34, 4:47, 5:42, 7:17, 9:17, 11;17, 13:17, 15:17,
    17:17 oraz 19:27 (niestety poza sezonem tylko w weekendy). Czyli cykl jest od
    7:17 do 17:17.
    Odpowiednio do cyklu dopasowany zostal rozklad pociagow na liniach Somonino -
    Kartuzy oraz Koscierzyna - Chojnice.
    Dwa nowe pociagi pojawia sie na linii Lebork - Leba. Pociag Gdynia - Leba
    zostanie przyspieszony i bedzie kursowal w zmienionym rozkladzie jazdy, z
    Gdyni o 8:38, Leba 10:45. Taki czas jazdy bedzie juz konkurencyjny dla PKS-u.
    W okresie maj - wrzesien ponownie bedzie kursowal pociag Czersk - Wierzchucin
    - Czersk.
    Zmieniony zostal rozklad jazdy na linii Gdynia - Hel. Cyklu nie ma, gdyz nie
    pozwolil na to uklad (niezmieniony) pociagow dalekobieznych, niemniej jednak
    pociagi beda rozmieszczone bardziej rownomiernie i bedzie ich o jeden pociag
    Gdynia - Hel (zamiast Gdynia - Wladyslawowo) i jeden pociag Gdynia -
    Wladyslawowo wiecej. Kursowanie wagonu dla cyklistow zostalo utrzymane w
    okresie 1.IV - 16.VI oraz 7.IX - 1.XI.
    Czas jazdy niektorych pociagow sie troche skroci, dzieki likwidacji
    niepotrzebnych postojow na krzyzowanie. Niestety czesc pociagow pojedzie
    dluzej, bowiem wprowadzono ostatnio kilka ograniczen predkosci.
    Pociag pospeszny "Tur" pojedzie calorocznie z Gdyni do Czluchowa. Czas jazdy
    Gdansk - Czluchow wyniesie 2 godziny 13 minut. Najszybszy (pospieszny) autobus
    jedzie na tej trasie 2 godziny 50 minut. W sezonie letnim "Tur" bedzie
    prowadzil wagony do Gorzowa, odczepiane w Chojnicach. w kierunku powrotnym
    grupa gorzowska pojedzie osobno az do Gdyni. Mozna wiec przypuszczac, ze
    dzieki temu na odcinku Tczew - Chojnice bedziemy mieli w sezonie podwojna
    trakcje !
    Zblizony do cyklicznego uklad pociagow regionalnych zostal wprowadzony na
    linii Chojnice - Tczew. Z Chojnic o 3:17, 4:17, 5:17, 7:12, 10:12, 13:17,
    15:17, 17:19, 19:20, 21:17. Odchylenia od cyklu wynikaja przee wszystkim z
    niemoznosci zmian pociagow kursujacych do i z Pily.
    Nowoscia bedzie bezposrednia (niestety tylko w jednym kierunku) relacja Gdynia
    - Szczecinek przez Chojnice powstala poprzez polazcenie dwoch pociagow
    lokalnych (jak sie okazalo obslugiwanych tym samym skladem !). Z Gdyni o 9:10
    (bez zmian), w Szczecinku o 13:35. Oczywiscie z zapewnieniem skomunikowania w
    kierunku Runowa, czego dotad nie bylo.
    Na odcinku Malbork - Kwidzyn ostatni pociag zostal przesuniety na 21:44, co
    zapewni skomunikwoanie z kierunku Trojmiasta.
    Pojawia sie dwie pary pociagow lokalnych Tczew - Smetowo - Tczew.

    To by bylo na tyle. Oczywiscie chcialoby sie wiecej, ale biorac pod uwage
    kondycje naszego przewoznika, to i tak duzo....

    Ten rozklad to pewne uwienczenie mojej dzialalnosci w Urzedzie Marszalkowskim,
    z ktorym sie zegnam z koncem roku.

    Pozdrawiam

    A M





    Temat: 375, 385 -- po drugiej turze uzgodnien rozkladowych


    Na wspomnianej linii 385 jeżdziłem 5 lat na studia na całym odcinku
    Szczecinek - Szczecin, w rózne dni i w różnych konfiguracjach, a obecnie
    korzystają czasami z kolei (czasami z PKS) moi znajomi i rodzice, którzy
    często mnie w  Szczecinie odwiedzają. Wydaje mi się, że o frekwencji i
    dobrych
    dla ludzi godzinach wiem więc sporo. A zatem mam kilka propozycji:


    Cieszy to mnie bardzo.


    1. poranny pociąg ze Sz-ka przesunałbym o jakieś 10-15 min na 6:45, chodzi
    o
    to że dużo ludzi ma mase spraw na 10, a trzeba także uwzględnić
    konkurencję z
    PKS


    Jest to zrobienia bez większego problemu. 6:43 przyjezdza osobówka ze
    Słupska więc spokojnie o 6:45 moze wylecieć.


    2, Pociąg południowy o 11.38 ze sz-ka będzie woził powietrze, ale pewnie
    takie
    są obiegi, jeżeli nie, to dałbym go o dwie godziny później na 13.30, to
    chociaż ze szkól i zakupów niektórzy powracają


    Eh nie mam ze sobą skomunikowań dla tego rozkładu bo jestem poza domem.
    Puszczenie jednak tego pociągu o 13:30 automatycznie zabiera maszyne i
    wymaga postawienia rozkładu znów na głowe.


    3. jest jeszcze inna możliwość: do szczecina puścić ranny o 6.00 a ten z
    11.38
    na 8.38 z dobrym skomunikowaniem do szczecina (tak było kiedyś, że jechał

    do Strgardu)


    Przeanalizuje na spokojnie w domu.


    4. w relacji odwrotnej:
    9.48 z Runowa dać na 7.30 - 8.00, wydaje mi się że w tych godzinach będą
    korzystali ludzie którzy mają jakieś sprawy w powiecie, zakupy, itd.
    przyjazd
    na 11.28 do sz-ka jest zbyt późny


    Tak ale zerwiesz skomunikowanie z osobówką ze Szczecina i tym sposobem
    pierwsza możliwość wyjazdu ze Szczecina w tamtym kierunku bedziesz miał o
    14. Rozwali to również dogodne skomunikowanie z pociągiem pospiesznym
    Krakowianka w kierunku do Krakowa w Szczecinku.


    5. 14.45 ze szczecina dałbym jak był od wieków na 14.30


    Niestety nie ma o tej godzinie juz na niego miejsca.


    6. również ten o 18.15 przesunałbym o jakieś pół godzinki do tyłu na
    17.30-45
    ze Szczecina


    Mamy wtedy dwie osobówki na stargard jedną po drugiej i potem olbrzymią
    dziure. (ludzie domagali sie pociagu do stargardu po 18 co zostało
    załatwione przy okazji) Zrywamy wtedy również skomunikowanie z Ex Mewa w
    Stargardzie. Pozatym 17:30 to wyjatkowo wczesnie jak na ostatni pociag w
    tamtym kierunku.


    Więcej uwag nie mam, jeżeli by było zaś za dużo km,


    Ah.... za duzo kilometrow wolnych... wszystkie samorzady daly by Ci za to
    zloty medal.


    pociąg z runowa do sz-ka o 9.48, chociaż zdaje sobie sprawe że na obiegi
    nie
    mamy niestety wpływu i czasami musi być jakiś pociąg o dziwnych godzinach
    żeby
    cały rozkład zadziałał.


    Obiegi jak obiegi... najgorsze są kilometry których nie da sie przeskoczyć
    poprostu.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Zmiana" Autobusowego rozkładu jazdy" od dnia 21 czerwca 2009r.

    PKS Chojnice sp. z o.o. informuje podróżnych o zmianach w rozkładzie
    Chojnice - Starogard z 10:00 skrócony do Czerska
    Starogard - Chojnice z 13:15 skrócony od Starogardu do Czerska z Czerska 14:25 zmiana oznaczenia z U na F
    Czersk - Wiele z 16:20 zmiana oznaczenia z Am na F
    Wiele - Czersk z 06:15 zmiana oznaczenia z Am na F
    Sępólno - Ogorzeliny -Chojnice z 04:45 zmiana oznaczenia z F na S
    Chojnice - Doręgowice -Mrocza - Bydgoszcz z 17:35 skrócony od Sępólna do Bydgoszczy zmiana oznaczenia z Un na Fn
    Chojnice - Doręgowice -Sępólno z 12:55 zmiana oznaczenia z j na F
    Sępólno - Drożdżenica -Chojnice z 13:10 zmiana oznaczenia z Um na Fm
    Bydgoszcz - Koronowo -Czersk z 13:40 skrócony o odcinek Bydgoszcz Pruszcz zmiana oznaczenia z Am na F
    Czersk - Koronowo - Bydgoszcz z 07:00 zmiana oznaczenia z Am na F
    Chojnice - Ciechocin - Chojnice z 14:15 zmiana oznaczenia z U na F
    Czersk - Tuchola - Chojnice z 12:00 skrócony od Czerska do Tucholi
    Czersk - Zapędowo - Chojnice zmiana godziny z 06:05 na 5:50
    Tuchola - Kęsowo - Drożdżenica - Chojnice z 17:10 zmiana oznaczenia z Fn na j
    Tuchola - Kęsowo - Drożdżenica z 17:10 skrócony o odcinek Drożdżenica - Chojnice
    Czersk - Chojnice z 05:40 zmiana Oznaczenia z F na j i zmiana godziny na 6:00
    Rudziny - Brusy z 06:40 zmiana godziny z 6:40 na 6:35
    Bydgoszcz - Koronowo - Chojnice z 14:40 zmiana oznaczenia z A na F
    Chojnice - Koronowo - Bydgoszcz z 13:40 skrócony o odcinek Pruszcz- Bydgoszcz
    Chojnice - Koronowo - Bydgoszcz z 10:00 skrócony o odcinek Tuchola - Bydgoszcz
    Chojnice - Koronowo - Bydgoszcz z 12:20 zmiana oznaczenia z Am na Um
    Tuchola - Wierzchucin - Tuchola z 07:55 zmiana oznaczenia z F na S@
    Tuchola - Wierzchucin - Tuchola z 11:10 zmiana oznaczenia z S na S@
    Brusy - Czarniż - Brusy - Czersk z 07:20 skrócony o odcinek Brusy - Czarniż-Brusy
    Chojnice - Wiele z 09:15 likwidacja
    Wiele - Czersk z 11:05 likwidacja
    Bydgoszcz - Mrocza - Doręgowice - Chojnice z 11:00 likwidacja
    Chojnice - Ciechocin - Chojnice z 17:55 likwidacja
    Bydgoszcz - Mrocza - Sępólno z 20:50 likwidacja
    Sępólno - Radzim z 16:40 likwidacja
    Chojnice - Antoniewo - Brusy - Chojnice z 19:30 likwidacja
    Chojnice - Czersk z 06:00 likwidacja
    Chojnice - Czersk z 09:15 likwidacja
    Czersk - Chojnice z 13:30 likwidacja
    Chojnice - Koronowo - Bydgoszcz z 11:20 likwidacja
    Bydgoszcz - Koronowo - Chojnice z 18:50 likwidacja
    Tuchola - Wierzchucin - Tuchola z 18:00 likwidacja
    Chojnice - Słupsk z 06:25 likwidacja
    Słupsk - Chojnice z 13:00 likwidacja

    A - Nie kursuje w niedziele i świeta
    m - Nie kursuje 24 i 31 grudnia
    F - Kursuje od poniedziałku do piątku w dni robocze
    S - Kursuje w dni nauki szkolnej
    j - Kursuje w dni robocze wolne od nauki szkolnej
    U - Nie kursuje 25.XII, i 1.I, 1-dzień Wielkanocy
    n - nie kursuje 24,31.12; Wlk.Sobota
    @ - Kursuje tylko do końca grudnia 2009r.



    Temat: O tym jak zdrzadzilem PKP [dlugie]


    poza gagarem
    pod Wloclawkiem pracujacym przy robotach,


    ożesz w morde!!!


    tak wysiadziecie panowie z dworca, beda
    4 busy podstawione, oznakowane, one zawioza Was do Luzina
    - to jest 6 km wiec szybko i sprawnie to bedzie".


    taaaa ...


    16:30, Luzino.
    Po chwili z megafonow dowiedzielismy sie, ze pospiech bedzie najwczesniej
    za 40 minut, a osobowka juz odjezdza. Niewiele myslac, wsiadlem w tykacza,
    ktory zostawil spora rzesze pasazerow pospiecha na perownie w Luzinie,
    a przypomnijmy ze bylo mokro, zimno i czlowiek szybko przemarzal
    w takich warunkach.


    hmm cos za pieknie to wyglądało zeby tak szybko ...  na PKP to nie mozliwe..
    nie w tych czasach :/ ...

     Nikt nic nie wie.

    a bo pewnie nikomu juz sie nie chce tlumaczyc kazdej osobie  dlaczego i jak
    dlugo.. no to lepiej powiedziec nie wiem..


    18:10.
    Jedyne co mnie ucieszylo w ex "Bryzie" to wagon rowerowy,
    ktoreg skwapliwie wypatrywalem na koncu i zajalem w nim
    miejsce. Kazdy ma swoje preferencje co do jazdy pociagiem,
    ja akurat lubie bezprzedzialowe (Lechu mi wymawial,
    ze nie lubi :) .


    mozna sie zamknąć na łańcuch... a w nocy światło zgasić ;)


    W Slupsku wyladowalem okolo 19:10.
    Po osobowce ani sladu po trasie.


    noo grubo grubo :) :)


    Brakuje tylko stukotu kol i gwizdu lokomotywy.


    i to jest jeden z wielu argumentow dlaczego zawsze podróżuje(na długą mete)
    koleją :)


    Wrocilem do domu autobusem marki Bova (o ile czegos
    nie przekrecilem) - to taki z pokladem, barkiem,
    video, siedzeniami lotniczymi, itp. - jeden z tych
    jakie kursuja daleko za granice. Nieporownywalny
    ze standardowym wyobrazeniem PKS, czyli "kurzacego
    spalinami wusluzonego Autosana".


    nono :) to sie lux trafił... ale H9 tez jest klimatyczna :) w szczegolnosci jak
    jedzie po wybojach te piski amortyzatorow :D " ihihihi" :D no i gwizd turbo
    spręzar :P


    Wracajac do tematu - jaki komfort, nieporownywalny
    nawet do 1 klasy wagonu PKP.
    Jedyne co moge zarzucic PKS na minus w stosunku
    do PKP to brak wc na pokladzie :)


    jeszcze dodaj szaleni kierowcy na drodze.. brak mozliwosci wyjscia na korytarz,
    nie moznaosc powychylania sie przez okno i powdychania  słodziutkiego zapachu
    spalin  :D itd :)


    Za miesiac znow bede testowal PKS.


    spróbuj Polski expres ;)


    I tym razem znow dzieki PKP. Zwierzyniec, do ktorego
    mam zamiar dojechac jest juz takim kolejowym zad... ,
    ze dojechac nan moge tylko na 12:31 (wstajac o 4ej rano),
    albo na.... 22:4x.


    eeee.. dojedziesz i to super jeszcze wg tego aktualnego rozkladu to na 9:00 a
    od nowego to juz na 8:00 :).. poprostu poc. wrocław - zamosc ja tym najczesciej
    jezdze...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 60 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.