Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tlumiki.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS pl Warszawa Stadion





    Temat: Czy tunelem średnicowym może jeździć metro?
    Gość portalu: Ted napisał(a):

    > Jestem za!
    > Mysle ze warto podkreslic, ze w pierwszym etapie wystarczy
    tylko
    > kupic nowy tabor i wyremontowac szlak i stacje. Budowe nowych
    > stacji odlozyc do drugiego etapu. Wtedy koszt moglby spasc do
    > kosztu 1-2 stacji metra budowanego od podstaw.
    > Niestety, aby miało po sens potrzebne są nowe stacje. Te
    istniejące nie przyciągną podróżych do siebie.
    I tak po kolei:
    Wschodni - jeżeli nie jedziesz pociągniem - daleko i brudno.
    Stacja nad Grochowską - cała komunikacja Pragi byłaby podwiązana.
    Stadion - a gdzie to jest, czy ktokolwiek korzysta z tej stacji.
    No tylko Ci ktorych PKS-y przywożą, ale Warszawiacy nie.
    Wisłostrada - dla mieszkańców (ale z Powiśla to tylko autobusy w
    korkach są obecnie).
    Powiśle - kolejna stacja pole bez połączenia z komunikacją
    warszawską.
    Nowy Świat/Bracka - (bardzo fajnie tylko jak stację w
    istniejącym tunelu zrobić?)
    Śródmieście - też trochę z boku - czyste przejście do Stacji
    Centrum byłby dużym plusem.
    Chałbińskiego - jak najbardziej
    Ochota jedyna sensowna stacja obecnie dla Warszawiaków
    (oczywiście z komunikacji korzystają osoby dojeżdżające do
    Warszawy).
    Zachodni - do peronów daleko.

    Także jeżeli "metro" średnicowym to konieczna jest minimum
    stacja "GROCHOWSKA" aby Pragę podłączyć w system komunikacyjny.

    Bardzo ciekawy pomysł to stacje Kasprzaka i Koło - w tym miejscu
    zaczynają/kończą się korki od strony Woli

    Pozdrawiam




    Temat: Związki zawodowe: dworca nikt nam nie ruszy
    Zgadzam sie - zarabiaja na wynajmie nieruchomosci i handlu a nie na przewozach.
    Jesli tak zle gospodaruja tzn ze przewozy PKS sa nierentowne. Argument ze nie
    maja pieniedzy dlatego musza uzywac publicznej (naszej) wlasnosci zeby sie
    dorobic a raczej w ich przypadku przetrwac przypomina mi argumenty handlarzy na
    stadionie tysiaclecia lub tych pod Palacem Kultury w Warszawie. Nie chcieli sie
    wyniesc bo nie przetrwaja a to ze misto wygladalo jak Rosja i 3ci Swiat
    jednoczesnie to bylo ok bo oni chcieli przetrwac na cudzym. Dosc prywaty
    nieudacznikow!





    Temat: Pruszków poza strefą wspólnego biletu na kolej?
    Nie wierzę, że nasze władze zauważą potrzeby nas, szarych mieszkańców w kwestii
    komunikacji. Przecież i tak każdy z nas sobie radzi żeby dojechać do pracy w
    Warszawie (co prawda szlag trafia, bo droga do PKP to prożka, ale nie ma
    wyjścia)więc po co mają się tym zajmować? Żebyśmy mogli poruszać się po mieście
    jak cywilizowania ludzie - nie to nie w Pruszkowie. Lepiej dofinansować z
    naszych podatków stadion, jeszcze bardziej go oświetlić.
    Daleko... do Lesznowoli, gdzie od dawna strefa wspólnego biletu działa i ludzie
    mogą dojechać do PKP bo stworzono im możliwości w ramach tej strefy. Nasze
    władze mają to gdzieś, a nas jednostek nikt nie słucha i naszych potrzeb nie che
    zauważyć.

    PKS Grodzisk to firma ciągle funkcjonująca jak w głębokiej komunie, nie jestem w
    stanie zrozumieć tylko dlaczego nie spróbują dopasować się do potrzeb pasażerów
    przecież to jest dla nich pieniądz. Oni jednak wolą wozić puste powietrze w
    autobusach i uparcie trwają przy starych dawno niemających sensu rozkładach jazdy.

    Nie wierzę już że coś się zmieni.
    Napisałam wszędzie gdzie się dało, pytałam, przekazywałam uwagi z obserwacji...
    i nic!
    Ja naiwna - bo kto bierze pod uwag zdanie jednostki?



    Temat: Korona w sobotę gra w Kielcach z Górnikiem Zabrze
    kieleckie piłkarki
    A dziewczęta z Żaka-Kielce wygrały z drugą w tabli PKS Pragą Warszawa na
    wyjeździe 5:0 i prowadzą w grupie mazowieckiej II ligi piłki nożnej kobiet.
    Następny mecz grają na stadionie międzyszkolnym przy ulicy prostej we wtorek 18
    kwietnia o 12.00.




    Temat: Po co w Radomiu lotnisko???
    A może lepiej popracować nad szybką koleją Warszawa Radom, nowym dworcem PKP i
    PKS, nie szaleć z nierealnym stadionem za 220 mln PLN tylko zrobić porządek z
    Radomiakiem i boiskiem na Mosir, popracować nad reorganizacją ruchu kołowego w
    mieście, wybudować basen z prawdziwego zdarzenia odnowić miejsca rekreacji i
    wypoczynku ( Leśniczówka itp )zagospodarować tereny przydworcowe jest mnóstwo
    innych rzeczy, które spowodują że w naszym mieście będzie się chciało
    przebywać żyć i odpoczywać.



    Temat: Olsztyn jest piekny...130 :-)
    Częstochowa to mały pikuś. Odwiedź Dworzec Zachodni w Warszawie, będacy
    równocześnie dworcem PKS. Odrapany, syf, budy z żarciem, wszechobecny smród
    przepracowanego oleju frytkowego, skondensowany, bo wiekszość tych żarłodajni
    mieści sie w podziemiach..... Towarzystwo też milusie się pęta. Albo przejedź
    się po Ursusie, po terenie byłej fabryki traktorów. Scenografia jak po wybuchu
    bomby atomowej, same ruiny. Teraz nawet miejski autobus przez środek tego
    cmentarzyska jeździ, zwiedzać można jak skansen jakiś albo dekorację z
    Hollywood do filmu The Day after czy cós....
    O Stadionie 10-lecia chyba nie muszę wspominać ??



    Temat: Rocznica Konstytucji 3 maja
    Obsmialam sie po przeczytaniu tych postow.

    Mysle tez ze wiekszosc mlodych ludzi robi to ze mna.

    Bo co nam daja wielkie hasla, flagi, ordery gdy nie ma szmalu?

    Coz to za Ojczyzna jesli nie jest w stanie wyzywic swoich obywateli?

    Jedna trzecia mlodych zamojszczyzny wyjezdza na roboty po to zeby wyzywic
    pozostalych czlonkow rodziny.
    Jesli nie wierzycie to przejdzie na dworzec PKS i popoatrzcie /tam
    systematycznie przewoznik o nazwie AGAT i BRMUDA odwozi codziennie w nieznane
    setki mlodych ludzi/.
    I tyle o wznislych apelach a jesli nie dociera to przemyslcie to co napisane
    jest nizej.
    Popatrzycie z tych patrotycznych wyzyn na swoich ojcow i dziadkow posiadajacych
    odznaczenia PRL-u.
    A jesli takowych w rodzinie nie posiadacie to Januszkowi jako adwersarzowi
    radze sie przejsc na stadion dziesieciolecia w Warszawie.
    Tam mozna sie nalykac patriotyzmu na podstawie odznaczen wszelkiej masci
    sprzedawanych przez naszych wschodnich sasiadow.
    Wcale nie drogo sprzedaja!

    Wiec co zostalo tylko ORA - bo labora jest w tej przekletej "unii" i to mimo
    galopujacego bezrobocia...



    Temat: Realizacja inwestycji Euro 2012 na Pradze
    Realizacja inwestycji Euro 2012 na Pradze
    1. Trasa Tysiąclecia - skreślono
    2. obwodnica Wiatraczna - Rondo Zaba - skreślono
    3. Trasa Świętokrzyska ( odcinek Most Świętoktrzyski-Targowa
    skreślono
    4. Budowa Dworca PKP Warszawa - Wschodnia - skreślono
    5. Zaniast budowy Dworca PKP W-wa Piowśle jedynie drobny lifting.
    6. Budowa Nowego Dworca PKS przy Wchodnim - skreślono
    7. Budowa na błoniach stadionu Narodowego ( całego zaplecza) -
    skreślono
    8. budowa II metra - po czasie
    9. budowa kładki dla pieszych przez Wisłę - skreślono

    Nasuwa się pytanie co jeszcze w związku z Euro 2012 pozostało do
    skreślenia ?

    PS.
    Na Pradze pozostanie nadal brud, smród rudery i gruzowiska ( ponoć
    zabytki architektoniczne) i zatłoczona Targowa.



    Temat: Korona w sobotę gra w Kielcach z Górnikiem Zabrze
    Kieleckie piłkarki
    A dziewczęta z Żaka-Kielce wygrały z drugą w tabli PKS Pragą Warszawa na
    wyjeździe 5:0 i prowadzą w grupie mazowieckiej II ligi piłki nożnej kobiet.
    Następny mecz grają na stadionie międzyszkolnym przy ulicy prostej we wtorek 18
    kwietnia o 12.00.




    Temat: Dojazd do Rygi
    Kiedyś jeździła regularna linia Biacomex. Szukaj info na Dworcu Gł. PKS W
    Warszawie, na pewno autobus jedzie przez Dworzec Stadion Warszawa, tam też
    kupisz bilet. Połączenia były codziennie, start ok. 14, przyjazd ok. 5.30.
    pozdrawiam:
    W.K.



    Temat: busy z Warszawy do Suwałk
    Są też autobusy PKS do Suwałk z dworca Warszawa - Stadion.



    Temat: busy z warszawy do giżycka
    jest PKS z dworca Warszawa Stadion

    o 8.00 11.45 13.00 15.10 17.15

    cena 35 zł



    Temat: Niegospodarni drogowcy i fatalne dworce
    Dworce w Warszawie wymagają
    zrównania z ziemią. Żaden nie jest cywilizowany. Na PKS Stadion
    goębie srają ludziom do talerzy. I ten handel. Brud, smród.
    KOMPROMITACJA STOLICY!!!



    Temat: Samowola budowlana w królestwie kiczu
    Samowola budowlana w królestwie kiczu
    "Najpiękniejszy" fragment i wizytówka Warszawy, to Dworzec PKS Stadion



    Temat: Wydłuża się lista ofiar Simona Mola
    Nie byłem w Kennii ale obrazek znajomy, wipisz wymaluj Warszawa Dworzec PKS
    Stadion



    Temat: Stadion Legii w budowie, a co z Polonią?
    Stadion Legii w budowie, a co z Polonią?
    Polonia była, jest i będzie...a zielone psy szczekające gdzieś na rogatkach
    miasta w niedzielne popołudnie gdy wracają PKS-em z Grudziądza tego nie zmienią.

    Rodowity Klub Stolicy POLONIA WARSZAWA




    Temat: Dworce do remontu
    Rozumiem, że remont dworca Stadion PKP połączą z remontem dworca PKS, chyba
    najbrzydszego miejsca-"wizytówki" Warszawy



    Temat: Uprzątną bazar PKS Stadion
    przenieść dworzec pks na wschodni natychmiast!!!
    Jak długo jeszcze będą trwały próby poprawiania totalnego syfa panującego na
    obecnym dworcu PKS Stadion, a nie będzie nic się działo z przeniesieniem
    dworca autobusowego w inne miejsce. Każda złotówka wydana na poprawianie
    obecnego syfa i dzień na to poświęcony są ewidentną głupotą władz Warszawy.

    Skoro i tak dworzec autobusowy ma być przeniesiony w okolice Dworca
    Wschodniego, to trzeba to zrobić natychmiast, a nie coś kombinować.

    Tymczasowy dworzec autobusowy przy Dworcu Wschodnim PKP można urządzić w ciągu
    kilku tygodni:

    1/ kasy i poczekalnię można zlokalizować w pomieszczeniach zajmowanych obecnie
    przez smętny szmatex zlokalizowany we wschodnim skrzydle budynku
    dalekobieżnego, tuż przy wschodnim tunelu pod torami (myślę, że i na
    pomieszczenia socjalne dla kierowców też znalazłoby się miejsce w budynku
    dalekobieżnym);

    2/ stanowiska odjazdowe w kierunku pn-wsch można zlokalizować od strony
    Kijowskiej (w pobliżu wspomnianej poczekalni i kas);

    3/ na stanowiska odjazdowe w kierunku wschodnim i pd-wsch spokojnie znajdzie
    się miejsce od strony Lubelskiej, a komunikację zapewniłby mało obecnie
    używany tunel wschodni;

    4/ tymczasowe place postojowe spokojnie zmieszczą się:
    a)od strony Lubelskiej - na wschód od budynku podmiejskiego,
    b)od strony Kijowskiej - na zachód od budynku dalekobieżnego (w okolicach
    prowizorycznego parkingu strzeżonego).

    Idą wakacje, czy dalej my mieszkańcy Warszawy mamy się kompromitować? Bazar i
    cały istniejący syf na i wokół Dw.Stadion jest nienaprawialny!

    Czy we władzach Warszawy oraz PKS Warszawa (operator Dw.Stadion) są jakieś
    osoby mające jaja, które podejmą wreszcie jakąś rozsądną decyzje, a nie będą
    odkładały jej podjęcie byle do grudnia (a wtedy co, nastąpi cud???)???

    Czy poszczególnym przewoźnikom płacącym za korzystanie z syfa pt.Dw.PKS
    Stadion są obojętne warunki w jakich obsługiwani są ich klienci oraz
    odpoczywają ich kierowcy??? Może warto wzorem busiarzy lubelsko-zamojskich
    spróbować się dogadać z zarządcą terenu wokół Dw.Wschodniego i władzami
    Warszawy, z pominięciem PKS Warszawa?



    Temat: Rzepa widzi stadion narodowy w miejscu Jarmarku
    e-mka napisała:

    > Przeciwko lokalizacji na terenach Legii przemawiają ważne
    > argumenty historyczne, architektoniczne (zaburzenie Osi Stanisławowskiej,
    > unikatowego założenia urbanistyczno - ogrodowego; kto ma wątpliwości o czym
    > piszę, niech stanie sobie na tarasie Qchni Artystycznej i popatrzy hen przed
    > siebie; ja bym wolała, żeby tego widoku nie zaburzały mi reflektory sportowe).

    Ale stadion tam już jest jeśli ktoś zauważył. Nowy miałby się mieścić na jego
    miejscu przesunięty w strone basenów. Według założeń nie wyższy niż torwar co
    akurat zapewne dorównywałoby obecnej trybunie krytej. Jak dla mnie to w takim
    przypadku ten teren by zyskał w oprównaniu z tym co jest teraz.

    > Za lokalizacją prawobrzeżną przemawiają dogodności komunikacyjne (autobusy,
    > tramwaje, dworzec PKS), tradycje sportowo-rekreacyjne okolicy (Park
    > Skaryszewski, wodniactwo wiślane) i pierwotne przeznaczenie Jarmarku.
    > Poza tym teren prawobrzeżny jest większy, ergo stwarza bardziej kompleksowe
    > możliwości (Min. Sportu widzi tam m.in. pływalnię olimpijską).

    Dogodności komunikacyjne to akurat obydwie lokalizacje mają. Ale te wszystkie
    dogodności szlag trafia gdy nie zrobi się parkingu;). Stadion dla mnie może i
    być na miejscu X-lecia, ale droga do tego jest jeszcze dłuższa niż do
    Łazienkowskiej ponieważ wyrzucenie bazaru to nie jest kwestia jednego miesiąca
    ale lat (w przypadku Warszawy). Już kiedyś pisałem, że na miejscu tych terenów
    powinien znaleźć się cały kompleks sportowo-rekreacyjny (m.in. pływalnie, korty
    tenisowe) nie tylko dla zawodowców ale i dla amatorów.

    > Stadion narodowy
    > to sprawa wyrastająca ponad emocje i argumenty wyłącznie sportowe.
    > Wreszcie - na dwa stadiony na poziomie światowym to od razu Warszawy
    zwyczajnie nie stać. Tak jak nie stać na drugą linię metra i parę innych rzeczy.
    Mogłoby skończyć się fuszerką, prowizorką, katastrofą wizerunkową. Transmitowaną
    do milionów widzów na całym świecie.

    Stadion narodowy....ładna nazwa...ale cóż oznacza tego nikt nie wie chyba. Takie
    hasło dla mas. A ja i tak w żaden stadion w Warszawie nie wierzę.



    Temat: Nie będzie hali przy Stadionie Narodowym?
    Nie będzie hali przy Stadionie Narodowym?
    Przy okazji artykułu moja wizja EURO 2012 w Warszawie:
    1) Stadion Narodowy w miejscu X-lecia, w sąsidztwie "cudnego"
    bazarku, którego nie powstydziłyby się Indie czy
    Pakistan, "nowoczesnych" dworców PKS i PKP, które nawet z innymi
    dworcami w Polsce wyglądają bladziutko. Stadion to taka oaza na
    pustyni brudu i smrodu, rodzynek na zakalcu. W optymistycznym
    wariancie zostanie wyrzucony bazar i dworzec PKS a teraz zostanie
    wyrównany - może zdążą posiać trawkę :) Stacja PKP nie zmieni
    swojego wizerunku to jestem pewien na 100%
    2)Drogi dojazdowe do największego w Polsce miasta i zarazem stolicy
    nie ulegną poprawie. Na mistrzostwa Warszawa dalej będzie jedyną
    stolicą w Unii bez autostrady i obwodnicy - Kiedy powstanie
    autostradowa obwodnica miasta? Skoro trasy mające spełniać rolę
    obwodnic śródmiejskich korkują się w normalny dzień to jak będzie
    wyglądał przejazd za ponad 3 lata? - ruch raczej się zwiększy a nie
    zmniejszy.
    3)PKP nie zaskoczy Nas raczej niczym. To że zaskoczy przyjezdnych z
    Europy to nie ma najmniejszych wątpliwości tylko szkoda że od tej
    negatywnej strony. Moim zdaniem nie wyrobią się nawet z Gdańskim a o
    remoncie Centralnego, Wschodniego czy Zachodniego możemy zapomnieć.
    Zapowiedzi PKP o umyciu dworców nie brałbym na poważnie :) Stacja
    Stadion tak jak pisałem powyżej nie zmieni się wogule.
    Jedynym sukcesem przewozu szynowego będzie odmłodzenie taboru
    tramwajowego i uruchomienie linii z Okęcia.
    4)Okęcie po otwarciu nowego terminala wygląda nieźle, ale raczej nie
    udźwignie roli jedynego wygodnego dojazdu do stolicy. Przydałaby się
    alternatywa, której do 2012 roku na pewno nie będzie.

    Jak będzie naprawdę przekonamy się za 3 lata. Martwić może tylko
    fakt że skoro organizacja tak wielkiej imprezy na skalę europejską
    jest niewystarczającym impulsem do poprawienia inflastruktury,
    której tak brakuje to co nim może być?




    Temat: Kibice będą jeździć MPK za darmo?
    Kibice będą jeździć MPK za darmo?
    Po pierwsze jak w jednym zdaniu można napisać że zyski z Euro są, a i w tym
    przypadku będą astronomiczne i poprzeć to kwota przychodu 1 mld euro, wiedząc
    że sam koszt budowy stadionu w Warszawie pochłonie połowę tej kwoty - od 2 do
    2,2 mld zł.
    Jak więc można tutaj wogóle mówić o zyskach ??
    Po drugie również zyski z promocji miast można miedzy bajki włożyć - jak już
    ktoś wcześniej zauważył czy ktokolwiek pamięta w jakich miastach ostatnio
    odbywały się ostatnie Mistrzostwa Europy ?
    Trzecim dobitnym przykładem na deficytowość tej imprezy niech będzie o wiele
    bogatsza Portugalia, która po organizacji Euro w 2004 roku do dziś nie może
    się podnieść finansowo z kosztów i kredytów związanych z organizacją.
    A co do komunikacji w okresie ME na przykładzie Poznania i konferencji
    klimatycznej ONZ organizowanej w tym mieście w grudniu 2008 - czy ktokolwiek
    zauważył jakiekolwiek problemy komunikacyjne ? Dodam że konferencja trwała 2
    tygodnie, a na mecz mistrzostw kibice przyjeżdża z reguły na okres nie dłuższy
    niż 2-4 dni.
    Tak więc wszelkie zapewnienia dotyczące astronomicznych zysków z tej imprezy
    radziłbym odsunąć daleko na bok.
    Zauważam dużo więcej podobieństw Mistrzostw Europy do organizacji konferencji
    klimatycznej ONZ - miały być gigantyczne korki dlatego też sprowadzano
    dodatkowe środki komunikacji z Niemiec, hotele i restauracje miały pękać w
    szwach, odnowiona miała być droga wyjazdowa na lotnisko, dworzec PKS o oraz
    dworzec główny PKP.
    Skończyło sie pustkach w restauracjach i większości hoteli i tłumaczeniach
    władz że w pewnym sensie można sie było tego spodziewać , gdyż nikt nie
    przyjechał tutaj zwiedzać miast ani wydawać pieniędzy a impreza miała
    charakter ściśle służbowy.
    A drogi i dworce jak czekały na odnowienie tak czekają tylko że teraz z
    innej okazji.



    Temat: Kiedy powstanie Stadion Narodowy w Warszawie
    To jedyna sensowna wypowiedz na ten temat. Stadion
    Narodowy powinien byc w stolicy kraju a stolica Polski
    jest w Warszawie i to jest fakt. Lazienkowska nie jest
    dobrym pomyslem poniewaz Lazienkowska to stadion Legii i
    zawsze bedzie tak postrzegany przez kibicow innych
    druzyn. Nie ma tam miejsc na parkingi, nie ma dobrych
    polaczen komunikacyjnych i za blisko do Lazienek
    Krolewskich.
    Jak moj przedmowca uwazam ze Stadion Dziesieciolecia wraz
    z przylegajacymi Bloniami to najlepsza lokalizacja.
    Polozony przy linii kolejowej, z dworcem PKS, blisko
    centrum miasta i nadwislanskich terenow rekraacyjnych
    (byc moze niedlugo blisko 2 linni metra). Niestety
    Stadion XX-lecia to "trudny temat". Zauwazcie ze dziwnym
    trafem wszyscy udaja ze nie ma problemu (od Prezydenta
    Kwasniewskiego po prezydenta Kaczynskiego). Argumenty o
    miejscu pracy dla tysiecy ludzi (z Ukrainy, Rosji i
    Wietnamu) sa smieszne. Poza tym bazar mozna przeniesc w
    sensowniejsze miejsce. Problem chyba lezy w kasie, ktora
    wszystkim "przeslania oczy". Stadionu wszyscy boja sie
    jak Radia Maryja. A cierpi na tym tylko polski sport i
    polscy kibice sportowi.
    I jeszcze slowo do kibicow: stadion ma sluzyc wszystkim
    dyscyplinom sportowym a nie tylko Pilce Noznej!

    > Jaki sens jest budowac na stadionie Legii Stadion
    Narodowy? I
    > te szumne nazwy - jak nie Dzesieciolecia to Narodowy.
    Warszawie
    > sa potrzebne w tej chwili dwa stadiony. Jeden Legii typowo
    > pilkarski na 40-50 tysiecy ludzi i drugi stadion
    uniwersalny do
    > rozgrywania rozmaitych imprez sportowych jak pilka
    nozna, lekka
    > atletyka na 70-80 tysiecy. Najlepszym miejscem na duzy
    stadion
    > jest Stadion Dzesieciolecia, bo wczesniej czy pozniej
    trzeba go
    > rozebrac, a stolica musi miec obiekt sportowy godny 21
    wieku.
    > Co do nazwy to dzis nikt tak stadionow nie nazywa;
    przykladowo w
    > Amsterdamie zbudowano Arene, a w Paryzu St.Denis
    > Palac sowieckiej kultury tez trzeba niedlugo rozebrac,
    ale to
    > oddzielny temat.




    Temat: PO nie chce stadionu w centrum Warszawy; Jakubi...
    oszukani!
    Jako wyborca PO czuję się oszukany! Wiem, że nikt nie jest w stanie
    zweryfikować, czy naprawdę oddałem głos na PO czy też nie. Może powinni zrobić
    sondaż po upublicznieniu tych informacji? Zobaczymy ile osób myśli podobnie jak
    ja! Generalnie i tak na PiS nie oddał bym głosu, ale to co zrobiło PO i
    Gronkiewicz-Walc to jest jawne oszustwo. Przez myśl mi nawet nie przechodziło,
    że ktoś może jeszcze rozdrapywać sprawę lokalizacji stadionu. Jedno jest pewne.
    Nie zdążą ze stadionem jeżeli zbudują go w innym miejscu. Stadion to nie
    wszystko... dochodzą jeszcze potężne inwestycje takie jak drogi dojazdowe!!! Ile
    czasu ciągnie się budowa trasy AK przez Bemowo? Ostatnio po raz kolejny
    odwołano przetarg, a kwoty tego 10km odcinka idą już w miliardy złotych!!!
    Myślicie, że jak trzeba będzie podciągnąć trasę pod nową lokalizację to będzie
    taniej? A co z protestami ludzi którzy mieszkają w okolicach nowej lokalizacji
    stadionu? Myślicie, że im będzie bez różnicy??? Generalnie rozumiem tych ludzi z
    poza Warszawy którzy nie chcą stadionu na Pradze... oni w ogóle nie chcą
    mistrzostw w naszym mieście! Utwierdziłem się tym tylko słuchając wczorajszej
    wypowiedzi Pawlaka i wspomnianego w art. posła z PO. HAŃBA! Poza tym
    wytłumaczcie mi jedno... jeżeli stadion powstanie na obrzeżach lub w innym
    mieście (przecież Łomianki to nie Warszawa!) to jak tam dotrą ludzie? Już wam
    mówię jak... samochodami!!! Do stadionu na Pradze są inne drogi dojazdu: PKP,
    stacja PKS, tramwaj, metro! Dodatkowo z powodu centralnej lokalizacji ruch
    będzie się rozkładał promieniście we wszystkich kierunkach... a przypadku budowy
    na obrzeżach praktycznie wszyscy będą jechali w jednym kierunku... do Centrum.
    Mam jeszcze szczątkową wiarę w to, że Tusk okaże się rozsądny i stadion zostanie
    wybudowany na Pradze. W przeciwnym wypadku nigdy w życiu nie oddam głosu na PO,
    a pamięć mam dobrą!!!



    Temat: Witamy w stolicy tego niemal czterdziestomilion...
    Co za niesprawiedliwy artykuł!!
    Nie wiem kto pisał ten artykuł i nie wiem kto pozwala pisać taką nieprawde.
    Wyraźnie autor tego tekstu nie jest na bierząco z rozgrywkami na terenie
    mazowsza i napisał ten artykuł bardzo nieobiektywnie. Po pierwsze co ma
    wspólnego wygląd stadionu Polonii do jakości ich boiska? Boisko boiskiem a
    wygląd stadionu to co innego. Jeżeli płyta nadaje się do gry to nieważne jaka
    jest jej otoczka. Ponadto autor przywołał sytuację tylko w 3 klubach w
    Warszawie a klubów zarejestrownych w Mazowieckim ZPNie jest prawie 200 z czego
    ponad połowa jest z Warszawy. Nie twierdze iż sytuacja z ilością dobrych boisk
    jest cudowna, ale napewno w Warszawie i okolicach można znaleźć dobrze
    przygotowane murawy do przeprowadzenia treningu kadry. Oprócz wspomnianych -
    Legii i Polonii - dobre płyty w Warszawie posiadają m.in. RKS Marymont (tam
    trenowała kadra za trenera Bońka) WRKS Olimpia Warszawa, GKP Targówek, PKS
    Radość, Ożarowianka Ożarów, KS Raszyn i wiele innych. Do tego powstaje coraz
    więcej boisk ze sztuczną nawierzchnią tj. choćby na dawnym Polonezie Warszawa
    na Łabiszyńskiej, na Varsowi czy też nowy kompleks sportowy na Obrońcach
    Tobruku. Naprawde jest gdzie grać i są dobre boiska. Może jeszcze nie ma
    wielkich, nowoczesnych stadionów ale sytuacja idzie ku lepszemu i z każdym
    rokiem zdecydowanie się poprawie. W stolicy oprócz nowych boisk powstają nowe
    hale sportowe, pływalnie i inne obiekty rekreacyjne. Dlatego bardzo prosze żeby
    autor powyższego artykułu bardziej przyłożył się do swojej pracy i nie szukał
    taniej sensacji tylko obiektywnie przedstawiał opisywany przez siebie problem,
    a nie tworzył mity i legendy o stanie boisk w Warszawie.



    Temat: zamojski PKS
    zmiany w rozkladzie PKS Zamosc
    PKS Zamość informuje, że od dnia 01.12.2007r.
    zawiesza wykonywanie kursów autobusowych relacji:

    Krasnobród (odjazd godz. 8.40) – Warszawa Dw. Stadion kurs Nr 775
    Warszawa Dw. Stadion (odjazd godz.15.30) – Krasnobród. kurs Nr 780
    Lublin DA. Gł.(odjazd godz. 9.45) – Zamość DA. p. Krasnystaw kurs Nr
    64
    Średnie (odjazd godz. 4.45) – Zamość DA. Kurs Nr 392
    Zamość Da (odjazd godz. 5.45) – Udrycze - Zamość DA. Kurs Nr 63
    Zamość Da (odjazd godz. 6.45) – Wirkowice kurs Nr 17
    Wirkowice (odjazd godz. 7.45) - Zamość Da kurs Nr 22
    Boża Wola (odjazd godz. 5.30) - Zamość Da kurs Nr 236
    Zamość Da (odjazd godz. 15.30) – Boża Wola kurs Nr 231

    skraca kursy autobusowe relacji:

    Majdan Mały ( odjazd godz. 5.15) -Lublin DA. Gł p. Zamość,
    Krasnystaw kurs Nr 59 na Majdan Mały ( odjazd godz. 5.15) - Zamość
    Da.

    Zamość Da (odjazd godz. 15.10) – Dub p. Kotlice kurs Nr 1155
    na Zamość Da (odjazd godz. 15.10) – Kotlice

    zmienia trasę kursu relacji:

    Zamość Da. (odjazd godz. 14.30) – Krasnobród kurs Nr 239
    na Zamość Da. (odjazd godz. 14.30) – Krasnobród p. Majdan Ruszowski

    wprowadza kursy autobusowe relacji:

    Zamość Da ( odjazd godz.9.30)- Warszawa Dw. Stadion p. Krasnystaw w
    piątki i niedziele
    Warszawa Dw. Stadion ( odjazd godz.15.30) – Zamość Da p. Krasnystaw
    w piątki i niedzielę
    Średnie (odjazd godz. 21.05) – Zamość DA.

    wprowadza kursowanie autobusów w niedzielę relacji:

    Zamość Da. - Obrocz – Zwierzyniec Fabryka
    Zwierzyniec Fabryka – Obrocz – Zamość Da.

    przyśpiesza godzinę odjazdu kursu relacji:

    Zamość Da ( odjazd godz.0.00) – Kraków RDA w piątki i poniedziałki
    na Zamość Da ( odjazd godz.23.10) – Kraków RDA w czwartki i niedzielę



    Temat: Chcemy Euro? Trzeba zburzyć Stadion Śląski!
    Nowy Stadion Śląski-Nowy Lider
    Popieram wszystkim co mam by na naszym terenie odbyły sie ME2012.Ale najpierw
    trzeba zburzyc Stadion Śląski i od nowa zbudowac .Panowie i Panie,Kibice,Lokalni
    Patrioci widzieliście co chcą zbudowac w Gdańsku i Warszawie -cudeńka.Czemu u
    nas ma stac stadion z ubiegłego wieku.To prawda co piszą ludzie, stadion jest
    przestarzały ogląda się źle mecz na nim, reprezentacja nie chcę grac na nim a po
    mistrzostwach już na pewno nie będzie grała.Dach będzie kosztował 100 baniek a
    nowiutki stadion podobny do tych w warszawie i gdańsku max 300,zaprosic Mital
    lub Tyskie czy chcą miec Arena Tyskie czy Mital Arana -tylu jest tu młodych z
    pomysłem architektów (którzy mogliby przymic szczególnie pomysł Warszawki na
    Stadion Śląski nawego wieku-mamy jedyną taką szanse żeby to zrobic i chyba
    jedyną).Jak tego nie zrobią nasze władze a szczególnie wojewoda to będziemy
    pośmiewiskiem tych mistrzostw. Dalszy temat to rynek Katowic,Dworzec
    PKP,Międzynarodowy dworzec autobusowy na sądowej i PKS koło MPIK-a -niech
    wreszczcie odpowiedzialny człowiek w magistracie -Prezydent Uszok ruszy z tym
    tematem bo jakby ktoś przyjechał z UEFA do Katowic(albo gdziekolwiek na śląsku)
    w te miejsca to by za głowę się złapał... zakazał nam na wiele lat organizacji
    czegokolwiek.Pamiętajmy że to są pieniądze przeznaczone na infrastrukturę która
    będzie służyła nam lata .Dla nas tu na Śląsku to jest największa okazja pokazac
    się na Świecie i w Polsce że nie jesteśmy Bercikami z durnego serialu i że
    potrafimy myślec i coś zrobic lepiej niż inne regony nie muszę mówic że to jest
    ważna sprawa dla całego regionu nie tylko dla Chorzowa,Katowic dla wszystkich
    "tu" mieszkających.Proszę pisac jeśli znacie maile do naszych decydentów i
    jeżeli się zgadzacie z tą moją opinią piszmy do wojewody ,do prezydentów
    miast,do posłów żeby coś wreszcie zaczęli robic ci których wybraliśmy.



    Temat: Wasze szczególne przypadki roztargnienia :)
    bardzo dawno temu, chyba jeszcze w przedszkolu stałam z koleżanką w łazience i
    obie myłyśmy ręce nad jedną umywalką, a mydło było tylko jedno. Kiedy
    zauważyłam, że koleżanka kończy już namydlać ręce, powiedziałam "mamo, podaj mi
    mleko", zamiast "ania, podaj mi mydło"

    z warszawy przeprowadziłam się do niewielkiej miejscowości pod warszawą, więc
    dojeżdżać do szkoły musiałam pociągami km. Pierwszy mój przejazd do warszawy do
    szkoły przebiegł spokojnie, bez problemów. Gdy wracając ze szkoły dotarłam na
    dworzec na powiślu, zobaczyłam pociąg, z tyłu było napisane "warszawa
    wschodnia", więc pomyślałam, że może jedzie z warszawy wschodniej do mnie do
    domku, więc dogoniłam ten pociąg i szczęśliwa wsiadłam, jakoś bardzo mało ludzi
    było (dziwne, bo godziny szczytu, ale ja pierwszy raz o tej porze jadę, więc się
    pewnie nie znam), dojeżdżamy do stadionu, ludzie wysiadają, jedziemy na
    wschodnią, wszyscy, których widzę, wysiadają (ale na pewno w tym pociągu jest
    jeszcze dużo ludzi, jestem o tym święcie przekonana, tylko, że siedzą poza
    zasięgiem mojego wzroku), wysiada chłopak, który siedział naprzeciwko mnie i
    dziwnie na mnie patrzy, a ja zadowolona z siebie siedzę nadal; jedziemy dalej,
    "hmm jakoś dziwnie on jedzie, ale mogę się nie znać, bo z warszawy jadę po raz
    pierwszy", w końcu pociąg dojeżdża na jakieś wertepy (tak, już wiem, że jechał
    DO warszawy wschodniej, a potem do składu); wysiadłam jak tylko otworzył drzwi i
    się zatrzymał (w szczerym polu) i modliłam się, żeby mnie nikt nie zauważył jak
    wysiadam. poprzedzierałam się trochę przez krzaki, dojechałam na rondo
    wiatraczna i wsiadłam w pks. w domu byłam jakieś 3 godziny później niż
    planowałam, po drodze minęłam tego chłopaka z pociągu, który tak dziwnie
    patrzył, znów jakoś dziwnie spojrzał;)

    w tej małej miejscowości pomieszkałam sobie trochę, ale stwierdziłam, że na czas
    matur przeniosę się do warszawy do babci. Wiadomo - musiałam wziąć trochę ubrań
    (książki i kosmetyki zawiozłam już wcześniej). wrzuciłam do torby jak leci
    wszystko, co mogłoby się przydać i poszłam na dworzec. Wsiadłam do pociągu,
    jadę, podchodzi pan konduktor (no, w każdym razie ten, który sprawdza bilety;D),
    a ja sobie uświadomiłam, że portfel z biletem mam gdzieś między tymi ubraniami w
    torbie, więc zaczynam szukać. W tym skupieniu, gdy myślałam tylko o tym, żeby
    znaleźć portfel, zupełnie nie zauważyłam tego, że na siedzeniu obok leży już
    prawie cała moja bielizna, którą miałam w torbie, z czerwonymi majtkami (na
    maturę, na szczęście) na czele;)



    Temat: Radom budzi sie do życia! Organizacje, ankiety ...
    Radom budzi sie do życia! Organizacje, ankiety ...
    Nowe organizacje, jezeli pojawia sie inne prosze podac link!

    •Projekt Teatralny - zapraszamy do współpracy! (3) Gość: Projekt Teatralny
    09.05.06, 09:55

    •Radomski Klub Dyskusyjny - Pierwsze spotkanie (25) jdk 08.05.06, 21:06

    •Powstał Klub Przyrodników Regionu Radomskiego.
    miasta.gazeta.pl/radom/1,48201,3321091.html
    oraz ankieta Gazety Wyborczej
    miasta.gazeta.pl/radom/0,69168,3330985.html
    Prosze ja porownac z moimi Postulatami, ktore opublikowalem na Forum w grudniu
    2005, forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=68&w=33281043&a=33281043

    Moze wreszcie Rada Miejska i Prezydenci beda mieli Programy Wyborcze!

    ROZWÓJ MIASTA: Dla rozwoju Radomia najważniejsze jest:
    utworzenie pasażerskiego portu lotniczego
    powołanie uniwersytetu
    poprawa komunikacji drogowej i kolejowej z Warszawą
    wyłączenie Warszawy z województwa mazowieckiego
    pozyskanie inwestorów zapewniających nowe miejsca pracy

    URODA MIASTA: Bym był dumny z wyglądu miasta należy:
    dokończyć remont deptaka i innych ulic w centrum
    dokonać rewitalizacji Miasta Kazimierzowskiego
    odnowić stare kamieniczki w centrum
    wybudować nowe centrum miasta
    zadbać o otoczenie dworców PKP i PKS
    null

    ŻYCIE CODZIENNE: W Radomiu na co dzień najbardziej przeszkadza mi:
    brak bezpieczeństwa
    trudny dostęp do lekarzy specjalistów
    słabo rozwinięta komunikacja miejska
    bałagan na ulicach
    brak miejsc parkingowych w śródmieściu

    KULTURA, ROZRYWKA, SPORT: W wolnym czasie w Radomiu najbardziej mi brakuje:
    obiektów sportowych: hali, stadionu, basenów
    imprez kulturalnych
    filharmonii i sali koncertowej
    kawiarni i restauracji
    miejsc wypoczynku i rekreacji dla rodzin




    Temat: "PERŁY" KACZOLOGII STOSOWANEJ
    BOROWSKI uważa że dworce wstyd, i nie rozumie.
    Jak donosi dzisiejsze "ŻW", Pan Naczelny Architekt Warszawy - Misza Borowski -
    strasznie się wstydzi bezhołowia na dworcach Stadion i Wschodnim. Cytuję krótki
    wywiad z nim:

    "Jeden wielki wstyd
    Z Michałem Borowskim, architektem miasta, rozmawia Sławomir Ślubowski

    ŚLUBOWSKI PYTA: Kolej i PKS uskarżają się na brak pieniędzy. Może miasto byłoby
    w stanie jakoś pomóc w modernizacji tych obiektów? Przecież one świadczą o
    naszej stolicy.

    BOROWSKI ODPOWIADA: Racja. Stadion czy Wschodni wyglądają po prostu
    skandalicznie, jest to obraz żenujący. Ale problem polega na tym, że miasto nie
    może dać kolejarzom jakichś pieniędzy ekstra. No bo dlaczego warszawski
    podatnik ma płacić za remonty budynków należących do PKP?

    ŚLUBOWSKI PYTA: Jakie jest więc rozwiązanie? Może kolej powinna wynająć
    dworcowe hale? Wpuścić tam handel?

    BOROWSKI ODPOWIADA: Dokładnie tak. Problemy wynikają tu z braku umiejętności
    zarządzania tymi obiektami. W większości europejskich miast dworce na ogół są
    źródłami sporych dochodów. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego u nas dzieje się
    inaczej. Dlaczego PKP nie jest w stanie zarobić na Centralnym czy Wschodnim."

    Koniec cytatu.

    KOMENTARZ:

    A więc jest pełna jasność (jak powiada pan Lech Kaczyński). Na obu dworcach
    panuje syf i malaria, i pan Borowski jest tym zaszokowany. Poza tym, pan
    Borowski nie rozumie, jak to w ogóle możliwe, że tak jest. Poza tym, pan
    Borowski absolutnie nie wie, co miasto mogłoby zrobić, aby tej sytuacji
    zaradzić.

    A co jest w tym kontekście NAJBARDZIEJ SZOKUJĄCE?

    To, że taki nieudolny, rozleniwiony nierób i nieudacznik jak pan BOROWSKI,
    ciągle jeszcze zajmuje stanowisko Naczelnego Architekta Warszawy, pobierając z
    kieszeni warszawskich podatników sowite wynagrodzenie, nie wiadomo za co.

    Tak samo "skutecznym" architektem Warszawy jak pan Borowski, to JA, internauta
    STOLICZNYJ, tez potrafiłbym być. Też potrafię na wszelkie pytania
    odpowiadać "dlaczego?", "nie rozumiem", "nie mogę", itp.

    W związku z tym, CHCĘ BYĆ NACZELNYM ARCHITEKTEM WARSZAWY !!!

    DRODZY FORUMOWICZE, POPRZYJCIE MOJĄ KANDYDATURĘ NA TO STANOWISKO !!!

    Obiecuję, że podobnie jak pan Borowski, nie będę robić na tym stanowisku nic
    pożytecznego dla Warszawy, a namolnym dziennikarzom powiem otwarcie, że nie
    mogę i nie chcę niczego robić. Oprócz zgarniania kasy, naturalnie.



    Temat: Wywożą Jarmark Europa
    I nikt Ci chłopie nie odbiera prawa do radości z zakupów. Tylko zastanów się, czy miejsce zakupów było odpowiednie? To nie Twoja wina, że na X-leciu był bazar. Widziałem jak był on (stadion) budowany a przez kolejne 6 lat, począwszy od 1955 r., zaliczyłem wszystkie imprezy (łącznie z dożynkami), wchodząc bez biletów. Znałem wszystkie możliwe wejścia na ten stadion i sposoby jak z nich korzystać. I to są moje wspomnienia, wrażenia i przeżycia z tych imprez a nie zakupy. Tym się różnimy. Komuś z władz z najwyższego szczebla, stadion nigdy nie był we władaniu miasta a należał do państwa, porąbało się i wyraził zgodę na urządzenie tam targowiska. Wcześniej handel odbywał się na "Skrze". Dobrzy prawnicy nie mieliby trudności z napisaniem pozwu przeciwko osobom, które, w tzw. majestacie prawa, dopuścili do takiej dewastacji i degradacji obiektu sportowego. Ty cieszysz się z gier i sprzętu, który kupiłeś na stadionie, a ja patrzę z przerażeniem na zdewastowaną moją Saską Kępę, kiedyś miasto ogród, a do dziś jeszcze służącą za parking tysięcy, tak, tak tysięcy, samochodów, zdewastowane trawniki i drzewa, smród spalin, zjełczałego oleju, przestępstw, prostytucji i popełnionych morderstw. Tak, tak, to jest tylko kawałek prawdy o targowisku. Te granice przesuwania terenu handlu, a to do ul. Sokolej, a to do ul. Zamojskiego, a to do dworca PKS, a to do wiaduktu, każą się zastanowić, o co tu chodzi? Nie wiesz przypadkiem, kto na tym zarabia? No i dalej cieszysz się z zakupów, Twoje prawo. Dobrze jednak byłoby, aby Ci wszyscy, którzy żałują likwidacji jarmarku, poznali chociaż trochę prawdy o nim. A likwidacja na raty, po kawałku, tylko niepotrzebnie przedłuża te wszystkie patologie i nieprawidłowości. Każdy handel, byle w warunkach cywilizowanych i w miejscu do tego odpowiednim, tak! Handel na stadionach lub w ich okolicach nie! Kiedyś na błoniach stadionu, od wczesnej wiosny, setki młodych chłopaków, prawie z całej Warszawy, rozgrywało mecze, w ramach różnych rozgrywek. Przy jarmarku nie było już dla nich miejsca. No i ciesz się dalej z zakupów. A tak przy okazji, wątpię czy będziesz się cieszył, gdy któryś z tych chłopaków, którym nie dane było kopać piłkę i wyżyć się w sporcie, dokopie Ci gdzieś w parku lub na ulicy. Cieszysz się nadal, że tak tanio mogłeś robić zakupy i Sony na tym nie straciło? Wiedz tylko, że my wszyscy dopłaciliśmy, m.in. i do Twoich zakupów, i to z nawiązką. Trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, żeby niewiele napisać. Życzę zdrowia, trochę więcej rozsądku. Ajanieplay



    Temat: Gdzie jest stadion, panie Kaczyński?
    mike_ napisał:
    > Mecze są primo bardzo rzadko (szczególnie jeśli uwzględni się ich małą ilość w
    > europejskich pucharach). Po drugie czesto w niedzielę (vide ostatni mecz z
    > Wisłą) bądź w soboty.
    Tak, tylko na obiekcie przy Łazienkowskiej poza meczami miały być także - a
    właściwie przede wszystkim - inne wielkie imprezy: koncerty, zjazdy, kongresy,
    targi... Musiałyby być i to często, bo inaczej inwestor nie wyszedłby na swoje.

    > Tutaj się mówi o złym dojeździe a jednocześnie mówi się o X-lecia, gdzie jest
    > jescze gorzej (pomimo że są tramwaje - ale sporo ludzi wybiera sie
    > samochodami i
    > nijak się tego nie zmieni - i to przez nich są korki a nie przez autobusy).
    > Gdziekolwiek byś stadionu nie postawił - w dniu meczu zawsze ktoś będzie tam
    na
    > korek narzekał.
    Poza tramwajami i autobusami jest tam jeszcze dworzec PKS i kolej średnicowa -
    a ta ostatnia za parę lat może się stać naprawdę wygodnym środkiem komunikacji
    miejskiej. W każdym razie dostarczy bezproblemowo na miejsce wszystkich
    przyjezdnych, dojeżdżających do Warszawy PKP albo na Dworzec Zachodni PKS.
    Dookoła jest też mnóstwo miejsca na parkingi - tylko trzeba bazar wysiudać...
    Co do korków - to rzeczywiście może być problem. Są niby obok dwa mosty,
    Wybrzeże Szczecińskie, Zieleniecka - ale wszędzie ciasno...
    Tyle że okoliczni mieszkańcy dodatkowo na tym mniej ucierpią, bo zabudowania są
    daleko od Stadionu X-lecia.
    W sumie - uważam, że jest to lepsza lokalizacja od Łazienkowskiej.

    A poza tym - zdaje się, że nasza dyskusja jest już w tym momencie akademicka.
    Wygląda na to, że po unieważnieniu ostatniego przetargu miasto skłania się do
    zmodernizowania stadionu Legii przy Łazienkowskiej - który będzie mnieszy i
    mniej uciążliwy od nowego obiektu, który chciano obok postawić, a docelowo
    powstanie wielki obiekt na X-lecia.



    Temat: Rośnie stadion i emocje: Poznań
    Prawda o Poznaniu
    Sza nowny PAnie Redaktorze, tak tendencyjnego artykułu dawno nie
    widziałem:

    Po pierwsze - stadion jest na etapie budowy i ma klasę Elite (czyli
    taką samą jak wymieniony przez Pana Wrocław czy Gdańsk - które są w
    powijakach), od strony praktycznej różnice zobaczy Pan na meczach
    Lecha (chyba tylko jeszcze na wiśle jest taka atmosfera).

    Po drugie - komunikacyjnenie jest to jedyny stadion, który posiada
    połączenia z 3 różnych kierunków z podstawowymi sposobami
    komunikacji (Autostrada, Dworzec PKP-PKS oraz Lotnisko). Dodatkowo
    wszystkie ciągi komunikacyjne są albo modernizowane, albo budowane
    od nowa. (z wzystkich kierunków dojast max. 30 minut i to w korkach.

    Po trzecie - lotnisko w poznaniu jest w przebudowie, projekt
    modernizacji i połączenia dworca PKP - PKS jest na etapie realizacji
    (z tego co wiem Warszawa nie zmodernizuje Dworca Centralnego).

    Po czwarte - jako jedyne miasto w Polsce mamy doświadczenie w
    organizacji tego typu imprez np. Konferencja ONZ (COOP14), czy
    piłkarskie Mistrzstwa Europy U18.

    Po piątek - jedyna profesionalna baza treningowa z której korzysta
    reprezentacja Polski mieści się we Wronkach (ponadto są jeszcze
    bazy w Grodzisku, Szamotułach oraz Opalenicy, blisko również do
    zaprzyjaźnionego z nami Lubina).

    Po szóste - strefa kibica z najlepszą infrastrukturą w Polsce
    (tereny MTP). Położona w centrum, pełen dostę mediów.

    Po siódme - oferta kulturalna i turystyczna - poza starym miastem
    oraz placem Wolności - zapraszam do obejrzenia Ostrowa Tumskiego
    (miejsce Chrztu Polski), Malta - tereny rekreacyjne oraz tor
    regatowy, z drugiej strony nowoczesny ogród Zeologiczny, Fort
    Winiary (Popularna cytadela). Poznańska Fara z zabytkowymi organami
    Fryderyka Ladegasta - codziennie w południe koncerty organowe.
    To również ulica Św. Marcin czy wzgórze Św. Wojciecha.
    Centra Handlowe to poza Starym Browarem (stragany o których Pan
    pisze są na ulicy Półwiejskiej, która ma chatrakter deptaku,i
    sąsiaduje tylko z jednym z wejść do Browaru - dodatkowo są one w
    sporej odległości) rónież Galeria Malta czy Kupiec Poznański.

    Zalet jest więcej ale zanim napisze Pan kolejny artykuł proszę
    uczciwie rozważyć wszystkie argumenty.



    Temat: Radom w Monopoly - mamy szansę
    Niech się Wawel schowa przed radomskim urzędem

    Nieoczekiwane wyniki głosowania w konkursie Monopoly

    Jaki jest najpopularniejszy obiekt historyczny w Polsce? Wawel, Biskupin a może
    klasztor na Jasnej Górze? Według internautów... siedziba byłego Urzędu
    Wojewódzkiego w Radomiu.

    Jak już pisaliśmy konkurs na charakterystyczne budynki, ulice czy pomniki
    ogłosił producent gry Monopoly, która obchodzi w tym roku 70-lecie. Z tej
    okazji zostanie przygotowana specjalna, polska edycja. Na planszy mają znaleźć
    się obiekty wskazane przez internautów.
    UW i fara na czele

    Głosować na nie można do 30 stycznia. Na razie z rankingu wynika, że Radom jest
    miastem, do którego powinny przyjeżdżać wycieczki z całej Polski. W
    kategorii „obiekty historyczne” niepodzielnie panuje siedziba byłego Urzędu
    Wojewódzkiego przy ul. Żeromskiego. Na drugim miejscu znajduje się kościół
    farny, oczywiście też w Radomiu. Na najniższym stopniu podium plasuje się pałac
    Poznańskiego w Łodzi. Te obiekty wyprzedzają wiele słynnych w całym kraju
    miejsc, wśród nich zamek na Wawelu, kolebkę „Solidarności” Stocznię Gdańską czy
    kopalnię soli w Wieliczce. Internauci zgłosili ponad 300 obiektów.

    Radomskie propozycje triumfują również w innych kategoriach. W „obiektach
    komunikacyjnych” pierwsze miejsce zajmuje dworzec kolejowy w naszym mieście. Za
    nim znajdują się lotniska: Lublinek w Łodzi i Okęcie w Warszawie. Mniej
    zwolenników ma stołeczny Dworzec Centralny oraz słynne „UFO” czyli dworzec PKS-
    u w Kielcach.

    Skansen też wysoko

    Wśród „obiektów sportowych” nieźle radzi sobie tor kartingowy Automobilklubu
    Radomskiego, który na razie jest tuż za podium, na czwartym miejscu. Prowadzi
    stadion-bazar Łódzkiego Klubu Sportowego.

    Dużą popularnością cieszy się kategoria „miejsca charakterystyczne dla Twojego
    miasta”. Internauci zgłosili 308 propozycji. O zwycięstwo walczy radomski
    deptak, który zajmuje obecnie trzecie miejsce. Przed nim znalazł się
    plac „Marcelek” w Łapach i miasteczko studenckie Akademii Górniczo-Hutniczej.
    Tuż za naszym deptakiem jest ulica Piotrkowska w Łodzi i... Muzeum Wsi
    Radomskiej.

    Te wyniki mogą się jednak zmienić. Daltego zachęcamy internautów do mobilizacji
    i odwiedzenia strony: www.monopoly.pl.




    Temat: wyniki referendum
    No dobra sprawę stadionu my już pozytywnie (pozytywnie o innego
    rozstrzygnięcia się nie spodziewałem, głosowali głównie kupcy
    niechcący dużej konkurencji) ale może teraz czas zając się 3
    bazarami w centrum tj. minibarazek na Wojskowej, bazar przy hali
    targowej i bazar za więzienie koło pks-ów ??? Trzeba coś z tymi
    brzytkimi kaczątkami zrobić ??? Może jak juz porzadkujemy centrum to
    iść dwa kroki do przodu i pomyśleć nad oczyszczeniem centrum z
    tego "przejawu wczesnego kapitalizmu”, który szpeci centrum i co
    gorsza wraca uwagę wielu przyjezdnych, którzy porównują to do
    jarmarku Europa czy do KDT. Może czas najwyższy zmierzyć się z tym
    problemem ??? Pl. gen. Wł. Sikorskiego też czeka chyba te parterowe
    budy nie będą stały w nieskończoność ??? No chyba, że chcemy za np.
    10 lat (bo średnio tyle jesteśmy w tyle w rozwoju za Warszawą)
    przezywać to, co się działo w sierpniu ub. roku na placu Defilad ???
    Może warto o tym pomyśleć i uniknąć tego typu nieprzyjemności i przy
    okazji zadbać o estetykę miasta, bo centrum to nie miejsce na
    obskurne budy bazarowe. Pora z tym skończyć. To samo sadzę o obecnym
    rynku czas najwyższy go przenieść juz teraz rozlewa się na okoliczne
    ulice blokując przy tym ruch pieszy i samochodowy. Gorąco popieram
    działania p. Dobijańskiego w tej sprawie, może przyszłego prezydenta
    miasta ??? Kto wie, ma kilka wad, ale generalnie jest najbardziej
    rozsądny i liberalny ze wszystkich obecnych na siedleckiej scenie
    politycznej. No chyba, że pojawi się na horyzoncie młody energiczny
    menager z wizją rozwoju, energią działania i charyzmą to wtedy na
    takowego zagłosuje.




    Temat: Tyle w Radomiu już się zmieniło. Co zmienić jes...
    Niejasnym i nielogicznym wydaje sie byc kryterium doboru postulatow do
    poszczegolnych grup. Poza tym jak mozna dokonac wyboru pomiedzy np. utworzeniem
    uniwersytetu, lotniska, czy infrastruktury?

    Pobawie sie w modyfikacje pytan:

    I. ROZWÓJ MIASTA: Dla rozwoju Radomia (m. in. zapewnienia atrakcyjnosci
    inwestycyjnej oraz optymalnych warunków bytowych mieszkańców) najważniejsze
    jest:
    -Utworzenie cywilnego portu lotniczego
    -Rozwoj infrastruktury o znaczeniu regionalnym i miedzyregionalnym, w tym m.
    in. modernizacja i rozwoj komunikacji kolejowej, oraz drog ekspresowych w
    kierunkach N-S i E-W"
    -Rozwoj infrastruktury miejskiej (remonty i budowa nowych ulic) oraz rozwoj
    komunikacji miejskiej
    -Prowadzenie sprawnej polityki rewitalizacji srodmiescia, w tym m. in.
    kontynuowanie rewitalizacjcji Miasta Kazimierzowskiego, remont ul. Zeromskiego,
    oraz wprowadzenie Strefy Uspokojonego Ruchu i zwiekszenie dostepnosci
    komunikacyjnej.
    -Zadbanie o otoczenie dworców PKP i PKS, oraz o powstanie zintegrowanego,
    centralnego wezla komunikacyjnego w tym miejscu.
    -Wyłączenie regionu metropolitalnego Warszawy z województwa mazowieckiego i/lub
    utworzenie samodzielnego wojewodztwa radomskiego.
    -Rozwoj szkolnictwa wyzszego zmierzajacy do powstania Akademii i/lub
    Uniwersytetu.
    -Wybudowanie "Nowego Centrum"

    II. ŻYCIE CODZIENNE: W Radomiu na co dzień najbardziej przeszkadza mi:
    -brak bezpieczeństwa
    -trudny dostęp do lekarzy specjalistów
    -bałagan na ulicach
    -brak polityki transportowej miasta, w tym m. in. słabo rozwinięta komunikacja
    miejska, brak miejsc parkingowych w śródmieściu oraz korki.

    III. KULTURA, ROZRYWKA, SPORT: W wolnym czasie w Radomiu najbardziej mi brakuje:
    -obiektów sportowych, np: hali, stadionu, basenów
    -imprez kulturalnych
    -filharmonii
    -kawiarni i restauracji
    -miejsc wypoczynku i rekreacji




    Temat: Oto co nam obiecano przez lata
    Nie do końca zgodzę się, że nic nie powstało.
    W trakcie realizacji jest obwodnica północna, ul. Wyzwolenia, budowane są
    ścieżki rowerowe, rozpoczyna się budowa osiedla Staromieście Ogrody, a tere
    Parku Przemysłowego jest uzbrajany.
    A co do Caushmana, to gdzie wyczytaliście lub skąd takie informacje, że na
    wczorajszej sesji był zablokowany? W porządku obrad sesji z 30 sierpnia nie
    było takiego punktu odnośnie Caushmana.
    Fakt jest ze opóżnienia są w realizaji pozostałych inwestycji:
    Galeria Nowe Miasto - rozpoczęcie w styczniu 2006 - jak się Rada zgodzi
    Przebudowa płyty rynku - może kolejny przetarg ogłoszą w przyszłym tygodniu
    Odbudowa kamienic - oj jeszcze długo nie powstanie
    Aquapark - jw
    Przejścia podziemne - jw
    Sensowne powiekszenie miasta - ważne że powiększyli, kolejne może z dniem
    1.01.2007
    Terminal na lotnisku - 2006
    Centrum Nowy Świat - rozpoczęcie we wrześniu
    Park Papieski - może za 5 lat
    Park nad Wisłokiem - od jesieni
    Przebudowa ul. Dąbrowskiego - po 15 wrzesnia
    TANI INTERNET I TANIE TELEFONY W MIEŚCIE - hm... dłuuugo
    Parkingi wielopoziomowe - dłuuugo nic...
    Teatr Muzyczny - jw
    Modernizacja stadionu Stali Rzeszów - może kiedyś
    Most na przedłużeniu ul. Rejtana - po 2007
    3 Multipleksy (nie ma żadnego) - 2006 - 2007
    Galeria Parkridge - nie będzie
    Modernizacja Dworca PKP - 2010

    Na zakończenie dodam, że w Rzeszowie jest bardzo dobrze. Zobaczcie, jakie w
    Krakowie są problemy. O blisko rok przedłużyła się budowa Dworca PKS, o blisko
    2 lata odwlecze się inwestycja o nazwie "Szybki Tramwaj"
    A w Warszawie? W ciągu pierwszego półrocza zrealizowano tylko 15% miejskich
    inwestycji. Podobnie w tamtym roku, gdzie końcem grudnia za pieniądze
    przeznaczone m.im na drogi i mosty oraz metro kupowano kredę i długopisy do
    szkół. Czyli wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma.



    Temat: Co zrobić, by po Płocku jeździło się lepiej
    Moim zdaniem poszerzenie kilku ulic o dodatkowe pasy znacznie poprawiłoby poruszanie się po Płocku. Wyremontowane ulice takie jak Mickiewicza, Gałczyńskiego czy Gwardii Ludowej (od Stadionu do Przemysłowej) to totalna porażka... Miejsca spokojnie wystarczy na wybudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu a w efekcie mała "obwodnica miasta" odciążyła by Aleje a komunikacja miejska byłaby znacznie sprawniejsza co przekonałoby niektórych do korzystania z busów. wystarczy by ulica wyglądała jak odcinek Gwardii Ludowej (od Przemysłowej do Bielskiej) a problem byłby rozwiązany. Tysiąclecia, Łukasiewicza, Otolińska, Kilińskiego, Bielska, Dobrzyńska, Kobylińskiego, Miodowa, Przemysłowa, Chopina - przynajmniej te ulice powinny miec po dwa pasy ruchu w każdym kierunku!!!

    Wprowadził bym też kilka ulic jednokierunkowych. Każdy kto często jeździ Bielską wie że (miedzy Petropolem a Mostami) od południa tworzy się korek a kierowcy z jednego pasa tworzą dwa często przekraczając nawet linię ciągłą.. Aż sie prosi o poszerzenie ulicy... Więc proponowałbym by ruch na tym odcinku odbywał się w jednym kierunku a mianowicie w stronę Petropolu a z powrotem 60-tką byśmy wracali Obrońców Westerplatte i obie nitki łączyły by się przy siedzibie PKS. Dalej od tego miejsca Bielska by miała po dwa pasy w każdym kierunku przynajmniej do przejazdu kolejowego.

    Kolejne ulice którymi by się jeździło w jednym kierunku to Mościckiego i Miodowa (od skrzyżowania z Mościckiego do skrzyżowania z Gałczyńskiego). Ruch by wyglądał tak jak obecnie jeżdzą tamtędy autobusy czyli w stronę szpitala przez Miodową a z powrotem Mościckiego. A pozostały odcinek Miodowej (do Tysiąclecia) poszerzyć o dwa pasy.

    Dwie ulice jednokierunkowe wprowadziłbym w centrum. Obecnie straszne korki tworzą się na 1-go Maja i Obrońców Warszawy.. Tymi ulicami częściej jeździmy od Jachowicza w kierunku Kościuszki i tak by przebiegał kierunek ruchu. Powrót zaś odbywałby się Misjonarską aż do Jachowicza (uwzględniając przebicie Misjonarskiej do Jachowicza)

    Wyłączyłbym z ruchu ulicę Nowy Rynek (numery parzyste) i stworzyłbym z niej deptak (przedłużenie Tumskiej). Spacerowicze zyskaliby kawałek ładnej ulicy.




    Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu
    1. trudno nie uwazac swojego miasta za mile skoro sie tu mieszka i zna sie
    kazdy kat. Ciezko zeby ptak plul we wlasne gniazdo.
    2. wg emigranta Lublin wypada blado w temacie komunikacji np. ze Slupskiem,
    Toruniem i Gorzowem Wielkopolskim. Przeciez Lublin ma wiecej polaczen z
    Warszawa niz kazde z tych miast. Takze nie podoba mu sie ze w Lublinie sa tylko
    2 dworce PKS a w Gdansku, Szczecinie, Katowicach, Bydgoszczy jest 1 dworzec PKS
    i ludzie jakos zyja. Oczywiscie sluszne sa jego uwagi o lotnisku i zaniedbanych
    kamienicach ale od 15 lat ja bez przerwy slysze ze to miasto umiera. Gdyby
    faktycznie umieralo to nie roslaby licza samochodów rocznie o 20%, nie
    budowalyby sie tysiace domów wokol Lublina, ludzie jezdziliby rozklekotanymi
    maluchami a nie nowymi z salonów których jest pelno. Gdyby miasto umieralo to
    przeciez nie inwestowalby tu zaden market bo przeciez nie mialby na czym
    zarobic. Oczywiscie wiem ze Dociek uwaza ze za komuny to byl raj.
    Emigrant uwaza ze jak jego biznesmeni tu nie zainwestuja to znaczy ze jest syf.
    Co moze on i jego biznesmeni to wyrocznia? A czy z tego ze na przyklad w
    Warszawie nie zainwestowal Peugeot to znaczy ze jest syf?
    Zainwestowaly w Lublinie inne firmy i jeszcze zainwestuja. Tylko MUSI byc
    porzadne lotnisko w Niedzwiadzie.
    Emigrant czepia sie ze Lublin jest winien ze nie ma dwupasmówki do Warszawy.
    Albo jest glupi albo udaje glupiego bo o budowie i modernizacji dróg krajowych
    decyduje dyrekcja albo minister w Warszawie a nie prezydent Lublina czy
    marszalek. To samo z czepianiem sie ze jest malo pociagów do Wawy jak TOrun ma
    2 razy mniej niz Lublin. I tez ilosc tych pociagów nie zalezy od wladz Lublina.
    tylko od dyrekcji PKP w WARSZAWIE.
    Emigrant ciagle udowadnia ze Warszawa to taka super. Ciekawe dlaczego bogaci
    mieszkancy Warszawy musza ciagle zarabiac na zycie okradaniem samochodów
    biedaków spoza Warszawy.
    INFRASTRUKTURA - my wymagamy dróg dwupasmowych do Wawy, Krasnika, Lubartowa,
    Zamoscia itp. Tyle ze O tym nie decyduje nikt stad, tylko Warszawa!!!
    Dworzec PKS to tragedia. Wcale nie. Moim zdaniem jest lepszy niz np. Dworzec
    Warszawa STadion, niz Dworzec PKS w Rzeszowie, niz Dworzec PKS w Poznaniu i
    wiele innych. Natomiast z tym dworcem nie bardzo mozna cos zrobic, bo stoi on
    na terenie prywatnym i zanim nie zostana uregulowane sprawy wlasnosci to nikt
    sie przeciez nie bedzie bral za remont.
    Chyba nie widziales co otacza dworzec PKS Warszawa STadion.
    Co z aktywnoscia studencka? A co ma byc? Nie wiem co robia studenci w innych
    miastach a czego nie robia u nas. Moze dlatego ze dawno juz skonczylem studia.
    Lublin móglby sie oczywiscie stac miastem nowoczesnym - ale do tego potrzebne
    jest lotnisko, strefa wolnoclowa, modernizacja dróg i tym podobne rzeczy.
    Wiele z nich nie zalezy od Lublinian.
    Akurat przeciwko lotnisku protestuje wiekszosc autorytetów moralnych bo
    przeciez sa pociagi do Warszawy.

    Moim zdaniem emigrant pisal o miescie na podstawie pierwszego wrazenia, a
    szczególnie o komunikacji i w ogóle sie w to nie wglebil. podobno kiedys w
    Austrii zyl kolejarz któremu wystarczylo przyjechac do jakiegos miasta na
    dworzec i juz wiedzial jak funkcjonuje system komunikacji miejskiej w Polsce.
    Bylo tez duzo madrzenia sie - ten dworzec powinien byc tu, tego powinno nie byc
    to powinno byc tu. Takie chrzanienie ze on wie wszystko lepiej.



    Temat: totalna impotencja czyli PKS Stadion
    totalna impotencja czyli PKS Stadion
    to zdumiewające, ze nikt nic nie moze w tej sprawie. I mamy największy syf w
    Środkowej Europie. Wokół powstało nowe Hanoi bo w sąsiedztwie Stadion Europa.
    Bankrut PKP tnie głaba (a przeciez to PKP zgodziło sie na uszczuplenie terenu
    Dworca i postawienie tam bud przez Wietnamczyków), PKS skamle, ze nie ma
    pieniedzy, Naczelny Architekt rozkłada ręce. Nie wierzę, ze nie było w tym
    wszystkim korupcji. Zreszta poczytajcie sami co pisze dzisiejsze ŻW:

    Posprzątajcie Dworzec PKS Stadion

    Przyjezdni wysiadają z autobusów i przecierają oczy ze zdumienia

    Hałdy śmieci, zwały błota i wszechobecny smród. To pierwszy obraz, jaki
    odnotowuje kilka tysięcy osób codziennie przyjeżdżających do Warszawy z kraju
    i zagranicy.

    Dworzec PKS Stadion. Ktoś, kto tu wysiada, ma wrażenie, że znalazł się w
    środku dzikiego bazarowiska w Indiach czy Peru.

    Odwiedza go tysiące osób

    Po ziemi walają się papiery i resztki jedzenia. W chodnikach i jezdni pełno
    jest dziur. Kiedy tylko przychodzi odwilż, cały dworzec zaczyna przypominać
    wielkie bagno. W hali głównej stoją ławki, które mogą pomieścić 50 osób. Ale
    pasażerowie rzadko z nich korzystają, bo siedzenia okupują kloszardzi. Setki
    osób czeka na zewnątrz.Tymczasem PKS Stadion nie jest małym dworcem.
    Codziennie odjeżdża stąd 250 autobusów. Do Lublina, Łomży, Kocka, Białej
    Podlaskiej, Zamościa, Suwałk, Augustowa. Do tego dochodzą linie
    międzynarodowe na Litwę czy Ukrainę.

    Boże, gdzie ja jestem?

    - Przyjechałam do syna, który studiuje w Warszawie - mówi Irena Kotarga z
    Lubartowa. - Wierzyć mi się nie chce, że to jest dworzec w stolicy. Już kilka
    razy zaczepiali mnie tutaj żebracy.

    - To szczera prawda - potwierdza kierowca autosanu z Kraśnika i prosi, żeby
    nie podawać jego nazwiska. - Mało tego. Kradzieże są tu na porządku dziennym.
    Wysadzam ludzi. Oni wybierają torby z luku bagażowego. Złodzieje wchodzą
    między podróżnych. I po chwili bagaż ginie. Czują się bezkarnie, bo nigdzie
    nie widać policji czy jakiejkolwiek ochrony.

    Dworzec Stadion jest prowizorką. PKS dzierżawi ten teren od kolei i od
    miasta. Ta prowizorka trwa już 42 lata! Ale władze PKS uważają, że stacji
    likwidować nie należy. - Dworzec w tym miejscu jest potrzebny - twierdzi
    Grzegorz Biś, z-ca dyrektora ds. finansowych PKS. - Pasażerowie się do niego
    przyzwyczaili.

    Dyrekcja PKS-u nie czuje się odpowiedzialna za skandaliczny stan dworca. - To
    nie nasza wina, że wokół jest tylu handlarzy i że grasują złodzieje -
    twierdzi Biś. - Nie możemy wyremontować budynku, bo nie jest nasz, a PKP.
    Trudno nam inwestować w stanowiska odjazdowe, bo nie wiemy, jak długo tu
    będziemy i czy nie zmarnujemy zainwestowanych pieniędzy.

    Zbudujcie nowy!

    O likwidacji dworca autobusowego w obecnym miejscu mówiło się już 20 lat
    temu. Miał zostać przeniesiony na tyły Dworca Wschodniego, od strony ul.
    Lubelskiej. - PKS musiałaby jednak zapłacić za budowę stanowisk, hali odpraw
    pasażerów itp. - twierdzi Wojciech Misterka, dyrektor Zakładu Nieruchomości
    PKP, który wynajmuje budynek PKS-owi.

    - Nie stać nas na to - ucina krótko rozmowę dyrektor Biś. - I w najbliższych
    latach na pewno nie zapłacimy za budowę nowego dworca autobusowego. Obecnie
    musimy ratować przede wszystkim Dworzec Zachodni, który też wymaga remontu.
    Tak musi po prostu zostać.

    Data: 28.02.2005




    Temat: SKM na trasie W-wa Wola - W-wa Wsch.?
    SKM na trasie W-wa Wola - W-wa Wsch.?
    Proponuję rozważyć małą obwodnicę Szybkiej Kolei Miejskiej, która korzystałaby z dotychczasowych torów kolejowych na przebiegu W-wa Wola. - W-wa Gdańska - W-wa Wsch./W-wa-Zach.
    Uruchomienie takiej obwodnicy miałoby kilka zalet:
    1.wykorzystanie dotychczas istniejącej sieci torów, co jest tańsze od budowy trasy od podstaw
    2.idealnie wpisywałaby się w sieć głównych ulic z dużym natężeniem komunikacji miejskiej (spójność komunikacyjna),
    Wykorzystanie istniejącej sieci torów minimalizowałoby koszty istnienia obwodnicy w tym aspekcie, a wymagałoby tylko niewielkich nakładów na ich dostosowanie dla potrzeb SKM.
    Wariant tańszy, realny i logiczny to odcinek trasy Warszawa Wola - Warszawa Wschodnia, gdzie powiązanie byłoby w oparciu o obecny przebieg SKM Pruszków-Sulejówek i SKM Okecie-W-wa-Wsch. oraz pociągi podmiejskie przejeżdżając przez W-wa Wsch. Wszystko odbywałoby się w oparciu o zintegrowany bilet miejski tak, jak to jest obecnie.
    Budowa kolejnych stacji na przebiegu tego odcinka obwodnicy zapewniłaby lepsze jej wykorzystanie, a trwałość SKM na tej trasie „utrwaliłaby” się mieszkańcom, jako nowa trasa skracająca przejazd przez miasto do domu, na zakupy (Arkadia/Tesco), do pracy, element trasy hybrydowej (SKM/metro/tramwaje, autobusy).
    Wariant droższy (pełna obwodnica).
    Przy stacji W-wa-Zach. istnieje możliwość przez cofanie i z powrotem do przodu przemieszczenia składu pociągów z W-wa-Zach (Al.Jerozolimskie) na W-wa- Wola (Al. Prymasa Tysiąclecia) lub odwrotnie. Zapewnia to ruch zamknięty na owej obwodnicy, względnie mógłby to być transport wahadłowy (W-wa Wola – W-wa Zach. i W-wa Zach – W-wa Wola) bez korzystania z pętli. Ze względu jednak na w/w SKM (dwie linie) wariant ten wydaje się jako pełna obwodnica niezasadny.
    Uruchomienie trasy skomunikowałaby takie ulice jak:

    •stacja Warszaw-Wola (stacja jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia

    •stacja Warszawa Kasprzaka (stacja jest!)
    węzeł Wolska / Kasprzaka / Prymasa Tysiąclecia

    •stacja Warszawa Koło (stacja jest!)
    węzeł Górczewska / Prymasa Tysiąclecia

    •stacja Obozowa (brak stacji!)
    węzeł Obozowa / Prymasa Tysiąclecia (tu powstała dzielnica mieszkaniowa (między Zawiszy a Obozową)

    •stacja Warszawa Powązkowska (brak stacji!)
    węzeł Powązkowska / Tatarska (tu ma powstać duża dzielnica mieszkaniowa – 30 tys. mieszk.)

    •stacja Warszawa Arkadia (brak stacji!)
    w pobliżu węzły ulic Broniewskiego / Popiełuszki / Rondo Babka: Okopowa, Jana Pawła II, Słonimskiego, Powązkowska Arkadia (tu tłumnie odwiedzane centrum handlowe)

    •stacja Warszawa Gdańska (jest!)
    węzeł Mickiewicza-Andersa / Słonimskiego-Most Gdański / metro / dworzec PKP

    •stacja Warszawa Cytadela (brak stacji!)
    węzeł Wybrzeże Gdyńskie / Słonimskiego-Most Gdański

    •stacja Warszawa Zoo (jest!)
    węzeł Rondo Starzyńskiego: Jagiellońska,Starzyńskiego / Wybrzeże Helskie

    •stacja Warszawa Rondo Żaba (brak stacji!)
    węzeł Rondo Żaba: Odrowąża, Szwedzka, Starzyńskiego, Św. Wincentego, 11-go Listopada)

    •stacja Warszawa Radzymińska (brak stacji!)
    węzeł Radzymińska-Al. Solidarności / Naczelnikowska: Ziemowita i Zabraniecka

    •stacja Warszawa Wschodnia (jest!)
    węzeł kolejowy / (pętle autobusowe: Kijowska, Lubelska), nieodległe węzły komunikacyjne (Targowa-Grochowska / Kijowska-Most Świętokrzyski,
    •stacja Warszawa Stadion (jest!)
    węzeł Most Świętokrzyski, Targowa-Grochowska, Al. Zieleniecka / Wybrzeże Szczecińskie

    Warszawa Powiśle (jest!)
    węzeł Kruczkowskiego-Rozbrat / Al. Jerozolimskie

    Warszawa Śródmieście Jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Marszałkowska, Emilii plater / metro / pętle autobusowe / PKP Centralna

    Warszawa Ochota (jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Grójecka / Raszyńska / Towarowa

    Warszawa Zachodnia (jest!)
    węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia
    Oczywiście trasa ta nie przebiega przez tereny o wyjatkowo silnej urbanizacji ale tez jest i nie kosztuje jej budowa ale trzeba wybudować kilka stacji tak, jak to się teraz dzieje dla stacji na Żwirki Wigury czy w Al. Jerozolimskich na trasie radomskiej.



    Temat: prowizorki budowlane w Warszawie przed Euro 2012
    prowizorki budowlane w Warszawie przed Euro 2012
    Praga - może zdążą
    Euro 2012 mogłoby być wielką szansą dla niedoinwestowanej przez lata
    Pragi. Dziś cały ruch skupia się tu na Targowej i Wybrzeżu
    Szczecińskim. Bazar wyrzucony ze Stadionu Dziesięciolecia wchłonął
    Dworzec PKS, wczoraj niemal wylewał się na skrzyżowanie ul.
    Zamoyskiego i al. Zielenieckiej.
    Jednak po otwarciu Stadionu Narodowego w jego najbliższym
    sąsiedztwie wcale nie ma co liczyć na drogowe fajerwerki. Np. od
    strony Wisły zabraknie bezkolizyjnych skrzyżowań czy tuneli
    prowadzących na nowe parkingi i do dwupoziomowego garażu na 1,7 tys.
    aut pod płytą boiska. W ratuszu słyszymy, że "będzie najwyżej coś
    prostego". Czyli dobudowanie lokalnych ulic i poszerzenie Wybrzeża
    Szczecińskiego z osobnymi pasami do skrętu pod stadion. Przed i po
    meczach ruchem ma sterować policja.
    Niemal w ostatniej chwili przed mistrzostwami Europy, które
    zaczynają się w czerwcu 2012 r., władze Warszawy planują otworzyć
    praski odcinek Trasy Świętokrzyskiej. Teraz kończy się ona zaraz za
    mostem. Dwujezdniowa arteria wzdłuż ul. Sokolej i nasypu kolejowego
    ma być przebita przez skrzyżowanie z Jagiellońską do Targowej. Stąd
    nowym śladem wzdłuż linii PKP połączy się z Kijowską na wysokości
    Markowskiej (tramwaje w stronę Dworca Wschodniego będą kursować tak
    jak teraz). Nie obędzie się bez rozbiórki kilku budynków w rejonie
    Targowej i ul. Mackiewicza przy nasypie kolejowym. Mieczysław
    Reksnis, szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, podaje
    termin zakończenia prac: pierwszy kwartał 2012 r.
    Podobna data pada na pytanie o pierwszy odcinek obwodnicy Pragi
    między rondem Wiatraczna a ul. Zabraniecką na Targówku Przemysłowym.
    Jej projekt ma być wykonany do końca tego roku. W przeciwieństwie do
    Trasy Świętokrzyskiej to jednak ogromna arteria z 1200-metrowym
    tunelem, który wyprowadzi ruch pod Wiatraczną do al. Stanów
    Zjednoczonych i dalej na most Łazienkowski. Nad torami dzielącymi
    Targówek od Grochowa powstanie 960-metrowa estakada. Koszt całości
    przekracza 700 mln zł. Czy ratusz rzeczywiście zdąży z tak
    skomplikowaną inwestycją na Euro 2012? Terminy są bardzo napięte, bo
    można się spodziewać trudności z wydrążeniem najdłuższego w Polsce
    tunelu pod ruchliwym rondem, a także protestów mieszkańców starych
    kamienic wzdłuż trasy na Grochowie.
    Bez tej obwodnicy okolice Stadionu Narodowego podczas meczów czeka
    totalny paraliż. Nie rozładuje go nawet dokończenie węzła Trasy
    Siekierkowskiej u zbiegu Płowieckiej i ul. Marsa. Jak nas informuje
    Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych,
    wkrótce zostanie rozstrzygnięty przetarg na jego budowę. <b>Przez
    kilka lat blokował ją właściciel komisu samochodowego. Dostał już
    nakaz opuszczenia terenu. Jeśli nie zrobi tego do 30 października,
    czeka go wywłaszczenie. Na przełomie października i listopada ZMID
    spodziewa się pozwolenia na budowę węzła.</b>
    Osobny projekt komunikacyjny wokół Stadionu Narodowego przygotowują
    Tramwaje Warszawskie. To modernizacja linii na Targowej i w al.
    Zielenieckiej. Pętla tramwajowa z narożnika tych ulic ma być
    przeniesiona bliżej Dworca Stadion, gdzie powstanie węzeł
    przesiadkowy. Inwestycja na razie jest w lesie - Tramwaje dopiero
    zlecają studium jej wykonalności. Miasto robi zaś pierwsze
    przymiarki do wyprowadzki dworca PKS w okolice ul. Lubelskiej przy
    Dworcu Wschodnim. Mają stąd odjeżdżać także autobusy prywatnych
    przewoźników. Jego obecna lokalizacja jest tymczasowa od otwarcia,
    czyli od 1966 r.

    więcej pod adresem
    www.budowlany.pl/pl/przegl_d_prasy_i_informacje_ma/alarm_dla_warszawy_przed_euro_201



    Temat: PKS. Autobusem z klimą do Warszawy za 23 zł!
    Moje wrażenia z podróży Polonus Wschód Express
    Kilka dni temu przeczytałem na stronie PKS Wschód o uruchomieniu nowych
    połączeń Polonus Wschód Express z Lublina do Warszawy i z powrotem. Ponieważ
    pracuję w stolicy, bardzo ucieszyła mnie możliwość wypróbowania nowego sposobu
    powrotu do domu na weekend. Na dodatek nowy autobus i tylko 23 złote? Super.
    Do tego bilet będzie można kupić przez Internet, jak informuje strona PKS Wschód.

    Pełen zapału usiadłem rano, 18 września, do komputera, by kupić bilet na nowy
    autobus do Lublina. Niestety, choć na stronie www.pksbilety.pl połączenia
    Polonus Wschód już się pojawiły, opcja kupna biletu przez Internet była
    nieaktywna. To mnie trochę zniechęciło, bo oznaczało jazdę na Dworzec
    Zachodni PKS w Warszawie, stanie w kasie i stratę czasu.

    Ale cóż - mnie tak łatwo nie zniechęcą. Po pracy udałem się na Dworzec
    Zachodni. Niestety, nie zdążyłem na autobus o 16:55, ale trwając w swoim
    postanowieniu kupiłem bilet na 19:10. Udałem się na obiad i wróciłem na
    dworzec ok. 19.

    Autobus do Lublina nie pojawił się jednak o 19:10. O 19:20 z głośnika
    padł komunikat, iż "Autobus do Lublina z godziny 19:10 do tej pory nie
    powrócił z trasy". To mnie odrobinę już poruszyło, ale pomyślałem sobie: "Eee,
    dzisiaj inauguracja nowej trasy, na pewno podstawią inny autobus, przecież
    ludzie czekają".

    Cóż. Nie podstawili.

    Przez następne pół godziny nikt nie raczył poinformować zgromadzonych
    pasażerów co jest grane. Co też sprawiło, że większość się rozeszła, klnąc na
    PKS Wschód i Polonus Express. Ja twardo czekałem, również dlatego, że nie
    bardzo miałem inne wyjście (do busa bez rezerwacji bym się nie dopchał, a
    pociąg odjechał).

    Około 19:50, czterdzieści minut po czasie ogłoszono, iż "Autobus do
    Lublina z godziny 19:10 odjedzie o 20:10". "Tyle czekałem, to poczekam jeszcze
    te 20 minut" - stwierdziłem. Ostatecznie autobus zjawił się o 20:20. Okrągłe
    70 minut po czasie, które spędziłem czekając na uroczym Dworcu Zachodnim.

    Naturalnie autobus nie był ani nowy, ani klimatyzowany. Był to
    kilkuletni autokar, lekko już zużyty i niezbyt pięknie pachnący. Chyba również
    nie do końca sprawny, bo jedna z kontrolek uparcie migała całą drogę, a na
    jednym z przystanków autobus nie chciał zapalić.

    Ruszyliśmy w drogę. Powoli, bo okazało się, że kierowca nie wie, gdzie
    znajdują się przystanek
    , na którym ma się zatrzymać w okolicy Dworca
    Centralnego. Poszukiwanie przystanka, mimo mojej szczerej chęci pomocy, nie
    zakończyło się powodzeniem.

    Po zaliczeniu dworca PKS przy stadionie i jeszcze jednego przystanku,
    wyjechaliśmy z Warszawy.

    Po drodze do Lublina zaliczyliśmy jeszcze kilkukilometrowy korek w Kołbieli (o
    to pretensji nie mam - norma) oraz kontrolę, która wlepiła kierowcy karę za
    wypuszczanie pasażerów w nieodpowiednim miejscu.

    Do stolicy Lubelszczyzny przybyłem po północy. Gdybym skorzystał z
    usług PKP, byłbym w domu około 20.

    Zatem szczerze i z pełną odpowiedzialnością nie polecam usług PKS Wschód i
    Polonus Wschód Express
    . Nie jest ani szybka, ani komfortowa i raczej nic,
    co PKS pisze na swojej stronie, nie jest prawdą. Stracicie tylko czas i nerwy.




    Temat: linia 705
    linia 705
    Linia podmiejska ZTM nr 705.
    Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na
    zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając
    wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę
    linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM
    (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) . Została ona
    uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165
    kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705
    było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi
    wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi.
    Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę
    na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest
    niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna
    stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi
    4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN.
    Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym
    przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów
    okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów
    posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających
    sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30-
    dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest
    równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym.
    Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37%
    pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych
    normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe
    ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku
    miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali
    korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując
    strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską
    łączącą miejscowości gminy Nieporęt . Na odcinku miejskim z linii korzystają
    pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami
    na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana
    podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy -
    448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy
    (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i
    wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt.
    Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300
    pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi
    około 600 osób.
    Podczas analizy rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że
    linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo
    do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy
    linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu
    komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne
    w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60
    minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na
    wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię
    obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie
    popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe.
    W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w
    sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie
    jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na
    wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM
    wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor
    wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280).




    Temat: LINIA 705
    LINIA 705
    Linia podmiejska ZTM nr 705.
    Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na
    zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając
    wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę
    linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM
    (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) . Została ona
    uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165
    kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705
    było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi
    wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi.
    Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę
    na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest
    niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna
    stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi
    4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN.
    Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym
    przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów
    okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów
    posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających
    sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30-
    dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest
    równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym.
    Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37%
    pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych
    normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe
    ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku
    miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali
    korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując
    strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską
    łączącą miejscowości gminy Nieporęt . Na odcinku miejskim z linii korzystają
    pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami
    na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana
    podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy -
    448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy
    (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i
    wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt.
    Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300
    pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi
    około 600 osób.
    Podczas analizy rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że
    linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo
    do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy
    linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu
    komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne
    w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60
    minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na
    wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię
    obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie
    popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe.
    W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w
    sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie
    jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na
    wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM
    wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor
    wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.