Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS katoowice Rozkład jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS pl Warszawa StadionTemat: Czy tunelem średnicowym może jeździć metro? Gość portalu: Ted napisał(a): > Jestem za! > Mysle ze warto podkreslic, ze w pierwszym etapie wystarczy tylko > kupic nowy tabor i wyremontowac szlak i stacje. Budowe nowych > stacji odlozyc do drugiego etapu. Wtedy koszt moglby spasc do > kosztu 1-2 stacji metra budowanego od podstaw. > Niestety, aby miało po sens potrzebne są nowe stacje. Te istniejące nie przyciągną podróżych do siebie. I tak po kolei: Wschodni - jeżeli nie jedziesz pociągniem - daleko i brudno. Stacja nad Grochowską - cała komunikacja Pragi byłaby podwiązana. Stadion - a gdzie to jest, czy ktokolwiek korzysta z tej stacji. No tylko Ci ktorych PKS-y przywożą, ale Warszawiacy nie. Wisłostrada - dla mieszkańców (ale z Powiśla to tylko autobusy w korkach są obecnie). Powiśle - kolejna stacja pole bez połączenia z komunikacją warszawską. Nowy Świat/Bracka - (bardzo fajnie tylko jak stację w istniejącym tunelu zrobić?) Śródmieście - też trochę z boku - czyste przejście do Stacji Centrum byłby dużym plusem. Chałbińskiego - jak najbardziej Ochota jedyna sensowna stacja obecnie dla Warszawiaków (oczywiście z komunikacji korzystają osoby dojeżdżające do Warszawy). Zachodni - do peronów daleko. Także jeżeli "metro" średnicowym to konieczna jest minimum stacja "GROCHOWSKA" aby Pragę podłączyć w system komunikacyjny. Bardzo ciekawy pomysł to stacje Kasprzaka i Koło - w tym miejscu zaczynają/kończą się korki od strony Woli Pozdrawiam Temat: Związki zawodowe: dworca nikt nam nie ruszy Zgadzam sie - zarabiaja na wynajmie nieruchomosci i handlu a nie na przewozach. Jesli tak zle gospodaruja tzn ze przewozy PKS sa nierentowne. Argument ze nie maja pieniedzy dlatego musza uzywac publicznej (naszej) wlasnosci zeby sie dorobic a raczej w ich przypadku przetrwac przypomina mi argumenty handlarzy na stadionie tysiaclecia lub tych pod Palacem Kultury w Warszawie. Nie chcieli sie wyniesc bo nie przetrwaja a to ze misto wygladalo jak Rosja i 3ci Swiat jednoczesnie to bylo ok bo oni chcieli przetrwac na cudzym. Dosc prywaty nieudacznikow! Temat: Pruszków poza strefą wspólnego biletu na kolej? Nie wierzę, że nasze władze zauważą potrzeby nas, szarych mieszkańców w kwestii komunikacji. Przecież i tak każdy z nas sobie radzi żeby dojechać do pracy w Warszawie (co prawda szlag trafia, bo droga do PKP to prożka, ale nie ma wyjścia)więc po co mają się tym zajmować? Żebyśmy mogli poruszać się po mieście jak cywilizowania ludzie - nie to nie w Pruszkowie. Lepiej dofinansować z naszych podatków stadion, jeszcze bardziej go oświetlić. Daleko... do Lesznowoli, gdzie od dawna strefa wspólnego biletu działa i ludzie mogą dojechać do PKP bo stworzono im możliwości w ramach tej strefy. Nasze władze mają to gdzieś, a nas jednostek nikt nie słucha i naszych potrzeb nie che zauważyć. PKS Grodzisk to firma ciągle funkcjonująca jak w głębokiej komunie, nie jestem w stanie zrozumieć tylko dlaczego nie spróbują dopasować się do potrzeb pasażerów przecież to jest dla nich pieniądz. Oni jednak wolą wozić puste powietrze w autobusach i uparcie trwają przy starych dawno niemających sensu rozkładach jazdy. Nie wierzę już że coś się zmieni. Napisałam wszędzie gdzie się dało, pytałam, przekazywałam uwagi z obserwacji... i nic! Ja naiwna - bo kto bierze pod uwag zdanie jednostki? Temat: Korona w sobotę gra w Kielcach z Górnikiem Zabrze kieleckie piłkarki A dziewczęta z Żaka-Kielce wygrały z drugą w tabli PKS Pragą Warszawa na wyjeździe 5:0 i prowadzą w grupie mazowieckiej II ligi piłki nożnej kobiet. Następny mecz grają na stadionie międzyszkolnym przy ulicy prostej we wtorek 18 kwietnia o 12.00. Temat: Po co w Radomiu lotnisko??? A może lepiej popracować nad szybką koleją Warszawa Radom, nowym dworcem PKP i PKS, nie szaleć z nierealnym stadionem za 220 mln PLN tylko zrobić porządek z Radomiakiem i boiskiem na Mosir, popracować nad reorganizacją ruchu kołowego w mieście, wybudować basen z prawdziwego zdarzenia odnowić miejsca rekreacji i wypoczynku ( Leśniczówka itp )zagospodarować tereny przydworcowe jest mnóstwo innych rzeczy, które spowodują że w naszym mieście będzie się chciało przebywać żyć i odpoczywać. Temat: Olsztyn jest piekny...130 :-) Częstochowa to mały pikuś. Odwiedź Dworzec Zachodni w Warszawie, będacy równocześnie dworcem PKS. Odrapany, syf, budy z żarciem, wszechobecny smród przepracowanego oleju frytkowego, skondensowany, bo wiekszość tych żarłodajni mieści sie w podziemiach..... Towarzystwo też milusie się pęta. Albo przejedź się po Ursusie, po terenie byłej fabryki traktorów. Scenografia jak po wybuchu bomby atomowej, same ruiny. Teraz nawet miejski autobus przez środek tego cmentarzyska jeździ, zwiedzać można jak skansen jakiś albo dekorację z Hollywood do filmu The Day after czy cós.... O Stadionie 10-lecia chyba nie muszę wspominać ?? Temat: Rocznica Konstytucji 3 maja Obsmialam sie po przeczytaniu tych postow. Mysle tez ze wiekszosc mlodych ludzi robi to ze mna. Bo co nam daja wielkie hasla, flagi, ordery gdy nie ma szmalu? Coz to za Ojczyzna jesli nie jest w stanie wyzywic swoich obywateli? Jedna trzecia mlodych zamojszczyzny wyjezdza na roboty po to zeby wyzywic pozostalych czlonkow rodziny. Jesli nie wierzycie to przejdzie na dworzec PKS i popoatrzcie /tam systematycznie przewoznik o nazwie AGAT i BRMUDA odwozi codziennie w nieznane setki mlodych ludzi/. I tyle o wznislych apelach a jesli nie dociera to przemyslcie to co napisane jest nizej. Popatrzycie z tych patrotycznych wyzyn na swoich ojcow i dziadkow posiadajacych odznaczenia PRL-u. A jesli takowych w rodzinie nie posiadacie to Januszkowi jako adwersarzowi radze sie przejsc na stadion dziesieciolecia w Warszawie. Tam mozna sie nalykac patriotyzmu na podstawie odznaczen wszelkiej masci sprzedawanych przez naszych wschodnich sasiadow. Wcale nie drogo sprzedaja! Wiec co zostalo tylko ORA - bo labora jest w tej przekletej "unii" i to mimo galopujacego bezrobocia... Temat: Realizacja inwestycji Euro 2012 na Pradze Realizacja inwestycji Euro 2012 na Pradze 1. Trasa Tysiąclecia - skreślono 2. obwodnica Wiatraczna - Rondo Zaba - skreślono 3. Trasa Świętokrzyska ( odcinek Most Świętoktrzyski-Targowa skreślono 4. Budowa Dworca PKP Warszawa - Wschodnia - skreślono 5. Zaniast budowy Dworca PKP W-wa Piowśle jedynie drobny lifting. 6. Budowa Nowego Dworca PKS przy Wchodnim - skreślono 7. Budowa na błoniach stadionu Narodowego ( całego zaplecza) - skreślono 8. budowa II metra - po czasie 9. budowa kładki dla pieszych przez Wisłę - skreślono Nasuwa się pytanie co jeszcze w związku z Euro 2012 pozostało do skreślenia ? PS. Na Pradze pozostanie nadal brud, smród rudery i gruzowiska ( ponoć zabytki architektoniczne) i zatłoczona Targowa. Temat: Korona w sobotę gra w Kielcach z Górnikiem Zabrze Kieleckie piłkarki A dziewczęta z Żaka-Kielce wygrały z drugą w tabli PKS Pragą Warszawa na wyjeździe 5:0 i prowadzą w grupie mazowieckiej II ligi piłki nożnej kobiet. Następny mecz grają na stadionie międzyszkolnym przy ulicy prostej we wtorek 18 kwietnia o 12.00. Temat: Dojazd do Rygi Kiedyś jeździła regularna linia Biacomex. Szukaj info na Dworcu Gł. PKS W Warszawie, na pewno autobus jedzie przez Dworzec Stadion Warszawa, tam też kupisz bilet. Połączenia były codziennie, start ok. 14, przyjazd ok. 5.30. pozdrawiam: W.K. Temat: busy z Warszawy do Suwałk Są też autobusy PKS do Suwałk z dworca Warszawa - Stadion. Temat: busy z warszawy do giżycka jest PKS z dworca Warszawa Stadion o 8.00 11.45 13.00 15.10 17.15 cena 35 zł Temat: Niegospodarni drogowcy i fatalne dworce Dworce w Warszawie wymagają zrównania z ziemią. Żaden nie jest cywilizowany. Na PKS Stadion goębie srają ludziom do talerzy. I ten handel. Brud, smród. KOMPROMITACJA STOLICY!!! Temat: Samowola budowlana w królestwie kiczu Samowola budowlana w królestwie kiczu "Najpiękniejszy" fragment i wizytówka Warszawy, to Dworzec PKS Stadion Temat: Wydłuża się lista ofiar Simona Mola Nie byłem w Kennii ale obrazek znajomy, wipisz wymaluj Warszawa Dworzec PKS Stadion Temat: Stadion Legii w budowie, a co z Polonią? Stadion Legii w budowie, a co z Polonią? Polonia była, jest i będzie...a zielone psy szczekające gdzieś na rogatkach miasta w niedzielne popołudnie gdy wracają PKS-em z Grudziądza tego nie zmienią. Rodowity Klub Stolicy POLONIA WARSZAWA Temat: Dworce do remontu Rozumiem, że remont dworca Stadion PKP połączą z remontem dworca PKS, chyba najbrzydszego miejsca-"wizytówki" Warszawy Temat: Uprzątną bazar PKS Stadion przenieść dworzec pks na wschodni natychmiast!!! Jak długo jeszcze będą trwały próby poprawiania totalnego syfa panującego na obecnym dworcu PKS Stadion, a nie będzie nic się działo z przeniesieniem dworca autobusowego w inne miejsce. Każda złotówka wydana na poprawianie obecnego syfa i dzień na to poświęcony są ewidentną głupotą władz Warszawy. Skoro i tak dworzec autobusowy ma być przeniesiony w okolice Dworca Wschodniego, to trzeba to zrobić natychmiast, a nie coś kombinować. Tymczasowy dworzec autobusowy przy Dworcu Wschodnim PKP można urządzić w ciągu kilku tygodni: 1/ kasy i poczekalnię można zlokalizować w pomieszczeniach zajmowanych obecnie przez smętny szmatex zlokalizowany we wschodnim skrzydle budynku dalekobieżnego, tuż przy wschodnim tunelu pod torami (myślę, że i na pomieszczenia socjalne dla kierowców też znalazłoby się miejsce w budynku dalekobieżnym); 2/ stanowiska odjazdowe w kierunku pn-wsch można zlokalizować od strony Kijowskiej (w pobliżu wspomnianej poczekalni i kas); 3/ na stanowiska odjazdowe w kierunku wschodnim i pd-wsch spokojnie znajdzie się miejsce od strony Lubelskiej, a komunikację zapewniłby mało obecnie używany tunel wschodni; 4/ tymczasowe place postojowe spokojnie zmieszczą się: a)od strony Lubelskiej - na wschód od budynku podmiejskiego, b)od strony Kijowskiej - na zachód od budynku dalekobieżnego (w okolicach prowizorycznego parkingu strzeżonego). Idą wakacje, czy dalej my mieszkańcy Warszawy mamy się kompromitować? Bazar i cały istniejący syf na i wokół Dw.Stadion jest nienaprawialny! Czy we władzach Warszawy oraz PKS Warszawa (operator Dw.Stadion) są jakieś osoby mające jaja, które podejmą wreszcie jakąś rozsądną decyzje, a nie będą odkładały jej podjęcie byle do grudnia (a wtedy co, nastąpi cud???)??? Czy poszczególnym przewoźnikom płacącym za korzystanie z syfa pt.Dw.PKS Stadion są obojętne warunki w jakich obsługiwani są ich klienci oraz odpoczywają ich kierowcy??? Może warto wzorem busiarzy lubelsko-zamojskich spróbować się dogadać z zarządcą terenu wokół Dw.Wschodniego i władzami Warszawy, z pominięciem PKS Warszawa? Temat: Rzepa widzi stadion narodowy w miejscu Jarmarku e-mka napisała: > Przeciwko lokalizacji na terenach Legii przemawiają ważne > argumenty historyczne, architektoniczne (zaburzenie Osi Stanisławowskiej, > unikatowego założenia urbanistyczno - ogrodowego; kto ma wątpliwości o czym > piszę, niech stanie sobie na tarasie Qchni Artystycznej i popatrzy hen przed > siebie; ja bym wolała, żeby tego widoku nie zaburzały mi reflektory sportowe). Ale stadion tam już jest jeśli ktoś zauważył. Nowy miałby się mieścić na jego miejscu przesunięty w strone basenów. Według założeń nie wyższy niż torwar co akurat zapewne dorównywałoby obecnej trybunie krytej. Jak dla mnie to w takim przypadku ten teren by zyskał w oprównaniu z tym co jest teraz. > Za lokalizacją prawobrzeżną przemawiają dogodności komunikacyjne (autobusy, > tramwaje, dworzec PKS), tradycje sportowo-rekreacyjne okolicy (Park > Skaryszewski, wodniactwo wiślane) i pierwotne przeznaczenie Jarmarku. > Poza tym teren prawobrzeżny jest większy, ergo stwarza bardziej kompleksowe > możliwości (Min. Sportu widzi tam m.in. pływalnię olimpijską). Dogodności komunikacyjne to akurat obydwie lokalizacje mają. Ale te wszystkie dogodności szlag trafia gdy nie zrobi się parkingu;). Stadion dla mnie może i być na miejscu X-lecia, ale droga do tego jest jeszcze dłuższa niż do Łazienkowskiej ponieważ wyrzucenie bazaru to nie jest kwestia jednego miesiąca ale lat (w przypadku Warszawy). Już kiedyś pisałem, że na miejscu tych terenów powinien znaleźć się cały kompleks sportowo-rekreacyjny (m.in. pływalnie, korty tenisowe) nie tylko dla zawodowców ale i dla amatorów. > Stadion narodowy > to sprawa wyrastająca ponad emocje i argumenty wyłącznie sportowe. > Wreszcie - na dwa stadiony na poziomie światowym to od razu Warszawy zwyczajnie nie stać. Tak jak nie stać na drugą linię metra i parę innych rzeczy. Mogłoby skończyć się fuszerką, prowizorką, katastrofą wizerunkową. Transmitowaną do milionów widzów na całym świecie. Stadion narodowy....ładna nazwa...ale cóż oznacza tego nikt nie wie chyba. Takie hasło dla mas. A ja i tak w żaden stadion w Warszawie nie wierzę. Temat: Nie będzie hali przy Stadionie Narodowym? Nie będzie hali przy Stadionie Narodowym? Przy okazji artykułu moja wizja EURO 2012 w Warszawie: 1) Stadion Narodowy w miejscu X-lecia, w sąsidztwie "cudnego" bazarku, którego nie powstydziłyby się Indie czy Pakistan, "nowoczesnych" dworców PKS i PKP, które nawet z innymi dworcami w Polsce wyglądają bladziutko. Stadion to taka oaza na pustyni brudu i smrodu, rodzynek na zakalcu. W optymistycznym wariancie zostanie wyrzucony bazar i dworzec PKS a teraz zostanie wyrównany - może zdążą posiać trawkę :) Stacja PKP nie zmieni swojego wizerunku to jestem pewien na 100% 2)Drogi dojazdowe do największego w Polsce miasta i zarazem stolicy nie ulegną poprawie. Na mistrzostwa Warszawa dalej będzie jedyną stolicą w Unii bez autostrady i obwodnicy - Kiedy powstanie autostradowa obwodnica miasta? Skoro trasy mające spełniać rolę obwodnic śródmiejskich korkują się w normalny dzień to jak będzie wyglądał przejazd za ponad 3 lata? - ruch raczej się zwiększy a nie zmniejszy. 3)PKP nie zaskoczy Nas raczej niczym. To że zaskoczy przyjezdnych z Europy to nie ma najmniejszych wątpliwości tylko szkoda że od tej negatywnej strony. Moim zdaniem nie wyrobią się nawet z Gdańskim a o remoncie Centralnego, Wschodniego czy Zachodniego możemy zapomnieć. Zapowiedzi PKP o umyciu dworców nie brałbym na poważnie :) Stacja Stadion tak jak pisałem powyżej nie zmieni się wogule. Jedynym sukcesem przewozu szynowego będzie odmłodzenie taboru tramwajowego i uruchomienie linii z Okęcia. 4)Okęcie po otwarciu nowego terminala wygląda nieźle, ale raczej nie udźwignie roli jedynego wygodnego dojazdu do stolicy. Przydałaby się alternatywa, której do 2012 roku na pewno nie będzie. Jak będzie naprawdę przekonamy się za 3 lata. Martwić może tylko fakt że skoro organizacja tak wielkiej imprezy na skalę europejską jest niewystarczającym impulsem do poprawienia inflastruktury, której tak brakuje to co nim może być? Temat: Kibice będą jeździć MPK za darmo? Kibice będą jeździć MPK za darmo? Po pierwsze jak w jednym zdaniu można napisać że zyski z Euro są, a i w tym przypadku będą astronomiczne i poprzeć to kwota przychodu 1 mld euro, wiedząc że sam koszt budowy stadionu w Warszawie pochłonie połowę tej kwoty - od 2 do 2,2 mld zł. Jak więc można tutaj wogóle mówić o zyskach ?? Po drugie również zyski z promocji miast można miedzy bajki włożyć - jak już ktoś wcześniej zauważył czy ktokolwiek pamięta w jakich miastach ostatnio odbywały się ostatnie Mistrzostwa Europy ? Trzecim dobitnym przykładem na deficytowość tej imprezy niech będzie o wiele bogatsza Portugalia, która po organizacji Euro w 2004 roku do dziś nie może się podnieść finansowo z kosztów i kredytów związanych z organizacją. A co do komunikacji w okresie ME na przykładzie Poznania i konferencji klimatycznej ONZ organizowanej w tym mieście w grudniu 2008 - czy ktokolwiek zauważył jakiekolwiek problemy komunikacyjne ? Dodam że konferencja trwała 2 tygodnie, a na mecz mistrzostw kibice przyjeżdża z reguły na okres nie dłuższy niż 2-4 dni. Tak więc wszelkie zapewnienia dotyczące astronomicznych zysków z tej imprezy radziłbym odsunąć daleko na bok. Zauważam dużo więcej podobieństw Mistrzostw Europy do organizacji konferencji klimatycznej ONZ - miały być gigantyczne korki dlatego też sprowadzano dodatkowe środki komunikacji z Niemiec, hotele i restauracje miały pękać w szwach, odnowiona miała być droga wyjazdowa na lotnisko, dworzec PKS o oraz dworzec główny PKP. Skończyło sie pustkach w restauracjach i większości hoteli i tłumaczeniach władz że w pewnym sensie można sie było tego spodziewać , gdyż nikt nie przyjechał tutaj zwiedzać miast ani wydawać pieniędzy a impreza miała charakter ściśle służbowy. A drogi i dworce jak czekały na odnowienie tak czekają tylko że teraz z innej okazji. Temat: Kiedy powstanie Stadion Narodowy w Warszawie To jedyna sensowna wypowiedz na ten temat. Stadion Narodowy powinien byc w stolicy kraju a stolica Polski jest w Warszawie i to jest fakt. Lazienkowska nie jest dobrym pomyslem poniewaz Lazienkowska to stadion Legii i zawsze bedzie tak postrzegany przez kibicow innych druzyn. Nie ma tam miejsc na parkingi, nie ma dobrych polaczen komunikacyjnych i za blisko do Lazienek Krolewskich. Jak moj przedmowca uwazam ze Stadion Dziesieciolecia wraz z przylegajacymi Bloniami to najlepsza lokalizacja. Polozony przy linii kolejowej, z dworcem PKS, blisko centrum miasta i nadwislanskich terenow rekraacyjnych (byc moze niedlugo blisko 2 linni metra). Niestety Stadion XX-lecia to "trudny temat". Zauwazcie ze dziwnym trafem wszyscy udaja ze nie ma problemu (od Prezydenta Kwasniewskiego po prezydenta Kaczynskiego). Argumenty o miejscu pracy dla tysiecy ludzi (z Ukrainy, Rosji i Wietnamu) sa smieszne. Poza tym bazar mozna przeniesc w sensowniejsze miejsce. Problem chyba lezy w kasie, ktora wszystkim "przeslania oczy". Stadionu wszyscy boja sie jak Radia Maryja. A cierpi na tym tylko polski sport i polscy kibice sportowi. I jeszcze slowo do kibicow: stadion ma sluzyc wszystkim dyscyplinom sportowym a nie tylko Pilce Noznej! > Jaki sens jest budowac na stadionie Legii Stadion Narodowy? I > te szumne nazwy - jak nie Dzesieciolecia to Narodowy. Warszawie > sa potrzebne w tej chwili dwa stadiony. Jeden Legii typowo > pilkarski na 40-50 tysiecy ludzi i drugi stadion uniwersalny do > rozgrywania rozmaitych imprez sportowych jak pilka nozna, lekka > atletyka na 70-80 tysiecy. Najlepszym miejscem na duzy stadion > jest Stadion Dzesieciolecia, bo wczesniej czy pozniej trzeba go > rozebrac, a stolica musi miec obiekt sportowy godny 21 wieku. > Co do nazwy to dzis nikt tak stadionow nie nazywa; przykladowo w > Amsterdamie zbudowano Arene, a w Paryzu St.Denis > Palac sowieckiej kultury tez trzeba niedlugo rozebrac, ale to > oddzielny temat. Temat: PO nie chce stadionu w centrum Warszawy; Jakubi... oszukani! Jako wyborca PO czuję się oszukany! Wiem, że nikt nie jest w stanie zweryfikować, czy naprawdę oddałem głos na PO czy też nie. Może powinni zrobić sondaż po upublicznieniu tych informacji? Zobaczymy ile osób myśli podobnie jak ja! Generalnie i tak na PiS nie oddał bym głosu, ale to co zrobiło PO i Gronkiewicz-Walc to jest jawne oszustwo. Przez myśl mi nawet nie przechodziło, że ktoś może jeszcze rozdrapywać sprawę lokalizacji stadionu. Jedno jest pewne. Nie zdążą ze stadionem jeżeli zbudują go w innym miejscu. Stadion to nie wszystko... dochodzą jeszcze potężne inwestycje takie jak drogi dojazdowe!!! Ile czasu ciągnie się budowa trasy AK przez Bemowo? Ostatnio po raz kolejny odwołano przetarg, a kwoty tego 10km odcinka idą już w miliardy złotych!!! Myślicie, że jak trzeba będzie podciągnąć trasę pod nową lokalizację to będzie taniej? A co z protestami ludzi którzy mieszkają w okolicach nowej lokalizacji stadionu? Myślicie, że im będzie bez różnicy??? Generalnie rozumiem tych ludzi z poza Warszawy którzy nie chcą stadionu na Pradze... oni w ogóle nie chcą mistrzostw w naszym mieście! Utwierdziłem się tym tylko słuchając wczorajszej wypowiedzi Pawlaka i wspomnianego w art. posła z PO. HAŃBA! Poza tym wytłumaczcie mi jedno... jeżeli stadion powstanie na obrzeżach lub w innym mieście (przecież Łomianki to nie Warszawa!) to jak tam dotrą ludzie? Już wam mówię jak... samochodami!!! Do stadionu na Pradze są inne drogi dojazdu: PKP, stacja PKS, tramwaj, metro! Dodatkowo z powodu centralnej lokalizacji ruch będzie się rozkładał promieniście we wszystkich kierunkach... a przypadku budowy na obrzeżach praktycznie wszyscy będą jechali w jednym kierunku... do Centrum. Mam jeszcze szczątkową wiarę w to, że Tusk okaże się rozsądny i stadion zostanie wybudowany na Pradze. W przeciwnym wypadku nigdy w życiu nie oddam głosu na PO, a pamięć mam dobrą!!! Temat: Witamy w stolicy tego niemal czterdziestomilion... Co za niesprawiedliwy artykuł!! Nie wiem kto pisał ten artykuł i nie wiem kto pozwala pisać taką nieprawde. Wyraźnie autor tego tekstu nie jest na bierząco z rozgrywkami na terenie mazowsza i napisał ten artykuł bardzo nieobiektywnie. Po pierwsze co ma wspólnego wygląd stadionu Polonii do jakości ich boiska? Boisko boiskiem a wygląd stadionu to co innego. Jeżeli płyta nadaje się do gry to nieważne jaka jest jej otoczka. Ponadto autor przywołał sytuację tylko w 3 klubach w Warszawie a klubów zarejestrownych w Mazowieckim ZPNie jest prawie 200 z czego ponad połowa jest z Warszawy. Nie twierdze iż sytuacja z ilością dobrych boisk jest cudowna, ale napewno w Warszawie i okolicach można znaleźć dobrze przygotowane murawy do przeprowadzenia treningu kadry. Oprócz wspomnianych - Legii i Polonii - dobre płyty w Warszawie posiadają m.in. RKS Marymont (tam trenowała kadra za trenera Bońka) WRKS Olimpia Warszawa, GKP Targówek, PKS Radość, Ożarowianka Ożarów, KS Raszyn i wiele innych. Do tego powstaje coraz więcej boisk ze sztuczną nawierzchnią tj. choćby na dawnym Polonezie Warszawa na Łabiszyńskiej, na Varsowi czy też nowy kompleks sportowy na Obrońcach Tobruku. Naprawde jest gdzie grać i są dobre boiska. Może jeszcze nie ma wielkich, nowoczesnych stadionów ale sytuacja idzie ku lepszemu i z każdym rokiem zdecydowanie się poprawie. W stolicy oprócz nowych boisk powstają nowe hale sportowe, pływalnie i inne obiekty rekreacyjne. Dlatego bardzo prosze żeby autor powyższego artykułu bardziej przyłożył się do swojej pracy i nie szukał taniej sensacji tylko obiektywnie przedstawiał opisywany przez siebie problem, a nie tworzył mity i legendy o stanie boisk w Warszawie. Temat: zamojski PKS zmiany w rozkladzie PKS Zamosc PKS Zamość informuje, że od dnia 01.12.2007r. zawiesza wykonywanie kursów autobusowych relacji: Krasnobród (odjazd godz. 8.40) – Warszawa Dw. Stadion kurs Nr 775 Warszawa Dw. Stadion (odjazd godz.15.30) – Krasnobród. kurs Nr 780 Lublin DA. Gł.(odjazd godz. 9.45) – Zamość DA. p. Krasnystaw kurs Nr 64 Średnie (odjazd godz. 4.45) – Zamość DA. Kurs Nr 392 Zamość Da (odjazd godz. 5.45) – Udrycze - Zamość DA. Kurs Nr 63 Zamość Da (odjazd godz. 6.45) – Wirkowice kurs Nr 17 Wirkowice (odjazd godz. 7.45) - Zamość Da kurs Nr 22 Boża Wola (odjazd godz. 5.30) - Zamość Da kurs Nr 236 Zamość Da (odjazd godz. 15.30) – Boża Wola kurs Nr 231 skraca kursy autobusowe relacji: Majdan Mały ( odjazd godz. 5.15) -Lublin DA. Gł p. Zamość, Krasnystaw kurs Nr 59 na Majdan Mały ( odjazd godz. 5.15) - Zamość Da. Zamość Da (odjazd godz. 15.10) – Dub p. Kotlice kurs Nr 1155 na Zamość Da (odjazd godz. 15.10) – Kotlice zmienia trasę kursu relacji: Zamość Da. (odjazd godz. 14.30) – Krasnobród kurs Nr 239 na Zamość Da. (odjazd godz. 14.30) – Krasnobród p. Majdan Ruszowski wprowadza kursy autobusowe relacji: Zamość Da ( odjazd godz.9.30)- Warszawa Dw. Stadion p. Krasnystaw w piątki i niedziele Warszawa Dw. Stadion ( odjazd godz.15.30) – Zamość Da p. Krasnystaw w piątki i niedzielę Średnie (odjazd godz. 21.05) – Zamość DA. wprowadza kursowanie autobusów w niedzielę relacji: Zamość Da. - Obrocz – Zwierzyniec Fabryka Zwierzyniec Fabryka – Obrocz – Zamość Da. przyśpiesza godzinę odjazdu kursu relacji: Zamość Da ( odjazd godz.0.00) – Kraków RDA w piątki i poniedziałki na Zamość Da ( odjazd godz.23.10) – Kraków RDA w czwartki i niedzielę Temat: Chcemy Euro? Trzeba zburzyć Stadion Śląski! Nowy Stadion Śląski-Nowy Lider Popieram wszystkim co mam by na naszym terenie odbyły sie ME2012.Ale najpierw trzeba zburzyc Stadion Śląski i od nowa zbudowac .Panowie i Panie,Kibice,Lokalni Patrioci widzieliście co chcą zbudowac w Gdańsku i Warszawie -cudeńka.Czemu u nas ma stac stadion z ubiegłego wieku.To prawda co piszą ludzie, stadion jest przestarzały ogląda się źle mecz na nim, reprezentacja nie chcę grac na nim a po mistrzostwach już na pewno nie będzie grała.Dach będzie kosztował 100 baniek a nowiutki stadion podobny do tych w warszawie i gdańsku max 300,zaprosic Mital lub Tyskie czy chcą miec Arena Tyskie czy Mital Arana -tylu jest tu młodych z pomysłem architektów (którzy mogliby przymic szczególnie pomysł Warszawki na Stadion Śląski nawego wieku-mamy jedyną taką szanse żeby to zrobic i chyba jedyną).Jak tego nie zrobią nasze władze a szczególnie wojewoda to będziemy pośmiewiskiem tych mistrzostw. Dalszy temat to rynek Katowic,Dworzec PKP,Międzynarodowy dworzec autobusowy na sądowej i PKS koło MPIK-a -niech wreszczcie odpowiedzialny człowiek w magistracie -Prezydent Uszok ruszy z tym tematem bo jakby ktoś przyjechał z UEFA do Katowic(albo gdziekolwiek na śląsku) w te miejsca to by za głowę się złapał... zakazał nam na wiele lat organizacji czegokolwiek.Pamiętajmy że to są pieniądze przeznaczone na infrastrukturę która będzie służyła nam lata .Dla nas tu na Śląsku to jest największa okazja pokazac się na Świecie i w Polsce że nie jesteśmy Bercikami z durnego serialu i że potrafimy myślec i coś zrobic lepiej niż inne regony nie muszę mówic że to jest ważna sprawa dla całego regionu nie tylko dla Chorzowa,Katowic dla wszystkich "tu" mieszkających.Proszę pisac jeśli znacie maile do naszych decydentów i jeżeli się zgadzacie z tą moją opinią piszmy do wojewody ,do prezydentów miast,do posłów żeby coś wreszcie zaczęli robic ci których wybraliśmy. Temat: Wasze szczególne przypadki roztargnienia :) bardzo dawno temu, chyba jeszcze w przedszkolu stałam z koleżanką w łazience i obie myłyśmy ręce nad jedną umywalką, a mydło było tylko jedno. Kiedy zauważyłam, że koleżanka kończy już namydlać ręce, powiedziałam "mamo, podaj mi mleko", zamiast "ania, podaj mi mydło" z warszawy przeprowadziłam się do niewielkiej miejscowości pod warszawą, więc dojeżdżać do szkoły musiałam pociągami km. Pierwszy mój przejazd do warszawy do szkoły przebiegł spokojnie, bez problemów. Gdy wracając ze szkoły dotarłam na dworzec na powiślu, zobaczyłam pociąg, z tyłu było napisane "warszawa wschodnia", więc pomyślałam, że może jedzie z warszawy wschodniej do mnie do domku, więc dogoniłam ten pociąg i szczęśliwa wsiadłam, jakoś bardzo mało ludzi było (dziwne, bo godziny szczytu, ale ja pierwszy raz o tej porze jadę, więc się pewnie nie znam), dojeżdżamy do stadionu, ludzie wysiadają, jedziemy na wschodnią, wszyscy, których widzę, wysiadają (ale na pewno w tym pociągu jest jeszcze dużo ludzi, jestem o tym święcie przekonana, tylko, że siedzą poza zasięgiem mojego wzroku), wysiada chłopak, który siedział naprzeciwko mnie i dziwnie na mnie patrzy, a ja zadowolona z siebie siedzę nadal; jedziemy dalej, "hmm jakoś dziwnie on jedzie, ale mogę się nie znać, bo z warszawy jadę po raz pierwszy", w końcu pociąg dojeżdża na jakieś wertepy (tak, już wiem, że jechał DO warszawy wschodniej, a potem do składu); wysiadłam jak tylko otworzył drzwi i się zatrzymał (w szczerym polu) i modliłam się, żeby mnie nikt nie zauważył jak wysiadam. poprzedzierałam się trochę przez krzaki, dojechałam na rondo wiatraczna i wsiadłam w pks. w domu byłam jakieś 3 godziny później niż planowałam, po drodze minęłam tego chłopaka z pociągu, który tak dziwnie patrzył, znów jakoś dziwnie spojrzał;) w tej małej miejscowości pomieszkałam sobie trochę, ale stwierdziłam, że na czas matur przeniosę się do warszawy do babci. Wiadomo - musiałam wziąć trochę ubrań (książki i kosmetyki zawiozłam już wcześniej). wrzuciłam do torby jak leci wszystko, co mogłoby się przydać i poszłam na dworzec. Wsiadłam do pociągu, jadę, podchodzi pan konduktor (no, w każdym razie ten, który sprawdza bilety;D), a ja sobie uświadomiłam, że portfel z biletem mam gdzieś między tymi ubraniami w torbie, więc zaczynam szukać. W tym skupieniu, gdy myślałam tylko o tym, żeby znaleźć portfel, zupełnie nie zauważyłam tego, że na siedzeniu obok leży już prawie cała moja bielizna, którą miałam w torbie, z czerwonymi majtkami (na maturę, na szczęście) na czele;) Temat: Radom budzi sie do życia! Organizacje, ankiety ... Radom budzi sie do życia! Organizacje, ankiety ... Nowe organizacje, jezeli pojawia sie inne prosze podac link! •Projekt Teatralny - zapraszamy do współpracy! (3) Gość: Projekt Teatralny 09.05.06, 09:55 •Radomski Klub Dyskusyjny - Pierwsze spotkanie (25) jdk 08.05.06, 21:06 •Powstał Klub Przyrodników Regionu Radomskiego. miasta.gazeta.pl/radom/1,48201,3321091.html oraz ankieta Gazety Wyborczej miasta.gazeta.pl/radom/0,69168,3330985.html Prosze ja porownac z moimi Postulatami, ktore opublikowalem na Forum w grudniu 2005, forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=68&w=33281043&a=33281043 Moze wreszcie Rada Miejska i Prezydenci beda mieli Programy Wyborcze! ROZWÓJ MIASTA: Dla rozwoju Radomia najważniejsze jest: utworzenie pasażerskiego portu lotniczego powołanie uniwersytetu poprawa komunikacji drogowej i kolejowej z Warszawą wyłączenie Warszawy z województwa mazowieckiego pozyskanie inwestorów zapewniających nowe miejsca pracy URODA MIASTA: Bym był dumny z wyglądu miasta należy: dokończyć remont deptaka i innych ulic w centrum dokonać rewitalizacji Miasta Kazimierzowskiego odnowić stare kamieniczki w centrum wybudować nowe centrum miasta zadbać o otoczenie dworców PKP i PKS null ŻYCIE CODZIENNE: W Radomiu na co dzień najbardziej przeszkadza mi: brak bezpieczeństwa trudny dostęp do lekarzy specjalistów słabo rozwinięta komunikacja miejska bałagan na ulicach brak miejsc parkingowych w śródmieściu KULTURA, ROZRYWKA, SPORT: W wolnym czasie w Radomiu najbardziej mi brakuje: obiektów sportowych: hali, stadionu, basenów imprez kulturalnych filharmonii i sali koncertowej kawiarni i restauracji miejsc wypoczynku i rekreacji dla rodzin Temat: "PERŁY" KACZOLOGII STOSOWANEJ BOROWSKI uważa że dworce wstyd, i nie rozumie. Jak donosi dzisiejsze "ŻW", Pan Naczelny Architekt Warszawy - Misza Borowski - strasznie się wstydzi bezhołowia na dworcach Stadion i Wschodnim. Cytuję krótki wywiad z nim: "Jeden wielki wstyd Z Michałem Borowskim, architektem miasta, rozmawia Sławomir Ślubowski ŚLUBOWSKI PYTA: Kolej i PKS uskarżają się na brak pieniędzy. Może miasto byłoby w stanie jakoś pomóc w modernizacji tych obiektów? Przecież one świadczą o naszej stolicy. BOROWSKI ODPOWIADA: Racja. Stadion czy Wschodni wyglądają po prostu skandalicznie, jest to obraz żenujący. Ale problem polega na tym, że miasto nie może dać kolejarzom jakichś pieniędzy ekstra. No bo dlaczego warszawski podatnik ma płacić za remonty budynków należących do PKP? ŚLUBOWSKI PYTA: Jakie jest więc rozwiązanie? Może kolej powinna wynająć dworcowe hale? Wpuścić tam handel? BOROWSKI ODPOWIADA: Dokładnie tak. Problemy wynikają tu z braku umiejętności zarządzania tymi obiektami. W większości europejskich miast dworce na ogół są źródłami sporych dochodów. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego u nas dzieje się inaczej. Dlaczego PKP nie jest w stanie zarobić na Centralnym czy Wschodnim." Koniec cytatu. KOMENTARZ: A więc jest pełna jasność (jak powiada pan Lech Kaczyński). Na obu dworcach panuje syf i malaria, i pan Borowski jest tym zaszokowany. Poza tym, pan Borowski nie rozumie, jak to w ogóle możliwe, że tak jest. Poza tym, pan Borowski absolutnie nie wie, co miasto mogłoby zrobić, aby tej sytuacji zaradzić. A co jest w tym kontekście NAJBARDZIEJ SZOKUJĄCE? To, że taki nieudolny, rozleniwiony nierób i nieudacznik jak pan BOROWSKI, ciągle jeszcze zajmuje stanowisko Naczelnego Architekta Warszawy, pobierając z kieszeni warszawskich podatników sowite wynagrodzenie, nie wiadomo za co. Tak samo "skutecznym" architektem Warszawy jak pan Borowski, to JA, internauta STOLICZNYJ, tez potrafiłbym być. Też potrafię na wszelkie pytania odpowiadać "dlaczego?", "nie rozumiem", "nie mogę", itp. W związku z tym, CHCĘ BYĆ NACZELNYM ARCHITEKTEM WARSZAWY !!! DRODZY FORUMOWICZE, POPRZYJCIE MOJĄ KANDYDATURĘ NA TO STANOWISKO !!! Obiecuję, że podobnie jak pan Borowski, nie będę robić na tym stanowisku nic pożytecznego dla Warszawy, a namolnym dziennikarzom powiem otwarcie, że nie mogę i nie chcę niczego robić. Oprócz zgarniania kasy, naturalnie. Temat: Wywożą Jarmark Europa I nikt Ci chłopie nie odbiera prawa do radości z zakupów. Tylko zastanów się, czy miejsce zakupów było odpowiednie? To nie Twoja wina, że na X-leciu był bazar. Widziałem jak był on (stadion) budowany a przez kolejne 6 lat, począwszy od 1955 r., zaliczyłem wszystkie imprezy (łącznie z dożynkami), wchodząc bez biletów. Znałem wszystkie możliwe wejścia na ten stadion i sposoby jak z nich korzystać. I to są moje wspomnienia, wrażenia i przeżycia z tych imprez a nie zakupy. Tym się różnimy. Komuś z władz z najwyższego szczebla, stadion nigdy nie był we władaniu miasta a należał do państwa, porąbało się i wyraził zgodę na urządzenie tam targowiska. Wcześniej handel odbywał się na "Skrze". Dobrzy prawnicy nie mieliby trudności z napisaniem pozwu przeciwko osobom, które, w tzw. majestacie prawa, dopuścili do takiej dewastacji i degradacji obiektu sportowego. Ty cieszysz się z gier i sprzętu, który kupiłeś na stadionie, a ja patrzę z przerażeniem na zdewastowaną moją Saską Kępę, kiedyś miasto ogród, a do dziś jeszcze służącą za parking tysięcy, tak, tak tysięcy, samochodów, zdewastowane trawniki i drzewa, smród spalin, zjełczałego oleju, przestępstw, prostytucji i popełnionych morderstw. Tak, tak, to jest tylko kawałek prawdy o targowisku. Te granice przesuwania terenu handlu, a to do ul. Sokolej, a to do ul. Zamojskiego, a to do dworca PKS, a to do wiaduktu, każą się zastanowić, o co tu chodzi? Nie wiesz przypadkiem, kto na tym zarabia? No i dalej cieszysz się z zakupów, Twoje prawo. Dobrze jednak byłoby, aby Ci wszyscy, którzy żałują likwidacji jarmarku, poznali chociaż trochę prawdy o nim. A likwidacja na raty, po kawałku, tylko niepotrzebnie przedłuża te wszystkie patologie i nieprawidłowości. Każdy handel, byle w warunkach cywilizowanych i w miejscu do tego odpowiednim, tak! Handel na stadionach lub w ich okolicach nie! Kiedyś na błoniach stadionu, od wczesnej wiosny, setki młodych chłopaków, prawie z całej Warszawy, rozgrywało mecze, w ramach różnych rozgrywek. Przy jarmarku nie było już dla nich miejsca. No i ciesz się dalej z zakupów. A tak przy okazji, wątpię czy będziesz się cieszył, gdy któryś z tych chłopaków, którym nie dane było kopać piłkę i wyżyć się w sporcie, dokopie Ci gdzieś w parku lub na ulicy. Cieszysz się nadal, że tak tanio mogłeś robić zakupy i Sony na tym nie straciło? Wiedz tylko, że my wszyscy dopłaciliśmy, m.in. i do Twoich zakupów, i to z nawiązką. Trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, żeby niewiele napisać. Życzę zdrowia, trochę więcej rozsądku. Ajanieplay Temat: Gdzie jest stadion, panie Kaczyński? mike_ napisał: > Mecze są primo bardzo rzadko (szczególnie jeśli uwzględni się ich małą ilość w > europejskich pucharach). Po drugie czesto w niedzielę (vide ostatni mecz z > Wisłą) bądź w soboty. Tak, tylko na obiekcie przy Łazienkowskiej poza meczami miały być także - a właściwie przede wszystkim - inne wielkie imprezy: koncerty, zjazdy, kongresy, targi... Musiałyby być i to często, bo inaczej inwestor nie wyszedłby na swoje. > Tutaj się mówi o złym dojeździe a jednocześnie mówi się o X-lecia, gdzie jest > jescze gorzej (pomimo że są tramwaje - ale sporo ludzi wybiera sie > samochodami i > nijak się tego nie zmieni - i to przez nich są korki a nie przez autobusy). > Gdziekolwiek byś stadionu nie postawił - w dniu meczu zawsze ktoś będzie tam na > korek narzekał. Poza tramwajami i autobusami jest tam jeszcze dworzec PKS i kolej średnicowa - a ta ostatnia za parę lat może się stać naprawdę wygodnym środkiem komunikacji miejskiej. W każdym razie dostarczy bezproblemowo na miejsce wszystkich przyjezdnych, dojeżdżających do Warszawy PKP albo na Dworzec Zachodni PKS. Dookoła jest też mnóstwo miejsca na parkingi - tylko trzeba bazar wysiudać... Co do korków - to rzeczywiście może być problem. Są niby obok dwa mosty, Wybrzeże Szczecińskie, Zieleniecka - ale wszędzie ciasno... Tyle że okoliczni mieszkańcy dodatkowo na tym mniej ucierpią, bo zabudowania są daleko od Stadionu X-lecia. W sumie - uważam, że jest to lepsza lokalizacja od Łazienkowskiej. A poza tym - zdaje się, że nasza dyskusja jest już w tym momencie akademicka. Wygląda na to, że po unieważnieniu ostatniego przetargu miasto skłania się do zmodernizowania stadionu Legii przy Łazienkowskiej - który będzie mnieszy i mniej uciążliwy od nowego obiektu, który chciano obok postawić, a docelowo powstanie wielki obiekt na X-lecia. Temat: Rośnie stadion i emocje: Poznań Prawda o Poznaniu Sza nowny PAnie Redaktorze, tak tendencyjnego artykułu dawno nie widziałem: Po pierwsze - stadion jest na etapie budowy i ma klasę Elite (czyli taką samą jak wymieniony przez Pana Wrocław czy Gdańsk - które są w powijakach), od strony praktycznej różnice zobaczy Pan na meczach Lecha (chyba tylko jeszcze na wiśle jest taka atmosfera). Po drugie - komunikacyjnenie jest to jedyny stadion, który posiada połączenia z 3 różnych kierunków z podstawowymi sposobami komunikacji (Autostrada, Dworzec PKP-PKS oraz Lotnisko). Dodatkowo wszystkie ciągi komunikacyjne są albo modernizowane, albo budowane od nowa. (z wzystkich kierunków dojast max. 30 minut i to w korkach. Po trzecie - lotnisko w poznaniu jest w przebudowie, projekt modernizacji i połączenia dworca PKP - PKS jest na etapie realizacji (z tego co wiem Warszawa nie zmodernizuje Dworca Centralnego). Po czwarte - jako jedyne miasto w Polsce mamy doświadczenie w organizacji tego typu imprez np. Konferencja ONZ (COOP14), czy piłkarskie Mistrzstwa Europy U18. Po piątek - jedyna profesionalna baza treningowa z której korzysta reprezentacja Polski mieści się we Wronkach (ponadto są jeszcze bazy w Grodzisku, Szamotułach oraz Opalenicy, blisko również do zaprzyjaźnionego z nami Lubina). Po szóste - strefa kibica z najlepszą infrastrukturą w Polsce (tereny MTP). Położona w centrum, pełen dostę mediów. Po siódme - oferta kulturalna i turystyczna - poza starym miastem oraz placem Wolności - zapraszam do obejrzenia Ostrowa Tumskiego (miejsce Chrztu Polski), Malta - tereny rekreacyjne oraz tor regatowy, z drugiej strony nowoczesny ogród Zeologiczny, Fort Winiary (Popularna cytadela). Poznańska Fara z zabytkowymi organami Fryderyka Ladegasta - codziennie w południe koncerty organowe. To również ulica Św. Marcin czy wzgórze Św. Wojciecha. Centra Handlowe to poza Starym Browarem (stragany o których Pan pisze są na ulicy Półwiejskiej, która ma chatrakter deptaku,i sąsiaduje tylko z jednym z wejść do Browaru - dodatkowo są one w sporej odległości) rónież Galeria Malta czy Kupiec Poznański. Zalet jest więcej ale zanim napisze Pan kolejny artykuł proszę uczciwie rozważyć wszystkie argumenty. Temat: Radom w Monopoly - mamy szansę Niech się Wawel schowa przed radomskim urzędem Nieoczekiwane wyniki głosowania w konkursie Monopoly Jaki jest najpopularniejszy obiekt historyczny w Polsce? Wawel, Biskupin a może klasztor na Jasnej Górze? Według internautów... siedziba byłego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu. Jak już pisaliśmy konkurs na charakterystyczne budynki, ulice czy pomniki ogłosił producent gry Monopoly, która obchodzi w tym roku 70-lecie. Z tej okazji zostanie przygotowana specjalna, polska edycja. Na planszy mają znaleźć się obiekty wskazane przez internautów. UW i fara na czele Głosować na nie można do 30 stycznia. Na razie z rankingu wynika, że Radom jest miastem, do którego powinny przyjeżdżać wycieczki z całej Polski. W kategorii „obiekty historyczne” niepodzielnie panuje siedziba byłego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Żeromskiego. Na drugim miejscu znajduje się kościół farny, oczywiście też w Radomiu. Na najniższym stopniu podium plasuje się pałac Poznańskiego w Łodzi. Te obiekty wyprzedzają wiele słynnych w całym kraju miejsc, wśród nich zamek na Wawelu, kolebkę „Solidarności” Stocznię Gdańską czy kopalnię soli w Wieliczce. Internauci zgłosili ponad 300 obiektów. Radomskie propozycje triumfują również w innych kategoriach. W „obiektach komunikacyjnych” pierwsze miejsce zajmuje dworzec kolejowy w naszym mieście. Za nim znajdują się lotniska: Lublinek w Łodzi i Okęcie w Warszawie. Mniej zwolenników ma stołeczny Dworzec Centralny oraz słynne „UFO” czyli dworzec PKS- u w Kielcach. Skansen też wysoko Wśród „obiektów sportowych” nieźle radzi sobie tor kartingowy Automobilklubu Radomskiego, który na razie jest tuż za podium, na czwartym miejscu. Prowadzi stadion-bazar Łódzkiego Klubu Sportowego. Dużą popularnością cieszy się kategoria „miejsca charakterystyczne dla Twojego miasta”. Internauci zgłosili 308 propozycji. O zwycięstwo walczy radomski deptak, który zajmuje obecnie trzecie miejsce. Przed nim znalazł się plac „Marcelek” w Łapach i miasteczko studenckie Akademii Górniczo-Hutniczej. Tuż za naszym deptakiem jest ulica Piotrkowska w Łodzi i... Muzeum Wsi Radomskiej. Te wyniki mogą się jednak zmienić. Daltego zachęcamy internautów do mobilizacji i odwiedzenia strony: www.monopoly.pl. Temat: wyniki referendum No dobra sprawę stadionu my już pozytywnie (pozytywnie o innego rozstrzygnięcia się nie spodziewałem, głosowali głównie kupcy niechcący dużej konkurencji) ale może teraz czas zając się 3 bazarami w centrum tj. minibarazek na Wojskowej, bazar przy hali targowej i bazar za więzienie koło pks-ów ??? Trzeba coś z tymi brzytkimi kaczątkami zrobić ??? Może jak juz porzadkujemy centrum to iść dwa kroki do przodu i pomyśleć nad oczyszczeniem centrum z tego "przejawu wczesnego kapitalizmu”, który szpeci centrum i co gorsza wraca uwagę wielu przyjezdnych, którzy porównują to do jarmarku Europa czy do KDT. Może czas najwyższy zmierzyć się z tym problemem ??? Pl. gen. Wł. Sikorskiego też czeka chyba te parterowe budy nie będą stały w nieskończoność ??? No chyba, że chcemy za np. 10 lat (bo średnio tyle jesteśmy w tyle w rozwoju za Warszawą) przezywać to, co się działo w sierpniu ub. roku na placu Defilad ??? Może warto o tym pomyśleć i uniknąć tego typu nieprzyjemności i przy okazji zadbać o estetykę miasta, bo centrum to nie miejsce na obskurne budy bazarowe. Pora z tym skończyć. To samo sadzę o obecnym rynku czas najwyższy go przenieść juz teraz rozlewa się na okoliczne ulice blokując przy tym ruch pieszy i samochodowy. Gorąco popieram działania p. Dobijańskiego w tej sprawie, może przyszłego prezydenta miasta ??? Kto wie, ma kilka wad, ale generalnie jest najbardziej rozsądny i liberalny ze wszystkich obecnych na siedleckiej scenie politycznej. No chyba, że pojawi się na horyzoncie młody energiczny menager z wizją rozwoju, energią działania i charyzmą to wtedy na takowego zagłosuje. Temat: Tyle w Radomiu już się zmieniło. Co zmienić jes... Niejasnym i nielogicznym wydaje sie byc kryterium doboru postulatow do poszczegolnych grup. Poza tym jak mozna dokonac wyboru pomiedzy np. utworzeniem uniwersytetu, lotniska, czy infrastruktury? Pobawie sie w modyfikacje pytan: I. ROZWÓJ MIASTA: Dla rozwoju Radomia (m. in. zapewnienia atrakcyjnosci inwestycyjnej oraz optymalnych warunków bytowych mieszkańców) najważniejsze jest: -Utworzenie cywilnego portu lotniczego -Rozwoj infrastruktury o znaczeniu regionalnym i miedzyregionalnym, w tym m. in. modernizacja i rozwoj komunikacji kolejowej, oraz drog ekspresowych w kierunkach N-S i E-W" -Rozwoj infrastruktury miejskiej (remonty i budowa nowych ulic) oraz rozwoj komunikacji miejskiej -Prowadzenie sprawnej polityki rewitalizacji srodmiescia, w tym m. in. kontynuowanie rewitalizacjcji Miasta Kazimierzowskiego, remont ul. Zeromskiego, oraz wprowadzenie Strefy Uspokojonego Ruchu i zwiekszenie dostepnosci komunikacyjnej. -Zadbanie o otoczenie dworców PKP i PKS, oraz o powstanie zintegrowanego, centralnego wezla komunikacyjnego w tym miejscu. -Wyłączenie regionu metropolitalnego Warszawy z województwa mazowieckiego i/lub utworzenie samodzielnego wojewodztwa radomskiego. -Rozwoj szkolnictwa wyzszego zmierzajacy do powstania Akademii i/lub Uniwersytetu. -Wybudowanie "Nowego Centrum" II. ŻYCIE CODZIENNE: W Radomiu na co dzień najbardziej przeszkadza mi: -brak bezpieczeństwa -trudny dostęp do lekarzy specjalistów -bałagan na ulicach -brak polityki transportowej miasta, w tym m. in. słabo rozwinięta komunikacja miejska, brak miejsc parkingowych w śródmieściu oraz korki. III. KULTURA, ROZRYWKA, SPORT: W wolnym czasie w Radomiu najbardziej mi brakuje: -obiektów sportowych, np: hali, stadionu, basenów -imprez kulturalnych -filharmonii -kawiarni i restauracji -miejsc wypoczynku i rekreacji Temat: Oto co nam obiecano przez lata Nie do końca zgodzę się, że nic nie powstało. W trakcie realizacji jest obwodnica północna, ul. Wyzwolenia, budowane są ścieżki rowerowe, rozpoczyna się budowa osiedla Staromieście Ogrody, a tere Parku Przemysłowego jest uzbrajany. A co do Caushmana, to gdzie wyczytaliście lub skąd takie informacje, że na wczorajszej sesji był zablokowany? W porządku obrad sesji z 30 sierpnia nie było takiego punktu odnośnie Caushmana. Fakt jest ze opóżnienia są w realizaji pozostałych inwestycji: Galeria Nowe Miasto - rozpoczęcie w styczniu 2006 - jak się Rada zgodzi Przebudowa płyty rynku - może kolejny przetarg ogłoszą w przyszłym tygodniu Odbudowa kamienic - oj jeszcze długo nie powstanie Aquapark - jw Przejścia podziemne - jw Sensowne powiekszenie miasta - ważne że powiększyli, kolejne może z dniem 1.01.2007 Terminal na lotnisku - 2006 Centrum Nowy Świat - rozpoczęcie we wrześniu Park Papieski - może za 5 lat Park nad Wisłokiem - od jesieni Przebudowa ul. Dąbrowskiego - po 15 wrzesnia TANI INTERNET I TANIE TELEFONY W MIEŚCIE - hm... dłuuugo Parkingi wielopoziomowe - dłuuugo nic... Teatr Muzyczny - jw Modernizacja stadionu Stali Rzeszów - może kiedyś Most na przedłużeniu ul. Rejtana - po 2007 3 Multipleksy (nie ma żadnego) - 2006 - 2007 Galeria Parkridge - nie będzie Modernizacja Dworca PKP - 2010 Na zakończenie dodam, że w Rzeszowie jest bardzo dobrze. Zobaczcie, jakie w Krakowie są problemy. O blisko rok przedłużyła się budowa Dworca PKS, o blisko 2 lata odwlecze się inwestycja o nazwie "Szybki Tramwaj" A w Warszawie? W ciągu pierwszego półrocza zrealizowano tylko 15% miejskich inwestycji. Podobnie w tamtym roku, gdzie końcem grudnia za pieniądze przeznaczone m.im na drogi i mosty oraz metro kupowano kredę i długopisy do szkół. Czyli wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Temat: Co zrobić, by po Płocku jeździło się lepiej Moim zdaniem poszerzenie kilku ulic o dodatkowe pasy znacznie poprawiłoby poruszanie się po Płocku. Wyremontowane ulice takie jak Mickiewicza, Gałczyńskiego czy Gwardii Ludowej (od Stadionu do Przemysłowej) to totalna porażka... Miejsca spokojnie wystarczy na wybudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu a w efekcie mała "obwodnica miasta" odciążyła by Aleje a komunikacja miejska byłaby znacznie sprawniejsza co przekonałoby niektórych do korzystania z busów. wystarczy by ulica wyglądała jak odcinek Gwardii Ludowej (od Przemysłowej do Bielskiej) a problem byłby rozwiązany. Tysiąclecia, Łukasiewicza, Otolińska, Kilińskiego, Bielska, Dobrzyńska, Kobylińskiego, Miodowa, Przemysłowa, Chopina - przynajmniej te ulice powinny miec po dwa pasy ruchu w każdym kierunku!!! Wprowadził bym też kilka ulic jednokierunkowych. Każdy kto często jeździ Bielską wie że (miedzy Petropolem a Mostami) od południa tworzy się korek a kierowcy z jednego pasa tworzą dwa często przekraczając nawet linię ciągłą.. Aż sie prosi o poszerzenie ulicy... Więc proponowałbym by ruch na tym odcinku odbywał się w jednym kierunku a mianowicie w stronę Petropolu a z powrotem 60-tką byśmy wracali Obrońców Westerplatte i obie nitki łączyły by się przy siedzibie PKS. Dalej od tego miejsca Bielska by miała po dwa pasy w każdym kierunku przynajmniej do przejazdu kolejowego. Kolejne ulice którymi by się jeździło w jednym kierunku to Mościckiego i Miodowa (od skrzyżowania z Mościckiego do skrzyżowania z Gałczyńskiego). Ruch by wyglądał tak jak obecnie jeżdzą tamtędy autobusy czyli w stronę szpitala przez Miodową a z powrotem Mościckiego. A pozostały odcinek Miodowej (do Tysiąclecia) poszerzyć o dwa pasy. Dwie ulice jednokierunkowe wprowadziłbym w centrum. Obecnie straszne korki tworzą się na 1-go Maja i Obrońców Warszawy.. Tymi ulicami częściej jeździmy od Jachowicza w kierunku Kościuszki i tak by przebiegał kierunek ruchu. Powrót zaś odbywałby się Misjonarską aż do Jachowicza (uwzględniając przebicie Misjonarskiej do Jachowicza) Wyłączyłbym z ruchu ulicę Nowy Rynek (numery parzyste) i stworzyłbym z niej deptak (przedłużenie Tumskiej). Spacerowicze zyskaliby kawałek ładnej ulicy. Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu 1. trudno nie uwazac swojego miasta za mile skoro sie tu mieszka i zna sie kazdy kat. Ciezko zeby ptak plul we wlasne gniazdo. 2. wg emigranta Lublin wypada blado w temacie komunikacji np. ze Slupskiem, Toruniem i Gorzowem Wielkopolskim. Przeciez Lublin ma wiecej polaczen z Warszawa niz kazde z tych miast. Takze nie podoba mu sie ze w Lublinie sa tylko 2 dworce PKS a w Gdansku, Szczecinie, Katowicach, Bydgoszczy jest 1 dworzec PKS i ludzie jakos zyja. Oczywiscie sluszne sa jego uwagi o lotnisku i zaniedbanych kamienicach ale od 15 lat ja bez przerwy slysze ze to miasto umiera. Gdyby faktycznie umieralo to nie roslaby licza samochodów rocznie o 20%, nie budowalyby sie tysiace domów wokol Lublina, ludzie jezdziliby rozklekotanymi maluchami a nie nowymi z salonów których jest pelno. Gdyby miasto umieralo to przeciez nie inwestowalby tu zaden market bo przeciez nie mialby na czym zarobic. Oczywiscie wiem ze Dociek uwaza ze za komuny to byl raj. Emigrant uwaza ze jak jego biznesmeni tu nie zainwestuja to znaczy ze jest syf. Co moze on i jego biznesmeni to wyrocznia? A czy z tego ze na przyklad w Warszawie nie zainwestowal Peugeot to znaczy ze jest syf? Zainwestowaly w Lublinie inne firmy i jeszcze zainwestuja. Tylko MUSI byc porzadne lotnisko w Niedzwiadzie. Emigrant czepia sie ze Lublin jest winien ze nie ma dwupasmówki do Warszawy. Albo jest glupi albo udaje glupiego bo o budowie i modernizacji dróg krajowych decyduje dyrekcja albo minister w Warszawie a nie prezydent Lublina czy marszalek. To samo z czepianiem sie ze jest malo pociagów do Wawy jak TOrun ma 2 razy mniej niz Lublin. I tez ilosc tych pociagów nie zalezy od wladz Lublina. tylko od dyrekcji PKP w WARSZAWIE. Emigrant ciagle udowadnia ze Warszawa to taka super. Ciekawe dlaczego bogaci mieszkancy Warszawy musza ciagle zarabiac na zycie okradaniem samochodów biedaków spoza Warszawy. INFRASTRUKTURA - my wymagamy dróg dwupasmowych do Wawy, Krasnika, Lubartowa, Zamoscia itp. Tyle ze O tym nie decyduje nikt stad, tylko Warszawa!!! Dworzec PKS to tragedia. Wcale nie. Moim zdaniem jest lepszy niz np. Dworzec Warszawa STadion, niz Dworzec PKS w Rzeszowie, niz Dworzec PKS w Poznaniu i wiele innych. Natomiast z tym dworcem nie bardzo mozna cos zrobic, bo stoi on na terenie prywatnym i zanim nie zostana uregulowane sprawy wlasnosci to nikt sie przeciez nie bedzie bral za remont. Chyba nie widziales co otacza dworzec PKS Warszawa STadion. Co z aktywnoscia studencka? A co ma byc? Nie wiem co robia studenci w innych miastach a czego nie robia u nas. Moze dlatego ze dawno juz skonczylem studia. Lublin móglby sie oczywiscie stac miastem nowoczesnym - ale do tego potrzebne jest lotnisko, strefa wolnoclowa, modernizacja dróg i tym podobne rzeczy. Wiele z nich nie zalezy od Lublinian. Akurat przeciwko lotnisku protestuje wiekszosc autorytetów moralnych bo przeciez sa pociagi do Warszawy. Moim zdaniem emigrant pisal o miescie na podstawie pierwszego wrazenia, a szczególnie o komunikacji i w ogóle sie w to nie wglebil. podobno kiedys w Austrii zyl kolejarz któremu wystarczylo przyjechac do jakiegos miasta na dworzec i juz wiedzial jak funkcjonuje system komunikacji miejskiej w Polsce. Bylo tez duzo madrzenia sie - ten dworzec powinien byc tu, tego powinno nie byc to powinno byc tu. Takie chrzanienie ze on wie wszystko lepiej. Temat: totalna impotencja czyli PKS Stadion totalna impotencja czyli PKS Stadion to zdumiewające, ze nikt nic nie moze w tej sprawie. I mamy największy syf w Środkowej Europie. Wokół powstało nowe Hanoi bo w sąsiedztwie Stadion Europa. Bankrut PKP tnie głaba (a przeciez to PKP zgodziło sie na uszczuplenie terenu Dworca i postawienie tam bud przez Wietnamczyków), PKS skamle, ze nie ma pieniedzy, Naczelny Architekt rozkłada ręce. Nie wierzę, ze nie było w tym wszystkim korupcji. Zreszta poczytajcie sami co pisze dzisiejsze ŻW: Posprzątajcie Dworzec PKS Stadion Przyjezdni wysiadają z autobusów i przecierają oczy ze zdumienia Hałdy śmieci, zwały błota i wszechobecny smród. To pierwszy obraz, jaki odnotowuje kilka tysięcy osób codziennie przyjeżdżających do Warszawy z kraju i zagranicy. Dworzec PKS Stadion. Ktoś, kto tu wysiada, ma wrażenie, że znalazł się w środku dzikiego bazarowiska w Indiach czy Peru. Odwiedza go tysiące osób Po ziemi walają się papiery i resztki jedzenia. W chodnikach i jezdni pełno jest dziur. Kiedy tylko przychodzi odwilż, cały dworzec zaczyna przypominać wielkie bagno. W hali głównej stoją ławki, które mogą pomieścić 50 osób. Ale pasażerowie rzadko z nich korzystają, bo siedzenia okupują kloszardzi. Setki osób czeka na zewnątrz.Tymczasem PKS Stadion nie jest małym dworcem. Codziennie odjeżdża stąd 250 autobusów. Do Lublina, Łomży, Kocka, Białej Podlaskiej, Zamościa, Suwałk, Augustowa. Do tego dochodzą linie międzynarodowe na Litwę czy Ukrainę. Boże, gdzie ja jestem? - Przyjechałam do syna, który studiuje w Warszawie - mówi Irena Kotarga z Lubartowa. - Wierzyć mi się nie chce, że to jest dworzec w stolicy. Już kilka razy zaczepiali mnie tutaj żebracy. - To szczera prawda - potwierdza kierowca autosanu z Kraśnika i prosi, żeby nie podawać jego nazwiska. - Mało tego. Kradzieże są tu na porządku dziennym. Wysadzam ludzi. Oni wybierają torby z luku bagażowego. Złodzieje wchodzą między podróżnych. I po chwili bagaż ginie. Czują się bezkarnie, bo nigdzie nie widać policji czy jakiejkolwiek ochrony. Dworzec Stadion jest prowizorką. PKS dzierżawi ten teren od kolei i od miasta. Ta prowizorka trwa już 42 lata! Ale władze PKS uważają, że stacji likwidować nie należy. - Dworzec w tym miejscu jest potrzebny - twierdzi Grzegorz Biś, z-ca dyrektora ds. finansowych PKS. - Pasażerowie się do niego przyzwyczaili. Dyrekcja PKS-u nie czuje się odpowiedzialna za skandaliczny stan dworca. - To nie nasza wina, że wokół jest tylu handlarzy i że grasują złodzieje - twierdzi Biś. - Nie możemy wyremontować budynku, bo nie jest nasz, a PKP. Trudno nam inwestować w stanowiska odjazdowe, bo nie wiemy, jak długo tu będziemy i czy nie zmarnujemy zainwestowanych pieniędzy. Zbudujcie nowy! O likwidacji dworca autobusowego w obecnym miejscu mówiło się już 20 lat temu. Miał zostać przeniesiony na tyły Dworca Wschodniego, od strony ul. Lubelskiej. - PKS musiałaby jednak zapłacić za budowę stanowisk, hali odpraw pasażerów itp. - twierdzi Wojciech Misterka, dyrektor Zakładu Nieruchomości PKP, który wynajmuje budynek PKS-owi. - Nie stać nas na to - ucina krótko rozmowę dyrektor Biś. - I w najbliższych latach na pewno nie zapłacimy za budowę nowego dworca autobusowego. Obecnie musimy ratować przede wszystkim Dworzec Zachodni, który też wymaga remontu. Tak musi po prostu zostać. Data: 28.02.2005 Temat: SKM na trasie W-wa Wola - W-wa Wsch.? SKM na trasie W-wa Wola - W-wa Wsch.? Proponuję rozważyć małą obwodnicę Szybkiej Kolei Miejskiej, która korzystałaby z dotychczasowych torów kolejowych na przebiegu W-wa Wola. - W-wa Gdańska - W-wa Wsch./W-wa-Zach. Uruchomienie takiej obwodnicy miałoby kilka zalet: 1.wykorzystanie dotychczas istniejącej sieci torów, co jest tańsze od budowy trasy od podstaw 2.idealnie wpisywałaby się w sieć głównych ulic z dużym natężeniem komunikacji miejskiej (spójność komunikacyjna), Wykorzystanie istniejącej sieci torów minimalizowałoby koszty istnienia obwodnicy w tym aspekcie, a wymagałoby tylko niewielkich nakładów na ich dostosowanie dla potrzeb SKM. Wariant tańszy, realny i logiczny to odcinek trasy Warszawa Wola - Warszawa Wschodnia, gdzie powiązanie byłoby w oparciu o obecny przebieg SKM Pruszków-Sulejówek i SKM Okecie-W-wa-Wsch. oraz pociągi podmiejskie przejeżdżając przez W-wa Wsch. Wszystko odbywałoby się w oparciu o zintegrowany bilet miejski tak, jak to jest obecnie. Budowa kolejnych stacji na przebiegu tego odcinka obwodnicy zapewniłaby lepsze jej wykorzystanie, a trwałość SKM na tej trasie „utrwaliłaby” się mieszkańcom, jako nowa trasa skracająca przejazd przez miasto do domu, na zakupy (Arkadia/Tesco), do pracy, element trasy hybrydowej (SKM/metro/tramwaje, autobusy). Wariant droższy (pełna obwodnica). Przy stacji W-wa-Zach. istnieje możliwość przez cofanie i z powrotem do przodu przemieszczenia składu pociągów z W-wa-Zach (Al.Jerozolimskie) na W-wa- Wola (Al. Prymasa Tysiąclecia) lub odwrotnie. Zapewnia to ruch zamknięty na owej obwodnicy, względnie mógłby to być transport wahadłowy (W-wa Wola – W-wa Zach. i W-wa Zach – W-wa Wola) bez korzystania z pętli. Ze względu jednak na w/w SKM (dwie linie) wariant ten wydaje się jako pełna obwodnica niezasadny. Uruchomienie trasy skomunikowałaby takie ulice jak: •stacja Warszaw-Wola (stacja jest!) węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia •stacja Warszawa Kasprzaka (stacja jest!) węzeł Wolska / Kasprzaka / Prymasa Tysiąclecia •stacja Warszawa Koło (stacja jest!) węzeł Górczewska / Prymasa Tysiąclecia •stacja Obozowa (brak stacji!) węzeł Obozowa / Prymasa Tysiąclecia (tu powstała dzielnica mieszkaniowa (między Zawiszy a Obozową) •stacja Warszawa Powązkowska (brak stacji!) węzeł Powązkowska / Tatarska (tu ma powstać duża dzielnica mieszkaniowa – 30 tys. mieszk.) •stacja Warszawa Arkadia (brak stacji!) w pobliżu węzły ulic Broniewskiego / Popiełuszki / Rondo Babka: Okopowa, Jana Pawła II, Słonimskiego, Powązkowska Arkadia (tu tłumnie odwiedzane centrum handlowe) •stacja Warszawa Gdańska (jest!) węzeł Mickiewicza-Andersa / Słonimskiego-Most Gdański / metro / dworzec PKP •stacja Warszawa Cytadela (brak stacji!) węzeł Wybrzeże Gdyńskie / Słonimskiego-Most Gdański •stacja Warszawa Zoo (jest!) węzeł Rondo Starzyńskiego: Jagiellońska,Starzyńskiego / Wybrzeże Helskie •stacja Warszawa Rondo Żaba (brak stacji!) węzeł Rondo Żaba: Odrowąża, Szwedzka, Starzyńskiego, Św. Wincentego, 11-go Listopada) •stacja Warszawa Radzymińska (brak stacji!) węzeł Radzymińska-Al. Solidarności / Naczelnikowska: Ziemowita i Zabraniecka •stacja Warszawa Wschodnia (jest!) węzeł kolejowy / (pętle autobusowe: Kijowska, Lubelska), nieodległe węzły komunikacyjne (Targowa-Grochowska / Kijowska-Most Świętokrzyski, •stacja Warszawa Stadion (jest!) węzeł Most Świętokrzyski, Targowa-Grochowska, Al. Zieleniecka / Wybrzeże Szczecińskie •Warszawa Powiśle (jest!) węzeł Kruczkowskiego-Rozbrat / Al. Jerozolimskie •Warszawa Śródmieście Jest!) węzeł Al. Jerozolimskie / Marszałkowska, Emilii plater / metro / pętle autobusowe / PKP Centralna •Warszawa Ochota (jest!) węzeł Al. Jerozolimskie / Grójecka / Raszyńska / Towarowa •Warszawa Zachodnia (jest!) węzeł Al. Jerozolimskie / Bitwy Warszawskiej Prymasa Tysiąclecia / Trasa Łazienkowska / pętle autobusowe / PKS Warszawa Zachodnia / PKP Zachodnia Oczywiście trasa ta nie przebiega przez tereny o wyjatkowo silnej urbanizacji ale tez jest i nie kosztuje jej budowa ale trzeba wybudować kilka stacji tak, jak to się teraz dzieje dla stacji na Żwirki Wigury czy w Al. Jerozolimskich na trasie radomskiej. Temat: prowizorki budowlane w Warszawie przed Euro 2012 prowizorki budowlane w Warszawie przed Euro 2012 Praga - może zdążą Euro 2012 mogłoby być wielką szansą dla niedoinwestowanej przez lata Pragi. Dziś cały ruch skupia się tu na Targowej i Wybrzeżu Szczecińskim. Bazar wyrzucony ze Stadionu Dziesięciolecia wchłonął Dworzec PKS, wczoraj niemal wylewał się na skrzyżowanie ul. Zamoyskiego i al. Zielenieckiej. Jednak po otwarciu Stadionu Narodowego w jego najbliższym sąsiedztwie wcale nie ma co liczyć na drogowe fajerwerki. Np. od strony Wisły zabraknie bezkolizyjnych skrzyżowań czy tuneli prowadzących na nowe parkingi i do dwupoziomowego garażu na 1,7 tys. aut pod płytą boiska. W ratuszu słyszymy, że "będzie najwyżej coś prostego". Czyli dobudowanie lokalnych ulic i poszerzenie Wybrzeża Szczecińskiego z osobnymi pasami do skrętu pod stadion. Przed i po meczach ruchem ma sterować policja. Niemal w ostatniej chwili przed mistrzostwami Europy, które zaczynają się w czerwcu 2012 r., władze Warszawy planują otworzyć praski odcinek Trasy Świętokrzyskiej. Teraz kończy się ona zaraz za mostem. Dwujezdniowa arteria wzdłuż ul. Sokolej i nasypu kolejowego ma być przebita przez skrzyżowanie z Jagiellońską do Targowej. Stąd nowym śladem wzdłuż linii PKP połączy się z Kijowską na wysokości Markowskiej (tramwaje w stronę Dworca Wschodniego będą kursować tak jak teraz). Nie obędzie się bez rozbiórki kilku budynków w rejonie Targowej i ul. Mackiewicza przy nasypie kolejowym. Mieczysław Reksnis, szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, podaje termin zakończenia prac: pierwszy kwartał 2012 r. Podobna data pada na pytanie o pierwszy odcinek obwodnicy Pragi między rondem Wiatraczna a ul. Zabraniecką na Targówku Przemysłowym. Jej projekt ma być wykonany do końca tego roku. W przeciwieństwie do Trasy Świętokrzyskiej to jednak ogromna arteria z 1200-metrowym tunelem, który wyprowadzi ruch pod Wiatraczną do al. Stanów Zjednoczonych i dalej na most Łazienkowski. Nad torami dzielącymi Targówek od Grochowa powstanie 960-metrowa estakada. Koszt całości przekracza 700 mln zł. Czy ratusz rzeczywiście zdąży z tak skomplikowaną inwestycją na Euro 2012? Terminy są bardzo napięte, bo można się spodziewać trudności z wydrążeniem najdłuższego w Polsce tunelu pod ruchliwym rondem, a także protestów mieszkańców starych kamienic wzdłuż trasy na Grochowie. Bez tej obwodnicy okolice Stadionu Narodowego podczas meczów czeka totalny paraliż. Nie rozładuje go nawet dokończenie węzła Trasy Siekierkowskiej u zbiegu Płowieckiej i ul. Marsa. Jak nas informuje Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, wkrótce zostanie rozstrzygnięty przetarg na jego budowę. <b>Przez kilka lat blokował ją właściciel komisu samochodowego. Dostał już nakaz opuszczenia terenu. Jeśli nie zrobi tego do 30 października, czeka go wywłaszczenie. Na przełomie października i listopada ZMID spodziewa się pozwolenia na budowę węzła.</b> Osobny projekt komunikacyjny wokół Stadionu Narodowego przygotowują Tramwaje Warszawskie. To modernizacja linii na Targowej i w al. Zielenieckiej. Pętla tramwajowa z narożnika tych ulic ma być przeniesiona bliżej Dworca Stadion, gdzie powstanie węzeł przesiadkowy. Inwestycja na razie jest w lesie - Tramwaje dopiero zlecają studium jej wykonalności. Miasto robi zaś pierwsze przymiarki do wyprowadzki dworca PKS w okolice ul. Lubelskiej przy Dworcu Wschodnim. Mają stąd odjeżdżać także autobusy prywatnych przewoźników. Jego obecna lokalizacja jest tymczasowa od otwarcia, czyli od 1966 r. więcej pod adresem www.budowlany.pl/pl/przegl_d_prasy_i_informacje_ma/alarm_dla_warszawy_przed_euro_201 Temat: PKS. Autobusem z klimą do Warszawy za 23 zł! Moje wrażenia z podróży Polonus Wschód Express Kilka dni temu przeczytałem na stronie PKS Wschód o uruchomieniu nowych połączeń Polonus Wschód Express z Lublina do Warszawy i z powrotem. Ponieważ pracuję w stolicy, bardzo ucieszyła mnie możliwość wypróbowania nowego sposobu powrotu do domu na weekend. Na dodatek nowy autobus i tylko 23 złote? Super. Do tego bilet będzie można kupić przez Internet, jak informuje strona PKS Wschód. Pełen zapału usiadłem rano, 18 września, do komputera, by kupić bilet na nowy autobus do Lublina. Niestety, choć na stronie www.pksbilety.pl połączenia Polonus Wschód już się pojawiły, opcja kupna biletu przez Internet była nieaktywna. To mnie trochę zniechęciło, bo oznaczało jazdę na Dworzec Zachodni PKS w Warszawie, stanie w kasie i stratę czasu. Ale cóż - mnie tak łatwo nie zniechęcą. Po pracy udałem się na Dworzec Zachodni. Niestety, nie zdążyłem na autobus o 16:55, ale trwając w swoim postanowieniu kupiłem bilet na 19:10. Udałem się na obiad i wróciłem na dworzec ok. 19. Autobus do Lublina nie pojawił się jednak o 19:10. O 19:20 z głośnika padł komunikat, iż "Autobus do Lublina z godziny 19:10 do tej pory nie powrócił z trasy". To mnie odrobinę już poruszyło, ale pomyślałem sobie: "Eee, dzisiaj inauguracja nowej trasy, na pewno podstawią inny autobus, przecież ludzie czekają". Cóż. Nie podstawili. Przez następne pół godziny nikt nie raczył poinformować zgromadzonych pasażerów co jest grane. Co też sprawiło, że większość się rozeszła, klnąc na PKS Wschód i Polonus Express. Ja twardo czekałem, również dlatego, że nie bardzo miałem inne wyjście (do busa bez rezerwacji bym się nie dopchał, a pociąg odjechał). Około 19:50, czterdzieści minut po czasie ogłoszono, iż "Autobus do Lublina z godziny 19:10 odjedzie o 20:10". "Tyle czekałem, to poczekam jeszcze te 20 minut" - stwierdziłem. Ostatecznie autobus zjawił się o 20:20. Okrągłe 70 minut po czasie, które spędziłem czekając na uroczym Dworcu Zachodnim. Naturalnie autobus nie był ani nowy, ani klimatyzowany. Był to kilkuletni autokar, lekko już zużyty i niezbyt pięknie pachnący. Chyba również nie do końca sprawny, bo jedna z kontrolek uparcie migała całą drogę, a na jednym z przystanków autobus nie chciał zapalić. Ruszyliśmy w drogę. Powoli, bo okazało się, że kierowca nie wie, gdzie znajdują się przystanek, na którym ma się zatrzymać w okolicy Dworca Centralnego. Poszukiwanie przystanka, mimo mojej szczerej chęci pomocy, nie zakończyło się powodzeniem. Po zaliczeniu dworca PKS przy stadionie i jeszcze jednego przystanku, wyjechaliśmy z Warszawy. Po drodze do Lublina zaliczyliśmy jeszcze kilkukilometrowy korek w Kołbieli (o to pretensji nie mam - norma) oraz kontrolę, która wlepiła kierowcy karę za wypuszczanie pasażerów w nieodpowiednim miejscu. Do stolicy Lubelszczyzny przybyłem po północy. Gdybym skorzystał z usług PKP, byłbym w domu około 20. Zatem szczerze i z pełną odpowiedzialnością nie polecam usług PKS Wschód i Polonus Wschód Express. Nie jest ani szybka, ani komfortowa i raczej nic, co PKS pisze na swojej stronie, nie jest prawdą. Stracicie tylko czas i nerwy. Temat: linia 705 linia 705 Linia podmiejska ZTM nr 705. Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) . Została ona uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165 kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705 było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi. Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi 4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN. Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30- dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym. Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37% pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt . Na odcinku miejskim z linii korzystają pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy - 448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt. Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300 pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi około 600 osób. Podczas analizy rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60 minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe. W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280). Temat: LINIA 705 LINIA 705 Linia podmiejska ZTM nr 705. Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) . Została ona uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165 kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705 było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi. Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi 4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN. Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30- dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym. Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37% pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt . Na odcinku miejskim z linii korzystają pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy - 448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt. Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300 pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi około 600 osób. Podczas analizy rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60 minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe. W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280). Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||