Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szczypiorkow.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Nysa kursy





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia
    31.03.2009. Niemodlin

    Volvo B12-600- PKS NYSA- kurs Klodzko-Opole

    Bova Futura FHD 12-PKS Nysa- kurs Opole-Kłodzko



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Owszem kolega Tomi sie pomylił Ja w Jaworznie widuje PKS Krosno na kursie do Łodzi tabor jest spoko mianowicie Autosan A1010T lub A404T oraz Jelcz T1203 to są najczęściej wysyłane autobusy przez Krosno.
    PKS Sieradz też tędy jezdzi ale do Zakopanego i również spotkać można na tym kursie Autosana A404T , A1012T jak również Jelcza PR110D.
    PKS Mielec jezdzi najprawdopodobniej do Katowic lub gdzieś dalej niepamiętam już w każdym bądz razie wysyła autobusy typu Autosan H1012, A1010T jak również Jelcza PR110D.
    W czasie wakacji pojawia się też PKS Nysa z kursem do Krynicy na którym dominuje Autosan A1010T czasami dla urozmajcenia jedzie Jelcz L100I.
    W Jaworznie oprócz powyższych PKS-ów można spotkać PKS Katowice, PKS Będzin, PKS Limanowa, PKS Nowy Sącz, PKS Zakopane, PKS Kraków, PKS Zgorzelec, PKS Tarnów, PKS Sanok PKS Staszów, PKS Gorlice, PKS Chrzanów. Jak ktoś chce szczegóły w taborze przez Jaworzno powyzszych PKS-ów to niech da znać to sprawdze bo urozmajcenie jest ogromne można spotkać wszystko





    Temat: Re, czyli opolscy MK- nie dajmy się!


    W wznowienie watpie glownie ze wzgledu na bardzo bogata oferte PKS-ow
    (Nysa,
    Prudnik) oraz busów (AutoFAN, PKS Nysa) łącznie ponad 50 kursów na dobe. Z
    czego wiekszosc to PKS Nysa. Przy takiej siatce watpliwe jest wznowienie
    ale
    nadzieja zawsze jest


    Dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie bezpośrednich kursów
    Brzeg-Nysa-Jesennik (albo nawet z Wrocławia i Opola do Jesennika). Pozatym
    Głuchołazy to bardzo dobra baza do wycieczek rowerowych a żadnym busem a
    nawet autobusem roweru nie przewieziemy, i tu trzebaby szukać sznsy dla
    kolei.





    Temat: Re, czyli opolscy MK- nie dajmy się!


    Natomiast przyznaję, że faktycznie porażką i
    | słabym punktem Opola jest Nysa- Głuchołazy- Jesenik.
    Porażka? To mało powiedziane. Z jednej strony wielki szum: chcemy połączenia
    z Czechami itd. Dlaczego do Głuchołaz nie może jeździć właśnie szynobus?
    Przecież ten z PESY jest do tego idealny.
    Dlaczego pociągi z Brzegu nie mogą jeździć do Głuchołaz? Jakie merytoryczne
    przyczyny stoją na przeszkodzie?


    W wznowienie watpie glownie ze wzgledu na bardzo bogata oferte PKS-ow (Nysa,
    Prudnik) oraz busów (AutoFAN, PKS Nysa) łącznie ponad 50 kursów na dobe. Z
    czego wiekszosc to PKS Nysa. Przy takiej siatce watpliwe jest wznowienie ale
    nadzieja zawsze jest





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Dotychczasowy sezonowy kurs Nysa - Krynica przez Opole, Katowice, Kraków od tegorocznych wakacji jeździ przez cały rok i jest obsługiwany wymiennie przez PKS Nysa oraz PKS Nowy Sącz.



    Temat: pytania o Nowy Świętów- Głuchołazy


    | 1) czy istnieje wjazd z Głuchołaz do Prudnika bez zminay czoła w Nowym
    | Świętowie podobno jest jakiś łącznik. W jakim jest stanie i czy można go
    | uruchomić.

    Cieszę się, że ktoś wreszcie zauważył potrzebę wożenia ludzi z Głuchołaz
    do Prudnika zamiast do Nysy. Pomimo położenia w powiecie nyskim,
    pociągów "od zawsze" do Nysy, jakoś Głuchołazy ciągnie do Prudnika,
    co bardzo dobrze widać np. po ilości kursów PKS.


    Ja tam róznicy nie widze. Oba PKS-y maja po 45 kursów, przy czym dodatkowo
    jest 12 albo 14 kursów busa AutoFan i chyba 8 kursów busa nalezacego do PKS
    Nysa ale nie ujawnionego w rozkladzie internetowym (przynajmniej ja takiego
    nie zauwazylem)





    Temat: (pyt-zawieszenia) m.in. Nowy Swietow - Glucholazy Zdroj


    | Kiedy zawieszono ruch pociagow pasazerskich na odc. Nowy Swietow -
    | Glucholazy Zdroj?
    | od 01 VIII 2004
    podczas ostatniego przejazdu z Głuchołaz do Nysy, kolejarze odgrażali się,
    że jeszcze tu wrócą :)
    mam nadzieję, że to prawda. Może kiedyś jak upadnie monopol PKP i otworzą
    przejście graniczne.

    pozdr
    Tomek


    Szybko raczej nie wrócą a szkoda.
    Władze Głuchołaz zamiast 3 kursów obsługiwanych przez PKP opłacają 12 kursów
    obsługiwanych przez AutoFAN, co daje średnio co godzine. Ponadto PKS Nysa
    obsługuje ponad 50 kursów dziennie do Głuchołaz. Do tego trzeba dodac PKS
    Prudnik, PKS Oława, PKS Nowy Sącz. Na tym odcinku kolej nie ma szans.





    Temat: Co jeździ do Wrocławia?
    Żary wysyłają Axera, który ma najwięcej miejsc siedzących w ich taborze na długie linie - 53 bodajże i ma też chyba w dowodzie wpisane miejsca stojące. Ja jechałem z Żagania w niedzielę, 17 września chyba i cudem udało mi się zająć miejsce siedzące na schodach przy drugim wejściu, bo wcisnąłem się kolesiowi, który stojąc przy tych schodach rozmawiał przez komórkę i ociagał się z zajęciem upatrzonego miejsca Obok mnie zmieściła się jeszcze przedstawicielka płci przeciwnej.

    Szelu a tobie nie chodziło czasem o nocny kurs Tomaszów Lubelski - Kłodzko przez Lublin, Wrocław obsługiwany przez PKS Puławy? PKS Lublin miał linkę do Wrocławia razem z Polbusem ale zrezygnowali, bo była słaba frekwencja.

    Nie słyszałem jeszcze o kursie zbisowanym przejeżdzającym przez Lubin, ale wracając z Wrocławia w piątki zauważyłem, że PKS Wieluń chyba zawsze bisuje kurs o 18.20. Raz widziałem fajną sytuację bo najpierw podjechał H10-10, studenty się rzuciły a dopiero po chwili podjechała Bova Futura, do której już ścisku nie było Koło naszego 18.50 odjeżdża PKS Nysa i raz widziałem Futurę i Volvo B12-600



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane


    I jeszcze raz: do kiedy PKS Żywiec zawiesił połączenia z Nysą i Nowym Sączem? O której one jeździły?


    Nie drzyj sie

    1. Najpierw zawiesili Nyse ok. 1994 roku a potem Nowy Sącz ok. 1996 roku.

    2. Nysa
    Kurs Żywiec 985 (nazad nr 990)

    Żywiec d.a. 6.30
    Żywiec ul. Wesoła 6.33
    Bielsko d.a. 7.00/7.05
    Pszczyna d.a. 7.30/7.30
    Żory d.a. 7.58/7.58
    Rybnik d.a. 8.16/8.20
    Racibórz d.a. 9.00 /9.05
    Kietrz Rynek 9.30
    Głubczyce d.a. 10.00/10.05
    Racławice Śląskie 10.27
    Prudnik d.a. 10.45/10.45
    Pokrzywna 10.56
    Jarnołtówek 11.01
    Głuchołazy d.a. 11.15/11.15
    Nysa d.a 11.45

    Nysa d.a 14.20
    Głuchołazy d.a. 14.50/14.55
    Jarnołtówek 15.04
    Pokrzywna 15.09
    Prudnik d.a. 15.20/15.25
    Racławice Śl. 15.43
    Głubczyce d.a. 16.05/16.05
    Kietrz Rynek 16.35
    Racibórz d.a. 17.00/17.05
    Rybnik d.a. 17.37/17.40
    Żory d.a. 17.57/17.57
    Pszczyna d.a. 18.25/18.25
    Bielsko B. d.a. 18.50/18.50
    Żywiec ul. Wesoła nż. 19.17
    Żywiec d.a. 19.20

    Nowy Sącz wklepie jak znajde właściwy rj.



    Temat: Jeszcze o Nysa- Ramzova


    | O kosmicznych porach, a co o autobusach PKS powiesz?

    ZTCW to z K-K nie ma wogóle PKS do Nysy (nie licząc pośp Mielec- Gdzieś
    tam).
    Ale to już NTG.


    O ile wiem to jest jeden kurs obslugiwany przez PKS Kedzierzyn Kozle. Wyjazd
    10:30 albo 11:30 z Nysy





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia
    01.04.2009. NYSA D.A.

    Bova Futura FHD 12- PKS Dzierżoniów- kurs Nysa- Zabkowice

    Autosan H10-11- PKS Kielce- kurs Kudowa- Kielce ujecie nieciekawe- zwial mi, ale Kielce sa tu rzadkim gosciem, dlatego wklejam



    Temat: Większe opóźnienia na liniach dalekobieżnych

    Kurs do Nysy z 10:00 natomiast nie obsłużył PKS Nowy Sącz z powodu braku autobusów. Uuuu to rzeczywiscie widac ze w Saczu sa jednak duże problemy w firmie. Pewnym wytłumaczeniem mogą być jakieś "bisy" na kursach na Kraków itp ale z drugiej strony odpuścić sobie kurs dalekobieżny który tym samym wypada w kolejnym dniu jako powrotny w czasie kiedy mniej jest połączeń lokalnych. Czyzby jednak był jakiś nadajacy sie do tej trasy autobus a brakło po prostu kiermana który mógłby pojechać? Hmmm.... Ale to już off-topic w tym wątku



    Temat: Autobus do Zakopanego - gdzie przystaje?
    Chodzi o PKS, kurs dalekobieżny na trasie Wałbrzych - Zakopane, przez Świdnicę - Nysę - Racibórz - Jastrzębie - Bielsko-Białą - Wadowice. Przewoźnikiem jest PKS Świdnica.
    Około 12:40 autobus ma odjazd z Wodzisławia Śl. Gdzie on się zatrzymuje? Tyle wiem, że nie na dworcu autobusowym.




    Temat: pytania o Nowy Świętów- Głuchołazy


    1) czy istnieje wjazd z Głuchołaz do Prudnika bez zminay czoła w Nowym
    Świętowie podobno jest jakiś łącznik. W jakim jest stanie i czy można go
    uruchomić.


    Cieszę się, że ktoś wreszcie zauważył potrzebę wożenia ludzi z Głuchołaz
    do Prudnika zamiast do Nysy. Pomimo położenia w powiecie nyskim,
    pociągów "od zawsze" do Nysy, jakoś Głuchołazy ciągnie do Prudnika,
    co bardzo dobrze widać np. po ilości kursów PKS.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Jeszcze kilka pospiechow z mojego podwórka zlikwidowanych w ostatnich latach:
      l Jastrzębie Arki Bożka - Rabka przez Bielsko Białą, Wadowice, Myślenicę, Mszanę Dolną (PKS Pszczyna);ll Żywiec - Nysa przez Bielsko Białą, Rybnik, Racibórz, Prudnik (PKS Żywiec);ll Żywiec - Nowy Sącz przez Bielsko Białą, Wadowice, Suchą Beskidzką, Rabkę, Limanową (odc. Zywiec - Sucha Besk. autobus jechał naokoło (93 km) - najbliższą trasą jest 35 km ) ;ll Kraków - Szczyrk przez Brodła, Oświęcim, Kęty, Żywiec, Łodygowice (PKS Kraków);ll Kraków - Końskie (PKS Końskie);ll Kraków - Tomaszów Mazowiecki (PKS Tomaszów Mazowiecki);ll Kraków - Zakopane przez Bukowinę Tatrzańską (PKS Kraków);ll Katowice - Ostrava przez Cieszyn (dopuszczony był przewóz osób w komunikacji krajowej) PKS Katowice;ll Chrzanów - Cieszyn przez Pszczynę, Bielsko Białą (PKS Chrzanów);ll Jaworzno - Nowy Sącz przez Kraków, Brzesko (PKS Chrzanów);ll Jaworzno - Busko Zdrój przez Kraków, Kazimierzę Wielką (PKS Chrzanów);ll Jaworzno - Rabka przez Kraków (PKS Chrzanów);l

    Po likwidacji w/w kursów chrzanowski PKS nie obsługuje obecnie żadnego kursu pospiesznego ani też przyspieszonego.
    Pozdrawiam
    Leszek



    Temat: Dziwactwa
    Kolejne rodzynki:
    PKS Kamień Pomorski - Zemun IK 160P z siedzeniami przełożonymi z H9-21. Autobus ten w wakacje w 2000 roku jeździł na kursach pospiesznych (sic!) M.in. Kołobrzeg - Świnoujście.
    PKS Kołobrzeg - TAM 170A11. Nie wiem czy jeszcze jeździ, jechałem nim w 1994 roku. Będąc w Kołobrzegu kilka dni w 2000 roku nie widziałem go ale mogłem przeoczyć. Najprawdopodbniej był/jest to jedyny TAM w PKSie w Polsce.
    PKS Jelenia Góra - Bova Futura 15m. 3-osiowa (jedyny 15 metrowy autobus turystyczny w PKSie jaki znam).
    PKSiS Oświęcim S.A. - lokalny 2-drzwiowy Autosan H10-11 z siedzeniami takimi jakie są np. w nowszych krakowskich Scaniach CN113CLL (jest to zjawisko nie spotykane w Autosanie).
    PKS Krosno - Jelcz PR110D z siedzeniami przełożonymi z H9-21.
    PKS Ostrowiec Świętokrzyski - autobus Mitsubishi (kilkuletni, turystyczny, z klimą i innymi bajerami).
    PKS Prudnik - Bova Futura niska (wysokość mniej więcej taka jak T120), lokalna (układ drzwi 1-2-0), z klimatyzacją. Bardzo ładnie pomalowana (zielony metalik). Często można ją spotkać na pospiesznym Nysa - Nowy Sącz.
    PKS Miechów dopóki istniał (ten PKS już nie istnieje) posiadał lokalną Karose 735. Obecnie autobus ten jeździ u prywaciarza.



    Temat: Kursy obsługiwane przez 2 kierowców

    W Krynicy:
    Koszalin-Krynica PKS Szczecinek/Koszalin
    Warszawa- Krynica PKS Warszawa/Mława
    Warszawa - Krynica PKS Warszawa (PKS Nowy Sącz podmienia kierowcę w Sączu)
    Gliwice - Krynica PKS Gliwice

    A kursy z Krynicy do: Łodzi, Nysy i Wrocławia? Jednoosobowa obsada?


    Jechałem kilka razy nocnym kursem Słupsk - Warszawa i zawsze jechał jeden kierowca. Fakt, że było to 2 lata temu, ale i tak byłem tym zdziwony.
    Na ten kurs wystarczy jeden kierowca. Czas jazdy wynosi 9 godzin i w Bydgoszczy jest planowa 45-minutowa przerwa.



    Temat: PKP, PKS i wakacje


    3) z mojego małego podwórka - kiedyś Ze Stronia i Lądka Zdr. jeżdził
    wieczorem pociąg mający bezpośredni wagon do Warszawy. Teraz pkp
    proponuje 2 razy dziennie komunikacje zastępczą. Interes zwietrzył PKS
    Kłodzko, uruchamiając na wakacje bezpośrednie połaczenie Lądek - Nysa -
    Częstochowa - Warszawa.


    To akurat nie tak - ten kurs to był pomysł PKS Warszawa, nie
    wiem, czy sami zaproponowali Kłodzku jeżdżenie na wymianę,
    czy też Kłodzko chciało się dołączyć, w każdym razie jeżdżą
    obie firmy. I kurs ruszył rewelayjnie, jak chodzi o
    frekwencję. Aha, ma to być kurs całoroczny, a nie sezonowy.


    Z samego Kłodzka są niezłe połaczenia do
    miejscowości nadmorskich (autobusowe oczywiście)


    Możesz podać szczegóły? Bo ja znam jeden sezonowy kurs,
    czyli Kłodzko - Kołobrzeg, od paru lat przez Kłodzko
    uruchamiany. Z tym, że kłodzki PKS, jeśli chce wchodzić w
    dalekobieżne, to mógłby spróbować się szarpnąć na trochę
    lepszy tabor.





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia
    23.06.2009. Spóźniona fotorelacja

    Nysa D.A. MAN UL272- PKS Rybnik- kurs Jastrzębie Zdrój- Wałbrzych

    Nysa D.A. Heuliez PH 34SR- PKS Głubczyce- kurs Głubczyce-Wrocław

    Nysa D.A. Jelcz D120 LUX- PKS Głubczyce- kurs Wrocław-Głubczyce



    Temat: Znowu "dasie" by PKS (Dzierżoniów-Kraków)


    I znowu kolejny przykład na to, że przyroda nie znosi próżni. W miejsce
    zlikwidowanej całorocznej Śnieżki kursującej z Krakowa do J. Góry p.
    Dzierżoniów, tamtejszy PKS wprowadził codzienny kurs pośpieszny do Krakowa
    p. Nysę, Opole (trochę inna trasa). Widziałem rozkład jazdy tej relacji w
    Nysie. Co ciekawe autobus nie podjeżdża na stanowiska nyskiego dworca PKS.
    Spryciule z Dzierżoniowa chyba nie dogadali się z nyskimi oponiarzami.
    Żeby
    było ciekawiej postawili swój słupek dokładnie obok wejścia na dworzec
    PKP.
    Czyli że prawie jak pociąg? A może bezczelne granie na nosie kolejarzom?
    Godziny odjazdów trzeba przyznać sensowne. Z Nysy do Krakowa 7.40, do
    Dzierżoniowa 21.00 Wypada pogratulować pomysłu... a kolej ma znowu nóż w
    plecy.


    No te kursy zaczęły się gdzieś tak od końca czerwca tego roku.
    Dodatkowo towarzyszyła i nadal towarzyszy dość poważna akcja reklamowa.
    M.in. wszystkie autobusy komunikacji miejskiej w Dzierżoniowie, Bielawie,
    Pieszycach i Piławie Górnej są oblepione informacjami o tej nowej usłudze
    PKSu.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

    Od 17.10.2005 PKS Connex Mielec kasuje nocny kurs Lublin- Kłodzko przez Mielec, Kraków i z powrotem. niska frekwencja.

    no ja się nie dziwię ale w wakacje pewnie wróci?
    to połączenie zostało moim zdaniem dobite przez połączenie Lublin - Kudowa Zdrój przez Radom, Kielce, Częstochowę, Opole obsługiwane przez PKS Radom i PKS Kłodzko.
    A może Connex przedłużyłby w zamian ten kurs Lublin - Mielec o 14.30 do Kudowy? Mniej więcej w czasie Lublin 14.30 - Mielec - 18.30/19.00 - Kraków 22.00/22.30 - Katowice 24.00 - Gliwice 0.30 - Opole 1.30 - Nysa 2.30/3.00 - Kłodzko 4.30 - Kudowa 6.00

    byłoby to nawet sensowne połączenie do Kudowy z Krakowa i Katowic, bo do tej pory było po północy



    Temat: Znowu "dasie" by PKS (Dzierżoniów-Kraków)
    I znowu kolejny przykład na to, że przyroda nie znosi próżni. W miejsce
    zlikwidowanej całorocznej Śnieżki kursującej z Krakowa do J. Góry p.
    Dzierżoniów, tamtejszy PKS wprowadził codzienny kurs pośpieszny do Krakowa
    p. Nysę, Opole (trochę inna trasa). Widziałem rozkład jazdy tej relacji w
    Nysie. Co ciekawe autobus nie podjeżdża na stanowiska nyskiego dworca PKS.
    Spryciule z Dzierżoniowa chyba nie dogadali się z nyskimi oponiarzami. Żeby
    było ciekawiej postawili swój słupek dokładnie obok wejścia na dworzec PKP.
    Czyli że prawie jak pociąg? A może bezczelne granie na nosie kolejarzom?
    Godziny odjazdów trzeba przyznać sensowne. Z Nysy do Krakowa 7.40, do
    Dzierżoniowa 21.00 Wypada pogratulować pomysłu... a kolej ma znowu nóż w
    plecy.




    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Zdecydowanie!!! Powrót pociągu dalekobieżnego na podsudecką cieszył by dużą frekwencją bowiem właśnie z tego mniejszego Trójmiasta (od tego który leży nad morzem) czyli Dzierżoniów i okolice ok miesiąc czasu zlikwidowali ostatni PKS do KRAKOWA. Było to super połączenie tylko ludzi zniechęcało do korzystania z tego kursu bowiem jeżdził drogą okrężna przez Wrocław i Opole,dlatego wysłałem list do Urzędu i będę dalej działał aby przywrócono pośpiecha właśnie na ta trasę.
    Urzędowi zaproponowałem połączenie nocne z Jeleniej Góry-Wałbrzych-Jaworzyna Śl-Dzierżoniów-Nysa-Katowice-Kraków-PRZEMYŚL GŁ z łącznikiem z Kudowy Zdrój-Polanica-Kłodzko.bezpośrednie!!
    LUB
    dzienny kurs Jeleniej Góry-Wałbrzych-Jaworzyna Śl-Dzierżoniów-Nysa-Kędzierzyn Koźle (tutaj łącznik z Galicją lub Światowidem)Katowice-Kraków-PRZEMYŚL GŁ

    Szkoda gadać co zrobbili na odc.Jaworzyna Śl.-Nysa brak jakiego kolwiek połączenia.Jedyny kurs to przesiadka w Kamieńcu po godz.18.oo
    Dawniej z Dzierżoniowa jeżdzilo 6 par pociągów (przed godz.6.oo,ok.9.30,ok.15.15,16.16 posp do KRAKOWA 17.22 do KATOWIC oraz ok.18.45)
    dlatego ,
    Będę tego pilnował aż do skutku,żeby co kolwiek przywrócili.

    Pozdrówka!!!



    Temat: Kursy obsługiwane przez 2 kierowców

    Warszawa - Krynica PKS Warszawa (PKS Nowy Sącz podmienia kierowcę w Sączu)
    Jesteś pewnien że na tym kursie, który trwa 9 godzin i gdzie są ustawowe przerwy dla kierowcy, jedzie dwóch kierowców?

    A kursy z Krynicy do: Łodzi, Nysy i Wrocławia? Jednoosobowa obsada?
    Skoro ich nie wymienił to widocznie jednoosobowa.

    Na nocnym Warszawa-Gołdap jeździ rzekomo dwóch kierowców, a podróż trwa 6 godzin i 30 minut. Są jakieś wytyczne odnośnie tego od ilu kilometrów, albo od ilu godzin dany kurs ma obsługiwać dwóch kierowców?
    Wytyczną jest ustawa o czasie pracy kierowców.



    Temat: Ceny promocyjne Nysa - Wrocław - Nysa
    12-13 zł to bierze PKS i to chyba ze zniżką studencką o ile się nie mylę. Wstępnie uważam, że przy odrobinie promocji i zastosowaniu poczty pantoflowej ta oferta odciągnie studentów.

    Przydałby się chociażby jakiś banner na dworcu w Nysie: "DO WROCŁAWIA ZE ZNIŻKĄ STUDENCKĄ za 7 ZŁ" i w miesiąc, dwa PKS'y zawiesiłyby część kursów

    A i ja postaram się jeszcze w tym semestrze zorganizować wycieczkę do Nysy.



    Temat: Nowe kursy KKS na Opolszczyźnie


    Jedyny przykład skomunikowania kolejowo-autobusowego (nie z KKA tylko z
    PKS) widziałem w Sanoku, gdzie kursy oznaczone w rozkładzie bodajże
    gwiazdką czy krzyżykiem oczekują w razie opóźnienia się pociągu (są to
    poranne PKS-y do Wetliny i Ustrzyk Górnych p. Cisną lub p. Polańczyk).
    Ktoś kiedyś pisał tu też o wprowadzeniu skomunikowań PKS z PKP gdzieś na
    Mazurach (Ełk?).


    Kiedys bylo skomunikowqanie PKS z Opola do Nysy czekajacego na EX Opolanin.
    Teraz to juz nie widze zadnego oznaczenia w rozkładzie





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia
    22.03.2009. Bielsko-Biała


    Solbus C9,5 PKS Nowy Sącz kurs Nowy Sącz-Nysa

    Mercedes-Benz O302S Otomarsan PKS Turek kurs Żywiec-Turek

    Do Nysy prawie pełny, do Turka zaledwie kilka osób nawet na zdjęciu widać. Wreszcie puścili coś lepszego do Turka.



    Temat: Opolskie: Nowy rozkład jazdy pociągów jest lepszy, ale nadal niepewny


    Nysa - Wroclaw i Opole - Kamien slaski. Faktycznie to dziwne tym
    bardziej ze PKS Opole polikwidowal sporo kursow

    aron


    Firma która obsługuje połączenia z Nysy do Głuchołaz i Paczkowa przez Otmuchów
    przejęła od firmy Beskid przewozy także do Wrocławia. Przez miesiąc testowano
    także połączenie z Nysy do Korfantowa (PKS częściowo sobie odpuścił tą
    trasę)ale wycofali się z powodu nieopłacalności. Może gdyby wydłużyli kurs
    przez Łambinowice to by im wyszło? Będąc w Głuchołazach jakiś czas temu
    zauważyłem także że miejscowe busy kursują z Głuchołaz do pobliskich
    miejscowości np. Sławnowic. Czy to dalej funkcjonuje nie wiem?





    Temat: Do Krynicy przez cały rok
    Bytom. Mimo końca wakacji, autobusy PKS relacji Nysa - Bytom - Krynica będą kursować nadal. Jak nas poinformowano w Dziale Przewozów PKS Nowy Sącz, od tego sezonu jest to kurs całoroczny. Z Bytomia w stronę Krynicy autobus jedzie o 8.40, a w kierunku Nysy - o 16.05. Czas jazdy do Nysy wynosi 3 godziny 15 minut.
    mędr



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    18.04.2009r.
    PKS Nowy Sącz:
    Katowice-Krynica (kurs poranny) - Solbus C9,5
    Kraków(6:40)-Krynica - Jelcz T120
    Nowy Sącz(10:00)-Kraków - Autosan Lider KN 15...
    Krynica-Nysa - Jelcz T120 (zielony starsza wersja)
    Krynica(12:40)-Kraków - T120

    Kraków-Szczawnica-Krynica - Mercedes O350 - PKS Kraków
    Zakopane-Lublin - Autosan H10-10 - PKS Kraśnik (nadal jeźdzą )
    Krynica-Katowice - Jelcz PR110 - PKS Katowice



    Temat: Najbardziej zakręcone kursy

    Dawniej PKS Żywiec wykonywał kurs Żywiec - Nowy Sącz przez Bielsko-Białą, Kęty, Andrychów, Wadowice, Suchą Beskidzką

    Dawniej PKS Żywiec obsługiwał tez kurs pospieszny Żywiec-Nysa, przez Bielsko, Żory, Rybnik, Racibórz, Głubczyce, Prudnik. Kto tym jeździł??



    Temat: Taryfa przygraniczna...


    Ale 3.20 EUR to jest powrotny. Tez PKS wypada taniej, ale juz niewiele.


    Gdzieś czytałem, że przewozy Zgorzelec-GĂślitz prowadzone są wspólnie
    przez PKS i Verkehrsgesellschaft GĂśrlitz GmbH. Niedawno pan minister Pol
    zażyczył sobie, by VGG odprowadzała podatek do polskiego urzędu
    skarbowego za przejazdy po polskiej stronie. Zagroził przy tym - w
    przypadku nieuiszczenia określonej sumy - konfiskatą autobusów
    niemieckiego przewoźnika. Wynikiem tego było wstrzymanie kursów do
    Zgorzelca przez firmę znad lewego brzegu Nysy. Do GĂśrlitz jeżdżą teraz
    wyłacznie autobusy zgorzeleckiego PKS-u, przez co częstotliwość na tej
    trasie zmniejszyła się o połowę.

    Pikanterii dodaje fakt, iż polski urząd nie potrafi podać podstawy
    prawnej takiego działania. Zarówno PKS Zgorzelec jak i VG GĂśrlitz starają
    się wspólnie rozwiązać ten galimatias.





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    PKS Zawiercie uruchomił linię Sosnowiec - Jędrzejów

    odj. z Sosnowca 6.30
    odj. z Jędrzejowa 15.50

    PKS Gliwice uruchomił? linię Gliwice - Stronie Śląskie. Ktoś wie czy to faktycznie jeździ?

    Gliwice 8.30 - Kędzierzyn 9.20 - Nysa 10.40 - Kłodzko 12.05 - Stronie Śl 12.45

    Stronie Śl 16.30 - Kłodzko 17.25 - Nysa 18.30 - Kędzierzyn 19.45 - Gliwice 20.37

    Strona http://www.rozklady.com.pl wypluła następujace połączenie

    Wrocław 6.50 - Kluczbork 9.00 - Częstochowa 11.00 - Włoszczowa 12.35 -Przedbórz 13.10 - Końskie 16.03

    Końskie 8.30 - Przedbórz 9.25- Radomsko 10.05 - Częstochowa 10.50 - Kluczbork 12.25 - Wrocław 14.35

    ktos wie czy to faktycznie jeździ?

    Na stronie PKS Końskie ani śladu tego kursu.



    Temat: Nysa- Brzeg reportaż


    Pociągiem taniej
    Bilet kolejowy z Brzegu do Nysy kosztuje 8,20 zł, natomiast bilet na autobus
    (kurs najkrótszą trasą) 8,80 zł.
    Miesięczny bilet na trasie Brzeg - Nysa w PKP kosztuje 177 zł (normalny) i
    83,64 zł (szkolny), a w PKS-ie odpowiednio 250 i 130 zł.


    Mysle, ze mimo tylko dwoch par pociagow ten aspekt moze przesadzic, ze
    pociag bedzie zyskiwac nowych pasazerow, oby :)





    Temat: Nie bedzie remontów linii kolejowych na Opolszczyznie (za wyjatkami)
    To bardzo istotna informacja. Pamietam jak na grupie pojawił się
    post, że wkrótce będzie
    modernizacja trasy Nysa Brzeg i pojedziemy szybkim szynobusem.
    Szybko wyliczylem, że nawet po kosztownej modyfikacji czas przejazdu
    będzie i tak gorszy niż PKS-u. I że ten cały pomysł jest bez
    szans, no bo PKP miałoby zmodernizować trasę i zabrać klientów
    PKS-owi.
    Do tego potrzebna jest szeroka akcja promocyjna no i jak tutaj
    konkurować z przewoźnikiem, który ma 5 razy więcej kursów?
    Jednak okazało się, że ten pomysł już na starcie był bez szans
    coś w stylu strategi uruchamiamy połączenie międzynarodowe Jelenia
    Góra Harrachov chociaż linia do Szklarskiej Poręby będzie
    zamknięta.

    W sumie widać, że Urząd Marszałkowski województwa opolskiego
    wzorem dolnośląskiego poszedł po rozum do głowy... Teraz może już
    czas najwyższy na dotowanie prywatnych busów i PKS-u?
    Zwykłym ludziom bardziej przydałyby się nowoczesne ekologiczne
    autobusy, które mogą na przykład przewozić rowery, a nie ciągłe
    opowieści o nowych strategiach o tym jak to za parę lat będzie super
    na koleji, a wszystko i tak kończy się na jakiś planach, strategiach
    i studium nieopłacalności.

    pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Cegla jest w Kedzierzynie


    Najgorsze jest to ze zawsze komunikacja kolejowa na linii podsudeckiej
    byla na tyle dobra ze nawet cos takiego jak PKS nie istnieje w
    bezposrednich relacjach.


    E. Od dawna był autobus relacji Jelenia Góra - Wadowice,
    później przerobiony na Jelenia Góra - Kraków przez
    Wałbrzych, Kłodzko, Nysę, Racibórz, Bielsko. Zdechł dopiero
    ok. 1998 roku. Czyżby pora reaktywować?

    A: jest co drugi dzień kurs Kudowa - Kraków przez Nyśe,
    Opole, a codziennie tą samą trasą Kudowa - Katowice.


    Z moich obserwacji wynika ze rowniez PKS nie jest zdolny do szybkiego
    dzialania a cos takiego jak rozklad jazdy zmienia sie dopiero latem.


    W znacznym stopniu wynika to z problemów z koordynacją.





    Temat: Gdzie PKS kapituluje na rzecz kolei?
    jest komunikat o zawieszeniu następujących kursów z powodu znikomej frekwencji:

    1. Bolesławiec -> Zgorzelec z godz. 7:30 (o 7:20 jest pociąg!)
    2. Zgorzelec -> Bolesławiec z godz. 11:35 (o 11:39 jest pociąg!)

    Jakież urocze. Czyli dowód na to, że "gnębienie" jedynego narodowego przewoźnika różnymi drogami (Krycha, forum, grupa, media, UM itp.) daje w konsekwencji jakieś efekty w postaci POPRAWY oferty i wywalenia smrodziarzy z kilku kursów.
    O'le

    Pozdrawiam
    RW
    PS. Od czasu wielkiej fety brzeskiego PKS-u w 2000 roku, kiedy po raz pierwszy zamordowano linię Brzeg - Nysa mam alergię na buso - smrody. TERAZ mi się jedynie utrwaliła. Sorry...



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Co prawda nie nowe połączenie ale może już niedługo PKS Kłodzko zamierza wydłużyć swój kurs Kudowa Zdrój - Katowice do Zakopanego przez Kęty, Wadowice.

    PKS Zakopane wraz z PKS Kłodzko od 20.04.2008 rozpoczyna kursowanie na trasie Zakopane - Kudowa Zdrój przez Nowy Targ, Wadowice, Andrychów, Katowice, Opole, Nysę, Kłodzko.

    Wyjazd z Zakopanego o godzinie: 08:40.

    Wyjazd z Kudowa Zdrój o godzinie: 06:10.




    Temat: Opolskie: Nowy rozkład jazdy pociągów jest lepszy, ale nadal niepewny


    czemu na opolszczy nie busy s w ilo ciach ladowych?
    z tego co wiem to paczk w - nysa - g ucho azy i opole - kluczbork
    czy s jeszcze jakie inne prywatne po aczenia busowe na
    opolszczy nie?


    Nysa - Wroclaw i Opole - Kamien slaski. Faktycznie to dziwne tym
    bardziej ze PKS Opole polikwidowal sporo kursow

    aron





    Temat: info (głuchołazy i new śnieżka)


    Polska mieszkam w Polsce mieszkam w Polsce mieszkam tu tu tu tu!!!!!
    Tez uwazam to za paranoje do kwadratu ale czym sie martwisz??!!Poki co
    busow
    jeszcze nie wycieli!!!:-))))


    Powtorze dla niezorientowanych:
    - Tranzytowy pociag czeski zatrzymuje sie przymusowo na stacji PKP
    Glucholazy w celu zmiany kierunku jazdy (od zawsze)
    - Stacja w Glucholazach (nie mylic z przystankiem PKP Glucholazy Miasto i
    dworcem PKS Glucholazy) znajduje sie ponad 1 km od miasta
    - Jedynie autobusy jadace od strony Nysy maja szanse zatrzymac sie w okolicy
    stacji Glucholazy (na sama stacje niekoniecznie da sie dojechac autobusem)
    - Na Opolszczyznie komunikacja busowa jest w stanie szczatkowym
    - Na Opolszczyznie autobusy PKS (Conex lub inne prywatne) w weekendy
    realizuja jedynie pojedyncze kursy i to tylko na glownych trasach

    Reasumujac
    Brak dojazdu PKP do Glucholaz spowoduje znikome zainteresowanie ta w sumie
    ciekawa oferta.

    Pzdr
    Rowert





    Temat: Pospieszny tak, ale nie przez Prudnik, Racławice i Głogówek!


    | własne samochody ale zostało na tyle dużo by zapełnić te kilka kursów
    autobusów.
    | Dziwne, że tu tak się nie stało bo sytuacja wydaje się być trochę podobna.
    | Chyba, że o czymś nie wiem.
    | Pozdrawiam, BS
    PKS jeździ już od dawna trasach Rzeszów- Kłoodzko (Kudowa Zdrój, Lądek
    Zdrój),
    Sanok - Kłodzko, Krosno -  Nysa a nawet do Jeleniej Góry (na pewno z Krakowa
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    Był sobie jakies 2 lata temu nocny PKS Przemysl Jelenia Gora ale pojezdzil pol
    sezonu codziennie a drugie pół tylko w weekendy. Po jednym sezonie wakacyjnym
    jego zywot sie zakonczyl. Nic dziwnego jak jezdzily nim 3-4 osoby w porywach
    do 10.





    Temat: Busiarstwo na terenie PKP.


    Opolszczyzna -
    Nysa - linia busów do Głuchołaz (...)


    PRy tam nie chcą jeździć to jeżdżą busiki. I bardzo dobrze bo jak PRy jeździły to były
      3 pary dziennie, jak jeździ PKS + busy to razem do kupy  jest (w dni robocze i nauki
    szkolnej) coś ze 25 kursów... Różnica kolosalna.

    Pozdrawiam

    JJC





    Temat: Opolskie: Nowy rozkład jazdy pociągów jest lepszy, ale nadal niepewny


    Nysa - Wroclaw i Opole - Kamien slaski. Faktycznie to dziwne tym
    bardziej ze PKS Opole polikwidowal sporo kursow


    OIDP zlikwidował też do Szczedrzyka, na jego miejsce wskoczył zaraz
    busiarz-no i dobrze, kolei tam nie ma.
    Były też (a może dalej są) busy do Niemodlina chyba, ale nie prosperują
    zbyt dobrze.
    Niestety na opolszczyźnie nie jest tak różowo (że niby kolej wykańcza
    busy). W tym regionie po prostu średnia ilosc aut/1000 mieszkańców jest
    bardzo wysoka.

    pozdr
    TO





    Temat: Ceny przejazdów busami


    | Nie ma żadnego busiarza na trasie TG - Miasteczko, oprócz linii | miejskich jest PKS.

    Teraz - rzeczywiscie nie ma. Ale w sezonie jest. I to nie jeden, a cale
    stado. I nysy, i transity, i autosany. Mam w tym rozeznanie, bo dokladnie
    obserwuje, co poczynia nasza (czyli GKW) konkurencja.


    Stado powiadasz? Mieszkam w pobliżu - na osiedlu w Lasowicach - i nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek jeździł jakiś busiarz nad zalew. Może i by się przydał bo w upalny łikend tłumy ludzi nie mieszczą się w 87, 145 i 614 i niekiedy drałują na piechotę. A MZKP widocznie nie widzi potrzeby zwiększenia oferty, poprzez uruchomienie chociażby dodatkowych kursów.





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia
    27.12.2008.
    Otmuchów P.D.
    Bova Futura 12 PKS Częstochowa kurs Częstochowa-Opole- Nysa- Kłodzko





    Temat: Opolskie: Nowy rozkład jazdy pociągów jest lepszy, ale nadal niepewny


    | Nysa - Wroclaw i Opole - Kamien slaski. Faktycznie to dziwne tym
    | bardziej ze PKS Opole polikwidowal sporo kursow

    OIDP zlikwidował też do Szczedrzyka, na jego miejsce wskoczył zaraz
    busiarz-no i dobrze, kolei tam nie ma.


    Jest kolej! Kotórz Mały. I zamiast pociągiem czy PKSem część osób
    jeździ z/do Opola busami.


    Były też (a może dalej są) busy do Niemodlina chyba, ale nie prosperują
    zbyt dobrze.


    LUZ ma sporo linii i chyba prosperuje dobrze.

        * Przewozy osób komercyjną linią autobusową na trasach
              o Opole - Kamionek
              o Opole - Kamień Śląski
              o Opole - Miedziana
              o Opole - Daniec
              o Opole - Mnichus
              o Opole - Grodziec
              o Opole - Ozimek
              o Opole - Szczedrzyk - Ozimek

              o A już wkrótce, również na:

                    + Opole - Dylaki
                    + Opole - Izbicko

    O, Dylaki ruszają:
    Linia rusza w dniu 3.11.2008r. Bilety miesięczne już do nabycia w
    biurze "LUZ"
    A Izbicko:
    Linia w oczekiwaniu na akceptację

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia

    08.03.2009. Bielsko-Biała
    Autosan H10-10 PKS Nowy Sącz kurs Nowy Sącz-Nysa
    Autosan A1112T PKS Nowy Sącz kurs Nysa-Nowy Sącz

    Znaczy - Prudnik zrezygnował? Od kiedy?



    Temat: Obsługa Linii
    On 2003-10-22 18:20, Leszek Matula napisał:

    Uzupełniając:
    PPKS Nowy Sącz kurs Nysa - Prudnik jako zamknięcie obiegu po kursie pospiesznym Nowy Sącz - Nysa obsługiwanym wspólnie z PKS Prudnik.




    Temat: Rusza promocja reaktywacji linii NYSA - BRZEG
    a PKS Nysa nie mogło pozostać bierne i cena biletu do Wrocka spadła o 2 złote.. nowa cena: 9,10zł(ulga studencka).. przynajmniej jeśli chodzi o kurs autostradowy, ciekaw jestem dla porównania jak wygląda kwestia cen u busiarstwa..



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Jest też kurs Kielce 6.50 - Katowice 10.00 - Gliwice 11.15 - Nysa 13.50 - Kłodzko 14.55 - Kudowa Zdrój 15.45

    powrót Kudowa Zdrój 9.40 - Kłodzko 10.30 - Nysa - 11.55 - Gliwice 14.10 - Katowice 15.30 - Kielce 18.50

    obsł. PKS Kielce na zmianę z PKS Kłodzko



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Nowy Sącz D.A.
    14.05 - kurs:Krynica - Kraków-PKS Nowy Sącz-Jelcz T120
    14.20- Nysa-Krynica - PKS Nowy Sącz-Solbus C9,5 z klimą
    15.10-Zakopane-Rzeszów - PKS Connex Gorlice-Autosan Lider (nowy)



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS "TRANS-POL" Sp. z o. o. w Legnicy informuje, że kurs relacji Legnica - Wisła przez Świdnicę, Nysę, Racibórz z godziny 8:00, w dniu 4 marca (Niedziela) został odwołany. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    PKS Zakopane wraz z PKS Kłodzko od 20.04.2008 rozpoczyna kursowanie na trasie Zakopane - Kudowa Zdrój przez Nowy Targ, Wadowice, Andrychów, Katowice, Opole, Nysę, Kłodzko.
    Czyli to jest przedłużony kurs Kudowa - Katowice.



    Temat: Nysa-Brzeg miesiac po
    A wiec co nastepuje:
    wczoraj (piatek) odbylem wycieczke ta trasa kursem z Brzegu o 14.34. Sklad SU
    46 017+1Bh, odjazd +7 z racji skomunikowania z Wroclawiem (przesiadly sie 3
    osoby), na pokladzie odjezdzaja 34 osoby. Niestety wsrod pasazerow nie
    stwierdzilem przedstawicieli mlodziezy szkolnej (a dokladnie byl jeden
    chlopak, ktory wysiadl w Olszance), klienteli, na ktora jak mniemam, glownie
    liczono uruchamiajac ta linie wg obecnego rozkladu jazdy...Pasazerow stanowia
    glownie osoby jadace okazjonalnie, niektorzy po raz pierwszy od dawna,
    milosnicy kolei w liczbie 3 oraz 1 pijak:-) Wymiana po drodze niewiela, raptem
    wsiadlo 8 osob, z tego 7 w Grodkowie i 1 w Pakoslawicach. Razem daje to 42
    osoby, ktore skorzystaly z kursu. W Grodkowie wyszlo tez najwiecej osob, bo az
    11, do Nysy dojechalo 15 osob. Konduktor spisuje bilety. Predkosc
    nienajlepsza, dodatkowo na przejazdach 20-tki, ale mimo to 7 minutowe
    spoznienie do Nysy udalo sie calkowicie zredukowac. Wrazenie poteznej robi
    stacja w Grodkowie, mnostwo torow, wszystkie zasypane sniegiem...W Chroscinie
    baza paliw, korzystajaca z uslug kolei. Czy przed wznowieniem przewozow w
    ruchu towarowym byly uzywane tylko odcinki Brzeg-Grodkow i Nysa-Chroscina?
    W Nysie natomiast pociagiem do Brzegu o 15.57 w skladzie SP42+1Bh odjezdza az
    36 osob! I to mimo braku jakiegokolwiek pociagu rano do Nysy, choc
    rzeczywiscie sporo ludzi z wiekszymi bagazami.
    Podsumowujac, najwyrazniej konkurencyjna polityka PKS-u Brzeg (znaczna obnizka
    cen miesiecznych do poziomu kolejowych) niestety obecnie odnosi sukces.
    Zapelnienie na poziomie 30 kilku osob (nawet na szynobus) nie wydaje sie
    rokowac dobrze, nadto martwi brak stalej klienteli w postaci ludzi jadacych na
    miesiecznych. Sadze, ze bez zwiekszenia ilosci kursow (a co za tym idzie
    zmiany regulaminu PLK-i, zeby dopuscic znajdowanie sie 2 pociagow na szlaku,
    ew. otwarcia stacji w Grodkowie), linia ta nie utrzyma sie. Szkoda.

    Druga sprawa: rozklady na linii KK-Nysa. Ja rozumiem, ze oszczednosci, takt i
    w ogole, ale przeciez rozklad powinien byc dla pasazera! Bezsensem jest
    ulozenie rozkladu na 2 obiegi, z zalozonymi 10-15 minutowymi czasami na zmiane
    czola na stacjach koncowych i ew. kompensacje spoznienia. Pociag z KK
    przyjezdza opozniony do Nysy (zreszta na tor przy peronie II, nastepnie
    przestawiany jest na na peron I), i na starcie spozniony odjezdza z Nysy i tak
    w kolko. Druga sprawa: dlugosc skladu. Jeden wagon w pt to zdecydowanie za
    malo!!!! 85 na starcie w Nysie, plus osoby dochodzace po drodze, sprawiaja, ze
    komfort podrozy spada do poziomu autobusu miejskiego. Na dodatek kurs z 16.33,
    ktory rozkladowo obslugiwany jest skladem wagonowym (SU42+1Bh w ten pt), jest
    krotszy niz "szynobus", ktory pojechal w skladzie SU46+2Bh...Niestety, kolejny
    minus dla Opola.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

    No tego właśnie nie mogę zrozumieć - dlaczego nie było chętnych do Korbielowa, przecież to spory ośrodek narciarski. Fatalny dojazd kolejowy (co najmniej jedna przesiadka, a druga na autobus w Żywcu, a przecież z bagażami - no bo ma się na ogół co najmniej plecak i narty). A gdyby jeszcze puscić go trochę w bok - mam na myśli wjazd do Szczyrku - to już w ogóle by było ładnie. Szkoda, naprawdę szkoda, że to się nie udało.

    Trochę odgrzewane, ale wreszcie coś blisko mnie
    Zdementować muszę plotkę, jakoby Korbielów generował duży ruch pasażerski - turystyczny. Do samego Korbielowa z Warszawy trudno robić połączenie wyłącznie ze względu na tą wioskę. Wtedy linię obsługiwały przede wszystkim Peery, teraz może było by lepiej. W PKS nie było wtedy ulg, pociąg wypadał taniej i szybciej (nawet ex/ic). Co dziwne, jeszcze nie tak dawno w Katowicach widniał Żywiec z rubryką "kurs czasowo zawieszony".
    Nieprawdą jest jakoby Bielski i Żywiecki PKS dobrze ze sobą żyli.
    Korbielów - Katowice. Obecnie funkcjonujące połączenie jest już drugim podejściem żywieckiego przewoźnika. Za pierwszym razem autobus jeździł codziennie o 5:40 z Żywca do Katowic i o 12:30 z Korbielowa (w niedzielę o 15:30 z Korbielowa). Bielski PKS wtedy nie wpuścił żywieckiego na dworzec i sam uruchomił te pożal się Boże "Ekspresy". Poza tym na trasie Katowice-Żywiec zawsze jeździło sporo pociągów. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że do Krakowa jedzie PKS, a do Katowic pociąg. Ceny były horrendalnie wysokie i PKS zawiesił połączenia. Potem nastała era następnego komisarza i jeszcze jednego, który postanowił reaktywować linię, ale tylko w łikendy. Trudno sobie zapewnić pasażerów jednym kursem. W soboty raczej autobus jest pusty, w niedziele i piątek trochę ratują sprawę studenci, z tym że gdy występuje duże zapotrzebowanie na ten kurs (przed świętami i po gdy wszyscy gdzieś jadą i wiozą ze sobą pełno tobołów) autobus nie jeździ

    I jeszcze raz: do kiedy PKS Żywiec zawiesił połączenia z Nysą i Nowym Sączem? O której one jeździły?



    Temat: Nysa- Brzeg reportaż


    | Pociągiem taniej
    | Bilet kolejowy z Brzegu do Nysy kosztuje 8,20 zł, natomiast bilet na
    | autobus
    | (kurs najkrótszą trasą) 8,80 zł.
    | Miesięczny bilet na trasie Brzeg - Nysa w PKP kosztuje 177 zł
    | (normalny) i
    | 83,64 zł (szkolny), a w PKS-ie odpowiednio 250 i 130 zł.
    Mysle, ze mimo tylko dwoch par pociagow ten aspekt moze przesadzic, ze
    pociag bedzie zyskiwac nowych pasazerow, oby :)


    Jechałem z Aleksandrem O. we środę (popielcową) pociągiem 66333 i
    napełnienie przedstawiało się następująco (może się przyda):

    Stacja / p.o.   godz.   wsiadło        wysiadło|napełnienie
    Nysa            15:57   10      -       10      1 służbowy, 2 turyści
    Myśliczyn      16:08   -       -       10
    Pakosławice    16:13   1       -       9
    Skoroszyce      16:21   1       -       8
    Chróściana    16:26   3       -       5
    Stary Grodków  16:23   -       -       5
    Grodków Śląski       16:41   -       5       10      2 przypadkowe z PKS
    Lipowa Ślaska  16:52   -       -       10
    Czeska Wieś    16:58   -       -       10
    Olszanka        17:06   -       2       12      1 służbowy
    Brzeg           17:18   12      -       -

    Prędkość handlowa dostateczna. Opóźnienie początkowe Nysa <5min.
    Przyjazd do Brzegu +/- 1min.

    Po drodze zaobserwowano: brygada focąco- filmująca (5 sztuk), lisów
    sztuk kilkanaście, saren i sarnopodobnych kilka stadek 5-10 sztuk ;)

    Jeśli komuś przeszkodziłem w filmowaniu, to sory wielkie- zjeby od Olka
    O. juz dostałem ;)





    Temat: Upada największy pracodawca w Łapach


    To ja się odniosę tylko do swoich rejonów. Z wypowiedzi sowy100 pozostawiłem
    tylko sprawy do których się odniosę.

    W jednym się muszę zgodzić z Aronem.
    Pociąg z jednej wioski do drugiej po torach typu 20 km/h, jest
    potrzebny jak dziura w moście.
    ....
    Do czego służy pociąg z Nysy do Kędzierzyna np.? Z Pionek do Radomia?
    Brodnica - Czersk?
    .....
    Jeśli autobusy co godzinę mogą jechać równie szybko, albo szybciej od
    pociągów co 3 godziny to chyba rachunek jest prosty. (przy założeniu
    że kibel EN57 to 3 autobusy)

    No więc na przykładzie Brodnica-Czersk. Człowiek z Brodnicy i okolic dojechać
    do Jabłonowa Pomorskiego i tam się przesiąść na coś w kierunku Torunia.Ten sam
    człowiek jak i inni co wsiedli po drodze może jechać dalej do Grudziądza. Ten
    sam człowiek jak i inni może dojechać tym pociągiem do Laskowic Pomorskich i
    tam przesiąść się w coś do Trójmiasta lub Bydgoszczy, w Jabłonowie,Grudziądzu
    i Laskowicach mogą wsiąść do tego pociągu ludzie z innych kierunków (
    Toruń/Iława,Toruń i Chełmża,Bydgoszcz/Trójmiasto) i jechać sobie np. do Osia
    czy Czerska. W Czersku można się przesiąść do Tczewa lub Chojnic. I można tak
    w kółko. Założenie że pociąg jedzie tylko dla pasażerów z pkt. A do pkt. B
    jest bez sensu. Na pewno największe potoki i wymiana podróżnych na tym
    kursie/trasie występuje na tzw. " do i z " Grudziądza.
    A Grudziądz nie jest wioską, tylko trzecim miastem po Bydgoszczy i Toruniu pod
    względem wielkości i ludności w kujawsko-pomorskim.

    131 km z Brodnicy do Czerska szynobus Arrivy pokonuje od 10.39 do 13.51 co
    daje 3 godziny i 12 minut czyli 3,2 godziny co daje coś około 41 km/h. Czyli
    nie 20 km/h.

    No i jeszcze dla sprawdzenia. PKS Brodnica pokonuje trasę Brodnica- Grudziądz
    w 1 godzinę i 5 minut, pociąg Arrivy w 1 godzinę i 6 minut. Czyli podobnie,
    cena 10 zł Arriva, ile PKS nie wiem ale same kursy ekspresowe i pośpieszne. To
    pytanie czemu ta Arriva jeździ z tej Brodnicy i ma się dobrze?
    Komfort jazdy? Większa punktualność? Może pomieścić więcej niż 46 osób i 10
    stojących? Acha no i z Brodnicy do Czerska nie jedzie EN 57.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


    Arriva to linie o funkcjach:
    a) turystycznych
    b) dojazd do pracy przy bardzo, ale to bardzo elastycznym pracodawcy,
    którego obchodzi, że gdy każe nam zostać godzinę to w domu będziemy 3
    godziny później itp.

    przecież to ma średni sens...





    Temat: Upada największy pracodawca w Łapach
    To ja się odniosę tylko do swoich rejonów. Z wypowiedzi sowy100 pozostawiłem
    tylko sprawy do których się odniosę.

    W jednym się muszę zgodzić z Aronem.
    Pociąg z jednej wioski do drugiej po torach typu 20 km/h, jest
    potrzebny jak dziura w moście.
    ....
    Do czego służy pociąg z Nysy do Kędzierzyna np.? Z Pionek do Radomia?
    Brodnica - Czersk?
    .....
    Jeśli autobusy co godzinę mogą jechać równie szybko, albo szybciej od
    pociągów co 3 godziny to chyba rachunek jest prosty. (przy założeniu
    że kibel EN57 to 3 autobusy)

    No więc na przykładzie Brodnica-Czersk. Człowiek z Brodnicy i okolic dojechać
    do Jabłonowa Pomorskiego i tam się przesiąść na coś w kierunku Torunia.Ten sam
    człowiek jak i inni co wsiedli po drodze może jechać dalej do Grudziądza. Ten
    sam człowiek jak i inni może dojechać tym pociągiem do Laskowic Pomorskich i
    tam przesiąść się w coś do Trójmiasta lub Bydgoszczy, w Jabłonowie,Grudziądzu
    i Laskowicach mogą wsiąść do tego pociągu ludzie z innych kierunków (
    Toruń/Iława,Toruń i Chełmża,Bydgoszcz/Trójmiasto) i jechać sobie np. do Osia
    czy Czerska. W Czersku można się przesiąść do Tczewa lub Chojnic. I można tak
    w kółko. Założenie że pociąg jedzie tylko dla pasażerów z pkt. A do pkt. B
    jest bez sensu. Na pewno największe potoki i wymiana podróżnych na tym
    kursie/trasie występuje na tzw. " do i z " Grudziądza.
    A Grudziądz nie jest wioską, tylko trzecim miastem po Bydgoszczy i Toruniu pod
    względem wielkości i ludności w kujawsko-pomorskim.

    131 km z Brodnicy do Czerska szynobus Arrivy pokonuje od 10.39 do 13.51 co
    daje 3 godziny i 12 minut czyli 3,2 godziny co daje coś około 41 km/h. Czyli
    nie 20 km/h.

    No i jeszcze dla sprawdzenia. PKS Brodnica pokonuje trasę Brodnica- Grudziądz
    w 1 godzinę i 5 minut, pociąg Arrivy w 1 godzinę i 6 minut. Czyli podobnie,
    cena 10 zł Arriva, ile PKS nie wiem ale same kursy ekspresowe i pośpieszne. To
    pytanie czemu ta Arriva jeździ z tej Brodnicy i ma się dobrze?
    Komfort jazdy? Większa punktualność? Może pomieścić więcej niż 46 osób i 10
    stojących? Acha no i z Brodnicy do Czerska nie jedzie EN 57.





    Temat: Zniżki
    Chciałem zakończyć tę dyskusję moim zdaniem bez przedmiotową gdyż każdy ma swoje racje i każdy będzie bronił swego, możemy argumenty wymieniać jeszcze długo i nie dojdziemy do porozumienia, mamy bardzo negatywne doświadczenia z busami chociażby to że przychodza kierowcy do kas i na stanowiska nagabuja pasażerów że unich taniej że szybciej a busy parkują na parkingachj przed dwoercami i odjeżdżają w godzinach moich kursów albo jeżdżą jak chca z Kozienic mam trakiego niby podjeżdża mi kuts z Tarnobrzegu ale jeżeli nie ma pełnego wozu to pasażerów do mnie wsadza a moi kierowcy idą w zaparte nie chcą od niego odbierać pasażerow ścigają się znim ja im się nie dziwie że są sfrustrowani bo mają prowizję od biletów a on chamsko im ją odbiera, ponadto niedawno wpuszczony na stadion został przewoźnik prywatny jeźdżący busami i były problemy bo w niego w wozie była inna cena biletu jak w kasach pasażerowie mieli słuszność że się awanturowali, ale pretensje były do obsługi dworca a nie do niego, ponadto nie odjeżdżał o czasie inni przewoźnicy protestowałi i też mieli rację. Chodzi mi o to że BUSIARZE nie są profesjonalistami jeżeli jst rozkład uzgodniony i cennik się podaje to się go trzymam a nie jak mi się podoba ponadto jeżeli ktoś sobie trase wyrabia sam i coś nowego proponuje (znalazł dziurę w godzinach odjazdow jeźsdzi do nowych miejscowości w których połaczenia były słabe lub brak) to my mu problemów nie robim wręcz przeciwnie jeżel;i ostatni był pzrweoźnik ktory chciał z Lublin jeździć w nocy przez Warszawę dalej do Poznania i Gdańska to rozkład dostał o od ręki z moim błogosławieństwem, jak prywatna firma z chciała otworzyć całkowicie nowe połączenie z Nysy i wykonywać autobusami też dostali zgode jeszce im pomagałem przesunąć się żeby szybciej uzgodnili. Ale jeżeli ktoś chce NASTE połązcenie z Warszawy do Lublina alebo to Puław to mówimy dość, jeżeli ktoś chce NASTE połączenie z Warszawy do Ostrowca Św. też nie wyrażamy zgody gdyż potrzeby na tych kierunkach są zabezpieczone całkowicie.
    Na koniec dodam że NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK TERAN DZIAŁANIA PKS-U dawno temu coś takiego funkcjonowało a teraz juz nie formalnie nie. Ponadto kursy mszą koordynować WSZYSCY nawet komunikacja miejsca nawet jeżeli jest organizowana przez miasto jak w Warszawie. ponadto przyczyna słabych wyników PKS-ów często tkwi w tym że wykonuja one nierentowne połączenia a nie mogą za bardzo ich skasaować bo często są jedynym połazceniem ze światem tych miejscowości co w sttucie tych przedsiębiorstw też jest wpiane że spełniają funkcje służby publicznej.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    PKS Radom ma nowe połączenia:

    sezonowe:
    Radom - Warszawa - Gdańsk - Gdynia - Sopot - Władysławowo - Jastrnia - Hel

    P& Dworce i przystanki P&
    21.15 Radom Dworzec Autobusowy 19.30
    21.25 Radom, ul. Kusocińskiego 19.25
    21.55 Białobrzegi, Al. Krakowska 18.55
    22.20 Grójec Urząd Pocztowy 18.30
    23.00 Warszawa Okęcie 17.55
    23.15 Warszawa Dworzec Autobusowy Zachodni 17.45
    5.20 Gdańsk Dworzec Autobusowy 11.30
    5.35 Sopot, Boh. Monte Cassino/Al. Niepodległości 11.10
    5.45 Gdynia Dworzec Kolejowy 11.00
    6.30 Władysławowo Przystanek Dworcowy 10.15
    6.40 Chałupy 10.05
    6.48 Kuźnica 9.57
    6.56 Jastarnia 9.49
    7.00 Jurata 9.45
    7.15 Hel Koga 9.30

    Oznaczenia:
    P - kurs pospieszny
    & - kursuje w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia

    oraz całoroczne:

    Nowa linia kominikacyjna PPKS Radom już od 15 czerwca 2005
    Bezpośrednie pospieszne połączenie relacji
    Lublin - Radom - Kielce - Częstochowa - Opole - Kłodzko - Polanica Zdrój - Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój
    LnP Dworce i przystanki LnP
    18.32 Lublin Dworzec Autobusowy 8.40
    19.25 Puławy Dworzec Autobusowy 7.45
    19.55 Zwoleń Dworzec Autobusowy 7.10
    20.50 Radom Dworzec Autobusowy 6.30
    21.20 Szydłowiec Dworzec Autobusowy 5.40
    21.32 Skarżysko-Kam. Bzin 5.25
    21.40 Suchedniów 5.15
    22.15 Kielce Dworzec Autobusowy 4.45
    22.55 Jędrzejów, ul. Kielecka 3.55
    23.35 Szczekociny Dworzec Autobusowy 3.15
    0.40 Częstochowa Dworzec Autobusowy 2.15
    1.20 Lubliniec Dworzec Autobusowy 1.30
    2.30 Opole Dworzec Autobusowy 0.25
    3.35 Nysa Dworzec Autobusowy 23.15
    3.50 Otmuchów Przystanek Dworcowy 23.00
    4.05 Paczków Przystanek Dworcowy 22.45
    4.20 Złoty Stok, ul. Kłodzka 22.30
    4.45 Kłodzko Dworzec Autobusowy 22.10
    5.00 Polanica Zdrój, ul. Kłodzka 21.50
    5.09 Szczytna Skrzyżowanie 21.41
    5.16 Duszniki Zdrój ZEM 21.34
    5.33 Kudowa Zdrój Dworzec Kol., ul. Główna 21.17
    5.35 Kudowa Zdrój, ul. 1 Maja 21.15

    Oznaczenia:
    n - nie kursuje w Wielką Sobotę, w Wigilię, 31 grudnia.
    P - kurs pospieszny.
    L - nie kursuje 1 stycznia, dwa dni Wielkanocy, dwa dni Bożego Narodzenia.

    Ciekawe co na to Lublin i Puławy, czy jakieś "strzały" wypuszczą w tym roku. Radom widocznie ma niezłą przebitkę.



    Temat: Nowy rozkład pociągów na tracie Wałcz-Piła



    rozkładu, w
    przeciewieństwie do autorów rozkładów WTP, PKS Wałcz i Piła, MZK Piła, nie
    zauważył chyba, że w Pile istnieje Philips, który zatrudnia kilka tysięcy
    ludzi pracujących na zmiany 6 - 14 - 22.

    Kurs na 8.00 do Piły wydaje się troszkę za wczesny, kurs do Wałcza
    przyjeżdżający parę minut po ósmej to jakiś kosmos. W sumie jedynymi
    potencjalnymi klientami wydają się być uczniowie i studenci dojeżdżający
    do
    Piły. Można i tak, ale jaki ma to sens ekonomiczny i społeczny?


    Zauważ kilka rzeczy:

    1) Nie ma ani jednej stacji po drodze, gdzie pociągi mogłyby się krzyżować -
    szlak Piła - Piła Płn. jest ostatnim miejscem na taki manewr.

    2) To dziw, że to w ogóle rusza w takim zakresie, bo rusza, jak pisali
    szczeciniacy, w większości na składach;

    3) Jeżeli weźmież pod uwagę oszczędności w trzymaniu tyko jednego składu na
    tą linię (nie trzeba płacić Cargo za drugiego loka, utrzymywać dodatkowych
    wagonów), rozkład ulegnie dalszemu ograniczeniu ze względu na obiegi.

    4) Teraz piszesz, że do Piły za wcześnie, a powiedziałbyś za 2 miesiące
    jeżeli ten pociąg miałby się spóźniać na skomunikowanie do Poznania czy
    Bydgoszczy ? Marudziłbyś, że za późno ? Nie wiem jak będzie, ale na ocenę
    rozkładu linii, która współgra pod względem obiegów i skomunikowań z innymi
    chyba trochę za wcześnie.

    5) Trzebaby zapytać jeszcze samorządu wałcza jakiego rozkładu sobie
    życzyli...

    6) Na koniec spójrz na Nysa - Brzeg kilka lat po wznowieniu przewozów i
    narzekaj na rozkład w pierwszym roku uruchomienia.

    Zgodzę się, mógłby może być troszkę lepszy - ale to się mówi patrząc obecnie
    na efekt finalny (który co prawda trafia do klienta, który z kolei jest
    najważniejszy !), ale nie patrząc na dane wyjściowe do tworzenia jego nie
    będzie to rzetelna ocena. Być może mógłby uwzględniać pracę zmianową -
    pytanie czy kolej zaoferuje konkurencyjną cenę i dobry dojazd do tych
    zakładów na biletach miesięcznych. Druga sprawa, że nagle okazałoby się, że
    trzebaby zwiększyć ilość pociągów aby obsłużyć wszystkie atrakcyjne godziny
    po jednej i drugiej stronie - jeżeli chciałbyś dowozu na 6:00 musiałby być
    ekstra pociąg, dowóz na 22:00 - kolejny ekstra pociąg, powrót po 22:00 -
    następny. Co jeszcze ? Oczywiście można odwrócić beczkę i wszystko robić pod
    zmianowych w Wałczu, ale wtedy Ci z Piły wypadną...

    Mick M.





    Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
    No to kontynuuję rocznik 74/75

    Z kierunku Katowice-Sosnowiec-Olkusz najciekawsze (poza kilkunastoma kursami z Sosnowca i Katowic do Działoszyc, Kazimierzy i Buska):

    Sosnowiec-Kozłów, 2 x zwykły, PKS Bedzin
    Sosnowiec-Trzonów, zwykły, PKS Będzin
    Katowice-Wierbka, zwykły, PKS Zawiercie
    Sosnowiec-Proszowice, zwykły, PKS Będzin
    Sosnowiec-Racławice, zwykły, PKS Będzin
    Katowice-Kluczbork, 1 x zwykły PKS Opole, 1 x zwykły PKS Katowice
    Nysa-Katowice, pośp, PKS Nysa, z Nysy kursuje do dziś dokładnie tak samo (docelowo Krynica), powrót z Katowic był o 14.30
    Katowice-Koźle, 2 x zwykły, PKS Kożle
    Gliwice-Nysa, zwykły, PKS Gliwice
    Katowice-Głuchołazy, pośp, PKS Katowice
    Katowice-Wodzisław, chyba z 50 kursów, przez Rybnik, Pawłowice, Szeroką, Swierklany, PKS Katowice, PKS Rybnik, PKS Wodzisłąw, PKS Myszków, ale na szczególną uwagę zasługują 2: Katowice-Chorzów-Lipiny-Ruda Sl.-Halemba-Orzesze, Żory, 84 km, przejazd w ciągu 2 g. 20 min.
    Tarnowskie Góry-Szczyrk, zwykły, PKS Bielsko, z noclegiem w Tarn. Gorach!!
    Myszków-Szczyrk, zwykły, codziennie!!, PKS Myszków, 4 godziny jazdy
    Częstochowa-Bielsko, 2 x pośp, PKS Bielsko
    Katowice-Zywiec przez Bielsko, 2 x pośp PKS Katowice, 1 x posp. PKS Zywiec
    Katowice-Żywiec przez Oświęcim, Kety, 2 x zwykły PKS Katowice, 1 x zwykły PKS Żywiec
    UWAGA: Sosnowiec-Brenna, w nd i święta, zwykły, PKS Będzin, przez Będzin, Czeladź, Bytom, Zabrze, Gliwice, Rybnik, Zory, Skoczów, 133 km, 3g.40min
    Będzin-Szczyr, pośp, PKS Bedzin, w nd i święta
    Katowice-Jaszowiec, przez Mikołów, Pszczynę, Skoczów, 1 x zwykły PKS CIeszyn, 1 x zwykły PKS Katowice
    Będzin-Koniaków, pośp, w nd i święta, PKS Będzin
    Katowice-Koniaków, pośp, PKS Katowice
    Katowice-Jaworzynka, 2 x pośp + 2 x zwykły, PKS Cieszyn
    Katowice-Istebna, posp, tylko w nd i święta, PKS Cieszyn
    Katowice-Brenna, 2 x zwykły, PKS CIeszyn
    Gliwice-Zywiec przez Zabrze, Mikołów, Tychy, Bielsko, 2 x zwykły PKS Zywiec, 2 x zwykły PKS Gliwice
    Zawiercie-Wisła przez Siewierz, Piekary, Bytom, Rudę śl, Zabrze, Orzesze-Żory, pośp, w nd i św., 151 km, wyjazd o 5.40 (ciekawe komu się chciało w niedziele wstać, żeby zdążyć na ten kurs:))))
    Gliwice-Zawiercie, 9 x zwykły, przez Zabrze, Bytom, wiochy niedaleko dzisiejszego lotniska w Pyrzowicach, Siewierz, 72 km, 2 godz. 5 min.
    Lubliniec-Lubliniec basen, 4 km, tylko w nd i świeta
    Kędzierzyn-Częstochowa, 2 x zwykły PKS Koźle, 1 x zwykły PKS Lubliniec
    Dzierżoniów-Częstochowa, posp, PKS Dzierżonów, czy on czasem nie jeździ do dziś?? 8.00-12.50//15.50-20.40
    Częstochowa-Kalisz, zwykły, PKS Częstochowa
    Bielsko-Racibórz przez Strumień, Jastrzębie, Wodzisław, 2 x zwykły PKS Racibórz, 2 x zwykły PKS Bielsko
    Katowice-Szczyrk, kilkanaście kursów, pośp i zwykłe, PKS Katowice, PKS Bielsko
    Kraków-Wisła, pośp, PKS Kraków
    Wisła-Zywiec przez Koniaków, do 02.11 i od 02.04, zwykłe, 3 x PKS Cieszyn i 2 x PKS Zywiec
    Cieszyn-Racibórz, 4 x zwykły PKS Cieszyn, 1 x zwykły PKS Racibórz
    Wisła-Bielsko przez Salmopol, do 02.11 i od 02.04, 4 x zwykły PKS Bielsko
    Łódź-Zakopane, pośp, PKS ŁÓdź, z noclegiem
    Płock-Kraków, pośp, PKS Płock, przetrwał w niezmienionej formie do dziś
    ====================================================================================================================

    To może już zakończę rocznik 74/75.

    W nastepnym poście bedzie rocznik 78/79



    Temat: czemu ja tak bardzo nienawidze PKS?


    Nie wiem czemu, ale wewnętrznie mam uraz do firmy PKS.
    Może to dlatego, że jestem MK? Czy Panowie też to odczuwają?


    Ja osobiście nigdy nie miałem urazu do PKS'u, do minionego lata uważałem ten
    środek transportu za "dorównujący" kolei.
    Niestety pojeździłem ostatnio koleją i PKS'em... Z przykrością stwierdziłem,
    że kolej "odpada" (przynajmniej patrząc na nią jak i na PKS okiem zwykłego
    pasażera).
    Czemu? otóż:
    1) kultura obsługi: tutaj zdecydowanie PKS "prowadzi", kiedy wsiadałem w
    Głuchołazach do autobusu pospiesznego do Wrocławia zszokował mnie fakt, iż
    kierowca witał wszystkich na "pokładzie" z uśmiechem na twarzy i kulturą
    jakiej próżno szukać u większości PKP-owskich kasjerek, kondich i
    kierpociów, jednak prawdziwy "zonk" dopadł mnie w momencie gdy już chciałem
    pytać kierowcę czy bagażniki otwarte i czy mogę tam umieścić torbę: otóż
    kierowca sam zapytał się czy zamierzam skorzystać z bagażnika, wysiadł z
    autobusu, otworzył bagażnik poprosił mnie i jedną pasażerkę, z dość sporą
    walizą, o bagaże i położył je w bagażniku.
    I dla porównania bardzo zbliżona sytuacja na PKP: "Sudety" stoją z pewnym
    nadbiegiem na stacji w Sieradzu, panowie kierpoć i maszynista stoją przy
    lokomotywie, oczywiście standardowa rozmowa: "ku#$a jak teraz malo ludzi
    jezdzi koleja...  ile tak można do ch*$a jeszcze..." zaś niecałe 10 metrów
    dalej szarpie się z drzwiami od wagonu starsza pani z dość pokaźną
    walizką... oczywiście obsługa pociągu jej nie zauważa, bo po co? jeszcze by
    trzeba było drzwi pomóc otworzyć a jakby tak pomyśleć to i walizkę "wtargać"
    po stopniach do wagonu, przecież to nie PKS...
    2) czystość: jeśli porównywać klasę autobusu  i pociągu to muszę stwierdzić,
    że w kategorii "pospieszny" pada remis, mniej więcej podobnie czysto było w
    "Oleńce" którą podróżowałem na trasie Warszawa-Opole jak we wspomnianym
    powyżej Jelczu PR110 (OIDP) jadącym jako pospieszny doWrocka. Niestety jadąc
    zwykłym PKS'em na przejście graniczne w Głuchołazach i porównując stan jego
    czystości z osobową Bipą relacji Opole-Nysa którą jechałem parę dni
    wcześniej, muszę stwierdzic, że wygrywa (może nie jakoś "miażdżąco" ale
    jednak) osobowy PKS. Zważywszy, że w Opolu w Bipie pojawiły się sprzątaczki
    (skład przyjechał skądś i po 2 h jechał do Nysy), jednak "sprzątanie"
    ograniczyło się do wymiany kilku torebek w śmietniczkach. Niestety lepiące
    się od brudu klamki w drzwiach, warstewka brudu w narożnikach i pod
    siedzeniami oraz zacieki na szybach pozostały nie "nadgryzione zębem
    sprzątania" o ładnym zapachu nawet nie wspominając...
    3) częstotliwość kursowania: ujmując sprawę krótko, porażka kolei na całej
    linii... Głuchołazy-Nysa o ile dobrze policzyłem (mogę się trochę mylić)
    Kurs PKS'u średnio co 45 minut, PKP - 3 pociągi na dobę. No comment...

    Oczywiście powyższe przemyślenia prezentuję na podstawie linii które
    zaliczyłem w minione lato, być może nie wszędzie tak to wygląda, mimo
    wszystko, muszę jednak stwierdzić ze smutkiem, że trochę przyjemniej
    podróżowało mi się PKS'em niż koleją...

    Pozdrawiam

    JJC
    http://www.galeria.kolejowa.prv.pl





    Temat: Imprezy z PKP Cargo - da sie?

    | Tylko co z tego skoro pociągi z Kostrzyna odjeżdżają o tak pasjonujących
    | godzinach jak 3:49 czy 4:43 i to w dodatku codziennie !

    Ta, jedzie do Szczecina to trzeba od razu opier**lic ZZPR. Akurat te poc.
    sa
    zamawiane przez Lubuski PR.

    A! To zwracam honor. Swoj drogą Lubuski PR też ma swoje "zasługi" dla kolei:
    taka KKA Kostrzyn-Krzyż....


    | Sensownych
    | skomunikowań w Kostrzynie to jak nie ma tak nie ma.

    Tam w ogole nie ma skomunikowan...


    Są 8-) Osobówki z Gorzowa/Krzyża są skomunikowane z pociągami do Berlina.


    | Pociąg 145 relacji
    | Krzyż-Szczecin, wydłuzony w styczniu, codziennie odjeżdża przed(!)
    | przyjazdem poc. z Kostrzyna i Poznania.
    Widac nie da sie. Nie wykluczone ze potem jada towary, a Cargo nie musi
    sie
    zgadzac na przesuniecie ich pociagow (moze akurat w tym czasie jedzie
    jakis
    miedzynarodowy, gdzie jest placony podwojna stawka dla PLK itp).


    Nie wykluczone, że tak jest. Przykro, że w 2004 dało się, żeby i ludzie się
    przesiedli i towary pojechały. A to przecież chodzi raptem o 20 minut....


    | Żeby odbyć podróż z Runowa Pomorskiego do Chojnic na stacji w
    | Szczecinku trzeba czekać odpowiednio 8 godzin 24 minuty, 9 godzin 6
    | minut,
    8
    | godzin i 28 minut, 1 h 4 minuty - szybciej wychodzi chyba rowerem jechać,
    | oprócz tego ostatniego przypadku.

    Lucek, zaczynasz przeginac. Majac do dyspozycji 3 pary na jednej linii i 2
    na drugiej, ty chcesz miec 5 minutowe przesiadki? Te pociagi sa tak
    ulozone,
    aby ludzie mogli w miare rozsadnie dojechac do/wrocic z, pracy/szkoly, a
    nie
    ze Lucek chce sobie linie zaliczyc...


    Porównaj rozkłady jazdy z linii Poznań-Gołańcz-Bydgoszcz,
    Toruń-Sierpc-Nasielsk z linią Runowo-Szczecinek-Chojnice na przestrzeni
    ostatnich kilku lat. Zauważasz analogie ?

     | Do Pyrzyc w ramach "oszczędności" pociag zastąpiono


    | autobusem a poźniej to już wogole niedasię jeździć,

    PKS ma kilkanascie kursow na tej trasie, wiec PKP ma juz przegrana pozycje
    ;/


    Kiedyś to PKP miało kilkanaście kursów, a PKS stał na "przegranej pozycji".


    | ale tabela w cegłe
    | została 8-)

    No i co? Skad wiesz czy we wrzesniu nie wroci?


    Nie wiem. Wróżką nie jestem.


    A potem by bylo - jak ja mam wkleic nowa strone??


    Na Olecko i Nysa-Brzeg wklejałem nową stronę do cegły i nie marudziłem :-D


    Oferta zostala dostosowana, tak aby moglo z niej korzystac jak najwiecej
    osob. Oczywiscie dla mnie to jest debilizm, bo do Gorzowa kiblami i
    bonanzami to sie za ch*ja nie mogles dostac, no ale takie sa prawa
    rynku/ekonomii...


    Niestety mam wrażenie że takie to są prawa PKP PR, a nie rynku i ekonomi.


    | no i może zamiast stać
    | zaczną jeździć te niemieckie szynobusy

    Powiedz to tym z UTK...


    Nie mam adresu :-D
    A serio mówiąc, jeśli chodzi o mówienie PR Szczecin jest w czołówce - wszak
    żaden inny dyrektor ZPR nie wypowiada się na internetowej grupie
    dyskusyjnej, nie słyszałem także, żeby pracownicy innych ZPR organizowali
    spotkania dla MK. W czynach też nie jest najgorzej - jak narazie jeden
    SA109, który więcej jeździ, niż stoi co jest ewenementem na skale krajową
    (co prawda aktualnie stoi, ale to tzw. przypadek losowy), zamówione kolejne
    szynobusy, zakup używanego taboru z Niemiec - wielu nie mogło uwierzyć, że
    "dasię", a jednak się dało. Kiepsko jest tylko z efektami i to ich się
    czepiam. Ale może na nie, trzeba po prostu poczekać ?

    Pozdrawiam
    Lucjan Jeziorny





    Temat: Nysa- Brzeg reportaż
    Nowa Trybuna Opolska Środa 09 lutego 2005

    REGION:: - TROCHĘ ZIMNO, ALE WAŻNE, ŻE JEDZIEMY - MÓWILI PODRÓŻNI

    Pociąg odjechał o świcie

    52 pasażerów przejechało wczoraj wznowioną linią kolejową Nysa - Brzeg. To
    pierwsza podróż tą trasą po 5-letniej przerwie.
    Poniedziałek, godzina 5.47. Nyski dworzec PKP świeci pustkami, na peronach
    żywego ducha, a do odjazdu pierwszego pociągu z Nysy do Brzegu zostało
    niecałe dziesięć minut.
    - Mam nadzieję, że pasażerowie jednak o nas nie zapomnieli - denerwowała się
    Jolanta Kościukiewicz, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich, która w
    pierwszy kurs udała się kontrolnie. - Na stuprocentową frekwencję na razie
    nie liczymy, ale chociaż kilka osób mogłoby przyjść.
    Pierwszy pasażer linii Nysa - Brzeg wszedł do wagonu na pięć minut przed
    odjazdem.
    - Jak tylko przeczytałem w gazetach o wznowieniu linii, od razu postanowiłem
    przerzucić się z autobusu na pociąg - zdradził "NTO" Sebastian Stanisławczuk
    z Nysy. - Bo pociąg jest tańszy.
    Za pierwszym pasażerem pojawili się kolejni. Na siedzeniach usadowiło się
    dwóch młodzieńców, kobieta z większą walizką i trzech mężczyzn pod krawatem.
    - Starosta czeskiego Jesenika z nami jedzie! - krzyczał z końca wagonu
    Zbigniew Furs, wójt gminy Olszanka.
    - To taka nasza akcja społeczna - cierpliwie tłumaczył dziennikarzom Jiri
    Kratki, starosta Jesenika. - Fajnie, że linia została wznowiona, ale moim
    marzeniem jest, bym do tego samego pociągu mógł wsiąść już na dworcu w
    Jeseniku.
    Chwilę przed planowanym odjazdem o 5.55 w wagonie było już kilkanaście osób.
    Maszynista ruszył kilka minut po planowanej godzinie odjazdu.
    Około 6.30 na nieoświetlonym peronie dworca w Grodkowie na pociąg czekało
    już kilkanaście osób.
    - Przeczytaliśmy o otwarciu linii w "NTO", a ponieważ musimy jechać do
    szpitala w Brzegu, to wybraliśmy pociąg - mówił Mieczysław Rogórz, który
    stał na peronie z córką Anetą. - To połączenie jest tańsze niż autobusowe i
    oby tylko jak najdłużej działało.
    Pierwszy od pięciu lat pociąg osobowy w Grodkowie pojawił się z dwuminutowym
    opóźnieniem.
    - To wszystko przez dziennikarzy, którzy w Nysie robili zdjęcia i wywiady -
    śmiał się kierownik pociągu Kazimierz Najduch, który niemal całą trasę
    wypisywał podróżnym bilety. - Zacząłem już drugi bloczek, czyli mam już
    sprzedanych ponad 30 sztuk.
    W Lipowej Śląskiej na peronie było pusto, ale już na kolejnych stacjach
    przywitania były okazałe. W Czeskiej Wsi pasażerom machały dzieci ze szkoły
    w Jankowicach, a w Olszance skład przywitała cała delegacja. Kierownik
    pociągu otrzymał kwiaty od żony sołtysa Teresy Guszpit, a dzieci trzymały
    transparent z napisem "Jedzie pociąg z daleka".
    Naprawdę z daleka przyjechali na wznowienie połączenia dwaj miłośnicy kolei
    ze Szczecina i Gorzowa: Wojciech Nowotniak i Leszek Kowalski.
    - U nas między Stargardem a Kaliszem Pomorskim uruchomiono linię po roku od
    zamknięcia (cooooooo????? chyba KKA - dop.MG) , ale tu to jest prawdziwy
    rekord - mówili podczas podróży.
    Teraz kolejarzy czeka liczenie pasażerów. Z pierwszego kursu skorzystały 52
    osoby, ale co najmniej połowa z nich to dziennikarze, samorządowcy lub
    kolejarze.
    - Liczę, że dojdziemy do liczby 100 osób w każdym pociągu - mówił dyrektor
    spółki Przewozy Regionalne Andrzej Szwed. - To, przy dalszym
    dofinansowywaniu przez zarząd województwa, powinno wystarczyć, aby utrzymać
    tę linię.
    Pociągiem taniej
    Bilet kolejowy z Brzegu do Nysy kosztuje 8,20 zł, natomiast bilet na autobus
    (kurs najkrótszą trasą) 8,80 zł.
    Miesięczny bilet na trasie Brzeg - Nysa w PKP kosztuje 177 zł (normalny) i
    83,64 zł (szkolny), a w PKS-ie odpowiednio 250 i 130 zł.

    Klaudia Bochenek
    Jarosław Staśkiewicz





    Temat: Opole/Dolny Śląsk: Zróbmy to razem!


    I w dodatku nie raczyliście odpowiedzieć, jakiż to potencjał ma ta
    linia, że tak się staracie o reaktywacje wszelkimi możliwymi sposobami.


    Już odpowiadamy :-)

    100 tys. mieszkańców w SAMYCH tylko miastach (Brzeg 40 tys, Grodków -
    9 tys, Nysa - prawie 50 tys). Z przyległościami więcej - sporo wiosek
    ma przystanek w niemal samym centrum; podobnie Grodków (jakieś 500 -
    600 metrów od rynku). Największy potencjał to dojazdy uczniowskie i
    pracownicze nie tyle na całym ciągu Brzeg - Nysa, co na odcinkach z
    Grodkowa do Nysy oraz z Grodkowa do Brzegu. Świadczy o tym frekwa oraz
    ilość pekaesów (po 24 - 26 par na każdym z odcinków w dni szkolne i
    robocze). Im - PKS-wi bardzo od lat zależy, ale to BARDZO, aby ta
    linia nie ożyła.
    Obecnie - po zbudowaniu nowych fabryk pod Brzegiem (strefa byłego
    lotniska Skarbimierz) - ten potencjał może się jeszcze zwiększyć -
    spod dworca będzie dojazd autobusem fabrycznym lub komunikacją miejską
    (3,5 km mierzone drogą)


    Nie ukrywam, w stosunku do tej linii jestem sceptykiem. Przy dwóch
    parach z takim rozkładem frekwencja będzie raczej marna (co już raz
    zostało udowodnione przez PKP)...


    Przy dwóch parach bez mijanki "cudów" nie będzie, bo być nie może.
    Wystarczy na początek frekwa średnio 30 na szynobus (na wielu
    reaktywowanych liniach te wartości są mniejsze). To byłby "rozkład
    zastęczy", aby ożywić linię i nie pozwolić jej umrzeć. Od grudnia 2009
    roku (po dostawie kolejnych dwóch pojazdów dwuczłonowych z PRO) byłoby
    minimum 4 pary, czy TAK JAK MIAŁO BYĆ w 2007 roku, ale nie było -
    wszyscy chyba wiedzą dlaczego.

    A jeśli nie wiedzą, to przypomnę: za gremialnym naciskiem zwiazkowców
    z Nysy i zgodą pani pełnomocnik Genowefy Ładniak oraz dyrektora
    Andrzeja Szweda zostawiono linię dla kolejarzy (Nysa - Kamieniec; dwie
    pary) z MEGA deficytem (nie ma bardziej deficytowej linii w Polsce!!!)
    i ukatrupiono linię Brzeg - Nysa, gdzie - nawet przy tej marnej
    ofercie, braku ceny promocyjnej/relacyjnej i prędkości lok + wagon
    40/50 km/h jeździło średnio 29 - 30 osób na kurs - uwaga - przy
    dochodowych biletach jednorazowych (przy jedynie 15 do 25 procentach
    biletów kolejowych, czyli niewiele; dla porównania Opole - Kluczbork
    aż 20 - 35 procent biletów kolejowych na kurs).

    Przy szynobusie czas przejazdu Brzeg - Nysa będzie o 25 procent
    krótszy (tylko 1 h) i ma być promocyjna cena relacyjna, podobnie jak
    od początku jest na linii Kluczbork - Opole


    A UMWO cokolwiek w tej sprawie może?


    Może wysłać protest do Ministerstw Infrastruktury oraz PKP PR z
    żądaniem wyjaśnień i postulowaniem zmian. Nawet ma taki obowiązek -
    jeśli posiada wnioski od podróżnych. Podpowiem - już dostają pisma/
    maile w tej sprawie. Im więcej tym lepiej!

    Robert (i Ania)

    OKOKO: http//www.okoko.go.pl





    Temat: Zniżki
    > mamy bardzo negatywne doświadczenia z busami chociażby to że przychodza kierowcy do kas i na stanowiska nagabuja pasażerów

    Nie jest to zakazane prawnie. Kierowca z PKS też może nagabywać pasażerów oczekujących na busa.

    > że unich taniej że szybciej a busy parkują na parkingachj przed dwoercami

    Jeżeli zapłacili za parking to o co chodzi?

    >i odjeżdżają w godzinach moich kursów albo jeżdżą jak chca z Kozienic mam trakiego niby podjeżdża mi kuts z Tarnobrzegu ale jeżeli nie ma pełnego wozu to pasażerów do mnie wsadza a moi kierowcy idą w zaparte nie chcą od niego odbierać pasażerow

    Nie rozumiem. PKS nie chce żeby potencjalni klienci busa jechali PKSem?

    > niedawno wpuszczony na stadion został przewoźnik prywatny jeźdżący busami i były problemy bo w niego w wozie była inna cena biletu jak w kasach

    No i co z tego?

    >pasażerowie mieli słuszność że się awanturowali

    Nie mieli. Czasy kiedy na bilet była jedna cena minęły z upadkiem komuny.

    > Chodzi mi o to że BUSIARZE nie są profesjonalistami jeżeli jst rozkład uzgodniony i cennik się podaje to się go trzymam a nie jak mi się podoba

    A dlaczego bus ma się trzymać cennika? Bez sensu. Era stałych cen minęła. Za chleb w każdym sklepie płacę inną cenę. Ceny mogą się zmieniać każdego dnia jak np. ceny benzyny.

    >robim wręcz przeciwnie jeżel;i ostatni był pzrweoźnik ktory chciał z Lublin jeździć w nocy przez Warszawę dalej do Poznania i Gdańska to rozkład dostał o od ręki z moim błogosławieństwem, jak prywatna firma z chciała otworzyć całkowicie nowe połączenie z Nysy i wykonywać autobusami też dostali zgode jeszce im pomagałem przesunąć się żeby szybciej uzgodnili. Ale jeżeli ktoś chce NASTE połązcenie z Warszawy do Lublina alebo to Puław to mówimy dość

    Dlaczego??? Dlaczego Lublin nie może mieć 50 albo 100 połączeń dziennie z Warszawą??? Dlaczego nam tego chcesz zabronić??? W imię czego???

    > jeżeli ktoś chce NASTE połączenie z Warszawy do Ostrowca Św. też nie wyrażamy zgody gdyż potrzeby na tych kierunkach są zabezpieczone całkowicie.

    Co to znaczy całkowicie? Na trasie Lublin - Lubartów połączenia są co 5 min i moim zdaniem jeszcze można wcisnąć więcej. Czy jesteś na 100% pewny że są to połączenia zabezpieczone całkowicie i na czym tą pewność opierasz?

    > Ponadto kursy mszą koordynować WSZYSCY nawet komunikacja miejsca nawet jeżeli jest organizowana przez miasto jak w Warszawie. ponadto przyczyna słabych wyników PKS-ów często tkwi w tym że wykonuja one nierentowne połączenia a nie mogą za bardzo ich skasaować bo często są jedynym połazceniem ze światem tych miejscowości co w sttucie tych przedsiębiorstw też jest wpiane że spełniają funkcje służby publicznej.

    Nie zgadzam się. Nie ma np. połączeń : Łęczna - Krasnystaw, Bełżyce - Bychawa, Warszawa - Ostrów Lub., Łuków - Łosice i wielu, wielu innych...

    pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 70 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.