Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks lubuskieTemat: Tabor przyjezdny w moim mieście W jakich miastach oprócz Krakowa można spotkać PKSy/przewoźników ze wszystkich województw? Chyba w sezonie letnim we Wrocławiu są PKSy ze wszystkich województw, o ile nocny Wrocław - Giżycko współobsługuje Mrągowo. Do Warszawy chyba nie przyjeżdża aktualnie żaden PKS z Lubuskiego, choć AFAIR przez jakiś czas Białystok - Zielona Góra był obsługiwany wymiennie. Temat: ciekawa oferta PKS Zielgóra | PKS ZG rywalizuje głównie między PKS Żary i prywaciarzami. | Ostatno nawet w wyniku wojny cenowej żarski PKS w akcie desperacji woził | ludzi ZA DARMO na trasie do Zielonej Góry. Cooo??!! Kazdego pasazera? A przez jaki okres czasu taka promocja obowiazywala? Jeden dzień. Była to forma protestu a nie "promocja" choć dla pasażerów i tak wszystko jedno ;)
Poza tym dopóki na PKP będą obowiązywać sztywne ceny ustalane w Warszawie Natomiast pierwszy lubuski szynobus ma się całkiem lepiej o czym miałem okazję Pozdrawiam Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Jeżeli połączenie Dolnego Śląska/Ziemii Lubuskiej z Wybrzeżem miałoby "chwycić" to ja widzę to w ten sposób: -linia wyłącznie nocna (wyjazdy wieczorem ok.17-20,przyjazd na miejsce rano-ok.5-8,po drodze ok.2-3 postoje nie dłuższe niż 10-15 minut), -WARIANT 1:wspomniana trasa z Zielonej Góry do Poznania,dalej przez Bydgoszcz do Gdyni (obsługa przez PKS Zielona Góra na wymianę z Elblągiem lub Gdańskiem), -WARIANT 2:Kudowa Zdrój-Wrocław-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Gdynia-sezonowo do Władysławowa lub nawet Hel (obsługa PKS Kłodzko na wymianę z Elblągiem lub Gdańskiem), -WARIANT 3:Szklarska Poręba-Jelenia Góra-Wrocław-Poznań-Bydgoszcz-Gdańsk-Gdynia z uwagą jak wyżej (obsługa PKS Jelenia Góra i PKS Elbląg lub Gdańsk). Co do przewoźników-tylko wysokie pokłady na takiej linii (PKS Jelenia Góra nie miałaby z tym większych problemów,gorzej z Gdańskiem)i czytelna reklama na stronach internetowych i dworcach autobusowych jeszcze przed otwarciem połączenia. Dzienne połączenie zupełnie nie ma-moim zdaniem-racji bytu.A połączenie nocne ma być bezpieczniejszą alternatywą dla pociągu i hotelem w podróży.Nikt nie będzie jechał przez pół Polski skrzypiącym,starym autobusem-pasażera trzeba czymś zachęcić. Temat: [Lubuskie] PKP vs Marszałek
Jedynym przewoźnikiem (nie PKP) z Zielonej Góry, który ma licencje* na przewóz Załóżmy że PKS będzie woził ludzi szynobusami. Mi przychodzą na początek 3 - brak maszynistów (ale zawsze można zatrudnić) eh, poniosła mnie trochę wyobraźnia... * http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje1.pdf Temat: [pr] Powrót Jelcza...cd... | W dawnym (komunistycznym) taborze PKS bardzo podobały mi się Tamy AS3500E a to co?
Dzięki za wsparcie. Kolejny raz mnie ostrzegasz a ja uparciuch. Ale już daję Temat: Właśnie przeczytałem... Zmarł noworodek porzucony w toalecie [!] [!] [!] 26-letnia pracowniczka PKS urodziła dziecko na dworcu autobusowym w Krośnie Odrzańskim. Po porodzie schowała je do śmietnika O tym, że doszło do porodu, poinformowała policję w środę rano dyspozytorka dworca PKS, zaniepokojona tym, że dziecka nie ma. Policjanci odnaleźli szybko matkę noworodka, pracowniczkę PKS. Ta powiedziała, że dziecko po porodzie ukryła w śmietniku. Rozpoczęła się walka o życie noworodka. - W pogotowiu czekał śmigłowiec, który mógł przetransportować dziecko do szpitala. Noworodek zmarł jednak podczas reanimacji na dworcu - mówi rzecznik lubuskiej policji Agata Sałatka. Matka dziecka trafiła do szpitala. żródło: www.gazeta.pl Z jednej strony czytając taką informację budzą się we mnie demony... Z drugiej jednak zastanawiam się - gdzie byli bliscy tej kobiety i dlaczego nikt się nią/nimi nie zainteresował... Temat: ciekawa oferta PKS Zielgóra
Temat: Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie Cytat: Więc jeśli połączenia KD mają być konkurencyjne trzeba się jakoś zabrać za te linie, bo powolne pociągi nie będą dla nikogo konkurencją To rzeczywiście jest podstawa. tym bardziej, że po ustąpieniu koleji , likwidowane pociągi zastąpiła sprawnie zorganizowana komunikacja autobusowa. Do samej Sobótki/ przez nią bardzo często jeźdżą autobusy POlbusu Wrocław. czas jazdy pociągiem musi stać się konkurencyjny. Ważna jest także taryfa. Ludzie nie przesiądą się na pociąg jeśli będzi droższy niż busiarz czy PKS PS Wczoraj znajomy powiedział mi, że w Jeleniej Górze widział jeden szynobus z Lubuskiego pomalowany w barwy KD. Twierdzi, że nic mu się nie przewidziało. Czy ktoś wie czy KD sprowadziły z Lubuskiego szynobusy. Wydaje się mi to niemożliwe. Temat: Lubuskie Trójmiasta i szybka kolej miejska PKS Zielona Góra i ekologiczne autobusy Ciekawy jestem, czy to kolejne plany na bliżej nieokreślone milenium, czy też posiadają już jakiś konkretny projekt ? Niestety w Lubuskiem (a w szczególności w ZG) wiele się planuje, a niestety nic nie robi. Zastanawiam się czy będzie dostateczna liczba chętnych na te połączenia (tzn. czy to będzie opłacalne), gdyż np. w Zielonej Górze położenie infrastruktury kolejowej nie sprzyja generowaniu dużych potoków pasażerskich. Odnośnie połączeń cyklicznych np. co godzinę czy dwie, to przydałyby się dodatkowe połączenia z Żarami i Żaganiem, a z takich osobistych refleksji, to marzą mi się także połączenia z Lubskiem i Krosnem (stałe). Temat: Lubuski ZPR lekceważy pasażerów! Każdy szynobus może się popsuć - to zrozumiałe. Ale brak zastępczej KKA i pozostawienie pasażerów samych sobie to już niedopuszczalne! W piątek byłem w Żarach. Jak to dobrze, że zdecydowałem się na PKS. Własnej firmie już nie ufam W sumie to beton Lubuskiego ZPR ma szczęście, że nie było mnie wtedy w tym Węglińcu w drodze do Żar. Oj, działoby się! Temat: Lubuskie - likwiduja polaczenia
Problem jednak w tym, że bilety na autobusy są droższe.
Prywaciarz uruchomi. Jemu wystarczy przewieźć ok. 10 osób żeby zarobić. Temat: Ceny biletów. Jak wiadomo trasę Wrocław-Lubin, oprócz naszego ukochanego PKS Lubin S.A. obsługuje m.in. także PKS Zielona Góra Sp. z o.o. I tu pojawia się moje pytanie dlaczego lubuski przewoźnik za przejazd na tej trasie po zniżce 40% bierze ode mnie 5,40zł, natomiast mój lokalny zagarnia aż 8,40zł. Niby niewielka różnica 3 zł(ale to 30%). Wiem, taki wątek pojawił się już w którymś temacie, ale czy ktoś "bardziej poinformowany", może mi wytłumaczyć co jest przyczyną tego stanu rzecz? Pozdrawiam! Temat: MOJA PRAWDA O OSTROWIE! Jeszcze jedno co do dojazdów, bo męczy mnie ten temat, nie ma dojazdów nawet przesiadki to istna udręka z Poznania bo tam mam przesiadkę do Ostrowa jest autobus po 7 rano nastepny o 15;20 a następne dopiero wieczorem a pociągi praktycznie tylko wieczorem albo w nocy istny cyrk niby duże miasto a dojazd lichutki wiec przyszło mojej siostrze siedzieć na stacji 4 godziny i czekać na autobus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Może i z Ostrowa jest do Wrocławia itd ale najpierw trzeba dojechać do tego O... moze i moje problemy są malutki mało istotne ale takie mam i dlatego że narazie mieszkam w mniejszym miescie nie potrafie zrozumiec takich braków! Pozdrawiam[/url] Gdy zacząłem czytać ten temat, mogłem się jeszcze zastanawiać nad Twoimi argumentami. Po tym poście widzę, że nie ma sensu. Tragedia. Z Poznania nie ma połączeń do Ostrowa...Twoje miasteczko musi być tak małe, że pewnie Twoja siostra bała się przejść do 500 metrów z PKS-u na PKP w Poznaniu. Po jaką cholerę mają jeździć ogórki z PKS-u skoro co 2 godziny jedzie pociąg w kierunku Osw.? Odpowiedz sobie sama. Ten Zachód to pewnie okolice woj. lubuskiego lub zachodniopomorskie. I tam są też bezpośrednie połączenia. Pociąg pospieszny Włókniarz (bodajże) śmiga na Szczecin. Zatrzymuje się na stacji Krzyż Wlkp. (godz. za Poznaniem) a stamtąd droga na Gorzów otwarta. No chyba, że mówisz o Zielonej Górze...Jak tak każdy będzie rozumować to powiem zaraz, że Gorzów czy wspomniana Zielona to wiochy bo nie mają połączenia do Rzeszowa..Tylko po co? Temat: Fotorelacja - renowacja magistrali nadodrzańskiej Hit kolejowy - jedziemy długo, ale tanio (...) Dlaczego więc promować takie połączenie? - Z naszych badań wynika, że niezależnie od komfortu podróży i czasu przejazdu, więcej pasażerów wybiera tanie pociągi osobowe niż droższe pociągi pośpieszne czy ekspresowe - tłumaczy Aleksandra Grobelska z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei. Podróż oboma pociągami kosztuje zaledwie 27 zł. Według kolejarzy to także konkurencja wobec PKS. Wrocławski PKS autobusy do Szczecina uruchamia tylko w sezonie wakacyjnym. Bilet na tę trasę w ub.r. kosztował 65 zł. (...) Może lepiej remontować Bartosz Fitych dyrektor Lubuskiego Trójmiasta twierdzi, że promocja jest nie do końca przemyślana. - Początkowo poparliśmy projekt, ale teraz zastanawiamy się, czy dalej w niego wchodzić. Moim zdaniem najpierw powinniśmy apelować i naciskać, żeby "nadodrzankę" zmodernizowano. Oczywiście jestem zwolennikiem, żeby łączyć siły i z Wrocławiem, Szczecinem czy Katowicami, czyli ze wszystkimi, którzy mają jakiś wpływ na to, co będzie się działo z "nadodrzanką", ale promocja tylko wtedy osiągnie swój cel, kiedy linia będzie spełniała wszystkie wymogi nowoczesnej kolei, a pasażerowie nie będą spędzać w przedziałach całego dnia - tłumaczy Fitych. Jego zdaniem, samo promowanie połączeń kolejowych należy jednak pochwalić. Dzięki takim akcjom niektóre połączenia w Niemczech stały się tak popularne, że ludzie wybierają je zamiast podróż samochodem. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Reforma kolei w lubuskim?
Temat: Autobus PKS zderzył się z busem Do groźnego wypadku drogowego doszło we wtorek przed południem w Żaganiu w Lubuskiem. Autobus PKS zderzył się z towarowym busem, kilka osób zostało rannych, na szczęście nie ma ofiar - poinformował oficer dyżurny żagańskiej policji. "Na razie nie wiadomo, kto zawinił. Do zderzenia doszło na drodze wylotowej z Żagania w kierunku Żar. Obecnie ruch w tym miejscu jest zamknięty, zostały zorganizowane objazdy. Utrudnienia mogą potrwać do godziny 13.00" - powiedział dyżurny. Do szpitala z lekkimi obrażeniami przewieziono pięciu pasażerów autobusu. Ranny został także kierowca busa, którego ze zgniecionej kabiny auta musieli wydobyć strażacy. Obecnie policja ustala okoliczności zdarzenia, do którego doszło na drodze wojewódzkiej nr 298. Temat: Zmiana cenników PR od 1 marca
Zielona Góra - Żary Zielona Góra - Nowogród Bobrzański Uderzająca różnica i ewidentny przykład niedostosowania taryfy PKP PR do Temat: Zmiana cenników PR od 1 marca http://www.rp.pl/artykul/5,96550.html
Zielona Góra - Żary Zielona Góra - Nowogród Bobrzański Uderzająca różnica i ewidentny przykład niedostosowania taryfy PKP PR do Temat: monorail Gorzow-Nowa Sol
Duopolis - to nazwa obszaru metropolitalnego obejmującego pas między Myśle, że jakby dokonano remontu na nadodrzance (między Rzepinem a Zielona Przydało by się jakieś bezpośrednie połączenie kolejowe między stolicami Temat: Wrocek-Jelenia czyli poparcie parlamentarzystów
Temat: [Lub] DB na Kostrzyn - Krzyż
Temat: KKA Kostrzyn-Piła
Nie wiem czy w PR są jacyś dyspozytorzy. Prędzej któryś naczelnik w ZPR. Temat: Zlot Fanów Resident Evil - Umbrella Inc. - 3-4-5 Kwiecień Jeżeli chodzi o dojazd do Sulejowa... Jest to małe miasteczko (6,5 tys mieszkańców), nie ma tam kolei. Najbliższa stacja kolejowa znajduje się w Piotrkowie Trybunalskim, jak już bodek napisał 14 km od Sulejowa. Piotrków to mała stacja, ale zatrzymują się tam nawet expresy i intercity. Jeżeli mieszkasz w okolicach: Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Jeleniej Góry, Katowic, Krakowa, Łodzi, Olsztyna, Opola, Torunia, Wałbrzycha, Warszawy, Włocławka, Wrocławia to z tych miejscowości do Piotrkowa można dojechać bez przesiadek pociągiem pośpiesznym. PKS oczywiście też funkcjonuje. Można skorzystać jeżeli chcemy jechać z okolic: Kalisza, Kielc, Lublina, Radomia, Sieradza. Jak więc widać, najgorszy dojazd będą mieli mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, ale jak się zaczytać w rozkład to dobre połączenia z jedną przesiadką zapewne też się znajdą. Dojazd z Piotrkowa do Sulejowa realizowany jest przez przewoźników prywatnych - minibusy. Jednak znaleźć rozkład jazdy tych minibusów to może być niewykonalne. Ja nie znalazłem. Temat: ERA - no gdzie te BTSy???
Temat: Rozkłady jazdy PKS w formie książkowej Witam, mam do sprzedania rozkłady jazdy pasażerskiej komunikacji samochodowej dla województw: * dolnośląskiego * lubuskiego * opolskiego * pomorskiego * śląskiego * świętokrzyskiego * wielkopolskiego * zachodniopomorskiego. Mają one postać książkową (do 800 stron dla wielkopolskiego), każdy z nich obejmuje kursy wielu przewoźników na terenie danego województwa. http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=2472751 Pozdrawiam Aleksander Jankowski Temat: L: Nowa linia MKS Witam! | Mieszkańcom dzielnicy Zawodzie linia ta da bezpośrednie połączenie z Szczególnie dworzec PKP będzie przydatny ludziom, wszak pociągi już rok nie BTW. Czy w Krosnie Odrzańskim jest KM? Pozdrawiam Temat: [pr] Tną pociągi po kolei [ciach]
Temat: Program świadomego rodzicielstwa w liceum podaję adres - ul.Energetyków 2; tel.0683282978 , 79 , 80 ( telefon do Poradni Młodzieżowej która się tam mieści, zadzwońcie tam, to udzielą info albo przekierują do właściwej osoby). Dodam, że znajduje się tam również punkt konsultacyjny gdzie można wykonać anonimowo test w kierunku HIV ( podajemy hasło, po tygodniu od wykonania badania jest wynik), siedziba lubuskiego oddziału Towarzystwa Rozwoju Rodziny, jest to także budynek uczelniany, gdzie normalnie odbywają się zajęcia (ja też tam mam zajęcia jestem na 3roku pracy socjalnej). Dojazd od dworca PKP - prosto na przystanek MZK, najlepszy dojazd linią nr 77, choć można też wsiąść w np. "34" i wysiąść na Al.Zjednoczenia i się nieco cofnąć, zresztą na przystanku jest info jakimi ulicami kursuje dana linia. Dojazd od PKS - prosto w kierunku Dworca PKP, dalej jak wyżej. Zresztą, więcej na ten temat tutaj: strona Uniwersytetu Zielonogórskiego - www.uz.zgora.pl ; strona Zielonej Góry. www.zgora.pl Temat: Najlepsze miejsce wypadowe Chcialbym odwiedzic wreszcie Jure, bo jakos do tej pory sie nie udalo, ale mam watpliwosc. Ktora miejscowosc najlepiej wybrac jako miejsce wypadowe? Tak, zeby wszedzie bylo blisko, zeby bylo latwo o nocleg i, co najwazniejsze, zeby wszedzie dawalo sie rozsadnie dojechac komunikacja zbiorowa (PKP, PKS, bus, itp.). Tak, zeby mi autobus nie odjezdzal o 5 rano, tak, zeby z gor nie trzeba bylo wracac w polowie dnia (o 16-ej ostatni autobus). To zeby bylo wiadomo, co mnie interesuje, to: - wszelkie zameczki, zwlaszcza ruinki , do tego gorki, jaskinie niekoniecznie bo za duzo czasu zajmuja, a jesli jeszcze do tego specjalistycznego sprzetu wymagaja, to wogole, - skoro to gorki, dobrze by bylo gdzies rano wyjechac, poszlajac sie caly dzien na piechotke zahaczajac co sie da po drodze, i wieczorkiem wrocic. - wspinaczka, rower mnie nie interesuja, - wyjezdzam we wtorek z lubuskiego, we wtorek wieczorem musze byc z powrotem, wiec zostaje 6 dni efektywnych, a miloby by bylo w tym czasie zobaczyc Czorsztyn i Niedzica jak wygladaja po "potopie" (ostatnio widzialem je w wersji przedpotopowej, ale na tej atrakcji sie nie bede upieral). Istnieje opcja, ze pojade tam swoim autkiem, wtedy odpadaja problemy z godzinami odjazdow busow, powstaje jednak problem, ze zawsze trzeba wrocic do tego samego punktu, z ktorego sie zaczelo (czyt. do auta Temat: [Lub] Spinanie stolic | Gazeta Lubuska 15 Października 2004 | Spinanie stolic W wersji papierowej dodano jeszcze takie zestawienie (odtwarzam z Mick M. Temat: Bzdurne znaki ograniczeń w Polsce
pozdrowienia Temat: ZNTK Poznań idzie w ślady Kolzamu No wreszcie można by rzec - ale dopóki nie zobaczę nie uwierze. Przecież oprócz silników to jeszcze trzeba inne wyposażenie dokupić. Poza tym ciekawe czy samorząd lubuski pozostawi docelowo te pojazdy we władaniu PKP PR czy też przekaże do uzytkowania innemu operatorowi np. PKS Zielona Góra co zresztą kiedyś już zapowiadał. Temat: Bzdurne znaki ograniczeń w Polsce Uważajcie na przypadki przegięć w drugą stronę, (nie pamiętam dokładnie Temat: Zielona Góra - Jazda szybką koleją do ratusza
Temat: ZNTK Poznań idzie w ślady Kolzamu Poza tym ciekawe czy samorząd lubuski pozostawi docelowo te pojazdy we władaniu PKP PR czy też przekaże do uzytkowania innemu operatorowi np. PKS Zielona Góra co zresztą kiedyś już zapowiadał.Zanim wybiorą operatora dla kilku szynobusów - powinny zostać rzetelnie zbadane potoki pasażerskie na wszystkich liniach województwa. Bez udziału PKP. To powinny być priorytetowe działania w każdym województwie. Jak zaskakujące mogą być wyniki widać po kontroli w lubelskiem. Dopiero wtedy powinien zacząć się program naprawy kolei regionalnych z wytyczeniem obiegów szynobusów i ew. zmianą wykonawcy przewozów na tych liniach. Temat: Dokąd na wakacje? a ja spedzam kilka dni -dluuuugi weekend -w lubuskim! szczerze-na kooooncu swiata.. pewnie bedzie sie mozna na mnie natknac na dworcu w sulechowie, jak czekam na pierwszy pks albo cos w tym stylu Temat: Znowu konkurencja!!! Czesto znaczenie ma też cena biletu oraz czas przejazdu jeśli Transhal ruszy do Zielonej Góry to będzie miał dużo klientów ze wzgledu na studentów oraz na fakt iż PKS Zielona Góra jest najdroższym w regionie dolnosląsko-lubuskim Temat: [Lub] Spinanie stolic
Temat: ciekawa oferta PKS Zielgóra | PKS ZG rywalizuje głównie między PKS Żary i prywaciarzami. | Cooo??!! Kazdego pasazera? A przez jaki okres czasu taka promocja Jeden dzień. Była to forma protestu a nie "promocja" choć dla pasażerów
Niestety szczątkowe ilości - po 5 - 20 osób.
Temat: ciekawa oferta PKS Zielgóra
Temat: PKS ZG chce szynobus [Gazeta Wyborcza 18.08.2004] PKS chce jeździć po szynach Robert Rewiński 19-08-2004 , ostatnia aktualizacja 19-08-2004 17:37 Na zielonogórskim dworcu stoi bezczynnie szynobus. Ma na niego chrapkę Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych jest w katastrofalnej sytuacji Ale dlaczego szynobus nie jedzie do Nowej Soli, czego od kilku miesięcy To stwierdzenie rozsierdziło prezydenta Nowej Soli. - Przecież to przykład Szynobus ma 44 miejsca siedzące i przeszło 50 stojących. Według Wadima - Jest to niemożliwe, bo od 1 września szynobus będzie dodatkowo obsługiwał Tymczasem na szynobus ma chrapkę dyrektor zielonogórskiego PKS-u Zenon Temat: [pr] Tną pociągi po kolei
Tną pociągi po kolei Spółka PKP Przewozy Regionalne chce wycofać z rozkładu jazdy w całym kraju W woj. lubuskim kursują 153 pociągi regionalne. Tylko dziewięć z nich pz,train. Temat: Lubuski ZPR lekceważy pasażerów! Gorzów Wlkp.: PKP kombinuje jak koń pod górkę Po raz kolejny zepsuł się szynobus obsługujący linię z Gorzowa do Zbąszynka, a z listy pociągów do Krzyża wypadł popołudniowy kurs. Oprócz autobusów zastępczych zapewnionych przez PKP, pasażerowie mają do wyboru też PKS, a także prywatnego busa, kursującego między Gorzowem i Międzyrzeczem. Pan Jacek z Międzyrzecza podchodzi do sprawy ze stoickim spokojem. - Ile razy to już było, że musieli na tej trasie podstawiać autobusy... Te szynobusy chyba są za delikatne, że się tak często psują. Teraz jakoś sobie radzimy. Gorzej będzie po wakacjach, gdy młodzież zacznie jeździć do szkół - mówi. Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze: - Nie mieliśmy czym zastąpić szynobusu. Jeden stoi w naprawie od lutego, drugi od maja, trzeci ma awarię silnika. Interweniujemy w Poznaniu o przyspieszenie remontu, ale nie potrafię powiedzieć, kiedy szynobus wróci na tory - mówi. Lepsze wiadomości ma Bogdan Mucha, kierownik wydziału transportu w departamencie gospodarki i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze. - O ile się orientuję, dziś jeden szynobus ma być odebrany z naprawy i w środę powinien wrócić na trasę - powiedział nam wczoraj. Częste awarie tłumaczy nie delikatnością pojazdów, tylko podkładaniem przeszkód pod koła i obrzucaniem kamieniami przez wandali. Nic konkretnego dyrektor Dwojak nie może jednak obiecać pasażerom, którym po lipcowej korekcie rozkładu jazdy, wypadł ważny dla nich pociąg na trasie Gorzów-Krzyż. - Kończę pracę po 17.00 i później. Odpowiadał mi odjazd o 17.50. Teraz tego pociągu nie ma, jest dopiero o 19.15, który na dodatek ciągle się spóźnia. Jestem w domu po 20.00 - pożaliła się nam Jolanta Jezierska, która codziennie dojeżdża do pracy. W podobnej sytuacji jest kilkadziesiąt osób, którym brak tego pociągu bardzo dokucza. - Po prostu dostajemy z Urzędu Marszałkowskiego tyle pieniędzy, ile dostajemy i musimy się w nich zmieścić. Następna korekta rozkładu jazdy będzie w sierpniu, ale wtedy pociąg o 17.50 jeszcze chyba nie wróci. Może dopiero w październiku, bo będą też nowe szynobusy - odpowiada dyr. Dwojak. Źródło: Gazeta Lubuska Temat: Zarzuca PKP dumpingowe ceny biletów Zarzuca PKP dumpingowe ceny biletów Jeden z czytelników Gazety Lubuskiej jest oburzony tym, że PKP na trasie Zielone Góra - Nowa Sól wprowadziła tańsze bilety. Dlatego przysłał w tej sprawie list. Pisze tak: "Odnosząc się do informacji o obniżce cen biletów między Zieloną Górą a Nową Solą, chcę zauważyć, iż dotychczasowa cena wynosiła 6,5 zł, a PKP Przewozy Regionalne już wtedy wykazywały straty. Dlatego kolejarze chcą od marszałka zwiększenia dopłat, szantażując zawieszeniem połączeń i udowadniając ich nierentowność. Teraz decydują się cenę obniżyć cenę do 4,5 zł, żądając jednocześnie od marszałka dodatkowych 8 mln zł. Wygląda na to, iż nowa cena jest poniżej kosztów wytworzenia i zakrawa o dumping. To wpłynie zapewne na jeszcze mniejsze wpływy. Jest to naganne, bo kolejarze wpływy te zrekompensują sobie wywalczoną od marszałka dopłatą, traktowaną jako pomoc publiczna. Jeżeli pieniądze się nie znajdą, kolejarze będą musieli zlikwidować część połączeń. Wygląda to więc tak: koszty rosną, cena usługi jest obniżana, a o pokrycie strat występujemy do Urzędu Marszałkowskiego, szantażując likwidacją połączeń. Może to i pomysł na funkcjonowanie dobry, ale zapewne niewłaściwy, niezgodny też niezgodny z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, która wręcz nakazuje konkurencję cenową, ale nie dumping i to za pieniądze marszałka, a więc też podatników. Czy kiedy już PKS-y ogłoszą upadłość (bo obecna cena za 26 kilometrów około 5,50 zł jest bardzo niska, przy przykładowo wynoszącej 12 zł na linii Zielona Góra - Świebodzin) PKP podniesie ceny i nadal będzie żądać dopłat? Czy też mamy do czynienia z pozbywaniem się konkurencji za pieniądze marszałka. Zainteresowany Obserwator Źródło: Gazeta Lubuska Temat: Otwarcie ruchu pasażerskiego na lini Rzepin - Sulęcin 08.12.07r
Z drugiej jednak strony wolałbym poczakać z tą reaktywacja jeszcze rok nawet Pozatym czy nie uważacie że w naszym kochanym wojewódzstwie przydała by się Naprade Cieszę się z Reaktywacji ale Uważam że REZERWA W POSTACI SZYNOBUSU LUB Pozdrawiam Mariusz Hassa Temat: RJ 2007/2008 Kostrzyn - Zielona Góra oraz Rzepin - Międzyrzecz linia Rzepin - Międzyrzecz : Pociąg 80620 Rzepin 6:40 - Międzyrzecz 8:16 Mam nadzieje że linia ta przetrwa próbe i w nastepnym rozkladzie jazdy Podsumowując cieszy fakt reaktywacji i miejmy nadzieje że juz niedługo pozdrawiam Temat: 0 PLN Inwestycji - Automaty - Owocówki - Casino -Salony Gier Poszukujemy firm, osob prywatnych (dodatkowe zajecie), stalych pracownikow - do wyszukiwania nowych punktow pod automaty o niskich wygranych. Przykładowe lokalizacje to: - dworce PKP, PKS, PUB-y, bary, kawiarnie, stacje benzynowe, dyskoteki, centra handlowe, sklepy monopolowe 24h, lokale sezonowe itp. Oferujemy stala wspolprace oraz wysokie zarobki i wynagrodzenia. Dla najlepszych nawet wylacznosc na dany region oraz mozliwosc stworzenia glownego odzialu naszej firmy. Oferta dla osob prywatnych, firm (dodatkowe zajecie): - 1 dzien wstepnego bezplatnego szkolenia w siedzibie naszej firmy, nastepne szkolenia sa rowniez bezplatne i trwaja od 3 do 7 dni, - wynagrodzenie od kazdej podpisanej umowy, od 100 - 1000 pln - wszystkie kryteria wynagrodzenia zostana przedstawione na szkoleniu, /srednia wartosc umowy 300 pln - min 1 umowa dziennie - 25 dni x 300 pln = 7500 pln - 1500 pln kosztow = min zarobek 6000 pln - jest to wyliczenie minimalne - zarobki srednio siegaja 10000 - 15000 pln/ - mozliwosc stworzenia wlasnej bazy punktow - np. firma lub osoba, ktora stworzy baze min 20-30 punktow w swoim regionie automatycznie otrzyma oferte obslugi i serwisowania /za kazdy punkt pod opieka otrzymuje od 100 -300 pln - baza okolo 50 punktow przynosi 10000 pln dochodu netto miesiecznie - oczywiscie caly czas zakres terenu i ilosc punktow jest zwiekszana - po ok 2-3 latach mozna miec w operacie nawet 200-300 punktow - zysk latwo wyliczyc/ Zapraszamy do wspolpracy firmy i osoby z calej Polski - jest to mozliwosc niesamowitych zarobkow i stalego rozwoju oraz powiekszania swoich zyskow. Najbardziej poszukujemy firm i osob w wojewodztwach: - pomorskim, - zachodniopomorskim, - kujawskopomorskim, - lubuskim, - wielkopolskim, Kontakt: Krzysztof Stankiewicz tel. 0-606-250-000 http://www.dsgames.pl biuro@dsgames.pl Temat: Gorzowskie szynobusy w naprawie Gorzowskie szynobusy w naprawie - To koszmar! Trzeba się telepać komunikacją zastępczą i trwa to godzinami - narzekali wczoraj na dworcu PKP pasażerowie. Przez ostatnie dwa tygodnie trzy szynobusy były w naprawie i kolej podstawiała zastępcze autobusy wynajęte od PKS. Wczoraj na tory wrócił jeden szynobus, ale w niczym to nie polepszyło sytuacji. Ciągle się psują Niedzielny wieczór. Przed dworcem w Skwierzynie stoi grupka młodych ludzi i czekają na autobus, czyli komunikację zastępczą za szynobus. Kiedy w końcu podjeżdża, jest już mocno zapchany. Młodzi ludzie cisną się w środku jak sardynki w puszce. - Te szynobusy się stale psują i ciągle trzeba przeżywać koszmar - mówi Paweł Ziółkowski, który dojeżdża do Gorzowa do pracy. Wczorajsze wczesne popołudnie. Na pierwszym peronie gorzowskiego dworca kłębią się tłumy młodych ludzi. - Jest po prostu okropnie. Nie ma miejsca, jeździ się w strasznym ścisku - mówi Żaneta Tomczyszyn, która w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego uczy się zawodu fryzjerki i dojeżdża z Witnicy. Na brak komfortu narzeka Kasia Kaczmarek, również dojeżdżająca z Witnicy. - Strasznie jest zwłaszcza, kiedy jedzie mały szynobus - mówią pasażerki. Wczoraj PKP już nie eksperymentowały z komunikacją zastępczą, tylko podstawiły tradycyjny skład. - No to dziś jedziemy komfortowo - cieszyli się pasażerowie. Rozpadła się skrzynia Naczelnik gorzowskiego dworca Witold Jakubowski: - Niestety, mamy pecha zepsuły się dwa autobusy, które wystarczały na obsłużenie linii Kostrzyn - Krzyż. Dlatego ratujemy się, jak się da. Na szczęście wczoraj na trasę wrócił szynobus jeżdżący na trasie Zbąszynek-Gorzów, więc tu sytuacja się unormowała. Duży szynobus, który mieścił do 400 pasażerów, ma naprawianą skrzynię biegów w taborze w Bydgoszczy. - Naprawa potrwa do końca miesiąca, może się przedłużyć do połowy stycznia - tłumaczy Stanisław Osowski z Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. Do przyszłego piątku remontowany będzie też mniejszy autobus szynowy na 200 osób. Dwa tygodnie temu zderzył się z mercedesem na przejeździe kolejowym w Witnicy. - My po prostu mamy pecha, bo nasze autobusy szynowe w kółko się z czymś zderzają - mówił S. Osowski. Do chwili naprawy szynobusów kolej będzie podstawiać pojazdy komunikacji zastępczej. Mogą to być autobusy lub zwykłe pociągi. Źródło: Gazeta Lubuska Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
No, Aronie, i co Ty na to? To jest opinia współwłaściciela firmy <...
Dokładnie. Ciekawe, kiedy PKP na to wpadnie? 8-
No, to skutek tego, że zamiast jednolitego systemu, w którym każda firma
No, i o tę reglamentację m.in. chodzi. Puszczenie na żywioł skończyłoby | blad.. kursujemy tam, gdzie pks wycofal sie ze wzgledu na zbyt niska Czyli PKS się nie opłacało, ale Wam się opłaca. OK. A czy są trasy, z | na zmiane rozkladu czekamy od 8 do 24! m-cy... No ma, bo jeździ bez rozkładu... 8- | Nie, to świadczy o tym, że Miecio busiarz może sobie po prostu Zgoda. Na kolei dodatkowo dochodzą różne względy techniczne. | A to wszystkie PKS-y wykazują straty? Obiło mi się o uszy, że część z To mnie cieszy, bo dowodzi nieprawdziwości tez Arona. 8-) Marek A. Salwa Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
Jednym z ciekawszych sposobów na zatrzymanie w
, a to z kolei oznacza, że czas pracy kierowców jest fikcją. :)
Marek Ziolkowski Temat: Nowy rozkład jazdy w lubuskiem Pociąg Jelenia Góra - Zielona Góra nie pojedzie przez Żagań Na adres Rafała Jaworskiego przyszła odpowiedź od wicemarszałka województwa lubuskiego. Pociąg relacji Jelenia Góra - Zielona Góra nadal będzie jeździł tylko przez Żary, o Żagań nie zahaczy. Chciało tego 2 tysiące żaganian, ale zdaniem samorządu lubuskiego to nieopłacalne. Przypomnijmy, że w drugiej połowie ubiegłego roku czytelnicy zaalarmowali nas, że nowe połączenie kolejowe z Jeleniej Góry do Zielonej Góry ominie Żagań i pojedzie przez Żary oraz Iłową. Tak się rzeczywiście stało i dwa nowe pociągi pojawiły się w rozkładzie, który wszedł w życie na początku grudnia. Wkrótce otrzymaliśmy list od żaganianina mieszkającego w Zielonej Górze. Pasjonat kolei, ale także jej wykształcony pracownik Rafał Jaworski zaproponował petycję, którą mieliśmy wysłać do marszałka województwa lubuskiego. - Jeżeli zbierzemy dużo podpisów to może od 1 lutego 2008, kiedy będzie korekta rozkładu trasa pociągu będzie wiodła przez Żary i Żagań - mówił nam R. Jaworski. A co z żołnierzami? Jego propozycja była następująca - szynobus jedzie z Bieniowa do Żagania, potem do Żar i w dół na Iłową. To miało wydłużyć czas jazdy pociągu o niespełna pół godziny, ale zapewnić kolei nowych klientów. Przez półtora miesiąca pod petycją podpisało się 2 tysiące dorosłych mieszkańców Żagania! Niestety jeszcze przed nowym rokiem R. Jaworski otrzymał kiepską dla nas odpowiedź od wicemarszałka województwa lubuskiego. - Dokładnie przeanalizowaliśmy pańską petycję i mając na uwadze argumenty (o nich niżej - przyp. red.) zdecydowano o pozostawieniu tradycyjnej trasy pociągu. Widzimy jednak możliwość dodatkowego skomunikowania w Żarach wieczornego pociągu z Jeleniej Góry z autobusem szynowym odjeżdżającym w kierunku Żagania. Skomunikowanie zostanie zorganizowane od 1 lutego 2008 roku - tyle na początek Sebastian Ciemnoczołowski. Wicemarszałek przedstawia na trzech stronach dokładną analizę czasów przejazdów we wszystkich wariantach oraz rozkłady jazdy i skomunikowania. - Przy obecnym założeniu najkrótszy czas przejazdu pociągu z Zielonej Góry do Jeleniej Góry to 3,5 godziny i jest to czas zbliżony do przejazdu autobusem tej relacji - przekonuje S. Ciemnoczołowski w swoim piśmie. Jest więc szansa na pozyskanie do pociągu nowych pasażerów, dla których istotny jest najkrótszy czas przejazdu, wygoda i cena za bilet. Natomiast proponowane przez pana warianty wydłużą czas jazdy o pół godziny - dodaje. - Mało kto będzie jeździł z samej Zielonej do Jeleniej. Przy przejeździe przez Żagań byłoby dodatkowo sporo pasażerów tu wsiadających. Pamiętajmy choćby o wielkiej jednostce wojskowej - przekonuje nadal R. Jaworski. Jedno skomunikowanie Ludzie z urzędu marszałkowskiego mówią też, że z Żagania do Żar jeżdżą przecież autobusy, a przystanek MZK, czy dworzec PKS jest bardzo blisko dworca PKP. - Są praktycznie koło siebie - pisze S. Ciemnoczołowski. Kończy przypomnieniem, że od 1 lutego z Żar do Żagania o 19.35 odjedzie szynobus, który będzie skomunikowany z przyjeżdżającym o 19.10 pociągiem z Jeleniej Góry. Czy to wszystko? Niestety tak. - Ile ludzi musi się podpisać pod petycją, żeby została ona uwzględniona przez władze. Dwa tysiące dorosłych w Żaganiu to bardzo dużo, ale widać dla urzędu marszałkowskiego za mało. Szkoda, bo piękny dworzec niszczeje a pociągów na nim mało - kończy R. Jaworski. KOMENTARZ Kolej nam umiera Będzie smutny komentarz, bo to dla mnie osobista porażka. Zaangażowaliśmy się mocno w tę akcję i pismo od wicemarszałka mnie dobiło. Dwa tysiące ludzi zjednoczyło się i pokazało, że chce by przez Żagań znów jeździły pociągi w siedmiu różnych kierunkach. Ludzie tu tęsknią za czasami, gdy węzeł kolejowy prężnie działał. W końcu Żagania nikt z mapy nie skreślił i coś mu się należy. Tymczasem kolej u nas odgrywa coraz mniejszą rolę, wręcz umiera. Dlaczego wydłuża się czas jazdy pociągów? Bo tory są przestarzałe i nawet, jak ktoś ich jeszcze nie ukradł, to rdza je w końcu zje. Kiedy ostatnio w żagańsko-żarskim regionie ktoś porządnie zainwestował w torowisko, o dworcach nie wspomnę? W czym Skwierzyna i Międzyrzecz są lepsze, że dostaną nowe tory? A co z Żarami, Żaganiem, Lubskiem? Przecież to przez te miasta wiodły kiedyś najważniejsze szlaki kolejowe w tej części Europy. Teraz idą przez Zieloną Górę i Rzepin z jednej strony, a przez Węgliniec i Bolesławiec z drugiej. Tyle pytań i żadnej odpowiedzi. A na naszych dworcach już tylko wiatr hula po peronach... źródło: Gazeta Lubuska Temat: [PL] Zatrzymanie poza przystankami Kierowcy autobusów PKS nie chcą wysadzać pasażerów na przystankach, których nie ma w rozkładzie –czytamy w Gazecie Wyborczej. Boją się, że złamią prawo i zapłacą wysoką karę. W wielu autobusach kierowcy w widocznym miejscy wieszają kartki: 'Grzeczność kosztuje 3 tys. zł', nad nimi krótkie wyjaśnienie: 'Nie proś kierowcy, żeby zatrzymał się na żądanie. Może za to zapłacić karę. Załącznik do Ustawy o transporcie drogowym z dnia 21.12.2005 r.' Ustawa pozwala inspektorom transportu drogowego śledzić nieoznakowanym samochodem autobusy i w cywilu kontrolować kierowców. Jeżeli przewoźnik zatrzyma się na przystanku, którego nie ma w rozkładzie jazdy, inspektor może mu wlepić aż 3 tys. zł kary. Powód? Kierowca może nie tylko wysadzać pasażerów, ale także zabierać nowych, a na tym traci przewoźnik obsługujący ten przystanek na co dzień. - Skończył się monopol jednego przedsiębiorstwa, a samorządy przyznają dziś zezwolenia na regularną obsługę linii także małym firmom. Prawo musi zabezpieczać interesy wszystkich przewoźników. Każdy rozkład jazdy jest zatwierdzany, do niego dołącza się listę przystanków, której trzeba się trzymać - wyjaśnia Mirosław Jesiołkiewicz, naczelnik wydziału inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego. W tym roku inspektorzy lubuscy nie nałożyli ani jednej kary za zatrzymanie się poza dozwolonym przystankiem. Przepisy umożliwiające takie kontrole pojawiły się jednak już w 2002 r., gdy w życie weszła Ustawa o transporcie drogowym. Nowy załącznik określił jedynie wysokość kary. W 2004 r. lubuscy inspektorzy nałożyli sześć takich kar na przewoźników. Informacje w autobusach gorzowskiego PKS to inicjatywa samych kierowców. - Ktoś wyczytał w gazecie, że za uprzejmość dostać można 3 tys. zł kary. Podobno paru kierowców już wpadło. Nasi pracownicy postanowili nie ryzykować i wyjaśnić sytuację pasażerom - mówi Tadeusz Kowalski, kierownik działu przewozów gorzowskiego PKS. Kowalski zapewnia, że dyrekcja PKS nie będzie karać kierowców, którzy łamią przepisy. - Od tego są odpowiednie służby - podkreśla. Nie wiadomo jednak, czy ewentualną karę zapłacą sami kierowcy, czy też zrobi to za nich firma. - Takie przepisy kłócą się z naszym wewnętrznym regulaminem - dodaje Tadeusz Kowalski. - Parę lat temu nakazaliśmy kierowcom zatrzymywać się nawet tam, gdzie nie ma przystanków, pod warunkiem, że nie jest to niebezpieczne dla ruchu, a proszą o to osoby starsze, inwalidzi czy matki z dziećmi. Mimo że lubuska inspekcja na razie nie wlepia kar, kierowcy gorliwie przestrzegają prawa. Kowalski: - Trzeba ich zrozumieć. Boją się. Więcej w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/g...44,3462275.html . W tekście jest mowa tylko o przystankach, które nie figurują w rozkładach danej linii. Nie ma natomiast wyjaśnionych przypadków wysadzania pasażerów na przykład podczas zatrzymania się przed światłami. Sam kilka razy skorzystałem z takiej możliwości, dzięki czemu miałem bliżej do domu. Tylko raz kierowca odmówił mi w takim przypadku. Zdecydowana większość otwiera jednak drzwi. Temat: Szkolenie: Ochrona informacji niejawnych i danych osobowych LUBUSKI OŚRODEK SZKOLENIOWY Adres Biura: 66 – 407 Gorzów Wlkp. 9 ul. Walczaka 25 Tel. (095) 733 23 39, tel./fax. (095) 733 23 40 e-mail:losgorzow@op.pl Konto: PKO BP II O /Gorzów Wlkp. 46 1020 1967 0000 8302 0004 5757 LOS –S-58/2004 OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH I DANYCH OSOBOWYCH SZKOLENIE DLA FIRM OCHRONY OSÓB I MIENIA Termin: 3 lipca 2004 (sobota) Adresaci: Pracownicy firm ochrony Cel: W ostatnim okresie weszło w życie wiele nowych przepisów, które w znaczny sposób zmieniły dotychczasowe zadania pracowników firm ochrony w zakresie ochrony tajemnicy służbowej. Ustawa o ochronie informacji niejawnych, ustawa o ochronie danych osobowych oraz ustawa o dostępie do informacji publicznej to podstawowe akty prawne, z którymi powinny zapoznać się osoby zatrudnione w firmach ochrony. Wspomniane przepisy nakładają na kierowników tych firm obowiązek przeszkolenia i wydania stosownych zaświadczeń. W związku z wykonywanymi czynnościami, wspomniani pracownicy bardzo często mają dostęp do informacji stanowiących tajemnicę służbową, której ujawnienie może spowodować naruszenie prawnie chronionego interesu jednostki organizacyjnej lub obywatela. Program: OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH Definicja informacji niejawnej Rodzaje informacji niejawnych Zasady wytwarzania i przechowywania dokumentów niejawnych Zasady upoważniania do dostępu do informacji niejawnych Obowiązki pracownika w przypadku dostępu do informacji niejawnych Zarządzenia wewnętrzne w firmie regulujące ochronę informacji niejawnych wykaz informacji wykaz stanowisk szkolenia postępowanie sprawdzające Odpowiedzialność karna za ujawnienie tajemnicy służbowej PRZEPISY USTAWY O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH Definicje danych osobowych Zarządzanie wewnętrzne w firmie regulujące ochronę danych osobowych regulamin użytkowania sprzętu i oprogramowania służącego do przetwarzania danych osobowych Sposób postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych Prawa osób, których daane dotyczą Obowiązki administratora danych Odpowiedzialność karna za ujawnienie danych osobowych Zasady udostępniania danych osobowych służbom w trakcie wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych (upoważnienia) Prawo autorskie do programu przysługuje Ryszardowi Andruszczakowi Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkolenia Wykładowca: Ryszard Andruszczak – praktyk, specjalista z zakresu przepisów o ochronie informacji. Miejsce: Lubuski Ośrodek Szkoleniowy, Gorzów Wlkp., ul. Walczaka 25 /Dojazd spod dworca PKP i PKS tramwajem linii 1 (7 przystanków) lub taksówką ok. 10 zł/ (Proszę wysiąść na przystanku przy hotelu “Gorzów” (dawny “Stilon”) i poruszać się wzdłuż torów tramwajowych (kierunek Gdańsk) mijając po prawej stronie budynki Stilonu, stację benzynową Shell oraz firmę Onninen, za którą znajduje się Lubuski Ośrodek Szkoleniowy) Czas trwania: od 10.00 do 15.00 Koszt: Opłata za udział w szkoleniu wraz z materiałami, obiadem oraz poczęstunkiem kawowym wynosi od osoby 140 zł Zgłoszenia uczestnictwa na dołączonej KARCIE ZGŁOSZENIA prosimy kierować na adres: Lubuski Ośrodek Szkoleniowy skrytka pocztowa 1019 66-407 Gorzów Wlkp. 9 lub faksem: (095) 733 23 40 lub mailem: losgorzow@op.pl Ewentualnej rezygnacji prosimy dokonywać faksem nie później niż na 2 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia. Lubuski Ośrodek Szkoleniowy przyjmuje zgłoszenia i udziela informacji telefonicznie pod numerem (095) 733 23 39 w godzinach 8.00 – 16.00. Temat: Nowy rozkład jazdy w lubuskiem Serwis: Linie Kolejowe na Ziemi Szprotawskiej zamieścił tekst opublikowany w Gazecie Lubuskiej: Żagań walczy o pociąg Wraz z naszymi czytelnikami walczymy o to, żeby pociąg z Zielonej Góry do Jeleniej Góry nie omijał Żagania. Od dziś zaczynamy zbierać podpisy pod petycją, którą przekażemy marszałkowi województwa lubuskiego. Reakcje po naszym ubiegłotygodniowym artykule były błyskawiczne. Najbardziej konkretny okazał się Rafał Jaworski, obecnie mieszkaniec Zielonej Góry, pochodzący z Żagania. Wysłał do nas prośbę o zbieranie podpisów pod petycją o nie omijanie Żagania przez pociąg Zielona Góra - Jelenia Góra. Za naszym pośrednictwem prosi też o pomoc w akcji władze Żagania. - Po zebraniu określonej liczby podpisów napiszę wniosek do Urzędu Marszałkowskiego z apelem, aby te pociągi kursowały przez Żagań. Tego typu forma akcji społecznej powinna zostać pozytywnie rozpatrzona przez UM, który jest organizatorem przewozów kolejowych w województwie - zapewnia R. Jaworski. Nie tak daleko A oto kilka argumentów, które zdaniem naszego czytelnika przemawiają za tym, żeby pociąg jechał zarówno przez Żagań, jak i Żary: trasa pociągu zostanie wydłużona o 15, a nie 26 kilometrów, jak informował przedstawiciel PKP; również czas przejazdu był mocno zawyżony, powinno to być 20 minut więcej. - Informacje o niskiej frekwencji w pociągach z Żagania do Żar dotyczą tylko tej relacji, bo przecież między miastami kursuje komunikacja MZK i PKS). Ale już z Żagania do Zielonej Góry kursują tylko autobusy PKS, których cena za przejazd jest wysoka a czas jazdy długi. Dlatego pod względem ceny, jak i czasu przejazdu pociągi do Zielonej Góry dla mieszkańców Żagania są atrakcyjne, szczególnie dla młodzieży uczącej się -zapewnia R. Jaworski. Czytelnik "sprzedał” nam też kolejną złą wiadomość dla pasażerów z Żagania. Także przez Żary, z pominięciem Żagania ma kursować sezonowy pociąg Szczecin - Szklarska Poręba! Tego już za wiele. Musimy walczyć o to, aby pociąg nie omijał Żagania, w przeszłości największego w tej części Polski węzła kolejowego. Miasto popiera - Mam prośbę do władz Żagania, aby aktywnie włączyły się w tę akcję ze względu na aspekt społeczno - gospodarczy. Nastąpi wówczas znaczna poprawa poziomu dostępności naszych mieszkańców do połączeń kolejowych, które są bezpieczne, wygodne, tanie i relatywnie szybkie - pisze R. Jaworski. Od poniedziałku w mieście będzie można wpisywać się na listy, które dotrą do Urzędu Marszałkowskiego wraz z naszą petycją. Listę miejsc, w których można się wpisać, znajdą państwo w ramce poniżej. Władze miasta także przyłączają się do akcji. - Jesteśmy za tym, żeby Żagań miał więcej połączeń kolejowych. Popieramy pomysł naszego byłego mieszkańca - zapewnia burmistrz Sławomir Kowal. źródło Gazeta Lubuska komentarz ode mnie: Powtórzę to co napisałem w komentarzach na w/w stronce: żenua.... Śmieszne i niepotrzebne działanie. Rafał taką akcją chce zrobić z Żagania drugą Włoszczową! Zresztą niech się nie ogranicza, niech walczy także o pociągi przejeżdżające przez Węgliniec - niech też jadą przez Żagań, a co! Jak szaleć to szaleć! Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 70 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||