|
Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsuper5.keep.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kraków Warszawa
Temat: [pr] Połączenie kolejowe z Lublina do Lubartowa już w czerwcu?
A wręcz powiedziałbym, że właśnie za Lubartowem, w kierunku Parczewa kolej i droga totalnie "rozjeżdżają się", a jednak tam nie myśli się o uruchamianiu połączeń (?).
No bez przesady że się całkiem rozjeżdżają.
Stacje Szczekarków i Tarło leżą w sumie blisko drogi Lublin - Parczew, gdzie śmiga z 50 busów i PKSów dziennie do Lublina no i pewnie ze 20 do Lubartowa. Bilet na busa kosztuje 4 zł, na PKS około piątaka.
Kolejne stacje to Brzeźnica Bychawska i Gródek - tu PKP mogłoby szukać szansy, szczególnie w Gródku. Z Brzeźnicy są busy co ok. godzinę do Lubartowa, kilka z nich jedzie bezpośrednio do Lublina. Natomiast z Gródka są tylko 2 czy 3 busy do Lublina dziennie, zresztą w porach pociągów które kiedyś jeździły. Jest też kilka PKSów do Parczewa, ceny wysokie, ale za to dojazd prosto do centrum miasta. Czy stacja Gródek utrzyma całą linię to śmiem wątpić ;-).
Parczew - wiadomo - dworzec PKP daleko od centrum, 40 połączeń PKSu i busów dziennie, bilety po 7 zł.
Jakie więc "inne względy" skłaniają decydentów do podjęcia decyzji o przywróceniu ruchu? Zdaję sobie sprawę, że to pytanie jest być może nie do Ciebie, ale może akurat znasz na nie odpowiedź? Dlatego pytam. Bo wciąż nie mogę zrozumieć, dlaczego - niejako "na siłę" - pchać się w koszty,
W imię zasad :-)
Ewentualnie możnaby liczyć na pasażerów jadących w relacji Lubartów - Warszawa/Kraków, tyle że jak wiadomo na PKP kuleją skomunikowania :-).
Z Lubartowa do Warszawy są 2 busy dziennie plus 1 PKS, plus dodatkowy bus "student" w niedzielę. Można też jechać z przesiadką w Lublinie. Do Krakowa na razie nic nie ma bezpośredniego, ale skoro Włodawa ma połączenie z Krakowem, to może i Lubartów będzie niedługo miał :-).
pozdrawaim aron
Temat: Teren wokół dworców PKP i PKS w Radomiu
W lipcu 2007 Łukasz Zaborowski w nawiązaniu do dyskusji na temat konkursu urbanistycznego na zagospodarowanie tego terenu wysłał taki oto list do Gazety Wyborczej. Myślę, że tego powinniśmy się trzymać...:
Konkurs powinien objąć całe otoczenie placu dworcowego, łącznie z terenem obecnej stacji paliw. Oczekujemy przecież całościowej wizji urbanistycznej. A jak można tworzyć koncepcję placu bez uwzględnienia jednej z jego pierzei? - pisze
Przestrzeń przy dworcu kolejowym powinna pełnić trzy zadania: - regionalny węzeł komunikacji publicznej; - reprezentacyjne założenie urbanistyczne; - nowoczesne centrum handlowo-biurowe.
Otoczenie dworca to najbardziej atrakcyjny teren w mieście - najlepiej dostępne miejsce w regionie, przecięcie szlaków kolejowych Kraków - Warszawa i Lublin - Łódź. Może stać się strategiczną lokalizacją dla wszelkiej działalności komercyjnej - również jako alternatywa dla Warszawy.
W miastach europejskich dąży się do intensywnego wykorzystania takiej przestrzeni. Urządzanie tam skwerów, stacji paliw czy jednopoziomowych parkingów to niewybaczalne marnotrawstwo!
Proponuję: przed dworcem elegancki plac ukształtowany w duchu tradycyjnej urbanistyki, zachowanie otwarć widokowych na katedrę i wznoszącą się ul. Traugutta; na placu dworcowym tylko ruch pieszy i komunikacja publiczna - zespół przystanków linii miejskich i podmiejskich; tunel drogowy w ciągu ul. Poniatowskiego - ul. Prażmowskiego, bez skrętu w ul. Traugutta, z tunelu dostęp do parkingów pod nowymi budynkami; ul. Traugutta - reprezentacyjne przejście do centrum miasta, priorytet dla ruchu pieszego i komunikacji publicznej; zachowanie zielonego pasa Plant z przedłużeniem po wschodniej stronie ul. Traugutta; zamiast budynku poczekalni dworcowej, stacji paliw, skwerów przy skrzyżowaniu, ewentualnie także nad proponowanym tunelem - kilkukondygnacyjna zabudowa (biurowce, galerie handlowe, hotele); parking piętrowy między torami kolejowymi a płytą dworca PKS; nowy tunel dla pieszych łączący perony kolejowe, parking i dworzec PKS.
I bardzo ważne - konkurs powinien objąć całe otoczenie placu dworcowego, łącznie z terenem obecnej stacji paliw. Oczekujemy przecież całościowej wizji urbanistycznej. A jak można tworzyć koncepcję placu bez uwzględnienia jednej z jego pierzei?
*Łukasz Zaborowski - inżynier transportu, specjalność: organizacja i technika transportu miejskiego, pracownik Biura Planowania Regionalnego w Radomiu
Temat: troche o nowej cegle.....
Prawdę mówiąc zdziwiłem się, że po wczorajszych informacjach o jej pojawieniu się, dzisiaj nic nie ma. Miałem nadzieje, że zrobią spis pociagów z cenami rynkowymi itp...
To juz przekracza wyobraznie pracownikow KOW ;-(
Co to za pociag osobowy(?) Warszawa=Lublin na 550 jest osobowy ale na 614 posp...i to z innym (wolniejszym?!?) rozkładem
Oczywiscie bzdet...
Ten osobowy Kraków-Gorlice nawet nie jest taki wolny w porównaniu z PKSem posp jedzie ok 3:40 on niecałe 4 godziny cena jest chyba podobna (nie znam cen PKS Kraków) tyle że autobusów jest duużo więcej... Koniec wąskotorówek ale treba się było tego spodziewać:((
Nie do konca, zostaja: Smigiel, Sroda (z planowym parowozem przez 1/3 miesiaca), Krosniewice, Pleszew
Dalekobierznych osobówek to chyba przybyło, choc niektóre "odwieczne" odeszły..... Nie ma nic na temat odcinka Szczytno-Wielbark nawet w erracie. To ma być "takt" ?(jak to pisali na stronie PKP w tym "artykule" o nowym rozkładzie): Warszawa - Katowice 7:25, 8:00,9:35,11:00,13:40 Czym się będzie je dzić rano z Krakowa do Łodzi gdy nie pojedzie Krakowianka?
Lajkonikiem do W-wy i pospiechem do Lodzi ;-((
Sypialny i kuszetka Gdynia-Wisła.
Mogliby wagoniki bezp. 1 -2 kl. dac..
może obowiącuje jakas cisza noworozkładowa a ja ją złamałem?;)
Nie tylko, jakbym sie sam zabral za pisanie, to byl do wtorku nie skonczyl ;-) No i ogolnie niewiele osob jeszcze rozklad ma...
Temat: Polecam...
| po 10 - 15 minut na Zachodniej? Podejrzewam, byli by bardziej zadowoleni, | bedac o te 10-15 minut wczesniej na Centralnej. Poza tym spojrz ile ludzi | wysiada na Zachodniej - w przypadku porannych pociagow z Poznania (Lech, | Fredro, Lubuszanin, Slowacki), ktorymi dosc czesto do stolicy jezdze, jest | to max_kilka_osob, a zdarza sie, ze nikt. I dla mnie to jest nonsens. | Wiem, ze ktos napisze, ze tak musi byc, bo tunel srednicowy ma bardzo duze | obciazenie i nie moze sobie ot, tak jakis ICek wjechac 15 minut wczesniej. | Ale dlaczego w takim razie roklady nie moga byc racjonalnie konstruowane, | skoro np. Lech potrafi przyjechac z Wawy w 2h19', czyli 19' przed planem?
To wówczas ludzie zaczną narzekać, że pociągi się spóźniają. Poza tym np. jakbyś mieszkał w jakiejś wsi na drodze Wwa - Radom, np. w Grójcu, to zatrzymywanie w drodze powrotnej na Zachodniej byłoby dla ciebie bardzo dobre - obok jest Centralny Dworzec PKS. A jeśli np. jakiemuś warszawiakowi przeszkadzałoby stanie 15min na Zachodniej żeby być w planie na Centralnej,
Te 15min jest mocno przesadzone. Wystarczy zobaczyc sobie cegle i wiekszosc pociagow nie ma szans przyjechac do Warszawy przed czasem z powodu tloku na E20, przed tymi pociagami przyjezdzaja inne (podany odstep czasowy): Lech 6min Fredro 6min Varsovia 8min Bystrzyca 5min Kiliński 8min Paderewski 7min Warta 8min Portowiec 5min
I jeszcze odnośnie tych 'przedplanów': jeden maszynista dociska nastawnik do oporu, a drugi nie. Rozkład jest dostosowany do tego drugiego. Gdyby ten rozkład skrócić tylko po to, żeby pociągi na zachodniej nie stawały, jedni maszyniści przyprowadzaliby składy o czasie a inni sby się spóźniali.
Rezerwy w rozkladzie jest po to, aby pociag byl w stanie odrobic opoznienie, a nie ze wzgledu na maszynistow. A poza tym E20 to nie Warszawa - Krakow...
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: Rekordomania
Województwo Warmińsko-Mazurskie
PKS Elbląg Kołobrzeg – Białystok (681 KM) PKS Mrągowo Giżycko – Kraków (665 KM) PKS Olsztyn kursy do Krakowa i Katowic (520 KM) PKS Bartoszyce Warszawa (298 KM) PKS Kętrzyn Węgorzewo – Gdańsk (284 KM) PKS Iława Warszawa (235 KM) PKS Ostróda Warszawa (234 KM) PKS Pisz Ruciane-Nida - Warszawa (228 KM) PKS Szczytno Krutyń – Warszawa oraz Szczytno - Gdańsk (225 KM)
Województwo Pomorskie
PKS Słupsk Łeba – Zakopane (871 KM) PKS Wejherowo Karwia – Zakopane (807 KM) PKS Bytów Łeba – Wrocław (512 KM) PKS Gdańsk Siemiatycze (442 KM) PKS Gdynia (obecnie Veolia) Świnoujście (346 KM) PKS Człuchów Szczecin (227 KM) PKS Chojnice Poznań (185 KM) PKS Tczew Olsztyn (158 KM) PKS Starogard Gdański Słupsk (149 KM) PKS Kwidzyn Krynica Morska (100 KM) SPKS Dzierzgoń Gdańsk (92 KM)
Województwo Kujawsko-Pomorskie
PKS Toruń (obecnie Veolia) Gdańsk - Sanok (776 KM) PKS Bydgoszcz Szczecin – Białystok (716 KM) PKS Brodnica Gdańsk – Warszawa (371 KM) PKS Włocławek Kraków (371 KM) NKA Kruszwica Inowrocław – Katowice (365 KM) PKS Lipno Gdańsk – Włocławek (245 KM, wariant jednostronny, do Gdańska jedzie z Lipna) PKS Inowrocław Warszawa (237 KM) PKS Grudziądz Poznań (207 KM)
Województwo Zachodniopomorskie
PKS Gryfice Pobierowo – Zakopane (918 KM) PKS Kołobrzeg (obecnie Veolia) Zakopane (842 KM) PKS Szczecinek Mielno – Krynica-Zdrój (817 KM) PKS Koszalin Mielno – Kraków (693 KM) PKS Szczecin Kielce (621 KM) PKS Kamień Pomorski Świnoujście – Łódź (574 KM) PKS Świdwin Łódź (411 KM) PKS Stargard Szczeciński Zielona Góra (237 KM) PKS Myślibórz Dębno – Poznań (177 KM) PKS Wałcz Piła - Szczecin (176 KM)
Temat: Pospiesznym lub autobusem
"Głos Pomorza":
Dwa bezpośrednie połączenia kolejowe i trzy autobusowe pozostały mieszkańcom Koszalina podróżującym do Warszawy.
Od ubiegłego czwartku nie jeździ już poranny ekspres "Słupia", uruchomiony na okres wakacji. - Na trasie Kołobrzeg-Słupsk przewoził zaledwie kilka osób - twierdzi Lech Karmelita, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Koszalinie. - Dlatego nie ma go już w rozkładzie. Po wakacjach z rozkładu PKP zniknęły wszystkie sezonowe połączenia z Warszawą. W tej chwili podróżni mają do wyboru pospieszny "Pobrzeże" o 7.26 z Koszalina (w Warszawie o 14.55) i pociąg relacji Kołobrzeg-Kraków, który z Koszalina wyjeżdża o 22, a na miejscu jest minutę po szóstej rano. Można jechać z przesiadką: wyjazd z Koszalina o 13.02, przesiadka w Gdyni na ekspres o 15.31. Pociąg jest w stolicy o 20.07. Jak zastąpić "Słupię"?. - Jedną z koncepcji jest wykorzystanie autobusu szynowego, którym ma dysponować powiat sławieński. Szynobus miałby jeździć rano na trasie Kołobrzeg - Słupsk, tak aby mieszkańcy koszalińskiego mogli zdążyć na "Słupię" - poinformował nas Tomasz Bobin, wicestarosta sławieński. Na wprowadzenie tej koncepcji w życie potrzeba jednak kilku miesięcy. Tym, którzy nie chcą korzystać z usług PKP, pozostaje PKS. Z Koszalina do stolicy wyjeżdżają trzy autobusy: o 11.45 (w Warszawie o 21), o 23.20 (w Warszawie o 8.40) i kurs przez Piłę (wyjazd z Koszalina o siódmej rano). Bilet na pociąg relacji Koszalin-Warszawa kosztuje 52 zł 82 gr. Za podróż PKS-em zapłacimy równo 50 złotych. ----------
Szkoda tylko, że naczelnik twierdzi, że Słupia woziła ludzi z Kołobrzegu. Kto jak kto, ale pan Karmelita powinien wiedzieć, że z Koszalina jeździł ten pociąg. (a może to błąd redakcji?)
Temat: Dobowy sieciowy za bagaż 2,50 zł?
Już nie ZTP tylko ZDiT. Od 1 września kolejna reorganizacja, oczywiście "niezmiernie" potrzebna :/
A podatnicy płacą za kolejne pieczątki. Większość już się w tych ciągłych przekształceniach (w których tylko o Tajstera chodzi) pogubiło, a same jednostki w tym czasie nic nie zrobiły. Jak stworzyli przetarg, to po prostu kopara opadła.
Oczywiście że gmina miejska Kraków jest stroną w przypadku linii komunikacji strefowej. Przecież na części miejskiej tych linii możesz jeździć
Definicja ustawowa jest wyraźna. Zatem zgoda - do granic miasta jedzie w ramach jednego systemu, od granic w ramach drugiego. Ale wówczas granicę musi przekroczyć bez pasażerów, albo uznając że nie jest to komunikacja miejska, czyli wracamy do zagadnień typu winietki, ulgi "PKS-owe", wyposażenie.
na podstawie normalnego biletu "miejskiego" czy też okresowego "miejskiego".
Ten bilet emituje (emitował) ZTP. Czy on zlecał kursowanie tych linii? Bo teoretycznie teraz mieszkaniec miasta królewskiego Krakowa mógłby na przykład zapytać, dlaczego przewoźnik finansowany przez ZTP zawyża koszt przewozów (i wynegocjowaną stawkę) filantropijne realizując w ramach systemu dodatkowe kursy od granic miasta, które służą prywatnym celom tego przewoźnika - nagięciu zasad współpracy z gminami.
Nadal nie rozumiem tego, co Cię tak dziwi. Bilet dobowy (właściwie "Bilet czasowy 24-godzinny") jest wprowadzony na podstawie uchwały Rady Miasta Krakowa.
Tyle że on obowiązuje poza granicami Krakowa. Rada Miasta Krakowa nie miała prawa do podejmowania takiej uchwały, podobnie jak - analogicznie - rady gmin.
I bilet ten obowiązuje na terenie Krakowa (z pewnymi wyjątkami). Na liniach strefowych obowiązuje on tylko w obrębie strefy miejskiej.
No bez jaj - w cenniku jest wyraźnie "przejazdy wielokrotne 1 osoby przez 24 godziny w granicach administracyjnych m. Krakowa i poza jego granicami (M+S)".
Zresztą, jeśli masz wątpliwości, to polecam przyjrzeć się gminom, w których dzienniki ustaw służą do czegoś więcej, niż do dekoracji regałów (Słupsk, Warszawa, Murowana Goślina, Ełk, Bydgoszcz, Gdynia itd.)
Temat: Plan na dlugi weekend - moze ktos sie zechce na jakis odcinek dolaczyc
To może ktoś chce czegoś takiego zasmakować?
18.06.03
Warszawa Zachodnia 23:40
19.06.03
Kutno 01:01/ 01:25 Łódź Widzew p. Zgierz 02:56 / TAXI Łódź Kaliska TAXI / 03:45 Zduńska Wola 04:32 / 04:37 Herby Nowe 06:46 / 06:51 Katowice 08:45 / 09:26 Trzebinia 10:06 / 10:41 Cadca p. Zwardoń, Skalite 14:28 / 14:35 Czeski Cieszyn 15:36 / 16:00 Cieszyn 16:05 / 16:35 Zebrzydowice 17:00 / 17:13 Czechowice Dziedzice 17:46 / 18:38 Żywiec 19:41/ 20:07 Sucha Beskidzka 21:25 / 22:46
20.06.03
Kędzierzyn Koźle 03:06 / 04:20 Chybie p. Rybnik, Żory 06:10 / 06:18 Pawłowice Śląskie 06:33 / 07:26 Skoczów 08:05 / 08:27 Bielsko Biała 09:10 / 09:41 Czechowice Dziedzice 10:02 / 10:31 Oświęcim 11:08 / 11:15 Kraków Krzemionki 12:46 / tramwaj Kraków Główny --:-- / 13:10 (Szwagropol - 10 PLN) Nowy Sącz 15:10 / 15:33 Limanowa 16:39 / 17:20 Chabówka 18:56 / 19:32 Zakopane 20:46
21.06.03
Zakopane 06:10 (PKS) Stary Sącz 08:35 / 09:19 Plavec (postój na kupienie biletów) 10:39 / 10:52 Presov 11:48 / 12:02 Humenne 13:39 / 14:34 Rzeszów p. obwodnicę towarową Jasła 21:25
22.06.03
Rzeszów 02:26 Zamość p. Bełżec 07:25 / 08:10 Hrubieszów Miasto 09:20 / (PKS) Zamość (PKS) / 10:29 Zawada 10:40 / 10:47 Rawa Ruska (ewentualnie bezp. PKS z Hrubieszowa do Bełżca?) 14:17/ 15:45 Warszawa Zachodnia 22:33
Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rower[dot]com.
Temat: Majowy plan:)
Oto mój majowy plan kółeczka:
28 IV piątek
Rzeszów 19.09 -Kraków Płaszów 21.23 Kraków Płaszów 21.38
29 IV sobota
-Białystok 05.50 Białystok 06.00 -Tczew 12.59 Tczew 13.41 -Chojnice 15.25 Chojnice 15.31 -Kościerzyna 16.58 Kościerzyna 17.03 -Gdynia Gł. 18.30 Gdynia Gł. 19.46
30 IV niedziela
-Kudowa-Zdrój 08.10 Kudowa Zdrój -PKS-em Kłodzko Kłodzko Główne 12.04 -Jelenia Góra 15.13 Jelenia Góra 15.19 -Lwówek Ślaski 16.15 Lwowek Śląski 16.27 -Jelenia Góra 17.23 Jelenia Góra -PKS em do Szklarskiej Poręby Szklarska P.G. 19.03
1 V poniedziałek
-Laskowice Pom. 06.20 Laskowice 06.35 -Grudziądz 07.10 Grudziadz 07.10 -Toruń Miasto 08.37 Toruń Miasto 08.48 -Grudziadz 10.17 Grudziadz 10.40 -Malbork 12.22 Malbork 12.44 -Słupsk 15.25 Słupsk 15.31 -Szczecinek 17.22 Szczecinek 17.26 -Runowo Pomorskie 19.08 Runowo Pom. 19.12 -Stargard Szczeciński 19.53 Stargard Szczeciński 20.15 -Poznań Gł. 22.30
2 V wtorek
Poznan Gł. 0.18 -Katowice 06.20 Katowice 06.50 -Jarosław 11.27 Jaroslaw 12.40 -Horyniec Zdrój 13.56 Horyniec Zdrój 14.02-Jarosław 15.17 Jarosław 15.24 -Warszawa Wschodnia 21.35 Warszawa Wschodnia 22.22
3 V środa
-Poznań Gł. 02.36 Poznan Gł. 02.41 -Wrocław Gł. 05.08 Wrocław Gł. 05.33 -Legnica 06.43 Legnica 08.11 -Kamieniec Ząbkowicki 10.30 Kamiemieniec Z. 10.45 -Otmuchów 11.08 Otmuchów 11.13 -Jelenia Góra 15.13 Jelenia Góra 15.18 -Lubań Ślaski 16.19 Lubań Sląski 16.22 -Jelenia Góra 17.23 Jelenia Góra 19.16 -Wroclaw Gł. 22.37 Wrocław Gł. 23.20
4 V czwartek
-Kraków Gł. 03.56 Kraków Gł. 04.20 -Tarnów 05.45
I co myślicie?
Temat: Kto chętny w sobotę na "Roztocze" ?
| Nie lepiej Chełmianinem i rzeźnią WrocławskoZamojską?
Jak to dokładnie miałoby wyglądać ? Bo z tego co widzę, to jest to wyjazd wieczorny - a ja chcę być tam za dnia
Ok. Mam już wersję dłuższą, z zaliczeniem całych Bałajów :) Warszawa Centr. 6.15 P 12101 Bełżec 12.01
tu są 2 możliwości, zależnie od tego, co kto lubi ;)
Bełżec 16.15 21126 Zawada 17.33 17.40 KKA Zamość 17.54
Wersja druga, zakładająca zwiedzenie Zamościa, to PKS - i tą chyba wybiorę :]
Bełżec D.K 12.51 Zamość 13.51
Zwiedzamy Zamość i dalej na Bałaje :)
Zamość 18.25 P 23520 Kraków Gł. 1.22 1.48 P 31200 Warszawa Centr. 6.30
Mam w związku z tym 2 pytania: 1. Jak wyglądają szanse na tą przesiadkę w Krakowie. Czy rzeźnik Zamojsko - Wrocławski jeździ punktualnie ? 2. Jak dostać się z dworca PKP/PKS w Zamościu na rynek ? Z mapy widzę, że to PKP to ul. Szczebrzeska, PKS jest na Hrubieszowkiej. Ale nie ma na niej autobusów :/
Temat: RJ 2005/06 pośpiechów
Nie wiem czy to było na grupie ale udało mi się dowiedzieć kilka nowości w RJ 2005/06 pośpiechów:
Kujawiak relacja bz kurs. w (D)
Właśnie szkoda, teraz też jest D i jezeli chcesz jechać w jakieś święto czy sobote/niedziele do Warszawy to albo wyjazd o 2 w nocy z nocną przesiadką w metropoli Kutno (z rzęźni Bielskiej w Terespolską), albo Bydgoszczaninem dopiero na 10,20 chyba, teraz szukałem połączenia na 8,30 - 9 i wychodzi na to że pojade PKS/PEx :(
Chełmianin Bydgoszcz - Chełm
:) ... :D
Sukiennice Bydgoszcz - Kraków
O, super sprawa, mam nadzieje że na maszynach krakowskich, może się doczekam EU06 na toruńskim dworcu.
Stoczniowiec tylko Gdynia - Katowice - Gdynia
Czyli odpada problem ze spóźnianiem się którejś z części. Może teraz wreszcie będzie dłuższy skład, bo dostać się do niego w weekendy, święta czy wakacje na odc. Kutno - Gdynia graniczy z cudem, do Torunia dojeżdża już z ludźmi upchanymi w przedsionkach.
Kopernik Warszawa Wsch. - Piła codz. a w sezonie do Kołobrzegu
Czyli tak jak było kiedyś, tyle że wtedy jako Ex.
Barnim Toruń - Szczecin kurs w (1) i (6) Szczecin - Toruń kurs (5) i (7)
Szkoda, jazda do Szczecina przez Poznań średnio mi pasuje. Powinien jeździć bardzo rano z Warszawy / Łodzi, albo z Olsztyna p. Toruń, Bydgoszcz, Piłe,
Bydgoszczy, Toruniu, i na noc Warszawie / Łodzi, lub Olsztynie.
to jeszcze niepotwierdzona wiadomość TLK Kujaw Bydgoszcz - Warszawa Wsch.
W sumie to troche szkoda, bo rozwali plany na turystyka czy sieciówke tygodniową PR, w ogole jako że TLK to w zasadzie poc. posp. powinna go obejmowac sieciówka/turystyk os./posp. + miejscówka, szkoda że niedasię.
Temat: Odwolane pociagi od 01.10.2002 na Dolnym Slasku
| Od 01.10.2002 zawieszone zostaje kursowanie pociagow: | 55143 Jelenia Gora (odj. 22:25) - Wegliniec (przyj. 23:51)
Ladnie, ladnie. Ten pociag juz kilkakrotnie ratowal mi 4 litery, kiedy wracalem z weekendowych wypadow w gory i nie zdazylem na bezposredni ostatni pociag z Jeleniej G. do Wroclawia (obecnie o 20:27, kiedys po 21-wszej - przeciez w lecie o tej porze dopiero konczy sie lazenie po gorach), a nastepnego dnia musialem sie stawic w pracy. Jechalem wtedy 22:25 do Weglinca i tam przesiadalem sie na nocny "453" Dresden- Wroclaw-Warszawa. Dzialalo.
I to polaczenie bylo dosc popularne. Sam korzystalem i wiem ze ludzie ktorzy wsiadali w Lubaniu w wiekszosci czekali te godzinke w Weglincu na drezno. W ogole to bylo to dwie godziny pozniej z Jeleniej niz teraz ostatni w kierunku Wrocka odjezdza. Co prawda w RJ 02/03 ten ostatni bedzie troche pozniej, bo ok. 20:45 to niewielka roznica w porownaniu do tej 22:25...
Coz, PKP zawiesza polaczenia, PKS dodaje. Od biezacego rozkladu funkcjonuje nowe polaczenie PKS Jelenia Gora-Wroclaw-Krakow. Autobus odjezdza z Jeleniej o 22:00, we Wroclawiu jest o polnocy. Coz, nie ma sentymentow, do widzenia PKP, witaj PKS...
I nie wiem akurat czy PKP jakos "zarobi" na tym ze zlikwiduje ten pociag, ktory zasilal poniekad 453. Moze nawet i nie ma to znaczenia, ale akurat nie jest to jedyny przyklad glupoty ze strony ludkow z PKP. Tak samo bylo z tym ostatnim polaczeniem z Kraka do Wieliczki, ktore jak ktos wspominal przesuneli na pozniej co spowodowalo ze z ostatniego kwalifika z Wawy w Krakowie nie mozna bylo sie sensownie na te osobowke przesiasc. A co jest teraz? Zlikwidowali wszystkie trzy ostatnie w sniu osobowki, wynikiem czego ostatnia odjezdza o 20:45...
Zdroowka z Walbrzycha Marek Wiercioch
Temat: Malbork-Elbląg, o co chodzi??
| Nijak nie można się dostać z Malborka do Elbląga przyjeżdżając | wieczorem/noca/nad ranem z kierunków południowych (z 3miasta tez | nie). Ja np. w relacji Rzeszów-Elbląg praktycznie nie moge | skorzystac z innego rozwiązania niż Małopolska, by nie koczować. | Czy Elbląg jest już wyłaczony z komunikacją ogólnopolska?
Ta, np. z Warszawy musisz jechać przez "stolycę województwa" - Olsztyn. Przez Malbork nie ma połączeń, mimo że jechałoby się dużo krócej. Też tego nie rozumiem.
Dawniej nie do pomyslenia. :-/
| Może ktoś wie o jakichś alternatywach na tej trasie (busy, | cokolwiek?) - wiem, że to jakby NTG, ale w tym momencie potrzebuję | po prostu jakiegoś rozwiązania.
Na trasie Elbląg - Warszawa kursują busiki firmy Darad, podobno nawet tańsze niż pociągi.
Ależ nie po to kupowałem legitkę na 50% zniżki na wszystkie rodzaje ciapongów. Własnie zalezy mi tylko na odcinku Malbork - Elbląg. Zauważyłem, ze regionalnie nie można się dostać gdzies dalej po przesiadce z jakiegoś dalekobieżnego. Na jesieni tak miałem z połączeniem Zakopane-Rzeszów przez Kraków Gł. Obowiązkowe zwiedzanie dworaca noca i podziwianie zycia nocnego żulerii. Podobnie nie mozna się dostać z Rzeszowa do Krakowa na Lajkonika tak, by nie czekać parę godzin. A pare lat temu dałosię. :-/
Z Malborka do Elbląga to nie wiem, sam zawsze jeżdżę pociągiem jeśli już (powinien być PKS).
PKSów jest b.mało i na ogół nie są skomunikowane z PKP, sprawdzałem.
Chociaż kiedyś jechałem z Warszawy z rowerem, a w Malborku na ten rower wsiadłem i dojechałem do Elbląga. :)
Fajnie, ale jak jadę parę razy w roku, to najczęsciej mam bagaż, który nie pasuje do roweru.
Z Trójmiasta tez nie można się wydostać, tyle dobrego, że zauważyłem parę PKSów w późniejszych porach. I stąd tez spytałem o jakieś regionalnych prywatnych przewoźników.
Juf
Temat: koniec strajku :)
Niestety informacje na temat miast innych niz Warszawa, Katowice, Krakow, Szczecin sa na tej grupie niepopularne...
szkoda - jest przeciez wiele ciekawych miejscowosci z komunikacja miejska
| mysle ze moznaby zaczac od tramwajow - jest ich troche mniej niz | autobusow...
Zacznijmy od metra, a potem trolejbusy...
metro - w Polsce chyba tylko w Warszawie ;) trolejbusy - o ile dobrze pamietam: Tychy (4 linie), Gdynia lub Sopot, Lublin
A biorac sprawe powaznie to gdzie jest metro, trolejbus, tramwaj - wiadomo (byly tu kiedys na ten temat dosyc dokladne informacje). Problem pojawia sie gdy chodzi o autobusy. Czy brac np. pod uwage sieci prywatne? - te nieraz bywaja starannie zamaskowane - przystanek czy rozklad to rzadkosc. Albo jak traktowac przewoznikow majacych jedna linie laczaca miasto z mniejsza miejscowoscia? W mojej liscie biore pod uwage tylko przewoznikow, ktorzy maja bilety (ale nie takie z komputerka jak w PKS). W ten sposob np. w Krakowie ich ilosc redukuje sie do trzech, w Czestochowie bodajze do czterech, mozna wyeliminowac Kostrzyn i Limanowa, itd... Na razie jestem pewny 137 miejscowosci z komunikacja miejska, a ich calkowita liczbe szacuje na 155.
wg mnie powinno sie brac pod uwage tylko linie i przeowoznikow oficjalnych - tzn. zatwierdzonych przez gmine jako organizator komunikacji na terenie gminy - chyba w ktorejs ustawie jest przepis iz gmina ma zapewnic mieszkancom lokalny trasport zbiorowy czyli np. jak w Tychach organizatorem jest MZK to nie bedzie sie brac pod uwage autobusow 5** z Oswiecimia ktore nawet tam nie sa glowna komunikacja
Nie mam przy sobie kompletnej listy, wymienie wiec z pamieci miejscowosci w poludniowo-wschodniej Polsce (w nawiasie przyblizona ilosc linii):
</cut
:-) Gorny Slask (KZK GOP+MZKP+ZKKM+MZK Tychy+SKM Rybnik+Raciborz+Wodzislaw+Zory+Jastrzebie+ Olkusz+Zawiercie) - ok. 800-900 (nikt chyba dokladnie nie wie ile w sumie)
8888888 ***888***MEMPHI$***888*** 88888888
8888888 ICQ: 20508120 88888888
Temat: Spedytorom opłaca się koleją!
10 wagonów towarowych (nie licząc 3 par pociagów pasażerskich, którymi nikt nie jeździ) od pół roku, odkąd otworzyli Kolbuszową, to rzeczywiście ogromny sukces ;-)
Prawda jest taka ze ta linia jest potrzeba dla Podkarpacia. Jednak jej otwieranie przbiega po "pekapowemu", czyli kompletnie na wariackich papierach. Drugi zainteresowany czyli UM ładuje tam kase a kompletnie nie wie w co sie tam gra. Zamiast skupic sie na remoncie torów to funduje sie tam takie bzdury jak 3 pray pociagów osobowych, ktorymi nikt nie jezdzi. pierwszy pociag jaki tamtedy pojedzie powinien byc relacji Rzeszów - Tarnobrzeg. Inaczej będzie to prostu wyrzucanie pieniedzy.
Ostatnio troche jezdzilem PKSem w okolicach Kolbuszowej i przypatrzylem sie jakie tam sa potrzeby przewozowe. Musze powiedziec ze sa ogromne. Między Kolbuszowa a Rzeszowem jezdzi autobus za autobusem i kazdy pełny. Takze sa potencjalni pasazerowie. Aby ich przejać potrzeba ok 9 par osobowek relacji Rzeszów - Tarnobrzeg obsługiwanych najlepiej szynobusem. Cena musi byc ok 5 zl z Kolbuszowej i 10 zl z Tarnobrzega. Kilka przystankow musie zmienic usytuowanie, np: Budy Glogowskie, Widełka Jadachy musza byc zlikwidowane a nowy przystanek powinien powstac w Tarnowskiej Woli. Wtedy przewozy regionalne na tej linii beda mialy rece i nogi. Bo jak tu myslec o tym zeby ktos jezdzil jak ostatnio jak sie pytalem miejscowego w Widełce o przystanek kolejowy to po prostu nie widzial gdzie on jest.
Obecnie to az przykro patrzec jak Wislok w sezonie ma sklad A+4B+kuszeta i w sezonie ma tak co 4 miejsce zajete. Ale nie ma sie co dziwic jak jedzie 12 godzin a PKS 8 godzin i dojezdza do letniskowych miejscowosci Bieszczadów. Bez linii 71 nie zejdziemy z tym czasem ponizej 11 godzin przez co z roku na rok bedzie ubywalo pasazerow.
W przewozach miedzy Rzeszowem i Warszawa króluja PKSy i busy, na które cięzko dostac bilety. Powód?? Exy przez Krakow jada mniej wiecej tyle samo ale kosztuja znacznie więcej.
Niestety przy okazji tworznia korytarza - Rzeszów - Warszawa ktoś zapomnial o tym ze trasa na odcinku Zalesie Gorzyckie - Rzeszów jest jednotorowa i przydałaby sie jakas rezerwa w razie remontu, wypadku czy innych zdarzen. taka rezerwe moze stanowic linia przez Mielec ale kto by tam o tym myslal...
Jesli chodzi o linie 68 to w koncu bedzie musiala by kiedys zamknieta na ok poł roku zeby zrobic most na Sanie i wtedy trzeba bedzie jakos to objechac.
Tak wiec sam remont ma sens. Tylko zebym po jego zakonczeniue to mialo rece i nogi. Bo boje sie ze remont odcinka Sandomierz - Skarżysko moze sie odwlec a wtedy remont linii 71 jest bez sensu.
pozdrawiam Strzelec
Temat: TLK - refleksje po skorzystaniu z tej formy przejazdu [długie]
Ostatnio po podobnych przezyciach jeden pasazer jadacy na trasie Hel Krakow opisal wszystko dla Gazety Wyborczej. Do tego zostaly dolaczone zdjecia. Oczywiscie PKP specjalnie tym sie nie przejelo ale trzeba temat drazyc.
Pisac i pisac. Ludzie zaczna rezygnowac z uslug i Przewozy Regionalne beda cos musialy zrobic aby wogole istniec.
Na przyklad we Wroclawiu co jakis czas lokalna prasa pisze, że na dwrocach Wrocław Mikołajów czy Wrocław Nadodrze jest jeden wielki smierdzacy horror i PKP wszystko zlewa. A ja mysle, że czas aby ktos zrobil zdjecia i wyslal do niemieckiej prasy, bedzie afera na szczeblu miedzynarodowym...
Niestety PKP ma wielu poplecznikow roznych fantastow. Dla przykladu ex premier Rzeczpospolitej Pan Miller zapowiadal, że uruchomi wkrotce szybka kolej Warszawa Lodz. Oczywiscie temat nie ruszyl, ale byl bardzo medialny. Teraz znowu ten temat krazy...
ze wkrotce bedzie jezdzil szynobus do Sobotki, że już pod koniec czerwca. W sumie dobry kawal na pierwszego kwietnia. Na grupie PKP
do Wroclawia. Watek juz zamkniety: pociag jechal 1h i 10 minut plus opoznienie a autobus 48 minut - jawne obrzydliwe klamstwo...
Niestety wielu mlodych ludzi podaza tym krokiem - kocha do bolu PKP bez wzajemnosci. Ludzie opamietajcie sie. Ja tez lubie koleje ale w Czeskiej Republice...
Aby dolac oliwy do ognia powiem tylko, ze swego czasu ktoregos roku dofinansowanie do koleji w wojewodztwie dolnoslaskim bylo na poziomie dofinasowania dla sluzby zdrowia - czytalem cos takiego. Mnie przeszly ciarki. Ja wole miec swietnie dzialajace prywatne szpitale - takich juz kilka jest a nie kolejarzy, ktorzy strasza strajkiem. Na szczescie zobaczylem jak w praktyce dziala temat autobusow szynowych, co sie dzieje z pociagami aglomeracyjnymi i troche uspokoilem sie... Nie ma szans, ze budzet bedzie wrzucal ogromne pieniadze na kolej. Za pare lat okaze sie, ze zamkniete linie kolejowe sa w takim stanie ze latwiej jest zbudowac nowe a nie sadze ze UE postawi na cos takiego... chyba ze jakis prywatny przedsiebiorca zainwestuje...
Ja caly czas zastanawiam sie czy z punktu widzenia ekonomi nie jest lepiej kolejarzy wyslac na dozywotnia emeryture, linie zamknac a dofinasowanie dac prywatnym przewoznikom i PKS-owi. Kilkakrotnie wracalem prywatnym dosc wiekowym autobusem z Sobotki. Stare siedzenia ale wszystko wypucowane, pachnace...
pozdrawiam Tomek
Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
raport z dnia 24.04.09 Ulice Krakowa: 13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane 13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn 13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa 13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans 13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec 14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15 14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała 14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice 14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1 14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice 14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20
RDA: 15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M. 15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane 15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110% 15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90% 15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony 15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała 15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100% 15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95% 15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95% 15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30 15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70% 15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice 15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23 15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11 15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm 15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej 15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec 16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów 16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola 16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ 16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16 16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno 16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11 16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice 16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św. 16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice 16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik 16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK 16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec 16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa 16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus 16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok 16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ 16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice 16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90% 16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola 17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-% 17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane
i potem 18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut 18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut 19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80% 19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok 19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków 19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ 20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100% 20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80% 20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50% 21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70% 21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk 21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R
Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
Wpadły mi w ręce 2 rozkłady jazdy z 4go okręgu komunikacyjnego na lata 73/74 i 78/79, czyli komuna w pełni. Oto - moim zdaniem - najciekawsze kursy:
Lubin-Zakopane, pośp, PKS Lubin, z noclegiem w Zakopanem, wyjazd w sobory, powrót w niedziele Gliwice-Zakopane, 2 kursy pośp z noclegami, Gliwice nocują w Zakopanem, Zakopane w Gliwicach 2 pary kursów Sosnowiec-Kraków - ciekawe, bo w wykonaniu PKS .... Oświęcim:) Turek-Kraków, pośp, PKS Turek, bez noclegu, wyjazd z Turku o 3.30, powort 21.55 Bytom-Busko, posp, PKS Zawiercie Katowice-Szczawnica, pośp, 2 pary kursów, N. Targ nocuje w Katowicach, Katowice w Szczawnicy Gliwice-Rabka, posp, PKS Gliwice Rybnik-Krynica, posp, 2 pary kursów, PKS Rybnik nocuje w Krynicy, PKS N. Sącz w Rybniku PKS Katowice: Katowice-Kęty, Wadowice, Sucha Besk, Zawoja, kursy zwykłe; PKS Sucha ma na tej trasie tylko 1 kurs zwykły Zakopane-Wodzisław, posp, PKS Wodzisław z noclegiem w Zakopanem, PKS Rybnik, bez noclegu Cieszyn-Zakopane, posp, PKS Cieszyn, bez noclegu Katowice-Lublin, pośp, 2 pary kursów, PKS Katowice nocuje w Lublinie, Lublin w Katowicach Rybnik-Kielce, posp, PKS Rybnik Katowice-Staszów, zwykły, PKS Katowice 7 kursów zwykłych Katowice-Kielce Opole-Kielce, posp., 1 kurs PKS Opole, 1 kurs PKS Kielce Sandomierz-Katowice, posp, PKS Sandomierz!, bez noclegu Katowice-Włoszczowa, zwykły PKS Zawiercie, zwykły PKS Kielce Katowice-Końskie, posp, 1 x PKS Katowice, 1 x PKS Końskie Katowice-Przedbórz, zwykły, PKS Kielce Rybnik-Kielce, 2 pary kursów posp, PKS Skarżysko, PKS Rybnik Warszawa-Szczekociny, zwykły, PKS Warszawa, bez noclegu Warszawa-Zawiercie, przez Szczekociny, Końskie, posp, PKS Warszawa z noclegiem w Zawierciu Katowice-Pradła, 2 pary kursów zwykłych, PKS Zawiercie Gliwice-Kielce, posp, PKS Gliwice Gliwice-Wieluń, 2 pary kursów zwykych, PKS Wieluń Gliwice-Kluczbork, 3 pary kursów zwykłych, 2 x Gliwce, 1 x Opole Sieradz-Rybnik, posp, PKS Sieradz Katowice-Kłobuck, PKS Myszków:) Katowice-Kalisz, posp, PKS Katowice z noclegiem w Kaliszu Katowice-Sieradz, 1 x Katowice zwykły, 2 x zwykły Sieradz, 1 x posp. Sieradz Katowice-Krzepice, zwykły, PKS Częstochowa Katowice-Przedmość, zwykły, PKS Częstochowa kursuje do dziś na odc. Katowice-Praszka o tej samej godzinie! Częstochowa-Żary, posp, PKS Żary, nocleg w Częstochowie Kilece-Zielona Góra kursuje w tych samych godzinach do dziś Katowice-Kudowa, posp, PKS Katowice, bez noclegu Rybnik-Kudowa, posp, PKS Rybnik, bez noclegu Częstochowa-Kudowa, posp, PKS Częstochowa, bez noclegu Opole-Zielona Góra, posp, PKS Zielona Góra Kłodzko-Katowice, posp, PKS Kłodzko Bolesławiec-Katowice, posp, PKS Bolesławiec, bez noclegu Katowice-Stalowa Wola, 2 pary kursów posp bez noclegu, 1 x PKS Katwoice, 1 x St. Wola Łodź-Bielsko, posp, PKS Łódź, bez noclegu Katowice-Łódź, posp, PKS Katowice Katowice-Włocławek, posp, PKS Włocławek, wyj, o 8.00 przez Łask, Łódź Głubczyce-Łódź, 2 pary kursów pośp., PKS Głubczyce, bez noclegu Zawiercie-Opole, posp, PKS Zawiercie Częstochowa-Krynica, posp, PKS Częstochowa 5 x Katowice - Wieluń, 1 kurs ma ciekawy obieg - z Wielunia o 18.00-21.10 Katowice 22.20-01.10 Wieluń, posp tylko w nd
Na razie muszę sobie zrobić przerwę, bo mnie głowa boli od tych ciekawostek, a to dopiero pierwsza kasiązka Jak ktos ma jakieś konkretne pytania to proszę pytać Oczywiście, rozkład zawiera caaaaaaaaaaaaałą masę kursów regionalnych, o których nikt dzis nie pamieta i o których tu nie piszę, po przepisanie blisko 500 stron jest niemozliwe
Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
Byłem ostanio w Zakopanem i podzielę się trochę wrażeniami. Generalnie taborowo w PKS Zakopane jak i u busiarzy jest na plus. PKS Zakopane - nie widziałem już hadziewion oldskulowych, są tylko po modernizacji ( przynajmniej powierzchownej) i obsługują trasy typu Brzegi, Murzasichle, Skrzypne itp. Są jeszcze T120 - w stanie różnym - śmigają na trasach typu Poprad, Nowy Targ, Czarny Dunajec, jedną widziałem na linii do Krakowa. Na linii do Łodzi widziałem Lidera, do Słupska Setrę wysoki pokład, do Jeleniej Góry Tourismo. Do Białki i Czarnej Góry widziałem H10 i Lidery podmiejskie, do Dzianisza, Małego Cichego itp. Mercedesy 814D. Wielkiej frekwencji może i nie ma, ale generalnie w porównaniu z tym co było nie jest źle. Wydaje się że prywatyzacja pomogła - nowy właściciel z Rzeszowa ( który chciuał też kupić PKS Lublin) na byłej bazie buduje apartamentowce. Inna sprawa że trochę kursów po okolicznych wichurach wycięto to i hadziewion można było się pozbyć. U busiarzy też poprawa - widziałem raptem 2 sztuki 309D ( jeden niebieski do Kuźnic) po za tym głównie kilkuletnie Sprintery, jest też trochę starszych wynalazków. Nówki Sprintera nie stwierdziłem. Do Palenicy busy jeden za drugim wyładowane po brzegi z ludźmi na stojąco. Do Rabki i Rokicin śmigały VW LT i 814D, do Nowego Targu śmiga stary niebieski Transit, ale pasażerów ma.
Natomiast PKS Nowy Targ - oj tu bida. Stare hadziewiony to norma, wiele zardzewiałych H10, ale jest też przyzwoity Irizar i trochę H10-12 w niezłym stanie - śmigają głównie na Kraków. W Szczawnicy widziałem T120 który chyba śmiga regularnie do Krakowa. Trochę kursów wznowili po wakacjach - m.in. do Chyżnego i Zubrzycy - zobaczymy ile pojeżdżą. Z dworca odjeżdża jeszcze część busiarzy - m.in. do Jabłonki i Szczawnicy - widać podwyżka ich nie wystraszyła.
Dworzec w Zakopanem - ciasnota straszna - głównie z powodu że weszły na niego Szwagier i Frej. Kierowcy z bardziej egzotycznych destynacji ( np. Częstochowa) mieli problemy z podstawieniem się na stanowisko. Dziury w asfalcie na dworcu - biorą po 15 zł za wjazd, a nawet nie potrafią zalać asfaltem paru dziur.
Informacja rozkładowa może być - zaznaczone są które kursy obsługuje Szwagier, które Frej, które Maxbus ( śmiga do Krakowa głównie Soliną i Medio), które Trans-Kos ( to chyba jakiś nowy przewoźnik na trasie do Krakowa - jeździ starą Setrą), natomiast nie ma rozróżnienia który PKS obsługuje jaki kurs.
Z innych PKSów widziałem w Zakopanem - PKS Racibórz - Mercedes Tourismo, PKS Łódź - O303 wysoki pokład, PKS Kraków - Setra która śmigała do Miechowa, PKS Radomsko - Solina, PKS Myślenice - Lider + Solina, PKS Katowice - H10, PKS Żary i PKS Kłodzko - Solbusy, PKS Nowy Sącz - H10-11, PKS Lublin - Irizar + Jonckheere, PKS Kraśnik - nieśmiertelna peera, PKS Warszawa - Irizar, PKS Świdnica - Bova + H10-12, PKS Stalowa WOla - Lider + T120, PKS Przemyśl - stara Setra, VTB PT Gorlice - Lider, PKS Mława - Bovy - jedna biała, druga biało-niebieska. PKS Mława skrócił kurs Zakopane - Mława do Warszawy, za to będzie jeździł codziennie.
Temat: Opolanin na bocznice
| No to co?
| Przy tych ceach komfort ma bardzo duze znaczenie.
Nie wtedy, kiedy najdroższy pociąg jest _jedynym_ pociągiem.
A jaka jest alternatywa dla ludzi placych 66PLN i chcacych jechac <4h? Kto nie chce placic tyle i tak jezdzi nocna rzeznia, wiec na Ex'a zostaja tylko osoby chcace placic wiecej za dogone polaczenie (6 rano wyjazd i przed 10 w Warszawie). PKS takiego polaczenia nie zaoferuje.
Nie wydaje mi się, żeby frekwencja w pociągu Opole - Warszawa wzrosła od podnisienia ceny, nawet jeśli w zamian będą Z1.
Nie spadnie.
Byznesmeni dojeżdżający z Opola do Warszawy to nie jest duża grupa, śmiem twierdzić. A zwykły człowiek typu student poleci na PKS w try miga.
Taki zwykly czlowiek i tak jezdzi rzeznia i nie robi frekwencji w Opolaninie.
| To dowodzi, ze gdyby do Opola byl wybor, to takze wiecej ludzi jezdziloby Gornikiem, wiec jezeli ma zostaxc | jeden pociag to ten z wieksza frekwencja.
Bardzo chciałbym to zobaczyć.
Juz niedlugo.
| Wiesz, to jest trochę inna bajka, relacje Warszawa - Kraków/Katowice czy | Poznań a Opole. Zdaję sobie sprawę, że to Opole to tak na przyczepkę, | ale o tym tu mówimy. Przypominam też "sukces" Neptuna jeżdżącego do | Łodzi...
| Bo jezdzil w fatalnych godzinach w relacjach do Warszawy.
Jak w fatalnych? Rano jeździł.
Przed 7:00 w Warszawie to za wczesnie. W Warszawie trzeba byc przed 10-ta, a wyjechac miedzy 15 i 16, a nie ok. 21:00
To byly fatalne pory.
| i poglady nie maja tu nic do znaczenia, bo liczy sie frekwencja.
No właśnie na odcinku Opole - Katowice nie wróżę najlepszej...
Bo i najlepsza nie jest w obecnym Opolaninie, gorzej nie bedzie.
| Nie, wg. mojego rozumowania gdyby Malopolska miala Z1 to mialaby wieksze zapelenienie.
Uhm. Czyli uważasz, że gdyby były Z1 w Małopolsce to miałaby większe zapełnienie...
Nie jako jeden wagno, a jako caly pociag.
Ciekawe, może i ludzie lubią jeździć Z1 ale na korytarzu? (bo tak by się tam skończyła większa frekwencja) ;-)
Przykladem Lecha i Fredry tam gdzie trzeba nalezy wydluzyc sklad, te dwa pociagi maja planowo juz po 4 jedynki.
| No to inny przyklad. Katowice - Warszawa. Kiedys rano Z1 mial tylko Gornik, a jezdzacy za godzine Ondraszek | tylko Z2. Po wprowadzeniu Z1 takze na Ondraszka wiele ludzi przesiadlo sie z Gornika do Ondraszka (bo byl w | dogodniejszych porach) i frekwencja w dni robocze (liczac wartosc usredniona, bo wiadomo, ze sa wyjatki) | wzrosla z 4 do 6 osob na przedzial.
To teraz ja zapytam: skąd takie dokładne dane?
Z wlasnych kilkumiesiecznych obserwacji.
I czy jesteś pewien, że _jedynym_ powodem tych zmian była zmiana składu?
Tak, poprawa standardu skladu ma znaczacy wplyw na frekwencje jak i oczywiscie np. godzina odjazdu.
A tak poza tym, to wydaje mi się, że najlepiej na decyzji PKP IC wyjdzie PKP PR uruchamiając pośpiecha Opole - Częstochowa - Warszawa. (Chciałbym porównać frekwencję jego i Górnika...)
Ale PKP-Ic wcale na tym stratne nie wyjdzie bo zamiast utrzymywac dwa pociagi bedzie placilo tylko raz za lokomotywe, tylko raz za mechanikow, tylko raz za infre itd. wiec nawet przy znaczacym spadku (czego nie przewiduje) liczby podroznych z Opola PKP-IC i tak wyjdzie na +. Zarobi na tym takze PKP-PR bo z Czestochowy takze duzo ludzi jezdzi.
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: A może PKS w GOPie?
Krzysztof Bojda
Rozumiem, ze podane nizej przez Ciebie godziny to godziny odjazdow autobusow PKS z Katowic w kierunku Gliwic?
Tak
| 22:55 23:35 N P a WADOWICE - JELENIA GÓRA | przez KRAKÓW, WROCŁAW | 22:55 23:35 P WADOWICE - JELENIA GÓRA | przez KRAKÓW
No, powiedzmy niech sobie jezdzi ;-) Jak widzisz, nie ma miejsca dla PKSow ;-)
W przeciwnym razie grozi klucha.
Oj jakoś szybko u Was te kluchy powstają :-).
Dobra. Teraz Katowice - Sosnowiec. Jest miejsce dla PKSów? :
Połączenia na trasie : KATOWICE - SOSNOWIEC
Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja 6:50 7:04 U KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW 7:50 8:10 KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA 8:00 8:14 U C KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez SZCZEKOCINY, JĘDRZEJÓW 8:30 8:44 U KATOWICE - LUBLIN przez OLKUSZ, BUSKO-ZDRÓJ 8:50 9:10 U KATOWICE - DZIAŁOSZYCE przez MIECHÓW 9:50 10:04 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez SKALBMIERZ 10:20 10:34 A KATOWICE - PAJĘCZNO przez BĘDZIN, CYKARZEW 10:20 10:37 P L ł KATOWICE - IWONICZ-ZDRÓJ przez OLKUSZ, KRAKÓW 11:50 12:00 U P KATOWICE - ZAMOŚĆ przez TARNOBRZEG, BIŁGORAJ 11:50 12:00 aO KATOWICE - ZAMOŚĆ przez TARNOBRZEG 12:30 12:43 P N n KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 12:40 12:54 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez MIECHÓW 13:15 13:35 A KATOWICE - SZCZEKOCINY przez ZAWIERCIE 13:45 14:00 U KATOWICE - TUREK 13:50 14:10 KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA 14:00 14:15 K P KATOWICE - STARACHOWICE przez JĘDRZEJÓW 14:00 14:17 P N Y KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW 14:30 14:44 P L WISŁA - CZĘSTOCHOWA przez ŻORY, KATOWICE 14:40 14:54 P L m a KATOWICE - KOŃSKIE D.K. przez CZĘSTOCHOWA 15:00 15:14 P U KATOWICE - TARNOBRZEG przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 16:00 16:14 P N n KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 16:30 16:47 P 5 - 7 KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW 17:00 17:20 U KATOWICE - DZIAŁOSZYCE przez MIECHÓW 17:30 17:44 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez SKALBMIERZ 18:00 18:14 U KATOWICE - ZAWIERCIE 18:20 18:39 F m KATOWICE - CZĘSTOCHOWA przez BĘDZIN, KOZIEGŁ.SK 18:50 19:10 KRAKÓW - PABIANICE przez CZĘSTOCHOWA
pozdrawiam aron
Temat: Wspólny front samorządów i PLK
| Ale na _wszystko_ na160 nie starczy kasy, wiec jednak trzeba sie ograniczac.
| Więc nie mówię, żeby wszystko jak leci robić na 160. Chodzi mi tylko o | to, że tam gdzie się da, można by się do 120 nie ograniczać.
Ale warto zalozyc ograniczenie do 140 bo to juz jednak jest spora bariera.
Można by, owszem. Między 140 a 160 w ruchu lokalnym żadnej różnicy nie widzę.
| | Ale to na marginesie dygresja była 8-)
| Przez Warszawe i tak bedzie szybciej - CMK.
| A szkoda.
Czemu? Jakie znaczenie ma dla pasazera jadacego z miasta A do miasta B czy pojedzie przez miasto C czy D?
Ma to znaczenie dla pasażera jadącego z A do D, bo jeżdżenie z A do B przez C w polskich warunkach oznacza zmniejszenie liczby pociągów jeżdżących do/przez D / pogorszenie ich standardu itp.
| No i trasa przez Łodź czy nawet Warszawę będzie _dłuższa_ i | to sporo niż autostrada.
A weglowka nic tu nie ma do powiedzenia?
Tylko jeśli chodzi o długość - wciąż jest i będzie najkrótsza. Ale teraz jej to nie pomogło :-( Być może w przyszłości... Fajnie by było. Jako znawca i miłośnik linii biegnącej dziesiątkami kilometrów przez szczere pole zapewne mnie rozumiesz :-)
| | O ile dłuższy jest pytanie.
| Kazdy przystanek przy 300 to stracone 6min+postoj 1-2min.
| AFAIK mowa była o 250 ?
To tylko jeden z projektow. Na calym swiecie juz sie nie buduje linii na 250. Teraz standardem jest 300/350 i w najnowszym tts jest opis linii Warszawa - Lodz - Wroclaw/Poznan - Berlin wlasnie jako linii na 350. To tylko mozliwe warianty, a nie zadne ustalenia.
OK, czyli tylko projekt. Tak w ogóle, to jeszcze jedna dygresja - z tych wszystkich planów i wizji nie wynika wcale, że kolej w Polsce leży i kwiczy (a koń jaki jest - każdy widzi). Można by powiedzieć, żeśmy awangardą :-) No bo ile zarządów kolejowych może się pochwalić liniami na 300/350 km/h (pytam z ciekawości ;-)
| | Ale oczywiście pomysł zły nie jest, byleby | | nie oznaczał zaprzestania komunikacji dalekobieżnej na dotychczasowej | | linii...
| Przyklad CMK i Warszawa - Krakow pokazuje, ze jednak zawsze znajdzie sie ktos chetny do jezdzenia.
| No w sumie jednak natężenie ruchu nieporównywalne, ale niech już będzie :-)
Kierunek Warszawa - Wroclaw niedlugo bedzie porownywalny z Warszawa - Krakow, a jak jest z pociagami regionalnymi miedzy Lodzia i Wroclawiem to nie wiem.
Średnio jest - PKS stwarza duża konkurencję dla pociągów dla wycieczkowiczów (to od szybkości, z jaką się poruszają...)
Temat: Opolanin na bocznice
| | A w związku z tym ludzie będą jeździli tłumnie pociągiem o 12 zeta | | droższym, w dodatku jadącym w takim czasie jak Opolanin...
| Ale o znacznie lepszym standardzie.
| No to co?
Przy tych ceach komfort ma bardzo duze znaczenie.
Nie wtedy, kiedy najdroższy pociąg jest _jedynym_ pociągiem. Nie wydaje mi się, żeby frekwencja w pociągu Opole - Warszawa wzrosła od podnisienia ceny, nawet jeśli w zamian będą Z1. Byznesmeni dojeżdżający z Opola do Warszawy to nie jest duża grupa, śmiem twierdzić. A zwykły człowiek typu student poleci na PKS w try miga.
| Jezdziles kiedys Z1? | Ja obserwowalem juz migracje ludzi miedzy pociagami po zmianie rozkladu (na liniach gdzie jest wybor),
To dowodzi, ze gdyby do Opola byl wybor, to takze wiecej ludzi jezdziloby Gornikiem, wiec jezeli ma zostaxc jeden pociag to ten z wieksza frekwencja.
Bardzo chciałbym to zobaczyć.
| jezeli sklad Z1 byl przesuwany na inna godzine to pociag jadacy w poprzednim rozkladzie o tej samej | godzinie znaczaco sie wypelnial (a frekwencja spadala tam gdzie zabrano sklad Z1). Nie raz juz | slyszalem rozmowy zwyklych ludzi z IC (zwyklych znaczy nie biznesmenow z 1kl., tylko przesietna krajawa | z 2kl.), ze np. na trasie Poznan - Warszawa specjalnie ukladaja sobie podroz tak aby jechac EC, bo w | tych nie zdarza sie brak wagonu bez klimy, a w IC jest roznie, wiec lepiej jechac EC.
| Wiesz, to jest trochę inna bajka, relacje Warszawa - Kraków/Katowice czy | Poznań a Opole. Zdaję sobie sprawę, że to Opole to tak na przyczepkę, | ale o tym tu mówimy. Przypominam też "sukces" Neptuna jeżdżącego do | Łodzi...
Bo jezdzil w fatalnych godzinach w relacjach do Warszawy.
Jak w fatalnych? Rano jeździł.
Niestety, ale kwalifiki woza ludzi glownie w tym kierunku
No toć wiem.
i poglady nie maja tu nic do znaczenia, bo liczy sie frekwencja.
No właśnie na odcinku Opole - Katowice nie wróżę najlepszej...
| I jeszcze z innej beczki - według Twojego rozumowania jadąc | Małopolską z Wawy do Krakowa powinienem był widzieć pustki, bo wagony | zaledwie po NG, bez ogrzewania a w dodatku 09 szarpała jak cholera. | Czemu więc w dwóch wagonach 1 klasy były 3 (słownie: trzy) miejsca | wolne? Ludzie nie wiedzieli, że mają czekać na Z1?
Nie, wg. mojego rozumowania gdyby Malopolska miala Z1 to mialaby wieksze zapelenienie.
Uhm. Czyli uważasz, że gdyby były Z1 w Małopolsce to miałaby większe zapełnienie... Ciekawe, może i ludzie lubią jeździć Z1 ale na korytarzu? (bo tak by się tam skończyła większa frekwencja) ;-)
| To autentyczna rozmowa. A teraz przyklad z CMK. W poprzednim rozkladzie Ondraszek z Z1 (i to wszystkie | przedzialowe!) jezdzil o 18:40 z WC z srednim zapelnieniem 4 osoby na przedzial, teraz jezdzi wczesniej | - 18:00 a o 19:00 jezdzi Wysocki, w ktorym czesto mozna spotkac pusty wagon! Widac, ze ludzie w | wiekszosci cofneli swoje wyjazdy o 40min, zeby tylko jezdzic lepszym pociagiem.
| Równie dobrze można by dowodzić, że to dlatego, że ludzie kończą pracę | tak, że na dworcu są o 17:45 ;-)
No to inny przyklad. Katowice - Warszawa. Kiedys rano Z1 mial tylko Gornik, a jezdzacy za godzine Ondraszek tylko Z2. Po wprowadzeniu Z1 takze na Ondraszka wiele ludzi przesiadlo sie z Gornika do Ondraszka (bo byl w dogodniejszych porach) i frekwencja w dni robocze (liczac wartosc usredniona, bo wiadomo, ze sa wyjatki) wzrosla z 4 do 6 osob na przedzial.
To teraz ja zapytam: skąd takie dokładne dane? I czy jesteś pewien, że _jedynym_ powodem tych zmian była zmiana składu? A tak poza tym, to wydaje mi się, że najlepiej na decyzji PKP IC wyjdzie PKP PR uruchamiając pośpiecha Opole - Częstochowa - Warszawa. (Chciałbym porównać frekwencję jego i Górnika...)
Temat: Kierowcy szaleją busami, a pasażerowie boją się o swoje
W busie są postoje co godzinę, albo dwie. Poza tym można w dowolnym momencie poprosić kierowcę o postój.
Z doświadczenia wiem że to nie zawsze jest możliwe
A w pociągu pełno ludzi pali papierosy i przez to w pociągu śmierdzi i trzeba prać odzież po wyjściu z pociągu,
nie pamietam takiego przypadku i niew wiem gdzie tak jest.
Poniżej relacja pasazera busów : Komunikacja
Re: kraków - lublin 5h 45' w busie ?? Kpina z kli Autor: Gość: piter IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 22.02.09, 18:27 Dodaj do ulubionych Skasujcie Odpowiedz
Swego czasu myślałem, że podróż busem będzie o wiele szybsza niż pociągiem. Jeżdżę może nie codziennie ale co 2-3 tyg. Próbowałem wszystkich opcji: samochodem.. ale to za drogo wychodzi dla jednej osoby, plus zmęczenie, jednak to jest kawałek drogi. PKS.. bywa różnie, raz jak mi zależało to nie przyjechał.. w nocnej porze dojeżdżają na 5 rano... Pociąg.. faktycznie są 2 dziennie jeden rano drugi po południu. Ale komfort jazdy jest całkiem niezły jak dla mnie, choć mógłby jechać krócej. No i bus.. I tak po przetestowaniu wszystkich opcji, uznałem że kolejność jest taka: pociąg, PKS, BUS. Samochód odpada ze względów ekonomicznych. Dlaczego pociąg? 2 dziennie wystarczają w zupełności, a ile osób codziennie jeździ do Krakowa w obu kierunkach? jest to pewnie nieliczna grupa. Jak ktoś mam takie potrzeby to BUS albo prywatny samochód. Kraków to nie Warszawa. Trochę inna odległość. Pociąg poranny z Lbn mógłby wyjeżdżać nieco wcześniej, ale to już nie zależy ode mnie. jest o 11.20 na miejscu. I drugi po południu o 16,45 i o 22 na miejscu (spokojnie po zajęciach lub po pracy można zdążyć). Dla mnie pasuje. Większej ilości połączeń nie będzie ze względów ekonomicznych, bo co będą wozić? powietrze? czas przejazdu: 5,05 - 5,15 h W drodze Krk - Lbn jeżdze o 17.25.. PKS... mało wygodnie, słabe autobusy, ale nie jest tak najgorzej, cena przystępna. Najgorzej wypadł bus. Jak masz większy bagaż to zapomnij, nie ma gdzie podziać, ciasnota, nogi .. nie wiadomo jak trzymać, bo sie ledwie mieszczą między siedzeniami. Przystanek jeden na całej trasie!!! wielkie halo. Po drodze zapomnij. Miałem fatalną przygodę, jak kierowca nie chciał się zatrzymać na postój a ja musiałem, (ja bardzo musiałem) 30 km przed lubliniem wysadził mnie w jakiejś miejscowości... To był ostatni raz kiedy wybrałem się busem. I czas przejazdu grubo ponad 5 h. nie podam dokładnie, bo do końca nie dane mi było jechać ja wysiadłem chyba po 5.2-3 h. Podsumowując: więcej do busa nie wsiądę. Dla mnie nie ma żadnych zalet. Bez rezerwacji zapomnij, nie pojedziesz. Co mi po dużej ilości busów, jak mi potrzeba 2 dziennie w porze albo porannej albo popołudniowej. I nie wsiądę bo miejsc nie będzie??? cena? taka sobie porównywalna do PKS. I tak się składa że po południu nie mam szans żeby się dostać. A ja nie mam czasu na kombinowanie czym by tu pojechać. Widziałem też jak busiarz robił selekcję, kto pojedzie a kto nie. Tego jeszcze nie było. Dlaczego pociąg? jak dla mnie szybciej (lub tak samo jak bus - zależy od warunków) i o wiele bezpieczniej niż BUS,zwłaszcza w fatalnych warunkach drogowych i z ominięciem korków. Że PKP mają tabor taki jaki mają, każdy wie. Ale ja wybieram możliwość rozprostowania nóg, wygodnego siedzenia, nawet marnej jakości ale jednak WC. Bilet kosztuje teraz 50 zł To jest drożej niż w pozostałych opcjach. Ale jak ktoś jedzie raz na jakiś czas to bez znaczenia, a dla jeżdżących często są bilety abonamentowe.. mi na takim wychodzi 40 zł w jedną stronę. to jest wręcz cena busa, a jednak jak dla mnie większe możliwości, bo i walizkę jest gdzie położyć, i wygodniej siedzieć. Ludzie spokojnie sobie mogą w pociągu zjeść, ja np termos z herbatą biorę.. super sprawa. Inni oglądają filmy na laptopach, pracują. .spróbuj tak w busie. PKP ciągle remontuje trasę , mam nadzieje że czas jazdy PKP zejdzie mocno poniżej 5 h. Ja na ruską pod murek czkać na busa nie pójdę, żeby nie wiem co. Prędzej PKP przez Warszawę pojadę albo PKS. Pozdrawiam http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=628&w=85618894&a=91736728
Czyli nie jest tak jak Naczelny Busiarz RP twierdzi
Temat: [cyt][RJ 2005][Pom] Mniej pociągów na Tczew - Chojnice
Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako
| No czyli frekwencja taka sobie... | Na szynobus. I jak juz mają faktycznie te szynobusy puszczać na | główniejszych liniach spalinowych (bo inne konsekwentnie tną), to właśnie o | takich godzinach, a nie w szczycie, żeby ludzie mdleli w tłoku... Jezeli bedzie jechal szynobus i beda zapewnione pociagi w ciagu dnia, to niech sobie taki sklad jedzie;-)
Ależ nie. Szynobusy pojadą w szczycie zamiast SU + Bhp, żeby ludzi do reszty zniechęcić, a po szczycie nie pojedzie nic. 8-
| | Ja jestem zwolennkiem pociagow osobowych kursujacych w porze dzienniej;-) | Ja jestem zwolennikiem pociągów kursujących wtedy, kiedy jest potrzeba. | Tak sie jakos sklada, ze taka potrzeba wystepuje raczej za dnia;-) | Na pewno. Toteż nie życzę sobie pociągów co 15 minut po 20, ale, na litość, | niech będzie chociaż jeden! Ale nie uwazasz, ze przerwa 5 h, ktora jest w obecnym rozkladzie albo 8 h, ile bedzie w przyszlym, to jednak troche za duzo jak na te linie;-)?
Każda przerwa powyżej 2h na tej linii to za dużo. A upychanie gęsto pociągów w szczycie i żadnych kursów poza to karykatura rozkładu.
| Zakładając, że dzieciarnia od razu po lekcjach zechce wracać do domu, a nie | pójdzie do stołówki na obiad, zajęcia w szkolnym klubie kultury, czy | powłóczyć się po mieście... No fakt, niektorzy tak wola, ale tez czesto robia tak, bo nie maja wyboru, bo i tak musza czekac na pociag/autobus.
No tak, ale jeżeli masz wybór - ciachnąć kurs wcześniejszy albo późniejszy, to który wybierasz? Ja bym wyciął wcześniejszy, bo wówczas ten późniejszy zabierze ludzi ze zlikwidowanego.
A z drugiej strony jezeli ktos musi, nawet raz czy dwa razy w tygodniu, czekac kilka godzin na najblizszy pociag, to pewnie przesiadzie sie do PKS-u, ktory jedzie czesciej.
A jeżeli ktoś musi czasem wrócić później, niż o 19, z pracy? Co innego poczekać na późniejszy pociąg, co innego nie mieć żadnego aż do rana. Ludzie, którzy muszą dłużej poczekać _mogą_ się zdecydować na PKS, a mogą pójść do kina czy do kolegi. Ludzie, którym zabierzesz ostatni pociąg, _muszą_ jechać PKS-em.
| Ale watpie, ze w stosunkowo malym miescie, jakim sa Chojnice, ludzie | prace tak pozno. To nie Warszawa czy Krakow. | W Chojnicach, Czersku, Starogardzie chyba jest jakiś handel, usługi, zakłady | w których pracuje się na zmiany? Ale zmiany chyba koncza sie o 22?
U mnie o 21. 8-)
Tak przynajmniej wynika tez z rozkladu PKS- ow, bo calkiem sporo jedzie ich po 22 z Chojnic. Tylko, ze ile jest osob, ktore koncza prace tak pozno? W duzych miastach czesto pracuje sie w handlu, biurach, bankach do takiej poznej pory (albo i pozniej), a w mniejszych miejscowosciach nie ma duzych firm oraz takiej ilosci pozno otwartych sklepow (np. centr handlowych).
Więc po co te PKS-y po 22? Chyba ktoś z nich jednak korzysta. A przesunięcie pociągu z 21:35 na, powiedzmy, 22:15 to akurat nie jest problem.
Marek A. Salwa
Temat: [pr] Piotrków czarną plamą na mapie komunikacji miejskiej
W Lublinie MPK nie potrafi wielu rzeczy, dlatego jestem za likwidacja MPK Lublin i komunikacji trolejbusowej w Lublinie.
Nie dopuszczasz mysli, ze inny podmiot zorganizowalby prace tegoz MPKu lepiej?
| I co? Nie maja jakos problemow ze znalezieniem nowej sily roboczej | zeby "zapelnic nowe luki na rynku"? :P
Zapelnic sie da, ale to nie jest kwestia 2 dni
Oczywiscie :)
Niech ludzie sami zadecyduja czym chca jezdzic. Skoro wola busy to nie widze powodu zeby ich cywilizowac na sile zastepujac busy 2 pociagami dziennie
Gdzie? W przewozach wewnatrzmiejskich? Bo ja caly czas gadam o komunikacji miejskiej, a Ty o kursach Lublin - Krakow czy Lublin - Warszawa :)
Nie teorie spiskowe, tylko nie wiem w jaki sposob mialaby wzrosnac jakosc mojego zycia po zbudowaniu w Lublinie sieci tramwajowej. Jechalbym tramwajem do centrum 9 minut, za to w ulicach bylyby dziury jak we Wroclawiu, bo przeciez cala kasa ktora idzie dzis na remonty ulic poszlaby na tramwaj..
Oczywiscie, ze by poszla, taaak... Bo przeciez UE nie istnieje :D
Czyli twierdzisz, ze w odroznieniu od komunikacji miejskiej liberalizacja w komunikacji pozamiejskiej jest korzystna?
Chyba po ponad setce moich postow zaczynasz wreszcie rozumiec moj punkt widzenia. Ide kupic szampana :D
Inwestycje w drogi to nie jest trwonienie pieniedzy.
Biblia busiarstwa, ksiega Arona, werset 1. :D
| Pare tysiecy :) Hehehe... Samo MZA Warszawa ma ponad tysiac :)
A MPK Lublin o wiele mniej. Najlepiej by bylo zeby mialo 0 pojazdow
Mnie g... obchodzi czy podmiot mnie wozacy nazywa sie MPK Lublin czy Przedsiebiorstwo Transportowo-Uslugowe Kleksik w Majtach. Mnie obchodzi jakosc ich przewozow i to, czy ktos kontroluje i reguluje ich poczynania. Zadanie dodatkowe dla Ciebie: odpowiedz na ten argument nie uzywajac slow: Lublin, Krakow, Warszawa, Zamosc, Chelm, trolejbus oraz cyfr 26 i 40 :D
| Ale jesli Twoje statystyki mowia prawde, to w Lublinie jest wiecej samochodow na 1000 mieszkancow niz w Londynie :D
To niemozliwe, zeby w Londynie bylo tak malo samochodow.
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/LTDS-research-supplement.pdf - nie wiem, na ile znasz angielski, ale polecam strone 6 :D
| Populistyczna psuogrodnicza definicja sprawiedliwosci spolecznej :)
Takie sa fakty. Absurdem jest budowanie linii tramwajowej tylko do jednej dzielnicy, tak samo jak absurdem jest remontowanie drog tylko w jednej dzielnicy. Jak juz budowac to cala siec albo nic.
Ale fair jest (wymienione przez Ciebie w innym poscie), by kursy po 20:30 w Manchesterze nie byly dotowane... Dyskryminacja przestrzenna - nie. Dyskryminacja czasowa - tak :D
| Nie wiem do konca, ale nauczylem sie, ze Twoje wyliczenia sa zawsze | zawyzone/zanizone w zaleznosci od potrzeb.
Z tego co wiem tramwaj w Warszawie na Bemowo kosztowal 15 mln zl za 1 km.
http://mkm101.republika.pl/twbemowo.html - jak zwykle zawyzyles. Tym razem TYLKO dwukrotnie...
<Transport jest czyms, | czego wiekszosc najchetniej pozbylaby sie z zycia.
He he namow wiekszosc mezczyzn do rezygnacji z samochodu :-)
Jak sam widzisz - w Londynie co najmniej polowa sama zrezygnowala. Chyba, ze przasnym narodowokatolickim odruchem stwierdzisz teraz, ze w Londynie mieszkaja same pedaly...
| Profesor. Taki jeden, nie znasz :D
Moze Wyszomirski?
Kenneth Gwilliam, obecnie emerytowany ekspert d/s transportu naziemnego Banku Swiatowego.
| Jakie osoby z kwalifikacjami? Te z PKP czy PKS? Albo z samorzadu? :D
Wszelkiej masci naukowcy
I potem sie ludzie dziwia, ze tyle osob z wyksztalceniem emigruje do UK, jak dobra polowa tzw. opinii publicznej w Polsce ma takie zdanie o nich, jak Ty...
Pzdr Karol Tyszka
Temat: Pociagami po Niemczech i Czechach w ten weekend.
Czesc! Planujemy ponownie kolejowa wycieczke objazdowa po Niemczech i Czechach z maksymalnym wykorzystaniem biletu weekendowego.
Trasa: Warszawa - Kostrzyn - Berlin - Lubeka - Hamburg - Brema - Munster (nocleg) - Kolonia (ok. 6h) - Frankfurt a.M - Wurzburg - Norymberga - Monachium - Garmish-Panterkirchen (rzut oka Alpy) - Monachium - Praha - Miedzylesie lub Zebrzydowice - Warszawa.
wlasnie wrocilismy :) trasa nieco sie zmodyfikowala:
w polsce w nocy z piatku na sobote: Poznan Krzyz Kostrzyn
piechotka na niemiecka strone
na bilet weekndowy w sobote:
Kustrin Berlin Zoo Wittenberga Lubeka Hamburg Osnabruck (wymienilem tylko miejsca, w ktorych spedzalismy troche czasu i zobaczylismy cos poza dworcem :)
w Osnabruck spanie na lawce na dworcu - szczerze mowiac na przyszlosc polecam spanie wewnatrz dworca ;) na peronie wieczorem bylo calkiem cieplo ale pozniej robilo sie coraz zimniej :((
niedziela dalej na bilet weekendowy: Osnabruck Kolonia (zwiedzanie PhotoKiny) Bonn piekna trasa kolejowa wdluz przelomu Renu Frankfurt nad Menem Augsburg Monachium
w Monachium spanie na dworcu :) w zwiazku ze specyfika biletu bawarskiego mozna dlugo pospac ;)
w poniedzialek na bilet bawarski: Monachium Mittenwald Garmisch-Partenkirchen Monachium Furth i Wald piechota do Czeskich Kubic (moglismy jechac na godzinke do Insbrucka - ale stwierdzilismy, ze szkoda nam 35 marek na godzinny pobyt ;)) z Garmish-Partenkirchen mozna wjechac za 75 marek na najzyzszy szczyt w Niemczech Zugspitze (czy jakos tak to sie nazywa) - ale niestety , nie do wyrobienia sie na bilecie bawarskim :(
W Czeskich Kubicach spanie na dworcu
we wtorek jazda na normalne bilety czeskie i slowackie:
Czeskie Kubice Pilzno Praga Zilina Strba kolejka zebata na Strbskie Pleso Tatrzanska Lomnica
spanie po drodze ;) (sliczny wschod slonca zastal nas juz pod tatrami)
w srode jazda kolejka linowa na Lomnice (2600m) i potem juz do domciu przez Zakopiec, Krakow do Poznania.
Bylo naprawde super, mimo, ze noclegi byly w wiekszosci bardzo krotkie, niewygodne i raczej z atrakcjami (praktycznie na kazdym dluzszym spaniu na dworcach budzily nas sluzby mundurowe (niemiecka policja, niemieccy sokisci i czeska policja)
musze podkreslic bardzo pozytywne wrazenia w jazdy po niemczech - policja nad ranem nie chciala nas zgonic z lawki, tylko zainteresowala sie, czy czasami nie potrzebujemy pomocy, niemieccy sokisci zas poprosili nas o przeniesienie sie w inne miejsce, bo to mialo byc akurat sprzatane, wszedzie dostawalismy pelna informacje o dalszych polaczeniach a pociagi sa naprawde doskonale skomunikowane (mimo kilku sporych spoznien ZAWSZE czekaly pociagi przesiadkowe)
na koniec moze troche konkretow :))) czyli koszty przejazdu
poznankostrzyn (50% 1 klasa Pospieszny) 15:68 pln
bilet weekendowy 32/2 DM (udalo nam sie okazyjnie kupic hmm zreszta juz drugi raz .. (podczas jazdy do Strasburga miesiac temu kupilismy go za 10 marek :))
bilet bawarski 35/2 DM
Kubice-Praga : 120 koron czeskich Praga-Zilina : 284 korony czeskie Zilina-Tatrzanska Lomnica : 114 koron slowackich Tatrzanska Lomnica Lomnica (2600m) 120+300 (+120) (zrezygnowalem z polowy zjazdu) Tatrzanska Lomnica Lysa Polana : 22 korony slowackie Lysa polana Zakopane 2.40 pln Zakopane Krakow 10 pln(pks) Krakow Poznan : 21.75pln (50% posp 1 klasa)
w sumie:
Polska: 50pln Niemcy: 33DM czyli okolo 70 pln Czechy: 400 koron czyli okolo 45 pln (nie znam dokladnych kursow) Slowacja: 130 koron czyli okolo 15 pln (jak wyzej) (nie licze wjazdu kolejka linowa)
w sumie na przejazd 180 PLN
(ten sam wariant bez slowacji i z wracaniem z Pragi bezposrednio do Polski bylby tanszy o jakies 30 pln) analogicznie w Polsce jadac pociagami o nizszej klasie i mniej korzystajac z autobusow mozna by zaoszczedzic jakies 20 pln (zakladam przejazd na znizke 50%)
do tego dochodza oczywiscie koszty jedzenia i napojow (ale jak ktos sie uprze, to moze wszystko zabrac ze soba :)))
pozdrawiam
p.s. jak ktos ma jakies pytania, to chetnie odpowiem na liscie
p.s.2 nurtuja mnie po tym wyjezdzie dwie rzeczy :)
pierwsza naszla mnie w PKP - nie wie ktos moze, kiedy skonczy sie sezon grzybobrania ? ;) w KAZDYM pociagu PKP, ktorym jechalem podczas tej wycieczki, w pierwszej klasie jechaly za darmo hordy grzybiarzy (duzo ludzi zmuszonych bylo przez to stac na korytarzach) ;)) kazdy z ogromnym koszem i w ubraniu polowym ;)) widzielismy nawet delikwendow z koszami na oko kilkudziesieciolitrowymi :))
druga rzecz, to czy moze ktos wie, skad Polacy na granicy maja tansze bilety weekendowe i jak im sie oplaca je sprzedawac ? probowalismy cos wymyslic, ale cos srednio nam szlo :))
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 128 rezultatów • 1, 2, 3
|
|