Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • super5.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kraków Warszawa





    Temat: [pr] Połączenie kolejowe z Lublina do Lubartowa już w czerwcu?


    A wręcz powiedziałbym, że właśnie za Lubartowem,
    w kierunku Parczewa kolej i droga totalnie "rozjeżdżają się", a jednak
    tam nie myśli się o uruchamianiu połączeń (?).


    No bez przesady że się całkiem rozjeżdżają.

    Stacje Szczekarków i Tarło leżą w sumie blisko drogi Lublin - Parczew, gdzie
    śmiga z 50 busów i PKSów dziennie do Lublina no i pewnie ze 20 do Lubartowa.
    Bilet na busa kosztuje 4 zł, na PKS około piątaka.

    Kolejne stacje to Brzeźnica Bychawska i Gródek - tu PKP mogłoby szukać
    szansy, szczególnie w Gródku. Z Brzeźnicy są busy co ok. godzinę do
    Lubartowa, kilka z nich jedzie bezpośrednio do Lublina. Natomiast z Gródka
    są tylko 2 czy 3 busy do Lublina dziennie, zresztą w porach pociągów które
    kiedyś jeździły. Jest też kilka PKSów do Parczewa, ceny wysokie, ale za to
    dojazd prosto do centrum miasta. Czy stacja Gródek utrzyma całą linię to
    śmiem wątpić ;-).

    Parczew - wiadomo - dworzec PKP daleko od centrum, 40 połączeń PKSu i busów
    dziennie, bilety po 7 zł.


    Jakie więc "inne względy"
    skłaniają decydentów do podjęcia decyzji o przywróceniu ruchu?
    Zdaję sobie sprawę, że to pytanie jest być może nie do Ciebie, ale
    może akurat znasz na nie odpowiedź? Dlatego pytam. Bo wciąż nie
    mogę zrozumieć, dlaczego - niejako "na siłę" - pchać się w koszty,


    W imię zasad :-)

    Ewentualnie możnaby liczyć na pasażerów jadących w relacji Lubartów -
    Warszawa/Kraków, tyle że jak wiadomo na PKP kuleją skomunikowania :-).

    Z Lubartowa do Warszawy są 2 busy dziennie plus 1 PKS, plus dodatkowy
    bus "student" w niedzielę. Można też jechać z przesiadką w Lublinie. Do
    Krakowa na razie nic nie ma bezpośredniego, ale skoro Włodawa ma połączenie
    z Krakowem, to może i Lubartów będzie niedługo miał :-).

    pozdrawaim aron





    Temat: Teren wokół dworców PKP i PKS w Radomiu
    W lipcu 2007 Łukasz Zaborowski w nawiązaniu do dyskusji na temat konkursu urbanistycznego na zagospodarowanie tego terenu wysłał taki oto list do Gazety Wyborczej. Myślę, że tego powinniśmy się trzymać...:

    Konkurs powinien objąć całe otoczenie placu dworcowego, łącznie z
    terenem obecnej stacji paliw. Oczekujemy przecież całościowej wizji
    urbanistycznej. A jak można tworzyć koncepcję placu bez uwzględnienia
    jednej z jego pierzei? - pisze

    Przestrzeń przy dworcu kolejowym powinna pełnić trzy zadania:
    - regionalny węzeł komunikacji publicznej;
    - reprezentacyjne założenie urbanistyczne;
    - nowoczesne centrum handlowo-biurowe.

    Otoczenie dworca to najbardziej atrakcyjny teren w mieście - najlepiej
    dostępne miejsce w regionie, przecięcie szlaków kolejowych Kraków -
    Warszawa i Lublin - Łódź. Może stać się strategiczną lokalizacją dla
    wszelkiej działalności komercyjnej - również jako alternatywa dla
    Warszawy.

    W miastach europejskich dąży się do intensywnego wykorzystania takiej
    przestrzeni. Urządzanie tam skwerów, stacji paliw czy jednopoziomowych
    parkingów to niewybaczalne marnotrawstwo!

    Proponuję: przed dworcem elegancki plac ukształtowany w duchu
    tradycyjnej urbanistyki, zachowanie otwarć widokowych na katedrę i
    wznoszącą się ul. Traugutta; na placu dworcowym tylko ruch pieszy i
    komunikacja publiczna - zespół przystanków linii miejskich i
    podmiejskich; tunel drogowy w ciągu ul. Poniatowskiego - ul.
    Prażmowskiego, bez skrętu w ul. Traugutta, z tunelu dostęp do
    parkingów pod nowymi budynkami; ul. Traugutta - reprezentacyjne
    przejście do centrum miasta, priorytet dla ruchu pieszego i
    komunikacji publicznej; zachowanie zielonego pasa Plant z przedłużeniem
    po wschodniej stronie ul. Traugutta; zamiast budynku poczekalni
    dworcowej, stacji paliw, skwerów przy skrzyżowaniu, ewentualnie także
    nad proponowanym tunelem - kilkukondygnacyjna zabudowa (biurowce,
    galerie handlowe, hotele); parking piętrowy między torami kolejowymi a
    płytą dworca PKS; nowy tunel dla pieszych łączący perony kolejowe,
    parking i dworzec PKS.

    I bardzo ważne - konkurs powinien objąć całe otoczenie placu
    dworcowego, łącznie z terenem obecnej stacji paliw. Oczekujemy przecież
    całościowej wizji urbanistycznej. A jak można tworzyć koncepcję placu
    bez uwzględnienia jednej z jego pierzei?

    *Łukasz Zaborowski - inżynier transportu, specjalność: organizacja i
    technika transportu miejskiego, pracownik Biura Planowania Regionalnego
    w Radomiu





    Temat: troche o nowej cegle.....


    Prawdę mówiąc zdziwiłem się, że po wczorajszych informacjach o jej
    pojawieniu się, dzisiaj nic nie ma.
    Miałem nadzieje, że zrobią spis pociagów z cenami rynkowymi itp...


    To juz przekracza wyobraznie pracownikow KOW ;-(


    Co to za pociag osobowy(?) Warszawa=Lublin na 550 jest  osobowy ale na 614
    posp...i to z innym (wolniejszym?!?) rozkładem


    Oczywiscie bzdet...


    Ten osobowy Kraków-Gorlice nawet nie jest taki wolny w porównaniu z PKSem
    posp jedzie ok 3:40 on niecałe 4 godziny cena jest chyba podobna (nie znam
    cen PKS Kraków) tyle że autobusów jest duużo więcej...
    Koniec wąskotorówek ale treba się było tego spodziewać:((


    Nie do konca, zostaja: Smigiel, Sroda (z planowym parowozem przez 1/3
    miesiaca), Krosniewice, Pleszew


    Dalekobierznych osobówek to chyba przybyło, choc niektóre "odwieczne"
    odeszły.....
    Nie ma nic na temat odcinka Szczytno-Wielbark nawet w erracie.
    To ma być "takt" ?(jak to pisali na stronie PKP w tym "artykule" o nowym
    rozkładzie): Warszawa - Katowice 7:25, 8:00,9:35,11:00,13:40
    Czym się będzie je dzić rano z Krakowa do Łodzi gdy nie pojedzie
    Krakowianka?


    Lajkonikiem do W-wy i pospiechem do Lodzi ;-((


    Sypialny i kuszetka Gdynia-Wisła.


    Mogliby wagoniki bezp. 1 -2 kl. dac..


    może obowiącuje jakas cisza noworozkładowa a ja ją złamałem?;)


    Nie tylko, jakbym sie sam zabral za pisanie, to byl do wtorku nie skonczyl
    ;-)
    No i ogolnie niewiele osob jeszcze rozklad ma...





    Temat: Polecam...


    | po 10 - 15 minut na Zachodniej? Podejrzewam, byli by bardziej zadowoleni,
    | bedac o te 10-15 minut wczesniej na Centralnej. Poza tym spojrz ile ludzi
    | wysiada na Zachodniej - w przypadku porannych pociagow z Poznania (Lech,
    | Fredro, Lubuszanin, Slowacki), ktorymi dosc czesto do stolicy jezdze, jest
    | to max_kilka_osob, a zdarza sie, ze nikt. I dla mnie to jest nonsens.
    | Wiem, ze ktos napisze, ze tak musi byc, bo tunel srednicowy ma bardzo duze
    | obciazenie i nie moze sobie ot, tak jakis ICek wjechac 15 minut wczesniej.
    | Ale dlaczego w takim razie roklady nie moga byc racjonalnie konstruowane,
    | skoro np. Lech potrafi przyjechac z Wawy w 2h19', czyli  19' przed planem?

    To wówczas ludzie zaczną narzekać, że pociągi się spóźniają. Poza tym np.
    jakbyś mieszkał w jakiejś wsi na drodze Wwa - Radom, np. w Grójcu, to
    zatrzymywanie w drodze powrotnej na Zachodniej byłoby dla ciebie bardzo
    dobre - obok jest Centralny Dworzec PKS.
    A jeśli np. jakiemuś warszawiakowi przeszkadzałoby stanie 15min na
    Zachodniej żeby być w planie na Centralnej,


    Te 15min jest mocno przesadzone. Wystarczy zobaczyc sobie cegle i wiekszosc
    pociagow nie ma szans przyjechac do Warszawy przed czasem z powodu tloku na E20,
    przed tymi pociagami przyjezdzaja inne (podany odstep czasowy):
    Lech         6min
    Fredro       6min
    Varsovia     8min
    Bystrzyca    5min
    Kiliński     8min
    Paderewski   7min
    Warta        8min
    Portowiec    5min


    I jeszcze odnośnie tych 'przedplanów': jeden maszynista dociska nastawnik do
    oporu, a drugi nie. Rozkład jest dostosowany do tego drugiego. Gdyby ten
    rozkład skrócić tylko po to, żeby pociągi na zachodniej nie stawały, jedni
    maszyniści przyprowadzaliby składy o czasie a inni sby się spóźniali.


    Rezerwy w rozkladzie jest po to, aby pociag byl w stanie odrobic opoznienie, a
    nie ze wzgledu na maszynistow. A poza tym E20 to nie Warszawa - Krakow...

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Rekordomania
    Województwo Warmińsko-Mazurskie

    PKS Elbląg Kołobrzeg – Białystok (681 KM)
    PKS Mrągowo Giżycko – Kraków (665 KM)
    PKS Olsztyn kursy do Krakowa i Katowic (520 KM)
    PKS Bartoszyce Warszawa (298 KM)
    PKS Kętrzyn Węgorzewo – Gdańsk (284 KM)
    PKS Iława Warszawa (235 KM)
    PKS Ostróda Warszawa (234 KM)
    PKS Pisz Ruciane-Nida - Warszawa (228 KM)
    PKS Szczytno Krutyń – Warszawa oraz Szczytno - Gdańsk (225 KM)

    Województwo Pomorskie

    PKS Słupsk Łeba – Zakopane (871 KM)
    PKS Wejherowo Karwia – Zakopane (807 KM)
    PKS Bytów Łeba – Wrocław (512 KM)
    PKS Gdańsk Siemiatycze (442 KM)
    PKS Gdynia (obecnie Veolia) Świnoujście (346 KM)
    PKS Człuchów Szczecin (227 KM)
    PKS Chojnice Poznań (185 KM)
    PKS Tczew Olsztyn (158 KM)
    PKS Starogard Gdański Słupsk (149 KM)
    PKS Kwidzyn Krynica Morska (100 KM)
    SPKS Dzierzgoń Gdańsk (92 KM)

    Województwo Kujawsko-Pomorskie

    PKS Toruń (obecnie Veolia) Gdańsk - Sanok (776 KM)
    PKS Bydgoszcz Szczecin – Białystok (716 KM)
    PKS Brodnica Gdańsk – Warszawa (371 KM)
    PKS Włocławek Kraków (371 KM)
    NKA Kruszwica Inowrocław – Katowice (365 KM)
    PKS Lipno Gdańsk – Włocławek (245 KM, wariant jednostronny, do Gdańska jedzie z Lipna)
    PKS Inowrocław Warszawa (237 KM)
    PKS Grudziądz Poznań (207 KM)

    Województwo Zachodniopomorskie

    PKS Gryfice Pobierowo – Zakopane (918 KM)
    PKS Kołobrzeg (obecnie Veolia) Zakopane (842 KM)
    PKS Szczecinek Mielno – Krynica-Zdrój (817 KM)
    PKS Koszalin Mielno – Kraków (693 KM)
    PKS Szczecin Kielce (621 KM)
    PKS Kamień Pomorski Świnoujście – Łódź (574 KM)
    PKS Świdwin Łódź (411 KM)
    PKS Stargard Szczeciński Zielona Góra (237 KM)
    PKS Myślibórz Dębno – Poznań (177 KM)
    PKS Wałcz Piła - Szczecin (176 KM)



    Temat: Pospiesznym lub autobusem
    "Głos Pomorza":

    Dwa bezpośrednie połączenia kolejowe i trzy autobusowe pozostały mieszkańcom
    Koszalina podróżującym do Warszawy.

    Od ubiegłego czwartku nie jeździ już poranny ekspres "Słupia", uruchomiony
    na okres wakacji.
    - Na trasie Kołobrzeg-Słupsk przewoził zaledwie kilka osób - twierdzi Lech
    Karmelita, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Koszalinie. -
    Dlatego nie ma go już w rozkładzie.
    Po wakacjach z rozkładu PKP zniknęły wszystkie sezonowe połączenia z
    Warszawą. W tej chwili podróżni mają do wyboru pospieszny "Pobrzeże" o 7.26
    z Koszalina (w Warszawie o 14.55) i pociąg relacji Kołobrzeg-Kraków, który z
    Koszalina wyjeżdża o 22, a na miejscu jest minutę po szóstej rano. Można
    jechać z przesiadką: wyjazd z Koszalina o 13.02, przesiadka w Gdyni na
    ekspres o 15.31. Pociąg jest w stolicy o 20.07.
    Jak zastąpić "Słupię"?. - Jedną z koncepcji jest wykorzystanie autobusu
    szynowego, którym ma dysponować powiat sławieński. Szynobus miałby jeździć
    rano na trasie Kołobrzeg - Słupsk, tak aby mieszkańcy koszalińskiego mogli
    zdążyć na "Słupię" - poinformował nas Tomasz Bobin, wicestarosta sławieński.
    Na wprowadzenie tej koncepcji w życie potrzeba jednak kilku miesięcy.
    Tym, którzy nie chcą korzystać z usług PKP, pozostaje PKS. Z Koszalina do
    stolicy wyjeżdżają trzy autobusy: o 11.45 (w Warszawie o 21), o 23.20 (w
    Warszawie o 8.40) i kurs przez Piłę (wyjazd z Koszalina o siódmej rano).
    Bilet na pociąg relacji Koszalin-Warszawa kosztuje 52 zł 82 gr. Za podróż
    PKS-em zapłacimy równo 50 złotych.
    ----------

    Szkoda tylko, że naczelnik twierdzi, że Słupia woziła ludzi z Kołobrzegu.
    Kto jak kto, ale pan Karmelita powinien wiedzieć, że z Koszalina jeździł ten
    pociąg. (a może to błąd redakcji?)





    Temat: Dobowy sieciowy za bagaż 2,50 zł?


    Już nie ZTP tylko ZDiT. Od 1 września kolejna reorganizacja,
    oczywiście "niezmiernie" potrzebna :/


    A podatnicy płacą za kolejne pieczątki. Większość już się w tych ciągłych
    przekształceniach (w których tylko o Tajstera chodzi) pogubiło, a same
    jednostki w tym czasie nic nie zrobiły. Jak stworzyli przetarg, to po
    prostu kopara opadła.


    Oczywiście że gmina miejska Kraków jest stroną w przypadku linii
    komunikacji strefowej. Przecież na części miejskiej tych linii możesz
    jeździć


    Definicja ustawowa jest wyraźna. Zatem zgoda - do granic miasta jedzie w
    ramach jednego systemu, od granic w ramach drugiego. Ale wówczas granicę
    musi przekroczyć bez pasażerów, albo uznając że nie jest to komunikacja
    miejska, czyli wracamy do zagadnień typu winietki, ulgi "PKS-owe",
    wyposażenie.


    na podstawie normalnego biletu "miejskiego" czy też okresowego
    "miejskiego".


    Ten bilet emituje (emitował) ZTP. Czy on zlecał kursowanie tych linii? Bo
    teoretycznie teraz mieszkaniec miasta królewskiego Krakowa mógłby na
    przykład zapytać, dlaczego przewoźnik finansowany przez ZTP zawyża koszt
    przewozów (i wynegocjowaną stawkę) filantropijne realizując w ramach
    systemu dodatkowe kursy od granic miasta, które służą prywatnym celom tego
    przewoźnika - nagięciu zasad współpracy z gminami.


    Nadal nie rozumiem tego, co Cię tak dziwi. Bilet dobowy (właściwie
    "Bilet czasowy 24-godzinny") jest wprowadzony na podstawie uchwały
    Rady Miasta Krakowa.


    Tyle że on obowiązuje poza granicami Krakowa. Rada Miasta Krakowa nie miała
    prawa do podejmowania takiej uchwały, podobnie jak - analogicznie - rady
    gmin.


    I bilet ten obowiązuje na terenie Krakowa (z
    pewnymi wyjątkami). Na liniach strefowych obowiązuje on tylko w
    obrębie strefy miejskiej.


    No bez jaj - w cenniku jest wyraźnie "przejazdy wielokrotne 1 osoby przez
    24 godziny w granicach administracyjnych m. Krakowa i poza jego granicami
    (M+S)".

    Zresztą, jeśli masz wątpliwości, to polecam przyjrzeć się gminom, w których
    dzienniki ustaw służą do czegoś więcej, niż do dekoracji regałów (Słupsk,
    Warszawa, Murowana Goślina, Ełk, Bydgoszcz, Gdynia itd.)





    Temat: Plan na dlugi weekend - moze ktos sie zechce na jakis odcinek dolaczyc

    To może ktoś chce czegoś takiego zasmakować?

    18.06.03

    Warszawa Zachodnia 23:40

    19.06.03

    Kutno 01:01/ 01:25
    Łódź Widzew p. Zgierz 02:56 / TAXI
    Łódź Kaliska TAXI / 03:45
    Zduńska Wola 04:32 / 04:37
    Herby Nowe 06:46 / 06:51
    Katowice 08:45 / 09:26
    Trzebinia 10:06 / 10:41
    Cadca p. Zwardoń, Skalite 14:28 / 14:35
    Czeski Cieszyn 15:36 / 16:00
    Cieszyn 16:05 / 16:35
    Zebrzydowice 17:00 / 17:13
    Czechowice Dziedzice 17:46 / 18:38
    Żywiec 19:41/ 20:07
    Sucha Beskidzka 21:25 / 22:46

    20.06.03

    Kędzierzyn Koźle 03:06 / 04:20
    Chybie p. Rybnik, Żory 06:10 / 06:18
    Pawłowice Śląskie 06:33 / 07:26
    Skoczów 08:05 / 08:27
    Bielsko Biała 09:10 / 09:41
    Czechowice Dziedzice 10:02 / 10:31
    Oświęcim 11:08 / 11:15
    Kraków Krzemionki 12:46 / tramwaj
    Kraków Główny  --:-- / 13:10 (Szwagropol - 10 PLN)
    Nowy Sącz 15:10 / 15:33
    Limanowa 16:39 / 17:20
    Chabówka 18:56 / 19:32
    Zakopane 20:46

    21.06.03

    Zakopane 06:10 (PKS)
    Stary Sącz 08:35 /  09:19
    Plavec (postój na kupienie biletów) 10:39 / 10:52
    Presov 11:48 / 12:02
    Humenne 13:39 / 14:34
    Rzeszów p. obwodnicę towarową Jasła  21:25

    22.06.03

    Rzeszów  02:26
    Zamość p. Bełżec 07:25 / 08:10
    Hrubieszów Miasto  09:20 / (PKS)
    Zamość (PKS) /  10:29
    Zawada 10:40 / 10:47
    Rawa Ruska (ewentualnie bezp. PKS z Hrubieszowa do Bełżca?) 14:17/
    15:45
    Warszawa Zachodnia 22:33

    Pozdrawiam
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek[at]rower[dot]com.





    Temat: Majowy plan:)

    Oto mój majowy plan kółeczka:

    28 IV piątek

    Rzeszów 19.09 -Kraków Płaszów 21.23
    Kraków Płaszów 21.38

    29 IV sobota

    -Białystok 05.50
    Białystok 06.00 -Tczew 12.59
    Tczew 13.41 -Chojnice 15.25
    Chojnice 15.31 -Kościerzyna 16.58
    Kościerzyna 17.03 -Gdynia Gł. 18.30
    Gdynia Gł. 19.46

    30 IV niedziela

    -Kudowa-Zdrój 08.10
    Kudowa Zdrój -PKS-em Kłodzko
    Kłodzko Główne 12.04 -Jelenia Góra 15.13
    Jelenia Góra 15.19 -Lwówek Ślaski 16.15
    Lwowek Śląski 16.27 -Jelenia Góra 17.23
    Jelenia Góra -PKS em do Szklarskiej Poręby
    Szklarska P.G. 19.03

    1 V poniedziałek

    -Laskowice Pom. 06.20
    Laskowice 06.35 -Grudziądz 07.10
    Grudziadz 07.10 -Toruń Miasto 08.37
    Toruń Miasto 08.48 -Grudziadz 10.17
    Grudziadz 10.40 -Malbork 12.22
    Malbork 12.44 -Słupsk 15.25
    Słupsk 15.31 -Szczecinek 17.22
    Szczecinek 17.26 -Runowo Pomorskie 19.08
    Runowo Pom. 19.12 -Stargard Szczeciński 19.53
    Stargard Szczeciński 20.15 -Poznań Gł. 22.30

    2 V wtorek

    Poznan Gł. 0.18 -Katowice 06.20
    Katowice 06.50 -Jarosław 11.27
    Jaroslaw 12.40 -Horyniec Zdrój 13.56
    Horyniec Zdrój 14.02-Jarosław 15.17
    Jarosław 15.24 -Warszawa Wschodnia 21.35
    Warszawa Wschodnia 22.22

    3 V środa

    -Poznań Gł. 02.36
    Poznan Gł. 02.41 -Wrocław Gł. 05.08
    Wrocław Gł. 05.33 -Legnica 06.43
    Legnica 08.11 -Kamieniec Ząbkowicki 10.30
    Kamiemieniec Z. 10.45 -Otmuchów 11.08
    Otmuchów 11.13 -Jelenia Góra 15.13
    Jelenia Góra 15.18 -Lubań Ślaski 16.19
    Lubań Sląski 16.22 -Jelenia Góra 17.23
    Jelenia Góra 19.16 -Wroclaw Gł. 22.37
    Wrocław Gł. 23.20

    4 V czwartek

    -Kraków Gł. 03.56
    Kraków Gł. 04.20 -Tarnów 05.45

    I co myślicie?





    Temat: Kto chętny w sobotę na "Roztocze" ?


    | Nie lepiej Chełmianinem i rzeźnią WrocławskoZamojską?

    Jak to dokładnie miałoby wyglądać ? Bo z tego co widzę, to jest to wyjazd
    wieczorny - a ja chcę być tam za dnia


    Ok. Mam już wersję dłuższą, z zaliczeniem całych Bałajów :)
    Warszawa Centr.                        6.15     P 12101
    Bełżec                    12.01

    tu są 2 możliwości, zależnie od tego, co kto lubi ;)

    Bełżec                                        16.15    21126
    Zawada                    17.33         17.40    KKA
    Zamość                    17.54

    Wersja druga, zakładająca zwiedzenie Zamościa, to PKS - i tą chyba wybiorę
    :]

    Bełżec  D.K                               12.51
    Zamość                                      13.51

    Zwiedzamy Zamość i dalej na Bałaje :)

    Zamość                                    18.25    P 23520
    Kraków Gł.            1.22           1.48     P 31200
    Warszawa Centr.    6.30

    Mam w związku z tym 2 pytania:
    1. Jak wyglądają szanse na tą przesiadkę w Krakowie. Czy rzeźnik Zamojsko -
    Wrocławski jeździ punktualnie ?
    2. Jak dostać się z dworca PKP/PKS w Zamościu na rynek ? Z mapy widzę, że to
    PKP to ul. Szczebrzeska, PKS jest na Hrubieszowkiej. Ale nie ma na niej
    autobusów :/





    Temat: RJ 2005/06 pośpiechów


    Nie wiem czy to było na grupie ale udało mi się dowiedzieć kilka nowości
    w RJ 2005/06 pośpiechów:

    Kujawiak relacja bz kurs. w (D)


    Właśnie szkoda, teraz też jest D i jezeli chcesz jechać w jakieś święto czy
    sobote/niedziele do Warszawy to albo wyjazd o 2 w nocy z nocną przesiadką w
    metropoli Kutno (z rzęźni Bielskiej w Terespolską), albo Bydgoszczaninem
    dopiero na 10,20 chyba, teraz szukałem połączenia na 8,30 - 9 i wychodzi na
    to że pojade PKS/PEx :(


    Chełmianin Bydgoszcz - Chełm


    :) ... :D


    Sukiennice Bydgoszcz - Kraków


    O, super sprawa, mam nadzieje że na maszynach krakowskich, może się doczekam
    EU06 na toruńskim dworcu.


    Stoczniowiec tylko Gdynia - Katowice - Gdynia


    Czyli odpada problem ze spóźnianiem się którejś z części. Może teraz
    wreszcie będzie dłuższy skład, bo dostać się do niego w weekendy, święta czy
    wakacje na odc. Kutno - Gdynia graniczy z cudem, do Torunia dojeżdża już z
    ludźmi upchanymi w przedsionkach.


    Kopernik Warszawa Wsch. - Piła codz. a w sezonie do Kołobrzegu


    Czyli tak jak było kiedyś, tyle że wtedy jako Ex.


    Barnim Toruń - Szczecin kurs w (1) i (6) Szczecin - Toruń kurs (5) i (7)


    Szkoda, jazda do Szczecina przez Poznań średnio mi pasuje. Powinien jeździć
    bardzo rano z Warszawy / Łodzi, albo z Olsztyna p. Toruń, Bydgoszcz, Piłe,

    Bydgoszczy, Toruniu, i na noc Warszawie / Łodzi, lub Olsztynie.


    to jeszcze niepotwierdzona wiadomość TLK Kujaw Bydgoszcz - Warszawa Wsch.


    W sumie to troche szkoda, bo rozwali plany na turystyka czy sieciówke
    tygodniową PR, w ogole jako że TLK to w zasadzie poc. posp. powinna go
    obejmowac sieciówka/turystyk os./posp. + miejscówka, szkoda że niedasię.





    Temat: Odwolane pociagi od 01.10.2002 na Dolnym Slasku


    | Od 01.10.2002 zawieszone zostaje kursowanie pociagow:
    |   55143 Jelenia Gora (odj. 22:25) - Wegliniec (przyj. 23:51)

    Ladnie, ladnie. Ten pociag juz kilkakrotnie ratowal mi 4 litery, kiedy
    wracalem z weekendowych wypadow w gory i nie zdazylem na bezposredni
    ostatni pociag z Jeleniej G. do Wroclawia (obecnie o 20:27, kiedys po
    21-wszej - przeciez w lecie o tej porze dopiero konczy sie lazenie po
    gorach), a nastepnego dnia musialem sie stawic w pracy. Jechalem wtedy
    22:25 do Weglinca i tam przesiadalem sie na nocny "453" Dresden-
    Wroclaw-Warszawa. Dzialalo.


    I to polaczenie bylo dosc popularne. Sam korzystalem i wiem ze ludzie ktorzy
    wsiadali w Lubaniu w wiekszosci czekali te godzinke w Weglincu na drezno. W
    ogole to bylo to dwie godziny pozniej z Jeleniej niz teraz ostatni w
    kierunku Wrocka odjezdza. Co prawda w RJ 02/03 ten ostatni bedzie troche
    pozniej, bo ok. 20:45 to niewielka roznica w porownaniu do tej 22:25...


    Coz, PKP zawiesza polaczenia, PKS dodaje. Od biezacego rozkladu
    funkcjonuje nowe polaczenie PKS Jelenia Gora-Wroclaw-Krakow. Autobus
    odjezdza z Jeleniej o 22:00, we Wroclawiu jest o polnocy. Coz, nie ma
    sentymentow, do widzenia PKP, witaj PKS...


    I nie wiem akurat czy PKP jakos "zarobi" na tym ze zlikwiduje ten pociag,
    ktory zasilal poniekad 453. Moze nawet i nie ma to znaczenia, ale akurat nie
    jest to jedyny przyklad glupoty ze strony ludkow z PKP. Tak samo bylo z tym
    ostatnim polaczeniem z Kraka do Wieliczki, ktore jak ktos wspominal
    przesuneli na pozniej co spowodowalo ze z ostatniego kwalifika z Wawy w
    Krakowie nie mozna bylo sie sensownie na te osobowke przesiasc. A co jest
    teraz? Zlikwidowali wszystkie trzy ostatnie w sniu osobowki, wynikiem czego
    ostatnia odjezdza o 20:45...

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Malbork-Elbląg, o co chodzi??



    | Nijak nie można się dostać z Malborka do Elbląga przyjeżdżając
    | wieczorem/noca/nad ranem  z kierunków południowych (z 3miasta tez
    | nie). Ja np. w relacji Rzeszów-Elbląg praktycznie nie moge
    | skorzystac z innego rozwiązania niż Małopolska, by nie koczować.
    | Czy Elbląg jest już wyłaczony z komunikacją ogólnopolska?

    Ta, np. z Warszawy musisz jechać przez "stolycę województwa" -
    Olsztyn. Przez Malbork nie ma połączeń, mimo że jechałoby się dużo
    krócej. Też tego nie rozumiem.


    Dawniej nie do pomyslenia. :-/


    | Może ktoś wie o jakichś alternatywach na tej trasie (busy,
    | cokolwiek?) - wiem, że to jakby NTG, ale w tym momencie potrzebuję
    | po prostu jakiegoś rozwiązania.

    Na trasie Elbląg - Warszawa kursują busiki firmy Darad, podobno nawet
    tańsze niż pociągi.


    Ależ nie po to kupowałem legitkę na 50% zniżki na wszystkie rodzaje
    ciapongów. Własnie zalezy mi tylko na odcinku Malbork - Elbląg.
    Zauważyłem, ze regionalnie nie można się dostać gdzies dalej po przesiadce z
    jakiegoś dalekobieżnego.
    Na jesieni tak miałem z połączeniem Zakopane-Rzeszów przez Kraków Gł.
    Obowiązkowe zwiedzanie dworaca noca i podziwianie zycia nocnego żulerii.
    Podobnie nie mozna się dostać z Rzeszowa do Krakowa na Lajkonika tak, by nie
    czekać parę godzin. A pare lat temu dałosię. :-/


    Z Malborka do Elbląga to nie wiem, sam zawsze
    jeżdżę pociągiem jeśli już (powinien być PKS).


    PKSów jest b.mało i na ogół nie są skomunikowane z PKP, sprawdzałem.


     Chociaż kiedyś
    jechałem z Warszawy z rowerem, a w Malborku na ten rower wsiadłem i
    dojechałem do Elbląga. :)


    Fajnie, ale jak jadę parę razy w roku, to najczęsciej mam bagaż, który nie
    pasuje do roweru.

    Z Trójmiasta tez nie można się wydostać, tyle dobrego, że zauważyłem parę
    PKSów w późniejszych porach.
    I stąd tez spytałem o jakieś regionalnych prywatnych przewoźników.

    Juf





    Temat: koniec strajku :)


    Niestety informacje na temat miast innych niz Warszawa, Katowice,
    Krakow, Szczecin sa na tej grupie niepopularne...


    szkoda - jest przeciez wiele ciekawych miejscowosci z komunikacja miejska


    | mysle ze moznaby zaczac od tramwajow - jest ich troche mniej niz
    | autobusow...

    Zacznijmy od metra, a potem trolejbusy...


    metro - w Polsce chyba tylko w Warszawie ;)
    trolejbusy - o ile dobrze pamietam: Tychy (4 linie), Gdynia lub Sopot,
    Lublin


    A biorac sprawe powaznie to gdzie jest metro, trolejbus, tramwaj -
    wiadomo (byly tu kiedys na ten temat dosyc dokladne informacje). Problem
    pojawia sie gdy chodzi o autobusy. Czy brac np. pod uwage sieci
    prywatne? - te nieraz bywaja starannie zamaskowane - przystanek czy
    rozklad to rzadkosc. Albo jak traktowac przewoznikow majacych jedna
    linie laczaca miasto z mniejsza miejscowoscia?
    W mojej liscie biore pod uwage tylko przewoznikow, ktorzy maja bilety
    (ale nie takie z komputerka jak w PKS). W ten sposob np. w Krakowie ich
    ilosc redukuje sie do trzech, w Czestochowie bodajze do czterech, mozna
    wyeliminowac Kostrzyn i Limanowa, itd... Na razie jestem pewny 137
    miejscowosci z komunikacja miejska, a ich calkowita liczbe szacuje na
    155.


    wg mnie powinno sie brac pod uwage tylko linie i przeowoznikow oficjalnych -
    tzn. zatwierdzonych przez gmine jako organizator komunikacji na terenie
    gminy - chyba w ktorejs ustawie jest przepis iz gmina ma zapewnic
    mieszkancom lokalny trasport zbiorowy
    czyli np. jak w Tychach organizatorem jest MZK to nie bedzie sie brac pod
    uwage autobusow 5** z Oswiecimia ktore nawet tam nie sa glowna komunikacja


    Nie mam przy sobie kompletnej listy, wymienie wiec z pamieci
    miejscowosci w poludniowo-wschodniej Polsce (w nawiasie przyblizona
    ilosc linii):


    </cut

    :-)  Gorny Slask (KZK GOP+MZKP+ZKKM+MZK Tychy+SKM
    Rybnik+Raciborz+Wodzislaw+Zory+Jastrzebie+
    Olkusz+Zawiercie) - ok. 800-900 (nikt chyba dokladnie nie wie ile w sumie)

    8888888     ***888***MEMPHI$***888***     88888888

    8888888               ICQ: 20508120               88888888





    Temat: Spedytorom opłaca się koleją!


    10 wagonów towarowych (nie licząc 3 par pociagów pasażerskich, którymi nikt
    nie jeździ) od pół roku, odkąd otworzyli Kolbuszową, to rzeczywiście ogromny
    sukces ;-)


    Prawda jest taka ze ta linia jest potrzeba dla Podkarpacia. Jednak jej
    otwieranie przbiega po "pekapowemu", czyli kompletnie na wariackich papierach.
    Drugi zainteresowany czyli UM ładuje tam kase a kompletnie nie wie w co sie tam gra.
    Zamiast skupic sie na remoncie torów to funduje sie tam takie bzdury jak 3 pray
    pociagów osobowych, ktorymi nikt nie jezdzi. pierwszy pociag jaki tamtedy
    pojedzie powinien byc relacji Rzeszów - Tarnobrzeg. Inaczej będzie to prostu
    wyrzucanie pieniedzy.

    Ostatnio troche jezdzilem PKSem w okolicach Kolbuszowej i przypatrzylem sie
    jakie tam sa potrzeby przewozowe. Musze powiedziec ze sa ogromne. Między
    Kolbuszowa a Rzeszowem jezdzi autobus za autobusem i kazdy pełny. Takze sa
    potencjalni pasazerowie.
    Aby ich przejać potrzeba ok 9 par osobowek relacji Rzeszów - Tarnobrzeg
    obsługiwanych najlepiej szynobusem. Cena musi byc ok 5 zl z Kolbuszowej i 10 zl
    z Tarnobrzega. Kilka przystankow musie zmienic usytuowanie, np: Budy Glogowskie,
    Widełka Jadachy musza byc zlikwidowane a nowy przystanek powinien powstac w
    Tarnowskiej Woli. Wtedy przewozy regionalne na tej linii beda mialy rece i nogi.
     Bo jak tu myslec o tym zeby ktos jezdzil jak ostatnio jak sie pytalem
    miejscowego w Widełce o przystanek kolejowy to po prostu nie widzial gdzie on jest.

    Obecnie to az przykro patrzec jak Wislok w sezonie ma sklad A+4B+kuszeta i w
    sezonie ma tak co 4 miejsce zajete. Ale nie ma sie co dziwic jak jedzie 12
    godzin a PKS 8 godzin i dojezdza do letniskowych miejscowosci Bieszczadów. Bez
    linii 71 nie zejdziemy z tym czasem ponizej 11 godzin przez co z roku na rok
    bedzie ubywalo pasazerow.

    W przewozach miedzy Rzeszowem i Warszawa króluja PKSy i busy, na które cięzko
    dostac bilety. Powód?? Exy przez Krakow jada mniej wiecej tyle samo ale kosztuja
    znacznie więcej.

    Niestety przy okazji tworznia korytarza - Rzeszów - Warszawa ktoś zapomnial o
    tym ze trasa na odcinku Zalesie Gorzyckie - Rzeszów jest jednotorowa i
    przydałaby sie jakas rezerwa w razie remontu, wypadku czy innych zdarzen. taka
    rezerwe moze stanowic linia przez Mielec ale kto by tam o tym myslal...

    Jesli chodzi o linie 68 to w koncu bedzie musiala by kiedys zamknieta na ok poł
    roku zeby zrobic most na Sanie i wtedy trzeba bedzie jakos to objechac.

    Tak wiec sam remont ma sens. Tylko zebym po jego zakonczeniue to mialo rece i
    nogi. Bo boje sie ze remont odcinka Sandomierz - Skarżysko moze sie odwlec a
    wtedy remont linii 71 jest bez sensu.

    pozdrawiam
    Strzelec





    Temat: TLK - refleksje po skorzystaniu z tej formy przejazdu [długie]
    Ostatnio po podobnych przezyciach jeden pasazer jadacy na trasie Hel
    Krakow opisal wszystko dla Gazety Wyborczej. Do tego zostaly dolaczone
    zdjecia. Oczywiscie PKP specjalnie tym sie nie przejelo ale trzeba
    temat drazyc.

    Pisac i pisac. Ludzie zaczna rezygnowac z uslug i Przewozy Regionalne
    beda cos musialy zrobic aby wogole istniec.

    Na przyklad we Wroclawiu co jakis czas lokalna prasa pisze, że na
    dwrocach Wrocław Mikołajów czy Wrocław Nadodrze jest jeden wielki
    smierdzacy horror i PKP wszystko zlewa.
    A ja mysle, że czas aby ktos zrobil zdjecia i wyslal do niemieckiej
    prasy, bedzie afera na szczeblu miedzynarodowym...

    Niestety PKP ma wielu poplecznikow roznych fantastow. Dla przykladu ex
    premier Rzeczpospolitej Pan Miller zapowiadal, że uruchomi wkrotce
    szybka kolej Warszawa Lodz.
    Oczywiscie temat nie ruszyl, ale byl bardzo medialny. Teraz znowu ten
    temat krazy...

    ze wkrotce bedzie jezdzil szynobus do Sobotki, że już pod koniec
    czerwca. W sumie dobry kawal na pierwszego kwietnia. Na grupie PKP

    do Wroclawia. Watek juz zamkniety: pociag jechal 1h i 10 minut plus
    opoznienie a autobus 48 minut - jawne obrzydliwe klamstwo...

    Niestety wielu mlodych ludzi podaza tym krokiem - kocha do bolu PKP bez
    wzajemnosci. Ludzie opamietajcie sie. Ja tez lubie koleje ale w
    Czeskiej Republice...

    Aby dolac oliwy do ognia powiem tylko, ze swego czasu ktoregos roku
    dofinansowanie do koleji w wojewodztwie dolnoslaskim bylo na poziomie
    dofinasowania dla sluzby zdrowia - czytalem cos takiego. Mnie przeszly
    ciarki.
    Ja wole miec swietnie dzialajace prywatne szpitale - takich juz kilka
    jest a nie kolejarzy,
    ktorzy strasza strajkiem.
    Na szczescie zobaczylem jak w praktyce dziala temat autobusow
    szynowych, co sie dzieje z pociagami aglomeracyjnymi i troche
    uspokoilem sie... Nie ma szans, ze budzet
    bedzie wrzucal ogromne pieniadze na kolej.
    Za pare lat okaze sie, ze zamkniete linie kolejowe sa w takim stanie ze
    latwiej jest zbudowac nowe a nie sadze ze UE postawi na cos takiego...
    chyba ze jakis prywatny
    przedsiebiorca zainwestuje...

    Ja caly czas zastanawiam sie czy z punktu widzenia ekonomi nie jest
    lepiej kolejarzy wyslac na dozywotnia emeryture, linie zamknac a
    dofinasowanie dac prywatnym przewoznikom i PKS-owi.
    Kilkakrotnie wracalem prywatnym dosc wiekowym autobusem z Sobotki.
    Stare siedzenia ale wszystko wypucowane, pachnace...

    pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    raport z dnia 24.04.09
    Ulice Krakowa:
    13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane
    13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn
    13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa
    13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans
    13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec
    14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15
    14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała
    14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice
    14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1
    14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice
    14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20

    RDA:
    15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M.
    15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane
    15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110%
    15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90%
    15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony
    15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała
    15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100%
    15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95%
    15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95%
    15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30
    15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70%
    15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice
    15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23
    15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11
    15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm
    15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej
    15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec
    16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów
    16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola
    16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ
    16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16
    16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno
    16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11
    16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice
    16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św.
    16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice
    16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik
    16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK
    16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec
    16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa
    16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus
    16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok
    16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ
    16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice
    16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90%
    16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola
    17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-%
    17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane

    i potem
    18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut
    18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut
    19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80%
    19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok
    19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków
    19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ
    20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100%
    20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80%
    20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50%
    21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70%
    21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk
    21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R



    Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
    Wpadły mi w ręce 2 rozkłady jazdy z 4go okręgu komunikacyjnego na lata 73/74 i 78/79, czyli komuna w pełni. Oto - moim zdaniem - najciekawsze kursy:

    Lubin-Zakopane, pośp, PKS Lubin, z noclegiem w Zakopanem, wyjazd w sobory, powrót w niedziele
    Gliwice-Zakopane, 2 kursy pośp z noclegami, Gliwice nocują w Zakopanem, Zakopane w Gliwicach
    2 pary kursów Sosnowiec-Kraków - ciekawe, bo w wykonaniu PKS .... Oświęcim:)
    Turek-Kraków, pośp, PKS Turek, bez noclegu, wyjazd z Turku o 3.30, powort 21.55
    Bytom-Busko, posp, PKS Zawiercie
    Katowice-Szczawnica, pośp, 2 pary kursów, N. Targ nocuje w Katowicach, Katowice w Szczawnicy
    Gliwice-Rabka, posp, PKS Gliwice
    Rybnik-Krynica, posp, 2 pary kursów, PKS Rybnik nocuje w Krynicy, PKS N. Sącz w Rybniku
    PKS Katowice: Katowice-Kęty, Wadowice, Sucha Besk, Zawoja, kursy zwykłe; PKS Sucha ma na tej trasie tylko 1 kurs zwykły
    Zakopane-Wodzisław, posp, PKS Wodzisław z noclegiem w Zakopanem, PKS Rybnik, bez noclegu
    Cieszyn-Zakopane, posp, PKS Cieszyn, bez noclegu
    Katowice-Lublin, pośp, 2 pary kursów, PKS Katowice nocuje w Lublinie, Lublin w Katowicach
    Rybnik-Kielce, posp, PKS Rybnik
    Katowice-Staszów, zwykły, PKS Katowice
    7 kursów zwykłych Katowice-Kielce
    Opole-Kielce, posp., 1 kurs PKS Opole, 1 kurs PKS Kielce
    Sandomierz-Katowice, posp, PKS Sandomierz!, bez noclegu
    Katowice-Włoszczowa, zwykły PKS Zawiercie, zwykły PKS Kielce
    Katowice-Końskie, posp, 1 x PKS Katowice, 1 x PKS Końskie
    Katowice-Przedbórz, zwykły, PKS Kielce
    Rybnik-Kielce, 2 pary kursów posp, PKS Skarżysko, PKS Rybnik
    Warszawa-Szczekociny, zwykły, PKS Warszawa, bez noclegu
    Warszawa-Zawiercie, przez Szczekociny, Końskie, posp, PKS Warszawa z noclegiem w Zawierciu
    Katowice-Pradła, 2 pary kursów zwykłych, PKS Zawiercie
    Gliwice-Kielce, posp, PKS Gliwice
    Gliwice-Wieluń, 2 pary kursów zwykych, PKS Wieluń
    Gliwice-Kluczbork, 3 pary kursów zwykłych, 2 x Gliwce, 1 x Opole
    Sieradz-Rybnik, posp, PKS Sieradz
    Katowice-Kłobuck, PKS Myszków:)
    Katowice-Kalisz, posp, PKS Katowice z noclegiem w Kaliszu
    Katowice-Sieradz, 1 x Katowice zwykły, 2 x zwykły Sieradz, 1 x posp. Sieradz
    Katowice-Krzepice, zwykły, PKS Częstochowa
    Katowice-Przedmość, zwykły, PKS Częstochowa kursuje do dziś na odc. Katowice-Praszka o tej samej godzinie!
    Częstochowa-Żary, posp, PKS Żary, nocleg w Częstochowie
    Kilece-Zielona Góra kursuje w tych samych godzinach do dziś
    Katowice-Kudowa, posp, PKS Katowice, bez noclegu
    Rybnik-Kudowa, posp, PKS Rybnik, bez noclegu
    Częstochowa-Kudowa, posp, PKS Częstochowa, bez noclegu
    Opole-Zielona Góra, posp, PKS Zielona Góra
    Kłodzko-Katowice, posp, PKS Kłodzko
    Bolesławiec-Katowice, posp, PKS Bolesławiec, bez noclegu
    Katowice-Stalowa Wola, 2 pary kursów posp bez noclegu, 1 x PKS Katwoice, 1 x St. Wola
    Łodź-Bielsko, posp, PKS Łódź, bez noclegu
    Katowice-Łódź, posp, PKS Katowice
    Katowice-Włocławek, posp, PKS Włocławek, wyj, o 8.00 przez Łask, Łódź
    Głubczyce-Łódź, 2 pary kursów pośp., PKS Głubczyce, bez noclegu
    Zawiercie-Opole, posp, PKS Zawiercie
    Częstochowa-Krynica, posp, PKS Częstochowa
    5 x Katowice - Wieluń, 1 kurs ma ciekawy obieg - z Wielunia o 18.00-21.10 Katowice 22.20-01.10 Wieluń, posp tylko w nd

    Na razie muszę sobie zrobić przerwę, bo mnie głowa boli od tych ciekawostek, a to dopiero pierwsza kasiązka
    Jak ktos ma jakieś konkretne pytania to proszę pytać
    Oczywiście, rozkład zawiera caaaaaaaaaaaaałą masę kursów regionalnych, o których nikt dzis nie pamieta i o których tu nie piszę, po przepisanie blisko 500 stron jest niemozliwe



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Byłem ostanio w Zakopanem i podzielę się trochę wrażeniami. Generalnie taborowo w PKS Zakopane jak i u busiarzy jest na plus. PKS Zakopane - nie widziałem już hadziewion oldskulowych, są tylko po modernizacji ( przynajmniej powierzchownej) i obsługują trasy typu Brzegi, Murzasichle, Skrzypne itp. Są jeszcze T120 - w stanie różnym - śmigają na trasach typu Poprad, Nowy Targ, Czarny Dunajec, jedną widziałem na linii do Krakowa. Na linii do Łodzi widziałem Lidera, do Słupska Setrę wysoki pokład, do Jeleniej Góry Tourismo. Do Białki i Czarnej Góry widziałem H10 i Lidery podmiejskie, do Dzianisza, Małego Cichego itp. Mercedesy 814D. Wielkiej frekwencji może i nie ma, ale generalnie w porównaniu z tym co było nie jest źle. Wydaje się że prywatyzacja pomogła - nowy właściciel z Rzeszowa ( który chciuał też kupić PKS Lublin) na byłej bazie buduje apartamentowce. Inna sprawa że trochę kursów po okolicznych wichurach wycięto to i hadziewion można było się pozbyć.
    U busiarzy też poprawa - widziałem raptem 2 sztuki 309D ( jeden niebieski do Kuźnic) po za tym głównie kilkuletnie Sprintery, jest też trochę starszych wynalazków. Nówki Sprintera nie stwierdziłem. Do Palenicy busy jeden za drugim wyładowane po brzegi z ludźmi na stojąco. Do Rabki i Rokicin śmigały VW LT i 814D, do Nowego Targu śmiga stary niebieski Transit, ale pasażerów ma.

    Natomiast PKS Nowy Targ - oj tu bida. Stare hadziewiony to norma, wiele zardzewiałych H10, ale jest też przyzwoity Irizar i trochę H10-12 w niezłym stanie - śmigają głównie na Kraków. W Szczawnicy widziałem T120 który chyba śmiga regularnie do Krakowa. Trochę kursów wznowili po wakacjach - m.in. do Chyżnego i Zubrzycy - zobaczymy ile pojeżdżą. Z dworca odjeżdża jeszcze część busiarzy - m.in. do Jabłonki i Szczawnicy - widać podwyżka ich nie wystraszyła.

    Dworzec w Zakopanem - ciasnota straszna - głównie z powodu że weszły na niego Szwagier i Frej. Kierowcy z bardziej egzotycznych destynacji ( np. Częstochowa) mieli problemy z podstawieniem się na stanowisko. Dziury w asfalcie na dworcu - biorą po 15 zł za wjazd, a nawet nie potrafią zalać asfaltem paru dziur.

    Informacja rozkładowa może być - zaznaczone są które kursy obsługuje Szwagier, które Frej, które Maxbus ( śmiga do Krakowa głównie Soliną i Medio), które Trans-Kos ( to chyba jakiś nowy przewoźnik na trasie do Krakowa - jeździ starą Setrą), natomiast nie ma rozróżnienia który PKS obsługuje jaki kurs.

    Z innych PKSów widziałem w Zakopanem - PKS Racibórz - Mercedes Tourismo, PKS Łódź - O303 wysoki pokład, PKS Kraków - Setra która śmigała do Miechowa, PKS Radomsko - Solina, PKS Myślenice - Lider + Solina, PKS Katowice - H10, PKS Żary i PKS Kłodzko - Solbusy, PKS Nowy Sącz - H10-11, PKS Lublin - Irizar + Jonckheere, PKS Kraśnik - nieśmiertelna peera, PKS Warszawa - Irizar, PKS Świdnica - Bova + H10-12, PKS Stalowa WOla - Lider + T120, PKS Przemyśl - stara Setra, VTB PT Gorlice - Lider, PKS Mława - Bovy - jedna biała, druga biało-niebieska. PKS Mława skrócił kurs Zakopane - Mława do Warszawy, za to będzie jeździł codziennie.



    Temat: Opolanin na bocznice


    | No to co?

    | Przy tych ceach komfort ma bardzo duze znaczenie.

    Nie wtedy, kiedy najdroższy pociąg jest _jedynym_ pociągiem.


    A jaka jest alternatywa dla ludzi placych 66PLN i chcacych jechac <4h?
    Kto nie chce placic tyle i tak jezdzi nocna rzeznia, wiec na Ex'a zostaja tylko osoby chcace placic wiecej za
    dogone polaczenie (6 rano wyjazd i przed 10 w Warszawie). PKS takiego polaczenia nie zaoferuje.


    Nie wydaje mi się, żeby frekwencja w pociągu Opole - Warszawa wzrosła od
    podnisienia ceny, nawet jeśli w zamian będą Z1.


    Nie spadnie.


    Byznesmeni dojeżdżający z Opola do Warszawy to nie jest duża grupa, śmiem twierdzić. A zwykły człowiek typu
    student poleci na PKS w try miga.


    Taki zwykly czlowiek i tak jezdzi rzeznia i nie robi frekwencji w Opolaninie.


    | To dowodzi, ze gdyby do Opola byl wybor, to takze wiecej ludzi jezdziloby Gornikiem, wiec jezeli ma zostaxc
    | jeden pociag to ten z wieksza frekwencja.

    Bardzo chciałbym to zobaczyć.


    Juz niedlugo.


    | Wiesz, to jest trochę inna bajka, relacje Warszawa - Kraków/Katowice czy
    | Poznań a Opole. Zdaję sobie sprawę, że to Opole to tak na przyczepkę,
    | ale o tym tu mówimy. Przypominam też "sukces" Neptuna jeżdżącego do
    | Łodzi...

    | Bo jezdzil w fatalnych godzinach w relacjach do Warszawy.

    Jak w fatalnych? Rano jeździł.


    Przed 7:00 w Warszawie to za wczesnie. W Warszawie trzeba byc przed 10-ta, a wyjechac miedzy 15 i 16, a nie ok.
    21:00

    To byly fatalne pory.


    | i poglady nie maja tu nic do znaczenia, bo liczy sie frekwencja.

    No właśnie na odcinku Opole - Katowice nie wróżę najlepszej...


    Bo i najlepsza nie jest w obecnym Opolaninie, gorzej nie bedzie.


    | Nie, wg. mojego rozumowania gdyby Malopolska miala Z1 to mialaby wieksze zapelenienie.

    Uhm. Czyli uważasz, że gdyby były Z1 w Małopolsce to miałaby większe
    zapełnienie...


    Nie jako jeden wagno, a jako caly pociag.


    Ciekawe, może i ludzie lubią jeździć Z1 ale na korytarzu?
    (bo tak by się tam skończyła większa frekwencja) ;-)



    Przykladem Lecha i Fredry tam gdzie trzeba nalezy wydluzyc sklad, te dwa pociagi maja planowo juz po 4 jedynki.


    | No to inny przyklad. Katowice - Warszawa. Kiedys rano Z1 mial tylko Gornik, a jezdzacy za godzine Ondraszek
    | tylko Z2. Po wprowadzeniu Z1 takze na Ondraszka wiele ludzi przesiadlo sie z Gornika do Ondraszka (bo byl w
    | dogodniejszych porach) i frekwencja w dni robocze (liczac wartosc usredniona, bo wiadomo, ze sa wyjatki)
    | wzrosla z 4 do 6 osob na przedzial.

    To teraz ja zapytam: skąd takie dokładne dane?


    Z wlasnych kilkumiesiecznych obserwacji.


    I czy jesteś pewien, że _jedynym_ powodem tych zmian była zmiana składu?


    Tak, poprawa standardu skladu ma znaczacy wplyw na frekwencje jak i oczywiscie np. godzina odjazdu.


    A tak poza tym, to wydaje mi się, że najlepiej na decyzji PKP IC wyjdzie
    PKP PR uruchamiając pośpiecha Opole - Częstochowa - Warszawa. (Chciałbym
    porównać frekwencję jego i Górnika...)


    Ale PKP-Ic wcale na tym stratne nie wyjdzie bo zamiast utrzymywac dwa pociagi bedzie placilo tylko raz za
    lokomotywe, tylko raz za mechanikow, tylko raz za infre itd. wiec nawet przy znaczacym spadku (czego nie
    przewiduje) liczby podroznych z Opola PKP-IC i tak wyjdzie na +. Zarobi na tym takze PKP-PR bo z Czestochowy
    takze duzo ludzi jezdzi.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: A może PKS w GOPie?
    Krzysztof Bojda


    Rozumiem, ze podane nizej przez Ciebie godziny to godziny odjazdow autobusow
    PKS z Katowic w kierunku Gliwic?


    Tak


    | 22:55 23:35 N P a WADOWICE - JELENIA GÓRA
    | przez KRAKÓW, WROCŁAW
    | 22:55 23:35 P WADOWICE - JELENIA GÓRA
    | przez KRAKÓW

    No, powiedzmy niech sobie jezdzi ;-)
    Jak widzisz, nie ma miejsca dla PKSow ;-)

    W przeciwnym razie grozi klucha.


    Oj jakoś szybko u Was te kluchy powstają :-).

    Dobra. Teraz Katowice - Sosnowiec. Jest miejsce dla PKSów? :

    Połączenia na trasie :
    KATOWICE - SOSNOWIEC

    Odjazd  Przyjazd        Oznaczenia      Relacja
    6:50    7:04    U       KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW
    7:50    8:10    
            KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II
    przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA
    8:00    8:14    U C     KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez SZCZEKOCINY, JĘDRZEJÓW
    8:30    8:44    U       KATOWICE - LUBLIN
    przez OLKUSZ, BUSKO-ZDRÓJ
    8:50    9:10    U       KATOWICE - DZIAŁOSZYCE
    przez MIECHÓW
    9:50    10:04   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez SKALBMIERZ
    10:20   10:34   A       KATOWICE - PAJĘCZNO
    przez BĘDZIN, CYKARZEW
    10:20   10:37   P L ł  KATOWICE - IWONICZ-ZDRÓJ
    przez OLKUSZ, KRAKÓW
    11:50   12:00   U P     KATOWICE - ZAMOŚĆ
    przez TARNOBRZEG, BIŁGORAJ
    11:50   12:00   aO      KATOWICE - ZAMOŚĆ
    przez TARNOBRZEG
    12:30   12:43   P N n   KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    12:40   12:54   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez MIECHÓW
    13:15   13:35   A       KATOWICE - SZCZEKOCINY
    przez ZAWIERCIE
    13:45   14:00   U       KATOWICE - TUREK
    13:50   14:10  
            KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II
    przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA
    14:00   14:15   K P     KATOWICE - STARACHOWICE
    przez JĘDRZEJÓW
    14:00   14:17   P N Y   KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW
    14:30   14:44   P L     WISŁA - CZĘSTOCHOWA
    przez ŻORY, KATOWICE
    14:40   14:54   P L m a         KATOWICE - KOŃSKIE D.K.
    przez CZĘSTOCHOWA
    15:00   15:14   P U     KATOWICE - TARNOBRZEG
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    16:00   16:14   P N n   KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    16:30   16:47   P 5 - 7         KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW
    17:00   17:20   U       KATOWICE - DZIAŁOSZYCE
    przez MIECHÓW
    17:30   17:44   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez SKALBMIERZ
    18:00   18:14   U       KATOWICE - ZAWIERCIE
    18:20   18:39   F m     KATOWICE - CZĘSTOCHOWA
    przez BĘDZIN, KOZIEGŁ.SK
    18:50   19:10  
            KRAKÓW - PABIANICE
    przez CZĘSTOCHOWA

    pozdrawiam aron





    Temat: Wspólny front samorządów i PLK


    | Ale na _wszystko_ na160 nie starczy kasy, wiec jednak trzeba sie ograniczac.

    | Więc nie mówię, żeby wszystko jak leci robić na 160. Chodzi mi tylko o
    | to, że tam gdzie się da, można by się do 120 nie ograniczać.

    Ale warto zalozyc ograniczenie do 140 bo to juz jednak jest spora bariera.


    Można by, owszem. Między 140 a 160 w ruchu lokalnym żadnej różnicy nie
    widzę.


    | | Ale to na marginesie dygresja była 8-)

    | Przez Warszawe i tak bedzie szybciej - CMK.

    | A szkoda.

    Czemu? Jakie znaczenie ma dla pasazera jadacego z miasta A do miasta B czy pojedzie przez miasto C czy D?


    Ma to znaczenie dla pasażera jadącego z A do D, bo jeżdżenie z A do B
    przez C w polskich warunkach oznacza zmniejszenie liczby pociągów
    jeżdżących do/przez D / pogorszenie ich standardu itp.


    | No i trasa przez Łodź czy nawet Warszawę będzie _dłuższa_ i
    | to sporo niż autostrada.

    A weglowka nic tu nie ma do powiedzenia?


    Tylko jeśli chodzi o długość - wciąż jest i będzie najkrótsza. Ale teraz
    jej to nie pomogło :-( Być może w przyszłości... Fajnie by było. Jako
    znawca i miłośnik linii biegnącej dziesiątkami kilometrów przez szczere
    pole zapewne mnie rozumiesz :-)


    | | O ile dłuższy jest pytanie.

    | Kazdy przystanek przy 300 to stracone 6min+postoj 1-2min.

    | AFAIK mowa była o 250 ?

    To tylko jeden z projektow. Na calym swiecie juz sie nie buduje linii na 250. Teraz standardem jest 300/350 i w
    najnowszym tts jest opis linii Warszawa - Lodz - Wroclaw/Poznan - Berlin wlasnie jako linii na 350. To tylko
    mozliwe warianty, a nie zadne ustalenia.


    OK, czyli tylko projekt. Tak w ogóle, to jeszcze jedna dygresja - z tych
      wszystkich planów i wizji nie wynika wcale, że kolej w Polsce leży i
    kwiczy (a koń jaki jest - każdy widzi). Można by powiedzieć, żeśmy
    awangardą :-) No bo ile zarządów kolejowych może się pochwalić liniami
    na 300/350 km/h (pytam z ciekawości ;-)


    | | Ale oczywiście pomysł zły nie jest, byleby
    | | nie oznaczał zaprzestania komunikacji dalekobieżnej na dotychczasowej
    | | linii...

    | Przyklad CMK i Warszawa - Krakow pokazuje, ze jednak zawsze znajdzie sie ktos chetny do jezdzenia.

    | No w sumie jednak natężenie ruchu nieporównywalne, ale niech już będzie :-)

    Kierunek Warszawa - Wroclaw niedlugo bedzie porownywalny z Warszawa - Krakow, a jak jest z pociagami regionalnymi
    miedzy Lodzia i Wroclawiem to nie wiem.


    Średnio jest - PKS stwarza duża konkurencję dla pociągów dla
    wycieczkowiczów (to od szybkości, z jaką się poruszają...)





    Temat: Opolanin na bocznice


    | | A w związku z tym ludzie będą jeździli tłumnie pociągiem o 12 zeta
    | | droższym, w dodatku jadącym w takim czasie jak Opolanin...

    | Ale o znacznie lepszym standardzie.

    | No to co?

    Przy tych ceach komfort ma bardzo duze znaczenie.


    Nie wtedy, kiedy najdroższy pociąg jest _jedynym_ pociągiem. Nie wydaje
    mi się, żeby frekwencja w pociągu Opole - Warszawa wzrosła od
    podnisienia ceny, nawet jeśli w zamian będą Z1. Byznesmeni dojeżdżający
    z Opola do Warszawy to nie jest duża grupa, śmiem twierdzić. A zwykły
    człowiek typu student poleci na PKS w try miga.


    | Jezdziles kiedys Z1?
    | Ja obserwowalem juz migracje ludzi miedzy pociagami po zmianie rozkladu (na liniach gdzie jest wybor),

    To dowodzi, ze gdyby do Opola byl wybor, to takze wiecej ludzi jezdziloby Gornikiem, wiec jezeli ma zostaxc
    jeden pociag to ten z wieksza frekwencja.


    Bardzo chciałbym to zobaczyć.


    | jezeli sklad Z1 byl przesuwany na inna godzine to pociag jadacy w poprzednim rozkladzie o tej samej
    | godzinie znaczaco sie wypelnial (a frekwencja spadala tam gdzie zabrano sklad Z1). Nie raz juz
    | slyszalem rozmowy zwyklych ludzi z IC (zwyklych znaczy nie biznesmenow z 1kl., tylko przesietna krajawa
    | z 2kl.), ze np. na trasie Poznan - Warszawa specjalnie ukladaja sobie podroz tak aby jechac EC, bo w
    | tych nie zdarza sie brak wagonu bez klimy, a w IC jest roznie, wiec lepiej jechac EC.

    | Wiesz, to jest trochę inna bajka, relacje Warszawa - Kraków/Katowice czy
    | Poznań a Opole. Zdaję sobie sprawę, że to Opole to tak na przyczepkę,
    | ale o tym tu mówimy. Przypominam też "sukces" Neptuna jeżdżącego do
    | Łodzi...

    Bo jezdzil w fatalnych godzinach w relacjach do Warszawy.


    Jak w fatalnych? Rano jeździł.


    Niestety, ale kwalifiki woza ludzi glownie w tym
    kierunku


    No toć wiem.


    i poglady nie maja tu nic do znaczenia, bo liczy sie frekwencja.


    No właśnie na odcinku Opole - Katowice nie wróżę najlepszej...


    | I jeszcze z innej beczki - według Twojego rozumowania jadąc
    | Małopolską z Wawy do Krakowa powinienem był widzieć pustki, bo wagony
    | zaledwie po NG, bez ogrzewania a w dodatku 09 szarpała jak cholera.
    | Czemu więc w dwóch wagonach 1 klasy były 3 (słownie: trzy) miejsca
    | wolne? Ludzie nie wiedzieli, że mają czekać na Z1?

    Nie, wg. mojego rozumowania gdyby Malopolska miala Z1 to mialaby wieksze zapelenienie.


    Uhm. Czyli uważasz, że gdyby były Z1 w Małopolsce to miałaby większe
    zapełnienie... Ciekawe, może i ludzie lubią jeździć Z1 ale na korytarzu?
    (bo tak by się tam skończyła większa frekwencja) ;-)


    | To autentyczna rozmowa. A teraz przyklad z CMK. W poprzednim rozkladzie Ondraszek z Z1 (i to wszystkie
    | przedzialowe!) jezdzil o 18:40 z WC z srednim zapelnieniem 4 osoby na przedzial, teraz jezdzi wczesniej
    | - 18:00 a o 19:00 jezdzi Wysocki, w ktorym czesto mozna spotkac pusty wagon! Widac, ze ludzie w
    | wiekszosci cofneli swoje wyjazdy o 40min, zeby tylko jezdzic lepszym pociagiem.

    | Równie dobrze można by dowodzić, że to dlatego, że ludzie kończą pracę
    | tak, że na dworcu są o 17:45 ;-)

    No to inny przyklad. Katowice - Warszawa. Kiedys rano Z1 mial tylko Gornik, a jezdzacy za godzine Ondraszek
    tylko Z2. Po wprowadzeniu Z1 takze na Ondraszka wiele ludzi przesiadlo sie z Gornika do Ondraszka (bo byl w
    dogodniejszych porach) i frekwencja w dni robocze (liczac wartosc usredniona, bo wiadomo, ze sa wyjatki)
    wzrosla z 4 do 6 osob na przedzial.


    To teraz ja zapytam: skąd takie dokładne dane? I czy jesteś pewien, że
    _jedynym_ powodem tych zmian była zmiana składu?
    A tak poza tym, to wydaje mi się, że najlepiej na decyzji PKP IC wyjdzie
    PKP PR uruchamiając pośpiecha Opole - Częstochowa - Warszawa. (Chciałbym
    porównać frekwencję jego i Górnika...)





    Temat: Kierowcy szaleją busami, a pasażerowie boją się o swoje


    W busie są postoje co godzinę, albo dwie. Poza tym można w dowolnym momencie
    poprosić kierowcę o postój.


    Z doświadczenia wiem że to nie zawsze jest możliwe


    A w pociągu pełno ludzi pali papierosy i przez to w pociągu śmierdzi i trzeba
    prać odzież po wyjściu z pociągu,


    nie pamietam takiego przypadku i niew wiem gdzie tak jest.

    Poniżej relacja pasazera busów :
    Komunikacja

    Re: kraków - lublin 5h 45' w busie ?? Kpina z kli
    Autor: Gość: piter IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 22.02.09, 18:27
    Dodaj do ulubionych Skasujcie
    Odpowiedz

    Swego czasu myślałem, że podróż busem będzie o wiele szybsza niż
    pociągiem.
    Jeżdżę może nie codziennie ale co 2-3 tyg.
    Próbowałem wszystkich opcji: samochodem.. ale to za drogo wychodzi dla
    jednej
    osoby, plus zmęczenie, jednak to jest kawałek drogi. PKS.. bywa
    różnie, raz jak
    mi zależało to nie przyjechał.. w nocnej porze dojeżdżają na 5
    rano...
    Pociąg.. faktycznie są 2 dziennie jeden rano drugi po południu. Ale
    komfort
    jazdy jest całkiem niezły jak dla mnie, choć mógłby jechać krócej.
    No i bus..
    I tak po przetestowaniu wszystkich opcji, uznałem że kolejność jest
    taka:
    pociąg, PKS, BUS. Samochód odpada ze względów ekonomicznych.
    Dlaczego pociąg? 2 dziennie wystarczają w zupełności, a ile osób
    codziennie
    jeździ do Krakowa w obu kierunkach? jest to pewnie nieliczna grupa.
    Jak ktoś mam
    takie potrzeby to BUS albo prywatny samochód. Kraków to nie Warszawa.
    Trochę
    inna odległość.
    Pociąg poranny z Lbn mógłby wyjeżdżać nieco wcześniej, ale to już nie
    zależy ode
    mnie. jest o 11.20 na miejscu. I drugi po południu o 16,45 i o 22 na
    miejscu
    (spokojnie po zajęciach lub po pracy można zdążyć). Dla mnie pasuje.
    Większej
    ilości połączeń nie będzie ze względów ekonomicznych, bo co będą
    wozić?
    powietrze? czas przejazdu: 5,05 - 5,15 h W drodze Krk - Lbn jeżdze o
    17.25..
    PKS... mało wygodnie, słabe autobusy, ale nie jest tak najgorzej, cena
    przystępna. Najgorzej wypadł bus. Jak masz większy bagaż to zapomnij,
    nie ma
    gdzie podziać, ciasnota, nogi .. nie wiadomo jak trzymać, bo sie
    ledwie mieszczą
    między siedzeniami. Przystanek jeden na całej trasie!!! wielkie halo.
    Po drodze zapomnij. Miałem fatalną przygodę, jak kierowca nie chciał
    się
    zatrzymać na postój a ja musiałem, (ja bardzo musiałem)
    30 km przed lubliniem wysadził mnie w jakiejś miejscowości... To był
    ostatni raz
    kiedy wybrałem się busem. I czas przejazdu grubo ponad 5 h. nie podam
    dokładnie,
    bo do końca nie dane mi było jechać
    ja wysiadłem chyba po 5.2-3 h.
    Podsumowując: więcej do busa nie wsiądę. Dla mnie nie ma żadnych
    zalet. Bez
    rezerwacji zapomnij, nie pojedziesz. Co mi po dużej ilości busów, jak
    mi
    potrzeba 2 dziennie w porze albo porannej albo popołudniowej. I nie
    wsiądę bo
    miejsc nie będzie??? cena? taka sobie porównywalna do PKS. I tak się
    składa że
    po południu nie mam szans żeby się dostać. A ja nie mam czasu na
    kombinowanie
    czym by tu pojechać. Widziałem też jak busiarz robił selekcję, kto
    pojedzie a
    kto nie. Tego jeszcze nie było.
    Dlaczego pociąg? jak dla mnie szybciej (lub tak samo jak bus - zależy
    od
    warunków) i o wiele bezpieczniej niż BUS,zwłaszcza w fatalnych
    warunkach
    drogowych i z ominięciem korków.
    Że PKP mają tabor taki jaki mają, każdy wie. Ale ja wybieram możliwość
    rozprostowania nóg, wygodnego siedzenia, nawet marnej jakości ale
    jednak WC.
    Bilet kosztuje teraz 50 zł To jest drożej niż w pozostałych opcjach.
    Ale jak
    ktoś jedzie raz na jakiś czas to bez znaczenia, a dla jeżdżących
    często są
    bilety abonamentowe.. mi na takim wychodzi 40 zł w jedną stronę. to
    jest wręcz
    cena busa, a jednak jak dla mnie większe możliwości, bo i walizkę jest
    gdzie
    położyć, i wygodniej siedzieć. Ludzie spokojnie sobie mogą w pociągu
    zjeść, ja
    np termos z herbatą biorę.. super sprawa. Inni oglądają filmy na
    laptopach,
    pracują. .spróbuj tak w busie.
    PKP ciągle remontuje trasę , mam nadzieje że czas jazdy PKP zejdzie
    mocno
    poniżej 5 h.
    Ja na ruską pod murek czkać na busa nie pójdę, żeby nie wiem co.
    Prędzej PKP
    przez Warszawę pojadę albo PKS.
    Pozdrawiam
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=628&w=85618894&a=91736728

    Czyli nie jest tak jak Naczelny Busiarz RP twierdzi





    Temat: [cyt][RJ 2005][Pom] Mniej pociągów na Tczew - Chojnice
    Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako


    | No czyli frekwencja taka sobie...
    | Na szynobus. I jak juz mają faktycznie te szynobusy puszczać na
    | główniejszych liniach spalinowych (bo inne konsekwentnie tną), to właśnie o
    | takich godzinach, a nie w szczycie, żeby ludzie mdleli w tłoku...
    Jezeli bedzie jechal szynobus i beda zapewnione pociagi w ciagu dnia, to niech
    sobie taki sklad jedzie;-)


    Ależ nie. Szynobusy pojadą w szczycie zamiast SU + Bhp, żeby ludzi do reszty
    zniechęcić, a po szczycie nie pojedzie nic. 8-


    | | Ja jestem zwolennkiem pociagow osobowych kursujacych w porze dzienniej;-)
    | Ja jestem zwolennikiem pociągów kursujących wtedy, kiedy jest potrzeba.
    | Tak sie jakos sklada, ze taka potrzeba wystepuje raczej za dnia;-)
    | Na pewno. Toteż nie życzę sobie pociągów co 15 minut po 20, ale, na litość,
    | niech będzie chociaż jeden!
    Ale nie uwazasz, ze przerwa 5 h, ktora jest w obecnym rozkladzie albo 8 h, ile
    bedzie w przyszlym, to jednak troche za duzo jak na te linie;-)?


    Każda przerwa powyżej 2h na tej linii to za dużo. A upychanie gęsto pociągów
    w szczycie i żadnych kursów poza to karykatura rozkładu.


    | Zakładając, że dzieciarnia od razu po lekcjach zechce wracać do domu, a nie
    | pójdzie do stołówki na obiad, zajęcia w szkolnym klubie kultury, czy
    | powłóczyć się po mieście...
    No fakt, niektorzy tak wola, ale tez czesto robia tak, bo nie maja wyboru, bo
    i tak musza czekac na pociag/autobus.


    No tak, ale jeżeli masz wybór - ciachnąć kurs wcześniejszy albo późniejszy,
    to który wybierasz? Ja bym wyciął wcześniejszy, bo wówczas ten późniejszy
    zabierze ludzi ze zlikwidowanego.


    A z drugiej strony jezeli ktos musi, nawet raz czy dwa razy w tygodniu, czekac
    kilka godzin na najblizszy pociag, to pewnie przesiadzie sie do PKS-u, ktory
    jedzie czesciej.


    A jeżeli ktoś musi czasem wrócić później, niż o 19, z pracy? Co innego
    poczekać na późniejszy pociąg, co innego nie mieć żadnego aż do rana.
    Ludzie, którzy muszą dłużej poczekać _mogą_ się zdecydować na PKS, a mogą
    pójść do kina czy do kolegi. Ludzie, którym zabierzesz ostatni pociąg,
    _muszą_ jechać PKS-em.


    | Ale watpie, ze w stosunkowo malym miescie, jakim sa Chojnice, ludzie
    | prace tak pozno. To nie Warszawa czy Krakow.
    | W Chojnicach, Czersku, Starogardzie chyba jest jakiś handel, usługi, zakłady
    | w których pracuje się na zmiany?
    Ale zmiany chyba koncza sie o 22?


    U mnie o 21. 8-)


    Tak przynajmniej wynika tez z rozkladu PKS-
    ow, bo calkiem sporo jedzie ich po 22 z Chojnic. Tylko, ze ile jest osob,
    ktore koncza prace tak pozno? W duzych miastach czesto pracuje sie w handlu,
    biurach, bankach do takiej poznej pory (albo i pozniej), a w mniejszych
    miejscowosciach nie ma duzych firm oraz takiej ilosci pozno otwartych sklepow
    (np. centr handlowych).


    Więc po co te PKS-y po 22? Chyba ktoś z nich jednak korzysta. A przesunięcie
    pociągu z 21:35 na, powiedzmy, 22:15 to akurat nie jest problem.

    Marek A. Salwa





    Temat: [pr] Piotrków czarną plamą na mapie komunikacji miejskiej


    W Lublinie MPK nie potrafi wielu rzeczy, dlatego jestem za likwidacja
    MPK Lublin i komunikacji trolejbusowej w Lublinie.


    Nie dopuszczasz mysli, ze inny podmiot zorganizowalby prace tegoz MPKu lepiej?


    | I co? Nie maja jakos problemow ze znalezieniem nowej sily roboczej
    | zeby "zapelnic nowe luki na rynku"? :P

    Zapelnic sie da, ale to nie jest kwestia 2 dni


    Oczywiscie :)


    Niech ludzie sami zadecyduja czym chca jezdzic. Skoro wola busy to nie
    widze powodu zeby ich cywilizowac na sile zastepujac busy 2 pociagami
    dziennie


    Gdzie? W przewozach wewnatrzmiejskich? Bo ja caly czas gadam o komunikacji
    miejskiej, a Ty o kursach Lublin - Krakow czy Lublin - Warszawa :)


    Nie teorie spiskowe, tylko nie wiem w jaki sposob mialaby wzrosnac
    jakosc mojego zycia po zbudowaniu w Lublinie sieci tramwajowej.
    Jechalbym tramwajem do centrum 9 minut, za to w ulicach bylyby dziury
    jak we Wroclawiu, bo przeciez cala kasa ktora idzie dzis na remonty
    ulic poszlaby na tramwaj..


    Oczywiscie, ze by poszla, taaak... Bo przeciez UE nie istnieje :D


    Czyli twierdzisz, ze w odroznieniu od komunikacji miejskiej
    liberalizacja w komunikacji pozamiejskiej jest korzystna?


    Chyba po ponad setce moich postow zaczynasz wreszcie rozumiec moj punkt
    widzenia. Ide kupic szampana :D


    Inwestycje w drogi to nie jest trwonienie pieniedzy.


    Biblia busiarstwa, ksiega Arona, werset 1. :D


    | Pare tysiecy :) Hehehe... Samo MZA Warszawa ma ponad tysiac :)

    A MPK Lublin o wiele mniej. Najlepiej by bylo zeby mialo 0 pojazdow


    Mnie g... obchodzi czy podmiot mnie wozacy nazywa sie MPK Lublin czy
    Przedsiebiorstwo Transportowo-Uslugowe Kleksik w Majtach. Mnie obchodzi jakosc
    ich przewozow i to, czy ktos kontroluje i reguluje ich poczynania. Zadanie
    dodatkowe dla Ciebie: odpowiedz na ten argument nie uzywajac slow: Lublin,
    Krakow, Warszawa, Zamosc, Chelm, trolejbus oraz cyfr 26 i 40 :D


    | Ale jesli Twoje statystyki mowia prawde, to w Lublinie jest wiecej
    samochodow na 1000 mieszkancow niz w Londynie :D

    To niemozliwe, zeby w Londynie bylo tak malo samochodow.


    http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/LTDS-research-supplement.pdf - nie
    wiem, na ile znasz angielski, ale polecam strone 6 :D


    | Populistyczna psuogrodnicza definicja sprawiedliwosci spolecznej :)

    Takie sa fakty. Absurdem jest budowanie linii tramwajowej tylko do
    jednej dzielnicy, tak samo jak absurdem jest remontowanie drog tylko w
    jednej dzielnicy.
    Jak juz budowac to cala siec albo nic.


    Ale fair jest (wymienione przez Ciebie w innym poscie), by kursy po 20:30 w
    Manchesterze nie byly dotowane... Dyskryminacja przestrzenna - nie.
    Dyskryminacja czasowa - tak :D


    | Nie wiem do konca, ale nauczylem sie, ze Twoje wyliczenia sa zawsze
    | zawyzone/zanizone w zaleznosci od potrzeb.

    Z tego co wiem tramwaj w Warszawie na Bemowo kosztowal 15 mln zl za 1
    km.


    http://mkm101.republika.pl/twbemowo.html - jak zwykle zawyzyles. Tym razem
    TYLKO dwukrotnie...


    <Transport jest czyms,
    | czego wiekszosc najchetniej pozbylaby sie z zycia.

    He he namow wiekszosc mezczyzn do rezygnacji z samochodu :-)


    Jak sam widzisz - w Londynie co najmniej polowa sama zrezygnowala. Chyba, ze
    przasnym narodowokatolickim odruchem stwierdzisz teraz, ze w Londynie
    mieszkaja same pedaly...


    | Profesor. Taki jeden, nie znasz :D

    Moze Wyszomirski?


    Kenneth Gwilliam, obecnie emerytowany ekspert d/s transportu naziemnego Banku
    Swiatowego.


    | Jakie osoby z kwalifikacjami? Te z PKP czy PKS? Albo z samorzadu? :D

    Wszelkiej masci naukowcy


    I potem sie ludzie dziwia, ze tyle osob z wyksztalceniem emigruje do UK, jak
    dobra polowa tzw. opinii publicznej w Polsce ma takie zdanie o nich, jak Ty...

    Pzdr
    Karol Tyszka





    Temat: Pociagami po Niemczech i Czechach w ten weekend.


                    Czesc!
    Planujemy ponownie kolejowa wycieczke objazdowa po Niemczech i Czechach z
    maksymalnym wykorzystaniem biletu weekendowego.

     Trasa: Warszawa - Kostrzyn - Berlin - Lubeka - Hamburg - Brema - Munster
    (nocleg) - Kolonia (ok. 6h) - Frankfurt a.M - Wurzburg - Norymberga -
    Monachium - Garmish-Panterkirchen (rzut oka Alpy) - Monachium - Praha -
    Miedzylesie lub Zebrzydowice - Warszawa.


    wlasnie wrocilismy :) trasa nieco sie zmodyfikowala:

    w polsce w nocy z piatku na sobote: Poznan Krzyz Kostrzyn

    piechotka na niemiecka strone

    na bilet weekndowy w sobote:

    Kustrin Berlin Zoo Wittenberga Lubeka Hamburg Osnabruck
    (wymienilem tylko miejsca, w ktorych spedzalismy troche czasu i
    zobaczylismy cos poza dworcem :)

    w Osnabruck spanie na lawce na dworcu - szczerze mowiac na przyszlosc
    polecam spanie wewnatrz dworca ;) na peronie wieczorem bylo calkiem
    cieplo ale pozniej robilo sie coraz zimniej :((

    niedziela dalej na bilet weekendowy:
    Osnabruck Kolonia (zwiedzanie PhotoKiny) Bonn piekna trasa
    kolejowa wdluz przelomu Renu Frankfurt nad Menem Augsburg
    Monachium

    w Monachium spanie na dworcu :) w zwiazku ze specyfika biletu
    bawarskiego mozna dlugo pospac ;)

    w poniedzialek na bilet bawarski:
    Monachium Mittenwald Garmisch-Partenkirchen Monachium Furth i
    Wald piechota do Czeskich Kubic
    (moglismy jechac na godzinke do Insbrucka - ale stwierdzilismy, ze
    szkoda nam 35 marek na godzinny pobyt ;))
    z Garmish-Partenkirchen mozna wjechac za 75 marek na najzyzszy szczyt w
    Niemczech Zugspitze (czy jakos tak to sie nazywa) - ale niestety , nie
    do wyrobienia sie na bilecie bawarskim :(

    W Czeskich Kubicach spanie na dworcu

    we wtorek jazda na normalne bilety czeskie i slowackie:

    Czeskie Kubice Pilzno Praga Zilina Strba kolejka zebata na
    Strbskie Pleso Tatrzanska Lomnica

    spanie po drodze ;) (sliczny wschod slonca zastal nas juz pod tatrami)

    w srode jazda kolejka linowa na Lomnice (2600m) i potem juz do domciu
    przez Zakopiec, Krakow do Poznania.

    Bylo naprawde super,  mimo, ze noclegi byly w wiekszosci bardzo krotkie,
    niewygodne i raczej z atrakcjami (praktycznie na kazdym dluzszym spaniu
    na dworcach budzily nas sluzby mundurowe (niemiecka policja, niemieccy
    sokisci i czeska policja)

    musze podkreslic bardzo pozytywne wrazenia w jazdy po niemczech -
    policja nad ranem nie chciala nas zgonic z lawki, tylko zainteresowala
    sie, czy czasami nie potrzebujemy pomocy, niemieccy sokisci zas
    poprosili nas o przeniesienie sie w inne miejsce, bo to mialo byc akurat
    sprzatane, wszedzie dostawalismy pelna informacje o dalszych
    polaczeniach a pociagi sa naprawde doskonale skomunikowane (mimo kilku
    sporych spoznien ZAWSZE czekaly pociagi przesiadkowe)

    na koniec moze troche konkretow :))) czyli koszty przejazdu

    poznankostrzyn (50% 1 klasa Pospieszny) 15:68 pln

    bilet weekendowy 32/2 DM (udalo nam sie okazyjnie kupic hmm zreszta juz
    drugi raz .. (podczas jazdy do Strasburga miesiac temu kupilismy go za
    10 marek :))

    bilet bawarski 35/2 DM

    Kubice-Praga : 120 koron czeskich
    Praga-Zilina : 284 korony czeskie
    Zilina-Tatrzanska Lomnica : 114 koron slowackich
    Tatrzanska Lomnica Lomnica (2600m) 120+300 (+120) (zrezygnowalem z
    polowy zjazdu)
    Tatrzanska Lomnica Lysa Polana : 22 korony slowackie
    Lysa polana Zakopane   2.40 pln
    Zakopane Krakow  10 pln(pks)
    Krakow Poznan : 21.75pln (50% posp 1 klasa)

    w sumie:

    Polska:   50pln
    Niemcy:   33DM czyli okolo 70 pln
    Czechy:   400 koron czyli okolo 45 pln (nie znam dokladnych kursow)
    Slowacja: 130 koron czyli okolo 15 pln (jak wyzej) (nie licze wjazdu
    kolejka linowa)

    w sumie na przejazd  180 PLN

    (ten sam wariant bez slowacji i z wracaniem z Pragi bezposrednio do
    Polski bylby tanszy o jakies 30 pln)  analogicznie w Polsce jadac
    pociagami o nizszej klasie i mniej korzystajac z autobusow mozna by
    zaoszczedzic jakies 20 pln (zakladam przejazd na znizke 50%)

    do tego dochodza oczywiscie koszty jedzenia i napojow (ale jak ktos sie
    uprze, to moze wszystko zabrac ze soba :)))

    pozdrawiam

    p.s. jak ktos ma jakies pytania, to chetnie odpowiem na liscie

    p.s.2 nurtuja mnie po tym wyjezdzie dwie rzeczy :)

    pierwsza naszla mnie w PKP - nie wie ktos moze, kiedy skonczy sie sezon
    grzybobrania ? ;) w KAZDYM pociagu PKP, ktorym jechalem podczas tej
    wycieczki, w pierwszej klasie jechaly za darmo hordy grzybiarzy (duzo
    ludzi zmuszonych bylo przez to stac na korytarzach) ;)) kazdy z ogromnym
    koszem i w ubraniu polowym ;)) widzielismy nawet delikwendow z koszami
    na oko kilkudziesieciolitrowymi :))

    druga rzecz, to czy moze ktos wie, skad Polacy na granicy maja tansze
    bilety weekendowe i jak im sie oplaca je sprzedawac ? probowalismy cos
    wymyslic, ale cos srednio nam szlo :))

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 128 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.